HBO, das nog geen wetenschap hehe
Zou het met een korrel zout nemen allemaal (ook dit bericht).
Zou het met een korrel zout nemen allemaal (ook dit bericht).
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Bedankt voor de feedback. Zit ik zelf ook aan een iets breder eiland te denken; misschien gewoon doen dus.Tommie12 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:44:
@squaadgras
Mooi ontwerp, maar ik zou dat eiland toch een stuk breder maken, anders heb je vrijwel geen werkblad. Ik zou het eiland dan ook dichter bij de kasten zetten.
En dan nog een vraagje? Waar zet je je koffiemachine?
Wat is daar zo gek aan? Verkoper wilt zijn tijd graag efficiënt indelen. Het is al snel 4 uur werk om een complete offerte met tekening uit te brengen en als jij toch nog in de “oriënterende fase” zit, wat is er dan mis met een schets en richtprijs?Krijgertje1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:50:
Bij Bruynzeel kwamen we op vrijwel dezelfde keuken uit op een indicatieve prijs van 22-24k (Kregen een tekening op papier mee en verkoper wilde geen formele offerte of tekening geven totdat we een offerte van projectleverancier hadden)
[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 28-04-2021 00:09 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Je kunt de rijst toch gewoon her opwarmen? Ik ben een boer hoor wat dat betreft. Eten is voor mij functie. Nog erger: om aan m’n benodigde kcals te komen vreet ik rijstpoeder en 8 rauwe eierenDaan schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:24:
[...]
Het zal best prima werken in een stoomoven (of pannetje), maar op die manier heb je niet een aantal dagen lang rijst verwarmd klaarstaan. Voor mijn vrouw (afkomstig uit Azië) is dat wel een vereiste
[ Voor 24% gewijzigd door Barry|IA op 28-04-2021 00:19 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dat is nog niet eens het grootste probleem. Maar regelmatig uit de magnetron eten en drinken verlaagt het mannelijk geslachtshormoon testosterone.Source90 schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:47:
En laat die magnetron die hierboven wordt benoemd nou net een groot deel van de essentiële vitamines kapot maken in groentes.Geldt voornamelijk voor vocht-vasthoudende groentes en groentes in vocht (in de magnetron), die water-oplosbare vitamines (B(12) en C bijvoorbeeld) bevatten.
Vette onzin. En ik heb ook sport & bewegen gestudeerd in een verleden.taz10 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:58:
[...]
Ik heb dit even geverifieerd met mijn zoon, studeert 3e Jr HBO voeding en dieetiek.
Zijn reactie hierop.
" Als jij 250gram groente op een dag eet en als het uit de magnetron komt of gekookt maakt niet uit
Dat je de groenten eet is belangrijk
Is meer dat groente wat bijv in blik is zoals hak daar zijn meestal suikers aan toegevoegd
het is meer afhankelijk hoeveel water je erbij hebt
Enige wat met groenten bereiden is dat je als je het niet goed kookt dat je verlies hebt van vitamines.
Dus met te veel water gebruiken wat je dus in de magnetron niet hebt"
😊
Dus gewoon een magnetron in die nieuwe keuken
Dat je dat als verkoper wil begrijp ik wel, maar als klant hou ik daar totaal niet van. Het is een flinke uitgave, waar in de details uitwerken nog een hoop kan veranderen ook in budget, en het is toch ook een zodaning groot bedrag dat ik daar rustig over wil nadenken en wil kunnen vergelijken. Is het dan nog wel een offerte of gewoon een opdracht bevestiging of een overeenkomst?Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:05:
[...]
Wat is daar zo gek aan? Verkoper wilt zijn tijd graag efficiënt indelen. Het is al snel 4 uur werk om een complete offerte met tekening uit te brengen en als jij toch nog in de “oriënterende fase” zit, wat is er dan mis met een schets en richtprijs?
Ik ben GROOT voorstander van offerte tegen betaling. Dit zouden meer verkopers moeten doen. Het rendement wat je hieruit haalt is echt enorm.
Trouwens, de keuken uit jouw offerte is geen Keller maar Nobilia.
Toch even navragen.maxtrash schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:24:
[...]
Ja had op zich liever inductie gehad maar dit is ook prima. Toen we de keuken bestelden had ik geen zin in het gedoe met elektriciteit leggen vanaf de meterkast en de extra kosten. Vriendin vindt gas prima. Heb het oude gastoestel dus over laten zetten.
Kan later alsnog inductie doen, denk dat ik dan de kabel via gasleiding doe.
Altijd een dubbel gevoel bij die offertes tegen betaling, en je schetst perfect waarom mensen daar bang van zijn.Sivvis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:39:
[...]
Dat je dat als verkoper wil begrijp ik wel, maar als klant hou ik daar totaal niet van. Het is een flinke uitgave, waar in de details uitwerken nog een hoop kan veranderen ook in budget, en het is toch ook een zodaning groot bedrag dat ik daar rustig over wil nadenken en wil kunnen vergelijken. Is het dan nog wel een offerte of gewoon een opdracht bevestiging of een overeenkomst?
Bij Grando wilde ze ook geen offerte geven, alleen een tekening + schatting. We begonnen bij de 20k en tijdens het gesprek ging het naar 25k en aan het eind zegt ze "ik denk dat dit eerder naar de 30k gaat". Maar een exacter bedrag en offerte wilde ze niet geven tenzij ik teken. Dan ben ik al snel klaar. Maar ik begrijp dat keukenzaken het nu druk genoeg hebben dus misschien dat ze dat nu makkelijker kunnen zeggen en geen tijd gaan besteden aan mensen die hun keuze willen overwegen.
Ik ga er nu overigens vanuit dat je met "offerte tegen betaling" doelt op het tekenen van de offerte, en niet een uur tarief voor het maken van de offerte? Dat laatste kan ik me dan meer in vinden, dat is bij veel interieur winkels ook zo, kost €500-1000 voor advies, die je retour krijgt bij een aankoop boven bedrag X.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik ook, maar dan moet de prijs eerst transparant worden. Anders krijg je en betalen voor offertes plus DMG praktijken.Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:05:
[...]
Wat is daar zo gek aan? Verkoper wilt zijn tijd graag efficiënt indelen. Het is al snel 4 uur werk om een complete offerte met tekening uit te brengen en als jij toch nog in de “oriënterende fase” zit, wat is er dan mis met een schets en richtprijs?
Ik ben GROOT voorstander van offerte tegen betaling. Dit zouden meer verkopers moeten doen. Het rendement wat je hieruit haalt is echt enorm.
Trouwens, de keuken uit jouw offerte is geen Keller maar Nobilia.
Als een verkoper de hele dag betaalde offertes schrijft maar geen enkele keuken verkoopt, dan zal zijn baas daar echt niet blij mee zijn hoor. Van vergoedingen voor offertes worden ze echt niet rijk.Tommie12 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:30:
[...]
Altijd een dubbel gevoel bij die offertes tegen betaling, en je schetst perfect waarom mensen daar bang van zijn.
Je geeft een budget, en dan gaan ze er 50% boven.... klopt niet hé.
Ik begrjp anderzijds wel dat het werk is om alles goed uit te werken tot in de laatste details.
Nu denk ik wel dat de marges groot genoeg zijn om op basis van een iets ruwere schets een prijs van de keuken (excl toestellen) te kunnen opgeven die niet wezenlijk verandert als er een kastje verplaatst wordt of een plintje iets langer moet.
Als klant vind ik een budget opgeven dan weer moeilijk. Sowieso wordt daar naar toe gewerkt, en ik heb nog nooit een offerte gezien die dan lager uit valt.
En dan is er nog mijn persoonlijk principe: als ik ergens meer dan 10k aan uit geef, dan wil ik altijd 2 offertes, en ik ben daar transparant in. De verkoper mag dat weten. Maar ik begrijp ook dat hij niet graag voor niks werkt, dus ik ga met een budget van 10k ook niet binnenlopen bij een keukenzaak waar er in die categorie niks te vinden is.
Wat ik daarom doe is op voorhand vragen wanneer er een commitment moet zijn, en wanneer de rekening begint te lopen.
Niemand moet gratis werken voor mij, maar ik teken geen blanco cheques.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Een paar opmerkingen:sawtomyer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:04:
Voor onze nieuwe woning zijn wij aan het kijken voor een keuken en heb ik een offerte ontvangen van een Duitse keukenboer. Die zou ik graag aan jullie willen voorleggen voor eventuele suggesties. Ook zijn wij benieuwd of het geoffreerde bedrag concurrerend is. Het wordt onze tweede keuken binnen twee jaar. In verband met gezinsuitbreiding gaan wij binnenkort verhuizen van een appartement naar een nieuwbouw tweekapper. Onze eerste keuken is zogezegd twee jaar oud en de huidige apparatuur is volgens ons prima weer bruikbaar en wij hebben om die reden besloten om een deel van de apparatuur mee te nemen.
De offerte die wij hebben ontvangen betreft net als onze huidige keuken een Hacker systemat met hoog glans panelen en greeploos met alu greeplijsten waar de volgende apparaten bij zitten.
Klopt, maar zeggen dat je een mooie keuken kan samen stellen voor 20k en dan een offerte maken voor 30k gaat niet helpen.siemenz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:33:
[...]
Als een verkoper de hele dag betaalde offertes schrijft maar geen enkele keuken verkoopt, dan zal zijn baas daar echt niet blij mee zijn hoor. Van vergoedingen voor offertes worden ze echt niet rijk.
Ik denk dat het aan de verkoper is om een goed verwachtingsprofiel te schetsen en met een goede indicatie te komen, anders verkoopt hij de keuken na de offerte alsnog niet.
[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 28-04-2021 10:38 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Bij Grando is Uden was het juist het slechtste van beide werelden, ze hebben alle tijd er in gestoken (2 afspraken van 2 uur per stuk), en pas aan het eind melde ze dat ik geen offerte kon krijgen tenzij ik tekende. Onder het mom dat er nu (alleen die dag) een aktie was van 20% en als ze me nu de prijs zonder korting zou geven dan was de prijs te hoog...Tommie12 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:30:
[...]
Altijd een dubbel gevoel bij die offertes tegen betaling, en je schetst perfect waarom mensen daar bang van zijn.
Je geeft een budget, en dan gaan ze er 50% boven.... klopt niet hé.
Ik begrjp anderzijds wel dat het werk is om alles goed uit te werken tot in de laatste details.
Wij zijn in het verleden erg goed geholpen in Breda bij Marquardt. Ben benieuwd of jij dat ook gaat ervarenDropjesLover schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:37:
Knoop doorgehakt, we gaan de keuken toch in gang zetten.
Vrijdag een afspraak bij Marquant Breda, en ook van Mook Oosterhout gevraagd wanneer we langs zouden kunnen komen.
We willen een warme keuken met hout-accenten (greeploze deuren/lades, barretje) en sowieso een Qooker (kloon). Budget is zo'n 20k
Wat zijn van die bijzondere punten waar je als beginner niet aan denkt, maar wel om rekening mee te houden?
Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoper zegt alleen een offerte te maken als er getekend wordt. Dat zou betekenen dat de verkoper een open cheque heeft.Sivvis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:39:
[...]
Dat je dat als verkoper wil begrijp ik wel, maar als klant hou ik daar totaal niet van. Het is een flinke uitgave, waar in de details uitwerken nog een hoop kan veranderen ook in budget, en het is toch ook een zodaning groot bedrag dat ik daar rustig over wil nadenken en wil kunnen vergelijken. Is het dan nog wel een offerte of gewoon een opdracht bevestiging of een overeenkomst?
Bij Grando wilde ze ook geen offerte geven, alleen een tekening + schatting. We begonnen bij de 20k en tijdens het gesprek ging het naar 25k en aan het eind zegt ze "ik denk dat dit eerder naar de 30k gaat". Maar een exacter bedrag en offerte wilde ze niet geven tenzij ik teken. Dan ben ik al snel klaar. Maar ik begrijp dat keukenzaken het nu druk genoeg hebben dus misschien dat ze dat nu makkelijker kunnen zeggen en geen tijd gaan besteden aan mensen die hun keuze willen overwegen.
Ik ga er nu overigens vanuit dat je met "offerte tegen betaling" doelt op het tekenen van de offerte, en niet een uur tarief voor het maken van de offerte? Dat laatste kan ik me dan meer in vinden, dat is bij veel interieur winkels ook zo, kost €500-1000 voor advies, die je retour krijgt bij een aankoop boven bedrag X.
Wij zijn afgelopen maanden goed geholpen bij van Mook en hebben daar dan ook onze keuken gekocht. Pieter heeft ons goed geholpen en doet dat nog steeds. En we komen elke week wel weer met een nieuw aanvullend idee of wens die hij dan uitwerkt en waar een nette (meer- of minder-)prijs bij komt. Tot ongeveer volgende week, dan moet de keuken besteld worden om nog op tijd geleverd te worden.DropjesLover schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:37:
Knoop doorgehakt, we gaan de keuken toch in gang zetten.
Vrijdag een afspraak bij Marquant Breda, en ook van Mook Oosterhout gevraagd wanneer we langs zouden kunnen komen.
We willen een warme keuken met hout-accenten (greeploze deuren/lades, barretje) en sowieso een Qooker (kloon). Budget is zo'n 20k
Wat zijn van die bijzondere punten waar je als beginner niet aan denkt, maar wel om rekening mee te houden?
Nouja, als ik kijk hoeveel hang en wurg werk het is om uberhaupt een knoop door te hakken over het platte dak dat bij ons vernieuwd moet worden...Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:29:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoper zegt alleen een offerte te maken als er getekend wordt. Dat zou betekenen dat de verkoper een open cheque heeft.
Zelf vraag ik altijd of de klant klaar is om een aankoop te doen. Het is dan aan mij om het interessant genoeg te maken zodat de klant ook echt zijn handtekening zet. Maar offertes maken en maar afwachten of de klant zich meld, daar doe ik niet (meer) aan.
De gemiddelde klant liegt en bedriegt meer dan de verkoper (ja, dit durf ik echt te zeggen).
Als ik alle klanten serieus zou nemen die mij vertellen “ik slaap er een nachtje over en dan geef ik mijn akkoord”, dan zou ik elke dag een volle mailbox hebben met opdrachtbevestigingen. Het is in 6 jaar tijd misschien eens 1 keer daadwerkelijk voorgekomen.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Verwijderd
Die zin is vertaald ook gewoon: "Je aanbod is niet wat ik er van verwacht had." Maar dan gelogen om het beleefd te laten lijken, en geen zin in het antwoord van de verkoper "Ja, maar...".Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:29:
[...]
Als ik alle klanten serieus zou nemen die mij vertellen “ik slaap er een nachtje over en dan geef ik mijn akkoord”, dan zou ik elke dag een volle mailbox hebben met opdrachtbevestigingen. Het is in 6 jaar tijd misschien eens 1 keer daadwerkelijk voorgekomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2021 12:39 ]
Waar wij 10 jaar geleden onze keuken kochten ging het als volgt. (vrij gelijkaardig bij 2 winkels)Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:29:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoper zegt alleen een offerte te maken als er getekend wordt. Dat zou betekenen dat de verkoper een open cheque heeft.
Zelf vraag ik altijd of de klant klaar is om een aankoop te doen. Het is dan aan mij om het interessant genoeg te maken zodat de klant ook echt zijn handtekening zet. Maar offertes maken en maar afwachten of de klant zich meld, daar doe ik niet (meer) aan.
De gemiddelde klant liegt en bedriegt meer dan de verkoper (ja, dit durf ik echt te zeggen).
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2021 13:00 ]
Ik kan mij niet voorstellen dat iedere offerte compleet uniek is. Waarom geen (self learning) offerte generator, waarmee je efficient en snel offertes kunt genereren i.p.v. steeds vier uur werk spenderen aan de klant zijn of haar 'orienterende fase'?Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:05:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Jaer288 op 28-04-2021 13:09 ]
Ofwel 'We weten dat we de betere zaak zijn, maar dat komt met een zekere prijs. Als jij met ons advies naar een zaak gaat die ons plan gewoon kopiëert, kan die natuurlijk deze keuken goedkoper aanbieden. En dan ga jij naar daar omwille van de prijs.'Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:47:
Het niet meegeven van een rendertje vind ik ook zo kinderachtig. Dat getuigd meer van "ik ben bang dat je deze keuken ergens anders gaat kopen, omdat wij te duur zijn" in plaats van een zelfverzekerde "Kijk er even rustig naar, we zien je vanzelf wel terug omdat wij toch de beste keukenzaak zijn die je gaat vinden".
Overigens ben ik bij twee keukenzaken geweest, waar ik gewoon een rendertje mee kreeg of per mail. Dus het is niet overal
Verwijderd
negen van de tien keer is het een L keuken met bovenkasten of een eiland met een kastenwand. Zo speciaal zijn die rendertjes niet bij de gemiddelde keukenzaakKwakkel schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:18:
[...]
Ofwel 'We weten dat we de betere zaak zijn, maar dat komt met een zekere prijs. Als jij met ons advies naar een zaak gaat die ons plan gewoon kopiëert, kan die natuurlijk deze keuken goedkoper aanbieden. En dan ga jij naar daar omwille van de prijs.'
Je kan altijd alles elke kant opdraaien
Omdat ik geen offere generator ben maar verkoper. Als je bij mij aan tafel komt ga je weg met een koopovereenkomst en een fles champagne of je gaat met niks naar huis. Het is de tijd dat ik mijn klanten mag uitkiezenJaer288 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:00:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat iedere offerte compleet uniek is. Waarom geen (self learning) offerte generator, waarmee je efficient en snel offertes kunt genereren i.p.v. steeds vier uur werk spenderen aan de klant zijn of haar 'orienterende fase'?
Hoeft ook niet direct maatwerk te zijn, aantal soortgelijke voorbeeld offertes waardoor je de klant snel een idee kan geven? De klant is niet de expert, dus die is mijn inziens met ieder advies / offerte geholpen in de orienterende fase. Of denk ik te makkelijk?
Edit: @Z___Z Terecht punt. Ik ben in mijn gedachtespinsel de kwaliteit van het advies (de adviseur) vergeten
[ Voor 13% gewijzigd door Barry|IA op 28-04-2021 14:38 ]
Tja, we kunnen dus concluderen dat je alleen keukens kan verkopen door mensen onder druk te zetten en de prijs als pressiemiddel te gebruikenBarry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:26:
[...]
Omdat ik geen offere generator ben maar verkoper. Als je bij mij aan tafel komt ga je weg met een koopovereenkomst en een fles champagne of je gaat met niks naar huis. Het is de tijd dat ik mijn klanten mag uitkiezen
Ik heb in 5 maanden winkelsluiting een hoop gedaan zoals de klant het wilt. Gesprekken aan huis, telefonische intakes, per mail (gelukkig geen zoom gesprekken) en dat heeft mij een omzetdaling van zo’n 80% opgeleverd.
Nu zijn wij weer open en gaan we het toch echt weer op de oude vertrouwde manier doen
Untappd: Kapitein_Merijn
Mijn inziens is dat de fase waar de afzuiging op zit?knights16 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:47:
Weet iemand hoe de Bora (x) pure precies aansluiting maakt met de periflex stekker? Ik wil weten welke fase /contactpuntvan de periflex stekker vrijwel onbelast blijft zodat ik een goede verdeling van de keuken apparatuur op de verschillende beschikbare fases zet.
Het verwondert me wel.Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:26:
[...]
Omdat ik geen offere generator ben maar verkoper. Als je bij mij aan tafel komt ga je weg met een koopovereenkomst en een fles champagne of je gaat met niks naar huis. Het is de tijd dat ik mijn klanten mag uitkiezen
Ik heb in 5 maanden winkelsluiting een hoop gedaan zoals de klant het wilt. Gesprekken aan huis, telefonische intakes, per mail (gelukkig geen zoom gesprekken) en dat heeft mij een omzetdaling van zo’n 80% opgeleverd.
Nu zijn wij weer open en gaan we het toch echt weer op de oude vertrouwde manier doen
Wellicht interessanter: betalen ze vervolgens een serieuze meerprijs voor aanpassingen?Tommie12 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:46:
[...]
Het verwondert me wel.
Zijn er dan echt zo veel mensen die bij jou aan tafel bij het eerste gesprek direct tekenen voor aankoop?
Is dan alles tot in detail uitgewerkt bij ondertekening?
Die Perilex moet je er zelf op (laten) zetten.knights16 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:47:
Weet iemand hoe de Bora (x) pure precies aansluiting maakt met de periflex stekker? Ik wil weten welke fase /contactpuntvan de periflex stekker vrijwel onbelast blijft zodat ik een goede verdeling van de keuken apparatuur op de verschillende beschikbare fases zet.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Je kan toch gewoon later terug komen. Ik heb uiteindelijk ook getekend bij de leverancier die geen offerte wilde meegeven. Maar na 3 gesprekken had ik een goede opstelling en een goede prijs (omdat ik wil in andere winkels verder gekeken had).Tommie12 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:46:
[...]
Het verwondert me wel.
Zijn er dan echt zo veel mensen die bij jou aan tafel bij het eerste gesprek direct tekenen voor aankoop?
Is dan alles tot in detail uitgewerkt bij ondertekening?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Juist niet, want anders was het mij tijdens de winkelsluiting ook wel gelukt.Kapitein Merijn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:55:
[...]
Tja, we kunnen dus concluderen dat je alleen keukens kan verkopen door mensen onder druk te zetten en de prijs als pressiemiddel te gebruiken
Dan zou je aan mij niks kunnen verkopen.Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:26:
[...]
BThGvNeOA
Zie sigDropjesLover schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:45:
[...]
Dan zou je aan mij niks kunnen verkopen.
Ik wil gewoon uitgewerkte offertes naast elkaar kunnen leggen, en maak er zelf een kolom bij wat de voordelen van positie per partij zijn en wat mijn gevoel bij die partij is.
Net zoals m'n bovenstaande voorbeeld vna het platte dak, bij de ene partij had ik een beter gevoel dan de andere, ook al zijn ze zeker niet de laagste prijs.
Als je meerdere offertes aanvraagt en nauwelijks iets mee krijgt ga je in het tijdsbestek van een week of 6 echt dingen door elkaar halen wat bij wie ookweer was.
Als de 'oude vertrouwde manier' voor jou goed werkt, is dat je goed recht.Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:26:
[...]
We zijn naar het Miele Experience Center en het Inspiratiehuis 20/20 (Siemens, Bosch, Neff, Gaggenau) geweest en daarnaast veel aan vrienden gevraagd hoe hun apparatuur bevalt en of ze iets anders zouden doen. Natuurlijk veel bij keukenzaken gekeken en gevoeld aan de apparaten. En de brochures doorgenomen op specificaties. Zo uiteindelijk wel een goed beeld kunnen vormen van wat we willen. Juist omdat ze ongeveer allemaal hetzelfde doen. Het is ook wel deels of de look&feel je aanspreekt of niet.Sivvis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:44:
Hoe kiezen jullie apparaten uit zoals kookplaat?
Heel diep ben ik er nog niet mee bezig geweest maar heb wel al rond zitten kijken. Bosch, Siemens, Neff, AEG, Bora, hebben allemaal volgens mij nagenoeg dezelfde features in gelijke prijsklasse. Afmetingen, stroomverbruik, allemaal standaard. Is het dan puur de bediening en look&feel of zijn er toch wel kwaliteit verschillen?
Juist wel. Je hebt blijkbaar alleen succes als je met klanten aan tafel kan zitten en ze onder druk kan zetten.Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:42:
[...]
Juist niet, want anders was het mij tijdens de winkelsluiting ook wel gelukt.
Ik ben met mijn keukens duurder dan de gemiddelde keukenzaak.
Ik denk op bedieningsgemak. Net omdat de features en kwaliteit zo minimaal verschillen.Sivvis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:44:
Hoe kiezen jullie apparaten uit zoals kookplaat?
Heel diep ben ik er nog niet mee bezig geweest maar heb wel al rond zitten kijken. Bosch, Siemens, Neff, AEG, Bora, hebben allemaal volgens mij nagenoeg dezelfde features in gelijke prijsklasse. Afmetingen, stroomverbruik, allemaal standaard. Is het dan puur de bediening en look&feel of zijn er toch wel kwaliteit verschillen?
BThGvNeOA
En bij jou krijg ik het stereotype pushende verkoper gevoel waar mn nekharen van overheid gaan staanBarry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:51:
[...]
Zie sig![]()
Aan jullie is geen droog brood te verdienen
BThGvNeOA
Grappig hoe jij vaak jouw mening als waarheid weet weer te geven.Kapitein Merijn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:02:
[...]
Juist wel. Je hebt blijkbaar alleen succes als je met klanten aan tafel kan zitten en ze onder druk kan zetten.
Als je namelijk de afgelopen 5 maanden 80% minder hebt verkocht doe je simpelweg iets niet goed, of de winkel nu dicht is of niet. Dit is exact het tegenovergestelde van wat de markt doet.
Niet om mezelf op te hemelen maar wij hebben afgelopen kwartaal ruim 90% geplust tov. dezelfde periode vorig jaar (en 2020 was al heel goed).
Als je in de keuken branche de afgelopen maanden slechte omzetten hebt gedraaid heb je gewoonweg zitten slapen.
Volgens mij zeg je dat alleen omdat ik het woord signature heb afgekortDropjesLover schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:12:
[...]
En bij jou krijg ik het stereotype pushende verkoper gevoel waar mn nekharen van overheid gaan staan
Als je dat nodig hebt in plaats van de klant overtuigen dat je kwaliteit, afwerking ed met wat slimmigheden / handigheidjes echt beter is... Tsja. Want daar wil ik best meer voor betalen, liever iets dat 15 jaar goed blijft want reden X dan €1000 goedkoper en smutzig na 7 jaar.
Dat laatste is wat we nu hebben, van keukenconcurrent (vorige eigenaars). 10 jaar oud, viezig en onhandig, deurtjes al scheef en meer
Zo'n ver-pis-wedstrijd / e-penis vergelijkingen lijkt me niet iets voor hierBarry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:18:
[...]
Grappig hoe jij vaak jouw mening als waarheid weet weer te geven.
Je bent aan het speculeren....
Jij hebt het over ‘wij hebben geplust’, ik heb het puur en alleen over m’n eigen tekortkomingen. Ik werk namelijk voor mezelf en niet voor een ander. Wat de rest doet, daar heb ik niet echt boodschap aan. De rest wordt aangestuurd door een manager en moeten doen wat hen wordt opgedragen. Ik kies er voor om even wat minder omzet binnen te halen. Ik weiger namelijk om te gaan zitten beeldbellen en dat heeft mij geld gekost.
Ik weet waar mijn kracht en succes ligt, en dat is niet door met geld te smijten. Mijn kracht en succes ligt inderdaad aan tafel, 1 op 1 contact met de klant. Druk leggen doe ik zeker, maar op een hele vriendelijke manier.
Maar wil je hier te vertellen wat je verkocht hebt de afgelopen 5 maanden? Ik zat op net geen 300k, wat echt belachelijk slecht is. Heb er zelf wel 24k aan overgehouden. Allemaal bruto uiteraard.
BThGvNeOA
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2021 19:34 ]
Barry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:18:
[...]
Grappig hoe jij vaak jouw mening als waarheid weet weer te geven.
Je bent aan het speculeren....
Jij hebt het over ‘wij hebben geplust’, ik heb het puur en alleen over m’n eigen tekortkomingen. Ik werk namelijk voor mezelf en niet voor een ander. Wat de rest doet, daar heb ik niet echt boodschap aan. De rest wordt aangestuurd door een manager en moeten doen wat hen wordt opgedragen. Ik kies er voor om even wat minder omzet binnen te halen. Ik weiger namelijk om te gaan zitten beeldbellen en dat heeft mij geld gekost.
Ik weet waar mijn kracht en succes ligt, en dat is niet door met geld te smijten. Mijn kracht en succes ligt inderdaad aan tafel, 1 op 1 contact met de klant. Druk leggen doe ik zeker, maar op een hele vriendelijke manier.
Maar wil je hier te vertellen wat je verkocht hebt de afgelopen 5 maanden? Ik zat op net geen 300k, wat echt belachelijk slecht is. Heb er zelf wel 24k aan overgehouden. Allemaal bruto uiteraard.
Dank je wel voor de terugkoppeling:m181087 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:38:
[...]
Een paar opmerkingen:
- Je eiland lijkt aan de kleine kant. Er staan geen maten bij de tekeningen, dus dat is lastig bepalen.
- Je eiland komt recht voor de openslaande deuren te staan en blokkeert zo de looplijn
- Hoogglans kastjes met kleine kinderen? Daar is in dit forum meer over gezegd.
- Begrijp ik nu goed dat je de apparatuur uit je huidige keuken haalt en meeverhuist naar je nieuwe keuken? Waarom niet nieuwe apparatuur? Als je voor nieuwe apparatuur gaat, beperk je jezelf niet bij het kiezen van een nieuwe keuken (en dus inbouwmaten). Ook kan ik me voorstellen dat bieders dit mee laten wegen in hun biedingen voor je oude woning.
Hahaha, nee is ook een antwoord BarryBarry|IA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:51:
[...]
Zie sig![]()
Aan jullie is geen droog brood te verdienen
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Miele is relatief duur, een wijnklimaatkast ook (gaat zo richting €2k), dat drijft de prijs nogal.Ricci_ schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:24:
Na een tijdje meegelezen te hebben zitten we nu zelf in de afrondende fase voor onze nieuwe keuken. De indeling zijn we na meerdere opties doorgedacht te hebben wel uit, maar het huidige lijstje komt met een prijs waar je u tegen zegt dus wilde ik toch even checken of dit een beetje schappelijk is.
De indeling en uiterlijk is voor nu als volgt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Belangrijke details:Apparatuurset:
- Blad is Woodlands 12mm composiet. Afmetingen 100x180,65x60,288x60,140x40 (vensterbank) + smetplint
- Keuken is Rotpunkt, frontkleur Umbra HPL XT
- Greeplijst Metall afgerond in Umbra
- Korpuskleur Umbra
- Kasten in volgorde vanaf schiereiland met de klok mee:
- 120cm lades
- 60cm lades met binnenlade met bestekindeling
- 60cm hoge kast voor 1 of 2 ovens
- 60cm hoge kast voor koelvries
- 45cm hoekkast met LeMans
- 60cm gootsteenkast met plank
- 60cm vaatwasser
- 50cm kast met uittrekfront, twee lades en binnenlade met bestekindeling
- Afvalsysteem in gootsteenkastje
***members only***
- Miele Kookplaat met afzuiging (KMDA 7634 FL)
- Miele Vaatwasser (G 7152 SCVi)
- Miele Combi-stoomoven (DGC 7640)
- Quooker (Combi Flex 7L)
- Liebherr koelkast (ICNd 5123)
- Liebherr wijnklimaatkast (EWTgb 1683)
Alvast bedankt voor het kijken en meedenken!
Bericht hierboven
Welke regio?Paardenbloem schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:28:
Hallo allemaal, al enige tijd volg ik dit topic met veel interesse omdat er in de loop van dit jaar ook bij ons een nieuwe keuken moet komen. Wij hebben een woonboerderij(tje) wat we deels laten verbouwen/uitbouwen. Nu zijn we dus ons aan het oriënteren op een keuken en wij neigen elke keer toch naar een wat landelijkere keuken (niet te landelijk) of een massief houten keuken. We willen sowieso een fornuis in de keuken.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een zaak (of interieurbouwer?) die mooie landelijke keukens maakt met een moderne touch? Als ik rondstruin op internet kom ik de bekende keukenzaken tegen waarbij ik dit type weinig tot niet voorbij zie komen of het is veel te landelijk.
Ook ben ik benieuwd of er hier mensen zitten die ervaring hebben met een fornuis type AGA, Boretti, Falcon, etc. etc. Wat heb je, hoe bevalt het en valt er iets tegen?
Hopelijk zijn er mensen die mij enigszins op weg kunnen helpen :-)
Bericht hierboven
Belangrijk detail
Dan heb ik helaas ook niemand voor je.Paardenbloem schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:07:
[...]
Belangrijk detailWij wonen in Drenthe dus Friesland/Groningen/Drenthe/Flevoland/Overijssel/Gelderland.
Bericht hierboven
En precies daar zit de added value van een keukenzaak. De meest complexe opties hoeven niet in zo’n basis variant van een consumenten configurator te zitten.ChUcKiE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:20:
Na 1 bezoek aan een keukenspeciaalzaak heb ik daar wel een antwoord op:
Er komt zo enorm veel kijken bij het ontwerp van een keuken, dat je dat gewoon niet zelf kunt doen.
Er is scholing en praktijkervaring voor nodig om iets te ontwerpen wat technisch klopt, wat mee gaat met de tijd/ontwikkelingen etc. en waar een advies/gesprek onder moet liggen (wat wil je functioneel en wat niet).
Het is geen windows 10 laptop die je als leek kan kopen zeg maar...
[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 28-04-2021 21:35 ]
Ik wil het werk zeker niet onderschatten, maar een standaard keuken in elkaar zetten is vaak schuiven met blokjes van 60cm in een hoge en een lage variant en dan eindigen met een passtuk. Natuurlijk zijn er keukens waar meer mogelijk bij is maar bij 80% van de keukens die hier genoemd wordt is het dat wel en voor die overige 20% is er de keuken specialist.ChUcKiE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:20:
Na 1 bezoek aan een keukenspeciaalzaak heb ik daar wel een antwoord op:
Er komt zo enorm veel kijken bij het ontwerp van een keuken, dat je dat gewoon niet zelf kunt doen.
Er is scholing en praktijkervaring voor nodig om iets te ontwerpen wat technisch klopt, wat mee gaat met de tijd/ontwikkelingen etc. en waar een advies/gesprek onder moet liggen (wat wil je functioneel en wat niet).
Het is geen windows 10 laptop die je als leek kan kopen zeg maar...
[ Voor 9% gewijzigd door siemenz op 29-04-2021 07:55 ]
Zie bijvoorbeeld de configurator van Schüller. Zou mooi zijn als daar indicatieve prijzen aan komen te hangen.siemenz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:29:
[...]
Ik wil het werk zeker niet onderschatten, maar een standaard keuken in elkaar zetten is vaak schuiven met blokjes van 60cm in een hoge en een lage variant en dan eindigen met een passtuk. Natuurlijk zijn er keukens waar meer mogelijk bij is maar bij 80% van de keukens die hier genoemd wordt is het dat wel voor die overige 20% is er de keuken specialist.
Dan zou er op 95% van die keukens toch via een configurator ook een prijs uit moeten kunnen rollen waarbij je als je voor bijvoorbeeld een ander materiaal of kleur kiest er 10-20% bij komt ?
Zeker als je beschouwd dat de keukens die we hier voorbij zien komen over het algemeen dure keukens zijn en het gros van de markt dus voor een redelijk basic product gaat.
In stadskanaal zit een keukenzaak die ook keukens volledig van hout op maat maken, vraag mij niet naar de naam 😅Paardenbloem schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:07:
[...]
Belangrijk detailWij wonen in Drenthe dus Friesland/Groningen/Drenthe/Flevoland/Overijssel/Gelderland.
https://www.kralkeukens.nl/ ?taz10 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:20:
[...]
In stadskanaal zit een keukenzaak die ook keukens volledig van hout op maat maken, vraag mij niet naar de naam 😅
Om ook even te reageren.
Zet het even tussen [mo] en [/ mo] tags als je het members only wilt.
[ Voor 41% gewijzigd door Source90 op 28-04-2021 22:45 ]
Gelukkig zijn we niet allemaal geldwolven.Kapitein Merijn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:43:
@taz10 als je de inkoop daadwerkelijk x1, 3 calculerende snap ik wel dat je geen offerte hebt misgelopen
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Weggeven is ook niet nodig he. Inkoop is in mijn optiek nog altijd het bedrag ex btw.Sport_Life schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:46:
[...]
Gelukkig zijn we niet allemaal geldwolven.
[ Voor 9% gewijzigd door snep op 28-04-2021 23:37 ]
Waarom niet optie 3:snep schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:34:
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die kunnen helpen met de volgende keuze:
(1) Volledige combi oven/magnetron, compacte combi stoomoven.
(2) Volledige combi stoomoven, compacte combi oven/magnetron.
In offerte is nu optie (1) opgenomen. Nog geen ervaring met stoomoven, maar denk deze frequenter te gebruiken dan de magnetron. Neig dus naar optie (2).
Iemand voor dezelfde keuze gestaan, die zijn/haar keuze voor het een of ander wil delen?
BedanktSource90 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:39:
[...]
Zet het even tussen [mo] en [/ mo] tags als je het members only wilt.
Wanneer ben je bij Mobel geweest? Wij hebben een afspraak staan voor volgende week, alleen nog niet duidelijk of dit wel door kan gaan met Duitsland oranje gekleurd risico.
---
@Kapitein Merijn welke regio zit jij trouwens?
Ja, daaaag. Als iemand mij beticht van mensen onder druk zetten op prijs, dan mag ik daar even op reageren lijkt mij.DropjesLover schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:27:
[...]
Zo'n ver-pis-wedstrijd / e-penis vergelijkingen lijkt me niet iets voor hier
Kijk wij hebben niks anders om op af te gaan wat je hier schrijft, en meerdere lezen het als onder druk zetten op prijs. Dat is één ding.Barry|IA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:18:
[...]
Ja, daaaag. Als iemand mij beticht van mensen onder druk zetten op prijs, dan mag ik daar even op reageren lijkt mij.
Maar zal niet meer nodig zijn. I’n out!
BThGvNeOA
Dank! Lijkt mij ook de beste optie. Magnetron zal zelden gebruikt worden. Liever dan de extra ruimte voor combi bak/stoom oven.Source90 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:20:
[...]
Waarom niet optie 3:
Volledige 60cm bak/stoom oven met fullsteam en compacte 45cm bak/combi magnetron
Magnetron werkt vaak beter in kleiner formaat. Met stoom kan je zoveel meer.
snap ik, maar jij en @Kapitein Merijn beginnen er beide altijd zelf over/voelen je aangesproken op het moment dat het over (in)transparante prijsvorming gaat binnen de keukenbranche.Barry|IA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:37:
‘T is prima zo. Ben wel klaar met die eeuwige strijd.
[ Voor 9% gewijzigd door siemenz op 29-04-2021 09:57 ]
Precies dit. Ik denk dat niemand op dit forum zit te wachten op een 1-op-1 discussie tussen 2 verkopers over prijzen. Verschillende winkels hebben nu eenmaal verschillende werkwijzen. Beide zullen daarbij hun voor- en nadelen hebben. Het is niet voor niets dat DMG zo groot is, maar dat er ook genoeg mensen nog steeds graag bij een lokale keukenboer kopen.siemenz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:55:
[...]
snap ik, maar jij en @Kapitein Merijn beginnen er beide altijd zelf over/voelen je aangesproken op het moment dat het over (in)transparante prijsvorming gaat binnen de keukenbranche.
Neemt niet weg dat jullie verdere input altijd van toegevoegde waarde is!
Dit is misschien wat voor je: https://www.vanginkelkeukens.nl/Paardenbloem schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:28:
Hallo allemaal, al enige tijd volg ik dit topic met veel interesse omdat er in de loop van dit jaar ook bij ons een nieuwe keuken moet komen. Wij hebben een woonboerderij(tje) wat we deels laten verbouwen/uitbouwen. Nu zijn we dus ons aan het oriënteren op een keuken en wij neigen elke keer toch naar een wat landelijkere keuken (niet te landelijk) of een massief houten keuken. We willen sowieso een fornuis in de keuken.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een zaak (of interieurbouwer?) die mooie landelijke keukens maakt met een moderne touch? Als ik rondstruin op internet kom ik de bekende keukenzaken tegen waarbij ik dit type weinig tot niet voorbij zie komen of het is veel te landelijk.
Ook ben ik benieuwd of er hier mensen zitten die ervaring hebben met een fornuis type AGA, Boretti, Falcon, etc. etc. Wat heb je, hoe bevalt het en valt er iets tegen?
Hopelijk zijn er mensen die mij enigszins op weg kunnen helpen :-)
De wijnkast is het onjuiste modelnummer. Voor onderbouw moet je de Liebherr UWTgb 1682 hebben.Ricci_ schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:24:
Na een tijdje meegelezen te hebben zitten we nu zelf in de afrondende fase voor onze nieuwe keuken. De indeling zijn we na meerdere opties doorgedacht te hebben wel uit, maar het huidige lijstje komt met een prijs waar je u tegen zegt dus wilde ik toch even checken of dit een beetje schappelijk is.
De indeling en uiterlijk is voor nu als volgt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Belangrijke details:Apparatuurset:
- Blad is Woodlands 12mm composiet. Afmetingen 100x180,65x60,288x60,140x40 (vensterbank) + smetplint
- Keuken is Rotpunkt, frontkleur Umbra HPL XT
- Greeplijst Metall afgerond in Umbra
- Korpuskleur Umbra
- Kasten in volgorde vanaf schiereiland met de klok mee:
- 120cm lades
- 60cm lades met binnenlade met bestekindeling
- 60cm hoge kast voor 1 of 2 ovens
- 60cm hoge kast voor koelvries
- 45cm hoekkast met LeMans
- 60cm gootsteenkast met plank
- 60cm vaatwasser
- 50cm kast met uittrekfront, twee lades en binnenlade met bestekindeling
- Afvalsysteem in gootsteenkastje
***members only***
- Miele Kookplaat met afzuiging (KMDA 7634 FL)
- Miele Vaatwasser (G 7152 SCVi)
- Miele Combi-stoomoven (DGC 7640)
- Quooker (Combi Flex 7L)
- Liebherr koelkast (ICNd 5123)
- Liebherr wijnklimaatkast (EWTgb 1683)
Alvast bedankt voor het kijken en meedenken!
ik bedoelde inderdaad de elektra door de gasleiding trekken. Mijn probleem is denk ik dat het nog niet zo makkelijk is een extra leiding naar de keuken te krijgen. De gasleiding lijkt me ook in beton vast te zitten dus deze vervangen leek me moeilijk dus ik had ergens gelezen dat je hem ook als "trekbuis" kon gebruiken. Maar terecht punt.. Als het ooit aan de orde is kijken we wel naar een goede en veilige oplossing.m181087 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:20:
[...]
Toch even navragen.
Ik hoop dat je bedoelt dat je de elektra in plaats van de gasleiding wilt aanleggen en niet via de gasleiding?
Ik heb zelf namelijk een tijdje bij een waterleidingbedrijf gewerkt en daar zijn mensen geëlektrocuteerd omdat ze de zaag in een waterleiding zetten, waar door het energiebedrijf een stroomkabel doorheen was gelegd.
De tip: gebruik nooit oude (water- of gas-)leidingen om elektra door te leggen. Niemand verwacht dit.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Bedankt! Lijkt een typfoutje vanuit mijn kant. De adviseur heeft gelukkig in de offerte wél het juiste typenummer genoemd. Ik zal het aanpassen.niels132 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:19:
[...]
De wijnkast is het onjuiste modelnummer. Voor onderbouw moet je de Liebherr UWTgb 1682 hebben.
De EWTgb 1683 is bedoeld voor inbouw in een hoge kast en vereist onder andere een warmte afvoer aan de bovenzijde. De onderbouw wijnkasten staan op zichzelf (als een vaatwasser) en doen de aan- en a voer van lucht via plintventilatie.
Ja, 15 jaar ervaring... gewoon niet doen.Tijntje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:00:
Is er iemand die hier ervaring heeft met een spoelbak van composiet in plaatst van rvs?
Mag ik ook vragen wat voor kleur en materiaal je hebt en misschien een foto?Tommie12 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:05:
[...]
Ja, 15 jaar ervaring... gewoon niet doen.
Je kan dat nooit zo goed proper krijgen als RVS. Oppervlak van composiet is wat ruw, en daar poets je je een ongeluk aan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Dat was een donkergrijs/zwart gekleurde, en die is nu 10 jaar weg, nu staat er een Franke RVS bak in mijn keuken.Tijntje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:11:
[...]
Mag ik ook vragen wat voor kleur en materiaal je hebt en misschien een foto?
Ik heb in mijn keuken een spoelbak van Blanco - Durinox uitvoering. Is krasbestendiger en oogt, voor mij toch, mooier dan een RVS versie.Tommie12 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:05:
[...]
Ja, 15 jaar ervaring... gewoon niet doen.
Je kan dat nooit zo goed proper krijgen als RVS. Oppervlak van composiet is wat ruw, en daar poets je je een ongeluk aan.
We hebben nu een afzuigkap met een gat naar buiten, naar mijn inziens is dit nog steeds het meeste effectief (correct me if im wrong), ik ben nogal huiverig voor fijnstof. Een Bora vind ik wel mooi maar lijkt me erg duur 3/4k?Alic3 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:18:
@TomF Waarom is er niet gekozen voor een Bora of vergelijkbaar? Die afzuigkap boven je eiland is niet de mooiste oplossing/niet echt meer van deze tijd. En denk je dat je genoeg werkruimte hebt? Het is lastig te zien omdat de maten er niet exact bij staan.
Over de prijs valt niet heel veel te zeggen als we niet meer specificaties hebben. Welke merken? Welke modellen? Keramiek is dacht ik over het algemeen ook niet het goedkoopste material en is chip gevoelig.
Als je een dubbeldeurs koelkast neemt welke dan zo tegen de muur komt te staan, zoek dan bij het model op hoe dik de deur is en hoever deze uitsteekt wanneer je de deur minstens 90 graden open hebt.TomF schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meubelen EUR 10210,13 (ALM Alfano mat)
Werkbladen EUR 4059,60 (keramiek werkblad)
Apparatuur EUR 2157,00 (vaatwasser, afzuigkap & combimagnetron)
Accessoires EUR 285,35
Service EUR 185,00
Subtotaal EUR 16897,08
Blokkorting volgens blok BL501501 EUR - 4157,15
+ Transport EUR 195,00
+ Montage EUR 1631,16
Totaal incl. BTW (21%) EUR 14566,10 bij SuperKeukens
Blad steekt 30cm over voor het zitgedeelte, maar lijkt mij niet ideaal voor de looproute. Dus wellicht zitplaatsen maken bij de 12/15 kast.
Het werkblad lijkt mij erg duur voor onze keuken. We zoeken iets dat tegen een stootje kan en het liefst hoogglans.
Wat vinden jullie hier van, tips ander advies?
PSN: Flix20-NL
Goed punt, maar dit is niet de koelkast die we hebben. Deze heeft vries-lades dus zonder deur. Het koelgedeelte heeft wel paar lades, ik ga even kijken of dit gaat passen met de deur. Nis is 90 en de koelkast is 83,5.Flix20 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:26:
[...]
Als je een dubbeldeurs koelkast neemt welke dan zo tegen de muur komt te staan, zoek dan bij het model op hoe dik de deur is en hoever deze uitsteekt wanneer je de deur minstens 90 graden open hebt.
Als je de deur niet >90 graden kan openen kan dat nog wel eens lastig worden met lades.
[ Voor 25% gewijzigd door noud op 29-04-2021 16:14 ]
Ik denk ook dat naar buiten toe het meest effectief is, niet efficiënt aangezien je in de winter ook je warme lucht naar buiten blaast. Maar goed, dat is te overzien.TomF schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:26:
[...]
We hebben nu een afzuigkap met een gat naar buiten, naar mijn inziens is dit nog steeds het meeste effectief (correct me if im wrong), ik ben nogal huiverig voor fijnstof. Een Bora vind ik wel mooi maar lijkt me erg duur 3/4k?
Zie op je lijstje geen kookplaat staan, ben je die vergeten?TomF schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:50:
Interessant @B-Real, het warmteverlies vind ik wel verwaarloosbaar, maar de afstand is wel erg lang. Het gat zit namelijk in de rechterhoek. Dus dat is toch al gauw 3+bocht(1m)+ 1.5m=~5,5m.
Een plafondunit lijkt mij ook mooier. Heeft jullie keukenleverancier ook de ombouw en stucwerk etc geleverd? Dit lijkt mij namelijk ook een behoorlijke kostenpost.
Jullie erg bedankt voor jullie input! Zo op het eerste gezicht zijn dit wel partijen waar wij een kijkje zullen gaan nemen. Dit zijn wel de soort zaken met type keukens waar wij naar op zoek zijnUdrene schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:21:
[...]
Dit is misschien wat voor je: https://www.vanginkelkeukens.nl/
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq