Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
G7B schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Of je kan hem onder een raam plaatsen, geeft ook meer mogelijkheden
Dan moet het budget omhoog, zodat ik ook een raam in de keuken kan laten plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
@tomcool en @Stalensnuitje kijk anders eens in het Bora topic hier op Tweakers. https://gathering.tweaker...message/68328920#68328920
Verder wel eens met Barry wij spoelen het vetfilter om de dag of elke dag even af onder de hete kraan en zo nu en dan gaat die de vaatwasser in. Boven de Bora hebben we bovenkasten omdat we veel kastruimte wilden een andere optie was plankjes of niks. Vergeleken met een afzuigkap ruik je veel minder eetlucht omdat de kookdampen en lucht dichter bij het filter zit. Een traditionele kap kan nog zo hard zuigen er komt altijd vettigheid naar boven dat is nu bij de Bora niet meer zo.
Wij hebben recirculatie omdat de afvoer bij ons oud en lang was. Zoals Barry zegt gaat de slurf door de kast en zijn de plinten over de hele lengte een stuk ingekort. Zie je niks van je voelt wel de lucht langs je benen gaan nu in de zomer met korte broek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:20
Eerder in dit topic aangegeven dat wij aan het kijken waren voor een keuken in een nog te bouwen woning. Uiteindelijk vorige week de handtekening gezet. Nu krijgen wij echter deze week een mail dat de bladleverancier het niet aandurft om het blad tegelijk met de keuken te plaatsen. Dit in verband met de U-vorm waardoor het blad tussen twee muren komt. De bladleverancier en de keukenleverancier stellen daarom nu voor om tijdelijk een noodblad te leggen, zodat wij in de tussentijd wel kunnen koken en spoelen. Echter geven zij ook aan dat hier wel kosten voor de aankoop van dit noodblad en achterwanden aan verbonden zijn. En die rekenen zij weer door in onze order.

Is dit een normale gang van zaken? Naar onze mening zou hier voor ons geen extra kosten aan verbonden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
Daffie85 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:55:
Eerder in dit topic aangegeven dat wij aan het kijken waren voor een keuken in een nog te bouwen woning. Uiteindelijk vorige week de handtekening gezet. Nu krijgen wij echter deze week een mail dat de bladleverancier het niet aandurft om het blad tegelijk met de keuken te plaatsen. Dit in verband met de U-vorm waardoor het blad tussen twee muren komt. De bladleverancier en de keukenleverancier stellen daarom nu voor om tijdelijk een noodblad te leggen, zodat wij in de tussentijd wel kunnen koken en spoelen. Echter geven zij ook aan dat hier wel kosten voor de aankoop van dit noodblad en achterwanden aan verbonden zijn. En die rekenen zij weer door in onze order.

Is dit een normale gang van zaken? Naar onze mening zou hier voor ons geen extra kosten aan verbonden moeten zijn.
Hier een L met een hoek er uit. Het stenen blad moet dus ergens tussen geschoven worden. Als de stucadoor klaar is moeten we nog een keer een afspraak maken voor een extra meting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Is de algemene consensus hier dat Bora het qua inductiekookplaat met afzuiging het beste voor elkaar heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ykev schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:36:
Is de algemene consensus hier dat Bora het qua inductiekookplaat met afzuiging het beste voor elkaar heeft?
Zeker :Y Paar posts hierboven nog wat argumenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Goedemorgen,

Ook hier bezig met een nieuw te bouwen woning en het uitzoeken van een keuken. Hieronder impressie van de keuken die naar onze smaak is. Hieronder apparatenlijst en offerte prijs van keukenloods. Dit is inclusief montage.

Merk: PROLINE
Uitv.: MP 5004 Donkergroen Ultramat
Greep: 982 Zwart "M"
Korpus: 3160 Statusgrijs Pearl
Zichtz: 3160 Statusgrijs Pearl
Hoogte: 972mm
Lade: Protech Antraciet
Plint: 5002 Donkergroen ML (h=192mm)
Blad: Paco Classico Grain HX1 12mm

2 Siemens koelvries/184+85 ****ltr/F/sleepdeur 90W 3LADEN
1 CM836GNB6 Siemens combi-oven/900Watt/45ltr/klepdeur 3,65kWatt Zwart
1 HB835GTB1 Siemens multifunctie solo-oven/klep Aansluitwaarde 3,65kWatt
1 22XBLK Quooker/COMBI22 E/Kraan Flex/handdouche Aansluitwaarde 2,2kWatt
1 SX63HX60CN Siemens volgeintegreerde vaatwasser/44dB/A+ Aansluitwaarde 2,4kWatt/h MAXILINE
1 PURU Bora inductiekookplaat/76cm/4p/afzuiger Aanslw. 7,6kWatt/RECIRCULATIE

Dit in combinatie met de keuken komt uit op 19.250 Euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYmrMT5f1kptxjb0xLM4txBFWXs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dfTk9HN4HKRfE3qfxb3GzZfa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8ClZbv2RFem5HdMYm17eR7_9n8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I4eKaEFBVJIk5MnjffNJDLwY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xny3RGtEJR3q9QcYcZ7im_iplQw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZHAmJldLL81ZVBmfULfJaWrg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naJLau4laXNO16crnlZJXyUH3Ws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1Mx6rHcUw5Tyb5PFC1QXy6nJ.jpg?f=user_large

Tafel wordt een ovalen tafel van ongeveer 2.50x 90 en komt haaks op de keuken, de erker in.

Ons budget is ongeveer 20K en zoals ie nu staat valt dat binnen budget.
Nu hebben we nog een offerte aanvraag lopen. Maar mijn vraag is zal het nog lonen om nog meer offertes te gaan opvragen of is deze prijs al redelijk scherp?

[ Voor 27% gewijzigd door Gri77ie op 11-08-2021 11:54 . Reden: aanvulling ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25

Lijkt me een probleem van de leverancier en kan me niet voorstellen dat ze dit bij iedereen zo doen. Of leveren ze alleen eilanden? Hier hebben ze een composieten blad geplaatst in een L keuken En de keuken is voor het stucwerk ingemeten, ik had voor de zekerheid de aannnemer/stuccer nog even met de laser de muren laten meten na het stuccen omdat er tegels etc af moesten en er toen pas stucwerk op kon.
Maar dat kwam aardig overeen met wat de keukenleverancier had ingemeten. Bladen hebben ze ter plekke iets ingekort omdat ze altijd marge ouden/erg strak inmeten. Ja dat is een k** werk en stoffig dus laat ze dat lekker buiten doen ;) maar zijn ze wel gewend. Ik ga ervan uit dat las het niet gelukt was ik een 'gratis' noodblad had gekregen. Achterwand (Aluminium Bokmerk) zelfde verhaal is pas na het blad plaasten en kasten gehangen waren ingemeten zodat het precies zou passen moesten wat kleine dingen weg schaven bij plaasten omdat het altijd een paar mm scheelt hier en daar.
@Ykev alleen ervaring met Bora maar die is goed keukenleverancier had ook Mile/Siemens etc. maar gaf voorkeur aan Bora ivm gemak en hun voorsprong in de afzuig techniek. Kan en marge verhaal zijn geweest dat weet ik niet maar omdat de onafhankelijke aannemer ook Bora en de Quooker adviseerde voor deze 2 duurdere opties gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Gri77ie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:24:
Goedemorgen,

Ook hier bezig met een nieuw te bouwen woning en het uitzoeken van een keuken. Hieronder impressie van de keuken die naar onze smaak is. Hieronder apparatenlijst en offerte prijs van keukenloods. Dit is inclusief montage.

1 SX63HX60CN Siemens volgeintegreerde vaatwasser/44dB/A+ Aansluitwaarde 2,4kWatt/h MAXILINE

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu hebben we nog een offerte aanvraag lopen. Maar mijn vraag is zal het nog lonen om nog meer offertes te gaan opvragen of is deze prijs al redelijk scherp?
Je vermeldt niet welke keuken en blad. Het eiland is te klein, je hebt geen werkruimte. Hoe ziet de totale ruimte er uit, maten en plek eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Je vermeldt niet welke keuken en blad. Het eiland is te klein, je hebt geen werkruimte. Hoe ziet de totale ruimte er uit, maten en plek eettafel.
Dank voor de feedback. Post ga ik aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 09:38
Goedemorgen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou de opstelling vooral even uitzetten met dozen oid. De doorloop van 95cm vind ik zelf erg krap. Dat zal je echt even moeten testen.

Mbt prijs, wat is de prijs per categorie? Blad, apparatuur en kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

colvano schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Ik zou de opstelling vooral even uitzetten met dozen oid. De doorloop van 95cm vind ik zelf erg krap. Dat zal je echt even moeten testen.

Mbt prijs, wat is de prijs per categorie? Blad, apparatuur en kasten.
Dank je wel !

Doorloop is inderdaad niet heel ruim en kan nog naar maximaal 105cm. Die speling hebben we. De prijs per categorie is niet gespecificeerd helaas. Daar kan ik nog achteraan mailen om te vragen of deze gespecificeerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
casd18 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Why? Kan nergens vinden dat die kwalitatief beter zouden zijn. Daarnaast is de Quooker niet in die kleur te krijgen.
Kun je niet beter voor een andere kleur wasbak en kraan gaan? Op de eer foto oogt het nogal druk. De kasten blauw met hout accent is prachtig. Het blad is niet echt mijn smaak maar combineert wel mooi.. Die wasbak past echter nergens echt goed bij? Maak je hem RVS dan past hij beter bij het blad en het blauw denk ik.

Moet de lage zijkant grijs zijn ipv blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Heeft iemand wat meer zicht hoe veel een Bora ongeveer kost? Momenteel hebben wij in ons advies een Neff T48TD7BN2 kookplaat met afzuiging van 3500,-.

Optisch lijkt deze het meest op een Bora Classic 2.0. Echter is een concrete prijs nauwelijks te vinden gezien het een modulair systeem is. Volgens mij is deze met standaard velden al te duur?

En is een Xpure met een cirkelvormige afzuiging wel vergelijkbaar met de Neff qua prijs maar een betere kookplaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Goedemorgen,

Merk: PROLINE
Uitv.: MP 5004 Donkergroen Ultramat
Greep: 982 Zwart "M"
Korpus: 3160 Statusgrijs Pearl
Zichtz: 3160 Statusgrijs Pearl
Hoogte: 972mm
Lade: Protech Antraciet
Plint: 5002 Donkergroen ML (h=192mm)
Blad: Paco Classico Grain HX1 12mm

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tafel wordt een ovalen tafel van ongeveer 2.50x 90 en komt haaks op de keuken, de erker in.

Met 19 ! Cm staat de keuken flink op poten. Vraag je af of je dat mooi vindt. Veel keukens hebben een ongeveer 13 raster en kunnen soms ook 91 leveren...., maar dan heb je geen plint :( . Ballerina levert ook half in 84.5 hoogte. Optie is een opgedikt blad ?
Kijk nog eens heel goed naar dat eiland. Ik denk dat je daar door weinig werkruimte spijt van krijgt. Optie om kook en spoel aan één wand en kasten aan de andere of kook en spoel splitsen tussen eiland en wand. Keukenloods =dmg. Lees er over. Als je onderhandelen kunt en leuk vindt.... of je loopt weg zoals ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elca
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12-2022
Update keukensegmenten:
(graag toevoegen aan beginpost)

Top segment:
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Varenna
• Boffi
• Dada

Hoog segment:
• Eggersmann
• Systemat
• Next125
• Rational
• Leicht
• Zeyko

Midden segment:
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller C2
• Rotpunkt
• Schmidt
• Nobilia
• Siematic (tenzij je een oude hebt, sinds ze een doorstart gemaakt hebben geen hoog segment meer)
• Tristar
• Beda
• Beeck
• Mereno
• Riverdale
• Schroder
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat

Laag segment:
• IKEA
• Bruynzeel
• Alno (staan onder curatele, proberen een doorstart te maken)
• Schuller C1
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg

Deze is van 2017.
Geldt dat ook voor anno 2021?

Ook wij zijn op zoek naar een vervangende keuken. Die van ons zijn 28 jaar oud en merk Goldreif.
Nog steeds heel goed. Maar we willen vloerverwarming aanleggen en dan maar ook de keuken vervangen.
We hebben gekeken en gesproken bij verschillende keukenboeren.
Wij hebben nu 3 merken op het oog: Hacker Systemat V 224, Beckermann en Leicht.

Merk Beckerman staat niet op de lijst, onder welk segment staat Beckermann. Ik vind zo weinig review en ervaringen terug op het internet over Beckermann.

Welke van de merken zijn kwalitatief goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:40:
[...]

Met 19 ! Cm staat de keuken flink op poten. Vraag je af of je dat mooi vindt. Veel keukens hebben een ongeveer 13 raster en kunnen soms ook 91 leveren...., maar dan heb je geen plint :( . Ballerina levert ook half in 84.5 hoogte. Optie is een opgedikt blad ?
Kijk nog eens heel goed naar dat eiland. Ik denk dat je daar door weinig werkruimte spijt van krijgt. Optie om kook en spoel aan één wand en kasten aan de andere of kook en spoel splitsen tussen eiland en wand. Keukenloods =dmg. Lees er over. Als je onderhandelen kunt en leuk vindt.... of je loopt weg zoals ik.
Dank je voor de feedback. De keuzes van het formaat van het eiland is redelijk bewust.
We hebben nu een eiland met een kant tegen de muur. Die is 120x260 en vinden we eigenlijk te groot. Qua werkruimte hebben we nu nog niet ervaren dat we ruimte te kort hebben. De hoogte van de plint ga ik nog terugkoppelen. Was mij nog niet opgevallen. Voor wat betreft het onderhandelen dat is nog wel een goede. Ik vind dat niet erg en als het niks wordt dan kunnen we altijd nog weglopen.

Dank voor de feedback.

[ Voor 0% gewijzigd door Gri77ie op 11-08-2021 13:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 12:56
Gri77ie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Dank je voor de feedback. De keuzes van het formaat van het eiland is redelijk bewust.
We hebben nu een eiland met een kant tegen de muur. Die is 120x340 en vinden we eigenlijk te groot. Qua werkruimte hebben we nu nog niet ervaren dat we ruimte te kort hebben. De hoogte van de plint ga ik nog terugkoppelen. Was mij nog niet opgevallen. Voor wat betreft het onderhandelen dat is nog wel een goede. Ik vind dat niet erg en als het niks wordt dan kunnen we altijd nog weglopen.

Dank voor de feedback.
Ben ook bezig met een keuken. Ons eiland is 240x120 cm incl. spoelbak en kookplaat. Meer werkruimte dan we nu hebben, dus prima. Ook veel voorbeeldopstellingen in keukenzaken gezien met deze afmetingen, lijkt me helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 12:56
Tijdens een gesprek met een keukenzaak werd ik erop gewezen dat onze wens (composiet blad 12mm dik) niet handig is i.c.m. lades van 80 cm i.v.m. doorhangen van het blad. Zeker wanneer er spoelbak of kookplaat vol staat. Wat is jullie ervaring / mening? Men gaf aan de laatste 2 jaren enkel nog minimaal 20mm dik composiet te verkopen als werkblad namelijk.. vanwege aanhoudende klachten met doorbuiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:51
Nu krijgen wij echter deze week een mail dat de bladleverancier het niet aandurft om het blad tegelijk met de keuken te plaatsen. Dit in verband met de U-vorm waardoor het blad tussen twee muren komt. De bladleverancier en de keukenleverancier stellen daarom nu voor om tijdelijk een noodblad te leggen, zodat wij in de tussentijd wel kunnen koken en spoelen. Echter geven zij ook aan dat hier wel kosten voor de aankoop van dit noodblad en achterwanden aan verbonden zijn. En die rekenen zij weer door in onze order.
Ten eerste moet je, denk ik, blij zijn met deze keuze want dan krijg je iets dat past. Ook ben ons ligt het blad opgesloten, en is dat in het werk ingemeten. Maar wij woonden er nog niet.

Vraagt eerst eens hoelang het duurt en wat de kosten zijn. Het is - voor de installatie - meer werk. Als het van korte duur is kun je altijd iets met wat planken doen.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40

Zijn blad en keukenleverancier vanuit hetzelfde verkooppunt, of heb je ze beide separaat gekocht?
Indien dat laatste, dan zou ik zeggen akkoord.

Maar indien je de keuken compleet bij één aanspreek/verkooppunt gekocht hebben, dan is het toch echt hun 'probleem' indien ze je hier niet voor hadden ingelicht voordat je een krabbel gezet hebt.
Zij zitten nu met een risico en dit proberen ze bij jou in de schoenen te schuiven.

Dus ik zou de keuze bij de winkel leggen; of het blad plaatsen zoals afgesproken, maar als bij plaatsing het blad beschadigd raakt is het uiteraard hun verantwoordelijkheid. Als ze dat risico niet willen lopen staan ze vrij een noodblad neer te leggen, maar dat deze kosten niet voor jou zijn.

Wel even je koopcontract goed doorlezen en kijken wanneer de verantwoordelijkheid/eigendom van het blad overgaat van leverancier naar klant. Lijkt mij dat dit is bij oplevering, dus wanneer de keuken klaar is en jij voor akkoord getekend hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Flix20 op 11-08-2021 14:04 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 15:02
Vol belangstelling al een behoorlijke tijd meelezend in dit topic. Inmiddels zijn we ook druk zoekende naar een nieuwe keuken voor ons verbouwde huis. Na vele mogelijke opstellingen, bezoekjes aan keukenzaken, offertes etc. lijkt het nu deze kant op te gaan (opmerkingen, verbeterpunten, .. zijn altijd van harte welkom :) ):

Offerte (excl. montage)
Huidig offertebedrag19.200
Oorspronkelijk offertebedrag
Kasten
Apparatuur
Werkbladen
25.700
14.200
7.400
4.100

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dr1jXqqQnoaIep69iROK-HGG-sY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O9egRwqziAlkGwoQsLWwpcdX.png?f=fotoalbum_large

Kasten
Merk:Pronorm
Model:Proline LM (kasthoogte: 208/76,8cm)
Kleur front:5002 - matlak donkergroen (anti fingerprint)
Kleur binnenwerk:3160 - stratusgrijs pearl
Plint:Zwart (11,5cm)

Blad
Merk:TopLine
Model:SimaCore (opgedikt naar 6cm)
Kleur:5547T Statuario Matt
Afmetingen:180*65cm (spoel) / 240*110cm

Apparatuur
Stoomoven:AEG KSK998230T
Vaatwasmachine:AEG FSK52617P
Koelkast/vriesvak:AEG SFE818F1DS
KookplaatBora PURU
WijnkoelerHananto HOWKZ8271
Kokend waterkraanSelsiuz (copper)

Plattegrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3BRuJlVAYPkj2r96Udc91uSCKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LwZYRBryPvkmzMJnL7LsGDN3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8kSr8M03G4WJXokzBkg5MHprDg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GYZ179hCbvAYvOAWmTJmUCMy.png?f=user_large

Eiland 'binnenkant':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu6NQLN0eRVklhmb2s8R8wZ8ymY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kTb5SXFVguqWxd7zpMVPK1YZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
elca schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:10:
Update keukensegmenten:
(graag toevoegen aan beginpost)

Top segment:
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Varenna
• Boffi
• Dada

Hoog segment:
• Eggersmann
• Systemat
• Next125
• Rational
• Leicht
• Zeyko

Midden segment:
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller C2
• Rotpunkt
• Schmidt
• Nobilia
• Siematic (tenzij je een oude hebt, sinds ze een doorstart gemaakt hebben geen hoog segment meer)
• Tristar
• Beda
• Beeck
• Mereno
• Riverdale
• Schroder
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat

Laag segment:
• IKEA
• Bruynzeel
• Alno (staan onder curatele, proberen een doorstart te maken)
• Schuller C1
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg

Deze is van 2017.
Geldt dat ook voor anno 2021?

Ook wij zijn op zoek naar een vervangende keuken. Die van ons zijn 28 jaar oud en merk Goldreif.
Nog steeds heel goed. Maar we willen vloerverwarming aanleggen en dan maar ook de keuken vervangen.
We hebben gekeken en gesproken bij verschillende keukenboeren.
Wij hebben nu 3 merken op het oog: Hacker Systemat V 224, Beckermann en Leicht.

Merk Beckerman staat niet op de lijst, onder welk segment staat Beckermann. Ik vind zo weinig review en ervaringen terug op het internet over Beckermann.

Welke van de merken zijn kwalitatief goed?
https://www.kuechen-forum.de/kuechenhersteller/
Info wel controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Elviz83 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:14:
Vol belangstelling al een behoorlijke tijd meelezend in dit topic. Inmiddels zijn we ook druk zoekende naar een nieuwe keuken voor ons verbouwde huis. Na vele mogelijke opstellingen, bezoekjes aan keukenzaken, offertes etc. lijkt het nu deze kant op te gaan (opmerkingen, verbeterpunten, .. zijn altijd van harte welkom :) ):

Offerte (excl. montage)
Kasten
Apparatuur
Werkbladen
25.700
14.200
7.400
4.100

[Afbeelding]

Kasten

Blad

Apparatuur
KookplaatBora PURU

Plattegrond
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eiland 'binnenkant':
[Afbeelding]
Eerste indruk, ziet er doordacht uit. Je hebt een stopcontact op het blad? , misschien verplaatsen naar de korte kant van het eiland?. Als er ruimte is een andere kokendwaterkraan en net wat andere apparatuur? En vind de wijnkoeler afbreuk doen, heb je dat echt nodig. Plek voor koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 16:26

[Afbeelding]
Je kan nog overwegen om de kastdeuren aan de zichtzijde push to open te laten uitvoeren. Dan kunnen de grepen komen te vervallen. En daarbij de kastdeuren zelf tot 15mm van de vloer te laten lopen. Daarmee wordt het wat meer een meubel in plaats van een keukenblok - iets wat met het oog op de positie in de woning de moeite waard kan zijn..

edit: nu ik nog een keer kijk zie ik daar de wijnkoeler. Dan is bovenstaand idee misschien iets minder..

[ Voor 6% gewijzigd door Wanne-B88 op 11-08-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@Elviz83 Weet je zeker dat je een Selsiuz kraan wilt? En die wijnklimaatkast is 41dB. Er zijn stillere op de markt.

Mijn gevoel zegt verder dat je best veel betaalt voor budgetopties zoals weinig lades (veel gewone kasten als ik het goed zie), dat werkblad en gemiddeld apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-07 13:39
BasvanS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Kun je niet beter voor een andere kleur wasbak en kraan gaan? Op de eer foto oogt het nogal druk. De kasten blauw met hout accent is prachtig. Het blad is niet echt mijn smaak maar combineert wel mooi.. Die wasbak past echter nergens echt goed bij? Maak je hem RVS dan past hij beter bij het blad en het blauw denk ik.

Moet de lage zijkant grijs zijn ipv blauw?
Tot die conclusie waren we zelf inmiddels ook gekomen wordt RVS dus :) Blad is overigens niet 1:1 wat we gekozen hebben, dat is meer hoe die software hem heeft weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:20
Flix20 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Zijn blad en keukenleverancier vanuit hetzelfde verkooppunt, of heb je ze beide separaat gekocht?
Indien dat laatste, dan zou ik zeggen akkoord.

Maar indien je de keuken compleet bij één aanspreek/verkooppunt gekocht hebben, dan is het toch echt hun 'probleem' indien ze je hier niet voor hadden ingelicht voordat je een krabbel gezet hebt.
Zij zitten nu met een risico en dit proberen ze bij jou in de schoenen te schuiven.

Dus ik zou de keuze bij de winkel leggen; of het blad plaatsen zoals afgesproken, maar als bij plaatsing het blad beschadigd raakt is het uiteraard hun verantwoordelijkheid. Als ze dat risico niet willen lopen staan ze vrij een noodblad neer te leggen, maar dat deze kosten niet voor jou zijn.

Wel even je koopcontract goed doorlezen en kijken wanneer de verantwoordelijkheid/eigendom van het blad overgaat van leverancier naar klant. Lijkt mij dat dit is bij oplevering, dus wanneer de keuken klaar is en jij voor akkoord getekend hebt.
Het is één leverancier die tevens ook de projectleverancier is. Wat betekent dat zij dus ook de nultekening in bezit hebben.

Tevens geven zij aan dat het na het inmeten 14 dagen duurt om het blad te leveren. Logischerwijs gebeurt het inmeten volgens mij pas na de oplevering van de woning. Ook hebben wij waarschijnlijk wel twee weken nodig ivm stookprotocol, leggen vloeren, afwerken wanden etc, voordat de keuken geplaatst wordt. Lijkt mij dan ook tijd zat om in te meten en het werkblad tegelijk met de keuken op te leveren. Misschien een paar dagen later. Het nut van het noodblad zie ik dan ook niet in.

Dit icm de feedback van jullie, het feit dat dit tijdens de drie gesprekken niet is aangegeven en dat er in de koopovereenkomst niets over vermeld staat is voor mij voldoende om de extra kosten te weigeren. Bedankt voor jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
Juist de projectleverancier kan eerder bij de woning lijkt mij.
Ik had geregeld dat een 3e partij gewoon op een kijkdag kwam inmeten, ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 21:19
Hallo Tweakers,
Ook ik heb al heel veel nuttige informatie weten te verkrijgen, dankzij dit forum! Hierdoor ben ik redelijk goed voorbereid naar een aantal keukenzaken geweest en daar is een opstelling uitgekomen, welke ik graag met jullie wil delen. Alle opties staan nog open, dus graag hoor ik jullie feedback en ideeën over de door ons gemaakte keuzes.

Kasten
Merk: Pronorm
Model: Y-MP line
Fronttype: Matlak ultramat (099)
Frontkleur 1: zwart ultramat (542)
Kleur binnenzijde korpus: stratusgrijs pearl (3160)

Langezijde
- 2x Lade kast met binnenlade 90cm
- 1x front vaatwasser 60cm
- 1x spoelkast met deuren (geen lades) 90 cm

Kortezijde
- 2x hoge kast 60cm
- 1x lade kast 120cm

Blad
Merk: Dekker - Evora Ceramics | Calacatta Green of Dekker - Evora Ceramics | Spectacle
Materiaal: keramiek
Bladdikte: 2cm
Afmeting korte zijde: 129 x 60 cm
Afmeting lange zijde: 300 x 60 cm + 55,6 x 60 cm

Apparatuur
Wijnkoeler van 30cm
Kookplaat met afzuiging
Vaatwasser
Kokendwaterkraan
Koelkast hoog 178cm
Vriezer 90cm
1 combi-oven

Ik wil nog naar de verschillende experience centers gaan, om een keus te kunnen maken uit de verschillende merken en modellen. Ook wordt woning pas over 1,5 jaar opgeleverd en wil ik liever afwachten wat voor nieuwe apparatuur er volgend jaar beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Qa28_GR8t2P72Y_g5Sgczv6P68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chnFlCzn8M4lcIDU3eTIwrbv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSbbW8jM1K-9cRawS5WaKhR_w5I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLLsu28l1Ml1X0NRrVitQCJj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1snNP8w-RSM1Z4BkCWNxDVt451g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U380x66DZtT7VBxtaatSMy3y.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoU69nQlMNIEpTkSSGNSY1qO2Lg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9EJMj5hp3v8zDkZAzchafEU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7paYv7nqfnG3Cby3ZHheoLk69k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vlXf3aUQaaQYUjHoIL5OE3gA.png?f=fotoalbum_large

Vragen

- Wat denken jullie over de indeling? Is dit het meest praktisch?

- De bladdiepte is nu 60cm. Wat denken jullie over het verdiepen van het werkblad naar 65 of 70 cm? We overwegen om het blad (van de kookplaat zijde) iets dieper te maken, voor extra werkruimte.

- Een bladdikte van 2cm, te dun?

- Na een langgesprek met een keukenadviseur, met wie we de beste klik hadden, werd ons uiteindelijk geadviseerd om de apparatuur ergens anders te kopen. Dit omdat de zij weinig/geen winst maken op de apparatuur, waardoor de gehele marge van de keuken daalt. Bij het aanschaffen van de keuken, zonder apparatuur, wordt dus procentueel meer marge gemaakt, waardoor een hoger kortingspercentage toegepast zou kunnen worden.
Het klinkt als een aannemelijk verhaal en ik vind het ook geen probleem om zelf mijn apparatuur ergens anders uit te zoeken.
Hoe denken jullie hierover? Klopt dit verhaal? Of is dit een verkooptruc?

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaf14
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-09 09:27
Ook wij lurken inmiddels alweer een tijdje in dit topic ;) Veel ideeën opgedaan en veel geleerd, waarvoor dank.

Wij verhuizen in april/mei 2022 naar een bestaande woning waar we de keuken willen vervangen en hebben inmiddels bij 2 keukenzaken een gesprek gehad (derde volgt). We wachten nog op een formele offerte, maar willen alvast de eerste impressies met jullie delen. Budget is rond de 20k. We hebben nog niks echt besloten dus we staan open voor alle suggesties _/-\o_

Kasten/blad
Merk: Rotpunkt
Model: Zerox FX
Kleur front: Fenix Black

Blad: Twijfelen we nog over. Voorkeur gaat uit naar composiet/20mm. En dan wit of zwart marmerlook. De houten bar in het voorbeeld gaat weg als we kiezen voor een wit blad.

Apparatuur: (zijn we nog niet uit, afspraak bij Inspiratiehuis staat gepland, maar neigen naar het volgende):
Kokend waterkraan: Quooker Pro 3L
Stoomoven: Siemens iQ700 CS856GNB7
Combi magnetron: Siemens iQ700 CM836GNB6
Koelvriescombi: Siemens KI87SSDE0
Vaatwasser: Siemens iQ300 SX63E800BE
Kookplaat: BORA X Pure PUXU

Plattegrond van huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUd8gxDiEgjiEz8TPQhe19BH0g0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmqS4rLXpbRdQ3WEUZWssDNY.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuUVDQbRU-4-Kxan16KUzw99TgQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txGu8hRx4a1ZGZ2DYyP6xeAi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pqw3Rqbys3C_l5CS1yVBpcyaNUI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXV2K3XQqvMGcIfe6fPW2DQY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QouNWXliGPSPF0tqsARDjHvH0o0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLAj7QBUNNQLqW1iMOmb5F4q.jpg?f=fotoalbum_tile

Paar opmerkingen:
- De deur op de afbeelding is een schuifdeur die open gaat richting de plant,
- De doorloop tussen het eiland en de schuifdeur verwachten we amper te gebruiken (vanwege bovenstaande) en willen we wellicht wat kleiner (50cm?), zodat het eiland 270x120 kan zijn
- Wat zou betekenen dat we een verdeling van 60x60x60x90 kunnen maken: Spoelbak - kastje - kastje - kookplaat. Spoelbak van 100 vinden we echt te groot.

We horen graag al jullie feedback & tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tommie01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:26:
Hallo Tweakers,
Ook ik heb al heel veel nuttige informatie weten te verkrijgen, dankzij dit forum! Hierdoor ben ik redelijk goed voorbereid naar een aantal keukenzaken geweest en daar is een opstelling uitgekomen, welke ik graag met jullie wil delen. Alle opties staan nog open, dus graag hoor ik jullie feedback en ideeën over de door ons gemaakte keuzes.

Kasten

Langezijde

Kortezijde
- 2x hoge kast 60cm
- 1x lade kast 120cm

Blad
Merk: Dekker - Evora Ceramics | Calacatta Green of Dekker - Evora Ceramics | Spectacle

Apparatuur
Wijnkoeler van 30cm
Kookplaat met afzuiging
Vaatwasser
Kokendwaterkraan
Koelkast hoog 178cm
Vriezer 90cm
1 combi-oven

Ik wil nog naar de verschillende experience centers gaan, om een keus te kunnen maken uit de verschillende merken en modellen. Ook wordt woning pas over 1,5 jaar opgeleverd en wil ik liever afwachten wat voor nieuwe apparatuur er volgend jaar beschikbaar is.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vragen

- De bladdiepte is nu 60cm. Wat denken jullie over het verdiepen van het werkblad naar 65 of 70 cm? We overwegen om het blad (van de kookplaat zijde) iets dieper te maken, voor extra werkruimte.

- Na een langgesprek met een keukenadviseur, met wie we de beste klik hadden, werd ons uiteindelijk geadviseerd om de apparatuur ergens anders te kopen. Dit omdat de zij weinig/geen winst maken op de apparatuur, waardoor de gehele marge van de keuken daalt. Bij het aanschaffen van de keuken, zonder apparatuur, wordt dus procentueel meer marge gemaakt, waardoor een hoger kortingspercentage toegepast zou kunnen worden.
Het klinkt als een aannemelijk verhaal en ik vind het ook geen probleem om zelf mijn apparatuur ergens anders uit te zoeken.

Ja, zijn verhaal over apparatuur kan best kloppen.

30cm wijnkoeler, toch niet een Candy he?
Welke winkel gaat het om?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Tommie01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:26:
Hallo Tweakers,

Kasten

Langezijde

Kortezijde
- 2x hoge kast 60cm
- 1x lade kast 120cm

Blad

Apparatuur
Wijnkoeler van 30cm
Kookplaat met afzuiging
Vaatwasser
Kokendwaterkraan
Koelkast hoog 178cm
Vriezer 90cm
1 combi-oven

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vragen

Ik vind de hoge kasten in de richting van het raam niet mooi qua verhouding lengte breedte en vraag me af of het geen licht wegneemt. De kookplaat is verdeel over 2 ladekasten. Kost dat niet 2x ingekorte laden?
Optie aan de korte kant 60 kast, 60 vw,60 spoel, 80 ladekast
Lange kant 30? 60 kast (geen wijnkoeler, mooie 90 ladekast), 90 kookplaat, 60 kast 2 hoge kasten. Nadeel is spoel en kook niet aan dezelfde kant en versnippering van de kasten, kan wellicht optimaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Ik vind de hoge kasten in de richting van het raam niet mooi qua verhouding lengte breedte en vraag me af of het geen licht wegneemt. De kookplaat is verdeel over 2 ladekasten. Kost dat niet 2x ingekorte laden?
Lange kant 30? 60 kast (geen wijnkoeler, mooie 90 ladekast), 90 kookplaat, 60 kast 2 hoge kasten. Nadeel is spoel en kook niet aan dezelfde kant en versnippering van de kasten, kan wellicht optimaler.
Ontwerp heb ik niet eens serieus genomen. Elke tekening is anders en de renders zijn van basisschoolkwaliteit.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Klaaf14 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:41:
Ook wij lurken inmiddels alweer een tijdje in dit topic ;) Veel ideeën opgedaan en veel geleerd, waarvoor dank.

Wij verhuizen in april/mei 2022 naar een bestaande woning waar we de keuken willen vervangen en hebben inmiddels bij 2 keukenzaken een gesprek gehad (derde volgt). We wachten nog op een formele offerte, maar willen alvast de eerste impressies met jullie delen. Budget is rond de 20k. We hebben nog niks echt besloten dus we staan open voor alle suggesties _/-\o_

Kasten/blad
Merk: Rotpunkt
Model: Zerox FX
Kleur front: Fenix Black

Blad: Twijfelen we nog over. Voorkeur gaat uit naar composiet/20mm. En dan wit of zwart marmerlook. De houten bar in het voorbeeld gaat weg als we kiezen voor een wit blad.

Apparatuur: (zijn we nog niet uit, afspraak bij Inspiratiehuis staat gepland, maar neigen naar het volgende):
Kokend waterkraan: Quooker Pro 3L
Stoomoven: Siemens iQ700 CS856GNB7
Combi magnetron: Siemens iQ700 CM836GNB6
Koelvriescombi: Siemens KI87SSDE0
Vaatwasser: Siemens iQ300 SX63E800BE
Kookplaat: BORA X Pure PUXU

Plattegrond van huidige situatie:

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:

Paar opmerkingen:
- De deur op de afbeelding is een schuifdeur die open gaat richting de plant,
- De doorloop tussen het eiland en de schuifdeur verwachten we amper te gebruiken (vanwege bovenstaande) en willen we wellicht wat kleiner (50cm?), zodat het eiland 270x120 kan zijn
- Wat zou betekenen dat we een verdeling van 60x60x60x90 kunnen maken: Spoelbak - kastje - kastje - kookplaat. Spoelbak van 100 vinden we echt te groot.

We horen graag al jullie feedback & tips!
Heb je overwogen het eiland te draaien en tegen de linkermuur te zetten. Dan kan je misschien wel tot 340 lengte gaan. Even de doorloop tot de eettafel meten. (en geen bar, je zit praktisch tegen de eettafel aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
Barry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:08:
[...]

Ja, zijn verhaal over apparatuur kan best kloppen.

30cm wijnkoeler, toch niet een Candy he?
Welke winkel gaat het om?
Heb mij nog niet verdiept in de wijnkoelers, ging er eigenlijk vanuit dat er wel genoeg keus zou zijn in de 30cm koelers. Gezien jouw reactie moet je in iedergeval geen Candy hebben.

De winkel met het verhaal van de apparatuur was Grando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:15
Barry|IA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Ontwerp is goed op de verschillende deurmaten van achterkant eiland na.

Als de Bora kookplaat de lucht in de kasten uitblaast en voor condens zorgt dan heeft de projectleverancier beunhazen als monteurs rondlopen. Een gecertificeerd Bora installateur zorgt er voor dat de slurf door de achterwand naar achteren loopt en indien de plint overal 1cm wordt ingezaagd kun je geen condens krijgen.

Wat de keukenboer jou niet verteld is dat zij een slechte inkoopprijs hebben geregeld voor Bora en deze dus niet willen verkopen. Dat is de echte reden.

Schuller en Hacker Classic is ongeveer gelijkwaardig, waarbij Shuller wel het voordeel van een hogere korpushoogte heeft.

AP130 is een echt typenummer van je achterwand, namelijk een artikel van Hacker zelf. Als je ook een kleur hebt uitgekozen, zou die verwijzing er ook bij moeten staan.

Waarom ik vredesnaam een Fenix werkblad? Het is een keuken, geen bijzettafel. Als werkblad kleur en materiaal niet hoeft te matchen met front kleur en materiaal, neem dan gewoon een stenen blad.
Dat verhaal van de bora vond ik ook niet heel erg sterk van hem overkomen. Ik denk idd ook dat ze geen goede deal kunnen maken met bora..

Fenix hebben wij niet specifiek gekozen maar wij vonden een mat zwart blad mooi met een klein beetje marmer look. En zo kwam hij hiermee. Wij zullen is gaan zoeken naar een stenen variant om daar goed het verschil mee te zien.

De prijs lijkt dan ook nog redelijk volgens jou inzicht?
Ladypurple schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:35:
[...]

Ik vind de afstand tussen de spoelbak en kookplaat te groot
Hier hebben wij zelf ook over zitten te twijfelen! Helaas de 3 kasten omdraaien met de 3 lage vonden wij geen mooie optie. Dat ziet er dan gek uit. Zeker omdat de deur naar de gang dan naast die hoge kast zit.
Een andere optie waar vandaag de plaatselijke keukenzaak mee kwam had de indeling van 2 hoge kasten dan 3 kasten met spoel en dan weer 1 hoge kast. Maar dan met een koof die doorloopt over de deur heen! (helaas geen mogelijkheid om nu te uploaden) Dit zou misschien voor ons ook nog wel een optie zijn. En dan zit de spoelbak toch weer 60 cm dichter bij de kookplaat.
Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:24:
[...]

Heb je een uitgebreidere plattegrond van de ruimte met maten ? ( andere mogelijkheden) en is een tafel op die plek de bedoeling.
De ruimte is eigenlijk een grote rechthoek die bestemd is voor keuken, eettafel en woonkamer. De breedte is zoals in de tekening. De totale lengte van de ruimte is ~7.80 meter. Maar omdat in de woonkamer aan 1 kant ook openslaande deuren zitten zagen wij niet echt ruimte om de tafel verder de woonkamer in te zetten.

Dus het idee is wel dat de tafel daar ongeveer komt. Al denken wij misschien over een ronde tafel ivm sfeer.

Wat vinden jullie trouwens van die prijs van iets meer dan 23k zonder de koof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tommie01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:52:
[...]

Heb mij nog niet verdiept in de wijnkoelers, ging er eigenlijk vanuit dat er wel genoeg keus zou zijn in de 30cm koelers. Gezien jouw reactie moet je in iedergeval geen Candy hebben.

De winkel met het verhaal van de apparatuur was Grando.
Welk filiaal van Grando? Het is een franchise onderneming, ook de prijzen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ChrisM schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:28:
[...]

Ondertussen een stuk verder (en een jaar vertraging met onze nieuwbouw ;)). We komen alleen nog uit 1 ding niet: de koelkast. We hadden bedacht dat dat een jaren 50 SMEG koelkast gaat zijn, want die past zo goed qua looks (niet te hoog, er staat een aparte vriezer in de garage/bijkeuken). Maar ik zat wat reviews te lezen en die SMEG koelkasten zijn duur en eigenlijk vooral rommel. Dus er moet iets anders komen. Maar wat? Een normale, vrijstaande koelkast vinden we echt lelijk (is zo'n bakbeest), terwijl wij voor een wat romantische uitstraling gaan.

Zijn er nog andere, mooi vormgegeven, koelkasten? Of een inbouwkoelkast met zelfde front als de keuken in een aparte "kast" maken? Hebben jullie ideeën?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(Ondertussen is de paal uit onze woning verwijderd, dus vrij uitzicht op de keuken)
Schitterende keuken! Ik zou hier een echte oude koelkast willen, geen plastic SMEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
tomcool schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Dat verhaal van de bora vond ik ook niet heel erg sterk van hem overkomen. Ik denk idd ook dat ze geen goede deal kunnen maken met bora..

Fenix hebben wij niet specifiek gekozen maar wij vonden een mat zwart blad mooi met een klein beetje marmer look. En zo kwam hij hiermee. Wij zullen is gaan zoeken naar een stenen variant om daar goed het verschil mee te zien.

De prijs lijkt dan ook nog redelijk volgens jou inzicht?

[...]

Hier hebben wij zelf ook over zitten te twijfelen! Helaas de 3 kasten omdraaien met de 3 lage vonden wij geen mooie optie. Dat ziet er dan gek uit. Zeker omdat de deur naar de gang dan naast die hoge kast zit.
Een andere optie waar vandaag de plaatselijke keukenzaak mee kwam had de indeling van 2 hoge kasten dan 3 kasten met spoel en dan weer 1 hoge kast. Maar dan met een koof die doorloopt over de deur heen! (helaas geen mogelijkheid om nu te uploaden) Dit zou misschien voor ons ook nog wel een optie zijn. En dan zit de spoelbak toch weer 60 cm dichter bij de kookplaat.

[...]

De ruimte is eigenlijk een grote rechthoek die bestemd is voor keuken, eettafel en woonkamer. De breedte is zoals in de tekening. De totale lengte van de ruimte is ~7.80 meter. Maar omdat in de woonkamer aan 1 kant ook openslaande deuren zitten zagen wij niet echt ruimte om de tafel verder de woonkamer in te zetten.

Dus het idee is wel dat de tafel daar ongeveer komt. Al denken wij misschien over een ronde tafel ivm sfeer.

Wat vinden jullie trouwens van die prijs van iets meer dan 23k zonder de koof?
Prijs lijkt mij redelijk, maar niet heel bijzonder laag. Maar is dit de keuken zoals je hem zou willen? Ik zou voor een hogere keuken gaan en een Bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Scherp gezien van de kookplaat, dat is een fout. De kookplaat wilde wij op de kast naast de vw.

Het liefste willen we kook en spoel aan dezelfde, vandaar dat deze opstelling er vrij snel kwam + dat de hoge kasten dan achter een muurtje verstopt zitten.
De hoge kasten aan de andere kant, in de hoek, is ook geen gek idee. Ik ga erover nadenken!
Thanks voor je ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
Barry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:29:
[...]

Ontwerp heb ik niet eens serieus genomen. Elke tekening is anders en de renders zijn van basisschoolkwaliteit.
Tekeningen zijn trouwens van Bemmel en Kroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
Barry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Welk filiaal van Grando? Het is een franchise onderneming, ook de prijzen verschillen.
Filiaal in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Wat moet de keuken kosten zonder apparatuur?

Zou trouwens zeker verdiepen naar 70cm.

Wie gaat de apparatuur monteren? (Tip: dit kan Grando doen voor je, maar zet dit in als laatste onderhandeling).

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:11
Barry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

Schitterende keuken! Ik zou hier een echte oude koelkast willen, geen plastic SMEG.
Thanks! Heb jij een suggestie voor een echte, oude (maar toch goede) koelkast?

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
Barry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:36:

Wie gaat de apparatuur monteren? (Tip: dit kan Grando doen voor je, maar zet dit in als laatste onderhandeling).
Is het apart bestellen van de apparatuur momenteel niet sowieso een goede optie?
Dit omdat veel keukenleveranciers problemen hebben met het leveren van de apparatuur, en als je die dus zelf besteld kun je die her en der bij elkaar shoppen (Keukenloods enzo) zodat je zeker weet dat ze er zijn als de keuken er komt?

• Klaaf14
Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:39:
[...]

Heb je overwogen het eiland te draaien en tegen de linkermuur te zetten. Dan kan je misschien wel tot 340 lengte gaan. Even de doorloop tot de eettafel meten. (en geen bar, je zit praktisch tegen de eettafel aan).
Hmm interessant, nee dat hebben we nog niet overwogen. Bedoel je dan het eiland aan de ene kant van de kamer (tegen de muur) en de kastenwand aan de andere kant?

Ons idee is om een ovalen eettafel te kopen die we gedeeltelijk kunnen schuiven in de ruimte tussen het eiland en de muur zonder kastenwand.

Initieel overwogen we om het eiland 90 graden te draaien, zodat je richting de woonkamer kijkt als je kookt. Echter blokkeerde dat voor ons gevoel teveel licht en de doorkijk & doorloop richting het terras, dus daar zijn we weer vanaf gestapt.

• Elviz83
Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Eerste indruk, ziet er doordacht uit. Je hebt een stopcontact op het blad? , misschien verplaatsen naar de korte kant van het eiland?. Als er ruimte is een andere kokendwaterkraan en net wat andere apparatuur? En vind de wijnkoeler afbreuk doen, heb je dat echt nodig. Plek voor koffie
Dank voor de reactie!
  • Stopcontact verplaatsen naar kopse kant van het eiland is misschien inderdaad wel praktischer.
  • De wijnkoeler heb ik niet perse nodig, maar er zijn mensen in het huishouden die er toch wel graag eentje willen. Misschien nog een optie om een kleinere te nemen en deze naast de oven te plaatsen in de rechter kastenwand.
  • Plek voor koffie is ook een goed punt. Ik zat zelf te denken aan een apparaat in de linkerkast, maar betere ideeën zijn altijd welkom :)
Wanne-B88 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Je kan nog overwegen om de kastdeuren aan de zichtzijde push to open te laten uitvoeren. Dan kunnen de grepen komen te vervallen. En daarbij de kastdeuren zelf tot 15mm van de vloer te laten lopen. Daarmee wordt het wat meer een meubel in plaats van een keukenblok - iets wat met het oog op de positie in de woning de moeite waard kan zijn..

edit: nu ik nog een keer kijk zie ik daar de wijnkoeler. Dan is bovenstaand idee misschien iets minder..
Dank voor de reactie!
  • Ik vind het wel een mooie optie, zoals je deze schetst aan de zichtkant van het eiland. Ga ik eens even naar kijken. Zeker als de wijnkoeler komt te vervallen/ergens anders komt.
Alic3 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:09:
@Elviz83 Weet je zeker dat je een Selsiuz kraan wilt? En die wijnklimaatkast is 41dB. Er zijn stillere op de markt.

Mijn gevoel zegt verder dat je best veel betaalt voor budgetopties zoals weinig lades (veel gewone kasten als ik het goed zie), dat werkblad en gemiddeld apparatuur.
Dank voor de reactie! Eerlijk gezegd weet ik niets helemaal zeker ;)
  • Keuze voor de Selsiuz heeft voornamelijk te maken met de kleur die bij Quoocker niet te krijgen is (copper)
  • Wijnkoeler komt misschien wel te vervallen in het eiland, zie bovenstaand, maar het punt van het geluid is een hele goede. Had ik nog niet naar gekeken. Ga ik zeker meenemen.
  • Ga ook zeker nog even kijken naar een offerte met een composiet blad ipv de sima core.
  • Ik moet zeggen dat de AEG apparatuur ons wel bevalt qua looks (mat zwart) en ik toch best goede recensies lees, maar het is geen Miele oid dat is duidelijk.
  • Qua prijs moet ik zeggen dat het in de meeste offertes toch vaak rond de 19k (kastfronten zijn prijsgroep 4) blijft hangen, maar wat zou volgens jou reëler zijn?

Offerte (excl. montage)
Kasten
Apparatuur
Werkbladen
25.700
14.200
7.400
4.100

[Afbeelding]

Kasten

Blad

Apparatuur
KookplaatBora PURU

Plattegrond
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eiland 'binnenkant':
[Afbeelding]
Nogmaals dank voor de reacties, geven altijd weer nieuwe/betere inzichten _/-\o_

• Tommie01
Barry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Zou trouwens zeker verdiepen naar 70cm.

Zou jij altijd het blad verdiepen naar 70? Of alleen het blad van de kookplaat?

Een prijs heb ik nog niet, zodra ik deze heb zal die zeker met je delen! Ben wel benieuwd of het echt gunstig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Elviz83 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:28:

• Keuze voor de Selsiuz heeft voornamelijk te maken met de kleur die bij Quoocker niet te krijgen is (copper)
  • Wijnkoeler komt misschien wel te vervallen in het eiland, zie bovenstaand, maar het punt van het geluid is een hele goede. Had ik nog niet naar gekeken. Ga ik zeker meenemen.
Ik was zelf nog naar deze aan het kijken, vrij goedkoop en met 37db weer iets stiller.
Daarnaast passen er ook grotere flessen in dan de standaard wijn flessen.

https://www.bol.com/nl/nl...tKWQ.4_11.16.ProductImage

Ik was ook gecharmeerd van de Selsiuz (mooi ontwerp en in prachtig gunmetal kleurtje), maar ik lees er toch teveel negatieve verhalen over. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Klaaf14 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Hmm interessant, nee dat hebben we nog niet overwogen. Bedoel je dan het eiland aan de ene kant van de kamer (tegen de muur) en de kastenwand aan de andere kant?

Ons idee is om een ovalen eettafel te kopen die we gedeeltelijk kunnen schuiven in de ruimte tussen het eiland en de muur zonder kastenwand.

Initieel overwogen we om het eiland 90 graden te draaien, zodat je richting de woonkamer kijkt als je kookt. Echter blokkeerde dat voor ons gevoel teveel licht en de doorkijk & doorloop richting het terras, dus daar zijn we weer vanaf gestapt.
Ik bedoel inderdaad 90 draaien dus met kopse kant tegen de muur. Je houdt dezelfde doorloop naar de deur, maar neemt inderdaad zicht weg. Wel kan je op die manier meer werkruimte op het eiland creëren, want vind dat nu te weinig. Een blok plaatsen aan de llange zijde langs de muur levert niets op. Je houdt dezelfde werkruimte en de afstand tot de koelkast bijv. Wordt dan wel heel groot.
Ook een optie om een hoge kast te laten vervallen (je kan ondiepe voorraad aan de andere wand maken) om daar op 150 een vaatwasser en spoelbak te maken zodat je op het eiland kan koken en alle ruimte hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
@Elviz83 In het geval van de Selsiuz/Quooker discussie zou ik kwaliteit boven looks laten gaan. Het is leuk als ie er mooi uitziet, maar als ie niet of slecht werkt en je er alleen maar ellende mee hebt, gaat het zn doel van een fijne kokendwaterkraan ook voorbij.

Over de prijs van de keuken kan ik niet zo een bedrag noemen. Maar ik heb in dit topic bijvoorbeeld meerdere Hacker Systemat keukens gezien voor ongeveer hetzelfde geld met betere specs (meer lades, composiet, keramiek etc). Dus ik zou vooral nog wat verder rondkijken, offertes opvragen en vooral vergelijken in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ChrisM schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 06:44:
[...]

Thanks! Heb jij een suggestie voor een echte, oude (maar toch goede) koelkast?
Nee, dat zou ik echt niet weten :D
Gewoon ergens op de kop tikken.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Vraagje over apparatuur en modellen.

Wij krijgen in januari de sleutel (fingers crossed). Is het nuttig om nu in modellen te duiken, komen er in de tussentijd nieuwe uit, maakt het allemaal niet zo veel verschil?

• LaTiNo156
Karp schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:36:
Vraagje over apparatuur en modellen.

Wij krijgen in januari de sleutel (fingers crossed). Is het nuttig om nu in modellen te duiken, komen er in de tussentijd nieuwe uit, maakt het allemaal niet zo veel verschil?
Ik heb begrepen dat Siemens (en dus misschien ook Neff en Bosch?) in oktober/november hun nieuwe apparaten gaan leveren (of presenteren).
Zo kwam ik er ook achter dat ze weer een laag model Vinothek gaan leveren (wijnklimaatkast)/

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Vanuit twee leveranciers/dozenschuivers vernomen dat Miele en ook Bora in september met prijsstijgingen komen.
@Barry|IA / @Kapitein Merijn hebben jullie hier info over?

• Barry|IA
Elviz83 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Dank voor de reactie!
  • Stopcontact verplaatsen naar kopse kant van het eiland is misschien inderdaad wel praktischer.
  • De wijnkoeler heb ik niet perse nodig, maar er zijn mensen in het huishouden die er toch wel graag eentje willen. Misschien nog een optie om een kleinere te nemen en deze naast de oven te plaatsen in de rechter kastenwand.
  • Plek voor koffie is ook een goed punt. Ik zat zelf te denken aan een apparaat in de linkerkast, maar betere ideeën zijn altijd welkom :)
[...]

Dank voor de reactie!
  • Ik vind het wel een mooie optie, zoals je deze schetst aan de zichtkant van het eiland. Ga ik eens even naar kijken. Zeker als de wijnkoeler komt te vervallen/ergens anders komt.
[...]

• Ga ook zeker nog even kijken naar een offerte met een composiet blad ipv de sima core.
  • Ik moet zeggen dat de AEG apparatuur ons wel bevalt qua looks (mat zwart) en ik toch best goede recensies lees, maar het is geen Miele oid dat is duidelijk.
  • Qua prijs moet ik zeggen dat het in de meeste offertes toch vaak rond de 19k (kastfronten zijn prijsgroep 4) blijft hangen, maar wat zou volgens jou reëler zijn?
[...]

Nogmaals dank voor de reacties, geven altijd weer nieuwe/betere inzichten _/-\o_
Dan neem je een Selsiuz voor de kleur? Dus spoelbak en kraan echt van een belachelijke lage kwaliteit, omdat je de kleur mooi vind?

Bespaar jezelf de ellende nou alsjeblieft en neem of een Quooker of een normale mengkraan.

• Elviz83
Barry|IA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Dan neem je een Selsiuz voor de kleur? Dus spoelbak en kraan echt van een belachelijke lage kwaliteit, omdat je de kleur mooi vind?

Bespaar jezelf de ellende nou alsjeblieft en neem of een Quooker of een normale mengkraan.
Ik neem nog niets, vandaar de vraag om imput ;) Maar de Selsiuz zal ernstig ter discussie worden gesteld, zoveel is wel duidelijk :)

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Help!
Ik kom er niet meer uit.
Een offerte hier liggen voor Nobilia Toledo met zogeheten postforming laklaminaat afwerking.
Nu lees ik dat dit gewoon een foliedeur is met een extra laag lak erover? Waardoor het dus eigenlijk gewoon een foliefrontje is? We zijn van Kvik afgestapt omdat we juist geen foliekeuken willen.

Wat me nog meer verbaasd is dat de meerprijs voor MDF lakfrontjes slechts EUR 379 is voor onze keuken.

Kan iemand hier ook maar iets zinnigs over zeggen?

Verwijderd

nvm

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2021 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:40
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:21:
Help!
Ik kom er niet meer uit.
Een offerte hier liggen voor Nobilia Toledo met zogeheten postforming laklaminaat afwerking.
Nu lees ik dat dit gewoon een foliedeur is met een extra laag lak erover? Waardoor het dus eigenlijk gewoon een foliefrontje is? We zijn van Kvik afgestapt omdat we juist geen foliekeuken willen.

Wat me nog meer verbaasd is dat de meerprijs voor MDF lakfrontjes slechts EUR 379 is voor onze keuken.

Ik zou even in de Nobilia brochure de prijsgroepen opzoeken:
https://www.nobilia.de/fi...chenjournal_fr_nl_web.pdf

Vervolgens kun je via wunschkuechen een aantal kasten opzoeken en eens naar de prijsverschillen tussen de prijsgroepen te kijken via de dropdown. https://wunschkuechen24.de/

Kan zijn dat jullie dealer hele ander prijzen hanteert, maar geef je in ieder geval een beetje gevoel van de prijsstijgingen naar een hogere prijsgroep.

• Otherside
SquareOne schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Ik zou even in de Nobilia brochure de prijsgroepen opzoeken:
https://www.nobilia.de/fi...chenjournal_fr_nl_web.pdf

Vervolgens kun je via wunschkuechen een aantal kasten opzoeken en eens naar de prijsverschillen tussen de prijsgroepen te kijken via de dropdown. https://wunschkuechen24.de/

Kan zijn dat jullie dealer hele ander prijzen hanteert, maar geef je in ieder geval een beetje gevoel van de prijsstijgingen naar een hogere prijsgroep.
Bedankt! De laklaminaat zit in PG3 en de MDF lak in PG4. Dus het is logisch dat ze niet zoveel verschillen, alleen echt goede info over wat nou laklaminaat is kan ik niet vinden.

Wat trouwens wel bijzonder weer is, op wunschkuechen zie ik alleen korpushoogte 72 of 86,4 - wij hebben korpushoogte 79,2 helaas. Dus de prijs echt vergelijken gaat 'm niet worden. Lijkt me verder echt heerlijk als je Duitser bent en gewoon online die kasten kunt bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Bedankt! De laklaminaat zit in PG3 en de MDF lak in PG4. Dus het is logisch dat ze niet zoveel verschillen, alleen echt goede info over wat nou laklaminaat is kan ik niet vinden.

Wat trouwens wel bijzonder weer is, op wunschkuechen zie ik alleen korpushoogte 72 of 86,4 - wij hebben korpushoogte 79,2 helaas. Dus de prijs echt vergelijken gaat 'm niet worden. Lijkt me verder echt heerlijk als je Duitser bent en gewoon online die kasten kunt bestellen.
Inderdaad, erg prettige website. De enige andere partij die een klein beetje in de buurt komt met een online catalogus is thuiskeukens.nl. Betreft de catalogus van Systemat, al is die catalogus niet volledig, en ontvang je bij het opvragen van een offerte ook geen stuksprijzen.

Als je in NL aan het kijken bent voor Nobilia kun je hier nog kijken:
https://www.keukendepot.nl/media/prijslijst-keukendepot.pdf
Daar staan de 79cm kasten wel bij.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 12-08-2021 14:14 ]

• Ladypurple
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:21:
Help!
Ik kom er niet meer uit.

De meerprijs is ook afhankelijk van de hoeveelheid kasten :) , planning delen?

• Otherside
Ladypurple schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:13:
[...]

De meerprijs is ook afhankelijk van de hoeveelheid kasten :) , planning delen?
Graag. We hebben al erg zitten stoeien met de indeling. Heb de plattegrond er even bijgedaan anders is het misschien niet duidelijk hoe het zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8cNtDB1KA_VgGJp58LjBJ1VInE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TPeckhu1MtbtuISC4OQXyAsO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOAuKvJaumm_Wcqxx_VNzjUxEKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUM7Ko5iowoWQQOAZKtITnug.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/friURnjuRjduWjWGaOiGl1HDDOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5XtdZx46FFkCggD7lhbtBxi0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-LslQJvy2ELf-sw9nH_AC-oxD4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jqrENsO85uYgsdzVnqmtA8ae.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGV3SOxV89Oy-7j85dzeHFofnA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wd1pabzyTQLGIEGNDiaaWbFr.png?f=user_large

De prijs komt uit rond 11,5k-12k, incl 2cm composiet blad, zonder afzuigkap, met basis AEG apparatuur en hoekkast met planken exclusief montage. We zijn nu aan het kijken of we onder de 10k kunnen komen met evt dingen los zelf aanschaffen.

edit nu gekanteld zodat je hoofd er niet afvalt

[ Voor 22% gewijzigd door Otherside op 12-08-2021 14:24 ]

• Ladypurple
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Graag. We hebben al erg zitten stoeien met de indeling. Heb de plattegrond er even bijgedaan anders is het misschien niet duidelijk hoe het zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De prijs komt uit rond 11,5k-12k, incl 2cm composiet blad, zonder afzuigkap, met basis AEG apparatuur en hoekkast met planken exclusief montage. We zijn nu aan het kijken of we onder de 10k kunnen komen met evt dingen los zelf aanschaffen.

edit nu gekanteld zodat je hoofd er niet afvalt
Als je rechtshandig bent zou ik de werkvolgorde omdraaien, dus vw, spoel, werkplek, kookplaat. Veel werkplek is mooi, maar dit is wel veel aaneengesloten :) , maar kan.
Het lijkt alsof je onder het raam door kunt. Geen optie om alles om te draaien , lekker daglicht op je blad?
Ivm vriezer? Is je oven wat hoog, je bent groot? Kan er veilig bij?
Het enige dat me stoort is de verhouding hoogte /breedte van de losstaande kast. :'(
In de opmerking... geen lade , 2 korven, maar 2 met binnenladen... reden?
De deur van de hoekkast lijkt heel smal. Het lijkt me lastig daar achterin wat uit te halen. Je zou het om kunnen draaien en een hoekspoelkast ( waar bijv. Ooit een quooker in die hoek kan staan) en een smal kastje. Misschien kan daar ook wat met de paslijst zodat de paslijst aan de linkerzijde smaller kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Ladypurple op 12-08-2021 15:11 ]

• Klaaf14
Ladypurple schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Ik bedoel inderdaad 90 draaien dus met kopse kant tegen de muur. Je houdt dezelfde doorloop naar de deur, maar neemt inderdaad zicht weg. Wel kan je op die manier meer werkruimte op het eiland creëren, want vind dat nu te weinig. Een blok plaatsen aan de llange zijde langs de muur levert niets op. Je houdt dezelfde werkruimte en de afstand tot de koelkast bijv. Wordt dan wel heel groot.
Ook een optie om een hoge kast te laten vervallen (je kan ondiepe voorraad aan de andere wand maken) om daar op 150 een vaatwasser en spoelbak te maken zodat je op het eiland kan koken en alle ruimte hebt.
Blijft inderdaad nog steeds een optie. We wachten van 1 keukenboer nog op de 3D tekening in deze opstelling (alleen dan niet met kopse kant tegen de muur, maar een losstaand eiland). Deze opstelling hebben we op foto's gezien bij 1 van de buren (identiek huis), en vonden we een beetje afdoen aan het gevoel van ruimte in de gehele woonkamer. Maar misschien dat dat meevalt als je het eiland idd met 1 kant tegen de muur aan plaatst. Tnx voor de suggestie!

Werkruimte twijfelen we idd ook over: denk je dat dat nog steeds te weinig is als we een eiland hebben van 60x60x60x90? Dan heb je 120cm werkruimte. Stuk meer dan dat we nu hebben O+

• Otherside
Ladypurple schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Als je rechtshandig bent zou ik de werkvolgorde omdraaien, dus vw, spoel, werkplek, kookplaat. Veel werkplek is mooi, maar dit is wel veel aaneengesloten :) , maar kan.
Het lijkt alsof je onder het raam door kunt. Geen optie om alles om te draaien , lekker daglicht op je blad?
Ivm vriezer? Is je oven wat hoog, je bent groot? Kan er veilig bij?
Het enige dat me stoort is de verhouding hoogte /breedte van de losstaande kast. :'(
In de opmerking... geen lade , 2 korven, maar 2 met binnenladen... reden?
Bedankt voor het meedenken, fijn!

Ja, we zijn rechts, alleen we hebben het zo gekozen omdat we de kookplaat niet bij een hoek willen. Tevens liggen de leidingen al diep in het beton gegoten :'( maar ik heb RSI rechts, dus goed excuus voor oefenen met links....... :'(

Veel werkblad aan1 gesloten is een enorme wens van mij. Nu heb ik 1m10 tussen kookplaat en wasbak dat is echt te weinig. Iets met spetterende handenwassende familieleden....

Goed gezien, onder het raam kan, maar het is een wat hoger geplaatst stolpraam waar je dan niet meer bijkan. Aan de andere kant van het stolpraam komt een buitenterras dus wel handig als ik biertjes kan doorgeven ;)
Trouwens, er is ook daglicht op het werkblad nu. Die witte vlakken op de render zijn 'open'. Achter de lage kasten zit een muurtje van ong 1m25 met daarochter de hoger gelegen woonkamer. Links van de keuken zit een bloktrede van 4m breed om daar te komen. Niet echt duidelijk uit de tekeningen I know, sorry, maar oud huis haha.

Yep, de oven zit boven een vriezer. We hebben het er gister over gehad, manlief wil de vriezer laten zitten en 1 grotere vriezer extern plaatsen. Kan ik me wel in vinden, dus dan zou het kastruimte worden onder de oven en gaat de oven iets omlaag. Ik ben 1m67 dus kan idd geen kwaad :P

Die verhouding ergert mij ook! .... maar ik wil wel minimaal 60cm hoge kast. Als je dan 1x 60 lage kast neemt past het koffiezetapp en de waterkoker niet meer lekker.... en 2x60cm lage kast gaat krap worden, kan ik nog eens nameten. Anders opties zie ik zo niet?

De kasten met 3 laden wv. 1 binnenkorf is om de frontjes gelijk te houden. De binnenkorven zijn bestekbakken (1tje onder kookplek 80cm en eentje er links van 40cm). In de render kon ze het echter niet zo tekenen ofzo dus daarom zie je daar 3 grepen maar moeten er 2 zijn. Zou je het anders oplossen?

• Ladypurple
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Bedankt voor het meedenken, fijn!

Ja, we zijn rechts, alleen we hebben het zo gekozen omdat we de kookplaat niet bij een hoek willen. Tevens liggen de leidingen al diep in het beton gegoten :'( maar ik heb RSI rechts, dus goed excuus voor oefenen met links....... :'(

Veel werkblad aan1 gesloten is een enorme wens van mij. Nu heb ik 1m10 tussen kookplaat en wasbak dat is echt te weinig. Iets met spetterende handenwassende familieleden....

Goed gezien, onder het raam kan, maar het is een wat hoger geplaatst stolpraam waar je dan niet meer bijkan. Aan de andere kant van het stolpraam komt een buitenterras dus wel handig als ik biertjes kan doorgeven ;)
Trouwens, er is ook daglicht op het werkblad nu. Die witte vlakken op de render zijn 'open'. Achter de lage kasten zit een muurtje van ong 1m25 met daarochter de hoger gelegen woonkamer. Links van de keuken zit een bloktrede van 4m breed om daar te komen. Niet echt duidelijk uit de tekeningen I know, sorry, maar oud huis haha.

Yep, de oven zit boven een vriezer. We hebben het er gister over gehad, manlief wil de vriezer laten zitten en 1 grotere vriezer extern plaatsen. Kan ik me wel in vinden, dus dan zou het kastruimte worden onder de oven en gaat de oven iets omlaag. Ik ben 1m67 dus kan idd geen kwaad :P

Die verhouding ergert mij ook! .... maar ik wil wel minimaal 60cm hoge kast. Als je dan 1x 60 lage kast neemt past het koffiezetapp en de waterkoker niet meer lekker.... en 2x60cm lage kast gaat krap worden, kan ik nog eens nameten. Anders opties zie ik zo niet?

De kasten met 3 laden wv. 1 binnenkorf is om de frontjes gelijk te houden. De binnenkorven zijn bestekbakken (1tje onder kookplek 80cm en eentje er links van 40cm). In de render kon ze het echter niet zo tekenen ofzo dus daarom zie je daar 3 grepen maar moeten er 2 zijn. Zou je het anders oplossen?
Whaaah, ben al blij dat mijn werkplek gaat groeien naar 80 (+hoek)...
Oven goed plan, ben ongeveer even groot.
Is er geen ander plek voor koffie en thee? Zodat je 2x middelhoge kasten hebt...
Over de laden, ik begrijp het verhaal nog niet helemaal, maar het aanzien wordt 2 laden met binnenlade. Mijn voorkeur zou bestek onder het werkblad zijn....
Reden van de vraag... ik zie alleen maar blokken met 2 korven met of zonder binnenlade voorbij komen. Ik heb bewust gekozen voor een indeling die je in de afbeelding hebt staan.
Ik had in de vorige post nog wat toegevoegd. Hoe ga je het muurtje afwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:11:
[...]
(….)
Mij viel de volgorde ook op, maar ik begrijp je punt wel. Misschien goed om je te realiseren dat je vaatwasser tussen je gootsteen en kookplaat komt. Ik heb vaak de vaatwasser (helemaal links) open staan tijdens het koken, zodat ik na gebruik meteen kan inruimen. Mij zou het ongelooflijk irriteren als ik die steeds open/dicht zou moeten doen om een pan van kookplaat naar spoelbak te kunnen brengen. Misschien heb jij daar geen last van, maar ik wil je er toch op wijzen. (En dan heb ik het nog niet over van spoelbak weglopen en vergeten dat de vaatwasser open staat). 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otherside
Ladypurple schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Whaaah, ben al blij dat mijn werkplek gaat groeien naar 80 (+hoek)...
Oven goed plan, ben ongeveer even groot.
Is er geen ander plek voor koffie en thee? Zodat je 2x middelhoge kasten hebt...
Over de laden, ik begrijp het verhaal nog niet helemaal, maar het aanzien wordt 2 laden met binnenlade. Mijn voorkeur zou bestek onder het werkblad zijn....
Reden van de vraag... ik zie alleen maar blokken met 2 korven met of zonder binnenlade voorbij komen. Ik heb bewust gekozen voor een indeling die je in de afbeelding hebt staan.
Ik had in de vorige post nog wat toegevoegd. Hoe ga je het muurtje afwerken.
Ja, de koffie en thee kan ook eventueel in de hoek. Dan moet ik even mezelf toespreken over de toch wel ziekelijke hang naar zoveel mogelijk vrij beschikbaar werkblad. Ga het later vandaag nog een keer extra nameten.

Je bedoelt dat je je besteklade juist met extern front hebt?
Nu heb ik de bestekla onder het vrije werkblad en ik word echt gestoord hoe vaak ik tijdens het snijden opzij moet stappen met een vlijmscherp mes in mijn hand om mijn mede-kok toegang te verschaffen tot de bestekla. Bij de kookplaat sta je niet zo lang geconcentreerd op 1 plek met scherpe attributen in je hand, was mijn redenatie?

Het muurtje is 10cm dik, denk dat we randje a 30cm tegelen boven het blad en dan een houten rand erop, witgelakt. Mogelijkheden voor zitje zijn beperkt, denk dat het er al gauw raar uitgaat zien omdat de woonkamer 40 a 50 cm hoger ligt dan de keuken? Besef me dat het heel onduidelijk is, doe er foto's bij, hopelijk mag dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFD1Vune8grUcLB1V-F9qdYlOLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uV5D99ddp3boal3TVEdsjZO3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dECb6gDFBaA8_eO39Vu_3u_BtOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/69olm1WAcjtZq5SfeR6GgWlE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg6RcQddF2nt34RCXAvfzN1vtes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WbonfZwePItWsqz9K8lFy6VR.png?f=fotoalbum_large

• Otherside
Toke_gt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Mij viel de volgorde ook op, maar ik begrijp je punt wel. Misschien goed om je te realiseren dat je vaatwasser tussen je gootsteen en kookplaat komt. Ik heb vaak de vaatwasser (helemaal links) open staan tijdens het koken, zodat ik na gebruik meteen kan inruimen. Mij zou het ongelooflijk irriteren als ik die steeds open/dicht zou moeten doen om een pan van kookplaat naar spoelbak te kunnen brengen. Misschien heb jij daar geen last van, maar ik wil je er toch op wijzen. (En dan heb ik het nog niet over van spoelbak weglopen en vergeten dat de vaatwasser open staat). 8)7
Ja, goed punt... Nu heb ik de kookplaat boven de vaatwasser, dus eigenlijk zit hij altijd dicht. Ik doe de vaatwasser vaak open en dicht tijdens het koken, weet eigenlijk niet beter. Maar ja, dit is inderdaad wel een probleempje straks, als je iets wilt afspoelen en snel in de vaatwasser wilt zetten. Bijzonder dat geen enkele keukenzaak medewerker me hierop heeft gewezen.
Helaas is er nu weinig meer aan te doen ben ik bang..

• Ladypurple
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ja, de koffie en thee kan ook eventueel in de hoek. Dan moet ik even mezelf toespreken over de toch wel ziekelijke hang naar zoveel mogelijk vrij beschikbaar werkblad. Ga het later vandaag nog een keer extra nameten.

Je bedoelt dat je je besteklade juist met extern front hebt?
Nu heb ik de bestekla onder het vrije werkblad en ik word echt gestoord hoe vaak ik tijdens het snijden opzij moet stappen met een vlijmscherp mes in mijn hand om mijn mede-kok toegang te verschaffen tot de bestekla. Bij de kookplaat sta je niet zo lang geconcentreerd op 1 plek met scherpe attributen in je hand, was mijn redenatie?

Het muurtje is 10cm dik, denk dat we randje a 30cm tegelen boven het blad en dan een houten rand erop, witgelakt. Mogelijkheden voor zitje zijn beperkt, denk dat het er al gauw raar uitgaat zien omdat de woonkamer 40 a 50 cm hoger ligt dan de keuken? Besef me dat het heel onduidelijk is, doe er foto's bij, hopelijk mag dat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ik heb inderdaad ‘extern’ front. Wil niet 2 laden open maken voor dingen die ik vaak gebruik. Redenering met scherp mes zit wat in, maar nu wordt er hier niet samen gekookt ;) . En als mijn wederhelft er staat word ik er uit gebonjourd en de tafeldekker krijgt gewoon een vuistvol in de handen gedrukt.
Ik heb ook een muurtje, alleen dan in mini en geen verschil in hoogte... kan je vast verklappen dat dit een verzamelplek wordt voor... nou verzin het maar. De plank is nu heel breed, zo’n 28 cm , dat gaf altijd ruzie met de ruimte voor de kraan! Vanwege de oversteek. Er paste dus nooit een hoge kraan :( . Nu wordt ie zo’n 18 geloof ik in hetzelfde materiaal als het werkblad en minder ruimte voor uuuuh, rotzooi _/-\o_

• Karin P
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-08-2023
Ik heb 20 jaar geleden 1 keer een keuken gekocht bij IKEA. Helaas recentelijk dus geen ervaring met het kopen van een keuken. We zijn een half jaar geleden alleen een keer bij de projectleverancier van ons nieuwbouwhuis geweest, maar i.v.m. korte deadline/sluitingsdatum zijn we daar niet mee in zee gegaan.

Wij waren gister bij een keukenleverancier, een kleine zelfstandige. Prima gesprek en ontwerp naar de zin. Wat ik wel een beetje raar vond; hij pakte de apparatencatalogus erbij en schreef doodleuk de adviesprijzen van de gewenste apparatuur op. Is dit normaal of geeft dit aan dat we nog kunnen onderhandelen (over de apparatuurprijs)?
Ik stond op het punt om te vragen of we zelf de apparatuur aan konden schaffen, maar heb 'm even ingeslikt. Ik wilde de goede man niet gelijk op de kast jagen.
Is het wel mogelijk om ergens alleen kasten en werkblad te kopen en dan zelf elders de apparatuur aan te schafffen, of word je dan de winkel uitgekeken? Of verschilt dit per winkel?
Ik hoor graag ervaringen hierover.

• Karin P
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-08-2023
Oh en nog een vraag.
Heeft iemand ervaring met Alma Kuchen in Kleve? Hoe is de aftersales? Is dit een winkel waar je nog kan onderhandelen over de prijs? Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Klaaf14 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Blijft inderdaad nog steeds een optie. We wachten van 1 keukenboer nog op de 3D tekening in deze opstelling (alleen dan niet met kopse kant tegen de muur, maar een losstaand eiland). Deze opstelling hebben we op foto's gezien bij 1 van de buren (identiek huis), en vonden we een beetje afdoen aan het gevoel van ruimte in de gehele woonkamer. Maar misschien dat dat meevalt als je het eiland idd met 1 kant tegen de muur aan plaatst. Tnx voor de suggestie!

Werkruimte twijfelen we idd ook over: denk je dat dat nog steeds te weinig is als we een eiland hebben van 60x60x60x90? Dan heb je 120cm werkruimte. Stuk meer dan dat we nu hebben O+
Hoe groot is je keuken nu?

Ik zal proberen uit te leggen hoe IK het zie.
Ik heb een kleine keuken ,een L. Als ik deze uitklap heb ik 340 aan werkbladlengte waar ik kan staan (+ 60cm diepte van de hoek). Daar zit een dubbele spoelbak en een 60 cm kookplaat in. Mijn werkplek is 60 cm (+die 60 de hoek in, maar daar kan ik niet staan of werken, alleen dingen neerleggen.) Dit kan, maar is zeker niet optimaal. Als het werkblad dieper zou zijn zoals bij een eiland kon ik er extra dingen neer zetten tot ongeveer 70-75 cm, afhankelijk van werkbladhoogte en lengte, maar het geeft geen werkruimte. Die andere helft van een eiland gebruik je niet als je aan het koken bent, want dan moet je steeds omlopen. Je kan het gebruiken om bijv. Samen te kunnen werken of deeg uit te rollen of.....om aan te zitten.

Aan de werkkant wil ik links naast de spoel ruimte om kleine wasjes neer te zetten, af te wassen en dan naar rechts om af te drogen. Aangezien je een vaatwasser bij je spoel wilt om even wat af te spoelen en deze deels in te kunnen pakken tijdens het koken, zet je deze links van de spoel. Niet tussen spoel en kook, want dan kan je m niet open laten staan. Dan rechts naast de spoel een werkplek, daar vind ik 80 het minimum. Onder deze werkplek lades, dan kookplaatkast met lades. Rechts naast de kookplaat ook wat ruimte voor stelen die uitsteken, iets dat je daar neer wilt leggen en vooral, ook voor veiligheid. Als ik dat optel kom ik op :
60 vw, 60 spoel, 80 werkplek, 80 kookplaat, 40 kast = 320 minimaal aan werklengte.
Ik zie dus niet waarom een eiland smaller kan zijn dan een keuken aan een wand?

Als er geen ruimte voor is..... roeien met... maar als je kan plannen :)

• Toke_gt
  • Nu online
Otherside schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:56:
[...]
Helaas is er nu weinig meer aan te doen ben ik bang..
Ja, ik zie het :-( . Jammer. Wat je nog zou kunnen overwegen is vaatwasser en spoelbak omwisselen. Als je rechts bent, is vaatwasser rechts van spoelbak ook prima en dat scheelt al. De ruimte die je dan kwijt bent aan werkblad kun je terugwinnen door kast met kookblad te ruilen met kast in de hoek. Ik kan alleen niet zien of daar dan nog iets naast zit of dat je dan echt ‘in de hoek staat.
Ik heb zelf 100 cm tussen koken en spoelen, en dan zowel links als rechts nog extra werkruimte. Bevalt mij heel goed, ik kan de middelste ruimte zo goed vrijhouden voor het werken. Scheelt wel dat mijn inductiefornuis ook een soort extra werkblad is.

En verder: wat een prachtige en riante keuken! :9 Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet als het helemaal klaar is.

• Toke_gt
  • Nu online
Karin P schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:18:
Is het wel mogelijk om ergens alleen kasten en werkblad te kopen en dan zelf elders de apparatuur aan te schafffen, of word je dan de winkel uitgekeken? Of verschilt dit per winkel?
Ja dat kan zeker! Ik heb zo ook mijn keuken bij elkaar gescharreld want ik wilde een bepaald inductiefornuis met grote en kleine over dat niet in standaardgidsen van keukenleveranciers zit. Echt leuk vinden ze het zeker niet allemaal, want met standaardapparatuur weten ze goed te schetsen/rekenen en dat is met andere apparatuur maar afwachten. Dus het is even zoeken naar een leverancier die dat prima vindt. Ik zou ernaar informeren. Wie weet kan het, en als het niet kan bespaar je jezelf en de keukenspecialist een hoop werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaaf14
Ladypurple schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:48:
[...]

Hoe groot is je keuken nu?

Ik zal proberen uit te leggen hoe IK het zie.
Ik heb een kleine keuken ,een L. Als ik deze uitklap heb ik 340 aan werkbladlengte waar ik kan staan (+ 60cm diepte van de hoek). Daar zit een dubbele spoelbak en een 60 cm kookplaat in. Mijn werkplek is 60 cm (+die 60 de hoek in, maar daar kan ik niet staan of werken, alleen dingen neerleggen.) Dit kan, maar is zeker niet optimaal. Als het werkblad dieper zou zijn zoals bij een eiland kon ik er extra dingen neer zetten tot ongeveer 70-75 cm, afhankelijk van werkbladhoogte en lengte, maar het geeft geen werkruimte. Die andere helft van een eiland gebruik je niet als je aan het koken bent, want dan moet je steeds omlopen. Je kan het gebruiken om bijv. Samen te kunnen werken of deeg uit te rollen of.....om aan te zitten.

Aan de werkkant wil ik links naast de spoel ruimte om kleine wasjes neer te zetten, af te wassen en dan naar rechts om af te drogen. Aangezien je een vaatwasser bij je spoel wilt om even wat af te spoelen en deze deels in te kunnen pakken tijdens het koken, zet je deze links van de spoel. Niet tussen spoel en kook, want dan kan je m niet open laten staan. Dan rechts naast de spoel een werkplek, daar vind ik 80 het minimum. Onder deze werkplek lades, dan kookplaatkast met lades. Rechts naast de kookplaat ook wat ruimte voor stelen die uitsteken, iets dat je daar neer wilt leggen en vooral, ook voor veiligheid. Als ik dat optel kom ik op :
60 vw, 60 spoel, 80 werkplek, 80 kookplaat, 40 kast = 320 minimaal aan werklengte.
Ik zie dus niet waarom een eiland smaller kan zijn dan een keuken aan een wand?

Als er geen ruimte voor is..... roeien met... maar als je kan plannen :)
Hebben nu een keuken van 4x60 en dan nog 2 torens met daarin koelvries, oven en wat kastruimte. Dus feitelijk 60cm ruimte om te werken. De rest wordt ingenomen door kookplaat, spoelkast en stuk voor apparaten (koffie, waterkoker, spamaker). Dus idd, met meerdere mensen koken kan bijna niet omdat we geen plek hebben om iets neer te zetten :9 Dus alle ruimte die we nu meer krijgen voelt al als een ongekende weelde.

Maar je hebt een goed punt. In de impressie waar we nog op wachten staat een eiland van 300, die dus 90 graden staat gedraaid tov het voorbeeld. Komt al in de buurt van de 320 ;) Zodra ontvangen post ik hem hier.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:57
Ik heb net een nieuw huis gekocht, en ik ga over de hele benedenverdieping de vloer vervangen door een schuimbetonvloer met vloerverwarming.

De keuken zelf is 15 jaar oud, maar eigenlijk nog prima. Wellicht dat we de frontjes van de keukenkasten laten schilderen en wat nieuwe apparatuur kopen, maar de kasten en het blad willen we niet vervangen.

Om de vloer te kunnen slopen, zou de keuken dus gedemonteerd moeten worden, even opgeslagen worden tot de vloer is gelegd, en dan opnieuw gemonteerd worden.

Is dit een realistisch plan met een keuken van 15 jaar oud? Of is de kans groot dat we dingen gaan beschadigen en we dus elementen zullen moeten vervangen?
En de hoogte van de nieuwe vloer zal waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde zijn als van de oude vloer. Kunnen kastjes doorgaans in hoogte versteld worden?

Hier wat foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IgC3jaH223phER2Im2VvvyfvMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsL1dMPRVbgZNvXDi0VIQmhr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EhWl8xth6Ujx2ScGMU0Uo28fYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLrAvF7jegiyfXXnzWtxlyS8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUogZMqf-qSJu4tKm5IPYFayYXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLKWFh76nDZSjQbV9JcHF5Ei.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otherside
marvel27 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:51:
Ik heb net een nieuw huis gekocht, en ik ga over de hele benedenverdieping de vloer vervangen door een schuimbetonvloer met vloerverwarming.

De keuken zelf is 15 jaar oud, maar eigenlijk nog prima. Wellicht dat we de frontjes van de keukenkasten laten schilderen en wat nieuwe apparatuur kopen, maar de kasten en het blad willen we niet vervangen.

Om de vloer te kunnen slopen, zou de keuken dus gedemonteerd moeten worden, even opgeslagen worden tot de vloer is gelegd, en dan opnieuw gemonteerd worden.

Is dit een realistisch plan met een keuken van 15 jaar oud? Of is de kans groot dat we dingen gaan beschadigen en we dus elementen zullen moeten vervangen?
En de hoogte van de nieuwe vloer zal waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde zijn als van de oude vloer. Kunnen kastjes doorgaans in hoogte versteld worden?

Hier wat foto's.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijk, schuim beton!

Dan heb je nu een houten vloer en waarschijnlijk een ouder huis, en de keuken kan het al een beetje lastig hevbeb ivm vocht. Is de muur waar de keuken tegenaan staat een binnenmuur? Kun je eronder bijv met kruipruimte/kelder?

Verder geen ervaring hiermee (alleen Bruynzeel na 30 jaar) naar ik ben bang dat je pas echt wat zinnigs kan zeggen als je achter de keuken hebt kunnen kijken. Het kan meevallen na 15 jaar hoor. Het blijft een rotklus, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
Zojuist een bezoek aan een keukenzaak gebracht, op afspraak. Even gezeten en wat scenario's doorgenomen, wij twijfelen namelijk om aan te bouwen door de zeer beperkte keukenruimte en mogelijkheden die we nu hebben (L van 2.40 bij 2.40, verder niets mogelijk tenzij garage doorbreken of keuken verplaatsen naar voorkant woning maar dat willen we niet).

Verkoper gaf aan dat Siemens in april blijkbaar met hele nieuwe apparatuur komt, zeg maar een facelift van alle apparatuur die ze nu hebben, zo eens in de 7 jaar doen ze dat. Ik zou het zonde vinden om net daarvoor een keuken te laten opleveren met mooie apparatuur die een maand later 'van de oude serie is'. Ik ben daar (helaas :P) gevoelig voor.
De 3D tekening kon hij nu even niet maken, druk, nieuw programma, enz. maar krijgen we nog via de mail. Pronorm hoekkeuken met één hoge kast, 2.40x2.40 met premium apparatuur (vaatwasser, combi, koelkast laag, Bora, Quooker) en composiet blad voor +- uit het hoofd een €14-15k incl. montage. Lijkt me redelijk aan de prijs maar gezien de wensen misschien ook wel realistisch, wat denken jullie?
Deel anders binnenkort wel een tekening hier.

Nu is onze vaatwasser dus kapot gegaan en 'moeten' we voor een half jaar tot max een jaar een andere aanschaffen. Idee is om een goedkope van €300 tweedehands te kopen of om juist het model te kopen dat we willen en die dan overzetten. Front zal dan niet passen, kan een inbouw vaatwasser ook tijdelijk los staan en is deze te openen zonder front ervoor? Ziet er niet uit natuurlijk, dat beseffen wij ons..

@Ladypurple Ik lees hierboven net dat jij ook een kleine L keuken hebt: heb jij hier een schets/tekening o.i.d. toevallig? Kom ze maar heel weinig tegen hier op Tweakers namelijk, lastig zoeken.
Een kastenwand + eiland (zouden wij ook doen indien we gaan uitbouwen, hetgeen nu absurd duur is) zie ik hier uiteraard genoeg voorbij komen.

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 13-08-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Als je echt tijdelijk wat nodig hebt kan je of nieuw het meest budget model nemen (en straks gratis op MP zetten) of anders op MP iets gratis afhalen of max 50e :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
marvel27 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:51:

Ik denk dat het makkelijker is dan je vermoedt. Hier vorig jaar de keuken van 15jr oud vervangen. De kasten stonden alleen aan elkaar geschroefd, dus eenmaal de laden eruit was dat een makkie. Het blad zat vanaf onderkant vastgeschroefd, maar kon met de nodige menskracht opgetild worden zodra de kit was verwijderd en de schroeven los waren.
De keuken verhogen hoeft ook niet ingewikkeld te zijn. Als je de plinten naar voren trekt, kun je zien of ze op poten staan of een andere constructie. Vervolgens stel je de poten hoger of past de constructie aan. Als de vloer hoger wordt, maakt dat voor de keuken niet uit, wel goed kijken of je met afvoer en aansluitingen uitkomt, maar een paar centimeter speling heb je waarschijnlijk wel. (Ik weet niet hoeveel cm het hoger wordt door spuitbeton?)
Kasten zul je hoger moeten hangen en tegels aanpassen, maar dat is op het geheel van je verbouwing een kleinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb op de IKEA website een keuken geconfigureerd, op zich helemaal happy mee, behalve één klein vraagje.

Nu zou je normaal naar de winkel gaan om dit door te nemen, maar blijkbaar kan ik pas over een maand bij een ikea vestiging 200km verderop terecht?!

Iemand hier ervaring mee? Doe ik iets fout of is het echt zo belachelijk druk?

Je kan ook alles op de bonnefooi op de website bestellen, heeft iemand hier dat al eens gedaan?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:23:
Zojuist een bezoek aan een keukenzaak gebracht, op afspraak. Even gezeten en wat scenario's doorgenomen, wij twijfelen namelijk om aan te bouwen door de zeer beperkte keukenruimte en mogelijkheden die we nu hebben (L van 2.40 bij 2.40, verder niets mogelijk tenzij garage doorbreken of keuken verplaatsen naar voorkant woning maar dat willen we niet).

Verkoper gaf aan dat Siemens in april blijkbaar met hele nieuwe apparatuur komt, zeg maar een facelift van alle apparatuur die ze nu hebben, zo eens in de 7 jaar doen ze dat. Ik zou het zonde vinden om net daarvoor een keuken te laten opleveren met mooie apparatuur die een maand later 'van de oude serie is'. Ik ben daar (helaas :P) gevoelig voor.
De 3D tekening kon hij nu even niet maken, druk, nieuw programma, enz. maar krijgen we nog via de mail. Pronorm hoekkeuken met één hoge kast, 2.40x2.40 met premium apparatuur (vaatwasser, combi, koelkast laag, Bora, Quooker) en composiet blad voor +- uit het hoofd een €14-15k incl. montage. Lijkt me redelijk aan de prijs maar gezien de wensen misschien ook wel realistisch, wat denken jullie?
Deel anders binnenkort wel een tekening hier.

Nu is onze vaatwasser dus kapot gegaan en 'moeten' we voor een half jaar tot max een jaar een andere aanschaffen. Idee is om een goedkope van €300 tweedehands te kopen of om juist het model te kopen dat we willen en die dan overzetten. Front zal dan niet passen, kan een inbouw vaatwasser ook tijdelijk los staan en is deze te openen zonder front ervoor? Ziet er niet uit natuurlijk, dat beseffen wij ons..

@Ladypurple Ik lees hierboven net dat jij ook een kleine L keuken hebt: heb jij hier een schets/tekening o.i.d. toevallig? Kom ze maar heel weinig tegen hier op Tweakers namelijk, lastig zoeken.
Een kastenwand + eiland (zouden wij ook doen indien we gaan uitbouwen, hetgeen nu absurd duur is) zie ik hier uiteraard genoeg voorbij komen.
Mijn keuken is 200x390, daar heb je niet zo veel aan. Zonder tekening gok ik dat het probleem zit aan de kookkant. Daar heb je geen ruimte voor een hoge kast.
Je komt dan bijv. Op hoge kast met koelkast en combi, vaatwasser, 50 spoelkast, / 60 cm hoekkast, 90 lade kast, 20 kast of 80/30. Niet te breed, want door de bora verlies je volgens mij ladediepte en dat is jammer over een grote breedte. Daarentegen lever je met smalle lades in verhouding veel ruimte in de breedte in, probeer dus hoe ver je kan gaan dat je rechts naast de plaat nog ruimte hebt en toch zo veel mogelijk werkruimte vanaf de hoek tot de kookplaat.
Een 3 ltr. Quooker kan bij een spoelladekast achter de lade, een grote zou in de ruimte van een hoekspoelkast kunnen. Als het gaat om een kleine zou ik overwegen om geen hoekspoelkast , maar de hoek de andere kant op en een le mans achter de 60 cm deur. Niet altijd een goede, en ook kostbare oplossing, maar hier het overwegen waard, want je hebt weinig ruimte voor pannen. Dan wel goed kijken of er een plek is voor je bestek. Ik heb deze hoekkast met lemans eens gezien met een lade, maar vraag me af of er dan genoeg hoogte overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
LED-Maniak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:20:
Ik heb op de IKEA website een keuken geconfigureerd, op zich helemaal happy mee, behalve één klein vraagje.

Nu zou je normaal naar de winkel gaan om dit door te nemen, maar blijkbaar kan ik pas over een maand bij een ikea vestiging 200km verderop terecht?!

Iemand hier ervaring mee? Doe ik iets fout of is het echt zo belachelijk druk?

Je kan ook alles op de bonnefooi op de website bestellen, heeft iemand hier dat al eens gedaan?
Een afspraak bij en keukenb :X Winkel studio duurt op het moment ook lang, vermoed dat het bij ikea niet anders is. Je gaat het zelf in elkaar zetten en plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ladypurple schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Een afspraak bij en keukenb :X Winkel studio duurt op het moment ook lang, vermoed dat het bij ikea niet anders is. Je gaat het zelf in elkaar zetten en plaatsen?
Klopt, alleen heb twee kleine vraagjes voor de details. Daar heb ik geen 2 uur voor nodig(standaard tijdsslot..).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
LED-Maniak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Klopt, alleen heb twee kleine vraagjes voor de details. Daar heb ik geen 2 uur voor nodig(standaard tijdsslot..).
Stel je vraag, misschien heeft iemand een antwoord voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik heb graag jullie advies.

Ik word net gebeld door Poggenpohl dat ze mij de Bora X Pure (PUXA) pas kunnen leveren in week 7 (2022). De keuken wordt geplaatst in week 46.. Nu heb ik even rondgebeld en 123apparatuur zegt dat ze een levering verwachten week 38, maar niet zeker dat ze genoeg krijgen om mij ook te voorzien. Bemmel en Kroon verwachten week 43 en ik ben dan de eerste die de PUXA daar besteld dus als ze er 1 binnen krijgen is hij voor mij.

Volgens Poggenpohl krijgen 123apparatuur en Bemmel de BORA allemaal via Mandemakers geleverd omdat ze zelf geen dealer mogen zijn. Dus dat is wel een dingetje.

Mijn adviseur bij Poggenpohl heeft mij aan gegeven dat het hem niet uitmaakt en als hij er voor week 46 is dat ze hem ook installeren (maar zonder garantie als hij het niet doet zodra de stekker erin gaat). Mocht hij na week 46 komen is de installatie mijn probleem.

Andere optie die Poggenpohl mij gaf is om de PUXA te vervangen door de Bora Classic 2.0 en dan zou hij het prijs verschil tussen de X Pure en de Classic met mij delen. Maar dan zit ik ook met verschil in afvoer etc en ik heb al gerekend op de Pure X.

Wat zouden jullie doen? Gewoon week 7 bij Poggenpohl laten staan of gokken op 123apparatuur/Bemmel of toch de Classic

[ Voor 16% gewijzigd door Greetoz op 13-08-2021 14:10 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ladypurple schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Stel je vraag, misschien heeft iemand een antwoord voor je :)
De "magnetronkast" is een bovenkast en daardoor niet diep genoeg. Ik kan alleen geen combinatie vinden van een koelkast met daarboven een magnetron. Ik ga er vanuit dat eea. wel past als ik een 220cm hoge kast kies, maar kan het zo niet selecteren.

Tweede dingetje is de wandbekleding, die wil ik door laten lopen. Die zal je dus los moeten bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1tWNTmTL/Screenshot-2021-08-13-at-14-15-09.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
LED-Maniak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

De "magnetronkast" is een bovenkast en daardoor niet diep genoeg. Ik kan alleen geen combinatie vinden van een koelkast met daarboven een magnetron. Ik ga er vanuit dat eea. wel past als ik een 220cm hoge kast kies, maar kan het zo niet selecteren.

Tweede dingetje is de wandbekleding, die wil ik door laten lopen. Die zal je dus los moeten bestellen?

[Afbeelding]
Je kunt een zijpaneel bestellen voor die rechterkant.
In een 220cm kast kun je vast wel een magnetron bouwen, maar dan loop je waarschijnlijk tegen problemen aan met de beschikbare deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]
Geen antwoord, wel vragen. Ben je heel groot zodat je goed zicht hebt in de magnetron. Is er een reden dat de kookplaat links is (afvoer?) en waarom de smallere kastjes? ( ken de ikea maten niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe ikea opgebouwd is... , maar kan zoiets nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJpIklpckGkHmFCZqAAsTWL5wXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6F8RlhIVDvFp550ieeiQeV4.jpg?f=fotoalbum_large

Deur en plank er uit.. bij ikea even kijken of zoiets past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:57
Bedankt @Otherside en @Toke_gt! Ik had ook de indruk dat het wel mogelijk moest zijn. Ik waag het er gewoon op. Het helemaal zeker weten zal ik inderdaad pas als ik de plint weghaal voor hoogte en met de demontage begin.
Otherside schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:19:
[...]
Dan heb je nu een houten vloer en waarschijnlijk een ouder huis, en de keuken kan het al een beetje lastig hevbeb ivm vocht. Is de muur waar de keuken tegenaan staat een binnenmuur? Kun je eronder bijv met kruipruimte/kelder?
Het grootste deel van de begane grond is inderdaad een houten vloer met kruipruimte, maar er is ook een betonnen aanbouw en de keuken staat ook op beton. De keuken staat tegen de scheidingswand met de buren. Ik denk niet dat ik er onder kan via de kruipruimte. Waarom vraag je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
SquareOne schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Je kunt een zijpaneel bestellen voor die rechterkant.
In een 220cm kast kun je vast wel een magnetron bouwen, maar dan loop je waarschijnlijk tegen problemen aan met de beschikbare deuren?
Het stomme is, in de configurator kan ik alle plankjes en lades en deuren aanpassen.. maar dus niet zoiets.
Het moet prima passen in een 220cm kast.
Ladypurple schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Ik weet niet hoe ikea opgebouwd is... , maar kan zoiets niet[Afbeelding]

Deur en plank er uit.. bij ikea even kijken of zoiets past?
Ja precies, dit zou moeten passen. Het zou zo fijn zijn als je dit gewoon in de configurator aan kon geven!
Maar ik wil eigenlijk niet bestellen en dadelijk ontdekken dat het toch niet kan/past.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Inmiddels alweer even geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb. Vorig jaar rond deze tijd de keuken voor ons nieuwbouwhuis uitgezocht bij Klomp Keukens in Mill (stukje onder Nijmegen).

Afgelopen maart is de keuken grotendeels geplaatst, maar we moesten nog even wachten op de stoomoven en wat vervangende platen omdat er beschadigingen op zaten. E.e.a duurde erg lang. Mede door ons zelf trouwens omdat we ook druk waren met andere zaken.

De plattegrond van de keuken met het globale plan. Keuken tegen de lange muur met een eiland ervoor en de eettafel in de hoek waar eerder de keuken gepland was. Doel is nog om daar, zodra onze jongste zoon iets minder in sloopmode zit met bestek etc, een mooie nieuwe eettafel te kopen met zitbank in L-vorm. Beetje naar Oostenrijkse inspiratie moet het een lekker zithoek worden waar we bezoek kunnen ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbdaPqYtnC-MT5vb2OHhWAZzPvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uehVlXkMdxKVZHN8YtvD2F7X.jpg?f=fotoalbum_large

De 3D-tekening van de keukenleverancier met het plan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Mjh-Z5Nh4EQPyZbdePGQc1qwQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B4hHQFzrGxyoQXXRUJ5aHpU3.png?f=fotoalbum_large

Hoe het uiteindelijk geworden is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45KI1Cz9SnCdi-MMunLh8s9JINs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpW53cRRWuUvHjLsx2rhTR6M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnI30N1uxe7f5qsm1oDVmXNcrCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1Wx6BaQ8A8fcOxejvX3fPGa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EINx_e2akV3RKJ20Xvr0UQ5Dn5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWKNAqzv9AEtSXDJTexmpwoh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_CTG0-yU9tKL78eB7osmKAqiu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXkv397xUaIpkFS1yA7JovOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHFPjr_qIxRH0QXDKPbN2nLnCdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxgCmYJBCE9YahVqhPsTScCa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKqAQUAl2oEc5RW745xkueLvTeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obWW7HPb38ELpTLzOREhFBit.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken is volledig op maat gemaakt en opgetrokken uit Tmatt Blu wat vergelijkbaar zou moeten zijn met Fenix. We heben voor Tmatt gekozen omdat deze kleur ons meer aansprak dan het (veel blauwere) blauw van Fenix. Bovendien scheelde het ruim 1000 euro in prijs.

Op zich zijn we nog steeds erg tevreden over Tmatt, maar het is wel echt veel vlekgevoeliger dan verwacht. Je ziet, zoals beloofd, eigenlijk geen enkele vingerafdruk, maar vette vingers en ook gewoon water zorgen voor duidelijk zichtbare vlekken. Dus we moeten de keukenkastjes wel echt elke dag schoonmaken.

Qua apparatuur hebben we bijna alles uit de 6 en 8 serie van Bosch: Stoomoven, oven/magnetron, vaatwasser, koelkast en kookplaat. De afzuigkap is van Novy en is dicht geklapt wanner hij niet gebruikt wordt. Een vriezer is er uiteindelijk niet in gekomen. Er staat een losse 300L Siemand vriezer in de berging naast de keuken.

Verder nog steeds erg blij met de keuken. Enorm veel bergruimte. Zoveel zelfs dat we de kasten aan de kant van de eettafel gebruiken voor spelletjes, boeken etc en niet voor keukenspullen.
Ik zie nu dat ik een foto vergeten ben van de kasten onder de ovens. Die zal ik nog even toevoegen. Beide kasten onder de ovens bevatten 3 blinde lades ipv planken en dat biedt erg veel fijna bergruimte voor voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
LED-Maniak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Het stomme is, in de configurator kan ik alle plankjes en lades en deuren aanpassen.. maar dus niet zoiets.
Het moet prima passen in een 220cm kast.

[...]

Ja precies, dit zou moeten passen. Het zou zo fijn zijn als je dit gewoon in de configurator aan kon geven!
Maar ik wil eigenlijk niet bestellen en dadelijk ontdekken dat het toch niet kan/past.
https://www.keukendepot.n...ijst_Keukendepot_2020.pdf
Hier naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Wat erg dit. Bijna al die kleinere keukens daar hebben standaard de magnetron boven de koelkast 8)7 .
Helaas is deze winkel totaal niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
Ziet er goed uit.

Wat mij nu nieuwsgierig maakt is de eettafel en loopruimte. volgens de tekening heb je nog 3 meter tussen je eiland en muur en hangt de eettafel lamp op 1 meter vanaf de muur. bij een bank heb je 60cm nodig dan zou je tafel 80cm breed zijn? en heb je toevallig een foto daarvan? (mijn redenatie is dan (80 cm tafel lamp in het midden is dan 40 is samen 100).

Wij hebben voor ons nieuwbouw huis ook 3 meter tussen eiland en muur en heb daar niet echt een beeld bij dan digitaal, dus ik ben heel benieuwd. hoe de loopruimte is.
Farmerwood schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:24:
Inmiddels alweer even geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb. Vorig jaar rond deze tijd de keuken voor ons nieuwbouwhuis uitgezocht bij Klomp Keukens in Mill (stukje onder Nijmegen).

Afgelopen maart is de keuken grotendeels geplaatst, maar we moesten nog even wachten op de stoomoven en wat vervangende platen omdat er beschadigingen op zaten. E.e.a duurde erg lang. Mede door ons zelf trouwens omdat we ook druk waren met andere zaken.

De plattegrond van de keuken met het globale plan. Keuken tegen de lange muur met een eiland ervoor en de eettafel in de hoek waar eerder de keuken gepland was. Doel is nog om daar, zodra onze jongste zoon iets minder in sloopmode zit met bestek etc, een mooie nieuwe eettafel te kopen met zitbank in L-vorm. Beetje naar Oostenrijkse inspiratie moet het een lekker zithoek worden waar we bezoek kunnen ontvangen.
[Afbeelding]

De 3D-tekening van de keukenleverancier met het plan.
[Afbeelding]

Hoe het uiteindelijk geworden is:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken is volledig op maat gemaakt en opgetrokken uit Tmatt Blu wat vergelijkbaar zou moeten zijn met Fenix. We heben voor Tmatt gekozen omdat deze kleur ons meer aansprak dan het (veel blauwere) blauw van Fenix. Bovendien scheelde het ruim 1000 euro in prijs.

Op zich zijn we nog steeds erg tevreden over Tmatt, maar het is wel echt veel vlekgevoeliger dan verwacht. Je ziet, zoals beloofd, eigenlijk geen enkele vingerafdruk, maar vette vingers en ook gewoon water zorgen voor duidelijk zichtbare vlekken. Dus we moeten de keukenkastjes wel echt elke dag schoonmaken.

Qua apparatuur hebben we bijna alles uit de 6 en 8 serie van Bosch: Stoomoven, oven/magnetron, vaatwasser, koelkast en kookplaat. De afzuigkap is van Novy en is dicht geklapt wanner hij niet gebruikt wordt. Een vriezer is er uiteindelijk niet in gekomen. Er staat een losse 300L Siemand vriezer in de berging naast de keuken.

Verder nog steeds erg blij met de keuken. Enorm veel bergruimte. Zoveel zelfs dat we de kasten aan de kant van de eettafel gebruiken voor spelletjes, boeken etc en niet voor keukenspullen.
Ik zie nu dat ik een foto vergeten ben van de kasten onder de ovens. Die zal ik nog even toevoegen. Beide kasten onder de ovens bevatten 3 blinde lades ipv planken en dat biedt erg veel fijna bergruimte voor voorraden.
Pagina: 1 ... 259 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1