Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Source90 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:50:
Kasten enkele centimeters naar voren ook niet mogelijk?

Bij ons is ook een deel opbouw, of half inbouw. Waarom zou dat niet mogen?
@Source90 dat zegt mijn elektricien vanwege de veiligheid kan kapot gestoten worden omdat deze in een kast zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:27
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:49:
Iemand hier tips als blijkt dat de keuken niet geplaatst kan worden op basis van de technische tekening?
(…)
Heb ook een stopcontact wat nu achter de vaatwasser zou vallen dit kan dus niet van de keukenzaak mag namelijk niks zitten achter de vaatwasser.
Waarschijnlijk heb je wel ruimte in het kastje onder de gootsteen om daar een stopcontact voor de vaatwasser te maken? Dat is bij mij ook een opbouw. Het is niet handig als het achter de vaatwasser zit, want dan kun je er niet goed bij.
In mijn gootsteenkast heb ik twee laden, een ervan moest worden ingekort. Dat kon ter plekke.
Wellicht kun je je andere stopcontacten ook op deze manieren ‘wegwerken’? Bij mij is in een ander kastje een stukje achterwand opengemaakt, zodat ik daar een nu niet gebruikt stopcontact later toch kan bereiken.

Het klinkt alsof keukenleverancier en elektricien niet zo veel zin hebben in aanpassingen. Maar er valt beslist wel wat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Toke_gt schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:03:
[...]

Waarschijnlijk heb je wel ruimte in het kastje onder de gootsteen om daar een stopcontact voor de vaatwasser te maken? Dat is bij mij ook een opbouw. Het is niet handig als het achter de vaatwasser zit, want dan kun je er niet goed bij.
In mijn gootsteenkast heb ik twee laden, een ervan moest worden ingekort. Dat kon ter plekke.
Wellicht kun je je andere stopcontacten ook op deze manieren ‘wegwerken’? Bij mij is in een ander kastje een stukje achterwand opengemaakt, zodat ik daar een nu niet gebruikt stopcontact later toch kan bereiken.

Het klinkt alsof keukenleverancier en elektricien niet zo veel zin hebben in aanpassingen. Maar er valt beslist wel wat aan te passen.
@Toke_gt dat gaat wel. Alleen in mijn hoge kast moet er bovenin een dubbele contactdoos komen voor de oven en magnetron en die gaat niet. Mag geen opbouw zijn. En frezen kan niet. Is ook geen ruimte achter de kast vandaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:37
Toch ook even reageren.
Jackpuyn, ik ga er vanuit dat je onder de kasten een plint hebt , of heb je maar 5 cm plint,dus extra hoge onder kasten ??
Bij een normale plint, vanaf 10 cm kan je de wcd,s toch onder de plint leggen, evt los op plankje.
En een achterwand van een spoelkast kan er gewoon uit, dat wil zeggen dat je daar dus op de muur kan met leidingen.
Heb je een lage plint 6 cm of minder, dan wordt het wat lastiger, maar dan moet je evt los draad , of in flex of grijze kabel je kast in boren, evt via achterwand, en dan tussen de laden later de wcd monteren.
En voor bovenkasten , mits je hoge kast,en hebt , kan je toch via de zijkant naar boven.met los draad, of grijze kabel of flex.
Oja, slechte inmeter geweest die dit soort dingen niet bekeken heeft .
Ik stel dan altijd een 65 cm blad voor, dan heb je nooit dit soort problemen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
dat gaat wel. Alleen in mijn hoge kast moet er bovenin een dubbele contactdoos komen voor de oven en magnetron en die gaat niet. Mag geen opbouw zijn. En frezen kan niet. Is ook geen ruimte achter de kast vandaar
Tegen de zijkant in de hoek tegen de muur is altijd plaats om een 16 mm ronde leiding te bevestigen.
Apparaten ( comi en oven) hebben komen nooit in de hoek strak tegen de muur.
Weet je de corpus diepte toevallig, of 55 of 56, of mischien wel dieper.
Apparaten komen nooit dieper dan 54 cm.
Mag ik zovrij zijn om het merk keuken te vragen. evt via pm.

[ Voor 5% gewijzigd door ouwefreaker op 03-08-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
ouwefreaker schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:31:
Toch ook even reageren.
Jackpuyn, ik ga er vanuit dat je onder de kasten een plint hebt , of heb je maar 5 cm plint,dus extra hoge onder kasten ??
Bij een normale plint, vanaf 10 cm kan je de wcd,s toch onder de plint leggen, evt los op plankje.
En een achterwand van een spoelkast kan er gewoon uit, dat wil zeggen dat je daar dus op de muur kan met leidingen.
Heb je een lage plint 6 cm of minder, dan wordt het wat lastiger, maar dan moet je evt los draad , of in flex of grijze kabel je kast in boren, evt via achterwand, en dan tussen de laden later de wcd monteren.
En voor bovenkasten , mits je hoge kast,en hebt , kan je toch via de zijkant naar boven.met los draad, of grijze kabel of flex.
Oja, slechte inmeter geweest die dit soort dingen niet bekeken heeft .
Ik stel dan altijd een 65 cm blad voor, dan heb je nooit dit soort problemen :z
@ouwefreaker heb 2 hoge kasten in de ene dichtbij de muur zit de koelkast dat is geen probleem. Probleem is de 2de hoge kast daarin zit de oven en magnetron. Opbouw mag niet volgens de elektricien en frezen kan niet. Dat is mijn probleem. Lost 65cm werkblad dan ook niet op. Keuken is pronorm zit 54mm vrije ruimte achter de kasten. Probleem is dat opbouw niet mag volgens de elektricien. Vanwege beschadigen van de contactdoos en dan kans op kortsluiting denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Jackpuyn op 03-08-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:42:
[...]
@ouwefreaker heb 2 hoge kasten in de ene dichtbij de muur zit de koelkast dat is geen probleem. Probleem is de 2de hoge kast daarin zit de oven en magnetron. Opbouw mag niet volgens de elektricien en frezen kan niet. Dat is mijn probleem. Lost 65cm werkblad dan ook niet op.
En kan het bovenop de kast? Ik had zo’n constructie in de vorige keuken en na heel veel gedoe bij de bouw bleek bij oplevering dat het makkelijker bovenop die kast had kunnen liggen. Daar zat alleen een afdekplaatje voor om kast tot plafond te laten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:42:
[...]
@ouwefreaker heb 2 hoge kasten in de ene dichtbij de muur zit de koelkast dat is geen probleem. Probleem is de 2de hoge kast daarin zit de oven en magnetron. Opbouw mag niet volgens de elektricien en frezen kan niet. Dat is mijn probleem. Lost 65cm werkblad dan ook niet op.
Stopcontact in de kast plaatsen mag altijd, dus kabel door voeren en dan je opbouw stopcontact in de kast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Toke_gt schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

En kan het bovenop de kast? Ik had zo’n constructie in de vorige keuken en na heel veel gedoe bij de bouw bleek bij oplevering dat het makkelijker bovenop die kast had kunnen liggen. Daar zat alleen een afdekplaatje voor om kast tot plafond te laten aansluiten.
Mag inderdaad ok boven de kasten, moet wel je snoer van de combi lang genoeg zijn.
En natuurlijk opbouw met bevestiging plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Toke_gt schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

@Toke_gt gaat ook niet helaas omdat het vanuit de meterkast na een nieuwe groep moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
ouwefreaker schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Stopcontact in de kast plaatsen mag altijd, dus kabel door voeren en dan je opbouw stopcontact in de kast plaatsen.
@ouwefreaker dat dacht ik ook maar opbouw mag niet volgens de elektricien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
BlowFish schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:57:
[...]

Bij ons ook 2cm dik maar tot 5cm opgedikt (geloof niet dat daar de kosten inzitten). Mogelijk dat je net ongunstig uitkomt en 2 platen nodig hebt ..

Ben wel benieuwd hoe je verdere keuken eruit ziet heb je al renders? :P
Nee het doel is juist om het uit 1 blad te maken. We willen geen naad in het eiland.

Wat betreft de renders: de details kloppen nog niet helemaal. Zo is het fineer bruin en op de plaatjes grijs. Daarnaast nog wat andere zaken welke aangepast moeten worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zd-21GDKe7cT6dE0p9jpT14n2Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXzNbvaWyjbBGSdNVp7sJDm3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOlLHzEPFFHMhkccwT9UcijqZJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8r1RsJyzBHIfo3FmpMywE7DC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXNzEppP33clsWsv_ewOdYhQg7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhSQ9VVgkgV17XNCP3hXlMhX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door synorluna op 03-08-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:48:
[...]
Boel shit , je mag altijd met een opbouw werken, waarom niet.
Nee ik ben geen electrotechnicus, maar ik werk wel volgens regels.
En die regel ken ik niet.
Zo ook onder plinten doen bijna alle electriciens lose kabels en dan een wcd los op een plankje , of op een botervlootje ,
Tot op de dag van vandaag.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat alle vakmensen die dit voor mij doen ,dit ilegaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
ouwefreaker schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:55:
[...]

Boel shit , je mag altijd met een opbouw werken, waarom niet.
Nee ik ben geen electrotechnicus, maar ik werk wel volgens regels.
En die regel ken ik niet.
Zo ook onder plinten doen bijna alle electriciens lose kabels en dan een wcd los op een plankje , of op een botervlootje ,
Tot op de dag van vandaag.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat alle vakmensen die dit voor mij doen ,dit ilegaal doen.
@ouwefreaker onder de plinten wil hij het wel doen. Losse kabels mogen niet meer moet in een buis altijd. Maar in de hoge kast voor de oven en magnetron mag geen opbouw volgens hem. Vanwege kans op de beschadiging en stuk gaan waardoor kortsluiting kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 20:16
@synorluna Dan heb je zeker gelijk de Max kwa grote van wat mogelijk is met een blad?
Met oog op kwetsbaarheid?
En wordt de keuken niet door het bedrijf waar je hem besteld ingemeten? (Staat op papier)

[ Voor 28% gewijzigd door Roos79 op 03-08-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 23:04
synorluna schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Nee het doel is juist om het uit 1 blad te maken. We willen geen naad in het eiland.

Wat betreft de renders: de details kloppen nog niet helemaal. Zo is het fineer bruin en op de plaatjes grijs. Daarnaast nog wat andere zaken welke aangepast moeten worden

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
😄 lijkt best op onze keuken. Ook houtfineer. Toevallig Keukenloods / Pronorm?

Mag ik vragen wat jullie kwijt zijn met welke apparatuur? (Zie mijn eerdere post voor materiaal/apparatuur.. we hebben geen goedkope keuzes gemaakt, alles Miele en met quartzite blad tegen de 40k 😅 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Roos79 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:01:
@synorluna Dan heb je zeker gelijk de Max kwa grote van wat mogelijk is met een blad?
Met oog op kwetsbaarheid?
En wordt de keuken niet door het bedrijf waar je hem besteld ingemeten? (Staat op papier)
Ja klopt, dan heb je inderdaad de max afmeting. Het is dan nog wel de vraag of het bedrijf waar we het blad bestellen die overstek van 40 cm kan maken. Dat doet niet iedereen.

Het inmeten wordt niet gedaan omdat de ruimte nog wordt aangebouwd aan het huis. Er valt nu dus nog niks te meten. Aangezien de levertijd erg oploopt, moeten we van de bouwtekeningen uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
BlowFish schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:06:
[...]

😄 lijkt best op onze keuken. Ook houtfineer. Toevallig Keukenloods / Pronorm?

Mag ik vragen wat jullie kwijt zijn met welke apparatuur? (Zie mijn eerdere post voor materiaal/apparatuur.. we hebben geen goedkope keuzes gemaakt, alles Miele en met quartzite blad tegen de 40k 😅 )
Toevallig. Ja, Keukenloods inderdaad. Is wel een ontwerp wat we eerst ergens anders hebben laten maken, maar daar kwamen we qua prijs niet uit. Onze keuken is trouwens een Beda.

Voor de kasten en apparatuur zitten we nu op 23,5k (zonder blad dus). Op het moment hebben we alles van Bosch, maar ik overweeg nog om naar Miele over te stappen. Dat zou een meerprijs zijn van 4k voor al het apparatuur.

Verder hebben we dan nog een Bora Pure X en een Quooker Combi+.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:58:
[...]
@ouwefreaker onder de plinten wil hij het wel doen. Losse kabels mogen niet meer moet in een buis altijd. Maar in de hoge kast voor de oven en magnetron mag geen opbouw volgens hem. Vanwege kans op de beschadiging en stuk gaan waardoor kortsluiting kan ontstaan.
Ik zou bijna zeggen, stuur die electricien maar weg en ik ben je nieuwe electricien.
Je hebt het over stroom voor je oven ? , in een 2e hoge kast ? Aan je oven zit een kabel met een stekker die in 99%van de gevallen gewoon tot op de grond haalt, dus in het stopcontact onder het kastje kan.
En frezen in een muur heeft niets met een draag muur te maken, wat denk je wat er vanuit de bouw gebeurd ? Alle electra word in de muren en vloeren gelegd, het meeste op een muur is stucwerk, een draagmuur is dan toch minimaal 10 cm, je freest amper 2 cm diep,
Enfin, beetje verhaal alsof men je op onvoorziene kosten wil jagen en geen extra werk hieraan wil hebben,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:51
taz10 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

Ik zou bijna zeggen, stuur die electricien maar weg en ik ben je nieuwe electricien.
Je hebt het over stroom voor je oven ? , in een 2e hoge kast ? Aan je oven zit een kabel met een stekker die in 99%van de gevallen gewoon tot op de grond haalt, dus in het stopcontact onder het kastje kan.
En frezen in een muur heeft niets met een draag muur te maken, wat denk je wat er vanuit de bouw gebeurd ? Alle electra word in de muren en vloeren gelegd, het meeste op een muur is stucwerk, een draagmuur is dan toch minimaal 10 cm, je freest amper 2 cm diep,
Enfin, beetje verhaal alsof men je op onvoorziene kosten wil jagen en geen extra werk hieraan wil hebben,
Volgens mij mag een stopcontact überhaupt niet achter de oven, lijkt mij ook handigst om onder bij de plint te doen. Opbouw kan daar mijns inziens ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:27
synorluna schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:31:
[...]

Waar zijn jullie geslaagd voor de Breccia Imperiale?
Het blad komt van Tuytelaers in Ravels, België. Daar zijn we ook geweest om uit te zoeken. Mooie zaak. Hebben veel meer keuze dan wat ze op de website hebben staan.
Onze Nederlandse keukenzaak heeft het daar besteld.
Ik heb wel een brutoprijs op de offerte maar daarna een fikse korting over het geheel dus die prijs zegt niet zoveel.
Blad is standaard 2cm dik en opgedikt naar 8cm. Spoelbak onderbouw. Bora Puxa is vlak ingebouwd.
Wij hebben ook een bar gedeelte in een L vorm. Dit hangt beide zijden 35cm over.
Doordat het blad opgedikt is, is het veel stijver en sterker.
Als ik het goed begrepen heb heeft de keukenzaak het risico hierin genomen want volgens Tuytelaers kon zo’n stuk oversteken eigenlijk niet.

De keuken staat er sinds een paar weken en we zijn er erg enthousiast over. Het werkblad is een eye catcher en geeft het geheel een chique uitstraling.
Na de bouwvak wordt nog een Bokmerk achterwand geplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk97 op 03-08-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:00
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:00:
[...]

@Source90 dat zegt mijn elektricien vanwege de veiligheid kan kapot gestoten worden omdat deze in een kast zit
Hè??? Laat die elektroboer bij eens zoeken op “slagvast” :)

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
[...]

@taz10 bij mij zijn de contactdozen er al in gelegd toen het beton gestort is prefab gemaakt dus is nooit iets gefreesd in die muur. Kabel van de oven haalt de grond niet en van de magnetron ook niet daarom moet die in de bovenkast. Daarin mag geen opbouw vanwege kans op beschadiging en dan kortsluiting. Frezen in mijn muur moet minimaal 5cm. 2cm is te weinig. Dit gaat niet omdat mijn muren te hard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Source90 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:13:
[...]
Volgens mij mag een stopcontact überhaupt niet achter de oven, lijkt mij ook handigst om onder bij de plint te doen. Opbouw kan daar mijns inziens ook prima.
@Source90 dat haal ik niet met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Conrado schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

Hè??? Laat die elektroboer bij eens zoeken op “slagvast” :)
@Conrado ook die kunnen stuk wil hij geen garantie opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald-K
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-01 18:40
Jackpuyn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:49:
[...]

@Source90 dat haal ik niet met de kabels.
Dan kun je nog altijd een langere kabel aan je oven monteren. Dat is meestal niet al te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Ronald-K schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:01:
[...]

Dan kun je nog altijd een langere kabel aan je oven monteren. Dat is meestal niet al te ingewikkeld.
@Ronald-K is van de magnetron die te kort is zou dan achter de oven lopen. Is niet echt wenselijk lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
[...]

@taz10 heb er meerdere gehad zeggen allemaal dat frezen bijna onmogelijk is. Maar dan kom jij toch. Doe maar even een dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:05
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:48:
[...]
Vraag hem maar eens om de NEN1010 paragraaf waarin staat dat dat niet mag. Gooi je vraag anders even in dit topic neer: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:03
Jackpuyn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:13:
[...]
@Ronald-K is van de magnetron die te kort is zou dan achter de oven lopen. Is niet echt wenselijk lijkt me
Waarom?
Je moet nu echt in oplossingen gaan denken, niet in problemen.
Kabel verlengen lijkt me alsnog de makkelijkste oplossing.
Als de ruimte achter/in de kast voldoende is kun je een opbouw wcd ook altijd nog afschermen tegen schade.

[ Voor 61% gewijzigd door mitsumark op 04-08-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
mitsumark schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:54:
[...]

Waarom?
Je moet nu echt in oplossingen gaan denken, niet in problemen.
Kabel verlengen lijkt me alsnog de makkelijkste oplossing.
Als de ruimte achter/in de kast voldoende is kun je een opbouw wcd ook altijd nog afschermen tegen schade.
@mitsumark klopt allemaal maar als er geen elektricien het wil maken houdt het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben nog wel erg benieuwd of er mensen tips hebben qua indeling van de keuken. Zelf twijfel ik of ik niet twee lades van 110 cm zou nemen met een spoelgedeelte van 60 cm in het eiland en dan de vaatwasser onder de oven te plaatsen in de kastenwand. Qua symmetrie wellicht mooier en bredere lades voor bestek en pannen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
Jackpuyn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:03:
[...]
@mitsumark klopt allemaal maar als er geen elektricien het wil maken houdt het op
Als je perse wilt infrezen, kun je ook opzoek gaan naar een betonbewerker. Die heeft die sleufjes er zo inzitten. Een elektricien zal vast een freesmachientje hebben, maar door een betonnen muur is inderdaad geen doen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hebben jullie de keuken groter gemaakt?
Zag eerder een opstelling van Ekelhoff (Siematic SLX): synorluna in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
En een opstelling van Systemat: synorluna in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Met de 6 hoge kasten komt het een stuk massaler over. Heb je al die hoge kasten nodig?
Verder zie ik geen grepen op de deur en ook geen greeplijsten, is het allemaal push to open? Vraag me af of dat met fineer handig is, uiteindelijk ga je altijd op dezelfde plek op die kast drukken, dat fineer gaat denk ik op termijn slijten of vettigheid van de vingers vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Sander2289 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:49:
Na een lange tijd onderzoek, veel showroom bezoeken, offertes en veel raadplegen en lezen in dit topic zijn we uiteindelijk geslaagd.
Teun was de man die ons het beste gevoel gaf en mee dacht. Teun werkt voor Ihre Küche in Kranenburg. Het is een heel eind rijden uit Groningen, maar dit was het ritje zeker waard. Voordat we naar Teun zijn gereden hebben we eerst telefonisch contact gehad en via de mail duidelijk gemaakt wat onze wensen zijn. Door Covid konden we niet verder dan de regio op afspraak komen. In de regio kwamen we helaas niet verder.

Voordelen:
De levertijden waren geen probleem in tegenstelling tot NL.
De prijs was beter
De service is beter
De voorwaarden zijn beter
Dit is geen verkoop maar service en ontzorgen van de klant.

Na het kopen was het natuurlijk afwachten hoe de levering/plaatsing zou verlopen. We hebben verhalen gelezen dat de Duitsers niets (stroom+water) aansluiten. Ook hierin zijn we zeer goed geholpen en alle zorgen weggenomen. De twee monteurs waren zeer galant en gepassioneerd in hun werk. Ze hebben de kasten 4mm strak rondom van de ombouw geplaatst.

Door een corona gerelateerd probleem van de leverancier is de achterwand vertraagd geraakt, maar daar hebben wij geen moment last van gehad.

Ik schrijf dit expliciet op omdat dit mijn 3e nieuwe keuken is en ik heb dit nog niet eerder ervaren.

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken NEXT125 (87,5cm + 5cm plint zwevend)
NX 510 Fluweelmat-lak-front
Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Miele G7565 scvi xxl autodos
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Blad: Dekton Opera 3 cm, achterwand 8mm.
3 bij 1 meter op het eiland
Nis 1,8 bij 0,6 meter.

Accessoires:
Houder pannendeksels
Bakplaat houders boven elke oven
Houten invulling lades
Next 125 prullenbak systeem (3 bakken met 1 lade)
Lades in alle kasten (niet aan de achterzijde met ondiepe kasten)
Stopcontacten op het blad mat zwart
Caressi Black Line zwarte Quartz spoelbak 50cm vlakbouw

Vragen? Ik help je graag.
@HaikoW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIliQQZXdDf6YRqB7NuC4v7_694=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ezcxUY2kLQyVkhRX1MMJKr8D.jpg?f=user_large

Dit idee met de voorzetwanden, maar dan aan de binnenkant van de hoge kasten.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 04-08-2021 10:57 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:08:
[...]

Hebben jullie de keuken groter gemaakt?
Zag eerder een opstelling van Ekelhoff (Siematic SLX): synorluna in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
En een opstelling van Systemat: synorluna in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Met de 6 hoge kasten komt het een stuk massaler over. Heb je al die hoge kasten nodig?
Verder zie ik geen grepen op de deur en ook geen greeplijsten, is het allemaal push to open? Vraag me af of dat met fineer handig is, uiteindelijk ga je altijd op dezelfde plek op die kast drukken, dat fineer gaat denk ik op termijn slijten of vettigheid van de vingers vasthouden.
Dat heb je scherp opgemerkt. De uitbouw is uiteindelijk wat groter geworden dan oorspronkelijk bedacht.

Wat betreft fineer en vette vingers heb je een goed punt, daar zat ik vanmorgen nog aan te denken. Wel is het zo dat de buitenste 4 hoge kasten grepen gaan krijgen. De onderste lades in het eiland zou ik idealiter ook voorzien van push to open, maar ik ben wel een beetje huiverig voor de vette vingers en twijfel of we daar geen greeplijst moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:59:
Ik zit even te zoeken naar kindersluiting voor (blum) tip-on lades. Maar kan zo snel niets vinden. Je zou verwachten dat ze zelf iets leveren. Iemand ervaring met deze combinatie? Of misschien tijdelijk de tip-on eraf halen?
Ik heb geen oplossing voor je. Maar ervaar je de tip-on lades als heel vervelend met (kleine) kinderen? Onze keuken wordt ook met de onderste laden allemaal uitgevoerd in tip-on. Nu nog geen kinderen, maar wie weet wat de toekomst brengt. Zou irritant zijn als dan die laden de hele dag open geduwd worden :D , helemaal niet over nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb geen oplossing voor je. Maar ervaar je de tip-on lades als heel vervelend met (kleine) kinderen? Wij overwegen ook een keuken met de onderste laden allemaal uitgevoerd in tip-on. Nu nog geen kinderen, maar wie weet wat de toekomst brengt. Zou irritant zijn als dan die laden de hele dag open geduwd worden :D , helemaal niet over nagedacht.
Geen idee nog, kind is nog in ontwikkeling. Verwacht half volgend jaar de eerste resultaten ;)

Maar als ik zie dat de hond af en toe al de lades open duwt als ie er tegenaan gaat zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Dat lades onterecht open gaan/staan lijkt me nog geen hele ramp (kids kun je ook vrij snel leren om ze weer dicht te doen), maar die ene la waar de messen in liggen moet echt op "slot" kunnen, ook al kunnen ze daar pas bij als ze een jaar of 3 zijn.
Mijne is pas 5 maanden, dus ik heb nog ff :)

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 04-08-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resdogg schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Ik begreep vandaag bij onze dealer (keuken in bestelling) dat Siematic similaque verdwijnt. Onze order met similaque wordt automatisch smartlaque, wat wel gespoten is op mdf met hpl randen. Iemand toevallig in het proces met meer informatie hierover?

Gaat voor de goede orde om de kwaliteit van het frontwerk.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb dit overzichtje ooit gevonden. In geval van S2 lijn zou je dan dus van PG2 naar PG1 gaan.
Als je dit ten tijde van je bestelling zelf gekozen had was je dan dus goedkoper uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

***members only***

Ik heb dit overzichtje ooit gevonden. In geval van S2 lijn zou je dan dus van PG2 naar PG1 gaan.
Als je dit ten tijde van je bestelling zelf gekozen had was je dan dus goedkoper uitgeweest.
Weet jij ook hoe het zit met de lijn erboven (SQ-lak) qua prijsgroep? Ik heb vorig jaar specifiek Similaque gekozen bij mijn SLX keuken aangezien ik die mooier vond dan Smartlaque. Dus als ze die lijn laten verdwijnen mogen ze mij gratis upgraden naar de SQ-lak laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Barry|IA schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

@HaikoW

[Afbeelding]

Dit idee met de voorzetwanden, maar dan aan de binnenkant van de hoge kasten.
Hoe moeilijk kan het zijn...... Ik zoek al een uur naar een voorbeeldkeuken waarbij de hoge kasten links en rechts tussen muurtjes staan, waarbij het lage deel wat daar dan tussen staat (spoel of kook), dus ''los'' staat van de hoge kasten.

Kan iemand mij hier misschien aan helpen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Barry|IA schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:23:
[...]
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LjJDaM2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barry|IA schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Hoe moeilijk kan het zijn...... Ik zoek al een uur naar een voorbeeldkeuken waarbij de hoge kasten links en rechts tussen muurtjes staan, waarbij het lage deel wat daar dan tussen staat (spoel of kook), dus ''los'' staat van de hoge kasten.

Dit stond in mijn Pinterest:
https://nl.pinterest.com/pin/176273772903244915/

Link naar meer foto's: https://bysensakeukens.nl/project/luxe-keuken/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhMSLmQEB3vqL_eK1p0U7TFTXkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUtvlkHnq9F080QwlBzrQQ3l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door SquareOne op 04-08-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 14:15
Hey, wij hebben onlangs een huis gekocht en denken er over na om maar gekijk de keuken aan te pakken. Heb al heel wat gelezen in dit topic, volgens mij is hier veel (onafhankelijke!) kennis en kunde aanwezig. Het leek me daarom goed om onze plannen ook hier te delen, wellicht hebben jullie mooie plannen en/of tips?
Alle feedback is welkom!
Ontwerp
Er staan al wat afspraken bij keukenboeren gepland, maar via de online tekentools hebben we het volgende al uitgedacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqhCr9eyyTDP58anF5EbC0X9iCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKSWDcfBdWaChJgmolJZhSEe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z28JvBGU3g-mYwBba4rcBnV7u1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJxhZVXT4OiRG1ZqIfb2JkiA.jpg?f=fotoalbum_large

De achterwand meet 3.60m, de wand links meet 2.20m. In de wand rechts zit een deur naar de tuin. We vinden het eigenlijk wel mooi als het 'schiereiland' een klein stukje richting de eethoek doorloopt voorbij die wand. Op dit moment zit er een water/afvoer en gasaansluiting in de achterwand. Afzuiging via filter.
Plan is (mede door leidingwerk, er zit al vloerverwarming namelijk) om de spoelbak aan de achterkant/zijwand te houden. Koken willen we graag op inductie, en afzuiging in de kookplaat vinden we beide wel heel mooi :)
Vragen
  • Hoe zouden jullie deze ruimte indelen? Op dit moment zit er een simpele L-opstelling in.
  • Hebben jullie tips/aanraders van goede keukenzaken in de omgeving van Zwolle? We zoeken geen Van Gerwen bodemprijs-keuken die over 5 jaar uit elkaar rammelt, maar ik zie hier ook de Satink-offertes voor SieMatic keukens langskomen van >30k. Dat is óók niet de bedoeling ;)
  • Loont het écht om over de grens te zoeken? Is een Ikea-keuken nog steeds prima kwaliteit voor een goede prijs?
  • Levertijd, hoe is jullie recente ervaring daarmee? In principe krijgen we 1 september de sleutel en zouden we snel willen schakelen. Al begrijp ik dat zo'n inductieplaat met interne afzuiging overal uitverkocht is en je er zo 6 maanden op kan wachten? :/

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 17:14
Wat is snel schakelen?

Als je nu nog geen rondje gedaan hebt bij keukenzaken dan wordt het denk ik wel lastig om nog dit jaar te genieten van je nieuwe keuken.
Vaak ga je toch wel naar verschillende zaken, kom je bij een enkeling nog eens terug om het ontwerp wat aan te passen. Nadenken, nog een keer onderhandelen etc. Je bent zomaar een aantal weken verder.

Als je eenmaal een offerte getekend hebt begint de levertijd pas te lopen. Geen idee wat die doorgaan is, wij hebben in 2019 dik vier maanden moeten wachten. Wellicht dat het bij Ikea veel vlotter gaat, geen idee.

Overigens vond ik Boer Staphorst wel prettig om inspiratie op te doen. Verder geen ervaring met hun verkopers oid, wij zijn er in het begin van onze zoektocht met name geweest om inspiratie op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
B-Real schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:51:
Wat is snel schakelen?

Als je nu nog geen rondje gedaan hebt bij keukenzaken dan wordt het denk ik wel lastig om nog dit jaar te genieten van je nieuwe keuken.
We zijn al bij een paar zaken geweest, qua design zijn we er wel redelijk uit (wit greeploos / donker blad) en qua opstelling zijn we geloof ik ook al redelijk ver.
Maar welke zaak biedt de beste prijs/kwaliteitsverhouding, dat vinden we wel lastig kiezen. Dat wordt inderdaad per toko paar uur zitten, offerte opvragen en onderhandelen; dat kost idd veel tijd :P

Snel schakelen is in ieder geval: hoe sneller hoe beter :)
Maar als het een paar maanden duurt is dat opzich geen ramp, het heeft niet de voorkeur alleen.
Overigens vond ik Boer Staphorst wel prettig om inspiratie op te doen. Verder geen ervaring met hun verkopers oid, wij zijn er in het begin van onze zoektocht met name geweest om inspiratie op te doen.
Ja, daar kan je je ogen uitkijken. Ook in de andere afdelingen trouwens :P al had ik van familie dan weer begrepen dat die keukens (iig vroeger) niet van al te beste kwaliteit zijn. Over Tuin in Staphorst heb ik betere dingen gehoord, maar die zijn nu net met vakantie natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Wij hebben de keuken bij Satink gekocht en dat is ons goed bevallen. Vrienden zijn bij Mandemakers Zwolle goed geslaagd, dus daar kan je het ook proberen.
Vond de showroom van Satink in ieder geval stukken mooier dan bij Boer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
@SquareOne en @lizard87 helemaal top!!! Thanks.

@HaikoW Dit is wat ik wilde voorstellen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:31
Richh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:34:
Hey, wij hebben onlangs een huis gekocht en denken er over na om maar gekijk de keuken aan te pakken. Heb al heel wat gelezen in dit topic, volgens mij is hier veel (onafhankelijke!) kennis en kunde aanwezig. Het leek me daarom goed om onze plannen ook hier te delen, wellicht hebben jullie mooie plannen en/of tips?
Alle feedback is welkom!
Ontwerp
Er staan al wat afspraken bij keukenboeren gepland, maar via de online tekentools hebben we het volgende al uitgedacht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De achterwand meet 3.60m, de wand links meet 2.20m. In de wand rechts zit een deur naar de tuin. We vinden het eigenlijk wel mooi als het 'schiereiland' een klein stukje richting de eethoek doorloopt voorbij die wand. Op dit moment zit er een water/afvoer en gasaansluiting in de achterwand. Afzuiging via filter.
Plan is (mede door leidingwerk, er zit al vloerverwarming namelijk) om de spoelbak aan de achterkant/zijwand te houden. Koken willen we graag op inductie, en afzuiging in de kookplaat vinden we beide wel heel mooi :)
Vragen
  • Hoe zouden jullie deze ruimte indelen? Op dit moment zit er een simpele L-opstelling in.
  • Hebben jullie tips/aanraders van goede keukenzaken in de omgeving van Zwolle? We zoeken geen Van Gerwen bodemprijs-keuken die over 5 jaar uit elkaar rammelt, maar ik zie hier ook de Satink-offertes voor SieMatic keukens langskomen van >30k. Dat is óók niet de bedoeling ;)
  • Loont het écht om over de grens te zoeken? Is een Ikea-keuken nog steeds prima kwaliteit voor een goede prijs?
  • Levertijd, hoe is jullie recente ervaring daarmee? In principe krijgen we 1 september de sleutel en zouden we snel willen schakelen. Al begrijp ik dat zo'n inductieplaat met interne afzuiging overal uitverkocht is en je er zo 6 maanden op kan wachten? :/
Heb je een plattegrond incl. Overige ruimte, deur, plek voor eettafel ed. Kookplaatafzuiging kan ook luchtafvoer. Je kan niet door de vloer maar misschien wel een gevel? Je hebt al afspraken, maar kijk nog even welke merken ze bieden, welke rasterindeling en hoogtemogelijkheden afhankelijk van je lengte. Is jammer van de tijd om te gaan kijken naar iets dat m zeker niet wordt. Bij huismerken kan je dat hier soms wel achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:34:
Alle feedback is welkom!
Ontwerp

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vragen
Wil je een tafel zetten tegenover het (schier)eiland? Zo ja, hoeveel ruimte heb je daar nog voor over?
Satink heeft volgens mij best wel een luxe assortiment; Pronorm, Next125, Siematic (vorig jaar grootste Siematic showroom uit Europa geopend), voor inspiratie kun je daar denk ik een hoop mooie dingen zien.

Als je gaat vergelijken zou ik vooral zorgen dat je hetzelfde merk met dezelfde apparatuur en opties gaat vergelijken. Anders wordt het al snel een appels met peren vergelijking. Dus zoek vooraf al uit welke apparatuur je zou willen via de brochures van bijv. Bosch, Siemens, Neff, Atag, Pelgrim etc.
Ook bij de opstelling komt meer kijken dan alleen maar de indeling. Er kan behoorlijk wat prijsverschil zitten tussen het toepassen van een ladekast of een kast met deurtjes.

Zijn er specifieke wensen t.a.v. plinthoogtes, korpushoogtes, greeplijsten etc? Want dan zit je wellicht vast aan bepaalde merken of maatwerk. Als dat niet zo is, kun je met een witte keuken met zwart blad vrijwel overal terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ladypurple schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Heb je een plattegrond incl. Overige ruimte, deur, plek voor eettafel ed.
Zeker :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9x8NzyMsK1gFwRGM9h2CIyY0gg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EDQqjbwd852lZqHoXj5vc3Wx.png?f=user_large
Het korte muurtje wat uitsteekt rechts van de huidige keuken gaat eruit.

Er is voldoende ruimte voor een eettafel aan de andere kant van de ruimte, en de woonkamer zit aansluitend eronder. Waarschijnlijk wordt dit een langwerpige eettafel (in de afbeelding hierboven verticaal) geplaatst, er is ook na enig uitsteken ruim 3 meter beschikbaar daarvoor.
Kookplaatafzuiging kan ook luchtafvoer. Je kan niet door de vloer maar misschien wel een gevel?
I know, dat zou mooi zijn, maar dan moeten we helemaal naar de andere kant van het huis, of een koof bovenlangs plaatsen of zoiets. We vinden het niet erg als er een filter in de keuken voor zit verwerkt (of zijn er hier ervaringen dat dat echt onwenselijk is?)
Je hebt al afspraken, maar kijk nog even welke merken ze bieden, welke rasterindeling en hoogtemogelijkheden afhankelijk van je lengte. Is jammer van de tijd om te gaan kijken naar iets dat m zeker niet wordt. Bij huismerken kan je dat hier soms wel achterhalen.
Goeie tip :)

Veel online keukenplanners hebben bij het greeploze assortiment geen half-diepe kastjes kwam ik achter, terwijl ze die wel hebben bij de keukens met grepen. Vond ik erg gek, de achterliggende kast is verder toch hetzelfde? :?
Het 'schiereiland' hoeft van ons niet per se 120cm diep te zijn, namelijk.
SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Wil je een tafel zetten tegenover het (schier)eiland? Zo ja, hoeveel ruimte heb je daar nog voor over?
Satink heeft volgens mij best wel een luxe assortiment; Pronorm, Next125, Siematic (vorig jaar grootste Siematic showroom uit Europa geopend), voor inspiratie kun je daar denk ik een hoop mooie dingen zien.

Als je gaat vergelijken zou ik vooral zorgen dat je hetzelfde merk met dezelfde apparatuur en opties gaat vergelijken. Anders wordt het al snel een appels met peren vergelijking. Dus zoek vooraf al uit welke apparatuur je zou willen via de brochures van bijv. Bosch, Siemens, Neff, Atag, Pelgrim etc.
Ook bij de opstelling komt meer kijken dan alleen maar de indeling. Er kan behoorlijk wat prijsverschil zitten tussen het toepassen van een ladekast of een kast met deurtjes.

Zijn er specifieke wensen t.a.v. plinthoogtes, korpushoogtes, greeplijsten etc? Want dan zit je wellicht vast aan bepaalde merken of maatwerk. Als dat niet zo is, kun je met een witte keuken met zwart blad vrijwel overal terecht.
Ik denk dat ze te duur voor ons zijn, maar voor inspiratie wellicht toch goed om eens te kijken dan :) Gaan we doen.

Thnx voor de tips! We hebben verder niet echt super specifieke wensen; keuken moet praktisch zijn, mooi strak en van een goede kwaliteit zijn. Volgens mij kunnen we inderdaad overal terecht, juist die keuze kan ook overweldigend werken ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Richh op 04-08-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]

Er is voldoende ruimte voor een eettafel aan de andere kant van de ruimte, en de woonkamer zit aansluitend eronder. Waarschijnlijk wordt dit een langwerpige eettafel (in de afbeelding hierboven verticaal) geplaatst, er is ook na enig uitsteken ruim 3 meter beschikbaar daarvoor.

[...]

I know, dat zou mooi zijn, maar dan moeten we helemaal naar de andere kant van het huis, of een koof bovenlangs plaatsen of zoiets. We vinden het niet erg als er een filter in de keuken voor zit verwerkt (of zijn er hier ervaringen dat dat echt onwenselijk is?)

[...]

Veel online keukenplanners hebben bij het greeploze assortiment geen half-diepe kastjes kwam ik achter, terwijl ze die wel hebben bij de keukens met grepen. Vond ik erg gek, de achterliggende kast is verder toch hetzelfde? :?

[...]

Ik denk dat ze te duur voor ons zijn, maar voor inspiratie wellicht toch goed om eens te kijken dan :) Gaan we doen.

Thnx voor de tips! We hebben verder niet echt super specifieke wensen; keuken moet praktisch zijn, mooi strak en van een goede kwaliteit zijn. Volgens mij kunnen we inderdaad overal terecht, juist die keuze kan ook overweldigend werken ;)
Welk budget heb je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:00:
[...]

Welk budget heb je in gedachten?
In eerste instantie 10k-12k, maar ik geloof dat het dan icm apparatuur wel lastig gaat worden. Bij Ikea's online keukenplanner is dat wel mogelijk trouwens.
Hoe dan ook: voor minder dan 15k moet het toch eigenlijk wel lukken, hopen we :)

De vaatwasser in de huidige keuken is pas 2 jaar oud hebben we begrepen. Het is een Ikea-ding, maar als het past zou hij misschien mee kunnen.
Eventueel zou de oven ook nog mee kunnen (al is die ouder) maar uiteindelijk vrezen we dan wel voor een net zo'n bij elkaar geraapt zooitje als wat er nu in zit. Vind het ook niet erg om alles op Marktplaats te gooien en alles nieuw te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 04-08-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]

[...]

Waar loopt de huidige afzuiging, welke diameter, kan er iets door de achtergevel. Maak een plattegrond van je idee met daarin de eettafel met stoelen incl.! de aanschuifruimte van de stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
Richh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:08:
[...]
ind het ook niet erg om alles op Marktplaats te gooien en alles nieuw te kopen.
Verwacht hier niet te veel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 21:39
synorluna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Dat heb je scherp opgemerkt. De uitbouw is uiteindelijk wat groter geworden dan oorspronkelijk bedacht.

Wat betreft fineer en vette vingers heb je een goed punt, daar zat ik vanmorgen nog aan te denken. Wel is het zo dat de buitenste 4 hoge kasten grepen gaan krijgen. De onderste lades in het eiland zou ik idealiter ook voorzien van push to open, maar ik ben wel een beetje huiverig voor de vette vingers en twijfel of we daar geen greeplijst moeten houden.
Onderste lades zijn easy te openen en sluiten met je knie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ladypurple schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Waar loopt de huidige afzuiging, welke diameter, kan er iets door de achtergevel. Maak een plattegrond van je idee met daarin de eettafel met stoelen incl.! de aanschuifruimte van de stoelen.
De huidige afzuiging is ook middels een filter, heel lelijk in keukenkastjes weggewerkt :P Ik denk niet dat het mogelijk is.

Maar ik snap waar je heen wilt; de eetruimte is zo'n 330cm breed en met een tafel + stoelen + loopruimte is er niet enorm veel ruimte over.

Als je het schiereiland 10cm voorbij de muur de woonruimte intrekt moet het wel goed kunnen iig.
Met een schiereiland van 90cm breed en 60cm voor de kastjes aan de muur houd je zo'n 80cm over tussen de 2 'eilanden'.

Het is concept is trouwens lichtelijk van https://www.funda.nl/koop...rgstraat-3/#plattegrond-1 afgekeken, waar het iig past :)

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 04-08-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Na een aantal(vaak eeuwige) gesprekken bij een aantal keukenzaken de stap gezet om er bij één de offerte concreet te maken. We hebben een duidelijk overzicht van onze wensen maar eigenlijk geen idee of de prijs redelijk is. Erg graag hoor ik een aantal meningen en opmerkingen hierover. Begrijpelijk dat niemand zich hier volledig in wilt verdiepen maar alle oppervlakkige opmerkingen zijn ook al welkom! Vooral: is 25k veel of weinig voor ongeveer dit? Let op. De ombouw zit niet bij de offerte inbegrepen

Het betreft een kastenwand van 300cm en een keukeneiland van 275cm. Momenteel zit er op de quooker na Neff apparatuur in. Hieronder een korte opsomming van de belangrijkste punten en een impressie:

Kastenwand
Materiaal: Decolegno Acryl met 'laser' randen

Keukeneiland
Materiaal: Acryl Zandbeige Mat
Werkblad: Sima core opgedikt naar 20mm. 275cm x 105
Laden aan werkkant, kastjes aan voorkant
Stopcontact

Apparatuur
Neff inductiekookplaat: T48TD78N2
Neff Stoomoven: B47FS22G0
Neff koelkast: KI8816D0
Neff vriezer: GI1216DE0
Neff vaatwasmachine: S155HB88E
Neff variolade: Z786DB04
Quooker Fusion Round rvs: 330570
Spoelbak Gun Metal: DE0613GM-VI

Kosten
Totaal keukenmeubelen: 8007,-
Totaal Apperatuur & Accesoires: 7914,-
Werkbladen: 2887,-
Montage: 1814,-
BTW: 4331,-

Totaal: 24955,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bb2jgMF6TlhA3Hknvdxs_IAIa4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e802W0aO4XWE6NIbxgCVMoEj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMyDC_uzPXpdqbODSh-Ie3FbRa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oX5NQpFekgojbpZPFGlo8eyh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ykev op 04-08-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ykev schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:45:
Na een aantal(vaak eeuwige) gesprekken bij een aantal keukenzaken de stap gezet om er bij één de offerte concreet te maken. We hebben een duidelijk overzicht van onze wensen maar eigenlijk geen idee of de prijs redelijk is. Erg graag hoor ik een aantal meningen en opmerkingen hierover. Begrijpelijk dat niemand zich hier volledig in wilt verdiepen maar alle oppervlakkige opmerkingen zijn ook al welkom! Vooral: is 25k veel of weinig voor ongeveer dit? Let op. De ombouw zit niet bij de offerte inbegrepen

Het betreft een kastenwand van 300cm en een keukeneiland van 275cm. Momenteel zit er op de quooker na Neff apparatuur in. Hieronder een korte opsomming van de belangrijkste punten en een impressie:

Kastenwand

Keukeneiland
Stopcontact

Apparatuur

Kosten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit een offerte voor maatwerk aangezien er Decolegno fronten worden gebruikt?
Er zijn recent best wat van dit soort opstellingen voorbij gekomen. Kastenwand van 4 of 5 kasten, en eiland van 270-300cm. Dit zitten vaak in die prijs range, maar in jouw voorstel zitten een aantal zaken die de prijs best wel drukken zoals een kunststof werkblad (bewuste keuze?) en relatief weinig ladekasten.

Verder zou ik de prijzen incl. btw vermelden (per categorie), dat vergelijkt een stuk makkelijker.

De nissen lijken nu alleen gebruikt te worden voor accessoires. Wellicht een idee om nog een koffienis aan één van beide kanten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
@Ykev ziet er mooi uit, voor de symmetrie zou ik op de rechterkast ook een extra handvat zetten.
Is wel een enkele kast maar dit maakt dan niet uit welk handvat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Ykev schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:45:

Kastenwand

Keukeneiland
Stopcontact

Apparatuur

Kosten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gezien de 540 en een bar ga ik er van uit dat in de afgebeelde ruimte geen eettafel komt. Ik vind het eiland te klein voor spoel en kook, maak er een schier van. ( en spoel en kook omdraaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan_NL schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Weet jij ook hoe het zit met de lijn erboven (SQ-lak) qua prijsgroep? Ik heb vorig jaar specifiek Similaque gekozen bij mijn SLX keuken aangezien ik die mooier vond dan Smartlaque. Dus als ze die lijn laten verdwijnen mogen ze mij gratis upgraden naar de SQ-lak laag :)
SQ-lak zit in prijsgroep 3.
Maar het wordt interessanter bij de greeplijst wat betreft kosten. Er staat iets dat er bij lack fronten een meerprijs is van 21 punten per stuk. Geen idee welke waarde een punt vertegenwoordigd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 38% gewijzigd door SquareOne op 04-08-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:28:
[...]

SQ-lak zit in prijsgroep 3.
Maar het wordt interessanter bij de greeplijst wat betreft kosten. Er staat iets dat er bij lack fronten een meerprijs is van 21 punten per stuk. Geen idee welke waarde een punt vertegenwoordigd.

***members only***
Bedankt. Dat is inderdaad bijzonder. Heb binnenkort nog een gesprek bij de keukenboer om wat dingen aan te passen, dus zal dat wel meenemen.

Is er eigenlijk wat te zeggen over prijsverschillen tussen de verschillende prijsgroepen? Ik zie wel vaak prijsgroepen genoemd worden in dit topic, maar er staat vaak dan geen meerprijs bij (al dan niet in percentageverschil). Zijn daar kengetallen voor? Ben namelijk wel benieuwd naar het prijsverschil tussen groep 2 en 3 (percentage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
Is het normaal dat er een plas water ligt na het stomen in een combi-stoomoven/ oven met stoomfunctie? Wij hebben een Siemens maar het is wel een steeds gedoe steeds na t stomen..

Voor aardappelen o.i.d. moeten we trouwens de tank halverwege bijvullen, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan_NL schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:59:
[...]

Bedankt. Dat is inderdaad bijzonder. Heb binnenkort nog een gesprek bij de keukenboer om wat dingen aan te passen, dus zal dat wel meenemen.

Is er eigenlijk wat te zeggen over prijsverschillen tussen de verschillende prijsgroepen? Ik zie wel vaak prijsgroepen genoemd worden in dit topic, maar er staat vaak dan geen meerprijs bij (al dan niet in percentageverschil). Zijn daar kengetallen voor? Ben namelijk wel benieuwd naar het prijsverschil tussen groep 2 en 3 (percentage)
Voor häcker is er ooit een tabel gepubliceerd in dit topic. Helaas maken fabrikanten dit niet bekend. Bestandje wat ik net deelde was ook enkel beschikbaar omdat een url publiek was die dat niet had moeten zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Richh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

In eerste instantie 10k-12k, maar ik geloof dat het dan icm apparatuur wel lastig gaat worden. Bij Ikea's online keukenplanner is dat wel mogelijk trouwens.
Hoe dan ook: voor minder dan 15k moet het toch eigenlijk wel lukken, hopen we :)
Neem dan iKook mee in je overweging. Ik heb een combi gemaakt van zelf aangekochte (SMEG) apparatuur met kasten, kraan, natuurstenen werkblad en vaatwasser van hun. Bij elkaar 12K en ziet er fantastisch uit.
Ze deden totaal niet moeilijk over de combi met ‘eigen materiaal, en hebben alles zorgvuldig ingemeten en geplaatst. Dat heb ik in het verleden met een keuken van 20K wel anders meegemaakt.
Tip: hergebruik niet zichtbare apparatuur (vaatwasser/koelvries) en neem de zichtbare nieuw. Zo kun je keuken gefaseerd vervangen, zonder dat het een ratjetoe wordt.

En ik zou mbt indeling ook overwegen om kastenwand links tegen de korte muur te plaatsen, en eiland rechts tegen het korte muurtje tussen deur en raam. Dan heb je meer daglicht bij het koken, en je loopt ook vanuit kamer makkelijker de keuken in. Als je elke keer om het eiland moet lopen, kan dat gaan irriteren. Ik denk dat je dan ook fijner aansluit op eethoek.

[ Voor 17% gewijzigd door Toke_gt op 04-08-2021 19:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10 11:58
[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]

[...]

Wij hebben een soortgelijke ruimte maar dan gespiegeld. Dit gaat het ontwerp bij ons worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1dCc4CCocAPHfNPzjRWgrj57-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tphvy4Vfgi16BwDMU9izn8YA.png?f=fotoalbum_large

Bij ons steekt het schiereiland dan ook een stukje buiten de muur uit, geloof 20cm. Daar zit nu ook zo'n stukje muur wat we eruit gaan slopen. Wij zijn 22k kwijt maar hebben dan ook 2 dure ovens, warmhoudlade, Quooker combi+ met zeeppomp, koelkast, vriezer en dekton blad. Bij besparing op apparatuur en blad denk ik best dat je richting de 15k kan komen.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 23:32
SquareOne schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:45:
Ik woon in Utrecht en heb vorig jaar aan het begin van onze zoektocht een rondje gelopen door de keukenzaken op de woonboulevard in Utrecht. Naar mijn mening waren dat niet echt hele fraaie showrooms (naast het feit dat het vrijwel allemaal DMG is).

Relatief grote en mooie showrooms (naar mijn mening):
- Mandemakers in Amersfoort: splinternieuwe showroom, verkopen volgens mij Pronorm (denk onder eigen label), Siematic (wat luxere segment), en Barletti (eigen merk van mandemakers, proberen zich luxe te positioneren)
- Eigenhuis keukens in Houten. Verkopen volgens mij Pronorm, Hacker, en Siematic
- DBkeukens in Utrecht. Verkopen Nobilia, Rotpunkt en Tristar
- Verdonk keukens in Maarssen. Verkopen Schuller en Next125
Nou vandaag naar Amersfoort gereden om bij Mandemakers te kijken, alleen deze zaak had bijna alleen maar 30k+ keukens staan. Aan het begin van het gesprek onze wensen uitgelegd en aangegeven wat ons budget was. (max 8K) Verder geen hoge eisen zoals merk apparatuur of dure bladen e.c.t. gewoon een simpele L keuken, gaf de verkoper direct aan dat dit niet ging lukken en dat wij maar bij Keukenconcurrent moesten gaan kijken.. Dus nu maar een afspraak maken bij Keukeconcurrent.. Hij zei nog aan het einde succes he, en laat even weten of het gelukt is.. Sarcastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Sacrada Ikook kan je ook proberen kijk maar eens op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sacrada schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

Nou vandaag naar Amersfoort gereden om bij Mandemakers te kijken, alleen deze zaak had bijna alleen maar 30k+ keukens staan. Aan het begin van het gesprek onze wensen uitgelegd en aangegeven wat ons budget was. (max 8K) Verder geen hoge eisen zoals merk apparatuur of dure bladen e.c.t. gewoon een simpele L keuken, gaf de verkoper direct aan dat dit niet ging lukken en dat wij maar bij Keukenconcurrent moesten gaan kijken.. Dus nu maar een afspraak maken bij Keukeconcurrent.. Hij zei nog aan het einde succes he, en laat even weten of het gelukt is.. Sarcastisch...
Sorry was niet duidelijk genoeg denk ik, zij wilt het liefst zoveel mogelijk inspiratie op doen door echt vele keukens te zien in een zaak, volgens haar zit de grootste in Waalwijk, maar ik kon het op internet niet echt vinden, dus mijn vraag heel concreet, waar heb je in regio Utrecht keukenzaken met veel oppervlakte om inspiratie op te doen?
Ik zou vooral geen afspraak maken bij keukenconcurrent. Ook dat is een DMG zaak.
Je vroeg je af waar je een grote showroom kon vinden om inspiratie op te doen in regio Utrecht; dat is die van Mandemakers zeker. Verder zou je er geen zaken moeten willen doen precies vanwege de manier waarop ze je weer naar huis hebben gestuurd. Ook zij kunnen een relatief goedkope keuken leveren als ze je helpen met het maken van de juiste keuzes, alleen zijn ze daar te arrogant voor.

Je had eerder je budget nog niet genoemd volgens mij. Maar als je ca. 8k te spenderen hebt zou ik kijken naar een Nobilia keuken. Denk bijv. aan winkels als keukendepot. Ze hebben ook voor een deel van het assortiment een prijslijst online staan: https://www.keukendepot.nl/media/prijslijst-keukendepot.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door SquareOne op 04-08-2021 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Hier is het gros anti Keuken-concurrent maar hier is de tweede keuken heel prima geplaatst.
Eerste keuken low budget en nu wat ruimere luxere keuzes
Ook bij meerdere in omgeving die er geen klachten over hadden
En mocht er wat mis gaan werd dat keurig opgelost.
Zeker als je geen grote beurs heb kan het een prima keuze zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 04-08-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Te arrogant denk ik niet, het is gewoon een keuze om geen keukens van 10k samen te stellen. Daar heb je al een flink aantal prijsvechters voor.
Mandemakers vond ik ook verreweg het mooiste kwa showroom vergeleken de rest in de villa arena. Zal inderdaad allemaal 30k+ kosten, maar ik liep er alleen maar een rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
Welke zaak raden jullie dan aan die voor mijn moeder tegen een redelijke scherpe prijs een keuken kan leveren? Wil voor mijn alleenstaande moeder werkend in de zorg voor weinig gewoon een goeie deal regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
mitsumark schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:16:
Te arrogant denk ik niet, het is gewoon een keuze om geen keukens van 10k samen te stellen. Daar heb je al een flink aantal prijsvechters voor.
Mandemakers vond ik ook verreweg het mooiste kwa showroom vergeleken de rest in de villa arena. Zal inderdaad allemaal 30k+ kosten, maar ik liep er alleen maar een rondje.
Het was zeker een mooie zaak, en zoals de verkoper aangaf verkopen zij meestal alleen keukens van 30k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sacrada schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:17:
Welke zaak raden jullie dan aan die voor mijn moeder tegen een redelijke scherpe prijs een keuken kan leveren? Wil voor mijn alleenstaande moeder werkend in de zorg voor weinig gewoon een goeie deal regelen.
Keukensale zijn vrienden van mij recent geslaagd voor een keuken van ca. 8k zag er keurig uit. Al was dat niet in regio Utrecht. Weet niet of ze daar ook filialen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 04-08-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Keukensale zijn vrienden van mij recent geslaagd voor een keuken van ca. 8k zag er keurig uit. Al was dat niet in regio Utrecht. Weet niet of ze daar ook filialen hebben.
Heel goed idee! Ga daar eens kijken! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:51
Zou kijken voor een netto keukenzaak. Zou je moeder niet opzadelen met afdingen en onderhandelen als ik voorgaande post lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Source90 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:39:
Zou kijken voor een netto keukenzaak. Zou je moeder niet opzadelen met afdingen en onderhandelen als ik voorgaande post lees.
Netto zaken zijn doorgaans wel 10% duurder, ik zou met dit budget juist naar een DMG(-achtige) zaak gaan, mits je sterk in je schoenen staat.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 04-08-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

mitsumark schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Netto zaken zijn doorgaans wel 10% duurder, ik zou met dit budget juist naar een DMG(-achtige) zaak gaan, mits je sterk in je schoenen staat.
De truuk van goed onderhandelen is niet bang zijn om weg te lopen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Mollos_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:12:
[...]

Wij hebben een soortgelijke ruimte maar dan gespiegeld. Dit gaat het ontwerp bij ons worden.

[Afbeelding]

Bij ons steekt het schiereiland dan ook een stukje buiten de muur uit, geloof 20cm. Daar zit nu ook zo'n stukje muur wat we eruit gaan slopen. Wij zijn 22k kwijt maar hebben dan ook 2 dure ovens, warmhoudlade, Quooker combi+ met zeeppomp, koelkast, vriezer en dekton blad. Bij besparing op apparatuur en blad denk ik best dat je richting de 15k kan komen.
Hey Mollos, mag ik vragen waar je de keuken hebt gekocht? Ik heb 1á2 pagina's hier voor mijn keuken offerte gepost en kom, naar mijn idee met minder keuken, uit op 25k. Evt mag dat ook in een privé berichtje. Hoor graag van je

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ykev schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Hey Mollos, mag ik vragen waar je de keuken hebt gekocht? Ik heb 1á2 pagina's hier voor mijn keuken offerte gepost en kom, naar mijn idee met minder keuken, uit op 25k. Evt mag dat ook in een privé berichtje. Hoor graag van je
Zie
Wij zijn op het moment aan het wachten op onze gespecificeerde offerte maar weten dat we al met deze partij in zee willen. Het gaat om Wilting Keukens in Eersel. Een Ballerina keuken.
@Mollos_ ander vraagje; die render, is die door jullie keukenzaak gemaakt, of heb je die zelf gemaakt in Sketchup? Erg mooie render namelijk!

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 05-08-2021 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10 11:58
SquareOne schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Zie

[...]

@Mollos_ ander vraagje; die render, is die door jullie keukenzaak gemaakt, of heb je die zelf gemaakt in Sketchup? Erg mooie render namelijk!
Ja, deze is gewoon door de keukenzaak gemaakt. Zijn er blij mee en kregen ook meteen afbeeldingen in 5-6 verschillende hoeken toegestuurd en met verschillende keukenbladen waar we uit zaten te twijfelen.
Ykev schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Wat SquareOne zegt inderdaad. Wilting Keukens in Eersel. Zie mijn originele post.

Mollos_ in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 20:25
[...]

Mijn tip is om een kijkje te nemen bij superkeukens. Superkeukens heeft onder andere nobilia en schuller in zijn assortiment. Hun keukens zijn betaalbaar. Je moet wel de krenten uit de pap weten te vissen, omdat ze ook hun eigen huismerk keukens aanbieden. Neem een kijkje, het is het zeker waard.

Indien je voor nog een lagere budget wilt gaan, kan je kijken bij keukendepot. Zij richten zich op low budget en hebben nobilia in hun assortiment.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Nog iemand hier goede tips om van je oude keuken af te komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 12:37
Jackpuyn schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:23:
Voor gratis op Marktplaats. Zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-10 19:25
Wij hebben voor onze keuken (medio maart 2022) gekozen voor appartuur van Miele,
heb prijzen opgevraagd bij Keukeloods en 123appatuur ,Veldkamp doet niet meer met Miele
wie heeft er nog meer scherpeprijzen met Miele appartuur ?

Miele oven H 7840 BMX
Vaatwasser G5265 SCVi active plus XXL
koelkast K 37672 iD
Bora pure x recirculatie
quooker 3xrvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
brutus26 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:46:
Wij hebben voor onze keuken (medio maart 2022) gekozen voor appartuur van Miele,
heb prijzen opgevraagd bij Keukeloods en 123appatuur ,Veldkamp doet niet meer met Miele
wie heeft er nog meer scherpeprijzen met Miele appartuur ?

Miele oven H 7840 BMX
Vaatwasser G5265 SCVi active plus XXL
koelkast K 37672 iD
Bora pure x recirculatie
quooker 3xrvs
Heb hier nog wel eens gekeken, maar toevallig geen Miele en Bora.
https://www.elektroshopwagner.de/

Hier staat de vaatwasser bv wel, scheelt toch weer iets met keukenloods.
https://www.idealo.de/pre...65-vi-xxl-plus-miele.html
Koelkast ook.
https://www.idealo.de/pre...06_-k-37672-id-miele.html, maar die is dan weer flink in prijs gestegen en nu goedkoper bij veldkamp: https://www.veldkampkeuke...2-id-inbouw-koelkast.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Laatst online: 30-09-2021
Jackpuyn schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:23:
Wij hadden de 16 jaar oude keuken gratis op facebook en marktplaats gezet. Binnen 10 minuten had ik al 6 reacties, binnen twee dagen was de keuken gedemonteerd en opgehaald. Zelf niks voor hoeven doen.

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:30
[...]

Wat @SquareOne al aangaf, keukendepot. Al is die regio Amersfoort (soesterberg)afgebrand paar weken terug...

Zie onder andere onze keuken uit 2016. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62837372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 09:35
[...]

Ik zat ook in dit segment keukens te kijken en ben menig netto zaak in NL afgegaan (o.a. Superkeukens, I-Kook, Kvik). Uiteindelijk ben ik iets verder gereden naar Aehlen in Bad Bentheim, Duitsland. Hier een mooie greeploze Nobilia keuken met verhoogde onderkasten (78cm) en Siemens apparatuur voor 5.6k kunnen kopen. Dit is inclusief montage. Geen van de genoemde NLse zaken heeft mij een lagere prijs kunnen aanbieden, zelfs niet met C apparatuur, geen greeploos, en standaard hoogte onderkasten.

Zie ook:

twin93 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

twin93 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:55:
[...]

Ik zat ook in dit segment keukens te kijken en ben menig netto zaak in NL afgegaan (o.a. Superkeukens, I-Kook, Kvik). Uiteindelijk ben ik iets verder gereden naar Aehlen in Bad Bentheim, Duitsland. Hier een mooie greeploze Nobilia keuken met verhoogde onderkasten (78cm) en Siemens apparatuur voor 5.6k kunnen kopen. Dit is inclusief montage. Geen van de genoemde NLse zaken heeft mij een lagere prijs kunnen aanbieden, zelfs niet met C apparatuur, geen greeploos, en standaard hoogte onderkasten.

Zie ook:

twin93 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Maar... spreken die mensen daar Nederlands? Anders is er een taalbarriere... oh wacht, op de website staat inderdaad ook een Nederlandse variant :)

Hoe vaak ben je bij ze teruggeweest? En levereren ze in heel Nederland? En hoe waren ze in de opleverpunten achteraf? Hadden ze een lokale installateur ingeschakeld of kwamen er Duitsers over de vloer?

Ik snap niet dat een Duitse partij vanzover ook Nederland kan bedienen en nog marge kan maken. (of de Nederlandse keukens zijn veel te duur...).

Eigenlijk is het bizar hoe duur een keuken kan zijn. Beetje hout, schanieren, blad er op en wat losse apparatuur van een dozenschuiver er in 8)7 Wij hebben ook veel betaald voor een keuken, waar ze achteraf niet eens kwamen kijken of het ok geinstalleerd was.

Iemand nog voor 11k een volledige keuken? https://www.kuechenland-a...ote/nobilia-n-line-laser/ 1 euro de km voor levering en nog een meerprijs voor installatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 06-08-2021 06:07 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
Je betaalt ook voor de medewerkers die ‘m samenstellen, voor dat pand, de marketing waarom je bij hen bent uitgekomen enz.

80k voor een auto terwijl 15k je net zo goed van A naar B brengt is ook vrij absurt. Een t-shirt van 80 euro ipv 15 euro ook. Enz.

[ Voor 33% gewijzigd door MacbookProx op 06-08-2021 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 09:35
Motrax schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 05:54:
[...]
Maar... spreken die mensen daar Nederlands? Anders is er een taalbarriere... oh wacht, op de website staat inderdaad ook een Nederlandse variant :)

Hoe vaak ben je bij ze teruggeweest? En levereren ze in heel Nederland? En hoe waren ze in de opleverpunten achteraf? Hadden ze een lokale installateur ingeschakeld of kwamen er Duitsers over de vloer?

Ik snap niet dat een Duitse partij vanzover ook Nederland kan bedienen en nog marge kan maken. (of de Nederlandse keukens zijn veel te duur...).

Eigenlijk is het bizar hoe duur een keuken kan zijn. Beetje hout, schanieren, blad er op en wat losse apparatuur van een dozenschuiver er in 8)7 Wij hebben ook veel betaald voor een keuken, waar ze achteraf niet eens kwamen kijken of het ok geinstalleerd was.

Iemand nog voor 11k een volledige keuken? https://www.kuechenland-a...ote/nobilia-n-line-laser/ 1 euro de km voor levering en nog een meerprijs voor installatie.
De eigenaar, Hans Gerd Aehlen, spreekt inderdaad (gebrekkig) Nederlands. Ik had overigens al een goed idee over wat voor keuken ik wilde hebben, dus ik heb ook niet heel veel inhoudelijke gesprekken/discussies moeten voeren met Hans. Ik ben 1x langs geweest, waarna Hans mij de offerte en tekeningen via e-mail heeft gestuurd. Ze installeren inderdaad in heel NL. Ik was niet op de hoogte van die 1 euro per km die jij had gezien op de website. Bij mij staat de montage en transportkosten gewoon in de offerte zonder dat daar een specifieke kost bij staat. Ik woon in Eindhoven om je een idee te geven.

Ik heb de keuken midden juli besteld. Volgende week komt Hans de keuken inmeten in Eindhoven, waarna de keuken als het goed is midden oktober/begin november geleverd gaat worden. Naar mijn weten wordt dit door Aehlen zelf gedaan, en wordt het dus niet uitbesteed.

Wellicht kunnen sommige Duitse firma's deze keukens zo voordelig aanbieden omdat Nobilia, maar ook Hacker etc, Duitse keukens zijn. Voor Aehlen geldt bovendien dat ze op een klein industrie terrein in een klein dorpje naast de autoweg gevestigd zijn. Dus niet in Nordhorn op de 'betere' locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
yamahabest schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:
[...]

Voor gratis op Marktplaats. Zo weg.
Inderdaad, en je hoeft ze zelfs niet zelf te demonteren, dan doet de "ophaler" wel.
Gewoon goed afspreken hoe en wanneer, en ze is snel weg zonder veel moeite, en zonder afvoerkosten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tommie12 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Inderdaad, en je hoeft ze zelfs niet zelf te demonteren, dan doet de "ophaler" wel.
Gewoon goed afspreken hoe en wanneer, en ze is snel weg zonder veel moeite, en zonder afvoerkosten.
Omdat ik niet zoveel zin heb dat anderen in mijn woning de boel uit elkaar gaan halen, zijn wij van plan ‘m zelf uit elkaar te halen en het (grofvuil) gratis door de gemeente te laten ophalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-08-2021 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Omdat ik niet zoveel zin heb dat anderen in mijn woning de boel uit elkaar gaan halen, zijn wij van plan ‘m zelf uit elkaar te halen en het (grofvuil) gratis door de gemeente te laten ophalen.
Nou, met de huidige keuken gaan we echt niemand een plezier doen :) en afvoeren gaat ws in etappes. Grofvuil moeten we in onze gemeente tegen betaling zelf afvoeren. De bovenkasten bewaren we misschien. Een deel keukenblad met kookplaat gaat naar buiten en de koelkast naar de garage. De oven krijgt een plek in huis waar deze gebruikt kan worden. Het wordt dus kRamperen in eigen huis. Ik ga maar stoofpotjes en zo invriezen denk ik....... van 5 weken afhaal worden we niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

twin93 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:13:
Ik was niet op de hoogte van die 1 euro per km die jij had gezien op de website. Bij mij staat de montage en transportkosten gewoon in de offerte zonder dat daar een specifieke kost bij staat. Ik woon in Eindhoven om je een idee te geven.
De transportkosten werden getoond bij een showroom model. Die moet waarschijnlijk redelijk in elkaar vervoerd worden. Kan natuurlijk een andere prijs zijn bij normale leveringen :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Motrax schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:22:
[...]
De transportkosten werden getoond bij een showroom model. Die moet waarschijnlijk redelijk in elkaar vervoerd worden. Kan natuurlijk een andere prijs zijn bij normale leveringen :)
Het gaat in de aangegeven advertentie volgens mij niet om een showroom model. Neuware, Angebotsküche. Levertijd 7 weken. Montage tegen meerprijs en alleen bezorging 1,- per km.
Pagina: 1 ... 256 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1