Is het een winkel met netto prijzen of 1 van de DMG groep?Bschnitz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:34:
Beste medetweakers. Graag jullie reactie, moet ik doorgaan met deze keukenboer of niet?
Net een afspraak gehad met een offerte en de keukenboer wilde mij korting geven als ik direct ging tekenen. Zoals ik hier heb geleerd heb ik hierop vriendelijk nee dank u geantwoord. Ik kwam immers volgende week donderdag sowieso terug voor een badkamer. We zouden dan vrijdag wel effe bellen, hij had een afspraak gemaakt in zijn agenda hiervoor.
Toen ik thuis kwam heb ik effe snel een vergelijk gemaakt en kwam als snel erop uit dat de keuken te duur is.
Een email gestuurd dat ik ruimte zie voor een scherpere prijs en als hij er een wilde geven per email hij niet tot volgende week vrijdag hoeft te wachten, ik zou dan per email akkoord gaan. Ik heb hem geen eindprijs aangegeven of de verwachting afgegeven dat ik de keuken voor prijs X wel zou accepteren, dat liet ik verder nog open. Wel gaaf ik aan dat ik een leuke prijs verwacht omdat ik dan ook een badkamer zou kopen volgende week donderdag. We praten hier immers om een totale investering van +-30-40K
Zijn reactie had ik niet verwacht. Nogmaals ik heb geen enkele product of prijs genoemd die ik voor prijs X verwacht. Alleen aangegeven dat ik een marge zie van 10-15% versus de internet prijzen en dat er dus wellicht ruimte is voor een betere prijs.
[...]
Is dit normaal gedrag of tactiek? Wel vragen om de klant direct te tekenen met korting en dan via mail tijdens de onderhandeling zeggen, succes elders?
Dit is de keuken: NEFF N70 spul + Quooker + Bora PURU
Huismerk kasten + zwart, nerf wit composiet blad van 320CM L 100CM B
3 hoge kasten met koelkast, vriezer en 1 stoom en 1 normale oven.
Totaal Keukenmeubelen : € 8.470,00 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 10.672,00 +
Totaal Werkblad(en) : € 4.262,00 +
Subtotaal: € 23.404,00 +
Totaal Montage: € 1.614,00 +
Totaal te betalen: € 25.018,00
[Afbeelding]
Daarnaast klinkt +10 of +15% ten opzichte van internetprijzen mij zeker niet onredelijk, maar is natuurlijk lastig te beoordelen. De ene keukenboer heeft meer marge op kasten, de ander op apparatuur. Daarnaast voor mij erg lastig te beoordelen of het een redelijke prijs is.
Overigens na zo'n reactie zou ik al snel klaar zijn. Maar hangt wellicht een beetje af van hoe vriendelijk je om korting vroeg
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.