Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Meekster schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:20:
@wmeester

Tja.. merk apparatuur scheelt natuurlijk al heel veel op de prijs. En binnen de apparatuurmerken zit ook weer verschil. Neem je de toplijnen of neem je de middenmoters

Frontjes : neem je goedkoopste prijsgroep of neem je massief eiken ?

Werkblad: laminaat of keramiek/dekton/fenix

Koop je hem bij Ikea of bij keukenzaak.

Plaats je hem zelf of laat je het doen

Met 8500 euro kom je in de goedkoopste keukens terecht.
-Toplijn koelkast maar de rest middenmoot.
-1 of twee stapjes hoger dan goedkoopst moet voldoende zijn. De huidige IKEA keuken is 30 jaar oud en niet heel veel mee mis. Er is 1 scharnier afgebroken en er zitten enkele krassen in het kunststof aanrechtblad maar meer niet.
-Ik plaats hem zelf.
SquareOne schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:25:
[...]

Ook hier valt op deze manier niet zoveel op te zeggen. Check eens op een willekeurige apparatuur site welke apparatuur je wilt. Prijs is daar nog redelijk makkelijk te bepalen met behulp van internetprijzen.

Werkblad kan 200 euro p/m kosten, maar kan ook makkelijk 500 euro p/m zijn. Helemaal afhankelijk van het materiaal. Wil je kunststof, composiet, keramiek, natuursteen?

Welk merk kasten heb je op het oog? en waar komen de voorgestelde prijzen vandaan? Ik heb offertes gezien met stukprijzen voor kasten die toch wel stukken hoger liggen dan hetgeen jij voorstelt.
Als je naar een prijslijst zoals deze gaat kijken (=nobilia) dan zit je voor mijn idee een beetje op de bodemprijzen, vergeet niet dat je vaak ook nog zijpanelen, passtukken, plinten etc nodig hebt.
https://www.keukendepot.n...slijst-keukendepot-LR.pdf
-Apparatuur heb ik ook op deze manier bepaalt.
-Kunststof aanrechtblad lijkt mij prima; composiet misschien nog een optie.
-Ik heb de prijzen van meubelinterieur gepakt. Jouw prijslijst zit inderdaad iets hoger.
-Zijpanelen, passtuken, plinten en pootjes heb ik inderdaad niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Meekster schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:54:
Zojuist getekend voor onze keuken ;)

Het is een Tristar keuken geworden

Front (schier)eiland : Fenix Londra 804
Front Hoog/laagdeel: 604 Nero

Werkblad: Composiet; Eternal Statuario Polished van Dekker (was eerst Pearl Yasmine). 4 cm dik

Apparatuur:

Neff Stoomoven B48FT78G0
Neff Vaatwasser S199YB800E met besteklade
Neff Inductieplaat met ingebouwde afzuiging T58TL6EN2
Neff Koelkast KI1816DE0
Quooker Combi+ Fusion Square

Spoelbak Franke Bolero plus afm. 50x40

Inclusief installatie 19.999,-

Zonder nog verder te onderhandelen (zie mijn posts van paar dagen terug) werd dit de prijs nadat we nog wat aanpassingen deden (blad is aangepast , besteklade vaatwasser toegevoegd en andere spoelbak).

Ik vond het bij nader inzien al een best scherpe offerte , maar met deze prijs kan ik zeer goed leven. Ik verliet als tevreden man de showroom vanochtend.

[Afbeelding][Afbeelding]
Super deal zo te zien! Gefeliciteerd! Wanneer is de levering?
Ben benieuwd naar real life foto’s van het werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
Bart0ving schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:09:
[...]

Super deal zo te zien! Gefeliciteerd! Wanneer is de levering?
Ben benieuwd naar real life foto’s van het werkblad.
keuken heeft 14 weken levertijd , bouwvak etc. We gaan nu uit van 1 september.

We verhuizen overigens ;) Ons huis is verkocht begin dit jaar , ons nieuwe huis hebben we vorig jaar oktober gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Laatst online: 24-02-2022
wmeester schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:53:
[...]

-Toplijn koelkast maar de rest middenmoot.
-1 of twee stapjes hoger dan goedkoopst moet voldoende zijn. De huidige IKEA keuken is 30 jaar oud en niet heel veel mee mis. Er is 1 scharnier afgebroken en er zitten enkele krassen in het kunststof aanrechtblad maar meer niet.
-Ik plaats hem zelf.

[...]

-Apparatuur heb ik ook op deze manier bepaalt.
-Kunststof aanrechtblad lijkt mij prima; composiet misschien nog een optie.
-Ik heb de prijzen van meubelinterieur gepakt. Jouw prijslijst zit inderdaad iets hoger.
-Zijpanelen, passtuken, plinten en pootjes heb ik inderdaad niet meegerekend.
Waarom schrik je dan van de prijzen? Uit jouw post maak ik op dat je waarschijnlijk weer een keuken gaat aanschaffen met een Ikea budget in je achterhoofd en niet de duurste keuzes. Dan is het toch niet te verwachten dat je dan 20-30 k gaat uitgeven ? Niets mis met Ikea keuken als je daar je frontje naar je smaak kunt vinden, er zijn legio mooie voorbeelden voorbij gekomen op dit forum, of het nog steeds de kwaliteit van vroeger is weet ik niet.

Als je had verwacht om met luxe keuzes een keuken van 10K te kunnen kopen dan snap ik je schrik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
Meekster schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:39:
[...]

Waarom schrik je dan van de prijzen? Uit jouw post maak ik op dat je waarschijnlijk weer een keuken gaat aanschaffen met een Ikea budget in je achterhoofd en niet de duurste keuzes. Dan is het toch niet te verwachten dat je dan 20-30 k gaat uitgeven ? Niets mis met Ikea keuken als je daar je frontje naar je smaak kunt vinden, er zijn legio mooie voorbeelden voorbij gekomen op dit forum, of het nog steeds de kwaliteit van vroeger is weet ik niet.

Als je had verwacht om met luxe keuzes een keuken van 10K te kunnen kopen dan snap ik je schrik.
Nou, ik denk dat de gemiddelde keuken hiervoorbij komt van 15-20k. Met uitschieters naar 30k.
Ben ik dan zo 'goedkoop' :) of hebben Tweakers gemiddeld een luxere smaak?
Of worden de voordeligere keukens niet getoont/geshowed?
Ik ben verder fijn aan het meelezen hoor en ik stoor mij er niet aan maar dit viel mij zo op :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 19:54

siemenz

Koetje

wmeester schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:29:
[...]

Nou, ik denk dat de gemiddelde keuken hiervoorbij komt van 15-20k. Met uitschieters naar 30k.
Ik ben verder fijn aan het meelezen hoor en ik stoor mij er niet aan maar dit viel mij zo op :-)
~
Ik denk dat de meeste keukens die aan particulieren verkocht worden inderdaad tussen de 10 en 15k kosten toch (@Barry|IA @Kapitein Merijn ?

Op dit forum zitten mensen die een bovengemiddelde aandacht aan de afbouw van hun woning besteden en daardoor ook vaak iets meer financiële middelen hiervoor beschikbaar hebben.

Ook denk ik dat het gemiddelde inkomen/opleidingsniveau op Tweakers hoger is dan het gemiddelde van Nederland, tel dat bijelkaar op en je krijgt vanzelf dit soort uitschieters.

Ikea keukens zie je zelden op dit forum voorbij komen, evenals de onderkant van de markt van de inbouw apparatuur. Maar dat wil niet zeggen dat het merendeel van Nederland dat niet thuis heeft staan!

Over het feit dat jij Ikea keukens 'gewoon prima' vindt zal niemand je raar aankijken. Die zijn namelijk ook gewoon prima. Een FIAT is ook een prima auto, maar sommige mensen willen nou eenmaal graag een audi of bmw.

[ Voor 11% gewijzigd door siemenz op 21-04-2021 09:25 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 07:08
Ook ik meld me een keer aan voor advies in dit topic. Momenteel een orienterend gesprek bij een lokaal bedrijf. Goed gevoel bij dit bedrijf en ook de totaal prijs lijkt me redelijk (of zit ik hier echt naast?), echter nog wel iets boven wat we willen uitgeven. Dus besparen op apparatuur ligt voor de hand.

Tips en feedback zijn welkom :)

Ballerina keuken
Korpus 84,5
Greeploos

Fronten: ARTE-B 3399 (speciale kleur)
Werkblad: Composiet - 2cm - classic serie (Dekker)

NEFF Inductiekookplaat T58PS21X0
NEFF Vaatwasser S255HTX15E
NEFF Oven B47CR22G0
NEFF Combi-magnetron-oven 45cm C17MR02G0
NEFF Koelkast KI1513FF0
NEFF Afzuigunit D5655X1

Lanesto kraan en spoelbak

Aan de smalle kant is meest linkse kastje aan het uiteinde alleen voorzet plaat vanwege leidingen van meterkast die daar zitten. Dus wat maatwerk benodigd.
Tussenruimte tussen de 2 zijdes is 1,05m (waar 1,20m als advies wordt gegeven).

22k
inclusief montage, enkele waterleiding en stopcontacten omzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nYFbTmc_7bp3lqWtsO-bwrtsq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Ay0ZgotyJnYgII6EIOTA193.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmM8Hu6EFUyxW1313XWibh1ml3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gswv9fOZWp9u1ijNM1S9ZEIh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:40
wmeester schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:29:
[...]

Uitschieters naar 30k? Denk wel iets meer, de mijne was ruim het dubbele van dat bedrag.

Voor 8.5k zit je voor een volledige keuken incl apparatuur op IKEA/Bouwmarkt/whitelabel niveau. Onderkant van de markt dus. Jij bent dan idd "goedkoop." Overigens zit je met 15-20k hooguit in het middensegment, En dan heb je nog steeds een redelijk standaard layout, geen exotische materialen of maatwerk eisen.

Dus voor het bedrag wat jij in je hoofd hebt kun je weinig verwachten. Maar als je zuinig omgaat met je keuken en geen eisen stelt kun je voor dat bedrag een acceptabele keuken kopen.

Maar ik zou zeggen, prijs jezelf gelukkig. Scheelt een hoop geld.

Overigens heb ik een paar keukenkasten in bouwpakketvorm bij meubelinterieur besteld. Maatwerk zelfs. Heb ze gebruikt als inbouw ladekasten en kledingkasten. Blum Legraboxen erin ook.
Weinig mis mee, zeker beter dan Ikea, en met Blum Legraboxen erin gewoon prima. Maar staan wel nog mijlenver af qua kwaliteit van mijn keuken (waar ook Legraboxen in zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_m
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-02 11:48
Voor ons nieuwbouwhuis ook weer in de running voor een nieuwe keuken dus heb ook dit topic er weer eens bij gepakt (dank voor alle waardevolle tips!). Onze huidige keuken is een pronorm van Aswa (overigens naar volle tevredenheid). Inmiddels zijn er 2 kleine kids dus ook weer wat andere wensen qua keuken. Wil max naar 2 zaken gaan om tot een keuze te komen dus wil eerst tot een selectie van merken komen. We vinden fenix een erg mooi materiaal en kom dan tot de volgende merken die interessant zijn voor ons:

- Tristar
- Next125
- Schmidt

Mis ik nog merken die Fenix of iets vergelijkbaars in het assortiment hebben? En zijn er tips qua zaken in ZO-Brabant / Limburg waar je bovenstaande merken kunt bekijken/vergelijken, ik kom vooral zaken tegen waar ze 1 van deze merken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:
[...]

Uitschieters naar 30k? Denk wel iets meer, de mijne was ruim het dubbele van dat bedrag.

Voor 8.5k zit je voor een volledige keuken incl apparatuur op IKEA/Bouwmarkt/whitelabel niveau. Onderkant van de markt dus. Jij bent dan idd "goedkoop." Overigens zit je met 15-20k hooguit in het middensegment, En dan heb je nog steeds een redelijk standaard layout, geen exotische materialen of maatwerk eisen.

Dus voor het bedrag wat jij in je hoofd hebt kun je weinig verwachten. Maar als je zuinig omgaat met je keuken en geen eisen stelt kun je voor dat bedrag een acceptabele keuken kopen.

Maar ik zou zeggen, prijs jezelf gelukkig. Scheelt een hoop geld.

Overigens heb ik een paar keukenkasten in bouwpakketvorm bij meubelinterieur besteld. Maatwerk zelfs. Heb ze gebruikt als inbouw ladekasten en kledingkasten. Blum Legraboxen erin ook.
Weinig mis mee, zeker beter dan Ikea, en met Blum Legraboxen erin gewoon prima. Maar staan wel nog mijlenver af qua kwaliteit van mijn keuken (waar ook Legraboxen in zitten.)
Ik heb jouw posts even doorgelezen en ik heb inderdaad niet dezelfde eisen. Gelukkig is iedereen anders :-)
De materialen en keuzes die jij hebt uitgekozen maakt een keuken wel strak maar naar mijn mening niet 10k extra waard.
Had jij de Blum legraboxen ook bij meubelinterieur besteld?

Overigens heb ik nog geen keukenzaak gezien, dit is allemaal voorbereidend werk. Misschien kom ik straks wel met eisen/wensen waardoor het budget wat wordt opgeschroeft.
IKEA valt hoogstwaarschijnlijk af omdat de opties daar gewoon te beperkt zijn: ik wil een kast + deur van 50cm breed. Die verkopen ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Nu online
[quote]SanderI schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:
Ook ik meld me een keer aan voor advies in dit topic. Momenteel een orienterend gesprek bij een lokaal bedrijf. Goed gevoel bij dit bedrijf en ook de totaal prijs lijkt me redelijk (of zit ik hier echt naast?), echter nog wel iets boven wat we willen uitgeven. Dus besparen op apparatuur ligt voor de hand.

Ben je linkshandig?
Heb je nagedacht over praktische indeling?, alleen grote lades, komt bestek ed. In binnenlades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:
[...]

Bedoel je dat de kwaliteit van de legraboxen verschillen tussen de keuken en je bouwpakketen? Of bedoel je dat de kwaliteit van de kasten anders is?

De kwaliteit van de legraboxen zou je verwachten dat die identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Nu online
[quote]SanderI schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:

Ballerina keuken
Korpus 84,5
Greeploos

Bewuste keuze voor 1 spoelbak, ?
Afhankelijk van de lengte van de kleinste gebruiker, de inbouwhoogte van de oven/ combi. (Hoogste inschuif op schouderhoogte) De optie voor 60 cm combi ( als neff dat heeft)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:35
SanderI schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:

NEFF Afzuigunit D5655X1

Is inderdaad een heel speciale kleur. Een heel gedurfde keuze in ieder geval. Ik ben alleen wel benieuwd hoe deze keuken er in een meer 'neutrale' kleur uit ziet. Rood is altijd erg aanwezig; in een krappe ruimte als deze in mijn ogen te aanwezig. Maargoed, ieder heeft zijn eigen voorkeuren.

Ik zie geen maten bij je tekening, dus dat is moeilijk oordelen.
Wel zou ik me storen aan dat kleine latje rechts onder de spoelbak. Uit je tekst lees ik dat dat nodig is om leidingen weg te werken? Zoniet, zou ik kijken of dit anders kan worden opgelost.
Tevens zou ik zelf kiezen voor een kookplaat met afzuiging. Zo te zien kook je praktisch tegen de buitenmuur aan, dus zowel recirculatie als afzuiging naar buiten zou dan een eenvoudige optie zijn. Dan kan je dat bovenkastje boven je kookplaat laten vervallen. Die valt daar naar mijn mening uit de toon.

Kijk ook even of die planken boven je lage gedeelte nodig zijn. Die nemen nu optisch ruimte in en maken je keuken optisch nog voller. Wat wil je op deze planken kwijt?
Als je dat lage gedeelte ook wilt gaan gebruiken voor snijwerk ed zou ik die planken helemaal weg laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:11
@Anoniem: 328172 Waar komt de prullenbak, in een kast?

De vensterbank bij het raam vind ik erg onhandig.
Het oogt vol/krap/druk, zijn er nog alternatieve ontwerpen gemaakt?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:03
siemenz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:21:
[...]

~
Ik denk dat de meeste keukens die aan particulieren verkocht worden inderdaad tussen de 10 en 15k kosten toch (@Barry|IA @Kapitein Merijn ?
Gemiddelde prijs in 2019 zat geloof ik net tegen de 10k aan. Zal nu wel iets hoger zijn geworden.
Vergeet niet dat Tweakers absoluut geen weerspiegeling is van de keukenmarkt. Het gros van de keukens komt niet boven die 10k uit.
Ik mag gelukkig luxe keukens verkopen en bij ons is de gemiddelde orderwaarde ca. 15k.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:47
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:30:
[...]

Gemiddelde prijs in 2019 zat geloof ik net tegen de 10k aan. Zal nu wel iets hoger zijn geworden.
Vergeet niet dat Tweakers absoluut geen weerspiegeling is van de keukenmarkt. Het gros van de keukens komt niet boven die 10k uit.
Ik mag gelukkig luxe keukens verkopen en bij ons is de gemiddelde orderwaarde ca. 15k.
Dank je voor het delen, dat is interessante informatie. Wat is het belangrijkste verschil tussen die gemiddelde keuken van 15k die jij verkoopt, en de keukens in dit topic die vaak rond de 18-25k zitten? Kiezen Tweakers in jouw ogen vooral voor duurdere apparatuur, of juist voor duurdere kastjes of grotere keukens dan gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
Goede info eerste info allemaal. Dank. Dit was nu een eerste opzet van de keuken en zijn net in het keuken avontuur begonnen.

Even opsommen:
  • Meerde meningen van 'te druk'. Voor ons voelt dit al als rustig. Gezien de huidige keuken helemaal volgebouwd is met onder en bovenkastjes. Met grepen en verschillende afmetingen door elkaar 8)7
  • De bovenste lades links (vanuit raam) van de 120cm en 60cm zijn met binnenlade voorzien. Effectief dus 3 lades
  • Kleur komt niet helemaal top over op de render. Dit zou eerder terracotta moeten zijn. Niet zo rood-rood. Tevens matte finish.
  • Prullenbakken zijn voorzien onder de spoelbak
  • Weet niet of het front van de vaatwasser 1 geheel is
  • Planken zijn als sfeer element toegevoegd. Los van offerte
  • Zijn allebei redelijk lang 190 en 179cm. Huidige keuken vinden we te laag en ovens op ooghoogte zou ideaal zijn
  • het kleine tussenstukje in de hoek is een goed punt. mogelijk kan dat anders worden opgelost
  • Er is ook gesproken over recirculatie met plasma filter zonder afzuigunit. Kan nog een optie zijn, ben daar nog niet in thuis. Vergt nog wat onderzoek.
  • afzuig unit wordt met huidige ontwerk in het kastje boven de kookplaat verwerkt
  • Venterbank moeten we inderdaad nog even doorvragen hoe ze dat bedacht hadden
Afmetingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<-------------370cm-------------->              
kook--lade--vwasser--spoel--hoek                   ^
120----60------60-----60----60---                  |
                            -                      |2
                            60 lemans hoek         |4
                            -                      |0
                            60 oven kast           |cm
                            -                      |
                            60 koelkast            =

Ander kleine gedeelte is 35cm x 190cm. Hierin zit het 'maatwerk' stukje met de leidingen.

[ Voor 4% gewijzigd door SanderI op 21-04-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
wmeester schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:50:
[...]

Ik heb jouw posts even doorgelezen en ik heb inderdaad niet dezelfde eisen. Gelukkig is iedereen anders :-)
De materialen en keuzes die jij hebt uitgekozen maakt een keuken wel strak maar naar mijn mening niet 10k extra waard.
Had jij de Blum legraboxen ook bij meubelinterieur besteld?

Overigens heb ik nog geen keukenzaak gezien, dit is allemaal voorbereidend werk. Misschien kom ik straks wel met eisen/wensen waardoor het budget wat wordt opgeschroeft.
IKEA valt hoogstwaarschijnlijk af omdat de opties daar gewoon te beperkt zijn: ik wil een kast + deur van 50cm breed. Die verkopen ze niet.
Legraboxen idd ook bij meubelinterieur. Fronten zelf gemaakt van massief eiken, maar heb voor een hangkast wel daar ook deuren besteld.

En over items die wel of niet hun geld waard zijn, dat mag iedereen zelf bepalen natuurlijk. Ik had een serie eisen en heb daar de keuken bij gezocht. En verder een aantal wensen kunnen verwezenlijken.
En daarbij is het een vrij forse en heel complete keuken. Tel je die drie dingen bij elkaar op ( eisen, wensen en omvang) dan lopen de kosten behoorlijk op. Is niet erg, is gewoon een keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Aurum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:41:
[...]

Bedoel je dat de kwaliteit van de legraboxen verschillen tussen de keuken en je bouwpakketen? Of bedoel je dat de kwaliteit van de kasten anders is?

De kwaliteit van de legraboxen zou je verwachten dat die identiek zijn.
Legraboxen zijn identiek natuurlijk. Nou ja bijna. In m’n keuken zitten Legraboxen in een kleur die Blum niet standaard levert.
Ik had het over kastwerk. Wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:30:
[...]

Een luxe keuken voor 15k? Hoe dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Anakha schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:35:
[...]

Dank je voor het delen, dat is interessante informatie. Wat is het belangrijkste verschil tussen die gemiddelde keuken van 15k die jij verkoopt, en de keukens in dit topic die vaak rond de 18-25k zitten? Kiezen Tweakers in jouw ogen vooral voor duurdere apparatuur, of juist voor duurdere kastjes of grotere keukens dan gemiddeld?
Daar zit geen verschil in.
15k is een erg hoog gemiddelde wat je niet moet onderschatten. Voor iedere keuken van 7k moet ik er ook een wegzetten van 23k.
In dit topic lijkt het alsof heel Nederland eilanden plaatst van 300cm of groter maar dat is absoluut niet het geval. De gemiddelde keuken is nog steeds een hoekopstelling van 300 x 250cm.

Daarnaast is geld heel goedkoop op het moment, dat moet je ook niet onderschatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:50:
[...]

Een Systemat/Tristar/Ballerina met stenen blad en Bosch/Siemens/Neff aparaten mag je toch best een luxe keuken noemen.
Ruim 60k voor een keuken is natuurlijk het andere uiterste en niet voor iedereen weggelegd. Overigens vindt ik dat je een prachtige keuken hebt maar wel behoorlijk overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Nu online
[quote]SanderI schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:37:
Goede info eerste info allemaal. Dank. Dit was nu een eerste opzet van de keuken en zijn net in het keuken avontuur begonnen.

Wat is je afweging voor de lemans?

https://www.kuechen-forum...e-ecken-sind.1616/page-14
(Discussie, ik heb op basis hiervan voor mijn situatie besloten lades te nemen. In 3x 60 laden kan je gelijk/ meer kwijt dan een 115 lemans)

Lijkt het je handig om keukenspullen die je voor het grijpen wil hebben in binnenlades te doen. Je hebt nu veel hoge lades, ga je die effectief gebruiken?
Bedenk hoe je kookt, waar erger je je nu aan, hoe moet het er achter de fronten werkbaar uitzien. Trek je kasten open en bedenk waar je alles gaat plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
SanderI schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:

Ballerina keuken
Korpus 84,5
Greeploos

Werkblad: Composiet - 2cm - classic serie (Dekker)

NEFF Vaatwasser S255HTX15E
NEFF Oven B47CR22G0
NEFF Combi-magnetron-oven 45cm C17MR02G0
NEFF Koelkast KI1513FF0
NEFF Afzuigunit D5655X1

Aan de smalle kant is meest linkse kastje aan het uiteinde alleen voorzet plaat vanwege leidingen van meterkast die daar zitten. Dus wat maatwerk benodigd.
Tussenruimte tussen de 2 zijdes is 1,05m (waar 1,20m als advies wordt gegeven).

22k
inclusief montage, enkele waterleiding en stopcontacten omzetten

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet heel gecharmeerd van het ontwerp.

Waarom die ondiepe kasten aan de overkant, met zo weinig tussenruimte? Zelfs met een tussenruimte van 120cm zou ik niet prettig kunnen koken.

Waarom zo'n lullige afzuigunit in een bovenkast (tevens je enige bovenkast)? Waarom dan geen Bora en 2 bovenkasten aansluitend op de hoge kasten (mooier, praktischer).

Waarom de ladelijst doorlopend op je vaatwasser front? Dit gaat zelfs een Miele op den duur niet leuk vinden, laat staan een Neff.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
@Ladypurple , wil je aub de [/quote] toevoegen aan je berichten, dit leest echt ruk

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 21-04-2021 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:50:
[...]

Ik denk dat je een vertekend beeld hebt van luxe voor de gemiddelde persoon. Op een bepaald moment gaat je keuken niet duurder worden, omdat deze kwalitatief beter is, maar omdat je betaalt voor naam, status, design, innovatieve dingetjes, kleine details etc. Dat zijn allemaal zaken die een keuken niet kwalitatief beter of luxer maken als daarmee gekeken wordt naar hoe lang blijft zo'n keuken goed meegaan. Wat dat betreft is IKEA al goede kwaliteit. Alleen beschouwen mensen dat niet als luxe, de upgrade daarvan wel al snel, jij weer niet. Dat je daarboven nog segmenten hebt die voor enkelingen zijn weggelegd is een andere discussie.

Autovergelijkingen zijn ruk, maar iemand kan een VW of Skoda in het duurdere segment heel luxe vinden, dan komt daar de BWM, Audi en Mercedes-rijder aanzetten met zijn luxe auto (waarbinnen je ook enorme verschillen kent, een S-klasse is zwaar overpriced ten opzichte van de 'betaalbare' modellen). En dan heb je nog merken die dat soort auto's wegzetten als voor het plebs. Alleen is het dan eerder een pissing contest dan dat het nog over kwaliteit of luxe gaat.

Met 60k zit je lang niet in de duurste categorie keukens schat ik zo in, maar aan de bedragen die hier genoemd worden kun je wel inschatten dat je ruim boven de gemiddeldes uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 11:12
Anakha schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:35:
[...]

Het gros van de keukenkopers kijkt ook niet verder dan hun neus lang is en betalen vaak overmatig veel voor een keuken.

De meeste keukenverkopers werken op provisiebasis en hebben allemaal trucjes om de koper een goed gevoel te geven. Een keuken van €20.000 waar je dan nog 20% korting over krijgt klinkt toch veel beter dan een keuken van €16.000 waar niet te onderhandelen valt.

Vaak bieden ze Siemens apparatuur aan. Klinkt leuk! maar wel de instap Siemens apparatuur die kwalitatief onderdoet aan de betere lijnen van goedkopere merken.

Een interieurbouwer biedt naar mijn mening vaak meer waar voor je geld, zijn eerlijk en maken standaard gebruik van hoogwaardige materialen zoals eiken fineer en Blum ladesystemen waar je bij keukenzaken vaak vele extra's voor betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Ruudje88 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:05:
[...]

Het gros van de keukenkopers kijkt ook niet verder dan hun neus lang is en betalen vaak overmatig veel voor een keuken.

De meeste keukenverkopers werken op provisiebasis en hebben allemaal trucjes om de koper een goed gevoel te geven. Een keuken van €20.000 waar je dan nog 20% korting over krijgt klinkt toch veel beter dan een keuken van €16.000 waar niet te onderhandelen valt.

Vaak bieden ze Siemens apparatuur aan. Klinkt leuk! maar wel de instap Siemens apparatuur die kwalitatief onderdoet aan de betere lijnen van goedkopere merken.

Een interieurbouwer biedt naar mijn mening vaak meer waar voor je geld, zijn eerlijk en maken standaard gebruik van hoogwaardige materialen zoals eiken fineer en Blum ladesystemen waar je bij keukenzaken vaak vele extra's voor betaald.
En zo ontstaat uit speculatie een verzonnen waarheid :)

Complete onzin is dit.

Blum is bij elke zaak zo'n beetje de standaard. Houtfineer kan NIET standaard zijn, want dat is misschien de hele wens van de klant niet? Ook heeft elke normale keukenzaak verschillende keukensegmenten, van laag geprijsd naar hoogwaardig. Alles valt of staat met wat de klant te besteden heeft. Een doorsnee interieurbouwer werkt gewoon met Nobilia of Ikea kasten en monteert zijn eigen ''hoogwaardige houtfineer'' front.

Ik blijf mezelf op elke pagina herhalen, maar de tijd dat de klant structureel teveel betaald is al LANG voorbij.

Sorry dat ik het zo hard moet zeggen, maar door dit soort reacties ontstaat een beeld wat gewoon simpelweg niet waar is.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Vergeet ook niet dat de IKEA Maximera lades gewoon blum TANDEMBOX zijn.
Ik heb het idee dat voor een gewoon budget een IKEA keuken niet verkeerd is en je daar denk ik jaren plezier van zou hebben.

Wij hebben voor onze eerste keuken 6.5k betaald, maar voor mijn gevoel was dat toch echt het randje opzoeken, met Inventum apparatuur maar wel een granieten blad. De keukenkastjes waren softtouch en man wat een drama schoonmaken.

Ik wou dat we toen hadden gekozen voor IKEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Aurum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:19:
Ik heb het idee dat voor een gewoon budget een IKEA keuken niet verkeerd is en je daar denk ik jaren plezier van zou hebben.

Wij hebben voor onze eerste keuken 6.5k betaald, maar voor mijn gevoel was dat toch echt het randje opzoeken, met Inventum apparatuur maar wel een granieten blad. De keukenkastjes waren softtouch en man wat een drama schoonmaken.

Niks mis met Ikea, en als je zelf kan monteren en assembleren is het nog voordelig ook.

Wel moet je opletten dat je goed uit komt met de beperkte maatvoeringen en het ontbreken van maatpanelen. Als je zelf handig bent en geen al te hoge eisen stelt aan afwerking; doen. Lekker voor Ikea gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
Barry|IA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:38:
[...]

Niet heel gecharmeerd van het ontwerp.

Waarom die ondiepe kasten aan de overkant, met zo weinig tussenruimte? Zelfs met een tussenruimte van 120cm zou ik niet prettig kunnen koken.

Waarom zo'n lullige afzuigunit in een bovenkast (tevens je enige bovenkast)? Waarom dan geen Bora en 2 bovenkasten aansluitend op de hoge kasten (mooier, praktischer).

Waarom de ladelijst doorlopend op je vaatwasser front? Dit gaat zelfs een Miele op den duur niet leuk vinden, laat staan een Neff.
Het idee voor de ondiepe kasten aan de overkant is ontstaan, omdat nu hele boel is volgebouwd met boven en onderkasten met verschillende afmetingen, grepen overal, etc. Tevens is de inbouwkoelkast nu half voor het raam tot het plafond gemaakt.
Als we minder bovenkasten willen moet je toch ergens wat spullen opbergen.
Aan die kant van de ondiepe kasten zit momenteel ook al een plank. Dat het werkgebied smaller is zijn we al aan gewend.

2 bovenkasten vanaf de hoge kant is wel een goede tip :)

Kookplaat met downdraft moet ik misschien eerst in het echt zien. Hier in het forum zie ik de ene Bora na de andere voorbij komen. Dus het onderzoeken waard. Tevens is het tegenwoordig al wat meer doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@Anoniem: 328172 Ik heb een rode (Nobilia ) keuken ;).. Ik kan het je niet aanraden. Je ziet er alles op , je blijft poetsen. Mijn volgende keuken nooit meer zo'n opvallende kleur en al helemaal geen hoogglans/glans.

@Ruudje88 De meeste verkopers werken op provisie basis , logisch dat ze je graag een keuken verkopen.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Aan iedereen die een kookeiland heeft (of andere keuken zonder bovenkastjes), waar zetten jullie de olie, zout, peper etc neer wat je gebruikt tijdens het koken? Zout, peper en kruiden heb ik wel oplossingen voor gezien in de lade onder de kookplaat, maar olie past daar niet rechtop in de lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 17:15
In de kastenwand bij de kruiden?
En tijdens het koken gewoon op het eiland?

Of snap ik de vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Z___Z schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:45:
Aan iedereen die een kookeiland heeft (of andere keuken zonder bovenkastjes), waar zetten jullie de olie, zout, peper etc neer wat je gebruikt tijdens het koken? Zout, peper en kruiden heb ik wel oplossingen voor gezien in de lade onder de kookplaat, maar olie past daar niet rechtop in de lade.
Wij gaan voor zo iets bij het eiland (waarschijnlijk tegen de muur tegenover de kookplaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btmkCulK-OVu_EGp323vRt-_-WI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D5q2Xm4WqUG3E23L3t7jaI2x.png?f=user_large

Of zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/716J9iNaXIL._AC_SL1500_.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 21-04-2021 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 17:19
Aurum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:19:

Onze eerste keuken (geplaatst in 1996) was een IKEA. Die hebben we na 16 jaar vervangen onwille van een verbouwing, maar die was zeker niet afgeragd.
Keuken zonder toestellen was toen 5000€, en dan hebben we ze nog LATEN plaatsen.
Toen ik een jaar of 2 geleden in de Ikea kwam, heb ik de keukens nog eens bekeken. Die kwaliteit is enorm veel beter geworden, de prijzen liggen nu ook iets hoger, maar het zijn zeker geen slechte keukens, alleen heb je wat minder keuze.
Je kan trouwens perfect IKEA kastjes kopen, de installatie laten doen, en dan de toestellen door hen laten plaatsen. Kan allemaal, en de prijsberekening is 100% transparant.

Ik zou wel altijd laten plaatsen omdat plintjes, kroonlijsten, werkblad monteren toch wat handigheid vraagt om het perfect te doen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:08:
[...]

Ruim 60k voor een keuken is natuurlijk het andere uiterste en niet voor iedereen weggelegd. Overigens vindt ik dat je een prachtige keuken hebt maar wel behoorlijk overpriced.
Dat kun je alleen beweren als je alle details kent en je alternatieven hebt die hetzelfde bieden voor behoorlijk minder geld. Ben benieuwd, ik ben ze niet tegengekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ruudje88 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:05:
[...]

Volgens mij kan je het woord "keuken" in je betoog voor ieder ander product vervangen. Zo werkt verkopen nu eenmaal, met dito beloningsstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:15

franssie

Save the albatross

Z___Z schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:45:
Wordt niet veel meer toegepast maar een apothekerskast is eigenlijk het meest ideaal voor dat soort voorraadproducten. Al lijkt weer wat meer in zwang te komen. Omdat je er aan beide kanten bij kan handiger dan een lade waar je alleen van bovenaf dingen kan pakken. Het is veel inzichtelijker (ook bij een 90cm hoog model)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Streamz
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat je een vertekend beeld hebt van luxe voor de gemiddelde persoon. Op een bepaald moment gaat je keuken niet duurder worden, omdat deze kwalitatief beter is, maar omdat je betaalt voor naam, status, design, innovatieve dingetjes, kleine details etc. Dat zijn allemaal zaken die een keuken niet kwalitatief beter of luxer maken als daarmee gekeken wordt naar hoe lang blijft zo'n keuken goed meegaan. Wat dat betreft is IKEA al goede kwaliteit. Alleen beschouwen mensen dat niet als luxe, de upgrade daarvan wel al snel, jij weer niet. Dat je daarboven nog segmenten hebt die voor enkelingen zijn weggelegd is een andere discussie.

Met 60k zit je lang niet in de duurste categorie keukens schat ik zo in, maar aan de bedragen die hier genoemd worden kun je wel inschatten dat je ruim boven de gemiddeldes uitkomt.
Je haalt een paar zaken door elkaar. Ten eerste reageerde ik op de opmerking dat “gemiddelde keukens hier 15 tot 20k zijn met een enkele uitschieter naar 30k”
Ik weet heel goed dat mijn keuken een uitschieter is, ik geen alleen aan dat er nog een complete wereld zit boven de 20k die zeker niet ophoudt bij 30k. That’s it.

Verder betaal je wel degelijk voor kwaliteit. Ik ga hem omdraaien. Iemand die Ikea goede kwaliteit vindt, weet niet wat kwaliteit is.
Verder betaal je voor wat je krijgt. Dat de gemiddelde keuken koper geen idee heeft wat ie eigenlijk wil, welke mogelijkheden er zijn en alleen maar gefocusseerd is op meer dan 50% korting, zegt helemaal niets over wat er allemaal te krijgen is.

90% van de posts in dit topic gaat als volgt: “Hi, ik ga een keuken uitzoeken. Ik heb een offerte voor een Nobilia met deze apparatuur, is deze prijs oké? “
Reactie: “ Daar moet wel 3k vanaf kunnen, want jouw ontwerp lijkt heel erg op de mijne en was xx bedrag”
Reactie 2 “ Vraag bij x een offerte voor alleen apparatuur dan ben je goedkoper uit.”

Ofwel, veel voor weinig syndroom. Het gaat hier helemaal niet over kwaliteit, design, innovatie etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:22
Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:31:
[...]

Je haalt een paar zaken door elkaar. Ten eerste reageerde ik op de opmerking dat “gemiddelde keukens hier 15 tot 20k zijn met een enkele uitschieter naar 30k”
Ik weet heel goed dat mijn keuken een uitschieter is, ik geen alleen aan dat er nog een complete wereld zit boven de 20k die zeker niet ophoudt bij 30k. That’s it.

Verder betaal je wel degelijk voor kwaliteit. Ik ga hem omdraaien. Iemand die Ikea goede kwaliteit vindt, weet niet wat kwaliteit is.
Verder betaal je voor wat je krijgt. Dat de gemiddelde keuken koper geen idee heeft wat ie eigenlijk wil, welke mogelijkheden er zijn en alleen maar gefocusseerd is op meer dan 50% korting, zegt helemaal niets over wat er allemaal te krijgen is.

90% van de posts in dit topic gaat als volgt: “Hi, ik ga een keuken uitzoeken. Ik heb een offerte voor een Nobilia met deze apparatuur, is deze prijs oké? “
Reactie: “ Daar moet wel 3k vanaf kunnen, want jouw ontwerp lijkt heel erg op de mijne en was xx bedrag”
Reactie 2 “ Vraag bij x een offerte voor alleen apparatuur dan ben je goedkoper uit.”

Ofwel, veel voor weinig syndroom. Het gaat hier helemaal niet over kwaliteit, design, innovatie etc.
Kwaliteit bestaat in vele vormen. Als je een Nobilia koopt, koop je kwaliteit die bij die prijs hoort. Same for Ikea. Het is zeker geen slechte kwaliteit voor die prijs.

De kwaliteit van jouw keuken en die van een ikea keuken is niet zo makkelijk te vergelijken. Voor veel mensen is dat stukje extra kwaliteit dat in jouw keuken zit de meerprijs niet waard en wat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Streamz het is ook maar net wat je zoekt en laten we wel zijn.. budget speelt nu eenmaal een rol bij je keuze. Als jij 60.000 kan uitgeven aan een keuken woon je vast niet in een rijtjes huis bijvoorbeeld. De gemiddelde mens woont niet zo en heeft dus ook geen 60.000 euro over voor een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
SquareOne schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:37:
[...]

Kwaliteit bestaat in vele vormen. Als je een Nobilia koopt, koop je kwaliteit die bij die prijs hoort. Same for Ikea. Het is zeker geen slechte kwaliteit voor die prijs.

De kwaliteit van jouw keuken en die van een ikea keuken is niet zo makkelijk te vergelijken. Voor veel mensen is dat stukje extra kwaliteit dat in jouw keuken zit de meerprijs niet waard en wat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Die bij die prijs hoort inderdaad. Ik heb tijdelijk in dit huis een Ikea keuken van 180 euro gehad. Post incl foto staat nog ergens in dit topic ook. Voor 180 euro uitmuntende kwaliteit. Maar ongeacht prijs is het gewoon niet best. Of gewoon ruk.
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:37:
@Streamz het is ook maar net wat je zoekt en laten we wel zijn.. budget speelt nu eenmaal een rol bij je keuze. Als jij 60.000 kan uitgeven aan een keuken woon je vast niet in een rijtjes huis bijvoorbeeld. De gemiddelde mens woont niet zo en heeft dus ook geen 60.000 euro over voor een keuken.
Dat valt erg mee hoor, 2onder1 kap, net iets groter dan gemiddeld wellicht.

Ik had dat bedrag niet moeten noemen zie ik nu. Daar gaat het namelijk niet om, het gaat erom dat er meer te koop is dan standaard Duitse groot fabriek keuken met Siemens oven. Waar niks mis mee is, maar nogmaals, er is veel meer. En anders. En leuker, en mooier, en luxer, en etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vraag voor de creatieve denkers m.b.t. indeling van onze aankomende keuken in een nieuwbouw woning. Binnenkort moeten we langs de keukenboer (in eerste instantie Bruynzeel, eens kijken of dat wat is), maar we willen graag wel al een aardig idee hebben voor de indeling.

De standaard indeling zoals door de ontwikkelaar is bedacht voelt echter wat krap wat betreft doorgang naar de tuin (schuifpui), en ik vraag me af of iemand daar creatieve ideeën over heeft. Het gaat om een 4-laags herenhuis met beukmaat (binnen) 5,4m. Op de eerste verdieping komt de keuken, en een werkkamer afgesloten met een glazen wand en (schuif)deur.

Standaard indeling (gespiegeld zou ook kunnen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNbVamAnAhO9N0oD1miGrV77U5Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/78U7f6rTQGXdSlQYE3NQapcU.png?f=fotoalbum_large

Ons eigen creatieve idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwETjqh2cR87eNXQU6F_hMyIAgM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yugftJixfh7XG5IB4AwVLytE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Jazzle la je dat kookeiland op pootjes hebt kan je altijd de 90 graden draai maken, zit immers alleen een stroomkabel onder voor de inductieplaat/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 19:30
[...]

Tegenovergestelde is natuurlijk een Lamborghini kopen en zeggen dat alles minder dan een Audi R8 slecht is...
Terwijl 60-70% gewoon dezelfde onderdelen zijn uit dezelfde fabriek. Alleen omdat er een prijskaartje aan hangt moet het wel superieur zijn.
Ofwel, 'ik betaal heel veel dus ik moet wel iets super unieks hebben en alles wat minder is is geen kwaliteit' syndroom.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:16:

[...]

Dat valt erg mee hoor, 2onder1 kap, net iets groter dan gemiddeld wellicht.

Ik had dat bedrag niet moeten noemen zie ik nu. Daar gaat het namelijk niet om, het gaat erom dat er meer te koop is dan standaard Duitse groot fabriek keuken met Siemens oven. Waar niks mis mee is, maar nogmaals, er is veel meer. En anders. En leuker, en mooier, en luxer, en etcetera.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauw en denigrerend overkomen :-( Een keuken is niet perse mooier oid omdat hij duurder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
geert_m schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:57:
Voor ons nieuwbouwhuis ook weer in de running voor een nieuwe keuken dus heb ook dit topic er weer eens bij gepakt (dank voor alle waardevolle tips!). Onze huidige keuken is een pronorm van Aswa (overigens naar volle tevredenheid). Inmiddels zijn er 2 kleine kids dus ook weer wat andere wensen qua keuken. Wil max naar 2 zaken gaan om tot een keuze te komen dus wil eerst tot een selectie van merken komen. We vinden fenix een erg mooi materiaal en kom dan tot de volgende merken die interessant zijn voor ons:

- Tristar
- Next125
- Schmidt

Mis ik nog merken die Fenix of iets vergelijkbaars in het assortiment hebben? En zijn er tips qua zaken in ZO-Brabant / Limburg waar je bovenstaande merken kunt bekijken/vergelijken, ik kom vooral zaken tegen waar ze 1 van deze merken hebben.
Bij Van Diessen in Veldhoven kun je een keuken met Fenix laten maken. Geen van de drie merken want ze maken alles op maat in eigen fabriek.

Onze huidige keuken komt daarvandaan en voor onze nieuwbouw weer daar geweest, deze keer ook Fenix gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:57

Tacoos

i am i

franssie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:18:
[...]

Wordt niet veel meer toegepast maar een apothekerskast is eigenlijk het meest ideaal voor dat soort voorraadproducten. Al lijkt weer wat meer in zwang te komen. Omdat je er aan beide kanten bij kan handiger dan een lade waar je alleen van bovenaf dingen kan pakken. Het is veel inzichtelijker (ook bij een 90cm hoog model)
Ha! Mijn vrouw moet en zal een of 2 apothekerskasten in de nieuwe keuken O-)
Wordt dat wel nog door alle leveranciers geleverd, of is dat bij velen uit het assortiment (met deze eis valt Ikea wel af...)?
In ons vorige huis hadden we die een, in huidige niet laten intekenen en daar heeft ze lang spijt van gehad.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

mevrouwKees_1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:09:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauw en denigrerend overkomen :-( Een keuken is niet perse mooier oid omdat hij duurder is.
Regel 1. We doen niet kleinzerig op dit forum. We zijn direct met het hart op de tong. Voor nuancering en fluwelen handschoenen is het Linda forum wellicht een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tacoos schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:23:
[...]

Ha! Mijn vrouw moet en zal een of 2 apothekerskasten in de nieuwe keuken O-)
Wordt dat wel nog door alle leveranciers geleverd, of is dat bij velen uit het assortiment (met deze eis valt Ikea wel af...)?
In ons vorige huis hadden we die een, in huidige niet laten intekenen en daar heeft ze lang spijt van gehad.
Ik heb weet van een Ikea keuken van zeg drie jaar geleden waar er een laag model in zit. Of het nu nog leverbaar is weet ik niet maar op een hele keuken is het inschakelen van iemand die het voor je maakt ook niet de hoofdprijs, moet je wel een goed front hebben van Ikea of wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_m
  • Laatst online: 01-02 11:48
Dipsausje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:10:
[...]

Bij Van Diessen in Veldhoven kun je een keuken met Fenix laten maken. Geen van de drie merken want ze maken alles op maat in eigen fabriek.

Onze huidige keuken komt daarvandaan en voor onze nieuwbouw weer daar geweest, deze keer ook Fenix gekozen.
Had van Diessen al gebeld voor een afspraak maar kon pas in augustus terecht... gaat erg krap worden ivm deadlines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
siemenz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:25:
[...]

Regel 1. We doen niet kleinzerig op dit forum. We zijn direct met het hart op de tong. Voor nuancering en fluwelen handschoenen is het Linda forum wellicht een betere optie.
niets te maken met hart op de tong of kleinzerig zijn. En Linda lees ik niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:57

Tacoos

i am i

franssie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:29:
[...]

Ik heb weet van een Ikea keuken van zeg drie jaar geleden waar er een laag model in zit. Of het nu nog leverbaar is weet ik niet maar op een hele keuken is het inschakelen van iemand die het voor je maakt ook niet de hoofdprijs, moet je wel een goed front hebben van Ikea of wie dan ook.
Goeie tip. Toevallig hebben we een klusbedrijf in de arm genomen voor wat andere werkzaamheden, wellicht zit dit ook in de mogelijkheden daar!
geert_m schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:34:
[...]

Had van Diessen al gebeld voor een afspraak maar kon pas in augustus terecht... gaat erg krap worden ivm deadlines.
Is het bij alle keukenboeren zo druk? Want dan gaat het bij ons nog wel ff duren...Wij moeten nog uitzoeken en eigenlijk eerst nog bepalen wat we uberhaupt willen...

Wij dachten na de lock down, dus na dit weekend, eens wat keukenzaken te gaan bezoeken...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
geert_m schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:34:
[...]

Ah ja, eerste afspraak kan daar nogal eens lang duren inderdaad. Alles daarna gaat meestal juist wel vlot.
Tacoos schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:46:
Is het bij alle keukenboeren zo druk? Want dan gaat het bij ons nog wel ff duren...Wij moeten nog uitzoeken en eigenlijk eerst nog bepalen wat we uberhaupt willen...

Wij dachten na de lock down, dus na dit weekend, eens wat keukenzaken te gaan bezoeken...
Mijn ervaring hier in de regio is dat dit meer een uitzondering is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
De duurste keuken die ik ooit heb verkocht was 130.000 euro. Dit was een Beda keuken in landhuisstijl. Werkelijk álle kasten op maat, kranslijsten die doorlopen in raamkozijnen van de woning, alle apparatuur van Miele en SubZero, een granieten werkblad met ronde rand, een kast om vlees in te drogen, een AGA fornuis met elders in de keuken een separate kookplaat om echt op te kunnen koken.

Trek een willekeurige lade open en je kijkt tegen exact dezelfde ladegeleiders aan als bij een Beda keuken van 20k.

Het is maar net waar het geld in zit :)
Kwaliteit staat los van luxe en uitstraling.
Een keuken van 20k kan kwalitatief gelijkwaardig zijn aan een keuken van 130k.

Ik vind de discussie dan ook erg vreemd....
Ik ga nu zelfs heel stellig beweren dat een Volkswagen Golf kwalitatief net zo goed is als een Lamborghini. Misschien zelfs beter? Immers, welke moet er vaker naar de dealer denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dipsausje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:10:
[...]

Same here. Ook Fenix en bij Van Diessen laten maken. Alles op maat, wellicht wat duurder maar veel meer mogelijk. Indien gewenst: kom hier langs, kan ook foto's delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
masaman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:39:
[...]

Same here. Ook Fenix en bij Van Diessen laten maken. Alles op maat, wellicht wat duurder maar veel meer mogelijk. Indien gewenst: kom hier langs, kan ook foto's delen.
Foto's zijn altijd welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

Vandaag bij Ekelhof geweest voor de definitieve offerte.
Kookeiland iets aangepast met lades in de spoelkast. en dus met meerprijs ook het front van de vaatwasser aangepast net of het in 2 delen is om zo 1 lijn te krijgen.

Contur Concept EMV 2021 (Schuller), korpus 78cm
Front achterwand L192M Lavazwart gelakt.
Front eiland L092 kristalwit gelakt

Werkblad eiland en achterwand Graniet 3cm massief Star Galaxy
-Bora X Puxa
-Siemens Stoomoven HS836GTB6
-Siemens combimagnetron met pyrolyse reiniging CM876G0B6
-Siemens vaatwasser SX65Z800BE
-wijnklimaatkast
-Singoli 600 wasbak granit Nero
-Quooker combi Square zwart
-Quooker zeeppomp zwart.

Besteklade eiken + folieroller en messeninleg.Afvalemmers in ladespoelkast
2 stroompunten op kopsekant eiland + twist stekkerdoos met usb op eiland

incl installatie € 23.500

En te gek voor woorden, maar gelijk maar even een virtuele look in de keuken _O- oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMLdXsyW7v7lsYZM2MkZSCH2fm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YW2lfmujZjWz5iUFz0r3F7NI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4MLqa2W0FZK13j1xyxGXLiX4Ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyOj3PmSiy3idsVCCuf6CAqq.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen naar Moebel Faber voor een vergelijkende offerte maar dan met een Hacker systemat keuken.
Waarschijnlijk word daar de handtekening gezet, dit omdat Ekelhof pas kan leveren in september, Faber kan nog in Juli plaatsen.

wordt vervolgd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii_YPRsWgwUSogUszbT8PHI07pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jkvSONIdR9K9zIUUWYntAvx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/686ChkIVWXuBxwM87B16QKj6rHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkOHVqcPq3gW020tWszOhHfD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
[...]

Ik moet zeggen dat ik dit bij de meeste keukenzaken ook zo ervaar. We hebben veel keukenzaken bezocht en iedere keer aangegeven wat onze wensen zijn, maar zeker openstaan voor andere ideeën. Er is geen zaak geweest waarbij we iets hebben gehoord waarvan we dachten: daar hebben we nog niet over nagedacht. En zoveel hebben we zelf niet uitgedacht. Waarschijnlijk is dit ook niet echt mogelijk als je als verkoper de hele dag ontwerpen maakt en bedenkt. Op een gegeven moment is de creativiteit denk ik ook wel op. Uiteindelijk lijkt het dan ook snel te gaan om een ontwerp maken, kleur zoeken en over de prijs praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-06 07:39
Oh dat lijkt me echt bizar te kunnen kijken... ik heb volgende week afspraak om offerte door te spreken en laatste aanpassingen te doen maar installatie staat al gepland...
Ik heb alleen beetje last van liander die niet de afspraak kan maken en heb een complete vernieuwing van de meterkast nodig (kabel is uit de jaren 30)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:12:
[...]

Dat kun je alleen beweren als je alle details kent en je alternatieven hebt die hetzelfde bieden voor behoorlijk minder geld. Ben benieuwd, ik ben ze niet tegengekomen namelijk.
Overpriced was misschien niet de juiste woordkeuze. Ik werd misschien getriggerd door de lichtelijk snobistische opmerkingen over keukens van 8,5 en 15k.

Je hebt echt een schitterende keuken hoor en ik zie echt wel aan de foto's dat dit geen "standaard" keuken is. Ik vind alleen het gebruik van materialen en apparatuur niet in verhouding staan tot de prijs. Ik vraag me zelfs of of je niet de verbouwing mee hebt gerekend in het bedrag wat je noemde.

Verder absoluut met je eens dat het hier veel te vaak alleen over de prijs lijkt te gaan. Gelukkig heb ik zelf vrij weinig last van. Als je kwaliteit levert en vakkennis hebt is dat meestal geen heet hangijzer.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-04-2021 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

Cognitieve dissonantie, oftewel iets wat simpelweg niet waar is voor jezelf willen recht lullen. Er is een prijspunt waar je voor iets lang niet meer voor kwaliteit of luxe betaalt, maar voor andere zaken (marketing o.a.). Maar als jij ervan overtuigd bent dat je keuken kwalitatief 6x beter is dan een keuken van 10k (bij wijze van, al zou het me niks verbazen als je dat wel gelooft) even goede vrienden. Een keuken van 60k in een 2kapper is wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
.

[ Voor 98% gewijzigd door Source90 op 21-04-2021 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Ik keek verkeerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:01:
[...]

Overpriced was misschien niet de juiste woordkeuze. Ik werd misschien getriggerd door de lichtelijk snobistische opmerkingen over keukens van 8,5 en 15k.

Je hebt echt een schitterende keuken hoor en ik zie echt wel aan de foto's dat dit geen "standaard" keuken is. Ik vind alleen het gebruik van materialen en apparatuur niet in verhouding staan tot de prijs. Ik vraag me zelfs of of je niet de verbouwing mee hebt gerekend in het bedrag wat je noemde.

Verder absoluut met je eens dat het hier veel te vaak alleen over de prijs lijkt te gaan. Gelukkig heb ik zelf vrij weinig last van. Als je kwaliteit levert en vakkennis hebt is dat meestal geen heet hangijzer.
Heel simpel, er zitten features in die bijna niemand kan leveren. Die ik perse wilde. De vitrinekast bijvoorbeeld, maar ook de 11mm deuren. Dan wordt het iets van “beter te duur dan niet te koop”
Ik begrijp even niet wat je bedoelt met “verbouwing?” Het is een nieuwbouwwoning, leidingen etc zijn al op de goede plaats gezet door de bouwer. Als je bedoelt de witte muurtjes, ja die kosten van een kleine 3k heb ik meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:03:
[...]

Cognitieve dissonantie, oftewel iets wat simpelweg niet waar is voor jezelf willen recht lullen. Er is een prijspunt waar je voor iets lang niet meer voor kwaliteit of luxe betaalt, maar voor andere zaken (marketing o.a.). Maar als jij ervan overtuigd bent dat je keuken kwalitatief 6x beter is dan een keuken van 10k (bij wijze van, al zou het me niks verbazen als je dat wel gelooft) even goede vrienden. Een keuken van 60k in een 2kapper is wel bijzonder.
Eh, wut? Marketing? Mijn keuken is van een merk waar nog nooit iemand van heeft gehoord en wat nauwelijks te vinden is.
Je betaalt voor kwaliteit, features, maatwerk, afwerking etc. Dat jij hier geen waarde aan hecht/geen behoefte aan hebt/geen benul hebt wat er allemaal mogelijk is/ oogkleppen hebt (streep door wat niet van toepassing is) zegt niets over het product an zich.

Je laatste opmerking vind ik dan weer heel bijzonder. Want help me even, in deze grote vrijstaande villa, mag daar wel een keuken van 50k in? https://www.funda.nl/koop...is-41274643-elfenbank-35/

En dit appartement, mag daar dan maximaal een Schuller van 20k in? https://www.funda.nl/koop...41201287-raphaelstraat-5/

Ik ben zo in de war nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:09:
[...]

Denigrerend is zeker niet de bedoeling. Maar blader even terug in dit topic. 95% van alle posts gaat over keukens van de grote Duitse leveranciers. De overige over apparatuur of interieurbouwers. En zo ongeveer altijd over prijs.

Ik wil alleen aangeven dat er meer te krijgen is. That’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Streamz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:22:
[...]

Eh, wut? Marketing? Mijn keuken is van een merk waar nog nooit iemand van heeft gehoord en wat nauwelijks te vinden is.
Je betaalt voor kwaliteit, features, maatwerk, afwerking etc. Dat jij hier geen waarde aan hecht/geen behoefte aan hebt/geen benul hebt wat er allemaal mogelijk is/ oogkleppen hebt (streep door wat niet van toepassing is) zegt niets over het product an zich.

Je laatste opmerking vind ik dan weer heel bijzonder. Want help me even, in deze grote vrijstaande villa, mag daar wel een keuken van 50k in? https://www.funda.nl/koop...is-41274643-elfenbank-35/

En dit appartement, mag daar dan maximaal een Schuller van 20k in? https://www.funda.nl/koop...41201287-raphaelstraat-5/

Ik ben zo in de war nu.
Ik vind het bijzonder, je waardeoordelen zijn voor eigen rekening. Nergens rep ik me over wat 'mag'.

M'n ouders hebben ook zo'n Italiaans design geval van een merk wat je in dit topic 0 keer tegenkomt. Prachtige keuken om te zien. Ook een flink bovengemiddelde prijs, slijt net zo hard na 10 jaar. Doet dan enkel ietsje meer pijn qua afschrijving.

Dus van dat rijtje zaken die je opnoemt betaal je slechts een heel klein deel voor kwaliteit. Ontleed een iPhone en op de onderdelen zelf is het een goedkoop geval. Je betaalt voor heel wat zaken die niks met kwaliteit te maken hebben. Zelf bij een luxe automerk gewerkt en wat info verkregen over productie. Die echt dikke winsten worden gemaakt op het vlaggenschip. Natuurlijk zit dat enorm dik in elkaar kwalitatief, maar de auto van dat merk die voor een derde voor de prijs gaat doet kwalitatief niet of nauwelijks onder. Alleen pakken ze daar minder winst op. Stukje status voor mensen die daar vatbaar voor zijn of een liefhebber die het kan betalen. Punt is nog steeds. Kwaliteit aan jouw prijs hangen als argument is flauwekul als je daarmee ook zegt (en dat doe je) dat keukens voor minder, kwalitatief minder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

inhico

pw

Discussie over prijs/kwaliteit lijkt niet echt ergens heen te gaan. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat er een verband is tussen prijs enerzijds en kwaliteit, luxe en service anderzijds. Maar dat is geen over het hele traject lineair verband. De prijs wordt ook bepaald door wat de consument er voor wil geven. En ja dan kan het zijn dat onmeetbare/ongrijpbare zaken mede bepalend zijn voor de prijs.

Maar ik ben wel getriggerd door de droogkast voor vlees die @Barry|IA noemt. Ik heb nog niet veel eigen onderzoek gedaan, maar ben wel geïnteresseerd. Heb je nog tips wat betreft merken/typen?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
inhico schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:31:

Maar ik ben wel getriggerd door de droogkast voor vlees die @Barry|IA noemt. Ik heb nog niet veel eigen onderzoek gedaan, maar ben wel geïnteresseerd. Heb je nog tips wat betreft merken/typen?
Ik zie daar een dure hobby aankomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:04:
[...]

Kwaliteit aan jouw prijs hangen als argument is flauwekul als je daarmee ook zegt (en dat doe je) dat keukens voor minder, kwalitatief minder zijn.
En dat doe ik inderdaad. Ik heb al eerder aangegeven dat ik twee Ikea keukens heb gehad, mijn vorige huis heb ik een combi van Hacker Systemat en Beda in laten zetten. En nu dus een onbekend Italiaans merk. Plus Meubelinterieur keukenkasten.
Kwaliteitsverschil is overduidelijk.

In mijn zoektocht meerdere keukenmerken bekeken, gevoeld, bevraagd etc. Ook hier zie je duidelijke verschillen. Voel aan de Nobilia lade en daarna aan een Bulthaup lade. Dan begrijp je onmiddelijk waarom Bulthaup met kleinere toleranties kan werken. En zo zijn er legio verschillen.
De corpus van mijn Beda keuken heb ik na 1,5 jaar deels moeten vervangen helaas. Bleek niet bestand tegen wat waterdamp die vrijkomt als je de vaatwasser opentrekt. Corpus was helemaal opgezet. Daarna eens goed naar de corpus gekeken en toen begreep ik waarom dit gebeurd was.

Maar nogmaals, als je zoiets niet ziet of niet waardeert, wees blij. Scheelt enorm in de prijs. Maar ga niet verkondigen dat er geen prijs hangt aan kwaliteit. Dat is gewoonweg je kop in het zand steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 11:12
Barry|IA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:18:
[...]

En zo ontstaat uit speculatie een verzonnen waarheid :)

Complete onzin is dit.

Blum is bij elke zaak zo'n beetje de standaard. Houtfineer kan NIET standaard zijn, want dat is misschien de hele wens van de klant niet? Ook heeft elke normale keukenzaak verschillende keukensegmenten, van laag geprijsd naar hoogwaardig. Alles valt of staat met wat de klant te besteden heeft. Een doorsnee interieurbouwer werkt gewoon met Nobilia of Ikea kasten en monteert zijn eigen ''hoogwaardige houtfineer'' front.

Ik blijf mezelf op elke pagina herhalen, maar de tijd dat de klant structureel teveel betaald is al LANG voorbij.

Sorry dat ik het zo hard moet zeggen, maar door dit soort reacties ontstaat een beeld wat gewoon simpelweg niet waar is.
Nooit bij de bekende DMG zaken binnen geweest zeker? Die spannen de kroon namelijk. Je begint bij €20.000 en zodra je het pand wil verlaten kan hij ineens voor €9.500 weg. Er zijn genoeg klanten die in dit geval bij de 2e kop koffie en €14.000 de handtekening zetten omdat ze denken €6000 :9~ korting te pakken hebben. Die klanten betalen dus gewoon te veel. Dit soort praktijken zijn helaas nog LANG NIET voorbij.

Houtfineer kan ZEKER standaard zijn indien de klant een houtmotief op zijn fronten wil. Bij de meeste keukenzaken zijn houtlook HPL fronten de standaard en betaal je gewoon een meerprijs voor houtfineer. HPL zit overigens wel enorm verschil in... Je hebt HPL waarbij je keukenfronten op de €4,99 laminaat aanbieding van de Gamma lijken maar daarentegen ook varianten die amper van echt hout te onderscheiden zijn.

Ik weet niet wat jij als doorsnee interieurbouwer ziet ;) Als je je keuken elders inkoopt en daar je eigen fronten opzet ben je meer een installateur. Zaken zoals Koakdesign werken inderdaad op deze manier.

Een echte interieurbouwer maakt zijn keukens (op het blad na) zelf op maat. Je krijgt geen wazige prijsdeals en het is gewoon prettig dat je rechtstreeks in contact staat met diegene die je keuken ook maakt en installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Streamz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:12:
[...]

Heel simpel, er zitten features in die bijna niemand kan leveren. Die ik perse wilde. De vitrinekast bijvoorbeeld, maar ook de 11mm deuren. Dan wordt het iets van “beter te duur dan niet te koop”
Ik begrijp even niet wat je bedoelt met “verbouwing?” Het is een nieuwbouwwoning, leidingen etc zijn al op de goede plaats gezet door de bouwer. Als je bedoelt de witte muurtjes, ja die kosten van een kleine 3k heb ik meegenomen.
@Streamz zou ik dan het merk van jouw keuken mogen. Heb wil interesse in zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Streamz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:54:
[...]

En dat doe ik inderdaad. Ik heb al eerder aangegeven dat ik twee Ikea keukens heb gehad, mijn vorige huis heb ik een combi van Hacker Systemat en Beda in laten zetten. En nu dus een onbekend Italiaans merk. Plus Meubelinterieur keukenkasten.

In mijn zoektocht meerdere keukenmerken bekeken, gevoeld, bevraagd etc. Ook hier zie je duidelijke verschillen. Voel aan de Nobilia lade en daarna aan een Bulthaup lade. Dan begrijp je onmiddelijk waarom Bulthaup met kleinere toleranties kan werken. En zo zijn er legio verschillen.
De corpus van mijn Beda keuken heb ik na 1,5 jaar deels moeten vervangen helaas. Bleek niet bestand tegen wat waterdamp die vrijkomt als je de vaatwasser opentrekt. Corpus was helemaal opgezet. Daarna eens goed naar de corpus gekeken en toen begreep ik waarom dit gebeurd was.

Maar nogmaals, als je zoiets niet ziet of niet waardeert, wees blij. Scheelt enorm in de prijs. Maar ga niet verkondigen dat er geen prijs hangt aan kwaliteit. Dat is gewoonweg je kop in het zand steken.
@Streamz. Aan kwaliteit hoeft niet perse een hoog prijskaartje te hangen. Bij keukens weet ik het niet zo goed. Maar bij auto's en apparatuur wel. En de duurste merken komen zeker niet als beste uit de bus. Nog steeds zijn de toyota's en mazda's de betrouwbaarste en kwaliteit het beste. Je zit er misschien wel iets minder in maar ze gaan wel minder snel stuk. Nogmaals weet niet of dit voor keukens ook geldt. Daar is veel moeilijker iets van te vinden over hoe goed een merk het doet. En of er problemen mee zijn. Maar ik hoop dat je geniet van je keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Anoniem: 224360 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:03:
[...]

het eerste punt ben ik met je eens, maar een keuken van 60k in een tweekapper kan prima.

Ik heb zelf een tweekapper gekocht in Naarden en die kosten >1 mio voor 170 m², dus dan is een keuken van 60k prima in verhouding.

Ik heb dat zelf niet gedaan, maar ik ken zat buren die wel die keuze hebben gemaakt.

anyway, iedereen zn eigen keuze. Zo had ik in de woning van @Streamz bijvoorbeeld wel de V-naden gelijk laten wegstucken :9~. Dan maar een scheurtje hier en daar af en toe bijwerken

[ Voor 9% gewijzigd door siemenz op 22-04-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:06
Wat een discussie zeg.... Koken is voor velen gewoon een luxe hobby. Het gaat om de ervaring, de tast, het gevoel, de geur, de smaak. En de keuken is daar onderdeel van. Ieder hangt daar zijn eigen waarde aan :)

Overigens begon het bij mij rond de 25k, maar is het uiteindelijk richting de 30k gegaan. Gezien er voor mij een substantieel verschil zat in ervaring voor een meerprijs die te overzien was.

[ Voor 31% gewijzigd door VChunky op 22-04-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Streamz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:54:
[...]

Legio verschillen nog wel, dat moet ook wel wil je de prijs voor 3 luxe keukens rechtvaardigen in 1 keuken 8) en dan kom je aanzetten met toleranties van lades als voorbeeld en een gebrekkig product dat niet functioneert waar het voor gemaakt is?

Ook mooi dat je het steeds over niet zien of waarderen hebt. Je hebt geen benul van mijn keuken en wat die gekost heeft, maar laat toch weinig subtiel je mening over het plebs met inferieure keukens rondgaan. Zolang jij blij bent met je overpriced product is het toch goed? Waarom anderen hier een slecht gevoel willen bezorgen over hun aankopen? Cognitieve dissonantie hou ik het op. Dat zie je ook bij mensen die 300 euro voor een HDMI kabel betalen en dat rechtvaardigen.
siemenz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:34:
[...]

het eerste punt ben ik met je eens, maar een keuken van 60k in een tweekapper kan prima.

Ik heb zelf een tweekapper gekocht in Naarden en die kosten >1 mio voor 170 m², dus dan is een keuken van 60k prima in verhouding.

Ik heb dat zelf niet gedaan, maar ik ken zat buren die wel die keuze hebben gemaakt.
Dat is even bijzonder. Je betaalt daar teveel vanwege een debiele markt en de locatie, je krijgt er geeneens veel m2, vrijstaand voor terug. En vanwege dat principe zou je dan ook veel voor de keuken betalen, omdat die verhoudingen beter uitpakken?

Keukens zijn emotie zie je maar weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 24-06 14:37

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzLfy6FoBiZ6SdthTjQi43TP28w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzotU13NroLZsySbc8y7nPX2.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaat 'm worden. Siemens vaatwasser en magnetron, Etna afzuigkap, Smeg fornuis en keuken van Superkeukens. Qua fornuis kon ik bij Superkeukens kiezen tussen Bertazzoni en Pelgrim. Die Pelgrim was eventueel nog wel een optie, maar heeft 6 zones met combizones. En dat ga ik nooit gebruiken. Dus heb ik apart van de keuken een Smeg-fornuis besteld dat waarschijnlijk volgende week al geleverd gaat worden. Sla ik die wel op in de garage.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Anoniem: 224360 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:38:
igen.

[...]

Dat is even bijzonder. Je betaalt daar teveel vanwege een debiele markt en de locatie, je krijgt er geeneens veel m2, vrijstaand voor terug. En vanwege dat principe zou je dan ook veel voor de keuken betalen, omdat die verhoudingen beter uitpakken?

Ik betaal teveel? Dat vind ik echt een hele kortzichtige opmerking. De definitie van teveel is wat mij betreft dat je exact hetzelfde voor minder had kunnen kopen. Nou ik zal je uit de droom helpen:

Verkocht voor €931k
Verkocht voor €901k
Verkocht voor €925k

Ik werk in Amsterdam en het enige wat ik in het leven te weinig heb is tijd. Dan wil ik graag het liefst dicht bij mijn werk en vrienden/familie wonen.

En ja, ik denk dat je inbouw van je keuken/badkamer altijd in verhouding moet staan tot de totaalwaarde van je woning. In een appartement van 100m² van 250k in Venlo ga je geen Bulthaup keuken van 50k plaatsen. In een appartement van 100 m² op de Zuid-As wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Streamz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:16:
[...]

Die bij die prijs hoort inderdaad. Ik heb tijdelijk in dit huis een Ikea keuken van 180 euro gehad. Post incl foto staat nog ergens in dit topic ook. Voor 180 euro uitmuntende kwaliteit. Maar ongeacht prijs is het gewoon niet best. Of gewoon ruk.
Je keuken van 180€ is natuurlijk het uiterste, maar daar zit dan ook geen toestel in, dat zijn 3 kastjes met een houten plaat op.

Kijk eens naar wat de belangrijkste kostenfactoren zijn in een keuken.
1. Toestellen
Ik kan een oven van 250€ kopen, maar ook van 3500€. Doe dat met elk toestel in je keuken, en je spreekt over een verschil van makkelijk 10k tussen basistoestellen en toptoestellen. (inclusief kranen, spoelbak etc)
En natuurlijk, als er ook 3 ovens, een wijnkoeler, een vacuumachine en bordenwarmer in zitten, dan betaal je dat.

2. Werkblad
Maak het werkblad groot, en kies voor wit carrara marmer of de duurste keramiek. Er komt zo 5kof meer bij de prijs in vergelijking met een goed blad uit laminaat. Goede laminaat is echt niet slecht, wij hebben het in 20 jaar niet versleten gekregen

3. Materiaal van de frontjes, en corpus.
Hier heeft Ikea sterk verbeterd, het is natuurlijk geen Bulthaup, maar het is zeker niet zo dat je keuken er na 1 jaar compleet afgeragd uit ziet.

4. Samenstelling
Lades zijn een pak duurder dan gewone kastjes met deuren, maar wel heel praktisch
Moet er door de keukenbouwer nog een koof of plafondunit gebouwd worden, dan is dat handwerk en per definitie wat duurder.

5. Gekke opties
Je kan helemaal gek gaan met verlichting en met electrische schuifopeners.
1 opener kost dan 250€... en als je dan 10 schuiven hebt, dan komt er weer een mooi bedragje bij.

De basisreeks van IKEA is goed voor een studentenkot, maar de middenrange is echt vergelijkbaar met een keuken van Eggo of Nolte. Geen top, maar wel gewoon goed en robuust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-06 15:21
Vraagje:

Wij hebben laatst Eigenhuis keukens bezocht. Samen met de verkoper een keuken zitten opstellen. Wij hebben toen een budget opgegeven van 14.500 - 15.000. Feitelijk hebben we dan nog wel wat ruimte, maar ik was benieuwd wat we hiervoor zouden krijgen.

Nou hebben wij vandaag een offerte retour gekregen van 23.000. Ik had wel verwacht dat ze met een hogere offerte zouden komen, maar dit vind ik wel erg extreem. Is dit een truc voor het onderhandelingsproces om de offerte zo hoog af te geven? De verkoper vertelde tegen ons dat met ons budget (15k) het prima te doen moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Robertobananas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:03:
Vraagje:

Wij hebben laatst Eigenhuis keukens bezocht. Samen met de verkoper een keuken zitten opstellen. Wij hebben toen een budget opgegeven van 14.500 - 15.000. Feitelijk hebben we dan nog wel wat ruimte, maar ik was benieuwd wat we hiervoor zouden krijgen.

Nou hebben wij vandaag een offerte retour gekregen van 23.000. Ik had wel verwacht dat ze met een hogere offerte zouden komen, maar dit vind ik wel erg extreem. Is dit een truc voor het onderhandelingsproces om de offerte zo hoog af te geven? De verkoper vertelde tegen ons dat met ons budget (15k) het prima te doen moest zijn.
Nee je betaalt echt veel te veel, kan minimaal 10k af.

[serieuze modus] Wellicht is het handig als je je offerte deelt, hiermee kan niemand wat [/serieuze modus]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:06
[...]

Legio verschillen nog wel, dat moet ook wel wil je de prijs voor 3 luxe keukens rechtvaardigen in 1 keuken 8) en dan kom je aanzetten met toleranties van lades als voorbeeld en een gebrekkig product dat niet functioneert waar het voor gemaakt is?

Ook mooi dat je het steeds over niet zien of waarderen hebt. Je hebt geen benul van mijn keuken en wat die gekost heeft, maar laat toch weinig subtiel je mening over het plebs met inferieure keukens rondgaan. Zolang jij blij bent met je overpriced product is het toch goed? Waarom anderen hier een slecht gevoel willen bezorgen over hun aankopen? Cognitieve dissonantie hou ik het op. Dat zie je ook bij mensen die 300 euro voor een HDMI kabel betalen en dat rechtvaardigen.

[...]

Het lijkt me geen rare conclusie dat in een duurder huis (even los van waarom dat huis duurder is, er zijn meer factoren die daarin meespelen) ook een ander type persoon gaat wonen die andere eisen stelt aan een keuken. En andere eisen betekent vaak iets anders dan de goegemeente heeft en dat betekent dan veelal duurder.

Een discussie gaan voeren of een huis te duur is of niet lijkt me voor dit topic, daar is een huizenmarkt-topic voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Robertobananas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:03:
Vraagje:

Die verkoper zou ik toch niet meer vertrouwen...
Als hij beweert iets te kunnen doen met 15k, dan kan ik me nog inbeelden dat hij met 18k aan komt, en dan een paar "opties" aan biedt, en zelfs een paar dingen waarmee de prijs verder omlaag kan.
Ik zou weg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
siemenz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:07:
[...]

Nee je betaalt echt veel te veel, kan minimaal 10k af.

[serieuze modus] Wellicht is het handig als je je offerte deelt, hiermee kan niemand wat [/serieuze modus]
Dat zou ik graag doen, maar ik kan helaas niet veel meer delen. Ik heb een aantal renders gekregen van de keuken plus onderstaande tekst. Ik heb geen gedetailleerde offerte met materialen en apparaten verkregen.

Members only: Inhoud mail
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik voel me niet serieus genomen door de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tja, dan heb je elkaar niet helemaal goed begrepen, als het gat 8k is.

Daarom verstuur ik zelf ook nooit offertes. Als je wat wilt, neem je de tijd en kom je in de showroom om de offerte samen op te stellen. Dan kan er ook gelijk gekocht worden. Op afstand een keuken offerte toesturen zorgt altijd voor gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Robertobananas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:25:
[...]

Dat zou ik graag doen, maar ik kan helaas niet veel meer delen. Ik heb een aantal renders gekregen van de keuken plus onderstaande tekst. Ik heb geen gedetailleerde offerte met materialen en apparaten verkregen.

***members only***

Een offerte zonder specs? Dat is wel erg raar. Zit je aan deze keukenzaak verbonden via de aannemer? Anders zou ik snel een deurtje verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

***members only***

Waarom niet? Verkoper laat niet het achterste van zijn tong zien en geef hem eens ongelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Barry|IA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:27:
[...]

Waarom niet? Verkoper laat niet het achterste van zijn tong zien en geef hem eens ongelijk?
Maar een beetje specs horen toch wel thuis op een offerte toch? Daarnaast vind ik de 15k budget vs 23k offerte wel een hele grote spread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Dit was inderdaad de keukenleverancier die aangesloten was via de aannemer van het project. Tijdens ons bezoek zijn we ook al in detail ingegaan op wat voor werkblad en apparatuur we willen hebben, dus ik vind het erg vreemd dat dit nu zo veel afwijkt.

We hebben een (nagenoeg) identieke keuken bij een andere keukenleverancier laten opstellen (aangegeven budget: 16k) en daar kreeg ik een offerte van terug van 18.5k incl. specificaties van materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
siemenz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:28:
[...]

Maar een beetje specs horen toch wel thuis op een offerte toch? Daarnaast vind ik de 15k budget vs 23k offerte wel een hele grote spread
Ik vermoed dat de verkoper nog geen offerte heeft gemaakt en een richtprijs heeft gegeven. Bij een fysieke afspraak in de showroom zal hij e.e.a. echt wel uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

***members only***

Tja...
Ik zou hem terug bellen, en heel boudweg vragen of hij een kans ziet een degelijke keuken aan te bieden kort bij je budget. Als hij denkt dat het kan, kan je altijd eens gaan kijken, anders zou ik aan telefoon al afwijzen.

Ik ben het er wel mee eens dat je als verkoper best je offerte niet vooraf per mail toestuurt. De beste manier is dat je terugkomt om de offerte te bespreken, eerst en vooral om uit te leggen wat er in zit, en wat niet, en dan hoe de prijs er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Tommie12 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:52:
[...]

Tja...
Ik zou hem terug bellen, en heel boudweg vragen of hij een kans ziet een degelijke keuken aan te bieden kort bij je budget. Als hij denkt dat het kan, kan je altijd eens gaan kijken, anders zou ik aan telefoon al afwijzen.

Ik ben het er wel mee eens dat je als verkoper best je offerte niet vooraf per mail toestuurt. De beste manier is dat je terugkomt om de offerte te bespreken, eerst en vooral om uit te leggen wat er in zit, en wat niet, en dan hoe de prijs er uit ziet.
Ik zie dat eigenhuis werkt met 3 'kwaliteitslijnen' omgebrand tot een eigen huismerk. Weet je welke keukens dit zijn, en weet je wel welke lijn jij krijgt? Een keuken van 22k kan namelijk ook 15k kosten als je downgrade in kwaliteit, dus dan betaal je hem alsnog zelf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:42
Je kunt natuurlijk ook gewoon neutraal vragen naar het verschil. Waardoor was de eerste inschatting dat het voor €15k kon en is het nu €23k? Misschien heb je daarna wel de duurste werkbladen en frontjes uitgezocht. Of kwam het ontwerp alleen uit met het duurste merk door maten x/y/z. Dat kan een verkoper je prima onderbouwen zonder dat er kwade wil achter hoeft te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

siemenz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:49:
[...]

Ik betaal teveel? Dat vind ik echt een hele kortzichtige opmerking. De definitie van teveel is wat mij betreft dat je exact hetzelfde voor minder had kunnen kopen. Nou ik zal je uit de droom helpen:

Verkocht voor €931k
Verkocht voor €901k
Verkocht voor €925k

Ik werk in Amsterdam en het enige wat ik in het leven te weinig heb is tijd. Dan wil ik graag het liefst dicht bij mijn werk en vrienden/familie wonen.

En ja, ik denk dat je inbouw van je keuken/badkamer altijd in verhouding moet staan tot de totaalwaarde van je woning. In een appartement van 100m² van 250k in Venlo ga je geen Bulthaup keuken van 50k plaatsen. In een appartement van 100 m² op de Zuid-As wel.
Ja je betaalt te veel, maar los van die discussie die in het huizenmarkttopic hoort, lijkt je het punt te missen of te negeren. Exact jouw huis kun je voor minder dan de helft kopen in Schubbekutteveen in Limburg. Je betaalt dus voor je locatie en de momenteel idiote markt, niet voor M2 of kwaliteit oid.

Dan stellen dat die verhouding toch wel tot uiting mag komen in de keukenprijs is bijzonder te noemen.

Ik heb een vrijstaande villa in Limburg met meer m2, redelijk luxe afwerking en een groter kavel schat ik zo. Krijg ik echter nooit (terecht) voor 1 miljoen verkocht. Doordat de prijs hier lager is zou dan een goedkopere keuken ook passender zijn? Dat was het punt.

Het staat iedereen vrij een keuken van een ton in een rijtjeshuis te plaatsen, ook dat zou bijzonder zijn.

@Blik1984 De reden waarom een huis duurder is lijkt me dus wel degelijk relevant over welk type keuken erin geplaatst wordt. Uitzonderingen daargelaten. Hier in de wijk met vrijstaande villa's zullen alle keukens meer dan 15k gekost hebben, maar ik schat zo dat er maar een enkeling meer dan 30k uitgegeven heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 22-04-2021 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:45
Ik vind de hele discussie over (het bijna feitelijk verkondigen) dat een keuken geen 60k kan/mag kosten erg raar.

Sommige mensen kopen een zo kaal mogelijke dacia sandero (ikea van 6k).
Het gros koopt een vw golf met middelmatige motor en een paar gebruikelijke opties (nobilia/pronorm van 10-15k).
Een aantal koopt een bmw 3 serie met 200pk en veel opties (systemat/siematic van 25-35k).
En dan heb je nog die enkeling die koopt een mercedes s-klasse met alle denkbare opties (je kunt het zo gek niet bedenken) (keuken van siemenz :))
En dan hebben we het nog niet over auto's boven de 2 ton en keukens boven de 1 ton.

Kwalitatief is die s-klasse misschien niet zoveel beter dan de golf, maar er zit wel degelijk een wereld van verschil tussen beide auto's/keukens.

Het is wel waarschijnlijk dat de sandero/ikea koper minder verstand heeft van mogelijkheden en/of simpelweg geen speciale wensen heeft, voor hem zijn de sandero en s-klasse "gelijk" (stuur, 4 wielen, gaat van A naar B B).

Daarnaast kan de s-klasse rijder genoegen nemen met een ikea keuken, en wellicht kan siemenz prima overweg met een sandero, andere wensen...
Ik zie villa's met een oude escort, ik zie appartementen met een s-klasse (in dezelfde wijk).

Al deze auto's/keukens kunnen voldoen aan de wensen van de koper!

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 22-04-2021 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Anoniem: 224360 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:00:
[...]

Ja je betaalt te veel, maar los van die discussie die in het huizenmarkttopic hoort, lijkt je het punt te missen of te negeren. Exact jouw huis kun je voor minder dan de helft kopen in Schubbekutteveen in Limburg. Je betaalt dus voor je locatie en de momenteel idiote markt, niet voor M2 of kwaliteit oid.

Dan stellen dat die verhouding toch wel tot uiting mag komen in de keukenprijs is bijzonder te noemen.

Ik heb een vrijstaande villa in Limburg met meer m2, redelijk luxe afwerking en een groter kavel schat ik zo. Krijg ik echter nooit (terecht) voor 1 miljoen verkocht. Doordat de prijs hier lager is zou dan een goedkopere keuken ook passender zijn? Dat was het punt.

Het staat iedereen vrij een keuken van een ton in een rijtjeshuis te plaatsen, ook dat zou bijzonder zijn.

@Blik1984 De reden waarom een huis duurder is lijkt me dus wel degelijk relevant over welk type keuken erin geplaatst wordt. Uitzonderingen daargelaten. Hier in de wijk met vrijstaande villa's zullen alle keukens meer dan 15k gekost hebben, maar ik schat zo dat er maar een enkeling meer dan 30k uitgegeven heeft.
Exact mijn huis kun je niet in Limburg kopen. Wellicht wel hetzelfde gebouw, maar locatie is nu eenmaal het belangrijkste onderdeel van de waarde van een huis. Dit hoort uiteraard niet in dit topic thuis, maar jij begon er zelf over:
[...]

Echter is een stukje context wel belangrijk voor het punt wat wel in dit topic thuis hoort en waar ik wel degelijk op terug ben gekomen:
siemenz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:49:
[...]

maar jij kennelijk niet wilt lezen. Daarom nog een keer:

in een huis van een miljoen, of dat nu een appartement is of een vrijstaande villa worden nu eenmaal andere keuzes gemaakt dan in een huis met een lagere waarde. Ik zou dus zelf niet kijken naar het type of de grootte van de woning, maar naar wat de keuken in verhouding kost tot de woning, of denk jij dat er in Amsterdam-Zuid dezelfde keukens in appartementen wordt gezet als in Venlo?

[ Voor 20% gewijzigd door siemenz op 22-04-2021 12:26 ]

Pagina: 1 ... 226 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1