Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:03
LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Herinner je je nog waar? Of een merk?
Volgens mij in de Schüller keuken configurator.

Edit:

Hæcker Systemat heeft ze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYSdvjTBORfUaXIw5RCQSDVy1NQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RuEqlh9AqjRLR1CIXD1wsQ3E.png?f=fotoalbum_large
(Pagina 99 van Küchen Journal 2021)

Schüller heeft ze:
Afbeeldingslocatie: https://www.keukenatlas.nl/img/content/tn/sl/c/2/2/b773b/Schueller-Keukens-Structuur-beige-keuken-met-eetbar.JPG

Nobilia heeft ze:
Afbeeldingslocatie: https://www.keukenatlas.nl/img/content/tn/sl/1/2/3/c8f4f/opzetkasten-met-rolluiken.jpg

Denk dat elk merk wel zoiets heeft.
Ene fabrikant noemt het rolluik-kast, andere fabrikant jalozie-deuren.

[ Voor 65% gewijzigd door Source90 op 23-06-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:14
Na een bezoek aan een 2e keukenzaak de knoop doorgehakt. Mandemakers gaat de leverancier worden van de nieuwe keuken. Erg prettig geholpen en totaal geen pushende verkoper. We hebben er uiteindelijk 5 uur gezeten!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:27
@Barrybobslee zo heb ik ook vrienden die een inbouwkoffieapparaat hebben van 1000 euro terwijl ze zelf geen koffie drinken. Dure grap voor die bezoekers een paar keer per maand.

Maar als je het nodig hebt dan heb je het nodig hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:11

ChUcKiE

Dus........

En je bent je symmetrie kwijt met nog een extra hoge kast

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Ik zou de koelkast upgraden naar IQ300. Scheelt een paar tientjes, heb je wel no-frost en zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-07 09:51
joostbo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Als ik (of jullie) verder niets over het hoofd zien dan word de keuze gemaakt....
Grote kans dat er verschil zit in installatie. Heb je al gevraagd of het Duitse keukenbedrijf de keuken volledig werkend oplevert? Dus incl aansluiten van alle leidingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 21:33
LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Herinner je je nog waar? Of een merk?
Misschien als je google probeert op 'shutter door kitchen' ? Het is volgens mij vaak een optie bij bovenkasten die je bovenop een aanrechtblad laat rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:26
joostbo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:29:
De nederlandse zaak heeft de gunfactor omdat het een nederlandse zaak is ;) maar dat is dan ook het enige verschil wat ik zo kan vinden. Als ik (of jullie) verder niets over het hoofd zien dan word de keuze gemaakt. Vrijdag ga ik nog 1x langs de NL zaak omdat ze nog het e.e.a. wilde voorleggen. Dat nog even afwachten dan.
Je zou nog eens Boer Staphorst kunnen overwegen. Fantastische zaak en service. Wij hadden voor onze keuken al tig keukenzaken bezocht en ik vond het wel goed, had mn keuze gemaakt. Totdat ik op Boer Staphorst werd geattendeerd en kende daar iemand (maakt voor de prijs niks uit). Wij daar heen en de prijs die we daar kregen lag behoorlijk onder alle andere keukenzaken waar we geweest waren. Daarnaast hebben zij eigen monteurs en we wilden graag een verlaagd plafond met verlichting. Zij bouwen, stucen en sausen dat bijvoorbeeld ook.

Wij hebben een Hacker Systemat 1080 keuken. Qua kasten/aanrecht/eiland hebben we iets vergelijkbaars. Ons eiland is wel fors groter zo lijkt het. Kleur polar white, mat, 2cm composiet zwart blad. Greeploos. Eiland 2,4mx1,20. Met 1,20mlades ene kant en kasten + bar andere kant. 1,80mx0,60m aanrecht om te spoelen en rechts daarvan drie hoge kasten (ca 2,20 hoog, 0,6m breed). Ex apparatuur (via familie bij ATAG geregeld),excl verlaagd plafond, incl plaatsen, incl Quooker Combi+ € 10.000 (prijspeil feb 2020). Dat vond ik echt niet duur.

Incl verlaagd plafond met Hue verlichting (dik € 2k) en alle apparatuur (kregen we wel echt serieuze korting op) waren we voor € 17,5K klaar voor een prachtige grote keuken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 24-06-2021 12:03 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28
Vanwege de belachelijk hoge prijzen van hout, scharnieren, glas, etc., en de ellenlange levertijden nu, overweeg ik een Ikea keuken. Ik heb inmiddels een gesprek gehad bij een keukenboer die Hacker leverde, en toen ik mijn budget noemde (12k) keek hij wat zuur. De offerte komt nog maar duidelijk is dat het allemaal aan de onderkant zit qua kwaliteit. Ik had er best nog een paar duizend bovenop willen gooien voor wat duurdere apparatuur of betere frontjes. Maar duidelijk werd al dat de onderhandelingsruimte op dit moment nul is, simpelweg omdat er voor mij 100 andere zijn. :/

Tegenwoordig leveren allerlei bedrijven keukenfrontjes voor Ikea Metod keukens. Ik zou dan met een composiet blad en duurste apparatuur die ik kan vinden nog steeds goedkoper uit zijn dan de Hacker keuken met alles Whirlpool. Heb de nodige kluservaring het plaatsen maak ik me niet druk om. Kwaliteit wel. Heeft iemand ervaring met Ikea kastjes en de rest van alternatieve leveranciers?
  • hoe is de kwaliteit van de kastjes (het frame zeg maar), bij Ikea is het frame van spaanplaat, is dit bij Hacker ook?
  • hoe goed zijn de scharnieren en bevestiging bij Ikea? Ik ga bewust niet voor zwaardere (vol houten) frontjes, maar in mijn huidige 30 jaar oude Poggenpohl keuken komen de scharnieren los van het frame. Zoals wanneer je een deurtje te ver opengooit en er krachten op de bevestiging komen te staan. Spaanplaat is gebroken en niet meer vast te schroeven. Nou moet ik zeggen dat er geen enkele vorm van softclose o.i.d. op zit.

[ Voor 7% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 24-06-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 19:50
ChUcKiE schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:58:
En je bent je symmetrie kwijt met nog een extra hoge kast
Ja dat is wel jammer. Als je genoegen neemt met 1 goede combi oven zou je het koffieapparaat er boven kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:14
LaTiNo156 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Ja dat is wel jammer. Als je genoegen neemt met 1 goede combi oven zou je het koffieapparaat er boven kunnen plaatsen?
Vriendinlief die lichtelijk leidt aan OCD vond dit geen issue :+
We gaan volgende week nog eens kijken met de keukenboer wat er mogelijk is voor welke prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:41:
Vanwege de belachelijk hoge prijzen van hout, scharnieren, glas, etc., en de ellenlange levertijden nu,
[/list]
https://www.volkskrant.nl...ijs-houdt-stand~bf430471/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoi allemaal,
Ik ben momenteel mij momenteel aan het oriënteren op een nieuwe keuken voor in mijn appartement. Het gaat hier om een rechte keuken van 3 meter. Heel simpel dus. Omdat ik graag kook wil ik graag een onderbouw koelkast zodat ik de meeste werkruimte heb. Bovendien heb ik een aparte berging waarin ik een combi-oven en grotere koel-vries combi kan neerzetten. Qua apparatuur voor de keuken heb ik dus een inductiekookplaat, afzuigkap, vaatwasser en onderbouwkoelkast nodig. In de keuken zit (zie foto beneden) helemaal links de koelkast en in het 'midden' de vaatwasser.

Onlangs ben ik bij EKS in Tüddern geweest, net over de grens in Duitsland. Hier hebben ze een offerte gemaakt op basis van een Hacker Classic Max keuken (kastjes 78cm hoog) in de kleur Laser Brilliant Polar White met standaard greepjes. Het blad is kunststof, 16mm, en in de kleur matzwart. Spoelbak en kraan zijn redelijk standaard. Voor de kasten, het blad, en de spoelbak en kraan vragen ze 4500 euro. Dit is dus exclusief plaatsen (a 800 euro) en apparatuur (etna a 1600 euro, of blaupunkt a 2000 euro). Is deze prijs enigszins oke? Hebben jullie wellicht andere suggesties? Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cADu0vQ_MAf34UWR8BrG1wOzMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9erZxetC5XEcQAmE7xCHlKm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMJ2LvV7SDADnZAh0wmlIItKzp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAI9GMgGJvn9jkrvITW4i67Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:03
Zojuist door keukenleverancier gebeld. Fout gemaakt in de bestelling van de Siemens koelkast (https://www.bemmelenkroon.nl/merken/siemens/ki86nvff0-sies/). Er wordt nu Miele (https://www.bemmelenkroon.nl/merken/miele/kfn37232id-miec/) als alternatief aangeboden.

Voor de kenners hier, is dit een goed alternatief? Of kan ik beter (nog) langer wachten? Eventuele suggesties voor andere alternatieven zouden ook meer dan welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
twin93 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:39:
Hoi allemaal,
Ik ben momenteel mij momenteel aan het oriënteren op een nieuwe keuken voor in mijn appartement. Het gaat hier om een rechte keuken van 3 meter. Heel simpel dus. Omdat ik graag kook wil ik graag een onderbouw koelkast zodat ik de meeste werkruimte heb. Bovendien heb ik een aparte berging waarin ik een combi-oven en grotere koel-vries combi kan neerzetten. Qua apparatuur voor de keuken heb ik dus een inductiekookplaat, afzuigkap, vaatwasser en onderbouwkoelkast nodig. In de keuken zit (zie foto beneden) helemaal links de koelkast en in het 'midden' de vaatwasser.

Onlangs ben ik bij EKS in Tüddern geweest, net over de grens in Duitsland. Hier hebben ze een offerte gemaakt op basis van een Hacker Classic Max keuken (kastjes 78cm hoog) in de kleur Laser Brilliant Polar White met standaard greepjes. Het blad is kunststof, 16mm, en in de kleur matzwart. Spoelbak en kraan zijn redelijk standaard. Voor de kasten, het blad, en de spoelbak en kraan vragen ze 4500 euro. Dit is dus exclusief plaatsen (a 800 euro) en apparatuur (etna a 1600 euro, of blaupunkt a 2000 euro). Is deze prijs enigszins oke? Hebben jullie wellicht andere suggesties? Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook een foto van de ruimte?
Hoe ver is de berging van de eetkamertafel en van de keuken? Lijkt het je handig om met een volle ovenschaal, nog koud of al kokend, dat stuk te lopen? Of doe je dat nu al?

Wat is je budget voor de keuken? Met een afzuig-kookplaat heb je al wat meer kastruimte, omdat er geen kap in zit. Kost alleen een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
snep schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:06:
Zojuist door keukenleverancier gebeld. Fout gemaakt in de bestelling van de Siemens koelkast (https://www.bemmelenkroon.nl/merken/siemens/ki86nvff0-sies/). Er wordt nu Miele (https://www.bemmelenkroon.nl/merken/miele/kfn37232id-miec/) als alternatief aangeboden.

Voor de kenners hier, is dit een goed alternatief? Of kan ik beter (nog) langer wachten? Eventuele suggesties voor andere alternatieven zouden ook meer dan welkom zijn.
Hoeveel andere apparaten heb je? Als je nu op 3 Siemens apparaten uitkomt, boren ze je ook de extra garantie door je neus.
Denk dat die Miele in alle opzichten net wat beter is.

In je vorige post stond:
Inductie
Siemens ED877FQ25E (IQ500) vs. EX877LX67E (IQ700) - overweeg hier een Bora Pure te kiezen.

Ovens
Siemens HM636GNS1 (IQ700) vs. CM836GNB6 (IQ700) - oven met magnetronfunctie
Siemens CS636GBS2 (IQ700) vs. HB835GTB1 (IQ700) - oven met stoomfunctie

Koelkast
Siemens KI86NVFF0 (IQ300)(koel/vriescombinatie) vs. KI24RNFF1 (IQ100)(koelkas) + GI11VADE0 (IQ500)(vriezer)

Vaatwasser
Siemens SN63HX30AE (IQ300) vs. SN63H800BE (IQ300).
Ik ga er vanuit dat je voor de Koel/vries bent gegaan, sinds je over de KI86NVFF0 bericht.
Ben je ook voor de BORA gegaan? Dan zou je met 2 ovens en een vaatwasser op 3 apparaten uitkomen.

Members only:
.
Indien Siemens kookplaat; neem de Miele vaatwasser, is zelfs net wat beter.

[ Voor 41% gewijzigd door Source90 op 24-06-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:03
Source90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Hoeveel andere apparaten heb je? Als je nu op 3 Siemens apparaten uitkomt, boren ze je ook de extra garantie door je neus.
Denk dat die Miele in alle opzichten net wat beter is.

In je vorige post stond:

[...]

Ik ga er vanuit dat je voor de Koel/vries bent gegaan, sinds je over de KI86NVFF0 bericht.
Ben je ook voor de BORA gegaan? Dan zou je met 2 ovens en een vaatwasser op 3 apparaten uitkomen.

***members only***
.
Indien Siemens kookplaat; neem de Miele vaatwasser, is zelfs net wat beter.
We hebben de inderdaad uiteindelijk de Bora X gekozen.

Dank voor de tip. Ik ga mailen dat de vervangende koel/vriescombi akkoord is onder de uitdrukkelijke voorwaarde van 5 jaar garantie op alle apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@fRiEtJeSaTe Ikea heeft momenteel ook fikse levertijd. Veel staat op nalevering. Schoonzus heeft in februari Ikea keuken besteld en 75% is binnen. De rest staat op naleveren. Dus kijk goed uit.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Hulleman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Je zou nog eens Boer Staphorst kunnen overwegen. Fantastische zaak en service. Wij hadden voor onze keuken al tig keukenzaken bezocht en ik vond het wel goed, had mn keuze gemaakt. Totdat ik op Boer Staphorst werd geattendeerd en kende daar iemand (maakt voor de prijs niks uit). Wij daar heen en de prijs die we daar kregen lag behoorlijk onder alle andere keukenzaken waar we geweest waren. Daarnaast hebben zij eigen monteurs en we wilden graag een verlaagd plafond met verlichting. Zij bouwen, stucen en sausen dat bijvoorbeeld ook.

Wij hebben een Hacker Systemat 1080 keuken. Qua kasten/aanrecht/eiland hebben we iets vergelijkbaars. Ons eiland is wel fors groter zo lijkt het. Kleur polar white, mat, 2cm composiet zwart blad. Greeploos. Eiland 2,4mx1,20. Met 1,20mlades ene kant en kasten + bar andere kant. 1,80mx0,60m aanrecht om te spoelen en rechts daarvan drie hoge kasten (ca 2,20 hoog, 0,6m breed). Ex apparatuur (via familie bij ATAG geregeld),excl verlaagd plafond, incl plaatsen, incl Quooker Combi+ € 10.000 (prijspeil feb 2020). Dat vond ik echt niet duur.

Incl verlaagd plafond met Hue verlichting (dik € 2k) en alle apparatuur (kregen we wel echt serieuze korting op) waren we voor € 17,5K klaar voor een prachtige grote keuken.
Klinkt inderdaad als een vergelijkbare keuken. Afmetingen van het eiland schelen niet veel hoor. Die van ons is 1,8 x 1,20 meter. Ietsjes kleiner. Als we nu 2 slechte keukenzaken hadden getroffen dan stond ik wel open voor een andere keukenzaak, maar zoals gezegd heb ik gewoon 2 fijne zaken getroffen die in mijn ogen gewoon een nette offerte hebben gegeven.

De NL zaak heeft alles los gespecifieerd, en voor de keuken alleen met Quooker zonder rest van apparatuur betaal ik nu ook 11.410 euro. En dat is inclusief keramisch blad, wat iets duurder is dan composiet. Met in ogenschouw genomen dat de prijzen afgelopen jaar nog flink zijn gestegen bevestigd dus dat de offerte gewoon heel netjes is qua prijs. :)
Volgens mij is de vionaro in de hoogste lijn bij grass, wat legrabox is bij Blum.
top! Goede tip. Kan het alleen nergens verifiëren dat Rotpunkt de grass - vionaro gebruikt. Maar ga het bij de keukenzaak navragen.

Als dat zo is dan word het zeker de NL Leverancier. En dan nog 9 maand wachten...

wacht ook nog even de Bora X Bo af die morgenavond word gepresenteerd, heel misschien neem ik die mee in de offerte

2 vrienden van mij hebben een kookplaat met afzuiging. De ene een Bora Pure en de andere Siemens Studioline IQ700. Ik heb met beide even ;'gespeeld' En moet eerlijk zeggen dat ze beide prima zijn maar het is echt niet zo dat de Bora zoveel beter is. Begrijp het niet echt waarom Bora door sommigen de hemel in word geprezen. Het is een prima ding hoor, dat zeker. Qua looks is het smaak maar qua bediening , geluid en filter uitnemen en zo geen noemenswaardige verschillen (qua prijs overigens ook niet). Ik vind het ronde filter niet zo.
Ik wil de novy easy nog even een keer in het echt proberen, maar dat is nogal lastig :/

Door onze keukenverkoper werd overigens ook gezegd dat Bora jaren lang echt de betere was, zeker toen veel concurrenten in de downdraft platen gingen zitten. Maar nu vele jaren verder hebben veel concurrenten ook geleerd en betere downdraft platen op de markt gezet en doen de meeste niet of nauwelijks onder voor Bora, die echt de naam nog heeft. Geen idee of het klopt, maar het strookt wel een beetje bij mijn beperkte ervaring.

[ Voor 26% gewijzigd door joostbo op 24-06-2021 20:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Source90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:04:
[...]
Heb je ook een foto van de ruimte?
Hoe ver is de berging van de eetkamertafel en van de keuken? Lijkt het je handig om met een volle ovenschaal, nog koud of al kokend, dat stuk te lopen? Of doe je dat nu al?

Wat is je budget voor de keuken? Met een afzuig-kookplaat heb je al wat meer kastruimte, omdat er geen kap in zit. Kost alleen een stuk meer.
Bijgevoegd een plattegrond van de ruimte. Zoals je ziet gaat het hier dus om een seperate keuken en staat de eettafel in de woonkamer. De bijkeuken is 1 meter verder dan de keuken vanaf de woonkamer. Ik doe dat inderdaad nu al; Als ik al gebruik maak van de oven, loop ik gewoon met de ovenschaal vanuit de keuken naar de bijkeuken dus dat is geen punt voor mij.

Ik heb inderdaad gekeken naar een afzuig-kookplaat, maar ik vind dit persoonlijk te duur voor dit appartement. Ik verwacht dat ik hier nog maximaal 5 jaar zal wonen namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc1beLa91FemWcFPXXq-s3wnMks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zGhsILYCgChLCQ3Jo0vR8de.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 22:24
Na een tijdje meelezen heb ik ook een mooie offerte laten maken.

Mijn situatie is als volgt. Ik wil de muur tussen mijn woonkamer en keuken weghalen en dan een nieuwe keuken gaan zetten. DIt is de plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb_nEvIr-8WGGgdtVIQJMURWeu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kK1EJDQ3U1Q6wnbFkAAOeJTo.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de muur weghaal heb ik nog geen ideale situatie, omdat het relatief krap is. En de deur naar buiten moet goed toegankelijk blijven. Nu heb ik dit bedacht om meer ruimte in de keuken te creeren. Vooral veel meer werkruimte is fijn. Qua stijl wilde ik geen zwarte/witte keuken. Dus ben voor een beetje kleur gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-lzGeR2lx1bsJcJ_4RNDZauT44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oNsRJskhNI4ov6QpB49uVnIw.png?f=fotoalbum_large

hierbij een paar 3d renders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDq6cgPI3hp0YJTt4gFEq1WYZ8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4T2sQsqera5Ngv9nXAmdL7J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ft8P0cKlZkFZ0xcjKFQ3vmwp5xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vy4sFaprtmdlo1qkpoDBZgXo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie van de indeling?

Dit zijn de specs van de keuken:
Pronorm X-line kasten kleur X-TU (prijsgroep 0).
Bora Pure met recirculatie
Siemens IQ500 koelkast (KI31RSDF0)
Siemens Compacte oven IQ700 (CM836GNB6)
Siemens vaatwasmachine IQ500 (SN65Z800BE)
Quooker PRO3 inclusief flex 3l capaciteit
Keramisch blad

Members only:

Prijs lijkt me redelijk. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:01
joostbo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:02:
[...]

Klinkt inderdaad als een vergelijkbare keuken. Afmetingen van het eiland schelen niet veel hoor. Die van ons is 1,8 x 1,20 meter. Ietsjes kleiner. Als we nu 2 slechte keukenzaken hadden getroffen dan stond ik wel open voor een andere keukenzaak, maar zoals gezegd heb ik gewoon 2 fijne zaken getroffen die in mijn ogen gewoon een nette offerte hebben gegeven.

De NL zaak heeft alles los gespecifieerd, en voor de keuken alleen met Quooker zonder rest van apparatuur betaal ik nu ook 11.410 euro. En dat is inclusief keramisch blad, wat iets duurder is dan composiet. Met in ogenschouw genomen dat de prijzen afgelopen jaar nog flink zijn gestegen bevestigd dus dat de offerte gewoon heel netjes is qua prijs. :)

[...]

top! Goede tip. Kan het alleen nergens verifiëren dat Rotpunkt de grass - vionaro gebruikt. Maar ga het bij de keukenzaak navragen.

Als dat zo is dan word het zeker de NL Leverancier. En dan nog 9 maand wachten...

wacht ook nog even de Bora X Bo af die morgenavond word gepresenteerd, heel misschien neem ik die mee in de offerte

2 vrienden van mij hebben een kookplaat met afzuiging. De ene een Bora Pure en de andere Siemens Studioline IQ700. Ik heb met beide even ;'gespeeld' En moet eerlijk zeggen dat ze beide prima zijn maar het is echt niet zo dat de Bora zoveel beter is. Begrijp het niet echt waarom Bora door sommigen de hemel in word geprezen. Het is een prima ding hoor, dat zeker. Qua looks is het smaak maar qua bediening , geluid en filter uitnemen en zo geen noemenswaardige verschillen (qua prijs overigens ook niet). Ik vind het ronde filter niet zo.
Ik wil de novy easy nog even een keer in het echt proberen, maar dat is nogal lastig :/

Door onze keukenverkoper werd overigens ook gezegd dat Bora jaren lang echt de betere was, zeker toen veel concurrenten in de downdraft platen gingen zitten. Maar nu vele jaren verder hebben veel concurrenten ook geleerd en betere downdraft platen op de markt gezet en doen de meeste niet of nauwelijks onder voor Bora, die echt de naam nog heeft. Geen idee of het klopt, maar het strookt wel een beetje bij mijn beperkte ervaring.
https://www.rempp-kuechen...20/10/kh_spezial_2020.pdf
Onder grass staat dat häcker 3.0 het (ook?) heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Wat me opvalt is dat de ruimte tussen de deur waar je binnenkomt en het kookeiland vrij beperkt is.
Stel dat je een nieuwe bank naar binnen wilt sjouwen, gaat dat dan nog wel lukken? Of kun je makkelijk via de tuin naar binnen in zo'n geval?
2pietjuh2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:19:

Mijn situatie is als volgt. Ik wil de muur tussen mijn woonkamer en keuken weghalen en dan een nieuwe keuken gaan zetten. DIt is de plattegrond:
[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-08 22:37
Mocht iemand benieuwd zijn naar de Bora X BO:
https://youtu.be/S7daMAXK3ic

Vanavond om 20:00 uur de lancering.

[ Voor 31% gewijzigd door Kapitein Merijn op 25-06-2021 09:15 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:47:
@fRiEtJeSaTe Ikea heeft momenteel ook fikse levertijd. Veel staat op nalevering. Schoonzus heeft in februari Ikea keuken besteld en 75% is binnen. De rest staat op naleveren. Dus kijk goed uit.
DAn heb ik geluk: op 1 onderdeel na kon alles geleverd worden (levertijd 1 week).
Probleem is: Dat onderdeel is nergens in NL/ BE te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
LaTiNo156 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:08:
Wat me opvalt is dat de ruimte tussen de deur waar je binnenkomt en het kookeiland vrij beperkt is.
Stel dat je een nieuwe bank naar binnen wilt sjouwen, gaat dat dan nog wel lukken? Of kun je makkelijk via de tuin naar binnen in zo'n geval?

[...]
Klopt, hier heb ik ook naar zitten kijken. de doorgang is ruim 1 meter op deze tekening.
De huidige doorgang tussen woonkamer en keuken is maar klein, ik denk 80cm zonder deur. Daar kan dus ook al niets doorheen. Wel kan ik achterom, of een redelijk groot draaikiepraam aan de voorkant gebruiken. Dat raam heb ik nu ook gebruikt om mijn meubels binnen te krijgen. Ik vermoed dus dat de doorgang in de praktijk geen probleem zal zijn.
Ik zou kunnen overwegen het eiland nog een stukje dichter naar het keukenblok toe te schuiven, maar dan krijg je weer minder ruimte daartussen. Wat dan de ideale verhouding is weet ik niet zeker. Ik lees dat 85cm kan, (hebben vrienden ook) maar anderen raden alles onder 1m weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
2pietjuh2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:19:

[Afbeelding]

Als ik de muur weghaal heb ik nog geen ideale situatie, omdat het relatief krap is. En de deur naar buiten moet goed toegankelijk blijven. Nu heb ik dit bedacht om meer ruimte in de keuken te creeren. Vooral veel meer werkruimte is fijn. Qua stijl wilde ik geen zwarte/witte keuken. Dus ben voor een beetje kleur gegaan.
[Afbeelding]

hierbij een paar 3d renders:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie van de indeling?

Dit zijn de specs van de keuken:
Pronorm X-line kasten kleur X-TU (prijsgroep 0).
Bora Pure met recirculatie
Siemens IQ500 koelkast (KI31RSDF0)
Siemens Compacte oven IQ700 (CM836GNB6)
Siemens vaatwasmachine IQ500 (SN65Z800BE)
Quooker PRO3 inclusief flex 3l capaciteit
Keramisch blad

***members only***

Prijs lijkt me redelijk. Wat denken jullie?
Er is geen mogelijkheid de deur van de hal in de kamer uit te laten komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Ladypurple schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Er is geen mogelijkheid de deur van de hal in de kamer uit te laten komen? ;)
Die mogelijkheid zou er wel moeten zijn, het huis is origineel opgeleverd met een extra deur op die plek :P . Zou een optie zijn als de huidige locatie deur erg tegenvalt in de praktijk

Als ik een kookeiland kan vinden die iets minder diep is zou ook een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Laatst online: 11-03 20:31
LaTiNo156 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:08:

[...]
In principe moet je grote stukken dan omhoog tillen en over het kookeiland heen tillen. Voor een bank te doen met 2 extra mensen, voor een wandkast wordt dat lastiger (tenzij alles bij IKEA vandaan komt...).

Het kookeiland gebruik je iedere dag, grote stukken komen maar zelden voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
2pietjuh2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Die mogelijkheid zou er wel moeten zijn, het huis is origineel opgeleverd met een extra deur op die plek :P . Zou een optie zijn als de huidige locatie deur erg tegenvalt in de praktijk

Als ik een kookeiland kan vinden die iets minder diep is zou ook een optie kunnen zijn.
Als je de muur aan de trapzijde doortrekt heb je een L van 3x3, kan je de ruimte onder de trap als voorraadkast gebruiken?, houd je de ruimte mooi open en hoef je geen concessies te doen aan een kookeiland dat dan eigenlijk net te klein is. Kzeg maar wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noerie88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2021
BlowFish schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:06:
We hebben vandaag eindelijk de knoop door gehakt wat betreft het blad! Het gaat een quartzite blad worden in kleur ‘taj mahal’. Super goed geholpen door de keuken bladen fabriek!

Eerder geplaatste keuken (nog op basis van keramiek ‘calacatta gold’:
[Afbeelding]

Het blad;
[Afbeelding]

Vooral het feit dat het een natuur product is spreekt ons erg aan past ook goed bij de houten vloer en zwart -hout fineer keuken kastjes ! (We zijn eigenlijk wel afgeknapt op dekton/keramiek als je je realiseert dat dit gewoon een fotoprint is doet dat wat mij betreft toch afbreuk op de looks.) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden 😀
Fantastische tip! Wij zijn na het lezen van jouw post direct naar keukenbladenfabriek gereden en goed geholpen door Cees.

Onze keuze is ook op Taj Mahal gevallen.

Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
noerie88 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:40:
[...]

Fantastische tip! Wij zijn na het lezen van jouw post direct naar keukenbladenfabriek gereden en goed geholpen door Cees.

Onze keuze is ook op Taj Mahal gevallen.

Dank!!
Leuk om te lezen wij zijn ook geholpen door Cees!. Mooie vent! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
2pietjuh2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Je hebt een oven ? Hoog boven de koelkast gepland, ben je heel groot? ( bovenste richel op schouderhoogte)
Idee met de klok. 2x hoge kast , 50 lade, 50 hoekspoelkast, hoek om, 80 lade, 80 lade met kookplaat , vaatwasser. ( vw ideaal links naast spoel, verplaatst ivm hoogte oven 2 hoge kasten).
Op een meter 2 kasten is niet ideaal, maar een spoelkast van een meter ook niet. Zo heb je aan alle zijden van kook en spoel mooie werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
2pietjuh2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Klopt, hier heb ik ook naar zitten kijken. de doorgang is ruim 1 meter op deze tekening.
De huidige doorgang tussen woonkamer en keuken is maar klein, ik denk 80cm zonder deur. Daar kan dus ook al niets doorheen. Wel kan ik achterom, of een redelijk groot draaikiepraam aan de voorkant gebruiken. Dat raam heb ik nu ook gebruikt om mijn meubels binnen te krijgen. Ik vermoed dus dat de doorgang in de praktijk geen probleem zal zijn.
Ik zou kunnen overwegen het eiland nog een stukje dichter naar het keukenblok toe te schuiven, maar dan krijg je weer minder ruimte daartussen. Wat dan de ideale verhouding is weet ik niet zeker. Ik lees dat 85cm kan, (hebben vrienden ook) maar anderen raden alles onder 1m weer af.
Je woont nog niet in dit huis? Vraag je dan af waarom daar een muur staat. Gaat alle warmte er uit als de achterdeur open gaat? Buren met eenzelfde huis? Informeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:48
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:14:
Mocht iemand benieuwd zijn naar de Bora X BO:
https://youtu.be/S7daMAXK3ic

Vanavond om 20:00 uur de lancering.
Benieuwd wat het precies is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JohnStaakke schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Benieuwd wat het precies is :)
Een combi-stoomoven en warmhoudlade :X
Ik snap er geen zak van, vind het zelfs jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:57
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Weinig verassing meer vanavond denk ik:
Edit: wilde eindelijk reageren op @JohnStaakke
Alic3 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:28:
De Bora x BO blijkt een stoomoven en een warmhoudlade te zijn. De lancering is volgende week pas, maar er staat al genoeg online :9

De Bora X BO stoomoven
[Afbeelding]

De Bora MS 14 warmhoudlade
[Afbeelding]

http://magazin.bora.com/b...-2021-deutsch/65682539/10

En het promofilmpje op YouTube YouTube: BORA X BO: Die neue Leichtigkeit des Kochens

En nog wat afbeeldingen :9~
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste indruk is dat het er erg strak uitziet, mooier dan de stoomovens van de bestaande merken. Eindelijk een glad display zonder inkepingen of knopjes.
En in dat magazine is naast de Bora X BO ook nog een Bora S Pure kookplaat te vinden. Een kleine versie van de Pure.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 25-06-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:48
[...]

Das wel een beetje teleurstellend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Even checken voor ik de keukenzaak weer aan hun jasje trek :+. Ik heb de technische tekening ontvangen en gecontroleerd. Weinig verrassingen. Enige dat mij opvalt is dat ze in de spoelkast 3x koud wateraansluiting ingetekend hebben. 1x voor de vaatwasser, 1x voor de mengkraan (Quooker) en 1x tbv het Quooker Combi-reservoir.

De Quooker Combi(+)-aansluitschema's die ik vind laten allemaal een enkele koud wateraansluiting zien welke zich splitst/vertakt. Is er een reden om dit niet zo aan te willen sluiten en/of is dat bij anderen ook zo gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Wij hebben een Next125 offerte binnen voor een Kobaltgroene keuken. Wat denken jullie: ombouw wel doen of niet? En dan hoe dik? Op onderstaande renders is een ombouw van 10 cm ingetekend.
Hebben jullie verder nog suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il2eHU_ylzQKEYvYJh5vV23WjAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFyi8WETRmmjfWUjBIeFgt72.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4eqqnWaCw9iL_nZm0qu5yRhXHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K0aKSAS2XfYkpFqcfZv6tvV5.jpg?f=user_large

Apparaten:
- Vaatwasser: Siemens SX73HX60CE
- Oven: Siemens HB875G8B1
- Koelkast: Siemens KI81RADE0
- Losse vriezer: Siemens GI11VADE0
- Bora X Pure

Werkblad: composiet Dessert Silver

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
hallom schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:04:
Wij hebben een Next125 offerte binnen voor een Kobaltgroene keuken. Wat denken jullie: ombouw wel doen of niet? En dan hoe dik? Op onderstaande renders is een ombouw van 10 cm ingetekend.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Apparaten:
- Bora X Pure

***members only***
Ik ben een ontzettende fan van een ombouw, maar in deze opstelling eerlijk gezegd niet.

Je lijkt de ruimte te hebben, zou je de kastjes aan de kastenwand niet allemaal even breed maken? Zou rustiger ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hallom schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:04:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Apparaten:
- Bora X Pure

***members only***
Hoe hoog zijn je hoge kasten? Bij mij werd verteld dat 1 deur voor de koelkast (178 cm) niet kan als je 220 cm kasten neemt...

Mooie kleur hoor. Vraag me af hoe makkelijk de apothekerskast open gaat als die vol zit vanuit die greep opening. Als je de koelkast met greep neemt, waarom dan niet de apothekerskast? Hoe breed zijn de lades onder je nis? Lijkt me handiger om 2x2 brede lades te hebben dan 3x2 smalle lades. Aan je eiland, wil je niet liever lades ipv deuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-07 22:32
Mooie kleur en stijlvolle keuken. Ik zou het stukje kast links van de oven weglaten. Daarnaast zou ik de opstelling andersom doen, de oven recht tegenover de kookplaat werkt mijn inziens makkelijker. Je gebruikt ze vaak tegelijkertijd namelijk. De ombouw vind ik persoonlijk een beetje afbreuk doen aan de keuken.

[ Voor 50% gewijzigd door besteller2019 op 25-06-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:11

ChUcKiE

Dus........

Z___Z schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Hoe hoog zijn je hoge kasten? Bij mij werd verteld dat 1 deur voor de koelkast (178 cm) niet kan als je 220 cm kasten neemt...
Bij ons werd aangegeven dat we “gewoon” een greeploze hoge deur uit één stuk met knock/push to open konden nemen en dat dan wel je bovenkastje ook mee opengaat, elke keer als je 178cm koelkast of vriezer opengaat. Ik weet nog niet helemaal wat ik daar van moet gaan vinden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:54
ChUcKiE schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:48:
[...]

Bij ons werd aangegeven dat we “gewoon” een greeploze hoge deur uit één stuk met knock/push to open konden nemen en dat dan wel je bovenkastje ook mee opengaat, elke keer als je 178cm koelkast of vriezer opengaat. Ik weet nog niet helemaal wat ik daar van moet gaan vinden.
Dat het bovenkastje open gaat wanneer de koelkast open gaat lijkt me geen probleem. Echter als je daarboven gaat zoeken naar dingen, staat je koelkast de hele tijd open.. Of dat vervelend is hangt af van wat je daarboven gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
[...]

Wat had je dan verwacht? Of wat mis jij in het huidige assortiment waarvan je had gehoopt dat Bora daar mee zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Ladypurple schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:38:
[...]

Als je de muur aan de trapzijde doortrekt heb je een L van 3x3, kan je de ruimte onder de trap als voorraadkast gebruiken?, houd je de ruimte mooi open en hoef je geen concessies te doen aan een kookeiland dat dan eigenlijk net te klein is. Kzeg maar wat :)
Hiervoor kom je naar Tweakers. Dit is een idee waar ik zelf niet aan gedacht heb. Dit zou inderdaad in de keuken en mooie L opleveren, maar maakt dat heel de ruimte meer een L wordt, dat is wel een stuk minder open. Ook heb ik dan +- 1m2 waar ik eigenlijk niets mee kan. Dat is wel een nadeel.
Verder heb ik niet zo een goed idee van wat het kost om al die deuren te verschuiven, maar ik denk niet dat het de moeite waard is eerlijk gezegd.
Ladypurple schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Je hebt een oven ? Hoog boven de koelkast gepland, ben je heel groot? ( bovenste richel op schouderhoogte)
Idee met de klok. 2x hoge kast , 50 lade, 50 hoekspoelkast, hoek om, 80 lade, 80 lade met kookplaat , vaatwasser. ( vw ideaal links naast spoel, verplaatst ivm hoogte oven 2 hoge kasten).
Op een meter 2 kasten is niet ideaal, maar een spoelkast van een meter ook niet. Zo heb je aan alle zijden van kook en spoel mooie werkruimte.
De oven zou ik inderdaad boven de koelkast willen. Daar zit die nu ook een werkt prima. Ben er al wel achter dat deze combinatie niet standaard is bij alle keuken boeren. Sommige kunnen het niet aanbieden.
Ladypurple schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Je woont nog niet in dit huis? Vraag je dan af waarom daar een muur staat. Gaat alle warmte er uit als de achterdeur open gaat? Buren met eenzelfde huis? Informeer.
Ik woon er nu 3 jaar. De muur stond er origineel al (eind jaren 50), maar had toen 2 deuren naar de woonkamer. Dit is ooit veranderd naar 1 doorgang zonder deur, ik verwacht dus weinig problemen als ik die muur weghaal. Er zijn al meer mensen in de straat die dat gedaan hebben. Isolatie is in die tijd behoorlijk verbeterd natuurlijk, en ik zou nog meer kunnen isoleren indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 21:03
2pietjuh2 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:58:

De oven zou ik inderdaad boven de koelkast willen. Daar zit die nu ook een werkt prima. Ben er al wel achter dat deze combinatie niet standaard is bij alle keuken boeren. Sommige kunnen het niet aanbieden.
Zelfde hier, 60cm oven boven een 102cm vriezer. Wel met greepje om wat cm’s te winnen tov greeploos. Vriendin heeft het meerdere keren getest her en der, werkt prima, maar hoger moet je echt niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:57
MacbookProx schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:21:
[...]

Zelfde hier, 60cm oven boven een 102cm vriezer. Wel met greepje om wat cm’s te winnen tov greeploos. Vriendin heeft het meerdere keren getest her en der, werkt prima, maar hoger moet je echt niet gaan.
Welk merkt ondersteund dit dan? Want dat is precies wat ik zoek. 2x oven moet ik ergens kwijt en een koelkast en vriezer. Dus 2x 100cm plus 60cm oven erop zou perfect zijn.

Ander zit ik vast aan de 178 combinatie met links of rechts 2 ovens van 60cm boven elkaar.

Dit is wat ik nu van de keukenboer heb gehad, onder het moto. 1 oven is genoeg en vriezer doe je maar los in de berging. Kost ook maar 16K, das dan wel weer lekker. Bosch 6/8 spullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_U05IY5qXUJDDLSRu-MFo1nhG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTlk2H9hKXRQvQKnmBXCg2Yu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gh9wTtWJecDMkvHyQCCx7_QRRLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6L6b9IMC7vTr0peHUhbzouQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Bschnitz op 26-06-2021 12:53 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Dag mensen, ik heb even een vraag.

Ik heb net een 'offerte' gekregen voor een keuken, met daarin apart gespecificeerd de kosten van de apparatuur, kasten, werkblad e.d. Daarna gaf hij er een bepaalde korting op.

Ik heb voorgesteld dat hij wat betreft apparatuur de laagste prijzen matcht die ik op internet vind. Dat was akkoord. Nu ben ik van ongeveer 10.000 naar 8.500 gegaan qua apparatuur, oorspronkelijk 12.000 (volgens onzin brochure van de fabrikant). Ik zie echter dat bepaalde apparatuur niet te vinden is, of enkel zonder prijsopgave. Is het handig om meer gangbare modellen te kiezen waar veel aanbieders van zijn? Als er nergens prijzen te vinden zijn, zal het met de prijsafspraken te maken hebben. Immers, iets moet een prijs hebben. Denk aan inbouw koffiezetapparaten..

Ten tweede, zouden jullie voor Bosch of AEG gaan? Ik wil geen Siemens en ook geen Miele, te duur. AEG en Bosch qua kwaliteit en pikorde?

Dank aan allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Taycann schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:06:

Ik heb net een 'offerte' gekregen voor een keuken, met daarin apart gespecificeerd de kosten van de apparatuur, kasten, werkblad e.d. Daarna gaf hij er een bepaalde korting op.

Ik heb voorgesteld dat hij wat betreft apparatuur de laagste prijzen matcht die ik op internet vind. Dat was akkoord. Nu ben ik van ongeveer 10.000 naar 8.500 gegaan qua apparatuur, oorspronkelijk 12.000 (volgens onzin brochure van de fabrikant). Ik zie echter dat bepaalde apparatuur niet te vinden is, of enkel zonder prijsopgave. Is het handig om meer gangbare modellen te kiezen waar veel aanbieders van zijn? Als er nergens prijzen te vinden zijn, zal het met de prijsafspraken te maken hebben. Immers, iets moet een prijs hebben. Denk aan inbouw koffiezetapparaten..

Ten tweede, zouden jullie voor Bosch of AEG gaan? Ik wil geen Siemens en ook geen Miele, te duur. AEG en Bosch qua kwaliteit en pikorde?

Dank aan allen.
De Bosch en Siemens apparaten zijn vrijwel identiek wat betreft features en prijsstelling (pak de brochures maar eens erbij). Er zit enkel een ander stickertje en frontje op. Dus dat Siemens te duur is als je Bosch wel overweegt lijkt me juist.

Van 12k adviesprijs voor 8,5k zegt nog niet zoveel. Het zou zomaar kunnen dat de marge van de keukenzaak in het kastwerk of het werkblad zit. Ik zou gewoon voor apparatuur gaan die nu ook in de brochures is te vinden. Tenzij je een significant hogere korting krijgt vanwege een uitlopend model.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 26-06-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Taycann schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:06:

Dank aan allen.
@Taycann je zou via een mail een offerte kunnen vragen van de apparatuur die jij wilt hebben bij keukenloods. Heb je meteen een lage internet prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Bschnitz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:37:
[...]
Welk merkt ondersteund dit dan? Want dat is precies wat ik zoek. 2x oven moet ik ergens kwijt en een koelkast en vriezer. Dus 2x 100cm plus 60cm oven erop zou perfect zijn.
ATAG:
Oven: CS66121D - https://www.atag.nl/colle...n/000000000000735634_0001
Vriezer: KD85102CD - https://www.atag.nl/colle...n/000000000000733908_0001

Hadden 2 bovenkasten, 1 x 178cm koel/vries ook en een oven met erboven en eronder kast. Toen na bezoek aan ATAG Experience in Duiven gewisseld voor 178cm koelkast met daarnaast een 102cm vriezer en 60cm oven. Nog liever had ik een vriezer van 88 cm, maar die heeft geen NoFrost - een must.

Vrienden hadden een 102cm koelkast + oven erop, dus was makkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
Jackpuyn schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:02:
[...]

@Taycann je zou via een mail een offerte kunnen vragen van de apparatuur die jij wilt hebben bij keukenloods. Heb je meteen een lage internet prijs.
Dank, ja ik zag keukenloods vaak voorbij komen bij mijn google zoektocht.

Iemand een tip voor wat betreft de inbouw koffieapparaten? Die zijn nauwelijks te vinden online. 3000 voor een simpel apparaat omdat het ingebouwd wordt vind ik wel erg aan de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacbookProx
Taycann schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Iemand een tip voor wat betreft de inbouw koffieapparaten? Die zijn nauwelijks te vinden online. 3000 voor een simpel apparaat omdat het ingebouwd wordt vind ik wel erg aan de prijs.
Wat mij betreft ook krengen.. Altijd bonen op, water op, residubak vol enz. En dan die prijs.. Voor die prijzen hoop je dat je van de bank een bakkie kan zetten en het je gebracht wordt..

Mijn tip, die ik zelf ter harte neem: een Nespresso als je af en toe een bakkie pakt (of voor bezoek) en als je wel fan bent een fraaie espressomachine in zicht.

Zelfde wijnkoeler, altijd mooi als mensen zo'n ding hebben van 3 mille en ze halen supermarkt wijntjes tot 5 euro. Wit kan prima in de koelkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
MacbookProx schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Wat mij betreft ook krengen.. Altijd bonen op, water op, residubak vol enz. En dan die prijs.. Voor die prijzen hoop je dat je van de bank een bakkie kan zetten en het je gebracht wordt..

Mijn tip, die ik zelf ter harte neem: een Nespresso als je af en toe een bakkie pakt (of voor bezoek) en als je wel fan bent een fraaie espressomachine in zicht.

Zelfde wijnkoeler, altijd mooi als mensen zo'n ding hebben van 3 mille en ze halen supermarkt wijntjes tot 5 euro. Wit kan prima in de koelkast :)
Heerlijke vent ben je ook :D Volledig mee eens. Echter is het om symmetrie-redenen toch leuk om zo'n ding erin te zetten.

Ik ben trouwens de grootste Senseo-drinker ter wereld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
MacbookProx schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:04:
[...]

ATAG:
Oven: CS66121D - https://www.atag.nl/colle...n/000000000000735634_0001
Vriezer: KD85102CD - https://www.atag.nl/colle...n/000000000000733908_0001

Hadden 2 bovenkasten, 1 x 178cm koel/vries ook en een oven met erboven en eronder kast. Toen na bezoek aan ATAG Experience in Duiven gewisseld voor 178cm koelkast met daarnaast een 102cm vriezer en 60cm oven. Nog liever had ik een vriezer van 88 cm, maar die heeft geen NoFrost - een must.

Vrienden hadden een 102cm koelkast + oven erop, dus was makkelijk te testen.
Haha ik bedoel niet welk merk apparatuur, dat is alles hetzelfde qua maten. Maar welke merk kasten juist. Bijvoorbeeld next 125 ofzo. Max wat ik kan vinden aan kasten is 88cm onder met 60cm boven of 102 onder met 45cm boven.

Ik kan nergens een kast vinden, waar officiële een koelkast van 102cm in mag en een 60cm oven bovenin.

Alleen deze dan, maar niks bij een keukenplanner.
https://www.keuken1design...te-156-cm-xgts1025-n.aspx

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Bschnitz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Haha ik bedoel niet welk merk apparatuur, dat is alles hetzelfde qua maten. Maar welke merk kasten juist. Bijvoorbeeld next 125 ofzo. Max wat ik kan vinden aan kasten is 88cm onder met 60cm boven of 102 onder met 45cm boven.

Ik kan nergens een kast vinden, waar officiële een koelkast van 102cm in mag en een 60cm oven bovenin.

Alleen deze dan, maar niks bij een keukenplanner.
https://www.keuken1design...te-156-cm-xgts1025-n.aspx
Wat is de maximale hoogte van de kast die je wilt dan?

Zoiets van Schuller? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDeykWM5uN1KeJfP8PX7fcFQ7aM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VoV6wJ0UMSKVLbSOQuxNaxiH.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 26-06-2021 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
Geen idee, keuken gekocht bij Mandemakers. 'Spel' was overigens best leuk - op geen enkel moment onplezierig van beide kanten - en uiteindelijk goede prijs gehad voor de keuken. Zeker ook als ik ze naast vergelijkbare keukens hier leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
SquareOne schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:26:
[...]

Wat is de maximale hoogte van de kast die je wilt dan?

Zoiets van Schuller? [Afbeelding]
Toevallig heb ik maandag een afspraak waar ze schuller hebben!

Naja ik heb maar 2 plekken naast de deur waar en hoge kast kan, en de tekening zoals de huidige keukenboer die gemaakt heeft slaat bij mij totaal niet aan.

Dus die kast is perfect, hebben ze ook 122cm + 60cm? of zou dan de oven te hoog komen? We zijn 180cm en 170cm dus ik twijfel dan, wat zeg jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Bschnitz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Toevallig heb ik maandag een afspraak waar ze schuller hebben!

Naja ik heb maar 2 plekken naast de deur waar en hoge kast kan, en de tekening zoals de huidige keukenboer die gemaakt heeft slaat bij mij totaal niet aan.

Dus die kast is perfect, hebben ze ook 122cm + 60cm? of zou dan de oven te hoog komen? We zijn 180cm en 170cm dus ik twijfel dan, wat zeg jij?
Ik ben eens gaan meten wat ik nu heb in ons appartement. Dat is 102 koelkast met 45cm oven erboven. Ben zelf 180, maar als de deur van de oven opstaan vind ik het al onhandig om dinger eruit te pakken. Met een 60cm deur die open klapt is het nog veel moeilijker. Je kunt een NEFF met slide & hide overwegen. Dan schuif je de deur weg.

Hier heb je het 'verkoophandboek' daar kun je alle kasten vinden. Heel handig! Jammer dat niet alle fabrikanten dit aanbieden. Mocht iemand zo'n handboek van Tristar hebben dan houd ik me aanbevolen.
https://www.kuechen-forum...rankmasse-innenmasse-etc/

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 26-06-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
SquareOne schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Ik ben eens gaan meten wat ik nu heb in ons appartement. Dat is 102 koelkast met 45cm oven erboven. Ben zelf 180, maar als de deur van de oven opstaan vind ik het al onhandig om dinger eruit te pakken. Met een 60cm deur die open klapt is het nog veel moeilijker. Je kunt een NEFF met slide & hide overwegen. Dan schuif je de deur weg.

Hier heb je het 'verkoophandboek' daar kun je alle kasten vinden. Heel handig! Jammer dat niet alle fabrikanten dit aanbieden. Mocht iemand zo'n handboek van Tristar hebben dan houd ik me aanbevolen.
https://www.kuechen-forum...rankmasse-innenmasse-etc/
Super handig! Thx :) Ken NEFF verder niet, maar neem aan dat het prima spul is voor een oven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Bschnitz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Super handig! Thx :) Ken NEFF verder niet, maar neem aan dat het prima spul is voor een oven?
Precies hetzelfde spul als Siemens en Bosch, meestal net iets luxer (en duurder).
Siemens set aan apparaten is bij mij adviesprijs EUR 6946
Neff set komt uit op EUR 7546

Netto zal het verschil ongeveer 350 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
SquareOne schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Precies hetzelfde spul als Siemens en Bosch, meestal net iets luxer (en duurder).
Siemens set aan apparaten is bij mij adviesprijs EUR 6946
Neff set komt uit op EUR 7546

Netto zal het verschil ongeveer 350 euro zijn.
Lol, ook BSH. Wist ik niet eens. Komt noch uit München ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:01
[...]

Klopt een beetje :) in 2017 heb ik zo’n apparaat gekocht (CT636LES1) voor een kleine €1400. Ja, je moet haar wel goed verzorgen maar christusmina wat maakt ze een lekker bakkie voor je. Daarvoor had ik zo’n bakbeest op het aanrecht staan, dan is dit echt perfect. En ja, als je van Senseo houdt. Dat heeft nauwelijks iets met koffie te maken natuurlijk. Al kan je over smaak maar moeilijk twisten.

Als dit apparaat de geest geeft, heb ik de volgende dag een nieuwe.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Taycann schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Ik ben erg gecharmeerd van de Bosch, en die kost maar 1429 (gemiddeld 1499)

https://www.veldkampkeuke...zCCxM7TIhOpxoCfkMQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Vandaag weer keukens gaan kijken.

Een paar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier

We hebben nu in de keuken een nog mooie tegelvloer met vloerverwarming.
Stel dat we aan een kookeiland willen beginnen, is het dan nog mogelijk om een gat te boren naar onze kelder voor water en/of stroom? OF is dat basically onmogelijk zonder schade te veroorzaken aan de vloerverwarming?

Heeft er iemand ervaring met deze afzuigkap van Bosch?
https://www.bosch-home.nl...andschouwkappen/DWF97RW61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
[...]

Datzelfde probleem heb je toch ook met een los apparaat? Jammer dat die inbouw dingen niet een aansluiting hebben voor water.
We hebben er nu ook een, daar zit voornamelijk water, wat limonade voor gasten en andere flessen alcohol inn. Grote voordeel is dat je volop ruimte hebt in de koelkast doordat je daar geen flessen in kwijt moet.
Ook erg handig bij feessies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taycann
LaTiNo156 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:01:
Vandaag weer keukens gaan kijken.

Een paar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier

We hebben nu in de keuken een nog mooie tegelvloer met vloerverwarming.
Stel dat we aan een kookeiland willen beginnen, is het dan nog mogelijk om een gat te boren naar onze kelder voor water en/of stroom? OF is dat basically onmogelijk zonder schade te veroorzaken aan de vloerverwarming?

Heeft er iemand ervaring met deze afzuigkap van Bosch?
https://www.bosch-home.nl...andschouwkappen/DWF97RW61
Als je niet weet waar de leidingen precies lopen (buizen van de vloerverwarming), is de kans aanzienlijk dat je het beschadigt. Ik weet niet wat de hart op hart afstand is (tussen de sleuven). Meestal rond de 10-15, hoe ouder de woning hoe kleiner de afstand. Een beetje waterafvoer/aanvoer is ook gauw 5-6cm dik (buis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Taycann schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Als je niet weet waar de leidingen precies lopen (buizen van de vloerverwarming), is de kans aanzienlijk dat je het beschadigt. Ik weet niet wat de hart op hart afstand is (tussen de sleuven). Meestal rond de 10-15, hoe ouder de woning hoe kleiner de afstand. Een beetje waterafvoer/aanvoer is ook gauw 5-6cm dik (buis).
Zou je dat met een warmtecamera kunnen "zien"?
Het ligt er trouwens al 15 jaar in, heb je dan ook kans om het te beschadigen door trillingen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:18
@LaTiNo156 En je verwarmd dan onder je eiland dat is ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Roos79 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:27:
@LaTiNo156 En je verwarmd dan onder je eiland dat is ook iets om rekening mee te houden.
hmmm, in welk opzicht zou dat een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Laatst online: 24-12-2024
LaTiNo156 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:30:
[...]

hmmm, in welk opzicht zou dat een probleem kunnen zijn?
In geen enkel opzicht. Nooit meegemaakt dat er tijdens de bouw met het leggen van de lussen een eiland vrij gehouden wordt. Het is ook maar lage temperatuur verwarming en je legt tenslotte ook gewoon een vloerkleed van enkele m2 over de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Maar je mist dan toch warmte in huis?
En producten in die kasten die warmte minder waarderen misschien?

[ Voor 47% gewijzigd door Roos79 op 26-06-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
Roos79 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:37:
Maar je mist dan toch warmte in huis?
En producten in die kasten die warmte minder waarderen misschien?
De gemiddelde vloerverwarmingstemperatuur is 34 tot 40 graden en de kasten staan ook nog op poten dus de opwarming aan de binnenkant is minimaal. Uiteindelijk komt de warmte via de kasten en de rest van de vloer ook wel de woning in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
LaTiNo156 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Datzelfde probleem heb je toch ook met een los apparaat? Jammer dat die inbouw dingen niet een aansluiting hebben voor water.
Die van Miele wel althans de meest luxe die maakt zichzelf ook schoon en heeft verschillende bonen lade voor espresso of cappuccino 👌.. kost wat maar dan heb je ook wat 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
[...]

Klopt, zelfde problemen, duur en inbouw lost dus geen van je problemen op tov een fraai espressoapparaat.
[...]
We hebben er nu ook een, daar zit voornamelijk water, wat limonade voor gasten en andere flessen alcohol inn. Grote voordeel is dat je volop ruimte hebt in de koelkast doordat je daar geen flessen in kwijt moet.
Ook erg handig bij feessies.
Daar heb je het al, hele dure koelkast geworden dus.

[ Voor 6% gewijzigd door MacbookProx op 26-06-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Olympialooping schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:35:
[...]

In geen enkel opzicht. Nooit meegemaakt dat er tijdens de bouw met het leggen van de lussen een eiland vrij gehouden wordt. Het is ook maar lage temperatuur verwarming en je legt tenslotte ook gewoon een vloerkleed van enkele m2 over de vloer.
Aannemer, bouwvakker, inmeetman, keukenboer zeggen allemaal dat je er niet onder hoeft te leggen. Beter van niet zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
MacbookProx schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:53:
[...]

Aannemer, bouwvakker, inmeetman, keukenboer zeggen allemaal dat je er niet onder hoeft te leggen. Beter van niet zelfs.
Zat hier laatst ook over te denken maar wat als je besluit na een jaar of 15 het eiland of keuken weer op een andere plek wilt hebben. Dan heb je bijv. Een plek van 3 bij 1.2 zonder vloerverwarming?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
SquareOne schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Ik ben een ontzettende fan van een ombouw, maar in deze opstelling eerlijk gezegd niet.

Je lijkt de ruimte te hebben, zou je de kastjes aan de kastenwand niet allemaal even breed maken? Zou rustiger ogen.
De ruimte lijkt er, maar die is er niet echt helaas. Rechts zit de eethoek waar we niet teveel af van willen snoepen en links de woonkamer. De keuken is nu 3 meter breed, 3.50 m zou nog kunnen, maar breder willen we niet.

Links van de oven, die lange smalle kast, daar achter zit een schacht van ongeveer 30 x 30 cm. We hebben daarvoor een ondiepe kast laten zetten om die schacht weg te werken.. vandaar die asymmetrie.

We zouden misschien ervoor kunnen kiezen dat de schacht wel zichtbaar is in het nisje, en dat we dan 4x 90 cm lades onder het nisje doen. Maar weet nog niet of dat kan omdat de rechter lades dan uitgesneden moeten worden ivm schacht.
Z___Z schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Mooie kleur hoor. Vraag me af hoe makkelijk de apothekerskast open gaat als die vol zit vanuit die greep opening. Als je de koelkast met greep neemt, waarom dan niet de apothekerskast? Hoe breed zijn de lades onder je nis? Lijkt me handiger om 2x2 brede lades te hebben dan 3x2 smalle lades. Aan je eiland, wil je niet liever lades ipv deuren?
Volgens mij zijn is het gewoon een 220 cm kast, zou het even kunnen navragen voor de zekerheid als je wilt.

En ja, misschien gaan we toch wel voor die schaalgrepen van Next, ook wel erg chic en strak!
De lades onder mijn nis zijn nu 3x50cm en aan mijn eiland zitten wel lades aan de voorzijde, aan de achterzijde idd ondiepe kastjes. Lades aan de achterzijde lijken mij overbodig, en volgens mij kan dat niet eens omdat het te ondiep is.
besteller2019 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:32:
Mooie kleur en stijlvolle keuken. Ik zou het stukje kast links van de oven weglaten. Daarnaast zou ik de opstelling andersom doen, de oven recht tegenover de kookplaat werkt mijn inziens makkelijker. Je gebruikt ze vaak tegelijkertijd namelijk. De ombouw vind ik persoonlijk een beetje afbreuk doen aan de keuken.
Links van de oven zit een schacht (30x30 cm) die geheel doorloopt. We zouden idd kunnen overwegen om de schacht in het nisje niet te laten wegwerken.. alleen kijk je dan wel weer tegen een schacht aan..
En jij zou de ombouw weglaten en de kasten te laten doorlopen tot aan het plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
hallom schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:21:
[...]

De ruimte lijkt er, maar die is er niet echt helaas. Rechts zit de eethoek waar we niet teveel af van willen snoepen en links de woonkamer. De keuken is nu 3 meter breed, 3.50 m zou nog kunnen, maar breder willen we niet.

Links van de oven, die lange smalle kast, daar achter zit een schacht van ongeveer 30 x 30 cm. We hebben daarvoor een ondiepe kast laten zetten om die schacht weg te werken.. vandaar die asymmetrie.

We zouden misschien ervoor kunnen kiezen dat de schacht wel zichtbaar is in het nisje, en dat we dan 4x 90 cm lades onder het nisje doen. Maar weet nog niet of dat kan omdat de rechter lades dan uitgesneden moeten worden ivm schacht.
Heb je een plattegrond?

[...]
Volgens mij zijn is het gewoon een 220 cm kast, zou het even kunnen navragen voor de zekerheid als je wilt.

En ja, misschien gaan we toch wel voor die schaalgrepen van Next, ook wel erg chic en strak!
De lades onder mijn nis zijn nu 3x50cm en aan mijn eiland zitten wel lades aan de voorzijde, aan de achterzijde idd ondiepe kastjes. Lades aan de achterzijde lijken mij overbodig, en volgens mij kan dat niet eens omdat het te ondiep is.

[...]

Links van de oven zit een schacht (30x30 cm) die geheel doorloopt. We zouden idd kunnen overwegen om de schacht in het nisje niet te laten wegwerken.. alleen kijk je dan wel weer tegen een schacht aan..
Dus jij zou de ombouw weglaten en de kasten te laten doorlopen tot aan het plafond?
Op zich snap ik de ombouw dan wel, anders komt er opeens zo’n klein stukje schacht boven de kasten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
SquareOne schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Heb je een plattegrond?

[...]

[...]

Op zich snap ik de ombouw dan wel, anders komt er opeens zo’n klein stukje schacht boven de kasten uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRjrLnCiHJPSzbsc5F8yomahhhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZcTGhAp51EAScFKItEKimqN8.png?f=fotoalbum_large

De opstelling van de keuken die nu is ingetekend is niet helemaal juist, want daaraan hebben we iets gesleuteld.

We zouden de ombouw weg kunnen laten en dan boven dicht laten zetten met dezelfde kleur als de fronten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Taycann schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Heerlijke vent ben je ook :D Volledig mee eens. Echter is het om symmetrie-redenen toch leuk om zo'n ding erin te zetten.

Ik ben trouwens de grootste Senseo-drinker ter wereld :*)
Eerst zeuren over de prijs en vervolgens zeggen dat je hem als senseo drinker koopt voor de symmetrie.... Trek je conclusies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Mooi blad hier waar je rechtstreeks op kan koken.
https://vermolen-tpbtech.nl/mogelijkheden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
Morpheusk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:33:
[...]

Zat hier laatst ook over te denken maar wat als je besluit na een jaar of 15 het eiland of keuken weer op een andere plek wilt hebben. Dan heb je bijv. Een plek van 3 bij 1.2 zonder vloerverwarming?
Ja inderdaad. En gemakshalve wordt ook vergeten dat de vloerverwarming onder het wandmeubel doorgaans ook doorgelegd is. Ook onder de kast waar de koelkast in zit bijvoorbeeld. Kan dus echt geen kwaad en zoals ik al aangaf, ik heb met 6 jaar bouwervaring nog nooit gezien dat er sparingen gemaakt werden t.b.v. het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Morpheusk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:33:
[...]

Wel grappig, want wij zijn bezig met vloerverwarming, nieuwe vloer, en dan een keuken.

De vloerverwarmingman vroeg waar het eiland kwam. Waarop mijn vrouw scherp vroeg of dat iets uit maakte, om de bovenstaande reden, mocht je ooit over 20 jaar het eiland willen verplaatsen of iets. Ik bedoel, die paar vierkante meter zijn de kosten niet.

Daar wist hij geen antwoord op :9 Nu word het gewoon overal gelegd, dus ook onder het eiland. Geen probleem volgens die beste man en zelfs makkelijker met uitmeten en frezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@joostbo Wel goed kijken dan waar je je leidingen wilt er zal toch stroom heen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-07 14:46

rCk

Hallo Tweakers,

Ook eindelijk kan ik mij in dit topic melden, we gaan verhuizen en daarbij gaan we ook eigenlijk de gehele beneden verdieping aanpakken. Vloer + vloerverwarming, elektra, waterleidingen, keuken, badkamer (ja, beneden) en toilet.

Nu hebben we de vloer en vloerverwarming vastgelegd. Nu gaan we de volgende stappen zetten ter voorbereiding, zoals de inrichting van de keuken en badkamer. Badkamer willen we hoogstwaarschijnlijk gewoon los uitzoeken en door een bekende aannemer laten plaatsen.

Keuken willen we daarentegen wel geheel uitbesteden en dus door een keukenzaak laten monteren. Tot nu toe zijn we bij een aantal zaken binnen geweest en hebben we wat ideeën opgedaan. Het is erg lastig door alle keuze die er natuurlijk is.

We hebben geen rechttoe-rechtaan woning, omdat het een wat oudere woning is welke meer vierkant is en geen rechthoekige vorm, zoals de meeste woningen natuurlijk. Hierdoor kunnen we ook wel wat spelen, maar willen we wel een fijne ruimte overhouden. Op dit moment kwamen we wel uit op een lichtelijk traditionele L-keuken, mede omdat de woning wel zo ruim blijft. Maar wellicht heeft er hier iemand met wat ruimtelijk inzicht die er een leuke twist aan kan geven?

Ik ben echter niet zo heel erg fan van sommige winkels, hij gaf aan dat wij met ons budget (ca 15k) al snel uitkwamen op Whirlpool inbouwapparatuur, omdat Siemens bijv alleen al op een koel-vriescombinatie al dik 500 EUR duurder was. Echter keek ik even op het internet, en kom je al gauw op een verschil tussen Coolblue en de " consumentenprijs" van de winkel op 500-600 EUR. is dat nu de onderhandelingsruimte die die zaak biedt, of hoe ziet dit? Ik vind persoonlijk die marges gewoon heel gek!

Onze wensenlijst is niet heel bijzonder qua inbouwapparatuur;
-koel-vriescombinatie 178cm
-Quooker
-Combimagnetron. Hoeft ook niet heel bijzonder te zijn, zolang het maar goed werkt. Hoeft niet zo fancy te zijn.
-Vaatwasser: gewoon goed, liefste wel mooie display aan de binnenzijde.
-Kookplaat met afzuiging, we hebben ons laten vertellen dat de Bora Pure een goede solide optie is. Ook door meerdere partijen en bekenden staat deze wel goed aangeschreven. Is dat ook zo?

We wonen in de buurt van Breda, dus keuze genoeg. Zijn er nog tips qua goede winkels die gewoon een eerlijk en goed advies kunnen geven voor, vooral een eerlijke prijs?

Hieronder plattegrond van de woning, schets van een winkel en ook een mogelijke combinatie van de gekozen vloer, met kastjes en blad.

We hebben in die opzet een ruimte van 380x224cm, waarbij we dus een blad van ca 3m zullen krijgen en in de hoek, naast de oven bijv een nisje maken met een paar plankjes, waar we ook onze koffiezetter etc kwijt zouden kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mgy9eft-ljNkfcauxxqw9CrxzE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yyriZXagoLczNXt7wxR5rY6r.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQP5fAx0NEv5-jIP5hY_1ynq8GA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aJbnA69Lhxdt9m2DD0mEUkY7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kenDs14-iygnBMMtUlzGqCsZ5SU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RP2LiCx5bL6hd21QkGg6bnUf.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@rCk Als je zoekt op apparatuur in dit topic kom je tegen dat je op b/s/h apparatuur (Bosch Siemens Neff) gemakkelijk 40-45% korting kunt krijgen. Bora heeft ook eigen topic, maar er is meer dan alleen Bora.. ga gewoon eens kijken bij een aantal keukenzaken.

Online aanbieders zoals oa Keukenloods en nog een paar maken scherpe offertes.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
rCk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:28:
Hallo Tweakers,

Ook eindelijk kan ik mij in dit topic melden, we gaan verhuizen en daarbij gaan we ook eigenlijk de gehele beneden verdieping aanpakken. Vloer + vloerverwarming, elektra, waterleidingen, keuken, badkamer (ja, beneden) en toilet.

Nu hebben we de vloer en vloerverwarming vastgelegd. Nu gaan we de volgende stappen zetten ter voorbereiding, zoals de inrichting van de keuken en badkamer. Badkamer willen we hoogstwaarschijnlijk gewoon los uitzoeken en door een bekende aannemer laten plaatsen.

Keuken willen we daarentegen wel geheel uitbesteden en dus door een keukenzaak laten monteren. Tot nu toe zijn we bij een aantal zaken binnen geweest en hebben we wat ideeën opgedaan. Het is erg lastig door alle keuze die er natuurlijk is.

We hebben geen rechttoe-rechtaan woning, omdat het een wat oudere woning is welke meer vierkant is en geen rechthoekige vorm, zoals de meeste woningen natuurlijk. Hierdoor kunnen we ook wel wat spelen, maar willen we wel een fijne ruimte overhouden. Op dit moment kwamen we wel uit op een lichtelijk traditionele L-keuken, mede omdat de woning wel zo ruim blijft. Maar wellicht heeft er hier iemand met wat ruimtelijk inzicht die er een leuke twist aan kan geven?

Ik ben echter niet zo heel erg fan van sommige winkels, hij gaf aan dat wij met ons budget (ca 15k) al snel uitkwamen op Whirlpool inbouwapparatuur, omdat Siemens bijv alleen al op een koel-vriescombinatie al dik 500 EUR duurder was. Echter keek ik even op het internet, en kom je al gauw op een verschil tussen Coolblue en de " consumentenprijs" van de winkel op 500-600 EUR. is dat nu de onderhandelingsruimte die die zaak biedt, of hoe ziet dit? Ik vind persoonlijk die marges gewoon heel gek!

Onze wensenlijst is niet heel bijzonder qua inbouwapparatuur;
-koel-vriescombinatie 178cm
-Quooker
-Combimagnetron. Hoeft ook niet heel bijzonder te zijn, zolang het maar goed werkt. Hoeft niet zo fancy te zijn.
-Vaatwasser: gewoon goed, liefste wel mooie display aan de binnenzijde.
-Kookplaat met afzuiging, we hebben ons laten vertellen dat de Bora Pure een goede solide optie is. Ook door meerdere partijen en bekenden staat deze wel goed aangeschreven. Is dat ook zo?

We wonen in de buurt van Breda, dus keuze genoeg. Zijn er nog tips qua goede winkels die gewoon een eerlijk en goed advies kunnen geven voor, vooral een eerlijke prijs?

Hieronder plattegrond van de woning, schets van een winkel en ook een mogelijke combinatie van de gekozen vloer, met kastjes en blad.

We hebben in die opzet een ruimte van 380x224cm, waarbij we dus een blad van ca 3m zullen krijgen en in de hoek, naast de oven bijv een nisje maken met een paar plankjes, waar we ook onze koffiezetter etc kwijt zouden kunnen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat me stoort aan dit ontwerp is de grote spoelkast, geen laden onder je werkblad (tussen kook en spoel is je vaatwasser?) wat en hoe breed is de kast tussen de 2 hoge kasten
Deze keuken was ooit afgesloten en daar staat nu nog dragend muurdeel? Hoe breed is dat stukje muur tegenover het blad
Waar komt je ketel en hoe lang is de warmwaterafstand tot je keuken. ( vragen ivm quooker keuze, nog aan te leggen leidingen ed.)
Overleg waar je prioriteiten liggen om rond de prijs uit te komen. Wat is nu je bladkeuze? Je zou kunnen beginnen met een kunststof ipv ‘stenig’ blad. Welke quooker heb je in gedachten en waarom wil je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Olympialooping schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Ja inderdaad. En gemakshalve wordt ook vergeten dat de vloerverwarming onder het wandmeubel doorgaans ook doorgelegd is. Ook onder de kast waar de koelkast in zit bijvoorbeeld. Kan dus echt geen kwaad en zoals ik al aangaf, ik heb met 6 jaar bouwervaring nog nooit gezien dat er sparingen gemaakt werden t.b.v. het eiland.
Dat wordt zeker wel gedaan. In mijn huis bijvoorbeeld. Zowel voor eiland als kastenwand. En ook op (andere plaatsen waar nog in de vloer geboord kan gaan worden.
Een goede aannemer houdt zowel rekening met de (toekomstige) wensen van de klant, maar houdt wel in de gaten dat er voldoende verwarmd kan worden.

En laagtemperatuur vloerverwarming is een graad of 27 maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Greebs schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:57:
Even checken voor ik de keukenzaak weer aan hun jasje trek :+. Ik heb de technische tekening ontvangen en gecontroleerd. Weinig verrassingen. Enige dat mij opvalt is dat ze in de spoelkast 3x koud wateraansluiting ingetekend hebben. 1x voor de vaatwasser, 1x voor de mengkraan (Quooker) en 1x tbv het Quooker Combi-reservoir.

De Quooker Combi(+)-aansluitschema's die ik vind laten allemaal een enkele koud wateraansluiting zien welke zich splitst/vertakt. Is er een reden om dit niet zo aan te willen sluiten en/of is dat bij anderen ook zo gebeurd?
Iemand die hier nog iets zinnigs over kan zeggen of ervaring mee heeft? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:08
Greebs schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Iemand die hier nog iets zinnigs over kan zeggen of ervaring mee heeft? :>
Ik denk dat ze wat veilig tekenen.
Met 2 aansluitingen (en zelfs met 1 aansluiting) komt een loodgieter wel toe, het scheelt een paar t-stukken...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
Streamz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Dat wordt zeker wel gedaan. In mijn huis bijvoorbeeld. Zowel voor eiland als kastenwand. En ook op (andere plaatsen waar nog in de vloer geboord kan gaan worden.
Een goede aannemer houdt zowel rekening met de (toekomstige) wensen van de klant, maar houdt wel in de gaten dat er voldoende verwarmd kan worden.

En laagtemperatuur vloerverwarming is een graad of 27 maximaal.
Vandaar ook dat er staat "doorgaans". Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar een standaard werkwijze is het in elk geval niet in de Nederlandse bouw. Net als vloerverwaming op 27 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Olympialooping schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Vandaar ook dat er staat "doorgaans". Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar een standaard werkwijze is het in elk geval niet in de Nederlandse bouw. Net als vloerverwaming op 27 graden.
En daarom had ik het over "een goede aannemer."

Laagtemperatuur vloerverwarming met warmtepompen zit standaard tussen de 25-30 graden. Standaard/massabouwers (en prutsers) noemen dit "zeer lage temperatuurvloerverwarming." Met negatieve EPC of zeer hoge isolatiegraad is het ook onzin hoger te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Geweldig! Maar het zal ongetwijfeld ontzettend duur zijn, en bij een technische storing ben je denk ik de pineut.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
LaTiNo156 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Geweldig! Maar het zal ongetwijfeld ontzettend duur zijn, en bij een technische storing ben je denk ik de pineut.
Dat ben je als Alfa rijder sowieso altijd :D

Geintje! Heb er zelf 4.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
Slim, dan doet er altijd wel eentje het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Beste medetweakers. Graag jullie reactie, moet ik doorgaan met deze keukenboer of niet?

Net een afspraak gehad met een offerte en de keukenboer wilde mij korting geven als ik direct ging tekenen. Zoals ik hier heb geleerd heb ik hierop vriendelijk nee dank u geantwoord. Ik kwam immers volgende week donderdag sowieso terug voor een badkamer. We zouden dan vrijdag wel effe bellen, hij had een afspraak gemaakt in zijn agenda hiervoor.

Toen ik thuis kwam heb ik effe snel een vergelijk gemaakt en kwam als snel erop uit dat de keuken te duur is.

Een email gestuurd dat ik ruimte zie voor een scherpere prijs en als hij er een wilde geven per email hij niet tot volgende week vrijdag hoeft te wachten, ik zou dan per email akkoord gaan. Ik heb hem geen eindprijs aangegeven of de verwachting afgegeven dat ik de keuken voor prijs X wel zou accepteren, dat liet ik verder nog open. Wel gaaf ik aan dat ik een leuke prijs verwacht omdat ik dan ook een badkamer zou kopen volgende week donderdag. We praten hier immers om een totale investering van +-30-40K

Zijn reactie had ik niet verwacht. Nogmaals ik heb geen enkele product of prijs genoemd die ik voor prijs X verwacht. Alleen aangegeven dat ik een marge zie van 10-15% versus de internet prijzen en dat er dus wellicht ruimte is voor een betere prijs.
Helaas kunnen wij niet mee gaan in de internetprijzen. Daarmee ga ik ook geen ander scherp voorstel doen.
Wij laten de prijzen niet door de klant bepalen, dat doen we nog steeds zelf.
Onze telefonische afspraak heb ik dan ook uit de agenda gehaald. Succes verder met het maken van de keuzes.
Is dit normaal gedrag of tactiek? Wel vragen om de klant direct te tekenen met korting en dan via mail tijdens de onderhandeling zeggen, succes elders?

Dit is de keuken: NEFF N70 spul + Quooker + Bora PURU
Huismerk kasten + zwart, nerf wit composiet blad van 320CM L 100CM B
3 hoge kasten met koelkast, vriezer en 1 stoom en 1 normale oven.

Totaal Keukenmeubelen : € 8.470,00 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 10.672,00 +
Totaal Werkblad(en) : € 4.262,00 +
Subtotaal: € 23.404,00 +
Totaal Montage: € 1.614,00 +
Totaal te betalen: € 25.018,00

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCwPmsOAeyKXOTbumWfhwYxZt7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioOyAzLPnt2SFmUJcbNOUqRs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:08
Bschnitz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:34:
Beste medetweakers. Graag jullie reactie, moet ik doorgaan met deze keukenboer of niet?

Net een afspraak gehad met een offerte en de keukenboer wilde mij korting geven als ik direct ging tekenen. Zoals ik hier heb geleerd heb ik hierop vriendelijk nee dank u geantwoord. Ik kwam immers volgende week donderdag sowieso terug voor een badkamer. We zouden dan vrijdag wel effe bellen, hij had een afspraak gemaakt in zijn agenda hiervoor.

Toen ik thuis kwam heb ik effe snel een vergelijk gemaakt en kwam als snel erop uit dat de keuken te duur is.

Een email gestuurd dat ik ruimte zie voor een scherpere prijs en als hij er een wilde geven per email hij niet tot volgende week vrijdag hoeft te wachten, ik zou dan per email akkoord gaan. Ik heb hem geen eindprijs aangegeven of de verwachting afgegeven dat ik de keuken voor prijs X wel zou accepteren, dat liet ik verder nog open. Wel gaaf ik aan dat ik een leuke prijs verwacht omdat ik dan ook een badkamer zou kopen volgende week donderdag. We praten hier immers om een totale investering van +-30-40K

Zijn reactie had ik niet verwacht. Nogmaals ik heb geen enkele product of prijs genoemd die ik voor prijs X verwacht. Alleen aangegeven dat ik een marge zie van 10-15% versus de internet prijzen en dat er dus wellicht ruimte is voor een betere prijs.

[...]

Is dit normaal gedrag of tactiek? Wel vragen om de klant direct te tekenen met korting en dan via mail tijdens de onderhandeling zeggen, succes elders?

Dit is de keuken: NEFF N70 spul + Quooker + Bora PURU
Huismerk kasten + zwart, nerf wit composiet blad van 320CM L 100CM B
3 hoge kasten met koelkast, vriezer en 1 stoom en 1 normale oven.

Totaal Keukenmeubelen : € 8.470,00 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 10.672,00 +
Totaal Werkblad(en) : € 4.262,00 +
Subtotaal: € 23.404,00 +
Totaal Montage: € 1.614,00 +
Totaal te betalen: € 25.018,00

[Afbeelding]
Met die reactie… dan ga je toch met plezier op zoek naar een andere verkoper.

Als ik die verkoper was geweest… dan had ik geschreven dat ik de zaak nog eens samen aan tafel zou bekijken na de samenstelling van de badkamer.

Dan heb je niks gegeven, en je houdt de klant toch vast zonder onbeschofte reactie.
Er zijn keukenwinkels genoeg, en je hebt al zeker wat extra inzicht.

En nu, die offerte NOOIT laten zien aan een andere verkoper.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 244 ... 521 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1