Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Zijn er eigenlijk meer tweakers die in een ruimte van ongeveer 540cm een kastenwand + eiland + tafelset hebben? Als je voor de kastenwand + eiland samen 275cm rekent (60 + 110 + 105cm) rekent heb je nog 265cm over voor een doorloop & tafelset.

Wat is dan wenselijk in onderstaande situatie volgens jullie? We hebben een uitbouw eigenlijk genomen zodat er een keukeneiland kan komen. Onze eerste overweging nu is om de bar in het eiland te houden, dus zonder plank. Verder is een bank bij de tafel een optie maar niet wenselijk. De tafel zal in beide gevallen een beetje meer in de gang staan

Dit is(nog een keer) de technische keuken tekening(nog 120 tussen kasten en eiland)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QNdYrckwos4Zbz7oQ15meovG7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEP9s6GOGuSMY8GkxyNDwbsK.jpg?f=fotoalbum_large

Een eigen tekening puur om de indeling wat beter in te schatten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUFimhO1OdMtxdo5sYz0mZebUlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1f91RJzlB3YKU6cVx5OnEJD.jpg?f=fotoalbum_large

Al jullie ideeën en kritieken zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
We zaten met hetzelfde, de wens om een eiland te realiseren met zitje en beperkte ruimte. 5,35x5,10
Wij hebben het op kunnen lossen door de apparaten wand op de korte kant te plaatsen, dat zie ik in deze setup net niet gebeuren.

Ik ben geen expert maar heb wel diverse nieuwbouw woningen mogen bekijken van kennissen en vrienden.

Mijn advies zou zijn het eiland verbreden naar 3 meter dan heb je aan beide kanten 1 meter over als doorgang.
Na mijn idee heb je anders net te weinig ruimte vanaf je spoel en kookgedeelte naar de rand.
De bar in het eiland (niet met een los blad) anders verlies je extra diepte. hou 60cm breedte per zitplek aan dan kan je nog 2x60cm kasten aan de andere kant kwijt of iets anders wat op120cm uitkomt ;)

Tussen een muur en tafel heb je bij stoelen toch wel gemiddeld 75/80cm nodig. (bij een bank zou vanaf 60cm kunnen)
Een tafel zal gemiddeld 1 meter zijn.

Bij een bar is het advies tussen de bar en tafel tenminste 1 meter (soms zelf 120), dat red je nu net niet maar gezien de positie van de tafel zit dat net niet achter elkaar. en de vraag hoe vaak komt het voor dat je beide plekken tegelijk gaat gebruiken.

Na mijn idee kan het daarom precies, je zou nog kunnen overwegen de ruimte tussen de kastenwand en eiland terug te brengen naar 115cm maar dat is iets persoonlijks hoeveel ruimte je daar nodig hebt.
Ykev schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:48:
Zijn er eigenlijk meer tweakers die in een ruimte van ongeveer 540cm een kastenwand + eiland + tafelset hebben? Als je voor de kastenwand + eiland samen 275cm rekent (60 + 110 + 105cm) rekent heb je nog 265cm over voor een doorloop & tafelset.

Wat is dan wenselijk in onderstaande situatie volgens jullie? We hebben een uitbouw eigenlijk genomen zodat er een keukeneiland kan komen. Onze eerste overweging nu is om de bar in het eiland te houden, dus zonder plank. Verder is een bank bij de tafel een optie maar niet wenselijk. De tafel zal in beide gevallen een beetje meer in de gang staan

Dit is(nog een keer) de technische keuken tekening(nog 120 tussen kasten en eiland)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 23:40

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vertel nog even wat extra over de verdieping en je wensen mbt de nieuwe keuken. Zelf hebben wij namelijk altijd naar een uitbouw (bij nieuwbouw that is) gekeken als doel een grotere woonkamer te creëren. Tenzij je dus een grote leefkeuken wil hebben ben ik dus wel benieuwd naar hoeveel ruimte je aan de andere kant vd woning beschikbaar hebt. Woonkamer/keuken spiegelen zit vaak bij de opties en kan je, als je dat wil, een heel andere keuken & eethoek als optie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-06 17:50
Ik lees al een tijdje mee, maar zou ook graag jullie mening/hulp vragen voor mijn kwestie. Heb onlangs een appartement gekocht, waarbij ik graag de keuken zou willen verplaatsen van waar 'ie nu zit naar de woonkamer.

Ben inmiddels bij een aantal keukenzaken naar binnen gelopen om inspiratie op te doen en laatst bij Kvik een afspraak gehad om e.e.a. door te spreken. Zij zouden met een aantal ontwerpen komen, maar laten het tot nu toe afweten..

Het idee (vooralsnog) is, om de eethoek aan de ene kant van de woonkamer te hebben (aan de zijde van het terras op het zuid-westen), de zithoek aan de andere kant van de woonkamer (tussen de deur en de ramen) en de keuken in het midden. Dit, omdat de eettafel daardoor in het lichtste deel van de kamer staat, en je daardoor ook meer kan genieten van (het licht van) de avondzon etc. Ik denk dat het misschien zonde zou zijn om de keuken met de eethoek om te ruilen, aangezien de eethoek dan in het 'donkerste' deel van de kamer staat (alhoewel de hele woonkamer vrij licht is aangezien de ramen aan beide zijden vrij hoog en groot zijn).

Graag zou ik een soort "leef-keuken" willen creëren, met een eiland (al dan niet met een barretje). Het enige probleem daarbij is, is dat het eiland niet te diep kan worden, aangezien de woonkamer slechts 3.58m breed is.

Nu zat ik (met dank aan de verschillende topics hierover) te denken om het volgende te doen:
- Keukenkastjes bestellen bij Kvik/ Ikea/ Keukendepot/ andere goede suggestie?
- Apparatuur bestellen bij keukenloods/ 123apparatuur/ andere
- Zelf het blad maken van beton (zoiets als YaaD in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4")
- Zelf alles monteren en plaatsen (of laten doen als dit een paar honderd euro kost)

Rest de vraag voor nu: hoe zou ik het best mijn opstelling kunnen doen denken jullie? Ik zit er nu aan te denken het volgende te doen:
1. op de rechterwand een lang aanrechtblad incl. ijskast en vriezer en een relatief smal eiland er tegenover;
2. [alternatief] dieper eiland wat direct de hele keuken is en dan op de nis een ijskast zetten (dus de wanden vrij laten);
3. [alternatief, dit werd mij afgeraden door de Kvik meneer] een L-vormige keuken met het "schiereiland" deel richting de eethoek.

Ik heb voor nu een max. budget in m'n hoofd van 10k, waarbij ook nog het leidingwerk aangepakt moet worden, maar zou hier het liefst onder willen blijven als dat kan. Het hoeft absoluut niet mijn droomkeuken te worden, maar vooral dat het er netjes uitziet zeg maar. Er staan ook nog wat andere zaken op het wensenlijstje om aan te pakken 8)7

Hieronder de plattegrond van m'n appartement
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIlBKVABDT9u9mtRqwgdmpdgjvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJt96t3zovOmDvMgDmcU2mEc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Cruijff14 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:43:
Ik lees al een tijdje mee, maar zou ook graag jullie mening/hulp vragen voor mijn kwestie. Heb onlangs een appartement gekocht, waarbij ik graag de keuken zou willen verplaatsen van waar 'ie nu zit naar de woonkamer.

Ben inmiddels bij een aantal keukenzaken naar binnen gelopen om inspiratie op te doen en laatst bij Kvik een afspraak gehad om e.e.a. door te spreken. Zij zouden met een aantal ontwerpen komen, maar laten het tot nu toe afweten..

Het idee (vooralsnog) is, om de eethoek aan de ene kant van de woonkamer te hebben (aan de zijde van het terras op het zuid-westen), de zithoek aan de andere kant van de woonkamer (tussen de deur en de ramen) en de keuken in het midden. Dit, omdat de eettafel daardoor in het lichtste deel van de kamer staat, en je daardoor ook meer kan genieten van (het licht van) de avondzon etc. Ik denk dat het misschien zonde zou zijn om de keuken met de eethoek om te ruilen, aangezien de eethoek dan in het 'donkerste' deel van de kamer staat (alhoewel de hele woonkamer vrij licht is aangezien de ramen aan beide zijden vrij hoog en groot zijn).

Graag zou ik een soort "leef-keuken" willen creëren, met een eiland (al dan niet met een barretje). Het enige probleem daarbij is, is dat het eiland niet te diep kan worden, aangezien de woonkamer slechts 3.58m breed is.

Nu zat ik (met dank aan de verschillende topics hierover) te denken om het volgende te doen:
- Keukenkastjes bestellen bij Kvik/ Ikea/ Keukendepot/ andere goede suggestie?
- Apparatuur bestellen bij keukenloods/ 123apparatuur/ andere
- Zelf het blad maken van beton (zoiets als YaaD in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4")
- Zelf alles monteren en plaatsen (of laten doen als dit een paar honderd euro kost)

Rest de vraag voor nu: hoe zou ik het best mijn opstelling kunnen doen denken jullie? Ik zit er nu aan te denken het volgende te doen:
1. op de rechterwand een lang aanrechtblad incl. ijskast en vriezer en een relatief smal eiland er tegenover;
2. [alternatief] dieper eiland wat direct de hele keuken is en dan op de nis een ijskast zetten (dus de wanden vrij laten);
3. [alternatief, dit werd mij afgeraden door de Kvik meneer] een L-vormige keuken met het "schiereiland" deel richting de eethoek.

Ik heb voor nu een max. budget in m'n hoofd van 10k, waarbij ook nog het leidingwerk aangepakt moet worden, maar zou hier het liefst onder willen blijven als dat kan. Het hoeft absoluut niet mijn droomkeuken te worden, maar vooral dat het er netjes uitziet zeg maar. Er staan ook nog wat andere zaken op het wensenlijstje om aan te pakken 8)7

Hieronder de plattegrond van m'n appartement
[Afbeelding]
Voornaamste vraag is, lijkt mij, hoe je minimaal 3 leidingen voor water/afvoer en meerdere elektra leidingen het gehele appartement door wilt verleggen.
Is ook een aardige klus en ik zou onderzoeken of er beperkingen/restricties vanuit de VVE zijn, vanwege kans op lekkage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-07 20:20
Source90 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:10:
[...]
Voornaamste vraag is, lijkt mij, hoe je minimaal 3 leidingen voor water/afvoer en meerdere elektra leidingen het gehele appartement door wilt verleggen.
Is ook een aardige klus en ik zou onderzoeken of er beperkingen/restricties vanuit de VVE zijn, vanwege kans op lekkage.
Als het kan....Keuken daar laten, slaapkamer verplaatsen naar de noordzijde en eerst verder sparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:28
Cruijff14 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:43:

Op zich kan je eerste optie wel, maar ik vraag me idd ook af hoe je dat met de leidingen/afvoer wilt gaan doen, zeker gezien je budgetwensen. Misschien heel andere optie overwegen waarbij je de keuken op oorspronkelijke plek laat, maar slaapkamer verplaatst naar locatie woonkamer? Dan kun je van keuken + slaapkamer een grote leefkeuken maken met eiland en veel licht, zonder ingrijpende verbouwing voor de leidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ykev
Heel erg chill om je mening te horen. Zoals je aangeeft is een eiland van 3 meter en een bar in het eiland waarschijnlijk een betere keus. Dankje! Ook 115 is natuurlijk een optie, wij hebben alleen 110 gedacht. Ik vraag me wel af of 110 al te smal is voor twee slanke mensen.
da1roy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:27:
We zaten met hetzelfde, de wens om een eiland te realiseren met zitje en beperkte ruimte. 5,35x5,10
Wij hebben het op kunnen lossen door de apparaten wand op de korte kant te plaatsen, dat zie ik in deze setup net niet gebeuren.

Ik ben geen expert maar heb wel diverse nieuwbouw woningen mogen bekijken van kennissen en vrienden.

Mijn advies zou zijn het eiland verbreden naar 3 meter dan heb je aan beide kanten 1 meter over als doorgang.
Na mijn idee heb je anders net te weinig ruimte vanaf je spoel en kookgedeelte naar de rand.
De bar in het eiland (niet met een los blad) anders verlies je extra diepte. hou 60cm breedte per zitplek aan dan kan je nog 2x60cm kasten aan de andere kant kwijt of iets anders wat op120cm uitkomt ;)

Tussen een muur en tafel heb je bij stoelen toch wel gemiddeld 75/80cm nodig. (bij een bank zou vanaf 60cm kunnen)
Een tafel zal gemiddeld 1 meter zijn.

Bij een bar is het advies tussen de bar en tafel tenminste 1 meter (soms zelf 120), dat red je nu net niet maar gezien de positie van de tafel zit dat net niet achter elkaar. en de vraag hoe vaak komt het voor dat je beide plekken tegelijk gaat gebruiken.

Na mijn idee kan het daarom precies, je zou nog kunnen overwegen de ruimte tussen de kastenwand en eiland terug te brengen naar 115cm maar dat is iets persoonlijks hoeveel ruimte je daar nodig hebt.

[...]
Wij hebben bewust de keuken naar de grote kant gespiegeld omdat we daar de meeste ruimte willen. Hieronder nog een opzet van de indeling mocht iemand dat leuk vinden en of nog een opmerking over hebben :)
Gody schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Vertel nog even wat extra over de verdieping en je wensen mbt de nieuwe keuken. Zelf hebben wij namelijk altijd naar een uitbouw (bij nieuwbouw that is) gekeken als doel een grotere woonkamer te creëren. Tenzij je dus een grote leefkeuken wil hebben ben ik dus wel benieuwd naar hoeveel ruimte je aan de andere kant vd woning beschikbaar hebt. Woonkamer/keuken spiegelen zit vaak bij de opties en kan je, als je dat wil, een heel andere keuken & eethoek als optie geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWjuGGZ73E9gvdWwwFgrQ1UwtrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3EzJQUfWAQCtyBFYk4Ql3cx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:40
@Ykev ik zou topic vanaf hier even doorlezen, daar ging het ook over ruimtes tussen tafel en eiland:
Krijgertje1979 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 35% gewijzigd door SquareOne op 06-08-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

@Ykev

Wij hebben 120cm tussen het eiland en de tafel, en 90cm tussen de tafel en de muur.

90cm als doorloop zou ik te klein vinden. Als daar mensen zitten, kan je er nog steeds achterlangs, maar dan schuifel je eigenlijk een beetje zijwaarts.

Ik denk dat de doorloop langs je tafel toch minimaal 110 moet zijn. 100cm zou misschien net gaan, maar dan moeten mensen wel aangeschoven zitten, en niet iets verder van de tafel af in de relax stand.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Ykev schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:20:
Heel erg chill om je mening te horen. Zoals je aangeeft is een eiland van 3 meter en een bar in het eiland waarschijnlijk een betere keus. Dankje! Ook 115 is natuurlijk een optie, wij hebben alleen 110 gedacht. Ik vraag me wel af of 110 al te smal is voor twee slanke mensen.

[...]

Wij hebben bewust de keuken naar de grote kant gespiegeld omdat we daar de meeste ruimte willen. Hieronder nog een opzet van de indeling mocht iemand dat leuk vinden en of nog een opmerking over hebben :)

[...]

[Afbeelding]
Kijk naar hier eerder genoemde link, ruimte is 30 cm breder. Ik vind de ruimte tussen eiland en kasten niet heel breed. Je moet bedenken dat laden en deuren ook nog open moeten en vooral bij kasten dat je meer ruimte nodig hebt omdat je door de knieën gaat. Bij de ruimte om de tafel moet je er ook rekening mee houden dat je op moet kunnen staan en om degene heen lopen die naast je zit.

Even gemeten. Ik had een 90 cm brede tafel tussen muur en kast staan aan het eind van een ruimte, dus geen looproute naar een deur of zo. De beschikbare ruimte was 2.50. Aan de muurkant vegen aan de muur door het langslopen en aan de kastkant moeite met openen van deuren. En de tafel verschoof wel eens door het recht van de sterkste :(
Tafel is nu gedraaid en kast gaat er uit. Ik heb nu 2.80 voor tafel en stoelen, aan één zijde vrij andere zijde 90 cm + lage diepe vensterbank. Vrijstaande tafel en eiland vreten ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Hieronder nog een opzet van de indeling mocht iemand dat leuk vinden en of nog een opmerking over hebben :)
[...]
Altijd leuk om nog even mee te kijken :-).
Ik denk dat je, hoe je het ook ten opzichte van elkaar schuift, altijd last blijft houden van te weinig ruimte tussen de verticaal opgestelde tafel/eiland/kast. Dus een of twee van die drie zou een slag moeten draaien.
Je zou de hoge kasten op de korte wand kunnen zetten, klein stukje doorlopend op de lange wand. Het eiland zet je dan voor het raam, tegen de muur aan waar nu de lange kast staat. Als je het eiland spiegelt, hebben mensen aan de bar meer contact met mensen aan tafel. Dat is logischer en gezelliger.

Wat ook kan, is afscheid nemen van het eiland (au?!) en de keuken in een hoekopstelling maken. De tafel kan dan in volle breedte voor het raam. Lijkt mij het fijnste om te zitten, maar ja, dat eiland : O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ykev
Toke_gt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

Altijd leuk om nog even mee te kijken :-).
Ik denk dat je, hoe je het ook ten opzichte van elkaar schuift, altijd last blijft houden van te weinig ruimte tussen de verticaal opgestelde tafel/eiland/kast. Dus een of twee van die drie zou een slag moeten draaien.
Je zou de hoge kasten op de korte wand kunnen zetten, klein stukje doorlopend op de lange wand. Het eiland zet je dan voor het raam, tegen de muur aan waar nu de lange kast staat. Als je het eiland spiegelt, hebben mensen aan de bar meer contact met mensen aan tafel. Dat is logischer en gezelliger.

Wat ook kan, is afscheid nemen van het eiland (au?!) en de keuken in een hoekopstelling maken. De tafel kan dan in volle breedte voor het raam. Lijkt mij het fijnste om te zitten, maar ja, dat eiland : O-)
Ja, ik ben er ook twijfelachtig voor nu. We vinden alleen de symmetrie van een kastenwand achter het eiland erg mooi. Ik heb even opnieuw zitten rekenen en kom op het volgende:

Kastenwand 60 + tussenruimte 100 + eiland 100. Dan zou er 280cm over zijn voor tafelset plus tussenruimte.

Een bank kan altijd maar is dat dan gewenst? Ben er eigenlijk geen fan van. Ook is 100 vrij weinig voor de werkruimte aan het eiland. We willen niet op voorhand een bank ipv stoelen aan de muur maar als het daar op uit draait had ik dan voor 110cm werkruimte moeten gaan?? Vragen vragen.. en benieuwd naar meningen.

Nog een laatste vraag, ik zie meer Siemens dan Neff voor bij komen. Wat zijn hier nou de belangrijkste verschillen tussen?

Ik heb het gevoel dat ik het forum een beetje overneem..) Hopelijk kan ik tzt mijn ervaringen weer delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ykev schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:18:
[...]

Een bank kan altijd maar is dat dan gewenst? Ben er eigenlijk geen fan van. Ook is 100 vrij weinig voor de werkruimte aan het eiland. We willen niet op voorhand een bank ipv stoelen aan de muur maar als het daar op uit draait had ik dan voor 110cm werkruimte moeten gaan??
Ik heb nu tijdelijk 95 cm tussen koelkast en lange wand met firnuis en gootsteen. Maar het irriteert echt, kan niet wachten tot koelkast 25 cm naar achteren gaat. Het is bijv vervelend als iemand achterlangs loopt, als vaatwasser open staat en je wilt het kastje er tegenover inruimen etc. Dat is ok voor tijdelijk, maar niet als je zoveel investeert voor een fijne en mooie woonkeuken.
Overigens zag ik dat de werkruimte tussen koken/spoelen ook beperkt is (100?). Daar zou ik ook naar kijken, want echt supervervelend als je alles op dat stukje werkblad moet doen. Ik zou zorgen voor 2x90 of 1x140 minimaal.
Dan toch maar een soort U? Heb je nog steeds kasten achter je eiland (vanuit tuin en bar gezien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruijff14
Thanks @Source90, @Ladypurple en @Toke_gt! Ik had zelf het idee dat de leidingen verleggen niet zo'n extreem ingrijpende/ onmogelijke klus zou gaan worden, aangezien de badkamer en wc ook redelijk in de buurt zitten (en dus afvoer en aanvoer)? Maar ik heb eerlijk gezegd geen ervaring behalve dan dat ik tijdens mijn woningspeurtocht de afgelopen maanden op Funda meerdere appartementen tegenkwam waarbij de keuken door het hele appartement was gesleept en aan de andere kant neergeplempt, dus leek mij dit ook wel mogelijk :+

Ik heb even het luik van de kruipruimte opengetrokken waar de waterleiding binnenkomt, daar zit zo'n 30 cm ledige ruimte (kan iets meer of minder zijn). Ik weet eerlijk gezegd niet of dat de speling is die ik zou hebben, aangezien ik laatst ook een plaat in het plafond van de wasruimte open heb getrokken (het luchtafzuigsysteem heeft 'm helaas de geest gegeven), waarbij ik zag dat er +/- een meter (misschien wel meer) ruimte zat tussen mijn plafond en de steunbalken van mijn bovenburen, dus misschien dat dat ook het geval is bij mijn vloer?

De beste stap is denk ik een klusjesman hier over de vloer laten komen voor een indicatie of het überhaupt mogelijk is en wat de kosten zouden zijn?

Jullie suggesties vind ik ook erg goed. Ik wil er alleen niet al te veel geld tegenaan smijten, niet te lang in een verbouwing zitten en als ik de keuken in de woonkamer zet, krijg ik er een studeerkamer bij op de plaats waar de keuken nu zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Cruijff14 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:09:
Ik heb even het luik van de kruipruimte opengetrokken waar de waterleiding binnenkomt, daar zit zo'n 30 cm ledige ruimte (kan iets meer of minder zijn).
Oooohh, je appartement is op de begane grond, begrijp ik? Dat maakt inderdaad veel verschil. 30cm is ruim voldoende.
Dan terug naar jouw vraag over de indeling: een eiland en kastenwand kan prima, maar ik snap ook de L-indeling, al zou ik dan het dwarse gedeelte aan zijde woonkamer doen met een barretje. Anders zit je altijd ‘ in je keuken te kijken’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruijff14
Toke_gt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Oooohh, je appartement is op de begane grond, begrijp ik? Dat maakt inderdaad veel verschil. 30cm is ruim voldoende.
Dan terug naar jouw vraag over de indeling: een eiland en kastenwand kan prima, maar ik snap ook de L-indeling, al zou ik dan het dwarse gedeelte aan zijde woonkamer doen met een barretje. Anders zit je altijd ‘ in je keuken te kijken’.
Haha nee, zit op de 1e verdieping maar de plafonds zijn vrij hoog (heb zelf meer dan 3m), misschien dat dat ook zo doorgerekend is in de kruipruimtes 7(8)7

De keukenboer vertelde me dat een L-indeling een gek gevaarte zou worden omdat je dan een stuk van je kamer “afsluit”. Het valt me op dat in veel andere appartementen waarbij de keuken in de woonkamer geplaatst is, dit vaak aan ofwel mijn eethoek of woonhoek zit, zou het dan zo gek zijn je keuken in het midden te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken 540 x 620 idee voor afstand tafel eiland wand. Kiijk naar de lampen boven de tafel, lijkt niet de normale plek van de tafel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRTec36x37zxj1sHGo3N0yemFq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNN4um2EnizoKb8BjeC5iweV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCF0VNle9Nwk9TCencPeYlaMa2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUbi9Tqe6KtSq6VukDxEUGCx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_72abunt3oSXfehWjWqOJal6i4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTzw9QczwH2W05NgDbq1sTF2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdWJw_vCHB0CZzctHwPjeCM2b2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75zy3sNZAYKrq1mZyK4akIwB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14

[...]

[...]

[Afbeelding]
Ik heb hier eenzelfde soort opstelling, en ik heb maar 1 meter tussen wand en eiland. Ik was bang dat het krap aan zou voelen, maar in tegendeel. Vind het juist handig dat alles direct binnen bereik is. Bij ons is dan de andere kant van het eiland voor de doorloop van woonkamer naar eetkamer. Dus je hebt geen verkeer dat achter je langs moet lopen. Dat is bij jou ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik weet niet of je het mooi vind maar je zou kunnen overwegen om een kleinere apparatenwand te nemen tegen de korte muur. (mits de afmeting dat toelaat)
wij hebben die muur iets laten verlengen naar 260cm en dan een wand van 240 met ombouw.

Het eiland zal dan wel iets korter moeten worden maar dan is de doorloop wel beter.
En je kan voor een dieper eiland gaan van bvb 120cm waardoor er nog een mooie wijn koelkast in kan ;)

Hierbij de tekening als idee. (beetje vergelijkbaar volgens mij qua indeling en deur)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdomBpXO-IS2by23o25YExMWn4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nbrg5y3ZEXX9kbEV1McuwNpt.png?f=user_large

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
t14wo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Ik heb hier eenzelfde soort opstelling, en ik heb maar 1 meter tussen wand en eiland. Ik was bang dat het krap aan zou voelen, maar in tegendeel. Vind het juist handig dat alles direct binnen bereik is. Bij ons is dan de andere kant van het eiland voor de doorloop van woonkamer naar eetkamer. Dus je hebt geen verkeer dat achter je langs moet lopen. Dat is bij jou ook niet het geval.
Dat is geen vergelijk, het gaat hier om de loopruimte tussen tafel en eiland en dat kan hier geen vrije meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
En 2 x ik wil per se een eiland Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xe6lCEaoOmVHGBxIaWD5RZPJjgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MA47vL5twdWlyyBl8aXF76mJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UD__86KbqRhPTJr6HneJN8P11QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFFVsNoQs6vSYBq6nAUFmVcA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
Dit is echt geweldig. Dankje. We wilde ook nog een bar aan 1 kant maar door jouw indeling besloten eigenlijk erg vergelijkbaar in te delen. Het voelt met een bar waarschijnlijk druk en je zit toch al zo dicht bij de keuken.
Ladypurple schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Keuken 540 x 620 idee voor afstand tafel eiland wand. Kiijk naar de lampen boven de tafel, lijkt niet de normale plek van de tafel
Dit hebben we ook overwogen & dankje voor het mee denken. Onze voorkeur gaat naar de kastenwand er achter.
da1roy schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:15:
Ik weet niet of je het mooi vind maar je zou kunnen overwegen om een kleinere apparatenwand te nemen tegen de korte muur. (mits de afmeting dat toelaat)
wij hebben die muur iets laten verlengen naar 260cm en dan een wand van 240 met ombouw.
[...]
Deze voorbeelden moeten zeker voorkomen worden. Daarom vond ik t erg lastig de keuzen te maken met 540 meter. Ook bedankt voor het mee denken!
Ladypurple schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Dat is geen vergelijk, het gaat hier om de loopruimte tussen tafel en eiland en dat kan hier geen vrije meter zijn.
Dan heb ik nog maar 1 vraag, wellicht wat pieterpeuterig. Zou ik eerder voor een 100cm diep eiland gaan met 105cm er achter om aan te werken of andersom? (we zijn beide dun gebouwd.. :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
Voor een nieuwbouw project waar ik voor ingeloot ben moet er vanzelfsprekend ook over een keuken besloten worden. Ik neig naar de project leverancier doordat die naar mijn idee een best scherpe aanbieding hebben gedaan. Bij een paar keukenboeren geweest en er komt overal ongeveer dezelfde prijs uit. Voor mijzelf wil ik het toch even posten om te horen of ik keihard genaaid wordt of een redelijke prijs gekregen heb. Ik heb van keukens nagenoeg 0 verstand en zou wat hulp erg waarderen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Takkeding schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:07:
Voor een nieuwbouw project waar ik voor ingeloot ben moet er vanzelfsprekend ook over een keuken besloten worden. Ik neig naar de project leverancier doordat die naar mijn idee een best scherpe aanbieding hebben gedaan. Bij een paar keukenboeren geweest en er komt overal ongeveer dezelfde prijs uit. Voor mijzelf wil ik het toch even posten om te horen of ik keihard genaaid wordt of een redelijke prijs gekregen heb. Ik heb van keukens nagenoeg 0 verstand en zou wat hulp erg waarderen.

***members only***
En welke keuken is bij de haar aangeboden. Tot welke bladdiepte gaat brugman zonder meerprijs :( 20 cm lijkt me niet nodig). Vraag hoe het er uit ziet als het ‘teveel’ verdeeld wordt tussen lijst naast de hoge kast, paslijst naast de spoelkast en diepte van het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Heeft iemand hier ervaring met zijn keuken verkopen aan een keuken opkoper. Heb namelijk mijn keuken aangeboden bij tweedehandskeukenkwaliteit.nl. En zij bieden 100€ voor mijn 11 jaar oude keuken en demonteren hem en voeren hem af. Vraag me alleen af hoe goed zo'n partij is en hoe netjes ze werken. Iemand misschien ervaring met hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
Ladypurple schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

En welke keuken is bij de haar aangeboden. Tot welke bladdiepte gaat brugman zonder meerprijs :( 20 cm lijkt me niet nodig). Vraag hoe het er uit ziet als het ‘teveel’ verdeeld wordt tussen lijst naast de hoge kast, paslijst naast de spoelkast en diepte van het blad.
Op de offerte van de Haar staat niet een merk of typenummer voor de keuken genoemd oid genoemd, alleen bij de apparatuur. De contactpersoon bij Brugman zei dat ze nagenoeg identieke keukens leveren in deze prijsrange. De korven in de lades zagen er ook hetzelfde uit dus dat geloof ik wel. En ik zal de bladdiepte eens navragen, andere dieptes niet eens besproken nadat hij zei dat het flink meer ging kosten.

En goede tip over het verdelen, zeker de paslijst naast de spoelkast niet eens aan gedacht. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Jackpuyn schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:00:
Heeft iemand hier ervaring met zijn keuken verkopen aan een keuken opkoper. Heb namelijk mijn keuken aangeboden bij tweedehandskeukenkwaliteit.nl. En zij bieden 100€ voor mijn 11 jaar oude keuken en demonteren hem en voeren hem af. Vraag me alleen af hoe goed zo'n partij is en hoe netjes ze werken. Iemand misschien ervaring met hun
Geen ervaring met die club maar als het voor jou een ok prijs is dan zou ik het doen?

Ik verkocht mijn 15 jaar oude keuken voor 200, had een leuke ochtend met het demonteren en een leuk verhaal (keuken ging naar een soort bijgebouw voor de kinderen van groot gezin).

Er wordt gesloopt dus zorg dat je dingen afdekt die je wilt houden. Maak je vloer ruim en leg er eventueel stucloper overheen (goed tapen!). Zorg ook dat de looproute zoveel mogelijk vrij is.
Dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:56

ChUcKiE

Dus........

Misschien een rare vraag maar weet iemand hier die een Liebherr Wijnklimaatkast heeft, of er ook 0,75l speciaal bier flessen in passen? 😊 die zijn in diameter wat breder dan een standaard wijnfles, vandaar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 17:45
yamahabest schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Tussenstand voor nu.
Blad gaat nog vervangen worden, en er zijn nog wat opleverpuntjes.
@Ladypurple Ik heb bedacht dat de Philips Hue ledstrip mooier/strakker in een aluminium strip gemonteerd kan worden. Dus dat wordt gedaan bij het vervangen van het blad. Duurt nog wel even, pas begin augustus, want ik ga eerst op vakantie.
Puntjes op de I nu :9~
Blad vervangen, smetranden geplaatst, Hue ledstrip geplaatst. En alles afgekit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ5tY1wU4K42Y5kVBF5OwhZJYSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UpmqhVw1JUHnaMBSO2EKsb8h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwYfSESwynU9r17RSiUcqPyZzfc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/omCed7aw8rUEL7twna0vP66M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIfIWOnol1V_hG2JdOhMC7DpyGA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4QpHw6EahIgMSUggG3ipSgCb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2i2lYNVR92FAzYJZBb4ADsgwec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5B1IvvQtYbz4048Re1c82FfB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCoKfW0CYkQSwGW8k-Ju46wvJTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BsJPQJIWmA4yJc0RdSwAeyav.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58Izx2HKH3TsIkLtw8bpWmfr_Qs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ACxJCXMSKGyyl6dAc2HleAi7.png?f=fotoalbum_large

@Ladypurple De Hue ledstrip is afgemonteerd in een ALUWIT profiel van LED-Gigant.nl. Ik was wat bang dat de Hue ledstrip niet genoeg lichtopbrengst zou hebben, maar dat is geen enkel probleem.

Ik moet alleen nog besluiten of ik de strip afwerk met een doorzichtig, opaal of melkglas glaasje.

[ Voor 3% gewijzigd door yamahabest op 08-08-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 06-07 12:39
ChUcKiE schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:39:
Misschien een rare vraag maar weet iemand hier die een Liebherr Wijnklimaatkast heeft, of er ook 0,75l speciaal bier flessen in passen? 😊 die zijn in diameter wat breder dan een standaard wijnfles, vandaar.
Geen rare vraag, er zijn namelijk nogal wat wijnklimaatkasten waarin alleen maar de standaard maat wijnflessen passen.

Welk modelnr gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mooi topic dit :) Veel gelezen en veel informatie opgedaan!

Wij zijn nu aan het oriënteren voor een keuken, maar we zijn eigenlijk gebrand op een glazen werkblad. Er is niks mooier dan een wit, mat glazen werkblad vinden wij. Uiteraard heb ik gezocht in dit topic, maar het meeste over "glas" gaat over spatwanden, kookplaten en drinkglazen en dergelijken.

Zitten er behalve de stootvastheid (L-keuken, dus we krijgen in elk geval geen vrije hoekjes zoals bij een eiland) echt nadelen aan glas?
Bij Tulp hadden ze wel staaltjes maar gaf de verkoper aan dat hij niet echt wist of hij het kon leveren, omdat het niet populair was en hij er eigenlijk geen van verkocht.

Daarna bij goergen geweest, puur op uiterlijk en mogelijkheden qua kleur uitgekomen op frontjes van systemat (AV5007), maar we oriënteren nog. Ze hadden wel het witte glas.
We wilden een keer een offerte laten maken daar, maar nav wat ik hier las willen we dat bij Stein in Neunen laten doen in plaats van bij goergen zelf.

Zou een L-keuken van bv systemat van ongeveer 3,5 m bij 3,5 m haalbaar zijn voor 15k met een glazen werkblad en apparatuur uit het middensegment? Geen Quooker, afzuiging gewoon boven de kookplaat. Alleen koelkast, inductie, afzuiging, vaatwasser. En bij voorkeur 2 ovens, maar 1 mag eventueel ook. Merk boeit ons niet zo veel, Bosch of AEG of zo is allemaal prima als het er een beetje goed uitziet (de ovens dan, rest wordt toch ingebouwd). Liefst wel veel lades, geen schappen in de kasten.
Zitten er nadelen aan glas?

Is misschien wat weinig informatie, maar zoals gezegd we oriënteren ons nog en zoeken een beetje een grove richtprijs of indicatie of ons budget goed is, of dat we al aan het begin onze wensen/eisen of het budget moeten bijstellen.

We zoeken een beetje binnen de driehoek Eindhoven, Nijmegen, Venlo, tips zijn welkom.

PS. Mooie keukens hier, de Tweakert heeft een goede smaak :)

Ninja edit: alle aansluitingen zitten in de huidige keuken op de juiste plek, qua indeling is hij goed. Hij is alleen....oud :p

[ Voor 4% gewijzigd door vaagisdenaam op 08-08-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
yamahabest schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Ladypurple De Hue ledstrip is afgemonteerd in een ALUWIT profiel van LED-Gigant.nl. Ik was wat bang dat de Hue ledstrip niet genoeg lichtopbrengst zou hebben, maar dat is geen enkel probleem.

Ik moet alleen nog besluiten of ik de strip afwerk met een doorzichtig, opaal of melkglas glaasje.
Mooi geworden! Hoe bevalt het koken op de Bora? Het “mocht” eigenlijk niet helemaal op deze manier, maar we hebben het toch voor elkaar gekregen :D

Als er wat is, nu of in de toekomst, dan kun je mij altijd berichten :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Mooi geworden! Hoe bevalt het koken op de Bora? Het “mocht” eigenlijk niet helemaal op deze manier, maar we hebben het toch voor elkaar gekregen :D

Als er wat is, nu of in de toekomst, dan kun je mij altijd berichten :)
Bedankt!

"Mocht niet", vanwege de bovenkastjes?
Het werkt echt perfect. Bijna te goed. Je kan staan te koken zonder dat je iets ruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
yamahabest schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Bedankt!

"Mocht niet", vanwege de bovenkastjes?
Het werkt echt perfect. Bijna te goed. Je kan staan te koken zonder dat je iets ruikt.
Jep!

Bora zelf geeft aan dat het mag, maar Grando durft het alsnog niet aan. Reden: “als de klant het filter niet op tijd schoonmaakt, dan slaat de damp op de onderkant van de bovenkast”. No shit, Sherlock.... Als je het apparaat niet aan zet, slaat de damp ook op de bovenkast.....

Ik heb na verkoop van jouw keuken te horen gekregen dat ik jou moest vertellen dat wij GEEN Bora gaan leveren in jouw keuken (om bovenstaande reden). Ik heb jou hier niet over gebeld, ik dacht: wacht maar eventjes :D Ik heb direct daarna 2 andere potentiële klanten laten lopen omdat zij ook een Bora wilde icm bovenkasten. Toen vroeg Grando mij waarom die keukens niet verkocht zijn, waarop ik reageerde dat de klant een Bora met bovenkast wilde hebben en dat ik ze heb doorverwezen naar ELKE andere keukenzaak die je kunt bedenken. Dat vond Grando niet zo leuk en zodoende hebben wij jouw keuken gewoon geleverd mét de Bora :D

[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 08-08-2021 13:34 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Jep!

Bora zelf geeft aan dat het mag, maar Grando durft het alsnog niet aan. Reden: “als de klant het filter niet op tijd schoonmaakt, dan slaat de damp op de onderkant van de bovenkast”. No shit, Sherlock.... Als je het apparaat niet aan zet, slaat de damp ook op de bovenkast.....

Ik heb na verkoop van jouw keuken te horen gekregen dat ik jou moest vertellen dat wij GEEN Bora gaan leveren in jouw keuken (om bovenstaande reden). Ik heb jou hier niet over gebeld, ik dacht: wacht maar eventjes :D Ik heb direct daarna 2 andere potentiële klanten laten lopen omdat zij ook een Bora wilde icm bovenkasten. Toen vroeg Grando mij waarom die keukens niet verkocht zijn, waarop ik reageerde dat de klant een Bora met bovenkast wilde hebben en dat ik ze heb doorverwezen naar ELKE andere keukenzaak die je kunt bedenken. Dat vond Grando niet zo leuk en zodoende hebben wij jouw keuken gewoon geleverd mét de Bora :D
Haha, wat een kul. Soms is het misschien maar goed dat je niet alles als klant weet.
Ik moest alleen wel specifiek tekenen inderdaad voor de combinatie van Bora met bovenkasten.

Als dat inderdaad een probleem was geworden, dan was ik nog wel wat andere keukenzaken afgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
vaagisdenaam schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:17:
Mooi topic dit :) Veel gelezen en veel informatie opgedaan!

Wij zijn nu aan het oriënteren voor een keuken, maar we zijn eigenlijk gebrand op een glazen werkblad. Er is niks mooier dan een wit, mat glazen werkblad vinden wij. Uiteraard heb ik gezocht in dit topic, maar het meeste over "glas" gaat over spatwanden, kookplaten en drinkglazen en dergelijken.

Zitten er behalve de stootvastheid (L-keuken, dus we krijgen in elk geval geen vrije hoekjes zoals bij een eiland) echt nadelen aan glas?
Bij Tulp hadden ze wel staaltjes maar gaf de verkoper aan dat hij niet echt wist of hij het kon leveren, omdat het niet populair was en hij er eigenlijk geen van verkocht.

Daarna bij goergen geweest, puur op uiterlijk en mogelijkheden qua kleur uitgekomen op frontjes van systemat (AV5007), maar we oriënteren nog. Ze hadden wel het witte glas.
We wilden een keer een offerte laten maken daar, maar nav wat ik hier las willen we dat bij Stein in Neunen laten doen in plaats van bij goergen zelf.

Zou een L-keuken van bv systemat van ongeveer 3,5 m bij 3,5 m haalbaar zijn voor 15k met een glazen werkblad en apparatuur uit het middensegment? Geen Quooker, afzuiging gewoon boven de kookplaat. Alleen koelkast, inductie, afzuiging, vaatwasser. En bij voorkeur 2 ovens, maar 1 mag eventueel ook. Merk boeit ons niet zo veel, Bosch of AEG of zo is allemaal prima als het er een beetje goed uitziet (de ovens dan, rest wordt toch ingebouwd). Liefst wel veel lades, geen schappen in de kasten.
Zitten er nadelen aan glas?

Is misschien wat weinig informatie, maar zoals gezegd we oriënteren ons nog en zoeken een beetje een grove richtprijs of indicatie of ons budget goed is, of dat we al aan het begin onze wensen/eisen of het budget moeten bijstellen.

We zoeken een beetje binnen de driehoek Eindhoven, Nijmegen, Venlo, tips zijn welkom.

PS. Mooie keukens hier, de Tweakert heeft een goede smaak :)

Ninja edit: alle aansluitingen zitten in de huidige keuken op de juiste plek, qua indeling is hij goed. Hij is alleen....oud :p
SolidGlass is de naam, leverancier is Topline en Dekker Zevenhuizen. Prijzig, maar het kan zeker mooi zijn.

De eigenschappen zijn vergelijkbaar met keramiek. Je hebt geen overhang, dus op zich geen probleem. Let wel op chippen van randen (pan tegen blad stoten enzo).

Of 15k haalbaar is hangt af van de indeling en frontkeuze. LeMans in de hoek en 18 ladekasten, dan red je het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
yamahabest schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:40:
[...]

Haha, wat een kul. Soms is het misschien maar goed dat je niet alles als klant weet.
Ik moest alleen wel specifiek tekenen inderdaad voor de combinatie van Bora met bovenkasten.

Als dat inderdaad een probleem was geworden, dan was ik nog wel wat andere keukenzaken afgegaan.
Je hebt getekend voor eventuele schade aan de onderkant bovenkast op eigen risico geloof ik. Mocht het ooit zover komen, dan zorgen we gewoon voor een oplossing.

Leuk trouwens, als men een Quooker wilt onder een bovenkast dan is het de normaalste zaak van de wereld....

Mooi ook, die glaskast! Dat heb je zelf goed ingeschat. Het voegt wat gezelligs toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-07 19:27
Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Jep!

Wat een rare redenatie van Grando zeg.
Wij hebben ook bovenkasten en dat was geen probleem bij onze keukenbouwer. Ook niks hoeven tekenen. Nooit aan de stoom ofzo gedacht, bij een ouderwetse afzuigkap heb je meer stoom en vet op je bovenkanten dan bij de Bora….. en idd bij de quooker heb je meer stoom naar boven als je een pan water vult dan als je kookt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Je hebt getekend voor eventuele schade aan de onderkant bovenkast op eigen risico geloof ik. Mocht het ooit zover komen, dan zorgen we gewoon voor een oplossing.
(y)
Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Mooi ook, die glaskast! Dat heb je zelf goed ingeschat. Het voegt wat gezelligs toe.
Ja! De glaskast waarbij iedereen je wat glazig aankeek, als je daarover begon.
Het breekt het geheel een beetje. Anders werd het allemaal wel heel strak.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
yamahabest schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

(y)

[...]

Ja! De glaskast waarbij iedereen je wat glazig aankeek, als je daarover begon.
Het breekt het geheel een beetje. Anders werd het allemaal wel heel strak.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat :)
1 klein detail, de gaatjes binnen de kast worden bij Hacker niet standaard afgedopt, bij Pronorm wel. Bij jou zijn die gaatjes dus zichtbaar.

Ik heb de dopjes eventueel liggen voor je mocht je in de buurt zijn, maar voor een euro heb je er 100 als je ze online koopt.

Trouwens, had jij Danny Peper als monteur?

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 08-08-2021 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RsRoel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07 08:03
Uiteindelijk gister geslaagd bij Superkeukens. Dank voor alle tips en advies, mede daardoor nog wat aanpassingen gedaan aan de hoekkast, de passtukken en het merk/hoogte van de kastjes.

Is het volgende geworden:
  • Kastjes: Schüller in Gletscherblau (78 cm/214.5cm hoog)
  • Blad: Keramiek Glamorous White gepolijst (marmer-look)
  • Kookplaat: Bora Pure
  • Oven: AEG BPE535120B
  • Vaatwasser: AEG FSB32610Z
  • Koel-vries combinate: Etna KCS6178NF (vooral doordat deze een No-Frost heeft, die bij AEG een stuk duurder uit zou vallen. Volgens onze verkoper wordt Etna daar het meest verkocht, goede service, weinig problemen, en is een premium model goed te vergelijken met het budget model van een AEG/Siemens)
Volgens Superkeukens leveren zij geen Siemens meer ivm de slechte levering van de producten op dit moment (chip-tekort) en de slechte klantenservice, en zijn volledig overgegaan op AEG voor de apparatuur van het hogere segment.

Members only: title

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8B-G7CilQBSF6XSY60WoOOy7j0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E9ahDCq6HZRgCr3KDBCkIpUQ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWXa7Q1klcTbaS9JeAPFxQO8k48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EbXxN7PiCqw0spW41zvsCgCv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCi6eeyoLAYJqDhPhglDsoZqNkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwtoRflesASp2aMzQFRC1k40.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
franssie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Niet helemaal, ze wilden vandaag de keuken plaatsen maar water en elektriciteit moeten eerst nog worden aangelegd en er moet nog egaline over de magnesiet ondervloer worden gegoten. En de bladen maker kan nog niet leveren dus krijg ik een tijdelijk keukenblad. Maar het einde nadert.
En?? Ben zo benieuwd haha. Hoe gaat t met Kvik Zaandam? Qua communicatie enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
RsRoel schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:12:
Uiteindelijk gister geslaagd bij Superkeukens. Dank voor alle tips en advies, mede daardoor nog wat aanpassingen gedaan aan de hoekkast, de passtukken en het merk/hoogte van de kastjes.

Is het volgende geworden:
  • Kastjes: Schüller in Gletscherblau (78 cm/214.5cm hoog)
  • Blad: Keramiek Glamorous White gepolijst (marmer-look)
  • Kookplaat: Bora Pure
  • Oven: AEG BPE535120B
  • Vaatwasser: AEG FSB32610Z
  • Koel-vries combinate: Etna KCS6178NF (vooral doordat deze een No-Frost heeft, die bij AEG een stuk duurder uit zou vallen. Volgens onze verkoper wordt Etna daar het meest verkocht, goede service, weinig problemen, en is een premium model goed te vergelijken met het budget model van een AEG/Siemens)
Volgens Superkeukens leveren zij geen Siemens meer ivm de slechte levering van de producten op dit moment (chip-tekort) en de slechte klantenservice, en zijn volledig overgegaan op AEG voor de apparatuur van het hogere segment.

***members only***

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel beter dan het eerste ontwerp. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Fijn dat je nog aan mijn vraag gedacht hebt ;) als ik naar de stralingshoek van het licht kijk op foto 3, denk ik dat dit niet of niet krachtig tot de voorzijde van het blad komt als ik het achter in de hoek wil plaatsen. Ik denk dat ik dan toch richting een 45 of 30/60 hoekprofiel moet denken. Is er een reden voor de voorkeur voor hue? Hoe bedien je dit en waar heb je de kabel weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Ladypurple schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Fijn dat je nog aan mijn vraag gedacht hebt ;) als ik naar de stralingshoek van het licht kijk op foto 3, denk ik dat dit niet of niet krachtig tot de voorzijde van het blad komt als ik het achter in de hoek wil plaatsen. Ik denk dat ik dan toch richting een 45 of 30/60 hoekprofiel moet denken. Is er een reden voor de voorkeur voor hue? Hoe bedien je dit en waar heb je de kabel weggewerkt.
Ik zou het inderdaad niet achter in de hoek plaatsen. Zeker niet bij een 70 cm blad.
En ik denk dat je ook licht in je pan wil hebben. Mij lijkt recht naar beneden beter.

Ik heb voor Hue gekozen omdat ik een spotje (in de glazen kast) en deze ledstrip heb. Ik wilde zeker weten dat deze twee dezelfde kleur zouden geven.

Ik heb aan de linkerkant van de bovenkasten een passtrook zitten. Aan de onderkant is een gat geboord, en de ledstrip is daarin geleid.

Bedienen kan via app (maar uiteraard niet handig), dus ik heb een Friends of Hue Smart Switch (https://www.senic.com/friends-of-hue-smart-switch). Deze werkt op kinetische energie, en is dus verder geen batterijen nodig. Deze heb ingesteld dat linksboven, aan is. Linksonder, uit. Rechtsboven en -onder zijn 2 andere kleurprofielen. Linksonder lang vast houden is dimmen, linksboven lang vast houden is weer feller.

Je ziet deze schakelaar in het midden van de 3 zitten. Links is een stopcontact, rechts is de bediening voor de centrale afzuigbox. Die laatste wordt nu eigenlijk alleen nog maar voor het douchen gebruikt. Maar mocht het zo uitkomen (veel visite ofzo) kan ik hem dus ook nog vanuit de keuken bedienen.

[ Voor 3% gewijzigd door yamahabest op 08-08-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

LaTiNo156 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Geen rare vraag, er zijn namelijk nogal wat wijnklimaatkasten waarin alleen maar de standaard maat wijnflessen passen.

Welk modelnr gaat het om?
Het gaat om het model: UWTGB1682-21

[ Voor 22% gewijzigd door ChUcKiE op 08-08-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6XdBzXkWV4avu8XLP9nMtvGHMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AlBluYUtKi7KPnLmpQEhPCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou haast zeggen dat die flessen eerder taps toelopen en dat ze dus op tray 2 en 4 sowieso wel passen.
Of de diameter moet groter zijn dan 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Queros schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

En?? Ben zo benieuwd haha. Hoe gaat t met Kvik Zaandam? Qua communicatie enzo
Ging goed - keuken klaar op blad na. Annemer die ook de keuken plaatst heeft last van de zomervakantie en corona dat nogal heerst onder installateurs wat ik zo hoor.
Dus nog een week uitstel.
Communicatie is ok, maar voortgang is nu ruk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Laatst online: 03-07 15:57
Leidingen eindelijk voltooid allemaal via de kruipruimte. Afvoeren, 3-fase (inductie fornuis met meerdere ovens) en diverse aparte groepen voor quooker en vaatwasser. Houten planken met inbouwspot en 7x losse Tonone lampen.

Blijft leuk als je een tijd geleden in de branche hebt gewerkt en korte lijntjes met leveranciers hebt.

😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XP0Q6potDRGfKaGk8ZG_A5lIJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N9F9gz3KuTArdoT90fCdGavM.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZQkfQgxcckANDts_gi56eqi0TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRnavENrnn9NAaoq8QLFz6HN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeBK0rVTghg6FoTeoeydXazzR3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDBaag2jGHNBlznmIsA2o4T3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G37IUkklnr8Qnf1pihcuCS9MTbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnalpOZl1DhyWd0QyitB9B7M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f42ylZlrp3KzGPXNxX4XsxaiPAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLlDL2HT7pCnp7p8ACVllYmU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Noord27 op 08-08-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

mitsumark schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:40:
[...]
[Afbeelding]

Ik zou haast zeggen dat die flessen eerder taps toelopen en dat ze dus op tray 2 en 4 sowieso wel passen.
Of de diameter moet groter zijn dan 85.
Dat ga ik ff nazoeken. Maar hiermee verwacht ik wel dat de keuken definitief €2649 duurder wordt 😜 thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
ChUcKiE schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:51:
[...]

Dat ga ik ff nazoeken. Maar hiermee verwacht ik wel dat de keuken definitief €2649 duurder wordt 😜 thanks!!
Valt nog tegen om te vinden, maar ze hebben niet allemaal zo'n lange hals, dan passen er maar 4 per tray, en ik zie ook "kruiken" met diameter ~9cm, dan zouden er misschien alleen 3 onderin passen...
Of die afmetingen zijn vanaf de bovenkant van de latjes of zelfs het voorkantje , en niet incl een paar mm die de fles erin valt.

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 08-08-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:03
Let er ook even op dat als de kast uit twee zones bestaat - wit en rood - dat je niet teleurgesteld bent dat er een kleinere zone is bijvoorbeeld en dan net jouw meestgedronken wijn daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
[b]yamahabest schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:42:
Bedienen kan via app (maar uiteraard niet handig), dus ik heb een Friends of Hue Smart Switch (https://www.senic.com/friends-of-hue-smart-switch). Deze werkt op kinetische energie, en is dus verder geen batterijen nodig. Deze heb ingesteld dat linksboven, aan is. Linksonder, uit. Rechtsboven en -onder zijn 2 andere kleurprofielen. Linksonder lang vast houden is dimmen, linksboven lang vast houden is weer feller.

Je ziet deze schakelaar in het midden van de 3 zitten. Links is een stopcontact, rechts is de bediening voor de centrale afzuigbox. Die laatste wordt nu eigenlijk alleen nog maar voor het douchen gebruikt. Maar mocht het zo uitkomen (veel visite ofzo) kan ik hem dus ook nog vanuit de keuken bedienen.
Nu een 4-pack voor 169e via Vattenfall app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel erg mooi! Een vraagje; hoe heb je de elektra aansluiting van de HUE verlichting weggewerkt? Dit lijkt me namelijk ook wel wat voor onder de bovenkasten in mijn nieuwe keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

mitsumark schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:03:
[...]

Valt nog tegen om te vinden, maar ze hebben niet allemaal zo'n lange hals, dan passen er maar 4 per tray, en ik zie ook "kruiken" met diameter ~9cm, dan zouden er misschien alleen 3 onderin passen...
Of die afmetingen zijn vanaf de bovenkant van de latjes of zelfs het voorkantje , en niet incl een paar mm die de fles erin valt.
Ach 1 voordeel we zijn nog niet zo’n professionele wijndrinkers…totaal niet (momenteel) maar mede daarom vind ik het leuk om 3/4 liter flessen speciaal bier (8-10 graden) er ook in te leggen, tussen de rose (vergelijkbare temperatuur) en wat rode wijn flessen (tweede zone)…

La Chouffe heeft een diameter van 8cm 😊 triple karmeliet zal wel vergelijkbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ChUcKiE op 09-08-2021 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 09:01
Afgelopen weekend een demonstratie bijgewoond bij Inspiratiehuis 2020 van BSH. Wat we hebben geleerd:
- Siemens valt af op looks. Er zit nog teveel zilver in de looks.
- Neff valt af op bediening. Dat continu moeten swipen om alles te zien icm een traag reagerend scherm is nogal vervelend.
- Bosch ziet er strak uit voor een zwarte keuken en de bediening werkt goed.
- Gaggenau heeft enorm handige deuren, maar is verder qua looks ook niet ons ding. Bovendien duur.

Dan nog 2 vragen waar ik jullie hulp wel bij kan gebruiken:
1. We hadden in ons eerdere ontwerp een stoomoven en een combi-magnetron voor maximale flexibiliteit. Door alle mogelijkheden van de stoomoven en het gebrek aan een noodzaak voor een magnetron neigen we nu naar 2x een stoomoven (full steam), omdat we verwachten daar meer aan te hebben. Babyvoeding is niet van toepassing. Zover ik kan overzien missen we dan vooral pyrolyse. Soit. Iemand nog een andere goede reden om wel een combi met magnetron te nemen?
2. We gaan na de verbouwing van de showroom ook nog een keer langs bij Miele. Nu is Miele over het algemeen iets duurder. Waar zit de meerwaarde van de meerprijs? Ik zie vooral meerwaarde in een vaste aansluiting van water op de stoomoven en op een vriezer van Liebherr voor ijsblokjes. Verder zweert iedereen erbij die het heeft, lijkt het. De merknaam en het imago zullen vast een deel verklaren. Maar is het ook daadwerkelijk degelijker of van beter materiaal gemaakt, anders dan het anekdotische bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Die Liebherr vriezer en bijbehorende luxe koelkast (met koelwater tap) gaan wij ook nemen. Verder Miele stoomoven en vaatwasser en bora puxu.
Niks meer met 5 apparaten van hetzelfde merk voor verlengde garantie.
Oh en waarschijnlijk dus een Liebherr wijnklimaatkast.

[ Voor 11% gewijzigd door ChUcKiE op 09-08-2021 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
millerman_sf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:00:
Afgelopen weekend een demonstratie bijgewoond bij Inspiratiehuis 2020 van BSH. Wat we hebben geleerd:
- Neff valt af op bediening. Dat continu moeten swipen om alles te zien icm een traag reagerend scherm is nogal vervelend.
- Gaggenau heeft enorm handige deuren, maar is verder qua looks ook niet ons ding. Bovendien duur.

Dan nog 2 vragen waar ik jullie hulp wel bij kan gebruiken:
1. We hadden in ons eerdere ontwerp een stoomoven en een combi-magnetron voor maximale flexibiliteit. Door alle mogelijkheden van de stoomoven en het gebrek aan een noodzaak voor een magnetron neigen we nu naar 2x een stoomoven (full steam), omdat we verwachten daar meer aan te hebben. Babyvoeding is niet van toepassing. Zover ik kan overzien missen we dan vooral pyrolyse. Soit. Iemand nog een andere goede reden om wel een combi met magnetron te nemen?
2. We gaan na de verbouwing van de showroom ook nog een keer langs bij Miele. Nu is Miele over het algemeen iets duurder. Waar zit de meerwaarde van de meerprijs? Ik zie vooral meerwaarde in een vaste aansluiting van water op de stoomoven en op een vriezer van Liebherr voor ijsblokjes. Verder zweert iedereen erbij die het heeft, lijkt het. De merknaam en het imago zullen vast een deel verklaren. Maar is het ook daadwerkelijk degelijker of van beter materiaal gemaakt, anders dan het anekdotische bewijs?
Als stomen je ding is ZEKER voor Miele gaan! Dat systeem werkt zo ontzettend veel beter dan welk ander merk dan ook.

Als automatische programma’s je ding niet zijn, probeer dan de Miele stoomovens eens. Dat is zo’n innovatief systeem, dat je echt iedereen een restaurant maaltijd op tafel kan laten toveren.

Duurder dan Bosch, dat zeker. Miele is wel nog steeds gebouwd om echt lang mee te gaan. Bosch is net als Siemens gebouwd op functie en daarna kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 09-08-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Miele stoomovens hadden volgens mij als een van de weinige externe stoom opwekking. Dus daarmee de beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Barry|IA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:07:
[...]
Als stomen je ding is ZEKER voor Miele gaan! Dat systeem werkt zo ontzettend veel beter dan welk ander merk dan ook.

Als automatische programma’s je ding niet zijn, probeer dan de Miele stoomovens eens. Dat is zo’n innovatief systeem, dat je echt iedereen een restaurant maaltijd op tafel kan laten toveren.
Het absolute bedrag is het issue gelukkig niet, meer of we het waard vinden. Automatische programma's gebruiken we nu ook eigenlijk amper. Ik vertrouw liever op ons eigen inzicht wat dat betreft.

Kun je meer vertellen over waarom het dan beter is en wat er innovatief aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Na een lange pauze zijn wij zijn ook weer begonnen met het aanvragen van verschillende keuken offertes.

Bij ons staat de Siematic S2 in de top 3.
Weet iemand of het bij de Siematic S2 mogelijk is om led in de greeplijsten te krijgen? Of is dit een optie alleen voor de Pure/SLX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
millerman_sf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:15:
[...]

Het absolute bedrag is het issue gelukkig niet, meer of we het waard vinden. Automatische programma's gebruiken we nu ook eigenlijk amper. Ik vertrouw liever op ons eigen inzicht wat dat betreft.

Kun je meer vertellen over waarom het dan beter is en wat er innovatief aan is?
Helemaal mee eens dat koken bestaat uit voelen, ruiken en proeven. Maar probeer dat maar eens met een schaal aardappelen, een stukje zalm en groente in één oven, waarbij alles tegelijk klaar moet zijn, terwijl de oven aan het stomen is (dus je ziet weinig en kan de oven ook niet zomaar tussentijds openen).

Echt, dit systeem ga je waarderen. Bij Miele demonstreren ze dit ook geloof ik.

Verder wordt er bij Miele veel zorg besteed aan de gebruikersinterface, wat bij Siemens matig is (onlogisch) en bij Bosch wel al een stuk beter is, maar nog niet op het niveau van Miele. Ook het touchscreen zelf reageert als een iPhone.

Hoe de stoomtechniek anders is dan bij andere merken, dat kan ik je niet exact vertellen. Ik heb mij hier nog niet in verdiept, omdat ik er gewoon nog niet aan toegekomen ben. Ik ga mij hier in verdiepen.

Wel weet ik dat het waterreservoir van ALLES uit de schuur van BSH gewoon een regelrechte ramp is. Ik heb het hier eerder al eens geschreven, maar het is echt schandalig voor zo’n merk.

Je drukt op een knop en het hele paneel komt naar boven, om zodoende het waterreservoir te kunnen uitnemen. Het paneel komt echter niet helemaal naar boven, maar deels. Je moet zelf het paneel verder optillen, maar let op dat je daar niet teveel kracht bij zet en dat je de kracht gelijkmatig verdeeld, want anders breekt er binnenin iets van plastic af. Je neemt vervolgens het reservoir uit de plastic houder, die aanvoelt alsof ‘ie al kapot is. Met een niet zo bevredigende klik druk je het hele spul weer naar binnen, maar let op, je moet even oefenen.

Dit houdt het geen 10 jaar vol, zou mijn vader zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Ja, dat reservoir vond ik ook maar armzalig aandoen. In de demonstratie moest het na 20 minuten stomen ook weer gevuld worden. Dat vond ik wel erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 10:17
Barry|IA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:35:
[...]

Helemaal mee eens dat koken bestaat uit voelen, ruiken en proeven. Maar probeer dat maar eens met een schaal aardappelen, een stukje zalm en groente in één oven, waarbij alles tegelijk klaar moet zijn, terwijl de oven aan het stomen is (dus je ziet weinig en kan de oven ook niet zomaar tussentijds openen).

Verder wordt er bij Miele veel zorg besteed aan de gebruikersinterface, wat bij Siemens matig is (onlogisch) en bij Bosch wel al een stuk beter is, maar nog niet op het niveau van Miele. Ook het touchscreen zelf reageert als een iPhone.

Hoe de stoomtechniek anders is dan bij andere merken, dat kan ik je niet exact vertellen. Ik heb mij hier nog niet in verdiept, omdat ik er gewoon nog niet aan toegekomen ben. Ik ga mij hier in verdiepen.

Wel weet ik dat het waterreservoir van ALLES uit de schuur van BSH gewoon een regelrechte ramp is. Ik heb het hier eerder al eens geschreven, maar het is echt schandalig voor zo’n merk.

Je drukt op een knop en het hele paneel komt naar boven, om zodoende het waterreservoir te kunnen uitnemen. Het paneel komt echter niet helemaal naar boven, maar deels. Je moet zelf het paneel verder optillen, maar let op dat je daar niet teveel kracht bij zet en dat je de kracht gelijkmatig verdeeld, want anders breekt er binnenin iets van plastic af. Je neemt vervolgens het reservoir uit de plastic houder, die aanvoelt alsof ‘ie al kapot is. Met een niet zo bevredigende klik druk je het hele spul weer naar binnen, maar let op, je moet even oefenen.

Heb je een type nr. / link van zo'n Miele stoomoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:59
millerman_sf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:00:
Interessante conclusie. Wij waren laatst ook in het inspiratiehuis en na uitgebreid testen tot de conclusie gekomen dat je echt geen kookplaat van Bosch wilt. Die reageert zoveel trager dan die van Siemens. Net alsof de glasplaat een tikkie te dik is waardoor de afstand tussen de capacitive touch laag en je vinger te groot is. Dat betekend dus hard duwen om een registratie te krijgen. (Kan wel afhankelijk zijn van persoon tot persoon, dikke vingers en soms ook gewoon type mens hebben andere ladingen en hebben er soms misschien geen moeite mee)

Neff ovenschermpje is inderdaad traag en onlogisch, de Bosch heeft in de ovens toch gek genoeg de beste interface alhoewel ik die van Siemens niet veel slechter vond.

Het water reservoir was inderdaad al kapot bij een oven in de demo ruimte.

Neff kookplaat bediening vonden we dan wel juist fijn met die directe input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

praliwi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 06:45:
[...]

Heb je een type nr. / link van zo'n Miele stoomoven?
DGC 7860 X of DGC 7865

https://www.miele.nl/e/st...met-cleansteel-11709830-p

Zo een heb ik ook. Beste aankoop ooit qua oven. Menu is fantastisch, geen gezeur met legen van reservoirs en het eten smaakt fantastisch.

Onze beenhammetjes en kippenbouten zijn ondertussen een begrip in de familie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
walletje-w schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:10:
[...]

Interessante conclusie. Wij waren laatst ook in het inspiratiehuis en na uitgebreid testen tot de conclusie gekomen dat je echt geen kookplaat van Bosch wilt. Die reageert zoveel trager dan die van Siemens. Net alsof de glasplaat een tikkie te dik is waardoor de afstand tussen de capacitive touch laag en je vinger te groot is. Dat betekend dus hard duwen om een registratie te krijgen. (Kan wel afhankelijk zijn van persoon tot persoon, dikke vingers en soms ook gewoon type mens hebben andere ladingen en hebben er soms misschien geen moeite mee)

Neff ovenschermpje is inderdaad traag en onlogisch, de Bosch heeft in de ovens toch gek genoeg de beste interface alhoewel ik die van Siemens niet veel slechter vond.

Het water reservoir was inderdaad al kapot bij een oven in de demo ruimte.

Neff kookplaat bediening vonden we dan wel juist fijn met die directe input.
Kookplaten hebben we niet naar gekeken, dat wordt een Bora. Koelkasten en vaatwassers zie je toch niet, dus dat boeit ook niet zo. We hebben echt alleen naar ovens gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 06-07 12:39
millerman_sf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

Kookplaten hebben we niet naar gekeken, dat wordt een Bora. Koelkasten en vaatwassers zie je toch niet, dus dat boeit ook niet zo. We hebben echt alleen naar ovens gekeken.
Dat je ze niet ziet is 1 ding, maar het is wel fijn als je ze niet om de zoveel tijd moet ontdooien, en bij vaatwassers is het wel fijn als ze goed wassen en drogen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Ja, dus we nemen gewoon de meest uitgebreide van het merk dat we kiezen. Ik bedoel meer dat het merk binnen BSH daarbij voor ons niet boeiend is. De vaatwasser krijgt zeoliet, de koelkast 0-graden zones en de vriezer 'no frost'.

Niet de tactieken die huizenflippers hanteren: mooie oven en kookplaat en de allergoedkoopste koelkast en vaatwasser van een onbekend C-merk. Alles voor de looks ;)

[ Voor 26% gewijzigd door millerman_sf op 09-08-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
[...]

Goede feedback.

Wat vind je van AEG? Ik heb een topmodel van AEG met stoom, en daar schuift gewoon een bakje uit dat je kan vullen. Generator zit ook buiten de ovenruimte.

Toen ik die kocht (begin dit jaar) was een Miele met gelijkaardige functies gewoon 2x zo duur.
AEG was 2500€, de Miele ging boven de 5400€. Na een paar mailtjes kon ik de AEG bestellen voor 1700€. Tot nu zeer tevreden van de AEG.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

walletje-w schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:10:
[...]

Betekent ;)

Maar dat issue heb ik juist met een Siemens-plaat. Ik vermoed ook dat ze identiek zijn op het merkje na, dus dezelfde glasplaat en elektronica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
twin93 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:57:
[...]

Heel erg mooi! Een vraagje; hoe heb je de elektra aansluiting van de HUE verlichting weggewerkt? Dit lijkt me namelijk ook wel wat voor onder de bovenkasten in mijn nieuwe keuken.
Er zit een stopcontact boven de bovenkastjes. En daar zit het spul op aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 19:42
[...]

PaT schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

DGC 7860 X of DGC 7865

Zo een heb ik ook. Beste aankoop ooit qua oven. Menu is fantastisch, geen gezeur met legen van reservoirs en het eten smaakt fantastisch.

Goed om ook eens voorbij te zien komen dat de Miele meerprijs voor sommigen wel te rechtvaardigen is! Normaal lees je enkel “Miele is te duur” .. Tis natuurlijk maar net wat je er voor wil/kan uitgeven.

Maar ook wij vonden naast de look (all black en greeploos; ARTLINE) de interface ook fantastisch. We hebben de demonstraties gezien en het menu is echt heel intuïtief en ziet er goed uit (i.t.t wat we hadden gezien van Siemens). Daarbij de wateraansluiting helemaal top om niet steeds water te blijven vullen (zowel koffie als stoomoven). Wij waren gelijk om _/-\o_ Kan niet wachtten om begin oktober aan de slag te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

Is er bij iemand bekend of de
ProNorm Y-line-plus al besteld kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
MB3 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:27:
Is er bij iemand bekend of de
ProNorm Y-line-plus al besteld kan worden?
Ik heb deze in bestelling staan bij Brugman. In mei/juni de bestelling rond gemaakt en we laten de keuken in de eerste week van november leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@DragonXZ Oké mooi! Bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
PaT schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

DGC 7860 X of DGC 7865

https://www.miele.nl/e/st...met-cleansteel-11709510-p

De 7860 heeft geen vers water aansluiting, de 7865 wel. Idem voor deze 7665.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Sinds onze huidig woning een veel hogere overwaarde gaat krijgen dan verwacht, zijn wij ook aan het kijken naar andere apparatuur (nu IQ700 SL op keukenorder). Met name de vaste wateraansluiting is iets wat ik bij Siemens mis, heb nog stille hoop dat volgende maand Siemens ook met een dergelijk model komt..

Nu aan het kijken bij Miele. De instap zou DGC 7665 zijn, die heeft M-Touch S.

Iemand ervaring met M-Touch vs M-Touch S? Moet zelf nog eens naar Vianen om het te bekijken.
Kleine meerprijs van 800€ op 2 ovens, waar enkel de schermgrootte verschilt.

Qua korting, was Miele nou rond de 30%, of is dat al optimistisch?
> heb de vraag al uitgezet met welk percentage Möbel Faber werk, in algemeen benieuwd naar percentage.

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 09-08-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:38:
Sinds onze huidig woning een veel hogere overwaarde gaat krijgen dan verwacht, zijn wij ook aan het kijken naar andere apparatuur (nu IQ700 SL op keukenorder). Met name de vaste wateraansluiting is iets wat ik bij Siemens mis, heb nog stille hoop dat volgende maand Siemens ook met een dergelijk model komt..

Nu aan het kijken bij Miele. De instap zou DGC 7665 zijn, die heeft M-Touch S.

Iemand ervaring met M-Touch vs M-Touch S? Moet zelf nog eens naar Vianen om het te bekijken.

Qua korting, was Miele nou rond de 30%, of is dat al optimistisch?
> heb de vraag al uitgezet met welk percentage Möbel Faber werk, in algemeen benieuwd naar percentage.
Ik denk dat 30% heel erg optimistisch is. Paar willekeurige quotes uit het topic:
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Overigens miele offerte zit op ong 15-20% korting op apparatuur afhankelijk wel apparaat. (B&K offerte )

Viel me nog mee
PaT schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:19:
[...]

Bij Miele krijg je praktisch geen korting. Die 10% is volgens mij al een keurig aanbod. Dat percentage heb ik ook gekregen.
BSH werkt wat dat betreft anders met 'kortingen' van meer dan 40%.
gelderland20 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:20:
Standaard rekende ze met 40% korting (behalve Miele 10%),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat 30% heel erg optimistisch is. Paar willekeurige quotes uit het topic:
Ah, mogelijk is dat dan ATAG? Kan mij herinneren dat er (winkels met) een merk werkte waar circa 30% af ging.

Wel jammer dat Miele net zo hard mee doet aan de 4-apparten - 5-jaar garantie farce, en standaard 2 jaar geeft op een apparaat van 4k+.
Ongeacht de korting, gaan wij waarschijnlijk voor een stoomoven met wateraansluiting, even afhankelijk van de geboden prijs, of het alle apparaten Miele wordt, of enkel de stoomoven.

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 09-08-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 20-06 15:45
franssie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Ging goed - keuken klaar op blad na. Annemer die ook de keuken plaatst heeft last van de zomervakantie en corona dat nogal heerst onder installateurs wat ik zo hoor.
Dus nog een week uitstel.
Communicatie is ok, maar voortgang is nu ruk.
Da's wel vervelend inderdaad.. maar zo te horen ligt dan dan meer aan de markt en de wereld as we speak dan aan Kvik toch? Of verzaken zij ook?

Ben erg benieuwd.. heb je al een sneak preview foto? ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

[...]

[...]

[...]
Even een offerte opgevraagd bij 123:
Members only:

Aanzienlijk meer dan 10-15%, komt in de buurt van 25%.

Deze modellen staan in de augustus/2021 brochure, neem aan dat het dan geen uitlopende modellen zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:27:
[...]
Even een offerte opgevraagd bij 123:

***members only***

Aanzienlijk meer dan 10-15%, komt in de buurt van 25%.

Deze modellen staan in de augustus/2021 brochure, neem aan dat het dan geen uitlopende modellen zijn..?
Ziet er keurig uit. Had ik niet verwacht obv de reacties in het topic.
Maar ga je de apparatuur los bestellen of bij de keukenzaak, de praktijk leert dat apparatuur bij een keukenzaak vaak net wat hoger ligt dan de 'dozenschuivers'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Ziet er keurig uit. Had ik niet verwacht obv de reacties in het topic.
Maar ga je de apparatuur los bestellen of bij de keukenzaak, de praktijk leert dat apparatuur bij een keukenzaak vaak net wat hoger ligt dan de 'dozenschuivers'?
Ik heb de vraag bij Möbel neergelegd wat het meer zal gaan kosten. Ben benieuwd!
Als er enorm veel verschil in zit, doe ik de ovens waarschijnlijk via 123, de rest via MF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 12:50
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:38:
Met name de vaste wateraansluiting is iets wat ik bij Siemens mis, heb nog stille hoop dat volgende maand Siemens ook met een dergelijk model komt..
Toevallig afgelopen vrijdag een bezoek gebracht aan het Inspiratiehuis en hier een vraag over gesteld. Wordt niet verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Queros schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

Da's wel vervelend inderdaad.. maar zo te horen ligt dan dan meer aan de markt en de wereld as we speak dan aan Kvik toch? Of verzaken zij ook?

Ben erg benieuwd.. heb je al een sneak preview foto? ;-)
Ligt niet aan KVIK, recht puur de markt. Nog geen foto's helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Ah, mogelijk is dat dan ATAG? Kan mij herinneren dat er (winkels met) een merk werkte waar circa 30% af ging.

Wel jammer dat Miele net zo hard mee doet aan de 4-apparten - 5-jaar garantie farce, en standaard 2 jaar geeft op een apparaat van 4k+.
Ongeacht de korting, gaan wij waarschijnlijk voor een stoomoven met wateraansluiting, even afhankelijk van de geboden prijs, of het alle apparaten Miele wordt, of enkel de stoomoven.
nee.. bosch / siemens/ neff geeft hoge kortingen. AEG etc weet ik niets van , niets van opgevraagd.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Mryc schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Toevallig afgelopen vrijdag een bezoek gebracht aan het Inspiratiehuis en hier een vraag over gesteld. Wordt niet verwacht...
Ah balen!
Binnenkort naar Vianen om het verschil in touchscreen grootte te bekijken dan.

Met bovenstaande 123-prijs is het verschil €2.000 met de huidige topline Siemens (na korting) HS858GXB6. Als ik daardoor geen plastic onderdeeltjes in een cruciaal deel van de oven heb, én niet daags dat reservoir hoef te legen/reinigen, is dat het wel waard.

De over-bieders betalen gelukkig het verschil :o

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 09-08-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mevrouwKees_1 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

nee.. bosch / siemens/ neff geeft hoge kortingen. AEG etc weet ik niets van , niets van opgevraagd.
Ik snap de toevoeging van dit bericht niet helemaal dan. BSH waren we al over uit dat dit 40+% is.
AEG heb jij niets van opgevraagd, ofwel; weet jij ook niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-05 15:19
Op basis van verhalen hier zijn we de afgelopen weken bij een aantal keukenzaken langsgeweest. Hierbij hebben we bij ASWA en bij Reddy ook daadwerkelijk een keuken laten uitwerken en dan is de prijs toch even slikken. Nu moet ik zeggen dat we hierbij ook wel kiezen voor wat duurdere/luxere opties en dat het een aardig grote keuken (links 230cm x midden 450cm x rechts 230cm) is maar ben toch benieuwd of de prijzen die we voorgeschoteld krijgen een beetje redelijk zijn.

Zo moet het er ongeveer uit gaan zien qua indeling van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAdpqvR1zghfs426W8bA3Fmrjvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mQ2pK5o5ezYoz64YyUJlksH.jpg?f=fotoalbum_large

Naast het overduidelijk kastenwerk wat specifieke dingen die je op de afbeelding niet direct ziet:
-zijdemat gelakte frontjes
-twee LeMans hoekkasten
-De kast in de linkerhoek ter hoogte van het werkblad heeft een uitschuifbaar plateau voor apparaten.
-apothekerskast tussen oven en koelkast.
-verlichting onder het werkblad en boven de achterwand.
-keramisch werkblad met RVS inleg in de rand.
-RVS plint
-RVS greeplijsten
-spoelbak Lanesto 615 Gun Metal

Apparatuur:
-Selziuz kokenwaterset (Gun Metal)
- AEG kookplaat IDE84243IB
- AEG combioven BSK999330T
- AEG warmhoudlade KDK911424T

koelkast en vaatwasser zijn nog relatief nieuw en nemen we mee uit de huidige keuken.

vraagprijs 23k incl. montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
casd18 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:52:
Op basis van verhalen hier zijn we de afgelopen weken bij een aantal keukenzaken langsgeweest. Hierbij hebben we bij ASWA en bij Reddy ook daadwerkelijk een keuken laten uitwerken en dan is de prijs toch even slikken. Nu moet ik zeggen dat we hierbij ook wel kiezen voor wat duurdere/luxere opties en dat het een aardig grote keuken (links 230cm x midden 450cm x rechts 230cm) is maar ben toch benieuwd of de prijzen die we voorgeschoteld krijgen een beetje redelijk zijn.

Zo moet het er ongeveer uit gaan zien qua indeling van de keuken:
[Afbeelding]

Naast het overduidelijk kastenwerk wat specifieke dingen die je op de afbeelding niet direct ziet:
-zijdemat gelakte frontjes
-twee LeMans hoekkasten
-De kast in de linkerhoek ter hoogte van het werkblad heeft een uitschuifbaar plateau voor apparaten.
-apothekerskast tussen oven en koelkast.
-verlichting onder het werkblad en boven de achterwand.
-keramisch werkblad met RVS inleg in de rand.
-RVS plint
-RVS greeplijsten
-spoelbak Lanesto 615 Gun Metal

Apparatuur:
-Selziuz kokenwaterset (Gun Metal)
- AEG kookplaat IDE84243IB
- AEG combioven BSK999330T
- AEG warmhoudlade KDK911424T

koelkast en vaatwasser zijn nog relatief nieuw en nemen we mee uit de huidige keuken.

vraagprijs 23k incl. montage.
Mooie ruimte! Prijs kan ik niet direct iets over zeggen, maar je hebt ook voor behoorlijk wat dure opties gekozen
  • Heb je echt beide hoekkasten nodig? Die zijn over het algemeen ontzettend duur
  • Aan de kookzijde zou ik meer lades overwegen
  • Vraag me af of die kast met uittrekplateau handig is; waarschijnlijk ook nog behoorlijk prijzig
  • Apothekerkast bewust keuze?; over algemeen ook behoorlijk prijzig
  • Wat is een RVS inzet in het blad?
  • Welke merken+fronten heb je laten berekenen. Volgens mij verkopen Reddy en Aswa niet dezelfde merken
Edit: en heb je een plattegrondje van de ruimte /opstelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Mooie ruimte! Prijs kan ik niet direct iets over zeggen, maar je hebt ook voor behoorlijk wat dure opties gekozen
  • Heb je echt beide hoekkasten nodig? Die zijn over het algemeen ontzettend duur
  • Aan de kookzijde zou ik meer lades overwegen
  • Vraag me af of die kast met uittrekplateau handig is; waarschijnlijk ook nog behoorlijk prijzig
  • Apothekerkast bewust keuze?; over algemeen ook behoorlijk prijzig
  • Wat is een RVS inzet in het blad?
  • Welke merken+fronten heb je laten berekenen. Volgens mij verkopen Reddy en Aswa niet dezelfde merken
Plus de kleine meerprijs voor een echte Quooker is aan te raden over dit merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

ATAG - 45% ook bij DMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:30:
[...]
Binnenkort naar Vianen om het verschil in touchscreen grootte te bekijken dan.
Afgelopen weekend gebeld met Miele in Vianen. Ze zijn de showroom aan het verbouwen. Op dit moment kun je op afspraak terecht in een kleinere showroom waar niet alles beschikbaar is. Vanaf mid-september verwachten ze weer normaal open te zijn en kun je zonder afspraak naar binnen en is er weer een demonstratiekeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
millerman_sf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

Afgelopen weekend gebeld met Miele in Vianen. Ze zijn de showroom aan het verbouwen. Op dit moment kun je op afspraak terecht in een kleinere showroom waar niet alles beschikbaar is. Vanaf mid-september verwachten ze weer normaal open te zijn en kun je zonder afspraak naar binnen en is er weer een demonstratiekeuken.
Zag het net bij inplannen afspraak!
Nu uitgeweken naar Amsterdam en de vraag gesteld of zij zowel modellen met klein als groot scherm hebben staan :) (lijkt mij wel toch..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 19:42
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Waar is de aug 2021 brochure te downlaoden?

gevonden: https://media.miele.com/e...lus%20brochure-8-2021.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door BlowFish op 09-08-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Fijn! Ik was er ook net naar op zoek.

Iemand een TL:DR versie van wat er nieuw/anders is?

[ Voor 4% gewijzigd door Alic3 op 09-08-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:03
Alic3 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

Fijn! Ik was er ook net naar op zoek.

Iemand een TL:DR versie van wat er nieuw/anders is?
Er is in ieder geval een nieuwe kookplaat met afzuiging. Die heb ik nog net kunnen ruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-05 15:19
Source90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:13:
[...]
Plus de kleine meerprijs voor een echte Quooker is aan te raden over dit merk.
Why? Kan nergens vinden dat die kwalitatief beter zouden zijn. Daarnaast is de Quooker niet in die kleur te krijgen.
Pagina: 1 ... 257 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1