Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

da1roy schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:58:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie.

Het is idd precies wat het verschil maakt.
Bij jou is de loopruimte tussen eiland en tafel precies goed door die 35cm aan ruimte die ik minder heb gaat het dus eigenlijk net niet met die opstelling.

Ik heb nu gevraagd aan de aannemer mijn korte muur iets te verlengen dan kan ik daar 4 hoge kasten kwijt met een mooie ombouw zodat het lijkt of die in de muur staat.
Hopelijk gaan ze daar zonder teveel gedoe mee akkoord.

Uiteindelijk doen we dan 4 apparaten in de hoge kastenwand inclusief koffie apparaat.
Samen met een quooker scheelt dat een waterkoker en koffie machine die we kwijt moeten ;)

Morgen ga ik even bij een vriend kijken met een net opgeleverde woning kijken hoe het daar zit.
Vergeet niet dat ik ook aanrecht+kasten van 60cm parallel aan het eiland heb, dus ik heb om te vergelijken eigenlijk 5.45m-0.6=4.85. Jij zet je kasten tegen de korte wand waardoor je dus de volle 5.1m kan gebruiken voor eiland + eettafel. Jouw opstelling is daarom ruim zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:17
Barry|IA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Miele is toch meer gebouwd op een lange levensduur. Gaggenau is echt puur en alleen design. Beetje patser merk ook. Als dat je ding is dan is dat natuurlijk niet erg. Een Rolex is minder nauwkeurig dan een Casio. Toch loop ik liever met een Rolex om m’n pols.
De 400 serie van Gaggenau is toch wel iets meer dan alleen design hoor. De bakoven bijvoorbeeld met pizza/brood steen is toch echt wel een unirek apparaat.
De 200 serie zijn gewoon Siemens apparaten in een ander jasje.

Verder met je eens dat Miele gewoon veel beter is dan de 200 serie van Gaggenau. Alleen al het vershil tussen de combi stoomoven en koffiezetter is gigantisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Merijn op 06-02-2021 11:54 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gaggenau Heeft geloof ik als enige horizontale deuren ipv verticale deuren. Is wel een voordeel als je oven iets hoger staat denk ik. Zijn er nog meer high end apparatuur merken?

Gaggenau en Miele zijn geloof ik ook de enige merken op de consumentenmarkt die stoomovens hebben met vaste water aansluiting en afvoer. Dus geen enorme stoomwolk als je klaar bent met stomen en natuurlijk niet meer reservoir vullen en legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Z___Z schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:57:
Gaggenau Heeft geloof ik als enige horizontale deuren ipv verticale deuren. Is wel een voordeel als je oven iets hoger staat denk ik. Zijn er nog meer high end apparatuur merken?

Gaggenau en Miele zijn geloof ik ook de enige merken op de consumentenmarkt die stoomovens hebben met vaste water aansluiting en afvoer. Dus geen enorme stoomwolk als je klaar bent met stomen en natuurlijk niet meer reservoir vullen en legen.
En voor kleinere mensen :)

Neff hide & slide is ook een optie.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ.
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-11-2023

FZ.

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:51:
[...]

De 400 serie van Gaggenau is toch wel iets meer dan alleen design hoor. De bakoven bijvoorbeeld met pizza/brood steen is toch echt wel een unirek apparaat.
De 200 serie zijn gewoon Siemens apparaten in een ander jasje.

Verder met je eens dat Miele gewoon veel beter is dan de 200 serie van Gaggenau. Alleen al het vershil tussen de combi stoomoven en koffiezetter is gigantisch.
De bakoven van de 200 serie die wij hebben uitgekozen heeft ook een pizza/broodsteen.

Wat is dan precies veel beter aan Miele dan aan de 200 serie van Gaggenau? Je zegt dat het verschil gigantisch is, is dat dan levensduur, materialen, is de koffie uit een Miele apparaat lekkerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:17
FZ. schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:03:
[...]

De bakoven van de 200 serie die wij hebben uitgekozen heeft ook een pizza/broodsteen.

Wat is dan precies veel beter aan Miele dan aan de 200 serie van Gaggenau? Je zegt dat het verschil gigantisch is, is dat dan levensduur, materialen, is de koffie uit een Miele apparaat lekkerder?
De broodbaksteen voor de 200 serie is een losse accessoire die word verwarmd door de onderwarmte van het apparaat. Die van de 400 serie heeft het verwarmingselement ingebouwd zitten.

De CVA7845 heeft onder andere een vaste wateraansluiting, reservoir voor 3 verschillende bonen en reinigt en ontkalkt automatisch.

De DGC7845 is al een hoop over gezegd in dit topic. Deze heeft oa. ook een vaste water aan- en afvoer. Daarnaast zijn de programmeerbare menu's voor het stomen uniek en warmt deze veel sneller op dan het BSH apparaat.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:22
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:17:
[...]

De broodbaksteen voor de 200 serie is een losse accessoire die word verwarmd door de onderwarmte van het apparaat. Die van de 400 serie heeft het verwarmingselement ingebouwd zitten.

De CVA7845 heeft onder andere een vaste wateraansluiting, reservoir voor 3 verschillende bonen en reinigt en ontkalkt automatisch.

De DGC7845 is al een hoop over gezegd in dit topic. Deze heeft oa. ook een vaste water aan- en afvoer. Daarnaast zijn de programmeerbare menu's voor het stomen uniek en warmt deze veel sneller op dan het BSH apparaat.
Ik heb beide Miele apparaten en zweer absoluut bij die koffie automaat in deze serie met de vaste water aansluiting en automatisch reinigen en ontkalken! Niet de goedkoopste koffie natuurlijk maar wel i-d-e-aal en gemakkelijk apparaat. Stoom oven idem en de reviews op internet liegen er ook niet om.
Ik heb zelf ook gekeken naar Gaggenau maar die zijn inderdaad pas echt “beter” vanaf die 400 serie maar dat vond ik qua prijs net even te worden.

Looks zijn persoonlijk natuurlijk maar ik prefereer de Miele boven de 200.

En, met alle respect, ik vind de apparaten niet passen bij de rest van de keuken meubelen. Zowel niet qua pricing als looks en materiaal keuze maar dat terzijde.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 06-02-2021 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 19:31
GeeMoney schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Ik heb beide Miele apparaten en zweer absoluut bij die koffie automaat in deze serie met de vaste water aansluiting en automatisch reinigen en ontkalken! Niet de goedkoopste koffie natuurlijk maar wel i-d-e-aal en gemakkelijk apparaat. Stoom oven idem en de reviews op internet liegen er ook niet om.
Ik heb zelf ook gekeken naar Gaggenau maar die zijn inderdaad pas echt “beter” vanaf die 400 serie maar dat vond ik qua prijs net even te worden.

Looks zijn persoonlijk natuurlijk maar ik prefereer de Miele boven de 200.

En, met alle respect, ik vind de apparaten niet passen bij de rest van de keuken meubelen. Zowel niet qua pricing als looks en materiaal keuze maar dat terzijde.
Mooi! We hebben beide apparaten in bestelling staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 22:29
FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:17:
Wij hebben een keukenontwerp gemaakt en een eerste prijsopgave ontvangen. We zijn benieuwd waar we realistisch gezien op uit zouden kunnen komen.

[Afbeelding]

Apparatuur Gaggenau:
BOP220132 oven: 2739
BMP251130 combi magnetron: 3589
BSP221131 stoomoven: 3799
CMP250132 koffieautomaat: 3889
WSP221130 warmhoudlade: 1149

AC 270101 afzuigkap: 6949
CI 283103 kookplaat: 2399

RC289300 koelkast: 3159
RF287200 vriezer: 2479
SX67ZX01CE (Siemens) vaatwasser: 1749

Quooker Combi+ flex: 1495

Bruto totaal: 33.395

De kastjes zijn van Siematic, kunststof houtlook. Het blad is wit (40mm) composiet met een marmerlook.

Eiland:
Blad: 210 x 105
2 ladekasten: 60
1 ladekast: 90

Hoge kasten:
4 x 60
2 ladekasten onder de apparatuur, 2 kasten met legplanken er boven.
In de andere 2 kasten zitten de koelkast en vriezer.

Spoeldeel:
Blad: 285
3 kasten: 60
3 bovenkasten: 90

In alle bovenste lades zit ook nog een binnenla.

Keukenapparatuur is dus bruto 33.395, de keukenboer komt met 29k.
Keukenblad 9k
Keukenmeubelen 18k
Montage 2k

Dus in totaal 58k.

Wat is denken jullie een realistische prijs waar we op uit zouden kunnen komen?
Waarom neem je niet een kookplaat met afzuiging in heb je die hele dure afzuigkap niet nodig en is denk ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppatrick schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Waarom neem je niet een kookplaat met afzuiging in heb je die hele dure afzuigkap niet nodig en is denk ook mooier.
Hij gaf aan dat hij de afzuigkap juist als pronkstuk ziet in de keuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 00:13

fmb

FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Deze tekening van de keuken klopt niet meer precies, maar dit is in ieder geval het idee van de opstelling nu:

***members only***

De keuken is dus vrij smal en breed, en het grote raam loopt bijna tot aan de grond. Het is best een lastige ruimte, deze opstelling met eiland en (naar onze mening) mooie afzuigkap was tot nu toe de grootste 'wow' die we zelf konden bedenken, maar ik ben benieuwd naar andere ideeën! :)
Zelf heb ik ook een kookeiland en ramen tot aan de grond. We hebben bewust gekozen voor een Bora Puru kookplaat+downdraft afzuiging. Mijn advies is om serieus een downdraft afzuiging te nemen. Mijn inziens hangt een afzuigkap “in de weg”, het ontbreken van een afzuigkap maakt de keuken veel ruimtelijker. En je hoeft ook geen hangende kap schoon te maken ;-)
En zo aan de prijzen te zien een downdraft kookplaat ook vriendelijker voor het budget.
FZ. schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Dat raam is inderdaad best cool, maar het uitzicht is de overkant van de straat. We overwegen ook het kookeiland een kwartslag te draaien en aan de muur vast te zetten, dan zie je het raam natuurlijk meer en is het misschien ook wat ruimer (maar misschien minder wow-factor?)

We willen wel graag veel koelcapaciteit, nu hebben we 1 grote koelkast en 1 grote vriezer ingetekend. Met een lage koelkast komen we dan ruimte tekort denk ik.
Twee tips voor meer koelcapaciteit:
1. Wij hebben in de keuken een onderbouw vriezer en een inbouw koelkast erboven geplaatst. In ons geval kwam dat mooier uit in het design maar een praktisch voordeel is dat een onderbouw vriezer meer ruimte heeft omdat de compressor volledig achter de keukenplint is verwerkt (kan per model verschillen). Dat geeft meer bruikbare ruimte in de vriezer. Verder kun je als het past een hoger model koelkast kiezen en de hoogte beter gebruiken. Je ziet verder helemaal geen verschil, het lijkt gewoon een koelvriescombinatie.
2. Als je de optie hebt: overweg een losse koelkast/vriezer in de garage/bijkeuken/grapjast/etc. Scheelt ruimte in de keuken en dat kan ook nog eens goedkopere apparatuur zijn (meer keus).

[ Voor 40% gewijzigd door fmb op 07-02-2021 08:35 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53
Is er iemand die de glass downdraft van bsh heeft bekeken in real life en/of hier iets zinnigs over kan zeggen?

Zou die bijvoorbeeld beter afzuigen dan de huidige inductieplaten met ingebouwde afzuiging (iq700 series) ?
Het ziet er allemaal heel fancy uit maar kan nergens nog ervaringen/reviews vinden. Anyone?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
We zijn bezig met een nieuw kookeiland en ons oog is gevallen op een blad van Dekton Keranium.
Omdat we ook graag een spoelbak van hetzelfde materiaal willen (naadloos verwerkt) en een Quooker maar hier veel tegenstrijdige verhalen over lezen stel ik hier ook maar eens de vraag:
"kan een Quooker nu wel of niet i.c.m. een "kermische" spoelbak"?
Hoor graag jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Keukendetail vragen:

omdat mijn keukenontwerp compleet op de schop gaat , ga ik nadenken over andere inductieplaat; op kookeiland wilde ik een Bora (want wilde daar geen afzuigkap oid boven) maar nu dat wegvalt heb ik gewoon de mogelijkheid voor een wandafzuigkap OF een plafond unit en daar past gewoon een standaard inducitieplaat bij.

Welke "standaard" inductieplaat raden jullie mij aan ?

Afzuiging: wand of plafondunit en waarom ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:38:
Keukendetail vragen:

omdat mijn keukenontwerp compleet op de schop gaat , ga ik nadenken over andere inductieplaat; op kookeiland wilde ik een Bora (want wilde daar geen afzuigkap oid boven) maar nu dat wegvalt heb ik gewoon de mogelijkheid voor een wandafzuigkap OF een plafond unit en daar past gewoon een standaard inducitieplaat bij.

Ga je dan voor afzuiging naar buiten of recirculatie? Indien alsnog recirculatie dan kan je net zo goed een Bora nemen.

Afzuiging plafond: design
Afzuigkap wand: functioneel

Standaard inductie plaat geen mening over. Ligt aan je budget, gewenste breedte, gewenste vermogen, gewenste functies etc etc. Zonder verdere informatie zou ik hetzelfde merk kiezen als je andere apparatuur in de keuken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:38:
Keukendetail vragen:

En waarom zou je dan geen Bora meer willen. De prijs of vind je een Bora niet mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:58
MB3 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:11:
[...]

En waarom zou je dan geen Bora meer willen. De prijs of vind je een Bora niet mooi?
De prijs van zo'n Bora is wel erg hoog. Ziet er fancy uit natuurlijk, maar absurd veel geld.
Wij hebben in onze vorige keuken zo'n siemens wandschouw afzuigkap gehad met recirculatie. Maar jeetje, wat werkte dat slecht zeg. Hadden niet echt het idee dat dat ding afzoog en de geurtjes filterden. Maar eerlijk is eerlijk: de prijs was een euro of €500 (model van Bosch).

Een Bora met recirculatie zal vast beter werken (immers ook een totaal andere prijsklasse). Maar toch vraag ik me af of het écht goed werkt en in de buurt kan komen van kanaalafzuiging naar buiten. Als dit daadwerkelijk zo is zouden wij hem ook wel overwegen, maar als het vooral marketing prietpraat en design is en voor de helft functioneel, zou ik het recirculeren skippen denk ik.

@mevrouwKees_1 Een 5-pits model van Siemens of eentje waar de 'zones' in elkaar over lopen is ook prima hoor. Maar dan heb je inderdaad wel een 'normale' afzuigkap nodig. Die schuine afzuigkappen vinden wij in ieder geval spuuglelijk, weet niet hoe ze heten. Snappen het nut er niet van, je kijkt naar een nog groter lelijk chromen ding aan, incl. de vieze vetroosters. Waarom mensen daarvoor kiezen? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 09:15
Wat is jullie ervaring met aeg tegenover Siemens.
Ik ben bezig met een keuken voor mijn nieuwbouw woning. We hebben nu een aantal offertes binnen. Die liggen allemaal rond hetzelfde prijs pijl van 25000.

Ik krijg 2 offertes met Siemens apparatuur en 1 met aeg. We vinden het lastig een keuze te maken tussen de partijen.
Bruynzeel (deze partij heeft een samenwerking met de projectbouwer, waardoor die buiten kijkdagen mag komen kijken)
Grando
Martens keukens (lokale speler)

Hebben jullie nog adviezen over het kiezen van de juiste partij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Quq8ehQktOMAVisPqxnQyrQ9QVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeAo5ce0r4kbgjtyYCmy7ZOW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
AEG en Siemens liggen een beetje gelijk.
Hangt er uiteraard ook van af welke apparaten je dan kiest.

Waarom lades aan de kamerkant? Het ziet er niet zo mooi uit vind ik en is onnodig kostbaar.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
evleerdam schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:09:
[...]

Ga je dan voor afzuiging naar buiten of recirculatie? Indien alsnog recirculatie dan kan je net zo goed een Bora nemen.

Afzuiging plafond: design
Afzuigkap wand: functioneel

Standaard inductie plaat geen mening over. Ligt aan je budget, gewenste breedte, gewenste vermogen, gewenste functies etc etc. Zonder verdere informatie zou ik hetzelfde merk kiezen als je andere apparatuur in de keuken.
Altijd afzuiging naar buiten.

@MB3 ik zeg niet dat ik hem niet weer wil, een goede inductieplaat is wat ik wil.Maar omdat er nu opeens een muur komt waar ik kook is het een optie om andere plaat te kiezen.Duur zijn ze toch wel..En ik switch niet vanwege kostenplaatje. Die bora is allang ingecalculeerd. Maar sta dus open voor wat anders.. Vandaar

Ik wil een grote plaat, qua functies ..tja..ik heb me gefocussed op de Bora dus niet naar andere gekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 07-02-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
Barry|IA schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:00:
AEG en Siemens liggen een beetje gelijk.
Hangt er uiteraard ook van af welke apparaten je dan kiest.

Waarom lades aan de kamerkant? Het ziet er niet zo mooi uit vind ik en is onnodig kostbaar.
Dat is in deze tekening inderdaad te zien.
Maar daar willen we glazen kasten.
Dit is inderdaad niet erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:03:
[...]

@MB3 ik zeg niet dat ik hem niet weer wil, een goede inductieplaat is wat ik wil.Maar omdat er nu opeens een muur komt waar ik kook is het een optie om andere plaat te kiezen.Duur zijn ze toch wel..En ik switch niet vanwege kostenplaatje. Die bora is allang ingecalculeerd. Maar sta dus open voor wat anders.. Vandaar

Ik wil een grote plaat, qua functies ..tja..ik heb me gefocussed op de Bora dus niet naar andere gekeken.
Ik hoor van alle kennissen die andere merken hebben spijt hebben als ze niet voor bora hebben gekozen.
Ja het is duurder. Maar die prijs is het voor de meeste mensen waard. Wij gaan daar zelf ook voorkiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

mevrouwKees_1 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Duidelijk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
matdriks41 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Ik hoor van alle kennissen die andere merken hebben spijt hebben als ze niet voor bora hebben gekozen.
Ja het is duurder. Maar die prijs is het voor de meeste mensen waard. Wij gaan daar zelf ook voorkiezen
Het kan natuurlijk dat het ze achteraf tegen valt, maar hoe weet je dan dat dit bij een bora niet ook zo was geweest? Wellicht dat de recirculatie ze tegenvalt? Of het downdraft princiepe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Marinos83 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:12:
[...]

Het kan natuurlijk dat het ze achteraf tegen valt, maar hoe weet je dan dat dit bij een bora niet ook zo was geweest? Wellicht dat de recirculatie ze tegenvalt? Of het downdraft princiepe?
Je vind nog maar heel weinig reviews van mensen die hem een half jaar hebben ofzo.

Ik heb echt een hekel aan geuren van bijv. hachee.. die uienlucht die je dan 3 dagen ruikt als je slechte afzuiger hebt (mijn moeder :+ )..Wij hebben nu een Bosch..ding zuigt de voegen uit de muur.. en ik ruik echt niets meer na het eten.. Doet de Bora dat ook ? En .. tja.. heel stom.. friet bakken in je frietpan is dan verleden tijd.. Ik zie die Bora dat niet wegtrekken... die stank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ik lees in geval van geïntegreerde afzuiging dat vrijwel de meesten voor Bora gaan. Wij vinden de uitstraling van Miele erg mooi en hebben dan ook alle apparaten in Miele gekozen zo ook de kookplaat met afzuiging. Ik kan echter geen goed vergelijk vinden (Bora vs Miele) iemand die iets kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:33:
Ik lees in geval van geïntegreerde afzuiging dat vrijwel de meesten voor Bora gaan. Wij vinden de uitstraling van Miele erg mooi en hebben dan ook alle apparaten in Miele gekozen zo ook de kookplaat met afzuiging. Ik kan echter geen goed vergelijk vinden (Bora vs Miele) iemand die iets kan vertellen?
Er zijn weinig/geen vergelijkingen te vinden. Bora heeft het grootste kookoppervlakte t.o.v. alle concurrenten doordat de bediening gecentreerd in het midden zit. De overige platen hebben de bediening horizontaal uitgesmeerd onderin de plaat, waardoor er dus minder kookoppervlak is.

Daarnaast schijnt dat de Bora moderne inductiespoelen heeft, volgens de keukenverkopers in dit topic.

De Bora is verder het stilst. En Bora is een bedrijf wat zich alleen bezighoudt met kookplaten met afzuiging, dus specialisten.

De afzuiging zal om het even zijn vermoed ik, helemaal als je een buis naar buiten doet. Recirculatie-wijs heeft Bora wil dikke lange filters die op een slimme manier in de kookplaat zitten, dus wellicht beter in recirculatiemodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Wij zijn op zoek naar ideen voor de nieuw te bouwen woning,de architekt heeft alvast een opstelling gemaakt
Eisen:Moderne keuken met grepen,  kunststof fronten (goede kwaliteit)
werkblad ook kunststof (goede kwaliteit)Kookeiland of schiereiland, wit kasten achterwand zwart grijs of zandkleurmet 2 personen aan de bar eten

We willen 2 apothekers kasten meenemen kesseboehmer DISPENSA 40 maat 1600-2000mmmet 5 korven per kast , breed 35 cm (kast 40cm) ten minste als dit in het ontwerp past
apparatuur:
Inductiekookplaat met afzuiging, recirculatie, Bora Miele of Siemens
Koelkast Ki81rad30 Siemens 
Vaatwaser Miele G 7155 scvi XXL, of de Bosch SMV6ECX75N
Combi magnetron Bosch CMG633BB1  
Wijn koeler met 2 zones, 20, 40 flessen, Haier HWS42GDAU1, of Siemens (komt schijnbaar een nieuwe uit) 
Kraan Qooker combi

De woonkamer/keuken  is een vide
Heb zelf merken gevonden met mooie keukens van :Hacker systemat, Siematic, Next,
Leicht, en Balerina (wellicht te duur)

De vraag waar kan ik het beste in de omgeving van Overijssel advies en prijzen opvragen, en wellicht over de grens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSggcs_bhyusPEkytD54YQ6RWu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Qm6obhBLSJkGtAPjfIDqHFI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door brutus26 op 09-02-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:10
CarpeVentum schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:54:
Er zijn 2 opties:
- De bovenkasten en afzuigkap iets hoger hangen, maar dan lijnen deze kasten niet uit met de hoge kasten aan de overkant... Kunnen ook iets extra ruimte creëeren door het blad toch 2,5cm lager te doen. (schets midden)
- Minder hoge bovenkasten (bijv. klepkasten), en die dan met opzet lager ophangen dan de kasten aan de overkant, zodat het écht niet uitlijnt. (schets rechts)

Hier de drie situaties uitgewerkt in schets, met mij en m'n vriendin achter het aanrecht. Waar zouden jullie voor kiezen? En, wat is een goede hoogte voor bovenkasten & afzuigkap boven het aanrecht?
[Afbeelding]
In overleg met Superkeukens gaan we waarschijnlijk voor lagere bovenkasten (65cm hoog). Dan zit er voldoende ruimte tussen bovenkasten en aanrecht (en Quooker) én lijnt de bovenkant van de bovenkasten uit met de hoge kasten aan de overkant. Tenzij iemand hier nog een gouden tip heeft gaat dit 'm worden!

Overigens wel verrast dat we zowel een nieuwere (mooiere en stillere) afzuigkap als koelkast krijgen vanwege collectieupdate!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sg75j--Q-mQQx2cZU3WZ9dM-Zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KffLLUCSDjUq83EUICkRHmWZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door CarpeVentum op 07-02-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:47
We hebben eindelijk een goede offerte binnen. Lokale keukenboer die Nolte levert.

Mij viel al op dat de apparatuur aan de dure kant is, ik hoor verder graag wat jullie als prijs zouden adviseren.

Meubeldelen : T25 Titan
Frontcombinatie : 682 melaminehars, graphit
Uitvoering zichtbare zijde : D01 Melaminehars mat

Toplaminaat® (HPL) : Toplaminaat® (HPL)
Uitvoering werkblad : RM25 25 mm multiplex
Kleur werkblad : U1290FG

Prijzen in laatste afbeelding, totaal 9700 incl montage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7z6W7dK0cnBJ6eUlgHxzhjBCCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImeILtQSs8rJqkRGqtJ46nKx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUusk8tQLS2PZM27gVuyg4uqqJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvWXI6XLQYbMjFR98C1ywomF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wAdmCXQo5gsEstk7vjKJKVJOw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HUu8vFTr5GK6W7uqG143jbb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR239rNnli7mcFVsLoqcgp4r-Ls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qTymOOp04qXOyYqLjce3SwS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oE8WISG5nBTYAIMLbw0cpWdJpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBD6Rc29Er5GOr3t8KufPxq2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqgLVOyg4-qSIa3b8iM18ufEeEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdgcdFMA78IQuL66VqJFp2vi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6eScNwOZGXjYln4vz6QISfYU8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vL0EarNrwe75cbFCJJa0sTde.jpg?f=fotoalbum_large

De apparatuur heb ik online kunnen vinden voor ongeveer 2500 euro, dat is al een vermindering van 1200 euro.
De kasten kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Werkblad vind ik vrij prijzig voor een toplaminaat, via webshops kan ik voor 2500 ook composiet krijgen.

Al met al is onze basis 7000 euro, alles daarboven moet beperkt blijven. Als ik even kijk naar het totaalbedrag vind ik dit niet extreem, vergelijkbaar met ikea en topapparatuur van hen.
Wat dat betreft ben ik met dit aanbod niet ontevreden, maar zie ik wel reden om e.e.a. kritisch te bekijken.

Als er nog aanbevelingen zijn voor apparatuur hoor ik het graag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je hebt 60% korting zonder dat je weet waarop, die bovenste prijzen kun je dus helemaal niks mee.
De 2500 die je online vindt lijkt dan eerder hoger dan lager, of de kastjes moeten met 80% korting zijn...
Wat bedoel je met onze basis is 7000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:29
mitsumark schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:25:
Je hebt 60% korting zonder dat je weet waarop, die bovenste prijzen kun je dus helemaal niks mee.
De 2500 die je online vindt lijkt dan eerder hoger dan lager, of de kastjes moeten met 80% korting zijn...
Ook 1350 voor transport... vage opbouw van kosten in ieder geval.

Met basis denk ik dat hij budget bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:54
Linkser schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Staat vaag beschreven, maar mogelijk is dat ook montage. Zie ik in ieder geval nergens anders terugkomen.
Dan is 1.350 redelijk oké volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Linkser schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Dat is montage.
Onze basisbudget is 7000 euro, alles daarboven kan wel maar gaat van het totale verbouwbudget af.
Realistisch gezien willen we max. 8000 tot 9000 euro uitgeven, voor een degelijke keuken in het middensegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 22:29
mathelicious schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Dat is montage.
Onze basisbudget is 7000 euro, alles daarboven kan wel maar gaat van het totale verbouwbudget af.
Realistisch gezien willen we max. 8000 tot 9000 euro uitgeven, voor een degelijke keuken in het middensegment.
Misschien eens uitrekenen wat het kost bij Ikea en los de apparatuur kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
mathelicious schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Dat is montage.
Ja dat is dan dus het budget voor je keuken.
Basisbudget kan taal technisch niet , je zou wel kunnen zeggen we willen er eigenlijk maar 7k aan uitgeven dat is ons streven (of budget).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 08:20
FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:17:
Wij hebben een keukenontwerp gemaakt en een eerste prijsopgave ontvangen. We zijn benieuwd waar we realistisch gezien op uit zouden kunnen komen.

[Afbeelding]

Apparatuur Gaggenau:
BOP220132 oven: 2739
BMP251130 combi magnetron: 3589
BSP221131 stoomoven: 3799
CMP250132 koffieautomaat: 3889
WSP221130 warmhoudlade: 1149

AC 270101 afzuigkap: 6949
CI 283103 kookplaat: 2399

RC289300 koelkast: 3159
RF287200 vriezer: 2479
SX67ZX01CE (Siemens) vaatwasser: 1749

Quooker Combi+ flex: 1495

Bruto totaal: 33.395

De kastjes zijn van Siematic, kunststof houtlook. Het blad is wit (40mm) composiet met een marmerlook.

Eiland:
Blad: 210 x 105
2 ladekasten: 60

Hoge kasten:
4 x 60
2 ladekasten onder de apparatuur, 2 kasten met legplanken er boven.
In de andere 2 kasten zitten de koelkast en vriezer.

Spoeldeel:
Blad: 285
3 kasten: 60
3 bovenkasten: 90

In alle bovenste lades zit ook nog een binnenla.

Keukenapparatuur is dus bruto 33.395, de keukenboer komt met 29k.
Keukenblad 9k
Keukenmeubelen 18k
Montage 2k

Dus in totaal 58k.

Wat is denken jullie een realistische prijs waar we op uit zouden kunnen komen?
Keukenapparatuur kan ik weinig over zeggen, de rest van de posten vind ik niet zo vreemd. 2k montage geeft al aan dat dit nu niet echt een moeilijke keuken is om neer te zetten.

Ik snap dat je apparatuur het belangrijkst vindt. Echter, als een paar mensen uit de branche al aangeven dat deze lijn nauwelijks meer is dan gepimpte Siemens, dan vraag ik me af wat je dan precies belangrijk vindt aan deze set apparatuur behalve het uiterlijk.

Verder vind ik het een beetje nietszeggende keuken. Saai, en on-af.
Ik heb zelf ook zoiets uitgegeven aan mijn keuken, maar wel ervoor gezorgd dat alles klopt. Afmetingen, verhoudingen, uitstraling, kwaliteit, mogelijkheden zijn allemaal passend. Althans, voor mij dan. Ik heb het gevoel dat dat bij jou nog niet helemaal goed zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Wij koken nu 4 maanden op de Bora Pure en dat bevalt ontzettend goed. Wij toen we de keuken uitzochten (iets meer dan een jaartje geleden) wat keukenboeren uitgehoord over de verschillend tussen de Miele kookplaat, en de bora. Een keukenboer was ontzettend pro-miele, de andere 3 allemaal pro-Bora. Zo ook de keukenboer waar we uiteindelijk de keuken gekocht hebben. Wij zijn ontzettend tevreden met die Bora. De bediening werkt heel prettig (die boer die pro-miele was zat de bediening van de bora nog af te kraken maar zo ervaren wij die totaal niet), de afzuiging werkt heel goed, er hebben deze zelden tot nooit boven de 50% staan en dan is die vwb geluid nog best acceptabel, onderhoud en schoonmaken is heel simpel. We hebben de filter nog nooit vervangen en volgens vrienden hoeft dat maar eens in de anderhalf jaar.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
oke.. kookplaat blijft gewoon Bora dus ;) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:16
Volgens mij ben ik echt zwaar in de minderheid dat ik die patat snijder van de Bora er echt niet uit vind zien en een traditionele strakke inductieplaat echt veel mooier vind.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Flix20 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:53:
Volgens mij ben ik echt zwaar in de minderheid dat ik die patat snijder van de Bora er echt niet uit vind zien en een traditionele strakke inductieplaat echt veel mooier vind.
Wij hebben deze:
https://www.google.com/ur...94tWD2u4CFQAAAAAdAAAAABAG
Niet de X-Pure, die vind ik ook minder mooi. Aan dit ding stoor ik me niet. En ik vind het een mooier geheel dan een afzuiging boven het eiland.

Ik zal vanavond wel een fototje trekken van het eiland.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
mitsumark schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:25:
Die korting is dus lastig, vandaar dat ik de offerte ook even hier deel.
We hebben 7000 euro dus voor de keuken gereserveerd, de rest moet uit de algemene pot voor de verbouwing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ.

FZ.

fmb schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:28:
[...]

Zelf heb ik ook een kookeiland en ramen tot aan de grond. We hebben bewust gekozen voor een Bora Puru kookplaat+downdraft afzuiging. Mijn advies is om serieus een downdraft afzuiging te nemen. Mijn inziens hangt een afzuigkap “in de weg”, het ontbreken van een afzuigkap maakt de keuken veel ruimtelijker. En je hoeft ook geen hangende kap schoon te maken ;-)
En zo aan de prijzen te zien een downdraft kookplaat ook vriendelijker voor het budget.

[...]

Twee tips voor meer koelcapaciteit:
1. Wij hebben in de keuken een onderbouw vriezer en een inbouw koelkast erboven geplaatst. In ons geval kwam dat mooier uit in het design maar een praktisch voordeel is dat een onderbouw vriezer meer ruimte heeft omdat de compressor volledig achter de keukenplint is verwerkt (kan per model verschillen). Dat geeft meer bruikbare ruimte in de vriezer. Verder kun je als het past een hoger model koelkast kiezen en de hoogte beter gebruiken. Je ziet verder helemaal geen verschil, het lijkt gewoon een koelvriescombinatie.
2. Als je de optie hebt: overweg een losse koelkast/vriezer in de garage/bijkeuken/grapjast/etc. Scheelt ruimte in de keuken en dat kan ook nog eens goedkopere apparatuur zijn (meer keus).
Bedankt voor je ideeën! We vinden deze afzuigkap ook mooi vanwege het licht dat je dan op het kookeiland krijgt, maar een downdraft is ook nog niet uitgesloten (en dan kopen we gewoon een mooie lamp :)).

Bij de vriezer van Gaggenau vonden we het mooi dat je ook planken hebt, en niet alleen lades. Het scheelt natuurlijk wel kastruimte, maar verder lijken een grote koelkast en vriezer ons echt ideaal. We hebben er ook nog aan gedacht om een koelvriescombinatie te nemen en een extra vriezer in de garage te zetten, maar dan moet je wel elke keer naar buiten als je daar iets uit wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
boomr schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Wij koken nu 4 maanden op de Bora Pure en dat bevalt ontzettend goed. Wij toen we de keuken uitzochten (iets meer dan een jaartje geleden) wat keukenboeren uitgehoord over de verschillend tussen de Miele kookplaat, en de bora. Een keukenboer was ontzettend pro-miele, de andere 3 allemaal pro-Bora. Zo ook de keukenboer waar we uiteindelijk de keuken gekocht hebben. Wij zijn ontzettend tevreden met die Bora. De bediening werkt heel prettig (die boer die pro-miele was zat de bediening van de bora nog af te kraken maar zo ervaren wij die totaal niet), de afzuiging werkt heel goed, er hebben deze zelden tot nooit boven de 50% staan en dan is die vwb geluid nog best acceptabel, onderhoud en schoonmaken is heel simpel. We hebben de filter nog nooit vervangen en volgens vrienden hoeft dat maar eens in de anderhalf jaar.
Dank voor je reactie. Goed te horen dat de Bora bevalt. Ik lees dan ook voornamelijk voorkeur van mensen die de Bora al hebben. Tot nu toe geen onderbouwd verhaal waarom we de Miele niet moeten nemen. Ik vertrouw er dan ook op dat dit een prima product (en z’n geld waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Tot nu toe geen onderbouwd verhaal waarom we de Miele niet moeten nemen.
Hoezo geen onderbouwd verhaal? Heb je gelezen wat ik je quotte een paar posts terug? Bora loopt gewoon voor op de rest, punt. Ook niet zo gek voor een bedrijf wat uitsluitend inductie met afzuiging maakt.

Edit: en nee ik heb geen Bora, althans nog niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 08-02-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FZ.

FZ.

Streamz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Keukenapparatuur kan ik weinig over zeggen, de rest van de posten vind ik niet zo vreemd. 2k montage geeft al aan dat dit nu niet echt een moeilijke keuken is om neer te zetten.

Ik snap dat je apparatuur het belangrijkst vindt. Echter, als een paar mensen uit de branche al aangeven dat deze lijn nauwelijks meer is dan gepimpte Siemens, dan vraag ik me af wat je dan precies belangrijk vindt aan deze set apparatuur behalve het uiterlijk.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar de specificaties van een Siemens oven (uit de IQ700 serie) of die van Gaggenau uit de 200 serie, weegt die van Siemens 40 kilo en die van Gaggenau 57. Het lijkt me sterk dat dat alleen de sticker is.

Ik las hier ook een reactie over de brood/pizzasteen, die voor de 200 serie als los accessoire moest worden aangeschaft en verwarmd werd door onderwarmte. Als ik op de site van Gaggenau kijk lijkt dat niet te kloppen (Gaggenau veelgestelde vragen).

Daar staat dat de pizzasteen voor zowel de 200 als de 400 serie los moet worden aangeschaft, maar dat er wel een verwarmingselement is die je kunt aansluiten op de oven, en dus niet wordt verwarmd door onderwarmte. In bovenstaande link staan trouwens ook de verschillen tussen een 200 en 400 serie oven genoemd, en daar kan ik niet uit opmaken dat de 200 serie echt zo veel slechter is dan de 400 serie.

Daarnaast vinden wij het design dus ook erg belangrijk.
Verder vind ik het een beetje nietszeggende keuken. Saai, en on-af.
Ik heb zelf ook zoiets uitgegeven aan mijn keuken, maar wel ervoor gezorgd dat alles klopt. Afmetingen, verhoudingen, uitstraling, kwaliteit, mogelijkheden zijn allemaal passend. Althans, voor mij dan. Ik heb het gevoel dat dat bij jou nog niet helemaal goed zit.
Wat vind je dan precies saai en on-af? De opstelling/het materiaal? Heb je misschien suggesties om het minder saai en meer af te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-03 14:22
Wij waren ook onder de indruk van het design van Miele, maar de verkoper raadde ons dat destijds af(mei vorig jaar, keuken komt komende september). Hij zei: 'heb je wel eens ernaar geluisterd'? Het schijnt dat Bora in heel wat meer gevallen de stilste is. Momenteel is het wel erg lastig om naar de keukenzaak te gaan luisteren. Wat dat betreft hebben wij het nog getroffen vorig jaar, dat we gewoon nog konden rondlopen, voelen, kijken en luisteren. Vanachter een scherm valt het niet mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 36835 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Hoezo geen onderbouwd verhaal? Heb je gelezen wat ik je quotte een paar posts terug? Bora loopt gewoon voor op de rest, punt. Ook niet zo gek voor een bedrijf wat uitsluitend inductie met afzuiging maakt.

Edit: en nee ik heb geen Bora, althans nog niet ;)
Dat zeg ik niet. Het verhaal is duidelijk Bora is goed! Alleen ik zie nergens dat Miele niet goed is of echt minder ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
BlowFish schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:01:
[...]

Dat zeg ik niet. Het verhaal is duidelijk Bora is goed! Alleen ik zie nergens dat Miele niet goed is of echt minder ;)
Het lastige is met dit soort dingen: er zijn maar weinig mensen die ervaring hebben met beide apparaten.
Mijn verwachting is dat mensen met de Bora zeggen dat die goed is.
Mijn verwachting is ook dat mensen met de Miele ook zeggen dat die goed is.

Mensen die ervaring hebben met beide apparaten (en actief zijn in de keukenwereld), verkiezen de Bora boven de Miele.

Iedereen moet daar zijn eigen conclusies uit trekken.

Overigens; als ik zelf alles van Miele zou hebben (incl. bijbehorende looks), zou ik ook overwegen de inductieplaat ook van Miele te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 08-02-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:01:
[...]

Miele, net als BSH, is ook natuurlijk ook gewoon dikke prima. Alleen kan ik geen reden behalve looks, en eventueel uniformiteit in je keukenapparatuur bedenken om voor Miele te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:44
Wij dachten juist om voor een traditionele afzuiging te gaan juist omdat we begrepen dat Bora minder goed functioneert.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vermoed dat keukenverkopers vooral Bora niet willen verkopen omdat er weinig marge op zit en er geen combi-dealtjes bij leveranciers te fixen zijn. Ze verkopen liever 5+ apparaten van hetzelfde merk. Ze verdienen er dus weinig op.

Maar dat weet ik niet zeker :)

Toen ik zei dat ik een Bora wilde bij Voortman keukens in Elst, zei hij meteen: Dat wordt dan een Siemens.
Toen ik vervolgens zei dat ik vlakinbouw wilde, zei hij dat ik dat niet moest willen.

Ik dacht meteen: Hier moet ik snel weg. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 08-02-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 08:20
FZ. schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de specificaties van een Siemens oven (uit de IQ700 serie) of die van Gaggenau uit de 200 serie, weegt die van Siemens 40 kilo en die van Gaggenau 57. Het lijkt me sterk dat dat alleen de sticker is.

Ik las hier ook een reactie over de brood/pizzasteen, die voor de 200 serie als los accessoire moest worden aangeschaft en verwarmd werd door onderwarmte. Als ik op de site van Gaggenau kijk lijkt dat niet te kloppen (Gaggenau veelgestelde vragen).

Daar staat dat de pizzasteen voor zowel de 200 als de 400 serie los moet worden aangeschaft, maar dat er wel een verwarmingselement is die je kunt aansluiten op de oven, en dus niet wordt verwarmd door onderwarmte. In bovenstaande link staan trouwens ook de verschillen tussen een 200 en 400 serie oven genoemd, en daar kan ik niet uit opmaken dat de 200 serie echt zo veel slechter is dan de 400 serie.

Daarnaast vinden wij het design dus ook erg belangrijk.

[...]

Wat vind je dan precies saai en on-af? De opstelling/het materiaal? Heb je misschien suggesties om het minder saai en meer af te maken? :)
Ik zei dus "mensen uit de branche." Dat ben ik niet, dus kan je qua apparatuur niet helpen verder.
Dat je design belangrijk vind kan ik helemaal inkomen. Maar kennelijk alleen voor apparatuur, en niet zozeer voor de rest van je keuken. ;-)

Maakt verder niet uit, moet je helemaal zelf weten. Uiteindelijk is het jouw geld en jouw smaak. Is het enige dat telt.

Voor suggesties kun je het beste wat hoger segment keukens' websites bekijken. En dan kijken wat voor opstellingen, features, uitstraling je het meest aanspreken. En met hoger segment bedoel ik dus niet de Next125, Systemat en Ballerina's van deze wereld. Siematic heeft zelf al een paar leuke features, maar daar begint het dus nog maa.
Dan ga je het met 18k aan meubelen niet redden vrees ik. Meubelen + blad zat bij mij al boven de 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
battler schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:22:
Wij dachten juist om voor een traditionele afzuiging te gaan juist omdat we begrepen dat Bora minder goed functioneert.
Nogmaals: Wij hebben onze bora ZELDEN boven de 50% afzuiging staan. bakken, koken, prutelen, lage of hoge pannen (met uitzondering van de aspergepan:) ) gaat allemaal op standje 4/5 van de 9. Daarnaast heb je ook nog de turbo stand die ik nog nooit heb gebruikt. Op standje 9 maakt de kookplaat echt wel flink geluid, meer dan onze oude afzuigkap op de hoogste stand deed. Maar dat is bij ons tot nu toe nog nooit nodig geweest.

Ik heb geen idee hoe veel haast je hebt met de aankoop, maar in alle keukenzaken waar we geweest zijn, met uitzondering van Van Wanrooij in Geffen (die ik trouwens NIEMAND zou aanraden), konden we de kookplaat/kookplaten uitproberen. Pannetje water opzetten en spelen met de afzuiging.

Oh en speel ook even met de bediening. De oudere Bora had een minder goede bediening. Een kennis van me heeft die. Werkt ook prima, maar de Pure die wij hebben werkt aanzienlijk fijner. Ook daar is vooruitgang. Het touchscreen van die Bora Pure werkte destijds ook weer wat fijner dan die van de Miele benhettypeevenkwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
boomr schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Nogmaals: Wij hebben onze bora ZELDEN boven de 50% afzuiging staan. bakken, koken, prutelen, lage of hoge pannen (met uitzondering van de aspergepan:) ) gaat allemaal op standje 4/5 van de 9. Daarnaast heb je ook nog de turbo stand die ik nog nooit heb gebruikt. Op standje 9 maakt de kookplaat echt wel flink geluid, meer dan onze oude afzuigkap op de hoogste stand deed. Maar dat is bij ons tot nu toe nog nooit nodig geweest.

Ik heb geen idee hoe veel haast je hebt met de aankoop, maar in alle keukenzaken waar we geweest zijn, met uitzondering van Van Wanrooij in Geffen (die ik trouwens NIEMAND zou aanraden), konden we de kookplaat/kookplaten uitproberen. Pannetje water opzetten en spelen met de afzuiging.

Oh en speel ook even met de bediening. De oudere Bora had een minder goede bediening. Een kennis van me heeft die. Werkt ook prima, maar de Pure die wij hebben werkt aanzienlijk fijner. Ook daar is vooruitgang. Het touchscreen van die Bora Pure werkte destijds ook weer wat fijner dan die van de Miele benhettypeevenkwijt.
Heb jij de PURU of PURA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 36835 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Miele, net als BSH, is ook natuurlijk ook gewoon dikke prima. Alleen kan ik geen reden behalve looks, en eventueel uniformiteit in je keukenapparatuur bedenken om voor Miele te gaan :)
Bingo ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
PURU...recirculatie dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Anoniem: 36835 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Vooral voor de stoomoven (en vaatwassers) zijn er eigenlijk geen "betere".
Daarnaast service en kwaliteit (zeker bij 5 apparaten a 5 jaar, voorheen zelfs 10 jaar!) heeft mij nu doen besluiten om voor de 3e keer voor Miele apparatuur te gaan.
Daarnaast zijn ze qua looks ook altijd wel erg sjiek vind ik zelf.
Bedieningsgemak speelde in mijn geval ook wel mee en de koffie automaat met vaste aansluiting en automatische reiniging. Zelfde met de vaste aan- en afvoer op de stoomoven.
Geen idee meer of die laatste opties ook bij Siemens kunnen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeeMoney schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Vooral voor de stoomoven (en vaatwassers) zijn er eigenlijk geen "betere".
Daarnaast service en kwaliteit (zeker bij 5 apparaten a 5 jaar, voorheen zelfs 10 jaar!) heeft mij nu doen besluiten om voor de 3e keer voor Miele apparatuur te gaan.
Daarnaast zijn ze qua looks ook altijd wel erg sjiek vind ik zelf.
Bedieningsgemak speelde in mijn geval ook wel mee en de koffie automaat met vaste aansluiting en automatische reiniging. Zelfde met de vaste aan- en afvoer op de stoomoven.
Geen idee meer of die laatste opties ook bij Siemens kunnen trouwens.
Uiteraard zit er veel verschil in andere apparatuur van Miele, maar ik doelde puur op inductiekookplaten met afzuiging ;) Als mijn budget het toeliet zou ik ook alles van Miele kopen, behalve de kookplaat met afzuiging dan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 08-02-2021 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
[...]

Heb je toevallig een luchtkwaliteit meter om objectief de afzuiging te kunnen beoordelen? Ik merk dat veel mensen hun afzuiging laag zetten vanwege geluid en de geur prima is. Echter bij een degelijke meting is de luchtkwaliteit echt behoorlijk slecht geworden. Geur en luchtkwaliteit zijn niet hetzelfde. Ik ben mij pas bewust geworden van de fijnstof van koken toen ik een meter in huis haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Wij hebben de Miele, gewoon omdat we die mooi vonden. Ik ken de Bora alleen vanuit hier, maar niemand uit onze omgeving die hem heeft. De Miele werkt zeer goed, platen koppelen zich automatisch, afzuiging past zich ook aan naar de vraag van de pannen die er op staan en hoe heet die zijn. Vooral de warmhoudfunctie gebruiken we erg vaak. Als je nog even moet wachten en eigenlijk alles al klaar is, dan is het net een soort rechaud. Maar dat heeft Bora ook vast er in zitten?

Onze afvoer gaat naar buiten, ergens in de buis zit ook een terugslagklep, er komt geen kou iig uit de afzuiging naar binnen. Filter schoonmaken is ook kinderlijk eenvoudig en kleine inbouwruimte nodig, de la eronder kan ik volledig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
mathelicious schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Die korting is dus lastig, vandaar dat ik de offerte ook even hier deel.
We hebben 7000 euro dus voor de keuken gereserveerd, de rest moet uit de algemene pot voor de verbouwing komen.
Zit er ook een bedrag in vanuit de aannemer? Wat krijg je terug als je de keuken niet bij hun afneemt? Ik denk dat de totale keuken duurder is dan op deze offerte is te zien, maar dat er nog ergens een bedrag in een meer-/minderlijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
sanvv78 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Zit er ook een bedrag in vanuit de aannemer? Wat krijg je terug als je de keuken niet bij hun afneemt? Ik denk dat de totale keuken duurder is dan op deze offerte is te zien, maar dat er nog ergens een bedrag in een meer-/minderlijst staat.
Dat zou dan verwerkt moeten zitten in "korting" of "blokvoordeel"? Of denk je dat de standaard prijs zelfs ver boven de 23k was?

Ik denk dat de prijs redelijk kan kloppen, mijn "vergelijkbare" Pronorm keuken met iets meer apparatuur was 9000, kan dus wellicht zelfs nog wat goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 08-02-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:58
Hoe vaak maak je deze schoon? En vind je de geur ook echt acceptabel (zonder een dergelijk dure aankoop goed te praten dus, geheel objectief a.u.b.). Wij willen misschien volgend jaar groots verbouwen, aanbouw, nieuwe keuken, vloer, stuken, alles wat er bij komt kijken. Maar zoals ik eerder al zei heb ik zelf geen goede ervaring met een (instap tot middenklasse) recirculatie wandschouw afzuigkap.
De Bora zou daarentegen wel een fijn ding zijn voor op een eiland. De uitblaas zit dan onder in de plint toch?

Vrij weinig te vinden op het www / YouTube m.b.t. de nieuwe X pure modellen. Behalve gesponsorde filmpjes en filmpjes van Bora zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 08-02-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
mitsumark schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Dat zou dan verwerkt moeten zitten in "korting" of "blokvoordeel"? Of denk je dat de standaard prijs zelfs ver boven de 23k was?

Ik denk dat de prijs redelijk kan kloppen, mijn "vergelijkbare" Pronorm keuken met iets meer apparatuur was 9000, kan dus wellicht zelfs nog wat goedkoper.
Ik vind die term blokkorting apart, het lijkt dat er al ergens in de koopprijs van de woning een "startbudget" zit, vandaar de vraag. Want dan zou de keuken duurder zijn dan die 9K in de basis en dan is hij wellicht wat aan de prijzige kant en is verder kijken zeker een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
sanvv78 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:09:
[...]
Ik vind die term blokkorting apart, het lijkt dat er al ergens in de koopprijs van de woning een "startbudget" zit, vandaar de vraag. Want dan zou de keuken duurder zijn dan die 9K in de basis en dan is hij wellicht wat aan de prijzige kant en is verder kijken zeker een optie.
https://radar.avrotros.nl...apparatuur-of-t63828.html
Blokvoordeel lijkt bij een Nolte keuken "normaal".
Koop 2 kasten en krijg er 8 gratis bij ofzo :X
Misschien ook in combinatie met apparatuur/werkblad?
Transparant is het in ieder geval niet.

Je kunt altijd nog vragen wat de prijs wordt als je bij hun alleen kasten koopt.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 08-02-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
remzor schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:04:
[...]

Hoe vaak maak je deze schoon? En vind je de geur ook echt acceptabel (zonder een dergelijk dure aankoop goed te praten dus, geheel objectief a.u.b.). Wij willen misschien volgend jaar groots verbouwen, aanbouw, nieuwe keuken, vloer, stuken, alles wat er bij komt kijken. Maar zoals ik eerder al zei heb ik zelf geen goede ervaring met een (instap tot middenklasse) recirculatie wandschouw afzuigkap.
De Bora zou daarentegen wel een fijn ding zijn voor op een eiland. De uitblaas zit dan onder in de plint toch?

Vrij weinig te vinden op het www / YouTube m.b.t. de nieuwe X pure modellen. Behalve gesponsorde filmpjes en filmpjes van Bora zelf.
Wat ons betreft absoluut. De uitblaas zit inderdaad onder in de plint. Dat werkt wat ons betreft prima. Als we de afzuiging niet te laag zetten is het vwb geur goed. Van het weekend hebben we een stoofschotel gemaakt en heeft een braadpan 4 uur zitten pruttelen, dan gaat de afzuiging wat lager. Daarnaast vond ik het ook ontzettend lekker ruiken:). Maar als ik stevig aan het bakken ben en ik zet de afzuiging op standje 5 van 9 ruik ik nagenoeg niets in de rest van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
battler schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Battler, wij zitten precies met hetzelfde dilemma. Gezien wij op het eiland gaan koken en spoelen, en een afzuiging boven willen (ook gehoord van een keukenzaak dat dat beter werkt), maar geen lelijk rvs ding willen en ook geen koof, zijn we aan het kijken naar een Wave afzuigkap. Maar helaas hierover niet veel ervaringen over te vinden.

boomr, pannetje water opzetten is natuurlijk niet te vergelijken met elke dag goed wokken. Het liefst zou ik het een paar dagen uit willen proberen, maar dat is niet mogelijk. En helaas kennen we niemand met een Bora.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
hallom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:37:
[...]

[...]

Battler, wij zitten precies met hetzelfde dilemma. Gezien wij op het eiland gaan koken en spoelen, en een afzuiging boven willen (ook gehoord van een keukenzaak dat dat beter werkt), maar geen lelijk rvs ding willen en ook geen koof, zijn we aan het kijken naar een Wave afzuigkap. Maar helaas hierover niet veel ervaringen over te vinden.

boomr, pannetje water opzetten is natuurlijk niet te vergelijken met elke dag goed wokken. Het liefst zou ik het een paar dagen uit willen proberen, maar dat is niet mogelijk. En helaas kennen we niemand met een Bora.
Na de COVID-perikelen rond lunchtijd je wok met wat eten meenemen naar een keukenwinkel en aanbieden een demo te geven (voor jezelf) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hallom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:37:
[...]

[...]

Misschien kan je downdraft proberen bij een experience center. Van Miele, BSH of Atag. Die verkopen zelf niks, behalve een positieve ervaring met hun producten. Lijkt me wat objectiever dan een keukenzaak die naast jou als klant tevreden wil maken ook rekening moet houden met zijn eigen marge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Omdat showrooms bezoeken onmogelijk is doe ik hier een poging.

Een werkblad in marmerlook met dunne ader spreek ons enorm aan. Is er iemand bekend met een composiet werkbladen in deze stijl, liefst grijs / antraciet? In keramiek is er wel e.e.a. te vinden bijvoorbeeld:
1) Inalco Storm Negro (zwart)
2) Inalco Storm Gris (grijs)
3) Jetstone Armani Grey - kan de fabrikant van dit blad niet vinden, iemand enig idee? Lijkt erg op #2
Inalco Storm Negro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlmrwWOiUxhTiazGctbvnEPx6fE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YrTylrAznh8AWkV75dLEnl3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czPlhcYx8E0niaa-zEq0BoYQsqU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69jndFAK9m0NTx3h0qBMsIzJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Inalco Storm Gris
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKkF2Ub4hSTzZvN9cKBJeggwW08=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sotzWDw5qZUCiXwzW8eacGXe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxQXHcXrMwdmMH_SYGa9h3LBQQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYrpGRL8ZLLmGDP29oFTGIbG.jpg?f=fotoalbum_tile

Jestone Armani Grey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACHs0i1Zj3kUfJ73xlAyV-9cgBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkaBxDQPFtlWr8stvtIN7zZd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB7B0QUXobQE7inlPF7i_tSU8hw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1fSXnGzMtmBvxAC3vZQoxzS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@SquareOne
Grappig, we zijn ook op zoek naar zoiets. Zelf zijn we fan van Dekton Kelya, maar weet niet of Dekton hem gaat worden ivm stootvastheid en prijs.

We kijken nu naar Silestone Charcoal Soapstone en Silestone Et. Serena. Beide in matte variant "Suede" ook erg mooi. Tot nu toe is Charcoal Soapstone de favoriet onder de composieten bladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 08-02-2021 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Anoniem: 36835 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:18:
@SquareOne
Grappig, we zijn ook op zoek naar zoiets. Zelf zijn we fan van Dekton Kelya, maar weet niet of Dekton hem gaat worden ivm stootvastheid en prijs.

We kijken nu naar Silestone Charcoal Soapstone en Silestone Et. Serena. Beide in matte variant "Suede" ook erg mooi. Tot nu toe is Charcoal Soapstone de favoriet onder de composieten bladen.
Met een mat zwarte keuken zou ik ook voor een zwart blad kiezen.
Wij doen de Silestone Negro Tebas in Suede uitvoering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
@SquareOne

Die stonden inderdaad op mijn longlist. Heb van beide een kleurstaal maar is voor ons (nog) net niet.
De Charcoal Soap is een beetje blauwig en past niet mooi bij de door ons beoogde kastjes. De Silestone Et. Serena is te licht.

In dekton/keramiek is inderdaad nog wel meer te vinden. Maar in composiet is het moeilijk...

Misschien als toevoeging. Effect wat we hopen te creëren is dit: een dik blad op het eiland, een dun blad op de spoelkant. Daarom willen we wel een blad dat een soort van 'wow' factor heeft. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR-r2G7ua5YedPqNBLr3CphIGho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bfh8e00cfftBYiGemdeJoEJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zit er bij ons een raam in de wand boven de spoelkant dus we kunnen niet de hele achterwand doortrekken.

[ Voor 30% gewijzigd door SquareOne op 08-02-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:33:
[...]

Die stonden inderdaad op mijn longlist. Heb van beide een kleurstaal maar is voor ons (nog) net niet.
Waar heb jij de kleurstalen besteld? Zeker in deze (wederom verlengde) lockdown, is het wel fijn als er kleurstalen besteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:10
Vraagje, als een 'recht' deel van de keuken tegen een achterwand, en links tegen een zijwand staat (in de hoek), en je hebt tegen de achterwand een smetplint van 10cm, is het dan normaal/gebruikelijk om die ook tegen de linkerwand te doen, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Linkser schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:20:
[...]

Met een mat zwarte keuken zou ik ook voor een zwart blad kiezen.
Wij doen de Silestone Negro Tebas in Suede uitvoering
een wit blad marmer look met van die strepen is ook heel gaaf op een mat zwarte keuken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 08:07
Bij een zwarte keuken is alles al zwart. een andere kleur/tint lijkt mij dan eigenlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sNielz123 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:41:
Bij een zwarte keuken is alles al zwart. een andere kleur/tint lijkt mij dan eigenlijk mooier.
Voor beide is wat te zeggen. Ligt ook aan de stijl van de rest van het interieur. Ik zou zelf ook niet zo snel zwart op zwart kiezen, in ieder geval iets van een print. Alleen composiet heeft zo weinig moois vergeleken bij keramiek/Dekton waar men eigenlijk op kan printen wat men wel. Composiet heeft al vrij snel een soort "spikkel" wat ik naar mate van grootte vaak lelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Hallo,

Wij willen dit jaar een keuken laten plaatsen. Met een schiereiland. We hebben een budget van maximaal 16k voor alles dus apparatuur en keukenkasten en plaatsen. Welk merk keuken en apparatuur raden jullie mij aan en welke zeker niet. En welke keukenzaken in de omgeving van Noord-limburg tot Helmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:21

_Arthur

blub

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:06:
[...]

Voor beide is wat te zeggen. Ligt ook aan de stijl van de rest van het interieur. Ik zou zelf ook niet zo snel zwart op zwart kiezen, in ieder geval iets van een print. Alleen composiet heeft zo weinig moois vergeleken bij keramiek/Dekton waar men eigenlijk op kan printen wat men wel. Composiet heeft al vrij snel een soort "spikkel" wat ik naar mate van grootte vaak lelijk vind.
Volgens mij zijn er Tweakers in dit topic met een Calacatta Gold Composiet blad. Mogelijk dat die personen een paar goede foto's kunnen maken van hun bladen.

Ik zelf zit ook naar een dergelijk blad te kijken, op een grafiet/donkergrijs-achtige kleur keukenkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:06:
[...]

Eens, ik kan echt totaal niet tegen die spikkels van composiet...
Een wit blad of zwart met een ader zit er bij het thuisfront niet in.

Met dit blad, zoals hier mooi zichtbaar is kan ik wel leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
@SquareOne

Dekton keyla hebben wij:) Wij zijn er heel gelukkig mee, maar wel voorzichtig ivm stootschade. Ze zeggen dat het ontzettend krasvast is, en je er een gloeiend hete pan op kan zetten, maar vwb stoten is dekton wat minder positief. Dat is ook de reden dat we geen waterval-zijkanten hebben en ook de spoelbak als opbouw hebben (wel verzonden) ipv onderbouw. Maar het iets wel een heel mooi blad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:59

Shunt

Boe

Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:40:
Hallo,

Wij willen dit jaar een keuken laten plaatsen. Met een schiereiland. We hebben een budget van maximaal 16k voor alles dus apparatuur en keukenkasten en plaatsen. Welk merk keuken en apparatuur raden jullie mij aan en welke zeker niet. En welke keukenzaken in de omgeving van Noord-limburg tot Helmond.
Ik heb zelf goede ervaringen met ASWA en NUVA, en tot en met het laatste stukje met Reddy keukens. De keuze lag tussen deze 3 winkels voor mij toen ik in Helmond woonde.
Eerste keuken bij NUVA besteld tweede keuken bij ASWA was iets blijer met de service van ASWA als NUVA maar dat was geneuzel in de marge.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

boomr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:49:
[...]

Dekton keyla hebben wij:) Wij zijn er heel gelukkig mee, maar wel voorzichtig ivm stootschade. Ze zeggen dat het ontzettend krasvast is, en je er een gloeiend hete pan op kan zetten, maar vwb stoten is dekton wat minder positief. Dat is ook de reden dat we geen waterval-zijkanten hebben en ook de spoelbak als opbouw hebben (wel verzonden) ipv onderbouw. Maar het iets wel een heel mooi blad!
Heb je een foto? Ik heb een onhandige vriendin dus onhandigheid overruled voorzichtig doen vaak. Maargoed, er vallen wel wat maatregelen te nemen zoals de vaatwasser verhoogd in een hoge kast, geen glazen potten pindakaas meer kopen etc :P Ik kook sowieso altijd... eigenlijk moet ze gewoon wegblijven uit de keuken dan ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 22:37

Don Quijote

El Magnifico

Om nog even terug te komen op de hele “afval achterlaten of meenemen”-discussie. Vandaag is dag twee van het keuken zetten en is alle afval meegenomen door een bedrijf wat daar op focussed. Dus dat is ook nog een optie. Ik was toch even zenuwachtig na de verhalen hier dat ik achter zou blijven met de troep ;-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcDaZ3gE7IwqqrsLc1xWPHLhh_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzGWCi3MU8XDxF2z1F1iIjUW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Laatst online: 23:20
@Anoniem: 36835 wat vind je van onderstaand voorbeeld? Wij hebben deze variant en hebben geen spijt van onze keuze.
Zelf vind ik strepen/vegen niet mooi/onrustiger.
Arabesque polished van Topline
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Oxwx82w4uIhrxNd3-LFEzaZ_oY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S1KuUerXKCmL73njJqGVcZBB.png?f=fotoalbum_large

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Shunt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb zelf goede ervaringen met ASWA en NUVA, en tot en met het laatste stukje met Reddy keukens. De keuze lag tussen deze 3 winkels voor mij toen ik in Helmond woonde.
Eerste keuken bij NUVA besteld tweede keuken bij ASWA was iets blijer met de service van ASWA als NUVA maar dat was geneuzel in de marge.

Reddy keukens dus niet zo goed neem ik dan aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Eikkie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:38:
@Anoniem: 36835 wat vind je van onderstaand voorbeeld? Wij hebben deze variant en hebben geen spijt van onze keuze.
[Afbeelding]
Deze lijkt ook op:
1) Silestone Snowy Ibiza
2) Caesarstone London Grey (hoewel de naam grijs suggereert is die gewoon wit in mijn ogen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Het fijne van Reddy Keukens is dat het een 'netto' keukenzaak is. Je hoeft dus niet af te dingen. Kan zinvol zijn om daar een keer langs te gaan om te kijken waar je op uit komt qua prijs, geeft een goede indicatie van wat je kwijt zou moeten zijn bij ASWA of NUVA.

Reddy verkoopt volgens mij wel keukens uit het lagere segment terwijl ASWA ook luxere merken verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:21

_Arthur

blub

@Anoniem: 36835 wat vind je van onderstaand voorbeeld?
Zou je misschien wat foto's van je eigen blad willen/kunnen maken zodat de ''korreligheid' goed te zien is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ik weet niet, ben geen fan van wit. Te chique en koud... we hebben liever wat stoerder. We willen bijv. ook geen witte muren ergens in huis.

Zie hier twee renders van onze keuken in Dekton Kelya en Calacatta gold. Kelya vinden we toch wel next level :9 Maar misschien moet wit nog even groeien bij ons ;) Het heeft ook wel wat. Is wit/marker in het mat ook een ding? Ik zie meestal gepolijste bladen in het wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yvu47kxfztiEkV0-JFMCJ9E6yQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Bmh05pSgdgXS4kkE75D7KHk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/updCvKsDYl7DW23Ot_zA33rVMTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekT7JeM6CBaGjbORGrNWFC6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eikkie
  • Laatst online: 23:20
_Arthur schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Zou je misschien wat foto's van je eigen blad willen/kunnen maken zodat de ''korreligheid' goed te zien is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v16FMCJzzKQX72ZS-f-UdZMx84Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jf8bUTqEFiL5G4IctcHUAWJ1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bswJSj0m07CiMrlfRJqC6mHUvVE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdfAVQZfkqUIflYurkESZhKg.jpg?f=fotoalbum_tile

@Anoniem: 36835
Ik heb hier ergens gelezen dat mat poreuzer is, dus bewerkelijker.
Dit blad is gepolijst maar is veel matter dan de witte glanzende keramische/dekton bladen die ik als voorbeeld heb gezien. Die glimmen en weerkaatsen als een spiegel.

[ Voor 13% gewijzigd door Eikkie op 09-02-2021 11:39 ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Iemand hier ervaring met I-kook en welke kwaliteit keukens ze verkopen. Zit namelijk over na te denken om daar een keuken te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Reddy keukens in Helmond had op het moment dat wij aan het kijken waren een beetje last van een nare situatie waar zij ook niets aan konden doen ze waren nogal onderbezet vanwege onvoorziene ziekte / familie issues. Maar dat zorgde voor een moeizame communicatie op dat moment. Dat en wij hadden uiteindelijk een extreem scherpe deal tussen ASWA en NUVA aangezien die elkaar echt beconcurreren (leveren alle twee Pronorm keukens)

Het zetten van de keuken bij NUVA vond ik uiteindelijk iets minder omdat A er maar een monteur langs kwam en het of betekende dat ik mee hielp met het blad er op leggen of de installatie een halve dag uit zou lopen.
Ze beknibbelden ook op de kleine details in de Pronorm kasten zoals de matjes in de lades en dingen als het aluminium bodem stuk onder de spoelkast. (kleine dingen). Maar garantie was gewoon goed te noemen en aftercare was ook prima.

Bij mijn tweede keuken waren zij 4k duurder als ASWA en wouden niet lager. Bij ASWA is de installatie toch een stukje beter geweest ik had twee monteurs over de vloer die het geheel in een dagje hebben gezet en je zag dat er gewoon een ander niveau van werken en zorg voor de ruimte was.
Overal stoot karton tegen de hoeken aan geplakt en over alle vloeren een stuk karton / dik papier gelegd en zelfs hun werk trolley ging uit de weg dat hij zeker nergens tegen aan kon stoten.

Maar ja dit zijn dan ook gasten die naast de Pronorm (middensegment) voornamelijk het hoog segment bedienen. Alles werd netjes afgeleverd zelfs nog even een doekje over de glazen / metalen delen zodat alles er meteen schoon uit zag.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:37:
Iemand hier ervaring met I-kook en welke kwaliteit keukens ze verkopen. Zit namelijk over na te denken om daar een keuken te kopen
Volgens mij voornamelijk Nobilia en ik dacht ook Ballerina.
Hun eigen I-Kook boek is dan ook een 1op1 kopie van het Nobilia boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Shunt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Reddy keukens in Helmond had op het moment dat wij aan het kijken waren een beetje last van een nare situatie waar zij ook niets aan konden doen ze waren nogal onderbezet vanwege onvoorziene ziekte / familie issues. Maar dat zorgde voor een moeizame communicatie op dat moment. Dat en wij hadden uiteindelijk een extreem scherpe deal tussen ASWA en NUVA aangezien die elkaar echt beconcurreren (leveren alle twee Pronorm keukens)

Het zetten van de keuken bij NUVA vond ik uiteindelijk iets minder omdat A er maar een monteur langs kwam en het of betekende dat ik mee hielp met het blad er op leggen of de installatie een halve dag uit zou lopen.
Ze beknibbelden ook op de kleine details in de Pronorm kasten zoals de matjes in de lades en dingen als het aluminium bodem stuk onder de spoelkast. (kleine dingen). Maar garantie was gewoon goed te noemen en aftercare was ook prima.

Bij mijn tweede keuken waren zij 4k duurder als ASWA en wouden niet lager. Bij ASWA is de installatie toch een stukje beter geweest ik had twee monteurs over de vloer die het geheel in een dagje hebben gezet en je zag dat er gewoon een ander niveau van werken en zorg voor de ruimte was.
Overal stoot karton tegen de hoeken aan geplakt en over alle vloeren een stuk karton / dik papier gelegd en zelfs hun werk trolley ging uit de weg dat hij zeker nergens tegen aan kon stoten.

Maar ja dit zijn dan ook gasten die naast de Pronorm (middensegment) voornamelijk het hoog segment bedienen. Alles werd netjes afgeleverd zelfs nog even een doekje over de glazen / metalen delen zodat alles er meteen schoon uit zag.
En wat koste jouw keuken als ik zo brutaal mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Source90 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Volgens mij voornamelijk Nobilia en ik dacht ook Ballerina.
Hun eigen I-Kook boek is dan ook een 1op1 kopie van het Nobilia boek.
Ervaringen ermee hoe ze met klanten omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:01:
[...]

En wat koste jouw keuken als ik zo brutaal mag zijn
Mijn eerste keuken was uit mijn hoofd ergens tegen de 13.800 en de tweede keuken was 14.200. Incl zetten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Ervaringen ermee hoe ze met klanten omgaan?
Mijn zus en zwager hebben daar onlangs (december'20) de keuken aangeschaft. In ieder geval te veel betaald voor hetgeen zij kregen. Uiteraard is het nagenoeg niet afdingen hier inherent aan.
Volgens mij werd er ook behoorlijk gepushed op Whirlpool, dat verschilt mogelijk per verkoper/vestiging.
n=1.

Zelf heb ik er enkel een brochure gehaald, nog geen 10 minuten binnen geweest.
Pagina: 1 ... 201 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1