“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Anoniem: 36835
Als je er een mooi gat in kan boren met een gatenzaag en er is elektriciteit in het kastje, dan kan je dat wel doen ja. Houd er wel rekening mee dat je de bodem van het kastje moet ophogen, dus minder ruimte in het kastje.Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:07:
Weet iemand of het makkelijk is om achteraf keukenspotjes te plaatsen onder de hangende keukenkastjes?
Wil uiteindelijk 3 van deze plaatsen pricewatch: Philips Hue White and Color Ambiance - GU10 Single
Onze keukenleverancier levert ze niet en er is ook geen mogelijkheid om voor alleen een GU10 fitting gaan zodat ik ze achteraf zelf nog kan plaatsen
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 13-04-2021 18:38 ]
Levert de keukenzaak helemaal geen led spotjes? Of alleen van die kleine want deze hebben wel veel ruimte nodig in de bodem. Ik heb een hue LED strip gekocht en de keukenzaak heeft het profiel erin gezet. Stroom achter de hoekkast en ook daar op de bodem wat ruimte voor de kabels en blokjes opgeofferd.Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:07:
Weet iemand of het makkelijk is om achteraf keukenspotjes te plaatsen onder de hangende keukenkastjes?
Wil uiteindelijk 3 van deze plaatsen pricewatch: Philips Hue White and Color Ambiance - GU10 Single
Onze keukenleverancier levert ze niet en er is ook geen mogelijkheid om voor alleen een GU10 fitting gaan zodat ik ze achteraf zelf nog kan plaatsen
:strip_exif()/f/image/bJQljlnmXOfCXfofRDtLDPdS.jpg?f=fotoalbum_large)
Is zo'n LED strip wel fel genoeg voor een beetje fatsoenlijk eten voorbereiden?xray79 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
[...]
Levert de keukenzaak helemaal geen led spotjes? Of alleen van die kleine want deze hebben wel veel ruimte nodig in de bodem. Ik heb een hue LED strip gekocht en de keukenzaak heeft het profiel erin gezet. Stroom achter de hoekkast en ook daar op de bodem wat ruimte voor de kabels en blokjes opgeofferd.
[Afbeelding]
Uiteraard hangt er ook gewoon een lamp aan het plafond, maar had altijd het idee dat zo'n lichtstrip leuk is voor sfeerverlichting maar niet als "werk" licht.
Dit is een foto met vol wit licht op warm van net op half vermogen of zo.
:strip_exif()/f/image/TBVcfn5zXDb5MyY5HjOAv9vU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door xray79 op 13-04-2021 20:24 ]
Thanks, dat had ik nog niet overwogen.xray79 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:23:
@Greatsword voor mij wel en ik kom van tl buizen onder de kasten. Deze geven genoeg licht en ik wil veel licht tijdens koken en bereiden. Daarom nog wel spotjes in het plafond maar is meer voor een feestje ofzo. Je staat dan in het licht vaak dus minder nuttig.
Dit is een foto met vol wit licht op warm van net op half vermogen of zo.
[Afbeelding]
Wat heb je precies qua aansluiting nodig voor zo'n led strip? Zit de stroom toevoer dan ergens in of onder de kastjes weggewerkt?
Ik wordt echt letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd, de verkoopafdeling stuurde me door naar de installatie afdeling, die sturen me weer door naar de inkoop en uiteindelijk te horen gekregen dat dekkerzevenhuizen de partij is waar de verlichting vandaan komt.
Heb er zelf geen kaas van gegeten, dus toen hun maar een mailtje gestuurd met mijn vraag en kreeg dit als reactie terug:
Vraag:
Voor in de keuken is de wens om 3 inbouwspotjes te hebben onder de keukenkastjes.
Echter wil ik na oplevering van de keuken, de lampen van de inbouwspotjes zelf vervangen met die van Philips HUE, om precies te zijn de GU10 versie. (Zie link voor exacte specificaties en afmetingen. https://www.philips-hue.c...1-pack-gu10/8718699628659
Mijn vraag aan u is, welke armatuur of inbouwspotjes van u zijn daarvoor geschikt?
Reactie 1:
U kunt onze spotjes t.b.v. de control unit met zigbee aansluiten op Philips Hue. Via de onderstaande link vindt u de soorten spotjes die wij hebben. https://www.dekkerzevenhu...ch/result/?q=control+unit
Reactie 2:
Zoals ik aangeef in mijn mail kunnen alleen onze spotjes t.b.v. de control unit.
Dit werkt namelijk op zigbee, waar Philips ook mee werkt.
U kunt niet de Philips spotjes op onze drivers aansluiten. Deze verlichting is alleen bedoeld dat u deze met de Philips app kunt gebruiken.
Strips komen ook in verschillende vermogens, wat gewoon betekend meer of minder LED's per cm. Zie b.v. https://www.led-gigant.nl/led/led-strips/12v/natuurlijk-wit/Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:16:
[...]
Is zo'n LED strip wel fel genoeg voor een beetje fatsoenlijk eten voorbereiden?
Uiteraard hangt er ook gewoon een lamp aan het plafond, maar had altijd het idee dat zo'n lichtstrip leuk is voor sfeerverlichting maar niet als "werk" licht.
Ik heb deze Hue strips en dan verlengd aan 1 kant van de keuken.
https://www.philips-hue.c...-basispakket-v3/7190155PH
De doorgang van de stekkers is ter plekke gemaakt want bij Hue is de kabel wel korter dan bij leds die ze normaal plaatsen. Dan werken ze het wat anders weg. Maar dat wist ik omdat ik de strips al in huis had en die blokjes al had gemeld de keukenzaak kende ze ook dus was geen verrassing voor hun. Maar dit is dan wel een netto zaak die maatwerk leveren en service hoog hebben en dat (tot op heden) ook waar maken.
:strip_exif()/f/image/SP8pFcs6cjCEDaBwNdjAtsy6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SHeVroxQJpL87XkbHu30KaVP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nu 3.5 maanden een Siemens oven met ‘ecoclean’ maar dat kan toch echt niet op tegen de pyrolyse stand van de Siemens die m’n ouders al 12 jaar lang in de keuken hebben.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:19:
@Source90 Helder. Ik heb nu ook geen pyrolyse in mijn oven, dus geen idee wat ik misVolgens adviseur was het huidige reinigingssysteem bij de stoomoven dusdanig goed dat het kon concurreren met pyrolyse. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso al alles afdek in de oven (bakplaten enzo) dus heel smerig wordt het niet.
PSN: Flix20-NL
Wij zijn bij een keukenzaak geweest van iemand die ik redelijk ken. Eenvoudigweg omdat ze mooie dingen plaatsen en omdat ik hem had gezegd 'als we ooit een keuken gaan plaatsen, dan kom ik bij je langs'. Ben erg vriendelijk te woord gestaan, er is goed advies gegeven, we hebben de apparatuur gezien die we wilden zien. En we kregen een prijsinschatting waar ik echt even van met mijn oren stond te flapperen.aequitas schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:57:
[...]
Mijn opmerking is los van kwaliteit of prijs. Ieder verdient zijn marge. Alleen wees er wel transparant over. Ik wil best meer betalen voor een goede keuken met maatwerk, maar bij sommige verkopers krijg ik het idee dat me een loer aangedraaid wordt. Dat ik wel meer betaal maar niet de kwaliteit krijg die daar bij hoort. Dan zoek ik het liever zelf wel uit en dan is er weinig anders dan de IKEA. Er worden maar weinig keukens op die manier aangeboden. Je moet je bijna altijd laten inpeperen door een verkoper.
Vier 2m28 hoge kasten, 60 breed. Eiland: 3stuks 1m brede kast, andere zijde 2 stuks 90cm, nisje met stolwanden van massief eiken. Apparatuur: Neff (puls)stoomoven, neff koelkast (1m80), neff vaatwasser, Quooker Flex Combi+, Bora Puru en plasma-ding. Reken ±8k apparatuur. Blad 3m05x1m20 Silestone Calcutta Gold. Heb het niet goed onthouden (stom ja), maar ik meen kastenwerk van Keller, maar dan met massief eiken frontjes.
Totaalprijs? €35k
De Next125 was 5k goedkoper, ook met eiken fronten. Alleen die kleur vonden we iets minder mooi.
Dit is dus zo'n zaak waar je duidelijk moet gaan afdingen, want deze prijsstelling vonden wij toch 'wel wat gortig. 8k apparatuur, zeg 5k blad (inclusief spoelbak), 2k plaatsen. Hebben we nog 20k voor de kasten en de frontjes.
Andere zaak was opener over de prijsstelling, op basis van Tristar. En als ik hier de thread lees zie ik daar ook dat er nog zéker 30% ruimte is in de prijs, waarschijnlijk nog wel iets meer ook..
Kijk ik wil best betalen voor service, voorlichting en andersoortig expertise, ik ga niet echt hard zitten zeiken over de laatste €500-1000 als ik het gevoel heb dat we er samen uit gaan komen en dat als er nog een dingetje is dat we dat ook gewoon netjes regelen.
Ondertussen kijken we nu naar maatwerk overigens, dat is kostbaarder dan het midden-middensegment, maar zit dichterbij de top-end van het middensegment dan menigeen denkt.
Bericht hierboven
In de nieuwe stoomoven zitten twee systemen Eco clean en easy clean. Bodem reinig je met beetje water en afwasmiddel. Programma laten lopen en schoon en ander programma is speciaal voor wanden en plafond van oven. Dit is niet vergelijkbaar met pyrolyse. En dat is dan een keuze. Wij denken er dus nog over na. Vooralsnog neigen we naar de full steam en anders 1 stap eronder met vario steam. Dan heb je beste van 2 wereldenFlix20 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:23:
[...]
Hier nu 3.5 maanden een Siemens oven met ‘ecoclean’ maar dat kan toch echt niet op tegen de pyrolyse stand van de Siemens die m’n ouders al 12 jaar lang in de keuken hebben.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Vergeet de slide&hide niet. Kanonne wat is dat een verschil, zeker met een oven op hoogte lijkt me dat een uitkomstmevrouwKees_1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:55:
[...]
Haha . nee hoor.. Net zo min dat alle Siemens mensen (want je ziet hier wel heel veel Siemens) en Bora (idem) aandelen hebben. Zij kozen voor het merk om reden dat ze dat het meest aansprak, zo ook bij mij met Neff.
IK vind het gewoon mooi dat grafiet grijze![]()
AEG (of was het Atag ?) heeft ook mooie zwarte/heel donkergrijze lijn.
Het is maar net wat je zoekt in je apparaat. Ik zou zelf ,als ik perse een bepaalde functie wil, niet zozeer vasthouden aan een merk maar zoeken naar merk waar het wel in zit. Vandaar onze keuze voor Neff , die kleur vind ik echt heel mooi en na demo's te hebben gehad van Siemens en Neff sprong Neff er voor ons uit. Siemens vond ik minder intuitief overkomen qua bediening. Bosch hebben we alleen in brochure bekeken en besloten dat we dat rondje niet mooi vonden (puur op uiterlijk).
Bericht hierboven
Grafietlijn vond ik persoonlijk ook erg sjiek. Misschien de Bosch toplijn in Carbon Black nog mooier maar dat mechanisme met die draaiknop werkte voor mij niet lekker. Daarnaast vond ik het niet een prettige UI ervaring. vond het niet logisch. Neff sprak mij meer aan, maar verwacht geen snappy Apple UI snelheden.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:40:
[...]
Dan neem je toch de grafielijn van Neff?
Zou je dat eens willen toelichten?Floor-is schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:26:
[...]
Vergeet de slide&hide niet. Kanonne wat is dat een verschil, zeker met een oven op hoogte lijkt me dat een uitkomst
Moeten ook nog iets definitief kiezen. Hebben nu een conventionele klep, maar ik heb daar nul ergernis van? Ben ruim 1.90m dat scheelt misschien?
Ik weet wat het is, daarnaast zeggen ze ook dat het een ‘Zelfreinigende katalytische achterwand’ is, wat zou moeten betekenen dat de vettigheid maar de achter of zijwand zou moeten gaan en wanneer de temp >200 graden komt dit zou moeten verbranden.mevrouwKees_1 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:17:
[...]
In de nieuwe stoomoven zitten twee systemen Eco clean en easy clean. Bodem reinig je met beetje water en afwasmiddel. Programma laten lopen en schoon en ander programma is speciaal voor wanden en plafond van oven. Dit is niet vergelijkbaar met pyrolyse. En dat is dan een keuze. Wij denken er dus nog over na. Vooralsnog neigen we naar de full steam en anders 1 stap eronder met vario steam. Dan heb je beste van 2 werelden
Klinkt allemaal heel leuk, maar de bodem is toch echt niet schoon. Ook niet na goed schrobben met zowel afwasmiddel, hg oven reiniger en hg grill reiniger.
Dus het zijn leuke verkoop praatjes maar mijn volgende keuken krijgt 2 ovens. Een met stoom en de ander met pyrolyse voor de situatie die een mede tweaker hier voor mij schetste.
De schalen die kunnen overlopen in de oven met pyrolyse.
Is de ledstrip ingefreesd in het hout? Vervolgens er in geplakt? Zit er nog iets van een plastic ding overheen of is dat de LED strip zoals hij uit de doos komt?xray79 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
[...]
Levert de keukenzaak helemaal geen led spotjes? Of alleen van die kleine want deze hebben wel veel ruimte nodig in de bodem. Ik heb een hue LED strip gekocht en de keukenzaak heeft het profiel erin gezet. Stroom achter de hoekkast en ook daar op de bodem wat ruimte voor de kabels en blokjes opgeofferd.
[Afbeelding]
Kvik was een prima gesprek en een hele duidelijke offerte. Dacht ook goed mee, ze willen de apparatuur die zij zelf niet kunnen leveren wel voor ons aansluiten, da's fijn.
Slecht idee... Hoe laat?
De bestelde keuken betreft een Schmidt keuken met Fenix deuren. (expliciet om Fenix gevraagd en dit is ook via de mail bevestigd) Nu zie ik dat de geleverde kasten de Nano Black fronten van Schmidt zijn.
Kan iemand mij hier vertellen of Schmidt Fenix materiaal gebruikt of is dit een eigen lamineer? In dit laatste geval dan hoef ik toch niet akkoord te gaan met de geleverde fronten?
De LED strip is geplakt in het profiel, er zit standaard tape aan de strip en dat profiel zit in het hout gefreesd. Afhankelijk van welke LED strip je hebt zul je namelijk de electra en lampjes zien die het licht genereren. Dus over het profiel zit een melkglas afdichting zodat je de LED lampjes niet zo duidelijk ziet en het licht wat diffuus wordt.Anoniem: 36835 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:20:
[...]
Is de ledstrip ingefreesd in het hout? Vervolgens er in geplakt? Zit er nog iets van een plastic ding overheen of is dat de LED strip zoals hij uit de doos komt?
Aha, dat melkglas maakt het idd een stuk mooier. Is dat melkglas is maatwerk van die keukenzaak? Of is dat iets van Philips Hue?xray79 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:14:
[...]
De LED strip is geplakt in het profiel, er zit standaard tape aan de strip en dat profiel zit in het hout gefreesd. Afhankelijk van welke LED strip je hebt zul je namelijk de electra en lampjes zien die het licht genereren. Dus over het profiel zit een melkglas afdichting zodat je de LED lampjes niet zo duidelijk ziet en het licht wat diffuus wordt.
Ah nevermind, het is gewoon zo'n soort kabelgoot voor een ledstrip
Zoiets:
https://www.ledstrip-spec...XuiitHcCPP0UaAgK4EALw_wcB
Thanks voor de tip, dat ga ik ook vragen aan onze keukenbouwer. Hij had eerst het idee om van die platte ledspotjes in te frezen. Maar dat is dan geen Hue. Ik heb overal Hue hangen dus zo'n ledstrip is een beter idee.
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 14-04-2021 09:30 ]
Klopt zo'n goot/profiel is het idd. De standaard gootjes zijn net te smal voor HUE heb ik geprobeerd samen met de verkoper van de keukenAnoniem: 36835 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:18:
[...]
Aha, dat melkglas maakt het idd een stuk mooier. Is dat melkglas is maatwerk van die keukenzaak? Of is dat iets van Philips Hue?
Ah nevermind, het is gewoon zo'n soort kabelgoot voor een ledstripMet melkglas afdekstrip.
Zoiets:
https://www.ledstrip-spec...XuiitHcCPP0UaAgK4EALw_wcB
Thanks voor de tip, dat ga ik ook vragen aan onze keukenbouwer. Hij had eerst het idee om van die platte ledspotjes in te frezen. Maar dat is dan geen Hue. Ik heb overal Hue hangen dus zo'n ledstrip is een beter idee.
Dit staat op de offerte weet niet of de keukenzaak er wat me kan.
Ledprofiel Slimline Wide15mm per 2 meter, geschikt voor ledstrip tot 20mm breed (waaronder Hue)
Ik heb niet overal HUE wel veel in de woonkamer, de spotjes in het plafond zijn gewoon standaard LED GU10 bijvoorbeeld. De sfeerlampen zijn HUE.
En ik vond dit wel leuk ivm andere kleuren etc. en was niks duurder dan een standaard strip. Heb er wel een losse HUE dimmer bij omdat ik niet alles via de app wil doen.
[ Voor 12% gewijzigd door xray79 op 14-04-2021 10:17 ]
Ik denk erover om eerst de kastenwand te plaatsen, en daarna pas de ombouw te maken. Dit omdat het anders onmogelijk is om het netjes weg te werken. Voor de gebruikte materialen denk ik erover om gebruik te maken van gyproc blokken voor de wandjes, aangezien deze direct de juist dikte hebben (100mm). Deze smeer ik glad en kan daarna gesaust worden. Voor de bovenkant, wat deze foto niet heeft, zou ik iets van voorbewerkt MDF gebruiken, die daarna gesaust kan worden.
Met name voor de wandjes ben ik wel op zoek naar iets dat zo makkelijk mogelijk afgewerkt kan worden. Gyproc blokken heeft als voordeel dat het stevig is, makkelijk bouwt en je geen randen hoeft af te werken. Gipsplaat met houten geraamte heeft meer werk en moet afgewerkt worden, naden dichtgesmeerd en randen afgewerkt.
Wie heeft tips?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DD1gdz3MPj61R4UTZbqMuCNK.jpg?f=user_large)
Gyproc blokken heb ik hier eigenlijk nog nooit voorbij zijn komen voor iets dergelijks.t14wo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:48:
Wie kan mij vertellen wat de meest logische wijze is om zo'n ombouw te maken? Zowel qua volgorde als materiaal.
Ik denk erover om eerst de kastenwand te plaatsen, en daarna pas de ombouw te maken. Dit omdat het anders onmogelijk is om het netjes weg te werken. Voor de gebruikte materialen denk ik erover om gebruik te maken van gyproc blokken voor de wandjes, aangezien deze direct de juist dikte hebben (100mm). Deze smeer ik glad en kan daarna gesaust worden. Voor de bovenkant, wat deze foto niet heeft, zou ik iets van voorbewerkt MDF gebruiken, die daarna gesaust kan worden.
Met name voor de wandjes ben ik wel op zoek naar iets dat zo makkelijk mogelijk afgewerkt kan worden. Gyproc blokken heeft als voordeel dat het stevig is, makkelijk bouwt en je geen randen hoeft af te werken. Gipsplaat met houten geraamte heeft meer werk en moet afgewerkt worden, naden dichtgesmeerd en randen afgewerkt.
Wie heeft tips?
[Afbeelding]
Overigens heb ik nog hetzelfde vraagstuk maar ik kijk naar de volgende twee opties:
1) houten frame met MDF platen, dan kunnen de hoekjes aan de voorzijde mooi in verstek. Materiaal kun je dan vooraf op maat laten zagen ergens zodat je het alleen maar in elkaar hoef te schroeven en te sausen. Nadeel is dat dit mogelijk stootgevoelig is op de hoeken en heel precies moet anders sluit het niet mooi aan
2) houten frame met gipsplaten, voordeel is dat het mooi gestuct kan worden. Dan is ook gelijk het nadeel, ik heb geen idee hoe ik gipsplaten moet bewerken (verstek kan volgens mij niet) dus dan moet je met een ijzeren hoekprofiel werken. Daarna moet het door een prof worden gestuct.
Sowieso lijkt het me handig om eerst de kastenwand te laten plaatsen en dan pas de ombouw. Wanden/vloeren zijn vrijwel nooit 100% waterpas, waardoor de ombouw dan niet meer mooi aansluit na het plaatsen.t14wo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:48:
Wie kan mij vertellen wat de meest logische wijze is om zo'n ombouw te maken? Zowel qua volgorde als materiaal.
Ik denk erover om eerst de kastenwand te plaatsen, en daarna pas de ombouw te maken. Dit omdat het anders onmogelijk is om het netjes weg te werken.
Ik heb bij mijn keuken ook eerst het houten frame en dan de kasten laten plaatsen. Vervolgens de MDF er omheen, plamuren met twee componenten plamuur en tot slot verven. Afwerken met een kitrandje.
Is net zo strak als het gladde stucwerk dat ik op de muren heb. Ik zie geen verschil.
Foto's staan in dit topic.
Gyproc kan, maar is denk ik afhankelijk van wat je met de ombouw wilt. Wil je daar zware dingen aan hangen of moet het super stootvast zijn?
Edit: even volgorde aangepast.
[ Voor 11% gewijzigd door m181087 op 14-04-2021 13:28 ]
Zo geweldig werkt het niet. Als je denkt dat je dan tussendoor je oven niet hoeft schoon te maken, dan heb je het mis. En vergeet vooral niet het raam goed schoon te houden, als daar aangebrand/ingebrand vet op zit,krijgt ook je pyrolyse niet schoon.
Plus de stank. Wij moeten echt de afzuigkap op max zetten en de mechanische ventilatie op max.
In onze komende keuken hebben we daar dus ook niet perse meer de voorkeur aan gegeven. Zit het erop dan is het leuk, zo niet , dan niet.
Keukenzaak zei " is je vrouw een nette bakster/kookster?" dan is de oven sowieso altijd schoon
Mijn vrouw zweert bij Jemako spullen (is schoonmaak spul,google maar). En daarbij.. het is wel een gebruiksartikel. Dus als nieuw ? Waarom?
Dus voor ons is geen pyrolese geen breek punt.
We zijn nu in afwachting van aanpassing van de offerte van keukenzaak 1 (met rare corpusmaat en nog wat rare dingen in de offerte). Ik heb hem nog eens gebeld en alles helemaal doorgesproken, zaten echt rare dingen in , waar ik hier al op werd gewezen (met dank ! ) , zoals ons gevoel al was na het bezoek...rommelig. Mijn vrouw was al afgehaakt . Die vond het echt vervelend dat na 3 uur de offerte eigenlijk van geen kanten klopte, alsof er 2 klanten door elkaar gehaald waren.
Van de keukenzaak waar we afgelopen week geweest zijn, kreeg ik nog wat aangepaste plaatjes en zij gingen aan de slag met de apparatuur prijzen. En daar wacht ik nog even op. Hierbij was ons beider gevoel goed. Transparant en goed meedenken.
Gister zijn we bij Satink in Zwolle geweest , mooie zaak. Groot. Staan veel keukens opgesteld. Next125 en Siematic sprongen er voor ons het meest uit. Met een adviseuse gezeten en ook daar een soortgelijke
opstelling laten tekenen , door frontkeuze kwamen we daar op NEXT 125 uit.
Siematic was ook behoorlijk aan de prijs. En de binnenkant van de kasten.. tja..nieuw systeem ? Daar kan je dus rekjes en dergelijk aan/in hangen. Mijn vrouw viel direct over de witte binnenkanten . Vond zij goedkoop ogen.
Wel mooi waren de greeplijsten, beetje afgeschuind, in mooie kleuren te krijgen. Maar mede door die rare metalen strips + witte binnenkanten zijn we niet bij Siematic uitgekomen.
Apparatuur hebben we daar ook nog even staan kijken bij Miele (mooi) en we hebben daar de Bora kunnen zien en horen en kunnen vergelijken met Studioline plaat van Siemens . Het geluid verschild onderling niet erg veel. Het ronde gat van de Bora vonden we wel erg in het oog springen. Qua schoonmaak gemak is de Bora wel heel simpel, alles is vanaf bovenaf te verwijderen. Bij de Siemens plaat moest je even onder de plaat zijn (ging wel vlot ) en dan kon het bakje voor overtollig vloeistof er ook zo uit. De luxe plaat van Siemens is qua prijs vrijwel hetzelfde als de Bora X Pure.
Ben benieuw naar die offerte. Op eerste gevoel vonden wij het wel een fijne zaak. Nog mensen daar recent geweest ?
Als je eerst de keuken plaatst, hoe werk je dan nog netjes de bovenkant en de zijkanten af? Want daar kun je dan niet meer bij door de kastenm181087 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:06:
[...]
Sowieso lijkt het me handig om eerst de kastenwand te laten plaatsen en dan pas de ombouw. Wanden/vloeren zijn vrijwel nooit 100% waterpas, waardoor de ombouw dan niet meer mooi aansluit na het plaatsen.
Ik heb bij mijn keuken ook eerst de kasten laten plaatsen. Vervolgens een ombouw van houten frame en MDF er omheen, plamuren met twee componenten plamuur en tot slot verven. Afwerken met een kitrandje.
Is net zo strak als het gladde stucwerk dat ik op de muren heb. Ik zie geen verschil.
Gyproc kan, maar is denk ik afhankelijk van wat je met de ombouw wilt. Wil je daar zware dingen aan hangen of moet het super stootvast zijn?
Je kunt prima alvast een houten frame aan de muur en aan het plafond bevestigen. Dan schroef je daar later de MDF tegenaan als de keuken is geplaatst.Blik1984 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:14:
[...]
Als je eerst de keuken plaatst, hoe werk je dan nog netjes de bovenkant en de zijkanten af? Want daar kun je dan niet meer bij door de kasten
Heb je zelf ook een beetje huiswerk gedaan voor aanschaf van de keuken?lonehitman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:49:
Afgelopen maandag is onze keuken geleverd en de monteur is direct begonnen met het monteren van de keuken.
De bestelde keuken betreft een Schmidt keuken met Fenix deuren. (expliciet om Fenix gevraagd en dit is ook via de mail bevestigd) Nu zie ik dat de geleverde kasten de Nano Black fronten van Schmidt zijn.
Kan iemand mij hier vertellen of Schmidt Fenix materiaal gebruikt of is dit een eigen lamineer? In dit laatste geval dan hoef ik toch niet akkoord te gaan met de geleverde fronten?
Zover ik kan zien op de website heeft Schmidt namelijk niet eens een Fenix front in het assortiment.
Untappd: Kapitein_Merijn
Alle Siematic keukens die er stonden (hele bovenverdieping vol) zijn wit aan de binnenkant. Je kan wel legplanken met een kleur krijgen en een soort speciale afwerking, maar kasten zijn echt wit aan binnenkant. Mevrouw gaf ook aan dat dit niet andere kleuren kon. Deuren zijn uiteraard wel in kleurBlik1984 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:36:
@Meekster ik lees dat hier vaker, van de witte binnenkanten van siematic. Maar als ik al het inspiratiemateriaal er op nakijk dan lijken andere kleuren ook mogelijk zoals grijs. Enkele keukens uit de brochure staan bij Satink in Zwolle, hebben die allemaal toch witte binnenzijdes?
Dit is dat systeem in de deurtjes https://www.siematic.com/nl/uw-keuken/uitrusting/kasten

Wij hebben gekeken bij de Pure uitvoering .
Hoe zit dat met de lades? Ook allemaal wit, of is daarin wel wat anders mogelijk?Meekster schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:09:
[...]
Alle Siematic keukens die er stonden (hele bovenverdieping vol) zijn wit aan de binnenkant. Je kan wel legplanken met een kleur krijgen en een soort speciale afwerking, maar kasten zijn echt wit aan binnenkant. Mevrouw gaf ook aan dat dit niet andere kleuren kon. Deuren zijn uiteraard wel in kleur
Dit is dat systeem in de deurtjes https://www.siematic.com/nl/uw-keuken/uitrusting/kasten
[Afbeelding] Dit is hoe de binnenkanten eruit zien.
Wij hebben gekeken bij de Pure uitvoering .
(ik zit zelf nog niet in het proces van een keuken kopen, maar ik weet al wel dat we een keukencheque krijgen die we kunnen gebruiken bij een leverancier die o.a. Siematic doet, vandaar de vraag)
Goeie info thanks! Gegrond MDF zou inderdaad een prima optie zijn. Mag ik vragen hoe jouw kopse kanten eruit zien? Heb je deze in verstek gezaagd, of is dit de kopse kant van MDF. Die is volgens mij haast niet netjes af te werken, zonder dat te zien, gezien de zuigende werking.m181087 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:06:
[...]
Sowieso lijkt het me handig om eerst de kastenwand te laten plaatsen en dan pas de ombouw. Wanden/vloeren zijn vrijwel nooit 100% waterpas, waardoor de ombouw dan niet meer mooi aansluit na het plaatsen.
Ik heb bij mijn keuken ook eerst de kasten laten plaatsen. Vervolgens een ombouw van houten frame en MDF er omheen, plamuren met twee componenten plamuur en tot slot verven. Afwerken met een kitrandje.
Er hoeven geen extreem zware dingen aan te worden gehangen. De reden voor gyproc blokken is puur voor het gemakkelijk opbouwen. Geen geraamte nodig, maar snel een muurtje lijmen met die blokken, die al direct de jusite dikte hebben.
Wij vonden de uitvoering van de keuken niet de meerprijs waard tov een NEXT 125 keuken. Er zit wel een behoorlijk prijsverschil in. Ik denk dat voor een gemiddelde keuken het het niet waard is, maar goed, ik kan niet in je beurs kijken natuurlijk. Ons budget zit tussen de 20 en 25 in en die Siematic zal wel aan de bovenkant van dat budget. Mijn vrouw heeft zo haar wensen op gebied van apparatuur en dat in combinatie met Siematic zou dan maar net lukken. Maar goed, zij wil die witte binnenkanten niet. Argument van Siematic is, is dat het hygienisch zou ogen.
[ Voor 47% gewijzigd door Meekster op 14-04-2021 13:32 ]
Thanks voor de info. Deel je mening wel over de witte binnenzijde van de kasten. Is een beetje Ikea-achtigMeekster schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:30:
@Blik1984 zijkanten van de lades waren wel grijs/zwart/wit , binnenzijde heb ik niet opgelet. In de lades lagen van die mooie matten (antislip) of waren voorzien van lade inrichting (hout,kunststof). Dus zie je de bodem niet. Maar voorkant is altijd je frontje zeg maar. Volgens mij zijn het legraboxen qua lades.
Ik vond zelf dit witte binnenzijde niet eens zo heel erg, ik vind dat systeem met die gaatjes echt heel erg lelijk. Doet erg goedkoop aan. En al die rekjes ? Als je dat handig vind, doen, maar ik vond het erg duur ook.Blik1984 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:31:
[...]
Thanks voor de info. Deel je mening wel over de witte binnenzijde van de kasten. Is een beetje Ikea-achtig
En dan te bedenken dat IKEA gewoon mooie donkere bruin/zwarte binnenkasten levertBlik1984 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:31:
[...]
Thanks voor de info. Deel je mening wel over de witte binnenzijde van de kasten. Is een beetje Ikea-achtig
Nav de reactie van @Blik1984 heb ik de volgorde even aangepast in mijn vorige post. Frame idd bouwen voor plaatsen van de kasten. Na het plaatsen van de kasten de MDF er tegenaan schroeven.t14wo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:29:
[...]
Goeie info thanks! Gegrond MDF zou inderdaad een prima optie zijn. Mag ik vragen hoe jouw kopse kanten eruit zien? Heb je deze in verstek gezaagd, of is dit de kopse kant van MDF. Die is volgens mij haast niet netjes af te werken, zonder dat te zien, gezien de zuigende werking.
Er hoeven geen extreem zware dingen aan te worden gehangen. De reden voor gyproc blokken is puur voor het gemakkelijk opbouwen. Geen geraamte nodig, maar snel een muurtje lijmen met die blokken, die al direct de jusite dikte hebben.
Bij mij zijn de zaagsnedes van de gegronde MDF plaat allemaal tegen de muur of tegen de kasten aan gezet. Die kon ik dmv een kitrandje vrijwel onzichtbaar wegwerken.
Als je echt met de zaagsnedes van MDF in het zicht blijft zitten, kun je die prima met plamuur afwerken. Zie bijvoorbeeld hier hoe je dat kunt aanpakken.
Betekent dit dan dat je enkel de voorkant van het frame dichtmaakt, maar de onderkant laat je dus eigenlijk open? (de kant die zeg maar direct tegen de keukenkasten aan zouden komen)m181087 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:39:
[...]
Nav de reactie van @Blik1984 heb ik de volgorde even aangepast in mijn vorige post. Frame idd bouwen voor plaatsen van de kasten. Na het plaatsen van de kasten de MDF er tegenaan schroeven.
Bij mij zijn de zaagsnedes van de gegronde MDF plaat allemaal tegen de muur of tegen de kasten aan gezet. Die kon ik dmv een kitrandje vrijwel onzichtbaar wegwerken.
Als je echt met de zaagsnedes van MDF in het zicht blijft zitten, kun je die prima met plamuur afwerken. Zie bijvoorbeeld hier hoe je dat kunt aanpakken.
Ik heb even gezocht en heb er niet super duidelijke foto's meer van.Blik1984 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:45:
[...]
Betekent dit dan dat je enkel de voorkant van het frame dichtmaakt, maar de onderkant laat je dus eigenlijk open? (de kant die zeg maar direct tegen de keukenkasten aan zouden komen)
De foto die het nog het beste laat zien is
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fKPMqWKHuFqDbFg4fiNBev25.jpg?f=user_large)
Je ziet de houten planken die aan de muur en over de kasten zijn gemonteerd. Vervolgens zijn de maten opgenomen en is een gegronde MDF plaat op maat gezaagd. Bij mij bestaat de ombouw in feite uit 3 MDF planken; een aan elke zijde en een bovenlangs.
De "lelijke, kopse kant" van de plaat is bij mij tegen de muur gezet en de rechte zijde van de MDF tegen de kast. Hierdoor sluit de MDF mooi aan op de kasten en kon ik de gezaagde kant afwerken met een kitrand.
Ik heb er zelf voor gekozen om de MDF niet op de kasten af te kitten. Dat had wel gekund, maar daar zit ik nooit met de neus op. Vooral omdat de ombouw iets naar achteren staat tov de kasten, voor het optisch 'zwevende' effect.
Ah kijk. Interessante info zo. Ik zat inderdaad ook te denken aan een latje tegen het plafond om de horizontale plaat tegenaan te zetten. Enige verschil is dat ik de zijkanten wel ga zien, daar de wand tegen een muur aan komt. Ik ga even proberen of de kopse kant van MDF echt naadloos glad te krijgen is en geen verschil oplevert na het verfen van de muur. Het moet inderdaad een gestuct geheel lijken, zoals de rest van de muur en plafond.m181087 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:56:
[...]
Ik heb even gezocht en heb er niet super duidelijke foto's meer van.
[Afbeelding]
Je ziet de houten planken die aan de muur en over de kasten zijn gemonteerd. Vervolgens zijn de maten opgenomen en is een gegronde MDF plaat op maat gezaagd. Bij mij bestaat de ombouw in feite uit 3 MDF planken; een aan elke zijde en een bovenlangs.
De "lelijke, kopse kant" van de plaat is bij mij tegen de muur gezet en de rechte zijde van de MDF tegen de kast. Hierdoor sluit de MDF mooi aan op de kasten en kon ik de gezaagde kant afwerken met een kitrand.
Ik heb er zelf voor gekozen om de MDF niet op de kasten af te kitten. Dat had wel gekund, maar daar zit ik nooit met de neus op. Vooral omdat de ombouw iets naar achteren staat tov de kasten, voor het optisch 'zwevende' effect.
Mooie keuken trouwens. Lijkt wel wat op ons kleurenpallet. Gaaf blad!
Dank, helemaal duidelijk zom181087 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:56:
[...]
Ik heb even gezocht en heb er niet super duidelijke foto's meer van.
[Afbeelding]
Ja hoor. De fronten zouden los besteld worden.(slimmigheidje volgens de eigenaar van de zaak) Alleen de destreffende verkoper heeft dit waarschijnlijk niet zo opgepakt.Kapitein Merijn schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:54:
[...]
Heb je zelf ook een beetje huiswerk gedaan voor aanschaf van de keuken?
Zover ik kan zien op de website heeft Schmidt namelijk niet eens een Fenix front in het assortiment.
Vandaar de vraag of er veel verschil in het materiaal zit..
De “keukenboer” vindt me denk ik wat “lastig”, want ik stel heeeel veel en in zijn ogen misschien wel kritische vragen die zeker niet negatief bedoelt zijn... wil graag gebruik maken van zijn expertise.
Toen we bij onderwerp inductieplaat kwamen verwachtte ik dat hij een “hebjehaarweer” gedachte zou hebben, maar hij begon te lachen en gaf me volkomen gelijk.
Ik vertelde dat ik me er in verdiept had en me opviel dat veel van die platen , in mijn ogen, onlogisch ingedeeld zijn.
Als je kookt zijn er pannen waar je nauwelijks naar hoeft te kijken (bijv. Gek. Aardappels of pasta), die zet je met timer weg. Er zijn ook pannen waar je met je neus bovenop wil staan, omdat je daar op moet letten of in beweging moet houden, bijv. voor het maken van een bechamel-, hollandaise-, pindasaus of chocola smelten. Handelingen waarbij je een klein pannetje gebruikt. Handig is dat zo’n klein plaatje dan vooraan de plaat is, zodat je niet staat te roeren terwijl onder je arm de biefstuk bakt ( get the picture?

Iets minder ergerlijk: ik heb net te weinig ruimte op een 60 plaat, maar wel aan 4 pitten genoeg. Maken ze 80 platen, die ze indelen met 5 pitten
Bij de verkoper was dit een bekend verhaal, had dit ook aangegeven bij de vertegenwoordiger , maar het komt blijkbaar niet op de tekentafel terecht. Laat ik het netjes zeggen... volgens hem worden de platen ontworpen door mensen die niet zelf koken.
Ik heb ‘m gezegd dat het internet een krachtig medium is en ik eens een balletje op zou gooien. Dus , ben ik aan het muggenziften of is dit de wens van meer consumenten?
(Het is trouwens een plaat geworden met 1 flexzone zodat ik zelf een klein plaatje vooraan kan maken)
Je bent niet aan het muggenziften, maar ik denk dat de platen zo commercieel mogelijk worden ingedeeld.Ladypurple schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:25:
Ik heb vanmorgen weer een gesprek gehad om nog meer puntjes op de i te zetten en het was gisteren nachtwerk om mbv boeken en internet een inductieplaat uit te zoeken. Ik heb voor zaterdag wel een online inspiratiehuis afspraak, maar ga die annuleren, want ben er wel uit.
De “keukenboer” vindt me denk ik wat “lastig”, want ik stel heeeel veel en in zijn ogen misschien wel kritische vragen die zeker niet negatief bedoelt zijn... wil graag gebruik maken van zijn expertise.
Toen we bij onderwerp inductieplaat kwamen verwachtte ik dat hij een “hebjehaarweer” gedachte zou hebben, maar hij begon te lachen en gaf me volkomen gelijk.
Ik vertelde dat ik me er in verdiept had en me opviel dat veel van die platen , in mijn ogen, onlogisch ingedeeld zijn.
Als je kookt zijn er pannen waar je nauwelijks naar hoeft te kijken (bijv. Gek. Aardappels of pasta), die zet je met timer weg. Er zijn ook pannen waar je met je neus bovenop wil staan, omdat je daar op moet letten of in beweging moet houden, bijv. voor het maken van een bechamel-, hollandaise-, pindasaus of chocola smelten. Handelingen waarbij je een klein pannetje gebruikt. Handig is dat zo’n klein plaatje dan vooraan de plaat is, zodat je niet staat te roeren terwijl onder je arm de biefstuk bakt ( get the picture?). Ik heb gekeken bij bosch/siemens en aeg en alleen laatste biedt dat, maar valt voor mij af.
Iets minder ergerlijk: ik heb net te weinig ruimte op een 60 plaat, maar wel aan 4 pitten genoeg. Maken ze 80 platen, die ze indelen met 5 pitten, weer net niet als je ook flinke pannen kwijt wil. (muv volkomen flex die wel 4 heeft)
Bij de verkoper was dit een bekend verhaal, had dit ook aangegeven bij de vertegenwoordiger , maar het komt blijkbaar niet op de tekentafel terecht. Laat ik het netjes zeggen... volgens hem worden de platen ontworpen door mensen die niet zelf koken.
Ik heb ‘m gezegd dat het internet een krachtig medium is en ik eens een balletje op zou gooien. Dus , ben ik aan het muggenziften of is dit de wens van meer consumenten?
(Het is trouwens een plaat geworden met 1 flexzone zodat ik zelf een klein plaatje vooraan kan maken)
Wil je een 60cm plaat, dan ben je vaak alle high-end opties kwijt. Men denkt dat omdat jij 60cm wilt, dat je niet te veel eisen stelt aan jouw kookplaat. De meest luxe modellen (80 - 90 cm) hebben natuurlijk wel hele flexibele indelingen en daar maakt het ook niet uit waar jij je biefstuk bakt, of je sausje laat pruttelen.
Net als hoe het ''vroeger'' ging met Apple telefoons. Wil je het 4,7 inch formaat, dan heb je geen OLED en niet de meest luxe camera.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Jazeker zit er veel verschil in. Fenix is ''zelfhelend'' en al het andere is dat niet. Maar nog belangrijker, je hebt betaald voor Fenix toch?lonehitman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:13:
[...]
Ja hoor. De fronten zouden los besteld worden.(slimmigheidje volgens de eigenaar van de zaak) Alleen de destreffende verkoper heeft dit waarschijnlijk niet zo opgepakt.
Vandaar de vraag of er veel verschil in het materiaal zit..
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Met die NEXT125 even opletten met de plinthoogte waar het eerder in dit topic ook over ging.Meekster schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:30:
@Blik1984 zijkanten van de lades waren wel grijs/zwart/wit , binnenzijde heb ik niet opgelet. In de lades lagen van die mooie matten (antislip) of waren voorzien van lade inrichting (hout,kunststof). Dus zie je de bodem niet. Maar voorkant is altijd je frontje zeg maar. Volgens mij zijn het legraboxen qua lades.
Wij vonden de uitvoering van de keuken niet de meerprijs waard tov een NEXT 125 keuken. Er zit wel een behoorlijk prijsverschil in. Ik denk dat voor een gemiddelde keuken het het niet waard is, maar goed, ik kan niet in je beurs kijken natuurlijk. Ons budget zit tussen de 20 en 25 in en die Siematic zal wel aan de bovenkant van dat budget. Mijn vrouw heeft zo haar wensen op gebied van apparatuur en dat in combinatie met Siematic zou dan maar net lukken. Maar goed, zij wil die witte binnenkanten niet. Argument van Siematic is, is dat het hygienisch zou ogen.
Welke fronten wil je bij NEXT125 combineren als tegenhanger voor het Fenix front en houtlook front van Tristar?
Onze nieuwbouw woning heeft een splitlevel en samen met de architect is daar nu ongeveer het onderstaande idee uitgekomen (ik heb het idee gepoogd in floorplanner na te maken).
/f/image/s3wk58JRsH8pvUWdjvEvBQxp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NS0fBOoUNnSiveeGGKmRAGY9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FkdeG309xTAiKWs9Pfjz130Y.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt mij erg gaaf op deze manier, maar we moeten iets zien te bouwen waardoor de keuken ongeveer 60cm hoger wordt en dus aansluit bij de vloer boven. Andere aan, of opmerkingen zijn ook welkom.
Barry,Barry|IA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:13:
[...]
Je bent niet aan het muggenziften, maar ik denk dat de platen zo commercieel mogelijk worden ingedeeld.
Wil je een 60cm plaat, dan ben je vaak alle high-end opties kwijt. Men denkt dat omdat jij 60cm wilt, dat je niet te veel eisen stelt aan jouw kookplaat. De meest luxe modellen (80 - 90 cm) hebben natuurlijk wel hele flexibele indelingen en daar maakt het ook niet uit waar jij je biefstuk bakt, of je sausje laat pruttelen.
Net als hoe het ''vroeger'' ging met Apple telefoons. Wil je het 4,7 inch formaat, dan heb je geen OLED en niet de meest luxe camera.
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb nu een 60 en wil graag meer ruimte, dus graag een 80. Het valt me op dat ik daar niet effectief veel meer ruimte krijg vanwege de vijfde pit. En qua indeling dat de sausjespit aan de achterzijde ipv de voorzijde is geplaatst .
Voor het Fenix front is het Truffelbruin geworden Satin Lack voor de houtlook front zijn we overgestapt op eiken elegant grafiet grijs. Volgens haar was er wel een zwart eiken variant bij Next maar kon ze niet (meer) vinden in de catalogus.Ze ging daar over bellen. Als dat niet wil, gaan we naar Pronorm front , die heeft een zwart eiken variant erin zitten en gaan we naar Agaat grijs ultra mat. Hacker Systemat idem.. Grijs is geen punt maar zwart eiken lijkt daar ook te zijn verdwenen. Siematic heeft hem weer wel.SquareOne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:10:
[...]
Met die NEXT125 even opletten met de plinthoogte waar het eerder in dit topic ook over ging.
Welke fronten wil je bij NEXT125 combineren als tegenhanger voor het Fenix front en houtlook front van Tristar?
Corpus gaan we naar 78 , plint van 13 en blad van 4 uit blote hoofd (nog geen offerte binnen).
Helemaal hetzelfde als de tristar zal het niet worden.
Ik heb hier veel over mogen lezen en hoop binnenkort in de winkel ook de fronten in handen te mogen nemen. Hoe ervaren jullie de verschillen? Ik heb het idee dat het gaat om dezelfde front qua look, maar qua kwaliteit zal het ongetwijfeld van elkaar afwijken. Ook de meerprijs voor deze update zal een rol spelen of we dit daadwerkelijk willen.
Zoiets komen ze binnenkort van Superkeukens bij ons plaatsen.mitsumark schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:08:
[...]
Stukje muur weghalen en dmv schiereiland verbinden met de woonkamer?
[Afbeelding]
Schiereiland getekend als ongeveer 2m, maar wellicht beter 1m80 tbv de grotere doorgang.
:strip_exif()/f/image/siVMZmvFCNLaHNjH7HK2G0fQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Qq9Zj4RrvIkMefdiIb8vyX2.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal tzt. het resultaat laten zien.
Ga naar een interieurbouwer die keukens maakt. Die maken gewoon iets voor je op maat.RegularJohn schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:17:
Heeft iemand misschien ervaring met het bouwen van een soort podium, of het op een andere manier verhogen van je keukenkasten?
Onze nieuwbouw woning heeft een splitlevel en samen met de architect is daar nu ongeveer het onderstaande idee uitgekomen (ik heb het idee gepoogd in floorplanner na te maken).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt mij erg gaaf op deze manier, maar we moeten iets zien te bouwen waardoor de keuken ongeveer 60cm hoger wordt en dus aansluit bij de vloer boven. Andere aan, of opmerkingen zijn ook welkom.
Ben benieuwd naar je meerprijs! zou je die kunnen delen? NX870 is volkern toch? je hebt het dus eigenlijk niet over een andere kleur, maar een ander materiaal. prijs categorie 8 klinkt in ieder geval duurCagdas schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:51:
Enige tijd geleden hebben wij onze handtekening onder een next125 nx240 (Fenix onyxzwart softmat AFP) mogen plaatsen. Eind van het jaar wordt onze woning geleverd en daarna wordt de keuken geplaatst. Tot enkele maanden voor de oplevering kunnen wij nog enkele wijzigingen doorvoeren. Eén van de wijzigingen waar wij aan twijfelen is van nx240 naar nx870 (Fenix onyxzwart softmat AFP) te upgraden.
Ik heb hier veel over mogen lezen en hoop binnenkort in de winkel ook de fronten in handen te mogen nemen. Hoe ervaren jullie de verschillen? Ik heb het idee dat het gaat om dezelfde front qua look, maar qua kwaliteit zal het ongetwijfeld van elkaar afwijken. Ook de meerprijs voor deze update zal een rol spelen of we dit daadwerkelijk willen.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
:strip_exif()/f/image/Av0QG16OFDjcwZWOcb20Us6S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iWkAA51Btdw3TNBpOEYLmU0w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/woMiaPk5BTFVXASSFA4WnNlw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y8oGAmZcGPCX7TvQoT53fpMw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f0RUH8SRiXpr23Jw9o55H19k.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door onne op 14-04-2021 19:59 . Reden: Toevoeging close up oven/mag ]
Mooi! Wil je (indien beschikbaar) je eerdere post taggen met de specificaties van de keuken?onne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:27:
Onze keuken staat! En we zijn er erg blij mee😊
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb jij toevallig uitgezocht wat de verschillen zijn tussen de twee soorten Fenix bij Next125?siemenz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:46:
[...]
Ben benieuwd naar je meerprijs! zou je die kunnen delen? NX870 is volkern toch? je hebt het dus eigenlijk niet over een andere kleur, maar een ander materiaal. prijs categorie 8 klinkt in ieder geval duur
Verder lijkt het alsof zij afspraken hebben met Arpa Industriale S.p.A. om andere kleuren te kunnen leveren dan beschikbaar bij de fabrikant zelf. Tenminste, als Next125 de productnaam Fenix mag gebruiken neem ik aan dat ze het daar inkopen en laten produceren.
De fenix lamineer is exact hetzelfde alleen je kastmateriaal is dus volkernSquareOne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:34:
[...]
Heb jij toevallig uitgezocht wat de verschillen zijn tussen de twee soorten Fenix bij Next125?
Verder lijkt het alsof zij afspraken hebben met Arpa Industriale S.p.A. om andere kleuren te kunnen leveren dan beschikbaar bij de fabrikant zelf. Tenminste, als Next125 de productnaam Fenix mag gebruiken neem ik aan dat ze het daar inkopen en laten produceren.
Is dat een 60 cm Siemens oven met een 38 cm magnetron?onne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:27:
Zou je een foto hebben waarbij die er in het geheel opstaan? Ik krijg dezelfde combi, en zou graag even zien hoe dat er in het geheel uit ziet.
Netjes hoor. Achteraf ook goede prijs denk ik, 20k.onne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de rest. Dit is z’n originele post: onne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Klopt! Closeup toegevoegd. Ziet er mooi uit (vind ik) omdat de knoppen van oven en magnetron bij elkaar zitten.yamahabest schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:37:
[...]
Is dat een 60 cm Siemens oven met een 38 cm magnetron?
Zou je een foto hebben waarbij die er in het geheel opstaan? Ik krijg dezelfde combi, en zou graag even zien hoe dat er in het geheel uit ziet.
Dank! Ook voor toevoegen van de linksiemenz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:44:
[...]
Netjes hoor. Achteraf ook goede prijs denk ik, 20k.
Voor de rest. Dit is z’n originele post: onne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
[ Voor 31% gewijzigd door onne op 14-04-2021 20:03 ]
Mooie keuken. Ik vroeg me af wat een magnetron van 1000 euro (adviesprijs) meer kan dan een magnetron van 100 euro, aangezien wij de magnetron eigenlijk alleen maar gebruiken om iets snel te ontdooien.onne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super, bedankt!onne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:59:
[...]
Klopt! Closeup toegevoegd. Ziet er mooi uit (vind ik) omdat de knoppen van oven en magnetron bij elkaar zitten.
Ik ben zelf nog niet bij de keukenboer geweest om dit te bespreken. Ik hoop voor volgende week een afspraak te bemachtigen en enkele kleine aanpassingen door te voeren. Ik zal t.z.t. de exacte meerprijs van NX240 naar NX870 hier posten. Voor nu heb ik wél een vermoeden wat het kan ongeveer kan kosten. De door ons bestelde keuken lijkt namelijk veel op de post van @Daan (zie link Daan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"). In geval van @Daan ging het om zo'n 2000 euro. Het is natuurlijk voor iedereen weer anders om een afweging te maken, maar een volkern front klinkt erg interessant. Eerst maar eens in het echt zien en voelen. Hoe denken de keukenkenner onder ons tussen het prijs-kwaliteit verschillen tussen NX240 en NX870 (respectievelijk prijsklasse 2 ensiemenz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:46:
[...]
Ben benieuwd naar je meerprijs! zou je die kunnen delen? NX870 is volkern toch? je hebt het dus eigenlijk niet over een andere kleur, maar een ander materiaal. prijs categorie 8 klinkt in ieder geval duur
Mooi, gefeliciteerd
Volgende week word onze keuken gemonteerd, en wij krijgen ook een Siemens (stoom) oven type HB836GTB6. Deze heb jij ook zo te zien?
Nu kreeg ik vandaag bericht dat Siemens vertraging heeft met uitleveren van apparatuur, en dat deze specifieke oven dus later geleverd wordt.( naar verwachting 1 a 2 weken later, dus dat is te overzien)
Heb jij daar ook iets van gemerkt? Van vertraging bij Siemens? Of heb ik gewoon ' pech' ?
(gelukkig krijgen we ook een Siemens combi Q700, CM836GNB6 , dus we kunnen toch bakken als het moet
Dank! Onze is een gewone oven, geen stoom. Hij was niet bij de levering op dinsdag, maar wel bij installatie op donderdag. JIT.fender89 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:24:
@onne
Mooi, gefeliciteerd![]()
Volgende week word onze keuken gemonteerd, en wij krijgen ook een Siemens (stoom) oven type HB836GTB6. Deze heb jij ook zo te zien?
Nu kreeg ik vandaag bericht dat Siemens vertraging heeft met uitleveren van apparatuur, en dat deze specifieke oven dus later geleverd wordt.( naar verwachting 1 a 2 weken later, dus dat is te overzien)
Heb jij daar ook iets van gemerkt? Van vertraging bij Siemens? Of heb ik gewoon ' pech' ?
(gelukkig krijgen we ook een Siemens combi Q700, CM836GNB6 , dus we kunnen toch bakken als het moet)
De magnetron kan niks bijzonders. Maar ziet er natuurlijk niet uit om er een magnetron van een ander merk boven te zetten...Z___Z schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:10:
[...]
Mooie keuken. Ik vroeg me af wat een magnetron van 1000 euro (adviesprijs) meer kan dan een magnetron van 100 euro, aangezien wij de magnetron eigenlijk alleen maar gebruiken om iets snel te ontdooien.
[ Voor 21% gewijzigd door onne op 14-04-2021 20:47 ]
Eerste wat mij opvalt is dat de combi op z’n kop geïnstalleerd is. Die knoppenclusters bij elkaar geven zo’n gek aanzicht. Maar ik zie jouw reactie dat dit juist zo bedoeld is. Dat laat maar zien hoe smaken verschillen.onne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:59:
[...]
Klopt! Closeup toegevoegd. Ziet er mooi uit (vind ik) omdat de knoppen van oven en magnetron bij elkaar zitten.
[...]
Dank! Ook voor toevoegen van de link
Verder meer dan prima keuken. Erg mooi! Vooral de inbouw in de wand is strak gedaan zo lijkt het.
Waar ik wel mijn twijfels bij zou hebben is of een eiland van 2.60 x 1.20 met kook en spoel ruim genoeg is als het gaat om werk/snij ruimte. Hoe ervaar jij dit?
Bij ons zou het of zoiets worden (eiland 2.40 - 2.60 met 5x60 kasten) of een eiland van 2.40 voor alleen kook met 2 hoge en 3 lage kasten. Dan heb je nog werkblad en spoelgedeelte op de 3 lage kasten dus in totaal meer werk(blad)ruimte.
Haha ja smaken verschillen, wij vinden het juist mooi omdat het meer 1 groot apparaat lijkt:-)t14wo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:58:
[...]
Eerste wat mij opvalt is dat de combi op z’n kop geïnstalleerd is. Die knoppenclusters bij elkaar geven zo’n gek aanzicht. Maar ik zie jouw reactie dat dit juist zo bedoeld is. Dat laat maar zien hoe smaken verschillen.
Verder meer dan prima keuken. Erg mooi! Vooral de inbouw in de wand is strak gedaan zo lijkt het.
Daar waren wij ons ook bewust van / beetje angstig voor. Het is voor ons prima zo, maar zou niet kleiner dan 260 gaan. Je hebt ook ruimte om je spullen wat naar de overkant van het eiland door te schuiven. Beste is denk ik in een winkel kijken of met tape uittekenen op de vloer.remzor schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:59:
@onne Mooie, strakke keuken! Ook qua apparatuur prima zo te zien.
Waar ik wel mijn twijfels bij zou hebben is of een eiland van 2.60 x 1.20 met kook en spoel ruim genoeg is als het gaat om werk/snij ruimte. Hoe ervaar jij dit?
Bij ons zou het of zoiets worden (eiland 2.40 - 2.60 met 5x60 kasten) of een eiland van 2.40 voor alleen kook met 2 hoge en 3 lage kasten. Dan heb je nog werkblad en spoelgedeelte op de 3 lage kasten dus in totaal meer werk(blad)ruimte.
[ Voor 44% gewijzigd door onne op 14-04-2021 21:13 ]
Ik heb ook voor een (grijsgroene) Fenix keuken gekeken bij Schmidt, ik heb een sample opgevraagd bij Fenix en deze er naast gehouden. Was in ieder geval exact de zelfde kleur.lonehitman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:49:
Afgelopen maandag is onze keuken geleverd en de monteur is direct begonnen met het monteren van de keuken.
Er is inmiddels over en weer contact geweest. Schmidt keukens heeft inderdaad fenix in het assortiment. Heb me druk gemaakt om niks. Zal zodra de keuken klaar is foto's posten.Marinos83 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:27:
[...]
Ik heb ook voor een (grijsgroene) Fenix keuken gekeken bij Schmidt, ik heb een sample opgevraagd bij Fenix en deze er naast gehouden. Was in ieder geval exact de zelfde kleur.
RegularJohn schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:17:
Heeft iemand misschien ervaring met het bouwen van een soort podium, of het op een andere manier verhogen van je keukenkasten?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Over een paar maanden kunnen wij beginnen met het verbouwen van ons huis en zoals het nu gepland is kunnen we de nieuwe keuken bouwen zonder eerst de oude keuken te hoeven slopen. We zitten dus niet echt vast een een strak schema en ik overweeg dus om de verbouwing en bouw van de keuken grotendeels zelf uit te voeren in de avonduren en het weekend.
Onze vorige keuken (in een vorig huis) heb ik destijds ook zelf gebouwd. Na wat slechte ervaring met keukenverkopers, we niet wisten hoe lang we daar bleven wonen en om budgetredenen waren we toen uitgekomen op de IKEA.
We hebben onze keuken destijds prima naar onze wens binnen de beperkingen van IKEA (toen nog Faktum systeem) kunnen ontwerpen. De bouw had ik met wat hulp binnen 2/3 dagen afgerond, alleen het blad had wat leververtraging dus we moesten het een maandje met een goedkoop wit werkblad doen.
Het enige echte nadeel van die keuken was dat de frontjes na 10 jaar hun kleur verloren. We hadden hoogglans rood want na vele jaren in de zon in een soort roze/paars veranderd is (voor de helft die in de zon stond tenminste). Het houten gelamineerde keukenblad is vlek en hitte gevoelig. En achteraf bleken we ons best vaak aan de grepen op kniehoogte te stoten (niet perse IKEA's schuld).
Al met al was mijn ervaring met IKEA keukens positief en overweeg dus om weer voor de IKEA te gaan. Maar dat zal nu dus het Method systeem worden, die volgens mij ruimere en hogere kastjes dan het Faktum systeem heeft en meer mogelijkheden, maar waarbij je nog wel beperkt bent in een aantal vaste maten en hoge kasten die bestaan uit op elkaar gestapelde kastjes.
We overwegen nu wel weer bij een keukenboer langs te gaan. Wij hebben nu een wat ruimer budget en we verwachten deze keuken tot het einde van z'n levensduur te kunnen gebruiken. Ontwerp en uitstraling zijn nu ook wat belangrijker voor ons geworden, maar het moet wel functioneel blijven. Daarnaast blijf ik een zuinige Hollander dus wat we kunnen besparen op de keuken kunnen we weer uitgeven aan betere apparatuur en de rest van de verbouwing.
Om een impressie te geven dit is het huidige ontwerp, gemaakt met de Schüller keukenplanner: https://kuechenplaner.schueller.de/
:strip_exif()/f/image/SJan8BBAiGlmBCjICjHaPnxn.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LzeqN7YjNbZ8jPtnwYcBUZ6F.png?f=fotoalbum_large)
Rechtsonder loopt de ruimte naar de woonkamer via dubbel schuifdeur, links via een enkele schuifdeur naar een kantoor. De deur rechtsboven naar de berging/buiten. De deur in het midden naar de gang.
Ontwerp keuzes/principes waar ik rekening mee gehouden heb:
- We willen graag een kookeiland
- Greeploze kastjes
- Geen afzuigkap
- Vaatwasser op hoogte (links)
- Oven op hoogte met korte afstand tot een werkblad
- Veel lades, weinig planken
- Wasbak en snijplek kijken uit naar buiten
- De loopdoorgang langs de keuken/eettafel is breed en vrij van obstakels
- Wasbak is direct toegankelijk vanuit de berging/woonkamer zonder langs de persoon achter het fornuis te lopen
- Wasbak en kookplaat zitten in de 'kookdriehoek'
- Tafel dek/opruim bewegingen voor dagelijkse maaltijden zijn kort (van borden/bestek naar eettafel, naar vaatwasser) en kruisen niet met degene die aan het koken is
- Hittebestendig blad (composiet, graniet of beton)
- Voldoende kastruimte voor alle losse keukenapparaten, voorraad en keukenbenodigdheden
- Kookeiland als serveerplek en koelkast open naar de woonkamer voor tijdens feestjes
- Geen bovenkastjes
- Zitbank aan eettafel voor de kinderen om ruimte te besparen, stoelen voor de volwassenen
- Greeploze kastjes
- Alles wat nu op ons aanrecht staat moet een plek krijgen in een kast, aan de muur of op een schap zodat het kookeiland/werkblad schoon en leeg kan blijven
- Niet echt zichtbaar op het ontwerp, maar op/in de vensterbank achter de wasbak/snijplaats is plek voor verse kruiden en losse prularia zoals zeep en wasborstels, zodat deze niet op het aanrecht hoeven.
Ontwerp keuzes die ik niet in dit ontwerp kwijt kon:
- De loopdoorgangen tussen het werkblad en het kookeiland zijn niet de aanbevolen 120cm (niet zo'n probleem omdat je toch niet wil dat mensen langs je lopen als je aan het koken bent en in ons oude huis was 80cm voldoende en fijn omdat alles binnen handbereik was)
- De koelkast zit niet in je kookdriehoek (nu staat de koelkast in de berging en we ervaren dit niet als een groot probleem)
- Geen hoekkast (we hebben een hekel aan een carrousel of een diepe kast in de hoek, dus die maak ik dicht met een plank en daar komen lades in)
Kwa apparatuur:
- Quooker Flex (twijfel nog tussen 3L of 7L combi. CV is niet ver weg, maar elektrisch stoken lijkt me voordeliger dan de CV opstoken voor een klein beetje warm water, maar dit moet ik nog narekenen)
- Inductieplaat met downdraft en recirculatie. Ik wil heel graag individuele sliders voor elke zone, flex zones en powermove. Kom ws. uit op een Siemens. Ik twijfel ook nog over de recirculatie ivm stank/vocht. Maar ben ook bang dat de afvoerpijp te lang wordt als ie vanuit de kruipruimte naar boven en buiten moet.
- Oven (Samsung Dual flex? geen idee of we dat ooit gaan gebruiken, iemand ervaring?) Daarnaast lijkt me eentje met kill-it-with-fire (pyrolyse) functie wel handig.
- Los koffie apparaat (nu Nespresso, ooit Jura oid?)
- De magnetron kan los in een kast met deur ervoor, geen combi of inbouw, daar gebruiken we het te weinig voor. Dit hadden we in onze oude keuken ook en beviel prima.
- Koelkast is een Samsung Amerikaanse koel/vries combinatie die we al hebben.
- Vaatwasser (push to open, afhankelijk van of we helemaal greeploos gaan of met zo'n randje)
Voor de volledigheid ook het ontwerp bij de IKEA gemaakt, alleen de vaatwasser op hoogte zal ik een creatieve oplossing voor moeten verzinnen, daar hebben ze niks standaard voor:
/f/image/iOY3BTVIfRiiUXTxI0KCShHd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N73dZFISWBGJRVn6EzB68VU4.png?f=fotoalbum_large)
Totaalprijs bij de IKEA is €6.375,66, wat me reuze mee valt en dat is inclusief de tafel en stoelen die er nu bijgetekend staan. Zonder bladen, dat zal op een paar duizend euro uitkomen.
We weten ook niet of passende frontjes bij de IKEA zullen vinden, maar ik houdt K14 als optie, ik weet niet of er nog veel andere aanbieders zijn met alternatieve voor IKEA frontjes?
Er is nog niks definitief wat betreft de kleurstelling. Maar we neigen naar licht eiken voor de frontjes en donkergrijs voor de bladen. Eventueel willen we het kookeiland een andere kleur (wit?) geven voor contrast, maar ben bang dat het dan te druk wordt. Ook de lange kasten twijfelen we nog over of we daar iets creatiefs mee willen/kunnen doen kwa kleur.
We overwegen of we zelf de bladen willen maken door beton te gieten. Maar dit wil ik eerst uittesten met wat proefstukjes en ik ben nog op zoek wat de beste manier is om dit af te werken (coating, etc).
Volgende week gaan we bij de KVIK langs. Gezien die ook zelfbouw keukens leveren zoals de IKEA. Superkeukens, Ekelhoff, Scheffer (waar mijn ouders recent een keuken gehaald hebben) en Keukenloods staan ook op de planning om te bezoeken als de corona beperkingen wat relaxter zijn.
Een tip die ik ieder kan meegeven is de vooraanzichten van je keuken uitprinten en met pen of potlood in elk kastje en elke la op te schrijven wat je er in wil gaan stoppen. Je gaat gewoon in je huidige keuken (en voorraadkast, etc) elk kastje langs, kijkt wat er in zit en zoekt een plek in je nieuwe keuken om het in te stoppen. Dit geeft een inzicht in de ruimte die je tekort komt of overhoudt en zet je aan het denken over de ergonomie van je keuken en alle bewegingen die je moet gaan maken (b.v. voor het uitpakken van de vaatwasser).
Ik ben heel erg benieuwd of jullie opmerkingen hebben over dit ontwerp of tips die kunnen helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door aequitas op 15-04-2021 10:17 . Reden: overzicht met binnenmaten toegevoegd ]
NEFF heeft een systeem dat slide&hide heet. Hierbij verdwijnt de deur in de oven als je deze opent. Je hoeft dan als het ware niet over de deur te hangen.MacbookProx schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:46:
[...]
Zou je dat eens willen toelichten?
Moeten ook nog iets definitief kiezen. Hebben nu een conventionele klep, maar ik heb daar nul ergernis van? Ben ruim 1.90m dat scheelt misschien?
Bericht hierboven
Thanks! Die ga ik eens terugzoeken dan. Leuk programma sowieso.Ghosty J schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:39:
Wat zoekt is een keertje op tv geweest bij De Perfecte Verbouwing.
[...]
Ik vind NEFF een mooi merk, alleen jammer van die Twistpad gimmick op hun kookplatenFloor-is schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:34:
[...]
NEFF heeft een systeem dat slide&hide heet. Hierbij verdwijnt de deur in de oven als je deze opent. Je hoeft dan als het ware niet over de deur te hangen.
[YouTube: NEFF Slide & Hide]
Dat zag er tijdens demo niet verkeerd uit. Wat is daar mis mee dan ?Anoniem: 36835 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:09:
[...]
Ik vind NEFF een mooi merk, alleen jammer van die Twistpad gimmick op hun kookplaten
Vast niks, maar ik vind het onnodig zo'n losse magneet op een mooi vlakke plaat. Geheid dat dat ding een keer kwijt gaat. En als je katten hebt gaan die er gegarandeerd mee aan de haalmevrouwKees_1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:32:
[...]
Dat zag er tijdens demo niet verkeerd uit. Wat is daar mis mee dan ?
Ik snap het gewoon niet en ik vind het een gimmick, wat is er mis met gewoon touch bediening? Siemens en Bosch hebben ook geen twistpad, terwijl het uiteindelijk dezelfde kookplaten zijn (bosch/siemens/neff).
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 15-04-2021 09:04 ]
Let er wel op dat dit alleen bij de ovens is. Bij de combimagnetrons hebben (hadden?) ze dit niet. Hier is mijn moeder met het bestellen ingetuind.Floor-is schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:34:
[...]
NEFF heeft een systeem dat slide&hide heet. Hierbij verdwijnt de deur in de oven als je deze opent. Je hoeft dan als het ware niet over de deur te hangen.
[YouTube: NEFF Slide & Hide]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Je hebt in ieder geval veel van je wensen in het ontwerp kunnen vatten. Knap!aequitas schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:42:
Ik ben heel erg benieuwd of jullie opmerkingen hebben over dit ontwerp of tips die kunnen helpen?
Op het eerste gezicht komt de opstelling me wel erg 'krap' over. De keukendelen en de meubels lijken erg dicht op elkaar te staan, maar dat is moeilijk te visualiseren aangezien je alleen buitenmaten in je ontwerp hebt opgenomen.
3 dingen die me snel opvielen:
- De tafel met de stoelen en de bank. Die staan op je ontwerp tegen elkaar aan getekend. In werkelijkheid heb je natuurlijk ruimte nodig om hier met je benen langs te kunnen. Ik denk dat die in praktijk dus verder uit elkaar komen te staan en voor je keuken (vaatwasser ?) gaan komen.
- De deur die uitkomt tussen een halfhoge en een hoge kast. Het lijkt mij persoonlijk een gekke gewaarwording om een deur door te komen en gelijk tussen 2 hoge(re) keukenkasten te staan. Misschien die halfhoge kast dan naar de kant van de vaatwasser verplaatsen en het deel naast de deur laag houden?
- De kookplaat. Je lijkt een vrij smal eiland te hebben getekend. Als je dan de kookplaat in het midden situeert, komt die in feite boven 2 kastjes te hangen. Dat is niet ideaal; eigenlijk wil je de plaat boven een brede kast hebben hangen. Hoe ga je dit opvangen?
Voor wat het waard is; ik dacht hetzelfde, 5 jaar geleden, toen ik onze NEFF kookplaat kocht. Maar dat ding is a) loeizwaar en ligt best lekker in de hand en raak je niet zomaar kwijt want hij snapt vast aan de kookplaat, b) wij bergen hem gewoon op door hem aan de onderkant van de afzuiger te plakken, zodat de kinderen er niet bij kunnen en je altijd weet waar je hem kan vinden.Anoniem: 36835 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:02:
[...]
Vast niks, maar ik vind het onnodig zo'n losse magneet op een mooi vlakke plaat. Geheid dat dat ding een keer kwijt gaat. En als je katten hebt gaan die er gegarandeerd mee aan de haalDus moet je elke keer dat ding in een lade leggen. Daarnaast heb ik kookplaten gezien die al wat langer gebruikt worden, en daar zie je onder die twistpad flinke gebruikssporen op het glas, als in krassen en een doffe plek.
Ik snap het gewoon niet en ik vind het een gimmick, wat is er mis met gewoon touch bediening? Siemens en Bosch hebben ook geen twistpad, terwijl het uiteindelijk dezelfde kookplaten zijn (bosch/siemens/neff).
Al met al valt het me wel mee, en die krassen heb ik nog niet waargenomen terwijl ik elke dag ermee kook.
Tijdens de demo "plakte" de adviseur dat ding op de oven , net alsof je er een souvenir magneet op zou plakken;).Hij gaf aan ook dat de meeste mensen er direct al een reserve bij bestellen , voor het geval dat. Zonder dat ding kan je de plaat niet bedienen !JohnStaakke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:37:
[...]
Voor wat het waard is; ik dacht hetzelfde, 5 jaar geleden, toen ik onze NEFF kookplaat kocht. Maar dat ding is a) loeizwaar en ligt best lekker in de hand en raak je niet zomaar kwijt want hij snapt vast aan de kookplaat, b) wij bergen hem gewoon op door hem aan de onderkant van de afzuiger te plakken, zodat de kinderen er niet bij kunnen en je altijd weet waar je hem kan vinden.
Al met al valt het me wel mee, en die krassen heb ik nog niet waargenomen terwijl ik elke dag ermee kook.
Hoe bevalt jou de bediening @JohnStaakke ? Tijdens de demo zag het er allemaal smooth uit, maar hoe werkt het in de praktijk ?
Ik heb volgens mij nog de "oude" variant, waarbij er 6 draairichtingen zijn. Het bedienen heb je zo door, soms wil je nog wel eens tussen 2 draairichtingen in bewegen maar het werkt goed; omhoog en omlaag qua intensiteit doe je zo door te draaien, makkelijker kan niet.mevrouwKees_1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:53:
[...]
Tijdens de demo "plakte" de adviseur dat ding op de oven , net alsof je er een souvenir magneet op zou plakken;).Hij gaf aan ook dat de meeste mensen er direct al een reserve bij bestellen , voor het geval dat. Zonder dat ding kan je de plaat niet bedienen !
Hoe bevalt jou de bediening @JohnStaakke ? Tijdens de demo zag het er allemaal smooth uit, maar hoe werkt het in de praktijk ?
Bedankt voor je input. Dit is ondertussen al versie 6 van het ontwerp of zo, we waren begonnen met een muur eruit slopen tussen de woonkamer en het eetgedeelte maar dat zou kwa ruimte rondom het eiland echt te krap uitkomen. Dus heb ik maar aan kantoor/hobby ruimte ingeleverd en deze opstelling gemaakt. Door de muur nu te laten staan kunnen we ook schuifdeuren plaatsen wat er voor zorgt dat de ruimtes in verbinding staan maar toch ook afgesloten kunnen worden voor klimaat of lawaai. Waarschijnlijk gaan we nog wel een paar versies hierna krijgen voor het helemaal goed ism181087 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:33:
[...]
Je hebt in ieder geval veel van je wensen in het ontwerp kunnen vatten. Knap!
Op het eerste gezicht komt de opstelling me wel erg 'krap' over. De keukendelen en de meubels lijken erg dicht op elkaar te staan, maar dat is moeilijk te visualiseren aangezien je alleen buitenmaten in je ontwerp hebt opgenomen.
Hier ook een overzicht van de binnenmaten:
/f/image/N73dZFISWBGJRVn6EzB68VU4.png?f=fotoalbum_large)
Klopt, de eethoek is een beetje een compromis. Ik ga er van uit dat we daar alleen zitten tijdens het eten en dat dus niet een groot probleem zal zijn. Maar ik wil nog wel een keer die ruimte visueel en tastbaar maken met wat dozen en zo om te kijken hoe het uitkomt. De tafel krijg ws een poot in het midden ipv 2 op de uiteindes zodat je makkelijk aan kan schuiven op de bank ook. Vrienden van ons hebben ook een hoekbank opstelling voor de kinderen en vinden het ideaal. Ze schuiven er zo aan en als ze vriendjes te eten hebben dan past het allemaal terwijl je met stoelen ruimte tekort zou komen.3 dingen die me snel opvielen:
- De tafel met de stoelen en de bank. Die staan op je ontwerp tegen elkaar aan getekend. In werkelijkheid heb je natuurlijk ruimte nodig om hier met je benen langs te kunnen. Ik denk dat die in praktijk dus verder uit elkaar komen te staan en voor je keuken (vaatwasser ?) gaan komen.
Zit ik ook nog mee ja. De halfhoge kast verplaatsen zou kunnen, maar dan zit je er ook mee dat je de oven niet achter je wil hebben tijdens het koken ivm de warme lucht die er uit komt (dat is iig de ervaring van vrienden van ons).- De deur die uitkomt tussen een halfhoge en een hoge kast. Het lijkt mij persoonlijk een gekke gewaarwording om een deur door te komen en gelijk tussen 2 hoge(re) keukenkasten te staan. Misschien die halfhoge kast dan naar de kant van de vaatwasser verplaatsen en het deel naast de deur laag houden?
Het eiland wordt 160cm breed en 100cm diep in het huidige ontwerp. Momenteel heb ik een kast van 80cm onder de kookplaat en 2 van 40cm daarnaast, achterin het eiland 2 kasten van 80cm, 37cm diep. Maar ik twijfel nog wel om de kast onder de kookplaat 60cm te maken (en een 70cm kookplaat), omdat de afzuiging van de kookplaat veel ruimte bovenin de kast inneemt en je dan dus een bovenla van 80cm zou opofferen daarvoor, kan je die ruimte beter reclaimen door de kastjes ernaast wat groter te houden.- De kookplaat. Je lijkt een vrij smal eiland te hebben getekend. Als je dan de kookplaat in het midden situeert, komt die in feite boven 2 kastjes te hangen. Dat is niet ideaal; eigenlijk wil je de plaat boven een brede kast hebben hangen. Hoe ga je dit opvangen?
Kun je nog aanpassingen doorvoeren?Tranze schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:28:
[...]
Zoiets komen ze binnenkort van Superkeukens bij ons plaatsen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal tzt. het resultaat laten zien.
Kookplaatkast 80cm, zodat omliggende kasten 50cm worden (efficiënter in ruimte).
Spoelkast 60cm, kan deze naar 50cm? Zodat de kast rechts 60cm wordt. Of heb je een spoelbak die in een minimale kastmaat van 60cm moet?
Nee, 29 april komen ze hem al plaatsen
We krijgen trouwens de X Pure, dus dan is de minimale kastmaat ook 90 geloof ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Tranze op 15-04-2021 10:27 ]
Bij Hacker gaat hij uit de lijn (staat ook niet meer in de brochure van 2021), Pronorm heeft alleen een zwart/grijze variant.
Voorstel is om de keuken om te zetten naar een Siematic keuken. Prijs zou lager liggen dan de Next keuken (wat ik op zich best bijzonder vind daar Siematic zich profileert als high end merk).
Dan zou het Oak Onyx worden (kunststof front), fineer is voor ons boven budget en en de steengrijs in de Similaque uitvoering.
Zoals ik al eerder aangaf, vind mijn vrouw de binnenzijde niet mooi. Maar goed, ik laat de offerte omzetten naar een Siematic en dan zien we wel even wat de prijs doet. De Next variant zat op de 26000 euro overigens
Onyx Oak kunststof is goedkoopste prijsgroep bij Siematic. Prijs bij Siematic PG0 ligt ongeveer op hetzelfde niveau als Fineer front bij Pronorm (incl. upgrade van ladesysteem bij pronorm) om beetje op hetzelfde niveau keuken uit te komen.Meekster schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:47:
Net telefoontje gekregen van Satink. Het door ons gewenste front was niet beschikbaar in de Next keuken.
Bij Hacker gaat hij uit de lijn (staat ook niet meer in de brochure van 2021), Pronorm heeft alleen een zwart/grijze variant.
Voorstel is om de keuken om te zetten naar een Siematic keuken. Prijs zou lager liggen dan de Next keuken (wat ik op zich best bijzonder vind daar Siematic zich profileert als high end merk).
Dan zou het Oak Onyx worden (kunststof front), fineer is voor ons boven budget en en de steengrijs in de Similaque uitvoering.
Zoals ik al eerder aangaf, vind mijn vrouw de binnenzijde niet mooi. Maar goed, ik laat de offerte omzetten naar een Siematic en dan zien we wel even wat de prijs doet. De Next variant zat op de 26000 euro overigens
Onyx Oak is m.i. een van de weinige fraaie zwarte houtlook fronten waar je niet elke vingerafdruk op kunt zien.
Next heeft inderdaad geen zwart houtlook of fineer. Aantal jaren geleden haddden ze een zwart dennen fineer front maar die is uit de collectie. (zie https://www.uw-keuken.nl/...0-keuken-in-dennen-zwart/)
[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 15-04-2021 11:03 ]
Nice! Mooie kleuren ook!onne schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:27:
Dat front van Haecker blijft leverbaar voor de Benelux aangezien het hier een zeer populair front is.Meekster schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:47:
Net telefoontje gekregen van Satink. Het door ons gewenste front was niet beschikbaar in de Next keuken.
Untappd: Kapitein_Merijn
Vreemd dat ze dan aangeeft dat het eruit gaat. En ze het dus niet aanbiedtKapitein Merijn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:20:
[...]
Dat front van Haecker blijft leverbaar voor de Benelux aangezien het hier een zeer populair front is.
Ik ben vandaag voor een 2e gesprek en tekenen offerte bij Ekelhoff geweest en daar nogmaals NX240 en NX870 naast mekaar gelegd. De NX870 voelt heel iets zwaarder aan en heeft een alu randje om de frontjes. Dat vindt de een lelijk, de ander mooi. Uiteindelijk hebben we gewoon voor NX240 gekozen, want ons budget was ook niet ongelimiteerd. Dat geld wat we aan het duurdere frontje besparen gaat nu naar een upgrade naar Miele apparatuur.Cagdas schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:21:
[...]
Het is natuurlijk voor iedereen weer anders om een afweging te maken, maar een volkern front klinkt erg interessant. Eerst maar eens in het echt zien en voelen. Hoe denken de keukenkenner onder ons tussen het prijs-kwaliteit verschillen tussen NX240 en NX870 (respectievelijk prijsklasse 2 en?
Zal een deze dagen de definitieve tekeningen en specs posten.
Ons verhaal:
We gaan onze keuken verbouwen. Gewoon een standaard hoekkeuken (2.8m x 3.5m). We hebben al onze eigen keuken layout ontworpen en keuzes gemaakt over de keukenapparatuur. We hadden een afspraak in de showroom van Verdonk Keuken. De keukenadviseur luisterde goed naar onze wensen en raadde ons Schuller C2 aan. Binnen twee uur maakte hij een 3D-ontwerp en de eerste offerte. De prijs was ruim € 19.000. We vonden meteen deze prijs erg hoog, omdat Schuller een merk uit het middensegment is.
We namen de offerte naar huis en keek voorzichtig in de details. We merkten dat, zelfs met korting, de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad hoger waren dan bij andere keukenwinkels. Dus we vroegen de keukenadviseur wat de reden is voor het prijsverschil. Hij antwoordde dat Verdonk een klein familiebedrijf is, dus hun leveranciers geven hun geen goede inkoopprijs. Toevallig hadden we nog een keuken offerte van een ander klein familiebedrijf in Utrecht. Op die offerte waren de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad € 1000 lager dan die van Verdonk. Daarom hebben we die offerte doorgestuurd naar Verdonk om een nieuwe prijs te krijgen. Toen werd de keukenadviseur van Verdonk ineens boos. Hij vertelde ons dat hij € 500 extra korting kon geven en dat hij er niet meer over wilde praten. Het lijkt alsof hij niet begreep dat de klant normaal gesproken geen extra geld wil betalen voor precies dezelfde producten. Na enkele gesprekken begon hij de prijs verder te verlagen. Maar hij veranderde ook veel kleine dingen (bijv. hoge kast zichtzijden, wangen/bord-uitvoering) op de offerte zonder ons te informeren. Hij hoopte dat we deze kleine veranderingen niet zouden opmerken (wat een smerig spelletje!).
Nu beginnen we te twijfelen, stel dat Verdonk elke klant zo behandelt, hoe kan het dan dat ze 110 jaar bestaan?
Ha Daan,Daan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:03:
[...]
Ik ben vandaag voor een 2e gesprek en tekenen offerte bij Ekelhoff geweest en daar nogmaals NX240 en NX870 naast mekaar gelegd. De NX870 voelt heel iets zwaarder aan en heeft een alu randje om de frontjes. Dat vindt de een lelijk, de ander mooi. Uiteindelijk hebben we gewoon voor NX240 gekozen, want ons budget was ook niet ongelimiteerd. Dat geld wat we aan het duurdere frontje besparen gaat nu naar een upgrade naar Miele apparatuur.
Zal een deze dagen de definitieve tekeningen en specs posten.
Wat was het prijsverschil? Dus voor NX240 vs 870 en je Siemens vs Miele
Het is al vaker voorbij gekomen, maar het is oneerlijk individuele onderdelen van een keuken te vergelijken met andere winkels en de winkels daarmee om de oren te slaan.ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:40:
Wij zijn bij Verdonk Keuken geweest. Een meeting gehad met een keukenadviseur. De eerste indruk was netjes. Maar zodra we begonnen met de prijsonderhandelingen, werd de ervaring erg negatief. Onze conclusie: Als je prijsbewust bent, ga niet naar Verdonk. De prijsonderhandelingen kunnen heel vervelend zijn.
Ons verhaal:
We gaan onze keuken verbouwen. Gewoon een standaard hoekkeuken (2.8m x 3.5m). We hebben al onze eigen keuken layout ontworpen en keuzes gemaakt over de keukenapparatuur. We hadden een afspraak in de showroom van Verdonk Keuken. De keukenadviseur luisterde goed naar onze wensen en raadde ons Schuller C2 aan. Binnen twee uur maakte hij een 3D-ontwerp en de eerste offerte. De prijs was ruim € 19.000. We vonden meteen deze prijs erg hoog, omdat Schuller een merk uit het middensegment is.
We namen de offerte naar huis en keek voorzichtig in de details. We merkten dat, zelfs met korting, de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad hoger waren dan bij andere keukenwinkels. Dus we vroegen de keukenadviseur wat de reden is voor het prijsverschil. Hij antwoordde dat Verdonk een klein familiebedrijf is, dus hun leveranciers geven hun geen goede inkoopprijs. Toevallig hadden we nog een keuken offerte van een ander klein familiebedrijf in Utrecht. Op die offerte waren de prijzen voor de keukenapparatuur en het werkblad € 1000 lager dan die van Verdonk. Daarom hebben we die offerte doorgestuurd naar Verdonk om een nieuwe prijs te krijgen. Toen werd de keukenadviseur van Verdonk ineens boos. Hij vertelde ons dat hij € 500 extra korting kon geven en dat hij er niet meer over wilde praten. Het lijkt alsof hij niet begreep dat de klant normaal gesproken geen extra geld wil betalen voor precies dezelfde producten. Na enkele gesprekken begon hij de prijs verder te verlagen. Maar hij veranderde ook veel kleine dingen (bijv. hoge kast zichtzijden, wangen/bord-uitvoering) op de offerte zonder ons te informeren. Hij hoopte dat we deze kleine veranderingen niet zouden opmerken (wat een smerig spelletje!).
Nu beginnen we te twijfelen, stel dat Verdonk elke klant zo behandelt, hoe kan het dan dat ze 110 jaar bestaan?
Bij de één pakken ze de marge op de kasten, bij de andere op het blad en bij de andere op de apparatuur.
Als je puur naar prijs kijkt, waarom ga je dan nu niet gelijk naar de winkel waar de offerte goedkoper was en kennelijk je gevoel beter was? Wat is je vraag nu eigenlijk?
Ik snap het wel.siemenz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:49:
[...]
Het is al vaker voorbij gekomen, maar het is oneerlijk individuele onderdelen van een keuken te vergelijken met andere winkels en de winkels daarmee om de oren te slaan.
Bij de één pakken ze de marge op de kasten, bij de andere op het blad en bij de andere op de apparatuur.
Als je puur naar prijs kijkt, waarom ga je dan nu niet gelijk naar de winkel waar de offerte goedkoper was en kennelijk je gevoel beter was? Wat is je vraag nu eigenlijk?
Je hebt een prettig eerste gesprek gehad, klein familie bedrijf en zonder direct met een ander in zee te gaan eerst eens kijken wat zij eventuele nog voor je kunnen betekenen.
Maar daarnaast wil je natuurlijk geen dief van portemonnee zijn. Je wilt ze dan niet direct afschrijven maar een kans geven om een klus te scoren. Aan hen dan om daarin mee te gaan of niet.
Zo nee, dan even goede vrienden. Maar blijf wel open en eerlijk naar elkaar. Maar open- en eerlijkheid is ver te zoeken in de keukenbranche.
En het hoeft toch niet altijd een vraag te zijn hier om een ervaring te delen?
Draai het eens om. Als elke klant Verdonk zo behandelt, dan hadden ze het geen 110 jaar volgehouden denk ik.ijspanda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:40:
Wij zijn bij Verdonk Keuken geweest. Een meeting gehad met een keukenadviseur. De eerste indruk was netjes. Maar zodra we begonnen met de prijsonderhandelingen, werd de ervaring erg negatief. Onze conclusie: Als je prijsbewust bent, ga niet naar Verdonk. De prijsonderhandelingen kunnen heel vervelend zijn.
Ons verhaal:
Ik kijk een halve minuut op de website en ik zie geen enkele verwijzing naar lage prijzen. Je hoeft hier niet te kopen.
Prijsverschil tussen NX240 en NX870 was ongeveer €2000.siemenz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:44:
[...]
Ha Daan,
Wat was het prijsverschil? Dus voor NX240 vs 870 en je Siemens vs Miele
Prijsverschil tussen Miele en Siemens weet ik zo niet, maar ik vermoed minimaal €2500-3000.
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1