Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:57
Inieminie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Dat helpt hier voor rust in mijn hoofd ;-) ik heb upgraden aangevraagd maar dat is drama… het hele blok moet meewerken omdat alles gekoppeld blijkt te zijn. Dat heb ik nu wel rond maar in eerste instantie zou het dan weer maanden duren…. Over 6 weken beginnen ze aan de verbouwing/keuken en heb nog steeds geen datum dus hoop dat het lukt.
Herkenbaar, in ons geval moest de VvE onze portiek voorzien van een nieuwe mantelbuis en heeft stedin de complete electra vanaf de begane grond t/m 2e etage gerenoveerd. Alles was nog uit de jaren 30.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:17
Aurum schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:31:
We hebben vandaag getekend voor onze nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis :)

We zijn bij drie keukenzaken geweest om een Next125, Siematic en een Tristar keuken te bekijken. Erg leerzaam om met meerdere verkopers te zitten die allemaal zo hun eigen ideeën hebben. We hebben uiteindelijk voor de Tristar keuken gekozen omdat hier echt alles mogelijk was. Maar we hebben van zowel ons bezoek aan Next125 en Siematic 2 ideeen meegenomen naar het uiteindelijke ontwerp.

Bij Next125 zagen we een combi van greeplijst en tip-on voor de onderste lades van het eiland, erg strak zonder extra greeplijst.
Bij de Siematic dealer waren we helemaal weg van de kleur Sterling Grey, wat soms bijna wit zit, maar net even sjieker overkomt naar ons idee. Het mooie van Tristar is dat we alle kleuren van welke kleurenwaaier dan ook konden kiezen. Ik heb ondertussen een hele studie gehad aan type kleuren/kleurenwaaiers/pantone etc etc van wat nou bij elkaar te matchen. Meerdere stalen van werkbladen aangevraagd bij Arte om te kijken wat bij elkaar matchte en uiteindelijk dus uitgekomen op 2 sikkens kleuren, eentje evenaart de sterling grey van siematic en de andere is een grijze kleur. (op de renders lijkt het grijze wat donkerder dan hij is, hij komt per toeval overeen met de blum lades orion grey)

Dit is het uiteindelijk geworden: 5x60 (242 cm hoog) hoge kasten en 3x 100cm eiland met nog 2 kasten aan de achterzeide en een bargedeelte in het midden. en een 8cm plint, net genoeg om niet met je voeten tegen de kasten te trappen ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

dan de apparatuur en werkblad.
Apparatuur:
Bora Puxu
Miele H7660 BP vitro zwart oven
Siemens SX 85E800BE met openassist vaatwasser
Liebherr IRBe5120 koelkast
Quooker Fusion rond rvs met 7L boiler.

Werkblad:
Composiet Silestone et Calacatta gold

En nog 2 bora stopcontacten aan de zijkant naast de kookplaat.

Totaalprijs incl. montage en BTW kwam uit op: 25.350

Al met al zijn wij erg tevreden en blij dat we nu na maanden eindelijk de knoop hebben doorgehakt hoe de keuken moet worden :)
Fraaie keuken.
Wel grappig dat de keuze op Tristar gevallen is omdat alles mogelijk maar dat dit vervolgens niet terug te zien is in het ontwerp.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat de bar op de meest eenvoudige manier gerealiseerd is. Het was bijvoorbeeld veel fraaier geweest om ook aan de binnenzijde van de bar de greeplijst door te laten lopen.
Zoiets bedoel ik dan:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 17:06
Heeft iemand ervaring met een goede installateur (ZZP) die een bestaande keuken (Siematic) kan aanpassen? Ik wil een bestaande kolom (inbouwkoelkast met bovenliggend keukenkast) vervangen omdat ik een hogere koelkast wil plaatsen. Omgeving Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
Wensen voor een nieuwe koelkast zijn:
56cm breed inbouw deur-op-deur, hoogte tot 208cm
Zo groot mogelijk koelgedeelte, klein vriesvakje.

We kwamen zelf op de Bauknecht KSI 18GF2 P uit op de eerste plaats.
Siemens KI82LAFF0 of KI82LADF0 op de tweede plaats.

Iemand die voor dezelfde vraag heeft gestaan en misschien nog een derde of betere optie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
likewise schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:57:
Heeft iemand ervaring met een goede installateur (ZZP) die een bestaande keuken (Siematic) kan aanpassen? Ik wil een bestaande kolom (inbouwkoelkast met bovenliggend keukenkast) vervangen omdat ik een hogere koelkast wil plaatsen. Omgeving Eindhoven.
De kast hoef je hoogstwaarschijnlijk niet te vervangen. Als je kiest voor een deur-op-deur koelkast hoeft alleen de kast aangepast te worden. Waarschijnlijk moet de vaste tussenbodem verplaatst worden en de fronten gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysterygozer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-11-2021
Hallo allemaal,
Lees al een tijdje mee op dit topic en heb er al hele nuttige tips uitgehaald! Ben inmiddels aardig ver met het ontwerp en loop nog tegen 1 punt aan, de hoogte van de vlakscherm afzuigkap. Ik ben zelf vrij lang (1.90) en twijfel of de afzuigkap op onderstaande tekening op een goede (standaard?) hoogte hangt of dat wanneer ik aan het koken ben moet bukken om goed in de pannen te kunnen kijken. Wat is jullie ervaring hiermee? Denken jullie dat dit een goede hoogte is?
Ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1eWhmuA1Dm_ZkV3sFg2ulAEATw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Cn2GNQpVp7PnlwAAXxm9eKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
Kapitein Merijn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:30:
[...]
De kast hoef je hoogstwaarschijnlijk niet te vervangen. Als je kiest voor een deur-op-deur koelkast hoeft alleen de kast aangepast te worden. Waarschijnlijk moet de vaste tussenbodem verplaatst worden en de fronten gekoppeld worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgYi2dQV742OeieE2baoC_Em6oE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMh7oCxI73wnAnCcEbdGYcg4.jpg?f=fotoalbum_large

Dank.

Het is niet een enkele tussenbodem, de koelkast zit in een eigen kast. Het zit aardig dicht op elkaar en afgewerkt met een metalen tussenstrip. Op de foto zie je de onderkant van de bovenliggende kast, daaronder een tussenstrip, daaronder de ombouwkast van de koelkast.

Hoe zit zo'n top of bodemplaat bevestigd in zijn ombouw kast, zijn dat lijmverbindingen bij Siematic?
Hoe zitten de kasten doorgaans bevestigd?

Ik wil het graag netjes laten doen door iemand die dit dagelijks doet, of in elk geval weten hoe ik dit netjes kan aanpakken. Zonde van de net afgewerkte keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
likewise schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:52:
[...]

[Afbeelding]

Dank.

Het is niet een enkele tussenbodem, de koelkast zit in een eigen kast. Het zit aardig dicht op elkaar en afgewerkt met een metalen tussenstrip. Op de foto zie je de onderkant van de bovenliggende kast, daaronder een tussenstrip, daaronder de ombouwkast van de koelkast.

Hoe zit zo'n top of bodemplaat bevestigd in zijn ombouw kast, zijn dat lijmverbindingen bij Siematic?
Hoe zitten de kasten doorgaans bevestigd?

Ik wil het graag netjes laten doen door iemand die dit dagelijks doet, of in elk geval weten hoe ik dit netjes kan aanpakken. Zonde van de net afgewerkte keuken.
Oei, het is greeploos. Zet het idee maar uit je hoofd en plaats elders een extra koelkast.
Ivm met de greeplijst is een grotere koelkast simpelweg niet mogelijk.

De enige optie die je hebt is de complete kast incl fronten vervangen door een kast met greep.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 09-05-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
Kapitein Merijn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:56:
[...]
Oei, het is greeploos. Zet het idee maar uit je hoofd en plaats elders een extra koelkast.
Ivm met de greeplijst is een grotere koelkast simpelweg niet mogelijk.
De enige optie die je hebt is de complete kast incl fronten vervangen door een kast met greep.
Die redenering begrijp ik niet. De greep zit bovenop de deurtjes (een metalen strip). De ronde "inval" zorgt er hoogtens voor dat je wat makkelijker grijpt.

De deuren zijn greeploos, ik kan toch gewoon een nieuwe inbouwkast (laten) plaatsen met nieuwe greeploze deuren?

Maar ik zit niet vast aan exact dezelfde Siematic model (SL301, niet meer leverbaar overigens).

Dat de (gehele vertikale) kolom een andere stijl krijgt is geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
likewise schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Die redenering begrijp ik niet. De greep zit bovenop de deurtjes (een metalen strip). De ronde "inval" zorgt er hoogtens voor dat je wat makkelijker grijpt.

De deuren zijn greeploos, ik kan toch gewoon een nieuwe inbouwkast (laten) plaatsen met nieuwe greeploze deuren?

Maar ik zit niet vast aan exact dezelfde Siematic model (SL301, niet meer leverbaar overigens).

Dat de (gehele vertikale) kolom een andere stijl krijgt is geen groot probleem.
Als de koelkast 178cm groot is waar denk je dan die greeplijst te plaatsen? De greeplijst word in de romp gefreesd en dat gaat niet als daar zo'n grote koelkast zit.
Daarom is de enige optie een kast met greep op het front.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• likewise
Kapitein Merijn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:10:
[...]
Als de koelkast 178cm groot is waar denk je dan die greeplijst te plaatsen? De greeplijst word in de romp gefreesd en dat gaat niet als daar zo'n grote koelkast zit.
Daarom is de enige optie een kast met greep op het front.
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb een ombouw (plaat links, rechts en boven, welke aan muren resp. plafond zijn bevestigd.

Binnen deze ombouw zie ik drie kolommen, welke volgens mij volledig onafhankelijk van elkaar zijn. Ik *denk* dat de greeplijst per kolom is.

Ik neem aan dat je met romp de bovenkast romp inclusief koelkast romp bedoelt?

Is het geen optie deze hele kolom te vervangen? Dus een nieuwe koelkast ombouw (romp?) + nieuwe bovenkast (romp?) en daarin evt. een soortgelijke greep op grotere hoogte?

De greeplijst is per kolom.

Het type is het eerste type uit deze drie: https://www.greeplijst.nl/C-profiel

Ik neem aan dat ik die tussen twee rompen kan bevestigen. Ik denk niet dat ik het 2e type heb waar een freesnaad in de kopse kant van een board heb.

Ik vermoed dat ik met zoiets uit de voeten kan:

https://www.staalimex.nl/.../bevestigingshoek---staal

[ Voor 16% gewijzigd door likewise op 09-05-2021 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
likewise schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:03:
[...]

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb een ombouw (plaat links, rechts en boven, welke aan muren resp. plafond zijn bevestigd.

Binnen deze ombouw zie ik drie kolommen, welke volgens mij volledig onafhankelijk van elkaar zijn. Ik *denk* dat de greeplijst per kolom is.

Ik neem aan dat je met romp de bovenkast romp inclusief koelkast romp bedoelt?

Is het geen optie deze hele kolom te vervangen? Dus een nieuwe koelkast ombouw (romp?) + nieuwe bovenkast (romp?) en daarin evt. een soortgelijke greep op grotere hoogte?

De greeplijst is per kolom.

Het type is het eerste type uit deze drie: https://www.greeplijst.nl/C-profiel

Ik neem aan dat ik die tussen twee rompen kan bevestigen. Ik denk niet dat ik het 2e type heb waar een freesnaad in de kopse kant van een board heb.

Ik vermoed dat ik met zoiets uit de voeten kan:

https://www.staalimex.nl/.../bevestigingshoek---staal
Theoretisch is het mogelijk om een nieuwe romp met greeplijst te bestellen op de juiste hoogte.
Het probleem is alleen dat die greeplijst op ca. 195cm hoog komt te zitten wat natuurlijk niet wenselijk is voor een koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 10:59
SquareOne schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Je wilt een blad los kopen? Legio mogelijkheden in dat geval toch?

Volg dit topic al een tijdje en volgens mij komt voor een los blad 123werkbladen er altijd wel goed uit.
Of keukenbladen.shop bijvoorbeeld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 15:32
Kapitein Merijn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:32:
[...]

Fraaie keuken.
Wel grappig dat de keuze op Tristar gevallen is omdat alles mogelijk maar dat dit vervolgens niet terug te zien is in het ontwerp.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat de bar op de meest eenvoudige manier gerealiseerd is. Het was bijvoorbeeld veel fraaier geweest om ook aan de binnenzijde van de bar de greeplijst door te laten lopen.
Zoiets bedoel ik dan:

***members only***
Van welk merk keuken zijn de fotos

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RAFA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:09:
Vandaag langs geweest bij Superkeukens voor de keuken in onze nieuw te bouwen woning. Al met al een plezierig bezoek en de offerte viel me niet tegen.

Het betreft een Super+ keuken (Schuller).
-Kookeiland is Onyxzwart gelakt voorzien van ladesysteem en aan de achterzijde kastruimte.
Kastenwand kristalwit gelakt met daarin een nis + spoelbak.
-Blad; composiet 12mm.

Apparatuur:
-Bora X Pure recirculatie.
-Siemens CM485AGB0 Oven + magnetron.
-Siemens CP465AGB0 Combi + stoomfunctie.
-Siemens SN63E800BE vaatwasser.
-Siemens K187SSDE0 Koelvriescombinatie.
-Quooker Fusion square combi 7ltr.
-Spoelbak + Quooker in rvs uitgevoerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De geoffreerde prijs kwam op 18,6k€ excl. montage van 1350€. Alles bij elkaar net geen 20k€. Eerlijk gezegd dacht ik niet onder de 20k€ uit te komen. Nu hebben we Siemens IQ500 apparatuur en ik vraag me af of het zinvol is de ovens te upgraden naar een IQ700 variant (meerprijs kwam rond de 700€)?

Er is nog ruimte in het budget dus wellicht zijn er nog tips? Mijn partner en ikzelf hebben absoluut geen kijk op interieurstyling/ontwerp etc. dus mogelijk slaan we ergens gigantisch de plank mis...Hoewel de ruimte beperkt is wil mijn partner toch graag een kookeiland.

Ik ben nog in afwachting van de offerte van onze plaatselijke keukenleverancier maar verwacht niet dat zij lager uit zullen komen. Men gaf grofweg een schatting van 25k€ en dat zou dan een Ballerina of Nolte keuken worden (ook met Bora, Siemens studioline en Quooker).
Siemens geeft van de vaatwasser IQ500 ook een SX variant. Die is iets groter en het kostenverschil is verwaarloosbaar. Vraag maar bij je keukenleverancier na.

[ Voor 31% gewijzigd door Guus Leeuwis op 10-05-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Monkeydancer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 01:25:
[...]

Van welk merk keuken zijn de fotos
Is ook een Tristar. Fenix zwart gecombineerd met een nieuw noten-look front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44
Kapitein Merijn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Theoretisch is het mogelijk om een nieuwe romp met greeplijst te bestellen op de juiste hoogte.
Het probleem is alleen dat die greeplijst op ca. 195cm hoog komt te zitten wat natuurlijk niet wenselijk is voor een koelkast.
@likewise Of je bestelt een nieuwe romp + deur met greep voor de koelkast. Echt een fraai geheel zal het niet worden maar je gaf eerder al aan "Dat de (gehele vertikale) kolom een andere stijl krijgt is geen groot probleem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-05 09:13
Aurum schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:31:
We hebben vandaag getekend voor onze nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis :)
Mooie keuken! Lijkt qua kleurencombinatie redelijk op onze eigen keuken (donkergrijs met wit blad).

Wel ben ik erg benieuwd naar de afmetingen van je keuken(eiland).
Als ik nu kijk naar het blad van je eiland, lijkt de kookplaat in de diepte over de helft te komen. Aangezien een kookplaat gemiddeld zo'n 50-55 cm diep is, vermoed ik dat je kookeiland 90-100 cm diep wordt?
Vervolgens zie ik dat je aan de achterkant van het eiland (bij de bar) smalle kastjes aan beide zijden hebt. Die lijken smaller te zijn dan de lades aan de voorzijde van je eiland. Hoe komt je kookplaat hier straks in te hangen? Als de formaten en verhoudingen van je tekening juist zijn, lijkt je kookplaat (als die straks is ingebouwd) uit je kastje te gaan steken aan de achterkant? Of er is iets serieus mis met mijn ruimtelijk inzicht.

Daarnaast ben ik erg benieuwd of je blad dit gaat houden zo. Doordat een deel van je eiland straks bar is, zal de plaat daar niet kunnen rusten (of wordt dit versterkt?). Doordat dan ook nog een gat wordt uitgezaagd voor je kookplaat en voor je spoelbak + kraan vraag ik me af hoe sterk dit geheel straks nog is.
Het zou zonde zijn als je straks zo'n mooi blad hebt, maar dat het bij de minste of geringste belasting knapt.

Edit:
Op de Tristar foto van @Kapitein Merijn kan het schijnbaar wel, maar daar lijkt het eiland dieper te zijn dan op jouw foto.

[ Voor 4% gewijzigd door m181087 op 10-05-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 08:18
Wij gaan augustus verhuizen naar een nieuwe woning. Wij hebben al veel inspiratie opgedaan, maar komen er maar niet uit. Hopelijk hebben jullie tips:

Members only: Situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
mrstylo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:38:
Wij gaan augustus verhuizen naar een nieuwe woning. Wij hebben al veel inspiratie opgedaan, maar komen er maar niet uit. Hopelijk hebben jullie tips:
***members only***
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door m181087 op 10-05-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 17:29
Ik moet binnenkort keuzes gaan maken voor een keuken in een nieuwbouw appartement. De ruwbouw opties moeten over iets meer dan een maand vast staan, en de afspraak met de project leverancier (Bruynzeel) is nog niet gepland. Aangezien ik dus waarschijnlijk erg snel keuzes moet gaan maken, wou ik als voorbereiding hier alvast een paar vragen stellen. Natuurlijk zal ik deze vragen ook bij het gesprek stellen, maar wil graag weten hoeveel pushback ik moet geven op sommige van hun antwoorden. :)

Ten eerste, een paar algemene vragen:
1. Hoe goed/goedkoop is Bruynzeel? Op basis van dit topic lijken ze in de categorie "prima" te zitten, met goede opties in het (hoge) middensegment. Is dit een beetje correct?
2. Hoe "normaal" zijn de prijzen bij nieuwbouw projectleveranciers? Ik ben een beetje bezorgd dat ze door de tijdsdruk een hoge(re) prijs kunnen rekenen, want een goed alternatief regelen is geen tijd voor.
3. Hoe werkt het met apparatuur bij nieuwbouw? Verwachte oplevering is over 1.5 tot 2 jaar, heb niet echt zin om de huidige prijzen te betalen voor apparatuur die verouderd is op het moment dat ik het ga gebruiken.

En tenslotte: de indeling :?. Standaard wordt er 3 meter aan keuken ingebouwd, wat mij erg klein lijkt. Het grootste "probleem" is dat de keuken in de leef/woonkamer staat. De ruimte moet dus verdeelt worden tussen keuken, eettafel, zithoek, en overige woonruimte. Heb hier zelf al een beetje mee lopen puzzelen (zie schetsen beneden), en neig de keuken gewoon 2 of 3 kasten de hoek om te laten gaan. Eventueel ook nog een schiereiland stuk aan de andere kant (bij de deur, voor een brede U-vorm) maar dat maakt de ruimte in de keuken misschien wat klein? Denk dat het in dat geval ook een goed idee is om de deur om te draaien?

Andere optie zou een schiereiland zijn, maar ik denk dat dat te veel ruimte inneemt. Heeft iemand misschien nog meer ideeën? Voor het beeld: de balkondeur zit rechts in de lange raampartij links, en het plan is om de eettafel "onder" de keuken te zetten op de tekening, en rechts een zithoek + TV neer te zetten. Daar kan dan wel wat ruimte gemaakt worden, maar waarschijnlijk niet genoeg om de eettafel neer te zetten. Eettafel rechts en zithoek linksonder zit ik ook over na te denken, maar ben ik nog niet echt van overtuigd.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid

***members only***
Wat is je alternatieve gebruik voor de ruimte rechtsonder? Lijkt me dat met +/-2 meter het wel erg smal is voor een zithoek oid. Werkplek lukt misschien nog wel, maar daar is de ruimte dan misschien weer wat te lang voor en zou je waarschijnlijk ook een deur aan het einde willen plaatsen. Misschien de deur van de gang op de plek van vaatwasser/spoelbak in de tekening? Kun je net een leuk kantoortje kwijt onderin. Kan je ook de gang wat inkorten en een nisje creëren tussen de trap en de pilaar.

Als je de keuken inderdaad verplaatst, denk ik dat #1 het beste is. Nadeel is dat je keuken misschien wat meer aanwezig is, maar denk ook dat de keuken op plek #2 erg krap wordt met een kookeiland (of erg klein zonder), aangezien dat ook de doorgang naar de rest van de woonruimte is. Je zou het moeten intekenen om dat zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024

***members only***
Ik zou denk ik een L keuken maken op de huidige plek, of gewoon een lange rechte keuken. Wat ga je anders met die ruimte doen? Belangrijkste reden dat het te smal is, is denk ik omdat er nu kasten tegenover elkaar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:54
Inviscid schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:43:
Ik moet binnenkort keuzes gaan maken voor een keuken in een nieuwbouw appartement. De ruwbouw opties moeten over iets meer dan een maand vast staan, en de afspraak met de project leverancier (Bruynzeel) is nog niet gepland. Aangezien ik dus waarschijnlijk erg snel keuzes moet gaan maken, wou ik als voorbereiding hier alvast een paar vragen stellen. Natuurlijk zal ik deze vragen ook bij het gesprek stellen, maar wil graag weten hoeveel pushback ik moet geven op sommige van hun antwoorden. :)

Ten eerste, een paar algemene vragen:
1. Hoe goed/goedkoop is Bruynzeel? Op basis van dit topic lijken ze in de categorie "prima" te zitten, met goede opties in het (hoge) middensegment. Is dit een beetje correct?
2. Hoe "normaal" zijn de prijzen bij nieuwbouw projectleveranciers? Ik ben een beetje bezorgd dat ze door de tijdsdruk een hoge(re) prijs kunnen rekenen, want een goed alternatief regelen is geen tijd voor.
3. Hoe werkt het met apparatuur bij nieuwbouw? Verwachte oplevering is over 1.5 tot 2 jaar, heb niet echt zin om de huidige prijzen te betalen voor apparatuur die verouderd is op het moment dat ik het ga gebruiken.

En tenslotte: de indeling :?. Standaard wordt er 3 meter aan keuken ingebouwd, wat mij erg klein lijkt. Het grootste "probleem" is dat de keuken in de leef/woonkamer staat. De ruimte moet dus verdeelt worden tussen keuken, eettafel, zithoek, en overige woonruimte. Heb hier zelf al een beetje mee lopen puzzelen (zie schetsen beneden), en neig de keuken gewoon 2 of 3 kasten de hoek om te laten gaan. Eventueel ook nog een schiereiland stuk aan de andere kant (bij de deur, voor een brede U-vorm) maar dat maakt de ruimte in de keuken misschien wat klein? Denk dat het in dat geval ook een goed idee is om de deur om te draaien?

Andere optie zou een schiereiland zijn, maar ik denk dat dat te veel ruimte inneemt. Heeft iemand misschien nog meer ideeën? Voor het beeld: de balkondeur zit rechts in de lange raampartij links, en het plan is om de eettafel "onder" de keuken te zetten op de tekening, en rechts een zithoek + TV neer te zetten. Daar kan dan wel wat ruimte gemaakt worden, maar waarschijnlijk niet genoeg om de eettafel neer te zetten. Eettafel rechts en zithoek linksonder zit ik ook over na te denken, maar ben ik nog niet echt van overtuigd.

***members only***
Als je de opstelling eenmaal weet, kan je binnen een paar dagen een technische tekening laten maken. Kost je in beginsel €170,- ongeveer, echter haal je dat er makkelijk weer uit als je alle tijd hebt om rond te kijken/onderhandelen.

Schiereiland ziet er ook leuk uit. Is de keuken toch ietswat afgezonderd van de woonruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 09:53
Onze buren hebben recent een eiland geplaatst gekregen waarbij het 'bar-deel' 35 cm diep is.
Ze hebben een composiet blad van 3 cm gekregen omdat de keukenzaak aangaf dat een bar-deel van 35 cm altijd verstevigt moet zijn qua steun. Een blad van 2 cm was niet mogelijk

Klopt dat en zijn er mogelijkheden om wel een blad van 2 cm te krijgen? : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
Source90 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Als je de opstelling eenmaal weet, kan je binnen een paar dagen een technische tekening laten maken. Kost je in beginsel €170,- ongeveer, echter haal je dat er makkelijk weer uit als je alle tijd hebt om rond te kijken/onderhandelen.

Schiereiland ziet er ook leuk uit. Is de keuken toch ietswat afgezonderd van de woonruimte.
Technische tekening lukt nog wel: heb een vriend die het voor een flesje wijn kan doen :). Maar als ik casco laat opleveren krijg ik minder geld "terug" voor de oude keuken én worden er kosten gerekend voor het verplaatsen van de aansluitingen (gratis als het via Bruynzeel gaat).

Verschil zou in totaal zo'n €1500 tot €2000 zijn wat wel een significante bedrag is op mijn keukenbudget van €10000 - €15000 :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05 21:14
Kapitein Merijn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:32:
[...]

Fraaie keuken.
Zoiets bedoel ik dan:

***members only***
Dankjewel voor de reactie! We zitten in een nieuwbouw project waarbij we onze eigen aannemer kiezen en ons eigen huis bouwen, hierdoor waren de ruimtes al redelijk zo ontworpen voor een standaard keuken... we waren zelf al erg blij met de hogere kasten etc ;) bij next125 kregen we al te horen dat hogere kastdeuren allemaal niet mogelijk was.

We hebben inderdaad nog discussie gehad over het doorlopen van de greeplijst richting de bar kant. We hebben dit idee kort besproken en toen werd aangegeven dat dit wel extra koste met zich mee bracht etc. en had de keukendealer het min of meer afgestreept. Ik ga alleen nu ik ook de voorbeelden zie die je gelinkt heb het toch nog toevoegen aan mijn Sketchup build.
Ik twijfel nu wel erg of we die greeplijst niet evengoed moeten laten doorlopen.
Bedankt voor het idee! Misschien is het nog bespreekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Voor ons nieuwbouw appartement zijn wij er zo goed als uit hoe de keuken er uit moet zien. We hebben de afgelopen tijd gebruikt om naar materialen en apparatuur te kijken.
Door de smalle ruimte, het lage raam en doordat wij geen bovenkasten willen lijkt dit qua opstelling de enige optie. Wel komt aan de wand die parallel loopt nog een smal dressoir.
Onze keuken is nu iets groter maar zit ook best wat troep in. Het zou met storage wel moeten lukken. Qua werkruimte is het denk ik het minimaal werkbare.

Wij hebben onlangs een offerte opgevraagd bij Verdonk keukens. Het is best aan behoorlijk bedrag geworden voor een aardig compacte en rechttoe keuken. Dat zal grotendeels te maken hebben met onze materiaal (glas front en dekton) en apparatuur keuze. Als dat redelijk is dan zijn wij dat bereid om te betalen. Toch hoop ik dat het nog iets goedkoper kan. Verdonk was duidelijk dat zij achter hun prijzen staan en er weinig tot geen ruimte is. Ik ga daarom nog een tweede offerte opvragen ondanks dat ik Verdonk wel heel fijn over vind komen.

Ik ben benieuwd wat jullie van de keuken en prijs vinden.

Next125 keuken met Dekton blad en achterwand:

Front:  NX902 Glas mat platina metallic
Blad en achterwand: Dekton Kelya
Plank: Eiken fineer incl Led strip

Koel/Vries: Miele KFN37232ID
Vaatwasser: Miele G7157 SCVi XXL
Oven met Magnetron: Bosch CSG856NC1
Oven met Stoom: Bosch CMG8764C7
Kookplaat: Bora Puru
Quooker Combi+ Fusion Square Messing Patina
Spoelbak: Blanco Etagon-F Antraciet

Offerteprijs:
Members only:

Er wordt alleen met een totaalprijs gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuUYxWNa7vtC2cMuZfBxjSWLG_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uyljVRjUzOTCNeMPGZep72yo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb6I0OnEPvnqI47wv-IAVn1lKvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqhvWKp5su0AEfEXEP0hbBA1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
We hebben deze week ook getekend voor een nieuwe keuken, besteld bij XXXLutz in Würselen.
Onze keuken is 4x4m met 2 ramen en 2 deuren waardoor we wat beperkt zijn in mogelijkheden. We hadden eerst een plan gemaakt in G-vorm (mbv Ikea planner) maar de verkoper stelde ons een L-vorm voor met eiland. Dat is het uiteindelijk geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF6NIJMF2sFCn2QyaCInrIXaylk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/93fmFZnjWMHfw1YEN6wy7lIq.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lU2u0in5N2eGHsKe__H6UX9Ma7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/070BdbX5ILyCrlXyiSLkd5tS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Zb1ZMB0aVSYta5wx52v_cS_4K4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yzdZi4PdHjwxGQi8nKrShMNB.png?f=user_large

Prijs kwam op €7500 incl BTW (21%), wel zelf af te halen en plaatsen omdat we iets te ver wonen om te laten plaatsen. Aangezien ik graag DHZ doe lijkt me dat geen probleem en direct ook € 3000 gespaard. Ze komen wel nog nameten.
Het eiland wordt misschien nog gedraaid, dus met rug naar oven (of andere kant) op. Doordat we zelf plaatsen hebben we alle tijd om het goed te zetten, en wil ik ook verlichting installeren terwijl we de kasten opzetten. Voordeel tov Ikea is ook dat de kasten al voorgemonteerd zijn, dus zeker van de stevigheid en veel minder werk. Wel grotere vrachtwagen nodig :)

Prijs is inclusief spoelbak en exlusief toestellen aangezien we alles al hebben, wel komt er een nieuwe koelkast/vries combinatie en afzuiging omdat we momenteel geen eiland hebben.
We zijn wel tevreden, prijs is vergelijkbaar met Ikea maar merk is Nolte met greeploze hoogglans kasten. Overal lades en kleine apotherkerskast, uitgezonderd aan de achterkant van het eiland want daar hangt het blad over. Blad is gewoon gelamineerd hout (goedkoop dus), maar kunnen we later altijd vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door SlasZ op 10-05-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
san1980 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:48:
Voor ons nieuwbouw appartement zijn wij er zo goed als uit hoe de keuken er uit moet zien. We hebben de afgelopen tijd gebruikt om naar materialen en apparatuur te kijken.
Door de smalle ruimte, het lage raam en doordat wij geen bovenkasten willen lijkt dit qua opstelling de enige optie. Wel komt aan de wand die parallel loopt nog een smal dressoir.
Onze keuken is nu iets groter maar zit ook best wat troep in. Het zou met storage wel moeten lukken. Qua werkruimte is het denk ik het minimaal werkbare.

Wij hebben onlangs een offerte opgevraagd bij Verdonk keukens. Het is best aan behoorlijk bedrag geworden voor een aardig compacte en rechttoe keuken. Dat zal grotendeels te maken hebben met onze materiaal (glas front en dekton) en apparatuur keuze. Als dat redelijk is dan zijn wij dat bereid om te betalen. Toch hoop ik dat het nog iets goedkoper kan. Verdonk was duidelijk dat zij achter hun prijzen staan en er weinig tot geen ruimte is. Ik ga daarom nog een tweede offerte opvragen ondanks dat ik Verdonk wel heel fijn over vind komen.

Offerteprijs:
***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraaie combinatie van materialen. Zie je niet vaak voorbij komen die fronten van Next125, en ook een erg mooi blad en apparatuur.

M'n eerste reactie zou zijn 'veel geld voor deze opstelling', maar er zitten behoorlijk wat 'dure' opties in de keuken:
- hoogste prijsgroep fronten
- luxe Miele apparatuur
- grote achterwand uitgevoerd in keramiek
- houtfineer plank

Of het marktconform is kan ik niet inschatten. Wellicht zou je nog een andere zaak kunnen proberen met dezelfde opstelling. Hoe reageerde Verdonk toen je aangaf de prijs aan de hoge kant te vinden, zat er nog ruimte of was dit de finale prijs?

Even over de opstelling: kan dat kastje van 30cm niet 60cm worden? Geeft je net wat meer ruimte om ook een koffieapparatuur of messenhouden o.i.d. op je aanrecht kwijt te kunnen. Anders zit je met relatief weinig werkruimte in een behoorlijke dure (en luxe) keuken.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 10-05-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
SquareOne schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Fraaie combinatie van materialen. Zie je niet vaak voorbij komen die fronten van Next125, en ook een erg mooi blad en apparatuur.

M'n eerste reactie zou zijn 'veel geld voor deze opstelling', maar er zitten behoorlijk wat 'dure' opties in de keuken:
- hoogste prijsgroep fronten
- luxe Miele apparatuur
- grote achterwand uitgevoerd in keramiek
- houtfineer plank

Of het marktconform is kan ik niet inschatten. Wellicht zou je nog een andere zaak kunnen proberen met dezelfde opstelling. Hoe reageerde Verdonk toen je aangaf de prijs aan de hoge kant te vinden, zat er nog ruimte of was dit de finale prijs?

Even over de opstelling: kan dat kastje van 30cm niet 60cm worden? Geeft je net wat meer ruimte om ook een koffieapparatuur of messenhouden o.i.d. op je aanrecht kwijt te kunnen. Anders zit je met relatief weinig werkruimte in een behoorlijke dure (en luxe) keuken.
Helaas is dit echt de maximale opstelling. Anders is er geen ruimte meer voor een eettafel (ook compact).
Ze gaven aan dat er wellicht een paar honderd euro nog af kan als we met een andere offerte zouden komen maar dat ze verder achter hun prijzen staan.
Dat is ook wel een reden waarom we bij hun een offerte hebben opgevraagd. Had alleen gehoopt door de compacte keuken zo'n 2000 euro lager uit te vallen. Ik ga nog een offerte bij Bemmel en Kroon opvragen. Maar we willen wel graag deze kwaliteit dus als dit de prijzen zijn dan is het uiteindelijk zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Offerteprijs:
***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet dat er dure materialen en apparaten zijn toegepast in deze opstelling maar desondanks vind ik het veel teveel geld.
Heb je jezelf al gerealiseerd dat je 22k betaald voor 2 hoge kasten, 3 onderkasten en een vaatwasserdeur?

Hartstikke mooi zo'n keuken zonder bovenkasten maar de enige opbergruimte die je hebt is een kastje van 30cm, de lades onder de ovens en de kast erboven en een halve ladekast onder de Bora.
Het lijkt erop dat niemand zich heeft bedacht dat een keuken vooral praktisch moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
Ik vind het vrij veel geld voor een keuken waarvan je nu al zegt dat het weinig opbergruimte en weinig werkruimte heeft (de twee primaire functies lijkt me). Misschien een oven opofferen?

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
Kapitein Merijn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Ik weet dat er dure materialen en apparaten zijn toegepast in deze opstelling maar desondanks vind ik het veel teveel geld.
Heb je jezelf al gerealiseerd dat je 22k betaald voor 2 hoge kasten, 3 onderkasten en een vaatwasserdeur?

Hartstikke mooi zo'n keuken zonder bovenkasten maar de enige opbergruimte die je hebt is een kastje van 30cm, de lades onder de ovens en de kast erboven en een halve ladekast onder de Bora.
Het lijkt erop dat niemand zich heeft bedacht dat een keuken vooral praktisch moet zijn.
Ik snap je opmerking. We hebben wel nagekeken wat we nu aan spullen hebben in onze huidige grotere keuken en hoeveel ruimte dat gebruikt . Daarnaast komt er dan een dressoir van 120x45cm parralel te staan. Maar dat het zeer beperkt is aan opbergruimte is zeker waar. En dit dressoir zit niet eens in deze prijs.
Dat is ook de reden dat de hoge prijs in verhouding van het formaat van de keuken wel behoorlijk uit verhouding voelt. Echter de enige manier om het in ieder geval bij Verdonk goedkoper te maken is concessies doen op de materialen en of apparatuur en dat willen we sowieso niet.
Enige andere manier om meer ruimte te creëren zijn bovenkasten. We hebben tegen elkaar gezegd dat als blijkt dat we echt niet uitkomen we die later wellicht plaatsen. Maar liever nu niet.

Maar dank voor de opmerking het zet mij zeker weer aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Offerteprijs:
***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaat het raam naar binnen open? Anders zou ik onder het raam nog kasten neerzetten. Gezien je kasten nu ook al gedeeltelijk onder het raam komen kunnen ze sowieso niet meer naar binnen open.

Bora is mooi, maar als je zo weinig ruimte hebt en toch meer opslag wil zou ik eerder voor plafond afzuiging gaan. Zie je ook nauwelijks, kan je een 60 cm kookplaat nemen. Heb je meer kastruimte. Als je onder het raam geen kasten wil kan je wel 70 cm lades nemen bij Next125. Heb je toch weer 20% meer plek in de lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
Z___Z schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:47:
[...]

Gaat het raam naar binnen open? Anders zou ik onder het raam nog kasten neerzetten. Gezien je kasten nu ook al gedeeltelijk onder het raam komen kunnen ze sowieso niet meer naar binnen open.

Bora is mooi, maar als je zo weinig ruimte hebt en toch meer opslag wil zou ik eerder voor plafond afzuiging gaan. Zie je ook nauwelijks, kan je een 60 cm kookplaat nemen. Heb je meer kastruimte. Als je onder het raam geen kasten wil kan je wel 70 cm lades nemen bij Next125. Heb je toch weer 20% meer plek in de lades.
Gaat naar binnen open en het raam begint op 80 cm dus dan staan de kasten er echt voor. Nu zou het nog bijna 90 graden open kunnen en is alleen hoekje van buiten te zien. We zitten er dus vooral mee dat het op 80 cm zat anders hadden we er zeker een hoekkeuken van gemaakt. Helaas wat mij betreft wel een misser van de architect.

Maar afzuigkap aan plafond is idd wel een optie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Hier is het met de fronten ook al weer een heel ander gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9fbBOir2GaZm6Ttk_asUdyzwe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KMAjDXaU9vrXY8n9XiOuD6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rd2fHnu5kzXFb5PmUqJT3dcKJCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7msbDb2cFbeZiuAaeG7sNF2s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyVox-GpHIr9mOYJfgjucgbCwm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmXuKxG6qnb491gzutGUFY9v.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto komt het misschien niet helemaal over, maar ik ben echt superblij met de kleur en de matheid van de Fenix Ottowa fronten. Door het eigen maatwerk en een goede stukadoor heb ik nergens passtukken nodig en sluiten de fronten zo aan op de muren. :)

De levering van de Siemens ovens is helaas al voor de 4e keer uitgesteld. Dat lijkt nu half juni te worden, terwijl de eerste leverdatum in Maart gepland stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
orf schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:07:
Hier is het met de fronten ook al weer een heel ander gezicht.

Op de foto komt het misschien niet helemaal over, maar ik ben echt superblij met de kleur en de matheid van de Fenix Ottowa fronten. Door het eigen maatwerk en een goede stukadoor heb ik nergens passtukken nodig en sluiten de fronten zo aan op de muren. :)
Mooie keuken! Wij hebben ook dat Keyla blad op ons eiland en nu ik dit zo zie heb ik er veel spijt van dat we die niet op de zijkanten hebben laten doorlopen zoals jij dat hebt. We hebben dat destijds niet gedaan omdat de leverancier het afraadde ivm stootgevoeligheid (een keer met de stofzuiger er tegenaan en de snippers liggen in de woonkamer). Veel spijt van nu ik dit zo zie:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

boomr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:28:
[...]

Mooie keuken! Wij hebben ook dat Keyla blad op ons eiland en nu ik dit zo zie heb ik er veel spijt van dat we die niet op de zijkanten hebben laten doorlopen zoals jij dat hebt. We hebben dat destijds niet gedaan omdat de leverancier het afraadde ivm stootgevoeligheid (een keer met de stofzuiger er tegenaan en de snippers liggen in de woonkamer). Veel spijt van nu ik dit zo zie:)
Thanks. :)

Hier raadde de keukenzaak het ook af, terwijl de Keukenbladenfabriek het geen enkel probleem vond en ook zegt dat het helemaal niet gevoelig is voor bijvoorbeeld de stofzuiger. Alleen de randen zelf kunnen kwetsbaar zijn door de hardheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
san1980 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Ik snap je opmerking. We hebben wel nagekeken wat we nu aan spullen hebben in onze huidige grotere keuken en hoeveel ruimte dat gebruikt . Daarnaast komt er dan een dressoir van 120x45cm parralel te staan. Maar dat het zeer beperkt is aan opbergruimte is zeker waar. En dit dressoir zit niet eens in deze prijs.
Dat is ook de reden dat de hoge prijs in verhouding van het formaat van de keuken wel behoorlijk uit verhouding voelt. Echter de enige manier om het in ieder geval bij Verdonk goedkoper te maken is concessies doen op de materialen en of apparatuur en dat willen we sowieso niet.
Enige andere manier om meer ruimte te creëren zijn bovenkasten. We hebben tegen elkaar gezegd dat als blijkt dat we echt niet uitkomen we die later wellicht plaatsen. Maar liever nu niet.

Maar dank voor de opmerking het zet mij zeker weer aan het denken.
Ik vind dat bovenkast ook juist heel fraai kunnen zijn. Lange, wat smallere bovenkasten die hoger zijn dan standaard vind ik persoonlijk erg chique.
Volgens mij heeft Next ook hogere bovenkasten dan standaard, wellicht zou je dat nog kunnen overwegen.
Je zal dan waarschijnlijk wel ergens een concessie moeten doen om niet veel duurder uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
knights16 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:51:
Onze buren hebben recent een eiland geplaatst gekregen waarbij het 'bar-deel' 35 cm diep is.
Ze hebben een composiet blad van 3 cm gekregen omdat de keukenzaak aangaf dat een bar-deel van 35 cm altijd verstevigt moet zijn qua steun. Een blad van 2 cm was niet mogelijk

Klopt dat en zijn er mogelijkheden om wel een blad van 2 cm te krijgen? : )
Je kunt zelfs 12mm doen, moet je het blad even ondersteuning bieden (een horizontaal geplaatste stollenwand of hoe het ook weer heet, even last van afasie hier).

Daar heb ik hooguit een paar pagina’s terug nog wat over gezegd naar aanleiding van dezelfde vraag. Toen een linkje naar houtmerk.nl erbij geplaatst en hun eilanden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 08:07
Hoe doen mensen het met enkel een koel-vries combi? Ik zit terug te lezen dat iemand met 2 volwassenen en 2 kinderen enkel een combi heeft. Wij zijn ook met 4, ik heb nu een Amerikaanse koelkast, dat is al niet heel klein, maar ik heb ook nog een 1,80m hoge vrieskast in de garage en een tafelmodel koelkast.

Als we een nieuwe keuken nemen gaat de Amerikaan de garage in en houd ik de vrieskast ook nog. Dan in de keuken gewoon een hoge inbouwkoelkast, vriezer hoeft dan niet denk ik.

Bij ons zitten die dingen overigens mokertje vol. Ik kook dan ook best wel veel vooruit en heb altijd bakjes soep/bami/nasi/macaroni etc etc in dat ding staan. Ook veel vlees vacuum verpakt en ingevroren uit de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1989
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-01-2023
Goedendag. Graag vraag ik jullie om advies. Ik ben voornemens om een aanbouw te doen in het verlengde van mijn woonkamer. Vervolgens de muur die er nu is van de huidige keuken door te breken en zo de woonkamer en keuken bij elkaar te betrekken. (Gemarkeerde vlak linksboven wordt aangebouwd en rechts bovenin bevindt zich nu de huidige keuken. Nu wil ik graag dus een keuken eiland, maar denk dat een schier eiland de beste optie is. Ik wil de deur van de gang naar de huidige keuken dicht maken. Er is nog een deur vanuit de gang naar de woonkamer die op het plaatje ontbreekt zie ik nu. Ik heb nu de indeling gemaakt zoals op bijgevoegd plaatje. Het schiereiland is op plaatje 2.40m bij 1.20m. Dan heb ik 1.60m loop ruimte en tegenover het uiteinde van het eiland wil ik daar de muur gebruiken voor de keuken kasten a 0.60 m. Dan houd ik dus uiteindelijk 1 meter loop ruimte over. Achter het eiland heb ik 1.25 meter aangehouden als loop ruimte. Ik wil dus spoel en koken op het eiland. Mijn vraag, is 2.40 te kort? Ik kan het evt groter maken maar dan wordt de doorloop ruimte krapper. Is bijv 0.80m nog steeds voldoende doorloop ruimte? Dan zou ik een 2.60 eiland kunnen doen. Op het bijgevoegde plaatje is wat ik voor ogen heb qua keuken en kasten, maar dan de schier eiland variant. Het koffie nisje gebruik ik dan voor koffie apparaat. En evt blender; tosti apparaat etc. Het betreft een jaren 30 woning met visgraat, verder modern afgewerkt. Ik ben nog vrij nieuw en nog niet langs een keuken zaak geweest oid. Wil eerst alles goed uitzoeken en vervolgens een aannemer in de hand nemen. Hebben jullie tips; op of aanmerkingen? Alles is welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYMczgPfE0Vhl7wa3mhqq1fYtSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn957S1PEh9u35HS9hf93Hdm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0gmsPCp9a4GoLr_i33j8XTaTTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFuN0M4dvbl34ovduD4E3K9r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Pim1989 op 10-05-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
@Pim1989 Je kunt zelf snel rekenen denk ik.

Een kastenwand is 60 diep
Eiland 100-120
Doorloop minimaal 90cm, liever 100.

Een tafel is 100, ruimte voor stoelen+ aanschuiven is minimaal 80cm beide zijden. (Liever een meter)

Als je je kastenwand niet achter het eiland plaatst, maar ernaast, win je dus 60cm.

Kastenwand + doorloop + eiland + doorloop/zitruimte stoelen (120cm) + tafel + zitruimte stoelen =
60 + 100 + 100 + 120 + 100 + 80 = 5.6m

Zit je, wat mij persoonlijk betreft niet superruim, maar het kan :)
Als je de kastenwand haaks op het eiland plaatst, zoals op de foto. Dan win je 60cm, maakt de doorloop naar de tuin fijner, zal alles ruimer doen aanvoelen. (En je kunt je eiland 120 diep maken, win je alsnog 40cm)

Okay, dat is deel 1 van je vraag denk ik.

Tweede deel:
Koken en spoelen op het eiland, hoeveel ruimte heb ik nodig?

Welnu:
- Inductie met afzuiging is minimaal 82cm, doorgaans 85-90cm
- Spoelen zal je denk ik toch wel een kleine bak moeten kiezen: 40cm
- naast de kookplaat nog 15-20cm voor spetteren, het kunnen neerleggen van een lepel of theedoek
- naast het spoelen nog minimaal 20cm zodat je er ook wat neer kunt zetten
Totaal:
85 + 40 + 15 + 20 = 160cm
Dan is er 80cm over voor voedselpreparatie. Minder dan anderhalf standaard kastje; dan hoop ik dat je nooit tegelijk aan de slag wilt :P Ja of tegenover elkaar hoogstens

Het kan, maar het wordt o-zo-krap dat ik m'n twijfels heb :)

Derde deel:
Doorloop verkleinen om ruimte te winnen?
Kort: niet doen
Lang: je hebt in je kastenwand neem ik aan een oven of een koelkast, een vaatwasser wellicht. Bedenk je dat als die opengaan, ze 60cm de doorloop in komen. Dan houdt je een whopping 20cm over, dat is te krap om het comfortabel te houden. Je kunt niet om de koelkastdeur heen iets op het eiland zetten, iets van het eiland pakken en comfortabel wat in de oven zetten etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 10-05-2021 20:13 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:58
sNielz123 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:16:
Hoe doen mensen het met enkel een koel-vries combi? Ik zit terug te lezen dat iemand met 2 volwassenen en 2 kinderen enkel een combi heeft. Wij zijn ook met 4, ik heb nu een Amerikaanse koelkast, dat is al niet heel klein, maar ik heb ook nog een 1,80m hoge vrieskast in de garage en een tafelmodel koelkast.

Als we een nieuwe keuken nemen gaat de Amerikaan de garage in en houd ik de vrieskast ook nog. Dan in de keuken gewoon een hoge inbouwkoelkast, vriezer hoeft dan niet denk ik.

Bij ons zitten die dingen overigens mokertje vol. Ik kook dan ook best wel veel vooruit en heb altijd bakjes soep/bami/nasi/macaroni etc etc in dat ding staan. Ook veel vlees vacuum verpakt en ingevroren uit de aanbieding.
En zo vraag ik me altijd af wat mensen met die gigantische koel- en vrieskasten moeten, althans, met meer dan één van elk. Ik heb nooit anders gehad dan een koel- vriescombi. Toegegeven: mijn moeder had een extra vrieskist vroeger en wij hadden voorheen een extra tafelmodel vriezer met 3 lades.
Nooit een tekort aan ruimte gehad eigenlijk. De koelkast stond altijd wel propvol, dus een grote (niet combi) zou fijn zijn kan ik mij zo voorstellen.

Maar een Amerikaan heb ik altijd al spuuglelijk gevonden, past vaak totaal niet bij het geheel en doet er zelfs afbreuk aan. Voor mij een hoog ‘tokkie’ gehalte, maar dat is uiteraard persoonlijk. Praktisch zal ie vast zijn. Maar jij vriest ook extreem veel in, dat zouden wij nooit doen. Bij ons is het hooguit een keer een portie nasi, soep of vlees eigenlijk. De rest is ijs, snacks, brood, dat spul.

Iedereen dient denk ik toch naar zijn eigen leefgewoonten en gezinsgrootte te kijken en het dan daarop af te stemmen. Voor ons zou het bij een nieuwe keuken dus een combi worden met het kleine tafelmodel vriezer (die we nu als enige vriezer hebben) als extra. Wij zijn nu overigens maar met zijn tweeën ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:06
Wij zijn er inmiddels ook uit en hebben getekend bij Nolte Keukens Baarn. Prima zaak (shop in shop) met moderne opstellingen die een goede indruk geven van de mogelijkheden uit de Nolte fabriek.

Als je dus in de wedstrijd zit voor een werkhoogte van minimaal 962mm is een Nolte wel het overwegen waard. Ik vond de afwerking buiten en ook binnenkant qua lades strakker dan e.g. nieuwe Systemat 3.0 (geen GL op 845mm trouwens). HPL bladen uit Nolte fabriek volgens catalogus en steen uit portfolio van Jetstone. DHZ is ook mogelijk.

Ballerina zit momenteel qua leveren op begin 2021 trouwens maar heeft ook als een van de weinigen een XL lijn GL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Offerteprijs:
***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben een next keuken gekocht die qua indeling niet te vergelijken is. Maar met zo ongeveer de hoogste prijsgroep kasten, dure apparatuur en een heel duur blad (die hebben wij ook voorlopig aangevinkt) lijkt de prijs me niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elunna
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-07-2021
Ik ben nieuw op de woningmarkt en kijk vooral naar nieuwbouw.
Ik wil graag een keuken met kookeiland maar heb geen idee nog welke maten je daar voor nodig hebt.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een kookeiland te maken in onderstaande foto?
Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09ltYIYdls6gwyxMw2fbfiTeVZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0iK22qlwvKnN9lJFZqajwdRw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Elunna schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:19:
Ik wil graag een keuken met kookeiland maar heb geen idee nog welke maten je daar voor nodig hebt.
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
Letterlijk 4 Posts omhoogscrollen?

Ja het kan, heb je geen kastenwand. Dus nee: niet doen.

Een eiland is niet zaligmakend, het kost relatief veel meer ruime dan een L of zelfs een U vorm. In de afbeelding die je plaatst zou ik absoluut geen eiland adviseren :)

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 10-05-2021 21:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 22:50

Offerteprijs:
***members only***

Ik vind het geen scherpe totaalprijs. Zelf een Next125 keuken met glasfronten aangeschaft en die was iets duurder, maar wel nog een heel eiland erbij en hoge kastjes boven het aanrecht. Misschien komt het door de apparatuurkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmavdboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06-2021
Hallo keukenkenners :-)

In onze zoektocht naar een nieuwe keuken hebben wij 2 ontwerpen en bijbehorende offertes mogen ontvangen. 

De ene komt van een lokale keukenboer, de andere van Grando. Over die van Grando zijn er erg te spreken, alleen kwamen we n.a.v. onze wensen wel een stukje hoger uit dan gebugetteerd 😬

Als we de offertes vergelijken,  lijkt die van Grando op zich redelijk, maar eigenijk hebben we geen idee.

De offerte komt wel 1500 hoger uit,  maar de lokale zaak biedt een Nobilia aan, met apparaten van Pelgrim en een Elica Nikolatesla kookplaat ipv een Bora

Bij Grando gaat het om een Systemat,  AV6000 fluweelblauw, matlak.

Kastenwand:
2 hoge kasten, 209 cm
1 voor de oven en 1 voor koel/vriescombinatie. 
3 onderkastjes (ik meen extra hoog).
3 bovenkastjes met inbouwspotjes, 35cm diep
Dubbele spoelbak
Composiet werkblad 2cm dik
Houtlook wandpaneel

Kookeiland:
2 mr. breed
Ladenkast onder de kookplaat.
2 onderkastjes 50cm breed
Andere zijde 1 onderkastje 50 cm breed. 
Barretje met houtlook blad.
Werkblad composiet 4 cm dik

Apparatuur:
-          Bora | Puru
-          Quooker | RVS Rond
-          Bauknecht | EMPK7CT645PT Combi
-          Bauknecht | KGIL18F2P Koel/vries combinatie
-          Bauknecht | BKIC3C26 Vaatwasser
-          Siemens | HM633GNS1 Combi oven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTMTUCgmZnqDK5KsI9jOH1iXWmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAHKLnVEMaquuV01dugayTfa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OLQCNktV0KawfKClSg7QEPqc3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzLjylxFmHdVxgiC2xfh80lv.jpg?f=fotoalbum_large

De offerte komt neer op EUR 17.500.

Kan iemand me vertellen of dit een redelijk bedrag is? Het kwam voor ons gevoel nogal raar tot stand. Tijdens een eerder gesprek had hij aangegeven dat hij nog geen prijs kon geven,  maar dat het ergens tussen de 12.000 en de 17.000 zou zijn. Toen we daar weer waren en hij een lijstje met apparaten had voorgesteld, kwam hij met een prijs van 23.500 (wat ons zwaar overdreven leek), waar dan de meikorting van 15% af zou gaan. En deze keer konden ze die korting ik op de apparaten aanbieden en met nog wat additionele kortingen kwam hij op 19.000, wat een hele scherpe prijs was. En dat terwijl we nog niks hadden gezegd, alleen geschrokken gekeken ;-)

Toen stelden we 1 vraag over evt. leidingwerk, hij ging even weg en kwam terug met de uiterste prijs van 17500.

Ik weet niet goed of hier toch nog valt te onderhandelen, aangezien we daar niet eens aan begonnen zijn,  of dat dit echt de uiterste prijs is. Als mensen hier iets zinnigs over kunnen zeggen, heel graag

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
gemmavdboom schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 02:08:
En dat terwijl we nog niks hadden gezegd, alleen geschrokken gekeken ;-)

Toen stelden we 1 vraag over evt. leidingwerk, hij ging even weg en kwam terug met de uiterste prijs van 17500.

Ik weet niet goed of hier toch nog valt te onderhandelen, aangezien we daar niet eens aan begonnen zijn,  of dat dit echt de uiterste prijs is. Als mensen hier iets zinnigs over kunnen zeggen heel graag
Ik weet niet in hoeverre het zinnig is, maar je beantwoordt je eigen vermoeden eigenlijk al: stel nog een paar vragen en je gaat nog iets zakken?

Aan de andere kant: kijk even naar je budget, je getekende keukenopstelling en apparatuur: word je daar blij van dan is het goed toch?

Wil je je onderbuikgevoel dat het goedkoper kan stel nog een paar vragen. Wie niet waagt wie niet wint en met een beetje extra korting op 17,5 heb je zometeen een heerlijke keuken naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 09:55
sNielz123 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:16:

Puzzelen en wennen… hier hadden we een Amerikaan (met 5) die ging stuk nu een vrijstaande combi (die ook in nieuwe keuken blijft staan). Ik mis alleen met 3 lades nu best wat extra vriesruimte maar gewoon geen ruimte voor een extra (want ik lees overal dat je die niet in een enkelsteens schuurtje kan zetten?). Maar ik moet bekennen als ik wel ruimte had zette ik een extra neer. Maar je eet nu je restjes sneller op en als hij heel vol zit gaat er iets minder brood in en moet ik een keer vaker naar de bakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@Inieminie Hier staat ook gewoon een vrieskist (met zo'n klep) in een enkelsteens schuurtje. Gaat prima. Zolang je hem niet tot de nok toe vol stopt en te lang open laat staan in de zomer is er weinig aan de hand. Over stroomverbruik kan ik weinig roepen, nooit gemeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:56
Inieminie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:02:
[...]

Ik mis alleen met 3 lades nu best wat extra vriesruimte maar gewoon geen ruimte voor een extra (want ik lees overal dat je die niet in een enkelsteens schuurtje kan zetten?).
Die van mij staat al 21 jaar in een enkelsteens garage ;) . Maar hier wordt het nooit kouder dan 1 graden. De garage zit tegen het huis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
BigSmurf schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:11:
@Inieminie Hier staat ook gewoon een vrieskist (met zo'n klep) in een enkelsteens schuurtje. Gaat prima. Zolang je hem niet tot de nok toe vol stopt en te lang open laat staan in de zomer is er weinig aan de hand. Over stroomverbruik kan ik weinig roepen, nooit gemeten. :)
Dat ga ik wel even onthouden…. Ik lees dan en zie staan mag niet onder 0…. Nou met de sneeuw lag en sneeuw binnen dus sowieso eerst de zijkanten van de golfplaten dan goed dicht maken ;-)
En kwa stroom de Amerikaan die ik had sloeg continu aan al kan ik de nieuwe nog niet goed vergelijken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Theone098 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Die van mij staat al 21 jaar in een enkelsteens garage ;) . Maar hier wordt het nooit kouder dan 1 graden. De garage zit tegen het huis aan.
Ik heb zo’n losstaand schuurtje in de tuin letterlijk uit de jaren 30. Vernieuwen zal tot ook niet mee vallen, zit vast aan de buren en die hebben er een overkapping overheen gebouwd. Maar goed na de keuken en wc vernieuwen ben ik wel even klaar met verbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Elunna schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:19:
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
Eens met @Floor-is, eiland zou ik niet doen in deze ruimte.
Toilet van 2m^2, wie verzin het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
SquareOne schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Een papier architect.
"lekker ruim" op papier wordt heel snel 'oh, dit is wel erg groot' als je er eenmaal instaat.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
[...]

Handig joh, kan je liggend poepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmavdboom
MacbookProx schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 04:16:
[...]

Ik weet niet in hoeverre het zinnig is, maar je beantwoordt je eigen vermoeden eigenlijk al: stel nog een paar vragen en je gaat nog iets zakken?

Aan de andere kant: kijk even naar je budget, je getekende keukenopstelling en apparatuur: word je daar blij van dan is het goed toch?
Daar zit zeker wat in! We hadden een budget van 15000 in gedachten, dus het zit er toch best wel boven.
Maar we zijn hier wel blij mee, dus als dat het waard is, hebben we het er wel voor over.

We willen dan alleen wel graag weten of het een eerlijke prijs is, zonder dat dat op een paarhonderd euro aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Even mening vragen: aangezien ik de keuken zelf plaats (zie vorige pagina), denk ik er aan om de spoelbak te verplaatsen naar de andere wand aangezien ik toch nieuwe leidingen wil leggen en ik op die plaats gemakkelijk bij kan in de kelder (zit vlak boven de binnenkomende leiding en collector en er is een afvoerbuis). Evt dan werken met een doorstromer in de kelder voor warm water.
Echter om het wat symmetrisch te houden zou ik de vaatwas laten staan (wel tussen de 2 bredere kasten), aangezien daar nu toch al water / afvoer zit.
Overal lees ik dat vaatwas naast de spoelbak zou moeten zitten, maar ik vermoed dat dit enkel is om niet 2 leidingen / afvoeren te voorzien? Of zijn er andere practische zaken die ik over het hoofd zie (borden afspoelen vooraleer we die in de vaatwas zetten is het enige waar ik aan kan denken)?

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF6NIJMF2sFCn2QyaCInrIXaylk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/93fmFZnjWMHfw1YEN6wy7lIq.png?f=user_large
Na (ook eiland 90° gedraaid):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOuVNh3gkiJnLpo7XdCqtJjSemk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aT3Vm1uHjIOXi04TJOXOv5u0.png?f=user_large

Wat is jullie mening?

[ Voor 21% gewijzigd door SlasZ op 11-05-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:19
SlasZ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:01:
Even mening vragen: aangezien ik de keuken zelf plaats (zie vorige pagina), denk ik er aan om de spoelbak te verplaatsen naar de andere wand aangezien ik toch nieuwe leidingen wil leggen en ik op die plaats gemakkelijk bij kan in de kelder (zit vlak boven de binnenkomende leiding en collector en er is een afvoerbuis). Evt dan werken met een doorstromer in de kelder voor warm water.
Echter om het wat symmetrisch te houden zou ik de vaatwas laten staan (wel tussen de 2 bredere kasten), aangezien daar nu toch al water / afvoer zit.
Overal lees ik dat vaatwas naast de spoelbak zou moeten zitten, maar ik vermoed dat dit enkel is om niet 2 leidingen / afvoeren te voorzien? Of zijn er andere practische zaken die ik over het hoofd zie (borden afspoelen vooraleer we die in de vaatwas zetten is het enige waar ik aan kan denken)?

Voor:
[Afbeelding]
Na (ook eiland 90° gedraaid):
[Afbeelding]

Wat is jullie mening?
De reden om de vaatwas vlak bij de spoelbak te hebben is een beetje dubbel.
- leidingen: vergeet de afvoer niet!
- je komt met de vuile vaat, en soms moet je nog iets snel afspoelen, of je beslist om die enorme pan toch maar met de hand af te wassen, dan moet je geen halve marathon lopen naar de spoelbak. Bij ons landt er ook wel eens wat afwas op de spoelbak als de machine vol is of nog draait.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inieminie
@SlasZ in situatie 1 lijk je ook meer werkruimte rondom je spoelbak te hebben… en als je bv’s iets uit je oven haalt wil je dat op je eiland plaatsen of op je aanrecht? (Wat een luxe om daar over na te mogen denken, je hebt alleen kwa blad al meer werkruimte dan ik in nieuwe keuken krijg en dan ga ik al enorm vooruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Inieminie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:13:
@SlasZ in situatie 1 lijk je ook meer werkruimte rondom je spoelbak te hebben… en als je bv’s iets uit je oven haalt wil je dat op je eiland plaatsen of op je aanrecht? (Wat een luxe om daar over na te mogen denken, je hebt alleen kwa blad al meer werkruimte dan ik in nieuwe keuken krijg en dan ga ik al enorm vooruit)
Tommie12 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:10:
[...]

De reden om de vaatwas vlak bij de spoelbak te hebben is een beetje dubbel.
- leidingen: vergeet de afvoer niet!
- je komt met de vuile vaat, en soms moet je nog iets snel afspoelen, of je beslist om die enorme pan toch maar met de hand af te wassen, dan moet je geen halve marathon lopen naar de spoelbak. Bij ons landt er ook wel eens wat afwas op de spoelbak als de machine vol is of nog draait.
Beide goeie punten, zo kan ik het ook doen natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOk99DUTphdbUWLY622bTm-hCd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wi1croQdExzksv0w7sdEuKQ9.png?f=user_large

Qua uit te oven halen, inderdaad nog niet over nagedacht _/-\o_
Meestal halen we het nu uit de oven en rechtstreeks op tafel (niet in de keuken). Met de nieuwe opstelling zullen we ook kunnen eten aan het eiland, dus ik vermoed dat het meestal naar het eiland zal gaan.

Er is inderdaad meer plaats rond de spoelbak in situatie 1, maar als we het eiland draaien (lijkt er op dat Mvr. SlasZ dit zeker wil), zit de spoelbak wel dichter bij het kookvuur.

[ Voor 5% gewijzigd door SlasZ op 11-05-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:19
@SlasZ
Denk niet dat je aan dat eiland kan eten. Je kan je benen toch niet onder het eiland kwijt als je op een stoel gaat zitten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Tommie12 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:31:
@SlasZ
Denk niet dat je aan dat eiland kan eten. Je kan je benen toch niet onder het eiland kwijt als je op een stoel gaat zitten.
Neen, in de 3D planner die ik zelf gebruik kan je blijkbaar geen grotere werkbladen gebruiken. Er komt wel degelijk een werkblad tot 30cm voorbij die kasten (zie eerste plaatje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 19:07
@SlasZ De wasbak boven de lades je zal je de kastjes moeten wisselen of is dit meer een idee tekening die verder niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Roos79 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:53:
@SlasZ De wasbak boven de lades je zal je de kastjes moeten wisselen of is dit meer een idee tekening die verder niet klopt?
Die bovenste 'lade' onder de wasbak is vast, dus het is voorzien voor een wasbak. De andere lades zijn voor afvalscheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Wat is jullie ervaring qua levertijd eigenlijk, ik zie dat nogal weinig genoemd worden. :)

[edit]De partij die ik het hoogste op m'n lijstje heb staan kan in september plaatsen.
Eén plekje lager geeft eind september aan, die hebben het klaarblijkelijk nog drukker.

Gaat wel om handwerk overigens :)

[ Voor 54% gewijzigd door Floor-is op 11-05-2021 13:36 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inieminie
Floor-is schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:19:
Wat is jullie ervaring qua levertijd eigenlijk, ik zie dat nogal weinig genoemd worden. :)
Ik vond het meevallen, vorige week bestel en hij wordt begin juli geplaatst. (Er moet ook nog een en anders verbouwd worden en aangepast)
Om alles passend in een planning te krijgen is wel een ding, liander is nog niet rond (dat duurt al 1,5 maand) de vloer moet na de keuken maar dan hebben ze precies vakantie dus die komt pas augustus. En dan hebben ik de aanpassingen/ verbouwingen gelukkig nog bij 1 partij (verbonden aan de keukenwinkel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 19:07
@Floor-is Hier half juli de planning en vorige week getekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 22:00
Ik weet niet of dit het geschikte topic is, maar ik denk wel met de meeste kans op een antwoord. Ik ben onze nieuwe keuken aan het plaatsen, een Rotpunkt keuken, daarbij loop ik tegen het volgende aan:

En er is een passtuk voor onder de oven (in een onderkast), hierop zitten twee plastic klemmetjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAUBLYzx3TuMncgma5swplgO938=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8WAQ3uOWXXp3Y4JtYhmjUFk.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zit er in de onderkast een legplak waar de oven op staat, en dan vrij kort daaronder de bodem van de kast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rI6aLZ9uAXpUfBZZrq8gAkhWEZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KXsE6eaCGrQDviqRb286O01.jpg?f=fotoalbum_large

Het klemmetje is te groot voor de spleet, het kan er dus niet in, of iets. Dus ik volg niet helemaal hoe dit vastgezet moet worden. De verkoper vertelde mij dat dit doorgaans vastgekit wordt, maar mogelijk dat iemand hier weet of dit de bedoeling is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 22:50
[...]

Ik ken mensen met een urinoir in de toiletruimte, heel chill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
@gemmavdboom ik vind het best prijzig gezien de apparatuur die je erin hebt zitten. En een combi magnetron van bauknecht en een combi oven van Siemens ? Ik zou het bij 1 merk houden

[ Voor 36% gewijzigd door Meekster op 11-05-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmavdboom
Meekster schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:48:
@gemmavdboom ik vind het best prijzig gezien de apparatuur die je erin hebt zitten. En een combi magnetron van bauknecht en een combi oven van Siemens ? Ik zou het bij 1 merk houden
Oeps, dat is een foutje.. de Siemens vervangt de Bauknecht. Er zit 1 oven in. Dat maakt het dan misschien nog wel prijziger? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024

[edit]De partij die ik het hoogste op m'n lijstje heb staan kan in september plaatsen.
Eén plekje lager geeft eind september aan, die hebben het klaarblijkelijk nog drukker.

Wij hebben 4 weken geleden de keuken in bestelling gezet (maatwerkkeuken) en die kunnen ze op z’n vroegst begin oktober plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 23-05 15:08
KoeKk schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:28:

Het klemmetje is te groot voor de spleet, het kan er dus niet in, of iets. Dus ik volg niet helemaal hoe dit vastgezet moet worden. De verkoper vertelde mij dat dit doorgaans vastgekit wordt, maar mogelijk dat iemand hier weet of dit de bedoeling is?
Klemmetjes er af schroeven, dat werkt inderdaad niet.
Dan flink wat polymax er tussen en vast plakken, tape er over om het op hoogte te houden.
Dag laten drtogen en tape er af.

[ Voor 3% gewijzigd door ouwefreaker op 11-05-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 16:48

Hier ook maatwerk. Volgende week woensdag wordt het ingemeten. Plaatsen in de 2e week van augustus. Hebben echt lopen pushen op een zo vlot mogelijke plaatsing. Gaan nu in totaal 6 weken zonder keuken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Streamz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:54:
[...]

De corpus van mijn Beda keuken heb ik na 1,5 jaar deels moeten vervangen helaas. Bleek niet bestand tegen wat waterdamp die vrijkomt als je de vaatwasser opentrekt. Corpus was helemaal opgezet. Daarna eens goed naar de corpus gekeken en toen begreep ik waarom dit gebeurd was.
Wat was volgens jou de oorzaak? Wij overwegen een Beda, maar ik zie dat jij geen fan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 22:00
ouwefreaker schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:41:
[...]

Klemmetjes er af schroeven, dat werkt inderdaad niet.
Dan flink wat polymax er tussen en vast plakken, tape er over om het op hoogte te houden.
Dag laten drtogen en tape er af.
Top, gaan we dat proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
YoupDeBoer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Hier ook maatwerk. Volgende week woensdag wordt het ingemeten. Plaatsen in de 2e week van augustus. Hebben echt lopen pushen op een zo vlot mogelijke plaatsing. Gaan nu in totaal 6 weken zonder keuken zitten.
Big ouch, ik ga echt geen 6 weken zonder hoor!

We moeten vrijdag het bod inleveren voor het huis waar we nu mee bezig zijn. Hopelijk weten we het dan snel :)
Kan komende week eventueel al bij de keukenzaak terecht voor tekeningen en inmeten. Dat is echt top :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
VChunky schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Geinig, is voor mij juist een afknapper :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
YoupDeBoer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Ik vind 3 weken ruim al een uitdaging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 20:54
Ach, wij gaan deze zomer verbouwen. De keuken komt in een aanbouw, maar de ruimte waar nu de keuken gesitueerd is, krijgt een nieuwe vloer. Omdat de vloerverwarming en dekvloer voor beide ruimtes in 1 keer gedaan wordt, daarna nog een nieuwe vloer gelegd moet worden waarna de keuken pas geplaatst kan worden, verwacht ik ook meerdere weken zonder keuken te zetten.
Dan maar improviseren met de oude inbouw oven, een inductiekookplaatje en de barbeque vanuit de tuin / garage. Wat ik het meest ga missen is een fatsoenlijk aanrecht met spoelbak en de vaatwasser.
Al met al niet onoverkomelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
ONWdolf schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:30:
Ach, wij gaan deze zomer verbouwen. De keuken komt in een aanbouw, maar de ruimte waar nu de keuken gesitueerd is, krijgt een nieuwe vloer. Omdat de vloerverwarming en dekvloer voor beide ruimtes in 1 keer gedaan wordt, daarna nog een nieuwe vloer gelegd moet worden waarna de keuken pas geplaatst kan worden, verwacht ik ook meerdere weken zonder keuken te zetten.
Dan maar improviseren met de oude inbouw oven, een inductiekookplaatje en de barbeque vanuit de tuin / garage. Wat ik het meest ga missen is een fatsoenlijk aanrecht met spoelbak en de vaatwasser.
Als de oude vaatwasser er ook uit gaat, kan je deze toch ook elders gebruiken? Kan de inbouw oven mooi op staan.
Stukje tuinslang voor de aanvoer en iets verzinnen voor afvoer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Ik moet het doen met een airfryer en grillplaat en geen water beneden dat vind ik wel ff een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
VChunky schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Als je daarin poept is het alleen wel lastig doorspoelen.
Heb ik van horen zeggen uiteraard.
Gasstel op een tafel met een gasfles er aan? Hebben wij gedaan toen de beneden verdieping er uit lag. Is even behelpen, maar ging erg goed. Een inductiekookplaat was bij ons niet te gebruiken; aangezien we geen perilex (tijdelijk) hadden was inductie geen optie.

[ Voor 63% gewijzigd door m181087 op 12-05-2021 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 18-05 19:26
Toch even mijn ervaring bij Satink in Zwolle afgelopen zaterdag, delen. Mede op basis van de (goede) verhalen in dit topic daar een adviesafspraak gemaakt. Die liep anders dan verwacht (gehoopt).

Ik had onze afspraak telefonisch gemaakt. In eerste instantie om half twee. Toen ik begreep dat zij normaliter blokken van drie uur voor een afspraak hanteren, verschoven we deze echter naar één uur. Mijn vriendin en ik hadden om half vier namelijk weer andere verplichtingen. Van één tot drie dus ongeveer, zo was de afspraak. Ik kreeg de naam door van de persoon die ons tijdens zou adviseren en de afspraak stond. Tot zover alles prima.
Zaterdag om 13.00 uur kwamen we Satink binnenlopen. Bij de ingang werden we begroet door een man die vroeg of we een afspraak hadden. We bevestigden dat en noemden onze naam. Hij reageerde daarop door te zeggen dat we dan met hem in gesprek gingen. Hij nodigde ons uit mee te gaan naar zijn werkplek meer achterin de zaak, nadat we eerst zelf even een rondje hadden gelopen. Zo gezegd, zo gedaan en na een oriënterend rondje met zijn tweeën troffen we onze adviseur bij zijn werkplek. Nog steeds prima dus.
Toen we zaten vroeg de adviseur ons hoe onze huidige keuken eruitziet en of we de maten meehadden. Hij was niet geïnteresseerd in onze reden hier vandaag te zijn (een nieuwe woning) of de stand van zaken aan onze kant (weten we al wat we willen, oriënteren we slechts, hebben we een periode in gedachten e.d.) Of in elk geval vroeg hij daar niet naar. Ook over budget vroeg hij niets, hoewel hij wel steeds opmerkingen maakte over 'dure oplossingen' en veel aanstuurde op reeds ingekochte zaken zoals een koel-vriescombinatie. Hij had het meermaals over 10-15k, zonder een idee te hebben van wat wij willen besteden (plm. 20k). Daarbij vroeg hij wel steeds wat wij wilden qua opstelling, werkblad en dergelijke. Enerzijds dus alsof wij al helemaal wisten wat we wilden, anderzijds alsof we totaal geen idee hadden nog. Ook over de hoogte bijvoorbeeld van de keuken. Hartstikke logisch dit te bespreken, maar iets waarover ik (dom genoeg) nog niet had nagedacht. Even een rondje lopen om wat opties te laten zien? Dat kwam bij onze adviseur in elk geval niet naar voren als idee. Daarom zelf maar even naar wat opstellingen gelopen om te checken hoe of wat (plm. 96cm lijkt me prettig bij 186cm lang?) Verder noemde hij veelal de Bora in de opstelling, terwijl we het nog helemaal niet hadden gehad over hoe we willen koken. Daarop gaf ik aan ook een losstaand fornuis te overwegen. Zijn reactie? Vooral dat dit al snel duur werd... Ook inzake ovens en hoge kasten voelde hij niet aan wat wij wilden, zo leek het. Hij begon bijvoorbeeld over een warmhoudplaat, zonder na te gaan of dat voor ons überhaupt interessant is (geen idee nog trouwens). Mijn gevoel werd hier al wat minder.
Meest bijzondere was echter dat, toen we net waren gestart met ons gesprek, de adviseur gebeld werd door zijn vrouw. Hij nam op (prima natuurlijk, wellicht belt zijn vrouw niet zomaar) en gaf aan met klanten in gesprek te zijn. Echter ging hij hierna nog doodleuk plm. 5 minuten met haar verder babbelen over onder meer gepureerde soep. Na het gesprek te hebben beëindigd ging hij doodleuk terug naar de orde van de dag, zonder zich te excuseren of iets dergelijks.
Afijn, inmiddels had ik de beste man al een paar keer bij zijn voornaam genoemd en ook gecheckt of hij dat oké vond. Hij had ons immers niet naar onze namen gevraagd verder en zichzelf ook niet voorgesteld. Wellicht wilde hij liever niet tutoyeren, maar dat was prima zei hij.
Toen we na ongeveer een uur grofweg in beeld hadden hoe de opstelling eruit zou kunnen zien, stelde ik voor dat hij een en ander even ging uitwerken en dat wij in de tussentijd dan nog even in de showroom boven zouden gaan kijken. Daar waren we nog niet geweest immers. Nou ging dat helaas niet, zo reageerde hij, want onze afspraak was voorbij. Hij kon ook echt niet langer blijven, zijn werkdag liep immers tot 14.00 uur (met goede reden overigens). We werden geacht op een andere dag terug te komen om dan een en ander verder te bespreken. Hij zou een van onze opties (we wilden graag zowel met los fornuis als zonder, maar dat was te veel werk) uitwerken en zou dat dan bij de volgende afspraak presenteren. Aangezien hij echter beperkt werkte, waren we aangewezen op de donderdagavond of een zaterdag. Toen we aangaven al het een en ander gepland te hebben staan, vond hij dat we maar een volle agenda hadden. Op de vraag of hij een en ander niet kon toesturen per mail, gaf hij aan dat Satink geen internetbedrijf is en dat dus niet doet. Voor het volgende gesprek moesten we drie uur inplannen.
Hoewel we in eerste instantie deze afspraak hebben gemaakt (even laten bezinken), heb ik deze vanochtend afgezegd. Dit zo schrijvende, sta ik nog meer achter die keuze. Nog los van wat ik al heb genoemd, deed de adviseur in ons gesprek ook allerlei aannames (over de locatie van de vaatwasser bijvoorbeeld). Bovendien hebben we het nog niet eens gehad over merken, lades/kasten en mogelijk andere wensen van onze kant (voor hoeveel mensen koken we bijvoorbeeld vaak, is er interactie nodig met de woonkamer, in hoeverre is de keuken onderdeel van het aangezicht van onze woning), dus hoe kan de beste man een goed ontwerp/voorstel op papier zetten?

Ik ben teleurgesteld in hoe dit gesprek is gegaan, mede omdat Satink zowel hier als ook via Google positief naar voren komt. Had er dus goede verwachtingen bij. Wellicht is onze adviseur een ‘maandagochtendmodel’ en zegt dit verder niks over Satink als organisatie. Feit echter dat voor onze afspraak slechts een uur was ingepland en ook dat het blijkbaar gangbaar is van klanten te vragen terug te komen voor een tweede ‘presentatieafspraak’, had ik graag vooraf gehoord. Verwachtingenmanagement zeg maar.

Volgende week hebben we twee andere gesprekken staan. De ene bij Keukendesign in Kampen (waar onze aannemer veel mee werkt) en de ander bij Superkeukens in Zwolle (heeft mijn vriendin goede dingen over gelezen en komt ook hier regelmatig positief naar voren). Wijzelf gaan die gesprekken in elk geval beter voorbereid, maar ook met minder verwachtingen, in. Hopelijk worden we ditmaal positief verrast.

Mocht een presentatieafspraak overigens ‘gangbaar’ zijn, wijs me daar dan vooral op. Handig om vooraf te weten, aangezien zo’n gesprek best veel tijd kost. Een keuken is weliswaar een flinke investering, drie uur van mijn tijd is me ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
@mefjoew Klinkt inderdaad als een maandagochtend modelletje. Ik zou dit ook (zonder al te veel aannames te doen) terugkoppelen aan Satink. Als het om mijn vertegenwoordiger ging zou ik dit ook willen weten. Al was het alleen maar om beter de agenda te beheren maar ook om de vertegenwoordiger beter te kunnen trainen.

Vervelend dat je ervaring zo is.

Overigens, een presentatieafspraak is redelijk gangbaar (en ik vond het ook enigszins onplezierig om 1 uur aan de andere kant van de tafel te zitten navelstaren terwijl de vertegenwoordiger de tekening uitwerkte).

We hebben uiteindelijk getekend voor de offerte bij iemand die 100 vragen stelde alvorens te kletsen en uiteindelijk met veruit de beste tekening kwam.

[ Voor 11% gewijzigd door herofruit op 12-05-2021 17:29 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 18-05 19:26
herofruit schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:28:
@mefjoew Klinkt inderdaad als een maandagochtend modelletje. Ik zou dit ook (zonder al te veel aannames te doen) terugkoppelen aan Satink. Als het om mijn vertegenwoordiger ging zou ik dit ook willen weten. Al was het alleen maar om beter de agenda te beheren maar ook om de vertegenwoordiger beter te kunnen trainen.
Goeie, heb dit inderdaad vanochtend bij het cancellen van de afspraak teruggegeven als feedback en reden voor afzegging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:08
Even een update m.b.t. het ontwerp van onze keuken. Na enkele opmerkingen en tips van o.a. @Floor-is en @SquareOne een bezoek gebracht aan de project keukenleverancier.

Edit; Het betreft een Nolte Keuken. Front kookeiland zwart softmat (front Plus) en voor de kastenwand wit softmat (front Feel).

Voor wat betreft de apparatuur;

-BORA X Pure.
-Siemens koel- vriescombinatie KI86NVFF0 (IQ300).
-Siemens compacte oven CM836GNB6 (IQ700).
-Siemens oven HB835GTB1 (IQ700).
-Siemens vaatwasser SN63E800BE (IQ300).
-Quooker Fusion square zwart.

Werkbladen zijn van composiet (hebben we nu ook; zeer tevreden over).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbrmA3bvWCBECCuynYt7FciIo7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3U0Nob6QpVCR89ttAvvvJN9s.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAxd5eHGihgpMwD_MVAEWZ7tk8k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7PeQs53A1k0J5j9grKs8mAJl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHK5ad6YbHUwx_ufauUU-DdFaLw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QYvN3KOVoVd9tLE697NanNb9.png?f=fotoalbum_tile

Wijzigingen t.o.v. vorig ontwerp;
-De bovenkasten hebben we terug laten vallen (vinden we zelf echter wel minder mooi). Als alternatief zouden we ze in kunnen korten naar 450mm maar dan is de hoogte alsnog 'maar' 1,80m. We zijn zelf rond de 1,78m maar het lijkt ons nog steeds erg krap. Dit lijkt ons een beter alternatief; esthetisch minder mooi maar wel praktischer.
-BORA naar de zijkant op het kookeiland verplaatst i.v.m. werkruimte.
-Andere indeling qua apparatuur (ovens boven elkaar).
-Nis t.b.v. aanrecht van 120cm naar 180cm + spoelbak naar het midden laten verplaatsen.

Verder twijfelen we over de zwarte spoelbak en Quooker. Wellicht gaan we toch voor RVS i.v.m. watervlekken/kalkaanslag. De vaatwasser en koelkast zijn wat mij betreft prima ondanks IQ300. Tevens is de koel- vriescombinatie groot genoeg; hebben we nu ook en is met 2 kids prima. Uiteraard is een aparte koelkast + vriezer handiger maar in dit geval kiezen we voor meer opbergruimte.

De ovens wil ik upgraden naar de HB876G5B6 en de CM876G0B6 (ook IQ700 maar dan met home connect en active clean functie). Ik hoop deze eigenlijk in de huidige offerte te kunnen krijgen. Voor zover ik kan zien geven ze 35% korting t.o.v. adviesprijs. De meerprijs van de oven upgrade is dan 487€ netto. Lijkt me haalbaar....hoewel ik niet weet of er überhaupt onderhandelingsruimte is.

Totale offerte komt op 20.800€ incl. montage. Voordeel is dat keuken bij oplevering nieuwbouw al klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vraagje over de vaatwasser:
Kan een hoger model (Siemens XXL bijvoorbeeld) per definitie niet in een greeploze keuken, of wel als de korpus hoger wordt? En ja, welke maat korpus is minimaal benodigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjw-001
RAFA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:38:
Even een update m.b.t. het ontwerp van onze keuken. Na enkele opmerkingen en tips van o.a. @Floor-is en @SquareOne een bezoek gebracht aan de project keukenleverancier.

Ze leveren Ballerina en Nolte. Ik dacht dat dit een Nolte was maar kan dat nergens terughalen (Designo?).
Gezien het 75cm hoge korpus (hoogte onderkasten zonder plint en werkblad, of zie ik dat verkeerd?) lijkt mij dit een Nolte keuken. Ballerina werkt namelijk met 78cm (raster 6) of 84,5cm (raster 6,5).

Als je nog wil kijken welke soorten kasten uit de Nolte fabriek rollen en dus mogelijk zijn, kan je kijken op de website van de fabrikant. Ze hebben in de downloads sectie een PDF met mooi overzicht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjw-001
Source90 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:08:
Vraagje over de vaatwasser:
Kan een hoger model (Siemens XXL bijvoorbeeld) per definitie niet in een greeploze keuken, of wel als de korpus hoger wordt? En ja, welke maat korpus is minimaal benodigd?
SX modellen van Siemens passen in hogere onderkasten. Een overzicht vind je achterin de Siemens Studioline brochure. Blz 201 inbouw tabel vaatwassers.

In ons geval korpus 900mm, moesten we inderdaad rekening houden met enkel centimeters die de greeplijst in beslag neemt en het wegdraaien bij de plint. Zelfs met een varioscharnier pastte de SX van SIemens helaas niet in een Nolte Matrix 900 met plint 50mm. 8)7 AEG had wel een XXL model passend. Maar de SX van Siemens vereistte dan minimaal een plint van 70mm als ik het niet verkeerd heb. In geval van een greep was er geen probleem om een SX te plaatsen.

Kortom de greeplijst en eventuel minimaal passtuk (onder je werkblad) in je nis is nog iets om rekening mee te houden naast de inbouwtabel in de Siemens Brochure.

[ Voor 8% gewijzigd door hjw-001 op 12-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
hjw-001 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Gezien het 75cm hoge korpus (hoogte onderkasten zonder plint en werkblad, of zie ik dat verkeerd?) lijkt mij dit een Nolte keuken. Ballerina werkt namelijk met 78cm (raster 6) of 84,5cm (raster 6,5).

Als je nog wil kijken welke soorten kasten uit de Nolte fabriek rollen en dus mogelijk zijn, kan je kijken op de website van de fabrikant. Ze hebben in de downloads sectie een PDF met mooi overzicht staan.
Is idd 75cm..met daaronder plint van 15 cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjw-001
RAFA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:38:

Ze leveren Ballerina en Nolte. Ik dacht dat dit een Nolte was maar kan dat nergens terughalen (Designo?).

[Afbeelding]
In je layout zou je nog het volgende kunnen overwegen om altijd je handen snel te kunnen wassen ook als er iemand staat te koken...
* nis naar links verplaatsen, zodat iemand staand aan de nis, niet in de weg staat van iemand die aan de kookplaat staat. Dan kan je de nis eventueel ook mooi omsluiten met aan beide zijden hoge kasten en kan je dat eventueel laten afwerken met een kleur/motief. Dan krijg je alleen wel 2 hoge kasten rechts en 1 links.

[ Voor 3% gewijzigd door hjw-001 op 12-05-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
hjw-001 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:36:
[...]

In je layout zou je nog het volgende kunnen overwegen om te voorkomen dat je altijd je handen snel kan wassen ook als er iemand staat te koken...
* nis naar links verplaatsen, zodat iemand staand aan de nis, niet in de weg staat van iemand die aan de kookplaat staat. Dan kan je de nis eventueel ook mooi omsluiten met aan beide zijden hoge kasten en kan je dat eventueel laten afwerken met een kleur/motief. Dan krijg je alleen wel 2 hoge kasten rechts en 1 links.
Goede tip. Is idd het overwegen waard. Dan zou ik de kast geheel rechts plaatsen en daarnaast de ovens. Dan komt de koel- vriescombinatie geheel links. Wasbak/kraan komen dan niet direct achter de kookplaat. Zouden er nog nadelen kleven aan de positie van de ovens direct achter de kookplaat?

We laten nu namelijk wel eens de oven open staan om af te laten koelen na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
gemmavdboom schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 02:08:
Hallo keukenkenners :-)

In onze zoektocht naar een nieuwe keuken hebben wij 2 ontwerpen en bijbehorende offertes mogen ontvangen. 

De ene komt van een lokale keukenboer, de andere van Grando. Over die van Grando zijn er erg te spreken, alleen kwamen we n.a.v. onze wensen wel een stukje hoger uit dan gebugetteerd 😬

Als we de offertes vergelijken,  lijkt die van Grando op zich redelijk, maar eigenijk hebben we geen idee.

De offerte komt wel 1500 hoger uit,  maar de lokale zaak biedt een Nobilia aan, met apparaten van Pelgrim en een Elica Nikolatesla kookplaat ipv een Bora

Bij Grando gaat het om een Systemat,  AV6000 fluweelblauw, matlak.

Kastenwand:
2 hoge kasten, 209 cm
1 voor de oven en 1 voor koel/vriescombinatie. 
3 onderkastjes (ik meen extra hoog).
3 bovenkastjes met inbouwspotjes, 35cm diep
Dubbele spoelbak
Composiet werkblad 2cm dik
Houtlook wandpaneel

Kookeiland:
2 mr. breed
Ladenkast onder de kookplaat.
2 onderkastjes 50cm breed
Andere zijde 1 onderkastje 50 cm breed. 
Barretje met houtlook blad.
Werkblad composiet 4 cm dik

Apparatuur:
-          Bora | Puru
-          Quooker | RVS Rond
-          Bauknecht | EMPK7CT645PT Combi
-          Bauknecht | KGIL18F2P Koel/vries combinatie
-          Bauknecht | BKIC3C26 Vaatwasser
-          Siemens | HM633GNS1 Combi oven

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De offerte komt neer op EUR 17.500.

Kan iemand me vertellen of dit een redelijk bedrag is? Het kwam voor ons gevoel nogal raar tot stand. Tijdens een eerder gesprek had hij aangegeven dat hij nog geen prijs kon geven,  maar dat het ergens tussen de 12.000 en de 17.000 zou zijn. Toen we daar weer waren en hij een lijstje met apparaten had voorgesteld, kwam hij met een prijs van 23.500 (wat ons zwaar overdreven leek), waar dan de meikorting van 15% af zou gaan. En deze keer konden ze die korting ik op de apparaten aanbieden en met nog wat additionele kortingen kwam hij op 19.000, wat een hele scherpe prijs was. En dat terwijl we nog niks hadden gezegd, alleen geschrokken gekeken ;-)

Ik weet niet goed of hier toch nog valt te onderhandelen, aangezien we daar niet eens aan begonnen zijn,  of dat dit echt de uiterste prijs is. Als mensen hier iets zinnigs over kunnen zeggen, heel graag

Alvast bedankt!
Front lijkt op de render heel erg donker vergeleken internet plaatjes.
Heb je deze in het echt gezien en hoe beviel deze?
Staat ook op mijn shortlist.

https://www.deeken-gruppe...d_AV6000_Samtblau_D5.webp

https://haeckersrilanka.c..._Samtblau_M-600x600-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmavdboom
mitsumark schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:29:
[...]

Front lijkt op de render heel erg donker vergeleken internet plaatjes.
Heb je deze in het echt gezien en hoe beviel deze?
Staat ook op mijn shortlist.

https://www.deeken-gruppe...d_AV6000_Samtblau_D5.webp

https://haeckersrilanka.c..._Samtblau_M-600x600-1.jpg
Klopt, op de render zie je eigenijk niet eens dat het blauw is. In het echt is hij ook wel donkerder dan hij op internet lijkt. Maar met een spot erop komt het wel in de buurt van de plaatjes.

Heb jij toevallig frontjes gezien van andere merken die erop lijken qua kleur? Van Nolte heb ik ook zoiets gezien maar die vond ik qua kleur blauw weer minder subtiel.
Pagina: 1 ... 233 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1