Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 12:05
mel1986 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:51:
[...]

Thanks voor je bericht. Ja, ik heb je opstelling inderdaad voorbij zien komen. Dekton is behoorlijk aan de prijs, en we kiezen er ook voor om de achterwand van de nis te bekleden met dekton. Maar wij nemen inderdaad de meeste apparatuur mee, en ik vind deze prijs persoonlijk ook wat te hoog. Misschien is er nog wat te doen in de onderhandeling, maar ik had ook meer aan een bedrag van ~15k gerekend.

We gaan volgend weekend nog bij Keur Keukens langs en ben benieuwd wat daar mogelijk is. Aangezien we voor Excellentic (Rotpunkt) willen kijken, komt dit qua prijs/kwaliteit ook overeen met Häcker Systemat.
Niet helemaal eerlijk, maar kijk eens bij keukenbladen.shop wat je dekton daar kost. Ik kom uit op ±4100 (12mm dekton) waar Silestone (20mm) uitkomt op zo'n 6000

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:36
zondag voor de 2de keer bij Nolte geweest. Zeer goed en vakkundig geholpen. Kwamen uiteindelijk volgens de calculator uit op 27.5k voor een wand 3,6x0,6m met eiland 2,8x1 m opstelling

(lak kasten, composiet blad, quooker combi, Siemens iq500 oven, iq500 magnetron, iq300 koelkast, iq300 vaatwasser en iq500 80cm kookplaat met aftuiging) +2.2k montage =29,7k.

Binnen no-time ging het van 29,7k naar 25k als we voor maandag 11:00 beslissen.

Nu was ik niet geneigd om direct toe te happen(gaan nog langs superkeukens). Maar heeft er iemand ervaring met onderhandelen bij Nolte? Wat is er ongeveer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 09:55
mitsumark schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:50:
Een Quooker verbruikt 10W -> 1,68kWh a 37 cent per week, niet echt de moeite waard om uit te zetten.
Voor 500kWh per jaar moet je serieus veel water gebruiken, zoals in het rekenvoorbeeld 10L kokend per dag, ik zit net aan 1-2L per dag denk ik.
Bedenk je ook dat je met een quooker niet onnodig koud water weggooit voordat het warme water vanuit je ketel bij je keuken is, en daarnaast je leidingen vult met warm water waarvan je het laatste niet gebruikt.
Het verwarmen van water doet een quooker uitermate efficiënt, beter dan een waterkoker of een pan op inductie of gas (al zal het op gas wel iets goedkoper zijn).
Ik heb geen warm water in mijn keuken dat komt uit mijn quooker straks en nu dus uit de antieke boiler ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45
Dizeerik schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:27:
zondag voor de 2de keer bij Nolte geweest. Zeer goed en vakkundig geholpen. Kwamen uiteindelijk volgens de calculator uit op 27.5k voor een wand 3,6x0,6m met eiland 2,8x1 m opstelling

(lak kasten, composiet blad, quooker combi, Siemens iq500 oven, iq500 magnetron, iq300 koelkast, iq300 vaatwasser en iq500 80cm kookplaat met aftuiging) +2.2k montage =29,7k.

Nu was ik niet geneigd om direct toe te happen(gaan nog langs superkeukens). Maar heeft er iemand ervaring met onderhandelen bij Nolte? Wat is er ongeveer mogelijk?
Zonder goed te hebben gekeken zie ik al dat de montage zo'n 700 euro hoger zit dan gebruikelijk. Daarnaast heb je allemaal mid-range apparatuur, dus vind ik je prijs nog steeds aan de hoge kant. Het feit dat de prijs binnen no-time 4,7k zakt geeft al aan dat er blijkbaar nog genoeg ruimte zit. Als het echt pijn gaat doen dan gaat het er nog maar met 100'tjes af. Succes!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023

Klinkt redelijk flink aan de prijs. Als je vergelijkt met m verschillende keukens hier (waaronder die van mijzelf) dan zou ik niet voor 11:00 die knoop doorhakken. Zo hebben wij meer en duurder blad, meer kasten, betere apparatuur (alles IQ700 inmiddels), quooker etc etc voor 3k minder.

herofruit in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Prijs is niet alles, maar er is dus nog wel wat ruimte bij Nolte :)

Overigens, als je alleen een eiland hebt van 2,8m kom je dan niet wat aanrechtblad cq. werkruimte te kort? Daar gaat ook nog 80cm van je kook toestel af.

[ Voor 6% gewijzigd door herofruit op 17-05-2021 08:33 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:13

Dit blijf ik altijd een mooie vinden.Op deze manier weer een potentiële klant toch gelijk voor welke prijs het sowieso kan - óók ná de genoemde deadline. Ik kan mij niet voorstellen dat ze business laten schieten als je naderhand nog een keer langskomt en zegt 'joh, voor 25k hebben we een deal'.

Is het mogelijk om ergens een idee te krijgen bij de kastprijs? Hoeft niet op de cent nauwkeurig natuurlijk. Bij ons zal het een Pronorm keuken gaan worden, opstelling wand = hoog, hoog, laag, laag, laag, hoog, hoog. Het was ons idee om zelf boven de lage kasten twee mooie eikenhouten planken met verlichting te plaasen, maar die zijn echt stevig aan de prijs. Nu dus tóch aan het denken over 3x een terugvallende bovenkast. Maar nu ben ik vooral benieuwd wat zoiets met de prijs zou doen. En ja, ik kan de adviseur bellen - maar ik ga graag voorafgaand zelf even puzzelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Wanne-B88 op 17-05-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06

De maandag 11h is natuurlijk het toepassen van tijdsdruk...

Je kan daar heel simpel op antwoorden.

Tja... maandag 11h....
Mijn oma gaat mee sponsoren voor deze keuken, en toevallig kan ik ze pas volgende zaterdag bezoeken met een bloemetje.
Dus als het echt maar geldig is tot maandag 11h, dan denk ik dat we klaar zijn.
Meent U nu echt dat als ik volgende week met mijn gouden vulpen langs kom om te tekenen, dan U de bestelling dan niet kan aanvaarden?

En als het goed gaat, dan staat die verkoper al met zweet in de handjes...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 22:53
Tommie12 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Waarom die reactie? Dat komt op mij over alsof de prijs akkoord is, maar dat je langer nodig hebt om te beslissen. Geef gewoon eerlijk aan dat je voor 11.00 uur geen beslissing neemt en nog in gesprek wilt over de prijs/tekening.
Of geef gewoon aan dat je hier niet van gediend bent en verder gaat kijken.

Niet moeilijker maken dan het is.
Edit: Als je niet wilt dat een verkoper spelletjes met jou speelt, speel dan zelf ook geen spelletjes met de verkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door m181087 op 17-05-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:53
Tommie12 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Tja... maandag 11h....
Mijn oma gaat mee sponsoren voor deze keuken, en toevallig kan ik ze pas volgende zaterdag bezoeken met een bloemetje.
Dus als het echt maar geldig is tot maandag 11h, dan denk ik dat we klaar zijn.
Meent U nu echt dat als ik volgende week met mijn gouden vulpen langs kom om te tekenen, dan U de bestelling dan niet kan aanvaarden?

En als het goed gaat, dan staat die verkoper al met zweet in de handjes...
Hou jezelf vooral niet voor de gek. Die verkoper lacht je keihard uit, print je mailtje en hangt deze op het prikbord en gaat vervolgens met z'n collega's om je mailtje lachen als je deze zo stuurt.
Dit is dus niet hoe je moet onderhandelen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

Shunt

Boe

Als er iemand over een tijdstip begint over een verkoop van een nieuw product direct de winkel uit lopen.
Tijdsdruk gebruiken om mensen te laten kopen is gewoon walgelijk en waarschijnlijk (als ik de keuken zo 123 bekijk) is hij nog een stuk te duur ook. Maar goed die tijdsdruk factor werkt wel want anders zouden ze het niet meer gebruiken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 19:51
Ach ja, zo hadden wij laatst dat in de winkel overal bordjes hingen met "deze week 15% korting op de aanschaf van uw keuken". Het eerste wat van onze offerte af ging was 25% van de prijs en op een zachte toon "ja dat is speciaal voor jullie hoor, niet voor andere klanten".

Vervolgens geven we duidelijk aan nog elders te gaan kijken, vraagt de filiaalmanager bij het jas aan trekken toch nog of we er vandaag niet uit kunnen komen want dan was er nog wel meer mogelijk.

Yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
R_Donselaar schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:24:
Ach ja, zo hadden wij laatst dat in de winkel overal bordjes hingen met "deze week 15% korting op de aanschaf van uw keuken". Het eerste wat van onze offerte af ging was 25% van de prijs en op een zachte toon "ja dat is speciaal voor jullie hoor, niet voor andere klanten".

Vervolgens geven we duidelijk aan nog elders te gaan kijken, vraagt de filiaalmanager bij het jas aan trekken toch nog of we er vandaag niet uit kunnen komen want dan was er nog wel meer mogelijk.

Yeah right...
Gelukkig had je deze praktijk snel door! Komt zelden voor bij keukenboeren, goed gespot..

Zonder toelichting of enige duiding, voegen deze opmerkingen niks toe. Let daarop aub.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 17-05-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Flix20 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:33:
[...]

Hou jezelf vooral niet voor de gek. Die verkoper lacht je keihard uit, print je mailtje en hangt deze op het prikbord en gaat vervolgens met z'n collega's om je mailtje lachen als je deze zo stuurt.
Dit is dus niet hoe je moet onderhandelen.
Dit is vooral hoe je als verkoper niet moet onderhandelen...

Ik heb dat antwoord toch gegeven, en niet per mail, maar gewoon in zijn gezicht gezegd.
Dan beseft de verkoper ook dat hij fout zit, en zijn trucjes niet werken.

Ik heb ook ooit geantwoord... dus als ik maandag om 12uur beslis om die keuken te kopen, dan moet ik eigenlijk niet terug bellen....

[ Voor 6% gewijzigd door Tommie12 op 17-05-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Bommes

Capo del formaggio

Iemand ervaring met het laten maken van nieuwe kast deurtjes voor zijn of haar keuken?
Ik dacht dat wij een vrij standaard Ikea achtige keuken hadden maar de kast deurtjes zijn behoorlijk afwijkend van maatvoering
60 breed en 65 hoog bijvoorbeeld, of 52 breed en 65 hoog. Dat als bovenkastjes, dan heb ik het nog niet over de vreemde net niet halve kastjes onderin.

op https://www.nieuwefrontjes.nl/ kun je gewoon precies op maat je deurtjes doorgeven.
Komen ongeveer op 70 a 80 euro per deurtje uit.
Zijn dat redelijk normale prijzen?

Een nieuwe keuken zien we niet zo zitten omdat we hier zeker binnen nu en een aantal jaar wel vandaan gaan verhuizen.
Nu iets nieuws plaatsen voor ons zelf is dus zonde geld en voor een volgende koper moet het toevallig net passen binnen hun keuze/smaak anders klappen ze die er ook meteen weer uit.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Mijn schoonouders hebben net vorige week getekend om de kastdeurtjes te vervangen bij een lokale zaak. Betalen 8000 euro voor 6 bovenkastdeurtjes, 2 hoge kastdeurtjes en 12 lage kastdeurtjes plus een nieuwe AEG koelkast, inductiekookplaat, afzuiger, spoelbak en kraan. Inc plaatsen dat wel. Ik heb geen idee wat een zo'n 'renovatie' gemiddeld kost maar 8k leek me aan de hoge kant.

@Bommes Is schilderen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Bommes

Capo del formaggio

@Alic3 Schilderen is ook wel een optie, veel werk denk ik, zeker als ik het echt netjes wil krijgen.
En de duertjes nu zijn voorzien van een facet, schuine kant. Daar willen we eigenlijk ook van af, om het wat strakker en rustiger te maken.

Ik dit soort bedragen nog redelijk hoor per deurtje bedoel ik dan/
Als ik nieuwe scharnieren (softclose) er bij koop denk ik dat het ergens iets tussen de 1500 en de 2000 euro zal kosten.
De achter kastjes zijn nog okay, her en der wat dingetjes opknappen en een keertje goed schoonmaken en de keuken is weer netjes.

Fotootje er bij omdat dat altijd leuk is, uit de Funda advertentie:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/05/1621259605-600-x-400px-63631851_1.jpg

En nadat we hier kwamen wonen hebben we de achterwand voorzien van wat fleurigere tegeltjes.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/05/1621259243-600-x-338px-IMG_20180904_115742248.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
R_Donselaar schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:24:

Yeah right...
Wij hebben onze keuken gekocht op de allerlaatste dag van het jaar. Daardoor konden we daadwerkelijk iets, maar het is niet okay dat mensen hier nog daadwerkelijk intrappen.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Laatst online: 16:36
Wanne-B88 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Dit blijf ik altijd een mooie vinden.Op deze manier weer een potentiële klant toch gelijk voor welke prijs het sowieso kan - óók ná de genoemde deadline. Ik kan mij niet voorstellen dat ze business laten schieten als je naderhand nog een keer langskomt en zegt 'joh, voor 25k hebben we een deal'.

Is het mogelijk om ergens een idee te krijgen bij de kastprijs? Hoeft niet op de cent nauwkeurig natuurlijk. Bij ons zal het een Pronorm keuken gaan worden, opstelling wand = hoog, hoog, laag, laag, laag, hoog, hoog. Het was ons idee om zelf boven de lage kasten twee mooie eikenhouten planken met verlichting te plaasen, maar die zijn echt stevig aan de prijs. Nu dus tóch aan het denken over 3x een terugvallende bovenkast. Maar nu ben ik vooral benieuwd wat zoiets met de prijs zou doen. En ja, ik kan de adviseur bellen - maar ik ga graag voorafgaand zelf even puzzelen.
Ze wilde helaas geen uitsplitsing van de prijs meegeven ben benieuwd hoe het aankomende vrijdag bij Superkeukens loopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Wanne-B88 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:07:
[...]

@Wanne-B88 je kunt het proberen uit mijn offerte te puzzelen. Dat is van een pronorm keuken. Wel de goedkoopste prijs klasse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWIBXukjyehwOa2Mo7Vmku2eRMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDLrfcNkWAR9FgJGTDRMXURJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Jackpuyn op 17-05-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuijzen38
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-04 16:49
Hallo hallo,

Na veel gelezen te hebben en al flink wat inspiratie en duidelijke informatie te hebben genoten op de forum, heb ik meerdere meningen nodig over ons nieuw te bouwen huis. Ik zie altijd waardevolle informatie en input voorbij komen. Het is allemaal nog niet helemaal rond, maar de kans is groot dat het zoiets als op de plattegrond gaat worden. Wij zijn dus bezig met een vrijstaand nieuw huiske.

We hebben al een aantal opties bekeken, en het lijkt qua binnenruimte het beste zoals we het nu op onderstaande tekening hebben staan van de architect. Toch blijft het ook een beetje de vraag of er geen kleiner, los eiland in het huis zou passen eventueel haaks. Dit omdat de wasruimte dan beter bereikbaar is zonder om de keuken heen te hoeven lopen. Het huis is echter al niet zo lang, en we vragen ons af of we met een vrijstaand eiland niet teveel binnenruimte laten schieten. Alle input qua keukenplaatsing is welkom, we kunnen qua aansluitingen van water en stroom nog alle kanten op. Alvast hartelijk dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21CAZHPUDpxJYfvFa1uatApuaiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9zbuIt77eFAFlXEgCaSB7ak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Veldhuijzen38 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:37:
Hallo hallo,

Na veel gelezen te hebben en al flink wat inspiratie en duidelijke informatie te hebben genoten op de forum, heb ik meerdere meningen nodig over ons nieuw te bouwen huis. Ik zie altijd waardevolle informatie en input voorbij komen. Het is allemaal nog niet helemaal rond, maar de kans is groot dat het zoiets als op de plattegrond gaat worden. Wij zijn dus bezig met een vrijstaand nieuw huiske.

We hebben al een aantal opties bekeken, en het lijkt qua binnenruimte het beste zoals we het nu op onderstaande tekening hebben staan van de architect. Toch blijft het ook een beetje de vraag of er geen kleiner, los eiland in het huis zou passen eventueel haaks. Dit omdat de wasruimte dan beter bereikbaar is zonder om de keuken heen te hoeven lopen. Het huis is echter al niet zo lang, en we vragen ons af of we met een vrijstaand eiland niet teveel binnenruimte laten schieten. Alle input qua keukenplaatsing is welkom, we kunnen qua aansluitingen van water en stroom nog alle kanten op. Alvast hartelijk dank!

[Afbeelding]
Gewoon eens out of the box (bij wijze van spreken, zit er nog steeds in :))Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTWK6gUc4M_URlhEn4oHaN3fMe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTj4Tj3f8osEDpJrGKqQZwvh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuijzen38
mitsumark schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Gewoon eens out of the box (bij wijze van spreken, zit er nog steeds in :))[Afbeelding]
Dat zou kunnen zo, nadeel van deze opstelling is dat de keukenkasten voor een klein deel voor de raam staan. Sowieso thanks voor de input, ik vind het voor de rest op plattegrond best netjes zo. Ik vraag me wel af of het huis an sich niet te klein is voor een behoorlijk fors eiland. Een beetje een olietanker in een jachthaven idee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Veldhuijzen38 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:10:
[...]
Dat zou kunnen zo, nadeel van deze opstelling is dat de keukenkasten voor een klein deel voor de raam staan. Sowieso thanks voor de input, ik vind het voor de rest op plattegrond best netjes zo. Ik vraag me wel af of het huis an sich niet te klein is voor een behoorlijk fors eiland. Een beetje een olietanker in een jachthaven idee O-)
Het is nieuwbouw, raam iets verplaatsen?
Eiland moet je niet te groot maken, maar 3x1m moet wel passen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuijzen38
mitsumark schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Het is nieuwbouw, raam iets verplaatsen?
Eiland moet je niet te groot maken, maar 3x1m moet wel passen imo.
De buitenzijde kan niet meer gewijzigd worden, die zijn ze op dit moment aan het uitwerken. Ik vind de opstelling zo nog niet zo verkeerd, zo is het "kokereffect" ook een stuk minder als dat het eiland aan de andere zijde zou staan, omdat de breedte van het huis meegeteld kan worden zeg maar. (lastig uitleggen, maar het ziet er ruimtelijker uit zo haha) Op zich ook weer niet heel erg als de de kasten net voor het raam staan, op ramen is gelukkig niet bezuinigd, dus licht komt er genoeg binnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Veldhuijzen38 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:10:
[...]

Washok (bijkeuken?) naast de keuken lijkt me logischer, en met het extreem kleine zitdeel zit je letterlijk met je bank in de keuken in die 2e optie. Optie 1 lijkt mij beter, misschien eettafel kwartslag draaien voor iets meer ruimte in het zitdeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Eiland en eettafel gedraaid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvZCe2fFQBCAnFJcjxGpdfXw8ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWySBk5apK42lu36GxSfAP5X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuijzen38
Dit hadden we in den beginne zo getekend, het eiland lijkt echter zo'n sta-in-de-weg op deze manier. Het is lastig echt visueel te krijgen. De eettafel draaien is een goede optie!
Scuderia110 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Washok (bijkeuken?) naast de keuken lijkt me logischer, en met het extreem kleine zitdeel zit je letterlijk met je bank in de keuken in die 2e optie. Optie 1 lijkt mij beter, misschien eettafel kwartslag draaien voor iets meer ruimte in het zitdeel.
We hebben de erker al als optie gekozen om het woongedeelte wat breder te krijgen. Je hebt een punt omtrent de bank en de keukenwand. Thanks! Zo extreem klein is het toch ook weer niet haha

[ Voor 33% gewijzigd door Veldhuijzen38 op 17-05-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Even een vraag: zijn er bedrijven met showrooms voor alleen aanrechtbladen? Ik begrijp dat veel bladen bij Jetstone vandaan komen, maar volgens mij hebben zij geen showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 22:49
synorluna schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:52:
Even een vraag: zijn er bedrijven met showrooms voor alleen aanrechtbladen? Ik begrijp dat veel bladen bij Jetstone vandaan komen, maar volgens mij hebben zij geen showroom.
123werkbladen heeft een grote showroom in Venendaal.

Verder thestonefactory

Je kunt bij Jetstone volgens mij ook langs op afspraak via je keukenleverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26

orf

De keukenbladenfabriek heeft een showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Hallo hallo,

[Afbeelding]
Ik zou het eiland 90° draaien, dan is de doorgang naar je washok wat makkelijker, en kan je het eiland (met spoelen en koken) toch wat groter maken. Anders blijft er geen werkblad over.
Je kan dan met je gezicht naar buiten staan koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
123werkbladen.nl heeft in Veenendaal een mooie showroom. Staan een 10-15 keukens met verschillende bladen en daarnaast stellingen waar je alle andere varianten/kleuren kunt zien in een vierkante meter groot stuk.

Prima prijzen ook overigens. Wij hebben 3m2 eiland en ong. 0,5 m2 koffiecorner keramisch in Calacatta design 2cm voor 2800 incl. sparingen, spoelbak en installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuijzen38
Tommie12 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:08:
[...]

Ik zou het eiland 90° draaien, dan is de doorgang naar je washok wat makkelijker, en kan je het eiland (met spoelen en koken) toch wat groter maken. Anders blijft er geen werkblad over.
Je kan dan met je gezicht naar buiten staan koken.
Duidelijk verhaal, bedankt! Zou met die optie het huis niet te vol komen staan? We hebben toen het eiland gedraaid om in het midden van het huis een leeg deel te behouden.

Thanks voor de input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Laatst online: 09:13
Veldhuijzen38 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Duidelijk verhaal, bedankt! Zou met die optie het huis niet te vol komen staan? We hebben toen het eiland gedraaid om in het midden van het huis een leeg deel te behouden.

Thanks voor de input!
Wij liepen ook tegen dit soort 'plaatsingsproblemen' aan. Uiteindelijk met stoepkrijt een parkeerplaats opgezocht en daar gewoon e.e.a. uitgetekend. Heeft ons geholpen. Ook bij de keuze wel/geen uitbouw, indeling tuin, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wanne-B88 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Wij liepen ook tegen dit soort 'plaatsingsproblemen' aan. Uiteindelijk met stoepkrijt een parkeerplaats opgezocht en daar gewoon e.e.a. uitgetekend. Heeft ons geholpen. Ook bij de keuze wel/geen uitbouw, indeling tuin, etc. :)
dit hebben wij zo ook gedaan. Wel met de opmerking daarbij dat met lijnen op de grond of stokjes in het gras het kleiner kan lijken

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09
Wil iemand met een Siemens oven met Pulse Steam naar mijn vraag kijken? Kan je met Steam Pulse, met een druk op een knop, op elke moment gebruiken? Werkt het goed?

Uit de video's die ik bekijk komt dat nooit duidelijk naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuijzen38
Wanne-B88 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:11:
[...]

We zijn de optie nog aan het bekijken om het eiland niet te draaien, maar korter te houden. Dan het spoelen vanuit de wand te houden. Zou dat nog een optie zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Laatst online: 22:17
Nog advies voor een goed 3D tekenprogramma, voor PC of iPad? Kitchen draw is het net niet. We hebben op dit moment een nobilia keuken op het oog. Maar het tekenprogramma van hun is ook niet echt intuïtief/ mist kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 19:51
Theone098 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:57:
Nog advies voor een goed 3D tekenprogramma, voor PC of iPad? Kitchen draw is het net niet. We hebben op dit moment een nobilia keuken op het oog. Maar het tekenprogramma van hun is ook niet echt intuïtief/ mist kasten.
Ook al is het een andere fabrikant. Je kan de keukenplanner van Schueller (min of meer zelfde afmetingen in portfolio als Nobilia) proberen of die van Ikea natuurlijk.
https://kuechenplaner.schueller.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
Gisteren is bij ons de keuken geplaatst, de monteur heeft het prima gedaan en alles ziet er netjes uit. Van de kookplaat viel mij vandaag wel iets op, het rust niet helemaal op het werkblad. Is dit normaal zoals op de foto's, of is het er fout op gezet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-pePcMUOPJGT-lE4BvTgu25eiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l54WO3dLhciariPTPNUGKoId.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNvJcEuTqYrbAa8j43d6fREnviU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KxpJGDoY34mR8lfibFNxZJc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSJlSgnlTzapm5G24tQvKiS-nis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmPVZ7Wu9yLGMGU8nxO76q1y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hallo hallo,
...

We hebben al een aantal opties bekeken, en het lijkt qua binnenruimte het beste zoals we het nu op onderstaande tekening hebben staan van de architect. Toch blijft het ook een beetje de vraag of er geen kleiner, los eiland in het huis zou passen eventueel haaks. Dit omdat de wasruimte dan beter bereikbaar is zonder om de keuken heen te hoeven lopen...
- Is het een optie om de deur naar je washok in de hal maken? Evt een garderobe/jassen in je trapkast of in je washok? Dan heb je minder het “om de keuken heen te lopen”

- hele andere “Out Of the box” optie, keuken en zithoek omdraaien. in erker je eiland, kastenwand tegen trapmuur. Dan kan je je zithoek iets meer op de tuin richten en heb je minder inkijk van voren/zij in de avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:03
brokenp schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:11:
[...]

- Is het een optie om de deur naar je washok in de hal maken? Evt een garderobe/jassen in je trapkast of in je washok? Dan heb je minder het “om de keuken heen te lopen”

- hele andere “Out Of the box” optie, keuken en zithoek omdraaien. in erker je eiland, kastenwand tegen trapmuur. Dan kan je je zithoek iets meer op de tuin richten en heb je minder inkijk van voren/zij in de avond?
Exact wat ik dacht met name om de zithoek op de tuin te richten.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:47
mister_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:11:
Gisteren is bij ons de keuken geplaatst, de monteur heeft het prima gedaan en alles ziet er netjes uit. Van de kookplaat viel mij vandaag wel iets op, het rust niet helemaal op het werkblad. Is dit normaal zoals op de foto's, of is het er fout op gezet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mijn vorige keuken zat er af-fabriek een foam rand onder de plaat. Bij mijn huidige keuken heeft de monteur een meegeleverde foam geplaatst, ik neem aan dat bij jou hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:24
Greetoz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:21:
Nou de eerste offerte is binnen.

Hij viel mij kwa prijs wel beetje tegen aangezien de indicatie 25-30 was en de offerte nu op 33k zit voor een Ballerina keuken. Wel wat dure apparatuur (Bora X Pure, Quooker cube etc).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.Ik heb nog niet onderhandeld, maar de verkoper zei dat ze eigenlijk al met "netto" prijzen werken.. Maar goed er zal vast wel iets mogelijk zijn. Het is van een onafhankelijke keukenwinkel, dus geen keten.

***members only***
Wij hebben denk ik 2x de lengte van jullie rechte aanrechtblad en een iets groter kookeiland. Ook een quooker, Bora, 2x oven maar wel een hoge koelkast en vriezer voor ongeveer die prijs. Denk dat het dus wel aardig in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 21:37
mister_S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zit inderdaad een foam rand rondom je plaat. Aan de onderzijde van je glasplaat langs de rand. Met deze foam rand rust hij op je aanrechtblad. Ik heb onze Bora plaat zelf geplaatst en hierbij werkte dit exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
@Nicklazzz @patrick451! Dank. Eerste keer dat we een inductieplaat hebben, ik dacht dat het volledig op het werkblad moest rusten. Bij andere mensen heb ik hier nooit op gelet. Komt tussen de spleet zo niet viezigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
mister_S schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:19:
@Nicklazzz @patrick451! Dank. Eerste keer dat we een inductieplaat hebben, ik dacht dat het volledig op het werkblad moest rusten. Bij andere mensen heb ik hier nooit op gelet. Komt tussen de spleet zo niet viezigheid?
Ik was ook enigszins verrast. Voor ons ook de eerste keer een inductiekookplaat. Qua viezigheid kan ik alleen zeggen, dat wij er wel een beetje op proberen te letten. Onze plaat zit er nu een kleine 3 weken in en het ziet er nog schoon uit.

Op pagina 26 van onderstaande montagehandleiding zie je het ook terug onder de noemer
"[2] Afdichtingsband":
"Kleef bij opbouwmontage de meegeleverde afdichtingsband [2] helemaal rondom op de onderzijde van het kookveld"

https://www.bora.com/file...232_manual_nl_nl15566.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14
Greetoz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:21:
Nou de eerste offerte is binnen.

Hij viel mij kwa prijs wel beetje tegen aangezien de indicatie 25-30 was en de offerte nu op 33k zit voor een Ballerina keuken. Wel wat dure apparatuur (Bora X Pure, Quooker cube etc).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.Ik heb nog niet onderhandeld, maar de verkoper zei dat ze eigenlijk al met "netto" prijzen werken.. Maar goed er zal vast wel iets mogelijk zijn. Het is van een onafhankelijke keukenwinkel, dus geen keten.

***members only***
Noxa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:08:
[...]

Wij hebben denk ik 2x de lengte van jullie rechte aanrechtblad en een iets groter kookeiland. Ook een quooker, Bora, 2x oven maar wel een hoge koelkast en vriezer voor ongeveer die prijs. Denk dat het dus wel aardig in de buurt komt.
Bedankt.

Ik heb nu een splitsing van de kosten gehad de plank en achterwand achter het werkblad zijn hieruit gehaald (daar zit namelijk een raam).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het gaat dus om een ballerina keuken met jetstone keramiekblad (0.8cm). De kasten wand zijn in een custom kleur gespoten aangezien ballerina zelf geen kleur hadden die we mooi vonden, dat was oa wat het stuk duurder maakte volgens de verkoper.

Hoor graag jullie mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 19-05-2021 09:30 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Greetoz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:29:
[...]

[...]

Bedankt.

Ik heb nu een splitsing van de kosten gehad de plank en achterwand achter het werkblad zijn hieruit gehaald (daar zit namelijk een raam).

***members only***

Het gaat dus om een ballerina keuken met jetstone keramiekblad (0.8cm). De kasten wand zijn in een custom kleur gespoten aangezien ballerina zelf geen kleur hadden die we mooi vonden, dat was oa wat het stuk duurder maakte volgens de verkoper.

Ik weet niet wat dat spuiten kost, maar het lijkt mij aan de prijs :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-05 09:24
Greetoz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:29:
[...]

[...]

Bedankt.

***members only***

Opzich geen hele gekke prijs volgens mij. (zeker met een afwijkende kleur)
Ik heb de volgende configuratie en heb nu een offerte van €29.800,-

ProNorm keuken
  • 3x hoge kast (push to open) - koelkast, vriezer, ovens en bergruimte
  • keukenblok 2x 90cm lades, 1 x 100cm lades, 2x 60cm deur
  • eiland met aan de keukenkant 2x 90cm met lades en 1x klimaatkast. aan de eetkamerkant 2x 120cm lage lades met daarboven een open gedeelte.
Apparatuur:
  • Quooker Combi+ Fusion RVS
  • AEG Horizonline ProBlack Oven met stoomfunctie (KSK998290B)
  • AEG Horizonline ProBlack Oven met magnetron functie (KMK968090B)
  • AEG Longfresh Koelkast (SKE818E9ZC)
  • AEG Vriezer (ABE810F6NF)
  • AEG ProClean vaatwasser (CD747MM)
  • Liebherr Vinidor Wijnklimaatkast (UWTGB1682)
  • BORA Classic 2.0 oppervlakte-inductie All Black (1 x afzuiging, 2x inductie)
Keukenblad
Keramisch werkblad (12mm dik)
De kookplaat en spoelbak worden in het blad geintegreerd.
  • 1 x 240cm x 100cm
  • 1 x 400cm x 65cm (inc achterwand tot 20cm)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vCU1as3VYnUMJK7l5LtOKeLvjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9w6q4JufoGWb8uzzS3Nl46jL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
@Greetoz 1/3e van je offerte is je blad en montagekosten ...
Het blad lijkt mij wat prijzig en, met alle respect maar volgens mij zit Ballerina niet in het midden tot hoog segment. Dan is 14k aan kastwerk best prijzig. Je hebt ook allemaal afwijkend/maat werk nodig. Dat is niet best voor je prijs natuurlijk. Kan je niet beter op zoek naar een keukenboer/merk die wel levert wat je wilt zonder maatwerk toe te moeten passen?
Of een specialist in maatwerk vinden, die doen dat vaak goedkoper dan een grote "dozen schuiver" die 1 per 100 keukens maatwerk moet doen.
Je hebt ook nog eens best veel kastjes ipv volle lades of apothekers kasten.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 19-05-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Berend- schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Opzich geen hele gekke prijs volgens mij. (zeker met een afwijkende kleur)
Ik heb de volgende configuratie en heb nu een offerte van €29.800,-
GeeMoney schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:21:
@Greetoz 1/3e van je offerte is je blad en montagekosten ...
Het blad lijkt mij wat prijzig en, met alle respect maar volgens mij zit Ballerina niet in het midden tot hoog segment. Dan is 14k aan kastwerk best prijzig. Je hebt ook allemaal afwijkend/maat werk nodig. Dat is niet best voor je prijs natuurlijk. Kan je niet beter op zoek naar een keukenboer/merk die wel levert wat je wilt zonder maatwerk toe te moeten passen?
Of een specialist in maatwerk vinden, die doen dat vaak goedkoper dan een grote "dozen schuiver" die 1 per 100 keukens maatwerk moet doen.
Je hebt ook nog eens best veel kastjes ipv volle lades of apothekers kasten.
Mijn gevoel zegt ook dat het net te duur is. Maar waaruit haal je dat ik maatwerk nodig heb? Volgens mij zijn het 4 hoge kasten, 60 breed, en 4 lage. Vervolgens een vrij standaard eiland van 240x100.

De verkoper brengt ballerina inderdaad als midden-hoog. Ik denk dat het midden-segment is. Ik ben hier ook niet om de prijs te verdedigen. We krijgen nog prijzen van Siematic en Poggenpohl. Waarbij als ik dan kijk naar indicaties Poggenpohl wel netjes zit met 35-40k, waarbij er dan ook nog een groter kookeiland in zit.

We moeten daarna zelf even beslissen welke keuken we willen, nu is het ook lastig vergelijken met 3 merken. Ik vond Ballerina zelf niet onaardig, maar de prijs lijkt mij wat hoog. Ik vond 5500 euro voor een blad ook wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Greetoz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:02:
[...]

[...]

Mijn gevoel zegt ook dat het net te duur is. Maar waaruit haal je dat ik maatwerk nodig heb? Volgens mij zijn het 4 hoge kasten, 60 breed, en 4 lage. Vervolgens een vrij standaard eiland van 240x100.

De verkoper brengt ballerina inderdaad als midden-hoog. Ik denk dat het midden-segment is. Ik ben hier ook niet om de prijs te verdedigen. We krijgen nog prijzen van Siematic en Poggenpohl. Waarbij als ik dan kijk naar indicaties Poggenpohl wel netjes zit met 35-40k, waarbij er dan ook nog een groter kookeiland in zit.

We moeten daarna zelf even beslissen welke keuken we willen, nu is het ook lastig vergelijken met 3 merken. Ik vond Ballerina zelf niet onaardig, maar de prijs lijkt mij wat hoog. Ik vond 5500 euro voor een blad ook wat veel.
Lees de blauwe regels in je offerte. Dat bedoel ik oa met maatwerk. Andere kleur bij hem ->maatwerk.

Mijn keuken was eenzelfde prijs waarin veel duurdere apparatuur verwerkt zit. Ik heb dan ook nog eens een Italiaans merk (weinig afzet in NL dus hogere prijs) en een flink groter eiland met bar (4.65x1.20) en alle stollen van steen. Met een grote kastenwand en waar mogelijk overal lades.

Natuurlijk heb ik wel een andere keuken en kan je het niet 1 op 1 vergelijken maar ik zie wel een heleboel kasten bij je, geen bijzonder maatwerk, geen uitzonderlijk dure apparaten en geen hoog segment merk en toch zit je ruim boven de 30k.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 19-05-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
GeeMoney schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Lees de blauwe regels in je offerte. Dat bedoel ik oa met maatwerk. Andere kleur bij hem ->maatwerk.

Mijn keuken was eenzelfde prijs waarin veel duurdere apparatuur verwerkt zit. Ik heb dan ook nog eens een Italiaans merk (weinig afzet in NL dus hogere prijs) en een flink groter eiland met bar (4.65x1.20) en alle stollen van steen. Met een grote kastenwand en waar mogelijk overal lades.

Natuurlijk heb ik wel een andere keuken en kan je het niet 1 op 1 vergelijken maar ik zie wel een heleboel kasten bij je, geen bijzonder maatwerk, geen uitzonderlijk dure apparaten en geen hoog segment merk en toch zit je ruim boven de 30k.
Ja de kleur inderdaad. Ik denk dat 25-27k eerder een juiste prijs zou zijn, of we moeten een standaard kleur nemen indien dat echt de kosten zijn.Bedankt voor je inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 17:31

NVD

We gaan een nieuwbouwwoning kopen, morgen gaan we tekenen. We zijn al bij Keukenmaxx geweest om een eerste beeld te krijgen van onze droomkeuken. Wat vinden jullie?
  • Merk: Pronorm
  • 3x hoge kasten
  • 2x lage kasten met aanrechtblad (nis bij wandkast)
  • Keukeneiland van 1.20 bij 3.00 meter
  • Composiet aanrechtblad
  • Siemens iQ700 oven 60cm
  • Siemens iQ700 oven met magnetron 45cm
  • Siemens iQ500 koelkast 178cm
  • Bora Pure 76cm
  • Siemen iQ300 vaatwasser 60cm
  • Siemen iQ500 vriezer 82cm
  • Hananto wijnklimaatkast
  • Quooker Flex 3 liter
  • Quooker Nordic zeeppomp
Prijs incl. Montage: €21.000

Het betreft de volgende opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jftG0CXRXQb6cvjJ0oTJTNN1PAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBIYCOajgL8X9Hli5uF148UJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en adviezen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@NVD Opstelling is niet zo spannend. Eiland lijkt prima te passen in de ruimte. Heb je ook lades? Wat voor materiaal zijn de frontjes? Welk type apparatuur is het precies? Zonder die info valt er weinig te zeggen over de prijs

Wat vind je van de apparatuur? Heb je zelf een lijstje met wensen en eisen in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 17:31

NVD

@Alic3 je hebt gelijk, ik was niet volledig. De apparatuur betreft:
Siemens iQ 700 HB835GTB1 studioline oven 60cm
Siemens iQ 700 CM836GNB6 studioline oven met magnetronfunctie 45cm
Siemens iQ 500 KI81RSDE0 studioline koelkast 178cm
Bora Pure inductiekookplaat 76cm met geïntegreerde afzuiging
Siemens iQ 300 SN63HX36TN geïntegreerde vaatwasser 60cm
Siemens iQ 500 GU15DADF0 vriezer 82cm onderbouw
Hananto HOWKZ8271 wijnklimaatkast nis 82cm 60cm breed

Lades zitten links 1,2 meter breed tegen de wand (de nis) en aan de linkerbovenkant van het eiland.

Materiaal van de frontjes kan ik niet terugvinden. Hij had het over een bepaalde houtsoort, op de offerte staat XGL-SEAN-3112 1 en bij de lades SEAN-3112 10.

Onze wensen zijn in principe verwerkt in deze schets, zowel qua opstelling als gewenste apparatuur (qua merk moet ik nog een mening vormen).

Daarnaast is de prijs inclusief montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 19:53
@NVD Het lijkt inderdaad mooi in de ruimte te passen. Mijn eerste reactie dat de hoeveelheid opbergruimte enigszins beperkt is. Zie ik het goed dat de enige lades 120cm breed zijn? Zelf zou ik altijd zorgen voor ook wat smallere lades in een keuken, 120 lades kunnen vrij zwaar worden als ze eenmaal gevuld zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• patrick451!
patrick451! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:53:
[...]

Afgelopen weekend zijn we bij Carpentier in Aalsmeer geweest. We hebben een fijn gesprek gehad met de verkoopster. Met onze specifieke wens voor een gekleurd corpus (binnenzijde) hebben we gekozen om een offerte op te laten stellen op basis van het merk Rotpunkt. Aanstaande dinsdag hebben we een vervolggesprek, dan gaan we de offerte verder uitwerken.

We hebben gekozen voor exact dezelfde opstelling als de keuken die wij een aantal weken geleden bij Bruynzeel hebben laten samenstellen, nu wel met de hoge kasten aan de rechter zijde.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

We hebben gekozen voor het onderstaande:
Merk: Rotpunkt
Model: Greeploos
Corpus (78 cm): 2510 Z18 FM Lava 165
Fronten lage kasten: 2515 Z18 HPL XT Black 430
Fronten hoge kasten: Zwarte houtnerf look
Blad: Dekton Laos

De kleuren zien er als volgt uit:
[Afbeelding]
Inmiddels is de keuken geleverd en geplaatst. Op een duidelijk beeld te geven zal ik hieronder specificeren welke partij wat heeft geleverd en uitgevoerd.

Carpentier

Kasten:
Corpus (78 cm): Lava finemat (165FM)
Fronten lage kasten + front kopse kant: Fenix Black (212FX)
Fronten hoge kasten + front kopse kant: Sherwood Black vert.syn.Por (855VS) / Zwarte houtnerf look

Apparatuur (1/2):
Siemens HB876G5B6 oven
Siemens CM876G0B6 combi-oven
Siemens SN63HX60AN vaatwasser
Siemens KI86SSDE0 koel- vries combinatie
Bora PURU kookplaat met afzuiging
Matcall 2 x POLAR SE opbouwspot Mat zwart + dimbare Zigbee led drive + pulsdimmer

Kosten incl. montage: €14135
Let op: In verband met de afname van het keukenblad bij een andere partij heeft Carpentier niet de Bora kookplaat, Quooker kokendwaterkraan en wasbak gemonteerd.

DeKeukenBladenFabriek

Werkblad:
De keukenbladenfabriek heeft voor ons het Dekton Laos keukenblad geleverd en gemonteerd. Dit betreft een 20mm massief keukenblad met een smetplint van ~5cm rondom en een vensterbank. Het keukenblad bestaat uit drie delen die bestaan uit onderstaande maten, dit moet een idee geven van de grote van het werkblad:
1 x 1250 mm x 625 mm
1 x 2325 mm x 625 mm
1 x 2100 mm x 625 mm

Wasbak:
Hierbij is tevens de Lorreine 50SP RVS wasbak geleverd.

Kosten incl. montage:
€3915

Budgetplan

Apparatuur (2/2):
Budgetplan heeft aan ons de Quooker kraan en boiler geleverd. Dit betreft een Quooker 22+ XRVS. Oftewel de Quooker Flex RVS met COMBI+ 7 liter boiler 3-in-1 kraan

Kosten excl. montage:
€1197

Alles bij elkaar opgeteld vormt een totaal bedrag van €19247

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tV1Nxf3bnSUGDECATfc4bs5FlaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0yMVtEUgi67fbaBKd04Eufk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rKm_tsStkCPnwW2yEdz-3ol6HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/al4VkrM2HkUoJ6XTsGLij0A3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URZhPDK-PdXjh0lhGsn47hrzgcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwpHL5DplSDAWLlqyEerLNq7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSeTaISIhE8bCXaKiUbTN6FYb_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNVzvrGxNejhcXBdOuWDSCKM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
patrick451! schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:36:
[...]

Inmiddels is de keuken geleverd en geplaatst. Op een duidelijk beeld te geven zal ik hieronder specificeren welke partij wat heeft geleverd en uitgevoerd.

Carpentier

Kasten:
Corpus (78 cm): Lava finemat (165FM)
Fronten lage kasten + front kopse kant: Fenix Black (212FX)
Fronten hoge kasten + front kopse kant: Sherwood Black vert.syn.Por (855VS) / Zwarte houtnerf look

Apparatuur (1/2):
Siemens HB876G5B6 oven
Siemens CM876G0B6 combi-oven
Siemens SN63HX60AN vaatwasser
Siemens KI86SSDE0 koel- vries combinatie
Bora PURU kookplaat met afzuiging
Matcall 2 x POLAR SE opbouwspot Mat zwart + dimbare Zigbee led drive + pulsdimmer

Kosten incl. montage: €14135
Let op: In verband met de afname van het keukenblad bij een andere partij heeft Carpentier niet de Bora kookplaat, Quooker kokendwaterkraan en wasbak gemonteerd.

DeKeukenBladenFabriek

Werkblad:
De keukenbladenfabriek heeft voor ons het Dekton Laos keukenblad geleverd en gemonteerd. Dit betreft een 20mm massief keukenblad met een smetplint van ~5cm rondom en een vensterbank. Het keukenblad bestaat uit drie delen die bestaan uit onderstaande maten, dit moet een idee geven van de grote van het werkblad:
1 x 1250 mm x 625 mm
1 x 2325 mm x 625 mm
1 x 2100 mm x 625 mm

Wasbak:
Hierbij is tevens de Lorreine 50SP RVS wasbak geleverd.

Kosten incl. montage:
€3915

Budgetplan

Apparatuur (2/2):
Budgetplan heeft aan ons de Quooker kraan en boiler geleverd. Dit betreft een Quooker 22+ XRVS. Oftewel de Quooker Flex RVS met COMBI+ 7 liter boiler 3-in-1 kraan

Kosten excl. montage:
€1197

Alles bij elkaar opgeteld vormt een totaal bedrag van €19247

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken, past ook mooi bij de vloer. Wat voor vloer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
GoEV6 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Mooie keuken, past ook mooi bij de vloer. Wat voor vloer is dat?
Thanks. Dit is de een vloer van de VTwonen lijn en betreft de Ambiant Herringbone dryback sun kissed. Wij vinden het een vloer met een mooie warme gloed.

https://ambiant.nl/catalo...e-dryback-sun-kissed.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Na een lange tijd dit topic met veel interesse te hebben gevolgd (en tips toegepast) wil ik onze huidige offerte delen, met de hoop op wat feedback, maar ook om andere te helpen ter inspiratie/vergelijking.

De keuken komt in onze nog op te leveren nieuwbouwwoning. We kiezen voor een apart spoelgedeelte, een kookeiland met een Bora kookplaat met afzuiging en een 5-kastenwand met ingebouwde apparatuur. Op dit moment hebben we de volgende aanbieding liggen:

Kasten
  • Type: Y-Line + (83 cm) en greeploos
  • Uitvoering: De lade uitvoering is nu ProStyle, maar willen we gaan upgraden naar Protech 2.0 Aluminium n.a.v. de tips op dit fora.
  • Front: Kastenwand en spoelgedeelte is Stratusgrijs Glanzend. Kookeiland (voorzien aan beide kanten van 2x ladenkasten, waarvan de twee ladekasten aan de kookkant met bestekladen) is Arcticwit Glanzend. Het kookeiland is aan beide zijden voorzien van een wangschoen upgrade, rondom met kant
  • Hoogte kastenwand: 227CM uitvoering
  • Kasten spoelgedeelte: 1x ladekast, 1x spoelgedeelte inclusief ruimte quooker, 1x t.b.v. inbouwvaatwasser, 1x t.b.v. afvalsysteem
Werkblad
Composiet 3CM, K-Soul gepolijst, met uitsparing voor Quooker Zeeppomp en stroompunt op het eiland. In het spoelgedeelte ligt er een Lanesto Urban 615 spoelbak in de kleur Gun Metal.

Apparatuur
We hebben gekozen voor de Siemens Studioline serie, de blacksteel editie. De kastenwand is voorzien (links naar rechts) van een volledige vriezer, Stoomoven, Inbouwkoffieapparaat met warmhoudlade en daaronder een wijnklimaatkast, combimagnetron met grill en een volledige koelkast.

De discussie over prijs/kwaliteit van inbouwkoffieapparatuur begrijp ik, echter vinden we de compactheid en geen losapparaat op het aanrecht de meerprijs waard.
  • Stoomoven Siemens IQ700: HS858GXB6
  • Combimagnetron/grill Siemens IQ700: HM876G0B6
  • Inbouw koffieapparaat Siemens IQ700: CT836LEB6
  • Warmhoudlade Siemens IQ700: BI830CNB1
  • Vaatwasser Siemens IQ500: SN65Z800BE inclusief Siemens Variolade t.b.v. bestek
  • Vriezer Siemens IQ500: GI81NSCE0
  • Koelkast Siemens IQ500: KI81RSDE0
  • Bora Puru kookplaat
  • Wijnklimaatkast: AEG Mastery Range, maar deze gaan we aanpassen naar Boretti of Miele
  • Quooker Flex 5-in-1 Kraan met PRO3 en CUBE boiler
Prijs:
Orderprijs is 34.211,- (35% korting is verrekend)
Montage is 2.525,-
Totaal komen wij uit op 36.736,-. We zijn al redelijk uit onderhandeld (35%), maar wellicht kunnen we hem nog iets naar beneden afronden.

Tekening
We wachten nog op de rendertekening vanuit de winkel, maar we hebben zelf de keuken al ingetekend (ondanks wat tekenlimitaties in het programma). Maar dit geeft een goede indruk van onze keuken.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor ons, voordat we de order definitief maken! Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxDhOWbZ-_us_2zWdGzddUHPvog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZdTkjVuqOjyIkWRhkREDoAk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiQJlxmhwLB05WA8NEMmRZE198Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMEY3Q3P4ipfQxhNrXnAg0c6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DragonXZ op 20-05-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

We hebben een offerte gekregen, met de plaatjes

Dit is de layout die we voor ogen hadden/hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jl-2mrwabk5Fnya4RA59zwMQw_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JN8W8qjkzDLK7mO7b56CPP2C.jpg?f=user_large
Keuken met "onderin" 2x koelvries en in er tussen de stoomoven + magnetron-oven
Verder een Quooker combi bij de rvs onderbouw gootsteen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het prijsverschil tussen een keramisch of composiet-blad is minimaal.
Composiet is wat steviger maar kan je geen hete pan op zetten
Keramiek kan beschadigen/schilferen maar kan je wel een hete pan op zetten.
Wat is aan te raden? :P

Tevens was een verschil tussen twee aanbieders... De hoekkast. De ene biedt hem aan met een draai/schuif carousel-ding. De ander stelt voor om het loze ruimte te laten zijn, omdat je met zo'n caroussel toch dode hoeken hebt waar je niks kan zetten. Effectief zou een caroussel dezelfde oppervlakte/bergruimte als een gewone kast/lade (zonder de hoek). Daar ben ik het niet eens mee oneens eigenlijk :P
Wat is jullie ervaring / mening?

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 20-05-2021 14:10 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:57:

***members only***
Als je wat van de prijs af wilt hebben, zou je kunnen kijken naar de bar. Hoe graag wil je die nu echt en hoe vaak denk je die te gaan gebruiken? In mijn vorige keuken had ik een bar en ik ben blij dat ik er vanaf ben.
Mensen gaan bij mij thuis veel sneller aan de keukentafel zitten dan aan de bar.
Als je die bar er nu af haalt en de L-vorm aanhoudt krijg je er een ruimer/dieper kastje (of lades) voor terug en een ruimere inloop in je keuken.
Dekton. Maar zonder gekkigheid is dit natuurlijk een persoonlijke beslissing. Sommige mensen zullen meer waarde hechten aan de hittebestendigheid en sommige aan de hardheid/krasvastheid.
Hoe gebruik je je huidige keuken? Plaats je daar wel eens hete pannen op het aanrecht?
Tevens was een verschil tussen twee aanbieders... De hoekkast. De ene biedt hem aan met een draai/schuif carousel-ding. De ander stelt voor om het loze ruimte te laten zijn, omdat je met zo'n caroussel toch dode hoeken hebt waar je niks kan zetten. Effectief zou een caroussel dezelfde oppervlakte/bergruimte als een gewone kast/lade (zonder de hoek). Daar ben ik het niet eens mee oneens eigenlijk :P
Ik had in mijn vorige keuken een le-mans. Dat lijkt op jouw tekening ook ingetekend.
Een Le mans werkt eigenlijk prima als je er aan gewend bent. Ik had er pannen in staan. Zelf heb ik liever een le mans dan loze ruimte. Maargoed, de le mans zal duurder zijn dan loze ruimte laten.
Ook daar zou je dus een beetje kunnen besparen op je keuken.

Edit:
Waarom 2x koel-vries in je keuken? Waarom dan niet een inbouw vriezer en een inbouw koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

m181087 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Als je wat van de prijs af wilt hebben, zou je kunnen kijken naar de bar. Hoe graag wil je die nu echt en hoe vaak denk je die te gaan gebruiken? In mijn vorige keuken had ik een bar en ik ben blij dat ik er vanaf ben.
Mensen gaan bij mij thuis veel sneller aan de keukentafel zitten dan aan de bar.
Als je die bar er nu af haalt en de L-vorm aanhoudt krijg je er een ruimer/dieper kastje (of lades) voor terug en een ruimere inloop in je keuken.
We hebben de eettafel een 6m verder in de woonkamer staan. Het barretje willen we gebruiken voor meer bergruimte en voor makkelijk 's ochtends bammetjes smeren voor de kinderen, en samen koken / snijden cq kinderen aan het barretje hebben zitten vertellen tijdens het koken.
Ik zie nog wel gebeuren dat de bar meer gebruikt gaat worden dan de eettafel :P
[...]

Dekton. Maar zonder gekkigheid is dit natuurlijk een persoonlijke beslissing. Sommige mensen zullen meer waarde hechten aan de hittebestendigheid en sommige aan de hardheid/krasvastheid.
Hoe gebruik je je huidige keuken? Plaats je daar wel eens hete pannen op het aanrecht?
Dekton klinkt als beton?
Willen we niet, is poreus. we zijn bang dat (kook)vocht snel tot oncharmante vlekken gaat leiden.
In de huidige keuken hebben we ook composiet en mijn vrouw zet wel hete pannen direct er op, ik pak eerst even een houden snijplank voor er onder. Ikzelf vind beiden geen probleem.
[...]

Ik had in mijn vorige keuken een le-mans. Dat lijkt op jouw tekening ook ingetekend.
Een Le mans werkt eigenlijk prima als je er aan gewend bent. Ik had er pannen in staan. Zelf heb ik liever een le mans dan loze ruimte. Maargoed, de le mans zal duurder zijn dan loze ruimte laten.
Ook daar zou je dus een beetje kunnen besparen op je keuken.
Mijn vraag/stelling was dus dat zo'n le-mans effectief net zo veel bergruimte oplevert als een normale kast. Alleen vult het de voor je gevoel beschikbare ruimte beter op.
Je kan ook een kast plaatsen en die bijv. voor de helft in de hoek door laten lopen.
Of, zoals Marquardt aangave, er een groente/snijafval emmertje er in plaatsen, of fancy een lift-systeem maken (kosten ~2k). Ik zie dat lift-systeem wel zitten :D
Maar de kruimels die er onherroepelijk in vallen kunnen er nooit uit...
Edit:
Waarom 2x koel-vries in je keuken? Waarom dan niet een inbouw vriezer en een inbouw koelkast?
We hebben een gezin met 2 kinderen, meuk gaat hard.
Heel simpel eigenlijk, je hebt geen koelkast/vriezer meer nodig in de garage. En 2x koel-vries combinatie, we vinden de koelkast-spullen op werkhoogte praktischer. Hebben ook meer koelkast-ruimte nodig dan vriezer.
We zagen het bij buren, 1 koelkast eten, de andere koelkast drank (frisdrank, bier, wijn) en ook nu hebben we toch 2x 3 lades vriezer in gebruik.
Vriezer gebruiken we minimaal eigenlijk, misschien 2x koelkast en 1x vriezer, en dan nog de vriezer in de garage houden voor de weinig gebruikte items.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:44:
Dekton klinkt als beton?
Willen we niet, is poreus. we zijn bang dat (kook)vocht snel tot oncharmante vlekken gaat leiden.
In de huidige keuken hebben we ook composiet en mijn vrouw zet wel hete pannen direct er op, ik pak eerst even een houden snijplank voor er onder. Ikzelf vind beiden geen probleem.
Dekton is echt iets compleet anders dan beton.
Dekton combineert de goede eigenschappen van composiet, keramiek en graniet. Is hittebestendig, krasbestendig, zuurbestendig, vlekbestendig, etc.
Zie bijvoorbeeld de volgende link of deze link
Zelf heb ik Dekton Aura. Bevalt tot nu toe erg goed.
Mijn vraag/stelling was dus dat zo'n le-mans effectief net zo veel bergruimte oplevert als een normale kast.
Als dat de vraag is, dan is het antwoord nee. Een le mans systeem heeft ronde vormen en heeft ruimte nodig om te (kunnen) draaien. Dan levert een kast of lades je meer opbergruimte op.

[ Voor 4% gewijzigd door m181087 op 20-05-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:42
ChUcKiE schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:16:
[...]

Graag! Ben dan ook benieuwd naar jouw ervaringen, zowel qua onderhoud als kwaliteit van het apparaat/de koffie.
Ik weet dat je voor de prijs van het apparaat bijvoorbeeld heel wat Jura of zo kan kopen, maar goed wie weet is de kwaliteit vergelijkbaar.
We zijn inmiddels 100 koppen koffie verder en kan niet meer dan tevreden zijn over het apparaat. Hij is snel gereed om een bakkie pleur te zetten.

Na te hebben spelen met de instellingen(malinggraad, sterkte, warmte) heb ik inmiddels het (voor mij) perfecte bakkie te pakken.

Tevens is dit apparaat qua bouw wel degelijk anders dan de apparaten van AEG, ATAG Pelgrim etc. Bij deze apparaten staat de hele machine op een soort van lade welke je uittrekt bij het bijvullen.

Bij Siemens trek je een deur open welke van achter verlicht is. Hierachter zit een opslagruimte voor melkslangetjes, koffieschepjes instructieboekje ed, Tevens is alles makkelijk bereikbaar en gemakkelijk schoon te maken.

Heb ook lang getwijfeld om een los apparaat (jura) te kopen maar ben blij met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@DragonXZ
Ik vind je keuken zeker mooit, en ze zit vet in de toestellen, maar de opstelling vind ik niet zo goed.

Warschijnlijk ga je groenten snijden en voorbereiden naast de spoelbak, maar je koelkast staat dan ver weg, en je moet iedere keer in een boog om je eiland.
Je hebt veel werkblad, echt heel veel, zeker als al je andere toestellen ingebouwd zitten.

Je gaat veel geld uit geven, dus zou ik zeker nog eens een ander ontwerp (en laat die persoon van een wit blad beginnen) laten maken door een andere keukenzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Je moet alleen niet tegen de rand van je keukenblad aanstoten met een pan, dan is het kapot (dekton). Super fragiel spul op de randen en punten. Maar dat is keramiek ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 20-05-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Tommie12 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:19:
@DragonXZ
Ik vind je keuken zeker mooit, en ze zit vet in de toestellen, maar de opstelling vind ik niet zo goed.

Warschijnlijk ga je groenten snijden en voorbereiden naast de spoelbak, maar je koelkast staat dan ver weg, en je moet iedere keer in een boog om je eiland.
Je hebt veel werkblad, echt heel veel, zeker als al je andere toestellen ingebouwd zitten.

Je gaat veel geld uit geven, dus zou ik zeker nog eens een ander ontwerp (en laat die persoon van een wit blad beginnen) laten maken door een andere keukenzaak.
Hoi Tommie, bedankt voor je reactie. Helaas zijn we wel gebonden aan de huidige faciliteiten qua afvoer/leidingwerk. We hebben de nieuwbouwwoning overgekocht en konden niks meer veranderen aan het meer & minderwerk. Tuurlijk kunnen we het leidingwerk omgooien, maar proberen het eerst vanuit de huidige opstelling aan te vliegen. Daarnaast zitten we vast aan deze keukenzaak, omdat het een part-of-the-deal was bij de koop van de woning (wel kunnen we alles in de keuken aanpassen indien gewenst, dit hebben we dus ook gedaan op een aantal punten).

Je opmerking over de opstelling ga ik zeker even laten bezinken. Ik verwacht in eerste instantie niet al te grote problemen omdat ik meestal in één keer mijn spulletjes pak die ik nodig heb om te koken/snijden (of een zak van Hello Fresh waar alles in zit), waardoor ik in de praktijk niet veel heen en weer hoef te lopen. Maar wellicht onderschat ik het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:32

Impry

Rallymedia.nl

Bij Jetstone (grote bladenfabrikant) gaven ze tijdens het fabrieksbezoek aan dat Dekton en keramiek op bijna alle punten hetzelfde zijn. Qua prestaties liggen die dan ook heel dicht bij elkaar, zie ook dit overzichtelijke vergelijk:
https://www.jetstone.nl/vergelijking-materiaaleigenschappen/

[ Voor 11% gewijzigd door Impry op 20-05-2021 15:30 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56

ChUcKiE

Dus........

Impry schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:29:
Bij Jetstone (grote bladenfabrikant) gaven ze tijdens het fabrieksbezoek aan dat Dekton en keramiek op bijna alle punten hetzelfde zijn. Qua prestaties liggen die dan ook heel dicht bij elkaar, zie ook dit overzichtelijke vergelijk:
https://www.jetstone.nl/vergelijking-materiaaleigenschappen/
Bij ons zei de keukenboer ook nog eens dat Graniet de fijne eigenschap heeft dat het koel/koud blijft. Waarschijnlijk geldt dat voor meer (natuur) steen werkbladen. Ik zie dat toevallig niet in het overzicht terugkomen. het voordeel is bijvoorbeeld dat je gemakkelijk deeg kunt kneden en rollen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:57:

Dit is de layout die we voor ogen hadden/hebben:
[Afbeelding]
Keuken met "onderin" 2x koelvries en in er tussen de stoomoven + magnetron-oven
Verder een Quooker combi bij de rvs onderbouw gootsteen.

***members only***

Heb je geprobeerd om met 3 personen naast elkaar te zitten op 120 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 36835 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:19:
Je moet alleen niet tegen de rand van je keukenblad aanstoten met een pan, dan is het kapot (dekton). Super fragiel spul op de randen en punten. Maar dat is keramiek ook.
Goeie. We hebben jonge, onvoorzichtige kinderen, dus iets moet wel een beetje stootvast zijn :P
m181087 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Dekton is echt iets compleet anders dan beton.
Dekton combineert de goede eigenschappen van composiet, keramiek en graniet. Is hittebestendig, krasbestendig, zuurbestendig, vlekbestendig, etc.
Zie bijvoorbeeld de volgende link of deze link
Zelf heb ik Dekton Aura. Bevalt tot nu toe erg goed.

[...]

Als dat de vraag is, dan is het antwoord nee. Een le mans systeem heeft ronde vormen en heeft ruimte nodig om te (kunnen) draaien. Dan levert een kast of lades je meer opbergruimte op.
Niet echt in de kleur / stijl die wij willen, het lijkt een soort marmer-motief spul?
Z___Z schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:40:
[...]

DAt viel mij ook op, dat zal een plek voor 2 personen zijn. Daar gingen we zelf ook van uit.

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 20-05-2021 15:46 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DragonXZ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Hoi Tommie, bedankt voor je reactie. Helaas zijn we wel gebonden aan de huidige faciliteiten qua afvoer/leidingwerk. We hebben de nieuwbouwwoning overgekocht en konden niks meer veranderen aan het meer & minderwerk. Tuurlijk kunnen we het leidingwerk omgooien, maar proberen het eerst vanuit de huidige opstelling aan te vliegen. Daarnaast zitten we vast aan deze keukenzaak, omdat het een part-of-the-deal was bij de koop van de woning (wel kunnen we alles in de keuken aanpassen indien gewenst, dit hebben we dus ook gedaan op een aantal punten).

Je opmerking over de opstelling ga ik zeker even laten bezinken. Ik verwacht in eerste instantie niet al te grote problemen omdat ik meestal in één keer mijn spulletjes pak die ik nodig heb om te koken/snijden (of een zak van Hello Fresh waar alles in zit), waardoor ik in de praktijk niet veel heen en weer hoef te lopen. Maar wellicht onderschat ik het ;)
Je bent dan nogal gebonden... die keukenzaak kan de prijs opdrijven en jij kan niks onderhandelen omdat je toch nergens anders kan en mag kopen.... klotesituatie

Je moet je dan wel afvragen of die keuken zo groot moet zijn als je normale kookgewoontes lopen via Hello Fresh (niks mis mee), ik zou in zo'n keuken hobbykok worden met al die mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Tommie12 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Je bent dan nogal gebonden... die keukenzaak kan de prijs opdrijven en jij kan niks onderhandelen omdat je toch nergens anders kan en mag kopen.... klotesituatie

Je moet je dan wel afvragen of die keuken zo groot moet zijn als je normale kookgewoontes lopen via Hello Fresh (niks mis mee), ik zou in zo'n keuken hobbykok worden met al die mogelijkheden.
Zeker balen. Gelukkig zijn ze wel transparant omdat de vorige bewoner de keuken al had "gekocht" en een 35% korting had afgedwongen. Deze kunnen we blijven hanteren voor al onze aanpassingen. We zien ook netjes de bruto prijzen in het systeem, dus geen geheimen.

Haha wat je zegt klopt zeker. Gelukkig vinden we het ook leuk om ons af en toe uit te sloven in de keuken, dus vandaar dat we niet bezuinigd hebben op de apparatuur. En we verwachten dat dit alleen maar meer gaat worden omdat onlangs het gezinsleven voor ons begonnen is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:45:
Niet echt in de kleur / stijl die wij willen, het lijkt een soort marmer-motief spul?
Je kunt gewoon zoeken op internet hoor ;)
Dekton is een soort keramiek / composiet idee. De afwerkingen lijken dus ook erg op elkaar, en zal dus een steen-look hebben.
Een grote leverancier van Dekton is Dekker Zevenhuizen. Daar kun je dus veel (alle?) mogelijke kleuren kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47
FRANQ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Er zijn muurdoorvoeren met een elektrische klep/afdichting die een hoge isolatiewaarde hebben in gesloten toestand.
Wanneer de afzuigkap aan gaat gaan de kleppen (toe en afvoer) open waardoor je tijdelijk een luchtlek hebt, maar dan wel naar buiten kunt afzuigen.

Dit kan in combinatie met een normale afzuigkap en een luchttoevoer ventiel, maar er zijn ook (restaurant/snackbar idee) afzuigkappen die de verse buitenlucht als een gordijn langs de afzuigkap laten vallen, en waar in het midden afgezogen word.

heb dat een tijdje terug kunnen vinden op google, maar vind het nu niet zo 123 meer terug.
Het bestaat in ieder geval :)
Ik heb het gevonden! :-) Thanks!
[YouTube: Naber BIXO Balance® - Dutch]
https://www.naber.de/nl-b...-muurdoorvoerunit-s13823/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45
DragonXZ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:23:
Na een lange tijd dit topic met veel interesse te hebben gevolgd (en tips toegepast) wil ik onze huidige offerte delen, met de hoop op wat feedback, maar ook om andere te helpen ter inspiratie/vergelijking.

De keuken komt in onze nog op te leveren nieuwbouwwoning. We kiezen voor een apart spoelgedeelte, een kookeiland met een Bora kookplaat met afzuiging en een 5-kastenwand met ingebouwde apparatuur. Op dit moment hebben we de volgende aanbieding liggen:

Kasten
  • Uitvoering: De lade uitvoering is nu ProStyle, maar willen we gaan upgraden naar Protech 2.0 Aluminium n.a.v. de tips op dit fora.
  • Front: Kastenwand en spoelgedeelte is Stratusgrijs Glanzend. Kookeiland (voorzien aan beide kanten van 2x ladenkasten, waarvan de twee ladekasten aan de kookkant met bestekladen) is Arcticwit Glanzend. Het kookeiland is aan beide zijden voorzien van een wangschoen upgrade, rondom met kant
  • Kasten spoelgedeelte: 1x ladekast, 1x spoelgedeelte inclusief ruimte quooker, 1x t.b.v. inbouwvaatwasser, 1x t.b.v. afvalsysteem
Werkblad
Composiet 3CM, K-Soul gepolijst, met uitsparing voor Quooker Zeeppomp en stroompunt op het eiland. In het spoelgedeelte ligt er een Lanesto Urban 615 spoelbak in de kleur Gun Metal.

Apparatuur
We hebben gekozen voor de Siemens Studioline serie, de blacksteel editie. De kastenwand is voorzien (links naar rechts) van een volledige vriezer, Stoomoven, Inbouwkoffieapparaat met warmhoudlade en daaronder een wijnklimaatkast, combimagnetron met grill en een volledige koelkast.

De discussie over prijs/kwaliteit van inbouwkoffieapparatuur begrijp ik, echter vinden we de compactheid en geen losapparaat op het aanrecht de meerprijs waard.
  • Vaatwasser Siemens IQ500: SN65Z800BE inclusief Siemens Variolade t.b.v. bestek
  • Bora Puru kookplaat
  • Wijnklimaatkast: AEG Mastery Range, maar deze gaan we aanpassen naar Boretti of Miele
Prijs:
Montage is 2.525,-
Totaal komen wij uit op 36.736,-. We zijn al redelijk uit onderhandeld (35%), maar wellicht kunnen we hem nog iets naar beneden afronden.

Tekening
We wachten nog op de rendertekening vanuit de winkel, maar we hebben zelf de keuken al ingetekend (ondanks wat tekenlimitaties in het programma). Maar dit geeft een goede indruk van onze keuken.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor ons, voordat we de order definitief maken! Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie grote keuken met een eiland, 5 hoge kasten en een laag gedeelte. Ik vind de prijs van €36.000 wel vrij fors. Die 35% korting is een loze kreet, deze keuken zou never nooit >€50.000 kosten.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Laatst online: 22:17
DragonXZ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:23:

Kasten
Werkblad

Apparatuur

• Bora Puru kookplaat
Prijs:
Montage is 2.525,-

Tekening

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi programma dat Home by me 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Pfoeh..... Onze eerste eigen keuken samenstellen (eiland plus wand).
Eindelijk tot iets moois gekomen, maar we lopen vast met de afzuiging.
Onze mond viel wel open van de prijs, maargoed. Het is wat het is.... en als ik kijk naar de prijzen die hier voorbij komen, is dat redelijk in lijn voor een maatwerk keuken.

We hebben gekozen voor een inductiefornuis en we worden door de keukenspecialist geadviseerd om daar een downdraft afzuiging bij te plaatsen, in dit geval:
https://www.miele.nl/c/af...510&name=DA_6890_Levantar

eventueel gecombineerd met een 'plasmafilter' (a 700 euro):
https://plasmafilterstore...M9pvzW5FmgH4aAjD3EALw_wcB
De reden voor de filter zou zijn dat er geen extra leidingen etc. gelegd hoeven te worden en dat alle lucht in het huis blijft circuleren. Voor ons maakt dat niet zoveel uit, de keuken/aanbouw opnieuw geplaatst gaat worden. Ik vraag me alleen af hoe lang zoiets meegaat?

Let op: we mogen de aparatuur zelf kopen als we dat zouden willen, dus het is niet alsof we 'geslijt' worden.

Dan ga je allemaal reviews bekijken op youtube eetc. en wat denk je? Er wordt zoveel positiefs en negatiefs over downdrafts verteld dat de bomen ver te vinden zijn. Ook in dit topic alleen al zijn er 8 pagina's over downdrafts met wisselende meningen. We vinden het een erg lastige keuze

De keuze voor ons is simpel: moet goed zuigen, geluid maakt niet zoveel uit, weinig rotzooi stinken, en moet 'knoeiproef' zijn (spetters, overkoken, pan of bekers die omgaan). Het systeem moet 15 jaar meegaan, zonder elke week gezeik. We hebben een huis met een keuken van 30? Tuurlijk het ziet er niet meer uit, maar werkt nog steeds goed :).

Gevraagd:
Heeft iemand dit systeem, hoe werkt het voor jou?
Wat vind jullie van deze oplossing?
Past deze oplossing bij onze wensen?

[ Voor 13% gewijzigd door Squishie op 20-05-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26

orf

Squishie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:14:
Onze mond viel wel open van de prijs, maargoed. Het is wat het is.... en als ik kijk naar de prijzen die hier voorbij komen, is dat redelijk in lijn voor een maatwerk keuken.

We hebben gekozen voor een inductiefornuis en we worden door de keukenspecialist geadviseerd om daar een downdraft afzuiging bij te plaatsen, in dit geval:

De reden voor de filter zou zijn dat er geen extra leidingen etc. gelegd hoeven te worden en dat alle lucht in het huis blijft circuleren. Voor ons maakt dat niet zoveel uit, de keuken/aanbouw opnieuw geplaatst gaat worden. Ik vraag me alleen af hoe lang zoiets meegaat?

Let op: we mogen de aparatuur zelf kopen als we dat zouden willen, dus het is niet alsof we 'geslijt' worden.

Dan ga je allemaal reviews bekijken op youtube eetc. en wat denk je? Er wordt zoveel positiefs en negatiefs over downdrafts verteld dat de bomen ver te vinden zijn. Ook in dit topic alleen al zijn er 8 pagina's over downdrafts met wisselende meningen. We vinden het een erg lastige keuze

De keuze voor ons is simpel: moet goed zuigen, geluid maakt niet zoveel uit, weinig rotzooi stinken, en moet 'knoeiproef' zijn (spetters, overkoken, pan of bekers die omgaan). Het systeem moet 15 jaar meegaan, zonder elke week gezeik. We hebben een huis met een keuken van 30? Tuurlijk het ziet er niet meer uit, maar werkt nog steeds goed :).

Gevraagd:
Heb je al in dit topic gezocht naar Downdraft? Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Er is zelfs een los topic over de Bora: Bora, het einde van de afzuigkap?

Ik heb zelf de Bora en ben daar heel tevreden over. Ik vind het combineren van de kookplaat en de afzuiger beter dan losse apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:42
Squishie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:14:

Gevraagd:
Als het mogelijk is dan zou ik altijd de afzuiging naar buiten doen. Dampe kooklucht in huis bah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

franssie

Save the albatross

lonehitman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Als het mogelijk is dan zou ik altijd de afzuiging naar buiten doen. Dampe kooklucht in huis bah.
In mijn volgende keuken heb ik ook niet maar inderdaad, als het kan gewoon doen, evt via een WTW unit,
Ik kook best vaak met specerijen die veel geur afgeven en dan is het wel fijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

orf schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Heb je al in dit topic gezocht naar Downdraft? Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Er is zelfs een los topic over de Bora: Bora, het einde van de afzuigkap?

Ik heb zelf de Bora en ben daar heel tevreden over. Ik vind het combineren van de kookplaat en de afzuiger beter dan losse apparaten.
gekeken inderdaad, zie m'n post hierboven :). Alleen een Miele is natuurlijk anders dan een Bora.
Hoe zit het bij jou met 'knoeien'.

Wij koken inderdaad veel met specerijen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Z___Z schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:40:
[...]

Het is 1m55 en de laatste persoon kan meer op de hoek zitten.
Imo past het wel voor een ontbijtje ofzo, niet voor een diner (maar dan wil je sowieso niet met zn allen naast elkaar zitten lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Squishie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:21:
[...]
gekeken inderdaad, zie m'n post hierboven :). Alleen een Miele is natuurlijk anders dan een Bora.
Hoe zit het bij jou met 'knoeien'.
Wij koken inderdaad veel met specerijen :).
Er zijn uiteraard meer merken die downdraft aanbieden dan Miele. Of kiezen jullie speciaal voor Miele apparatuur?
En wat is je reden om voor een inductiefornuis te kiezen in plaats van een kookplaat op je aanrecht? Met het fornuis beperk je jezelf immers in het aantal te nemen opties mbt afzuiging.

Zelf heb ik geen downdraft, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel adviseerden zowel onze keukenboer als Siemens een afzuiging naar buiten toe, mits mogelijk. Dat kost je wat extra om aan te (laten) leggen maar scheelt je in de komende jaren geld aan plasmafilters of koolstoffilters.

Wat versta je exact onder knoeien? Alle downdraft en afzuigingen naar beneden hebben inbouw reservoirs voor water (als een pan overkookt). Ook hebben de Bora en BSH kookplaten een bakje onder het afzuigrooster (dus vlak voor de filters) waar eventuele etensresten in belanden. Gewoon bakje eruit halen en klaar. Ik vind het schoonmaken van de kookplaat en filters juist een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
@DragonXZ : is het mogelijk om het eiland 90° te draaien? Wellicht moet het iets korter dan, maar dan kan je het wellicht wel zo plaatsen dat je mooi door kan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

m181087 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Er zijn uiteraard meer merken die downdraft aanbieden dan Miele. Of kiezen jullie speciaal voor Miele apparatuur?
En wat is je reden om voor een inductiefornuis te kiezen in plaats van een kookplaat op je aanrecht? Met het fornuis beperk je jezelf immers in het aantal te nemen opties mbt afzuiging.

Zelf heb ik geen downdraft, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel adviseerden zowel onze keukenboer als Siemens een afzuiging naar buiten toe, mits mogelijk. Dat kost je wat extra om aan te (laten) leggen maar scheelt je in de komende jaren geld aan plasmafilters of koolstoffilters.

Wat versta je exact onder knoeien? Alle downdraft en afzuigingen naar beneden hebben inbouw reservoirs voor water (als een pan overkookt). Ook hebben de Bora en BSH kookplaten een bakje onder het afzuigrooster (dus vlak voor de filters) waar eventuele etensresten in belanden. Gewoon bakje eruit halen en klaar. Ik vind het schoonmaken van de kookplaat en filters juist een eitje.
Bedankt voor de toelichting. We kiezen niet specifiek voor een bepaald apparatuur merk, we hadden om A apparatuur gevraagd. Daarom werd qua downdraft Miele geadviseerd. Hieronder een lijst van de apparatuur:

Pelgrim combi oven COM316GLS
Pelgrim inductie fornuis IF960MAT
Pelgrim vaatwasser GVW260L
Pelgrim koeler PKS25178
Miele downdraft D6890
Lorreine spoelbak (rvs) 3415R
Quooker Pro3

Willen graag een zeer grote oven (mijn vriendin houd van braden) +- 1 meter. De adviseur kwam daarmee met het idee van een fornuis.

Goed om te horen dat schoonmaken op deze manier een eitje is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
Squishie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Bedankt voor de toelichting. We kiezen niet specifiek voor een bepaald apparatuur merk, we hadden om A apparatuur gevraagd. Daarom werd qua downdraft Miele geadviseerd. Hieronder een lijst van de apparatuur:

Pelgrim koeler PKS25178
Miele downdraft D6890
Quooker Pro3

Willen graag een zeer grote oven (mijn vriendin houd van braden) +- 1 meter. De adviseur kwam daarmee met het idee van een fornuis.

Niet om flauw te doen, maar als ik A merk wil ga ik niet voor Pelgrim. Daar hoor en lees ik veel negatieve ervaringen over, zowel op internet als via buren en vrienden. Onze keukenverkoper wilde ons ook Pelgrim aanpraten en was daar zelf erg tevreden over; ik heb echter aangedrongen op Siemens.
Slechts een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47
[...]

Pelgrim koeler PKS25178
Miele downdraft D6890
Quooker Pro3

Kijk ook eens naar Steel Cucine fornuizen. Prachtige apparaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

m181087 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Niet om flauw te doen, maar als ik A merk wil ga ik niet voor Pelgrim. Daar hoor en lees ik veel negatieve ervaringen over, zowel op internet als via buren en vrienden. Onze keukenverkoper wilde ons ook Pelgrim aanpraten en was daar zelf erg tevreden over; ik heb echter aangedrongen op Siemens.
Slechts een waarschuwing.
Bedankt voor deze tip. Ik ga eens naar Siemens kijken. Ik lees net dat die maatwerk keukenboer alleen het volgende levert: Miele, ATAG, Pelgrim, ETNA en Inventum.
Wij willen namelijk goed apparatuur, maar niet zo extreem overpriced als Miele. Uitzonderingen daarop zijn het fornuis en afzuiging - dit moet gewoon goed zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Squishie op 21-05-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Squishie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Bedankt voor deze tip. Ik ga eens naar Siemens kijken. Ik lees net dat die maatwerk keukenboer alleen het volgende levert: Miele, ATAG, Pelgrim, ETNA en Inventum.
Wij willen namelijk goed apparatuur, maar niet zo extreem overpriced als Miele. Uitzonderingen daarop zijn het fornuis en afzuiging - dit moet gewoon goed zijn.
ATAG, Pelgrim en Etna zijn van dezelfde fabrikant, waarbij ATAG de premium lijn is, Pelgrim midden en Etna laag. Adviesprijs van het ATAG inductiefornuis is ook flink hoger dan die van Pelgrim.

Wij hebben 6 jaar geleden de gas-variant van het fornuis van ATAG gekocht en die voelde een stuk meer solide aan dan de Pelgrim. Overigens hebben beide het probleem dat de tekst op de knoppen geprint is, waardoor je die kwijtraakt als je met schoonmaakmiddel voor je oven/kookplaat op de knop knoeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Squishie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:05:
[...]
Miele is dan het duurste merk dat ze aanbieden. Onze vorige keuken zat vol Miele apparatuur en daar hebben we nooit problemen mee ervaren.
Maargoed, dat is n=1. Er zullen vast mensen die wel eens problemen hebben gehad met Miele.

Let bij het kiezen van je apparatuur niet alleen op de naam. Zoals @Dipsausje al aangeeft zijn bepaalde merken budgetmerken. Siemens/Bosch/Neff/AEG/etc hebben echter ook meerdere kwaliteitslijnen.
Kijk per merk dus ook goed welke lijn je kiest. Siemens heeft bijvoorbeeld de iq100, iq300 en iq500; ook daar zit dus verschil in. Qua gebruikte materialen, maar ook qua mogelijkheden die het apparaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
[...]

Pelgrim koeler PKS25178
Miele downdraft D6890
Quooker Pro3

Diverse merken hebben ook een inbouw oven van ongeveer dat formaat.
Die adviesprijs kan je zeker 30-40% vanaf halen.
Combineer dat met een goede inductie met afzuiging en je bent niet eens gek duurder uit.

Al eens gedacht aan apparaten los bestellen bij bijvoorbeeld keukenloods en een prijsafspraak voor montage maken met de maatwerk kastenmaker?

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 21-05-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Source90 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
Ik denk zelfs dat deze vuistregel geldt voor alle elementen van een keuken. Ook werkblad, spoelbak en keukenkasten, naast apparatuur. Alleen voor apparatuur is het veel gebruikelijker om dergelijke kortingspercentages direct of sneller te geven, vanwege het hogere aantal internet webshop spelers op de markt.

Ben wel benieuwd hoe de rest daar tegenaankijkt.
Van iedere keuken advies totaalprijs (fabrikanten) kan min of meer 30% korting af. Ja _/-\o_ of nee :-( .

Nu hebben wij zelf wel slechter gescoord, met onze keuken zitten we op -20% overall. Ik heb de duitse adviesprijzen van de fabrikant kunnen raadplegen. Meer korting op apparatuur natuurlijk maar veel minder op de kast-elementen.
- BSH Apparatuur kom ik via internet op -37% tov adviesprijs fabrikant,
- Spoelbak + kraan Franke kom ik via internet op -45% tov adviesprijs fabrikant

[ Voor 3% gewijzigd door hjw-001 op 21-05-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
hjw-001 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Ik denk zelfs dat deze vuistregel geldt voor alle elementen van een keuken. Ook werkblad, spoelbak en keukenkasten, naast apparatuur. Alleen voor apparatuur is het veel gebruikelijker om dergelijke kortingspercentages direct of sneller te geven, vanwege het hogere aantal internet webshop spelers op de markt.

Ben wel benieuwd hoe de rest daar tegenaankijkt.
Van iedere keuken advies totaalprijs (fabrikanten) kan min of meer 30% korting af. Ja _/-\o_ of nee :-( .

Nu hebben wij zelf wel slechter gescoord, met onze keuken zitten we op -20% overall. Ik heb de duitse adviesprijzen van de fabrikant kunnen raadplegen. Meer korting op apparatuur natuurlijk maar veel minder op de kast-elementen.
- BSH Apparatuur kom ik via internet op -37% tov adviesprijs fabrikant,
- Spoelbak + kraan Franke kom ik via internet op -45% tov adviesprijs fabrikant
In 95% van de gevallen heb je geen idee wat de "basis" prijs is van werkblad en kastjes, je hebt dus geen idee hoeveel korting er nog af kan.
Indien er internet prijzen beschikbaar zijn is het alsnog lastig.
Uiteindelijk moet er ook wat verdiend worden, op welk onderdeel maakt dan imo weinig uit.

Ik denk dat als je meerdere rondes onderhandeling hebt gehad, en/of het over hondertjes gaat ipv duizendtallen, en/of als de verkoper behoorlijk begint tegen te stribbelen dat je redelijk richting de juiste prijs gaat.
Uiteraard kan de verkoper ook doen alsof, daarom vergelijken met 2-3 winkels (voor exact hetzelfde).
De kans dat alle verkopers/winkels doen alsof ze tegen de(zelfde) limiet aan zitten lijkt me nihil.
(tenzij ze natuurlijk tot dezelfde groep behoren en zelfs mails uitwisselen :))

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 21-05-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
mitsumark schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:17:
[...]

In 95% van de gevallen heb je geen idee wat de "basis" prijs is van werkblad en kastjes, je hebt dus geen idee hoeveel korting er nog af kan.
Indien er internet prijzen beschikbaar zijn is het alsnog lastig.
Uiteindelijk moet er ook wat verdiend worden, op welk onderdeel maakt dan imo weinig uit.

Ik denk dat als je meerdere rondes onderhandeling hebt gehad, en/of het over hondertjes gaat ipv duizendtallen, en/of als de verkoper behoorlijk begint tegen te stribbelen dat je redelijk richting de juiste prijs gaat.
Uiteraard kan de verkoper ook doen alsof, daarom vergelijken met 2-3 winkels (voor exact hetzelfde).
De kans dat alle verkopers/winkels doen alsof ze tegen de(zelfde) limiet aan zitten lijkt me nihil.
Ja, dat is dan de juiste aanpak.

Werkblad is nog wel goed te vergelijken met een internetofferte. Echter bij de kastelementen gaat het al snel spaak vanwege gebrek aan inzicht. Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

m181087 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Miele is dan het duurste merk dat ze aanbieden. Onze vorige keuken zat vol Miele apparatuur en daar hebben we nooit problemen mee ervaren.
Maargoed, dat is n=1. Er zullen vast mensen die wel eens problemen hebben gehad met Miele.

Let bij het kiezen van je apparatuur niet alleen op de naam. Zoals @Dipsausje al aangeeft zijn bepaalde merken budgetmerken. Siemens/Bosch/Neff/AEG/etc hebben echter ook meerdere kwaliteitslijnen.
Kijk per merk dus ook goed welke lijn je kiest. Siemens heeft bijvoorbeeld de iq100, iq300 en iq500; ook daar zit dus verschil in. Qua gebruikte materialen, maar ook qua mogelijkheden die het apparaat heeft.
Goede tip, ik ga me eens beter in die productlijnen verdiepen.
Source90 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Diverse merken hebben ook een inbouw oven van ongeveer dat formaat.
Combineer dat met een goede inductie met afzuiging en je bent niet eens gek duurder uit.

Al eens gedacht aan apparaten los bestellen bij bijvoorbeeld keukenloods en een prijsafspraak voor montage maken met de maatwerk kastenmaker?
Dat is inderdaad de optie die we hadden gekregen van de keukenboer, dat we zelf de apparatuur regelen en dat ze het voor minimale prijs voor ons plaatsen. Persoonlijk neig ik hier ook wel al een beetje naar, maar moet dan eerst weten welke kant op we opgaan qua merk en apparatuur.

Vraag me om een pc samen te stellen, geen probleem :9 , maar vraag datzelfde voor een keuken 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Dipsausje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:38:
[...]

ATAG, Pelgrim en Etna zijn van dezelfde fabrikant, waarbij ATAG de premium lijn is, Pelgrim midden en Etna laag. Adviesprijs van het ATAG inductiefornuis is ook flink hoger dan die van Pelgrim.

Wij hebben 6 jaar geleden de gas-variant van het fornuis van ATAG gekocht en die voelde een stuk meer solide aan dan de Pelgrim. Overigens hebben beide het probleem dat de tekst op de knoppen geprint is, waardoor je die kwijtraakt als je met schoonmaakmiddel voor je oven/kookplaat op de knop knoeit.
Hmmm, goede tip ook! We willen zoveel mogelijk overal hetzelfde merk ook qua uitstraling en moet goed blijven qua afbeeldingen etc. Dus bijv een witte oven en een zwarte combi gaat niet werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Squishie op 21-05-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

Wat we al wisten maar nu nog eens bevestigd.

Levertijd keukenapparatuur flink toegenomen....

https://www.nu.nl/wonen/6...-blijft-een-probleem.html
Pagina: 1 ... 235 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1