Mag ik een gok doen, met de kans dat ik er heeeeeeelemaal naast zitmicrocuts schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Mooi idee, zou denk ik erg leuk kunnen uitpakken. Praktisch weet ik niet of het haalbaar is. Er ligt parket links in de kamer. Als daar iets op valt is dat volgens mij niet echt schoon te krijgen. Zelfde probleem met de muur naast het schiereiland, die is met structuur gestuct.
[...]
Hier deels hetzelfde probleem. Het doorgetrokken keukenblok over de verschillende vloeren heen zie ik ook nog niet helemaal voor me. Er zit op die lijn aan het plafond ook nog een stuk muur, omdat het ooit doorgebroken is. Die lijn doorbreken zou daardoor denk ik wat misplaatst voelen.
de deur in de keuken gaat naar buiten? Daar geen ruimte voor bijv koelkast diepvries oid?wat is in de keuken de hoogte tot onderkant raam.
Hoe is de indeling van je huidige keuken? Kleine koelkast en geen vaatwasser?
De hoge kasten in de ruimte halen het open gevoel weer weg. ( sorry, ik vind het alleen maar praktisch, maar niet mooi). Naar mijn idee is het vergroten van de keuken, wat je wil, alleen mogelijk door wat ingrijpender maatregelen te nemen. Hoge kasten rechts en laag uitbouwen naar links. Daarbij de looproute en openheid in gedachten houdend. Met deze oplossing zal een keukenleverancier jou waarschijnlijk geen keuken verkopen en de reden dat je weinig input krijgt.
Tip! Ik moest ook puzzelen op de vierkante centimeter en ben gaan bouwen met alles wat ik kon vinden. Trap, tafel , dozen. Bouw daarmee in je ruimte en kleed het ook een beetje aan met lakens of zo zodat je kan ‘ voelen’ wat de ruimte doet als je er in staat. ( werkte bij mij beter dan virtueel)
[ Voor 8% gewijzigd door Ladypurple op 04-07-2021 13:09 ]