Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:36:
[...]

Minder goed geisoleerd betekent in de zomer MEER moeten koelen (of accepteren dat het warmer is in huis).

[...]

Ventileren doe je natuurlijk niet met een "ongecontroleerd open gat" naar buiten toe.
Zomer moet je de kook warmte afvoeren. Dat gaat beter door het direct naar buiten te gooien dan via de WTW ventilatie.

Het is natuurlijk geen ongecontroleerd gat in de muur, want het zit vast aan je afzuigkap/kookplaat met terugslagklep. Het is niet alsof je een open raam van 150 mm het hele jaar door hebt.
Tommie12 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:35:
[...]

Gewoon ergens in september bestellen, dan zal je dat toch voor de installatie geleverd krijgen neem ik aan.
Je moet wel wat plaats hebben natuurlijk, anders wordt het Shurgard.
Was niet van plan om de apparatuur eerst een half jaar te laten stof happen. Heeft ook impact op de garantietermijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Z___Z schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Zomer moet je de kook warmte afvoeren. Dat gaat beter door het direct naar buiten te gooien dan via de WTW ventilatie.

Het is natuurlijk geen ongecontroleerd gat in de muur, want het zit vast aan je afzuigkap/kookplaat met terugslagklep. Het is niet alsof je een open raam van 150 mm het hele jaar door hebt.
[...]

Was niet van plan om de apparatuur eerst een half jaar te laten stof happen. Heeft ook impact op de garantietermijn natuurlijk.
Komt bij BSH in september/oktober volgens mij ook de lijn van volgend jaar uit. Zou bij Miele ook niet zo zijn? Kan je gelijk de nieuwe versie bestellen/uitzoeken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Heeft iemand misschien suggesties voor verlichting boven een schiereiland en een deel aan een muur zonder bovenkasten. Uiteraard de zoekfunctie al gebruikt, kwam jansen en de bont en bava tegen, maar wellicht nog andere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Goed advies zeg!
Bij een andere leverancier mag je gewoon weer achteraan sluiten natuurlijk. Zelfs de grote jongens krijgen maar mondjesmaat apparaten binnen, de artikelen die direct geleverd kunnen worden zijn vaak met bulk ingekocht en geen nieuwe artikelen.
Probeer je ook eens te verplaatsen in de ondernemer. Deze hele situatie kost hem al bakken met geld en dan wil je ook nog de apparatuur annuleren.

***members only***
Je kunt prima Bemmel en Kroon bellen en afstemmen welk apparaat op voorraad is. En die zijn er altijd. Je zult wellicht niet precies de oven krijgen die je wilt, maar het is kiezen of delen wachten.

Vervelend voor de ondernemer, maar je kunt niet maandenlang op 2 campingpitjes koken. Dat slaat nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Scuderia110 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:23:
Heeft iemand misschien suggesties voor verlichting boven een schiereiland en een deel aan een muur zonder bovenkasten. Uiteraard de zoekfunctie al gebruikt, kwam jansen en de bont en bava tegen, maar wellicht nog andere opties?
Stukje terug eigen constructie met houten balk :)
Met HUE lampen. Idee komt hier vandaan.
Ben nog aan het kijken(/onderhandelen met vrouwlief) of ik hem zelf ga maken of laten doen door bovenstaande. Laten doen komt in de buurt van Jansen en de Bont prijzen. Alleen dan wel meer lamp voor je geld bij een balk van 3 meter (qua formaat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Cr5ALzm0f_w1Qd6VazSe9cTW7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hht6nT2YQzaxlk7sG0gyOnW5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPWQ80DSfyHLPoQcyeq_PKI88oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ3pOZsP62njHDYFWTmzgwHh.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 30-07-2021 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
t14wo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Je kunt prima Bemmel en Kroon bellen en afstemmen welk apparaat op voorraad is. En die zijn er altijd. Je zult wellicht niet precies de oven krijgen die je wilt, maar het is kiezen of delen wachten.

Vervelend voor de ondernemer, maar je kunt niet maandenlang op 2 campingpitjes koken. Dat slaat nergens op.
Als je genoegen wilt nemen met incourante of uitlopende modellen is dat inderdaad een prima optie ja.
Ik zou liever een maandje wachten op de apparatuur die ik echt graag wil hebben (en evengoed veel geld voor heb betaald).

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 14:56

Freakie1NL

Grote Baas

Source90 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Ben nog aan het kijken(/onderhandelen met vrouwlief) of ik hem zelf ga maken of laten doen door bovenstaande. Laten doen komt in de buurt van Jansen en de Bont prijzen. Alleen dan wel meer lamp voor je geld bij een balk van 3 meter (qua formaat).

[Afbeelding]

***members only***
Mooie lamp zeg! Ik heb voor mijzelf een zomer project gevonden.
Heb nog wat vuren balken liggen, maar hier lijkt mij douglas/lariks wel een stuk mooier.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Ik zie dit als typisch een project waar je als je een beetje handig bent en een mooi hangmechanisme kunt vinden zelf een pracht van een lamp kunt maken.

Je kunt dan ook kijken naar het soort hout, de lengte, de dikte, de hoogte en hoe je het op wilt hangen immers.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Freakie1NL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:25:
[...]

Mooie lamp zeg! Ik heb voor mijzelf een zomer project gevonden.
Heb nog wat vuren balken liggen, maar hier lijkt mij douglas/lariks wel een stuk mooier.
Floor-is schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Ik zie dit als typisch een project waar je als je een beetje handig bent en een mooi hangmechanisme kunt vinden zelf een pracht van een lamp kunt maken.

Je kunt dan ook kijken naar het soort hout, de lengte, de dikte, de hoogte en hoe je het op wilt hangen immers.
Als dit hem wordt, gaan wij voor een "geschaafd, opgeborsteld & gerookt oud eiken" (hele mond vol) balk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gS3ArAX8Djrk8c0wR-CZczjDTcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEA6nlmYl6EBcyXXMGyjX0Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Kleurt waarschijnlijk het beste met de overige kleuren in de keuken.

Alleen nog aan het kijken voor de constructie van de HUE.
In alle foto's zie je een rooster, denk ter koeling van de omvormer/voeding?

Plus ik wil een ietwat andere opstelling:
1x uplight/plafond
1x downlight/eiland
1x downlight/tafel

Uiteraard apart bedienbaar, zodat niet hele eiland aan hoeft als wij aan tafel zitten.
Bij HUE is het standaard echter 1x voeding en hele mikmak per strip. Liefst heb ik een splitsing voor voeding zodat er 3x op 1 voeding kan. Ofwel: een enkele kabel naar het plafond.

Nu bij ome Ali aan het kijken voor kabeltjes.

--

Hangmechanisme is niet het probleem, staalkabel of die zwarte houders (laten) maken (bij een metaalbewerker).

@Freakie1NL https://www.staalkabelstunter.com/nl/
Hier heb je hele ophangkits tot ruim 50+ kilo werklast.
Zoals deze: https://www.staalkabelstu...fondbevestiging-25mm.html

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 30-07-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Even opletten dat we niet teveel offtopic gaan maar ik kwam dit tegen, hier kan je hem met een gerust hart aan ophangen als dit een betonnen plafond geschroefd zit.

https://www.bol.com/nl/nl...211674/?s2a=#productTitle

Over de strip denk ik nog na, heb hier veel Zigbee dingen dus HUE zal prima kunnen. Want moet wel dimbaar zijn. Maar heb verder niets van HUE (vind het te duur in vergelijking tot), maar goedkope LED strips die na 2 jaar kapot zijn zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 06:41
Even terugkomend op dit idee. We hebben deze U-keuken "ingedeeld" maar kwamen uiteindelijk niet handig uit. Door de U en de twee hoekkasten konden we niet een logische plek vinden voor de vaatwasser en tegelijkertijd een lade te kunnen openen voor het servies bij het uitruimen.

Ik heb hier thuis met planken en dozen de L keuken met schiereiland nagebouwd met de tussenruimte van 90cm.

Met de indeling van de keuken lopen we elkaar vermoedelijk niet in de weg omdat er genoeg aanrechtblad is om tegelijkertijd te werken en ook nog bij de koelkast/besteklade etc te kunnen.

We hebben enkel de oven onder het blad in het schiereiland vervangen voor een ladeblok, en op de plek van de combi de oven gedaan. De oven te openen met een tussenruimte van 90 cm bleek te klein te zijn. De magnetron is komen te vervallen.

Inmiddels is de keuken ook besteld en zijn we er nog altijd blij mee. Nu wachten op de sleutel, nieuwe muren plaatsen en een raamkozijn vervangen en dan kan de keuken erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:35
S-te-fan schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:43:
[...]

Even terugkomend op dit idee. We hebben deze U-keuken "ingedeeld" maar kwamen uiteindelijk niet handig uit. Door de U en de twee hoekkasten konden we niet een logische plek vinden voor de vaatwasser en tegelijkertijd een lade te kunnen openen voor het servies bij het uitruimen.

Ik heb hier thuis met planken en dozen de L keuken met schiereiland nagebouwd met de tussenruimte van 90cm.

Met de indeling van de keuken lopen we elkaar vermoedelijk niet in de weg omdat er genoeg aanrechtblad is om tegelijkertijd te werken en ook nog bij de koelkast/besteklade etc te kunnen.

We hebben enkel de oven onder het blad in het schiereiland vervangen voor een ladeblok, en op de plek van de combi de oven gedaan. De oven te openen met een tussenruimte van 90 cm bleek te klein te zijn. De magnetron is komen te vervallen.

Inmiddels is de keuken ook besteld en zijn we er nog altijd blij mee. Nu wachten op de sleutel, nieuwe muren plaatsen en een raamkozijn vervangen en dan kan de keuken erin.
Succes met wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 14:28
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:54:
[...]

Als je genoegen wilt nemen met incourante of uitlopende modellen is dat inderdaad een prima optie ja.
Ik zou liever een maandje wachten op de apparatuur die ik echt graag wil hebben (en evengoed veel geld voor heb betaald).
Maar die nieuwe modellen zullen die niet nog langere levertijden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Source90 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:40:
[...]

[...]
Als dit hem wordt, gaan wij voor een "geschaafd, opgeborsteld & gerookt oud eiken" (hele mond vol) balk :)

[Afbeelding]

Kleurt waarschijnlijk het beste met de overige kleuren in de keuken.
Laat je even weten mocht je dergelijk hout kopen. Ik vind dit tot nu toe alleen maar vanaf 2,50. En de lamp wil ik voor babykamer maken, dan is 2,5 veel te veel. Kom vaak genoeg bij Zoetenmeer in de buurt dus mocht je iets op het oog hebben dan kunnen we even kijken of we de kosten kunnen delen. (Als jij ook niet zoveel nodig hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:46
Z___Z schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Goed punt, zeker bij koken op gas gaat er veel warmte "verloren".
Bij elektrisch koken gaat een veel groter deel van de warmte wel in je eten zitten, dan lijkt mij het probleem niet zo groot.
Ik overdrijf ook een beetje, maar je voelt toch aardig wat kou in de winter.

Geen van bovenstaande onderbouwd met data :)
Wellicht zijn we aan het mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:11
Resdogg schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Ik begreep vandaag bij onze dealer (keuken in bestelling) dat Siematic similaque verdwijnt. Onze order met similaque wordt automatisch smartlaque, wat wel gespoten is op mdf met hpl randen. Iemand toevallig in het proces met meer informatie hierover?

Gaat voor de goede orde om de kwaliteit van het frontwerk.
Dit betekent ook dat je keuken goedkoper wordt?

Ik heb op dit moment een offerte lopen voor een Siematic SLX in Similaque.
Dit heeft een meerprijs tov Smartlaque.

Similaque is mij aanbevolen vanwege de zachtere look en feel tov Smartlaque.
Wat is jou idee daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 19:30
Weet iemand hier of hout fineer zijn kleur behoudt in zonlicht?

Heeft iemand ooit fineer gekozen voor frontjes en er spijt van gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-06 11:57
LaTiNo156 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:30:

Wij zouden een keuken via een meubelmaker kopen. Ik had een staal van het fineer in de zon gelegd met op de helft iets erop. Na 2 weken was heel duidelijk verkleuring zichtbaar. Dit fineer was al afgewerkt met een lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:20
Het werkt gewoon hetzelfde als met parket. Dat verkleurt ook altijd nog. Ik vind het juist een charme van natuurlijk materiaal, dat mag juist wat leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 19:30
millerman_sf schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:01:
Het werkt gewoon hetzelfde als met parket. Dat verkleurt ook altijd nog. Ik vind het juist een charme van natuurlijk materiaal, dat mag juist wat leven.
jawel, maar niet dat de ene helft van de keuken dan na een paar jaar verbleekt is door de zon en de andere helft niet, als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
En onze keuken is geplaatst. :D Duurt altijd even met een nieuwbouwhuis. Erg blij mee, mede dankzij @Barry|IA
De PVC-vloer komt over iets meer dan een week. Wanden en plafond zijn gestuct en gesausd.

Members only:

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:42
LuPo schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:28:
En onze keuken is geplaatst. :D Duurt altijd even met een nieuwbouwhuis. Erg blij mee, mede dankzij @Barry|IA
De PVC-vloer komt over iets meer dan een week. Wanden en plafond zijn gestuct en gesausd.

***members only***
Mooi gefeliciteerd :) wellicht je originele post even taggen voor de vindbaarheid?
LuPo in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:13

ITsEZ

parttime all-rounder

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:54:
[...]

Er is zat apparatuur gewoon op voorraad of snel leverbaar. Gewoon een kwestie van even rondkijken en genoegen nemen met een iets ander cijfertje. Ik heb laatst alvast apparatuur gekocht voor onze keuken die in oktober komt, de oven was binnen 2 dagen al binnen, de koelkast komt over twee weken, alleen de vaatwasser is een groot vraagteken.

Je kan je hele keuken zo samenstellen met producten die direct uit voorraad leverbaar zijn:
https://www.expert.nl/siemens-sn63hx00bn
https://keukenloods.nl/hs636gds1.html
https://www.bol.com/nl/nl...okplaat/9200000057779413/
https://keukenloods.nl/ki81rad30.html

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-06 14:14
Ik zal onze keuken ook maar eens met jullie delen. Betreft een keuken in een nieuwbouwwoning die voorlopig alleen op papier bestaat. We zijn bij Bruynzeel en Brugman geweest. Aanvankelijk positief over beide zaken, de ontwerpen waren nagenoeg gelijk. Uiteindelijk voor Bruynzeel gegaan, omdat het gevoel hier toch beter was en het prijstechnisch niet veel uitmaakte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdx-1fnOxKS_ZhJnr0rmLVylplI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OZ9CiRQU0oNYyFDZg01vGvO.jpg?f=fotoalbum_large
Members only:

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
Ridicuul schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:57:
Ik zal onze keuken ook maar eens met jullie delen. Betreft een keuken in een nieuwbouwwoning die voorlopig alleen op papier bestaat. We zijn bij Bruynzeel en Brugman geweest. Aanvankelijk positief over beide zaken, de ontwerpen waren nagenoeg gelijk. Uiteindelijk voor Bruynzeel gegaan, omdat het gevoel hier toch beter was en het prijstechnisch niet veel uitmaakte.

[Afbeelding]

***members only***
Mooie prijs. Als ik jou was zou ik wel de greepjes op de laatste foto op 1 lijn trekken.

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-06 14:14
Kimmie2000 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

Mooie prijs. Als ik jou was zou ik wel de greepjes op de laatste foto op 1 lijn trekken.
Bedankt voor je reactie Kimmie. Die greepjes zitten inderdaad allemaal op 1 lijn. In de software die ik gebruikte voor deze renders was dit alleen niet na te bootsen.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Je post slaat helemaal nergens op. Wat heb je er als consument (of keukenzaak) aan dat er bij 3 webwinkels een paar apparaten op voorraad staan als je de keuken al maanden in bestelling hebt staan? Vaak is het ook maar de vraag of ze daadwerkelijk op voorraad staan.

Maar als je toch bezig bent: zoek voor mij eens een leverancier die de volgende apparaten binnen een week kan leveren.

1x Bora Puxa
1x Neff C17MS22N0
1x Neff C17KS61G0
1x Neff S297EB800E
1x Neff KI8516DE0

Ik heb niet aan cherry picking gedaan maar gewoon een wensenlijstje gemaakt van populaire apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:13

ITsEZ

parttime all-rounder

Kapitein Merijn schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Je post slaat helemaal nergens op. Wat heb je er als consument (of keukenzaak) aan dat er bij 3 webwinkels een paar apparaten op voorraad staan als je de keuken al maanden in bestelling hebt staan? Vaak is het ook maar de vraag of ze daadwerkelijk op voorraad staan.

Maar als je toch bezig bent: zoek voor mij eens een leverancier die de volgende apparaten binnen een week kan leveren.

1x Bora Puxa
1x Neff C17MS22N0
1x Neff C17KS61G0
1x Neff S297EB800E
1x Neff KI8516DE0

Ik heb niet aan cherry picking gedaan maar gewoon een wensenlijstje gemaakt van populaire apparaten.
Prima dat je niet wil luisteren, succes met je keuken zonder apparatuur dan _/-\o_

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 23:10
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Iets andere prijsklasse maar wij zijn erg fan van de I-Anour lamp (tot 3M lengte) Dan in gepolijst messing. Past waanzinnig bij de messing Quooker! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMhouyyhf9IU_YEKO2LJwJzLR8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3qTM3emPcUJsThUecr1FEf5.jpg?f=fotoalbum_large

Link: https://anour.dk/product/i-model/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 03-06 17:49
ITsEZ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Prima dat je niet wil luisteren, succes met je keuken zonder apparatuur dan _/-\o_
Je hebt door dat hij niet echt een keuken hoeft te zoeken toch? Als in: je weet tegen wie je het hebt neem ik aan :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Precies ook mijn vraag!
Wij hadden een eiken fineer keuken op het oog van Kvik.
Maar we zijn toch heel bang dat het zo lelijk gelig gaat worden. Flashback naar de eiken meubels van mijn ouders in de 90's. Weg Scandinavische vibe :p :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:39
Wij twijfelen nog over of we voor één of twee ovens moeten gaan. Zo willen we graag een goede stoom- en bakoven, maar zien we ook graag een magnetronfunctie terug. Volgens mij bestaan er wel apparaten met die functies gecombineerd, maar is de kans groot dat je ergens op kwaliteit inlevert. Dus we denken aan een stoomoven en combi-oven (in ons huidige huurhuis beschikken we alleen over een combimagnetron en dat vinden we een draak van een apparaat). Tegelijkertijd voelt het een beetje decadent en is het de vraag hoe vaak je twee ovens tegelijk nodig hebt, laat staan de magnetron.

Herkennen jullie deze twijfel? En wat heeft jullie over de streep getrokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:30
Mryc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:31:
Wij twijfelen nog over of we voor één of twee ovens moeten gaan. Zo willen we graag een goede stoom- en bakoven, maar zien we ook graag een magnetronfunctie terug. Volgens mij bestaan er wel apparaten met die functies gecombineerd, maar is de kans groot dat je ergens op kwaliteit inlevert. Dus we denken aan een stoomoven en combi-oven (in ons huidige huurhuis beschikken we alleen over een combimagnetron en dat vinden we een draak van een apparaat). Tegelijkertijd voelt het een beetje decadent en is het de vraag hoe vaak je twee ovens tegelijk nodig hebt, laat staan de magnetron.

Jep
Ben voor de decadentie gegaan. Nog steeds aan het twijfelen hoor.
Zo'n standalone magnetron voelt zo goedkoop (en is het ook :P) in een nieuwe keuken.
Maar ik ging ervan uit dat de plaatsbesparing redelijk beperkt ging zijn, dus gewoon een inbouw combi-oven genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Een collega van mij heeft een keuken met hout fineer die half in het zonlicht staat. Die is dus half verkleurd in 7 jaar. Aan de buitenkant ziet het er echt niet meer uit. De rechtse kant is flets en de linker kant is normaal. Maar als je aan de binnenkant van de deurtjes kijkt en ziet hoe het zou moeten zijn, zie je dat ook dat verkleurd is.

Mijn keuken komt vol in de zon, ik heb daarom voor kunststof gekozen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
@Mryc Ik ben alleen en heb nu gekozen voor combi en losse oven en erg blij met deze keuze
Decadent misschien maar wel heel praktisch en fijn

[ Voor 22% gewijzigd door Roos79 op 02-08-2021 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple

Ik weet niet of je op zoek bent naar een bepaald merk, maar je zou kunnen kijken naar https://www.inspiratiehuis2020.nl/demonstratie/. Toen alles nog dicht zat hebben we hier online een demonstratie gevolgd in de hoop dat kookplaten aan bod zouden komen, dat was helaas niet echt het geval. Wel kwamen uitgebreid de mogelijkheden van stoomovens aan bod. Zag er goed uit, maar wederhelft en ik hadden al snel de conclusie dat dit echt niets voor ons is. We hebben een koffie volautomaat. :X :( als dat ding weer schoongemaakt moet worden en de dwingende lampjes voor reiniging en ontkalking. Lekkere koffie hoor, maar weet nog niet of de volgende weer een volautomaat wordt. Het onderhoud van een stoomoven kwam in de demo ook goed aan bod en gaf ons hetzelfde chagrijn. Dit zou bij ons een weinig gebruikt apparaat worden. We hadden voor de demonstratie al een 60 cm combi-oven aangeschaft voor de nieuwe keuken omdat we zonder zaten. Dit is voor ons in een kleine keuken de beste oplossing. Een losse oven en magnetron kan je ook combineren door een kleine magnetron achter een klepdeur te zetten. Kleiner en goedkoper dan inbouw en geen probleem als 1 van de 2 matchende apparaten kapot gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Ladypurple op 02-08-2021 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 21:19

Hier dezelfde twijfel en uiteindelijk gekozen voor één normale oven en in de voorraadkast een losse magnetron gezet. Geen moment spijt van gehad (Moet ik wel bij vermelden dat we bijna nooit een magnetron gebruiken, één keer per maand is veel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 15:55

Impry

Rallymedia.nl

De keuken hier 2 weekjes in gebruik en gisteren lekker krokante aardappelpartjes uit de oven 220 graden en perfect opgewarmde gehaktballen uit de oven op 160 graden.
Ideaal!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb nu een grote combi oven magnetron.

Wat ik fijn vind is dat de magnetron ook echt lekker groot is. In 1x heel veel dingen verwarmen.
Maar het grootste nadeel vind ik als je de oven heb gebruikt duur het best lang voor je weer normaal de magnetron functie kan gebruiken om b.v. Ik koop kippenpoten die je kan op warmen in de magnetron.
Dan willen we er b.v frietjes bij. Die duren langer(in de oven) dus doen we die eerst dan moet je zeker 15min wachten voor je magnetron weer kan gebruiken anders is het echt te warm. Heb wel eens satesaus in de magnetron gezet 15 min na ik stookbrood had gebakken maar als nog was potje van de saus gesmolten.

Heb zelf geen plek om een losse magnetron neer tezetten.
En zou als ik nu nog een keer een keuken zou gaan bestellen zeker 2x een oven doen.
Het is toch ook wel makkelijk met feestjes dat meerdere dingen tegelijk kan klaar maken.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Dark Angel schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb nu een grote combi oven magnetron.

Wat ik fijn vind is dat de magnetron ook echt lekker groot is. In 1x heel veel dingen verwarmen.
Maar het grootste nadeel vind ik als je de oven heb gebruikt duur het best lang voor je weer normaal de magnetron functie kan gebruiken om b.v. Ik koop kippenpoten die je kan op warmen in de magnetron.
Dan willen we er b.v frietjes bij. Die duren langer(in de oven) dus doen we die eerst dan moet je zeker 15min wachten voor je magnetron weer kan gebruiken anders is het echt te warm. Heb wel eens satesaus in de magnetron gezet 15 min na ik stookbrood had gebakken maar als nog was potje van de saus gesmolten.

Heb zelf geen plek om een losse magnetron neer tezetten.
En zou als ik nu nog een keer een keuken zou gaan bestellen zeker 2x een oven doen.
Het is toch ook wel makkelijk met feestjes dat meerdere dingen tegelijk kan klaar maken.
Dat is inderdaad een punt. Ik ga even in herinnering in welke situaties dit in mijn keuken voorkomt, want ik plan het dan zo dat dit geen probleem geeft. De magnetron wordt hier vaker gebruikt dan de oven. Ik gebruik dan weer vaker een airfryer. Pindasaus zou bij mij op de plaat of een vuurvast kommetje gaan. Huisgenoten die niet van mijn planning weten hebben pech of moeten bijv. Melk maar in een mok doen.
Ik heb sinds kort een nieuwe combi-oven en moet wel zeggen dat deze veel langer warm blijft dan de vorige. Deze is nog niet volledig ingebouwd, dus ik kan de bovenzijde voelen en dat is heel goed geïsoleerd. Schoonmaken moet je echt lang mee wachten tot het afgekoeld is. Afhankelijk hoe je het wilt gebruiken is dat een overweging. ( geen ervaring mee, maar volgens mij kan je daarin ook voedingsflessen steriliseren en dat is niet handig bij een warme oven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Laatst online: 07-06 13:36
Hi,

Vraagje mijn moeder wil kijken voor een nieuwe keuken, en wil inspiratie op doen, zij geeft aan dat Waalwijk dan het beste is? Wij wonen in Utrecht, en volgensmij heb je in Utrecht bij Brugman o.a. toch ook ongeveer dezelfde meters showroom voor keukens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 00:22
@Sacrada Je wil oppervlakte van showroom vergelijken? Dan kan je beter even bellen met de winkel. Maar waarschijnlijk heb je veel meer aan andere informatie om een keus mee te gaan. Wat bedoel je "beste" in Waalwijk?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sacrada schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:20:
Hi,

Vraagje mijn moeder wil kijken voor een nieuwe keuken, en wil inspiratie op doen, zij geeft aan dat Waalwijk dan het beste is? Wij wonen in Utrecht, en volgensmij heb je in Utrecht bij Brugman o.a. toch ook ongeveer dezelfde meters showroom voor keukens?
Waarom zou je naar Waalwijk willen? Daar zijn vast prima showrooms te vinden. Maar ook in regio Utrecht zijn tientallen keukenzaken waar je inspiratie op kunt doen.

Wat voor een keuken zoek je, welke prijsklasse?

Brugman zou ik persoonlijk met een grote boog omheen lopen. Wij zijn daar ooit geweest voor een badkamer, zwaar onder druk gezet om gelijk te tekenen, heel onprettige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
battler schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:25:
@Sacrada Je wil oppervlakte van showroom vergelijken? Dan kan je beter even bellen met de winkel. Maar waarschijnlijk heb je veel meer aan andere informatie om een keus mee te gaan. Wat bedoel je "beste" in Waalwijk?
Sorry was niet duidelijk genoeg denk ik, zij wilt het liefst zoveel mogelijk inspiratie op doen door echt vele keukens te zien in een zaak, volgens haar zit de grootste in Waalwijk, maar ik kon het op internet niet echt vinden, dus mijn vraag heel concreet, waar heb je in regio Utrecht keukenzaken met veel oppervlakte om inspiratie op te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:12
Sacrada schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Sorry was niet duidelijk genoeg denk ik, zij wilt het liefst zoveel mogelijk inspiratie op doen door echt vele keukens te zien in een zaak, volgens haar zit de grootste in Waalwijk, maar ik kon het op internet niet echt vinden, dus mijn vraag heel concreet, waar heb je in regio Utrecht keukenzaken met veel oppervlakte om inspiratie op te doen?
De woonboulevard bij de IKEA zitten zo'n beetje alle DMG grote ketens; concurrent, kampioen, Keukenloods, superkeukens, Brugmans, en nog wat andere zaken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb zelf weinig inspiratie opgedaan bij de standaard zaken. Die hebben allemaal vergelijkbare 13 in een dozijn opstellingen staan. De meest inspirerende opstellingen vond ik bij Mandemakers, CVT Keukens en Instagram ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:51

Wij zaten met dezelfde twijfels en uiteindelijk zijn we voor een normaal formaat oven (60cm) + combimagnetron gegaan (45cm). Prijsverschil tussen de magnetron variant en combimagnetron was niet eens zo heel groot en voor die paar keer per jaar dat de gewone oven vol zit (met kerst bijv) heb je dan nog een oven extra. Inderdaad beetje decadent maar wel handig :+ .

Ook overwogen om gewoon één grote combimagnetron te nemen maar dat kun je de magnetron dus niet gebruiken als je de oven in gebruik hebt. En we hebben best vaak wat in de oven terwijl we nog iets willen opwarmen en/of ontdooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
Ik woon in Utrecht en heb vorig jaar aan het begin van onze zoektocht een rondje gelopen door de keukenzaken op de woonboulevard in Utrecht. Naar mijn mening waren dat niet echt hele fraaie showrooms (naast het feit dat het vrijwel allemaal DMG is).

Relatief grote en mooie showrooms (naar mijn mening):
- Mandemakers in Amersfoort: splinternieuwe showroom, verkopen volgens mij Pronorm (denk onder eigen label), Siematic (wat luxere segment), en Barletti (eigen merk van mandemakers, proberen zich luxe te positioneren)
- Eigenhuis keukens in Houten. Verkopen volgens mij Pronorm, Hacker, en Siematic
- DBkeukens in Utrecht. Verkopen Nobilia, Rotpunkt en Tristar
- Verdonk keukens in Maarssen. Verkopen Schuller en Next125

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:00
SquareOne schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:45:
Ik woon in Utrecht en heb vorig jaar aan het begin van onze zoektocht een rondje gelopen door de keukenzaken op de woonboulevard in Utrecht. Naar mijn mening waren dat niet echt hele fraaie showrooms (naast het feit dat het vrijwel allemaal DMG is).

Relatief grote en mooie showrooms (naar mijn mening):
- Mandemakers in Amersfoort: splinternieuwe showroom, verkopen volgens mij Pronorm (denk onder eigen label), Siematic (wat luxere segment), en Barletti (eigen merk van mandemakers, proberen zich luxe te positioneren)
- Eigenhuis keukens in Houten. Verkopen volgens mij Pronorm, Hacker, en Siematic
- DBkeukens in Utrecht. Verkopen Nobilia, Rotpunkt en Tristar
- Verdonk keukens in Maarssen. Verkopen Schuller en Next125
Zelf een goede ervaring bij Artic keukens gehad. Mooie zaak, erg prettig personeel, netto prijzen. Wel gaat op zondag de website op zwart.. Daar uiteindelijk geen handtekening gezet, maar dat dat lag niet aan de zaak of het personeel.

Never mind - DBkeukens = Artic blijkbaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 15:30
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Leuke van kvik vind ik dat ze wat aparte fronten hebben. Wij krijgen houten latten in plaats van een vlak front. Alternatief was maatwerk maar dan wordt het snel veel duurder...
En echte design keuken is natuurlijk mooier afgewerkt maar dat zie je met name achter de deurtjes, boeit mij niet zo.

[Afbeelding]
@franssie Ik ben erg benieuwd hoe de Kvik CIMA-(latten-)fronten je bevallen. Tijdens een bezoek aan de winkel was het voor mij onduidelijk welke lat wat is. Is dit een lade of een deur? En is ie groot of klein. Als eigenaar wen je daar wellicht vast aan, maar ik hoor graag je ervaring.
franssie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:03:
[...], ze wilden vandaag de keuken plaatsen maar water en elektriciteit moeten eerst nog worden aangelegd en er moet nog egaline over de magnesiet ondervloer worden gegoten. En de bladen maker kan nog niet leveren dus krijg ik een tijdelijk keukenblad. Maar het einde nadert.
@franssie Is het einde al in zicht / is de keuken ondertussen helemaal opgeleverd?
Wanne-B88 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:45:
[...]
Zelf een goede ervaring bij Artic keukens gehad. Mooie zaak, erg prettig personeel, netto prijzen. Wel gaat op zondag de website op zwart.. Daar uiteindelijk geen handtekening gezet, maar dat dat lag niet aan de zaak of het personeel.
@Wanne-B88 Waar lag het dan wel aan? “Mooi, prettig, netto” is allemaal positief dus wat bood de andere zaak je waardoor je voor hen hebt gekozen? Of is de hele keuken gecancelled?

[ Voor 16% gewijzigd door Gody op 02-08-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:55

OMX2000

By any means necessary...

Alic3 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:44:
Ik heb zelf weinig inspiratie opgedaan bij de standaard zaken. Die hebben allemaal vergelijkbare 13 in een dozijn opstellingen staan. De meest inspirerende opstellingen vond ik bij Mandemakers, CVT Keukens en Instagram ;)
Grappig dat je dat zegt. Wij hebben onze keuken bij CVT in Breda gekocht. Die showroom daar is ook niet per see heeel inspirerend. We hadden eigenlijk ook gewoon naar Tilburg moeten rijden.

We zijn verder goed geholpen. Maar als we meer van Next125 hadden gezien, en de mogelijkheden die ze hebben had dat mogelijk tot andere keuzes geleid. Maar we nog steeds blij met onze keuze. En hopelijk is voor het eind van het jaar de keuken geplaatst.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
OMX2000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Grappig dat je dat zegt. Wij hebben onze keuken bij CVT in Breda gekocht. Die showroom daar is ook niet per see heeel inspirerend. We hadden eigenlijk ook gewoon naar Tilburg moeten rijden.

We zijn verder goed geholpen. Maar als we meer van Next125 hadden gezien, en de mogelijkheden die ze hebben had dat mogelijk tot andere keuzes geleid. Maar we nog steeds blij met onze keuze. En hopelijk is voor het eind van het jaar de keuken geplaatst.
Ik was laatst bij CVT in Breda en het is geen hele grote zaak, maar er stonden wel een aantal leuke opstellingen + goede styling. Ik zou er niet speciaal naartoe gaan, maar als je toch in de buurt bent wel leuk om even te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:20
De showroom van Van Wanrooij in Waardenburg is ook goed voor de inspiratie. Next125, Siematic en Pronorm. Qua service en dienstverlening zou ik ze niet aanbevelen overigens, maar dat staat los van een rondje lopen voor inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

Sacrada schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Even ietsje verder kijken.
Net over de grens bij Enschede, Ekelhoff, meer dan 10.000 m2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
Bedankt hebben nu op advies van een mede tweaker een reservering geplaatst bij Mandemakers Keukens Amersfoort voor a.s. woensdag. :)

Wellicht een stomme vraag, onze huidige keuken die er nu staat moet je die zelf demonteren? Of doet een keukenboer dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Sacrada schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:34:
Bedankt hebben nu op advies van een mede tweaker een reservering geplaatst bij Mandemakers Keukens Amersfoort voor a.s. woensdag. :)

Wellicht een stomme vraag, onze huidige keuken die er nu staat moet je die zelf demonteren? Of doet een keukenboer dit?
Die keukenboer doet niets gratis.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@Sacrada Soms kunnen ze dat doen tegen betaling
Kijk ook naar waar je nu alles heb (aansluitingen ed dus) en waar je straks alles wilt want ook daar zal je iemand voor moeten regelen of moeten kijken of de keuken boer dat kan regelen voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door Roos79 op 03-08-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
Roos79 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:36:
@Sacrada Soms kunnen ze dat doen tegen betaling
Kijk ook naar waar je nu alles heb en waar je straks alles wilt want ook daar zal je iemand voor moeten regelen of moeten kijken of de keuken boer dat kan regelen voor je.
Thanks hele goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Dat zijn ook wel extra kosten posten die best kunnen tegen vallen.
Soms is het dus best zinvol om zelf je keuken eruit te halen.
En denk ook aan wat wil je met de achterwand, tegels of stucwerk of wat dan ook.

Hier gingen de tegels van de oude keuken er ook uit en de leidingen moesten verlegd worden
En omdat de vloer er ook uit ging stond er hier een bouw container
Het is dus niet alleen de prijs van de keuken maar ook het extra werk wat erbij komt aan meerwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 03-08-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
Roos79 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Dat zijn ook wel extra kosten posten die best kunnen tegen vallen.
Soms is het dus best zinvol om zelf je keuken eruit te halen.
En denk ook aan wat wil je met de achterwand, tegels of stucwerk of wat dan ook.

Hier gingen de tegels van de oude keuken er ook uit en de leidingen moesten verlegd worden
Het is dus niet alleen de prijs van de keuken maar ook het extra werk wat erbij komt aan meerwerk.
Thanks ik ga het doorgeven aan mijn moeder, die heeft zelf ook niet zoveel centjes en het is voor een huurwoning, maar goed de huidige keuken is 20 jaar oud en moet echt vervangen worden. Maar door een leiding te moeten verleggen of stuc/schilderwerk zal het budget wel omlaag gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10

Dark Angel

Corvette LS Power

Sacrada schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Thanks ik ga het doorgeven aan mijn moeder, die heeft zelf ook niet zoveel centjes en het is voor een huurwoning, maar goed de huidige keuken is 20 jaar oud en moet echt vervangen worden. Maar door een leiding te moeten verleggen of stuc/schilderwerk zal het budget wel omlaag gaan.
Heb je al eens met de woning bouw gebeld. Mijn ouders wonen ook in een huur woning. Nooit iets gevraagd aan de eigenaar ze wilde ook zelf een keuken kopen. Nu hebben wij de kinderen even gebeld naar de woningbouw en wat denkje zeggen ze ow u woont er al 30 jaar ik stuur even iemand langs En die man die langs kwam had een mooi boek met voorbeelden waar ze uit kon kiezen kleuren afwerking enz. De enige extra kosten waren voor de muur afwerking.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
Dark Angel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Heb je al eens met de woning bouw gebeld. Mijn ouders wonen ook in een huur woning. Nooit iets gevraagd aan de eigenaar ze wilde ook zelf een keuken kopen. Nu hebben wij de kinderen even gebeld naar de woningbouw en wat denkje zeggen ze ow u woont er al 30 jaar ik stuur even iemand langs En die man die langs kwam had een mooi boek met voorbeelden waar ze uit kon kiezen kleuren afwerking enz. De enige extra kosten waren voor de muur afwerking.
Oh dat is wel interessant, wij huren via Viveste, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zit even te zoeken naar kindersluiting voor (blum) tip-on lades. Maar kan zo snel niets vinden. Je zou verwachten dat ze zelf iets leveren. Iemand ervaring met deze combinatie? Of misschien tijdelijk de tip-on eraf halen?

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 03-08-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
Dark Angel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXCi3H854ud2iaXJol_GokaLgYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnogWcmzcnPIHhjTmA84ITEj.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat Viveste dus echt niet doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Sacrada schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Oh dat is wel interessant, wij huren via Viveste, heeft iemand daar ervaring mee?
Bel met ze dat is de enige wijze tip.
En mochten ze niks doen dan kan je het voordeliger houden door alles op dezelfde plek te houden
Bij mijn vorige keuken heb ik bv de tegels laten zitten en alles op dezelfde plek en zelf de keuken demonteren
Dat is allemaal heel kosten besparend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 22:53

DropjesLover

Dit dus ->

Hmmm, we hebben een prijs gekregen voor de totale keuken.
Door een paar keuzes (dekton werkblad, afwerking ook in hun scope) is het fors duurder geworden dan verwacht, 28k vs de eerder genoemde 21-24k (en beoogd budget was een jaar geleden 20k...).
Dekton vervangen door een composiet scheelt wel, maar ook "maar" 3k

We zitten ook met de afzuiging.
Momenteel loopt er een behoorlijk dikke koof naar buiten, net in de toch al donkere hoek van de keuken. De huidige afzuiging gaat recht naar buiten, en plakt al redelijk tegen het plafond.
De keukenverkoper raadt het af om te gaan werken met rond naar rechthoekig -> bocht -> platte koof over plafond -> bocht -> verloop naar rond, Overgangen en bochten leveren weerstand en dus meer geluid.
Of dus een (plasma)filter, kost ook weer geld.

Dikke koof vs dure filter (en filters vervangen)?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
DropjesLover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:08:
Door een paar keuzes (dekton werkblad, afwerking ook in hun scope) is het fors duurder geworden dan verwacht, 28k vs de eerder genoemde 21-24k (en beoogd budget was een jaar geleden 20k...).

Momenteel loopt er een behoorlijk dikke koof naar buiten, net in de toch al donkere hoek van de keuken. De huidige afzuiging gaat recht naar buiten, en plakt al redelijk tegen het plafond.
De keukenverkoper raadt het af om te gaan werken met rond naar rechthoekig -> bocht -> platte koof over plafond -> bocht -> verloop naar rond, Overgangen en bochten leveren weerstand en dus meer geluid.

Je kan altijd de offerte laten checken bij Keukenloods, wellicht kunnen zij er flink onder gaan zitten, en dan zou je dat weer kunnen aangeven bij de huidige keukenzaak om een iets lagere prijs te krijgen zodat je voor dat dure filter kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
DropjesLover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:08:

Welke diameter heeft je huidige afvoer en heb je tekening van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@DropjesLover En verlichting in de koof laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Sacrada schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Je kan altijd de offerte laten checken bij Keukenloods, wellicht kunnen zij er flink onder gaan zitten, en dan zou je dat weer kunnen aangeven bij de huidige keukenzaak om een iets lagere prijs te krijgen zodat je voor dat dure filter kan gaan?
Meh, dat zou voor de afzuig-filter mischien €200 schelen, dat is het gezeik niet waard. Ik gun m'n keukenverkoper ook zijn marge, alleen telt het allemaal wel redelijk op :P
Ladypurple schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Welke diameter heeft je huidige afvoer en heb je tekening van de keuken.
Zo op het oog is de afzuiging afvoer 100 of 125mm.
Tekening van de voorgestelde keuken heb ik niet digitaal, alleen op papier A3 formaat.
Roos79 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:31:
@DropjesLover En verlichting in de koof laten maken?
Dat was sowieso het plan, maar dan een lage koof van ~ 5cm, in plaats van ~30 die het nu is

Een ander plan van m'n vrouw was om het plafond in de hele woonkamer ietsje (5cm) te verlagen. Dan wordt een draagbalk net weggewerkt en hebben we in de hele woonkamer makkelijk meer lichtpunten. We hebben een keuken/woonkamer van 11 x 5,5m met maar 2 lichtpunten maar 2 stopcontacten (en 2 in de keuken).
Stucken moeten we sowieso, maar plafond verlagen en alles inbouwen is ook niet gratis natuurlijk :/

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 03-08-2021 11:53 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
DropjesLover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Meh, dat zou voor de afzuig-filter mischien €200 schelen, dat is het gezeik niet waard. Ik gun m'n keukenverkoper ook zijn marge, alleen telt het allemaal wel redelijk op :P

[...]

Zo op het oog is de afzuiging afvoer 100 of 125mm.
Tekening van de voorgestelde keuken heb ik niet digitaal, alleen op papier A3 formaat.

[...]

Dat was sowieso het plan, maar dan een lage koof van ~ 5cm, in plaats van ~30 die het nu is

Een ander plan van m'n vrouw was om het plafond in de hele woonkamer ietsje (5cm) te verlagen. Dan wordt een draagbalk net weggewerkt en hebben we in de hele woonkamer makkelijk meer lichtpunten. We hebben een keuken/woonkamer van 11 x 5,5m met maar 2 lichtpunten maar 2 stopcontacten (en 2 in de keuken).
Stucken moeten we sowieso, maar plafond verlagen en alles inbouwen is ook niet gratis natuurlijk :/
Ik heb 100 afvoer (door het dak) en luchtafvoer is me afgeraden. De keuze voor plasma was icm de gekozen afzuigkap niet mogelijk. Uiteindelijk bleef de keuze tussen bsh icm plasma of een novy recurculatie en voor het laatste gegaan.
Als het lukt om naar 150 te vergroten zou ik daar de voorkeur aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Lage plafondunit (19,5) inbouw met gelijk platte buis van 220*90, https://www.novy.com/nl-n...ts/pureline-compact/6810/

Komt de koofdikte op ongeveer 22 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

deurtje1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:02:
Lage plafondunit (19,5) inbouw met gelijk platte buis van 220*90, https://www.novy.com/nl-n...ts/pureline-compact/6810/

Komt de koofdikte op ongeveer 22 cm
Dat is best interessant, maar bij de plaats waar hij naar buiten moet gaan moeten sowieso 2 bochten komen...

We hebben nu Novi 7610 geselecteerd en willen de kap zelf gebruiken om op diezelfde hoogte aan weerszijden ook een houten plankje te laten lopen (20cm breed, kookboeken, veelgebruikte kruiden)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
BlowFish schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:06:
We hebben vandaag eindelijk de knoop door gehakt wat betreft het blad! Het gaat een quartzite blad worden in kleur ‘taj mahal’. Super goed geholpen door de keuken bladen fabriek!

Eerder geplaatste keuken (nog op basis van keramiek ‘calacatta gold’:
[Afbeelding]

Het blad;
[Afbeelding]

Vooral het feit dat het een natuur product is spreekt ons erg aan past ook goed bij de houten vloer en zwart -hout fineer keuken kastjes ! (We zijn eigenlijk wel afgeknapt op dekton/keramiek als je je realiseert dat dit gewoon een fotoprint is doet dat wat mij betreft toch afbreuk op de looks.) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden 😀
Gaaf blad! Hebben wij onlangs ook naar gekeken bij Grillo. Mag ik vragen wat de afmetingen van je blad zijn en wat het heeft gekost?

Wij willen een blad uit 1 stuk van 320 cm, waarvan 40 cm zwevend moet zijn (overstek voor een bar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
synorluna schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:49:
[...]

Gaaf blad! Hebben wij onlangs ook naar gekeken bij Grillo. Mag ik vragen wat de afmetingen van je blad zijn en wat het heeft gekost?

Wij willen een blad uit 1 stuk van 320 cm, waarvan 40 cm zwevend moet zijn (overstek voor een bar).
Hi Synorluna,

Het blad is max 3.2m. Ons blad is 3.6 x 1.1 meter inclusief een stol aan beide zijden. Kosten zo’n 8k.
Wat kost dit bij Grillo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
BlowFish schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:59:
[...]

Hi Synorluna,

Het blad is max 3.2m. Ons blad is 3.6 x 1.1 meter inclusief een stol aan beide zijden. Kosten zo’n 8k.
Wat kost dit bij Grillo ?
In ons geval was het 3.2 x 1.1 met daarnaast nog twee nissen van 0.85 x 0.6 (twee nissen dus twee keer).

Het blad is dan 2 cm dik en wordt opgedikt naar 8 cm. In beide nissen zou dan nog een spatrand komen van 8 cm hoog.

Dit alles zou bij elkaar 10.4k gaan kosten. Vonden wij wel heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Luuk97 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Erg mooi!
Wij hebben ook een kwartsiet blad voor de keuken besteld. In de kleur Breccia Imperiale.
Keuken montage start 28 juni dus heb nog geen plaatjes of ervaring.
Wij hebben ook wel even over de keuze van het blad gedaan en vonden het lastig. De verkoper had er niet zo veel aandacht voor en de monsters waren toch meestal maar echt kleine stukjes. Uiteindelijk ook gevallen voor de charme van puur natuur. En ook de fronten ge-upgrade naar fineer.
In eerste instantie gekozen voor de leather finish, maar toen we bij de groothandelaar het blad definitief gingen uitkiezen stond er ook gepolijst. Dat had meer diepte en uitstraling dus ter plaatse geswitcht. We hebben er hoge verwachtingen van.
Waar zijn jullie geslaagd voor de Breccia Imperiale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:11
synorluna schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:16:
[...]

In ons geval was het 3.2 x 1.1 met daarnaast nog twee nissen van 0.85 x 0.6 (twee nissen dus twee keer).

Het blad is dan 2 cm dik en wordt opgedikt naar 8 cm. In beide nissen zou dan nog een spatrand komen van 8 cm hoog.

Wacht effe, 10.4K voor een blad??? Was die van goud ofzo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Een gouden blad van die afmetingen voor 10K zou ik meteen doen :+ . Ik gok dat de kosten vooral zitten in het grote oppervlak en het opdikken ervan. Ik kijk naar marmer en voor een beetje mooi marmer zit je ook zo aan de 10k voor die afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Laatst online: 31-03-2022
Iemand hier tips als blijkt dat de keuken niet geplaatst kan worden op basis van de technische tekening? Heb namelijk het probleem dat er geen ruimte achter de keuken is voor leidingen. Kan alleen de bestaande benutten daardoor past de keuken niet. Opbouwdozen mag niet van de electricien. Keuken annuleren kan niet. Heb ook een stopcontact wat nu achter de vaatwasser zou vallen dit kan dus niet van de keukenzaak mag namelijk niks zitten achter de vaatwasser.
Iemand tips om dit op te lossen? Wil niet werken met een voorzetwand omdat ik dan net de ruimte te kort kom om goed te lopen in huis en de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:49:
Iemand hier tips als blijkt dat de keuken niet geplaatst kan worden op basis van de technische tekening? Heb namelijk het probleem dat er geen ruimte achter de keuken is voor leidingen. Kan alleen de bestaande benutten daardoor past de keuken niet. Opbouwdozen mag niet van de electricien. Keuken annuleren kan niet. Heb ook een stopcontact wat nu achter de vaatwasser zou vallen dit kan dus niet van de keukenzaak mag namelijk niks zitten achter de vaatwasser.
Iemand tips om dit op te lossen? Wil niet werken met een voorzetwand omdat ik dan net de ruimte te kort kom om goed te lopen in huis en de keuken.
Je leidingwerk laten verleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bschnitz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Wacht effe, 10.4K voor een blad??? Was die van goud ofzo?
Heb je wel het hele bericht gelezen en dat er naast een groot blad nog van alles extra komt en een extra dik blad?

@Jackpuyn Hebben jullie wel het leiding schema gevolgd?
Want hoe kan het dat het nu ineens niet past?
Heb je de keuken al thuis staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 03-08-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:49:
Je hebt toch altijd wel ruimte achter de keuken? Onder de kastjes bijvoorbeeld? Beetje vreemd verhaal dit. Leidingen moet je gewoon kunnen verleggen en infrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
synorluna schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:16:
[...]

Bij ons ook 2cm dik maar tot 5cm opgedikt (geloof niet dat daar de kosten inzitten). Mogelijk dat je net ongunstig uitkomt en 2 platen nodig hebt ..

Ben wel benieuwd hoe je verdere keuken eruit ziet heb je al renders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
colvano schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:56:
[...]

Je hebt toch altijd wel ruimte achter de keuken? Onder de kastjes bijvoorbeeld? Beetje vreemd verhaal dit. Leidingen moet je gewoon kunnen verleggen en infrezen.
Het lijkt erop dat hij dit niet van plan is.
Tevens is er, bij een 60cm diep werkblad, geen ruimte achter de kasten. Wel achter de rugwand maar de zijwanden van de kast staan gewoon tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Het lijkt erop dat hij dit niet van plan is.
Tevens is er, bij een 60cm diep werkblad, geen ruimte achter de kasten. Wel achter de rugwand maar de zijwanden van de kast staan gewoon tegen de muur.
Maar onder de kasten is altijd ruimte. Daar kan afvoer en water eventueel verlegd worden en elektra infrezen. Voor een stopcontact kan je vervolgens gewoon een uitsparing maken in de achterwand en bij een gootsteenkastje moet dat sowieso voor water, elektra en afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
colvano schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Maar onder de kasten is altijd ruimte. Daar kan afvoer en water eventueel verlegd worden en elektra infrezen. Voor een stopcontact kan je vervolgens gewoon een uitsparing maken in de achterwand en bij een gootsteenkastje moet dat sowieso voor water, elektra en afvoer.
@colvano kan niet frezen in de muur. Is niet mogelijk. En moet stroom in de kasten hebben na boven. Leidingen van water moeten ook in de muur van de keukenzaak. Omdat geen ruimte is achter de kasten volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Roos79 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Heb je wel het hele bericht gelezen en dat er naast een groot blad nog van alles extra komt en een extra dik blad?

@Jackpuyn Hebben jullie wel het leiding schema gevolgd?
Want hoe kan het dat het nu ineens niet past?
Heb je de keuken al thuis staan?
@Roos79 keuken is er nog niet. Maar de elektricien zegt niet te kunnen frezen in de muur vandaar. En keukenzaak wil de leidingen in de muur omdat er geen ruimte is achter de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Je leidingwerk laten verleggen?
@Kapitein Merijn Dit is niet mogelijk kan niet frezen in de muur. Opdek mag niet en keukenzaak wil leidingen in de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21

Shunt

Boe

Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:17:
[...]
@Kapitein Merijn Dit is niet mogelijk kan niet frezen in de muur. Opdek mag niet en keukenzaak wil leidingen in de muur
Waarom is dit niet mogelijk?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Shunt schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:37:@shunt is wat meerdere elektriciens aangeven kunnen niet frezen in de muur. Omdat het een draagmuur is weten niet wat ze tegen komen denk ik
[...]

Waarom is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieksc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-06 09:12
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:17:
[...]
Waarom kan er in de muur niet gefreesd worden?
Voor onze nieuwe keuken moesten er ook leidingen verlegd worden en extra electra aangelegd worden…
Zelf een installateur voor benaderd en die heeft dat allemaal keurig volgens de tekening van de keukenzaak gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Nieksc schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:43:
[...]

Waarom kan er in de muur niet gefreesd worden?
Voor onze nieuwe keuken moesten er ook leidingen verlegd worden en extra electra aangelegd worden…
Zelf een installateur voor benaderd en die heeft dat allemaal keurig volgens de tekening van de keukenzaak gedaan.
@Nieksc meerdere elektricien gehad zeggen dat het niet mogelijk is om te frezen in de muur is een draagmuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
@Nieksc meerdere elektricien gehad zeggen dat het niet mogelijk is om te frezen in de muur is een draagmuur. Heb ook geen doorlopende kruipruimte volgens hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieksc
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
@Nieksc meerdere elektricien gehad zeggen dat het niet mogelijk is om te frezen in de muur is een draagmuur.
Toch apart, want bij ons was het ook in een dragende muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Nieksc schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

Toch apart, want bij ons was het ook in een dragende muur.
@Nieksc misschien is die van ons harder weet het niet alleen dat de elektricien het niet willen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kasten enkele centimeters naar voren ook niet mogelijk?

Bij ons is ook een deel opbouw, of half inbouw. Waarom zou dat niet mogen?

[ Voor 240% gewijzigd door Source90 op 03-08-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Source90 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:50:
Kasten enkele centimeters naar voren ook niet mogelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Jackpuyn op 03-08-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:52:
[...]
@Source90 zou kunnen. Dan wordt alleen mijn looproute wat kleiner zou misschien net kunnen. Maar dan moet je met opbouwcontactdozen werken wat niet mag volgens de elektricien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieksc
Jackpuyn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:52:
[...]
@Source90 Wat wou je zeggen? Je kunt gewoon alles zeggen hoor
Volgens mij schrijven de (meeste) keukenzaken voor, dat het leidingwerk ingefreesd ‘moet’ zijn…
Pagina: 1 ... 255 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1