Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Wij zijn ook druk met verschillende offertes voor de onderstaande opstelling. En zijn tot het onderstaande gekomen tot nu toe en qua apparatuur weten we ook wat we willen.

Heb al aardig wat pagina's door zitten nemen maar het blijft lastig vergelijken. We twijfelen nog tussen een Next en een Keller keuken met mat zwarte afwerking en een composiet blad. Maak graag gebruik van jullie kennis, tips en trics om nog een beetje te finetunen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lug1qjGUe8z140k-S1-N0rG_RbU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zDTrgDd2wST8rGvEWhrF4Nzf.png?f=fotoalbum_large

De volgende apparatuur komt er dan in:
Quooker PRO3, inclusief Fusion Square
IQ100,Koel/vries combinatie
Siemens iQ300 vaatwasser
Siemens iQ700, Combi stoomoven
Siemens iQ700, Combi magnetron en pyrolyse functie
Siemens iQ700, inductionAir 80 cm

Materiaal en kleur:
LUCCA Ultra mat
Front Kleur : CBO1 Carbon
Romp materiaal : M1 Melamine
Lades: T-box Antaro antraciet GLAS (onderste lades tip-on)

Meubelen € 7611,60
Werkbladen € 5017,91
Spoelbak € 280,00

Kraan € 1255,31
Apparatuur € 6253,24
Accessoires € 90,00

Subtotaal € 20508,06

Afleveren € 250,00
Monteren € 1550,00
Totaal +- € 22300

- De ruimte tussen raamkozijn en eiland (nu 80cm) kan nog naar 60 en dan het eiland iets langer
- Deur draairichting evt omdraaien
- Wat denken jullie van deze prijs?
- Nog comments op de indeling? Vaatwasser misschien in het eiland stoppen naast de spoelbak?
- En hebben jullie nog tips over de keuze tussen de Keller en de Next?

De Next zou natuurlijk wel wat meerprijs betekenen maar bij Bemmel & Kroon hadden ze het over 10% bovenop de prijs van een Pronorm. B&K komt ook ongeveer op bovenstaande prijs uit. Zo ook nog een andere keukenstudio.

[ Voor 12% gewijzigd door j_bos op 06-05-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
Kapitein Merijn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:33:
Ik zou alleen niet de spoelbak uit het midden van de kast plaatsen, daar krijg ik kortsluiting van.
Ah, dat is er eentje van de categorie 'nemen we mee voor de volgende keer'. Het is een antraciet keuken dus mogelijk valt het hier wel minder op, maar inderdaad is hij mooier in het midden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
896gerard schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Ah, dat is er eentje van de categorie 'nemen we mee voor de volgende keer'. Het is een antraciet keuken dus mogelijk valt het hier wel minder op, maar inderdaad is hij mooier in het midden.

***members only***
Een werkblad heeft ca. 3 weken levertijd dus ik verwacht dat ze dit nog wel kunnen wijzigen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:21
j_bos schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:53:
- Nog comments op de indeling?
Op zich lijkt me je keukenindeling wel logisch.
Volgens mij had je eerst nog in je post staan dat je er over nadacht om de vaatwasser te verplaatsen naar het eiland. Houd er dan rekening mee dat je de afvoer moet gaan verleggen die kant op; kleine meerprijs.
Zelf heb ik de vaatwasser achter me in de kastenwand; dat bevalt mij persoonlijk beter dan als ik hem in mijn (schier)eiland zou hebben. Je wilt in je eiland denk ik ook je pannen, kruiden, afvalbakjes etc nog kwijt kunnen?

Tevens vertekent de kookplaat op je huidige tekening nogal. Als je een Siemens inductionair 80cm hebt, is de diepte van die plaat zo'n 52 cm. Zeg dat je de plaat dan 5cm uit de rand van het eiland plaatst, houd je nog minder dan 40 cm over voor je barretje.
Zou je dan niet liever daar ondiepe kastjes hebben ivm de opbergruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
m181087 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Op zich lijkt me je keukenindeling wel logisch.
Volgens mij had je eerst nog in je post staan dat je er over nadacht om de vaatwasser te verplaatsen naar het eiland. Houd er dan rekening mee dat je de afvoer moet gaan verleggen die kant op; kleine meerprijs.
Zelf heb ik de vaatwasser achter me in de kastenwand; dat bevalt mij persoonlijk beter dan als ik hem in mijn (schier)eiland zou hebben. Je wilt in je eiland denk ik ook je pannen, kruiden, afvalbakjes etc nog kwijt kunnen?

Tevens vertekent de kookplaat op je huidige tekening nogal. Als je een Siemens inductionair 80cm hebt, is de diepte van die plaat zo'n 52 cm. Zeg dat je de plaat dan 5cm uit de rand van het eiland plaatst, houd je nog minder dan 40 cm over voor je barretje.
Zou je dan niet liever daar ondiepe kastjes hebben ivm de opbergruimte?
Alle leidingen en stroom wordt deze week nog gelegd want de kruipruimte is leeg vloer is er helemaal uit, dus daar zijn we nu nog flexibel in. Kan dus in de kastenwand of in het eiland, maar daar twijfel ik dus nog een beetje over. De afvoer moet al onder het eiland liggen i.v.m. de spoelbak.

Breedte ivm de kookplaat ga ik dan nog even bekijken of we dat een probleem vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Wij zijn ook druk met verschillende offertes voor de onderstaande opstelling. En zijn tot het onderstaande gekomen tot nu toe en qua apparatuur weten we ook wat we willen.

Heb al aardig wat pagina's door zitten nemen maar het blijft lastig vergelijken. We twijfelen nog tussen een Next en een Keller keuken met mat zwarte afwerking en een composiet blad. Maak graag gebruik van jullie kennis, tips en trics om nog een beetje te finetunen!

[Afbeelding]

Siemens iQ300 vaatwasser

Meubelen € 7611,60
Werkbladen € 5017,91
Spoelbak € 280,00

Kraan € 1255,31
Apparatuur € 6253,24
Accessoires € 90,00

Subtotaal € 20508,06

Afleveren € 250,00
Monteren € 1550,00
Totaal +- € 22300

- De ruimte tussen raamkozijn en eiland (nu 80cm) kan nog naar 60 en dan het eiland iets langer
- Nog comments op de indeling? Vaatwasser misschien in het eiland stoppen naast de spoelbak?

De Next zou natuurlijk wel wat meerprijs betekenen maar bij Bemmel & Kroon hadden ze het over 10% bovenop de prijs van een Pronorm. B&K komt ook ongeveer op bovenstaande prijs uit. Zo ook nog een andere keukenstudio.
Dit is wel heel globaal. Kun je aangeven wat voor soort kasten je hebt? Kan nu niet uit je post halen waar lades zitten (die zijn fors duurder dan kastjes met deurtjes).

Nevermind, zat niet goed naar het plaatje te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25

[Afbeelding]

Siemens iQ300 vaatwasser

Meubelen € 7611,60
Werkbladen € 5017,91
Spoelbak € 280,00

Kraan € 1255,31
Apparatuur € 6253,24
Accessoires € 90,00

Subtotaal € 20508,06

Afleveren € 250,00
Monteren € 1550,00
Totaal +- € 22300

Wij hebben qua indeling vergelijkbaar. Wij hebben ervoor gekozen om te spoelen in de kastenwand en daar de vaatwasser op hoogte te doen. Ik zou dan wel 1 hoge kast opofferen zodat je bij je spoelgedeelte wat meer ruimte hebt. Qua uitlijnen zou je ovens van Neff kunnen pakken van die hebben Hide en slide deur waardoor het niet erg is dat de oven iets hoger wordt geplaatst. Koffieapparaat heb je dan naast de kraan. Voor ons lijkt dit allemaal heel ideaal. Hoe jullie flow is in de keuken kan natuurlijk anders zijn. En op je kookeiland heb je dan lekker veel werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48

orf

m181087 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Het blad vind ik erg mooi gedaan en uiteraard hulde voor het feit dat je dit allemaal zelf doet.
Wel vind ik persoonlijk het keukendeel wat 'verloren' in de ruimte staan, al komt dat waarschijnlijk mede door de pilaar die daar staat.

Ook ben ik erg benieuwd hoe het straks bevalt om zo dicht op de rand van je eiland te koken en te spoelen. Ik ben van mezelf vrij netjes, maar ik zou de vloer echt niet schoon houden met die paar centimeters er tussen.
Je moet altijd concessies doen. Of je nu zelf bouwt of het laat plaatsen. Een groter (schier)eiland vond ik niet passend en ik wil de werkruimte graag tussen spoelbak en kookplaat. Aan alle zijdes heb ik nu 120cm doorloop.

Hoe het in de ruimte staat is een beetje een smaakding. Ik vind het juist wel tof dat het eiland zo de kamer in komt, met zicht op je gasten aan de eettafel vanaf de kookplaat. Eerder liet @Don Quijote al een vergelijkbare opstelling zien in een redelijk vergelijkbaar huis.

Hoe het werkt met schoonhouden moet ik nog gaan zien. Ik kan me voorstellen dat ik de vloer wat vaker moet gaan dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
SquareOne schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Dit is wel heel globaal. Kun je aangeven wat voor soort kasten je hebt? Kan nu niet uit je post halen waar lades zitten (die zijn fors duurder dan kastjes met deurtjes).

Nevermind, zat niet goed naar het plaatje te kijken
Heb nog even wat specs toegevoegd maar het zijn zulke lijsten met codes (zoals bekend) dat het niet helemaal te volgen is voor niet kenners :P Bij het 1m stuk komen er ook lades onder

[ Voor 3% gewijzigd door j_bos op 06-05-2021 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
orf schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:28:
[...]

• De kasten zijn van IKEA. Een stuk of 6 daarvan heb ik in de breedte aangepast met een nieuwe rugwand, onderzijde en bovenzijde. Ik heb alle kanten beplakt met FENIX kantenband en dat pas gefreesd. Sommige kasten heb ik "binnenstebuiten" gebouwd zodat er geen gaatjes o.i.d. zichtbaar zijn aan de binnenkant. Bij de eerste hoge kast wordt een zijde helemaal van Fenix.

De kasten zo maken was enorm veel werk. Vooral het kantenband heeft enorm veel tijd gekost. Ik was hierdoor wel minder dan €1.000 kwijt voor de kasten.
[/list]
Leuk gedaan. Tip voor iemand die ook zelf aan de slag wil gaan, maar iets sneller klaar wil zijn: koop bouwpakket keukenkasten, welke al op maat worden gemaakt. Al eerder gemeld, ik heb bij meubelinterieur.nl een aantal kastrompen samengesteld. Voordeel is dat je ook andere corpuskleuren kan kiezen, elke maat mogelijk is, je de boringen voor lades en planken er al in kan laten aanbrengen (wel specifiek naar vragen!) en je een kwalitatief beter product hebt. 16mm achterwand bijvoorbeeld, ipv dat afgrijselijke stuk karton van Ikea.En goede ladegeleiders naar keuze. En lades op maat is ook mogelijk. En fronten.

(En nee, heb geen belang in dit bedrijf. Maar na het zien van die verschrikkelijk hypocriete Ikea reclames over duurzaamheid, wijs ik iedereen graag op alternatieven ten opzichte van dit wegwerp prullen pakhuis. Dat Ikea straks volledig recyclebare producten wil produceren is geen oplossing. Ga voor kwaliteit, gaat veel langer mee, scheelt minimaal 1 productiecyclus. /Rant off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Lize167 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Wij hebben qua indeling vergelijkbaar. Wij hebben ervoor gekozen om te spoelen in de kastenwand en daar de vaatwasser op hoogte te doen. Ik zou dan wel 1 hoge kast opofferen zodat je bij je spoelgedeelte wat meer ruimte hebt. Qua uitlijnen zou je ovens van Neff kunnen pakken van die hebben Hide en slide deur waardoor het niet erg is dat de oven iets hoger wordt geplaatst. Koffieapparaat heb je dan naast de kraan. Voor ons lijkt dit allemaal heel ideaal. Hoe jullie flow is in de keuken kan natuurlijk anders zijn. En op je kookeiland heb je dan lekker veel werkruimte.
De afweging was dat je die kraan best regelmatig gebruikt en dan niet de keuken door hoeft te lopen. Ik denk inderdaad dat het op 1m zoals in de tekening wel krap wordt met een spoelbak en koffieapparaat en vind 4 hoge kasten wel mooier voor de symmetrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Een vraagje, niet met mijn hele keuken, maar een klein onderdeel er van:
Wij gaan een huis bouwen, met hoge luchtdichtheid, goed geïsoleerd, balans WTW, etc. alles. :-) Maar nu loop ik te klooien met de keuken, en dan vooral de afzuigkap.

Ik wil het liefste naar buiten afzuigen, want dan heb ik geen fijnstof in mijn huis (toch wel een beetje onder de indruk van een TNO onderzoek). Maar, mijn balans WTW is om het huis op balans te houden, niet om te compenseren voor de keukenafzuiging. De keuken afzuigkap gaat dit behoorlijk verstoren (stel dat die met 300 m3/u afzuigt). Voordat je het weet is de zuurstof op! :P

Hoe kan ik dit nou goed doen? Zijn er systemen die, als je afzuigt/afvoert naar buiten, ook weer net zoveel naar binnen (frisse lucht) aanvoeren? In de horeca zie ik wel wat apparaten, maar ik heb maar een normaal huis.
Ik weet dat er een alternatief is, recirculatie. Maar eigenlijk ben ik daar ook niet van overtuigd, want die doen meestal niks met het fijnstof (PM2.5). Alleen ATAG heeft Duo Logic, wat een filter is voor fijnstof, maar verder vind ik niks.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37
ChrisM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:20:
Wij gaan een huis bouwen, met hoge luchtdichtheid, goed geïsoleerd, balans WTW, etc. alles. :-) Maar nu loop ik te klooien met de keuken, en dan vooral de afzuigkap.

Ik wil het liefste naar buiten afzuigen, want dan heb ik geen fijnstof in mijn huis (toch wel een beetje onder de indruk van een TNO onderzoek). Maar, mijn balans WTW is om het huis op balans te houden, niet om te compenseren voor de keukenafzuiging. De keuken afzuigkap gaat dit behoorlijk verstoren (stel dat die met 300 m3/u afzuigt). Voordat je het weet is de zuurstof op! :P

Hoe kan ik dit nou goed doen? Zijn er systemen die, als je afzuigt/afvoert naar buiten, ook weer net zoveel naar binnen (frisse lucht) aanvoeren? In de horeca zie ik wel wat apparaten, maar ik heb maar een normaal huis.
Ik weet dat er een alternatief is, recirculatie. Maar eigenlijk ben ik daar ook niet van overtuigd, want die doen meestal niks met het fijnstof (PM2.5). Alleen ATAG heeft Duo Logic, wat een filter is voor fijnstof, maar verder vind ik niks.

ehm, niet op gas koken maar inductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Blik1984 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:27:
[...]

ehm, niet op gas koken maar inductie?
Huh, wat heeft dat met fijnstof te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
yamahabest schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:32:
[...]

Huh, wat heeft dat met fijnstof te maken?
Staat letterlijk in het artikel

Aanbevolen wordt om de kookdampen direct naar buiten af te voeren met een afzuigkap van voldoende capaciteit van minimaal 300m3/uur. Indien dit echt niet mogelijk is, bijvoorbeeld in een bestaande situatie, dan verdient inductief koken de voorkeur omdat hierbij geen verbrandingsgassen ontstaan. Het is bovendien belangrijk om dan tijdens en na het koken extra te ventileren.

en

Inductief koken wordt aanbevolen. Dat voorkomt verbrandingsgassen die het gevolg zijn van koken op aardgas. De WHO (blz 247 van de Guidelines Indoor Air Quality, zie de links hieronder) geeft aan dat in woningen waar op gas wordt gekookt kinderen 20% meer risico op longklachten lopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Blik1984 op 06-05-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Blik1984 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Staat letterlijk in het artikel

Aanbevolen wordt om de kookdampen direct naar buiten af te voeren met een afzuigkap van voldoende capaciteit van minimaal 300m3/uur. Indien dit echt niet mogelijk is, bijvoorbeeld in een bestaande situatie, dan verdient inductief koken de voorkeur omdat hierbij geen verbrandingsgassen ontstaan. Het is bovendien belangrijk om dan tijdens en na het koken extra te ventileren.

en

Inductief koken wordt aanbevolen. Dat voorkomt verbrandingsgassen die het gevolg zijn van koken op aardgas. De WHO (blz 247 van de Guidelines Indoor Air Quality, zie de links hieronder) geeft aan dat in woningen waar op gas wordt gekookt kinderen 20% meer risico op longklachten lopen.
Dat gaat over de verbrandingsgassen. Niet over fijnstof, en daar heeft @ChrisM het juist over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:57
ChrisM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:20:

Er zijn muurdoorvoeren met een elektrische klep/afdichting die een hoge isolatiewaarde hebben in gesloten toestand.
Wanneer de afzuigkap aan gaat gaan de kleppen (toe en afvoer) open waardoor je tijdelijk een luchtlek hebt, maar dan wel naar buiten kunt afzuigen.

Dit kan in combinatie met een normale afzuigkap en een luchttoevoer ventiel, maar er zijn ook (restaurant/snackbar idee) afzuigkappen die de verse buitenlucht als een gordijn langs de afzuigkap laten vallen, en waar in het midden afgezogen word.

heb dat een tijdje terug kunnen vinden op google, maar vind het nu niet zo 123 meer terug.
Het bestaat in ieder geval :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

orf schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Je moet altijd consessies doen. Of je nu zelf bouwt of het laat plaatsen. Een groter (schier)eiland vond ik niet passend en ik wil de werkruimte graag tussen spoelbak en kookplaat. Aan alle zijdes heb ik nu 120cm doorloop.

Hoe het in de ruimte staat is een beetje een smaakding. Ik vind het juist wel tof dat het eiland zo de kamer in komt, met zicht op je gasten aan de eettafel vanaf de kookplaat. Eerder liet @Don Quijote al een vergelijkbare opstelling zien in een redelijk vergelijkbaar huis.

Hoe het werkt met schoonhouden moet ik nog gaan zien. Ik kan me voorstellen dat ik de vloer wat vaker moet gaan dweilen.
@orf en ik zijn denk ik de uitzondering. De feedback die ik hier kreeg was ook dat zo om die wand een eiland maken geen goed idee was. Beter de hele muur er uit halen. Ik ben erg blij dat dat niet te hebben gedaan :). Zeker nu het zo staat, weet ik zeker dat ik het verwijderen van die muur enorm afbreuk zou vinden doen aan de sfeer van het huis. Het is een woning van voor 1900 met een klassiek kamer en-suite. Om daar de het idee van een eetkamer helemaal weg te halen door er een grote open ruimte van te maken vind ik niet passen. Maar op deze wijze behoud je wel fijn de connectie tussen koken en leven, zonder er een enorme woonkeuken van te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cf2Q5WuI4mVMDMaogeotUcRLIpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0DHrc9MjVMyDT4V7ckCDEqW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4vWuH70bJIdIfv9QPfMLywr4eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqHIAWAqKxenvmors3ubXMTy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rAxMoS3UPJX7VmCq1HApmE8FLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKrGy4KrTxwzyiKfxFIZfOOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y3QWZ7NtaOHzLCJaXR9qv_eU3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axUNx16dDhbsUBcAEPm6JbhV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJpQ3vkfIMTjwTGXI4KY9lHj3PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbK79JSh5hl2aBNXaAw9rSs8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZ2CTz2VBzyq_n4ix7Q_nMUlsI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QWZBSTHF8ujEbQSoBXUlbwr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8KsyHGBNYzjKQRY0F0xffSAoQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JXdjb3lopkFVnxLBM8rU06O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 06-05-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
yamahabest schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Dat gaat over de verbrandingsgassen. Niet over fijnstof, en daar heeft @ChrisM het juist over.
En jij denkt dat verbrandingsgassen geen impact hebben op het gehalte fijnstof in huis? Je verbrand letterlijk aardgas in je woning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Blik1984 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:40:
[...]

En jij denkt dat verbrandingsgassen geen impact hebben op het gehalte fijnstof in huis? Je verbrand letterlijk aardgas in je woning...
Ok, dat is waar. Maar vanuit de pan komt ook fijnstof. Dat los je niet op met op inductie koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
yamahabest schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:44:
[...]

Ok, dat is waar. Maar vanuit de pan komt ook fijnstof. Dat los je niet op met op inductie koken.
Begrijp ik, ik probeerde ook niet te beweren dat het een volledige oplossing was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Don Quijote schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:37:
[...]

@orf en ik zijn denk ik de uitzondering. De feedback die ik hier kreeg was ook dat zo om die wand een eiland maken geen goed idee was. Beter de hele muur er uit halen. Ik ben erg blij dat dat niet te hebben gedaan :). Zeker nu het zo staat, weet ik zeker dat ik het verwijderen van die muur enorm afbreuk zou vinden doen aan de sfeer van het huis. Het is een woning van voor 1900 met een klassiek kamer en-suite. Om daar de het idee van een eetkamer helemaal weg te halen door er een grote open ruimte van te maken vind ik niet passen. Maar op deze wijze behoud je wel fijn de connectie tussen koken en leven, zonder er een enorme woonkeuken van te maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige keuken, herken ik Siematic SLX Pure?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
N1ckk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:52:
[...]

Prachtige keuken, herken ik Siematic SLX Pure?
Cesar blijkbaar (al is de combi van greep en zwevend element wel iets dat je ook bij SLX Pure terugvind)

Don Quijote in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 13% gewijzigd door Blik1984 op 06-05-2021 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

@N1ckk /@Blik1984 inderdaad Cesar. Siematic kan de zijkanten niet in verstek leveren. En dat was een harde eis van mij. Dus die vielen af. Nog buiten het feit dat ze qua fineer niet aan Cesar konden tippen wat ons betreft (100% smaak uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:44
Wij hebben inmiddels de offerte getekend. Afgelopen dinsdag is ingemeten. Op basis van de offerte hebben we nog eenmaal de kans om een en ander te laten wijzigen. Als gewoonlijk slaat nu de twijfel toe... Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over volgende overwegingen?

Spoelbak
1. RVS of composiet (zwart, Caressi).
2. Vlakinbouw of onderbouw (composiet blad).
3. Eventueel extra spoelbak (klein, 20cm) naast Bora X, wegens bereikbaarheid spoelbak vanaf tafel.

Eiland
4. Doorlopende greeplijst? Brengt dit veel extra kosten met zich?
5. Idem voor plint.

Ovens
6. Overweeg om grote (60cm) combi bak/stoom oven boven en compacte (45cm) combi bak/magnetron onder te plaatsen. Grote oven zal meer gebruik zien. Zijn er hier nog (praktische, functionele, anders?) bezwaren tegen?

Qua maatvoering en doorloopruimte is, denk ik, geen handigere indeling mogelijk. Eiland is 240x110, aanrecht ca. 220x60, hoge kasten 3x60 + omlijsting (2x15). Werkruimte 100, doorloopruimte links 70, rechts 110.
--

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wwl00KgvEIV2R3Fw3hF3GF25IY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kX6IOc7kPCW4TPYdBy0YHIfd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaFB3BPZdORRT6ERSGks4FD-Xuo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArJgSoTnZ8WCd4vmrX8POWqp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nPRyIMJOFVU7hkPjg_x3hsdh90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq8rnhfRV8kx9LTWj3Nn78IL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZabBIu6HHyTXzAFBFrDhUwfQAmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnUSzRHodrP9k8ZJ8Ez5Pw96.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door snep op 06-05-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
snep schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:09:
Wij hebben inmiddels de offerte getekend. Afgelopen dinsdag is ingemeten. Op basis van de offerte hebben we nog eenmaal de kans om een en ander te laten wijzigen. Als gewoonlijk slaat nu de twijfel toe...

Spoelbak
1. RVS of composiet (zwart, Caressi)
2. Vlakinbouw of onderbouw (composiet blad)\
3. Extra spoelbak (klein, 20cm) naast Bora, bereikbaarheid vanaf tafel

Eiland
4. Doorlopende greeplijst? Brengt dit veel extra kosten met zich?
5. Idem voor plint.

Ovens
6. Overweeg om grote (60cm) combi bak/stoom oven boven en compacte (45cm) combi bak/magnetron onder te plaatsen. Zijn er hier nog bezwaren tegen?

--

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Vooral meningen hieronder niet gehinderd door enige kennis:
1) Kwestie van smaak zou ik denken? M.i. wordt het wel heel veel zwart met een zwarte spoelbak. Het RVS geeft ook wat contrast in het geheel
2) Weet ik niet / geen mening
3) Eiland is hiervoor te klein m.i.
4) In een paar posts terug kwam naar vooren dat zo'n stollenwand iets van 700 p/s. Dat is volgens mij wel serieus meer dan een gewoon zijpaneel. Heb eerder een fenix zijpaneel voor 250 p/m2 voorbij zien komen
5) Je bedoelt een invallende plint zodat het eiland meer zwevend lijkt? Kwestie van smaak maar dan zou ik het wel aan alle vier de kanten doen. Op de eerste afbeelding lijkt het nu alleen aan de zijkanten. Op de laatste afbeelding is het met zijpanelen tot de grond?
6) zou de grote beneden doen. Die deur is groot en onhandig als die open is om er dan op hoogte dingen uit te pakken. Als die laag zit heb je daar veel minder last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Goed afgestelde gasbrander levert geen fijnstof op. Zodra er genoeg zuurstof in de vlam zit krijg je in principe alleen water en CO2 als rest product. Maar goed nog steeds niet goed om die binnen te houden natuurlijk.

Is de standaard WTW afgesteld op overdruk of op onderdruk? In het laatste geval duurt het natuurlijk nog even voordat je zoveel lucht hebt weggezogen dat er te veel onderdruk ontstaat zonder toevoer. Idealiter zou de WTW een stand moeten hebben waar er wel aanvoer is, maar geen afvoer. Maar ja het lijkt of ventilatie specialisten geen keuken thuis hebben, anders was dit probleem al lang opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:44
SquareOne schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:18:
[...]

Vooral meningen hieronder niet gehinderd door enige kennis:
1) Kwestie van smaak zou ik denken? M.i. wordt het wel heel veel zwart met een zwarte spoelbak. Het RVS geeft ook wat contrast in het geheel
2) Weet ik niet / geen mening
3) Eiland is hiervoor te klein m.i.
4) In een paar posts terug kwam naar vooren dat zo'n stollenwand iets van 700 p/s. Dat is volgens mij wel serieus meer dan een gewoon zijpaneel. Heb eerder een fenix zijpaneel voor 250 p/m2 voorbij zien komen
5) Je bedoelt een invallende plint zodat het eiland meer zwevend lijkt? Kwestie van smaak maar dan zou ik het wel aan alle vier de kanten doen. Op de eerste afbeelding lijkt het nu alleen aan de zijkanten. Op de laatste afbeelding is het met zijpanelen tot de grond?
6) zou de grote beneden doen. Die deur is groot en onhandig als die open is om er dan op hoogte dingen uit te pakken. Als die laag zit heb je daar veel minder last van
Qua terminologie ben ik niet helemaal bij, excuses voor verwarring. Dank voor het meedenken.

4/5. Invallende plint inderdaad, helemaal rondom. Datzelfde wil ik voor het blad, om ook die 'zwevend' te laten lijken.

6. Dat is inderdaad een goed punt, niet fijn om zware gietijzeren pannen op schouderhoogte uit de oven te moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
snep schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:27:
[...]

Qua terminologie ben ik niet helemaal bij, excuses voor verwarring. Dank voor het meedenken.

4/5. Invallende plint inderdaad, helemaal rondom. Datzelfde wil ik voor het blad, om ook die 'zwevend' te laten lijken.

6. Dat is inderdaad een goed punt, niet fijn om zware gietijzeren pannen op schouderhoogte uit de oven te moeten nemen.
Ik weet ook niet of het invallende plint heet in vaktermen :P

Het is zeker mooi om het zo uit te voeren om alles zwevend te laten lijken.

Als je zijwanden hebt tot op de grond, zou je kunnen overwegen de fronten ook tot op de grond door te trekken aan de zichtzijde van het eiland.

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 06-05-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:32
Vandaag langs geweest bij Superkeukens voor de keuken in onze nieuw te bouwen woning. Al met al een plezierig bezoek en de offerte viel me niet tegen.

Het betreft een Super+ keuken (Schuller).
-Kookeiland is Onyxzwart gelakt voorzien van ladesysteem en aan de achterzijde kastruimte.
Kastenwand kristalwit gelakt met daarin een nis + spoelbak.
-Blad; composiet 12mm.

Apparatuur:
-Bora X Pure recirculatie.
-Siemens CM485AGB0 Oven + magnetron.
-Siemens CP465AGB0 Combi + stoomfunctie.
-Siemens SN63E800BE vaatwasser.
-Siemens K187SSDE0 Koelvriescombinatie.
-Quooker Fusion square combi 7ltr.
-Spoelbak + Quooker in rvs uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXa-gUn9MQcgUxF_KawpkUTsT3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRTTHODl94f6xtr9EP0libMB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVVXBmUPYNDwoj1tTw-9dhwPFvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwxycDJJAPOc9cBnoEBrfquq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-B4dVNbkv7d34k_qGfG_smVkTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5gHiWlaDjvlihJao7B6Bt2n.jpg?f=fotoalbum_large

De geoffreerde prijs kwam op 18,6k€ excl. montage van 1350€. Alles bij elkaar net geen 20k€. Eerlijk gezegd dacht ik niet onder de 20k€ uit te komen. Nu hebben we Siemens IQ500 apparatuur en ik vraag me af of het zinvol is de ovens te upgraden naar een IQ700 variant (meerprijs kwam rond de 700€)?

Er is nog ruimte in het budget dus wellicht zijn er nog tips? Mijn partner en ikzelf hebben absoluut geen kijk op interieurstyling/ontwerp etc. dus mogelijk slaan we ergens gigantisch de plank mis...Hoewel de ruimte beperkt is wil mijn partner toch graag een kookeiland.

Ik ben nog in afwachting van de offerte van onze plaatselijke keukenleverancier maar verwacht niet dat zij lager uit zullen komen. Men gaf grofweg een schatting van 25k€ en dat zou dan een Ballerina of Nolte keuken worden (ook met Bora, Siemens studioline en Quooker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
RAFA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:09:
Vandaag langs geweest bij Superkeukens voor de keuken in onze nieuw te bouwen woning. Al met al een plezierig bezoek en de offerte viel me niet tegen.

-Kookeiland is Onyxzwart gelakt voorzien van ladesysteem en aan de achterzijde kastruimte.
-Blad; composiet 12mm.

Apparatuur:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De geoffreerde prijs kwam op 18,6k€ excl. montage van 1350€. Alles bij elkaar net geen 20k€. Eerlijk gezegd dacht ik niet onder de 20k€ uit te komen. Nu hebben we Siemens IQ500 apparatuur en ik vraag me af of het zinvol is de ovens te upgraden naar een IQ700 variant (meerprijs kwam rond de 700€)?

Er is nog ruimte in het budget dus wellicht zijn er nog tips? Mijn partner en ikzelf hebben absoluut geen kijk op interieurstyling/ontwerp etc. dus mogelijk slaan we ergens gigantisch de plank mis...Hoewel de ruimte beperkt is wil mijn partner toch graag een kookeiland.

Ik ben nog in afwachting van de offerte van onze plaatselijke keukenleverancier maar verwacht niet dat zij lager uit zullen komen. Men gaf grofweg een schatting van 25k€ en dat zou dan een Ballerina of Nolte keuken worden (ook met Bora, Siemens studioline en Quooker).
Ik zie een ruimte met een keuken, meer dan genoeg ruimte voor een eettafel nog. Niks aan de hand!
Of moet je ergens ook nog een woonkamer kwijt in deze ruimte?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Floor-is schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Ik zie een ruimte met een keuken, meer dan genoeg ruimte voor een eettafel nog. Niks aan de hand!
Of moet je ergens ook nog een woonkamer kwijt in deze ruimte?
Woonkamer ligt aan de andere kant van de woning....dus dat komt goed. Voor de eettafel hebben we ruimte genoeg, die komt meer richting woonkamer te staan (staat nog niet op de foto's/tekening). Dus die zal ergens rechts van de keuken komen te staan (laatste foto).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

-Blad; composiet 12mm.

Apparatuur:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sorry dat ik het zeg maar het ontwerp is niet heel best.
Je hebt zo'n mooie ruimte en dan kan je dadelijk niet eens fatsoenlijk aan je spoelbak staan. Je kan er zelfs nog geen kopje langs plaatsen.
De groente snijden zal je ook aan de achterzijde van je eiland moet doen want daar is ook nauwelijks plaats voor.

Ik zou me ook eens verdiepen in de apparatuur. De prijs van de keuken lijkt nu heel interessant, het is tenslotte een grote keuken met Siemens apparatuur. Als je echter gaat kijken naar de apparaten blijkt dat dit echt allemaal instapmodellen zijn. Ik vind de Siemens apparaten ook niet in verhouding staan met de relatief dure Bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Kapitein Merijn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar het ontwerp is niet heel best.
Je hebt zo'n mooie ruimte en dan kan je dadelijk niet eens fatsoenlijk aan je spoelbak staan. Je kan er zelfs nog geen kopje langs plaatsen.
De groente snijden zal je ook aan de achterzijde van je eiland moet doen want daar is ook nauwelijks plaats voor.

Ik zou me ook eens verdiepen in de apparatuur. De prijs van de keuken lijkt nu heel interessant, het is tenslotte een grote keuken met Siemens apparatuur. Als je echter gaat kijken naar de apparaten blijkt dat dit echt allemaal instapmodellen zijn. Ik vind de Siemens apparaten ook niet in verhouding staan met de relatief dure Bora.
De ruimte is beperkt. Zie afbeelding hieronder; alles onder de rode streep gaat richting woonkamer. Daar kan ik weinig mee ben ik bang. Verder zit ik met de raampartij en de deuren. Ik zie zelf dus weinig andere mogelijkheden. Ik zou idd nog wel naar het spoelgedeelte kunnen kijken. Zelf sta ik weinig in de keuken maar de vrouw des huizes leek er geen probleem mee te hebben. Effectief heeft de nieuwe keuken meer werkbladruimte dan onze huidige keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gas1kTpk_4HGuGk6GJWFSWgqmVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrchjTiJfk1Qy63wLcMXRPQy.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast had ikzelf het idee dat de Siemens iq500 al prima apparatuur was...is de iq700 dan zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

@RAFA even los van de afzetruimte bij de spoelbak, je hebt daar echt 0 bewegingsruimte nu. Bediening van de kraan zit rechts, precies ook aan de kant waar je geen ruimte hebt. Waar laat je je elleboog (en de rest van je arm), bij het bedienen van de kraan, of stevig schrobben van een vieze pan? Dit moet je niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAFA
Greebs schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:07:
@RAFA even los van de afzetruimte bij de spoelbak, je hebt daar echt 0 bewegingsruimte nu. Bediening van de kraan zit rechts, precies ook aan de kant waar je geen ruimte hebt. Waar laat je je elleboog (en de rest van je arm), bij het bedienen van de kraan, of stevig schrobben van een vieze pan? Dit moet je niet willen.
Prima, daar kan ik me wel in vinden. Wellicht dus naar het midden halen of een extra hoge kast plaatsen en aanrecht groter maken of zelfs een kast opgeven en aanrecht verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
@RAFA Let ook even op de lijntjes, het wand gedeelte kan vrij gemakkelijk iets strakker.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
@RAFA Is het raam op de tekening ook precies zoals hij wordt? Dus geen manier om er iets voor te zetten?

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RAFA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:59:
[...]

De ruimte is beperkt. Zie afbeelding hieronder; alles onder de rode streep gaat richting woonkamer. Daar kan ik weinig mee ben ik bang. Verder zit ik met de raampartij en de deuren. Ik zie zelf dus weinig andere mogelijkheden. Ik zou idd nog wel naar het spoelgedeelte kunnen kijken. Zelf sta ik weinig in de keuken maar de vrouw des huizes leek er geen probleem mee te hebben. Effectief heeft de nieuwe keuken meer werkbladruimte dan onze huidige keuken.

[Afbeelding]

Daarnaast had ikzelf het idee dat de Siemens iq500 al prima apparatuur was...is de iq700 dan zoveel beter?
Duidelijk, ik was er al een hoekkeuken in aan het plaatsen.

Hoe groot zijn jullie ongeveer? Uitgaande van een werkhoogte van ca. 92cm zitten de bovenkasten nu op ca. 170cm hoogte. Dat zou inhouden dat de meeste mensen niet aan de wasbak kunnen staan.

Zijn de 4 hoge kasten een wens van jullie zelf? Voor de apparatuur heb je er minimaal 2 nodig, als je de 2 ovens langs elkaar wilt 3.
Ik zou daarvoor kiezen zodat je meer werkblad kan realiseren aan die zijde. Het gedeelte wat er nu is getekend is volledig nutteloos als je daar ook een koffiezetter ofzo wilt plaatsen.

Vergelijk zelf de apparatuur eens met de wat luxere types, je zal zien dat deze totaal niet te vergelijken zijn. Ik doel dan voornamelijk op de 2 combi's.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 06-05-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
battler schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:14:
@RAFA Let ook even op de lijntjes, het wand gedeelte kan vrij gemakkelijk iets strakker.
We wilden eigenlijk de vaatwasser op hoogte maar dat zou de lijnen nog meer verstoren. Ik dacht hier al het max uitgehaald te hebben. Maar het kan dus beter....
Kimmie2000 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:15:
@RAFA Is het raam op de tekening ook precies zoals hij wordt? Dus geen manier om er iets voor te zetten?
Nee, het raam in de tekening klopt niet. Het raam loopt daadwerkelijk tot aan de vloer.

In ieder geval alvast mijn dank voor het meedenken! Hier heb ik veel hulp aan. Zoals gezegd zijn we zelf echt totale nitwits op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Kapitein Merijn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Duidelijk, ik was er al een hoekkeuken in aan het plaatsen.

Hoe groot zijn jullie ongeveer? Uitgaande van een werkhoogte van ca. 92cm zitten de bovenkasten nu op ca. 170cm hoogte. Dat zou inhouden dat de meeste mensen niet aan de wasbak kunnen staan.

Zijn de 4 hoge kasten een wens van jullie zelf? Voor de apparatuur heb je er minimaal 2 nodig, als je de 2 ovens langs elkaar wilt 3.
Ik zou daarvoor kiezen zodat je meer werkblad kan realiseren aan die zijde. Het gedeelte wat er nu is getekend is volledig nutteloos als je daar ook een koffiezetter ofzo wilt plaatsen.
Niet perse..maar ik hou van symmetrie ;). 4 hoge kasten is dus geen absolute must. Maar vraag me af of het eruit ziet wanneer je er 2 aan 1 zijde plaatst en aan de andere zijde 1.

We zijn zelf beide rond de 1.78m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
battler schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:14:
We hebben dezelfde afwijking volgens mij. Het combineren van een verticale en horizontale greeplijst in een kastenwand is wat mij betreft echt "not done".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RAFA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Niet perse..maar ik hou van symmetrie ;). 4 hoge kasten is dus geen absolute must. Maar vraag me af of het eruit ziet wanneer je er 2 aan 1 zijde plaatst en aan de andere zijde 1.

We zijn zelf beide rond de 1.78m.
Een afzuigkap hangt(/hing vroegah) op ca. 160cm hoogte. Deze is 50cm diep zodat hij 10cm terug valt tov de voorzijde van het werkblad om te voorkomen dat je er tegenaan knalt met je hoofd.
De gecreëerde nis ziet er leuk uit hoor maar dan moet er wel over nagedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:13
orf schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:01:
Hier is net het blad geplaatst voor mijn zelfbouwkeuken. Morgen komen de fronten en kan ik verder af gaan bouwen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is Dekton Kelya 12mm met de stollen in verstek.
Wat ontzettend mooi gedaan!!

Vraagje over dat Dekton blad. Ik hoor verschillende verhalen dat het kwetsbaar is voor puntbelasting met deze dikte. Andere zeggen is onzin. Hoe kijk jij (of andere) hiertegenaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Voor ons nog te bouwen nieuwbouwwoning zijn we o.a. op zoek naar een keuken, we zijn inmiddels bijna uit het ontwerp:

Members only: Ontwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RAFA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:59:
[...]

[Afbeelding]

@RAFA Eens met de hierboven genoemde punten.
Als je van die bovenkasten wilt boven het spoeldeel zou ik hogere kasten kiezen. Daarnaast zou ik één hoge kast laten vervallen zodat je een extra 60cm kast kwijt kunt in het spoeldeel. Beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlQvX-s4CsKxNQCjzpQ1jZDIa_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7St8U0Fmd8rTpo1L4nBAIuo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48

orf

Deodaat schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Wat ontzettend mooi gedaan!!

Vraagje over dat Dekton blad. Ik hoor verschillende verhalen dat het kwetsbaar is voor puntbelasting met deze dikte. Andere zeggen is onzin. Hoe kijk jij (of andere) hiertegenaan?
De randen kunnen kwetsbaar zijn voor stoten. Dan is er een kans dat er een schilfer afspringt. Het is juist heel hard en krasvast en daarom heel duurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
SquareOne schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:36:
[...]

@RAFA Eens met de hierboven genoemde punten.
Als je van die bovenkasten wilt boven het spoeldeel zou ik hogere kasten kiezen. Daarnaast zou ik één hoge kast laten vervallen zodat je een extra 60cm kast kwijt kunt in het spoeldeel. Beetje dit idee:
[Afbeelding]
Bedankt voor de input. Dit ontwerp ziet er niet eens slecht uit. Bovenkasten zijn niet perse nodig echter ook in dit geval kan ik me geen voorstelling maken of het er uitziet wanneer deze ontbreken. Het lijkt me namelijk dan helemaal een 'bijeengeraapt zooitje' te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
RAFA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Bedankt voor de input. Dit ontwerp ziet er niet eens slecht uit. Bovenkasten zijn niet perse nodig echter ook in dit geval kan ik me geen voorstelling maken of het er uitziet wanneer deze ontbreken. Het lijkt me namelijk dan helemaal een 'bijeengeraapt zooitje' te worden.
Check deze post anders nog eens van een tijdje terug: SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Wij hebben ook even getwijfeld over een soortgelijke opstelling, welliswaar met 3 hoge kasten. Op deze post zijn ook veel tips en advies gekomen. Wellicht kun je daar nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
SquareOne schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:49:
[...]

Check deze post anders nog eens van een tijdje terug: SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Wij hebben ook even getwijfeld over een soortgelijke opstelling, welliswaar met 3 hoge kasten. Op deze post zijn ook veel tips en advies gekomen. Wellicht kun je daar nog wat mee.
Bedankt, ik ga het nog eens rustig doorlezen. Ben het er inmiddels inderdaad mee eens dat het ontwerp niet het meest praktisch is. Deze gaat dus ongetwijfeld herzien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Korte vraag tussendoor voor de mensen die een bestaande keuken vervangen voor een nieuwe.

Wat doen jullie met de oude? Zelf er uit slopen en naar de stort brengen? De keukenverkoper laten slopen ? Op marktplaats zetten en kijken wie hem eruit wil halen op het juiste moment of een opkoopbedrijf de keuken laten slopen/weghalen?

Onze siematic u-keuken van kunststof is 16 jaar oud met een composit werkblad maar ik heb werkelijk geen idee wat een goede mogelijkheid is.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
Bas22 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:34:
Korte vraag tussendoor voor de mensen die een bestaande keuken vervangen voor een nieuwe.

Wat doen jullie met de oude? Zelf er uit slopen en naar de stort brengen? De keukenverkoper laten slopen ? Op marktplaats zetten en kijken wie hem eruit wil halen op het juiste moment of een opkoopbedrijf de keuken laten slopen/weghalen?

Onze siematic u-keuken van kunststof is 16 jaar oud met een composit werkblad maar ik heb werkelijk geen idee wat een goede mogelijkheid is.

Iemand tips?
Wij hebben een oude goed gebruikte (lees: uitgeleefde) keuken verkocht op marktplaats voor €150. 4 Roemenen hebben ‘m er binnen 3 uur uitgehaald en op de bus gebonden. Belangrijk is wel dat we de rest ook gingen opknappen, dus ze hoefden niet voorzichtig te doen met muren en plafonds en deden ook niet zachtzinnig. Tip is wel om Marktplaatslui te laten aanbetalen. Wij waren blij dat we er vanaf waren en qua apparatuur (koelkast en vaatwasser waren nog vrij nieuw) hebben we niet gehad wat het waard was maar het scheelde wel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Keuken van 21 jaar oud hier. Voor gratis af te halen op Marktplaats gezet.
Binnen een dag meerdere reacties.

Aangegeven wanneer ze hem kunnen komen halen. En 50 euro borg gevraagd. Die krijgen ze terug als ze hem op komen halen.

Het scheelt mij een rit naar de stort, maar wat ik belangrijker vind, het wordt hergebruikt.

Ik haal hem zelf eruit, op het moment dat ik wil, en ook op de manier dat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:12
Bas22 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:34:

Iemand tips?
Wij hebben de keuken verkocht op marktplaats. Deze was 15 jaar oud met whirlpool apparaten. Ze hebben de keuken er ook uit gehaald voor €450. Waren 4 mannen uit Duitsland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Floor-is
RAFA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:12:
[...]

Woonkamer ligt aan de andere kant van de woning....dus dat komt goed. Voor de eettafel hebben we ruimte genoeg, die komt meer richting woonkamer te staan (staat nog niet op de foto's/tekening). Dus die zal ergens rechts van de keuken komen te staan (laatste foto).
Mooi, kunnen we het nu gaan hebben over hoe een keuken wel hoort te zijn :)

Nu ben ik absoluut geen professional, zoals @Kapitein Merijn en @Barry|IA, dus het is dan misschien nog wel erger dat ik al denk “oei, zoveel ruimte, zoveel mogelijkheden en dan dit?”.

Laten we beginnen met de ruimte: je hebt 450x380 beschikbaar immers. Dat is echt niet mis, daar kan je echt wel mee werken :)
Dan: oven, combi, vaatwasser, koelvriescombinatie (why?), inductie en quooker.

Oven en combi heb je de compact gekozen: waarom dat? In prijs scheelt het niet zoveel, bruikbare ruimte echter wel :)
Je hebt een koelvriescombinatie gekozen, niet beide los. Is dat omdat je in de bijkeuken/schuur een vriezer hebt? Of wat is de afweging? Je krijgt nu immers een kleinere koelkast en een kleine vriezer. Natuurlijk bespaar je zowel kastruimte Als keiharde euro’s, maar wat is de rationale erachter?
En dan kies je juist wel een relatief dure inductieplaat, kan je die ook toelichten? Waarom niet de ‘gewone Pure’ of een Siemens bijvoorbeeld?
Je kiest de Quooker met cube, die combinatie kost echt heul wat muntjes, is bubbelwater je een investering van €1000+ waard? (nog even los van de €0,25/liter voor gebruik; tenzij je een grootverbruiker bent kan dit natuurlijk nooit uit versus prima bubbelwater van de AH/Jumbo/supermarkt. Ja of je moet rekenen dat je geen onderhoud hebt ook.)

Dan even snel kijken naar je indeling:
• 6 kasten, helemaal links de oven en combi naast elkaar. Dan de nis met hierin spoelbak en vaatwasser, ernaast opslag en dan de koelvriescombinatie.
• Eiland in 60/90/60, ruime meter diep met koken smack bang in the middle.

Voor wat betreft de kastenwand:
- beetje gek met die compacte oven+combi naast elkaar, waarom die niet juist boven elkaar? Dat is juist het voordeel van de compacte machines immers. Kan je mooi de vaatwasser eronder, heb je die niet meer vreselijk in de weg zitten in de nis ;) (Als je een vaatwasser onder een oven kunt plaatsen met een lade eronder, dan kan het ook met 2 compacte apparaten erboven lijkt me. Toch dames en heren specialisten?)
- de nis is erg onhandig: tenzij jullie beiden linkshandig zijn en je de kraan niet gecentreerd achter de spoelbak zet ga je hier weinig plezier beleven. Met de vaatwasser uit de weg kan je in ieder geval hier de spoelbak centreren.
- dan de vraag over de koelvriescombinatie: als je dacht ruimtegebrek te hebben, heb ik die alvast opgelost. Vriezer helemaal links, koelkast net niet uiterst rechts. Beide manshoog, superveel ruimte voor je :)
- helemaal rechts dan een “vrije kast” beschikbaar. Gemakkelijker vanuit het eetgedeelte te bereiken vooral. Je kunt overwegen om deze niet uiterst rechts te zetten als je bang bent het gevoel te krap te staan tussen de koelkast en het eiland, maar dat lijkt me het probleem niet. Je hebt immers 3m80.. 60 kasten, 100 tussenruimte, 105-110 eiland, dan heb je alsnog 110-115 over voor de doorloop. :)
- De kastjes boven je nis moet iemand anders maar wat nuttigs over zeggen :P
- gezien de vensterbank en het kunnen openen van deuren etc denk ik dat je wel iets meer dan 25mm nodig hebt tussen de kast en de muur trouwens :)

Dan je eiland:
Inspiratieloos is het eerste wat in me opkomt, direct gevolgd door “107 diep, gekke maat” en dan “waar ga je snijden en prepareren eigenlijk?”
- met je spoelbak niet in het eiland, kan je juist op 210/240/270 echt nog mooi ruimte hebben, 300 en meer is dan niet per se nodig. Maar dan moet je niet je kookplaat in het midden zetten, want dan hoef je het voordeel gelijk weer op!
- Als niet langer wilt dan je kastenwand én je wilt 90cm ruimte tussen raam en eiland heb je alsnog tot iets meer dan 270 lengte beschikbaar. Stel je doet 60-60-120, dan blijf je er mooi onder, doe je de inductieplaat in de 120 zodat je die nog ruim van de hoek kunt houden (spetteren, eens wat neerzetten etc). Heb je bovendien minstens 120 bereidingsruimte :)
- de diepte van het eiland is op zich prima gekozen met die deur daar. Ik kom op 105 diep, maar er is vast een reden voor die 107,2 ;)

Heb je hele plan heus niet in de war geschopt zo O-)

Was vergeten op reactie plaatsen te drukken, sorry als ik nu heel dubbel dingen zeg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Floor-is schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 01:47:
[...]

Dan: oven, combi, vaatwasser, koelvriescombinatie (why?), inductie en quooker.

Oven en combi heb je de compact gekozen: waarom dat? In prijs scheelt het niet zoveel, bruikbare ruimte echter wel :)
Je hebt een koelvriescombinatie gekozen, niet beide los. Is dat omdat je in de bijkeuken/schuur een vriezer hebt? Of wat is de afweging? Je krijgt nu immers een kleinere koelkast en een kleine vriezer. Natuurlijk bespaar je zowel kastruimte Als keiharde euro’s, maar wat is de rationale erachter?
We hebben nu 1x combi. Dit is idd te weinig. Denk dat 2x combi voor ons voldoende is ook al betreft het de compact versie. Hetzelfde geldt voor de koel- vriescombinatie. We hebben in onze huidige keuken tevens een koel- vriescombinatie. Dit is voor ons voldoende (2 volw. + 2 kids van 10 en 5jr oud).
[...]
En dan kies je juist wel een relatief dure inductieplaat, kan je die ook toelichten? Waarom niet de ‘gewone Pure’ of een Siemens bijvoorbeeld?
De normale Bora is niet geheel zwart. Het design spreekt ons meer aan. Tevens waren we wel gecharmeerd van de inductie oppervlakte en de te koppelen zones.
[...]

Je kiest de Quooker met cube, die combinatie kost echt heul wat muntjes, is bubbelwater je een investering van €1000+ waard? (nog even los van de €0,25/liter voor gebruik; tenzij je een grootverbruiker bent kan dit natuurlijk nooit uit versus prima bubbelwater van de AH/Jumbo/supermarkt. Ja of je moet rekenen dat je geen onderhoud hebt ook.)
We hebben de Fusion square, niet de cube. Naar mijn weten dus zonder bubbelwater.
[...]
- de nis is erg onhandig: tenzij jullie beiden linkshandig zijn en je de kraan niet gecentreerd achter de spoelbak zet ga je hier weinig plezier beleven. Met de vaatwasser uit de weg kan je in ieder geval hier de spoelbak centreren.
- dan de vraag etc. etc.
Mee eens. We hebben besloten om toch nog eens naar de opstelling te kijken en deze aan te passen.
[...]
Dan je eiland:
Inspiratieloos is het eerste wat in me opkomt, direct gevolgd door “107 diep, gekke maat” en dan “waar ga je snijden en prepareren eigenlijk?”
- met je spoelbak niet in het eiland, kan je juist op 210/240/270 echt nog mooi ruimte hebben, 300 en meer is dan niet per se nodig. Maar dan moet je niet je kookplaat in het midden zetten, want dan hoef je het voordeel gelijk weer op!
Tevens mee eens. Zal de vrouw des huizes eens van de bevindingen op de hoogte stellen. Uiteindelijk staat zij het meest in de keuken maar ik verwacht dat ze zelf ook kiest voor ruimte i.p.v. symmetrie.
[...]
Heb je hele plan heus niet in de war geschopt zo O-)
Eigenlijk wel....maar daarom ook juist mijn vraag op dit forum. Kritische kijk op het ontwerp aangezien wij hier zelf zo ontzettend slecht in zijn. Ik zou een ontzettend waardeloze designer/ontwerper zijn.... :F

[ Voor 5% gewijzigd door RAFA op 07-05-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:33
Bedankt voor de reacties op mijn eerste post. Naar aanleiding van de opmerkingen dat 90cm loopruimte wel aan de krappe kant is ben ik wat door gaan denken en kom met een alternatieve optie, maar heb niet het idee dat het veel beter is.

Optie 1 (originele optie):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsSRCmY2SXWZK23QtLlThctig54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foimpM6b8O1oUlpN3XO8jfrk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEx7UvNiRtlRBPIZNVa1a6NX2Og=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNWMNx83ucKqw03vZUOl1hhh.jpg?f=fotoalbum_tile

+ Vaatwasser kan tegen het raam, staat dus het minst in de weg
+ Werkblad schiereiland kan wat groter (75cm),
- Krappere loopruimte

Optie 2 (meer loopruimte):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro6Vd0WTFne21ElZEdCki4JZeCU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ggSmrg4tTISYxqyvsMitVOb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAzhJtXtJVsOAE-qRPPaIsTUB_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCLC3S4lHQBe7ZsipeAHro2B.jpg?f=fotoalbum_tile

+ Meer loopruimte
- Kleiner werkblad schiereiland
- Vaatwasser staat in de 'loop'
- Onhandige laatste ruimte tegen het raam bij het schiereiland, hier zou iets van ongeveer 45cm diep in kunnen.

Zo bezien lijkt me optie 1 toch de betere optie. Het grotere werkblad plus de mogelijkheid om de vaatwasser aan het eind te plaatsen (en dus uit de loop) lijken me genoeg om het nadeel van de krappere loopruimte op te vangen. Daarnaast zit je in optie twee met de onhandige ruimte die je overhoudt tegen het raam bij het schiereiland. Of is daar wel iets slims op te bedenken?

Let overigens verder niet teveel op de kleuren van de keuken en het raam dat te ver doorgetrokken is :+. Plaatjes even puur ter idee wat we zouden kunnen kiezen qua loopruimte.

Ik sta open voor andere suggesties qua indeling!

[ Voor 11% gewijzigd door Jovatov op 07-05-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
RAFA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:56:
[...]

We hebben nu 1x combi. Dit is idd te weinig. Denk dat 2x combi voor ons voldoende is ook al betreft het de compact versie. Hetzelfde geldt voor de koel- vriescombinatie. We hebben in onze huidige keuken tevens een koel- vriescombinatie. Dit is voor ons voldoende (2 volw. + 2 kids van 10 en 5jr oud).
2xcompact kan genoeg zijn, maar ik zou ze dus stapelen en dan de vaatwasser eronder. Dat is veel effectiever ruimtegebruik :)
Een koelvries zou ik persoonlijk dus niet combineren. Heb toevallig net een bezichtiging gedaan in een huis met een koelvries combi en hoewel topspul (Siemens studioline) is het wel echt heel klein vergeleken met onze koelkast en vriezer van 2m hoog die we nu hebben :P Wij zijn met drie thuis, mijn vrouw, zoontje van 7 en ikzelf. We hebben onszelf verwend denk ik ;)
[...]

De normale Bora is niet geheel zwart. Het design spreekt ons meer aan. Tevens waren we wel gecharmeerd van de inductie oppervlakte en de te koppelen zones.
Niet geheel zwart wen je snel genoeg aan ;)
Flexzones zijn fijn :)
[...]

We hebben de Fusion square, niet de cube. Naar mijn weten dus zonder bubbelwater.
My bad, verkeerd gelezen!
[...]

Mee eens. We hebben besloten om toch nog eens naar de opstelling te kijken en deze aan te passen.
d:b
[...]

Tevens mee eens. Zal de vrouw des huizes eens van de bevindingen op de hoogte stellen. Uiteindelijk staat zij het meest in de keuken maar ik verwacht dat ze zelf ook kiest voor ruimte i.p.v. symmetrie.
Misschien tijd om zelf ook meer in de keuken te staan? ;) :P
[...]

Eigenlijk wel....maar daarom ook juist mijn vraag op dit forum. Kritische kijk op het ontwerp aangezien wij hier zelf zo ontzettend slecht in zijn. Ik zou een ontzettend waardeloze designer/ontwerper zijn.... :F
Ik vind het heerlijk om onwijs kritisch te kunnen en mogen zijn op een ander, helpt mij ook weer in mijn eigen plannen!

Wij zijn druk aan het bezichtigen, elk huis vraagt weer om een andere aanpak :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
RAFA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Dus over 5 jaar heb je 2 tieners in huis lopen waarvan de eerste aan het pubberen is.
Dat gaat een vracht meer ruimte vergen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Floor-is schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Misschien tijd om zelf ook meer in de keuken te staan? ;) :P
Toevallig met mijn vrouw gepraat? :)
Floor-is schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:51:
[...]
Ik vind het heerlijk om onwijs kritisch te kunnen en mogen zijn op een ander, helpt mij ook weer in mijn eigen plannen!
Ik stel het op prijs. Het is toch behoorlijk wat geld dus het moet dan natuurlijk ook goed zijn.
Flix20 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Dus over 5 jaar heb je 2 tieners in huis lopen waarvan de eerste aan het pubberen is.
Ook daar zit een kern van waarheid in. Ik was niet van plan over 5-10 jaar weer een nieuwe keuken te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
Flix20 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Volgens mij valt dit in de categorie van 'meer kasten, meer troep'. Bangmakerij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
Jovatov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:13:
Bedankt voor de reacties op mijn eerste post. Naar aanleiding van de opmerkingen dat 90cm loopruimte wel aan de krappe kant is ben ik wat door gaan denken en kom met een alternatieve optie, maar heb niet het idee dat het veel beter is.
Is het geen optie om dat stukje naast de hoge kast weg te halen en daar een soort barretje te maken? En dat je verder de L-vorm van je oude keuken behoudt? Soort dit idee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCUvWpPF9bfMdVwDc8yIIIaqGrs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y17XJ9hzc53YMSMHvS8SZhAx.jpg?f=user_large

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:33
Kimmie2000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Is het geen optie om dat stukje naast de hoge kast weg te halen en daar een soort barretje te maken? En dat je verder de L-vorm van je oude keuken behoudt? Soort dit idee

[Afbeelding]
Dat stukje muur zit het leidingwerk in van oa de badkamer boven, dus die is alvast niet zo makkelijk weg te halen.
Bovendien willen ook niet verder de woonkamer in, daar staat nu de eetkamertafel mooi voor het zijraam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
VChunky schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Volgens mij valt dit in de categorie van 'meer kasten, meer troep'. Bangmakerij 8)7
Een 16 jarige puber (man) heeft toch echt een flinke bak meer aan voeding (kcal) nodig dan een 10 jarige.

Daarnaast doseer je bij een 10 jarige als ouder voornamelijk wat en wanneer het kind te consumeren krijgt waar die 15/16 jarige dit zelf gaat doen.
Dus dit is imho absoluut een punt waar je rekening mee moet houden en is zeker geen bangmakerij.
Zoals @RAFA zelf al zegt, je koopt een keuken doorgaans niet voor 5-10 jaar. Zou zelf zeggen minstens 15 jaar. En tegen die tijd heeft hij al 2 pubers rondlopen.

En als iemand die 4 maanden geleden is gaan samenwonen met z'n vriendin kan ik bevestigen dat 'meer kasten, meer troep' absoluut geen mythe is (N=1).

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
RAFA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Toevallig met mijn vrouw gepraat? :)
Nee, een van de redenen dat ik hier zo actief ben is omdat ik zelf veel in de keuken ben :)
[...]

Ik stel het op prijs. Het is toch behoorlijk wat geld dus het moet dan natuurlijk ook goed zijn.
[...]
Elkaar behoeden is wel een belangrijk ding in een community :)

Laat je niet bangmaken over als kinderen ouder worden; ze zijn het gewend zo he ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Floor-is schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Nee, een van de redenen dat ik hier zo actief ben is omdat ik zelf veel in de keuken ben :)

[...]

Elkaar behoeden is wel een belangrijk ding in een community :)

Laat je niet bangmaken over als kinderen ouder worden; ze zijn het gewend zo he ;)
En het is toch ook vooral het huis van jullie zelf. Hier drie jongens nu <5 jaar en heb toch vooral de keuken gekocht die wij samen het mooist vonden. Dus geen drie koelkasten voor al het bier als ze straks 18 zijn en 2 kasten door de chips :-). Je moet het ze ook niet te comfortabel maken, idee is wel dat ze ooit op zichzelf gaan wonen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

hansvk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Wij hebben een keuken besteld bij Thijs van de Wouw keukens. Maatwerk met eikenhouten frontjes.
Beetje een rotschop, maar Thijs Keukens werd mij door een collega als optie aangeraden.
Wat is je ervaring met hun, en wat is mening over de prijs / kwaliteit?
Misschien ook wel goed je dit 3 jaar later te vragen, dan heb je de keuken al een tijdje gebruikt :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08 13:22

-Blad; composiet 12mm.

Apparatuur:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou altijd zorgen voor zowel werkruimte links als rechts van de spoelbak. Was een grote ergernis in de oude keuken. Je hebt altijd wel dingen die je met de hand doet (wijnglazen, pannen). Die moet je nu vuil en schoon neerzetten aan dezelfde kant. Of steeds meteen afdrogen en wegzetten. Ga je echt niet blij van worden. Die krappe inbouw nisjes snap ik sowieso nooit zo goed. Leuk voor een koffiecorner maar niet voor een spoelbak. Erg beklemmend. Als de bovenkasten niet nodig zijn zou ik daar voor wandplanken gaan. Licht er onder. Oogt een stuk ruimtelijker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Ook wij zijn weer op keukenjacht geweest. Denk aardig kunnen slagen.
In ieder geval dank aan @Floor-is , voor bijzonder goede input :)

Members only:

Denk zelf een nette prijs. De PG2 (anti fingerprint) voor fronten (alleen voor mij de eiken variant onbekend), vonden wij prima eruit zien.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 07-05-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
Flix20 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Een 16 jarige puber (man) heeft toch echt een flinke bak meer aan voeding (kcal) nodig dan een 10 jarige.

Daarnaast doseer je bij een 10 jarige als ouder voornamelijk wat en wanneer het kind te consumeren krijgt waar die 15/16 jarige dit zelf gaat doen.
Ik zie het al, we hebben een andere belevingswereld. De vraag is hoe al die gezinnen het toch doen met maar twee kleine combi ovens? Terwijl de meerderheid misschien maar één apparaat heeft :D
Luxe problemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:06:

***members only***

Denk zelf een nette prijs. De PG2 (anti fingerprint) voor fronten (alleen voor mij de eiken variant onbekend), vonden wij prima eruit zien.

***members only***
Lijkt alsof er in de kastenwand nu zwarte greeplijsten zijn toegepast voor de verticale greeplijsten en bij de lades meer RVS of een lichtere kleur. Je zou push to open kunnen overwegen voor de onderste lades in de kastenwand om het net wat strakker te maken.

Plint in het eiland bewust zwart gemaakt? Het is een vrij hard contrast op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:49:
[...]

Lijkt alsof er in de kastenwand nu zwarte greeplijsten zijn toegepast voor de verticale greeplijsten en bij de lades meer RVS of een lichtere kleur. Je zou push to open kunnen overwegen voor de onderste lades in de kastenwand om het net wat strakker te maken.

Plint in het eiland bewust zwart gemaakt? Het is een vrij hard contrast op die manier.
Greeplijst is zelfde kleur als de verticale inderdaad. Op impressie afdruk zag het er echter niet duidelijk uit dat het 4x60 lades zijn. Op de offerte staat wel dezelfde kleur als bij de verticale. Zal dit nog eens expliciet navragen bij tekenen. Thanks!

Plint eigenlijk niet naar gekeken :X Denk dat wit rustiger oogt. Zal die op het lijstje zetten ter aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Oke, het duurt nog tot Juli, maar als je dan zo een 3 fase aardlekautomaat binnen krijgt dan wil je de boel gelijk ff ombatterijen . Nog 1 extra groep nodig en dan past het allemaal net, was en goede tip voor de automaat @Andrehj

En ben toch blij dat ik een klein beetje opgelet heb op de LTS 8) :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqkosRPpNTp1epmNRQ3Ax5CRrRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aqUn6KitvtIRIiMNiTSHkDkL.jpg?f=user_large

NOTE : in mijn geval komen er voor de keuken 6 groepen bij, alles moet omgelegd worden, zaak dus om bij de aanschaf van een keuken ook gedegen rekening mee te houden, dat als je het niet zelf kan er nog een aardig prijskaartje bij komt!

[ Voor 16% gewijzigd door taz10 op 08-05-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

***members only***

***members only***
Leuk te zien dat je ook bij Faber bent geweest, ook door Marcel geholpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Members only:

Andere discussie:

Ik zoek dus een premium blad voor mijn kookeiland en kastjes. RVS is mi echt heel gaaf, krasjes zijn overkomelijk maar het is hygienisch en niet heel sloopbaar (hete grillpan erop? fles azijn die wat lekt erop?). Mijn vriendin heeft het hard geveto'd net als beton. Hout lijkt mij niets, en dan houd je alleen composiet en natuursteen over. Dat laatste houdt niet zo van zuren, dus composiet. Lastig om daar echt een beeld te krijgen van de hufterproof-factor van spullen... toch maar eens inlezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 07-05-2021 23:22 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
taz10 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Leuk te zien dat je ook bij Faber bent geweest, ook door Marcel geholpen ??
Members only:

Nog een vraagje over de vaatwasser;
Wat is bepalend of de XXL serie van Siemens past? Is er een minimale maat, of maken ze de plint lager bij de vaatwasser?

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 07-05-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Members only:

Overigens verder prima door ze geholpen maar ik merk wel dat mijn eisen niet helemaal binnen hun plaatje vallen qua keuken. De rest van het huis is het allemaal wel lekker standaard :+

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 07-05-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

***members only***

***members only***
Members only:

Nog een andere vraag,
Is greeploos duurder dan greep in een keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[mo]
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Z___Z schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:36:
[...]
[mo]

***members only***
Ja ze gaven aan dat ze niet wisten of ze dit konden leveren (unox/rational/hoshizaki was gewoon uberhaupt niet bekend bij ze en een bora met draaiknoppen ook niet). Op zich ben ik niet met die merken getrouwd maar wil wel iets uit die klasse qua features/specs.

Dus ja ze hintten er al op dat ik vooral elders kon gaan kijken en als ik echt serieus met hen in zee wil gaan dat ze dan de boel uit gaan werken.
Best irritant, want bovengenoemd bedrag is wel het budget waar we zelf ook op uit kwamen, maar voor dat geld wil ik eigenlijk wel een A-merk. Ik snap dat die specifieke keuken iets duurder is geworden met de huidige economie, maar kan me ook niet voorstellen dat in die prijscategorie er massa's keukens de deur uitgaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 07-05-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

***members only***

***members only***
Wanneer moet jullie keuken geplaatst worden? Zomer eiken is een uitlopende kleur en slecht bestelbaar tot juli dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
@Boudewijn zolang je geen echte bedragen noemt is er niet te vergelijken.
Verder klinkt t alsof jij wel een hoop meer extra wil dan die vriend
En je heb toch nog een aantal weken om keuken zaken af te gaan?
Die wel alles naar wens kunnen doen?

[ Voor 28% gewijzigd door Roos79 op 08-05-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Roos79 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:29:
@Boudewijn zolang je geen echte bedragen noemt is er niet te vergelijken.
Een marge van 10k lijkt me redelijk duidelijk? :)
Verder klinkt t alsof jij wel een hoop meer extra wil dan die vriend
Valt mee eigenlijk. Een dubbele gootsteen ipv enkele, en een combimagnetron inbouw. Goed, een ander blad.
En je heb toch nog een aantal weken om keuken zaken af te gaan?
Die wel alles naar wens kunnen doen?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Boudewijn schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Een marge van 10k lijkt me redelijk duidelijk? :)

[...]

Valt mee eigenlijk. Een dubbele gootsteen ipv enkele, en een combimagnetron inbouw. Goed, een ander blad.

[...]

***members only***
Je kunt het ook anders aanpakken:
Zorg dat je in de komende twee a drie weken de opstelling helder hebt zodat je weet waar alle aansluitingen moeten zitten. Vervolgens kun je zelf een technische installatietekening aanleveren bij de aannemer (je kunt het maken van deze tekening ook uitbesteden (iets van 150 euro o.i.d.). Keukenzaken leveren (logischerwijs) over het algemeen de technische tekening pas op het moment dat er getekend is.

Dat geeft een hoop rust want daarna heb je ruim de tijd om echt te gaan focussen op specifieke merken en details en kun je op je eigen tempo zaken vergelijken.

Wij hebben ook al in November onze technische tekening ingeleverd, dus de opstelling staat vast. Maar het maken van de definitieve keuze wat betreft merk keuken / blad / apparatuur en ook welke keukenzaak hebben we nog tot een maand of 5 voor oplevering. Als ik had getekend in de periode dat we een keuze moesten maken, had ik waarschijnlijk met een hele andere zaak en keuken gezeten dan waar we uiteindelijk voor gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 08-05-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Boudewijn schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:29:
[...]

***members only***

Overigens verder prima door ze geholpen maar ik merk wel dat mijn eisen niet helemaal binnen hun plaatje vallen qua keuken. De rest van het huis is het allemaal wel lekker standaard :+
Je zou nog naar de optima lijn kunnen kijken bij Bruynzeel. Dat is Next125. Al een stuk hoogwaardiger dan de standaard uitvoering maar waarschijnlijk nog niet het niveau van Balthaup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SquareOne schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:46:
[...]

Je kunt het ook anders aanpakken:
Zorg dat je in de komende twee a drie weken de opstelling helder hebt zodat je weet waar alle aansluitingen moeten zitten. Vervolgens kun je zelf een technische installatietekening aanleveren bij de aannemer (je kunt het maken van deze tekening ook uitbesteden (iets van 150 euro o.i.d.). Keukenzaken leveren (logischerwijs) over het algemeen de technische tekening pas op het moment dat er getekend is.

Dat geeft een hoop rust want daarna heb je ruim de tijd om echt te gaan focussen op specifieke merken en details en kun je op je eigen tempo zaken vergelijken.

Wij hebben ook al in November onze technische tekening ingeleverd, dus de opstelling staat vast. Maar het maken van de definitieve keuze wat betreft merk keuken / blad / apparatuur en ook welke keukenzaak hebben we nog tot een maand of 5 voor oplevering. Als ik had getekend in de periode dat we een keuze moesten maken, had ik waarschijnlijk met een hele andere zaak en keuken gezeten dan waar we uiteindelijk voor gaan.
Dat is denk ik wel een wijze tip. 2e helft van de maand staat de afspraak bij BH.

Dank je wel!
SquareOne schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Je zou nog naar de optima lijn kunnen kijken bij Bruynzeel. Dat is Next125. Al een stuk hoogwaardiger dan de standaard uitvoering maar waarschijnlijk nog niet het niveau van Balthaup.
Mja lullig gezegd wil ik voor dat bedrag wel een premium merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Boudewijn schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:27:
[...]
Dat is denk ik wel een wijze tip. 2e helft van de maand staat de afspraak bij BH.

Dank je wel!

[...]

Mja lullig gezegd wil ik voor dat bedrag wel een premium merk.
Hier nog even een linkje uit eerder in het topic:
https://technischekeukentekening.nl/#technische-tekening

Volgens mij is er nog wat referral korting te scoren obv een aantal Tweakers die daar al een tekening hebben laten maken. Dat kon ik zo snel niet vinden dus even zoeken in het topic.

Heb je een plattegrond en schets van je tekening. Genoeg Tweakers in dit topic die graag met je mee willen denken.

Is het de bedoeling dat je die ijsblokjesmachine en Unox Cheftop oven in de keuken zelf komen? Niet heel fraaie machines om naar te kijken in een interieur, of komen deze in een bijkeuken?

Los van de apparatuur ben ik wel benieuwd welke factoren de prijs van je beoogde keuken zo opdrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 08-05-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

-Blad; composiet 12mm.

Apparatuur:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Buiten de eerder genoemde commentaren; denk er ook aan dat als je in dit ontwerp je oven open doet, je je raamwering kunt vervangen.

Ik zou in jouw geval denk ik voor een hoek gaan. twee of drie hoge kasten bij je raam, daarnaast een keukenblad dat met een hoek over gaat naar een lekker breed aangesloten 'eiland'. Als je extra opslag wil zou ik eens kijken naar de plek waar je nu een plant neetzet. Vol-hoog gaat niet mooi worden lijkt mij maar een lage kast met bijv. een koffieautomaat erop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:29
Ideaal als je wel de opstelling scherp hebt en weet welke apparatuur je in je keuken wil plaatsen, maar je het nog te vroeg vindt om je al te binden aan een keukenverkoper. Geld meer dan waard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:59
We hebben vandaag getekend voor onze nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis :)

We zijn bij drie keukenzaken geweest om een Next125, Siematic en een Tristar keuken te bekijken. Erg leerzaam om met meerdere verkopers te zitten die allemaal zo hun eigen ideeën hebben. We hebben uiteindelijk voor de Tristar keuken gekozen omdat hier echt alles mogelijk was. Maar we hebben van zowel ons bezoek aan Next125 en Siematic 2 ideeen meegenomen naar het uiteindelijke ontwerp.

Bij Next125 zagen we een combi van greeplijst en tip-on voor de onderste lades van het eiland, erg strak zonder extra greeplijst.
Bij de Siematic dealer waren we helemaal weg van de kleur Sterling Grey, wat soms bijna wit zit, maar net even sjieker overkomt naar ons idee. Het mooie van Tristar is dat we alle kleuren van welke kleurenwaaier dan ook konden kiezen. Ik heb ondertussen een hele studie gehad aan type kleuren/kleurenwaaiers/pantone etc etc van wat nou bij elkaar te matchen. Meerdere stalen van werkbladen aangevraagd bij Arte om te kijken wat bij elkaar matchte en uiteindelijk dus uitgekomen op 2 sikkens kleuren, eentje evenaart de sterling grey van siematic en de andere is een grijze kleur. (op de renders lijkt het grijze wat donkerder dan hij is, hij komt per toeval overeen met de blum lades orion grey)

Dit is het uiteindelijk geworden: 5x60 (242 cm hoog) hoge kasten en 3x 100cm eiland met nog 2 kasten aan de achterzeide en een bargedeelte in het midden. en een 8cm plint, net genoeg om niet met je voeten tegen de kasten te trappen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-ZUizmCa6ABdJ-knGTP7FEOTag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SuDpzQEfnPPOG5S1tIOtEWEy.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cERuqLy6I4JZTrOTDL8rDMe4fPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GxxOLhxdk2HjpgKYNh9dZptX.png?f=fotoalbum_large

dan de apparatuur en werkblad.
Apparatuur:
Bora Puxu
Miele H7660 BP vitro zwart oven
Siemens SX 85E800BE met openassist vaatwasser
Liebherr IRBe5120 koelkast
Quooker Fusion rond rvs met 7L boiler.

Werkblad:
Composiet Silestone et Calacatta gold

En nog 2 bora stopcontacten aan de zijkant naast de kookplaat.

Totaalprijs incl. montage en BTW kwam uit op: 25.350

Al met al zijn wij erg tevreden en blij dat we nu na maanden eindelijk de knoop hebben doorgehakt hoe de keuken moet worden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
Aurum schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:31:

We zijn bij drie keukenzaken geweest om een Next125, Siematic en een Tristar keuken te bekijken. Erg leerzaam om met meerdere verkopers te zitten die allemaal zo hun eigen ideeën hebben. We hebben uiteindelijk voor de Tristar keuken gekozen omdat hier echt alles mogelijk was. Maar we hebben van zowel ons bezoek aan Next125 en Siematic 2 ideeen meegenomen naar het uiteindelijke ontwerp.

Bij Next125 zagen we een combi van greeplijst en tip-on voor de onderste lades van het eiland, erg strak zonder extra greeplijst.
Bij de Siematic dealer waren we helemaal weg van de kleur Sterling Grey, wat soms bijna wit zit, maar net even sjieker overkomt naar ons idee. Het mooie van Tristar is dat we alle kleuren van welke kleurenwaaier dan ook konden kiezen. Ik heb ondertussen een hele studie gehad aan type kleuren/kleurenwaaiers/pantone etc etc van wat nou bij elkaar te matchen. Meerdere stalen van werkbladen aangevraagd bij Arte om te kijken wat bij elkaar matchte en uiteindelijk dus uitgekomen op 2 sikkens kleuren, eentje evenaart de sterling grey van siematic en de andere is een grijze kleur. (op de renders lijkt het grijze wat donkerder dan hij is, hij komt per toeval overeen met de blum lades orion grey)

Dit is het uiteindelijk geworden: 5x60 (242 cm hoog) hoge kasten en 3x 100cm eiland met nog 2 kasten aan de achterzeide en een bargedeelte in het midden. en een 8cm plint, net genoeg om niet met je voeten tegen de kasten te trappen ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Apparatuur:
Bora Puxu

Werkblad:

Al met al zijn wij erg tevreden en blij dat we nu na maanden eindelijk de knoop hebben doorgehakt hoe de keuken moet worden :)
Mooi, gefeliciteerd :)
Inmiddels voor jou niet meer nodig maar wellicht relevant voor anderen. Heb deze informatie een keer gevonden met betrekking tot de kleuren die Siematic gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4X_Vx9yyrCFU-GWU__y6GlZY8ek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aqWWjoFDPKC82PCDjsi4yURp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Apparatuur:
Bora Puxu

Werkblad:

Erg mooie keuken! Ik vraag me bij zulk soort ontwerpen wel altijd af waar je je keukenapparatuur neerzet zonder dat deze lelijk in het zicht staan. Denk aan koffieapparaat, keukenmachine, blender o.i.d.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Boudewijn schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:11:
***members only***

Andere discussie:

Ik zoek dus een premium blad voor mijn kookeiland en kastjes. RVS is mi echt heel gaaf, krasjes zijn overkomelijk maar het is hygienisch en niet heel sloopbaar (hete grillpan erop? fles azijn die wat lekt erop?). Mijn vriendin heeft het hard geveto'd net als beton. Hout lijkt mij niets, en dan houd je alleen composiet en natuursteen over. Dat laatste houdt niet zo van zuren, dus composiet. Lastig om daar echt een beeld te krijgen van de hufterproof-factor van spullen... toch maar eens inlezen.
waarom laat je geen leidingwerk tekening maken bij een externe partij voor een paar honderd euro? je opstelling ben je al vrij duidelijk in dus dan weet je waar de leidingen moeten komen. Dan kan je de aannemer op die manier instrueren en heb jij nog een jaar de tijd

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:59
@LuPo

Snap ik! We hebben naast de keuken direct de bijkeuken, daar komt o.a. de vriezer te staan en eventueel nog een magnatron. We hebben lang nagedacht om nog een nis in de achterwand te maken maar we kwamen erop uit dat het enige wat we op het aanrecht zouden laten staan een koffiezet apparaat zou zijn maar die hebben we niet want we drinken geen koffie :P

Wat betreft blender/tosti apparaat etc dat is goed te doen eventueel tussen de spoelbak/kookplaat of op het bargedeelte erachter. Als ik kook maakt het me niet uit wat voor bende het is en daarna ruim ik alles weer op dus voor ons is het niet zo'n probleem.

Daarbij hebben we de woonkamer/eetkamer/keuken gescheiden dus als je lekker zit te tafelen en er staat nog bende op het eiland zie je dit toch niet >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien wel aardig om te delen, we kwamen er van de week achter dat we al 2 jaar op 1 enkele 25A fase het huishouden draaien. We hebben een 3 x 25A aansluiting alleen is meneer Stedin bij het upgraden van de aansluiting vergeten om de bruggen tussen de 3 fases weg te halen, met als resultaat dat 2 van de 3 hoofdzekeringen er uit lagen.

Ondanks dat we een 11kW Miele inductiekookplaat, een stoomoven, een combi-magnetron en een Quooker in de keuken hebben, heeft deze apparatuur stuk voor stuk probleemloos gedraaid. Vooral van de kookplaat verbaasde mij dat wel. Geen idee of er in die kookplaat iets van intelligentie zit waarmee automatisch het vermogen beperkt wordt, maar niets is er stuk gegaan of heeft er gehaperd.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 09-05-2021 13:51 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
PaT schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:51:
Misschien wel aardig om te delen, we kwamen er van de week achter dat we al 2 jaar op 1 enkele 25A fase het huishouden draaien. We hebben een 3 x 25A aansluiting alleen is meneer Stedin bij het upgraden van de aansluiting vergeten om de bruggen tussen de 3 fases weg te halen, met als resultaat dat 2 van de 3 hoofdzekeringen er uit lagen.

Ondanks dat we een 11kW Miele inductiekookplaat, een stoomoven, een combi-magnetron en een Quooker in de keuken hebben, heeft deze apparatuur stuk voor stuk probleemloos gedraaid. Vooral van de kookplaat verbaasde mij dat wel. Geen idee of er in die kookplaat iets van intelligentie zit waarmee automatisch het vermogen beperkt wordt, maar niets is er stuk gegaan of heeft er gehaperd.
Dat helpt hier voor rust in mijn hoofd ;-) ik heb upgraden aangevraagd maar dat is drama… het hele blok moet meewerken omdat alles gekoppeld blijkt te zijn. Dat heb ik nu wel rond maar in eerste instantie zou het dan weer maanden duren…. Over 6 weken beginnen ze aan de verbouwing/keuken en heb nog steeds geen datum dus hoop dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
VChunky schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Ik zie het al, we hebben een andere belevingswereld. De vraag is hoe al die gezinnen het toch doen met maar twee kleine combi ovens? Terwijl de meerderheid misschien maar één apparaat heeft :D
Luxe problemen!
Hier gezin met oa 2 grote zonen. We hebben 1 x oven 60 nis en 1 magnetron nis 45.

Wel koelkast nis 178 (die altijd vol zit ).

Nieuwe keuken verwacht ik niet veel minder. Hooguit magnetron eruit ;)

Maar kleine koelkast echt nooit ;)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03-2024

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Apparatuur:
Bora Puxu

Werkblad:

Mag ik vragen wat de afmeting is van dit blad? En heb je ook een losse prijs gekregen? Wij zitten ook aan dit blad te denken. Of heeft iemand anders nog tips voor een adres van keukenbladen voor een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Themus schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Mag ik vragen wat de afmeting is van dit blad? En heb je ook een losse prijs gekregen? Wij zitten ook aan dit blad te denken. Of heeft iemand anders nog tips voor een adres van keukenbladen voor een mooie prijs?
Je wilt een blad los kopen? Legio mogelijkheden in dat geval toch?

Volg dit topic al een tijdje en volgens mij komt voor een los blad 123werkbladen er altijd wel goed uit.
Pagina: 1 ... 232 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1