Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
knights16 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:18:
Weet iemand of er keukenmerken zijn die hoge kasten leveren waarbij de zijkanten wel 60cm diep zijn maar de kasten zelf bijvoorbeeld 40 cm diep, waarbij bij voorkeur het bovenvlak van de kast ook 40 diep is.

Wij moeten misschien om een stalen constructie heen bouwen, en was benieuwd of ik daar een hoge kast voor kan misbruiken.
Ik zou bij interieur bouwer gaan kijken (staan in dit topic wel aantal namen). Of Beda (die maakt ook maat staat mij bij) en Tristar adverteert er ook mee (ik weet niet waar die verkocht wordt, staat er 1 in openingstopic)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:32
Weet iemand of er keukenmerken zijn die hoge kasten leveren waarbij de zijkanten wel 60cm diep zijn maar de kasten zelf bijvoorbeeld 40 cm diep, waarbij bij voorkeur het bovenvlak van de kast ook 40 diep is.

Wij moeten misschien om een stalen constructie heen bouwen, en was benieuwd of ik daar een hoge kast voor kan misbruiken.
Dit kan ongeveer bij elk keukenmerk. Je zou bijvoorbeeld een kast van 35cm diep kunnen bestellen met 1 (of 2) verdiepte zijwanden van 60cm.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 12:58

Zie de opmerking van Kapitein Merijn en mijn keuken die ik net postte.
Omdat ik een werkblad heb van 70cm diep en kasten van 60cm diep, zijn er 2 wanden tussen geplaatst van 70cm diep. Dat is dus makkelijk op te lossen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:32
m181087 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:18:
[...]

Zie de opmerking van Kapitein Merijn en mijn keuken die ik net postte.
Omdat ik een werkblad heb van 70cm diep en kasten van 60cm diep, zijn er 2 wanden tussen geplaatst van 70cm diep. Dat is dus makkelijk op te lossen op die manier.
Dat is niet wat ik bedoel. Je kan ook de zijwand van de romp zelf laten verdiepen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
En hierbij ons eindresultaat, behalve dan de barkrukken, die moeten we nog uitzoeken (y) : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmX6P5o_wd75CxPM-MDdWrWtSeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7h05gVTtNCdwO1u8XJqzDvC3.jpg?f=fotoalbum_large Met de lampjes aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjhrNW1HYdLfoo4w-g9pXvaUiR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43szcO8wYFuoJLW1qdoTRb28.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Mep75 op 09-04-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@severijns mooi dat hout zo !
@Mep75 fraaie keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
Mep75 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:41:
[...]

En hierbij ons eindresultaat, behalve dan de barkrukken, die moeten we nog uitzoeken (y) : [Afbeelding] Met de lampjes aan:
[Afbeelding]
Zeer mooi! Waar heb je deze keuken gekocht? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13

OMX2000

By any means necessary...

[...]

En hierbij ons eindresultaat, behalve dan de barkrukken, die moeten we nog uitzoeken (y) : [Afbeelding] Met de lampjes aan:
[Afbeelding]
Mooi hoor! En volgens mij hebben wij precies dezelfde vaas met bloemen gekocht. Hier was het om het huis wat op te fleuren voor de verkoop van ons huidige huis ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
m181087 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:12:
[...]

Leuk gevonden, met de koffiehoek die als het ware in je kast verdwijnt.

Wat gaan jullie doen met het barretje/kastje waar de eettafel tegenaan staat?
Tevens is dit slechts een tekening, maar ik neem aan dat de nerven van het hout straks allemaal gelijk lopen? Dus allemaal horizontaal of verticaal?

Tevens lijkt me dit breder ingetekend dan het in werkelijkheid wordt?
Als je 3,60 breed hebt, verlies je al 1,20 m aan de kastdieptes links en rechts. Dan houdt je nog 2,40 over waar je de tafel en de stoelen in kwijt moet. Als je dan een tafel van 1,00 breed hebt, houdt je aan beide kanten nog maar 70cm speelruimte over om met je stoelen te schuiven?
Dat zijn 2 kasten van 60cm breed en 50cm diep, tegen elkaar met lades aan beide zijden. Aan de kant van de van de vaatwasser komt het bestek te liggen en aan de andere kant, de kant van de koelkast, komt het broodbeleg dat niet in de koelkast moet (nutella, speculoospasta, witte choco, hagelslag, ....). De andere lades weten we nog niet helemaal.
Maar het geeft ons in elk geval een werkblad van 60cm x 1m00 extra om groenten te snijden of zo.
En er komt de google nest hub max op dat eilandje te staan, op een kleine draaibare voet.

Ja, alle nerven zouden gelijk lopen in de definitieve keuken, dat is ons toch zo beloofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mep75
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:34:
[...]

Zeer mooi! Waar heb je deze keuken gekocht? :)
In Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Niet online
OMX2000 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:36:
[...]

Mooi hoor! En volgens mij hebben wij precies dezelfde vaas met bloemen gekocht. Hier was het om het huis wat op te fleuren voor de verkoop van ons huidige huis ;)
Bloomon maar eens een keertje uitgeprobeerd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:21

ChUcKiE

Dus........

https://www.nu.nl/wonen/6...an-keukenprijs-halen.html

Wellicht interessant voor kopers van een nieuwe keuken. Veel komt hier al voorbij uiteraard met alle ervaring die hier aanwezig is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Als je 23000 euro omlaag kunt lullen tot 11000, moet je waarschijnlijk ergens anders shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 09:40

taz10

Party Animal

Misschien heb je wat meer info ? waar in Duitsland, wat voor merk enz ??
Ik zelf heb vandaag telefonisch contact gehad met Ekelhoff ivm dat we de test uitslag niet op tijd hadden voor het bezoek, vanmiddag naar Hemmes in Weener en uiteraard met een testbewijs |:( , zal vanavond ff resultaat posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
mister_S schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:18:
Als je 23000 euro omlaag kunt lullen tot 11000, moet je waarschijnlijk ergens anders shoppen.
Waarom, als je er met die insteek heengaat is het toch prima. Iedereen gaat er maar vanuit dat je elders een ‘eerlijke’ of ‘netto’ prijs krijgt.

Allemaal ‘heel transparant’. Ja joh. Ook dat is een verkooppraatje, maar anders ingestoken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
mister_S schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:18:
Waarom?

Als jij een keuken (na onderhandelen) voor 11k meekrijgt ben je toch beter af dan bij een andere winkel die gelijk 13k vraagt en er verder geen onderhandeling mogelijk is?

Dat je het spelletje niet wilt spelen prima, maar voor de beste prijs ben je (mits voorbereid) vaak wel het beste af bij winkels met dergelijke tactieken (ze verdienen meer op je buurman).

Alleen als je niet voorbereid op pad gaat betaal je wellicht te veel, dan ben je onterecht blij dat je "maar" 18k betaalt ipv 23k, niet wetende dat de keuken eigenlijk 11k kost.
Maar ook dan kun je er (emotioneel) tevreden over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Hah Mitsumark, zelfde post, dank voor uitgebreidere duiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mep75
  • Niet online
taz10 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:34:
[...]

Misschien heb je wat meer info ? waar in Duitsland, wat voor merk enz ??
Ik zelf heb vandaag telefonisch contact gehad met Ekelhoff ivm dat we de test uitslag niet op tijd hadden voor het bezoek, vanmiddag naar Hemmes in Weener en uiteraard met een testbewijs |:( , zal vanavond ff resultaat posten
Zie link hieronder naar alle info over de keuken. We hebben voor deze keuken bij verschillende zaken een offerte opgevraagd, we wisten precies wat we wilden en zijn uiteindelijk bij een heel klein eenmanszaakje in Duitsland uitgekomen.
Mep75 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik zou me genaaid voelen, misschien kon het voor 6000 als het ineens voor 11000 kan? Vraag gewoon een redelijk gedetailleerde offerte, tik alle apparatuur in in google en kom in dit topic voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beka01
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-01-2024
[...]

[Afbeelding]
Erg mooie keuken. Wij hebben ook zoiets ingedachten, donkere kasten en een houtlook blad.
In de beschrijving van je keuken gaf je aan dat het een Neolith blad is. Welke kleur is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
mister_S schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:14:
Ik zou me genaaid voelen, misschien kon het voor 6000 als het ineens voor 11000 kan? Vraag gewoon een redelijk gedetailleerde offerte, tik alle apparatuur in in google en kom in dit topic voor de rest.
Ja, want als iets van 23 komt naar 11 kon het misschien naar 6.. Zeer opportunistisch rare redenering.

Terwijl 13 solid deal is. Die kon misschien ook naar 6?

Het kan niet naar 6. Misschien 9/10 in beide gevallen, ben je alsnog beter af met die 11 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
@MacbookProx Het is gechargeerd uiteraard en mijn mening. Waarom is 6000 onmogelijk als je wel ineens van 23K naar 11K kan? Als een zaak voor wat dan ook meer dan 50% kan zakken op zo'n groot bedrag, loop ik daar weg. Maar goed, zo'n zaak geeft je waarschijnlijk ook geen offerte om thuis op je gemak te bekijken en je moet tekenen vóór 18:00 uur omdat net dan toevallig die knallende kortingsactie eindigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
In het nieuwsbericht werd er ‘goed’ onderhandeld naar 11k. Das minder dan de helft, van een fictief bedrag weliswaar, maar wat hij ‘echt’ waard is weet je toch nooit. Vergeet niet dat een ‘onafhankelijke’ keukenboer met een ‘eerlijke’ offerte ook niet aan liefdadigheid doet..

Een keuken is nu eenmaal niet voor nop dus zeg 10-15k (dat zie ik hier ook in dit topic).

Voor 11k heb je dan alsnog een hele prima keuken, of die nu van 23k, 15k, 30k of 11,5k kwam..

En nee, je moet niet zo’n zaak binnengaan en bij het eerste bedrag al JA roepen. Nee.. Misschien is onderhandelen niet zo je ding. Misschien vind je dat spannend. Sta je bij iedere koffie en stuk gebak op je achterste poten. Geeft niet.

Maakt die keukens niet per se slecht, of die 11k.

[ Voor 5% gewijzigd door MacbookProx op 09-04-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Vandaag zouden we dus naar Ekelhof, echter de uitslag van de coronatest liet op zich wachten (deze is dus nodig voor een bezoek aan duitsland op dit moment)
Dus in plaats van aan tafel om 9:30 uur via de telefoon contact.
Alles door besproken en we zouden rond 13uur een offerte via de email krijgen, hij ging uit van Schuller.

Uiteindelijk in de mail een offerte van Contur concept ? / Schuller ? wat Next 125 is ?, ik ben het bijna kwijt maar een duitse website bied verheldering.
Om 13 uur de uitslag binnen en om 14 uur aan tafel bij Hemmes Kucken
Hier een offerte gekregen voor precies dezelfde opstelling maar dan een Hacker Systemat 3.0.
De apparatuur kon hij niet zo goedkoop leveren, advies was zelf bestellen en hij zet het erin voor ons.

Totaal prijs voor de keuken,
-Siemens Stoomoven HS836GTB6
-Siemens combimagnetron CM876G0B6
-Siemens vaatwasser SX65Z800BE
-Bora X Pure
-zwarte Quooker Square combi 7lt,
-Wijncooler

en volgens mijn vrouw het mooiste granieten blad 3 cm Star Galaxy (ook het duurste volgens zeggen)

Hacker Systemat 3.0 / Hemmes Kuechen in Weener : € 24000 incl installatie.
Next 125 / Ekelhoff Nordhorn : € 22600 incl installatie.

( tafel aan het eiland word een boomstamtafel elders al gekocht )

dus wordt dit naar mijn idee maandag even bellen naar Ekelhoff, Coronatest en weer naar Duitsland :)

Enne........ heel erg graag jullie reacties ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEFgm3062qZ5z_p7m3_qn6g-rDw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zhsBoWAz6Zxa6ib9AokfYpWI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5OzntpuQdLdtvF4lMX_Y1RkAYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maMY1qRBq3HKrevZQVgPF1oG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii_YPRsWgwUSogUszbT8PHI07pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jkvSONIdR9K9zIUUWYntAvx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Niet online
beka01 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:35:
[...]

Erg mooie keuken. Wij hebben ook zoiets ingedachten, donkere kasten en een houtlook blad.
In de beschrijving van je keuken gaf je aan dat het een Neolith blad is. Welke kleur is dit?
Basalt Beige Satin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
@taz10 weet niet hoe leuk de koelkast het gaat vinden om zo direct naast een (stoom)oven te zitten.
Iedere keer als een warme oven open gaat, met name bij stoom, krijgt de koelkast een opdonder.
Zal niet heel lekker voor de afdicht rubbers zijn.

Daarnaast kunnen de deuren van een side-by-side koelkast vaak voorbij de 90graden open. Dus zal de deur met ongetwijfeld zo nu en dan tegen handgreep van de ovens aankomen. Aan de zijkant dus.
Dat gaat van zowel het handvat van de oven die zijwaards een klap krijgt, en de koelkast deur niet ten goede komen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:26
Flix20 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:41:
@taz10 weet niet hoe leuk de koelkast het gaat vinden om zo direct naast een (stoom)oven te zitten.
Iedere keer als een warme oven open gaat, met name bij stoom, krijgt de koelkast een opdonder.
Zal niet heel lekker voor de afdicht rubbers zijn.

Daarnaast kunnen de deuren van een side-by-side koelkast vaak voorbij de 90graden open. Dus zal de deur met ongetwijfeld zo nu en dan tegen handgreep van de ovens aankomen. Aan de zijkant dus.
Dat gaat van zowel het handvat van de oven die zijwaards een klap krijgt, en de koelkast deur niet ten goede komen.
Ik heb thuis zelf iets soortgelijks. Amerikaanse koelkast naast een oven. Heb zelf niet het idee dat de koelkast er last van heeft.

De deurgreep is wel een goed punt. De koelkast steekt daarom bij ons iets uit zodat de deur überhaupt de draai kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Blik1984 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb thuis zelf iets soortgelijks. Amerikaanse koelkast naast een oven. Heb zelf niet het idee dat de koelkast er last van heeft.

De deurgreep is wel een goed punt. De koelkast steekt daarom bij ons iets uit zodat de deur überhaupt de draai kan maken
Goed punt, bedankt, dit waardeer ik
De koelkast krijgen we met 2 weken binnen, (LG GMX844MCKV, voor de volledigheid, €1799, bij dewitgoedoutlet met klein krasje), maar dan kunnen we gelijk de draaiing bekijken, met onze huidige LG zou het geen probleem opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:59
Over een aantal dagen krijg ik de sleutels van mijn woning en kan ik oa de keuken gaan plaatsen. Nu zag ik de volgende wateraansluitingen. Ik had maar 3 punten verwacht. Warm, koud en de afvoer. Ik zie er echter nog één. Wat zou dat kunnen zijn. Misschien twee keer koud water? Of is dit niet te bepalen vanaf de foto? Heeft iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBDalCKptm6I4IUUXZNxtXzZ8fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HdiEKUsvc0LEwV8D3FJI8Fx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:54
Aansluiting voor vaatwasser?
Flying35 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:22:
Over een aantal dagen krijg ik de sleutels van mijn woning en kan ik oa de keuken gaan plaatsen. Nu zag ik de volgende wateraansluitingen. Ik had maar 3 punten verwacht. Warm, koud en de afvoer. Ik zie er echter nog één. Wat zou dat kunnen zijn. Misschien twee keer koud water? Of is dit niet te bepalen vanaf de foto? Heeft iemand een idee?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
Flying35 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:22:

[Afbeelding]
De twee rechter zijn koud water.
heb je meteen de aansluiting voor de vaatwasser.

Wel 'slordig' dat ze niet de juiste beschermhuls hebben gebruikt.
Doorgaans gebruik je rood voor warm en blauw voor koud water. Dan is daar ook direct duidelijkheid over zodra het dicht zit.
Nu is het niet heel spannend, maar nu moet je 'gokken' wat welke is.

[ Voor 14% gewijzigd door Flix20 op 09-04-2021 22:34 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
taz10 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:52:
Vandaag zouden we dus naar Ekelhof, echter de uitslag van de coronatest liet op zich wachten (deze is dus nodig voor een bezoek aan duitsland op dit moment)
Alles door besproken en we zouden rond 13uur een offerte via de email krijgen, hij ging uit van Schuller.

Uiteindelijk in de mail een offerte van Contur concept ? / Schuller ? wat Next 125 is ?, ik ben het bijna kwijt maar een duitse website bied verheldering.
Hier een offerte gekregen voor precies dezelfde opstelling maar dan een Hacker Systemat 3.0.
De apparatuur kon hij niet zo goedkoop leveren, advies was zelf bestellen en hij zet het erin voor ons.

-Bora X Pure
-Wijncooler

en volgens mijn vrouw het mooiste granieten blad 3 cm Star Galaxy (ook het duurste volgens zeggen)

dus wordt dit naar mijn idee maandag even bellen naar Ekelhoff, Coronatest en weer naar Duitsland :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoeveelste afspraak dit voor je is? Ik krijg het idee dat je al enorm veel zaken af bent geweest. Zijn er dingen waar jullie zelf al over beslist hebben? Waar twijfel je nog over?

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:59
Bedankt @k_ers en @Flix20 dat klinkt wel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 19:29

siemenz

Koetje

-Bora X Pure
-Wijncooler

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed dat je Ekelhoff bevallen is. Ik heb er ook gekocht.

let bij ekelhoff even op de volgende zaken

- keuken wordt niet aangesloten op riool/water
- offerte is waarschijnlijk excl eventuele koven etc.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Kimmie2000 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:29:
[...]

Mag ik vragen hoeveelste afspraak dit voor je is? Ik krijg het idee dat je al enorm veel zaken af bent geweest. Zijn er dingen waar jullie zelf al over beslist hebben? Waar twijfel je nog over?
:*) O-) erhmmm, moet ik ff tellen ............. denk de 8e, maar ja, vorig jaar mandenmaker / keukenconcurrent / keukenkampioen, EXIT.
Het kwam ook een beetje door de Corona, ben je ergens geweest en kon je niet meer terug omdat alles dicht ging.
Maar we begonnen met een opstelling bar in het midden, bar op de hoek en nu de tafel aan het eiland.
Dus zijn we wel ergens gekomen.
We zijn totaal uit deze opstelling, die staat, maar je laat je zo makkelijk weer leiden door andere ideeën, zeg je 3 cm massief graniet, komt de verkoper weer met een heel verhaal over 2 cm opgedikt naar 4cm zit je weer met ander prijzen.
Apparatuur zijn we ook uit, nu alleen het merk van de keuken en de kwaliteit ?
Is Next125 nu veel beter dan een Nobilia of Nolte keuken, Prijs verschil is nu van 20.000 - 24000
Dus wordt het even een optelsom maken en de begroting narekenen van de gehele verbouwing en als het past dan denk voor de Next 125, wordt wel een maand langer zonder keuken in huis want die wordt pas denk augustus geplaatst dan.

Dus is dit overdreven veel ? , we zijn in ieder geval wel blij dat we het hebben gedaan, kijk wij zijn geen 30 dat we nog een paar x een keuken kopen, beide 53 jr, dus met een keukenleeftijd van 22 jaar is dit dan 1 x iets wat we doen denk nog ;) , dus doen we het gelijk goed toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:14
Mooie keuken! Soortgelijke hoeveelheid kasten en afmetingen als wij willen. Mooi om een indicatie te hebben voor Ekelhoff (wij gaan in mei).

Nobillia is mijns inziens een hele andere categorie dan Next125.
Wat ik begrepen heb is Systemat vergelijkbaar met Next125, waar de één voor N en de andere voor S kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@taz10 Je hebt 8 afspraken gehad en met veel merken. Je maakt eigenlijk vergelijkingen als in appels met peren. En na 8! afspraken zie je toch ook de bomen door het bos niet meer ?

Welke onderdelen zijn exact hetzelfde ? Apparatuur ?

Na dit topic en de vorige 2 delen te hebben doorgespit ben ik er wel achter dat als ik straks weer gericht ga zoeken, dan heb ik een lijstje met apparatuur, dit gaat er in en niets anders.
Type blad en dikte idem. Meubels kunnen dan de enige factor zijn die anders gaat worden. Dus eiland of hoek of L en dan de daarbij behorende meubels, lades of planken etc.

alleen dan kan je een eerlijk vergelijk maken.

Wat is het doel van je afspraken ? Zo goedkoop mogelijk merk niet van belang of merk en daarin de goedkoopste ? Ik zou zelf kiezen voor het laatste. Kies een merk en ga daar dan in verder en probeer de voor jou meest acceptabele prijs te krijgen.

Maar dan ga ik geen offerte vergelijken van bij. Siematic met een Nobilia.. En dat is wat jij nu doet.. Dat is niet een goede vergelijking m.i.

Ik heb zelf een nobilia keuken van bijna 12 jaar oud en vorig jaar een start gehad met keukens kijken.
Next 125 en Systemat (merken die ik dus goed heb bekeken) komen niet inde buurt van Nobilia.

Nobilia is veel meer basic en minder mogelijkheden, ook qua afwerking minder fraai. Next125 is écht niet vergelijkbaar. Mijn keuken is prima maar ik koop hem geen 2e keer. Ik heb nu gezien hoeveel de afwerking doet met je keuken en wat er meer mogelijk is bij afwijkende maatvoering.

Als ik nu moest kiezen uit de offertes van vorig jaar (en dan niet perse op prijs) dan kies ik voor Hacker Systemat of Next125.

O en ik ben 51 maar als daar de keuze voor mijn keuken van af moet hangen , dan kies ik geen Nobilia;)

[ Voor 3% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 10-04-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Uiteindelijk in de mail een offerte van Contur concept ? / Schuller ? wat Next 125 is?
Ekelhoff verkoopt gewoon next 125, waarom zouden ze dat anders noemen, ik denk dat je een schuller offerte hebt. Verder succes ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
8 keer op en neer, onderhandelen, wensen kenbaar maken, vergelijken vergelijken vergelijken tot je een ons weegt.

Die 500-1.000e kan me daarvoor gestolen worden. De tijd groeit me niet op de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:48:
@taz10 Je hebt 8 afspraken gehad en met veel merken. Je maakt eigenlijk vergelijkingen als in appels met peren. En na 8! afspraken zie je toch ook de bomen door het bos niet meer ?
Uiteindelijk dus wel nu
Welke onderdelen zijn exact hetzelfde ? Apparatuur ?
Nu dus de opstelling en apparatuur
Na dit topic en de vorige 2 delen te hebben doorgespit ben ik er wel achter dat als ik straks weer gericht ga zoeken, dan heb ik een lijstje met apparatuur, dit gaat er in en niets anders.
Type blad en dikte idem. Meubels kunnen dan de enige factor zijn die anders gaat worden. Dus eiland of hoek of L en dan de daarbij behorende meubels, lades of planken etc.

alleen dan kan je een eerlijk vergelijk maken.
Daar kwam ik dus ook pas 2 maanden geleden achter, een lijstje met apparaten, de ideeën achter ons laten en doorzoeken met wat WIJ willen, maar ja een mens laat zich ook weer beïnvloeden door de verhalen van een andere verkoper, uit eindelijk probeer ik mijn eigen oordeel en cnclusie te trekken. tja als je alles weet van te voren :)
Wat is het doel van je afspraken ? Zo goedkoop mogelijk merk niet van belang of merk en daarin de goedkoopste ? Ik zou zelf kiezen voor het laatste. Kies een merk en ga daar dan in verder en probeer de voor jou meest acceptabele prijs te krijgen.
Doel was om ook ideeën op te doen, dat was eigenlijk de eerste reden, de een adviseert dit en de ander weer dat. En dat heeft ons natuurlijk reuze geholpen, want we weten nu wel wat we willen. Het verhaal van merken is pas waar ik achter ben gekomen door hier te lezen.
Maar dan ga ik geen offerte vergelijken van bij. Siematic met een Nobilia.. En dat is wat jij nu doet.. Dat is niet een goede vergelijking m.i.
Dan heb je mij verkeerd begrepen, ik vergelijk misschien wel merken met elkaar , maar mag dat niet als er een andere prijs aan hangt ? In mijn zoektocht kom ik nu op €20k voor Nobilia en 22-24k voor Hacker-Next. Een beetje hetzelfde zie ik dit als een peugeot vergeljken met een mercedes maar wel een andere prijs natuurlijk. En dan is de vraag, heb ik die mercedes nodig of kan ik uit met de peugeot ?
Ik heb zelf een nobilia keuken van bijna 12 jaar oud en vorig jaar een start gehad met keukens kijken.
Next 125 en Systemat (merken die ik dus goed heb bekeken) komen niet inde buurt van Nobilia.

Nobilia is veel meer basic en minder mogelijkheden, ook qua afwerking minder fraai. Next125 is écht niet vergelijkbaar. Mijn keuken is prima maar ik koop hem geen 2e keer. Ik heb nu gezien hoeveel de afwerking doet met je keuken en wat er meer mogelijk is bij afwijkende maatvoering.

Als ik nu moest kiezen uit de offertes van vorig jaar (en dan niet perse op prijs) dan kies ik voor Hacker Systemat of Next125.

O en ik ben 51 maar als daar de keuze voor mijn keuken van af moet hangen , dan kies ik geen Nobilia;)
en dat gaan wij dus nu na de zoektocht ook niet doen ;) , dinsdag naar Ekelhof als het lukt.
(p.s. Wind in Veendam - Hacker corpus 84cm =23k)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Een aantal andere keukens zijn zojuist ook 300 euro duurder geworden.
Kies 2-3 zaken om langs te gaan, bij de zaak van je keuze nog een 2e afspraak, dan ben je klaar?

Het doel van een keukenzaak bezoek is natuurlijk wel om ideeën op te doen, als je al weet wat je wil kun je goedkoper online bestellen.

[ Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 10-04-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@taz10 quote Dan heb je mij verkeerd begrepen, ik vergelijk misschien wel merken met elkaar , maar mag dat niet als er een andere prijs aan hangt ? In mijn zoektocht kom ik nu op €20k voor Nobilia en 22-24k voor Hacker-Next. Een beetje hetzelfde zie ik dit als een peugeot vergeljken met een mercedes maar wel een andere prijs natuurlijk. En dan is de vraag, heb ik die mercedes nodig of kan ik uit met de peugeot ?

Het gaat niet om wat je betaalt voor die keuken (als je voor die Nobilia net zoveel moet betalen als voor de Hacker dan is of de Nobilia te duur of de Hacker te goedkoop) maar het merk ansich biedt gewoon hele andere kwaliteit. Ik ga niet zoeken naar een Mercedes met het budget van een Peugeot.

Ik weet bijv. voor mijzelf dat ik nu ga voor de kwaliteit en afwerking van de merken die in de lijn liggen van Next 125, Systemat etc.. Dan ga ik niet meer een offerte laten maken met Nobilia keuken. Dat is wat ik bedoel. Nu krijg ik het idee van jouw post dat je van hot naar her gaat

Ik heb (had) dat met apparatuur.. Ben werkelijk alle kanten qua merk opgeweest. Die lijst heb ik nu klaar. Die gaat straks mee als apparatuur die erin moet, kan keukenzaak betere deals hebben met andere merken, so be it, koopt ik het wel los. En zo wil ik dat ook doen met keukenmeubels. Ik heb nu wel aardig in mijn hoofd wat ik wil en hoe. En ook wel qua merk. Dan ga ik niet meer naar zaken die dit niet verkopen. Ik denk dat ik nu naar max. 4 zaken ga, 4 offertes en de 2 beste eruitpikken en die uit onderhandelen.

Nu de keukens. Ik ga tzt alleen maar offertes laten maken met next, systemat en merken die in die lijn liggen. Dan weet ik ook de bedragen die ik vermoedelijk langs zie komen (dankzij dit topic) en dan weet ik ook wanneer ik qua onderhandelen beetje in de richting zit. Ik zoek niet de goedkoopste keuken maar de keuken die voor mij de mooiste is.

Ik wens je veel plezier met uitzoeken van je keuken (zo kom je nog eens ergens niet?) en ben benieuwd waar het op uitkomt. Je idee is iig leuk qua opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:14
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:29:Dan ga ik niet meer een offerte laten maken met Nobilia keuken. Dat is wat ik bedoel. Nu krijg ik het idee van jouw post dat je van hot naar her gaat
Om goed te vergelijken en juist voor jezelf de meerprijs te verantwoorden is het mijns inziens juist wel verstandig om te weten wat eenzelfde of vergelijkbare opstelling bij Peugeot kost, voordat je voor Mercedes gaat.

Als die Nobilia €15.000 had gekost, was dat een hele andere vergelijking geweest dan nu met 20k. Ofwel; en meerprijs van 2k is better te verantwoorden voor kwaliteit dan 30% van de aanschafprijs.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
taz10 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 07:25:
[...]

:*) O-) erhmmm, moet ik ff tellen ............. denk de 8e, maar ja, vorig jaar mandenmaker / keukenconcurrent / keukenkampioen, EXIT.
Het kwam ook een beetje door de Corona, ben je ergens geweest en kon je niet meer terug omdat alles dicht ging.
Maar we begonnen met een opstelling bar in het midden, bar op de hoek en nu de tafel aan het eiland.
Dus zijn we wel ergens gekomen.
We zijn totaal uit deze opstelling, die staat, maar je laat je zo makkelijk weer leiden door andere ideeën, zeg je 3 cm massief graniet, komt de verkoper weer met een heel verhaal over 2 cm opgedikt naar 4cm zit je weer met ander prijzen.
Apparatuur zijn we ook uit, nu alleen het merk van de keuken en de kwaliteit ?
Is Next125 nu veel beter dan een Nobilia of Nolte keuken, Prijs verschil is nu van 20.000 - 24000
Dus wordt het even een optelsom maken en de begroting narekenen van de gehele verbouwing en als het past dan denk voor de Next 125, wordt wel een maand langer zonder keuken in huis want die wordt pas denk augustus geplaatst dan.

Dus is dit overdreven veel ? , we zijn in ieder geval wel blij dat we het hebben gedaan, kijk wij zijn geen 30 dat we nog een paar x een keuken kopen, beide 53 jr, dus met een keukenleeftijd van 22 jaar is dit dan 1 x iets wat we doen denk nog ;) , dus doen we het gelijk goed toch
8 zaken waar je een afspraak hebt gehad? In coronatijd, waar doelgericht winkelen het dringende advies is.
Het verschil tussen Nobilia en Next is na 8 gesprekken nog niet eens helder?
Waar heb je het over gehad in die bak 'm beet 20 uur tijd?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:49:
[...]

Om goed te vergelijken en juist voor jezelf de meerprijs te verantwoorden is het mijns inziens juist wel verstandig om te weten wat eenzelfde of vergelijkbare opstelling bij Peugeot kost, voordat je voor Mercedes gaat.

Als die Nobilia €15.000 had gekost, was dat een hele andere vergelijking geweest dan nu met 20k. Ofwel; en meerprijs van 2k is better te verantwoorden voor kwaliteit dan 30% van de aanschafprijs.
Deel eens..maar daar heb ik geen 8 afspraken voor nodig. Ik zou er zelf gek van worden. Ik werd al gek van kiezen uit 4 merken (Miele Siemens/Neff/Bora) ,laat staan 8 x een keuken laten intekenen..Maar goed..ieder zijn ding. En je hebt al snel in de smiezen wat je kunt kopen met je peugeot budget ;) en een mercedes koop je niet voor budget van peugeot..echt niet.. dan doe je ergens een concessie..En dat geeft niet als dat geen punt is.

[ Voor 12% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 10-04-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:10:
[...]

8 zaken waar je een afspraak hebt gehad? In coronatijd, waar doelgericht winkelen het dringende advies is.
8 * 3 uur is 24 uur (3 uur zit je al gauw bij eerste keer).. dan nog een keer terug om offerte te bespreken.. weer 2 uur.. dan keuze.. dan weer erheen voor details..2 uur.. Dan heb je voor je uiteindelijke keuze 7 uur gezeten 8)7 .. pittig.. Maar dan is het resultaat ook wel 100% naar je zin ga ik vanuit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik ben gewoon gelijk naar Ekelhoff gegaan. Heb 1 offerte opgevraagd en ben niet wezen shoppen. Slecht idee? I don’t know. De zaak en online forum referenties gaven mij vertrouwen en voor 1000 euro meer of minder ga ik op een keuken van 25k niet stad en land afrijden.

Leuk dat anderen na 8x rijden tot dezelfde conclusie komen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:24
siemenz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:09:
Ik ben gewoon gelijk naar Ekelhoff gegaan. Heb 1 offerte opgevraagd en ben niet wezen shoppen. Slecht idee? I don’t know. De zaak en online forum referenties gaven mij vertrouwen en voor 1000 euro meer of minder ga ik op een keuken van 25k niet stad en land afrijden.

Leuk dat anderen na 8x rijden tot dezelfde conclusie komen ;)
Bij Ekelhoff krijg je gewoon gelijk een goede prijs. Wellicht is er van die eerste prijs nog €1000 of €1500 te onderhandelen. Die keuken die jij gekocht heb zie ik hier in het topic ook vaak voorbij komen voor >30k en dan ook nog in een goedkoper merk.

Volgens mij heb jij gewoon een hele keurige deal.

Probleem is dat als je niet begint bij een zaak die gewoon gelijk met een keurige prijs komt dat je overal aan gaat twijfelen. Als je een zaak bezocht hebt en je krijgt een offerte van 35k, die post je in het topic en blijkt dat die keuken maar 25k hoeft te kosten, dan snap ik wel dat je op zoek gaat naar andere zaken en meer referentiepunten. Uiteraard wel handig om dan in ieder geval dezelfde uitgangspunten qua merken / apparatuur en bladen te hanteren.

[ Voor 23% gewijzigd door SquareOne op 10-04-2021 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zie nu veel reacties op die 8 bezoeken, maar ik snap het wel hoor. Voor ons was het de eerste keer een keuken kopen en dan begin je echt vanaf 0, dus we zijn bij meerdere zaken geweest en veel gelezen voor ik een goed idee had van wat we willen. Daarbij een paar keer geswitcht van opstelling en kleur. Toen we wisten wat we wilden hebben we 3 zaken uitgezocht die dat konden leveren en die goed vergeleken.

Wat me trouwens opvalt is dat iedereen vergelijkt op kosten en vragen stelt over kwaliteit van de kasten en apparatuur, maar niemand bezig lijkt met de kwaliteit van de installatie en service? Ik heb zelf het idee dat dit echt het verschil kan maken zowel qua beleving als qua resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 09:55
Marinos83 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:30:
Ik zie nu veel reacties op die 8 bezoeken, maar ik snap het wel hoor. Voor ons was het de eerste keer een keuken kopen en dan begin je echt vanaf 0, dus we zijn bij meerdere zaken geweest en veel gelezen voor ik een goed idee had van wat we willen. Daarbij een paar keer geswitcht van opstelling en kleur. Toen we wisten wat we wilden hebben we 3 zaken uitgezocht die dat konden leveren en die goed vergeleken.

Wat me trouwens opvalt is dat iedereen vergelijkt op kosten en vragen stelt over kwaliteit van de kasten en apparatuur, maar niemand bezig lijkt met de kwaliteit van de installatie en service? Ik heb zelf het idee dat dit echt het verschil kan maken zowel qua beleving als qua resultaat.
Ik ben ook bezig met eerste keuken maar er gaat een wereld voor me open hier.... Sowieso hebben we niet heel veel opties met opstellingen... zijn de wensen beperkt tot praktische ruimte en kastruimte. Dus ik heb überhaupt weinig vergeleken... ben bezig nu met een hacker bij een zaak die netto prijzen geeft en die mensen voor het verbouw werk kunnen leveren. Ik heb gewoon echt geen zin om tig mensen te gaan bellen die niet terugbellen niet langskomen geen tijd hebben. Dat was voor de tuin ook al een ding je krijgt überhaupt geen reactie. Nu zal dat ook wel regio afhankelijk zijn.
Ik kan me best voorstellen dat ik dingen goedkoper zou kunnen vinden maar voor ons is het belangrijkste dat het in 1 keer allemaal klaar is en het op korte termijn kan (huidige leidingwerk is zo erg om te huilen dat ik de vaatwasser al paar maanden niet gebruik).

Huidige miele vaatwasser houden we, ik wil voor de bora gaan, huidige vrijstaande koelkast blijft (Amerikaan hield ermee op en ik wil er geen meer terug, de ruimte was heerlijk maar ik vond 9 jaar een bijzonder korte levensduur) en dan een stoom combi oven zal een aeg worden denk ik, heb de miele ook bekeken maar dat is weer een enorme hap extra kwa budget....

Heb een inmeet afspraak staan en dan hopelijk volgende week de nieuwe tekening en offerte en dan kunnen we plannen... er moet namelijk ook nog een nieuwe vloer tussen gepland worden.... de huidige stopt bij de plinten dus dat is absoluut niet handig (ligt verder wel helemaal doorgelegt de woonkamer in.... waarom er dan bezuinigd is op de laatste 2 meter geen idee.... maar goed mijn huidige stopcontacten zitten precies onder leidingen overlopen en weet ik wat meer....beun de haas heeft hier leuk geklust....waterleiding die boven de grond in de wc een hoekje maakt vrijwel alle apparaten op dezelfde groep.... heel bijzonder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Ik begin je echt vanaf 0, dus we zijn bij meerdere zaken geweest en veel gelezen voor ik een goed idee had van wat we willen.

Mee eens.
Persoonlijk betaal ik liever 1000 euro meer bij een keukenboer die goed aanvoelt en waarbij ik het idee heb dat je ook voor service terecht kunt. Dan vallen gelijk de mandemakers al af.

Ook hebben wij een vrij standaard woning en kom je dan al snel op maximaal 2 logische en potentiële keuken opstellingen. Vandaar dat we na 2 offertes alles wel gezien hadden. Als we achteraf nog hadden willen wijzigen in materiaal of kleur had dat bij diezelfde keukenboer nog wel aangepast kunnen worden in een vervolggesprek.

Maar ook hier geldt, zoveel mensen zoveel wensen. Dat ik geen zin heb om stad en land af te rijden voor 1000 euro meer korting, wil niet zeggen dat een ander dat niet moet doen. En dat wij na 2 bezoeken de opstelling en kleuren helder hadden, wil niet zeggen dat een ander die keuze ook zo snel kan of wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Eens. Alleen 8 bezoeken is niet 8 offertes toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-05 12:01
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken en de daarbij behorende verbouwing. We hebben een redelijk grote keuken (27m²) en er moet best wel wat gebeuren. Ik zou graag jullie mening willen over de kosten van de keuken en van de verbouwing (alle bedragen zijn inclusief btw). Zijn dit redelijke prijzen of word ik een poot uitgedraaid? We zijn bij een kleine keukenzaak geweest in Hoorn (NH). Aannemer is ook lokaal.
De indeling staat vast. Een eiland past bijvoorbeeld niet. Als we een eiland willen dan moet dat royaal zijn. Dat hebben we in een eerder stadium uitgetekend op de vloer, maar dat paste gewoonweg niet. Dan moet je compromissen sluiten die we niet wilden sluiten

Eerst maar eens een wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQCJRn1VqZJxPHN57MlaK0RTPng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l0rqkADbt9lUix07YXpSQlDt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vEEU9OkzgVxdBzfkkUvy1xHXfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptMDZVn4sRqCkj8xT6nQqzBU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4at1CrIk0VYIcLNGi9-0eIZx-gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGZKz6KRuXG4i0bmZ2WvKtCP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGLY_8fd48mGHpFZkL4IaP65gM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E12sj8CuH6kfQm3SPG0fZxqz.jpg?f=fotoalbum_large

Wat staat er in de keukenofferte?

Keukenmeubelen
  • Modelkeuze: M1
  • Leverancier: NOLTE 2021 NL
  • Serie: 02 Matrix 150
  • Programma: S19 Soft Lack
  • Frontcombinatie: 76T
  • Korpus: QGD kwartsgrijs
Werkblad
  • Modelkeuze: M3
  • Leverancier: Grillo
  • Serie: Grillo natuursteen
  • Hoogte: 6cm
  • Uitvoering: Composiet Quartzforms
  • Kleur: Iceberg White Satinato
Keukenmeubelen: € 12.000
Werkbladen: € 3.500
Apparatuur: € 7.900
  • ATAG Warmhoudlade WD1612D
  • ATAG Oven met magnetron CX46121D
  • ATAG Inbouwvriezer KD65088C
  • ATAG Oven ZX66121D
  • ATAG Koelvriescombinatie KS33178D
  • ATAG Vaatwasser VA5113MT
  • ATAG Inductiekookplaat HIDD8472LV
  • Diversen: € 1.300
  • Spoelbak
  • Bestekorganisatie
  • Quooker PRO3 3xBLK
Montage: € 1.500

Totaal: € 26.300

Wat staat er in de offerte van de aannemer?
Sloopwerkzaamheden
  • Afdekken en behang vewijderen
  • Verwijderen en afvoeren keuken, scheidingswand, tegelvloer, zand/cementvloer
Timmerwerkzaamheden (vertaatsing 😉 )
  • Scheidingswanden
  • Opbouw vuren 45x70, OSB en gipsplaat
  • Deurkozijn met dubbele deuren
  • Omtimmering van kastenwand
  • Verlaagd plafond boven keyukenblad
  • Dichten van open gaten
Elektrische installatie
  • Schakelmateriaal
  • 13x WCD, (ver)plaatsen
  • 1x Perilex
  • Verplaatsen ventialtieschakelaar
  • Inbouwspots
  • Draaidimmer
  • Aanpassen groepenkast – hoofdschakelaar vervangen 40A/4-polig, 1 ALS 2-polig, 3 installatieautomaten 1p+n B16, 1 installatieautomaat 2p+2n B16
  • Opnieuw verzegelen
  • Exclusief aansluitkosten Liander 1x35A naar 3x25A
Loodgieterswerkzaamheden
  • Vloerverwarming
  • Keukenleidingen
  • Demonteren twee bestaande radiatoren
Vloerverwarming
  • Systeem met kuntstofslang 16x2 aangesloten op vloerunit
  • Gemonteerd op bouwstaalmat 150x150x5
  • Randisolatie
Stukadoorswerkzaamheden
  • Verlaagd plafond 4,5m2
  • Stucprofielen 12m
  • Wanden 32,5m2
  • Meer/minder verrekenbaar
Vloeren
  • Nieuwe zand/cementvloer
Tegels
  • Tegelen, inclusief tegels, 27m2
Schilderwerkzaamheden
  • Voorstrijken en sausen, 48m2
  • Kozijn en dubbele deuren
  • Aftimmering rond kastenwand

Totaal: € 23.000

Eindtotaal ongeveer € 50.000. Wat ik er zelf van vind? Vreselijk veel geld, maar it is what it is als ik om me heen lees. En zelf kan ik het niet. Het idee is wel om het óf goed te doen óf niet te doen. Ik ben ook niet op zoek naar de allerlaatste afdingeuro. Het gevoel is goed bij zowel de keukenboer als de aannemer. Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
[...]

Het kan ook sneller hè @Barry|IA :)
Één afspraak is voldoende als de intentie van beide kanten goed is. :*)

Ze komen 19 april inmeten trouwens.
offtopic:
Onze hoekwoning is nu zo ver
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/50B8qZ4n/9-T0-IA3-Xc-W8e7c6-JIGIu-Snv-Ju.jpg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 13:56
737freak schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:29:
Mijn ouders zijn aan het oriënteren op een nieuwe keuken en ik probeer ze daarmee te helpen.
Ze hebben een zelfbouw twee-onder-een-kapwoning uit het jaar 2000 met een Solide Logo keuken van 21 jaar oud (destijds gekocht voor 15k gulden). De kinder zijn nu allemaal uit huis, dus tijd om de keuken onder handen te nemen.

Helaas bevindt de keuken zich in een lastig indeelbare ruimte waardoor volgens mij de opties beperkt zijn. Ik zit een beetje te puzzelen met indelingen, maar zou graag om jullie hulp willen vragen. :)

Huidige situatie & ruimte:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wensen:
  • Mogelijkheid om met 2 personen in de keuken te eten d.m.v. losse tafel of bar
    (Ze hebben nu 2 volwaardige eettafels)
  • Vaatwasser op hoogte.
  • Ze twijfelen over het wel of niet weghalen van het portaal met doorloop naar de garage.
  • Meer aanrechtblad t.o.v. nu.
  • Meer opbergruimte in de keuken zelf t.o.v. nu, zodat de losse servieskast weg kan.
  • Budget: tot €20k.
Er zijn een aantal zaken die het lastig maken: raam aan de zijkant, hoek tussen zijkant en erker aan de voorkant, locatie van de deur naar de garage, etc.

Na een eerste schets kom ik hierop uit:

[Afbeelding]

Zijn er betere opties? Zou het mogelijk zijn om een schiereiland aan de kant van de deur naar de garage te doen? Is het aan te raden om het portaal weg te slopen?

Of is de huidige indeling eigenlijk het meest haalbare en het meest praktische voor deze ruimte?

Alvast veel dank voor het meedenken; dat waardeer ik zeer! :)
Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:59
Sleepoog schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:33:
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken en de daarbij behorende verbouwing. We hebben een redelijk grote keuken (27m²) en er moet best wel wat gebeuren. Ik zou graag jullie mening willen over de kosten van de keuken en van de verbouwing (alle bedragen zijn inclusief btw). Zijn dit redelijke prijzen of word ik een poot uitgedraaid? We zijn bij een kleine keukenzaak geweest in Hoorn (NH). Aannemer is ook lokaal.
De indeling staat vast. Een eiland past bijvoorbeeld niet. Als we een eiland willen dan moet dat royaal zijn. Dat hebben we in een eerder stadium uitgetekend op de vloer, maar dat paste gewoonweg niet. Dan moet je compromissen sluiten die we niet wilden sluiten

Eerst maar eens een wat plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat staat er in de keukenofferte?

Keukenmeubelen
  • Modelkeuze: M1
  • Leverancier: NOLTE 2021 NL
  • Serie: 02 Matrix 150
  • Programma: S19 Soft Lack
  • Frontcombinatie: 76T
  • Korpus: QGD kwartsgrijs
Werkblad
  • Modelkeuze: M3
  • Leverancier: Grillo
  • Serie: Grillo natuursteen
  • Hoogte: 6cm
  • Uitvoering: Composiet Quartzforms
  • Kleur: Iceberg White Satinato
Keukenmeubelen: € 12.000
Werkbladen: € 3.500
Apparatuur: € 7.900
  • ATAG Warmhoudlade WD1612D
  • ATAG Oven met magnetron CX46121D
  • ATAG Inbouwvriezer KD65088C
  • ATAG Oven ZX66121D
  • ATAG Koelvriescombinatie KS33178D
  • ATAG Vaatwasser VA5113MT
  • ATAG Inductiekookplaat HIDD8472LV
  • Diversen: € 1.300
  • Spoelbak
  • Bestekorganisatie
  • Quooker PRO3 3xBLK
Montage: € 1.500

Totaal: € 26.300

Wat staat er in de offerte van de aannemer?
Sloopwerkzaamheden
  • Afdekken en behang vewijderen
  • Verwijderen en afvoeren keuken, scheidingswand, tegelvloer, zand/cementvloer
Timmerwerkzaamheden (vertaatsing 😉 )
  • Scheidingswanden
  • Opbouw vuren 45x70, OSB en gipsplaat
  • Deurkozijn met dubbele deuren
  • Omtimmering van kastenwand
  • Verlaagd plafond boven keyukenblad
  • Dichten van open gaten
Elektrische installatie
  • Schakelmateriaal
  • 13x WCD, (ver)plaatsen
  • 1x Perilex
  • Verplaatsen ventialtieschakelaar
  • Inbouwspots
  • Draaidimmer
  • Aanpassen groepenkast – hoofdschakelaar vervangen 40A/4-polig, 1 ALS 2-polig, 3 installatieautomaten 1p+n B16, 1 installatieautomaat 2p+2n B16
  • Opnieuw verzegelen
  • Exclusief aansluitkosten Liander 1x35A naar 3x25A
Loodgieterswerkzaamheden
  • Vloerverwarming
  • Keukenleidingen
  • Demonteren twee bestaande radiatoren
Vloerverwarming
  • Systeem met kuntstofslang 16x2 aangesloten op vloerunit
  • Gemonteerd op bouwstaalmat 150x150x5
  • Randisolatie
Stukadoorswerkzaamheden
  • Verlaagd plafond 4,5m2
  • Stucprofielen 12m
  • Wanden 32,5m2
  • Meer/minder verrekenbaar
Vloeren
  • Nieuwe zand/cementvloer
Tegels
  • Tegelen, inclusief tegels, 27m2
Schilderwerkzaamheden
  • Voorstrijken en sausen, 48m2
  • Kozijn en dubbele deuren
  • Aftimmering rond kastenwand

Totaal: € 23.000

Eindtotaal ongeveer € 50.000. Wat ik er zelf van vind? Vreselijk veel geld, maar it is what it is als ik om me heen lees. En zelf kan ik het niet. Het idee is wel om het óf goed te doen óf niet te doen. Ik ben ook niet op zoek naar de allerlaatste afdingeuro. Het gevoel is goed bij zowel de keukenboer als de aannemer. Wat vinden jullie?
Ik kan alleen wat over de verbouwkosten zeggen. Wij laten ongeveer hetzelfde doen maar dan voor 2 verdiepingen. BG is 45m2, 1e etage 77m2. Werkzaamheden zijn: geheel leeg trekken van deze verdiepingen, 2 verdiepingen vloerverwarming, verlagen plafonds, stucken en voorbereiding treffen (elektra, water en afvoer) voor 1 luxe en 1 eenvoudigere keuken. Ook het leeg halen en opbouwen van 3 toiletten (sanitair en tegels kopen we zelf) zit er bij in.Wij betalen de 36K voor de hele klus. Ik vind dit ook vreselijk veel geld, als ik het vergelijk met jou klus betaal je naar mijn inziens wel wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-04 13:18
Scr33x0r schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Heel gaaf, ik had zoiets wel in zwart gewild, maar mijn vrouw vond dat te.. nu is het dus Royal Black geworden van Topline.. nou ja, hij moet dus nog geleverd worden.. Hij bleek ook te kort..

Ons blad is 302 x 120, het blad dat geleverd is is 260 x 118. Erg vreemd, ik heb het idee dat onze order is omgewisseld, maar ze kunnen niks vinden.. Ik zou toch zeggen: check even of er een order is met dit specifieke blad, in die afmeting, dan weet je in ieder geval welk blad bij ons thuis ligt. Ik kan me niet voorstellen dat Topline zo'n grove fout maakt? @Barry|IA ?

[Afbeelding]
Hi, ik ben benieuwd of je blad inmiddels is omgewisseld en of je er foto’s van kan delen?
Dit blad staat bij ons hoog op het lijstje en ben benieuwd hoe hij er bij jou uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1

Uiteraard ga je je eerst oriënteren op wat je leuk/mooi vind. Heb ik ook gedaan.. Maar als je bij de grote merken bent binnen geweest weet je het vaak wel. Ik ben (vorig jaar) bij Mandenmakers geweest (grote showroom met veel soorten en stijlen), Satink (in Zwolle) wederom meerdere merken en veel opstellingen en bij mijn eigen kleine keukenboer die mijn eerste keuken heeft geleverd. Dan weet ik na 2 x een middag wel wat ik leuk vind. Ik ga daar niet nog meer tijd in steken.

Nu moet ik nog op pad voor de keuken..Maar dat zal denk ik bij niet meer dan 2 zaken een offerte opvragen worden. En dan bij alle 2 dezelfde keuken anders is het weinig zinvol,dan weet je tenminste in welke prijsrange je uitkomt.
Ik denk dat ik van het keuken kopen het budget nog het meest lastige vond de 1e keer , je hebt geen idee wat het allemaal kost. En destijds (12 jaar geleden) waren fora nog niet zo als dat ze nu zijn en was je voor info afhankelijk van andere ervaringen.Nu zit dat in een forum als deze. Daardoor hoef ik niet meer langs tig zaken.

Ik zoek een goede combi van juiste prijs en goed gevoel hebben.. Service ervaar je pas bij plaatsen en als er iets fout gaat. Dat is niet altijd van te voren goed in te schatten. Hier op het forum meestal de grote namen waar men koopt en niet zo gek veel locale keukenzaken. Dus dat is dan wat lastiger om mee te nemen in de offertes.

Ik ken ook mensen die bij MM hebben gekocht en daar goede ervaringen mee hebben en tevreden zijn (en dat is belangrijk) over de prijs die ze betaald hebben.

Kortom.. niets mis met 8 afspraken maar vraag je wel af hoe zinvol het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 10:03
Een prachtig stuk omtrent de prijsbeleving van klanten in keukenland. Men spreekt over "top onderhandelaars" en men geeft tips hoe het werkt. Meer dan 400 schokkende reacties.

Ik snap echt niet wat de kopers van een keuken nou precies willen. Waarom zou je eigenlijk korting willen? Waarom staan mensen in de rij bij DMG formules die flink adverteren met kortingen van 50%? Denken die werkelijk dat je onderaan de streep dan minder betaald?

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Waarom willen ze alleen een tafel of bar om met z’n 2en aan te zitten? Hoe gaan ze dat doen als ze visite hebben/krijgen? Edit: ik zie net de tafel in de woonkamer. Toch zijn extra zitplekken in de keuken welkom denk ik. Is ook gezellig met visite als je aan het koken bent.

De portaal weghalen naar de garage weet ik niet zo. Zelf ben ik blij met mijn bijkeuken aangezien ik vaak koude trek vanuit de garage ervaar.

De opstelling die je zelf maakt is een optie, maar waar heb je dan de tafel of bar gesitueerd?

Zelf zou ik denken aan een soort van U vormingen keuken tegen de rechter wand aan (de garage wand). Dan heb je bijvoorbeeld de keuze om van de onderste poot van de U een bar te maken of juist extra kastruimte te situeren. Kunnen ze tijdens het eten lekker de tuin in kijken. Afhankelijk van de maten van de keuken (ik zie geen afmetingen op de situatie tekening) zouden ze dan nog een kleine tafel tegen de linker muur aan zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door m181087 op 10-04-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:43:
Een prachtig stuk omtrent de prijsbeleving van klanten in keukenland. Men spreekt over "top onderhandelaars" en men geeft tips hoe het werkt. Meer dan 400 schokkende reacties.

Ik snap echt niet wat de kopers van een keuken nou precies willen. Waarom zou je eigenlijk korting willen? Waarom staan mensen in de rij bij DMG formules die flink adverteren met kortingen van 50%? Denken die werkelijk dat je onderaan de streep dan minder betaald?
Ik denk dat sommige mensen het gevoel van korting fijn vinden. En misschien wel stoer dat ze er zoveel af hebben weten te krijgen. Niet iedereen verdiept zich of struint internet af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 10:03
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:51:
[...]

Ik denk dat sommige mensen het gevoel van korting fijn vinden. En misschien wel stoer dat ze er zoveel af hebben weten te krijgen. Niet iedereen verdiept zich of struint internet af
Ja, het is wel duidelijk dat korting en onderhandelen een onderdeel is wat mensen niet willen missen bij aankoop van een keuken. DMG speelt hier flink op in. Men staat in de rij om het spel te spelen, zonder echt goed te kijken naar prijs onderaan de streep. Het bedrag wat je niet hoeft te betalen is immers veel interessanter. :?

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk juist dat veel mensen een hekel hebben aan onderhandelen, en als je dan gelijk 40% "korting" krijgt ben je al gauw tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:27:
[...]

Ja, het is wel duidelijk dat korting en onderhandelen een onderdeel is wat mensen niet willen missen bij aankoop van een keuken. DMG speelt hier flink op in. Men staat in de rij om het spel te spelen, zonder echt goed te kijken naar prijs onderaan de streep. Het bedrag wat je niet hoeft te betalen is immers veel interessanter. :?
Sowieso blijf ik het een apart principe vinden. Als jij een keuken koopt voor prijs X, vind je de keuken schijnbaar op dat moment X waard en ben je tevreden. Als vervolgens iemand anders dezelfde keuken koopt voor minder geld, voel je je al snel bekocht.

Daar speelt Mandemakers natuurlijk handig op in. Het feit dat je een keuken koopt, voor een lagere prijs dan waarvoor die wordt geadverteerd, geeft een goed gevoel. Terwijl je waarschijnlijk nooit te weten komt wat die keuken nu echt zou hebben gekost. Of wat een ander voor dezelfde keuken heeft betaald door beter te onderhandelen. En mensen vinden het onderhandelspel schijnbaar goed, anders was de DMG nooit zo groot geworden.

Bij woningen is dat trouwens precies andersom. Daar geeft het schijnbaar een goed gevoel als je meer betaalt dan een ander. Waar we bij een keuken graag minder betalen dan een ander, doen we dat bij huizen graag andersom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ik vind het zó irritant dat gehandjeklap. Kom gewoon met goede prijs waarvan ik denk “prima. Is binnen mijn budget “ en klaar. Zet ik zo handtekening. Dat geneuzel en gedoe. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Je hoeft er niet naartoe hè. Dat geneuzel.

Mensen gaan naar DMG, betalen of te veel of hebben een prima keuken voor prima prijs. Snap niet waar men zich zo druk om maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

[...]

Deze discussie zullen we hier maar niet gaan houden, maar om een korte reactie te geven.
We zijn vorig jaar juli begonnen met een keuken gaan zoeken.
Mijn vrouw werkt 100% thuis(ANWB) wil er dus ook wel eens uit. Alles gaat volgens de regels en we zijn doelgericht bezig
Nee sorry, mijn kennis van keukens was of misschien is nog steeds 0 %, ik weet nu een beetje de verschillen qua merk, maar vergeef mij, de gewoon simpele verschillen voor een leek zijn mij dus niet duidelijk, het verschil met keuken concurrent zie ik dan in een dunner frontje, ik zie verschil in scharnieren, maar andere simpele verschillen, ik hoop dat je ze wil delen.
Gewoon ideeën opdoen, daar begint het mee, horen wat de ene verkoper verteld, waarom moet ik een bora nemen of juist een andere kookplaat.
Onthou, mijn kennis is 0%, dus ik ben gewoon een leek die informatie ga halen bij waarvan ik denk in eerste instantie een eerlijke verkoper die goed advies geeft. Die ik kan vragen, ik heb dit ontwerp, wat vindt je hiervan of zou je het anders doen ?
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:00:
[...]

8 * 3 uur is 24 uur (3 uur zit je al gauw bij eerste keer).. dan nog een keer terug om offerte te bespreken.. weer 2 uur.. dan keuze.. dan weer erheen voor details..2 uur.. Dan heb je voor je uiteindelijke keuze 7 uur gezeten 8)7 .. pittig.. Maar dan is het resultaat ook wel 100% naar je zin ga ik vanuit.
We zijn er ook wel al bijna een jaar mee bezig, en vergeet te vertellen dat er ook 1 offerte via de telefoon is gedaan.
En dan ben je een keuken aan het zoeken, een 2 tal winkels af geweest, dan besluit je te stoppen met keukens gaan zoeken, want je hebt nog geen aannemer, dus zoek je eerst een aannemer, ohja , niet vergeten de hypotheek rond maken, want dan weet je pas hoeveel je te besteden hebt, Dan wil je weer gaan zoeken, dan zijn opeens alle winkels dicht, en zo start je zoektocht, en stop ie, en begint die bijna weer opnieuw.
SquareOne schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:11:
[...]

Bij Ekelhoff krijg je gewoon gelijk een goede prijs.
Probleem is dat als je niet begint bij een zaak die gewoon gelijk met een keurige prijs komt dat je overal aan gaat twijfelen.
En dat is dus waar het bij mij fout ging, nah fout, maar ik begon als leek bij mandemakers 8)7
Ik zie nu veel reacties op die 8 bezoeken, maar ik snap het wel hoor.
He gelukkig , toch iemand die mij begrijpt _/-\o_
siemenz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:27:
[...]

Eens. Alleen 8 bezoeken is niet 8 offertes toch
Als je de serieuze offertes telt war we iets mee gedaan hebben, dan is dat 4 stuks :)
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:14:
[...]

Kortom.. niets mis met 8 afspraken maar vraag je wel af hoe zinvol het is ;)
Zinvol dat we heel veel kennis hebben opgedaan en straks de keuken hebben, precies zoals we willen met de beste opties, tuurlijk vergeten we de prijs niet, maar de allereerste en belangrijkste reden was veel ideeen opdoen.
En da tis wat de vrouw wilde, veel zaken afgaan, verschillende ideeën zien, Zo zijn we ook vorig voorjaar bij de Arena geweest, gewoon alleen om ideeën op te doen, en dat was wat ik steeds hoorde, ik wil zo veel mogelijk keukens zien om zo tot een eigen perfect idee te komen, dus eigenlijk is het mijn vrouw der schuld :+ O-)
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:43:

daar werd ik vanmorgen gelijk op gewezen door de vrouw, lees eens, zie je wel ? >:)
mitsumark schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:46:
Ik denk juist dat veel mensen een hekel hebben aan onderhandelen, en als je dan gelijk 40% "korting" krijgt ben je al gauw tevreden.
En dat is het precies, mijn vrouw kan het zelf ook niet, daar heeft ze mij voor zegt ze, dan loopt ze wel even weg, soms schaamt ze zich 8)7 , maar in de afgelopen periode heb ik heel veel klanten in mijn praktijk gesproken, en ik kan ze niet meer op 1 hand tellen die naar 1 keukenzaak zijn geweest, de keuken zagen die ze wilden, en in die zaak ook die keuken kochten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 23:49

Tacoos

i am i

... Snip...
Binnenkort gaan wij weer eropuit voor een nieuwe keuken, maar de vorige keer (meer dan 10jr geleden inmiddels...) ging het inderdaad mis bij installatie en service en dan is de vreugde over je nieuwe keuken snel verdwenen kan ik je vertellen;

Voor de geinteresseerden:
Installatie was gepland op één dag, maar
-er ontbraken onderdelen
-verkeerde kasten geleverd
-onderdelen beschadigd
-vaatwasser paste niet
waardoor de onervaren monteur (deed normaal projecten, dwz nieuwbouw en was niet gewend dat de klant thuis is en meekijkt) vastliep.
Dag twee is een ervaren monteur moeten komen helpen, die ook direct de leiding nam en gelukkig 80% oploste, rest werd met naleveringen opgelost.

Vervolgens brak dag 3 het granieten blad, waarvan wij in eerste instantie de schuld kregen ("je zult er wel op zijn gaan staan" ...) en waarover keukenboer en graniet leverancier dikke ruzie kregen (wij kennen de granietboer, waardoor wij ons richting hem schuldig voelden).
Uiteindelijk bleek het een fout van keukenbouwer; het blad hing over 90cm vrij in de lucht omdat de onderkast te laag was gesteld en het blad niet ondersteunde.

Het bloemetje wat we kregen toen alles was opgelost heeft de nare smaak niet weg kunnen nemen...

En het begon zo prettig, bijvoorbeeld dat ze de onderhandelingen over sloegen en direct met de beste prijs kwamen kon mijn toen zwangere vrouw enorm waarderen.

We twijfelen nu tussen een ikea keuken zelf plaatsen of toch weer een keukenboer, inductiekookplaat met of zonder ingebouwde afzuiging etc, dus ik lurk hier voorlopig weer mee O-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
Vervelende discussie dit. Ga je naar DMG, dan weet je dat je niet gelijk ja moet zeggen, hoort erbij.

Wil je dat liever niet, hoeft ook helemaal niet, maar kan je altijd nog in dit topic de verkooptactieken afzeiken. Want het gaat je aan.

Enig idee welke marge de frietboer op je friet pakt? Of op je koffie to-go? Of op je dagelijkse boodschappen? Of praktisch iedere andere ondernemer die niet non-profit is. Hoort erbij mensen. Come on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
MacbookProx schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:28:
Je hoeft er niet naartoe hè. Dat geneuzel.

Mensen gaan naar DMG, betalen of te veel of hebben een prima keuken voor prima prijs. Snap niet waar men zich zo druk om maakt.
Was her ook niet van plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
MacbookProx schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:46:
Vervelende discussie dit. Ga je naar DMG, dan weet je dat je niet gelijk ja moet zeggen, hoort erbij.

Wil je dat liever niet, hoeft ook helemaal niet, maar kan je altijd nog in dit topic de verkooptactieken afzeiken. Want het gaat je aan.

Enig idee welke marge de frietboer op je friet pakt? Of op je koffie to-go? Of op je dagelijkse boodschappen? Of praktisch iedere andere ondernemer die niet non-profit is. Hoort erbij mensen. Come on.
Uiteraard hoort het er bij. Dat is het spel bij hen. En er zijn legio mensen die met die wetenschap prima een keuken kopen. Die vinden het spel leuk. Niets mis mee. Ik vind het vervelend.

En marge is ook logisch. Mensen moeten ook eten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@taz10 wij zijn vorig jaar begonnen Idd. Zoek maar aannemer. Dan ellenlang proces met hypotheek door onhandige adviseur. Dan bij 2 winkels geweest en lockdown .. tja. Dan is het wel even lastig. Wij krijgen er nu familie ellende bij dus weer even geen tijd voor keuken shoppen. Dus ik snap je wel hoor.

Inmiddels vind ik je laatste opstelling mooiste (van die Duitse ). Succes met knopen doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:21

ChUcKiE

Dus........

Ik heb, ondermeer door het lezen van al de ervaringen uit dit topic, besloten om 1) bij een lokale keukenzaak (Vink keukens) met Liecht en Schmidt en dan naar 2) Ekelhoff. Beide met keukens uit het midden/hoog segment en beide volgens mij gewoon “netto” keukens. Prijs is “prijs”. En verder beide gewoon degelijk en kwalitatief goede keukens…

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
ChUcKiE schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:23:
Ik heb, ondermeer door het lezen van al de ervaringen uit dit topic, besloten om 1) bij een lokale keukenzaak (Vink keukens) met Liecht en Schmidt en dan naar 2) Ekelhoff. Beide met keukens uit het midden/hoog segment en beide volgens mij gewoon “netto” keukens. Prijs is “prijs”. En verder beide gewoon degelijk en kwalitatief goede keukens…
Leicht heeft hele mooie keukens. Zo kwam ik ook bij mijn keukenboer.
Toen ik echter hoorde wat de vanaf prijs zou moeten worden, haakte ik snel af.

Om een idee te geven; mijn keukenboer zei dat een Leicht keuken in dezelfde opstelling minimaal 25k zou kosten. Dat is de helft meer dan ik voor mijn Nobilia betaalde. Ongetwijfeld zal Leicht kwalitatief en qua afwerking beter zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door m181087 op 11-04-2021 09:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:26
MacbookProx schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:46:

Grote verschil is dat ik bij de frietboer niet eerst een rekening krijg van 7,50 om die vervolgens omlaag te moeten lullen naar 2,50 om de klant een goed gevoel te geven.

Het is gewoon een waardeloze manier van zaken doen, volledig gemaakt om naïeve kopers een poot uit te draaien. Dat heeft niks meer met gezonde marge te maken.

En hoe breder dat in dit topic uitgedragen kan worden om mensen zich daarvoor te behoeden, hoe beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
Nee, het verschil is dat je bij een andere zaak om de hoek waar die friet 3,00 is die niet naar 2,50 probeert te krijgen ;)

Het is de afgelopen pagina’s vaker voorbij gekomen, maar stel je hebt twee zaken en de keukenopstelling die je wenst is zeg 12-14k afhankelijk waar je ‘m haalt.

Bij een ‘eerlijke’ keukenboer krijg je 15k offerte, maak je 13,5k van voor ‘het goede gevoel’ (zie overal korting voorbij komen in dit topic namelijk).

Bij DMG begin je op 25k, dat wordt bijna zonder ernaar te vragen 18k. Je weet dat het naar beneden kan, dus je speelt het spel mee, komt uit op 13k.

Heb ik dan het idee 25-13k = 12k korting gepakt te hebben? Nee.

Heb ik een prima keuken, die mogelijk 12k had kunnen worden, maar waar ik nu 13k voor afreken en bij een onafhankelijke keukenboer 13,5k na 1500 euro korting? Ja.

Het is allemaal prima mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
De keuken voor 13k krijgen is toch eerlijker dan dezelfde keuken voor 13.5k krijgen?
Los van hoeveel moeite je daarvoor moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:17
mitsumark schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:29:
De keuken voor 13k krijgen is toch eerlijker dan dezelfde keuken voor 13.5k krijgen?
Gevoelsmatig misschien. Maar ook bij diverse autodealers van hetzelfde merk verschillen de prijze afhankelijk hoeveel marge ze willen weggeven. Zie het probleem niet zo. Dan koop je het bij de goedkoopste dealer of bij een iets duurdere waar je misschien wel een beter gevoel hebt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 17:25
Voor mij zit het grootste verschil in de benadering. Die heeft tot gevolg dat je na de eerste handtekening geen enkele poot meer hebt om op te staan.

Dus ga je naar een partij die meteen een nette prijs neerlegt, is de kans groot dat je bij aanpassingen/uitbreidingen achteraf, ook gewoon een eerlijke prijs krijgt. Bij DMG-praktijken kun je er vanuit gaan dat je voor iedere aanvulling of aanpassing genaaid wordt in de prijs.

Dat is geen probleem bij een frietje of als je echt 100% zeker weet wat je wilt. Maar bij keukens komt het vaak voor dat je toch nog iets kleins wilt aanpassen.

In het kort: vertrouw je de verkoper als ie je als eerste al bullshit probeert te verkopen met een fictieve hoge prijs en dito korting?

[ Voor 10% gewijzigd door millerman_sf op 11-04-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

millerman_sf schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:44:
Voor mij zit het grootste verschil in de benadering. Die heeft tot gevolg dat je na de eerste handtekening geen enkele poot meer hebt om op te staan.

Dus ga je naar een partij die meteen een nette prijs neerlegt, is de kans groot dat je bij aanpassingen/uitbreidingen achteraf, ook gewoon een eerlijke prijs krijgt. Bij DMG-praktijken kun je er vanuit gaan dat je voor iedere aanvulling of aanpassing genaaid wordt in de prijs.

Dat is geen probleem bij een frietje of als je echt 100% zeker weet wat je wilt. Maar bij keukens komt het vaak voor dat je toch nog iets kleins wilt aanpassen.
Ga dat nu ondervinden, afgelopen week akkoord gegeven op de prijs maar achteraf hebben we toch spijt van een bepaalde keuze (smetplint) dus nu even afwachten waar de keukenboer mee komt.

Om maar even in de metaforen te blijven: Als je een patat met bestelt maar voordat de bon in behandeling is genomen toch besluit zonder te nemen, krijg je die 50 cent voor de saus wel terug (tenminste, zo zou dat hier in de snackbar gaan). Ik ga er vanuit dat de keukenboer dat net zo zal afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inieminie
mitsumark schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:29:
Denk dat dat aan de insteek ligt.... bij zaken waar je enorm moet afdingen zullen ze die keuken wslk ook voor 14 of 15 verkopen dan kan er ook best 1 voor 13 als iemand goed onderhandeld. Bij die andere zaak betaald iedereen 13,5 ik ga dan toch liever voor de laatste optie vind ik eerlijker.
Maar goed ik hou niet van dat afding spel ik vind er geen zak aan... ik wil gewoon een prijs en evt ergens anders ook een prijs dan kan ik vergelijken maar goed dat ben ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Inieminie schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:48:
[...]

Denk dat dat aan de insteek ligt.... bij zaken waar je enorm moet afdingen zullen ze die keuken wslk ook voor 14 of 15 verkopen dan kan er ook best 1 voor 13 als iemand goed onderhandeld. Bij die andere zaak betaald iedereen 13,5 ik ga dan toch liever voor de laatste optie vind ik eerlijker.
Maar goed ik hou niet van dat afding spel ik vind er geen zak aan... ik wil gewoon een prijs en evt ergens anders ook een prijs dan kan ik vergelijken maar goed dat ben ik ;-)
Goed punt. Eigenlijk zijn we dus met name plaatsvervangend boos voor anderen die die 15 of 16 accepteren, omdat wij (als ik dat zo mag stellen) iets beter weten hoe de vork in de steel steekt.

Overigens baseer ik mijn standpunten op een bezoek bij DMG, waar alles heel vriendelijk verliep. Kon ook aan de verkoper liggen natuurlijk, in andere ‘hokjes’ waren het vooral de klanten die zich lomp gedroegen naar mijn idee. Daar schrok ik meer van. Bijna schreeuwend “ja, maar bij die en die zaak kreeg ik dat er wel gratis bij! Dus ook hier wil ik dat!”

Wat je dus ziet is dat mensen van te voren weten dat ze de prijs naar beneden moeten halen, maar minder bedreven zijn dat op een normale manier te doen. Vol wantrouwen de zaak in dus. Zoals iemand ergens plaatste: “toen kreeg ik koffie en gebak aangeboden - nou toen gingen m’n haren overeind staan”. Tja, als je er zo ingaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Ik haak ook even in. Waar ik bang voor ben als ik na een zaak ga waar mij de keuken voor 25k wordt aangeboden en ik die na beneden onderhandel voor 11k ik dan een keuken krijg met kasten van minder kwaliteit of een goedkoper merk. Zeker als het niet helemaal duidelijk staat op de offerte. Of nog erger het juiste merk staat er wel op maar je krijgt de kasten van de lagere kwaliteit met het merk erop wat je eerst kocht.
Ik heb zelf zoiets mee gemaakt maar dan met een bankstel. Ik onderhandelde daar ook de prijs na beneden. Op de bon stond de juiste stof die wij ook gevoeld en gezien hadden in de winkel. Echter na de garantietermijn ging het bankstel afbladerden. Toen kwamen wij er achter dat de gebruikte stof veel dunner was en daardoor voor de lagere prijs gegeven kon worden. Dus ben bang dat ze dat bij een keukenzaak ook kunnen doen.
Daarom ben ik na een zaak gegaan met alleen merken uit de hoogste klasse en 1 uit het midden hoog segment. Gekozen voor de het midden hoog segment merk. En met een tevreden gevoel weg gegaan. Denk dat dat ook het belangrijkste is dat jij zelf tevreden bent over de prijs. En als een ander zegt het nog goedkoper te hebben gehad moet je je daar niet druk om maken. Want zijn keuken zal nooit 100% gelijk zijn.
Sorry voor de lange tekst maar moest dit even kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 23:49

Tacoos

i am i

Ik hou ook niet van dat gedoe met 'ff met de baas overleggen of ik nog meer korting mag geven'. Geef gewoon een eerlijke prijs zonder gedoe!
Wij zijn ooit weggelopen bij zo'n keukenzaak om die reden, terwijl we daar 6jr eerder met volle tevredenheid een keuken hebben gekocht.

onze buren hadden daar nl kort voordat wij er kwamen een keuken gekocht en 40% korting gekregen. Dan wil ik dat ook, of minstens in de buurt ;)
Aangeven dat onze buren daar een goede korting hadden gekregen en we daarom daar waren en dat we niet dat spelletje wilden spelen dat de verkoper ff met de baas moet overleggen of er nog wat extra korting afkan etc.
Gaat ze na de 1ste 25% korting omdat Pasen en Pinksteren op 1 dag vielen, toch 'ff overleggen', maar 40% was echt niet mogelijk.
Prima, even goede vrienden, maar dan stappen wij op.
Week erna ergens anders vrijwel dezelfde keuken gekocht tegen de prijs die we wilden betalen.
Belt zaak 1 terug of we nog eens willen komen praten; Nee, we hadden aangegeven wat we wel en niet wilden, daar heb je niet naar geluisterd. Einde...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
MacbookProx schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:05:
[...]

Goed punt. Eigenlijk zijn we dus met name plaatsvervangend boos voor anderen die die 15 of 16 accepteren, omdat wij (als ik dat zo mag stellen) iets beter weten hoe de vork in de steel steekt.

Overigens baseer ik mijn standpunten op een bezoek bij DMG, waar alles heel vriendelijk verliep. Kon ook aan de verkoper liggen natuurlijk, in andere ‘hokjes’ waren het vooral de klanten die zich lomp gedroegen naar mijn idee. Daar schrok ik meer van. Bijna schreeuwend “ja, maar bij die en die zaak kreeg ik dat er wel gratis bij! Dus ook hier wil ik dat!”

Wat je dus ziet is dat mensen van te voren weten dat ze de prijs naar beneden moeten halen, maar minder bedreven zijn dat op een normale manier te doen. Vol wantrouwen de zaak in dus. Zoals iemand ergens plaatste: “toen kreeg ik koffie en gebak aangeboden - nou toen gingen m’n haren overeind staan”. Tja, als je er zo ingaat..
Mij zal het een zorg zijn of iemand te veel betaald , daar heb ik geen last van. En het is natuurlijk ook wel zo; als jij blij de tent verlaat met een keuken die jou 20K kost en je tevreden bent dan is het toch goed ? Ik zie hier soms soortgelijke keukens voorbij komen van bepaald merk en niet 1 kost hetzelfde.

Wij hebben paar jaar terug badkamer gekocht (geen DMG) en daar kregen we, omdat het lunchtijd was, een broodje aangeboden.HArstikke netjes en de verkoper wilde ook wel wat..Ik heb daar niets meer van gedacht dan " goh wat netjes"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Jackpuyn schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:19:
Ik haak ook even in. Waar ik bang voor ben als ik na een zaak ga waar mij de keuken voor 25k wordt aangeboden en ik die na beneden onderhandel voor 11k ik dan een keuken krijg met kasten van minder kwaliteit of een goedkoper merk. Zeker als het niet helemaal duidelijk staat op de offerte. Of nog erger het juiste merk staat er wel op maar je krijgt de kasten van de lagere kwaliteit met het merk erop wat je eerst kocht.
Dat is ook lastige met " huismerken" niet ieder merk is herleidbaar en ik vraag me dan soms ook wel af of het huismerk net zo goed is als het "echte" merk. Die offertes zijn ook een brij van codes etc.. Ik kan daar geen touw aan vastknopen als mensen dat hier plaatsen.

Er staan in beginpost van dit topic wel paar merken en waar ze verkocht worden onder welke naam dus ik neem aan dat dit dan wel goed zit.

Brugman verkoopt spul onder de naam Ben; geen idee wat dit dan moet zijn.. dan zou ik ook even op mijn hoofd krabbelen als er 50% af gaat van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
mevrouwKees_1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:20:
[...]

Mij zal het een zorg zijn of iemand te veel betaald , daar heb ik geen last van. En het is natuurlijk ook wel zo; als jij blij de tent verlaat met een keuken die jou 20K kost en je tevreden bent dan is het toch goed ? Ik zie hier soms soortgelijke keukens voorbij komen van bepaald merk en niet 1 kost hetzelfde.

Wij hebben paar jaar terug badkamer gekocht (geen DMG) en daar kregen we, omdat het lunchtijd was, een broodje aangeboden.HArstikke netjes en de verkoper wilde ook wel wat..Ik heb daar niets meer van gedacht dan " goh wat netjes"..
Dat ben ik met je eens hoor... maar goed ik hou er niet van dus ik kies liever voor een zaak die gewoon een prijs zet en dat is het (en ja dan nemen ze ook de adviesprijs en gooien er op papier korting af)

Maar goed in mijn huidige huis zit een grando keuken en er was een vrij standaard iets van de carrousel stuk ben naar de winkel gegaan en werd gewoon onbeschoft te woord gegaan ik moest het maar slopen en als ik dan een nieuwe keuken wilde konden ze me wel helpen maar anders niet.. dus ik wil bij voorbaat zo’n zaak niet ondanks dat je er vast prima kunt slagen als je weet wat je wilt. Net zoals ik niet veel winkels langs wil.... dus ik denk dat mijn keuken vast wel ergens goedkoper te vinden is maar ik ben prima tevreden (als ik de nieuwe offerte heb ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Inieminie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:27:
[...]

Dat ben ik met je eens hoor... maar goed ik hou er niet van dus ik kies liever voor een zaak die gewoon een prijs zet en dat is het (en ja dan nemen ze ook de adviesprijs en gooien er op papier korting af)

Maar goed in mijn huidige huis zit een grando keuken en er was een vrij standaard iets van de carrousel stuk ben naar de winkel gegaan en werd gewoon onbeschoft te woord gegaan ik moest het maar slopen en als ik dan een nieuwe keuken wilde konden ze me wel helpen maar anders niet.. dus ik wil bij voorbaat zo’n zaak niet ondanks dat je er vast prima kunt slagen als je weet wat je wilt. Net zoals ik niet veel winkels langs wil.... dus ik denk dat mijn keuken vast wel ergens goedkoper te vinden is maar ik ben prima tevreden (als ik de nieuwe offerte heb ;-))
Grando hoor ik wel vaker dit soort dingen over...Aftersales is niet overal goed. Maar dat is niet voorbehouden aan Grando, ga maar op Qasa kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Huidige zaak heb ik idd ook op qasa gekeken en beoordeling was goed... maar goed het blijft een gevoel.... ik had hier in de omgeving ook weinig mensen die hee goede ervaringen hadden ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Voor de mensen die over zijn gegaan van gas naar inductie... went dat een beetje snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Inieminie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:38:
Voor de mensen die over zijn gegaan van gas naar inductie... went dat een beetje snel?
Ik was ook erg huiverig maar kon er snel aan wennen. Scheelde misschien ook dat het systeem qua gevoel hetzelfde bleef met draaiknoppen.

Van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylQf0rBLVZ7x6gyNrbnQgiqUlkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvzZUSSNUCUNSlafxyaM23Tj.jpg?f=fotoalbum_large

Naar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_64qfhXk9M09ABm1cN96uekyKNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h467jvZfei2FkgMj1bIRqaYP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat het wel belangrijk is om goed te kijken naar het vermogen van de zones. Bij ons fornuis valt het vermogen van de grootste middelste zone wat tegen bijvoorbeeld.

Nog een toevoeging: het schoonmaken van een inductiefornuis is zoooooooooveel fijner.

[ Voor 3% gewijzigd door colvano op 11-04-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Inieminie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:38:
Went heel snel. Ik zou niet meer terug willen. Met de boost stand kookt water binnen no time en schoonmaken is inderdaad een eitje aangezien de pit zelf niet meer heet wordt.
Uiteraard wordt de pit wel warm van de pan die er op staat te koken. En ik lees nog wel eens van mensen die vinden dat wokken niet goed kan op inductie.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van uitproberen als je de plaat hebt. Na een tijdje heb je wel door welke standen goed zijn om water aan de kook te brengen, te houden, of gewoon om spul warm te houden.
Maar dat kan zelfs bij verschillende merken of soorten inductie platen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
Wij zijn gister wederom naar een keukenzaak gegaan en hebben dezelfde keuken als vorige week laten tekenen.

Eiland van 2.70 en andere deel is 4.20.

Prijs van vorige keukenzaak was incl. plaatsen 25680, van gister kwam op 22.000 euro.

We hebben wel het idee dat de apparatuurprijs wat aan de hoge kant was. Wij hebben zelf, nav bezoek van vorige week , prijzen opgevraagd bij een online aanbieder en die kwam voor de genoemde Neff apparatuur op ong.6600 euro.

Omdat we het een heel fijn gesprek vonden hebben we dit eerlijk aangegeven en hebben de offerte laten zien. Hij gaat het overleggen met zijn leverancier om te zien of hij ons nog ergens in tegemoet kan komen.

Qua werkblad "hoeveelheid" . 3.02 meter van 66,5 cm diep en 2,773 meter van 99,5 cm diep.
Dekker Evora Quarz premium , 4 cm dik.

Korpus van kasten is 78
Plint 13
Werkhoogte 95 cm

Lanesto spoelbak, type 914 45*40

Die van vorige week was bleek qua werkhoogte niet te kloppen na vergelijk met deze offerte ! Bij vorige week was de werkhoogte veel te laag. Mijn vrouw en ik zijn vrij lang.

Juiste plaatjes krijgen we nog, die we mee kregen waren kasten van 80 ipv 90 ingetekend. Dus volgen nog per mail.

Wat vinden jullie hiervan ? Nog op/aanmerkingen ?

Prijs vinden we op zich al niet verkeerd. Misschien dat er nog wat afgaat ivm apparatuur of dat er nog iets gratis bij wordt gegeven, maar dit zit aardig binnen ons budget iig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZIpnOsz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fwUKpfi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YGcX0hy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Misschien lades in het ondiepe deel van het eiland? Lijkt me een stuk praktischer dan kasten, ziet er ook nog eens mooier uit m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
@Scuderia110 ondiepe lades heb je heel weinig aan. Wij vinden planken daar praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@BigSmurf Wat Zeolith betreft: wij hadden eerst een zonder en nu met, en het is een wereld van verschil. Bakjes zijn bijna allemaal echt droog droog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:35
mevrouwKees_1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:11:
@BigSmurf Wat Zeolith betreft: wij hadden eerst een zonder en nu met, en het is een wereld van verschil. Bakjes zijn bijna allemaal echt droog droog..
N=2

Hier ook een Zeolith vaatwasser, en inderdaad een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:11:
Welk programma en vaatwasmiddel gebruiken jullie. Wij hebben ook zeolith maar het is toch echt niet droog de volgende ochtend. Plastic snap ik wel, maar ook mokken zijn niet echt droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Z___Z schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:58:
[...]

Welk programma en vaatwasmiddel gebruiken jullie. Wij hebben ook zeolith maar het is toch echt niet droog de volgende ochtend. Plastic snap ik wel, maar ook mokken zijn niet echt droog.
dat ligt een beetje aan de rest van de vaat.Meestal gewoon de Eco maar ook wel de 70 en dan intensief

En wij gebruiken van die dreft dingen https://www.voordeeldrogi...ster&utm_medium=Affiliate

[ Voor 18% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 11-04-2021 16:11 ]

Pagina: 1 ... 221 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1