Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-05 22:17
Hallo allemaal, bij deze de zoveelste 'ik kijk al een tijdje mee en...' bericht.

Onze nieuwe woning wordt in juni opgeleverd, en na een aantal gesprekken zijn wij op onderstaand ontwerp uitgekomen. Het betreft een Häcker Systemat keuken in mat zwart

Werkblad: Dekton Leyla Satin
Oven: 2x ATAG CX4692D
Koelkast: ATAG KD23178A
Onderbouw vriezer: ATAG KU1190C
Vaatwas: ATAG VA7113QT
Quooker Fusion Pro3 messing patina
Bora Puru

Zo staat de keuken nu ingetekend, met links een grote koelkast, daarnaast een lage kast met 3 binnenlades, de spoelkast, en de vaatwasser. Vervolgens 2 hoge kasten met combi-ovens en daaronder lades, een onderbouw vriezer, en nog een kast met 3 binnenlades.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhBdipfdbB4r7eGq7u2liT-LeEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVgreWZrhRzSZvjboQNv1pqf.jpg?f=fotoalbum_large

Het eiland is aan de kant van de kookplaat alleen maar lades. Besteklade is gesplitst (dus geen binnenlade). Is minder mooi, maar je ziet het niet, en ik vind het praktischer. Aan de andere kant zitten naast de bar 3 normale kasten van 40 diep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7_fBciP7J_MOCZBcTAZvB4kedY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FkOMFklkB7gsdcaHFS4e7oi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0CUazILMI4ei1saKBeBhpm3ByI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxAU60ru470VnrnRkVCDTLUF.jpg?f=fotoalbum_large

Het einge waar we nog tegenaan lopen is hoe de ombouw van de achterwand te doen. We zitten namelijk met een kozijn van de grond tot het plafond die op 30cm van de muur begint:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2Ln18O_Mh6FH-eW1ROTqZymN9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhYSL8giYd9V94DkVK7qiKyN.jpg?f=fotoalbum_large

We hadden graag een 'mooier' plekje gehad voor het koffiezetapparaat en keukenmachine, maar die kregen wij er niet helemaal goed in.

Ziet iemand grote missers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Lize167 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:07:
Heeft iemand ervaring met een prullenbak met uitschuifsysteem dat je later in de keuken plaatst?

We krijgen een kookeiland met lades en een kastenwand met laag stuk en spoelgedeelte. Geld was op dus daar geen lades gedaan. Maar de prullenbak dicht bij de gootsteen lijkt me wel het meest praktisch. Vandaar dat ik naar zo’n systeem aan het kijken ben.

[Afbeelding]
Ik heb /had het in mijn huidige keuken (nobilia)... na een jaar eruit gesloopt.. zo onhandig. De systemen van nu zijn wel wat flexibeler

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:45
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:48:
[...]

Nee prijzen liggen niet gek uit elkaar. Ik had het meer in de kast oplossingen die bij systemat mooier vond en vond de deurtjes van Ballerina minder aanvoelen dan die van Systemat. Maar dat kan ik niet onderbouwen of dat ook daadwerkelijk zo is..Het oogde minder maar dat heeft ook te maken met gebruikte frontjes .. het is altijd een combi van.
Je hebt inderdaad naar totaal verschillende fronten gekeken zie ik nu.
Houd er ook rekening mee dat de AV1080 die je voor ogen hebt niet echt zijdeglans is, de AV6000 die je eerst in de offerte had staan is dat wel.
De AV1080 is gewoon een kunststof front, het goedkoopste wat je kan kopen bij Systemat. Daarnaast is dat samen met het houtlook front wat je voor ogen hebt de meest vlek gevoelige deur die je kan kopen.
De AV2135 is denk ik meer wat je zoekt en niet veel duurder.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
arsenal1982 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:52:
Hallo allemaal, bij deze de zoveelste 'ik kijk al een tijdje mee en...' bericht.

Onze nieuwe woning wordt in juni opgeleverd, en na een aantal gesprekken zijn wij op onderstaand ontwerp uitgekomen. Het betreft een Häcker Systemat keuken in mat zwart

Bora Puru

Zo staat de keuken nu ingetekend, met links een grote koelkast, daarnaast een lage kast met 3 binnenlades, de spoelkast, en de vaatwasser. Vervolgens 2 hoge kasten met combi-ovens en daaronder lades, een onderbouw vriezer, en nog een kast met 3 binnenlades.
[Afbeelding]

Het eiland is aan de kant van de kookplaat alleen maar lades. Besteklade is gesplitst (dus geen binnenlade). Is minder mooi, maar je ziet het niet, en ik vind het praktischer. Aan de andere kant zitten naast de bar 3 normale kasten van 40 diep.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het einge waar we nog tegenaan lopen is hoe de ombouw van de achterwand te doen. We zitten namelijk met een kozijn van de grond tot het plafond die op 30cm van de muur begint:
[Afbeelding]

We hadden graag een 'mooier' plekje gehad voor het koffiezetapparaat en keukenmachine, maar die kregen wij er niet helemaal goed in.

Waarom plaats je die koelkast niet bij de kasten met de ovens? Zo'n hoge kast voor de raam is toch geen gezicht. Is ook al bekend hoe je die deur open gaat maken?
Een ombouw van 30cm diep voegt weinig toe aan deze opstelling imo.

De verdeling van de kasten in het eiland zou ik ook anders maken dan nu getekend. 90-100-90 bijvoorbeeld oogt een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11

Bora Puru

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eens met wat @Kapitein Merijn zegt.
Mocht je en ombouw mooi vinden dan kun je bijv. 3 hoge kasten aan de rechtkant inbouwen. Links daarvan een blok met 3 lage kasten.

Aan het eiland waar je de ladekast hebt met drie lades wellicht heroverwegen om een kast met 2 lades en één binnenlade (voor bestek) te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Kapitein Merijn Die resopal van Balerina is totaal niet wat we zoeken. Supermat is juist niet wat we gevraagd hadden, was al bij voorbespreking een harde nee ,en toch zit hij erin.

De offerte van de systemat keuken was op de grijs frontjes na stuk beter. Ik zou wel iets met hout willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabil
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik wil een werkblad bestellen (bij Ikea) waarbij ik ook een uitsparing heb aangegeven voor een Bora Pure. Daarop krijg ik een vriendelijk telefoontje met de vraag wat de boogstraal / boogradius moet zijn van de uitsparing.

Ik heb internet en de documentatie afgezocht van Bora, maar ik kan niets vinden over een specifieke boogstraal.

Hier iemand een idee wat dat moet zijn voor een Bora Pure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:42
Ik kijk al een tijdje mee en nu ben ik aan zet voor een nieuwe keuken. Voor mijn toekomstige nieuwbouwwoning ben ik bij het bedrijf terecht gekomen die samenwerkt met de aannemer. Vandaag wezen kijken en praten en we hebben een offerte meegekregen. Een samenvatting van de samenstelling :

Sensum keuken

Hoge servieskast (links op afbeelding)
Hoge kast met inbouwapparaten (rechts op afbeelding)
2 kleine bovenkasten (naast afzuigkap)
6 onder kasten (kookgedeelte)

4 ondiepe kasten (eiland)
1 diepe kast (eiland)

Composiet blad 216x98 eiland
Composiet blad 180x60 kookgedeelte

Dekker Alusplash achterwand geheel bedekt t/m afzuigkap

Pelgrim PVS24088L vriezer
Pelgrim OVS834MAT combi stoomoven
Pelgrim BSK962MAT afzuigkap
Pelgrim IK0084 inductiekookplaat
Pelgrim GVW vaatwasser

Selsiuz kokenwaterset
Dekker bachman twist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKJTKGNSGZSL6_am6vH5D_XPUrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKrl8Tl7zIqKxuyx9CLttoEK.jpg?f=fotoalbum_large

Incl installatie en aanpassingen vragen ze iets meer dan 16000 euro. Ik heb het idee dat er nog (flink) wat af kan maar misschien dat iemand nog andere inzichten heeft op de aangeboden prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@dcell die twee kasten naast de afzuigkap vind ik persoonlijk niet fraai. Waarom laat je die niet weg ? En ik vind het gezien apparatuur keuze best aan de prijs. Kokend water kraan echt geen B merk nemen !

Ook de verdeling kasten eiland snap ik niet.. Hoe is die ene diepe kast dan geplaatst ?

Mijn eiland in mijn offerte heeft 4 x diep en 4 x ondiep waardoor het samen ong. 100 meter diep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:10
@Barry|IA Haha, nee gelukkig niet, maar ik kon niet snel iets beters vinden op internet. We hebben een parallelle opstelling, met aan de ene kant 2 hoge kasten en 1 lage voor koffiestation (erboven maken we zelf nog plankjes), en aan de andere kant 3 meter keuken (60,60,60 en 120) met spoelen en koken en bovenkasten. De aftimmering aan de bovenkant van de kasten overwegen we weg te laten om het geheel wat ruimtelijker te houden. En let op: de kraan staat erg klein op de foto. Die Quooker is 41cm op het hoogste punt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYooSf3A8-vspOjVfNuvc2sofjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLM6xEKLUEGi0KctwkOBbYF8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fBFOWf8n19HJt_tIxeKdHIDcB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qDQSwENgD58Hhl8aGmpWp3I.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wFuhijpMVQClTOkZmiYkUGFFgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xntaC2JI0LCLRRXidddovKkG.png?f=fotoalbum_large

@rvrrr Dat is een goede, maar ik denk dat we dan niet goed uitkomen met het raam aan de linker zijkant. Ik belde vandaag Quooker, maar die hadden nog nooit een vraag gehad over stoom op de onderkant van bovenkasten en wat een fijne afstand is... Ze zei wel: als ik iets nats zie zou ik het even droogmaken... Dat gaat in de praktijk natuurlijk lang niet altijd gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door CarpeVentum op 01-02-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:48:
@dcell die twee kasten naast de afzuigkap vind ik persoonlijk niet fraai. Waarom laat je die niet weg ? En ik vind het gezien apparatuur keuze best aan de prijs. Kokend water kraan echt geen B merk nemen !

Ook de verdeling kasten eiland snap ik niet.. Hoe is die ene diepe kast dan geplaatst ?

Mijn eiland in mijn offerte heeft 4 x diep en 4 x ondiep waardoor het samen ong. 100 meter diep is.
Die kastjes zijn inderdaad minder fraai maar we hebben prioriteit gegeven aan functionaliteit (meer kastruimte). De afzuigkap vinden we prima maar dat is denk ik smaak. We hechten zeg maar wat minder waarde aan “design”.

De diepe kast is links aan de achterzijde op de afbeelding van het eiland. Aan de voorzijde van de afbeelding zijn de 4 ondiepe kasten. Die dus alle 4 even diep zijn.

Bij dekokend water kraan hebben we niet expliciet voor Selsiuz gekozen. Ik heb aangegeven een Quooker te willen maar ze hebben er toch iets anders op de offerte gezet.

Maar zoals ik al dacht is het bedrag te hoog voor wat betreft ze leveren. Ik heb zelf het gevoel dat er nog wel 20%-30%van de prijs af kan maar ik weet niet of het realistisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
dcell schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:03:
[...]

Die kastjes zijn inderdaad minder fraai maar we hebben prioriteit gegeven aan functionaliteit (meer kastruimte). De afzuigkap vinden we prima maar dat is denk ik smaak. We hechten zeg maar wat minder waarde aan “design”.

De diepe kast is links aan de achterzijde op de afbeelding van het eiland. Aan de voorzijde van de afbeelding zijn de 4 ondiepe kasten. Die dus alle 4 even diep zijn.

Bij dekokend water kraan hebben we niet expliciet voor Selsiuz gekozen. Ik heb aangegeven een Quooker te willen maar ze hebben er toch iets anders op de offerte gezet.

Maar zoals ik al dacht is het bedrag te hoog voor wat betreft ze leveren. Ik heb zelf het gevoel dat er nog wel 20%-30%van de prijs af kan maar ik weet niet of het realistisch is.
Ik heb het niet over de afzuigkap, maar puur om die kastjes ernaast.. HEeft niets met design te maken met met aanzicht.. Echt niet fraai.

Ik ken het keukenmerk verder niet, maar kasten in combi met je gekozen apparatuur vind ik idd prijs te hoog , kan nog zat vanaf. Ik zou sowieso offerte bij ander vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:10:
[...]

Ik heb het niet over de afzuigkap, maar puur om die kastjes ernaast.. HEeft niets met design te maken met met aanzicht.. Echt niet fraai.

Ik ken het keukenmerk verder niet, maar kasten in combi met je gekozen apparatuur vind ik idd prijs te hoog , kan nog zat vanaf. Ik zou sowieso offerte bij ander vragen.
Ik vind de kastjes naast de afzuigkap niet storen. Ik zou alleen wel proberen de afzuigkap iets te laten zakken zodat deze gelijk is met de onderkant kastjes. Alleen als dat het zicht niet belemmerd uiteraard.

Kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:10:
[...]

Sorry het was een drukke dag dus ik las het verkeerd 8)

Even afgezien van de indeling en de look van de keuken ben ik eigenlijk meer op zoek wat anderen van de offerteprijs vinden. Die is zoals mijn verwachting was dus blijkbaar ruim te hoog. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

dcell schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:16:
[...]

Sorry het was een drukke dag dus ik las het verkeerd 8)

Even afgezien van de indeling en de look van de keuken ben ik eigenlijk meer op zoek wat anderen van de offerteprijs vinden. Die is zoals mijn verwachting was dus blijkbaar ruim te hoog. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Het is inderdaad flink aan de prijs voor alles B-merk. Dat is niet erg als de prijs daar ook naar is en dat lijkt niet helemaal te matchen. Ik zou sowieso nog wel naar een andere winkel gaan voor een tekening en offerte. Zelfs als je flink korting krijgt, lijkt dit te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

Bora Puru

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeker zie ik missers.

Neem 2 hoge kasten ipv 3. Als je perse 2 ovens wilt, dan boven elkaar plaatsen met de koelkast helemaal rechts.

Je hebt dan meer werkblad (+ 60cm) en het ziet er vele malen beter uit.

Eiland 3 gelijke ladekasten nemen, of de meest brede kast in het midden plaatsen. Idem voor de hoeveelheid lades, overal gelijk houden om het lijnenspel kloppend te houden.

Bardeel zou ik 1 van de 3 deuren laten vervallen. Je hebt dan meer zitruimte en het oogt “logisch” als het zitgedeelte breder is dan de kastruimte. Tevens fronten aan die kant doortrekken tot 15mm van de vloer (persoonlijke smaak).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-05 22:17
SquareOne schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:26:
[...]

Eens met wat @Kapitein Merijn zegt.
Mocht je en ombouw mooi vinden dan kun je bijv. 3 hoge kasten aan de rechtkant inbouwen. Links daarvan een blok met 3 lage kasten.

Aan het eiland waar je de ladekast hebt met drie lades wellicht heroverwegen om een kast met 2 lades en één binnenlade (voor bestek) te nemen.
Ja die optie hebben we ook bekeken. Alleen vonden we dat niet mooi, maar dat was niet met een ombouw om de hoge kasten, maar gewoon de hoge kasten en dan de lage kasten er tegenaan.

Moet er wel even bij zeggen dat de bedoeling is dat in die ombouw (van maar 30cm idd), boven spotjes komen, en daaronder 2 houten planken. Zo zouden we dan een nis creeëren.

Ik heb het even in sketchup gezet zodat ik het goed begrijp. Het enige is dat we de plek van de leidingen al door moesten geven maanden geleden, dus de spoelbak zit een beetje op z'n plek vast, dus die zou in zo'n opstelling naast de ombouw van de hoge kasten komen, als ik het goed begrijp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGCd4txIvGmvCfv_LBuFSS9mymY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Axv31pxM16byatPKOSk7vrpK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
CarpeVentum schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:58:
@Barry|IA Haha, nee gelukkig niet, maar ik kon niet snel iets beters vinden op internet. We hebben een parallelle opstelling, met aan de ene kant 2 hoge kasten en 1 lage voor koffiestation (erboven maken we zelf nog plankjes), en aan de andere kant 3 meter keuken (60,60,60 en 120) met spoelen en koken en bovenkasten. De aftimmering aan de bovenkant van de kasten overwegen we weg te laten om het geheel wat ruimtelijker te houden. En let op: de kraan staat erg klein op de foto. Die Quooker is 41cm op het hoogste punt...
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

@rvrrr Dat is een goede, maar ik denk dat we dan niet goed uitkomen met het raam aan de linker zijkant. Ik belde vandaag Quooker, maar die hadden nog nooit een vraag gehad over stoom op de onderkant van bovenkasten en wat een fijne afstand is... Ze zei wel: als ik iets nats zie zou ik het even droogmaken... Dat gaat in de praktijk natuurlijk lang niet altijd gebeuren.
Is het mogelijk om de wand (1) 60cm te verlengen zodat je daar een nis kan maken? Van links naar rechts > hoge kast met 2 ovens, lage kast, lage kast, hoge kast met koelkast.
Eventueel kan je de ovens en koelkast omwisselen.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
arsenal1982 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:29:
[...]

Ja die optie hebben we ook bekeken. Alleen vonden we dat niet mooi, maar dat was niet met een ombouw om de hoge kasten, maar gewoon de hoge kasten en dan de lage kasten er tegenaan.

Moet er wel even bij zeggen dat de bedoeling is dat in die ombouw (van maar 30cm idd), boven spotjes komen, en daaronder 2 houten planken. Zo zouden we dan een nis creeëren.

Ik heb het even in sketchup gezet zodat ik het goed begrijp. Het enige is dat we de plek van de leidingen al door moesten geven maanden geleden, dus de spoelbak zit een beetje op z'n plek vast, dus die zou in zo'n opstelling naast de ombouw van de hoge kasten komen, als ik het goed begrijp.

[Afbeelding]
Veel mooier!

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 10:44
EDIT: foutje!

[ Voor 94% gewijzigd door goldmemberf1 op 01-02-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:10
herofruit schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:39:
[...]
Is het mogelijk om de wand (1) 60cm te verlengen zodat je daar een nis kan maken? Van links naar rechts > hoge kast met 2 ovens, lage kast, lage kast, hoge kast met koelkast.
Eventueel kan je de ovens en koelkast omwisselen.
Nee helaas niet, de wand gaat daar schuin de hoek om. Ook al ziet dit er gek uit, het is de fijnste optie, want een halfautomaat espresso machine in een kleine nis (60cm) is ook niks, en aan de overkant kost het teveel ruimte op het aanrecht.

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 02-02-2021 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
In de zoektocht naar de ideale oven zijn we de draad inmiddels kwijt. De keuze is reuze, zeg maar :)

Na het lezen van dit topic, kloppen dan mijn volgende aannames?
  • Een stoomoven wordt eigenlijk pas interessant vanaf full-steam (dus geen Vario steam, dat soort dingen
  • Een full steam stoomoven met pyrolyse bestaat niet
  • Bosch loopt voor op Siemens qua gebruiksgemak
  • Bij een combi-oven met magnetron lever je in op je ovengedeelte qua max. temperatuur. Bij een combi-oven met stoom is dat niet zo.
  • Bij een 60 x 60 model combi-oven/magnetron werkt het magnetron gedeelte ook niet goed.
Stomen lijkt me best tof, maar het verlies van Pyrolyse vind ik wel echt jammer. Die combimagnetron van ons nu is echt een hel om schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Luuk97 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:23:
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor een nieuwe keuken.
Het gaat waarschijnlijk een U keuken worden. 1 been zal wat breder worden en uitlopen in een barretje.

Een moeilijke keuze vind ik het werkblad.
De keukenzaak kwam met een voorstel voor composiet Caesarstone Rugged concrete om een betonlook te creeren.
Ik ben er nog niet door overtuigd en heb vooral op internet gezocht naar alternatieven.
Bij Dekton maar vooral Neolith kom ik kleuren tegen die mij meer aanspreken, zoals de Iron serie.
(Ik heb trouwens ergens gelezen dat deze 2 producten heel goed vergelijkbaar zijn, met wel ieder eigen kleuren.)
De producteigenschappen hiervan zijn merendeels beter dan van composiet, behalve het risico voor puntbelasting, vooral door stoten.

Mij valt op dat er bitter weinig ervaringen te lezen zijn met Neolith, ook niet op dit forum.
Behalve enkele zeer positieve reacties, zijn er ook relatief veel ervaringen te vinden van mensen waarbij er of chips van het blad afgesprongen zijn of waar het blad gescheurd is. Meestal op internationale sites trouwens.
Ik zou graag willen weten hoe groot dit risico nu echt is. Betreft de probleemgevallen bijvoorbeeld minder dan 1% van de gevallen of komt dit meer voor? Ik bedoel niet de schade die ontstaat tijdens bewerken, transport of installatie, want dat is niet mijn risico neem ik aan, maar het beschadigen tijdens normaal gebruik.

Wat zijn jullie ervaringen of bedenkingen?
Is het verstandig om geen onderbouw spoelbak te nemen?
We krijgen best veel werkblad oppervlak. 20mm vinden we het mooist. Hoe verhoudt zich de prijs van Neolith ten opzichte van Caesarstone?
Sinds de vorige post, hebben we het keukenontwerp gewijzigd v.w.b. de kleuren. We hebben namelijk een mooie combinatie gezien in de brochure en willen die nabootsen. Het werkblad was nog steeds een lastige keuze. De keukenzaak heeft op ons verzoek nagevraagd bij de keukenfabrikant, wat voor blad gebruikt is voor de brochure. Dit bleek een natuursteen te zijn: Kwartsiet in de soort Amarula (andere namen zijn Amarulia of Breccia Imperiale). In de finish leather. Dit lijkt ons mooi en bijzonder. Even googlen leert dat het door Nederlandse handelaren weinig wordt aangeboden, belgische wel.
De eigenschappen van kwartsiet zijn vergelijkbaar met graniet.
Aangezien we toch wat bang gemaakt zijn over de kwetsbaarheid van keramiek/Dekton/Neolith, lijkt dit Amarula op dit vlak voordelen te hebben.
Het nadeel is dan weer wat meer onderhoud.

Heeft er hier iemand ervaring met dit materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
goldmemberf1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:06:
  • Een stoomoven wordt eigenlijk pas interessant vanaf full-steam (dus geen Vario steam, dat soort dingen
Goh, vocht toevoegen aan de hete lucht in je oven is voor veel gerechten een meerwaarde.
Dat is zeker het geval bij het bereiden van vlees of vis in de oven, maar ook bij ovenschotels of bvb cheesecake.
Ik denk dat als je iemand bent die nu al geregeld zaken in de oven klaar maakt dat ook een stoominjectie een meerwaarde kan hebben. Als je twijfelt of je dat ooit gaat gebruiken, dan zou ik er niet voor gaan.

Maar als je er wel voor wil gaan, dan lijkt het mij beter om direct voor een fullsteam te gaan zodat je ook kan stomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:06:
In de zoektocht naar de ideale oven zijn we de draad inmiddels kwijt. De keuze is reuze, zeg maar :)

Na het lezen van dit topic, kloppen dan mijn volgende aannames?
  • Een full steam stoomoven met pyrolyse bestaat niet
  • Bosch loopt voor op Siemens qua gebruiksgemak
  • Bij een combi-oven met magnetron lever je in op je ovengedeelte qua max. temperatuur. Bij een combi-oven met stoom is dat niet zo.
  • Bij een 60 x 60 model combi-oven/magnetron werkt het magnetron gedeelte ook niet goed.
Stomen lijkt me best tof, maar het verlies van Pyrolyse vind ik wel echt jammer. Die combimagnetron van ons nu is echt een hel om schoon te maken.
Kijk ook eens bij AEG. (dan wordt de keuze nog wat groter).
Pyrolyse bij een stoomoven heb ik ook nog niet gevonden, maar reinigen met stoom werkt vrij goed, zeker als je eens een ovenspray gebruikt.

Met full steam heb je inderdaad de beste mogelijkheden, je kan zelfs sous vide garen, en het is zo makkelijk om even wat groenten of aardappelen te garen.
Stoom toevoegen in het bakproces werkt echt goed. Ik wil het niet meer missen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:41
Tommie12 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Kijk ook eens bij AEG. (dan wordt de keuze nog wat groter).
Pyrolyse bij een stoomoven heb ik ook nog niet gevonden, maar reinigen met stoom werkt vrij goed, zeker als je eens een ovenspray gebruikt.

Met full steam heb je inderdaad de beste mogelijkheden, je kan zelfs sous vide garen, en het is zo makkelijk om even wat groenten of aardappelen te garen.
Stoom toevoegen in het bakproces werkt echt goed. Ik wil het niet meer missen.
Miele stoomovens hebben pyrolyse dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Rogar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Alleen liggen die ver boven m'n budget ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03
Deze is van Siemens:
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Images/1400x/14490335_020102_9503189-3177-3185_Siemens-_Schema_FullSteam_bakoven_vs_VarioSteam_bakoven.webp

Full steam kan volgens mij geen pyrolyse vanwege de opbouw van de oven (gebouwd op de vochtigheid) en de aanvoerslangetjes van de stoom.. Dat gaat niet lekker met 500°c pyrolese. Althans, dat is mij verteld in Inspiratiehuis 20|20.

Wellicht kunnen @Kapitein Merijn of @Barry|IA hier een toelichting op geven.

----

Als je ruimte en budget hebt voor 2 ovens, zou ik één 45cm pyrolyse oven/combi magnetron nemen (eventueel pulse-steam) en een 60cm full-steam/bakoven combi.
"viesmakende" gerechten als lasagne en stukken gevogelte of vlees wat spettert in de combi met pyrolyse en het overige "delicate" in de fullsteam.

[ Voor 24% gewijzigd door Source90 op 02-02-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:17
Hoi allemaal,

Ik wil graag ons keukenontwerp met jullie delen om te horen of we wellicht iets gemist hebben. Wellicht hebben jullie nog originele, slimme, verstandige ideëen!
  • De lege plekken worden uiteraard gevuld met een (gewone) oven en een combi met dezelfde hoogte als een oven
  • Het kleine keukenblokje wordt de koffiecorner
  • De koelkast zit links
  • De vaatwasser zit naast de kookplaat, aan de eetkamer kant. (zover mogelijk van de woonkamer vanwege geluid en zo dicht mogelijk bij de eettafel voor inpakgemak)
  • Kookplaatafzuiging wordt via kruiruimte naar buiten geleid
  • De deurindeling van de kastenwand wordt nog aangepast, zodat deze symmetrisch is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLSrZ8YEGyZGe1HT6QaqU-GVLAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aiUSzvtSRGYcNdNoF0Alg7do.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pEoEjJJ5HEp68Cbq8wNpIHr4gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ng32r7MQYknKhRX1Xgv1eU8F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyG7I_pGt8pwqLXU9CzRDvisUbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mLYcc6BRg554usmSGnwXB6kL.png?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
Allemaal super leuk die full steam ovens, maar bedenk je even hoevaak je dit gaat gebruiken.

Ik kook mijn groentes tot snot. Aardappelen bak ik krokant of kook ik. Ik vind gestoomde groentes niet lekker. Ik hou niet van een “bite” bij groentes. Een full steam oven zou voor mij persoonlijk dus 0,0 toegevoegde waarde hebben. Bedenk voor jezelf dus even of je het nodig gaat hebben. Behoud van vitamines bij stomen is leuk, maar ik ben fanatiek sporter en haal al mijn vitaminen en mineralen uit supplementen, zodat ik de rest van de dag kan eten wat ik wil.

Ook met betrekking tot een 2e oven. Ga je die echt regelmatig gebruiken? Je levert minimaal 45x60cm in aan kastruimte en het kost hoe dan ook een pak meer geld.

Je kunt m.i. 2 dingen doen, die echt goed zijn:

- een grote nis 60 oven met pulse steam.
- een kleine nis 45 combi oven met magnetron.

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 02-02-2021 12:03 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
t14wo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:59:
Hoi allemaal,

Ik wil graag ons keukenontwerp met jullie delen om te horen of we wellicht iets gemist hebben. Wellicht hebben jullie nog originele, slimme, verstandige ideëen!
  • De lege plekken worden uiteraard gevuld met een (gewone) oven en een combi met dezelfde hoogte als een oven
  • Het kleine keukenblokje wordt de koffiecorner
  • De koelkast zit links
  • De vaatwasser zit naast de kookplaat, aan de eetkamer kant. (zover mogelijk van de woonkamer vanwege geluid en zo dicht mogelijk bij de eettafel voor inpakgemak)
  • Kookplaatafzuiging wordt via kruiruimte naar buiten geleid
  • De deurindeling van de kastenwand wordt nog aangepast, zodat deze symmetrisch is
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd!
Mooi ontwerp, 3 opmerkingen:

- waarom zit de deurverdeling van de koelkast zo hoog?
- doe je koffiecorner tegenover de spoelbak. Anders moet je verder lopen voor het vullen van de watertank.
- wat voor kookplaat is dit? Maak er een Bora van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:18
Source90 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:50:
Deze is van Siemens:
[Afbeelding]

Full steam kan volgens mij geen pyrolyse vanwege de opbouw van de oven (gebouwd op de vochtigheid) en de aanvoerslangetjes van de stoom.. Dat gaat niet lekker met 500°c pyrolese. Althans, dat is mij verteld in Inspiratiehuis 20|20.

Wellicht kunnen @Kapitein Merijn of @Barry|IA hier een toelichting op geven.

----

Als je ruimte en budget hebt voor 2 ovens, zou ik één 45cm pyrolyse oven/combi magnetron nemen (eventueel pulse-steam) en een 60cm full-steam/bakoven combi.
"viesmakende" gerechten als lasagne en stukken gevogelte of vlees wat spettert in de combi met pyrolyse en het overige "delicate" in de fullsteam.
Voor viesmakende gerechten plaats ik een ovenmatje

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
Barry|IA schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:01:
Allemaal super leuk die full steam ovens, maar bedenk je even hoevaak je dit gaat gebruiken.

Ik kook mijn groentes tot snot. Aardappelen bak ik krokant of kook ik. Ik vind gestoomde groentes niet lekker. Ik hou niet van een “bite” bij groentes. Een full steam oven zou voor mij persoonlijk dus 0,0 toegevoegde waarde hebben. Bedenk voor jezelf dus even of je het nodig gaat hebben. Behoud van vitamines bij stomen is leuk, maar ik ben fanatiek sporter en haal al mijn vitaminen en mineralen uit supplementen, zodat ik de rest van de dag kan eten wat ik wil.

Ook met betrekking tot een 2e oven. Ga je die echt regelmatig gebruiken? Je levert minimaal 45x60cm in aan kastruimte en het kost hoe dan ook een pak meer geld.

Wel grappig :-) Ik zie wat advies van jou terug die je @goldmemberf1 hebt gegeven :P Over bosch handiger dan Siemens.

Ik heb ze uitgebreid in de winkel nagelopen, ik vond juist Siemens fijn, en gewoon mooier.. maar dat is smaak. Ik had het met de keukenverkoper over stomen in de oven en hij vertelde dat hij hem vaak dan net iets langer erin laat en dat het dan qua garing (iets minder bite) wel kan. Of je stelt in dat je er wat meer gram in doet dan je daadwerkelijk doet. Ik ben benieuwd in ieder geval hoe het gaat bevallen, het mooie is, zoveel verkopers en ook weer zoveel meningen. De een zweert bij stoomovens, de ander vindt het helemaal niks. Jij geeft al aan dat jij geen bite wilt, dus dan is het het niet misschien.

Ik ben ook wel benieuwd waarom magetron in grotere formaten minder goed werkt? Wij hebben dus de Siemens HM836GNB6 en HS836GTB6 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Flix20 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Maar dat ovenmatje gaat geen gespetter van vet tegen, wat juist naar de bovenkant (grill) en zijkanten spet. Daar lijkt mij die pyrolyse stand wel fijn voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Flix20 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Als ik een kip rooster in de grill of een hele kalkoen aan het spit (oké, meestal enkel met feestdagen), zit het bij mij altijd overal. Zo'n matje zal niet veel zoden aan de dijk zetten :o
Pyrolyse (Express) aan na het koken en hij is weer schoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Source90 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:25:
[...]
Als ik een kip rooster in de grill of een hele kalkoen aan het spit (oké, meestal enkel met feestdagen), zit het bij mij altijd overal. Zo'n matje zal niet veel zoden aan de dijk zetten :o
Heb je ook een spit voor je oven? Dat lijkt me ook tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Scr33x0r schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Wel grappig :-) Ik zie wat advies van jou terug die je @goldmemberf1 hebt gegeven :P Over bosch handiger dan Siemens.

Ik heb ze uitgebreid in de winkel nagelopen, ik vond juist Siemens fijn, en gewoon mooier.. maar dat is smaak. Ik had het met de keukenverkoper over stomen in de oven en hij vertelde dat hij hem vaak dan net iets langer erin laat en dat het dan qua garing (iets minder bite) wel kan. Of je stelt in dat je er wat meer gram in doet dan je daadwerkelijk doet. Ik ben benieuwd in ieder geval hoe het gaat bevallen, het mooie is, zoveel verkopers en ook weer zoveel meningen. De een zweert bij stoomovens, de ander vindt het helemaal niks. Jij geeft al aan dat jij geen bite wilt, dus dan is het het niet misschien.

Ik ben ook wel benieuwd waarom magetron in grotere formaten minder goed werkt? Wij hebben dus de Siemens HM836GNB6 en HS836GTB6 besteld.
Groter oppervlakte die de microgolven moet beslaan, lijkt mij de voornaamste reden.

Persoonlijk vond ik de Bosch mooier in het zwart, echter de Siemens sprak qua gebruiksvriendelijkheid/opbouw menu meer tot mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
goldmemberf1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Heb je ook een spit voor je oven? Dat lijkt me ook tof!
In de oven die wij nu hebben, past deze:

Afbeeldingslocatie: https://fixpart.nl/productimages/0000121217-800-9a1f8560178e7b8e57cdda164d1c3280.jpg

En dan draait hij een uurtje of 3 rond in de oven :9~
Maar dat is echt heel sporadisch dat wij dit gebruiken.

Kan ook met kipfilets, zie ik nu: Ook maar eens proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 02-02-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:18
[...]

Ik vind persoonlijk ook de Siemens fijner, en paste beter bij m'n keuken.

Heb zelf ook de HS836GTB6 en we zijn er erg blij mee!
Met het stoom zijn we ook nog een beetje aan het spelen met bijvoorbeeld het brood bakken.
Maar ook bijvoorbeeld het ontdooien van eten gaat top.
Source90 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:25:
[...]
Tuurlijk is het niet zo effectief als een pyrolyse stand, maar als je oven dat niet heeft ben je er wel erg blij mee als je zit met een lekkende lasagna schaal.
En voor die paar euro.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mijn 45cm combioven gaat plaats maken voor een oven met fullsteam van Neff :+
Magnetron gebruik ik zelden en ben juist wel van het stomen van groente en vis. Het tot snot koken van groente laat ik aan mijn schoonouders over.

Ik vind de zwarte lijn van Bosch prachtig maar de ring voor het verstellen van de tijd en temperatuur vind ik een onding.
Het beste is om dit gewoon te proberen in een showroom of om even naar het inspiratiehuis te gaan in Hoofddorp.

[ Voor 34% gewijzigd door Kapitein Merijn op 02-02-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 15:17
Barry|IA schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Mooi ontwerp, 3 opmerkingen:

- waarom zit de deurverdeling van de koelkast zo hoog?
- doe je koffiecorner tegenover de spoelbak. Anders moet je verder lopen voor het vullen van de watertank.
- wat voor kookplaat is dit? Maak er een Bora van.
Thanks voor je input! _/-\o_

Het wordt idd een Bora ;-) Deze is slechts indicatief. Deurverdeling van de koelkast en de andere kast wordt nog aangepast naar gelijke verdeling.

Alleen je laatste punt is inderdaad slim, maar weegt niet op tegen de nadelen. de spoelbak zit daar, omdat aan het andere uiteinde de vaatwasser zit. En als ik deze twee omdraai, dan zit de vaatwasser juist weer een eind van de eettafel af en moet je eerst de keuken door daarvoor. Dus ik denk dat deze indeling het beste van twee werelden is.

Overigens leg ik mogelijk alvast een waterleiding naar de koffiecorner voor een Jura met vaste aansluiting. Dan moet ik enkel nog af en toe de residubak leeggooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Rogar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Het is gewoon irreel hoe veel die duurder zijn dan andere merken.
Het enige zichtbare verschil is dat de binnenkant geheel van RVS is...
Maar om dat gewoon het dubbele tot 3 voudige te gaan betalen is voor mij een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

De diagonale afstand in de binnenruimte van een 60x60 oven is “te” groot om een goede straling te krijgen. Je moet dus aanklooien met 900 Watt, terwijl het normaal op 700 Watt al lukt (bijvoorbeeld). Tevens is een magnetron met draai plateau altijd beter dan wanneer het gerecht stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 10:05
Zelf zit ik er ook aan te denken om de combi-oven (Siemens HM836GNB6) te schrappen. En daar dan voor in de plaats een solo oven (geen stoom) en magnetron te laten plaatsen. Ik heb de hoop dat we daarmee voor hetzelfde geld klaar zijn, ook nu er een kastdeurtje kan komen te vervallen. Maar die hoop is echt nergens op gebaseerd :+

Ik vind het overigens wel lastig om nu zelf al e.e.a. uit te zoeken - wil bijvoorbeeld wel eenzelfde lijn (kleur/stijl) aanhouden. Maar dat is nogal een uitdaging om daar zelf mee te puzzelen. Dus dit voornemen maar eens bespreken met de adviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:41
Tommie12 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Het is gewoon irreel hoe veel die duurder zijn dan andere merken.
Het enige zichtbare verschil is dat de binnenkant geheel van RVS is...
Maar om dat gewoon het dubbele tot 3 voudige te gaan betalen is voor mij een brug te ver.
Snap ik helemaal. Wij hebben ook een Siemens gekozen.

M'n ouders zijn wel voor Miele gegaan en dat is toch wel echt nextlevel hoe die helpt met de bereiding van eten. Hij houdt zelfs rekening met opwarmtijd en openen van deuren als je een heel gerecht hebt ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Wanne-B88 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:35:
Zelf zit ik er ook aan te denken om de combi-oven (Siemens HM836GNB6) te schrappen. En daar dan voor in de plaats een solo oven (geen stoom) en magnetron te laten plaatsen. Ik heb de hoop dat we daarmee voor hetzelfde geld klaar zijn, ook nu er een kastdeurtje kan komen te vervallen. Maar die hoop is echt nergens op gebaseerd :+

Ik vind het overigens wel lastig om nu zelf al e.e.a. uit te zoeken - wil bijvoorbeeld wel eenzelfde lijn (kleur/stijl) aanhouden. Maar dat is nogal een uitdaging om daar zelf mee te puzzelen. Dus dit voornemen maar eens bespreken met de adviseur.
Even wat data er bij.
Topoven van AEG met stoom, wifi en cookview: catalogusprijs 2400€ - nettoprijs 1500 €
Miele topoven met gelijkaardige features (misschien iets meer): catalogusprijs 8000€ - nettoprijs... niet gevraagd
Net daaronder zit een stoomoven zonder cookview, maar die gaat ook boven de 5000€ catalogusprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Tommie12 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Even wat data er bij.
Topoven van AEG met stoom, wifi en cookview: catalogusprijs 2400€ - nettoprijs 1500 €
Miele topoven met gelijkaardige features (misschien iets meer): catalogusprijs 8000€ - nettoprijs... niet gevraagd
Net daaronder zit een stoomoven zonder cookview, maar die gaat ook boven de 5000€ catalogusprijs
Veel van de topline Miele heeft tevens een vaste wateraansluiting én vaste afvoer. Mag ook wat kosten om niet meer met een plastic reservoir te klungelen.
(Zelf ook één met reservoir, daar niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 16:22
evleerdam schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:33:
[...]

Waar haal je die 55cm vandaan?

Bosch en Siemens adviseren 45-60 centimeter hoogte voor een Wandschouwkap, zie bijvoorbeeld de installatierichtlijnen van een willekeurige afzuigkap hier (PDF alert).

Efficienter is als het dichterbij de kookplaat is, dus mijn keukenboer raadde aan om dichterbij de 45cm te zitten dan de 60cm. Maar of je daar in de praktijk ook iets van gaat merken qua efficientie is maar de vraag..
Ik had er ooit op gegoogled en kwam toen bij deze pagina van CoolBlue https://www.coolblue.nl/a...%20kookdampen%20wegzuigt.. Dus misschien niet heel erg representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nabil schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:31:
Ik heb internet en de documentatie afgezocht van Bora, maar ik kan niets vinden over een specifieke boogstraal.

Ik heb de hoek van onze Bora PURU. Zie hieronder. De hoekradius lijkt mij 1-2 mm. Ze hebben hier een marge van 3 mm rondom gehouden in het blad voor uitzetten/beweging/maatfout dat weer is afgekit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izN2OE55AySwfSbM-Mmwc99DcmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maEk7aOeZ6JDlEGeJ6ZE37XD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Barry|IA schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:01:

[...]

Je hebt tegenwoordig ook enkele 45cm combi oven/magnetrons met pulse steam, hoe kijk je daar tegenaan?

[ Voor 40% gewijzigd door Marinos83 op 02-02-2021 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk97
  • Nu online
Nabil schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:31:
Ik wil een werkblad bestellen (bij Ikea) waarbij ik ook een uitsparing heb aangegeven voor een Bora Pure. Daarop krijg ik een vriendelijk telefoontje met de vraag wat de boogstraal / boogradius moet zijn van de uitsparing.

Uit de handleiding die te downloaden is op de Bora website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBAAm7liEe7M2Qx_yZaXF9dreT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Wb4TdPY0natxoO9IvGU3VDm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Marinos83 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:47:
[...]

Je hebt tegenwoordig ook enkele 45cm combi oven/magnetrons met pulse steam, hoe kijk je daar tegenaan?
Niet aan mij gericht; doch van toepassing op mij:

Wij gaan ook voor een 45cm, in combinatie met een 60cm:
60cm Full-steam combi bakoven met EcoPlus reiniging
45cm Pulse-steam combi-magnetron met Active-Clean

Onder de 45cm nog een warmhoudlade voor het oog (komen naast elkaar).

Die 45cm Pulsesteam lijkt mij voornamelijk handig voor kleine gerechten (broodjes van de bakker volgende ochtend opwarmen met pulse-steam bijvoorbeeld, 45cm is sneller warm (althans, de huidige van ons) dan de 60cm.
Maar ook gerechten die de oven vies (kunnen) maken, maar een beetje vocht/stoom gewenst is, doen wij nu ook in de kleinere oven. Dat is de gene met Pyro bij ons.

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 02-02-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Marinos83 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:47:
[...]

ATAG heeft die, 3 in 1 ovens met full steam. Ben ook wel benieuwd of dat wat is... klinkt wel aantrekkelijk eerlijk gezegd.

https://www.atag.nl/colle...n/000000000000731916_0001

Mooi en modern ding om te zien ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:07:
[...]

ATAG heeft die, 3 in 1 ovens met full steam. Ben ook wel benieuwd of dat wat is... klinkt wel aantrekkelijk eerlijk gezegd.

"Steam Clean
De ovens met een stoomgenerator hebben een Steam Clean schoonmaakprogramma. De vlekken worden losgestoomd en zijn na afloop van het programma met een doek eenvoudig weg te nemen."

Nu hebben we dus naast "Eco-clean" (speciale anti-aanbak wanden), "Activeclean" (pyrolyse) dus ook "Steamclean"

8)7

Zou eens een langdurige review van een half jaar moeten komen waar alle type reiniging worden getest... Zodat inzichtelijk wordt hoe het in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand tips voor beste schoonmaak middel voor de BORA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
N1ckk schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:19:
Iemand tips voor beste schoonmaak middel voor de BORA?
BORA zelf geeft aan:
12. Hoe kan ik mijn kookveld het beste reinigen?
Gebruik een glaskeramische schraper om alle grote verontreinigingen en etensresten van het kookveld te verwijderen. Doe vervolgens een paar druppels reinigingsmiddel (keramische kookplaatreiniger, vrij in de handel verkrijgbaar) op de koude glaskeramische kookplaat en wrijf deze in met een schone, zachte doek. Laat even inwerken en verwijder dan de reiniger met de glaskeramische schraper. Veeg het kookveld af met een vochtige of natte doek om er zeker van te zijn dat alle resten van het reinigingsmiddel zijn verwijderd. Wrijf tot slot het kookveld droog met een propere doek.
https://www.bora.com/nl/n...nkookveldhetbestereinigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitchenchalleng
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-02-2021
Iemand met een inspirerend idee voor een nieuwe indeling van onze keuken? De vele deuren en ramen maken het voor alle zaken waar we zijn geweest nogal een uitdaging om ‘iets’ te brengen waar we echt blij van worden. De ruimte is groot genoeg, maar heeft nogal veel beperkingen...
Grootste probleem is dat we een grotere koelvriescombinatie (Amerikaans) van 92*70 hebben die ook een plek moet houden. Die staat nu op de plek van de muur links, in plaats van het ingetekende zitje. En we willen juist ook dat de ruimte wat gezelliger wordt: nu is er geen tafel.

De vele deuren gaan naar: links boven: kelder, linksmidden: gang met voorraadkast, linksonder: woonkamer/eetkamer in de winter, rechtsonder: serre/eetkamer in de zomer
Het kleine raam bovenaan kijkt uit op de groentetuin, het raam rechts op de siertuin & terras.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzpVCc7uxCuVaTZQEqXvScvP3XU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GjNQVExtjHbourIi7tZzFVG2.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kitchenchalleng op 02-02-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Bovenin 3 hoge kasten, de rest laag.
Barretje bij het raam bij de siertuin.
Koelkast hoek zo laten denk ik. Eventueel nog een koffie corner ernaast? Maar uitkijken dat de doorgang niet te klein wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4MJDhKgF82nqVRoEswKgG8vnpY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F09PgNVSTi17GsfDU1xhb5g6.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 03-02-2021 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
[...]

Ze hebben ze ook in de Pelgrim lijn:
https://www.pelgrim.nl/ap...oven-magnetron/cos834mat/

Zelfde specificaties, alleen een ander display/bediening en geen soft close deur, 570 euro lagere adviesprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:55
[...]

Die heb ik nu. Geen echte issues kunnen ontdekken, maar ben m nog aan het uitproberen. Als in: weet nog niet goed hoe ik er goed mee om kan gaan.
Qua opwarmen is hij wel een stuk langzamer dan de gewone oven. Helemaal als die overn op snel voorverwarmen staat.

Wat me wel opvalt is dat op sommige punten de bediening wat aandacht vergt. Als je in een programma de overndeur opendoet bijvoorbeeld, stopt de timer. Is vast een andere manier voor.
En de gewone oven die we hebben, heeft een draaispit. Geen enkel programma gebruikt deze, deze kun je alleen gebruiken als je m handmatig instelt.

En in de 3 in 1 lijkt de magnetron niet te stoppen als je voortijdig de deur opendoet en weer dichtdoet.
Is allemaal et even anders dan wat ik gewend ben. En als logisch ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:55
Goed, tijd om ook maar even ons ontwerp te droppen.

Laten we beginnen met een plattegrond van de begande grond van ons nieuwbouwhuis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xS2kbgaRxMD6CICpV5tCW5OTR5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0L1wHdQAa0kQJEmzpOzMsFaT.png?f=fotoalbum_large

We willen het liefst een open keuken en vonden de standaard ingetekende keuken niet echt passen bij onze wensen.

Ons idee is om de gehele rechter muurkant te gebruiken als werkblad voor de spoelbak, kookplaat, vaatwasser en koffieapparaat, en dan nog wat werkruimte over te houden. Omdat we geen bovenkastjes nemen houden we het hier dus ruim opgezet, maar wel met genoeg lades om eea in op te bergen.

De wand waar nu de basiskeuken ingetekend staat zou dan een kastenwand met ombouw worden, waarin we een (stoom)oven en combi-oven doen, met nog wat additionele bergruimte voor niet-vaak gebruikt servies en andere bakspullen van de vrouw.

En aan de linkerzijde daarvan willen we dan een Amerikaans model koelkast neerzetten, lekker ruim en handig voor alles wat we nodig hebben (we verbruiken behoorlijk veel en 1 van de huidige irritaties in onze keuken is het gebrek aan koelkastruimte).

De projectkeukenboer heeft als volgt onze wensen ingetekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRNsWEahtHdWF7RJ2n_WbIQJ8-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Ceb3tNjkpSXwZCaxmL2HokG.png?f=fotoalbum_large

Paar opmerkingen; in dit geval gaat het nog om ons idee de hele breedte te gebruiken met als onderkast een lemans kast, maar die willen we in ons nieuwe idee al laten vervallen ivm de ombouw (hierdoor hou je effectief een ruimte tussen de kastenwand en je werkblad aan de rechterkant)

In 3D perspectief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWuuIgewcLbyYsBz9RZBqmU1fJI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xwSvbn2B737hQIoBBNZjpCiX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yui8fkz3Kp5AB9_NtPonyO4EQ78=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tghso0UICc0wbDFaHn3sKglt.png?f=fotoalbum_tile

Hier staat nog steeds de nis ingetekend, maar zoals gezegd, onze voorkeur gaat uit naar een ombouw met een kleine ruimte tussen kastenwand en werkblad.

Hier gaat het om een Next125 NX501 die ons op afstand is aangeraden door de verkoper en uitkwam op rond de 25K inclusief apparaten, wat ik min of meer wel had verwacht, met de vraag of we de deal al gelijk rond wilden maken :D . Hier zijn we vervolgens nog niet verder op ingegaan, aangezien we eerst wel eens het plan definitief willen maken, en ik zeker niet op basis van 2 schetsen en een totaalprijs een keuken op afstand koop zonder die ooit gezien te hebben.

De definitieve apparatenlijst ontbreekt nog, want eerst wilde meneer ons echte budget weten, en of dit wel uberhaupt paste in onze plannen, want daar twijfelde hij nu wel aan.

Natuurlijk ga ik daar niet op in en heeft deze verkoper mij nu alleen maar achterdochtig weten te maken vanwege de spelletjes die hij aan het spelen is. Dus, we gaan maar eens andere keukenverkopers aanschrijven met dit plan, kijken waar zij mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
@JohnStaakke
Ik zou zeker nog andere keukenwinkels contacteren, maar geef ze zeker NIET je plan.
Ben zelf geen ontwerper, maar die hoek moet beter kunnen.
Die opening vind ik heel onhandig en echt verloren, en niet zo mooi.

Juist om die punten op te lossen heb je een goede ontwerper nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Tommie12 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:22:
@JohnStaakke
Ik zou zeker nog andere keukenwinkels contacteren, maar geef ze zeker NIET je plan.
Ben zelf geen ontwerper, maar die hoek moet beter kunnen.
Die opening vind ik heel onhandig en echt verloren, en niet zo mooi.

Juist om die punten op te lossen heb je een goede ontwerper nodig.
Ja die hoek was ik ook een beetje teleurgesteld over dat de verkoper dat zelf niet echt doorhad maar gewoon doodleuk opstuurde.

Maar goed idee, ik hou het gewoon open, kijken waar ze mee komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Voor het oog vind ik de verdeling nog wat beter kunnen in dit lage gedeelte. Wel mooi zo'n lang stuk.
Ik zie verschillen in de breedte van de kasten/laden. Er is overal gekozen voor 100cm breed behalve logischerwijze bij de vaatwasser. Ook zie ik een vrij breed passtuk rechts, dit kan denk ik ook beter.
Met slim verdelen en de juiste keuze van kastbreedte krijg je optisch een nog rustiger beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Luiaard op 03-02-2021 11:52 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Luiaard schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Voor het oog vind ik de verdeling nog wat beter kunnen in dit lage gedeelte. Wel mooi zo'n lang stuk.
Ik zie verschillen in de breedte van de kasten/laden. Zelf zou ik nooit veel breder gaan dan 90/100cm voor laden omdat dit op den duur toch te lijden heeft onder gewicht en problemen kan geven (120cm werd mij afgeraden bij de keukenzaak). Ook zie ik een vrij breed passtuk rechts, dit kan denk ik ook beter.
Met slim verdelen en de juiste keuze van kastbreedte krijg je optisch een nog rustiger beeld.
Goeie! 1 van de ramen heeft de verkoper ook niet juist ingetekend, terwijl we een week hebben gewacht "omdat hij wachtte op de officiele projectdocumentatie".

Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Ik denk dat met 90cm werken hier optisch beter is. Even zonder die LeMans kast zit je op 4720mm breedte.
Nu ingevuld met 1x 600, 4x100 en passtuk 120.
Je zou ook 2x600 kunnen nemen en 4x90 dan past het met 20mm passtuk.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
JohnStaakke schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:11:

Laten we beginnen met een plattegrond van de begande grond van ons nieuwbouwhuis:

[Afbeelding]

We willen het liefst een open keuken en vonden de standaard ingetekende keuken niet echt passen bij onze wensen.

Ons idee is om de gehele rechter muurkant te gebruiken als werkblad voor de spoelbak, kookplaat, vaatwasser en koffieapparaat, en dan nog wat werkruimte over te houden. Omdat we geen bovenkastjes nemen houden we het hier dus ruim opgezet, maar wel met genoeg lades om eea in op te bergen.

De wand waar nu de basiskeuken ingetekend staat zou dan een kastenwand met ombouw worden, waarin we een (stoom)oven en combi-oven doen, met nog wat additionele bergruimte voor niet-vaak gebruikt servies en andere bakspullen van de vrouw.

En aan de linkerzijde daarvan willen we dan een Amerikaans model koelkast neerzetten, lekker ruim en handig voor alles wat we nodig hebben (we verbruiken behoorlijk veel en 1 van de huidige irritaties in onze keuken is het gebrek aan koelkastruimte).

[Afbeelding]

Paar opmerkingen; in dit geval gaat het nog om ons idee de hele breedte te gebruiken met als onderkast een lemans kast, maar die willen we in ons nieuwe idee al laten vervallen ivm de ombouw (hierdoor hou je effectief een ruimte tussen de kastenwand en je werkblad aan de rechterkant)

In 3D perspectief:

[Afbeelding][Afbeelding]

Hier staat nog steeds de nis ingetekend, maar zoals gezegd, onze voorkeur gaat uit naar een ombouw met een kleine ruimte tussen kastenwand en werkblad.

Hier gaat het om een Next125 NX501 die ons op afstand is aangeraden door de verkoper en uitkwam op rond de 25K inclusief apparaten, wat ik min of meer wel had verwacht, met de vraag of we de deal al gelijk rond wilden maken :D . Hier zijn we vervolgens nog niet verder op ingegaan, aangezien we eerst wel eens het plan definitief willen maken, en ik zeker niet op basis van 2 schetsen en een totaalprijs een keuken op afstand koop zonder die ooit gezien te hebben.

De definitieve apparatenlijst ontbreekt nog, want eerst wilde meneer ons echte budget weten, en of dit wel uberhaupt paste in onze plannen, want daar twijfelde hij nu wel aan.

Natuurlijk ga ik daar niet op in en heeft deze verkoper mij nu alleen maar achterdochtig weten te maken vanwege de spelletjes die hij aan het spelen is. Dus, we gaan maar eens andere keukenverkopers aanschrijven met dit plan, kijken waar zij mee komen.
Wat is dit voor ontwerp??? 8)7

En wat doet die losse kast daar aan de overkant? Wilt de verkoper zijn niet-verkochte-keuken-archief bij jou thuis stallen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Is dat niet de Amerikaanse koelkast die hij noemde?

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Luiaard schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:00:
Correct ! Raar ingetekend hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JohnStaakke schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In 3D perspectief:

[Afbeelding][Afbeelding]

Waar ga je de eettafel zetten? Handig om te weten bij meedenken met opstelling.
Overigens eens met bovenstaande comments. Dit moet veel mooier kunnen, je hebt een prachtige ruimte tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
SquareOne schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Waar ga je de eettafel zetten? Handig om te weten bij meedenken met opstelling.
Overigens eens met bovenstaande comments. Dit moet veel mooier kunnen, je hebt een prachtige ruimte tot je beschikking.
Die komt aan de “lege” muur, 220cm lang 1m breed met 6 stoelen. Zal ff kijken of ik hem kan intekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Barry|IA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Wat is dit voor ontwerp??? 8)7

En wat doet die losse kast daar aan de overkant? Wilt de verkoper zijn niet-verkochte-keuken-archief bij jou thuis stallen ofzo?
Helemaal mee eens, wat een gedrocht. Koken voor een raam, spoelbak ook voor een raam terwijl die er ook net naast kan zodat je een fatsoenlijke spatwand heb (oké, dat is niet echt nodig, maar wel makkelijk) en voor de rest vind ik het wel heel simplistisch. Hier zit maar weinig "wow factor" bij.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Bedankt voor alle feedback tot nu toe trouwens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Luiaard schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:00:
Oops. Overheen gelezen. Alsnog zou ik helemaal opnieuw beginnen. Dit ontwerp met onderbouwende kritiek aanpakken is meer werk dan opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Barry|IA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:10:
[...]

Oops. Overheen gelezen. Alsnog zou ik helemaal opnieuw beginnen. Dit ontwerp met onderbouwende kritiek aanpakken is meer werk dan opnieuw beginnen.
Dank, ik ga gewoon de vraag eens uitzetten bij wat anderen en zien waar ze mee komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@JohnStaakke Ik zou dat "gat" gewoon dichtmaken, eventueel voor een schilderijtje of wandplankje of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
PaT schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Helemaal mee eens, wat een gedrocht. Koken voor een raam, spoelbak ook voor een raam terwijl die er ook net naast kan zodat je een fatsoenlijke spatwand heb (oké, dat is niet echt nodig, maar wel makkelijk) en voor de rest vind ik het wel heel simplistisch. Hier zit maar weinig "wow factor" bij.
Ik heb mijn spoelbak voor een raam (raam 20cm hoger dan werkblad) en ik zou niet anders willen, lekker naar buiten kijken als ik de afwas met de hand doe. Koken vind ik inderdaad iets anders.

Import van EVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Wij plaatsen de kookplaat juist bewust voor het raam. Lekker naar buiten kijken tijdens het koken. :+

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
Dan maar een keer vaker een doekje erover :)

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahr00n
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 21:04
Hoi allemaal,

Vanuit ons nieuwbouwproject hebben wij een keukenleverancier aanbevolen gekregen. Na een eerste overleg hadden we er best een goed gevoel over qua prijs en indeling. Hebben jullie op de onderstaande opstelling wellicht nog goede tips die we mee kunnen nemen? Ik twijfel nog een beetje over de hoeveelheid ladekasten, of dat we er 1 omruilen voor een normaal kastje. Hoe is jullie ervaring daarmee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuQ3s4NqY9ZqSZIyDvybogUZIuA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fMADMAvFI9e4TlCQoKvyVOr3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoUuoGm3xFT7sDUd5Qc9zNWt_Bg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qFe7QQ5bFPZa3A8ove2KUJ8t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsZ6EeY6jpTUXWNf6aUClKgO4Ug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VlczASYCowbAP2bKYxWmkDQk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u1yONh4iEAD9tZyh_XqBGPi1k0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8ACdQPnjte9jmUIHa8cnIURI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:38
Ladekasten zijn wel fijn aangezien je makkelijker bij dingen die achterin staan kan, en bij lage kasten je minder hoeft te bukken.

Voor de indeling: misschien kijken of je je kookplaat 30cm naar rechts kan schuiven? Ik zou denk ik 120 + 60 werkblad fijner vinden dan 2x90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jahr00n schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:11:
Hoi allemaal,

Vanuit ons nieuwbouwproject hebben wij een keukenleverancier aanbevolen gekregen. Na een eerste overleg hadden we er best een goed gevoel over qua prijs en indeling. Hebben jullie op de onderstaande opstelling wellicht nog goede tips die we mee kunnen nemen? Ik twijfel nog een beetje over de hoeveelheid ladekasten, of dat we er 1 omruilen voor een normaal kastje. Hoe is jullie ervaring daarmee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ladekasten zijn m.i. altijd fijner dan kastjes met deurtjes. In een kast van 60cm diep zie je dan nooit wat er achterin ligt bij lage kasten.

Bij de lage kant lijkt de vaatwasser direct tegen de muur te staan. Moet daar geen zijpaneel/steunpaneel om de vaatwasser te bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vorkje
  • Laatst online: 14-06 09:43
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je de ruimte naast de hoge kast richting het raam niet willen "vullen" met lage kasten? Wij hebben dat gedaan en zo nog ~1.5m werkblad toegevoegd, mooi hoekje voor de kitchenaid / koffiemachine :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 16:09
Heb je ook aan een U keuken gedacht? daar leent de ruimte zich wel erg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
battler schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:55:
Wij plaatsen de kookplaat juist bewust voor het raam. Lekker naar buiten kijken tijdens het koken. :+
Je bakt nooit een stukje vlees ofzo?
Zeker met een blad van 60cm diep vind ik het echt niet slim, en dan druk ik me nog netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom grepen op de hoge kasten? Met name deze grepen zijn enorm onhandig bij het openen van het koel- en vriesgedeelte (zwaar aan de vingertoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

battler schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:55:
Hopelijk is het glas in je raam hittebestendig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:16
Kapitein Merijn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Zeker met een blad van 60cm diep vind ik het echt niet slim, en dan druk ik me nog netjes uit.
Geen enkel probleem, wij hebben ook kookplaat voor het raam. Valt met spetteren erg mee en zo nodig een keer doekje eroverheen. :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Kapitein Merijn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Diepte keukenblad is daar 80cm. Er is nog geen enkele keukenleverancier geweest die het heeft afgeraden moet ik zeggen. Ik twijfelde ofdat we spoel en kookgedeelte niet moesten omdraaien maar vandaag gaf een leverancier aan dat je juist meer ruimte nodig hebt bij het spoel gedeelte en dat daarom dit een juiste indeling was. Mocht ik over een 1 jaar spijt heb dan meld ik mij gelijk hier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
battler schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Diepte keukenblad is daar 80cm. Er is nog geen enkele keukenleverancier geweest die het heeft afgeraden moet ik zeggen. Ik twijfelde ofdat we spoel en kookgedeelte niet moesten omdraaien maar vandaag gaf een leverancier aan dat je juist meer ruimte nodig hebt bij het spoel gedeelte en dat daarom dit een juiste indeling was. Mocht ik over een 1 jaar spijt heb dan meld ik mij gelijk hier O-)
Dat haalde ik niet uit de laatste render die je gepost hebt, dan is het wel beter te doen ja. Is die 20cm dan de huidige vensterbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@Kapitein Merijn Wij laten het keukenblad doorlopen tot in het raam, er is daar geen kozijn. Ook de kasten lopen door tot het raam, zodat deze gekaderd is door de kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Op de NEFF website staat dat hun inbouwapparatuur in maart een make-over krijgt, met een kleur Graphite Grey. Zouden ze dan eindelijk afstappen van die lelijke RVS strips aan de zijkanten? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:47:
Op de NEFF website staat dat hun inbouwapparatuur in maart een make-over krijgt, met een kleur Graphite Grey. Zouden ze dan eindelijk afstappen van die lelijke RVS strips aan de zijkanten? :P
Yes klopt, ziet er heel mooi uit! Als je twee ovens boven elkaar plaatst kun je een afdek strip langs beide ovens laten lopen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAYCGpXE8N2B7bsQPIoyQOhjUc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua2MLvid4myXueJuCYZWGwe2.jpg?f=fotoalbum_large
SquareOne schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:09:
Voor de geïnteresseerden. NEFF komt volgend jaar ook met een 'graphite grey' look ipv aluminium/rvs.
Om die reden was NEFF bij ons afgevallen en wilden we voor Siemens of Bosch apparatuur gaan. Hiermee is NEFF toch weer een kanshebber. Volgens mij kun je hier ook de +/- 40% korting op adviesprijs hanteren toch, of zit er over het algemeen wat minder korting op Neff? Daarnaast kunnen zij een lijst leveren die aan de zijkant over de gehele lengte van twee ovens loopt.
[Afbeelding]

[ Voor 29% gewijzigd door SquareOne op 04-02-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben uberhaupt niet weg van die afdekstrip, maar ik wil deze nieuwe kleur wel eens in het echt zien. Ik vind NEFF namelijk verder wel nice. De bediening en het menu lopen voor op Siemens / Bosch. Die nog steeds met fysieke draaiknoppen werken (God knows why...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:44:
Ik ben uberhaupt niet weg van die afdekstrip, maar ik wil deze nieuwe kleur wel eens in het echt zien. Ik vind NEFF namelijk verder wel nice. De bediening en het menu lopen voor op Siemens / Bosch. Die nog steeds met fysieke draaiknoppen werken (God knows why...).
Mijn huidige keuken is alles van Neff, echt hele dikke prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:47:
Lastig te fotograferen maar het is echt heel fraai!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUTVxtxZgJK1w0UnG8Fih1ufL1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snFp0nNLrerCPkIF5aUGMIWb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or2QBABDk-AOZMBioSU56wGGcLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/roHqGcIGT5yWvwPqnqULeD4h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke kleur fronten zijn dit:)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Kapitein Merijn mooi ! Ik hoop snel naar Hoofddorp te kunnen.. Ik twijfel tussen Siemens en Neff namelijk.. en met dat grafiet is het nog een reden om nog eens te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Welke kleur fronten zijn dit:)?
Systemat AV6000 in grafiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:12
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sluit ik mij helemaal bij aan! Toen we nog in de showroom mochten hebben we een Etna (volgens mij) oven gezien met ook een grafiet grijze kleur. Echt heel erg vette uitstraling! :9
Pagina: 1 ... 199 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1