Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:49
Greetoz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:08:
Ik heb graag jullie advies.

Ik word net gebeld door Poggenpohl dat ze mij de Bora X Pure (PUXA) pas kunnen leveren in week 7 (2022). De keuken wordt geplaatst in week 46.. Nu heb ik even rondgebeld en 123apparatuur zegt dat ze een levering verwachten week 38, maar niet zeker dat ze genoeg krijgen om mij ook te voorzien. Bemmel en Kroon verwachten week 43 en ik ben dan de eerste die de PUXA daar besteld dus als ze er 1 binnen krijgen is hij voor mij.

Volgens Poggenpohl krijgen 123apparatuur en Bemmel de BORA allemaal via Mandemakers geleverd omdat ze zelf geen dealer mogen zijn. Dus dat is wel een dingetje.

Mijn adviseur bij Poggenpohl heeft mij aan gegeven dat het hem niet uitmaakt en als hij er voor week 46 is dat ze hem ook installeren (maar zonder garantie als hij het niet doet zodra de stekker erin gaat). Mocht hij na week 46 komen is de installatie mijn probleem.

Andere optie die Poggenpohl mij gaf is om de PUXA te vervangen door de Bora Classic 2.0 en dan zou hij het prijs verschil tussen de X Pure en de Classic met mij delen. Maar dan zit ik ook met verschil in afvoer etc en ik heb al gerekend op de Pure X.

Wat zouden jullie doen? Gewoon week 7 bij Poggenpohl laten staan of gokken op 123apparatuur/Bemmel of toch de Classic
Mandemakers heeft gewoon betere inkoopafspraken (keten koopt massa). Als mandemakers (keukenloods, Bemmel) het met zekerheid kunnen leveren tegen een goede prijs, zal ik het via hun doen. Overigens kan je ook over de grens een kijkje nemen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:04
Farmerwood schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:24:
Inmiddels alweer even geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb. Vorig jaar rond deze tijd de keuken voor ons nieuwbouwhuis uitgezocht bij Klomp Keukens in Mill (stukje onder Nijmegen).

Afgelopen maart is de keuken grotendeels geplaatst, maar we moesten nog even wachten op de stoomoven en wat vervangende platen omdat er beschadigingen op zaten. E.e.a duurde erg lang. Mede door ons zelf trouwens omdat we ook druk waren met andere zaken.

De plattegrond van de keuken met het globale plan. Keuken tegen de lange muur met een eiland ervoor en de eettafel in de hoek waar eerder de keuken gepland was. Doel is nog om daar, zodra onze jongste zoon iets minder in sloopmode zit met bestek etc, een mooie nieuwe eettafel te kopen met zitbank in L-vorm. Beetje naar Oostenrijkse inspiratie moet het een lekker zithoek worden waar we bezoek kunnen ontvangen.
[Afbeelding]

De 3D-tekening van de keukenleverancier met het plan.
[Afbeelding]

Hoe het uiteindelijk geworden is:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken is volledig op maat gemaakt en opgetrokken uit Tmatt Blu wat vergelijkbaar zou moeten zijn met Fenix. We heben voor Tmatt gekozen omdat deze kleur ons meer aansprak dan het (veel blauwere) blauw van Fenix. Bovendien scheelde het ruim 1000 euro in prijs.

Op zich zijn we nog steeds erg tevreden over Tmatt, maar het is wel echt veel vlekgevoeliger dan verwacht. Je ziet, zoals beloofd, eigenlijk geen enkele vingerafdruk, maar vette vingers en ook gewoon water zorgen voor duidelijk zichtbare vlekken. Dus we moeten de keukenkastjes wel echt elke dag schoonmaken.

Qua apparatuur hebben we bijna alles uit de 6 en 8 serie van Bosch: Stoomoven, oven/magnetron, vaatwasser, koelkast en kookplaat. De afzuigkap is van Novy en is dicht geklapt wanner hij niet gebruikt wordt. Een vriezer is er uiteindelijk niet in gekomen. Er staat een losse 300L Siemand vriezer in de berging naast de keuken.

Verder nog steeds erg blij met de keuken. Enorm veel bergruimte. Zoveel zelfs dat we de kasten aan de kant van de eettafel gebruiken voor spelletjes, boeken etc en niet voor keukenspullen.
Ik zie nu dat ik een foto vergeten ben van de kasten onder de ovens. Die zal ik nog even toevoegen. Beide kasten onder de ovens bevatten 3 blinde lades ipv planken en dat biedt erg veel fijna bergruimte voor voorraden.
Mooi geworden!
Wat betreft het Tmatt/Fenix materiaal. Als je voor ander type fronten had gekozen, denk je dan dat je ze minder vaak had moeten schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pilea
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-03 10:14
Inmiddels alweer even geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb. Vorig jaar rond deze tijd de keuken voor ons nieuwbouwhuis uitgezocht bij Klomp Keukens in Mill (stukje onder Nijmegen).

Afgelopen maart is de keuken grotendeels geplaatst, maar we moesten nog even wachten op de stoomoven en wat vervangende platen omdat er beschadigingen op zaten. E.e.a duurde erg lang. Mede door ons zelf trouwens omdat we ook druk waren met andere zaken.

De plattegrond van de keuken met het globale plan. Keuken tegen de lange muur met een eiland ervoor en de eettafel in de hoek waar eerder de keuken gepland was. Doel is nog om daar, zodra onze jongste zoon iets minder in sloopmode zit met bestek etc, een mooie nieuwe eettafel te kopen met zitbank in L-vorm. Beetje naar Oostenrijkse inspiratie moet het een lekker zithoek worden waar we bezoek kunnen ontvangen.
[Afbeelding]

De 3D-tekening van de keukenleverancier met het plan.
[Afbeelding]

Hoe het uiteindelijk geworden is:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken is volledig op maat gemaakt en opgetrokken uit Tmatt Blu wat vergelijkbaar zou moeten zijn met Fenix. We heben voor Tmatt gekozen omdat deze kleur ons meer aansprak dan het (veel blauwere) blauw van Fenix. Bovendien scheelde het ruim 1000 euro in prijs.

Op zich zijn we nog steeds erg tevreden over Tmatt, maar het is wel echt veel vlekgevoeliger dan verwacht. Je ziet, zoals beloofd, eigenlijk geen enkele vingerafdruk, maar vette vingers en ook gewoon water zorgen voor duidelijk zichtbare vlekken. Dus we moeten de keukenkastjes wel echt elke dag schoonmaken.

Qua apparatuur hebben we bijna alles uit de 6 en 8 serie van Bosch: Stoomoven, oven/magnetron, vaatwasser, koelkast en kookplaat. De afzuigkap is van Novy en is dicht geklapt wanner hij niet gebruikt wordt. Een vriezer is er uiteindelijk niet in gekomen. Er staat een losse 300L Siemand vriezer in de berging naast de keuken.

Verder nog steeds erg blij met de keuken. Enorm veel bergruimte. Zoveel zelfs dat we de kasten aan de kant van de eettafel gebruiken voor spelletjes, boeken etc en niet voor keukenspullen.
Ik zie nu dat ik een foto vergeten ben van de kasten onder de ovens. Die zal ik nog even toevoegen. Beide kasten onder de ovens bevatten 3 blinde lades ipv planken en dat biedt erg veel fijna bergruimte voor voorraden.
Wow wat mooi! mag ik vragen hoe dik het werkblad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
Ik wil (nogmaals) een beroep doen op mijn medetweakers hier en alle ervaren rotten in het vak. Eerder vandaag postte ik al dat we langs zijn geweest bij een keukenzaak omdat we spoedig een besluit willen gaan nemen over de te nemen keuken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
remzor schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:11:
Ik wil (nogmaals) een beroep doen op mijn medetweakers hier en alle ervaren rotten in het vak. Eerder vandaag postte ik al dat we langs zijn geweest bij een keukenzaak omdat we spoedig een besluit willen gaan nemen over de te nemen keuken.

***members only***
Hmmm ja, alleen kook en spoel omdraaien en de hoge kast dus in de hoek. Boven de oven zit een soort lijst om het raster vol te maken?. Ik heb die weg laten halen en dus langer deurtje :? . Ik weet niet of dat bij greeploos ook kan.
waar staat nu de tafel, ter hoogte van de keuken of de hal? Als je 2 mtr uitbreidt zet je een eiland evenwijdig aan de achtergevel, omdat deze anders niet breed genoeg is, je wil tenslotte niet minder werkruimte dan je nu hebt en schuift de tafel naar onderen...

[ Voor 16% gewijzigd door Ladypurple op 13-08-2021 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
remzor schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:11:
***members only***
Op zichzelf prima indeling, voldoende ruimte tussen de vaste zones.
Misschien een idee om de hele indeling te spiegelen (dus hoge kast naast het raam, dan vaatwasser, spoelgedeelte, haaks erop het deel met kookzone etc. Dat laatste deel zou je dan nog een stukje de kamer in kunnen laten lopen, met een kast bijv 40 cm breed. Als je daar in de kamer een of twee lage of hoge kasten haaks op laat aansluiten, dan heb je extra opbergruimte, terwijl er genoeg ruimte overblijft voor je tafel. Zeker als je tafel met bank tegen de muur plaatst, maar daar moet je wel van houden.

Zie ook de posts hierboven over van links naar rechts of van rechts naar links werken. Als jullie rechtshandig zijn dan is vw-spoelen-koken van links naar rechts een logischer volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:07:
[...]

Wij krijgen een Novy Panorama. Over een paar weken kan ik rapporteren hoe het werkt :)
En hoe bevalt ie na bijna 2 jaar? O-)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wat denken jullie hiervan, in september wordt onze keuken ingemeten, maar ik wil graag dat de apparaten al besteld worden gezien de problemen met levertijden. Heel gedoe, nu kan het maar of we wel de apparaten dan volledig willen betalen, want ze hebben die apparaten immers maanden op voorraad....

Nou, nee dus, tenzij ik een eigendomsverklaring krijg. Aangeboden om 15% aan te betalen voor de hele keuken conf CBW-voorwaarden. Maar hoe kan je nou als argument geven dat ze het anders maanden op voorraad hebt, was het maar zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ladypurple schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:51:
[...]

Hmmm ja, alleen kook en spoel omdraaien en de hoge kast dus in de hoek. Boven de oven zit een soort lijst om het raster vol te maken?. Ik heb die weg laten halen en dus langer deurtje :? . Ik weet niet of dat bij greeploos ook kan.
waar staat nu de tafel, ter hoogte van de keuken of de hal? Als je 2 mtr uitbreidt zet je een eiland evenwijdig aan de achtergevel, omdat deze anders niet breed genoeg is, je wil tenslotte niet minder werkruimte dan je nu hebt en schuift de tafel naar onderen...
De eettafel staat eigenlijk tegenover het schilderij in de render. De ruimte tussen het muurtje (einde keuken) in de plattengrond en de lange muur er tegenover is 3.25m breed.
Spoelen en koken omdraaien hebben we ook gedacht en besproken, maar hij kon volgens mij geen 2x 90cm ladekasten kwijt aan de andere kant. Die kant is met het weghalen van het muurtje precies 2.40m i.p.v. 2.43 aan de andere kant. Ik vermoed dat ie dan in de knel komt met de hoekkast? Het lijkt ook alsof het kastje van het spoelgedeelte 50cm is i.p.v. 60, wij gingen uit van 60cm met 2.40 aan die kant.

Bij nader inzien zijn we niet echt te spreken over de getekende opstelling, zo willen we hem niet iig. We vinden hem niet mooi en ook zit de spoelbak voor ons gevoel op een gekke plek tegen de hoek aan. Maar ja, daarnaast zit de vaatwasser dus omdraaien kan ook niet. En die muur die we dan weghalen zie je nog in de render, het blad loopt daar ook niet door tot het einde. Ook het aankijken tegen de zijkant van de hoge kast daar vinden we niet zo ruimtelijk ogen.

Erg lastig allemaal :(
Toke_gt schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:53:
[...]

Op zichzelf prima indeling, voldoende ruimte tussen de vaste zones.
Misschien een idee om de hele indeling te spiegelen (dus hoge kast naast het raam, dan vaatwasser, spoelgedeelte, haaks erop het deel met kookzone etc. Dat laatste deel zou je dan nog een stukje de kamer in kunnen laten lopen, met een kast bijv 40 cm breed. Als je daar in de kamer een of twee lage of hoge kasten haaks op laat aansluiten, dan heb je extra opbergruimte, terwijl er genoeg ruimte overblijft voor je tafel. Zeker als je tafel met bank tegen de muur plaatst, maar daar moet je wel van houden.

Zie ook de posts hierboven over van links naar rechts of van rechts naar links werken. Als jullie rechtshandig zijn dan is vw-spoelen-koken van links naar rechts een logischer volgorde.
Zie hierboven, spiegelen gaat dus denk ik niet met de 2x90 kasten naast elkaar door het hoekdeel. 2x 80 zou wel passen natuurlijk, maar dat is weer 'zonde'. Ook over nagedacht de kamer in te bouwen, maar dit neemt licht weg en ziet er vanaf de woonkamer gek uit denken we. Het zou vanzelfsprekend idd wel meer ruimte opleveren, dus wat dat betreft een goede suggestie.
We hopen eigenlijk dat we nu iets niet zien en iemand anders wel, en toch met een ideale opstelling/indeling kan komen die ook nog logisch en goed smoelt :+ Maar wij vinden het dus errrg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
Scuderia110 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:02:
Wat denken jullie hiervan, in september wordt onze keuken ingemeten, maar ik wil graag dat de apparaten al besteld worden gezien de problemen met levertijden. Heel gedoe, nu kan het maar of we wel de apparaten dan volledig willen betalen, want ze hebben die apparaten immers maanden op voorraad....

Nou, nee dus, tenzij ik een eigendomsverklaring krijg. Aangeboden om 15% aan te betalen voor de hele keuken conf CBW-voorwaarden. Maar hoe kan je nou als argument geven dat ze het anders maanden op voorraad hebt, was het maar zo....
Kun je ze dan niet gewoon laten leveren en dat je ze opslaat bij Shurgard ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
Vandaag bij Reddy geweest. Blij met de opstelling, vooral de indeling van het werkblad. Nog wat aanmerkingen op de offerte dus ik laat details nog even achterwege. Het is in ieder geval een Nobilia "Graphite" met laminaatblad. ± 15k met en ±10k zonder Bosch apparatuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfa3mfwRZ3-mtFSP7PZj8JsW0UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtNLvAvbSShSWlfY1FkFOUY6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:17
LaTiNo156 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:30:
[...]

Dan zit je toch met het probleem dat je niet weet of er iets niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

LED-Maniak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:20:
Ik heb op de IKEA website een keuken geconfigureerd, op zich helemaal happy mee, behalve één klein vraagje.

Nu zou je normaal naar de winkel gaan om dit door te nemen, maar blijkbaar kan ik pas over een maand bij een ikea vestiging 200km verderop terecht?!

Iemand hier ervaring mee? Doe ik iets fout of is het echt zo belachelijk druk?

Je kan ook alles op de bonnefooi op de website bestellen, heeft iemand hier dat al eens gedaan?
Bij de Ikea kijken ze nog wel even mee of je alle frontjes, plinten, tussenstukken, etc goed hebt staan. Meestal kan je gewoon binnenlopen en als je geluk hebt is er wel een medewerker die even mee kan kijken. De afspraak is echt voor het vanaf 0 opbouwen van een keuken. Als je zelf al een ontwerp hebt is het makkelijk voor een medewerker om mee te kijken en de bestellijst te maken.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Roos79 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Dan zit je toch met het probleem dat je niet weet of er iets niet werkt?
Die kans is er, maar is die zo groot?
En je hebt nog gewoon garantie.

Je kunt ook defecte apparaten krijgen als ze op de dag zelf worden geleverd, en dan kun je ook lang op een nieuwe wachten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Karp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:32:
Vandaag bij Reddy geweest. Blij met de opstelling, vooral de indeling van het werkblad. Nog wat aanmerkingen op de offerte dus ik laat details nog even achterwege. Het is in ieder geval een Nobilia "Graphite" met laminaatblad. ± 15k met en ±10k zonder Bosch apparatuur.

[Afbeelding]
Welk blad , ik heb wat negatiefs gelezen over het Xtra blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Karp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:32:

[Afbeelding]
Weet niet welke Reddy je bent gegaan en wil je niet ontmoedigen maar hier is alles verkeerd gegaan wat er verkeerd kon gaan. Blad fout opgemeten, de verkeerde apparatuur besteld en de installateur was een complete hork, echt een drama. After sales kennen ze ook niet. Achteraf bleek dat we ook niet de enige waren in onze omgeving. Hoop dat het bij jou gewoon normaal gaat.

Sorry maar krijg echt de rillingen zodra ik hier weer Reddy voorbij zie komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Dalive schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Sorry maar krijg echt de rillingen zodra ik hier weer Reddy voorbij zie komen :X
Reddy scoort ook niet best op Qasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Ladypurple schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

Welk blad , ik heb wat negatiefs gelezen over het Xtra blad
Deze als ik het goed zeg:
https://www.dekkerzevenhu.../keukenbladen/toplaminaat

Blijkbaar is dat wat we nu ook hebben, en zouden we nu precies hetzelfde patroon kunnen kiezen als ± 7 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Dalive schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Weet niet welke Reddy je bent gegaan en wil je niet ontmoedigen maar hier is alles verkeerd gegaan wat er verkeerd kon gaan. Blad fout opgemeten, de verkeerde apparatuur besteld en de installateur was een complete hork, echt een drama. After sales kennen ze ook niet. Achteraf bleek dat we ook niet de enige waren in onze omgeving. Hoop dat het bij jou gewoon normaal gaat.

Als je nou meteen had gezegd bij welke je die ervaring had dan 😄

Het is franchise, dus ervaringen verschillen vast enorm. Wij waren bij Vianen. We hadden ook positief vernomen van Reddy in Heteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Karp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:58:
[...]

Deze als ik het goed zeg:
https://www.dekkerzevenhu.../keukenbladen/toplaminaat

Blijkbaar is dat wat we nu ook hebben, en zouden we nu precies hetzelfde patroon kunnen kiezen als ± 7 jaar geleden.
Aaah, Het gaat niet om een nobiliablad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:17
LaTiNo156 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

Die kans is er, maar is die zo groot?
En je hebt nog gewoon garantie.

Je kunt ook defecte apparaten krijgen als ze op de dag zelf worden geleverd, en dan kun je ook lang op een nieuwe wachten ben ik bang.
Verschil dan dat het gerepareerd wordt en anders wordt hij vervangen voor nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:44
LaTiNo156 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:30:
[...]

Hoevaak die al afgebrand zijn.. :9 (en nee, de gemiddelde inboedel verzekering dekt dit niet.)
Plus, je garantie gaat al lopen

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 13-08-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:06
ITsEZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Bij de Ikea kijken ze nog wel even mee of je alle frontjes, plinten, tussenstukken, etc goed hebt staan. Meestal kan je gewoon binnenlopen en als je geluk hebt is er wel een medewerker die even mee kan kijken. De afspraak is echt voor het vanaf 0 opbouwen van een keuken. Als je zelf al een ontwerp hebt is het makkelijk voor een medewerker om mee te kijken en de bestellijst te maken.
Ik heb net een afspraak gemaakt voor 16 september. Een online meeting blijkbaar van 2 uur. Totaal overkill.
Maar er stond expliciet bij "ik heb al een ontwerp en wil bestellen".

Kost je 39 euro maar krijg je weer terug bij aanschaf.

Morgen ga ik maar even bij de ikea zelf langs want zoveel details hoef ik niet te weten.

Zo te zien kan je de custom dingen als composiet werkbladen ook niet online bestellen dus zal wel via een medewerker moeten.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

LED-Maniak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Ik heb net een afspraak gemaakt voor 16 september. Een online meeting blijkbaar van 2 uur. Totaal overkill.
Maar er stond expliciet bij "ik heb al een ontwerp en wil bestellen".

Kost je 39 euro maar krijg je weer terug bij aanschaf.

Morgen ga ik maar even bij de ikea zelf langs want zoveel details hoef ik niet te weten.

Zo te zien kan je de custom dingen als composiet werkbladen ook niet online bestellen dus zal wel via een medewerker moeten.
Dat is voor alle werkbladen overigens, als ze die op maat maken voor je en gaten voor kraan/wasbak er in loopt de prijs flink op. Imo is Ikea het meest interessant als je een goedkoop werkblad neemt die je zelf kan monteren/op maat maken. Voor kasten waren wij bij mandemakers nog goedkoper uit, los van de extra opties die bij Ikea niet mogelijk zijn. :Y

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:17:
[...]

De eettafel staat eigenlijk tegenover het schilderij in de render. De ruimte tussen het muurtje (einde keuken) in de plattengrond en de lange muur er tegenover is 3.25m breed.
Spoelen en koken omdraaien hebben we ook gedacht en besproken, maar hij kon volgens mij geen 2x 90cm ladekasten kwijt aan de andere kant. Die kant is met het weghalen van het muurtje precies 2.40m i.p.v. 2.43 aan de andere kant. Ik vermoed dat ie dan in de knel komt met de hoekkast? Het lijkt ook alsof het kastje van het spoelgedeelte 50cm is i.p.v. 60, wij gingen uit van 60cm met 2.40 aan die kant.

Bij nader inzien zijn we niet echt te spreken over de getekende opstelling, zo willen we hem niet iig. We vinden hem niet mooi en ook zit de spoelbak voor ons gevoel op een gekke plek tegen de hoek aan. Maar ja, daarnaast zit de vaatwasser dus omdraaien kan ook niet. En die muur die we dan weghalen zie je nog in de render, het blad loopt daar ook niet door tot het einde. Ook het aankijken tegen de zijkant van de hoge kast daar vinden we niet zo ruimtelijk ogen.

Erg lastig allemaal :(

[...]

Zie hierboven, spiegelen gaat dus denk ik niet met de 2x90 kasten naast elkaar door het hoekdeel. 2x 80 zou wel passen natuurlijk, maar dat is weer 'zonde'. Ook over nagedacht de kamer in te bouwen, maar dit neemt licht weg en ziet er vanaf de woonkamer gek uit denken we. Het zou vanzelfsprekend idd wel meer ruimte opleveren, dus wat dat betreft een goede suggestie.
We hopen eigenlijk dat we nu iets niet zien en iemand anders wel, en toch met een ideale opstelling/indeling kan komen die ook nog logisch en goed smoelt :+ Maar wij vinden het dus errrg lastig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6sugthb77ybXc79s4AlcNE6Jbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p33KtJomIx27O9MRcvIZ4FNy.jpg?f=fotoalbum_large
Ik denk dat @Toke_gt iets in deze richting bedoelt, voorbij de keukenmuur steken. Ik heb nog eens gekeken en vind de oven erg hoog boven de koelkast, dan moet je een flinke lengte hebben. ( bovenste richel op schouderhoogte)Ik heb een poging gedaan tot 2 kasten met de vw onder een oven en de keuken verlengd. Het muurtje ook verlengd tot plafondhoogte om de plaat niet raar halverwege de hoek te krijgen. Achter dit stukje muur kan je dan hoge ondiepe kasten of een lage koffiehoek kwijt, dressoirachtig. Wat me niet bevalt is de ruimte om de vaatwasser , de ruimte tussen spoel en kook en de kookplaat aan de rand.
Wat betreft de uitbouw. Zoals ik al zei kan je dan een eiland alleen in de breedte zetten met de eettafel er onder, dus meer richting woonkamer of een ruime L opstelling met grote ruimte voor een eettafel.
Wat me verder opvalt aan de indeling is dat er geen gebruik gemaakt wordt van de ruimte onder je trap.
Ik zocht een afbeelding van een hoek om en vond alleen deze creatieve oplossing :9 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzKWiLeG_3RIY6V3vtHIPvIDEYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilajbnbEtrHIhmmypakN0vDU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Ladypurple Bedankt voor het meedenken en de schets! Zelf ook al aan gedacht, maar mijn vriendin wil niet met een kast(je) of verlengde muur de kamer in. Ziet er niet zo fraai uit en ontneemt licht. Ook die opstelling is niet erg praktisch, met de vaatwasser achter je benen. Heb die stiekem toch vaak openstaan tijdens het koken om dingen af te spoelen en er meteen in te knallen ;)
Maar snap wel je bedoeling, je krijgt er zeker meer kast/werkruimte door.

Om je een beeld te geven van de huidige situatie, zie foto. De tafel staat namelijk al in de lengterichting, dat zou bij uitbouwen zo blijven, zie tekening floorplanner.
Ruimte onder de trap is bij ons het toilet. We hebben dus geen bergkast ergens in huis, wel een garage dus.

Members only:

[ Voor 86% gewijzigd door remzor op 14-08-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
@remzor Wat is precies het bezwaar tegen de huidige indeling? En klopt het dat jij of jullie allebei linkshandig zijn?
Als je het muurtje rechts weghaalt, zoals je van plan bent, dan zou ik daar geen hoge kast zetten, omdat je dan met de beperking van lichtinval te maken hebt, wat jullie juist niet willen. Is een oven onder de kookplaat (of een mooi fornuis) eventueel een optie om de hoge kast te omzeilen?

Edit: Waar je nog aan zou kunnen denken is een vaatwasser IN de hoge kast. Dan behoud je de werkruimte op het blad, maar creëer je meer bewegingsruimte. Je zou dan in de ene hoek een (half)hoge kast met oven en vaatwasser kunnen doen, en in de andere een (half)hoge kast met koel/vries. Je kunt dan alle andere kasten met lades inrichten, wat je keuken strak maakt qua lijnen.

[ Voor 32% gewijzigd door Toke_gt op 14-08-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:29:
@Ladypurple Bedankt voor het meedenken en de schets! Zelf ook al aan gedacht, maar mijn vriendin wil niet met een kast(je) of verlengde muur de kamer in. Ziet er niet zo fraai uit en ontneemt licht. Ook die opstelling is niet erg praktisch, met de vaatwasser achter je benen. Heb die stiekem toch vaak openstaan tijdens het koken om dingen af te spoelen en er meteen in te knallen ;)
Maar snap wel je bedoeling, je krijgt er zeker meer kast/werkruimte door.

Om je een beeld te geven van de huidige situatie, zie foto. De tafel staat namelijk al in de lengterichting, dat zou bij uitbouwen zo blijven, zie tekening floorplanner.
Ruimte onder de trap is bij ons het toilet. We hebben dus geen bergkast ergens in huis, wel een garage dus.

***members only***
Je huidige keuken ziet er niet uit alsof daar overhaaste beslissingen nodig zijn en die vw is vast wel een mouw aan te passen. Als je graag een eiland wil zou ik de tijd even uitzitten tot alles weer wat rustiger is. Geeft je ook de tijd om je goed te oriënteren over de indeling bijv. Links en rechts een hoge kast in je huidige keuken vind ik niet storend, maar aan een rechte wand wel. De kookplaat en spoelbak in het midden mooi symetrisch, maar niet praktisch. Bedenk waar je de hoofdwerkplek wil en maak deze breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
@remzor welke lamp heb je daar boven tafel hangen? En hoe is de hoeveelheid licht? Voldoende werklicht voor boven een kookeiland zonder spotjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Toke_gt schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:20:
@remzor Wat is precies het bezwaar tegen de huidige indeling? En klopt het dat jij of jullie allebei linkshandig zijn?
Wij zijn beide rechtshandig, hoezo?
Als je het muurtje rechts weghaalt, zoals je van plan bent, dan zou ik daar geen hoge kast zetten, omdat je dan met de beperking van lichtinval te maken hebt, wat jullie juist niet willen. Is een oven onder de kookplaat (of een mooi fornuis) eventueel een optie om de hoge kast te omzeilen?
Het muurtje rechts heeft niet zozeer met lichtinval te maken, het gaat er om dat wanneer je een kast plaatst voorbij dat muurtje je licht onttrekt aan de woonkamer welke door de pui de hele kamer in schijnt.
Een oven onder de kookplaat is geen optie wanneer we een Bora willen en we hebben de wens om (net als in de keuken in ons vorige huis) grote lades te nemen zodat we daar goed en overzichtelijk spullen en pannen in kwijt kunnen.
Edit: Waar je nog aan zou kunnen denken is een vaatwasser IN de hoge kast. Dan behoud je de werkruimte op het blad, maar creëer je meer bewegingsruimte. Je zou dan in de ene hoek een (half)hoge kast met oven en vaatwasser kunnen doen, en in de andere een (half)hoge kast met koel/vries. Je kunt dan alle andere kasten met lades inrichten, wat je keuken strak maakt qua lijnen.
Het is wellicht niet duidelijk te zien, maar de kast tegen dat muurtje aan is slechts een smalle 30c hoge apothekerskast. Gedrocht van een kast, spullen vallen er naast, er tussen, etc. Die moet dus sowieso weg en we dachten door het muurtje ook weg te halen, pakken we 40cm werkblad ruimte.
Ladypurple schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:58:
[...]
Je huidige keuken ziet er niet uit alsof daar overhaaste beslissingen nodig zijn en die vw is vast wel een mouw aan te passen. Als je graag een eiland wil zou ik de tijd even uitzitten tot alles weer wat rustiger is. Geeft je ook de tijd om je goed te oriënteren over de indeling bijv. Links en rechts een hoge kast in je huidige keuken vind ik niet storend, maar aan een rechte wand wel. De kookplaat en spoelbak in het midden mooi symetrisch, maar niet praktisch. Bedenk waar je de hoofdwerkplek wil en maak deze breder.
Dat vertekent dan misschien, want de keuken is 20 jaar oud en valt half uit elkaar. Vaatwasser is stuk, oven maakt erg veel herrie en warmt érg langzaam op, de hoekkast is fragiel (zo'n draaiplateau Le Mans voor pannen), afzuigkap werkt haast niet (meer), enz. Verder is ie sowieso niet onze smaak en veel te druk qua greepjes e.d. Elk frontje heeft ook een andere maat zo'n beetje :P

We hebben juist wel 'haast' eigenlijk, noem het wat mij betreft een luxeprobleem, omdat we dus voor de keuze/beslissing staan om uit te bouwen of de keuken te verbouwen. Een uitbouw zal de komende jaren niet goedkoper worden, ze weten de prijzen wel te vragen nu. Materiaal wordt wellicht iets goedkoper maar de schaarste in de bouwwereld blijft.
De opstelling die we in floorplanner hebben gemaakt geen een idee, is niet in beton gegoten ofzo. Twee hoge kasten naast elkaar, 3 lage en een eiland kan ook. De apparatuur op een andere plek ook. We moesten even wat tekenen, er zijn dan iig mogelijkheden genoeg. Wilde de ruimte en de eettafel dan dus even laten zien.
Lize167 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:47:
@remzor welke lamp heb je daar boven tafel hangen? En hoe is de hoeveelheid licht? Voldoende werklicht voor boven een kookeiland zonder spotjes?
Dat is een Philips Hue Ensis. Geeft erg veel licht, zit een LED lamp onder en eentje boven, beide ook in verschillende kleuren te zetten. Zou prima boven een eiland kunnen hangen, maar ook boven de eettafel. Indien we voor een uitbouw met eiland zouden gaan moeten we toch eens met de aannemer kijken waar we dan lichtpunten willen hebben in het plafond.

Het gaat ons nu meer om een mooie, praktische opstelling in de huidige keukenruimte van 240x230 met het muurtje of 240x240 met het muurtje weg.
Dat lijkt dus geen makkelijke opgave te zijn als je én lades wilt én werkruimte wilt hebben. Aan welke kant het spoelgedeelte zit en aan welke kant het kookgedeelte zit, maakt ons dan niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
da1roy schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:00:
Ziet er goed uit.

Wat mij nu nieuwsgierig maakt is de eettafel en loopruimte. volgens de tekening heb je nog 3 meter tussen je eiland en muur en hangt de eettafel lamp op 1 meter vanaf de muur. bij een bank heb je 60cm nodig dan zou je tafel 80cm breed zijn? en heb je toevallig een foto daarvan? (mijn redenatie is dan (80 cm tafel lamp in het midden is dan 40 is samen 100).

Wij hebben voor ons nieuwbouw huis ook 3 meter tussen eiland en muur en heb daar niet echt een beeld bij dan digitaal, dus ik ben heel benieuwd. hoe de loopruimte is.
[...]
Hierbij nog 2 foto's van hoe de eettafel er momenteel nog bij staat.
- De ruimte tussen muur en eiland is precies 299 cm
- De eettafel is 213x102 cm
- Ruimte tussen eiland en eettafel is 122 cm. (Reken ik de ruimte van de stoel even niet mee)
- De ruimte tussen de stoel en eiland nog 55 cm. Ik kan daar zelf prima tussendoor lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8YSKZT8mYx5Hcf020B_zVOijnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8gZqFBfMPAoRqgmIwzneq4n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIooM2h37Zbe3GmB6s4VTm6xGVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FsoZMAKePzKy1klQryLLSYa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
-Pilea schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:58:
[...]
Wow wat mooi! mag ik vragen hoe dik het werkblad is?
Tnx.
Werkblad is 2cm dik composiet. Merk: Silestone, kleur: Lagoon Suede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:36:
[...]
Mooi geworden!
Wat betreft het Tmatt/Fenix materiaal. Als je voor ander type fronten had gekozen, denk je dan dat je ze minder vaak had moeten schoonmaken?
Dat is de grote vraag natuurlijk. Hiervoor in 2 huurhuizen gewoond waar de keuken volgens mij van een soort geplastificeerd spaanplaat gemaakt was. Daar zag je in ieder geval beduidend minder vlekken op. Maar dat waren beide geen matte keukens.

Het zit hem natuurlijk ook in het gebruik. Met 2 kleine kinderen spettert het water vrolijk rond in de hele keuken en mijn vrouw heeft ook de gave om de keuken in no-time in een compleet slagveld te kunnen veranderen. (Gelukkig altijd met erg lekker eindresultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Wij zijn beide rechtshandig, hoezo?

[...]

Het muurtje rechts heeft niet zozeer met lichtinval te maken, het gaat er om dat wanneer je een kast plaatst voorbij dat muurtje je licht onttrekt aan de woonkamer welke door de pui de hele kamer in schijnt.
Een oven onder de kookplaat is geen optie wanneer we een Bora willen en we hebben de wens om (net als in de keuken in ons vorige huis) grote lades te nemen zodat we daar goed en overzichtelijk spullen en pannen in kwijt kunnen.

[...]

Het is wellicht niet duidelijk te zien, maar de kast tegen dat muurtje aan is slechts een smalle 30c hoge apothekerskast. Gedrocht van een kast, spullen vallen er naast, er tussen, etc. Die moet dus sowieso weg en we dachten door het muurtje ook weg te halen, pakken we 40cm werkblad ruimte.

[...]

Dat vertekent dan misschien, want de keuken is 20 jaar oud en valt half uit elkaar. Vaatwasser is stuk, oven maakt erg veel herrie en warmt érg langzaam op, de hoekkast is fragiel (zo'n draaiplateau Le Mans voor pannen), afzuigkap werkt haast niet (meer), enz. Verder is ie sowieso niet onze smaak en veel te druk qua greepjes e.d. Elk frontje heeft ook een andere maat zo'n beetje :P

We hebben juist wel 'haast' eigenlijk, noem het wat mij betreft een luxeprobleem, omdat we dus voor de keuze/beslissing staan om uit te bouwen of de keuken te verbouwen. Een uitbouw zal de komende jaren niet goedkoper worden, ze weten de prijzen wel te vragen nu. Materiaal wordt wellicht iets goedkoper maar de schaarste in de bouwwereld blijft.
De opstelling die we in floorplanner hebben gemaakt geen een idee, is niet in beton gegoten ofzo. Twee hoge kasten naast elkaar, 3 lage en een eiland kan ook. De apparatuur op een andere plek ook. We moesten even wat tekenen, er zijn dan iig mogelijkheden genoeg. Wilde de ruimte en de eettafel dan dus even laten zien.

[...]

Dat is een Philips Hue Ensis. Geeft erg veel licht, zit een LED lamp onder en eentje boven, beide ook in verschillende kleuren te zetten. Zou prima boven een eiland kunnen hangen, maar ook boven de eettafel. Indien we voor een uitbouw met eiland zouden gaan moeten we toch eens met de aannemer kijken waar we dan lichtpunten willen hebben in het plafond.

Het gaat ons nu meer om een mooie, praktische opstelling in de huidige keukenruimte van 240x230 met het muurtje of 240x240 met het muurtje weg.
Dat lijkt dus geen makkelijke opgave te zijn als je én lades wilt én werkruimte wilt hebben. Aan welke kant het spoelgedeelte zit en aan welke kant het kookgedeelte zit, maakt ons dan niet zoveel uit.
Als de volgorde niet uitmaakt zou ik niet veel anders doen dan je nu hebt. Je hebt 110 en 170 ongeveer om mee te werken.
Dan zou je een hoge kast zoals je nu hebt met een 45 cm combi, een 60 wordt ws te hoog. 100 kast met kookplaat, een hoekkast met 60 cm deur en lemans voor he pannen. Dit is niet een carroussel zoals je nu ws hebt. Een 50 cm spoel en de vaatwasser. Je houd dan wat ruimte over en kan dit gebruiken om je werkblad dieper te maken, dat geeft ook iets meer ruimte. Of je zoekt een leverancier die het op maat maakt. Ik zie op deze ruimte eerlijk gezegd niet meer smaken. Je levert wat in door een bredere kookplaat en wint wat door het weglaten van de apotheker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:46

Wij hebben TmaTT in het zwart, zeer herkenbare klachten (en misschien dat het bij ons erger is omdat het zwart betreft) maar wij zijn totaal niet tevreden. Klachten afhandeling gaat helaas ook niet op het niveau wat ik had verwacht bij Klomp Keukens, ik kom later nog met een uitgebreide post en hopelijk wanneer het verholpen is met hele verhaal. Maar voor nu; ik zou het niemand adviseren. Of iemand moet hier zeggen; dit is met Fenix exact gelijk maar volgens mij is dat niet zo ;)

Ook de krasbestendigheid van het materiaal is dramatisch, in het open schap staan houten fotolijsten en deze maken krassen in het TmaTT (bij lichtjes verschuiven) deze zijn vervolgens niet weg te krijgen met warme doeken enzovoorts. Aantal panelen zijn beschadigd (en gaan wel vervangen worden als ik Klomp moet geloven) maar bij het minste deukje/krasje zie je de witte onderlaag. Wat mij betreft mag hij de hele zooi komen vervangen met Fenix want TmaTT is ons anders verkocht...

Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door Linkser op 14-08-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:04
@Streamz @orf @herofruit
Herkennen jullie de ‘tmatt’ issues zoals hier beschreven door @Farmerwood en @Linkser ook in jullie Fenix keukens?
Linkser schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Wij hebben TmaTT in het zwart, zeer herkenbare klachten (en misschien dat het bij ons erger is omdat het zwart betreft) maar wij zijn totaal niet tevreden. Klachten afhandeling gaat helaas ook niet op het niveau wat ik had verwacht bij Klomp Keukens, ik kom later nog met een uitgebreide post en hopelijk wanneer het verholpen is met hele verhaal. Maar voor nu; ik zou het niemand adviseren. Of iemand moet hier zeggen; dit is met Fenix exact gelijk maar volgens mij is dat niet zo ;)

Ook de krasbestendigheid van het materiaal is dramatisch, in het open schap staan houten fotolijsten en deze maken krassen in het TmaTT (bij lichtjes verschuiven) deze zijn vervolgens niet weg te krijgen met warme doeken enzovoorts. Aantal panelen zijn beschadigd (en gaan wel vervangen worden als ik Klomp moet geloven) maar bij het minste deukje/krasje zie je de witte onderlaag. Wat mij betreft mag hij de hele zooi komen vervangen met Fenix want TmaTT is ons anders verkocht...

***members only***
Balen man, hopelijk lossen ze het netjes op. Erg mooie keuken namelijk!

[ Voor 79% gewijzigd door SquareOne op 14-08-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
remzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:11:
[...]
Misschien is een ladenkoelkast dan nog een optie om ruimte te winnen en de gewenste stijl van de keuken vast te houden? Is 70 hoog en zou precies onder de bora kunnen, maar ik weet niet of dat een ideale combi is qua warmte/koelen. En als je vaatwasser nu stuk is, is het wel een supergave vervanging die in elke andere keuken kan terugkomen.
Als je met lades wil gaan werken in deze keuken, is het overigens handig om in eenheden van 80 te gaan rekenen. In 240x240 kom je dan gunstiger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Toke_gt schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Misschien is een ladenkoelkast dan nog een optie om ruimte te winnen en de gewenste stijl van de keuken vast te houden? Is 70 hoog en zou precies onder de bora kunnen, maar ik weet niet of dat een ideale combi is qua warmte/koelen. En als je vaatwasser nu stuk is, is het wel een supergave vervanging die in elke andere keuken kan terugkomen.
Als je met lades wil gaan werken in deze keuken, is het overigens handig om in eenheden van 80 te gaan rekenen. In 240x240 kom je dan gunstiger uit.
Teken het eens uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:25

orf

SquareOne schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:08:
@Streamz @orf @herofruit
Herkennen jullie de ‘tmatt’ issues zoals hier beschreven door @Farmerwood en @Linkser ook in jullie Fenix keukens?
Nee, helemaal niet. Echte vetvlekken zie je wel goed, maar dat is gelijk weer schoon. Droog is het gelijk weer mat.

Nu heb ik geen zwart, meer olijf, maar ik denk dat zwarte Fenix ook niet zo erg vlekt.

Krassen of beschadigingen heb ik helemaal niet. En ik heb er al wel een paar keer tegenaan gestoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@Toke_gt @Ladypurple Idd, zodra je/we/keukenboer het gaan uittekenen komt niets echt uit. Maar bedankt voor het meedenken @Toke_gt , wordt zeer gewaardeerd!
Mijn vriendin zegt: als iemand ons in dit formaat de keuken kan tekenen/leveren (misschien met een concessie maar dat is sowieso wel) dan gaan we niet groots verbouwen maar willen we ‘gewoon’ een nieuwe keuken. Maar we zien het gewoon niet, tenzij je dus voor allerlei kastjes gaat in verschillende maten enzo.

We gaan nog maar eens langs wat keukenzaken of zij het wel zien of kunnen, want met het eerder gedeelde ontwerp zijn we niet zo blij. Ben vooral benieuwd of zo’n hoekkast meer ruimte vergt dan 60cm, waardoor we niet goed uit komen aan één kant. Want hoge kast + 2x90 lades + hoekelement kan aan een kant dus wel maar aan de andere blijkbaar niet. We hoeven niet alleen maar lades hoor, maar grote lades voor pannen e.d. heeft wel sterk de voorkeur (+ strakke uitstraling).

Misschien dat @Barry|IA , @SquareOne , @Kapitein Merijn of @Floor-is nog ideeën hebben? Zie wellicht iemand over het hoofd maar samen met @Ladypurple heb ik erg veel goede, handige posts van jullie gezien.. ik reken jullie tot de experts, haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
remzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:13:
@Toke_gt @Ladypurple Idd, zodra je/we/keukenboer het gaan uittekenen komt niets echt uit. Maar bedankt voor het meedenken @Toke_gt , wordt zeer gewaardeerd!
Mijn vriendin zegt: als iemand ons in dit formaat de keuken kan tekenen/leveren (misschien met een concessie maar dat is sowieso wel) dan gaan we niet groots verbouwen maar willen we ‘gewoon’ een nieuwe keuken. Maar we zien het gewoon niet, tenzij je dus voor allerlei kastjes gaat in verschillende maten enzo.

We gaan nog maar eens langs wat keukenzaken of zij het wel zien of kunnen, want met het eerder gedeelde ontwerp zijn we niet zo blij. Ben vooral benieuwd of zo’n hoekkast meer ruimte vergt dan 60cm, waardoor we niet goed uit komen aan één kant. Want hoge kast + 2x90 lades + hoekelement kan aan een kant dus wel maar aan de andere blijkbaar niet. We hoeven niet alleen maar lades hoor, maar grote lades voor pannen e.d. heeft wel sterk de voorkeur (+ strakke uitstraling).

Misschien dat @Barry|IA , @SquareOne , @Kapitein Merijn of @Floor-is nog ideeën hebben? Zie wellicht iemand over het hoofd maar samen met @Ladypurple heb ik erg veel goede, handige posts van jullie gezien.. ik reken jullie tot de experts, haha.
Ik heb altijd ideeën. Maar wat jij nodig hebt is een écht goed adviesgesprek. Er zijn nog teveel open eindjes om een echt goed ontwerp neer te zetten. Als ik de wensen niet ken of volledig negeer, dan zet ik vaak het beste/mooiste ontwerp neer, maar dat is dan misschien niet het beste ontwerp voor jullie.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
@remzor en zoiets? Met schiereiland deels in de kamer?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnCZYs_dNTBS1C6jZvsm9O2tHdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeR7eId8LWXeniZXafzcFUtw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
Super bedankt voor de post met afbeeldingen en afmetingen.
Het valt me alles mee helemaal top!
Farmerwood schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Hierbij nog 2 foto's van hoe de eettafel er momenteel nog bij staat.
- De ruimte tussen muur en eiland is precies 299 cm
- De eettafel is 213x102 cm
- Ruimte tussen eiland en eettafel is 122 cm. (Reken ik de ruimte van de stoel even niet mee)
- De ruimte tussen de stoel en eiland nog 55 cm. Ik kan daar zelf prima tussendoor lopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen van een Bora Pure X (PUXU). Vandaag zijn we wezen kijken voor een aanrechtblad. De verkoper vroeg ons of we inbouw of opbouw willen voor de kookplaat. Daarbij gaf hij aan dat je voor inbouw een kitnaad van zo’n 4mm nodig hebt, aangezien de kookplaat heel heet kan worden en dan zowel de kookplaat als het natuursteenblad kunnen barsten. Het verbaasde hem dat hier niet vaker voor wordt gewaarschuwd. Mij klonk het haast als een broodje aap… Moeten we hier daadwerkelijk rekening mee houden? Inbouw vinden we een stuk strakker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57
Mijn vriendin zegt: als iemand ons in dit formaat de keuken kan tekenen/leveren (misschien met een concessie maar dat is sowieso wel) dan gaan we niet groots verbouwen maar willen we ‘gewoon’ een nieuwe keuken.
Weet niet welke regio maar ik heb van een collega goede verhalen gehoord over https://bouwtotaalkeukens...keukens/maatwerk-keukens/ (Hedel, onderin Gelderland).

Die maken als ik het goed heb begrepen (desgewenst) delen of hele keukens zelf en vinden het puzzeltje van maten, ruimte en wensen wel leuk. Dus geen gezeur van "ja maar dat kastje is er niet in die maat". Als jij hem 48,59 cm breed wilt hebben, prima. Je zit dan niet in het Ikea-segment qua prijzen natuurlijk, maar ik heb begrepen dat het niet per se duurder hoeft uit te komen dan menige keuken die je in dit topic voorbij ziet komen.

Er zijn ongetwijfeld meer van dergelijke partijen elders in het land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
orf schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

Nee, helemaal niet. Echte vetvlekken zie je wel goed, maar dat is gelijk weer schoon. Droog is het gelijk weer mat.

Nu heb ik geen zwart, meer olijf, maar ik denk dat zwarte Fenix ook niet zo erg vlekt.

Krassen of beschadigingen heb ik helemaal niet. En ik heb er al wel een paar keer tegenaan gestoten.
En als er bijvoorbeeld water langs een kastje naar beneden loopt. Blijf je dat zien of droogt het op zonder dat je het ziet? Dat zijn bij ons namelijk de meeste 'vlekken'. Vooral bij de vaatwasser en het kastje onder de kraan.

Note: We hebben sinds ruim een maand een waterontharder en dat maakt voor de watervlekken verder geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 14-08-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Barry|IA schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Ik heb altijd ideeën. Maar wat jij nodig hebt is een écht goed adviesgesprek. Er zijn nog teveel open eindjes om een echt goed ontwerp neer te zetten. Als ik de wensen niet ken of volledig negeer, dan zet ik vaak het beste/mooiste ontwerp neer, maar dat is dan misschien niet het beste ontwerp voor jullie.
Mwah, voor ons gevoel niet zozeer open eindjes, hooguit kleur werkblad en type apparatuur ofzo. Het klinkt niet zo heel moeilijk en spannend maar in de praktijk toch best een uitdaging, zo blijkt. Namelijk: één hoge kast (koelkas + combi?), één van de zijdes uitgevoerd met lades, sterke voorkeur Bora, voorkeur één kant bovenkastjes, praktische werkbladruimte in ogenschouw nemend.
Dat is het eigenlijk kort gezegd wel, maar dit lijkt niet te kunnen met én grotes lades i.c.m. Bora én aan een kant (liefst niet de kant van de hoge kast) bovenkastjes. Waarbij het spoelgedeelte of kookgedeelte dan niet helemaal in de hoek gedrukt wordt.

Maar eens, we gaan nog een keer ergens langs voor een adviesgesprek. Gisteren op zich wel vriendelijke mensen maar dus niet geheel uitgetekend en besproken ter plekke.
Bedankt in ieder geval.

@Lize167 Thanks, ziet er zo wel goed uit eigenlijk! Mijn vriendin is er niet zo voor te porren omdat je dan dus tegen die witte kast aan kijkt vanuit de woonkamer en de ruimte tussen eettafel en die keukenkast een stuk smaller wordt. Bovendien heb je te maken met de doorloop en de inloop in de keuken, het is niet zo heel breed bij ons (zie de foto van de huidige keukenruimte hierboven).
Maar ga dit zeker nog eens goed bekijken! :)

@Wilke Bedankt voor de suggestie. Het is wat uit de richting voor ons, maar zulke partijen zijn er wel meer natuurlijk. Tot nu toe nog niet gekeken naar maatwerk en gespecialiseerde bedrijfjes hierin. Misschien inderdaad ook wel de moeite als we er bij de reguliere keukenzaak niet uitkomen.

De offerte van de aannemer voor de uitbouw is één maand geldig en kunnen we nog doornemen bij hen op kantoor. 15-20 aannemers benaderd, niemand heeft zijn/tijd voor zo'n klus in 2022. Dus zo gemakkelijk is het allemaal niet, het lijkt wel alsof je spekkoper bent als je een aannemer vindt die constructietekeningen e.d. wil maken en de klus wil uitvoeren. Bizarre tijden, vandaar dus de sterkte overweging (ook gezien de prijs) om het te doen met de huidige ruimte. Het zou eigenlijk gaan om een grotere, fijnere keuken. Leef- en woonruimte komen we niet tekort, daar hebben we dus geen problemen mee in de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Vandaag eerste offerte binnen.

Silverline MP matlak
-5 kasten van 60: 3 met planken en twee voor spoel/vaatwasser.
-Hoekkast met plankjes
-2 van 80 met 2 lades en een binnenlade.
-2 hoge kasten (208x60) met ovens en koelkast.

Silverline Y-VU eiken
-2 van 90 met 2 lades (keukeneiland)

Apparatuur van pelgrim.
-stoom oven OVS834
-Magnetron oven MAC834
-inductie 5pits 11kW IDK795
-300 L koelkastPKS25178
-afzuigkap plafondunit (66dB stand 2?) ISW0960
-vaatwasser met besteklade, 38dB GVW300

-8jaar garantie.

Blad
-4cm afgewerkt jetstone keramiek, 6mm dik

Spoelbak 54x44 RVS

En een zwik grepen.

Members only:

L-keuken met eiland dus
Nog geen render helaas.

Klinken deze prijzen in jullie ogen een beetje ok?

Edit: qua budget zitten we er 3k boven, maar we hadden het zonder eiland bedacht. Dat "kwam later wel" maar zit er nu dus gewoon bij.

[ Voor 9% gewijzigd door vaagisdenaam op 14-08-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zonder bijv typenrs vd apparaten en merk keuken zal dat lastig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
@remzor je hebt gelijk. Deze keuken is 6.65m breed, scheelt bijna een meter met die van jullie. Dan wordt het inderdaad snel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Farmerwood schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:30:
[...]

En als er bijvoorbeeld water langs een kastje naar beneden loopt. Blijf je dat zien of droogt het op zonder dat je het ziet? Dat zijn bij ons namelijk de meeste 'vlekken'. Vooral bij de vaatwasser en het kastje onder de kraan.

Note: We hebben sinds ruim een maand een waterontharder en dat maakt voor de watervlekken verder geen verschil.
Water langs een kastje droogt schoon op. Ik heb wel eens dat er vlekken zitten op het deurtje naast de vaatwasser zit best vaak wat, maar dat zijn volgens mij spatten van vuile kopjes enzo.

Ik heb ook sinds een ruime maand een waterontharder. Qua vlekken maakt dat niet echt iets uit. Was meer ter preventie van kalkvlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Scuderia110 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:07:
Zonder bijv typenrs vd apparaten en merk keuken zal dat lastig zijn.
Thx, toegevoegd.
Silverline is pronorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
synorluna schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:10:
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen van een Bora Pure X (PUXU). Vandaag zijn we wezen kijken voor een aanrechtblad. De verkoper vroeg ons of we inbouw of opbouw willen voor de kookplaat. Daarbij gaf hij aan dat je voor inbouw een kitnaad van zo’n 4mm nodig hebt, aangezien de kookplaat heel heet kan worden en dan zowel de kookplaat als het natuursteenblad kunnen barsten. Het verbaasde hem dat hier niet vaker voor wordt gewaarschuwd. Mij klonk het haast als een broodje aap… Moeten we hier daadwerkelijk rekening mee houden? Inbouw vinden we een stuk strakker.
Er werd mij verteld dat je bij inbouw dus die kitnaad nodig hebt wat snel vies wordt.
Om de x jaar zou je het ook moeten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Van veraf is inbouw net strakker, maar dicht erop is die kitrand wmb een doorn in het oog en is opbouw net zo prima uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Heeft er iemand handson ervaring met een tandemkast? Het lijkt ons een ontzettend mooie oplossing voor een voorraadkast, maar is dat ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxCdDOtLz066pPIpj5_t4uhSJ_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJJizpAM62wBjtk5xMX1nMyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
MacbookProx schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:51:
Van veraf is inbouw net strakker, maar dicht erop is die kitrand wmb een doorn in het oog en is opbouw net zo prima uiteindelijk.
Ja die kitrand maakt het idd meh.
En afhankelijk van de kleur van je blad is die mee of minder storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
synorluna schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:10::
[...]

Wij hebben nu ongeveer 1,5j de keuken met vlakbouw/inbouw Puru in gebruik, dat snel vies worden hebben we eigenlijk geen last van. Maar inderdaad, je hebt wel rondom een kitrant. Ons stoort het in ieder geval niet. Een vlak werkblad/kookplaat wint het van de kitrand ;)

Kan wel een paar foto's schieten als je dat nuttig vind? We hebben een wit(tig) blad (Silestone Calcatta Gold) en om de Puru zit volgens mij iets van zwarte kit.

Of de kit vervangen moet worden om de x jaar is ons in ieder geval niets over verteld.

[ Voor 25% gewijzigd door diabyte op 14-08-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
remzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Mwah, voor ons gevoel niet zozeer open eindjes, hooguit kleur werkblad en type apparatuur ofzo. Het klinkt niet zo heel moeilijk en spannend maar in de praktijk toch best een uitdaging, zo blijkt. Namelijk: één hoge kast (koelkas + combi?), één van de zijdes uitgevoerd met lades, sterke voorkeur Bora, voorkeur één kant bovenkastjes, praktische werkbladruimte in ogenschouw nemend.
Dat is het eigenlijk kort gezegd wel, maar dit lijkt niet te kunnen met én grotes lades i.c.m. Bora én aan een kant (liefst niet de kant van de hoge kast) bovenkastjes. Waarbij het spoelgedeelte of kookgedeelte dan niet helemaal in de hoek gedrukt wordt.

Maar eens, we gaan nog een keer ergens langs voor een adviesgesprek. Gisteren op zich wel vriendelijke mensen maar dus niet geheel uitgetekend en besproken ter plekke.
Bedankt in ieder geval.

@Lize167 Thanks, ziet er zo wel goed uit eigenlijk! Mijn vriendin is er niet zo voor te porren omdat je dan dus tegen die witte kast aan kijkt vanuit de woonkamer en de ruimte tussen eettafel en die keukenkast een stuk smaller wordt. Bovendien heb je te maken met de doorloop en de inloop in de keuken, het is niet zo heel breed bij ons (zie de foto van de huidige keukenruimte hierboven).
Maar ga dit zeker nog eens goed bekijken! :)

@Wilke Bedankt voor de suggestie. Het is wat uit de richting voor ons, maar zulke partijen zijn er wel meer natuurlijk. Tot nu toe nog niet gekeken naar maatwerk en gespecialiseerde bedrijfjes hierin. Misschien inderdaad ook wel de moeite als we er bij de reguliere keukenzaak niet uitkomen.

De offerte van de aannemer voor de uitbouw is één maand geldig en kunnen we nog doornemen bij hen op kantoor. 15-20 aannemers benaderd, niemand heeft zijn/tijd voor zo'n klus in 2022. Dus zo gemakkelijk is het allemaal niet, het lijkt wel alsof je spekkoper bent als je een aannemer vindt die constructietekeningen e.d. wil maken en de klus wil uitvoeren. Bizarre tijden, vandaar dus de sterkte overweging (ook gezien de prijs) om het te doen met de huidige ruimte. Het zou eigenlijk gaan om een grotere, fijnere keuken. Leef- en woonruimte komen we niet tekort, daar hebben we dus geen problemen mee in de huidige situatie.
Open eindjes omdat je ook overweegt een uitbouw te nemen.

Het idee wat jij hebt (hoge kast aan de ene kant, bovenkasten aan de andere kant) is niet heel fraai om te zien.

Het ontwerp wat er nu ligt is denk ik wel prima.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

Bij mij leverde de bladenleverancier (de keukenbladenfabriek) eenvoudigweg alleen maar met opbouw. Zij zeiden dat ze teveel garantiegevallen hadden met geknapte bladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Graag foto’s 👍

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Bij ons 1 maand in gebruik.
Ik denk iets transparante kit gebruik. Niks vies of storend, ziet er gewoon super strak uit.

NOTE = in het echt lijkt de kitrand veel donkerder, dit komt door de lichtval op de foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ij_p_1Iy7g93mEAFj9GvR3SmtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfYvxxG9W4jMnH61Vs0fS16F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNtmFrK-IfEKfX67WyYVnPHFiDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ERby8PdE74X0CRoOmYzShCx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door taz10 op 14-08-2021 22:27 . Reden: NOTE ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@taz10 heel mooi! Vlakinbouw is toch net dat beetje extra vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:59:
@taz10 heel mooi! Vlakinbouw is toch net dat beetje extra vind ik.
Zeker na het zien van deze foto’s niet mee eens! Maar ieder zijn ding natuurlijk :)

Er is ook geen absoluut mooier, enkel per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
MacbookProx schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

Zeker na het zien van deze foto’s niet mee eens! Maar ieder zijn ding natuurlijk :)

Er is ook geen absoluut mooier, enkel per persoon.
Smaken verschillen. Dit ziet er voor mij toch echt beter uit dan opbouw!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Bora met Silestone composiet blad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iDYT5WwMlmaEj32hETeVPEC08M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkuB5n0XON9Dyu6pkvirFROC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDLNJlY-Nu5IYUdxE5w97cXw3Vg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6uGOH64zd02QlEgTXLmFLJf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Oh wow dat is wel erg strak gedaan! ✅
Je kunt het dus het best doen in kleur van het apparaat (zwart) dan valt de kitnaad het minst op.

[ Voor 5% gewijzigd door BlowFish op 15-08-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
diabyte schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Wij hebben nu ongeveer 1,5j de keuken met vlakbouw/inbouw Puru in gebruik, dat snel vies worden hebben we eigenlijk geen last van. Maar inderdaad, je hebt wel rondom een kitrant. Ons stoort het in ieder geval niet. Een vlak werkblad/kookplaat wint het van de kitrand ;)

Kan wel een paar foto's schieten als je dat nuttig vind? We hebben een wit(tig) blad (Silestone Calcatta Gold) en om de Puru zit volgens mij iets van zwarte kit.

Of de kit vervangen moet worden om de x jaar is ons in ieder geval niets over verteld.
Zou je ook de foto kunnen delen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple

Over het om kunnen draaien van het ontwerp.
Het is niet alleen een optelsom van kastbreedtes. Als de koelkast rechts staat is er een vrije draairuimte, tegen een muur houd je wat afstand. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05q-J9FWus_Iy0NK9nDeqElPoZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JqN9K8Ov5BBW6RyXsX5rg4M.jpg?f=fotoalbum_large
Bij 90+90+hoekkast kom je op 245 , zou je 2cm teveel hebben dat dan in mindering wordt gebracht. Zie onderstaande afbeelding hoe een hoekkast er uit ziet, dat is geen rechthoek, maar een deel van het andere ‘been’ zit er al met passtukken aan vast en dat kan je ook helpen om de keuken passend te maken. Hier kan je Dit dus krap op 243 krijgen, maar dan heb je niet veel foutmarge. Zie de passtukken in de hoek bij je render.
Bij de opstelling koelkast, lade , hoekkast kom je bijv. 5 passtuk, 60 kast, 113 lade :( ,65 hoekkast. Dan kan je gaan schuiven met passtukken of bijv met bladdiepte, want je kan alleen 100 of 50 + 60.... (en dan is 100 effectiever.. pin me hier niet op vast maar bij legrabox scheelt buiten- en binnenmaat effectief 41mm per lade. Tel dit op bij gebruik meerdere kleine laden)
Qua werkbladruimte is de geboden opstelling het meest optimaal, je kijkt dan wel tegen de kast aan. Ik vraag me nog wel af of er geen kans bestaat dat de linkse laden toch de muur kunnen raken of se schakelaars links aan de muur. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaNkgiDbNceFAGnX0ORaiA_0TrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUPO50RNrkGIpAmUXM9FYZCe.jpg?f=fotoalbum_large
Daarnaast is het soms wenselijk om een extra wand of stol te plaatsen afhankelijk van bijv. de afwerking van een kast of ,omdat dit afgewerkter lijkt. Dit vraagt ook extra ruimte . Vergelijk deze met de eerste foto tussen blad en kast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwF2foYTL9tA9uWZq0Xt7WRq-kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaR8dpoYHNFOtCncMHJbZ8C4.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ook als je speelt met de bladdiepte. Bij een dieper blad komt de kast naar voren, tenzij je extra diepe kasten hebt :) , maar dan wordt het andere been natuurlijk korter.

En nog voorbeeld van dat passtuk boven een oven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCN2vz6qHtWZiLbzgZ33WOuGMss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hk8EitgpuakwCYyWwV8Ba28l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
BlowFish schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Zou je ook de foto kunnen delen ?
Zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQohmT-d_ZnVESk2NtiUR0ZMTv0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vm5NaarNu0tfwxn1Zkbg8n9.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kvfMR2v2VvPhj8WlEFBgHdwpVY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBma5eepYPdvvyllPLElzX9U.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xeGvCpkbI-7L1-csjiPPs4W5UM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHhob2nvBEBtu3EJFiDa1pTy.jpg?f=fotoalbum_small
orf schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Bij mij leverde de bladenleverancier (de keukenbladenfabriek) eenvoudigweg alleen maar met opbouw. Zij zeiden dat ze teveel garantiegevallen hadden met geknapte bladen.
Over welk materiaal blad hebben we het dan? Ons blad komt ook bij hen vandaan, incl. montage van de Bora en kitten. Maar goed, dat is dus 1,5j geleden, montage kookplaaten doen ze tegenwoordig ook niet meer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
diabyte schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Zeker.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Over welk materiaal blad hebben we het dan? Ons blad komt ook bij hen vandaan, incl. montage van de Bora en kitten. Maar goed, dat is dus 1,5j geleden, montage kookplaaten doen ze tegenwoordig ook niet meer dacht ik.
Off-topic: wat voor blad en uitvoering heb je ? :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
knights16 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Off-topic: wat voor blad en uitvoering heb je ? :)
Silestone Eternal Calacatta Gold, 12mm, gepolijst. https://www.cosentino.com...estone/et-calacatta-gold/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

diabyte schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Zeker.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[...]

In mijn geval over Dekton Kelya. Bij mij is de Bora ook niet geplaatst door de Keukenbladenfabriek, maar gaven ze bij inmeten aan dat opbouw de enige mogelijkheid was als ik garantie wilde op het blad. In april/mei is het blad geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ladypurple schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Over het om kunnen draaien van het ontwerp.
Het is niet alleen een optelsom van kastbreedtes. Als de koelkast rechts staat is er een vrije draairuimte, tegen een muur houd je wat afstand. [Afbeelding]
Bij 90+90+hoekkast kom je op 245 , zou je 2cm teveel hebben dat dan in mindering wordt gebracht. Zie onderstaande afbeelding hoe een hoekkast er uit ziet, dat is geen rechthoek, maar een deel van het andere ‘been’ zit er al met passtukken aan vast en dat kan je ook helpen om de keuken passend te maken. Hier kan je Dit dus krap op 243 krijgen, maar dan heb je niet veel foutmarge. Zie de passtukken in de hoek bij je render.
Bij de opstelling koelkast, lade , hoekkast kom je bijv. 5 passtuk, 60 kast, 113 lade :( ,65 hoekkast. Dan kan je gaan schuiven met passtukken of bijv met bladdiepte, want je kan alleen 100 of 50 + 60.... (en dan is 100 effectiever.. pin me hier niet op vast maar bij legrabox scheelt buiten- en binnenmaat effectief 41mm per lade. Tel dit op bij gebruik meerdere kleine laden)
Qua werkbladruimte is de geboden opstelling het meest optimaal, je kijkt dan wel tegen de kast aan. Ik vraag me nog wel af of er geen kans bestaat dat de linkse laden toch de muur kunnen raken of se schakelaars links aan de muur. [Afbeelding]
Daarnaast is het soms wenselijk om een extra wand of stol te plaatsen afhankelijk van bijv. de afwerking van een kast of ,omdat dit afgewerkter lijkt. Dit vraagt ook extra ruimte . Vergelijk deze met de eerste foto tussen blad en kast. [Afbeelding]

Zo ook als je speelt met de bladdiepte. Bij een dieper blad komt de kast naar voren, tenzij je extra diepe kasten hebt :) , maar dan wordt het andere been natuurlijk korter.

En nog voorbeeld van dat passtuk boven een oven.[Afbeelding]
Thanks! Vrije draairuimte zijn wij ons van bewust. Hoge kast nu staat ook tegen de muur aan, koelkastdeur enigszins met beleid openen dus ;)
Die lades helemaal tegen de muur aan is een goeie. Moeten we dan dus echt goed navragen of het zeker past, zonder langs de muur te schrapen. Even kijken hoe recht die muur is gestuct.

Kastje boven de hoge kast en de hoge kastjes ernaast in het 3D ontwerp zouden we dan dus even goed moeten bespreken. Wat is de keuze zoal, wat is er mogelijk. Extra stol is natuurlijk mooi maar kost in zo’n kleine keuken gewoon relatief veel ruimte helaas.
Barry|IA schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:36:
[...]

Open eindjes omdat je ook overweegt een uitbouw te nemen.

Het idee wat jij hebt (hoge kast aan de ene kant, bovenkasten aan de andere kant) is niet heel fraai om te zien.

Het ontwerp wat er nu ligt is denk ik wel prima.
We zijn dus op het punt gekomen waarop we zeggen: als er een ontwerp gemaakt kan worden in de huidige ruimte waar wij mee kunnen leven, maar we onszelf de komende 10 jaar zien koken, bouwen we niet uit en wordt het een nieuwe keuken.
Als dat ontwerp écht niet mogelijk is en naar onze zin gemaakt kan worden, zij het met concessies, dán vinden we het heel lastig. Maar ja, dan zouden we dus uitbouwen om een grote leefkeuken te creëeren, helemaal naar wens natuurkijk dat dan weer wel. En een kleine 100k verder… :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orf schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

In mijn geval over Dekton Kelya. Bij mij is de Bora ook niet geplaatst door de Keukenbladenfabriek, maar gaven ze bij inmeten aan dat opbouw de enige mogelijkheid was als ik garantie wilde op het blad. In april/mei is het blad geplaatst.
Ik heb gewoon een Dekton Kelya blad 12mm, 5cm verdikt in verstek met vlakinbouw Bora kunnen kiezen bij het kopen van mijn keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

remzor schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:40:
[...]
We zijn dus op het punt gekomen waarop we zeggen: als er een ontwerp gemaakt kan worden in de huidige ruimte waar wij mee kunnen leven, maar we onszelf de komende 10 jaar zien koken, bouwen we niet uit en wordt het een nieuwe keuken.
En een parallel opstelling als dit? Met mogelijk bovenkasten/planken met verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hFtoWL2-_VLP3GKdBx96GGUGxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tN4bykNiypfw93CcytDvv9Eo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

En een parallel opstelling als dit? Met mogelijk bovenkasten/planken met verlichting.

[Afbeelding]
@remzor :) :) Als je dit overweegt zou ik het zo anders doen
Oven ,laden in 1 deel 100 cm ?( in die smalle kasten kan je nauwelijks pannen kwijt), koelkast. andere zijde muur 80 spoelkast, vw. (Of andersom)
De reden : het probleem dat jij hebt met de vw heb ik met een 60 cm combi. In afwachting van de keuken staat de nieuwe nu onder een kookplaat in een verzaagde kast. Die blaast zo goed dat ik me met een zomerjurk net M. monroe voel. Als deze aan staat kan je uitwijken naar het werkblad op de vw.
Met net een grotere spoelkast houd je denk ik nog wel voldoende doorloop over. 60 cm diepe blad bij de spoelbak geeft denk ik een waterballet, zou de kasten dan iets naar binnen plaatsen en een laag muurtje er achter.
Hetzelfde idee dat hier voor je voorbij kwam met een kleine schier (100 diep) die de kamer in steekt zou ik ook geen gek idee vinden. Met een 2 mtr tafel dwars op de muur houd je 85 loopruimte over.
Kijk of je dit een bezwaar vindt en welke kasten, laden, vw tegelijk open moeten kunnen

[ Voor 0% gewijzigd door Ladypurple op 15-08-2021 19:18 . Reden: Verkeerde afzender ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elca
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12-2022
Iemand bekend met het merk Molto Cucina?
Omdat Leicht keuken voor ons net boven onze budget ligt, boodt de keukenboer ons een alternatief de keuken met het merk Molto Cucina om de prijs wat naar beneden te krijgen.
Maar ik kan weinig reviews vinden over dit merk? Wie weet ons te vertellen over dit merk?
Qua segment rijtje en kwaliteit van dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
elca schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:27:
Iemand bekend met het merk Molto Cucina?
Omdat Leicht keuken voor ons net boven onze budget ligt, boodt de keukenboer ons een alternatief de keuken met het merk Molto Cucina om de prijs wat naar beneden te krijgen.
Maar ik kan weinig reviews vinden over dit merk? Wie weet ons te vertellen over dit merk?
Qua segment rijtje en kwaliteit van dit merk.
@elca dat is een Nobilia keuken. Zijn een paar keukenboeren die met Molto Cucina werken maar is dus gewoon een Nobilia keuken. Heb zelf hier een Nobilia staan van 13 jaar oud waar opzich niks mis mee is. Maar zou zelf even voelen in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Kan iemand me vertellen of de Quooker zeepdispenser terecht 5x zo duur is als eentje van pakweg Caressi?

Of betaal je puur voor de naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Denk dat de meeste mensen voor het quooker pompje kiezen in combinatie met een quooker om het risico op kleurverschil te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Bart0ving schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:14:
Denk dat de meeste mensen voor het quooker pompje kiezen in combinatie met een quooker om het risico op kleurverschil te ontlopen.
Ja dat zou kunnen, je hebt zwart en je hebt zwart natuurlijk...
Ze profiteren daar wel van zeg, pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Wij hebben in de showroom diverse zeeppompjes uitgeprobeerd en die van Quooker is wel by far de degelijkste. Andere pompjes voelden toch wat fragiel aan, maar de Quooker was juist heel stevig. Ondanks de pittige prijs dus toch maar daarvoor gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:39
Wij hebben ook een Quooker, maar de 300.- voor een bijpassende zeeppomp gingen met toch een stapje te ver.

Nu gekozen voor deze https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000031195578/?s2a=

En moet eerlijk zeggen dat er amper kleurverschil tussen zit. Zal vast wel wat minder van kwaliteit zijn, maar dan koop ik wel weer een nieuwe als die het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
SquareOne schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:08:
@Streamz @orf @herofruit

[...]

Balen man, hopelijk lossen ze het netjes op. Erg mooie keuken namelijk!
Ik moet zeggen dat ik zelf op mijn Fenix zwarte keuken dit niet volledig herken. Het vlekkerige herken ik wel, het vlekt toch wel iets meer dan ik had verwacht/gehoopt (ook al is het zwart). Qua beschadigingen valt het me dan wel weer echt reuze mee. Heb al wel paar keer met 2 laden/kastjes tegen elkaar aan gezeten en dit laat eigenlijk nooit schade achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
patrick451! schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:37:
[...]
Ik moet zeggen dat ik zelf op mijn Fenix zwarte keuken dit niet volledig herken. Het vlekkerige herken ik wel, het vlekt toch wel iets meer dan ik had verwacht/gehoopt (ook al is het zwart). Qua beschadigingen valt het me dan wel weer echt reuze mee. Heb al wel paar keer met 2 laden/kastjes tegen elkaar aan gezeten en dit laat eigenlijk nooit schade achter.
Beschadigingen heb ik met tmatt dus ook (nog) geen last van. En heb wel 2 kinderen (1 en 3) rondlopen/kruipen in de keuken die echt niet altijd even rustig aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:13

ChUcKiE

Dus........

LaTiNo156 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:48:
Kan iemand me vertellen of de Quooker zeepdispenser terecht 5x zo duur is als eentje van pakweg Caressi?

Of betaal je puur voor de naam?
Wij hebben er speciaal voor gekozen voor de uniformiteit met de kraan, het van bovenaf kunnen bijvullen en het met één hand kunnen “bedienen”.
Verder natuurlijk dat deze vast zit en dus geen extra los potje op je werkblad.

Ik moet wel zeggen er is zeker goed over nagedacht bij het ontwerp van die zeepdispenser.

Het kost wat maar dan heb je ook iets. Maar dat is met alles bij de keuken ondertussen 😜

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
ChUcKiE schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Wij hebben er speciaal voor gekozen voor de uniformiteit met de kraan, het van bovenaf kunnen bijvullen en het met één hand kunnen “bedienen”.
Verder natuurlijk dat deze vast zit en dus geen extra los potje op je werkblad.

Ik moet wel zeggen er is zeker goed over nagedacht bij het ontwerp van die zeepdispenser.

Het kost wat maar dan heb je ook iets. Maar dat is met alles bij de keuken ondertussen 😜
Wat bedoel je precies met 1 hand bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
orf schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Wij zijn ook bij de Keukenbladenfabriek geweest. Bij ons werd dus gezegd dat het wel kon, maar dat het risico groot is. Lijkt dus bijna afhankelijk te zijn van de verkoper als ik het zo hoor.

Hoe is de ervaring verder met dit bedrijf? Ik begrijp uit de verhalen dat zij niet de installatie doen van kookplaat, Quooker, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

synorluna schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

Wij zijn ook bij de Keukenbladenfabriek geweest. Bij ons werd dus gezegd dat het wel kon, maar dat het risico groot is. Lijkt dus bijna afhankelijk te zijn van de verkoper als ik het zo hoor.

Hoe is de ervaring verder met dit bedrijf? Ik begrijp uit de verhalen dat zij niet de installatie doen van kookplaat, Quooker, etc?
Ik ben flink tevreden over ze. Bij mij waren de wangen 4cm te kort. Die hebben ze een paar dagen later opnieuw geplaatst. Ook was 1 spoelbak niet 100% vlak in het blad en die hebben ze toen gelijk opnieuw geplaatst.

Een paar weken geleden was een naadje tussen de wang en het blad open gaan staan. Dat hebben ze gelijk na 2 dagen opgelost onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Heeft er iemand al wat langer ervaring met een van de Bosch ovens met die cirkel interface voor de bediening?

Werkt dat goed en blijft dat goed werken? Of Is het misschien te gevoelig, niet gevoelig genoeg en zit je er steeds mee te kloten?

Bijvoorbeeld de HSG836NC1/ HMG836NC6/ HMG836NC7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gN421PeYB-GVoD0JYbX8ruSx6xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQJoFQi7b8lS8QdB8DKkTpVz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

LaTiNo156 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:15:
Heeft er iemand al wat langer ervaring met een van de Bosch ovens met die cirkel interface voor de bediening?

Werkt dat goed en blijft dat goed werken? Of Is het misschien te gevoelig, niet gevoelig genoeg en zit je er steeds mee te kloten?

[Afbeelding]
Wij hebben in onze nieuwe keuken voor een HMG8764C7 gekozen, dus hopelijk heeft iemand ervaring met de bediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
[...]

Misschien ligt het ook aan het type blad? Wij hebben quartzite en geloof niet dat dit een probleem was. Ook hier heel goede ervaring dusver. (verkoop + logistiek inplannen). Het moet nog geleverd en geplaatst worden maar tot dusver zeker tevreden! :)

ps. Dergelijke partijen doen inderdaad geen aansluit werkzaamheden (kookplaat & wasbak).
Bij ons komt de keukenboer plaatsen --> Keukenbladenfabriek inmeten --> keukenbladen fabriek werkblad plaatsen --> keukenboer aansluiten. (wel een hoop regelen..)

[ Voor 15% gewijzigd door BlowFish op 16-08-2021 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:10

[Afbeelding]
Ik heb de HBG8755C0 en de BFL834GC1. De magnetron een paar maanden naar tevredenheid in gebruik. De oven werd pas later geleverd, maar bij eerste gebruik er achter gekomen dat die draaiknop wiebelt en niet goed draait, daar moet ik nog terug over horen van de keukenzaak. Voor de magnetron werkt het fijn en makkelijk in ieder geval. Qua levensduur kan ik verder niks zeggen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90

[Afbeelding]
Wij vonden ze erg mooi eruit zien, persoonlijk alleen het menu niet logisch.
Ben je al bij 20|20 geweest?

Dit is weer een andere knop dan onderstaande volgens mij?:
EiT schreef op zondag 14 juni 2020 @ 01:45:
[...]

Voor menu keuze is die knop niet zo’n ramp. Maar voor tijd in te stellen wel, draait gewoon ongemakkelijk/ongebruiksvriendelijk. Soms draaide wij en gebeurde er niets, vooral bij tijd instellen voor de magnetron functie was dit irritant. Je draait dan de knop rond maar de tijd gaat niet continue omhoog.

Was toevallig gisteren bij een collega die ook zo’n oven had en gaf ook aan dat hij het niet ideaal vond. Hij gaf wel als tip dat de knop los kan.

Ik tijdens het typen nog even de knop los gemaakt en de tijd goed gezet, nu reageert de knop veel beter :F. Hij reageert nu continue op de draai beweging.
Zucht... Misschien zat er vuil tussen en was dat alles :X Zal morgen ook eens aan mijn vrouw vragen of het nu beter werkt.
Blijf overigens nog steeds van mening dat het een lastige manier van bedienen is, maar deze mening is natuurlijk wel verziekt omdat de knop eerst ook niet altijd reageerde.
Een ander kan dit dus wel als fijn ervaren. Kwestie van proberen in een showroom.

Wij hebben de:
Bosch HSG636BW1
Bosch HNG6764W6

De rest hebben wij al alles van Miele. Alleen de witte oven variant was niet in NL te krijgen en Ik voelde er weinig voor om die ovens voor advies prijs in Duitsland te halen. Dan was ik 2-3x zo veel kwijt geweest al de Bosch ovens.

Ik zeg overigens niet dat Siemens beter is, ging er meer om dat je dan een knop hebt waar je dan tenminste fatsoenlijk aan kan draaien ;)
Qua looks vond ik de Bosch mooier.
Admiral Freebee schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:26:
@Barry|IA @EiT ik heb een Bosch oven en combimagnetron met zo'n draaiknop en ik kan bevestigen dat die regelmatig slecht werkt. Even eruitklikken en met een doekje afnemen lost het wel op voor een paar weken. Het systeem werkt met een sensor die de weerspiegeling meet van metalen vakjes in de ring. Op zich werkt het makkelijk en goed maar ik zou het niet opnieuw nemen omdat je het toch net iets te vaak moet reinigen.
Barry|IA schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:29:
De hele bedoeling van die magneetknop is dat je het gevoel hebt een fysieke knop te bedienen met het gemak dat je ‘m er af kunt halen om de oven schoon te houden. De Siemens knop kan er niet af en heeft een enorme ‘draaicirkel’ om naar het gewenste programma te scrollen. Ook daar gaat op den duur vuil tussen zitten, maar dan ben je fu*ked..

Bij mij worden de ovens wekelijks schoongemaakt, dus eens in de paar weken een haperende knop omdat er vuil tussen komt vind ik niet voldoende fundering om een waardeoordeel te geven over de oven. Alles vereist onderhoud.

Ik rijdt 10 jaar lang Italiaanse sportauto’s. Kroegpraat is dat Italiaanse auto’s vaak stuk gaan. Bij mij wordt preventief onderhoudt gedaan en ik heb nog NOOIT gezeik gehad.

[ Voor 143% gewijzigd door Source90 op 16-08-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor de suggestie. Hier hebben we inderdaad ook naar gekeken. Wil dit een beetje smoelen, moet het schiereiland eigenlijk wel een meter diep zijn (ook voor het creëren van wat extra bladruimte). Als we dat doen, hebben we slechts een cm of 82 tussen het kookgedeelte en het schiereiland. Dat is te krap lijkt mij en lees ik overal. Dit kan alleen breder worden door het schiereiland dus een stuk de kamer in de plaatsen, waardoor de richting de eettafel 'bouwen' en je dus een halve kast ziet vanuit de woonkamer.
Ladypurple schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:10:
[...]

@remzor :) :) Als je dit overweegt zou ik het zo anders doen
Oven ,laden in 1 deel 100 cm ?( in die smalle kasten kan je nauwelijks pannen kwijt), koelkast. andere zijde muur 80 spoelkast, vw. (Of andersom)
De reden : het probleem dat jij hebt met de vw heb ik met een 60 cm combi. In afwachting van de keuken staat de nieuwe nu onder een kookplaat in een verzaagde kast. Die blaast zo goed dat ik me met een zomerjurk net M. monroe voel. Als deze aan staat kan je uitwijken naar het werkblad op de vw.
Met net een grotere spoelkast houd je denk ik nog wel voldoende doorloop over. 60 cm diepe blad bij de spoelbak geeft denk ik een waterballet, zou de kasten dan iets naar binnen plaatsen en een laag muurtje er achter.
Hetzelfde idee dat hier voor je voorbij kwam met een kleine schier (100 diep) die de kamer in steekt zou ik ook geen gek idee vinden. Met een 2 mtr tafel dwars op de muur houd je 85 loopruimte over.
Kijk of je dit een bezwaar vindt en welke kasten, laden, vw tegelijk open moeten kunnen
Wederom bedankt voor de aanvulling. Zoals jij het aangeeft, met dus een iets breder schiereiland van 1.40 ong. i.p.v. 1.20m hebben we het ook bekeken. Maar zoals ik hier boven al aangaf willen we dan op zo'n schiereiland ook een groter blad als we daar voor gaan. Het smoelt beter en is praktischer. Mijn vriendin is dus niet echt te porren voor een schiereiland een stukje de kamer in, die denkt dat dit er heel vreemd uit ziet. Ik sta er voor open maar weet ook niet of dit het mooist is.

Ik heb wel een nieuw idee bedacht na wat Googlen en searchen hier op kleine U-keukens. Volgens mij kan onderstaande ook, met een tussenstuk van 1.20m wat geloof ik minimaal aangeraden wordt. Dit zou iets meer werkblad ruimte en kastruimte geven (2x hoekkast en een koffiehoekje op werkblad ofzo).
Wellicht mensen hier met ervaring m.b.t. een kleine U-keuken? :)

Mijn schetsje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPu2geL3eUhvRlx6tC6CxyD4p7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSVeySLAWhlBK5EA8DrUndkw.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dan het idee, echter bij ons iets kleiner (geen dubbele hoge kast bijv.) maar qua breedte volgens mij gelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HIyCtXZYGBsrqEFQ2nbWszCiSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GQTAEbswTLcMPAdACzuMWl3V.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Source90 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:35:
Wij vonden ze erg mooi eruit zien, persoonlijk alleen het menu niet logisch.
Ben je al bij 20|20 geweest?

Dit is weer een andere knop dan onderstaande volgens mij?:
Dat lijkt wel precies dezelfde besturing, alleen dan in een andere kleur.

Wat is 20|20? Google levert van alles op behalve iets relevants :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
LaTiNo156 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Dat lijkt wel precies dezelfde besturing, alleen dan in een andere kleur.

Wat is 20|20? Google levert van alles op behalve iets relevants :)
https://www.inspiratiehuis2020.nl

Hier staan ze nagenoeg allemaal (courante modellen) naast elkaar en aangesloten.
Kan je ongegeneerd spelen met de knoppen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
[...]

Prima ervaring. Zijn komen inmeten nadat de keuken geplaatst was, paar dagen later (weet niet precies meer hoe lang) hadden we een blad. Verder prima bevallen. We hadden zowel een blad, spatplint, spatwand (achter kookplaat) én een vensterbank, en het sluit allemaal keurig op elkaar aan en zit er netjes in.

Bij ons deden ze dan ook de wasbak (bij hen gekocht) als ook de kookplaat + Quooker, die laatste twee doen ze tegenwoordig niet meer volgens mij. Maar ook dat zit er prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
BlowFish schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Misschien ligt het ook aan het type blad? Wij hebben quartzite en geloof niet dat dit een probleem was. Ook hier heel goede ervaring dusver. (verkoop + logistiek inplannen). Het moet nog geleverd en geplaatst worden maar tot dusver zeker tevreden! :)

ps. Dergelijke partijen doen inderdaad geen aansluit werkzaamheden (kookplaat & wasbak).
Bij ons komt de keukenboer plaatsen --> Keukenbladenfabriek inmeten --> keukenbladen fabriek werkblad plaatsen --> keukenboer aansluiten. (wel een hoop regelen..)
Thanks, goed om te weten dat we dat dan nog moeten regelen.

Wat betreft het type blad hebben we een kwartsiet gekozen (Breccia Imperiale). Dat zou dat dus geen verschil moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Oogje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:45:
[...]

En hoe bevalt ie na bijna 2 jaar? O-)
Wat bevalt goed:

- Afzuiging zelf werkt boven verwachting goed. Hij kan behoorlijk wat wegzuigen en het plasmafilter werkt uitstekend. Bij echt sterk ruikende zaken heb je meer aan een bovenkap, maar voor het gemiddelde kookwerk is het meer dan prima.
- Kookplaat biedt voldoende vermogen en is goed te regelen
- Makkelijk schoon te maken.

Wat is minder:
- Bediening is best onhandig. De aan/uit knop zit midden tussen de bedieningsknoppen en daardoor komt het regelmatig voor dat ik de hele plaat uitzet, ipv de instelling van de gewenste kookzone aan te passen. Ook is er geen manier om de afzuiging in 1x helemaal te sluiten, dit gaat in stapjes. Navraag leerde dat dit by design is om te zorgen dat je hem altijd laat nalopen zodat het filter kan drogen maar ik vind het onpraktisch zeker omdat de touchbediening vrij gevoelig is. Zet een object per ongeluk op de touch-knoppen en je afzuiging komt omhoog.
- De indeling van de kookzones naast elkaar is niet zo handig. Je gebruikt de grote zone (2e van links) het vaakst, maar als je die in gebruik hebt moet je voor een 2e grote pan eigenlijk de twee rechterzones koppelen. Je kunt die ook los gebruiken maar dan zijn ze voor veel grote pannen te smal en gaat het verwarmen niet optimaal. Dus met twee grote pannen is je plaat eigenlijk al vol.

Functionaliteit: 4 uit 5 sterren
Ergonomie: 2 uit 5 sterren
Pagina: 1 ... 260 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1