• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40

siemenz

Koetje

Krijgertje1979 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:05:
We zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject nabij Eindhoven en zijn ook aan het orienteren naar de ideale keuken (maar dan betaalbaar 8)7 ). Afgelopen week zijn we bij de eerste keukenboer langsgeweest en die heeft ons een eerste offerte gegeven, maar we twijfelen over de aangeraden opstelling en het prijsniveau van de offerte. Uiteindelijk gaan

Helaas geen tekening meegekregen omdat de afspraak al behoorlijk uitliep en de volgende afspraak al stond te wachten, dus zelf geprobeerd het te kopieren in de keukentool van een een andere keukenboer. Graag hoor ik jullie input!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Met de prijs lijkt niet zoveel mis toch ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

battler schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:11:
@xares Wat vind je er zelf van? Smaken verschillen maar ik denk dat dit 1 van de lelijkste ontwerpen is die ik voorbij heb zien komen. Er kloppen zoveel dingen niet dat ik zeker ook bij een andere winkel een ontwerp zou laten gaan maken .
Met zo’n tekst zou het op zich wel sympathiek zijn om ook wat concrete verbeteringen te benoemen...

Ik zou eens goed naar alle grepen kijken, die verspringen nu nogal.

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11 09:40
mevrouwKees_1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:08:
[...]

Je krijgt van hen een link toegestuurd en als je die aanklikt gaat het vanzelf. Koptelefoon is wel handig. Ik vond het heel fijn.
Waar ik eerst dacht om de afspraak te annuleren, omdat ik de keuze gemaakt heb, vanmorgen toch maar gekeken. Het heet een kookdemonstratie, maar is eigenlijk vooral snelle uitleg van apparatuur, mogelijkheden en door de bedieningsmenu’s gaan. Ze werkten met siemens, maar verwacht dat het verschil met bosch, neff niet groot is. Er werd heel uitgebreid ingegaan op de stoommogelijkheden (totaal niet mijn interesse), maar ook op de ovenfuncties. Laat ik nou net dat apparaat pas hebben vervangen en de gebruiksaanwijzing nog niet uitgeplozen te hebben. Interessant vond ik vooral aan welke instelling je de voorkeur kon geven bij bepaalde gerechten. De inductie was met afzuiging en hoe het werkt. Via de chat kan je vragen stellen. Het duurt 2 uur, maar we hebben er echt wel wat van opgestoken.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
SquareOne schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:17:
[...]

Met zo’n tekst zou het op zich wel sympathiek zijn om ook wat concrete verbeteringen te benoemen...

Het muurtje naast de deur is nu asymmetrisch en voegt wat mij betreft weinig toe.
De kasten boven en onder de magnetron/oven lijnen niet uit.
De handvatten bij de boven en onder de magnetron/oven lijnen niet uit.
De kasten boven de spoelbak lijnen niet uit.
De kasten boven de spoelbak zijn minder diep.
De plaat tegen de muur lijnt niet uit.

Het is een grote chaos qua lijnenspel; allemaal verschillende hoogtes, dieptes, diktes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-FVfyHjudQfWQq-EDs5wFRumpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e8MEqKlejvxhuX4EvRz1UtEs.png?f=fotoalbum_large

Dan zijn er nog zaken die ik niet mooi vind zoals de koof met lampjes en de afzuigkap maar smaken verschillen.

Er zijn waarschijnlijk vrij veel andere opstellingen mogelijk in deze ruimte vandaar dat ik adviseer om ook naar alternatieve opstellingen te kijken.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:04
SquareOne schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:17:
[...]

battler schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:11:
[...]

Het muurtje naast de deur is nu asymmetrisch en voegt wat mij betreft weinig toe.

Het is een grote chaos qua lijnenspel; allemaal verschillende hoogtes, dieptes, diktes.
[Afbeelding]

Dan zijn er nog zaken die ik niet mooi vind zoals de koof met lampjes en de afzuigkap maar smaken verschillen.

Er zijn waarschijnlijk vrij veel andere opstellingen mogelijk in deze ruimte vandaar dat ik adviseer om ook naar alternatieve opstellingen te kijken.
Dank beide voor jullie input, het was ons eerlijk gezegd niet opgevallen.
Diepte verschil komt doordat je anders daar niet goed kan staan, maar dan moet de indeling wellicht anders en/of de hangkasten weg.

We gaan ook nog eens kijken wat voor opstelling mogelijk is zonder direct een kookeiland te hebben.

Thanks!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-11 12:14
Ik ben ondertussen ook druk bezig met een keuken voor mijn nieuwbouwhuis dat ik bouw in eigen beheer. Ondertussen ben ik er wel achter dat ik het heel moeilijk vind om een keuken uit te zoeken. Ik voel me meer thuis in technische beslissingen dan smaak gerelateerde keuzes.

Desondanks heb ik nu een ontwerp liggen waar ik me wel prettig bij voel, wel hoop ik hier wat feedback te krijgen op het ontwerp en de prijs die gevraagd word.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yKzJU_4K6Ii0fBSrIYBjD0bCvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQjxtSY5nNE63x13TSpjLACr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et3w7tyz9lQSaIp4mQHVbOCYLoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyDBAudjJmsNGaurhM41zG1x.jpg?f=fotoalbum_large

Verdere info:
ALGEMEEN:
Model: NK
Deurfronten: Vlakke deur Fenix en vlakke deur Shinokki
Kleur: Fenix mat zwart 0720 en Shinokki Desert Oak
Handgreep: Greeplijst mat zwart
Plint: 12 cm mat zwart
Zichtwanden: In kleur fronten
Aanrechthoogte: 96 cm
Korpus: Wit
Lades: Blum Antaro wit

INDELING KEUKEN:
• Stollenwand 60 mm dik aan muurzijde, uitgevoerd in Shinokki Desert Oak.
• Hoge kast 62 cm voor koel vries combinatie en bovenkast met legplank.
• Verticale greeplijst t.b.v. koel vries combinatie deur.
• Hoge kast 60 cm voor vaatwasser, ruimte voor oven en bovenkast met legplanken.
• Stollenwand 60 mm dik, uitgevoerd in Shinokki Desert Oak.
• Stollenwand 60 mm hoog op hoge kast als aansluiting plafond, uitgevoerd in Shinokki Desert Oak.
• Spoelkast 105 cm met 2 voorraadlades met ruimte voor Quooker en leidingen, lades 55 cm diep
• Onderkast 105 cm met 2 voorraadlades en 1 geintegreerde besteklade, lades 55 cm diep.
• Onderkast 105 cm met 2 voorraadlades, lades 55 cm diep.

• Onderkast ca. 60x85 cm met draaideur en 2 verstelbare legplanken.
• Blad op dressoir in Shinokki Desert Oak.
• 2 Stuks schap aan wand, ca. 180x25x5 cm.

INBOUWAPPARATEN:
• Bora inductie kookveld met afzuiging PURA vlak inleg
• Miele vaatwasser G5265 SCVI XXL
• Miele combi oven H7240 BM zwart
• Liebherr koel vries combinatie ICNf5103 Pure
• Quooker combi Fusion Square RvS
• Franke spoelbak Quadrant vlak inleg.

AANRECHTBLAD:
• Keramiek Basalt black 20 mm dik.
• Blad 70 cm diep.
• Achterwand tot 10 cm hoog.
• Vensterbank ca. 94x15 cm.

Offerteprijs voor dit alles: €.17.000,00

Dit alles in deze ruimte (keuken is ingetekend door de archtect ter indicatie en is niet bovenstaande keuken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vxsEMuBdrLnUzPx2d6rNiLIasU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVGrw7UzILkE5K7ZZdeKLAXX.jpg?f=fotoalbum_large

Algemene vragen:
Zijn er zaken die jullie anders zouden doen en klopt de prijs enigzins julie inziens?
Specifieke vragen:
  • Ik ben voornemens de Bora afzuiging uit te laten blazen in mijn kruipruimte. Deze heeft voldoende ventilatie mogenlijkheden naar buiten om de lucht af te voeren. Zo hoef ik geen ontsierend rooster op mijn buitenmuur te plaatsen. Zien jullie hier bezwaren tegen?
  • De oven is uitgerust met wifi, zelf zie ik daar 0 voordeel in, mis ik iets? Zijn er magnetron/oven combinaties met een pyrolyse functie? Met een snelle google actue kwam ik ze bij Miele niet tegen. ik ben geen poets en dit leek me een daarmee een nuttige functie en ik zit ook niet vast aan Miele, moet ik kijken naar een alternatief?
  • Alle suggesties die jullie verder nog kwijt willen zijn uitermate welkom

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-11 21:28
lithoijen schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:33:
• De oven is uitgerust met wifi, zelf zie ik daar 0 voordeel in, mis ik iets? Zijn er magnetron/oven combinaties met een pyrolyse functie? Met een snelle google actue kwam ik ze bij Miele niet tegen. ik ben geen poets en dit leek me een daarmee een nuttige functie en ik zit ook niet vast aan Miele, moet ik kijken naar een alternatief?
• Alle suggesties die jullie verder nog kwijt willen zijn uitermate welkom
[/list]
Combiovens met pyrolyse bestaan wel degelijk, bijvoorbeeld de HN878G4B6 (Siemens, met Pulsesteam) maar ook van Bosch en Neff.
Ik vond tijdens een snelle Google search dit: https://m.keukenloods.nl/...lyse-combi-magnetron.html

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Inmiddels de offerte van Satink binnen.

Häcker Systemat, met eiken-zwart kunststof fronten.
Beide zijden is het werkblad 70cm diep en zijn de werkhoogtes 95 cm (we gaan waarschijnlijk voor een 16 cm plint waardoor we op 96 cm uit komen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BN2er7ztgvjTKUmxUFa6IJq6cUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tYJQdlbizO4sTYVxBcyaUsg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RALpwac-c6jUcyViPNxlMEEfB2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgYtBmjUz3mvWeWjMuufv8Wc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T0nBlXJq6AV1TZJG-kqrplBblM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fW4gJepAovdeifThYMWcigjE.jpg?f=fotoalbum_large

Qua lijnenspel net iets anders dan bij Bruynzeel (Lees: minder kasten). De kastenwand lijkt te zweven doormiddel van een 15 cm vloer en plafondplint (ook in eiken zwart kunststof)
Het werkblad wat we in eerste instantie hadden uitgezocht (Calacatta Nuvo) kon niet in langer dan 3.00 meter. Dus nu gekozen voor Bianco Arabescato.
Tevens nog gekozen voor zo'n twist contactdoos, op het gedeelte naast de kookplaat.

We kwamen met grofweg dezelfde apparatuur uit op 26.400...

Combi Magnetron: Siemens HM836GNB6
Oven: Siemens HB876G5B6
Vriezer: Siemens GI81NACF0 GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RVFF0 KI81RSDE0 bewuste upgrade
Kookplaat: Siemens EX805LVV5E EX875LVB1E bewuste downgrade (we dachten dat de plaat heel dik zou zijn, maar dat viel gelukkig mee!)
Vaatwasser: Siemens SN63E800BE SN63H800BE onbewuste downgrade (Luider?)
Afzuiging: Pelgrim ISW0960MAT Novy 6812 Zwart (bewuste upgrade, was bij Bruynzeel niet mogelijk?!)

Franke Spoelbak MRX 110-50 Franke Bolero Plus BXX 210-50 (bewuste upgrade)
Quooker Flex 3 liter combi+RVS Quooker Flex 3 liter combi+Zwart (bewuste upgrade)

Rijst enigszins dezelfde vraag ..In hoeverre denken jullie dat ons budget van 20.000 reëel is? Dat we 10% over de begroting moeten lijkt ons vrij evident.. maar alles daar boven?

In vergelijking:
Bruynzeel:
Keukenmeubelen: 7804,75
Werkbladen: 4552,00
Apparatuur: 7491,00
Accessoires: 2094,00
Montage: 1652
Totaal: 23593,75. (exclusief koof voor afzuigunit)

Satink:
Keukenmeubelen: 9500
Werkbladen: 4700
Apparatuur: 10500
Accessoires: 0
Montage: 1700
Totaal: 26400

• battler
@Bart0ving Kijk even naar mijn opstelling, volgens mij komt deze vrij veel overeen. Bij Keukenloods zouden we voor een systemat keuken 20.800,- kwijt zijn. Ik ben niet zo thuis in de apparatuur, maar ik als ik dat bedrag zie denk ik dat je wat duurder apparatuur hebt. Misschien dat 23K haalbaar is? Stuur een pb als je de keukenloods offerte wil.

• FNight
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-10 12:56
Onverwacht kregen we even terug het bericht dat we toch aanspraak maken op een nieuwbouwwoning vanaf de reservelijst!

Nadeel was dat de termijn voor de keukenopstelling 16 april verstreek, maar hierbij hebben we gratie verkregen van de bouwer, waardoor we de komende twee weken nog kunnen nadenken over de keukenopstelling.

We hanteren de 'standaard' opstelling (paralel) maar breiden deze wel flink uit met een grotere kastenwand met daarin een hoge koelkast, vier laden vriezer, oven en combi-oven (alles Siemens SL). In het kook/aanrecht-gedeelte zit een Quooker(Combi) en Siemens SL inductie met recirculatie (afzuigen naar buiten mag niet in de woning).

Al met al een aardig gevoel over gehouden aan dit bezoek bij de keukenhandel, ware het niet dat ik nog met een aantal punten in mijn hoofd zit.

1) Men gaf aan dat we voor aanpassen leidingwerk rekening moeten houden met een post van ca. €1.500 -€2.000 boven op de geoffreerde prijs. Vond ik absurd gezien het huis op dit moment nog een parkeerplaats is, en bovendien zitten we nagenoeg op de standaard posities.

2) Uiteraard het gevoel van jullie bij de prijs. Voor de opstelling als omschreven (en onderstaande afbeeldingen) zitten we nu ca. op 18k, exclusief de koof en de aanpassingen van het leidingwerk(?)

Opbouw:
Meubelen €6.600,-
Apparatuur €8.800,-
Werkblad €1.400,-
Montage €1.300,-

We zitten volgende week ook nog bij een partij die niet aan de bouw gelieerd is. Mijn gevoel is dat deze zaak een klant te winnen heeft, de huidige zaak een klant te verliezen maar rekent zich al rijk; zeker ook gezien de tijdsdruk die ons aangepraat wordt (oplevering staat gepland voor Q2 2022, dus dat zal wel loslopen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUYGoPO-hLqnQOGO7fs_ri-ks_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ys8r9day7xzOa1Ptp2rnieys.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGTcNgvkP0CnXueCyECZx-d6BxY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iBvbNgUF1q7nQE6JHzJH9fYd.png?f=user_large

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@FNight Ook al is het nu een parkeerplaats of een bak zand, alle wijzigingen ook al zitten ze nagenoeg op dezelfde plek moeten ook administratief verwerkt worden. En dat kost tijd en geld helaas. Volgens mij is 1500-2000 best een redelijk bedrag voor het aanpassen van leidingwerk voor een keuken in een andere opstelling.

Het is moeilijk iets om over de prijs te zeggen zonder specificaties. Waar ben je geweest, welk merk keuken, type apparatuur (ook binnen de SL van Siemens) en soort blad. Het kan heel goedkoop zijn, maar ook duur.

• FNight
  • Laatst online: 31-10 12:56
@Alic3

Thanks voor je reactie!

Dan zou ik haast zeggen dat je het laat wijzigen nadat de bouw is afgerond door een installateur/loodgieter. Veelal valt het toch allemaal buiten het zicht. Achter de kastenwand vallen nu exact genoeg wandcontacten.

Het gaat hier om een Bruynzeel keuken, met Fenix blad 20mm (composiet kan niet uit 1 stuk ivm lengte). Kasten zijn melamine.

Quooker Combi zwart €1425
Koelkast 9SIKI81RSDE0 €1042
Vriezer 9SIGI31NACE0 €799
Kookplaat 9SIED777FQ25E €2202
Vaatwasser 9SISN63H800BE €825
Combi-oven 9SICM836GNB6 €1084 2x (dit willen we anders, namelijk twee keer model 'hoge' oven en een combioven. Type weet ik daar nu niet van, meerprijs was hiervoor ca. €700)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 18:47
Bart0ving schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:20:
Inmiddels de offerte van Satink binnen.

Häcker Systemat, met eiken-zwart kunststof fronten.
Beide zijden is het werkblad 70cm diep en zijn de werkhoogtes 95 cm (we gaan waarschijnlijk voor een 16 cm plint waardoor we op 96 cm uit komen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Qua lijnenspel net iets anders dan bij Bruynzeel (Lees: minder kasten). De kastenwand lijkt te zweven doormiddel van een 15 cm vloer en plafondplint (ook in eiken zwart kunststof)
Het werkblad wat we in eerste instantie hadden uitgezocht (Calacatta Nuvo) kon niet in langer dan 3.00 meter. Dus nu gekozen voor Bianco Arabescato.
Tevens nog gekozen voor zo'n twist contactdoos, op het gedeelte naast de kookplaat.

We kwamen met grofweg dezelfde apparatuur uit op 26.400...

Combi Magnetron: Siemens HM836GNB6
Oven: Siemens HB876G5B6
Vriezer: Siemens GI81NACF0 GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RVFF0 KI81RSDE0 bewuste upgrade
Kookplaat: Siemens EX805LVV5E EX875LVB1E bewuste downgrade (we dachten dat de plaat heel dik zou zijn, maar dat viel gelukkig mee!)
Vaatwasser: Siemens SN63E800BE SN63H800BE onbewuste downgrade (Luider?)
Afzuiging: Pelgrim ISW0960MAT Novy 6812 Zwart (bewuste upgrade, was bij Bruynzeel niet mogelijk?!)

Franke Spoelbak MRX 110-50 Franke Bolero Plus BXX 210-50 (bewuste upgrade)
Quooker Flex 3 liter combi+RVS Quooker Flex 3 liter combi+Zwart (bewuste upgrade)

Rijst enigszins dezelfde vraag ..In hoeverre denken jullie dat ons budget van 20.000 reëel is? Dat we 10% over de begroting moeten lijkt ons vrij evident.. maar alles daar boven?

In vergelijking:
Bruynzeel:
Keukenmeubelen: 7804,75
Werkbladen: 4552,00
Apparatuur: 7491,00
Accessoires: 2094,00
Montage: 1652
Totaal: 23593,75. (exclusief koof voor afzuigunit)

Satink:
Keukenmeubelen: 9500
Werkbladen: 4700
Apparatuur: 10500
Accessoires: 0
Montage: 1700
Totaal: 26400
Is de keuken, op de verticale greeplijst na, volledig push to open?
Ik kan je nu al vertellen dat die keuken er na een jaar al niet meer uitziet. Het front wat je uitgezocht hebt is zo ongeveer het meest vlek gevoelige front wat Häcker in het assortiment heeft.

Ik begrijp ook niet waarom je een stopcontact maakt in het werkblad als de keuken tegen de muur staat? Het blijft altijd een opstakel op je blad met poetsen en je kan er nooit wat neer zetten. De werkruimte aan die zijde is al heel beperkt.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Bart0ving
@Kapitein Merijn de keuken heeft overal onder het werkblad een horitontale greeplijst. Enkel de onderste kasten zijn push to open. Misschien valt het dan wel mee?
Met welk front behalen we wel ons gewenste resultaat? (Zwart met houtnerf)
De keuken staat dan wel tegen de muur, maar we laten het werkblad in de nis doorlopen tot aan de bovenkasten. Dan leek ons zo’n twist stekkerdoos het meest fraai.

• Kapitein Merijn
Bart0ving schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:29:
@Kapitein Merijn de keuken heeft overal onder het werkblad een horitontale greeplijst. Enkel de onderste kasten zijn push to open. Misschien valt het dan wel mee?
Met welk front behalen we wel ons gewenste resultaat? (Zwart met houtnerf)
De keuken staat dan wel tegen de muur, maar we laten het werkblad in de nis doorlopen tot aan de bovenkasten. Dan leek ons zo’n twist stekkerdoos het meest fraai.
Die greeplijst had ik niet gezien.
Desondanks blijven er wel veel kasten over met push to open.
Ik ken geen enkel zwart front met houtnerf wat ik greeploos zou adviseren. Als je graag een zwarte keuken wilt zou ik de AV2135 nemen omdat deze voorzien is van een anti fingerprint coating.

In de nis zou ik een zwarte wcd toepassen. Waarschijnlijk moet de achterwand dan wel ingemeten worden maar daar heb je naderhand wel veel plezier van.

• Bart0ving
Ik schrik wel als ik het handje vol reacties over dit front lees.
We willen een gietvloer, dus dan geeft de houtnerf nog net dat beetje warmte wat je met effen zwart mist.
Laten we hopen dat het door de greeplijsten tot een minimum beperkt wordt :)

Zwarte wcd in de achter wand staat genoteerd. Vinden wij ook mooier, eens kijken wat daarin mogelijk is.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 18:43
Bart0ving schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:55:
We willen een gietvloer, dus dan geeft de houtnerf nog net dat beetje warmte wat je met effen zwart mist.

Zwarte wcd in de achter wand staat genoteerd. Vinden wij ook mooier, eens kijken wat daarin mogelijk is.
Stop maar met hopen, je gaat elke vinger zien

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Kapitein Merijn

Bedenk ook dat je juist door de greeplijst een concentratie krijgt van vlekken bovenaan het front.
Als ik jou was zou ik het frontje even een dag lenen en het een paar keer per dag vastpakken. Dan heb je een idee wat je te wachten staat.
Overigens vind ik het wel slecht dat je hier niet op bent gewezen. Eigenlijk is het zelfs belachelijk dat dit ontwerp is gemaakt op basis van dat front.

• ijspanda
  • Laatst online: 20-08 12:20
Kapitein Merijn schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:41:
[...]

Die greeplijst had ik niet gezien.
Desondanks blijven er wel veel kasten over met push to open.
Ik ken geen enkel zwart front met houtnerf wat ik greeploos zou adviseren. Als je graag een zwarte keuken wilt zou ik de AV2135 nemen omdat deze voorzien is van een anti fingerprint coating.

In de nis zou ik een zwarte wcd toepassen. Waarschijnlijk moet de achterwand dan wel ingemeten worden maar daar heb je naderhand wel veel plezier van.
@Kapitein Merijn
Wij willen graag een greeploze mat witte keuken van Hacker Systemat, zonder "push to open" voor de kasten. Nu twijfelen we tussen AV2135 en AV6000. Maakt er de anti fingerprint coating een groot verschil?

De Alba van Pronorm en Toronto(?) van Hacker (Systemat) vlekken enorm. M’n vriendin heeft een veto uit gesproken dat die er bij ons niet in komen... Ik wilde zelf graag zwart hout(look).

Toen gaan kijken naar Onyx Oak van Siematic. Die vlekt iets minder, maar nog steeds genoeg voor de veto van mijn vriendin. De zwarte fineer van Pronorm vlekt minder, maar fineer kent weer een hoop andere nadelen.

• Bart0ving
Ik denk dat we de AV 2135 maar eens heel serieus gaan overwegen.
Wat zal het prijs verschil zijn? Is het tientjes werk?

Grappig, we dachten juist een goede keus te maken met houtnerf omdat het niet effen is en daardoor juist minder vlekgevoelig!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
ijspanda schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:43:
[...]

@Kapitein Merijn
Wij willen graag een greeploze mat witte keuken van Hacker Systemat, zonder "push to open" voor de kasten. Nu twijfelen we tussen AV2135 en AV6000. Maakt er de anti fingerprint coating een groot verschil?
Hier komt een zelfde keuken, wij hebben nu de 2135 in de offerte staan, alleen advies hier was gezien de kleine kinderen die overal aanzitten toch voor de kunststof te gaan, vooral omdat je de 2135 prima schoon kon maken maar er ook niet elke keer op moet gaan boenen omdat hij daar niet mooier van zou worden.
Op zich is alles mooier dan wat we nu hebben en inderdaad de kinderen zitten overal met vieze handen aan, dus een keuken waar ik iets meer op kan poetsen is wel beter.

• ijspanda
Bart0ving schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:32:

Grappig, we dachten juist een goede keus te maken met houtnerf omdat het niet effen is en daardoor juist minder vlekgevoelig!
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64305252

Prijsindex voor verschillende systemat fronten

• Bart0ving
Top bedankt voor alle tips!!

• ijspanda
battler schreef op zondag 18 april 2021 @ 02:05:
@Bart0ving Kijk even naar mijn opstelling, volgens mij komt deze vrij veel overeen. Bij Keukenloods zouden we voor een systemat keuken 20.800,- kwijt zijn. Ik ben niet zo thuis in de apparatuur, maar ik als ik dat bedrag zie denk ik dat je wat duurder apparatuur hebt. Misschien dat 23K haalbaar is? Stuur een pb als je de keukenloods offerte wil.
Bij welke Keukenloods winkel ben je geweest? die in Utrecht of Drunen? ;)

• siemenz

siemenz

Koetje

11% bruto

• battler
@ijspanda Rotterdam :) Ik moet zeggen dat ik redelijk goed geholpen ben daar. Het lijkt wel massa werk te zijn want de opvolging is niet altijd even snel. Uiteindelijk wel een keuken ergens anders aangeschaft.

• Yaa87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
Bestaat er zoiets als een ondiepe combi oven? Die je dus kunt plaatsen in een ondiepe kastenwand? Ik heb bijna een jaar geleden een nieuwe keuken gekozen voor m’n nieuwbouw met achteraf gezien een hele slechte opstellen (Geen idee wat ik dacht).

1. Keukeneiland in een veel te kleine ruimte, ik had beter een schiereiland kunnen nemen ( was me ook geadviseerd, maar ik vond een eiland zelf ‘leuker’ :+ .)
2. Combi oven zit laag in een benedenkast. Ik wil het op ooghoogte zoals in een kastenwand. Maar vanwege eiland weinig ruimte voor een een diepe kastenwand.
3. Veel te weinig opbergruimte; eigenlijk alleen 4 laden in het eiland.

Ik weet niet wat ik dacht toen ik dit ontwerp goedkeurde 8)7 . Ik denk dat ik gewoon moe was van alles wat je moet regelen bij nieuwbouw en sluitingsdatum voor een leidingschema naderde. Maar nu wil toch kijken wat ik kan verbeteren in het ontwerp voordat het wordt geplaatst. Ik denk dat ik ergens nog een ondiepe wand kast kwijt moet waar ook de combi oven in kan. Als ik andere keukens hier zie voelt het echt alsof ik extreem weinig kast ruimte heb of valt het mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riUCITaZyej_sdlrAgtaFyJPKhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6dnTg3msr1G1JNBKuBs39n4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_e58Qno_FjGARkup6UHPC5kOfVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddgd4YtbQlTiWPQFUq2AYhuV.jpg?f=fotoalbum_large

• Kapitein Merijn
ijspanda schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:43:
[...]

@Kapitein Merijn
Als het budget het toelaat zou ik zeker voor de AV6000 gaan. Deze deur is veel fraaier afgewerkt dan de AV2135. Bij een witte deur zou ik me ook geen zorgen maken over vlekken op de deur.

@Yaa87 Oef, dat is niet heel best.
Als beide lange wanden zonder deuren of ramen zijn zou ik een paralel opstelling toepassen. Anders een mooie hoekopstelling maken. Eigenlijk is alles beter dan hetgeen wat nu getekend is.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-04-2021 22:22 ]

• Yaa87
[b][

@Yaa87 Oef, dat is niet heel best.
Als beide lange wanden zonder deuren of ramen zijn zou ik een paralel opstelling toepassen. Anders een mooie hoekopstelling maken. Eigenlijk is alles beter dan hetgeen wat nu getekend is.
@Kapitein Merijn
Aan beide kanten geen ramen of deuren msst een parallel wandopstelling wordt lastig aangezien leiding nu in het midden worden aangelegd ivm met kookeiland. Hoekopstelling zou nog wel kunnen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Yaa87 op 18-04-2021 23:24 ]

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Yaa87 schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:22:
[...]

@Kapitein Merijn
Aan beide kanten geen ramen of deuren msst een parallel wandopstelling wordt lastig aangezien leiding nu in het midden worden aangelegd ivm met kookeiland. Hoekopstelling zou nog wel kunnen denk ik.
Alle leidingen zijn achteraf aan te passen, niet ideaal, maar 15 jaar een keuken waar je je aan ergert lijkt me vervelender.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
battler schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:11:
[...]

[Afbeelding]

Wil jij niet voor mij komen werken? :P

Je vergeet er eentje: de spoelkast opent de verkeerde kant op :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• siemenz

siemenz

Koetje

Barry|IA schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:29:
[...]

Wil jij niet voor mij komen werken? :P

Je vergeet er eentje: de spoelkast opent de verkeerde kant op :D
Haha inderdaad. Bizar dat er zoveel mis kan gaan aan een keuken

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:49
xares schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:34:
[...]

[...]

Dank beide voor jullie input, het was ons eerlijk gezegd niet opgevallen.
Diepte verschil komt doordat je anders daar niet goed kan staan, maar dan moet de indeling wellicht anders en/of de hangkasten weg.

We gaan ook nog eens kijken wat voor opstelling mogelijk is zonder direct een kookeiland te hebben.

Thanks!
Wat is de exacte reden voor het niet willen van een kookeiland, los van dat een mode-ding is van de laatste jaren heeft het ook wel zo zijn praktische voordelen. Daarnaast kan een schiereiland ook nog. En de diepte van de kastjes, wellicht moet je daar dan geen kastjes willen, lijkt er niet op dat je kastruimte te weinig hebt op dit moment.

User @siemenz heeft eenzelfde soort ruimte en heeft een mooie keuken laten installeren met kookeiland. Als je bij de gepinde posts kijkt, en zoekt naar die keuken vind je hem vanzelf.

edit: deze post:

siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 19-04-2021 09:01 ]

• siemenz

siemenz

Koetje

Yaa87 schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:01:
Bestaat er zoiets als een ondiepe combi oven? Die je dus kunt plaatsen in een ondiepe kastenwand? Ik heb bijna een jaar geleden een nieuwe keuken gekozen voor m’n nieuwbouw met achteraf gezien een hele slechte opstellen (Geen idee wat ik dacht).

1. Keukeneiland in een veel te kleine ruimte, ik had beter een schiereiland kunnen nemen ( was me ook geadviseerd, maar ik vond een eiland zelf ‘leuker’ :+ .)
2. Combi oven zit laag in een benedenkast. Ik wil het op ooghoogte zoals in een kastenwand. Maar vanwege eiland weinig ruimte voor een een diepe kastenwand.
3. Veel te weinig opbergruimte; eigenlijk alleen 4 laden in het eiland.

Ik weet niet wat ik dacht toen ik dit ontwerp goedkeurde 8)7 . Ik denk dat ik gewoon moe was van alles wat je moet regelen bij nieuwbouw en sluitingsdatum voor een leidingschema naderde. Maar nu wil toch kijken wat ik kan verbeteren in het ontwerp voordat het wordt geplaatst. Ik denk dat ik ergens nog een ondiepe wand kast kwijt moet waar ook de combi oven in kan. Als ik andere keukens hier zie voelt het echt alsof ik extreem weinig kast ruimte heb of valt het mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
i know de feeling. Dit had ik eerst ook laten intekenen in een ruimte van 310 cm breed.

Toen bij een andere keukenboer deze opzet laten maken. Wellicht is dat wel wat voor je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWst1QZlYg2ArjVTd1r4ziNREoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0Q9MKdeUZsAOJ7dmgBLTkEs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de keuken helemaal niet meer op deze plek te doen, maar wellicht heb je er wat aan.

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-11 21:10
Wij hebben inmiddels onze Hacker Systemat keuken een aantal maand in gebruik. En we willen wat onderdelen nabestellen.
Heeft iemand een website/winkel hiervoor? (We bestellen liever niet bij onze leverancier)
We denken aan een extra besteklade en 2 binnenlades in een draaideurkast.

Thuiskeukens wil helaas geen offerte afgeven voor 4 onderdelen. :P

It's me

• Bart0ving

Möbel Faber kan dezelfde keuken als Satink leveren mét luxere kookplaat in de AV2135 GL Mat zwart voor 21.900.

Dat wordt nog een pittige onderhandeling.

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
Bart0ving schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:11:
[...]

Möbel Faber kan dezelfde keuken als Satink leveren mét luxere kookplaat in de AV2135 GL Mat zwart voor 21.900.

Misschien heel dom van mij hoor.... maar waarom onderhandelen en dan niet gewoon daar kopen? Als je dat aanbod beter vind?
Bart0ving schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:11:
[...]

Waarom pittige onderhandeling? Klinkt als een prima deal bij Möbel Faber, of heb je daar enkel een offerte aangevraagd om te kunnen onderhandelen bij Satink?

Wordt vooral een vervelende onhandeling dan ben ik bang, het zou zomaar kunnen dat Satink compleet andere inkoopvoorwaarden heeft dan Möbel Faber en dat ze daar niet bij in de buurt komen?

• Bart0ving
Omdat ik nog altijd een voorkeur heb voor lokaal zaken doen.
Tenzij het verschil uiteindelijk echt te groot blijkt te zijn.

@SquareOne Het klinkt ook als een hele prima deal bij Möbel Faber, en we hebben nu eerlijk vergelijkingsmateriaal (2x Systemat) t.o.v. de Bruynzeel keuken.
We gaan er sowieso uit komen. We dachten aanvankelijk met Satink, maar dit zet ons wel aan het denken.

[ Voor 51% gewijzigd door Bart0ving op 19-04-2021 12:55 ]

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:28
Eikkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:20:
Wij hebben inmiddels onze Hacker Systemat keuken een aantal maand in gebruik. En we willen wat onderdelen nabestellen.
Heeft iemand een website/winkel hiervoor? (We bestellen liever niet bij onze leverancier)
Misschien kun je hier de Häcker-onderdelen bestellen?

https://www.kuechen-geisler.de/haecker-kuechen-zubehoer/

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 14:20
Of even kijken welke lades ze gebruiken (Blum? Grass?) en dan hier halen. https://www.meubelinterieur.nl/ of 1 van de andere websites van deze toko. Leveren ook (binnen) lades op maat,
Ook keukenkasten op maat trouwens, handig als je een uitbreiding wil doen.

• Yaa87
siemenz schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:42:
[...]

i know de feeling. Dit had ik eerst ook laten intekenen in een ruimte van 310 cm breed.

Toen bij een andere keukenboer deze opzet laten maken. Wellicht is dat wel wat voor je:
[Afbeelding]

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de keuken helemaal niet meer op deze plek te doen, maar wellicht heb je er wat aan.
Ha grappig ik vond de eerste tekening bij jullie nog niet eens zo slecht. Jullie gaan er met de nieuwe opstelling niet echt vooruit qua opbergruimte toch?

Gr,
Yaa87 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:27:
[...]

Ha grappig ik vond de eerste tekening bij jullie nog niet eens zo slecht. Jullie gaan er met de nieuwe opstelling niet echt vooruit qua opbergruimte toch?

Gr,
Deze is toch wel een behoorlijk stuk groter? siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

• Eikkie
  • Laatst online: 04-11 21:10
@Streamz en @arpeggio bedankt, hier was ik inderdaad naar op zoek.
Meubelinterieur.nl gelijk maar even opgeslagen voor evt. latere aanpassingen!

It's me

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47
Ik laat momenteel de keuken maken door een meubelmaker, die aangaf apparatuur vaak geleverd te krijgen van de keukenloods. De keukenboer hoeft dus echt alleen maar dozen te schuiven. Na een bezoek aan de keukenloods kwamen we op een prijs van €9200, de verkoper gaf ook al aan dar er nog wel wat te praten was. Toen ik hem vertelde dat ik erg schrok van de prijs en niet gedacht had boven de €8000 te komen wilde hij meteen naar zijn baas rennen om dat bedrag te gaan voorleggen, maar alleen als ik direct zou tekenen. Ik heb persoonlijk weinig zin om onder druk te beslissen, dus ben met de offerte naar huis gegaan, maar was verbaasd over de ruimte die er lijkt te zijn onder de vraagprijs. Het gaat om een Bora plaat met afzuiging, siemens hoge koelkast en vriezer, Quooker, en Siemens oven, Stoomoven en vaatwasser. Welke keukenzaak zouden jullie hier alleen voor de apparatuur tegenover zetten om een beter offerte te maken? Waarschijnlijk een buiten de mandemakers groep? en welk percentage kan er in jullie beleving af bij puur apparatuur?

• Tommie12
  • Nu online
arjandijk162 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:25:
Ik laat momenteel de keuken maken door een meubelmaker, die aangaf apparatuur vaak geleverd te krijgen van de keukenloods. De keukenboer hoeft dus echt alleen maar dozen te schuiven. Na een bezoek aan de keukenloods kwamen we op een prijs van €9200, de verkoper gaf ook al aan dar er nog wel wat te praten was. Toen ik hem vertelde dat ik erg schrok van de prijs en niet gedacht had boven de €8000 te komen wilde hij meteen naar zijn baas rennen om dat bedrag te gaan voorleggen, maar alleen als ik direct zou tekenen. Ik heb persoonlijk weinig zin om onder druk te beslissen, dus ben met de offerte naar huis gegaan, maar was verbaasd over de ruimte die er lijkt te zijn onder de vraagprijs. Het gaat om een Bora plaat met afzuiging, siemens hoge koelkast en vriezer, Quooker, en Siemens oven, Stoomoven en vaatwasser. Welke keukenzaak zouden jullie hier alleen voor de apparatuur tegenover zetten om een beter offerte te maken? Waarschijnlijk een buiten de mandemakers groep? en welk percentage kan er in jullie beleving af bij puur apparatuur?
Ik denk dat er bij apparatuur behoorlijk wat marge is...

Mijn ervaring... losse oven van AEG gezocht. Cataloogprijs: 2700€.
Bemmel en Kroon en een paar anderen zaten rond de 1600-1700€.
"Outlet winkel in de buurt": 1509€, maar dan wel afgehaald.

En dan ineens komt AEG met een actie die me een paar extra's beloven twv 300€ (kookboek, vacuumeermachine, bakplaat en nog wat prutsen) bij aankoop van stoomoven voor 31/5.

Ik vraag me dan af waarom die brutoprijzen zo hoog blijven als daar makkelijk 40% af gaat...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:43
@arjandijk162 De korting die je extra gaat krijgen op apparatuur gaat direct af van de korting op kastjes, daarvan heb je namelijk geen enkel idee wat die moeten kosten, kunnen ze lekker mee spelen.
En met hun know how op kastjes kunnen ze je vast ook nog wel overtuigen dat het inderdaad zoveel moet kosten.
Je kunt beter "schrikken" van de totaalprijs van de keuken.

Ik weet niet of DMG aan losse aparaten doet, maar aan de laagste prijs leveren kunnen ze doorgaans wel.

Het direct tekenen spel kun je imo wel spelen, maar alleen als je al een vergelijkbare offerte hebt.

@Tommie12 Keukenloods zit al ver onder de catalogusprijs, kan dus niet extreem veel meer vanaf.

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 19-04-2021 16:36 ]

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50

Tacoos

i am i

Tommie12 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:33:
[...]

En dan ineens komt AEG met een actie die me een paar extra's beloven twv 300€ (kookboek, vacuumeermachine, bakplaat en nog wat prutsen) bij aankoop van stoomoven voor 31/5.

Ik vraag me dan af waarom die brutoprijzen zo hoog blijven als daar makkelijk 40% af gaat...
Toen wij jaren terug zowel in Belgie als in Nederland voor een keuken rondkeken, waren de folders van de apparatuur die we meekregen precies het zelfde in Belgie en Nederland, behalve wat betreft de advies prijzen; die lagen in Belgie (toevallig of niet....) ongeveer 40% lager :')

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• siemenz

siemenz

Koetje

Yaa87 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:27:
[...]

Gr,
In de laatste regel zeg ik dat ik de keuken naar een andere ruimte in mijn huis heb verplaatst. Daar is hij een stuk groter.

• arjandijk162
mitsumark schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:33:
@arjandijk162 De korting die je extra gaat krijgen op apparatuur gaat direct af van de korting op kastjes, daarvan heb je namelijk geen enkel idee wat die moeten kosten, kunnen ze lekker mee spelen.
En met hun know how op kastjes kunnen ze je vast ook nog wel overtuigen dat het inderdaad zoveel moet kosten.
Je kunt beter "schrikken" van de totaalprijs van de keuken.

Ik weet niet of DMG aan losse aparaten doet, maar aan de laagste prijs leveren kunnen ze doorgaans wel.

Het direct tekenen spel kun je imo wel spelen, maar alleen als je al een vergelijkbare offerte hebt.

@Tommie12 Keukenloods zit al ver onder de catalogusprijs, kan dus niet extreem veel meer vanaf.
Ik doe dus de kastjes niet bij een keukenboer. Dus ik kan alleen "schrikken" van wat ik wil afnemen. Keukenloods (DMG) staat bekend om het leveren van losse apparaten.
Tommie12 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:33:
[...]

Zal ook eens kijken bij Bemmel en Kroon
Tacoos schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:41:
[...]

Toen wij jaren terug zowel in Belgie als in Nederland voor een keuken rondkeken, waren de folders van de apparatuur die we meekregen precies het zelfde in Belgie en Nederland, behalve wat betreft de advies prijzen; die lagen in Belgie (toevallig of niet....) ongeveer 40% lager :')
Zijn er goede Belgische keukensites voor een prijsvergelijk?

• Alic3
@arjandijk162 Ik heb bij Keukenloods en 123apparatuur een offerte opgevraagd. Die waren nog net wat goedkoper uiteindelijk.

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10 16:25
arjandijk162 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:25:
Welke keukenzaak zouden jullie hier alleen voor de apparatuur tegenover zetten om een beter offerte te maken? Waarschijnlijk een buiten de mandemakers groep?
Veldkamp Witgoed en Keukenapparatuur. Dat was een tip van dit forum. We gaan uiteindelijk niet de apparatuur daar kopen, maar het is echt de moeite waard om een offerte daar voor je apparatuur op te vragen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:43
arjandijk162 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:54:
[...]
Ik doe dus de kastjes niet bij een keukenboer. Dus ik kan alleen "schrikken" van wat ik wil afnemen. Keukenloods (DMG) staat bekend om het leveren van losse apparaten.
My bad, ik dacht dat je die 9200 te horen kreeg van de bouwer, niet van keukenloods zelf.

• arjandijk162
Lastmanstanding schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:59:
[...]

Veldkamp Witgoed en Keukenapparatuur. Dat was een tip van dit forum. We gaan uiteindelijk niet de apparatuur daar kopen, maar het is echt de moeite waard om een offerte daar voor je apparatuur op te vragen.
Ben je langsgeweest of alleen via website?

• Meekster
  • Laatst online: 24-02-2022
We hebben het weekend goed alles op een rij gezet en tot de conclusie gekomen dat we met de offerte van 22000 door gaan.

Enige twijfel is de kookplaat:

Bora or not ;) In het Bora topic vond ik iets over inbouwmaten.

Als ik goed lees is de Bora heel ondiep om in te bouwen , 19 cm? Bij Neff staat nisdiepte 22,3 , is dit de inbouw diepte ? Hoeveel kost je dat aan je kast ?

Ik (althans mijn vrouw) is erg gecharmeerd van de Neff plaat zelf vind ik de Bora strakker ogen, maar heb wel het idee dat de Neff een groter / bruikbaar oppervlak heeft.

We gaan morgen naar keukenzaak om de deal af te ronden. Maar dit is wel iets wat beetje blijft hangen in de keuzes die we nog moeten maken.

Wie kan daar zijn/haar licht over schijnen?

Tevens spoelbak vraag ; Franke of Lanesto?

Nog andere opmerkingen mbt ons ontwerp ? Ik heb er nog best naar lopen staren maar kom niet tot een betere/logischere indeling.

Gaat dus een Tristar front worden met Fenix Londra 804 voor het eiland en Zwart eiken front Nero 184 (deco 61A)

Tekening

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tg52UBM.jpg

• Yaa87
siemenz schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:42:
[...]

In de laatste regel zeg ik dat ik de keuken naar een andere ruimte in mijn huis heb verplaatst. Daar is hij een stuk groter.
ah oke ik zie het nu inderdaad veel groter mooi. helaas kan ik die van mij niet naar een andere ruimte verplaatsen.

• Meekster
Bart0ving schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:18:
Omdat ik nog altijd een voorkeur heb voor lokaal zaken doen.
Tenzij het verschil uiteindelijk echt te groot blijkt te zijn.

@SquareOne Het klinkt ook als een hele prima deal bij Möbel Faber, en we hebben nu eerlijk vergelijkingsmateriaal (2x Systemat) t.o.v. de Bruynzeel keuken.
We gaan er sowieso uit komen. We dachten aanvankelijk met Satink, maar dit zet ons wel aan het denken.
Wij zijn ook bij Satink geweest en we vonden ze vrij prijzig. We hebben zaterdag nog een bezoek gebracht maar we zijn er niet uitgekomen. Ze gingen niet veel naar beneden qua prijs.

• Source90
  • Laatst online: 04-11 23:49
Alic3 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:59:
@arjandijk162 Ik heb bij Keukenloods en 123apparatuur een offerte opgevraagd. Die waren nog net wat goedkoper uiteindelijk.
Is dat niet dezelfde toko met een ander jasje?

• Alic3
Source90 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:59:
[...]

Is dat niet dezelfde toko met een ander jasje?
Nee toch? Offertes en prijzen waren wel echt anders. 123 apparatuur zit in Tiel en Keukenloods in Zaandam (en is tegenwoordig half DMG)?

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

Lastmanstanding schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:59:
[...]

Precies, gewoon even een mailtje naar Veldkampkeukens met jouw lijstje @arjandijk162 , je zal verrast staan ;)

• Source90
  • Laatst online: 04-11 23:49
Alic3 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:20:
[...]

Nee toch? Offertes en prijzen waren wel echt anders. 123 apparatuur zit in Tiel en Keukenloods in Zaandam (en is tegenwoordig half DMG)?
Excuus, dat was Bemmel&Kroon + Keukenloods wat een tijdje terug langs kwam:
Niek_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:29:
Ik keek net even heel raar toen ik een mailtje ontving. Had zowel bij Bemmel & Kroon als Keukenloods een prijsopgave gevraagd voor de keukenapparatuur.
1 minuutje na ontvangst van de offerte vanuit Bemmel & Kroon krijg ik een mail vanuit Keukenloods die niet voor mij bestemd blijkt te zijn:

" Bemmel heeft deze aangeboden voo €16.336,- Graag die prijs hanteren.
Misschien de koelkast omzetten naar Liebherr? dan kun je iets scherper gok ik met dezelfde marge."

|:(

Blijkbaar hebben Bemmel & Kroon en Keukenloods onderling contact over de prijzen die ze offreren. Kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit wettelijk niet eens toegestaan?
Vestigingsplaats zegt niet zoveel. Veel valt onder dezelfde koepel van DMG maar heeft een eigen postadres/hoofdkantoor.

Keukenloods is volgens de website trouwens als BV in Opmeer ingeschreven (en Bemmel en Kroon in Den Haag).

---

123 Keukenapparatuur is volgens de KVK onderdeel van "KGHN". Geen idee of dat enige relatie met B&M/KL heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 20-04-2021 00:16 ]

• battler
@Meekster Waarom zit die wasbak daar?

• Meekster
Links zit vaatwasser, daarnaast spoelbak, dan 2 x ladenblok , dan 2 x hoge kast

Waarom niet ?

Hij zou ook omgekeerd kunnen ipv op de linkerhoek , op de rechterhoek (vaatwasser naast hoge kast) maar bij inruimen/uitruimen zou het dan erg onhandig zijn. Op deze manier kan de vaatwasser helemaal open, komen we niet in de knoei met het eiland

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 23:01
Onze keuken kan er eigenlijk maar op 1 manier in, dit heeft te maken met de plaatsing van deuren en ramen, en de langwerpige vorm van de ruimte. Ik heb zelf wat zitten knutselen met de Ikea planner, onderstaand moet het worden. Budget €12.000. Lijkt me reeel voor de grootte (kleintje). ;)

Nu moeten we een rondje keukenboeren gaan doen, ik kijk er al naar uit. :X
Waar moet ik op letten bij de keukenkastjes? We hebben nu een Poggenpohl keuken staan uit de 80er jaren. Knap dat het er nog staat na al die tijd, maar de fineer laat nu los. Daarnaast komen de scharnieren los uit de spaanplaat. Dit wil ik eigenlijk niet meer maar ik vraag me af of ons budget toereikend is voor iets anders? Wat zijn de opties? Is het fineer van nu anders dan 30 jaar geleden? Kun je fineer bijwerken als er iets tegenaan stoot?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RU5yigkq5SAEH3n_jsCfgBV4IMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4RzqNrso3QS7W5msrepLJg6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 19-04-2021 19:59 ]

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11 21:01
Wie heeft nog andere suggesties voor 80+ cm kastelementen en greeploos?

momenteel heb ik in het vizier
Nolte Matrix 900 (werkblad 20 en plint minimaal 50) , min werkhoogte dus 970mm

Ballerina GL XL (84,5 raster, werkblad 20mm en dan plint 10cm, werkhoogte dus 965mm
(sinds sep'21 greeploos leverbaar op het hogere raster)

Schüller en Nobillia vallen af, want de respectievelijk 845 en 865 kasten zijn alleen leverbaar met grepen..
Dank,
hjw-001 schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:12:

Ballerina GL XL (84,5 raster, werkblad 20mm en dan plint 10cm, werkhoogte dus 965mm

Schüller en Nobillia vallen af, want de respectievelijk 845 en 865 kasten zijn alleen leverbaar met grepen..
Dank,
Rotpunkt, Tristar, Pronorm, Next125

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10 16:25
arjandijk162 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:12:
[...]

Ben je langsgeweest of alleen via website?
Via de website

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-10 11:21
hjw-001 schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:12:

Dank,
KH keukens heeft 82,6 als corpus

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 14:50

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Vv5gtbJ_gaPM6eoxz1kYC7I0-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gti5PfnwSP7oMLkAA76lb1yZ.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag gebeld dat de voorkeur voor ons werkblad door de fabriek afgeraden wordt ivm de overbrugging bij het bar-gedeelte.
Was nu ingetekend met 20mm keramiek.
Fabriek raadt 12mm (massief) of 30mm (‘gevuld’) aan.
Jullie nog tips of ervaringen hiermee?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Offertes voor apparatuur opvragen bij Keukenloods, 123apparatuur en Bemmel & Kroon, is hetzelfde als 3 offertes opvragen bij Keukenloods, maar dan onder een andere klantnaam. Deze bedrijven behoren namelijk alle 3 tot de KM5 groep.

Mijn advies: vraag meerdere dezelfde offertes aan bij dezelfde winkel en hoop dat je een verkoper treft die genoegen neemt met minder marge.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
Impry schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:29:
[Afbeelding]
Vandaag gebeld dat de voorkeur voor ons werkblad door de fabriek afgeraden wordt ivm de overbrugging bij het bar-gedeelte.
Was nu ingetekend met 20mm keramiek.
Fabriek raadt 12mm (massief) of 30mm (‘gevuld’) aan.
Jullie nog tips of ervaringen hiermee?
Een plaat onder het blad. Houtmerk doet dat mooi, zie hier: https://houtmerk.nl/colle...d-met-barnis-vrijstaand-2

Bericht hierboven

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 14:50

Impry

Rallymedia.nl

Floor-is schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 01:16:
[...]

Een plaat onder het blad. Houtmerk doet dat mooi, zie hier: https://houtmerk.nl/colle...d-met-barnis-vrijstaand-2
Mooie tip, dankje!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• arjandijk162
Barry|IA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:04:
Offertes voor apparatuur opvragen bij Keukenloods, 123apparatuur en Bemmel & Kroon, is hetzelfde als 3 offertes opvragen bij Keukenloods, maar dan onder een andere klantnaam. Deze bedrijven behoren namelijk alle 3 tot de KM5 groep.

Mijn advies: vraag meerdere dezelfde offertes aan bij dezelfde winkel en hoop dat je een verkoper treft die genoegen neemt met minder marge.
Dat is jammer.

• Meekster
Spoelbak : zit er veel verschil tussen Lanesto of Franke ?
Meekster schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:19:
Spoelbak : zit er veel verschil tussen Lanesto of Franke ?
Spoelbak is een spoelbak... Maar als ik moest kiezen ging ik voor Franke.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• Dey
  • Laatst online: 03-11 16:53

Dey

Ik lees al een tijd mee in dit topic en heb al veel geleerd, waarvoor dank.
We staan op het punt om te tekenen voor een Häcker AV6000 keuken, maar twijfel nog over de greeploze kastenwand. Links komt een 178cm koelkast, midden een stoom- en combi-oven en rechts een servieskast. Zou de koelkastdeur lastig te openen zijn met een greeplijst of valt dit mee in de praktijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SM-T0g7iMh2WVfiYugsuEsg5LzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxHtopTgvO5UntZi1Prt41sf.jpg?f=fotoalbum_large

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-11 23:24
Dey schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:17:
Zou de koelkastdeur lastig te openen zijn met een greeplijst of valt dit mee in de praktijk?
Ik heb zelf zo'n verticale greeplijst voor de koelkast en het bevalt me prima, iedereen kan hem op zijn eigen hoogte pakken (ik vrouw en inmiddels ook kind van 3) Die laatste moet ik alleen nog even leren waar mijn bieropener ligt 8)7

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:29
Sammy_tukker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:26:
[...]

Ik heb zelf zo'n verticale greeplijst voor de koelkast en het bevalt me prima, iedereen kan hem op zijn eigen hoogte pakken (ik vrouw en inmiddels ook kind van 3) Die laatste moet ik alleen nog even leren waar mijn bieropener ligt 8)7
Kind van 3 heeft toch gewoon al melktandjes? O-)

PSN: Flix20-NL

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 19:21
Flix20 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:
[...]

Kind van 3 heeft toch gewoon al melktandjes? O-)
En krijgen toch nog nieuwe tandjes na een paar jaar :+ O-)

• Wiephine
  • Laatst online: 04-11-2022
Bedankt voor de vele tips!

Wij hebben 2 offertes voor een nieuwe keuken maar beide stuk boven ons budget.

Eiland: 3,05 m, 1,20 m breed
Blad eiland: silestone eternal statuario, 4 cm dik (ook aan kant van raam en omhoog gebracht aan het raam)
composiet pompbank
franke kraan

apparaten (daar zit mijn probleem):
- bora kookplaat pure
- pelgrim combi oven microgolf
- pelgrim combi stoomoven
- pelgrim vaatwasser
- pelgrim frigo 178 cm

originele prijs is 29 000 incl btw

we zouden eventueel alle apparaten van pelgrim nemen zodanig we grote korting krijgen (dan is het totaal 28 000) MAAR nu twijfelen we enorm omdat we dachten dat pelgrim echt wel ok was maar na al deze reacties is dat een goedkoper merk! :(

We zouden misschien ons blad naar 3 cm brengen dan komt het samen met korting van pelgrim op een kleine 27000 incl btw.

Wat vinden jullie?
Bedankt!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBn__iHPN3p-mp8iNx7jy0deRdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1FY4GrxUF7fF9Kmt40NvPGQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Meekster
Zojuist getekend voor onze keuken ;)

Het is een Tristar keuken geworden

Front (schier)eiland : Fenix Londra 804
Front Hoog/laagdeel: 604 Nero

Werkblad: Composiet; Eternal Statuario Polished van Dekker (was eerst Pearl Yasmine). 4 cm dik

Apparatuur:

Neff Stoomoven B48FT78G0
Neff Vaatwasser S199YB800E met besteklade
Neff Inductieplaat met ingebouwde afzuiging T58TL6EN2
Neff Koelkast KI1816DE0
Quooker Combi+ Fusion Square

Spoelbak Franke Bolero plus afm. 50x40

Inclusief installatie 19.999,-

Zonder nog verder te onderhandelen (zie mijn posts van paar dagen terug) werd dit de prijs nadat we nog wat aanpassingen deden (blad is aangepast , besteklade vaatwasser toegevoegd en andere spoelbak).

Ik vond het bij nader inzien al een best scherpe offerte , maar met deze prijs kan ik zeer goed leven. Ik verliet als tevreden man de showroom vanochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBX4d2hDdVnqsX6rvwD8PZqORww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Otr4XGuekCSKxgrUu38ifUlz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNKlZ1wXUwIewse4cieNt2yGAeg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klJTIDsSRjPuSpzVt3IzrWRl.jpg?f=fotoalbum_tile

• siemenz

siemenz

Koetje

Meekster schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:54:

Werkblad: Composiet; Eternal Statuario Polished van Dekker (was eerst Pearl Yasmine). 4 cm dik

Apparatuur:

Neff Stoomoven B48FT78G0
Neff Koelkast KI1816DE0

Zonder nog verder te onderhandelen (zie mijn posts van paar dagen terug) werd dit de prijs nadat we nog wat aanpassingen deden (blad is aangepast , besteklade vaatwasser toegevoegd en andere spoelbak).

Ik vond het bij nader inzien al een best scherpe offerte , maar met deze prijs kan ik zeer goed leven. Ik verliet als tevreden man de showroom vanochtend.

[Afbeelding][Afbeelding]
Nice, prima opstelling en prijs denk ik zo.

Ik neem aan dat je de "riviera maison text' boven het aanrechtblad achterwege laat?

Apparatuur:

Neff Stoomoven B48FT78G0
Neff Koelkast KI1816DE0

[Afbeelding][Afbeelding]
Gefeliciteerd! Je eerdere bedrag van 22k was al een keurige deal, bij dit neig ik te zeggen werelddeal _/-\o_

• Meekster
siemenz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:01:
[...]

Nice, prima opstelling en prijs denk ik zo.

Ik neem aan dat je de "riviera maison text' boven het aanrechtblad achterwege laat?
Uiteraard , mijn vrouw kreeg er braakneigingen van O-) Als wij ergens een hekel aan hebben zijn het wel dit soort teksten (ala xenos wandborden).

• Meekster
SquareOne schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:03:
[...]

Gefeliciteerd! Je eerdere bedrag van 22k was al een keurige deal, bij dit neig ik te zeggen werelddeal _/-\o_
Ik was ook even stil. Ik had niet verwacht dat er nog veel vanaf ging. Zoals ik het begreep was de offerte die we vorige week kregen ook de uiteindelijke prijs, blijkbaar niet.

Ben ook erg blij met de wisseling van het blad. De staal was er vorige week niet (onvindbaar) en nu wel. De twijfel is weg .

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:25
Wiephine schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:41:

Blad eiland: silestone eternal statuario, 4 cm dik (ook aan kant van raam en omhoog gebracht aan het raam)
composiet pompbank
franke kraan

- bora kookplaat pure
- pelgrim vaatwasser
- pelgrim frigo 178 cm

we zouden eventueel alle apparaten van pelgrim nemen zodanig we grote korting krijgen (dan is het totaal 28 000) MAAR nu twijfelen we enorm omdat we dachten dat pelgrim echt wel ok was maar na al deze reacties is dat een goedkoper merk! :(

We zouden misschien ons blad naar 3 cm brengen dan komt het samen met korting van pelgrim op een kleine 27000 incl btw.

Wat vinden jullie?
Bedankt!!

[Afbeelding]
Dat is echt te duur. Naar mijn idee zelfs 7.5 tot 10k te duur.

• wmeester
  • Laatst online: 04-11 19:01
Wij zijn langzaam aan het kijken voor een nieuwe keuken maar ik schrik een beetje van de prijzen die hier voorbij komen. Ik hoop toch wel voor 10k klaar te zijn.
Dit voor een L-keuken opstelling van 230 * 300 mtr
1x kast voor vaatwasser ~150
1x spoelbak kast ~150
1x hoekkast ~400
1x lade kast 60cm ~500
1x lage kast met planken 60 cm ~150
1x hoge kast voor koelkast ~ 250
1x hoge kast voor oven ~250
4x bovenkast van 90cm hoog x 60 cm breed ~100
=2250

+ 14x deur/ladefront a gem 100 euro ps
= 1400

vaatwasser ~500 euro
inductie kookplaat 60cm ~500
koelkast met vriezer met nofrost ~1500
combioven ~750
vlakschemafzuiger ~250
=3500

5,5MTR aanrechtblad a 200euro pm
=1200

is ongeveer 8500
dan komt er nog een spoelbak, zeep pompje en wat planken bij.

mis ik nu iets of heb ik de verkeerde prijzen in mijn hoofd?

• Meekster
@wmeester

Tja.. merk apparatuur scheelt natuurlijk al heel veel op de prijs. En binnen de apparatuurmerken zit ook weer verschil. Neem je de toplijnen of neem je de middenmoters

Frontjes : neem je goedkoopste prijsgroep of neem je massief eiken ?

Werkblad: laminaat of keramiek/dekton/fenix

Koop je hem bij Ikea of bij keukenzaak.

Plaats je hem zelf of laat je het doen

Met 8500 euro kom je in de goedkoopste keukens terecht.
Wiephine schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:41:

composiet pompbank
franke kraan

- bora kookplaat pure
- pelgrim vaatwasser
- pelgrim frigo 178 cm

Wat vinden jullie?
Bedankt!!

[Afbeelding]
Hier valt heel weinig over te zeggen als er niks bij staat over specificaties van je keuken.
Welke kasten heb je gekozen, zitten daar lades in? Wat voor soort fronten, welk merk etc?

Kijk daarnaast even naar de keuken van @Meekster en bedenk dat wat je van jouw deal vindt.

• Meekster
@Wiephine

Lijkt me aan de prijzige kant, zeker met de apparatuur die erin zit. Als je naar mijn keuken kijkt dan is het bijna het dubbele wat jij zou moeten betalen.
wmeester schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:15:
Wij zijn langzaam aan het kijken voor een nieuwe keuken maar ik schrik een beetje van de prijzen die hier voorbij komen. Ik hoop toch wel voor 10k klaar te zijn.
Dit voor een L-keuken opstelling van 230 * 300 mtr
1x kast voor vaatwasser ~150
1x spoelbak kast ~150
1x hoekkast ~400
1x lade kast 60cm ~500
1x lage kast met planken 60 cm ~150
1x hoge kast voor koelkast ~ 250
1x hoge kast voor oven ~250
4x bovenkast van 90cm hoog x 60 cm breed ~100
=2250

+ 14x deur/ladefront a gem 100 euro ps
= 1400

vaatwasser ~500 euro
inductie kookplaat 60cm ~500
koelkast met vriezer met nofrost ~1500
combioven ~750
vlakschemafzuiger ~250
=3500

5,5MTR aanrechtblad a 200euro pm
=1200

is ongeveer 8500
dan komt er nog een spoelbak, zeep pompje en wat planken bij.

mis ik nu iets of heb ik de verkeerde prijzen in mijn hoofd?
Ook hier valt op deze manier niet zoveel op te zeggen. Check eens op een willekeurige apparatuur site welke apparatuur je wilt. Prijs is daar nog redelijk makkelijk te bepalen met behulp van internetprijzen.

Werkblad kan 200 euro p/m kosten, maar kan ook makkelijk 500 euro p/m zijn. Helemaal afhankelijk van het materiaal. Wil je kunststof, composiet, keramiek, natuursteen?

Welk merk kasten heb je op het oog? en waar komen de voorgestelde prijzen vandaan? Ik heb offertes gezien met stukprijzen voor kasten die toch wel stukken hoger liggen dan hetgeen jij voorstelt.
Als je naar een prijslijst zoals deze gaat kijken (=nobilia) dan zit je voor mijn idee een beetje op de bodemprijzen, vergeet niet dat je vaak ook nog zijpanelen, passtukken, plinten etc nodig hebt.
https://www.keukendepot.n...slijst-keukendepot-LR.pdf

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11 16:46
SquareOne schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:20:
[...]

Kijk daarnaast even naar de keuken van @Meekster en bedenk dat wat je van jouw deal vindt.
Pas wel even op met te verwijzen naar 1 prijs van 1 persoon waarvan al zeker 2 mensen vinden dat die zeer scherp is. Als dezelfde zaak voor soortgelijke keukens nog een paar keer voorbijkomt met soortgelijke prijzen, dan kan je met enige zekerheid zeggen dat het een correcte prijs is.
Als het bij deze ene keer blijft, is het goed mogelijk dat dit een 'unicum' is en dat de normale prijs toch wel iets hoger kan liggen. Zo zouden mensen zich slecht kunnen gaan voelen omdat zij niet 'de beste prijs' hebben gekregen....

• Meekster
@Kwakkel Ik denk dat je voor mijn type keuken en apparatuur zo tussen de 20 en 25.000 euro kan rekenen. Het hangt af van merk keukenmeubelen (mijn keuken in bij. Siematic was iets van 27000 euro zonder onderhandelen bijvoorbeeld) en invulling qua apparatuur en blad.

Dan is 27000/29000 voor die keuken met Pelgrim wel prijzig m.i.

Apparatuur:

Neff Stoomoven B48FT78G0
Neff Koelkast KI1816DE0

[Afbeelding][Afbeelding]
Zat nog even naar e tekening te kijken:
1) bij de hoge kasten lijk je een horizontale en een verticale greeplijst te combineren. Sluiten die op elkaar aan / gaat dat goed?
2) bij het schiereiland en hoge kasten begin je met een passtuk, maar de zijpanelen aan de andere kant van de kastenwand / het eiland zijn dunne zijpanelen. Is het niet mooier om het uit te voeren zoals in je eerste post? Meekster in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

• Dey
  • Laatst online: 03-11 16:53

Dey

Klein vraagje; Wanneer onderteken je de offerte voor de keuken, wanneer deze in grote lijnen akkoord is of wanneer alle details zoals kleur van de kraan uitgewerkt zijn?

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-11 13:08
Dey schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:27:
Klein vraagje; Wanneer onderteken je de offerte voor de keuken, wanneer deze in grote lijnen akkoord is of wanneer alle details zoals kleur van de kraan uitgewerkt zijn?
Pas ondertekenen na elke randje, schroefje, kleurtje, etc. (anders blijkt dat kleurtje op de kraan 'ineens' een meerprijs te hebben)

Maar wellicht ben ik te achterdochtig ;-)
Dey schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:27:
Daar zijn verschillende meningen over. Sommige mensen tekenen direct als ze een goed gevoel hebben bij de zaak en het gevoel hebben dat de prijs die voorgeschoteld is een correcte en eerlijke prijs is.

Zelf zit ik daar wat anders in. Na tekenen ben je je onderhandelingspositie kwijt. Ik heb liever alle details duidelijk voordat ik teken. Dan kan er ook geen gezeur onstaan als een zwarte ipv een rvs kraan retail 100 euro duurder is maar de keukenzaak er opeens 300 voor vraagt. Of dat bij de keuze voor een goedkoper front waarbij de prijs 10% zou moeten zakken, de keukenzaak de prijs maar 8% laat zakken om net wat meer marge te pakken. Wellicht zou ik wat meer vertrouwen in de mensheid moeten hebben, maar ik ben een keer 'opgelicht' bij het aanschaffen van een badkamer dus ben daar nu voorzichtiger mee.
bertvanoosten schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:31:
[...]

Pas ondertekenen na elke randje, schroefje, kleurtje, etc. (anders blijkt dat kleurtje op de kraan 'ineens' een meerprijs te hebben)

Maar wellicht ben ik te achterdochtig ;-)
Precies dit.

Nu is het inmiddels wel mijn ervaring dat met name de mensen die dit forum weten te vinden er zo over denken. Op basis van de ervaringen die ik hier voorbij zie komen van mensen uit de keukenbranche blijkt dat 80% van de mensen die een keuken koopt anders te werken.

• Meekster
SquareOne schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:27:
[...]

Zat nog even naar e tekening te kijken:
1) bij de hoge kasten lijk je een horizontale en een verticale greeplijst te combineren. Sluiten die op elkaar aan / gaat dat goed?
2) bij het schiereiland en hoge kasten begin je met een passtuk, maar de zijpanelen aan de andere kant van de kastenwand / het eiland zijn dunne zijpanelen. Is het niet mooier om het uit te voeren zoals in je eerste post? Meekster in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Hoge kast is alleen koelkast met greeplijst de rest is greeploos (tip on bij bovendeur en onderste lades)

Dat van de panelen zal ik even nakijken in de offerte zelf , weet ik zo niet. Die jij bedoelt is van andere offerte. Is mij nu niet opgevallen iig. Zal het nog even navragen bij keukenzaak als ik er weer kom

[ Voor 7% gewijzigd door Meekster op 20-04-2021 15:49 ]

Pagina: 1 ... 225 ... 528 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1