Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:14
Bschnitz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:34:
Beste medetweakers. Graag jullie reactie, moet ik doorgaan met deze keukenboer of niet?

Net een afspraak gehad met een offerte en de keukenboer wilde mij korting geven als ik direct ging tekenen. Zoals ik hier heb geleerd heb ik hierop vriendelijk nee dank u geantwoord. Ik kwam immers volgende week donderdag sowieso terug voor een badkamer. We zouden dan vrijdag wel effe bellen, hij had een afspraak gemaakt in zijn agenda hiervoor.

Toen ik thuis kwam heb ik effe snel een vergelijk gemaakt en kwam als snel erop uit dat de keuken te duur is.

Een email gestuurd dat ik ruimte zie voor een scherpere prijs en als hij er een wilde geven per email hij niet tot volgende week vrijdag hoeft te wachten, ik zou dan per email akkoord gaan. Ik heb hem geen eindprijs aangegeven of de verwachting afgegeven dat ik de keuken voor prijs X wel zou accepteren, dat liet ik verder nog open. Wel gaaf ik aan dat ik een leuke prijs verwacht omdat ik dan ook een badkamer zou kopen volgende week donderdag. We praten hier immers om een totale investering van +-30-40K

Zijn reactie had ik niet verwacht. Nogmaals ik heb geen enkele product of prijs genoemd die ik voor prijs X verwacht. Alleen aangegeven dat ik een marge zie van 10-15% versus de internet prijzen en dat er dus wellicht ruimte is voor een betere prijs.

[...]

Is dit normaal gedrag of tactiek? Wel vragen om de klant direct te tekenen met korting en dan via mail tijdens de onderhandeling zeggen, succes elders?

Dit is de keuken: NEFF N70 spul + Quooker + Bora PURU
Huismerk kasten + zwart, nerf wit composiet blad van 320CM L 100CM B
3 hoge kasten met koelkast, vriezer en 1 stoom en 1 normale oven.

Totaal Keukenmeubelen : € 8.470,00 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 10.672,00 +
Totaal Werkblad(en) : € 4.262,00 +
Subtotaal: € 23.404,00 +
Totaal Montage: € 1.614,00 +
Totaal te betalen: € 25.018,00

[Afbeelding]
Is het een winkel met netto prijzen of 1 van de DMG groep?

Daarnaast klinkt +10 of +15% ten opzichte van internetprijzen mij zeker niet onredelijk, maar is natuurlijk lastig te beoordelen. De ene keukenboer heeft meer marge op kasten, de ander op apparatuur. Daarnaast voor mij erg lastig te beoordelen of het een redelijke prijs is.

Overigens na zo'n reactie zou ik al snel klaar zijn. Maar hangt wellicht een beetje af van hoe vriendelijk je om korting vroeg :P

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 22:40
Beste medetweakers. Graag jullie reactie, moet ik doorgaan met deze keukenboer of niet?

Net een afspraak gehad met een offerte en de keukenboer wilde mij korting geven als ik direct ging tekenen. Zoals ik hier heb geleerd heb ik hierop vriendelijk nee dank u geantwoord. Ik kwam immers volgende week donderdag sowieso terug voor een badkamer. We zouden dan vrijdag wel effe bellen, hij had een afspraak gemaakt in zijn agenda hiervoor.

Toen ik thuis kwam heb ik effe snel een vergelijk gemaakt en kwam als snel erop uit dat de keuken te duur is.

Een email gestuurd dat ik ruimte zie voor een scherpere prijs en als hij er een wilde geven per email hij niet tot volgende week vrijdag hoeft te wachten, ik zou dan per email akkoord gaan. Ik heb hem geen eindprijs aangegeven of de verwachting afgegeven dat ik de keuken voor prijs X wel zou accepteren, dat liet ik verder nog open. Wel gaaf ik aan dat ik een leuke prijs verwacht omdat ik dan ook een badkamer zou kopen volgende week donderdag. We praten hier immers om een totale investering van +-30-40K

Zijn reactie had ik niet verwacht. Nogmaals ik heb geen enkele product of prijs genoemd die ik voor prijs X verwacht. Alleen aangegeven dat ik een marge zie van 10-15% versus de internet prijzen en dat er dus wellicht ruimte is voor een betere prijs.

[...]

Is dit normaal gedrag of tactiek? Wel vragen om de klant direct te tekenen met korting en dan via mail tijdens de onderhandeling zeggen, succes elders?

[Afbeelding]
Zijn dit echt normale prijzen tegenwoordig? Mijn L-keuken met 5 apparaten en een granieten blad kostte 8 jaar geleden 7.500,-. Nu verwacht ik niet dezelfde prijzen, maar 300%?

Na zo een reactie mag de verkoper er in stukken, serieus.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:15
evleerdam schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:48:
[...]

Is het een winkel met netto prijzen of 1 van de DMG groep?

Daarnaast klinkt +10 of +15% ten opzichte van internetprijzen mij zeker niet onredelijk, maar is natuurlijk lastig te beoordelen. De ene keukenboer heeft meer marge op kasten, de ander op apparatuur. Daarnaast voor mij erg lastig te beoordelen of het een redelijke prijs is.

Overigens na zo'n reactie zou ik al snel klaar zijn. Maar hangt wellicht een beetje af van hoe vriendelijk je om korting vroeg :P
Nee, geen DMG, White label Duits basis spul zonder naam. Anti-Finger HPL zwart. Niks bijzonders in mijn ogen. Schuller en next125 waren volgens hem nauwelijks beter of duurder. Hij wilde perse het huismerk verkopen omdat deze dus iets goedkoper en beter was! :|

Ik was heel vriendelijk en had niks anders gedaan dan aangeven dat ik inderdaad opties zag als ik het met internet vergelijk en meer niet. Ik gaf hem zelfs nog een compliment dat hij een zeer prettige keukenverkoper was en we vertrouwen in hem hadden en de zaak. Dus uitkijken naar die scherpe prijs zodat we volgende week direct ook de badkamer konden tekenen. :(

We hadden juist een goed gevoel bij deze zaak. Alleen als ik alles vergelijk wat ik op internet kan vinden, dan zit er 4-5K extra marge op!

Bedoel hij gaf zelf immers al aan dat dit niet de beste prijs was, niet gek dat ik dan op internet ga kijken toch? 8)7

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:52

[...]

[Afbeelding]
Nee, dat is geen normale reactie wat mij betreft. Ze kunnen ook gewoon aangeven geen korting te kunnen of willen geven. Vragen om korting is niet iets ongebruikelijks in de branche.

Los van deze reactie. De keuken verkopers hebben op dit moment de beste onderhandelingspositie. Ze verkopen keukens als warme broodjes. Ik heb het idee dat ze het kunnen veroorloven keukens met wat minder marge te laten schieten.

[ Voor 22% gewijzigd door SquareOne op 29-06-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Bschnitz Ik weet niet of je heel lekker zit bij de kookplaat. Kan je de spoelbak en Bora omdraaien? En zit je niet in de loop? Of is daar rechts een open ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Alic3 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:13:
@Bschnitz Ik weet niet of je heel lekker zit bij de kookplaat. Kan je de spoelbak en Bora omdraaien? En zit je niet in de loop? Of is daar rechts een open ruimte?
Open ruimte van 15m2, doorloop is ruim anderhalf meter tot die ruimte begint. We wilden hem juist daar om niet een U keuken te moeten nemen. Daar waar de U moest zouden we dan een tafel plaatsen.

Daar zitten is niet om te eten, meer effe om te zitten en wat drinken en praten terwijl mijn partner aan het koken is. Of helpen met snijden ofzo zonder in de weg te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3_Y_MAKqItl39N4g8s1B23NSFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KO25U54pq9l0KQHOMacInzj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Bschnitz op 28-06-2021 20:19 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Bschnitz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:17:
[...]

Open ruimte van 15m2, doorloop is ruim anderhalf meter tot die ruimte begint. We wilden hem juist daar om niet een U keuken te moeten nemen. Daar waar de U moest zouden we dan een tafel plaatsen.

Daar zitten is niet om te eten, meer effe om te zitten en wat drinken en praten terwijl mijn partner aan het koken is. Of helpen met snijden ofzo zonder in de weg te zitten.

[Afbeelding]
Ik vind het eerlijk gezegd een prachtige ruimte voor een U (op de plek waar de keuken origineel ingetekend staat. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
SquareOne schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd een prachtige ruimte voor een U (op de plek waar de keuken origineel ingetekend staat. )
Klopt, maar dan zit ik met een duur keramiek blad. 1x3.60 met nog eens 1x2.10 om die muur te vullen.... Dan zit je ook nog met 2x le mans van 1.5k ps. Bij de muur van de ingang had ik die kast van jou nodig, 102+60 2x.

Op een of ander manier kwam ik altijd uit op 25K met de U, de bedoeling was dat het eiland 20K zou zijn. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 10:27
Heeft iemand nog een tip/advies voor een kwalitatief goede spoelbak van RVS die tussen een 60 cm kast past en wat kleur betreft goed matched met een Quooker kraan van rvs?

De keukenboer raadt een Caressi aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:33
Bschnitz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:28:
[...]

Klopt, maar dan zit ik met een duur keramiek blad. 1x3.60 met nog eens 1x2.10 om die muur te vullen.... Dan zit je ook nog met 2x le mans van 1.5k ps. Bij de muur van de ingang had ik die kast van jou nodig, 102+60 2x.

Op een of ander manier kwam ik altijd uit op 25K met de U, de bedoeling was dat het eiland 20K zou zijn. ;w
Je hoort me niet zeggen dat het te duur is, maar vind je reactie niet gefundeerd. Je weet niet wat er schuil gaat achter dat huismerk en wij weten niet wat je allemaal gepland hebt. Misschien had je in combinatie met de badkamer een goede deal kunnen maken. Bij direct tekenen bij het kruisje had ik überhaupt geen offerte willen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16

orf

jasper2603 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:35:
Heeft iemand nog een tip/advies voor een kwalitatief goede spoelbak van RVS die tussen een 60 cm kast past en wat kleur betreft goed matched met een Quooker kraan van rvs?

Ik heb een Lorreine 50SP spoelbak. Die past precies in een 60cm kast. Zelf vind ik 'm goed matchen met de Quooker.

Hier een foto van tijdens de installatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zn6TC5FkSYa8IENUUMLcwul3sJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FdE1qsyP33nmkp2R4KZWsqC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Ladypurple schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Je hoort me niet zeggen dat het te duur is, maar vind je reactie niet gefundeerd. Je weet niet wat er schuil gaat achter dat huismerk en wij weten niet wat je allemaal gepland hebt. Misschien had je in combinatie met de badkamer een goede deal kunnen maken. Bij direct tekenen bij het kruisje had ik überhaupt geen offerte willen hebben.
Ik wilde niet eens een offerte, wij moesten daar 1 uur wachten tot die klaar was. Ik gaf ook aan dat mijn budget rond de 20K was. Hij startte aan het eind van het gesprek zelf over direct tekenen voor korting, ik vroeg nergens om. Wilde juist wachten op de badkamer volgende week, precies om de reden die jezelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
c-nan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:02:
[...]

Zijn dit echt normale prijzen tegenwoordig? Mijn L-keuken met 5 apparaten en een granieten blad kostte 8 jaar geleden 7.500,-. Nu verwacht ik niet dezelfde prijzen, maar 300%?

Na zo een reactie mag de verkoper er in stukken, serieus.
Zonder te weten welk merk keuken en welk merk apparatuur zegt een prijs helemaal niks.

Ik heb bv 17 jaar terug een keuken gekocht voor de helft van wat ik nu doe.
Wel net andere indeling meer lades luxer blad en iets beter merk apparatuur.
Is dus niet 1 op 1 te vergelijken want toen alles op dezelfde plek gelaten en nu moeten er leidingen verlegd worden ed dus het totaal plaatje valt nog wat hoger uit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
jasper2603 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:35:

Caressi zie ik vaak of de franke bolero bxx 210.50

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 21:56
orf schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:49:
[...]

Ik heb een Lorreine 50SP spoelbak. Die past precies in een 60cm kast. Zelf vind ik 'm goed matchen met de Quooker.

Hier een foto van tijdens de installatie:
[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit, ik zit ook in de situatie dat we een donker blad willen en dat we een inductie kookplaat (Novy Easy) nemen en zaten te twijfelen over de kleur van de spoelbak/Quooker. Nu ik dit zie ben ik er van overtuigd dat RVS goed gaat passen. Zaten nog te twijfelen om een zwarte Quooker/spoelbak te nemen maar denken dat de RVS op lange termijn ook mooier zal blijven.

Heeft een van jullie daar ervaring mee, zwart vs RVS?

Wij zijn op het moment aan het wachten op onze gespecificeerde offerte maar weten dat we al met deze partij in zee willen. Het gaat om Wilting Keukens in Eersel. Een Ballerina keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1dCc4CCocAPHfNPzjRWgrj57-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tphvy4Vfgi16BwDMU9izn8YA.png?f=fotoalbum_large

Wat zit er in:
Siemens HS858GXB6 IQ700 Combi Stoomoven 60cm
Siemens CN838GRB6 IQ700 Combi Oven 45cm
Siemens BI830CNB1 IQ700 Warmhoudlade

Novy Easy Inductie kookplaat

Siemens KI41RSDD0 IQ500 Koelkast 122cm
Siemens GI41NACE0 iQ500 Vriezer 122cm

Bestaande vaatwasser nemen we over van de huidige bewoners. Is nog een fraaie Bosch van 2 jaar oud.

Quooker Combi+ Fusion Square RVS
Quooker RVS Nordic Zeeppomp
40x40 wasbak inbouw RVS

Keukenblad 2cm Dekton Laurent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5CYHx2CWGhA75sSKEiQk0iY0ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Yhjcm5e84WrigBOg7yxKKxy.jpg?f=fotoalbum_large
Kleur van de lichte kasten heet schijnbaar Light Pepper, een mooie, lichte warme grijskleur.

Totaalprijs incl. montage:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mollos_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Dat ziet er goed uit, ik zit ook in de situatie dat we een donker blad willen en dat we een inductie kookplaat (Novy Easy) nemen en zaten te twijfelen over de kleur van de spoelbak/Quooker. Nu ik dit zie ben ik er van overtuigd dat RVS goed gaat passen. Zaten nog te twijfelen om een zwarte Quooker/spoelbak te nemen maar denken dat de RVS op lange termijn ook mooier zal blijven.

Wij zijn op het moment aan het wachten op onze gespecificeerde offerte maar weten dat we al met deze partij in zee willen. Het gaat om Wilting Keukens in Eersel. Een Ballerina keuken.

[Afbeelding]

Wat zit er in:

Bestaande vaatwasser nemen we over van de huidige bewoners. Is nog een fraaie Bosch van 2 jaar oud.

40x40 wasbak inbouw RVS

[Afbeelding]
Kleur van de lichte kasten heet schijnbaar Light Pepper, een mooie, lichte warme grijskleur.

***members only***
Hier vrij hard water dus met een zwarte kraan en/of spoelbak ben ik bang voor opvallende kalkaanslag. Wij gaan dus voor RVS, waarschijnlijk ook toekomstbestendiger.

Heel erg mooie keuken overigens! Mooie opstelling en ook mooi materiaalgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:18
SquareOne schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Hier vrij hard water dus met een zwarte kraan en/of spoelbak ben ik bang voor opvallende kalkaanslag. Wij gaan dus voor RVS, waarschijnlijk ook toekomstbestendiger.
Daar is ook een topic voor 8)
Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
SquareOne schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Heel erg mooie keuken overigens! Mooie opstelling en ook mooi materiaalgebruik.
Thanks, wij zijn ook blij met het ontwerp. Ja dat klinkt inderdaad erg logisch, ook hier hebben we behoorlijk last van kalkaanslag op de kranen en we verhuizen eind dit jaar naar ongeveer 4 kilometer verder. Dus zal daar inderdaad niet veel anders zijn.

De kleuren waren mijn vrouw en ik het vrij snel over eens, alleen het blad moest ze nog even over nadenken maar toen we van beiden het 3D ontwerp hadden was ze het er snel over eens dat dit het juiste blad was. We hebben gezamenlijk een flinke hoeveelheid Pinterest borden voor alle ruimtes in het huis waar we dingen naar onze smaak toevoegen. En dat doen we al een aantal jaar. Deze kleuren kwamen al wel een lange tijd veelvuldig voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]

Wat zit er in:

40x40 wasbak inbouw RVS

[Afbeelding]

***members only***
Geslaagde combinatie, mag ik vragen welk front het is? En heb je aan de andere zijde van het eiland laden of deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
Ladypurple schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:44:
[...]

Geslaagde combinatie, mag ik vragen welk front het is?
Dat mag je zeker, alleen ik weet de naam / code niet. Ga de gespecificeerde offerte nog ontvangen namelijk. Zal het je laten weten als ik de offerte hier binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Mollos_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Dat mag je zeker, alleen ik weet de naam / code niet. Ga de gespecificeerde offerte nog ontvangen namelijk. Zal het je laten weten als ik de offerte hier binnen heb.
Ik heb een ballerina in bestelling en mijn vraag was bedoeld om met de info van de prijsgroep van je front een kleine vinger in de lucht te kunnen steken of mijn prijs een beetje ok is. Vandaar ook de vraag of je verder nog laden aan de andere kant van het eiland en in de kasten hebt. Waarom wil je een gespecificeerde offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
Ladypurple schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:06:
[...]

Ik heb een ballerina in bestelling en mijn vraag was bedoeld om met de info van de prijsgroep van je front een kleine vinger in de lucht te kunnen steken of mijn prijs een beetje ok is. Vandaar ook de vraag of je verder nog laden aan de andere kant van het eiland en in de kasten hebt. Waarom wil je een gespecificeerde offerte?
Prijsgroep weet ik dus niet, mogelijk wel als ik de uitgebreide offerte krijg.

Ik zie nu jouw tweede vraag pas. De andere kant zijn lades.

Het eiland is 250cm lang met aan de andere zijde 2 keer een ladeblok van 100cm en een van 50cm in het midden.

Oh ze boden nog aan de gespecificeerde offerte toe te sturen ter controle waarna we hem mochten tekenen. Ze dwingen ons totaal niet om snel te tekenen en gewoon meteen een scherpe prijs zonder te onderhandelen.

Was ook een heel net traject. Totaal niet pushy, goed meedenkend advies, gaan ook niet moeilijk doen als je ergens anders nog een seconde opinion gaat halen. Zo wil ik een keuken kunnen kopen, hou niet van die spelletjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Mollos_ op 28-06-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:13
[...]

[Afbeelding]

Wat zit er in:

40x40 wasbak inbouw RVS

[Afbeelding]

***members only***
Mooie keuken, een keer wat anders dan dat eeuwige zwart ;)

Is er een reden waarom je voor 2 combi-ovens gaat? Denk je de magnetron-functie zo vaak nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Mollos_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:12:
[...]

Ik zie nu jouw tweede vraag pas. De andere kant zijn lades. Oh ze boden nog aan de gespecificeerde offerte toe te sturen ter controle waarna we hem mochten tekenen. Ze dwingen ons totaal niet om snel te tekenen en gewoon meteen een scherpe prijs zonder te onderhandelen.

Was ook een heel net traject. Totaal niet pushy, goed meedenkend advies, gaan ook niet moeilijk doen als je ergens anders nog een seconde opinion gaat halen. Zo wil ik een keuken kunnen kopen, hou niet van die spelletjes.
Idem, niet onderhandeld. Heb je gekozen voor de laden zonder of met glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

[...]

[Afbeelding]
Natuurlijk is dat geen tactiek, de meeste keukenverkopers zijn gewoon MBO of lager opgeleid en verdienen geen fluit. Er wordt altijd maar gedaan alsof de keukenboer een meester in onderhandelen is, maar nee, dat is die niet.

Je hebt de verkoper waarschijnlijk gewoon beledigd met je “ik zie 15% ruimte”. Dat je dat ziet is namelijk knap, want ik weet als geen ander dat jij een keukenprijs online echt niet kunt checken. No way dat jij een keuken kunt uitrekenen.

Maar bij welke zaak ben je geweest?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
Ladypurple schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:17:
[...]

Idem, niet onderhandeld. Heb je gekozen voor de laden zonder of met glas.
Zonder glas aan de zijkant, zagen we niet echt de meerwaarde van in beiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
Blik1984 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:16:
[...]

Mooie keuken, een keer wat anders dan dat eeuwige zwart ;)

Is er een reden waarom je voor 2 combi-ovens gaat? Denk je de magnetron-functie zo vaak nodig te hebben?
De ene is een combi stoom oven 60cm, dus zonder magnetron maar dus oven en stoom. De ander is een combi oven met oven en magnetron. Zovaak maken we geen gebruik van de magnetron inderdaad ;)

En de kleuren, we denken dat dit wat minder vlekgevoelig is en dat eeuwige zwart heb ik het idee van dat het teveel een mode kleur is op het moment. Mooi "hout" (het is geen echt hout) vind ik altijd wel redelijk tijdloos. Maar alles volledig hout vinden we teveel van het goede.

[ Voor 22% gewijzigd door Mollos_ op 28-06-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Mollos_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:18:
[...]

Zonder glas aan de zijkant, zagen we niet echt de meerwaarde van in beiden.
Nou ik had lichte twijfel ivm met stoten/ beschadigen glas, mijn wederhelft vond het echt mooier enne, kost niets meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

[Afbeelding]

Wat zit er in:

40x40 wasbak inbouw RVS

[Afbeelding]

***members only***
Prachtige keuken. Hier een paar aanpassingen om het af te maken:

- geen greeplijsten onder de ovens, maar deuren push to open:
- geen korflades naast zitgedeelte, maar deuren tot 15mm van de vloer (mooier, goedkoper);
- spoelen en koken omwisselen (persoonlijke keuze).

Prijs is scherp. Al moet ik bekennen dat ik bij Grando gewoon veel te duur ben met keukens. Je hebt nu gevoelsmatig een “Keukenloods prijs” betaald.

Netjes!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Bschnitz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Nee, geen DMG, White label Duits basis spul zonder naam. Anti-Finger HPL zwart. Niks bijzonders in mijn ogen. Schuller en next125 waren volgens hem nauwelijks beter of duurder. Hij wilde perse het huismerk verkopen omdat deze dus iets goedkoper en beter was! :|

Ik was heel vriendelijk en had niks anders gedaan dan aangeven dat ik inderdaad opties zag als ik het met internet vergelijk en meer niet. Ik gaf hem zelfs nog een compliment dat hij een zeer prettige keukenverkoper was en we vertrouwen in hem hadden en de zaak. Dus uitkijken naar die scherpe prijs zodat we volgende week direct ook de badkamer konden tekenen. :(

We hadden juist een goed gevoel bij deze zaak. Alleen als ik alles vergelijk wat ik op internet kan vinden, dan zit er 4-5K extra marge op!

Bedoel hij gaf zelf immers al aan dat dit niet de beste prijs was, niet gek dat ik dan op internet ga kijken toch? 8)7
White label duits basis spul bestaat niet. Er staat een naam op die fabriek. Als de verkoper die naam niet wilt noemen doe ik het wel voor je.

Dat geheimzinnige gedoe allemaal, bah. Je tikt ff 2 keer zijn jaarsalaris op z’n melamine bureau en jij mag niet weten wat je koopt?!?

[ Voor 5% gewijzigd door Barry|IA op 28-06-2021 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Mollos_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:12:
[...]

Ik zie nu jouw tweede vraag pas. De andere kant zijn lades.

Het eiland is 250cm lang met aan de andere zijde 2 keer een ladeblok van 100cm en een van 50cm in het midden.

Oh ze boden nog aan de gespecificeerde offerte toe te sturen ter controle waarna we hem mochten tekenen. Ze dwingen ons totaal niet om snel te tekenen en gewoon meteen een scherpe prijs zonder te onderhandelen.

https://www.ballerina-keu...ukenassortiment/riva-2101
Zou het dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 22:40
Roos79 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Zonder te weten welk merk keuken en welk merk apparatuur zegt een prijs helemaal niks.

Ik heb bv 17 jaar terug een keuken gekocht voor de helft van wat ik nu doe.
Wel net andere indeling meer lades luxer blad en iets beter merk apparatuur.
Is dus niet 1 op 1 te vergelijken want toen alles op dezelfde plek gelaten en nu moeten er leidingen verlegd worden ed dus het totaal plaatje valt nog wat hoger uit ook.
Deels weten we gewoon. Zijn werkblad + montage is bijna even duur als mijn hele keuken inclusief montage.

Ik vind het gewoon bizar de bedragen wat ik hier voorbij zie komen. Volgens mij nog geen enkele offerte voorbij zien komen onder de 15k. Dat is het dubbele wat ik destijds heb betaald.

Zijn de prijzen echt zo hard gestegen of heb ik destijds voor enorm goedkoop kunnen kopen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
Barry|IA schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:24:
[...]

Prachtige keuken. Hier een paar aanpassingen om het af te maken:

- geen greeplijsten onder de ovens, maar deuren push to open:
- geen korflades naast zitgedeelte, maar deuren tot 15mm van de vloer (mooier, goedkoper);
- spoelen en koken omwisselen (persoonlijke keuze).

Prijs is scherp. Al moet ik bekennen dat ik bij Grando gewoon veel te duur ben met keukens. Je hebt nu gevoelsmatig een “Keukenloods prijs” betaald.

Netjes!
Ik geloof dat die bestaande vaatwasser geen push tot open heeft, die zit in het linkse kastje onder de oven. Maar dat ga ik nog eens controleren, goede tip!

De lades zijn bewust, we willen de lade voor het reguliere bestek daar ook bovenin hebben. Met het nodige servies daaronder. Alhoewel daar met deurtjes denk ik ook oplossingen voor zouden zijn. Budget was 25k, zijn al erg blij met de prijs.

Spoel en kookgedeelte heb ik nog over nagedacht maar in deze situatie kan mijn vrouw nog een kopje thee pakken of iets te drinken zonder dat ze om mij heen hoeft te lopen. Ook is dat dichter bij de nis waar het koffiezetapparaat komt te staan. Dat was mijn gedachte daar achter.

Overigens zijn we ook nog bij van Diessen in Veldhoven geweest, ook zo'n lokale zaak. Dezelfde ervaring, meteen een scherpe prijs zonder onderhandelen alleen hadden we bij de andere zaak een beter gevoel bij de fineer materialen. Daarnaast leek hij iets meer met ons mee te denken en mijn ideeën voor waarheid aan te nemen maar ook goed onderbouwd tegen mij in te gaan af en toe. Dat waardeer ik, uiteindelijk kom ik voor een advies om iets duurs te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mollos_ op 28-06-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
Lijkt het inderdaad op ja, komt er erg in de buurt, meer dan de anderen die ik op de website zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
rCk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:28:
Hallo Tweakers,

Ook eindelijk kan ik mij in dit topic melden, we gaan verhuizen en daarbij gaan we ook eigenlijk de gehele beneden verdieping aanpakken. Vloer + vloerverwarming, elektra, waterleidingen, keuken, badkamer (ja, beneden) en toilet.

Nu hebben we de vloer en vloerverwarming vastgelegd. Nu gaan we de volgende stappen zetten ter voorbereiding, zoals de inrichting van de keuken en badkamer. Badkamer willen we hoogstwaarschijnlijk gewoon los uitzoeken en door een bekende aannemer laten plaatsen.

Keuken willen we daarentegen wel geheel uitbesteden en dus door een keukenzaak laten monteren. Tot nu toe zijn we bij een aantal zaken binnen geweest en hebben we wat ideeën opgedaan. Het is erg lastig door alle keuze die er natuurlijk is.

We hebben geen rechttoe-rechtaan woning, omdat het een wat oudere woning is welke meer vierkant is en geen rechthoekige vorm, zoals de meeste woningen natuurlijk. Hierdoor kunnen we ook wel wat spelen, maar willen we wel een fijne ruimte overhouden. Op dit moment kwamen we wel uit op een lichtelijk traditionele L-keuken, mede omdat de woning wel zo ruim blijft. Maar wellicht heeft er hier iemand met wat ruimtelijk inzicht die er een leuke twist aan kan geven?

Ik ben echter niet zo heel erg fan van sommige winkels, hij gaf aan dat wij met ons budget (ca 15k) al snel uitkwamen op Whirlpool inbouwapparatuur, omdat Siemens bijv alleen al op een koel-vriescombinatie al dik 500 EUR duurder was. Echter keek ik even op het internet, en kom je al gauw op een verschil tussen Coolblue en de " consumentenprijs" van de winkel op 500-600 EUR. is dat nu de onderhandelingsruimte die die zaak biedt, of hoe ziet dit? Ik vind persoonlijk die marges gewoon heel gek!

Onze wensenlijst is niet heel bijzonder qua inbouwapparatuur;
-koel-vriescombinatie 178cm
-Quooker
-Combimagnetron. Hoeft ook niet heel bijzonder te zijn, zolang het maar goed werkt. Hoeft niet zo fancy te zijn.
-Vaatwasser: gewoon goed, liefste wel mooie display aan de binnenzijde.
-Kookplaat met afzuiging, we hebben ons laten vertellen dat de Bora Pure een goede solide optie is. Ook door meerdere partijen en bekenden staat deze wel goed aangeschreven. Is dat ook zo?

We wonen in de buurt van Breda, dus keuze genoeg. Zijn er nog tips qua goede winkels die gewoon een eerlijk en goed advies kunnen geven voor, vooral een eerlijke prijs?

Hieronder plattegrond van de woning, schets van een winkel en ook een mogelijke combinatie van de gekozen vloer, met kastjes en blad.

We hebben in die opzet een ruimte van 380x224cm, waarbij we dus een blad van ca 3m zullen krijgen en in de hoek, naast de oven bijv een nisje maken met een paar plankjes, waar we ook onze koffiezetter etc kwijt zouden kunnen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb mijn keuken bij van Mook in Oosterhout gekocht. Zeer fijn geholpen, geen poespas, nemen uitgebreid de tijd. En uiteindelijk direct een goede prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
c-nan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:35:
[...]

Deels weten we gewoon. Zijn werkblad + montage is bijna even duur als mijn hele keuken inclusief montage.

Ik vind het gewoon bizar de bedragen wat ik hier voorbij zie komen. Volgens mij nog geen enkele offerte voorbij zien komen onder de 15k. Dat is het dubbele wat ik destijds heb betaald.

Zijn de prijzen echt zo hard gestegen of heb ik destijds voor enorm goedkoop kunnen kopen.
Ik heb ooit een Punto uit 2000 gereden voor 800 euro. Nu kijk ik naar nieuwe auto’s en die beginnen bij 50- a 60k.

Snap je waar ik naartoe wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mollos_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:35:
[...]

Ik geloof dat die bestaande vaatwasser geen push tot open heeft, die zit in het linkse kastje onder de oven. Maar dat ga ik nog eens controleren, goede tip!

De lades zijn bewust, we willen de lade voor het reguliere bestek daar ook bovenin hebben. Met het nodige servies daaronder. Alhoewel daar met deurtjes denk ik ook oplossingen voor zouden zijn. Budget was 25k, zijn al erg blij met de prijs.

Spoel en kookgedeelte heb ik nog over nagedacht maar in deze situatie kan mijn vrouw nog een kopje thee pakken of iets te drinken zonder dat ze om mij heen hoeft te lopen. Ook is dat dichter bij de nis waar het koffiezetapparaat komt te staan. Dat was mijn gedachte daar achter.

Overigens zijn we ook nog bij van Diessen in Veldhoven geweest, ook zo'n lokale zaak. Dezelfde ervaring, meteen een scherpe prijs zonder onderhandelen alleen hadden we bij de andere zaak een beter gevoel bij de fineer materialen. Daarnaast leek hij iets meer met ons mee te denken en mijn ideeën voor waarheid aan te nemen maar ook goed onderbouwd tegen mij in te gaan af en toe. Dat waardeer ik, uiteindelijk kom ik voor een advies om iets duurs te kopen.
Ah, vaatwasser zit er. Dat wist ik niet.

Spoelen tegenover de bar heeft idd wel voordelen. Ook als je een kopje thee of glas water wilt tappen, hoef je zittend alleen de Quooker hals naar je toe te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Barry|IA schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:27:
[...]

White label duits basis spul bestaat niet. Er staat een naam op die fabriek. Als de verkoper die naam niet wilt noemen doe ik het wel voor je.

Dat geheimzinnige gedoe allemaal, bah. Je tikt ff 2 keer zijn jaarsalaris op z’n melamine bureau en jij mag niet weten wat je koopt?!?
Ik stuur je een PM met de offerte. Gok dat je gaat huilen of lachen of mij voor gek gaat verklaren. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wij zijn ondertussen na een lange renovatie aan de rest van het huis ook klaar voor de nieuwe keuken, gisteren is de dragende muur tussen de woonkamer en keuken eindelijk gesloopt.

Wat context voor de plaatjes hieronder:
- Er zitten ramen en deuren zowel voor als achter het keukeneiland. We hebben lang overwogen om de deur dicht te maken aan de 'bovenkant' van de tekening en het keukenblad door te trekken maar dat ging uiteindelijk te krap aanvoelen.
- Er komen (houten) plankjes aan de muur die nu leeg is en deze zullen doorlopen in het nokje wat waarschijnlijk de koffie hoek wordt.
- Let niet op de vriezer rechtsonder, die komt ergens anders in het huis, maar zo kwam die mee in de offerte.
- Er komt nog een koofje bij de inbouw afzuiger, het koofje kan links naar buiten naar de bestaande afvoer.
- Het koofje bij het schiereiland kan niet weg i.v.m. verwarmingsbuizen

- Wij hebben specifiek gekozen voor een lagere oven & combi zodat mijn wat kortere vriendin ook zonder brandblaren gebruik kan maken van de apparatuur.
- Composiet blad
- Antraciet frontjes met die anti-vingerafdruk technologie
- Laden met rechte zijkanten (dus meer opslag ruimte) & Soft-close (natuurlijk)
- De frontjes aan de woonkamer kant van het schiereiland hebben een houten look om het wat speelser te maken
- De vloer op de render is verkeerd, dat wordt hout of iets met een hout look.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_78mpa-PkUuuptvBmyUZXIIXP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JEjxq1HMfQVp5aEx9H7JvrWx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewzip9mu8WVPOmejbclv9t73CPo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wyspYyXaeTMlI3iYkR4kTDuf.png?f=user_large

Deze keuken is opgetekend bij Bruynzeel, we hebben ook een keuken laten tekenen bij Kvik, maar daar kregen we een minder goed gevoel, o.a. door het gebrek aan ervaring/enthousiasme van de verkoopster maar ook dat je bijzonder weinig keuken / bewegingsruimte hebt als het niet aansluit bij je wensen.

Behalve dat onze verkoper bij Bruynzeel een beetje langzaam was met optekenen, is hij wel erg betrokken en totaal niet pusherig.

De apparatuur zou bij onze volledige keuzes nog wat duurder worden i.v.m. goedkope pelgrim inductieplaat die er illustratief is ingezet. De rest is ATAG. Ik ben ook nog bezig om online een quote te halen. De inbouwkoelkast (siemens) hebben wij al recentelijk zelf aangeschaft.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

------
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFpECBfJFX0fQpfJPseRyf3dTt0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LJOTDFfuUQ9qpdJqHrYQDdC3.png?f=user_large

@mitsumark de woonkamer begint daar, de vriezer staat daar echt alleen als een manier om de juiste maat in beeld te krijgen meer niet. Dat wordt gewoon een stuk muur.

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 29-06-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:18
@Ircghost Op zich weinig mis met het ontwerp imo.
Ik zou zelf de spoelbak verder naar rechts doen, tegen de hoek, dan heb je wat meer ruimte naast de kookplaat (mocht je liever daar snijden dan op het eiland + meer aflegruimte).

Als links boven de deur is naar de bijkeuken (en je vriezer?) kun je nog overwegen om het eiland juist aan de rechter kant te doen (gelijk iets groter), met bovenin een wand met de helft hoog en de helft laag.

PS: kijk uit met hout op hout, zoek "zoveel mogelijk" contrast, niet iets wat er het meest op lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 11:35
Barry|IA schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:55:
[...]

Ah, vaatwasser zit er. Dat wist ik niet.
Vaatwasser heb ik hier ook zonder passtuk direct onder de oven zitten, waarom zou dat een probleem moeten zijn?

LOL je opmerking over je huidige werkgever trouwens.

Verder zie ik hier weer de gebruikelijke onzin voorbij komen. "Offerte vergeleken met keukens op internet," "mijn keuken is vergelijkbaar maar xx% goedkoper" en "ik betaalde de helft,zijn keukens zoveel duurder geworden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

mitsumark schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:26:
@Ircghost Op zich weinig mis met het ontwerp imo.
Ik zou zelf de spoelbak verder naar rechts doen, tegen de hoek, dan heb je wat meer ruimte naast de kookplaat (mocht je liever daar snijden dan op het eiland + meer aflegruimte).

Als links boven de deur is naar de bijkeuken (en je vriezer?) kun je nog overwegen om het eiland juist aan de rechter kant te doen (gelijk iets groter), met bovenin een wand met de helft hoog en de helft laag.

PS: kijk uit met hout op hout, zoek "zoveel mogelijk" contrast, niet iets wat er het meest op lijkt.
Kan die spoelbak nog wel iets naar rechts? Volgens mij moet die of helemaal naar rechts (in het andere kastjes) of niet. Of kan een spoelbak over meerdere kastjes heen? Helemaal naar rechts wil ik niet want dan kom je in dat hoekje te staan met je elleboog, lijkt mij, ondanks de extra open ruimte daar, een beetje claustrofobisch worden.

Overigens verwacht ik dat 90% van het snijwerk op het eiland zal plaatsvinden, dus heel veel meer ruimte is niet per se nodig.

Wat betreft het hout, we gaan daar inderdaad wel op zoek naar contrast. Ik verwacht dat de kastjes een relatief donker hout wordt (passend bij het antraciet), en de vloer een lichtere kleur krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bschnitz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:09:
[...]

Ik stuur je een PM met de offerte. Gok dat je gaat huilen of lachen of mij voor gek gaat verklaren. :+
Offerte bekeken en het gaat hier dus om een Rotpunkt keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Streamz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Vaatwasser heb ik hier ook zonder passtuk direct onder de oven zitten, waarom zou dat een probleem moeten zijn?

LOL je opmerking over je huidige werkgever trouwens.

Verder zie ik hier weer de gebruikelijke onzin voorbij komen. "Offerte vergeleken met keukens op internet," "mijn keuken is vergelijkbaar maar xx% goedkoper" en "ik betaalde de helft,zijn keukens zoveel duurder geworden?"
Probleem is dat je de vaatwasser deur niet aan de bovenkant kunt vastpakken als er geen greeplijst is. Dan heb je een knock to open vaatwasser nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Barry|IA schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Probleem is dat je de vaatwasser deur niet aan de bovenkant kunt vastpakken als er geen greeplijst is. Dan heb je een knock to open vaatwasser nodig.
Dat begrijp ik, ik heb een greeplijst daar. Maar geen passtuk., die is nergens voor nodig. Ook niet boven de ovens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpZzrtqytwGHmoZeQVHQLhW9Sjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvv2aykBgot4t2xbfASmzy8H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Streamz op 29-06-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Streamz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Dat begrijp ik, ik heb een greeplijst daar. Maar geen passtuk., die is nergens voor nodig. Ook niet boven de ovens.

[Afbeelding]
Ow, zo bedoel je. Een horizontaal passtuk in een kast noem ik een blende :P Die blende en greeplijst is bij de keuken die wij bespreken juist een mooie toevoeging omdat de koelkast en vriezer gelijke horizontale greeplijsten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

[...]

[Afbeelding]
Ik vind dit zo raar gaan met het kopen van keukens en vooral heel brutaal. Of je even wil opschieten met tekenen anders kun je fluiten naar je korting. Jij bent toch gvd de klant of ben ik nou gek? Laat je niet gek maken. :(

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:02
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door aGraPusher op 21-02-2023 23:11 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
aGraPusher schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Even een update _/-\o_
Alles is volledig naar tevredenheid opgelost.

- Philips Hue / Zigbee ledspots zijn besteld
- Smetranden zijn ingemeten en besteld
- Kast met beschadigd paneel is besteld
- Kras op blad kon makkelijk weggepoetst worden met Arte reinigingsmiddel
- Plinten moeten nog gemonteerd worden.

Dit wordt allemaal tegelijkertijd gemonteerd/opgelost.

Gisteren lokaal schildersbedrijf aanwezig gehad in opdracht van de keukenzaak. Muur beschadigingen zijn allemaal netjes bijgewerkt met stuc. Vervolgens zijn alle wanden in geheel opnieuw geschilderd.

Super netjes dus! Zelf misschien iets te heftig gereageerd.. maar goed... De monteur even een lekker broodje gezond gebracht en een warm bakkie koffie.

Al met al echt mega tevreden! Ja! ik zou hier zo weer een keuken kopen.

Zie hier de huidige staat:
[Afbeelding]
Fijn dat het is opgelost! En mooie keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 19:30
pizzacabonara schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Ik vind dit zo raar gaan met het kopen van keukens en vooral heel brutaal. Of je even wil opschieten met tekenen anders kun je fluiten naar je korting. Jij bent toch gvd de klant of ben ik nou gek? Laat je niet gek maken. :(
En het gaat dan ook niet over een zakje knikkers he, dat maakt het al helemaal bizar.
Daarnaast, je wilt nog even nadenken over een indeling, is het praktisch, wil je dit apparaat wel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Weet iemand hier of naast Siematic ook andere leveranciers geintegreerde ledverlichting in VERTICALE greeplijsten levert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Barry|IA schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Ow, zo bedoel je. Een horizontaal passtuk in een kast noem ik een blende :P Die blende en greeplijst is bij de keuken die wij bespreken juist een mooie toevoeging omdat de koelkast en vriezer gelijke horizontale greeplijsten hebben.
Zoals je nog net links op mijn foto kan zien loopt de greeplijst hier ook door.
Dus waarom niet die ovens een stukje naar beneden, bovenste greeplijst ook naar beneden? Dan ben je van die twee blendels(?) af.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEKuq3uJ5ddZcO27rKTLIT2FOg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hw0CmDTWfZTt6JGkkWLhtmzP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49
Dag allen,

Ik heb afgelopen jaar het geluk gehad dat ik een huis kon kopen. Het was een huis waar echt wel het nodige aan moest gebeuren ( Compleet gestript) maar het begint eindelijk ergens op te lijken. Aangezien de verbouwing goed vordert begint het ook tijd te worden om eens goed na te denken over de keuken. Ik heb namelijk wel wat spinsels op papier gezet maar ik vind het toch ERG moeilijk.

Ik kwam met toeval dit topic tegen en ik ben van mening dat het nooit kan schaden om andermans meningen te vragen. Daarom doe ik beroep op jullie expertise/ervaring/smaak om hopelijk tot een zo'n praktisch mogelijke keuken te komen!

Het doel is vooral om een keuken te krijgen waar je vanuit de gehele woonruimte makkelijk naartoe kan lopen zonder onnodig om te lopen. Dit betekend dus dat ik via twee kanten de keuken kan binnenkomen.
Verder is het een relatief donker hoekje, hiervoor heb ik al wel een groter raam geplaatst aan de buitenmuur maar het is een blijft de muur tegen de muren (Gaat nogal moeilijk om daar een raam in te plaatsen :-) ). Daarbij heeft mijn voorkeur om de afzuiging via boven te laten verlopen zodat ik gebruik kan maken van het bestaande luchtafvoer kanaal. Daarbij komt ook nog dat mijn vriendin graag het een en ander bakt met haar kitchenaid, nooit werkblad teveel dus!

De balk boven het kookeiland wat ik heb getekend is van gewapend beton en doet mee in de constructie van het huis (Denk ik in ieder geval). Het is dus NIET mogelijk om hierin afzuiging te maken, daarom heb ik de kookplaat ook tegen de wand van de buren zitten. Daarbij is het gemakkelijk met de afzuiging aangezien die in de hoek zit van die wand.

Even de ideeën welke ik zelf op heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DG01wk7wn61p-gaFwqEXTiRY5OI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7h7T1JLJOQW2rwwvGyrZ7Im3.png?f=fotoalbum_large
Plattegrond met daarin ook het eerste idee in opgenomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT_Q9lX46kKqfYPoLz6BKLpO4a0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cHu9ZMQjPox3xlqjB65ObSXM.png?f=fotoalbum_large
Idee 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhku8-WVcFi8VIcl5pnKCw7HZc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DFmfhukJH8L02KvYOgZQzK4w.png?f=fotoalbum_large
Idee 2

Misschien ook een idee om de keuken op een hele andere plek te plaatsen. Maar ik zie daar momenteel niet echt een betere plek voor.

[ Voor 8% gewijzigd door KevinT op 29-06-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:18
Dus leidingen liggen er nog niet?
Ga voor een een kookplaat met ingebouwde afzuiging. En dan kan je zelf nog kiezen tussen recirculatie of luchtafvoer.
En dan stop je die huidige luchtafvoer gewoon vol met isolatie (of breek die mee af)
Koken tegen een muur zou ik niet doen, als je een eiland zet.

Idee 2.
Maar dan de blender, afwasbak en alle zaken tegen de muur, kookplaat op het eiland.

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 29-06-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
bottom line schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Dus leidingen liggen er nog niet?
Ga voor een een kookplaat met ingebouwde afzuiging. En dan kan je zelf nog kiezen tussen recirculatie of luchtafvoer.
En dan stop je die huidige luchtafvoer gewoon vol met isolatie (of breek die mee af)
Koken tegen een muur zou ik niet doen, als je een eiland zet.

Idee 2.
Maar dan de blender, afwasbak en alle zaken tegen de muur, kookplaat op het eiland.
Er is nog een bestaande waterleiding en afvoer echter kan ik deze (relatief) gemakkelijk nog veranderen aangezien er een kruipruimte aanwezig is onder het huis. Daarbij heb ik er ook al rekening mee gehouden bij het frezen van de vloerverwarming dat ik ook op het kookeiland nog een doorvoermogelijkheid heb naar boven toe.

Ik ben persoonlijk niet zo fan van ingebouwde afzuiging aangezien ik liever de lucht naar buiten afzuig en niet recirculeer. Daarbij komt ook nog dat ik niet zou weten hoe ik in hemelsnaam de afvoer naar buiten ga krijgen op een fatsoenlijke manier en ben ik ook bang dat ik een pan (Debuyer pannen) laat vallen op de kookplaat met gevolgen van dien... Dan is 2000 euro toch wel ineens heel heftig ipv. 600-700.

[ Voor 19% gewijzigd door KevinT op 29-06-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Waar zit de bestaande afvoer, welke diameter en afstand / bochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Ladypurple schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:03:
Waar zit de bestaande afvoer, welke diameter en afstand / bochten
De afvoer zit rechtsboven in de hoek, als je richting de muur van de buren kijkt.
Hij gaat daar dan door de muur en daarna met een 90 graden bocht direct omhoog.
De diameter van de luchtafvoer omhoog is 15x15cm vierkant.
Dit heeft voorheen altijd uitstekend gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5lMhb0skCxmYY9D3u-sQY0abSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1n1Xku4UHKV5ES7x1Yt3ajJs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door KevinT op 29-06-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
KevinT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:08:
[...]

De afvoer zit rechtsboven in de hoek, als je richting de muur van de buren kijkt.

[Afbeelding]
Resultaten uit het verleden zijn...... huidige afzuigkappen functioneren het best met een afvoer van 150. 120 zou kunnen bij korte afstand/minimale bochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Goedenavond,

Wij hebben een keuken met de HB578ABS0 Siemens oven (IQ500). Even een vraag mbt pyrolyse. Ik heb de functie nu 2x gebruikt en werkt prima voor de oven, maar ik haal altijd de bakplaat eruit. Mijn vraag is, moet dit überhaupt? het liefste laat ik hem erin om deze ook schoon te krijgen, maar ik weet niet of dat kan. Ik kan het ook niet goed vinden online of in de gebruiksaanwijzing. Het lijkt erop dat de bakplaat wel een soort emaille is, dus lijkt me niet onmogelijk.

iemand ervaring?

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]
De keuken kan niet richting je zithoek? Hoe hoog beginnen je ramen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]
Als je idee 1 omdraait. Van de linker hoge muur een laag muurtje maakt. Aan dat lage muurtje past dan een vaatwasser,spoelbak, werkruimte,. De hoek om aan de buurwand je kookplaat (iets korter maken) en aan de binnenmuur hoge kasten. Aan de andere zijde van het muurtje past een hoekbank. Zo heb je de keuken toegankelijk , contact met de ruimte en naar mijn idee grotere woonkamer (aan een tuinzijde?) ik zie trouwens geen in- en uitgangen aan de ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Bschnitz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:59:
[...]

Ik wilde niet eens een offerte, wij moesten daar 1 uur wachten tot die klaar was. Ik gaf ook aan dat mijn budget rond de 20K was. Hij startte aan het eind van het gesprek zelf over direct tekenen voor korting, ik vroeg nergens om. Wilde juist wachten op de badkamer volgende week, precies om de reden die jezelf aangeeft.
Hij is vast even boos, aan zijn reactie te zien. Ik zou hem daarop wijzen en dat het normaal is dat jij nog wat onderhandelingsruimte zoekt. Hij heeft normaal te doen en anders moet je lekker ergens anders gaan zoeken. De tekening (met eindopstelling) lekker rondshoppen bij andere winkels. Idiote reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
Even een vraag over de kleuren. Wat is nog altijd de meest gebruikte kleur? En wat vinden jullie de meer 'veilige' kleuren?

Ik heb een soort grijswitte kleur op het oog, maar ik heb een aantal keukens bij keukenloods gezien die een hele mooie kleur hebben. Donkergroen, licht beton antraciet en een vorm van zandgrijs, heel licht.

De vloer zal een visgraatmotief hebben, maar ik zit echt te twijfelen over de kleuren. Wellicht enige hulp? Ik weet dat het een smaak kwestie is, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
Taycann schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:37:
[...]

Hij is vast even boos, aan zijn reactie te zien. Ik zou hem daarop wijzen en dat het normaal is dat jij nog wat onderhandelingsruimte zoekt. Hij heeft normaal te doen en anders moet je lekker ergens anders gaan zoeken. De tekening (met eindopstelling) lekker rondshoppen bij andere winkels. Idiote reactie.
Had nog mijn excuses aangeboden, dacht ik stap effe over de hele situatie heen en dat het om een misverstand gaat ofzo en alsnog graag een prijs ontvang. Echter heeft hij en de directie niet binnen 36 uur een reactie gegeven. Wel een mail gehad vanuit de receptie of ik volgende donderdag nog kwam voor de badkamer. 8)7

Heb maar gewoon aangegeven dat ze die afspraak uit het agenda mogen halen, gezien de keukenverkoper dit zelf ook heeft gedaan. Koop wel ergens anders. Succes met keuzes maken. Mij niet meer bellen. :F

Heb helaas nog maar 9 dagen tijd om tekeningen in te leveren bij de aannemer, dus plan B gaat nu in werking. Zelf de keuken uitwerken bij back-up leverancier, helaas moet ik hier zelf alles voorkauwen, die verkoopt nog uit fysieke folders en tekent met programma's uit 2009. Showroom heeft 3 keukens en 2 badkamers _/-\o_

Wel leuke gast en prima prijzen. (y)

Als dat ook niet lukt. Plan C.

Ad-hoc keuken en badkamer los kopen en direct tekenen bij een OK prijs 8)7

Om alles te regelen in 2/3 maanden tijd zou in normale omstandigheden helemaal geen issue zijn. Maar nu moet je overal mega lang wachten om te mogen komen, dan krijg je ook nog eens te maken met verkopers die rekenen met een €5k premium om te mogen kopen. -O-

Plan D. Zelf een leiding plan tekenen en de keuken later kopen op basis van dat plan.... :? 8)7 }:O

Truste, ben helemaal op door deze situatie. :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taycann
Een beetje aannemer kan zelf ook wel aardig tekenen. Wat een aannemer moet weten is waar jij de apparatuur wil. De aannemer weet wel hoeveel een vaatwasser/wasmachine/spoelbak verbruikt en aan afvoer nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
@Bschnitz belangrijkste is dat je weet waar je de kraan en de stroom punten wilt hebben
Nadeel is dat je daarna dus geen grote wijzigingen meer kan doen.
Een juiste leiding werk tekening krijg je ook pas na tekenen en inmeten (als dat dus kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Roos79 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 05:50:
@Bschnitz belangrijkste is dat je weet waar je de kraan en de stroom punten wilt hebben
Nadeel is dat je daarna dus geen grote wijzigingen meer kan doen.
Een juiste leiding werk tekening krijg je ook pas na tekenen en inmeten (als dat dus kan)
Er is helaas geen inmeten. Woning wordt gemaakt op basis van tekeningen. Moet eerst een keuken en bad kopen en tekeningen aanleveren, en dan gaan de woning pas in productie met maar 150 dagen opleverings termijn. Zelfs het lichtplan moet ik zelf verzinnen, anders zit ik vast aan een interieur architect van 100€ per uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54

fmb

Bschnitz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 06:55:
[...]

Er is helaas geen inmeten. Woning wordt gemaakt op basis van tekeningen. Moet eerst een keuken en bad kopen en tekeningen aanleveren, en dan gaan de woning pas in productie met maar 150 dagen opleverings termijn. Zelfs het lichtplan moet ik zelf verzinnen, anders zit ik vast aan een interieur architect van 100€ per uur.
Het leidingschema maken voor een keuken valt best mee. Deze heb ik zelf gemaakt en in basis had ik:
* de standaard aanwezige stopcontacten laten verplaatsen van 30cm hoogte naar 10 cm hoogte zodat ze onder de plint van de keuken blijven. Als je een beetje handig bent kun je dit ook zelf doen. Vanaf daar heb ik een paar stopcontacten als opbouw verplaatst (onder de plint) net naast de nis waar het apparaat komt; dan kun je altijd bij de stekker.
* bedacht welke apparatuur in het kookeiland komt en al deze aansluitingen alvast laten aanleggen (loze leiding kookplaat, loze leiding oven)
* extra loze leidingen laten leggen naar positie waar andere oven, koelkast ongeveer komt
* vooral water en afvoer wil je op de plek hebben waar het nodig is; onder de gootsteen en bij de vaatwasser (maar meestal heb je de vaatwasser vlak naast de gootsteen). Maar wellicht ook bij een stoomoven.
* leidingen/snoeren kun je onder de plint van de keuken nog wel verleggen. De vaatwasser is de belangrijkste; achter de vaatwasser is vrijwel geen ruimte dus kan dit niet of nauwelijks

Je kunt het jezelf nog een stuk makkelijker maken en het geeft ook lekker veel extra werkruimte door je werkplek 10 cm dieper te maken. Dan weet je zeker dat de apparatuur ook 10 cm van de muur afstaat. Dat geeft meer dan genoeg ruimte om leidingen op de muur te verleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door fmb op 30-06-2021 08:54 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@Bschnitz interieur architect hoeft niet duur te zijn. Ik heb pas contract afgesloten. Hele pakket kost mij 1500€. Dan maakt ze ontwerp voor inrichting. Keuken. Kleuren. Lichtplan En alles wat bij inrichten en keuken hoort. Ik heb al paar x met haar gesproken. Er zijn tekeningen gemaakt etc etc. Ik vind het echt top. Scheelt mij 100 keer naar winkel gaan. Miskopen doen en ga maar door. Op mijn verbouwingsbudget is het prima te doen. Dus aanrader ;)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
fmb schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Het leidingschema maken voor een keuken valt best mee. Deze heb ik zelf gemaakt en in basis had ik:
* de standaard aanwezige stopcontacten laten verplaatsen van 30cm hoogte naar 10 cm hoogte zodat ze onder de plint van de keuken blijven. Als je een beetje handig bent kun je dit ook zelf doen. Vanaf daar heb ik een paar stopcontacten als opbouw verplaatst (onder de plint) net naast de nis waar het apparaat komt; dan kun je altijd bij de stekker.
* bedacht welke apparatuur in het kookeiland komt en al deze aansluitingen alvast laten aanleggen (loze leiding kookplaat, loze leiding oven)
* extra loze leidingen laten leggen naar positie waar andere oven, koelkast ongeveer komt
* vooral water en afvoer wil je op de plek hebben waar het nodig is; onder de gootsteen en bij de vaatwasser (maar meestal heb je de vaatwasser vlak naast de gootsteen). Maar wellicht ook bij een stoomoven.
* leidingen/snoeren kun je onder de plint van de keuken nog wel verleggen. De vaatwasser is de belangrijkste; achter de vaatwasser is vrijwel geen ruimte dus kan dit niet of nauwelijks

Je kunt het jezelf nog een stuk makkelijker maken en het geeft ook lekker veel extra werkruimte door je werkplek 10 cm dieper te maken. Dan weet je zeker dat de apparatuur ook 10 cm van de muur afstaat. Dat geeft meer dan genoeg ruimte om leidingen op de muur te verleggen.
Dat laatste hoor ik vaker. Goede.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:25
Bschnitz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:19:
[...]

Had nog mijn excuses aangeboden, dacht ik stap effe over de hele situatie heen en dat het om een misverstand gaat ofzo en alsnog graag een prijs ontvang. Echter heeft hij en de directie niet binnen 36 uur een reactie gegeven. Wel een mail gehad vanuit de receptie of ik volgende donderdag nog kwam voor de badkamer. 8)7

Heb maar gewoon aangegeven dat ze die afspraak uit het agenda mogen halen, gezien de keukenverkoper dit zelf ook heeft gedaan. Koop wel ergens anders. Succes met keuzes maken. Mij niet meer bellen. :F

Heb helaas nog maar 9 dagen tijd om tekeningen in te leveren bij de aannemer, dus plan B gaat nu in werking. Zelf de keuken uitwerken bij back-up leverancier, helaas moet ik hier zelf alles voorkauwen, die verkoopt nog uit fysieke folders en tekent met programma's uit 2009. Showroom heeft 3 keukens en 2 badkamers _/-\o_

Om alles te regelen in 2/3 maanden tijd zou in normale omstandigheden helemaal geen issue zijn. Maar nu moet je overal mega lang wachten om te mogen komen, dan krijg je ook nog eens te maken met verkopers die rekenen met een €5k premium om te mogen kopen. -O-

Plan D. Zelf een leiding plan tekenen en de keuken later kopen op basis van dat plan.... :? 8)7 }:O

Als je de indeling al zeker hebt (vanuit de partij die nu niet door gaat) kan je ook een technische tekening laten maken voor circa 175€. Ik heb hem hier laten maken.
Zit je niet aan een bepaalde zaak vast, tekening die conform bouw voorwaarden is en in in circa 3 dagen in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Source90 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Als je de indeling al zeker hebt (vanuit de partij die nu niet door gaat) kan je ook een technische tekening laten maken voor circa 175€. Ik heb hem hier laten maken.
Zit je niet aan een bepaalde zaak vast, tekening die conform bouw voorwaarden is en in in circa 3 dagen in de mail.
Je hebt mij zojuist een zeer fijne dag gegeven _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

Ik zou gaan voor optie d en de tip van @Source90
Bij de huidige opstelling met het eiland snoep je echt wel ruimte van je woonkamer af. 60 kasten + 150 loopruimte + 120 eilanddiepte ?+ loopruimte andere zijde eiland. Dat is echt wel meer dan de ruimte nodig voor een eettafel. En een eettafel schuif je indien nodig even makkelijk aan de kant....Bovendien maak je nu de keuken woonkamer gericht, dus niet een woonkeuken. Het ligt aan jezelf hoe opgeruimd je bent, of het je stoort dat vanuit je woonkamer mogelijk uitkijkt op, nou ja alles dat niet opgeruimd is.
Bij keuze voor dit eiland zou ik spoel en kook omdraaien. Het lijkt me niet prettig om direct naast een kookplaat te zitten. Krijg daar van die gourmet ideeën bij en het geluid maakt dat het minder gezellig kletsen is dan bij een grotere afstand tot de plaat. (Bovendien kan bij niet bevallen van de recirculatie daar nig een pijp door de gevel? }) Nog een optie is ipv van het eiland een laag muurtje te plaatsen waarachter bijv. Een u opstelling kan. Contact met de ruimte en geen zicht op wat je niet wilt laten zien.
De optie zoals getekend was op de oorspronkelijke plek is zeker niet ideaal. Vanwege een rechts- handige ergonomie ( ga ik gemakshalve van uit) zou hier een kookplaat voor het raam komen, dat wil je niet :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
Ik heb de technische tekening zelf gemaakt, maar achteraf zou ik hier best 175 euro voor over hebben. Ik was ik hier toch wel een paar avonden en een heel weekend mee bezig. Het heeft er wel voor gezorgd dat we echt heel goed hebben nagedacht over opstelling en indeling en daar bewuste keuzes in hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49
Ladypurple schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:59:
[...]

Als je idee 1 omdraait. Van de linker hoge muur een laag muurtje maakt. Aan dat lage muurtje past dan een vaatwasser,spoelbak, werkruimte,. De hoek om aan de buurwand je kookplaat (iets korter maken) en aan de binnenmuur hoge kasten. Aan de andere zijde van het muurtje past een hoekbank. Zo heb je de keuken toegankelijk , contact met de ruimte en naar mijn idee grotere woonkamer (aan een tuinzijde?) ik zie trouwens geen in- en uitgangen aan de ruimte.
Hoe zit het in die zithoek rechts? Is dat glas tot de vloer?

Want dan zou je het echt helemaal om kunnen gooien, daar de keuken! :)

Kastenwand tegen de muur van de gang, daar kan je 5 hoge kasten kwijt: vriezer, koelkast, ovens, verhoogde vaatwasser erin en dan heb je echt nog heel wat ruimte.

Parallel een eiland, als je op het kozijn kunt aansluiten kan deze 3m lang worden; hebben je partner en jij echt onwijs veel ruimte :) Mocht dat niet kunnen, dan valt dit plan een beetje in duigen ;)

Wat je eventueel zou kunnen doen is de muur waar je in plan1 je koken hebt, te gebruiken voor hoge kasten. En dan een flink schiereiland te plaatsen van ±2m75 op een (ruime) meter daar vanaf. Als je die 100 of zelfs 120 cm diep maakt, heb je ook lekker ruimte :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Ladypurple schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Ik zou gaan voor optie d en de tip van @Source90
Bij de huidige opstelling met het eiland snoep je echt wel ruimte van je woonkamer af. 60 kasten + 150 loopruimte + 120 eilanddiepte ?+ loopruimte andere zijde eiland. Dat is echt wel meer dan de ruimte nodig voor een eettafel. En een eettafel schuif je indien nodig even makkelijk aan de kant....Bovendien maak je nu de keuken woonkamer gericht, dus niet een woonkeuken. Het ligt aan jezelf hoe opgeruimd je bent, of het je stoort dat vanuit je woonkamer mogelijk uitkijkt op, nou ja alles dat niet opgeruimd is.
Bij keuze voor dit eiland zou ik spoel en kook omdraaien. Het lijkt me niet prettig om direct naast een kookplaat te zitten. Krijg daar van die gourmet ideeën bij en het geluid maakt dat het minder gezellig kletsen is dan bij een grotere afstand tot de plaat. (Bovendien kan bij niet bevallen van de recirculatie daar nig een pijp door de gevel? }) Nog een optie is ipv van het eiland een laag muurtje te plaatsen waarachter bijv. Een u opstelling kan. Contact met de ruimte en geen zicht op wat je niet wilt laten zien.
De optie zoals getekend was op de oorspronkelijke plek is zeker niet ideaal. Vanwege een rechts- handige ergonomie ( ga ik gemakshalve van uit) zou hier een kookplaat voor het raam komen, dat wil je niet :(
60kast voor en 40kast achter, 320 lang, maar wil 360 omdat de muur met de deur 420 is ofzo. Dan loopt het bijna gelijk en zit je inderdaad niet naast de bora. Met de 360 optie zit je 40+40+10 van de bora af.

Kijk niet naar de opstelling in de tekening van de L. Die slaat nergens op. Bij een U zit je vast met koken tegen het raam, je hebt gelijk. Hens we die 360 eiland optie, het beste vinden.

Maar met de maten van 100cm diep en 360cm lang met een loop ruimte van 135 lijkt ons dat de beste optie van allemaal. Die andere ruimte is dan vrij en daar kan makkelijk een tafel staan, bedoel 420cm lang en 210cm breed is redelijk perfect hiervoor.

Wil trouwens effe iedereen bedanken die meedenkt en helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Alic3 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:33:
Ik heb de technische tekening zelf gemaakt, maar achteraf zou ik hier best 175 euro voor over hebben. Ik was ik hier toch wel een paar avonden en een heel weekend mee bezig. Het heeft er wel voor gezorgd dat we echt heel goed hebben nagedacht over opstelling en indeling en daar bewuste keuzes in hebben gemaakt.
Ik "kreeg" hem van m'n keukenboer, maar zo ingewikkeld is het niet toch?

Wandcontactdozen op ~80 mm in het midden waar apparaten komen, water/afvoer ook in het midden waar je spoelkast komt, klaar?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alic3
Beekforel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:27:
[...]

Ik "kreeg" hem van m'n keukenboer, maar zo ingewikkeld is het niet toch?

Wandcontactdozen op ~80 mm in het midden waar apparaten komen, water/afvoer ook in het midden waar je spoelkast komt, klaar?!
Wel als je zelf de opstelling nog moet uitdenken, aansluitwaarden moet opzoeken en groepen moeten aangeven omdat je in een nieuwbouwproject niet vast wil zetten aan een deadline van een keukenleverancier. Ik wil over 1.5 jaar vrij zijn waar ik mijn keuken koop. De aannemer gaf expliciet aan geen zelfgemaakte tekeningen te accepteren dus de tekening moest technisch goed kloppen. Daar ging wat werk in zitten als je dit nooit eerder hebt gedaan. De zelfgemaakte tekening werd met complimenten ontvangen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Alic3 op 30-06-2021 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ja ok, maar dat is wel wat meer dan alleen een technische tekening. :P

Ik had het meeste al wel in m'n hoofd en kwam mooi overeen met de technische tekening. Alleen spots in het plafond heb ik pas bij het plaatsen van het plafond uitgemeten en geboord ivm rachels etc. erboven.

Nu alles erin zit ziet het ernaar uit dat het wel iets anders moet met de doorvoer van de afzuigkap, maar dat mag de monteur lekker bedenken. :P

Montage begint op 12 juli, kan niet wachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Actief werven is niet de bedoeling

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Dankjewel, super om te weten. Laten we hopen dat het niet zover komt.

Plan B is nu aan het tekenen geraakt met ruim 2 pagina's aan opmerkingen en wensen over dat eiland. Heb hem het verhaal verteld en dat ik er redelijk klaar mee was, ook aangegeven dat ik nu absoluut niet meer sta te wachten om ook maar 1 seconde te moeten onderhandelen. Direct beste prijs voor keuken en badkamer of ik ben weg en zoek het dan inderdaad allemaal zelf wel uit, met wat hulp van jullie dan hè, zo durf ik dat wel aan O-) .

Voor de nieuwe U had die al heel snel een prijs gemaakt met exact mijn wensen, 19.5K. Alles N70/90 NEFF met PURU en composiet blad, 2 le mans, 1 hoog op maat links en 1 laag rechts. Apparatuur netjes op 7K zoals verwacht. Blad 3K. 1K montage en de rest zit hem in de Nolte meubels, de 2 le mans maken hem zinloos duur, hier kan hij niks aan doen. Begrijp niet zo goed hoezo deze zo duur moeten zijn, verwacht dat het iets met de draagkracht te maken heeft ofzo, maar jij kan me dat vast wel uitleggen?

Benieuwd hoe duur de 360 eiland keramiek optie gaat zijn, ik verwacht 21K >:) P14 Nolte vs die Rotpunkt 320 offerte van 25K.

Of reken ik nu al te weinig marge Barry? Ben ik onredelijk bezig nu? Hiermee geef ik hem naar mijn ideeën nog tussen 5-15% winst.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2021 20:37 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Bschnitz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Begrijp niet zo goed hoezo deze zo duur moeten zijn, verwacht dat het iets met de draagkracht te maken heeft ofzo, maar jij kan me dat vast wel uitleggen?
Wellicht omdat een simpel MDF kastje met wat fineer met twee scharniertjes al relatief duur is. Laat staan zo'n ingewikkeld apparaat, 24 uur per dag tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:12
Ik heb een keuken bij hun besteld die in September geleverd moet worden. Ben benieuwd wat de gevolgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
We hebben over 2 weekjes een afspraak bij Smartdesign in Maassluis.

Zij hebben 3 merken, Keller, Schuller en Next125.

We zijn nogal gecharmeerd van Next125 met hun Fenix frontjes en prachtig larikshouten frontkleur.
Ik ben bang dat die echter iets te duur voor ons gaat worden.

Nu is Next125 van Schuller. Zit er technisch veel verschil in tussen die lijnen? En waar moet je het dan in zoeken? Railssystemen en scharnieren? Kwaliteit kastjes? Of betaal je bij Next alleen voor het design?

Heeft Schuller zelf trouwens ook Fenix of fingerprintproof frontjes? Ik zag dat op hun site niet echt terug.

Is het ook mogelijk om een mix te nemen van Schuller kasten en Next125 kastjes (alleen de hoge kasten in dat houtfineer)? Of houden ze weer net verschillende maten aan vwb greeplijsten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ircghost in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Heeft het nog zin om bij Bruynzeel te onderhandelen over de prijs van onze opzet?

Of kan ik de keuken misschien nog beter ergens anders in regio Gelderland laten optekenen?

Wat wij fijn vinden aan BZ T.o.v. goedkopere keukens is dat de lades goed en solide aanvoelen in gebruik en dat de lak goed voelt en er geen goedkope bandjes op de randen van de lades zitten.

Ons initiële budget was zo'n 15K en het is nu 20k, maar ik vind het niet erg om meer te betalen voor het kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
LaTiNo156 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:02:
We hebben over 2 weekjes een afspraak bij Smartdesign in Maassluis.

Zij hebben 3 merken, Keller, Schuller en Next125.

We zijn nogal gecharmeerd van Next125 met hun Fenix frontjes en prachtig larikshouten frontkleur.
Ik ben bang dat die echter iets te duur voor ons gaat worden.

Nu is Next125 van Schuller. Zit er technisch veel verschil in tussen die lijnen? En waar moet je het dan in zoeken? Railssystemen en scharnieren? Kwaliteit kastjes? Of betaal je bij Next alleen voor het design?

Heeft Schuller zelf trouwens ook Fenix of fingerprintproof frontjes? Ik zag dat op hun site niet echt terug.

Is het ook mogelijk om een mix te nemen van Schuller kasten en Next125 kastjes (alleen de hoge kasten in dat houtfineer)? Of houden ze weer net verschillende maten aan vwb greeplijsten etc?
Wat ik zo vind is er verschil in korpushoogte en dus rastermaten, verwacht dat onderling combineren niet zal kunnen .https://www.kuechen-forum.de/vergleichen/?id=174,183,292( controleer of informatie recent is).

[ Voor 4% gewijzigd door Ladypurple op 30-06-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ladypurple schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Wat ik zo vind is er verschil in korpushoogte en dus rastermaten, verwacht dat onderling combineren niet zal kunnen .https://www.kuechen-forum.de/vergleichen/?id=174,183,292( controleer of informatie recent is).
thanks,dat lijkt idd te verschillen. Wat zijn trouwens "rastermaten"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
LaTiNo156 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:42:
[...]

thanks,dat lijkt idd te verschillen. Wat zijn trouwens "rastermaten"?
De ‘stappen’ waaruit de hoogte van een kast is opgebouwd. Bij een raster van 13 heb je bij een kast van 78 dus 6 stappen van 13. Dan krijg je bijv. Een la van 13 , korf 26 en korf 39 = 78. Of 2 korven van 39 = 78.
De hoogte van de korpus is van belang voor de gewenste keukenhoogte. Due is opgebouwd uit plinthoogte+ korpushoogte + bladhoogte. ( als je een hoge keuken nodig hebt neem he dus geen korpus van 72 bijv, )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
banaliteit schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Ik heb een keuken bij hun besteld die in September geleverd moet worden. Ben benieuwd wat de gevolgen zijn.
Ik verwacht niet veel, zolang de bestellingen naar de leveranciers maar op tijd de deur uit gaan. Bedrijf zal ook hun best doen om zo snel mogelijk weer zo goed als operationeel te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoi allemaal,

Voor mijn appartement ben ik op zoek naar een vrij simpele rechte budgetkeuken van 3 meter; onder kastjes met vaatwasser, onderbouwkeuken, en inductieplaat en dan boven ook kasten. Ik heb inmiddels verschillende offertes opgevraagd. Vandaag was ik bij een keukensale filiaal en, in tegenstelling tot de vorige winkels waar ik ben geweest, raadde deze mij een 90cm (spoelkast) +60 (vaatwasser) +60 (onderbouw koelkast) +90 (inductiekookplaat) opstelling aan. Volgens de verkoper hoef ik geen zijpanelen omdat het gaat om een witte Nobilia keuken waarbij de zijkant van de kast ook al wit is, aldus de verkoper. Zie de foto van de keuken beneden, waarbij het muurtje rechts in het echt maar tot de helft van de onderkast komt waardoor je de zijkant dus ziet.

Bij de vorige winkels hebben ze mij altijd aangeraden om de vaatwasser niet naast de koelkast te zetten, en tevens ook aan beide kanten 5cm zijpanelen te plaatsen en ik dus effectief maar 290cm ruimte heb voor de keuken (60cm koelkast + 90cm inductie +60cm vaatwasser + 80cm spoelkast).

Wat zijn jullie ideeën hierover? Kan de onderbouw koelkast naast de vaatwasser? En heb ik zijpanelen nodig? De offerte is overigens 5600 euro, inclusief plaatsen en zanussi apparatuur. Dit lijkt mij een prima prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae7nhmYF50KHnFplpciZkWOV3TE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQEqC4yZcDU9W6BisHXL7EIk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door twin93 op 30-06-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 06-06 05:40
Passtroken zijn niet perse nodig, maar je meest linker en rechterdeuren zullen dan uiteraard niet 90 graden open willen.

De opmerking over dat de zijpanelen niet hoeven omdat de zijkanten van de kasten al wit zijn, kan ik niet rijmen overigens. Je ziet überhaupt niets van de zijkanten in deze keuken.

[ Voor 10% gewijzigd door yamahabest op 30-06-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
yamahabest schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:19:
Passtroken zijn niet perse nodig, maar je meest linker en rechterdeuren zullen dan uiteraard niet 90 graden open willen.

De opmerking over dat de zijpanelen niet hoeven omdat de zijkanten van de kasten al wit zijn, kan ik niet rijmen overigens. Je ziet überhaupt niets van de zijkanten in deze keuken.
Bedankt! Dat was mijn fout; dat muurtje rechts komt maar tot de helft van de kast beneden. Dus vandaar dat je de helft van de zijkant van dat kastje beneden ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 06-06 05:40
Zonder zijpaneel zie je dan vanaf de zijkant de deur zitten. Het is maar hoe mooi je dat zelf vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 09:28
twin93 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:53:
Hoi allemaal,

Voor mijn appartement ben ik op zoek naar een vrij simpele rechte budgetkeuken van 3 meter; onder kastjes met vaatwasser, onderbouwkeuken, en inductieplaat en dan boven ook kasten. Ik heb inmiddels verschillende offertes opgevraagd. Vandaag was ik bij een keukensale filiaal en, in tegenstelling tot de vorige winkels waar ik ben geweest, raadde deze mij een 90cm (spoelkast) +60 (vaatwasser) +60 (onderbouw koelkast) +90 (inductiekookplaat) opstelling aan. Volgens de verkoper hoef ik geen zijpanelen omdat het gaat om een witte Nobilia keuken waarbij de zijkant van de kast ook al wit is, aldus de verkoper. Zie de foto van de keuken beneden, waarbij het muurtje rechts in het echt maar tot de helft van de onderkast komt waardoor je de zijkant dus ziet.

Bij de vorige winkels hebben ze mij altijd aangeraden om de vaatwasser niet naast de koelkast te zetten, en tevens ook aan beide kanten 5cm zijpanelen te plaatsen en ik dus effectief maar 290cm ruimte heb voor de keuken (60cm koelkast + 90cm inductie +60cm vaatwasser + 80cm spoelkast).

Wat zijn jullie ideeën hierover? Kan de onderbouw koelkast naast de vaatwasser? En heb ik zijpanelen nodig? De offerte is overigens 5600 euro, inclusief plaatsen en zanussi apparatuur. Dit lijkt mij een prima prijs.

[Afbeelding]
Kon je geen L-vorm keuken doen met dat muurtje links erbij? Dan heb je meer ruimte om een andere opstelling te maken. Ik heb laatst een keuken bij IKEA gemaakt met de keukenplanner en deze doorgenomen toen met de keukenafdeling. Veel moest er veranderd worden. Er werd aangeraden om niet een vaatwasser naast een koelkast te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
yamahabest schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:38:
Zonder zijpaneel zie dan vanaf de zijkant de deur zitten. Het is maar hoe mooi je dat zelf vindt.
Ja dat klopt. Het gaat hier om een appartement waarvoor ik geen al te dure keuken wil kopen. Ergens moet ik daarom consessies maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Niann-Tsyr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:05:
[...]

Kon je geen L-vorm keuken doen met dat muurtje links erbij? Dan heb je meer ruimte om een andere opstelling te maken. Ik heb laatst een keuken bij IKEA gemaakt met de keukenplanner en deze doorgenomen toen met de keukenafdeling. Veel moest er veranderd worden. Er werd aangeraden om niet een vaatwasser naast een koelkast te plaatsen.
Nee helaas dat lukt niet. Die foto is wellicht misleidend. De keuken is een rechthoek van 3m bij 2m, met aan de korte zijden deuren naar het balkon en de gang. Wellicht dat ik nog langs ga bij de IKEA. Ik denk dat die keukens ook prima binnen mijn budget kunnen vallen.

Waarom raadde ze je af om de vaatwasser naast de koelkast te plaatsen? Ging het ook om een onderbouw koelkast?

[ Voor 7% gewijzigd door twin93 op 30-06-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
twin93 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:19:
[...]

Nee helaas dat lukt niet. Die foto is wellicht misleidend. De keuken is een rechthoek van 3m bij 2m, met aan de korte zijden deuren naar het balkon en de gang. Wellicht dat ik nog langs ga bij de IKEA. Ik denk dat die keukens ook prima binnen mijn budget kunnen vallen.

Waarom raadde ze je af om de vaatwasser naast de koelkast te plaatsen? Ging het ook om een onderbouw koelkast?
Ok, ik doe een gok. De koelkast en de vaatwasser staan beide niet in een kast? Voor de vaatwasser is daarvoor een ‘steunwand’ nodig en dat is niet te combineren met een onderbouwkoelkast? Nou ben ik benieuwd hoe warm ik ben.
Ik vroeg me af waarom je een 90 cm inductieplaat wil en zocht naar de aansluitwaarde, maar zanussi heeft geen 90 inductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Ladypurple schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:46:
[...]

Ok, ik doe een gok. De koelkast en de vaatwasser staan beide niet in een kast? Voor de vaatwasser is daarvoor een ‘steunwand’ nodig en dat is niet te combineren met een onderbouwkoelkast? Nou ben ik benieuwd hoe warm ik ben.
Ik vroeg me af waarom je een 90 cm inductieplaat wil en zocht naar de aansluitwaarde, maar zanussi heeft geen 90 inductie?
Klopt inderdaad dat de vaatwasser en onderbouw koelkast in een 60cm kast staan. Dit kan dus niet zonder een steunwand bedoel je?

Ik heb geen 90cm zanussi kookplaat, maar een 60cm echter zit deze op een kast van 90 cm breed omdat me dat handig leeg met pannen etc. Wat lijkt jou handig dan qua indeling beneden?

[ Voor 3% gewijzigd door twin93 op 30-06-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
twin93 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:51:
[...]

Klopt inderdaad dat de vaatwasser en onderbouw koelkast in een 60cm kast staan. Dit kan dus niet zonder een steunwand bedoel je?

Ik heb geen 90cm zanussi kookplaat, maar een 60cm echter zit deze op een kast van 90 cm breed omdat me dat handig leeg met pannen etc. Wat lijkt jou handig dan qua indeling beneden?
Ik zou vw, spoelkast, koelkast, inductie. Daarbij wel in gedachten dat je naast de inductieplaat 15 cm overhoudt. Als er een looproute naast de kookplaat is denk om het gevaar van uitstekende pandelen, dan de volgorde misschien omdraaien.
Nee, vaatwasser en koelkast staan niet in een kast ik vermoed dat dat het ‘ probleem ‘ is.
Indien mogelijk kijk naar meer laden in de 90 kast en met de passtukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ladypurple op 01-07-2021 00:12 ]

Pagina: 1 ... 245 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1