Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 15:36
mitsumark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:04:
Als er mensen aan tafel zitten kun je er alleen zijwaarts langs, of dat een probleem is kun je alleen zelf bepalen.
Hoeveel ruimte heb je nu tussen eiland en kastenwand?
Rechts tegen de wand komt een bankje?
Er is 110 cm aangehouden tussen eiland en kastenwand.
De gedachtegang was dat wanneer iedereen aan tafel zit er niet/weinig gelopen gaat worden, maar wellicht dat iemand daar een andere mening over heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:45
SqnLdr schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:23:
[...]

De hoogte moet nog ingemeten worden. Dikte 32mm met ABS randafwerking. Wel heb ik de lengtes: 124, 245 en 303x105. Dat is respectievelijk het korte deel van de hoek, het lange deel van de hoek en het eiland.
Ik bedoel de totale hoogte van je plint, kast en blad. Als je de zoekfunctie gebruikt is de aangeboden keuken waarschijnlijk een häcker classic. Deze heeft een kasthoogte van 72. Dit kan ongunstig uitpakken als je een hogere totale hoogte van je keukenblok nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Krijgertje1979 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:18:
[...]

De gedachtegang was dat wanneer iedereen aan tafel zit er niet/weinig gelopen gaat worden, maar wellicht dat iemand daar een andere mening over heeft...
Ik heb een eigen tekening van je gevonden, maar weet niet of deze uiteindelijk gebruikt is. Daar heb je tussen eiland en muur 230 a 240 voor tafel en stoelen en laden aan de tafelzijde. Ik vind dat je te weinig bewegingsruimte met je stoelen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
Krijgertje1979 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:18:
[...]

Ik zie verschillende opstellingen terug komen in het topic. Heb je een bovenaanzicht van de uitiendelijke opstelling.

Ter referentie: bij ons komt de keuken in een ruimte van 5.74m met een kastenwand + spoeldeel en kookeiland. Tafel komt parralel aan het kookeiland en houden daarvoor ca. 3.10m over. Dat vinden wij nét kunnen. 5.5m zou ook nog kunnen met een bankje tegen de muur. Minder dan dat wordt wel heel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Zelfde opstelling hier: 2.70m. Jij zegt krap, uit onze visualisatie met dozen/tempex zou het prima kunnen. Zou straks wel krap kunnen gaan aanvoelen. Spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 15:36
Ladypurple schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Ik heb een eigen tekening van je gevonden, maar weet niet of deze uiteindelijk gebruikt is. Daar heb je tussen eiland en muur 230 a 240 voor tafel en stoelen en laden aan de tafelzijde. Ik vind dat je te weinig bewegingsruimte met je stoelen hebt.
De tekening die we hadden gekregen was 10 cm te breed, de breedte van de woning is 570cm.
Ik tel 60cm diepte van kastenwand, 110cm afstand tot eiland, 120cm breedte kookeiland, dan blijft er ongeveer 280 cm over. Hoop dat dit wat duidelijker is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fB4bCwqKb0sEBXeCEw3x_j6cqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Ng6o09s3MZQGi1yhXwqhRkv.png?f=fotoalbum_large

Overigens zal ik de renders en details posten zodra ik die binnen heb, heb veel aan de offertes van andere tweakers gehad _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Krijgertje1979 op 19-07-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Krijgertje1979 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:31:
[...]

De tekening die we hadden gekregen was 10 cm te breed, de breedte van de woning is 570cm.
Ik tel 60cm diepte van kastenwand, 110cm afstand tot eiland, 120cm breedte kookeiland, dan blijft er ongeveer 280 cm over. Hoop dat dit wat duidelijker is.

[Afbeelding]

Overigens zal ik de renders en details posten zodra ik die binnen heb, heb veel aan de offertes van andere tweakers gehad _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
570 lijkt me voldoende ruimte. Al zou ik overwegen om een eiland van 100cm (ondiepe kasten aan achterkant) ipv 120cm.

Het deel van 90cm wordt wel de 'primaire' doorloop, dat zou voor ons te krap zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 19-07-2021 22:46 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:55
Roos79 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:48:
@Matadores En staat de keuken?
Gingen jullie hem zelf plaatsen?
Yes hij staat! Zo goed als af, oa de smetplint moet nog aan de muur. Hier was men de uitsparingen voor de wandcontactdozen vergeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLiuabQ0_wbsRu5UfBvQKfYrrSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jd9fFODYDV4QVJtvAGEy47GJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDnF6r4mTeeeodT4ticAqdN3s20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfLV7h3rpygEK6m9ntWb1dLU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doxyMEAt4GEX9TFbN8-M5FiapmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Hph3tbsWynZMnD4BCD4YpM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeTaKqDCxPZpS9-R963V0EvO9xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5wESKBqyrYMeXfsjNDnd99D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
SquareOne schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Was even terug aan het zoeken in het topic maar staan er nog ergens meer gedetailleerde specs? E.g. type fronten, blad, apparatuur etc?
@Matadores ?
En ga je nog iets van verlichting boven het eiland hangen? Moeilijke keuze is dat.

Ben wel benieuwd. Kan in oktober ook wel een DMG keuken met specs, afmetingen en prijs posten trouwens. Wel zo netjes na hier enige info te hebben gelurkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door MacbookProx op 19-07-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dj-sannieboy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:
[...]

De ruimte is niet heel groot, bij hoge kasten denken wij dat we vanuit de woonkamer tegen een blok aan hoge kasten aan kijken. Op dit moment zit er een L vorm keuken in, met een hoge koelvries combinatie direct naast de wand van 65 cm. We willen echter liever een U vorm voor wat meer ruimte en hebben graag een oven op werkhoogte. In de huidige keuken zit deze namelijk onder de kookplaat.
[...]

We hebben nog niet geprobeerd hoe het eruit ziet met een raster hoger, maar zoals je zegt willen we het inderdaad relatief 'laag' houden vanwege de verhoudingen. Bij hogere kasten zijn wij bang dat we tegen een blok kasten aan kijken.

De kraan zit in onze huidige keuken ook aan de raam kant en daar hebben we geen issues mee.
[...]

We hebben goede verhalen gehoord van vrienden/familie die ook een keuken in Duitsland gekocht hebben. Het gesprek dat wij in Duitsland hebben gehad is ons heel goed bevallen, hele andere benadering dan hier in Nederland. Gaf ons een vertrouwd gevoel.

Wel willen wij kunnen vergelijken met wat er in Nederland wordt aangeboden. Een ding is zeker, een keuken van DMG gaan wij hoe dan ook niet kopen. Teveel negatieve ervaringen gehoord/gelezen.
toon volledige bericht
Oke oke. Kijk je wel uit, DMG zit ook in DL.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
MacbookProx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:29:
[...]

@Matadores ?
En ga je nog iets van verlichting boven het eiland hangen? Moeilijke keuze is dat.

Ben wel benieuwd. Kan in oktober ook wel een DMG keuken met specs, afmetingen en prijs posten trouwens. Wel zo netjes na hier enige info te hebben gelurkt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DchJP9Nm31PaNkhW63Dn3uKAFqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMScFbJgLZIdhYcV1I2mqkuv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
@Matadores
Had je nog een foto van de achterwand van de spoelkast? We hebben een tekening voor de plaatsing van de aansluitingen, maar vragen ons af hoe de achterwand er uit ziet. Is er een opening, worden er gaten geboord, is er überhaupt een achterwand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

@Matadores Mooie keuken! Mag ik vragen hoe jouw dekton blad is opgebouwd, me twelke dikte? Lijkt niet 2cm massief toch? Omdat de randen dezelfde print hebben als de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Ladypurple schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:22:
@Matadores
Had je nog een foto van de achterwand van de spoelkast? We hebben een tekening voor de plaatsing van de aansluitingen, maar vragen ons af hoe de achterwand er uit ziet. Is er een opening, worden er gaten geboord, is er überhaupt een achterwand?
Zal ik vanavond even een foto van maken 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:50:
@Matadores Mooie keuken! Mag ik vragen hoe jouw dekton blad is opgebouwd, me twelke dikte? Lijkt niet 2cm massief toch? Omdat de randen dezelfde print hebben als de bovenkant.
Ik heb geen idee hoe het blad is opgebouwd 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:50:
2 cm is een standaard dikte bij Dekton; ik denk dus toch massief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

loeberce schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:26:
[...]

2 cm is een standaard dikte bij Dekton; ik denk dus toch massief.
Op foto 1 zie je dat de aders doorlopen op de zijkanten. Zo ver zijn ze bij Dekton nog niet met hun 2 cm massieve bladen, vandaar dat ik het vroeg :P

8mm of 12mm opgedikt is eigenelijk de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
Haha excuus, dacht dat dat tijdelijke ‘werklampen’ waren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-05 09:26
Scuderia110 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Iemand die in Jip en Janneke taal kan vertellen wat nou precies het verschil is? Qua prijs lijkt de sq-lak het duurste, dan de similaque en de smartlaque is de goedkoopste variant. Scheelt dus ruim € 3K, weet niet of dat echt alleen die andere afwerking is of dat er wat korting in verwerkt is omdat wel duidelijk was dat we het niet gingen doen voor de prijs die er lag. Ik kan er weinig info over vinden.
Ik begreep vandaag bij onze dealer (keuken in bestelling) dat Siematic similaque verdwijnt. Onze order met similaque wordt automatisch smartlaque, wat wel gespoten is op mdf met hpl randen. Iemand toevallig in het proces met meer informatie hierover?

Gaat voor de goede orde om de kwaliteit van het frontwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Ladypurple schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:22:
@Matadores
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2AXqdJ--rhfkNojpPhE57AwGxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5jy8PHapTzqdWfoHnGbllMw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Aaaah, zo heb je de kast ontvangen of is er aan verbouwd.? Mag ik vragen waar je de schakelaar voor gebruikt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ladypurple schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Mag ik vragen waar je de schakelaar voor gebruikt?
Dat is een blindplaat. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Xander schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Dat is een blindplaat. ;)
Dat verraadt mijn leeftijd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
Ladypurple schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Aaaah, zo heb je de kast ontvangen of is er aan verbouwd.? Mag ik vragen waar je de schakelaar voor gebruikt?
Volgens mij hebben ze er een plaat tegenaan geschroefd om het op deze manier af te werken.

Loze leiding voor als ik ooit nog eens een Quooker oid zou willen 🙂

[ Voor 13% gewijzigd door Matadores op 20-07-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
Dat kan toch anders.
Ik heb wel een volledige achterkant met alleen een paar gaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwbx2tAYiIvAYBth1XnBv7Z2FTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgYU1SRuvFvlEY6j2CQzlFvR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Laatst online: 07-05 09:00

Ghosty J

Asus

Heb je alle apparatuur geleverd gekregen?
Ik kreeg vandaag een mailtje dat de huidige vaatwasser niet past ivm de plint hoogte. En dat daarom ik een andere krijg. Ben nu bang dat de vaatwasser later geleverd gaat worden.
Heb alles van Siemens besteld.
Matadores schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:04:
[...]

Yes hij staat! Zo goed als af, oa de smetplint moet nog aan de muur. Hier was men de uitsparingen voor de wandcontactdozen vergeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-04 15:49
Matadores schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:04:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er keurig uit. Valt me op dat er geen 'toe-kick' lijkt te zitten aan deze zijde van het kookeiland, oogt net wat strakker vind ik. Bewust voor gekozen om de deuren tot aan de grond te laten reiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 09:55
c-nan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:37:
Hoe doen jullie het trouwens met een bovenkast boven een Bora? Het schijnt dat daar minimaal 75 cm tussen moet zitten maar mijn vrouw is maar 1,58m :D
Ik heb een plankje met lampjes erin boven mijn bora… er staat alleen maar decoratie op trouwens. Geen kastje die stoppen er net naast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 00:42
mitsumark schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Dat kan toch anders.
[Afbeelding]
Klopt, dit kan ook. Maar als ik moest kiezen zie ik liever een driekwart achterwand dan zo’n spaghetti van leidingen. De bovenkant van zo’n achterwand zie ik 99 van de 100 keer dat ik in het kastje moet zijn toch niet. En er zijn uiteraard nog meer oplossingen mogelijk. Zoveel mensen zoveel wensen/smaken 🙂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mitsumark schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Dat kan toch anders.
[Afbeelding]
Wow wat een zooi. En die vaatwasser slang schiet er ook binnen vijf maal af.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Ik zal het eens nameten, maar volgens mij verlies ik slechts een paar cm diepte door de afdekplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36
franssie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Als je nu even had gezocht hoe zo'n aansluiting eruit ziet :F
Dan had je gezien dat daar nog een knik in zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boEjPaZwEEYgdtGAtaI_nI0j0fU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9pa29VScvQgk8IBNGfaoIoKv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindh4nt3r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 22:25
In verband met de aankoop van een nieuwbouwwoning welke in Q3 2022 opgeleverd gaat worden zijn wij langs gegaan bij een van de keukenzaken die aan het project gekoppeld is. We hebben reeds meerdere fijne gesprekken gehad met de verkoper en hebben het gevoel dat deze goed begrijpt wat onze wensen zijn.

Het ontwerp waar de verkoper uiteindelijk mee gekomen is betreft een L-opstelling met een losse hoge kastenwand. Wij zien op dit moment ook niet echt in hoe we de ruimte nog effectiever zouden kunnen inrichten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Komende week gaan we bij nog een keukenzaak in de omgeving langs om te kijken of die mogelijk met een andere opstelling komen (iets waar wij mogelijk nog niet aan gedacht hebben) en wat zij ons te bieden hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:24
mindh4nt3r schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:36:
In verband met de aankoop van een nieuwbouwwoning welke in Q3 2022 opgeleverd gaat worden zijn wij langs gegaan bij een van de keukenzaken die aan het project gekoppeld is. We hebben reeds meerdere fijne gesprekken gehad met de verkoper en hebben het gevoel dat deze goed begrijpt wat onze wensen zijn.

Het ontwerp waar de verkoper uiteindelijk mee gekomen is betreft een L-opstelling met een losse hoge kastenwand. Wij zien op dit moment ook niet echt in hoe we de ruimte nog effectiever zouden kunnen inrichten.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kasten en werkblad
De kasten in de keuken zijn van het merk Schüller, in de uitvoering C BAE Base.
De frontkleur betreft Mat Wit (K102)

De hoge kasten zijn 227,5 cm hoog en voorzien van een 177 cm hoge koelkast en vriezer.

Voor het werkblad is gekozen voor Jetstone keramiek in de kleur Basalt Black satin. Het blad is standaard 6 mm dik en wij hebben gekozen voor een randafwerking van 6 cm. Wij hebben hiervoor gekozen i.v.m. de solide uitstraling.
De achterwand van hetzelfde materiaal als het werkblad en bij de kookplaat 30 cm hoog en voor de rest 10 cm hoog.

Apparatuur
Kookplaat: Siemens IQ300, EH877BE15E
Vaatwasser: Siemens IQ300, SX63HX60CE
Oven: Siemens IQ700, HN878G4B6
Koelkast: Siemens IQ500, KI81RSDE0
Vriezer: Siemens IQ700, GI81NHCE0
Kraan: Quooker Flex RVS met PRO3 boiler

Verder is de keuken voorzien van een afvalscheidingssysteem onder de wasbak, 2 bovenkastjes met verlichting aan de onderzijde voor het werkblad en een legplank.

We kregen echter vrijwel direct bij binnenkomst te horen dat deze keukenzaak niet onderhandeld over de prijs van de keuken en dat ze met vaste prijzen werken.

De prijs die voor bovenstaande keuken gevraagd wordt betreft 23.950 euro.

Wat vinden jullie van de opstelling/apparatuur en de prijs?

Komende week gaan we bij nog een keukenzaak in de omgeving langs om te kijken of die mogelijk met een andere opstelling komen (iets waar wij mogelijk nog niet aan gedacht hebben) en wat zij ons te bieden hebben.
toon volledige bericht
Vraag me altijd af waarom er hoger segment koelkast/vriezer wordt voorgesteld (of het andere uiterste: IQ100 zonder no-frost/zones) en een IQ300 kookplaat en vaatwasser.
Zit amper tot geen verschil in IQ500 en IQ700 koel/vries kasten. Zou dan eerder een zuinigere vaatwasser of betere kookplaat nemen en IQ300/500 koel/vries.

Vind de vaatwasser ook slecht toegankelijk. Je kan er niet voor staan als hij open is?

Wat bereft opstelling kan je kijken naar een parallel ipv L?
Één kant hoog en één kant laag. Veel meer loopruimte en vanwege meer hoge kasten ook meer opberg zonder de bovenkasten.
Je hebt dan 130cm loopruimte zo te zien.

Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 21-07-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kasten en werkblad
De kasten in de keuken zijn van het merk Schüller, in de uitvoering C BAE Base.
De frontkleur betreft Mat Wit (K102)

De hoge kasten zijn 227,5 cm hoog en voorzien van een 177 cm hoge koelkast en vriezer.

Voor het werkblad is gekozen voor Jetstone keramiek in de kleur Basalt Black satin. Het blad is standaard 6 mm dik en wij hebben gekozen voor een randafwerking van 6 cm. Wij hebben hiervoor gekozen i.v.m. de solide uitstraling.
De achterwand van hetzelfde materiaal als het werkblad en bij de kookplaat 30 cm hoog en voor de rest 10 cm hoog.

Apparatuur
Kookplaat: Siemens IQ300, EH877BE15E
Vaatwasser: Siemens IQ300, SX63HX60CE
Oven: Siemens IQ700, HN878G4B6
Koelkast: Siemens IQ500, KI81RSDE0
Vriezer: Siemens IQ700, GI81NHCE0
Kraan: Quooker Flex RVS met PRO3 boiler

Verder is de keuken voorzien van een afvalscheidingssysteem onder de wasbak, 2 bovenkastjes met verlichting aan de onderzijde voor het werkblad en een legplank.

We kregen echter vrijwel direct bij binnenkomst te horen dat deze keukenzaak niet onderhandeld over de prijs van de keuken en dat ze met vaste prijzen werken.

De prijs die voor bovenstaande keuken gevraagd wordt betreft 23.950 euro.

Wat vinden jullie van de opstelling/apparatuur en de prijs?

toon volledige bericht
Eerste indruk, vaatwasser slecht toegankelijk, kastjes boven kookveldafzuiging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
franssie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Imo netter dan de situatie van Matadores, maar meningen verschillen.
Je vergelijkt nu met een leeg kastje zonder boiler, het gaat om hoe de achterplaat is gerealiseerd.
Die slang zit inderdaad op een geknikte thule, zit al vijf honderd maal zo.
Gody schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Klopt, dit kan ook. Maar als ik moest kiezen zie ik liever een driekwart achterwand dan zo’n spaghetti van leidingen. De bovenkant van zo’n achterwand zie ik 99 van de 100 keer dat ik in het kastje moet zijn toch niet. En er zijn uiteraard nog meer oplossingen mogelijk. Zoveel mensen zoveel wensen/smaken 🙂.
Het enige wat achter zijn plank zit is de vertikale afvoerbuis en een stuk vaatwasser slang, de rest zit erboven/ervoor.
Wil je de hele spaghetti wegwerken (incl boiler?) hou je een half kastje over en is het minder goed bereikbaar...
Maar inderdaad, zoveel last heb je er ook niet van. Paar schoonmaakspullen ervoor en je ziet het niet eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42
Een parallelopstelling lijkt me misschien beter in deze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Daan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Een parallelopstelling lijkt me misschien beter in deze ruimte.
Nog een extra duimpje :)
@mindh4nt3r
Wel spoel en kook aan dezelfde kant... bijv. Vw, 60 spoel , 90 lade, 90 kook, 40 lade aan de linkermuur De kasten rechtsaan het eind in de hoek en ‘ koffiehoek’ richting kamer. ( links niet diep genoeg voor 60 kast, rechts wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Zijn er hier tweakers die voor vriezen en koelen de apparaten van Liebherr overweegt (vriezer, koelkast beide 178cm en wijnkoeler)?
Je mist dan wel je 4-apparaten/5 jaar garantie op zeg Siemens, maar Liebherr heeft standaard 7 jaar garantie en zijn natuurlijk een grote vwb koelen/vriezen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:56
Andere mensen die problemen hebben met levering van de Bora X Pure recirculatie (PUXU)?

Half mei besteld, met gevraagde levering eind juli, is nu uitgesteld naar week 39 :(...

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paars kuiken
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-05-2022
ChUcKiE schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:39:
Zijn er hier tweakers die voor vriezen en koelen de apparaten van Liebherr overweegt (vriezer, koelkast beide 178cm en wijnkoeler)?
Je mist dan wel je 4-apparaten/5 jaar garantie op zeg Siemens, maar Liebherr heeft standaard 7 jaar garantie en zijn natuurlijk een grote vwb koelen/vriezen.
Wij hebben gekozen voor de Liebherr IRBdi 5150 Prime BioFresh koelkast en een vrijstaande Liebherr vriezer (model nog niet gekozen). Verder oven, combi magnetron, warmhoudlade en vaatwasser van Siemens en Bora puxa kookplaat. In het land waar wij wonen doen Siemens/Miele/Neff niet aan die 5 jaar garantie, dus daar hoefden we geen rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 00:25
Oh dat is wel goed om te weten. We halen ook niet de 5 apparaten (schandalig dat Siemens/Bosch) niet standaard 5 jaar geven op hun apparaten!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Ja, ik heb apparatuur uitgezocht op bediening en (verwachte) prestaties, schoonmaak gemak en de kookplaat omdat ik opbouw met een zwarte lijst op mijn donkere blad wilde. Ik zou voor een verlengde garantie niet 4x eenzelfde merk kopen. Nu had ik maar 3 nieuwe apparaten nodig.... Ik heb een combi van liebherr, liebherr, bosch, bosch, siemens, novy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
Ladypurple schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Nog een extra duimpje :)
@mindh4nt3r
Wel spoel en kook aan dezelfde kant... bijv. Vw, 60 spoel , 90 lade, 90 kook, 40 lade aan de linkermuur De kasten rechtsaan het eind in de hoek en ‘ koffiehoek’ richting kamer. ( links niet diep genoeg voor 60 kast, rechts wel?)
@mindh4nt3r
Ik link even naar ons ontwerp van een parallel keuken voor inspiratie.

https://gathering.tweaker...message/68043032#68043032

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
loeberce schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:21:
[...]

@mindh4nt3r

Dat is dan ook meteen een heule mooie! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
loeberce schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:21:
[...]

@mindh4nt3r

Idd fraaie keuken, welke kleur is het uiteindelijk geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
SquareOne schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Idd fraaie keuken, welke kleur is het uiteindelijk geworden?
We zijn nu bezig met Zomereik als frontkleur. Hiervan hebben we nog geen visualisatie ontvangen, maar de kleur is praktisch exact hetzelfde als onze eettafel.

Ook komt de koffiehoek aan de raamzijde, zodat je niet een dichte wand vlak voor het raam hebt. Van het blad hadden we nu een effen grijze Dekton variant gekozen, waarvan gecheckt moet worden of deze kleur nog leverbaar is.

Uitdaging wordt het plaatsen van extra groepen in de groepenkast tbv de keuken. We hebben er nu twee denk ik en er wordt zes geadviseerd. Omdat wij geen kruipruimte hebben moeten we iets verzinnen om langs het plafond in de gang in de keuken boven het verlaagde plafond uit te komen. Van daaruit kunnen we dan naar het lage aanrecht tbv de kookplaat, vaatwasser en Quooker. De rest kan aan dezelfde zijde worden getrokken tbv ovens etc.

[ Voor 49% gewijzigd door loeberce op 21-07-2021 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Kan je niet een warmhoudlade ad 200-300 netto prijs aanschaffen? Die doet ook mee zover ik weet.

Deze verkopen voor 100-150€ op marktplaats en je hebt voor 100 euro 3 jaar extra garantie.

Staat nergens in de voorwaarde dat je alle apparaten voor de garantie duur moet behouden.
LaTiNo156 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Oh dat is wel goed om te weten. We halen ook niet de 5 apparaten (schandalig dat Siemens/Bosch) niet standaard 5 jaar geven op hun apparaten!!!).
Zijn vier apparaten, bovenstaande kan jij ook doen als je aan 3 komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Source90 op 21-07-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Source90 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Kan je niet een warmhoudlade ad 200-300 netto prijs aanschaffen? Die doet ook mee zover ik weet.

Deze verkopen voor 100-150€ op marktplaats en je hebt voor 100 euro 3 jaar extra garantie.

Staat nergens in de voorwaarde dat je alle apparaten voor de garantie duur moet behouden.
Dat zou kunnen, maar waarschijnlijk blijven we nu steken op twee Siemens apparaten, de stoom/bakoven en de vaatwasser. naast de vriezer/koelkast en wijnkoeler van Liebherr zou dan nog een Bora en Quooker komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
Matadores schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:50:
Ik zal het eens nameten, maar volgens mij verlies ik slechts een paar cm diepte door de afdekplaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs0i1ivw_B2FNuwEj6M6cWiNkr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMaKJrLTgbYBEFAldpqq7o3a.jpg?f=fotoalbum_large

Verloren ruimte valt reuze mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Deze nuttige hoek op Tweakers ontdekt! Heb me al flink ingelezen in alle topics; we hebben namelijk een kavel in optie (waar een 2 onder 1 kap op gebouwd kan worden) en zijn er zo'n beetje uit met een aannemer. Nu zijn we al aan het uitzoeken wat voor een keukenindeling ons fijn lijkt.

We zijn al bij een fijn keukenbedrijf geweest, daar is eigenlijk uitgewerkt wat ons ook een handige indeling leek.

Aantal dingen die je niet op tekening ziet:

- 1e kast bevat een nis met uittrekbare lade voor o.a. blender en broodrooster. En verder planken boven en lades onder.
- 2e kast van links bevat een vaatwasser op hoogte.
- 3e kast bevat onder de stoomoven een vriezer. Verder opbergruimte.
- 4e kast een hoge koelkast.
- Eiland is 120x250 cm.
- Eiland tot pui is ca. 85 cm.
- Verder rondom eiland ca. 100 cm ruimte.
- Eiland tot muur andere zijde is ca. 265 cm.
- Keuken is 545 cm breed en 426 cm diep.

Ik ben benieuwd of jullie nog onhandigheden zien qua indeling? Of een beter gebruik van de ruimte kunnen bedenken?

De keuken in de plattegrond hieronder was een impressie van de aannemer, niet precies wat nu voor ons is samengesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEur9HI4poob7WQAAH1tN6TLh_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQlU2umWz8kFNqek54xB8Ba8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxVqEcVYi9Oc53TD_X_LT5sBktM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bp8iQRZnfRCUC31sm8DMaIwu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAM1YuvMmlOlWvQlTpTngkaLxBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4X8ko4oB9jIaOG8JmqlgxxM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:32
We gaan zometeen onze keuken bestellen met de volgende hardware:

Koelkast: Siemens KI81RADE0
Vriezer: Siemens GI81NACF0
2x Oven: Siemens CM585AGS0 advies om te vervangen voor Siemens CM836GNB6
Vaatwasser: Siemens SN63E800BE
Kookplaat: Bora Puru
Quooker 3XBLK

Ik heb hier geen verstand van. Nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Softclose vond ik wel fijn. Verkoper adviseert een hoger model Oven ivm afwerking. Iemand nog tips of alternatieven?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Zeolith droging en geluidsniveau bij de vaatwasser? Duurdere modellen hebben beide opties goed.
Voor wat betreft koeling kun je nog kijken of je bijvoorbeeld HyperFresh/Hyperfresh premium toegevoegde opties vindt.

Op de site kun je mooi vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik kwam uit op het volgende: Als iemand ervaring heeft met Hyper Fresh Premium of Zeolith dan hoor ik het graag.

Siemens KI81RADE0 vs KI51FSDD0 <-- Hyper Fresh Premium
Siemens GI81NACF0
2x Siemens CM585AGS0 vs CM836GNB6 <-- Easy schoonmaak coating
Siemens SN63E800BE vs SN65Z800BE <-- Zeolith
Bora Puru
Quooker 3XBLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mel1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-01 21:04
zeroxcool schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:47:
Andere mensen die problemen hebben met levering van de Bora X Pure recirculatie (PUXU)?

Half mei besteld, met gevraagde levering eind juli, is nu uitgesteld naar week 39 :(...
Same here. Bora heeft grote problemen met de PUXU. de PURU heeft geen problemen, maar deze dus wel. Valt helaas niet veel aan te doen. Ik heb gelukkig nog een marge tot week 46...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:38
Mijn inbouw koffieapparaat is stuk en ik vroeg mij af of ik deze “plug and play” kan vervangen voor een extra inbouw oven als de nis het qua maat toelaat. Weet iemand dat hier toevallig? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 00:42
LaTiNo156 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:03:
[...]
5 jaar of niet, de winkel/fabrikant gaat je ook gedeeltelijk tegemoet (moeten) komen bij problemen gedurende de levensduur die zo’n apparaat redelijkwijs hoort te hebben. Hoe vaak heeft je huidige keukenapparatuur een reparatie nodig gehad na die eerste twee jaar?

De vaatwasser, oven, afzuigkap, magnetron en het fornuis hier hebben 0 issues gehad de afgelopen 8 jaar.
De wasmachine daarentegen heeft in 10 jaar 2 reparaties gezien. Één reparatie (electronica) is door een siemens service-monteur uitgevoerd en koste nog geen derde van de nieuwwaarde. Op die reparatie zat korting ivm leeftijd vh apparaat(zoals het hoort). De tweede reparatie, nieuwe schokbrekers à €35, heb ik zelf uitgevoerd.

Winst die ik had gehad met 5 jaar extra garantie op de keukenapparatuur? €0

Ik denk dat het belangrijkste is dat je apparaten koopt die het beste bij je gebruik/wensen passen; wat betreft features én levensduur-verwachting. Is dat ene apparaat daarmee van een ander merk, so be it. Is die extra garantie het je waard om je wensen voor bij te stellen, ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Gody schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:27:
[...]

5 jaar of niet, de winkel/fabrikant gaat je ook gedeeltelijk tegemoet (moeten) komen bij problemen gedurende de levensduur die zo’n apparaat redelijkwijs hoort te hebben. Hoe vaak heeft je huidige keukenapparatuur een reparatie nodig gehad na die eerste twee jaar?
Onze combi ging kapot na 5 jaar en 2 maanden helaas. Het was een bekend probleem waarbij de printplaat doorfikte.

Uiteraard nul coulance van Siemens. Kon direct bij het grof vuil.
Anderen hadden meer geluk, bij hen ging het binnen de garantietermijn kaput.

Blijft een gokje natuurlijk, maar ik vind gewoon dat een bedrijf dat een reputatie wil hebben als leveranciers van topkwaliteit spullen standaard 5 jaar moet geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacbookProx
8 jaar garantie bij ATAG vanaf 4 apparaten is toch wel fijn hoor. - Of 5 jaar vanaf 3 stuks.

Zit nu in een nieuw opgeleverd huurappartement en de vaatwasser is na 3 jaar stuk. Nu regelt de verhuurder dat in dit geval, maar straks draai ik daar zelf voor op, ware het niet dat alles binnen 8 jaar gedekt is. Wat voor gevoel een prima levensduur is. Mocht er daarna iets stukgaan, zal een nieuwe veel minder pijn doen.

[ Voor 3% gewijzigd door MacbookProx op 22-07-2021 06:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Misschien een sx vaatwasser?
Kost niet zo heel extra maar dan heb je een hogere.
battler schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:52:
We gaan zometeen onze keuken bestellen met de volgende hardware:

Koelkast: Siemens KI81RADE0
Vriezer: Siemens GI81NACF0
2x Oven: Siemens CM585AGS0 advies om te vervangen voor Siemens CM836GNB6
Vaatwasser: Siemens SN63E800BE
Kookplaat: Bora Puru
Quooker 3XBLK

Ik heb hier geen verstand van. Nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Softclose vond ik wel fijn. Verkoper adviseert een hoger model Oven ivm afwerking. Iemand nog tips of alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Je hebt bent van 1.77 naar 1.40 gegaan qua hoogte met de koelkast.
battler schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:20:
Ik kwam uit op het volgende: Als iemand ervaring heeft met Hyper Fresh Premium of Zeolith dan hoor ik het graag.

Siemens KI81RADE0 vs KI51FSDD0 <-- Hyper Fresh Premium
Siemens GI81NACF0
Siemens SN63E800BE vs SN65Z800BE <-- Zeolith
Bora Puru
Quooker 3XBLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@Ghosty J Bedankt! Ik ga de volgende meerprijzen opvragen:

Siemens KI81RADE0 vs KI81FSDE0 <-- Hyper Fresh Premium
Siemens GI81NACF0
Siemens SN63E800BE vs SX65Z800BE<-- Zeolith + XL
Bora Puru
Quooker 3XBLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:06
Ladypurple schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat je hier niet heel veel verkeerd kan doen. Voldoende werkruimte, laden, alle apparatuur aanwezig...Ga niet wat verzinnen met eilanden ed. Lekker een woonkeuken. Over de indeling. Tja je kan wat schuiven door van de 80, 90 laden te maken, maar dan ga je links van je spoelbak inleveren... je kan de vaatwasser links van de spoel plaatsen, maar dan blokker je een hoge kast., vast allemaal over nagedacht. Ik zou in die hoekkast geen fancy dingen plannen, dit is een mooie plek voor bijv. een combi quooker of wat de toekomst qua energietransitie ons brengt.
Ik weet niet of ik je tekst goed begrijp. Bedoel je een 178 koel en 178 vries of daar een combi van?
Een 178 koelkast zeker doen. Ik heb even gegoogled naar een 178 vriezer en vraag me af of het bovenste deel klep is en waar laden beginnen.. oftewel, kan je daar in het bovenste deel goed bij.
Of je ook direct een koelvries in je bijkeuken moet plannen hangt denk ik van je huishouden af. Weet niet of het mogelijk is om een koelombouw te plaatsen die je als kast gebruikt en, mocht het nodig zijn, in gebruik te nemen voor een koelkast?
( het is een opzet voor je leidingen, maar kijk naar de draairichting van je hoge kasten)

Als je de keuze hebt voor afvoer naar buiten door de gevel heeft dat zeker voorkeur. Maar denk aan de haken en ogen voor je ventilatie, bouwbesluit ed, daar kan je op tweakers denk ik genoeg over vinden. Over de afzuigkap. Dit model bedekt het kookveld het beste, heeft naar mijn idee dus altijd voorkeur, maar kijk naar je/jullie lichaamslengte, zo’n ding kan vervelend in de weg zitten. In een open keuken zou ik zeker kijken naar een zo stil mogelijk model, bijv. Novy 7600
toon volledige bericht
Als het gewoon goed is dan is dat natuurlijk ook fijn om te horen. Dankje!

We hebben nog wat zitten schuiven en varieren wat betreft koel/vries. We denken nu een combi 178cm in de keuken. Een 178cm vriezer in de bijkeuken, en een tafelmodel koelkast onder het werkblad in de bijkeuken.
De extra koelkast is vooral voor "nood". Extra drinken of taart bij een verjaardag, een ovenschaal, een soeppan.. dat soort dingen. De vriezer is meer voor continu opslag. Broden, maaltijden, dat soort dingen.

Ventilatie naar buiten heb ik gecategoriseerd als "uitdaging voor de bouwer" :D
Ik snap dat het alles wat complexer maakt, maar luchtkwaliteit is voor ons essentieel. We hebben nu ook een Novy. Die vind ik wel echt geweldig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 13:06
Even over de merken die ik in apparatenlijstjes zie. Klopt deze indruk een beetje?

- Siemens: Die zie ik het meest. Omdat Siemens qua prijs/kwaliteit vaak gunstig uitvalt, mede door de 40-50% korting op adviesprijs
- Bora: voor kookplaten en voor fans van afzuiging daarin (haha, fans en afzuiging)
- Liebherr: sterkste partij voor koel/vries
- Novy: krachtige/stille/efficiente afzuigkappen
- Quooker: voor kokenwaterkranen de "default"

[ Voor 5% gewijzigd door Karp op 22-07-2021 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:01
Die extra garantie bij x apparaten kan me gestolen worden. Repareren kan altijd, kost niet de wereld.
Puur gekozen dus voor wat ik wilde: Liebherr voor alles wat koud is, Atag en Bora voor alles wat heet is en Miele vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Streamz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Die extra garantie bij x apparaten kan me gestolen worden. Repareren kan altijd, kost niet de wereld.
Puur gekozen dus voor wat ik wilde: Liebherr voor alles wat koud is, Atag en Bora voor alles wat heet is en Miele vaatwasser.
De keuze voor specifiek een miele vaatwasser zie ik vaker voorbij komen. Ik heb nu een oudere bosch die meeverhuisd en het het prima doet maar ,gezien de leeftijd, niet nog tig jaar zal meegaan.
Wat is een sterk argument voor een miele? Indeling, drogen, geluid? En het prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:01
Kwaliteit. Bijv de manden. Heb hiervoor een Samsung gehad, die begon na een jaar al te roesten. Manden zijn ook steviger. Indeling is goed, geluidsniveau is laag. En dat is erg belangrijk.

O, en maakt goed schoon. Ook niet onbelangrijk.

"Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd." Geldt voor de gehele keuken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bij Siemens/Bosch ben ik redelijk wegwijs wat betreft keuken apparatuur.
Welke types/series moet ik bij Liebherr voor koel en vrieskasten aanhouden als goed qua features/kwaliteit?
Hanteert te keukenverkoper een gemiddeld kortingspercentage bij Liebherr, zoals BSH minimaal 40% verwacht mag worden?

[ Voor 40% gewijzigd door Source90 op 22-07-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 07:59

Shunt

Boe

Ladypurple schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:37:
[...]

De keuze voor specifiek een miele vaatwasser zie ik vaker voorbij komen. Ik heb nu een oudere bosch die meeverhuisd en het het prima doet maar ,gezien de leeftijd, niet nog tig jaar zal meegaan.
Wat is een sterk argument voor een miele? Indeling, drogen, geluid? En het prijsverschil?
Onze oude keuken (voordat ik hem er uit gehaald heb) had een instap miele vaatwasser (wel met besteklade).
Dit was een mooi model deed het goed alleen er zaten niet echt speciale features op.
De grotere broertjes van deze vaatwasser (dus meer high end) hebben super de luxe speciale mandjes die je op verschillende standjes kunt zetten en die zijn echt wel een klasse apart naast de bosh / siemens spullen.
Qua schoonmaken / drogen zal het elkaar allemaal niet zo ontlopen volgens mij zijn daar ook best wel wat testen over te vinden op de consumentenbond.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Source90 De korting is wel wat minder. De prijzen die ik een paar maanden geleden heb opgevraagd. Inmiddels zijn de modellen alweer vernieuwd maar het geeft je een idee:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 12:43
praliwi schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:41:
Deze nuttige hoek op Tweakers ontdekt! Heb me al flink ingelezen in alle topics; we hebben namelijk een kavel in optie (waar een 2 onder 1 kap op gebouwd kan worden) en zijn er zo'n beetje uit met een aannemer. Nu zijn we al aan het uitzoeken wat voor een keukenindeling ons fijn lijkt.

We zijn al bij een fijn keukenbedrijf geweest, daar is eigenlijk uitgewerkt wat ons ook een handige indeling leek.

- 1e kast bevat een nis met uittrekbare lade voor o.a. blender en broodrooster. En verder planken boven en lades onder.
- Eiland is 120x250 cm.

Ik ben benieuwd of jullie nog onhandigheden zien qua indeling? Of een beter gebruik van de ruimte kunnen bedenken?

De keuken in de plattegrond hieronder was een impressie van de aannemer, niet precies wat nu voor ons is samengesteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
besef wel dat je een heel klein werkblad hebt. Waar is de ruimte voor keukenapparatuur/koffiezetapparaat/waterkoker?

Ik zou een langwerpige keuken tegen de muur met de buren als uitgangspunt nemen. De kastenwand zou ik zo laten of 90° draaien en op het kleine muurtje plaatsen. Afstand muur tot eiland is 265 - 90 tafel. Dan hou je 90 cm over van tafel tot muur/eiland. dat is niet heel veel, terwijl je geen kleine keuken hebt. Al met al ziet het er mooi uit, maar of het praktisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
praliwi schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:41:

- Eiland is 120x250 cm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Kijk naar de planning en de reacties daar op van @mrooding
Klopt het dat de hoek linksonder tot de deur naar de berging ongeveer 2 bij 3 is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kepCR7rmvW6ZhR1hFvNovjuT10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oBKpqn9Yc41y2iYCQX93nFm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Ladypurple op 22-07-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Alic3 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:32:
@Source90 De korting is wel wat minder. De prijzen die ik een paar maanden geleden heb opgevraagd. Inmiddels zijn de modellen alweer vernieuwd maar het geeft je een idee:

***members only***
Veldkamp heeft betere prijzen.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ladypurple schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat de hogere modellen van BSH niet onderdoen van de Mieles. Zelf heb ik Siemens met Zeolith en dat is heel erg fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Karp schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:24:
Even over de merken die ik in apparatenlijstjes zie. Klopt deze indruk een beetje?

- Siemens: Die zie ik het meest. Omdat Siemens qua prijs/kwaliteit vaak gunstig uitvalt, mede door de 40-50% korting op adviesprijs
- Bora: voor kookplaten en voor fans van afzuiging daarin (haha, fans en afzuiging)
- Liebherr: sterkste partij voor koel/vries
- Novy: krachtige/stille/efficiente afzuigkappen
- Quooker: voor kokenwaterkranen de "default"
Bora noemen ze apple effect.. het is ook beetje hebbeding.. Er zijn ook platen van andere merken die beslist niet onderdoen van Bora (ik lees veel goeds over oa Novy maar ook Siemens en Miele )

Siemens en Bosch zie je veel in de keukenzaken, en Miele. Merken als Neff (ook van BSH) dan weer stuk minder.. Ik ben de afgelopen weken in 3 zaken geweest. 1 had bijna alle merken wel staan de overige 2 een selectie van 2 / 3 merken.

Ik zit nu in proces van apparatuur kiezen voor de toekomstige keuken maar heb het meeste gehad aan bezoeken van de Inspriatiehuizen van Bosch/Siemens/Neff en Miele center in Vianen. Daar staat alles werkend en krijg je gericht advies. Dat is denk ik wel een tip die ik mensen wil geven. Ga naar die centra's toe waar ze alles hebben van 1 merk en ga daar eens rond snuffelen. Kost je een halve dag maar het leverde mij echt veel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Dit staat in mijn offerte.
SX65Z800BE 879,-
KI81RADE0 724,28
battler schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:16:
@Ghosty J Bedankt! Ik ga de volgende meerprijzen opvragen:

Siemens KI81RADE0 vs KI81FSDE0 <-- Hyper Fresh Premium
Siemens GI81NACF0
Siemens SN63E800BE vs SX65Z800BE<-- Zeolith + XL
Bora Puru
Quooker 3XBLK

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Bora noemen ze apple effect.. het is ook beetje hebbeding.. Er zijn ook platen van andere merken die beslist niet onderdoen van Bora (ik lees veel goeds over oa Novy maar ook Siemens en Miele )
De Consumentenbond heeft nu ook inductieplaten met afzuiging getest (eind juni 2021).

Members only: Conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Peacefield78 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:29:
[...]

De Consumentenbond heeft nu ook inductieplaten met afzuiging getest (eind juni 2021).

***members only***
En novy is niet getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

***members only***
Beetje jammer dat ze niet de moeite hebben genomen om wat prijzen op te vragen dan. Volgens Bora heb je minder last van het geluid, omdat het van onder komt ipv van boven bij een traditionele afzuigkap. Had wel willen weten of daar iets van waar is door een onafhankelijke partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
@Z___Z Prijzen zijn ook wel heel moment gebonden natuurlijk dus dat vind ik niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Roos79 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:43:
@Z___Z Prijzen zijn ook wel heel moment gebonden natuurlijk dus dat vind ik niet gek.
Dat is waar, maar goed de test zelf is ook moment gebonden natuurlijk. Als je zegt dat de iPhone 12 beste koop is in de categorie smartphone 2021, en de prijs is in 2022 lager, dan zegt dat ook niets over het oordeel dat in 2021 uitgesproken is.

Ze hadden ook uitspraak kunnen doen op basis van de adviesprijs. Zou de marketing strategie van BSH misschien aanpassen als alle consumentenorganisaties dit deden en BSH daar op prijs/kwaliteit altijd laag scoren door de hoge "adviesprijs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
En hoe serieus moet je oordeel nemen over de kwaliteit van de inductie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-07-2024
Hallo allemaal,

Wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft welke nog gebouwd moet worden. We zitten nu te dubben wat te doen met de indeling van de keuken. In principe kunnen we deze plaatsen waar en hoe we deze willen echter zitten de aansluitingen standaard in de linkerhoek (zie tekening). De fysieke afspraak met de keukenboeren moeten nog plaatsvinden staan wel een aantal ingepland.

De wens is een keuken met eiland met een barretje eraan vast. Gezien de tekening en afmetingen zal dit praktisch onmogelijk worden in de linkerhoek. Budget is plus/min €15K. Denkende aan een Hacker,Nobilia,Beda,Bruynzeel.

Graag zou ik jullie meningen willen horen, waar dan wel ? Of kiezen voor een L opstelling en het hele eiland idee laten varen. Persoonlijk dacht ik waarom niet in het midden van de kamer, de wand met apparatuur aan de rechterzijde en het eiland in het verlengde van de woonkamer. Het liefst neem ik een afzuiging naar buiten toe. Wanneer je de keuken ín de woonkamer plaatst zal het plafond daar dus verlaagd moeten worden etc.

Ontzettend benieuwd naar de meningen van iedereen. :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwdsLzGmuYLrLWggS6qf8FN9kZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uid6jGhTJvwZn8gHLalqYqNQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
DCSNEEK schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:53:
Hallo allemaal,

Wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft welke nog gebouwd moet worden. We zitten nu te dubben wat te doen met de indeling van de keuken. In principe kunnen we deze plaatsen waar en hoe we deze willen echter zitten de aansluitingen standaard in de linkerhoek (zie tekening). De fysieke afspraak met de keukenboeren moeten nog plaatsvinden staan wel een aantal ingepland.

De wens is een keuken met eiland met een barretje eraan vast. Gezien de tekening en afmetingen zal dit praktisch onmogelijk worden in de linkerhoek. Budget is plus/min €15K. Denkende aan een Hacker,Nobilia,Beda,Bruynzeel.

Graag zou ik jullie meningen willen horen, waar dan wel ? Of kiezen voor een L opstelling en het hele eiland idee laten varen. Persoonlijk dacht ik waarom niet in het midden van de kamer, de wand met apparatuur aan de rechterzijde en het eiland in het verlengde van de woonkamer. Het liefst neem ik een afzuiging naar buiten toe. Wanneer je de keuken ín de woonkamer plaatst zal het plafond daar dus verlaagd moeten worden etc.

Ontzettend benieuwd naar de meningen van iedereen. :) [Afbeelding]
Zou je meer maten kunnen geven linksonder breedtes van en tussen ramen. Totale lengte is bijna 11 mtr? Hoe ziet het trappenhuis er uit? Maten? Open, kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:30
Hallo allemaal,

Dit is toch de manier om de creativiteit van de keukenboeren te testen.

Gom die keuken weg, zet alle afmetingen er bij en doe een paar zaken, een goedkope, een middenklasse en eentje bovenaan het gamma. Je zou zelfs bij Ikea eens een voorstel kunnen laten maken.
Spreek geen budget uit, en laat ze eerst maar eens een concept op papier zetten op basis van een paar wensen. Hang de complete noob uit, en vraag voor welke prijsrange ze iets kunnen betekenen.

En dan ga je in detail verder.

De tijd speelt in je voordeel, dus gebruik die.
En zorg er ondertussen voor dat je geen meerprijs betaalt aan de bouwfirma om een stopcontact een meter verder te zetten…..

Mijn mening, ik zou de hoek waar nu de keuken staat gebruiken als speelhoek of bureel, en aan de rechterzijde een kastenwand zetten met oven, koelkast en een afwasdeel, en dan een kookeiland in de lengte zetten. Een barretje ben ik geen fan van, maar het kan zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 22-07-2021 20:44 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 20:18
[...]

***members only***
Welke apparaten zijn wel getest?
Toevallig ook de Miele ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb al even het topic doorgezocht, maar kan helaas weinig vinden op ervaring met het merk Brigitte.

Wij hebben bij Reddy keukens een ontwerp/offerte laten maken en zijn benieuwd hoe Brigitte zich verhoudt tegenover bijvoorbeeld Systemat? Het enige wat ik kan vinden is dat ze beide Duits zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:16:
Ik heb al even het topic doorgezocht, maar kan helaas weinig vinden op ervaring met het merk Brigitte.

Wij hebben bij Reddy keukens een ontwerp/offerte laten maken en zijn benieuwd hoe Brigitte zich verhoudt tegenover bijvoorbeeld Systemat? Het enige wat ik kan vinden is dat ze beide Duits zijn.
Niet vergelijkbaar
https://www.kuechen-forum.de/vergleichen/?id=367,181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Ik zou de keuken verplaatsen naar achter de deur.(naast de wc) Deur en lichtschakelaars laten omzetten.
Waar nu de keuken is getekend een eethoek maken. Dan kan je een mooie keuken met kookeiland aan de andere kant maken.
Hallo allemaal,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
Wat jij voorstelt ga ik ook doen alleen ik denk ik wil de creativiteit van het Forum ook wel eens horen 😉

Vwb het verplaatsen vsn een stopcontact doet de aannemer geen concessies ben ik bang. Verplaatsen kost €60,- een loze leiding onbedraad €190,- 😒

Ik weet ook niet wat de keukenboeren hierin kunnen betekenen, kun je dit soort dingen “bedingen” in de aanschaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
Ladypurple schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Zou je meer maten kunnen geven linksonder breedtes van en tussen ramen. Totale lengte is bijna 11 mtr? Hoe ziet het trappenhuis er uit? Maten? Open, kast?
Totale lengte is inderdaad zo’n 11 meter. De schaal op de tekening is 1:50. Exacte maten vwb de ramen etc staan inderdaad niet in de tekening. Ik zal dit nog even na moeten meten op de schaaltekening.

De trap zelf is dicht, en dat vlak op de tekening is de trapkast hier komt een deur in aan de kopse kant (woonkamerzijde zegmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
Ghosty J schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:22:
Ik zou de keuken verplaatsen naar achter de deur.(naast de wc) Deur en lichtschakelaars laten omzetten.
Waar nu de keuken is getekend een eethoek maken. Dan kan je een mooie keuken met kookeiland aan de andere kant maken.

[...]
Dit is misschien ook nog wel een leuke optie, nog niet aan gedacht. Jij bedoelt dat de deur naar links gaat en dat je dan bij de “eethoek” naar binnenkomt ? Kan je het eens simpel uittekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSNEEK
Tommie12 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:40:
[...]

Dit is toch de manier om de creativiteit van de keukenboeren te testen.

Gom die keuken weg, zet alle afmetingen er bij en doe een paar zaken, een goedkope, een middenklasse en eentje bovenaan het gamma. Je zou zelfs bij Ikea eens een voorstel kunnen laten maken.
Spreek geen budget uit, en laat ze eerst maar eens een concept op papier zetten op basis van een paar wensen. Hang de complete noob uit, en vraag voor welke prijsrange ze iets kunnen betekenen.

En dan ga je in detail verder.

De tijd speelt in je voordeel, dus gebruik die.
En zorg er ondertussen voor dat je geen meerprijs betaalt aan de bouwfirma om een stopcontact een meter verder te zetten…..

Mijn mening, ik zou de hoek waar nu de keuken staat gebruiken als speelhoek of bureel, en aan de rechterzijde een kastenwand zetten met oven, koelkast en een afwasdeel, en dan een kookeiland in de lengte zetten. Een barretje ben ik geen fan van, maar het kan zeker.
toon volledige bericht
Het wordt ook niet een echte bar 😂 meer het idee de kopse zijde van het eiland die wat oversteekt met twee of vier mooie barstoelen eraan.

Ik dacht alleen dat de looproutes dan wat smal worden tussen de trap en het eiland 🤷🏻‍♂️ Of denk ik nu verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bedankt, al zegt een enkele (oudere) review natuurlijk niet direct zoveel.

Zelf nog dit gevonden: https://www.keukenatlas.n...details/brigitte-keukens/

Zijn er hier nog mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
DCSNEEK schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 00:04:
[...]

Totale lengte is inderdaad zo’n 11 meter. De schaal op de tekening is 1:50. Exacte maten vwb de ramen etc staan inderdaad niet in de tekening. Ik zal dit nog even na moeten meten op de schaaltekening.

De trap zelf is dicht, en dat vlak op de tekening is de trapkast hier komt een deur in aan de kopse kant (woonkamerzijde zegmaar)
Maten staan toch in het plaatje? Afstand muur gangdeur tot achtergevel is 9730mm. Met deze schaal is de nis waar de keuken (aan de zijde met de spoelbak en koelkast) nu zit 85 cm diep.

Muur met de deur naar de gang is ongeveer 2.60m. Daar kan je niet zoveel, zelfs als je de deur naar links verhuisd in die muur. Alternatief is die deur de hoek om zetten, waar nu de koelkast zit. Dan kan je een kastenwand daar kwijt met eiland er tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29
Hertog_Martin schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:08:
Pff keuken vandaag geleverd (Faber), is het werkblad niet de goede en oven ook verkeerd. Vaatwasser ook ander type nummer maar lijkt redelijk hetzelfde nog, de oven is echt twee klassen minder.
Update, fout zat bij leverancier en de goede komt later, maar zal even duren.

Groter issue is dat na installatie opviel dat de keuken vrij laag is. Blijkt 93cm terwijl we uitgebreid 96 besproken hadden in de winkel. Wordt als goed is ook aangepast maar moet eerst de keuken weer deels uit elkaar, niet echt fijn idee, voelt 't al beetje tweedehands.

Verder is er maar 8cm vrij voor bevestigen barblad van 46cm breed, dat gaat denk ik niet lukken zonder steunen, hoe hebben anderen dat hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Bedankt, al zegt een enkele (oudere) review natuurlijk niet direct zoveel.

Zelf nog dit gevonden: https://www.keukenatlas.n...details/brigitte-keukens/

Zijn er hier nog mensen met ervaring?
https://www.kuechen-forum...rigitte-kuechen-ok.42759/
Kort: vorig jaar ? Faillissement aangevraagd en doorstart gemaakt. Gebruikt ondertussen legrabox (=goed) en moet prijstechnisch onder ballerina liggen. Kwaliteit zou goed zijn.

Over laden
https://www.kuechen-forum....21069/page-2#post-487231Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sb8eDoZmuC-3PVBOXDtqCUqJpHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXKaxr5BkWZuF9gCldQOv5c2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
loeberce schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Maten staan toch in het plaatje? Afstand muur gangdeur tot achtergevel is 9730mm. Met deze schaal is de nis waar de keuken (aan de zijde met de spoelbak en koelkast) nu zit 85 cm diep.

Muur met de deur naar de gang is ongeveer 2.60m. Daar kan je niet zoveel, zelfs als je de deur naar links verhuisd in die muur. Alternatief is die deur de hoek om zetten, waar nu de koelkast zit. Dan kan je een kastenwand daar kwijt met eiland er tegenover.
Je krijgt meer reacties als je het een lezer makkelijk maakt. Dus belangrijke maten aangeven en foto’s en tekeningen zoveel mogelijk vanuit dezelfde richting afbeelden. Als ik op schaal wat uit moet zoeken ipv in een oogopslag zien of het kastje net wel of niet past.... haak ik af.
Handig zou ook zijn dat niet alleen een keuken maar ook de te plaatsen meubels en looproutes naar andere ruimten meegenomen wordt. ( heel mooi, renders met een ruimtelijke keuken waar dan de tafel gemakshalve vergeten wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Ladypurple schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Je krijgt meer reacties als je het een lezer makkelijk maakt. Dus belangrijke maten aangeven en foto’s en tekeningen zoveel mogelijk vanuit dezelfde richting afbeelden. Als ik op schaal wat uit moet zoeken ipv in een oogopslag zien of het kastje net wel of niet past.... haak ik af.
Handig zou ook zijn dat niet alleen een keuken maar ook de te plaatsen meubels en looproutes naar andere ruimten meegenomen wordt. ( heel mooi, renders met een ruimtelijke keuken waar dan de tafel gemakshalve vergeten wordt).
Ik reageer op de oorspronkelijke vraagsteller; mij moet je dus niet hebben maar @DCSNEEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Oh fijn, Dus niet elke Blum is een top product.... :|
Pagina: 1 ... 252 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1