-Toplijn koelkast maar de rest middenmoot.Meekster schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:20:
@wmeester
Tja.. merk apparatuur scheelt natuurlijk al heel veel op de prijs. En binnen de apparatuurmerken zit ook weer verschil. Neem je de toplijnen of neem je de middenmoters
Frontjes : neem je goedkoopste prijsgroep of neem je massief eiken ?
Werkblad: laminaat of keramiek/dekton/fenix
Koop je hem bij Ikea of bij keukenzaak.
Plaats je hem zelf of laat je het doen
Met 8500 euro kom je in de goedkoopste keukens terecht.
-1 of twee stapjes hoger dan goedkoopst moet voldoende zijn. De huidige IKEA keuken is 30 jaar oud en niet heel veel mee mis. Er is 1 scharnier afgebroken en er zitten enkele krassen in het kunststof aanrechtblad maar meer niet.
-Ik plaats hem zelf.
-Apparatuur heb ik ook op deze manier bepaalt.SquareOne schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:25:
[...]
Ook hier valt op deze manier niet zoveel op te zeggen. Check eens op een willekeurige apparatuur site welke apparatuur je wilt. Prijs is daar nog redelijk makkelijk te bepalen met behulp van internetprijzen.
Werkblad kan 200 euro p/m kosten, maar kan ook makkelijk 500 euro p/m zijn. Helemaal afhankelijk van het materiaal. Wil je kunststof, composiet, keramiek, natuursteen?
Welk merk kasten heb je op het oog? en waar komen de voorgestelde prijzen vandaan? Ik heb offertes gezien met stukprijzen voor kasten die toch wel stukken hoger liggen dan hetgeen jij voorstelt.
Als je naar een prijslijst zoals deze gaat kijken (=nobilia) dan zit je voor mijn idee een beetje op de bodemprijzen, vergeet niet dat je vaak ook nog zijpanelen, passtukken, plinten etc nodig hebt.
https://www.keukendepot.n...slijst-keukendepot-LR.pdf
-Kunststof aanrechtblad lijkt mij prima; composiet misschien nog een optie.
-Ik heb de prijzen van meubelinterieur gepakt. Jouw prijslijst zit inderdaad iets hoger.
-Zijpanelen, passtuken, plinten en pootjes heb ik inderdaad niet meegerekend.