Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:10
LaTiNo156 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Oh fijn, Dus niet elke Blum is een top product.... :|
En niet altijd duidelijk wat er achter zit en ook keuze hebben ...bijv.
https://www.pronorm.de/ui...nl#lades-uittrekelementen (=hettich? https://web.hettich.com/n...h#&documentType=undefined)

Hoe groot het verschil is qua kwaliteit, prijs, levensduur ed.?

[ Voor 20% gewijzigd door Ladypurple op 23-07-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-07-2024
loeberce schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Maten staan toch in het plaatje? Afstand muur gangdeur tot achtergevel is 9730mm. Met deze schaal is de nis waar de keuken (aan de zijde met de spoelbak en koelkast) nu zit 85 cm diep.

Muur met de deur naar de gang is ongeveer 2.60m. Daar kan je niet zoveel, zelfs als je de deur naar links verhuisd in die muur. Alternatief is die deur de hoek om zetten, waar nu de koelkast zit. Dan kan je een kastenwand daar kwijt met eiland
er tegenover.
Wow dit gaat snel 😂 kan je dit misschien in het klad tekenen wat je bedoelt ? Het is me niet helemaal helder wat je precies bedoelt maar het klinkt wel goed 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47
DCSNEEK schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Wow dit gaat snel 😂 kan je dit misschien in het klad tekenen wat je bedoelt ? Het is me niet helemaal helder wat je precies bedoelt maar het klinkt wel goed 👍
Probeer het anders zelf even te interpreteren en te schetsen. Dan kan iemand hier weer reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
SquareOne schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Probeer het anders zelf even te interpreteren en te schetsen. Dan kan iemand hier weer reageren :)
Ga ermee aan de slag vandaag 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
DCSNEEK schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Hier is een optie met het "minste werk" de huidige positie van de deur kan behouden blijven. De rode lijn is een wandmeubel met de apparatuur erin. Lengte en breedte is onder voorbehoud, ben me nog niet bewust van de exacte maten plus we hebben nog niet een keuken uitgekozen. De gele lijn is het eiland. Diepte breedte en lengte eveneens onder voorbehoud. Ik heb dit niet op schaal getekend omdat ik de software daar ook niet voor heb helaas. Dit is even een snelle schets in Paint 3D :)

Graag jullie gedachten en meningen over deze opstelling.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hsnzGw6phMHbhPUjH_Xg4J5dzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm438IST5EKdeKEt62wtecP9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
DCSNEEK schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Hier is een optie met het "minste werk" de huidige positie van de deur kan behouden blijven. De rode lijn is een wandmeubel met de apparatuur erin. Lengte en breedte is onder voorbehoud, ben me nog niet bewust van de exacte maten plus we hebben nog niet een keuken uitgekozen. De gele lijn is het eiland. Diepte breedte en lengte eveneens onder voorbehoud. Ik heb dit niet op schaal getekend omdat ik de software daar ook niet voor heb helaas. Dit is even een snelle schets in Paint 3D :)

Graag jullie gedachten en meningen over deze opstelling.[Afbeelding]
Eethoek lijkt me zo toch wat krap en dat hoekje achter de deur ligt er wat verloren bij. Je zou van de huidige keuken ook een U kunnen maken die voorbij de trap uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
loeberce schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Eethoek lijkt me zo toch wat krap en dat hoekje achter de deur ligt er wat verloren bij. Je zou van de huidige keuken ook een U kunnen maken die voorbij de trap uitsteekt.
Dat idee van de U heb ik laten varen, ik vind het op niks lijken als het uitsteekt bij de trap.

Dat “verloren” hoekje valt goed in te richten, helemaal als de deur de andere kant opdraait (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-12-2022
Ladypurple schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Ik ben benieuwd naar het afvalsysteem, wat bedoel je met de lade? Heb je daar een foto van?
Zie nieuwe foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
ChUcKiE schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:34:
[...]

Gave keuken, mooie vloer ook eronder. Welke vloer is dat?
Mogen we weten voor welke prijs de keuken zo opgeleverd is? Kranenburg is hier een kwartiertje vandaan en ik denk dat ik deze maar eens voor de derde keukenwinkel ga uitkiezen.
Hoi, Bedankt!
De vloer is de Ambiant Spigato Beige.
Wat betreft de prijs was het bijna 30k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
896gerard schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Mooie keuken hoor. Vraagje: staat jullie keuken op de vloer of is de vloer rond de keuken gelegd?
Barry heeft gelijk (uiteraard). De vloer is er eerst onder gelegd. Daarna de keuken. In de vorige keuken had ik dat niet. Dat was verschrikkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
Daffie85 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Ziet er mooi uit. Aangezien onze keuken dezelfde frontjes krijgt: Welk werkblad heb je?
Dekton Opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Dank je :) ,
Ziet er uit als hailo separato. Deze is er ook met ingebouwde deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
Ladypurple schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Dank je :) ,
Ziet er uit als hailo separato. Deze is er ook met ingebouwde deksel.
Klopt! Ik vond dit ook wel een moeilijke keuze. Ik had geen kaas gegeten van de kwaliteit van deze systemen. Dus ik hoop dat de originele van Next goed blijft zitten. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
DCSNEEK schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Een overweging, bedenk hoe je wil wonen.
Ik heb een keuken midden in huis, een L ,open naar de eettafel en zonder hoge muren. Het is hierdoor een open ruimte waardoor je vanuit de keuken contact hebt met en zicht hebt over de hele ruimte. Dat heeft zo voor- en nadelen. Aan de eettafel zijde heb ik een soort woonkeuken en vanuit het woongedeelte zie ik het bovenste deel van de keuken. Vanuit de keuken kan ik dus in gesprek blijven met anderen, tv kijken en op kinderen letten.
Maar vanwege het geluid kijk ik geen tv als ik kook en mijn huisgenoten zetten ‘m dan harder dan normaal gesproken nodig is. Idem als je een gesprek wil voeren, zodra er een afzuigkap aan gaat en de daarbij horende keukengeluiden wordt dat vervelend. Rond etenstijd is hier vaak een kakafonie, we gaan in gesprek als we aan tafel gaan. Er komt nu een zo stil mogelijke afzuigkap, maar ik verwacht dat het moeten overstemmen van het geluid zal blijven.
Ik had kinderbeveiliging op al mijn kasten. Toen ze uit de box konden klimmen betekende dat dat ze mee moesten als ik de kamer uit ging. Een gezellige kookhoek met eettafel is wel fijn, daar kan je natafelen en de kinderen zaten en zitten hier met schoolwerk.( 2x er ingetrapt een bureau aan te schaffen >:)) . En hoewel het voordelen heeft zou ik de afstand tussen keuken en wonen wat groter willen. Soms lijkt het me ook wel lekker om een keukendeur dicht te kunnen trekken als er even geen tijd is om een showroom aanrecht te maken.
In de nieuwe keuken had ik eventueel de ruimte uit kunnen breiden, van de L een schiereiland maken,
de keuken nog verder integreren in mijn woonkamer. Geen haar op mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Na begin vorig jaar nog een nieuwe Systemat keuken in ons huidige huis geplaatst te hebben, en toen ook heel veel aan dit topic gehad te hebben, begint nu het hele feest weer van vooraf aan.

We hebben een nieuwbouwhuis met een oplevering in '23. Deze week al langs de projectleverancier geweest met onderstaand idee, nog in afwachting van hun tekeningen en een offerte. Zij voeren echter geen Systemat (wel Next), en wij zijn eigenlijk zeer tevreden met de kwaliteit van onze huidige keuken.

Ik ben erg benieuwd welke op- en aanmerkingen jullie hebben, ongetwijfeld genoeg dat ik over het hoofd zie. Misschien nog andere indelingen die ik zou kunnen proberen.

Korte samenvatting:

- 4 hoge kasten van 208cm: 1x servies, 2x apparaat waarvan 1x 60cm combi oven en 1x wijnklimaatkast met nader te bepalen lade er onder en 1x koelvries. We willen proberen er boven nog "opzetkasten" te plaatsen, dat zou precies moeten passen?
- Drie 80cm kasten met laden, waarvan boven de middelste de kookplaat (maar weer een Bora Puru?). Links met besteklade.
- Loze hoek, we hebben nu een LeMans en die vinden we eigenlijk niet fijn, teveel gedoe om pannen te pakken en zit snel "vol".
- Dubbele (120cm) spoelbakkast. We willen perse een wasbak groter dan ~60cm, met 2 delen. Voorzien van een Quooker Flex (vinden we erg fijn in gebruik). Kunnen de spoelbakkast ruimte verder goed gebruiken.
- Vaatwasser front.
- "Opvul" kast van ca. 30cm met planken.
- Aan de kant vanaf de woonkamer gezien, een kastje met deuren (en planken) van 35cm diep, voor wat extra opslag (en we vinden die uitstekende hoek er leuk uitzien).
- Werkblad is aan beide zijden dieper dan "normaal", ca. 80cm bij de kookplaat en ca. 73cm bij de spoelbak.

Wij vinden de ruimte niet geschikt (kwa grootte) voor een fatsoenlijk eiland. En we willen geen eiland om maar een eiland te hebben. We zijn bang dat de ruimte eromheen (krap aan 1m aan alle zijden) simpelweg te klein is. We zijn vooral op zoek naar een praktische keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhVMVQnj-n7FJ-fgT63p89N3ZcE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LV3DZwYhP5NG28beefLxcv9d.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F0S-WT4UOIm3BK8DLtLxdvLujA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7muHSMRqNIHnMj0iTdo8eEWs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZPQ89qUEagx-StvhULc7sqRTSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAaCv1N2pTVAXmi5W9PbWldM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4-XlpkhdKuNTbELKsCXKe9yZ8I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBnnNno98RcRMhOunXnRKhX2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ6IZ0a5zHSamGluL64xF5vtTRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03uaFkwXXuRVwqBY4dcVRHEo.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
diabyte schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:59:
Na begin vorig jaar nog een nieuwe Systemat keuken in ons huidige huis geplaatst te hebben, en toen ook heel veel aan dit topic gehad te hebben, begint nu het hele feest weer van vooraf aan.

We hebben een nieuwbouwhuis met een oplevering in '23. Deze week al langs de projectleverancier geweest met onderstaand idee, nog in afwachting van hun tekeningen en een offerte. Zij voeren echter geen Systemat (wel Next), en wij zijn eigenlijk zeer tevreden met de kwaliteit van onze huidige keuken.

Ik ben erg benieuwd welke op- en aanmerkingen jullie hebben, ongetwijfeld genoeg dat ik over het hoofd zie. Misschien nog andere indelingen die ik zou kunnen proberen.

Korte samenvatting:

- 4 hoge kasten van 208cm: 1x servies, 2x apparaat waarvan 1x 60cm combi oven en 1x wijnklimaatkast met nader te bepalen lade er onder en 1x koelvries. We willen proberen er boven nog "opzetkasten" te plaatsen, dat zou precies moeten passen?
- Drie 80cm kasten met laden, waarvan boven de middelste de kookplaat (maar weer een Bora Puru?). Links met besteklade.
- Loze hoek, we hebben nu een LeMans en die vinden we eigenlijk niet fijn, teveel gedoe om pannen te pakken en zit snel "vol".
- Dubbele (120cm) spoelbakkast. We willen perse een wasbak groter dan ~60cm, met 2 delen. Voorzien van een Quooker Flex (vinden we erg fijn in gebruik). Kunnen de spoelbakkast ruimte verder goed gebruiken.
- Vaatwasser front.
- Aan de kant vanaf de woonkamer gezien, een kastje met deuren (en planken) van 35cm diep, voor wat extra opslag (en we vinden die uitstekende hoek er leuk uitzien).
- Werkblad is aan beide zijden dieper dan "normaal", ca. 80cm bij de kookplaat en ca. 73cm bij de spoelbak.

Wij vinden de ruimte niet geschikt (kwa grootte) voor een fatsoenlijk eiland. En we willen geen eiland om maar een eiland te hebben. We zijn bang dat de ruimte eromheen (krap aan 1m aan alle zijden) simpelweg te klein is. We zijn vooral op zoek naar een praktische keuken.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je nu ook 80 cm diepte voor het werkblad? Ik ben niet groot, heb het met 75 geprobeerd en kwam amper in de hoek om het blad schoon te maken. Is het niet een mogelijkheid om bijv. Een hoekspoelkast en een smalle losse kast ( kan afvalemmer in)voor 2x wasbak te gebruiken. In zo’n dode hoek kan je een quooker kwijt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-05 16:33

Impry

Rallymedia.nl

Deze week is hier ook onze keuken (Rotpunkt) geïnstalleerd, alleen de Bora PUXA heeft nog wat weken vertraging, dus dat komt later wel.
Verder erg tevreden met hoe het er uit is komen te zien!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Dnyc1joevIRwY1pQdjJ8XcePg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRYc783ZtiOmuQFhdFOguRz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy2LB8jMznZ79op2V6Dp-vsrdEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2Xpkz994X6gw5xGIk9HMoOk.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wel wat afwerkpuntjes, bijv. een push to open kast (middelste in hoge wand) die niet zo goed werkt, ik denk door de soft close scharnieren die daar op zitten. Lijkt alsof elkaar dat wat bijt. Iemand daar ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrexPa1ZyPHWgIBIQP-yez_15AU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNExfEuAoAuONeqeKzKfaqg5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7Pj-r1BxSkuZSHMdUPZQVkJPCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6HuopXu2na7dNf14FdRIdsc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0y_fmARz5JVuQWH8UQQ6OWhEwCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UW7fFEp169MdqxJc0LioDQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 20:36
107mb schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:47:
[...]

besef wel dat je een heel klein werkblad hebt. Waar is de ruimte voor keukenapparatuur/koffiezetapparaat/waterkoker?

Ik zou een langwerpige keuken tegen de muur met de buren als uitgangspunt nemen. De kastenwand zou ik zo laten of 90° draaien en op het kleine muurtje plaatsen. Afstand muur tot eiland is 265 - 90 tafel. Dan hou je 90 cm over van tafel tot muur/eiland. dat is niet heel veel, terwijl je geen kleine keuken hebt. Al met al ziet het er mooi uit, maar of het praktisch is?
Koffiezetapparaat en blender komen op een uittrekbare plaat in de linkerkant. Zo hoeven die niet op het blad te staan. Denk dat dat een prima oplossing is. Ik heb daardoor het gevoel dat dit qua werkruimte prima is, maar hoor graag of mensen wellicht ook ongeveer deze ruimte hebben, en of dat bevalt?

Hoe bedoel je dat je dan 90 cm over houdt? Die rekensom volg ik niet helemaal. 90 cm als doorloopruimte is overigens nog net OK denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Ladypurple schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Kijk naar de planning en de reacties daar op van @mrooding
Klopt het dat de hoek linksonder tot de deur naar de berging ongeveer 2 bij 3 is?[Afbeelding]
Bedankt voor de suggestie! Zal straks eens kijken hoe dit in onze ruimte zou passen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi

Korte samenvatting:

- Vaatwasser front.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hee, origineel dit. Heb ongeveer dezelfde ruimte beschikbaar maar zou hier nooit aan denken. Je bent alleen wel die hele kant van het huis kwijt aan de keuken? Is dat niet zonde? Hoe zie jij dat? En is de locatie van en plek rondom de eettafel zo wel praktisch? Je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Impry schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:58:
Deze week is hier ook onze keuken (Rotpunkt) geïnstalleerd, alleen de Bora PUXA heeft nog wat weken vertraging, dus dat komt later wel.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog wel wat afwerkpuntjes, bijv. een push to open kast (middelste in hoge wand) die niet zo goed werkt, ik denk door de soft close scharnieren die daar op zitten. Lijkt alsof elkaar dat wat bijt. Iemand daar ervaring mee?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk dat je die push to open pin eerst terug moet duwen voor je de kast dicht gooit zodat soft close z'n werk kan doen. Of juist soft close laten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@BlowFish Ja ook twee Mieles. Je kunt evt gratis een proefabonnement doen en de testresultaten inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 18:33

Ghosty J

Asus

Mooie keuken!
Voor welke type nrs ben je gegaan van Siemens ?
Impry schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
praliwi schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Hee, origineel dit. Heb ongeveer dezelfde ruimte beschikbaar maar zou hier nooit aan denken. Je bent alleen wel die hele kant van het huis kwijt aan de keuken? Is dat niet zonde? Hoe zie jij dat? En is de locatie van en plek rondom de eettafel zo wel praktisch? Je
@diabyte

Inderdaad mooie opstelling, bij vincent vraag ik me af of de getekende tafel de bedoeling is.
Bedenk wel dat de afstand tot de koelkast, een apparaat dat je veel gebruikt, nu wel groot wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Peacefield78 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:13:
@BlowFish Ja ook twee Mieles. Je kunt evt gratis een proefabonnement doen en de testresultaten inzien.
@BlowFish
Grofweg 3 groepen. Bora/ bsh,miele/ de rest in lagere prijsklasse . Novy, kupperbusch en anderen in deze prijsklasse niet getest.
Verschil zit m ten opzichte van bora in moeilijk plaatsten van 4 pannen, geluid ! En vermogen bij vol gebruik.
Is allemaal niet zo spannend.
Pannen plaatsen kan je testen, geluid opzoeken, vermogen? Het zijn tenslotte maar weer enkele modellen die getest worden.

Ik neem deze testen steeds vaker met een grote korrel.. is eigenlijk ook ondoenlijk om veel merken en de typen binnen de merken te testen.
Inbouwkoelkasten... 4 merken testen en een grote speler als liebherr niet meenemen.....

Als je duits keukenforum leest is er bij miele vooral voorkeur voor ovens en vaatwasser en wellicht ook koelkast, de kookplaat in ieder geval niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ladypurple op 24-07-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Ladypurple schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Heb je nu ook 80 cm diepte voor het werkblad? Ik ben niet groot, heb het met 75 geprobeerd en kwam amper in de hoek om het blad schoon te maken. Is het niet een mogelijkheid om bijv. Een hoekspoelkast en een smalle losse kast ( kan afvalemmer in)voor 2x wasbak te gebruiken. In zo’n dode hoek kan je een quooker kwijt.
Je hebt zeker een punt. Daar hebben we eigenlijk nog niet over nagedacht. Op dit moment hebben we ook een verdiept blad aan kookplaatzijde, maar net wat minder (cm of 70-75) en de hoek met de spoelzijde is normale diepte (ca 60cm?).

Na wat gemeten te hebben is van deze opstelling de hoek ca. 10cm dieper. Ik denk dat het wel moet passen, we hebben daar nu een koffiezetapparaat staan en qua schoonmaken lukt het (naar mijn idee) nog prima.

Maar goed, mijn vrouw is kleiner dan ik, ik zou het eens met haar moeten testen :+ Gaan we doen.

Ik weet niet of Systemat hoek spoelbakkasten voert (greeploos), ik kan ze op Thuiskeukens.nl zo snel niet vinden, maar ga er zeker eens naar kijken.

Ik dacht er ook nog aan om het passtuk aan de voorgevel net een tikkie te vergroten (zodat hij even groot is als bijv. de breedte van de afsluitwand. Dan leveren we nog ca. 2cm diepte aan kookplaatzijde in, scheelt toch weer in de diepte van de hoek.
praliwi schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Dankje :) Dat klopt, maar dat vinden we niet zonde nee. We houden wel van een ruimtelijke keuken. Het grappige is ook dat we, weliswaar in een iets ander opstelling (hebben nu een U), dan precies dezelfde kasten hebben als in onze huidige keuken (plus 1 extra 35cm diep aan de uitstekende zijde). Dus we hebben die kastruimte ook echt wel nodig.
Ladypurple schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:48:
[...]

@diabyte

Inderdaad mooie opstelling, bij vincent vraag ik me af of de getekende tafel de bedoeling is.
Bedenk wel dat de afstand tot de koelkast, een apparaat dat je veel gebruikt, nu wel groot wordt
Dat is wel de eettafel die we voor ogen hebben, ja (onze huidige), en plek. We zijn overigens maar met zijn tweeen, en in het geval van gasten kunnen we altijd iets schuiven. De koelkast zit in de hoge kast naast de eetafel (is het idee).

Mogelijk dat we de eettafel nog tegen of aan de andere kant van dat koofje zetten, zijn we nog niet helemaal over uit. Dat ding staat best in de weg.

Ook voor @praliwi, er blijft genoeg ruimte voor ons tweeen over voor woonruimte met dit formaat keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/un9TDm9_BCuf2ABYCAT745JXXHk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJMsi3FgBLjKqSXNWpKET2mc.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
diabyte schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Je hebt zeker een punt. Daar hebben we eigenlijk nog niet over nagedacht. Op dit moment hebben we ook een verdiept blad aan kookplaatzijde, maar net wat minder (cm of 70-75) en de hoek met de spoelzijde is normale diepte (ca 60cm?).

Na wat gemeten te hebben is van deze opstelling de hoek ca. 10cm dieper. Ik denk dat het wel moet passen, we hebben daar nu een koffiezetapparaat staan en qua schoonmaken lukt het (naar mijn idee) nog prima.

Maar goed, mijn vrouw is kleiner dan ik, ik zou het eens met haar moeten testen :+ Gaan we doen.

Ik weet niet of Systemat hoek spoelbakkasten voert (greeploos), ik kan ze op Thuiskeukens.nl zo snel niet vinden, maar ga er zeker eens naar kijken.

Ik dacht er ook nog aan om het passtuk aan de voorgevel net een tikkie te vergroten (zodat hij even groot is als bijv. de breedte van de afsluitwand. Dan leveren we nog ca. 2cm diepte aan kookplaatzijde in, scheelt toch weer in de diepte van de hoek.

[...]

Dankje :) Dat klopt, maar dat vinden we niet zonde nee. We houden wel van een ruimtelijke keuken. Het grappige is ook dat we, weliswaar in een iets ander opstelling (hebben nu een U), dan precies dezelfde kasten hebben als in onze huidige keuken (plus 1 extra 35cm diep aan de uitstekende zijde). Dus we hebben die kastruimte ook echt wel nodig.

[...]

Dat is wel de eettafel die we voor ogen hebben, ja (onze huidige), en plek. We zijn overigens maar met zijn tweeen, en in het geval van gasten kunnen we altijd iets schuiven. De koelkast zit in de hoge kast naast de eetafel (is het idee).

Mogelijk dat we de eettafel nog tegen of aan de andere kant van dat koofje zetten, zijn we nog niet helemaal over uit. Dat ding staat best in de weg.

Ook voor @praliwi, er blijft genoeg ruimte voor ons tweeen over voor woonruimte met dit formaat keuken:

[Afbeelding]
Als de diepte lukt kan je dan ook diepere laden overwegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Ladypurple schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:16:
[...]
Als je duits keukenforum leest is er bij miele vooral voorkeur voor ovens en vaatwasser en wellicht ook koelkast, de kookplaat in ieder geval niet.
Ik dacht dat Miele zelf geen koel- en vrieskasten maakte, maar dat dat allemaal Liebherr met een Miele-plaatje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK

Korte samenvatting:

- Vaatwasser front.

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi gemaakt hoor ! Heb je dit zelf ingetekend ? Zoja met welk programma ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
DCSNEEK schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Mooi gemaakt hoor ! Heb je dit zelf ingetekend ? Zoja met welk programma ?
Dankje :) Zelf (het hele huis) getekend in SketchUp obv de bouwtekeningen. Keukenkasten met dank aan Thuiskeukens uit het 3D Warehouse (https://3dwarehouse.sketc...9f265a5b0906/Keukenkasten). Meeste apparatuur ook wel te vinden in het 3D Warehouse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:23
diabyte schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Dankje :) Zelf (het hele huis) getekend in SketchUp obv de bouwtekeningen. Keukenkasten met dank aan Thuiskeukens uit het 3D Warehouse (https://3dwarehouse.sketc...9f265a5b0906/Keukenkasten). Meeste apparatuur ook wel te vinden in het 3D Warehouse.
Netjes! Heb hem zelf ook in Sketchup gezet en gebruik gemaakt van Thuiskeukens. Aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ghosty J schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:36:
Mooie keuken!
Voor welke type nrs ben je gegaan van Siemens ?
[...]
Dankje!
HB876G5B6 - Oven 60 cm met pyrolyse
CM836GNB6 - Oven + magnetron 45 cm, zonder pyrolyse
BI830CNB1 - Warmhoudlade
KI81RADE0 - Koelkast
GI81NACF0 - Vriezer

Best wel lang research gedaan, ook bij verschillende merken. Flink wat boeken doorgebladerd, en dit was voor mij de beste prijs/kwaliteitverhouding.
Ik ben vooral erg blij met de beperkte geluidsproductie van de ovens, dat is iets waar ik mij bij de vorige Pelgrim flink aan stoorde, zeker in een woonkeuken. Deze zijn lekker stil.
Eerder heb ik het hier al wel eens genoemd, erg vreemd dat er bij ovens geen dB-waardes worden vermeld.
Beekforel schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:00:
[...]

Denk dat je die push to open pin eerst terug moet duwen voor je de kast dicht gooit zodat soft close z'n werk kan doen. Of juist soft close laten vervallen?
Dat was mij bekend ja, dit was puur even voor de foto.
Inmiddels ben ik er achter dat je de deur precies op de plek van de pin hard in moet drukken, dan lukt het wel. Zit je er wat verder vanaf dan lockt hij hem bijna al niet meer. Niet echt praktisch dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Impry op 24-07-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Impry schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:33:
[...]
Ik ben vooral erg blij met de beperkte geluidsproductie van de ovens, dat is iets waar ik mij bij de vorige Pelgrim flink aan stoorde, zeker in een woonkeuken. Deze zijn lekker stil.
Eerder heb ik het hier al wel eens genoemd, erg vreemd dat er bij ovens geen dB-waardes worden vermeld.
Wat ik vooral niet snap is dat ook nergens te vinden is hoe lang ie blijft afkoelen. Niks vervelender dan herrie tijdens het eten.
Liever luid maar kort, dan wat stiller maar wel een kwartier of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Z___Z schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Beetje jammer dat ze niet de moeite hebben genomen om wat prijzen op te vragen dan. Volgens Bora heb je minder last van het geluid, omdat het van onder komt ipv van boven bij een traditionele afzuigkap. Had wel willen weten of daar iets van waar is door een onafhankelijke partij.
Je kan bedenken dat de afstand van je oren tot een kookplaat groter is dan een wandafzuigkap. Daarentegen geeft inbouw in een kast mogelijkheden tot resonantie/ klankkast?
Ik denk dat je het als consument nu moet doen met de waarden die fabrikanten geven volgens dezelfde normen.
Om een beeld te krijgen een puru en novy 7830 (= 90 cm headfree) beide luchtafvoer

Puru ———-179,1 m3/h 40,1db ———— 548,3 m3/h 65,8 —————— 622. M3/h 67,7 db
Novy 7830—-244 M3/h 35 db —-—-——- 467 M3/h 51 ——-——-——— 808 M3/h 62 db

Novy 7838—124. M3/h. 45db———-——-394. M3/h 66db—————-—-490 m3/h. 70db
Achtereenvolgens laagste stand, maximum stand en powerstand.

Deze db zijn dus voor afvoer zonder de afvoerbuizen er achter. Het geluid zal toenemen en de capaciteit zal afnemen afhankelijk van lengte, bochten, diameter en gebruikte afvoerbuizen.

Om een vergelijk te laten zien: de beide novy zijn identiek. 7830 is afvoer en 7838 is recirculatie. Bij laatste is te zien welk effect een filter heeft op de afzuigcapaciteit en het geluid. Dit effect kan per afzuigkap verschillen afhankelijk van dichtheid/kwaliteit van een filter. Door de invloed van het gebruikte filter, maakt dat onderling vergelijk lastiger.
Deze recirculatiewaarden kan ik van bora niet vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:42

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er was volgens mij in dit topic een keer iemand die postte dat het enige voordeel van een "connected" oven is dat het klokje op tijd wordt gezet.

Ik heb nu twee AEG ovens, beide "connected" maar het klokje kun je er dan weer niet mee op tijd zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:24

orf

[...]
Dat was mij bekend ja, dit was puur even voor de foto.
Inmiddels ben ik er achter dat je de deur precies op de plek van de pin hard in moet drukken, dan lukt het wel. Zit je er wat verder vanaf dan lockt hij hem bijna al niet meer. Niet echt praktisch dus.
Als het goed is kun je de pin draaien voor meer of minder marge om ‘m in te drukken.

Ik heb geen softclose scharnieren, maar heb die vervangen voor softclose, waarbij ik er 1 heb uitgezet. Dat werkt voor mij precies goed met dichtgooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken. Nu hebben we onderstaande offerte ontvangen van een lokale keukenzaak:

Achterwand en nis
Front: Häcker systemat AV 2135-GL zwart mat lak UV (V641)
Korpus: Lavagrijs (2059)
Plinthoogte: zwart 100
Keellijst: mat zwart
Werkbladhoogte: 945
Werkblad: Neolith Iron Copper keramisch 65mm haaks omgezet 100 bij 60
3 hoge kasten 220.8 bij 60
Onderkast met 2 uittrekladen 78 bij 100

Kookeiland
Front: Häcker systemat AV 2130-GL polarwit hoogglans gelakt UV (V661)
Korpus: Lavagrijs (59)
Plinthoogte: polar wit glanzend 100
Werkblad: Neolith Iron Copper keramisch 65mm haaks omgezet 310 bij 117
Doeco 2st zwart elektra aansluiting in blad
Doeco binnenemmer AE 14220
Kookplaatkast met 2 uittrekladen 78 bij 120
Front voor vaatwasser 78 bij 60
Spoelkast met 2 uittrekladen 78 bij 120
5 onderkasten met deuren 78 bij 60.

Apparatuur
Neff compacte oven met magnetron - C17MS22G0
Neff vaatwasser met besteklade - S155HB800E
Neff koelkast N70 inhoud 247 liter - KI1513FF0
Neff inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem N90 en Doeco luchtafvoer - T58PL6EX2
Franke Composiet spoelbak Kubus KBG 210-50
Quooker combi incxlusief Fushion round kraan

Prijs inclusief montage en BTW: € 18.500

Bijgaand de tekeningen/ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmgqr9JZS56xAE5GLvIJjt9a2jc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azlckOpi5LMI3odV53bsjhYd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olWlnUg3GdE_aYVai5T_JzukWXQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOc5wZXI3dPwq8yNHRjQkLUm.jpg?f=fotoalbum_tile

Boven de nis willen we de rand tegen het plafond doortrekken net zoals bij de hoge kasten.

Wat vinden jullie van het ontwerp en van de totaalprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03
lochtejans schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:21:
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken. Nu hebben we onderstaande offerte ontvangen van een lokale keukenzaak:

Achterwand en nis

Kookeiland

Apparatuur
Neff inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem N90 en Doeco luchtafvoer - T58PL6EX2

[Afbeelding][Afbeelding]

Boven de nis willen we de rand tegen het plafond doortrekken net zoals bij de hoge kasten.

Zijn de zwarte frontjes wel fingerprintproof?
Nis doortrekken is idd mooier, dan kun je er ook spotjes in kwijt.

Apparatuur is ongeveer 8500? Dan 4000 voor het keramisch werkblad? 1500 Montage. Blijft er zo'n 4500 euro over voor de kastjes. Dat is niet heel duur toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

orf schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Als het goed is kun je de pin draaien voor meer of minder marge om ‘m in te drukken.

Ik heb geen softclose scharnieren, maar heb die vervangen voor softclose, waarbij ik er 1 heb uitgezet. Dat werkt voor mij precies goed met dichtgooien.
Top tip! Daar zat het probleem. Beetje uitgeprobeerd met draaien en nu gaat hij goed.
Er staat ook een symbooltje op zag ik toen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qp8smAo-1HO7_I8V3G0Xuxbyffc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqU7NdZryu6vQrQp8lZEGk6P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
lochtejans schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:21:

Achterwand en nis

Kookeiland

Apparatuur

[Afbeelding][Afbeelding]

Het ontwerp?, je kan niet zien hoe het in de ruimte staat. Consumentenbond heeft een aantal kookplaatafzuigingen getest en deze neff is luidruchtig ( in recirculatie) en weinig ruimte voor pannen, moeite met leveren vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ladypurple schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Het ontwerp?, je kan niet zien hoe het in de ruimte staat. Consumentenbond heeft een aantal kookplaatafzuigingen getest en deze neff is luidruchtig ( in recirculatie) en weinig ruimte voor pannen, moeite met leveren vermogen.
Onderstaand het bovenaanzicht van een eerder ontwerp. Let even niet op de lade- en kastenindeling. Daarnaast is het kookeiland iets groter geworden, namelijk +/- 310 bij 117.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHwSsVfyXXCfqRdwMVFh4ZSWq3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URQ8gHOh9Ylq8gr6nnR89Kj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:51
lochtejans schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Onderstaand het bovenaanzicht van een eerder ontwerp. Let even niet op de lade- en kastenindeling. Daarnaast is het kookeiland iets groter geworden, namelijk +/- 310 bij 117.

[Afbeelding]
Degene die spoelkasten van 120cm met deuren tekenen mogen ze van mij afschieten. Je verliest zo gruwelijk veel opbergruimte. Maak er lades van of deel het eiland anders in.

Ik zou het spoelen en koken omdraaien en de vaatwasser onder de combi plaatsen. Op die manier kan je ook de kant van het koken en spoelen voorzien van 3 ladekasten van 100cm (wel iets duurder).

[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein Merijn op 25-07-2021 20:11 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:30
Kapitein Merijn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:08:
[...]

Degene die spoelkasten van 120cm met deuren tekenen mogen ze van mij afschieten. Je verliest zo gruwelijk veel opbergruimte. Maak er lades van of deel het eiland anders in.

Ik zou het spoelen en koken omdraaien en de vaatwasser onder de combi plaatsen. Op die manier kan je ook de kant van het koken en spoelen voorzien van 3 ladekasten van 100cm (wel iets duurder).
Ben ik niet met je eens, daaronder passen al je schoonmaak middelen, emmers, gootsteen ontstopper, etc. Wat mij betreft geen verloren ruimte. Bovendien laat de wasbak zich niet mooi centreren ten opzichte van de kookplaat met alleen 60cm onderkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
[...]

Degene die spoelkasten van 120cm met deuren tekenen mogen ze van mij afschieten.
Dan houdt DMG geen personeel meer over :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Barry schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Dan houdt DMG geen personeel meer over :P
I know, lekker veel lucht verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:10

ChUcKiE

Dus........

Wellicht al vaker voorbij gekomen, maar is er ergens eenvoudig online op te zoeken wat de verschillen zijn tussen de diverse Siemens apparatuur?
Bijvoorbeeld vaatwasser, bij ons is een IQ300 XL SX73H800BE aangeboden. Als ik kijk wat er aan mogelijke alternatieven in XL aanwezig zijn in de IQ500 en iQ700 serie is dat niet meer normaal. Op de site van Siemens wordt ik niet veel wijzer wat de verschillen zijn tussen die 15 type vaatwassers.
datzelfde geldt in iets mindere mate voor de fullsteam stoom/bakovens. Wij hebben een IQ700 HS836GTB6 in de offerte staan, maar er zijn zo 3-4 mogelijke alternatieven. Als ik dan online via Siemens de verschillen op zoek lijkt dat alleen wat te zitten in een enkele verwarmingsmogelijkheid of zo, verder niets.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
[...]

Goed, ik hap.

Laat ik er nou net zelf 1 ingetekend hebben een paar posts eerder. Als je een spoelbak van > 60cm wilt heb je toch niet veel keus lijkt mij? En lades is prachtig, maar hoe krijg ik daar een Quooker in? Of zijn het erg ondiepe laden?

En wat @Noxa zegt, ik kan er prima schoonmaakmiddelen, emmers, teiltje, etc.. in kwijt. Verder opbergruimte genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

ChUcKiE schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:03:
Wellicht al vaker voorbij gekomen, maar is er ergens eenvoudig online op te zoeken wat de verschillen zijn tussen de diverse Siemens apparatuur?
Bijvoorbeeld vaatwasser, bij ons is een IQ300 XL SX73H800BE aangeboden. Als ik kijk wat er aan mogelijke alternatieven in XL aanwezig zijn in de IQ500 en iQ700 serie is dat niet meer normaal. Op de site van Siemens wordt ik niet veel wijzer wat de verschillen zijn tussen die 15 type vaatwassers.
datzelfde geldt in iets mindere mate voor de fullsteam stoom/bakovens. Wij hebben een IQ700 HS836GTB6 in de offerte staan, maar er zijn zo 3-4 mogelijke alternatieven. Als ik dan online via Siemens de verschillen op zoek lijkt dat alleen wat te zitten in een enkele verwarmingsmogelijkheid of zo, verder niets.
Vragen naar het boek met alle apparatuur, daar vond ik het wel fijn dat de apparaten naast elkaar staan. Kun je er een beetje bij krabbelen, wat wegstrepen. En misschien nog wel het belangrijkste, de grootste verschillen met de goedkopere optie die er naast staat zijn dikgedrukt. Hiermee maak je sneller een goed vergelijk.
Maar er gaat sowieso tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
diabyte schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:07:
[...]

Goed, ik hap.

Laat ik er nou net zelf 1 ingetekend hebben een paar posts eerder. Als je een spoelbak van > 60cm wilt heb je toch niet veel keus lijkt mij? En lades is prachtig, maar hoe krijg ik daar een Quooker in? Of zijn het erg ondiepe laden?

En wat @Noxa zegt, ik kan er prima schoonmaakmiddelen, emmers, teiltje, etc.. in kwijt. Verder opbergruimte genoeg.
Een spoelkast van 120cm heeft alleen een bodem waardoor je heel veel ruimte verliest. Door er (ondiepe) lades van te maken heb je in ieder geval 2 etages waar je iets kwijt kan. Even los nog van het feit dat een ladekast veel praktischer is dan een kastbodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Ik hoop over twee weken foto's te kunnen plaatsen hier van de kvik keuken.
Gaat alles voorspoedig? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Impry schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Vragen naar het boek met alle apparatuur, daar vond ik het wel fijn dat de apparaten naast elkaar staan. Kun je er een beetje bij krabbelen, wat wegstrepen. En misschien nog wel het belangrijkste, de grootste verschillen met de goedkopere optie die er naast staat zijn dikgedrukt. Hiermee maak je sneller een goed vergelijk.
Maar er gaat sowieso tijd in zitten.
Precies, gewoon handig even met siemens bellen en je krijgt het boek opgestuurd. Is iets niet duidelijk, dan gewoon even met het boek erbij even bellen.
Noxa schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Ben ik niet met je eens, daaronder passen al je schoonmaak middelen, emmers, gootsteen ontstopper, etc. Wat mij betreft geen verloren ruimte. Bovendien laat de wasbak zich niet mooi centreren ten opzichte van de kookplaat met alleen 60cm onderkasten.
Sorry, maar waar heb je in vredesnaam bij een nieuwe keuken gootsteenonstopper voor nodig 8)7 |:( .
Wij hebben nu 2 weken onze nieuwe keuken, ook een eiland van 300 x 120 . Ons gootsteenkastje is 80 , hierin 2 lades, volledige diepte. In de onderste lade 3 afvalemmers van naber, super, hierachte past dan nog voorraad zakjes enzo, in de bovenste lade hebben wij de schoonmaakspullen. Inductiereiniger, granietenbladreiniger, schuursponsjes, microvezeldoekjes enz. Alles in handige ikea bakjes.
Oh ja, door een foutje van de Marcel Piessche zijn berekening is de 7 liter quooker verhuisd naar het kastje achter de gootsteenkast. Een idee van de keukenmonteur. Het was of ondiepe lades achteraf krijgen of deze diepe en dan de quooker in de andere kast. Hij heeft netjes een uitsparing in de plank gemaakt en de quooker staat daar in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 11:04

Sen

<-->

Nou van het weekend bij een aantal keukenzaken geweest. En ik heb bij bulthaup wel mooie dingen gezien maar ik heb geen bulthaup budget. Ik zag zwevende keuken kastjes en dat vind ik erg mooi maar hebben ook andere merken dat die meer in het midden segment zitten? Zoals de grijze kastjes links achter:
https://eindhoven.bulthau...howroom_08_31088000bb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Sen op 26-07-2021 08:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:30
taz10 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:33:
[...]

[...]

Sorry, maar waar heb je in vredesnaam bij een nieuwe keuken gootsteenonstopper voor nodig 8)7 |:( .
Dat jij je niet voor kan stellen dat je een gootsteen ontstopper nodig hebt in een huishouden staat los van het feit dat het handig kan zijn om ruimte in je keuken kastjes te hebben voor dergelijke accessoires.

Dus als je bezig bent met een keuken uitzoeken is het zinvol om na te denken waar in je huis dit soort spullen kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Een spoelkast van 120cm heeft alleen een bodem waardoor je heel veel ruimte verliest. Door er (ondiepe) lades van te maken heb je in ieder geval 2 etages waar je iets kwijt kan. Even los nog van het feit dat een ladekast veel praktischer is dan een kastbodem.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe groot de rest van je keuken is. Je kan beter lades elders in je keuken nemen dan onder je spoelkast. De spoelkast zou ik als laatste overwegen om lades van te maken. Om er twee etages van te maken, kan je er ook een plank in zetten.

Maar wel mee eens dat ik er ook geen 120 cm kast voor zou nemen, tenzij je 2 volwaardige spoelbakken neemt, zeker omdat je naast de spoelbak niks kwijt kan (loze ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:21

franssie

Save the albatross

Queros schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Gaat alles voorspoedig? 😀
Niet helemaal, ze wilden vandaag de keuken plaatsen maar water en elektriciteit moeten eerst nog worden aangelegd en er moet nog egaline over de magnesiet ondervloer worden gegoten. En de bladen maker kan nog niet leveren dus krijg ik een tijdelijk keukenblad. Maar het einde nadert.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 26-04 13:52
Kapitein Merijn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:28:
[...]
Dat, of je kunt lades overwegen met een uitsparing. Met zulke lades weet je precies welke ruimte je beschikbaar hebt (waar dat met een volledige maar ondiepe lade wat onduidelijker is).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDA-_yBVY8b7ltvLlUGI8yoD5Qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/no98up9mfp1yXwgDuRtUvQJp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Gody op 26-07-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:55
@Gody Dat zal niet in elke keuken variant mogelijk zijn?

Hier gekozen voor een 60 kastje (ruimte is veel beperkter als bij sommige plaatjes hier) en open ruimte waar de quooker in staat
En ik zal er vaat was tabletten en schoon maak spul in gaan zetten net als in de vorige keuken.
Daar had ik geen quooker maar wel een plank

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 26-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Sen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:11:
Nou van het weekend bij een aantal keukenzaken geweest. En ik heb bij bulthaup wel mooie dingen gezien maar ik heb geen bulthaup budget. Ik zag zwevende keuken kastjes en dat vind ik erg mooi maar hebben ook andere merken dat die meer in het midden segment zitten? Zoals de grijze kastjes links achter:
https://eindhoven.bulthau...howroom_08_31088000bb.jpg
Ik zie iets vergelijkbaars (zwevend althans) bij Hacker (Systemat), misschien valt dat binnen budget? https://www.haecker-kuech...ection/av-6084-smoked-oak

Geen idee overigens welk type kast dat precies is, ik zie niets expliciet terugkomen in de catalogus als "zwevend kastje", maar ze zullen er ongetwijfeld tussenstaan en zo gemonteerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:50
wij zijn nu bezig met een keuken aankoop maar waar ik nog mee zit is de afzuiging, Die gaat nu met wandmodel schouwafzuigkap naar buiten toe en nu is dit ook weer ingepland in de nieuwe keuken. Nu zijn er ook headfree modellen die dus schuin staan waardoor je je hoofd minder snel stoot.

Ik vraag me echt af of die net zo efficiënt zijn met afvoeren als de wandmodel afzuigkap die ik nu heb. Heeft iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 16:29
[...]

CM836GNB6 - Oven + magnetron 45 cm, zonder pyrolyse

Wij hebben deze oven combi ook (maar dan met pyrolyse). De eerste keer dat ik hem aanzette dacht ik dat ie het niet deed, zo stil zijn ze.
Mijn oude was ook een Siemens van 13 jaar oud, leek wel een helikopter die opsteeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sNielz123 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Wij hebben deze oven combi ook (maar dan met pyrolyse). De eerste keer dat ik hem aanzette dacht ik dat ie het niet deed, zo stil zijn ze.
Mijn oude was ook een Siemens van 13 jaar oud, leek wel een helikopter die opsteeg. ;)
Wij hebben gekozen voor een HMG836NC6 van Bosch. Deze heeft ook geen pyrolyse, maar is dat de moeite waard?

Edit: Ik ga maar eens het verschil opzoeken tussen: Gedeeltelijk katalytisch, Hydrolyse en Pyrolyse.

Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die gekozen hebben voor een vaatwasser met zeoliet? Wij hebben er nu een gekozen zonder, maar twijfel of we er toch een moeten nemen met.

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-07-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:25
SqnLdr schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:25:
Vorige week een positieve ervaring bij Nuva Tilburg:

[Afbeelding]

Er werd goed geluisterd naar onze wensen. Alleen het voorstel voor apparatuur van Bauknecht spreekt mij niet zo aan. Daarnaast vind ik het lastig in te schatten of de prijs redelijk is omdat ik zelf de koelkast, kokendwaterkraan en ombouw voor de koelkast/hoge kastenwand aanlever.

Kasten en werkblad
Motivo LASSO Laser Soft (Mat grafiet) grafietlak (G218) met aluminium greeplijst
Topline multiplex werkblad (betonlook)

Opstelling
Hoekdeel met legplanken korte kant 2x 60cm lange kant 3x 60cm, dan drie 60cm hoge kasten met legplanken. Het eiland is 100cm x 300cm met lades.

Apparatuur
Bora PURU
2x all black stopcontact in het eiland
Atag VA2113QT vaatwasser
Bauknecht EMPK5 5445 PT combimagnetron
Bauknecht BIK5 DN8FS PT bakoven
Spoelbak Franke Maris MRX 210-50
Eigen Grohe Red supersteel kraan
Eigen Samsung koelvriescombinatie

Eerste prijsvoorstel 16775,- daar kon meteen een korting vanaf en kwamen we op 13850,- met montage.

Voor dat geld verwacht ik eigenlijk in ieder geval de oven en magnetron wel van Atag. Wat vinden jullie van de opstelling en het aanbod voor deze prijs?
Mooi!
Ik ben, met uitzondering van de kookplaat, gegaan voor bauknecht. Tot nu toe met tevredenheid.

Ons is verteld dat deze in de Siemens fabriek gemaakt wordt en dezelfde kwaliteit verwacht kan worden.
Alleen er zijn minder opties waardoor de massa hoger is en de prijs lager.

De prijs klinkt redelijk. Maar het is niet onverstandig om met dezelfe inzicht te gaan vergelijken.
Houd wel rekening met verschil in kastwerk en geleider kwaliteit. Daar zitten ook flinke prijsverschillen in.

[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 26-07-2021 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Dj-sannieboy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Wij hebben gekozen voor een HMG836NC6 van Bosch. Deze heeft ook geen pyrolyse, maar is dat de moeite waard?

Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die gekozen hebben voor een vaatwasser met zeoliet? Wij hebben er nu een gekozen zonder, maar twijfel of we er toch een moeten nemen met.
Ik vind pyrolese ideaal, alles wat erin mag wordt letterlijk schoon gebrand.
En dan hebben wij nog een 8+ jaar oud model. Schijnt nu stuk effectiever en vooral zuiniger te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
barry86 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Mooi!
Ik ben, met uitzondering van de kookplaat, gegaan voor bauknecht. Tot nu toe met tevredenheid.

Ons is verteld dat deze in de Siemens fabriek gemaakt wordt en dezelfde kwaliteit verwacht kan worden.
Alleen er zijn minder opties waardoor de massa hoger is en de prijs lager.

De prijs klinkt redelijk. Maar het is niet onverstandig om met dezelfe inzicht te gaan vergelijken.
Houd wel rekening met verschil in kastwerk en geleider kwaliteit. Daar zitten ook flinke prijsverschillen in.
Is dan verkeerd verteld. Bauknecht is van Whirlpool/Indesit en heeft vrij weinig met BSH te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
Roos79 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:08:
@Gody Dat zal niet in elke keuken variant mogelijk zijn?

Hier gekozen voor een 60 kastje (ruimte is veel beperkter als bij sommige plaatjes hier) en open ruimte waar de quooker in staat
En ik zal er vaat was tabletten en schoon maak spul in gaan zetten net als in de vorige keuken.
Daar had ik geen quooker maar wel een plank
Er zullen vast merken zijn die zulk soort lades niet hebben. In principe is alles te maken, maar of een gemiddelde keukenverkoper zich ook als meubelmaker kan profileren/en of dat in het budget past is maar de vraag.
Ik kwam net echter ook deze foto nog tegen, van een recent keuken-oriëntatie-dagje, die mooi aansluit bij het onderwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRIzr1Vwd4b4jm7Ss8rlx7V3W_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ccFrTW3mponrviP9NA0Q7w8.jpg?f=fotoalbum_large
Er zijn dus voldoende mogelijkheden die verschillende merken misschien kunnen bieden.
Helaas heb ik van beide foto’s geen merken genoteerd. Foto’s zijn gemaakt bij Goergen in Son(Eindhoven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-12-2024
Om te huilen… onze keukenbouwer die volgende maand een keuken zou plaatsen is failliet. Geen keuken dus 😭. Al vanaf april zitten we zonder keuken dus we hadden ons erg verheugd op een normale kookplaat en een oven. Helaas… nu op zoek naar een nieuwe keukenzaak. Tips voor zaken die snel kunnen leveren? Liefst in het noorden.

En weet iemand waar tristar geleverd wordt? We zitten met maatwerk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gody schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Er zullen vast merken zijn die zulk soort lades niet hebben. In principe is alles te maken, maar of een gemiddelde keukenverkoper zich ook als meubelmaker kan profileren/en of dat in het budget past is maar de vraag.
Ik kwam net echter ook deze foto nog tegen, van een recent keuken-oriëntatie-dagje, die mooi aansluit bij het onderwerp:
[Afbeelding]
Er zijn dus voldoende mogelijkheden die verschillende merken misschien kunnen bieden.
Helaas heb ik van beide foto’s geen merken genoteerd. Foto’s zijn gemaakt bij Goergen in Son(Eindhoven).
Ik zou iedereen die een prullenbak-in-lade overweegt, aanraden om daarvoor de bovenste lade te gebruiken en niet de onderste. De prullenbak heb je veel vaker nodig dan de reserve zakjes en de schoonmaakmiddelen die je in de andere lade zou stoppen. Je kan dan ook veel makkelijker afval direct van je werkblad de prullenbak inschuiven zonder te knoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:40
Lize167 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:18:
Om te huilen… onze keukenbouwer die volgende maand een keuken zou plaatsen is failliet. Geen keuken dus 😭. Al vanaf april zitten we zonder keuken dus we hadden ons erg verheugd op een normale kookplaat en een oven. Helaas… nu op zoek naar een nieuwe keukenzaak. Tips voor zaken die snel kunnen leveren? Liefst in het noorden.

Ik heb vorige maand bij Wolters besteld en die leveren in November. Wel tristar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:28
Gody schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Dat, of je kunt lades overwegen met een uitsparing. Met zulke lades weet je precies welke ruimte je beschikbaar hebt (waar dat met een volledige maar ondiepe lade wat onduidelijker is).
[Afbeelding]
Dat zijn nou de meest onpraktische en niet efficiënte lades die ik ooit gezien heb.

Ik heb zelf ook 120cm lades onder de spoelbak en die zijn mede door het gebruik van een compacte sifon bijna volledig te gebruiken. Het is een volledige lade waarbij je onder de spoelbak nog prima beslagkommen (tot een centimetertje of 20) oid kwijt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47
[...]

[Afbeelding]
Die eerste is Pronorm (Y-line)
Deze foto is Siematic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
Ruudje88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Dat zijn nou de meest onpraktische en niet efficiënte lades die ik ooit gezien heb.

Ik heb zelf ook 120cm lades onder de spoelbak en die zijn mede door het gebruik van een compacte sifon bijna volledig te gebruiken. Het is een volledige lade waarbij je onder de spoelbak nog prima beslagkommen (tot een centimetertje of 20) oid kwijt kan.
Ik zou persoonlijk liever ook twee lades zien. De twee posts waren ook met name bedoeld om nog wat altenatieve te delen voor spoelkasten van 1.20 met deuren.
Misschien leuk om nog even een foto van jouw spoelkast met lades te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:53
[...]

[Afbeelding]
en zo kun je alles wat krom is recht lullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:28
Gody schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:35:
[...]

Ik zou persoonlijk liever ook twee lades zien. De twee posts waren ook met name bedoeld om nog wat altenatieve te delen voor spoelkasten van 1.20 met deuren.
Misschien leuk om nog even een foto van jouw spoelkast met lades te delen?
Zal straks een filmpje maken van mijn toestand :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
Grappig hoe polariserend een spoelbakkast al niet kan zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Noxa schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:04:
[...]
Dus als je bezig bent met een keuken uitzoeken is het zinvol om na te denken waar in je huis dit soort spullen kwijt kan.
Zeker, maar bij mij past alles wat ik in de keuken nodig heb makkelijk in een 1x60 kastje, incl grote boiler.
Andere schoonmaakmiddelen (bv voor de ramen en vloeren) heb ik ergens anders opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
[...]

[Afbeelding]
Of je neemt een "volledige" la, maar de plank aan de voorkant op maat van de spoelbak, kun je veel meer (lage dingen) kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit idee gezien waar het in de showroom al wijkt, het front sluit dan niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Source90 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:08:
[...]
Is dan verkeerd verteld. Bauknecht is van Whirlpool/Indesit en heeft vrij weinig met BSH te maken.
Als ik het me goed herinnern hebben ze mij 8 jaar geleden ook wijsgemaakt dat Whirlpool uit de Bosch fabriek kwam (niet dat dat enigszins uitmaakt), kan een connectie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Z___Z schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Ik zou iedereen die een prullenbak-in-lade overweegt, aanraden om daarvoor de bovenste lade te gebruiken en niet de onderste. De prullenbak heb je veel vaker nodig dan de reserve zakjes en de schoonmaakmiddelen die je in de andere lade zou stoppen. Je kan dan ook veel makkelijker afval direct van je werkblad de prullenbak inschuiven zonder te knoeien.
En dit dan onder je werkblad. Had ik graag gewild, was helaas een concessie.
Nu de keuze tussen onderste 80 cm la of een los systeem in de spoelkast achter een deur. ( heb ik nu).
Denk dat het de spoelkast wordt. Als er nu wat naast valt ligt het op de grond doordat alleen de emmer uit de kast getrokken wordt, dus makkelijk op te ruimen. Bij afval in de bovenste la kan je volgens mij wat beter mikken dan de onderste, dus daar voorzie ik dat ik vaker in de la moet schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
mitsumark schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Als ik het me goed herinnern hebben ze mij 8 jaar geleden ook wijsgemaakt dat Whirlpool uit de Bosch fabriek kwam (niet dat dat enigszins uitmaakt), kan een connectie hebben?
Whirlpool heeft echt 0,0 connecties met BSH:
Wikipedia: Whirlpool Corporation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Wij hadden zo’n afvalsysteem in onze huidige keuken. We hebben het eruit gehaald. Wat een ondingen.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Lize167 Hopelijk niet al te veel geld kwijt?
Was het een kleine keuken bouwer?

@Gody Er zijn idd meerdere oplossingen en iedereen vind wat anders mooi.
Zoveel keuze maar ook zoveel smaken.

Hier vandaag de vloer gelegd en nu is het af ben blij dat na 5/6 weken bende het klaar is.
Eigenlijk geen hele grote tegenslagen gelukkig en hetgeen wat mis ging was zo opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door Roos79 op 26-07-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Geluckig maar, Bauknecht en Whirlpool is het slechtse merk ever. Nooit maar ook nooit meer, alles gaat altijd kapot na 2/3 jaar. Van wasmachine tot combimagnetron.

Het kost de helft maar het is een gok of het langer dan 3 jaar meegaat.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
[...]

Bovenstaande plattegrond klopt ook niet. Onder de kookplaat en spoelbak zijn nu ladekasten van 120cm opgenomen.

Koken en spoelen omdraaien was zeker een optie geweest ware het niet dat we nu tijdens het koken naar buiten kunnen kijken (uitzicht op tuin en weiland). Als je gaat omwisselen sta je tijdens het koken naar een muur te kijken. De vaatwasser verplaatsten naar onder de combi is in deze opstelling misschien wat minder handig vanwege de afstand van de spoelbak naar de vaatwasser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bschnitz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Geluckig maar, Bauknecht en Whirlpool is het slechtse merk ever. Nooit maar ook nooit meer, alles gaat altijd kapot na 2/3 jaar. Van wasmachine tot combimagnetron.

Het kost de helft maar het is een gok of het langer dan 3 jaar meegaat.
Lekker vooroordeel hier een Whirlpool oven een gaskookplaat een afwasmachine en allen 17 jaar mee en nog niet kapot
Ze gingen weg omdat er een nieuwe keuken kwam.
Nu gekozen voor bauknecht en het ziet er goed uit net weer beter/mooier dan whirlpool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Roos79 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:43:
[...]

Lekker vooroordeel hier een Whirlpool oven een gaskookplaat een afwasmachine en allen 17 jaar mee en nog niet kapot
Nu gekozen voor bauknecht en het ziet er goed uit net weer beter/mooier dan whirlpool.
Het merk had 17 jaar geleden een andere eigenaar, net zoals Dunlop. Het is nu meer en label dan een echt merk. Het oude spul dat jij had was inderdaad prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Roos79 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:43:
[...]

Hier ook problemen met Bauknecht apparatuur gehad:

oven met pyrolese:
- Bij openen deur (en dus damp uit oven) gaat hij regelmatig naar hoofdmenu en stopt de huidige stand. Als je niet hebt gekeken hoelang het gerecht nog moest, ben je de sjaak. Weer opnieuw instellen op juiste temperatuur en tijd.
- Zegt regelmatig dat pyrolese nodig is, ook nadat hij diezelfde dag heel programma heeft doorlopen. Interne timer klopt voor geen meter volgens mij.
- Gaat af en toe spontaan naar fabrieksinstellingen met demo-modus aan. Kom je thuis, staat de oven op demo programma's te draaien (gelukkig zonder warmte). 8)7

combi:
- Regelmatig foutcodes zoals hieronder (MAG ERR, gok "magnetron error")

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-H3MMIYX0Dd0G_Pf1kGXdJrX-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dazoMewoaqZF3OJYedzUpAa.jpg?f=fotoalbum_large

Monteurs meerdere keren over de vloer gehad en kunnen de fouten "niet nabootsen". Geen service mogelijk. Omruilen staat niet op het menu.

Vaatwasser van Siemens maakte een brommend geluid. Gebeld en dag later stond monteur op de stoep met nieuwe pomp. Zonder vragen hersteld.

Hier geen Whirlpool/Bauknecht meer. Terwijl deze ovens bij elkaar een MSRP van bijna 4k hebben... |:(
Als het werk, werkt het prima hoor. Pyrolese maakt ook prima schoon. Werkt echter vaak genoeg ook niet zo prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 26-07-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Source90 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:03:
[...]

Hier ook problemen met Bauknecht apparatuur gehad:

oven met pyrolese:
- Bij openen deur (en dus damp uit oven) gaat hij regelmatig naar hoofdmenu en stopt de huidige stand. Als je niet hebt gekeken hoelang het gerecht nog moest, ben je de sjaak. Weer opnieuw instellen op juiste temperatuur en tijd.
- Zegt regelmatig dat pyrolese nodig is, ook nadat hij diezelfde dag heel programma heeft doorlopen. Interne timer klopt voor geen meter volgens mij.
- Gaat af en toe spontaan naar fabrieksinstellingen met demo-modus aan. Kom je thuis, staat de oven op demo programma's te draaien (gelukkig zonder warmte). 8)7

combi:
- Regelmatig foutcodes zoals hieronder (MAG ERR, gok "magnetron error")

[Afbeelding]

Monteurs meerdere keren over de vloer gehad en kunnen de fouten "niet nabootsen". Geen service mogelijk. Omruilen staat niet op het menu.

Vaatwasser van Siemens maakte een brommend geluid. Gebeld en dag later stond monteur op de stoep met nieuwe pomp. Zonder vragen hersteld.

Hier geen Whirlpool/Bauknecht meer. Terwijl deze ovens bij elkaar een MSRP van bijna 4k hebben... |:(
Als het werk, werkt het prima hoor. Pyrolese maakt ook prima schoon. Werkt echter vaak genoeg ook niet zo prima.
Zelfde hier met de inbouw combimagnetron, na 4 maanden al defect. Blijft random uitvallen en de draaiknop slijt waardoor hij door het menu blijft scrollen. Monteur laten komen, niks vervangen. Hij heeft me laten zien hoe ik zelf dat ding open moet maken om de draaiknop bij de schuren. Vervangen gingen ze niet doen.

Volgende week komt een Siemens monteur voor een brommende koelkast, en weet nu al dat dit goed ga aflopen.

BSH is ook niet altijd alles, maar op zin minst fixen hun zooi.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
franssie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Het merk had 17 jaar geleden een andere eigenaar, net zoals Dunlop. Het is nu meer en label dan een echt merk. Het oude spul dat jij had was inderdaad prima.
Je bedoelt Philips waarschijnlijk? Dat was een samenwerking van slechts 2 jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kapitein Merijn schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Je bedoelt Philips waarschijnlijk? Dat was een samenwerking van slechts 2 jaar ofzo.
Ik had het inderdaad niet goed onthouden, dacht dat Philips het gekocht had maar dat was inderdaad het belang dat Philips verkocht IPV het merk. Sindsdien las ik wel steeds meer over klachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Lize167 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:18:

Wij hebben onze keuken weg bij Mobel Faber in Nordhorn. Konden met 8 weken leveren.
Ladypurple schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:08:
[...]

En dit dan onder je werkblad. Had ik graag gewild, was helaas een concessie.
Nu de keuze tussen onderste 80 cm la of een los systeem in de spoelkast achter een deur. ( heb ik nu).
Denk dat het de spoelkast wordt. Als er nu wat naast valt ligt het op de grond doordat alleen de emmer uit de kast getrokken wordt, dus makkelijk op te ruimen. Bij afval in de bovenste la kan je volgens mij wat beter mikken dan de onderste, dus daar voorzie ik dat ik vaker in de la moet schoonmaken.
Afval in de bovenste simpel omwisselen werkt helaas niet.
Bij ons ziet het er zo uit en we zijn er content mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkB0TFZHMqPJF_xMTvR7a96BtRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bEuYc5qS24dpgIk4o2LfdVv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mbN0OlXoCbeZKvysS5uq6LpZmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ityePlVrTeZjHDOduMbtdyF0.jpg?f=fotoalbum_large

En ook even een foto van de quooker in de kast erachter.
De plank is ook netjes rond gezaagd maar moet ik er in maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Zi3l0_56vUn3XEX7ExFoPHDsxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6lSfmi7lEiwJoAXlvj0fYBC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fG59AGUURhGMaMKXwIa29z9iNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ezhlh2GaP6E4CL1QEYi7pSi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven_d
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-04 17:48
Afgelopen zaterdag hebben zijn we langs de projectleverancier geweest voor de keuken van onze nieuwbouwing. Voor de oriëntatie/ligging: onze woonkamer/keuken van ons huis is op de eerste verdieping en de keuken grenst aan een terras (zie ook de laatste afbeelding).

Graag jullie tips en adviezen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSKNzUL7ZaaFX3rH8BNMEIEzuvE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvGGB3AuguoqvmNCpb2cCubZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PljbR_TrYh9FCRpVrj7tCiWM29U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcksGYI5Fiv3RZinslasueo0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4lo0hZGBjNR-etBsse9X_fZQko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5OfRq8kSQGcJRvNNcOogwIe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ6rzQfQ5fTAMWVw-qGPpMCQWY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nK60zfB23dSTHc5FvzKMlRkb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AacnI0BvJil3HTNNyXsB4tlqR7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URqanmTUpYofh6PzEqbyyRqz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KwZxNgYFuihv6u_v1kzkzt7CgU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/58TFvsbrJWvPMkVfar1ezhsf.png?f=fotoalbum_tile

Members only: Het gaat om een Pronorm keuken van BK in de volgende uitvoering:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Lize167 in welke regio woon je ? Ik heb net een tristar keuken laten tekenen bij een kleine locale keukenzaak.

Had je aanbetaald ? CBW aangesloten keukenzaak hoop ik.. Balen zeg .. heb je een keuken helemaal naar je zin en dan dit!

Maar je kan denk ik wel met je tekening naar ieder zaak die tristar verkoopt terecht (je kan tristar mailen en dan krijg je zo een lijstje met leveranciers ). Kost iig minder tijd dan dat je alles weer opnieuw moet uitzoeken.

Ik woon in het Noorden , je mag wel een prive bericht sturen dan geef ik je even het adres enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@sven_d ik vind de prijs niet erg slecht zo op eerste oog, ik heb geen merk gelezen. Ik ben zelf geen bar-fan maar het ziet er niet verkeerd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
sven_d schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:43:
Afgelopen zaterdag hebben zijn we langs de projectleverancier geweest voor de keuken van onze nieuwbouwing. Voor de oriëntatie/ligging: onze woonkamer/keuken van ons huis is op de eerste verdieping en de keuken grenst aan een terras (zie ook de laatste afbeelding).

Graag jullie tips en adviezen :)

***members only***
Ik zou één oven veranderen naar:
https://www.siemens-home....ovens-met-stoom/HS836GTB6

Zelfde design/studio-line zwart, zelfde TFT scherm, alleen meer functies. Met 40-50% korting op de advies, is het verschil ook niet noemenswaardig.
Boven- en onderwarmte, Circulatiegrill, Grill kleine oppervlakte, Grootvlakgrill, hetelucht Eco, langzaam garen, laten rijzen van gistdeeg, Onderwarmte, ontdooien, Pizzastand, regenereren, Sous-vide cooking, Stoom 100%, Voorverwarmen, Warmhouden
Wanneer gebruik je 2x magnetron tegelijk? In twee van zulke grote 60cm ovens nog wel (magnetron werkt beter in 45cm/kleiner oppervlakte).

Persoonlijk vind ik eten met stoom-regeneratie sowieso lekkerder smaken dan magnetron. Voor opwarmen (baby)voeding/vloeistoffen heb je geen 2x 60cm nodig lijkt mij?

Edit: Zag het lijstje "wijzigen" later pas, zou dan bovenstaande oven meenemen in de vergelijking.

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 26-07-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03
Dj-sannieboy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Yes, ben er wel tevreden over. Het droogt plastic wel iets beter op, maar verwacht er geen wonderen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
mevrouwKees_1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:59:
@Lize167 in welke regio woon je ? Ik heb net een tristar keuken laten tekenen bij een kleine locale keukenzaak.

Had je aanbetaald ? CBW aangesloten keukenzaak hoop ik.. Balen zeg .. heb je een keuken helemaal naar je zin en dan dit!

Maar je kan denk ik wel met je tekening naar ieder zaak die tristar verkoopt terecht (je kan tristar mailen en dan krijg je zo een lijstje met leveranciers ). Kost iig minder tijd dan dat je alles weer opnieuw moet uitzoeken.

Ik woon in het Noorden , je mag wel een prive bericht sturen dan geef ik je even het adres enzo.
Goed bedoelde adviezen maar een Tristar kan dit jaar niet meer geplaatst worden. Eerst mogelijke leverweek is 51-52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:10

ChUcKiE

Dus........

Source90 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:16:
[...]
Ik zou één oven veranderen naar:
https://www.siemens-home....ovens-met-stoom/HS836GTB6

Zelfde design/studio-line zwart, zelfde TFT scherm, alleen meer functies. Met 40-50% korting op de advies, is het verschil ook niet noemenswaardig.

[...]
Bij de “netto” winkel waar wij zijn geweest wordt gerekend met 20% korting 😳
Dat scheelt fors zeg….

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
ChUcKiE schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:00:
[...]

Bij de “netto” winkel waar wij zijn geweest wordt gerekend met 20% korting 😳
Dat scheelt fors zeg….
Volgens mij geeft ook niet elke winkel evenveel korting op elk merk.
Tis maar net met welke merken ze veel samen werken ook heb ik t idee.
Pagina: 1 ... 253 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1