Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:14:
Afgelopen week hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Het gaat om een U keuken van 3,50 (muur tot muur) bij 2,80 (muur tot muur) bij 3,45.

Apparatuur:
- Quooker Pro 3 met de Flex kraan
- Bora Professional 3.0 All Black incl ULB3X
- Miele oven H 7860 BPX
- Miele vaatwasser G 7960 SCVi AutoDos
- Miele koelkast K 37672 iD
- Miele vriezer FNS 37402 i

- Franke Bolero plus BXX spoelbak
- Afvalemmer Lanesto 30l
- Quooker zeepdispenser
- Lanesto LED 2 stuks onder de bovenkasten

Kasten ECOOK Xclusiv line matzwart

Blad Dekton 8mm kleur REM. Blad 70 diep aan zijde van Bora en andere twee delen 60 cm diep, inclusief smetplinten van 23cm hoog ook Dekton.

Offerte 29K

Iemand iets zinnigs te zeggen over de keuzes en/of prijs?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set apparaten!
Wat me ook opvalt is dat er geen zijwanden tegen de hoge kasten staan zoals @Barry|IA ook zegt. De zijwanden kunnen uitgevoerd worden zoals het front maar panelen ertegen is wel fraaier, zeker omdat er aan de andere zijde ook een tegenaan zit.

Verder vind ik het een vrij "saaie" opstelling in verhouding tot de apparatuur. Zo zou het bijvoorbeeld veel fraaier zijn om de greeplijst door te laten lopen in de zijwand. Klein detail misschien maar geeft wel een totaal andere uitstraling aan de keuken.
De verlichting onder de kasten is ook niet echt bijzonder terwijl Haecker hier juist hele mooie oplossingen voor heeft.

Op de offerte staat trouwens een opbouw sparing voor de Bora professional. Ik neem niet aan dat je die opbouw gemonteerd wilt hebben?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Kapitein Merijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Mooie set apparaten!
Wat me ook opvalt is dat er geen zijwanden tegen de hoge kasten staan zoals @Barry|IA ook zegt. De zijwanden kunnen uitgevoerd worden zoals het front maar panelen ertegen is wel fraaier, zeker omdat er aan de andere zijde ook een tegenaan zit.

Verder vind ik het een vrij "saaie" opstelling in verhouding tot de apparatuur. Zo zou het bijvoorbeeld veel fraaier zijn om de greeplijst door te laten lopen in de zijwand. Klein detail misschien maar geeft wel een totaal andere uitstraling aan de keuken.
De verlichting onder de kasten is ook niet echt bijzonder terwijl Haecker hier juist hele mooie oplossingen voor heeft.

Op de offerte staat trouwens een opbouw sparing voor de Bora professional. Ik neem niet aan dat je die opbouw gemonteerd wilt hebben?
De BORA kan enkel opbouw bij de Dekton blijkbaar.

Welke verlichting bedoel je precies, heb je een linkje of een voorbeeld?

De zijwanden worden blijkbaar zoals de voorzijde van de kasten, dus een plint onderin en dan de kast erboven.

Wat bedoel je precies met de greeplijst? Heb je daar ook een voorbeeld van toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:21:
[...]

De zijwanden worden blijkbaar zoals de voorzijde van de kasten, dus een plint onderin en dan de kast erboven.

Wat bedoel je precies met de greeplijst? Heb je daar ook een voorbeeld van toevallig? :)
Klopt niet. Mijn Bora professional wordt hier binnen 1 a 2 weken geïnstalleerd vlak in een dekton werkblad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Robbedp schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Klopt niet. Mijn Bora professional wordt hier binnen 1 a 2 weken geïnstalleerd vlak in een dekton werkblad...
Volgens mij hadden ze het toen over eventuele scheuren vanuit de hoeken bij een Dekton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:32:
Miele vond ik serieus de mooiste en had alles wat ik zocht, maar budget technisch niet zo fijn ;)
Bosch/Siemens ontlopen elkaar niet qua model wat ik zocht qua features
Neff/Smegg heb ik niet bekeken, domweg omdat ik die niet tegenkwam, ga pas komende week naar Neff in het inspiratiehuis.
NEFF is ook BSH groep. Ik vermoed dat de kwaliteit dan ook zeer vergelijkbaar is.Bij frigo's zijn ze echt bij de 3 merken 1 op 1 te vergelijken (zelfs zelfde modelnummer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbedp
Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Volgens mij hadden ze het toen over eventuele scheuren vanuit de hoeken bij een Dekton.
Het internet zou al vol staan met klachten moest deze informatie correct zijn. Ik heb de indruk als een firma iets niet gewoon is om te doen de klant rap het antwoord krijgt dat het technisch niet uitvoerbaar is.

Wat wel klopt is dat een onderbouwspoelbak met een keramisch werkblad afgeraden wordt om risico's op stoten met schade als gevolg te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
severijns schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:31:
[...]

NEFF is ook BSH groep. Ik vermoed dat de kwaliteit dan ook zeer vergelijkbaar is.Bij frigo's zijn ze echt bij de 3 merken 1 op 1 te vergelijken (zelfs zelfde modelnummer).
Ja in grote lijnen komen ze overeen. Er komt wel een nieuwe kleur uit van Neff en die slide en hide deur wil ik i het echt zien.

Ik hoop dat ik tijd heb om ook even langs bosch/siemens te lopen ;)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:21:
[...]

De Bora kan zeker vlak ingebouwd worden in een Dekton werkblad. Ik vraag me zelfs af hoe je een professional überhaupt als opbouw moet monteren aangezien het 3 losse elementen zijn die gekit moeten worden.
Daarnaast hoort een professional gewoon vlak i gebouwd te worden. De mooiste (en duurste) kookplaat die je op dit moment kan kopen vraagt ook om een fraaie afwerking.

Dit bedoel ik met de greeplijst in de zijwand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt9IePjTvw_WW_UXHzCrq0goFjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWkpTDzV7WvpzOsFdl9NcCyF.jpg?f=fotoalbum_large
Het is natuurlijk ook een stukje smaak maar ik vind het veel fraaier dan een 16mm wandje.

De verlichting onder de bovenkasten kan ik even geen voorbeeld van vinden. De spots die je nu in de offerte hebt zitten zijn in ieder geval redelijk eenvoudige spots die onder de kasten geschroefd worden.
Haecker heeft diverse systeem die in de bodem gefreesd worden of die onderdeel zijn van de greeplijst in de bodem.
Ik zou ook de bovenkasten aanpassen naar 3 kasten van 50cm.

Geen idee welke zaak je bent geweest maar de offerte ziet eruit alsof ze niet veel ervaring hebben met keukens in deze prijsklasse.
Als je bereid bent dergelijke bedragen uit te geven aan apparatuur mag je ook verwachten dat de keuken daaromheen erbij aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMV81
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-04-2021
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Ja in grote lijnen komen ze overeen. Er komt wel een nieuwe kleur uit van Neff en die slide en hide deur wil ik i het echt zien.

Ik hoop dat ik tijd heb om ook even langs bosch/siemens te lopen ;)
In onze vorige woning zaten Neff apparaten die de bewoner voor ons had uitgezocht: Stoomoven met slide en hide deur, en combi oven. Dat slide en hide was mijn ding niet - dat slide voor mijn gevoel meer een fancy foefje waar je niet heel veel aan hebt.

Was ook niet zo kapot van de bediening van de Neff ovens die liep best vaak 'vast ' (bij allebij de apparaten) . Qua prestaties - de magnetron functie was ronduit belabberd. Het is wel vaker zo dat bij een combi apparaat een van de twee functies 'minder goed' kan zijn. maar deze magnetron was echt niet goed. Nu waren de apparaten toen wij het huis kochten een jaar of 5 oud, maar dat vind ik toch te kort om al zo gebrekkig te presteren.

Persoonlijk vind ik Bosch een stuk beter van kwaliteit en bedieningsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@WMV81 tot nu toe is mijn lijstje bosch - Siemens - neff (puur vanaf website ). Maar donderdag dus even in echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Kapitein Merijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:55:
[...]

De Bora kan zeker vlak ingebouwd worden in een Dekton werkblad. Ik vraag me zelfs af hoe je een professional überhaupt als opbouw moet monteren aangezien het 3 losse elementen zijn die gekit moeten worden.
Daarnaast hoort een professional gewoon vlak i gebouwd te worden. De mooiste (en duurste) kookplaat die je op dit moment kan kopen vraagt ook om een fraaie afwerking.

[Afbeelding]
Het is natuurlijk ook een stukje smaak maar ik vind het veel fraaier dan een 16mm wandje.

De verlichting onder de bovenkasten kan ik even geen voorbeeld van vinden. De spots die je nu in de offerte hebt zitten zijn in ieder geval redelijk eenvoudige spots die onder de kasten geschroefd worden.
Haecker heeft diverse systeem die in de bodem gefreesd worden of die onderdeel zijn van de greeplijst in de bodem.

Geen idee welke zaak je bent geweest maar de offerte ziet eruit alsof ze niet veel ervaring hebben met keukens in deze prijsklasse.
Als je bereid bent dergelijke bedragen uit te geven aan apparatuur mag je ook verwachten dat de keuken daaromheen erbij aansluit.
Bedankt voor alle advies, het sluit helemaal aan op onze smaak.

Ik heb even alles in een mail gezet en opgestuurd. Ik laat het hier even weten als ik morgen een antwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Linkser schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:52:
[...]

Je kan de combi (+) op beiden manieren aansluiten
Bij mij is een combi + geleverd maar heb alleen koudwater leiding, loodgieter komt het morgen fixen voor me.
O, ik dacht dat die + versie niet zonder warm waterleiding kon werken. Hij zit dus bij ons wel op de warmwaterleiding, maar ik verwacht niet dat we ooit zoveel tappen dat we het nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Kapitein Merijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:55:
[...]

[Afbeelding]

Weet je misschien ook of het vlak inbouwen van de BORA mogelijk is bij een Dekton van 8mm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:07:
[...]

Weet je misschien ook of het vlak inbouwen van de BORA mogelijk is bij een Dekton van 8mm?
Bij nagenoeg alle keramische bladen word er een rand onder het blad gelijmd waar de kookplaat op komt te liggen. Op deze manier kan een kookplaat altijd vlak ingebouwd worden.

@fisherman als er een warm waterleiding ligt moet je deze ook aansluiten ivm legionella.
Waarschijnlijk heeft @Linkser alleen een koud waterleiding liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-03-2021 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:42
fisherman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:43:
[...]

O, ik dacht dat die + versie niet zonder warm waterleiding kon werken. Hij zit dus bij ons wel op de warmwaterleiding, maar ik verwacht niet dat we ooit zoveel tappen dat we het nodig hebben.
Je moet alleen het anders aansluiten op het mengventiel begreep ik, bij de + hebben ze daar een bout dicht gezet, die moet je dan losmaken en dan kun je het gewoon zonder warm water aansluiten, anders zit je warm water direct op je kraan (ofzo ik heb er geen verstand van maar vriend van mij is een loodgieter). Voor de zekerheid mailtje naar quooker gestuurd maar telefonisch bevestigde ze al dat dit kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Kapitein Merijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:21:
[...]

@fisherman als er een warm waterleiding ligt moet je deze ook aansluiten ivm legionella.
Als er een warm water leiding is moet je deze zeker aansluiten inderdaad! Maar ik heb deze inderdaad niet maar er is voor mij wel een Combi + geleverd in plaats van een Combi, maar je kan een combi + dus wel aansluiten als je wat aanpassingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Heb jij ook de BORA Professional en/of Miele apparaten en wat zijn je ervaringen hiermee?
De Miele oven enz. Ben ik erg, erg tevreden over.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-06 11:57
[...]

Bij nagenoeg alle keramische bladen word er een rand onder het blad gelijmd waar de kookplaat op komt te liggen. Op deze manier kan een kookplaat altijd vlak ingebouwd worden.

Hoe is dat met composiet (Silestone) van 12mm?
Is het een optie om de kookplaat in te bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Lize167 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Hoe is dat met composiet (Silestone) van 12mm?
Is het een optie om de kookplaat in te bouwen?
Een kookplaat die daarvoor geschikt is kan altijd vlak ingebouwd worden. Uiteraard niet in een spaanplaat/multiplex blad maar wel in natuursteen, composiet en keramiek.
Zelfs in een 4mm blad van rvs is het mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-03-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Kapitein Merijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Een kookplaat die daarvoor geschikt is kan altijd vlak ingebouwd worden. Uiteraard niet in een spaanplaat/multiplex blad maar wel in natuursteen, composiet en keramiek.
Zelfs in een 4mm blad van rvs is het mogelijk.
Goed om te weten. Onze keukenleverancier zei dat het pas mogelijk is vanaf 2cm (tevens Dekton, Kelya). We wilden eigenlijk een blad van 1,5 of zelfs 1cm.

Heb je misschien een foto hoe ze dat doen?

Nu we het toch over Dekton hebben, wat vinden jullie van een 1cm Dekton blad als bar (schiereiland, baroppervlak is 50cm x 220cm)? Is dat te breekbaar? Dat zou dan wel weer een goede reden voor 2cm zijn..

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
SquareOne schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:46:
[...]

11k terug krijgen en ‘maar’ 4k laten verdampen klinkt niet eens als een hele slechte deal. Geeft wel lekker veel vrijheid om elders te shoppen.

Hoeveel korting wordt er gegeven op de Siemens apparatuur ten opzichte van de adviesprijzen?

Verder kan het best zo zijn dat een Siematic keuken van dit formaat 25k kost. Welk lijn is het en welke type fronten worden er gebruikt?

Blader even terug in het topic, ik heb afgelopen week de prijs van onze Siematic opstelling geplaatst.

Welke Siematic dealer is aangesloten?
Ik heb geen idee eigenlijk welke siematic dealer is aangesloten, ik zal dit navragen. Onderhand heb ik een beter idee gekregen van wat ik nou echt wil in de ruimte. Zie foto.

Verder viel me nog iets vreemds op in de offerte die ik heb gekregen. De standaardkeuken zou een stelpost zijn van 15.125 eu maar heeft een retourbedrag van maar 13.375 in de offerte van de aannemer. Dit bedrag staat nergens vermeld, volgens de aannemer kan de keuken gewoon aangepast worden en zou de waarde 15.125 moeten blijven. Het lijkt mij dat het retourbedrag voor de keuken gewoon 15.125 zou moeten zijn. Heeft iemand daar ervaring mee ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Sa2yJ9WQdIP4bI5_nHavqNh6xc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlbBOR4UdD4IdQdXXGxvL2Uo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 17:23
Egemenox schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:51:
[...]

Ik heb geen idee eigenlijk welke siematic dealer is aangesloten, ik zal dit navragen. Onderhand heb ik een beter idee gekregen van wat ik nou echt wil in de ruimte. Zie foto.

Verder viel me nog iets vreemds op in de offerte die ik heb gekregen. De standaardkeuken zou een stelpost zijn van 15.125 eu maar heeft een retourbedrag van maar 13.375 in de offerte van de aannemer. Dit bedrag staat nergens vermeld, volgens de aannemer kan de keuken gewoon aangepast worden en zou de waarde 15.125 moeten blijven. Het lijkt mij dat het retourbedrag voor de keuken gewoon 15.125 zou moeten zijn. Heeft iemand daar ervaring mee ?

[Afbeelding]
Dat geintje doen ze bij ons ook, ze geven je een opslag bij de keukenboer zodat je daar koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:14
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:26:
@WMV81 tot nu toe is mijn lijstje bosch - Siemens - neff (puur vanaf website ). Maar donderdag dus even in echt zien.
Als je Bosch en Siemens te zien krijgt..
Wij hadden een afspraak en demo geboekt voor Siemens bij 20|20 in november uit mijn hoofd. Na de rondleiding langs de Siemsens (en de Bosch in de entree) werden wij naar buiten geleid.
Anders te veel mensen op de betreffende merk/afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
  • Laatst online: 21-04-2024
JohnStaakke schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Dat geintje doen ze bij ons ook, ze geven je een opslag bij de keukenboer zodat je daar koopt.
Ja het enige is dat dezelfde keukenboer dit doet. Kies ik voor casco krijg ik 11k terug. Ik zou bij dezelfde keukenboer 15k terug moeten krijgen ipv 13. Wellicht een “foutje” in de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49
Alic3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Nog geen ervaring mee maar we hebben binnenkort een afspraak staan bij Houtmerk in Breda en Robert Teddiek in Anna Paulowna. Ook gaan we aan de slag met een interieurontwerper die eventueel ook keukens kan ontwerpen en laten bouwen bij een meubelmaker. Maar dat laten uitwerken kost geld en is al minder vrijblijven dan bij de eerstgenoemde zaken. In de paar gesprekken die ik heb gehad bij de standaard keukenboer mis ik de creativiteit. Die hoop ik daar wel te vinden. Ook omdat we een extreem hoge ruimte hebben waar we toch iets mee moeten. Ik deel mijn ervaringen als ik er ben geweest.
Sorry dat ik dit een rotschop verkoop. Maar ik zocht naar ervaringen met Robert Teddiek en kan echt nogal weinig vinden. Hij zit bij ons in de buurt en maakt nogal mooie dingen, maar heb geen flauw idee van hun prijzen.
Wat is je ervaring geweest tijdens je bezoek?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:32:
[...]

Als je Bosch en Siemens te zien krijgt..
Wij hadden een afspraak en demo geboekt voor Siemens bij 20|20 in november uit mijn hoofd. Na de rondleiding langs de Siemsens (en de Bosch in de entree) werden wij naar buiten geleid.
Anders te veel mensen op de betreffende merk/afdeling.
Ik bedoel ook dat ik neff ga zien. De rest zal wel
Niet. Siemens heb ik laatst een online demo gehad (mwah). En bosch wil ik nog een keer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Neff is super, maar door die lelijke lijsten aan de zijkant ben ik genoodzaakt om toch voor Bosch accentline te kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
mevrouwKees_1 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:54:
[...]

Ik bedoel ook dat ik neff ga zien. De rest zal wel
Niet. Siemens heb ik laatst een online demo gehad (mwah). En bosch wil ik nog een keer naar kijken.
Bosch is gewoon hetzelfde als Siemens wat de techniek betreft... (en NEFF waarschijnlijk ook...)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WMV81
  • Laatst online: 12-04-2021
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:26:
@mevrouwKees_1 Ja precies, dat is toch het beste, vaak voel je al vrij snel of een apparaat voldoet aan verwachtingen. Ik zou ook niet zo snel een apparaat kopen zonder het even in het echt te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Tommie12 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Bosch is gewoon hetzelfde als Siemens wat de techniek betreft... (en NEFF waarschijnlijk ook...)
het verschil zit hem voornamelijk in bediening en in kleine dingen die net anders zijn dan bij de ander.. lastig.. alle 3 zijn goed qua merk. Het zal dan puur gaan om bedieningsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
@Floor-is
Wij hebben bij Robert Tediek ook een gesprek gehad over de keuken, ze hebben schetsontwerpen gemaakt en we zijn super goed geholpen, de materialen etc zagen er goed uit.

We hebben alleen besloten ons terug te trekken want ze zouden nu een offerte gaan maken, maar ze kon al aangeven dat de prijs lag tussen de 35 en 45k met siemens apparatuur (en een Bora met afzuiging als kookplaat). Dat was wel een stuk boven budget dus we hebben ze niet verder bezig gehouden.

Ging om 5 hoge kasten en een kookeiland van 3m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
[...]

Antwoord keukenboer:

Wij en de fabrikant raden het af om in een Dektonblad een kookplaat vlakinbouw te maken.
Dekton is namelijk slecht stootbestendig, kwetsbaar dus.
Je krijgt een extra brede kitrand daarom en dat gaat er na verloop van tijd niet mooier uitzien.

Als je het desondanks wel graag wil kan dat natuurlijk.
Ik wil dan wel graag dat je ervoor tekent dat het tegen ons advies in is.

Wij hebben 3 BORA'S in de showroom, waarvan 2 in een Siematic keuken en dat ziet er echt heel fraai uit.
Maar goed, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 08:27
Het keuken topic, dan zit ik hier wel goed vermoed ik! Binnenkort kleine aanpassingen aan de keuken doen waaronder het vervangen van de kookplaat voor inductie inclusief afzuiging zodat we van de afzuigkap af zijn. Echter zit er nu een keuken in waarvan we niets weten en de vorige bewoners ook niets weten qua merk o.i.d.

De kookplaat is 76cm breed en de lade eronder is 17 centimeter. In principe zou het handig zijn als de la nog enigszins bruikbaar zou kunnen zijn maar we weten ook de ruimte die een recirculatie afzuiger nodig heeft ingeleverd moet worden.

2 vragen:
- Iemand een idee waar de keuken van kan zijn?
- De plaat is nu 76 centimeter breed. Eventueel een kookplaat van 80 zou natuurlijk ook passen. Is het mogelijk het werkblad in te zagen? Lijkt me wel als het netjes en recht gebeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfJynw7900kMmqj3oji8qJRN30I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cIfUKU6hn2iIXU15egcPRmTK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 00:38
[...]

Gelukkig is ie ook op de warmwaterleiding aangesloten. Ik wist niet eens dat dat anders een gevaar op zou leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Boinkie kijk eens in je kasten/laden. Meestal heb je er afdekplaatjes oid opzitten bij scharnieren, daar kan een merknaam staan. Of een sticker in bijv. aanrechtkastje of onderop de spoelbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Aurum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:04:
@Floor-is
Wij hebben bij Robert Tediek ook een gesprek gehad over de keuken, ze hebben schetsontwerpen gemaakt en we zijn super goed geholpen, de materialen etc zagen er goed uit.

We hebben alleen besloten ons terug te trekken want ze zouden nu een offerte gaan maken, maar ze kon al aangeven dat de prijs lag tussen de 35 en 45k met siemens apparatuur (en een Bora met afzuiging als kookplaat). Dat was wel een stuk boven budget dus we hebben ze niet verder bezig gehouden.

Ging om 5 hoge kasten en een kookeiland van 3m.
Whoa, dat is in principe best een beetje meer dan wij als budget hebben bedacht. Ik kom, met apparatuur zo tussen 22 en 24k uit.

4 Kasten van 60x60x260 hoog, kookeiland 3m. Bora Pure inductie, quooker Pro3 Fusion, verder alles Siemens.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Systemadmin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Antwoord keukenboer:

Wij en de fabrikant raden het af om in een Dektonblad een kookplaat vlakinbouw te maken.
Dekton is namelijk slecht stootbestendig, kwetsbaar dus.
Je krijgt een extra brede kitrand daarom en dat gaat er na verloop van tijd niet mooier uitzien.

Als je het desondanks wel graag wil kan dat natuurlijk.
Ik wil dan wel graag dat je ervoor tekent dat het tegen ons advies in is.

Wij hebben 3 BORA'S in de showroom, waarvan 2 in een Siematic keuken en dat ziet er echt heel fraai uit.
Maar goed, smaken verschillen.
Ik zou nog eens ergens anders gaan kijken. Of zit je vast aan deze leverancier?

Het argument slaat natuurlijk ook nergens op. Het is een feit dat de randen kwetsbaar zijn maar dit heeft toch niks met het infrezen te maken?
Fijn ook dat ze een Bora in een Siematic keuken hebben liggen maar wat heb jij daar aan? Dat maakt het opbouwen van een professional niet ineens fraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Kapitein Merijn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Ik zou nog eens ergens anders gaan kijken. Of zit je vast aan deze leverancier?

Het argument slaat natuurlijk ook nergens op. Het is een feit dat de randen kwetsbaar zijn maar dit heeft toch niks met het infrezen te maken?
Fijn ook dat ze een Bora in een Siematic keuken hebben liggen maar wat heb jij daar aan? Dat maakt het opbouwen van een professional niet ineens fraaier.
Maar Dekton kan inderdaad minder goed tegen een stoot, is het dan toch niet verstandig om dit als opbouw te laten doen als vind ik ook vlak veel mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
Systemadmin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Maar Dekton kan inderdaad minder goed tegen een stoot, is het dan toch niet verstandig om dit als opbouw te laten doen als vind ik ook vlak veel mooier.
Ik heb een vlakinbouw maar hoe stoot je in godsnaam dan tegen de zijkant van je blad aan als het vlakinbouw is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
GeeMoney schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Ik heb een vlakinbouw maar hoe stoot je in godsnaam dan tegen de zijkant van je blad aan als het vlakinbouw is??
Er kan een pan tegen de rand komen van boven eventueel? Het blijft een rand wat vaak toch wat kwetsbaarder is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:19
[...]

Maar dat stoten zit toch niet bij je Bora plaat? Er zijn geen hoeken waar je tegenaan kunt stoten?
Hoogsten aan de voorzijde van het werkblad bij de greeplijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Systemadmin Mail Cosentino op info.nl@cosentino.com voor advies. Die antwoord meestal binnen een dag.

Als je de pan van de kookplaat naar het aanrecht schuift, raak je wellicht de Dekton rand die heel dun is. Dekton wat heel dun is, is erg kwetsbaar. Ik snap wel dat die keukenboer zich in wilt dekken.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 08-03-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
Systemadmin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Er kan een pan tegen de rand komen van boven eventueel? Het blijft een rand wat vaak toch wat kwetsbaarder is toch?
Dan moet je echt heel gek doen hoor. Ik schuif mijn pannen over de kookplaat en dan schuift hij naadloos over het blad door. Het is vlak inbouw, de hoogte is exact gelijk in mijn geval en ik heb ook nog eens een vrij dunne kitrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Wat raden jullie aan? Kiezen voor opbouw en voorkomen dat er wellicht wat met he blad kan gebeuren of kiezen voor looks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Systemadmin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:57:
Wat raden jullie aan? Kiezen voor opbouw en voorkomen dat er wellicht wat met he blad kan gebeuren of kiezen voor looks?
Een professional moet je vlak inbouwen, opbouw is echt geen gezicht.
Als je daar over twijfelt pak je bijvoorbeeld een classic 2.0 met opbouw frame of een X Pure.

Je hoeft niet bang dat de pan tegen de rand komt. Een goede monteur zorgt dat de glasplaat een fractie hoger ligt dan het werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Anoniem: 36835 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:54:
@Systemadmin Mail Cosentino op info.nl@cosentino.com voor advies. Die antwoord meestal binnen een dag.

Als je de pan van de kookplaat naar het aanrecht schuift, raak je wellicht de Dekton rand die heel dun is. Dekton wat heel dun is, is erg kwetsbaar. Ik snap wel dat die keukenboer zich in wilt dekken.
Bedankt Supreme!

Zojuist telefonisch contact gehad en zij geven aan dat het sowieso niet kan met 8mm, er niet niet genoeg ‘vlees’ zijn waar de kookplaat op kan rusten.

Ik zou minimaal 2cm moeten nemen gaf hij aan.

Wij hebben dus Dekton van 8mm met een rand aan de voorzijde van 2cm. Is hier een constructie op te bedenken of moeten we nu upgraden naar 2cm?

Gister las ik meerdere berichten hier dat 8mm geen probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Systemadmin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Bedankt Supreme!

Zojuist telefonisch contact gehad en zij geven aan dat het sowieso niet kan met 8mm, er niet niet genoeg ‘vlees’ zijn waar de kookplaat op kan rusten.

Wij hebben dus Dekton van 8mm met een rand aan de voorzijde van 2cm. Is hier een constructie op te bedenken of moeten we nu upgraden naar 2cm?

Als je al een 2cm rand hebt, dan kun je toch ook gewoon een 2cm blad nemen? Standaard zijn de meeste dekton bladen in 20mm leverbaar als ik de website van Dekton mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Bedankt Supreme!

Ik zou het advies volgen van degene die Dekton heeft ontwikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
SquareOne schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Als je al een 2cm rand hebt, dan kun je toch ook gewoon een 2cm blad nemen? Standaard zijn de meeste dekton bladen in 20mm leverbaar als ik de website van Dekton mag geloven.
Reden is natuurlijk dat 8mm stuk voordeliger is dan 20mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Heftige edit, want was al gevraagd, dus vraagje van mijzelf dan maar.

Ik zie niet zo snel de reden van een vaatwasser van >€700. Haal ik echt 3x het plezier uit eentje van zeg 2k?
En qua oven ben ik blijkbaar ook een boer; een oven verwarmt toch gewoon en daarmee maak ik m'n eten klaar? Schoonmaken doe ik toch wel en sneller warm is op zich leuk, maar mij niet echt veel geld waard.

Ik zoek naar wat de enlightenment is die ik lijk te missen :)

[ Voor 85% gewijzigd door Floor-is op 08-03-2021 17:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02

_Arthur

blub

Floor-is schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:39:

Ik zie niet zo snel de reden van een vaatwasser van >€700. Haal ik echt 3x het plezier uit eentje van zeg 2k?
En qua oven ben ik blijkbaar ook een boer; een oven verwarmt toch gewoon en daarmee maak ik m'n eten klaar? Schoonmaken doe ik toch wel en sneller warm is op zich leuk, maar mij niet echt veel geld waard.

Waarom koopt iemand een 'dikke BMW' terwijl een fiat panda je ook van A naar B brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Iets genuanceerder dan antwoord hierboven:
@Floor-is
Qua vaatwasser: bedoel je adviesprijs of werkelijke prijs?
Voor mij ook wel een redelijk plafondbedrag: 700-800€ voor vaatwasser. Als je bij Siemens shopt heb je in dat geval een apparaat met een adviesprijs van €1.200-€1.400.
Duurdere modellen hebben (in geval van Siemens) opties als Zenolith drogen, schijnt beter te werken. Zelf geen ervaring mee. Uiteraard ook weer een extra onderdeel dat kapot kan gaan, lijkt mij. :+
Al zit die optie er bij ons ook in.

Qua ovens:
Je kan het qua opties zo gek maken als je zelf wilt. Pyrolese-reiniging vs eco-clean (katalytische zelfreinigende wanden), stoom-oven functie met full-steam of pulse-steam, grill/braad spit, temperatuursensoren, auto-open, etc.

Zie ook:
https://www.siemens-home....tie/beleving/showroom/faq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:45

orf

[...]

Het glas van de Bora kookplaat kan slechter tegen stoten dan Dekton. Daar heb je bij opbouw veel eerder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Voor een vaatwasser kan ik je volgen, voor een oven ...
Ik geniet echt van de vele functies van mijn iets te dure oven, en ik gebruik ze ook.

Keuzes zijn persoonlijk...
Ik snap dan weer niet dat iemand 1500€ uitgeeft voor een quooker. Dat is dan voor mij een te dure waterkoker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

Bedankt Supreme!

Ik zal morgen even een foto maken van de onderlijming die nodig is voor het vlak inbouwen van een kookplaat.
Misschien kan jij dan een foto verzorgen van een opbouw Bora Professional :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-06 13:39
Tommie12 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Ik geniet echt van de vele functies van mijn iets te dure oven, en ik gebruik ze ook.

Ik snap dan weer niet dat iemand 1500€ uitgeeft voor een quooker. Dat is dan voor mij een te dure waterkoker.
ik heb wel het idee dat als je je ergens flink in verdiept ineens dingen belangrijker gaan lijken dan ze eigenlijk zijn. En ook het idee "als ik nu iets goeds koop dan heb ik er langer plezier van". En als je een godsvermogen uit moet geven aan je nieuwbouw woning en die 30K voor de keukenen meegefinancierd wordt koop je misschien dingen die je anders niet zou kiezen.

Bij kinderkamers (voor de eerste baby) zie je dat effect ook.

Zelf heb ik recent een nieuwe keuken aangeschaft ter vervanging van de oude en ben er wat makkelijker in geworden. Sommige apparatuur gaat gewoon mee uit de vorige keuken. Maar een Quooker komt er dan weer wel in :-) Ten eerste omdat de close in boiler 20 jaar oud is en dan verang ik die liever door een modern en veel kleiner apparaat. De ruimte van het keukenkastje dat eerst vol zat komt er nu bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua oven wil ik een oven die zo nauwkeurig mogelijk is met temperatuur in heel de oven op dezelfde plek. Als je een beetje "heel holland bakt" als hobby hebt is dat wel belangrijk. Bij m'n moeder zit een oude pelgrim oven in de keuken, en dat is hopeloos om een beetje te precies te bakken.

Om een stuk vlees te garen of een schaal met lasagne maakt het allemaal niet zoveel uit nee.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 08-03-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
Kapitein Merijn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:37:
[...]

Ik zal morgen even een foto maken van de onderlijming die nodig is voor het vlak inbouwen van een kookplaat.
Misschien kan jij dan een foto verzorgen van een opbouw Bora Professional :P
Vandaag telefoon gehad dat ze woensdag mijn werkblad komen plaatsen. Zien we meteen de bora pro vlakbouw in keramisch blad. Mijn werkblad is wel opgedikt naar 7 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 23:19
Zijn er tweakers die een glad, matzwart werkblad hebben? Zo ja, welk merk en materiaal hebben jullie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
qntr0l schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:44:
Zijn er tweakers die een glad, matzwart werkblad hebben? Zo ja, welk merk en materiaal hebben jullie?!
Yes, Silestone Negro Tebas in Suede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Deze heeft witte stippen, klopt dat? Ik zoek echt iets dat all black is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

qntr0l schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:51:
Dekton Sirius is helemaal zwart en mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
qntr0l schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:51:
Het is glad en matzwart, maar inderdaad met zeer lichte spikkel.
Bij een volledig matzwarte keuken wel strak hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Linkser schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Het is glad en matzwart, maar inderdaad met zeer lichte spikkel.
Bij een volledig matzwarte keuken wel strak hoor ;)
Cool! Ik heb inderdaad ook een matzwarte keuken uitgezocht. Heb je toevallig een Nolte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Robbedp schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:43:
[...]

Vandaag telefoon gehad dat ze woensdag mijn werkblad komen plaatsen. Zien we meteen de bora pro vlakbouw in keramisch blad. Mijn werkblad is wel opgedikt naar 7 cm.
Hoe dik is het blad zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
qntr0l schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Cool! Ik heb inderdaad ook een matzwarte keuken uitgezocht. Heb je toevallig een Nolte?
Nee die vroegen 30k+ voor onze opstelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Keuzes zijn zeker persoonlijk, ik houd echt van koken en maak graag mijn eigen brood ook. Daarvoor is stoom erg prettig, maar ik lijk het de meerprijs niet waard te vinden.

Momenteel heb ik zo'n 7k aan apparatuur gepland, zonder magnetron overigens, dus misschien moet er nog een beetje bij. We gebruiken geen magnetron, hebben er eentje die letterlijk 4 keer is gebruikt in de afgelopen 3 jaar denk ik. :P

De Quooker is voor rond €1100 ook te krijgen, maar nog steeds een hele bak geld. We gebruiken hem echter heel veel, zoveel dat we kranen verslijten. Bijna kokend water in de pan om te koken is fijn en we drinken flink thee hier ook :P
Anoniem: 36835 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Qua oven wil ik een oven die zo nauwkeurig mogelijk is met temperatuur in heel de oven op dezelfde plek. Als je een beetje "heel holland bakt" als hobby hebt is dat wel belangrijk. Bij m'n moeder zit een oude pelgrim oven in de keuken, en dat is hopeloos om een beetje te precies te bakken.

Om een stuk vlees te garen of een schaal met lasagne maakt het allemaal niet zoveel uit nee.
Hmm goed punt! Hoewel we wel (vrij basis)taarten, cakes, brood en van alles maken is dat gewoon een stuk minder gevoelig dan echt hobby-bakken. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Floor-is op 08-03-2021 21:22 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:17:
[...]

Keuzes zijn zeker persoonlijk, ik houd echt van koken en maak graag mijn eigen brood ook. Daarvoor is stoom erg prettig, maar ik lijk het de meerprijs niet waard te vinden.

Momenteel heb ik zo'n 7k aan apparatuur gepland, zonder magnetron overigens, dus misschien moet er nog een beetje bij. We gebruiken geen magnetron, hebben er eentje die letterlijk 4 keer is gebruikt in de afgelopen 3 jaar denk ik. :P

De Quooker is voor rond €1100 ook te krijgen, maar nog steeds een hele bak geld. We gebruiken hem echter heel veel, zoveel dat we kranen verslijten. Bijna kokend water in de pan om te koken is fijn en we drinken flink thee hier ook :P

[...]

Hmm goed punt! Hoewel we wel (vrij basis)taarten, cakes, brood en van alles maken is dat gewoon een stuk minder gevoelig dan echt hobby-bakken. :)
Zeker als je veel brood bakt zou ik toch echt kijken naar (in ieder geval Pulse)-steam. In mijn beleving een veel betere korst.
Geldt trouwens ook voor croissant/kleine broodjes die je een dag van te voren bij de bakker (of supermarkt, werkt ook prima) haalt en de volgende ochtend met pulse-steam opwarmt.
Vind ik vele malen lekkerder dan "gewoon" in de oven en een beetje gehannes met wat druppels water erop. :+

Als je niet het onderste van je portemonnee wilt aanspreken: Kijk eens naar de functies uit de toplijn (zie bijvoorbeeld link in mijn vorige bericht) en zoek deze functies eens op. Nagenoeg alle functies hebben wel een begeleidende tekst, video of afbeeldingen.

Kijk wat je echt handig lijkt/nodig denkt te hebben en ga bij de goedkopere modellen kijken waar die opties beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 08-03-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 00:22
qntr0l schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:44:
Fenix mat zwart.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Hoe bevalt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 17:57
Als je van poetsen houdt, of je niet erg vindt om vlekken te zien ,neem mat effe zwart.Als dat geen hobby is nooit effe mat zwart in composit nemen.
Drama om het schoon te houden.
https://www.keukenervarin...men-fenix-aanrechtbladen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik heb nog niets, zal nog een klein jaartje duren. Je kan stalen opvragen maar de gemeenschappelijke mening is dat het snel krast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-06 16:13
Wij hebben een huis gekocht en het idee om een nieuwe keuken te plaatsen. Nu blijkt de keuken zo handig ingericht en de kastjes nog in goede staat dat wij denken om alleen wat te vernieuwen omdat het qua stijl wel wat verouderd is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen van frontjes, werkblad en wat apparatuur? Zijn er hier partijen die worden aangeraden? 123keukens lijkt deze service ook te bieden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orangemon
  • Laatst online: 18-04-2022
Afgelopen week hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Het gaat om een L keuken van 307,1 * 75 cm en 143,1 * 90 cm.

Apparatuur:
- Quooker Combi
- Bora Pure
- Siemens oven met stoom, HS836GTB6
- Miele vaatwasser G5260SCVI
- Liebherr koelvries-combi ICNS 3324-22
- Spoelbak SDE0024N

Pronorm kasten

Dekker composiet werkblad, 3 cm hoogte

Dekker AluSplash achterwanden

Offerte 17,5k

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDVrqWFiM6jJccHOCqReouRgU6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PTFd7z6wcIlbwmIW2OMIe16.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 16:22
[...]

Een Quooker is meer dan dat. Het is ook een boiler waardoor je direct warm water hebt, wat weer handig is als je keuken ver van je ketel zit.
Daarnaast kan je het kokend water bij je aardappels of groente doen, zodat deze sneller koken of je kan je groente even blancheren.
Daarnaast natuurlijk ook makkelijk voor een kopje thee.
Lijkt me voor iemand die ook alle functies van een oven kan waarderen en waarschijnlijk van koken houd, toch een handige luxe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
webpatrick schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Een Quooker is meer dan dat. Het is ook een boiler waardoor je direct warm water hebt, wat weer handig is als je keuken ver van je ketel zit.
Daarnaast kan je het kokend water bij je aardappels of groente doen, zodat deze sneller koken of je kan je groente even blancheren.
Daarnaast natuurlijk ook makkelijk voor een kopje thee.
Lijkt me voor iemand die ook alle functies van een oven kan waarderen en waarschijnlijk van koken houd, toch een handige luxe ;)
Tja.... keuzes.
Ik heb sowieso een kleine boiler onder de gootsteen omdat we inderdaad ver van de ketel zitten.

Maar ja, voor een kopje thee of om de aardappelen te koken zet ik een pot op het vuur gevuld met warm water. Op een inductieplaat gaat dat ook snel, of we gebruiken de waterkoker.
Nu... in onze streken zit er massaal veel kalk in het water, dus ofwel zou een quooker veel onderhoud vragen ofwel gewoon defect gaan. Het is in elk geval een pak minder populair hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
orangemon schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:45:

Apparatuur:
- Quooker Combi
- Bora Pure
- Spoelbak SDE0024N

Pronorm kasten

Offerte 17,5k

[Afbeelding]
omdat er geen bovenaanzicht bijzit kan ik niet 100% zeker zijn, maar ik denk dat je serieus werkblad te kort komt. Dit is geen keuken om prettig met twee personen in te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Ik ben even benieuwd naar jullie mening. We laten een keuken plaatsen, waarbij vooraf onduidelijkheid was over de geschiktheid/robuustheid van de bestaande gipswand muur en hoe vast het tegelwerk zat op de ondergrond (gipsplaten). In de offerte is daar een post voor opgenomen voor eventueel verstevigen en herstel van die wanden voor ongeveer 800 euro. Ook voor het verwijderen van tegels was onduidelijkheid over hoe deze eraf zouden komen en daar is ook een post voor opgenomen.

De tegels bleken er in 5 minuten af te tikken en er is een minimaal herstel gedaan aan de gipswand waar ze in 30 minuten mee klaar waren (10 cm gips eraf, hout erachter, gips terug).

ik heb al even kort contact gehad met de aannemer en zij lijken aan te sturen op gewoon het volledige offerte bedrag. Ik ben zelf niet van plan 1200 euro te gaan betalen voor de werkzaamheden zoals hierboven beschreven, aangezien de werkzaamheden dus extreem mee bleken te vallen.

Voordat ik de discussie echt op scherp zet: wat is volgens jullie gebruikelijk / normale gang van zaken hierbij? Mij lijkt het redelijk uiteindelijk met elkaar te constateren welke werkzaamheden noodzakelijk zijn geweest en daarvoor een realistisch bedrag op de factuur overeen te komen.

Nog niet alles is betaald trouwens, dus qua onderhandelpositie sta ik op zich prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:09
Trapezoid schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:47:
Wij hebben een huis gekocht en het idee om een nieuwe keuken te plaatsen. Nu blijkt de keuken zo handig ingericht en de kastjes nog in goede staat dat wij denken om alleen wat te vernieuwen omdat het qua stijl wel wat verouderd is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen van frontjes, werkblad en wat apparatuur? Zijn er hier partijen die worden aangeraden? 123keukens lijkt deze service ook te bieden bijvoorbeeld.
Kijk eens bij De Keukenvernieuwers.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel mensen die er zeer positief over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:50
ouwefreaker schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:55:
Als je van poetsen houdt, of je niet erg vindt om vlekken te zien ,neem mat effe zwart.Als dat geen hobby is nooit effe mat zwart in composit nemen.
Lol, iedere keer als iemand iets vraagt over een Fenix werkblad komt dit linkje voorbij. Ultieme n=1.
battler schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Ik heb nog niets, zal nog een klein jaartje duren. Je kan stalen opvragen maar de gemeenschappelijke mening is dat het snel krast.
Dan is mijn Fenix blad een heel vreemde uitzondering, want nul krassen na een half jaar gebruik.
Ik heb ook de spoelbakken bekleed in Fenix, en ook daar geen krassen of beschadigingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Streamz op 09-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:50
Aurelium schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:33:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening. We laten een keuken plaatsen, waarbij vooraf onduidelijkheid was over de geschiktheid/robuustheid van de bestaande gipswand muur en hoe vast het tegelwerk zat op de ondergrond (gipsplaten). In de offerte is daar een post voor opgenomen voor eventueel verstevigen en herstel van die wanden voor ongeveer 800 euro. Ook voor het verwijderen van tegels was onduidelijkheid over hoe deze eraf zouden komen en daar is ook een post voor opgenomen.

De tegels bleken er in 5 minuten af te tikken en er is een minimaal herstel gedaan aan de gipswand waar ze in 30 minuten mee klaar waren (10 cm gips eraf, hout erachter, gips terug).

ik heb al even kort contact gehad met de aannemer en zij lijken aan te sturen op gewoon het volledige offerte bedrag. Ik ben zelf niet van plan 1200 euro te gaan betalen voor de werkzaamheden zoals hierboven beschreven, aangezien de werkzaamheden dus extreem mee bleken te vallen.

Voordat ik de discussie echt op scherp zet: wat is volgens jullie gebruikelijk / normale gang van zaken hierbij? Mij lijkt het redelijk uiteindelijk met elkaar te constateren welke werkzaamheden noodzakelijk zijn geweest en daarvoor een realistisch bedrag op de factuur overeen te komen.

Nog niet alles is betaald trouwens, dus qua onderhandelpositie sta ik op zich prima.
Tja, ze hebben een prijs afgegeven voor het uitvoeren van de werkzaamheden waar jij mee akkoord gegaan bent. Dat is het 'risico' van met offertes werken ipv op basis van regie.
Dat gaat natuurlijk beide kanten op.
Draai het eens om, stel dat ze de hele muur hadden moeten slopen en opnieuw moeten opbouwen. Dan hadden ze aangeklopt dat het meerwerk gaat worden en dan had je ook gezegd ja maar we hebben die €800,- afgesproken.

Denk dus dat je geen poot hebt om op te staan.

Je had dit zelf vooraf ook kunnen uitzoeken door te kijken hoe vast de tegels zitten en hoe gemakkelijk deze eraf komen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
ouwefreaker schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:55:
Zie je vlekken op een mat (zwarte) composiet werkblad, uiteraard.
Maar echt een drama is het (nog) niet hoor, beetje poetsen na het gebruik is sowieso altijd een goed idee ;)

Je moet wat overhebben voor een mooi design, als ik er in de avond tegenaan sta te kijken is het een plaatje! O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Linkser op 09-03-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
Streamz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Lol, iedere keer als iemand iets vraagt over een Fenix werkblad komt dit linkje voorbij. Ultieme n=1.

[...]

Dan is mijn Fenix blad een heel vreemde uitzondering, want nul krassen na een half jaar gebruik.
Ik heb ook de spoelbakken bekleed in Fenix, en ook daar geen krassen of beschadigingen.
Ik denk niet dat het blad de uitzondering is ;) Er is misschien een groot verschil tussen de mensen die er een mening over hebben en de mensen die er ervaring mee hebben. Over een jaar kan ik iets uit eigen ervaring mededelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:06:
[...]
Iets genuanceerder dan antwoord hierboven:
@Floor-is
Qua vaatwasser: bedoel je adviesprijs of werkelijke prijs?
Voor mij ook wel een redelijk plafondbedrag: 700-800€ voor vaatwasser. Als je bij Siemens shopt heb je in dat geval een apparaat met een adviesprijs van €1.200-€1.400.
Duurdere modellen hebben (in geval van Siemens) opties als Zenolith drogen, schijnt beter te werken. Zelf geen ervaring mee. Uiteraard ook weer een extra onderdeel dat kapot kan gaan, lijkt mij. :+
Al zit die optie er bij ons ook
Ik heb zeolith in mijn vaatwasser. Super ! Droogresultaat is perfect. En stuk ? Het is een reservoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjikkiedietjek
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-03-2021
Hoi iedereen,

Ons nieuwbouwhuis wordt volgend jaar opgeleverd en we zitten nu volop in de keuken offerte's. Ons huidige huis is 3 jaar geleden opgeleverd, ook nieuwbouw, dus dat was al een goede oefening ;-)

Grote fan van dit topic! Veel geleerd hiervan! Soms zie je door alle praatjes door het bomen het bos niet meer. Dit forum blijft lekker nuchter.

We nu met de vraag voor welke keukenboer we moeten gaan.

We willen een apparaten muur met een smal kookeiland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOIb921pObxnovTuFp3_GwgckOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Te9O5ITC6qcSD8LYsl5AD0vg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZypTId1eAD3sxkIvlMzKqEPA_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ra5QEukdQ5VGqrpD35bYHlDl.png?f=fotoalbum_large

Nu hebben we een viertal offertes opgevraagd en met elkaar vergeleken. De keukenboer van de projectontwikkelaar valt bij voorbaat al af, die kunnen pas 4 weken na oplevering plaatsen om de een of andere reden.

We gaan deze week de knoop doorhakken en hebben nog over: Bemmel & Kroon, Keukensale en Mandemakers (I know). Offertes zijn voor identieke keukens, alleen met andere merken kasten en apparatuur. We hebben een goed bevriende aannemer die zeer positief is over de plaatselijke Keukensale franchise, die hebben al een klein streepje voor. Even de offertes kort samengevat:

Bemmel & Kroon (met Pronorm kasten): EUR 21/k, waarvan EUR 4.949 aan apparatuur (retail prijs)
Bemmel & Kroon (met Schuller kasten): EUR 18/k waarvan EUR 4.949 aan apparatuur (retail prijs)
Keukensale (met Nobilia kasten, prijsklasse 3/10): EUR 18/k waarvan EUR 5.580 aan apparatuur (retail prijs)
Mandemakers (Impuls kasten): 18/k, waarvan EUR 4.367 aan apparatuur (retail prijs)

Nu is het schakelen met Mandemakers lastig, ondoorzichtige offerte, opgeblazen prijzen, constant onderhandelen, etc. De prijzen van de apparatuur in de offerte's zaten meteen al heel dicht tegen de retail prijzen in het geval van Bemmel, met ruimte voor onderhandeling en precies op de retail prijs (paar tientjes eronder per apparaat) in het geval van Keukensale, met weinig ruimte voor onderhandeling.

De kwaliteit van de werkbladen is vergelijkbaar, dus de keuze gaat aankomen op de merk keukenkasten. Volgens Mandemakers is Impuls vele malen beter dan Nobilia en Pronorm, maar dat lijkt mij niet het geval als ik zo dit topic doorspit. Daarnaast zeggen ze de apparatuur (ATAG en Whirlpool) vele malen beter is dan die van Bemmel (AEG en Whirlpool) en Keukensale (AEG en Zanussi), maar dat is onzin als je een half uurtje alle apparatuur opzoekt op Google en naast elkaar legt. Mandemakers valt dus ook af.

De Bemmel Pronorm keuken (betere kwaliteit dan Nobilia, Schuller en Impuls lijkt mij) valt af, is iets te duur. Onze ervaringen met Bemmel en Keukensale zijn positief, dus een van de twee gaat het worden.

Mijn vraag is concreet: Wat is in jullie ervaring het verschil in kwaliteit tussen Schuller en Nobilia? Ik zie ze allebei in het middensegment staan op pagina 1, maar daartussen kunnen ook nog best verschillen zitten. Is dat laten we zeggen EUR 600 op de hele keuken gezien of zou dit meer of minder zijn?

Sorry voor de lange post!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

Bedankt Supreme!

Iedereen snapt natuurlijk dat je een glasplaat van 6mm niet in kan frezen in een plaat van 8mm.
Zoals gezegd word er dan een rand onder gelijmd waar de kookplaat op rust:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnNQUBSauv8awLrBb-oFmyZwrs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVuIzzauou889qXdpPXycXqr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK9Cp3uRZ1Oxxvd0nBs4SyjGXcs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjN90BgLbSnqL7GWDxToNmxi.jpg?f=fotoalbum_tile

De foto's zijn van 2 verschillende bladen leveranciers en beide bladen zijn dunner dan 1cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tjikkiedietjek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:56:
Hoi iedereen,

Ons nieuwbouwhuis wordt volgend jaar opgeleverd en we zitten nu volop in de keuken offerte's. Ons huidige huis is 3 jaar geleden opgeleverd, ook nieuwbouw, dus dat was al een goede oefening ;-)

Grote fan van dit topic! Veel geleerd hiervan! Soms zie je door alle praatjes door het bomen het bos niet meer. Dit forum blijft lekker nuchter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu hebben we een viertal offertes opgevraagd en met elkaar vergeleken. De keukenboer van de projectontwikkelaar valt bij voorbaat al af, die kunnen pas 4 weken na oplevering plaatsen om de een of andere reden.

We gaan deze week de knoop doorhakken en hebben nog over: Bemmel & Kroon, Keukensale en Mandemakers (I know). Offertes zijn voor identieke keukens, alleen met andere merken kasten en apparatuur. We hebben een goed bevriende aannemer die zeer positief is over de plaatselijke Keukensale franchise, die hebben al een klein streepje voor. Even de offertes kort samengevat:

Bemmel & Kroon (met Pronorm kasten): EUR 21/k, waarvan EUR 4.949 aan apparatuur (retail prijs)
Bemmel & Kroon (met Schuller kasten): EUR 18/k waarvan EUR 4.949 aan apparatuur (retail prijs)
Keukensale (met Nobilia kasten, prijsklasse 3/10): EUR 18/k waarvan EUR 5.580 aan apparatuur (retail prijs)
Mandemakers (Impuls kasten): 18/k, waarvan EUR 4.367 aan apparatuur (retail prijs)

Nu is het schakelen met Mandemakers lastig, ondoorzichtige offerte, opgeblazen prijzen, constant onderhandelen, etc. De prijzen van de apparatuur in de offerte's zaten meteen al heel dicht tegen de retail prijzen in het geval van Bemmel, met ruimte voor onderhandeling en precies op de retail prijs (paar tientjes eronder per apparaat) in het geval van Keukensale, met weinig ruimte voor onderhandeling.

De kwaliteit van de werkbladen is vergelijkbaar, dus de keuze gaat aankomen op de merk keukenkasten. Volgens Mandemakers is Impuls vele malen beter dan Nobilia en Pronorm, maar dat lijkt mij niet het geval als ik zo dit topic doorspit. Daarnaast zeggen ze de apparatuur (ATAG en Whirlpool) vele malen beter is dan die van Bemmel (AEG en Whirlpool) en Keukensale (AEG en Zanussi), maar dat is onzin als je een half uurtje alle apparatuur opzoekt op Google en naast elkaar legt. Mandemakers valt dus ook af.

De Bemmel Pronorm keuken (betere kwaliteit dan Nobilia, Schuller en Impuls lijkt mij) valt af, is iets te duur. Onze ervaringen met Bemmel en Keukensale zijn positief, dus een van de twee gaat het worden.

Mijn vraag is concreet: Wat is in jullie ervaring het verschil in kwaliteit tussen Schuller en Nobilia? Ik zie ze allebei in het middensegment staan op pagina 1, maar daartussen kunnen ook nog best verschillen zitten. Is dat laten we zeggen EUR 600 op de hele keuken gezien of zou dit meer of minder zijn?

Impuls beter dan Pronorm? :P Impuls kan de wangen niet eens in gelijke hoogte als de kast leveren :D

Keukensale zou ik nooit maar dan ook echt nooit van mijn leven aan mijn grootste vijand aanbevelen.
Heb ik al meermaals over geschreven in dit topic.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:50
Tjikkiedietjek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:56:
Hoi iedereen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

You're overanalysing this..Dit is onderkant middensegment, lood om oud ijzer. Op bepaalde punten kun je wel wat extra krijgen. Zo zijn Atag ovens gewoon prima. En Pronorm schat ik ook hoger in dan Nobilia.

Verder mis je een heel belangrijk aspect en dat is kwaliteit in dienstverlening: bestelling, installatie en nazorg. Wat je niet wil, en wat je wel gaat krijgen bij dit soort toko's, is onvolledige levering, verkeerde levering, slordig installatiewerk, maanden moeten wachten op correctie etc.
Dus beter daar wat meer aandacht aan te besteden dan een Nobilia of Schuller. Nogmaals, maakt in deze klasse weinig uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Tjikkiedietjek ik heb een Nobilia keuken. Bijna 12 jaar oud. Prima keuken. Afwerking is minder luxe / fraai als de duurdere merken. Maar na 12 jaar is alles nog heel ;). Prijs / kwaliteit is prima. Zij werkten toen met whirlpool en AEG / Zanussi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb zeolith in mijn vaatwasser. Super ! Droogresultaat is perfect. En stuk ? Het is een reservoir
Er zijn meer aanpassingen dan enkel een reservoir..

Zie ook dit filmpje YouTube: Siemens vaatwassers met Zeolith®-droogsysteem: Glanzende en perfect ...

Of vraag het even bij 20|20 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Systemadmin
In de TS staan wat merken als hoog en midden aangemerkt en nu heb ik kasten van Hacker Systemat, hacker staat er als midden en Systemat als hoog. Weet iemand het verschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Systemadmin schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:03:
In de TS staan wat merken als hoog en midden aangemerkt en nu heb ik kasten van Hacker Systemat, hacker staat er als midden en Systemat als hoog. Weet iemand het verschil?
Zie: https://thuiskeukens.nl/h.../systemat-of-classic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 10:48
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Iedereen snapt natuurlijk dat je een glasplaat van 6mm niet in kan frezen in een plaat van 8mm.
Zoals gezegd word er dan een rand onder gelijmd waar de kookplaat op rust:
[Afbeelding][Afbeelding]

De foto's zijn van 2 verschillende bladen leveranciers en beide bladen zijn dunner dan 1cm.
Welk blad is dat precies op de eerste foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Bassie90 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:22:
[...]

Welk blad is dat precies op de eerste foto?
Alezio keramiek van Arte:
https://www.artegroep.nl/keukenbladen/kleurenassortiment/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 21:00
orangemon schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:45:

Apparatuur:
- Quooker Combi
- Bora Pure
- Spoelbak SDE0024N

Pronorm kasten

Offerte 17,5k

[Afbeelding]
misschien zie ik iets over het hoofd maar wat inbouwapparatuur zal misschien 4k kosten. Dan nog een werkblad en wat kastjes maar waarom zou dat in hemelsnaam 17K moeten gaan kosten? Is de inbouw arbeid gewoon heel duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
PainkillA schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:00:
[...]

misschien zie ik iets over het hoofd maar wat inbouwapparatuur zal misschien 4k kosten. Dan nog een werkblad en wat kastjes maar waarom zou dat in hemelsnaam 17K moeten gaan kosten? Is de inbouw arbeid gewoon heel duur?
Met een Quooker en Bora zit je al bijna aan die 4k die jij noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 00:50
PainkillA schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:00:
[...]

- Quooker Combi - €1400
- Bora Pure - €2200
- Siemens oven met stoom, HS836GTB6 - €1100
- Miele vaatwasser G5260SCVI - €1200
- Liebherr koelvries-combi ICNS 3324-22 - €1800
- Spoelbak SDE0024N - ???

Totaal 7700 euro

*Sommige prijzen zijn gebasseerd op iets afwjikende modellen waarvan ik wel een prijs kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:11
Inderdaad, apparatuur is eerder 7-8k.
Behoorlijk wat kasten ook.
Composiet is geen kunststof en die achterwand is ook niet gratis.
Ik denk dat de prijs redelijk is.

Ik vraag me wel af waarom al die verschillende merken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 00:50
mitsumark schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:14:
Inderdaad, apparatuur is eerder 7-8k.
Behoorlijk wat kasten ook.
Composiet is geen kunststof en die achterwand is ook niet gratis.
Ik denk dat de prijs redelijk is.

Ik vraag me wel af waarom al die verschillende merken?
Ik vraag mij vooral af waarom dat toch zo zou opvallen? Het feit dat je een siemens vaatwasser en oven hebt zie je alleen als je de vaatwasser opent. Net als met een koelkast. Ik ga voor de beste apparatuur die de combinatie is van prijs, kwaliteit en functionaliteit. En als dat toevallig allemaal hetzeflde merk is, is dat niet meer dan 'leuk'.

Vaak zag je natuurlijk wel dat kookplaat, afzuigkap, oven en combi van hetzelfde merk zijn. Maar met de komst van de superieure Bora zijn dat al 2 apparaten minder. Combi en oven moeten (mijns inziens) uiteraard wél van dezelfde fabrikant zijn.

Enige échte voordeel is de uitgebreide garantie die sommige merken leveren bij aankoop van meer apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:11
t14wo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:23:
[...]
Ik vraag mij vooral af waarom dat toch zo zou opvallen? Het feit dat je een siemens vaatwasser en oven hebt zie je alleen als je de vaatwasser opent. Net als met een koelkast. Ik ga voor de beste apparatuur die de combinatie is van prijs, kwaliteit en functionaliteit. En als dat toevallig allemaal hetzeflde merk is, is dat niet meer dan 'leuk'.
Het valt op, omdat ik dan eerder de oven van miele zou nemen, en de vaatwasser en koelkast van een goedkoper merk.
Waarom kies je specifiek voor deze modellen? Want er wordt wel gevraagd om feedback over de keuze die verder niet wordt toegelicht ..
Wat is er zo bijzonder aan die miele vaatwasser dat je daar de meerprijs voor over hebt? Zelfde voor de liebherr koelkast.
Ik kan me haast niet voorstellen dat deze wensen/functionaliteiten niet bij 1 merk (met dezelfde prijs/kwaliteit) onder te brengen zijn.
Pagina: 1 ... 210 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1