Zou nog kunnen voorstellen om de apparatuur elders af te nemen en zij alleen monteren en de keuken zelf leveren.ChUcKiE schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:00:
[...]
Bij de “netto” winkel waar wij zijn geweest wordt gerekend met 20% korting 😳
Dat scheelt fors zeg….
O maar daf zeg ik ook niet. Zeg alleen maar dat ze iig niet opnieuw hoef te zoeken. Over levertijden laat ik mij niet uit. Mijn keuken is ook niet op tijd in relatie tot onze uitbouwKapitein Merijn schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:59:
[...]
Goed bedoelde adviezen maar een Tristar kan dit jaar niet meer geplaatst worden. Eerst mogelijke leverweek is 51-52.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Pfff, in deze tijd failliet gaan als keukenzaak, dat is een hele prestatie. Flink balen zeg, misschien kun je eerst aan de curator vragen of ze niet toch kunnen/willen leveren. De keuken zal besteld zijn bij tristar, misschien kun je daar ook contact mee opnemen, dat iemand anders de order kan overnemen ofzo, als hij al in productie is zullen ze vast mee willen werken.Lize167 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:18:
Om te huilen… onze keukenbouwer die volgende maand een keuken zou plaatsen is failliet. Geen keuken dus 😭. Al vanaf april zitten we zonder keuken dus we hadden ons erg verheugd op een normale kookplaat en een oven. Helaas… nu op zoek naar een nieuwe keukenzaak. Tips voor zaken die snel kunnen leveren? Liefst in het noorden.
En weet iemand waar tristar geleverd wordt? We zitten met maatwerk…
Sterkte ermee in elk geval.
Tis het proberen waard, maar grote kans dat de curator hier een stokje voor steekt.Scuderia110 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:23:
[...]
De keuken zal besteld zijn bij tristar, misschien kun je daar ook contact mee opnemen, dat iemand anders de order kan overnemen ofzo, als hij al in productie is zullen ze vast mee willen werken.
Sterkte ermee in elk geval.
Redelijk vergelijkbaar met onze opstelling, zie paginaatje of wat terug.sven_d schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:43:
Afgelopen zaterdag hebben zijn we langs de projectleverancier geweest voor de keuken van onze nieuwbouwing. Voor de oriëntatie/ligging: onze woonkamer/keuken van ons huis is op de eerste verdieping en de keuken grenst aan een terras (zie ook de laatste afbeelding).
Graag jullie tips en adviezen
[Afbeelding]
Let even op de tussenruimte tussen eiland en kastenwand dat hij ook echt 120cm is, of iig wat nodig is om je vaatwasser en kasten tegenover elkaar open te kunne zetten.
Mijn ervaringen met curators zijn heel positief, zijn echt wel bereid om mee te denken. De boedel ondervindt er geen nadeel van als een order die bij tristar ligt door een ander overgenomen wordt, dan vinden ze het al snel best. En idd, niet geschoten.... en de optie op een of andere manier rechtstreeks in contact komen met tristar lijkt me ook kansrijk.MacbookProx schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:50:
[...]
Tis het proberen waard, maar grote kans dat de curator hier een stokje voor steekt.
Hoe bedoel je positief? Is het je wel eens gelukt om als consument (dus als laatste schuldeiser) geld te krijgen? Wat ik op internet lees is dat die kans heel klein is 😞Scuderia110 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 01:04:
[...]
Mijn ervaringen met curators zijn heel positief, zijn echt wel bereid om mee te denken. De boedel ondervindt er geen nadeel van als een order die bij tristar ligt door een ander overgenomen wordt, dan vinden ze het al snel best. En idd, niet geschoten.... en de optie op een of andere manier rechtstreeks in contact komen met tristar lijkt me ook kansrijk.
Hij zou geen TriStar keuken leveren maar helemaal op maat gemaakt. Maar omdat TriStar maatwerk levert en fineer door kan laten lopen zoeken we naar een dealer met deze keukens.
Jij wilt echter geen geld terug krijgen maar een keuken, neem ik aan?Lize167 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 06:14:
[...]
Hoe bedoel je positief? Is het je wel eens gelukt om als consument (dus als laatste schuldeiser) geld te krijgen? Wat ik op internet lees is dat die kans heel klein is 😞
Hij zou geen TriStar keuken leveren maar helemaal op maat gemaakt. Maar omdat TriStar maatwerk levert en fineer door kan laten lopen zoeken we naar een dealer met deze keukens.
Heb je een percentage aan betaald of al geheel betaald?
Als je slechts een aanbetaling hebt gedaan, is het voor de boedel zelfs gunstiger om die keuken (welke met een maand levertijd waarschijnlijk al in productie is bij Tristar?) te leveren. Er komen namelijk meer baten (/geld) in de boedel voor de schuldeisers terwijl de lasten (Tristar is mogelijk al betaald door de winkel) al gemaakt zijn.
Niet geschoten is altijd mis.
Als je nog contact kan krijgen met de keukenwinkel, zou ik specifiek navragen hoeveel er al betaald is aan Tristar en wat de status van de bestelling is.
Vraag de curator schriftelijk om de 'leveringsverplichting' na te komen en vermeld daarbij hoeveel je nog zou afbetalen. Als de curator leest dat jij nog duizenden euro's meebrengt, is het interessant.
[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 27-07-2021 08:19 ]
Nog niet. Verkoper gaf aan dat het mogelijk is dat wasem condenseert en van de kap loopt.PainkillA schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:49:
wij zijn nu bezig met een keuken aankoop maar waar ik nog mee zit is de afzuiging, Die gaat nu met wandmodel schouwafzuigkap naar buiten toe en nu is dit ook weer ingepland in de nieuwe keuken. Nu zijn er ook headfree modellen die dus schuin staan waardoor je je hoofd minder snel stoot.
Ik vraag me echt af of die net zo efficiënt zijn met afvoeren als de wandmodel afzuigkap die ik nu heb. Heeft iemand ervaring daarmee?
Weer zo’n 3 mtr. Eiland dat het net niet is. Kookplaat en spoelbak lijken er net niet af te vallen. Je hebt zo fatsoenlijk ruimte ertussen, maar bijna niets er naast. Water- en vetspetters liggen zo op de grond. Je hebt weliswaar een vaatwasser, maar als je een handwasje doet heb je nauwelijks aflegruimte. Het werkblad is wel groot, maar dat maakt je werkelijke werkruimte niet groot.sven_d schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:43:
Afgelopen zaterdag hebben zijn we langs de projectleverancier geweest voor de keuken van onze nieuwbouwing. Voor de oriëntatie/ligging: onze woonkamer/keuken van ons huis is op de eerste verdieping en de keuken grenst aan een terras (zie ook de laatste afbeelding).
Graag jullie tips en adviezen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
***members only***
ALS je een eiland wil kan je volgens mij wel iets breder, bijv. 60 vw, 60 spoel, 90 lade, 90 kook, 40 lade (volgorde dus andersom)
Waarom wil je een bar? Is de afstand tot de eettafel te groot, waar komt deze. Als deze in de oorspronkelijk getekende keuken komt, wat doet dat met de looproute naar het terras. Hoe verwacht je de keuken/ruimte te gaan benutten nu en gedurende de levensduur van de keuken. Wat verwacht je van een wijnkoeler? Apparaat dat eindigt als veredelde koelkast? Je hebt een huge kastenwand waarvan je er 3 nodig hebt voor je apparatuur. De plaatsing van de ovens is niet mooi, zou ook niet twee dezelfde doen. Zijn er laden onder de ovens? Je hebt weinig laden en 60 breedte is niet heel effectief.
Heeft er iemand ervaring met het volgende?
Wij hebben een keuken afgenomen bij de projectleverancier. Nu de keuken besteld gaat worden zijn een aantal apparaten niet meer leverbaar. Van de meesten is de opvolger van het desbetreffende apparaat een gelijkwaardige vervanger.
Van de koelkast echter niet. We hadden gekozen voor een Siemens koelvriescombi met een 200 L koeling, chroomkleurige afwerking, een flessenrek en 3 lades diepvries. De opvolger hiervan heeft dit allemaal niet en ziet er behoorlijk cheapy uit.
In de voorwaarden van de keukenleverancier staat dat als apparaten niet meer leverbaar zijn dat ze zorgen voor een gelijkwaardige of verbeterd apparaat met hetzelfde uiterlijk. Dit is naar onze mening niet het geval, maar keukenleverancier wil geen duimbreed toegeven.
Daarnaast ook nog de grote irritatie dat toen we daar waren hij de vervanger van onze koelvries liet zien. Dit was een koelvries uit de blacksteel lijn van Siemens. Prachtige koelvries, dus daar gingen we mee akkoord. Toen we thuis de typenummers uit de offerte op internet opzochten bleek dit helemaal niet degene die op onze offerte stond.
Heeft iemand ervaring met het feit dat een opvolgend model geen gelijkwaardig model is en hoe is dit opgelost? Nog andere tips?
Wij hebben een keuken afgenomen bij de projectleverancier. Nu de keuken besteld gaat worden zijn een aantal apparaten niet meer leverbaar. Van de meesten is de opvolger van het desbetreffende apparaat een gelijkwaardige vervanger.
Van de koelkast echter niet. We hadden gekozen voor een Siemens koelvriescombi met een 200 L koeling, chroomkleurige afwerking, een flessenrek en 3 lades diepvries. De opvolger hiervan heeft dit allemaal niet en ziet er behoorlijk cheapy uit.
In de voorwaarden van de keukenleverancier staat dat als apparaten niet meer leverbaar zijn dat ze zorgen voor een gelijkwaardige of verbeterd apparaat met hetzelfde uiterlijk. Dit is naar onze mening niet het geval, maar keukenleverancier wil geen duimbreed toegeven.
Daarnaast ook nog de grote irritatie dat toen we daar waren hij de vervanger van onze koelvries liet zien. Dit was een koelvries uit de blacksteel lijn van Siemens. Prachtige koelvries, dus daar gingen we mee akkoord. Toen we thuis de typenummers uit de offerte op internet opzochten bleek dit helemaal niet degene die op onze offerte stond.
Heeft iemand ervaring met het feit dat een opvolgend model geen gelijkwaardig model is en hoe is dit opgelost? Nog andere tips?
Bedankt voor het meedenken.Source90 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:09:
[...]
Jij wilt echter geen geld terug krijgen maar een keuken, neem ik aan?
Heb je een percentage aan betaald of al geheel betaald?
Als je slechts een aanbetaling hebt gedaan, is het voor de boedel zelfs gunstiger om die keuken (welke met een maand levertijd waarschijnlijk al in productie is bij Tristar?) te leveren. Er komen namelijk meer baten (/geld) in de boedel voor de schuldeisers terwijl de lasten (Tristar is mogelijk al betaald door de winkel) al gemaakt zijn.
Niet geschoten is altijd mis.
Als je nog contact kan krijgen met de keukenwinkel, zou ik specifiek navragen hoeveel er al betaald is aan Tristar en wat de status van de bestelling is.
Vraag de curator schriftelijk om de 'leveringsverplichting' na te komen en vermeld daarbij hoeveel je nog zou afbetalen. Als de curator leest dat jij nog duizenden euro's meebrengt, is het interessant.
Echter is het geen TriStar keuken en is er (als het goed is) alleen apparatuur besteld, nog geen plaatmateriaal. Dat er een keuken geplaatst gaat worden door dit bedrijf is zeer onwaarschijnlijk helaas… morgen een afspraak staan en in het meest gunstige geval kan die week 48 geplaatst worden…
Ah, verkeerd begrepen in alle voorgaande berichten.Lize167 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:52:
[...]
Bedankt voor het meedenken.
Echter is het geen TriStar keuken en is er (als het goed is) alleen apparatuur besteld, nog geen plaatmateriaal. Dat er een keuken geplaatst gaat worden door dit bedrijf is zeer onwaarschijnlijk helaas… morgen een afspraak staan en in het meest gunstige geval kan die week 48 geplaatst worden…
Is dit dan zelfbouw/maatwerk en niet bij een keukenmerk?
Hoeveel % heb je al aanbetaald? Aangesloten bij een keurmerk?
Dit is wel het schoolvoorbeeld waarom ik zoveel als mogelijk met creditcard betaal. Aanbetaling als positief saldo opboeken als limiet niet toereikend is. Wel 365 dagen verzekerd.
Op onze offerte staat een aanbetaling van 15%, dat zou ik normaal gesproken gewoon doen (bij de badkamer ook gedaan) maar dit soort verhalen maken mij toch wat huiverig.Source90 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Ah, verkeerd begrepen in alle voorgaande berichten.
Is dit dan zelfbouw/maatwerk en niet bij een keukenmerk?
Hoeveel % heb je al aanbetaald? Aangesloten bij een keurmerk?
Dit is wel het schoolvoorbeeld waarom ik zoveel als mogelijk met creditcard betaal. Aanbetaling als positief saldo opboeken als limiet niet toereikend is. Wel 365 dagen verzekerd.
Geen aanbetaling en besteld bij mondeling akkoord. Wanneer er wel betaald moet wordenDj-sannieboy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Op onze offerte staat een aanbetaling van 15%, dat zou ik normaal gesproken gewoon doen (bij de badkamer ook gedaan) maar dit soort verhalen maken mij toch wat huiverig.
Nee met positief bedoel ik dat ze schappelijk zijn, als het een op maat gemaakte keuken is dan wordt het lastiger. Maar als ie al half af is kan het voor de boedel gunstiger zijn om hem af te maken zodat je alles betaalt. Of bijv de apparaten als die al besteld zijn dat je die kunt krijgen tegen betaling van bedrag x. Je kunt het proberen, leg de situatie uit en dan hoor je het wel. Nogmaals sterkte, hoop op een snelle oplossing voor je.Lize167 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 06:14:
[...]
Hoe bedoel je positief? Is het je wel eens gelukt om als consument (dus als laatste schuldeiser) geld te krijgen? Wat ik op internet lees is dat die kans heel klein is 😞
Van Slageren in Schagen, wel heftig onderhandelen nodig. En TriStar levert met geluk nog net dit jaar..Lize167 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:18:
Om te huilen… onze keukenbouwer die volgende maand een keuken zou plaatsen is failliet. Geen keuken dus 😭. Al vanaf april zitten we zonder keuken dus we hadden ons erg verheugd op een normale kookplaat en een oven. Helaas… nu op zoek naar een nieuwe keukenzaak. Tips voor zaken die snel kunnen leveren? Liefst in het noorden.
En weet iemand waar tristar geleverd wordt? We zitten met maatwerk…
Anders een interieurbouwer en met een kleinere versie beginnen?
Echt onwijs balen zeg, zeker met de krapte..
[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 27-07-2021 11:30 ]
Bericht hierboven
Ik weet dat Amanda Hoppmann in Tolbert TriStar Keukens verkoopt. Ik heb hier in de zoektocht naar onze nieuwe keuken een tweetal gesprekken gehad. Uiteindelijk ergens anders mijn keuken besteld i.v.m. onze keuze voor Miele apparatuur.Lize167 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 06:14:
[...]
https://www.amandahoppmann.nl/
[ Voor 20% gewijzigd door Blommie01 op 28-07-2021 17:08 ]
Om een beetje een beeld te vormen heb ik wat IKEA apparatuur op een rijtje gezet, en vergeleken met een enigszins willekeurige selectie van Siemens met een Novy afzuigkap. Prijzen van keukenloods.Karp schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:24:
Even over de merken die ik in apparatenlijstjes zie. Klopt deze indruk een beetje?
- Siemens: Die zie ik het meest. Omdat Siemens qua prijs/kwaliteit vaak gunstig uitvalt, mede door de 40-50% korting op adviesprijs
- Bora: voor kookplaten en voor fans van afzuiging daarin (haha, fans en afzuiging)
- Liebherr: sterkste partij voor koel/vries
- Novy: krachtige/stille/efficiente afzuigkappen
- Quooker: voor kokenwaterkranen de "default"
Afzuigkap
SVÄVANDE €549.00
Novy 7600 €935.00
Kookplaat
BLIXTSNABB €699.00
EX875LYE3E €1,069.00
Vaatwasser
DISKAD €799.00
SX73HX60CE €819.00
Oven
KULINARISK €549.00
HB675GBS1 €674.00
Combi-magnetron
KULINARISK €599.00
CM616GBS1 €948.00
Koel/vries-combi
KOLDGRADER €949.00
KI86V5SF1 €699.00
Grote vriezer
FRYSA €799.00
GI81NACF0 €947.00
Kleine koelkast
SMAFRUSEN €349.00
KU15RA65 €599.00
Totaal 5292 vs 6690. Zo'n 1400 euro verschil, en dat valt me niet tegen.
Bij nauwkeurig selecteren zal het verschil vast nog anders zijn, maar het is een goede eerste indruk.
Wat is het doel van deze vergelijking? Zo'n Siemens set-up is toch niet vergelijkbaar met een Ikea set-up?Karp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:26:
[...]
Om een beetje een beeld te vormen heb ik wat IKEA apparatuur op een rijtje gezet, en vergeleken met een enigszins willekeurige selectie van Siemens met een Novy afzuigkap. Prijzen van keukenloods.
Afzuigkap
SVÄVANDE €549.00
Novy 7600 €935.00
Kookplaat
BLIXTSNABB €699.00
EX875LYE3E €1,069.00
Vaatwasser
DISKAD €799.00
SX73HX60CE €819.00
Oven
KULINARISK €549.00
HB675GBS1 €674.00
Combi-magnetron
KULINARISK €599.00
CM616GBS1 €948.00
Koel/vries-combi
KOLDGRADER €949.00
KI86V5SF1 €699.00
Grote vriezer
FRYSA €799.00
GI81NACF0 €947.00
Kleine koelkast
SMAFRUSEN €349.00
KU15RA65 €599.00
Bij nauwkeurig selecteren zal het verschil vast nog anders zijn, maar het is een goede eerste indruk.
Zo'n vergelijking is al lastig, en al helemaal met een 'enigszins willekeurige selectie van Siemens' zegt dit toch helemaal niets? Of mis ik iets?Karp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:26:
[...]
Om een beetje een beeld te vormen heb ik wat IKEA apparatuur op een rijtje gezet, en vergeleken met een enigszins willekeurige selectie van Siemens met een Novy afzuigkap. Prijzen van keukenloods.
Afzuigkap
SVÄVANDE €549.00
Novy 7600 €935.00
Kookplaat
BLIXTSNABB €699.00
EX875LYE3E €1,069.00
Vaatwasser
DISKAD €799.00
SX73HX60CE €819.00
Oven
KULINARISK €549.00
HB675GBS1 €674.00
Combi-magnetron
KULINARISK €599.00
CM616GBS1 €948.00
Koel/vries-combi
KOLDGRADER €949.00
KI86V5SF1 €699.00
Grote vriezer
FRYSA €799.00
GI81NACF0 €947.00
Kleine koelkast
SMAFRUSEN €349.00
KU15RA65 €599.00
Het feit dat het verschil 1400 euro is, en niet 140 of 14000 zegt mij een hoop wat ik in dit topic niet naar voren zag komen. Heb je er niks aan, dan scroll je lekker verder 👍🏿
Uhh je weet dat er het komende jaar genoeg aannemers en andere bedrijven in de bouw failliet zullen gaan?Scuderia110 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:23:
[...]
Pfff, in deze tijd failliet gaan als keukenzaak, dat is een hele prestatie.
Iets met stijgende inkoopprijzen en al gemaakte verkoopafspraken.
Soms is de wereld iets minder simpel dan op het eerste oog lijkt.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Beetje een dooddoener deze reactie. Mensen proberen je gedachtengang/de gedachte achter je post te begrijpen, zodat eenieder er wat aan kan hebben. Daarom worden er vragen gesteld die dit pogen te verduidelijken. Ook mij is het nog niet duidelijk geworden uit jouw post incl. quote.Karp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:42:
Het feit dat het verschil 1400 euro is, en niet 140 of 14000 zegt mij een hoop wat ik in dit topic niet naar voren zag komen. Heb je er niks aan, dan scroll je lekker verder 👍🏿
Ik snap 'm denk wel: als je geen idee hebt zou je zomaar kunnen denken dat het verschil tussen budget (IKEA) en Siemens (degelijk doorgaans hier) de helft is en je daarop flink zou kunnen besparen. Dat is dus allemaal relatief. Je geeft al redelijk wat uit, ook aan IKEA spul, Siemens is dan niet meer dan een redelijke upgrade.
Even los van de gekozen modellen enz.
Even los van de gekozen modellen enz.
Tja dan ben je aan het speculeren en niet aan het ondernemen. Natuurlijk kan speculeren onderdeel zijn van je onderneming.Freakie1NL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:54:
[...]
Uhh je weet dat er het komende jaar genoeg aannemers en andere bedrijven in de bouw failliet zullen gaan?
Iets met stijgende inkoopprijzen en al gemaakte verkoopafspraken.
Soms is de wereld iets minder simpel dan op het eerste oog lijkt.
Denk overigens wel dat veel project ontwikkelaars het mogelijk gaan krijgen inderdaad.
Offerte binnen voor deze keuken. Ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden:praliwi schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:41:
Deze nuttige hoek op Tweakers ontdekt! Heb me al flink ingelezen in alle topics; we hebben namelijk een kavel in optie (waar een 2 onder 1 kap op gebouwd kan worden) en zijn er zo'n beetje uit met een aannemer. Nu zijn we al aan het uitzoeken wat voor een keukenindeling ons fijn lijkt.
We zijn al bij een fijn keukenbedrijf geweest, daar is eigenlijk uitgewerkt wat ons ook een handige indeling leek.
Aantal dingen die je niet op tekening ziet:
- 1e kast bevat een nis met uittrekbare lade voor o.a. blender en broodrooster. En verder planken boven en lades onder.
- 2e kast van links bevat een vaatwasser op hoogte.
- 3e kast bevat onder de stoomoven een vriezer. Verder opbergruimte.
- 4e kast een hoge koelkast.
- Eiland is 120x250 cm.
- Eiland tot pui is ca. 85 cm.
- Verder rondom eiland ca. 100 cm ruimte.
- Eiland tot muur andere zijde is ca. 265 cm.
- Keuken is 545 cm breed en 426 cm diep.
Ik ben benieuwd of jullie nog onhandigheden zien qua indeling? Of een beter gebruik van de ruimte kunnen bedenken?
De keuken in de plattegrond hieronder was een impressie van de aannemer, niet precies wat nu voor ons is samengesteld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uitvoering: A, Livello 2585 Zera VER SY
Kastenwand:
Kastenwand uitgevoerd in Zera Sherwood Black SY, met een zwarte corpusuitvoering binnen en buiten in kleur Black FM, greeploos met verticale en horizontale greeplijsten uitgevoerd in Black. Plinthoogte 13 cm, kasthoogte 221 cm, totale hoogte 234 cm. Plintkleur Sherwood SY Black. Linkerkast uitgevoerd met twee binnenkorfladen, een binnenlade en een uittrekelement voor een koffiemachine. De tweede kast is uitgevoerd met een vaatwasser op hoogte met daarboven een nis 45 combi bakoven. De derde kast heeft een vriezer nis 88 met de gelijke frontindeling las de tweede kast met daarboven een nis 45 stoom bakoven. De vierde kast is uitgevoerd met een nis 178 koeler. Soft stop lades (Zircon ZX950). Anti-slip matten in alle lades.
Eiland:
Het eiland is uitgevoerd in Zera Extramat lak laminaat White XM, met een witte corpusuitvoering binnen en buiten in kleur White FM, greeploos met een horizontale greeplijst uitgevoerd in White, doorlopend in de beide vormwanden aan de uiteinden van het eiland, plinthoogte 13 cm, kasthoogte 78 cm, bladhoogte 1,2 cm, totale werkbladhoogte 92,2 cm. De indeling bestaat uit allemaal onderkasten in 80 cm breed, uitgevoerd met twee uittrekelementen en op enkele plekken voorzien van een binnenlade met bestekindeling. Enkele kasten zijn aangepast i.v.m. de spoelbak en de kookplaat met werkbladafzuiging.
Apparatuur:
- Siemens compacte bakoven met magnetron (CM836GNB6)
- Siemens ompacte bakoven met stoomfunctie (CS856GNB7)
- Siemens inbouw vaatwasser (SN63H800BE)
- Siemens vriezer nis 88 (GI21VADE0)
- Siemens koeling nis 178 (KI81RSDE0)
- Siemens inductiekookplaat met afzuigsysteem van 70 cm breed (ED777FQ25E) met plasmafilter met de benodigde aansluitingen voor de kookplaat.
- Quooker Fusion Square Black PRO3 waterkoker met boiler
- Vlak ingebouwde zwarte cristadur spoelbak, bestaande uit 85% kwarts, met zwarte korfplug en luxe zwarte wandoverloop
Dekker composiet werkblad Evora Quarts met facet, Easy White gepolijst.
Kosten:
Keuken: € 21.035,-
Montage: € 1.485,-
Totaal: € 22.520,-
Rotpunkt?praliwi schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:51:
[...]
Offerte binnen voor deze keuken. Ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden:
Uitvoering: A, Livello 2585 Zera VER SY
Kastenwand:
Kastenwand uitgevoerd in Zera Sherwood Black SY, met een zwarte corpusuitvoering binnen en buiten in kleur Black FM, greeploos met verticale en horizontale greeplijsten uitgevoerd in Black. Plinthoogte 13 cm, kasthoogte 221 cm, totale hoogte 234 cm. Plintkleur Sherwood SY Black. Linkerkast uitgevoerd met twee binnenkorfladen, een binnenlade en een uittrekelement voor een koffiemachine. De tweede kast is uitgevoerd met een vaatwasser op hoogte met daarboven een nis 45 combi bakoven. De derde kast heeft een vriezer nis 88 met de gelijke frontindeling las de tweede kast met daarboven een nis 45 stoom bakoven. De vierde kast is uitgevoerd met een nis 178 koeler. Soft stop lades (Zircon ZX950). Anti-slip matten in alle lades.
Eiland:
Het eiland is uitgevoerd in Zera Extramat lak laminaat White XM, met een witte corpusuitvoering binnen en buiten in kleur White FM, greeploos met een horizontale greeplijst uitgevoerd in White, doorlopend in de beide vormwanden aan de uiteinden van het eiland, plinthoogte 13 cm, kasthoogte 78 cm, bladhoogte 1,2 cm, totale werkbladhoogte 92,2 cm. De indeling bestaat uit allemaal onderkasten in 80 cm breed, uitgevoerd met twee uittrekelementen en op enkele plekken voorzien van een binnenlade met bestekindeling. Enkele kasten zijn aangepast i.v.m. de spoelbak en de kookplaat met werkbladafzuiging.
Apparatuur:Werkblad:
- Siemens compacte bakoven met magnetron (CM836GNB6)
- Siemens ompacte bakoven met stoomfunctie (CS856GNB7)
- Siemens inbouw vaatwasser (SN63H800BE)
- Siemens vriezer nis 88 (GI21VADE0)
- Siemens koeling nis 178 (KI81RSDE0)
- Siemens inductiekookplaat met afzuigsysteem van 70 cm breed (ED777FQ25E) met plasmafilter met de benodigde aansluitingen voor de kookplaat.
- Quooker Fusion Square Black PRO3 waterkoker met boiler
- Vlak ingebouwde zwarte cristadur spoelbak, bestaande uit 85% kwarts, met zwarte korfplug en luxe zwarte wandoverloop
Dekker composiet werkblad Evora Quarts met facet, Easy White gepolijst.
Kosten:
Keuken: € 21.035,-
Montage: € 1.485,-
Totaal: € 22.520,-
Keukenbedrijf noemde het Livello. Kan daar vrij weinig over vinden op internet?
Eigen merknaam die ze erop hebben geplakt. Op basis van "Zera VER SY" denk ik ook dat het Rotpunkt is.praliwi schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:37:
[...]
Keukenbedrijf noemde het Livello. Kan daar vrij weinig over vinden op internet?
Andere naam die wordt gebruikt voor Rotpunkt is Punto.
Weet er hier iemand of er ruimte achter de keukenkasten van een pronorm keuken is voor het verwerken van de waterleidingen en stroom.
@mitsumark Dank je voor de info. Dat zou genoeg moeten zijn. Eens kijken wat de keukenzaak morgen zegtmitsumark schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:08:
@Jackpuyn Op mijn tekeningen van 7 jaar geleden staat 3cm.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6S71BDNpmiGHTGVxLOiiZxgt.jpg?f=user_large)
Voor ons toekomstige huis een keukenofferte laten maken voor de keuken ontworpen door onze interieur ontwerpster, zie linker plaatje hierboven. Het plaatje aan de rechterkant is een out of the box indeling, maar die is voor ons afgevallen vanwege de tafel in de hoek geduwd welke niet centraal genoeg in de kamer staat.
We hebben voor een Pronorm X-line keuken gekozen. De greeplijst van de X-line vonden wij beter vastpakken dan de Y-line. De Next125 zou buiten ons budget (15K-20K) vallen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@praliwi Lijkt mij een goede prijs, wij zijn iets meer kwijt maar naar verhouding ook een iets grotere keuken. Wij hebben ook rotpunkt, ben benieuwd.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Weet er iemand hier waar een bora pure de recirculatie variant dus zijn lucht na toe blaast?
Achter de kast.Jackpuyn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:50:
Weet er iemand hier waar een bora pure de recirculatie variant dus zijn lucht na toe blaast?
Zie p25 van installatie handleiding.
https://www.bora.com/file...219_manual_nl_nl11382.pdf
Dank voor je reactie. Ik vond het wel prijzig maar leef denk ik nog een paar jaar geleden qua keukenprijzen. Apparatuur maakt overigens 11.000 euro uit van deze offerte.battler schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:09:
@praliwi Lijkt mij een goede prijs, wij zijn iets meer kwijt maar naar verhouding ook een iets grotere keuken. Wij hebben ook rotpunkt, ben benieuwd.
Wij hebben besloten voor de volgende opstelling te gaan:
Members only:
Inloggen
@SquareOne via een rooster neem ik aan dan.SquareOne schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:59:
[...]
Achter de kast.
Zie p25 van installatie handleiding.
https://www.bora.com/file...219_manual_nl_nl11382.pdf
Via een gat dat in de achterwand wordt gezaagd. Op basis van de installatiehandleiding zie ik geen rooster in de plint.Jackpuyn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:29:
[...]
@SquareOne via een rooster neem ik aan dan.
Als je rechtshandig bent de volgorde spoel en kook omdraaien.Joove schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:18:
[Afbeelding]
Voor ons toekomstige huis een keukenofferte laten maken voor de keuken ontworpen door onze interieur ontwerpster, zie linker plaatje hierboven. Het plaatje aan de rechterkant is een out of the box indeling, maar die is voor ons afgevallen vanwege de tafel in de hoek geduwd welke niet centraal genoeg in de kamer staat.
We hebben voor een Pronorm X-line keuken gekozen. De greeplijst van de X-line vonden wij beter vastpakken dan de Y-line. De Next125 zou buiten ons budget (15K-20K) vallen.
***members only***
Als je puzzelen op 315 op wil lossen een te optimaliseren idee. links laag, rechts 2 hoge kasten. Meer werkruimte, staat wel op afstand voor het raam, maar neemt denk ik niet zo veel licht als de hoge kasten. Meer ladekasten ipv hoge kast. Afstand tussen kook en spoel wel groter
:strip_exif()/f/image/i2SIwWHOisEPlzHPfECfAKaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik hieruit opmaken dat de kasten, etc. ook allemaal gespecifieerd staan? Ofwel; deze kunnen nu niet spontaan duurder worden als ze korting geven op de apparatuur?praliwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:18:
[...]
Dank voor je reactie. Ik vond het wel prijzig maar leef denk ik nog een paar jaar geleden qua keukenprijzen. Apparatuur maakt overigens 11.000 euro uit van deze offerte.
Ik kwam even snel hierop uit; excl.: spoelbak, plasmafilter, overige
/f/image/RQRIAW6SP7bfYiCNs8HQSQ5U.png?f=fotoalbum_large)
Die 40% regel bij Siemens is niet heel bijzonder. Denk wel dat je van de Siemens apparatuur nog iets af kan snoepen, heb je daar ook per apparaat prijzen van, of een stelpost met apparatuur?
Plasma filters kosten aardig wat, eveneens is die spoelbak met die eigenschappen ook niet de goedkoopste. Dat moet je hier nog bij optellen.
[ Voor 22% gewijzigd door Source90 op 28-07-2021 11:06 ]
Kolom 1 = adviesprijsSource90 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:04:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat de kasten, etc. ook allemaal gespecifieerd staan? Ofwel; deze kunnen nu niet spontaan duurder worden als ze korting geven op de apparatuur?
[Afbeelding]
Die 40% regel bij Siemens is niet heel bijzonder. Denk wel dat je van de Siemens apparatuur nog iets af kan snoepen, heb je daar ook per apparaat prijzen van, of een stelpost met apparatuur?
Plasma filters kosten aardig wat, eveneens is die spoelbak met die eigenschappen ook niet de goedkoopste. Dat moet je hier nog bij optellen.
Kolom 2 = 'gangbare prijs'? gebaseerd op 40% korting bij Siemens?
Kolom 3 en 4 = ?
Edit: nevermind moest op het plaatje klikken om de titels van de kolommen te zien
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 28-07-2021 11:10 ]
Gangbare prijs voor Quooker (-15%)SquareOne schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Kolom 1 = adviesprijs
Kolom 2 = 'gangbare prijs'? gebaseerd op 40% korting bij Siemens?
Kolom 3 en 4 = ?
Rest staat er boven; -40 / -45 / -50%.
40% moet wel bespreekbaar zijn, is minder dan Keukenloods het doorgaans voor aanbiedt bij losse verkoop (-45/-50%)
Zeker als de kasten en het blad los benoemd/geprijsd staan, kunnen deze niet spontaan duurder worden als er nu alsnog korting op apparatuur wordt gegeven.
[ Voor 40% gewijzigd door Source90 op 28-07-2021 11:15 ]
Zou je die bovenkasten niet aan de andere kant doen, tussen oven en muur?Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:19:
Wij hebben besloten voor de volgende opstelling te gaan:
***members only***
Heb je wel genoeg werkblad? Waar zet je bijvoorbeeld je koffiezetapparaat neer? Ik zou links nog een lage kast met werkblad neerzetten. Voor mij zou de keuken ook te weinig opbergruimte hebben.Joove schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:18:
[Afbeelding]
***members only***
Zou kunnen, maar dan hadden we voor ons gevoel net zo goed hoge kasten ipv halfhoge kasten kunnen nemen en dat willen we niet in verband met de beperkte ruimte. Het is overigens maar 1 (smalle) bovenkast.mitsumark schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Zou je die bovenkasten niet aan de andere kant doen, tussen oven en muur?
Nee ik had alleen de totaalprijs (prijs keuken en montage, 2 prijzen dus). Heb gevraagd naar de prijs van de apparatuur, dus niet los gespecificeerd. Dat kwam neer op 11.000.Source90 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:04:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat de kasten, etc. ook allemaal gespecifieerd staan? Ofwel; deze kunnen nu niet spontaan duurder worden als ze korting geven op de apparatuur?
[Afbeelding]
Met spoelbak (ca. 300) en plasma filter (ca. 900) kom ik dan icm jouw prijs uit op ca. 9000 euro. Dat is dus 2000 lager.
We zijn rechtshandig, maar we ervaren het niet als storend in onze huidige keuken. Met het omdraaien zou met de huidige 2x90+2x60 de vaatwasser wel tegen de muur komen met spetters op de muur tot gevolg. In een 5x60 zou de vaatwasser nog in het middelste kastje kunnen, maar die staat dan wel weer in de weg tussen spoel en kook.Ladypurple schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:49:
[...]
Als je rechtshandig bent de volgorde spoel en kook omdraaien.
Als je puzzelen op 315 op wil lossen een te optimaliseren idee. links laag, rechts 2 hoge kasten. Meer werkruimte, staat wel op afstand voor het raam, maar neemt denk ik niet zo veel licht als de hoge kasten. Meer ladekasten ipv hoge kast. Afstand tussen kook en spoel wel groter. Voor diepere laden zou rechts alles iets verder van de muur kunnen. Budget? Denk dat meer laden duurder is.
[Afbeelding]
Het voorstel indeling lost het probleem met lengte van werkbladen op. De afstand tussen kook en spoel is inderdaad wel minder, alles moet over de vloer heen en met jongere kind(eren) niet gewenst. De keuze voor hoge kasten links is de inkijk vanaf het zitgedeelte de keuken in rustiger is. In het voorstel kijk je tegen de voorkant van hoge kasten met ovens aan.
Dat is een goede vraag en die hebben wij ons ook gesteld en we denken van wel. In het ontwerp van onze ontwerpster zit rechts van de hoge kasten nog blad van 1 meter breed en 60cm diep, met daaronder afvalbakken. Doordat wij meer kast wilde hebben we de 40 cm apothekerskast vervangen door de 60cm brede laden/plankenkast, hierdoor is nog 80 cm over voor extra werkblad voor ons koffieapparaat en dergelijke.Z___Z schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:17:
[...]
Heb je wel genoeg werkblad? Waar zet je bijvoorbeeld je koffiezetapparaat neer? Ik zou links nog een lage kast met werkblad neerzetten. Voor mij zou de keuken ook te weinig opbergruimte hebben.
Als ik de nieuwe keuken vergelijk met onze huidige keuken dan gaan we zowel op werkblad als in opbergruimte op vooruit. Daarbij hebben in onze nieuwe huis een trapkast waar een gedeelte van de voorraad en spullen naar toe kan gaan.
Werkblad
Huidige keuken is 2,75 x 0,62 + 1,45 x 0,42 = 2,3 m2
Nieuwe keuken heeft 3,15 * 0,75 + 0,8 * 0,6 = 2,8 m2 (wel met een grotere, maar plattere kookplaat)
Opbergruimte (lades is incl. randen, dus nieuwe situatie wel aan de ruimte kant geschat)
Huidige keuken planken 3,3 m2 en lades 2,9 m2
Nieuwe keuken planken 2,1 m2 en lades 4,9 m2 (en dan ontbreekt nog het gewenste bovenkastje voor glazen à 1,1 m2 planken)
Waarom niet ipv 80 cm plank een 80 cm kastJoove schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:27:
[...]
We zijn rechtshandig, maar we ervaren het niet als storend in onze huidige keuken. Met het omdraaien zou met de huidige 2x90+2x60 de vaatwasser wel tegen de muur komen met spetters op de muur tot gevolg. In een 5x60 zou de vaatwasser nog in het middelste kastje kunnen, maar die staat dan wel weer in de weg tussen spoel en kook.
Het voorstel indeling lost het probleem met lengte van werkbladen op. De afstand tussen kook en spoel is inderdaad wel minder, alles moet over de vloer heen en met jongere kind(eren) niet gewenst. De keuze voor hoge kasten links is de inkijk vanaf het zitgedeelte de keuken in rustiger is. In het voorstel kijk je tegen de voorkant van hoge kasten met ovens aan.
[...]
Dat is een goede vraag en die hebben wij ons ook gesteld en we denken van wel. In het ontwerp van onze ontwerpster zit rechts van de hoge kasten nog blad van 1 meter breed en 60cm diep, met daaronder afvalbakken. Doordat wij meer kast wilde hebben we de 40 cm apothekerskast vervangen door de 60cm brede laden/plankenkast, hierdoor is nog 80 cm over voor extra werkblad voor ons koffieapparaat en dergelijke.
Als ik de nieuwe keuken vergelijk met onze huidige keuken dan gaan we zowel op werkblad als in opbergruimte op vooruit. Daarbij hebben in onze nieuwe huis een trapkast waar een gedeelte van de voorraad en spullen naar toe kan gaan.
Werkblad
Huidige keuken is 2,75 x 0,62 + 1,45 x 0,42 = 2,3 m2
Nieuwe keuken heeft 3,15 * 0,75 + 0,8 * 0,6 = 2,8 m2 (wel met een grotere, maar plattere kookplaat)
Opbergruimte (lades is incl. randen, dus nieuwe situatie wel aan de ruimte kant geschat)
Huidige keuken planken 3,3 m2 en lades 2,9 m2
Nieuwe keuken planken 2,1 m2 en lades 4,9 m2 (en dan ontbreekt nog het gewenste bovenkastje voor glazen à 1,1 m2 planken)
De keukenzaak die mijn keuken gaat plaatsen. Wil de blende tegen het plafond doen en dan 7mm tussen de boven- en hoge kasten houden voor koeling. Is dit voldoende of kan ik beter met roosters werken?
we zijn bezig met keuken ontwerp en hebben ondertussen al verschillende varianten opgezet. De ruimte voor de keuken/eetkamer is 4,52 m x 6,45 m. In de achtergevel (6,45 m) zitten openslaande deuren en in de hoek bij het keukendeel een raam vanaf aanrechthoogte. Het overige deel van de woonkamer is bedoeld als zitgedeelte met TV en is ca. 4,7 x 6,3 m.
onze primaire eis is gebruiksgemak, boven design. We willen dus geen eiland met de kookplaat en spoelbak op de hoek. We hebben aan beide zijden van de kookplaat/spoelbak werk-/ afzetruimte nodig.
vooralsnog 2 opzetjes gemaakt met ikea keukenplanner (voor het gemak). Het gaat zich nu in eerste instantie om de indeling van de ruimte; kleuren en materiaal volgt nog (maar is ook nog een dingetje).
optie 1 met schiereiland; opstelling vanaf het raam geteld:
2x kast 60 cm of lade 120 cm: gedacht als koffiehoek
4 x hoge kast voor koel/vries/oven en servieskast
hoekkast 90x90 cm
links en rechts van hoge kasten ondiepe wandplank combineren met wandverlichting
de hoek om:
paslijst 5 cm, spoelkast 60 cm, paslijst 5 cm
schiereiland:
hoekkast 90 cm, vaatwasser 60, ladekast 40 cm, ladekast kookplaat 100 cm, ladekast 40 cm
eetkamerzijde schiereiland:
opvullen met kasten en gecentreerd een nis voor bijv. boeken (niet op tekening)
Zo houden we een loop- werkruimte van 1,3m; voor de eethoek blijft nog 4,5x3,45 m over. Dat lijkt ons ruim zat.
optie 2: los kookeiland ca. 2,7 m: opstelling vanaf het raam:
4x kast en of laden; totale breedte van dit deel ca. 2,5 m; hier moet ook de spoelbak komen
3x hoge kast : 1x koelvriescombi; 1x oven 1x servieskast
eiland:
keukenzijde 3x laden 90 cm; aan eetkamerzijde opvullen met kasten.
doorloop naast eiland is 0,85 m en tussen eiland en lange wanddeel 1 tot 1,3 m: kunnen we nog vrij kiezen
tussen beide delen is bij de hoge kasten een raam getekend naar de hal, dit zit er nog niet en is ook geen must.
iemand handige tips of interessante alternatieven?/f/image/49YGpsB2RBnAvytaOggekfqs.png?f=fotoalbum_large)
onze primaire eis is gebruiksgemak, boven design. We willen dus geen eiland met de kookplaat en spoelbak op de hoek. We hebben aan beide zijden van de kookplaat/spoelbak werk-/ afzetruimte nodig.
vooralsnog 2 opzetjes gemaakt met ikea keukenplanner (voor het gemak). Het gaat zich nu in eerste instantie om de indeling van de ruimte; kleuren en materiaal volgt nog (maar is ook nog een dingetje).
hoekkast 90x90 cm
links en rechts van hoge kasten ondiepe wandplank combineren met wandverlichting
de hoek om:
schiereiland:
hoekkast 90 cm, vaatwasser 60, ladekast 40 cm, ladekast kookplaat 100 cm, ladekast 40 cm
Zo houden we een loop- werkruimte van 1,3m; voor de eethoek blijft nog 4,5x3,45 m over. Dat lijkt ons ruim zat.
4x kast en of laden; totale breedte van dit deel ca. 2,5 m; hier moet ook de spoelbak komen
eiland:
doorloop naast eiland is 0,85 m en tussen eiland en lange wanddeel 1 tot 1,3 m: kunnen we nog vrij kiezen
tussen beide delen is bij de hoge kasten een raam getekend naar de hal, dit zit er nog niet en is ook geen must.
iemand handige tips of interessante alternatieven?
/f/image/49YGpsB2RBnAvytaOggekfqs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R9rlrzjduw1Kob5enTzdFAdi.png?f=fotoalbum_large)
Misschien lees ik er overheen, maar een U met 1 van de korte uitlopers tegen het lange wanddeel (middenstuk tegen de korte wand, en andere uitloper tegen de woonkamer?). Dan zou ik hoge kasten aan de kant van de woonkamer doen (meer uit het zicht). En je hebt een lekker open keuken. Ook praktisch voor het plaatsen van je eethoek.Mvcb schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:10:
we zijn bezig met keuken ontwerp en hebben ondertussen al verschillende varianten opgezet. De ruimte voor de keuken/eetkamer is 4,52 m x 6,45 m. In de achtergevel (6,45 m) zitten openslaande deuren en in de hoek bij het keukendeel een raam vanaf aanrechthoogte. Het overige deel van de woonkamer is bedoeld als zitgedeelte met TV en is ca. 4,7 x 6,3 m.
hoekkast 90x90 cm
de hoek om:
schiereiland:
eiland:
iemand handige tips of interessante alternatieven?[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je ook plattegrond met maten ?, graag in hetzelfde aanzicht. Hoe hoog is aanrechthoogte? Planning hoogte raam. Hoeveel bergruimte heb je nodig, vergelijk met je huidige keuken. Je hebt veel ruimte, waarom een koelvriescombi en niet apart.Mvcb schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:10:
hoekkast 90x90 cm
de hoek om:
schiereiland:
eiland:
werkbladhoogte ca. 94 cm; onderkant raam zit op 96 cm. Bergruimte liefst zo veel mogelijk omdat we in de zitkamer geen kasten willen, of hooguit een soort ensuite maken in de doorgang (breedte 4,15 m)Ladypurple schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:40:
[...]
Heb je ook plattegrond met maten ?, graag in hetzelfde aanzicht. Hoe hoog is aanrechthoogte? Planning hoogte raam. Hoeveel bergruimte heb je nodig, vergelijk met je huidige keuken. Je hebt veel ruimte, waarom een koelvriescombi en niet apart.
in de eerste optie zit koel en vries apart. in de 2e niet, omdat ik 1 hoge kast voor servies wil houden. die mag ook 40 of 50 cm breed zijn. Leidingen zijn nog aanpasbaar
onderstaand plattegrond met achterin de keuken/eetkamer, bxl = 6,45 x 4,52 m. Hier staat een keukenopstelling met een klein eiland, dit was nog een eerste idee vlak na het tekenen voor de woning (nov. 2020)
:strip_exif()/f/image/Idh5a3dGU4Dx1qV4xqVeRfCK.jpg?f=fotoalbum_large)
Van recirculatie moet je sowieso ver weg blijven.Jackpuyn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:50:
En inbouw in de kookplaat....je weet dat heel veel van die reclamefilmpjes met stikstof zijn gedaan...
Ik zou dus nooit voor die rotzooi kiezen.
Onder welke steen kom jij vandaan gekropenRofdof schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:55:
[...]
Van recirculatie moet je sowieso ver weg blijven.
En inbouw in de kookplaat....je weet dat heel veel van die reclamefilmpjes met stikstof zijn gedaan...

Untappd: Kapitein_Merijn
Goed onderbouwd ook!Rofdof schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:55:
[...]
Van recirculatie moet je sowieso ver weg blijven.

Mooie ruimte om een keuken te plaatsen. Beukmaak van 6,5m is ook erg prettig! Zo zet je zonder problemen een mooie grote eettafel in dezelfde ruimte. Ik vind overigens de opstelling in te plattegrond wel een mooie opstelling. Exacte opstelling kun je nog optimaliseren denk ik.Mvcb schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:48:
[...]
werkbladhoogte ca. 94 cm; onderkant raam zit op 96 cm. Bergruimte liefst zo veel mogelijk omdat we in de zitkamer geen kasten willen, of hooguit een soort ensuite maken in de doorgang (breedte 4,15 m)
in de eerste optie zit koel en vries apart. in de 2e niet, omdat ik 1 hoge kast voor servies wil houden. die mag ook 40 of 50 cm breed zijn. Leidingen zijn nog aanpasbaar
onderstaand plattegrond met achterin de keuken/eetkamer, bxl = 6,45 x 4,52 m. Hier staat een keukenopstelling met een klein eiland, dit was nog een eerste idee vlak na het tekenen voor de woning (nov. 2020)[Afbeelding]
Van je eerste ontwerp ben ik niet zo'n fan. Ontwerp twee zou kunnen, maar dat zou ik uit laten werken door een keukenzaak, allemaal 60cm kastjes is niet echt (mooi en) praktisch.
[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 29-07-2021 11:11 ]
Poeh, dat is een mooie ruimte. Wat heb je in gedachten voor de afzuiging? Dit kan de plaats van je kookplaat bepalen. Ik heb tuindeuren en als het maar een beetje weer is staan die open. De luchtstroom hiervan kan van invloed zijn op je afzuiging. In een praatje met een afzuigkapfabrikant liet deze zich ontvallen dat plafondafzuiging gevoeliger is voor luchtstromen. Ik vind dat om op een eiland te kunnen koken en spoelen de lengte richting de 340/360 moet gaan, dat zou hier wel kunnen maar dan ga je richting een schier met veel omloop. Ik zou ook beginnen bij een L of U , kijken of je dat genoeg aan bergruimte geeft. Misschien dat je aan de linkerwandzijde nog ruimte kunt creëren , even uitmeten met eettafel en looproute naar loopdeur.Mvcb schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:48:
[...]
werkbladhoogte ca. 94 cm; onderkant raam zit op 96 cm. Bergruimte liefst zo veel mogelijk omdat we in de zitkamer geen kasten willen, of hooguit een soort ensuite maken in de doorgang (breedte 4,15 m)
onderstaand plattegrond met achterin de keuken/eetkamer, bxl = 6,45 x 4,52 m. Hier staat een keukenopstelling met een klein eiland, dit was nog een eerste idee vlak na het tekenen voor de woning (nov. 2020)[Afbeelding]
Klopt het dat het muurtje aan de woonkamer/hal zijde 220 is, die kan langer en op welke wijze?. ( misschien als korte schier alleen voor de bergruimte)
https://www.uw-keuken.nl/...h-een-afvoer-naar-buiten/
Zoiets neem je als je geen mogelijkheid hebt om een afzuiging naar buiten te nemen.
En warme dampen stijgen naar boven, als je een hoge pan hebt dan ga je al met een inbouw afzuiging.
Ja het ziet er heel mooi uit maar het is geen goed product als je een beetje van koken houdt.
"Maar welk type afzuiging is nu het beste systeem om kookdampen naar buiten af te voeren? In principe is een afzuigkap met afvoer naar buiten het beste en het meest effectieve systeem. Hierbij worden geurtjes effectief naar buiten afgevoerd en houd je binnen schone lucht over. Dit is echter niet in iedere keuken of in iedere woning te realiseren, omdat er niet overal een mogelijkheid is om een afvoerslang naar buiten aan te leggen. Daarom is een afzuiger met recirculatiekap een prima alternatief voor woningen waar geen afvoer naar buiten gerealiseerd kan worden. Zo heb je toch een oplossing voor de vieze kookgeurtjes in huis en heb je geen last van kookdamp die blijft hangen. "Rofdof schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:32:
[...]
https://www.uw-keuken.nl/...h-een-afvoer-naar-buiten/
Zoiets neem je als je geen mogelijkheid hebt om een afzuiging naar buiten te nemen.
En warme dampen stijgen naar boven, als je een hoge pan hebt dan ga je al met een inbouw afzuiging.
Ja het ziet er heel mooi uit maar het is geen goed product als je een beetje van koken houdt.
Wij kunnen niet naar buiten, dus recirculatie prima laternatief
wij hebben bijna exact dezelfde maten qua keuken ruimte, en ook bijna precies jullie optie 2 als keuken, alleen een iets korter eiland (iets van 250cm) om meer loopruimte ernaast te hebben, en een bar gedeelte in het eiland....ff toen hij in aanbouw was (zie dat ik geen foto's heb van de complete keuken):Mvcb schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:10:
hoekkast 90x90 cm
de hoek om:
schiereiland:
eiland:

Enige tip: wij hebben zoals je ziet ook wat bovenkastjes. Extra bergruimte en breekt het grote muurvlak....
Bevalt ons igg zeer goed. En als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik dezelfde keuzes maken
optie 1 lijkt me erg krap als je beiden in de keuken staat, dus zou ik niet zo snel nemen .
[ Voor 4% gewijzigd door breagor op 29-07-2021 11:56 ]
Quooker kun je nog wel goedkoper krijgen, combinatie van FonQ/VTwonen en Wissel.nl + je favoriete cashbacksite. Kom je onder de 1150 uit.Source90 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:04:
[...]
[Afbeelding]
Keukenwinkel gaat natuurlijk nooit mee met zo'n constructie.Vitruvius schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:43:
[...]
Quooker kun je nog wel goedkoper krijgen, combinatie van FonQ/VTwonen en Wissel.nl + je favoriete cashbacksite. Kom je onder de 1150 uit.
Als je voor de goedkoopste optie gaat, kan je elk apparaat wel los kopen.
@RofdofSquareOne schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:39:
[...]
"Maar welk type afzuiging is nu het beste systeem om kookdampen naar buiten af te voeren? In principe is een afzuigkap met afvoer naar buiten het beste en het meest effectieve systeem. Hierbij worden geurtjes effectief naar buiten afgevoerd en houd je binnen schone lucht over. Dit is echter niet in iedere keuken of in iedere woning te realiseren, omdat er niet overal een mogelijkheid is om een afvoerslang naar buiten aan te leggen. Daarom is een afzuiger met recirculatiekap een prima alternatief voor woningen waar geen afvoer naar buiten gerealiseerd kan worden. Zo heb je toch een oplossing voor de vieze kookgeurtjes in huis en heb je geen last van kookdamp die blijft hangen. "
Of een kanaal hebt uit het jaar 0 (100mm) met grote afstand en bochten, welke niet is berekend op de huidig aangeboden afzuigcapaciteit.
Alle huizen waar na 1-1-2021 de vergunning voor aangevraagd is dus.Rofdof schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:32:
Je mag in een nieuwbouwhuis geen gat meer naar buiten maken. Dan vervalt je energielabel.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Met mechanische ventilatie type C/D is het sowieso niet aan te raden om de lucht naar buiten af te voeren.SquareOne schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:39:
[...]
"Maar welk type afzuiging is nu het beste systeem om kookdampen naar buiten af te voeren? In principe is een afzuigkap met afvoer naar buiten het beste en het meest effectieve systeem. Hierbij worden geurtjes effectief naar buiten afgevoerd en houd je binnen schone lucht over. Dit is echter niet in iedere keuken of in iedere woning te realiseren, omdat er niet overal een mogelijkheid is om een afvoerslang naar buiten aan te leggen. Daarom is een afzuiger met recirculatiekap een prima alternatief voor woningen waar geen afvoer naar buiten gerealiseerd kan worden. Zo heb je toch een oplossing voor de vieze kookgeurtjes in huis en heb je geen last van kookdamp die blijft hangen. "
Daarbij is het aangehaalde artikel inmiddels toch wel achterhaald te noemen, afzuiging in het kookvlak is inmiddels goed en gemeengoed geworden.
Bericht hierboven
@JackBol Voor de hoge kasten met apparatuur heeft onze keukenbouwer dubbele vloer en plafond wanden gemaakt waar sleuven/gaten in zitten zodat je geen roosters ziet. Ook in de plafondplint zit een dunne sleuf die aan de onderkant zit zodat je die niet ziet naar die was eigenlijk niet nodig omdat we in het verlaagd plafond een rooster hebben zitten. Dus die wordt genoeg gekoeld. Ook hier zou ik op de keukenplaatser vertrouwen en overleggen omdat de apparatuur leverancier bij schade or storingen als eerste naar de luchtcirculatie zal kijken en als die niet goed is heb je vaak pech werd me verteld.
Onze Bora blaast de lucht via een gat in een dubbele wand van de kastjes, en dan stroomt de lucht via de plint terug de (woon)keuken in. Dit kan ook gewoon tegen de muur maar onze keukenbouwer had hier de voorkeur voor zodat ze de zijkanten goed kunnen afsluiten. Mij maakt het niet heb er even over door moeten vragen omdat de muur bij ons een afvoer had waar we pas na sloop van oude keuken achter kwamen. Hierdoor zouden de onderkasten dus iets naar voren komen maar dat kwam allemaal omdat ze de dubbele wand konden inkorten. Ik heb dat dus zo gelaten en als er problemen zouden ontstaan was het aan hun om op te lossen.
@Rofdof Tot nu toe werkt het super hier en je ziet de stoom gewoon naar beneden gezogen worden, en ik kook niet met stikstof
Je ruikt uiteraard wel dat je kookt maar na het koken is de geur véél minder dan bij onze oude afzuigkap. En wij hebben nu eigenlijk geen vette bovenkastjes meer wat bij de oude afzuigkap wel was. Naar buiten via een andere route was geen optie en de route die er zit was en buis uit de jaren 70 die met 3á 4 bochten en kleine 10 meter moest overbruggen. Dus een 'ouderwetse' kap zou kunnen maar met wrs veel meer lawaai en minder goede afzuiging. Bora naar buiten via die optie hetzelfde verhaal. Als je kan zou ik een afzuiging in de plaat doen naar buiten en als dat niet kan recirculatie.
Verdere ervaringen kun je in het eigen Bora topic vinden. https://gathering.tweaker...message/68145010#68145010
Onze Bora blaast de lucht via een gat in een dubbele wand van de kastjes, en dan stroomt de lucht via de plint terug de (woon)keuken in. Dit kan ook gewoon tegen de muur maar onze keukenbouwer had hier de voorkeur voor zodat ze de zijkanten goed kunnen afsluiten. Mij maakt het niet heb er even over door moeten vragen omdat de muur bij ons een afvoer had waar we pas na sloop van oude keuken achter kwamen. Hierdoor zouden de onderkasten dus iets naar voren komen maar dat kwam allemaal omdat ze de dubbele wand konden inkorten. Ik heb dat dus zo gelaten en als er problemen zouden ontstaan was het aan hun om op te lossen.
@Rofdof Tot nu toe werkt het super hier en je ziet de stoom gewoon naar beneden gezogen worden, en ik kook niet met stikstof
Je ruikt uiteraard wel dat je kookt maar na het koken is de geur véél minder dan bij onze oude afzuigkap. En wij hebben nu eigenlijk geen vette bovenkastjes meer wat bij de oude afzuigkap wel was. Naar buiten via een andere route was geen optie en de route die er zit was en buis uit de jaren 70 die met 3á 4 bochten en kleine 10 meter moest overbruggen. Dus een 'ouderwetse' kap zou kunnen maar met wrs veel meer lawaai en minder goede afzuiging. Bora naar buiten via die optie hetzelfde verhaal. Als je kan zou ik een afzuiging in de plaat doen naar buiten en als dat niet kan recirculatie.
Verdere ervaringen kun je in het eigen Bora topic vinden. https://gathering.tweaker...message/68145010#68145010
Is dat onderdeel van BENG? Voor het eerst dat ik dat hoor.JackBol schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:55:
[...]
Alle huizen waar na 1-1-2021 de vergunning voor aangevraagd is dus.
Je mag in een nieuwbouwhuis geen gat meer naar buiten maken. Dan vervalt je energielabel.
en de afvoer van je wtw hang je dan door het kiepraam?JackBol schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:55:
[...]
Alle huizen waar na 1-1-2021 de vergunning voor aangevraagd is dus.
Geen katten en honden luiken meerRofdof schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:20:
[...]
en de afvoer van je wtw hang je dan door het kiepraam?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
/f/image/IByoKQHWzFvoTyx5YmRKr7h3.png?f=fotoalbum_large)
In februari 2021 een keuken gekocht en sindsdien wachten we op onze keukenapparatuur van Siemens.
- vaatwasser
- koffieapparatuur
- stoomoven
- kookplaat
- koelkast
In juni hebben we een keuken geleverd maar geen apparatuur. We hebben een noodkoelkast in gebruik en koken op twee campingpitjes. Meerdere malen in contact gekomen met onze eigen keukenleverancier, maar ze geven aan dat ze niets kunnen betekenen. Daarop heb ik BSH hoofdkantoor gebeld, ook daar hetzelfde verhaal: chipproblemen + printplaat levering etc. KAN TOT EINDE VAN HET JAAR OF LANGER DUREN is mij verteld.
Ook heb ik een excuus brief ontvangen via mijn leverancier van Siemens. Er zouden meerdere mensen in NL hier last van hebben. Mijn buurmannen en buurvrouwen (samen verhuis in nieuwbouwwijk) hebben ook Siemens apparatuur wel op tijd geleverd gekregen, soms zelfs zelfde type/model als wat wij gekozen hebben.
We vinden het erg jammer, en willen graag weten of anderen hier ook last van hebben? Welk merk en hoelang wachten jullie inmiddels?
En nog belangrijker wat zijn onze rechten: kunnen we boeteloos opzeggen en elders iets afnemen, of.... ?
Welke keukenboer heb je de keuken gekocht?fbhastasi2 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:42:
[Afbeelding]
In februari 2021 een keuken gekocht en sindsdien wachten we op onze keukenapparatuur van Siemens.
- vaatwasser
- koffieapparatuur
- stoomoven
- kookplaat
- koelkast
In juni hebben we een keuken geleverd maar geen apparatuur. We hebben een noodkoelkast in gebruik en koken op twee campingpitjes. Meerdere malen in contact gekomen met onze eigen keukenleverancier, maar ze geven aan dat ze niets kunnen betekenen. Daarop heb ik BSH hoofdkantoor gebeld, ook daar hetzelfde verhaal: chipproblemen + printplaat levering etc. KAN TOT EINDE VAN HET JAAR OF LANGER DUREN is mij verteld.
Ook heb ik een excuus brief ontvangen via mijn leverancier van Siemens. Er zouden meerdere mensen in NL hier last van hebben. Mijn buurmannen en buurvrouwen (samen verhuis in nieuwbouwwijk) hebben ook Siemens apparatuur wel op tijd geleverd gekregen, soms zelfs zelfde type/model als wat wij gekozen hebben.
We vinden het erg jammer, en willen graag weten of anderen hier ook last van hebben? Welk merk en hoelang wachten jullie inmiddels?
En nog belangrijker wat zijn onze rechten: kunnen we boeteloos opzeggen en elders iets afnemen, of.... ?
Bij de DMG groep zeiden ze dat ze voorin in de rij staan bij leveringsproblemen omdat ze een grote klant zijn. Het klonk toen als smoes, maar zal waarschijnlijk wel iets van waar zijn. Mijn keuken met Siemens apparatuur wordt in September geleverd. Ben benieuwd...
is een maatwerkzaak in een dorp in Gelderland ... dus zoveel druk zullen ze vast niet kunnen zetten bij Siemens.banaliteit schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Welke keukenboer heb je de keuken gekocht?
Bij de DMG groep zeiden ze dat ze voorin in de rij staan bij leveringsproblemen omdat ze een grote klant zijn. Het klonk toen als smoes, maar zal waarschijnlijk wel iets van waar zijn. Mijn keuken met Siemens apparatuur wordt in September geleverd. Ben benieuwd...
afzuiging liefst naar buiten, (ook al heeft dat vanuit WTW niet de voorkeur) ; we koken regelmatig met 4/5 pitten gelijktijdig. Mag best een eilandkap zijn, Bora met geintegreerd heeft in tegenstelling tot velen hier niet direct onze voorkeur. Muur woonkamer is idd 230 maar kunnen we moeiteloos 1 m verlengen omdat we daar eventueel toch een ensuite willen maken met schuifdeuren (2x 1 m) en kasten / planken aan weerszijden (aan de zitkamerzijde)Ladypurple schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Poeh, dat is een mooie ruimte. Wat heb je in gedachten voor de afzuiging? Dit kan de plaats van je kookplaat bepalen. Ik heb tuindeuren en als het maar een beetje weer is staan die open. De luchtstroom hiervan kan van invloed zijn op je afzuiging. In een praatje met een afzuigkapfabrikant liet deze zich ontvallen dat plafondafzuiging gevoeliger is voor luchtstromen. Ik vind dat om op een eiland te kunnen koken en spoelen de lengte richting de 340/360 moet gaan, dat zou hier wel kunnen maar dan ga je richting een schier met veel omloop. Ik zou ook beginnen bij een L of U , kijken of je dat genoeg aan bergruimte geeft. Misschien dat je aan de linkerwandzijde nog ruimte kunt creëren , even uitmeten met eettafel en looproute naar loopdeur.
Klopt het dat het muurtje aan de woonkamer/hal zijde 220 is, die kan langer en op welke wijze?. ( misschien als korte schier alleen voor de bergruimte)
Ik zou lekker de boel annuleren daar. Ik neem aan dat je dat deel ook nog niet betaald hebt? Bij zo'n klein zaakje sta je bij leverproblemen altijd helemaal achteraan in de rij. Zo werkt dat gewoon helaas.fbhastasi2 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:47:
[...]
is een maatwerkzaak in een dorp in Gelderland ... dus zoveel druk zullen ze vast niet kunnen zetten bij Siemens.
Bij Bemmel en Kroon en 1,2,3 apparatuur is er nog voldoende voorraad en komt er genoeg binnen.
Indirect. Zie hieronder.Karp schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Is dat onderdeel van BENG? Voor het eerst dat ik dat hoor.
Tegenwoordig heb je vrijwel alleen type D WTW om aan de energienormen te voldoen. Die WTW is gebalanceerd. Dat betekent dat die even veel lucht inblaast en uitblaast. Als je zelf gaten in je huis gaat maken waar je met een uur makkelijk 300m3 lucht naar buiten blaast, werkt die WTW niet meer zoals ontworpen, waarbij de energie prestaties beïnvloedt worden, en je waarschijnlijk niet meer aan je energie label voldoet.Rofdof schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:20:
[...]
en de afvoer van je wtw hang je dan door het kiepraam?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Idemdito hier.fbhastasi2 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:42:
[Afbeelding]
- vaatwasser
- koffieapparatuur
- stoomoven
- kookplaat
- koelkast
Mijn keukenboer heeft zonder dat ik het in eerste instantie door had, een ander type vaatwasser geleverd en ingebouwd. Ik heb hem vriendelijk verzocht om de vaatwasser voor het juiste type om te ruilen, stond sinds april in backorder en komt 16 augustus binnen.
SN67Z800BE i.p.v. SN65Z800BE.
De rest van de apparatuur is wel op tijd geleverd.
Inductieplaat: iQ700 InductionAir EX807LX67E, naar buiten (geen recirculatie) vlakinbouw
Koel/vries: iQ500 KI86SHDD0
Oven/magnetron: iQ700 HM876G0B6
Hmmm, smaken verschillen, maar ‘k vind zo’n grote eilandkap niet zo mooi. Je zit dan met wegwerken kanaalafvoer (buis 150mm), dit zou eenvoudiger zijn tegen een wand. Bedenk ook of je een type kiest dat eventueel nog naar recirculatie om te bouwen is, mocht afvoer niet bevallen.Mvcb schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:50:
[...]
afzuiging liefst naar buiten, (ook al heeft dat vanuit WTW niet de voorkeur) ; we koken regelmatig met 4/5 pitten gelijktijdig. Mag best een eilandkap zijn, Bora met geintegreerd heeft in tegenstelling tot velen hier niet direct onze voorkeur. Muur woonkamer is idd 230 maar kunnen we moeiteloos 1 m verlengen omdat we daar eventueel toch een ensuite willen maken met schuifdeuren (2x 1 m) en kasten / planken aan weerszijden (aan de zitkamerzijde)
Mijn keuken zou zonder bestelde apparatuur geleverd kunnen worden ivm reeds aanwezige apparatuur, muv de novy afzuiging. Iemand of daar ook leveringsproblemen zijn?fbhastasi2 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:42:
[Afbeelding]
- vaatwasser
- koffieapparatuur
- stoomoven
- kookplaat
- koelkast
Wat je in de winter verliest aan warmte win je weer in de zomer aan minder hoeven koelen. Die paar minuten per dag extra ventilatieverlies zal vast vergelijkbare kosten opleveren als de recirculatie filters kosten.JackBol schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:15:
[...]
Indirect. Zie hieronder.
[...]
Tegenwoordig heb je vrijwel alleen type D WTW om aan de energienormen te voldoen. Die WTW is gebalanceerd. Dat betekent dat die even veel lucht inblaast en uitblaast. Als je zelf gaten in je huis gaat maken waar je met een uur makkelijk 300m3 lucht naar buiten blaast, werkt die WTW niet meer zoals ontworpen, waarbij de energie prestaties beïnvloedt worden, en je waarschijnlijk niet meer aan je energie label voldoet.
Het klopt wel inderdaad dat je huis dan waarschijnlijk niet meer voldoet aan het energielabel. Maar goed A+++ of A++ zullen de meeste mensen ook niet uitmaken. Krijg je wel schonere binnenlucht voor terug.
Je hebt nu de SN67Z800 gekregen i.p.v. de bestelde SN65Z800..?Acradavos schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:22:
[...]
Idemdito hier.
Mijn keukenboer heeft zonder dat ik het in eerste instantie door had, een ander type vaatwasser geleverd en ingebouwd. Ik heb hem vriendelijk verzocht om de vaatwasser voor het juiste type om te ruilen, stond sinds april in backorder en komt 16 augustus binnen.
Inductieplaat: iQ700 InductionAir EX807LX67E, naar buiten (geen recirculatie) vlakinbouw
ik krijg als levertijd altid over 2 weken wordt alles geleverd. na 2 weken krijg ik weer de melding dat het 2 weken uitgesteld is, en daarna weer en weer... inmiddels 5 x 2 weken verderAcradavos schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:22:
[...]
Idemdito hier.
Als je een geisoleerde vlinderklep/terugslagklep monteert dan heb je dus alleen tijdens het koken extra afvoer. En in de zomer staan bij ons de deuren toch heel vaak open (als het zeg rond de 20 graden is).JackBol schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:15:
[...]
Indirect. Zie hieronder.
[...]
Tegenwoordig heb je vrijwel alleen type D WTW om aan de energienormen te voldoen. Die WTW is gebalanceerd. Dat betekent dat die even veel lucht inblaast en uitblaast. Als je zelf gaten in je huis gaat maken waar je met een uur makkelijk 300m3 lucht naar buiten blaast, werkt die WTW niet meer zoals ontworpen, waarbij de energie prestaties beïnvloedt worden, en je waarschijnlijk niet meer aan je energie label voldoet.
Ik zou dus ook nooit een circulatiekap nemen, dan verlies ik maar iets van mijn label....alsof iemand dat wat boeit.
Misschien geheel off topic maar mij zou dat energie label eerlijk gezegd gestolen kunnen worden.
Nu wonen we hier in een huis uit de jaren 70 wat in de loop der tijd aangepast en geïsoleerd. We zijn toch niet van plan op korte termijn te verhuizen dus ik heb nog zo'n 1e label en meer niet, geen idee wat ik heb eerlijk gezegd.
Tegen die tijd dat we weg willen zie ik wel wat de regeltjes dan willen
Als men een huis wil en mooi vindt gaan ze echt niet moeilijk doen over welk label (A/A+/B of C) er op zit.
Bij nieuwbouw is dat misschien anders ivm controles vanuit de aannemer etc. Maar ook daar zou ik gewoon een raam of deur open zetten, weet niet wat dat dan doet met zo'n A+++ label
. Afgelopen weken staat hier continue de pui open en alleen bij erge vorst of kou of wind gaan de kantelramen op de 3 slaapkamers dicht anders staan die dag en nacht open hoor.
Ik denk best wel na over water/gas/electra verbruik. En de inductie keuze nu is ook gemaakt op basis van gemak en luxe niet op basis van of we van het gas afgaan ofzo want dat gaat hier in Eindhoven echt nog wel jaren duren.
Nu wonen we hier in een huis uit de jaren 70 wat in de loop der tijd aangepast en geïsoleerd. We zijn toch niet van plan op korte termijn te verhuizen dus ik heb nog zo'n 1e label en meer niet, geen idee wat ik heb eerlijk gezegd.
Tegen die tijd dat we weg willen zie ik wel wat de regeltjes dan willen
Als men een huis wil en mooi vindt gaan ze echt niet moeilijk doen over welk label (A/A+/B of C) er op zit.
Bij nieuwbouw is dat misschien anders ivm controles vanuit de aannemer etc. Maar ook daar zou ik gewoon een raam of deur open zetten, weet niet wat dat dan doet met zo'n A+++ label
Ik denk best wel na over water/gas/electra verbruik. En de inductie keuze nu is ook gemaakt op basis van gemak en luxe niet op basis van of we van het gas afgaan ofzo want dat gaat hier in Eindhoven echt nog wel jaren duren.
[ Voor 14% gewijzigd door xray79 op 29-07-2021 15:05 ]
Vraag die aansluit bij deze discussie:
Is de PURU/PUXU een heel ander product dan de PURA/PUXA, of kan je altijd nog buizen voor afvoer toevoegen of er recirculatie van maken?
Is de PURU/PUXU een heel ander product dan de PURA/PUXA, of kan je altijd nog buizen voor afvoer toevoegen of er recirculatie van maken?
@Source90 zelfde product maar ik zou even in het BORA topic kijken daar heb je ook afbeeldingen. Weet dat kennissen van ons van Bora recirculatie naar afvoer buiten zijn gegaan omdat de afvoer niet goed genoeg werkte, zelfde keukenbouwer als de onze en die heeft dat kosteloos aangepast en de aannemer voor het gat in de muur betaald.
Nee andersom, zonder emotion light pro.Source90 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Je hebt nu de SN67Z800 gekregen i.p.v. de bestelde SN65Z800..?
Bij ons zijn de 3 Siemens apparaten vorige week gewoon geleverd.fbhastasi2 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:57:
[...]
ik krijg als levertijd altid over 2 weken wordt alles geleverd. na 2 weken krijg ik weer de melding dat het 2 weken uitgesteld is, en daarna weer en weer... inmiddels 5 x 2 weken verdersinds medio mei bezig en in februari besteld. zo jammer dit... niet kunnen genieten van je nieuwe huis/keuken
Keuken half april uitgezocht….
En de Bora overigens ook.
Foutje..
[ Voor 158% gewijzigd door Blommie01 op 29-07-2021 15:55 ]
Goed advies zeg!t14wo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:05:
[...]
Ik zou lekker de boel annuleren daar. Ik neem aan dat je dat deel ook nog niet betaald hebt? Bij zo'n klein zaakje sta je bij leverproblemen altijd helemaal achteraan in de rij. Zo werkt dat gewoon helaas.
Bij Bemmel en Kroon en 1,2,3 apparatuur is er nog voldoende voorraad en komt er genoeg binnen.
Bij een andere leverancier mag je gewoon weer achteraan sluiten natuurlijk. Zelfs de grote jongens krijgen maar mondjesmaat apparaten binnen, de artikelen die direct geleverd kunnen worden zijn vaak met bulk ingekocht en geen nieuwe artikelen.
Probeer je ook eens te verplaatsen in de ondernemer. Deze hele situatie kost hem al bakken met geld en dan wil je ook nog de apparatuur annuleren.
Members only:
Inloggen
[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 29-07-2021 17:44 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik heb Miele apparatuur gepland in mijn nieuwe keuken voor zomer 2022, maar die is ook nergens op voorraad. Wat is wijsheid qua bestellen? Meubels zijn al besteld, maar die winkel levert geen Miele.
Gewoon ergens in september bestellen, dan zal je dat toch voor de installatie geleverd krijgen neem ik aan.Z___Z schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:47:
Ik heb Miele apparatuur gepland in mijn nieuwe keuken voor zomer 2022, maar die is ook nergens op voorraad. Wat is wijsheid qua bestellen? Meubels zijn al besteld, maar die winkel levert geen Miele.
Je moet wel wat plaats hebben natuurlijk, anders wordt het Shurgard.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Minder goed geisoleerd betekent in de zomer MEER moeten koelen (of accepteren dat het warmer is in huis).Z___Z schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:47:
[...]
Wat je in de winter verliest aan warmte win je weer in de zomer aan minder hoeven koelen. Die paar minuten per dag extra ventilatieverlies zal vast vergelijkbare kosten opleveren als de recirculatie filters kosten.
Ventileren doe je natuurlijk niet met een "ongecontroleerd open gat" naar buiten toe.Het klopt wel inderdaad dat je huis dan waarschijnlijk niet meer voldoet aan het energielabel. Maar goed A+++ of A++ zullen de meeste mensen ook niet uitmaken. Krijg je wel schonere binnenlucht voor terug.
Wij hebben in april onze keuken gekocht en met de levering vorige week is bijna al onze Neff aparatuur gewoon meegeleverd. 1 van onze ovens is twee weken vertraagd maar dat was het.
disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)
Ik ken die constructie niet, care to share?Vitruvius schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:43:
[...]
Quooker kun je nog wel goedkoper krijgen, combinatie van FonQ/VTwonen en Wissel.nl + je favoriete cashbacksite. Kom je onder de 1150 uit.
Bericht hierboven
Het werkt als volgt:Floor-is schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:58:
[...]
Ik ken die constructie niet, care to share?
1. Je kijkt of het product beschikbaar is bij Fonq of VTwonen in de webshop;
2. Je koopt voor het bedrag aan tegoedbonnen van een van deze winkels bij Wissel.nl. Fonq krijgt 7% en VTwonen 15% (of nu zelfs 18.3%). Let wel op, dit is op basis van beschikbaarheid bij Wissel.nl
3. Je besteld het product via je favoriete cashbacksite, dit geeft je nog eens 2% extra bij Fonq of 4% bij VTwonen.
4. Je kunt nog 1% extra cashback krijgen op stap 2 via je favoriete cashbacksite.
Al met al kan je dus een flinke duit geld besparen. Mocht je niet weten wat een cashbacksite is, lees dit dan even.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1