Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 03:15
twin93 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:19:
[...]

Nee helaas dat lukt niet. Die foto is wellicht misleidend. De keuken is een rechthoek van 3m bij 2m, met aan de korte zijden deuren naar het balkon en de gang. Wellicht dat ik nog langs ga bij de IKEA. Ik denk dat die keukens ook prima binnen mijn budget kunnen vallen.

Waarom raadde ze je af om de vaatwasser naast de koelkast te plaatsen? Ging het ook om een onderbouw koelkast?
Nee, ging niet om een onderbouw koelkast. Was een koelvriescombo dan vaatwasser en dan inbouwoven ernaast. Als keer lekkage liever geen probleem met elektra. En de vaatwasser was niet in de buurt van de gootsteen, dus mede daardoor ook veranderd. Wij hadden gekozen voor IKEA op aanraden van een vriend. Als iets stuk is, kan je het onderdeel makkelijk vervangen door het bij IKEA te kopen, daarnaast 25 jaar garantie en die vriend vertelde dat IKEA ook partijen witgoed opkoopt bij fabrikanten en dan hun eigen label erop plakt. Er zit gratis 5 jaar garantie op de inbouwapparatuur. De keuken hebben we inclusief vrachtvervoer voor 4517 euro gekocht. Monteren gaan we zelf doen. Als monteren door IKEA service (via extern vast bedrijf) dan zou er nog 1600 euro bij komen (bij eerste ontwerp. Dit was het 3e ontwerpresultaat). Ze rekenen de montagekosten op basis van het aantal kasten. Reden voor zelfmontage is omdat de verbouwing al veels te lang duurt en montageservice wel ff kan duren vanwege corona en oplopende wachttijden.

[ Voor 0% gewijzigd door Niann-Tsyr op 01-07-2021 00:22 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Ladypurple schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Ik zou vw, spoelkast, koelkast, inductie. Daarbij wel in gedachten dat je naast de inductieplaat 15 cm overhoudt. Als er een looproute naast de kookplaat is denk om het gevaar van uitstekende pandelen, dan de volgorde misschien omdraaien.
Nee, vaatwasser en koelkast staan niet in een kast ik vermoed dat dat het ‘ probleem ‘ is.
Indien mogelijk kijk naar meer laden in de 90 kast en met de passtukken.
Dat kan inderdaad ook. Ik dacht zelf ook aan koelkast, inductie, vaatwasser, spoelkast zodat ik zowel links als rechts van de inductiekookplaat ruimte heb om te werken en daarnaast meteen links van de inductie kookplaat ook de koelkast heb staan. Of lijkt je dat onhandiger?

Goed die looproute. Die is er gelukkig niet dus dat scheelt.

Wat bedoel je precies met het ‘probleem’? Ik geloof dat ik dat nog niet goed begrijp. Vaatwasser en koelkast staan geloof ik inderdaad niet in één kast maar beide in een 60cm kast, maar dat zou ik moeten navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Niann-Tsyr schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:20:
[...]

Nee, ging niet om een onderbouw koelkast. Was een koelvriescombo dan vaatwasser en dan inbouwoven ernaast. Als keer lekkage liever geen probleem met elektra. En de vaatwasser was niet in de buurt van de gootsteen, dus mede daardoor ook veranderd. Wij hadden gekozen voor IKEA op aanraden van een vriend. Als iets stuk is, kan je het onderdeel makkelijk vervangen door het bij IKEA te kopen, daarnaast 25 jaar garantie en die vriend vertelde dat IKEA ook partijen witgoed opkoopt bij fabrikanten en dan hun eigen label erop plakt. Er zit gratis 5 jaar garantie op de inbouwapparatuur. De keuken hebben we inclusief vrachtvervoer voor 4517 euro gekocht. Monteren gaan we zelf doen. Als monteren door IKEA service (via extern vast bedrijf) dan zou er nog 1600 euro bij komen (bij eerste ontwerp. Dit was het 3e ontwerpresultaat). Ze rekenen de montagekosten op basis van het aantal kasten. Reden voor zelfmontage is omdat de verbouwing al veels te lang duurt en montageservice wel ff kan duren vanwege corona en oplopende wachttijden.
Dankje, dat klinkt goed. Ik zal ook eens bij Ikea langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:13
twin93 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:27:
[...]

Dat kan inderdaad ook. Ik dacht zelf ook aan koelkast, inductie, vaatwasser, spoelkast zodat ik zowel links als rechts van de inductiekookplaat ruimte heb om te werken en daarnaast meteen links van de inductie kookplaat ook de koelkast heb staan. Of lijkt je dat onhandiger?

Goed die looproute. Die is er gelukkig niet dus dat scheelt.

Wat bedoel je precies met het ‘probleem’? Ik geloof dat ik dat nog niet goed begrijp. Vaatwasser en koelkast staan geloof ik inderdaad niet in één kast maar beide in een 60cm kast, maar dat zou ik moeten navragen.
Als je rechtshandig bent vind ik mijn opstelling handiger. Vraag je af of je rechts naast je plaat gaat werken als je daar staat te koken.
De vaatwasser en de koelkast zijn vrijstaand, staan niet in een kast. Aan de voorzijde komt een front zodat het er uit ziet als een deur.

[ Voor 9% gewijzigd door Ladypurple op 01-07-2021 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Ladypurple schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:40:
[...]

Als je rechtshandig bent vind ik mijn opstelling handiger. Vraag je af of je rechts naast je plaat gaat werken als je daar staat te koken.
De vaatwasser en de koelkast zijn vrijstaand, staan niet in een kast. Aan de voorzijde komt een front zodat het er uit ziet als een deur.
Dankje. Ik snap het. Nu ik er beter over nadenk vind ik jouw opstelling inderdaad logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:59

ChUcKiE

Dus........

Vandaag een tweede "keukenzaak" gesprek gehad voor onze nieuwe keuken. Het mooie was dat er ondanks de beperkte mogelijkheden er toch een ander ontwerp uitkwam. Dat zet meteen tot denken!
De keuken wordt een dezer dagen in de computer gezet en dan komt daar de (vaste) prijs uit. over twee weken vervolggesprek om het resultaat te bespreken.

Hier ging het om een Leicht keuken. Bij een andere zaak hadden we gekozen voor een Next125 keuken. Beide keukens vallen in het hoger segment. Kan een kenner hier wellicht nog wat interessante verschillen tussen beide merken aangeven? Een voordeel van Next 125 tov Leicht is volgens mij al de mogelijkheid om een hogere onderkast (en lagere plint) te kunnen inzetten, maar wellicht zijn er zo meer verschillen die interessant zijn?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eaglenest37
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07-2024
Vandaag onze eerste offerte mogen ontvangen voor de keuken voor onze nieuwbouw woning.
Het betreft een SieMatic keuken met onderstaande aperatuur:
- Bora Puru
- Siemens IQ500 Koelkast met vriesvak
- Siemens IQ300 vaatwasser
- Siemens IQ700 Combi Oven
- Quooker Combi+

Keuken is 4m x 5,5m.

Tips en aanpassingen zijn natuurlijk altijd welkom.
Wordt voor ons de eerste nieuwbouwwoning en ook de eerste nieuwe keuken.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door eaglenest37 op 01-07-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@eaglenest37 Waarom maak je er geen schiereiland van? Wat heb je nog effectief aan de ruimte tussen je eiland en de muur? Of zit er nog een (lager) raam dan we op de tekening kunnen zien? En denk je dat je genoeg werkruimte hebt tussen de spoelbak en je kookplaat? Ik vind het nisje ook wat klein. Het is precies de uitsparing van een apparaat waardoor het lijkt alsof er leverproblemen waren met een inbouwkoffiezetapparaat of tweede oven. En kan je de kastenwand niet strak in de hoek doen zodat er nog ruimte is voor bijv. een apothekerskast? Je keuken is niet enorm groot en ik zou de ruimte goed benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twin93
Ladypurple schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Ik zou vw, spoelkast, koelkast, inductie. Daarbij wel in gedachten dat je naast de inductieplaat 15 cm overhoudt. Als er een looproute naast de kookplaat is denk om het gevaar van uitstekende pandelen, dan de volgorde misschien omdraaien.
Nee, vaatwasser en koelkast staan niet in een kast ik vermoed dat dat het ‘ probleem ‘ is.
Indien mogelijk kijk naar meer laden in de 90 kast en met de passtukken.
Vandaag naar I-kook geweest en vanuit jouw suggestie gewerkt. Uiteindelijk tevreden met de offerte; 5500 met plaatsen inclusief etna apparatuur. Ziet er beter uit dan mijn eerdere offerte van keukensale en ook nog eens goedkoper. Lijkt me een prima prijs toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKCWFSqT2UXnBxwN-6I61D42bH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tswtttM3Jf9yGkNmZexNflIN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 16:28
eaglenest37 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:03:
Vandaag onze eerste offerte mogen ontvangen voor de keuken voor onze nieuwbouw woning.
- Bora Puru
- Quooker Combi+

Keuken is 4m x 5,5m.

***members only***
En wat vragen ze voor dit? Welk blad? 15K?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:30
- Bora Puru
- Quooker Combi+

Keuken is 4m x 5,5m.

***members only***
Ik ga er vanuit dat je tegen het lange raam aankomt als je het eiland helemaal tegen de muur zet.
Ik zou er dan wel voldoende ruimte naast laten om er een vuilnisbak of wat handdoeken kwijt te kunnen.

Kun je niet net een 5e kast hoge kwijt tegen die muur? Waar komt je koffiezetapparaat? Of drinken jullie geen koffie (schijnt te bestaan : ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
LaTiNo156 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Ik ga er vanuit dat je tegen het lange raam aankomt als je het eiland helemaal tegen de muur zet.
Ik zou er dan wel voldoende ruimte naast laten om er een vuilnisbak of wat handdoeken kwijt te kunnen.

Kun je niet net een 5e kast hoge kwijt tegen die muur? Waar komt je koffiezetapparaat? Of drinken jullie geen koffie (schijnt te bestaan : ;) ?
We drinken idd geen koffie.
En het advies was om er dan een nis van te maken.
Zit volgens mij zo'n 30cm tussen muur en eiland, zodat we daar de hand enz kunnen ophangen.

Om de hoge kasten komt nog een ombouw en laten we de kast een stukje uitsteken zodat hij los lijkt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:32
- Bora Puru
- Quooker Combi+

Keuken is 4m x 5,5m.

***members only***
Gekke opstelling met dat raam. Ik zou voor een L keuken gaan of een schiereiland haaks op de kastenwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
Alic3 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:15:
@eaglenest37 Waarom maak je er geen schiereiland van? Wat heb je nog effectief aan de ruimte tussen je eiland en de muur? Of zit er nog een (lager) raam dan we op de tekening kunnen zien? En denk je dat je genoeg werkruimte hebt tussen de spoelbak en je kookplaat? Ik vind het nisje ook wat klein. Het is precies de uitsparing van een apparaat waardoor het lijkt alsof er leverproblemen waren met een inbouwkoffiezetapparaat of tweede oven. En kan je de kastenwand niet strak in de hoek doen zodat er nog ruimte is voor bijv. een apothekerskast? Je keuken is niet enorm groot en ik zou de ruimte goed benutten.
Ben bang, dat het schiereiland dan hoger is dan de onderkant van het raam.
Ruimte tussen spoel en kook kan ik lastig inschatten.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
eaglenest37 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:31:
[...]

We drinken idd geen koffie.
Lucky you! Scheelt weer 1500 euro :D
Om de hoge kasten komt nog een ombouw en laten we de kast een stukje uitsteken zodat hij los lijkt te hangen.
Oh dat is wel mooi ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
SquareOne schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Gekke opstelling met dat raam. Ik zou voor een L keuken gaan of een schiereiland haaks op de kastenwand.
Onze eerste gedachte was het kookeilend een kwart slag draaien, maar waarschijnlijk blijft er dan te weinig ruimte over tussen eiland en tafel.

Schiereiland tegen voorwand komt waarschijnlijk niet goed uit werd ons gezegd i.v.m. de 2 ramen die helemaal van boven naar beneden lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
eaglenest37 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Onze eerste gedachte was het kookeilend een kwart slag draaien, maar waarschijnlijk blijft er dan te weinig ruimte over tussen eiland en tafel.

Schiereiland tegen voorwand komt waarschijnlijk niet goed uit werd ons gezegd i.v.m. de 2 ramen die helemaal van boven naar beneden lopen.
wat is de afmeting van muur 2 en 3. En positie van het raam op muur 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
SquareOne schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:51:
[...]

wat is de afmeting van muur 2 en 3. En positie van het raam op muur 4.
Bij deze even de plattegrond van de begane grond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isbUjUc1NfUkp3I099hVRZWw8JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOqyq8GFsJJ9NNVkOrZGQoXb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door eaglenest37 op 01-07-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
eaglenest37 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Bij deze even de plattegrond van de begane grond.
[Afbeelding]
Soms vraag ik me af waarom een architect het raam zo laag maakt op een dergelijke plek die bij uitstek geschikt is voor een keuken. Op basis van de plattegrond zie ik dat je de keuken naar voren hebt verplaatst, dus de architect zal het wel anders bedacht hebben.

Heb in het topic wel vaker een opstelling voorbij zien komen waar een (schier)eiland parralel staat aan de eettafel. Met een ruimte van 5.5m moet je dan wellicht wel gaan voor een bankje tegen de muur.

Als je zelf overigens blij bent met het ontwerp, vooral doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
SquareOne schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Soms vraag ik me af waarom een architect het raam zo laag maakt op een dergelijke plek die bij uitstek geschikt is voor een keuken. Op basis van de plattegrond zie ik dat je de keuken naar voren hebt verplaatst, dus de architect zal het wel anders bedacht hebben.

Heb in het topic wel vaker een opstelling voorbij zien komen waar een (schier)eiland parralel staat aan de eettafel. Met een ruimte van 5.5m moet je dan wellicht wel gaan voor een bankje tegen de muur.

Als je zelf overigens blij bent met het ontwerp, vooral doen! :)
Wij zijn ook nog een beetje zoekende. Eén van de redenen dat de keukenzaak het schiereiland tegen de buitenmuur niet als ideaal zag, was ook de ramen die er zaten. Dat het er dan misschien wat minder uitzag.

Zonder aanbouw zou de keuken 2,89 breedte zijn en was er ook standaard de mogelijkheid om het huis te spiegelen, waardoor de keuken voor dan 2,89 zou zijn. Daarom hebben ervoor gekozen om de standaard onderling te houden en de keuken dan te verplaatsen, waardoor hij opeens 4 meter breed is.

Hebben ook steeds getwijfeld of de keuken voor of achter zou moeten, maar denken zelf dat de woonkamer achter, bij de tuin, een beter woonplezier zal geven.

Die was de eerste tekening die we kregen een dag geeft wel wat inzicht in ieder geval. Twijfelen ook een beetje of het eiland nu niet te dicht op het raam straatmeubilair 30 cm.
Ben bang dat je het pas zeker weet op het moment dat hij in het huis staat.

Vandaag ook dat ik het hier geplaatst heb om te kijken naar alle mogelijkheden en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
Dit is trouwens het voor- een zijaanzicht van de woning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2y5oLFiQ27L38xDK-VdOTcnmueg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJZ1FSK7EvnUjA9okso7YkDz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVVRgR24MPe004hT1yIF6f9c8ZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7I8rCEz8zntTGM2KA9BgKKx.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 09:55
Nou mijn hele huis staat sinds 15 minuten vol met de keuken…. Als het goed is komt de installateur dadelijk. Wat een dozen…. Maar goed quooker, oven en bora pura zit erbij. Nooit geweten dat een keuken vervangen ook zoveel werk is en troep geeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
En dan maar "hopen" dat de troep wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
- Bora Puru
- Quooker Combi+

Keuken is 4m x 5,5m.

***members only***
Ik vind het erg krap ogen en jammer dat de hoge kasten niet gelijk met de muur lopen. Nu heb je stukje muur in t zicht. Ik zou zelf hier niets doen met een eiland.

Prijs voor dit geheel ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
mitsumark schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:40:
Dat spreek je af m.i. Soms betaal je er voor soms niet. Het is maar net wat je afspreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:40:
[...]

Ik vind het erg krap ogen en jammer dat de hoge kasten niet gelijk met de muur lopen. Nu heb je stukje muur in t zicht. Ik zou zelf hier niets doen met een eiland.

Prijs voor dit geheel ?
Als we voor deze optie gaan komt er nog een ombouw om de hoge kansten heen, waardoor het er als 1 geheel uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
eaglenest37 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:21:
Dit is trouwens het voor- een zijaanzicht van de woning.
[Afbeelding][Afbeelding]
Het kozijn aan de zijkant van de woning lijkt aan de onderkant al te zijn voorzien van een dicht paneel? Wellicht kun je daar dus gewoon de keuken tegenaan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:42
twin93 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Vandaag naar I-kook geweest en vanuit jouw suggestie gewerkt. Uiteindelijk tevreden met de offerte; 5500 met plaatsen inclusief etna apparatuur. Ziet er beter uit dan mijn eerdere offerte van keukensale en ook nog eens goedkoper. Lijkt me een prima prijs toch?
[Afbeelding]
Kun je in die kastjes onderin die horizontale lijnen niet door laten lopen. Staat net ff wat netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
SquareOne schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Het kozijn aan de zijkant van de woning lijkt aan de onderkant al te zijn voorzien van een dicht paneel? Wellicht kun je daar dus gewoon de keuken tegenaan plaatsen?
Klopt idd dat de onderkant dicht is, maar als ik meet kom ik op ongeveer 60cm van de grond af.
Waarschijnlijk zit het raam dan niet hoog genoeg voor het keukenblad of zie ik dat verkeerd?

Kom er net achter dat de verhouding op de tekening anders is dan wat ik gemeten heb.
Lijkt toch 1,0- 1,1m te zijn en volgens mij is dat voldoende.
Enige nadeel is dan het schoonmaken van het raam, maar dat is wel te overzien.

[ Voor 19% gewijzigd door eaglenest37 op 02-07-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
eaglenest37 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Klopt idd dat de onderkant dicht is, maar als ik meet kom ik op ongeveer 60cm van de grond af.
Waarschijnlijk zit het raam dan niet hoog genoeg voor het keukenblad of zie ik dat verkeerd?

Kom er net achter dat de verhouding op de tekening anders is dan wat ik gemeten heb.
Lijkt toch 1,0- 1,1m te zijn en volgens mij is dat voldoende.
Enige nadeel is dan het schoonmaken van het raam, maar dat is wel te overzien.
Vensterbank aan laten sluiten tegen achterkant van de kast. Op je plattegrond lijkt de vensterbank ook uit te steken boven het aanrecht. Ik zou even bij de aannemer checken hoe dit nu precies zit, wel belangrijk voor de keukenplanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eaglenest37
SquareOne schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Vensterbank aan laten sluiten tegen achterkant van de kast. Op je plattegrond lijkt de vensterbank ook uit te steken boven het aanrecht. Ik zou even bij de aannemer checken hoe dit nu precies zit, wel belangrijk voor de keukenplanning.
Klopt.
Moet ik even goed uitzoeken.
Als het raam hoog genoeg zit is een schiereiland misschien wel een mooiere optie?
Of misschien zelfs wel een hele andere opstelling.

Is jammer dat de koof om de hoge kasten niet op de tekening staat om een compleet beeld te krijgen.
Hieronder staat de keuken waarop het een beetje gebasseerd is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQVZsvvbEC2_hqhHgx29JXuInM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN5v98CddC8Vb2QKBVCPvE2Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
twin93 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:17:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt weinig ruimte rechts naast de plaat, maar toch denk ik dat dit het meest optimaal is. Wat heb je in gedachten voor de afzuiging? Over de prijs kan ik niet wat zeggen, omdat dit van veel factoren afhankelijk is en ik dat gewoon niet weet :) . Etna is geen premium merk, de kans op ergernissen is dan wat groter. Je maakt voor jezelf de afweging wat het je waard is, hoe lang je denkt daar te wonen ed. Jammer dat je voor het raam komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
eaglenest37 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Klopt.
Als het raam hoog genoeg zit is een schiereiland misschien wel een mooiere optie?

Is jammer dat de koof om de hoge kasten niet op de tekening staat om een compleet beeld te krijgen.
[Afbeelding]
Mijn twee centen.
Door die rare nis is er volgens mij onnodig een ondiepe kast getekend. Boven de oven zit een blende, passtuk, hoe je dat ook noemt, Vergelijk met de afbeelding due je hier geplaatst hebt.
Je past, meet en draait om een (schier) eiland te plaatsen, maar verliest volgens mij uit het oog om lekker in de ruimte te zitten. Gezin/gasten zullen vechten om aan de comfortabele kant van de tafel een plek te bemachtigen >:) . Houd het open en plan bijv. Een L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xray79 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
[...]

Ik heb een hue LED strip gekocht en de keukenzaak heeft het profiel erin gezet. Stroom achter de hoekkast en ook daar op de bodem wat ruimte voor de kabels en blokjes opgeofferd.
[Afbeelding]
Vorige week tijdens de MediaMarkt aanbieding alvast wat Hue Lightstrips gehaald en vandaag wat "Hue" Led profielen besteld.

https://www.led-gigant.nl...fdekking-144mm-huezilver/

Deze zal dan net als bij jou in een dubbele bodem weggewerkt worden. Het frezen konden zij helaas niet doen, dus dat moet ik nog wel even laten doen. Hopelijk kunnen/doen ze dat ook bij een bouwmarkt aangezien ik daarvoor zelf geen apparatuur heb.

Keuken komt pas in september, maar laat het eindresultaat nog wel zien als het allemaal gelukt is ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
mitsumark schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:40:
Dat zou meegenomen worden… alleen ging installatie niet door vandaag…. (Goede reden dat dan weer wel) maar ik hoop toch wel dat er zsm iemand komt om hem te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 03:15
Mijn keukenaflevering van IKEA ging gisteren helaas mis. Eerst bleek dat IKEA de etage was vergeten te noteren bij de laatste offerte. Daarna had de vrachtservice nog 2 dozen met restspullen vergeten, 2 beschadigde onderdelen geleverd en een zitbankje afgeleverd die voor een andere klant was bedoeld. Maar IKEA heeft het mooi opgelost gisteren en bood voor vanavond de levering van de ontbrekende onderdelen, maar toch nog 2 ladefrontjes op 1 of andere manier niet goed genoteerd. Dus die gaan we morgen ophalen nadat de keuken gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 21:41
@Inieminie Gaat dat op korte termijn gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Roos79 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:27:
@Inieminie Gaat dat op korte termijn gebeuren?
Dat mag ik hopen van wel mijn hele huis staat vol dozen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Ik ben nu redelijk zen nog…. Ik baal wel had gehoopt morgen schoon te kunnen maken en in te ruimen… maar goed het is niet ander. Ga ervan uit dat het snel wordt opgelost zoals afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:55
Mollos_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Dat ziet er goed uit, ik zit ook in de situatie dat we een donker blad willen en dat we een inductie kookplaat (Novy Easy) nemen en zaten te twijfelen over de kleur van de spoelbak/Quooker. Nu ik dit zie ben ik er van overtuigd dat RVS goed gaat passen. Zaten nog te twijfelen om een zwarte Quooker/spoelbak te nemen maar denken dat de RVS op lange termijn ook mooier zal blijven.

Heeft een van jullie daar ervaring mee, zwart vs RVS?

Wij zijn op het moment aan het wachten op onze gespecificeerde offerte maar weten dat we al met deze partij in zee willen. Het gaat om Wilting Keukens in Eersel. Een Ballerina keuken.

[Afbeelding]

Wat zit er in:
Siemens HS858GXB6 IQ700 Combi Stoomoven 60cm
Siemens CN838GRB6 IQ700 Combi Oven 45cm
Siemens BI830CNB1 IQ700 Warmhoudlade

Novy Easy Inductie kookplaat

Siemens KI41RSDD0 IQ500 Koelkast 122cm
Siemens GI41NACE0 iQ500 Vriezer 122cm

Bestaande vaatwasser nemen we over van de huidige bewoners. Is nog een fraaie Bosch van 2 jaar oud.

Quooker Combi+ Fusion Square RVS
Quooker RVS Nordic Zeeppomp
40x40 wasbak inbouw RVS

Keukenblad 2cm Dekton Laurent

[Afbeelding]
Kleur van de lichte kasten heet schijnbaar Light Pepper, een mooie, lichte warme grijskleur.

Totaalprijs incl. montage:

***members only***
Nou, de keuken is nu in ieder geval besteld om in de week van 13 december geleverd te worden. Hopen dat ze het allemaal op tijd binnen kunnen krijgen als je al die levertijden van dit moment zo hoort. Apparatuur gingen ze in ieder geval gewoon vooruit bestellen, al moeten ze het maar een tijd op voorraad houden, dat maakte ze niets uit.

Schijnbaar zaten ze al in de 2e helft van november te plannen dus waren nog op tijd om de levering op de gewenste medio december te krijgen.

Wat een levertijden allemaal....

Ben wel benieuwd naar die Novy Easy kookplaat welke wij besteld hebben. Is nog echt heel weinig over te lezen. Ben zelf niet gewend om iets aan te schaffen zonder dat ik ervaringen/reviews van anderen gelezen heb.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
eaglenest37 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Klopt.

[Afbeelding]
die keuken staat volgens mij hier in Oosterhout.
Daar is ook onze keuken op gebaseerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Inieminie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:34:
Ik ben nu redelijk zen nog…. Ik baal wel had gehoopt morgen schoon te kunnen maken en in te ruimen… maar goed het is niet ander. Ga ervan uit dat het snel wordt opgelost zoals afgesproken.
Maar niks gehoord dus ervan nog?

Hier zou ik dan enigszins stress hebben want de maandag na de keuken week komt de vloer 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Roos79 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Maar niks gehoord dus ervan nog?

Hier zou ik dan enigszins stress hebben want de maandag na de keuken week komt de vloer 🤭
Mijn vloer komt pas augustus…. Alleen hello fresh komt volgende week weer… (kan niet meer annuleren) anders maar bij vrienden vlakbij vragen of ik even mag koken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Inieminie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:23:
[...]

Mijn vloer komt pas augustus…. Alleen hello fresh komt volgende week weer… (kan niet meer annuleren) anders maar bij vrienden vlakbij vragen of ik even mag koken
Hello fresh kan je ook wel volledig op de bbq maken eventueel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
The Fatal schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:39:
[...]

die keuken staat volgens mij hier in Oosterhout.
Daar is ook onze keuken op gebaseerd _/-\o_
Klopt idd.
In wat voor een ruimte staat hij bij jullie een zijn jullie te spreken over het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
franssie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:47:
@Meekster je hebt wel een heel duur blad. Ik ben bezig met een vergelijkbare keuken bij KVIK in zaandam en daar zijn de montage kosten veel hoger maar voor de rest vergelijkbaar.
Hoe is het geindigd in Zaandam?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Dennis1812 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:42:
[...]

Hello fresh kan je ook wel volledig op de bbq maken eventueel.
Thnx voor de tip toch hoop ik op die keuken volgende week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ik ga vandaag kijken voor mijn keuken. Ik ga eerst maar naar mijn oude keukenzaak. Ik ben vorig jaar al eens begonnen maar door allerlei omstandigheden moest alles in koelkast. Omstandigheden zijn er nog maar tijd gaat dringen. Dus gewapend met alle adviezen tips en trucs ga ik vandaag maar aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
Goedemorgen,

wij zijn inmiddels ook op keukenjacht en hebben nu 2 verschillende offertes ontvangen.
Wat mij opvalt is dat ik netjes een budget/richtprijs aangeef en dat wij na alles uitgezocht te hebben ruim 5000 euro boven budget zitten. Is dit normaal?

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een keuken uitzoek maar het valt mij wel een beetje tegen.
Ik zou verwachten dat als ik mijn wensen doorgeef en budget dat de keukenzaak van te voren al zou zeggen dat het budget niet overeen komt met mijn wensen.

Beide keukenzaken rekenen met vaste prijzen dus echt onderhandelen zit er niet in (is ook niet echt mijn ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02
duimp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:36:
Goedemorgen,

wij zijn inmiddels ook op keukenjacht en hebben nu 2 verschillende offertes ontvangen.
Wat mij opvalt is dat ik netjes een budget/richtprijs aangeef en dat wij na alles uitgezocht te hebben ruim 5000 euro boven budget zitten. Is dit normaal?

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een keuken uitzoek maar het valt mij wel een beetje tegen.
Ik zou verwachten dat als ik mijn wensen doorgeef en budget dat de keukenzaak van te voren al zou zeggen dat het budget niet overeen komt met mijn wensen.

Beide keukenzaken rekenen met vaste prijzen dus echt onderhandelen zit er niet in (is ook niet echt mijn ding)
Ik ben het met je eens. Het lijkt mij dat een verkoper zodra hij zelfs budget meekrijgt vrij snel moet kunnen aangeven dat de wensen niet in het budget past en met alternatieven aankomt.

Wat is overigens je budget ? Is dat 5000 overshoot op een budget van 10k of .. ?

[ Voor 4% gewijzigd door knights16 op 03-07-2021 10:32 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Er is altijd ruimte. Jij wilt net dat ene blad, net die upgrade op apparatuur. Meestal is het niet direct uit de kontzak, maar gefinancierd. Weten zij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Beste allen,

Ik fiets er weer een vraagje doorheen: wat is over het algemeen het beste werkbladmateriaal?

Eisen: zo min mogelijk onderhoud, alsnog mooi en solide (gevoel).

In de offerte ben ik voor graniet gegaan, maar dat blijkt onderhouden te moeten worden (natuursteen he).

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
duimp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:36:
Goedemorgen,

Nooit een budget geven. Dan gaan ze daar in de buurt zitten en dan een zogenaamde korting geven om je tevreden te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Queros schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:10:
[...]

Hoe is het geindigd in Zaandam?;)
Ik hoop over twee weken foto's te kunnen plaatsen hier van de kvik keuken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duimp
[Wat is overigens je budget ? Is dat 5000 overshoot op een budget van 10k of .. ?
Ik had een budget van 12500 euro ingedachte, bij beide keukenzaken kom ik rond de 17500 uit.
Dus de keuken die ik wil zal blijkbaar wel dat ongeveer kosten maar het voelt gewoon ongemakkelijk aan het einde van het keukengesprek.

1 verkoper zei zelf: je denk toch niet dat je deze keuken voor 12500 kun krijgen. Dat hoor ik dus liever aan het begin van het traject zodat ik daar op kan anticiperen.

Zowel mijn zus en kameraad hebben bij een van deze keukenzaken een keuken gekocht en daar zat echt geen onderhandelingsruimte in. Van te voren wel prettig om te weten.

Bij de andere keukenzaak zou ik er nog wel wat af kunnen krijgen maar de verkoper had er voor mijn gevoel niet echt veel zin (was vrijdagmiddag 15:00) Niet enthousiast en alle ideeën kwamen van onze kant i.p.v. andersom. Gewoon jammer zo'n ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
Nooit een budget geven. Dan gaan ze daar in de buurt zitten en dan een zogenaamde korting geven om je tevreden te stemmen.
maar als ik een bedrag in mijn hoofd heb zitten en een keukenidee dan is het toch wel handig om te weten of dat reëel is.
Stel dat ik een keukenidee hebt en dat laat ik tekenen en we zoeken materialen uit en naar 2 uur tijd zegt hij dat de keuken 25000 euro is terwijl ik de helft in gedacht heb is dat toch zonde tijd?

Ik weet niet hoe jullie dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
duimp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:11:
[...]

maar als ik een bedrag in mijn hoofd heb zitten en een keukenidee dan is het toch wel handig om te weten of dat reëel is.
Stel dat ik een keukenidee hebt en dat laat ik tekenen en we zoeken materialen uit en naar 2 uur tijd zegt hij dat de keuken 25000 euro is terwijl ik de helft in gedacht heb is dat toch zonde tijd?

Het blijven verkopers hè. Tuurlijk willen ze je ook een leuke keuken bezorgen, maar uiteindelijk is het sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 17:21

duderuud

Sliden is koel

Voor ons nieuwe huis is de keuken al geregeld, ik heb er alleen voor gekozen om het de inbouwapparatuur zelf te regelen (was allemaal B-spul en vond het ook te duur).

Uiteindelijk heb ik wel een hele goede deal gemaakt:
IQ500 vriezer GU15DADF0
IQ500 koelkast KI31REDD0
IQ500 vaatwasser SN65ZX49CN
IQ700 combi oven CM676G0S6
iQ700 Inductiekookplaat EX851FVC1E

Adviesprijs (slaat nergens op maar goed): €7650

Na onderhandeling betaald: €3775

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
duimp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Zo werkt het niet. Je moet snappen dat de keukenwereld er een van keiharde verkooptactieken en prijsafspraken is. Dit is niet een shirtje dat je even simpel kunt vergelijken.

Gewoon zeggen 12.500 of het wordt hem niet, en ergens rond de 13.500-14.000 doen. Dan hebben ze waarschijnlijk nog minstens 5-6k aan marge gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Je bent er wel geslaagd dus! Mooi. Ben er gisteren wezen kijken. Wat vond jij van de kwaliteit tov andere keukenboeren? Viel er nog wat te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Queros schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:40:
[...]

Je bent er wel geslaagd dus! Mooi. Ben er gisteren wezen kijken. Wat vond jij van de kwaliteit tov andere keukenboeren? Viel er nog wat te onderhandelen?
Die winkel was net twee dagen open dus een korting op de keuken zelf. Verder kon er nog wat van de apparatuur af en een Cube bij de Quooker.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Inmiddels weer thuis. Mooie keuken bij elkaar gezocht. Ze verkopen buiten Nobilia (ons huidige keukenmerk) ook Ballerina en Tristar. Het is een 2-mans zaakje en wij hebben daar destijds onze huidige keuken gekocht en service was toen uitmuntend

Wij zijn uitgekomen op Tristar.
Apparatuur hebben we Neff gekozen. Inductie ook Neff. Er stond wel een Bora plaat maar levertijd was langer dan Neff. Dus vooralsnog neff.
Blad composiet. Kleur is nog even in beraad.

Het is een netto prijzen keukenzaak. Dus weinig onderhandelingsruimte en de afgegeven prijs klinkt mij niet raar (als ik vergelijk met wat er hier voorbij komt als ik kijk naar opstelling (eiland en hoog/ laag deel ), afmeting en apparatuur.

Prijs die er nu ligt is 21.000 euro incl plaatsen

Heb nog geen plaatjes of iets op papier. Zij
Maken altijd eerst op tekenboek iets, zoeken apparatuur en frontjes de rest bij en dan volgt
Later offerte.

Vooralsnog ben ik tevreden en zou het zomaar onze keuken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:16:
Inmiddels weer thuis. Mooie keuken bij elkaar gezocht. Ze verkopen buiten Nobilia (ons huidige keukenmerk) ook Ballerina en Tristar. Het is een 2-mans zaakje en wij hebben daar destijds onze huidige keuken gekocht en service was toen uitmuntend

Wij zijn uitgekomen op Tristar.
Apparatuur hebben we Neff gekozen. Inductie ook Neff. Er stond wel een Bora plaat maar levertijd was langer dan Neff. Dus vooralsnog neff.
Blad composiet. Kleur is nog even in beraad.

Het is een netto prijzen keukenzaak. Dus weinig onderhandelingsruimte en de afgegeven prijs klinkt mij niet raar (als ik vergelijk met wat er hier voorbij komt als ik kijk naar opstelling (eiland en hoog/ laag deel ), afmeting en apparatuur.

Prijs die er nu ligt is 21.000 euro incl plaatsen

Heb nog geen plaatjes of iets op papier. Zij
Maken altijd eerst op tekenboek iets, zoeken apparatuur en frontjes de rest bij en dan volgt
Later offerte.

Vooralsnog ben ik tevreden en zou het zomaar onze keuken kunnen worden.
Benieuwd naar een schets! Eiland? L? U? Hoe veel meter blad enzo.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Taycann schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Zo werkt het niet. Je moet snappen dat de keukenwereld er een van keiharde verkooptactieken en prijsafspraken is. Dit is niet een shirtje dat je even simpel kunt vergelijken.

Gewoon zeggen 12.500 of het wordt hem niet, en ergens rond de 13.500-14.000 doen. Dan hebben ze waarschijnlijk nog minstens 5-6k aan marge gepakt.
Je moet de gemiddelde DMG winkel niet vergelijken met de netto zaken.
Als je hetzelfde de onderhandeling in gaat heb je bij de netto zaak binnen de kortste keren ruzie, en/of een verkoper die überhaupt niet meer met je wilt werken.
Natuurlijk is er altijd marge, maar soms is die 10%, soms is die 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
Keuken is hier afgelopen week geplaatst. Nu heeft de monteur de montagestrip van de ovens zo geplaatst dat deze nog doorlopen in de greeplijst langs de onderste lade. Is dit gebruikelijk of gewoon gemakzucht door deze strip niet op maat te snijden?

Naast dat het optisch niet mooi is, is het qua gebruik ook nog eens onhandig (lager aangrijpen van de lade).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYpu9GB01Rr4x-3Ybg0OisMSgnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBUmkDAbKSq2ugJsqcbU7kbe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
mitsumark schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Je moet de gemiddelde DMG winkel niet vergelijken met de netto zaken.
Als je hetzelfde de onderhandeling in gaat heb je bij de netto zaak binnen de kortste keren ruzie, en/of een verkoper die überhaupt niet meer met je wilt werken.
Natuurlijk is er altijd marge, maar soms is die 10%, soms is die 50%.
Bruh, nettozaak? Er bestaan geen nettozaken. Wie daarin gelooft kan net zo goed met Sinterklaas samen naar de keukenboer gaan. Het is een groot spel vanwege de monopolie, prijsafspraken onderling en de intransparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:35:
Ik ga vandaag kijken voor mijn keuken. Ik ga eerst maar naar mijn oude keukenzaak. Ik ben vorig jaar al eens begonnen maar door allerlei omstandigheden moest alles in koelkast. Omstandigheden zijn er nog maar tijd gaat dringen. Dus gewapend met alle adviezen tips en trucs ga ik vandaag maar aan de slag ;)
Je hebt m’n nummer. Dus je kunt altijd even het ontwerp van de verkoper snel laten checken :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Goede winkel? Ik hoorde dat Kvik daar net zat en dat de eigenaar nog niet lang in keukens actief is. Hoe was jouw ervaring?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Taycann schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Bruh, nettozaak? Er bestaan geen nettozaken. Wie daarin gelooft kan net zo goed met Sinterklaas samen naar de keukenboer gaan. Het is een groot spel vanwege de monopolie, prijsafspraken onderling en de intransparantie.
Bruynzeel, Kvik, Ikea, etc. Dit zijn toch echt netto zaken. Daar gaat geen euro van de prijs af.

Maar men wilt vaak geen netto prijs, want dan weet je zeker dat de keukenzaak 30% pakt en we willen ze het liefst helemaal tot op het bot uitknijpen met z’n allen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Taycann schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Zonder de inkoop te weten, weet jij niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Goede winkel? Ik hoorde dat Kvik daar net zat en dat de eigenaar nog niet lang in keukens actief is. Hoe was jouw ervaring?
Mijn ervaring was goed, anders had ik de keuken niet gekocht. Maar ik werd geholpen door een trainee en een rot in het vak die bij sprong. Dus ik weet niet helemaal goed representatief het is. Waren genoeglijke gesprekken en onderhandelingen. Ik hoef niet het onderste uit de kan en daardoor waren ze best toegeeflijk met kortingen, eigenlijk meer dan ik had verwacht. Een het is een systeem keuken maar voor mij doen ze ook een stukje maatwerk voor een vreemde hoek.
De aannemer die de keuken gaat plaatsen begint een week eerder ook de leidingen etc te verleggen dus dat is één aanspreekpunt, wel aparte opdracht na offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Mijn ervaring was goed, anders had ik de keuken niet gekocht. Maar ik werd geholpen door een trainee en een rot in het vak die bij sprong. Dus ik weet niet helemaal goed representatief het is. Waren genoeglijke gesprekken en onderhandelingen. Ik hoef niet het onderste uit de kan en daardoor waren ze best toegeeflijk met kortingen, eigenlijk meer dan ik had verwacht. Een het is een systeem keuken maar voor mij doen ze ook een stukje maatwerk voor een vreemde hoek.
De aannemer die de keuken gaat plaatsen begint een week eerder ook de leidingen etc te verleggen dus dat is één aanspreekpunt, wel aparte opdracht na offerte.
Klopt. Kastaanpassingen worden in de winkel zelf gedaan. Ik vind de designs altijd erg fraai. Zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:12:
[...]

Klopt. Kastaanpassingen worden in de winkel zelf gedaan. Ik vind de designs altijd erg fraai. Zeker voor die prijs.
Leuke van kvik vind ik dat ze wat aparte fronten hebben. Wij krijgen houten latten in plaats van een vlak front. Alternatief was maatwerk maar dan wordt het snel veel duurder...
En echte design keuken is natuurlijk mooier afgewerkt maar dat zie je met name achter de deurtjes, boeit mij niet zo.

Afbeeldingslocatie: https://www.kvik.nl/~/media/images/kitchen/cima/cima-light-oak/a1-1220x1220px-gallerytile-campfeat-herotextback/cima-light-oak-kitchen-gallery-tile-drawer-a1-1220x1220px.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 03-07-2021 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Leuke van kvik vind ik dat ze wat aparte fronten hebben. Wij krijgen houten latten in plaats van een vlak front. Alternatief was maatwerk maar dan wordt het snel veel duurder...
En echte design keuken is natuurlijk mooier afgewerkt maar dat zie je met name achter de deurtjes, boeit mij niet zo.

[Afbeelding]
Moet direct aan een muurplint denken haha

Dus zeker niet iets wat ik in een keuken zou verwachten, lekker apart zo. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
Taycann schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:51:
Beste allen,

Ik fiets er weer een vraagje doorheen: wat is over het algemeen het beste werkbladmateriaal?

Eisen: zo min mogelijk onderhoud, alsnog mooi en solide (gevoel).

In de offerte ben ik voor graniet gegaan, maar dat blijkt onderhouden te moeten worden (natuursteen he).

Dank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMaY8IhNHdZJu_yJsrbU_KkNhxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKH7PfijM3335B2uA8iO7cM4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik ga straks van gas naar inductie en moet dus nieuwe pannen
Welke keuze kwa merk maakte jullie en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:35
Roos79 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:05:
Ik ga straks van gas naar inductie en moet dus nieuwe pannen
Welke keuze kwa merk maakte jullie en waarom?
Volgens heb je alleen nieuwe pannen nodig als ze niet magnetisch zijn of heel hol / bol. Ten minste dat is mij verteld, onze inductie kookplaat komt pas in oktober, dus nog geen ervaring mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ONWdolf schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Volgens heb je alleen nieuwe pannen nodig als ze niet magnetisch zijn of heel hol / bol. Ten minste dat is mij verteld, onze inductie kookplaat komt pas in oktober, dus nog geen ervaring mee
Als de bodem dun is en er is op gas gekookt, weggooien en nieuwe kopen. Elke afwijking in de bodem kan krassen op je kookplaat. Uiteindelijk krijg je altijd wat krasjes uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Barry|IA Dat had ik ook begrepen en daarom ga ik ook maar voor geheel nieuw.
Ik las ook iets over siliconen bescherming is dat iets zinvols of totaal onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Als de bodem dus is en er is op gas gekookt, weggooien en nieuwe kopen. Elke afwijking in de bodem kan krassen op je kookplaat. Uiteindelijk krijg je altijd wat krasjes uiteraard.
@Roos79 Is toch niet helemaal correct. Ik ga ook over naar inductie en echt niet dat ik mijn pannen ga vervangen.

Nu is daar toevallig een topic over in de "kookclub" Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2

edit:als je ze echt hebt mishandeld op gas dan wellicht wel verstandig maar een goede gietijzeren braadpan gooi je niet wel toch? Meeste RVS pannen trekken ook niet krom of wat dan ook. Alleen een plaatstalen pan zou kunnen krassen.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 03-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Roos79 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:42:
@Barry|IA Dat had ik ook begrepen en daarom ga ik ook maar voor geheel nieuw.
Ik las ook iets over siliconen bescherming is dat iets zinvols of totaal onzin?
Onder de pan? Of voor op de kookplaat? Nooit van gehoord ofzo, maar alles harder dan glas zal krassen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:38
snep schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:56:
Keuken is hier afgelopen week geplaatst. Nu heeft de monteur de montagestrip van de ovens zo geplaatst dat deze nog doorlopen in de greeplijst langs de onderste lade. Is dit gebruikelijk of gewoon gemakzucht door deze strip niet op maat te snijden?

Naast dat het optisch niet mooi is, is het qua gebruik ook nog eens onhandig (lager aangrijpen van de lade).

[Afbeelding]
Zo hoort het niet. De montagestrip hoort zowel aan de bovenzijde als aan de onderzijde van de oven niet uit te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:39:
[...]

Onder de pan? Of voor op de kookplaat? Nooit van gehoord ofzo, maar alles harder dan glas zal krassen veroorzaken.
Ze bedoeld dit.

"bol.com | Combekk Inductie Beschermings Mat 3 Stuks 18, 24 en 28 cm" https://www.bol.com/nl/nl...CoK3CRugfdRRoCo90QAvD_BwE

Of dit:

https://www.blokker.nl/th...---set-van-3/2118073.html

[ Voor 8% gewijzigd door Bschnitz op 03-07-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:19:
[...]

@Roos79 Is toch niet helemaal correct. Ik ga ook over naar inductie en echt niet dat ik mijn pannen ga vervangen.

Nu is daar toevallig een topic over in de "kookclub" Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2

edit:als je ze echt hebt mishandeld op gas dan wellicht wel verstandig maar een goede gietijzeren braadpan gooi je niet wel toch? Meeste RVS pannen trekken ook niet krom of wat dan ook. Alleen een plaatstalen pan zou kunnen krassen.
Nee niet mishandeld maar wel enkele jaren in gebruik en wil niet gelijk mijn nieuwe plaat beschadigen
De gietijzeren pas bewaar maar die kan ook in de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Roos79 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Nee niet mishandeld maar wel enkele jaren in gebruik en wil niet gelijk mijn nieuwe plaat beschadigen
Dan zou ik vooral een nieuwe set kopen als je je daar goed bij voelt. En net zoals een nieuwe boot of auto, de eerste kras doe pijn maar daarna wordt het uiteindelijk een gebruiksartikel. (of je moet een keuken als status middel zien, die zullen er vast zijn maar ik niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:22
Vandaag bij 1 van de winkels van DMG geweest.

Parallel keuken:
1x 260 cm, bestaande uit
  • 60 cm hoge kast met 178 cm keuken
  • 60 cm onderkast voor vaatwasser
  • 80 cm onderkast voor spoelbak met lade
  • 60 cm onderkast met lade
  • 60 cm bovenkast
  • 80 cm bovenkast
  • 60 cm bovenkast
1x 240 cm, bestaande uit
  • 60 cm hoge kast met combi-oven
  • 60 cm onderkast met lade
  • 120 cm onderkast met lade
  • 60 cm bovenkast
  • 60 cm bovenkast
  • 60 cm bovenkast
Verder:
  • Bora Puru
  • Apparaten van Siemens (voornamelijk de basis/instap varianten)
  • Keramisch werkblad
  • Montage
  • Zwarte spoelbak en zwarte mengkran
  • Zwarte greeploze kasten
Na veel rekenen en schrijven was de prijs (alles afgerond): 27.500,-

Bestaande uit:
Kasten: 16.000,-
Apparatuur: 6.000,-
Werkblad: 3.500,-
Diverse (spoelbak + mengkraan): 1.000,-
Montage: 1.375,-

Maar ze hebben bijna altijd wel een actie, wij hadden dus geluk dat ze een actie hadden, daardoor kon van veel 30% van de prijs af, nieuwe prijs: 19.900,-
Maar we hadden dubbel geluk, want naast de huidige actie is er ook een andere actie, namelijk dat je een gratis TV krijgt. Wil je de TV niet? Dan krijg je korting. Nieuwe prijs: 18.500,-

Wij hebben dus nog geen woord gezegd en de prijs is van 27.500,- naar 18.500,- gezakt (~32% korting).

Nou ja, wij gaven aan dat de keuken wel erg duur is en buiten ons budget. Toen moest hij bellen met zijn commercieel manager, ja echt :P

Toen kon er nog eens 2.000,- korting en werd het: 16.500,-

Aangegeven dat we de keuken nog steeds te duur vinden maar het wel een prettig gesprek vonden (dat meen ik, was een fijn gesprek, alleen jammer van 'even manager bellen', uhu).

Over enkele dagen (als hun systemen het weer doen :P) krijgen we de offerte in de e-mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:39:
[...]

Zout of suiker onder je pan geeft al krassen. Gewoon laten gebeuren, vroeg of laat krijg je toch wel krassen. Da's t zelfde als een nieuwe auto, eerste paar maanden zuinig en na verloop van tijd pleur je ook alles en iedereen in de laadklep met alle schade als gevolg van dien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Zoals je ziet is er eugenlijk niets dat aan alle wensen voldoet...
Met je wensen kan je uit het lijstje een keuze maken, met als opmerking dat het bij graniet en composiet ook afhankelijk is van de afwerking. Hoe gladder, meer gepolijst, des te dichter het oppervlak en minder Vlekgevoelig. Ik ben in afwachting van graniet dat geimpregneerd is. Ik heb begrepen dat ik daar de eerste paar jaar niet wat aan hoef te doen. Ik heb nu een heeeeel oud kunststof blad, daar hoef ik ook geen aardbeien of zo op te laten liggen. Mijn keuze lag tussen kunststof en graniet/composiet en vond graniet echt het mooist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:37
IKEA heeft sinds kort een compleet vernieuwde online keukenplanner. Het werkt allemaal een stuk makkelijker en sneller dan voorheen. Erg handig bij het oriënteren op een nieuwe keuken(indeling).

Als je deze planner meteen even wil uitproberen heb ik hier een kant en klaar ontwerp staan, wat ik in gedachten heb voor mijn nieuwe keuken. De huidige L-keuken staat volledig op het betegelde deel, maar er is behoefte aan meer opberg- en werkruimte. Het idee is nu om een dubbele hoge kast in de kamer te zetten, wat helaas wel deels een raam zal blokkeren.

Ik twijfel nog over de afzuiging en het linker bovenkastje: 1) afzuiging in de kookplaat met linker bovenkastje, 2) losse afzuigkap ipv het linker bovenkastje, of 3) een afzuiging ingebouwd in het linker bovenkastje.

Ook weet ik niet hoe de hoekruimte nou het beste benut kan worden. Een ronde carousel, le mans, simpelweg planken, of iets anders.

De verkoper bij Bruynzeel leek weinig eigen mening te hebben en ging overal wel in mee. Kwam uit op ca €15k met een Quooker, Siemens combi-stoomoven, koelvriescombinatie, kookplaat, afzuigkap, vaatwasser en een composiet werkblad. Komende week ga ik nog langs bij DB Keukens, waar ik veel goeds over heb gehoord.

Advies en ideeën welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLugyUIfTS4_jYr5kt8yPGHfacA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2A76hnQOhtsgiMbyMsiS6ITu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfYTePvLaGb4u8KdJCZqv3JNMxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyQyV5GBFiyogDlRBiVes4dJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door microcuts op 03-07-2021 23:42 . Reden: +koelvriescombinatie +plattegrond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
Staalfreak schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Zo hoort het niet. De montagestrip hoort zowel aan de bovenzijde als aan de onderzijde van de oven niet uit te steken.
Dit vermoedde ik al… Monteur bericht dat hij terug mag komen om de montagestrip alsnog om maat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
microcuts schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:08:
IKEA heeft sinds kort een compleet vernieuwde online keukenplanner. Het werkt allemaal een stuk makkelijker en sneller dan voorheen. Erg handig bij het oriënteren op een nieuwe keuken(indeling).

Als je deze planner meteen even wil uitproberen heb ik hier een kant en klaar ontwerp staan, wat ik in gedachten heb voor mijn nieuwe keuken. De huidige L-keuken staat volledig op het betegelde deel, maar er is behoefte aan meer opberg- en werkruimte. Het idee is nu om een dubbele hoge kast in de kamer te zetten, wat helaas wel deels een raam zal blokkeren.

Ik twijfel nog over de afzuiging en het linker bovenkastje: 1) afzuiging in de kookplaat met linker bovenkastje, 2) losse afzuigkap ipv het linker bovenkastje, of 3) een afzuiging ingebouwd in het linker bovenkastje.

Ook weet ik niet hoe de hoekruimte nou het beste benut kan worden. Een ronde carousel, le mans, simpelweg planken, of iets anders.

De verkoper bij Bruynzeel leek weinig eigen mening te hebben en ging overal wel in mee. Kwam uit op ca €15k met een Quooker, Siemens combi-stoomoven, kookplaat, afzuigkap, vaatwasser en een composiet werkblad. Komende week ga ik nog langs bij DB Keukens, waar ik veel goeds over heb gehoord.

[Afbeelding]
Openen van ikea gaat niet lekker, heb je gewoon de maten. Hoeveel diepte heb je bij dat linker kastje tot het raam? Achter de spoel staat een kamerhoge muur?
Koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
Ladypurple schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:34:
Openen van ikea gaat niet lekker, heb je gewoon de maten. Hoeveel diepte heb je bij dat linker kastje tot het raam? Achter de spoel staat een kamerhoge muur?
Koelkast?
Ik heb een plattegrond met maten toegevoegd. Bij dat linkerkastje is de diepte van kozijn tot achtermuur ca 395mm. Achter de spoel zit inderdaad een kamerhoge muur, het betegelde deel is een uitstulping van de verder langwerpige woonkamer. De koelkast was ik vergeten te noemen. Links in de hoge kast zou een koelvriescombinatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online

De verkoper bij Bruynzeel leek weinig eigen mening te hebben en ging overal wel in mee. Kwam uit op ca €15k met een Quooker, Siemens combi-stoomoven, koelvriescombinatie, kookplaat, afzuigkap, vaatwasser en een composiet werkblad. Komende week ga ik nog langs bij DB Keukens, waar ik veel goeds over heb gehoord.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat dacht je van zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/os27YuxoAVzT5VBe1LE3KHoxI8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng4EIaYAKdiQIHSX74f7JNLN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-NeAN0ZsVPduyQERHQwuG5nWWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvZ3gU5EctOrlhXfJUtiFKyD.jpg?f=fotoalbum_large
Oven evt. Verhoogd tot onderzijde raam met ondiepe opzetkast, koelvries, nis/hoekspoelkast, vw en keukenblok doortrekken door bijv achter laag muurtje te plaatsen en de tafel naar de binnenmuur verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:19:
[...]

Geloof me, de meeste mensen hebben gewoon een setje pannen van de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:59

ChUcKiE

Dus........

Wij hebben nu hele fijne pannen op gas, BK Q-Linair met van die glazen deksels. Ik hoop toch eigenlijk dat we die straks gewoon mee over kunnen nemen op de Bora.

[ Voor 5% gewijzigd door ChUcKiE op 04-07-2021 07:29 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2021
mitsumark schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Maar wat voegt zo'n holle ruimte toe aan ventilatie?
Is hier nog reactie op gekomen? Die heb ik niet kunnen vinden.

Wij zitten met hetzelfde punt: hoe regel je netjes de ventilatie van een kastenwand ombouw met ovens vriezer en koelkast zonder genruik te maken van ventilatieroosters.

In de post van lonehitman wordt gesproken over een holle ombouw maar dan ventileert hij nog steeds niet toch? Zie hieronder:
lonehitman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:50:
[...]

Hangt ook van de apparatuur af. Ovens blazen de warmte wel vooruit. Een koelkast en vriezer hebben wel redelijk veel lucht nodig? Maar als je de ruimte boven de kasten open laat dan is het al snel voldoende. Dus een voorzetwand maken van 10cm dik en de ruimte voor de rest open laten.[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Roos79 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Ik heb wel nieuwe pannen gekocht maar mijn kookpannen kwamen uit een erfenis. Ik heb er ook een aantal die niet oud zijn en die ik dus wel hou.
Ik kan alleen nog niet zeggen hoe ze bevallen want de kookplaat staat nog in de doos in de kamer….. morgen gaat hij starten gaat alleen waarschijnlijk wat langer duren maar hoop dat de onderkant vrij vlot staat. Dan kan ik na bijna 4 weken weer een keuken gebruiken. (Ik heb kwa keuze naar het advies van de kookwinkel geluisterd waar ik al jaren kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Barry|IA schreef op zondag 4 juli 2021 @ 01:43:
[...]

Geloof me, de meeste mensen hebben gewoon een setje pannen van de AH.
Daar heb ik er idd net als iedereen ook een paar van. Maar ik denk dat mijn nieuwe straks wel de voorkeur gaan krijgen (dat hoop ik zou anders beetje zonde zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
Mooi idee, zou denk ik erg leuk kunnen uitpakken. Praktisch weet ik niet of het haalbaar is. Er ligt parket links in de kamer. Als daar iets op valt is dat volgens mij niet echt schoon te krijgen. Zelfde probleem met de muur naast het schiereiland, die is met structuur gestuct.
Ladypurple schreef op zondag 4 juli 2021 @ 01:11:
[...]

Of...[Afbeelding]
Oven evt. Verhoogd tot onderzijde raam met ondiepe opzetkast, koelvries, nis/hoekspoelkast, vw en keukenblok doortrekken door bijv achter laag muurtje te plaatsen en de tafel naar de binnenmuur verplaatsen.
Hier deels hetzelfde probleem. Het doorgetrokken keukenblok over de verschillende vloeren heen zie ik ook nog niet helemaal voor me. Er zit op die lijn aan het plafond ook nog een stuk muur, omdat het ooit doorgebroken is. Die lijn doorbreken zou daardoor denk ik wat misplaatst voelen.
Pagina: 1 ... 246 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1