Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:20:
Siemens heeft alleen maar warmhoud laders. Geen accessoire lade. Dat heeft Neff. Dus misschien toch ergens een stekker ?
Helaas toch wel: https://www.siemens-home.bsh-group.com/be/nl/productlijst/koken-en-bakken/lade/warmhoudlade/BI630ENS1

Lade voor opslag noemen ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 22:57
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:59:
Apparatuur vraag:

Ik ben op zoek naar recente ervaringen met Neff. Ik twijfel tussen Bosch/Siemens/Neff.

Van de eerste 2 kan ik meer dan genoeg recente ervaringen vinden, maar Neff komt minder vaak tevoorschijn.

Ik zoek vooral ervaring met ovens/magnetrons. Vaatwasser en koelkast zal, naar het er nu uitziet, Siemens gaan worden.

Alvast bedankt !
Helaas ook weinig over kunnen vinden. Mede daarom naar Siemens studioline uitgeweken. Maar de Neff vond en vind ik zelf érg mooi met de Slide & Hide deur. Volgens Keukenloods zou Neff boven Siemens staan in een hoger segment. (Al was ik zéér unimpressed van de kennis en kunde van de verkoper aan de telefoon bij Keukenloods. Ja meneer, ik weet niet wat het verschil is tussen een 45 en 60cm combi en of de magnetronstand dan beter of slechter werkt. Om vervolgens ook stilletjes steeds toplijn als 'voorbeeld' te pakken.)

[ Voor 17% gewijzigd door t14wo op 03-03-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:59:
Apparatuur vraag:

Ik ben op zoek naar recente ervaringen met Neff. Ik twijfel tussen Bosch/Siemens/Neff.

Van de eerste 2 kan ik meer dan genoeg recente ervaringen vinden, maar Neff komt minder vaak tevoorschijn.

Ik zoek vooral ervaring met ovens/magnetrons. Vaatwasser en koelkast zal, naar het er nu uitziet, Siemens gaan worden.

Alvast bedankt !
Volgens mij is het binnenwerk van Bosch/Siemens/Neff gelijk als je ‘dezelfde’ serie pakt zeg maar. De IQ700 Siemens is vergelijkbaar met de Neff N90 modellen en met de Bosch top lijn. Ik heb zoiets gelezen in dit topic.

Wat software matige afwijkingen, design en soms de prijs zijn volgens mij de grootste verschillen.

Aanstaande keuken gaan wij voor Neff Ovens/ vaatwasser/koelvriescombinatie vanwege het design en vermoedelijk een Bora kookplaat.

[ Voor 7% gewijzigd door knights16 op 03-03-2021 14:20 ]

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10 17:16
Gebeld door de keukenbouwer, keuken en apparatuur staan klaar voor transport van morgen! :)

De (bak)oven is last minute binnengekomen maar de combi en warmhoudlade zijn nog niet geleverd.
Niet onoverkomelijk, toch een beetje jammer maar volgens mij mogen we niet klagen.....

We kijken enorm uit naar de plaatsing van de keuken, ongeveer 5 maanden verder na het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Luuk97 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Wat een mooie ruimte voor een keuken.
De opstelling hoge kastenwand, eiland, grote tafel zou ik zo laten.
En omdat je voldoende ruimte hebt voor hoge kasten, zou ik ook die nis zo laten. Daar heb je ook hele goede argumenten voor. Prima zo.

Maar je wilt alternatieven: Een alternatief is natuurlijk om de spoelbak toch in het eiland te plaatsen. Je hebt ruimte genoeg.
En dan kun je de kastenwand helemaal dicht maken, of met een koffie nis die afgesloten kan worden met deuren die je helemaal weg kunt schuiven. Dat is een kwestie van smaak.

Er staan 3 krukken aan de bar. En ik snap ook daar de argumenten voor.
Maar je maakt je eiland echt een stuk strakker als je die weglaat. De tafel staat voldoende dicht bij om contact mee te hebben. Opnieuw een kwestie van smaak. Ga je voor de looks of voor praktisch.
Bedankt voor je feedback. Die afsluitbare nis voor de koffiemachine heb ik ook overwogen. Uiteindelijk ook laten vervallen omdat het zo praktischer is als de de machine dicht bij de wasbak en kraan kan staan. Een aparte wasbak en kraan voor bij de koffiemachine is dan weer te kostbaar en pakt te veel ruimte.

Ik ben nog wel tot een alternatieve opstelling gekomen, hier beide opties naast elkaar, links een alternatief, rechts het oorspronkelijke idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7taXSNUgTjdX1TCZJG-cGiH4-_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37LMNYzezafV9PofmJ6xcbgA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FljHSmItvmVXyKvq3TTcprSyH4c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liUM7Dg1Mgkmhy4oawFPiWCJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door SqnLdr op 03-03-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Niet te koop via Nederlandse site. Wel België

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
SqnLdr schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Bedankt voor je feedback. Die afsluitbare nis voor de koffiemachine heb ik ook overwogen. Uiteindelijk ook laten vervallen omdat het zo praktischer is als de de machine dicht bij de wasbak en kraan kan staan. Een aparte wasbak en kraan voor bij de koffiemachine is dan weer te kostbaar en pakt te veel ruimte.

Ik ben nog wel tot een alternatieve opstelling gekomen, hier beide opties naast elkaar, links een alternatief, rechts het oorspronkelijke idee:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou voor t nieuwe idee (links) gaan, dat oogt een stuk rustiger, en ruimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankje82
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Wij zijn ook druk bezig met een keuken ontwerp en twijfelen erg tussen een eiland met koken en spoelen op het eiland, of een eiland met koken en dan spoelen tegen de wand.
Koken en spoelen op het eiland lijkt mij praktischer, geen gedrup over de vloer. Nadeel is dat het eiland dan 3M moet zijn volgens de adviseur. Voordeel van alleen koken op het eiland is een iets kleiner eiland.

Iemand ervaring met koken en spoelen tegenover elkaar en hoe dat bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
Ik vraag me ook af of zo'n nis van 3x60 niet te krap is met een spoelbak in het midden.
Zat er zelf ook aan te denken met een eilandje van 180/200/240, maar denk nu toch aan een nis van 4x60.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 03-03-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Merken jullie ook dat leveringstermijnen aan het oplopen zijn?
Aeg oven besteld op 12/1, en nog steeds niet geleverd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:05
Tommie12 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:23:
Oktober keuken besteld, week 7 geleverd en wacht nog op de vaatwasser en oven. Komen over 2 weken volgens de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankje82 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:44:
Wij zijn ook druk bezig met een keuken ontwerp en twijfelen erg tussen een eiland met koken en spoelen op het eiland, of een eiland met koken en dan spoelen tegen de wand.
Koken en spoelen op het eiland lijkt mij praktischer, geen gedrup over de vloer. Nadeel is dat het eiland dan 3M moet zijn volgens de adviseur. Voordeel van alleen koken op het eiland is een iets kleiner eiland.

Ik zou voor spoelen en koken idd minimaal 3 meter aanhouden. Wij hebben ook gekozen voor alleen koken op het eiland (240cm). Zodoende heb ik veel werkruimte. Alleen spoelen op een eiland zou ik niet zo snel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
mitsumark schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:06:
Ik vraag me ook af of zo'n nis van 3x60 niet te krap is met een spoelbak in het midden.
Zat er zelf ook aan te denken met een eilandje van 180/200/240, maar denk nu toch aan een nis van 4x60.
Dat is ook een van mijn grootste twijfel punten bij de opstelling die ik afgelopen week geplaatst heb. 180cm nis om te spoelen en 200cm eiland om te koken.

Eens met @Verwijderd dat je minimaal 300cm nodig hebt voor zowel koken als spoelen op het eiland.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 03-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51

_Arthur

blub

Tommie12 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:23:
Mijn buurman zit in de verkoop van witgoed (wasmachines, drogers e.d.) en klaagt steen en been over late leveringen of incomplete leveringen. Kennelijk zijn er grote tekorten bij de toeleveranciers van de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankje82
Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Ik zou voor spoelen en koken idd minimaal 3 meter aanhouden. Wij hebben ook gekozen voor alleen koken op het eiland (240cm). Zodoende heb ik veel werkruimte. Alleen spoelen op een eiland zou ik niet zo snel doen
De andere keuze zou dan idd zijn alleen koeken op eiland en spoelen langs de wand. Dat heb jij dus. Vind je het niet vervelend dat het spoelen dan achter je is? Dat is onze twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankje82 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:54:
[...]

De andere keuze zou dan idd zijn alleen koeken op eiland en spoelen langs de wand. Dat heb jij dus. Vind je het niet vervelend dat het spoelen dan achter je is? Dat is onze twijfel.
Weet ik nog niet :P De keuken moet nog komen. Ik denk het niet, ik werk over het algemeen heel methodisch in de keuken. Dus ik denk dat ik m'n weg wel ga vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Ankje82 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:44:

Wij hebben hetzelfde dilemma. We doen nu een eiland van 270 met kookplaat, en spoelen in de kastenwand. Extra voordeel daarvan is dat de vaatwasser op hoogte in de wand kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
Ankje82 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:54:
[...]

Wij hebben koken in het eiland en spoelen langs de wand. Is een kwestie van omdraaien van ene naar andere kant. Ik heb er absoluut geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Wij hebben in de huidige keuken een eiland van 240 met koken en spoelen. Spoelen in een grote wasbak op de kop van het eiland (hele breedte eiland). Bevalt goed, en past bij ruimte waar keuken in staat. Dus kan wel, ook bij kleiner eiland koken en spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Lize167 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Wij hebben hetzelfde dilemma. We doen nu een eiland van 270 met kookplaat, en spoelen in de kastenwand. Extra voordeel daarvan is dat de vaatwasser op hoogte in de wand kan :)
Grappig. Nooit bedacht dat je eventueel dus een vaatwasser hoger dan de vloer kan inbouwen. Nog bijzondere dingen waar je dan aan moet denken ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in mijn keukenofferte het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZz5O9WGwataX7zXkKVXwKQOn3I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1oVD3E4fD8QI8FiFMPLXXBqJ.png?f=user_large

Betekent dat ze dan mijn quooker en vaatwasser niet aansluiten? :+ Volgens mij is dat niet gebruikelijk?
@Farmerwood @Linkser Is dit jullie ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:07:

[Afbeelding]

Betekent dat ze dan mijn quooker en vaatwasser niet aansluiten? :+ Volgens mij is dat niet gebruikelijk?
Staat er een regel boven niet dat ze apparatuur aansluiten? De vaatwasser dus iig wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser

[Afbeelding]

Dit gaat puur over het leidingwerk, ik denk niet dat ze je zonder aangesloten vaatwasser of quooker laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 17:23

[Afbeelding]

Linkser schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Dit gaat puur over het leidingwerk, ik denk niet dat ze je zonder aangesloten vaatwasser of quooker laten zitten ;)
Lijkt mij ook dat dit gaat over het niet:
- trekken van draden in loze leidingen (bijplaatsen groep, etc)
- monteren WCD op vd draad
- afmonteren van afgedopte water leidingen
Etc.

Als jij de leiding met kabels (kookplaat), waterleiding of een afgemonteerde WCD hebt liggen op de juiste plek, zullen zij hem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
knights16 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Volgens mij is het binnenwerk van Bosch/Siemens/Neff gelijk als je ‘dezelfde’ serie pakt zeg maar. De IQ700 Siemens is vergelijkbaar met de Neff N90 modellen en met de Bosch top lijn. Ik heb zoiets gelezen in dit topic.

Wat software matige afwijkingen, design en soms de prijs zijn volgens mij de grootste verschillen.

Aanstaande keuken gaan wij voor Neff Ovens/ vaatwasser/koelvriescombinatie vanwege het design en vermoedelijk een Bora kookplaat.
ik ga komrende week naar hoofddorp om eens te voelen en kijkern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:04

[Afbeelding]

Dit staat er volgens mij bij ons ook in. Voor een meerbedrag (50 euro per apparaat volgens mij) sturen ze een monteur langs die wél gecertificeerd is. Zit uiteindelijk bij de totaalprijs bij ons in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
knights16 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:42:
[...]

Grappig. Nooit bedacht dat je eventueel dus een vaatwasser hoger dan de vloer kan inbouwen. Nog bijzondere dingen waar je dan aan moet denken ?
Hangt een beetje van de indeling van de kasten af en of je een greep op de vaatwasser doet.
Wij hebben 3 hoge kasten naast elkaar. In de eerste de vaatwasser op hoogte, de tweede eerst een kast en daarboven de oven. Omdat die oven hoger is dan normaal hebben we voor de Neff met hide en slide deur gekozen zodat de hogere oven geen probleem is. De kast ernaast zit de koelkast. Op de vaatwasser, koelkast en middelste kast hebben we een greep gedaan.

Er waren weinig keukenboeren die met ons mee wilden denken over de vaatwasser op hoogte. Het werd meteen als niet mogelijk gezien terwijl het voor ons een harde eis is. Uiteindelijk met een hoop gepuzzel (en een interieurbouwer) tot dit ontwerp gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankje82
loeberce schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Wij hebben koken in het eiland en spoelen langs de wand. Is een kwestie van omdraaien van ene naar andere kant. Ik heb er absoluut geen problemen mee.
Dank je. We gaan de verkoper toch nog een ontwerp laten uittekenen met spoelen op de wand.
Ik vind het lastig om te bedenken hoe het allemaal gaat worden en wat het mooiste past. We gaan een muur verplaatsen, dus de ruimte is nu nog kleiner. Dat maakt het weer moeilijker om het voor je te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Lize167 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Hangt een beetje van de indeling van de kasten af en of je een greep op de vaatwasser doet.
Wij hebben 3 hoge kasten naast elkaar. In de eerste de vaatwasser op hoogte, de tweede eerst een kast en daarboven de oven. Omdat die oven hoger is dan normaal hebben we voor de Neff met hide en slide deur gekozen zodat de hogere oven geen probleem is. De kast ernaast zit de koelkast. Op de vaatwasser, koelkast en middelste kast hebben we een greep gedaan.

Er waren weinig keukenboeren die met ons mee wilden denken over de vaatwasser op hoogte. Het werd meteen als niet mogelijk gezien terwijl het voor ons een harde eis is. Uiteindelijk met een hoop gepuzzel (en een interieurbouwer) tot dit ontwerp gekomen.
Grappig, onze interieurbouwer kwam juist met idee om de vaatwasser op hoogte te plaatsen. We hadden er nog niet over nagedacht dat dit kon en daarna leek het ineens heel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Linkser schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Grappig, onze interieurbouwer kwam juist met idee om dit zo te doen. We hadden er nog niet over nagedacht dat dit kon en daarna leek het ineens heel logisch.
Onze Tulp keuken uit 2004 heeft dit ook. Is echt ideaal en zou ik in onze nieuwe keuken niet meer anders willen. Alleen was de constructie onder de vaatwasser niet zo slim uitgevoerd, waardoor de plank waarop deze staat het heeft begeven. Een nieuwe plank erin van multiplex ipv spaanplaat heeft dit opgelost. Je ziet er niets van tenzij je de la onder de vaatwasser open doet. Die is heel laag, maar gebruiken we voor de placemats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook sinds afgelopen jaar de vaatwasser op hoogte in de nieuwe keuken. Ik zou niet meer anders willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ze waren 2,5 week geleden geweest voor het herstellen van een aantal puntjes van onze nieuw geplaatste keuken. Alleen de monteur had geen spullen mee (onderdelen), moest allemaal op maat gemaakt worden. Jammer dat ze dit niet vooraf regelen.

Enfin, niets meer gehoord. Dus ik bel Tulp Keukens op. Die geven me een e-mailadres van een freelancer (echt); was handiger dat ik zelf contact op zou nemen. Ergens had ik zoiets van ach als het dan sneller gaat.... Dus zo gezegd zo gedaan. Vriendelijke gast, mailt meteen terug - nog nooit bij mij thuis geweest :+.

Ik dus meteen de winkel terugbellen. "In verband met corona zijn wij tot 12:30 bereikbaar". Die hebben een andere avondklok denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 13:52
masaman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:47:
Hier ook sinds afgelopen jaar de vaatwasser op hoogte in de nieuwe keuken. Ik zou niet meer anders willen...
Op welke hoogte zet je hem dan? Ben wel benieuwd, ben het nog nooit eerder tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
JohnStaakke schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Op welke hoogte zet je hem dan? Ben wel benieuwd, ben het nog nooit eerder tegengekomen.
Bij ons heb je van onder naar boven: plint - lade 26,5cm hoog, vaatwasser, combimagnetron, kastje. Met deur van de vaatwasser open zit de binnenzijde van die deur ongeveer 0,5m boven de vloer.

Ter illustratie 2 foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpKaog-cL6qgE1j0DdtFEj768Sc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhmEq0cQHUrOM397Sup9dNBD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_YP9kdP3YmU93oV0BxqOWVn_lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhUhwxO3cZrdAK1dVzXCHGCF.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 51% gewijzigd door loeberce op 04-03-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:20
Je hebt ook vaatwassers waarvan de lades dmv een scharnier omhoog getrokken kunnen worden.
AEG noemt het de comfortlift;
Afbeeldingslocatie: https://www.koelmansvdlep.nl/images/stories/Aanbiedingen/Inbouwapparatuur/aeg_fss62900p_comfort_lift_inbouw_vaatwasser.jpg

Lijkt mij persoonlijk was wankel en vragen om problemen na een x aantal jaar gebruik.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Flix20 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:42:
Je hebt ook vaatwassers waarvan de lades dmv een scharnier omhoog getrokken kunnen worden.
[Afbeelding]

Lijkt mij persoonlijk was wankel en vragen om problemen na een x aantal jaar gebruik.
Zou ik me ook niet aan wagen; zeker gezien het feit dat onze kinderen de vaatwasser moeten uitruimen. Die gaan over het algemeen niet heel zachtzinnig met dit soort zaken om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
[Afbeelding]

Dit hadden wij op ons lijstje staan, omdat we dus graag op hoogte de vaatwasser willen in en uitruimen.
Advies van de interieurbouwer was dus om dan gewoon de vaatwasser op hoogte te zetten en je niet te wagen aan dit soort dingen (vanwege wankel en gammel wordende onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:41:
[...]

ik ga komrende week naar hoofddorp om eens te voelen en kijkern
Ik hoor graag je bevindingen, ik ben eind maart aan de beurt om daar eens rond te neuzen : )

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batone
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-02-2023
[Afbeelding]

Hier een ervaringsdeskundige!
Nu 3 jaar in gebruik en ook ik had verwacht dat ie heel snel gammel zou raken, maar dat valt reuze mee.
Wordt intensief gebruikt en het enige tot nu toe is dat de ‘lock’ links (die die lade vasthoudt als je het omhoog trekt zeg maar) soms blijft haken.

Voor onze nieuwbouwwoning zou ik het niet nog een keer kopen, maar wel graag eentje op hoogte nemen, maar dat past volgens mijn vrouw dan weer nergens vanwege haar strakke indeling...

Ik wilde een foto bijvoegen van de vaatwasser, maar je raadt het al... hij draait nu een vaat.. haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linkser
Dag 1 is hier klaar inmiddels, morgen de afronding.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JohnStaakke schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:33:
[...]

De onderkant van het frontje aan de voorkant zit op 38 cm van de grond. De wieltjes van de onderste lade zitten op 48 cm, de wieltjes van de bovenste lade zitten op 88 cm.
Hiermee zit de bovenste lade net zo hoog als een normale lade in de keuken. Supermakkelijk met in- en uitruimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Linkser Mooi! Ook die Bora is erg nice zo verzonken. Hoe hebben ze die uiteindelijk geinstalleerd qua luchtstroom? En hoe gaan die bovenkasten open boven je oven en koelkast? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:04:
@Linkser Mooi! Ook die Bora is erg nice zo verzonken. Hoe hebben ze die uiteindelijk geinstalleerd qua luchtstroom? En hoe gaan die bovenkasten open boven je oven en koelkast? :P
Bora afzuiging gaat achter een plaat in de kast.

Die zijn push-to-open, dat scheen ook zo besproken te zijn. Ik heb dat niet onthouden maar mijn vriendin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 12:16
Wij hebben een offerte laten opstellen bij Keukenloods en nu twijfelen wij of het een goede prijs is. Kan iemand ons hier mee helpen?

Koelkast: SIEMENS KI31RAFF0
Combi: SIEMENS CM876G0B6
Vaatwasser: SIEMENS SN652X49CN
Kookplaat: BORA PURU
Spoelbak: Caressi CAGRPP50BKFL
Kraan: Quooker Fusion Square COMBI

Kastjes: Profi+ (Nobilia?)
Kast/lade kleur: Touch Zwart Supermat
Bladkleur: 5024 T Iron (kunststof)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qEob11Uj35imaP30yNz5bmETp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Le4dNwvep5oYiNsDnz2PtJSf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqktvveGSLqevIjaJArxREuZcAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/se88ujP6cUPJQ9vYiteRAOYZ.jpg?f=fotoalbum_large

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
[Afbeelding]

Ik had hem in mijn vorige woning en nu in de nieuwe woning ook. Bij ons is altijd iemand thuis en wij koken en bakken veel, vaatwasser staat gemiddeld 2-3keer per dag aan. Ondertussen heb ik dit type al + 3 jaar in gebruik en alles functioneert naar behoren. Ik heb laatst alleen zwaardere scharnieren laten monteren aangezien ik met een dubbel front zit wat te zwaar was voor de standaard scharnieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 10:52
GillBates schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:36:
Wij hebben een offerte laten opstellen bij Keukenloods en nu twijfelen wij of het een goede prijs is. Kan iemand ons hier mee helpen?

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
WIj hebben sinds deze week de keuken van keukenloods erin zitten. Deze was qua prijs ongeveer 1000 euro duurder met boven meer keukenkasten en de volgende apparatuur:

Siemens EX875LVB1E Inductiekookplaat
Siemens CM876G0B6 combi oven (Deze kwam uit de bestaande keuken en hadden we nog niet zo lang, dus is niet in de prijs inbegrepen)
Siemens HS836GTB6 stoomoven
Siemens KI81RADE0 koelkast
Siemens LC96BBM50 afzuigkap
Siemens SN63HX30AE vaatwasser
Quooker zeeppomp RVS
Quooker
COMBI+22 E
Kraan Fusion Square RVS
Blad : LIONSTONE 931SDARK graniet

Met een kunstof blad en minder kasten vind ik dit wel een klein beetje aan de dure kant, maar natuurlijk kan het verschil wel ergens anders in zitten. Wellicht valt er nog over die prijs te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
  • Laatst online: 21-04-2024
Hi All,

Ik volg dit topic al een tijdje, vanaf het moment dat we ingeloot waren voor een nieuwbouw woning.
Voor de woning is nu de handtekening gezet en hebben we de eerste gesprekken gevoerd met de aannemer over de keuken.Vanuit het project wordt er gewerkt met Siematic. De standaardkeuken zou een Siematic keuken zijn twv 15.000 eu. Als je de keuken casco neemt krijg je 11k terug. De 4k die dan verdampt is een grote ontmoediging om elders een keuken te halen. Standaard siematic keuken incl Siemens apparatuur waarbij de prijzen niet vermeld staan:

KI86V5SF1 -
CM585AMS0
SN61IX15TN
ED777FQ25E
Quooker flex 7l combi+

Foto van de standaard keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5hTZ_0ufl-8H9ceM6YtyLfYJHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5WTVh3zEMX40Ei48JpLe4t1I.png?f=fotoalbum_large

Op basis van onze wensen is de verkoper met een tekening gekomen, prijskaartje ? 25k. Een stuk duurder dan wij hadden verwacht. Erg onduidelijke offerte waarbij er eigenlijk alleen prijzen bij de apparaten stonden:

CB875G0B2 - 1189
CM836GNB6 - 1299
ED777FQ25E - 2499
SN61IX15TN - 549,00
KI86V5SF1 - 699,00
Quooker flex 7l combi+ - 1475

Erg slechte render van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mnFoSERY6DyzT9hg92APmqpnmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YVmlEgEB5CeUNy4XO09cVFPQ.png?f=fotoalbum_large

We vinden het erg duur en vragen ons eigelijk af of we niet te duur uit komen. Verder vind ik de indeling niet heel tof. We hebben op zich veel speelruimte de keuken zou feitenlijk overal kunnen staan, enige eis is dat hij niet te zien is vanaf de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9IJmknUFSDiktXxjdrCyT0bU9Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m5UgUYf1iXAUcYtyfCWPvRkC.png?f=user_large

TLDR: Keuken bij aannemer (merk: Siematic) voor 10k(25k - 15k) of casco nemen en met 11k op zak naar een andere keuken op zoek gaan. Tips over andere indeling zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Egemenox schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:22:
Hi All,

Ik volg dit topic al een tijdje, vanaf het moment dat we ingeloot waren voor een nieuwbouw woning.
Voor de woning is nu de handtekening gezet en hebben we de eerste gesprekken gevoerd met de aannemer over de keuken.Vanuit het project wordt er gewerkt met Siematic. De standaardkeuken zou een Siematic keuken zijn twv 15.000 eu. Als je de keuken casco neemt krijg je 11k terug. De 4k die dan verdampt is een grote ontmoediging om elders een keuken te halen. Standaard siematic keuken incl Siemens apparatuur waarbij de prijzen niet vermeld staan:

KI86V5SF1 -
CM585AMS0
SN61IX15TN
ED777FQ25E
Quooker flex 7l combi+

[Afbeelding]

Op basis van onze wensen is de verkoper met een tekening gekomen, prijskaartje ? 25k. Een stuk duurder dan wij hadden verwacht. Erg onduidelijke offerte waarbij er eigenlijk alleen prijzen bij de apparaten stonden:

CB875G0B2 - 1189
CM836GNB6 - 1299
ED777FQ25E - 2499
SN61IX15TN - 549,00
KI86V5SF1 - 699,00

[Afbeelding]

We vinden het erg duur en vragen ons eigelijk af of we niet om de tuin geleid worden. Verder vind ik de indeling niet heel tof. We hebben op zich veel speelruimte de keuken zou feitenlijk overal kunnen staan, enige eis is dat hij niet te zien is vanaf de woonkamer:

[Afbeelding]

TLDR: Keuken bij aannemer (merk: Siematic) voor 10k(25k - 15k) of casco nemen en met 11k op zak naar een andere keuken op zoek gaan. Tips over andere indeling zijn welkom.
11k terug krijgen en ‘maar’ 4k laten verdampen klinkt niet eens als een hele slechte deal. Geeft wel lekker veel vrijheid om elders te shoppen.

Hoeveel korting wordt er gegeven op de Siemens apparatuur ten opzichte van de adviesprijzen?

Verder kan het best zo zijn dat een Siematic keuken van dit formaat 25k kost. Welk lijn is het en welke type fronten worden er gebruikt?

Blader even terug in het topic, ik heb afgelopen week de prijs van onze Siematic opstelling geplaatst.

Welke Siematic dealer is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Egemenox schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:22:
Hi All,

KI86V5SF1 -
CM585AMS0
SN61IX15TN
ED777FQ25E
Quooker flex 7l combi+

[Afbeelding]

CB875G0B2 - 1189
CM836GNB6 - 1299
ED777FQ25E - 2499
SN61IX15TN - 549,00
KI86V5SF1 - 699,00

[Afbeelding]

We vinden het erg duur en vragen ons eigelijk af of we niet te duur uit komen. Verder vind ik de indeling niet heel tof. We hebben op zich veel speelruimte de keuken zou feitenlijk overal kunnen staan, enige eis is dat hij niet te zien is vanaf de woonkamer:

[Afbeelding]

Ik ben zeker geen architect/interieur expert, maar de ruimte lijkt groot genoeg om eventueel voor een eiland opstelling te gaan als dat iets is dat je mooi vindt? Gebruik je je ruimte wat meer. Je hebt best wel wat ramen zo te zien? Houd het ruimtelijk / luchtig ondanks een eiland.

edit: ik zie op de plattegrond niet hetzelfde als de render? 8)7

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackTweakers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-09 15:16
@Egemenox:

Wij hadden hetzelfde voor een nieuwbouwwoning: e15K stelpost, ook Siematic. Gelukkig wel daarvan e14,5K terug bij casco.

Hebben eerst 'meegedaan' en een offerte laten maken bij de projectleverancier, en dezelfde opstelling (zelfde merk, fronten, blad etc.) ook bij een andere partij opgevraagd. Die laatste was e7K goedkoper op een vergelijkbaar bedrag als voor jullie offerte. En daarmee nog te duur (nog veel ruimte in werkblad en kasten). Die 4K krijg je er denk ik zo weer uit.

We hebben (dus) besloten, zeker ook door de 'kat in het bakkie'-opstelling van de projectleverancier, om de keukenaankoop uit te stellen.
Nadeel is dat we nu dus weer op zoek zijn (en dit wordt geen hobby), en dat we qua leidingwerk wel eea hebben moeten aangeven (en wat extra laten doen om flexibel te kunne zijn) waardoor we niet alle denkbare opstellingen meer kunnen plaatsen.
Voordeel is dat we anderhalf jaar hebben kunnen nadenken, inlezen etc. en tot een andere opstelling zijn gekomen. En nu over hogere onderkasten kunnen praten die al bestaan, en apparatuur die nu (nog) leverbaar is itt met een getekende offerte geen kant meer op kunnen als iets niet meer leverbaar is, of de hogere onderkasten er zijn maar heel veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-10 15:50

MB3

GillBates schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:36:

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben ongeveer eenzelfde maat keuken gekocht bij keukenloods.
Kasten: Hacker Systemat
Ipv de combi oven die jij hebt hebben wij een gewone oven (=+/- €500 goedkoper)
Composiet werkblad ipv kunststof

Inclusief montage zijn wij €11.500 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Ook ik volg dit forum al een hele tijd. Vooralsnog lijkt onderstaande tekening onze keuken te gaan worden. In het eiland willen wij de kastjes helemaal tot de grond laten lopen. Mijn vraag is: is dit verstandig ivm stofzuigen rondom het eiland en het evt beschadigen van de kastjes? Verdere aan of opmerkingen zijn natuurlijk welkom.
Het werkblad is een noblesse white(composiet). Ik heb de foto nog niet via de mail ontvangen, dus excuses voor de mindere kwaliteit. De kastjes zijn ultra mat zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7y8KLztI6U_UTkadyIVsggfJSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRmbNUoGTZWDltLngnAQ43UA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Deninho85 op 05-03-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iefkeuken
  • Laatst online: 24-07-2022
Hulpvraag;

Geschikte recirculatie inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging in werkblad van 60cm diep.

Onze keukenzaak geeft aan dat Bora pure niet mogelijk is in een een 60cm diep werkblad. Ruimte voor 65cm blad is er niet ivm raam.

De keukenzaak adviseert AEG IDE842431B als enige optie.

Zelf had ik Pelgrim IKR4082M gevonden. Deze schijnt te passen; maar gaat tegen het advies van de keukenzaak in.

Kennen jullie alternatieven of heeft iemand ervaring met 60cm diep werkblad en pelgrim/aeg kookplaat?

Alvast dank,
Ivo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Laatst online: 31-03-2022
Iefkeuken schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:19:
Hulpvraag;

Geschikte recirculatie inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging in werkblad van 60cm diep.

Onze keukenzaak geeft aan dat Bora pure niet mogelijk is in een een 60cm diep werkblad. Ruimte voor 65cm blad is er niet ivm raam.

De keukenzaak adviseert AEG IDE842431B als enige optie.

Zelf had ik Pelgrim IKR4082M gevonden. Deze schijnt te passen; maar gaat tegen het advies van de keukenzaak in.

Kennen jullie alternatieven of heeft iemand ervaring met 60cm diep werkblad en pelgrim/aeg kookplaat?

Alvast dank,
Ivo
@lefkeuken dit is wat ik vind wat de minimale meubel moet zijn voor een bora. Staat ook op hun site. Lijkt of de keukenzaak jouw die aeg perse wil verkopen. Volgens mij moet die bora gewoon passen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EJkflVGOW0gjLI5zHkhQNT6xjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64OfCB0qkTWs0BBCd7Ea4AbK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2OlT_vmm2pRdlVpcrFYvc03gBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03v3C3D2o1zBnREz2i7ebE1w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Jackpuyn op 05-03-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week is onze nieuwe keuken geplaatst. Dat liep anders dan door de verkoper en planning voorgespiegeld. :) Die schetsten het beeld dat het aansluiten mogelijk op de tweede dag gedaan zou worden. Dat bleek in ieder geval waar.

Op dag 1 zijn ze met 2 man de hele dag bezig geweest. Eind van de dag was het, even netjes gesteld, nog niet echt ver af....

Op dag 2 begonnen ze weer met opbouwen met 2 man. Daar kwam snel een derde persoon bij voor het aansluiten en er werd nog iemand opgetrommeld om bij te springen. Ze waren dus op een gegeven moment met 4 man bezig. Ze hebben het net afgekregen op dag 2. Als ik de schouw boven het fornuis niet zelf zou gaan maken, was het niet afgekomen.

Nu nog wat restpunten. Dat zal wel een maand gaan duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
@Verwijderd Heb je zo'n enorme keuken dan? Die van mij was in een dag (plus nog wat afwerking/restpuntjes 2 uurtjes de dag erna) geplaatst en aangesloten door 1 man (ZZP-er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankje82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR-CG2s5bMQ0gIWXLrRah06POJY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pin4E99QyuL4uWVq7UkT4cwS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4HXU_JJpUTlofNXrZafd1AUcm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpYapqzWt2mpcgAyFa4hkSgZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJBT9YJz7KUnxshE5p6I2_8joZ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EckXG21PxxLJ5KutkrmqcKVP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3tIjt8sab4RNxlJlKMTpNwQPSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZEx8t4Z9nkKa0zFssRBTaka.jpg?f=fotoalbum_tile

Mag ik jullie input op ons ontwerp? Zoals eerder genoemd twijfelen we tussen koken en spoelen op het eiland of alleen koken op het eiland en spoelen langs de wand. Vraag is vooral hoe groot we het eiland willen hebben en hoeveel ruimte we tussen het eiland en de eettafel belangrijk vind.
Hier de bijbehorende plaatjes. Op het plattegrond boven zit de woonkamer. Je route naar de woonkamer gaat dus tussen eiland en eettafel door.

Wij neigen nu zelf naar het ontwerp met het kleinere eiland, omdat we vrezen dat het anders te krap is. We zijn er alleen nog steeds niet helemaal uit, vandaar de vraag om jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Deninho85 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:08:
Ook ik volg dit forum al een hele tijd. Vooralsnog lijkt onderstaande tekening onze keuken te gaan worden. In het eiland willen wij de kastjes helemaal tot de grond laten lopen. Mijn vraag is: is dit verstandig ivm stofzuigen rondom het eiland en het evt beschadigen van de kastjes? Verdere aan of opmerkingen zijn natuurlijk welkom.
Het werkblad is een noblesse white(composiet). Ik heb de foto nog niet via de mail ontvangen, dus excuses voor de mindere kwaliteit. De kastjes zijn ultra mat zwart.

[Afbeelding]
Je vloer meot 100% recht zijn en de kastjes moeten niet zakken, anders gaan ze na een tijdje niet meer open.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:33
jongetje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:35:
@Verwijderd Heb je zo'n enorme keuken dan? Die van mij was in een dag (plus nog wat afwerking/restpuntjes 2 uurtjes de dag erna) geplaatst en aangesloten door 1 man (ZZP-er).
Hangt af van de keuken natuurlijk. Bij mij was het 8 mandagen in totaal, plus nog een halve dag fijnafstellen van deuren en lades. van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:33

[Afbeelding]
Zie ik nu verticale greeplijsten bij de oven en (neem ik aan) koelkast? Dat zou ik aanpassen, behoorlijk storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Ankje82 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:54:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Mag ik jullie input op ons ontwerp? Zoals eerder genoemd twijfelen we tussen koken en spoelen op het eiland of alleen koken op het eiland en spoelen langs de wand. Vraag is vooral hoe groot we het eiland willen hebben en hoeveel ruimte we tussen het eiland en de eettafel belangrijk vind.
Hier de bijbehorende plaatjes. Op het plattegrond boven zit de woonkamer. Je route naar de woonkamer gaat dus tussen eiland en eettafel door.

Wij neigen nu zelf naar het ontwerp met het kleinere eiland, omdat we vrezen dat het anders te krap is. We zijn er alleen nog steeds niet helemaal uit, vandaar de vraag om jullie feedback.
Ik zou voor alleen koken op het eiland kiezen. Hebben wij nu ook en het is fijn aan beide zijden van het fornuis en de spoelbak voldoende ruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

[Afbeelding]
Persoonlijk niet zo'n fan van 2 losse hoge kasten aan beide kanten van de wand, hierdoor heb je ook 2 verticale greeplijsten. Mocht je dit echt zo willen zou ik grepen overwegen op die hoge kasten. Nu lijken het van die 'torentjes'.

Daarnaast vind ik (geen feit, maar een mening) het mooier als je de hoge kasten aan elkaar verbind met bovenkastjes. Ik weet dat de meningen daarover zijn verdeeld.

Maar eigenlijk zou ik hier gewoon kiezen voor 2 hoge kasten aan één zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ankje82 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:54:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Als de looproute vanaf linksonder begint zou ik of het eiland 20 cm smaller maken, of iet verder naar links plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Update van mijn zwarte Bruynzeel keuken van een jaartje terug:
FunkyTrip in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

- 7/8 september gemonteerd

Zaten rare vlekken op het keukenblad die ik er met geen middel uitkreeg. Monteur kwam uit eigen beweging dag later terug om te kijken wat er mis was. Met wasbenzine verdween het als sneeuw voor de zon daar waar schuren met allerlei middelen niet lukte. Bleek kitmateriaal te zijn dat was gaan vlekken.

Overige score:
- Afdekplint vergeten
- Beschadigde afdekplint
- missende greepstukdeel voor koelkast
- kastdeurtje met slecht gemonteerd glas (veel lijmresten zichtbaar en wat schadeplekken)
- gescheurde diepvrieslade
- Niet-passende afzuigkap
- Missende ledstrip

In de loop van de maanden zijn er 4 monteurs langs geweest die inmiddels de meeste zaken hebben opgelost/vervangen.

Nog openstaande mankementen:
- koelkastdeur loopt aan vanwege verkeerd gekozen scharnieren
- afzuigkap-omhulsel moet op maat gesneden worden en is dus nog steeds afwezig. Kijk dus al half jaar tegen het binnenwerk aan.

Deze worden waarschijnlijk eind maart/begin april in hun planning opgenomen.

Bizar eigenlijk. Alles duurt telkens weer 2 maanden. De logistiek bij Bruynzeel is wat mij betreft dramatisch en ik raad deze toko dus af. Het verkoopproces was prima en de kwaliteit van de keuken zelf lijkt vooralsnog ook prima te zijn; de keukenkastjes gaan geruisloos open en dicht etc.

Anyway, het is dat ik thuis werk anders had ik dus inmiddels 5 vrije ochtenden voor deze keuken moeten inboeken en na ruim een half jaar nog steeds geen groen vinkje bij 'keuken' in mijn huis :(

Andere voordelen: Iedereen die ik de keuken laat zien vind het enorm strak en mooi er uit zien en beginnen te twijfelen om ook zwarte keuken te nemen.
Andere nadelen: JE ZIET ELKE FUCKING VLEK OP DAT ZWART EN GREEPLOOS. HOU HET BIJ LICHT :D

[ Voor 9% gewijzigd door FunkyTrip op 06-03-2021 10:41 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Laatst online: 30-09-2021
FunkyTrip schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:37:
Update van mijn zwarte Bruynzeel keuken van een jaartje terug:
FunkyTrip in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

- 7/8 september gemonteerd

Zaten rare vlekken op het keukenblad die ik er met geen middel uitkreeg. Monteur kwam uit eigen beweging dag later terug om te kijken wat er mis was. Met wasbenzine verdween het als sneeuw voor de zon daar waar schuren met allerlei middelen niet lukte. Bleek kitmateriaal te zijn dat was gaan vlekken.

Overige score:
- Afdekplint vergeten
- Beschadigde afdekplint
- missende greepstukdeel voor koelkast
- kastdeurtje met slecht gemonteerd glas (veel lijmresten zichtbaar en wat schadeplekken)
- gescheurde diepvrieslade
- Niet-passende afzuigkap
- Missende ledstrip

In de loop van de maanden zijn er 4 monteurs langs geweest die inmiddels de meeste zaken hebben opgelost/vervangen.

Nog openstaande mankementen:
- koelkastdeur loopt aan vanwege verkeerd gekozen scharnieren
- afzuigkap-omhulsel moet op maat gesneden worden en is dus nog steeds afwezig. Kijk dus al half jaar tegen het binnenwerk aan.

Deze worden waarschijnlijk eind maart/begin april in hun planning opgenomen.

Bizar eigenlijk. Alles duurt telkens weer 2 maanden. De logistiek bij Bruynzeel is wat mij betreft dramatisch en ik raad deze toko dus af. Het verkoopproces was prima en de kwaliteit van de keuken zelf lijkt vooralsnog ook prima te zijn; de keukenkastjes gaan geruisloos open en dicht etc.

Anyway, het is dat ik thuis werk anders had ik dus inmiddels 5 vrije ochtenden voor deze keuken moeten inboeken en na ruim een half jaar nog steeds geen groen vinkje bij 'keuken' in mijn huis :(

Andere voordelen: Iedereen die ik de keuken laat zien vind het enorm strak en mooi er uit zien en beginnen te twijfelen om ook zwarte keuken te nemen.
Andere nadelen: JE ZIET ELKE FUCKING VLEK OP DAT ZWART EN GREEPLOOS. HOU HET BIJ LICHT :D
Dit is de reden dat wij uiteindelijk niet voor Bruynzeel zijn gegaan. Het gesprek was goed, misschien wel het fijnste eerste gesprek dat we gehad hebben, maar alle reviews die je online vindt over de montage lieten ons toch wel schrikken. En ja ik weet, mensen met een negatieve ervaring zullen vaker hun verhaal online delen en het zal ook echt vaak wel goed gaan, maar het deed toch wat met ons vertrouwen.

Hopelijk is het volgende maand helemaal afgehandeld bij jullie!

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Bedankt voor jullie reacties. Wij wilden inprincipe ook de 2 lange kasten naast elkaar, maar dit werd niet zo mooi omdat de keuken tussen 2 muren komt. Wat betreft de grepen, goed punt om daar nog een keer goed naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Ik ken jullie situatie natuurlijk niet, maar eventueel al aan gedacht om in de keuken, die toch best ruim is, ook een bureauhoekje te voorzien? Voor kinderen die huiswerk willen maken terwijl iemand kookt of zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRVyP_K0KeP9z-VcXo0mC8WcV0I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lj7sAP61KZHi6jO1aOlBsPZ3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankje82
SquareOne schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Als de looproute vanaf linksonder begint zou ik of het eiland 20 cm smaller maken, of iet verder naar links plaatsen.
De looproute begint idd linksonder. Je bedoelt dan kleiner maken waarschijnlijk bij het grotere eiland met koken en spoelen? Of zou je dat ook nog doen bij het kleinere eiland met alleen koken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ankje82 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:08:
[...]

De looproute begint idd linksonder. Je bedoelt dan kleiner maken waarschijnlijk bij het grotere eiland met koken en spoelen? Of zou je dat ook nog doen bij het kleinere eiland met alleen koken?
Excuus, had niet gezien dat het twee opstellingen waren.

De opstelling met enkel koken op het eiland heeft mijn voorkeur. Dat eiland past veel mooier in de ruimte en geeft ook voldoende ruimte tussen de tafel en het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Ankje82 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Ik weet niet waar de onderste deur naartoe gaat, als dat bedoeld wordt met linksonder, maar het kan ook nog het overwegen waard zijn om de draairichting van die deur te veranderen. Je loopt nu eigenlijk een beetje de muur in en/of je moet om de deur heen slalommen. Prima als je met name van/naar de keuken loopt vanaf daar, maar als je net zo vaak of vaker richting eethoek/woonkamer loopt, zou ik hem omdraaien.

Verder zou ik ook voor het kleinere eiland gaan en sowieso met alleen koken.

[ Voor 5% gewijzigd door Greebs op 06-03-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankje82
Greebs schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet waar de onderste deur naartoe gaat, als dat bedoeld wordt met linksonder, maar het kan ook nog het overwegen waard zijn om de draairichting van die deur te veranderen. Je loopt nu eigenlijk een beetje de muur in en/of je moet om de deur heen slalommen. Prima als je met name van/naar de keuken loopt vanaf daar, maar als je net zo vaak of vaker richting eethoek/woonkamer loopt, zou ik hem omdraaien.

Verder zou ik ook voor het kleinere eiland gaan en sowieso met alleen koken.
Die deur draait in werkelijkheid de andere kant op. Niet de keuken in maar de gang in. De deur gaat dus naar de gang waar de rest van het huis is (slaapkamers, wc, badkamer en de deur naar buiten). Alleen dewoonkamer is nog de andere kant op, naar de bovenkant van de plattegrond zeg maar.

Jullie bevestigen wel ons idee dat het kleinere eiland met alleen koken beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-10 22:21
Vandaag hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd naar jullie visie.

Het is een L vorm keuken van 270 (muur tot muur) bij 300 (muur tot muur) en een losse kastenwand van 170 lang en 210 hoog. In het echt sluiten de kasten precies aan op de nis, geen ruimte erboven.

Apparatuur:
- Selsiuz kokendwaterkraan met combi boiler
- Bora GP4U (recirculatie)
- AEG oven en combimagnetron (BPE742220B en KME761000B(
- AEG vaatwasser (FSB53927Z)
- AEG koelkast (SKE818E1DC)

Kasten Nobilia N line anti fingerprint grafietzwart
Blad Evora Ceramics in de kleur Energy. Blad 70 diep, inclusief plinten van hetzelfde materiaal als wandafwerking (naast schrobbare verf)

Offerte 16K

Iemand iets zinnigs te zeggen over de materialen/prijs?

[ Voor 25% gewijzigd door Huizenzoeker op 06-03-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78

[Afbeelding]
In de huidige keuken hebben wij kastjes die bijna volledig tot de grond doorlopen. Plint van 2 cm geloof ik. Aan de ene kant van het eiland kastjes, andere kant lades. Geen enkel probleem. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:35:
Geen standaard keuken. Blad uit in totaal 6 delen. Keuken steekt een kleine meter als schiereiland uit. En in dat schiereiland zit hoek en een 120cm ladekast "verkeerd om", zodat deze de eetkamer in opent. Verder nog een paar kleine niet alledaagse dingen.

En dat is dan dus zonder afzuigkap, want ik ga nu zelf een schouw maken. En ik verwacht dat ze nog wel een half dagje werk hebben voor 1 man om de laatste plooien glad te strijken. Maar daar wacht je dus gerust een maand op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Huizenzoeker schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:32:
Vandaag hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd naar jullie visie.

Het is een L vorm keuken van 270 (muur tot muur) bij 300 (muur tot muur) en een losse kastenwand van 170 lang en 210 hoog. In het echt sluiten de kasten precies aan op de nis, geen ruimte erboven.

Apparatuur:
- Selsiuz kokendwaterkraan met combi boiler
- Bora GP4U (recirculatie)
- AEG oven en combimagnetron (BPE742220B en KME761000B(
- AEG vaatwasser (FSB53927Z)
- AEG koelkast (SKE818E1DC)

Kasten Nobilia N line anti fingerprint grafietzwart
Blad Evora Ceramics in de kleur Energy. Blad 70 diep, inclusief plinten van hetzelfde materiaal als wandafwerking (naast schrobbare verf)

Offerte 16K

Iemand iets zinnigs te zeggen over de materialen/prijs?
Kokend waterkraan echt een quooker nemen

En die Bora is volgens mij niet nieuwste model. Check even de website. Nobilia heeft deze deal weet ik.

Apparatuur van aeg ken ik verder niet zo. Zelf zou ik geen vaatwasser van Aeg nemen. Siemens , Miele , Bosch vind ik persoonlijk betrouwbaarder. Zelf heb ik alleen maar Bosch en Siemens gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:59:

Apparatuur van aeg ken ik verder niet zo. Zelf zou ik geen vaatwasser van Aeg nemen. Siemens , Miele , Bosch vind ik persoonlijk betrouwbaarder. Zelf heb ik alleen maar Bosch en Siemens gehad.
Je hebt zelf alleen maar BSH gehad zeg je. Dan kan je toch geen uitspraak doen over de betrouwbaarheid van AEG?

Ik heb ook nooit AEG apparatuur gehad, maar op basis van wat ik hier lees en zelf in de showroom heb gezien lijkt AEG tegenwoordig behoorlijk in hetzelfde vaarwater te zitten als Bosch en Siemens. Als ik het goed begrijp nog niet voor alle apparatuur, maar het is niet meer het B+ merk van weleer.

Dan nog een vraag voor mijzelf. Ik heb nu een Quooker met een 3 liter vat. Kan ik die zondermeer omwisselen voor een 7liter vat met hotfill? Ik vind het te lang duren voordat ik gewoon warm water uit de kraan krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 07-03-2021 08:07 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me altijd af hoe nuttig hotfill eigenlijk is. Je plaatst een boiler omdat het lang duurt voor het water warm wordt. Dan lijkt het mij dat je je boiler ook grotendeels met koud water vult en dat je eigenlijk vooral de aanvoerleiding verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Verwijderd Ik ben het met je eens. Mijn ketel staat op zolder en zou met die hotfill dus elke keer aan aanspingen bij elk beetje warm water. Ik heb de hotfill daarom ook niet aangesloten en kan gewoon een emmer warm water tappen voor de schoonmaak.

@PaT het aantal liters maakt toch niet uit hoe snel je warm water hebt? Dat is toch gewoon binnen een paar seconden als de quooker onder je kraan staat. Dat gaat met een mengkraan die kokend en koud water mengt en aanbiedt als heet water.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 07-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@jongetje Dat is dan ook de vraag achter mijn vraag. Zit de slimmigheid om koud water met kokend water te mengen in het vat bij Quooker of in de kraan?

Verder is de vraag van @Verwijderd een terechte. Quooker heeft ook 7 liter vaten met enkel een koudwateraansluiting. Ik ben alleen bang dat je dan een keer tegen een leeg vat aanloopt.

[ Voor 37% gewijzigd door PaT op 07-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@PaT Ik heb deze en dat warm water gaat zoals ik zei met een meng ventiel. Dat zit buiten het vat. En niet zoals ik na emmer warm water even aan voelen...

Ik heb hem om de genoemde reden alleen koud aangesloten. Waarom ben je bang dat ie leeg raakt? Na 1 grote emmer is is leeg, maar als ie helemaal koud is heb je na 15 a 20 minuten weer kokend water. En als ik enorm veel warm water nodig heb haal ik dat uit de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
PaT schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:03:
[...]

Je hebt zelf alleen maar BSH gehad zeg je. Dan kan je toch geen uitspraak doen over de betrouwbaarheid van AEG?

Ik heb ook nooit AEG apparatuur gehad, maar op basis van wat ik hier lees en zelf in de showroom heb gezien lijkt AEG tegenwoordig behoorlijk in hetzelfde vaarwater te zitten als Bosch en Siemens. Als ik het goed begrijp nog niet voor alle apparatuur, maar het is niet meer het B+ merk van weleer.

Dan nog een vraag voor mijzelf. Ik heb nu een Quooker met een 3 liter vat. Kan ik die zondermeer omwisselen voor een 7liter vat met hotfill? Ik vind het te lang duren voordat ik gewoon warm water uit de kraan krijg.
Ik heb bij de vaatwasser gewoon een minder gevoel. Ovens etc. Schijnen wel prima te zijn. Ik heb de magna lijn bekeken vorig jaar ziet er ook mooi uit.

Ik zeg nergens dat aeg een b merk is overigens :). Alleen vaatwassers heb ik zelf voorkeur voor bosch en Siemens. Gebaseerd op eigen ervaringen en voorkeur voor bepaalde features en indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:12:

Alleen vaatwassers heb ik zelf voorkeur voor bosch en Siemens. Gebaseerd op eigen ervaringen en voorkeur voor bepaalde features en indeling.
Ook hier heb ik interesse in, want ik sta ook voor die keuze (AEG of NEFF)
Van waar komt die mening? Is dat puur "een gevoel"? Want je hebt geen ervaring met AEG? Of is dat door ervaring van mensen die je kent?
Kan je ook aub meer informatie geven over die features, kan handig zijn om te weten.
Ah, en op welk vlak is de indeling beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:10
severijns schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Ik ken jullie situatie natuurlijk niet, maar eventueel al aan gedacht om in de keuken, die toch best ruim is, ook een bureauhoekje te voorzien? Voor kinderen die huiswerk willen maken terwijl iemand kookt of zo?
[Afbeelding]
Grappig dat je dit zegt. Wij zijn bezig met uitbouwplannen en een nieuwe keuken en wil ook de keuken combineren met een werkplek.
Ik ben al tijden op zoek naar inspiratie maar kan nog weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 10:52
Verwijderd schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:55:
Ik vraag me altijd af hoe nuttig hotfill eigenlijk is. Je plaatst een boiler omdat het lang duurt voor het water warm wordt. Dan lijkt het mij dat je je boiler ook grotendeels met koud water vult en dat je eigenlijk vooral de aanvoerleiding verwarmt.
Wat wordt er bedoeldet hotfill? Wij hebben een Combi+. Deze zit standaard aan de koud en warm waterleiding aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
fisherman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Wat wordt er bedoeldet hotfill? Wij hebben een Combi+. Deze zit standaard aan de koud en warm waterleiding aangesloten.
Je kan de combi (+) op beiden manieren aansluiten
Bij mij is een combi + geleverd maar heb alleen koudwater leiding, loodgieter komt het morgen fixen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
severijns schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Van waar komt die mening? Is dat puur "een gevoel"? Want je hebt geen ervaring met AEG? Of is dat door ervaring van mensen die je kent?
Kan je ook aub meer informatie geven over die features, kan handig zijn om te weten.
Ik heb zowel een vaatwasser van Bosch als AEG (gehad). Na een jaar of 6-7 krijg je toch wel eens met een reparatie te maken. Voordeel van AEG is nu wel dat je vrij makkelijk alle onderdelen kan vinden. Voor Bosch weet ik het niet, die had ik in de tijd dat webshops nog niet zo uitgebreid waren.
Mijn huidige AEG vaatwas begint nu te haperen. Ik heb al een paar onderdelen vervangen, maar misschien net de verkeerde...

Mijn AEG oven heeft het 10 jaar uit gehouden, dat vind ik Ok, maar ook niet meer dan dat. De werking was wel fijn. Een nieuwe is besteld omdat de binnenkant dorgeroest is....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
Wij hebben een Atag vaatwasser, nu 11 jaar, nog nooit een reparatie aan gehad. Prima ding. N=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Laatst online: 08-10 14:23
Afgelopen week hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Het gaat om een U keuken van 3,50 (muur tot muur) bij 2,80 (muur tot muur) bij 3,45.

Apparatuur:
- Quooker Pro 3 met de Flex kraan
- Bora Professional 3.0 All Black incl ULB3X
- Miele oven H 7860 BPX
- Miele vaatwasser G 7960 SCVi AutoDos
- Miele koelkast K 37672 iD
- Miele vriezer FNS 37402 i

- Franke Bolero plus BXX spoelbak
- Afvalemmer Lanesto 30l
- Quooker zeepdispenser
- Lanesto LED 2 stuks onder de bovenkasten

Kasten ECOOK Xclusiv line matzwart

Blad Dekton 8mm kleur REM. Blad 70 diep aan zijde van Bora en andere twee delen 60 cm diep, inclusief smetplinten van 23cm hoog ook Dekton.

Offerte 29K

Iemand iets zinnigs te zeggen over de keuzes en/of prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmCfORoWx7pSoCeDy3HrbKQlBiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S75FC78xnOlAXnLBsKYr8esq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYiGG9e-f8o5qLNOOP-qgi9sMpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtRqYgg5fFJGT0PpcuILrFZx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6gUCghHqILXl9ChS1c7NmIEY5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/on6Nak8niuD2q9Y6a1lFhFiF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hno8IFIWXPMt6n1MurMzYA9jWFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmwVmpcowsFki3bl2EfiAymA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxTVl2j6Lfk756ahbFoU912tj8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7hrnSdmb4rIbjjSFJPEqgKK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Systemadmin op 07-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je mist alleen de zijwanden. Verder is dit een hele keurige opstelling. Ik zou wel de achterwand minder hoog maken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
severijns schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Zoals gezegdl mijn laatste 2 vaatwassers waren een bosch en siemens (deze heb ik nu nog).
Vorig jaar bij de start van mijn nieuwe keukenjacht werd het weer rondje apparatuur..

Miele vond ik serieus de mooiste en had alles wat ik zocht, maar budget technisch niet zo fijn ;)
Bosch/Siemens ontlopen elkaar niet qua model wat ik zocht qua features
Neff/Smegg heb ik niet bekeken, domweg omdat ik die niet tegenkwam, ga pas komende week naar Neff in het inspiratiehuis.
AEG heb ik bij Superkeukens bekeken . Ovens etc, vond ik er goed uitzien (gebruik ervan geen idee)

Ik vond de rekjes van AEG fragieler aanvoelen , minder stabiel. Indeling van de vaatwassers zijn verschillend dat is maar net wat jij fijn vind, ik vond de indeling niet prettig.
Zeolith , wat siemens heeft , bevalt mij dusdanig goed qua drogen van de vaat dat ik dat weer een soorgelijk systeem wil. AEG heeft dat niet
En ik vind die comfortlift niet fijn, maar dat is persoonlijk.

Kwaliteit kan ik niets over zeggen. Qua revieuws is het gemengd, maar dat is bij bosch/siemens/miele idem.

Let op ! ik zeg nergens dat AEG een slecht merk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Tommie12 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Ik heb zowel een vaatwasser van Bosch als AEG (gehad). Na een jaar of 6-7 krijg je toch wel eens met een reparatie te maken. Voordeel van AEG is nu wel dat je vrij makkelijk alle onderdelen kan vinden. Voor Bosch weet ik het niet, die had ik in de tijd dat webshops nog niet zo uitgebreid waren.
Mijn huidige AEG vaatwas begint nu te haperen. Ik heb al een paar onderdelen vervangen, maar misschien net de verkeerde...

Mijn AEG oven heeft het 10 jaar uit gehouden, dat vind ik Ok, maar ook niet meer dan dat. De werking was wel fijn. Een nieuwe is besteld omdat de binnenkant dorgeroest is....
Mijn Bosch VW heeft het 15 jaar volgehouden, , mijn huidige siemens is nu 3 jaar oud. Mijn moeder heeft een Miele uit stenentijdperk en doet het nog steeds..

Onderdelen heb ik geen idee van, ik bel de servicedienst als ie stuk is ;) ik ben niet technisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
AEG vaatwassers zijn ronduit bagger.
Deursysteem voelt alsof het al kapot is, droogresultaten zijn matig, rekjes, indeling en geleidersysteem voelt niet solide aan.

Beter een Siemens, Bosch of inderdaad Miele.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Barry|IA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:23:
Je mist alleen de zijwanden. Verder is dit een hele keurige opstelling. Ik zou wel de achterwand minder hoog maken.
Ik heb het eea uit de offerte toegevoegd, volgens mij hebben ze daar wel over nagedacht hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:38:
AEG vaatwassers zijn ronduit bagger.
Deursysteem voelt alsof het al kapot is, droogresultaten zijn matig, rekjes, indeling en geleidersysteem voelt niet solide aan.

Beter een Siemens, Bosch of inderdaad Miele.
Nou dat van die rekjes inderdaad.. Voelden aan als cheap spul.. Ook dunner dan andere merken . Bij SK kon ik aantal merken zo vlak bij elkaar bekijken, dan zie je het echt.

Miels is echt heel mooi maar die prijzen.. en helaas weinig van de adviesprijs af.. Anders had ik wel voor Miele apparatuur gegaan deels.. die ovens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:39:
[...]

Nou dat van die rekjes inderdaad.. Voelden aan als cheap spul.. Ook dunner dan andere merken . Bij SK kon ik aantal merken zo vlak bij elkaar bekijken, dan zie je het echt.

Miels is echt heel mooi maar die prijzen.. en helaas weinig van de adviesprijs af.. Anders had ik wel voor Miele apparatuur gegaan deels.. die ovens..
Dat over Miele lees ik ook heel vaak, ik ben uiteindelijk toch van Siemens naar de Miele gegaan. Ik hoop dat het al dat geld waar is straks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
ook bij de consumentenbond komen miele en siemens goed naar voren.

zie https://1drv.ms/b/s!AoyLAM_3Qcg4gQOSMbiL_xD_xyw0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Dat over Miele lees ik ook heel vaak, ik ben uiteindelijk toch van Siemens naar de Miele gegaan. Ik hoop dat het al dat geld waar is straks :).
mag ik vragen hoeveel er bij jou afging tov adviesprijs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Systemadmin
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:57:
[...]

mag ik vragen hoeveel er bij jou afging tov adviesprijs ?
Zeker, hieronder prijzen zoals in de offerte:

Miele oven H 7860 BPX € 3.226,38
Miele vaatwasser G 7960 SCVi AutoDos € 2.530,30
Miele koelkast K 37672 iD € 1.941,65
Miele vriezer FNS 37402 i € 1.898,00

[ Voor 4% gewijzigd door Systemadmin op 07-03-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:14:
Afgelopen week hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Het gaat om een U keuken van 3,50 (muur tot muur) bij 2,80 (muur tot muur) bij 3,45.

Apparatuur:
- Quooker Pro 3 met de Flex kraan
- Bora Professional 3.0 All Black incl ULB3X
- Miele oven H 7860 BPX
- Miele vaatwasser G 7960 SCVi AutoDos
- Miele koelkast K 37672 iD
- Miele vriezer FNS 37402 i

- Franke Bolero plus BXX spoelbak
- Afvalemmer Lanesto 30l
- Quooker zeepdispenser
- Lanesto LED 2 stuks onder de bovenkasten

Kasten ECOOK Xclusiv line matzwart

Blad Dekton 8mm kleur REM. Blad 70 diep aan zijde van Bora en andere twee delen 60 cm diep, inclusief smetplinten van 23cm hoog ook Dekton.

Offerte 29K

Iemand iets zinnigs te zeggen over de keuzes en/of prijs?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoek op mijn keuken in dit topic, best vergelijkbaar. Wij waren ook dit bedrag kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
PaT schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:32:
[...]

Zoek op mijn keuken in dit topic, best vergelijkbaar. Wij waren ook dit bedrag kwijt.
Heb jij ook de BORA Professional en/of Miele apparaten en wat zijn je ervaringen hiermee?
Pagina: 1 ... 209 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1