Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 12:53
mitsumark schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Het valt op, omdat ik dan eerder de oven van miele zou nemen, en de vaatwasser en koelkast van een goedkoper merk.
Waarom kies je specifiek voor deze modellen? Want er wordt wel gevraagd om feedback over de keuze die verder niet wordt toegelicht ..
Wat is er zo bijzonder aan die miele vaatwasser dat je daar de meerprijs voor over hebt? Zelfde voor de liebherr koelkast.
Ik kan me haast niet voorstellen dat deze wensen/functionaliteiten niet bij 1 merk (met dezelfde prijs/kwaliteit) onder te brengen zijn.
Ben het met je eens dat de keuze ondehevig is aan persoonlijke wensen en misschien wel gewoon de voorkeur is van de keukenverkoper die deze modellen toevallig erin verwerkte. Ik geef persoonlijk vrij weinig om een koelkast en vaatwasser, behalve dat ze het allebei moeten doen. Maar er zullen zeker ook veel mensen zijn die een dure koelkast waardevol vinden omwillen van reden xyz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33

Ghosty J

Asus

Ook wij zijn bezig met een keuken.
we hebben een Nobilia keuken uitgekozen.
We zijn bij 2 zaken geweest, Primo keukens in Meppel en bij Sanisale in Hoogeveen.
Offerte check gedaan bij keukenloods in Zaandam, kwamen bijna op de zelfde prijs uit.
Allebei prima verkopers. Niet opdringerig oid.
Verschil tussen Primo en Sanisale is een avondtje uiteten met het gezin.

Qua apparatuur gaan we voor:
Quooker Fusion Square messing patina
Siemens apparatuur:
Magnetron / stoom CP465AGB0
Diepvries GI81NSCEO
Koelkast KI81RSDEO
Vaatwasser SX65Z800BE
Afzuigkap LR96CAQ50

We twijfelen nog over het fornuis:
BORETTI ML9015IFSMAT
STOVES ST411155
STEEL CUCINE E9F-5FI NF

Gisteren een rondje gemaakt:
Het siemenshuis, Boretti, Dekker Zevenhuizen & Steel.
Vorige week bij Stoves in Heerenveen geweest.

Foto van de keuken: (2450 x 6675)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20vxABzIJLlPb5NeuGJesi9ZT8c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6uRyWxFrR0LWS4N9cpgP3PZn.jpg?f=user_large

Wat mij het meest op viel was dat de Boretti in de showroom die wij graag wilde een groot kleur verschil had bij de kookplaat en de rest van het fornuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfF3caIsFJeVooRJ4TLQTuOkFBs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCyeI7on2stepeHAy9EKIpxS.jpg?f=fotoalbum_medium

Stoves: Deze willen we nog aanpassen naar matte handgrepen en plint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjntwSoyJOgnQJCC769J-MewIxw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRR0cCGakgytWDqnBoPS4NIi.jpg?f=fotoalbum_medium

Steel: Viel op dat er een kleine oven in zat. Mooie knoppen. Miste hier een mooie la i.p.v. een klep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUT_TGTFjZZ_EvBejKStLvWzx1A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2NtP1eQ9pCDLMUnyK9GbW0x.jpg?f=fotoalbum_medium

We zoeken nog een bijpassende spoelbak voor onze Quooker Fusion Square messing patina.
Dekker Zevenhuizen had deze niet, kon deze ook niet leveren.
Heeft iemand tips ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51-Ge9SMAaj5SCbUQp2XnBPVj5Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MNIHhLTdaQKS3gXXSdgkeXYd.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 22:02
Heeft iemand ervaring met de AEG Combohob (https://www.aeg.nl/kitche...obs/combohob/ide84244ib2/)? Ik sta op het punt om deze aan te schaffen in een nieuwe keuken, maar heb wat slechte ervaringen gelezen over het zogenaamde pendelen. Waarbij de kookplaat zichzelf telkens aan- en uitschakelt. Wordt dit door anderen als problematisch ervaren?
Bijv. doordat de temperatuur dan fluctueert.
Het verschil met de Bosch is erg groot en kan moeilijk inschatten of het dat waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:43
paulvk schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:15:
Heeft iemand ervaring met de AEG Combohob (https://www.aeg.nl/kitche...obs/combohob/ide84244ib2/)? Ik sta op het punt om deze aan te schaffen in een nieuwe keuken, maar heb wat slechte ervaringen gelezen over het zogenaamde pendelen. Waarbij de kookplaat zichzelf telkens aan- en uitschakelt. Wordt dit door anderen als problematisch ervaren?
Bijv. doordat de temperatuur dan fluctueert.
Het verschil met de Bosch is erg groot en kan moeilijk inschatten of het dat waard is.
In onze net nieuwe keuken hebben we dit. Ik vind het niet ideaal. Ben toch nog best vaak zelf in de weer met de snelheid van de afzuiger en als je de kookplaat uitzet gaat de afzuiger ook uit, ook als je net behoorlijk hebt staan bakken. Dan moet je ‘m handmatig weer aanzetten en laten nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastbjorn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-01 21:36
Wij zijn ook bezig met een keuken voor ons nieuwbouw huis.
Door dit forum begin ik tussen de bomen door wat bos te zien.

Wij hebben diverse offertes opgevraagd.
Onze keuken is een L-vormige keuken met een schiereiland. Aan de wand er tegenover drie hoge kasten en een apothekerskast. In een greeploze uitvoering met Siemens aparatuur.

Keukenvision en Artic keukens zijn hierin flink prijzig (+/- €23.000 incl montage)

Keukensale en budgetplan zitten qua prijs een stuk lager (+/- €15.000 incl montage)

Bemmel&Kroon hebben we ook naar de offerte laten kijken maar zit er tussen in met zo’n €20.000

Bij Keukenvision verwacht ik nog wat onderhandelingsruimte, dus daar ben ik nog benieuwd naar. Budgetkeuken valt af omdat deze een kwalitatief slechtere keuken aanbied (Keller).
Keukensale is dus tot nog toe qua prijs het meest gunstige en scoren niet slecht op Qasa.

Ik moet zeggen dat ik me wel erg verbaas over het grote prijsverschil. Dat maakt me wat onzeker om met een ‘goedkope’ partij zoals Keukensale in zee te gaan.

Wat ik me overigens nog afvraag is de ervaringen over de betaling. Wij kregen te horen dat een gedeelte betalen na oplevering niet voorkomt in keukenland.
Ik zou dit zelf een prettig idee vinden omdat het een stukje garantie biedt voor nette afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitas2009
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-05-2021
Hoi allemaal. Ik krijg vandaag een offerte van onze nieuwe keuken.

De keuken bestaat uit een lang ieland (4 x 0,9 m) en 3 hoogkasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InZRcUF1qrDWvvWnk2WAPKXO6Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxA0CyzXInG2UEKXP2P14zy8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eDIg7EBDzhse4uu0qplGpMM6Wg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w6HU1iD1nij2fqHumeNL91yl.png?f=fotoalbum_large

Composiet werkblanden van 4 m: 5481

Kasten: 6874
- 3 hoogkasten (221 x 60 cm)
- 4 uittrekladen bij eiland (78 x 100 cm)
- Andere kasten bij eiland

Apparatuur: 5445
- Bora puru
- Koel- vriescombinatie: Siemens KI86NVFF0
- Stoomoven: Siemens CD834GAB0
- Bakoven: Siemens HB875G5B1
- Quooker Flex Combi+

Totaal generaal: 17800
Montage: 1472

Wij twijfelen of het een goede prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 20:21
@anitas2009 Waar laat jij, of de keukenverkoper, de naad lopen van je blad?

Alleen kan ik weinig zeggen qua prijs, gezien ik niet weet van welk type/merk je kasten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:12
Gaan jullie met de hand de afwas doen, nemen jullie de vaatwasser uit de huidige woning mee.. Of mist de vaatwasser op het plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:03
YoGi_Berra schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:11:
Ben ook benieuwd hoe lang die oversteek van het werkblad goed gaat zonder door te buigen of te breken. Ik heb geen ervaring met composiet werkbladen, maar het ziet er voor mij als leek kwetsbaar uit.
Mooi vind ik het dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10
Ik zie volgens mij wel een steun staan maar of dat voldoende is betwijfel ik ook inderdaad.
En een (composiet) blad van 4m moet ik nog tegenkomen dus ik verwacht inderdaad een naad.
Mijn bar gedeelte is 140cm bij 120cm maar die wordt in zowel het midden als aan beide zijdes dus ondersteund anders kreeg ik daar echt geen garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:39

koelebobes

Wen BTC €100K

Goedemiddag,

Deze kwestie ligt voor mij heel gevoelig maar here we go. Vorig jaar september hebben wij een nieuwe woning aangekocht en hierin zat een afschuwelijke mahony houten keuken deze moest eruit. Toen heeft een vriend van mij aangeboden dat hij een adres voor een keuken wist en dat hij met zijn vaders bedrijf de keuken zou plaatsen, elektra konden verleggen , slopen , leidingwerk , tegelen , stucen alles zou geregeld worden. Zo gezegd zo gedaan. Wij hebben voor een scherpe prijs een prachtige keuken gekocht bij een niet nader te noemen zaak ( zij staan hierbuiten en zijn niet de opdrachtgever van het plaatsen.) 3de week januari zou de keuken geleverd worden. Belangrijk in dit geval is dat de vader van die vriend van mij dus in oktober is komen inmeten en de werkzaamheden heeft genoteerd "dus hij wist wat er moest gebeuren"

Nu dan wat er moet gebeuren is:
Keuken eruit
Tussen muur eruit slopen
Plafond
Tegelen
Elektra
Stuccen

Wij hebben toen zelf aangeboden de keuken te demonteren om kosten te besparen en dat zij in een lege ruimte konden beginnen. Dat is dus ook gebeurd en zij kregen een kale keuken aangeleverd om een droomkeuken neer te kunnen zetten.

De eerste dag kwamen ze binnen, ze gingen aan het werk en mijn eerste reactie was "goh moet die muur er niet eerst uit of het plafond? of stucen ? Nee dat was niet nodig dat gebeurde na het plaatsen van de keuken wel. Eigenlijk hebben de eerste dag kasten neergezet , de 2de dag het blad erop gelegd en de 3de dag de apparaten aangesloten behalve de kookplaat. Maar dat hadden ze niet van te voren aangegeven dus vrijdag hebben ze alles aangesloten behalve de kookplaat en toen waren ze weg. Er is totaal geen planning of duidelijkheid wanneer ze komen dus toen ik maandag belde van goh wanneer gaan jullie verder toen was het antwoord we gaan woensdag de kookplaat aansluiten. Nou die woensdag is de kookplaat aangesloten en zijn ze vertrokken. Ik heb hem 2 weken geleden gebeld, hij geeft aan dat ik een nieuwe afspraak moet maken om verder te gaan met het afbouwen van de keuken "hij zou een keuken plaatsen en dit is een werkende keuken" ... we zijn 2 weken verder ik word niet meer gebeld , ik heb geen contact en ik zit met een halve keuken , geen afzuigkap , het draaibare pannengedeelte is niet gemonteerd, er is niet getegeld , de oude keuken en dozen zijn niet zoals beloofd afgevoerd en liggen in mijn tuin.

Mijn vraag: Dames en heren dit is een puinhoop, mijn droomkeuken staat erbij als een ruine, ik heb hier veel geld voor betaald en het word afgedaan als een kleinigheidje. Wat zouden jullie betalen voor de gedane werkzaamheden ? Want ik ga natuurlijk iemand anders zoeken om het af te maken. Wat hij dus heeft gedaan:

- keuken gezet
- Leiding werk kraan/vaatwasser
- Electra voor inductie aangesloten richting de meterkast
- Apparatuur erin gehangen.

Houd er rekening mee dat ik iemand anders moet inhuren om deze bende op te lossen en dat hij dus dubbel werk heeft van de bovenkastjes en de afzuigkap moeten weer van de muur en mijn gloednieuwe keuken moet helemaal worden ingepakt zodat hij niet beschadigd tijdens het aanleggen van het nieuwe plafond , stucen en sloopwerkzaamheden van de tussenmuur.

Sorry misschien dat het verhaal moeilijk te volgen is , maar ik typ het met tranen in mijn ogen en weet niet wat ik moet doen. Wat moet ik die man hiervoor betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgF2DGAMyw3ZdtXxZrcHcsARo-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/znA8HZAmYuja1o5ppv6gIMcA.png?f=fotoalbum_large

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:04
Oeff. Dat mensen het lef hebben...
Even een vraag waar ik voorzichtig het antwoord al op weet; Zijn er iets van de afspraken op papier gezet?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Flix20 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:49:
Oeff. Dat mensen het lef hebben...
Even een vraag waar ik voorzichtig het antwoord al op weet; Zijn er iets van de afspraken op papier gezet?
Helemaal niks...

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdev91
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-12-2021
Belachelijk. Weet niet of het kan, maar zou m geen euro geven. Heeft je alleen maar ellende opgeleverd. Makkelijk praten vanuit mijn positie, maar wat heeft dit je nou eigenlijk opgeleverd? Misschien moet alles zo weeer uit elkaar gehaald worden.

Voordeel dat niks op papier staat is dat er ook geen prijs afgesproken is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

mitchdev91 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:55:
Belachelijk. Weet niet of het kan, maar zou m geen euro geven. Heeft je alleen maar ellende opgeleverd. Makkelijk praten vanuit mijn positie, maar wat heeft dit je nou eigenlijk opgeleverd? Misschien moet alles zo weeer uit elkaar gehaald worden.

Voordeel dat niks op papier staat is dat er ook geen prijs afgesproken is neem ik aan?
Ja maar ik moet die man toch betalen voor de uren , materialen die hij gebruikt heeft zoals een flinke houten balk om de vaatwasser op te zetten. Kabel voor het aanleggen stroom inductie. Maar het moet wel naar waarde zijn van wat hij gedaan heeft.

Maar daarom ben ik hier ik wil weten wat jullie zouden doen.

[ Voor 4% gewijzigd door koelebobes op 11-03-2021 13:00 ]

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdev91
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-12-2021
Laat hem dan maar een specificatie opmaken van de gemaakte kosten. Dan alsnog nog niks betalen, maar dan kijk je wat het gaat kosten om het degelijk te laten doen. Als er extra kosten gemaakt moeten worden vanwege zijn handelen, dan trek je die ervan af. Als er geen extra kosten gemaakt moeten worden dan kan je de specificatie kritisch bekijken of het een eerlijke prijs is.

Zou ik doen tenminste. Kan me echter voorstellen dat andere mogelijkheden zijn om dit op te lossen :). Succes en sterkte in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

mitchdev91 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:02:
Laat hem dan maar een specificatie opmaken van de gemaakte kosten. Dan alsnog nog niks betalen, maar dan kijk je wat het gaat kosten om het degelijk te laten doen. Als er extra kosten gemaakt moeten worden vanwege zijn handelen, dan trek je die ervan af. Als er geen extra kosten gemaakt moeten worden dan kan je de specificatie kritisch bekijken of het een eerlijke prijs is.

Zou ik doen tenminste. Kan me echter voorstellen dat andere mogelijkheden zijn om dit op te lossen :). Succes en sterkte in ieder geval
Ik heb niet stil gezeten de afgelopen 2 weken en heb al een andere aannemer gevonden die morgen begint, Indicatie van extra kosten:
4 uur voor het afdekken van de keuken + €25,-
4 uur voor het demonteren en terugplaatsen bovenkasten en afzuigkap

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Allereerst, even diep ademhalen. Ook al is het nu (een beetje) een puinhoop en zit jij met de ellende, het komt uiteindelijk goed. Echt! :)

Edit: niet meer van belang. Ik zou het inderdaad door een professional laten afwerken.

Qua kosten: ik zou gewoon je telefoon niet meer opnemen als die beunhaas belt ;)

[ Voor 52% gewijzigd door herofruit op 11-03-2021 13:12 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

herofruit schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Allereerst, even diep ademhalen. Ook al is het nu (een beetje) een puinhoop en zit jij met de ellende, het komt uiteindelijk goed. Echt! :)

Edit: niet meer van belang. Ik zou het inderdaad door een professional laten afwerken.

Qua kosten: ik zou gewoon je telefoon niet meer opnemen als die beunhaas belt ;)
Dankjewel voor je woorden, een aannemer gaat morgen verder en hoopt het voor de Pasen klaar te hebben. Maar wat zal ik meneer betalen voor de werkzaamheden die nu verricht zijn

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-07 18:20
koelebobes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Dankjewel voor je woorden, een aannemer gaat morgen verder en hoopt het voor de Pasen klaar te hebben. Maar wat zal ik meneer betalen voor de werkzaamheden die nu verricht zijn
Je hebt hem aangenomen om een keuken fatsoenlijk te installeren. Betaling na oplevering. Als hij halverwege besluit om er maar mee te stoppen, dan maakt hij van zijn probleem jouw probleem. Ik zie 2 opties:
1: bekijken hoeveel je had gebudgetteerd voor de volledige installatie. Daar haal je dan de kosten van het afwerken van de nieuwe partij af, en wat er over blijft kan naar hem
2: niet betalen, want hij heeft het werk niet afgemaakt. Als ik een half rapport in draft versie oplever krijg ik ook niet betaald.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar optie 2, maar als je er op staat om hem te compenseren dan kun je ook voor optie 1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-07 12:45
koelebobes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:44:
Goedemiddag,

Deze kwestie ligt voor mij heel gevoelig maar here we go. Vorig jaar september hebben wij een nieuwe woning aangekocht en hierin zat een afschuwelijke mahony houten keuken deze moest eruit. Toen heeft een vriend van mij aangeboden dat hij een adres voor een keuken wist en dat hij met zijn vaders bedrijf de keuken zou plaatsen, elektra konden verleggen , slopen , leidingwerk , tegelen , stucen alles zou geregeld worden. Zo gezegd zo gedaan. Wij hebben voor een scherpe prijs een prachtige keuken gekocht bij een niet nader te noemen zaak ( zij staan hierbuiten en zijn niet de opdrachtgever van het plaatsen.) 3de week januari zou de keuken geleverd worden. Belangrijk in dit geval is dat de vader van die vriend van mij dus in oktober is komen inmeten en de werkzaamheden heeft genoteerd "dus hij wist wat er moest gebeuren"

Keuken eruit
Tussen muur eruit slopen
Plafond
Tegelen
Elektra
Stuccen

Wij hebben toen zelf aangeboden de keuken te demonteren om kosten te besparen en dat zij in een lege ruimte konden beginnen. Dat is dus ook gebeurd en zij kregen een kale keuken aangeleverd om een droomkeuken neer te kunnen zetten.

De eerste dag kwamen ze binnen, ze gingen aan het werk en mijn eerste reactie was "goh moet die muur er niet eerst uit of het plafond? of stucen ? Nee dat was niet nodig dat gebeurde na het plaatsen van de keuken wel. Eigenlijk hebben de eerste dag kasten neergezet , de 2de dag het blad erop gelegd en de 3de dag de apparaten aangesloten behalve de kookplaat. Maar dat hadden ze niet van te voren aangegeven dus vrijdag hebben ze alles aangesloten behalve de kookplaat en toen waren ze weg. Er is totaal geen planning of duidelijkheid wanneer ze komen dus toen ik maandag belde van goh wanneer gaan jullie verder toen was het antwoord we gaan woensdag de kookplaat aansluiten. Nou die woensdag is de kookplaat aangesloten en zijn ze vertrokken. Ik heb hem 2 weken geleden gebeld, hij geeft aan dat ik een nieuwe afspraak moet maken om verder te gaan met het afbouwen van de keuken "hij zou een keuken plaatsen en dit is een werkende keuken" ... we zijn 2 weken verder ik word niet meer gebeld , ik heb geen contact en ik zit met een halve keuken , geen afzuigkap , het draaibare pannengedeelte is niet gemonteerd, er is niet getegeld , de oude keuken en dozen zijn niet zoals beloofd afgevoerd en liggen in mijn tuin.

Mijn vraag: Dames en heren dit is een puinhoop, mijn droomkeuken staat erbij als een ruine, ik heb hier veel geld voor betaald en het word afgedaan als een kleinigheidje. Wat zouden jullie betalen voor de gedane werkzaamheden ? Want ik ga natuurlijk iemand anders zoeken om het af te maken. Wat hij dus heeft gedaan:

- keuken gezet

Houd er rekening mee dat ik iemand anders moet inhuren om deze bende op te lossen en dat hij dus dubbel werk heeft van de bovenkastjes en de afzuigkap moeten weer van de muur en mijn gloednieuwe keuken moet helemaal worden ingepakt zodat hij niet beschadigd tijdens het aanleggen van het nieuwe plafond , stucen en sloopwerkzaamheden van de tussenmuur.

Sorry misschien dat het verhaal moeilijk te volgen is , maar ik typ het met tranen in mijn ogen en weet niet wat ik moet doen. Wat moet ik die man hiervoor betalen.

[Afbeelding]
Ik zou in ieder geval geen contact meer zoeken. Vraag een andere partij om je keuken af te maken. Bewaar de facturen zorgvuldig en geniet vervolgens van je complete (droom)keuken. Mocht vervolgens met jou contact opgenomen worden, dan geef je aan dat hij maar een keer langs moet komen om alles te bespreken. Vervolgens presenteer je de afgemaakte keuken en leg je de facturen (de kosten) op tafel. Laat vervolgens hem maar daarop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
koelebobes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Belangrijkste is dus dat je al besloten hebt niet meer met de betreffende beunhaas verder te gaan (goede keuze).
Het afmaken van de werkzaamheden zal dus geen problemen opleveren wanneer eventuele betaling uitblijft.
Dus hij heeft daarin geen chantagemiddelen over je om je tot betaling te dwingen.
Je hebt hem dus al (meerdere malen) gevraagd wanneer hij het komt afmaken maar daar is dus geen reactie op gekomen. Zou mooi zijn als je dit ook schriftelijk heb. Mocht het tot een procedure komen sta je sterker, maar het lijkt me sterk dat hij dit voor een rechter laat komen.

Heeft hij contact opgenomen over de betaling? Zo nee, lekker laten dan.
Het slaat natuurlijk helemaal nergens op wat ie achter gelaten heeft.

Vind het wel bewonderingswaardig van je dat je de intentie hebt de man te betalen voor het beetje werk dat ie wel geleverd heeft.

Lekkere vriend ook overigens.
Die zal vast nog wel eens langs mogen komen om een biertje uit de koelkast van de nieuwe keuken te mogen pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 11-03-2021 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-07 15:50
Zou ook wat foto's van de werkzaamheden maken die de nieuwe installateur gaat doen (alle kastjes afhalen en opnieuw ophangen, etc).

Dit tezamen met andere 'bewijsstukken' onder de neus schuiven van degene die dit jouw aangedaan heeft. Mits deze zichzelf meldt natuurlijk. Hoe moeilijk het gevoelsmatig ook is, zou ik zelf niet de stap nemen om hem op te zoeken en het te hebben over wat er wel/niet betaald moet worden. Met deze stap zou je namelijk al aangeven dat je uberhaubt iets zou 'moeten' betalen. Die noodzaak zie ik niet zozeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Aangezien ik de keuken nog niet af vind, post ik hem hier ipv het showroom topic :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZGDKLS2/kuchen.jpg
Ikea binnenwerk + fronten eiland, de andere fronten zelf op maat besteld en scharnier boringen etc gedaan, composiet blad van 123werkbladen, apparatuur van internet: totaalprijs +-6,5k

De fronten van het gedeelte tegen de muur aan hebben we gekozen vanaf een staaltje, en dit geheel heeft toch iets anders uitgepakt dan gedacht. De kans is aanwezig dat we dit nog een x switchen voor volledig zwarte fronten.

Voor nu zoeken we eigenlijk iets om het geheel iets minder grijs te maken :9 Op de muur zit nu een coating, wat goed werkt maar het geheel is ons te grijs? We zitten te denken aan tegeltjes, vrouwlief komt met dit soort tegels aan, maar we zijn er nog niet uit, iemand hier nog een briljant idee?

Verder nog to-do: Houten barretje wat anders voor, dit is helaas te krom getrokken. En nog een led strip ingefreesd bij het kookgedeelte.

[ Voor 11% gewijzigd door Bakema op 11-03-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

bertvanoosten schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:38:
Zou ook wat foto's van de werkzaamheden maken die de nieuwe installateur gaat doen (alle kastjes afhalen en opnieuw ophangen, etc).

Dit tezamen met andere 'bewijsstukken' onder de neus schuiven van degene die dit jouw aangedaan heeft. Mits deze zichzelf meldt natuurlijk. Hoe moeilijk het gevoelsmatig ook is, zou ik zelf niet de stap nemen om hem op te zoeken en het te hebben over wat er wel/niet betaald moet worden. Met deze stap zou je namelijk al aangeven dat je uberhaubt iets zou 'moeten' betalen. Die noodzaak zie ik niet zozeer.
Ik moet mij echt inhouden, omdat het voor mij voelt alsof hij elke dag kan bellen van joh wij hebben morgen weer een plekje en gaan dan verder. Ik wil het eigenlijk afsluiten. Hij is ook met de noorderzon vertrokken geen contact sinds woensdag 2 weken geleden maar hij heeft wel een Dewalt boor , zijn ophang beugel voor zijn laser allemaal laten liggen. Het voelt gewoon heel naar allemaal.

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Bakema schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:46:
Aangezien ik de keuken nog niet af vind, post ik hem hier ipv het showroom topic :+
[Afbeelding]
Ikea binnenwerk + fronten eiland, de andere fronten zelf op maat besteld en scharnier boringen etc gedaan, composiet blad van 123werkbladen, apparatuur van internet: totaalprijs +-6,5k

De fronten van het gedeelte tegen de muur aan hebben we gekozen vanaf een staaltje, en dit geheel heeft toch iets anders uitgepakt dan gedacht. De kans is aanwezig dat we dit nog een x switchen voor volledig zwarte fronten.

Voor nu zoeken we eigenlijk iets om het geheel iets minder grijs te maken :9 Op de muur zit nu een coating, wat goed werkt maar het geheel is ons te grijs? We zitten te denken aan tegeltjes, vrouwlief komt met dit soort tegels aan, maar we zijn er nog niet uit, iemand hier nog een briljant idee?

Verder nog to-do: Houten barretje wat anders voor, dit is helaas te krom getrokken. En nog een led strip ingefreesd bij het kookgedeelte.
Voor je tegel zou je eens een afspraak kunnen maken bij tegelhuis.
Die hebben echt een hele vracht tegels welke je kan bekijken en meteen mee kan nemen;
https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/10x20%20cm/2/11
koelebobes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Ik moet mij echt inhouden, omdat het voor mij voelt alsof hij elke dag kan bellen van joh wij hebben morgen weer een plekje en gaan dan verder. Ik wil het eigenlijk afsluiten. Hij is ook met de noorderzon vertrokken geen contact sinds woensdag 2 weken geleden maar hij heeft wel een Dewalt boor , zijn ophang beugel voor zijn laser allemaal laten liggen. Het voelt gewoon heel naar allemaal.
Ben wel heel benieuwd hoe ie wat zou afmaken zonder de keuken er weer uit te moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastbjorn
[Afbeelding]

Mooie keuken. Mag ik vragen waar je het houten gedeelte van het eiland vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
[Afbeelding]

Hier heb je helemaal niks aan, maar ik vind het grijs juist prachtig :P Maargoed, je zou in Utrecht (op afspraak) langs Designtegels kunnen gaan, dan krijg je een beetje een beeld. Op de website hebben ze trouwens ook wat sfeerimpressies van tegels in keukens, misschien haal je daar nog wat uit.

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Thanks voor de tip, kwam al eens op die site uit pas hebben wel veel aparte tegels :)
en idd smaken verschillen, goed om te weten dat niet iedereen het saai vind _/-\o_
Flix20 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:55:
[...]
Voor je tegel zou je eens een afspraak kunnen maken bij tegelhuis.
Die hebben echt een hele vracht tegels welke je kan bekijken en meteen mee kan nemen;
https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/10x20%20cm/2/11
Daar zijn we toevallig een x geweest om tegels voor de wc uit te zoeken. Is wel een idee ja, maar dan vragen of we wat tegeltjes mee kunnen krijgen om het er hier bij te houden. Al blijft het toch lastig op zon klein stukje...
Fastbjorn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Mooie keuken. Mag ik vragen waar je het houten gedeelte van het eiland vandaan hebt?
Marktplaats :+ Was gewoon een gezaagde eiken slab, zo kocht ik hem. Had er al mijn twijfels bij, omdat ie maar een jaartje buiten had gedroogd, eenmaal binnen trok die zo krom als een hoepel 8)7 Was ook meer een soort probeersel, een fake laminaat/multiplex blad/barretje kost +-500 euro 10cm hoog, en zon eiken slab was 100€ + een dagje schuren/zagen/opvullen/schuren. Vind er wel een plekje voor in de schuur oid, voor de keuken binnenkort een blad maken van eiken planken die geschikt zijn voor binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bakema schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:38:

Marktplaats :+ Was gewoon een gezaagde eiken slab, zo kocht ik hem. Had er al mijn twijfels bij, omdat ie maar een jaartje buiten had gedroogd, eenmaal binnen trok die zo krom als een hoepel 8)7 Was ook meer een soort probeersel, een fake laminaat/multiplex blad/barretje kost +-500 euro 10cm hoog, en zon eiken slab was 100€ + een dagje schuren/zagen/opvullen/schuren. Vind er wel een plekje voor in de schuur oid, voor de keuken binnenkort een blad maken van eiken planken die geschikt zijn voor binnen :+
Ik heb mijn tuintafel met zulk soort eiken planken gemaakt.. die staan ook als een hoepel zo krom..
Je moet echt goed opletten met dat soort hout..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Kimmie2000 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Hier heb je helemaal niks aan, maar ik vind het grijs juist prachtig :P Maargoed, je zou in Utrecht (op afspraak) langs Designtegels kunnen gaan, dan krijg je een beetje een beeld. Op de website hebben ze trouwens ook wat sfeerimpressies van tegels in keukens, misschien haal je daar nog wat uit.
Ervaringsdeskundige van designtegels. Goed assortiment, maar er is nul mogelijkheid om restant-tegels terug te brengen (maximaal tot 14 dagen na afname tegels). Dus allemaal heel leuk als je exact weet hoeveel je nodig hebt en je exact je planning weet. Als je dat niet weet zou ik er weg blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
[...]

Leg zijn spullen in de berging en geen contact opnemen. Mocht die contact opnemen dan melden dat iemand anders het afgemaakt heeft en dat die alleen terug hoeft te komen om zijn spullen op te komen halen. Maak daar een afspraak voor en meldt een uur vantevoren dat je niet thuis bent en dat zijn spullen ergens rondom het huis liggen.

Dat soort types zijn vaak niet zo fris, ik zou verder persoonlijk contact vermijden.

Overigens zou ik ook een hartig woordje spreken met die vriend van je... want bij mij zou die geen vriend meer genoemd kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastbjorn
Fastbjorn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:15:
Wij zijn ook bezig met een keuken voor ons nieuwbouw huis.
Door dit forum begin ik tussen de bomen door wat bos te zien.

Wij hebben diverse offertes opgevraagd.
Onze keuken is een L-vormige keuken met een schiereiland. Aan de wand er tegenover drie hoge kasten en een apothekerskast. In een greeploze uitvoering met Siemens aparatuur.

Keukenvision en Artic keukens zijn hierin flink prijzig (+/- €23.000 incl montage)

Keukensale en budgetplan zitten qua prijs een stuk lager (+/- €15.000 incl montage)

Bemmel&Kroon hebben we ook naar de offerte laten kijken maar zit er tussen in met zo’n €20.000

Bij Keukenvision verwacht ik nog wat onderhandelingsruimte, dus daar ben ik nog benieuwd naar. Budgetkeuken valt af omdat deze een kwalitatief slechtere keuken aanbied (Keller).
Keukensale is dus tot nog toe qua prijs het meest gunstige en scoren niet slecht op Qasa.

Ik moet zeggen dat ik me wel erg verbaas over het grote prijsverschil. Dat maakt me wat onzeker om met een ‘goedkope’ partij zoals Keukensale in zee te gaan.

Wat ik me overigens nog afvraag is de ervaringen over de betaling. Wij kregen te horen dat een gedeelte betalen na oplevering niet voorkomt in keukenland.
Ik zou dit zelf een prettig idee vinden omdat het een stukje garantie biedt voor nette afhandeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0IIqs7HufKi3TMY1d23rwCW8Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7YpTXxzC34OiSR6rKUwzzUm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9Gz_ZbnFT_-GaN2ZAnQp1efaW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ozg0SM9jSx7eHJOG2B92QbYA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKcA8O0P2g5cDEGmfYu85TvCakk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s78rxuTQQTIs6v9YvTmItAmw.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij nog wat foto´s van de keuken die we op het oog hebben. We zitten niet zo vast aan een merk, als deze zich maar in het midden-hoog segment bevindt (zie openingspost).
We hebben in de hoek een lemans kast en één hoge apothekers kast.

Qua apparatuur gaan we voor Siemens, waarbij de afzuiger, koelkast en vaatwasser eenvoudig zijn.
Voor de oven hebben we gekozen voor de iQ700 HB875G5B1. De kookplaat is: IQ300 EH845BFB1E

Door dat sommige offertes hoog uitgevallen zijn, vraag ik me af of de prijs van €14.888,- van keukensale realistisch is.

En daarbij ben ik ook nog benieuwd naar de ervaringen qua betalingen vooraf en of er ook mensen een deel achteraf hebben kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitas2009
YoGi_Berra schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:11:

Alleen kan ik weinig zeggen qua prijs, gezien ik niet weet van welk type/merk je kasten zijn.
Er zijn twee werkbladen, 2,5m + 1,5m.
De naad zit bij de eettafel (1,5m).

De kasten zijn van MK collectie van MiddelKoop.

Hoe vind je de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitas2009
ONWdolf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Ben ook benieuwd hoe lang die oversteek van het werkblad goed gaat zonder door te buigen of te breken. Ik heb geen ervaring met composiet werkbladen, maar het ziet er voor mij als leek kwetsbaar uit.
Mooi vind ik het dan weer wel.
Ja, er wordt inderdaad een naad tussen de werkbladen.
Is kunstof beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitas2009
GeeMoney schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:16:
Ik zie volgens mij wel een steun staan maar of dat voldoende is betwijfel ik ook inderdaad.
En een (composiet) blad van 4m moet ik nog tegenkomen dus ik verwacht inderdaad een naad.
Mijn bar gedeelte is 140cm bij 120cm maar die wordt in zowel het midden als aan beide zijdes dus ondersteund anders kreeg ik daar echt geen garantie op.
Bedankt. Er is een steun.
Ons bar is 150 cm bij 90 cm. Ik twijfel ook of het geneog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:11
anitas2009 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Dit is absoluut onmogelijk.
Ik begrijp ook niet dat ze het zo aan hebben geboden want ik ken geen bladen leverancier die dit überhaupt in productie neemt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
[...]

Sterkte! Ik zou wel een berichtje sturen om te laten weten dat je het erg jammer vind dat hij niet heeft geleverd wat er was afgesproken en dat je een ander hebt gevraagd om de klus af te maken. Anders blijf je met dit gevoel zitten van wanneer belt hij nu en moet het hoge woord er uit. Ik zou er ook voor kiezen om eerst af te wachten welke kosten je hebt bij de nieuwe partij en alleen het eventuele restant aan de eerste betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Gister keuken laten tekenen. Tevreden met het ontwerp, maar voornamelijk nog twijfel over het werkblad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnkuLVmgZL-zcC_8cdM3t-JSSw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38Q2KVIw46Bbe1z3oNSiGSY6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsUeH_KASNtH0Horsn5CRefjyA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbdyqwCkwB2nbeflYgqROomP.jpg?f=fotoalbum_tile

Kasten: Pronorm, 83,2 cm korpushoogte met greep

Blad: Dekker Top Core, 4cm randafwerking en 5cm plint

Oven/magnetron: Bosch HMG836NC6
Kookplaat: Bora PUXA
Kraan: Quooker Fusion COMBI+ zwart
Koelkast/vriezer en vaatwasser zijn al aanwezig

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wilden oorspronkelijk voor een keramiek blad gaan (bijv. Dekton kelya), maar dat was wel een flinke opslag qua prijs. Twijfel over het blad wat nu ingetekend is zit met name in de krasgevoeligheid en niet hittebestendig. Mensen hier met ervaring met kunststof bladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
Haazzz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:23:
Gister keuken laten tekenen. Tevreden met het ontwerp, maar voornamelijk nog twijfel over het werkblad.

[Afbeelding][Afbeelding]

***members only***

Wilden oorspronkelijk voor een keramiek blad gaan (bijv. Dekton kelya), maar dat was wel een flinke opslag qua prijs. Twijfel over het blad wat nu ingetekend is zit met name in de krasgevoeligheid en niet hittebestendig. Mensen hier met ervaring met kunststof bladen?
Wij hebben een topcore blad. Tot op heden (half jaartje) geen op- of aanmerkingen. Ik ben wel voorzichtig qua warmte enzo. Mijn betere wederhelft iets minder, maar ik heb tot heden nog geen beschadigingen kunnen spotten.

‘T enige nadeel vind ik de randafwerking. Je ziet aan de front wel dat t plastic is met een laagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:05
Vraagje ; Heeft er iemand toevallig ervaring met een Hi-Macs Solidsurface blad ? Met name over de stootbestendigheid en hoe deze in het dagelijks gebruik bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01
koelebobes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Ja maar ik moet die man toch betalen voor de uren , materialen die hij gebruikt heeft zoals een flinke houten balk om de vaatwasser op te zetten. Kabel voor het aanleggen stroom inductie. Maar het moet wel naar waarde zijn van wat hij gedaan heeft.

Pak de kosten voor het materiaal, trek minstens 10% van het bedrag af voor de moeite die jij moet doen om het nu door een ander fatsoenlijk te laten afmaken. Je betaalt niks voor installatie, bekabeling en andersoortig shit. Enkel voor de kasten, apparatuur en het blad (en kraan en spoelbak).

Maar dat zou ik doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
anitas2009 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:54:
[...]

De kasten zijn van MK collectie van MiddelKoop.

Hoe vind je de prijs?
Nee joh! Dan zit de naad in je spoelbak?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:12
koelebobes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:44:
Goedemiddag,

Keuken eruit
Tussen muur eruit slopen
Plafond
Tegelen
Elektra
Stuccen

- keuken gezet

[Afbeelding]
Begrijp ik nu goed dat je zelfs geen offerte hebt?
Dus als hij toch had afgewerkt, en dan een factuur van 50k stuurt... wat dan?

Ik zou toch al een advokaat raadplegen en advies vragen.
Waarschijnlijk draait dit er op uit dat jij de afspraken op papier zet, en aangetekend aan hem bezorgd met de melding gat gezien het werk niet af is, je af ziet van elke betaling.
Begin niet te betalen op basis van een boos telefoontje of een paar SMSen, dan werk je jezelf nog verder in de miserie.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Tommie12 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:47:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je zelfs geen offerte hebt?
Dus als hij toch had afgewerkt, en dan een factuur van 50k stuurt... wat dan?

Ik zou toch al een advokaat raadplegen en advies vragen.
Waarschijnlijk draait dit er op uit dat jij de afspraken op papier zet, en aangetekend aan hem bezorgd met de melding gat gezien het werk niet af is, je af ziet van elke betaling.
Begin niet te betalen op basis van een boos telefoontje of een paar SMSen, dan werk je jezelf nog verder in de miserie.
Mocht je juridisch advies willen inwinnen zou ik beginnen bij de rechtsbijstand of rechtswinkel ipv direct een advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-07 11:25
Flix20 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Mocht je juridisch advies willen inwinnen zou ik beginnen bij de rechtsbijstand of rechtswinkel ipv direct een advocaat.
aangezien er blijkbaar geen enkele afspraak op papier staat, is het zinloos om juridisch advies in te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:12
Ice82 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:27:
[...]

aangezien er blijkbaar geen enkele afspraak op papier staat, is het zinloos om juridisch advies in te winnen.
Mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Kracht bij gezet doordat er daadwerkelijk een keuken (half) is geplaatst.

Ofwel, er kan aantoonbaar gemaakt worden dat er een (mondelinge) overeenkomst was. Alleen de inhoud daarvan is het ene woord tegen de ander.

Als je rechtsbijstand hebt, is dit iets om zeker in te brengen. Al is het maar om ze alvast op de hoogte te brengen.
Geen rechtsbijstand, dan zit je via het Juridisch Loket of direct een goederen- en verbintenissenrecht (specialisatie consumentenrecht) advocaat kunnen inschakelen.

(Raad nog steeds aan om rechtsbijstand af te sluiten voor de toekomst, kost je een tientje per maand en bespaard je hoop kopzorgen)

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 12-03-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Ice82 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Juist wanneer er geen afspraak op papier is gezet is het zinvol om juridisch advies in te winnen.
Mocht betreffende beunhaas echt kwaad willen en hij naar de rechter stapt, heeft hij bewijs om aan te tonen dat hij werkzaamheden heeft uitgevoerd. Daarna wordt het een spelletje van welles nietes.
Lijkt me overigens heel sterk dat dit zo ver gaat komen.

Overigens wat de insteek van mijn bericht met name gericht op het inschakelen van een advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
koelebobes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:58:
[...]

De monteur betalen???? Absoluut niet. Als je er echt niet uit komt stuur je mij maar een DM. Ik heb een bedrijf wat een hoop druk kan uitoefenen in dergelijke situaties.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 23:37
Ik denk dat iedereen het hier wat te zakelijk benaderd.
Het gaat hier niet alleen om een onbekende matige klusser, maar ook om de vader van een vriend welke relatie je misschien goed wilt houden.
Ik zou persoonlijk inderdaad een van tevoren (toch bellen/mailen) overeengekomen bedrag overmaken omwille van de vrede, dat is imo meer waard dan een paar honderd euro.
Hoeveel precies vind ik moeilijk inschatten, als de kwaliteit van elektra en montage etc verder goed is kan dat prima 500-750 euro zijn ofzo.
(2 man, 2 dagen, materiaal?)

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 12-03-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vanmiddag naar de keukenzaak om de keuken nog een keer door te nemen en wat kleuren/greepjes te wijzigen.

We kijken er al 2 weken naar uit, heb me nog nooit zo volwassen gevoeld O-)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 22:32

_Arthur

blub

mitsumark schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:42:
Ik denk dat iedereen het hier wat te zakelijk oppakt, het gaat hier niet alleen om een matige klusser, maar ook om de vader van een vriend welke relatie je misschien goed wilt houden.
Misschien moet die vader van die vriend dan ook even bedenken dat ie met dit broddelwerk de vriendschappelijke relatie van z'n zoon op het spel zet. Alle reden tot klagen bij/over die vader en het uitgevoerde werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Ik denk dat iedereen het hier wat te zakelijk oppakt, het gaat hier niet alleen om een matige klusser, maar ook om de vader van een vriend welke relatie je misschien goed wilt houden.
Ik zou persoonlijk inderdaad een van tevoren (toch bellen/mailen) overeengekomen bedrag overmaken omwille van de vrede, dat is imo meer waard dan een paar honderd euro.
Mixed feelings hier.
Wat is een vriend waard die je zo veel miserie bezorgt....
Over een paar biertjes ga je geen ruzie maken, maar als het boven de 10k gaat...

Daarom, ook met vrienden, of familie van vrienden maak je een goede schriftelijke overeenkomst, dan heb je wat minder discussies nadien (en die wil je juist vermijden).
Je kan je vriend nu wat inschakelen om een beetje vriendelijke druk uit te oefenen, en spelen op de eer van die vader.
Heb je uberhaupt een prijsindicatie gekregen voor het geheel? Was dat een uitzonderlijk goede deal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flix20
Sorry wat?!
Dat is toch ff omgekeerde wereld?

Als iemand zoiets bij je flikt dan moet je je uberhaupt afvragen wat voor vriend dat is!
Dat het werk misschien niet helemaal netjes is, wat nog licht is uitgedrukt, kan je het er nog over hebben.
Maar daarna je gewoon in de shit laten zitten. Hoeft ook die 'vriend' er bij mij niet meer in te komen.

Daarnaast is het toch ook gewoon een zakelijke transactie?
Vader levert (soort van) een dienst, tegen betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Die vriend is zelf toch niet aan het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 19-07 16:56
Flix20 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Sorry wat?!
Dat is toch ff omgekeerde wereld?

Als iemand zoiets bij je flikt dan moet je je uberhaupt afvragen wat voor vriend dat is!
Dat het werk misschien niet helemaal netjes is, wat nog licht is uitgedrukt, kan je het er nog over hebben.
Maar daarna je gewoon in de shit laten zitten. Hoeft ook die 'vriend' er bij mij niet meer in te komen.

Daarnaast is het toch ook gewoon een zakelijke transactie?
Vader levert (soort van) een dienst, tegen betaling.
Wie zegt dat?
Wie weet heeft de zoon geregeld met zijn vader dat ze daar uiteindelijk niets voor gaan aanrekenen.
Verandert heel het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Barry|IA schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:37:
[...]

De monteur betalen???? Absoluut niet. Als je er echt niet uit komt stuur je mij maar een DM. Ik heb een bedrijf wat een hoop druk kan uitoefenen in dergelijke situaties.
Niet voor het monteren, maar wel voor de kosten van de keuken. Ik dacht te hebben gelezen dat hij deze immers voor OP had aangeschaft

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:06
kan mijn oude oven en magnetron overzetten naar de nieuwe keuken, maar heb besloten dat nieuw toch wel beter is.

Voor de oven zit ik te denken aan type HB675GBS1 (vanaf 658) . Siemens type IQ700 met pyrolyse. Welke inbouwmagnetron van 45cm (die er boven komt) zou hier het beste bij passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Laatst online: 18-06 20:33

Ghosty J

Asus

maxtrash schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:20:
kan mijn oude oven en magnetron overzetten naar de nieuwe keuken, maar heb besloten dat nieuw toch wel beter is.

Voor de oven zit ik te denken aan type HB675GBS1 (vanaf 658) . Siemens type IQ700 met pyrolyse. Welke inbouwmagnetron van 45cm (die er boven komt) zou hier het beste bij passen?
Wij zijn voor deze gegaan CP465AGB0
We wilde ook eens stoom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-07 13:02
Haazzz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:23:

[Afbeelding][Afbeelding]

***members only***

Ziet er wel strak uit! Klopt het dat je kasten voor het raam staan? Als dat zo is, zie je vanaf de buitenkant de (lelijke) achterkant van de kasten. Dat lijkt me niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 13:15

Er vanuit gaande dat je alleen een magnetron wil, dan zal dat de CF634AGS1 of de BF634LGS1 zijn.
Ghosty J schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Wij zijn voor deze gegaan CP465AGB0
We wilde ook eens stoom proberen.
Dat is een IQ500 vs een IQ700, met een wat ander design. En ook studioLine vs non-studioLine.

[ Voor 27% gewijzigd door yamahabest op 12-03-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:06
ik heb nu wel een combimagnetron dus die functie wil ik wel behouden.

Beetje onderzoek leert dat dit dan opties zijn:
CM633GBS1 899 45l
CM636GBS1 820 45l
lijkt dat de 636 gelijk is aan de 633 alleen extra boven en onderwarmte heeft. Merkwaardig dat deze dan goedkoper is, maar misschien komt dat omdat de 633 niet meer zo goed leverbaar is.

Eigenlijk wordt het zo iets meer dan ik wil uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Pellicaantje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:39:
[...]

Wij hebben een topcore blad. Tot op heden (half jaartje) geen op- of aanmerkingen. Ik ben wel voorzichtig qua warmte enzo. Mijn betere wederhelft iets minder, maar ik heb tot heden nog geen beschadigingen kunnen spotten.

‘T enige nadeel vind ik de randafwerking. Je ziet aan de front wel dat t plastic is met een laagje.
Dank voor de info! Hoe bedoel je precies die randafwerking? De print/toplaag loopt toch ook door aan de voorkant van het blad?
Xghost schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Ziet er wel strak uit! Klopt het dat je kasten voor het raam staan? Als dat zo is, zie je vanaf de buitenkant de (lelijke) achterkant van de kasten. Dat lijkt me niet echt mooi.
Klopt, het raam begint al op ±90cm van de grond, terwijl wij voor een werkhoogte van ±97cm gaan. Maak daar iets van een plaat in de keukenkleur zodat je niet tegen de achterkant van de kastjes kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Pyrolyse is gaaf, maar ook heet. Misschien goed om na te gaan of een apparaat daarboven om kan gaan met die hitte (en dus ook hoe die Siemens de hitte afvoert).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
  • Laatst online: 21-04-2024
Hi All,

Toch besloten om voor een andere opstelling te gaan... zie fotos. Wat is een te verwachte prijs voor de volgende opstelling van een SieMatic Urban keuken met matte fronten en een composiet blad ? Ik kan niet echt een goede prijs indicatie vinden en de offerte laat erg lang op zich wachten.

6x hoge kasten
2x ladeblokken in eiland
4x ondiepe kastjes in eiland

Apparatuurkosten: 7000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUaW-PSKYNPNxz9Mq_1sfqolmZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/68xTC6jyadHoe7eITC0wQ0M9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me9pAnbzDDarzIJu5_ovJxUB8Aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ei8uozOrTRlFLIlWf9aK1KeY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXvy6wf7jHXmApLwWI7EO_fCbiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PTy77A9bvfIQQrCE8lea6JKX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3keMYfU9g7ifMybOO9Wpam3rV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XS9RAxpZGqRgmS1aKYzEP88N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-07 15:20
mr3000 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:10:
Hierbij even een update van onze keuken.
We hebben een Tristar Deco Nero keuken welke greeploos is.
We hebben alleen de kastjes onder boven en onder de oven en de 500cm servies kast tip-on (vind dit eigelijk verschrikkelijk maar visueel wel het mooist)

We zitten qua details alleen nog te dubben over ruimte tussen spoelbak (met name vaatwasser) en eiland.
en eiland naar de wand zodat er ruimte is voor een tafel.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Afgelopen week alles laten inmeten, gelukkig waren de ruimtes enkele cm groter dan gedacht dus geen gekke dingen. levering staat gepland 1e of 2e week Mei. (30 April betrekken we de woning al) Dus dat wordt een BBQ marathon ;-)

Enige waar we nog niet over uit zijn is plek voor afval. Vind een losse prullebak wel een beetje armoedig maar die afvalsystemen zijn ook weer zo onhandig en klein. Dus weet het nog niet zo goed ;-)

Denk dat we toch maar voor lade onder de gootsteen gaan aangezien de quooker naar achter gaat (andere kant van de muur/ bijkeuken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Ieder z'n ding blijkbaar, ik vind die moeilijk bereikbare kleine afvalsystemen armoedig. Veel liever een degelijke, ruime, bruikbare afvalbak. Een mooie strakke Brabantia bijvoorbeeld hoeft echt niet te misstaan in een moderne keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Floor-is schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Niet voor het monteren, maar wel voor de kosten van de keuken. Ik dacht te hebben gelezen dat hij deze immers voor OP had aangeschaft
Nahja hoe het gegaan is, zij kennen iemand met een keukenzaak en omdat ik via hun kwam kreeg ik een nette prijs aangemeten. De keukenzaak staat er buiten. De beste man zou alleen de keuken plaatsen maar daarnaast dus ook slopen, tegelen , electra , een container regelen, en een stucadoor.

De stucadoor kon al niet geregeld worden want ze kenden niemand uit de buurt dus die was al niet geregeld. Maar goed vandaag is de andere aannemer begonnen. Alles afgeplakt, dekens en karton over de keuken heen. Bovenkasten demonteren , afzuigkap eraf. Ze hebben de muur gesloopt langs de keuken ZONDER het aanrechtblad ook maar te beschadigen. ( heel knap want hier zat 2mm tussen ). plafond is er al uit. Deze mensen maken meters. Ik ga nu ook gewoon afwachten op een reactie van de vader van die vriend van mij.

Kijk mijn vriend kan er niks aan doen tenminste zo kijk ik er tegen aan, zij plaatsen normaal de mooiste badkamers en keukens in villa's. Alleen zijn vader heeft mijn keuken gewoon niet serieus genomen. Hij zegt ook gewoon met droge ogen "ja het komt nu even niet uit, wij hebben een werkende keuken neergezet en moeten even een andere afspraak maken voor de rest" nou ja dat is 2 weken geleden. Verder zei hij... Ja ik had opgeschreven dat ik alleen een keuken zou plaatsen. ( terwijl hij zelf alle werkzaamheden heeft genoteerd , en besproken heeft ). Alfijn ik weet nog niet wat ik met de beste man ga regelen. Ik heb aan de nieuwe aannemer gevraagd of hij al het extra werk wilt specificeren op de factuur zodat ik dat onder zijn neus kan drukken mocht hij komen.

Iedereen bedankt voor de suggesties

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Probeer vooral kalm te blijven en blijf alert of afspraken worden nageleefd.

Rare volgorde is het wel. Eerst de keuken plaatsen en dan de muur slopen. Had je hier zelf geen twijfels over?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Dat was haar eerste reactie tegenover de werkmannen.

Moest er ooit een factuur komen, die in jou opzicht te hoog ligt, zou ik gewoon de factuur die je nu hebt aftrekken van het bedrag dat hij vraagt. En dan is de overschot nog voor hem.
Maar goed dat je alternatieve oplossingen zoekt :) niet te lang bij stilstaan. Alles komt uiteindelijk in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
Haazzz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:40:
Dank voor de info! Hoe bedoel je precies die randafwerking? De print/toplaag loopt toch ook door aan de voorkant van het blad?
Ja print loopt wel door. Kan het niet goed uitleggen dus heb er wat foto’s van gemaakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCmaVYG1KbI_Np_JvjfrVP18NBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaogzToBtQEHgNXUQBZ1AyBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GFnzXLLpJ3R3jamNY77mI6D2Y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jmn0IsHSzt3oarwPJVbN8SYk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-07 12:46
Vraagje over inductiekookplaaten met recirculatie.

De keukenwinkel heeft de eerste offerte gemaakt met een Bosch kookplaat (PVQ895F25E). Recensies vind ik moeilijk te vinden. Is een Bora echt beter? Maakt het niet uit? Heeft iemand ervaring met een Bosch?

Wat voor filters zijn het beste voor recirculatie? De verkoper had over plasma filters die lang doorgaan. Werken de filters echt wel goed voor 10 jaar? Zijn ze ook goed met vocht opnemen? Of is een systeem met filters elk jaar of zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:32
Lastmanstanding schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:11:
Vraagje over inductiekookplaaten met recirculatie.

De keukenwinkel heeft de eerste offerte gemaakt met een Bosch kookplaat (PVQ895F25E). Recensies vind ik moeilijk te vinden. Is een Bora echt beter? Maakt het niet uit? Heeft iemand ervaring met een Bosch?

Wat voor filters zijn het beste voor recirculatie? De verkoper had over plasma filters die lang doorgaan. Werken de filters echt wel goed voor 10 jaar? Zijn ze ook goed met vocht opnemen? Of is een systeem met filters elk jaar of zo beter?
Zoek even op Bora in de zoekbalk. Zal je een beetje op weg helpen met de algemene conclusie:
- Bora = superieur
- Zijn de andere merken slecht? Nee, zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Egemenox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:14:
Hi All,

Toch besloten om voor een andere opstelling te gaan... zie fotos. Wat is een te verwachte prijs voor de volgende opstelling van een SieMatic Urban keuken met matte fronten en een composiet blad ? Ik kan niet echt een goede prijs indicatie vinden en de offerte laat erg lang op zich wachten.

6x hoge kasten
2x ladeblokken in eiland
4x ondiepe kastjes in eiland

Apparatuurkosten: 7000

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoewel je het niet helemaal kunt vergelijken zonder naar het totaalplaatje te kijken hieronder een indicatie obv mijn offerte van Siematic in SLC uitvoering (SmartLaque, mat)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zijn natuurlijk niet exact de kasten die jij hebt maar dan kun je een beetje rekenen.

Je plaatjes komen overigens niet echt overeen met een Siematic Urban, lijkt eerder S2 met die greeplijst?
Verder; je hebt een binnelade onder de kookplaat. Volgens mij kan het technisch niet eens met zo'n downdraft kookplaat. Als het wel kan denk ik niet dat je dit moet willen, die lade is bijna onbruikbaar dan. Zou de binnenlade in de kast naast de kookplaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
  • Laatst online: 21-04-2024
SquareOne schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Hoewel je het niet helemaal kunt vergelijken zonder naar het totaalplaatje te kijken hieronder een indicatie obv mijn offerte van Siematic in SLC uitvoering (SmartLaque, mat)

***members only***

Zijn natuurlijk niet exact de kasten die jij hebt maar dan kun je een beetje rekenen.

Je plaatjes komen overigens niet echt overeen met een Siematic Urban, lijkt eerder S2 met die greeplijst?
Verder; je hebt een binnelade onder de kookplaat. Volgens mij kan het technisch niet eens met zo'n downdraft kookplaat. Als het wel kan denk ik niet dat je dit moet willen, die lade is bijna onbruikbaar dan. Zou de binnenlade in de kast naast de kookplaat doen.
Super bedankt hier heb ik enorm veel aan, erg waardevolle informatie. De lade onder de kookplaat is idd niet mogelijk helemaal niet over nagedacht. Je hebt helemaal gelijk offerte geeft aan dat het gaat om s2 s2k... Wat is het verschil tussen Urban, S2, SLC en SLX. Zit hier een groot prijs/kwaliteits verschil in ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Egemenox schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Super bedankt hier heb ik enorm veel aan, erg waardevolle informatie. De lade onder de kookplaat is idd niet mogelijk helemaal niet over nagedacht. Je hebt helemaal gelijk offerte geeft aan dat het gaat om s2 s2k... Wat is het verschil tussen Urban, S2, SLC en SLX. Zit hier een groot prijs/kwaliteits verschil in ?
Siematic is er allemaal niet heel duidelijk / transparant in maar hierbij mijn gedachten en kennis (zit niet in de keukenbranche dus mogelijk is het onzin wat ik verkondig):
  • SLC = kasten met een greep in het front gefreesd, goedkoopste (greeploze) lijn
  • S2 = greeploos met 'standaard greeplijst', ietjes duurder vanwege de greeplijsten
  • SLX = nieuwste greeploze lijn van Siematic, echt heel mooi, maar weer wat duurder dan de S2, geen idee hoeveel
  • URBAN = keuken met grepen / stoere look, geen idee van prijstelling
Zou vooral even googelen dan kun je wel plaatjes vinden van de verschillen.

Deze lijnen zijn uit te voeren in verschillende afwerking fronten
  • Kunststof - prijsgroep 0 voor SLC-KM, S2-K, SLX-K
  • SmartLaque - prijsgroep 0 voor SLC-LSZ, prijsgroep 1 voor S2-LSZ en voor SLX-LSZ
  • SimiLaque - prijsgroep 2 voor S2-SLS en SLX-SLS (SLC niet leverbaar)
  • En dan heb je nog volledig lak fronten, fineer fronten en aluminium fronten in sommige lijnen, met prijsgroepen oplopend tot prijsgroep 8
Prijsgroep 0 betekent niet dat SLX en S2 dan even duur zijn maar voor elke prijsgroep krijg je een soort opslag op de basisprijs van de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Laatst online: 31-03-2022
Hoi iedereen kom net van ASWA keukens heb hier een erg goed gevoel gekregen. Zouden jullie eens kunnen kijken na de tekening en offerte. Of de prijs goed is en er nog iets beter kan. De foto is trouwens niet helemaal goed keuken moet mat wit zijn met een composiet blad in jet Grey gepolijst van jetstone. Alvast sorry voor de vele foto's was ook een uitgebreide offerte. Totale prijs is 15200 met installatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/de4SwqO3qYCxjDbYGsyZyc7MDfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmqm7frtbmQnnfDDlMoB6xQe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWIBXukjyehwOa2Mo7Vmku2eRMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDLrfcNkWAR9FgJGTDRMXURJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oO1JyBLUtIhBaVXWbGKYWGIRF7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwWkH2cPTJHsXACfeTywK0J2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBct3BjEeKDIRwWSZTd_rb8jp08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjh9e0knVVOPp6cNOwpRYqmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xkr16R4XMffQPXr_lqJDqKK8GU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktfz8V8k0MtUQ3HTBWn2me2W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcxBwMQlqJA_pJtIdQdjoMW0mRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43E3ztzjBCfWTLEtvovFGPeu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7qD6ZcWLFS3eLYM8Oz5RLMVF7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dX1fMI83AvPvDD9KvxQxHEcL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Jackpuyn op 13-03-2021 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Ik zou adviseren even plaatjes te posten zonder al je eigen persoonlijke gegevens er op (laatste pagina).

[ Voor 91% gewijzigd door SquareOne op 13-03-2021 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
SquareOne schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Ik zou adviseren even plaatjes te posten zonder al je eigen persoonlijke gegevens er op (laatste pagina).
Gedaan kun jij dan even je bericht verwijderen want daar staat anders nog die foto. Bedankt voor de tip trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
@Jackpuyn Je hebt nu allemaal stukjes van 60cm aanrechtblad, ik zou de kant van de kookplaat verdelen in 2x 100cm lades, en dan de kookplaat uit het midden (aan 1 kant heb je dan 20cm, aan de andere kant 100cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
mitsumark schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:18:
@Jackpuyn Je hebt nu allemaal stukjes van 60cm aanrechtblad, ik zou de kant van de kookplaat verdelen in 2x 100cm lades, en dan de kookplaat uit het midden (aan 1 kant heb je dan 20cm, aan de andere kant 100cm)
@mitsumark hebben we ook aan gedacht. Maar nu kunnen we aan 1kant het bestek doen in de la en in de andere de spullen om me te koken. En net iets veiliger doordat er zeker geen steel over het blad kan steken. Die mijn kinderen er zeker eens vanaf gaan lopen. En ik verlies de minste ruimte in de laden. Bedankt @Barry|IA voor jouw tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-06 13:10
Persoonlijk zou ik de koelkast of oven aan de linkerkant plaatsen, waardoor je aan beide kanten de symmetrie hebt van een lange kast. Snap wel waarom er voor deze indeling is gekozen, maar vind het minder mooi zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Dimitri_Klokov schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:30:
Persoonlijk zou ik de koelkast of oven aan de linkerkant plaatsen, waardoor je aan beide kanten de symmetrie hebt van een lange kast. Snap wel waarom er voor deze indeling is gekozen, maar vind het minder mooi zo :P
@Dimitri_Klokov vind het dan te veel op een bedrijfskantine lijken. En lastiger om iets in de oven te zetten. Of anders moet je telkens om het eiland om iets te pakken uit de koelkast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Jackpuyn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:51:
Hoi iedereen kom net van ASWA keukens heb hier een erg goed gevoel gekregen. Zouden jullie eens kunnen kijken na de tekening en offerte. Of de prijs goed is en er nog iets beter kan. De foto is trouwens niet helemaal goed keuken moet mat wit zijn met een composiet blad in jet Grey gepolijst van jetstone. Alvast sorry voor de vele foto's was ook een uitgebreide offerte. Totale prijs is 15200 met installatie.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch maar je eisen overboord gegooid Jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Toch maar je eisen overboord gegooid Jack?
@Kapitein Merijn heb wat water bij de wijn moeten doen ja. Wat vind jij van die prijs trouwens? Beetje oke. Of zou jij het nog lager kunnen? En wat vind je van het ontwerp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Jackpuyn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:07:
[...]

@Kapitein Merijn heb wat water bij de wijn moeten doen ja. Wat vind jij van die prijs trouwens? Beetje oke. Of zou jij het nog lager kunnen? En wat vind je van het ontwerp?
Bij Aswa hoef je niet bang te zijn dat je teveel betaald. Prima bedrijf met eerlijke prijzen.
Ontwerp sluit goed aan bij je wensen. Ik vind de hoge kasten aan de rechterzijde ook fraaier.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:09
Voor de geinteresseerden :) !

Op deze winderige en regenachtige zaterdag maar eens de tijd genomen om wat foto's te maken van de nieuwe keuken.

Afgelopen juni voor het eerst gereageerd in dit topic gezien we op zoek waren naar een nieuwe keuken voor ons nieuwe huis:
Jannick1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Zoals daar aangegeven stonden een aantal keuzes nog open met name apparatuur.

Waar we in eerste instantie op de Atag tour waren, hebben we na lang wikken en wegen de keuze gemaakt om toch voor 60CM ovens te gaan van Bosch. Een combi stoom en een normale bakoven. Waarom? Stukje flexibiliteit plus kostentechnisch waren ze niet veel duurder dan de 45cm variant (uiteraard is dit in verhouding).
Gezien we toch op de Bosch tour waren ook maar de koelvries combi + vaatwasser van bosch genomen.
De kookplaat is de Bora patatsnijder (met afvoer naar buiten).

Uiteindelijk is men woensdag 16 februari begonnen met het plaatsen van de keuken:

Helaas ontbraken toen nog de ovens en de juiste kraan en die zijn afgelopen week eindelijk geleverd.
Afgelopen week nog even wat 'tegeltjes' (krengen van 60x120) geplakt tegen de achterwand van het spoelgedeelte en de verlichting + zwarte stopcontactjes daar op orde gemaakt.

Zoals beloofd zou ik nog even het eindresultaat posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRIgTCeYyTltqpmF9xNd4wAf5mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpQdvSMVBAFsFqksguRDhUs7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtUgi6tb1hHNghimYAWocfQsAoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f72my9x9G7oBUKe2m8Ug27b9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJFfKcWAymDbJ0FGkdXZ6I9sTVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qtgh2EgDhC8jPdNZgD9OaIcP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBlpnqfqdT54wA25hILAixSkeFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ppJVyp5FqD0orLG38bmi95z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiTt-cn-VuZFEDe3t0_oyYqUohs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpdriek1ai0ZNTWcW4V1XqEi.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn meer dan blij met het eindrestultaat :*)

Paar zaken die we nog gaan doen zijn de naden langs en tussen de ovens met een mat zwart lak stiftje donker maken, de tegels voegen en zijkanten afkitten en er komt nog een sierlijst boven langs de kastenwand.

Voor de mensen die willen weten wat het hele geintje gekost heeft? Uiteindelijk iets meer dan 25K exclusief de standbouw voor de kastenwand (die hebben we zelf gemaakt) en exclusief de tegels op de achterwand bij het spoelgedeelte.
Uiteindeijk iets meer dan begroot, maar dat is gekomen vanwege de upgrade in apparaten.

Keuken is gekocht bij Arma in Nunspeet. (Geen aandelen, maar echt een dikke pluim naar deze toko). Fijne verkopers, goede communicatie, Aardige monteurs en ja, al het afval werd meegenomen.

En nu de komende weken, maanden, jaren maar eens fijn genieten van het geheel.

@Flix20 & @Blik1984 We zijn nu 2 weken dagelijks aan het koken, en het schoonmaken en houden van het blad valt reuze mee! Ondanks dat hij niet helemaal vlak is hoef je niet tig x met een doekje er over heen!

@SquareOne @battler @Anoniem: 36835 @Ibin @Scuderia110 Zoals beloofd zou ik jullie even taggen voor het eind resutaat en een aantal vragen om alvast te beantwoorden.

Zeer tevreden over de Bora en die drie dagen dat we de ovens nu hebben, hebben ze elke dag minimaal 1 aan gestaan. Echt fijne aparaten en stil vooral (tis ook maar niet wat je gewend bent natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

@Jannick1 Mooi man! Ziet er allemaal top uit. Geniet er van :)

Is dat witte om die ovens iets van de ovens? Of van de kasten?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 13-03-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Een oven op Wifi? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:09
Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:22:
@Jannick1 Mooi man! Ziet er allemaal top uit. Geniet er van :)

Is dat witte om die ovens iets van de ovens? Of van de kasten?
De binnenkasten van de kast. Zijn grijs.
Ja. Was een “gratis” upgrade want de bestelde oven kon niet tijdig geleverd worden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jannick1 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:18:

Op deze winderige en regenachtige zaterdag maar eens de tijd genomen om wat foto's te maken van de nieuwe keuken.

Afgelopen juni voor het eerst gereageerd in dit topic gezien we op zoek waren naar een nieuwe keuken voor ons nieuwe huis:

Waar we in eerste instantie op de Atag tour waren, hebben we na lang wikken en wegen de keuze gemaakt om toch voor 60CM ovens te gaan van Bosch. Een combi stoom en een normale bakoven. Waarom? Stukje flexibiliteit plus kostentechnisch waren ze niet veel duurder dan de 45cm variant (uiteraard is dit in verhouding).
Gezien we toch op de Bosch tour waren ook maar de koelvries combi + vaatwasser van bosch genomen.

Uiteindelijk is men woensdag 16 februari begonnen met het plaatsen van de keuken:

Helaas ontbraken toen nog de ovens en de juiste kraan en die zijn afgelopen week eindelijk geleverd.
Afgelopen week nog even wat 'tegeltjes' (krengen van 60x120) geplakt tegen de achterwand van het spoelgedeelte en de verlichting + zwarte stopcontactjes daar op orde gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paar zaken die we nog gaan doen zijn de naden langs en tussen de ovens met een mat zwart lak stiftje donker maken, de tegels voegen en zijkanten afkitten en er komt nog een sierlijst boven langs de kastenwand.

Voor de mensen die willen weten wat het hele geintje gekost heeft? Uiteindelijk iets meer dan 25K exclusief de standbouw voor de kastenwand (die hebben we zelf gemaakt) en exclusief de tegels op de achterwand bij het spoelgedeelte.
Uiteindeijk iets meer dan begroot, maar dat is gekomen vanwege de upgrade in apparaten.

Keuken is gekocht bij Arma in Nunspeet. (Geen aandelen, maar echt een dikke pluim naar deze toko). Fijne verkopers, goede communicatie, Aardige monteurs en ja, al het afval werd meegenomen.

@Flix20 & @Blik1984 We zijn nu 2 weken dagelijks aan het koken, en het schoonmaken en houden van het blad valt reuze mee! Ondanks dat hij niet helemaal vlak is hoef je niet tig x met een doekje er over heen!

@SquareOne @battler @Anoniem: 36835 @Ibin @Scuderia110 Zoals beloofd zou ik jullie even taggen voor het eind resutaat en een aantal vragen om alvast te beantwoorden.

Zeer tevreden over de Bora en die drie dagen dat we de ovens nu hebben, hebben ze elke dag minimaal 1 aan gestaan. Echt fijne aparaten en stil vooral (tis ook maar niet wat je gewend bent natuurlijk).
Hele mooie keuken! Gefeliciteerd :)

Zal de post 'pinnen' in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Jannick1 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@jannick1 mooie keuken. Ook mooie tegels past goed bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:49
@Jannick1 ziet er mooi uit, ook de vloer echt parket of pvc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Heb ik ook besteld van AEG. Je kan instellen via je telefoon, maar ook de kerntemperatuur van ja vlees volgen, en er zit een camera in. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edit, verkeerd topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Greatsword op 13-03-2021 23:06 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-07 08:25
Greatsword schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:00:
Even een vraagje, wat vinden jullie van deze volgorde zodra we de sleutels hebben.
  • Leidingwerk voor de keuken verplaatsen (iets andere keukenopstelling)
  • Keramische tegels laten leggen
  • Muren stucen
  • Keuken plaatsen
  • Meubels laten bezorgen
  • Verhuizen
We hebben dus nog wat werkzaamheden die we moeten laten verrichten en ieder heeft zo zijn eigen expertise maar we hopen het natuurijk allemaal achter elkaar te kunnen plannen.
Eerst stucen, daarna de vloer. Het stucen geeft een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:22
Wie wil even meekijken over onze keukenopstelling? Wil graag beslagen ten ijs komen voordat we naar de keukenzaken gaan en vandaar dat we eerst zelf aan het "ontwerpen" zijn geslagen.

keukenopstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqhdGhYk7e1K_hoEjZSeklJLxXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oJsuj3jCUbJpcizdxq0GmxMc.jpg?f=user_large

keukeneiland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLGLZMYrVLvgXO-J5P_hTTHW6aY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z3WwszMp3sxpYBmmFRwmffxB.jpg?f=user_large

kastenwand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GgAtOye-C49aUev7vqvzdi7BlU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7z5VALpQQ0uNRzaB2blwKV5u.jpg?f=user_large

Hoor graag wat jullie ervan vinden? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:22
Zie nu dat de tekst bij de tekeningen niet te lezen zijn.... Ga ze wat groter plaatsen.

Hierbij de leesbare versies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RTykhN51gOIwWVRBfskQ6BemYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FWuvKrfVuF1hp0ldmOpVRLLx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4FXt7QBszVNX8RsKeIXia8vsaE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5wgXAFuFqH99QP3eztkON5Mr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qy0xNaOq8exuVmfHWWcLvKE69MA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAl9vd0oaCNI6iCLr8XJIJGj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Staalfreak op 13-03-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jppilot schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Eerst stucen, daarna de vloer. Het stucen geeft een bende.
Daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken maar toen gaf de keukenleverancier aan dat het beter is om eerst de tegels te laten leggen zodat de vloer ook stevig genoeg is om er op te lopen en dingen te gaan doen.

De tegelleverancier zegt dat het belangrijk is dat de ondervloer (cement dekvloer met vloerverwarming) vlak en schoon moet zijn.

Eerst stucen klinkt dus logisch, maar geen idee hoeveel problemen dat gaat opleveren als dan daarna de tegels moeten worden gelegd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Staalfreak schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:14:
[...]

Zie nu dat de tekst bij de tekeningen niet te lezen zijn.... Ga ze wat groter plaatsen.

Hierbij de leesbare versies.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een eiland van 250cm is wel aan de krappe kant voor 2 functies (koken en spoelen). Is het niet op te rekken naar 3 meter?

Welke tools heb je gebruikt voor de tekeningen?
Pagina: 1 ... 211 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1