Valt er iets te zeggen met welke regelmaat apparatuurfabrikanten met nieuwe apparatuur komen? Is dat om de 2 jaar, elk jaar of willekeurig? Onze woning wordt pas eind 2022 opgeleverd en estetisch gezien lijkt ons een combimagnetron met 60 cm hoogte, maar als ik rondkijk bij keukenloods en 123apparatuur lijkt het alsof de keuze beperkt is tot minder dan een handvol marken..
Ik heb een nieuwe Siemens / Bosch brochure in september gekregen.Krijgertje1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:39:
Valt er iets te zeggen met welke regelmaat apparatuurfabrikanten met nieuwe apparatuur komen? Is dat om de 2 jaar, elk jaar of willekeurig? Onze woning wordt pas eind 2022 opgeleverd en estetisch gezien lijkt ons een combimagnetron met 60 cm hoogte, maar als ik rondkijk bij keukenloods en 123apparatuur lijkt het alsof de keuze beperkt is tot minder dan een handvol marken..
Elk najaar volgens mij.
Prijzen veranderen wel tussendoor, heb brochures uit oktober maar prijzen zijn al niet meer actueel.
Hebben afgelopen week een LG van 83 cm gekocht die ook in een nis komt van 90 cm .TomF schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:33:
[...]
Goed punt, maar dit is niet de koelkast die we hebben. Deze heeft vries-lades dus zonder deur. Het koelgedeelte heeft wel paar lades, ik ga even kijken of dit gaat passen met de deur. Nis is 90 en de koelkast is 83,5.
Waar wij op gewezen werden dus was het openen van de deuren, daarom hebben wij links van de koelkast nog een kast van 30 cm.De LG die wij nu alvast hebben gaat niet 90 gr open , maar het is wel nodig om maar ruimte aan beide zijden te hebben dan een 10cm
Sowieso zijn prijzen weinig actueel als er bij de gemiddelde zaak 30-50% vanaf gaatScuderia110 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:31:
Prijzen veranderen wel tussendoor, heb brochures uit oktober maar prijzen zijn al niet meer actueel.
Miele presenteert zijn nieuwe lijn aan het begin van het jaar aan de dealers en levert die producten tussen juni en augustus uit aan klanten.Krijgertje1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:39:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Thanks voor je tip. Dit was ook een twijfel punt. Ik ga kijken of we de nis kunnen inkorten door 2x 45cm te gebruiken. Dan zouden we 30cm over hebben naast de koelkast.taz10 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:32:
[...]
Hebben afgelopen week een LG van 83 cm gekocht die ook in een nis komt van 90 cm .
Waar wij op gewezen werden dus was het openen van de deuren, daarom hebben wij links van de koelkast nog een kast van 30 cm.De LG die wij nu alvast hebben gaat niet 90 gr open , maar het is wel nodig om maar ruimte aan beide zijden te hebben dan een 10cm
Anoniem: 36835
Ik heb het idee dat Bosch/Siemens al jaren op hetzelfde ontwerp teren. Nog steeds ouderwetse draai- en drukknoppen.Krijgertje1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:39:
Ik vind dit eigenlijk wel fijn. Als je vieze of vette vingers hebt lijkt het me niet handig om afhankelijk te zijn van touch screens. Maar misschien dat touch screens in keukens anders in elkaar zitten dan die op mn telefoon, dat weet ik niet.Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:16:
[...]
Ik heb het idee dat Bosch/Siemens al jaren op hetzelfde ontwerp teren. Nog steeds ouderwetse draai- en drukknoppen.
disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)
Ik vind jouw keuken nog best duur. Wij hebben ongeveer dezelfde opstelling, alleen dan wel met een inductie kookplaat met geïntegreerde afzuiging pelgrim hood in hub. Zie mijn post pagina of 15 terug.TomF schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:07:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meubelen EUR 10210,13 (ALM Alfano mat)
Werkbladen EUR 4059,60 (keramiek werkblad)
Apparatuur EUR 2157,00 (vaatwasser, afzuigkap & combimagnetron)
Accessoires EUR 285,35
Service EUR 185,00
Subtotaal EUR 16897,08
Blokkorting volgens blok BL501501 EUR - 4157,15
+ Transport EUR 195,00
+ Montage EUR 1631,16
Totaal incl. BTW (21%) EUR 14566,10 bij SuperKeukens
Blad steekt 30cm over voor het zitgedeelte, maar lijkt mij niet ideaal voor de looproute. Dus wellicht zitplaatsen maken bij de 12/15 kast.
Het werkblad lijkt mij erg duur voor onze keuken. We zoeken iets dat tegen een stootje kan en het liefst hoogglans.
Wat vinden jullie hier van, tips ander advies?
Ook van SK, een Schullerkeuken
Kookeiland 120x240 (4 lade blokken van 80, 3 met binnen lade, en een voor de kookplaat). Vaatwasser (AEG, A++) en spoelbak van 60 met een dekker mengkraan, twist stopcontact in het keramische blad 4cm dik.
Daarlangs hoge kastenwand van 210 (50-60-60-50). Met 3inoven van Pelgrim, en combi oven van Pelgrim en een 102cm koelkast van Juno.
SK was tegen ons heel transparant over de prijs. Wij hadden niet echt een voorkeur voor appratuur, alleen dat het goed en betaalbaar moet zijn. Tip hun kunnen met punten bij de keukenleverancier meebestellen. Kunst hierbij is om met de punten gratis appratuur mee te bestellen en de overige appratuur met een combideal ergens anders te kopen (in ons geval Pelgrim, met 8 jaar garantie). Wij kwamen op €12.300, inclusief montage en aansluiten. Was wel aan het begin van de eerste lockdown, toen iedereen dacht dat de wereld verging.
Absoluut een aanraderPaardenbloem schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:19:
[...]
[...]
Jullie erg bedankt voor jullie input! Zo op het eerste gezicht zijn dit wel partijen waar wij een kijkje zullen gaan nemen. Dit zijn wel de soort zaken met type keukens waar wij naar op zoek zijn
[ Voor 49% gewijzigd door B-Real op 30-04-2021 09:54 ]
@Barry @Kapitein Merijn is het mogelijk bij Hacker om losse kastdeurtjes op maat te bestellen of zijn alleen de standaardmaten beschikbaar?
We willen namelijk laatjes maken in oks tv-meubel van hetzelfde materiaal als de keukenkasten (AV6082 A402 wildeiken nougat).
We willen namelijk laatjes maken in oks tv-meubel van hetzelfde materiaal als de keukenkasten (AV6082 A402 wildeiken nougat).
Dat is mogelijk ja. Dient besteld te worden als FM200 materiaal, dit is frontmateriaal zonder boringen.Rogar schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:04:
@Barry @Kapitein Merijn is het mogelijk bij Hacker om losse kastdeurtjes op maat te bestellen of zijn alleen de standaardmaten beschikbaar?
Untappd: Kapitein_Merijn
Op zich ben ik wel voorstander van fysieke knoppen (heb ik nu ook), maar heb nog geen "nieuwerwetse" apparatuur getestKimmie2000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:25:
[...]
Ik vind dit eigenlijk wel fijn. Als je vieze of vette vingers hebt lijkt het me niet handig om afhankelijk te zijn van touch screens. Maar misschien dat touch screens in keukens anders in elkaar zitten dan die op mn telefoon, dat weet ik niet.
Vraag me af in hoeverre het mogelijk is om keuken nu te kopen en later de apparatuur alsnog te veranderen.
Advies gevraagd:
Voor onze bijkeuken zoeken we een hoge kastenwand. De tussenruimte is 181cm.
In een van de kasten wil ik graag een hoge vriezer 178cm. Om de deuren goed te laten openen bedacht om kastbreedte 60cm (voor vriezer) + 50 cm + 60cm te nemen. Dan houden we 11 cm die opgevuld worden met een passtuk.
Graag hebben we het zo strak mogelijk. Greeploos lijkt niet mogelijk. Er is een optie nu; zie afbeelding. Maar door de 6 grepen lijkt het ons allemaal nog erg druk. Heeft iemand hier andere ideeën?
:strip_exif()/f/image/kov8lJ4MRnj0HYdZoNqdK1ts.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerder wel een greeploze (rustiger ogende) optie bedacht. Maar voor ons zitten de grepen te hoog en kan er op deze manier alleen een kleine vriezer geplaatst worden. Dat is nu net niet de bedoeling.
In een van de kasten wil ik graag een hoge vriezer 178cm. Om de deuren goed te laten openen bedacht om kastbreedte 60cm (voor vriezer) + 50 cm + 60cm te nemen. Dan houden we 11 cm die opgevuld worden met een passtuk.
Graag hebben we het zo strak mogelijk. Greeploos lijkt niet mogelijk. Er is een optie nu; zie afbeelding. Maar door de 6 grepen lijkt het ons allemaal nog erg druk. Heeft iemand hier andere ideeën?
:strip_exif()/f/image/kov8lJ4MRnj0HYdZoNqdK1ts.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerder wel een greeploze (rustiger ogende) optie bedacht. Maar voor ons zitten de grepen te hoog en kan er op deze manier alleen een kleine vriezer geplaatst worden. Dat is nu net niet de bedoeling.
:strip_exif()/f/image/Lm8vu3t2jSZ3EfbcZfG9UJbY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt natuurlijk ook aan het soort verwarming. Bij luchtverwarming zou het comfort minder worden denk ik. Bij vloerverwarming (stralingswarmte) is dit verwaarloosbaar.B-Real schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:45:
[...]
Ik denk ook dat naar buiten toe het meest effectief is, niet efficiënt aangezien je in de winter ook je warme lucht naar buiten blaast. Maar goed, dat is te overzien.
Verticale greeplijsten tussen de kasten?savange1 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:27:toon volledige bericht
Advies gevraagd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar komt de apparatuur (oven(s))?
Dat zou een optie kunnen zijn. Komt verder geen apparatuur in. Alleen 1 hoge vriezer. De rest is voor opslag.SquareOne schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:45:
[...]
Verticale greeplijsten tussen de kasten?
Waar komt de apparatuur (oven(s))?
Wij hebben akkoord gegeven op de offerte, dus we hebben een keuken gekocht!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WvEgoMMGHsVt8kjoyDhNPLXC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KyiWx4omeyQGdXMxwMi0xL3u.jpg?f=user_large)
Keukenmerk: Tristar
Front: Nuevo 75 Perfectsense in softzwart (met antifingerprint coating)
Corpuskleur: Legragrijs
Werkblad: Easy Clay composiet 2cm
Afmeting: L is 270x300, kastenwand 180 breed (maatwerk ivm kolom uitbouw waardoor er een hap uit de servieskast gaat)
Uiteindelijk zijn de lades aan de kookkant alle 3 even groot geworden ipv 60-110-60 op de render
Apparatuur:
ATAG OX66121D oven
ATAG CX46121D combi
Bosch KIR81SDE0 koelkast
Bora Pure recirculatie
Quooker combi+ zwart
Vaatwasser (Siemens) nemen we mee uit huidige keuken
Uiteindelijk akkoord gegeven op €18.200
Nu nog een half jaartje wachten (eigen keus om keuken in november te laten plaatsen)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WvEgoMMGHsVt8kjoyDhNPLXC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KyiWx4omeyQGdXMxwMi0xL3u.jpg?f=user_large)
Keukenmerk: Tristar
Front: Nuevo 75 Perfectsense in softzwart (met antifingerprint coating)
Corpuskleur: Legragrijs
Werkblad: Easy Clay composiet 2cm
Afmeting: L is 270x300, kastenwand 180 breed (maatwerk ivm kolom uitbouw waardoor er een hap uit de servieskast gaat)
Uiteindelijk zijn de lades aan de kookkant alle 3 even groot geworden ipv 60-110-60 op de render
Apparatuur:
ATAG OX66121D oven
ATAG CX46121D combi
Bosch KIR81SDE0 koelkast
Bora Pure recirculatie
Quooker combi+ zwart
Vaatwasser (Siemens) nemen we mee uit huidige keuken
Uiteindelijk akkoord gegeven op €18.200
Nu nog een half jaartje wachten (eigen keus om keuken in november te laten plaatsen)
[ Voor 4% gewijzigd door Huizenzoeker op 30-04-2021 14:28 ]
Dit was in eerste instantie ons idee: :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TjCFD4eQrOW2CiibVdGgeMRe.jpg?f=user_large)
En dit is hoe het is geworden:)! Een Superkeukens Super+ in de kleur Diepblauw fluweelmat AFP (L282M).
:strip_exif()/f/image/72nMnbrA6G3rlLsM127p44zE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f21xAspXtHqcyAOcmUzn08Hu.jpg?f=fotoalbum_large)
Blij mee!
Apparatuur:
Type: Dekker Kern Superkeukens werkbladen januari 2021 - update 21-04-2021
Uitvoering werkblad: Keramiek dikte 6 mm met onderlijming
Kleur werkblad: Glamerous white (PG1) (max max 300x150 )
Type randafwerking: Randlijst VF04 40 mm hoog (K1) verstekrand en facet
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TjCFD4eQrOW2CiibVdGgeMRe.jpg?f=user_large)
En dit is hoe het is geworden:)! Een Superkeukens Super+ in de kleur Diepblauw fluweelmat AFP (L282M).
:strip_exif()/f/image/72nMnbrA6G3rlLsM127p44zE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f21xAspXtHqcyAOcmUzn08Hu.jpg?f=fotoalbum_large)
Blij mee!
Apparatuur:
- Bora PUXU Inductiekookplaat
- Siemens SN678X36UE vaatwasmachine
- Siemens CT836LEB6 Inbouwkoffieautomaat met waterreservoir
- Siemens HB876G5B6 Multifunctionele oven
- Siemens KI41RSFF0 Koelkast
- Selsiuz Titanium kokendwaterkraan
- Siemens GI11VAFE0 Integreerbare vrieskast
- Siemens BI630CNS1 Warmhoudlade
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door Tranze op 30-04-2021 16:57 ]
Ik vind hem top gelukt @Tranze!
Mooi, wat is je blad voor type/kleur?Tranze schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:27:toon volledige bericht
Dit was in eerste instantie ons idee: [Afbeelding]
En dit is hoe het is geworden:)! Een Superkeukens Super+ in de kleur Diepblauw fluweelmat AFP.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij mee!
Apparatuur:***members only***
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Mooie keuken wel wat gekke stopcontacten
Wat voor blad is het? @Tranze!
@Vamoss, @ppatrick en @siemenz thanks
. Ik heb wat informatie over het werkblad toegevoegd: Tranze in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Heel erg mooi geworden ! Mooie kleur blauw ook!Tranze schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:27:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij mee!
Apparatuur:Uitvoering werkblad: Keramiek dikte 6 mm met onderlijming
***members only***
Heb je toevallig ook de fabrikant/lijn? Wij zijn ook op zoek naar zo'n blad, we hebben er een paar gezien maar vonden het teveel structuur hebben. Die van jou ziet er behoorlijk strak uit.Tranze schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:48:
@Vamoss, @ppatrick en @siemenz thanks. Ik heb wat informatie over het werkblad toegevoegd: Tranze in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
In mijn digitale Superkeukens omgeving staat nog het volgende:JohnStaakke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:46:
[...]
Heb je toevallig ook de fabrikant/lijn? Wij zijn ook op zoek naar zo'n blad, we hebben er een paar gezien maar vonden het teveel structuur hebben. Die van jou ziet er behoorlijk strak uit.
Merk: Dekker
Dus ik zou hier eens informeren: https://www.dekkerzevenhuizen.nl/
Eventueel kan je hier nog een kleurstaal bestellen: https://www.superkeukens....rch=&refines_material[]=6
@Tranze mooi dat blauw ! Mooie keuken
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
@Tranze mooie keuken man. Eens wat anders als al die donkere keukens. Mooi licht en mooie apparatuur
Ow dat is ideaal! Mag ik jou een pb sturen met de maten misschien?Kapitein Merijn schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:07:
[...]
Dat is mogelijk ja. Dient besteld te worden als FM200 materiaal, dit is frontmateriaal zonder boringen.
Ook hier een tijdje mee gelezen en wij zitten nu ook in de offerte-fase.
Alle op-, aanmerkingen en adviezen zijn zeer welkom.
Er zal nog een kader komen rond de hoge kasten want deze opstelling oogt nog wat saai.
We hebben nog geen visual alleen een plattegrond.
Keukenmeubelen Hacker Systemat AV2135 in kleur grafiet
Hoge kasten 3x 60cm (koelkast-oven-oven)
Lage kasten (4x 60cm afvalsysteem-quooker-vaatwasser) 65cm diep werkblad
Eiland afm 120x243 cm (1x 90cm tbv Bora, 1x 120cm, voorzijde 1x 100cm)
Keukenblad Jetstone Negro Tebas
Apparatuur
- Bora PURU kookplaat, recirculatie
- Siemens koelkast KI81RSDE0
- Siemens oven-magnetron CM836GNB6
- Siemens oven met stoom CS856GNB7
- Siemens vaatwasser SN63H800BE
- Quooker Pro3 Fusion Square RVS
Types kunnen nog gaan afwijken.
Ik denk er bijvoorbeeld aan om de vaatwasser te upgraden naar een IQ700
Eerste offerte die er nu ligt, zonder onderhandelen:
Meubelen 10.000
Apparatuur 8.700
Werkblad 4.700
Montage 1.840
Totaal 25.321 euro
Naar mijn idee zit er nog behoorlijk wat ruimte in als ik kijk naar losse offertes die ik heb opgevraagd bij keukenloods, werkbladenkopen en thuiskeukens.
Alle op-, aanmerkingen en adviezen zijn zeer welkom.
Er zal nog een kader komen rond de hoge kasten want deze opstelling oogt nog wat saai.
We hebben nog geen visual alleen een plattegrond.
Keukenmeubelen Hacker Systemat AV2135 in kleur grafiet
Hoge kasten 3x 60cm (koelkast-oven-oven)
Lage kasten (4x 60cm afvalsysteem-quooker-vaatwasser) 65cm diep werkblad
Eiland afm 120x243 cm (1x 90cm tbv Bora, 1x 120cm, voorzijde 1x 100cm)
Keukenblad Jetstone Negro Tebas
Apparatuur
- Bora PURU kookplaat, recirculatie
- Siemens koelkast KI81RSDE0
- Siemens oven-magnetron CM836GNB6
- Siemens oven met stoom CS856GNB7
- Siemens vaatwasser SN63H800BE
- Quooker Pro3 Fusion Square RVS
Types kunnen nog gaan afwijken.
Ik denk er bijvoorbeeld aan om de vaatwasser te upgraden naar een IQ700
Eerste offerte die er nu ligt, zonder onderhandelen:
Meubelen 10.000
Apparatuur 8.700
Werkblad 4.700
Montage 1.840
Totaal 25.321 euro
Naar mijn idee zit er nog behoorlijk wat ruimte in als ik kijk naar losse offertes die ik heb opgevraagd bij keukenloods, werkbladenkopen en thuiskeukens.
:strip_exif()/f/image/HaGhbxWHyiu91DmIX0SLVfcO.jpg?f=fotoalbum_large)
Be my guest. Houd er rekening mee dat je geen goedkoop front hebt uitgezocht.Rogar schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:26:
[...]
Ow dat is ideaal! Mag ik jou een pb sturen met de maten misschien?
Untappd: Kapitein_Merijn
Hallo allemaal,
Koken op inductie is nieuw voor mij. Op het moment vergelijk ik twee inductiekookplaten met afzuiging. De ene heeft 2 elektrische kookzones en de ander 4 zones. Dit terwijl laatstgenoemde 500 EUR minder kost. Beide kookplaten zijn van het merk Bosch (zie bosch-home.nl respectievelijk modellen PVQ895F25E en PIE895B15E).
Daarom mijn vraag: is 2 zones beter dan 4 (en waarom)? (Ik zie overigens ook dat er verschil in "vermogen kookzone (W)" zit tussen beide modellen maar ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren (aangezien ze niet evenveel kookzones hebben).
Koken op inductie is nieuw voor mij. Op het moment vergelijk ik twee inductiekookplaten met afzuiging. De ene heeft 2 elektrische kookzones en de ander 4 zones. Dit terwijl laatstgenoemde 500 EUR minder kost. Beide kookplaten zijn van het merk Bosch (zie bosch-home.nl respectievelijk modellen PVQ895F25E en PIE895B15E).
Daarom mijn vraag: is 2 zones beter dan 4 (en waarom)? (Ik zie overigens ook dat er verschil in "vermogen kookzone (W)" zit tussen beide modellen maar ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren (aangezien ze niet evenveel kookzones hebben).
Hallo allemaal,
Zelf ben ik enige tijd bezig me te orienteren op een nieuwe keuken. Mijn huidige keuken is nog niet zo oud (8 jaar), maar deze is gekocht toen ik nog een ander budget had en met mijn toenmalige vriendin.
Ik heb een tijdje meegelezen en heb goede tips en ervaringen van andere gelezen. Ik zoek een keuken in wat ik zelf dan maar het middensegment noem (misschien zit ik wel helemaal mis). Mijn budget inclusief plaatsen ongeveer 20K. Ik had de volgende aanpak:
- Ik heb 3 keukenwinkels uitgezocht waarvan ik denk dat ze kwalitatief goede keukens verkopen, 2 zijn onderdeel van een grote keten en 1 is de lokale keukenspeciaalzaak
- Voor mezelf bepaalt wat voor apparaten ik in mijn keuken wil (los van merk) en wat de opstelling moet worden. Ik heb de voorkeur voor een L vorm waar ik dan een schiereiland creeer waar ik een bar funcrie kan maken,
- Ik had vooraf als voorkeur een matzwarte keuken met zwarte apparaten en een betonlook blad
-Voor mezelf had ik ook wat spelregels aangezien ik niet van de nutteloze prijsspeleltjes ben en van wederzijdse transparantie ben (ok, achterste van je tong laten zien dat gaat natuurlijk niet).
Met deze uitgangspunten ben ik de 3 keukenwinkels gaan bezoeken. Bij alle 3 open geweest dat ik op basis van een aantal criteria een besluit neem:
Prijs (niet de laagste prijs, maar het moet wel fair zijn)
Advies
Service
Oprechtheid
Geduld (ik hou niet van opdringerige mensen)
De ervaringen bij de 3 keukenwinkels liep echt uiteen. Bij de eerste waar ik kwam kreeg ik een aardige keukenverkoper tegenover me en we waren aan het praten over mijn wensen. Voordat we het hadden over een eventueel budget vroeg ik of ik mocht rondlopen voor wat inspiratie. De verkoper gaf aan dat ik dan vooral beneden moest kijken en niet boven. Ik vroeg waarom? Antwoord was boven staat wat hoger segment en ik denk dat dit niet past. Ondanks dat deze jongen wellicht gelijk had, vond ik die opmerking ongepast. Ik heb het gesprek afgemaakt, maar deze winkel scoorde niet hoog bij mij.
De tweede winkel en derde winkel hadden beide een andere aanpak, maar bevielen me wel. Het gaat hier om een keten en de lokale speler. Bij beide gaf ik aan een budget inclusief plaatsen van ongeveer 18K te hebben inclusief plaatsen. Bij de keten kreeg ik een offerte van 32K waar zonder ook maar een poging van onderhandelen ineens 12K van verdween. Ik vond het vreemd, maar de verkoper gaf aan dat ik transparantie wilde en dat als ik mijn besluit neem er nog meer mogelijk is. Al met al wel netjes. Er zat allemaal Siemens apapratuur. de lijn was echter wel niveau instap.
Toch neig ik heel sterk naar mijn lokale keukenboer. NIet alleen omdat hij lokaal is, maar ook vanwege de openheid. Het eerste wat hij zei is dat ze geen prijsvechter zijn en dat als ik echt extreme kortingen wil ik beter elders heen kan gaan (dit werd gezegd met een positieve tone of voice, om elkaars gedachte te managen). Ook gaf hij aan dat hij echt zijn best wil doen om aan al mijn wensen te voldoen, maar dat er dan ook concessies van beide kanten moeten zijn (dit vond ik mooi).
Na mij te hebben aangehoord over wat ik in mijn huis van plan ben, waar ik tegenaanloop en wat ik echt wil kwam hij al met het advies geen matzwarte keuken te nemen ivm het schoonhouden. Ook een Bora kookplaat leek hem niet handig voor mij omdat ik graag uitgebreid kook met grote pannen en dit dan voor mij in de papieren kon gaan lopen.
Na wat rondjes te hebben gelopen liep ik tegen een grijs/betonlook front aan. Dit zag ik gelijk voor me icm met zwarte apparaten. Op basis daarvan heb ik een eerste offerte gekregen van 27K inclusief plaatsen. Deze bevatte het volgende;
Keuken merk Artego
- Atag afzuigkap
- Atag Gas op glas kookplaat (90CM)
-Bosch koelkast (instapmodel)
-Bosch vaatwasser
- Bosch Stoom/oven combi (45 cm)
- Bosch combi magnetron (45 cm)
- Wijnklimaatkast
- zwarte Quooker kraan met 7 L boiler
- Keramiekblad
Eerlijk gezegd vond ik de offerte nieteens slecht (gevoelsmatig) en de verkoper zei denk goed na met wat je echt wil, maken we een nieuwe afspraak en kijken we hoe we verder kunnen komen.
Afgelopen donderdag een vervolgafspraak gehad en de wensen weer doorgenomen. De totale lenge van de L vorm keuken mocht 6 meter worden. Dat vond ik wel wat erg lang. Ik heb dan ook een ladeblok opgeofferd. Tevens heb ik de voorkeur voor vooral een hard blad en niet perse keramiek. Dit is nu veranderd in composiet. Ik ben op het volgende uitgekomen::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KgVXmvC57TBZsXztcwHurCrz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/icDuwA598oLnvyyKVrArCCBg.jpg?f=user_large)
Het klopt niet helemaal, want mijn vloer is een stuk lichter en het schiereiland komt voorbij mijn gang deur.
Het volgende zou het dan op uitkomen:
Merk/Type: Artego Delta 24
Kleur: Beton grijs trommel
Hoge kast met Overn (60 cm nis) erin
Klepkast met daaronder Amerikaanse koelkast
Hoge kast met stoomoven (60 cm nis) erin
2 blokken met 2 ladekasten (beide 1 20 breed) met hieboven op een gas op glaskookplaat en daarboven de afzuiger
Schiereiland met hierin het spoelgedeelte inclusief Quooker kraan en vaatwasser
Bar gedeelte met hierin een wijnklimaatkast.
Als apparatuur ben ik voorlopig voor het volgende gegaan:
Afzuigkap: ATAG WS90292P
Kookplaat: ATAG HG9571MB
Oven: AEG BPK748380
Stoomoven: AEG BSK798280
Amerikaanse Koelkast:BOSCH KAD93VBF
Vaatwasser: AEG FSB53637P
Kraan: Quooker: 22+FRBLK
Kilmaatkast: McQuvee WCD50AB
Werkblad: Composiet merk Dekker
De prijs inclusief plaatsen: 20K.
Overwegingen die ik nu nog heb zijn:
Wel of niet grepen nemen?
De oven te veranderen in nismaat 45 en er een warmhoudlade onder te nemen (mede dat ik dat 4 AEG producten heb.
Wat ik niet goed kan inschatten is of ik de jusite spullen van AEG te pakken heb (bijv ik twijfel nou of ik de zelf opende vaatwasser heb) en of de ovens een goed elijn zijn? Iemand enig advies?
En gevoelsmatig heb ik een goede prijs voor beide partijen, maar ik heb geen ervaring met het merk Artego. Kan iemand mij hier wat ervaringen mee delen.
Btw alle feedback is welkom
Zelf ben ik enige tijd bezig me te orienteren op een nieuwe keuken. Mijn huidige keuken is nog niet zo oud (8 jaar), maar deze is gekocht toen ik nog een ander budget had en met mijn toenmalige vriendin.
Ik heb een tijdje meegelezen en heb goede tips en ervaringen van andere gelezen. Ik zoek een keuken in wat ik zelf dan maar het middensegment noem (misschien zit ik wel helemaal mis). Mijn budget inclusief plaatsen ongeveer 20K. Ik had de volgende aanpak:
- Ik heb 3 keukenwinkels uitgezocht waarvan ik denk dat ze kwalitatief goede keukens verkopen, 2 zijn onderdeel van een grote keten en 1 is de lokale keukenspeciaalzaak
- Voor mezelf bepaalt wat voor apparaten ik in mijn keuken wil (los van merk) en wat de opstelling moet worden. Ik heb de voorkeur voor een L vorm waar ik dan een schiereiland creeer waar ik een bar funcrie kan maken,
- Ik had vooraf als voorkeur een matzwarte keuken met zwarte apparaten en een betonlook blad
-Voor mezelf had ik ook wat spelregels aangezien ik niet van de nutteloze prijsspeleltjes ben en van wederzijdse transparantie ben (ok, achterste van je tong laten zien dat gaat natuurlijk niet).
Met deze uitgangspunten ben ik de 3 keukenwinkels gaan bezoeken. Bij alle 3 open geweest dat ik op basis van een aantal criteria een besluit neem:
Advies
Service
Oprechtheid
De ervaringen bij de 3 keukenwinkels liep echt uiteen. Bij de eerste waar ik kwam kreeg ik een aardige keukenverkoper tegenover me en we waren aan het praten over mijn wensen. Voordat we het hadden over een eventueel budget vroeg ik of ik mocht rondlopen voor wat inspiratie. De verkoper gaf aan dat ik dan vooral beneden moest kijken en niet boven. Ik vroeg waarom? Antwoord was boven staat wat hoger segment en ik denk dat dit niet past. Ondanks dat deze jongen wellicht gelijk had, vond ik die opmerking ongepast. Ik heb het gesprek afgemaakt, maar deze winkel scoorde niet hoog bij mij.
De tweede winkel en derde winkel hadden beide een andere aanpak, maar bevielen me wel. Het gaat hier om een keten en de lokale speler. Bij beide gaf ik aan een budget inclusief plaatsen van ongeveer 18K te hebben inclusief plaatsen. Bij de keten kreeg ik een offerte van 32K waar zonder ook maar een poging van onderhandelen ineens 12K van verdween. Ik vond het vreemd, maar de verkoper gaf aan dat ik transparantie wilde en dat als ik mijn besluit neem er nog meer mogelijk is. Al met al wel netjes. Er zat allemaal Siemens apapratuur. de lijn was echter wel niveau instap.
Toch neig ik heel sterk naar mijn lokale keukenboer. NIet alleen omdat hij lokaal is, maar ook vanwege de openheid. Het eerste wat hij zei is dat ze geen prijsvechter zijn en dat als ik echt extreme kortingen wil ik beter elders heen kan gaan (dit werd gezegd met een positieve tone of voice, om elkaars gedachte te managen). Ook gaf hij aan dat hij echt zijn best wil doen om aan al mijn wensen te voldoen, maar dat er dan ook concessies van beide kanten moeten zijn (dit vond ik mooi).
Na mij te hebben aangehoord over wat ik in mijn huis van plan ben, waar ik tegenaanloop en wat ik echt wil kwam hij al met het advies geen matzwarte keuken te nemen ivm het schoonhouden. Ook een Bora kookplaat leek hem niet handig voor mij omdat ik graag uitgebreid kook met grote pannen en dit dan voor mij in de papieren kon gaan lopen.
Na wat rondjes te hebben gelopen liep ik tegen een grijs/betonlook front aan. Dit zag ik gelijk voor me icm met zwarte apparaten. Op basis daarvan heb ik een eerste offerte gekregen van 27K inclusief plaatsen. Deze bevatte het volgende;
Keuken merk Artego
- Atag afzuigkap
-Bosch vaatwasser
- Wijnklimaatkast
- Keramiekblad
Eerlijk gezegd vond ik de offerte nieteens slecht (gevoelsmatig) en de verkoper zei denk goed na met wat je echt wil, maken we een nieuwe afspraak en kijken we hoe we verder kunnen komen.
Afgelopen donderdag een vervolgafspraak gehad en de wensen weer doorgenomen. De totale lenge van de L vorm keuken mocht 6 meter worden. Dat vond ik wel wat erg lang. Ik heb dan ook een ladeblok opgeofferd. Tevens heb ik de voorkeur voor vooral een hard blad en niet perse keramiek. Dit is nu veranderd in composiet. Ik ben op het volgende uitgekomen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KgVXmvC57TBZsXztcwHurCrz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/icDuwA598oLnvyyKVrArCCBg.jpg?f=user_large)
Het klopt niet helemaal, want mijn vloer is een stuk lichter en het schiereiland komt voorbij mijn gang deur.
2 blokken met 2 ladekasten (beide 1 20 breed) met hieboven op een gas op glaskookplaat en daarboven de afzuiger
De oven te veranderen in nismaat 45 en er een warmhoudlade onder te nemen (mede dat ik dat 4 AEG producten heb.
Wat ik niet goed kan inschatten is of ik de jusite spullen van AEG te pakken heb (bijv ik twijfel nou of ik de zelf opende vaatwasser heb) en of de ovens een goed elijn zijn? Iemand enig advies?
En gevoelsmatig heb ik een goede prijs voor beide partijen, maar ik heb geen ervaring met het merk Artego. Kan iemand mij hier wat ervaringen mee delen.
Mooi uitgebreid verhaal. Goed dat je er zo open in gaat en een mooie set aan criteria hebt vastgesteld.Deodaat schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:20:toon volledige bericht
Hallo allemaal,
Advies
Service
Oprechtheid
Keuken merk Artego
- Atag afzuigkap
-Bosch vaatwasser
- Wijnklimaatkast
- Keramiekblad
Afgelopen donderdag een vervolgafspraak gehad en de wensen weer doorgenomen. De totale lenge van de L vorm keuken mocht 6 meter worden. Dat vond ik wel wat erg lang. Ik heb dan ook een ladeblok opgeofferd. Tevens heb ik de voorkeur voor vooral een hard blad en niet perse keramiek. Dit is nu veranderd in composiet. Ik ben op het volgende uitgekomen: [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb niet alle apparatuur, de prijsgroep van kasten en blad opgezocht, maar eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat ik naar een keuken van 20k aan het kijken ben. Waarschijnlijk is het een kwestie van smaak maar zo’n koelkast doet echt afbreuk aan het design. Ik heb het gevoel dat met jullie budget het best mogelijk moet zijn om een losse koelkast en vriezer te nemen. Wellicht heb je dan net zoveel ruimte?
Wat betreft de opstelling; die spoelbak zit nu in de hoek, als je daar staat blokkeer je de lade onder de kookplaat. Dan kan vervelend zijn als je met 2 man in de keuken staat; iemand die dingen staat te spoelen / wassen en iemand anders die staat te koken en even een lepel oid uit de lade wilt pakken. Wij hebben nu ook zoiets maar staan elkaar constant in de weg.
In onze zoektocht naar een spoelbak wordt het allemaal niet makkelijker 
1 van de opties waar we nu naar kijken is een composiet bak van bijvoorbeeld Reginox of Blanco.
https://www.reginox.nl/sp...s/amsterdam-50-pure-black
https://www.blanco.com/nl...InFino_w-o-RC&filter=true
We willen echter ook een Quooker en zijn een beetje bang dat een composiete spoelbak kan breken door de temperatuur verschillen.
De Blanco geeft aan bestendig te zijn tot 280C.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
1 van de opties waar we nu naar kijken is een composiet bak van bijvoorbeeld Reginox of Blanco.
We willen echter ook een Quooker en zijn een beetje bang dat een composiete spoelbak kan breken door de temperatuur verschillen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
ik zou niet de vaatwasser nemen van aeg. Zijn kwalitatief niet zo goed. Waarom niet alles van Bosch.Deodaat schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:20:toon volledige bericht
Hallo allemaal,
Advies
Service
Oprechtheid
Keuken merk Artego
- Atag afzuigkap
-Bosch vaatwasser
- Wijnklimaatkast
- Keramiekblad
Afgelopen donderdag een vervolgafspraak gehad en de wensen weer doorgenomen. De totale lenge van de L vorm keuken mocht 6 meter worden. Dat vond ik wel wat erg lang. Ik heb dan ook een ladeblok opgeofferd. Tevens heb ik de voorkeur voor vooral een hard blad en niet perse keramiek. Dit is nu veranderd in composiet. Ik ben op het volgende uitgekomen: [Afbeelding]
[Afbeelding]
Een beetje ondergesneeuwd door de leuke discussie een paar bladzijden terugsquaadgras schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:17:
Het is een gewaagde opstelling waarvan ik verwacht deze goed bij mijn wensen en eisen (leefstijl) past.
Dit is mijn eerste koopwoning, en dus tevens keuken; ervaring heb ik dan ook niet. Dingen die ik over het hoofd zie? Andere ideeën of opmerkingen?
Vrij zeker dat ik naar 110x270cm als maat eiland ga.
Niemand die er nog iets anders nuttigs over kan zeggen? Bedankt!
Erg Mooie keuken!Tranze schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:27:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij mee!
Apparatuur:Merk werkblad: Dekker
***members only***
Mag ik vragen wat de afmetingen zijn van je woonkamer? Wij hebben een soort gelijke afmetingen denk ik. Wellicht ooo wat voor ons op deze manier.
Ik zou inderdaad ook naar 110x270 gaan. Die ruimte heb je er wel voor. Ook voor een losse afvalemmer naast je eiland. Brabantia heeft die Bo touch bin, staat ook wel mooi in je keuken denk ik. Zo'n frame met afzuigkap boven je eiland vind ik altijd een stofnest, maar misschien is een inductieplaat met afzuiging niet aan jou besteed?squaadgras schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:57:
[...]
Een beetje ondergesneeuwd door de leuke discussie een paar bladzijden terug.
Vrij zeker dat ik naar 110x270cm als maat eiland ga.
Niemand die er nog iets anders nuttigs over kan zeggen? Bedankt!
Ik kan nog wel vragen of je genoeg berg- en snijruimte hebt, maar je bent alleen en ook niet 100% van de tijd daar. Dus misschien is het wel voldoende
Goed verhaal 2 dingen die ik anders zou doen denk geen losse koelkast en toch voor inductie kiezen zoveel handiger met schoonmaken.Deodaat schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:20:toon volledige bericht
Hallo allemaal,
Advies
Service
Oprechtheid
Keuken merk Artego
- Atag afzuigkap
-Bosch vaatwasser
- Wijnklimaatkast
- Keramiekblad
[Afbeelding]
Hi dank voor de reacties tot dusverre.
De reden waarom ik niet voor inductie kies heeft met de grootte van de inductieplaat te maken en de mogelijkheden die ik heb met stroom. Dat is wel een berperking voor mij.
Ik heb echt een voorkeur voor een zwarte Amerikaanse koelkast. Deze van Bosch kwam daarin naar voren. ik begrijp wel dat het afbreuk kan doen aan het design. Losstaan is bij mij helaas niet mogelijk.
Overigens ben ik vanmiddag nog bij de keukenwinkel geweest en aangegeven dat ik echt twijfels heb over de grijze kastjes. Ik heb uitgesproken dat ik echt voor een zwarte variant wil gaan. Dat vind ik toch dan weer een luxere uitstraling hebben.
Daarbij heb ik een blad uitgezocht van dekton::strip_exif()/f/image/Tgv6FsvDaRU1uFD0PgROpbaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb gevraagd alles van Bosch te offeren op de kookplaat en afzuigkap na.
De reden waarom ik niet voor inductie kies heeft met de grootte van de inductieplaat te maken en de mogelijkheden die ik heb met stroom. Dat is wel een berperking voor mij.
Ik heb echt een voorkeur voor een zwarte Amerikaanse koelkast. Deze van Bosch kwam daarin naar voren. ik begrijp wel dat het afbreuk kan doen aan het design. Losstaan is bij mij helaas niet mogelijk.
Overigens ben ik vanmiddag nog bij de keukenwinkel geweest en aangegeven dat ik echt twijfels heb over de grijze kastjes. Ik heb uitgesproken dat ik echt voor een zwarte variant wil gaan. Dat vind ik toch dan weer een luxere uitstraling hebben.
Daarbij heb ik een blad uitgezocht van dekton:
:strip_exif()/f/image/Tgv6FsvDaRU1uFD0PgROpbaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb gevraagd alles van Bosch te offeren op de kookplaat en afzuigkap na.
[ Voor 2% gewijzigd door Deodaat op 02-05-2021 01:35 . Reden: Stond een fout in ]
Dank voor deze reactie. Ik begrijp je opunt overigens goed mbt spoelen en koken. Echter heb ik daar zelf nu geen last van. Mijn huidige opstelling is namelijk ook zo, alleen een stuk kleiner.SquareOne schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:20:
[...]
Mooi uitgebreid verhaal. Goed dat je er zo open in gaat en een mooie set aan criteria hebt vastgesteld.
Ik heb niet alle apparatuur, de prijsgroep van kasten en blad opgezocht, maar eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat ik naar een keuken van 20k aan het kijken ben. Waarschijnlijk is het een kwestie van smaak maar zo’n koelkast doet echt afbreuk aan het design. Ik heb het gevoel dat met jullie budget het best mogelijk moet zijn om een losse koelkast en vriezer te nemen. Wellicht heb je dan net zoveel ruimte?
Wat betreft de opstelling; die spoelbak zit nu in de hoek, als je daar staat blokkeer je de lade onder de kookplaat. Dan kan vervelend zijn als je met 2 man in de keuken staat; iemand die dingen staat te spoelen / wassen en iemand anders die staat te koken en even een lepel oid uit de lade wilt pakken. Wij hebben nu ook zoiets maar staan elkaar constant in de weg.
Ik had overigens ook niet het idee op basis van het plaatje dat ik naar een dure keuken zat te kijken (hoe vaker ik keek, hoe goedkoper deze oogde).
Zo zien de kastjes er in het echt uit:
:strip_exif()/f/image/2Nx4J2EEgp7Bk52a0uyesFJi.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is de zwarte variant:
:strip_exif()/f/image/DkgVo8AhRr3fdu2c1DyW3U9x.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik snap nu dus zelf eigenlijk ook niet meer goed waarom ik voor grijs/beton ging...
Zo. Vandaag getekend bij Satink in Zwolle voor uiteindelijk een SieMatic S2K met Onyx Oak fronten.Bart0ving schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:20:toon volledige bericht
Inmiddels de offerte van Satink binnen.
Häcker Systemat, met eiken-zwart kunststof fronten.
Beide zijden is het werkblad 70cm diep en zijn de werkhoogtes 95 cm (we gaan waarschijnlijk voor een 16 cm plint waardoor we op 96 cm uit komen).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Qua lijnenspel net iets anders dan bij Bruynzeel (Lees: minder kasten). De kastenwand lijkt te zweven doormiddel van een 15 cm vloer en plafondplint (ook in eiken zwart kunststof)
Het werkblad wat we in eerste instantie hadden uitgezocht (Calacatta Nuvo) kon niet in langer dan 3.00 meter. Dus nu gekozen voor Bianco Arabescato.
Tevens nog gekozen voor zo'n twist contactdoos, op het gedeelte naast de kookplaat.
We kwamen met grofweg dezelfde apparatuur uit op 26.400...
Combi Magnetron: Siemens HM836GNB6
Oven: Siemens HB876G5B6
Vriezer: Siemens GI81NACF0 GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RVFF0 KI81RSDE0 bewuste upgrade
Kookplaat: Siemens EX805LVV5E EX875LVB1E bewuste downgrade (we dachten dat de plaat heel dik zou zijn, maar dat viel gelukkig mee!)
Vaatwasser: Siemens SN63E800BE SN63H800BE onbewuste downgrade (Luider?)
Afzuiging: Pelgrim ISW0960MAT Novy 6812 Zwart (bewuste upgrade, was bij Bruynzeel niet mogelijk?!)
Franke Spoelbak MRX 110-50 Franke Bolero Plus BXX 210-50 (bewuste upgrade)
Quooker Flex 3 liter combi+RVS Quooker Flex 3 liter combi+Zwart (bewuste upgrade)
Rijst enigszins dezelfde vraag ..In hoeverre denken jullie dat ons budget van 20.000 reëel is? Dat we 10% over de begroting moeten lijkt ons vrij evident.. maar alles daar boven?
In vergelijking:
Bruynzeel: Keukenmeubelen: 7804,75 Werkbladen: 4552,00 Apparatuur: 7491,00 Accessoires: 2094,00 Montage: 1652 Totaal: 23593,75. (exclusief koof voor afzuigunit)
Satink: Keukenmeubelen: 9500 Werkbladen: 4700 Apparatuur: 10500 Accessoires: 0 Montage: 1700 Totaal: 26400
Iedereen hier dank voor de tips inzake het Hacker Systemat 1097 front!
We hebben de 2135 Mat Zwart even overwogen (mede naar aanleiding van de offerte vergelijker van Möbel Faber) maar nadat we het Onyx Oak front hadden gezien waren we toch echt over de streep.
Toen de prijs: uiteindelijk zijn we akkoord gegaan voor
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
In combinatie met het Bianco Arabescato werkblad.
Uiteindelijk in de zijwand achter de oven een verticale dubbele wandcontactdoos (Bedankt @Kapitein Merijn):
:strip_exif()/f/image/xUt9oLJ3xdt3IkNS9pDAxiUR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fW4gJepAovdeifThYMWcigjE.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog even de apparatuur:
Vriezer: Siemens GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RSDE0 KI81RAD30 showroom model, om de deal rond te maken
Kookplaat: Siemens EX875LVB1E
Vaatwasser: Siemens SN63H800BE SX857X00PE showroom model
Afzuiging: Novy 6812 Zwart
Franke Bolero Plus BXX 210-50
Quooker Flex 3 liter combi+Zwart
En het vergelijk tussen beide fronten. Was in het echt een wereld van verschil!
:strip_exif()/f/image/u3HC2inUZZBl8WHEbpwveQqQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v2XpGzIZE3MgHcCHlOi5BeIh.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi! Onyx Oak is mijns inziens absoluut het mooiste kunststof houtlook front en minst vlekkerig.Bart0ving schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:39:toon volledige bericht
[...]
Zo. Vandaag getekend bij Satink in Zwolle voor uiteindelijk een SieMatic S2K met Onyk Oak fronten.
Iedereen hier dank voor de tips inzake het Hacker Systemat 1097 front!
We hebben de 2135 Mat Zwart even overwogen (mede naar aanleiding van de offerte vergelijker van Möbel Faber) maar nadat we het Onyk Oak front hadden gezien waren we toch echt over de streep.
Toen de prijs: uiteindelijk zijn we akkoord gegaan voor
***members only***
In combinatie met het Bianco Arabescato werkblad.
Uiteindelijk in de zijwand achter de oven een verticale dubbele wandcontactdoos (Bedankt @Kapitein Merijn):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog even de apparatuur:
Vriezer: Siemens GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RSDE0 KI81RAD30 showroom model, om de deal rond te maken
Kookplaat: Siemens EX875LVB1E
Vaatwasser: Siemens SN63H800BE SX857X00 showroom model
Afzuiging: Novy 6812 Zwart
Franke Bolero Plus BXX 210-50
Quooker Flex 3 liter combi+Zwart
En het vergelijk tussen beide fronten. Was in het echt een wereld van verschil!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wees daar niet blij mee met dat zelf openen, als je iedere 2 jaar nieuwe kasten wil of nieuwe fronten dan moet je het aan laten.Deodaat schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:20:
Hallo allemaal,
Er komt namelijk warme natte lucht uit de vaatwasser, en dat trekt echt in je kasten, en of front aan de bovenzijde.
Spreek uit ervaring.
Dus dit nooit aan laten.
2 jaar is wel wat overdreven. Dan zou ik nu nieuwe fronten moeten hebben.ouwefreaker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Wees daar niet blij mee met dat zelf openen, als je iedere 2 jaar nieuwe kasten wil of nieuwe fronten dan moet je het aan laten.
Er komt namelijk warme natte lucht uit de vaatwasser, en dat trekt echt in je kasten, en of front aan de bovenzijde.
Spreek uit ervaring.
Dus dit nooit aan laten.
In een filmpje over dit systeem van Miele werd getoond dat er echt wel rekening werd gehouden met het niet te bruusk bestormen van je kastjes. Wellicht een hoop marketing gewauwel, maar je zou toch verwachten dat producenten hier rekening mee houden.
Overigens heb ik met mijn vorige keuken ook ervaring met loslatende folielagen, maar dan na 10 jaar. Dat was het ergst bij de vaatwasser, maar zat ook op de koelkastdeur, bij de kookplaat en op een deur waar niets bijzonders in de buurt zat.
Je mag toch hopen dat de lijmen van die folies hier ondertussen bestand tegen zijn.
Ik heb daar een hele andere ervaring mee. 10 jaar lang elke dag de vaatwasser van Miele met auto open aangehad, maar geen schade aan kastjes of frontjes te herkennen. Ging om een gelakte front van keller.ouwefreaker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Wees daar niet blij mee met dat zelf openen, als je iedere 2 jaar nieuwe kasten wil of nieuwe fronten dan moet je het aan laten.
Spreek uit ervaring.
Dus dit nooit aan laten.
Tegelijkertijd is datzelfde auto-open in mijn ogen een uitkomst om je vaat goed droog te krijgen. Woon nu tijdelijk in een huis met vaatwasser zonder auto-open en de plastic bekers en borden blijven nat. Voor mij dus weer auto-open in de volgende keuken.
Dat ligt dan echt aan die vaatwasser. Ik heb een Siemens zonder auto open en alles komt er altijd kurk droog uit.PascalJanssen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:17:
[...]
Ik heb daar een hele andere ervaring mee. 10 jaar lang elke dag de vaatwasser van Miele met auto open aangehad, maar geen schade aan kastjes of frontjes te herkennen. Ging om een gelakte front van keller.
Tegelijkertijd is datzelfde auto-open in mijn ogen een uitkomst om je vaat goed droog te krijgen. Woon nu tijdelijk in een huis met vaatwasser zonder auto-open en de plastic bekers en borden blijven nat. Voor mij dus weer auto-open in de volgende keuken.
Alleen idd sommige plastic dingen af en toe niet maar daar is geen kruid tegen gewassen. Er zit wel een speciale stand op voor plastic maar eigenlijk nog nooit gebruikt.
Welk type heb jij siemenz? Wij krijgen de SN678X36UE https://www.siemens-home....ishwashersfullyintegratedsiemenz schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:38:
[...]
Dat ligt dan echt aan die vaatwasser. Ik heb een Siemens zonder auto open en alles komt er altijd kurk droog uit.
Alleen idd sommige plastic dingen af en toe niet maar daar is geen kruid tegen gewassen. Er zit wel een speciale stand op voor plastic maar eigenlijk nog nooit gebruikt.
Ben benieuwd of hij het goed doet! De reviews geven een positief beeld in ieder geval.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik heb ook de auto open en dat is super. Foliefronten zou ik sowieso niet aanraden, mijn schoonouders hebben een Keller van 10 jaar oud waar 2x alle kasten van vervangen zijn maar ze laten nu allemaal weer los. (Nu geen garantie meer). En dan hebben ze niet eens een vaatwasser die dus opent.ouwefreaker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Spreek uit ervaring.
Dus dit nooit aan laten.
De Miele opent zich pas na 10 of 20minuten van intern condenseren/afkoelen dus de meeste vochtige hitte is er al uit.
Ik zit nu in een tijdelijk huurhuis en ik heb nu deze en ben er heel tevreden over.LuPo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:01:
[...]
Welk type heb jij siemenz? Wij krijgen de SN678X36UE https://www.siemens-home....ishwashersfullyintegrated
Ben benieuwd of hij het goed doet! De reviews geven een positief beeld in ieder geval.
Ik mijn nieuwe keuken krijg ik een Miele instapper, maar misschien wissel ik hem om tegen een hogere lijn Siemens..
@remzorremzor schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:47:
[...]
......Zullen tegen die tijd dus concessies worden denk ik. Ben benieuwd naar het eindresultaat bij jullie deze zo er, post dit dan maar eens
Nou, eindelijk kan ik het eindresultaat met jullie delen
De hele 'verbouwing' / plaatsing is gelukkig goed gegaan. Enige ' issue' was, dat een van de ovens niet tijdig leverbaar was, dus daar heb ik 1 week langer op moeten wachten. Echt een first-world-problem
(@onne , ook hier toch de ' gewone' bakoven, niet de stoom-oven. Had me vergist in typenummers)
Anyway, hier komen ze:
De oude situatie (schrik en huiver
:strip_exif()/f/image/XRdQkqKoPy8g4mQA9uxwR3B5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VwLQTxqlKZ8nCbBVKASWT1Gy.jpg?f=fotoalbum_large)
De nieuwe situatie
:strip_exif()/f/image/R61UsSmLj6mDMjbqQBxU4EPV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BmGh1YKyoaT3F4Rp60fMKGbO.jpg?f=fotoalbum_large)
NB: de gladgestucte wanden zijn nog niet geverfd. Later dit jaar willen we de hele woonkamer laten stucen (incl. plafond) en dan laten we alles in 1 keer schilderen
@fender89fender89 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:46:toon volledige bericht
[...]
@remzor
De hele 'verbouwing' / plaatsing is gelukkig goed gegaan. Enige ' issue' was, dat een van de ovens niet tijdig leverbaar was, dus daar heb ik 1 week langer op moeten wachten. Echt een first-world-problem![]()
(@onne , ook hier toch de ' gewone' bakoven, niet de stoom-oven. Had me vergist in typenummers)
Anyway, hier komen ze:
De oude situatie (schrik en huiver)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De nieuwe situatie![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NB: de gladgestucte wanden zijn nog niet geverfd. Later dit jaar willen we de hele woonkamer laten stucen (incl. plafond) en dan laten we alles in 1 keer schilderen
Mooie keuken heel verschil met de vorige. Mooi resultaat
Mooi eindresultaat. Kleine gemiste kans: je houtfineer loopt niet door bij je hoge kast...hadden ze dat niet kunnen fixen?fender89 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:46:toon volledige bericht
[...]
@remzor
De hele 'verbouwing' / plaatsing is gelukkig goed gegaan. Enige ' issue' was, dat een van de ovens niet tijdig leverbaar was, dus daar heb ik 1 week langer op moeten wachten. Echt een first-world-problem![]()
Anyway, hier komen ze:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De nieuwe situatie![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd met jullie nieuwe keuken. Ik vind het een mooi eindresultaat!fender89 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:46:toon volledige bericht
[...]
@remzor
Anyway, hier komen ze:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De nieuwe situatie![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht even de originele post quoten/linken fender89 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Mooie keuken zeg! Leuk gedaan. En wat een verschil met ervoor.fender89 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:46:toon volledige bericht
[...]
@remzor
Anyway, hier komen ze:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De nieuwe situatie![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt allemaal:)
@siemenz wat bedoel je precies? Die kast geheel links, naast de oven?
Dat is de koelkast. Je ziet inderdaad een stukje ijzeren strip. Dat is net hoe het uitkomt.
Het front erboven is verbonden met de koelkast, dus dat is 1 geheel zeg maar.
Of, bedoelde je iets anders?
Dat is de koelkast. Je ziet inderdaad een stukje ijzeren strip. Dat is net hoe het uitkomt.
@fender89 Top zeg, mooie keuken! Goed gelukt en wat meer ruimte ook. Mooi met koof en spotjes. Alleen de afzuigkap zouden wij nooit kiezen, die schuine dingen zien er niet uit vinden wij
Maar dat is een smaak kwestie.
Bedankt voor het delen en veel kookplezier
De fineer/print loopt niet door. Waardoor het geen geheel is. Kon het niet gewoon 1 deur zijn ? Nu lijkt het in 3 delen te zijn opgedeeldfender89 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:08:
Bedankt allemaal:)
Verder mooi keuken
[ Voor 7% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 02-05-2021 10:21 ]
@Bart0ving mooi front !
@fender89 ditmevrouwKees_1 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:20:
[...]
De fineer/print loopt niet door. Waardoor het geen geheel is. Kon het niet gewoon 1 deur zijn ? Nu lijkt het in 3 delen te zijn opgedeeld
Verder mooi keuken
Kijk, daarom zijn dit soort topics altijd handig. Ons werd juist gespoten deurtjes afgeraden omdat deze snel beschadigen (stootschade) en niet te herstellen zijn. Maar als ik bovenstaande lees is folie ook niet heilig. Ik vervang liever 1 front met stootschade (en iets afwijkende kleur) dan meerdere fronten met folie? Of valt het wel mee tegenwoordig met die folie?
Zo, ik meld me ook in dit topic. We zijn bezig met het plannen van een verbouwing van de benedenverdieping waarbij we ook de keuken willen vernieuwen.
Ter illustratie, dit is de keuken nu:
:strip_exif()/f/image/6x3CTjMl4TQvpoyj9oburBzR.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben het huis vorig jaar gekocht. De keuken is uit '92 (koelkast en vaatwasser ondertussen wel een keer vernieuwd), maar je kan je voorstellen dat hier wel een nieuwe keuken in mag.
Nu willen ook van die plavuizen af en als we het dan toch goed gaan aanpakken willen we ook van de muur rechts in de keuken af. Ter illustratie is dit de plattegrond nu en hoe we die willen aanpakken:
:strip_exif()/f/image/hk8dfdhIs8LYc49nGivymqIW.jpg?f=fotoalbum_large)
De keukenmuur naar de hal gaat er dus uit en aan de buitenmuurkant ook nog een stukje van de uitstekende muur af zodat die mooi recht mee kan lopen met de keuken erachter. Omdat we de muur weg willen, verplaatsen we ook de wc deur naar tegenover de trap en komt er een kozijn + schuifdeur naar het 'halletje' tussen de trap en dan de woonkamer/keuken.
We zijn vrijdag bij Tulp Keukens geweest voor een eerste oriëntatie wat er mogelijk is en een eerste indruk van kosten te krijgen. We kwamen daar al op een keuken uit die qua indeling al een heel eind komt met wat we voor ogen hebben:
Bovenaanzicht:
/f/image/3OsS4xOgo5svJeNp3tTtM5v0.png?f=fotoalbum_large)
Waarbij we waarschijnlijk de vaatwasser naar rechts tegen het raam willen (anders dan staat hij als open staat zo in de loop). En willen de kast extra links van de spoelbak wel met nog 30 cm vergroten.
Het vooraanzicht is in principe qua indeling ook naar onze wensen:
:strip_exif()/f/image/EOOsCHxr1BnaeMbRfYlKGhyB.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen staat hier nog alleen een combi-oven op, maar daar zouden we nog een bakoven bij in willen hebben. Ook hebben de bovenlades hier nog een extra 'binnenlade'. Persoonlijk neig ik toch nog erg naar één van de bovenlades + binnenlade vervangen door twee 'losse' lades. Voor het zicht misschien minder maar ik wil niet als ik bestek/iets anders wil pakken eerst de grote lade open moet doen en daarna pas de bestekla (en je deze bij het dichtdoen tegen elkaar aan smijt). Ook hebben twee losse lades meer 'hoogte' waardoor je een aardappelstamper/grote soeplepel makkelijk in kwijt kan. Bovenkastjes zijn op het zicht ook minder mooi, maar wel mooi praktisch en willen we toch graag.
In de vragenlijst die we vooraf hadden, hadden we ons budget op €7.500 - €10.000 gesteld om 'laag in te zetten', maar ik denk dat we beter toch direct ons 'echte' budget hadden moeten opgeven (rond de €14.000 ex montage).
Er zijn nu nogal wat keuzes gemaakt om de prijs te drukken waar we waarschijnlijk wel wat meer willen uitgeven voor wat hogere kwaliteit.
De keukenfrontjes hebben we in het platinagrijs (ik kan geen merk ontfutselen uit de offerte, gewoon Tulp huismerk schat ik in dan?).
Het werkblad is kunststof 'steenstreep silver grey metal'.
De apparatuur is nu alles Whirlpool geworden (want goedkoopste...).
In totaal kwam dat voor de keuken uit op €17k maar er kon direct 25% af en gratis montage dus werd het €13K inc montage. Daarbij deelde hij direct mee dat 'dit alles was wat hij kon doen', maar ik ga er vanuit dat er nog wel meer af zou kunnen als we ons best doen.
Die €13K zit dus (zonder verdere onderhandeling) al onder ons budget, al zit daar nog niet de extra bakoven in.
Ons idee verder nu is om nog bij in elk geval een andere keukenzaak te gaan kijken (plaatselijke keukenboer waar we goede dingen over hebben gehoord) en daar ook ideeën op te doen.
De concrete vragen die ik nu heb zijn de volgende:
- We hebben nu dus het goedkoopste kunststof werkblad staan. Maar daar kleven toch flinke nadelen aan qua kras- en hittebestendigheid. Composiet is volgens mij het meest logische alternatief, daar deze ook lekker makkelijk schoon te houden is en veel sterker materiaal is. Graniet of iets dergelijks willen we in elk geval niet.
- We zouden het aanrechtblad nog een stukje dieper willen, dus achter de kraan nog wat extra bladruimte tot het eind. Logischerwijs wordt het blad daar wat duurder van, maar je zal ook iets met de extra kastruimte moeten doen. We willen daar in principe planken, geen lades, dus dat zou het vrij makkelijk en geen al te hoge meerprijs geven denk ik?
- De koelkast is nu dus een Whirlpool met drie vriezerlades zonder No Frost. No Frost heb ik wel in mijn huidige (zeven lades) vriezer in de berging en derhalve heb ik geen overdaad aan vriezerruimte nodig in de keuken. Liever meer koelruimte dan (met een verjaardag zit dat toch snel vol). Maar een combi van twee vriezerlades én no frost kan ik zo gauw niet vinden als ik tussen alle koelkasten snuffel, daar zullen we dan een keus in moeten maken.
- Algemeen qua apparatuur vraag ik me af of we voor Whilpool willen gaan. Fancy snufjes hoeven we niet. Afzuiging mag ook gewoon boven de plaat en een Quoker vinden we bv ook niet nodig. Maar ik vind het wel belangrijk dat het goed spul is. We willen voorlopig niet verhuizen en dus kopen we een keuken waar we zo lang mogelijk mee kunnen doen.
Dus: uitgebreide post. Ben benieuwd naar jullie gedachten in het algemeen en met name gedachtes over concretere vragen. Sowieso fijn om mee te blijven lezen komende tijd!
:strip_exif()/f/image/6x3CTjMl4TQvpoyj9oburBzR.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben het huis vorig jaar gekocht. De keuken is uit '92 (koelkast en vaatwasser ondertussen wel een keer vernieuwd), maar je kan je voorstellen dat hier wel een nieuwe keuken in mag.
Nu willen ook van die plavuizen af en als we het dan toch goed gaan aanpakken willen we ook van de muur rechts in de keuken af. Ter illustratie is dit de plattegrond nu en hoe we die willen aanpakken:
:strip_exif()/f/image/hk8dfdhIs8LYc49nGivymqIW.jpg?f=fotoalbum_large)
De keukenmuur naar de hal gaat er dus uit en aan de buitenmuurkant ook nog een stukje van de uitstekende muur af zodat die mooi recht mee kan lopen met de keuken erachter. Omdat we de muur weg willen, verplaatsen we ook de wc deur naar tegenover de trap en komt er een kozijn + schuifdeur naar het 'halletje' tussen de trap en dan de woonkamer/keuken.
We zijn vrijdag bij Tulp Keukens geweest voor een eerste oriëntatie wat er mogelijk is en een eerste indruk van kosten te krijgen. We kwamen daar al op een keuken uit die qua indeling al een heel eind komt met wat we voor ogen hebben:
Bovenaanzicht:
/f/image/3OsS4xOgo5svJeNp3tTtM5v0.png?f=fotoalbum_large)
Waarbij we waarschijnlijk de vaatwasser naar rechts tegen het raam willen (anders dan staat hij als open staat zo in de loop). En willen de kast extra links van de spoelbak wel met nog 30 cm vergroten.
:strip_exif()/f/image/EOOsCHxr1BnaeMbRfYlKGhyB.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen staat hier nog alleen een combi-oven op, maar daar zouden we nog een bakoven bij in willen hebben. Ook hebben de bovenlades hier nog een extra 'binnenlade'. Persoonlijk neig ik toch nog erg naar één van de bovenlades + binnenlade vervangen door twee 'losse' lades. Voor het zicht misschien minder maar ik wil niet als ik bestek/iets anders wil pakken eerst de grote lade open moet doen en daarna pas de bestekla (en je deze bij het dichtdoen tegen elkaar aan smijt). Ook hebben twee losse lades meer 'hoogte' waardoor je een aardappelstamper/grote soeplepel makkelijk in kwijt kan. Bovenkastjes zijn op het zicht ook minder mooi, maar wel mooi praktisch en willen we toch graag.
In de vragenlijst die we vooraf hadden, hadden we ons budget op €7.500 - €10.000 gesteld om 'laag in te zetten', maar ik denk dat we beter toch direct ons 'echte' budget hadden moeten opgeven (rond de €14.000 ex montage).
Er zijn nu nogal wat keuzes gemaakt om de prijs te drukken waar we waarschijnlijk wel wat meer willen uitgeven voor wat hogere kwaliteit.
De keukenfrontjes hebben we in het platinagrijs (ik kan geen merk ontfutselen uit de offerte, gewoon Tulp huismerk schat ik in dan?).
In totaal kwam dat voor de keuken uit op €17k maar er kon direct 25% af en gratis montage dus werd het €13K inc montage. Daarbij deelde hij direct mee dat 'dit alles was wat hij kon doen', maar ik ga er vanuit dat er nog wel meer af zou kunnen als we ons best doen.
Die €13K zit dus (zonder verdere onderhandeling) al onder ons budget, al zit daar nog niet de extra bakoven in.
Ons idee verder nu is om nog bij in elk geval een andere keukenzaak te gaan kijken (plaatselijke keukenboer waar we goede dingen over hebben gehoord) en daar ook ideeën op te doen.
- We hebben nu dus het goedkoopste kunststof werkblad staan. Maar daar kleven toch flinke nadelen aan qua kras- en hittebestendigheid. Composiet is volgens mij het meest logische alternatief, daar deze ook lekker makkelijk schoon te houden is en veel sterker materiaal is. Graniet of iets dergelijks willen we in elk geval niet.
- We zouden het aanrechtblad nog een stukje dieper willen, dus achter de kraan nog wat extra bladruimte tot het eind. Logischerwijs wordt het blad daar wat duurder van, maar je zal ook iets met de extra kastruimte moeten doen. We willen daar in principe planken, geen lades, dus dat zou het vrij makkelijk en geen al te hoge meerprijs geven denk ik?
- De koelkast is nu dus een Whirlpool met drie vriezerlades zonder No Frost. No Frost heb ik wel in mijn huidige (zeven lades) vriezer in de berging en derhalve heb ik geen overdaad aan vriezerruimte nodig in de keuken. Liever meer koelruimte dan (met een verjaardag zit dat toch snel vol). Maar een combi van twee vriezerlades én no frost kan ik zo gauw niet vinden als ik tussen alle koelkasten snuffel, daar zullen we dan een keus in moeten maken.
- Algemeen qua apparatuur vraag ik me af of we voor Whilpool willen gaan. Fancy snufjes hoeven we niet. Afzuiging mag ook gewoon boven de plaat en een Quoker vinden we bv ook niet nodig. Maar ik vind het wel belangrijk dat het goed spul is. We willen voorlopig niet verhuizen en dus kopen we een keuken waar we zo lang mogelijk mee kunnen doen.
Dus: uitgebreide post. Ben benieuwd naar jullie gedachten in het algemeen en met name gedachtes over concretere vragen. Sowieso fijn om mee te blijven lezen komende tijd!
@Jovatov ik heb een keuken van 12 jaar oud met whirlpool apparatuur. WErkt nog steeds, dus was toen goed prijs - kwaliteit verhouding. Nu zou ik het niet meer kopen, maar dan in de lagere series van bijv. Siemens/Bosch/AEG gaan zitten. Qua vaatwasser zou ik geen consessies doen en een goede kopen, wat een ergernis als dat ding niet goed is.
Als je je aanrechtblad dieper maakt worden je kasten niet dieper, die gaan gewoon stukje naar voren
. Je kan bij keukenzaken ook wel vragen naar bladen die uit collectie gaan, die doen ze soms weg met korting (zo kwamen wij aan ons composiet blad voor de prijs van laminaat).
In lades kan je meer kwijt dan kasten met plank, is de meerprijs absoluut waard.
En qua prijs.. ik zie hier wel mooiere / beter keukens voor dit geld, ik zou je licht nog eens opsteken bij een Superkeukens oid. Die verkopen Nobilia , wij vonden het echt een fijne keuken en ook hier.. kwaliteit-prijs is in verhouding. Natuurlijk hebben Siematic keukens leuke snufjes maar wij zijn nog steeds blij met onze keuken, door verbouwing gaat hij eruit maar anders had ie nog even mogen blijven.
Als je je aanrechtblad dieper maakt worden je kasten niet dieper, die gaan gewoon stukje naar voren
In lades kan je meer kwijt dan kasten met plank, is de meerprijs absoluut waard.
En qua prijs.. ik zie hier wel mooiere / beter keukens voor dit geld, ik zou je licht nog eens opsteken bij een Superkeukens oid. Die verkopen Nobilia , wij vonden het echt een fijne keuken en ook hier.. kwaliteit-prijs is in verhouding. Natuurlijk hebben Siematic keukens leuke snufjes maar wij zijn nog steeds blij met onze keuken, door verbouwing gaat hij eruit maar anders had ie nog even mogen blijven.
Superkeukens zit hier ook in de buurt zie ik, dus die kunnen we ook meenemen.mevrouwKees_1 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:20:
@Jovatov ik heb een keuken van 12 jaar oud met whirlpool apparatuur. WErkt nog steeds, dus was toen goed prijs - kwaliteit verhouding. Nu zou ik het niet meer kopen, maar dan in de lagere series van bijv. Siemens/Bosch/AEG gaan zitten. Qua vaatwasser zou ik geen consessies doen en een goede kopen, wat een ergernis als dat ding niet goed is.
Als je je aanrechtblad dieper maakt worden je kasten niet dieper, die gaan gewoon stukje naar voren. Je kan bij keukenzaken ook wel vragen naar bladen die uit collectie gaan, die doen ze soms weg met korting (zo kwamen wij aan ons composiet blad voor de prijs van laminaat).
Als de kastjes 'gewoon' naar voren gaan houd je dus wat loze ruimte daarachter dus? Het gaat uiteindelijk ook om niet veel ruimte per se, dus dat is wel de kortste klap natuurlijk.
Ja. Daar zie je niets van. Ons huidige werkblad is 65 diep en kastjes 60. Zit dus 5 cm loze ruimte achter. Handig voor stekkers etc.Jovatov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Superkeukens zit hier ook in de buurt zie ik, dus die kunnen we ook meenemen.
Als de kastjes 'gewoon' naar voren gaan houd je dus wat loze ruimte daarachter dus? Het gaat uiteindelijk ook om niet veel ruimte per se, dus dat is wel de kortste klap natuurlijk.
Zoek even in het forum naar superkeukens dan zie je wat voorbeelden. Prijzen en keukens vind ik niet verkeerd.
Helemaal op eerste pagina zie je merken. Met jouw budget kan je prima bij nobilia achtige merken slagen
@Jovatov Tulp = DMG, bij de lagere budgetten kom je dan vaak op Pronorm.
Platinagrijs komt ook in hun gamma voor, 1+1=2.
https://www.pronorm.de/wp...t_pro_classic_2021_NL.pdf
Prima kwaliteit overigens.
Edit: bij superkeukens kom je op Nobilia of Schuller, zou net wat goedkoper kunnen/moeten zijn.
Platinagrijs komt ook in hun gamma voor, 1+1=2.
https://www.pronorm.de/wp...t_pro_classic_2021_NL.pdf
Prima kwaliteit overigens.
Edit: bij superkeukens kom je op Nobilia of Schuller, zou net wat goedkoper kunnen/moeten zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 02-05-2021 13:28 ]
Tulp produceert eigen keukens, dus je hoeft niet naar een merk te zoeken verder :-)Jovatov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:08:
Mijn ervaring daar is dat er flink onderhandeld kan (moet) worden. En bij mij waren ze ook meteen Whirlpool aan het pushen vanwege het budget. Als je zelf iets anders wil dan gewoon voet bij stuk houden, ze kunnen alles leveren lijkt me.
Kijk wel even goed naar reviews of zoek eventueel een eigen monteur. Wij zijn uiteindelijk afgehaakt op de pusherige verkoop en de slechte reviews die we online konden vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Marinos83 op 02-05-2021 13:28 ]
Onze aannemer (die onze verbouwing verder doet) kan ook de montage doen, dus dat is altijd een optie.Marinos83 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:26:
[...]
Tulp produceert eigen keukens, dus je hoeft niet naar een merk te zoeken verder :-)
Mijn ervaring daar is dat er flink onderhandeld kan (moet) worden. En bij mij waren ze ook meteen Whirlpool aan het pushen vanwege het budget. Als je zelf iets anders wil dan gewoon voet bij stuk houden, ze kunnen alles leveren lijkt me.
Kijk wel even goed naar reviews of zoek eventueel een eigen monteur. Wij zijn uiteindelijk afgehaakt op de pusherige verkoop en de slechte reviews die we online konden vinden.
Ik vond Tulp verder niet pusherig en vrienden hebben daar ook een prettige ervaring. Heb het idee dat het dus erg wisselt welke Tulpwinkel/welke verkoper je treft.
Zeker, ik denk dat ze best goede keukens kunnen maken. Het staat of valt met de kwaliteit van de verkoper en de monteurs. Er zijn ook veel positieve reviews te vinden.
Het toilet in de kamer laten uitkomen is wel eens een ding met het bouwbesluit. Check dat even voor de zekerheid, het heeft overigens ook een vrij negatief effect op de verkoopwaarde van je huis.Jovatov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:08:toon volledige bericht
Zo, ik meld me ook in dit topic. We zijn bezig met het plannen van een verbouwing van de benedenverdieping waarbij we ook de keuken willen vernieuwen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bovenaanzicht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bericht hierboven
Toilet komt niet in de woonkamer uit zoals ik de tekening zie, wat je je huis aandoet op deze manier vind ik overigens ook twijfelachtig.Floor-is schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:12:
[...]
Het toilet in de kamer laten uitkomen is wel eens een ding met het bouwbesluit. Check dat even voor de zekerheid, het heeft overigens ook een vrij negatief effect op de verkoopwaarde van je huis.
Lijkt mij toch wel een hele verbetering. Die tweede hal die er nu is is echt volledig overbodig en verkleinen levert minder verkeersruimte op en meer woonruimte.Scuderia110 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Toilet komt niet in de woonkamer uit zoals ik de tekening zie, wat je je huis aandoet op deze manier vind ik overigens ook twijfelachtig.
Dat mag tegenwoordig gewoon. Dat was vroeger anders.Floor-is schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:12:
[...]
Het toilet in de kamer laten uitkomen is wel eens een ding met het bouwbesluit. Check dat even voor de zekerheid, het heeft overigens ook een vrij negatief effect op de verkoopwaarde van je huis.
Op de tekening lijkt het wel alsnog gewoon loopruimte te worden met 2 deuren in dat stuk…. Het kan natuurlijk wel ruimtelijker ogen. Ik denk dat je praktisch gezien kwa keuken dezelfde ruimte houdt alleen iets meer loopruimte aan zijkant. Ik weet zelf dan ook niet of ik die muur eruit zou halen…. Die plavuizen eruit snap ik dan weer helemaal ;-)Z___Z schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:33:
[...]
Lijkt mij toch wel een hele verbetering. Die tweede hal die er nu is is echt volledig overbodig en verkleinen levert minder verkeersruimte op en meer woonruimte.
Kijk inderdaad nog goed naar de lade indeling. 90 cm breed is mooi voor pannen, maar kijk of je niet de hoogte van 2 laden kwijt raakt doordat de kookplaat over beide laden gaat. ( inbouwhoogte blad?).Jovatov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:08:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bovenaanzicht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De binnenhoogtenvan deze laden zijn erg hoog. Meet de inhoud van je kasten uit en kijk of daar een binnenlade wel handig is. ( afhankelijk van raster en korpushoogte)
Ik had een kleine combi en heb erg getwijfeld over weer een 45 combi of een 60 cm combi (siemens)met wellicht een wat minder werkende magnetron. De magnetron wordt eigenlijk niet mee gekookt, alleen eens wat opgewarmd. De magnetron en ovenfunctie werken zover ik nu gemerkt heb prima. Voor aparte apparaten zou ik in deze situatie geen kastruimte opofferen.
Het verplaatsen van de vaatwasser, denk om het beschermen van de muur. Hier blijft er ALTIJD een restje koffie in de mokken zitten.
Afval? Naast de spoelbak heb je een groter en kleiner kastje. Misschien omwisselen en kleine voor afval gebruiken. Als je afval inbouwt, niet onder de spoelbak, maar op de plek waar je snijdt. Het liefst bakken boven in la, zodat het er vanaf het blad zo ingeschoven kan worden.
Ja klopt, 90 cm tussen een parallel opstelling is gewoon te weinig.Inieminie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:06:
[...]
Op de tekening lijkt het wel alsnog gewoon loopruimte te worden met 2 deuren in dat stuk…. Het kan natuurlijk wel ruimtelijker ogen. Ik denk dat je praktisch gezien kwa keuken dezelfde ruimte houdt alleen iets meer loopruimte aan zijkant. Ik weet zelf dan ook niet of ik die muur eruit zou halen…. Die plavuizen eruit snap ik dan weer helemaal ;-)
@Jovatov je wint gewoon heel weinig werkblad met je parallel opstelling. Je kan beter gewoon een hoek opstelling maken en het blad dieper maken voor meer werkruimte.
Die 90 cm is nog wel een goede, daar wilden we in de winkel eigenlijk ook kijken naar of ze daar opstellingen hadden met zo'n ruimte om dat te zien. Naar mijn gevoel was het genoeg ruimte om langs elkaar te bewegen. Bij vrienden hebben ze een vergelijkbare keuken en ik heb me er daar nooit aan gestoord, ik zal eens vragen hoe groot dat is.Z___Z schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:05:
[...]
Ja klopt, 90 cm tussen een parallel opstelling is gewoon te weinig.
@Jovatov je wint gewoon heel weinig werkblad met je parallel opstelling. Je kan beter gewoon een hoek opstelling maken en het blad dieper maken voor meer werkruimte.
Een optie zou kunnen zijn om het blad 60cm groot te houden vanaf het raam naar beneden. Dat eerste stukje is dan net korter zodat de loopruimte in het geheel wat groter wordt. Alleen dan heb je dus een loos kastje waar je op basis van maatwerk wat mee moet.
Het idee van de muur eruit is inderdaad om af te zijn van de 'loze' en ook donkere tweede hal.
Met het schiereiland maak je naar mijn idee het mooist gebruik van de 'gewonnen' ruimte. Een hoekkeuken zoals je voorstelt geeft inderdaad een grote open ruimte, waar een tafel niet praktisch voelt omdat je die dan net overal in de loop zet.
Haha, ik deel hetzelfde, ik vond de oude afzuigkap mooierremzor schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:18:
@fender89 Top zeg, mooie keuken! Goed gelukt en wat meer ruimte ook. Mooi met koof en spotjes. Alleen de afzuigkap zouden wij nooit kiezen, die schuine dingen zien er niet uit vinden wijMaar dat is een smaak kwestie.

Ik zou een gat in de muur maken en de garage erbij betrekken, krijg je meer woon m2, wordt je huis zeker weten meer waard van en heb je nog veel meer opties. Dan kan @Floor-is zich wel ff uitleven op je plattegrond
[ Voor 26% gewijzigd door taz10 op 02-05-2021 18:51 ]
Ik heb het in mijn huis uit 1906 ook hoor, maar het levert wel legio opmerkingen op.PaT schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:04:
[...]
Dat mag tegenwoordig gewoon. Dat was vroeger anders.
Bericht hierboven
Euhm ja, ik heb jou ook maar een stuk of 4-5 opties gegeven toch?taz10 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:40:
[...]
Haha, ik deel hetzelfde, ik vond de oude afzuigkap mooier
[...]
Ik zou een gat in de muur maken en de garage erbij betrekken, krijg je meer woon m2, wordt je huis zeker weten meer waard van en heb je nog veel meer opties. Dan kan @Floor-is zich wel ff uitleven op je plattegrond
Ben nu zelf aan het tekenen voor een huis waar we vrijdag gaan kijken. Ziet er mooi uit, maar is op dit moment onwijs onhandig helaas.
Als je die wand eruit trekt, dan krijg je wel mooi ruimte, maar net niet genoeg eigenlijk. Je hebt dan ~90cm ruimte om te bewegen, een lade opentrekken en je staat al met je kont tegen een kastje aan ongeveer. Om nog maar niks te zeggen van met z’n tweetjes in die ruimte te werken.
Dat gezegd hebbende: de plaatsing van de kookplaat midden in de overgang van 2x90cm lijkt mij een beetje vreemd. Ga je opbouw en gas doen? En daarom een afzuiger erboven. Neem ik aan.
Wat als je die bovenkastjes niet zou doen en afzuiging in het werkblad/de inductieplaat? Gaat wel pijn doen in je budget in de zin dat dat duurder is, en ruimte kost, maar het weglaten van die drie kastjes helpt weer een beetje
Misschien een U-vorm na het verwijderen van de muur?
[ Voor 44% gewijzigd door Floor-is op 02-05-2021 19:44 ]
Bericht hierboven
Wij hebben deze https://www.expert.nl/beko-gne60531xn Amerikaanse koelkast. Weet iemand hoeveel ruimte ik rond de koelkast moet vrijhouden wanneer ik deze in een kast plaatst?
Hi,TomF schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:01:
Wij hebben deze https://www.expert.nl/beko-gne60531xn Amerikaanse koelkast. Weet iemand hoeveel ruimte ik rond de koelkast moet vrijhouden wanneer ik deze in een kast plaatst?
Ik ben voor mijn nieuwe keuken ook bezig met een amerikaanse koelkast. Ik begreep van meerdere keukenzaken dat links en rechts ongeveer 2 cm vrijgehouden moet worden en erboven ong. 4 cm.
De 90cm icm met een lade opentrekken is wel een dingetje misschien.Floor-is schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:27:toon volledige bericht
[...]
Euhm ja, ik heb jou ook maar een stuk of 4-5 opties gegeven toch?
Ben nu zelf aan het tekenen voor een huis waar we vrijdag gaan kijken. Ziet er mooi uit, maar is op dit moment onwijs onhandig helaas.
Als je die wand eruit trekt, dan krijg je wel mooi ruimte, maar net niet genoeg eigenlijk. Je hebt dan ~90cm ruimte om te bewegen, een lade opentrekken en je staat al met je kont tegen een kastje aan ongeveer. Om nog maar niks te zeggen van met z’n tweetjes in die ruimte te werken.
Dat gezegd hebbende: de plaatsing van de kookplaat midden in de overgang van 2x90cm lijkt mij een beetje vreemd. Ga je opbouw en gas doen? En daarom een afzuiger erboven. Neem ik aan.
Wat als je die bovenkastjes niet zou doen en afzuiging in het werkblad/de inductieplaat? Gaat wel pijn doen in je budget in de zin dat dat duurder is, en ruimte kost, maar het weglaten van die drie kastjes helpt weer een beetjeGeeft ook veel gevoel van ruimte.
Misschien een U-vorm na het verwijderen van de muur?
We hebben nu 120 cm (net opgemeten) tussen het aanrechtblad en de kast die nu aan de andere kant staat. Dat heb ik nooit als krap ervaren en dan is het straks blad tegenover blad wat wel iets aan ruimtegevoel wint.
Het weglaten van bovenkastjes is wat ons betreft een no-go. Die (relatief) donkere hoek van de keuken doen we niets mee en die ruimte kunnen we goed gebruiken daar we verder geen trapkast hebben (waar de woonkamer wel ook lekker ruim van wordt).
En ook zonder bovenkastjes blijft 90cm, 90cm.
Je suggestie van een U-vorm is op zich leuk, maar dat creeërt twee hoeken (die juist irritant zijn) en waar plaats je de koelkast, tegen het raam wil je niet en ook niet in het midden van de kamer, dus in het midden van het lange stuk? Ik zie het niet zo praktisch voor me. Mocht je een mooi voorbeeld weten...
Edit: misschien een T-opstelling
Wat dacht je hiervan?Jovatov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:08:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bovenaanzicht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb het alsvolgt voor je bedacht, vanaf het raam naar de kamer:
3cm stolwand om de deur van de koelvries goed open te kunnen doen.
60cm breed voor een koelvries combinatie
60cm breed voor een oven/magnetron, of oven+vaatwasser bijvoorbeeld
60cm breed voor opslag van $moetjezelfweten (opberg of juist vaatwasser)
60cm breed voor spoelbak
30cm breed voor bijvoorbeeld afvalbak oid
Eiland is 240x90 getekend, met hierin 90cm voor koken. Koken heb ik een gasstel voor ingetekend omdat ik geen zin had inductie op te zoeken
Eiland aan keuken-zijde die 60cm wand, waarnaast 60cm breed, dan 90cm en 30cm.
Eiland aan woonkamer-zijde: 60cm diep, 3x30cm diep
Ik heb nog een 60x60 kastje getekend bij het raam, ik dacht dat je hier bijvoorbeeld een koffiemachine op kon zetten
:fill(white):strip_exif()/f/image/WXMr6WnOyGNgsRnDKPwGnJnC.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/I5yW4qxiMjESlwAQQoj9KdrV.png?f=user_large)
Ik heb nu met een 90cm brede inductieplaat gewerkt, in werkelijkheid zijn deze vaak kleiner, je zou kunnen overwegen naar de muur 40cm aan te houden en naar de doorloop 60cm, als je bang bent dat kinderen anders te snel de pannen aanraken bijvoorbeeld. Kost je in mijn optiek wel ruimte waar je eigenlijk zou willen snijden en doen.
Je kunt het eiland dieper maken (100-110-120) natuurlijk voor meer bergruimte. Persoonlijk zou ik dat alleen doen als je met lades gaat werken. (Je moet dan je budget wel verruimen denk ik)
Edit Bij nader inzien zou ik tussen de hoge kast en je spoelbak 30 doen, dan je spoelbak (45-50) en dan links ervan tot aan die wand doortrekken. Dan heb je in mijn ogen meer bruikbare ruimte
Edit2 Misschien wordt je doorloop overigens nu wel te smal, ik heb een beetje op de gok gewerkt en kwam zo rond 90cm uit, wellicht wil je meer
Bericht hierboven
Je hebt er weer wat moois van gemaakt, je krijg zo wel lekkere aroma tijdens het koken als iemand uit de 1m2 komtFloor-is schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:25:toon volledige bericht
[...]
Wat dacht je hiervan?
60cm breed voor spoelbak
Eiland is 240x90 getekend, met hierin 90cm voor koken. Koken heb ik een gasstel voor ingetekend omdat ik geen zin had inductie op te zoeken
Ik heb nog een 60x60 kastje getekend bij het raam, ik dacht dat je hier bijvoorbeeld een koffiemachine op kon zetten
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nu met een 90cm brede inductieplaat gewerkt, in werkelijkheid zijn deze vaak kleiner, je zou kunnen overwegen naar de muur 40cm aan te houden en naar de doorloop 60cm, als je bang bent dat kinderen anders te snel de pannen aanraken bijvoorbeeld. Kost je in mijn optiek wel ruimte waar je eigenlijk zou willen snijden en doen.
Je kunt het eiland dieper maken (100-110-120) natuurlijk voor meer bergruimte. Persoonlijk zou ik dat alleen doen als je met lades gaat werken. (Je moet dan je budget wel verruimen denk ik)

Ja Jezus, niemand zei me dat ik ook over het toilet na moest denken hoor!taz10 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:31:
[...]
Je hebt er weer wat moois van gemaakt, je krijg zo wel lekkere aroma tijdens het koken als iemand uit de 1m2 komt
Bericht hierboven
Hmm, fris idee in elk geval, erg leuk om zo creatief door te blijven denken.Floor-is schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:25:toon volledige bericht
[...]
Wat dacht je hiervan?
60cm breed voor spoelbak
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je verliest wel wat ruimte in de woonkamer ermee, maar de keuken zo ruim heeft ook zeker voordelen. Hier gaan we ook op kauwen.
Voor ons nieuwbouwhuis (levering zomer '22) zijn we ons kalmpjes aan het oriënteren op een keuken. Die wordt niet standaard geleverd door de bouwer, maar er wordt via Bruynzeel wel iets aangeboden. We neigen echter naar casco oplevering en een externe keukenboer.
Omdat we binnenkort het meerwerk door moeten geven, moeten we ook in ieder geval de indeling van de keuken min of meer 'af' hebben. Wat dat betreft dus graag jullie mening!
/f/image/ZBqDscDYqVXQ3nfilMlkQp3o.png?f=fotoalbum_large)
Onlangs ter inspiratie zijn we op bezoek geweest bij een lokale keukenboer. Die liet ons in alle rust rondneuzen. Daaruit zijn we in ieder geval iets wijzer geworden wat we wél en niet willen. We zijn geen fan van keukeneilanden, matzwarte kastjes of matzwarte kranen. We zijn wel fan van kastjes waar de greep in verwerkt zit (type Voxtorp van Ikea of Ombra van Kvik, bijvoorbeeld) en inductiefornuizen met ingebouwde afzuiging. Een U-opstelling met deels een hoge kastenwand spreekt ons op dit moment het meeste aan, we twijfelen nog over de breedte van die kastenwand (2 of 3x 60cm). Qua blad denken we aan een granito composiet. De vloer wordt waarschijnlijk een grain of superquartz gietvloer van Senso in een grijs/blauwe tint.
Wat kreten: minimalistisch, kalm, warm, gemakkelijk schoon te houden, goede kwaliteit.
Qua budget denken we aan € 20.000,-. Ik ben reuze benieuwd wie goede ervaringen heeft met keukenboeren in de buurt van Den Haag Zuid.
Omdat we binnenkort het meerwerk door moeten geven, moeten we ook in ieder geval de indeling van de keuken min of meer 'af' hebben. Wat dat betreft dus graag jullie mening!
/f/image/ZBqDscDYqVXQ3nfilMlkQp3o.png?f=fotoalbum_large)
Onlangs ter inspiratie zijn we op bezoek geweest bij een lokale keukenboer. Die liet ons in alle rust rondneuzen. Daaruit zijn we in ieder geval iets wijzer geworden wat we wél en niet willen. We zijn geen fan van keukeneilanden, matzwarte kastjes of matzwarte kranen. We zijn wel fan van kastjes waar de greep in verwerkt zit (type Voxtorp van Ikea of Ombra van Kvik, bijvoorbeeld) en inductiefornuizen met ingebouwde afzuiging. Een U-opstelling met deels een hoge kastenwand spreekt ons op dit moment het meeste aan, we twijfelen nog over de breedte van die kastenwand (2 of 3x 60cm). Qua blad denken we aan een granito composiet. De vloer wordt waarschijnlijk een grain of superquartz gietvloer van Senso in een grijs/blauwe tint.
Wat kreten: minimalistisch, kalm, warm, gemakkelijk schoon te houden, goede kwaliteit.
Qua budget denken we aan € 20.000,-. Ik ben reuze benieuwd wie goede ervaringen heeft met keukenboeren in de buurt van Den Haag Zuid.
Begin even met de juiste maatvoering zou ik zeggen. Ik lees 3.31m breedte, lengte geen idee: 2m ofzo?Digidoo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:26:toon volledige bericht
Voor ons nieuwbouwhuis (levering zomer '22) zijn we ons kalmpjes aan het oriënteren op een keuken. Die wordt niet standaard geleverd door de bouwer, maar er wordt via Bruynzeel wel iets aangeboden. We neigen echter naar casco oplevering en een externe keukenboer.
[Afbeelding]
Voor €20k kan je een prima keuken neerzetten, laat dat duidelijk zijn. Bedenk je echter wel dat de apparatuur de eerste grote kostenpost is.
Als we uitgaan van:
- Full size koelkast
- Full size vriezer
- Oven met stoom
- Magnetron
- Inductie met afzuiging
- Quooker
- Spoelbak (ik reken met een relatief grote 50cm FRANKE)
Moet je denken aan een prijs vanaf zo'n 7.5k, oplopend tot hoe gek je het maken wilt. Reken met 8000-8500, dan zit je prima
Wil je er een wijnkast bij? Dan moet je heftig in de buidel tasten, met je budget is dat geen aanrader.
Plaatsen is ergens tussen 1000 en 2500 afhankelijk van je leverancier.
Je hebt dus zo'n 10k over voor de kasten, het werkblad, elektra in het werkblad, verlichting en dergelijken.
Als ik het zo snel tel zie ik denk ik 9 lage kastjes en je schrijft 2-3 hoge kasten. (Doe er minimaal 3 zou ik zeggen, koelkast, vriezer, oven+vaatwasser)
Je kunt hier in het topic rondscrollen om richtprijzen te vinden voor Pronorm, Nobilo, TriStar, Siematic, NEXT125 en ook Bruynzeel om er eens een paar te noemen.
Ter verdere verduidelijking een deel van de offerte die ik kreeg voor Tristar (voor korting, er moet nog best wat af kunnen, hoewel dit wel met de massieve eiken frontjes is):
- Hoge kast 208 (hoogte, bovenop de plint) = 1066 (2st)
- Hoge kast 208 met nis 60 en vaatwasser eronder = 1198
- Koelombouw 208 = 964
- Passtuk 208 105 (2st)
- Spoelladekast 100 met 2 grote laden = 1115
- Ladekast 100 met 2 grote laden + binnenladen = 1047
- Ladekast 100 met 2 grote laden = 959
- Ladekast 90 met 2 grote laden = 913
- Stollenwand voor lage kast = 170 (2st)
- Rugwand (120x96) = 397
- Ladekast 90 met 2 grote laden + binnenlade = 996
- Eiken greeplijsten = 300
- Plint = 255
Totaal bij ons kwam op 10.830, voor korting dus nogmaals. Hoge kasten met een greep, laag greeploos overigens.
Dan wil je nog bestekindeling (€55), een stopcontact (twist RVS bijvoorbeeld, €128), afvalsysteem (haal bij IKEA of reken op €350)
Oh en dan heb je nog een werkblad nodig
Mag het eigenlijk niet hardop zeggen, maar maatwerk -handwerk, volledig hout, door meubelmaker- voor hetzelfde, behalve de hoogte van de kasten, namelijk hoger, zou slechts €1.000 meer kosten. Met hetzelfde blad, dezelfde indeling, duurdere WCDs, meer dan dubbel zo hoge plaatsingskosten bovendien. En dan reken ik nog met dezelfde kosten voor apparatuur.
Zullen we het over keukenleverancier hebben als het een enigszins respectabele partij is?
Keukenboer lijkt me meer passend voor dozenschuivers en/of partijen aan de onderkant van de markt
[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 03-05-2021 11:29 ]
Bericht hierboven
Ik heb sinds vrijdag een Avintage AVU53CDZA, wat vriendelijker in de prijs maar kan nog niet goed vertellen hoe de kwaliteit is omdat ik hem pas heb sinds 4 dagenGeeMoney schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:38:
[...]
Ik heb mij laten vertellen dat de Miele en Liebherr een beetje de enige betaalbare zijn met 2 zones die de temperatuur ook echt goed vast kunnen houden in die zones met een gering geluidsniveau en zonder 24x7 die compressor aan te hebben. Ik ben geen wijnliefhebber dus mij hoef je het niet te vragen verder
.
Dank voor deze uitgebreide reactie! Dat geeft al vrij gedetailleerd weer wat we mogen verwachten. Qua maatvoering weet ik ook niet exact wat ik moet verwachten omdat de bouwtekeningen niet alle maten instaan. Ik heb e.e.a. voor zover ik zelf kon beredeneren gemaakt in, maar van de erker bijvoorbeeld weet ik niet exact waar of hoe groot die wordt.Floor-is schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:36:toon volledige bericht
[...]
Begin even met de juiste maatvoering zou ik zeggen. Ik lees 3.31m breedte, lengte geen idee: 2m ofzo?
Voor €20k kan je een prima keuken neerzetten, laat dat duidelijk zijn. Bedenk je echter wel dat de apparatuur de eerste grote kostenpost is.
Als we uitgaan van:
- Full size koelkast
- Full size vriezer
- Oven met stoom
- Magnetron
- Inductie met afzuiging
- Quooker
- Spoelbak (ik reken met een relatief grote 50cm FRANKE)
Moet je denken aan een prijs vanaf zo'n 7.5k, oplopend tot hoe gek je het maken wilt. Reken met 8000-8500, dan zit je prima![]()
Wil je er een wijnkast bij? Dan moet je heftig in de buidel tasten, met je budget is dat geen aanrader.
Plaatsen is ergens tussen 1000 en 2500 afhankelijk van je leverancier.
Je hebt dus zo'n 10k over voor de kasten, het werkblad, elektra in het werkblad, verlichting en dergelijken.
Als ik het zo snel tel zie ik denk ik 9 lage kastjes en je schrijft 2-3 hoge kasten. (Doe er minimaal 3 zou ik zeggen, koelkast, vriezer, oven+vaatwasser)
Je kunt hier in het topic rondscrollen om richtprijzen te vinden voor Pronorm, Nobilo, TriStar, Siematic, NEXT125 en ook Bruynzeel om er eens een paar te noemen.
Ter verdere verduidelijking een deel van de offerte die ik kreeg voor Tristar (voor korting, er moet nog best wat af kunnen, hoewel dit wel met de massieve eiken frontjes is):
- Hoge kast 208 (hoogte, bovenop de plint) = 1066 (2st)
- Hoge kast 208 met nis 60 en vaatwasser eronder = 1198
- Koelombouw 208 = 964
- Passtuk 208 105 (2st)
- Spoelladekast 100 met 2 grote laden = 1115
- Ladekast 100 met 2 grote laden + binnenladen = 1047
- Ladekast 100 met 2 grote laden = 959
- Ladekast 90 met 2 grote laden = 913
- Stollenwand voor lage kast = 170 (2st)
- Rugwand (120x96) = 397
- Ladekast 90 met 2 grote laden + binnenlade = 996
- Eiken greeplijsten = 300
- Plint = 255
Totaal bij ons kwam op 10.830, voor korting dus nogmaals. Hoge kasten met een greep, laag greeploos overigens.
Dan wil je nog bestekindeling (€55), een stopcontact (twist RVS bijvoorbeeld, €128), afvalsysteem (haal bij IKEA of reken op €350)
Oh en dan heb je nog een werkblad nodig
Mag het eigenlijk niet hardop zeggen, maar maatwerk -handwerk, volledig hout, door meubelmaker- voor hetzelfde, behalve de hoogte van de kasten, namelijk hoger, zou slechts €1.000 meer kosten. Met hetzelfde blad, dezelfde indeling, duurdere WCDs, meer dan dubbel zo hoge plaatsingskosten bovendien. En dan reken ik nog met dezelfde kosten voor apparatuur.
Zullen we het over keukenleverancier hebben als het een enigszins respectabele partij is?
Keukenboer lijkt me meer passend voor dozenschuivers en/of partijen aan de onderkant van de markt
/f/image/gB5CW2AoJ8ouxyncrd3p53Dv.png?f=fotoalbum_large)
Nb. Ons huis is gespiegeld t.o.v. deze tekening en onze keuken komt dus aan de voorzijde in U-vorm.
Als je een PDF van die bouwtekening hebt kun je in Acrobat Reader met behulp van de measure tool wel een eind komen wat betreft maatvoering. Wel zorgen dat je de juiste schaal gebruikt.Digidoo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:23:
[...]
Dank voor deze uitgebreide reactie! Dat geeft al vrij gedetailleerd weer wat we mogen verwachten. Qua maatvoering weet ik ook niet exact wat ik moet verwachten omdat de bouwtekeningen niet alle maten instaan. Ik heb e.e.a. voor zover ik zelf kon beredeneren gemaakt in, maar van de erker bijvoorbeeld weet ik niet exact waar of hoe groot die wordt.
[Afbeelding]
Nb. Ons huis is gespiegeld t.o.v. deze tekening en onze keuken komt dus aan de voorzijde in U-vorm.
Aangezien niemand hier een antwoord heb heb ik Blanco zelf aan geschreven, het antwoord.Tijntje schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:35:
In onze zoektocht naar een spoelbak wordt het allemaal niet makkelijker
Onze Silgranit is bestand tot 280°C; deze kan in combinatie met een Quooker kraan. Je kan dus een Quooker kraan laten lopen zonder bang te hoeven zijn voor een breuk door thermische schok.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
:strip_exif()/f/image/CvF5nnYkqO44U2TIvjeYto38.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd of hoge kasten ook in 45 graden tegen elkaar geplaatst kunnen worden.
Op een muurtje van 1492mm passen 2 60 kasten. Er kan dan echter geen kast op de andere muur.
Ik begrijp de concessie dat deuren (weerszijde) mogelijk niet open kunnen als er een lade open staat.
Was voornamelijk benieuwd of dit kan met passtukken etc.
:strip_exif()/f/image/Q8aRLcdkRvG8Wrn6mJjXfcAn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit gaat niet passen op een muur van 1492, de schuine oplossing neemt een ruimte in beslag (stelmaat) van 105 cm. Je hebt dus minstens 165 cm nodig, of je moet de kast naast de hoek kleiner maken.Source90 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:32:
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of hoge kasten ook in 45 graden tegen elkaar geplaatst kunnen worden.
Op een muurtje van 1492mm passen 2 60 kasten. Er kan dan echter geen kast op de andere muur.
Ik begrijp de concessie dat deuren (weerszijde) mogelijk niet open kunnen als er een lade open staat.
Was voornamelijk benieuwd of dit kan met passtukken etc.[Afbeelding]
Wij zijn afgelopen week bij Bruynzeel keukens langs geweest op aanraden van een collega. Ik was erg blij met de meegeleverde offerte waarbij elk onderdeel/apparaat van de keuken op prijs gespecificeerd was.
Aanstaande donderdag gaan we nog terug naar een andere leverancier waarbij de offerte alleen op subtotalen worden aangegeven en waar wel discussie over de finale prijs mogelijk is.
Nu vraag ik mij af of het verstandig is om de offerte van Bruynzeel te delen met deze keukenleverancier. De offerte van de lokale partij valt hoger uit. Iemand advies wat hierbij verstandig is?
Aanstaande donderdag gaan we nog terug naar een andere leverancier waarbij de offerte alleen op subtotalen worden aangegeven en waar wel discussie over de finale prijs mogelijk is.
Nu vraag ik mij af of het verstandig is om de offerte van Bruynzeel te delen met deze keukenleverancier. De offerte van de lokale partij valt hoger uit. Iemand advies wat hierbij verstandig is?
Nooit doen!Robertobananas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:36:
Wij zijn afgelopen week bij Bruynzeel keukens langs geweest op aanraden van een collega. Ik was erg blij met de meegeleverde offerte waarbij elk onderdeel/apparaat van de keuken op prijs gespecificeerd was.
Ten eerste is het weinig ethish, en de lokale gaat vermoeden dat je hetzelfde bij Bruynzeel gaat doen.
Gewoon zeggen dat je al een andere offerte hebt die een pak lager ligt, en ook heel goed in elkaar zit.
Je kan natuurlijk ook kappen met de lokale, en bij Bruynzeel tekenen...
Sony A7 iv en wat recycled glas
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1