Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:11
Alic3 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:28:
De Bora x BO blijkt een stoomoven en een warmhoudlade te zijn. De lancering is volgende week pas, maar er staat al genoeg online :9

De Bora X BO stoomoven
[Afbeelding]

De Bora MS 14 warmhoudlade
[Afbeelding]

http://magazin.bora.com/b...-2021-deutsch/65682539/10

En het promofilmpje op YouTube YouTube: BORA X BO: Die neue Leichtigkeit des Kochens

Eerste indruk is dat het er erg strak uitziet, mooier dan de stoomovens van de bestaande merken. Eindelijk een glad display zonder inkepingen of knopjes.
Nice, goed gevonden.
Die video staat zelfs nog op verborgen op Youtube!

Combineert alleen niet zo mooi als je ook een combi-oven wilt met magnetron functie. Als je enkel een stoomoven zoekt is dit wel heel fraai!

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 16-06-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
SquareOne schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:35:
[...]

Nice, goed gevonden.
Die video staat zelfs nog op verborgen op Youtube!
Daar verbaasde ik mezelf ook over 8)7 Link vond ik in het magazine :+

Ik ben zelf toch wel erg gevoelig voor 'het nieuwste van het nieuwste' dus ik ben benieuwd naar de prijs en ook hoe je er twee combineert. Oorspronkelijk heb ik een 2x Miele (Combi stoomoven DGC 7865 + Bakoven H 7860 BPX) gepland in mijn ontwerp nu.

[ Voor 32% gewijzigd door Alic3 op 16-06-2021 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Alic3 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:36:
[...]

Daar verbaasde ik mezelf ook over 8)7 Link vond ik in het magazine :+

Ik ben zelf toch wel erg gevoelig voor 'het nieuwste van het nieuwste' dus ik ben benieuwd naar de prijs en ook hoe je er twee combineert. Oorspronkelijk heb ik een 2x Miele (Combi stoomoven DGC 7865 + Bakoven H 7860 BPX) gepland in mijn ontwerp nu.
Er komt ook een kleine bora plaat voor kleine keukens.
Bora S PureAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7LQlz0aBQXxo5xBq0lyTdC3RrM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U72G3ayLSEjnYm4H1Z8FdPXH.png?f=user_large
YouTube: BORA S Pure: A surprising number of options

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 16-06-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@SquareOne Die Bora GP4 is in samenwerking met Nobilia! https://www.bora.com/nl/nl/kookveldafzuiging/bora-gp4/

Edit, je hebt gelijk er komt nog een small versie. Hoop nieuwe dingen!

[ Voor 24% gewijzigd door Alic3 op 16-06-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49
Oh die stoomoven is echt prachtig! Zal wel een adviesprijs van >€3000 gaan krijgen ben ik bang, maar potdorie wat mooi zo strak.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:53:
Oh die stoomoven is echt prachtig! Zal wel een adviesprijs van >€3000 gaan krijgen ben ik bang, maar potdorie wat mooi zo strak.
Zal wel vergelijkbaar geprijsd worden als Miele. Ik ben ook benieuwd naar hoeveel deze gaat kosten. Het is ook wel een risico om dit te kopen aangezien dit een eerste generatie product zal zijn. Weet niet hoe Bora’s track record is daarmee.

Het zal ook een vraag zijn hoe dit staat naast een Miele bakoven, gezien Bora geen bakovens heeft.

Aansluitwaarde van 6 kW, zal wel serieus snel opwarmen dan. Maarja bijna niemand heeft 2 fase liggen bij z’n oven.

[ Voor 9% gewijzigd door Z___Z op 16-06-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Niemand wilt alleen een stoomoven. En niemand wilt twee verschillend ogende apparaten in een kastenwand. Dus of Bora moet ook met een conventionele oven komen, of het wordt niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammer2016
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02 00:13
Ladypurple schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:19:
[...]
Welke opstelling is het geworden?
Wij hebben wel de feedback meegenomen en de L en de U uitgetekend. Ons leek het toch het mooist om het zo te houden maar wel het eiland iets meer de ruimte in te laten komen en minimaal 1,0m of meer aan te houden rondom. Wanneer wij voor een U hadden gekozen kwam het ook op iets in die richting neer. Het heeft wel geholpen om even weer een frisse blik te hebben op onze keuken. Wij hebben het geheel iets kleiner laten maken om het toch te laten passen. We hebben best een grote ruimte aan de andere kant die anders helemaal leeg is. De zaak waarvan wij de tekening hebben gedeeld met een Pronorm keuken valt al af doordat Schmidt en Systemat een net iets mooiere houtfrontje hebben. Nu rust alleen nog maar de keus van merk meubilair en apparatuur. Toch Neff of toch maar weer Siemens. Keuzes keuzes keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:18
Slammer2016 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:19:
[...]

Wij hebben wel de feedback meegenomen en de L en de U uitgetekend. Ons leek het toch het mooist om het zo te houden maar wel het eiland iets meer de ruimte in te laten komen en minimaal 1,0m of meer aan te houden rondom. Wanneer wij voor een U hadden gekozen kwam het ook op iets in die richting neer. Het heeft wel geholpen om even weer een frisse blik te hebben op onze keuken. Wij hebben het geheel iets kleiner laten maken om het toch te laten passen. We hebben best een grote ruimte aan de andere kant die anders helemaal leeg is. De zaak waarvan wij de tekening hebben gedeeld met een Pronorm keuken valt al af doordat Schmidt en Systemat een net iets mooiere houtfrontje hebben. Nu rust alleen nog maar de keus van merk meubilair en apparatuur. Toch Neff of toch maar weer Siemens. Keuzes keuzes keuzes...
https://www.kuechen-forum.de/vergleichen/?id=181,168
Hier wordt genoemd dat schmidt een doorlopend houtpatroon heeft. K weet niet of dat voor kunststof/ fineer geldt en hoe up to date deze info is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:29:
Niemand wilt alleen een stoomoven. En niemand wilt twee verschillend ogende apparaten in een kastenwand. Dus of Bora moet ook met een conventionele oven komen, of het wordt niks :P
Je kunt de oven ook zonder stoom gebruiken me dunkt? Ik heb nul behoefte aan een magnetron *D

Probleem dat ik eerder zie is de inductie op full blast en je oven verwarmen maakt 12kW.. Mijn huis is afgezekerd op 25A en daarvan is dan al dik 17,5 in gebruik, per ongeluk ook een wasmachine of andere vreter aan en je bent het bokje.

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 16-06-2021 23:14 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Floor-is schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Je kunt de oven ook zonder stoom gebruiken me dunkt? Ik heb nul behoefte aan een magnetron *D

Probleem dat ik eerder zie is de inductie op full blast en je oven verwarmen maakt 12kW.. Mijn huis is afgezekerd op 25A en daarvan is dan al dik 17,5 in gebruik, per ongeluk ook een wasmachine of andere vreter aan en je bent het bokje.
je kan best een tijdje meer vermogen trekken. maar weet je wel zeker dat er zoveel opgenomen wordt. in theorie zullen de airfryer, inductie, vaatwasser en oven samen ook mijn stoppen moeten laten doorslaan. maar ik zie in mijn slimme meter app, dat die top nooit gehaald wordt. 19kWh was mijn max en dat is met een lopende warmtepomp En doorstroomverwarmer..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
kmf schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:49:
[...]

je kan best een tijdje meer vermogen trekken. maar weet je wel zeker dat er zoveel opgenomen wordt. in theorie zullen de airfryer, inductie, vaatwasser en oven samen ook mijn stoppen moeten laten doorslaan. maar ik zie in mijn slimme meter app, dat die top nooit gehaald wordt. 19kWh was mijn max en dat is met een lopende warmtepomp En doorstroomverwarmer..
Het zal ook maar tijdelijk zijn denk ik, de gelijktijdigheidsfactor helpt. Maar juist met koken gaat het hard: inductie, oven, Quooker, misschien nog een vaatwasser of een mixer en je moet toch echt gaan opletten. (Wij kunnen ook nog EV laden, maar die heeft gelukkig wel iets van loadbalancing)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Interessant ding mogelijk, maar alleen stomen dus? Geen gewoon bakken dus?

Interesse is dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 09:18
MacbookProx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:35:

Interesse is dan weg.
Bwa, ik ga toch eens zien of ik mijn plannen verander :P
Eerst ging ik voor de combi stoomoven en een magnetron, maar misschien maar eens een combi magnetron nemen en een enkele stoomoven.
Moet ik wel nog wat extra kabels ernaar toe leggen

Kookvuur is toch van Bora, en een ander uiterlijk boeit me niet veel.

[ Voor 14% gewijzigd door bottom line op 17-06-2021 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 12:39
Even puur nieuwsgierigheid waarvoor gebruik je nu een warmhoud lade? En hoe vaak gebruik je zoiets nu eigenlijk? Hier passen dat soort dingen sowieso niet en denk ook niet dat ik het zou gebruiken maar was benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Inieminie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:42:
Even puur nieuwsgierigheid waarvoor gebruik je nu een warmhoud lade? En hoe vaak gebruik je zoiets nu eigenlijk? Hier passen dat soort dingen sowieso niet en denk ook niet dat ik het zou gebruiken maar was benieuwd.
Hier gaan iedere dag de borden in de oven/magnetron. Dus mij lijkt het superhandig.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:11
Morpheusk schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Hier gaan iedere dag de borden in de oven/magnetron. Dus mij lijkt het superhandig.
Dit inderdaad.

Maar ook handig voor het rijzen van deeg of warm houden van pannekoeken tijdens het bakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 12:39
Morpheusk schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Oh dat doe ik nooit die magnetron heb ik ook niet ;-)

Deeg rijzen ook weinig al wil ik zo in nieuwe keuken wel wat meer bakken maar kan ook in stoomoven geloof ik…. En die pannenkoeken eten mijn kinderen op voor ze oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannevA
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Wij gebruikte hem om vlees te ontdooien bij spontaan bqq.
En om de pannenkoeken warm te houden.
En als we uitgebreid gingen eten ook voor de borden.
In onze nieuwe keuken komt hij overigens niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:10
Ik weet ook niet of ik een warmhoudlade dikwijls zou gebruiken.
We hebben 2 ovens, dus om iets warm te houden is er meestal wel een oven vrij.

We hebben op de tafel een schotelverwarmer staan, en het is zowat een gewoonte geworden om de borden daarop te zetten met een doek er over als we de tafel klaar zetten.
En daarna gaan de potten en pannen er op zodat het eten lekker warm blijft.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MacbookProx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:35:

Interesse is dan weg.
Is ook een oven, want in de specs staat de max temp 230 graden. Stoom gaat maar tot 100 graden, tenzij je een hoge druk stoomoven hebt, dan kan je tot 120 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
Na een tijdje hier in dit topic mee gelezen te hebben ben ik benieuwd wat de kenners onder ons voor tips hebben over onze keuken en wat jullie van de prijs denken.

Merk: Neola UMA 1862
Opstelling: U-opstelling
Werkblad: Dekker Fenix werkblad 10 mm, Kleur Angola
Fronten: Lavazwart (K190)
Apparatuur: AEG, kookplaat Novy
Beslag: Beugelgreep onyxzwart (597) op hoge kasten, overig greeploos
Prijs: €19.300
Keukenruimte: 243cmx305cm
Bijzonderheden: Keuken komt gedeeltelijk voor het raam. Huidige keuken heeft ook dit "probleem". We vinden het niet de moeite waard om hiervoor het raam aan te passen of om bladruimte / opslagruimte in te leveren.

De huidige opstelling is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeY6hLmPjuBEMi6OFPCd0Rg-U7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXe1MgyId8lqt8FhO0yGHy3R.jpg?f=fotoalbum_large

En de nieuwe opstelling zou ongeveer dit moeten worden (Bovenaanzicht van een andere zaak dan waar we de huidige offerte van hebben, maar van de huidige zaak hebben we geen bovenaanzicht ontvangen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JOSI57oIkOoi6Aw3qUCNLVieYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dk1WApkq4bQA5OziJeyl6F6d.jpg?f=fotoalbum_large

En dan een aantal 3D impressie afbeeldingen van de keuken zoals we hem nu gepland hebben bij de huidige zaak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XN6iKFvjVy5cihV6yXNe4LZDg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jq5TvAViD7A6rYbTyM2aQCEJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUq7MCoH_C8xSkDT3JUMOa954kw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2hRZLirs5zxnMSuxAR7VeGDu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0yDUpQs2QhbkGUHzH_N6hEQdw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OYxGEakJcvM7PPrNYfBKOVU2.png?f=fotoalbum_large

Van links naar recht is de keuken als volgt bedacht:
- Vries/koel combinatie met grepen op de deur;
- Hoge kast met stoomoven, kastjen zijn push-to-open;
- Hoge kast met grepen op de deuren om het symetrisch te houden.
- Nis voor koffieautomaat.
- Hoekkast met uitzwenkplateaus;
- Spoelkast met semi-onderbouw spoelbak en quooker-flex;
- Vaatwasser;
- Smalle onderkast met deur;
- 2 lades 60 breed met binnenlade;
- Kookplaatkast met 2 lades 100 breed;

Apparatuur:
- Novy Werkbladafzuiging Novy Easy Pro recirculation 1861;
- AEG stoomoven BSK798280B. Wellicht willen we die nog vervangen voor BSK999330T;
- AEG vaatwsser FSK63627P;
- AEG koelvriescombi SD18FS;
- Quooker flex 3L;

De prijsopgave is als volgt:
Totaal Keukenmeubelen : € 8.075,56 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 7.721,20 +
Totaal Werkblad(en) : € 3.540,03 +
Afrondingskorting: € 1.486,79 -
Totaal montage: € 1.450,00 +

Totaal te betalen: € 19.300,00

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat voor opmerkingen jullie er op hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
xarow schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:25:
Na een tijdje hier in dit topic mee gelezen te hebben ben ik benieuwd wat de kenners onder ons voor tips hebben over onze keuken en wat jullie van de prijs denken.

Bijzonderheden: Keuken komt gedeeltelijk voor het raam. Huidige keuken heeft ook dit "probleem". We vinden het niet de moeite waard om hiervoor het raam aan te passen of om bladruimte / opslagruimte in te leveren.

[Afbeelding]

En de nieuwe opstelling zou ongeveer dit moeten worden (Bovenaanzicht van een andere zaak dan waar we de huidige offerte van hebben, maar van de huidige zaak hebben we geen bovenaanzicht ontvangen):
[Afbeelding]

En dan een aantal 3D impressie afbeeldingen van de keuken zoals we hem nu gepland hebben bij de huidige zaak:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Vaatwasser;

Apparatuur:
- AEG stoomoven BSK798280B. Wellicht willen we die nog vervangen voor BSK999330T;
- Quooker flex 3L;

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat voor opmerkingen jullie er op hebben :)
Het fenix werkblad, heel mooi, maar wij durfden het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
Scuderia110 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:32:
[...]

Het fenix werkblad, heel mooi, maar wij durfden het niet aan.
Wat is de reden hiervan? Wij vinden het juist heel fijn qua gevoel en de beloofde eigenschappen spreken ons ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:34
Alic3 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:28:
De Bora x BO blijkt een stoomoven en een warmhoudlade te zijn. De lancering is volgende week pas, maar er staat al genoeg online :9

De Bora X BO stoomoven
[Afbeelding]

De Bora MS 14 warmhoudlade
[Afbeelding]

http://magazin.bora.com/b...-2021-deutsch/65682539/10

En het promofilmpje op YouTube YouTube: BORA X BO: Die neue Leichtigkeit des Kochens

En nog wat afbeeldingen :9~
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste indruk is dat het er erg strak uitziet, mooier dan de stoomovens van de bestaande merken. Eindelijk een glad display zonder inkepingen of knopjes.
Mooi!
Maar alleen maar een touchscreen zonder fysieke knoppen.. Vraag me af of de bediening goed werkt.
En auto open met stoom? Slecht voor je kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Vaatwasser;

Apparatuur:
- Quooker flex 3L;

Is het muurtje aan de kookzijde kant langer geworden? Verschil tussen beide tekeningen. Volgens mij is neo huismerk schüller.
Hoe is de rest van de ruimte, kan je nog de kamer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
Ladypurple schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Is het muurtje aan de kookzijde kant langer geworden? Verschil tussen beide tekeningen. Volgens mij is neo huismerk schüller.
Hoe is de rest van de ruimte, kan je nog de kamer in
De muur aan de kookzijde is niet groter geworden. Op de tekening van de huidige keuken is hij verkeerd ingetekend en die kast van 120 staat momenteel ook niet tegen de zijwand aan, maar in het midden van de muur. Hieronder een plattegrond van de woning, de loop naar de woonkamer blijft intact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67pQ-UmPWS6NGg6V_IB3HpNBYeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K6uyXRNKnhfdEQMUsW0HQWIw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
xarow schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Wat is de reden hiervan? Wij vinden het juist heel fijn qua gevoel en de beloofde eigenschappen spreken ons ook wel aan.
Klopt, maar het lijkt toch echt te kwetsbaar te zijn, gebruik de zoekfunctie of even googelen. Waar we de keuken uiteindelijk gekocht hebben verkocht die bladen uberhaupt niet vanwege kwetsbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08

orf

Scuderia110 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:02:
[...]

Klopt, maar het lijkt toch echt te kwetsbaar te zijn, gebruik de zoekfunctie of even googelen. Waar we de keuken uiteindelijk gekocht hebben verkocht die bladen uberhaupt niet vanwege kwetsbaarheid.
Voor fronten vind ik het echt heel mooi spul, maar als werkblad zou ik het nooit nemen. Waar ik het in een showroom zag had het altijd flinke krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Vaatwasser;

Apparatuur:
- Quooker flex 3L;

Ik kan me voorstellen dat hier gepuzzeld is. Afweging werkruimte en bergruimte. Het lastigste punt zou ik hier de kookplaat op de hoek vinden. Niet vanwege de bewegingsruimte maar de veiligheid. De plaat is naast de deur en bij uitstekende koekenpanstelen is een ongelukje met spelende kinderen zo gebeurd. Ik zou er links van de plaat echter geen ruimte voor opofferen. Je hebt gelijke zones, dus gelijk maar aanwennen om riskante pannen links te plaatsen. (Kast is 100 of 90?) (draairichting van de deur veranderen zal wel niet kunnen.)
Heb je nog een offerte gemaakt? Ik kan je niets zeggen over de prijs, maar zoek hier naar schüller, type even uitzoeken obv korpushoogte. Ik vermoed dat je front prijsgroep 1 hebt. De prijsdrijver in je opstelling is de hoekkast met plateaus, laat dit dan wel le mans zijn. Je hebt hier elke cm3 nodig, andere oplossing met laden zie ik niet, dus hier wel een optie.
Je hebt bewust gekozen voor kookplaatafzuiging? Je hebt weinig laden en daarvan ook nog een deel kwijt aan de kookplaat. Is een recirculatiekap en misschien nog een bovenkastje..... >:) een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
Ladypurple schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Ik kan me voorstellen dat hier gepuzzeld is. Afweging werkruimte en bergruimte. Het lastigste punt zou ik hier de kookplaat op de hoek vinden. Niet vanwege de bewegingsruimte maar de veiligheid. De plaat is naast de deur en bij uitstekende koekenpanstelen is een ongelukje met spelende kinderen zo gebeurd. Ik zou er links van de plaat echter geen ruimte voor opofferen. Je hebt gelijke zones, dus gelijk maar aanwennen om riskante pannen links te plaatsen. (Kast is 100 of 90?) (draairichting van de deur veranderen zal wel niet kunnen.)
Heb je nog een offerte gemaakt? Ik kan je niets zeggen over de prijs, maar zoek hier naar schüller, type even uitzoeken obv korpushoogte. Ik vermoed dat je front prijsgroep 1 hebt. De prijsdrijver in je opstelling is de hoekkast met plateaus, laat dit dan wel le mans zijn. Je hebt hier elke cm3 nodig, andere oplossing met laden zie ik niet, dus hier wel een optie.
Je hebt bewust gekozen voor kookplaatafzuiging? Je hebt weinig laden en daarvan ook nog een deel kwijt aan de kookplaat. Is een recirculatiekap en misschien nog een bovenkastje..... >:) een optie?
We hadden nog een offerte gemaakt ja. Deze kwam op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Er zaten daar wel verschillen in de gekozen materialen, en de verkoper gaf toen al aan dat er nog wel wat met de prijs gedaan kon worden indien we dezelfde week nog akkoord gingen.

De verkoopster van deze keuken gaf aan dat het le-mans systeem juist een stuk duurder was dan de halve manen die nu geoffereerd zijn.

Wat betreft afzuiging hebben we nu gekozen voor deze oplossing omdat we met een afzuiger iets in het zicht plaatsen vanuit de woonkamer naar buiten. Hiermee leveren we inderdaad een gedeelte opbergruimte in, maar dat nemen we dan voor lief.

De hoge kast bevat trouwens ook binnen lades voor extra opberggemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 11:35
Scuderia110 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:02:
[...]

Hier inmiddels bijna een jaar een Fenix werkblad in gebruikt. Geen krassen of andere beschadigingen.
Zelfs onze spoelbakken zijn bekleed met Fenix, en ook die zijn zonder krassen. En daar wordt echt alles ingegooid.

Als ik Google aanzwengel, krijg ik nauwelijks slechte ervaringen. Ja, steeds die ene site die kennelijk iedereen de stuipen op het lijf jaagt. For no reason at all.
Als het echt te kwetsbaar is, zou Internet vol staan met negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
xarow schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:48:
[...]

We hadden nog een offerte gemaakt ja. Deze kwam op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Er zaten daar wel verschillen in de gekozen materialen, en de verkoper gaf toen al aan dat er nog wel wat met de prijs gedaan kon worden indien we dezelfde week nog akkoord gingen.

De verkoopster van deze keuken gaf aan dat het le-mans systeem juist een stuk duurder was dan de halve manen die nu geoffereerd zijn.

Wat betreft afzuiging hebben we nu gekozen voor deze oplossing omdat we met een afzuiger iets in het zicht plaatsen vanuit de woonkamer naar buiten. Hiermee leveren we inderdaad een gedeelte opbergruimte in, maar dat nemen we dan voor lief.

De hoge kast bevat trouwens ook binnen lades voor extra opberggemak.
Het is geen le mans in de offerte?, vergelijk de kwaliteit en vraag naar de meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 22:46

artificial_sun

Mazda Rx7

Bschnitz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:20:
.

Wellicht dat jullie advies hebben en of ik ernaast zit met mijn budget.

- Budget max +- 20K
---------------------------
- BSH spul (Bosch 6/8 / Siemens 500/700) + Quooker ~6/7K?
- Keramisch blad +-5M 3.5K?
- Kastjes, zo veel mogelijk lades +-7K?
- Montage 3K?
Keramisch blad 5 Meter komt bij ons op 5K + 775 plaating
BSH Spul (vriezer, koelkast, kookplaat, oven, combi magnetron, afzuigkap) Ongeveer 7k
Quooker 1-2K
Kastjes 7 K
Montage ex werkblad 2K

Onze keuken is qua afmetingen ongeveer vergelijkbaar met die van jou. Wij zijn bij Kvik geweest

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:12
artificial_sun schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Keramisch blad 5 Meter komt bij ons op 5K + 775 plaating
BSH Spul (vriezer, koelkast, kookplaat, oven, combi magnetron, afzuigkap) Ongeveer 7k
Quooker 1-2K
Kastjes 7 K
Montage ex werkblad 2K

Onze keuken is qua afmetingen ongeveer vergelijkbaar met die van jou.
Super bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan.

Qua werkblad zal ik dus moeten inleveren of accepteren dat ik duurder uit ben.

Welke zaak ben je geweest? Is het een white label keuken of next125 spul enzo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe keuken dus we zijn naar Kvik geweest (collega had een goede ervaring).
Klikbar Thumbs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcgUvt6oCUZmSspqGUD1wPyTXmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoVbMw4oKaMSyFWRKVUEACqj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASGf1EdWB06l-5I0VAi2oxGEn-M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0rEt3P5mB54EhgMM8Mr8ueB.jpg?f=fotoalbum_tile

De wensen waren (olijf)groen, Marmer(look) blad, Quooker, Inductie.

Na wat rondgekeken en een rondje gemaakt te hebben gaf de verkoper van Kvik voorzichtig aan dat ons formaat niet voor 15k ging lukken. (was ook eerste bezichtiging en weinig voorwerk gedaan dus had maar wat geroepen.)

Offerte is ongeveer dit:
-Kasten (inclusief hoge apothekerskast) 7,3k
-Keramisch marmerlook blad 20mm dik, inclusief spoelbak 4,5k + 775 montage (dit komen ze nog inmeten als de keuken staat zodat het zeker past.
-Quooker met gouden kraan 2k
-apparatuur stelpost 7k (je kunt uit hun bochure kiezen, of met 25% korting op de adviesprijs bij Bosch.
-montage + servicepakket diensten (?) 2.5 k
totaal 24k

Stiekem vind ik de prijs best tegenvallen.. en we willen pas plaatsen in maart (eerst baby op komst) oid. Er loopt nu een 20% kortingsactie op kasten plinten en werkblad en ik verwacht ook niet dat alles goedkoper wordt in de komende maanden.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

...[snip]...

[Afbeelding]

- Vaatwasser;

Apparatuur:
- Quooker flex 3L;

Hahaha, ik wilde opmerken dat ik vind dat de lampen wel erg laag boven je kookplaat hangen in de render, nu realiseer ik me dat wij voor onze keuken nog verlichting boven de kookplaat moeten bedenken (want Bora, dus geen afzuigkap) :P

Dus: wat zijn leuke ideeen voor verlichting boven je Bora, rekening houdend met het feit dat onze kookplaat voor een raam zit?
Neem aan dat het handig is dat deze verlichting makkelijk te reinigen is?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

artificial_sun schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:44:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe keuken dus we zijn naar Kvik geweest (collega had een goede ervaring).
Klikbar Thumbs:
[Afbeelding][Afbeelding]

Na wat rondgekeken en een rondje gemaakt te hebben gaf de verkoper van Kvik voorzichtig aan dat ons formaat niet voor 15k ging lukken. (was ook eerste bezichtiging en weinig voorwerk gedaan dus had maar wat geroepen.)

Offerte is ongeveer dit:
-Keramisch marmerlook blad 20mm dik, inclusief spoelbak 4,5k + 775 montage (dit komen ze nog inmeten als de keuken staat zodat het zeker past.
-apparatuur stelpost 7k (je kunt uit hun bochure kiezen, of met 25% korting op de adviesprijs bij Bosch.
totaal 24k

Stiekem vind ik de prijs best tegenvallen.. en we willen pas plaatsen in maart (eerst baby op komst) oid. Er loopt nu een 20% kortingsactie op kasten plinten en werkblad en ik verwacht ook niet dat alles goedkoper wordt in de komende maanden.
Voor een dure Ikea keuken vind ik kvik extreem duur. Ook de korting van 20% op apparatuur is onzin. Bij Bosh / Siemens / Neff is de korting doorgaans 40/50% op de. Brochure prijzen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:07

DropjesLover

Dit dus ->

Wij gebruiken hem als opberglade voor de ovenplaten :p
Pannenkoeken maken we vaak maar is niet in ons opgekomen eigenlijk.
Ik heb wel gehoord dat sommigen er de koffiekopjes in voorverwarmen, maar wij drinken geen koffie.
Voor ons nutteloos ding en komt ook niet terug.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

artificial_sun schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:44:
Klikbar Thumbs:
[Afbeelding][Afbeelding]

Offerte is ongeveer dit:
totaal 24k

Persoonlijk zou ik proberen de keuken af hebben voordat de baby er is.
Tot die tijd kan je prima een paar dagen weg of thuisbezorgd roulette.
En qua prijs met hierboven, best duur voor het formaat. Wij zitten met vergelijkbaar formaat en indeling, en met meer premium zaken op 21 - 24k.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 21:25
Afgelopen periode was het onze beurt om voor onze nieuwe woning op bezoek te gaan bij de eerste keukenboer (kvik)

Totaalpaketje kost een kleine 20k

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

DropjesLover schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Persoonlijk zou ik proberen de keuken af hebben voordat de baby er is.
Tot die tijd kan je prima een paar dagen weg of thuisbezorgd roulette.
En qua prijs met hierboven, best duur voor het formaat. Wij zitten met vergelijkbaar formaat en indeling, en met meer premium zaken op 21 - 24k.
Baby wordt de 2e dus we hebben geen onbeperkte flexibiliteit meer.

Waar zitten de prijs verschillen als ik vragen mag. Misschien wat meer korting op de apparatuur? Goedkopere kastjes of aanrechtblad?

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

artificial_sun schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Baby wordt de 2e dus we hebben geen onbeperkte flexibiliteit meer.

Waar zitten de prijs verschillen als ik vragen mag. Misschien wat meer korting op de apparatuur? Goedkopere kastjes of aanrechtblad?
Iets goedkopere Quooker (€1500 rvs combi), geen aparte kosten montage werkblad,
alles Neff/Siemens voor €6500.
Prijs werkblad en frontjes hangt erg af van je wensen.

Ik lurk hier een beetjeen ik zie eigenlijk bijna elke opstellingen en elke leverancier voor €18 - 24k voorbijkomen....
Apparatuur is toch voor iedereen ongeveer hetzelfde (inductiekookplaat, 2x oven, vaatwasser, koelkast, afzuigkap) ongeacht de opstelling. Werkblad een kastjes verschillen ietsje ivm ruimte, maar hier lijkt op het oog +- een meter ofzo iedereen bijna evenveel meters te hebben. Als dat €1000 verschil maakt is het veel.

Ik heb onze keuken ook opgevraagd bij ikea om de absolute budgetprijs te weten. Kwam uit (incl plaatsen) op €16k. Meer premium zaak met dieper werkblad en bredere laden, mooiere frontjes en werkblad 21-24k. Nou, dan weet ik het wel :p

BThGvNeOA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Onze keuken vandaag ook geplaatst.
Betreft zoals gezegd een Schuller keuken, met gespoten kaderfronten.
Eiland 240x120. 4 laden blokken 90cm, vaatwasser en spoelkast van 60cm. 3 ladeblokken met binnenlade. 4cm keramieke blad (met onderleiming), (blue stone)
Aeg vaatwasser en pelgrim Hood in hub kookplaat. Twist stopcontact en dekker inbouwspoelbak en mengkraan van Grohe.

205cm brede kastenwand 40-60-60-40 plafondhoogtd ,232 en afwerklat van 30lafondhoog twee drie in ovens van Pelgrim en een koelkast van AEG. Prijs inclusief montage en aansluiten €12.300Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLSTGoAQhE7BxAufoRpuel0ab7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoZbA2l2FcFH3E8OOMOLTPCn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerdtH
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-12-2024
Goedenavond,

Een paar maanden mee lopen kijken en vergelijken op dit forum. Vandaag eerste gesprek gehad met de leverancier, het hieronder staande aangegeven bij hem:

Keuken L vorm: 300x350, geen ramen of deuren in de keuken

Schuller agaatgrijs mat.

Vlakbouw spoelbak Mythos MYX 210-50 Roestvrijstaal, Quooker fusion round combi+

Gewenste apparatuur:

iQ500 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm SN85E800BE 1.529,00

Miele KM 7679 FR Inductiekookplaat Prijs: EUR 2.299,00*
Miele DA 6698 W Puristic Edition 6000 - Wandschouwafzuigkap Prijs: EUR 2.209,00

Siemens iQ500 Inbouw koel-vriescombinatie 177.2 x 55.8 cm KI86NADF0 € 1.799,00.

iQ700 Oven met stoom 60 x 60 cm zwart HS836GTB6 € 2.339,00
iQ700 Inbouwmagnetron 60 x 45 cm zwart CF834AGB1 € 1.329,00

Werkblad Evora Quartz Easy Rock.

Hieronder een voorbeeld van de indeling (vd buurvrouw) en het aantal kasten hoe ik mijn keuken wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j0qH4dlnBPcpM8JtyPvp6EoCz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZgA8V0Bs55ysrlxJXeCQ8fp.png?f=fotoalbum_large[/URL]

Budget aangeven als €15.000 tm €20.000. Ik heb aangegeven dat het ook iets hoger mocht zijn.

Hij suggereerde om de Miele kookplaat en afzuigkap te wijzigen naar Siemens, en kunststof fronten voor dit budget te nemen. Ik dacht zelf aan UV lakfronten.

Het is summiere informatie, maar is dit goed qua kwaliteit/prijs verhouding?

groet.

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
BerdtH schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:49:
Goedenavond,

Een paar maanden mee lopen kijken en vergelijken op dit forum. Vandaag eerste gesprek gehad met de leverancier, het hieronder staande aangegeven bij hem:

Schuller agaatgrijs mat.

Gewenste apparatuur:

Hieronder een voorbeeld van de indeling (vd buurvrouw) en het aantal kasten hoe ik mijn keuken wil hebben.

[Afbeelding][/URL]

Budget aangeven als €15.000 tm €20.000. Ik heb aangegeven dat het ook iets hoger mocht zijn.

Hij suggereerde om de Miele kookplaat en afzuigkap te wijzigen naar Siemens, en kunststof fronten voor dit budget te nemen. Ik dacht zelf aan UV lakfronten.
Ik zou persoonlijk ook een andere kookplaat kiezen, Miele is mooi hoor, maar de meerwaarde IMO niet waard. :)

groet.

Bert
Euhm nee?

Je hebt nul korting op je apparatuur?
Die miele kookplaat+afzuiger is dik 4k zo. Lijkt me heftig.
Voor Bosch/Siemens/Neff kan je 40-50% korting ten opzichte van de adviesprijzen rekenen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerdtH
Floor-is schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:25:
[...]

Ik zou persoonlijk ook een andere kookplaat kiezen, Miele is mooi hoor, maar de meerwaarde IMO niet waard. :)

[...]

Euhm nee?

Je hebt nul korting op je apparatuur?
Die miele kookplaat+afzuiger is dik 4k zo. Lijkt me heftig.
Voor Bosch/Siemens/Neff kan je 40-50% korting ten opzichte van de adviesprijzen rekenen.
Bedankt Floor-is,

Dit zijn de bruto prijzen die ik heb gegeven. Ik ga ervanuit dat ik nog minimaal 40% kan afdingen.

Vwb Miele, ik ben een snob ;) ik vond die Miele kookplaat met tempcontrol icm met de afzuigkap wel mooi.

Wat denk je van de fronten (kunststof vs lak vs Fenix), welke is haalbaar voor €20.000?

groet,

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
BerdtH schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:43:
[...]

Bedankt Floor-is,

Dit zijn de bruto prijzen die ik heb gegeven. Ik ga ervanuit dat ik nog minimaal 40% kan afdingen.

Vwb Miele, ik ben een snob ;) ik vond die Miele kookplaat met tempcontrol icm met de afzuigkap wel mooi.

Wat denk je van de fronten (kunststof vs lak vs Fenix), welke is haalbaar voor €20.000?

groet,

Bert
Die fronten kan ik weinig over zeggen, ik ken iemand die werkt bij een groothandel in Fenix en da's mooi spul, maar verder kom ik niet. Het ziet er naar uit dat wij massief houten fronten gaan gebruiken voor ons eiland, op de kastenwand is wat twijfel over, er is een kansje dat dat toch Fenix wordt, maar vooralsnog staat daar ook massief hout voor in de planning :)
Wij laten onze keuken maken door een meubelmaker, ook omdat wij geen heil zien in spaanplaat ;)

Update: dit plan is van de baan

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 25-11-2021 11:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Hanzul schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:13:
Eiland 240x120. 4 laden blokken 90cm, vaatwasser en spoelkast van 60cm. 3 ladeblokken met binnenlade. 4cm keramieke blad (met onderleiming), (blue stone)
Aeg vaatwasser en pelgrim Hood in hub kookplaat. Twist stopcontact en dekker inbouwspoelbak en mengkraan van Grohe.

205cm brede kastenwand 40-60-60-40 plafondhoogtd ,232 en afwerklat van 30lafondhoog twee drie in ovens van Pelgrim en een koelkast van AEG. Prijs inclusief montage en aansluiten €12.300[Afbeelding]
Mooie keuken! Zeker voor dat geld netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
Source90 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:57:
[...]

Mooie keuken! Zeker voor dat geld netjes gedaan!
Ja, vonden wij ook als we de prijzen hier zagen. Al moet ik wel zeggen dat wij de keuken gekocht hebben tijdens het begin van de eerste Lockdown, toe zo beetje iedereen dacht dat de wereld verging.

Als bonus was onze combi oven niet leverbaar, waardoor wij twee drie in ovens kregen. Alleen de pelgrim appratuur heeft hierdoor al een netto verkoopwaarde van minstens 5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:19
Hanzul schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:13:

205cm brede kastenwand 40-60-60-40 plafondhoogtd ,232 en afwerklat van 30lafondhoog twee drie in ovens van Pelgrim en een koelkast van AEG. Prijs inclusief montage en aansluiten €12.300[Afbeelding]
Op het oog een leuke prijs voor de grootte van de keuken. Welke apparatuur typenr zit erin? Begrijp ik nou dat je eigenlijk 1 combi-oven had besteld maar 2 drie-in-één ovens hebt gekregen? Dat is geen gekke deal!
Je hebt het over een netto verkoopwaarde van 5000 euro, maar je weet dat je 40-50% korting krijgt op apparatuur? Ik denk zelf dat je twee ovens ongeveer 2000-2500 euro netto verkoopwaarde hebben. Nog steeds leuk natuurlijk.

Ik vind de kaderfronten i.c.m. de handgrepen druk ogen, niet mijn smaak. Verder vind ik de spoelbak en kraan afbreuk doen aan de keuken. Maar dat is slechts mijn mening. Veel plezier met je keuken, gaat vast lukken! :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Goedenavond,

Schuller agaatgrijs mat.

Gewenste apparatuur:

[Afbeelding][/URL]

groet.

Bert
Ik zou die Miele kookplaat en afzuigkap vervangen door een andere kookplaat en een Novy afzuigkap. Ik heb zelf een Miele inductie plaat, maar puur om aan mijn extra garantie te komen. Ding doet het verder prima, maar ook niet meer dan dat. Een willekeurige Bosch/Siemens/AEG plaat zal hetzelfde kunnen voor minder geld.

De Novy afzuigkap is gewoon een superhandig ding. Lekker stil ook.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Goedenavond,

Schuller agaatgrijs mat.

Gewenste apparatuur:

[Afbeelding][/URL]

groet.

Bert
Ik zou inderdaad vergelijken met bijv. Novy 7600 ( wordt het afvoer of recirculatie)
En voor de koel zou ik dan geen siemens nemen maar liebherr :)
Heb je dezelfde opstelling of gespiegeld? Dit is een linkshandige keuken. Wat heeft je buurvrouw in de hoek?, eerste indruk weinig laden
Ik heb een siemens 60 cm combi oven met zo n draaiknop. Ik heb er geen problemen mee, maar mijn huisgenoten vinden dat je te veel aan die knop moet draaien om ergens te komen. Ik heb deze gekozen omdat bosch met een touchschijf problemen kon geven met vette vingers?. Nu waren ze ook wel een heel eenvoudig model met tiptoetsen gewend due inderdaad met paar tellen in te stellen was. Een optie zou ook neff kunnen zijn. Misschien nog iets om uit te proberen.

Bij dezelfde indeling en rechtshandig Met de klok..
Vw, spoelkast 60, 80 ladeblok, 80 ladeblok kookplaat
Onbenutte hoek, 100 ladekast, 2x hoge kast.
(Een gespiegeld huis zou mooi zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door Ladypurple op 19-06-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2021
Goedemorgen,

Na meerdere gesprekken met verschillende keukenzaken zijn we uitgekomen op onderstaande offerte. We zijn super benieuwd naar jullie mening. We hebben de indruk dat het redelijk aan de prijs is maar het is wel een vrij grote keuken.

Alvast bedankt voor jullie input!

-Merk: Tristar, greeploos, anti-fingerprint (mat uitgevoerde kastjes)
-Afmetingen kastenwand: 4 meter breed, bestaande uit: 2 hoge kasten (60 cm breed), nis (160 cm breed, 2x2 lades onderkant van 80cm breed en bovenkasten met vouwdeuren), 2 hoge kasten (60 cm breed)
-Afmetingen kook- en spoeleiland: 3 meter breed. Aan de werkzijde de volgende kasten: onder de kookplaat 2 lades van 120cm breed, een afvalkast van 60 cm, onder de quooker een kast van 60cm en de vaatwasser (60cm). Aan de zitzijde 2 lades van 90cm een zitgedeelte van 120 cm en 2 lades van 90 cm.

-Apparatuur kastenwand: 1x Pelgrim koelkast 178 cm, 1x Pelgrim vriezer 178 cm, 2x Neff combi oven + magnetron 45 cm (grafiet)
-Apparatuur eiland: Bora Puru kookplaat, Quooker flex RVS, Miele vaatwasser

-Keukenblad: Dekton Arga (prijsklasse 5) eiland (3m) en Dekton Arga in nis (160 cm). Beide 12 mm (opgedikt naar 5 cm)

Kosten meubels/kasten: 10.500
Kosten apparatuur: 10.000
Kosten werkblad: 7.500
Kosten montage: 3.000

Totaal: 31.000 incl. BTW

Wat misschien goed is om te weten we hebben een vrij hoge plafondhoogte (275 cm). Voor dezelfde opstelling maar dan van keukenmerk Nobilia komen we rond de 28.000. Nadeel is dat de max kasthoogte Nobilia lager is dan Tristar. Om die ruimte op te vullen zou je dan een extra rij kasten krijgen wat we niet zo mooi vinden. Huidige kasthoogte van Tristar zit op 2034cm + 10 cm plinthoogte.

[ Voor 58% gewijzigd door noerie88 op 25-06-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
noerie88 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:57:
Goedemorgen,

Na meerdere gesprekken met verschillende keukenzaken zijn we uitgekomen op onderstaande offerte. We zijn super benieuwd naar jullie mening. We hebben de indruk dat het redelijk aan de prijs is maar het is wel een vrij grote keuken.

-Afmetingen kastenwand: 4 meter breed, bestaande uit: 2 hoge kasten (60 cm breed), nis (160 cm breed, 2x2 lades onderkant van 80cm breed en bovenkasten met vouwdeuren), 2 hoge kasten (60 cm breed)
-Afmetingen kook- en spoeleiland: 3 meter breed

-Apparatuur kastenwand: 1x Pelgrim koelkast 178 cm, 1x Pelgrim vriezer 178 cm, 2x Neff combi oven + magnetron 45 cm (grafiet)

-Keukenblad: Dekton Arga (prijsklasse 5) eiland (3m) en Dekton Arga in nis (160 cm). Beide 12 mm (opgedikt naar 5 cm)

Plaatjes lezen makkelijker :) en je vergeet de kasten van het eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
noerie88 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:57:
Goedemorgen,

-Afmetingen kook- en spoeleiland: 3 meter breed

Heb je wellicht ook een plattegrond / render van de opstelling?

Edit: wat @Ladypurple zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
Ladypurple schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Plaatjes lezen makkelijker :) en je vergeet de kasten van het eiland
Sorry heb het aangevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Gevoelsmatig moet het verschil tussen Nobilia en Tristar groter zijn. Dus of de Nobilia offerte was niet zo scherp, of die van Tristar in goed.

Bekijk even deze post van @Kapitein Merijn, bij Tristar kunnen ze die greeplijst heel mooi door laten lopen onder het zitgedeelte van het eiland.
Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

De kastenwand oog m.i te onrustig. Ik zou overwegen de ladekasten onderin tip-on te maken. En de bovenkastjes met doorlopend front.

Het deel om te zitten in het eiland lijkt wel vrij smal. Hoeveel krukken wil je er kwijt?

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 19-06-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
SquareOne schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Gevoelsmatig moet het verschil tussen Nobilia en Tristar groter zijn. Dus of de Nobilia offerte was niet zo scherp, of die van Tristar in goed.

Bekijk even deze post van @Kapitein Merijn, bij Tristar kunnen ze die greeplijst heel mooi door laten lopen onder het zitgedeelte van het eiland.
Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

De kastenwand oog m.i te onrustig. Ik zou overwegen de ladekasten onderin tip-on te maken. En de bovenkastjes met doorlopend front.

Het deel om te zitten in het eiland lijkt wel vrij smal. Hoeveel krukken wil je er kwijt?
Dankjewel voor de tips!

- Nobilia prijs kan inderdaad gevoelsmatig wel wat scherper maar zijn we nog niet over in onderhandeling gegaan. Je krijgt gewoon ook een heel ander type keuken. Wel fijn om te horen dat de prijs van Tristar goed is.
- Leuke referentie van Kapitein Merijn!
- Ben het met je eens dat de kastenwand wat onrustig oogt. We hebben ons laten vertellen dat tip on op de onderkasten van de nis vrij hinderlijk kan zijn als je de kasten met je bips aanstoot? Zou je dat ook tip-on adviseren onder de ovens?
- De bovenkasten zijn vouwdeuren maar vind ik ook vrij onrustig ogen. We gaan kijken naar een alternatief.. waarschijnlijk tip-on maar ik kan me herinneren dat dat wat lastiger was vanwege de afmeting.
- Greeplijst bar laten doorlopen aan de binnenkant vind ik ook een goede! Aan de buitenkant van het eiland laten doorlopen heeft niet onze voorkeur.
- Bar gedeelte is 120cm voor ons prima (we zijn niet zo groot) maar we kunnen overwegen om dit naar 140cm te tillen. We willen er 2 krukken kwijt.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerdtH
Ladypurple schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:59:
[...]

Ik zou inderdaad vergelijken met bijv. Novy 7600 ( wordt het afvoer of recirculatie)
En voor de koel zou ik dan geen siemens nemen maar liebherr :)
Heb je dezelfde opstelling of gespiegeld? Dit is een linkshandige keuken. Wat heeft je buurvrouw in de hoek?, eerste indruk weinig laden
Ik heb een siemens 60 cm combi oven met zo n draaiknop. Ik heb er geen problemen mee, maar mijn huisgenoten vinden dat je te veel aan die knop moet draaien om ergens te komen. Ik heb deze gekozen omdat bosch met een touchschijf problemen kon geven met vette vingers?. Nu waren ze ook wel een heel eenvoudig model met tiptoetsen gewend due inderdaad met paar tellen in te stellen was. Een optie zou ook neff kunnen zijn. Misschien nog iets om uit te proberen.

Bij dezelfde indeling en rechtshandig Met de klok..
Vw, spoelkast 60, 80 ladeblok, 80 ladeblok kookplaat
Onbenutte hoek, 100 ladekast, 2x hoge kast.
(Een gespiegeld huis zou mooi zijn)
Het wordt recirculatie (geen mogelijkheid voor afvoer), open keuken, in totaal 40m2. Coolblue geeft bij de Novy 7600 (551 m³/uur) aan dat deze minder geschikt is voor >30m2, maar ja die Miele is dan nog minder: 460 m³/uur.

V.w.b. de indeling, ik heb dezelfde, ben rechtshandig. Maar om te spiegelen zullen alle aan- en afvoerleidingen verlegd moeten worden.

In de keukenzaak vond ik de bediening van de Siemens oven ook niet echt handig, draaiknop deed sommige dingen, rest moest je doen via touch.

V.w.b. de fronten, aangegeven dat het budget €15000 -20000 was, maar er mag ook wel iets overheen gegaan mag worden. Hij suggereerde kunststof (Schuller) omdat lak te duur zou zijn. Dit wel met mijn aantekening dat ik (deels) een paneel achterwand wil zoals hieronder (met max 3 accessoires):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOYOb6TlPUi0YYxgvOgl4-aIKbw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4lplYgZ77wm5Qt1s0po2dlas.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 08-06 20:27
We hebben vandaag eindelijk de knoop door gehakt wat betreft het blad! Het gaat een quartzite blad worden in kleur ‘taj mahal’. Super goed geholpen door de keuken bladen fabriek!

Eerder geplaatste keuken (nog op basis van keramiek ‘calacatta gold’:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-bzG_RU8MUwB2q_POhUr-3MSkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTKEVTCgOLvDVs89EVyky5zv.jpg?f=fotoalbum_large

Het blad;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiJfobkUnzvl_LIUETxeDYhfqss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBxyGftQtO5cz60ruOVGaHhO.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral het feit dat het een natuur product is spreekt ons erg aan past ook goed bij de houten vloer en zwart -hout fineer keuken kastjes ! (We zijn eigenlijk wel afgeknapt op dekton/keramiek als je je realiseert dat dit gewoon een fotoprint is doet dat wat mij betreft toch afbreuk op de looks.) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden 😀

[ Voor 6% gewijzigd door BlowFish op 19-06-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Mooi blad, eens wat betreft die gemaakte bladen.

Wel oppassen dat je niet te lekker kookt, dan kom je er niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
LuPo schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 07:52:
[...]

Op het oog een leuke prijs voor de grootte van de keuken. Welke apparatuur typenr zit erin? Begrijp ik nou dat je eigenlijk 1 combi-oven had besteld maar 2 drie-in-één ovens hebt gekregen? Dat is geen gekke deal!
Je hebt het over een netto verkoopwaarde van 5000 euro, maar je weet dat je 40-50% korting krijgt op apparatuur? Ik denk zelf dat je twee ovens ongeveer 2000-2500 euro netto verkoopwaarde hebben. Nog steeds leuk natuurlijk.

Ik vind de kaderfronten i.c.m. de handgrepen druk ogen, niet mijn smaak. Verder vind ik de spoelbak en kraan afbreuk doen aan de keuken. Maar dat is slechts mijn mening. Veel plezier met je keuken, gaat vast lukken! :*)
Ieder zijn mening, wat betreft handvaten, ik vind een greeploze keukens afschuwelijk. Het is ook maar net wat je gewend bent.

Er zit de volgende appratuur in:

COS824MAT 2x ovens pelgrim
IK4082M kookplaat pelgrim
FSB53617Z Aeg vaatwasser
SKB410F1AS Aeg koelkast

En ja we hadden eigelijk een combi oven inplaats van 2, 3 in ovens. En ja ik denk dat de pelgrim appratuur inclusief, aansluitmatriaal, stekker filters etc, tegen de 5k, matriaal aanzit. (Niet de inkoopwaarde, maar netto verkoopwaarde, met korting).

Als ik een schatting mag geven erlangs 1k, (vaatwasser, koelkast). 2k blad, spoelbak, kraan, twist. Kasten 3k. Montage, levering aansluiting 1,3k en dan zal op alles nog wat marge zitten, al zal voor mijn gevoel niet buitensporig kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Hanzul op 20-06-2021 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 03:19
Hanzul schreef op zondag 20 juni 2021 @ 07:02:
[...]

Ieder zijn mening, wat betreft handvaten, ik vind een greeploze keukens afschuwelijk. Het is ook maar net wat je gewend bent.

Er zit de volgende appratuur in:

COS824MAT 2x ovens pelgrim
IK4082M kookplaat pelgrim
FSB53617Z Aeg vaatwasser
SKB410F1AS Aeg koelkast

En ja we hadden eigelijk een combi oven inplaats van 2, 3 in ovens. En ja ik denk dat de pelgrim appratuur inclusief, aansluitmatriaal, stekker filters etc, tegen de 5k, matriaal aanzit. (Niet de inkoopwaarde, maar netto verkoopwaarde, met korting).

Als ik een schatting mag geven erlangs 1k, (vaatwasser, koelkast). 2k blad, spoelbak, kraan, twist. Kasten 3k. Montage, levering aansluiting 1,3k en dan zal op alles nog wat marge zitten, al zal voor mijn gevoel niet buitensporig kunnen zijn.
Mwah.. ik heb nu een keuken met handgrepen dus het is niet wat je gewend bent. Je kiest wat je zelf mooi vindt.

Lijkt me een goede schatting. Het scheelt dat je geen Quooker en vriezer hebt. Daardoor is je keuken al weer €1500 goedkoper.

Heb je trouwens bewust een kleine koelkast gekozen? Ik zou denken dat er wel plek is voor een groot model. Ik weet niet met hoeveel je thuis bent maar wij komen met z'n tweeen ruimte tekort in de huidige (110cm).

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 20-06-2021 08:21 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
LuPo schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Mwah.. ik heb nu een keuken met handgrepen dus het is niet wat je gewend bent. Je kiest wat je zelf mooi vindt.

Lijkt me een goede schatting. Het scheelt dat je geen Quooker en vriezer hebt. Daardoor is je keuken al weer €1500 goedkoper.

Heb je trouwens bewust een kleine koelkast gekozen? Ik zou denken dat er wel plek is voor een groot model. Ik weet niet met hoeveel je thuis bent maar wij komen met z'n tweeen ruimte tekort in de huidige (110cm).
Geldbesparend zijn de kleine koelkast en geen viezer, geen quooker maar goedkope kraan, een kastje ipv lades onder het spoelen. Er zijn heel bewuste kostenbesparingen gemaakt, zijn (of haar?) goed recht toch? De Quooker is vanaf zo’n €1.150, een kleine vriezer doet meer dan €450, de gekozen kraan lijkt een Hans Grohe van €100 althans, dat is wel wel een serieuze besparing dan ja ;) Maar nogmaals: ieder z’n prioriteiten en dit werkt ook gewoon prima!

Waar staat de vriezer nu? Staat daar ook een extra koelkast?

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 20-06-2021 09:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
Floor-is schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Geldbesparend zijn de kleine koelkast en geen viezer, geen quooker maar goedkope kraan, een kastje ipv lades onder het spoelen. Er zijn heel bewuste kostenbesparingen gemaakt, zijn (of haar?) goed recht toch? De Quooker is vanaf zo’n €1.150, een kleine vriezer doet meer dan €450, de gekozen kraan lijkt een Hans Grohe van €100 althans, dat is wel wel een serieuze besparing dan ja ;) Maar nogmaals: ieder z’n prioriteiten en dit werkt ook gewoon prima!

Waar staat de vriezer nu? Staat daar ook een extra koelkast?
Klopt mijn vrouw wilde geen Quooker, vond het ma onzin..

We hebben achter de keuken een deur na de bijkeuken en kantoor. Daar staat op dit moment de vriezer. Dit is op dit moment de enige koelkast, maar zijn maar met ze tweeën.

In de toekonst zou daar ook plaats zijn voor een coolvriescombinatie (mochten er ooit kinderen komen). Daarlangs willen we een koelkast straks in het tuinhuis, daar komt een overkapping aan en zullen we in de zomer veel zitten en dan vind ik een koed biertje in de buurt wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:15
Ik lees dit topic al geruime tijd mee en heb een Ikea keuken laten samenstellen bij een keukenplanner van de Ikea, morgen heb ik een opvolgafspraak.

Waar ik niet zo gecharmeerd van ben bij Ikea zijn is het apparatuur, aan de hand van dit topic ben ik er wel achter dat wat kookplaat zonder afzuigkap betreft, de Bora de beste is. Dus ik ga voor een Bora, nu twijfel ik tussen een Bora pure of een xpure, welke kan ik het beste nemen, hij komt in een 80 cm kast?

Verder heb ik een Qooker met cube uitgezocht en moet ik nog een combi magnetron, oven/stoomoven uitzoeken, en daar twijfel ik ook over, lees dat veel leden hier voor de Siemens IX700 serie gaan, maar waarom? Koelkast neem ik van Liebherr dat moet gewoon goed en spoelbak heb ik ook van de Ikea genomen. Afwasmachine twijfel ik ook nog over welk merk of toch een van Ikea(schijnt gewoon Bosch te zijn die ze verkopen)

Dus welke kookplaat van Bora en welke oven/magnetron, heb plaats voor 2 stuks, kan de maat nog doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
jasper2603 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:46:
Ik lees dit topic al geruime tijd mee en heb een Ikea keuken laten samenstellen bij een keukenplanner van de Ikea, morgen heb ik een opvolgafspraak.

Waar ik niet zo gecharmeerd van ben bij Ikea zijn is het apparatuur, aan de hand van dit topic ben ik er wel achter dat wat kookplaat zonder afzuigkap betreft, de Bora de beste is. Dus ik ga voor een Bora, nu twijfel ik tussen een Bora pure of een xpure, welke kan ik het beste nemen, hij komt in een 80 cm kast?

Verder heb ik een Qooker met cube uitgezocht en moet ik nog een combi magnetron, oven/stoomoven uitzoeken, en daar twijfel ik ook over, lees dat veel leden hier voor de Siemens IX700 serie gaan, maar waarom? Koelkast neem ik van Liebherr dat moet gewoon goed en spoelbak heb ik ook van de Ikea genomen. Afwasmachine twijfel ik ook nog over welk merk of toch een van Ikea(schijnt gewoon Bosch te zijn die ze verkopen)

Dus welke kookplaat van Bora en welke oven/magnetron, heb plaats voor 2 stuks, kan de maat nog doorgeven?
Bora X pure past niet in kast van 80cm dus die keuze is dan makkelijk.

Apparatuur van BSH (Bosch, Siemens, NEFF) is heel erg vergelijkbaar wat betreft features en kwaliteit. Keuze wordt vaak gemaakt obv looks van de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Bora X pure past niet in kast van 80cm dus die keuze is dan makkelijk.

Apparatuur van BSH (Bosch, Siemens, NEFF) is heel erg vergelijkbaar wat betreft features en kwaliteit. Keuze wordt vaak gemaakt obv looks van de apparaten.
Bedankt voor je reactie
De bedoeling met de Xpure is dat het electronica gedeelte van de xpure kookplaat wel in de 80 cm kast zou vallen en de plaat zelf op het werkblad zou liggen en daarom wel in een 80 cm kast zou passen, dat is wat mij is verteld, maar als jij zegt dat dat niet werkt dan is de keuze makkelijk?

Welke oven/magnetron/stoomoven combinatie van apparaten heb jij? Je hebt ook nog nismaat 60 of 45 cm verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
jasper2603 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Bedankt voor je reactie
De bedoeling met de Xpure is dat het electronica gedeelte van de xpure kookplaat wel in de 80 cm kast zou vallen en de plaat zelf op het werkblad zou liggen en daarom wel in een 80 cm kast zou passen, dat is wat mij is verteld, maar als jij zegt dat dat niet werkt dan is de keuze makkelijk?

Welke oven/magnetron/stoomoven combinatie van apparaten heb jij? Je hebt ook nog nismaat 60 of 45 cm verschil?
Ik zou de instructies uit de montagehanleiding volgen. Er moeten bepaalde marges links en rechts worden aangehouden m.b.t. de werkbladuitsparing tot aan kasten. Minimale kastbreedte is 90cm bij de PUXU of PUXA
https://www.bora.com/file...219_manual_nl_nl12650.pdf

Dus inderdaad, als je vast wilt houden aan de 80cm kast is de keuze makkelijk :)

Wij hebben (nog) geen nieuwe keuken besteld. Maar wordt waarschijnlijk Siemens vanwege de looks.
60cm stoomoven met sous-vide, 45 combi-oven (met pyrolyse). 1 trapje lager dan de meest luxe.
HS836GTB6
CM876G0B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Ik zou de instructies uit de montagehanleiding volgen. Er moeten bepaalde marges links en rechts worden aangehouden m.b.t. de werkbladuitsparing tot aan kasten. Minimale kastbreedte is 90cm bij de PUXU of PUXA

Dus inderdaad, als je vast wilt houden aan de 80cm kast is de keuze makkelijk :)

Wij hebben (nog) geen nieuwe keuken besteld. Maar wordt waarschijnlijk Siemens vanwege de looks.
60cm stoomoven met sous-vide, 45 combi-oven (met pyrolyse). 1 trapje lager dan de meest luxe.
HS836GTB6
CM876G0B6
Ja Bora zelf geeft aan dat de Xpure niet in een 80cm kast kan, word mij te link om dan toch een te bestellen en proberen, ik ga toch voor safe en kies de gewone pura van Bora. Snap ook niet precies wat het verschil is, niet veel volgens mij..

Die apparaten van Siemens die je hebt uitgezocht heb ik ook als voorkeur staan vooral door de looks ook, twijfel alleen nog over de stoomoven of een oven zonder stoom met pyrolyse functie. Door het koken met inductie gaan groenten daar ook snel gaar op worden, heb ik dan nog wel een stoomoven nodig vraag ik me steeds af?

Welke vaatwasser neem je? Ik zag aan de AEG te denken met de comfortlift, maar schijnt met volle la toch niet zo fijn te werken

Neem je ook een Qooker, ik twijfel tussen de 3l of 7liter boiler? Ik heb m'n cv ketel boven mijn keuken hangen, daarom neig ik naar 3 liter versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Qua kookplaat met afzuiging is de Bora X Pure wel een stukje beter dan BSH. Meer ruimte, snellere en modernere bediening, stiller, voor recirculatie superieur door de manier van plaatsing van het filter, wisselen van filter, de inductiespoelen schijnen ook beter te zijn waardoor meer oppervlakte verwarmt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:50
BlowFish schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:06:
We hebben vandaag eindelijk de knoop door gehakt wat betreft het blad! Het gaat een quartzite blad worden in kleur ‘taj mahal’. Super goed geholpen door de keuken bladen fabriek!

Eerder geplaatste keuken (nog op basis van keramiek ‘calacatta gold’:
[Afbeelding]

Het blad;
[Afbeelding]

Vooral het feit dat het een natuur product is spreekt ons erg aan past ook goed bij de houten vloer en zwart -hout fineer keuken kastjes ! (We zijn eigenlijk wel afgeknapt op dekton/keramiek als je je realiseert dat dit gewoon een fotoprint is doet dat wat mij betreft toch afbreuk op de looks.) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden 😀
Erg mooi!
Wij hebben ook een kwartsiet blad voor de keuken besteld. In de kleur Breccia Imperiale.
Keuken montage start 28 juni dus heb nog geen plaatjes of ervaring.
Wij hebben ook wel even over de keuze van het blad gedaan en vonden het lastig. De verkoper had er niet zo veel aandacht voor en de monsters waren toch meestal maar echt kleine stukjes. Uiteindelijk ook gevallen voor de charme van puur natuur. En ook de fronten ge-upgrade naar fineer.
In eerste instantie gekozen voor de leather finish, maar toen we bij de groothandelaar het blad definitief gingen uitkiezen stond er ook gepolijst. Dat had meer diepte en uitstraling dus ter plaatse geswitcht. We hebben er hoge verwachtingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 36835 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Qua kookplaat met afzuiging is de Bora X Pure wel een stukje beter dan BSH. Meer ruimte, snellere en modernere bediening, stiller, voor recirculatie superieur door de manier van plaatsing van het filter, wisselen van filter, de inductiespoelen schijnen ook beter te zijn waardoor meer oppervlakte verwarmt wordt.
Helemaal eens. Dit stukje ging over de overige apparatuur :).
Wat betreft kookplaat is er (voor mij) maar één optie, en dat is een Bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jasper2603 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Ja Bora zelf geeft aan dat de Xpure niet in een 80cm kast kan, word mij te link om dan toch een te bestellen en proberen, ik ga toch voor safe en kies de gewone pura van Bora. Snap ook niet precies wat het verschil is, niet veel volgens mij..

Die apparaten van Siemens die je hebt uitgezocht heb ik ook als voorkeur staan vooral door de looks ook, twijfel alleen nog over de stoomoven of een oven zonder stoom met pyrolyse functie. Door het koken met inductie gaan groenten daar ook snel gaar op worden, heb ik dan nog wel een stoomoven nodig vraag ik me steeds af?

Welke vaatwasser neem je? Ik zag aan de AEG te denken met de comfortlift, maar schijnt met volle la toch niet zo fijn te werken

Neem je ook een Qooker, ik twijfel tussen de 3l of 7liter boiler? Ik heb m'n cv ketel boven mijn keuken hangen, daarom neig ik naar 3 liter versie
Ik kan wel zeggen wat ik neem, maar ik ben geen expert op dit gebied, dus vertrouw niet op mijn keuzes. Ik probeer zo veel mogelijk bij één merk te blijven vanwege de extra garantie (5 jaar bij 4 apparaten). Voor de vaatwasser en koelkast heb ik niet zo heel veer eisen.

Wat betreft de cooker. Wij krijgen de Combi+, werd bij ons aanbevolen omdat we een warmtepomp hebben met een boiler die op zolder staat.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 20-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke Quooker is handig met stadsverwarming? :P Er staat nu de pro3vac op de offerte. Ik vraag me af of de Combi+ meerwaarde heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 36835 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:30:
Welke Quooker is handig met stadsverwarming? :P Er staat nu de pro3vac op de offerte. Ik vraag me af of de Combi+ meerwaarde heeft?
Weet niet of je deze al gezien hebt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jl0jMy8WDuRssd8RPvqkTMwYxL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RW68HwHfFjgQMC1xhF8JinN3.jpg?f=user_large

Wij hebben nu stadsverwarming en hebben niet instant warm water (maar is wel een appartementencomplex en hebben geen eigen boiler).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@SquareOne Thanks, de meterkast is 4 meter verwijderd van de keuken, dus dan heeft een Combi+ niet veel meerwaarde. Scheelt weer wat kastruimte ;) En heel even wachten is ook geen ramp :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 20-06-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 14:49
Ligt poggenpohl qua prijsstelling hoger of lager dan die van siematic? Van Next 125 zie ik dat ze een stuk goedkoper uitvallen dan siematic.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:46
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Weet niet of je deze al gezien hebt?[Afbeelding]

Wij hebben nu stadsverwarming en hebben niet instant warm water (maar is wel een appartementencomplex en hebben geen eigen boiler).
Ik zit hier ook over na te denken. Wij hebben een nog te bouwen woning en kunnen nog kiezen of we een warmwater leiding aan wil leggen naar de keuken. Wanneer is het, wetende dat er dus 10m leiding tussen zit, handiger om al het warm water op te laten warmen via de Quooker? Want het water in de leiding is natuurlijk ook warm en koelt langzaam af (dus eigenlijk zonde). Als je vooral kleine hoeveelheden nodig hebt aan warm water in de keuken, met grote tussenpozen (dus dan koelt steeds het water in de leiding weer af), dan is het beter om geen warmwater die kant op te brengen, denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
ChrisM schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Ik zit hier ook over na te denken. Wij hebben een nog te bouwen woning en kunnen nog kiezen of we een warmwater leiding aan wil leggen naar de keuken. Wanneer is het, wetende dat er dus 10m leiding tussen zit, handiger om al het warm water op te laten warmen via de Quooker? Want het water in de leiding is natuurlijk ook warm en koelt langzaam af (dus eigenlijk zonde). Als je vooral kleine hoeveelheden nodig hebt aan warm water in de keuken, met grote tussenpozen (dus dan koelt steeds het water in de leiding weer af), dan is het beter om geen warmwater die kant op te brengen, denk ik?
Ik twijfel hier ook over, maar volgens de specs van de WP moet de leiding richting het aanrecht maximaal 10 mm zijn. Dat zou op 10 meter maar 1 liter water zijn. Ik verwacht dat je meer voordeel haalt uit WP water met COP 3-4 dan je verliest aan die paar keer dat je minder water gebruikt met COP 1 uit de Quooker + een beetje warm water uit de WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:06:
[...]

HS836GTB6
CM876G0B6
Wij hebben ook naar deze twee middelen gekeken, bediening met een groter scherm vond ik zelf wel meerwaarde hebben. Heb jij ze beide al naast elkaar gezien (beide als in de duurdere met groter scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Helemaal eens. Dit stukje ging over de overige apparatuur :).
Wat betreft kookplaat is er (voor mij) maar één optie, en dat is een Bora.
Ik zit nu voor keuze. BSH groep of een Bora. Ik geloof direct dat als het recirculatie is dat je dan een Bora moet kiezen. Maar bij afvoer naar buiten ? Is de Bora dan significant beter ? Ik kan zo weinig reviews vinden van mensen die de plaat al langer gebruiken.

Ik ben bijna toe aan keuken shoppen maar wil eerst apparatuur gekozen hebben. Oven en koelkast en kraan is al duidelijk maar alleen de plaat twijfel ik nog steeds.

Wát maakt die Bora nou zoveel beter dan een van BSH. Prijs is voor mij geen factor

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:18:
[...]
Wij hebben ook naar deze twee middelen gekeken, bediening met een groter scherm vond ik zelf wel meerwaarde hebben. Heb jij ze beide al naast elkaar gezien (beide als in de duurdere met groter scherm)?
Ik heb ze wel naast elkaar gezien. Voor ons is het grotere scherm geen reden om te upgraden, maar zal persoonlijk zijn.

We realiseren ons dat we niet overal de meest luxe uitvoering kunnen nemen om binnen budget te blijven, dus ergens zullen we concessies moeten doen. Het display is er daar één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:27
Wat is een beetje gebruikelijke afmetingen vanaf de vloer als je 2 ovens van 45 boven elkaar doet. Dus vanaf vloer en dan onderkant eerste oven?!
Zijn bezig met een eigen keuken te maken alleen hier kan ik weinig over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
k_ers schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:10:
Wat is een beetje gebruikelijke afmetingen vanaf de vloer als je 2 ovens van 45 boven elkaar doet. Dus vanaf vloer en dan onderkant eerste oven?!
Zijn bezig met een eigen keuken te maken alleen hier kan ik weinig over vinden
Zijn meestal standaard kasten. Vaak wordt het front onder de onderste oven uitgelijnd met het onderste front van een ladekast met 2 lades.

Volgens mij zijn die fronten ca. 38cm (hangt beetje af per merk). Inclusief plint kom je dan meestal uit op ergens tussen de 45cm en 50cm.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 20-06-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Monkeydancer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:40:
Ligt poggenpohl qua prijsstelling hoger of lager dan die van siematic? Van Next 125 zie ik dat ze een stuk goedkoper uitvallen dan siematic.
Qua prijs is het Next125-Siematic-Poggen Pohl
Kwaliteit is ook in die volgorde, waarbij ik persoonlijk laatstgenoemde te weinig meerwaarde vind bieden om de prijs te rechtvaardigen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Zijn meestal standaard kasten. Vaak wordt het front onder de onderste oven uitgelijnd met het onderste front van een ladekast met 2 lades.

Volgens mij zijn die fronten ca. 38cm (hangt beetje af per merk). Inclusief plint kom je dan meestal uit op ergens tussen de 45cm en 50cm.
Voor de veiligheid afhankelijk van je lichaamslengte, moet je voorstellen dat je iets dat heet is niet te hoog wilt pakken, rekening houdend dat je daar soms ook over de deur moet grijpen. De bovenste richel op schouderhoogte is een richtlijn. Waarom 2x 45 en niet 60+45. 45 is niet een volwaardige ovengrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ladypurple schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Voor de veiligheid afhankelijk van je lichaamslengte, moet je voorstellen dat je iets dat heet is niet te hoog wilt pakken, rekening houdend dat je daar soms ook over de deur moet grijpen. De bovenste richel op schouderhoogte is een richtlijn. Waarom 2x 45 en niet 60+45. 45 is niet een volwaardige ovengrootte.
Ik bedoel het frontje onder de onderste oven is ca 38cm, met plint tussen de 45-50cm vanaf de grond. Daar kunnen dan makkelijk 2 apparaten boven van 60 + 45. Dan is het voor de meeste mensen niet te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Ik heb ze wel naast elkaar gezien. Voor ons is het grotere scherm geen reden om te upgraden, maar zal persoonlijk zijn.

We realiseren ons dat we niet overal de meest luxe uitvoering kunnen nemen om binnen budget te blijven, dus ergens zullen we concessies moeten doen. Het display is er daar één van.
De duurdere (240€ verschil na 40% korting) heeft ook hydrolyse-reiniging. Iemand hier ervaring mee?

Andere twee verschillen die ik zag zijn:
Drogen
Intensieve warmte

Drogen kan ik mij nog iets bij voorstellen, na gebruik stoomoven.. Intensieve warmte niet.. Ze zouden allebei tot 250°c kunnen. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 20-06-2021 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
SquareOne schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:03:
[...]

Ik bedoel het frontje onder de onderste oven is ca 38cm, met plint tussen de 45-50cm vanaf de grond. Daar kunnen dan makkelijk 2 apparaten boven van 60 + 45. Dan is het voor de meeste mensen niet te hoog.
Ik ben niet de grootste en heb het grofweg nagemeten, moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Daarover: een plint van 15cm, daarboven (of komt ‘ie er een soort van ingebouwd?) een vier lade vriezer van 102cm. Kan daarboven een (stoom)oven van 60cm hoog?

Iemand hiermee ervaring?

Ernaast zou dan een 178cm koelkast komen. Twee hoge kasten totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Hanzul schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Klopt mijn vrouw wilde geen Quooker, vond het ma onzin..

We hebben achter de keuken een deur na de bijkeuken en kantoor. Daar staat op dit moment de vriezer. Dit is op dit moment de enige koelkast, maar zijn maar met ze tweeën.

In de toekonst zou daar ook plaats zijn voor een coolvriescombinatie (mochten er ooit kinderen komen). Daarlangs willen we een koelkast straks in het tuinhuis, daar komt een overkapping aan en zullen we in de zomer veel zitten en dan vind ik een koed biertje in de buurt wel fijn :)
Prima afwegingen dus, die zijn voor iedereen anders immers :)

Neem iets meer tijd voor je reacties, ABN leest prettiger dan ‘ma’, ‘na’ en ‘ze’ in plaats van maar, naar en zijn :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:30
Nog even geduld en dan kan het koken beginnen! 😁
Monteur is vandaag en morgen bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoeoYtlIa-bibk49ZgaTzkcXIQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pl5vtk2BHyUFUEctJYApYCzJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9imnoXuP-yA1E0pEVf43sQqJ9Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0z4Mrv3uqLv8u37BLRPsObk.jpg?f=fotoalbum_tile

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
aGraPusher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:30:
Nog even geduld en dan kan het koken beginnen! 😁
Monteur is vandaag en morgen bezig.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou de griebels krijgen als mijn keukenblad al als werkplaats gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Laatst online: 08:55

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zou me een worst zijn als het na afloop maar als nieuw is. Schoon en zonder beschadigingen. Als ik de monteur wat had ik er een stukje karton op gelegd

Van het weekend de keuken besteld. Ikea it is, met wat modificaties en custom made zijpanelen/fronten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d9Jsm5gXikEsRRxMdY8RVsQh1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vAz8Q8iOZl356WqDylCMkQxI.jpg?f=user_large

Ivm verbouwing in fases plaats ik hem zelf en in delen, pas als deel twee komt kan ik het blad bestellen. Als de boel staat volgen er wat foto's.

[ Voor 61% gewijzigd door deWit op 21-06-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 12:03
boormachine zo neerzetten is ook vragen om problemen.
Wanneer (niet als) die voorover valt zit dat boortje zo op je blad...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
Beste keukenexperts,

Dank voor jullie interessante bijdragen in dit topic. In onze nieuwbouwwoning hebben we een keukeneiland (goh) en open woonkamer/keuken.
De doorloop tussen het keukeneiland en de kastenwand alsmede het keukeneiland en de muur (andere zijde) in onze concept tekening is 1 meter. Volgens mij is dit de absolute ondergrens maar zowel mijn partner als ikzelf zijn erg slank. De 1 meter tussen de kastenwand en het eiland ervaar ik niet als storend (bij vrienden getest). Wat vinden jullie hiervan? Ik twijfel met name over de 1 meter ruimte tussen de muur en het eiland. Dit zou ik eventueel kunnen vergroten door het eiland smaller te maken. Het eiland is nu 120cm breed en 270cm lang. Ik zou het eiland bijvoorbeeld 1m breed kunnen maken om een doorloop van 120cm te creëren. Dit heeft natuurlijk wel invloed op de lades/het zitgedeelte aan deze zijde. Wat is bij jullie de doorloop langs het eiland en wat is jullie ervaring hiermee?

Dank voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uHQJ2u76OVz_rnR590SOBTTFx4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/utUUtAe9TH3hS7YliQBux2qE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMeGZZoGd2mB94aq6xW8iMDSvvM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SeCwoNYdpk3rhKnnL3m7HHxR.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door besteller2019 op 21-06-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
besteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:23:
Beste keukenexperts,

Dank voor jullie interessante bijdragen in dit topic. In onze nieuwbouwwoning hebben we een keukeneiland (goh) en open woonkamer/keuken.
De doorloop tussen het keukeneiland en de kastenwand alsmede het keukeneiland en de muur (andere zijde) in onze concept tekening is 1 meter. Volgens mij is dit de absolute ondergrens maar zowel mijn partner als ikzelf zijn erg slank. De 1 meter tussen de kastenwand en het eiland ervaar ik niet als storend (bij vrienden getest). Wat vinden jullie hiervan? Ik twijfel met name over de 1 meter ruimte tussen de muur en het eiland. Dit zou ik eventueel kunnen vergroten door het eiland smaller te maken. Het eiland is nu 120cm breed en 270cm lang. Ik zou het eiland bijvoorbeeld 1m breed kunnen maken om een doorloop van 120cm te creëren. Dit heeft natuurlijk wel invloed op de lades/het zitgedeelte aan deze zijde. Wat is bij jullie de doorloop langs het eiland en wat is jullie ervaring hiermee?

Dank voor het meedenken!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eiland zou ik sowieso smaller maken. De 100cm aan de kant van de trap is een echte verkeersruimte, dan is 100cm vrij smal. Als je kiest voor ondiepe kasten zou je op een eiland van 100 uit kunnen komen.

Verder is het ook een erg onhandig plek om te gaan zitten aan krukken. Dan kan er sowieso niemand meer fatsoenlijk voorbij kopen. Als je voor deze opstelling gaat zou ik enkel lades/kastjes aan de achterkant van het eiland maken.

De deur de woonkamer in vanuit de gang zou ik ook de andere kant op laten draaien. Je moet nu om de deur heen lopen.

Is 300cm eiland nog een optie? (vaatwasser 60, spoelkast 60, ladekast 60, ladekast 120 voor kookplaat). Kom je aan de achterkant mooi uit met 3x 100cm ladekast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
besteller2019 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:23:
Beste keukenexperts,

Dank voor het meedenken!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom wil je een eiland?, waar komt de zithoek en eettafel
Pagina: 1 ... 242 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1