Is dat ook mooi op een matzwarte keuken? Of vloekt dat juist
Zoiets?Anoniem: 36835 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:06:
Is dat ook mooi op een matzwarte keuken? Of vloekt dat juist
:strip_exif()/f/image/fYw33HDiDzREPEpjLoFk6g5J.jpg?f=fotoalbum_large)
Untappd: Kapitein_Merijn
Misschien heeft hier iemand een tip. Onze keuken staat grotendeels, alleen is er nog wat onduidelijkheid over het te kiezen werkblad. (nu ligt er een noodblad op)
Onze kastjes zijn van Hacker in Polar wit (mat), we hadden het idee om hier een volledig wit blad op te leggen. Maar na een stuk of 10 staaltjes erop te hebben gelegd, zit er toch nog behoorlijk wat kleurverschil tussen het wit van de kastjes en het wit van het blad.
Het blad wat er nog het meest in de buurt komt is de Iconic White van Silestone, maar wellicht zijn er nog meer opties? Hebben jullie wellicht ideeën?
Mag eventueel ook een blad zijn met een werk erin, alleen willen we absoluut geen 'gebroken' wit, liefst zo wit mogelijk.
Onze kastjes zijn van Hacker in Polar wit (mat), we hadden het idee om hier een volledig wit blad op te leggen. Maar na een stuk of 10 staaltjes erop te hebben gelegd, zit er toch nog behoorlijk wat kleurverschil tussen het wit van de kastjes en het wit van het blad.
Het blad wat er nog het meest in de buurt komt is de Iconic White van Silestone, maar wellicht zijn er nog meer opties? Hebben jullie wellicht ideeën?
Mag eventueel ook een blad zijn met een werk erin, alleen willen we absoluut geen 'gebroken' wit, liefst zo wit mogelijk.
@Rostares Fenix in mat geprobeerd?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Ik ken de kastjes niet dus weet niet of het matcht maar je zou ook kunnen kijken bij Caesarstone als je composiet zoekt. Bijvoorbeeld Blanco Assoluto of Noblesse WhiteRostares schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:55:
Misschien heeft hier iemand een tip. Onze keuken staat grotendeels, alleen is er nog wat onduidelijkheid over het te kiezen werkblad. (nu ligt er een noodblad op)
Dat is een materiaalsoort dacht ik? Is daar nog een bepaalde leverancier van?
Bij Keukenloods hebben ze helaas niet heel opties.
Dank je, het is nog wat witter dan RAL9016, maar dat komt aardig in de buurt.SquareOne schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:22:
[...]
Ik ken de kastjes niet dus weet niet of het matcht maar je zou ook kunnen kijken bij Caesarstone als je composiet zoekt. Bijvoorbeeld Blanco Assoluto of Noblesse White
Denk dat die nog te geel zijn van Caesarstone, alleen is het een crime om ze in het echt te bekijken. Maar ik ga eventjes neuzen.
Toen ik laatst tegen keukenloods zei dat ik niet met ze doorging omdat ze de werkbladen niet konden leveren die ik mooi vond, konden ze dat opeens welRostares schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Dat is een materiaalsoort dacht ik? Is daar nog een bepaalde leverancier van?
Bij Keukenloods hebben ze helaas niet heel opties.
Ja heb ze een stuk of 10 voorbeelden doorgestuurd, was allemaal 'njet'SquareOne schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:45:
[...]
Toen ik laatst tegen keukenloods zei dat ik niet met ze doorging omdat ze de werkbladen niet konden leveren die ik mooi vond, konden ze dat opeens wel. Dus wellicht even doorvragen.
Keukenloods heeft Fenix, ik heb hier namelijk een offerte van ze liggen.
1 0030FICECREAM ONDERST. WERKBLAD FENIX-KLEUR 0030F Ice Cream |KS2 0.00
Oh ga ik even navragen. Kan je aangeven wat voor tint wit dit ongeveer is? Meer creme of juist meer wit (9016)battler schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:28:
Keukenloods heeft Fenix, ik heb hier namelijk een offerte van ze liggen.
Goedemiddag, wij willen op korte termijn een nieuwe keuken laten plaatsen. Echter willen wij de draagmuur naar de woning slopen zodat wij een open keuken krijgen.
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 en hetzelfde bedrijf die al deze werkzaamheden gaat doen ipv diverse partijen. Zijn er keukenwinkels die dit soort werkzaamheden ook doen? En wat is een eventuele aanrader? Alvast bedankt!
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 en hetzelfde bedrijf die al deze werkzaamheden gaat doen ipv diverse partijen. Zijn er keukenwinkels die dit soort werkzaamheden ook doen? En wat is een eventuele aanrader? Alvast bedankt!
Wij zijn dit op dit moment ook aan het doen, zorgen er hierbij voor dat we bijbouwen tot aan de huidige bijkeuken en de bijkeuken naar garage verplaatsen.Deninho85 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:50:
Goedemiddag, wij willen op korte termijn een nieuwe keuken laten plaatsen. Echter willen wij de draagmuur naar de woning slopen zodat wij een open keuken krijgen.
Het verwijderen van een draagmuur (en in ons geval plaatsen van een draagbalk) is iets wat totaal anders is dan een keuken verkopen en plaatsen.
In ons geval hebben we 2 partijen:
- Aannemer (uitbouw, draagbalk, installatiewerk keuken)
- Keukenzaak (verkoop keuken, organisatie van plaatsen keuken)
Heb dit wel eens gevraagd bij 2 keukenbedrijven, maar beide gaven ze een lijstje mee met aannemers en wensten me succes.Deninho85 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:50:
Mits je bij een van de klassieke/grote keukenbedrijven wilt blijven, dan zal je inderdaad zoals @ILCILA aangeeft apart een aannemer moeten zoeken en een keukenbedrijf. Klassieke keukenbedrijven leveren dit soort diensten simpelweg niet.
Je hebt echter ook nog wel wat andere opties:
1. Aannemer vragen of hij de keuken wil bestellen en plaatsen. Sommige aannemers kennen namelijk weer interieurbouwers en die kunnen dan een keuken op maat maken. Dan zit je echter niet bij de standaard keuken bedrijven.
2. Een interieurdesigner/architect vragen. Sommige architecten die regelen alles, van ontwerp/tekenen tot verbouwen tot keukens (laten) bouwen.
Ik denk echter dat de optie van zelf een keukenbedrijf en een aannemer zoeken nog het makkelijkst is, maar ik ken je wensen en budget niet.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Is die muur niet haaks, staat de keuken niet haaks, of is het blad niet haaks?Tyear schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:57:
Hi iedereen,
Nou onze nieuwe keuken is ook geplaatst maar we hebben een 'klein' probleem.
Ons blad loopt niet recht tegen de muur aan.
Wat zouden jullie aanraden om het fixen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In het geval dat de muur niet haaks is: muur (laten) fixen
In het geval de keuken niet haaks op de muur is geplaatst: keukenzaak vragen om te fixen
In het geval dat het blad niet haaks is: keukenzaak vragen om te fixen
Wat heeft de monteur erover gezegd? Momenteel zou ik zeggen dat het blok niet haaks op de muur staat, maar de monteur heeft hem vast ergens gelijk aangezet?
Volgens mij heb je wel meer probleempjes...Tyear schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:57:
Hi iedereen,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is er in hemelsnaam aan de hand met die passtukken/gipsplaten langs het eiland? Hoe ga je die kieren weg werken? Volgens mij zie je de schroeven gewoon zitten. De fronten steken er aan de achterzijde ook voorbij terwijl het blad juist terug lijkt te liggen tov dat gipsplaatje
Daarnaast is de koelkast haast niet te openen en heeft deze niet voldoende ontluchting.
Wat is hier aan de hand? Is de keuken ingemeten?Tyear schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:57:
Hi iedereen,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En wat @Kapitein Merijn zegt, hoe kan dit allemaal zo zijn uitgeleverd? Mocht je problemen hebben met de winkel, kun je eens melden wat zij er zelf van zeggen?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Anoniem: 36835
Ik heb een andere plasmafilter fabrikant gevonden dan de welbekende PlasmaMade. Deze claimt geen ozon uitstoot te hebbben: https://www.avitana.de/
Iemand bekend mee? Boretti heeft deze plasmafilters onder hun eigen naam: https://nl.boretti.com/co...-en-bakken/plasmafilters/
Deze filters zijn wel gecertificeerd door duitse instellingen. Klinkt een stuk betrouwbaarder dan dat zolderkamerprojectje van PlasmaMade
Iemand bekend mee? Boretti heeft deze plasmafilters onder hun eigen naam: https://nl.boretti.com/co...-en-bakken/plasmafilters/
Deze filters zijn wel gecertificeerd door duitse instellingen. Klinkt een stuk betrouwbaarder dan dat zolderkamerprojectje van PlasmaMade
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 04-02-2021 17:52 ]
en die rechterbovenkast lijn loopt niet gelijk met die linkerkast ? en niet helemaal tegen plafond aan..minikier . Wordt dat nog afgewerkt ?@Tyear ..
Ziet er wat rommelig uit. Ik neem aan dat het nog niet af is
Ziet er wat rommelig uit. Ik neem aan dat het nog niet af is
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ik heb momenteel een offerte met o.a. volgende apparatuur van Siemens:
- combioven: CM876G0B6
- stoomoven: CS856GNB7
Nu hebben we een antraciet of zwarte kastenwand en zie ik twee alternatieven die misschien mooier zijn: Bosch all black of Neff grafiet. Volgens mij zijn de volgende varianten (nagenoeg) exact dezelfde producten van Bosch/Neff als bovenstaande van Siemens:
Bosch:
Combi CMG8760C1
Stoom CSG856NC1
Neff
Combi C27MS22G0
Stoom C17FS22G0
Van Bosch zijn de codes ook nog nagenoeg exact, dus dat zijn vrij zeker dezelfde. Maar zijn deze van Neff ook hetzelfde voor wat betreft specificaties?
- combioven: CM876G0B6
- stoomoven: CS856GNB7
Nu hebben we een antraciet of zwarte kastenwand en zie ik twee alternatieven die misschien mooier zijn: Bosch all black of Neff grafiet. Volgens mij zijn de volgende varianten (nagenoeg) exact dezelfde producten van Bosch/Neff als bovenstaande van Siemens:
Bosch:
Combi CMG8760C1
Stoom CSG856NC1
Neff
Combi C27MS22G0
Stoom C17FS22G0
Van Bosch zijn de codes ook nog nagenoeg exact, dus dat zijn vrij zeker dezelfde. Maar zijn deze van Neff ook hetzelfde voor wat betreft specificaties?
Www.neff-home.nl
Www.bosch-home.nl
Www.siemens-home.nl
Daar moet je een heel eind mee komen @PascalJanssen
Www.bosch-home.nl
Www.siemens-home.nl
[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-02-2021 20:30 ]
Ons eiland heeft dat ook een klein beetje. Het blad loopt iets van de muur af, omdat de muur blijkbaar niet helemaal haaks was. We hebben er nog niks aan gedaan maar overwegen er een smet randje op te zetten. Alternatief is om je muur haaks te laten stuccen of je eiland schuin te zetten, maar dat laatste ziet er niet uit natuurlijk :-)Tyear schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:57:
Hi iedereen,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
off topic: een eiland die van een muur komt, dan is het toch geen eiland?koentjuh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:33:
[...]
Ons eiland heeft dat ook een klein beetje. Het blad loopt iets van de muur af, omdat de muur blijkbaar niet helemaal haaks was. We hebben er nog niks aan gedaan maar overwegen er een smet randje op te zetten. Alternatief is om je muur haaks te laten stuccen of je eiland schuin te zetten, maar dat laatste ziet er niet uit natuurlijk :-)
Kleine afwijking kan ik me indenken maar die kieren zijn wel redelijk fors.
Schiereiland
[ Voor 11% gewijzigd door 737freak op 04-02-2021 22:09 ]
Op basis van de info op die websites ben ik op de betreffende producten gekomen.Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:29:
Www.neff-home.nl
Www.bosch-home.nl
Www.siemens-home.nl
Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand dit ook al een keer gedaan heeft, of veel verstand heeft van de verschillende ovens van deze drie merken, en kan verifiëren dat ze hetzelfde zijn. Of juist kan aangeven waar dan toch de verschillen zitten.
Weet iemand of de Bora X pure eenzelfde functie als de BSH tegenhangers waarmee je bijv. een grilplaat op 200 graden kan houden? Bij Siemens heet dat volgens mij "Perfect Fry". Ik kan bij Bora alleen vinden dat ze een warm-houd stand tot 95 graden hebben.
Als je namelijk een gietijzeren grillplaat zonder limiet warm blijft maken met inductie klapt een inductiekookplaat in de beveiliging als het te heet wordt. Althans zo werkt het bij Novy is mijn ervaring.
Als je namelijk een gietijzeren grillplaat zonder limiet warm blijft maken met inductie klapt een inductiekookplaat in de beveiliging als het te heet wordt. Althans zo werkt het bij Novy is mijn ervaring.
Ja... ergens is er een grens natuurlijk.Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:25:
Weet iemand of de Bora X pure eenzelfde functie als de BSH tegenhangers waarmee je bijv. een grilplaat op 200 graden kan houden? Bij Siemens heet dat volgens mij "Perfect Fry". Ik kan bij Bora alleen vinden dat ze een warm-houd stand tot 95 graden hebben.
Ik heb een AEG inductiekookplaat, en krijg die tot boven de 230 graden met een gietijzeren grillplaat.
Om een stukje vlees te grillen is dat meer dan genoeg, en dat duurt maar 2 minuten.
Maar als ik bv courgettesneetjes wil grillen, dan ben ik even bezig, en na een tijdje wordt de warmte terug geschakeld.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mijn Novy schakelde volledig uit, en kon ik 10 min wachten tot de plaat was afgekoeld.Tommie12 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:30:
[...]
Ja... ergens is er een grens natuurlijk.
Ik heb een AEG inductiekookplaat, en krijg die tot boven de 230 graden met een gietijzeren grillplaat.
Om een stukje vlees te grillen is dat meer dan genoeg, en dat duurt maar 2 minuten.
Maar als ik bv courgettesneetjes wil grillen, dan ben ik even bezig, en na een tijdje wordt de warmte terug geschakeld.
Bij Neff bijvoorbeeld kun je blijkbaar gewoon aangeven dat hij op 200 graden moet blijven.... Bora lijkt dit niet te hebben.
Hoi Iedereen,
Wij hebben de muur niet gezet, maar hij staat idd niet haaks op het blad blijkbaar.
Dit is ons niet opgevallen, maar bij inmeten is dit ons ook niet opgemerkt door de keukenboer.
De standbouw eromheen moet inderdaad ook nog aangepast worden en wordt wanneer alles goed staat gestuct en afgewerkt verder. Dus het is nog niet 100% af.
We hebben al contact gehad met onze keukenboer. Deze zou tot een oplossing komen.
Maar wat zouden jullie aanraden om op aan te sturen, nieuw blad of?
Wij hebben de muur niet gezet, maar hij staat idd niet haaks op het blad blijkbaar.
Dit is ons niet opgevallen, maar bij inmeten is dit ons ook niet opgemerkt door de keukenboer.
De standbouw eromheen moet inderdaad ook nog aangepast worden en wordt wanneer alles goed staat gestuct en afgewerkt verder. Dus het is nog niet 100% af.
We hebben al contact gehad met onze keukenboer. Deze zou tot een oplossing komen.
Ik zou de muur recht maken ipv de keuken/blad scheef.Tyear schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:21:
Hoi Iedereen,
Beetje afhankelijk van de rest v/d situatie.SquareOne schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:29:
[...]
Ik zou de muur recht maken ipv de keuken scheef.
Is het in je huidige woning? Ben je nog meer muren aan het aanpakken?
Natuurlijk is de muur recht maken wel de mooiste oplossing, maar om nu de hele keuken eruit te laten halen en de muur weer aan te pakken als je zo ver bent...
Een beter passend blad welke met de muur meeloopt zou ik hier als een betere oplossing zien.
PSN: Flix20-NL
Goedemorgen allemaal,
Ook wij zijn bezig met het maken van een plan voor onze nieuwbouwwoning.
De wens is een vrijstaand keukeneiland met tenminste twee zit plekken. (voor onze 2 kids s'ochtends)
Het grootste probleem is de ruimte, die is aan de krappe kant.
We hadden eerst bedacht een lange kastenwand tegen de lange muur en dan 95cm diep het keukeneiland.
De ruimte is 5.10 diep (5.10 - 60 - 95 = 3,55) dat is wat er dan overblijft voor een tafel en het eiland, dat gaat net als de tafel ca 85cm is en 60cm van de muur met een eet-bank, keuken eiland van 95 dan is de loopruime tussen eiland en tafel 1,15M
Daarom overwegen we alles om te gooien en mogelijk voor deze indeling te kiezen.
(wel alles greep-loos maar dat kon dit programma helaas niet, ik heb een koof om de kast gemaakt en 2cm extra ruimte naast de kast tegen de muur(opvulling)
Het grote raam is eigenlijk een schuifpui.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Nbrg5y3ZEXX9kbEV1McuwNpt.png?f=user_large)
/f/image/6m9ErHD2GLCFKTIpQQgnHq66.png?f=fotoalbum_large)
Door de winkelsluiting hebben we helaas nog niets kunnen bekijken wat alles extra lastig maakt, we dienen de keuken tekening 22-3 aan te leveren. we hebben niet echt een gevoel bij de afmetingen.
Achter de lange wand met deur zit de geïsoleerde verbrede garage, daar willen een voorraadkast maken en extra vriezer en koelkast voor de minder essentiële dingen.(airfryer, keukenmachine etc)
We verwachten ook dat we het huis gaan betreden via de garage die deur kan daarom niet weg.
Ik ben benieuwd naar jullie feedback / inzichten.
De wens is een vrijstaand keukeneiland met tenminste twee zit plekken. (voor onze 2 kids s'ochtends)
We hadden eerst bedacht een lange kastenwand tegen de lange muur en dan 95cm diep het keukeneiland.
De ruimte is 5.10 diep (5.10 - 60 - 95 = 3,55) dat is wat er dan overblijft voor een tafel en het eiland, dat gaat net als de tafel ca 85cm is en 60cm van de muur met een eet-bank, keuken eiland van 95 dan is de loopruime tussen eiland en tafel 1,15M
Daarom overwegen we alles om te gooien en mogelijk voor deze indeling te kiezen.
(wel alles greep-loos maar dat kon dit programma helaas niet, ik heb een koof om de kast gemaakt en 2cm extra ruimte naast de kast tegen de muur(opvulling)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Nbrg5y3ZEXX9kbEV1McuwNpt.png?f=user_large)
/f/image/6m9ErHD2GLCFKTIpQQgnHq66.png?f=fotoalbum_large)
Door de winkelsluiting hebben we helaas nog niets kunnen bekijken wat alles extra lastig maakt, we dienen de keuken tekening 22-3 aan te leveren. we hebben niet echt een gevoel bij de afmetingen.
Achter de lange wand met deur zit de geïsoleerde verbrede garage, daar willen een voorraadkast maken en extra vriezer en koelkast voor de minder essentiële dingen.(airfryer, keukenmachine etc)
We verwachten ook dat we het huis gaan betreden via de garage die deur kan daarom niet weg.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Spoelbak op einde van kookeiland lijkt mij onhandig, voor je het weet ligt er water op de grond. Daarentegen zie ik ook niet echt een alternatief met de huidige opstelling.
Spoelbak en kookplaat wisselen van plek wellicht?da1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
Goedemorgen allemaal,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
Zitje zou ik niet bij de kookplaat doen ivm spetters van eten.
Tyear schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:21:
Hoi Iedereen,
Nieuw werkblad. Absoluut.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Wij zijn bezig met verbouwingsplannen ( en ik kom binnenkort met wat ontwerpen die ik graag aan jullie voorlegda1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
Goedemorgen allemaal,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
Zou het een idee zijn om te kiezen voor een bank tegen de muur waardoor je met je tafel iets dichter tegen de muur aan komt en wat meer loopruimte hebt?
Hoe breed is het smalle stuk van je woonkamer eigenlijk ?
Wij hebben min of meer dezelfde wens qua indeling keuken / tafel. Wij hebben nog wat ruimte gewonnen door een bankje tegen de muur te zetten en de tafel dan tegen de bank. Aan de keuken kant wel gewoon stoelen. Zo heb je iets meer loopruimte tussen je eiland en de tafel. Ik denk dat 1.15 wellicht wel werkt praktisch, maar optisch zal het wat krap ogen denk ik.da1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
Goedemorgen allemaal,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
Dezelfde twijfel hier met de positie van de tafel en bankje.Requiem19 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:22:
[...]
Wij hebben min of meer dezelfde wens qua indeling keuken / tafel. Wij hebben nog wat ruimte gewonnen door een bankje tegen de muur te zetten en de tafel dan tegen de bank. Aan de keuken kant wel gewoon stoelen. Zo heb je iets meer loopruimte tussen je eiland en de tafel. Ik denk dat 1.15 wellicht wel werkt praktisch, maar optisch zal het wat krap ogen denk ik.
Wij zitten dan op 110 kwa doorloop, moet genoeg zijn dus we gaan het wel zo proberen.
Mochten we denken, nee het voelt te krap dan gaat hij alsnog tegen de muur aan.
Moet ik alleen de verlichting iets aanpassen...
We zijn qua ruimte al van een bank uit gegaan vandaar 60cm tussen tafel en muur anders gok ik dat je wel minimaal 80 nodig hebt.knights16 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:19:
[...]
Wij zijn bezig met verbouwingsplannen ( en ik kom binnenkort met wat ontwerpen die ik graag aan jullie voorleg) , en hebben ongeveer dezelfde breedte als jullie.
Zou het een idee zijn om te kiezen voor een bank tegen de muur waardoor je met je tafel iets dichter tegen de muur aan komt en wat meer loopruimte hebt?
Hoe breed is het smalle stuk van je woonkamer eigenlijk ?
De doorloop naar de woonkamer is 5.10m minus 2.47 = 2.63 bedoel je dat?
en in de woonkamer is het dan weer 5.10m.
Elke vakje is als het goed is 10cm in dit programma.
Dit was het andere idee wat ons een risico lijkt ivm loopruimte.
Hier hebben we meer kastruimte en een nis voor bvb de keukenmachine.
Gelijk even af op bovenstaand advies de spoelbak verwisseld met de kookplaat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yrlM2i66veYT3As1iUlMSct9.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door da1roy op 05-02-2021 14:06 ]
Waarom maak je er geen schier eiland van in deze opstelling? Dus eiland tegen muur c aan? Kan je hem wellicht ook nog iets verlengen en 1 zitplaats meer creeeren? En als je hem niet verlengt heb je meer ruimte Tussen je eettafel stoelen en naast je eiland .da1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:54:
[...]
We zijn qua ruimte al van een bank uit gegaan vandaar 60cm tussen tafel en muur anders gok ik dat je wel minimaal 80 nodig hebt.
[Afbeelding]
Verleng je hem wel zou je eventueel nog het barretje aan de andere kant kunnen doen en wellicht op de kop z’n kant een zitje creëeren voor 1 of 2 krukken. Kastjes aan die kant dus opschuiven naar links in die foto.
[ Voor 12% gewijzigd door Jannick1 op 05-02-2021 14:14 ]
Goed punt,Jannick1 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:11:
[...]
Waarom maak je er geen schier eiland van in deze opstelling? Dus eiland tegen muur c aan? Kan je hem wellicht ook nog iets verlengen en 1 zitplaats meer creeeren? En als je hem niet verlengt heb je meer ruimte Tussen je eettafel stoelen en naast je eiland .
Hebben we wel overwogen maar de doorloop aan twee kanten spreekt ons wel heel erg aan.
Is ook korter naar de koelkast
Met een L keuken heb je helemaal de ruimte maar we vinden dat gewoon een no go.
Het staat daarom voor ons vast dat het een vrijstaand eiland gaat worden.
Nu is alleen de vraag hoe je dit zo effectief mogelijk realiseert.
Een ander scenario is een eiland van 78 diep waar je geen kastjes hebt aan de achterkant maar wel blad dan kan je in theorie over de hele lengte eraan gaan zitten. en creëer je 12cm extra loopruimte.
Het blijft een soort van puzzel.
Een eiland van 78 diep werkt niet. Dan heb je maar 18 cm over aan de achterkant. En daar kan je dus niet fatsoenlijk zitten of een bord achter je wasbak zetten (er komt ook nog een kraan in je werkblad)da1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:22:
[...]
Goed punt,
Hebben we wel overwogen maar de doorloop aan twee kanten spreekt ons wel heel erg aan.
Is ook korter naar de koelkast![]()
Met een L keuken heb je helemaal de ruimte maar we vinden dat gewoon een no go.
Het staat daarom voor ons vast dat het een vrijstaand eiland gaat worden.
Nu is alleen de vraag hoe je dit zo effectief mogelijk realiseert.
Een ander scenario is een eiland van 78 diep waar je geen kastjes hebt aan de achterkant maar wel blad dan kan je in theorie over de hele lengte eraan gaan zitten. en creëer je 12cm extra loopruimte.
Het blijft een soort van puzzel.
Dat wat betreft snel naar de koelkast snap ik, maar als je de koelkast helemaal rechts in je kastenwand maakt zijn het aantal stappen net zo veel als je er omheen loopt
Begrijp je punten hoor, maar een los eiland en ook nog een barretje in deze ruimte zou ik persoonlijk niet doen. Is de ruimte te klein voor.
Mijn persoonlijke mening; Schiereiland tegen muur c. Verlengen met 20/40cm en een hoek barretje maken zodat je met 4 man fatsoenlijk kan zitten. Kookplaat weer terug zoals oude tekening en je kan dan niet alleen je kinderen, maar ook met zijn 4en daar normaal ontbijten.
Wij hebben een vergelijkbare ruimte..en een eiland gaat echt niet lekker passen.. helaas... wij zitten met hetzelfdeda1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:54:
[...]
We zijn qua ruimte al van een bank uit gegaan vandaar 60cm tussen tafel en muur anders gok ik dat je wel minimaal 80 nodig hebt.
[Afbeelding]
Misschien heb je gelijk, maar ik vind zelf dat in de eerste tekening er voldoende ruimte is.mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:36:
[...]
Wij hebben een vergelijkbare ruimte..en een eiland gaat echt niet lekker passen.. helaas... wij zitten met hetzelfde
Alleen minder apparaten en kastruimte.
Ik zou eerder de bar laten vervallen dan het eiland, misschien eigenwijs maar het zit nou eenmaal in de kop
Ja ook wij....ik neig meer naar een U, maar vrouwlief vind dubbele looproute fijn.....ondanks dat er dan maar een heel klein eilandje over blijft...ik blijf proberen en anders straks de keukenboer
Ik vind een bankje echt vreselijk.
Het beperkt je ook heel erg in toekomstige keuzes als je dat bankje zat bent.
herkenbaar Ik wilde ook perse een eiland. Maar wij gaan juist verbouwen omdat het nu allemaal zo krap is en gepropt.. Met eiland is het weer krap en gepropt... Dus wij gaan of voor een mooie L of een lange keuken (weet niet hoe je het noemt.). Schier is mogelijk nog wat, maar dat ga ik overleggen met onze keukenontwerpenda1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:51:
[...]
Misschien heb je gelijk, maar ik vind zelf dat in de eerste tekening er voldoende ruimte is.
Alleen minder apparaten en kastruimte.
Ik zou eerder de bar laten vervallen dan het eiland, misschien eigenwijs maar het zit nou eenmaal in de kop
Ik zou ook die bar ditchen. Leuk voor op plaatjes, maar vraag je af hoe vaak je daar gaat zitten? Als je hem niet zou hebben zou je gewoon aan tafel gaan zitten, en wat is daar mis mee?
Geen bar = meer opbergruimte + bredere doorloop
Geen bar = meer opbergruimte + bredere doorloop
'sNielz123 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:33:
Ik vind een bankje echt vreselijk.
met kinderen is het heel praktisch maar daarna en voor verdere visite.. irritant.. been there done that
met 4 personen gaat ook nog wel, maar met meer zit er al gauw iemand opgesloten. Zelf vind ik dat echt geen fijn gevoel.
Daarbij is je volgende eettafel en al die erna ook met een bankje omdat je anders geen plek hebt.
Als je ooit je huis wil verkopen is het ook maar hopen dat de toekomstige bewoners ook graag opgesloten op een bankje zitten.
Daarbij is je volgende eettafel en al die erna ook met een bankje omdat je anders geen plek hebt.
Als je ooit je huis wil verkopen is het ook maar hopen dat de toekomstige bewoners ook graag opgesloten op een bankje zitten.
[ Voor 22% gewijzigd door sNielz123 op 05-02-2021 17:06 ]
Ik zou persoonlijk ook geen eiland doen, oog te krap.
Dit zou ik zelf niet mee laten wegen, tenzij je van plan bent er maar een jaar te gaan wonen. Een (semi-)vast bankje is nou ook niet zo'n vreemde of moeilijk omkeerbare aanpassing aan een woning, dat verkoopt echt nog wel. Stel je eigen genot voorop zolang je er woont, niet dat van toekomstige koperssNielz123 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:04:
Ik vind dit wel een mooie indeling, niet te veel hoge kasten en een eiland wat nog wel goed tot zn recht komt, en een eettafel zonder bankjes of andere kunstgrepen. Voor opbergruimte geef je zelf al aan dat de berging meteen om de hoek is.da1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
Goedemorgen allemaal,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
@da1roy Prima opstelling lijkt me. Ik zou er voor tekenen. Wat zijn de afmetingen van dat eiland?
Wij hebben nog een stuk compactere opstelling waar we ook een goed gevoel bij hebben. Wij gaan wel voor een bankje, we zijn tenslotte maar met z'n 2en en geen plannen om uit te breiden
Wij hebben nog een stuk compactere opstelling waar we ook een goed gevoel bij hebben. Wij gaan wel voor een bankje, we zijn tenslotte maar met z'n 2en en geen plannen om uit te breiden
:strip_exif()/f/image/S9pxYwactQkj0FcIzYdMiiPc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 05-02-2021 18:07 ]
Zonder bar is het inderdaad beter.da1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:24:
Op basis van de input hier is die bar denk ik teveel voor de ruimte.
Echter heb ik nog wel steeds een goed gevoel bij de volgende opstelling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na mijn idee kun je prima om het eiland heen de afstand tussen de tafel en eiland is voldoende om van het bankje terug te kunnen naar gewone stoelen.
Heb je al nagedacht over waar je de spullen wilt opslaan?
- Bestek?
- Kookgerei en kruiden (waarschijnlijk in bovenste lade onder kookplaat)
- Pannen (waarschijnlijk onderste lade onder kookplaat)
- Servies (in de ondiepe kasten aan kant van de tafel?)
- Glazen?
- Koffiemachine?
- Kopjes?
etc..
Wij hebben een keukenontwerp gemaakt en een eerste prijsopgave ontvangen. We zijn benieuwd waar we realistisch gezien op uit zouden kunnen komen.
Apparatuur Gaggenau:
BOP220132 oven: 2739
BMP251130 combi magnetron: 3589
BSP221131 stoomoven: 3799
CMP250132 koffieautomaat: 3889
WSP221130 warmhoudlade: 1149
AC 270101 afzuigkap: 6949
CI 283103 kookplaat: 2399
RC289300 koelkast: 3159
RF287200 vriezer: 2479
SX67ZX01CE (Siemens) vaatwasser: 1749
Quooker Combi+ flex: 1495
Bruto totaal: 33.395
De kastjes zijn van Siematic, kunststof houtlook. Het blad is wit (40mm) composiet met een marmerlook.
Eiland:
Blad: 210 x 105
2 ladekasten: 60
1 ladekast: 90
Hoge kasten:
4 x 60
2 ladekasten onder de apparatuur, 2 kasten met legplanken er boven.
In de andere 2 kasten zitten de koelkast en vriezer.
Spoeldeel:
Blad: 285
3 kasten: 60
3 bovenkasten: 90
In alle bovenste lades zit ook nog een binnenla.
Keukenapparatuur is dus bruto 33.395, de keukenboer komt met 29k.
Keukenblad 9k
Keukenmeubelen 18k
Montage 2k
Dus in totaal 58k.
Wat is denken jullie een realistische prijs waar we op uit zouden kunnen komen?
Members only:
Inloggen
Apparatuur Gaggenau:
De kastjes zijn van Siematic, kunststof houtlook. Het blad is wit (40mm) composiet met een marmerlook.
Eiland:
Hoge kasten:
4 x 60
Spoeldeel:
Keukenblad 9k
Keukenmeubelen 18k
Montage 2k
Dus in totaal 58k.
Wauw, keukens van dit kaliber zie je hier niet vaak voorbij komen. Moest even terug omhoog scrollen toen ik het totaalbedrag zag om te zien waar dat vandaan komt.FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:17:
Wij hebben een keukenontwerp gemaakt en een eerste prijsopgave ontvangen. We zijn benieuwd waar we realistisch gezien op uit zouden kunnen komen.
[Afbeelding]
Apparatuur Gaggenau:
Eiland:
Hoge kasten:
4 x 60
Spoeldeel:
Keukenblad 9k
Keukenmeubelen 18k
Montage 2k
Dus in totaal 58k.
Wat betreft de apparatuur heb ik geen flauw idee of dat realistisch is.
Een aantal vragen;
Heb je specificaties van het blad? Silestone of Ceasarstone en welke kleur precies?
Welke kleur zijn de kasten? Lijkt Lincoln Walnut of Oak Java?
En bij welke dealer ben je bezig? Mag tussen
Members only:
tags
Inloggen
Hoe is de ladeinrichting? Scheelt nogal of je voor de kunststof ladeinrichting bent gegaan of voor hout/aluminium
Snel even nagerekend obv offerte die ik voor Siematic heb liggen:
- Keukenkasten (met kunstof ladeinrichting en geen multimatic) schat ik in op maximaal 12500
- Blad schat ik in op maximaal 6000
[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 05-02-2021 19:43 ]
Heel mooi die plafonds. Benieuwd naar het eindresultaat.Don Quijote schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:31:
Maandag gaan ze hier dan eindelijk de keuken zetten. Vandaag kwamen ze het brengen... heel mijn huis vol.... gelukkig nemen ze het karton en plastic volgende week allemaal weer mee terug ;-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@FZ. zelf investeer in liever in kasten dan in apparatuur. In dit budget zou ik toch voor echt houtfineer gaan en ook niet bij Siematic shoppen. Dan eerder Eggersman als je Duits wilt, daar kan je wat mij betreft veel mooiere kasten krijgen dan bij Siematic (kasten op het Eiland in verstek bijvoorbeeld, veel mooier dan de wanden zoals ze er nu staan)
En dan qua apparatuur naar Miele gaan. Dan kan je dat redelijk kostenneutraal doen denk ik.
En dan qua apparatuur naar Miele gaan. Dan kan je dat redelijk kostenneutraal doen denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Don Quijote op 05-02-2021 19:45 ]
Wauw een afzuigkap van bijna 7000 euro! Terwijl de kookplaat zelf 2400 is, lijkt niet helemaal in verhouding?
Same here, kunststof fronten in een keuken van 60k zou echt een no-go zijn. Met zo'n budget verwacht ik zelfs gouden kranenDon Quijote schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:37:
@FZ. zelf investeer in liever in kasten dan in apparatuur. In dit budget zou ik toch voor echt houtfineer gaan en ook niet bij Siematic shoppen. Dan eerder Eggersman als je Duits wilt, daar kan je wat mij betreft veel mooiere kasten krijgen dan bij Siematic (kasten op het Eiland in verstek bijvoorbeeld, veel mooier dan de wanden zoals ze er nu staan)
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Ik zit hier ook met het probleem van een smalle woning en wel de wens om een eiland te plaatsen. Vooralsnog hebben we dit bedacht:da1roy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
Goedemorgen allemaal,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
:strip_exif()/f/image/bd6V4gsbS7ztmODut7cyy7FU.jpg?f=fotoalbum_large)
Een eiland van 180x100
Eventueel kan de eettafel nog een kwartslag gedraaid worden.
Ruim is het allemaal niet, dus misschien wordt het wel weer gewoon een hoekkeuken (zit er nu ook in) of rechte keuken.
Bedankt voor jullie reacties!
De kasten zijn inderdaad Lincoln Walnut.
We zijn nu bezig bij
De ladeinrichting is voorlopig kunststof, ook omdat we dat beter vinden kleuren bij de houtlook kastjes.
We zullen ook eens bij Eggersman kijken, maar tot nu toe vinden we wat we van Siematic gezien hebben er wel goed uit zien.
Het blad is Jetstone in de kleur Eternal Calacatta Gold, gepolijst.SquareOne schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:28:
[...]
Wauw, keukens van dit kaliber zie je hier niet vaak voorbij komen. Moest even terug omhoog scrollen toen ik het totaalbedrag zag om te zien waar dat vandaan komt.
Wat betreft de apparatuur heb ik geen flauw idee of dat realistisch is.
Een aantal vragen;
Heb je specificaties van het blad? Silestone of Ceasarstone en welke kleur precies?
Welke kleur zijn de kasten? Lijkt Lincoln Walnut of Oak Java?
En bij welke dealer ben je bezig? Mag tussen
***members only***
tags
Hoe is de ladeinrichting? Scheelt nogal of je voor de kunststof ladeinrichting bent gegaan of voor hout/aluminium
Snel even nagerekend obv offerte die ik voor Siematic heb liggen:
- Keukenkasten (met kunstof ladeinrichting en geen multimatic) schat ik in op maximaal 12500
- Blad schat ik in op maximaal 6000
We zijn nu bezig bij
Members only:
Inloggen
De ladeinrichting is voorlopig kunststof, ook omdat we dat beter vinden kleuren bij de houtlook kastjes.
Wij hebben bewust voor kunststof hout gekozen omdat dat duurzamer en onderhoudsvriendelijker is. En we willen graag Gaggenau bij de 4 apparaten in de hoge kast omdat we de kleur Silver en de deurtjes van de ovens erg mooi vinden.Don Quijote schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:37:
We zullen ook eens bij Eggersman kijken, maar tot nu toe vinden we wat we van Siematic gezien hebben er wel goed uit zien.
De afzuigkap is inderdaad erg prijzig, maar dat komt vooral omdat er een liftsysteem in zit. Deze kookplaat vinden we ook mooi genoeg.Marinos83 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:44:
[...]
Wauw een afzuigkap van bijna 7000 euro! Terwijl de kookplaat zelf 2400 is, lijkt niet helemaal in verhouding?
@JackBol heeft ook een keuken in de kleur Lincoln Walnut, wellicht kun je nog wat inspiratie daaruit halen als je zijn keuken en post opzoekt.FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:25:
Bedankt voor jullie reacties!
[...]
Het blad is Jetstone in de kleur Eternal Calacatta Gold, gepolijst.
We zijn nu bezig bij
***members only***
[...]
Wij hebben bewust voor kunststof hout gekozen omdat dat duurzamer en onderhoudsvriendelijker is. En we willen graag Gaggenau bij de 4 apparaten in de hoge kast omdat we de kleur Silver en de deurtjes van de ovens erg mooi vinden.
[...]
De afzuigkap is inderdaad erg prijzig, maar dat komt vooral omdat er een liftsysteem in zit. Deze kookplaat vinden we ook mooi genoeg.
Wat betreft het ontwerp: het is een forse keuken maar er zitten voor mijn gevoel nog niet echt elementen in met een 'wow' factor die een keuken in deze prijsklasse wel verdient (los van de spatwand in marmer look).
Snelle berekening van werkblad (2e is de spatwand):
![]() | ![]() |
Niet de goedkoopste internet werkbladen leverancier maar deze komt qua prijs heel dicht in de buurt van wat onze keukenleverancier bij ons op de offerte heeft staan.
Wat betreft de apparatuur: op de meeste merken uit de BSH group (Siemens, Bosch, NEFF) kun je rekenen met zo'n 40% korting op de apparatuur bij aanschaf van een keuken. Geen idee of dit ook geldt voor Gaggenau maar nu lijkt het wel of ze de adviesprijzen hebben gehanteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 05-02-2021 20:45 ]
Wat een fantastisch plafond! Dat zijn nog eens huizen, tof!Don Quijote schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:31:
Maandag gaan ze hier dan eindelijk de keuken zetten. Vandaag kwamen ze het brengen... heel mijn huis vol.... gelukkig nemen ze het karton en plastic volgende week allemaal weer mee terug ;-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Benieuwd naar het eind resultaat.
Vloer en plafond nog uit 1890.... Dat waren de tijden dat arbeid nog erg goedkoop wasLinkser schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:49:
[...]
Wat een fantastisch plafond! Dat zijn nog een huizen, tof!
Voor deze prijs legde ik me er fijn de nieuwe Bora professional inMarinos83 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:44:
[...]
@SquareOne
40% op Gaggenau kan je vergeten. Korting is eerder vergelijkbaar met Miele.
[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-02-2021 22:01 ]
Ah ja, ik heb hem even opgezocht, dat is ook zeker een mooie keuken!SquareOne schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:43:
[...]
@JackBol heeft ook een keuken in de kleur Lincoln Walnut, wellicht kun je nog wat inspiratie daaruit halen als je zijn keuken en post opzoekt.
Bedankt voor het uitrekenen! Dan moet de prijs die we nu hebben gekregen voor het blad in ieder geval een stuk omlaag kunnen.Wat betreft het ontwerp: het is een forse keuken maar er zitten voor mijn gevoel nog niet echt elementen in met een 'wow' factor die een keuken in deze prijsklasse wel verdient (los van de spatwand in marmer look).
Snelle berekening van werkblad (2e is de spatwand):
[Afbeelding] [Afbeelding]
Niet de goedkoopste internet werkbladen leverancier maar deze komt qua prijs heel dicht in de buurt van wat onze keukenleverancier bij ons op de offerte heeft staan.
Wat betreft de apparatuur: op de meeste merken uit de BSH group (Siemens, Bosch, NEFF) kun je rekenen met zo'n 40% korting op de apparatuur bij aanschaf van een keuken. Geen idee of dit ook geldt voor Gaggenau maar nu lijkt het wel of ze de adviesprijzen hebben gehanteerd.
Over de wow-factor, heb je (of iemand anders) suggesties om die meer toe te voegen?
Goed om te weten! Aan wat voor korting kunnen we dan denken?Kapitein Merijn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:37:
[...]
h
Voor deze prijs legde ik me er fijn de nieuwe Bora professional in
@SquareOne
40% op Gaggenau kan je vergeten. Korting is eerder vergelijkbaar met Miele.
Heb zelf ook niet direct een idee maar plaats eens een plattegrond van de ruimte met afmetingen (incl. deuren en ramen). Dan hebben anderen wellicht een suggestie.FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:50:
[...]
Ah ja, ik heb hem even opgezocht, dat is ook zeker een mooie keuken!
[...]
Bedankt voor het uitrekenen! Dan moet de prijs die we nu hebben gekregen voor het blad in ieder geval een stuk omlaag kunnen.
Over de wow-factor, heb je (of iemand anders) suggesties om die meer toe te voegen?
Als je van plant bent dit soort bedragen te spenderen kan het zich wellicht ook nog lonen om eens een interieurontwerper hier naar te laten kijken
Hmmm ik zie nu pas dat je voor de 200 serie hebt gekozen. Ik zou dat eerlijk gezegd niet doen. Dit zijn eigenlijk gewoon Siemens apparaten in een ander jasje. Als je Gaggenau wilt kies je voor de 400 serie, anders kan je beter voor Miele kiezen.FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:50:
[...]
Goed om te weten! Aan wat voor korting kunnen we dan denken?
Gezien de wensen qua apparatuur zou ik zeker voor Miele kiezen. Wie wil er nu niet een koffiemachine die je zelf niet meer hoeft schoon te maken.
Zo'n keuken verdient een ingebouwde wijn klimaatkast.
Denk dat het geen wow-effect heeft, omdat de kasten niet volledig zijn ''ingemaakt'. Die hoge kasten links eindigen zonder het plafond te raken. Net zoals die hangkasten rechts boven het werkblad.
Wat is de hoogte van je plafond?
Denk dat het geen wow-effect heeft, omdat de kasten niet volledig zijn ''ingemaakt'. Die hoge kasten links eindigen zonder het plafond te raken. Net zoals die hangkasten rechts boven het werkblad.
Deze tekening van de keuken klopt niet meer precies, maar dit is in ieder geval het idee van de opstelling nu:SquareOne schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:03:
[...]
Heb zelf ook niet direct een idee maar plaats eens een plattegrond van de ruimte met afmetingen (incl. deuren en ramen). Dan hebben anderen wellicht een suggestie.
Als je van plant bent dit soort bedragen te spenderen kan het zich wellicht ook nog lonen om eens een interieurontwerper hier naar te laten kijken.
Members only:
Inloggen
De keuken is dus vrij smal en breed, en het grote raam loopt bijna tot aan de grond. Het is best een lastige ruimte, deze opstelling met eiland en (naar onze mening) mooie afzuigkap was tot nu toe de grootste 'wow' die we zelf konden bedenken, maar ik ben benieuwd naar andere ideeën!
Op basis van dit topic zou ik ook tot deze volgorde komen (Systemat komt hier overigens ook veel vaker voorbij). Na ook wat Duitse forums te hebben uitgeplozen (bijv. Küchen-Forum), valt me op dat men daar vrijwel altijd de voorkeur geeft aan Ballerina (boven Häcker Systemat), onder meer vanwege vermeende degelijkheid van de kasten. Het zal elkaar wel weinig ontlopen. Ook een Duitse keukenleverancier (die meer Systemat dan Ballerina verkoopt) bevestigde dit, maar gaf bij bepaalde fronten ook de voorkeur aan Ballerina. Hij liet mij dan de slijtage/beschadigingen van bepaalde (egaal, matte) Systemat-fronten in zijn showroom zien, vergeleken met (polymeer) varianten van Ballerina (die dan wel iets duurder zijn). Over een corpus-kwaliteitsverschil heb ik hem niet gehoord.battler schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:26:
Het grootste probleem is dat ik niet langs kan gaan. Op dit moment moet ik het dus hebben van reviews en lijstjes om te beoordelen wat ik van de keuken vind. Op basis van de informatie in dit topic en op internet denk ik het volgende:
1: Systemat
2: Ballerina
3: Keller
Naar de apparatuur moet ik nog kijken maar wat ik begreep is dat voornamelijk eigen voorkeur (op basis van Neff, AEG, Siemens).
Wellicht dat de stijl/brochure van Systemat de gemiddelde Nederlander gewoon wat meer aanspreekt? Mij in elk geval wel.
Onze keuze voor Gaggenau is ook voor een deel vanwege het uiterlijk, en dan ook de 200 serie vanwege de kleur Silver en inbouw in plaats van opbouw. We kunnen Miele nog wel een keer heroverwegen, maar ik denk dat het uiteindelijk toch Gaggenau gaat worden.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Hmmm ik zie nu pas dat je voor de 200 serie hebt gekozen. Ik zou dat eerlijk gezegd niet doen. Dit zijn eigenlijk gewoon Siemens apparaten in een ander jasje. Als je Gaggenau wilt kies je voor de 400 serie, anders kan je beter voor Miele kiezen.
Gezien de wensen qua apparatuur zou ik zeker voor Miele kiezen. Wie wil er nu niet een koffiemachine die je zelf niet meer hoeft schoon te maken.
Een wijnkast hebben we inderdaad ook nog overwogen, die zou eerst links in het eiland komen, maar we waren toch niet overtuigd van de plek. Dus toen hebben we hem maar weggelaten.bottom line schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:14:
Zo'n keuken verdient een ingebouwde wijn klimaatkast.![]()
Het plafond is 2.65. We hebben de kasten niet al te hoog gedaan om het wat opener/lichter te proberen te houden.
De systemat keuken is ruim 6K goedkoper dan de Ballerina. Zelfde materialen, formaten en eisen aan apparatuur. Wel een andere keukenboer en daar zal ook wat verschil in zitten maar voor ons is 6K te veel verschil om de Ballerina nog serieus te overwegen, ook al is het de 2e plaats.lluuk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:21:
[...]
Op basis van dit topic zou ik ook tot deze volgorde komen (Systemat komt hier overigens ook veel vaker voorbij). Na ook wat Duitse forums te hebben uitgeplozen (bijv. Küchen-Forum), valt me op dat men daar vrijwel altijd de voorkeur geeft aan Ballerina (boven Häcker Systemat), onder meer vanwege vermeende degelijkheid van de kasten. Het zal elkaar wel weinig ontlopen. Ook een Duitse keukenleverancier (die meer Systemat dan Ballerina verkoopt) bevestigde dit, maar gaf bij bepaalde fronten ook de voorkeur aan Ballerina. Hij liet mij dan de slijtage/beschadigingen van bepaalde (egaal, matte) Systemat-fronten in zijn showroom zien, vergeleken met (polymeer) varianten van Ballerina (die dan wel iets duurder zijn). Over een corpus-kwaliteitsverschil heb ik hem niet gehoord.
Wellicht dat de stijl/brochure van Systemat de gemiddelde Nederlander gewoon wat meer aanspreekt? Mij in elk geval wel.
Het eiland is 260x95 waar nu de ondiepe kasten 80+100+80 zijn.Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:03:
@da1roy Prima opstelling lijkt me. Ik zou er voor tekenen. Wat zijn de afmetingen van dat eiland?
[Afbeelding]
Hier kan ik alle borden en kommen etc prima in kwijt misschien dat ik er één nog omruil voor een wijnklimaat kast.
Dan is het in ieder geval een bewuste keuze. De 200 serie van Gaggenau is alleen echt niet te vergelijken met de toplijn van Miele. De combi stoomoven van Miele en de koffiezetter zijn toch wel een klasse apart en vergelijkbaar qua prijs. Tevens zijn ze mooier uit lijnen in een "kubus" design.FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:26:
[...]
Onze keuze voor Gaggenau is ook voor een deel vanwege het uiterlijk, en dan ook de 200 serie vanwege de kleur Silver en inbouw in plaats van opbouw. We kunnen Miele nog wel een keer heroverwegen, maar ik denk dat het uiteindelijk toch Gaggenau gaat worden.
Dan is de keuze inderdaad snel gemaakt! Zo groot zou het verschil toch niet moeten zijn tussen beide merken..battler schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:28:
[...]
De systemat keuken is ruim 6K goedkoper dan de Ballerina. Zelfde materialen, formaten en eisen aan apparatuur. Wel een andere keukenboer en daar zal ook wat verschil in zitten maar voor ons is 6K te veel verschil om de Ballerina nog serieus te overwegen, ook al is het de 2e plaats.
Het ligt er maar net aan wat je met elkaar vergelijkt. De Resopal HPL fronten van Ballerina zijn inderdaad erg sterk maar natuurlijk niet te vergelijken met het (meest verkochte) laklaminaat front van Haecker. Dit terwijl Haecker zelf ook een HPL front in het assortiment heeft wat veel minder kwetsbaar is.lluuk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:21:
[...]
Op basis van dit topic zou ik ook tot deze volgorde komen (Systemat komt hier overigens ook veel vaker voorbij). Na ook wat Duitse forums te hebben uitgeplozen (bijv. Küchen-Forum), valt me op dat men daar vrijwel altijd de voorkeur geeft aan Ballerina (boven Häcker Systemat), onder meer vanwege vermeende degelijkheid van de kasten. Het zal elkaar wel weinig ontlopen. Ook een Duitse keukenleverancier (die meer Systemat dan Ballerina verkoopt) bevestigde dit, maar gaf bij bepaalde fronten ook de voorkeur aan Ballerina. Hij liet mij dan de slijtage/beschadigingen van bepaalde (egaal, matte) Systemat-fronten in zijn showroom zien, vergeleken met (polymeer) varianten van Ballerina (die dan wel iets duurder zijn). Over een corpus-kwaliteitsverschil heb ik hem niet gehoord.
Ballerina zal altijd wat duurder zijn dan Haecker en bied mijn inziens weinig meerwaarde. Leuk die 9 mm geschroefde achterwanden maar voor ons Nederlanders helemaal niet interessant.
Het assortiment van fronten (waaronder Fenix) en korpuskleuren is wel erg fraai bij Ballerina.
Dank voor deze toelichting! Het is inderdaad allemaal erg lastig vergelijken en voor mij moeilijk te verklaren waarom door Duitsers over het algemeen de voorkeur aan Ballerina lijkt te worden gegeven (boven een Systemat). Over die achterwanden las ik inderdaad ook het een en ander. Is dat voor niet-Nederlanders interessanterKapitein Merijn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:50:
[...]
Het ligt er maar net aan wat je met elkaar vergelijkt. De Resopal HPL fronten van Ballerina zijn inderdaad erg sterk maar natuurlijk niet te vergelijken met het (meest verkochte) laklaminaat front van Haecker. Dit terwijl Haecker zelf ook een HPL front in het assortiment heeft wat veel minder kwetsbaar is.
Ballerina zal altijd wat duurder zijn dan Haecker en bied mijn inziens weinig meerwaarde. Leuk die 9 mm geschroefde achterwanden maar voor ons Nederlanders helemaal niet interessant.
Het assortiment van fronten (waaronder Fenix) en korpuskleuren is wel erg fraai bij Ballerina.
Waarschijnlijk omdat Duitsers hun keuken vaak meenemen naar een nieuwe woning. Die achterwand zorgt voor stevigheid. In Nederland maakt dat minder uit, de keuken wordt één keer gezet en er pas uit gesloopt wanneer die vervangen wordt.lluuk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:10:
[...]
Dank voor deze toelichting! Het is inderdaad allemaal erg lastig vergelijken en voor mij moeilijk te verklaren waarom door Duitsers over het algemeen de voorkeur aan Ballerina lijkt te worden gegeven (boven een Systemat). Over die achterwanden las ik inderdaad ook het een en ander. Is dat voor niet-Nederlanders interessanter? En zou dat dan ook het prijsverschil kunnen verklaren of heeft Systemat (Häcker) bijvoorbeeld ook productievoordelen?
@FZ. Weet niet hoeveel ruimte je nodig hebt, maar ik zou gewoon de "standaard opstelling" doen met rechts hoge kasten (3x60 in het midden, 2x50 aan de buitenkant) , en het eiland wat groter (270-280 ofzo?).
Met de besparing kun je zelfs nog wat luxer gaan in kasten.
Met de besparing kun je zelfs nog wat luxer gaan in kasten.
[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 06-02-2021 00:31 ]
Met dat budget zou ik een iets goedkopere keuken overwegen en een uitbouw/aanbouw zodat je een fatsoenlijke plek voor je eettafel hebt. Als je tekening klopt is dat stukje 2,65 meter en dan moet er ook nog een deur open kunnen (?)
Het gedeelte bij je bar is ook wel wat klein. Als daar iemand zit moet je altijd om het eiland heen lopen.
Met 58K zou ik een keuken in willen lopen waarbij je nergens concessies hebt hoeven doen.
Het gedeelte bij je bar is ook wel wat klein. Als daar iemand zit moet je altijd om het eiland heen lopen.
Met 58K zou ik een keuken in willen lopen waarbij je nergens concessies hebt hoeven doen.
[ Voor 56% gewijzigd door sNielz123 op 06-02-2021 08:43 ]
@FZ.
Ben je ook bereid om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een keuken? Niet verkeerd bedoeld hoor maar het feit dat je hier komt vragen wat je qua prijs kan verwachten past niet bij een keuken in deze prijsklasse.
Niet dat iemand die 50k uitgeeft niet prijsbewust mag zijn maar meer dat je blijkbaar het gevoel krijgt dat je teveel betaald. Als je bereid bent een dergelijk bedrag uit te geven dan zou je niet met zo'n gevoel de winkel uit moeten lopen. Als dat wel het geval is kan je beter een andere zaak uitzoeken.
Een andere reden kan natuurlijk zijn dat je budget niet toereikend is en je verwacht deze keuken te kunnen kopen voor 30k.
Verder eens met alles wat hier al gezegd is.
Ik vind de keuken te duur voor de gebruikte materialen, niet passen in de ruimte en het ontwerp ontzettend saai.
Ik zou ook nog eens naar een Eggersman dealer gaan of naar Team 7 bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik nog eens blanco een andere Siematic leverancier binnen stappen.
Ben je ook bereid om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een keuken? Niet verkeerd bedoeld hoor maar het feit dat je hier komt vragen wat je qua prijs kan verwachten past niet bij een keuken in deze prijsklasse.
Niet dat iemand die 50k uitgeeft niet prijsbewust mag zijn maar meer dat je blijkbaar het gevoel krijgt dat je teveel betaald. Als je bereid bent een dergelijk bedrag uit te geven dan zou je niet met zo'n gevoel de winkel uit moeten lopen. Als dat wel het geval is kan je beter een andere zaak uitzoeken.
Een andere reden kan natuurlijk zijn dat je budget niet toereikend is en je verwacht deze keuken te kunnen kopen voor 30k.
Ik vind de keuken te duur voor de gebruikte materialen, niet passen in de ruimte en het ontwerp ontzettend saai.
Ik zou ook nog eens naar een Eggersman dealer gaan of naar Team 7 bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik nog eens blanco een andere Siematic leverancier binnen stappen.
Misschien een idee om dat raam wat meer aandacht te geven. Als het vloer tot plafond is met wat uitzicht dan is dat de wow toch?FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:14:
[...]
Deze tekening van de keuken klopt niet meer precies, maar dit is in ieder geval het idee van de opstelling nu:
***members only***
De keuken is dus vrij smal en breed, en het grote raam loopt bijna tot aan de grond. Het is best een lastige ruimte, deze opstelling met eiland en (naar onze mening) mooie afzuigkap was tot nu toe de grootste 'wow' die we zelf konden bedenken, maar ik ben benieuwd naar andere ideeën!
Je kan kijken naar een tafel en kookeiland in 1?
Een opstelling zonder hoge kasten, dus een lage koelkast met lades.
Een dubbel kookeiland + kasten wand?
De ruimte is beperkt, heb je echt alle apparatuur nodig?
Misschien https://boffistudiorotterdam.nl/? Zelf geen ervaring mee.
[ Voor 3% gewijzigd door battler op 06-02-2021 09:31 ]
Dit zit er wat mij betreft ook prima uit.Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:03:
[Afbeelding]
Wat is bij jou de afstand van muur tot muur?
De wil om niet te veel te betalen past denk ik in elke prijsklasse, we zien hier regelmatig kortingen voorbij komen en we zijn benieuwd wat voor prijs realistisch is voor een keuken als deze.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:17:
@FZ.
Het ontwerp is wellicht conservatief, maar de ruimte van de keuken is ook gewoon vrij beperkt. Het is ook niet zo dat we per se dit bedrag willen uitgeven, we hebben gewoon gekeken wat we wilden en daar komt een prijs uit rollen. Nu moeten we nog kijken of we dat er ook aan uit willen geven of dat er betere ideeën zijn.
De tafel staat daar nu ook, het is niet ruim maar het past op zich prima. Een uitbouw gaat daar niet omdat de buren daar zittensNielz123 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:33:
Met dat budget zou ik een iets goedkopere keuken overwegen en een uitbouw/aanbouw zodat je een fatsoenlijke plek voor je eettafel hebt. Als je tekening klopt is dat stukje 2,65 meter en dan moet er ook nog een deur open kunnen (?)
5.45m, dus iets meer.da1roy schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:11:
[...]
Dit zit er wat mij betreft ook prima uit.
Wat is bij jou de afstand van muur tot muur?
Met het ontwerp is niks mis. Dit is uiteraard geen keuken van 58k. Waarom bouw je niet wat kasten in wanden etc.?FZ. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:17:
[Afbeelding]
Apparatuur Gaggenau:
Eiland:
Hoge kasten:
4 x 60
Spoeldeel:
Keukenblad 9k
Keukenmeubelen 18k
Montage 2k
Dus in totaal 58k.
Vervang Gaggenau alsjeblieft door Miele. Gaggenau is de B&O van keukenapparatuur. Het ziet er leuk uit (als dat je smaak is), maar is geen haar beter dan Siemens. Ik vind de apparatuur die je hebt uitgekozen extreem duur.
Miele is WAY beter.
Dat raam is inderdaad best cool, maar het uitzicht is de overkant van de straat. We overwegen ook het kookeiland een kwartslag te draaien en aan de muur vast te zetten, dan zie je het raam natuurlijk meer en is het misschien ook wat ruimer (maar misschien minder wow-factor?)battler schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:26:
[...]
Misschien een idee om dat raam wat meer aandacht te geven. Als het vloer tot plafond is met wat uitzicht dan is dat de wow toch?
Je kan kijken naar een tafel en kookeiland in 1?
Een opstelling zonder hoge kasten, dus een lage koelkast met lades.
Een dubbel kookeiland + kasten wand?
De ruimte is beperkt, heb je echt alle apparatuur nodig?
Misschien https://boffistudiorotterdam.nl/? Zelf geen ervaring mee.
We willen wel graag veel koelcapaciteit, nu hebben we 1 grote koelkast en 1 grote vriezer ingetekend. Met een lage koelkast komen we dan ruimte tekort denk ik.
Bedankt voor de kritische input! Wij zijn wel benieuwd wat er dan echt beter is aan Miele. Bij de vergelijking zagen we vooral hippe snufjes bij Miele (zoals een webcam in de oven) waar wij niet veel waarde aan hechten.Barry|IA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:52:
[...]
Met het ontwerp is niks mis. Dit is uiteraard geen keuken van 58k. Waarom bouw je niet wat kasten in wanden etc.?
Vervang Gaggenau alsjeblieft door Miele. Gaggenau is de B&O van keukenapparatuur. Het ziet er leuk uit (als dat je smaak is), maar is geen haar beter dan Siemens. Ik vind de apparatuur die je hebt uitgekozen extreem duur.
Miele is WAY beter.
De kasten hebben we nu niet ingebouwd getekend omdat de kast dan meer een soort meubelstuk is en we hoopten daarmee de keuken wat opener te houden.
[ Voor 9% gewijzigd door FZ. op 06-02-2021 10:58 ]
Hartelijk dank voor je reactie.
Het is idd precies wat het verschil maakt.
Bij jou is de loopruimte tussen eiland en tafel precies goed door die 35cm aan ruimte die ik minder heb gaat het dus eigenlijk net niet met die opstelling.
Ik heb nu gevraagd aan de aannemer mijn korte muur iets te verlengen dan kan ik daar 4 hoge kasten kwijt met een mooie ombouw zodat het lijkt of die in de muur staat.
Hopelijk gaan ze daar zonder teveel gedoe mee akkoord.
Uiteindelijk doen we dan 4 apparaten in de hoge kastenwand inclusief koffie apparaat.
Samen met een quooker scheelt dat een waterkoker en koffie machine die we kwijt moeten
Morgen ga ik even bij een vriend kijken met een net opgeleverde woning kijken hoe het daar zit.
Miele is toch meer gebouwd op een lange levensduur. Gaggenau is echt puur en alleen design. Beetje patser merk ook. Als dat je ding is dan is dat natuurlijk niet erg. Een Rolex is minder nauwkeurig dan een Casio. Toch loop ik liever met een Rolex om m’n pols.FZ. schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:54:
[...]
Dat raam is inderdaad best cool, maar het uitzicht is de overkant van de straat. We overwegen ook het kookeiland een kwartslag te draaien en aan de muur vast te zetten, dan zie je het raam natuurlijk meer en is het misschien ook wat ruimer (maar misschien minder wow-factor?)
We willen wel graag veel koelcapaciteit, nu hebben we 1 grote koelkast en 1 grote vriezer ingetekend. Met een lage koelkast komen we dan ruimte tekort denk ik.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1