Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:11
gemmavdboom schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:11:
[...]

Klopt, op de render zie je eigenijk niet eens dat het blauw is. In het echt is hij ook wel donkerder dan hij op internet lijkt. Maar met een spot erop komt het wel in de buurt van de plaatjes.

Heb jij toevallig frontjes gezien van andere merken die erop lijken qua kleur? Van Nolte heb ik ook zoiets gezien maar die vond ik qua kleur blauw weer minder subtiel.
Helaas niet, was ook al op zoek in de brochures.
Wellicht willen we toch liever groen, we zijn nog niet fysiek in winkels geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:05
mefjoew schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:15:
Toch even mijn ervaring bij Satink in Zwolle afgelopen zaterdag, delen. Mede op basis van de (goede) verhalen in dit topic daar een adviesafspraak gemaakt. Die liep anders dan verwacht (gehoopt).
Nog helemaal vergeten overigens; meest bijzondere was wellicht nog dat aan het eind van het gesprek bleek dat we helemaal niet aan tafel zaten met de adviseur met wie we eigenlijk het gesprek zouden hebben 8)7 Er liep toevallig iemand langs die zei: "Hee ***, weer terug?" Toen ik verbaasd vroeg of dat zijn naam was en de verkoper dit beaamde, was ik wel even flabbergasted. Ik had hem al een paar keer bij zijn vermeende naam genoemd en ook gevraagd of dit oké was. De man had zich niet aan ons voorgesteld namelijk en had ook onze namen niet gevraagd.
Afijn, om het plaatje maar even compleet te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:13
mefjoew schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:29:
[...]

Nog helemaal vergeten overigens; meest bijzondere was wellicht nog dat aan het eind van het gesprek bleek dat we helemaal niet aan tafel zaten met de adviseur met wie we eigenlijk het gesprek zouden hebben 8)7 Er liep toevallig iemand langs die zei: "Hee ***, weer terug?" Toen ik verbaasd vroeg of dat zijn naam was en de verkoper dit beaamde, was ik wel even flabbergasted. Ik had hem al een paar keer bij zijn vermeende naam genoemd en ook gevraagd of dit oké was. De man had zich niet aan ons voorgesteld namelijk en had ook onze namen niet gevraagd.
Dat een afspraak met een adviseur doorgeschoven wordt van de ene collega naar de andere (toch voor een eerste afspraak) vind ik nog aanvaardbaar, maar het is duidelijk dat die verkoper zijn job niet kent.

Toen wij een afspraak hadden voor een keuken was dat eerst een grote ronde door de toonzaal waar de man ons de modellen en dan tal van mogelijkheden toonde. En dan noteerde hij onze reacties, en wist nadien wel een goed beeld te maken van onze verwachtingen. Zijn eerste ontwerp zat dan ook heel kort in de buurt van wat het geworden is.

Goede beslissing om te kappen met die man. Dat ging nooit iets worden, en dus alleen tijdsverlies aan beide kanten.
Als er geen klik is in het eerste gesprek, gewoon stoppen. Er zijn keukenzaken genoeg.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

mefjoew schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:29:
[...]

Sorry, maar ik volg je verhaal niet helemaal meer, terzijde of het nut heeft allemaal 😚.
Je hebt telefonisch een afspraak gemaakt, kent de persoon niet waar je de afspraak mee hebt, een verkoper loopt langs en zegt : he ben je er weer?. (Schiet mij maar lek).

Conclusie van jouw hele verhaal, je hebt een slecht gesprek gehad waarvan het niet dus was zoals jij had verwacht 😊, dat kan bij elke zaak gebeuren. Een verkoper is toch ook maar een mens, en niet met ieder mens kan je een goed gesprek voeren denk😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Snap ik wel. Misschien inderdaad niet al te relevant om te delen inderdaad. Laten we het erop houden dat het gebrek aan sociale interactie momenteel maakt dat ik me geroepen voelde dit hier te delen.

Samengevat: afspraak zou zijn met X, we werden ontvangen door iemand van wie we dachten dat hij X was, meerdere keren tijdens adviesgesprek ook aangesproken met X, werd aan het eind door iemand die langsliep Y genoemd en bleek ook zo te heten. Had zich niet voorgesteld en mij niet gecorrigeerd toen ik hem X noemde en vroeg of dat oké was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:19
RAFA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:38:
Even een update m.b.t. het ontwerp van onze keuken. Na enkele opmerkingen en tips van o.a. @Floor-is en @SquareOne een bezoek gebracht aan de project keukenleverancier.

Edit; Het betreft een Nolte Keuken. Front kookeiland zwart softmat (front Plus) en voor de kastenwand wit softmat (front Feel).

Voor wat betreft de apparatuur;

-BORA X Pure.
-Siemens koel- vriescombinatie KI86NVFF0 (IQ300).
-Siemens compacte oven CM836GNB6 (IQ700).
-Siemens oven HB835GTB1 (IQ700).
-Siemens vaatwasser SN63E800BE (IQ300).
-Quooker Fusion square zwart.

Werkbladen zijn van composiet (hebben we nu ook; zeer tevreden over).

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Wijzigingen t.o.v. vorig ontwerp;
-De bovenkasten hebben we terug laten vallen (vinden we zelf echter wel minder mooi). Als alternatief zouden we ze in kunnen korten naar 450mm maar dan is de hoogte alsnog 'maar' 1,80m. We zijn zelf rond de 1,78m maar het lijkt ons nog steeds erg krap. Dit lijkt ons een beter alternatief; esthetisch minder mooi maar wel praktischer.
-BORA naar de zijkant op het kookeiland verplaatst i.v.m. werkruimte.
-Andere indeling qua apparatuur (ovens boven elkaar).
-Nis t.b.v. aanrecht van 120cm naar 180cm + spoelbak naar het midden laten verplaatsen.

Verder twijfelen we over de zwarte spoelbak en Quooker. Wellicht gaan we toch voor RVS i.v.m. watervlekken/kalkaanslag. De vaatwasser en koelkast zijn wat mij betreft prima ondanks IQ300. Tevens is de koel- vriescombinatie groot genoeg; hebben we nu ook en is met 2 kids prima. Uiteraard is een aparte koelkast + vriezer handiger maar in dit geval kiezen we voor meer opbergruimte.

De ovens wil ik upgraden naar de HB876G5B6 en de CM876G0B6 (ook IQ700 maar dan met home connect en active clean functie). Ik hoop deze eigenlijk in de huidige offerte te kunnen krijgen. Voor zover ik kan zien geven ze 35% korting t.o.v. adviesprijs. De meerprijs van de oven upgrade is dan 487€ netto. Lijkt me haalbaar....hoewel ik niet weet of er überhaupt onderhandelingsruimte is.

Totale offerte komt op 20.800€ incl. montage. Voordeel is dat keuken bij oplevering nieuwbouw al klaar is.
Je kunt nog overwegen nog een staander van de ombouw tussen de hoge kasten en de lage kasten te plaatsen.

Persoonlijk vind ik deze opstelling mooier dan de vorige.

Hoewel ik een zwarte kraan en spoelbak mooi vind, is het wel vrij hard qua contrast in deze opstelling. Zou met de witte kasten rvs overwegen.

Er zit geen zijpaneel tussen de hoge kasten en de lage kasten. Geen idee hoe Nolte de zijkant van de korpus afwerkt. Maar bij sommige merken is het zichtbaar dat de korpus van een ander materiaal / afwerking is.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 13-05-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 06:49
SquareOne schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Je kunt nog overwegen nog een staander van de ombouw tussen de hoge kasten en de lage kasten te plaatsen.

De ombouw is niet inbegrepen in de prijs. Dat zal via de uitvoerder gaan maar ik verwacht daar de hoofdprijs voor (een extra wand op zolder gaf al een meerprijs van 4000€ !). Wellicht gaan we de ombouw zelf uitbesteden.

Voor wat betreft dit ontwerp; ben het er mee eens dat dit een verbetering is t.o.v. het vorige ontwerp. We overwegen nog wel 2 hoge kasten van links naar rechts te halen i.v.m. positie spoelbak <-> kookplaat maar dat zal qua prijs niets uitmaken. Als de leverancier de ovens nog wil upgraden voor de zelfde prijs dan gaan we waarschijnlijk akkoord met de offerte.

Zoals gezegd is de keuken dan met oplevering van de woning direct klaar. Daarnaast zit de keukenleverancier letterlijk om de hoek dus qua service c.q. garantie kan dat eventueel handig zijn. Ik verwacht namelijk niet dat ik elders voor een vergelijkbare keuken veel minder kwijt ben. Sluitdatum voor definitieve keuze eindigt eind Mei. De oplevering gaat echter nog even duren: Q2 2022.

In ieder geval bedankt voor de tips! Het ontwerp is een stuk beter geworden met dank aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:06
SquareOne schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Hoewel ik een zwarte kraan en spoelbak mooi vind, is het wel vrij hard qua contrast in deze opstelling. Zou met de witte kasten rvs overwegen.

Er zit geen zijpaneel tussen de hoge kasten en de lage kasten. Geen idee hoe Nolte de zijkant van de korpus afwerkt. Maar bij sommige merken is het zichtbaar dat de korpus van een ander materiaal / afwerking is.
Bij een Nolte kan je de zichtzijde van het korpus in een kleur laten bestellen. Dat scheelt een zijpaneel. Uiteraard zijn zijpanelen ook leverbaar in alle kleuren en houttinten.
Korpus zelf kan volledig in een kleur of houttinten (binnenkant en legplanken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 06:49
hjw-001 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Bij een Nolte kan je de zichtzijde van het korpus in een kleur laten bestellen. Dat scheelt een zijpaneel. Uiteraard zijn zijpanelen ook leverbaar in alle kleuren en houttinten.
Korpus zelf kan volledig in een kleur of houttinten (binnenkant en legplanken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HukoUAbJGhybZ8NZKA7M5pFYRVY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/055Wk8gaFUfmEsEx4Rz0BTMo.png?f=user_large

Dit staat er in de offerte. Zichtzijde is softmat wit...dan komt dit hopelijk overreen met de rest. Maar idd de moeite waard om het even na te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-06 07:14

ChUcKiE

Dus........

ChUcKiE schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:37:
Vandaag zijn we voor onze nieuwbouwwoning voor het eerst bij een keukenspeciaalzaak geweest.
We zijn op zoek naar een keuken in het mid-hoge/hoge segment met goede en degelijke apparatuur erin.
mede omdat deze keukenzaak Next125 dealer is en de zaak bij ons in de buurt is zijn we hiernaar toe gegaan.

- Next125 keuken
  • Greeploos
  • Slimline? Onderste laden TIP-ON en bovenste laden via greeplijst
  • Grote deuren voor opslag en koelkast vriezer met N-Drive?
  • Front: NX620 F734 eiken natuur knoestig
  • Blad: Arte Black Rock 2cm graniet
  • Kleur zijwangen en bovenkant hoge kastenwand: Onyx zwart
- Miele apparatuur:
  • Vlakinbouw inductieplaat met afzuiging, recirculatie en plasmafilter
  • Stoomoven
  • 178 cm hoge Koelkast
  • 178 cm hoge vriezer
  • Vaatwasser XXL
- Overig:
  • Zwarte spoelbak
  • Quooker Flex zwart 7l combo
[Afbeelding]

Prijs zit nu rond de 32000. Het is geen keukenzaak om te onderhandelen, hooguit afronding in de marges/extra's.

Wat vinden jullie van bovenstaande keuken? Nog tips/opmerkingen qua indeling, kleur, materialen of oplossingen?
Ondertussen weer iets verder met bedenken en heb ik de typenummers van de apparatuur die bedacht is gekregen:
o KMDA7633FL kookplaat met afzuiging (voorzien van plasmafilter)
o G7155SCVIXXL vaatwasser
o DGC7460 OBSW combi-stoomoven
o K37252iD koelkast
o FNS37402I vriezer
o Quooker flex zwart combi+ 2.2

Qua apparatuur zit dat wel ok lijkt me nadat ik ze even vlot nagezocht heb bij Keukenloods oid.

Qua front en werkblad zijn we er nog niet helemaal uit. We blijven toch een beetje twijfelen hoe het op een Houtlook (PVC) vloer gaat staan (hout op hout). Die overweging is ook al vaker hier voorbij gekomen.

Bij navraag kan Fenix ook nog steeds (ietsje goedkoper), of toch een sjiekere hout variant (oud eiken NX650 van Next125), kost weer wat meer.
En zo blijven we nog even puzzelen :P

Binnenkort nog een afspraak maken bij een tweede zaak, wellicht komen daar nog creatieve ideeën uit.

[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 13-05-2021 10:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
RAFA schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:03:
[...]

[Afbeelding]

Dit staat er in de offerte. Zichtzijde is softmat wit...dan komt dit hopelijk overreen met de rest. Maar idd de moeite waard om het even na te gaan.
PLE, PLB en PLG qua lades overwogen? Naast zo'n stokje om de lading binnenboord te houden zijn er ook nog twee andere varianten: hogere dichte zijkant metaal (box PLB) of een glazen zijruitje (glas PLG).

Je kleur zichtzijde is al aangepast ten aanzien van de standaard witte binnenkant van de kasten. Ik zie staan zichtzijde LMW? Neem aan dat je adviseur dat uitgezocht heeft zodat het overeenkomt met de frontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Detailvraagje over verticale greeplijsten. Klopt het dat de afmeting van verticale greeplijsten niet gestandaardiseerd zijn?

Even het topic zitten doorspitten maar lijkt alsof Tristar veel grotere greeplijsten gebruikt dan bijvoorbeeld Systemat.

Is hier een specifieke reden voor? Grotere greeplijst is natuurlijk praktischer vastpakken tussen de deuren, maar wel minder strak qua uiterlijk.

Tussenruimte fronten:
  • Systemat 25mm
  • Siematic 29mm
  • Schuller & Next 30mm
  • Pronorm 32mm
  • Tristar 36mm
Verder kan Tristar greeplijsten in alle kleuren leveren of enkel wit/zwart/rvs?

Edit: zijn natuurlijk vragen die ik aan de adviseur kan vragen, maar die zijn gesloten vandaag en zit in mijn sketchup model te knuselen B)

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 13-05-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
SquareOne schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:22:
Detailvraagje over verticale greeplijsten. Klopt het dat de afmeting van verticale greeplijsten niet gestandaardiseerd zijn?

Even het topic zitten doorspitten maar lijkt alsof Tristar veel grotere greeplijsten gebruikt dan bijvoorbeeld Systemat.

Is hier een specifieke reden voor? Grotere greeplijst is natuurlijk praktischer vastpakken tussen de deuren, maar wel minder strak qua uiterlijk.
  • Systemat 25mm
  • Siematic 29mm
  • Schuller & Next 30mm
  • Pronorm 32mm
  • Tristar 36mm
Verder kan Tristar greeplijsten in alle kleuren leveren of enkel wit/zwart/rvs?

Edit: zijn natuurlijk vragen die ik aan de adviseur kan vragen, maar die zijn gesloten vandaag en zit in mijn sketchup model te knuselen B)
Viel mij ook al op. Zowel greeplijst zelf varieert als de extra ruimte tussen fronten.
Nolte 5 a 6cm waarvan exact 30mm tussen de fronten (en dus hoge kasten). Daarnaast U-vorm verticaal en tussen lades en een L-vorm onder het werkblad (handig voor led verlichting :P)

[ Voor 5% gewijzigd door hjw-001 op 13-05-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo allen,

Voor onze nieuwe keuken zijn we nog opzoek naar een mooi eiland werkblad.

We vinden zelf wit met marmer/goud erin heel mooi. Materiaal dat we in gedachten hebben is keramiek.

Onderstaande 2 vinden we mooi. 1 bij topline en 1 bij dekker.

https://www.dekkerzevenhu...ics-spirit-_z1.206-spirit

https://toplinekleurmonsters.nl/product/marble-white/

Hebben jullie nog een tip voor eventueel iets war hier op lijkt? Calcatta gold vonden we net te druk, en abu dabhi white te weinig witte vlakken.

Al het advies is welkom. Ook eventueel andere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:13
Deodaat schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:20:
Hallo allemaal,

Zelf ben ik enige tijd bezig me te orienteren op een nieuwe keuken. Mijn huidige keuken is nog niet zo oud (8 jaar), maar deze is gekocht toen ik nog een ander budget had en met mijn toenmalige vriendin.

Ik heb een tijdje meegelezen en heb goede tips en ervaringen van andere gelezen. Ik zoek een keuken in wat ik zelf dan maar het middensegment noem (misschien zit ik wel helemaal mis). Mijn budget inclusief plaatsen ongeveer 20K. Ik had de volgende aanpak:

- Ik heb 3 keukenwinkels uitgezocht waarvan ik denk dat ze kwalitatief goede keukens verkopen, 2 zijn onderdeel van een grote keten en 1 is de lokale keukenspeciaalzaak

- Voor mezelf bepaalt wat voor apparaten ik in mijn keuken wil (los van merk) en wat de opstelling moet worden. Ik heb de voorkeur voor een L vorm waar ik dan een schiereiland creeer waar ik een bar funcrie kan maken,

- Ik had vooraf als voorkeur een matzwarte keuken met zwarte apparaten en een betonlook blad

-Voor mezelf had ik ook wat spelregels aangezien ik niet van de nutteloze prijsspeleltjes ben en van wederzijdse transparantie ben (ok, achterste van je tong laten zien dat gaat natuurlijk niet).

Met deze uitgangspunten ben ik de 3 keukenwinkels gaan bezoeken. Bij alle 3 open geweest dat ik op basis van een aantal criteria een besluit neem:

Prijs (niet de laagste prijs, maar het moet wel fair zijn)
Advies
Service
Oprechtheid
Geduld (ik hou niet van opdringerige mensen)

De ervaringen bij de 3 keukenwinkels liep echt uiteen. Bij de eerste waar ik kwam kreeg ik een aardige keukenverkoper tegenover me en we waren aan het praten over mijn wensen. Voordat we het hadden over een eventueel budget vroeg ik of ik mocht rondlopen voor wat inspiratie. De verkoper gaf aan dat ik dan vooral beneden moest kijken en niet boven. Ik vroeg waarom? Antwoord was boven staat wat hoger segment en ik denk dat dit niet past. Ondanks dat deze jongen wellicht gelijk had, vond ik die opmerking ongepast. Ik heb het gesprek afgemaakt, maar deze winkel scoorde niet hoog bij mij.

De tweede winkel en derde winkel hadden beide een andere aanpak, maar bevielen me wel. Het gaat hier om een keten en de lokale speler. Bij beide gaf ik aan een budget inclusief plaatsen van ongeveer 18K te hebben inclusief plaatsen. Bij de keten kreeg ik een offerte van 32K waar zonder ook maar een poging van onderhandelen ineens 12K van verdween. Ik vond het vreemd, maar de verkoper gaf aan dat ik transparantie wilde en dat als ik mijn besluit neem er nog meer mogelijk is. Al met al wel netjes. Er zat allemaal Siemens apapratuur. de lijn was echter wel niveau instap.

Toch neig ik heel sterk naar mijn lokale keukenboer. NIet alleen omdat hij lokaal is, maar ook vanwege de openheid. Het eerste wat hij zei is dat ze geen prijsvechter zijn en dat als ik echt extreme kortingen wil ik beter elders heen kan gaan (dit werd gezegd met een positieve tone of voice, om elkaars gedachte te managen). Ook gaf hij aan dat hij echt zijn best wil doen om aan al mijn wensen te voldoen, maar dat er dan ook concessies van beide kanten moeten zijn (dit vond ik mooi).

Na mij te hebben aangehoord over wat ik in mijn huis van plan ben, waar ik tegenaanloop en wat ik echt wil kwam hij al met het advies geen matzwarte keuken te nemen ivm het schoonhouden. Ook een Bora kookplaat leek hem niet handig voor mij omdat ik graag uitgebreid kook met grote pannen en dit dan voor mij in de papieren kon gaan lopen.

Na wat rondjes te hebben gelopen liep ik tegen een grijs/betonlook front aan. Dit zag ik gelijk voor me icm met zwarte apparaten. Op basis daarvan heb ik een eerste offerte gekregen van 27K inclusief plaatsen. Deze bevatte het volgende;

Keuken merk Artego

- Atag afzuigkap
- Atag Gas op glas kookplaat (90CM)
-Bosch koelkast (instapmodel)
-Bosch vaatwasser
- Bosch Stoom/oven combi (45 cm)
- Bosch combi magnetron (45 cm)
- Wijnklimaatkast
- zwarte Quooker kraan met 7 L boiler
- Keramiekblad

Eerlijk gezegd vond ik de offerte nieteens slecht (gevoelsmatig) en de verkoper zei denk goed na met wat je echt wil, maken we een nieuwe afspraak en kijken we hoe we verder kunnen komen.

Afgelopen donderdag een vervolgafspraak gehad en de wensen weer doorgenomen. De totale lenge van de L vorm keuken mocht 6 meter worden. Dat vond ik wel wat erg lang. Ik heb dan ook een ladeblok opgeofferd. Tevens heb ik de voorkeur voor vooral een hard blad en niet perse keramiek. Dit is nu veranderd in composiet. Ik ben op het volgende uitgekomen: [Afbeelding]

[Afbeelding]

Het klopt niet helemaal, want mijn vloer is een stuk lichter en het schiereiland komt voorbij mijn gang deur.

Het volgende zou het dan op uitkomen:

Merk/Type: Artego Delta 24
Kleur: Beton grijs trommel

Hoge kast met Overn (60 cm nis) erin
Klepkast met daaronder Amerikaanse koelkast
Hoge kast met stoomoven (60 cm nis) erin
2 blokken met 2 ladekasten (beide 1 20 breed) met hieboven op een gas op glaskookplaat en daarboven de afzuiger
Schiereiland met hierin het spoelgedeelte inclusief Quooker kraan en vaatwasser
Bar gedeelte met hierin een wijnklimaatkast.

Als apparatuur ben ik voorlopig voor het volgende gegaan:

Afzuigkap: ATAG WS90292P
Kookplaat: ATAG HG9571MB
Oven: AEG BPK748380
Stoomoven: AEG BSK798280
Amerikaanse Koelkast:BOSCH KAD93VBF
Vaatwasser: AEG FSB53637P
Kraan: Quooker: 22+FRBLK
Kilmaatkast: McQuvee WCD50AB
Werkblad: Composiet merk Dekker

De prijs inclusief plaatsen: 20K.

Overwegingen die ik nu nog heb zijn:
Wel of niet grepen nemen?
De oven te veranderen in nismaat 45 en er een warmhoudlade onder te nemen (mede dat ik dat 4 AEG producten heb.

Wat ik niet goed kan inschatten is of ik de jusite spullen van AEG te pakken heb (bijv ik twijfel nou of ik de zelf opende vaatwasser heb) en of de ovens een goed elijn zijn? Iemand enig advies?

En gevoelsmatig heb ik een goede prijs voor beide partijen, maar ik heb geen ervaring met het merk Artego. Kan iemand mij hier wat ervaringen mee delen.

Btw alle feedback is welkom
Zo inmiddels ben ik ook weer met beide benen op de grond. Mede op basis van jullie feedback heb ik wat vragen gesteld aan de keukenleverancier. Dit ging van kwaad naar erger helaas.

Als aller eerste heb ik aangegeven toch echt terug te willen naar mijn initiële front keuze (mat zwart). Dit was uiteraard geen probleem.

Ik wil echt graag een Amerikaanse koelkast, maar ben het met de feedback eens dat dit zoals op de render niet mooi is. Ik heb gevraagd deze dan ook tegenover de keuken te laten plaatsen.

So far so good...

Ik vroeg voor de zekerheid nog of de “zwarte” keuken uitvoering in dezelfde prijsgroep viel en of dit van dezelfde leverancier zou zijn. Het was een andere fabrikant, maar zelfde prijsgroep. Ik kon dus dezelfde prijzen aanhouden voor het kastwerk. Ik meerdere keren gevraagd welke leverancier is dit, welk segment is dit? Wat maakt ze goed? Wat maakt ze minder goed? Hierop kreeg ik ontwijkende tot geen antwoorden. Het was lastig want mijn zoontje was mee en die begon rebels te worden. Dit had voor mij eigenlijk al een moment moeten zijn van ik wil een antwoord, of ik kap het af.

Twedee irritatie punt bij mij was het feit dat de verkoper weer over een Bora begin te zeuren. Maarja ik wil op gas blijven koken ne gaf weer aan dat ik vrij grote (wok) pannen gebruik en inductie niet handig is voor mij dan. Weer een half uur kwijt aan een non discussie.

Ik gaf aan wel een ander blad te willen, namelijk een dekton trillium blad van 20 mm dik. Antwoord daarop was dat ze voor dit blad wel 580 per meter vroegen. Ik gaf aan dat ik dit wel heel duur vond, maar als de overige kortingen hetzelfde zouden blijven ik ook een stap zou doen dmv de keukenapparatuur (ook teruggegaan naar mijn initiële keuze voor Bosch apparatuur). Ook hier had ik beter bij moeten nadenken.

De offerte zou gemaakt worden en op basis van de eerdere offertes die ik had gehad dacht ik eruit te komen en gaf ook aan dat dit mijn intentie zou zijn.

Eerste kreeg ik de render (doet by far geen recht aan hoe het in het echt eruit ziet)die niet klopte want ik wilde het spoelgedeelte ook laten verplaatsen naar het lange muur gedeelte:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VecNUGZdzil8ijf9btlFI3qz7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPoWJLIHWUxUhjK5I5oy2Gr0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit klopte dus niet en ik begon me er aan te irriteren. De verkoper excuseerde zich en gaf aan wel eerst de offerte te maken en dan gelijk de nieuwe render te sturen.

Toen ik de offerte kreeg schrok ik me te pletter:

- de eerder geoffereerde Bosch apparatuur met dezelfde codes was 1.500 duurder geworden

- er was een uplift op het kastwerk gekomen van 10%
- het blad vroegen ze 840 voor per m ipv de 580.

Voor deze keuken werd 26k gevraagd.

Ik heb er een nachtje over geslapen en toen pas een reactie gestuurd met de bovenstaande punten icm de eerdere afspraken die we gemaakt hadden. Ik gaf aan dat ik ervan uitging dat er een foutje was gemaakt en hoopte dat de juiste offerte alsnog mijn kant op kon komen.

Het antwoord:

- Er was geen fout gemaakt, maar ook de keukenwinkel moet marge maken.
- Er was een prijsstijging vanuit de keukenfabrikant en die rekenen ze door
- Het blad moet ook marge op gemaakt worden, maar in totaal wilde hij nog 500 euro korting geven.

Ik heb nog de moeite genomen te reageren met dat een gemiddelde korting op apparatuur van 20% niet zo hoog is. En dat het blad echt heel duur is. Maar dat ze nu marge kunnen gaan maken op niks omdat we hier niet uit gaan komen.

Inmiddels op basis van deze ervaringen mijn zoektocht weer herstart. Volgende week staat een afspraak bij Bemmel & Kroon in Cruquius.

Ik heb al een soort voorbespreking gehad daar gisteren. Ze gaven aan dat de spoelbak aan de lange muur naast de gasplaat praktischer is en mijn bar beter niet kan verhogen zodat ik het hele “bar” gedeelte ook als werkruimte kan gebruiken.

Tevens gaf men aan dat een Next125 keuken goedkoper zal zijn dan wat ik eerder als offerte bij de andere keukenwinkel heb gehad, maar dat ik gezien het gebrek aan speciale wensen wellicht beter voor een Pronorm kan gaan. Hebben ze hier gelijk in?

Verder vroeg men of ik echt een specifieke voorkeur voor Bosch, NEFF, Siemens of AEG heb. (Wat verkopen ze het liefst bij deze winkel? Lees meeste korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beka01
  • Laatst online: 08-01-2024
Vraagje. Tijdens onze oriëntatie op een nieuwe keuken viel me op dat de lay-out van de offerte bij Goergen en Nuva exact hetzelfde is.
Komt dit omdat veel keuken zaken dezelfde software gebruiken of ligt er toch ergens een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
beka01 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:36:
Vraagje. Tijdens onze oriëntatie op een nieuwe keuken viel me op dat de lay-out van de offerte bij Goergen en Nuva exact hetzelfde is.
Komt dit omdat veel keuken zaken dezelfde software gebruiken of ligt er toch ergens een link?
Zelfde bedrijf zelfs in dit geval ;)
Er zijn wel maar een handjevol leveranciers van keuken software waardoor je vaker dezelfde lay-out kan tegenkomen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
beka01 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:36:
Beiden onderdeel van de mandemakers groep (DMG).
Of dat automatisch betekent dat alle DMG winkels dezelfde software gebruiken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beka01
  • Laatst online: 08-01-2024
Kapitein Merijn schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:50:
[...]

Zelfde bedrijf zelfs in dit geval ;)
Er zijn wel maar een handjevol leveranciers van keuken software waardoor je vaker dezelfde lay-out kan tegenkomen.
Oh van Goergen wist ik niet dat het DMG was, dacht juist 2 verschillende zaken uit te kiezen zodat ik offertes had om te vergelijken.
dit automatisch dat beide bedrijven op de hoogte zijn van elkaars offerte? Daarmee zet ik mezelf op achterstand bij de onderhandeling. |:(
Dat wordt nog een zoektocht naar Systemat dealers die niet onder DMG vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door beka01 op 13-05-2021 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
beka01 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:57:
[...]

Oh van Goergen wist ik niet dat het DMG was, dacht juist 2 verschillende zaken uit te kiezen zodat ik offertes had om te vergelijken.
dit automatisch dat beide bedrijven op de hoogte zijn van elkaars offerte? Daarmee zet ik mezelf op achterstand bij de onderhandeling. |:(
Dat wordt nog een zoektocht naar Systemat dealers die niet onder DMG vallen.
Nuva/Goergen is geen formule van Dmg, dat maakt wel een behoorlijk verschil. Zover ik weet kopen ze wel via DMG in.

Een Systemat dealer daar in de regio die niet onder dmg valt ken ik wel O-)

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Na veel moeite eindelijk nieuwe keukendeurkastjes geleverd en gemonteerd afgelopen woensdag. De witte hogglans puur wit greeploze, met autolak gespoten, mdf lakfronten zien er strak uit.

Een grote verbetering met de oude fronten. De aflevering was verre van perfect. De monteur had geen nieuwe scharnieren mee gekregen, maar 1 plint ipv 2, de lades waren niet op maat gemaakt (ik heb korte lades aan 1 kant) en bij het monteren van de deur op de vaatwasser ging het finaal mis omdat hij het systeem met verschuifbare deur niet kende. Daarna was ie t zat want de eindafstelling was belabberd. Aardige man op leeftijd die vertelde dat ie voorheen reorganisaties deed bij grote verzekeraars en nu dus als zzp keukenmonteur omdat hij niet meer aan de bak kwam. :-( wel kundig maar niet kundig genoeg voor een perfecte afstelling. Hij noemde mij toen hij wegging grappend een "kleine"autist.

Ik heb alles zelf nagesteld, al was dat niet echt optimaal mogelijk met de bijna 17 jaar oude scharnieren, maar wel beter dan de monteur. En het passtuk boven de oven is niet met greepprofiel uitgevoerd. Ik heb alles al doorgegeven maar nog geen reactie gehad. Ik heb nog niet betaald op de aanbetaling van 30% na.

De keuken voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8fjWpO03n8L6qdjKZ-ie-84oow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pL3bjfPN53HZZtUrJBGQ2TCK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd4bNvcFlzgnrFobfbI-K90qyQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zCnazP9n1PCz6b4mNayRPoA.jpg?f=fotoalbum_large

de keuken na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMR_-2noQIXhFi7kGWB8VCyDhH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPYSKxKZscUT2cSzQ8FbOK3T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_zragcwHUmYDD9NKXrSkn-56w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfX6gE3170AEbxOUQdC0K4rJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EvcnF3fb7q0Dm8VQZ7DhMUOvMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2OMIkcKYfrO9yX2hT6fP1se.jpg?f=fotoalbum_large

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabians
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10-2024
Na veel op internet zoeken, keukenzaken langs en het forum doorzoeken heb ik nog steeds geen definitief antwoord op mijn vraag. Ik hoop dus dat iemand hier mij kan helpen.

We hebben een keukenontwerp van NEXT 125 waar we heel tevreden over zijn. Het is een parallel opstelling met aan een zijde hoge kasten (bijna) tot aan het plafond met daarin ook het spoel gedeelte. Aan de andere zijde hebben we gekozen voor hangende kasten met daarin het kookgedeelte. De kookplaat wordt een bora pure met recirculatie. Nu is ons in een eerder stadium verteld dat dit mogelijk is, echter nu ze gaan bestellen blijkt dit niet meer te kunnen.

Het argument is dat je met de bora pure minimaal 65 cm diepte nodig hebt en dat dat niet kan met de hangende NEXT kastjes. Als ik in montage handleidingen kijk zie ik overal staan dat er 60 cm diepte minimaal benodigd is. In de montage handleiding zie ik ook dat de lucht van de kookplaatafzuiging via de achterkant van de kastjes wordt uitgeblazen en dat hier dus enige ruimte tussen kast en muur benodigd is. Dat is de enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom het niet mogelijk is, maar dat is niet de reden die ze geven.

Heeft iemand een idee (of ervaring mee) waarom het wel of niet zou kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Deodaat schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:55:
[...]

Twedee irritatie punt bij mij was het feit dat de verkoper weer over een Bora begin te zeuren. Maarja ik wil op gas blijven koken ne gaf weer aan dat ik vrij grote (wok) pannen gebruik en inductie niet handig is voor mij dan. Weer een half uur kwijt aan een non discussie.
Ben even benieuwd: hoe kijk jij aan tegen een nieuwe keuken met daarin koken op gas t.o.v. inductie met oog op het 'we moeten van het gas af'-idee? Kook zelf namelijk ook het liefst op gas (wellicht ook omdat ik inductie nog niet ken), maar vrijwel iedereen roeptoetert dat een nieuwe keuken in combinatie met koken op gas niet al te verstandig is. Geen idee ook wat het kost als je over plm. tien jaar verplicht alsnog over moet naar inductie, wat natuurlijk ook meespeelt in de afweging. Daarom benieuwd naar de jouwe daarin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 18:43
@Zuluman Ziet er mooi uit, nieuwe scharnieren had je misschien los moeten mee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Roos79 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:33:
@Zuluman Ziet er mooi uit, nieuwe scharnieren had je misschien los moeten mee bestellen.
In de offerte stond als actie nieuwe scharnieren. Kan ze zelf ook vervangen maar daar heb ik niet zoveel voor betaald. 3-4 euro x 10 stuks ex arbeid.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
fabians schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 03:58:
Na veel op internet zoeken, keukenzaken langs en het forum doorzoeken heb ik nog steeds geen definitief antwoord op mijn vraag. Ik hoop dus dat iemand hier mij kan helpen.

We hebben een keukenontwerp van NEXT 125 waar we heel tevreden over zijn. Het is een parallel opstelling met aan een zijde hoge kasten (bijna) tot aan het plafond met daarin ook het spoel gedeelte. Aan de andere zijde hebben we gekozen voor hangende kasten met daarin het kookgedeelte. De kookplaat wordt een bora pure met recirculatie. Nu is ons in een eerder stadium verteld dat dit mogelijk is, echter nu ze gaan bestellen blijkt dit niet meer te kunnen.

Het argument is dat je met de bora pure minimaal 65 cm diepte nodig hebt en dat dat niet kan met de hangende NEXT kastjes. Als ik in montage handleidingen kijk zie ik overal staan dat er 60 cm diepte minimaal benodigd is. In de montage handleiding zie ik ook dat de lucht van de kookplaatafzuiging via de achterkant van de kastjes wordt uitgeblazen en dat hier dus enige ruimte tussen kast en muur benodigd is. Dat is de enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom het niet mogelijk is, maar dat is niet de reden die ze geven.

Dan creëren ze die 5cm extra diepte toch door een strook te slijpen uit de wand?
Desnoods bereid je dat zelf voor als zij dat niet willen doen. Als ze dan komen kijken en meten is het opeens 65cm :).

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 14-05-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
GeeMoney schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Dan creëren ze die 5cm extra diepte toch door een strook te slijpen uit de wand?
Desnoods bereid je dat zelf voor als zij dat niet willen doen. Als ze dan komen kijken en meten is het opeens 65cm :).
@fabians Kun je de kasten niet laten verdiepen naar 65cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
mefjoew schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:08:
[...]

Ben even benieuwd: hoe kijk jij aan tegen een nieuwe keuken met daarin koken op gas t.o.v. inductie met oog op het 'we moeten van het gas af'-idee? Kook zelf namelijk ook het liefst op gas (wellicht ook omdat ik inductie nog niet ken), maar vrijwel iedereen roeptoetert dat een nieuwe keuken in combinatie met koken op gas niet al te verstandig is. Geen idee ook wat het kost als je over plm. tien jaar verplicht alsnog over moet naar inductie, wat natuurlijk ook meespeelt in de afweging. Daarom benieuwd naar de jouwe daarin!
Hangende kasten hebben stabiliteit nodig en daarom zullen die direct tegen de wand geplaatst worden. Ik neem aan dat 65cm diep niet bestaat voor het korpus? Normaal wordt die 5 cm achterruimte gerealiseerd door een staand kastje op poten 5 cm naar voren te plaatsen en een dieper werkblad te bestellen om de spleet af te dekken.

Bij hangende kasten is het wellicht mogelijk de ventilatiekanalen van de bora aan de binnenkant van het kastje te realiseren, maar dan verlies je dus daar ruimte. Daarnaast ligt doorgaans de motor onder de keukenkast (classic?) Bij hangende kasten ook niet ideaal omdat je juist geen plint wilt...

Afzuigkap boven je kookplaat niet een idee? Of alles wel op poten zetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deodaat
[...]

Terechte vraag en ik heb lang met deze vraag rondgelopen. Ik denk ook dat de keuze afhangt van verschillende situaties.

Vooralsnog denk ik dat het nog wel 15 tot 20 jaar duurt voordat bestaande woningen van het gas af moeten (wettelijk) als dat al gebeurd. Ik ga mijn keuken vervangen in mijn bestaande woning en heb ook een grote gashaard. Dus helemaal van het gas af gaan zie ik bij mij niet snel gebeuren in deze woning.

Tevens kook ik veel met grote pannen en dit past niet lekker op de inductieplaten die mij zijn voorgesteld. Er zijn wel oplossingen voor, maar dit vond ik prijstechnisch niet interessant en dan zou ik mijn meterkast moeten aanpassen volgens meerdere keukenleveranciers (heb 1 fase stroom).*

Als ik een nieuwe nieuwbouw woning zou betrekken zou ik persoonlijk wel alles proberen in te richten op de toekomst waar dat mogelijk is.

*ik ben geen specialist en heb mijn mening gebaseerd op adviezen van specialisten en meerdere keukenadviseurs. Aanvullende ervaringen zijn altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:14
Eventueel kan je ook bij verschillende merken en inductieplaat met daarnaast een strook gaspitten of een grote gas wokbrander nemen.
Afbeeldingslocatie: https://dmstbfbuck8fe.cloudfront.net/images/keukenapparatuur/siemens/siemens-inductie-kookplaat-wokbranderi_small.jpg
Of
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.debijenkorf.nl/web_detail_2x/atag-inductiekookplaat-met-bridge-induction-en-fusion-volcano-wokbrander-90-cm-ig9571mba/?reference=051/030/13_0510309012100000_pro_flt_frt_01_1108_1528_4974498.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Source90 op 14-05-2021 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-06 18:28
Deodaat schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:56:
[...]
*ik ben geen specialist en heb mijn mening gebaseerd op adviezen van specialisten en meerdere keukenadviseurs. Aanvullende ervaringen zijn altijd welkom.
Ik vermoed dat we inderdaad nog tientallen jaren kunnen koken op gas. Nu (nog) een gasstel aanschaffen is dan ook zeker geen weggegooid geld.
Persoonlijk zou ik bij de keuze voor een gasstel of inductie, als het 'van het gas gaan' een argument is, ook kijken naar de manier waarop je nu je woning verwarmt. Een gasstel verbruikt in verhouding met je CV-ketel nauwelijks gas. Als je dus niet van plan bent om de komende jaren de woning te isoleren en over te gaan op een warmtepomp (of iig verwarming zonder gas als bron) kun je ook prima op gas blijven koken.
Het zou wel zonde zijn als je straks alleen voor een gasstel in je keuken de gasaansluiting moet aanhouden, met het hoge vastrecht erbij.
Een gasstel is daarbij aanzienlijk goedkoper dan een inductiekookplaat in de aanschaf.

Persoonlijk vind ik een gaskookplaat of gasstel wel minder mooi dan een inductiekookplaat.
Daarnaast zal de prijs van stroom de komende jaren waarschijnlijk lager worden en die van gas hoger. Het gaat uiteindelijk niet om veel geld, maar zou een overweging kunnen zijn.

Het grote pannen argument lees ik vaker, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor gas- of inductiekookplaat je koopt.
Zelf heb ik een 80cm Siemens inductie met flexibele zones. Ondanks dat de plaat 52cm diep is, heb ik aan beide zijden effectief 'slechts' 40cm flexzone. Als je dus met een grote pan gaat koken (28cm koekenpan) zal daar nog een klein pannetje achter/voor passen.
Een gasstel kan je dan meer ruimte bieden, maar ook daar moet je met grote pannen uitkijken hoe ver de pitten uit elkaar staan. Het is niet dat een gasstel standaard meer ruimte biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenop
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-01-2024
Graag maak ik gebruik van de kennis en ervaring van de mensen op dit forum.
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht met een keuken die op zich ruim is, maar vanwege de indeling van de ruimte is het toch een hele uitdaging om er een passende keuken in te tekenen.

Het zit zo:
- 3 hoge ramen van vloer tot plafond, waarvan 1 raam ernaast maar 20 cm muur heeft, en je daar dus eigenlijk geen keukenkast of koelkast-toren tegenaan wil/kan zetten.
- 4 deuren/openingen die in de keuken uitkomen (1. toegang vanuit de hal; 2. trapkast; 3. trap naar boven; 4 doorgang naar de woonkamer.
- daarnaast is de lange zijde een schuine muur;
- en is er in het midden, op een nogal onhandige plek een koof geplaatst van vloer tot plafond.

We willen de volgende apparatuur plaatsen:
- bakoven
- combi-oven
- inductie kookplaat (80 tot 100 cm), mogelijk met werkbladafzuiging
- vaatwasser
- hoge koelkast (ong 170cm)
- eventueel een kleine vriezer of gecombineerd in de koelkast;

En er moet in het midden een grote eettafel komen (gezin van 5), of er moet in ieder geval plek zijn om met z'n allen te eten en ook nog gasten te kunnen laten aanschuiven.

De trapkast is heel groot: je kan onder de trap doorlopen om die te bereiken, dus daar kan veel voorraad en eventueel ook een vriezer.

Hoe zouden jullie de keukenopstelling doen? De afbeelding hieronder is een standaard tekening vanuit de bouwer/architect. Hierbij is er heel weinig werkruimte.
Alle leidingen kunnen trouwens nog wel worden verlegd. Onder de open ruimte ligt al vloerverwarming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3bZLHsTxmb9hEwG1Pk9Zdg9iPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4v5RPGN8fumXI0nzCHmGFSHu.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenop op 14-05-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Ik kook nu 10 jaar op inductie.
Kort gezegd:
Zelfde snelheid als gas, betere controle zeker op lage temp, en een pak minder poetswerk.....
De plaat zelf wordt minder heet, dus je krijgt kookspetters etc zeer makkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Source90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:14:
Eventueel kan je ook bij verschillende merken en inductieplaat met daarnaast een strook gaspitten of een grote gas wokbrander nemen.
[Afbeelding]
Of
[Afbeelding]
Dat lijkt me het slechtste van twee werelden. Hoge investering, duurder (elektrisch) koken en als het huis van het gas af moet moet je het alsnog vervangen.
Gas is alsnog verreweg het goedkoopst, lijkt me prima in onzekere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 18:43
Zuluman schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:37:
[...]

In de offerte stond als actie nieuwe scharnieren. Kan ze zelf ook vervangen maar daar heb ik niet zoveel voor betaald. 3-4 euro x 10 stuks ex arbeid.
Wél zonder arbeid dus dan zou je ze zelf moeten vervangen maar dat kan alleen als ze ook geleverd zijn.
Wat zeggen ze als je erover belt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:43:
[...]
Dat lijkt me het slechtste van twee werelden. Hoge investering, duurder (elektrisch) koken en als het huis van het gas af moet moet je het alsnog vervangen.
Gas is alsnog verreweg het goedkoopst, lijkt me prima in onzekere tijden.
Glas is half vol of half leeg. Het kan ook het beste van 2 werelden gezien worden. 6,6 kW gasbrander voor het betere wok werk en de grotere pannen, plus inductie voor het pot en pannen werk, dus sneller water aan de kook en makkelijker sudderen. Maar in gaspit om schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Laatst online: 13-06 18:28
jeroenop schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:57:
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht met een keuken die op zich ruim is, maar vanwege de indeling van de ruimte is het toch een hele uitdaging om er een passende keuken in te tekenen.
Allereerst moet ik zeggen dat je tekening niet de duidelijkste is.
Aangezien je keuken een heel ongelijke vorm heeft, met allerlei hoeken anders dan 90 graden, kunnen we beter advies geven als je wat meer maatvoeringen in je tekening hebt en wat minder afleidende elektra opties en pijlen met 'Gewijzigd'.

Ik zie in je tekening zo snel 2 opties, aangezien je er ook nog een eettafel kwijt moet:
1. Een lange(re) 'hockey stick'. Dus als het ware de keuken zoals hij nu is ingetekend. Het korte deel loopt dan tot aan de koof (zoals nu ook ingetekend) en de lange kant kun je dan nog wat verder naar de ramen door laten lopen. Het is dan wel lastig in te schatten tot hoe ver je door kunt gaan, zonder hinderlijk voor het raam uit te komen.

2. Een schiereiland met kastenwand. Dan maak je de kastenwand op de plek waar nu het lange deel van je keuken is ingetekend (dus langs de buitenwand). Het schiereiland zet je dan recht op de koof (dus in je tekening recht naar beneden).
Het voordeel van die opstelling is dat je de keuken logischer kunt indelen qua apparatuur.
Een nadeel zou dan zijn dat je loopgedeelte tussen de keuken (kastenwand en schiereiland) taps toe loopt. Ook wordt het dan even puzzelen met je eettafel, maar er zijn mooie opties te bedenken waarbij de eettafel tegen het schiereiland kan komen te staan of zelfs onderdeel van je keuken gaat vormen.

[ Voor 6% gewijzigd door m181087 op 14-05-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Roos79 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Wél zonder arbeid dus dan zou je ze zelf moeten vervangen maar dat kan alleen als ze ook geleverd zijn.
Wat zeggen ze als je erover belt?
Maar arbeid moet je erbij tellen want de nieuwe deuren zouden met nieuwe scharnieren gemonteerd worden. Nu maakt dat kwa arbeid niks uit voor de monteur of ie nieuwe of oude scharnieren gebruikt. Maat nu moeten ze terugkomen daarvoor en alles opnieuw afstellen. Ik heb een app gestuurd woensdagavond en wachtte op hun reactie. Maar hemelvaart zat er tussen. Vandaag ga ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Z___Z schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Glas is half vol of half leeg. Het kan ook het beste van 2 werelden gezien worden. 6,6 kW gasbrander voor het betere wok werk en de grotere pannen, plus inductie voor het pot en pannen werk, dus sneller water aan de kook en makkelijker sudderen. Maar in gaspit om schoon te maken.
True, dan is het dus een luxe keuze, zonder daarbij te denken over "van het gas af".

Sudderen lijkt me overigens beter te doen op gas, of je moet weer naar de duurdere inductie kijken (die dus niet de hele tijd aan/uit gaat).

Water koken kan ook met een quooker (dat geld bespaar je door geen inductie te nemen) of gewoon iets langzamer op gas.

Schoonmaken scheelt dan wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 13:16
Ik kook nu op een (waarschijnlijk goedkope) inductieplaat van ETNA, en kan me voorstellen dat mensen afknappen op inductie met dit soort ervaringen.

Gebruik hem nu een maandje of zo, dus moet misschien nog een beetje wennen en oefenen, maar stoor me echt constant aan twee dingen waar ik op gas nooit last van had: ten eerste zijn de "pitten" heel klein en verwarmen ze pannen groter dan +/-20cm niet egaal. Daarnaast wordt op standen lager dan 8 van de 9 het vermogen niet verminderd, maar schakelt de plaat aan/uit met een bepaalde duty cycle op een lage frequentie.

Temperatuur schommelt dus alle kanten op, en de randen van de pan blijven relatief erg koud. Krijg je leuke dingen van als eten dat deels aanbrand in een paar seconden, deels nog rauw is. Of saus die om de ~2 seconden even pruttelt in het midden van de pan. Of... |:( |:(

Binnenkort een nieuwe keuken uitzoeken voor een nieuwbouw appartement, en een goede inductiekookplaat is wel 1 van de belangrijkste dingen die ik ga aankaarten. Heb wel mooie (en dure) Flex en Free dingen gezien van een paar merken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wij willen voor een quokeer 3 in 1 flex gaan. Maar wat ik niet helemaal snap. Krijg ik koudwater of koelwater? Zijn dat verschillende termen in die wereld? Ik wil gewoon koudwater zoals in de koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
jeroenop schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:57:
Die koof is inderdaad wel jammer van de ruimte. Visueel zou je die kunnen "wegpoetsen" door daar een hoge kastenwand te maken (lichtblauw) dan kan je daar direct je koelvries-combo kwijt en je oven(s). Klein passtukje op maat laten zetten in de hoek. Eventueel kan je alles 15-20cm naar vorentrekken en voor je koof een aantal schapjes realiseren die dezelfde look en feel hebben.

Zomaar ff een andere indeling ter inspiratie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxSWkXYM35uJ4K2tcOlp7w5sjNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KG8XHxlmOzGIIWAmTITFoGnm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:46
Inviscid schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:01:
Ik kook nu op een (waarschijnlijk goedkope) inductieplaat van ETNA, en kan me voorstellen dat mensen afknappen op inductie met dit soort ervaringen.

Gebruik hem nu een maandje of zo, dus moet misschien nog een beetje wennen en oefenen, maar stoor me echt constant aan twee dingen waar ik op gas nooit last van had: ten eerste zijn de "pitten" heel klein en verwarmen ze pannen groter dan +/-20cm niet egaal. Daarnaast wordt op standen lager dan 8 van de 9 het vermogen niet verminderd, maar schakelt de plaat aan/uit met een bepaalde duty cycle op een lage frequentie.

Temperatuur schommelt dus alle kanten op, en de randen van de pan blijven relatief erg koud. Krijg je leuke dingen van als eten dat deels aanbrand in een paar seconden, deels nog rauw is. Of saus die om de ~2 seconden even pruttelt in het midden van de pan. Of... |:( |:(

Binnenkort een nieuwe keuken uitzoeken voor een nieuwbouw appartement, en een goede inductiekookplaat is wel 1 van de belangrijkste dingen die ik ga aankaarten. Heb wel mooie (en dure) Flex en Free dingen gezien van een paar merken. :9~
Etna is gewoon goedkoop spul.
Overigens moest zelf ook wennen aan gebruik, stand 9 is om water snel te koken of vlees echt aan te bakken. Daarna is het zoeken naar wat de goede standen zijn, meestal 6 of 8.
1 t/m 4 eigenlijk nog nooit gebruikt, zijn meer warmhoud standen naar mijn idee.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Farabi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:56:
Wij willen voor een quokeer 3 in 1 flex gaan. Maar wat ik niet helemaal snap. Krijg ik koudwater of koelwater? Zijn dat verschillende termen in die wereld? Ik wil gewoon koudwater zoals in de koelkast.
Voor koud water heb je een Cube nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 21:40
fabians schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 03:58:

Hier staan wat handleidingen en mensen die de Bora hebben ingebouwd.
https://gathering.tweaker...filter_keywords%5D=xray79
Bij onze nieuwe keuken zitten er in de lage kasten een dubbele achterwand waar de lucht van de Bora door terug wordt geblazen. Begreep dat de meeste kasten dit niet hebben en dan dus idd een ruimte achter de kast moeten hebben.
Deodaat schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Terechte vraag en ik heb lang met deze vraag rondgelopen. Ik denk ook dat de keuze afhangt van verschillende situaties.

Vooralsnog denk ik dat het nog wel 15 tot 20 jaar duurt voordat bestaande woningen van het gas af moeten (wettelijk) als dat al gebeurd. Ik ga mijn keuken vervangen in mijn bestaande woning en heb ook een grote gashaard. Dus helemaal van het gas af gaan zie ik bij mij niet snel gebeuren in deze woning.

Tevens kook ik veel met grote pannen en dit past niet lekker op de inductieplaten die mij zijn voorgesteld. Er zijn wel oplossingen voor, maar dit vond ik prijstechnisch niet interessant en dan zou ik mijn meterkast moeten aanpassen volgens meerdere keukenleveranciers (heb 1 fase stroom).*

Als ik een nieuwe nieuwbouw woning zou betrekken zou ik persoonlijk wel alles proberen in te richten op de toekomst waar dat mogelijk is.

Dat is afhankelijk van je meterkast maar een aparte kookgroep is wel aan te raden. Wij kwamen van gas naar inductie en hebben de meterkast meteen aangepast omdat die 40 jaar oud was, dus nog met draaizekeringen :o
3 fase is niet nodig maar als je het hebt of meer groot verbruikers wil hebben dan kan het makkelijk zijn heb ik me laten vertellen maar 1 fase is geen probleem dus niet verder gekeken naar 3 fase.
Wij hebben wel 35 ampere aansluiting en de perilex van de Bora op een aparte kookgroep met een aparte aardlek.
De bora kan je instellen op verschillende fases en amperages zag ik bij het 1e keer in gebruik nemen. Weet alleen niet hoe goed die het nog doet (pendelen??) als je lager in de amperages gaat zitten. Neem aan dat dit voor de andere duurdere merken niet veel anders zal zijn.
Van het gas af gaat hier nog lang niet gebeuren want dat kan het stroomnet niet aan als iedereen in de straat ineens een warmtepomp gaat gebruiken smelten de kabels in de grond waarschijnlijk ;)
Inductie hebben we puur voor het gemak en de luxe van recirculatie gekozen afzuiging schakelt automatisch mee met het vermogen vande pitten en lopot nog even na en gaat vanzelf uit na 10-15 minuten echt ideaal!
Maar de CV ketel is gewoon vervangen door een andere hoor en als het niet had gepast hadden we ook gewoon een gasplaat gekozen :P
Als je op gas wil koken lekker doen en daar moet de verkoper maar in mee gaan anders een andere zaak opzoeken.
@mitsumark Sudderen/pruttelen etc gaat super op de Bora tov de oude gas kookplaat. Zeker op laag vermogen is die heel goed te regelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mel1986
  • Laatst online: 19-01 21:04
Na vele pagina's te hebben meegelezen is het bij ons ook zover dat we richting de aankoop van een keuken gaan. In juli van dit jaar gaan we een nieuwe woning betreden (2008) en daar willen we een nieuwe keuken laten plaatsen. De apparatuur in de huidige keuken van de nieuwe woning vinden we eigenlijk nog te netjes om te laten vervangen.

We zijn dus aan het zoeken naar een keuken waarin we de meeste apparatuur kunnen hergebruiken. De eerste offerte hebben we vanmorgen ontvangen en die wil ik eigenlijk graag met jullie delen en ben benieuwd wat jullie vinden van de totale prijs, waarvan wij de meeste apparatuur meenemen, de ruimte en de algemene look&feel :-)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Benieuwd naar jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
xray79 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:06:
@mitsumark Sudderen/pruttelen etc gaat super op de Bora tov de oude gas kookplaat. Zeker op laag vermogen is die heel goed te regelen _/-\o_
Op een Bora van 3000 euro gaat dit natuurlijk wel goed.
Farabi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:56:
Koud water komt gewoon uit de koudwaterleiding, zoals bij iedereen.
(ge)Koel(d) water heb je uit de koelkast of met de quooker cube.
Bij de 3-in-1 heb je dus wel gewoon koud water (en warm en kokend), maar geen gekoeld water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:39:
[...]

[...]

Bij de 3-in-1 heb je dus wel gewoon koud water (en warm en kokend), maar geen gekoeld water.
Als je in het Bora topic kijkt pendelen die ook, dus laat dat “natuurlijk” maar weg. Het gaat bij anderen met Bora weer wel goed. Dus de waarheid zal wel in het midden liggen (of verschillend per model of per unit (quality control)). Denk dat Bora waarschijnlijk een van de betere afzuig systemen heeft, maar waarschijnlijk niet de bovenkant van de markt qua inductie technologie. Ik zou ook niet weten wie de beste inductie technologie heeft. Ben er wel benieuwd naar. Dus als iemand het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Ik lees hier ook al een tijdje mee. Ik heb nog geen offertes ontvangen maar wel al een paar prijs indicaties (offertes krijg ik per mail volgende week). Ik ben nu geweest bij Mandemakers (voor een Siematic maar ze drongen aan op een Mandemakers 110..., Aangezien we er waren toch laten tekenen). Stox (onafhankelijk in A'dam) en Poggenpohl.

Bij alle 3 prima geholpen, behalve dat we bij Mandemakers specifiek voor een Siematic keuken een afspraak hadden en een hele aardige verkoper kregen maar niet iemand die van Siematic wist. Ik vond de man bij Poggenpohl ronduit het professioneelst.

Dit is een tekening die Mandemakers heeft gemaakt, apparatuur is standaard op Siemens gezet. Er is nog wel geschoven met de kookplaat (in het midden) en poggenpohl heeft de kasten tot het plafond lopen en het eiland iets dichterbij de kastenwand en iets dieper zodat je er gewoon goed lades in kan zetten aan de andere kant.

Combi Oven-Stoom
Combi Oven-Magnetron
Koelkast
Onderbouwvriezer
Vaatwasser
Bora Pure X
Quooker 3-1 7 liter.

Werkblad 0,8cm keramiek.

Alle prijsindicaties zonder offerte nog en zonder onderhandeling
Members only:

Bij zowel Stox als Poggenpohl werd gemeld dat de offerte weinig onderhandelingsruimte zou hebben.. Poggenpohl wilde mij best de inkooplijsten laten zien. Ze hanteren ongeveer 30% marge op inkoop (geen idee of dat veel/weinig is in keuken land).

Ik snap dat het nog geen offertes zijn, maar zijn dit (behalve mandemakers) een beetje prijzen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSkX5dgIYVSh-LZTnhpFK9PKNTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waoEdhAs6qUZG65K21i8qglv.jpg?f=fotoalbum_large
ps. links zit een deur, geen raam zoals getekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 14-05-2021 22:42 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Om ook nog even mijn gedachte te delen over gas of inductie.
Wij hebben nu een Siemens 5 pits gas op glas.
- Vreselijk ding om schoon te maken.
- gas is duurder dan stroom in verhouding.
- en met onze zonnepanelen is inductie dus gewoon gratis.
Dus is de keuze niet reuze maar eenvoudig toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
taz10 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:25:
Om ook nog even mijn gedachte te delen over gas of inductie.
Wij hebben nu een Siemens 5 pits gas op glas.
- Vreselijk ding om schoon te maken.
- gas is duurder dan stroom in verhouding.
- en met onze zonnepanelen is inductie dus gewoon gratis.
Dus is de keuze niet reuze maar eenvoudig toch ?
Op glas zie je meer dan (ruw) RVS, dus dat lijkt me inderdaad lastig mooi schoon te krijgen met die extra obstakels.
Gas is goedkoper dan stroom, zelfs incl de hogere verliezen scheelt het "enorm".
Zonnepanelen zijn ook niet gratis, maar op lange termijn inderdaad een prima investering.
Straks valt het salderen wel weg en kun je dus alleen "gratis" koken als de zon schijnt.

Ik snap dat inductie zo z'n voordelen heeft (gas ook), maar gas is voorlopig nog een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

mitsumark schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:06:
[...]

Op glas zie je meer dan (ruw) RVS, dus dat lijkt me inderdaad lastig mooi schoon te krijgen met die extra obstakels.
Gas is goedkoper dan stroom, zelfs incl de hogere verliezen scheelt het "enorm".
Zonnepanelen zijn ook niet gratis, maar op lange termijn inderdaad een prima investering.
Straks valt het salderen wel weg en kun je dus alleen "gratis" koken als de zon schijnt.

Ik snap dat inductie zo z'n voordelen heeft (gas ook), maar gas is voorlopig nog een stuk voordeliger.
Je laatste zin klopt dus ook niet voor mij.
Voor mij is stroom wel goedkoper. Waren de zonnepanelen GRATIS (iets met Groningen aardbevingschade en dan €4000 subsidie zonnepanelen).
En ook als je de kostprijs rekend, gas is gewoon duurder dan electra.

Ik beheer ook een horeca waar we 2jr geleden van gas overstapten op electrische frituur.
Je wilt niet weten wat er gebeurd bij een 25lt frituur. Daar gaat een dot gas in om hem op te stoken. Electra gaat veel subtieler. De gas frituur ging door de boost gas naar + 180gr. vet wat sneller vervangen moet worden. Electra verdient zich hierdoor ook weer terug.
Dit is dan wel niet thuis zo, maar dan ook gaat er zoveel energie verloren door de boost die gas moet geven om een pan te verwarmen. Electra is gewoon veel en veel zuiniger.
En daar moeten we ook aan denken toch?. Groene energie .....

En als de soldering van stroom weg is hebben we weer accu's thuis om
De stroom van de panelen op te slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mel1986 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:44:
Na vele pagina's te hebben meegelezen is het bij ons ook zover dat we richting de aankoop van een keuken gaan. In juli van dit jaar gaan we een nieuwe woning betreden (2008) en daar willen we een nieuwe keuken laten plaatsen. De apparatuur in de huidige keuken van de nieuwe woning vinden we eigenlijk nog te netjes om te laten vervangen.

We zijn dus aan het zoeken naar een keuken waarin we de meeste apparatuur kunnen hergebruiken. De eerste offerte hebben we vanmorgen ontvangen en die wil ik eigenlijk graag met jullie delen en ben benieuwd wat jullie vinden van de totale prijs, waarvan wij de meeste apparatuur meenemen, de ruimte en de algemene look&feel :-)

***members only***

Benieuwd naar jullie feedback!
Kijk een pagina terug naar mijn opstelling. Ik heb voor 21k volgens mij een vergelijkbaar model, wel iets groter eiland en een kast meer.
Dekton zal mogelijk iets duurder zijn, geen idee.
Bij ons zit er voor die prijs echter allemaal IQ700 (vaatwasser en 2x oven) en IQ500 (koelkast en vrieskast) in plus een BORA. Jij neemt zo te zien bijna alles mee.

Of ik zie iets over het hoofd, of die 17k is aan de prijs zonder apparatuur (enkel inductie)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
taz10 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Je laatste zin klopt dus ook niet voor mij.
Voor mij is stroom wel goedkoper. Waren de zonnepanelen GRATIS (iets met Groningen aardbevingschade en dan €4000 subsidie zonnepanelen).
En ook als je de kostprijs rekend, gas is gewoon duurder dan electra.

Ik beheer ook een horeca waar we 2jr geleden van gas overstapten op electrische frituur.
Je wilt niet weten wat er gebeurd bij een 25lt frituur. Daar gaat een dot gas in om hem op te stoken. Electra gaat veel subtieler. De gas frituur ging door de boost gas naar + 180gr. vet wat sneller vervangen moet worden. Electra verdient zich hierdoor ook weer terug.
Dit is dan wel niet thuis zo, maar dan ook gaat er zoveel energie verloren door de boost die gas moet geven om een pan te verwarmen. Electra is gewoon veel en veel zuiniger.
En daar moeten we ook aan denken toch?. Groene energie .....

Ik hoop dat je snapt dat als jij die panelen gratis hebt gekregen dat iemand anders er voor betaald heeft.

Zonnepanelen zijn alleen rendabel door saldering. Bij 5 cent/kWh wat stroom eigenlijk kost is de terugverdientijd gewoon nog veel te lang.

Sowieso gas versus inductie maakt qua kosten voor particulieren weinig uit. Het gros van je gas rekening is verwarming. Gas vastrecht krijg je “gewoon” terug door elk jaar over te stappen.

Moderne Gas brander is zo’n 60% efficient en inductie zo’n 99%. Gezien je kookt in de piek verbruiksuren (dus niet piek/dal tarief, maar daadwerkelijke vraag naar stroom) is de kans groot dat je inductie plaat in Nederland van gas stroom is voorzien. STEG gas centrales zijn ook 60% effectief, dus het verschil qua energie is puur transport verlies naar je huis.

Horeca frituur die ver boven 180 graden gaat is gewoon geen goede aansturing electronica. Dat had net zo goed bij een slechte elektrische friteuse gekund.

Ik zou zeggen gas voor veel hoog vermogen tegelijk en inductie voor de Hollandse Pot. Voordeel van gas is ook dat je het vermogen bovenop de 3x25A kan gebruiken. Dus als je nog veel grootverbruikers in huis hebt zoals een sauna, jacuzzi of zwembad, kan gas je ook de upgrade naar 3x35A besparen. Maar goed als je zoveel groot verbruikers hebt dan kan die 600 euro/jaar er ook wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
taz10 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Totaal offtopic: heb jij je hier al in verdiept? Welke accu, etc.
Ben nog steeds aan het wachten op de tesla wall-accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49
Greetoz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:47:
Ik lees hier ook al een tijdje mee. Ik heb nog geen offertes ontvangen maar wel al een paar prijs indicaties (offertes krijg ik per mail volgende week). Ik ben nu geweest bij Mandemakers (voor een Siematic maar ze drongen aan op een Mandemakers 110..., Aangezien we er waren toch laten tekenen). Stox (onafhankelijk in A'dam) en Poggenpohl.

Bij alle 3 prima geholpen, behalve dat we bij Mandemakers specifiek voor een Siematic keuken een afspraak hadden en een hele aardige verkoper kregen maar niet iemand die van Siematic wist. Ik vond de man bij Poggenpohl ronduit het professioneelst.

Dit is een tekening die Mandemakers heeft gemaakt, apparatuur is standaard op Siemens gezet. Er is nog wel geschoven met de kookplaat (in het midden) en poggenpohl heeft de kasten tot het plafond lopen en het eiland iets dichterbij de kastenwand en iets dieper zodat je er gewoon goed lades in kan zetten aan de andere kant.

Combi Oven-Stoom
Combi Oven-Magnetron
Koelkast
Onderbouwvriezer
Vaatwasser
Bora Pure X
Quooker 3-1 7 liter.

Werkblad 0,8cm keramiek.

Alle prijsindicaties zonder offerte nog en zonder onderhandeling

***members only***

Bij zowel Stox als Poggenpohl werd gemeld dat de offerte weinig onderhandelingsruimte zou hebben.. Poggenpohl wilde mij best de inkooplijsten laten zien. Ze hanteren ongeveer 30% marge op inkoop (geen idee of dat veel/weinig is in keuken land).

Ik snap dat het nog geen offertes zijn, maar zijn dit (behalve mandemakers) een beetje prijzen?

[Afbeelding]
ps. links zit een deur, geen raam zoals getekend.
Zonder meer specifieke toelichting over grepen, materialen, aantal lades, frontjes en exacter type kan ik alleen maar schatten dat Poggenpohl best aardig zit.

Voor dat geld kan je het ook door een meubelmaker of keukenspecialist allemaal met de hand laten maken overigens :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Totaal offtopic: heb jij je hier al in verdiept? Welke accu, etc.
Ben nog steeds aan het wachten op de tesla wall-accu.
Ik wel, kan vooralsnog niet uit. Ik hoop dat de prijzen 30-40-50% dalen de komende 5 jaar zodat als de saldering net vervelend begint te worden, er een accu het huis in kan 😋

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
mitsumark schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:39:
[...]

[...]

Ja dat was wel een reden om een Bora te kiezen zodat de afzuiging én het koken vlekkeloos gaan. Geen zin in geklooi want dat heb je met gas ook niet ;)
@Farabi Bij de Quooker Cube heb je naast gekoeld ook bruisend water weet alleen niet meer of je ook alleen koel water dus niet bruisend kan tappen wij vonden dat te duur worden, onze kinderen lusten geen bruisend water en ik ben er ook niet zo'n fan van. En we gooien bij echt warm weer wel een ijsklontje in de ranja :P
Z___Z schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:46:
[...]

Als je in het Bora topic kijkt pendelen die ook, dus laat dat “natuurlijk” maar weg. Het gaat bij anderen met Bora weer wel goed. Dus de waarheid zal wel in het midden liggen (of verschillend per model of per unit (quality control)). Denk dat Bora waarschijnlijk een van de betere afzuig systemen heeft, maar waarschijnlijk niet de bovenkant van de markt qua inductie technologie. Ik zou ook niet weten wie de beste inductie technologie heeft. Ben er wel benieuwd naar. Dus als iemand het weet :)
Volgens mij is dat vooral bij de classic modellen.
Lees nergens grote problemen over pendelen bij de nieuwere varianten zoals PURU/A of bij de duurdere Bosch/Siemens platen. Kan me voorstellen dat de goedkopere platen dit meer zullen doen bij zwaarder gebruik.
Als ik dan een nadeel moet bedenken van inductie tov gas is dat je niet alle pitten tegelijk vol open kan zetten bij inductie maar ik heb dat bij gas nooit nodig gehad en verwacht da top inductie ook niet te hebben. Zeker met de Quooker of een boost functie op de plaat heb j ein no time kokend water en kan je al terug in vermogen.
Op 3 fase kan je al meer vermogen trekken dacht ik. En bij onze 1 fase aansluiting kan ik 2 pitten op vol vermogen zetten en de andere op 6 of 7 dacht ik. In het begin even uit geprobeerd wat er dan gebeurd maar zekering blijft zitten plaat zelf is beveiligd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-06 07:26
Enige tijd geleden hebben wij een keuken samengesteld voor onze nieuwbouwwoning. De woning wordt eind van het jaar opgeleverd waarna de keuken ook wordt geplaatst. Voor nu hebben wij gekozen voor een BORA PURU. Echter, overwegen wij de PURU te upgraden naar een X Pure. Ik heb een tweetal vragen hierover:
1. In hoeverre wijkt de PURU qua geïntegreerde afzuiging in vergelijking met de X Pure van elkaar af? Denk hierbij aan de kracht of werking van de afzuiging.
2. In hoeverre wijken de BORA's qua prijs van elkaar af? Ik trof op het internet wel adviesprijzen, maar wat is jullie ervaring in de praktijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Cagdas op 15-05-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Floor-is schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:23:
[...]

Zonder meer specifieke toelichting over grepen, materialen, aantal lades, frontjes en exacter type kan ik alleen maar schatten dat Poggenpohl best aardig zit.

Voor dat geld kan je het ook door een meubelmaker of keukenspecialist allemaal met de hand laten maken overigens :)
Het budget ligt tussen de 30-40k. De buren hebben een "keukenspecialist" de keuken laten maken.. een groot drama, aangezien het op maat was had de inbouwer allemaal kastjes verkeerd gezaagd omdat hij te laat door had dat het afwijkende maten waren etc. Het is natuurlijk maar 1 voorbeeld en het zal 99% van de keren goed gaan.

Door de manier waarop we geholpen waren neigen we naar Poggenpohl, wel vind ik de Siematic Pure SLX heel mooi (vooral de greeplijsten) maar bij mandemakers heb ik een slechte ervaring, ik kwam via internet op Keur Keukens in Haarlem maar die hebben pas over 1,5 maand tijd voor een afspraak... Zijn er nog goede keuken zaken in omgeving amsteram/haarlem die niet bij de DMG groep horen en Siematic leveren?

Ik snap dat het lastig inschatten is. Het zou gaan om greeploos (ik gok segmento), 4x hoge kasten met inbouw apparatuur, 4x laag met spoelbak en afval la. en in 1 van de hoge kasten een nis voor een Jura.

eiland aan de keukenkant met 2x lades van 120cm, 2 60 kasten met planken en lades erin voor bestek.
eetkamerkant: 4x kast met in de linker kast 2 besteklades.

Ik zal mij weer eens melden als ik de offertes heb. Thanks in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Greetoz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Het budget ligt tussen de 30-40k. De buren hebben een "keukenspecialist" de keuken laten maken.. een groot drama, aangezien het op maat was had de inbouwer allemaal kastjes verkeerd gezaagd omdat hij te laat door had dat het afwijkende maten waren etc. Het is natuurlijk maar 1 voorbeeld en het zal 99% van de keren goed gaan.

Door de manier waarop we geholpen waren neigen we naar Poggenpohl, wel vind ik de Siematic Pure SLX heel mooi (vooral de greeplijsten) maar bij mandemakers heb ik een slechte ervaring, ik kwam via internet op Keur Keukens in Haarlem maar die hebben pas over 1,5 maand tijd voor een afspraak... Zijn er nog goede keuken zaken in omgeving amsteram/haarlem die niet bij de DMG groep horen en Siematic leveren?

Ik snap dat het lastig inschatten is. Het zou gaan om greeploos, 4x hoge kasten met inbouw apparatuur, 4x laag met spoelbak en afval la. en in 1 van de hoge kasten een nis voor een Jura.

eiland aan de keukenkant met 2x lades van 120cm, 2 60 kasten met planken en lades erin voor bestek.

Als ons bod op het huis wordt geaccepteerd, dan gaan wij buurten bij een drietal partijen die handwerk doen. Allen erg hoog aangeschreven en goedkoper dan Poggenpohl. Wel handwerk en hout (multiplex of massief hangt van ons af).

Wij kijken naar een kastenwand van ruim 5m; 6x hoge kast, ~1m20 laag voor spoelen. Eiland van ruim 3x120. Momenteel staat er zo’n 10k aan apparatuur in de planning en iets van 6k aan blad (dekton of iets als silestone, we willen niet al te dik). We rekenen op een prijs ergens tussen 28 en 32k voor het geheel.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Greetoz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Ik snap dat het lastig inschatten is. Het zou gaan om greeploos (ik gok segmento), 4x hoge kasten met inbouw apparatuur, 4x laag met spoelbak en afval la. en in 1 van de hoge kasten een nis voor een Jura.

Siematic flagship store in Amsterdam zou je kunnen kijken.
Wel niet benoemen dat je al bij een ‘dealer’ geweest bent, anders willen ze geen offerte uitbrengen omdat ze niet willen concurreren met hun dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Floor-is schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Als ons bod op het huis wordt geaccepteerd, dan gaan wij buurten bij een drietal partijen die handwerk doen. Allen erg hoog aangeschreven en goedkoper dan Poggenpohl. Wel handwerk en hout (multiplex of massief hangt van ons af).

Wij kijken naar een kastenwand van ruim 5m; 6x hoge kast, ~1m20 laag voor spoelen. Eiland van ruim 3x120. Momenteel staat er zo’n 10k aan apparatuur in de planning en iets van 6k aan blad (dekton of iets als silestone, we willen niet al te dik). We rekenen op een prijs grens tussen 28 en 32k voor het geheel.
Grom, we zijn het niet geworden. Nouja nog maar even doordromen maar en verder zoeken!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Floor-is schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Grom, we zijn het niet geworden. Nouja nog maar even doordromen maar en verder zoeken!
Balen! Ik ken het gevoel helaas maar al te goed..

Ik ga maar eens kijken of we bij Siematic in Amsterdam een afspraak kunnen maken, eerste mogelijkheid daar is ook pas half juni. Probleem is dat mijn werk agenda niet zo ver loopt dus afspraken maken op die termijn is heel lastig :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:54
Greetoz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Balen! Ik ken het gevoel helaas maar al te goed..

Ik ga maar eens kijken of we bij Siematic in Amsterdam een afspraak kunnen maken, eerste mogelijkheid daar is ook pas half juni. Probleem is dat mijn werk agenda niet zo ver loopt dus afspraken maken op die termijn is heel lastig :/
Ik kan je Keur Keukens wel heel erg aanraden. Wij zijn er geweest voor een Tristar keuken. We hebben uiteindelijk onze keuken ergens anders gekocht omdat we het werkblad elders mooier vonden en Keur die niet kon leveren en omdat ze iets duurder waren dan de concurrent, maar qua servicegerichtheid en meedenken raden we Keur zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Huizenzoeker schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Ik kan je Keur Keukens wel heel erg aanraden. Wij zijn er geweest voor een Tristar keuken. We hebben uiteindelijk onze keuken ergens anders gekocht omdat we het werkblad elders mooier vonden en Keur die niet kon leveren en omdat ze iets duurder waren dan de concurrent, maar qua servicegerichtheid en meedenken raden we Keur zeker aan.
Waar zijn jullie uiteindelijk geslaagd :)? Mag natuurlijk ook tussen
Members only:
tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Meningen t.a.v. de setup van de hoge kasten?
  • Woning wordt opgeleverd met een hoogte van 265cm dekvloer tot plafond.
  • Raam zit volgens de bouwtekening (en bevestiging door bouwer) op 17cm van plafond, hier komt een koof/ombouw bovenlangs
  • Om wat speling te houden reken ik met 15cm voor de koof ombouw
  • Dan blijft er 250 over voor vloer, plint en hoge kast
  • De vloer wordt keramisch parket, met lijm reken ik op ongeveer op 2cm dikte
  • Blijft 248cm over
In eerdere ontwerpen was ik gebonden aan een korpus van 195cm met daarbovenop een korpus van 39cm en daardoor een plint van 14cm.
Met Tristar is volledig maatwerk mogelijk en kan de korpus - voor zover ik nu heb begrepen - tot maximaal 250cm worden uitgevoerd. Hierdoor kan ook een lagere plint worden toepast. Wil minimaal 8cm, maar hier uitgewerkt met 10cm.

Vragen
  • Zouden jullie kiezen voor losse kasten (of in ieder geval losse deurtjes) boven een 178cm koelkast, zoals in het 2e ontwerp. Of voor een volledig doorgaande deur zoals in het 1e ontwerp?
  • Ervaringsdeskundigen met hoge kasten zoals in het eerste ontwerp? Ben bang het op deze manier vooral loze ruimte wordt, maar optisch wel strakker
  • In het 2e ontwerp; kiezen voor maatwerk korpus van 199cm en een opzetkast van 39cm, of één korpus met 2 deurtjes?
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
Nou de eerste offerte is binnen.

Hij viel mij kwa prijs wel beetje tegen aangezien de indicatie 25-30 was en de offerte nu op 33k zit voor een Ballerina keuken. Wel wat dure apparatuur (Bora X Pure, Quooker cube etc).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.Ik heb nog niet onderhandeld, maar de verkoper zei dat ze eigenlijk al met "netto" prijzen werken.. Maar goed er zal vast wel iets mogelijk zijn. Het is van een onafhankelijke keukenwinkel, dus geen keten.

Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 15-05-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 21:38
@Greetoz Ik kan je met de prijs niet helpen, maar het ontwerp is wel super dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:45

orf

Weet iemand hier hoe het gaat met de levertijden van deze twee apparaten:

Siemens CS856GNB7 stoomoven
Siemens CM876G0B6 combi-oven

Ik heb deze begin februari besteld en ik krijg bijna wekelijks een mailtje van Keukenloods dat het later wordt. Inmiddels zeggen ze dat het juli wordt, maar met geen enkele garantie. Op de website blijft vrolijk 1-2 werkdagen staan. Ook op andere sites zie ik een korte levertijd staan, maar dat lijkt mij ook niet te kloppen.

Is het handiger om te switchen naar een ander merk (Bosch?) of type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 23:10
Greetoz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:21:

Hij viel mij kwa prijs wel beetje tegen aangezien de indicatie 25-30 was en de offerte nu op 33k zit voor een Ballerina keuken. Wel wat dure apparatuur (Bora X Pure, Quooker cube etc).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.Ik heb nog niet onderhandeld, maar de verkoper zei dat ze eigenlijk al met "netto" prijzen werken.. Maar goed er zal vast wel iets mogelijk zijn. Het is van een onafhankelijke keukenwinkel, dus geen keten.

***members only***
Mooie keuken. Maar lijkt me aan de dure kant :| Wij hebben een 3.6m kookeiland en 3.6m kastenwand in houtfineer volledig uitgevoerd met laden en alle apparaten Miele (meest luxe lijn incl inbouw koffie), een keramiek blad welke ook de zijwanden van het eiland ‘bekleed’.. en we zijn niet gek veel meer kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:50
SquareOne schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:52:
Meningen t.a.v. de setup van de hoge kasten?
  • Woning wordt opgeleverd met een hoogte van 265cm dekvloer tot plafond.
  • Raam zit volgens de bouwtekening (en bevestiging door bouwer) op 17cm van plafond, hier komt een koof/ombouw bovenlangs
  • Om wat speling te houden reken ik met 15cm voor de koof ombouw
  • Dan blijft er 250 over voor vloer, plint en hoge kast
  • De vloer wordt keramisch parket, met lijm reken ik op ongeveer op 2cm dikte
  • Blijft 248cm over
In eerdere ontwerpen was ik gebonden aan een korpus van 195cm met daarbovenop een korpus van 39cm en daardoor een plint van 14cm.
Met Tristar is volledig maatwerk mogelijk en kan de korpus - voor zover ik nu heb begrepen - tot maximaal 250cm worden uitgevoerd. Hierdoor kan ook een lagere plint worden toepast. Wil minimaal 8cm, maar hier uitgewerkt met 10cm.

Vragen
  • Zouden jullie kiezen voor losse kasten (of in ieder geval losse deurtjes) boven een 178cm koelkast, zoals in het 2e ontwerp. Of voor een volledig doorgaande deur zoals in het 1e ontwerp?
  • Ervaringsdeskundigen met hoge kasten zoals in het eerste ontwerp? Ben bang het op deze manier vooral loze ruimte wordt, maar optisch wel strakker
  • In het 2e ontwerp; kiezen voor maatwerk korpus van 199cm en een opzetkast van 39cm, of één korpus met 2 deurtjes?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deuren tot plafond. En de verticale greep lijst weglaten. Zit in het rechterdeel ook niet, oogt veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:54
SquareOne schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Waar zijn jullie uiteindelijk geslaagd :)? Mag natuurlijk ook tussen
***members only***
tags
Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij een franchise keten die zich voornamelijk richt op keukenrenovatie maar ook volledig nieuwe keukens doet. Als je zoekt op keuken vernieuwen staan ze bovenaan :)

De zelfstandige doet de montage ook zelf, dat vonden wij ook fijn. Omdat hij de keuken ook plaatst weet je op voorhand precies wat wel en niet mogelijk is. En je hebt wel de back-up van een keten mocht de zelfstandige bijv. langdurig ziek worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 00:22
@Greetoz als hij met netto prijzen werkt dan kan hij toch toelichten hoe waarom hij zo sterk van de indicatie is afgeweken en waarom hij denkt dat dit een concurrerende offerte is?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

***members only***
Nou ik heb er geen verstand van maar vind het wel verschrikkelijk veel geld.
Je hebt een oven en combioven van 60 cm, top segment, maar dan een I300 vaatwasser en ook nog een lage versie,

Kijk maar eens naar mijn keuken, , 260 achterwand en 250 hoog, eiland van 300 x 120 , keuken heb ik gepost, is wel geen ballerina, maar wel een Hacker :+ voor 22K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
taz10 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Nou ik heb er geen verstand van maar vind het wel verschrikkelijk veel geld.
Je hebt een oven en combioven van 60 cm, top segment, maar dan een I300 vaatwasser en ook nog een lage versie,

Kijk maar eens naar mijn keuken, , 260 achterwand en 250 hoog, eiland van 300 x 120 , keuken heb ik gepost, is wel geen ballerina, maar wel een Hacker :+ voor 22K
Eens, voor mijn gevoel is het ook te duur. Ik wacht de ander offertes nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-aDJYUqaCMes_uvzX8nbX4GaZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHGctSVM2WgHiegleQPIBuff.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren eens terug bekeken hoe ik het best de keuken kon inrichten, nadat de dakkapel klaar is met bouwen :)
Bevriende keukenbouwer is heel even langsgekomen, en heeft mijn initieel eerste idee (hetzelfde als het verdiep eronder) snel van tafel geveegd. Gelukkig, want ik zat sowieso vast, doordat die muur van 80cm redelijk veel verpestte,

Nu ben ik daarna nog eens even beginnen met tekenen. Welke van deze 2 lijkt jullie de meest aangename?
Het 2de idee (rechterkant de foto hieronder) is al een herwerkte versie van degene die we mondeling wel zagen zitten, maar nu lijkt het me maar weinig werkruimte...

Nadat ik het kookvuur op de kop van 'het eiland' had verplaatst, verbetert het wel wat. Maar met een 'eiland' van 1,4m breed ben ik ook niet veel denk ik..

Kast tegen de muur is 70cm diep, omwille van de laatste dakspant die 'gecamoufleerd' moet worden
Muur van 80cm kan niet weg, omwille van dragen nokbalk. Heb ook geen zin in betonnen balk gieten, paal te zetten. Het is toch maar de keukenspoelbak die achter de muur te vinden zal zijn.

Bij het raam ben ik gelimiteerd tot maximaal 85cm hoogte (misschien zelfs 80cm nadat de vloer erop ligt...)
Op het linkse plannetje hoeft het eiland en de lage kastenwand tegen de ramen heus niet lang gemaakt worden (kan desnoods zelfs langer indien nodig). Die lage hoogte zorgt wel voor een 'keukentafel' gevoel, waar je al zittend kan groenten snijden / ontbijten. Sowieso dus geen kookvuur / wasbakgedeelte daar. Maar al zittend enkele taken doen, lijkt me wel aangenaam zonder dat ik daarvoor telkens al het materiaal 5m moet verplaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04_leZJHBrJU_Wk54X2LkqttdnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lgQDod8qeORsrPafj8Zm51md.png?f=fotoalbum_large
(Afmetingen *10 doen, er zitten afrondingsverschillen bij, 5cm verschil soms, door het programma)

Nog tips? Dingen waar jullie nog aan denken voor het verbeteren van de werkruimte? Want over 3 weken staat de chapewerker daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@bottom line Begrijp ik het nu goed dat je een soort eiland van 2,4 meter diep bedacht heb? Is dat niet wat veel? Dan wordt her midden van het eiland bereiken wel een uitdaging. Bril opzetten PaT..

En waarom gebruik je niet een echte keukenplanner? Dit is wel erg schematisch en laat nog best weinig zien.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 16-05-2021 08:02 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:09

***members only***
En op je offerte staan een combi en oven uit een andere serie. De ene met het grote scherm en een met een klein scherm. Dat ziet er niet uit en past niet in zo’n dure keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
t14wo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:21:
[...]

En op je offerte staan een combi en oven uit een andere serie. De ene met het grote scherm en een met een klein scherm. Dat ziet er niet uit en past niet in zo’n dure keuken.
Thanks. De Siemens apparatuur staat nog niet vast. Ik voor de finale offerte een lijstje aanleveren nadat ik in t Siemens experience center geweest ben. Maar alsnog slecht van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Deuren tot plafond. En de verticale greep lijst weglaten. Zit in het rechterdeel ook niet, oogt veel rustiger.
Dank voor je reactie. Eens dat het rustiger is :). Voor mijn gevoel geef ik wel wat praktische kastruimte op.

De greeplijst zou weg kunnen maar dan moet er een greep op de deur. Dat zit ook nergens anders in de keuken. Helaas nergens een overzicht van grepen te vinden van de fabrikant.
Push to open zien we niet zitten voor de koelkast.

Nog andere meningen t.a.v. mijn vraag :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:50
SquareOne schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Dank voor je reactie. Eens dat het rustiger is :). Voor mijn gevoel geef ik wel wat praktische kastruimte op.

De greeplijst zou weg kunnen maar dan moet er een greep op de deur. Dat zit ook nergens anders in de keuken. Helaas nergens een overzicht van grepen te vinden van de fabrikant.
Push to open zien we niet zitten voor de koelkast.

Nog andere meningen t.a.v. mijn vraag :)?
Push to open heb ik ook op m’n koelkast. Werkt prima. En is mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
Streamz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Push to open heb ik ook op m’n koelkast. Werkt prima. En is mooier.
Lijkt mij maar traag reageren. Koelkast zou ik denk met een greep nemen, volgens mij heb je hem dan 10x sneller open.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hoe energiezuinig is een quooker? Ik lees op sommige pagina's dat het 500kwh per jaar verbruikt dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 15:02
Farabi schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:20:
Hoe energiezuinig is een quooker? Ik lees op sommige pagina's dat het 500kwh per jaar verbruikt dat kan toch niet?
Zal neem ik aan in grote mate afhangen van hoe vaak je warm water pakt. Het op temperatuur houden zijn de kosten niet.
Stel: een gemiddeld gezin van 3 personen gebruikt aan warm water in de keuken omgerekend circa 10L kokend water per dag. Dan gebruikt de Quooker om die hoeveelheid te verwarmen (423 kWh) en warm te houden (87,5 kWh) in totaal 511kWh per jaar.

[ Voor 34% gewijzigd door alpeko op 16-05-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 09:35
Farabi schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:20:
Daar niet over nagedacht eigenlijk in ons geval vast zuiniger dan de 20 jaar oude huidige boiler. Maar kun je hem eigenlijk makkelijk aan en uit zetten? Ik zat te denken als we een keer een weekend weg zijn ouzo kan ie prima uitstaan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
orf schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:48:

Ik heb deze begin februari besteld en ik krijg bijna wekelijks een mailtje van Keukenloods dat het later wordt. Inmiddels zeggen ze dat het juli wordt, maar met geen enkele garantie. Op de website blijft vrolijk 1-2 werkdagen staan. Ook op andere sites zie ik een korte levertijd staan, maar dat lijkt mij ook niet te kloppen.

Daar schiet je weinig mee op ben ik bang, het chip tekort slaat overal om zich heen:
https://www.ad.nl/wonen/n...en-duren-meneer~a047a8c7/

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
orf schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:48:

Het is een algemeen probleem.
Ik heb 4 maanden gewacht op een AEG oven uit de topserie.
Ondertussen ging onze vaatwasser defect. Daar hebben we voor zekerheid gekozen en genomen wat er in de winkel stond. Heel veel keuze was er niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
alpeko schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Zal neem ik aan in grote mate afhangen van hoe vaak je warm water pakt. Het op temperatuur houden zijn de kosten niet.

[...]
wij koken nu 4 a 5 keer per dag water met de waterkoker. ik weet eigenlijk niet hoe het in verhouding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:45

orf

Oogje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:46:
[...]

Daar schiet je weinig mee op ben ik bang, het chip tekort slaat overal om zich heen:
https://www.ad.nl/wonen/n...en-duren-meneer~a047a8c7/
Dank, dat artikel had ik nog niet gezien.

Ik vind het vooral frustrerend dat het elke week opschuift en dat ze doen alsof het snel geleverd kan worden op de websites. Inmiddels zou toch wel bekend moeten zijn hoeveel achterstand of tekort er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodaat
orf schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Dank, dat artikel had ik nog niet gezien.

Ik vind het vooral frustrerend dat het elke week opschuift en dat ze doen alsof het snel geleverd kan worden op de websites. Inmiddels zou toch wel bekend moeten zijn hoeveel achterstand of tekort er is.
In de hele keten is het voor een winkel ook lastig in te schatten wanneer de apparatuur precies komt. De schakels erboven weten het vaak ook niet, of communiceren dit vaak gebrekkig.

Maar winkels zijn ook terughoudend met termen als enkele weken/maanden/onbekend.

Wel vervelend deze situatie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 16:59
Inieminie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Daar niet over nagedacht eigenlijk in ons geval vast zuiniger dan de 20 jaar oude huidige boiler. Maar kun je hem eigenlijk makkelijk aan en uit zetten? Ik zat te denken als we een keer een weekend weg zijn ouzo kan ie prima uitstaan natuurlijk.
Ja dit lees ik ook, wij hebben een oude boiler en geloof dat dit ook wel 350-450 kwh kost.
Blijft een luxe om direct warm/kokend water te hebben. Kost je dus misschien 100 euro per jaar idd.

Ben wel benieuwd of iemand een kwh meter aan zij auooker heeft gehangen voor een weekje ofzo :)

Edit: Joris748 in "Wat is jouw actuele energieverbruik?" , hier lees je verbruik van de quooker. Gezin met twee kinderen. 24-30 kWh per maand.

[ Voor 11% gewijzigd door knights16 op 16-05-2021 23:27 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik vroeg de keukenwinkel hoe het zat met de levering van elektrische apparatuur. Hij vertelde dat bsh (Bosch/Siemens/neff) erg onbetrouwbaar is geworden. Bij bestelling geven ze aan dat het er is, daarna stellen ze bij en vaak weet je dag voor installatie pas of het apparaat binnen komt. Daarom neemt hij nu 4 weken marge en staat z’n magazijn vol (als wel geleverd wordt). Vaatwassers van Miele hadden nu 22 weken levertijd zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PaT schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:00:
@bottom line Begrijp ik het nu goed dat je een soort eiland van 2,4 meter diep bedacht heb? Is dat niet wat veel? Dan wordt her midden van het eiland bereiken wel een uitdaging. Bril opzetten PaT..

En waarom gebruik je niet een echte keukenplanner? Dit is wel erg schematisch en laat nog best weinig zien.
Zoiets? :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzHYT3i3E7jz4-S2yv7Y3r5_IGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkOi42nnGV0XCyrLopJo5kDg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PL-WeIaZxlOTYsThINMYMSEPHxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovfUsIc7ueRbHGgxkVEvRaCh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKmKl9adgNjzFZw5bYi_HBt0TuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYin8tjmD6AX1G34vPtD2sLY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 09:35
@bottom line nieuwsgierig is dit nu een tweede keuken in een bestaand huis? Of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Inieminie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:52:
@bottom line nieuwsgierig is dit nu een tweede keuken in een bestaand huis? Of hoe moet ik dat zien?
Bestaand huis, 2 verdiepingen die ik opsplits aangezien het te groot is voor mij alleen :) Het ander is voor verhuur of later voor mijn ouders ofzo.
Deze keuken is wel voor mij bedoeld, dus dit wil ik wel in orde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 07:02
R_Donselaar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:36:
Voor ons nog te bouwen nieuwbouwwoning zijn we o.a. op zoek naar een keuken, we zijn inmiddels bijna uit het ontwerp:

***members only***
Afgelopen vrijdag de knoop definitief doorgehakt en nog wat van de prijs af gekregen. Nu gaat het lange wachten van start, onze woning gaat pas in september gebouwd worden en oplevering is lente/zomer 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Inieminie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:34:
[...]

code:
1

Er zit een knop boven op de Quooker om hem uit en weer aan te zetten. Verbruik geen idee viel wel mee de ketel geeft het meeste warm water alleen kokend water is vanuit de Quooker en voor die 7 liter op is ben ik veel pasta of thee verder 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Een Quooker verbruikt 10W -> 1,68kWh a 37 cent per week, niet echt de moeite waard om uit te zetten.
Voor 500kWh per jaar moet je serieus veel water gebruiken, zoals in het rekenvoorbeeld 10L kokend per dag, ik zit net aan 1-2L per dag denk ik.
Bedenk je ook dat je met een quooker niet onnodig koud water weggooit voordat het warme water vanuit je ketel bij je keuken is, en daarnaast je leidingen vult met warm water waarvan je het laatste niet gebruikt.
Het verwarmen van water doet een quooker uitermate efficiënt, beter dan een waterkoker of een pan op inductie of gas (al zal het op gas wel iets goedkoper zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mel1986
  • Laatst online: 19-01 21:04
Source90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:47:
[...]
Kijk een pagina terug naar mijn opstelling. Ik heb voor 21k volgens mij een vergelijkbaar model, wel iets groter eiland en een kast meer.
Dekton zal mogelijk iets duurder zijn, geen idee.
Bij ons zit er voor die prijs echter allemaal IQ700 (vaatwasser en 2x oven) en IQ500 (koelkast en vrieskast) in plus een BORA. Jij neemt zo te zien bijna alles mee.

Of ik zie iets over het hoofd, of die 17k is aan de prijs zonder apparatuur (enkel inductie)..
Thanks voor je bericht. Ja, ik heb je opstelling inderdaad voorbij zien komen. Dekton is behoorlijk aan de prijs, en we kiezen er ook voor om de achterwand van de nis te bekleden met dekton. Maar wij nemen inderdaad de meeste apparatuur mee, en ik vind deze prijs persoonlijk ook wat te hoog. Misschien is er nog wat te doen in de onderhandeling, maar ik had ook meer aan een bedrag van ~15k gerekend.

We gaan volgend weekend nog bij Keur Keukens langs en ben benieuwd wat daar mogelijk is. Aangezien we voor Excellentic (Rotpunkt) willen kijken, komt dit qua prijs/kwaliteit ook overeen met Häcker Systemat.
Pagina: 1 ... 234 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1