Die kookplaat hebben wij ook besteld, maar duurt nog even voordat het huis af is helaas. Hoe bevalt hij? Heb je deze met koolstoffilter, plasmafilter of afvoer naar buiten?Hanzul schreef op zondag 20 juni 2021 @ 07:02:
Er zit de volgende appratuur in:
COS824MAT 2x ovens pelgrim
IK4082M kookplaat pelgrim
FSB53617Z Aeg vaatwasser
SKB410F1AS Aeg koelkast
Anoniem: 512943
Even doorgedacht, maar waarom kiezen jullie voor de keuken in het smalle midden?besteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:23:
Dank voor het meedenken!
Waarom niet voor de zitkamer en achter een grote woonkeuken?
Wij hadden een doorloop van 120cm gekozen, want toch genoeg ruimte in de keuken (6m breed) Na wat meetwerk kwamen we erachter dan we liever 100cm doorloop hadden en die 20cm beter konden gebruiken voor de ruimte tussen de stoelen van de keukentafel en de barkrukken van het eiland. Het is ook wel prettig als iemand aan de tafel en aan het eiland zit de doorloop tussen die stoelen groot genoeg is. Het is dus wel heel erg situatie afhankelijk.besteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:23:
De 1 meter tussen de kastenwand en het eiland ervaar ik niet als storend (bij vrienden getest). Wat vinden jullie hiervan? Het eiland is nu 120cm breed en 270cm lang. Ik zou het eiland bijvoorbeeld 1m breed kunnen maken om een doorloop van 120cm te creëren.Wat is bij jullie de doorloop langs het eiland en wat is jullie ervaring hiermee?
Dank voor het meedenken!
[Afbeelding]
Wij hebben nu een doorloop van 100cm tussen eiland en kastenwand. Dat vinden wij meer dan zat. 120cm was denk ik te veel geweest en wij hadden die ruimte liever elders. Wij hebben aan de weerskanten van het eiland 125cm ruimte. Dat vinden wij wel weer erg prettig, omdat aan de weerskanten (en kant deur, andere kant koelast), toch meer loopverkeer is. Wij kunnen met die 100cm makkelijk langs elkaar heen (2 wat forsere mensen wordt wel kontje wrijven) en de vaatwasser en lades kunnen tegelijk ver genoeg open. De lade kan niet helemaal open, want komt dan wel tegen de vaatwasser aan als die open staat (is echt 10cm wat je dat mist). Als de vaatwasser open staat kun je er ook nog prima omheen lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 21-06-2021 14:14 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat is inderdaad hoe wij de opstelling in ons huis hebben. Grote woonkeuken, iets kleinere woonkamer.Anoniem: 512943 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Even doorgedacht, maar waarom kiezen jullie voor de keuken in het smalle midden?
Waarom niet voor de zitkamer en achter een grote woonkeuken?
Offtopic: Wat een immense hal heeft dat huis ook. 15m2..... De helft was ook meer dan zat geweest en had je in de woonkamer, echte leefruimte, gescheeld....
Voorbeeld van de indeling van ons huis (lijkt erg op elkaar) en onze keukenopstelling, zie bovenkant van de tekening:
:strip_exif()/f/image/58FDiDfzxsDITo9zHz8lsQLn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Hulleman op 21-06-2021 14:32 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Onderin de tekening! Het eiland zit standaard bij het project en vinden we in principe wel mooi. Althans, we hebben niet de behoefte om de oorspronkelijke opstelling helemaal op de schop te gooienLadypurple schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:48:
[...]
Waarom wil je een eiland?, waar komt de zithoek en eettafel
Je kunt het overwegen natuurlijk, maar dan moet je waarschijnlijk wel vrij vlot de knoop doorhakken, omdat dan al het leidingwerk en daarmee de ruwbouw (voorgeboorde gaten in vloeren en muren) aangepast moeten worden. Verplaatsen van het leidingwerk zal nog wel wat kosten. Bij ons zat er standaard een hoekkeuken in (hoe dan, met zo'n ruimte) en voor een eiland vroegen ze dik € 1.000 voor omleggen leidingwerk.besteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:28:
[...]
Onderin de tekening! Het eiland zit standaard bij het project en vinden we in principe wel mooi. Althans, we hebben niet de behoefte om de oorspronkelijke opstelling helemaal op de schop te gooien
Ik vind het persoonlijk wel leuk dat je vanaf het keukeneiland de kamer in kijkt. De hal is inderdaad veels te groot, aan de andere kant, met een kinderwagen en dergelijke is het niet per definitie onhandig.Hulleman schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:16:
[...]
Dat is inderdaad hoe wij de opstelling in ons huis hebben. Grote woonkeuken, iets kleinere woonkamer.
Offtopic: Wat een immense hal heeft dat huis ook. 15m2..... De helft was ook meer dan zat geweest en had je in de woonkamer, echte leefruimte, gescheeld....
Voorbeeld van de indeling van ons huis (lijkt erg op elkaar) en onze keukenopstelling, zie bovenkant van de tekening:
[Afbeelding]
Als ik het zelf had mogen tekenen had ik de ruimte waarschijnlijk wel kleiner gemaakt.
Dank voor je feedback t.a.v. de doorloop. Ik heb zelf een beetje geknutseld en dit is hoe het er uit komt te zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/umR2UJkSBBeQWTs7mJKOPkAb.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HSu9lilLkLsDt8LXX1xWEBrG.png?f=user_large)
Ah, ja gaaf zo! Ik snap wel dat je die opstelling dan zo doetbesteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Ik vind het persoonlijk wel leuk dat je vanaf het keukeneiland de kamer in kijkt. De hal is inderdaad veels te groot, aan de andere kant, met een kinderwagen en dergelijke is het niet per definitie onhandig.
Als ik het zelf had mogen tekenen had ik de ruimte waarschijnlijk wel kleiner gemaakt.
Dank voor je feedback t.a.v. de doorloop. Ik heb zelf een beetje geknutseld en dit is hoe het er uit komt te zien:[Afbeelding]
[Afbeelding]
We hebben inmiddels wel besloten dat het keukeneiland op zijn plek blijft. In principe is het enige twijfelstuk nog de diepte van het werkblad. Desalniettemin bedankt voor je antwoord en tips!Hulleman schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:38:
[...]
Je kunt het overwegen natuurlijk, maar dan moet je waarschijnlijk wel vrij vlot de knoop doorhakken, omdat dan al het leidingwerk en daarmee de ruwbouw (voorgeboorde gaten in vloeren en muren) aangepast moeten worden. Verplaatsen van het leidingwerk zal nog wel wat kosten. Bij ons zat er standaard een hoekkeuken in (hoe dan, met zo'n ruimte) en voor een eiland vroegen ze dik € 1.000 voor omleggen leidingwerk.
Wij hebben een eiland van 120cm diep en 240cm lang. Wij koken er alleen aan. Aan de overkant hebben we een laag aanrecht met spoelgedeelte en hoge kasten. Vrienden van ons hebben een eiland van 100cm diep en 200cm lang en dat is echt een heel stuk kleiner. Ook de kastjes en lades worden minder diep. Dus ik zou voor een zo diep mogelijk eiland gaan wat je kwijt kunt. Die opberg- en werkruimte is echt top.besteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:42:
[...]
We hebben inmiddels wel besloten dat het keukeneiland op zijn plek blijft. In principe is het enige twijfelstuk nog de diepte van het werkblad. Desalniettemin bedankt voor je antwoord en tips!
Het ligt er wel aan welke Siematic keuken je wil. Want ik kwam met een Siematic Pure SLX op een hogere prijs uit dan een vergelijkbare Poggenpohl keuken (Flagship store AMS van Siematic en de Poggenpohl winkel in AMS). En dan had ik bij Poggenpohl een custom kleur en bij Siematic een standaard kleur (meerprijs voor eigen kleur is bij Siematic 10k!!!).Floor-is schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Qua prijs is het Next125-Siematic-Poggen Pohl
Kwaliteit is ook in die volgorde, waarbij ik persoonlijk laatstgenoemde te weinig meerwaarde vind bieden om de prijs te rechtvaardigen.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Helaas heeft de meneer de monteur inderdaad niet al te netjes gewerkt en is mijn stukwerk naar de kloten geholpen… blijkt ook een ZZP'r te zijn in plaats van een monteur van het keukenbedrijf zelf, wat eerder belooft werd.
Laatste 5% nog niet betaald (600 euro ongeveer).. maar dat maakt alle beschadigingen niet goed natuurlijk.. voor 3900 euro je huis laten stuken en nu alles naar de ***... en dan ook nog de krassen op de keuken zelf.
Laatste 5% nog niet betaald (600 euro ongeveer).. maar dat maakt alle beschadigingen niet goed natuurlijk.. voor 3900 euro je huis laten stuken en nu alles naar de ***... en dan ook nog de krassen op de keuken zelf.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door aGraPusher op 21-06-2021 16:59 ]
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Veel kun je verhelpen met wat Alabastine en verf, maar fraai is het zeker niet.aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:56:
Helaas heeft de meneer de monteur inderdaad niet al te netjes gewerkt en is mijn stukwerk naar de kloten geholpen…
Nou was niet van plan om hier mee akkoord te gaan eerlijk gezegd.. alles net fris laten stuken en sauzen..m181087 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:59:
[...]
Veel kun je verhelpen met wat Alabastine en verf, maar fraai is het zeker niet.
Alles zit onder de zwarte vlekken of deuken.
[ Voor 7% gewijzigd door aGraPusher op 21-06-2021 17:01 ]
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Het feit dat het een ZZP'er is in plaats van een monteur van het bedrijf zelf hoeft niets te betekenen natuurlijk. Je hebt overal beunhazen en ook overal mensen met hart voor de zaak.
De keukenzaak blijft verantwoordelijk, zou hier ook zeker werk van maken.
Mee eens maar dan moeten ze niet een verkooppraatje houden met eigen monteurs dit en dat.Greebs schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:06:
Het feit dat het een ZZP'er is in plaats van een monteur van het bedrijf zelf hoeft niets te betekenen natuurlijk. Je hebt overal beunhazen en ook overal mensen met hart voor de zaak.
Wat ik ook raar vind is dat ik 1500 euro voor montage betaal en hem vervolgens moet helpen het blad er in te tillen omdat hij alleen is. Ook gaat hij net buiten de voordeur het blad lopen slijpen waardoor mijn unifi g4 doorbell compleet onder het gruis zit en de brievenbus.
Stond ik daar dan met zware griep een aanrechtblad te sjauwen...
2 April een KVIK keuken besteld, deze gaat nu 22 juli geplaatst worden, 12 juli start de aannemer (dezelfde die de keuken gaat plaatsen) met het slopen van de oude, plaatsen nieuw leiding werk en lichtplan aansluitingen.
Nu nog even een opslag container huren voor de eettafel en andere huisraad (de hele vloer wordt vervangen ivm anders aanleggen vloerverwarming dus dat oet even een paar weken weg) en een puincontainer regelen.
Pff, het gaat het dan toch wel weer erg snel plotseling, gelukkig hebben we een logeer adres want wonen is niet mogelijk door de verbouwing die ca 60% van de woning beslaat door die aaneengeloten vloer die eruit en erin komt.
Zou net voor onze (nog niet geregelde maar wel vrijgenomen) vakantie klaar moeten zijn, maar het zal eerder tegen dan meevallen ben ik bang.
Maar soit, hikte er al 10 jaar tegen aan.
Nu nog even een opslag container huren voor de eettafel en andere huisraad (de hele vloer wordt vervangen ivm anders aanleggen vloerverwarming dus dat oet even een paar weken weg) en een puincontainer regelen.
Pff, het gaat het dan toch wel weer erg snel plotseling, gelukkig hebben we een logeer adres want wonen is niet mogelijk door de verbouwing die ca 60% van de woning beslaat door die aaneengeloten vloer die eruit en erin komt.
Zou net voor onze (nog niet geregelde maar wel vrijgenomen) vakantie klaar moeten zijn, maar het zal eerder tegen dan meevallen ben ik bang.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Klinkt als een hele klus! Moet er niks meer aan de muren gedaan worden na het verleggen van de leidingen?franssie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:23:
2 April een KVIK keuken besteld, deze gaat nu 22 juli geplaatst worden, 12 juli start de aannemer (dezelfde die de keuken gaat plaatsen) met het slopen van de oude, plaatsen nieuw leiding werk en lichtplan aansluitingen.
disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)
Ja en plafond etc, gaat echt bijna naar casco en weer terug. Voordeel is dat het een woonark is, dus feitelijk houtbouw wat het wel weer makkelijker maakt dan steenbouw gelukkig, met stenen (dragende) muren was het niet te doen geweest. Dus het grootste deel ook weer stucen en schilderen. Het kan, maar strakke planning.Kimmie2000 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:31:
[...]
Klinkt als een hele klus! Moet er niks meer aan de muren gedaan worden na het verleggen van de leidingen?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Eerder al eens gemeld hier: ik wacht al sinds 2 februari op twee ovens van Siemens (CS856GNB7 en CM876G0B5). Keukenloods gaf eerst maart als leverdatum aan, maar inmiddels is dit eind juli en ook die datum is onzeker.
Nu sprak ik een keukenzaak en die zei sinds februari deze modellen regelmatig geleverd te hebben met telkens twee tot drie weken levertijd. Hij snapte dan ook niets van de vijf maanden die ik nu al wacht. Als ik nu bestel geeft hij een leverdatum van week 27 aan.
Wat denken jullie, is dat een plausibel verhaal? Kan ik beter switchen?
Nu sprak ik een keukenzaak en die zei sinds februari deze modellen regelmatig geleverd te hebben met telkens twee tot drie weken levertijd. Hij snapte dan ook niets van de vijf maanden die ik nu al wacht. Als ik nu bestel geeft hij een leverdatum van week 27 aan.
BlowFish schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:06:
We hebben vandaag eindelijk de knoop door gehakt wat betreft het blad! Het gaat een quartzite blad worden in kleur ‘taj mahal’. Super goed geholpen door de keuken bladen fabriek!
Eerder geplaatste keuken (nog op basis van keramiek ‘calacatta gold’:
[Afbeelding]
Het blad;
[Afbeelding]
Vooral het feit dat het een natuur product is spreekt ons erg aan past ook goed bij de houten vloer en zwart -hout fineer keuken kastjes ! (We zijn eigenlijk wel afgeknapt op dekton/keramiek als je je realiseert dat dit gewoon een fotoprint is doet dat wat mij betreft toch afbreuk op de looks.) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden 😀
Hebben jullie nergens een hoekje nodig om een koffiezet, broodrooster, ... kwijt te kunnen? Of hoe doen jullie dat?Hanzul schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:13:
Onze keuken vandaag ook geplaatst.
Betreft zoals gezegd een Schuller keuken, met gespoten kaderfronten.
Eiland 240x120. 4 laden blokken 90cm, vaatwasser en spoelkast van 60cm. 3 ladeblokken met binnenlade. 4cm keramieke blad (met onderleiming), (blue stone)
Aeg vaatwasser en pelgrim Hood in hub kookplaat. Twist stopcontact en dekker inbouwspoelbak en mengkraan van Grohe.
205cm brede kastenwand 40-60-60-40 plafondhoogtd ,232 en afwerklat van 30lafondhoog twee drie in ovens van Pelgrim en een koelkast van AEG. Prijs inclusief montage en aansluiten €12.300[Afbeelding]
Ik zou switchen en een andere prijs voor lief nemen. Keukenloods is een dozenschuiver en dat kan prima werken. Echter lijkt het erop dat ze iets verkocht hebben zonder voorraad en nu de inkoopprijs hoog is de levering uit te willen stellen tot jij afhaakt, dan maken ze geen verlies.orf schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:44:
Eerder al eens gemeld hier: ik wacht al sinds 2 februari op twee ovens van Siemens (CS856GNB7 en CM876G0B5). Keukenloods gaf eerst maart als leverdatum aan, maar inmiddels is dit eind juli en ook die datum is onzeker.
Ik zou dan wel met de andere leverancier afspreken dat als hij niet binnen x-werkdagen kan leveren je een korting krijgt als deze veel duurder is. Anders zit je in dezelfde situatie in een ander schip.
De keukenloods optie zou je nog even achter de hand kunnen houden eventueel.
Inbouw koffie apparaat 😉 . En stopcontact in keuken lade in het eiland. Apparaten staan niet in het zicht. Die komen alleen tevoorschijn alsKwakkel schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:54:
[...]
[...]
Hebben jullie nergens een hoekje nodig om een koffiezet, broodrooster, ... kwijt te kunnen? Of hoe doen jullie dat?
Ze nodig zijn (blender? ..)
Het kan toch zijn dat de keukenzaak met vaste zzpers werkt? Dat is voor mij niet Anders dan eigen monteurs.aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:56:
Helaas heeft de meneer de monteur inderdaad niet al te netjes gewerkt en is mijn stukwerk naar de kloten geholpen… blijkt ook een ZZP'r te zijn in plaats van een monteur van het keukenbedrijf zelf, wat eerder belooft werd.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Heb je de monteur/keukenzaak geconfronteerd met de schade? Waarschijnlijk wordt dit netjes opgelost. Gewoon vriendelijk blijven. Je hebt ze immers nog nodig!
Dat die monteur zijn troep zomaar op het nieuwe werkblad legde zei dus eigenlijk al genoeg helaas…aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:56:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ja helaas wel.. nog even verder gekeken en nog meer dingen tegen gekomen:Bart0ving schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:09:
[...]
Dat die monteur zijn troep zomaar op het nieuwe werkblad legde zei dus eigenlijk al genoeg helaas…
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
En in plaats van philips hue heb ik een of ander aliexpress of kermis led spotjes gekregen…
Anoniem: 36835
Mijn god, wat een broddelwerk. Ik zou denk ik het liefst die hele keuken retourneren. Succes met deze situatie, ik heb geen idee wat je moet doen maar akkoord gaan zeker niet.
Dat zegt mijn gevoel dus ook maar dat zal wel niet 123 gaan lijkt me... wat het pareltje van alles had moeten worden draait nu uit op een lichtelijke drama..Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:29:
Mijn god, wat een broddelwerk. Ik zou denk ik het liefst die hele keuken retourneren. Succes met deze situatie, ik heb geen idee wat je moet doen maar akkoord gaan zeker niet.
Benieuwd wat de keukenboer morgen gaat zeggen hiervan.
Het is alles behalve acceptabel. Ik zou alles goed documenteren en er flink werk van gaan maken. Laat ze de boel maar oplossen. Alles wat beschadigd is vervangen.aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:34:
[...]
Dat zegt mijn gevoel dus ook maar dat zal wel niet 123 gaan lijkt me... wat het pareltje van alles had moeten worden draait nu uit op een lichtelijke drama..
Stucwerk is het minste waar ik me druk om zou maken, beetje renoband erin plamuren en klaar
Zit op 1 van de foto's de beschermlaag er gewoon niet op ?
https://tweakers.net/i/8z...b45J3qWh.jpg?f=user_large
aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:22:
[...]
Ja helaas wel.. nog even verder gekeken en nog meer dingen tegen gekomen:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En in plaats van philips hue heb ik een of ander aliexpress of kermis led spotjes gekregen…
[ Voor 5% gewijzigd door Ghosty J op 21-06-2021 21:37 ]
Welke keukenboer was dit? Weet ik exact waar ik mijn keuken niet moet kopen.aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:34:
[...]
Dat zegt mijn gevoel dus ook maar dat zal wel niet 123 gaan lijkt me... wat het pareltje van alles had moeten worden draait nu uit op een lichtelijke drama..
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Denk dat het gaat om de afhanging van de deurtjesGhosty J schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:36:
Zit op 1 van de foto's de beschermlaag er gewoon niet op ?
[...]
True, maar heb juist alles laten doen omdat ik het gedoe zelf niet wil. Heb een mega strak eindresultaat en dan wordt dit nu verprutst. Mag ik best wat meer van gaan vinden toch? Ipv enkel een zakje renoband?Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:36:
[...]
Stucwerk is het minste waar ik me druk om zou maken, beetje renoband erin plamuren en klaar
Jep dit ^Anoniem: 36835 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:42:
[...]
Denk dat het gaat om de afhanging van de deurtjes
[ Voor 17% gewijzigd door aGraPusher op 22-06-2021 11:13 ]
Tuurlijk is dat vervelend, ik bedoelde meer dat het stucwerk het eenvoudigst is om te repareren.aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:48:
[...]
True, maar heb juist alles laten doen omdat ik het gedoe zelf niet wil. Heb een mega strak eindresultaat en dan wordt dit door hun verprutst. Mag ik best wat meer van gaan vinden toch? Ipv enkel een zakje renoband?
aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:48:
[...]
True, maar heb juist alles laten doen omdat ik het gedoe zelf niet wil. Heb een mega strak eindresultaat en dan wordt dit door hun verprutst. Mag ik best wat meer van gaan vinden toch? Ipv enkel een zakje renoband?
@aGraPusher welke keukenboer is dit. Weet ik waar ik niet moet gaan voor mijn keuken
[...]
Jep dit ^
Ja, die zag ik daarna bij jou ook inderdaadBlowFish schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:00:
[...]
Inbouw koffie apparaat 😉 . En stopcontact in keuken lade in het eiland. Apparaten staan niet in het zicht. Die komen alleen tevoorschijn als
Ze nodig zijn (blender? ..)
Wij hebben een koffiezet, waterkoker en broodbakmachine die allemaal 'bovenop' staan wegens frequent gebruik. Dus zelfs als we eens gek zouden doen en een ingebouwde koffiezet + Quooker nemen, zitten we nog steeds vast met dat broodbakmachine
(Ach, we zijn toch nog niet aan de keuken - en wellicht zal het enigzins vergelijkbaar worden naar opstelling als die van @noerie88 (maar dan met een kastenwand van 3m of 3m60 (en dan liefst 3m60)))
@franssie Maar zit je niet met het droog werk van de stuck?
Hier begint sloop en breek werk morgen en dan zijn ze enkele dagen bezig
Vloer eruit keuken eruit wasmachine ed verplaatsen en leidingen aanleggen in die ruimte.
En keuken komt rond dezelfde datum als bij jouw en er moet 1 muur gedaan worden maar de droog tijd is 2 weken begreep ik
Vloer eruit keuken eruit wasmachine ed verplaatsen en leidingen aanleggen in die ruimte.
En keuken komt rond dezelfde datum als bij jouw en er moet 1 muur gedaan worden maar de droog tijd is 2 weken begreep ik
[ Voor 11% gewijzigd door Roos79 op 21-06-2021 22:07 ]
Wij drinken, geen koffie en gaan voor bezoek over oploskoffie. Mijn vrouw wil nog een fasionwaterkoker, die op het blad met twist kom te staan. Alle andere elektrische appratuur komt in de kast.Kwakkel schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:04:
[...]
Ja, die zag ik daarna bij jou ook inderdaadBij @Hanzul echter niet
Kan natuurlijk dat ze daar geen koffie drinken
Wij hebben een koffiezet, waterkoker en broodbakmachine die allemaal 'bovenop' staan wegens frequent gebruik. Dus zelfs als we eens gek zouden doen en een ingebouwde koffiezet + Quooker nemen, zitten we nog steeds vast met dat broodbakmachine
(Ach, we zijn toch nog niet aan de keuken - en wellicht zal het enigzins vergelijkbaar worden naar opstelling als die van @noerie88 (maar dan met een kastenwand van 3m of 3m60 (en dan liefst 3m60)))
Maar is de montage al klaar, of kan hij zn werk nog (deels) corrigeren?aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:22:
[...]
Ja helaas wel.. nog even verder gekeken en nog meer dingen tegen gekomen:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nog vroeg om te zeggen. In het begin beetje geknoeid met tiptoetsten, maar oefening baart kunst. Eerste indrukken, zijn prima ma hebben nog niet uitgebreid gekookt. Wij hebben esn koolstoffilter. Aan de afzuiging bij je voeten moet ik wel wennen moet ik zegge.Marinos83 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:28:
[...]
Die kookplaat hebben wij ook besteld, maar duurt nog even voordat het huis af is helaas. Hoe bevalt hij? Heb je deze met koolstoffilter, plasmafilter of afvoer naar buiten?
De keukenboer maakt mij niet uit, meer de naam van de ZZP'ER 
Bschnitz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:41:
[...]
Welke keukenboer was dit? Weet ik exact waar ik mijn keuken niet moet kopen.
Montage is nog niet klaar dat gebeurd morgen, tenminste...mitsumark schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Maar is de montage al klaar, of kan hij zn werk nog (deels) corrigeren?
Wil hem morgen laten stoppen met z'n werkzaamheden en mijn punten laten zien. Keukenbedrijf erbij halen en duidelijk maken dat ik hier niet mee akkoord ga. Laten ze eerst het vervangende spul maar regelen en het in 1x goed in elkaar schroeven, voordat alles afgemonteerd is en weer los moet.
Droogtijd van spuitstucwerk kan 5 dagen zijn, zeker met een droger/ventilator (eigenlijk geoon een aircon) in de ruimte. Zeg drie dagen slopen op de woonvloer (maar dan kan de loodgieter en elektricien ook al aan het werk want een woonark zoals die van mij heeft een kruipruimte met bijna stahoogte - ze kunnen bijna afzonderlijk werken) - dan herstellen en aanhechten een dag (is allemaal gipsplaat op bestaande hout regels) en dan hou je wel wat tijd over voor drogen en schilderen. Maar het is een strakkere planning dan ik zelf bedacht had, maar aangenomen werk dus ik zie het wel.Roos79 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:07:
@franssie Maar zit je niet met het droog werk van de stuck?
@aGraPusheraGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:02:
[...]
Montage is nog niet klaar dat gebeurd morgen, tenminste...
Wil hem morgen laten stoppen met z'n werkzaamheden en mijn punten laten zien. Keukenbedrijf erbij halen en duidelijk maken dat ik hier niet mee akkoord ga. Laten ze eerst het vervangende spul maar regelen en het in 1x goed in elkaar schroeven, voordat alles afgemonteerd is en weer los moet.
Welk keukenbedrijf is het? Weet dan waar ik mijn keuken niet moet kopen
Ik snap de reacties wel. Maar wellicht eerst even afwachten hoe ze het oplossen?Jackpuyn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:54:
[...]
@aGraPusher
Welk keukenbedrijf is het? Weet dan waar ik mijn keuken niet moet kopen
Wellicht is dit totaal niet te wijten aan de keukenzaak, maar had @aGraPusher met een slechte monteur te maken.
Bestellen en leveren ging zonder problemen. Montage is echter een drama.SquareOne schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:22:
[...]
Ik snap de reacties wel. Maar wellicht eerst even afwachten hoe ze het oplossen?
Wellicht is dit totaal niet te wijten aan de keukenzaak, maar had @aGraPusher met een slechte monteur te maken.
Hij zou vandaag weer beginnen om 08.00 maar ik heb hem de toegang tot mijn woning geweigerd. Eerst overleggen met de keukenzaak hoe ze alles denken op te lossen.
Wordt vervolgd… 😅
Wel in overleg met de keukenboer? Anders gaan zij mogelijk de kosten van de ZZP'er op jou verhalen.aGraPusher schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:38:
[...]
Bestellen en leveren ging zonder problemen. Montage is echter een drama.
Hij zou vandaag weer beginnen om 08.00 maar ik heb hem de toegang tot mijn woning geweigerd. Eerst overleggen met de keukenzaak hoe ze alles denken op te lossen.
Wordt vervolgd… 😅
EU DNS: 86.54.11.100
Iemand ervaring met een mat-zwart granieten aanrechtblad? We zijn voor onze zwarte fenix keuken opzoek naar een matzwart blad wat er bij past.
Bij composiet ziet er bij de matzwarte varianten altijd een spikkel in heb ik het idee. En Dekton/Keramiek is prachtig maar we zijn bang voor stootschade. Fenix als blad en alle andere kunststof varianten vallen ook af.
Nu zat ik eens te kijken naar Graniet, zoiets als dit:

Dat lijkt me ook wel mooi, de structuur spreekt me ook wel aan. Iemand ervaring mee? Of zie ik een vreselijke negatieve eigenschap van graniet over het hoofd?
Bij composiet ziet er bij de matzwarte varianten altijd een spikkel in heb ik het idee. En Dekton/Keramiek is prachtig maar we zijn bang voor stootschade. Fenix als blad en alle andere kunststof varianten vallen ook af.

Dat lijkt me ook wel mooi, de structuur spreekt me ook wel aan. Iemand ervaring mee? Of zie ik een vreselijke negatieve eigenschap van graniet over het hoofd?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 22-06-2021 09:11 ]
Wij hebben nu zoiets en wat ik het meest irritante er aan vind is dat het niet "glad" is....er zit structuur in, hoe klein/weinig ook.
Vraagje, waarom ga je niet voor een fenix werkblad?
Keukenboer net aan de telefoon dat die geschrokken is van mijn mail en direct even wil komen kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door aGraPusher op 22-06-2021 11:25 ]
Daar lees ik niet al te beste verhalen van. Het schijnt snel te krassen, en om nou elke week met de strijkbout eroverheen te gaan heb ik ook geen zin inChUcKiE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:13:
Maar dat Fenix is toch volledig selfhealing? 
Wij hebben nu ook het idee om ons keukeneiland ook in mat zwart Fenix uit te voeren, wellicht volledig, dus met werkblad...vandaar mijn vraag.
Wij hebben nu ook het idee om ons keukeneiland ook in mat zwart Fenix uit te voeren, wellicht volledig, dus met werkblad...vandaar mijn vraag.
[ Voor 60% gewijzigd door ChUcKiE op 22-06-2021 09:19 ]
Succes! De keukenboer lijkt het probleem niet te zijn zo te lezen.aGraPusher schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:13:
Keukenboer net aan de telefoon dat die geschrokken is van mijn mail en direct even wil komen kijken. Word leuk zo
En wat betreft stucwerk, inderdaad erg zonde, krijg je nooit meer zo strak waarschijnlijk zonder de hele muur aan te paken. Hier ligt de acceptatiegraad inmiddels wat lager qua stucwerk, aangezien ons huis vorig jaar rond deze tijd strakker dan strak was. Een jaar later met drie kleine kinderen en speelgoed lijkt het op sommige plekken wel een gaten kaas
Nog geen ervaring, maar kregen de volgende informatie bij steenhouwer. Qua eigenschappen is het redelijk vergelijkbaar met composiet, afhankelijk van de keuze van afwerking kunnen er vlekken in trekken, maar werd benoemd dat dit er bij graniet soms ‘uitgetrokken’ kon worden en bij composiet niet. Hoe gladder het oppervlak, hoe minder vlekgevoelig. Hoe gladder het blad, hoe donkerder de kleur. Composiet, en volgens mij met name lichtere kleuren kan verkleuring geven als er een hete deksel opgelegd wordt, graniet niet.Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:11:
Iemand ervaring met een mat-zwart granieten aanrechtblad? We zijn voor onze zwarte fenix keuken opzoek naar een matzwart blad wat er bij past.
[Afbeelding]
Benadrukt werd dat het blad geïmpregneerd wordt.
We gingen voor een grijs blad , maar hebben ook nero assoluto, zimbabwe ????? Gezien en daar leek het alsof er lichte draadjes in zaten, galaxy....spikkeltjes? We hebben niets gezien dit gitzwart is dus if dat er is? En composiet is een replica van natuursteen, maar doordat het gefabriceerd wordt kan het misschien wel in gitzwart gemaakt worden? De kleur van composiet kan denk ik ook meer gegarandeerd worden door dit fabrieksproces, dat us bij natuursteen minder.
Het meest onderhoudsvriendelijk qua onderhoud is denk ik kunststof en keramiek, maar die hebben weer andere nadelen.
De keukenleverancier doet zaken met een steenhouwer en daar hebben we natuursteen , composiet en keramiek gezien. Keramiek viel al af vanwege het chipgevaar en het geluid. We gingen eigenlijk voor composiet en kwamen met ‘graniet’ thuis. Het moest ook gepolijst zijn, want tja, minder vlekgevoelig en het werd leather
Denk ook over het zien van water en vingervlekken, dit verschilt ook per afwerking ( dit geldt denk ik ook voor composiet )Door de leather afwerking en kleur van het blad zie je er minder op.. beetje zoals YouTube: Richard Groenendijk - Met de Mantel der Liefde - Makkelijke tegels
In het hele keukenverhaal vond ik dit bezoek echt heel leuk. Veel mooie dingen gezien , verbaasd wat er onder de grond over de hele wereld te vinden is in alle mogelijke kleuren. Veel uitleg gekregen en ook materialen naast elkaar kunnen zien. Door de werkplaats een blad in wording bekeken, de opdikking, wasbak. Dat was in coronatijd echt een uitje..... Materiaal in groot oppervlak gezien! Mij leek een spikkel zoals in impala wel mooi, maar in grote plaat heel onrustig.
Gelijk is ongelijk. De kans dat je in ander materiaal iets vind dat qua kleur overeenkomt is lastig. Probeer ook wat anders. Eerste google https://www.smartdesignke...og/fenix-keuken-mat-zwart
[ Voor 3% gewijzigd door Ladypurple op 22-06-2021 10:34 ]
Zojuist wezen kijken met de keukenboer en monteur.koentjuh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Succes! De keukenboer lijkt het probleem niet te zijn zo te lezen.
En wat betreft stucwerk, inderdaad erg zonde, krijg je nooit meer zo strak waarschijnlijk zonder de hele muur aan te paken. Hier ligt de acceptatiegraad inmiddels wat lager qua stucwerk, aangezien ons huis vorig jaar rond deze tijd strakker dan strak was. Een jaar later met drie kleine kinderen en speelgoed lijkt het op sommige plekken wel een gaten kaas
Resultaat:
- led spots worden vervangen voor hue/zigbee is fout gegaan;
- krassen op de kasten, deze worden vervangen
- kras op het werkblad kon hij met Arte reinigingsmiddel wegpoetsen
- hoogte van de kastjes gaat de monteur nog verder afstellen
- deuken in het stucwerk en zwarte vegen: sommige plekken ter discussie en andere plekken was inderdaad een foutje. Maar wordt opgelost.
Hij zegt: we lopen nergens voor weg en lossen alles netjes met je op.
Monteur heeft zijn werk nu hervat. Ben benieuwd hoe het wordt straks
Edit:
Net nog een belletje gekregen van het keukenbedrijf. De beste man zei: omdat er discussie is over het stukwerk mag je die muren opnieuw laten stucen en de factuur mag naar ons.
Dit is toch wel erg netjes opgelost zo dan denk ik 👍 dat mag ook gezegd worden! Geen cowboys maar een keukenbedrijf dat het wel serieus neemt dus!
[ Voor 21% gewijzigd door aGraPusher op 22-06-2021 11:13 ]
Onlangs hebben we een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen. Hier kunnen we onze keuken zelf inrichten. In dit topic zie ik al geruime tijd allemaal fantastische kookeilanden voorbij komen, maar dat is voor onze niet mogelijk.
Ik ben bezig een begroting voor het gehele huis te maken en heb de keuken op 12-5k geschat. Ik ben benieuwd hoe reëel dat is. De bouwvereniging werkt samen met Bruynzeel, maar casco opleveren en je eigen keukenboer regelen is ook een optie. Bruynzeel heeft wel mijn voorkeur, omdat dit dan allemaal tijdens de bouw geregeld wordt en de keuken er bij oplevering direct inzet. Hoe wijs is dit?
Dit is de ruimte van de keuken (rechterkant):
:strip_exif()/f/image/emGGTApjEHdC93ZDzYWNiApK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn mijn ideeën/wensen:
- parallelkeuken
- veel blad (aan beide kanten)
- kastjes ook hoog, voor extra kastruimte
- inductie, minimaal 5 pitten
- Combioven, vanaf 60cm breed
- Vaatwasser
- Koelkast en vriezer
- Quooker mits mogelijk (alleen kokend water)
Wat is de beste strategie voor onderhandelingen? Offertes bij andere keukenboeren opvragen en hiermee vergelijken met Bruynzeel? Ik lees vooral dat 35% korting zeker mogelijk moet zijn op iig apparatuur. Hopelijk hebben mensen wat tips. Mocht er meer informatie nodig zijn, hoor ik het graag. Ik zit nog wel in de oriënterende fase, dus veel vragen staan nog open.
Ik ben bezig een begroting voor het gehele huis te maken en heb de keuken op 12-5k geschat. Ik ben benieuwd hoe reëel dat is. De bouwvereniging werkt samen met Bruynzeel, maar casco opleveren en je eigen keukenboer regelen is ook een optie. Bruynzeel heeft wel mijn voorkeur, omdat dit dan allemaal tijdens de bouw geregeld wordt en de keuken er bij oplevering direct inzet. Hoe wijs is dit?
:strip_exif()/f/image/emGGTApjEHdC93ZDzYWNiApK.jpg?f=fotoalbum_large)
- parallelkeuken
- Vaatwasser
- Koelkast en vriezer
Wat is de beste strategie voor onderhandelingen? Offertes bij andere keukenboeren opvragen en hiermee vergelijken met Bruynzeel? Ik lees vooral dat 35% korting zeker mogelijk moet zijn op iig apparatuur. Hopelijk hebben mensen wat tips. Mocht er meer informatie nodig zijn, hoor ik het graag. Ik zit nog wel in de oriënterende fase, dus veel vragen staan nog open.
Volgens mij werkt Bruynzeel met netto prijzen? Dan zou ik daar beginnen.Slabbysl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:14:
Onlangs hebben we een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen. Hier kunnen we onze keuken zelf inrichten. In dit topic zie ik al geruime tijd allemaal fantastische kookeilanden voorbij komen, maar dat is voor onze niet mogelijk.
[Afbeelding]
- parallelkeuken
- Vaatwasser
- Koelkast en vriezer
Kijk eens of je een rechtsbijstand hebt...aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:48:
[...]
True, maar heb juist alles laten doen omdat ik het gedoe zelf niet wil. Heb een mega strak eindresultaat en dan wordt dit nu verprutst. Mag ik best wat meer van gaan vinden toch? Ipv enkel een zakje renoband?
[...]
Jep dit ^
In elk geval een aangetekende ingebrekestelling sturen als ze denken dat ze kunnen opleveren en je een factuur sturen.
Kastdeurtjes recht hangen is minutenwerk, dat is simpel.
Die muren herstellen is ook geen drama, maar krassen op de keuken en het werkblad... no go.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dat is fijn, goed om te horen.aGraPusher schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Zojuist wezen kijken met de keukenboer en monteur.
Resultaat:
- deuken in het stucwerk en zwarte vegen: sommige plekken ter discussie en andere plekken was inderdaad een foutje. Maar wordt opgelost.
Monteur heeft zijn werk nu hervat. Ben benieuwd hoe het wordt straks![]()
Edit:
Net nog een belletje gekregen van het keukenbedrijf. De beste man zei: omdat er discussie is over het stukwerk mag je die muren opnieuw laten stucen en de factuur mag naar ons.
Dit is toch wel erg netjes opgelost zo dan denk ik 👍 dat mag ook gezegd worden! Geen cowboys maar een keukenbedrijf dat het wel serieus neemt dus!
Thnx voor je reactie!Tommie12 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Kijk eens of je een rechtsbijstand hebt...
In elk geval een aangetekende ingebrekestelling sturen als ze denken dat ze kunnen opleveren en je een factuur sturen.
Kastdeurtjes recht hangen is minutenwerk, dat is simpel.
Die muren herstellen is ook geen drama, maar krassen op de keuken en het werkblad... no go.
Wordt inmiddels naar volle tevredenheid opgelost _/-\o_
Aankomend weekend heb ik inderdaad een afspraak met Bruynzeel. Online las ik dit: https://www.bruynzeelkeuk...ie/direct-de-juiste-prijsSquareOne schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:00:
[...]
Volgens mij werkt Bruynzeel met netto prijzen? Dan zou ik daar beginnen.
Maar betekent dat dat er geen ruimte in zit of is het een simpele manier om onderlingen/kortingen te reduceren?
Het betekent eigenlijk gewoon precies zoals ze het beschrijven op die website.Slabbysl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Aankomend weekend heb ik inderdaad een afspraak met Bruynzeel. Online las ik dit: https://www.bruynzeelkeuk...ie/direct-de-juiste-prijs
Maar betekent dat dat er geen ruimte in zit of is het een simpele manier om onderlingen/kortingen te reduceren?
Je hoeft geen onderhandeling meer te doen over de prijs, het is een transparant prijzenmodel en je weet direct waar je aan toe bent.
Ja, bij de finale klap kan er wellicht nog een besteklade inzet, handdoek hanger of iets dergelijks cadeau gedaan worden. Maar het is geen veemarkt, handjeklap, nog even met de manager overleggen, voor 11:00 beslissen etc.
Om even een prijsindicatie te krijgen is het wel leuk maar zou er de keuken zelf niet bestellen. Als je bijvoorbeeld dit allemaal leest wordt je niet vrolijk.Slabbysl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Aankomend weekend heb ik inderdaad een afspraak met Bruynzeel. Online las ik dit: https://www.bruynzeelkeuk...ie/direct-de-juiste-prijs
Ok, duidelijk verhaal. Thanks.ChUcKiE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:18:
[...]
Het betekent eigenlijk gewoon precies zoals ze het beschrijven op die website.
Je hoeft geen onderhandeling meer te doen over de prijs, het is een transparant prijzenmodel en je weet direct waar je aan toe bent.
Ja, bij de finale klap kan er wellicht nog een besteklade inzet, handdoek hanger of iets dergelijks cadeau gedaan worden. Maar het is geen veemarkt, handjeklap, nog even met de manager overleggen, voor 11:00 beslissen etc.
Zo'n reviewplek is natuurlijk een verzamelplaats voor klachten wanneer je deze niet zelf beheert/actief uitnodigingen voor reviews verstuurt, zie bijv. https://nl.trustpilot.com/review/www.nike.comaGraPusher schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:22:
[...]
Om even een prijsindicatie te krijgen is het wel leuk maar zou er de keuken zelf niet bestellen. Als je bijvoorbeeld dit allemaal leest wordt je niet vrolijk.
Hier op af gaan vind ik niet helemaal fair, maar bedankt voor de waarschuwing. Ik denk dat het devies luidt om veel te vergelijken met verschillende partijen.
Bruynzeel werkt ook met ZZP'ers qua installatie, dus daar moet je ook een beetje geluk mee hebben. Van de mensen die ik ken die bij Bruynzeel een keuken hebben gekocht (Optima) zijn ze allemaal wel tevreden.aGraPusher schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:22:
[...]
Om even een prijsindicatie te krijgen is het wel leuk maar zou er de keuken zelf niet bestellen. Als je bijvoorbeeld dit allemaal leest wordt je niet vrolijk.
Qua apparatuurprijzen is Bruynzeel zeker niet goedkoop, maar ze installeren wel "gratis" elders gekochte apparatuur. Qua garantie is dat wel een ding als je kastjes bijvoorbeeld beschadigen door waterschade van je elders gekochte apparatuur. Denk dat je dus goed de installatie moet controleren de eerste paar keer dat je die gaat gebruiken.
Goed te horen dat het zo is opgelost. En compliment voor het rustig blijven en het niet bashen van de keukenleverancier.aGraPusher schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Zojuist wezen kijken met de keukenboer en monteur.
Resultaat:
Monteur heeft zijn werk nu hervat. Ben benieuwd hoe het wordt straks![]()
Edit:
We staan op het punt om te tekenen en ik, niet mijn wederhelft, twijfel nu toch weer over een quooker. Is het gemak die meerprijs waard. Het duurt een minuut voor er warm water van zolder komt en dat wordt meestal niet helemaal verspild. Mijn keukenkraan slaat niet snel de ketel aan om even je handen te wassen, dan moet je m echt doordraaien en daar letten we, althans ik wel op, maar met name s winters daarvoor snel warm water te hebben is wel lekker. Geen plek vrij hoeven houden voor de waterkoker op het aanrecht.
Ik heb gelezen dat de combi en combi+ in principe het zelfde zijn dat je bij de combi+ de aansluiting op de ketel houdt. Daar gaat mijn vraag over. Je gebruikt kort warm water, deze komt uit de voorraad totdat het overgenomen wordt door water uit de ketel. Als je maar kort warm water vraagt en dit al wel vanaf de ketel aangevuld krijgt, dan slaat de deze alsnog heel kort aan toch. Het enige voordeel is dat je direct warm water krijgt en een beettje koud water niet weggooit. Het ‘probleem’ van het maar kort aanslaan van de ketel verplaats je dan alleen. Klopt deze redenering?
Ik heb gelezen dat de combi en combi+ in principe het zelfde zijn dat je bij de combi+ de aansluiting op de ketel houdt. Daar gaat mijn vraag over. Je gebruikt kort warm water, deze komt uit de voorraad totdat het overgenomen wordt door water uit de ketel. Als je maar kort warm water vraagt en dit al wel vanaf de ketel aangevuld krijgt, dan slaat de deze alsnog heel kort aan toch. Het enige voordeel is dat je direct warm water krijgt en een beettje koud water niet weggooit. Het ‘probleem’ van het maar kort aanslaan van de ketel verplaats je dan alleen. Klopt deze redenering?
Hier 100% tevreden over de Quooker, geen warmwater leiding aanwezig dus een boiler had er sowieso moeten komen.Ladypurple schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:39:
We staan op het punt om te tekenen en ik, niet mijn wederhelft, twijfel nu toch weer over een quooker. Is het gemak die meerprijs waard.
Maar de Quooker bevalt zo goed dat wij in ieder geval niet meer zonder kokendwaterkraan kunnen.
Scheelt een waterkoker in je kasten/op het werkblad want hier wordt echt veel thee gedronken.
Zelfs met koken is het een welkome aanvulling.
Wat betreft het gebruik van de boiler in combinatie met de CV (die situatie hebben wij niet).
Maar kokend water komt sowieso niet uit je CV, en voor warm water pakt hij volgens mij eerst je Quooker boiler.
Zie ook onderstaand van Quooker zelf:
Wanneer je CV-ketel zich op méér dan zes meter afstand van de kraan bevindt
Het warme water moet in dit geval een flinke afstand overbruggen voor het je kraan bereikt. Het koude water dat zich nog in de leiding bevond, heb je eerst moeten laten wegstromen. Met een Quooker COMBI+ zijn deze leidingverliezen verleden tijd. De koude voorloop wordt gemengd met kokend water uit de Quooker COMBI+. Zodra de leiding warm is, sluit het COMBI+-reservoir af en pakt de waterleiding het over. Je bespaart zo niet alleen energie, maar ook geld, water en tijd.
Ik zou opnieuw contact opnemen met Keukenloods:orf schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:44:
1. Vragen naar de huidige status
2. Het verhaal van de andere keukenzaak voorleggen
3. Aandringen op een alternatief (gelijkwaardig of luxer Siemens, Bosch, Neff)
Gelukt, dan nemen ze vermoedelijk eerst contact op met BSH en komen ze bij je terug met een voorstel
4. Gelijkwaardig of luxer alternatief voor de zekerheid zelf opzoeken en vergelijken
5. Akkoord, ovens geleverd, tevreden, blijheid
Niet gelukt?
Herhaal stap 1, 2 & 3
Teveel gedoe en/of geen vertrouwen meer in Keukenloods, switchen
Ik heb al besteld bij de andere partij. Iets duurder, maar veel geloofwaardiger. Keukenloods laat ik voortaan links liggen.Jaer288 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:28:
[...]
Ik zou opnieuw contact opnemen met Keukenloods:
1. Vragen naar de huidige status
2. Het verhaal van de andere keukenzaak voorleggen
3. Aandringen op een alternatief (gelijkwaardig of luxer Siemens, Bosch, Neff)
Gelukt, dan nemen ze vermoedelijk eerst contact op met BSH en komen ze bij je terug met een voorstel
4. Gelijkwaardig of luxer alternatief voor de zekerheid zelf opzoeken en vergelijken
5. Akkoord, ovens geleverd, tevreden, blijheid
Niet gelukt?
Herhaal stap 1, 2 & 3
Teveel gedoe en/of geen vertrouwen meer in Keukenloods, switchen
Hier tot nu toe geen slechte ervaringen met Keukenloods. Meeste spullen staan al op voorraad in het magazijn waaronder de Siemens combi-oven
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zijn er nog mensen met feedback t.av. deze opstelling en in het bijzonder de doorloop naast het eiland? De keuze is dus 100cm met ondiepe lades of 120cm met 2x 60cm lades. Oftewel, weegt extra kast/werkblad ruimte op tegen een relatief smalle doorloop?besteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Ik vind het persoonlijk wel leuk dat je vanaf het keukeneiland de kamer in kijkt. De hal is inderdaad veels te groot, aan de andere kant, met een kinderwagen en dergelijke is het niet per definitie onhandig.
Dank voor je feedback t.a.v. de doorloop. Ik heb zelf een beetje geknutseld en dit is hoe het er uit komt te zien:[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is leuk om een indruk te krijgen, en wij zijn uiteindelijk ook tot het 95% ontwerp van de keuken gekomen met behulp van Bruynzeel. Maar daar kwam de keuken uit rond de 20k, terwijl het nu uiteindelijk bij Mandemakers 15k is geworden voor dezelfde opstelling met luxere apparatuur. Dus sowieso nog het ontwerp voorleggen bij andere zaken, en niet te duidelijk zijn over de originele prijs van dat ontwerpSlabbysl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:15:
[...]
What you see is always what you get.
Hi all,
We zijn op het fantastische idee gekomen om een nieuwe keuken uit te zoeken. Hoe meer zaken we bezoeken en hoe meer indelingen we laten uittekenen hoe moeilijker het wordt om iets te kiezen!
We hebben nog nooit zo'n moeite gehad om een keuze te maken!
- indeling
- kleuren
- materialen
- apparatuur
- systeem van afzuiging
- werkblad
Gelukkig kan ik hier wel wat nuttige informatie vinden. Zo was ik vrij gecharmeerd van de Selsiuz kraan in gunmetal, maar ik lees hier alleen maar slechte verhalen. Bij ons laatste bezoek raadde de verkoper ze dan ook af.
Of kan het zijn dat dit first generation problemen waren die inmiddels zijn opgelost?
Nog wat andere vragen:
- Wat zijn jullie langetermijn ervaringen met AEG? Ik kreeg te horen dat het net een treetje onder Siemens/Bosch/Neff staat. Een adviseur zei dat er veel storingen waren in de laatste generatie.
- Ik proefde hier enige aversie tegen DMG
Ver weg blijven uit deze keukenwinkels dus? Mandemakers krijgt een 5,5 op Qasa.nl, bizar.
Bij Grando lees je ook vrij veel horror recensies, dus die gaat ook afvallen.
- Bij Bemmel en Kroon hebben ze alleen Dekker werkbladen. Ik las hier "Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop)."
Betekent dat dat je dan onnodig veel betaalt voor het blad? Maar is het kwalitatief wel goed?
- Ik ben op zoek naar een mat zwart (niet antraciet) blad met dikke witte aders en verder geen spikkels of glitters. Mag composiet zijn of keramiek. Is iemand die al ergens tegengekomen?
- Heeft er iemand al een mat zwarte Fenix keuken staan (kastjes, niet werkblad). Zijn deze echt de beste keuze vwb fingerprint proofing en andere vlekjes?
- Ik lees toch her en der negatieve ervaringen met een Bora of soortgelijks. Dat de gerecirculeerde lucht nog steeds ruikt. Dat de ramen beslaan door het vocht dat er in zit. Is dat een kwestie van verkeerde installatie of is het toch beter om een oldskool afzuigkap te nemen met afvoer naar buiten via een koof?
Misschien toch nog een indelingsvraag.
We hebben een split level woning met een woonkeuken van 22m2. We kunnen hierin gaan voor een L-opstelling, grote tafel in het midden en tegen de andere wand nog 2 hoge kasten met een soort bar/koffie hoekje.
We hebben ook bijgevoegd ontwerp gehad van Bemmel en Kroon.
In principe lijkt dit een leuke indeling (dan geen bar/koffiecorner aan de muur waar de tafel komt te staan).
Het voordeel is dat je meer contact hebt met de andere mensen in de keuken, en het is speelser.
Ik vraag me alleen af of het op termijn niet vervelend wordt dat de koelkast aan de ene kant van het kookeiland staat en de plek waar je staat om te koken aan de andere kant.
Het zou al iets beter zijn als je de kookplaat en de wasbak omwisselt zodat je aan de '"zuidkant" ook bij je (kokend) water kan. Zo kun je je ontbijt maken aan de zuidkant, je hebt alles bij de hand. Tot je zout nodig hebt en om het eiland moet gaan lopen bijvoorbeeld
Ook heb je aan beide kanten een vuilnisbakje nodig.
Heeft er iemand ervaring met zo'n soort opstelling?
We zijn op het fantastische idee gekomen om een nieuwe keuken uit te zoeken. Hoe meer zaken we bezoeken en hoe meer indelingen we laten uittekenen hoe moeilijker het wordt om iets te kiezen!
- indeling
- kleuren
- materialen
- apparatuur
- systeem van afzuiging
- werkblad
Gelukkig kan ik hier wel wat nuttige informatie vinden. Zo was ik vrij gecharmeerd van de Selsiuz kraan in gunmetal, maar ik lees hier alleen maar slechte verhalen. Bij ons laatste bezoek raadde de verkoper ze dan ook af.
Of kan het zijn dat dit first generation problemen waren die inmiddels zijn opgelost?
Nog wat andere vragen:
- Wat zijn jullie langetermijn ervaringen met AEG? Ik kreeg te horen dat het net een treetje onder Siemens/Bosch/Neff staat. Een adviseur zei dat er veel storingen waren in de laatste generatie.
Ver weg blijven uit deze keukenwinkels dus? Mandemakers krijgt een 5,5 op Qasa.nl, bizar.
- Bij Bemmel en Kroon hebben ze alleen Dekker werkbladen. Ik las hier "Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop)."
Betekent dat dat je dan onnodig veel betaalt voor het blad? Maar is het kwalitatief wel goed?
- Ik ben op zoek naar een mat zwart (niet antraciet) blad met dikke witte aders en verder geen spikkels of glitters. Mag composiet zijn of keramiek. Is iemand die al ergens tegengekomen?
- Heeft er iemand al een mat zwarte Fenix keuken staan (kastjes, niet werkblad). Zijn deze echt de beste keuze vwb fingerprint proofing en andere vlekjes?
- Ik lees toch her en der negatieve ervaringen met een Bora of soortgelijks. Dat de gerecirculeerde lucht nog steeds ruikt. Dat de ramen beslaan door het vocht dat er in zit. Is dat een kwestie van verkeerde installatie of is het toch beter om een oldskool afzuigkap te nemen met afvoer naar buiten via een koof?
We hebben een split level woning met een woonkeuken van 22m2. We kunnen hierin gaan voor een L-opstelling, grote tafel in het midden en tegen de andere wand nog 2 hoge kasten met een soort bar/koffie hoekje.
In principe lijkt dit een leuke indeling (dan geen bar/koffiecorner aan de muur waar de tafel komt te staan).
Het voordeel is dat je meer contact hebt met de andere mensen in de keuken, en het is speelser.
Ik vraag me alleen af of het op termijn niet vervelend wordt dat de koelkast aan de ene kant van het kookeiland staat en de plek waar je staat om te koken aan de andere kant.
Het zou al iets beter zijn als je de kookplaat en de wasbak omwisselt zodat je aan de '"zuidkant" ook bij je (kokend) water kan. Zo kun je je ontbijt maken aan de zuidkant, je hebt alles bij de hand. Tot je zout nodig hebt en om het eiland moet gaan lopen bijvoorbeeld
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ollz8RYYpmLLoURYNXbcvgEr.jpg?f=user_large)
Zie Selsiuz relatief weinig voorbij komen. Quooker lijkt de voorkeur te hebben in dit topic. Probleem is dat de meeste mensen geen hands-on ervaring hebben met beide.LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:09:
Hi all,
- indeling
- kleuren
- materialen
- apparatuur
- systeem van afzuiging
- werkblad
Wat is voor jou een reden om wel voor AEG tov Siemens/Bosch/Neff te kiezen?Nog wat andere vragen:
Je kunt daar best een prima deal scoren op het moment dat je 100% duidelijk hebt wat je wilt en je een goed idee hebt van wat de opstelling in een bepaald type/merk bij een 'netto' zaak kost.- Ik proefde hier enige aversie tegen DMG
Je moet wel stevig in je schoenen staan en houden van onderhandelen.
Dekker levert ook gewoon premium werkbladen. Ik heb geen idee over de prijs- Bij Bemmel en Kroon hebben ze alleen Dekker werkbladen. Ik las hier "Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop)."
Wellicht eternal marquina van Silestone?- Ik ben op zoek naar een mat zwart (niet antraciet) blad met dikke witte aders en verder geen spikkels of glitters. Mag composiet zijn of keramiek. Is iemand die al ergens tegengekomen?
Verschillende fenix keukens voorbij gekomen in het topic. @Jannick1 heet een zwarte.- Heeft er iemand al een mat zwarte Fenix keuken staan (kastjes, niet werkblad). Zijn deze echt de beste keuze vwb fingerprint proofing en andere vlekjes?
Let wel op dit er verschil zit tussen Fenix en 'anti fingerprint' fronten. Niel alle fabrikanten hebben Fenix in het assortiment
Een Bora kan de lucht ook naar buiten afvoeren. Wat betreft afzuiging doet een Bora volgens mij niet echt onder voor de gemiddelde traditionele afzuigkap.- Ik lees toch her en der negatieve ervaringen met een Bora of soortgelijks. Dat de gerecirculeerde lucht nog steeds ruikt. Dat de ramen beslaan door het vocht dat er in zit. Is dat een kwestie van verkeerde installatie of is het toch beter om een oldskool afzuigkap te nemen met afvoer naar buiten via een koof?
Of je naar buiten af wilt voeren of recirculatie hangt af van de mogelijkheden in je woning. Bij een nieuwbouwwoning met enkel vloerverwarming zou ik persoonlijk niet alle lucht naar buiten pompen met mijn Bora. Maar hier verschillende meningen behoorlijk over in het topic
Dit lijkt me een ontzettend onhandige opstelling.Misschien toch nog een indelingsvraag.
[Afbeelding]
Je kunt hier een prachtige L (of U opstelling, kun je nog voor dat raam langs?) realiseren
Ik zou voor 120cm (of zelfs 130) loopruimte kiezen.besteller2019 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:37:
[...]
Zijn er nog mensen met feedback t.av. deze opstelling en in het bijzonder de doorloop naast het eiland? De keuze is dus 100cm met ondiepe lades of 120cm met 2x 60cm lades. Oftewel, weegt extra kast/werkblad ruimte op tegen een relatief smalle doorloop?
Of je die kastruimte kunt missen kun je alleen zelf bepalen, ik zou voldoende hebben aan kastjes van 35cm diep aan 1 kant.
Sterker nog, achterin mn huidige kastjes van 60 staat alleen maar troep/reservespul wat ik nooit gebruik.
Met lades kun je daar natuurlijk wel beter gebruik van maken, maar met een diepte van 35 zou ik dat niet (meer) doen.
Ja, wie weet hoe ze presteren na 5, 10, 15 jaar...SquareOne schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:35:
Zie Selsiuz relatief weinig voorbij komen. Quooker lijkt de voorkeur te hebben in dit topic. Probleem is dat de meeste mensen geen hands-on ervaring hebben met beide.
Iets voordeliger en ze hebben ook leuke modellen. Maar het is zeker geen must. Ik wil eigenlijk alleen weten of het echt een minder keuze is kwalitatief gezien.Wat is voor jou een reden om wel voor AEG tov Siemens/Bosch/Neff te kiezen?
Ik heb er eigenlijk best een hekel aan! Daarom zijn we ook offertes aan het aanvragen bij die zgn 'netto' zaken.Je kunt daar best een prima deal scoren op het moment dat je 100% duidelijk hebt wat je wilt en je een goed idee hebt van wat de opstelling in een bepaald type/merk bij een 'netto' zaak kost.
Je moet wel stevig in je schoenen staan en houden van onderhandelen.
Maar buiten de prijs lees je vooral problemen NA het zetten van je handtekening. Vertragingen in levering, verkeerde spullen geleverd (keer op keer) en daarna weken of zelfs maanden wachten op de juiste spullen.
Slecht gemonteerd en daarna niet meer reageren op klachten etc.
Jaaaaaa! Dat is um! Thanks! Weet je ook wat 'leather' betekent bij een werkblad? Heeft het dan relief ipv dat het glad is?Wellicht eternal marquina van Silestone?
Ik ga eens zoeken in het topic. De laatste offerte was een Next125 keuken met Fenix.Verschillende fenix keukens voorbij gekomen in het topic. @Jannick1 heet een zwarte.
Let wel op dit er verschil zit tussen Fenix en 'anti fingerprint' fronten. Niel alle fabrikanten hebben Fenix in het assortiment
Met verschil bedoel je positief verschil in het voordeel of nadeel van Fenix tov 'gewone' anti fingerprint?
ja dat heeft eigenlijk mijn voorkeur ivm de slechte ervaring die we nu hebben met een recirculatie afzuigkap.Een Bora kan de lucht ook naar buiten afvoeren. Wat betreft afzuiging doet een Bora volgens mij niet echt onder voor de gemiddelde traditionele afzuigkap.
De opties zouden zijn horizontaal door de muur de tuin in, of verticaal de grond in en daarna door een ventilator in de kelder eruit worden gezogen diezelfde tuin in.Of je naar buiten af wilt voeren of recirculatie hangt af van de mogelijkheden in je woning. Bij een nieuwbouwwoning met enkel vloerverwarming zou ik persoonlijk niet alle lucht naar buiten pompen met mijn Bora. Maar hier verschillende meningen behoorlijk over in het topic
Dat is dus ook mijn twijfel. In eerste instantie leek het leuk (ik wilde ook graag een eiland), maar in de praktijk vrij onhandig.Dit lijkt me een ontzettend onhandige opstelling.
Je kunt hier een prachtige L (of U opstelling, kun je nog voor dat raam langs?) realiseren
Bij Keukensale hadden ze dit ontwerp waarbij het aanrecht van muur tot muur loopt en er een bovenkast op het aanrecht komt te staan (de hoge kast in de hoek).
Echter, bij B&K zei de adviseur dat die bovenkast in de praktijk voor problemen zorgt bij een greeploze keuken omdat bepaalde delen niet mooi op elkaar aansluiten (met een Lemans kast er onder btw).
Dit merk je pas bij de montage. Kan natuurlijk verkooppraatje zijn geweest, dat is vaak het probleem, dat weet je dus niet
:fill(white):strip_exif()/f/image/hg3PlY8lxIMfkUsdH0FsEWyE.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WfYrZu5FIdEHwlSLlAz4ADat.jpg?f=user_large)
ik zou eerst een besluit nemen over de opstelling voordat je heel veel offertes aanvraagt. Dat valt dan op geen enkelen manier te vergelijken. Er kan behoorlijk prijsverschil zitten tussen verschillende merken en een hoge kast of ladekast meer of minder in de ene offerte kan zomaar 800 euro schelen.LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Ja, wie weet hoe ze presteren na 5, 10, 15 jaar...
[...]
Iets voordeliger en ze hebben ook leuke modellen. Maar het is zeker geen must. Ik wil eigenlijk alleen weten of het echt een minder keuze is kwalitatief gezien.
[...]
Ik heb er eigenlijk best een hekel aan! Daarom zijn we ook offertes aan het aanvragen bij die zgn 'netto' zaken.
Maar buiten de prijs lees je vooral problemen NA het zetten van je handtekening. Vertragingen in levering, verkeerde spullen geleverd (keer op keer) en daarna weken of zelfs maanden wachten op de juiste spullen.
Slecht gemonteerd en daarna niet meer reageren op klachten etc.
[...]
Jaaaaaa! Dat is um! Thanks! Weet je ook wat 'leather' betekent bij een werkblad? Heeft het dan relief ipv dat het glad is?
[...]
Ik ga eens zoeken in het topic. De laatste offerte was een Next125 keuken met Fenix.
Met verschil bedoel je positief verschil in het voordeel of nadeel van Fenix tov 'gewone' anti fingerprint?
[...]
ja dat heeft eigenlijk mijn voorkeur ivm de slechte ervaring die we nu hebben met een recirculatie afzuigkap.
[...]
De opties zouden zijn horizontaal door de muur de tuin in, of verticaal de grond in en daarna door een ventilator in de kelder eruit worden gezogen diezelfde tuin in.
[...]
Dat is dus ook mijn twijfel. In eerste instantie leek het leuk (ik wilde ook graag een eiland), maar in de praktijk vrij onhandig.
Bij Keukensale hadden ze dit ontwerp waarbij het aanrecht van muur tot muur loopt en er een bovenkast op het aanrecht komt te staan (de hoge kast in de hoek).
Echter, bij B&K zei de adviseur dat die bovenkast in de praktijk voor problemen zorgt bij een greeploze keuken omdat bepaalde delen niet mooi op elkaar aansluiten (met een Lemans kast er onder btw).
Dit merk je pas bij de montage. Kan natuurlijk verkooppraatje zijn geweest, dat is vaak het probleem, dat weet je dus niet![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat betreft die kast op het aanrechtblad: ziet er fraai uit, maar lijkt me onpraktisch. Als je iets op het aanrechtblad hebt liggen aan die kant kun je het deurtje niet open maken.
Ik zou daar gewoon 2 planken laten monteren. Dan kun je onder die plank mooi je koffiemachine kwijt in de hoek. Dan is dat bar gedeelte aan de overkant ook niet noodzakelijk.
Dank voor je reactie! Is je overweging dan met name omdat er veel "verkeer" door deze ruimte zal plaatsvinden?mitsumark schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:44:
[...]
Ik zou voor 120cm (of zelfs 130) loopruimte kiezen.
Of je die kastruimte kunt missen kun je alleen zelf bepalen, ik zou voldoende hebben aan kastjes van 35cm diep aan 1 kant.
Sterker nog, achterin mn huidige kastjes van 60 staat alleen maar troep/reservespul wat ik nooit gebruik.
Met lades kun je daar natuurlijk wel beter gebruik van maken, maar met een diepte van 35 zou ik dat niet (meer) doen.
L-vorm met bar aan de andere zijde was ook onze keuze nadat we het eiland idee hadden losgelaten vanwege ruimtegebrek. Maar toen kwam hij toch met deze opstelling.SquareOne schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:59:
[...]
ik zou eerst een besluit nemen over de opstelling voordat je heel veel offertes aanvraagt. Dat valt dan op geen enkelen manier te vergelijken. Er kan behoorlijk prijsverschil zitten tussen verschillende merken en een hoge kast of ladekast meer of minder in de ene offerte kan zomaar 800 euro schelen.
Wat betreft die kast op het aanrechtblad: ziet er fraai uit, maar lijkt me onpraktisch. Als je iets op het aanrechtblad hebt liggen aan die kant kun je het deurtje niet open maken.
Ik zou daar gewoon 2 planken laten monteren. Dan kun je onder die plank mooi je koffiemachine kwijt in de hoek. Dan is dat bar gedeelte aan de overkant ook niet noodzakelijk.
We doen het naast de prijs ook om te kijken met wat voor ideeen ze komen. Zo wilde ik het liefst die planken en apparaten (air fryer?) daar in de hoek, en dan het liefst bedekt. Maar een deurtje is dus om genoemde redenen waarschijnlijk niet wijs.
De bar aan de andere kant wilde ik oa ook om glazen en flessen kwijt te kunnen (wijnkoeler onder het blad).
En de extra hoge kasten om spullen kwijt te kunnen voor de tuin/vijver aangezien we daar geen extra berging hebben.
@LaTiNo156 En een U vorm met aan de kant van de eettafel een soort eiland?
Nadeel is dat je altijd moet omlopen maar je kan wel weer een barretje maken ed?
Hier is gisteren begonnen met de keuken eruit en de parket vloer eruit te halen
Stuk oude keuken wordt hergebruikt boven voor de wasmachine ed
Nadeel is dat je altijd moet omlopen maar je kan wel weer een barretje maken ed?
[ Voor 31% gewijzigd door Roos79 op 23-06-2021 13:38 ]
Heeft iemand ervaring met de keukenboeren KEUKENLOODS.(nl) betrekking tot apparatuur?
Waar je goed geholpen wordt. Mijn eisenpakket lijstje heb ik al.
Amsterdam-Zuidoost
Rotterdam
Utrecht
Waddixveen
Zaandam XXL
+ Keukenblad van bamboe
En heeft iemand ervaring met een bamboe keuken/werkblad? Een vriend wil deze in mijn keuken zetten. Ik zoek mensen die hiermee gewerkt hebben. Is het werken op dit blad fijn?
Ik vind geen ervaringen. Ga binnenkort wel bij iemand kijken die er een heeft.
Waar je goed geholpen wordt. Mijn eisenpakket lijstje heb ik al.
Amsterdam-Zuidoost
Rotterdam
Utrecht
Waddixveen
Zaandam XXL
+ Keukenblad van bamboe
En heeft iemand ervaring met een bamboe keuken/werkblad? Een vriend wil deze in mijn keuken zetten. Ik zoek mensen die hiermee gewerkt hebben. Is het werken op dit blad fijn?
Ik vind geen ervaringen. Ga binnenkort wel bij iemand kijken die er een heeft.
@noud Heb je al via de zoek functie gekeken of daar wat uit kwam?
Zoiets hadden we ook nog getekend idd, je moet dan iets omlopen, maar je kunt dan aan de trapzijde een wijnkoeler zetten (waar we ook frisdrank, water etc indoen) als je snel iets te drinken wilt pakken.Roos79 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:36:
@LaTiNo156 En een U vorm met aan de kant van de eettafel een soort eiland?
Maar het is ook niet echt ideaal.
Dat is eigenlijk best een goed idee om je keuken te herbruiken voor de wasmachine etc!!!
Jazeker.Roos79 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:45:
@noud Heb je al via de zoek functie gekeken of daar wat uit kwam?
Klopt, het is de looproute van ingang/hal/trap naar woonkamer/tuin, ik verwacht veel verkeer.besteller2019 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:17:
[...]
Dank voor je reactie! Is je overweging dan met name omdat er veel "verkeer" door deze ruimte zal plaatsvinden?
Ik ga zelf wel voor minder loopruimte, maar daar zit alleen een doodlopende ruimte met eettafel achter.
Kastjes van 35 diep met deuren is ook veel goedkoper dan 60 diep met laden, bijkomend voordeel.
Wij zijn twee maanden geleden bij een keukenzaak geweest waar we een mooie keuken hebben samengesteld en een offerte hebben laten opmaken. De aannemer die door de keukenzaak wordt ingehuurd, zou bij ons langskomen om het meerwerk te inventariseren voordat we een handtekening zetten.
We zijn inmiddels 3 telefoontjes en 3 e-mails van onze kant verder, maar er zit 0,0 schot in de zaak, we horen helemaal niets van ze, ondanks de belofte dat er iemand langs zal komen of ons in ieder geval even zal bellen. Dit geeft me eerlijk gezegd weinig vertrouwen.
Wat is recentelijk jullie ervaring met keukenzaken wat betreft reactiesnelheid en het nakomen van beloften?
Ik heb het gevoel dat ze tot over hun oren in het werk zitten en daarom de krenten uit de pap halen.
We zijn inmiddels 3 telefoontjes en 3 e-mails van onze kant verder, maar er zit 0,0 schot in de zaak, we horen helemaal niets van ze, ondanks de belofte dat er iemand langs zal komen of ons in ieder geval even zal bellen. Dit geeft me eerlijk gezegd weinig vertrouwen.
Wat is recentelijk jullie ervaring met keukenzaken wat betreft reactiesnelheid en het nakomen van beloften?
Ik heb het gevoel dat ze tot over hun oren in het werk zitten en daarom de krenten uit de pap halen.
[ Voor 10% gewijzigd door buzzs op 23-06-2021 14:29 ]
Ben laatst een onopvallende roldeur voor het kastje tegengekomen, dan heb je geen last van onhandige deuren. Wellicht ook een overweging waard.SquareOne schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:59:
[...]
Hi,LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:09:
Hi all,
- indeling
- kleuren
- materialen
- apparatuur
- systeem van afzuiging
- werkblad
Nog wat andere vragen:
[Afbeelding]
Leuke post en herkenbare vragen.
Laat je vooral niet gek maken op het gebied van apparatuur. Je kan bijvoorbeeld ook de experience centra bezoeken (BSH In Hoofddorp, AEG in Alphen ad Rijn)
Zelf heb ik eigenlijk een vergelijkbare zoektocht gehad en moet zeggen dat ik een goede ervaring had bij Bemmel en Kroon in Cruquius. De prijs was meteen redelijk goed (kon het vergelijken met de andere offertes die ik al had ontvangen)
Als je B&K in Cruquius overweegt, vraag dan bijv naar Yorin. Dit is een type verkopen die niet pusht, meedenkt en eerlijk is met keuzes die je wellicht zelf als klant wil maken, maar in de praktijk niet praktisch zijn.
Succes met de zoektocht!!
Thanks! We zijn toevallig afgelopen weekend bij B&K geweest, maar in DH. Soortgelijke ervaring. Al kwam hij dus wel met het schiereiland, omdat hij er volgens mij zelf fan van isDeodaat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:37:
[...]
Hi,
Leuke post en herkenbare vragen.
Laat je vooral niet gek maken op het gebied van apparatuur. Je kan bijvoorbeeld ook de experience centra bezoeken (BSH In Hoofddorp, AEG in Alphen ad Rijn)
Zelf heb ik eigenlijk een vergelijkbare zoektocht gehad en moet zeggen dat ik een goede ervaring had bij Bemmel en Kroon in Cruquius. De prijs was meteen redelijk goed (kon het vergelijken met de andere offertes die ik al had ontvangen)
Als je B&K in Cruquius overweegt, vraag dan bijv naar Yorin. Dit is een type verkopen die niet pusht, meedenkt en eerlijk is met keuzes die je wellicht zelf als klant wil maken, maar in de praktijk niet praktisch zijn.
Succes met de zoektocht!!
Ze hebben daar ook allerlei apparatuur staan zodat je het in het 'echie' kunt bekijken.
Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar Bosch, puur om de looks (carbon black).
4 Apparaten gaan we niet halen (Bora, vaatwasser hebben we net nieuw, Siemens, Bosch etc hebben geen geschikte wijnkoeler) dus we kunnen per apparaat iets anders kiezen.
Als je twee ovens neemt kan je ook op 4 uitkomen.LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:49:
[...]
Thanks! We zijn toevallig afgelopen weekend bij B&K geweest, maar in DH. Soortgelijke ervaring. Al kwam hij dus wel met het schiereiland, omdat hij er volgens mij zelf fan van is
Ze hebben daar ook allerlei apparatuur staan zodat je het in het 'echie' kunt bekijken.
Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar Bosch, puur om de looks (carbon black).
4 Apparaten gaan we niet halen (Bora, vaatwasser hebben we net nieuw, Siemens, Bosch etc hebben geen geschikte wijnkoeler) dus we kunnen per apparaat iets anders kiezen.
Koelkast/combi
Oven 1
Oven 2
Warmhoudlade
Die onderste doet volgens mij ook gewoon mee en kost een fractie van de overige apparaten.
Circa 200-300 na korting, voor 3 jaar extra garantie
2 ovens is overkill, wat wel zou kunnen is
- koelkast
- oven
- inbouw koffiemachine
- warmhoud lade
of misschien nog aparte vriezer, is ook nog een optie.
- koelkast
- oven
- inbouw koffiemachine
- warmhoud lade
of misschien nog aparte vriezer, is ook nog een optie.
Na heel veel gelezen te hebben, veel goede tips heb gelezen hier (voor dat we naar keukenzaken zijn gegaan) hebben we 2 offertes liggen waar ik benieuwd ben naar jullie mening;
situatie;
We waren van plan 2 keukenzaken te bezoeken. Als we gevoelsmatig nodig vonden een derde maar dat is uiteindelijk niet het geval geweest. De keukenzaken zijn gekozen op basis van goede recenties in onze omgeving van meerdere mensen, zowel prijs, personeel, communicatie en installatie.
Keukenzaak 1 is eentje in ons dorp (nederland). Klein zaakje zonder grote showroom. Ik wist het al, maar ze zeiden gelijk; prijzen zijn bij ons altijd scherp, het is hier niet zo die gene die de beste onderhandelings skills heeft de beste prijs krijgt. Iedereen krijgt een prima prijs. De offerte die je krijg is transparant, je kunt precies zien wat alle onderdelen los kosten en je zult zien dat ze gewoon goed zijn. We hebben inderdaad een zeer transparante offerte gekregen waarbij alles los op staat en precies kunt zien waar alles in zit qua bedrag.
Keukenzaak 2 is in duitsland. We wonen vlak aan de grens en we kennen allemaal de verhalen dat keukens daar stuk goedkoper zijn en netter word behandeld. De zaak in gronau zijn we ook keurig geholpen zoals we al hadden gehoord uit onze omgevinf en ook daar een goed gevoel over. niks geen druk en men nam ook daar de tijd voor je. En ook daar een nette offerte ontvangen
Qua apperatuur zitten ze vrijwel gelijk
Oven stoom siemens IQ700
Oven magnetron siemens IQ 700
Vaatwasser IQ300 (NL zaak IQ500)
Koelkast IQ500 (NL zaak IQ300)
Quooker Combi+
Downdraft plaat Novy Easy 1861 (voorkeur), in duitsland stond hij nog niet in het systeem en hebben voor het gemak even met een siemens IQ500 plaat gerekend. Maar hij gaf aan dat de novy plaat ook gewoon te leveren is. De prijzen zijn daar ook gelijk
Beide een keramisch werkblad
Je hoort het al, allemaal heel gelijkwaardig. Deels door ons gestuurd omdat we bepaalde voorkeuren hebben op bepaalde dingen. en ook fijn om zo goed te kunnen vergelijken
Nu komen de offertes, inclusief montage, BTW
Keukenzaak 1 (Nederland): 20.675
Keukenzaak 2 (Duitsland): 20.900
Ook daar geen enkel noemenswaardig verschil en binnen het budget van rond de 20K. Eerlijk gezegd viel het mij reuze mee beide offertes. had verwacht dat ik veel meer wensen moest schrappen met ons budget maar vrijwel alle wensen passen!
Nu mijn vraag;
In Duitsland is de keuken van Häcker - Systemat (AV 2135-GL polarwit Mattlack UV) De verkoper zei dat dit gewoon een goede keuken is met uitstekende prijs/kwaliteit.
(We hadden ook gekeken naar Siematic die ze daar ook verkopen, maar dat kwam bijna 8000 euro duurder uit, alleen in de keuken zelf dus, los van de apperatuur en blad. Dat vind ik het absoluut niet waard)
De keuken van de Nederlandse leverancier is van Punto Cucina X13 (2515 Zara HPL XT). De verkoper zei gelijk al dat zo onprettig als de naam klinkt, zo goed is de kwaliteit en prijs (verhouding). Volgens mij is dit gewoon een label is van Rotpunkt (klopt dat?)
Ik had gehoopt dat de prijzen in duitsland een stuk goedkoper zouden zijn (of NL stuk duurder verwacht). Maar alles ligt zo dicht bij elkaar. Of maakt het type keuken in deze nog een wezenlijk verschil? Kan op internet weinig over vinden welke echt beter is. Beide type keukens zeggen dat ze UV bestendig zijn, super sterk, anti vingerprint, super mat, mooie look & feel, etc. etc. Welke is echt beter?
Anders word het de NL keuken, die gun ik het gewoon meer.
:strip_exif()/f/image/cCnf69dkay4l7MMoYgOAS9or.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rDGZvFEIJESaOINtpf8cZPjJ.jpg?f=fotoalbum_large)
alvast bedankt voor jullie ideeën, op en aanmerkingen
situatie;
We waren van plan 2 keukenzaken te bezoeken. Als we gevoelsmatig nodig vonden een derde maar dat is uiteindelijk niet het geval geweest. De keukenzaken zijn gekozen op basis van goede recenties in onze omgeving van meerdere mensen, zowel prijs, personeel, communicatie en installatie.
Keukenzaak 1 is eentje in ons dorp (nederland). Klein zaakje zonder grote showroom. Ik wist het al, maar ze zeiden gelijk; prijzen zijn bij ons altijd scherp, het is hier niet zo die gene die de beste onderhandelings skills heeft de beste prijs krijgt. Iedereen krijgt een prima prijs. De offerte die je krijg is transparant, je kunt precies zien wat alle onderdelen los kosten en je zult zien dat ze gewoon goed zijn. We hebben inderdaad een zeer transparante offerte gekregen waarbij alles los op staat en precies kunt zien waar alles in zit qua bedrag.
Keukenzaak 2 is in duitsland. We wonen vlak aan de grens en we kennen allemaal de verhalen dat keukens daar stuk goedkoper zijn en netter word behandeld. De zaak in gronau zijn we ook keurig geholpen zoals we al hadden gehoord uit onze omgevinf en ook daar een goed gevoel over. niks geen druk en men nam ook daar de tijd voor je. En ook daar een nette offerte ontvangen
Oven stoom siemens IQ700
Quooker Combi+
Downdraft plaat Novy Easy 1861 (voorkeur), in duitsland stond hij nog niet in het systeem en hebben voor het gemak even met een siemens IQ500 plaat gerekend. Maar hij gaf aan dat de novy plaat ook gewoon te leveren is. De prijzen zijn daar ook gelijk
Je hoort het al, allemaal heel gelijkwaardig. Deels door ons gestuurd omdat we bepaalde voorkeuren hebben op bepaalde dingen. en ook fijn om zo goed te kunnen vergelijken
Ook daar geen enkel noemenswaardig verschil en binnen het budget van rond de 20K. Eerlijk gezegd viel het mij reuze mee beide offertes. had verwacht dat ik veel meer wensen moest schrappen met ons budget maar vrijwel alle wensen passen!
Nu mijn vraag;
In Duitsland is de keuken van Häcker - Systemat (AV 2135-GL polarwit Mattlack UV) De verkoper zei dat dit gewoon een goede keuken is met uitstekende prijs/kwaliteit.
(We hadden ook gekeken naar Siematic die ze daar ook verkopen, maar dat kwam bijna 8000 euro duurder uit, alleen in de keuken zelf dus, los van de apperatuur en blad. Dat vind ik het absoluut niet waard)
De keuken van de Nederlandse leverancier is van Punto Cucina X13 (2515 Zara HPL XT). De verkoper zei gelijk al dat zo onprettig als de naam klinkt, zo goed is de kwaliteit en prijs (verhouding). Volgens mij is dit gewoon een label is van Rotpunkt (klopt dat?)
Ik had gehoopt dat de prijzen in duitsland een stuk goedkoper zouden zijn (of NL stuk duurder verwacht). Maar alles ligt zo dicht bij elkaar. Of maakt het type keuken in deze nog een wezenlijk verschil? Kan op internet weinig over vinden welke echt beter is. Beide type keukens zeggen dat ze UV bestendig zijn, super sterk, anti vingerprint, super mat, mooie look & feel, etc. etc. Welke is echt beter?
Anders word het de NL keuken, die gun ik het gewoon meer.
:strip_exif()/f/image/cCnf69dkay4l7MMoYgOAS9or.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rDGZvFEIJESaOINtpf8cZPjJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door joostbo op 23-06-2021 21:53 . Reden: aanvulling, en plaatje voor het gevoel ]
@buzzs Tot nu toe gaat t goed met de keuken zaak maar die plaatst alleen
Het voorwerk doet een aannemer die we al langer kennen en hij zorgde weer voor de mannetjes die elk hun eigen vak gebied hebben.
Het voorwerk doet een aannemer die we al langer kennen en hij zorgde weer voor de mannetjes die elk hun eigen vak gebied hebben.
Je hebt het getroffen…joostbo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:18:
Na heel veel gelezen te hebben, veel goede tips heb gelezen hier (voor dat we naar keukenzaken zijn gegaan) hebben we 2 offertes liggen waar ik benieuwd ben naar jullie mening;
situatie;
Keukenzaak 1 is eentje in ons dorp (nederland). Klein zaakje zonder grote showroom. Ik wist het al, maar ze zeiden gelijk; prijzen zijn bij ons altijd scherp, het is hier niet zo die gene die de beste onderhandelings skills heeft de beste prijs krijgt. Iedereen krijgt een prima prijs. De offerte die je krijg is transparant, je kunt precies zien wat alle onderdelen los kosten en je zult zien dat ze gewoon goed zijn. We hebben inderdaad een zeer transparante offerte gekregen waarbij alles los op staat en precies kunt zien waar alles in zit qua bedrag.![]()
Keukenzaak 2 is in duitsland. We wonen vlak aan de grens en we kennen allemaal de verhalen dat keukens daar stuk goedkoper zijn en netter word behandeld. De zaak in gronau zijn we ook keurig geholpen zoals we al hadden gehoord uit onze omgevinf en ook daar een goed gevoel over. niks geen druk en men nam ook daar de tijd voor je. En ook daar een nette offerte ontvangen![]()
Oven stoom siemens IQ700
Quooker Combi+
Ook daar geen enkel noemenswaardig verschil en binnen het budget van rond de 20K. Eerlijk gezegd viel het mij reuze mee beide offertes. had verwacht dat ik veel meer wensen moest schrappen met ons budget maar vrijwel alle wensen passen!![]()
Nu mijn vraag;
Anders word het de NL keuken, die gun ik het gewoon meer.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meestal als ik voor een grote aankoop 2-3 offertes ga zoeken, dan is er vrij snel een lichte voorkeur, en als het prijsverschil niet groot is, dan is de keuze makkelijk.
Jij hebt er nu 2 die goed aanvoelen. Dan is het moeilijk, al merk ik toch al een lichte voorkeur voor de nederlandse aanbieder.
Je zou nog eens kunnen zoeken of je wat referenties of beoordelingen vindt, en als daar niks wereldschokkends tussen zit, dan kan je beslissen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
https://www.kuechen-forum.de/vergleichen/?id=395,181joostbo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:18:
situatie;
Keukenzaak 1 is eentje in ons dorp (nederland). Klein zaakje zonder grote showroom. Ik wist het al, maar ze zeiden gelijk; prijzen zijn bij ons altijd scherp, het is hier niet zo die gene die de beste onderhandelings skills heeft de beste prijs krijgt. Iedereen krijgt een prima prijs. De offerte die je krijg is transparant, je kunt precies zien wat alle onderdelen los kosten en je zult zien dat ze gewoon goed zijn. We hebben inderdaad een zeer transparante offerte gekregen waarbij alles los op staat en precies kunt zien waar alles in zit qua bedrag.![]()
Keukenzaak 2 is in duitsland. We wonen vlak aan de grens en we kennen allemaal de verhalen dat keukens daar stuk goedkoper zijn en netter word behandeld. De zaak in gronau zijn we ook keurig geholpen zoals we al hadden gehoord uit onze omgevinf en ook daar een goed gevoel over. niks geen druk en men nam ook daar de tijd voor je. En ook daar een nette offerte ontvangen![]()
Oven stoom siemens IQ700
Quooker Combi+
Ook daar geen enkel noemenswaardig verschil en binnen het budget van rond de 20K. Eerlijk gezegd viel het mij reuze mee beide offertes. had verwacht dat ik veel meer wensen moest schrappen met ons budget maar vrijwel alle wensen passen!![]()
Nu mijn vraag;
Anders word het de NL keuken, die gun ik het gewoon meer.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op basis hiervan de nederlandse , als de info klopt grass vionaro vs nova pro
En je voorkeur qua front.
Bedankt voor je bericht.Tommie12 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:14:
[...]
Je hebt het getroffen…
Meestal als ik voor een grote aankoop 2-3 offertes ga zoeken, dan is er vrij snel een lichte voorkeur, en als het prijsverschil niet groot is, dan is de keuze makkelijk.
Jij hebt er nu 2 die goed aanvoelen. Dan is het moeilijk, al merk ik toch al een lichte voorkeur voor de nederlandse aanbieder.
Je zou nog eens kunnen zoeken of je wat referenties of beoordelingen vindt, en als daar niks wereldschokkends tussen zit, dan kan je beslissen.
Beide zaken vind je naast enkele negative recenties vooral goede. Ook in mijn omgeving voor beide zaken positieve ervaringen. Vandaar ook dat deze 2 zaken het zijn geworden. En ik kan het beamen; beide zaken geen koehandel. gewoon de tijd nemen, en een nette offerte gegeven. Niets was te veel.
De nederlandse zaak heeft de gunfactor omdat het een nederlandse zaak is
goed idee! zal er eens na vragen vrijdag. vionaro ziet er op de plaatjes in ieder geval iets mooier uit inderdaadOp basis hiervan de nederlandse , als de info klopt grass vionaro vs nova pro
[ Voor 7% gewijzigd door joostbo op 23-06-2021 22:36 ]
Zou ‘m dan je dorpsgenoot gunnen inderdaad.
Volgens mij is de vionaro in de hoogste lijn bij grass, wat legrabox is bij Blum.joostbo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:29:
[...]
Bedankt voor je bericht.
Beide zaken vind je naast enkele negative recenties vooral goede. Ook in mijn omgeving voor beide zaken positieve ervaringen. Vandaar ook dat deze 2 zaken het zijn geworden. En ik kan het beamen; beide zaken geen koehandel. gewoon de tijd nemen, en een nette offerte gegeven. Niets was te veel.
De nederlandse zaak heeft de gunfactor omdat het een nederlandse zaak ismaar dat is dan ook het enige verschil wat ik zo kan vinden. Als ik (of jullie) verder niets over het hoofd zien dan word de keuze gemaakt. Vrijdag ga ik nog 1x langs de NL zaak omdat ze nog het e.e.a. wilde voorleggen. Dat nog even afwachten dan.
[...]
goed idee! zal er eens na vragen vrijdag. vionaro ziet er op de plaatjes in ieder geval iets mooier uit inderdaad
Herinner je je nog waar? Of een merk?Source90 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Ben laatst een onopvallende roldeur voor het kastje tegengekomen, dan heb je geen last van onhandige deuren. Wellicht ook een overweging waard.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1