Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

Wij hebben sinds 3 weken de sleutel van ons huis en de bestaande keuken is ons niet bevallen.

Daarom zijn we nu bij een viertal zaken geweest.

- Matzwart en greeploos
- Het ontwerp is bij elke keukenboer hetzelfde.
- Dezelfde apparatuur (Siemens koel/vries, vaatwassser, oven/magnetron 60cm, Quooker kraan en Bora Pure)

Offertes variëren van € 18.500 tot 23.000.

Punto X13, B merk van Rotpunkt | 8868 Argos White gepolijst | 19mm paneel

Rotpunkt 2515 Z18 HPL XT | Calacatta Gold Polished 2cm | 19mm paneel

Ballerina keuken | Dekton Aura blad 2cm | 16mm paneel

Ballerina keuken | Dekton Aura blad 3cm | 16mm paneel

Kan iemand mij iets vertellen hoe de merken tegenover elkaar staan? De Rotpunkt en Punto X13 (dochter van) zijn iets dikker uitgevoerd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EQPgledTrNywfkgTgUAAy22W3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sEhMaMjoA9r3RUHfvs3d9JtX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7bYAJgKadW2RMUEslrCw4lqgwk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BBsUBeEFF3D95nVMDfsefmnD.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Acradavos op 15-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-04 23:17
siemenz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:49:
[...]

Het is al vaker voorbij gekomen, maar het is oneerlijk individuele onderdelen van een keuken te vergelijken met andere winkels en de winkels daarmee om de oren te slaan.

Bij de één pakken ze de marge op de kasten, bij de andere op het blad en bij de andere op de apparatuur.

Als je puur naar prijs kijkt, waarom ga je dan nu niet gelijk naar de winkel waar de offerte goedkoper was en kennelijk je gevoel beter was? Wat is je vraag nu eigenlijk?
Bedankt voor de reactie. We weten dat we meestal niet de echte prijs krijgen in de eerste offerte. Dus we praten met een paar winkels om hun laagste prijs te krijgen. Dan kunnen we ze met elkaar vergelijken. Bij de vergelijking speelt de professionaliteit van de keukenadviseur een rol. Verdonk is tot nu toe de enige winkel die zo nare spelletjes speelt. Dus besloot ik de ervaring te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:32
Acradavos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:01:
Wij hebben sinds 3 weken de sleutel van ons huis en de bestaande keuken is ons niet bevallen.

Daarom zijn we nu bij een viertal zaken geweest.

- Matzwart en greeploos
- Het ontwerp is bij elke keukenboer hetzelfde.
- Dezelfde apparatuur (Siemens koel/vries, vaatwassser, oven/magnetron 60cm, Quooker kraan en Bora Pure)

Offertes variëren van € 18.500 tot 23.000.

Punto X13, B merk van Rotpunkt | 8868 Argos White gepolijst | 19mm paneel

Rotpunkt 2515 Z18 HPL XT | Calacatta Gold Polished 2cm | 19mm paneel

Ballerina keuken | Dekton Aura blad 2cm | 16mm paneel

Ballerina keuken | Dekton Aura blad 3cm | 16mm paneel

Kan iemand mij iets vertellen hoe de merken tegenover elkaar staan? De Rotpunkt en Punto X13 (dochter van) zijn iets dikker uitgevoerd. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi blad, Dekton Aura. Heb ik ook in mijn keuken en heel tevreden mee :)

Is dat een soort van gat tussen je werkblad en de hoge kast? Komt daar een koffie automaat oid?
En lijkt het nu zo, of ga je een barretje creëren aan je schiereiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

m181087 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:06:
[...]

Mooi blad, Dekton Aura. Heb ik ook in mijn keuken en heel tevreden mee :)

Is dat een soort van gat tussen je werkblad en de hoge kast? Komt daar een koffie automaat oid?
En lijkt het nu zo, of ga je een barretje creëren aan je schiereiland?
Heb je toevallig een foto? Ik heb helaas alleen een klein staaltje gezien.
Ja, een open vak. Wellicht voor een koffiezetapparaat. Ik kan ook de bovenkast laten vervallen en er een paar planken maken. :)

Barretje komt tegenover de inductieplaat.

Een los eiland had ik mooi gevonden, alleen zitten we met de bestaande vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
Barry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:59:
[...]

Draai het eens om. Als elke klant Verdonk zo behandelt, dan hadden ze het geen 110 jaar volgehouden denk ik.

Ik kijk een halve minuut op de website en ik zie geen enkele verwijzing naar lage prijzen. Je hoeft hier niet te kopen.
Bedankt voor jouw aandacht. Ik keek opnieuw naar hun website en ik zei dit:

"Verdonk Keukens koopt haar keukens in via MHK, de grootste Europese inkooporganisatie. Samen met meer dan 2.500 Europese keukenzaken kopen we in bij onze leveranciers, zodat u verzekerd bent van een scherpe prijs."

Dat betekent: net als 3.000 andere kleine bedrijven kopen ze keukenapparatuur in via MHK. De keukenadviseur vertelde me dat Verdonk een klein familiebedrijf is, dus hun inkoopprijs prijs hoger is dan andere bedrijven.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:32
Acradavos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:10:
[...]
Heb je toevallig een foto? Ik heb helaas alleen een klein staaltje gezien.
Ja, een open vak. Wellicht voor een koffiezetapparaat. Ik kan ook de bovenkast laten vervallen en er een paar planken maken. :)

Barretje komt tegenover de inductieplaat.

Een los eiland had ik mooi gevonden, alleen zitten we met de bestaande vloerverwarming.
Mijn keuken staat hier

Weet je trouwens zeker dat je een barretje wilt aan je kookplaat en geen extra rij (ondiepe) kasten of laden? Ik zou het persoonlijk wel weten ;)
In mijn vorige keuken had ik ook een bar; wat ben ik blij dat die weg is. Geeft me kastruimte terug en mensen gaan toch sneller aan de eettafel zitten. Tevens spettert een kookplaat met bakken, dus weet ik niet hoe veilig je daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 09:55
Hier heb ik gister de installatie ingepland.... als het goed is deze week nog inmeten en even afspreken wanneer we starten met het verbouwen. Ik heb een afspraak staan om de offerte nog helemaal na te lopen (moet de nieuwste versie nog krijgen).
Moet nog definitieve versie van de oven uitzoeken (zal AEG worden, ik wil graag een stoomoven combi en ik ben enorm Miele fan maar dat hakt nu wel flink in het budget).
De bora pure ipv een afzuiger en dan een plankje ipv die afzuiger zodat je niet een leeg stukje muur hebt.

Zijn er nog dingen waar je oplet (buiten of de kleur klopt enzo), ik wilde nog even de werkbladhoogte bespreken(om te kijken of ik het goed gelezen heb). En ik twijfel nog of een zwarte oven of een rvs oven mooier is in een witte keuken... Het is ook maar goed dat ik dit topic ontdekt heb zoveel dingen waar ik niet over na had gedacht.... (dit is de eerste keuken die we zelf uitzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:31
ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:13:
[...]

"Verdonk Keukens koopt haar keukens in via MHK, de grootste Europese inkooporganisatie. Samen met meer dan 2.500 Europese keukenzaken kopen we in bij onze leveranciers, zodat u verzekerd bent van een scherpe prijs."

Dat betekent: net als 3.000 andere kleine bedrijven kopen ze keukenapparatuur in via MHK. De keukenadviseur vertelde me dat Verdonk een klein familiebedrijf is, dus hun inkoopprijs prijs hoger is dan andere bedrijven.. :-(
Klinkt niet echt als een goed verhaal inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
[...]

Ze moeten wel scherp zijn. Als ze te duur zijn koopt niemand hier hun keuken. Maar scherp in verhouding tot wat? Een Keukenloods of Keuken Concurrent? Dat denk ik niet. Ik denk dat zij scherp zijn in vergelijking met een ander zelfde soort concept winkel.

Als zij op 19k 1000 euro zijn dan de allerlaagste prijzen die jij online kunt vinden, dan vind ik Verdonk behoorlijk scherp.

Vergeet niet dat een keuken volledig gebruiksklaar opleveren meer is dan het bestellen van een paar artikelen. Er komt zo veel meer bij kijken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje klaar ben met dat hele gedoe rondom de prijs, dat ligt uiteraard niet aan jou, maar aan meerdere ervaringen die ik onlangs heb opgedaan.
Ik maak letterlijk mee dat iemand bij mij zijn keuken laat uitrekenen voor 31000 euro en vervolgens met een offerte aan komt van 29000 euro, waarbij ALLE specificaties NET even anders zijn. Het enige wat ik dan ''moet'' matchen is de prijs.....

Let wel: dit is slechts een heel klein deel van de klanten die ik heb (en ja, vaak via Tweakers, vandaar dat ik nu 50 euro per gesprek vraag en zelfs liever geen klanten via dit platform heb).

Doorgaans reken ik de keuken globaal uit en hebben we in een keer een overeenkomst. Geen gedoe met vergelijken, geen ''nu korting, maar later beslissen'', maar boter bij de vis. Dit zijn vaak mensen die geen zin hebben in gedoe en niet 8 winkels afgaan om er een paar centen af te krijgen.

Een ieder mag zich afvragen welke type klant wenselijker is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Barry op 15-04-2021 16:11 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Tsja niemand wilt 'teveel' betalen maar het is soms lastig.

Ik stap steeds naar voren en geef altijd meteen aan dat ik begrijp dat ze ook moeten verdienen en dat ik ook 'gewoon' een goede deal wil.

Beetje geven en nemen.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:31
Barry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:59:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje klaar ben met dat hele gedoe rondom de prijs, dat ligt uiteraard niet aan jou, maar aan meerdere ervaringen die ik onlangs heb opgedaan.
Bedoel je dat de gesprekken verharden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
[...]

Ze moeten wel scherp zijn. Als ze te duur zijn koopt niemand hier hun keuken. Maar scherp in verhouding tot wat? Een Keukenloods of Keuken Concurrent? Dat denk ik niet. Ik denk dat zij scherp zijn in vergelijking met een ander zelfde soort concept winkel.

Als zij op 19k 1000 euro zijn dan de allerlaagste prijzen die jij online kunt vinden, dan vind ik Verdonk behoorlijk scherp.

Vergeet niet dat een keuken volledig gebruiksklaar opleveren meer is dan het bestellen van een paar artikelen. Er komt zo veel meer bij kijken.

In het verhaal schreef ik:
"Toevallig hadden we nog een keuken offerte van een ander klein familiebedrijf in Utrecht. Op die offerte waren de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad € 1000 lager dan die van Verdonk. "

Daarnaast zijn we bij ASWA keukens geweest. Ze waren heel open en transparant: 40% korting op de adviesprijzen voor Bosch / Siemens keukenapparatuur. Bij Verdonk kregen we nog nooit zulke open en directe antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:10:
[...]

In het verhaal schreef ik:
"Toevallig hadden we nog een keuken offerte van een ander klein familiebedrijf in Utrecht. Op die offerte waren de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad € 1000 lager dan die van Verdonk. "

Daarnaast zijn we bij ASWA keukens geweest. Ze waren heel open en transparant: 40% korting op de adviesprijzen voor Bosch / Siemens keukenapparatuur. Bij Verdonk kregen we nog nooit zulke open en directe antwoorden.
Maar wat scheelde het op de totaalprijs? Ik kan 10k vragen voor een Bora Pure kookplaat en de rest van de keuken leveren voor een euro. Of ik vraag een euro voor de kookplaat en 10k voor de keuken. Het zegt mij dus niks, het gaat mij om het geheel.

Verdonk is geen prijsstunter en zal jou gewoon een (nette) totaalprijs hebben gegeven. Waarom jij bepaalde informatie niet heb gekregen, of waarom de verkoper boos is geworden, dat weet ik niet. Misschien was het gesprek niet leuk? Misschien mochten jullie elkaar niet?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
JohnStaakke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:07:
[...]

Bedoel je dat de gesprekken verharden?
Zeker niet altijd hoor, maar heel sporadisch wel. Als een gesprek al begint met ''wij hebben een offerte, maar wij zeggen niet waar wij geweest zijn'', dan vind ik het gesprek al niet leuk meer. En natuurlijk zou je er als verkoper alles aan moeten doen om het vertrouwen te winnen en om het de klant naar zijn/haar zin te maken, maar IK heb daar geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:43
Barry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:16:
[...]

Maar wat scheelde het op de totaalprijs? Ik kan 10k vragen voor een Bora Pure kookplaat en de rest van de keuken leveren voor een euro. Of ik vraag een euro voor de kookplaat en 10k voor de keuken. Het zegt mij dus niks, het gaat mij om het geheel.

Verdonk is geen prijsstunter en zal jou gewoon een (nette) totaalprijs hebben gegeven. Waarom jij bepaalde informatie niet heb gekregen, of waarom de verkoper boos is geworden, dat weet ik niet. Misschien was het gesprek niet leuk? Misschien mochten jullie elkaar niet?
Maar hoe moet je als consument weten dat je een nette totaal prijs hebt gehad?
Helemaal als je bij een andere zaak een schijnbaar vergelijkbare keuken met een ander prijskaartje hebt gehad.
Omdat de verkoper zegt dat je een goede prijs hebt? De eerste verkoper die zegt dat z'n prijs slecht is moet ik nog tegenkomen. Een enkeling weet de verwachtingen te temperen door gewoon aan te geven dat de wensen niet binnen het budget passen.
Als je niet volledig in dat wereldje zit, is dat haast niet te doen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Flix20 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:29:
[...]

Maar hoe moet je als consument weten dat je een nette totaal prijs hebt gehad?
Helemaal als je bij een andere zaak een schijnbaar vergelijkbare keuken met een ander prijskaartje hebt gehad.
Omdat de verkoper zegt dat je een goede prijs hebt? De eerste verkoper die zegt dat z'n prijs slecht is moet ik nog tegenkomen. Een enkeling weet de verwachtingen te temperen door gewoon aan te geven dat de wensen niet binnen het budget passen.
Als je niet volledig in dat wereldje zit, is dat haast niet te doen.
De tijd dat mensen flink teveel betalen voor een keuken is helemaal voorbij. Marges schommelen nu tussen de 25- en 30% (in de mix is dit een gezonde eerlijke prijs). Speel je elkaar helemaal uit en haal je alles uit de kast, dan krijg je je keuken tegen 20% (bereid je maar voor op een k*t gesprek). Zo nu en dan tref je een klant die na het eerste aanbod al akkoord gaat en dan wordt er pak 'm beet 40% verdiend (dit om de ''zeikerds'' die tegen 20% kopen te kunnen blijven bedienen :P ).

Dan rest jou alleen nog de taak om te bepalen welke winkels een goede inkoopconditie hebben en tja, dat kan heel goed een DMG zaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi allemaal,

Hierbij even een verkennende vraag.

Onze keuken offerte heeft een Siemens IQ300 vaatwasser van circa €600. Echter ik heb op de website van Keukenloods een grotere, stillere, zuinigere Pelgrim vaatwasser gezien. Loont het om te switchen van Siemens naar Pelgrim? Meer kwaliteiten voor een lagere prijs, of vergis ik me nou ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
Barry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:16:
[...]

Nogmaals bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp je punt. Het probleem is dat Verdonk niet direct hun beste prijs aan ons wil geven. De keukenadviseur heeft zojuist leugens en leugens verteld. Het gaat niet om het geld, maar om de ervaring.

Ik deel mijn slechte ervaring met Verdonk omdat ik er persoonlijk last van heb.

[ Voor 4% gewijzigd door ijspanda op 15-04-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Guus Leeuwis schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:41:
Hoi allemaal,

Hierbij even een verkennende vraag.

Onze keuken offerte heeft een Siemens IQ300 vaatwasser van circa €600. Echter ik heb op de website van Keukenloods een grotere, stillere, zuinigere Pelgrim vaatwasser gezien. Loont het om te switchen van Siemens naar Pelgrim? Meer kwaliteiten voor een lagere prijs, of vergis ik me nou ...
Lekker de Siemens houden ;) Heb je pelgrim wel eens bekeken ? rekjes etc. gevoeld ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:56:
[...]

Lekker de Siemens houden ;) Heb je pelgrim wel eens bekeken ? rekjes etc. gevoeld ?
De Pelgrim en Atag vaatwassers die ik ken daar blijven glazen niet eens rechtop staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:44:
[...]

Nogmaals bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp je punt. Het probleem is dat Verdonk hun netto totaalprijs niet aan ons wilde geven. De keukenadviseur heeft zojuist leugens en leugens verteld. Het gaat niet om het geld, maar om de ervaring.

Maar je hebt toch een offerte gekregen ?Dat was dan toch hun prijs of lees ik niet goed? Heb je zelf nog een prijs afgegeven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiibe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-04 10:44
ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:40:
Wij zijn bij Verdonk Keuken geweest. Een meeting gehad met een keukenadviseur. De eerste indruk was netjes. Maar zodra we begonnen met de prijsonderhandelingen, werd de ervaring erg negatief. Onze conclusie: Als je prijsbewust bent, ga niet naar Verdonk. De prijsonderhandelingen kunnen heel vervelend zijn.

Ons verhaal:

We gaan onze keuken verbouwen. Gewoon een standaard hoekkeuken (2.8m x 3.5m). We hebben al onze eigen keuken layout ontworpen en keuzes gemaakt over de keukenapparatuur. We hadden een afspraak in de showroom van Verdonk Keuken. De keukenadviseur luisterde goed naar onze wensen en raadde ons Schuller C2 aan. Binnen twee uur maakte hij een 3D-ontwerp en de eerste offerte. De prijs was ruim € 19.000. We vonden meteen deze prijs erg hoog, omdat Schuller een merk uit het middensegment is.

We namen de offerte naar huis en keek voorzichtig in de details. We merkten dat, zelfs met korting, de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad hoger waren dan bij andere keukenwinkels. Dus we vroegen de keukenadviseur wat de reden is voor het prijsverschil. Hij antwoordde dat Verdonk een klein familiebedrijf is, dus hun leveranciers geven hun geen goede inkoopprijs. Toevallig hadden we nog een keuken offerte van een ander klein familiebedrijf in Utrecht. Op die offerte waren de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad € 1000 lager dan die van Verdonk. Daarom hebben we die offerte doorgestuurd naar Verdonk om een nieuwe prijs te krijgen. Toen werd de keukenadviseur van Verdonk ineens boos. Hij vertelde ons dat hij € 500 extra korting kon geven en dat hij er niet meer over wilde praten. Het lijkt alsof hij niet begreep dat de klant normaal gesproken geen extra geld wil betalen voor precies dezelfde producten. Na enkele gesprekken begon hij de prijs verder te verlagen. Maar hij veranderde ook veel kleine dingen (bijv. hoge kast zichtzijden, wangen/bord-uitvoering) op de offerte zonder ons te informeren. Hij hoopte dat we deze kleine veranderingen niet zouden opmerken (wat een smerig spelletje!).

Nu beginnen we te twijfelen, stel dat Verdonk elke klant zo behandelt, hoe kan het dan dat ze 110 jaar bestaan?
toon volledige bericht
Zelf hier ook geweest en toevallig vandaag akkoord gegeven op de keuken.
Goeie ervaringen met Verdonk en geen boze verkoper gehad.

Het eerste gesprek hebben we aangegeven wat we wilde hebben en dat voor een eerlijke prijs (Want ze moeten er natuurlijk nog wel iets mee verdienen) daarna nog diverse aanpassingen gedaan en is de keuken alleen maar duurder geworden (Maar ja dat is onze eigen schuld)

Het is misschien ook hoe je erna toe gaat. Dit was ons 2e zaak waar we naartoe gingen (Daarvoor een DMG winkel) en daar waren ze veel te pusherig.
En hier dat gevoel totaal niet gehad. Dus verder ook geen andere keuken zaken geweest. (Ook niet gedaan omdat mij dat te veel tijd en moeite kost)

Dus ja misschien betalen we te veel geen idee ik zal het nooit weten :P Maar ik krijg wel een mooie keuken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 20:12
Wij gaan eind augustus een aanbouw realiseren waar een keuken in moet komen, dit is de betreffende ruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAVlGY8oreAc5pZKMSEkrcq-grw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pk7yqlh6A6CWaK9mBQqCmfID.jpg?f=fotoalbum_large

Ik volg dit topic een klein half jaar en heb veel gehad aan al de ervaringen die hier worden gepost.
Op basis van aanbevelingen en ervaringen uit dit topic hebben wij een bezoek gebracht bij:
- Superkeukens
- Nolte Kuchen
- A&A Keukens + Apparatuur

Superkeukens

Model: Mondial 312 Frankurt hooglans wit (Nobilia?)
Werkblad : Composietsteen 30 mm
Apparatuur:
- KMK725880B AEG Magnetron met grill
- BSK798280B AEG Stoomoven
- FSE52707P AEG vaatwasser
- Quooker Combi 7L
- Airforce F88A plafon afzuigkap
- PC90037 Airforce inductiekookplaat (5 zones)
- ZYAN82FR Zanussi onderbouw vrieskast
- PKS2578 Pelgrim Koelkast
- Quooker Nordic zeeppomp

Totaal prijs keuken: 17.961,94
Montage : 1.958,00
Totaal: 19.919,94

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSb2kl2Y-syjYaS_Na2Y4CE9Nq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SriwATnACLca90B7BUWMips.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahPmbAjp-8187L9JlVL6DWxgxNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z0wJsBz6VbUZPx6U9JrML2qZ.jpg?f=user_large

Nolte Kuchen

Model: Nolte L16 Lux wit hoogglanzend
Werkblad : Composiet 20 mm
Apparatuur:
-FSB53637P AEG vaatwasmachine
-ZRDN18FS2 Zanussi koelkast
-ZYAN82FR onderbouwvrieskast
-HB875G5B1 iQ700 Oven
-CM876G0B6 iQ700 combi oven
-Quooker flex COMBI 7L
-Bora pure inductiekookplaat

Totaal prijs keuken: 20.444,56
Montage : 1.929,95
Totaal: 22.374,51

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYzYvkhw1ZrhPb4t4PNxs3ayen0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nrg1BdHqtQaoi0y7JNkkaG15.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OepbyR5Agff4kAGIFWM3QG8dMiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJ5pPw9o1tZEeym4HtCtnoYz.jpg?f=fotoalbum_large

A&A Keukens + Apparatuur

Model: Punto Poweo hoogglanzend
Werkblad : Composiet 40 mm
Apparatuur:
-KIR81AFEO Bosch serie 6 koelkast
-GUD15ADF0 Bosch vriezer
-SMVHB800E Bosch vaatwasser
-HB835GTB1 IQ700 Siemens oven
-CM876G0B6 IQ700 Combi oven
-Zefiro steel Senze nome afzuiger(plafon)
-Quooker flex COMBI 7L

Meubelen: 8.945,00
Apparatuur: 8.746,00
Werkblad: 5.495,00
“Korting”: 1.986,00

Totaal prijs keuken: 21.200,00
Montage : 1.300,00
Totaal: 22.500,00

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvOKCoiKXOWPeWodwt6kB8zJUCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UY58JlFVx7oaydbnxd50Oem.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CRkH7jUweLl7Sr1l32135wlmuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEmJrqUN6HXJefE3SmYTNvtz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle designs van de keukens zijn goed uit de verf gekomen vinden wij zelf, en ondanks dat we er open in gingen bij elke keukenboer kwamen we buiten met ongeveer dezelfde indeling. Wij hebben het beste gevoel bij AA keukens, daar kregen we ook een gespecificeerde offerte mee, bij de rest niet. We hebben overigens bij geen van bovenstaande leverancier een budget genoemd en kwamen toch ongeveer uit op hetzelfde bedrag.

Wij vinden het erg lastig inschatten en hebben grote moeite met het vertrouwen van keuken leveranciers met al die verhalen die er langs komen van vrienden, media en op dit forum. Vooral op de nu.nl's in de reacties staan altijd mensen die zeggen dat ze 60% van de keuken prijs af kunnen krijgen, daar ben ik zelf niet zo handig in en helemaal geen fan van. :X

Ik ben benieuwd naar jullie mening en tips, dat is meer dan welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door MrNiceGuyIT op 15-04-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Barry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:39:
[...]

De tijd dat mensen flink teveel betalen voor een keuken is helemaal voorbij. Marges schommelen nu tussen de 25- en 30% (in de mix is dit een gezonde eerlijke prijs). Speel je elkaar helemaal uit en haal je alles uit de kast, dan krijg je je keuken tegen 20% (bereid je maar voor op een k*t gesprek). Zo nu en dan tref je een klant die na het eerste aanbod al akkoord gaat en dan wordt er pak 'm beet 40% verdiend (dit om de ''zeikerds'' die tegen 20% kopen te kunnen blijven bedienen :P ).

Dan rest jou alleen nog de taak om te bepalen welke winkels een goede inkoopconditie hebben en tja, dat kan heel goed een DMG zaak zijn.
Blijf het nog altijd lastig vinden dat er vrij weinig openheid gegeven wordt bij een offerte.
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met me in de keukenwereld te verdiepen en het e.e.a. uit te zoeken en ben ondertussen ook wel wat milder geworden met m'n houding richting de keukenverkopers.
Voorheen waren ze allemaal schurken die je bij iedere kans die ze krijgen een poot proberen uit te draaien.
Dat komt ook deels door de ervaringen met meerdere DMG ondernemingen met bijbehorende praktijken. Dus mijns inziens was er ook neits veranderd. Maar het blijkt ook wel anders te kunnen.

Maar toch blijf ik het lastig vinden dat ik nog geen verkoper ben tegengekomen die gewoon open kaart speelt. Nu is dat natuurlijk tegen alle commerciële trainingen in, maar die heb ik zelf ook gehad en dat geef ik vooraf ook aan en dat we die hele dans moeten overslaan.
Geen gelul van ik moet de baas bellen dit dat.

Daarnaast maak ik graag wel overwogen keuzes.
Voorbeeld;
Als ik nog 1000 euro te besteden heb binnen m'n budget.
Maar ik wil graag een oven die nog 1500 extra kost. Dan wil ik kijk wat ik waar kan schuiven/concessies kan doen om dan toch voor die oven te kunnen gaan. Is het door een plankje hier en daar te schrappen, of ga ik dan toch voor een andere handgreep.
Een keuze als dat wil ik graag inzichtelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
Barry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:48:
Of je wordt gepiepeld, of ze betalen meer inkoop aan Siematic dan bij Next125.
Daar heb ik uiteraard geen inzicht in. De offerte zal , als we met hen in zee willen gaan, nog wat onderhandelbaar zijn denk ik .Ik merk dat ik niet zo heel enthousiast ben over die offerte, niet alleen vanwege prijs, maar vooral dat het iedere keer net niet klopt.

We hebben inmiddels 4 offertes. Waarvan de Tristar offerte tot nu toe het meest in onze richting kwam. Nu geloof ik best dat Tristar een andere kwaliteit heeft dan Siematic/Next maar ik vond het er netjes uitzien in de showroom.

Enige twijfel bij die offerte is het werkblad. Calacatta gold sprak ons aan van andere offerte maar die had deze zaak niet liggen en werd het de Jasmine, ik krijg de indruk dat die wat drukker is dan de Calacatta. Lastig dat ik ze niet kan vergelijken. Iemand daar wat zinnigs over te zeggen ? Is er een prijsverschil ?

Verder is mij het "prijs spel" wat onduidelijk.

Ik zal hier even de screenshots plaatsen van de offerte en de correspondentie

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sBTCW8Z.jpg dit is de offerte welke wij meekregen naar huis. Je ziet daar een bedrag voor apparatuur staan , die 11000 is ongeveer het bedrag als je de adviesprijs rekent.

Korting van 5479,16

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VVHzAtb.jpg En deze kreeg ik vanmiddag.

Bedrag onder streep blijft hetzelfde, 22.000 Wel is afval meenemen er uit (150 euro)

.Nu krijg ik de apparatuur zo goed als voor de internetprijs, maar verder dus 0 euro eraf. Kortom.. de :"korting" in eerste offerte is sigaar uit eigen doos, want hij gaf mij eigenlijk de apparatuur al voor de internet prijs in de eerste offerte als je het zo bekijkt want de adviesprijs minus de korting is ongeveer de internetprijs van de apparatuur.

Ik vind het googelen met getallen 8)7 en voelt wat flauw. Zouden jullie dit aangeven ? Deze keukenzaak werkt met netto prijzen en de eigenaar geeft zelf aan dat het niet zal hangen op de laatste 100 euro (oftewel afval zal wel gratis meegenomen worden zucht).

Qua budget zitten we in juiste richting, gevoelsmatig wil ik er nog wel wat (1000) vanaf hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:13

siemenz

Koetje

ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:44:
[...]

Nogmaals bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp je punt. Het probleem is dat Verdonk hun netto totaalprijs niet aan ons wilde geven. De keukenadviseur heeft zojuist leugens en leugens verteld. Het gaat niet om het geld, maar om de ervaring.

wat gaven ze niet precies dan?

Ze hebben je toch een totaalprijs gegeven? Dat die jou niet zinde was een 2e.

Ik heb zelf ook een offerte getekend waar geen breakdown opstaat tussen blad, apparatuur en kastjes. Maakt me ook eigenlijk geen zier uit.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 17:17
Meekster schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:31:
[...]
Qua budget zitten we in juiste richting, gevoelsmatig wil ik er nog wel wat (1000) vanaf hebben.
Waarom? Gewoon om 'er iets af te hebben gekregen'?

Is het trouwens vaak niet eenvoudiger onderhandelen over een upgrade van bvb een toestel ipv een cash korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Daan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:03:
[...]

Ik ben vandaag voor een 2e gesprek en tekenen offerte bij Ekelhoff geweest en daar nogmaals NX240 en NX870 naast mekaar gelegd. De NX870 voelt heel iets zwaarder aan en heeft een alu randje om de frontjes. Dat vindt de een lelijk, de ander mooi. Uiteindelijk hebben we gewoon voor NX240 gekozen, want ons budget was ook niet ongelimiteerd. Dat geld wat we aan het duurdere frontje besparen gaat nu naar een upgrade naar Miele apparatuur.

Zal een deze dagen de definitieve tekeningen en specs posten.
Ik ben reuze nieuwsgierig, ik ga volgende week heen om de boel rond te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Kwakkel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:52:
[...]

Waarom? Gewoon om 'er iets af te hebben gekregen'?

Is het trouwens vaak niet eenvoudiger onderhandelen over een upgrade van bvb een toestel ipv een cash korting?
Nee..maar als je dat ziet met die prijzen, dan krijg ik toch het gevoel dat er nog wat inzit. Want de korting die ik in de eerste offerte leek te krijgen, was een wassen neus (kijk maar). Upgrade kan alleen in blad. qua apparatuur hebben we al de dure modellen

@Barry (volgens mij zit jij in de keukens ) en @Kapitein Merijn idem. Wat vinden jullie van de offerte, de "sigaar uit eigen doos korting" en kan er nog wat af ?

En wie weet er een eventueel prijsverschil tussen de 2 werkbladen (Pearl Jasmin Evora Quartz van Dekker) en Calacatta gold (dekker ?)

[ Voor 28% gewijzigd door Meekster op 15-04-2021 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiibe
Hier tijden bezig geweest met een keuken hebben het ongeveer een jaar laten liggen omdat we nog financiering moesten rond krijgen voor de rest van de verbouwing en tevens nog een aannemer moesten vinden (Dit is verdomd lastig in deze tijd)

Maar inmiddels akkoord gegeven op onderstaande keuken.

Members only: Specificatie Keuken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
12mm blad is heel dun toch?
En is greeploos niet net fraaier op het eiland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
siemenz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:51:
[...]

Ik heb zelf ook een offerte getekend waar geen breakdown opstaat tussen blad, apparatuur en kastjes. Maakt me ook eigenlijk geen zier uit.
Eens @siemenz

Als het bedrag onder de streep binnen het budget past en de keuken/apparatuur is wat je zoekt dan is het goed.

Ik heb 4 offertes, variërend van 27000 tot 22000 euro. Van allemaal vergelijkbare keukens (behalve de Siematic ). Omdat ik er nog 3 heb liggen kan ik wel voorspellen waar welk bedrag beetje inzit. Apparatuur en werkblad. De meubels zullen elkaar niet veel ontlopen. Voor mij maakt het niet uit iig.

Nu met de offerte waar ik net over heb gepost zit het mij het "sigaar uit eigen doos gevoel dwars" en is het begrip netto toch wel wat genuanceerd (de betreffende zaak noemt zich ook een netto keukenzaak" .)

Of ik er iets mee kan ? Geen idee. Ligt het aan mij dat gevoel ? Ongetwijfeld. Zit er nog rek in ? Wie weet ;) Ik hoop dat de experts die hier op het forum zitten mij wat op weg kunnen helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Meekster je hebt wel een heel duur blad. Ik ben bezig met een vergelijkbare keuken bij KVIK in zaandam en daar zijn de montage kosten veel hoger maar voor de rest vergelijkbaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Maar jouw aanpak verschilt dan ook wel heel erg.
Naar jouw eigen verhaal ben jij bij een door jou uitgekozen keukenverkoper binnen gestapt, een keuken laten tekenen en daar je paraaf onder gezet.
Is je goed recht, maar ik zou dat absoluut niet kunnen.
[...]

Daar heb ik uiteraard geen inzicht in. De offerte zal , als we met hen in zee willen gaan, nog wat onderhandelbaar zijn denk ik .Ik merk dat ik niet zo heel enthousiast ben over die offerte, niet alleen vanwege prijs, maar vooral dat het iedere keer net niet klopt.

We hebben inmiddels 4 offertes. Waarvan de Tristar offerte tot nu toe het meest in onze richting kwam. Nu geloof ik best dat Tristar een andere kwaliteit heeft dan Siematic/Next maar ik vond het er netjes uitzien in de showroom.

Enige twijfel bij die offerte is het werkblad. Calacatta gold sprak ons aan van andere offerte maar die had deze zaak niet liggen en werd het de Jasmine, ik krijg de indruk dat die wat drukker is dan de Calacatta. Lastig dat ik ze niet kan vergelijken. Iemand daar wat zinnigs over te zeggen ? Is er een prijsverschil ?

[Afbeelding] dit is de offerte welke wij meekregen naar huis. Je ziet daar een bedrag voor apparatuur staan , die 11000 is ongeveer het bedrag als je de adviesprijs rekent.

Korting van 5479,16

[Afbeelding] En deze kreeg ik vanmiddag.

Bedrag onder streep blijft hetzelfde, 22.000 Wel is afval meenemen er uit (150 euro)

.Nu krijg ik de apparatuur zo goed als voor de internetprijs, maar verder dus 0 euro eraf. Kortom.. de :"korting" in eerste offerte is sigaar uit eigen doos, want hij gaf mij eigenlijk de apparatuur al voor de internet prijs in de eerste offerte als je het zo bekijkt want de adviesprijs minus de korting is ongeveer de internetprijs van de apparatuur.

Ik vind het googelen met getallen 8)7 en voelt wat flauw. Zouden jullie dit aangeven ? Deze keukenzaak werkt met netto prijzen en de eigenaar geeft zelf aan dat het niet zal hangen op de laatste 100 euro (oftewel afval zal wel gratis meegenomen worden zucht).

toon volledige bericht
Weet niet of je een vervolg afspraak hebt en of je nog door wilt gaan met die zaak.
Het beste werkt natuurlijk om face to face een afspraak te hebben en terug te leggen voor 20k rond mag jij die keuken bij me leveren en plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:13
Meekster schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:16:
[...]

Nee..maar als je dat ziet met die prijzen, dan krijg ik toch het gevoel dat er nog wat inzit. Want de korting die ik in de eerste offerte leek te krijgen, was een wassen neus (kijk maar). Upgrade kan alleen in blad. qua apparatuur hebben we al de dure modellen

@Barry (volgens mij zit jij in de keukens ) en @Kapitein Merijn idem. Wat vinden jullie van de offerte, de "sigaar uit eigen doos korting" en kan er nog wat af ?

En wie weet er een eventueel prijsverschil tussen de 2 werkbladen (Pearl Jasmin Evora Quartz van Dekker) en Calacatta gold (dekker ?)
Staat je niet blind op de losse posten maar kijk naar het totaalplaatje.
Toevallig verkoop ik ook Tristar en Neff dus ik kan je vertellen dat je echt een nette prijs hebt gekregen.
De korting die word gegeven op de apparatuur komt voort uit het feit dat iedereen "zeurt" om het te leveren tegen internet prijzen. Eigenlijk kan je de apparatuur namelijk helemaal niet leveren voor die prijs, daar word echt amper iets op verdient.
Daarom zie je dat er op de rest geen korting word gegeven, de marge moet tenslotte ergens vandaan komen.

Calacatta Gold (Silestone) is het duurste composiet wat je kan krijgen. Hier kan dus een behoorlijk prijsverschil door ontstaan.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Flix20 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:51:

Weet niet of je een vervolg afspraak hebt en of je nog door wilt gaan met die zaak.
Het beste werkt natuurlijk om face to face een afspraak te hebben en terug te leggen voor 20k rond mag jij die keuken bij me leveren en plaatsen.
En daar gaat het mis.
Hierdoor krijg je de berichten hier over "geïrriteerde" verkopers.
Wat wil je nou als consument? Eerst vragen om een netto prijs, vervolgens krijg je een netto prijs en dan moet er ineens nog 2k vanaf.
Dan raak ik ook geïrriteerd en begeleid ik je graag naar de uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
[...]

Sorry, ik heb het niet duidelijk geschreven:
" Het probleem is dat Verdonk niet direct hun beste prijs aan ons wil geven. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Kapitein Merijn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:09:
[...]

En daar gaat het mis.
Wat wil je nou als consument? Eerst vragen om een netto prijs, vervolgens krijg je een netto prijs en dan moet er ineens nog 2k vanaf.
De verkoper is er simpelweg niet in geslaagd de klant te overtuigen dat de prijs die op tafel ligt de correcte prijs is. Anders had de klant niet hier dat gevoel geuit, maar getekend.
Helemaal als de klant het gevoel heeft een sigaar uit eigen doos gekregen te hebben, wat vaak ook klopt, heb je als verkoper gewoon een fout gemaakt ergens. Dan kan je geïrriteerd raken, maar dat heb je toch echt zelf veroorzaakt.

Als klant draai je dan uiteindelijk gewoon de rollen om.
Ipv voor deze prijs mag je het kopen wordt het voor deze prijs mag je het verkopen.
Als jij dan geïrriteerd raakt hoef je me de deur niet te wijzen want dan loop ik daar zelf al naartoe.
De keuken die ik zoek die komt er wel, jij moet alleen je best doen om te zorgen dat jij diegene bent die 'm mag leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiibe
MacbookProx schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:23:
12mm blad is heel dun toch?
En is greeploos niet net fraaier op het eiland? :)
Ja dat is de standaard dikte van composiet dunste wat je kan krijgen!

En greeploos kan niet met deze korpushoogte met dit merk.
Dus dan liever wat meer kastruimte en lagere plint met grepen, dan lagere kasten en een hogere plint en greeploos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
Wiibe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:37:
[...]

Ja dat is de standaard dikte van composiet dunste wat je kan krijgen!

En greeploos kan niet met deze korpushoogte met dit merk.
Dus dan liever wat meer kastruimte en lagere plint met grepen, dan lagere kasten en een hogere plint en greeploos.
Heb je toevallig een paar pagina’s terug het gesprek gelezen over lage plinten? Misschien had je er al over nagedacht en getest in de winkels enzo hoor, maar ik vond er zelf wel een paar goede punten tussenstaan

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Flix20 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:31:
[...]

De verkoper is er simpelweg niet in geslaagd de klant te overtuigen dat de prijs die op tafel ligt de correcte prijs is. Anders had de klant niet hier dat gevoel geuit, maar getekend.
Helemaal als de klant het gevoel heeft een sigaar uit eigen doos gekregen te hebben, wat vaak ook klopt, heb je als verkoper gewoon een fout gemaakt ergens. Dan kan je geïrriteerd raken, maar dat heb je toch echt zelf veroorzaakt.
Lees het gedeelte boven mijn quote nog eens. De "sigaar uit eigen doos" is door de consument gecreëerd. Je kan het gewoon nooit goed doen.
Als er minder korting was gegeven op de apparatuur en meer op het kastwerk en blad was het ook niet goed geweest.
Nogmaals; kijk gewoon of het totaalplaatje klopt. En dan bedoel ik niet alleen de prijs ;)
Ipv voor deze prijs mag je het kopen wordt het voor deze prijs mag je het verkopen.
Als jij dan geïrriteerd raakt hoef je me de deur niet te wijzen want dan loop ik daar zelf al naartoe.
De keuken die ik zoek die komt er wel, jij moet alleen je best doen om te zorgen dat jij diegene bent die 'm mag leveren.
Volgens mij leef je nog in de crisistijd.
Ik doe voor iedere klant keihard mijn best maar uiteindelijk bepaal ik voor welke prijs ik mijn diensten aan wil bieden.
Als er een wijsneus komt die denkt dat ik naar zijn pijpen moet dansen en voor mij gaat bepalen welke marge ik mag maken zijn we zo uitgesproken.
Je mag tegenwoordig blij zijn dat ik je wil helpen en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Guus Leeuwis op 15-04-2021 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:10
[...]

[Afbeelding] dit is de offerte welke wij meekregen naar huis. Je ziet daar een bedrag voor apparatuur staan , die 11000 is ongeveer het bedrag als je de adviesprijs rekent.

Korting van 5479,16

[Afbeelding] En deze kreeg ik vanmiddag.

toon volledige bericht
Volgens mij is dit een scherpte offerte. Montage is zelfs lager dan de standaard volgens de formule die ik hier wel eens voorbij heb zien komen.
De prijs op je laatste offerte van Tristar is 3k lager dan de eerste. Daarnaast heb je extra kasten in het eiland (1 ladekast van 90cm en een kast met deuren van 90cm, +1000 euro?). @Kapitein Merijn gaf bij die eerste offerte al aan dat je een goede deal zou hebben als daar 2k-3k vanaf ging. Denk dat je korting nu nog 'hoger' is.

Verder zit de kwaliteit van een Tristar keuken wel op het niveau van Siematic of Next volgens mij. Ladesysteem is hetzelfde en je bent volledig flexibel qua hoogtes of speciale wensen qua greeplijsten bijv. In de kopse kant van een front,

Siematic heeft een uniek design met de SLX lijn en heel veel opties voor accessoires.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 15-04-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

m181087 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:20:
[...]

Mijn keuken staat hier

Weet je trouwens zeker dat je een barretje wilt aan je kookplaat en geen extra rij (ondiepe) kasten of laden? Ik zou het persoonlijk wel weten ;)
In mijn vorige keuken had ik ook een bar; wat ben ik blij dat die weg is. Geeft me kastruimte terug en mensen gaan toch sneller aan de eettafel zitten. Tevens spettert een kookplaat met bakken, dus weet ik niet hoe veilig je daar zit.
Ziet er netjes uit! Ja, dat willen wij specifiek. Om aan te ontbijten e.d. :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 22:41
Vandaag is ook onze keuken opgeleverd. Erg blij met het resultaat. Het is nu nog even wachten op de stoomoven, vaatwasser veegplinten de vensterbank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I6oaWsWhqSxzqWjN5LWDa1bQf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELpWEhajUzzsAvm51gf1CgHs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntbJCyh7gFakzewpurxO8V77ZKw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8E9ZgnIQX8z5tYm0M4alc5uJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urhFFk2x0ZUNhhbJuDp8Wxrzobg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mzGOSMbzN64npsYoc1A2dRH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZ77BVabeHrhfmnezyQymcj4H1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vz0Jt4A2eErZz1xw0zPbaYdz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRWXI-iI_1rYeLjEwdz4zK_W2zQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zldAyLtaGo1owEkjg9raeewp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cguBe-8e60ILNtSKAiaRNiGg8qI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLhAXxjrGzaSRa64TCJpdN3C.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMAadtDACdtMSgdcRB5LBokVy7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipsLnJATPIXg326IZo0WCq14.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door lonehitman op 16-04-2021 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:51:
[...]

Maar jouw aanpak verschilt dan ook wel heel erg.
Naar jouw eigen verhaal ben jij bij een door jou uitgekozen keukenverkoper binnen gestapt, een keuken laten tekenen en daar je paraaf onder gezet.
Is je goed recht, maar ik zou dat absoluut niet kunnen.
[...]

Nou nee. Ik ben echt wel in meerdere winkels geweest om ideeen op te doen.

Wij hebben door onze interieur architect uiteindelijk de opstelling laten bepalen, en met die indeling zijn we gericht naar ekelhoff gegaan omdat we wisten dat ze een groot aanbod in merken hadden en met de eerlijke netto prijzen rekenen naar mijn idee. Ik zeg niet dat ik de beste deal ooit heb, alleen ik heb geen zin om 4 keukenzaken af te rijden om ergens 1000 euro korting eruit te krijgen op het moment dat mijn gevoel bij zaak 1 al goed genoeg is.

Misschien ben ik dan wel “de gewenste klant” voor vele keukenverkopers, maar ik had gewoon een hoop huiswerk, mede door dit forum, al van te voren gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door siemenz op 15-04-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Mooi.

[ Voor 88% gewijzigd door MacbookProx op 15-04-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

lonehitman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:53:
Vandaag is ook onze keuken opgeleverd. Erg blij met het resultaat. Het is nu nog even wachten op de stoomoven, vaatwasser veegplinten de vensterbank.
Erg netjes. Mag ik vragen wat de afstand van je werkblad is links naast je Bora? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5z4mTeL99Cmf0IrTKJumQjWcr7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tIhaQftk4PDwJMyh0v3sHZZN.png?f=fotoalbum_large Ik twijfel eerlijk gezegd over de positie van mijn inductieplaat. (Op de foto nog een Siemens)

Eiland is 160 breed, met keuze tot 60+100 of 30+100+30 waarbij de inductieplaat gecentreerd zit.
Ik ben bang dat ik een wok of koekenpan er af zal stoten.

(100cm - 81,2 = 18,8 / 2 = 9,4cm aan 1 kant)

Anders houdt ik 39,4cm per kant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Kapitein Merijn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:02:
[...]

Staat je niet blind op de losse posten maar kijk naar het totaalplaatje.
Toevallig verkoop ik ook Tristar en Neff dus ik kan je vertellen dat je echt een nette prijs hebt gekregen.
De korting die word gegeven op de apparatuur komt voort uit het feit dat iedereen "zeurt" om het te leveren tegen internet prijzen. Eigenlijk kan je de apparatuur namelijk helemaal niet leveren voor die prijs, daar word echt amper iets op verdient.
Daarom zie je dat er op de rest geen korting word gegeven, de marge moet tenslotte ergens vandaan komen.

Calacatta Gold (Silestone) is het duurste composiet wat je kan krijgen. Hier kan dus een behoorlijk prijsverschil door ontstaan.
Dank je wel @Kapitein Merijn .Het gevoel werd veroorzaakt door die "korting". Vandaar dat ik even check bij, wat ik idd goed begrepen had, mensen die in de business zitten. Verder was deze zaak idd degene die het dichtste bij ons budget zit en hadden mij , tot nu toe, beste gevoel gegeven qua meedenken en de minste foute in de offerte ;) .

Ik zou natuurlijk dief van mijn portemonnee zijn als ik het qua apparatuur niet zou doen, maar ik was daar heel eerlijk over. Ook gewoon de offerte gegeven en aangegeven dat als hij mij kant op zou kunnen bewegen dat we er dan uit zouden zijn.

Wat blad betreft; er zit zo'n 1000 euro verschil heb ik uitgevogeld door hier in het topic te zoeken. Dat vind ik echt teveel.

Ik ben geen persoon die tot op. het bot gaat zitten onderhandelen. Fijn om te lezen dat de offerte qua prijs prima is. Dan gaan we de zaak denk ik maar aftikken, Zal vragen of ze alsnog de rommel mee willen nemen ;) , toch weer 150 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Kapitein Merijn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:09:
[...]

En daar gaat het mis.
Ik was zeker niet op die manier om tafel gegaan. Ik moet die man zelf nog wel in de ogen durven kijken. Zoals gezegd..door dat gegoogel met die bedragen kreeg ik er een bepaald gevoel bij, terwijl hij eigenlijk gewoon een kijkje in zijn offerte systeem geeft bedacht ik mij later. Mijn vrouw is daar dan altijd weer wat nuchterder in, die gaf ook al aan dat het wat haar betreft prima was. ik het moest laten en niet verder moest zeuren (soms heeft ze gelijk, gelukkig leest ze hier niet mee O-) )

Soms doet even nadenken en wat tijd je beseffen dat die 22000 euro eigenlijk een best goede prijs is idd ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekster
[...]

]Ho ho.. ik ben/was niet geïrriteerd maar het voelde wat flauw.. Aan de andere kant... Deze zaak geeft aan dat ze een netto zaak zijn en weinig te onderhandelen valt..en dat klopt dus ook. En soms denk je , zoals ik in eerste instantie deed, dat er nog ruimte is. En dan is het goed om van mensen uit de business te horen dat het een prima prijs is. En laten we wel wezen, die man moet ook eten ;) .
]Ik heb de keukenzaak niet gebeld hoor met de vraag of er nog 1000 af kon. Ik speelde zelf met het idee omdat ik een flauw gevoel had van dat lijstje met die cijfers. Maar gelukkig werd ik hier even goed op gewezen dat het prima prijs is.
Op die manier koop ik geen keuken. Ik wil namelijk ook nog goede after sales ervaring hebben. Ik kan me niet voorstellen dat hij hard zal lopen voor me als ik mij op die manier opstel.[

[ Voor 22% gewijzigd door Meekster op 15-04-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
Acradavos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:26:
[...]

Erg netjes. Mag ik vragen wat de afstand van je werkblad is links naast je Bora? :)

[Afbeelding] Ik twijfel eerlijk gezegd over de positie van mijn inductieplaat. (Op de foto nog een Siemens)

Eiland is 160 breed, met keuze tot 60+100 of 30+100+30 waarbij de inductieplaat gecentreerd zit.

Ik heb (nog) geen ervaring met een eiland en pannen daarop maar zelf heb ik hier twee jonge kinderen en ik heb mijzelf aangeleerd om de stelen van de pannen niet uit te laten steken. Nodigt uit om eraan te zitten. Dan kun je de pannen er sowieso niet vanaf stoten lijkt mij.

Maar ik begrijp wel dat je liever meer van de rand wilt afzitten. Ben benieuwd naar anderen hun feedback hierop :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 22:41
Acradavos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:26:
[...]

[Afbeelding] Ik twijfel eerlijk gezegd over de positie van mijn inductieplaat. (Op de foto nog een Siemens)

Ongeveer 45 cm. Eiland is 184 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Bart0ving schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:52:
Het liefst inderdaad een zwarte afzuigkap in verband met de zwarte kasten.
Onderstaand onze plattegrond en een render ter verduidelijking:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
We hebben inmiddels de eerste offerte, na mijn suggestie om een koof te maken en deze af te werken met fronten, binnen.
Het betreft niet de Optima lijn, welke lijn van Bruynzeel dit dan wel is weet ik eigenlijk niet.
Globaal is dit naar onze wens, maar op detail niveau ontbreken er nog wat zaken (qua apparatuur in ieder geval).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdMMMkxFUF5mICgshvvT-lx0ya8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9rsdhgik4YmUm7eJXBfHFOd.jpg?f=fotoalbum_large

Fronten eiken zwart kunststof.
Plinthoogte 13cm
Korpus 78 cm
Werkblad 2 cm.

Een 3D render:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN1ojaN6IKYN1wTculeQLzl5EMQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JZts2xgEPdFUIjNn3yvaMzqK.png?f=user_large

Indeling:

Laag gedeelte 300cm x 70cm

Ladeblok 90 cm | Vaatwasser 60 cm | Spoelbak 60 cm | Ladeblok 90 cm

Hoog gedeelte 440cm x 60 cm

Hoge kast met vriezer 60 cm | Hoge kast met koelkast 60 cm | 2 ladeblokken van 90 cm met besteklades | Hoge kast met oven 60 cm | Hoge kast met combi oven 60 cm.

Boven de hoge kasten komen nog bovenkasten en een koof, afgewerkt met fronten met daarin een plafondafzuigunit.

Werkblad Calacatta Gold composiet: 305x70 cm, 180x60 cm, 180x115 cm

Apparatuur en accessoires als volgt:

Combi Magnetron: Siemens HM836GNB6
Oven: Siemens HB876G5B6
Vriezer: Siemens GI81NACF0
Koelkast: Siemens KI81RVFF0
Kookplaat: Siemens EX805LVV5E
Vaatwasser: Siemens SN63E800BE
Afzuiging: Pelgrim ISW0960MAT

Franke Spoelbak MRX 110-50
Quooker Flex 3 liter combi+RVS

De offerte:

Keukenmeubelen: 7804,75
Werkbladen: 4552,00
Apparatuur: 7491,00
Accessoires: 2094,00
Montage: 1652

Totaal: 23593,75. (exclusief koof voor afzuigunit)

Wij wensen t.o.v. de geoffreerde apparatuur de Novy 6812 afzuigunit, de Siemens vriezer GI81NSCE0
en Koelkast KI81RSDE0 en eventueel een zwarte Quooker.

Zaterdag zitten wij bij Satink Zwolle voor een Häcker Systemat keuken en onze projectleverancier Qoqon in Ermelo is bezig met een Nobilia te tekenen.

In hoeverre denken jullie dat ons budget van 20.000 reëel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Bart0ving schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:07:
[...]

We hebben inmiddels de eerste offerte, na mijn suggestie om een koof te maken en deze af te werken met fronten, binnen.
Het betreft niet de Optima lijn, welke lijn van Bruynzeel dit dan wel is weet ik eigenlijk niet.
Globaal is dit naar onze wens, maar op detail niveau ontbreken er nog wat zaken (qua apparatuur in ieder geval).

[Afbeelding]

Fronten eiken zwart kunststof.
Plinthoogte 13cm
Korpus 78 cm
Werkblad 2 cm.

Een 3D render:

[Afbeelding]

Indeling:

Laag gedeelte 300cm x 70cm

Ladeblok 90 cm | Vaatwasser 60 cm | Spoelbak 60 cm | Ladeblok 90 cm

Hoog gedeelte 440cm x 60 cm

Hoge kast met vriezer 60 cm | Hoge kast met koelkast 60 cm | 2 ladeblokken van 90 cm met besteklades | Hoge kast met oven 60 cm | Hoge kast met combi oven 60 cm.

Boven de hoge kasten komen nog bovenkasten en een koof, afgewerkt met fronten met daarin een plafondafzuigunit.

Werkblad Calacatta Gold composiet: 305x70 cm, 180x60 cm, 180x115 cm

Apparatuur en accessoires als volgt:

Combi Magnetron: Siemens HM836GNB6
Oven: Siemens HB876G5B6
Vriezer: Siemens GI81NACF0
Koelkast: Siemens KI81RVFF0
Kookplaat: Siemens EX805LVV5E
Vaatwasser: Siemens SN63E800BE
Afzuiging: Pelgrim ISW0960MAT

Franke Spoelbak MRX 110-50
Quooker Flex 3 liter combi+RVS

De offerte:

Keukenmeubelen: 7804,75
Werkbladen: 4552,00
Apparatuur: 7491,00
Accessoires: 2094,00
Montage: 1652

Totaal: 23593,75. (exclusief koof voor afzuigunit)

Wij wensen t.o.v. de geoffreerde apparatuur de Novy 6812 afzuigunit, de Siemens vriezer GI81NSCE0
en Koelkast KI81RSDE0 en eventueel een zwarte Quooker.

Zaterdag zitten wij bij Satink Zwolle voor een Häcker Systemat keuken en onze projectleverancier Qoqon in Ermelo is bezig met een Nobilia te tekenen.

In hoeverre denken jullie dat ons budget van 20.000 reëel is?
toon volledige bericht
Ik vind met deze offerte al dat je veel keuken krijgt voor je geld. Zeker met het dure blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Bart0ving die 23 lijkt me al heel netjes als ik zie wat er in zit. En volgens eerdere berichten is dat blad ook een dure uitvoering. Ik weet niet hoe de kwaliteit van Bruynzeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Ik ben nog eens door mijn offertes heen aan het lopen.

Spoelbakken: Franke Maris of Lanesto (916) Zit daar veel verschil in, kwalitatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat is dat toch met die vet-vlek gevoelige zwarte keukens tegenwoordig. Als je veel kookt dan is dat echt niet handig =

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Laatst online: 11:53
In de laatste fase nog twijfel over de frontjes. Het gaat om directlack of smart glass , beide mat van ballerina. Het laatste zou eenvoudiger schoon te maken zijn, maar heb gelezen dat het statisch kan worden en een “stoflaag” zichtbaar kan zijn. Het materiaal komt van rehau en wordt ook gebruikt voor pronorm organic glas en sachsenküchen alina/adina, wie kan wat zeggen over het gebruik van dit materiaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Kapitein Merijn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:54:
[...]

Lees het gedeelte boven mijn quote nog eens. De "sigaar uit eigen doos" is door de consument gecreëerd. Je kan het gewoon nooit goed doen.
Als er minder korting was gegeven op de apparatuur en meer op het kastwerk en blad was het ook niet goed geweest.
Nogmaals; kijk gewoon of het totaalplaatje klopt. En dan bedoel ik niet alleen de prijs ;)
Dat "sigaar uit eigen doos" gevoel heeft de consument, gecreëerd door de branche.
Dat wil niet zeggen dat iedere keukenzaak zo handelt, maar een hoop wel. En dat beeld zit er nou eenmaal breed in.
Dat is natuurlijk gecreëerd door de branche die decennia lang heeft kunnen doen en laten wat ze willen maar met de komst van internet toch wel even met de billen bloot staan. Ineens is er een hoop meer informatie beschikbaar.
Dus dan blijft het aan de verkoper om een draagvlak te creëren. Dat zal bij de ene klant makkelijker gaan dan bij de ander want ieder heeft eigen keys/triggers.

[...]
Volgens mij leef je nog in de crisistijd.
Ik doe voor iedere klant keihard mijn best maar uiteindelijk bepaal ik voor welke prijs ik mijn diensten aan wil bieden.
Als er een wijsneus komt die denkt dat ik naar zijn pijpen moet dansen en voor mij gaat bepalen welke marge ik mag maken zijn we zo uitgesproken.
Je mag tegenwoordig blij zijn dat ik je wil helpen en niet andersom.
Met zo'n houding zouden wij ook heel snel met elkaar in de clinche liggen. "Je mag blij zijn dat ik je wil helpen". Je zou je moeten schamen.
Het is een wisselwerking. De klant wil een mooie keuken tegen goede voorwaarden. Jij wilt een keuken verkopen voor de juiste voorwaarden. Jullie hebben zowel elkaar nodig, maar voor elkaar zijn er ook weer 10 anderen. Het zij andere klant, het zij andere winke.
siemenz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:13:
[...]

Nou nee. Ik ben echt wel in meerdere winkels geweest om ideeen op te doen.

Wij hebben door onze interieur architect uiteindelijk de opstelling laten bepalen, en met die indeling zijn we gericht naar ekelhoff gegaan omdat we wisten dat ze een groot aanbod in merken hadden en met de eerlijke netto prijzen rekenen naar mijn idee. Ik zeg niet dat ik de beste deal ooit heb, alleen ik heb geen zin om 4 keukenzaken af te rijden om ergens 1000 euro korting eruit te krijgen op het moment dat mijn gevoel bij zaak 1 al goed genoeg is.

Misschien ben ik dan wel “de gewenste klant” voor vele keukenverkopers, maar ik had gewoon een hoop huiswerk, mede door dit forum, al van te voren gedaan.
Deze post stond nog in het geheugen. Dat gaf de impressie dat je "niet wezen shoppen" bent geweest
siemenz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:09:
Ik ben gewoon gelijk naar Ekelhoff gegaan. Heb 1 offerte opgevraagd en ben niet wezen shoppen. Slecht idee? I don’t know. De zaak en online forum referenties gaven mij vertrouwen en voor 1000 euro meer of minder ga ik op een keuken van 25k niet stad en land afrijden.

Leuk dat anderen na 8x rijden tot dezelfde conclusie komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33
[...]

Of hun marge is gezonder 🤷‍♂️

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Ladypurple schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:48:
In de laatste fase nog twijfel over de frontjes. Het gaat om directlack of smart glass , beide mat van ballerina. Het laatste zou eenvoudiger schoon te maken zijn, maar heb gelezen dat het statisch kan worden en een “stoflaag” zichtbaar kan zijn. Het materiaal komt van rehau en wordt ook gebruikt voor pronorm organic glas en sachsenküchen alina/adina, wie kan wat zeggen over het gebruik van dit materiaal?
wij zagen het bij Satink , mooi maar volgens verkoopster niet zo kras en stootvast als ze beweren. Vettige vingers zie je er bijv. op. Statisch en met bijv huisdieren wat schoonmaak gevoeliger
Wel makkelijk schoon te houden. En het ziet er fraai uit. Prijzig dat dan weer wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• massapeal
  • Laatst online: 07:57
Wij hebben gisteren de knoop doorgehakt en een handtekening gezet :D.

Op eerder advies van @Kapitein Merijn de offertes gelijk laten trekken en zodoende een eerlijke vergelijking te maken.

Onze uiteindelijke keuze is gevallen op onderstaande. Dit is enerzijds op basis van de keuken zelf, maar ook de ervaring met de zaak waar we zijn geweest. We zijn vakkundig en vriendelijk te woord gestaan, altijd snel geholpen met wijzigingen en hebben een transparante offerte ontvangen.

De keuken:
Rotpunkt X13 keuken
Frontjes in Zerox HPL XT
Greeploos met metalen greeplijst in kleur van front
Korpus 78 cm
Plint van 13 cm
Werkblad van 4 cm

Indeling:
Ladeblok 90 cm | Vaatwasser 60 cm | Spoelbak 60 cm | Ondiepe kast 60 cm | Ondiepe kast 120 cm
Hoge kast koel/vries 60 | 2x Hoge servieskast 30 cm | Ladeblok van 120 cm met besteklades | Hoge kast voor 2 ovens. Rondom de kasten komt dan een koof voor de afwerking.

Werkblad/achterwand:
Keramiek Arte Alliste gepolijst: 300x100 cm, 100x60 cm, 100x100 cm
Arte Spoelbak RVS

Apparatuur:
Koel/Vries Siemens IQ300 KI86NVFF0
Combi oven Siemens IQ700 CM676GBS1
Bakoven Siemens IQ700 HB675GBS1
Kookplaat Bora Puru
Vaatwasser Siemens IQ300 SN63E800BE
Quooker Pro 3 Flex RVS
Quooker Nordic Zeeppompje RVS
Wijnklimaatkast Miele KWT 6321 UG

Prijs: 23k incl. Montage

Ben benieuwd naar de reacties! :)

Note: het eiland is gespiegeld t.o.v. de daadwerkelijke situatie. Hierdoor wordt er gekookt richting de eethoek, en kan er zo contact worden gehouden, de bar kijkt hierdoor naar buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAQBmSnEv4v1LHB2vWpSgrowQZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUfDlVMZtqXMZY3nla6jSo5L.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door massapeal op 16-04-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:03
ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:28:
[...]

Wow. Just wow.
Deze opmerking is wel zo fout dat ik niet eens een poging ga doen een uitleg te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mogelijk interessant voor de Siematic kopers onder ons:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hqe5R8HbNUy-vF4qrAp8iv2dq2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BZePxy20zBrigHwbUks6VWZO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 12-05 14:01

GSX-MAN

de/het/een

Gisteren bij Superkeukens geweest. Nette tent, mooie showroom, netjes geholpen. Ik denk dat we er ook een hele mooie keuken kunnen uitzoeken, maar dat fornuis van Bertazzoni wat we bekeken hebben wordt 'm denk ik niet. Ik kan eigenlijk nergens op internet tevreden reviews van dat merk vinden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
massapeal schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:41:

Op eerder advies van @Kapitein Merijn de offertes gelijk laten trekken en zodoende een eerlijke vergelijking te maken.

Onze uiteindelijke keuze is gevallen op onderstaande. Dit is enerzijds op basis van de keuken zelf, maar ook de ervaring met de zaak waar we zijn geweest. We zijn vakkundig en vriendelijk te woord gestaan, altijd snel geholpen met wijzigingen en hebben een transparante offerte ontvangen.

De keuken:
Rotpunkt X13 keuken
Frontjes in Zerox HPL XT
Korpus 78 cm
Plint van 13 cm
Werkblad van 4 cm

Indeling:
Ladeblok 90 cm | Vaatwasser 60 cm | Spoelbak 60 cm | Ondiepe kast 60 cm | Ondiepe kast 120 cm
Hoge kast koel/vries 60 | 2x Hoge servieskast 30 cm | Ladeblok van 120 cm met besteklades | Hoge kast voor 2 ovens. Rondom de kasten komt dan een koof voor de afwerking.

Werkblad/achterwand:
Arte Spoelbak RVS

Apparatuur:
Kookplaat Bora Puru
Quooker Pro 3 Flex RVS

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Wij zijn op zoek naar een vergelijkbare opstelling. Ik vroeg me af hoe je hebt besloten om te koken richting de buitenmuur versus richting de woonkamer. Wij denken op dit moment om aan de andere kant te gaan koken, zodat je aan de bar nog naar buiten kan kijken en tijdens het koken naar de woonkamer kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

De keuken:
Rotpunkt X13 keuken
Frontjes in Zerox HPL XT
Korpus 78 cm
Plint van 13 cm
Werkblad van 4 cm

Indeling:

Werkblad/achterwand:
Arte Spoelbak RVS

Apparatuur:
Kookplaat Bora Puru
Quooker Pro 3 Flex RVS

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Lekkere indeling zo met dat kookeiland, mooi ruim!
Voor mijn gevoel zit alleen de spoelbak en de kookplaat aan de verkeerde kant van het eiland.

Moet je er nu niet elke keer omheen lopen als je pannen en ingrediënten wil pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• massapeal
  • Laatst online: 07:57
yorroy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:31:
[...]

Lekkere indeling zo met dat kookeiland, mooi ruim!
Voor mijn gevoel zit alleen de spoelbak en de kookplaat aan de verkeerde kant van het eiland.

Moet je er nu niet elke keer omheen lopen als je pannen en ingrediënten wil pakken?
Hoe bedoel je precies? Dat de spoelbak en kookplaat beter omgewisseld kunnen worden?
Naar onze verwachting wordt de spoelbak vaker gebruikt, bijvoorbeeld om een glaasje water te pakken. We wilden juist zo min mogelijk loop rondom de kookplaat. Neemt niet weg dat je inderdaad wel moet nadenken over je mis en place qua ingrediënten :). Pannen komen in de lades onder de kookplaat.
Z___Z schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:29:
[...]

Wij zijn op zoek naar een vergelijkbare opstelling. Ik vroeg me af hoe je hebt besloten om te koken richting de buitenmuur versus richting de woonkamer. Wij denken op dit moment om aan de andere kant te gaan koken, zodat je aan de bar nog naar buiten kan kijken en tijdens het koken naar de woonkamer kan kijken.
Dat was ik er vergeten bij te vermelden, maar het eiland is gespiegeld t.o.v. de daadwerkelijke situatie. Alleen is dat nog niet in de render verwerkt. Precies om dezelfde redenen als die jij vermeld. Ik zal dat nog even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 12-05 14:01

GSX-MAN

de/het/een

Ziet er heel gaaf uit, @massapeal

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:28:
[...]

Als ze jou direct hun laagste prijs geven, wat zou voor jou dan de reden zijn om direct te beslissen? Korting is een ruilmiddel. Jij de korting, ik de order.

Dat laatste beetje korting hou ik lekker achter de hand om de klant over te halen nu een handtekening te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
siemenz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:21:
[...]

Ik vind met deze offerte al dat je veel keuken krijgt voor je geld. Zeker met het dure blad
Dank voor de feedback! We zijn zelf ook al lang blij dat het in de buurt komt van ons budget!
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:29:
@Bart0ving die 23 lijkt me al heel netjes als ik zie wat er in zit. En volgens eerdere berichten is dat blad ook een dure uitvoering. Ik weet niet hoe de kwaliteit van Bruynzeel is.
Dank, zelf ook geen ervaring met Bruynzeel. Jij was ook bij Satink geweest he?
Ik heb zelf (mede dankzij iedereens mening hier) een lichte voorkeur voor Systemat gekregen.
franssie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 00:12:
Wat is dat toch met die vet-vlek gevoelige zwarte keukens tegenwoordig. Als je veel kookt dan is dat echt niet handig =
Denk dat het wel mee valt! Althans in ons geval met een zwarte houtlook. We hebben nu hoogglans wit en daar zie je ook alles op....

Nog een ander puntje:

We twijfelen ook nog over de korpuskleur.
Ons lijkt wit praktischer i.v.m. het zicht de kastjes in, maar aan de andere kant hebben we ook vrij veel lades waardoor je met een donkere korpus geen nadeel hebt.
Ander voordeel van het donkere is dat je een eenheid hebt met de zwarte kasten.
Verder zie ik trouwens niet vaak onze beoogde indeling voorbij komen... het leek ons wel heel chique zo met dat werkblad omhoog achter de kookplaat langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28
massapeal schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:42:
[...]

Hoe bedoel je precies? Dat de spoelbak en kookplaat beter omgewisseld kunnen worden?
Naar onze verwachting wordt de spoelbak vaker gebruikt, bijvoorbeeld om een glaasje water te pakken. We wilden juist zo min mogelijk loop rondom de kookplaat. Neemt niet weg dat je inderdaad wel moet nadenken over je mis en place qua ingrediënten :). Pannen komen in de lades onder de kookplaat.
Ik zie dat ik niet goed heb gekeken. Ik bedoelde de kookplaat naar de rechterkant van het eiland want ik dacht dat je ook kasten aan de rechterkant hebt. Maar nu ik wat beter kijk zie ik dat daar een raam zit.

Vergeet mijn opmerking! ziet er mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:03
Bruynzeel Optima = Next125. althans, dat was het, neem aan nog steeds. Nobilia is echt een klasse lager. gewoon even de lades heen en weer bewegen, en bedenken of zoveel speling acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 20:12
MrNiceGuyIT schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:11:
Wij gaan eind augustus een aanbouw realiseren waar een keuken in moet komen, dit is de betreffende ruimte:

[Afbeelding]

Ik volg dit topic een klein half jaar en heb veel gehad aan al de ervaringen die hier worden gepost.
Op basis van aanbevelingen en ervaringen uit dit topic hebben wij een bezoek gebracht bij:
- Superkeukens
- Nolte Kuchen
- A&A Keukens + Apparatuur

Superkeukens

Model: Mondial 312 Frankurt hooglans wit (Nobilia?)
Werkblad : Composietsteen 30 mm
Apparatuur:
- KMK725880B AEG Magnetron met grill
- BSK798280B AEG Stoomoven
- FSE52707P AEG vaatwasser
- Quooker Combi 7L
- Airforce F88A plafon afzuigkap
- PC90037 Airforce inductiekookplaat (5 zones)
- ZYAN82FR Zanussi onderbouw vrieskast
- PKS2578 Pelgrim Koelkast
- Quooker Nordic zeeppomp

Totaal prijs keuken: 17.961,94
Montage : 1.958,00
Totaal: 19.919,94

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nolte Kuchen

Model: Nolte L16 Lux wit hoogglanzend
Werkblad : Composiet 20 mm
Apparatuur:
-FSB53637P AEG vaatwasmachine
-ZRDN18FS2 Zanussi koelkast
-ZYAN82FR onderbouwvrieskast
-HB875G5B1 iQ700 Oven
-CM876G0B6 iQ700 combi oven
-Quooker flex COMBI 7L
-Bora pure inductiekookplaat

Totaal prijs keuken: 20.444,56
Montage : 1.929,95
Totaal: 22.374,51

[Afbeelding]

[Afbeelding]

A&A Keukens + Apparatuur

Model: Punto Poweo hoogglanzend
Werkblad : Composiet 40 mm
Apparatuur:
-KIR81AFEO Bosch serie 6 koelkast
-GUD15ADF0 Bosch vriezer
-SMVHB800E Bosch vaatwasser
-HB835GTB1 IQ700 Siemens oven
-CM876G0B6 IQ700 Combi oven
-Zefiro steel Senze nome afzuiger(plafon)
-Quooker flex COMBI 7L

Meubelen: 8.945,00
Apparatuur: 8.746,00
Werkblad: 5.495,00
“Korting”: 1.986,00

Totaal prijs keuken: 21.200,00
Montage : 1.300,00
Totaal: 22.500,00

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle designs van de keukens zijn goed uit de verf gekomen vinden wij zelf, en ondanks dat we er open in gingen bij elke keukenboer kwamen we buiten met ongeveer dezelfde indeling. Wij hebben het beste gevoel bij AA keukens, daar kregen we ook een gespecificeerde offerte mee, bij de rest niet. We hebben overigens bij geen van bovenstaande leverancier een budget genoemd en kwamen toch ongeveer uit op hetzelfde bedrag.

Wij vinden het erg lastig inschatten en hebben grote moeite met het vertrouwen van keuken leveranciers met al die verhalen die er langs komen van vrienden, media en op dit forum. Vooral op de nu.nl's in de reacties staan altijd mensen die zeggen dat ze 60% van de keuken prijs af kunnen krijgen, daar ben ik zelf niet zo handig in en helemaal geen fan van. :X

Ik ben benieuwd naar jullie mening en tips, dat is meer dan welkom.
toon volledige bericht
In welke klasse zou een Punto keuken ongeveer staan in de lijst op pagina 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Bart0ving schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:31:
[...]

Dank voor de feedback! We zijn zelf ook al lang blij dat het in de buurt komt van ons budget!

[...]

Dank, zelf ook geen ervaring met Bruynzeel. Jij was ook bij Satink geweest he?
Ik heb zelf (mede dankzij iedereens mening hier) een lichte voorkeur voor Systemat gekregen.

[...]

Denk dat het wel mee valt! Althans in ons geval met een zwarte houtlook. We hebben nu hoogglans wit en daar zie je ook alles op....

Nog een ander puntje:

We twijfelen ook nog over de korpuskleur.
Ons lijkt wit praktischer i.v.m. het zicht de kastjes in, maar aan de andere kant hebben we ook vrij veel lades waardoor je met een donkere korpus geen nadeel hebt.
Ander voordeel van het donkere is dat je een eenheid hebt met de zwarte kasten.
Verder zie ik trouwens niet vaak onze beoogde indeling voorbij komen... het leek ons wel heel chique zo met dat werkblad omhoog achter de kookplaat langs.
toon volledige bericht
Ik ben vorig jaar bij Satink geweest. Mooie zaak. Ze zijn niet goedkoop ! Siematic next125 systemat en ik meen ook pronorm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
MrNiceGuyIT schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:56:
[...]

In welke klasse zou een Punto keuken ongeveer staan in de lijst op pagina 1?
Punto is Rotpunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:11:
[...]

Dat "sigaar uit eigen doos" gevoel heeft de consument, gecreëerd door de branche.
Dat wil niet zeggen dat iedere keukenzaak zo handelt, maar een hoop wel. En dat beeld zit er nou eenmaal breed in.
Dat is natuurlijk gecreëerd door de branche die decennia lang heeft kunnen doen en laten wat ze willen maar met de komst van internet toch wel even met de billen bloot staan. Ineens is er een hoop meer informatie beschikbaar.
Dus dan blijft het aan de verkoper om een draagvlak te creëren. Dat zal bij de ene klant makkelijker gaan dan bij de ander want ieder heeft eigen keys/triggers.

[...]

[...]

Met zo'n houding zouden wij ook heel snel met elkaar in de clinche liggen. "Je mag blij zijn dat ik je wil helpen". Je zou je moeten schamen.
Het is een wisselwerking. De klant wil een mooie keuken tegen goede voorwaarden. Jij wilt een keuken verkopen voor de juiste voorwaarden. Jullie hebben zowel elkaar nodig, maar voor elkaar zijn er ook weer 10 anderen. Het zij andere klant, het zij andere winke.

[...]

Deze post stond nog in het geheugen. Dat gaf de impressie dat je "niet wezen shoppen" bent geweest

[...]
toon volledige bericht
Niet wezen shoppen als in: ik heb slechts in 1 winkel het tot een offerte gebracht. De rest alleen maar rond gelopen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCtU3xveMEWRUD6XEakszYeizD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqZjehS4SVDca6UrEAEkvobE.jpg?f=fotoalbum_large

Nou precies een maand geleden heb ik hier natuurlijk een post gemaakt over mijn horror verhaal met de aannemer die toen met de noorderzon vertrok ( vader van een vriend van mij ) van beide tot de dag van vandaag niks meer gehoord ( ik ga het ook niet provoceren en wacht op een berichtje van die vriend als ie wat wilt doen, maar komt even niet van mij af ). De nieuwe aannemer heeft tussen zijn klussen in bij ons in de keuken gewerkt en dan heb je wel snel door dat iemand weet wat hij aan het doen is. De keuken is nu zo goed als af, we wachten nog op 2 radiatoren maar hij zit erin. Mijn vrouw en ik zijn helemaal door het dolle want we hadden nooit verwacht dat hij nog klaar zou komen.

( als er geverfd is doe ik nog een berichtje maar hij is bijna af ) ✅

ETH Maxi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry
koelebobes schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:37:
[Afbeelding]

Nou precies een maand geleden heb ik hier natuurlijk een post gemaakt over mijn horror verhaal met de aannemer die toen met de noorderzon vertrok ( vader van een vriend van mij ) van beide tot de dag van vandaag niks meer gehoord ( ik ga het ook niet provoceren en wacht op een berichtje van die vriend als ie wat wilt doen, maar komt even niet van mij af ). De nieuwe aannemer heeft tussen zijn klussen in bij ons in de keuken gewerkt en dan heb je wel snel door dat iemand weet wat hij aan het doen is. De keuken is nu zo goed als af, we wachten nog op 2 radiatoren maar hij zit erin. Mijn vrouw en ik zijn helemaal door het dolle want we hadden nooit verwacht dat hij nog klaar zou komen.

( als er geverfd is doe ik nog een berichtje maar hij is bijna af ) ✅
Nou, geweldig man! Je was er kapot van! Prachtig resultaat!

En nu genieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:13
Wij zijn terug geweest voor een offerte, bedrag (16,5K) uit mijn post van twee weken geleden was een indicatie na een gesprek van 2,5 uur waarbij we wel alle wensen hadden besproken. Helaas viel de keuken wel (flink) duurder uit dan de indicatie, namelijk 18.5K (eerst 21K maar hebben dunner blad gekozen, hoekkast met planken ipv LeMans, geen zeeppompje en andere oven en koelkast)

Apparatuur:
Atag OX66121D oven zonder pyrolyse (was compromis ivm hoge offerteprijs)
Atag CX46121D combi
Bora Puru
Quooker fusion round combi + zwart
Atag koelkast (typenummer heb ik even niet, was outlet apparaat ook een compromis ivm offerteprijs)
Vaatwasser houden we

Blad: composiet 2cm dik, jet grey satin van jetstone
Merk kasten: tristar
Front: perfectsense softzwart
Gaat om kastenwand 3x60 en L keuken van 3x2,7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNoWfHMF90d16LptG8tOr_2wgFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WvEgoMMGHsVt8kjoyDhNPLXC.jpg?f=user_large

Als volgt opgebouwd:
Apparatuur: €7.350
Blad: €3100 incl smetplinten 10 cm
Kastjes: €6000
Montage: €2100

Blad kan ik nergens online vinden, maar onze nummer 2 optie kost online ongeveer €2200 incl smetplinten. Dus geen appels met appels kunnen vergelijken.
Apparatuur kan ik online €700 goedkoper vinden, maar dat is dan wel met bosch koelkast die we liever willen en oven met pyrolyse.

Gevoel is heel goed bij deze zaak en bij de materiaalkeuze etc, alleen vind ik de prijs gevoelsmatig wat hoog. Ik hoef zeker niet het onderste uit de kan maar vooral montage en apparatuur vind ik in vergelijking met andere zaken erg duur. Bij 18K en oven met pyrolyse en liefst ook bosch koelkast zou ik helemaal tevreden zijn. Achten jullie dat haalbaar?

Hangt natuurlijk ook samen met de discussie hierboven, juist omdat ik een transparante offerte heb gekregen merk ik dat ik op onderdelen ga focussen (is de prijs voor apparatuur wel fair?) terwijl dat misschien niet eerlijk is naar de keukenzaak toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Even voor mijn beeldvorming hoeveel ruimte raak je kwijt als je een bora naar buiten af voert? Ik dacht nu dat het niet zou kunnen maar vandaag kwamen ze meten en gaven ze aan om dat toch te heroverwegen. Blijkbaar lukt dat toch relatief eenvoudig. Dus ineens dilemma of we ipv recirculatie niet voor afvoer gaan. En er bleek ineens 10cm meer ruimte te zijn.... dus ipv 2x 80 cm lade en een 60cm oven hebben we ruimte voor 1x 90. (Oud huis en geen een muur recht maar dat terzijde). Dus dan is ook de vraag gaan we voor 90cm bij het koken of de andere lade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:30

orf

Inieminie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:47:
Even voor mijn beeldvorming hoeveel ruimte raak je kwijt als je een bora naar buiten af voert? Ik dacht nu dat het niet zou kunnen maar vandaag kwamen ze meten en gaven ze aan om dat toch te heroverwegen. Blijkbaar lukt dat toch relatief eenvoudig. Dus ineens dilemma of we ipv recirculatie niet voor afvoer gaan. En er bleek ineens 10cm meer ruimte te zijn.... dus ipv 2x 80 cm lade en een 60cm oven hebben we ruimte voor 1x 90. (Oud huis en geen een muur recht maar dat terzijde). Dus dan is ook de vraag gaan we voor 90cm bij het koken of de andere lade...
Hier kun je dat aflezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYD51yazgK9oDf4OsrcfvZl8S6c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GVzHvBWQIkk0bKAyUkAhRCib.png?f=fotoalbum_large

In de handleiding staat dat beschreven.

Let op of je het juiste model hebt, de Pura of Puxa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
@orf thnx dan neig ik weer naar de pura en de andere lade breder maken... denk dat dat ruimte technisch het meest gunstig is. Ook nog even met de adviseur bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
In een eiland kun je ook gewoon dit doen toch?
De la kan dieper en volgens mij ook hoger?
Aan de andere kant kun je vaak makkelijker wat ruimte missen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPPEPiudnCkBSDtqzhOLjUEtUAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Grdnk0hskL3UNRfpx1kphKz9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 21:12
Uiteindelijk de laatste tekeningen mogen ontvangen. We waren heel precies met het raam, de kozijnafwerking en de keuken maar het is gelukt. Na veel contact tussen de aannemer en keukenleverancier lijkt het helemaal goed te gaan komen. Levering pas over een half jaar aangezien de woning nog gebouwd moet worden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBj3QBTrIS43QQrmJRLGuTfbEeU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qUeYHLlj52iQvd9lkKbkc0Sg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3ADvdchZz0CiKBr6z_5eV-mMZc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WOxNHOYXR5WFHyzCjkuLVi3O.png?f=fotoalbum_tile

De 2 hangende lampen heeft hij zelf bedacht, dat gaan we anders doen.

[ Voor 3% gewijzigd door battler op 16-04-2021 21:23 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
mitsumark schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:18:
In een eiland kun je ook gewoon dit doen toch?
De la kan dieper en volgens mij ook hoger?
Aan de andere kant kun je vaak makkelijker wat ruimte missen.

[Afbeelding]
Ik krijg een hoek en geen eiland dus bij ons geen optie... voor een eiland moet ik uitbouwen ;)
Elke keer als ik uit alle keukens denk te zijn... blijkbaar had ik 1cm minder gemeten waardoor ik ineens 10cm meer ruimte heb....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Inieminie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:28:
[...]

Ik krijg een hoek en geen eiland dus bij ons geen optie... voor een eiland moet ik uitbouwen ;)
Elke keer als ik uit alle keukens denk te zijn... blijkbaar had ik 1cm minder gemeten waardoor ik ineens 10cm meer ruimte heb....
Wellicht kan je wel het blad 70cm diep maken, dan verlies je ook geen ruimte in de lades. Daarnaast is het ook nog erg prettig dat je meer werkruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:35:
[...]

Wellicht kan je wel het blad 70cm diep maken, dan verlies je ook geen ruimte in de lades. Daarnaast is het ook nog erg prettig dat je meer werkruimte hebt.
Dat zou fijn zijn maar past helaas ook niet dan komen we voor de achterdeur uit.... ben al blij dat er meer bergruimte komt... heb nu 1 kast om voorraad in te zetten en een kleine vreselijk onhandige lade dus ben zo blij dat dat ruimer wordt. Net als een besteklade van 40cm die we nu hebben niet te doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
We zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject nabij Eindhoven en zijn ook aan het orienteren naar de ideale keuken (maar dan betaalbaar 8)7 ). Afgelopen week zijn we bij de eerste keukenboer langsgeweest en die heeft ons een eerste offerte gegeven, maar we twijfelen over de aangeraden opstelling en het prijsniveau van de offerte. Uiteindelijk gaan

Helaas geen tekening meegekregen omdat de afspraak al behoorlijk uitliep en de volgende afspraak al stond te wachten, dus zelf geprobeerd het te kopieren in de keukentool van een een andere keukenboer. Graag hoor ik jullie input!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ8x5X-iX62ctl9yrBnJqu03TuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ja9U3KnitkWmOLOqEOmL8iaW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGTvX1rbYxKLUt-T76RHAueX-w0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i39XvTnnYYUUcomzbkOtSQCm.png?f=fotoalbum_large

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
Je eiland is gericht (kookplaat en spoelbak) naar een redelijk dode hoek in de ruimte?

Voor m’n gevoel klopt dat niet helemaal, denk dat je dat zelf ook voelt. Vooral ook omdat het een groot vast blok wordt doordat het tegen de muur staat. De voorste kastjes worden dan wel heel erg bergruimte ipv onderdeel van de keuken.

Wellicht onderzoeken of het mooier is het blok 90 graden te draaien richting de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44

De keuken:
Rotpunkt X13 keuken
Frontjes in Zerox HPL XT
Korpus 78 cm
Plint van 13 cm
Werkblad van 4 cm

Indeling:

Werkblad/achterwand:
Arte Spoelbak RVS

Apparatuur:
Kookplaat Bora Puru
Quooker Pro 3 Flex RVS

Note: het eiland is gespiegeld t.o.v. de daadwerkelijke situatie. Hierdoor wordt er gekookt richting de eethoek, en kan er zo contact worden gehouden, de bar kijkt hierdoor naar buiten.
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Bedenk goed of je 3 man aan een bar wilt laten zitten waarbij ze bijna bovenop de pannen zitten. Ik weet niet hoe ‘wild’ je kookt. Maar er kan daar sws niemand zitten als je sausen maakt die wat kunnen spetteren, als je vlees bakt of een ei. Dan moet je altijd deksels gebruiken en bij verschillende producten wil je dat niet. Je bent dan veel bezig met zorgen dat je toeschouwers geen vieze kleren of vetspetters op zich krijgen.

Ik zou de spoelbak bij de bar maken en de kookplaat op de plek van de spoelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Streamz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:59:
Bruynzeel Optima = Next125. althans, dat was het, neem aan nog steeds. Nobilia is echt een klasse lager. gewoon even de lades heen en weer bewegen, en bedenken of zoveel speling acceptabel is.
Goed opletten, sommige Bruynzeel winkels hebben de Optima lijn vervangen voor de volledige Next125 lijn (Bv in Duiven).

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:29:
Kwaliteit? Bijzonder matig 🤭
Okay de Optima lijn niet, die hebben wij toevallig al een jaar of 8-9, maar tenzij je echt budget gaat shoppen zou ik er niet heengaan eigenlijk.
Dat heeft zéker ook te maken met hun handelen destijds: ik ben een van die mensen die ruim 50% korting op z’n keuken heeft moeten onderhandelen destijds en op die manier wil ik het niet nog eens doen..

[ Voor 34% gewijzigd door Floor-is op 17-04-2021 10:10 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Flix20 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:11:
[...]

Daar hebben de goede zaken last van, zij die wel netjes met klanten omgaan en wel op een correcte manier tot een prijs stelling komen. Dat gezegd hebbende: er is zoveel vraag dat de aanbieders nu wel meer “marge beveiliging” kunnen doen. En eigenlijk is dat gezonder voor iedereen, zo ontstaat er ruimte voor betere service bijvoorbeeld :)
[...]

[...]

Het is een wisselwerking. De klant wil een mooie keuken tegen goede voorwaarden. Jij wilt een keuken verkopen voor de juiste voorwaarden. Jullie hebben zowel elkaar nodig, maar voor elkaar zijn er ook weer 10 anderen. Het zij andere klant, het zij andere winkel.
Hij stelt het wat hard, maar ik vind dat hij in essentie gelijk heeft. Als je als prospect de insteek hebt om tot het uiterste te gaan, dan ben je gewoon geen fijne klant; er is weinig marge en dus eigenlijk minder tijd voor het ontwerp en de service. Omdat de leverancier in deze genoeg werk heeft, kan ze besluiten te zeggen “joh we komen er niet uit op een vriendelijke manier waarbij ik genoeg marge kan maken”. (Dan besteed ik liever tijd aan de volgende die al staat te wachten waarbij ik wèl marge kan maken en wèl m’n service kan leveren)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
[...]

Ik maak letterlijk mee dat iemand bij mij zijn keuken laat uitrekenen voor 31000 euro en vervolgens met een offerte aan komt van 29000 euro, waarbij ALLE specificaties NET even anders zijn. Het enige wat ik dan ''moet'' matchen is de prijs.....

Let wel: dit is slechts een heel klein deel van de klanten die ik heb (en ja, vaak via Tweakers, vandaar dat ik nu 50 euro per gesprek vraag en zelfs liever geen klanten via dit platform heb).

Doorgaans reken ik de keuken globaal uit en hebben we in een keer een overeenkomst. Geen gedoe met vergelijken, geen ''nu korting, maar later beslissen'', maar boter bij de vis. Dit zijn vaak mensen die geen zin hebben in gedoe en niet 8 winkels afgaan om er een paar centen af te krijgen.

Een ieder mag zich afvragen welke type klant wenselijker is ;)
toon volledige bericht
"Ik maak letterlijk mee dat iemand bij mij zijn keuken laat uitrekenen voor 31000 euro en vervolgens met een offerte aan komt van 29000 euro, waarbij ALLE specificaties NET even anders zijn. Het enige wat ik dan ''moet'' matchen is de prijs..... "

Stel, in deze situatie, zegt de klant: "Ik zet vandaag mijn handtekening op de offerte als je € 500 extra korting geeft." Dus de totaleprijs gaat van € 31000 naar € 30500. Denk je dat het eerlijk is? Hoe ga je het aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
Floor-is schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:08:
[...]

Daar hebben de goede zaken last van, zij die wel netjes met klanten omgaan en wel op een correcte manier tot een prijs stelling komen. Dat gezegd hebbende: er is zoveel vraag dat de aanbieders nu wel meer “marge beveiliging” kunnen doen. En eigenlijk is dat gezonder voor iedereen, zo ontstaat er ruimte voor betere service bijvoorbeeld :)

[...]

Hij stelt het wat hard, maar ik vind dat hij in essentie gelijk heeft. Als je als prospect de insteek hebt om tot het uiterste te gaan, dan ben je gewoon geen fijne klant; er is weinig marge en dus eigenlijk minder tijd voor het ontwerp en de service. Omdat de leverancier in deze genoeg werk heeft, kan ze besluiten te zeggen “joh we komen er niet uit op een vriendelijke manier waarbij ik genoeg marge kan maken”. (Dan besteed ik liever tijd aan de volgende die al staat te wachten waarbij ik wèl marge kan maken en wèl m’n service kan leveren)
Ik onderhandel altijd over de prijs als ik dure dingen gaan kopen. Ik ben verschillende soorten verkopers tegengekomen.

Een soort verkoper was heel open: "Wij geven niet de lage prijs zoals vermeld op de webwinkels, want wij hebben betere service. Onze garantie is langer en we hebben ons eigen installatieteam. Dat maakt het prijsverschil. "Ik vond dit eerlijk en heb uiteindelijk producten van dit bedrijf gekocht.

Een ander soort verkoper zou heel anders reageren: "We moeten onze marge behouden dus geven we u geen extra korting. Als onze concurrenten een lagere prijs hebben, moet u ons hun offertes sturen. Dan zullen wij misschien onze prijs verlagen. " Als klant voel ik nu al dat de verkoper ongeduldig wordt. In de meeste gevallen is het verspilling van tijd en moeite om de prijsonderhandelingen voort te zetten. Gewoon verlies-verlies situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Laatst online: 05-04-2023
Krijgertje1979 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:05:
We zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject nabij Eindhoven en zijn ook aan het orienteren naar de ideale keuken (maar dan betaalbaar 8)7 ). Afgelopen week zijn we bij de eerste keukenboer langsgeweest en die heeft ons een eerste offerte gegeven, maar we twijfelen over de aangeraden opstelling en het prijsniveau van de offerte. Uiteindelijk gaan

Helaas geen tekening meegekregen omdat de afspraak al behoorlijk uitliep en de volgende afspraak al stond te wachten, dus zelf geprobeerd het te kopieren in de keukentool van een een andere keukenboer. Graag hoor ik jullie input!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Lijkt een beetje op onze indeling.
Wij hebben het gedraaid.
zie ook da1roy in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Kan die deur nog worden verplaatst waar je in jouw opstelling tegenaan kijkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BLK86el_3N1KXmZaSat261iAOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LcjbWhZq31Mg7xwUeLLxby1W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j07yjTCD_lLl2f7XyQ1tGJJOkFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bNv2kZLHkOd7JtRbk92nxnrp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door da1roy op 17-04-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 22:16
Gisteren zijn we voor een keuken in ons nieuwbouw huis gaan kijken.
Ik heb de offerte en tekening mee naar huis gekregen, volgens mij de standaard van werken daar.

Voor mijn gevoel is de prijs wat hoog vergeleken met andere keukens in dit topic.
Ik ben er zeker niet op uit om de laagste prijs af te dwingen, maar het voelt wat duur in vergelijking met andere keukens in dit topic.

Wat vinden jullie van de indeling en de prijs?
Iemand nog tips?

De kasten zijn van het merk Schuller uit Duitsland.
Kleut mat wit FMA FINO matt wit met AFP.

Members only:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6ssL7MH/keuken.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 21:12
@xares Wat vind je er zelf van? Smaken verschillen maar ik denk dat dit 1 van de lelijkste ontwerpen is die ik voorbij heb zien komen. Er kloppen zoveel dingen niet dat ik zeker ook bij een andere winkel een ontwerp zou laten gaan maken .

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1 ... 224 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1