m181087 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Als je wat van de prijs af wilt hebben, zou je kunnen kijken naar de bar. Hoe graag wil je die nu echt en hoe vaak denk je die te gaan gebruiken? In mijn vorige keuken had ik een bar en ik ben blij dat ik er vanaf ben.
Mensen gaan bij mij thuis veel sneller aan de keukentafel zitten dan aan de bar.
Als je die bar er nu af haalt en de L-vorm aanhoudt krijg je er een ruimer/dieper kastje (of lades) voor terug en een ruimere inloop in je keuken.
We hebben de eettafel een 6m verder in de woonkamer staan. Het barretje willen we gebruiken voor meer bergruimte en voor makkelijk 's ochtends bammetjes smeren voor de kinderen, en samen koken / snijden cq kinderen aan het barretje hebben zitten vertellen tijdens het koken.
Ik zie nog wel gebeuren dat de bar meer gebruikt gaat worden dan de eettafel

[...]
Dekton. Maar zonder gekkigheid is dit natuurlijk een persoonlijke beslissing. Sommige mensen zullen meer waarde hechten aan de hittebestendigheid en sommige aan de hardheid/krasvastheid.
Hoe gebruik je je huidige keuken? Plaats je daar wel eens hete pannen op het aanrecht?
Dekton klinkt als beton?
Willen we niet, is poreus. we zijn bang dat (kook)vocht snel tot oncharmante vlekken gaat leiden.
In de huidige keuken hebben we ook composiet en mijn vrouw zet wel hete pannen direct er op, ik pak eerst even een houden snijplank voor er onder. Ikzelf vind beiden geen probleem.
[...]
Ik had in mijn vorige keuken een le-mans. Dat lijkt op jouw tekening ook ingetekend.
Een Le mans werkt eigenlijk prima als je er aan gewend bent. Ik had er pannen in staan. Zelf heb ik liever een le mans dan loze ruimte. Maargoed, de le mans zal duurder zijn dan loze ruimte laten.
Ook daar zou je dus een beetje kunnen besparen op je keuken.
Mijn vraag/stelling was dus dat zo'n le-mans effectief net zo veel bergruimte oplevert als een normale kast. Alleen vult het de voor je gevoel beschikbare ruimte beter op.
Je kan ook een kast plaatsen en die bijv. voor de helft in de hoek door laten lopen.
Of, zoals Marquardt aangave, er een groente/snijafval emmertje er in plaatsen, of fancy een lift-systeem maken (kosten ~2k). Ik zie dat lift-systeem wel zitten
Maar de kruimels die er onherroepelijk in vallen kunnen er nooit uit...
Edit:
Waarom 2x koel-vries in je keuken? Waarom dan niet een inbouw vriezer en een inbouw koelkast?
We hebben een gezin met 2 kinderen, meuk gaat hard.
Heel simpel eigenlijk, je hebt geen koelkast/vriezer meer nodig in de garage. En 2x koel-vries combinatie, we vinden de koelkast-spullen op werkhoogte praktischer. Hebben ook meer koelkast-ruimte nodig dan vriezer.
We zagen het bij buren, 1 koelkast eten, de andere koelkast drank (frisdrank, bier, wijn) en ook nu hebben we toch 2x 3 lades vriezer in gebruik.
Vriezer gebruiken we minimaal eigenlijk, misschien 2x koelkast en 1x vriezer, en dan nog de vriezer in de garage houden voor de weinig gebruikte items.