Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Eikkie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:30:
[...]

@Anoniem: 36835
Ik heb hier ergens gelezen dat mat poreuzer is, dus bewerkelijker.
Dit blad is gepolijst maar is veel matter dan de witte glanzende keramische/dekton bladen die ik als voorbeeld heb gezien. Die glimmen en weerkaatsen als een spiegel.
Mat is poreuzer doordat het vaak een bewerking is die achteraf gedaan wordt, ook wel gezoet.
Silestone heeft vanuit fabriek al een matte afwerking genaamd Suede. Ik heb met staaltjes het e.e.a getest met zuren en andere keukenvloeistoffen maar absoluut niks op te zien qua kringen of vlekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 15:38
@Anoniem: 36835 wij hebben de Royal Black van Topline besteld en dan de Grain/Matte versie..

Diit idee, maar dan matte.. We weten dat de matte wat vlekgevoeliger is, maar ik vind die gepolijste te shiney hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pbxf3_OrkSxAJMNK-lxSumtnCJs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JD2Obq4ZZtybaeBxGtuN3lue.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:40:
Hallo,

Wij willen dit jaar een keuken laten plaatsen. Met een schiereiland. We hebben een budget van maximaal 16k voor alles dus apparatuur en keukenkasten en plaatsen. Welk merk keuken en apparatuur raden jullie mij aan en welke zeker niet. En welke keukenzaken in de omgeving van Noord-limburg tot Helmond.
Dit is wel een beetje een luie openingspost. Maar desondanks, welkom op het forum.

Wat heb je zelf al uitgezocht? Ben je al in keukenzaken geweest? Wat vind je belangrijk in een keuken? Welke apparatuur heb je al gevonden? Hoe groot is de keuken? Welke materialen zou je willen?
Jouw vraag is nu zoals: "Ik ben op zoek naar een auto. ik heb 16k. Wat raden jullie aan?"

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
SquareOne schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:15:
Omdat showrooms bezoeken onmogelijk is doe ik hier een poging.

Een werkblad in marmerlook met dunne ader spreek ons enorm aan. Is er iemand bekend met een composiet werkbladen in deze stijl, liefst grijs / antraciet? In keramiek is er wel e.e.a. te vinden bijvoorbeeld:
1) Inalco Storm Negro (zwart)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze is prachtig! Wij hebben ook zeer lang gezocht naar een composiet werkblad omdat de Dekton (Keyla) aan de dure kant was. Helaas geen alternatief gevonden, dus de Dekton staat nogsteeds in bestelling.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:37:
Iemand hier ervaring met I-kook en welke kwaliteit keukens ze verkopen. Zit namelijk over na te denken om daar een keuken te kopen
Nooit je keuken kopen bij I-Kook!

- keukens uit het lage segment, met blokverrekening waar je alles behalve vrolijk van wordt.

- onder zwaar contract bij Nobilia. Geen Bora, geen Quooker, maar een Elica kookplaat en Selsiuz kokend waterkraan.

- vage typenummers van apparatuur en het liefst smeren ze jou Candy of Indesit aan.

- transport wordt uitbesteed aan studentverhuizers.nl.

- montage door ZZP’ers.

- Werkbladen en accessoires worden ingekocht bij Dekker Zevenhuizen. Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
herofruit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Dit is wel een beetje een luie openingspost. Maar desondanks, welkom op het forum.

Wat heb je zelf al uitgezocht? Ben je al in keukenzaken geweest? Wat vind je belangrijk in een keuken? Welke apparatuur heb je al gevonden? Hoe groot is de keuken? Welke materialen zou je willen?
Jouw vraag is nu zoals: "Ik ben op zoek naar een auto. ik heb 16k. Wat raden jullie aan?"
Ben nog nergens geweest omdat helaas niet gaat. Heb alleen nog een advies gesprek gehad van nuva was ik niet zo van onder de indruk. Mijn vrouw wel gaf aan dat het rond de 15 a 16k zou uitkomen. Keuken 305cm en een eiland van 200cm. In het stuk van 305cm komen 2 hoge kasten met een koelvries combinatie en in de andere een magnetron en oven. Verder willen nog vaatwasser en een kookplaat met afzuiging van bora met recirculatie. Als blad willen wij waarschijnlijk composiet of graniet. Voor de merken apparatuur siemens, bosch of aeg. Als het zou kunnen miele maar dat zou wel buiten ons budget liggen. Heb nu een Nobilia keuken waar ik wel tevreden over ben. Zoek in het zelfde segment iets of hoger. Siematic zal helaas ook niet lukken denk ik. Verder wil ik nog aswa, Henk Bovee, Driessen bouwcentrum, Fransen keukens en I-kook proberen. Of mensen moeten me iets afraden of nog iets anders aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Barry|IA schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Nooit je keuken kopen bij I-Kook!

- keukens uit het lage segment, met blokverrekening waar je alles behalve vrolijk van wordt.

- onder zwaar contract bij Nobilia. Geen Bora, geen Quooker, maar een Elica kookplaat en Selsiuz kokend waterkraan.

- vage typenummers van apparatuur en het liefst smeren ze jou Candy of Indesit aan.

- transport wordt uitbesteed aan studentverhuizers.nl.

- montage door ZZP’ers.

- Werkbladen en accessoires worden ingekocht bij Dekker Zevenhuizen. Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop).
Beste Jack,

Hartelijk dank voor je interesse in onze keukens!

Wij leveren de keukenmerken Hacker, Nobilia en Impuls. Ook kunnen wij Bora Pura leveren.

Misschien kan een van onze keukenadviseurs helpen met eventuele vragen of kan hij je een goed advies geven.

Dit geeft i-kook zelf aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:27
Bij mijn zwager is er in de I-Kook keuken ook een Quooker geplaatst. Wellicht dat I-Kook nu overstag is, omdat de merken gemeengoed zijn geworden.. Kan niet achterblijven natuurlijk.. }:O

Voor de rest kloppen alle punten van Barry nog steeds in mijn ogen.

[ Voor 31% gewijzigd door Source90 op 09-02-2021 15:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik raad je vooral aan nu geen doelloze offertes op te vragen, maar om een concreet plan aan te leveren. Heb je geen haast, wacht dan tot de winkels weer geopend zijn.

De verkopers die ik ken zijn compleet uitgeblust na alle zinloze zoom-gesprekken en offerteaanvragen. Proberen er alles aan te doen om nu nog een beetje omzet binnen te halen.

Met name dat gezoom, is iets waar ik persoonlijk een bloedhekel aan heb.

“Haaaaai, doet ‘ie t????”

“Kun je ons horen?” (Jankende kinderen op achtergrond)

*kijkend naar onderkin, want beeld vastgelopen.

Een telefoongesprek of huisbezoek, wat is daar mis mee? :)

Tot zover mijn zinloze frustratie :p

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Beste Jack,

Hartelijk dank voor je interesse in onze keukens!

Wij leveren de keukenmerken Hacker, Nobilia en Impuls. Ook kunnen wij Bora Pura leveren.

Misschien kan een van onze keukenadviseurs helpen met eventuele vragen of kan hij je een goed advies geven.

Dit geeft i-kook zelf aan
Dit verkopen ze inderdaad ook. Wel tof dat hij dat zo in een keer mailt!

Maar ze sturen wel het liefst aan op Nobilia en het Nobilia pakket aan apparatuur hoor. Voor de rest moet je denk ik niet bij I-Kook zijn. In het hogere segment zijn interessantere partijen te vinden. @Scr33x0r kan hier wellicht een goed prijsvergelijk geven tussen I-Kook en Keukenloods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Barry|IA schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:27:
Ik raad je vooral aan nu geen doelloze offertes op te vragen, maar om een concreet plan aan te leveren. Heb je geen haast, wacht dan tot de winkels weer geopend zijn.

De verkopers die ik ken zijn compleet uitgeblust na alle zinloze zoom-gesprekken en offerteaanvragen. Proberen er alles aan te doen om nu nog een beetje omzet binnen te halen.

Met name dat gezoom, is iets waar ik persoonlijk een bloedhekel aan heb.

“Haaaaai, doet ‘ie t????”

“Kun je ons horen?” (Jankende kinderen op achtergrond)

*kijkend naar onderkin, want beeld vastgelopen.

Een telefoongesprek of huisbezoek, wat is daar mis mee? :)

Tot zover mijn zinloze frustratie :p
Daar ben ik nu ook mee bezig om huisbezoeken te regelen. Wil niet via zoom of zo. Vraag gewoon om tips om trend de keukenzaken en apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Niemand voor goede keuken zaken in omgeving twente ?
brutus26 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:50:
Wij zijn op zoek naar ideen voor de nieuw te bouwen woning,de architekt heeft alvast een opstelling gemaakt
Eisen:Moderne keuken met grepen,  kunststof fronten (goede kwaliteit)
werkblad ook kunststof (goede kwaliteit)Kookeiland of schiereiland, wit kasten achterwand zwart grijs of zandkleurmet 2 personen aan de bar eten

We willen 2 apothekers kasten meenemen kesseboehmer DISPENSA 40 maat 1600-2000mmmet 5 korven per kast , breed 35 cm (kast 40cm) ten minste als dit in het ontwerp past
apparatuur:
Inductiekookplaat met afzuiging, recirculatie, Bora Miele of Siemens
Koelkast Ki81rad30 Siemens 
Vaatwaser Miele G 7155 scvi XXL, of de Bosch SMV6ECX75N
Combi magnetron Bosch CMG633BB1  
Wijn koeler met 2 zones, 20, 40 flessen, Haier HWS42GDAU1, of Siemens (komt schijnbaar een nieuwe uit) 
Kraan Qooker combi

De woonkamer/keuken  is een vide
Heb zelf merken gevonden met mooie keukens van :Hacker systemat, Siematic, Next,
Leicht, en Balerina (wellicht te duur)

De vraag waar kan ik het beste in de omgeving van Overijssel advies en prijzen opvragen, en wellicht over de grens
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

brutus26 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:00:

[...]
Keukenstudio Regio oost en Adee keukens (DB groep) beide in Rijssen en hele fijne zaken!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

Barry|IA schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Maar ze sturen wel het liefst aan op Nobilia en het Nobilia pakket aan apparatuur hoor. Voor de rest moet je denk ik niet bij I-Kook zijn. In het hogere segment zijn interessantere partijen te vinden. @Scr33x0r kan hier wellicht een goed prijsvergelijk geven tussen I-Kook en Keukenloods.
Dit kan ik wel beamen, ben zelf ook bij I-kook geweest ook na aangeven dat ik een Bora en Quooker wilde sturen ze aan op Elica en Selsiuz. Die kunnen ze dan goedkoop leveren, voor de Bora en Quooker betaal je de hoofdprijs ( geen blokverrekening?).
Het ging bij ons om en Nobilia keuken was volgens de verkoper zelfde categorie als Hacker Systemat....
Ze zouden dan rond de €500 goedkoper zijn als Keukenloods die leverde dezelfde opstelling alleen dan met Hacker Systemat, Bora en Quooker.
De verkoper moest dan wel toestemming vragen aan het hoofdkantoor want zijn rekenprogramma gaf aan dat hij het eigenlijk niet voor die prijs kon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Bij Schmidt beweren ze sterke keukens te leveren.
De offerte begon met dit overzicht:

MEUBELEN van het model: . Arcos soft Eolis - (ATX)
ARCOS SOFT EOLIS
MDF (vezels van gemiddelde densiteit)
Voorzijde melamine ultra mat gelakt met, soft touch
Achterzijde mat gemelamineerd
Dikte 19 cm met dikke kanten in dezelfde kleur
Corpus: De panelen hebben een dikte van 19 mm. Alle panelen zijn samengepend en randen zijn verlijmd met
polyurethaanlijm.
Deze lijm is erg duurzaam en is bijzonder water- en hittebestendig.
Achterranden gefineerd om ieder risico op binnendringen van vocht te voorkomen.

Korpus met wanden van 19mm lijkt ze idd gelijk te geven.
Maar bovenaan staat er dan MDF (vezels van gemiddelde densiteit).
Is dat de standaard, die "gemiddelde densiteit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

severijns schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:52:
Korpus met wanden van 19mm lijkt ze idd gelijk te geven.
Maar bovenaan staat er dan MDF (vezels van gemiddelde densiteit).
Is dat de standaard, die "gemiddelde densiteit"?
Dat lijkt me gewoon een letterlijke vertaling te zijn van MDF (medium-density fibreboard) en verder niets te zeggen over het MDF zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
MB3 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:37:
[...]

Dit kan ik wel beamen, ben zelf ook bij I-kook geweest ook na aangeven dat ik een Bora en Quooker wilde sturen ze aan op Elica en Selsiuz. Die kunnen ze dan goedkoop leveren, voor de Bora en Quooker betaal je de hoofdprijs ( geen blokverrekening?).
Het ging bij ons om en Nobilia keuken was volgens de verkoper zelfde categorie als Hacker Systemat....
Ze zouden dan rond de €500 goedkoper zijn als Keukenloods die leverde dezelfde opstelling alleen dan met Hacker Systemat, Bora en Quooker.
De verkoper moest dan wel toestemming vragen aan het hoofdkantoor want zijn rekenprogramma gaf aan dat hij het eigenlijk niet voor die prijs kon leveren.
Wat is jouw mening over keukenloods? Is dat een beetje een goede zaak met kwaliteit en service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
Wij zijn inmiddels tot nieuw inzicht gekomen waar we ons huis en hal nog iets hebben kunnen verlengen.
Hierdoor hebben we net weer even iets meer ruimte gekregen.

De harde eisen waren een vrijstaand eiland en toch tenminste 2 mogelijke zitplekken aan het eiland.
Gezien de beperkte ruimte hebben we gekozen voor een kastenwand tegen de korte muur. (die nu 13cm langer is waardoor er een ombouw omheen kan (260 totaal kasten wand 240x60))

Het eiland is 270x95. aan de bar kant hebben we 150cm kast ruimte en 120cm zit ruimte.
Na mijn idee is dit een prima indeling..
We zijn bewust van de beperkte opslag ruimte en de ruimte tussen koken en spoelen, dit hebben we nu ook en vinden we geen probleem.

Mocht iemand hier nog betere ideeën over hebben hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j07yjTCD_lLl2f7XyQ1tGJJOkFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bNv2kZLHkOd7JtRbk92nxnrp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 12:37
Ik zou aanraden om het eiland 1m diep te maken, die extra 5cm kan net het verschil maken tussen comfortabel zitten tegenover de 'werk kant'. Of is er een specifieke reden dat je gekozen hebt voor 95cm diep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
737freak schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:43:
Ik zou aanraden om het eiland 1m diep te maken, die extra 5cm kan net het verschil maken tussen comfortabel zitten tegenover de 'werk kant'. Of is er een specifieke reden dat je gekozen hebt voor 95cm diep?
Niet echt het mag ook nog wel 110 worden, ik heb het programma van keukenloods gebruikt om een concept te maken de kasten zijn daar 60 en 35 diep vandaar. we zijn zelf ook van een meter uitgegaan idd.

Uiteindelijk zal ik op basis van dit idee een offerte opvragen en een echte tekening laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:13:
[...]

Wat is jouw mening over keukenloods? Is dat een beetje een goede zaak met kwaliteit en service?
Onze keuken moet nog geplaatst worden (nieuwbouw woning)
Maar wat ik lees hebben ze over het algemeen een goede service en leveren ze Nobilia, Hacker en Pronorm
Ik weet niet of ze nog meer merken leveren, maar deze merken zijn gewoon degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 23:11
Wij hebben ooit drie jaar geleden door een meubelmaker de keuken op maat laten maken. Destijds gekozen voor een soort laminaat afwerking wat sprekend lijkt op echt hout. De keuken en bijbehorende kasten etc zien er echt top uit. Foto van toen het huis bijna klaar was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gO8NbYMSo87BOS8C8F9oJyasydE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ra9Ht3w0DgDxjKtBlmlDnETQ.jpg?f=fotoalbum_large

Echter is er 1 groot nadeel. Het hout heeft een open structuur en trekt heel veel vuil en vettigheid aan. Daardoor zijn de hoeken van de meest gebruikte kasten donkerder geworden en zien wat ranzig uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9S24ECZvUqL_9ds6nVlaCWTpAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqlAn74siQh0TsENkguItvMs.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast hadden mijn vrouw en ik er al langer over dat we keuken in zwart hout misschien wel mooier hadden gevonden. Ik heb de meubelmaker gevraagd om eens mee te denken en die geeft aan dat hij zwarte keukenfonts kan leveren met Melamine kunststof afwerking. Vandaag heeft hij een proef stukje afgegeven en dat ziet er wel goed uit. Het is niet van echt hout met nerf en structuur te onderscheiden. En groot voordeel je zou het kunnen afnemen met een doekje waardoor het dus niet weer zo vies word.

Als ik op internet zoek dan lees ik dat Melamine maar een dun laagje is en niet echt kwalitatief hoogstaand. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier naar kijken en wat jullie adviseren om te doen. Ik

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 15:08
GAEvakYD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:13:

Daarnaast hadden mijn vrouw en ik er al langer over dat we keuken in zwart hout misschien wel mooier hadden gevonden. Ik heb de meubelmaker gevraagd om eens mee te denken en die geeft aan dat hij zwarte keukenfonts kan leveren met Melamine kunststof afwerking. Vandaag heeft hij een proef stukje afgegeven en dat ziet er wel goed uit. Het is niet van echt hout met nerf en structuur te onderscheiden. En groot voordeel je zou het kunnen afnemen met een doekje waardoor het dus niet weer zo vies word.

Als ik op internet zoek dan lees ik dat Melamine maar een dun laagje is en niet echt kwalitatief hoogstaand. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier naar kijken en wat jullie adviseren om te doen. Ik
Mooie keuken.
Kan je deze deuren toch donker laten spuiten, of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
ouwefreaker schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Mooie keuken.
Kan je deze deuren toch donker laten spuiten, of zie ik dat verkeerd.
Zeker. Echter kun je die dan nog niet echt schoon houden. Maar dan zie je de donkere vlekken inderdaad niet.

Nog een klein issue. Op drie kastjes laat het laminaat een beetje los. Daarvan had ik de meubelmaker gevraagd en dat mocht absoluut niet. Dus als spuiten de beste optie lijkt dan moet ik zorgen dat de meubelmaker eerst die frontjes repareert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceayEFOu32sQ71fW7iKYeZe8M5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCDGOHtFEI0SByvorJsJ6X2x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgBlXvu8EMHP8SqWQdSKg3ylD58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRw6Qo6GpHd7b4dHNuuoCbJe.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 08:07
Je kan hem ook zelf schilderen als je het aandurft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
da1roy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:17:
bben we 150cm kast ruimte en 120cm zit ruimte.
Na mijn idee is dit een prima indeling..
We zijn bewust van de beperkte opslag ruimte en de ruimte tussen koken en spoelen, dit hebben we nu ook en vinden we geen probleem.
Zo beperkt is die opslag niet hoor. Denk veel meer dan een gemiddelde keuken in Nederland. Misschien wat weinig ten opzichte van wat keukens hier, maar zo erg is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
GAEvakYD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Zeker. Echter kun je die dan nog niet echt schoon houden. Maar dan zie je de donkere vlekken inderdaad niet.

Nog een klein issue. Op drie kastjes laat het laminaat een beetje los. Daarvan had ik de meubelmaker gevraagd en dat mocht absoluut niet. Dus als spuiten de beste optie lijkt dan moet ik zorgen dat de meubelmaker eerst die frontjes repareert.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar hoorde laatst van m'n betere helft dat het tegenwoordig een ding is om je keukenkastjes te laten wrappen. Misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
GAEvakYD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Oeps, dat is minder, dan wordt het lastig.
Of inderdaad die deuren repareren, of nieuw (mits) hij nog aan het materiaal kan komen.
Is een lak op mdf dan geen optie.
Melamine is niet zo dik, hoewel ook daar verschil in zit.
Een goede meubelmaker kan dat verwacht ik wel een betere leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
ouwefreaker schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:37:
[...]

Oeps, dat is minder, dan wordt het lastig.
Of inderdaad die deuren repareren, of nieuw (mits) hij nog aan het materiaal kan komen.
Is een lak op mdf dan geen optie.
Melamine is niet zo dik, hoewel ook daar verschil in zit.
Een goede meubelmaker kan dat verwacht ik wel een betere leveren.
Ja eigenlijk vind ik ook wel dat de meubelmaker die frontjes moet repareren die kapot zijn. Mits ik ze zwart ga spuiten, beitsen. Aangezien we toch de keuze hebben gemaakt dat we iets met de frontjes kunnen doen. Dan kan ik een goed deurtje ook eens zelf proberen te spuiten. Als dat goed lukt kan ik ze allemaal doen en de meubelmaker om die kapotte frontjes te vervangen. Wel pas als de test geslaagd is. Het zou zonde zijn om hem de frontjes te laten vervangen en dan een week later op te bellen dat de test mislukt is en ik allemaal nieuwe melamine frontjes wil hebben.

Wat zou goed materiaal zijn om de kast mee te behandelen? Ik heb afgelopen zomer mijn Douglas hout met een zwarte beits behandeld en die zijn erg mooi geworden. Maar geen idee of dat op dit materiaal ook pakt. Of zou ik het beter kunnen spuiten met iets?

Ps de meubelmaker kwam met een prijs van 1500 euro voor nieuwe frontjes. Daar zitten:
-2 deurtjes van 80x60
-2 lades van 120 breed
-6 lades van 100 breed
Lijkt mij toch ook best aan de prijs. Of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
GAEvakYD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Ps de meubelmaker kwam met een prijs van 1500 euro voor nieuwe frontjes. Daar zitten:
-2 deurtjes van 80x60
-2 lades van 120 breed
-6 lades van 100 breed
Als dit dezelfde meubelmaker is zou ik in ieder geval een beste korting vragen vanwege de drie huidige beschadigde fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 23-05 15:38
Barry|IA schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:32:
[...]

I-Kook en bijv Keukenloods schelen niet heel veel denk ik, bij beide kwam ik volgens mij uiteindelijk op Hacker uit toch @Barry|IA? Ik heb daarnaast nog ervaring met voortman, die zijn een 10-15% duurder denk ik dan Keukenloods.

Uiteindelijk denk ik dat het met name gaat om de verkoper die je treft, heb je een no-nonsense gast of een figuur die "een typische autoverkoper" is? Ik wil gewoon eerlijk en met respect behandeld worden, dus als je me probeert te naaien waar ik bij sta, ben ik weg. Ik ben iemand die zich goed inleest, ik sowieso bij meerdere partijen offertes opvraagt voordat ik uberhaupt ja zeg. Ik heb die les ooit wel geleerd bij seats and sofas..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 09:17
Wij hebben ooit drie jaar geleden door een meubelmaker de keuken op maat laten maken. Destijds gekozen voor een soort laminaat afwerking wat sprekend lijkt op echt hout. De keuken en bijbehorende kasten etc zien er echt top uit. Foto van toen het huis bijna klaar was.
[Afbeelding]

Echter is er 1 groot nadeel. Het hout heeft een open structuur en trekt heel veel vuil en vettigheid aan. Daardoor zijn de hoeken van de meest gebruikte kasten donkerder geworden en zien wat ranzig uit.
[Afbeelding]

Ik kan me de eerste foto nog wel herinneren dus weet dat de keuken niet zo heel oud is.

Sorry dat ik het zeg hoor maar dit is toch te schandalig voor woorden? De "interieurbouwer" dient dit probleem natuurlijk volledig kosteloos op te lossen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ.
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-11-2023

FZ.

Weet iemand het verschil tussen de Kubus en Bolero serie spoelbakken van Franke? Afgezien van het prijsverschil (+/-50%) is van de website van Franke bijzonder weinig verschil op te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 22:37

Don Quijote

El Magnifico

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:07:
[...]

Ik kan me de eerste foto nog wel herinneren dus weet dat de keuken niet zo heel oud is.

Sorry dat ik het zeg hoor maar dit is toch te schandalig voor woorden? De "interieurbouwer" dient dit probleem natuurlijk volledig kosteloos op te lossen.
Dat lijkt mij toch ook. Dat materiaal was duidelijk niet bestemd om in een keuken gebruikt te worden. Als je keuken er zo na 15 jaar uitziet zou ik al mijn vraagtekens zetten. Laat staan 3...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
FZ. schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de specificaties van een Siemens oven (uit de IQ700 serie) of die van Gaggenau uit de 200 serie, weegt die van Siemens 40 kilo en die van Gaggenau 57. Het lijkt me sterk dat dat alleen de sticker is.

Ik las hier ook een reactie over de brood/pizzasteen, die voor de 200 serie als los accessoire moest worden aangeschaft en verwarmd werd door onderwarmte. Als ik op de site van Gaggenau kijk lijkt dat niet te kloppen (Gaggenau veelgestelde vragen).

Daar staat dat de pizzasteen voor zowel de 200 als de 400 serie los moet worden aangeschaft, maar dat er wel een verwarmingselement is die je kunt aansluiten op de oven, en dus niet wordt verwarmd door onderwarmte. In bovenstaande link staan trouwens ook de verschillen tussen een 200 en 400 serie oven genoemd, en daar kan ik niet uit opmaken dat de 200 serie echt zo veel slechter is dan de 400 serie.

Daarnaast vinden wij het design dus ook erg belangrijk.

[...]

Wat vind je dan precies saai en on-af? De opstelling/het materiaal? Heb je misschien suggesties om het minder saai en meer af te maken? :)
Mijn excuses, ik zat er inderdaad naast met de pizzasteen.

Ik heb me weer even verdiept in de Gaggenau apparatuur en verbaas me toch weer over een aantal producten.
Heb je de combimagnetron bijvoorbeeld gezien? Dit is niet alleen een Siemens apparaat in een nieuw jasje, het is zelfs een heel oud Siemens apparaat in een veel te duur jasje:
YouTube: PIRCH | Explore the Gaggenau Combi Microwave
Dit is gewoon de oude innowave van Siemens. Deze is overigens nu weer verkrijgbaar in de budgetlijn van BSH.

Tevens is de combi stoomoven wel een erg beperkt apparaat. Hier zit niet eens onder en bovenwarmte op! Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat de binnenruimte van rvs niet schoon te houden is. Mijn oude Siemens combi stoomoven had namelijk hetzelfde materiaal aan de binnenzijde.

Eigenlijk ongelofelijk dat dit nog verkocht word. Waarschijnlijk zijn ze er in de US of Emiraten wel heel blij mee.

De KBX van Franke heeft een grotere radius en is daardoor een stuk duurder om te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
GAEvakYD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Ja eigenlijk vind ik ook wel dat de meubelmaker die frontjes moet repareren die kapot zijn.

[...]

-2 deurtjes van 80x60
-2 lades van 120 breed
-6 lades van 100 breed
Niet alleen die afbladerende frontjes, maar ook die vochtplekken zijn toch niet normaal? Daar zou ik m ook op aanspreken, tenzij hij van te voren heeft afgeraden dit materiaal te gebruiken omdat het zo gevoelig is voor vocht / vlekken. Daar zou ik m stevig op aan spreken, om vervolgens aan te sturen op een deal waarbij je meteen voor een ander materiaal gaat. Melamine is volgens mij niet het duurste / mooiste maar wel stevig spul, minder krasgevoelig dan lak bijvoorbeeld. Aansturen op 1000 euro en dan neem ik aan dat ie het voor die prijs ook monteert?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Marinos83 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Niet alleen die afbladerende frontjes, maar ook die vochtplekken zijn toch niet normaal? Daar zou ik m ook op aanspreken, tenzij hij van te voren heeft afgeraden dit materiaal te gebruiken omdat het zo gevoelig is voor vocht / vlekken. Daar zou ik m stevig op aan spreken, om vervolgens aan te sturen op een deal waarbij je meteen voor een ander materiaal gaat. Melamine is volgens mij niet het duurste / mooiste maar wel stevig spul, minder krasgevoelig dan lak bijvoorbeeld. Aansturen op 1000 euro en dan neem ik aan dat ie het voor die prijs ook monteert?
0 euro zou je bedoelen.
Het fineer van de fronten is duidelijk niet behandeld en daardoor niet geschikt om op een keuken toe te passen. Dit had hij gewoon moeten weten. Het feit dat de fineer zelfs los komt heeft helemaal niets te maken met dagelijks gebruik, dit is gewoon een productiefout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Thanks voor het meedenken. Hij stuurt mij vandaag of mogen de offerte voor het geheel. Ik deel jullie mening dat dit eigenlijk niet kan en hij dit had moeten adviseren. Het probleem met dit soort jongens is dat ze mega druk zijn en daardoor HEEEEL slecht bereikbaar zijn. Ik ga hier absoluut een punt van maken en kijken hoe ver ik kom met zijn coulance en eigen schuld gevoel. Ik vermoed dat de kans zeer groot is dat hij wegdraait van zijn verantwoordelijk. In het slechte geval gaat hij inderdaad moeilijk doen en gaat het een rechtsbijstand verhaal worden, maar hopelijk komt het niet zo ver. Natuurlijk kan ik het geld altijd goed gebruiken maar voor 1000-1500 euro zit ik ook weer niet te wachten op een langslepende zaak.

Ik zal jullie komende tijd op de hoogte houden van de vorderingen en afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 13:09
GAEvakYD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:59:
Thanks voor het meedenken. Hij stuurt mij vandaag of mogen de offerte voor het geheel. Ik deel jullie mening dat dit eigenlijk niet kan en hij dit had moeten adviseren. Het probleem met dit soort jongens is dat ze mega druk zijn en daardoor HEEEEL slecht bereikbaar zijn. Ik ga hier absoluut een punt van maken en kijken hoe ver ik kom met zijn coulance en eigen schuld gevoel. Ik vermoed dat de kans zeer groot is dat hij wegdraait van zijn verantwoordelijk. In het slechte geval gaat hij inderdaad moeilijk doen en gaat het een rechtsbijstand verhaal worden, maar hopelijk komt het niet zo ver. Natuurlijk kan ik het geld altijd goed gebruiken maar voor 1000-1500 euro zit ik ook weer niet te wachten op een langslepende zaak.

Ben benieuwd! Juridisch sta je in ieder geval sterk. Er zal weinig discussie over kunnen bestaan dat deze keuken niet beantwoordt aan de eisen die je daaraan redelijkerwijs (bij normaal gebruik) mag stellen (zowel het verkleuren als het loslaten). Zoals hiervoor al opgemerkt zou een en ander natuurlijk anders liggen als de meubelmaker je hier bij aankoop al op heeft gewezen (en je desondanks voor het materiaal kiest) of als je bepaalde (onderhouds)voorschriften niet zou hebben nageleefd en de meubelmaker aannemelijk kan maken dat de verkleuring en/of het loslaten hiermee verband houdt. Dat laatste zal niet eenvoudig zijn voor de meubelmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Eigenlijk is het gewoon een prutser en zou je hem nogmaals 1500 euro betalen? De kans dat het de tweede keer niet beter gaat zijn bestaat bij zo iemand natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
GAEvakYD schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:59:

Ik zou in elk geval deze man niet meer in mijn keuken willen.
Wat hij geleverd heeft is een schande, dat materiaal is absoluut niet geschikt om in contact te staan met een vloer die gedweild wordt, en als vingervet al zo'n afdrukken geeft....
Als je niks doet, dan is die keuken binnen 2 jaar voor de sloop.

Zorg er in elk geval voor dat je nog een offerte hebt van een ander bedrijf dat zin heeft om dit te corrigeren, maar ik vrees dat er weinig mensen daar zin in gaan hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:11
brutus26 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:00:

[...]
Wij hebben hele goede ervaringen bij Voortman keukens in Rijssen. We hebben daar in 2016 onze keuken weggehaald en daar zijn we tot op de dag van vandaag superblij mee.

In onze nieuwe woning was Voortman ook weer in de running. Wederom goede gesprekken gehad alleen uiteindelijk toch voor een van de filialen van Superkeukens gegaan. De reden hiervoor was supersimpel; het ontwerp bij Voortman wat we daar grotendeels zelf aangedragen hebben, vonden we echt perfect. Alleen alle frontjes in combinatie met granieten werkblad die we zagen, was mwhoa mwhoa steeds. Wij zoeken dat wauw-gevoel. Dat hadden we bij Superkeukens wel, dus zodoende bij hun uitgekomen.

Ik zou er zo weer heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Weet iemand.nog een goede keukenzaak in Limburg omgeving Venlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:42

_Arthur

blub

Jackpuyn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:19:
Weet iemand.nog een goede keukenzaak in Limburg omgeving Venlo
Gebruik de search eens zou ik zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
_Arthur schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:26:
[...]

Gebruik de search eens zou ik zeggen....
Je bedoelt via Google. Dat wil niet altijd wat zeggen. Want van sommige zaken die volgens Google 3 sterren krijgen. Blijkt in de ressensies te staan dat mensen die geen afspraak hadden en niet aan gesproken werden een beoordeling gaven van 1 ster. Daarom ben ik benieuwd na ervaringen van andere

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:42

_Arthur

blub

Jackpuyn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:32:
[...]

Je bedoelt via Google. Dat wil niet altijd wat zeggen. Want van sommige zaken die volgens Google 3 sterren krijgen. Blijkt in de ressensies te staan dat mensen die geen afspraak hadden en niet aan gesproken werden een beoordeling gaven van 1 ster. Daarom ben ik benieuwd na ervaringen van andere
Nee, dit ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od9Nvd_4e1b-N9NbHIqkefJbJgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0kpbewg1CBALmEgHL6ZlcFp3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door _Arthur op 10-02-2021 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Vraagje voor de mensen met een miele autoopen / aeg airdry vaatwas waarbij de deur automatisch opent op het einde van de droogcyclus:

Ik heb gepoederlakte MDF fronten en een keramisch blad. Ik ben wat bang dat als ik een vaatwas koop met een automatische deuropening er condens gaat ontstaan op het keramisch blad die dan weer gaat naar beneden druppen op de mdf fronten naast de vaatwasser en deze op termijn hiervan schade zullen gaan ondervinden. Is dit een terechte zorg of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:38
seba schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:08:
Vraagje voor de mensen met een miele autoopen / aeg airdry vaatwas waarbij de deur automatisch opent op het einde van de droogcyclus:

Ik heb gepoederlakte MDF fronten en een keramisch blad. Ik ben wat bang dat als ik een vaatwas koop met een automatische deuropening er condens gaat ontstaan op het keramisch blad die dan weer gaat naar beneden druppen op de mdf fronten naast de vaatwasser en deze op termijn hiervan schade zullen gaan ondervinden. Is dit een terechte zorg of niet?
Bij ons gaf de monteur toen aan dit maar beter niet te doen en heeft het bij de installatie uitgeschakeld. Dit was een AEG vaatwasser dus dat zou ik dan navragen of ze dat kunnen regelen bij montage. Nu weet ik niet of dit altijd kan en of dat ook bij Miele zo is maar lijkt me wel. Dus je kan volgens mij zonder zorgen de vaatwasser kopen maar de specifieke functie uitschakelen.

Zie ook: hoe kan ik de airdry functie in mijn vaatwasser deactiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 15:20
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laminaat afwerking? Het lijkt erop dat ze jouw keuken met een laagje echt houd hebben gelamineerd? Vandaar dat er vet intrekt?

Mooie Keuken btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier mijn ervaring met Wooning keukens:

- Ze hebben niet de juiste apparatuur geleverd en geplaatst. Beloftes gemaakt dat het slimme apparatuur was en dat de grote oven een combi was. Blijkt niets van waar. Is een hele andere lijn van Siemens dan wat ik geleverd heb gekregen.
- Ze hebben een deel van de apparatuur überhaupt 3 weken later moeten naleveren (terwijl het al maanden in bestelling stond).
- De soft close deurtjes zijn no close deurtjes geworden.
- Ze hebben mijn dure pvc vloer verziekt bij het monteren van de keuken (zware apparatuur op een hoek zo over de vloer heen getrokken).
- De aannemer die ze gebruiken voor de electra en het leidingwerk, heeft doodleuk een stopcontact achter een kast geplaatst en vervolgens hebben ze om dat recht te trekken gewoon een gat in mijn keukenkastje gezaagd (niet eens met een gat zaag, nee lekker verrot met de hand). Totaal niet conform de tekening.
- De monteur had de kastjes verkeerd gemonteerd waardoor de kleur zijwand van een kastje niet klopt.
- Vervolgens mag ik 3 weken wachten op een vervangend kastje waarvan ze niet kunnen garanderen dat deze exact dezelfde kleur is als de rest.
- Als je ze belt (zowaar nog vriendelijk gedaan ook, heb me ingehouden) gaan ze het uitzoeken. Vervolgens hoor je al 4 weken niets meer van ze.

Koop niets bij deze koekebakkers, het zijn complete prutsers net als die andere toko van het hoofdconcern. De keuken kampioen (kampioen in intekenen van keukens die technisch onmogelijk zijn).

Zo, moest het even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-05 14:47
Oei, ik ben inmiddels redelijk de weg kwijt. Verschillende offertes lopen, ideeën zijn leuk adviezen goed. We lijken de route in te gaan richting Siematic S2 of SLX ipv Systemat. gevoelsmatig zou siematic wat luxer moeten zijn (lijkt mij) dan systemat.

Echter na alles uitgetekend te hebben en eigelijk behoorlijk happy te zijn (behalve de prijs) blijkt dat Siematic uitsluitend witte kastjes heeft van binnen met hele lelijke strips voor de plank montage. Wat is jullie ervaring daar mee? Vind dat nou niet echt premium aanvoelen. Als je een zwarte keuken neemt en een witte korpus hebt. Niet dat ik he zwart wil daar zie je veel te veel op. Maar op zijn minst grijs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:42
Barst in de glasplaat van onze Bora Puru. Geen idee hoe dat gekomen is. Anyway. Bestaat er zo’n aluminium rand voor Bora kookplaten? Want dit wil ik niet nog een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr3000 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:28:
Oei, ik ben inmiddels redelijk de weg kwijt. Verschillende offertes lopen, ideeën zijn leuk adviezen goed. We lijken de route in te gaan richting Siematic S2 of SLX ipv Systemat. gevoelsmatig zou siematic wat luxer moeten zijn (lijkt mij) dan systemat.

Echter na alles uitgetekend te hebben en eigelijk behoorlijk happy te zijn (behalve de prijs) blijkt dat Siematic uitsluitend witte kastjes heeft van binnen met hele lelijke strips voor de plank montage. Wat is jullie ervaring daar mee? Vind dat nou niet echt premium aanvoelen. Als je een zwarte keuken neemt en een witte korpus hebt. Niet dat ik he zwart wil daar zie je veel te veel op. Maar op zijn minst grijs ofzo.
Siematic heeft die optie inderdaad niet. Het systeem aan de binnenkant leek me juist wel handig zodat je de planken per 0,5cm ofzo kunt verstellen.

Is natuurlijk persoonlijk, ik stoor me er niet aan dat alleen een witte korpus mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Heeft er hier iemand ervaring met een inductieplaat van siemens met afzuiging in de plaat? Ik heb er een op het oog met recirculatie, maar ik verbaas mij over de plek waar de lucht wordt uitgeblazen. Bij veel andere partijen is dat via een rooster ergens uit een plint, maar bij dit siemens model is dat onder het kastje.. Ik vraag me af of dat geen kwaad kan ivm vocht etc.

Hieronder pics ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uly1tKD4-812E4ZpgeFSSD0_sVc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R5PQmU8N9QcEotJbbFIvDcn9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHAxEAp4ytf3U6Lgtfsm0EmUUDs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/F6GASHHfTekzaAzvDSyOJPNK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHi_Dj1Q-d7k_eP4TXDshCbhVUA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cI61hePJyC6wAipYrKqm2qnd.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:26
FloggingHank schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:59:
Heeft er hier iemand ervaring met een inductieplaat van siemens met afzuiging in de plaat? Ik heb er een op het oog met recirculatie, maar ik verbaas mij over de plek waar de lucht wordt uitgeblazen. Bij veel andere partijen is dat via een rooster ergens uit een plint, maar bij dit siemens model is dat onder het kastje.. Ik vraag me af of dat geen kwaad kan ivm vocht etc.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je kan er ook gewoon een tussenstuk in plaatsen, zodat dit gelijk komt te zitten met de plint ;)
Alle, dat zou ik toch doen, want zou het ook niet vertrouwen dat alles onder de kast wordt gepompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Mijn ouders zijn ook voor een andere keuken gaan praten. Ik was benieuwd. Het is een kleine hoekkeuken. Ze zijn maar met zijn tweeën en willen de keuken niet verder uitbreiden.
In de bestaande keuken zit in de hoek een carrousselkast die nu vervalt. De oven zit nu in het hoekje links, maar in het voorstel gaat die verplaatst worden en komt er een ladekast onder de inductieplaat.
Ik realiseer me dat de mogelijkheden beperkt zijn, maar echt warm kan ik er nog niet van worden. Uiteraard is het voldoende als zij er blij mee zijn, maar dit is een in mijn ogen best dure keuken voor het formaat, dus ik hoop ze in deze fase misschien nog wat zaken mee te kunnen geven, feedback op de indeling is welkom.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/phnZyNjQ/keuken-voorstel.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vxFvVP7J/bovenaanzicht-keuken.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Luiaard op 10-02-2021 18:17 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
bottom line schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Je kan er ook gewoon een tussenstuk in plaatsen, zodat dit gelijk komt te zitten met de plint ;)
Alle, dat zou ik toch doen, want zou het ook niet vertrouwen dat alles onder de kast wordt gepompt
Ja dat dacht ik ook, maar ik kan dat verlengstuk nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 22:37

Don Quijote

El Magnifico

Luiaard schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:13:
Mijn ouders zijn ook voor een andere keuken gaan praten. Ik was benieuwd. Het is een kleine hoekkeuken. Ze zijn maar met zijn tweeën en willen de keuken niet verder uitbreiden.
In de bestaande keuken zit in de hoek een carrousselkast die nu vervalt. De oven zit nu in het hoekje links, maar in het voorstel gaat die verplaatst worden en komt er een ladekast onder de inductieplaat.
Ik realiseer me dat de mogelijkheden beperkt zijn, maar echt warm kan ik er nog niet van worden. Uiteraard is het voldoende als zij er blij mee zijn, maar dit is een in mijn ogen best dure keuken voor het formaat, dus ik hoop ze in deze fase misschien nog wat zaken mee te kunnen geven, feedback op de indeling is welkom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Persoonlijk uiteraard. Maar ik vind dit type afzuigkap echt heel lelijk.

Verder vind ik het onhandig dat het enige stukje werkruimte wat je hebt boven de oven zit. Dat werkt niet lekker als de oven aan staat.

De greep lijst op de onderkastjes vind ik ook niet veel toevoegen. Zou daar push to open van maken om het lijnenspel wat rustiger te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:26
FloggingHank schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:20:
[...]

Ja dat dacht ik ook, maar ik kan dat verlengstuk nergens vinden...
Gewoon een no-name kunstof kanaal van 220*90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Wij krijgen binnenkort de sleutel van onze woning waarvan de keuken aan vervanging toe is. Wij zitten dus al enige tijd met verschillende ontwerpen te spelen. Momenteel zit de keuken aan de voorkant van de woning. Wij hebben het idee opgedaan om de keuken centraal te stellen en de keuken meer richting de woonkamer te verplaatsen. De eethoek komt dan op de plaats waar momenteel de keuken zit. In onderstaande plattegrond staat de tafel dus op de plek waar momenteel de keuken zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svR7jWrz91xFcAErlqZ5xkI9wGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n1Q2AFR12TxGRLao9YXx7h86.png?f=user_large

In 3D ziet dat er dan als volgt uit (kleur van werkblad zijn we nog niet uit, is goed mogelijk dat we toch voor een donker werkblad gaan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpiqC6H7xhG7HAHqGFPuECcsDG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JZ3srKqkpdxkxM1hqtxarulM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X92735XHZ1RHyt9bALN7yMi_eFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Wh9VMsNYff4AoR9ivFoH1de.png?f=user_large

Heeft iemand toevallig ervaring met een dergelijke indeling? We hebben natuurlijk nog enige twijfel omdat de keuken wel pontificaal in het midden staat, maar zijn wel erg gecharmeerd van het feit dat je vanuit de keuken zowel in verbinding bent met de eettafel als met de zithoek.

Verder zitten wij nog wat te twijfelen over een aantal kastjes. Wat bijvoorbeeld te doen met de kastjes aan de buitenzijde van het eiland (kastje 6, 7 en 8 op de eerste plattegrond, daar staan momenteel drie ladekasten ingetekend). We hadden bedacht daar in ieder geval een kastje met planken te doen, maar is het dan fraai om de andere kastjes met lades te doen, of beter dan allemaal met planken? We gaan overigens voor een keuken met greep.

Zo ook de kast onder de spoelbak. Die zit tussen de vaatwasser en een ladekast. Daar twijfelen we dus of we onder de spoelbak ook lades moeten doen, of voor een kast met 1 deur gaan.

Tips en suggesties zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 23:44
Wat is gebruikelijk qua betalingstermijn. Wij gaan waarschijnlijk voor een Systema keuken van Keukenloods maar zij vragen een aanbetaling van 15% en de rest van het bedrag voor levering. Met die aanbetaling heb ik geen probleem maar alles vooraf lijkt mij onverstandig. Op het moment dat er iets fout gaat met de levering/installatie, heb je totaal geen onderhandelingspositie meer.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Bij Granietshop betaal ik als het geleverd wordt, nul aanbetaling.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

battler schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:57:
Wat is gebruikelijk qua betalingstermijn. Wij gaan waarschijnlijk voor een Systema keuken van Keukenloods maar zij vragen een aanbetaling van 15% en de rest van het bedrag voor levering. Met die aanbetaling heb ik geen probleem maar alles vooraf lijkt mij onverstandig. Op het moment dat er iets fout gaat met de levering/installatie, heb je totaal geen onderhandelingspositie meer.
Wij hebben bij Keukenloods €500 aanbetaald. (wat voor onze keuken nog geen 5% is)
Aanbetalen is ook niet zo mijn ding, maar ik snap dat een bedrijf ook wat zekerheid wil.
(ook al zullen ze pas echt kosten gaan maken als ze de keuken gaan afroepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
FloggingHank schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:59:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je weet dat dit een oud type is wat niet meer word geleverd?
Het nieuwe type werkt hetzelfde als de Bora Pure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Haazzz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:56:
Wij krijgen binnenkort de sleutel van onze woning waarvan de keuken aan vervanging toe is. Wij zitten dus al enige tijd met verschillende ontwerpen te spelen. Momenteel zit de keuken aan de voorkant van de woning. Wij hebben het idee opgedaan om de keuken centraal te stellen en de keuken meer richting de woonkamer te verplaatsen. De eethoek komt dan op de plaats waar momenteel de keuken zit. In onderstaande plattegrond staat de tafel dus op de plek waar momenteel de keuken zit.

Heeft iemand toevallig ervaring met een dergelijke indeling? We hebben natuurlijk nog enige twijfel omdat de keuken wel pontificaal in het midden staat, maar zijn wel erg gecharmeerd van het feit dat je vanuit de keuken zowel in verbinding bent met de eettafel als met de zithoek.

Verder zitten wij nog wat te twijfelen over een aantal kastjes. Wat bijvoorbeeld te doen met de kastjes aan de buitenzijde van het eiland (kastje 6, 7 en 8 op de eerste plattegrond, daar staan momenteel drie ladekasten ingetekend). We hadden bedacht daar in ieder geval een kastje met planken te doen, maar is het dan fraai om de andere kastjes met lades te doen, of beter dan allemaal met planken? We gaan overigens voor een keuken met greep.

Zo ook de kast onder de spoelbak. Die zit tussen de vaatwasser en een ladekast. Daar twijfelen we dus of we onder de spoelbak ook lades moeten doen, of voor een kast met 1 deur gaan.

Laden zijn veel makkelijker, en als je niet van 2 fronten hou kan je ook 1 front nemen en dan binnen lade`s.
Mijn mening, bij je spoelgedeelte , of lage bovenkasten er tussen, of de hoge kasten lager, nu zijn het net 2 pijpen van de Europoort.
En, neem een 65 cm diep blad bij het spoelgedeelte, dan kan je makkelijk achter je kraan om het schoon te maken.
Wel mmoi een lichte kler blad met zwarte kasten.
Kijk eens naar Composit Evora ,kleur Calacatta Gold gepolijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
MB3 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:11:
[...]

Wij hebben bij Keukenloods €500 aanbetaald. (wat voor onze keuken nog geen 5% is)
Aanbetalen is ook niet zo mijn ding, maar ik snap dat een bedrijf ook wat zekerheid wil.
(ook al zullen ze pas echt kosten gaan maken als ze de keuken gaan afroepen)
Dat zei hij ook direct, de aanbetaling kon naar 500,-. Maar dat is het probleem niet, je betaalt 100% van de keuken/installatie vooraf terwijl je nog niets in huis hebt. In geval van verkeerd/beschadigd product/levering loop je als klant een risico. Keukenloods is voor ons de goedkoopste partij qua recensies, prijs en product, en dit is dan misschien het risico wat er bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Kapitein Merijn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:16:
[...]

Je weet dat dit een oud type is wat niet meer word geleverd?
Het nieuwe type werkt hetzelfde als de Bora Pure.
Maar als je dat goed laat werken moet je ook die lucht onder de plint brengen.
En dan heb je minimaal een blad van 67 cm diep nodig, als je tegen een muur aan kookt , in verband met de bocht die in de kookplaat moet vallen.
https://cdn.highspeed-net...nal/S04024_S04024_100.jpg
Nieuwe platen zijn wel mooier, en makkelijker je filters vernieuwen. (makkelijker dan bij Bora)
Bij het oude systeem moet je de laden er uit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Don Quijote schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Persoonlijk uiteraard. Maar ik vind dit type afzuigkap echt heel lelijk.

Verder vind ik het onhandig dat het enige stukje werkruimte wat je hebt boven de oven zit. Dat werkt niet lekker als de oven aan staat.

De greep lijst op de onderkastjes vind ik ook niet veel toevoegen. Zou daar push to open van maken om het lijnenspel wat rustiger te krijgen.
Even snel gespeeld met Schüller keukenplanner:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/njh0DVsm/optie.jpg

De boel meer zoals nu met oven naast een LeMans kast. Ik zou inderdaad het ladenblok met onderste tip-on nemen voor rustig beeld, dat lukt in deze planner niet direct. Ik kom nu ook helemaal uit met standaard maten waar het eerdere ontwerp een stuk maatwerk was. De kookplaat zou ik wat meer naar rechts plaatsen, van de hoge kast af.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

battler schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:22:
[...]

Dat zei hij ook direct, de aanbetaling kon naar 500,-. Maar dat is het probleem niet, je betaalt 100% van de keuken/installatie vooraf terwijl je nog niets in huis hebt. In geval van verkeerd/beschadigd product/levering loop je als klant een risico. Keukenloods is voor ons de goedkoopste partij qua recensies, prijs en product, en dit is dan misschien het risico wat er bij hoort.
Dat staat op de offerte, in de bijgeleverde CBW voorwaarden staat 90% direct na oplevering en na 14 dagen
van de oplevering de resterende 10%.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@MB3 Bij ons staat dat niet op de offerte, maar misschien komt dat nog. Als het 90% bij oplevering en 10% na 14 dagen is, dan vind ik dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:28
14 dagen is wel erg kort om alle gebreken te ontdekken, goed alles uittesten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-05 10:25
MB3 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Dat staat op de offerte, in de bijgeleverde CBW voorwaarden staat 90% direct na oplevering en na 14 dagen
van de oplevering de resterende 10%.....
Dat staat nergens in de CBW voorwaarden! De 90 - 10% regeling geldt alleen wanneer er enkel een dienst wordt afgenomen (alleen montage / meerwerk, zonder levering van goederen). Voor levering van goederen is de normale betalingsconditie , betaling bij aflevering. Ook wanneer er gemonteerd gaat worden. Zie artikel 11.

Ik begrijp de discussie over betaling nooit zo goed. Hou je bij een auto ook 10% van het aanschafbedrag achter, tot het moment dat je zeker weet dat hij goed werkt en rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
mr3000 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:28:

Witte korpus was voor ons ook een afknapper. Heb daar nog over gemaild met het hoofdkantoor in Nederland, maar het lijkt erop dat dit niet snel gaat veranderen. Wat dat betreft doet Ikea het toch beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB3

MB3

Ice82 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Dat staat nergens in de CBW voorwaarden! De 90 - 10% regeling geldt alleen wanneer er enkel een dienst wordt afgenomen (alleen montage / meerwerk, zonder levering van goederen). Voor levering van goederen is de normale betalingsconditie , betaling bij aflevering. Ook wanneer er gemonteerd gaat worden. Zie artikel 11.

Ik begrijp de discussie over betaling nooit zo goed. Hou je bij een auto ook 10% van het aanschafbedrag achter, tot het moment dat je zeker weet dat hij goed werkt en rijdt?
Klopt wat je schrijft, ik heb selectief gelezen.

Het vergelijk met een auto kopen gaat niet helemaal op, de auto die ik koop daar heb ik al in proef gereden die wordt nog met bepaalde punten die je afspreekt afgeleverd (dat zouden ze dan niet kunnen doen) en als ik hem ophaal zie ik aan het kenteken dat het de auto is die ik wilde hebben.

Bij een keukenverkoper koop ik iets van papier en ik heb voorbeelden gezien in de showroom.

Keukenloods heeft een goede naam en reputatie hoog te houden dus ik heb er niet zo`n probleem mee
om van te voren alles te betalen.

Wij hadden na het tekenen bij Keukenloods een paar dagen daarna nog wat dingen in de offerte ontdekt die miste en ipv een quooker pro7 stond er een pro3 op de offerte. Dat werd allemaal zonder gezeur direct bijgevoegd en verandert.

Dat er een fout(je) wordt gemaakt kan gebeuren, het gaat erom hoe dat wordt opgelost. Daaraan herken je een goed bedrijf/ goede verkoper.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19

[Afbeelding]

In 3D ziet dat er dan als volgt uit (kleur van werkblad zijn we nog niet uit, is goed mogelijk dat we toch voor een donker werkblad gaan).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind zelf het minder mooi als je tegen de hoge kasten aankijkt vanuit de zit hoek. Dat gaat, denk ik, een krap gevoel geven. Ik zou eerder kijken of je beide hoge kasten aan de andere kant kan doen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit ontwerp schreeuwt om bovenkastjes boven het spoelgedeelte. Daarmee krijg je een blok dat een geheel vormt in plaats van de wat merkwaardige uitsteeksels die het nu zijn.

Mijn moeder heeft in haar eiland in de zijde die je noemt een mengeling van lades en 1 open vak voor wat snuisterijen, maar om heel eerlijk te zijn vind ik hoe dat op elkaar aansluit echt niet mooi. Nu heeft zij wel een greeploze keuken, wat het qua overgang van greeplijst naar vak wat bijzonder maakt, maar daar zou ik in een showroom wel heel erg op letten.

En een lade onder je spoelbak, verlies je dan niet heel veel bruikbare ruimte? (ik ken zulke oplossingen niet zeg ik er eerlijk bij).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sommige huizen zijn gewoon niet geschikt voor een kookeiland. Persoonlijk maar dit ziet er toch niet uit? Keuken midden in de woonkamer.. Deze indeling is gelijk aan ons oude huis we wilde ook graag een kookeiland maar dat paste gewoon niet. Om het zo te ‘forceren’ lijkt me geen goed idee 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BlowFish schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:54:
[...]

Sommige huizen zijn gewoon niet geschikt voor een kookeiland. Persoonlijk maar dit ziet er toch niet uit? Keuken midden in de woonkamer.. Deze indeling is gelijk aan ons oude huis we wilde ook graag een kookeiland maar dat paste gewoon niet. Om het zo te ‘forceren’ lijkt me geen goed idee 😬
Eens, je ziet zoiets wel eens voorbij komen op Funda. Dit moet je echt niet willen.

• Anakha
  • Laatst online: 15:04
Vraagje aan de keukenexperts hier:

Wij zijn op zoek naar een praktische, ruime keuken, maar hebben allebei nog nooit een keuken uitgezocht, dus volstrekt geen verstand van zaken. We hebben 3,20m bij 3,20m beschikbaar voor een open keuken en denken daarbij aan een U-opstelling.

Belangrijk daarbij is dat de keuken ontworpen moet zijn om te gebruiken, niet om naar te kijken. Mijn partner is extreem onhandig, heeft ADD en is dol op koken. Dat betekent dat je prachtig opgeruimde en schone keuken na een paar uur volstrekt ontploft is, maar je dan wel heel lekker en gezond eet. Mijn taak is om daarna de bomkrater weer terug te brengen tot iets dat op een keuken lijkt.

Zij wil: véél snijvlak/beschikbaar aanrechtblad, veel opbergruimte (alleen met de kruiden kun je al een kastje vullen), een serieus grote dedicated oven, een brede inductiekookplaat met draaiknoppen (gasloos huis, tot haar grote verdriet) en gevoelsmatig een beetje afzondering van de woonkamer.

Ik wil: materialen die niet snel krassen, die makkelijk schoon te maken zijn, die onderhoudsvriendelijk zijn, en waar je niet elk vlekje meteen op ziet. Het is bovendien prettig als kattennageltjes en kindervingertjes geen onherstelbare schade kunnen aanrichten.

Het boeit ons allebei weinig of het modieus is, we hebben een broertje dood aan een 'premium gevoel', en elke euro die we nu investeren in plaats van uitgeven aan een keuken zorgt dat we straks eerder met pensioen kunnen. We willen best wat geld uitgeven aan kwaliteit (want het spul moet wel de dagelijkse bomaanslagen kunnen overleven en een hobbykok moet met plezier kunnen koken), maar 'design', 'luxe' en 'uitstraling' zijn eerder afknappers dan aanbevelingen. Ik heb in een grijs verleden een marketingopleiding gedaan en sindsdien vind ik gebakken lucht niet lekker meer. We hebben een budget van maximaal 15k in gedachten.

Nou heb ik een poging gedaan om te begrijpen wat er tegenwoordig allemaal voor materialen mogelijk zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Allerlei sites spreken elkaar tegen (vermoedelijk gebaseerd op waar hun commissie vandaan moet komen), en via Zoom kan ik momenteel ook niet zien of iets bijvoorbeeld een beetje krasvast of makkelijk afneembaar is.

Bij voorbaat hartelijk dank aan iedereen die een klein beetje richting aan onze op dit moment nogal naïeve zoektocht kan geven. Welke vragen moeten we aan onszelf, aan jullie en aan keukenverkopers stellen? Waar moeten we zeker even naar kijken of juist ver weg van blijven? In hoeverre is ons voorgestelde budget realistisch voor een praktische no-nonsense keuken van 3,2 bij 3,2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anakha schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:16:
Vraagje aan de keukenexperts hier:

Wij zijn op zoek naar een praktische, ruime keuken, maar hebben allebei nog nooit een keuken uitgezocht, dus volstrekt geen verstand van zaken. We hebben 3,20m bij 3,20m beschikbaar voor een open keuken en denken daarbij aan een U-opstelling.

Belangrijk daarbij is dat de keuken ontworpen moet zijn om te gebruiken, niet om naar te kijken. Mijn partner is extreem onhandig, heeft ADD en is dol op koken. Dat betekent dat je prachtig opgeruimde en schone keuken na een paar uur volstrekt ontploft is, maar je dan wel heel lekker en gezond eet. Mijn taak is om daarna de bomkrater weer terug te brengen tot iets dat op een keuken lijkt.

Zij wil: véél snijvlak/beschikbaar aanrechtblad, veel opbergruimte (alleen met de kruiden kun je al een kastje vullen), een serieus grote dedicated oven, een brede inductiekookplaat met draaiknoppen (gasloos huis, tot haar grote verdriet) en gevoelsmatig een beetje afzondering van de woonkamer.

Ik wil: materialen die niet snel krassen, die makkelijk schoon te maken zijn, die onderhoudsvriendelijk zijn, en waar je niet elk vlekje meteen op ziet. Het is bovendien prettig als kattennageltjes en kindervingertjes geen onherstelbare schade kunnen aanrichten.

Het boeit ons allebei weinig of het modieus is, we hebben een broertje dood aan een 'premium gevoel', en elke euro die we nu investeren in plaats van uitgeven aan een keuken zorgt dat we straks eerder met pensioen kunnen. We willen best wat geld uitgeven aan kwaliteit (want het spul moet wel de dagelijkse bomaanslagen kunnen overleven en een hobbykok moet met plezier kunnen koken), maar 'design', 'luxe' en 'uitstraling' zijn eerder afknappers dan aanbevelingen. Ik heb in een grijs verleden een marketingopleiding gedaan en sindsdien vind ik gebakken lucht niet lekker meer. We hebben een budget van maximaal 15k in gedachten.

Nou heb ik een poging gedaan om te begrijpen wat er tegenwoordig allemaal voor materialen mogelijk zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Allerlei sites spreken elkaar tegen (vermoedelijk gebaseerd op waar hun commissie vandaan moet komen), en via Zoom kan ik momenteel ook niet zien of iets bijvoorbeeld een beetje krasvast of makkelijk afneembaar is.

Bij voorbaat hartelijk dank aan iedereen die een klein beetje richting aan onze op dit moment nogal naïeve zoektocht kan geven. Welke vragen moeten we aan onszelf, aan jullie en aan keukenverkopers stellen? Waar moeten we zeker even naar kijken of juist ver weg van blijven? In hoeverre is ons voorgestelde budget realistisch voor een praktische no-nonsense keuken van 3,2 bij 3,2?
Plaats eens een plaatje van de ruimte waar de keuken komt en jullie eerste ideeën van de opstelling .
Met het voorgestelde budget moet je een prima keuken kunnen komen.

Als ik het zo lees zou je sowieso geen keramisch werkblad moeten nemen; die zijn (relatief) gevoelig voor stootschade. Verder is een licht composieten blad ongepolijst in deze situatie ook een minder goed idee ivm het risico van het intrekken van vlekken. Wellicht gewoon een kunststof werkblad in deze situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 10:32
Ik heb hem al vaker geplaatst, omdat ik dit een heel mooi alternatief vindt voor alle 'keukeneiland-keukens'

wij hebben onlangs deze keuken laten plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiLuea_CQJ821ETbVJNFsa2YHI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P35WwFKcddfDirPZPHFjHQoB.jpg?f=fotoalbum_large

met 3,60 bij 3,50 is deze keuken iets groter, maar er is qua maatvoering wel wat af te snoepen.
Deze keuken is met 20k iets duurder dan jullie budget, maar dit bedrag is incl. verlichting en een decton blad die doorloopt tot aan de bodem. Het blad is een bijna een kwart van de totale prijs. Dus op die 15 k moet je kunnen uitkomen. De zwarte frontjes die wij hebben zijn wel gevoelig voor vlekken. Dit zwarte is een mode/smaak iets, dus dit zou ook vlekvrij wit kunnen worden. Voor de rest voldoet hij aan al jouw eisen/wensen.

[ Voor 8% gewijzigd door 107mb op 11-02-2021 09:47 ]

• Anakha
SquareOne schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Plaats eens een plaatje van de ruimte waar de keuken komt en jullie eerste ideeën van de opstelling .
Met het voorgestelde budget moet je een prima keuken kunnen komen.

Als ik het zo lees zou je sowieso geen keramisch werkblad moeten nemen; die zijn (relatief) gevoelig voor stootschade. Verder is een licht composieten blad ongepolijst in deze situatie ook een minder goed idee ivm het risico van het intrekken van vlekken. Wellicht gewoon een kunststof werkblad in deze situatie.
Dank voor de tips!

We zijn nog niet veel verder dan een initiële Floorplanner indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6BNIqDPS8Q0UV_cGfpw0ezlNBY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ofTEjRixP82F5zOmewWCm7P8.png?f=user_large
(linksboven is een losstaande dubbele koel/vrieskast - ik heb me laten vertellen dat inbouw duurder en kleiner is).

Vanavond spreken we de project-keukenleverancier en hopen we mede met hulp van tips hier een wat beter beeld te krijgen van wat er mogelijk is.
107mb schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:41:
[...]

[Afbeelding]

met, 3,60 bij 3,50 iets groter, maar er is qua maatvoering wel wat af te snoepen.
Deze keuken is met 20k iets duurder dan jullie budget, maar dit is incl verlichting en een decton blad die doorloopt tot aan de bodem. dus op die 15 k moet ke kunnen uitkomen. De zwarte frontjes die wij hebben zijn wel gevoelig voor vlekken. Dit zwarte is een mode/smaak iets, dus dit zou ook vlekvrij wit kunnen worden. Voor de rest voldoet hij aan al jouw eisen/wensen.
Dank je voor de inspiratie, dat ziet er goed uit! Ook fijn om te weten dat het qua budget haalbaar zou moeten zijn. Ik zal eens opzoeken wat decton is en je voorbeeld voorleggen aan mijn partner. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
Anakha schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Dank voor de tips!

[Afbeelding]
(linksboven is een losstaande dubbele koel/vrieskast - ik heb me laten vertellen dat inbouw duurder en kleiner is).

Vanavond spreken we de project-keukenleverancier en hopen we mede met hulp van tips hier een wat beter beeld te krijgen van wat er mogelijk is.

[...]

Dank je voor de inspiratie, dat ziet er goed uit! Ook fijn om te weten dat het qua budget haalbaar zou moeten zijn. Ik zal eens opzoeken wat decton is en je voorbeeld voorleggen aan mijn partner. :)
ik zou dat laatste stukje blad weglaten. Zodra de koelkast geopend is, wordt alles geblokkeerd. De breedte bij ons is 3,5 meter, inclusief een stukje bar. Zodra je dat weglaat hou je 3,2 meter over, en deze breedte is heerlijk om te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anakha schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Dank voor de tips!

[Afbeelding]

[...]

Dekton is een soort keramiek werkblad: dat zou ik dus niet adviseren.
De ruimte leent zich m.i. zeer goed voor een u-opstelling voor eenheid zou ik wel overwegen om toch een inbouw koelkast te nemen, maar als het estetische jullie niks uitmaakt kan een losse natuurlijk ook. Bespaart denk ik ook kosten: je hebt immers geen kasten nodig.

Eens met bovenstaande om dat hoekje niet te doen; die doorloop wordt dan vrij beperkt en geeft minder ruimtelijk gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 11-02-2021 10:29 ]

• Anakha
Opnieuw goede feedback, dank jullie!
Wat betreft het hoekje, goed punt over de doorloop, zullen we nog even naar kijken. De reden dat we dat zo even ingetekend hadden: Mijn partner vindt het prettig als de keuken enigszins afgeschermd is van de rest van de begane grond - zoals gezegd maakt ze er standaard nogal een bende van, en als we gasten hebben dan is het fijn als die vooral het prachtige eindresultaat zien en ze zich geen zorgen hoeft te maken over hoe het proces eruit ziet vanuit de woonkamer. :)

• Kimmie2000
  • Laatst online: 30-09-2021
Anakha schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:15:
Opnieuw goede feedback, dank jullie!
Wat betreft het hoekje, goed punt over de doorloop, zullen we nog even naar kijken. De reden dat we dat zo even ingetekend hadden: Mijn partner vindt het prettig als de keuken enigszins afgeschermd is van de rest van de begane grond - zoals gezegd maakt ze er standaard nogal een bende van, en als we gasten hebben dan is het fijn als die vooral het prachtige eindresultaat zien en ze zich geen zorgen hoeft te maken over hoe het proces eruit ziet vanuit de woonkamer. :)
Nu word ik wel heel erg benieuwd wat voor puinhoop er dan ontstaat...

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken en wij zitten ook nog met de vraag welk keukenblad we willen nemen. Mijn voorkeur ging initieel uit naar keramiek, maar nu ben ik weer aan het twijfelen. Wat wordt er precies bedoeld met ‘stootgevoelig’? Ik kan me niet bedenken dat ik echt vaak dingen laat vallen, maar als het blad al beschadigd raakt als je net iets te hard een kom wegzet wil ik wel op zoek naar iets anders.

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

• 107mb
Kimmie2000 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Nu word ik wel heel erg benieuwd wat voor puinhoop er dan ontstaat...

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken en wij zitten ook nog met de vraag welk keukenblad we willen nemen. Mijn voorkeur ging initieel uit naar keramiek, maar nu ben ik weer aan het twijfelen. Wat wordt er precies bedoeld met ‘stootgevoelig’? Ik kan me niet bedenken dat ik echt vaak dingen laat vallen, maar als het blad al beschadigd raakt als je net iets te hard een kom wegzet wil ik wel op zoek naar iets anders.
van dekton maken ze ook vloeren en terrassen, dus het zal wel meevallen dat het knapt als je er een kommetje op zet.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[...]

Ik heb hem al vaker geplaatst, omdat ik dit een heel mooi alternatief vindt voor alle 'keukeneiland-keukens'

Mooie lamp, dat is de Philips Hue Ensis toch?

Die hebben we ook op het oog maar dan voor boven de eettafel.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 224360

[...]

[Afbeelding]

met 3,60 bij 3,50 is deze keuken iets groter, maar er is qua maatvoering wel wat af te snoepen.
Deze keuken is met 20k iets duurder dan jullie budget, maar dit bedrag is incl. verlichting en een decton blad die doorloopt tot aan de bodem. Het blad is een bijna een kwart van de totale prijs. Dus op die 15 k moet je kunnen uitkomen. De zwarte frontjes die wij hebben zijn wel gevoelig voor vlekken. Dit zwarte is een mode/smaak iets, dus dit zou ook vlekvrij wit kunnen worden. Voor de rest voldoet hij aan al jouw eisen/wensen.
Wordt je niet gek van dat afwijkende hout op hout? Dat is hier altijd een no go.
Stukje smaak uiteraard, zoals altijd bij de keukens, maar hout op hout zou ik nooit zo doen bij geen enkel interieur element.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Anakha schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:16:

Onze eisen en wensen hebben behoorlijk wat overlap met die van jullie: gebruiksgemak en functionaliteit prevaleren boven estethiek, het werkblad moet slijtvast (zodat je er bakpapier op kunt snijden) en in overvloed aanwezig zijn en de inductieplaat moet ruim en intuïtief te bedienen zijn (ergo, met draaiknoppen), de oven moet ruim zijn en liefst 2/3 gastronorm (tweedehands geen bezwaar). We willen geen bovenkasten en het moet passen in een ruimte van plusminus 3,3 x 3,2 m.

De ruime-oven-eis hebben we laten vallen omdat we geen 3-fase willen. In plaats daarvan hebben we voor een standaard inbouw-oven gekozen met daarnaast een kleine Rofco. Aan een magnetron hebben we geen behoefte.

De draaiknoppen-eis hebben we laten vallen ten faveure van meer keuze in inductieplaten. In plaats van één ruime plaat hebben we gekozen voor twee domino-platen (met verschrikkelijke touch-bediening - wel makkelijk schoon te houden en behoorlijk slijtvast) die met een flinke tussenruimte in een 80 cm brede kast komen te liggen. Bijkomend voordeel is dat alle zones kunnen ondanks 1-fase simultaan volledig belast kunnen worden. Daarboven komt een 90 cm brede afzuigkap.

Een losse koel- en vrieskast hebben we al, dus daar hoeft geen extra geld aan uitgegeven te worden.

Voor het keukenblad hebben we rvs gekozen. Omdat we ook met een beperkt budget zitten en het leuk vinden, gaan we de keuken zelf bouwen. Het rvs-blad laten we wel maken, waarschijnlijk door 123werkbladen.nl. De apparatuur is op de afzuigkap na allemaal B-keus en/of 'tweedekans' zonder zichtbare beschadigingen en hebben we inmiddels binnen. Voor de frontjes twijfelen we nog tussen berkenplex en okoumé.

In de Ikea kitchenplanner ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WNip38rzBt-ssH5pKmwxLwaWIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pHUSvD6DE3r2P8Yf4Dy2VPHC.png?f=user_large

Van linksonder naar rechtsonder:
#8 is 40 cm breed en krijgt lades;
#9 is 80 cm breed en krijgt lades;
#11 is 80 cm breed en krijgt domino-inductieplaten en lades;
#1 is 127 cm breed en krijgt een LeMans-rek;
#2 is 40 cm breed en krijg lades;
#3 is 80 cm breed en krijgt spoelbak van 74 cm breed;
#4 is 60 cm breed en krijgt een volledig ingebouwde vaatwasser;
#6 is 127 cm breed en krijgt een LeMans-rek;
#7 is 60 cm breed en krijgt een inbouw-oven op werkbladhoogte, lades onderin en een deur bovenin.
Daarnaast staat de losse koelkast.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
Greatsword schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:59:
[...]

Mooie lamp, dat is de Philips Hue Ensis toch?

Die hebben we ook op het oog maar dan voor boven de eettafel.
nee, deze lampen zijn van Jansen en de Bont. Erg fraai, maar de lichtopbrengst had hoger gemogen.

• 107mb
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:15:
[...]

Wordt je niet gek van dat afwijkende hout op hout? Dat is hier altijd een no go.
Stukje smaak uiteraard, zoals altijd bij de keukens, maar hout op hout zou ik nooit zo doen bij geen enkel interieur element.
daar hebben we zeker rekening mee gehouden. De tint van de vloer wijkt dermate af van de kasten dat het geen enkel probleem is (voor ons).

• 107mb
8088 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:40:
[...]
De ruime-oven-eis hebben we laten vallen omdat we geen 3-fase willen. In plaats daarvan hebben we voor een standaard inbouw-oven gekozen met daarnaast een kleine Rofco. Aan een magnetron hebben we geen behoefte.
wij hebben een 90 cm Neff oven, gewoon op 220.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

107mb schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:29:
wij hebben een 90 cm Neff oven, gewoon op 220.
Tuurlijk, ze bestaan. Maar de keuze is beperkt, de prijzen relatief hoog en de huis-tuin-en-keukenmerken doen niet aan gastronorm. En een ruime oven op 220 vind ik een beetje als een Jeep met alleen voorwielaandrijving.

[ Voor 13% gewijzigd door 8088 op 11-02-2021 13:40 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 13:09
107mb schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:47:
[...]

van dekton maken ze ook vloeren en terrassen, dus het zal wel meevallen dat het knapt als je er een kommetje op zet.
Wellicht niet als je het kommetje (iets te hard) recht en in het midden op het blad neerzet, maar wel als je met het kommetje (iets te hard) langs de rand van het blad stoot. Mijn zus heeft dit recent ook gehad met een (€ 2,-) koffiemokje. Keuken was een dag oud. Ging kennelijk niet zo heel hard, maar wellicht net onder een bepaalde hoek de rand geraakt. Kopje heeft het overleefd. Inmiddels wel mooi gerepareerd en sindsdien niet meer voorgekomen. Mede om deze ervaring zelf toch maar voor composiet gekozen (Caesarstone)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WxQdR7ZEf3oQA-B4wvEOHo6bVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9Ew1maQbgUrmdx7x3LHWxAh.jpg?f=fotoalbum_large

Met vloeren en terrassen zul je dit soort (punt)belasting niet snel hebben, vanwege het ontbreken van dergelijke randen. Het materiaal is inderdaad keihard en krasbestendig, dus op zichzelf goed geschikt voor vloeren en terrassen lijkt mij. Maar Dekton is nu eenmaal kwetsbaar(der) in geval van puntbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:09
Dat zal wel even vloeken geweest zijn in een dag oude keuken!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Laatst online: 30-09-2021
lluuk schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Wellicht niet als je het kommetje (iets te hard) recht en in het midden op het blad neerzet, maar wel als je met het kommetje (iets te hard) langs de rand van het blad stoot. Mijn zus heeft dit recent ook gehad met een (€ 2,-) koffiemokje. Keuken was een dag oud. Ging kennelijk niet zo heel hard, maar wellicht net onder een bepaalde hoek de rand geraakt. Kopje heeft het overleefd. Inmiddels wel mooi gerepareerd en sindsdien niet meer voorgekomen. Mede om deze ervaring zelf toch maar voor composiet gekozen (Caesarstone)

[Afbeelding]

Met vloeren en terrassen zul je dit soort (punt)belasting niet snel hebben, vanwege het ontbreken van dergelijke randen. Het materiaal is inderdaad keihard en krasbestendig, dus op zichzelf goed geschikt voor vloeren en terrassen lijkt mij. Maar Dekton is nu eenmaal kwetsbaar(der) in geval van puntbelasting.
Aiiiii dit is wel echt heel zuur zeg. Maar levert voor ons wel weer inzicht op :P

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Oke, Dekton is van de tafel :P Mijn vriendin stoot te vaak iets tegen de rand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:44:
Oke, Dekton is van de tafel :P Mijn vriendin stoot te vaak iets tegen de rand.
Hier ook gelijk tot nieuwe inzichten gekomen.

Voor de keuken prinses in dit huishouden is een mok te min. Die gaat gelijk met een gietijzeren pan er tegenaan. Mark my words.

Source90 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Hier ook gelijk tot nieuwe inzichten gekomen.

Voor de keuken prinses in dit huishouden is een mok te min. Die gaat gelijk met een gietijzeren pan er tegenaan. Mark my words.
Haha, daar kan dekton absoluut niet tegen. Dat heb ik wel eens getest met een staaltje :P

Composiet is overigens nog veel beter te repareren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 11-02-2021 15:31 ]

Pagina: 1 ... 202 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1