Beste allemaal,
Aangezien ik en mijn vriendin een huis hebben gekocht, zijn wij op zoek naar een nieuwe keuken. Er moet wel het een en ander gebeuren aan het huis, er is namelijk 23 jaar lang in gerookt en altijd over heen geverfd. We gaan het hele huis laten stuken, inclusief plafond en we plaatsen o.a. een nieuwe keuken.Ik kijk nu al een paar dagen rond in dit topic, ik heb ook erg ver terug gelezen. Maar ik kan nog steeds niet zelf tot een goede conclusie komen waar wij onze keuken nou zouden moeten aanschaffen. Wij zijn al bij 3 keuken zaken geweest, Keukenkampioen als eerst, dat was op zich een succes, de medewerker maakte een hele mooie opstelling en dacht zeer goed mee. De offerte zelf vonden we raar, maar 1 totaalprijs, excl. directe specificaties etc. Vervolgens zijn we naar Nolte Keukens en Keukenloods geweest. Hier hebben wij van beide een mooie offerte gekregen, bij keukenloods krijgen wij Pronorm X-Line kastjes en bij Nolte dus gewoon van Nolte zelf. Dan de volgende vragen:
Kastjes- Zit er veel verschil in kwaliteit tussen Nolte kastjes en Pronorm?
Werkblad
Bij keukenloods krijgen wij een composiet werkblad, mat (gezoet?? Erg vlek gevoelig werd verteld?), bij Nolte een kunststofwerkblad (dekton??), dus de volgende vragen;
- Is composiet echt zo vlek gevoelig en veel onderhoud? En is kunststof ook gewoon goed?
- Wat is de kwaliteit van Topline composiet? En die van Nolte kunststof?
Apparatuur
Bij Nolte hebben we gekozen voor een
Samsung combi oven magnetron en
Samsung dual cook stoomoven, beide van de Infinite line en een Amerikaanse koelkast van Samsung. En dan hebben wij nog afzuigkap, inductie kookplaat(IQ700) en vaatwasser(IQ300) van Siemens, bij Keukenloods hebben wij alles van Bosch Serie 8 en een Amerikaanse koelkast van Samsung, dus mijn vragen hierover;
- Zijn de ovens van Samsung ook gewoon top kwaliteit? Heb op zich zelf wel een goede ervaring met een combi magnetron oven van Samsung.
- Is de Dualcook functie echt goed?
- Heb verhalen gelezen waarbij bij de Bosch serie 8 stoomoven erg veel water onderin bleef liggen na het stomen, iemand ervaringen mee?
Wasbak
Bij Nolte werd ons ook een composiet wasbak geadviseerd, dit omdat wij een donker werkblad willen en dit mooi staat met een zwarte wasbak, er werd gezegd dat standaard rvs zwart gespoten wasbak snel krast, evenals een gun metal rvs wasbak (die wij bij keukenloods hebben gekozen), mijn vraag dan ook;
- Is dit echt zo?
- Ga je niet snel kalkaanslag zien op een zwarte wasbak van composiet? (Almere, dus waterhardheid is redelijk laag)
Ook hebben wij bij Keukenloods een Le Mans kast in de hoek van het schiereiland, is dit echt nodig en handig?
Prijzen- Keukenloods bied de keuken aan voor €19.740,- incl. plaatsen, plaatsen kost hier €1200 en in zit in de prijs inbegrepen.
- Nolte Keukens bied de keuken aan voor €19.857,- excl. plaatsen, plaatsen kost €1427,80, hier kunnen zij niks aan veranderen, dit is wat de monteur vraagt, vaste prijzen.
Nolte kwam oorspronkelijk uit op €25.000 nog iets, maar ging uiteraard "korting" vanaf, de standaard korting op de apparatuur. Deze kwam dan uit op €20.000 (ongeveer), nadat wij aangaven dat dat toch boven budget is, ging ze even met haar manager overleggen en kwam zij met de bovengenoemde prijs.
Keukenloods gaf aan dat ze niet echt aan onderhandelen deden, maar dat hij eventueel als we terug zouden komen wel met zijn "manager" kon praten en nog iets met de prijs doen, maar dat de "manager" dan wel zou verwachten dat er die dag getekend zou worden.
Er zit wel enige spoed achter de keuken, wat het allemaal niet makkelijker maakt haha. Wij krijgen namelijk 2 augustus de sleutel en dan beginnen wij met slopen en alles leegtrekken, 9 Augustus gaat de aannemer beginnen met stuken en schilderen. Wij willen er ongeveer 1 September ingaan, vanaf dan kan dus de keuken geplaatst worden en het liefst zo snel mogelijk.
Onze voorkeur zelf gaat uit naar Nolte ivm de uitstraling van de keuken, kleur frontjes en de kleur van het werkblad, wij vinden het alleen jammer en redelijk prijzig omdat er maar een kunststof werkblad op zit, terwijl we bij Keukenloods op ongeveer dezelfde prijs uitkomen icm composiet keukenblad + alle apparatuur van de laatste serie van Bosch. Wie kan ons een beetje adviseren? Of gaat dit gewoon nu echt om een gevoelskwestie?
Moet zeggen dat de afwerking er bij Nolte van de keukenkastjes echt strak uitziet, zelfde kleur in de kasten als de frontjes aan de buitenzijde, ladekasten voelde stevig aan, mooie randafwerking met glad in de lade, mooi zelfde kleur luxe antistof afwerking om de kastjes heen, mooie slipmat/wateropvangmat onder de gootsteen, nette afwerking frontjes van wat wij hebben kunnen zien. Bij Pronorm kwam het ongeveer op hetzelfde neer, ook qua kastjes stevigheid, alleen de afwerking net iets minder, zoals binnenkant gewoon wit, zag geen mooie antistoflaag en niks over een slipmat/wateropvangmat.
Hieronder eventjes de offertes + specificaties + de renders van Nolte, die wij zeer zeer mooi vinden en ons erg aanspreekt.
Nolte offerte, zaten geen individuele prijzen op de offerte, ook een minpunt:
Dan offerte keukenloods, deze wilde geen 3D render maken, pas als er getekend zou zijn, vonden wij ook een minpuntje:
Plattegrond huis beneden verdieping:
[
Voor 3% gewijzigd door
Sokoo op 14-06-2021 17:38
]