Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:52
Meekster schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:58:
Wij zijn gister wederom naar een keukenzaak gegaan en hebben dezelfde keuken als vorige week laten tekenen.

Eiland van 2.70 en andere deel is 4.20.

Prijs van vorige keukenzaak was incl. plaatsen 25680, van gister kwam op 22.000 euro.

We hebben wel het idee dat de apparatuurprijs wat aan de hoge kant was. Wij hebben zelf, nav bezoek van vorige week , prijzen opgevraagd bij een online aanbieder en die kwam voor de genoemde Neff apparatuur op ong.6600 euro.

Omdat we het een heel fijn gesprek vonden hebben we dit eerlijk aangegeven en hebben de offerte laten zien. Hij gaat het overleggen met zijn leverancier om te zien of hij ons nog ergens in tegemoet kan komen.

Qua werkblad "hoeveelheid" . 3.02 meter van 66,5 cm diep en 2,773 meter van 99,5 cm diep.
Dekker Evora Quarz premium , 4 cm dik.

Korpus van kasten is 78
Plint 13
Werkhoogte 95 cm

Lanesto spoelbak, type 914 45*40

Die van vorige week was bleek qua werkhoogte niet te kloppen na vergelijk met deze offerte ! Bij vorige week was de werkhoogte veel te laag. Mijn vrouw en ik zijn vrij lang.

Juiste plaatjes krijgen we nog, die we mee kregen waren kasten van 80 ipv 90 ingetekend. Dus volgen nog per mail.

Wat vinden jullie hiervan ? Nog op/aanmerkingen ?

Prijs vinden we op zich al niet verkeerd. Misschien dat er nog wat afgaat ivm apparatuur of dat er nog iets gratis bij wordt gegeven, maar dit zit aardig binnen ons budget iig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De prijs is waarschijnlijk ook lager doordat je nu een kasten met een korpus hebt van 78 ipv 90. Volgens mij gaf @Kapitein Merijn vorige week aan dat de 90 korpus duurder is.

Ik vond het losse eiland mooier trouwens. Nu moet je steeds om het eiland heen als je naar de koelkast wilt.

Edit: ik heb niet de volledige offertes vergeleken, maar je hebt ook een extra ladekast en een extra kast met deurtjes in het eiland, tegen een behoorlijk lagere prijs. Die extra kasten gaat al snel naar de 1000 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 11-04-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
@BigSmurf ben zelf ook bij ASWA geweest prettige zaak. En er is nog wel ruimte voor onderhandeling. Mijn keuken begon op 16500 werd uiteindelijk 15200. Weet niet waar je woont maar je zou NUVA ook nog kunnen proberen is een concurrent van ASWA. Dus met hun offerte kun je weet terug naar ASWA en onderhandelen als het veel scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
@SquareOne Nee, korpus is ook daar 78 , ik heb daar die nog man over gebeld . Hij heeft verkeerde werkhoogte en te lage plint in offerte staan. Werkhoogte is ook 85.4 en keuken van gister is 95. Dus geen verschil.De offertes komen verder 100%

klopt dat er een kast bij is gekomen en dan is nog steeds de prijs lager

We hebben uiteindelijk voor schier gekozen omdat dat het beste de ruimte benut, wij ervaren het niet als vervelend om op deze manier eromheen te lopen

[ Voor 32% gewijzigd door Meekster op 11-04-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Meekster schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:58:
Wij zijn gister wederom naar een keukenzaak gegaan en hebben dezelfde keuken als vorige week laten tekenen.

Eiland van 2.70 en andere deel is 4.20.

Prijs van vorige keukenzaak was incl. plaatsen 25680, van gister kwam op 22.000 euro.

We hebben wel het idee dat de apparatuurprijs wat aan de hoge kant was. Wij hebben zelf, nav bezoek van vorige week , prijzen opgevraagd bij een online aanbieder en die kwam voor de genoemde Neff apparatuur op ong.6600 euro.

Omdat we het een heel fijn gesprek vonden hebben we dit eerlijk aangegeven en hebben de offerte laten zien. Hij gaat het overleggen met zijn leverancier om te zien of hij ons nog ergens in tegemoet kan komen.

Qua werkblad "hoeveelheid" . 3.02 meter van 66,5 cm diep en 2,773 meter van 99,5 cm diep.
Dekker Evora Quarz premium , 4 cm dik.

Korpus van kasten is 78
Plint 13
Werkhoogte 95 cm

Lanesto spoelbak, type 914 45*40

Die van vorige week was bleek qua werkhoogte niet te kloppen na vergelijk met deze offerte ! Bij vorige week was de werkhoogte veel te laag. Mijn vrouw en ik zijn vrij lang.

Juiste plaatjes krijgen we nog, die we mee kregen waren kasten van 80 ipv 90 ingetekend. Dus volgen nog per mail.

Wat vinden jullie hiervan ? Nog op/aanmerkingen ?

Prijs vinden we op zich al niet verkeerd. Misschien dat er nog wat afgaat ivm apparatuur of dat er nog iets gratis bij wordt gegeven, maar dit zit aardig binnen ons budget iig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Meekster ik zou die 2 hoge kasten na links doen hoef je niet om je eiland te lopen als.je na de koelkast wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Jackpuyn schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:42:
[...]
@Meekster ik zou die 2 hoge kasten na links doen hoef je niet om je eiland te lopen als.je na de koelkast wilt
Dat is wellicht wel een goede opmerking. Deels kozen we voor vaatwasser op de hoek zodat je dan niet met uitruimen van vaatwasser elkaar in de weg loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Meekster schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:44:
[...]

Dat is wellicht wel een goede opmerking. Deels kozen we voor vaatwasser op de hoek zodat je dan niet met uitruimen van vaatwasser elkaar in de weg loopt
@Meekster dan zou je ook links en rechts een hoge kast doen. Met de koelkast links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Meekster schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:41:
@SquareOne Nee, korpus is ook daar 78 , ik heb daar die nog man over gebeld . Hij heeft verkeerde werkhoogte en te lage plint in offerte staan. Werkhoogte is ook 85.4 en keuken van gister is 95. Dus geen verschil.De offertes komen verder 100%

klopt dat er een kast bij is gekomen en dan is nog steeds de prijs lager

We hebben uiteindelijk voor schier gekozen omdat dat het beste de ruimte benut, wij ervaren het niet als vervelend om op deze manier eromheen te lopen
Die typenummers in je vorige offerte hadden bij de onderkasten '90' in de typenummers. Heb het idee dat er dus is gerekend met hoge onderkasten. Ik heb ook een Tristar offerte gezien met '78' op het eind.

Ik zou het toch nog een keer navragen bij de zaak waar je initieel was. Wellicht duikt die dan ook een stuk in prijs.

Mocht je overwegen de hoge kasten naar links te plaatsten. Check dan ook dit nog eens. Wellicht kun je het met een ombouw dan écht af maken :)
Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 11-04-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
SquareOne schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:49:
[...]

Die typenummers in je vorige offerte hadden bij de onderkasten '90' in de typenummers. Heb het idee dat er dus is gerekend met hoge onderkasten. Ik heb ook een Tristar offerte gezien met '78' op het eind.

Ik zou het toch nog een keer navragen bij de zaak waar je initieel was. Wellicht duikt die dan ook een stuk in prijs.

Mocht je overwegen de hoge kasten naar links te plaatsten. Check dan ook dit nog eens. Wellicht kun je het met een ombouw dan écht af maken :)
Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ik heb ze net even naast elkaar gelegd en je hebt gelijk ..

Ik kom daar overal die 90 tegen en in de van gister 78. Geeft dat zo'n prijsverschil ? En hoe verhoudt zich dan in praktijk ? Die van vorige week heeft dan corpus 90 + 6 cm plint plus blad van dan 2 cm is werkhoogte 98 (en hoe praktisch is een plint van 6. cm?)
En die van deze week dus corpus van 78 + 13 cm plint + blad van 4 cm is een werkhoogte va 95 cm.

Nu is die man van vorige week vrij lastig te bereiken en ik moet er iedere keer achteraan bellen en als ik bel lijkt hij niet goed te weten waar het over gaat 8)7 (wat blijkt met deze 2 verschillen) , onze voorkeur is het niet om hem daar te kopen.

Wat zijn de voordelen van zo'n lage plint behalve cosmetisch ? en prijstechnisch ?

Bedankt voor je scherpe blik !

De logica voor vaatwasser en spoelen aan linkerzijde heeft mede te maken met het uitpakken van de vaatwasser als mijn vrouw staat te koken. Als we dat rechts zouden doen dan zit je in de buurt van eiland

Koof zou kunnen , ook links maar of dat fraai is ? Dan zouden we dat eens moeten laten inteken. Wij hebben nu hoge kast van 221 + plint van 13 = 234, ons plafond is 2.50, houden we 16 cm over tussen kast en plafond. Dat is dan wel een smalle koof , maar kan wel heel fraai staan wellicht. Dan heb je denk ik geen zijwang nodig ?

[ Voor 15% gewijzigd door Meekster op 11-04-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Meekster schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:06:
@Scuderia110 ondiepe lades heb je heel weinig aan. Wij vinden planken daar praktischer.
Grappig, wij hebben ook een ondiep deel (35 cm) op het schiereiland en nemen juist lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Jackpuyn schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:40:
[...]

@BigSmurf ben zelf ook bij ASWA geweest prettige zaak. En er is nog wel ruimte voor onderhandeling. Mijn keuken begon op 16500 werd uiteindelijk 15200. Weet niet waar je woont maar je zou NUVA ook nog kunnen proberen is een concurrent van ASWA. Dus met hun offerte kun je weet terug naar ASWA en onderhandelen als het veel scheelt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
@BigSmurf kan je wel zeggen dat silverline gewoon pronorm is.Waarom het blad zoveel duurder is weet ik niet. Bij mij was het verschil in apparatuur met kl 300€ dus dat vond ik niet zoveel. Keuken niet laten berekenen bij kl. Dus daar kan ik niks van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
@Jackpuyn in mijn offerte zit een blad van ruim 5000 euro...

Weet iemand wat het prijsverschil zou zijn tussen corpus 78 en corput 90 ?

[ Voor 39% gewijzigd door Meekster op 11-04-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirroRobin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02 20:13
Wij zitten met een 'bijzondere' situatie: recentelijk een nog op te leveren (eind 2021) nieuwbouwhuis overgekocht van een ander koppel. De oorspronkelijke eigenaren hadden al een keuken uitgekozen en gekocht. Binnenkort gaan we bij die zelfde leverancier langs om te kijken hoe we deze meer aan onze wensen kunnen laten voldoen . Wellicht zijn er hier creatieve mensen die het leuk vinden om mee te denken met een betere/leukere/spannendere opstelling. De 'huidige' (gekochte) keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAdec5xnqHepbAZoFQnivSe2lts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y5lUjfENLSkzIRNK9rohVKoi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUk0qaeh0fwXkRxHaYdZ2QpRNYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7lYm1KuCwiLAezrK3cPGyutf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Inlu89OUDL_pJs43i4uKuRGYBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CDlKMNqYzTtP4eDwsN1BUS6f.png?f=fotoalbum_large

Aan het leidingwerk kan helaas weinig/niks meer aangepast worden (behalve bijv. loze leiding gebruiken voor kookgroep), dus de opstelling met een kookeiland en iets aan de wand lijkt een must. Ter info: de keuken komt in een ruimte van 4.2m hoog, wellicht is hier nog wat mee te doen.

Wat we graag willen is het volgende:
- Een aparte koelkast en vriezer of een Amerikaanse koelkast
- Een losse oven en combimagnetron
- Een groter kookeiland, daarop liefst ook kunnen koken + afzuigen (Bora)
- Een grote spoelbak
- Meer kastruimte

Zelf ben ik met het volgende ontwerp gekomen (in de IKEA kitchen planner, maar het betreft geen IKEA keuken). Ik denk dat dit het meest voor de hand liggend is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiBSdSiHqn7sfM0xvFDaoJxlSUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBxk5izoTxiC9pbQ3ibZiHv2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0NlzIhrnS7lJsNfjwY9Nwa5hjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4fpnYrvLD7T5id3LYlUhWb7e.png?f=fotoalbum_large

Zou heel fijn als iemand een kritische blik hier op kan werpen. Dank! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 17:10

Ghosty J

Asus

Probeer eens een apart glansspoelmiddel.
Kennis van ons had daar ook last van.
Daar is toen iemand geweest van Siemens en die gaf dat aan. Sindsdien een droge vaat.
Z___Z schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:58:
[...]

Welk programma en vaatwasmiddel gebruiken jullie. Wij hebben ook zeolith maar het is toch echt niet droog de volgende ochtend. Plastic snap ik wel, maar ook mokken zijn niet echt droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Meekster schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:59:
[...]

Ik heb ze net even naast elkaar gelegd en je hebt gelijk ..

Ik kom daar overal die 90 tegen en in de van gister 78. Geeft dat zo'n prijsverschil ? En hoe verhoudt zich dan in praktijk ? Die van vorige week heeft dan corpus 90 + 6 cm plint plus blad van dan 2 cm is werkhoogte 98 (en hoe praktisch is een plint van 6. cm?)
En die van deze week dus corpus van 78 + 13 cm plint + blad van 4 cm is een werkhoogte va 95 cm.

Nu is die man van vorige week vrij lastig te bereiken en ik moet er iedere keer achteraan bellen en als ik bel lijkt hij niet goed te weten waar het over gaat 8)7 (wat blijkt met deze 2 verschillen) , onze voorkeur is het niet om hem daar te kopen.

Wat zijn de voordelen van zo'n lage plint behalve cosmetisch ? en prijstechnisch ?

Bedankt voor je scherpe blik !

De logica voor vaatwasser en spoelen aan linkerzijde heeft mede te maken met het uitpakken van de vaatwasser als mijn vrouw staat te koken. Als we dat rechts zouden doen dan zit je in de buurt van eiland

Koof zou kunnen , ook links maar of dat fraai is ? Dan zouden we dat eens moeten laten inteken. Wij hebben nu hoge kast van 221 + plint van 13 = 234, ons plafond is 2.50, houden we 16 cm over tussen kast en plafond. Dat is dan wel een smalle koof , maar kan wel heel fraai staan wellicht. Dan heb je denk ik geen zijwang nodig ?
Ik heb geen helaas flauw idee van de prijsverschillen. Je berekening bij de offerte van vorige week klopt volgens mij nog niet helemaal. Zoals ik de offerte las was het een korpus van 90cm verlaagd naar 87,5cm.

Persoonlijk vind ik een plint van <10cm niet prettig. Heb het een keer getest met een next125 keuken, maar als je dan aan komt stappen richting je aanrecht trap je tegen het kastje aan. Als je ervoor staat en je schuift je voet onder het kastje tegen de plint kan het wel, maar ik ben daar te lomp voor😅.

10cm vind ik mooi en praktisch alleen dat komt bij net niet uit met standaard korpussen en beoogde dikte van het werkblad.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 11-04-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
SquareOne schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:56:
[...]

Ik heb geen helaas flauw idee van de prijsverschillen. Je berekening bij de offerte van vorige week klopt volgens mij nog niet helemaal. Zoals ik de offerte las was het een korpus van 90cm verlaagd naar 87,5cm.

Persoonlijk vind ik een plint van <10cm niet prettig. Heb het een keer getest met een next125 keuken, maar als je dan aan komt stappen richting je aanrecht trap je tegen het kastje aan. Als je ervoor staat en je schuift je voet onder het kastje tegen de plint kan het wel, maar ik ben daar te lomp voor😅.

10cm vind ik mooi en praktisch alleen dat komt bij net niet uit met standaard korpussen en beoogde dikte van het werkblad.
Ik heb het eens nagemeten bij onze huidige keuken en die is 12 cm en vind ik prima.Net wat je zeg, als het zo laag is,schop je tegen de kast .

Die offerte van vorige week laat ik ook even goed nakijken. Ik kom wel meer onvolkomen heden tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
@MirroRobin is het mogelijkheden rechter deur op te schuiven?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MirroRobin
Morpheusk schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:03:
@MirroRobin is het mogelijkheden rechter deur op te schuiven?
Waarschijnlijk niet, want we hebben deze woning in een relatief laat stadium vóór oplevering gekocht van de vorige eigenaren. Alle koperskeuzes die je normaal bij nieuwbouw krijgt lagen hier (grotendeels) al vast. Maar ik snap je idee, want zo creëer je nog een plek voor een 60cm kast ipv de 40cm die er nu in staat. Iets om zeker nog even te proberen er doorheen te krijgen bij de kopersbegeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Jackpuyn schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:43:
[...]

@BigSmurf kan je wel zeggen dat silverline gewoon pronorm is.Waarom het blad zoveel duurder is weet ik niet. Bij mij was het verschil in apparatuur met kl 300€ dus dat vond ik niet zoveel. Keuken niet laten berekenen bij kl. Dus daar kan ik niks van zeggen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

Ik zou eens opvragen bij Veldkampkeukens, daar zal je versteld van staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt losse apparatuur van een complete keuken offerte niet vergelijken.
Soms zit er nu eenmaal meer korting op de kastjes of het blad.

Ga je zometeen klagen (wellicht onterecht) over de prijs van de apparatuur, worden de kastjes gewoon duurder.
Kijk naar de prijs van het totaalplaatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

[...]

Dit vindt ik een super opmerking _/-\o_ _/-\o_

, bij mijn huidige offerte met een korpus 84 zou ik op het eiland een plint krijgen van 5 cm , mijn vrouw is maar 1.64 , dus gaan we van een werkhoogte uit van 92 cm, ik , 180, wwil eigenlijk naar de 95, maar dat vindt ze eigenlijk te hoog 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Het ziet er toch ook beetje raar uit als je een mini plint hebt ? Of zeg ik nu iets raars ? Ik zie de plint juist als iets om beschadiging van je kasten te voorkomen. Als ik kijk naar mijn plinten .. blij dat die krasjes daarop zitten en niet op mijn kasten 🤨🙃

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 14:40
MirroRobin schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:55:
Wij zitten met een 'bijzondere' situatie: recentelijk een nog op te leveren (eind 2021) nieuwbouwhuis overgekocht van een ander koppel. De oorspronkelijke eigenaren hadden al een keuken uitgekozen en gekocht. Binnenkort gaan we bij die zelfde leverancier langs om te kijken hoe we deze meer aan onze wensen kunnen laten voldoen . Wellicht zijn er hier creatieve mensen die het leuk vinden om mee te denken met een betere/leukere/spannendere opstelling. De 'huidige' (gekochte) keuken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan het leidingwerk kan helaas weinig/niks meer aangepast worden (behalve bijv. loze leiding gebruiken voor kookgroep), dus de opstelling met een kookeiland en iets aan de wand lijkt een must. Ter info: de keuken komt in een ruimte van 4.2m hoog, wellicht is hier nog wat mee te doen.

- Een grote spoelbak
- Meer kastruimte

Zelf ben ik met het volgende ontwerp gekomen (in de IKEA kitchen planner, maar het betreft geen IKEA keuken). Ik denk dat dit het meest voor de hand liggend is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat als je de boel 90° draait? Hoge kasten tegen de wand boven, eiland parallel ervoor. Kan je veel meer kasten kwijt immers :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:36
MacbookProx schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:46:
Enig idee welke marge de frietboer op je friet pakt? Of op je koffie to-go? Of op je dagelijkse boodschappen? Of praktisch iedere andere ondernemer die niet non-profit is. Hoort erbij mensen. Come on.
Verschil is wel dat de frietboer of supermarkt gewoon duidelijk van tevoren de prijzen aan mij geeft zodat ik een geïnformeerde beslissing kan maken of ik naar de blauwe of de gele supermarkt wil.

Ja gaat toch niet je boodschappenmandje volladen en dan bij de kassa je door de caissière laten vertellen welke prijs het is?

Daarom ben ik fan van de IKEA wat betreft keukens. Ik kan gewoon op mijn gemak thuis uitzoeken hoe en wat ik wil en zelf aan de knoppen draaien m.b.t. inrichting/aankleding vs kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42
taz10 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:09:
[...]

Dit vindt ik een super opmerking _/-\o_ _/-\o_

, bij mijn huidige offerte met een korpus 84 zou ik op het eiland een plint krijgen van 5 cm , mijn vrouw is maar 1.64 , dus gaan we van een werkhoogte uit van 92 cm, ik , 180, wwil eigenlijk naar de 95, maar dat vindt ze eigenlijk te hoog 8)7
Hier 1.80 en 1.55. Gaan ook voor een werkhoogte van 92cm. Dat is voor mij ook eigenlijk te laag. Daardoor 12cm plint. Al met al prima compromis.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Een grote spoelbak
- Meer kastruimte

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is de hele ruimte?

Zou in dat geval eerst eens pogen de rest van de meubels in te tekenen. Als hier nog een zithoek en eethoek bij moeten, kom je misschien tot de conclusie dat de keuken wat kleiner mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 09:35
Werkbladhoogte is wel een goeie hier 180 en 191 maar we hebben nu 90 hoog dus het wordt altijd beter... zie in de offerte 2 hoogtes staan totale hoogte en werkbladhoogte die laatste staat op 968 en die eerste op 940 maar goed dit is dan weer nog niet de goede offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 17:32
Meekster schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:59:
[...]

Doe je dat wel eens tegelijk dan, koken en vaatwasser uitpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 14:40
aequitas schreef op maandag 12 april 2021 @ 00:08:
[...]

Verschil is wel dat de frietboer of supermarkt gewoon duidelijk van tevoren de prijzen aan mij geeft zodat ik een geïnformeerde beslissing kan maken of ik naar de blauwe of de gele supermarkt wil.

Ja gaat toch niet je boodschappenmandje volladen en dan bij de kassa je door de caissière laten vertellen welke prijs het is?

Daarom ben ik fan van de IKEA wat betreft keukens. Ik kan gewoon op mijn gemak thuis uitzoeken hoe en wat ik wil en zelf aan de knoppen draaien m.b.t. inrichting/aankleding vs kosten.
Het fijne is ook dat je weet welke kwaliteit je krijgt en dus wat de verwachting zou mogen zijn qua levensduur. :)

Zet dat uit tegen een keuken uit een hoger segment én neem bij die laatste mee dat er wel maatwerk mogelijk is, dan kan je als überpragmatist bepalen of een keuken uit een hoger segment voor je werken kan.

Wij hebben hier, in de huidige situatie, bijvoorbeeld een wand van 1m98 waarvan 1m25 geschikt is voor kasten vanaf 2m20. De resterende 73cm zit onder een schuin dak met hellingshoek van 51°.
Zet ik daar IKEA neer, dan heb ik 13cm waarvoor we geen invulling hebben; daar mag je zelf een oplossing voor bedenken.
Spreek je met een keukenbedrijf, dan krijg je daar weliswaar een heel kostbaar kastje, maar wel met verschillende oplossingsmogelijkheden. Een schuine deur voor een kast of een nis met eventueel wat plankjes, met matchende of juist contrasterende kleurstelling bijvoorbeeld. Oh en niet te vergeten: dikke kans dat je ~120cm gebruikt voor hoge kasten en 78cm voor die hoekkast, dus die wordt geen 60 of 73 cm, maar 78 cm. Lijkt weinig, maar die 5cm laat het allemaal net even mooier passen nietwaar?

We hebben ervaring met goedkope en prijziger keukens. Van IKEA en Bruynzeel tot Siematic en Bulthaup. Elk hebben voor- en nadelen. Het is mijns inziens aan de gebruikers/aankopers om te bepalen wat zij het waard vinden. Ik wil graag wat zaken die een ander waarschijnlijk niet noodzakelijk vindt, daar staat een prijskaartje tegenover..

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 12-04-2021 08:49 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MirroRobin
Floor-is schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:28:
[...]

Wat als je de boel 90° draait? Hoge kasten tegen de wand boven, eiland parallel ervoor. Kan je veel meer kasten kwijt immers :)
Dat kan helaas niet omdat alle aansluitingen al vastliggen.
MikeyMan schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:27:
[...]

Dit is de hele ruimte?

Zou in dat geval eerst eens pogen de rest van de meubels in te tekenen. Als hier nog een zithoek en eethoek bij moeten, kom je misschien tot de conclusie dat de keuken wat kleiner mag?
Dat is inderdaad een beetje onduidelijk, maar deze ruimte is puur woonkeuken. Er hoeft dus alleen nog een eettafel bij. Er is elders nog een aparte woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
LuPo schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:17:
[...]

Hier 1.80 en 1.55. Gaan ook voor een werkhoogte van 92cm. Dat is voor mij ook eigenlijk te laag. Daardoor 12cm plint. Al met al prima compromis.
1m84 en 1m58 hier, onze huidige 91.5 is voor mijn vrouw prima, ik krijg last van m'n rug na 5 minuten snijden.
Verkoper gaf als advies een dik snijblok, maar dat is er niet van gekomen.
Mijn vrouw snijdt, ik bak/kook alleen soms.
Voor de nieuwe keuken neig ik naar 2 verschillende hoogtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:55
Rostares schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:12:
[...]
N=2
Hier ook een Zeolith vaatwasser, en inderdaad een wereld van verschil.
Ik ben dan wel benieuwd; wat is precies het verschil tussen wel en niet Zeolith? Alleen de mate waarin vaat droog is?
In onze oude keuken hadden we een oude Miele vaatwasser die vrijwel alles droog kreeg en nu met mijn Siemens vaatwasser (zonder Zeolith volgens mij) eigenlijk ook geen problemen.
Alleen vaat waar een laagje water op kan blijven staan wordt niet helemaal droog (mokken met een randje aan de onderkant, een bakvorm met rand aan de onderkant, etc). Door deze schuin in de vaatwasser te plaatsen (dus onder een kleine hoek) verminder ik dat ook al enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Daan schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:09:
[...]

Doe je dat wel eens tegelijk dan, koken en vaatwasser uitpakken?
Komt heel vaak voor dat mijn vrouw staat te koken en ik alvast vaatwasser uitpak (uitruim) of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 17:32
Meekster schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:25:
[...]

Komt heel vaak voor dat mijn vrouw staat te koken en ik alvast vaatwasser uitpak (uitruim) of omgekeerd.
Oke, dan in dat geval gewoon doen wat bij jullie situatie past natuurlijk.

Wij zetten hier thuis de vaatwasser 's avonds voor naar bed gaan aan en pakken hem dan in de ochtend weer uit. Na het koken en/of tafelen pakken we hem weer in. Er zit dus bij ons eigenlijk nooit overlap tussen koken en vaatwasseractiviteiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:17
Daan schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:27:
[...]

Wij zetten hier thuis de vaatwasser 's avonds voor naar bed gaan aan en pakken hem dan in de ochtend weer uit. Na het koken en/of tafelen pakken we hem weer in. Er zit dus bij ons eigenlijk nooit overlap tussen koken en vaatwasseractiviteiten :)
Bij ons precies hetzelfde, komt echt nauwelijks voor dat we de vaatwasser overdag aanhebben.

Wat wel kan, en dan heb je eenzelfde probleem, en dat is dat een vaatwasser gedeeltelijk wordt gevuld tijdens het koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Heel persoonlijk hoe je werkt in een keuken natuurlijk, maar ik snap de workflow nooit zo goed van zo'n eiland.

Als rechtshandige wil ik sowieso minimaal 60cm rechts van het fornuis. En qua afwassen ook zeker 60cm links van de spoelbak voor de vuile vaat en rechts ook voor de schone vaat.

Plus al die opbergkastjes aan de andere kant van het eiland lijkt me ook niet perse handig als je iets nodig hebt als je aan het koken bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Persoonlijk zou ik sowieso kijken of je het spoelgedeelte en het kookgedeelte nog kan omwisselen en dan een afzuiging in de kookplaat nemen. Een schuine afzuigkap vind ik zelf niet om aan te zien.
Tevens is de ruimte rondom je kookplaat vrij smal en sta je tijdens het koken tegen een muur aan te kijken. Terwijl je een mooi eiland achter je hebt.
mevrouwKees_1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:29:
Het ziet er toch ook beetje raar uit als je een mini plint hebt ? Of zeg ik nu iets raars ? Ik zie de plint juist als iets om beschadiging van je kasten te voorkomen. Als ik kijk naar mijn plinten .. blij dat die krasjes daarop zitten en niet op mijn kasten 🤨🙃
Ik kan me hier een discussie over herinneren eerder in het topic. Daarin werd benoemd dat een lage plint esthetisch mooier is, maar dat als je de plint te laag neemt je continu met je schoenen tegen de kastjes stoot. Een (teruggetrokken) plint zorgt er immers wel voor dat je je voet daar deels kwijt kunt en je dus dichter op je aanrecht kan staan.

[ Voor 27% gewijzigd door m181087 op 12-04-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:36
Floor-is schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:46:
[...]

Het fijne is ook dat je weet welke kwaliteit je krijgt en dus wat de verwachting zou mogen zijn qua levensduur. :)

Zet dat uit tegen een keuken uit een hoger segment én neem bij die laatste mee dat er wel maatwerk mogelijk is, dan kan je als überpragmatist bepalen of een keuken uit een hoger segment voor je werken kan.

Wij hebben hier, in de huidige situatie, bijvoorbeeld een wand van 1m98 waarvan 1m25 geschikt is voor kasten vanaf 2m20. De resterende 73cm zit onder een schuin dak met hellingshoek van 51°.
Zet ik daar IKEA neer, dan heb ik 13cm waarvoor we geen invulling hebben; daar mag je zelf een oplossing voor bedenken.
Spreek je met een keukenbedrijf, dan krijg je daar weliswaar een heel kostbaar kastje, maar wel met verschillende oplossingsmogelijkheden. Een schuine deur voor een kast of een nis met eventueel wat plankjes, met matchende of juist contrasterende kleurstelling bijvoorbeeld. Oh en niet te vergeten: dikke kans dat je ~120cm gebruikt voor hoge kasten en 78cm voor die hoekkast, dus die wordt geen 60 of 73 cm, maar 78 cm. Lijkt weinig, maar die 5cm laat het allemaal net even mooier passen nietwaar?

We hebben ervaring met goedkope en prijziger keukens. Van IKEA en Bruynzeel tot Siematic en Bulthaup. Elk hebben voor- en nadelen. Het is mijns inziens aan de gebruikers/aankopers om te bepalen wat zij het waard vinden. Ik wil graag wat zaken die een ander waarschijnlijk niet noodzakelijk vindt, daar staat een prijskaartje tegenover..
Mijn opmerking is los van kwaliteit of prijs. Ieder verdient zijn marge. Alleen wees er wel transparant over. Ik wil best meer betalen voor een goede keuken met maatwerk, maar bij sommige verkopers krijg ik het idee dat me een loer aangedraaid wordt. Dat ik wel meer betaal maar niet de kwaliteit krijg die daar bij hoort. Dan zoek ik het liever zelf wel uit en dan is er weinig anders dan de IKEA. Er worden maar weinig keukens op die manier aangeboden. Je moet je bijna altijd laten inpeperen door een verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirroRobin
Anoniem: 512943 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:33:
[...]

Heel persoonlijk hoe je werkt in een keuken natuurlijk, maar ik snap de workflow nooit zo goed van zo'n eiland.

Als rechtshandige wil ik sowieso minimaal 60cm rechts van het fornuis. En qua afwassen ook zeker 60cm links van de spoelbak voor de vuile vaat en rechts ook voor de schone vaat.

Plus al die opbergkastjes aan de andere kant van het eiland lijkt me ook niet perse handig als je iets nodig hebt als je aan het koken bent?
We hebben momenteel ook een kookeiland (koken op eiland, spoelen tegen de wand) dus heb een redelijk beeld van onze workflow. Ruimte voor schone en vuile vaat hebben wij niet per se (veel) nodig. Je opmerking over rechtshandig zijn en ruimte rechts van het fornuis hebben is wel een hele goede, dat ga ik zeker meenemen. In de ondiepe kastjes aan de achterkant van het eiland hebben we in ons huidige eiland spullen zitten die we niet dagelijks gebruiken. Dat werkt voor ons prima. Fijn dat je even hebt gekeken en dank voor het meedenken! :)
m181087 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:41:
[...]

Persoonlijk zou ik sowieso kijken of je het spoelgedeelte en het kookgedeelte nog kan omwisselen en dan een afzuiging in de kookplaat nemen. Een schuine afzuigkap vind ik zelf niet om aan te zien.
Tevens is de ruimte rondom je kookplaat vrij smal en sta je tijdens het koken tegen een muur aan te kijken. Terwijl je een mooi eiland achter je hebt.
Ben het er persoonlijk helemaal mee eens dat die schuine afzuigkap en de beperkte ruimte rondom de kookplaat geen succes zijn, vandaar de herindeling in mijn concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
Klopt het dat bij een Hacker Systemat er een prijsgroep bestaat waarbij je een keuken (AV6000 serie) in een gewenste RAL kleur kunt krijgen ? (die indruk wekt thuiskeukens.nl maar ik vind dit niet terug op de site van hacker zelf)

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 512943

@MirroRobin ik mis ook een plek voor het koffiezetapparaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Anoniem: 512943 schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:21:
Ik heb ongeveer zo'n zelfde opstelling nodig en vind gene plek voor koffie en airfyrer ook nog wel een dingetje.
Maar heb zelf ook geen idee hoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
Morpheusk schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:00:
[...]
Ik heb ongeveer zo'n zelfde opstelling nodig en vind gene plek voor koffie en airfyrer ook nog wel een dingetje.
Dan heb je denk ik een aantal opties:
- Los op het aanrecht
- Een ingebouwd koffie apparaat
- Een optie die Severijns heeft laten intekenen bij zijn keuken https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66850538
- Een koffiebar op een andere plek situeren

[ Voor 5% gewijzigd door m181087 op 12-04-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
m181087 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:06:
[...]

- Los op het aanrecht
- Een optie die Severijns heeft laten intekenen bij zijn keuken https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66850538
Ik heb die van Severijns ook gezien, maar het idee is links en rechts te gebruiken voor een losse koelkast en vriezer. Dus dan gaat die optie ook niet op volgens mij.
Maar inderdaad wellicht een koffiebar op een andere plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5f8SypMGxDDpefhMr9M_SMEmYWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MWE83bqSU1oP5gExhLUiKsrx.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Morpheusk op 12-04-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Laatst online: 10-06 14:06

Ozz

aequitas schreef op maandag 12 april 2021 @ 00:08:
[...]

Precies dit ja.

Pas geleden ook een keuken gekocht uit Duitsland (stuk goedkoper dan hier) en enkel de totale prijs wordt aangegeven. Dus geen idee wat ik nu voor m'n koelkast of oven heb betaald en of het goedkoper was geweest als ik die bij Coolblue had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MirroRobin
Anoniem: 512943 schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:21:
Morpheusk schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:00:
[...]

m181087 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:06:
[...]

- Los op het aanrecht
Morpheusk schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:09:
[...]

Ik heb die van Severijns ook gezien, maar het idee is links en rechts te gebruiken voor een losse koelkast en vriezer. Dus dan gaat die optie ook niet op volgens mij.
Maar inderdaad wellicht een koffiebar op een andere plek.

[Afbeelding]
Wij drinken vrij onregelmatig een kop koffie (minder dan dagelijks een kop, gemiddeld p.p.) dus we zouden in het ergste geval uit kunnen komen met een apparaat in de bijkeuken. Desalniettemin zou zo'n oplossing vergelijkbaar met die van Severijns wel erg mooi zijn, want we gebruiken bijv. dan weer wel dagelijks een rijstkoker en/of blender. Ook niet de mooiste apparaten om op je aanrecht te hebben staan, dus weer iets wat ik ga meenemen naar de keukenwinkel. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
MirroRobin schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:49:
[...]

[...]

[...]

[...]

Wij drinken vrij onregelmatig een kop koffie (minder dan dagelijks een kop, gemiddeld p.p.) dus we zouden in het ergste geval uit kunnen komen met een apparaat in de bijkeuken. Desalniettemin zou zo'n oplossing vergelijkbaar met die van Severijns wel erg mooi zijn, want we gebruiken bijv. dan weer wel dagelijks een rijstkoker en/of blender. Ook niet de mooiste apparaten om op je aanrecht te hebben staan, dus weer iets wat ik ga meenemen naar de keukenwinkel. Dank :)
De optie van Severijns is mooi voor een koffie-apparaat maar hoogst onhandig voor een keukenmachine, daar heb je werkruimte naast nodig. Als je genoeg kastruimte hebt kun je ze in een kast zetten en opruimen als je klaar bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Laatst online: 16:09
We gaan voor het eerst en hopelijk ook voor het laatst een keuken kopen, de huidige hebben we zelf 27 jaar in gebruik en is echt op. In deze jaren hebben nooit op 2e paas- of 2e kerstdag over meubelboulevards gestruind en vooral mijn wederhelft viel bij het eerste bezoek wel in verbazing over de mogelijkheden. Ik heb me voorbereid door o.a. hier te lezen en op kuechen-forum.de (tip, gaat vooral in op opstelling en praktische indeling).
3 keukenleveranciers uitgezocht met verschillende merken.
Nr 1 nobilia. Keurig gesprek, leuke dingen gezien, prijs? Geen idee, de offerte moet nog steeds komen
Nr 2 ballerina. no nonsens , gezien de leeftijd ws heel veel ervaring, kleine ondernemer op het platteland. Mooi produkt, veel keuze in kleuren maten.
Nr 3 häcker systemat in eerste instantie prima gesprek. Keten met goedkope apparatuur, wel de optie voor diepere kasten, maar iets minder keuze in kleuren en frontmateriaal.
Nr 4 nog weer andere merken, maar ook häcker. Afspraak staat en houden we nog heel even achter de hand, omdat de wachttijd voor een afspraak bijna 4 weken is.

De keuze: het gaat om een kleine keuken met ruimtegebrek, we kiezen daarom voor veel lades en die moeten van goede kwaliteit zijn. De keuze van het front is heel lastig. Onze huidige kunststoffronten hebben de kinderen overleefd en ondanks dat ik strakgelakt ook erg mooi vind, is tot nu toe de keuze gevallen op directlack van ballerina met een composietblad en waarschijnlijk een bokmerk wand (mocht iemand daar nog iets over willen delen?). (De smartglas is ook heel mooi, maar twijfel over de kleur...)
We hebben een eerste offerte van de ballerinakeuken en die lijkt ons prima, we sleutelen er nog aan. Ander frontje, het bokmerk , een novy kap, liebherr koelkast, hier wat af, daar wat bij. Ik ga er van uit dat we niet onaangenaam verrast gaan worden. Oh en de inductieplaat Siemens/bosch , ik denk nu over combinatie met 1 flexzone. Wie wil daar wat over kwijt? Verschil in gemak van de bediening tussen bosch en Siemens. Het schoonmaken van de randafwerking studioline/accentline ... of facetranden en is dat stootgevoelig.

Komen we er ECHT niet uit, dan kijken we nog een keer naar häcker, maar niet bij zaak nummer 2. Er werd toch wel aangedrongen op een budget en ik snap dat het als verkoper jammer van je tijd is als je rekent en tekent en het levert niets op, maar we hebben niet tot 1 à 2k een budget.

Voor de offerte moest een nieuwe afspraak gemaakt worden en er werd van uitgegaan dat het dan wel rond kwam. Er werd ons een keuken getoond in een prijsklasse waar we ongeveer op moesten rekenen....,toen had ik al mijn bedenkingen, maar tussen neus en lippen kon misschien de montageprijs er wel af.
Nou, toen gingen er al wat nekharen staan, want dat spelletje gaan we niet spelen.

Misschien een tip voor meelezende verkopers, sommige klanten jaag je zo heel hard weg.

Daarna kwam er gewoon een belletje van nr. 3 met een nette prijs en dat is ons startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Ladypurple schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:59:
Oh en de inductieplaat Siemens/bosch , ik denk nu over combinatie met 1 flexzone. Wie wil daar wat over kwijt? Verschil in gemak van de bediening tussen bosch en Siemens. Het schoonmaken van de randafwerking studioline/accentline ... of facetranden en is dat stootgevoelig.
Ik kan niets zeggen over de Bosch kookplaat, maar zelf heb ik een Siemens StudioLine kookplaat met afzuiging en 2 flexzones.
De flexzones zijn heel makkelijk te gebruiken. Door middel van 2 touchpunten (je klikt met je vinger op de glasplaat) op de plaat kun je aan beide kanten van de kookplaat los van elkaar wisselen tussen 1 of 2 kookgedeeltes per kant. Hierdoor kun je heel gemakkelijk met 1,2,3 of 4 pannen koken en kun je zo over de zone schuiven als je zelf wilt. Je zit dus niet vast aan een vaste kookzone.
Elke flexzone zelf is (onder de glasplaat) verdeeld in 4 losse delen die samen (of eigenlijk juist los van elkaar) schakelen. Ze voelen als het ware of er een pan op staat en verwarmen zo alleen de delen van de plaat waar nodig. Hierdoor kun je bijvoorbeeld met een grotere pan (die bijvoorbeeld 3 delen bezet) en een kleinere pan (op het 4e deel) op dezelfde flexzone. Of met 2 gemiddelde pannen die beide 2 delen bezetten. Maximaal 2 pannen per flexzone, dus 4 pannen totaal.

Schoonmaken van de plaat zelf is heel gemakkelijk. Het is een glasplaat die je moet reinigen. Het vetfilter is makkelijk uit te nemen en kan in de vaatwasser. Koolstoffilters heb ik niet, ivm afzuiging naar buiten.
Onder de rand van de plaat blijft soms wel wat vuil steken. Daar kan ik niet goed bij. De plaat ligt bij mij los op het blad, maar ik ga er niet zelf aan lopen sleuren ivm de afzuiging en stroom die er aan vast zit. Ik zou alles natuurlijk een keer los kunnen koppelen en dan de plaat optillen, maar dat is niet iets dat ik maandelijks ga doen.

De plaat kookt erg goed. Ik bemerk zelf geen last van krachtverlies, behalve als ik schakel tussen de flexzones. Dan merk je dat de plaat even moet schakelen tussen de verschillende zones en delen. Tijdens het koken echter nergens last van gehad. Ik gebruik de kookplaat nu 5 maanden.
Stootgevoeligheid kan ik ook weinig over zeggen. Ik gebruik de plaat waarvoor deze bedoeld is en stoot niet overmatig met pannen of andere zagen tegen of op de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Ok, en als je bijv. Een combinatie 3-1 hebt dan kan je het vermogen afzonderlijk instellen en bijv. Op 3 delen grote pan sudderen en op 1 deel aankoken. Over de “move” functie , kan je dat zelf instellen of je dat wil gebruiken en is dat handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Ladypurple schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:42:
Ok, en als je bijv. Een combinatie 3-1 hebt dan kan je het vermogen afzonderlijk instellen en bijv. Op 3 delen grote pan sudderen en op 1 deel aankoken. Over de “move” functie , kan je dat zelf instellen of je dat wil gebruiken en is dat handig?
Ja, je kunt per pan het vermogen aangeven. Ongeacht waar deze op de plaat staat.
Dus op 1 flexzone kan inderdaad 1 pan koken en 1 sudderen. Het enige wat niet kan als je 2 pannen op 1 flexzone hebt, is de boost functie gebruiken. Stand 9 is dan de max.
Houd wel de max van 2 pannen per flexzone in gedachten.

De move functie gebruik ik zelf niet. Ik vond hem niet heel duidelijk uitgelegd in de handleiding.
Daarnaast werkt het net zo snel om een pan te verplaatsen en daar even opnieuw het vermogen in te stellen.

Of bedoel je met de 'move functie' een stukje tekst uit mijn vorige post?

Edit: ook de wifi functie gebruik ik niet. :X

[ Voor 5% gewijzigd door m181087 op 12-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:58
Ladypurple schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:42:
Heb je al wat product filmpjes op youtube opgezocht?
Hier staan best wat voorbeelden van hoe Bosch/Siemens aan bepaalde functies invulling geven.

Heb zelf een Bosch plaat met 5 pitten waarvan een deel flex zone is en ik vind het ideaal.
De 'move' functie nog niet gebruikt, maar wel de zones gekoppeld voor een grotere zone voor een grilplaat.
Ook de warmhoud functie met enig regelmaat.
Daarnaast zit er ook een 'braad' functie op, maar die heb ik nog niet gebruikt. Moet nog even uitzoeken hoe die werkt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knights16
Ik ben benieuwd naar jullie feedback op ons huidige keukenontwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oap2P0bkzCaEzRZprKur5WUXFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIc0neLZ3EvJEFuo31wE1UIR.jpg?f=fotoalbum_large

Hoge kastenwand: 180 cm & indeling van links naar rechts
Hoge kast 1) Vriezer 72 cm + Koelkast 122 cm
Hoge kast 2) Stoomoven 60 cm + Combi oven 45 cm
Hoge kast 3) Kast voor o.a. servies

Lage kastenwand: 280 cm & indeling van links naar rechts
Lage kast 1) Lades van 100 cm
Lage kast 2) Kast van 60 cm (onder de gootsteen)
Lage kast 3) Vaatwasser
Lage kast 4) Ingebouwde kast-lade voor prullenbak(ken)

Kookeiland aanzicht: 280 cm
Kast 1) 60 cm breed (ondiepe kast)
Kast 2) 60 cm breed (ondiepe kast)
Zitdeel eiland: ~180 cm breed.

Kookeiland (achterzijde): 280 cm
Bora (X) Pure als kookplaat.
Kast 1: Lades van 120 cm breed (zodat de kookplaat ook wat verder van de zijrand staat..)
Kast 2: Lades van 80? cm breed
Kast 3: Lades van 80? cm breed

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
m181087 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:51:
[...]

Ja, je kunt per pan het vermogen aangeven. Ongeacht waar deze op de plaat staat.
Dus op 1 flexzone kan inderdaad 1 pan koken en 1 sudderen. Het enige wat niet kan als je 2 pannen op 1 flexzone hebt, is de boost functie gebruiken. Stand 9 is dan de max.

De move functie gebruik ik zelf niet. Ik vond hem niet heel duidelijk uitgelegd in de handleiding.
Daarnaast werkt het net zo snel om een pan te verplaatsen en daar even opnieuw het vermogen in te stellen.

Ik vroeg me inderdaad af of move voor mij een meewaarde zou hebben en wifi vermoed ik ook niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Flix20 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:57:
[...]

Heb je al wat product filmpjes op youtube opgezocht?
Hier staan best wat voorbeelden van hoe Bosch/Siemens aan bepaalde functies invulling geven.

Heb zelf een Bosch plaat met 5 pitten waarvan een deel flex zone is en ik vind het ideaal.
De 'move' functie nog niet gebruikt, maar wel de zones gekoppeld voor een grotere zone voor een grilplaat.
Ook de warmhoud functie met enig regelmaat.
Daarnaast zit er ook een 'braad' functie op, maar die heb ik nog niet gebruikt. Moet nog even uitzoeken hoe die werkt.
Ik heb inderdaad naar filmpjes gezocht , maar kan nog niets vinden dat de complete bediening echt goed uitlegt. Heb je van bosch de accentline of de facetrand en waar gaat de voorkeur naar uit qua kwetsbaarheid en schoonmaken van de randen. Wat houdt de warmhoudfunctie in?, is dat anders dan bijv op laagste stand aan laten staan?

‘K denk dat ik ga voor 1 flex om de mogelijkheid voor een braadslede te hebben en van compleet flex zie ik de meerwaarde niet. Afzuiging niet in het blad, dat kost te veel kastruimte. Oh en bij bosch en siemens weet ik niet, maar voor bora heb je brede kast nodig en dat past in de keuken niet. Daarnaast ben ik niet groot dus heb liever zoveel mogelijk laag in de keuken. O ja, ik heb nu 60 cm keramisch die te klein is. 4 pannen waarvan 2x 28 kan ik op deze systemen wel kwijt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Ladypurple je kan ook een online demo krijgen . Afspraak maken via inspiratiehuis website. Zo heb ik vorige week een neff advies gesprek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Daan schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:27:
[...]

No way dat wij 's ochtends vroeg dit soort activiteiten doen. Ik kan me nog net voldoende bij elkaar rapen om me richting werk te begeven.
Ik zet hem wel vaak 's nachts aan, in de ochtend op een kiertje zetten voor het drogen van plastic, en rond het koken pas uitruimen. Gebeurt dus inderdaad vaak tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mevrouwKees_1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:50:
@Ladypurple je kan ook een online demo krijgen . Afspraak maken via inspiratiehuis website. Zo heb ik vorige week een neff advies gesprek gehad.
Klopt, heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar het krijgen van een afspraak duurde me daar te lang. Ik wil er een beetje tempo achter zetten in de hoop dat we het voor het eind van de zomer klaar hebben :Y
Hmm, zie net dat het ook mogelijk is om een workshop via zoom te volgen, dat is misschien een idee. Nu alleen nog uitvinden hoe zoom werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ladypurple schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:07:
[...]

Klopt, heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar het krijgen van een afspraak duurde me daar te lang. Ik wil er een beetje tempo achter zetten in de hoop dat we het voor het eind van de zomer klaar hebben :Y
Hmm, zie net dat het ook mogelijk is om een workshop via zoom te volgen, dat is misschien een idee. Nu alleen nog uitvinden hoe zoom werkt?
Je krijgt van hen een link toegestuurd en als je die aanklikt gaat het vanzelf. Koptelefoon is wel handig. Ik vond het heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
mevrouwKees_1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:08:
[...]

Je krijgt van hen een link toegestuurd en als je die aanklikt gaat het vanzelf. Koptelefoon is wel handig. Ik vond het heel fijn.
Slimme oplossing.
En Ladypurple, als je een plaat op het oog hebt kun je via de Bosch of Siemens website het model opzoeken. Dan staat daar per typenummer een gebruikshandleiding en een installatie handleiding.

Beantwoordt veel van je vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDHM
  • Laatst online: 10-11-2023
Met veel interesse volg ik hier het keukentopic aangezien ikzelf binnenkort opzoek ga naar een nieuwe keuken. Veel bekende merken en tips voor keukenzaken komen voorbij echter de keukenzaak waar ik graag een afspraak wil maken, lees ik niets over.

Heeft iemand van jullie ervaring met BySensa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:43
knights16 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:45:
Klopt het dat bij een Hacker Systemat er een prijsgroep bestaat waarbij je een keuken (AV6000 serie) in een gewenste RAL kleur kunt krijgen ? (die indruk wekt thuiskeukens.nl maar ik vind dit niet terug op de site van hacker zelf)
Dit klopt, maar niet voor alle frontjes. Zie bv https://www.haecker-kuech...temat_3_0_de_en_nl_fr.pdf en staat ook elders op hun website.

Bij de volgende fronten kan het:
  • AV 5007
  • AV 5035
  • AV 6000 + GL
  • AV 6035
  • AV 6055 + GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
hier draait de vaatwasser op de gekste momenten moet ik eerlijk toegeven. Soms hebben we uitgebreid gekookt of zijn de kinderen + kleinkind op bezoek geweest , en dan dus veel vaat. Dan draait hij overdag.

Het is dus handig als de vaatwasser bereikbaar blijft als mijn vrouw (of zeldzaam ik)

Maar gezien de opmerkingen; is de indeling die we nu zo op tekening hebben dan niet praktisch ?

Omkeren dan is de vaatwasser direct bij de muur (vuil/spatten, dan iets met een plaat op de muur oid) , dan spoelbak, dan laden en eindigen met koelkast . Is een koof dan ook nog een optie ? We hebben nu maar weinig ruimte tussen bovenkant kast en plafond.

Heeft iemand nog op/aanmerkingen tav opstelling ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZIpnOsz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 13:17
m181087 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:51:
[...]

Wij overwegen ook wellicht een siemens te nemen. :*) Ondanks alle positieve verhalen van de Bora vinden we het design van de modellen goedkoper dan de X Pure alleen minder mooi. Weet je toevallig welk modelnr jij hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

[...]

Vandaag een gesprek gehad met mijn verkoper bij Ekelhof en hij vertelde mij dat je ook rekening moet houden met een lage lade, als je bv pantoffels of hogere schoenen aan hebt, kan het dus zomaar bij een lage plint dat de lade over je schoenen schuift, het was hem overkomen in de showroom en hadden het hem zijn gelakte schoenen gekost _O- , vindt het wel een goede om even te vermelden nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Xghost schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:19:
[...]

Wij overwegen ook wellicht een siemens te nemen. :*) Ondanks alle positieve verhalen van de Bora vinden we het design van de modellen goedkoper dan de X Pure alleen minder mooi. Weet je toevallig welk modelnr jij hebt?
Wij overwegen een Neff na de demo die wij online kregen.Mooi apparaat. Het model wat wij gedemonstreerd kregen was niet veel goedkoper dan een Bora. DIt was er wel 1 met afzuiger in de plaat. Ze hebben ook mooie platen vonder afzuiging. Siemens,Bosch en Neff ontlopen elkaar niet veel.Op de website van die merken kan je goed zien wat welke plaat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Meekster

Je zou de hoge kasten iets lager kunnen nemen, dan heb je meer ruimte voor een koof. Daar kan je dan verlichting in doen oid. Indeling ; zou hem kunnen spiegelen maar ik lees op zich wel valide redenen om het zo te doen. Verlichting kan overigens ook met een plank met verlichting of wandlampen. Een koof is weer extra aan kosten. Weet niet wat jullie budget is natuurlijk.

@taz10 Precies, lijkt me enorm onhandig van die lage kasten. Wist niet eens dat het bestond zo laag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Wij hebben onze keuken gekocht:
Een Nobila zwart supermat XL line greeploos, met hogere korpes hoogte 79,2cm
De maten zijn 2465 bij 6725mm

Prijs voor de keuken inclusief:
Werkblad en spoelbak Van Dekker Zevenhuizen
Werkblad van keramiek Evora Ceramic in de kleur Boogie Silk.
Spoelbak is een Sogne grote versie.
Op het werkblad aan de wand zit een soort van tegelplint van 20cm.
Quooker Fusion Square Combi+, kraan en zeeppomp in de kleur messing patina
Totaal voor 11400

De apparatuur:
CP465AGB0 Siemens Combimagnetron met stoomfunctie
KI81RSDE0 Siemens Integreerbare koelkast
GI81NSCE0 Siemens Integreerbare vrieskast
SX65Z800BE Siemens Volledig integreerbare vaatwasmachine
SZ36DB04 Vario lade 2
LR96CAQ50 Siemens Plafondunit

Steel Eenfasi 90 e9f-5fi
Met:
Extra Inzet rooster
Extra Teleskoop-geleiders
Met een teppanyaki plaat

Voor de apparatuur zijn we kwijt
8025.- (Had 250.- minder kunnen zijn als we voor een internet bedrijf gingen.

Totaal 19425.-

Klik voor origineel formaat.
Ze hadden nog geen originele foto van een Steel voor in het ontwerp.
Dit fornuis gingen ze speciaal bestellen voor ons bij Steel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFGsk84Az9-yy8hNtAhq5mN7DcQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/3aLjIMNNGfW7v1TSYRzBiDjK.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVfxTd09moTZKzlDoi8eDfvoTVA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1a1kqnlzHoTDYM5K1xfjsRdx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpsRr_LB0InYfEIJZzGDbKzS06w=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/EiZ6zFZG6ONqv9AwA2ErXdqA.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtCw6zDw1vH5fXtyS8L3ZlWZ-Dw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qr6tnC2JMAQL2hfzVzIUxwCY.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:28
Ik ben momenteel door de Bosch brochure aan het neuzen; kan het kloppen dat ik (ook op de website) geen compacte ovens met added steam, pyrolese en magnetron kan terugvinden, zoals bij Siemens?

Siemens heeft bijvoorbeeld de CN878G4B6. Nu aan het kijken naar de Carbon black serie van Bosch, echter geen soortgelijk model kunnen vinden..

Indien niet bestaand; kan je zo'n model magnetron ook in een laag keukenkastje plaatsen? Wordt echt minimaal gebruikt, voornamelijk opwarmen van vloeistoffen. Krijgen helaas geen bijkeuken o.i.d. waar een magnetron in kan. En om een vloeistof in de trapkast op te warmen vind ik ook zo :+

Afbeeldingslocatie: https://media3.bosch-home.com/Line_Drawings/1800x1012/MCZ_02034016_1425588_BFL550MS0_nl-NL.webp

Als dit in een lage kast kan, kan ik hem wegmoffelen aan de niet-zichtzijde van het eiland. Die keer bukken neem ik voor lief dan. Zal toch geen hete oven gerechten eruit halen.

Andere optie zou dan een stand-alone variant zijn achter een keukenkastje. Lijkt me ook niet ideaal. Dit met het zwart is nog redelijk weg te werken denk ik?

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 13-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ghosty J schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 00:19:
De maten zijn 2465 bij 6725mm

Prijs voor de keuken inclusief:
Werkblad en spoelbak Van Dekker Zevenhuizen
Werkblad van keramiek Evora Ceramic in de kleur Boogie Silk.
Spoelbak is een Sogne grote versie.
Op het werkblad aan de wand zit een soort van tegelplint van 20cm.
Quooker Fusion Square Combi+, kraan en zeeppomp in de kleur messing patina
Totaal voor 11400

De apparatuur:
CP465AGB0 Siemens Combimagnetron met stoomfunctie
KI81RSDE0 Siemens Integreerbare koelkast
GI81NSCE0 Siemens Integreerbare vrieskast
SX65Z800BE Siemens Volledig integreerbare vaatwasmachine
SZ36DB04 Vario lade 2
LR96CAQ50 Siemens Plafondunit

Steel Eenfasi 90 e9f-5fi
Met:
Extra Inzet rooster
Extra Teleskoop-geleiders
Met een teppanyaki plaat

Voor de apparatuur zijn we kwijt
8025.- (Had 250.- minder kunnen zijn als we voor een internet bedrijf gingen.

Totaal 19425.-

Klik voor origineel formaat.
Ze hadden nog geen originele foto van een Steel voor in het ontwerp.
Dit fornuis gingen ze speciaal bestellen voor ons bij Steel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ervaring met een teppanyaki plaat? Ik heb er in mijn huidige keuken een zitten en in de 12 jaar dat ik er woon heb ik hem misschien 5x gebruikt. Uiteindelijk is m.n. het schoonmaken echt een crime, mijn plaat is bijna 10 kilo zwaar en blijft lang warm waardoor je het pas een paar uur na het koken kan schoonmaken. Uiteindelijk bak ik mijn hamburgers dus gewoon in een koekenpan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
fout gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 13-04-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Xghost schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:19:
[...]
Design blijft inderdaad een kwestie van smaak. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar niet eens naar heb gekeken bij het aanschaffen. We kregen de Siemens te zien en die vond ik gelijk mooi, waardoor ik niet heb gekeken naar andere merken. Daarnaast wilde ik graag 4 apparaten van hetzelfde merk, waardoor een keuze voor Siemens ook meer voor de hand lag.
Mijn keuken staat iets eerder in dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66849040
Ghosty J schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 00:19:
De tekening lijkt erg donker, ik hoop dat dat in werkelijkheid wat mee zal vallen. Misschien wat spotjes in de koof (laten) plaatsen?
Tevens ben ik benieuwd naar je CP465AGB0 Siemens Combimagnetron met stoomfunctie. Vaak zie je toch dat een apparaat dat zowel oven/magnetron/stoomoven is eigenlijk nergens in uitblinkt. Expres geen keuze gemaakt voor alleen een oven of stoomoven?

[ Voor 41% gewijzigd door m181087 op 13-04-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:03
RDHM schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:33:
Met veel interesse volg ik hier het keukentopic aangezien ikzelf binnenkort opzoek ga naar een nieuwe keuken. Veel bekende merken en tips voor keukenzaken komen voorbij echter de keukenzaak waar ik graag een afspraak wil maken, lees ik niets over.

Heeft iemand van jullie ervaring met BySensa?
Toevallig 1,5 week geleden geweest. Vooraf hadden we wat wensen doorgestuurd en een plattegrond van onze toekomstige nieuwbouwwoning. Men had zich goed ingelezen en al 2 ontwerpen geschetst waarbij de voors en tegens goed werden onderbouwd. Op dit moment staat er een mooi ontwerp en wachten wij op de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Thanks, maar is nagenoeg gelijk aan de Siemens. Ging mij meer om een geheel zwarte :)

Volgens mij ook geen pyrolese als ik het zo lees.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 13-04-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDHM
  • Laatst online: 10-11-2023
R_Donselaar schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:29:
[...]

Toevallig 1,5 week geleden geweest. Vooraf hadden we wat wensen doorgestuurd en een plattegrond van onze toekomstige nieuwbouwwoning. Men had zich goed ingelezen en al 2 ontwerpen geschetst waarbij de voors en tegens goed werden onderbouwd. Op dit moment staat er een mooi ontwerp en wachten wij op de offerte.
Bedankt voor je reactie, dat klinkt positief. Zodra we de tekeningen van onze verbouwing hebben ga ik ook een afspraak maken. Ik ben erg benieuw hoe en dergelijke zaak zich verhoud (prijs/kwaliteit) tot een keukenzaak als ASWA die ook de gekende merken in het assortiment heeft. Mocht je daar ervaring mee hebben hou ik me aanbevolen voor tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 20:40
knights16 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:06:

[Afbeelding]

Lage kast 3) Vaatwasser

Kast 1: Lades van 120 cm breed (zodat de kookplaat ook wat verder van de zijrand staat..)
Misschien de hoge kast met ovens naar rechterhoek verplaatsen? Dan houd je meer werkruimte over tegenover het kookeiland en lijkt het wat meer in balans. Ongeveer hetzelfde idee als hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3RWFGg6exocpj3c_8f0jQ7DYGM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DD1gdz3MPj61R4UTZbqMuCNK.jpg?f=user_large

Ik zou de kookplaat omwisselen met de spoelbak, omdat je dat vaker gebruikt en er zo beter bij kan. Op de achterwand hout of een wat donkere tegel, zodat het geheel wat warmer wordt, maar dat is meer persoonlijke smaak en de planken wat dikker. Zoals op de foto hieronder (lelijke bovenkasten wegdenken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPCx0ExXYt-4qVYU_84YrZZh_6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkbtwifol2U8dkbtdMdPRVQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Vergeet de led-strip niet onder de houten plank langs de achterwand, anders wordt het wat donker lijkt me. Het werkblad van het kookeiland misschien door laten lopen tot de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
knights16 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:06:

[Afbeelding]

Lage kast 3) Vaatwasser

Als noob wil ik hier wel even op schieten als dat mag ;)

Ik vind het een mooie keuken en op de render een prima sfeer.
Ik denk als je graag een eiland wilt dat je ook niet meer opties hebt om het in deze opstelling uit te voeren.
Maar wie weet komt een creatieve geest met een beter idee.

Wel zou ik je adviseren heel goed na te denken over het eiland met zitgedeelte in deze setup/ruimte.

Het is na mijn idee zo dat het echt net aan past allemaal, waarmee mogelijk de kans bestaat dat het wat vol zou kunnen lijken, het helpt dan weer wel dat je voldoende licht hebt zo te zien.

Na mijn idee is er nu tussen het eiland en de muur slechts 247cm voor de eettafel en zitgedeelte.
Bij de minimale setup van een eetbank 60cm + tafel 80cm + loopruimte 120cm = 260cm
Dit is minder dan het minimale gemiddelde advies bij een bar en dit verplicht je bijna tot het nemen en houden van de eetbank en smalle eettafel.

Op de render lijkt het allemaal te kunnen maar ik vraag mij dus af of dat in praktijk ook zo is.
Maar dat kan één van de specialisten vast wel inschatten.

Ik zou zelf het eiland denk ik iets korter maken bvb 260cm (ik denk dat het lekkerder smoelt ivm 90cm diepte) en dat uitlijnen met de oven zodat de routing door de hal naar keuken-woonkamer meer vrij is. (of is er nog een deur van de hal naar woonkamer?) en overwegen de bar te laten vervallen. (al snap ik dat dit voor sommige een harde eis is, ik ontkwam er ook niet aan ;) je zou kunnen overwegen de ruimte tussen raam en muur kleiner te maken zodat het zitgedeelte verschuift 80cm is ook een prima doorgang daar lijkt mij, dan hoeft het eiland ook niet echt korter tenzij je wilt dat die optisch minder dun lijkt.

Hopelijk heb je hier wat aan.

[ Voor 40% gewijzigd door da1roy op 13-04-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 10:05
TwiSteD1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:49:
[...]

Vergeet de led-strip niet onder de houten plank langs de achterwand, anders wordt het wat donker lijkt me. Het werkblad van het kookeiland misschien door laten lopen tot de grond.
Over zo'n houten plank met verlichting gesproken: heeft iemand iemand ervaring met dat zelf regelen? Keukenboer vroeg de absolute hoofdprijs, dus wij hebben besloten dat zelf te gaan regelen. Uiteraard wat partijen gevonden via google, maar mocht iemand tips/adresjes hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

Blik1984 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:30:
[...]

Heb je ervaring met een teppanyaki plaat? Ik heb er in mijn huidige keuken een zitten en in de 12 jaar dat ik er woon heb ik hem misschien 5x gebruikt. Uiteindelijk is m.n. het schoonmaken echt een crime, mijn plaat is bijna 10 kilo zwaar en blijft lang warm waardoor je het pas een paar uur na het koken kan schoonmaken. Uiteindelijk bak ik mijn hamburgers dus gewoon in een koekenpan.
Ik heb geen idee, Ik kreeg deze er voor een klein bedragje erbij.
Hiervoor heb ik nog nooit zo'n plaat gebruikt. We willen wel wat minder gaan koken met pannen met een Tefal laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J

Ghosty J

Asus

m181087 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:

De tekening lijkt erg donker, ik hoop dat dat in werkelijkheid wat mee zal vallen. Misschien wat spotjes in de koof (laten) plaatsen?
Tevens ben ik benieuwd naar je CP465AGB0 Siemens Combimagnetron met stoomfunctie. Vaak zie je toch dat een apparaat dat zowel oven/magnetron/stoomoven is eigenlijk nergens in uitblinkt. Expres geen keuze gemaakt voor alleen een oven of stoomoven?
Spotjes komen zeker in de koof snap ook niet waarom de keukenzaak deze niet heeft getekend in het ontwerp.

We hebben al een grote oven in de keuken, de Steel 90cm. Was op zoek naar een magnetron.
Als je alleen een magnetron wil van Siemens dan kom je uit op zo'n jaren 90 look ding.
Aangezien we vaak verse groente eten zoals bloemkool en zo. wilde ik kijken of stoom ook iets voor ons is.
Hoop zo de groentes allemaal net beet klaar te krijgen, iig beter dan uit de pan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:09:
[...]

Thanks, maar is nagenoeg gelijk aan de Siemens. Ging mij meer om een geheel zwarte :)

Pyrolese en stoom is sowieso niet vaak. Heeft te maken met rubbers die ze gebruiken bij stoomovens. De neff oven die wij op oog hebben heeft ook geen pyrolese maar wel ander systeem wat net zo goed werkt aldus adviseur neff Wij gaan voor neff. Die nieuwe grafiet lijn is heel erg mooi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

Ik zou de kookplaat omwisselen met de spoelbak, omdat je dat vaker gebruikt en er zo beter bij kan.
Grappig, zou ik persoonlijk juist nooit doen. Dan kook je met je rug naar je gasten ofwel je partner/kinderen. Ik zou juist altijd de kookplaat op het eiland doen, bij voorkeur ook de kraan op het eiland maar enkel indien je eiland groot genoeg is (3+ meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:09:
[...]

Dan neem je toch de grafielijn van Neff?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:40:
[...]
Dan neem je toch de grafielijn van Neff?
Heb jij toevallig aandelen in Neff? ;)

En even ontopic, er zijn meerdere merken die richting volledig zwart gaan. Zo heeft Bosch apparaten met veel zwart en ook bijvoorbeeld Pelgrim heeft vrijwel zwarte apparaten in het assortiment. Niet dat ik je Pelgrim zou aanbevelen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:15:
[...]

Pyrolese en stoom is sowieso niet vaak. Heeft te maken met rubbers die ze gebruiken bij stoomovens. De neff oven die wij op oog hebben heeft ook geen pyrolese maar wel ander systeem wat net zo goed werkt aldus adviseur neff Wij gaan voor neff. Die nieuwe grafiet lijn is heel erg mooi.
pyrolese met pulse of added kan wel :)
Met de full steam gaan wij inderdaad voor eco clean.

Gekke vind ik dat Serie 6 al dat moois wel heeft maar bij serie 8 niet te vinden is.
En dan ook niet in carbon black.

Wat betreft Neff vinden wij Bosch veel fijner qua menu.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 13-04-2021 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 20:40
Blik1984 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:35:
[...]

Grappig, zou ik persoonlijk juist nooit doen. Dan kook je met je rug naar je gasten ofwel je partner/kinderen. Ik zou juist altijd de kookplaat op het eiland doen, bij voorkeur ook de kraan op het eiland maar enkel indien je eiland groot genoeg is (3+ meter)
Tenzij je live-cooking doet, of een kook cursus geeft lijkt het me juist dat je met een spoeleiland meer naar je gasten toe staat. Groente/vlees snijden, wassen en andere voorbereiding doe je dan op het spoeleiland, daarna is het een kwestie van af en toe roeren en je gehaktbal omdraaien. Dan kun je ondertussen gezellig borrelen met je gasten zonder dat ze onder de vetspatten zitten of last hebt van de warmte of herrie. Maar het is een persoonlijke keuze en ligt eraan hoe je werkt en wat je het belangrijkste vindt in de keuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
m181087 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:22:
[...]

Heb jij toevallig aandelen in Neff? ;)

En even ontopic, er zijn meerdere merken die richting volledig zwart gaan. Zo heeft Bosch apparaten met veel zwart en ook bijvoorbeeld Pelgrim heeft vrijwel zwarte apparaten in het assortiment. Niet dat ik je Pelgrim zou aanbevelen overigens.
Haha . nee hoor.. Net zo min dat alle Siemens mensen (want je ziet hier wel heel veel Siemens) en Bora (idem) aandelen hebben. Zij kozen voor het merk om reden dat ze dat het meest aansprak, zo ook bij mij met Neff.

IK vind het gewoon mooi dat grafiet grijze 8)
AEG (of was het Atag ?) heeft ook mooie zwarte/heel donkergrijze lijn.

Het is maar net wat je zoekt in je apparaat. Ik zou zelf ,als ik perse een bepaalde functie wil, niet zozeer vasthouden aan een merk maar zoeken naar merk waar het wel in zit. Vandaar onze keuze voor Neff , die kleur vind ik echt heel mooi en na demo's te hebben gehad van Siemens en Neff sprong Neff er voor ons uit. Siemens vond ik minder intuitief overkomen qua bediening. Bosch hebben we alleen in brochure bekeken en besloten dat we dat rondje niet mooi vonden (puur op uiterlijk).

[ Voor 8% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 13-04-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:35:
[...]
pyrolese met pulse of added kan wel :)
Met de full steam gaan wij inderdaad voor eco clean.

Gekke vind ik dat Serie 6 al dat moois wel heeft maar bij serie 8 niet te vinden is.
En dan ook niet in carbon black.

Wat betreft Neff vinden wij Bosch veel fijner qua menu.
Dat is idd geheel persoonlijk wat bediening betreft, wij vonden het niet mooi om te zien, dus niet meer overwogen.

Nog los van merk.. Ik begreep van de adviseurs bij de demo's van Siemens en Neff dat alle combi's altijd ergens iets laten qua functionaliteit/kwaliteit . Added steam is minder dan full steam etc.. Dus maak eerst de keuze welke stoom variant je wil en zoek daar dan je apparaat bij uit. Bosch/Siemens/Neff lijken heel erg op elkaar qua apparaten en mogelijkheden. Bel ze anders eens ? Misschien komt er wel iets nieuws aan en heeft dat nou net wat je zoekt, staat niet altijd op website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
En toch moet zo'n apparaat op iets inleveren.
Ik kan me haast niet voorstellen dat de drie functies in zo'n 3-1 oven net zo goed werken als in een combi-oven + stoomoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
TwiSteD1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:55:
[...]

Tenzij je live-cooking doet, of een kook cursus geeft lijkt het me juist dat je met een spoeleiland meer naar je gasten toe staat. Groente/vlees snijden, wassen en andere voorbereiding doe je dan op het spoeleiland, daarna is het een kwestie van af en toe roeren en je gehaktbal omdraaien. Dan kun je ondertussen gezellig borrelen met je gasten zonder dat ze onder de vetspatten zitten of last hebt van de warmte of herrie. Maar het is een persoonlijke keuze en ligt eraan hoe je werkt en wat je het belangrijkste vindt in de keuken :)
Misschien ga je er iets teveel vanuit dat er altijd mensen op die krukken zitten. Sowieso vind ik de afstand tussen kookplaat en krukken best aardig en denk niet snel dat je onder de spetters zult zitten. Maar er kunnen ook mensen/kinderen aan de eettafel zitten en/of door het huis heenlopen en dan is het fijn om daar ook tijdens het koken overzicht over te hebben. In mijn beleving sta je juist veel meer voor je fornuis dan dat je voor het spoelgedeelte staat. Het mise-en-place gedeelte kun je met de huidige ruimte ook op het kookeiland doen als er een kookplaat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
SquareOne schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:05:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat de drie functies in zo'n 3-1 oven net zo goed werken als in een combi-oven + stoomoven
zou ook mijn keuze niet zijn :) Adviseur van zowel Siemens als Neff gaf dit wel aan

[ Voor 7% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 13-04-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 15:16
Blik1984 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:09:
In mijn beleving sta je juist veel meer voor je fornuis dan dat je voor het spoelgedeelte staat. Het mise-en-place gedeelte kun je met de huidige ruimte ook op het kookeiland doen als er een kookplaat staat.
Dit inderdaad. Ook hier wel even getwijfeld, maar wat ook nog kan meespelen (hoewel je alles kan omgooien natuurlijk) is dat je naar je kookeiland enkel wat elektra hoeft te trekken en het leidingwerk kan blijven waar het zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:05:
[...]

Wij willen idem een volwaardige full steam bakoven met sousvide. Hiernaast nog een kleine bakoven met added steam en mogelijk magnetron (zoals Siemens wel heeft). Voorwaarde dat er pyrolese in zit, voor de "viesmakende" gerechten.

Siemens heeft beide, bediening was ook prima mijns inziens. Helaas niet in full black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:57:
[...]

Wij willen idem een volwaardige full steam bakoven met sousvide. Hiernaast nog een kleine bakoven met added steam en mogelijk magnetron (zoals Siemens wel heeft). Voorwaarde dat er pyrolese in zit, voor de "viesmakende" gerechten.

Siemens heeft beide, bediening was ook prima mijns inziens. Helaas niet in full black.
Waarvoor ga je de 2e oven gebruiken ?

Wij dachten ook eerst aan 2 apparaten maar zo groot is die compacte oven combi niet en zou het voor ons alleen om magnetron gaan, die was alleen maar leverbaar in combi zodat hij past bij de oven. Nu hebben we besloten om maar een losse magnetron te doen, die zetten we wel in de bijkeuken. Zo vaak gebruiken we die niet. En dan dus 1 full steam oven met alle toeters en bellen :). 1 apparaat minder en kan je het geld weer aan wat anders besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:06:
[...]

Waarvoor ga je de 2e oven gebruiken ?

Wij dachten ook eerst aan 2 apparaten maar zo groot is die compacte oven combi niet en zou het voor ons alleen om magnetron gaan, die was alleen maar leverbaar in combi zodat hij past bij de oven. Nu hebben we besloten om maar een losse magnetron te doen, die zetten we wel in de bijkeuken. Zo vaak gebruiken we die niet. En dan dus 1 full steam oven met alle toeters en bellen :). 1 apparaat minder en kan je het geld weer aan wat anders besteden ;)
Hebben nu exact dezelfde opstelling, alleen oude varianten.
Gebruiken beide dagelijks. Beneden vis en groente stomen en boven (compact) de verse friet afbakken.

Die stoom oven heeft een soort van ecoclean voorloper en ik ben er niet weg van.
De bovenste heeft pyrolese en is na vier jaar nog steeds brandschoon. En juist daar maken we lasagne, kipdrumsticks en alles wat spettert in.
Die bereidingswijze willen wij meenemen naar het nieuwe huis: viesmakende gerechten in pyrolese, al het overige in de hydrolyse/ecoclean.

En uiteraard de magnetron in de compacte voor vloeistoffen. Maar dat kan ik eventueel in een weggestopt kastje monteren. Mocht dat niet anders kunnen.

Gebruiken we niet heel vaak, maar wel handiger dan met een pannetje iets op te warmen als het fornuis al vol staat met andere pannen.

[ Voor 28% gewijzigd door Source90 op 13-04-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Source90 Helder. Ik heb nu ook geen pyrolyse in mijn oven, dus geen idee wat ik mis :) Volgens adviseur was het huidige reinigingssysteem bij de stoomoven dusdanig goed dat het kon concurreren met pyrolyse. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso al alles afdek in de oven (bakplaten enzo) dus heel smerig wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
[...]

Misschien de hoge kast met ovens naar rechterhoek verplaatsen? Dan houd je meer werkruimte over tegenover het kookeiland en lijkt het wat meer in balans. Ongeveer hetzelfde idee als hieronder:

[Afbeelding]

Ik zou de kookplaat omwisselen met de spoelbak, omdat je dat vaker gebruikt en er zo beter bij kan. Op de achterwand hout of een wat donkere tegel, zodat het geheel wat warmer wordt, maar dat is meer persoonlijke smaak en de planken wat dikker. Zoals op de foto hieronder (lelijke bovenkasten wegdenken).

[Afbeelding]

Thanks voor je ideeen! We hebben ook een ontwerp gehad waarin we gingen schuiven met de kasten maar daar werd het ontwerp niet luchtiger van. Het is zoals een andere tweaker aangaf, niet een enorme ruimte voor een woonkeuken incl. de routing die nodig is om in de woonkamer te komen. En daarnaast wilden we graag een 'kasten-wand' en dan zijn drie kasten bij elkaar wel nodig om een beetje kastenwand idee te krijgen. De afbeelding die je quote staat trouwens in onze Pinterest :)

De achterwand van hout, dat is een gaaf idee. We zaten op tegels inderdaad, die zijn alleen nog niet ingetekend en hebben we ook nog geen ei over gelegd. Er komt zeker iets van verlichting in de planken.
da1roy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:50:
[...]

Als noob wil ik hier wel even op schieten als dat mag ;)

Ik vind het een mooie keuken en op de render een prima sfeer.
Ik denk als je graag een eiland wilt dat je ook niet meer opties hebt om het in deze opstelling uit te voeren.
Maar wie weet komt een creatieve geest met een beter idee.

Wel zou ik je adviseren heel goed na te denken over het eiland met zitgedeelte in deze setup/ruimte.

Het is na mijn idee zo dat het echt net aan past allemaal, waarmee mogelijk de kans bestaat dat het wat vol zou kunnen lijken, het helpt dan weer wel dat je voldoende licht hebt zo te zien.

Na mijn idee is er nu tussen het eiland en de muur slechts 247cm voor de eettafel en zitgedeelte.
Bij de minimale setup van een eetbank 60cm + tafel 80cm + loopruimte 120cm = 260cm
Dit is minder dan het minimale gemiddelde advies bij een bar en dit verplicht je bijna tot het nemen en houden van de eetbank en smalle eettafel.

Op de render lijkt het allemaal te kunnen maar ik vraag mij dus af of dat in praktijk ook zo is.
Maar dat kan één van de specialisten vast wel inschatten.

Ik zou zelf het eiland denk ik iets korter maken bvb 260cm (ik denk dat het lekkerder smoelt ivm 90cm diepte) en dat uitlijnen met de oven zodat de routing door de hal naar keuken-woonkamer meer vrij is. (of is er nog een deur van de hal naar woonkamer?) en overwegen de bar te laten vervallen. (al snap ik dat dit voor sommige een harde eis is, ik ontkwam er ook niet aan ;) je zou kunnen overwegen de ruimte tussen raam en muur kleiner te maken zodat het zitgedeelte verschuift 80cm is ook een prima doorgang daar lijkt mij, dan hoeft het eiland ook niet echt korter tenzij je wilt dat die optisch minder dun lijkt.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Thanks! Het klopt dat het allemaal net past, of hopelijk precies past :)
Je berekening is ook juist qua ruimte, ongeveer 120 cm loopruimte tussen de tafel en het kookeiland. Goede suggestie om misschien het eiland qua plaatsing (en afmetingen) wat op te schuiven of minder breed te maken zodat de route vanuit de gang naar de woonkamer groter is. De bar is idd een requirement. We zijn ons bewust van het feit dat we vastzitten aan een eetbank omdat het anders nooit meer gaat passen maar goed dat je het noemt.

[ Voor 37% gewijzigd door knights16 op 13-04-2021 21:13 ]

PVoutput

Pagina: 1 ... 222 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1