Hallo Tweakers,
Ook eindelijk kan ik mij in dit topic melden, we gaan verhuizen en daarbij gaan we ook eigenlijk de gehele beneden verdieping aanpakken. Vloer + vloerverwarming, elektra, waterleidingen, keuken, badkamer (ja, beneden) en toilet.
Nu hebben we de vloer en vloerverwarming vastgelegd. Nu gaan we de volgende stappen zetten ter voorbereiding, zoals de inrichting van de keuken en badkamer. Badkamer willen we hoogstwaarschijnlijk gewoon los uitzoeken en door een bekende aannemer laten plaatsen.
Keuken willen we daarentegen wel geheel uitbesteden en dus door een keukenzaak laten monteren. Tot nu toe zijn we bij een aantal zaken binnen geweest en hebben we wat ideeën opgedaan. Het is erg lastig door alle keuze die er natuurlijk is.
We hebben geen rechttoe-rechtaan woning, omdat het een wat oudere woning is welke meer vierkant is en geen rechthoekige vorm, zoals de meeste woningen natuurlijk. Hierdoor kunnen we ook wel wat spelen, maar willen we wel een fijne ruimte overhouden. Op dit moment kwamen we wel uit op een lichtelijk traditionele L-keuken, mede omdat de woning wel zo ruim blijft. Maar wellicht heeft er hier iemand met wat ruimtelijk inzicht die er een leuke twist aan kan geven?
Ik ben echter niet zo heel erg fan van sommige winkels, hij gaf aan dat wij met ons budget (ca 15k) al snel uitkwamen op Whirlpool inbouwapparatuur, omdat Siemens bijv alleen al op een koel-vriescombinatie al dik 500 EUR duurder was. Echter keek ik even op het internet, en kom je al gauw op een verschil tussen Coolblue en de " consumentenprijs" van de winkel op 500-600 EUR. is dat nu de onderhandelingsruimte die die zaak biedt, of hoe ziet dit? Ik vind persoonlijk die marges gewoon heel gek!
Onze wensenlijst is niet heel bijzonder qua inbouwapparatuur;
-koel-vriescombinatie 178cm
-Quooker
-Combimagnetron. Hoeft ook niet heel bijzonder te zijn, zolang het maar goed werkt. Hoeft niet zo fancy te zijn.
-Vaatwasser: gewoon goed, liefste wel mooie display aan de binnenzijde.
-Kookplaat met afzuiging, we hebben ons laten vertellen dat de Bora Pure een goede solide optie is. Ook door meerdere partijen en bekenden staat deze wel goed aangeschreven. Is dat ook zo?
We wonen in de buurt van Breda, dus keuze genoeg. Zijn er nog tips qua goede winkels die gewoon een eerlijk en goed advies kunnen geven voor, vooral een eerlijke prijs?
Hieronder plattegrond van de woning, schets van een winkel en ook een mogelijke combinatie van de gekozen vloer, met kastjes en blad.
We hebben in die opzet een ruimte van 380x224cm, waarbij we dus een blad van ca 3m zullen krijgen en in de hoek, naast de oven bijv een nisje maken met een paar plankjes, waar we ook onze koffiezetter etc kwijt zouden kunnen.