Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:21
casd18 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Why? Kan nergens vinden dat die kwalitatief beter zouden zijn. Daarnaast is de Quooker niet in die kleur te krijgen.
Sla dit topic er eens op na...
Barry|IA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Een Selsiuz kraan is vragen om kosten en problemen. Elk jaar een filter vervangen a 100 euro, een opgefokte keukenboiler die is “overgeklokt” om nog net geen 100 graden te leveren, lekkende kranen en nog meer ellende.

Neem een Quooker, of een normale mengkraan.
SCF1908 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Hier wel ervaring met de selsiuz kraan, wat een drama dat ding. De ene lekkage na de ander. Dekker had er na 1,5 maand al 3x een nieuwe kraan op gezet. Steeds de "beveiliging" die niet werkt. Nadat er op een avond de boiler begon te lekken (kokend water en een kind van 2 is geen prettige gedachte) was de maat vol. Heb de keukenzaak gebeld en deze heeft de selsiuz gratis voor een Quooker met 7l boiler. Wat een verademing....
Selsiuz kraantjes zien er overigens wel leuk uit
Barry|IA schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Kun je ‘m niet nog wijzigen naar een Quooker?

Selsiuz is echt troep. Rommel van de bovenste plank. Onderbouwen kan ik heel simpel, het gaat simpelweg kapot :)
SCF1908 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Hoe keukensale in deze zaak staat is me niet helemaal duidelijk, wel gaf de monteur van Dekker (selzius) aan dat ze met enige regelmaat een serciceverzoek krijgen betreft de kokendwaterkraan. Als ik je een advies mag geven, doe het niet en mocht keukensale geen Quooker kunnen leveren, koop hem dan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-07 13:39
SquareOne schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:10:

Mooie ruimte! Prijs kan ik niet direct iets over zeggen, maar je hebt ook voor behoorlijk wat dure opties gekozen
  • Heb je echt beide hoekkasten nodig? Die zijn over het algemeen ontzettend duur
  • Aan de kookzijde zou ik meer lades overwegen
  • Vraag me af of die kast met uittrekplateau handig is; waarschijnlijk ook nog behoorlijk prijzig
  • Apothekerkast bewust keuze?; over algemeen ook behoorlijk prijzig
  • Wat is een RVS inzet in het blad?
  • Welke merken+fronten heb je laten berekenen. Volgens mij verkopen Reddy en Aswa niet dezelfde merken
  • Noodzaak is het niet maar wel handig natuurlijk ;) en vooral zonde om loze ruimte te hebben. een inlegplank vind ik zelf totaal niet praktisch.
  • We dachten er inderdaad al aan om in de kast rechts van de ingetekende lades ook lades te doen.
  • Ook weer een praktische overweging. Als daar een apparaat staat (koffieapparaat, broodrooster of keukenmachine) dan is die lastig te gebruiken als hij in de nis staat. Door het plateau te kunnen uittrekken kun je makkelijker werken én is alles zo opgeruimd :). Althans dat was de afweging.
  • Zeker, zelfs een harde eis :P
  • 1 van de luxe-opties https://info.dekkerzevenh...RAMIEK_JOCA_Online_LR.pdf
  • in de afgeschuinde rand van het blad wordt een rvs strook ingelegd. Vooral voor gekozen omdat ik eigenlijk een RVS blad wilde maar vrouwlief ziet dat wat anders (plus keramiek is praktischer) [/li]
Kasten bij Reddy zijn van Bauformat
Bij ASWA kwamen we door de verlichting al meteen uit op Siematic maar dan zaten er een stuk minder opties in (qua extras) en waren we ook 3k meer kwijt. Ook apparatuur bij ASWA is anders, dan zou er allemaal Siemens in komen te hangen. Al ben ik meer fan van de AEG apparatuur door het mat zwarte front. En qua functies doen ze wat ik kan vinden weinig voor elkaar onder.

Kraan gaan we toch nog eens over nadenken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door casd18 op 09-08-2021 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:41
SquareOne schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

Sla dit topic er eens op na...

[...]

[...]

[...]

[...]
Je was me voor, ik had al die tapjes ook al open staan om te kopiëren :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Geldt trouwens ook voor Franke en alle andere A merken, alles behalve Quooker is rommel.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Qua apparatuur hadden wij eerst dit:
Siemens:
IQ700 SL HS858GXB6 (full-steam stoom/bak-oven)
IQ700 SL CN878G4B6 (pulse-steam combi-oven)
IQ500 BI510CNR0 (warmhoudlade)
IQ500 SL KI81RSDE0 (koelkast)
IQ500 SL GI81NSCE0 (vriezer)
IQ500 EK SX65ZX00BN (vaatwasser)
BORA PURE
Quooker Combi+

Nu naar Miele aan het kijken, hier niet zoveel kaas gegeten van de verschillende lijnen/types. Groot deel van de website staat ook niet in de brochure, plus maar 3 producten tegelijk vergelijken maakt het er niet makkelijker op.
Iemand al de productkeuzes/vergelijkingen doorlopen en wellicht een bepaald type kan aanraden/afraden, ofwel een upgrade die ik zeker moet overwegen?

Miele
DGC 7665 Stoom-bak oven (M-Touch S display)
H 7640 BM Combi-bak oven (M-Touch S display)
ESW 7010 warmhoudlade
K7743 E Koelkast
FNS3740 Vriezer
G7153 SCVi vaatwasser (of G7150/7151/7152 SCVi, ik zie geen verschillen 8)7 )

Verkoper kwam met G 7373, is een Duits model. Echter met AutoDOS, functie die ik niet denk te gaan gebruiken. Zelf nog geen ervaring met AutoDOS. Wel voor de wasmachine gehad en was vele malen duurder uit met TWINDOS (heette het volgens mij) dan zelf wasmiddel doseren.

Moet nog naar een winkel of Experience center, om de displays van de ovens te ervaren. Mogelijk upgrade naar DGC 7865 en H 7840 BM met groot display.

@Barry|IA , jij gaf een paar posts geleden aan dat de displays werken als een iPhone. Geldt dit voor het grote display? Of wat is jouw ervaring met het M-Touch S / kleine display?

Bij Siemens (IQ100/300/500/700) en Bosch (Serie 2/4/6/8) kan ik er nog iets van maken.. Zit er nog enige logica in de nummers/types van Miele?

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 09-08-2021 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
@Source90 Dat Miele experience center is echt een aanrader, je weet meteen welk model je nodig hebt voor jouw wensen en wat overbodig is. Succes.

Oja, wij krijgen uiteindelijk maar 10% korting op de adviesprijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door Scuderia110 op 09-08-2021 19:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miele-21
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:49
Even als trouwe meelezer speciaal voor de Miele vragen een accountje aangemaakt.

Sinds een paar weken hebben een nieuwe keuken met onder andere een Miele DGC 7665. Dus met M Touch-S, het kleine touchscreen. Ik heb begin van het jaar alleen advies op afstand gehad vanuit Vianen omdat vanwege Covid een bezoekje lastig was. Functionaliteit van de oven is in grote lijnen hetzelfde als de 7885, grootste verschil is geloof ik de bedrade of draadloze bratometer. Aangezien de 7665 al veel meer kan dan we ooit gaan gebruiken vonden we het wel best zo.

Scherm vind ik groot genoeg, reactiesnelheid is top en de menustructuur logisch. Al veel profijt van deze oven gehad omdat onze kookplaat nog niet goed functioneert. Echt boven verwachting hoe dat apparaat een hele maaltijd weet te fabriceren. Bij Miele uitgekomen omdat ik dacht dat als we een stoomoven doen dat er dan ook een vaste wateraansluiting en afvoer op moet. Zie mezelf niet hannesen met zo een bakje.

Overigens hebben wij eentje met een handgreep dus over het touch to open kan ik niets zeggen.

Vaatwasser met AutoDos hebben we ook (type nr is me even ontschoten), was meer als gimmick bedacht maar ik vind het best ideaal. Eerste patroon zit er nog in, verbruik lijkt ok. Miele stuurt je gratis 6 navullingen, kunnen we wel even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
casd18 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:52:
[…]
-spoelbak Lanesto 615 Gun Metal
[…]
Iemand al ervaringen met een dergelijke spoelbak in combinatie met een Quooker of andere kokend water kraan? Wij zijn op zoek naar een mooie spoelbak bij een Quooker messing patina, maar ik las ergens dat de coatings zoals voor een messing, gouden of gunmetal bak niet goed gaan i.c.m. zo’n kraan.

We lopen dan een beetje vast met de keuze voor de spoelbak. Blad wordt Dekton Rem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
miele-21 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:40:
[…]
Overigens hebben wij eentje met een handgreep dus over het touch to open kan ik niets zeggen.
[…]
Daar kan ik wel wat over zeggen. Wij hebben vorig jaar de H7840BMX gekocht vanwege het mooie design. Ik ben er heel tevreden over, maar mijn man ergert zich aan de reactietijd die het apparaat nodig heeft om open te gaan. Hij wil het liefste een draaiknop en een handgreep. Toch heb ik voor de nieuwe keuken opnieuw voor de greeploze varianten gekozen, omdat het zo mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Peacefield78 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Daar kan ik wel wat over zeggen. Wij hebben vorig jaar de H7840BMX gekocht vanwege het mooie design. Ik ben er heel tevreden over, maar mijn man ergert zich aan de reactietijd die het apparaat nodig heeft om open te gaan. Hij wil het liefste een draaiknop en een handgreep. Toch heb ik voor de nieuwe keuken opnieuw voor de greeploze varianten gekozen, omdat het zo mooi is.
Nice! Grootste deel van de tekst gaat over openen/touch2open, hoe bevalt het grote scherm?
In de showroom het kleine scherm ook gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:24
Peacefield78 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:44:
[...]

Iemand al ervaringen met een dergelijke spoelbak in combinatie met een Quooker of andere kokend water kraan? Wij zijn op zoek naar een mooie spoelbak bij een Quooker messing patina, maar ik las ergens dat de coatings zoals voor een messing, gouden of gunmetal bak niet goed gaan i.c.m. zo’n kraan.

We lopen dan een beetje vast met de keuze voor de spoelbak. Blad wordt Dekton Rem.
Hoe het met een quooker kraan samen gaat weet ik niet, maar ik heb wel begrepn dat alle rvs bakken in kleur een laagje in kleur hebben, en als je er doorheen krast zie je het kale rvs er doorheen komen.
In 1 keukenzaak stond er eentje met krassen, ziet er niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
casd18 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:51:
[...]
  • Noodzaak is het niet maar wel handig natuurlijk ;) en vooral zonde om loze ruimte te hebben. een inlegplank vind ik zelf totaal niet praktisch.
  • We dachten er inderdaad al aan om in de kast rechts van de ingetekende lades ook lades te doen.
  • Ook weer een praktische overweging. Als daar een apparaat staat (koffieapparaat, broodrooster of keukenmachine) dan is die lastig te gebruiken als hij in de nis staat. Door het plateau te kunnen uittrekken kun je makkelijker werken én is alles zo opgeruimd :). Althans dat was de afweging.
  • Zeker, zelfs een harde eis :P
  • 1 van de luxe-opties https://info.dekkerzevenh...RAMIEK_JOCA_Online_LR.pdf
  • in de afgeschuinde rand van het blad wordt een rvs strook ingelegd. Vooral voor gekozen omdat ik eigenlijk een RVS blad wilde maar vrouwlief ziet dat wat anders (plus keramiek is praktischer) [/li]
Kasten bij Reddy zijn van Bauformat
Bij ASWA kwamen we door de verlichting al meteen uit op Siematic maar dan zaten er een stuk minder opties in (qua extras) en waren we ook 3k meer kwijt. Ook apparatuur bij ASWA is anders, dan zou er allemaal Siemens in komen te hangen. Al ben ik meer fan van de AEG apparatuur door het mat zwarte front. En qua functies doen ze wat ik kan vinden weinig voor elkaar onder.

Kraan gaan we toch nog eens over nadenken ;)
Die greeplijst verlichting van Siematic is :9~

Bosch apparaten heb je ook in Carbon black, die zijn ook mat zwart. Heb je die al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
LaTiNo156 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:16:
[...]

Die greeplijst verlichting van Siematic is :9~

Bosch apparaten heb je ook in Carbon black, die zijn ook mat zwart. Heb je die al gezien?
goede tip. ga ik checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
@Verwijderd Zijn niet in een showroom geweest, dus kan de schermen niet vergelijken. Heb gewoon uit de folder besteld 🙈

Dit scherm bevalt prima, voldoende gevoelig. Over het algemeen werken de menu’s ook fijn. Wel zitten er soms ‘extra stapjes’ in het menu die wat mij betreft overgeslagen zouden kunnen worden, zoals na ‘meteen starten’ een pop up scherm waarin wordt gevraagd om het gerecht in de oven te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyb
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-08 07:03

hyb

@Source90 Ook wij overwegen de aanschaf van een miele combi-stoomoven en ook al eens in Vianen geweest. De stoomtechniek is bij alle combistoomovens van Miele schijnbaar gelijk, daar zit verder geen verschil in. Waar de verschillen wel lijken te zitten:

- Uiterlijk ( incl. display en bediening )
- Vaste water aan/afvoer
- Motion react ( gimmick? )
- Programma koken menu
- Bratometer. Al dan niet draadloos

Dus het lijken vooral details te zijn die het verschil maken, en lijken de duurdere modellen vooral gericht op meer comfort/luxe/uitstraling. @Peacefield78 of andere ervaringsdeskundigen, gebruiken jullie 'Programma koken menu' of de 'Bratometer' wel eens tijdens jullie reguliere gebruik? Lijkt me dat dit het bakken in de oven vooral idiot-proof maakt? >:). Wij zijn daarom tot de conclusie gekomen dat het instapmodel (DGC 7440) voor ons dan ook voldoende gaat zijn. Zeker omdat alle relevante functionaliteit en de techniek hetzelfde lijkt te zijn als de duurdere modellen.

Overigens werd ons verteld dat je luchtvochtigheid in de oven ook op een bepaald % kunt houden omdat er een residu bakje of afvoer (afhankelijk van model) in zit. Werkt dit in de praktijk een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miele-21
@hyb,

Tijdens het telefonisch adviesgesprek met Miele werd aangegeven dat de bediening van de touchscreen ovens een stuk fijner is. Opzich doorloop je ook best wat stappen als ik iets wil stomen. Bijvoorbeeld broccoli, waar je kan aangeven of het een hele is of roosjes, dan hoe groot de roosjes zijn en nog hoe beetgaar het moet. Kan me voorstellen dat dit inderdaad wat sneller gaat via touch dan priegelen met knopjes.

De bratometer blijft bij ons waarschijnlijk nog heel lang ongebruikt in de kast liggen. Motion react heeft wel wat geinigs, verlichting in de oven gaat alleen aan als je in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Geen directe ervaring maar door een zeer ervaren adviseur ons laten vertellen dat alle spoelbakken met coatings een no go is. Zoals je eigenlijk al aangeeft.

Hij gaf als advies rvs of dus gun metal( ook wel grafiet). Dat is in tegenstelling tot wat je beweert geen coating en is door en door die kleur laten we maar zeggen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:38
[...]

Wij zaten met dezelfde uitdaging. Messing Quooker maar wat kleurt daar nou goed bij? Messing wasbak? ‘Plastic’ zwarte wasbak ? .. beide keuzes ga je niet blij van worden..

Uiteindelijk viel bij ons het kwartje: de wasbak laten maken van hetzelfde materiaal als het keukenblad ! (Quartzite in ons geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
@miele-21 Goed om te weten dat gunmetal geen coating is. Dat wist ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Peacefield78 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:52:
@miele-21 Goed om te weten dat gunmetal geen coating is. Dat wist ik niet.
Niet alles geloven wat je hier leest...
De gunmetal spoelbakken zijn onderhuids ook gewoon rvs en worden gekleurd dmv pvd coating: https://www.badkamerxxl.nl/blog/pvd-in-de-badkamer
Dit geld voor vrijwel alle gekleurde spoelbakken en kranen die je ziet.

Die "zeer ervaren" adviseur moet weer even de schoolbanken in ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Merijn op 09-08-2021 23:02 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ykev schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:42:
Geen directe ervaring maar door een zeer ervaren adviseur ons laten vertellen dat alle spoelbakken met coatings een no go is. Zoals je eigenlijk al aangeeft.

Hij gaf als advies rvs of dus gun metal( ook wel grafiet). Dat is in tegenstelling tot wat je beweert geen coating en is door en door die kleur laten we maar zeggen.

[...]
Ik heb begrepen dat er merken zijn waar het idd "door en door" is, maar bij anderen is het wel een coating. Dat kan niet anders, want ik heb dus zelf zo'n beschadigde bak gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
BlowFish schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:52:
[...]

Wij zaten met dezelfde uitdaging. Messing Quooker maar wat kleurt daar nou goed bij? Messing wasbak? ‘Plastic’ zwarte wasbak ? .. beide keuzes ga je niet blij van worden..

Uiteindelijk viel bij ons het kwartje: de wasbak laten maken van hetzelfde materiaal als het keukenbrand! (Quartzite in ons geval)
Keukenbrand = keukenblad?
Als het goed is zouden alle bakken gemaakt van natuursteen, keramiek, composiet etc NIET geschikt zijn voor een quooker.

Ik vraag me af of het dumpen van kokend water in zo'n wasbak niet even schadelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
LaTiNo156 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:05:
[...]

Keukenbrand = keukenblad?
Als het goed is zouden alle bakken gemaakt van natuursteen, keramiek, composiet etc NIET geschikt zijn voor een quooker.

Ik vraag me af of het dumpen van kokend water in zo'n wasbak niet even schadelijk is.
Dat zal dan wel jammer zijn. Pasta afgieten is dan een no-go in zulke wasbakken?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Monkeydancer schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:08:
[...]

Dat zal dan wel jammer zijn. Pasta afgieten is dan een no-go in zulke wasbakken?
Dat is mijn ongefundeerde conclusie hoor.
Want als men zegt dat het kokende water uit de quooker die wasbakken kan beschadigen, dan zou het afgieten hetzelfde effect moeten hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Monkeydancer schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:08:
[...]

Kokend water is 100 graden. Elk zichzelf respecterend plastic kan daarmee omgaan. Frietvet is misschien een ander verhaal, maar dat hoor je ook niet in de gootsteen te flikkeren ;)

Overigens is het niet eens zo'n probleem dat je kokend water in de gecoate spoelbak krijgt. Dat duurt wel even voor dat die waterstraal van de quooker door de coating heen is. Het probleem ontstaat als je gewoon lekker nonchalant je vaat en bestek in de spoelbak flikkert. Dan krijg je krassen die steeds verder open gaan.

Als je nu een RVS spoelbak hebt, moet je die maar eens van heel dicht bij bekijken, en je dan indenken hoe dat eruit zou zien als die bak gecoat was.

[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 09-08-2021 23:17 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Kapitein Merijn schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:01:

Dit geld voor vrijwel alle gekleurde spoelbakken en kranen die je ziet.
Is een Blanco Subline of Franke Fragranite / Tectonite niet door-en-door gekleurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:02
miele-21 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:40:
Even als trouwe meelezer speciaal voor de Miele vragen een accountje aangemaakt.

Sinds een paar weken hebben een nieuwe keuken met onder andere een Miele DGC 7665. Dus met M Touch-S, het kleine touchscreen. Ik heb begin van het jaar alleen advies op afstand gehad vanuit Vianen omdat vanwege Covid een bezoekje lastig was. Functionaliteit van de oven is in grote lijnen hetzelfde als de 7885, grootste verschil is geloof ik de bedrade of draadloze bratometer. Aangezien de 7665 al veel meer kan dan we ooit gaan gebruiken vonden we het wel best zo.

Scherm vind ik groot genoeg, reactiesnelheid is top en de menustructuur logisch. Al veel profijt van deze oven gehad omdat onze kookplaat nog niet goed functioneert. Echt boven verwachting hoe dat apparaat een hele maaltijd weet te fabriceren. Bij Miele uitgekomen omdat ik dacht dat als we een stoomoven doen dat er dan ook een vaste wateraansluiting en afvoer op moet. Zie mezelf niet hannesen met zo een bakje.

Vaatwasser met AutoDos hebben we ook (type nr is me even ontschoten), was meer als gimmick bedacht maar ik vind het best ideaal. Eerste patroon zit er nog in, verbruik lijkt ok. Miele stuurt je gratis 6 navullingen, kunnen we wel even mee vooruit.
Dat autodos in je vaatwasser. Dan koop je dus zo'n disk voor 10 euro per stuk waar je zo'n 20 keer mee kan wassen. Oftewel 50 cent per keer.

Als je normale vaatwastabletten koopt, dan betaal je zo'n 10 cent per vaatwasbeurt.

Op jaarbasis is dat Miele systeem dan al snel 120 euro (300 keer * 40 cent extra per beurt) duurder.

Mis ik iets?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
evleerdam schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

Dat autodos in je vaatwasser. Dan koop je dus zo'n disk voor 10 euro per stuk waar je zo'n 20 keer mee kan wassen. Oftewel 50 cent per keer.

Als je normale vaatwastabletten koopt, dan betaal je zo'n 10 cent per vaatwasbeurt.

Op jaarbasis is dat Miele systeem dan al snel 120 euro (300 keer * 40 cent extra per beurt) duurder.

Mis ik iets?
Klopt, Miele is duurder dan de middenmoot.
Net als dat Porsche rijden duurder is dan VW.

Je mist dus niks hoor :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[...]

Mis ik iets?
Dat is inderdaad de reden waarom ik nu kijk naar een niet AutoDOS vaatwasser. Mogelijk mis ik iets.

spoiler:
Bijna altijd kopen wij de Platinum Plus (€18 / 90x)
Afbeeldingslocatie: https://static01.eu/aanbiedingenfolders.nl/images/uploads/111020/dreft-platinum-plus-vaatwastabletten-2-2B3-gratis96653.jpg

Of Quantum Ultimate (€8 / 48x)
Afbeeldingslocatie: https://static01.eu/aanbiedingenfolders.nl/images/uploads/311020/finish-vaatwastabs-1-2B2-gratis8276.jpg
:Y)

Dat is met ongeveer €60-70 per jaar een pak goedkoper dan 18x AutoDOS disks.

Meer ook.. Als ik een keer vergeet te bestellen; kan je dan gewoon een tablet erin stoppen.. Of werkt hij echt enkel en alleen op AutoDOS?
Indien er ook normale tabs in kunnen heb ik er al minder moeite mee.

Zonder AutoDOS is het aanbod wel een stuk beperkter. Tot de middenmoot, alles daarboven AutoDos.

Hier zijn ze niet al te positief:
https://www.test-aankoop....sers/nieuws/miele-autodos :o

[ Voor 21% gewijzigd door Source90 op 10-08-2021 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04
@Source90 je kan ook vaatwasblokjes gebruiken in machines met AutoDos.

Het zit hem vooral in het gemak, geen blokje er meer in hoeven doen. Ik ga het zeker een tijdje proberen bij m’n nieuwe vaatwasser straks.
Ik ben ook ontzettend blij met Twindos in m’n wasmachine (maar… eerlijk is eerlijk, daar kan je ook gewoon eigen wasmiddel in doen, dat is wel een stuk goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Is een Blanco Subline of Franke Fragranite / Tectonite niet door-en-door gekleurd?
Wij hebben inderdaad voor een fragranite gekozen voor die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Mis ik iets?
Klopt als een bus. Maar de terugverdientijd van bijv. een quooker cube (koud & bubbeltjes water) is ook 40 jaar, dus je betaalt voornamelijk voor het gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Barry|IA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

Klopt, Miele is duurder dan de middenmoot.
Net als dat Porsche rijden duurder is dan VW.

Je mist dus niks hoor :)
Ik weet wel dat ik liever een Porsche rijdt dan een VW, maar hoeveel verschil zit er eigenlijk in vaatwassers? Maakt dat veel uit?

En ik ben op zoek naar een 178cm koelkast (zonder vriezen). Ik heb nu een Siemens, maar ik zie bijv ook koelkasten van Liebherr (bijv. De 5150-20). Die is €1000 duurder, waar betaal je in dat geval extra voor? Dat zal toch niet het merkje zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door JackBol op 10-08-2021 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:47

ChUcKiE

Dus........

Wij zijn nu met exact dezelfde overwegingen bezig. Topmodellen van apparatuur (eenmalige hoge investering) voor dagelijks comfort.
Alleen dan kom ik ondertussen ook op drie extra koudwatervrees aansluitingen 😊
De Liebherr koelkast tbv koudwater tap. De Liebherr vriezer tbv ijsblokjes en de stoomoven van Miele.
Vaatwasser zal denk ik een Siemens blijven.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ChUcKiE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:05:
Wij zijn nu met exact dezelfde overwegingen bezig. Topmodellen van apparatuur (eenmalige hoge investering) voor dagelijks comfort.
De Liebherr koelkast tbv koudwater tap. De Liebherr vriezer tbv ijsblokjes en de stoomoven van Miele.
& afvoer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:29
ChUcKiE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:05:
Laatst ook is online gekeken naar die liebherr koelkast en vriezer. Maar is koud water van de Quooker Cube niet handiger? Ook zijn van de vriezer de ijsblokjes vrij klein terwijl ik altijd ijsblokken koop met veel massa die vaak mijn drankje overleven.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:47

ChUcKiE

Dus........

Ja klopt!
Morpheusk schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:40:
[...]

Laatst ook is online gekeken naar die liebherr koelkast en vriezer. Maar is koud water van de Quooker Cube niet handiger? Ook zijn van de vriezer de ijsblokjes vrij klein terwijl ik altijd ijsblokken koop met veel massa die vaak mijn drankje overleven.
Alleen is die Cube volgens mij alleen voor koel en bruisend water al €1200 duurder of zo. Dat stop ik dan liever in een koeler/vriezer meerprijs.
Die biofresh functionaliteit en hopelijk, als het echt zou werken, daarmee beter houdbare groente, is weer iets waar we dagelijks plezier van gaan hebben.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Klopt, met gekleurd bedoel ik dan ook de gunmetal, gouden en brons kleurige spoelbakken.

Daarnaast heb je dan ook nog de bakken van bijv. Reginox die gepoedercoat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein Merijn op 10-08-2021 10:20 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ChUcKiE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Ja klopt!

[...]

Alleen is die Cube volgens mij alleen voor koel en bruisend water al €1200 duurder of zo. Dat stop ik dan liever in een koeler/vriezer meerprijs.
Die biofresh functionaliteit en hopelijk, als het echt zou werken, daarmee beter houdbare groente, is weer iets waar we dagelijks plezier van gaan hebben.
Ik wil kiezen voor de Liebherr 5150 vanwege de grootte en de verlichting.
Voor koud water pak ik de Cube. Dus die hoeft ik niet in de koelkast, scheelt ook weer een water aansluiting.

Voor de oven pakken we de Miele H7464BPX. Deze heeft maar beperkte stoom mogelijkheden (doen we toch niet zoveel) en kan water opzuigen met een slangetje.

In de bijkeuken komt een aparte vriezer, welke een ijsblokjes machine zal hebben. Bijv. de Liebherr 3576-21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
JackBol schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 06:57:
[...]

Ik weet wel dat ik liever een Porsche rijdt dan een VW, maar hoeveel verschil zit er eigenlijk in vaatwassers? Maakt dat veel uit?

En ik ben op zoek naar een 178cm koelkast (zonder vriezen). Ik heb nu een Siemens, maar ik zie bijv ook koelkasten van Liebherr (bijv. De 5150-20). Die is €1000 duurder, waar betaal je in dat geval extra voor? Dat zal toch niet het merkje zijn?
Kwaliteit, daar betaal je voor.

Een Siemens koelkast van 679 is eigenlijk gewoon te goedkoop. Miele is niet perse te duur, maar die maken simpelweg nog spullen die 20 tot 30 jaar mee kunnen gaan en ja, dat kost wat meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 21:36
casd18 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:52:
Op basis van verhalen hier zijn we de afgelopen weken bij een aantal keukenzaken langsgeweest. Hierbij hebben we bij ASWA en bij Reddy ook daadwerkelijk een keuken laten uitwerken en dan is de prijs toch even slikken. Nu moet ik zeggen dat we hierbij ook wel kiezen voor wat duurdere/luxere opties en dat het een aardig grote keuken (links 230cm x midden 450cm x rechts 230cm) is maar ben toch benieuwd of de prijzen die we voorgeschoteld krijgen een beetje redelijk zijn.

Zo moet het er ongeveer uit gaan zien qua indeling van de keuken:
[Afbeelding]

Naast het overduidelijk kastenwerk wat specifieke dingen die je op de afbeelding niet direct ziet:
-zijdemat gelakte frontjes
-twee LeMans hoekkasten
-De kast in de linkerhoek ter hoogte van het werkblad heeft een uitschuifbaar plateau voor apparaten.
-apothekerskast tussen oven en koelkast.
-verlichting onder het werkblad en boven de achterwand.
-keramisch werkblad met RVS inleg in de rand.
-RVS plint
-RVS greeplijsten
-spoelbak Lanesto 615 Gun Metal

Apparatuur:
-Selziuz kokenwaterset (Gun Metal)
- AEG kookplaat IDE84243IB
- AEG combioven BSK999330T
- AEG warmhoudlade KDK911424T

koelkast en vaatwasser zijn nog relatief nieuw en nemen we mee uit de huidige keuken.

vraagprijs 23k incl. montage.
Als je hier gelezen hebt :) Waarom dan 2x een lemans? (Apothekerkast),deze spoelbak,Geen quooker, geen bora, te weinig laden, weinig ruimte links naast je plaat...., maar wel investeren in een sierrand in je werkblad. >:) naar mijn idee leg je prio verkeerd.
Een plattegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ladypurple schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Als je hier gelezen hebt :) Waarom dan 2x een lemans? (Apothekerkast),deze spoelbak,Geen quooker, geen bora, te weinig laden, weinig ruimte links naast je plaat...., maar wel investeren in een sierrand in je werkblad. >:) naar mijn idee leg je prio verkeerd.
Een plattegrond?
Is die sierrand niet eigenlijk bedoeld als beschermrand tegen het chippen van die randen (keramiek eigenschap)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
@JackBol Wij gaan ook voor die Liebherr. Lijkt me een lekker ruime koelkast, en de verlichting spreekt mij ook aan. Hebben nu in de keuken een kleine Atag, en in de bijkeuken een grote koelvries van Bosch geloof ik. Hoop op wat degelijker materiaal bij de Liebherr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
LaTiNo156 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Is die sierrand niet eigenlijk bedoeld als beschermrand tegen het chippen van die randen (keramiek eigenschap)?
Het esthetische effect wordt als verkoopargument gebruikt, niet dat het tegen beschadiging zou werken. Als ik naar de afbeelding kijk, blijft er wel een randje staan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qpoUdfEmfmM5OUdy10ehqMVJPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qISqbqyCVAOOh9dLdAa67uNW.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hv9O1QPAF6zmcZV4fnYYmh-21V4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hGaKGWAisV64gEOQymrhEozS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Ladypurple op 10-08-2021 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peacefield78
@casd18 Mooie keuken hoor. Afhankelijk van hoe je je keuken gebruikt zijn er wat praktische zaken om over na te denken, zoals de kwaliteit van de Selsiuz kraan en de kookplaat. Voor de kookplaat geldt dat de Consumentenbond een test heeft gedaan. Daaruit komt de Bora puxu als beste. Je kunt gratis lid worden voor een proefperiode, dan kan je voor al je keukenapparatuur de testresultaten even bekijken.
Ook praktisch: met keukenlades heb je meer overzicht over de inhoud van je kasten. Als je je keuken intensief gebruikt, kan dat dus een overweging zijn om voor lades te gaan. Overigens kan je in een later stadium altijd nog binnenlades in je kasten (laten) plaatsen. @Ladypurple is geen fan van LeMans-kasten, en ze kan goed uitleggen waarom, maar er zijn genoeg mensen die zweren bij zo'n ding. Ook heeft @Ladypurple een standaarduitleg over hoe je je werkblad zou moeten indelen om het zo efficiënt mogelijk te gebruiken, maar ik heb al tien jaar een keuken die niet aan die uitleg voldoet, en toch prima bevalt. Kan komen doordat ik weliswaar graag heel uitgebreid kook, maar ook heel graag en veel uit eten ga ;)

Wat denk ik de belangrijkste tip is: bedenk hoe je je keuken gebruikt, welke spullen je allemaal wilt kunnen opbergen in je keuken en hoe. Dan kan je ook bewust kiezen om eventueel vorm over functie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Peacefield78 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:18:
@casd18 Mooie keuken hoor. Afhankelijk van hoe je je keuken gebruikt zijn er wat praktische zaken om over na te denken, zoals de kwaliteit van de Selsiuz kraan en de kookplaat. Voor de kookplaat geldt dat de Consumentenbond een test heeft gedaan. Daaruit komt de Bora puxu als beste. Je kunt gratis lid worden voor een proefperiode, dan kan je voor al je keukenapparatuur de testresultaten even bekijken.
Ook praktisch: met keukenlades heb je meer overzicht over de inhoud van je kasten. Als je je keuken intensief gebruikt, kan dat dus een overweging zijn om voor lades te gaan. Overigens kan je in een later stadium altijd nog binnenlades in je kasten (laten) plaatsen. @Ladypurple is geen fan van LeMans-kasten, en ze kan goed uitleggen waarom, maar er zijn genoeg mensen die zweren bij zo'n ding. Ook heeft @Ladypurple een standaarduitleg over hoe je je werkblad zou moeten indelen om het zo efficiënt mogelijk te gebruiken, maar ik heb al tien jaar een keuken die niet aan die uitleg voldoet, en toch prima bevalt. Kan komen doordat ik weliswaar graag heel uitgebreid kook, maar ook heel graag en veel uit eten ga ;)

Wat denk ik de belangrijkste tip is: bedenk hoe je je keuken gebruikt, welke spullen je allemaal wilt kunnen opbergen in je keuken en hoe. Dan kan je ook bewust kiezen om eventueel vorm over functie te kiezen.
Kleine aanvulling. De puxu is niet getest, het was de puru. Consumentenbond heeft bijv. Geen novy, kupperbusch, getest, maar de genoemde aeg stond in de onderste helft.
In het kort. Lemans is een optie in een heel kleine keuken, waar iedere cm nodig is en bijv. Pannenladen niet mogelijk zijn. Een plattegrond zou duidelijkheid kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ladypurple schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Kleine aanvulling. Consumentenbond heeft bijv. Geen novy, kupperbusch, getest, maar de genoemde aeg stond in de onderste helft.
In het kort. Lemans is een optie in een heel kleine keuken, waar iedere cm nodig is en bijv. Pannenladen niet mogelijk zijn. Een plattegrond zou duidelijkheid kunnen geven.
De Duitse "consumentenbond" is in dat opzicht een stuk uitgebreider dan de Nederlandse variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:56
Hoe liggen Ballerina en Rotpunkt ten opzichte van elkaar? Rotpunkt iets luxer?

[ Voor 6% gewijzigd door praliwi op 10-08-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Source90 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:35:
[...]
De Duitse "consumentenbond" is in dat opzicht een stuk uitgebreider dan de Nederlandse variant.
Dan ben ik benieuwd. Ik kan alleen een verwijzing naar een Zweedse zusterorganisatie vinden waarbij een type aeg als beste getest is, maar niet welke modellen er nog meer getest zijn. ( kan het helaas niet openen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1plc665IHbYVkZlMaIbSIR4SMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCEFCDvWDqjzk3erQTz2eyry.png?f=fotoalbum_large

Dit lijken de 29 geteste modellen
https://www.radron.se/tes...hallar-med-inbyggd-flakt/

[ Voor 6% gewijzigd door Ladypurple op 10-08-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Peacefield78 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:18:

Je hebt voor binnenlades andere deur scharnieren nodig. Zijn die gat compatible met de normale scharnieren of moet je er nieuwe gaten voor maken in de kast/deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miele-21
[...]

Mis ik iets?
Het zal ongetwijfeld wat duurder zijn, gelukkig ben ik niet goed op de hoogte wat normale tabletten kosten dus dan is de 'pijn' minder. :P

En zoals al aangegeven werd kunnen er ook gewone tabs in, anders had ik ook nooit voor een vaatwasser met een dergelijk systeem gekozen.

Imago van Miele heeft bij mij al een deukje opgelopen door de vanaf aflevering niet functionerende inductieplaat, heb niet de illusie dat de kwaliteit zo fantastisch is als 30 jaar geleden maar je mag toch wel verwachten dat die dingen functioneren als ze het fabrieksterrein verlaten. Maargoed, probleem wordt opgelost en er komt vast een mooi Covid gerelateerd excuus uitrollen vanuit de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
praliwi schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:48:
Hoe liggen Ballerina en Rotpunkt ten opzichte van elkaar? Rotpunkt iets luxer?
Ik heb me alleen verdiept in ballerina, maar wat ik zo vind is het goed vergelijkbaar. Als rotpunkt inderdaad vionaro gebruikt ?( @joostbo ) ,beide topladen, veel mogelijkheden. Kasthoogte volgens mij beide 78. Ballerina heeft een half raster op 84 en dan beide ? 91 ... mocht je heel groot zijn. Ik zou gewoon beide kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
Z___Z schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Je hebt voor binnenlades andere deur scharnieren nodig. Zijn die gat compatible met de normale scharnieren of moet je er nieuwe gaten voor maken in de kast/deur?
@casd18 Goed dus om te bespreken met de keukenleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Sorry als ik te lui ben om het zelf op te zoeken/1000+ pagina's door te nemen, maar wat is voor jullie de afweging geweest om überhaupt voor een kookplaat met ingebouwde afzuiging te gaan? Puur estetisch?

Op een eiland snap ik het, maar zoals wij het idee nu in ons hoofd hebben gaan we straks gewoon tegen de muur aan koken, het gaat voor de afvoer zit er voor de huidige keuken ook al in. Of zie ik een briljant pluspunt helemaal over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Stalensnuitje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:48:
Sorry als ik te lui ben om het zelf op te zoeken/1000+ pagina's door te nemen, maar wat is voor jullie de afweging geweest om überhaupt voor een kookplaat met ingebouwde afzuiging te gaan? Puur estetisch?

Op een eiland snap ik het, maar zoals wij het idee nu in ons hoofd hebben gaan we straks gewoon tegen de muur aan koken, het gaat voor de afvoer zit er voor de huidige keuken ook al in. Of zie ik een briljant pluspunt helemaal over het hoofd?
- Geen lelijke kap meer
- Geen extra apparaat meer
- Het is mooi
- Het werkt goed (Bora)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
Alic3 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

- Geen lelijke kap meer
- Het is mooi
- Het werkt goed (Bora)

;)
Dat bedoel ik, estetisch verhaaltje dus ;-) Want als ik die "lelijke kap" (hoewel ik zo'n zwarte schuingeplaatste helemaal niet zo gek vindt ogen) weg laat, dan hang ik er ook geen kastjes boven ofzo toch?

En als een gewone plaat + kap net zoveel kosten als een plaat-inclusief is punt twee dus ook geen harde plus meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
Het is esthetisch.

Ik ga gewoon voor een afzuigkap in een bovenkast met daarin een liftsysteem, omdat ik een hoekkeuken indeling heb. Heb je een kookeiland, dan lijkt me bora handiger.

Met het liftsysteem druk je op de afzuigkap, dan komt hij naar beneden toe en trek je hem eruit om hem uit te klappen (telescopische afzuigkap). Werkt beter dan Bora, omdat het beter afzuigt en je hebt meer plek voor je pannen op de inductiekookplaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Monkeydancer op 10-08-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Stalensnuitje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Dat bedoel ik, estetisch verhaaltje dus ;-) Want als ik die "lelijke kap" (hoewel ik zo'n zwarte schuingeplaatste helemaal niet zo gek vindt ogen) weg laat, dan hang ik er ook geen kastjes boven ofzo toch?

En als een gewone plaat + kap net zoveel kosten als een plaat-inclusief is punt twee dus ook geen harde plus meer ;)
Je geeft het antwoord zelf al als het hetzelfde kost: namelijk, geen lelijke afzuigkap meer, zeker niet zo’n lelijke schuine flatscreen boven je fornuis. M.i. esthetisch echt het armoedigste dat je in een keuken plaatsen kan. To each his own :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
MacbookProx schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al als het hetzelfde kost: namelijk, geen lelijke afzuigkap meer, zeker niet zo’n lelijke schuine flatscreen boven je fornuis. M.i. esthetisch echt het armoedigste dat je in een keuken plaatsen kan. To each his own :)
Zeker, ik wilde ook zeker niet een pro-keuze als raar wegzetten, ik was gewoon echt nieuwsgierig of er (meer) specifieke redenen waren om ervoor te kiezen (of juist niet) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
Stalensnuitje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Mijn punt 2 ging niet over de kosten. Je hebt gewoon niet nog een ding in je keuken. Tuurlijk is een Bora of vergelijkbaar qua prijs 2x een product. Maar dat hoeft geen probleem te zijn gezien de andere punten :9

Ben het zeker eens met @MacbookProx, zo'n zwarte tv aka afzuigkap doet me altijd denken aan de snackbar waar het scherm met het menu uitgevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

Afweging voor en tegen.
De belangrijkste reden :Ik heb er niet voor gekozen, omdat ik veel waarde hecht aan ruimte waarvoor ik niet op een krukje hoef te gaan staan. ( het vraagt om ruimte in je kast) Ik voorbeelden zie van deksels schuin op de pan en zelfs speciale pannen om de ‘damp’ de goede kant op te sturen, ik wil zelf bepalen hoe ik kook. Als het defect is moet je zowel plaat als afzuiging vervangen. Ik denk dat je vrijer bent in het plaatsen van de pannen.
Voor. Je hebt geen afzuigkap, kan dus niet je hoofd stoten en beter zicht. En ja, ik vind het wel mooier een open ruimte boven het werkblad, maar voor mij niet doorslaggevend.

(Als je een gat hebt, controleer of je een goede doorvoermaat hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
Alic3 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Ben het zeker eens met @MacbookProx, zo'n zwarte tv aka afzuigkap doet me altijd denken aan de snackbar waar het scherm met het menu uitgevallen is.
Shit, what has been seen can't been unseen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Stalensnuitje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Shit, what has been seen can't been unseen :+
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Monkeydancer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:01:
Het is esthetisch.

Ik ga gewoon voor een afzuigkap in een bovenkast met daarin een liftsysteem, omdat ik een hoekkeuken indeling heb. Heb je een kookeiland, dan lijkt me bora handiger.

Met het liftsysteem druk je op de afzuigkap, dan komt hij naar beneden toe en trek je hem eruit om hem uit te klappen (telescopische afzuigkap). Werkt beter dan Bora, omdat het beter afzuigt en je hebt meer plek voor je pannen op de inductiekookplaat.
Welke kap is dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
In het liftsysteem past in feite alle 90cm telescopische kappen. Bosch en siemens.

YouTube: Siemens Telescopic Hood Lowering Frame

transportvolume bij bora puru is 579,6 m3/h max
Bij de siemens LI99SA684: 959 m3/h max.

[ Voor 19% gewijzigd door Monkeydancer op 10-08-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Zaterdag een afspraak bij ASWA gemaakt. Ik lees er hier goede verhalen over, net als op de rest van het internet.

Bij DMG zou ik het nooit doen, maar doe ik er bij hen slim aan om gewoon open te zijn over het budget en daar dan naartoe te werken samen?

De meneer aan de telefoon raadde meteen al stellig een glazen blad af, dus daar zal ik me wel al op in moeten gaan stellen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Monkeydancer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:23:
In het liftsysteem past in feite alle 90cm telescopische kappen. Bosch en siemens.

Ik had een systeem voor me wat een halve meter naar beneden kwam :D
Dit is 5cm ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
Source90 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:28:
[...]
Ik had een systeem voor me wat een halve meter naar beneden kwam :D
Dit is 5cm ofzo?
haha tja :+ , alles voor design. Toch ga ik denk ik voor deze oplossing. Meerprijs van het systeem valt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
MacbookProx schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Hoe kijk je esthetisch tv :) ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Binnenkort:
Samsung the Frame afzuigkap

Met ingebouwde kunst afbeeldingen tijdens standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 07-09 09:35

De enige andere optie was via het centrale afzuigsysteem, en dus een motorloze afzuigkap. Anders praktisch geen mogelijkheid om de pijp naar buiten te krijgen.
En daarnaast werkt de Bora echt perfect. Ik moet bijna met de neus in de pan om iets te ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
Ladypurple schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Kleine aanvulling. De puxu is niet getest, het was de puru. Consumentenbond heeft bijv. Geen novy, kupperbusch, getest, maar de genoemde aeg stond in de onderste helft.
Dank voor de inbreng @Ladypurple ! goede punten om over na te denken en nog te bespreken :)

Bedoel je met een plattegrond de tekening met indeling of gewoon een kale plattegrond van de ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
Alic3 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

- Geen lelijke kap meer
- Het is mooi
- Het werkt goed (Bora)

;)
Geinig. Mijn vriendin en ik hadden 'Geen extra apparaat meer' juist als nadeel genoteerd :)
Zonde om bij het kapot gaan van de geintegreerde afzuigkap ook nog de goed werkende inductieplaat te moeten vervangen of vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
casd18 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:57:
[...]

Dank voor de inbreng @Ladypurple ! goede punten om over na te denken en nog te bespreken :)

Bedoel je met een plattegrond de tekening met indeling of gewoon een kale plattegrond van de ruimte?
Beide? Met maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:19

Ik vind dit niet bepaald mooi. En hoezo werkt dit beter dan een Bora?
Ik heb een PUXU thuis, en ben heel erg te spreken over hoe dit werkt.
Daarnaast heb ik voldoende m'n hoofd gestoten tegen afzuigkappen om ze nooit meer te plaatsen. (Tenzij het een plafondunit is, maar dan moet je weer een koof of extreem verlaagd plafond.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Jaer288 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Geinig. Mijn vriendin en ik hadden 'Geen extra apparaat meer' juist als nadeel genoteerd :)
Zonde om bij het kapot gaan van de geintegreerde afzuigkap ook nog de goed werkende inductieplaat te moeten vervangen of vice versa.
Ik snap je redenatie. Maar neem je om die reden ook geen combimagnetron meer? Of een koel-vriescombinatie? Of een Quooker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
tekening van de indeling heb ik zo niet bij de hand maar hierbij alvast een schets van de ruimte met de maten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-YzGPA278e1RbaZHPfhDkIyUww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyTAfdRvrlh1ubR6VAIf7Cb8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vaagisdenaam schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:26:
Zaterdag een afspraak bij ASWA gemaakt. Ik lees er hier goede verhalen over, net als op de rest van het internet.

Bij DMG zou ik het nooit doen, maar doe ik er bij hen slim aan om gewoon open te zijn over het budget en daar dan naartoe te werken samen?

De meneer aan de telefoon raadde meteen al stellig een glazen blad af, dus daar zal ik me wel al op in moeten gaan stellen ben ik bang.
Ik heb 10 jaar lang een glazen blad gehad en zou het zo weer doen. Hoge wow-factor wat mij betreft en bij normaal gebruik merk je niet eens dat het glas is.

Laat die verkooppraatje je dus niet gek maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
Alic3 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Ik snap je redenatie. Maar neem je om die reden ook geen combimagnetron meer? Of een koel-vriescombinatie? Of een Quooker?
Ja terecht punt. We hebben dan namelijk wel weer een combimagnetron :+
Ik denk dat het meer voortkomt uit een ouderwetse gedachte van ons, waarbij een inductie kookplaat met geintegreerde afzuigkap nog niet past. Wie weet met de tijd.

Ik wilde ons argument delen, omdat @Stalensnuitje nieuwsgierig was naar specifieke redenen om er juist wel of niet voor te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
casd18 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

tekening van de indeling heb ik zo niet bij de hand maar hierbij alvast een schets van de ruimte met de maten. [Afbeelding]
Hersenspinsel 1 . Je kijkt nu vanuit kamer naar een 60 cm diepe kastenwand. Als je apotheker weglaat en aan de kamerkant dwars op de 2 hoge kast een ondiepe servieskast/ schappen plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
Ladypurple schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:36:
[...]

Hersenspinsel 1 . Je kijkt nu vanuit kamer naar een 60 cm diepe kastenwand. Als je apotheker weglaat en aan de kamerkant dwars op de 2 hoge kast een ondiepe servieskast/ schappen plaatst.
Creatief idee, alleen moet ik dan gevoelsmatig de keuken uit om servies te pakken. Daarnaast niet echt zichtbaar op de tekening maar de muur die daar haaks op staat steekt ietsje uit dus een deur over de breedte van zo'n kast gaat niet echt. Dubbele deurtjes zou nog kunnen maar dan kan het rechtersdeurtje nooit helemaal open.

We vinden het ook niet zo erg om tegen die kast aan te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90

Zou dan ook de juiste getallen vergelijken:

Luchtafvoer volgens DIN/EN 61591:
normale werking: 503 m³/u
intensiefstand: 959 m³/u

Bora PURE gaat volgens mij tot 650m3/h in turbo.
Ik heb de afzuiging, nu een gewone kap, hier nooit in standje straaljager staan.
Lijkt mij redelijker om te vergelijken met de 500m3/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:56
Jaer288 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Ja terecht punt. We hebben dan namelijk wel weer een combimagnetron :+
Ik denk dat het meer voortkomt uit een ouderwetse gedachte van ons, waarbij een inductie kookplaat met geintegreerde afzuigkap nog niet past. Wie weet met de tijd.

Ik wilde ons argument delen, omdat @Stalensnuitje nieuwsgierig was naar specifieke redenen om er juist wel of niet voor te kiezen
Sowieso ben ik benieuwd of een afzuigkap of inductieplaat ooit stuk is gegaan bij jullie? Of bij iemand die je kent? Ik heb er nog nooit van gehoord iig, dus zou dat in deze nooit mee laten wegen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
casd18 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

Creatief idee, alleen moet ik dan gevoelsmatig de keuken uit om servies te pakken. Daarnaast niet echt zichtbaar op de tekening maar de muur die daar haaks op staat steekt ietsje uit dus een deur over de breedte van zo'n kast gaat niet echt. Dubbele deurtjes zou nog kunnen maar dan kan het rechtersdeurtje nooit helemaal open.

We vinden het ook niet zo erg om tegen die kast aan te kijken.
Hoeft geen servies, mag ook het monopolyspel.
Aan de raamkant heb je ongeveer 160 te verdelen, dat zou dus 60 vaatwasser en 100 spoellade (wel breed :( ) of 50 spoel en 50 kast of 60 - 40. Om over na te denken.. vaatwasser bij spoel en zo vrij mogelijk toegankelijk. Links tegen de muur zou je deze ivm spetteren moeten beschermen. In een 40 hoge lade zou je bovenin en BIJ het werkblad afvalemmers kwijt kunnen en onderin olie azijn ed. Laden onder de spoelkast kosten ivm de leidingen ook ruimte. Een 3ltr quooker kan je daarin kwijt. Een 7ltr combi zou je in de hoek van een spoelhoekkast kwijt kunnen. De volgorde bepaalt ook waar je hoeveel werkblad hebt....
Je hebt een mooie lange wand opgedeeld in kleine stukken. Waar laat je het bestek? ( onder je werkplek links van de plaat)Je kan daar 90-80-90 ladekasten kwijt. Zo heb je in ieder geval 90 cm recht werkruimte, het werkt niet lekker om staand in de hoek een stukje links en rechts te hebben.
De hoek rechts ?welke apparaten wil je daar kwijt, kan je deze er dan handig uit halen.
Laden met binnenladen geen probleem?
En inderdaad, maak een planning welke ruimte je waar nodig hebt, richt het al virtueel in met de huidige inhoud van je keuken. Heb je een andere plek voor voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Alic3 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Ik denk dat een combi en koelvries gekozen worden uit oogpunt van ruimte. Als ik de ruimte had was het een aparte oven en magnetron in een klepkast geweest om dezelfde vervangingsreden. Die quooker is mijn uitspatting ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA

Let even op, want de reacties die eerder zijn gegeven zijn niet helemaal terecht.

Een Bora kookplaat zuigt beter af dan de gemiddelde reguliere afzuigkap.

Reden:
- kortere weg pan naar afzuiging;
- dus minder vermogen nodig;
- dus minder geluid;
- door kortere weg minder ontsnapping van damp;
- door kortere weg minder luchtjes in huis.

Een normale 4 zone inductiekookplaat met gelijke afmetingen als bijvoorbeeld de Bora Pure heeft NÏET meer kookoppervlak dan de Bora Pure.

Dus, waarom een Bora? Omdat het beter werkt, stiller is, handiger is met schoonmaken, een esthetisch pluspunt heeft, meer bedieningsgemak, betere kookzones met meer kookoppervlak heeft en meer beschikbare ruimte boven de kookplaat heeft.

Succes met de beslissing :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Jaer288 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Dat is een redenatie die mijn vader ook zou hebben bij een AV receiver met geïntegreerde CD speler en tuner.
''Zonde, als de CD speler of tuner kapot gaat kan de versterker ook weg''. :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
Barry|IA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:26:
[...]
Een normale 4 zone inductiekookplaat met gelijke afmetingen als bijvoorbeeld de Bora Pure heeft NÏET meer kookoppervlak dan de Bora Pure.

Dus, waarom een Bora? Omdat het beter werkt, stiller is, handiger is met schoonmaken, een esthetisch pluspunt heeft, meer bedieningsgemak, betere kookzones met meer kookoppervlak heeft en meer beschikbare ruimte boven de kookplaat heeft.

Succes met de beslissing :)
Ik heb me nog niet al te goed verdiept in de opties hoor, maar het lijkt me zelf juist handig om zo'n flexibele plaat te hebben en/of iets om meer dan 4 pannen kwijt te kunnen. En waarom zou het qua schoonmaak handiger zijn? En last but not least: Wat zou je dan boven de kookplaat doen als je er geen afzuigkap hebt hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Stalensnuitje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Ik heb me nog niet al te goed verdiept in de opties hoor, maar het lijkt me zelf juist handig om zo'n flexibele plaat te hebben en/of iets om meer dan 4 pannen kwijt te kunnen. En waarom zou het qua schoonmaak handiger zijn? En last but not least: Wat zou je dan boven de kookplaat doen als je er geen afzuigkap hebt hangen?
De meeste mensen hebben genoeg aan 4 zones, zeker nu met de gewoonwording van stoomovens. Als je meer flexibiliteit wilt heb je de Puxu ook nog. Als dat ook niet voldoende is heb je de Basic en Professional (kost wel wat).

Schoonmaakgemak omdat je het vetfilter eenvoudig uitneemt en meeneemt in de vaatwasser. Anders moet je boven je hoofd van die fragiele vetfilters uit de kap klikken en dat doet men niet graag, waardoor ze niet regelmatig worden schoongemaakt. Mensen met een Bora kookplaat maken dat vetfilter vaak wekelijks of zelfs om de dag schoon, gewoon als routine, juist omdat het zo gemakkelijk is.

Als je geen afzuigkap neemt zou je een bovenkast boven je kookplaat kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieksc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:18
[...]

En last but not least: Wat zou je dan boven de kookplaat doen als je er geen afzuigkap hebt hangen?
Wij hebben gekozen voor plankjes boven de Bora, omdat we genoeg opbergruimte hebben (kasten, lades etc) + dat we het ruimtelijker vinden ogen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:40
Ongeveer twee maanden geleden hebben wij het koopcontract getekend van onze project nieuwbouw woning. En hiervoor zijn wij ook opzoek naar een mooie bijpassende keuken.
Het nieuwbouwproject heeft een uitgekozen keukenleverancier voor de keuken. Als wij via deze keukenleverancier bestellen krijgen wij verschillende kleine kortingen:
  • Geen kosten verplaatsen aansluitingen op de zelfde muur
  • Geen 450 euro kosten voor het beoordelen van de installatie tekening
  • Kleine korting op extra groepen. (die je wel nodig bent, want standaard heeft de oven geen aansluiting...)
Ergens anders bestellen is ook mogelijk met dus minimaal €450 extra kosten. En dan nog alle aansluitingen.

Om toch een goed idee te krijgen of die keukenleverancier nog wel redelijk geprijsd is zijn wij bij in totaal 3 zaken langs gegaan:
  • Project keukenleverancier
  • Superkeukens
  • Plaatselijke lokale keukenzaak
Van de plaatselijke keukenzaak is de offerte nog niet klaar. En bij superkeukens moeten wij nog wat apparatuur aanpassen naar onze wensen. Maar ik zou al graag jullie mening willen over de offerte van de project leverancier.

Project leverancier

Indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RZb0-ZbR_kGECSPyZUvgTfQmaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lmrsOWXppGktsIiaaEHYMIMo.png?f=fotoalbum_large
Grafisch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-N4w4E4_aAflGm49ZdXnJL2Vkes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ywTD5aDZPLlaj1rx7oPwyZlC.png?f=fotoalbum_large
(Tafel en stoeltjes is alleen voor sfeer, Zit niet bij de offerte :P)

Het gaat hier om een keuken met de volgende eigenschappen:
* Uitvoering: Novitelli LASSO Laser soft (Hacker als ik het goed begrepen had)
* Kleur: Laser Soft GL polarwit (G245) en Laser soft GL ultramat (G195)
* Plinthoogte: 17 CM
* Korpushoogte: 721 MM

Werkblad op het eiland: Fenix 20mm classic angola
Werkblad achterwand: Kunststof hout look (AP130?) (helaas geen echt type nummer op de offerte...)

Apparatuur hebben wij wel een dure smaak:
  • Siemens combi oven HM876G0B6 (IQ700)
  • Siemens inductie kookplaat EH877BE15E (IQ300)
  • Siemens koelkast KI81FSDE0 (IQ700)
  • Siemens vriezer GI31NACE0 (IQ500)
  • Siemens vaatwasser SN63E800BE(IQ300)
  • Quooker COMBI+
En dit alles komt uit op:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Deze prijs is dan nog exclusief de koof ;(

Volgens mij ben ik er via dit topic al achter gekomen dat dit type keuken een Hacker Classic keuken is. Dit omdat de korpus hoogte 721MM is. Kan iemand dit bevestigen?
De project leverancier kan/wil ook geen BORA leveren omdat zij het niet eens zijn met hoe BORA de afzuiging regelt. Volgens de project leverancier verspreid de BORA de lucht tegen de achterkant van de kasten aan en geeft dat na verloop van tijd "rotte" achterwanden omdat de lucht vochtig is. :'( Ik wou eigenlijk graag een BORA hebben ivm met de bewezen kwaliteit. Weet iemand in hoeverre het verhaal van de leverancier op waarheid berust?

Mijn eigen gevoel zegt dat de prijs flink te hoog is. Zeker als het een Hacker Classic keuken is. Wat is jullie mening hier over?

Superkeukens

Bij superkeukens gaat het om het volgende type meubel:
* Uitvoering: FMA Franchetti mat (Schuller volgens mij?)
* Kleur: L187U Onyxzwart en L092U Kristalwit mat
* Plinthoogte: 10 CM
* Korpushoogte: 780 MM

Hoe verhoudt dit type keuken zich met de eerder genoemde Hacker Classic? Is dit van de zelfde kwaliteit?

Algemene opmerkingen over onze keuzes zijn ofc ook welkom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
tomcool schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:49:
Ongeveer twee maanden geleden hebben wij het koopcontract getekend van onze project nieuwbouw woning. En hiervoor zijn wij ook opzoek naar een mooie bijpassende keuken.
Het nieuwbouwproject heeft een uitgekozen keukenleverancier voor de keuken. Als wij via deze keukenleverancier bestellen krijgen wij verschillende kleine kortingen:
  • Kleine korting op extra groepen. (die je wel nodig bent, want standaard heeft de oven geen aansluiting...)
Ergens anders bestellen is ook mogelijk met dus minimaal €450 extra kosten. En dan nog alle aansluitingen.

Om toch een goed idee te krijgen of die keukenleverancier nog wel redelijk geprijsd is zijn wij bij in totaal 3 zaken langs gegaan:
  • Superkeukens
Van de plaatselijke keukenzaak is de offerte nog niet klaar. En bij superkeukens moeten wij nog wat apparatuur aanpassen naar onze wensen. Maar ik zou al graag jullie mening willen over de offerte van de project leverancier.

Project leverancier

Indeling:
[Afbeelding]
Grafisch:
[Afbeelding]

Werkblad achterwand: Kunststof hout look (AP130?) (helaas geen echt type nummer op de offerte...)

• Quooker COMBI+
***members only***

Volgens mij ben ik er via dit topic al achter gekomen dat dit type keuken een Hacker Classic keuken is. Dit omdat de korpus hoogte 721MM is. Kan iemand dit bevestigen?
De project leverancier kan/wil ook geen BORA leveren omdat zij het niet eens zijn met hoe BORA de afzuiging regelt. Volgens de project leverancier verspreid de BORA de lucht tegen de achterkant van de kasten aan en geeft dat na verloop van tijd "rotte" achterwanden omdat de lucht vochtig is. :'( Ik wou eigenlijk graag een BORA hebben ivm met de bewezen kwaliteit. Weet iemand in hoeverre het verhaal van de leverancier op waarheid berust?

Mijn eigen gevoel zegt dat de prijs flink te hoog is. Zeker als het een Hacker Classic keuken is. Wat is jullie mening hier over?

Superkeukens

Hoe verhoudt dit type keuken zich met de eerder genoemde Hacker Classic? Is dit van de zelfde kwaliteit?

Ontwerp is goed op de verschillende deurmaten van achterkant eiland na.

Als de Bora kookplaat de lucht in de kasten uitblaast en voor condens zorgt dan heeft de projectleverancier beunhazen als monteurs rondlopen. Een gecertificeerd Bora installateur zorgt er voor dat de slurf door de achterwand naar achteren loopt en indien de plint overal 1cm wordt ingezaagd kun je geen condens krijgen.

Wat de keukenboer jou niet verteld is dat zij een slechte inkoopprijs hebben geregeld voor Bora en deze dus niet willen verkopen. Dat is de echte reden.

Schuller en Hacker Classic is ongeveer gelijkwaardig, waarbij Shuller wel het voordeel van een hogere korpushoogte heeft.

AP130 is een echt typenummer van je achterwand, namelijk een artikel van Hacker zelf. Als je ook een kleur hebt uitgekozen, zou die verwijzing er ook bij moeten staan.

Waarom ik vredesnaam een Fenix werkblad? Het is een keuken, geen bijzettafel. Als werkblad kleur en materiaal niet hoeft te matchen met front kleur en materiaal, neem dan gewoon een stenen blad.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 10-08-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple

• Superkeukens

Project leverancier

Indeling:
[Afbeelding]
Grafisch:
[Afbeelding]

• Quooker COMBI+
***members only***

Superkeukens

Ik vind de afstand tussen de spoelbak en kookplaat te groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Praktischer zou zijn de hoge kasten en spoelnisgedeelte om te wisselen. Al is ook daar wel weer wat aan op te merken.

Daarnaast vind die spoelbak in een nis maar raar, want als die nis ook is om wat apparaten neer te zetten, dan heb je amper werkblad, dat je sowieso niet veel hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2-bSFbLQ8lTYjiJGypfyfKPiU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q6FAdhDHcHXJe46HeAjjNWdw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
ChrisM schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:42:
Wij zijn ook bezig met een keuken in onze nieuwbouw woning. Wij gaan voor een wat klassiekere look en daarom zijn we uitgekomen bij Neptune keuken, de Suffolk lijn.
...
Ondertussen een stuk verder (en een jaar vertraging met onze nieuwbouw ;)). We komen alleen nog uit 1 ding niet: de koelkast. We hadden bedacht dat dat een jaren 50 SMEG koelkast gaat zijn, want die past zo goed qua looks (niet te hoog, er staat een aparte vriezer in de garage/bijkeuken). Maar ik zat wat reviews te lezen en die SMEG koelkasten zijn duur en eigenlijk vooral rommel. Dus er moet iets anders komen. Maar wat? Een normale, vrijstaande koelkast vinden we echt lelijk (is zo'n bakbeest), terwijl wij voor een wat romantische uitstraling gaan.

Zijn er nog andere, mooi vormgegeven, koelkasten? Of een inbouwkoelkast met zelfde front als de keuken in een aparte "kast" maken? Hebben jullie ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuxKeTJCzZwdH3dHzbQ7trqf6cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r5YJ7zACZkOIDdZhP0NfnZ8Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NYrNikOe0n1D-PeUg6OZLLBcxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UOhT3Ch9UZMx0a9lVIQ34vcW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oiv35_rMG9888tug-EQ6uAw99LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7eujph2jTVqzYmnNGtB2Cr62.png?f=fotoalbum_large
(Ondertussen is de paal uit onze woning verwijderd, dus vrij uitzicht op de keuken)

[ Voor 8% gewijzigd door ChrisM op 11-08-2021 07:30 . Reden: Plaatje met afmetingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 23:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@ChrisM een lage inbouwkoelkast (120 cm) op de plek waar je de Smeg nu hebt? Dan trek je de stijl van de keuken in elk geval door.

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 11-08-2021 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Goed idee.. had ik eigenlijk helemaal nog niet over nagedacht dat dat zou kunnen. 8)7 Kan misschien ook best wel mooi worden, alles in dezelfde stijl. Ik ga eens verder onderzoeken, thanks! Jij ook, @Beekforel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

• Superkeukens

Project leverancier

Indeling:
[Afbeelding]
Grafisch:
[Afbeelding]

• Quooker COMBI+
***members only***

Superkeukens

Heb je een uitgebreidere plattegrond van de ruimte met maten ? ( andere mogelijkheden) en is een tafel op die plek de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G7B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:48

G7B

[...]

Of je kan hem onder een raam plaatsen, geeft ook meer mogelijkheden
Pagina: 1 ... 258 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1