Goedemiddag,
Sinds enkele weken oriënteren wij ons voor een nieuwe keuken in ons nog te bouwen huis. Graag ontvangen wij tips en/of adviezen.
We krijgen een woonkeuken en hebben daarbij de volgende wensen:
- hoge kastenwand tegen muur in mat zwart - breedte wand 3.55 (muur zelf is nog breder, maar laten de kastenwand soort van inbouwen, met muur eromheen dus)
- in de kastenwand een nis van 1.80 meter breed (hoogte weet ik even niet goed, denk 60 cm?)
- een combi-stoomoven, koelkast (alleen koelen, hebben nog een aparte koel-vries combi in de bijkeuken)
- een vaatwasser
- kookeiland in mat wit van 1.20 diep en ongeveer 3 meter lang.
- bar met plaats voor 2 personen
- naast bar gedeelte (= zichtzijde kookeiland) 4 lades.
- inductie met afuiziging in één
- wasbak met quooker (type waarbij warm water via installatie uit de nabijgelegen bijkeuken komt)
- blad kookeiland en onderkant+achterkant nis in calcatta gold composiet
- zijkanten kookeiland tevens in calcatta gold.
- zijkanten kookeiland worden in verstek gezaagd/geplaatst (zodat het mooi aansluit)
- alle apparatuur van Neff (type nr. zoek ik nog op), inductie de Bora pure x recirculatie
- geoffreerde keukenmerk: Schuller
- zijkanten achterwand keuken, 2 spotjes nis, wcd nis en zijkant kookeiland, plaatsing--> alles is meegerekend
Een eerste offerte ontvangen van een plaatselijke onafhankelijke keukenleverancier van 25.500. Geen gespecificeerde offerte en nog niet onderhandeld. Natuurlijk vinden wij dit te veel. We willen max. 20.000 uitgeven aan de keuken.
Mijn specifieke vragen:
- Wat is de adviesprijs van een Bora pure x recirculatie? Hoeveel korting gaat het hier doorgaans van af?
- De keukenleverancier werkt bijna uitsluitend met Neff, Bora kunnen zij wel aan komen; betekent dit doorgaans dat zij dan een minder interessante korting kunnen geven aan ons?
- Loopruimte tussen eiland en wand is nu 1,05 meter. In eerste instantie hadden wij een schiereiland, maar ik denk dat een eiland in de praktijk prettiger werkt. Hoeveel ruimte is minimaal aan beide kanten nodig?
De keuken is 4.84 breed, maar er is aan 1 kant nog een looproute naar de bijkeuken nodig (denk dat we dat op 1 meter moeten houden?) Hoeveel loopruimte is aan de andere kant minimaal gewenst?
- Ik denk dat de zijwanden van het eiland in calcatta de keuken erg prijzig maakt; hoe storend is een gewoon witte zijkant...? De dame van de plaatselijke keukenwinkel zei dat een calcatta zijkant 1800 was, ook ivm het verstek zagen.
Bedankt alvast voor het meedenken.
[
Voor 0% gewijzigd door
Zeelandia op 04-05-2021 14:12
. Reden: iets vergeten te melden ]