Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:22
microcuts schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Mooi idee, zou denk ik erg leuk kunnen uitpakken. Praktisch weet ik niet of het haalbaar is. Er ligt parket links in de kamer. Als daar iets op valt is dat volgens mij niet echt schoon te krijgen. Zelfde probleem met de muur naast het schiereiland, die is met structuur gestuct.

[...]

Hier deels hetzelfde probleem. Het doorgetrokken keukenblok over de verschillende vloeren heen zie ik ook nog niet helemaal voor me. Er zit op die lijn aan het plafond ook nog een stuk muur, omdat het ooit doorgebroken is. Die lijn doorbreken zou daardoor denk ik wat misplaatst voelen.
Mag ik een gok doen, met de kans dat ik er heeeeeeelemaal naast zit ;) Je hebt het over een doorgebroken muur. Het bovenste deel was ooit links keuken en rechts bijkeuken?. Doorgebroken om open ruimte te krijgen en nu is de keuken te klein.....
de deur in de keuken gaat naar buiten? Daar geen ruimte voor bijv koelkast diepvries oid?wat is in de keuken de hoogte tot onderkant raam.
Hoe is de indeling van je huidige keuken? Kleine koelkast en geen vaatwasser?

De hoge kasten in de ruimte halen het open gevoel weer weg. ( sorry, ik vind het alleen maar praktisch, maar niet mooi). Naar mijn idee is het vergroten van de keuken, wat je wil, alleen mogelijk door wat ingrijpender maatregelen te nemen. Hoge kasten rechts en laag uitbouwen naar links. Daarbij de looproute en openheid in gedachten houdend. Met deze oplossing zal een keukenleverancier jou waarschijnlijk geen keuken verkopen en de reden dat je weinig input krijgt.
Tip! Ik moest ook puzzelen op de vierkante centimeter en ben gaan bouwen met alles wat ik kon vinden. Trap, tafel , dozen. Bouw daarmee in je ruimte en kleed het ook een beetje aan met lakens of zo zodat je kan ‘ voelen’ wat de ruimte doet als je er in staat. ( werkte bij mij beter dan virtueel)

[ Voor 8% gewijzigd door Ladypurple op 04-07-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:26
Ladypurple schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Mag ik een gok doen, met de kans dat ik er heeeeeeelemaal naast zit ;) Je hebt het over een doorgebroken muur. Het bovenste deel was ooit links keuken en rechts bijkeuken?. Doorgebroken om open ruimte te krijgen en nu is de keuken te klein.....
de deur in de keuken gaat naar buiten? Daar geen ruimte voor bijv koelkast diepvries oid?wat is in de keuken de hoogte tot onderkant raam.
Hoe is de indeling van je huidige keuken? Kleine koelkast en geen vaatwasser?

De hoge kasten in de ruimte halen het open gevoel weer weg. ( sorry, ik vind het alleen maar praktisch, maar niet mooi). Naar mijn idee is het vergroten van de keuken, wat je wil, alleen mogelijk door wat ingrijpender maatregelen te nemen. Hoge kasten rechts en laag uitbouwen naar links. Daarbij de looproute en openheid in gedachten houdend. Met deze oplossing zal een keukenleverancier jou waarschijnlijk geen keuken verkopen en de reden dat je weinig input krijgt.
Tip! Ik moest ook puzzelen op de vierkante centimeter en ben gaan bouwen met alles wat ik kon vinden. Trap, tafel , dozen. Bouw daarmee in je ruimte en kleed het ook een beetje aan met lakens of zo zodat je kan ‘ voelen’ wat de ruimte doet als je er in staat. ( werkte bij mij beter dan virtueel)
Links was achterkamer (eetkamer), rechts een afgesloten keuken met een deur. Ze bouwden in de jaren 30 gewoon hele kleine keukentjes :P. De deuren gaan inderdaad naar buiten, daar kan verder niets staan. De hoogte tot onderkant raam is 128cm. Misschien dat het toch een optie is om daar een diepe hoge kast net voor te laten lopen.

Huidige indeling van links naar rechts is kookplaat met lades, vaatwasser, hoek, gootsteen, kleine koelkast met daarbovenop een oven. Boven de kookplaat afzuigkap, rechts daarnaast twee bovenkastjes.

Helemaal mee eens dat hoge kasten in de ruimte niet echt mooi is. Ik zit er alleen mee dat de vloer aanpassen snel prijzig kan worden en dus misschien niet haalbaar is. Bedankt voor het meedenken en de tips in elk geval. Ik ga het zeker ook meenemen in het komende gesprek en misschien nog eens wat in de kamer bouwen inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:14
Roos79 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:05:
Ik ga straks van gas naar inductie en moet dus nieuwe pannen
Welke keuze kwa merk maakte jullie en waarom?
Onze verkoper gaf aan testen met magneet en even een lat op bodem leggen om te kijken of ze niet bol/hol zijn geworden.
Dan eventueel met licht schuurpapier de bodems schoon schuren. Of bij buren/familie even op een inductie plaat zetten met bodem water die je vanzelf aan de belletjes of het mooi egaal kookt.
Heb ik hier gedaan met de goede BK pannen en 1 koekenpan en hoefde geen nieuwe pannen te kopen op 1 grote koekenpan na. @Barry heb gewoon goede pannen dus nieuwe waren onzin die goed pannen gaan echt wel lang mee hoor.
Die siliconen beschermers van @Bschnitz heb ik na het plaatsen aangeschaft nadat de monteur me die tip gaf. Zijn vrouw had zout onder de pan zitten met een grote kras als gevolg. Werken perfect en na 4 maanden koken nog zo goed als krasvrij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 20:36
Hallo allemaal,

Een vrij algemene vraag van mijn kant: hoe denken jullie over de prijzen van keukens tegenwoordig?

Wij wonen sinds ruim een jaar in ons nieuwe huis, en de keuken die er nu in zit is opzich nog prima, niets echt kapot, maar wel her en der wat kleine 'slijtage'. Daarnaast is de keuken niet echt onze stijl dus we zijn inmiddels bij wat keukenwinkels geweest voor een gesprek/offerte.

Bij elke winkel moesten we best lang wachten op een afspraak en hoorden we dat ze het erg druk hebben. Overal in het nieuws hoor je over dure werklui, hogere grondstofkosten, en dat BSH een prijsverhoging aangekondigd heeft, etc zie ook https://www.ad.nl/wonen/n...en-duren-meneer~a047a8c7/.

Wat denken jullie, als jullie keuken nog best een jaar (of zelfs wel 2+) mee zou kunnen gaan: nu een andere keuken omdat je dat graag wil, of nog even een jaartje wachten en wellicht enkele duizenden euros minder kwijt zijn voor dezelfde keuken?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 23:19
AKOEL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:49:
Hallo allemaal,

Een vrij algemene vraag van mijn kant: hoe denken jullie over de prijzen van keukens tegenwoordig?

Wij wonen sinds ruim een jaar in ons nieuwe huis, en de keuken die er nu in zit is opzich nog prima, niets echt kapot, maar wel her en der wat kleine 'slijtage'. Daarnaast is de keuken niet echt onze stijl dus we zijn inmiddels bij wat keukenwinkels geweest voor een gesprek/offerte.

Bij elke winkel moesten we best lang wachten op een afspraak en hoorden we dat ze het erg druk hebben. Overal in het nieuws hoor je over dure werklui, hogere grondstofkosten, en dat BSH een prijsverhoging aangekondigd heeft, etc zie ook https://www.ad.nl/wonen/n...en-duren-meneer~a047a8c7/.

Wat denken jullie, als jullie keuken nog best een jaar (of zelfs wel 2+) mee zou kunnen gaan: nu een andere keuken omdat je dat graag wil, of nog even een jaartje wachten en wellicht enkele duizenden euros minder kwijt zijn voor dezelfde keuken?

Over een jaartje zijn prijzen echt niet met duizenden euro's gedaald.
Ik verwacht over 3 jaar dat prijzen wel dalen, maar die gaan dus komende 2 jaar nog wel stijgen.

Het is maar hoe lang je zelf nog bereid bent om te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:40
Ons huis wordt op dit moment gebouwd. Daarom zijn we bezig met de inrichting, veel komt natuurlijk aan op kleuren. Van de fabrikant van de trap, vloer en keukenwerkblad hebben we staaltjes kunnen ontvangen. Maar bij de leverancier van de keukenkasten (pronorm) zie ik die optie niet terugkomen. Het lijkt mij toch gek dat ze die niet zouden kunnen leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Hallo allemaal,

Ik denk dat je algemene vraag alleen te beantwoorden is door lezers die regelmatig een nieuwe keuken kopen :) en dat zullen er niet veel zijn.. of verkopers..
Verder geen glazen bol, maar verwacht dat het grondstofprobleem wel weer zal gaan normaliseren, maar een grote prijsdaling denk ik niet.
Als het echt niet hoeft, dus geen apparatuur die kapot gaat en bij vervanging niet meegenomen kan worden in een nieuwe keuken, zou ik het uitstellen, alleen om er geen tijdsdruk achter te hebben. Het winkelt niet lekker met verkopers die strak in de tijd zitten en voor jou tig anderen.
Als je de tijd hebt zou ik beginnen met heel goed inlezen om ideeën te krijgen wat mogelijk is en selectief leveranciers uit te zoeken die bieden wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:20
Hallo allemaal,

Meestal blijven de prijzen nadien een tijdje stabiel. Fabrikanten gaan niet rap prijzen verlagen, maar ze vergeten dan de verhogingen door te voeren gedurende een tijdje. Klanten zijn dan toch gewoon aan een bepaald prijsniveau. Het is pas als ze door hevige concurrentie zonder werk dreigen te zitten dat ze eerst met promos beginnen te werken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:05
Hallo allemaal,

Veel zullen het er niet mee eens zijn wat ik nu ga zeggen, of toch wel :p

De prijzen zijn geheel bullshit.

Er is geen tekort aan hout. Veel keukens gebruiken hergebruiken hout, want dat is belangrijk in Duitsland voor certs, de prijzen van hout zijn ook alweer flink gezakt dus dat is sowieso geen excuus.

Ja, de chips die niet geleverd kunnen worden hebben impact aan levertijd, daar houd het dan ook bij op. Chips van 10 cent worden 20 cent, dat heeft weinig Impact op je keuken qua prijs.

De vraag op keukens is wat je probleem is, je betaalt dus een premium. Want ze hebben helemaal geen zin in mensen die ook maar iets weten van de prijzen. Voor jou 10 anderen die wel naïef zijn of te veel geld hebben. Je moet dus keihard zijn.

Kortom, opgelicht ga je sowieso worden, de vraag is hoeveel en wie gun je het.

Mits je duitse forums en blogs kan lezen, snap je meer wat er in Nederland aan de hand is. Vraag een aanbod in het kort. Ook de grenswinkels geven je NL prijzen op dit moment ;)

Qua apparatuur moet je 6/7K aanhouden. Mits je alles nodig hebt.

Qua werkblad is het lastig, maar per 3M nooit meer dan 2K met uitsparing. Geen geld? Ga voor laminaat enzo, wel geld? Ga voor karamiek of composiet. Stone discounter en stunter geven je meer inzicht in de prijs per m2.

Eiland is altijd duur, logisch want meer blad en meer kasten.

Je kasten mogen nooit meer dan 8K zijn tenzij je een mega keuken hebt.

Naar mijn idee bestaat er dus geen keuken boven de 20K. Tenzij je echt iets bijzonders nodig hebt.

10K is wel echt het minimum wat mij betreft.

Anyway. De orders zitten nu vol tot volgend jaar juni. Dus je hebt zeker 2 jaar nodig om die orders af te bouwen naar een normaal niveau. Wachten kan, maar ik betwijfel dat je er zoveel beter vanaf bent.

Een keuken zal dus de komende tijd een aankoop zijn in de trent van, wat heb jij ervoor over?

Ik zat op een max van 25K en koop er nu een voor rond de 20/21K als het goed is.

Keramiek blad 360L/120B. 3 hoge kasten, 2 ovens met BSH Mid/high end spul.

Zelfs hier zit nog 10/15% marge op als ik de Duitsers moet geloven.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Bschnitz schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Er is geen tekort aan hout. Veel keukens gebruiken hergebruiken hout, want dat is belangrijk in Duitsland voor certs, de prijzen van hout zijn ook alweer flink gezakt dus dat is sowieso geen excuus.

Ja, de chips die niet geleverd kunnen worden hebben impact aan levertijd, daar houd het dan ook bij op. Chips van 10 cent worden 20 cent, dat heeft weinig Impact op je keuken qua prijs.

De vraag op keukens is wat je probleem is, je betaalt dus een premium. Want ze hebben helemaal geen zin in mensen die ook maar iets weten van de prijzen. Voor jou 10 anderen die wel naïef zijn of te veel geld hebben. Je moet dus keihard zijn.

Mits je duitse forums en blogs kan lezen, snap je meer wat er in Nederland aan de hand is. Vraag een aanbod in het kort. Ook de grenswinkels geven je NL prijzen op dit moment ;)

Qua werkblad is het lastig, maar per 3M nooit meer dan 2K met uitsparing. Geen geld? Ga voor laminaat enzo, wel geld? Ga voor karamiek of composiet. Stone discounter en stunter geven je meer inzicht in de prijs per m2.

Naar mijn idee bestaat er dus geen keuken boven de 20K. Tenzij je echt iets bijzonders nodig hebt.

Anyway. De orders zitten nu vol tot volgend jaar juni. Dus je hebt zeker 2 jaar nodig om die orders af te bouwen naar een normaal niveau. Wachten kan, maar ik betwijfel dat je er zoveel beter vanaf bent.

Een keuken zal dus de komende tijd een aankoop zijn in de trent van, wat heb jij ervoor over?

Ik zat op een max van 25K en koop er nu een voor rond de 20/21K als het goed is.

Vlijmscherp!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 20:36
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie (en de reacties van de anderen), dit is inderdaad wel verwoord wat ik al een beetje verwacht had.

Ik denk dat we lekker de tijd gaan nemen, ons uitgebreid gaan inlezen en dan vooral zonder druk een keus maken.

Hoe werd er bij jullie omgegaan met meerwerk zoals het stuccen van de muren nadat de oude keuken eruit is, stopcontacten verleggen/aanleggen etc? zit dat typisch bij de keukenprijs in, of regel je dat zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Je gaat wel heel kort door de bocht.
Als je aan neemt dat een keuken niets meer is dan hout, toestellen en werkblad, dan vergeet je wel een pak. Er zit aluminium in, scharnieren, werkuren etc.
Als jij beweert dat er geen tekort aan hout is, waarom schreeuwt de hele industrie dan moord en brand? Waarom zijn bv houten huizen in de VS gewoon 30-40% duurder geworden?

Werkblad.... als je kijkt welke verschillen er zijn in prijs per lm voor de diverse materialen... hoe kan je dan zeggen max 2k per 3m?
Met dergelijke boutades mag een auto ook maar 15.000€ kosten, terwijl er toch wel wat verschil in productiekost zit tussen een Dacia en een BMW...

En als je denkt dat je een keuken kan kopen zonder marge voor de handelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03
AKOEL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat we lekker de tijd gaan nemen, ons uitgebreid gaan inlezen en dan vooral zonder druk een keus maken.
Dat zou ik zeker doen, je zit niet op een schopstoel, dan kun je rustig rondkijken tot je iets ziet waarbij je hebt "dat is het!"
Hoe werd er bij jullie omgegaan met meerwerk zoals het stuccen van de muren nadat de oude keuken eruit is, stopcontacten verleggen/aanleggen etc? zit dat typisch bij de keukenprijs in, of regel je dat zelf?
Dat verschilt per keukenboer. De een doet alleen montage, een ander kan je een aannemersbedrijf aanbevelen. Anderen zeggen je van "A tot Z te ontzorgen" en doen ook het voorbereidende werk.
De kosten daarvan zijn altijd variabel en afhankelijk van wat jij wilt/nodig hebt en de aannemer die ze sturen calculeert.

Sommigen hebben een eigen team (DB keukengroep), maar het kunnen ook ZZP'ers zijn die per regio worden ingehuurd., dan weet je dus niet wie je over de vloer krijgt! Je leest wel eens dat je dan oostblokkers over de vloer krijgt met wie je niet kunt communiceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:20
Hallo allemaal,

Ik werd door een vriend aangeraden een IKEA keuken te nemen. Waarom? 25 jaar garantie. Als iets stuk is, kan je zelf een onderdeel vervangen. Inbouwapparatuur wordt door IKEA opgekocht en plakken ze hun eigen label erop. En daarnaast rekenen ze geen marges die de keukenboeren wel doen om erop te verdienen. Dus toen die vriend dat vertelde, was de keuze snel gemaakt. Ik hoef geen fancy keuken, maar eentje die functioneel is. Ik houd van koken, maar ik hoef geen professionele keuken.

Er zijn tegenwoordig bedrijven die de keukens van IKEA pimpen. Er zijn vast ook andere bedrijven die andere merkkeukens pimpen. Misschien kan je ook je keuken een beetje pimpen of is de slijtage daar te erg voor?

Dat werklui druk zijn, kan kloppen. We zouden 6 weken moeten wachten op montageservice (extern bedrijf) en vanwege corona kunnen niet meerdere mensen tegelijk in een ruimte zijn, dus dat speelt ook mee. Toen gekozen om zelf te monteren en dat is niet moeilijk als je de handleiding volgt en mits je klussen niet erg vindt en dat ook kan doen (of iemand vragen die dat kan doen voor je/jou helpt).

Het is echt wat je bereid bent uit te geven. Keukenmateriaal zelf kost weinig geld. Het is de inbouwapparatuur en de montage dat veel geld gaat kosten. Als ik kijk naar de kleine keuken die wij besteld hebben, dan is meer dan de helft van het bedrag aan keukenapparatuur besteed. Als we nog voor montage hadden gekozen dan zou er 1600 euro bij komen (op basis van aantal kasten, maar dat was tijdens het eerste keukenontwerp). Maar omdat montageservice 6 weken wachten was, hebben we dat laten zitten al na het eerste ontwerp. Keuken kostte uiteindelijk 4517 euro incl. vrachtlevering.

Wil je dat alles gedaan wordt, dan hangt er een prijskaartje aan. En de bedrijven kunnen het vragen, want er is een tekort aan werklui. En bij de keukenboeren is het een kwestie van onderhandelen. Als je daar goed in bent, dan kan er heel wat van de prijs af, maar een keuken kopen voor 15K of minder wordt lastig.

Edit: mijn aankoopmakelaar vertelde eens dat mensen 9 van de 10 keer een nieuwe keuken in een aangekocht huis zetten, zelfs als de keuken die er al in zit nog in redelijk goede staat is. Dus als je ergens lang gaat blijven wonen, dan is het begrijpelijk als je een goede keuken wilt. Maar als je binnen 3-5 jaar gaat verhuizen naar een andere woning, dan is de vraag of je dan veel geld wilt uitgeven aan een dure keuken.

[ Voor 6% gewijzigd door Niann-Tsyr op 05-07-2021 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
[...]

Nou, dit topic kan wel dicht dunkt me. LOL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 19:07
Wij zijn ook/weer bezig met IKEA - prijstechnisch de meest transparante partij. Vorige keuken van een paar jaar terug was ook Ikea - na contact met diverse aanbieders (en dit topic) helemaal klaar met de concurrentie.

Wij zitten ongeveer op €10k, excl plaatsing en voorwerk. Zal waarschijnlijk rond €14k uitkomen. We hebben het redelijk naar onze wens. Composiet blad komt van 123werkbladen. Kleur van het blad zijn we nog niet over uit. Zie foto's voor de opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilu5R_DQh5TPXJkQ0Si_pVXGPwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U18TEj2AdMVFxHXYUCPxrCaH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yJee8xQW6F4U40W0iO8vL-GM9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkeNFMED2usZNS4W6hpkXKW2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Saumaran op 05-07-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Niann-Tsyr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:43:
[...]

Ik werd door een vriend aangeraden een IKEA keuken te nemen. Waarom? 25 jaar garantie. Als iets stuk is, kan je zelf een onderdeel vervangen. Inbouwapparatuur wordt door IKEA opgekocht en plakken ze hun eigen label erop. En daarnaast rekenen ze geen marges die de keukenboeren wel doen om erop te verdienen. Dus toen die vriend dat vertelde, was de keuze snel gemaakt. Ik hoef geen fancy keuken, maar eentje die functioneel is. Ik houd van koken, maar ik hoef geen professionele keuken.

Er zijn tegenwoordig bedrijven die de keukens van IKEA pimpen. Er zijn vast ook andere bedrijven die andere merkkeukens pimpen. Misschien kan je ook je keuken een beetje pimpen of is de slijtage daar te erg voor?

Dat werklui druk zijn, kan kloppen. We zouden 6 weken moeten wachten op montageservice (extern bedrijf) en vanwege corona kunnen niet meerdere mensen tegelijk in een ruimte zijn, dus dat speelt ook mee. Toen gekozen om zelf te monteren en dat is niet moeilijk als je de handleiding volgt en mits je klussen niet erg vindt en dat ook kan doen (of iemand vragen die dat kan doen voor je/jou helpt).

Het is echt wat je bereid bent uit te geven. Keukenmateriaal zelf kost weinig geld. Het is de inbouwapparatuur en de montage dat veel geld gaat kosten. Als ik kijk naar de kleine keuken die wij besteld hebben, dan is meer dan de helft van het bedrag aan keukenapparatuur besteed. Als we nog voor montage hadden gekozen dan zou er 1600 euro bij komen (op basis van aantal kasten, maar dat was tijdens het eerste keukenontwerp). Maar omdat montageservice 6 weken wachten was, hebben we dat laten zitten al na het eerste ontwerp. Keuken kostte uiteindelijk 4517 euro incl. vrachtlevering.

Wil je dat alles gedaan wordt, dan hangt er een prijskaartje aan. En de bedrijven kunnen het vragen, want er is een tekort aan werklui. En bij de keukenboeren is het een kwestie van onderhandelen. Als je daar goed in bent, dan kan er heel wat van de prijs af, maar een keuken kopen voor 15K of minder wordt lastig.
Ware het niet dat IKEA gewoonweg rommel is. En de prijs van IKEA is een optelsom van weinig keuze, lage distributiekosten, louter gebruik van goedkope materialen en massaproductie,

Ik heb er twee gekocht: 1 Metod voor in de schuur (vuilwerk keuken), een tijdelijke (zo'n kant en klaar ding van 1.8m) toen mn definitieve keuken nog niet geleverd was. Beide zooi.
Maarrr..wel heel makkelijk te demonteren. In mn vorige huis zat een Ikea keuken. Extra "verstevigd" met duizend schroeven door de vorige eigenaar. Die keuken had ik in een kwartiertje in zn geheel eruit. Ook omdat alle verbindingen zo gammel waren dat een klein zetje nodig was om de keuken te laten instorten.

Ikea is verder een prima keuken om in je huis te zetten en af en toe een boterham op het aanrecht te smeren. Verder afblijven. Dan gaat ie een eeuwigheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:20
Streamz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Ware het niet dat IKEA gewoonweg rommel is. En de prijs van IKEA is een optelsom van weinig keuze, lage distributiekosten, louter gebruik van goedkope materialen en massaproductie,

Ik heb er twee gekocht: 1 Metod voor in de schuur (vuilwerk keuken), een tijdelijke (zo'n kant en klaar ding van 1.8m) toen mn definitieve keuken nog niet geleverd was. Beide zooi.
Maarrr..wel heel makkelijk te demonteren. In mn vorige huis zat een Ikea keuken. Extra "verstevigd" met duizend schroeven door de vorige eigenaar. Die keuken had ik in een kwartiertje in zn geheel eruit. Ook omdat alle verbindingen zo gammel waren dat een klein zetje nodig was om de keuken te laten instorten.

Ikea is verder een prima keuken om in je huis te zetten en af en toe een boterham op het aanrecht te smeren. Verder afblijven. Dan gaat ie een eeuwigheid mee.
Nou, de keuken die m'n ouders ooit hadden gekocht bij Brugman was pas rommel en ze hadden nog een lange nare nasleep gehad met de keukenboer over de keuken. Ik vind de kwaliteit van de IKEA keuken stukken beter. Maar voor die prijs verwacht ik natuurlijk geen 'top of the line' product. Dat is niet de insteek van IKEA qua keukens verkopen. Ik had het ook duurder kunnen maken en duurdere frontjes kunnen nemen bijvoorbeeld. Het is maar wat iemand zelf wilt. Ik wilde gewoon een simpele keuken, want ik ben geen chefkok. Dus hoe het nu eruit ziet en werkt, vind ik het prima. En mocht ik over een paar jaar toch gaan verhuizen, dan zal de volgende bewoner misschien de keuken gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

[...]
Na hoeveel jaar verwacht je er problemen mee?

De vorige keuken hadden we vier jaar intensief gebruik zonder enige problemen (en drie tieners die af en toe ook graag op de keuken zitten te kletsen). Door omstandigheden moest er een nieuwe keuken komen en zonder nadenken weer een Ikea gekozen (alleen kasten/lades/frontjes, apparatuur en werkblad elders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Niann-Tsyr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:07:
[...]

Het is maar wat iemand zelf wilt. Ik wilde gewoon een simpele keuken,....Dus hoe het nu eruit ziet en werkt, vind ik het prima...
En daar is niets mis mee. Als Ikea voor jou werkt, prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
Anoniem: 512943 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:13:
[...]

...en zonder nadenken weer een Ikea gekozen (alleen kasten/lades/frontjes, apparatuur en werkblad elders).
Dus...zo ongeveer alles niet Ikea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Streamz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Dus...zo ongeveer alles niet Ikea?
haha, zo las ik het in eerste instantie ook, maar dat bedoelt ie niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kasten,lades,frontjes van Ikea dus :)

Enige minpunt vond ik die gammele pootjes eronder.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 05-07-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
Niann-Tsyr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:43:
[...]

Ik neem aan dat je 5K bedoelt en niet 15K? Ik zit zelf op 14k inclusief Siemens apparatuur en installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 11:26
Na vorig jaar februari een orientatieronde gedaan te hebben zou ik binnenkort ook graag de knoop doorhakken. De indeling is vrij simpel denk ik, maar toch vraag ik of hier mensen commentaar op hebben.
Wat me opgevallen is als je winkels kijkt waar je per soort kast de prijzen kan zien is dat er enorm veel verschil in zit. Zo zijn ladekasten bijna 2x zo duur als kasten met deurtjes. En is bijvoorbeeld een frontje van de vaatwasser met doorlopende greeplijst ook 3x zo duur als een "standaard" even los van het feit dat het mogelijk te zwaar is voor de scharnieren van de vaatwasser.

In een brochure een tijdje geleden zag ik een keuken waarin een "vakje" in de plint was voor een robot stofzuiger. Nou zuig ik altijd met een standaard stofzuiger, die ergens in een kast staat. Zijn hier mensen met robot stofzuigers? Staat dat ding dan ergens in een hoek op te laden? Dan is zo in de plint vanhet eiland misschien wel een mooie oplossing?

De kastenwand is:
60 cm hoog koel/vries
60 cm hoog servies
120cm laag 2 lades
120cm laag 2 lades + binnenlade
60cm hoog planken + inbouwapparaat
60cm hoog planken + inbouwapparaat

Het eiland:
120cm lades + kookplaat
60cm vaatwasser
120cm spoelbak
Aan de andere kant van het eiland 5x 60cm laag met planken
Aan het eiland vast een "tafel" van 140-160cm breed met een stolwand.

Naast de vaatwasser zou in principe nog een kastje van 60 kunnen, maar ik denk dat er ruimte zat is zo.

Nu zit ik met 2 overwegingen.
- Keuken bij een keukenboer kopen, kom ik alles tussen de €18k en de €31k uit. De ene is bij een maatwerk local, de andere bij een grote speler. Een andere optie zou zijn om kasten apart te kopen, werkblad apart, en apparatuur apart en de timmerman alles laten monteren. Dit zou dan ongeveer uitkomen rond de €15k voor systemat + Siemens IQ300/700 of Bosch series 4/6/8 met keramiek blad. Uiteraard is dan risico en aansprakelijkheid een dingetje. Eventueel zelf monteren is ook nog wel te doen denk ik?
- Ik zou graag de greeplijst van de lades aan de kastenwand zijde door laten lopen rondom, en dus de planken kasten vervangen door ladekasten, maar dit is een flink stuk duurder, en ik denk niet dat lades daar handig zijn.

Wat me wel opvalt is dat de grote speler kasten nagenoeg evenveel kosten als bij de lokale maatwerk keukenboer. Zelfs een paar euro duurder, en dan heeft de lokale keukenboer de achterkant van het eiland met lades. Nadeel bij de lokale keukenboer is dat het blad €10k kost (balsabeton volgens mij). en de aparatuur is ook nagenoeg adviesprijs. Dan zou ik er vanuit kunnen gaan dat ze dus hun winst maken op het blad en de apparatuur, en niet op de kastjes.

Verder vraag ik me af of een stoomoven de moeite waard is.
Het liefste zou ik 1 stoomoven hebben + magnetron. Probleem is dat bijna niemand een mooie inbouwmagnetron heeft voor een schappelijke prijs in dezelfde stijl als andere inbouwapparaten. Een oven/magnetron zou nog kunnen, maar dat is dan gelijk weer een stuk duurder dan bijvoorbeeld alleen een oven. 1 oven + 1 stoomoven is volgens mij niet veel duurder dan een combi stoomoven. Maar als je dan ook nog een combi oven/magnetron ernaast zet weer wel. En een combi stoomoven + magnetron is weer bijna net zo duur als een combi stoomoven + oven/magnetron, maar veel beperkter. Dat doen ze bij die fabrikanten wel heel slim zodat als je optisch iets moois wil je eigenlijk altijd richting de hogere series en duurdere apparaten wordt gestuurd. Bijna uit pure nijd zou ik gewoon een magnetron van €200 op de lage ladekasten neerzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIr-mBa9SxvR5V34UT3vspIzunI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ETFDRduVaSXiE9muAkJS7hrc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYYjn0lxbDmYKr2hhHDi1KaRuRA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rgtn6fQy4fz65PKLC5OUIU2G.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Saumaran schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:52:
Wij zijn ook/weer bezig met IKEA - prijstechnisch de meest transparante partij. Vorige keuken van een paar jaar terug was ook Ikea - na contact met diverse aanbieders (en dit topic) helemaal klaar met de concurrentie.

Wij zitten ongeveer op €10k, excl plaatsing en voorwerk. Zal waarschijnlijk rond €14k uitkomen. We hebben het redelijk naar onze wens. Composiet blad komt van 123werkbladen. Kleur van het blad zijn we nog niet over uit. Zie foto's voor de opstelling:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sorry, wat een beroerd ontwerp.
Zou je willen specificeren wat je waaraan kwijt bent en wat je laat/ zelf doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Sivvis schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:47:
Zo zijn ladekasten bijna 2x zo duur als kasten met deurtjes. En is bijvoorbeeld een frontje van de vaatwasser met doorlopende greeplijst ook 3x zo duur als een "standaard" even los van het feit dat het mogelijk te zwaar is voor de scharnieren van de vaatwasser.
Yup, ladekasten zijn idd verrekte duur. En dat tikt best snel aan als je er veel hebt.
In een brochure een tijdje geleden zag ik een keuken waarin een "vakje" in de plint was voor een robot stofzuiger. Nou zuig ik altijd met een standaard stofzuiger, die ergens in een kast staat. Zijn hier mensen met robot stofzuigers? Staat dat ding dan ergens in een hoek op te laden? Dan is zo in de plint vanhet eiland misschien wel een mooie oplossing?
Die had ik ook gezien! Was bij Keller of Schuller geloof ik. Ik wil ook zoiets voor een robot. Ik heb er eentje gehad in de woonkamer en dat was verrekte handig, alleen zit je altijd met de plek die je vrij moet houden om te laden. Onder de plint is ideaal (tenzij je een 5cm hoge plint hebt).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:57
Ladypurple schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Altijd fijn, zulke goed onderbouwde meningen.
Daar kan iemand echt wat mee!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:47
LaTiNo156 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:52:
Die had ik ook gezien! Was bij Keller of Schuller geloof ik.
Schuller heeft het idd sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Die modules van 1.8 m is inderdaad rommel… wat kosten die dingen nu? Paar honderd euro.

Maar de complete keukens zijn wel een stuk beter nu dan 20 jaar geleden, en ze kunnen gerust vergeleken worden met bv Eggo.
Onze eerste keuken was van Ikea, en die heeft het toch goed 20 jaar uit gehouden en zag er niet gammel uit.
Gewoon een beter werkblad op leggen maakt al een heel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 19:07
Flix20 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Altijd fijn, zulke goed onderbouwde meningen.
Daar kan iemand echt wat mee!
Haha, Ik kan me er over verwonderen/reageren/boos maken of om een toelichting vragen - om gewoon een combinatie van... De lady doet er moeite voor om haar licht er op te laten schijnen..
Ladypurple schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Maar zeker, er zit ongeveer voor €4.000 aan apparatuur (inductiefornuis, stoomoven, combi magetron/oven, vaatwasser, verlichting in een paar kasten, afzuigding en 2 koelkasten). De kasten kosten ongeveer €4.000 en het blad zo rond de €1.500 a € 2.000.
Keuken wordt door partner van Ikea geplaatst.

Wil jij misschien speciferen waarom je het ontwerp beroerd vindt en vooral wat je anders zou doen?

[/quote]
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Ontwerp, maar vooral kast keuzes, is idd behoorlijk slecht.

In plaats van te onderbouwen (begin ik niet aan als ik het ontwerp gewoon weg wil gooien), wil ik jou vragen per kast waarom deze keuze gemaakt is.
Edit: interessante opmerking @Barry - je stelt iets en dan vervolgens vragen waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. Misschien kun je het echt onderbouwen hoor. Maar mocht je de moeite willen doen, lees ik graag jouw educated guess..

[ Voor 21% gewijzigd door Saumaran op 05-07-2021 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 19:48

Toppe

Oké ✅

[...]

Ben je nu niet een beetje kort door de bocht? Ik heb drie jaar geleden zelf een Ikea keuken in elkaar gezet en zou het zo weer doen als nodig zou zijn.

Wij hebben nu een keuken besteld bij een ander bedrijf maar dit heeft voornamelijk te maken met een stukje gemak vanwege een nieuwbouw woning.

Weinig keuze: Klopt maar tegenwoordig zijn er partijen genoeg waarbij je een alternatief front kan kopen. Qua maatvoering moet je uitkomen maar denk dat 90% kan slagen bij Ikea.

Lage distributiekosten: Ikea te laag of de rest te duur? Vergeet niet dat in een vracht wagen van Ikea 25 keukens passen en bij een willekeurige andere partij 5. Die transporteren voornamelijk lucht en zullen per adres verder moeten rijden. Om over de uitstoot maar niet te beginnen. Iedereen kan klagen over Ikea, maar hun logistieke proces hebben ze aardig op orde.

Goedkope materialen: Deels met je eens, maar een kast van een ‘A-merk’ gaat ook stuk als je er tegen aan trapt. De fronten zouden inderdaad wel van hogere kwaliteit mogen zijn maar dat betekend wel dat je keuken meteen een stuk duurder wordt. Daarbij zijn de gebruikte materialen van Ikea eenvoudig te ‘hergebruiken’ en hoeven ze niet speciaal te kappen.

Massaproductie: Dit doet de rest ook alleen noemen die het ‘maatwerk’. Ze produceren gewoon 100 keer de zelfde kast want z’n keuken boer weet nu al wat hij over 6 weken moet uitleveren. Ook hierin is Ikea ijzersterk en slim.

Het plaatsen van een keuken is een redelijk secuur klusje, als je van een eiland de eerste kast iets scheef zet heb je er aan het einde alleen maar last van… alleen heb je tegenwoordig van die hobbyisten die denken wel even een keuken te kunnen plaatsen. Met de handleiding en een schroef tol kom je toch al een heel eind?

Ondertussen twee keer iemand er bij gehad ivm kapotte vaatwasser (eerste keer kijken, tweede keer vervangen) maar dat hebben ze laten doen door een installatie bureau wat ook hun keukens plaatst. Twee keer complimenten gehad dat ik alles zo netjes heb kunnen plaatsen. Idem voor 2 taxaties. Allebei wisten ze dat het Ikea was maar twee keer dikke plus voor de netheid van het plaatsen.

Nee, Ikea is echt niet te vergelijken met de ‘AAA’ merken maar het is een verdomd goed en simpel alternatief voor de mensen die er minder verstand van hebben of die de financiële middelen niet hebben om €20.000 hebben om een triple A merk te kopen. Ook die mensen zullen ongetwijfeld mee lezen en nu niet willen reageren omdat ze ‘een waardeloze Ikea keuken hebben’

Nog een groot voordeel: maandje na het plaatsen gemerkt dat een kast niet handig was dus even naar Ikea, 2 losse fronts gehaald en 2 lades. Half uurtje knutselen op buurman en buurman stijl en weer helemaal tevreden!

Enige echt grote aanpassing die ik heb gedaan zijn inderdaad de poten. Had weinig zin om krom te liggen onder een kastje om te gaan in/uitdraaien. Heb dus gewoon een stevig balk genomen, deze afgekort op keuken lengte -40cm en op de gewenste hoogte gezaagd. Hierna deze op een vlakke vloer gemonteerd waar de ‘ruggen’ van de keuken tegen elkaar komen. Kasten er boven op gezet en aan de voorkant de boel waterpas gezet.

En de afzuigkap, die heeft me 2 dagen werk bezorgt om het netjes te krijgen…

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 05-07-2021 12:29 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Saumaran schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Haha, Ik kan me er over verwonderen/reageren/boos maken of om een toelichting vragen - om gewoon een combinatie van... De lady doet er moeite voor om haar licht er op te laten schijnen..

[...]

Maar zeker, er zit ongeveer voor €4.000 aan apparatuur (inductiefornuis, stoomoven, combi magetron/oven, vaatwasser, verlichting in een paar kasten, afzuigding en 2 koelkasten). De kasten kosten ongeveer €4.000 en het blad zo rond de €1.500 a € 2.000.
Keuken wordt door partner van Ikea geplaatst.

Wil jij misschien speciferen waarom je het ontwerp beroerd vindt en vooral wat je anders zou doen?
Uit de losse pols
Vw, 60 lade, tip2open kast gedraaid in de hoek, 80 spoel, 80 lade, lege hoek,90 lade voor kookplaat, 40 lade 2x hoog 1x met ovens, 1x hoge koelkast
Je levert door z n rondell aan 2 zijden ruimte voor bredere laden in terwijl je in verhouding in bredere laden meer kwijt kan, slechte oplossing. ( deze oplossingen zijn meestal alleen gunstig bij heel weinig ruimte en nauwelijks plek om pannen goed kwijt te kunnen. Daarnaast plan je er twee terwijl ze eigenlijk alleen voor bijv. Pannen gebruikt kunnen worden. Stel je voor dat je in zon rondell op zoek moet naar iets dat er af gevallen is of de boel blokkeert)
Het is lastig te zien maar volgens mij zitten er bij de koelkasten handgrepen hoog in het midden, hoe ga je due deuren open doen. Hoe groot ben je en hoe hoog zitten de ovens?

Toen wij bezig waren bij een keukenleverancier zijn we bij ikea langs geweest om een beeld te krijgen over de hoogte en plaatsing van verlichting onder bovenkasten en of er nog leuke oplossingen waren om mee te nemen >:)
Het viel ons toen op dat we de afwerking niet mooi vonden en vooral de ladesystemen voelden niet lekker aan. Dit verschil vonden we echt heel groot. In gesprek met de keukenleverancier lieten we dit vallen en hij gaf aan dat als je in elkaar zetten laat doen het prijsvoordeel er niet meer is......
Heb je het vergeleken met https://thuiskeukens.nl/ en https://www.keukenkastenfabriek.nl/home.html.
Keukenkastenfabriek zou ballerina zijn... ik zie daar wel dezelfde fronten terug, maar niet de legrabox ( grass agantis). Thuiskeukens zou systemat zijn. Dan heb je naar mijn idee wel beter hang/sluit.

[ Voor 21% gewijzigd door Ladypurple op 05-07-2021 12:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry
Tommie12 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Je gaat wel heel kort door de bocht.
Als je aan neemt dat een keuken niets meer is dan hout, toestellen en werkblad, dan vergeet je wel een pak. Er zit aluminium in, scharnieren, werkuren etc.
Als jij beweert dat er geen tekort aan hout is, waarom schreeuwt de hele industrie dan moord en brand? Waarom zijn bv houten huizen in de VS gewoon 30-40% duurder geworden?

Werkblad.... als je kijkt welke verschillen er zijn in prijs per lm voor de diverse materialen... hoe kan je dan zeggen max 2k per 3m?
Met dergelijke boutades mag een auto ook maar 15.000€ kosten, terwijl er toch wel wat verschil in productiekost zit tussen een Dacia en een BMW...

En als je denkt dat je een keuken kan kopen zonder marge voor de handelaar...
Natuurlijk is de reactie van @Bschnitz niet van toepassing op elke keuken, maar het is wel een dijk van een basis.

Als je met deze basis aan informatie een keuken gaat uitzoeken, dan gaat er in ieder geval een lampje branden op moment dat de verkoper met apparatuur van 16k komt.

Zelfde geldt voor blad en kasten.

Ik zal je een geheimpje verklappen. Ik verkoop mijn keukens soms zonder deze uit te rekenen. Ik pak dan gewoon het aantal kasten maal 750, Siemens apparatuur bak ‘m beet 5500 euro, werkblad en spoelbak 3500 euro en ik bied de keuken dan ook echt op die manier aan.

Dit doe ik voornamelijk als ik snel weer overgaan tot het sluiten van de deal. Soms pakt het goed uit en wordt er genoeg winst gemaakt, soms pakt het slechter uit. Maar ik zit er nooit ver naast.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 07:27
banaliteit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Ik neem aan dat je 5K bedoelt en niet 15K? Ik zit zelf op 14k inclusief Siemens apparatuur en installatie.
Waar is dat? Wij kwamen uit op 16.5k terwijl we met 14k wel in de buurt van ons budget komen, UIteraard verschilt het per merk, ontwerp, etc, maar ben gewoon benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Saumaran schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In plaats van te onderbouwen (begin ik niet aan als ik het ontwerp gewoon weg wil gooien), wil ik jou vragen per kast waarom deze keuze gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Ik zal je een geheimpje verklappen. Ik verkoop mijn keukens soms zonder deze uit te rekenen. Ik pak dan gewoon het aantal kasten maal 750, Siemens apparatuur bak ‘m beet 5500 euro, werkblad en spoelbak 3500 euro en ik bied de keuken dan ook echt op die manier aan.
Telt een ombouw voor een vaatwasser ook mee als een losse kast?
Of een hoge kast voor je koelkast?
Een bovenkast telt ook gewoon mee als losse kast?

Ik wil voor me zelf namelijk uitrekenen op hoeveel ik zou komen met jouw formule :)

/edit
Parallel keuken 240cm en 260cm, waar 2 hoge kasten inzitten, de rest onder+bovenkasten = 12 kasten totaal.

12 * 750 = 9.000,- + 5.500,- + 3.500 = 18.000,-

Dat is veel geld voor een klein keukentje :P

[ Voor 14% gewijzigd door c-nan op 05-07-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:08
Niann-Tsyr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:07:
[...]

Nou, de keuken die m'n ouders ooit hadden gekocht bij Brugman was pas rommel en ze hadden nog een lange nare nasleep gehad met de keukenboer over de keuken. Ik vind de kwaliteit van de IKEA keuken stukken beter. Maar voor die prijs verwacht ik natuurlijk geen 'top of the line' product. Dat is niet de insteek van IKEA qua keukens verkopen. Ik had het ook duurder kunnen maken en duurdere frontjes kunnen nemen bijvoorbeeld. Het is maar wat iemand zelf wilt. Ik wilde gewoon een simpele keuken, want ik ben geen chefkok. Dus hoe het nu eruit ziet en werkt, vind ik het prima. En mocht ik over een paar jaar toch gaan verhuizen, dan zal de volgende bewoner misschien de keuken gaan vervangen.
Brugman is geen keukenmerk, maar je kunt ook daar voor een B-merk kiezen.
Ben zelf voor Pronorm gegaan met Blum hang en sluitwerk, prima kwaliteit. Alleen jammer dat de Whirlpool apparatuur het wel eens laat afweten en dat het kunststof blad wat krassen vertoont, maar daar is dan ook op bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Dit doe ik voornamelijk als ik snel weer overgaan tot het sluiten van de deal. Soms pakt het goed uit en wordt er genoeg winst gemaakt, soms pakt het slechter uit. Maar ik zit er nooit ver naast.
Heu, dat gaat toch niet zo makkelijk? Er zit toch een wezenlijk prijsverschil tussen ladekasten en kasten met deuren? En zelfs binnen 1 soort werkblad (keramiek bijv) kan toch ook tot 300 euro verschil zitten per meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
c-nan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Telt een ombouw voor een vaatwasser ook mee als een losse kast?
Of een hoge kast voor je koelkast?
Een bovenkast telt ook gewoon mee als losse kast?

Ik wil voor me zelf namelijk uitrekenen op hoeveel ik zou komen met jouw formule :)

/edit
Parallel keuken 240cm en 260cm, waar 2 hoge kasten inzitten, de rest onder+bovenkasten = 12 kasten totaal.

12 * 750 = 9.000,- + 5.500,- + 3.500 = 18.000,-

Dat is veel geld voor een klein keukentje :P
Dan nog ff 50% korting geven op kasten, 40% op apparatuur, gratis montage, etc. Dan kom je een heel end :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 11:04

Sen

<-->

Ik mag ook weer eens een nieuwe keuken gaan uitkiezen de 4de in 10 jaar tijd. Dit keer heb ik de uitdaging dat ik een keukenwand wil op een 10 meter lange wand waar ik. 11 hoge kasten voor nodig heb (9 alleen planken, 1 oven/magnetron en 1 koelkast.)

Nu vind ik eigenlijk de oven teveel storend in het zicht en heb ik enige jaren geleden gezien dat er een keuken maker was die het achter een deur had zitten die je in de keukenmuur kon opbergen. Weet iemand wie dat heeft en liefst zo budget technisch mogelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry
LaTiNo156 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Heu, dat gaat toch niet zo makkelijk? Er zit toch een wezenlijk prijsverschil tussen ladekasten en kasten met deuren? En zelfs binnen 1 soort werkblad (keramiek bijv) kan toch ook tot 300 euro verschil zitten per meter?
Er zit zelfs 200% prijsverschil in kunststof fronten en houtfineer fronten.

De meeste mensen kopen hun keuken in prijsgroep 2 tot 3, kiezen voor een composiet werkblad en hebben 2 ladekasten.

Is een keuken afwijkend van “standaard” dan hanteer ik uiteraard een andere formule.

Maar op basis van een tekening of het weten van de wensen kan ik vaak binnen 10 seconde al aangeven wat de keuken minimaal moet kosten.

Elke klant denkt uniek te zijn, en dat is prima. Maar ik weet op voorhand al wat je 3 meter matzwarte eiland (ladekast+vw+ladekast) met 4 hoge kasten met Siemens apparatuur gaat kosten.

Alle uren reken- en tekenwerk is puur laten zien dat je voor ze aan het werk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Sen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:18:
Ik mag ook weer eens een nieuwe keuken gaan uitkiezen de 4de in 10 jaar tijd. Dit keer heb ik de uitdaging dat ik een keukenwand wil op een 10 meter lange wand waar ik. 11 hoge kasten voor nodig heb (9 alleen planken, 1 oven/magnetron en 1 koelkast.)

Nu vind ik eigenlijk de oven teveel storend in het zicht en heb ik enige jaren geleden gezien dat er een keuken maker was die het achter een deur had zitten die je in de keukenmuur kon opbergen. Weet iemand wie dat heeft en liefst zo budget technisch mogelijk.
Budget technisch is het vast ontzettend duur, maar ik zag afgelopen week van die deuren die je openklapt en dan in de wand laat verdwijnen. Daar achter kun je van alles kwijt (ovens maar ook een nis met losse apparaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:20:
[...]

De meeste mensen kopen hun keuken in prijsgroep 2 tot 3, kiezen voor een composiet werkblad en hebben 2 ladekasten.

Is een keuken afwijkend van “standaard” dan hanteer ik uiteraard een andere formule.

Maar op basis van een tekening of het weten van de wensen kan ik vaak binnen 10 seconde al aangeven wat de keuken minimaal moet kosten.

Elke klant denkt uniek te zijn, en dat is prima. Maar ik weet op voorhand al wat je 3 meter matzwarte eiland (ladekast+vw+ladekast) met 4 hoge kasten met Siemens apparatuur gaat kosten.

Alle uren reken- en tekenwerk is puur laten zien dat je voor ze aan het werk bent.
En dat is exact ook meteen de reden waarom keukenverkopers overbodig zijn en het prima via een online tool kan tegenwoordig. Scheelt weer in de kosten en zorgt misschien dat de boevenbusiness genaamd "keukenmarkt" enigszins transparant kan worden in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 11:04

Sen

<-->

LaTiNo156 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Budget technisch is het vast ontzettend duur, maar ik zag afgelopen week van die deuren die je openklapt en dan in de wand laat verdwijnen. Daar achter kun je van alles kwijt (ovens maar ook een nis met losse apparaten).
Ja dat moet ik hebben of zoiets als op https://nl.pinterest.com/pin/611856299345562950/ maar ik kan geen merken vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Dat is een goeie inderdaad.

Beoordeling is trouwens ook lastig als je niet kunt zien hoe de rest van het huis eruit ziet (en waar de keuken dus gepland is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Anoniem: 36835 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:23:
[...]

En dat is exact ook meteen de reden waarom keukenverkopers overbodig zijn en het prima via een online tool kan tegenwoordig. Scheelt weer in de kosten en zorgt misschien dat de boevenbusiness genaamd "keukenmarkt" enigszins transparant kan worden in de toekomst :)
niet helemaal, een creatieve verkoper die ervaring heeft met de indeling kan je daarbij goed helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 36835 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:23:
[...]

En dat is ook meteen exact de reden waarom keukenverkopers overbodig zijn en het prima via een online tool kan tegenwoordig. Scheelt weer in de kosten en zorgt misschien dat de boevenbusiness genaamd "keukenmarkt" enigszins transparant kan worden in de toekomst :)
Here we go again :D

Auto’s kun je ook prima zelf online samenstellen, kledingwinkels sluiten, supermarkten dicht, alle banen schrappen, mondkapje op en in bed liggen NPO kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Sen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Ja dat moet ik hebben of zoiets als op https://nl.pinterest.com/pin/611856299345562950/ maar ik kan geen merken vinden :(
Pronorm heeft dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Auto’s kun je ook prima zelf online samenstellen, kledingwinkels sluiten, supermarkten dicht, alle banen schrappen, mondkapje op en in bed liggen NPO kijken.
Wie maakt de NPO dan nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smitovic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Wie maakt de NPO dan nog? :P
Thierry Baudet toch? Het FVD Journaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Samen met Silvana Simons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Laat jij je adviseren door auto- en kledingverkopers?

En zijn alle keukenverkopers wel goeie ontwerpers? Lijken me toch eigenlijk 2 vakken apart.

Ik zou zeker betalen voor een goed ontwerp, het is een ruimte waar je dagelijks veel tijd in kwijt bent en van kunt genieten of aan ergeren ;)

Misschien moet het net als bij hypotheken wel verplicht worden om kosten van product en kosten van adviseren te scheiden en apart in rekening te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie in dit topic heeft nou een heel specifiek model? Het is wat @Barry zegt, eiland en kastenwand, 99%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 512943 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Laat jij je adviseren door auto- en kledingverkopers?

En zijn alle keukenverkopers wel goeie ontwerpers? Lijken me toch eigenlijk 2 vakken apart.

Ik zou zeker betalen voor een goed ontwerp, het is een ruimte waar je dagelijks veel tijd in kwijt bent en van kunt genieten of aan ergeren ;)

Misschien moet het net als bij hypotheken wel verplicht worden om kosten van product en kosten van adviseren te scheiden en apart in rekening te brengen?
Sterker nog, de meeste keukenverkopers ontwerpen alleen maar op basis van veel meters maken voor weinig geld. De meeste verkopers zijn dan ook geen GOEDE ontwerpers.

Hier zit een ontzettend grote markt en dat is wat ik tegenwoordig doe. Ik verkoop niks, ik maak alleen een ontwerp en leidingschema. Met dat ontwerp kun je bij een keukenzaak je keuken uitzoeken, of ik doe dat en krijg zonder onderhandelen direct de laagst mogelijke prijs. Maar het grootste voordeel: je hebt je keukentekeningen voor je nieuwbouw woning, maar hebt nog niks gekocht.

Voordat een mod ingrijpt: ik wil niet dat mensen mij benaderen voor een opdracht. Ik heb het druk genoeg. Dit is dan ook geen reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 19:58
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Sterker nog, de meeste keukenverkopers ontwerpen alleen maar op basis van veel meters maken voor weinig geld. De meeste verkopers zijn dan ook geen GOEDE ontwerpers.

Hier zit een ontzettend grote markt en dat is wat ik tegenwoordig doe. Ik verkoop niks, ik maak alleen een ontwerp en leidingschema. Met dat ontwerp kun je bij een keukenzaak je keuken uitzoeken, of ik doe dat en krijg zonder onderhandelen direct de laagst mogelijke prijs. Maar het grootste voordeel: je hebt je keukentekeningen voor je nieuwbouw woning, maar hebt nog niks gekocht.

Voordat een mod ingrijpt: ik wil niet dat mensen mij benaderen voor een opdracht. Ik heb het druk genoeg. Dit is dan ook geen reclame.
Jammer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Hier zit een ontzettend grote markt en dat is wat ik tegenwoordig doe. Ik verkoop niks, ik maak alleen een ontwerp en leidingschema. Met dat ontwerp kun je bij een keukenzaak je keuken uitzoeken, of ik doe dat en krijg zonder onderhandelen direct de laagst mogelijke prijs.
Dat doe je heel goed denk ik. Als het goed is krijg je dan ook leukere klanten en leuker werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
c-nan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Waar is dat? Wij kwamen uit op 16.5k terwijl we met 14k wel in de buurt van ons budget komen, UIteraard verschilt het per merk, ontwerp, etc, maar ben gewoon benieuwd :)
Dat was bij Keukenkampioen op Black Friday na een intense onderhandeling die duurde tot na sluitingstijd. Ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is ten opzichte van een A-merk.

- Siemens IQ500 Wandschouw 90 cm LC97BCP50
- Siemens IQ500, Studioline Inductiekookplaat
ED777FQC5E
- Siemens IQ300, Studioline vaatwasser SN73H800BE
- Siemens IQ700, Studioline Oven HB875G5B1
- Lades Nova pro modul C greeploos
- Le mans kast
- Composiet werkblad
- 2 hoge kasten
- paar onderkasten met schiereiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 512943 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Dat doe je heel goed denk ik. Als het goed is krijg je dan ook leukere klanten en leuker werk.
Nog een beetje in de beginfase, maar het is voor veel mensen een opluchting niet OPEENS even snel een keuken te moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
banaliteit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Dat was bij Keukenkampioen op Black Friday na een intense onderhandeling die duurde tot na sluitingstijd. Ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is ten opzichte van een A-merk.

ED777FQC5E
- Le mans kast
- Composiet werkblad
- 2 hoge kasten
Geen A-merk? KeukenKampioen heeft gewoon A-merk keukens hoor. Niet in dat fabeltje trappen “keukens uit eigen fabriek”. Er staat nergens een fabriek waar KeukenKampioen op staat.

Als je mij je frontomschrijving toestuurt zal ik het keukenmerk verklappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Barry op 05-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:20:
[...]

maar waarom laat een keukenverkoper mij dan eerst 2 uur zitten en dan gaan vertellen dat het niet kan voor die prijs die ik van te voren opgeef.
Hopen ze dat ik alsnog voor die hogere prijs de keuken koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:28
banaliteit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:42:
[...]

ED777FQC5E
- Le mans kast
- Composiet werkblad
- 2 hoge kasten
De apparatuur is aardig premium zelfs en het blad twijfel ik ook niet over.

Wat ik vaak wel vaak bij keukenconcurrent en kampioen achtige zaken heb is dat je eerder 'heel geld, halve keukens' dan 'Hele keukens, half geld' krijgt. Er wordt geadverteerd met goedkoop en als je die zaken binnenloopt krijg je al een beetje een 'Seats & Sofa's' gevoel.

Het is allemaal redelijk basic en verwacht geen topkwaliteit qua kastenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:38

ChUcKiE

Dus........

Volgens mij oa Leicht en Next125 ook.

[ Voor 41% gewijzigd door ChUcKiE op 05-07-2021 15:05 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heeft iemand ervaringen met zaken waar je voor een totaal plaatje kan slagen? Iemand die een beetje kan meedenken met het ontwerp van een leefkeuken op een beperkte ruimte. Dus een keuken + eettafel. Dit in een ruimte waar aan 1 kant alleen maar ramen zitten waarbij ik die eventueel wel/niet zou kunnen vervangen voor hoge ramen zodat er een aanrechtblad onder zou kunnen?

Ik hou zelf erg van koken, maar woon alleen dus zoek een keuken/eetkamer waarbij je een goede verbinding hebt met gasten tijdens het koken, dat is ook de reden om de keuken naar de woonkamer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
duimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:56:
[...]

maar waarom laat een keukenverkoper mij dan eerst 2 uur zitten en dan gaan vertellen dat het niet kan voor die prijs die ik van te voren opgeef.
Hopen ze dat ik alsnog voor die hogere prijs de keuken koop?
Geen idee? De meeste hebben niet gestudeerd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Dan nog ff 50% korting geven op kasten, 40% op apparatuur, gratis montage, etc. Dan kom je een heel end :D
Ok, dus dan wordt het:
9000 -50% = 4.500
5.500 -40% = 3.300
3.500 werkblad/spoelbak

Kijk dan past het ineens wel in ons budget :D
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Geen A-merk? KeukenKampioen heeft gewoon A-merk keukens hoor. Niet in dat fabeltje trappen “keukens uit eigen fabriek”. Er staat nergens een fabriek waar KeukenKampioen op staat.

Als je mij je frontomschrijving toestuurt zal ik het keukenmerk verklappen.
Keukenkampioen heeft toch een eigen lijn, Steinhaus oid?

Wij hebben in ieder geval greeploze zwart gelakte MDF frontjes gekozen, voor een parallel keuken vroegen ze na de kortingen er af iets van 11.000,- voor de meubels. Ons te duur, dus niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 20:08
c-nan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:18:
Steinhaus maakt gee keukens.
https://radar.avrotros.nl...eukenkampioen-t56301.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
c-nan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Ok, dus dan wordt het:
9000 -50% = 4.500
5.500 -40% = 3.300
3.500 werkblad/spoelbak

Kijk dan past het ineens wel in ons budget :D

[...]

Wij hebben in ieder geval greeploze zwart gelakte MDF frontjes gekozen, voor een parallel keuken vroegen ze na de kortingen er af iets van 11.000,- voor de meubels. Ons te duur, dus niet geaccepteerd.
Steinhaus ja :D hahaha. Begint al met liegen op de voorgevel van de winkel :P

Niet verder vertellen, maar KeukenKampioen verkoopt Impuls, Hacker en Pronorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Steinhaus ja :D hahaha. Begint al met liegen op de voorgevel van de winkel :P

Niet verder vertellen, maar KeukenKampioen verkoopt Impuls, Hacker en Pronorm.
Ons huidige keuken komt ook bij KK vandaan :D Wel 9 jaar geleden.

Heb de papieren erbij gepakt.
Serie: Steinhaus 5000

Maar das helemaal geen Steinhaus dus? :D Ok :P

Thanks.

Wat vind jij trouwens van (na korting) 11.000,- voor alleen de kasten voor een parallel keuken bij Keukenkampioen?

240 cm waarvan 1 hoge kast, de rest onder en boven.
260 cm waarvan 1 hoge kast, de rest onder en boven.

Onderkasten zijn allemaal lade kasten.

[ Voor 22% gewijzigd door c-nan op 05-07-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50

Dat noem je pocketdeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Shunt

Boe

c-nan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Thanks.

Wat vind jij trouwens van (na korting) 11.000,- voor alleen de kasten voor een parallel keuken bij Keukenkampioen?

Daar kan je niets over zeggen tenzij weten welk merk het is wat voor merk kasten het zijn, met of zonder lades en zonder dat we weten wat de afwerking is van de deurtjes kan dat nog eens twee keer de helft schelen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

9 kasten x 750 euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Er is zeker wel nut in keukenverkopers. Aangezien het meeste geld in de Boomer generatie zit en ik die generatie niet een keuken bij elkaar zie klikken, net zoals zij ook geen auto in elkaar klikken of voor wat er nog meer configurators online bestaan.

De millennials klikken denk ik net zo snel een keuken in elkaar als de gemiddelde keukenverkoper. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Auto's kan je ook online in elkaar klikken, kan je gewoon je configuratie meenemen naar de showroom en samen met de verkoper de puntjes op de i zetten.
Online keuken configurators bestaan al wel. Bijvoorbeeld die van Schuler is gebruiksvriendelijk en staan alle standaardkasten in. Enige wat mist zijn de (advies)prijzen.
Zou toch handig zijn als de verkoper gewoon je online opgeslagen ontwerp kan inladen ipv dat hij/zij die opnieuw moet tekenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Z___Z op 05-07-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
c-nan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Thanks.

Steinhaus 5000 serie was dacht ik Hacker Classic, maar dat kan weer anders zijn. Kun je eens kijken naar de korpushoogte? Is deze 768mm of 721mm of 780mm hoog?

Over prijzen kan ik niks zinnigs zeggen als ik het keukenfront niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Steinhaus 5000 serie was dacht ik Hacker Classic, maar dat kan weer anders zijn. Kun je eens kijken naar de korpushoogte? Is deze 768mm of 721mm of 780mm hoog?

Ik heb hier font G138 kunststof sync. GL-VILORE-138 1.

Bij de kasten staan geen serie. Hoogte is 721mm. Is dat corpus hoogte?

Zou me niet verbazen als je zogenaamd goede prijs hebt maar dat KK stiekem goedkopere serie heeft aangeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Laatst online: 01-05 15:53
Na de aankoop van een nieuwbouwhuis zijn wij ook weer in de markt voor een nieuwe keuken. Ik heb hier nog nooit gepost maar wel veel gelezen, gekeken en geleerd. bedankt daarvoor allemaal.

Voor in ons nieuwe huis willen we graag een parallel opstelling maken en de eerste offerte is inmiddels binnen.

We hebben nog geen 3d render om te kunnen laten zien dus ik probeer zo goed mogelijk op te sommen waar het uit bestaat.

Kastwerk (Pronorm, kleur: Kristal glanzend)

RECHTS

1x hoge kast (2,08m) met hierin koelkast van 1,78m
1x hoge kast (2,08m) met hierin vriezer van 1,78m
1x hoge kast (2,08m) met hierin de stoomoven
1x hoge kast (2,08m) met hierin de combimagnetron
1x lage kast (0,768m) met hierin de vaatwasser
1x lage kast (45cm breed, 0,768 hoog) met hierin een afvalemmer systeempje.

LINKS
2x ladekast (0,768m) van 1,2m breed (2 lades)
1x ladekast (0,768m) van 1m breed (2 lades)

WERKBLAD
1,1m X 0,6m Jetstone werkblad composiet (raven gepolijst)
3m X 0,65m Jetstone werkblad composiet (raven gepolijst)
0,32m X 0,65m Jetstone werkblad composiet (raven gepolijst)

Het 3de stukje is omdat het blad blijkbaar niet langer dan 3 meter kan worden.

APPARATUUR
- Bora pure x puxu
- miele dgc7845 (stoomoven)
- miele h7840bm (combimagnetron)
- Miele G7155SCVIXXL (vaatwasser)
- Miele k7763E (Koelkast) (hadden eigenlijk liebherr, aswa gaf aan op miele meer marge / korting te hebben)
- Miele FNS37402l (vriezer) (hadden eigenlijk liebherr, aswa gaf aan op miele meer marge / korting te hebben)

We hebben een project woning van van wanrooij en dat is dus ook de projectleverancier, maar we hebben daar niet zo'n goede ervaringen mee met onze huidige keuken en dus zijn we verder gaan kijken.

In eerste instantie hebben we vast online offertes opgevraagd voor de apparatuur.
Voor bovenstaande apparatuur (koelkast en vriezer liebherr ipv miele). hebben we de volgende offerte gekregen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Inmiddels na het lezen van vele reacties hier zijn we bij aswa geweest gezien daar weinig onderhandeld zou moeten worden en de reacties hier waren allemaal goed.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben op zoek naar informatie over of deze richtprijs is waar ik aan moet denken of dat het echt goedkoper zou moeten kunnen en hoop dat iemand hier wat wijze woorden over kan zeggen :).

Mijn eigen gedachte zou zijn dat met de offerte van de apparatuur alleen, we rond de 20k zouden moeten kunnen uitkomen, maar misschien zit ik er helemaal naast.

ik wil hiernaast ook nog bij nuva keukens en van wanrooij zelf een offerte laten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
Z___Z schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Er is zeker wel nut in keukenverkopers. Aangezien het meeste geld in de Boomer generatie zit en ik die generatie niet een keuken bij elkaar zie klikken, net zoals zij ook geen auto in elkaar klikken of voor wat er nog meer configurators online bestaan.

De millennials klikken denk ik net zo snel een keuken in elkaar als de gemiddelde keukenverkoper. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Auto's kan je ook online in elkaar klikken, kan je gewoon je configuratie meenemen naar de showroom en samen met de verkoper de puntjes op de i zetten.
Online keuken configurators bestaan al wel. Bijvoorbeeld die van Schuler is gebruiksvriendelijk en staan alle standaardkasten in. Enige wat mist zijn de (advies)prijzen.
Zou toch handig zijn als de verkoper gewoon je online opgeslagen ontwerp kan inladen ipv dat hij/zij die opnieuw moet tekenen?
De boomers leveren marge op en zijn makkelijk in keuzes en vinden alles prachtig.
De beginnende stelletjes laten de keuken financieren en doen alsof ik hun baby ook leuk vind.
De 45 ~ 60 generatie “trapt er niet nog eens in”, maar aan het einde van het gesprek toch wel.

Vrouwen komen met een landkaart aan Pinterest inspiratie.
Mannen praten alleen over centen.
De halve man (metro man) wilt net dat ene tintje grijs wat we niet hebben.

De leukste mensen zijn amicale types die binnen komen en schreeuwen dat wij allemaal laaie-lichters zijn, leggen 30k op de toonbank en zeggen: regel het maar.

Even serieus.....

Zelf je keuken samenstellen gaat de gemiddelde persoon toch niet doen? Ik kan zonder schaamte zeggen dat ik een van de betere ontwerpers ben in dit keukensegment en ik heb op álle keukens van collega verkopers nog wel wat puntjes op de i te zetten. Laat staan als de klant zelf zijn keuken gaat ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
banaliteit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb hier font G138 kunststof sync. GL-VILORE-138 1.

Bij de kasten staan geen serie. Hoogte is 721mm. Is dat corpus hoogte?

Zou me niet verbazen als je zogenaamd goede prijs hebt maar dat KK stiekem goedkopere serie heeft aangeklikt.
Dat is een Hacker Classic keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:03:
[...]

De boomers leveren marge op en zijn makkelijk in keuzes en vinden alles prachtig.
De beginnende stelletjes laten de keuken financieren en doen alsof ik hun baby ook leuk vind.
De 45 ~ 60 generatie “trapt er niet nog eens in”, maar aan het einde van het gesprek toch wel.

De leukste mensen zijn amicale types die binnen komen en schreeuwen dat wij allemaal laaie-lichters zijn, leggen 30k op de toonbank en zeggen: regel het maar.

Even serieus.....

Zelf je keuken samenstellen gaat de gemiddelde persoon toch niet doen? Ik kan zonder schaamte zeggen dat ik een van de beste ontwerpers ben in dit keukensegment en ik heb op álle keukens van collega verkopers nog wel wat puntjes op de i te zetten. Laat staan als de klant zelf zijn keuken gaat ontwerpen.
Misschien is de markt voor zelfontwerpers te klein dan, ik heb er geen marktonderzoek naar gedaan. We vonden vroeger ook dat je geen hypotheek zelf kon afsluiten zonder adviseur. Toch zijn er partijen die markt ingestort. Kan je toch aardig wat in verkloten als je het verkeerd doet :)

Maar zoals je zegt de meeste keukenverkopers komen vanaf het MBO. Ik denk dat de gemiddelde HBO/WO engineer er wel uit komt, maar goed dat is maar een klein percentage van de bevolking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry
m-designz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:02:
Na de aankoop van een nieuwbouwhuis zijn wij ook weer in de markt voor een nieuwe keuken. Ik heb hier nog nooit gepost maar wel veel gelezen, gekeken en geleerd. bedankt daarvoor allemaal.

Voor in ons nieuwe huis willen we graag een parallel opstelling maken en de eerste offerte is inmiddels binnen.

We hebben nog geen 3d render om te kunnen laten zien dus ik probeer zo goed mogelijk op te sommen waar het uit bestaat.

RECHTS

LINKS

WERKBLAD

APPARATUUR
- Bora pure x puxu
- Miele k7763E (Koelkast) (hadden eigenlijk liebherr, aswa gaf aan op miele meer marge / korting te hebben)
- Miele FNS37402l (vriezer) (hadden eigenlijk liebherr, aswa gaf aan op miele meer marge / korting te hebben)

We hebben een project woning van van wanrooij en dat is dus ook de projectleverancier, maar we hebben daar niet zo'n goede ervaringen mee met onze huidige keuken en dus zijn we verder gaan kijken.

In eerste instantie hebben we vast online offertes opgevraagd voor de apparatuur.
Voor bovenstaande apparatuur (koelkast en vriezer liebherr ipv miele). hebben we de volgende offerte gekregen:

***members only***

Inmiddels na het lezen van vele reacties hier zijn we bij aswa geweest gezien daar weinig onderhandeld zou moeten worden en de reacties hier waren allemaal goed.

***members only***

Ik ben op zoek naar informatie over of deze richtprijs is waar ik aan moet denken of dat het echt goedkoper zou moeten kunnen en hoop dat iemand hier wat wijze woorden over kan zeggen :).

Mijn eigen gedachte zou zijn dat met de offerte van de apparatuur alleen, we rond de 20k zouden moeten kunnen uitkomen, maar misschien zit ik er helemaal naast.

ik wil hiernaast ook nog bij nuva keukens en van wanrooij zelf een offerte laten maken.
Tip: als je bij Keukenloods een keuken met apparatuur koopt, voer het gesprek dan alsof je de apparatuur al hebt. Onderhandel dan de laagst mogelijke prijs en bel enkele dagen later op dat je een offerte nodig hebt voor alleen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
Ja ik heb bij keukenloods dus ook echt alleen een offerte opgevraagd voor de apparatuur (en deze uit laten spelen tegen bemmel en kroon).

bij aswa hebben we nu dus die offerte van de gehele keuken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Even serieus.....

Zelf je keuken samenstellen gaat de gemiddelde persoon toch niet doen? Ik kan zonder schaamte zeggen dat ik een van de betere ontwerpers ben in dit keukensegment en ik heb op álle keukens van collega verkopers nog wel wat puntjes op de i te zetten. Laat staan als de klant zelf zijn keuken gaat ontwerpen.
Ben ik toch even aan het zoeken in dit rijtje... niet de pinterest, geen baby... hmmmm dan toch bedonderd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
m-designz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:19:
Ja ik heb bij keukenloods dus ook echt alleen een offerte opgevraagd voor de apparatuur (en deze uit laten spelen tegen bemmel en kroon).

Bk en kl = hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
Ja maar ze gingen toch steeds onder elkaar door. ik weet ook dat heel veel van mandemakers is, maar dat zij hetzelfde waren wist ik ook niet. misschien is de 12k dan nog niet eens representatief.. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
Z___Z schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Misschien is de markt voor zelfontwerpers te klein dan, ik heb er geen marktonderzoek naar gedaan. We vonden vroeger ook dat je geen hypotheek zelf kon afsluiten zonder adviseur. Toch zijn er partijen die markt ingestort. Kan je toch aardig wat in verkloten als je het verkeerd doet :)

Maar zoals je zegt de meeste keukenverkopers komen vanaf het MBO. Ik denk dat de gemiddelde HBO/WO engineer er wel uit komt, maar goed dat is maar een klein percentage van de bevolking.
Punt is dat de winkels dit niet willen.

DMG was tot voor kort zelfs niet actief op internet. Zij hadden Kitchenonline.nl, maar dat liep voor geen meter en is met opzet te duur gehouden, zodat de fysieke winkels goedkoop lijken. Toen DMG zich inkocht in de KM5 groep, heeft DMG kitchenonline.nl weggegeven aan Keukenloods, waar nu dus ook Bemmel & Kroon en 123apparatuur van is.

Zodra er iets op internet wordt aangeboden, stort de marge in.

Reken maar dat Mandemakers er voor zorgt dat er geen complete keukenboeren online gaan, want dan trekt ‘ie gewoon de stekker uit z’n toeleveranciers, waar die trouwens vaak ook +60% eigenaar van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaglenest37
  • Laatst online: 09-07-2024
m-designz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:02:

RECHTS

LINKS

WERKBLAD

APPARATUUR
- Bora pure x puxu

***members only***

***members only***

Welk project zitten jullie in?
En wat voor ruimte hebben jullie voor de keuken?

Wij zitten namelijk ook bij een project van van Wanrooij en zijn ook op zoek naar een keuken.
Blijkt nog een hele klus te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 19:58
Om hier ook maar eens op een wat serieuzere manier binnen te vallen.

Wij mogen voor onze nieuwbouwwoning ook opzoek naar een keuken. Qua looks moet ik de vriendin tevreden houden, verder heb ik vrij spel :)

Lurk stiekem al een kleine 2 jaar met wat tussenpozen mee in dit topic. Dus heb hier en daar wel wat info meegepakt. Zaterdag even rondgekeken bij Bruynzeel (projectleverancier), ook omdat daar next125 te zien is. Hier een tijdje terug de keukenkleur kobaltgrun voorbij zien komen en daar waren wij enorm van gecharmeerd. Na het zien en voelen van next was de vriendin eigenlijk ook overtuigd. Dus dat is voor ons nu even de 'standaard', welke we bij andere bezoekjes in het achterhoofd houden.

De keuken zal een parallel opstelling worden ivm de ruimte; de locatie voor de keuken is 265cm breed, 350 lang waar aan een zijde een metertje voor een openslaande deur over moet blijven. De andere zijde mag van mij een stukkie de woonkamer in komen, om het bladoppervlak te vergroten (denk ik).

Geen voorstander van bovenkasten, doordat ik eigenlijk geen licht vanuit de voorzijde van het huis wil blokkeren, plus houd ik van het open gevoel wat je daarmee bereikt. Rekje of een plank aan de wand gaat nog wel lukken.

Voor nu het volgende idee:
Lange zijde:
2x hoge kast
+/- 3m blad met onderkasten

Korte zijde
+/- 2.5m blad met onderkasten

Snel wat in elkaar geflanst met de ikea tool ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEbnPpb9FDxf2JnL1OjfqPLxk5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgBhWbKhPxoUpE8uTrxhtUhl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yhxp4nkA_ihAmo4s4ZZhFbYfkxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3EREbP9f3DeQHiI5xH8HRG5.jpg?f=fotoalbum_large

Qua indeling van de apparatuur en spoelbak moeten we alles nog even bekijken. Het is allemaal eigenlijk nog vatbaar voor veranderingen, hoewel het onbreken van de bovenkasten ons wel bevalt.

Iemand suggesties/ideeen qua indeling? >:)
Ikzelf zat te denken aan de vaatwasser links van de wasbak, dan zit hij eigenlijk in de hoek waar je het minste aanwezig bent, dus kleinere kans er tegenaan te lopen, maar we zijn beide wel rechtshandig, dus stiekem zou rechts handiger zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
eaglenest37 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Welk project zitten jullie in?
En wat voor ruimte hebben jullie voor de keuken?

Wij zitten namelijk ook bij een project van van Wanrooij en zijn ook op zoek naar een keuken.
Blijkt nog een hele klus te zijn.
Wij hebben ongeveer een zelfde ruimte als mijn voorganger hier net post :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:27:
[...]

DMG was tot voor kort zelfs niet actief op internet. Zij hadden Kitchenonline.nl, maar dat liep voor geen meter en is met opzet te duur gehouden, zodat de fysieke winkels goedkoop lijken. Toen DMG zich inkocht in de KM5 groep, heeft DMG kitchenonline.nl weggegeven aan Keukenloods, waar nu dus ook Bemmel & Kroon en 123apparatuur van is.

Reken maar dat Mandemakers er voor zorgt dat er geen complete keukenboeren online gaan, want dan trekt ‘ie gewoon de stekker uit z’n toeleveranciers, waar die trouwens vaak ook +60% eigenaar van is.
Goed punt, zoiets komt meestal van een nieuwe partij, zoals Amazon, Tesla of Zalando. Partijen die geen legacy belangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Ah ok, de offerte is nog niet binnen, hun systeem ligt eruit. Ik kan je dus enkel vertellen dat het een greeploze zwart gelakte MDF kast is, meer weet ik nog niet :)

Korpushoogte van ons huidige keuken is (volgens mij) 704mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
m-designz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:19:

Veldkamp is goedkoper qua apparatuur dan wie dan ook.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 19:05
Voor mensen die Duits kunnen, leuke site met wat info per merk.

"Küchenhersteller: Vergleich, Ranking, Qualität, Test, Bewertung" https://www.cleverkuechenkaufen.de/kuechenhersteller/

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Ice82 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:30:
[...]
Keukenkampioen levert Hacker Classic en Pronorm. Ze verstoppen het onder hun eigen naam, zodat ze een Opel kunnen verkopen tegen de prijs van een Mercedes.
Deze opmerking over DMG groep is zo spot on. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Bschnitz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:40:
Voor mensen die Duits kunnen, leuke site met wat info per merk.

"Küchenhersteller: Vergleich, Ranking, Qualität, Test, Bewertung" https://www.cleverkuechenkaufen.de/kuechenhersteller/
Oder hier
https://www.kuechen-forum.de/kuechenhersteller/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Vitruvius schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:29:
[...]
Kun je in die kastjes onderin die horizontale lijnen niet door laten lopen. Staat net ff wat netter.
Dat zijn de koelkast en de vaatwasser dus dat lukt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:27
Barry schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:27:
[...]

De diensten die jij nu aanbiedt waarbij je enkel een advies geeft over de opstelling en een leidingschema maakt is iets waar ik een aantal maanden geleden graag gebruik van had gemaakt.

Juist op die service zou een online keukenpartij enorm goed aansluiten. Webshop starten in het verlengde daarvan ;)?
Zoals als deze: https://wunschkuechen24.de/ of thuiskeukens.nl met nog wat meer merken en geautomatiseerde offertes zou toch briljant zijn.

Probleem is waarschijnlijk dat je als kleine speler totaal geen aantrekkelijke inkoopcondities kunt verkrijgen (zelf met het genoegen nemen van minder marge).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
twin93 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Vandaag naar I-kook geweest en vanuit jouw suggestie gewerkt. Uiteindelijk tevreden met de offerte; 5500 met plaatsen inclusief etna apparatuur. Ziet er beter uit dan mijn eerdere offerte van keukensale en ook nog eens goedkoper. Lijkt me een prima prijs toch?
[Afbeelding]
Met de offerte van I-Kook ben ik afgelopen weekend naar küchenland Aehlen in Bad Bentheim (DLD) geweest. Daar heel goed geholpen door Hans Gerd Aehlen. Uiteindelijk heeft hij de Nobilia offerte van I-Kook 'geupgrade' met verhoogde onderkasten (78cm), Siemens apparatuur (koelkast, vaatwasser, en inductie kookplaat, allen uit de iQ300 lijn), en een greeploze uitvoering. De inbouw afzuig unit is van het merk AIRFORCE; wat geloof ik een merk van Nobilia zelf is. De offerte is 5590 euro inclusief plaatsen. Een stuk voordeliger dan I-Kook in nederland dus.

Ik heb de keuken besteld bij Aehlen. In oktober wordt hij geplaatst. T.o.v. de foto beneden heb ik alleen de sleuf voor de 'greep' nog laten aanpassen; deze is RVS in de foto maar wil ik ook graag in het wit. Nu nog leuke, gekleurde wandtegels vinden voor op de achterwand. Suggesties voor een leuk kleurtje? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlyE3ivKfEGFXHAqgAZ9dr_P_Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiNqhLycNWJ5buQNIstJg682.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:51
SquareOne schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:22:
[...]

De diensten die jij nu aanbiedt waarbij je enkel een advies geeft over de opstelling en een leidingschema maakt is iets waar ik een aantal maanden geleden graag gebruik van had gemaakt.

Juist op die service zou een online keukenpartij enorm goed aansluiten. Webshop starten in het verlengde daarvan ;)?
Zoals als deze: https://wunschkuechen24.de/ of thuiskeukens.nl met nog wat meer merken en geautomatiseerde offertes zou toch briljant zijn.

Probleem is waarschijnlijk dat je als kleine speler totaal geen aantrekkelijke inkoopcondities kunt verkrijgen (zelf met het genoegen nemen van minder marge).
Dat iemand betaald voor een installatie tekening kan in nog begrijpen maar waarom zou je een partij betalen om het ontwerp te maken als de keukenzaak dit gratis doet? Daarnaast is het assortiment van vrijwel iedere keukenzaak anders. De kans is heel groot dat de keukenzaak waar je voorkeur naar uitgaat het ontwerp helemaal niet 1 op 1 kan realiseren.

Ik heb dit al zo vaak zien gebeuren als mensen een (zelfbenoemde) binnenhuis architect in armen nemen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
SquareOne schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Wat ik zelf nooit zou willen is zelf de keukens in- en verkopen. Buiten het feit dat het inkooptechnisch niet lekker lukt, vind ik het te complex product om de volledige verantwoordelijkheid te dragen. Laat mij maar gewoon tekeningen maken. Ik heb niet eens een magazijn nodig.

Keihard onderhandelen vind ik wel leuk. Ik ben wel echt het type dat doorgaat tot we ruzie hebben, anders ben ik niet zeker van de prijs (ik als koper he).

Dus ik zou wel voor de klant het “nare aankooptraject” kunnen overnemen. Ik koop de keuken voor de laagst mogelijke prijs, de klant betaald mij 500 euro, met de winkel heb ik ook een prijsafspraak, iedereen is gelukkig :)

Het enige wat ontbreekt is een website. Die komt zeker, maar nu krijg ik mijn klanten stiekem van de winkels waar ik zelf ook verkoop. Ik zeg stiekem, maar zo stiekem is het niet, want ik heb geen arbeidsovereenkomst.

Paar dingen moeten nog goed worden uitgewerkt. Met 4 klanten per week hoef ik zelf nooit meer een keuken te verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Kapitein Merijn schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Dat iemand betaald voor een installatie tekening kan in nog begrijpen maar waarom zou je een partij betalen om het ontwerp te maken als de keukenzaak dit gratis doet? Daarnaast is het assortiment van vrijwel iedere keukenzaak anders. De kans is heel groot dat de keukenzaak waar je voorkeur naar uitgaat het ontwerp helemaal niet 1 op 1 kan realiseren.

Ik heb dit al zo vaak zien gebeuren als mensen een (zelfbenoemde) binnenhuis architect in armen nemen.
Ik ken de verschillende assortimenten vaak wel. Daarnaast heeft elk merk voor 95% hetzelfde assortiment in kastmaten.

Als een klant een voorkeur heeft naar een winkel, dan heeft ‘ie bij mij idd niks te zoeken. Dan moet je gezellig naar die winkel. Júist als je geen zin hebt om je keuken te laten tekenen door iemand die jou voorliegt over alles wat los en vast zit, dan kom je bij een partij die volledig onafhankelijk tekent.

Pagina: 1 ... 247 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1