Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
N1ckk schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat heerlijk om na 7 weken weer te kunnen koken in de nieuwe keuken! Let aub alleen nog niet op de stucloper, die gaat er volgende week af na het plaatsen van een nieuwe achterpui.

Ben blij met de kwaliteit en keuzes die we hebben gemaakt alleen niet met de montage. Ik heb ze vorige week meteen gemaild en na wat geduld kunnen ze pas 18/02 langskomen om de punten te fixen die er fout zijn gegaan en dat zijn er nogal wat, o.a.:

- Achterplaat kastje onder wasbak is nog niet op maat
- Plankje boven de wijnklimaatkast is niet afgewerkt (wtf)
- Ze hebben een wandpaneel (bij de bar) laten vallen, nu een buts is dat paneel als in de nieuwe parketvloer
- Deurtjes / laatjes die 2/3mm afwijken
- Wijnklimaatkast staat er scheef in...

Oh en ik vond het echt bizar dat ik zelf even naar de gemeentewerf mocht om het karton weg te halen. Dat soort dingen zetten echt kwaad bloed bij ons, maar iets van zeggen tegen die jongens doen we dan toch ook weer niet :+
Jammer van het gedoe, maar ziet er mooi uit! Zo’n nis voor de koffie en wijnklimaatkast staat ook op mijn lijstje.

Op de eerste foto ziet het er wel donker uit, hoe bevallen de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:43

orf

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat heerlijk om na 7 weken weer te kunnen koken in de nieuwe keuken! Let aub alleen nog niet op de stucloper, die gaat er volgende week af na het plaatsen van een nieuwe achterpui.

Ben blij met de kwaliteit en keuzes die we hebben gemaakt alleen niet met de montage. Ik heb ze vorige week meteen gemaild en na wat geduld kunnen ze pas 18/02 langskomen om de punten te fixen die er fout zijn gegaan en dat zijn er nogal wat, o.a.:

- Ze hebben een wandpaneel (bij de bar) laten vallen, nu een buts is dat paneel als in de nieuwe parketvloer

Oh en ik vond het echt bizar dat ik zelf even naar de gemeentewerf mocht om het karton weg te halen. Dat soort dingen zetten echt kwaad bloed bij ons, maar iets van zeggen tegen die jongens doen we dan toch ook weer niet :+
Wat voor blad (en kleurnaam) heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07 09:47
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit! Welk blad is dat? Wij krijgen denk ik ook zoiets.. hehe :)

Geen enkele keukenboer neemt nog zijn karton mee etc.. staat bij ons ook duidelijk in de opdracht. Beetje jammer dat het zo lang moet duren, aantal dingen, zoals die buts + vloer, shit happens, als ze het maar oplossen. Scheve kastjes etc dat moeten ze gewoon ter plekke op kunnen lossen, dus dat is gewoon idd slordig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Keuken wordt geleverd door een grote vrachtwagen. Deze staat ongeveer 20 minuten voor de deur om te lossen.

De keukenmonteur komt met een bestelbus. Deze zit vol met gereedschap en staat vaak verder van huis geparkeerd.

Dit is de reden dat de dozen standaard niet worden meegenomen. Met elke keukenzaak die ik ken kun je wel afspraken maken over het afvoeren van afval, maar standaard is het dus niet.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:31:
[...]

is prima hoor, vind het sowieso fijn dat je de tijd neemt om even te kijken :)
Ik ben vandaag nog even bezig met de keuken van @goldmemberf1 . Ik kom er dus morgen even op terug :)
Gisteren helaas niet gelukt om er even goed naar te kijken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:21

Don Quijote

El Magnifico

Barry|IA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:54:
Keuken wordt geleverd door een grote vrachtwagen. Deze staat ongeveer 20 minuten voor de deur om te lossen.

De keukenmonteur komt met een bestelbus. Deze zit vol met gereedschap en staat vaak verder van huis geparkeerd.

Dit is de reden dat de dozen standaard niet worden meegenomen. Met elke keukenzaak die ik ken kun je wel afspraken maken over het afvoeren van afval, maar standaard is het dus niet.
Ik heb er niets expliciets over afgesproken. Staat ook verder niks over op de offerte. Maar ik zal toch erg teleurgesteld zijn als ik in een huis voel troep achterblijf wanneer ik net 40k aan een keuken heb uitgegeven. We zullen het zien volgende week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Don Quijote schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Ik heb er niets expliciets over afgesproken. Staat ook verder niks over op de offerte. Maar ik zal toch erg teleurgesteld zijn als ik in een huis voel troep achterblijf wanneer ik net 40k aan een keuken heb uitgegeven. We zullen het zien volgende week....
Ga er maar alvast vanuit dat afval blijft staan. Je kunt ze nu toch gewoon bellen?
Scheelt jou een teleurstelling achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Barry|IA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Ik ben vandaag nog even bezig met de keuken van @goldmemberf1 . Ik kom er dus morgen even op terug :)
Gisteren helaas niet gelukt om er even goed naar te kijken.
Wederom geen probleem ;)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[...]

Dan had je dat beter moeten afspreken..En komop zeg..even op en neer naar de stort met karton... niet zo heel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37
mevrouwKees_1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Dan had je dat beter moeten afspreken..En komop zeg..even op en neer naar de stort met karton... niet zo heel erg lastig.
Daarom! Onze monteur had netjes al het afval gescheiden; plastic in grote tas, karton uit elkaar op een hoop en piepschuim in een grote doos. Even 5 min op en naar naar de stort en klaar was het.

Overigens verschilt dat nog wel per monteur. Bij onze vorige keuken lag alles op 1 grote hoop in de tuin; dat was minder prettig. Maar sowieso was die monteur ook in zijn werk een stuk slordiger.

@N1ckk mooie keuken. Lijkt wel wat donder maar vermoedelijk heb je ook gewoon werk licht? Vloer is wel balen, zeker als die nieuw is. Kon daar ook altijd van balen. Inmiddels met kinderen is de acceptatie grens wat opgeschoven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@N1ckk Zonde van die buts, maar daar is een bedrijf voor verzekerd. En restpunten zijn niet raar, wel raar dat het dan bijna 3 weken moet duren. Maar zoals ik overal beluister is het enorm druk met plaatsen van keukens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
battler schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:06:
Wij hebben waarschijnlijk een top 4:

IDPrijsMerk KeukenApparatuurVoordelenNadelen
126370Crown Gold LineSiemensHoge Qasa score (9.2) Keukenblad 4cm
221450KellerAEG Goedkoper, Hoge Qasa scoreKeller is lagere klasse merk, geen oven
326701BallerinaNeffGevoel van maatwerk, plasma filterGeen ervaringen op tweakers/qasa
420500SystematSiemensGoedkoop, goed keukenmerkLage qasa score (7,5), Duits, Sima Core keukenblad

#1 Valt misschien af: onbekend keukenmerk en te dik blad (dikker dan zijwangen).
#4 valt misschien af. Ik heb vertrouwen in Duitsers maar de reviews zijn niet zo goed als bij de andere. En omdat het om een raam heen gebouwd moet worden geef ik liever iets meer uit maar dan ook geen gezeik (hoop ik).

Er is al veel gesproken over verschillende offertes opvragen en ik wil niet weer een gehele discussie starten. Daarentegen is het een forum waar we van elkaar kunnen leren, daarom wil ik wel mijn ervaringen delen.

- Niet iedereen kan alles leveren. Wij willen een Fenix keukenblad, niet iedereen heeft dit.
- Niet iedereen heeft dezelfde accessoires, merken of apparatuur (quooker vs selsiuz) .
- Niet dezelfde garantie (sommige 5 andere 10 jaar).
- Sommige hebben extra diensten (vervanging binnen 4 uur, tijdelijke keuken etc.)
- Niet iedereen kan maatwerk
- Ontwerpen verschillen: sommige willen steunpalen andere niet.
- Materiaal diktes verschillen, wij willen zijwand en keukenblad van dezelfde dikte (niet altijd mogelijk).
- Merk van de keuken(kast).

Er zijn nog vele kleine verschillen: keukenkasten in dezelfde kleur als keukenblad, hoogte van plints, max. hoogte van kasten, spoelbak gespoten of door en door etc.
Het lijkt erop dat we een winnaar hebben:

221450KellerAEG Goedkoper, Hoge Qasa scoreKeller is lagere klasse merk, geen oven
326701BallerinaNeffGevoel van maatwerk, plasma filterGeen ervaringen op tweakers/qasa
421308SystematBoschGoed Keuken mark, Qasa score 8.8, goedkoperNog geen plasma filter of combi magnetron in de prijs

Uiteindelijk liepen de prijzen uiteen van 16K tot 50K. Waarbij de partijen die rond de 25K aanboden het meest voldeden aan onze wensen en eisen. De ballerina partij doet veel maatwerk maar wij hebben allemaal standaard maten dus dat is waarschijnlijk niet nodig. Hoe Systemat en ballerina zich tot elkaar verhouden is mij nog niet duidelijk maar als we ze op 1 lijn zetten dan zijn we met systemat toch zo een 3.5K goedkoper uit.

Onze uitvraag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WoDV2JawQCUBkyhKr9Q64G5Eh8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/O42pCHwmUFkeAsR8ZRpfb4Wh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1rtlV1mpWhiBPFOvDusgYmAgno=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/coo7B2AMUPIufAwBzgZuPoeV.png?f=fotoalbum_tile

Ontwerp van onze eerste keus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHMHsJNn_mK88boRy3Sb00mvV2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uCP11wsZzUcnStFl9FDVKwfO.png?f=fotoalbum_large

Ik zal nu goed gaan kijken naar de specificaties van de apparatuur en misschien dat we het kookeiland verdiepen naar 1.2m.

[ Voor 7% gewijzigd door battler op 31-01-2021 14:37 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:37
battler schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Het lijkt erop dat we een winnaar hebben:

421308SystematBoschGoed Keuken mark, Qasa score 8.8, goedkoperNog geen plasma filter of combi magnetron in de prijs

Uiteindelijk liepen de prijzen uiteen van 16K tot 50K. Waarbij de partijen die rond de 25K aanboden het meest voldeden aan onze wensen en eisen. De ballerina partij doet veel maatwerk maar wij hebben allemaal standaard maten dus dat is waarschijnlijk niet nodig. Hoe Systemat en ballerina zich tot elkaar verhouden is mij nog niet duidelijk maar als we ze op 1 lijn zetten dan zijn we met systemat toch zo een 3.5K goedkoper uit.

Onze uitvraag:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ontwerp van onze eerste keus.
[Afbeelding]

Ik zal nu goed gaan kijken naar de specificaties van de apparatuur en misschien dat we het kookeiland verdiepen naar 1.2m.
Wil je nu echt met die bar rond een afwasbak zitten?
Ik zou die afstand toch iets groter maken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-07 15:43
Tommie12 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Inderdaad, gewoon even bar en afwasbak spiegelen, opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Inderdaad, gaat gespiegeld worden. Vaatwasser onder bar en spoelbak meer naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:52
Tommie12 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Je kan je beter afvragen of je wel echt je kookplaat voor die raam wilt hebben. Wel eens gezien wat er tegen een achterwand zit bij een kookplaat?

Fijn het koken en spoelen omdraaien en de kookplaat dan inderdaad weg houden bij die bar.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18
Ben ik weer! Obv jullie input heb ik de volgende aanpassingen gedaan:
- extra kasten op de kastenwand zodat deze tot aan het plafond loopt (3.10 hoog)
- afzuigkap weg, vervangen voor Bora puru
- le man's kast laten vervallen, is nu 3x 80cm ladekast geworden. Daardoor is de kookplaat wat dichter op de gootsteen gekomen.

Met de kookkant ben ik blij, echter twijfel ik enorm over de kastenwand. Ik zie het gewoon niet helemaal voor me, en het lijkt me behoorlijk massaal ogen zo. Wat denken jullie?
Verder zit er boven de houtlook nis nu nog een kast. Zou het mooier zijn om die nis ook volledig de hoogte in te trekken?

De keuken zoals ie was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kZEzUZZsH_mM15NdWQX9L1of4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Fd8aiyg3m9r9KYlGCfYc3Jt.png?f=fotoalbum_large

De keuken zoals nu bedacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3jmbaNh_ZM8nyrYqN8Cy1EMW78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfPGrM1mp2NKLU0vg6XNpnnw.jpg?f=fotoalbum_large

W.b. de bora, werkt dat nou ook goed als je op hoog 'vuur' bakt? Een wokgerecht, een steak, dat soort dingen zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door goldmemberf1 op 31-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

goldmemberf1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:50:
- extra kasten op de kastenwand zodat deze tot aan het plafond loopt (3.10 hoog)
- le man's kast laten vervallen, is nu 3x 80cm ladekast geworden. Daardoor is de kookplaat wat dichter op de gootsteen gekomen.

Met de kookkant ben ik blij, echter twijfel ik enorm over de kastenwand. Ik zie het gewoon niet helemaal voor me, en het lijkt me behoorlijk massaal ogen zo. Wat denken jullie?
Verder zit er boven de houtlook nis nu nog een kast. Zou het mooier zijn om die nis ook volledig de hoogte in te trekken?

De keuken zoals ie was:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

W.b. de bora, werkt dat nou ook goed als je op hoog 'vuur' bakt? Een wokgerecht, een steak, dat soort dingen zeg maar.
Die kastenwand is ook massaal en veel te groot ten opzichte van de breedte van je keuken. Dat was in je vorige optie echt veel beter.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Je kunt dit heel gemakkelijk oplossen door een muurtje naast de kastenwand te plaatsen. Je hoge kasten staan dan “in muren gebouwd” (voor het oog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 22:54

De keuken zoals ie was:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarom zou je die kasten tot aan het plafond willen hebben? Spullen in die kast kan je niet fatsoenlijk bij en het ziet er idd heel massaal uit. Ik zou de hoge kastenwand gewoon houden zoals in je 1e tekening. Met de bora ziet het er heel strak uit zo. Vwb de bora is er een apart topic, waarin veeel ervaringen zijn terug te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Voordeel van kastenwand lager is ook dat de keukenprijs een shitload lager uit komt.

Ik vind tot het plafond wel mooi trouwens. Persoonlijk vind ik de keuken helemaal ‘af’ als je een muur naast de hoge kasten zet. Ik hou van massaal :)

[ Voor 49% gewijzigd door Barry|IA op 31-01-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 15:18
Gewoon de eerste situatie en dan een ombouw om de hoge kasten met links een muur even dik als de naast die nis. Ja ik ben zo'n symmetrie autist....

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 31-01-2021 18:55 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Door de hoogte links is de verhouding weg en valt de linkerkant nu 'naar voren'.

1e situatie zou ik kiezen en dan mooie ombouw maken zodat de keuken 'in de muur' zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
Geen fan van de hoeveelheid spots, maar dat is een persoonlijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16

De keuken zoals ie was:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De meningen zijn duidelijk verdeeld. Mijn mening: wandje ernaast tot aan plafond met de hoge kasten. Alternatief wandje ernaast en ombouw boven de kasten langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
battler schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:04:
Geen fan van de hoeveelheid spots, maar dat is een persoonlijk ding.
@Barry|IA is volgens mij nog niet helemaal bekend met Simar :p

@goldmemberf1
Ik zou ook gaan voor een wandje links maar ook bovenlangs.
Als de wanden links en recht bijvoorbeeld 15cm breed zijn trek je dat bovenlangs door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52
Ik weet niet of het mooi wordt als je bijna 1 meter moet opvullen boven de kasten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Scr33x0r schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Geen enkele keukenboer neemt nog zijn karton mee etc.. staat bij ons ook duidelijk in de opdracht. Beetje jammer dat het zo lang moet duren, aantal dingen, zoals die buts + vloer, shit happens, als ze het maar oplossen. Scheve kastjes etc dat moeten ze gewoon ter plekke op kunnen lossen, dus dat is gewoon idd slordig..
Wanne-B88 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:38:
Maar dat is vaak genoeg wel wat er afgesproken is met de koper, toch? Het stond bij ons in ieder geval wel in de offerte van (volgens mij) Keukenloods.
Ik heb het er niet met de verkoper over gehad, in de offerte staat het in ieder geval niet duidelijk. Wellicht in de AV, maar die ga ik niet doorspitten. Het gaat me om het principe, zij hebben een grote bus - ik niet. Je zou het ook als bedrijf vanuit duurzaamheid moeten willen doen.
Blik1984 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Jammer van het gedoe, maar ziet er mooi uit! Zo’n nis voor de koffie en wijnklimaatkast staat ook op mijn lijstje.

Op de eerste foto ziet het er wel donker uit, hoe bevallen de kleuren?
orf schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Wat voor blad (en kleurnaam) heb je?
Kleuren bevallen prima! Vind alles wit ook maar zo wit. Het blad heet volgens de factuur: Marble Marquina 511KJ2 - KER-HF1 (12mm keramiek). Aan de muur tref je Farrow & Ball Mouse's Back. De vloer is overigens donkerbruin eiken (tegen walnoot tint aan). En uiteraard stond alles stijlvol gedimd voor de foto :).
[...]

mevrouwKees_1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Je geeft bakken met geld uit en dan heb je dit. Succes met je personenauto "even op en neer". Gelukkig wilde de aannemer mee met z'n bus. Jullie mogen me allemaal een zeikerd vinden, maar ik vind het wanstaltig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ab9juKhyx6LpZ9eD1ve_G60BPDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W40Ka95lAYz7DCODki6Tv1NW.jpg?f=fotoalbum_large
mevrouwKees_1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:17:
@N1ckk Zonde van die buts, maar daar is een bedrijf voor verzekerd. En restpunten zijn niet raar, wel raar dat het dan bijna 3 weken moet duren. Maar zoals ik overal beluister is het enorm druk met plaatsen van keukens.
Ben benieuwd hoe ze erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@N1ckk Toen mijn keuken 11 jaar geleden werd geplaatst had ik een auto (Station met bank plat) vol.. maar dat was echt 1 x rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 14:25
Wij staan op het punt om de trekker over te halen voor een (dure) keuken met een groot kookeiland. We zijn zeer gecharmeerd van een keramisch werkblad. Optisch zou een blad van 150 bij 270 het beste staan. Echter krijgen we daarvoor nul op het rekest van Keukenloods. Iemand ervaring met zulke grote maten? Heeft iemand het toevallig liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:17:
[...]

@Barry|IA is volgens mij nog niet helemaal bekend met Simar :p
Klopt. Waardeloos programma.

(Ik weet dat het aan mij ligt.)

Meestal druk ik gewoon op de hulp op afstand knop en dan zeg ik tegen Theo: zet jij hier eens een mooie keuken in :D

[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 31-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07 09:47
Kastenwand tot plafond vind ik wel tof! Hadden wij eerst ook, tot daar de enige mogelijkheid zat tot afvoer voor de MV.. dus nu een plint erboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:00
N1ckk schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:57:
[...]

[...]

Ik heb het er niet met de verkoper over gehad, in de offerte staat het in ieder geval niet duidelijk. Wellicht in de AV, maar die ga ik niet doorspitten. Het gaat me om het principe, zij hebben een grote bus - ik niet. Je zou het ook als bedrijf vanuit duurzaamheid moeten willen doen.

[...]

[...]

Kleuren bevallen prima! Vind alles wit ook maar zo wit. Het blad heet volgens de factuur: Marble Marquina 511KJ2 - KER-HF1 (12mm keramiek). Aan de muur tref je Farrow & Ball Mouse's Back. De vloer is overigens donkerbruin eiken (tegen walnoot tint aan). En uiteraard stond alles stijlvol gedimd voor de foto :).

[...]

[...]

Je geeft bakken met geld uit en dan heb je dit. Succes met je personenauto "even op en neer". Gelukkig wilde de aannemer mee met z'n bus. Jullie mogen me allemaal een zeikerd vinden, maar ik vind het wanstaltig.

[Afbeelding]

[...]

Ben benieuwd hoe ze erin staan.
Bij ons werd alles netjes afgevoerd (zonder verdere afspraken), dus het kan wel. Ik vind ook echt wel dat dit erbij hoort. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat het voor de doorsnee ZZP’er lastiger is. De tijd die zij kwijt zijn om naar de stort te rijden moeten ook betaald worden. Bij ons werd het door eigen monteurs gedaan. Zij kunnen het ws bij de zaak in een grote container gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBarendse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 16:12
Hier werd ook alles netjes meegenomen door een lokale keukenleverancier, had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd... ik zou ook onaangenaam verrast zijn als dit niet in de 35k was inbegrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

fmb

Scr33x0r schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Onze keukenleverancier nam al het verpakkingsmateriaal wel gewoon mee terug. Ze zeiden zelf ook: je hebt toch een keuken gekocht, geen karton. _/-\o_

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldmemberf1
Requiem19 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:56:
Door de hoogte links is de verhouding weg en valt de linkerkant nu 'naar voren'.

1e situatie zou ik kiezen en dan mooie ombouw maken zodat de keuken 'in de muur' zit.
Mijn plafond is 3,10m hoog, dat klopt het 1e plaatje niet. Je zou dan dus een meter moeten opvullen met muur. Weet niet of dat mooi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Mijn plafond is 3,10m hoog, dat klopt het 1e plaatje niet. Je zou dan dus een meter moeten opvullen met muur. Weet niet of dat mooi is?
Wat vet, 3.1 hoog! Echt heel nice :).

Dan snap ik je oplossing wat beter. Denk idd dat dat niet mooi is. Is er nog een tussenoplossing mogelijk waarbij de kasten niet helemaal tot de volledige hoogte gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Requiem19 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Wat vet, 3.1 hoog! Echt heel nice :).

Dan snap ik je oplossing wat beter. Denk idd dat dat niet mooi is. Is er nog een tussenoplossing mogelijk waarbij de kasten niet helemaal tot de volledige hoogte gaan?
Dat was nu inderdaad het idee van Barry: ipv 90cm bovenste kasten terug naar 80 en het bovenste gedeelte opvullen met verlaagd plafond. Prijs is nog wel een dingetje. Zo'n muurtje en verlaagd plafond, wat zou het kosten?

Verder nog even een praktische kant: er ontbreekt nu nog een spatrand en bij de bora zit nog helemaal niets. Idee is nu om 10 cm van het werkblad door te trekken omhoog. En achter de Bora een glazen plaat.

Vind het zelf niet zo mooi, maar een andere optie zie ik niet? (nieuwbouw, dus we kiezen voor Renovlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 12:37
In jouw geval vind ik een kookplaat met een losse afzuigkap niet eens lelijker dan een Bora, het heft het lompe van de kast ook een beetje op voor mijn gevoel. Bij een eiland is dat natuurlijk heel anders, maar als je toch tegen de muur aan kookt maakt het m.i. niet zoveel uit.
Vind het eerste ontwerp mooier dan het tweede, als je toch een vrij grote ruimte op te vullen hebt boven de kasten zou je er ook iets moois van decoratie neer kunnen zetten. Een mooie plant of iets anders.
Kasten tot het plafond maken de ruimte minder groot en de wand heel erg lomp. Je wilt eigenlijk net het ruimtelijke van het hoge plafond benadrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik snap de uitdaging wel. Ik vind een ingebouwde kastenwand of kasten tot het plafond vaak ook wat strakker. Maar bij hoge plafond werkt het optisch niet. Hier 3.26 plafonds, en er uiteindelijk maar voor gekozen om gewoon de normale hoogte te houden en niks op te vullen. Dat was nog het meeste in balans.

Eerste moment dat ik de hoge plafonds onhandig vond (en toen ik laatst een aan lampje ging vervangen ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-07 15:20
Wij zijn inmiddels een stukje verder met het uitzoeken.
Even korte intro aangezien mijn vorige vragen niet veel werd beantwoord.
We hebben een wat aparte indeling met een traditionele plek voor de keuken (parallel)
Maar omdat we meer een leef keuken willen en de eetkamertafel in de buurt van de keuken willen we dit naar alle waarschijnlijkheid omgooien.

Huidige situatie
Er zit nu een bruynzeel optima keuken in. maar hoog glans met grepen is niet onze smaak. en aanpassen naar greeploos en zwarte kasten met houtnerf betekend bijna nieuwe keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmGpGgeg8WExxzK2hgq9NoGLuJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w3Asj54oDYz2XbtyyWEZ3zDF.png?f=fotoalbum_large

Idee en wens
Toen kregen wij van een interieur ontwerper dit idee. Wat direct ogen opende voor de mogelijkheden. Droom was immers een kookeiland en die is op deze manier mogelijk. Maar wil niet inboeten op werk-ruimte en vooral opberg ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRTbuii1KUBzWaCxdgGMPkPV5Fg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8VjY6QFZc2eenLWD0ymrxb1A.png?f=fotoalbum_large

Op basis hiervan ben ik met Sketchup bezig gegaan. en heb ik zelf dit er van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBCa6q10o1xrSC7jSZfAtd6cMUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/skCogOz3N6Ne791L3AP6lB09.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-Dc4cWPvoUMzX_LxIm-wj4vv_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DJuS5pXOUdYJgMBhIoHlhoTv.png?f=fotoalbum_large

So far so good. Ik zelf heb de spoelbak in de kastenwand gebracht. dit omdat achter die muur water aansluitingen al zitten en afvoer ivm wasmachine, en we dan niet met die leidingen door de gietvloer met vloerverwarming hoeven te boren. en ik vind het rustiger.
Daarnaast vind ik het belangrijk om plek te hebben voor mijn mooie espresso machine.

Ontwerpen
Nu zijn wij offerte's gaan opvragen en bekijken waar de wens is
- greeploos
- zwart front met houtnerf (kunstof lijkt mij kosten technisch handig en qua onderhoud)
- blad nog onduidelijk denken aan Neoliet marmer keramiek of coposiet licht grijs blad.
- Quooker, combi-oven, stoom-over, grote koeling (grote vriezer in bijkeuken).
- Wil graag zo veel mogelijk handige bergruimte, wordt nu gek van overvolle te kleine kastjes in onze huidige

Voorstel 1
Oplossing met beide kanten 60x60 en 2x 30cm appothekerskasten. denk qua opberging en werk best efficient. al vind ik de lijnen en greeplijsten wel erg onrustig zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTMD4QkyGWoNaQNc_cIVU-ANTzE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jkNCwarKP9hEhExLry2tBhC1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFuphhutFtwxiLe6KHjf2dE4D80=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aN6vxYRcmR4btE7l81bqJXxw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9mPJ1JxNaXM-OkALJnlh7QZhbM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9BozPfLC9Ggp8PjpxtEPE68D.png?f=fotoalbum_tile

optie 2
Denk ook mooie indeling, ik vind het a-symetrische niet heel vervelend moet ik zeggen.
Zou alleen die koffie kast opening niet doen. is te klein en erg onrustig. optie is naast de spoelbak of een aparte koffiecorner aan de kopse kant van de trap-muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKXAEvZIESmWpdcx6td-iaH5Uxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GrjpfJ3XnSR8xoI1r6eIbGeT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUbCgmbMmnNm5gd0mG05fi-3_hM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/svitBmRHIv0EqsQMtWzsG4HX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ER8RiK8mychW9k_mG7h_lZW4sn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcdK4TN5L74Mlcz9vIZDEB9S.png?f=fotoalbum_large

Optie 3

En wat minder symetrische oplossing denk wel meest efficient qua ruimte maar vind het nog niet het "wow" effect hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82Cjlzya5OUCI9dde__xDKWOk4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Oq7XxUkg9CwK8YHPggNMldtn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-xtortYLu59qGTCRYTfzu783yU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KbgaGtGYJrNpryrdoy36epVi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRoe8RA_LA4GVz5hrUSwGiTP7Ys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9keuRevQAtCrT6DVRniTOa7r.png?f=fotoalbum_large

Hebben jullie nog tips of opmerkingen. ik wil zo reacties gaan maken naar de bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-07 19:32
Don Quijote schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:25:
Gaaf geworden! Geniet er van!

[...]

Voor mij altijd een duidelijk signaal of iemand een vakman is. Hoe laat hij/zij de “werkplaats” achter. Iemand met passie en liefde zorgt dat het minimaal zo netjes opgeruimd is als je het aantrof.

Bergen karton achterlaten kan echt niet.
Iedere zelf respecterende vakman heeft het motto om een werkplaats schoner achter te laten dan dat je 'm aantreft is mij onlangs door de stukadoor verteld en na wat ik zelf ook meegemaakt heb is dat helemaal waar.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52
Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:27:
[...]

Iedere zelf respecterende vakman heeft het motto om een werkplaats schoner achter te laten dan dat je 'm aantreft is mij onlangs door de stukadoor verteld en na wat ik zelf ook meegemaakt heb is dat helemaal waar.
Maar dan moet je niet voor de goedkoopste willen gaan, "service" betaal je voor.

Mijn stukadoor/schilder: "goed afplakken is het belangrijkste".
Ik: "alle ramen, kozijnen, vensterbanken, stopcontacten zitten onder de verf".
Hij: "ik ben geen schoonmaker, kun je makkelijk opkuisen".
Het was wel goedkoop... Maar ik was nog een paar uur bezig.

Goeie les wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:27:
[...]

Het is werkelijk waar prachtig hoe om te zien dat men naar de aller-aller goedkoopste keukenzaak van Nederland (of hell, zelfs naar Duitsland!) gaat, daar het onderste uit de kan weet te halen en dan ook nog eens verwacht dat het afval wordt meegenomen.........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
mitsumark schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:03:
[...]

Maar dan moet je niet de goedkoopste willen gaan, "service" betaal je voor.

Mijn stukadoor/schilder: "goed afplakken is het belangrijkste".
Ik: "alle ramen, kozijnen, vensterbanken, stopcontacten zitten onder de verf".
Hij: "ik ben geen schoonmaker, kun je makkelijk opkuisen".
Het was wel goedkoop... Maar ik was nog een paar uur bezig.

Goeie les wel.
Bij de stukadoor had ik mezelf op het ergste voorbereid gezien de nickname die de ambacht heeft "muur varkens", "gips biggen" maar die bij mij was geen spatje van te zien na de 3 dagen die ie gewerkt heeft.
Diezelfde man ook nog over het onderwerp opruimen van de werkplek gehad.
Loodgieter liet ook alles spick en span achter.

Maar ook met andere grote aankopen zoals de bank, bed, servies kast heeft de leverancier na het installeren ook alle zooi meegenomen.

De opmerking die hier eerder gepost werd vond ik ook wel een mooie; "Je koopt een keuken, geen karton".
Dan snap je het gewoon als vakman zijnde.
Barry|IA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Het is werkelijk waar prachtig hoe om te zien dat men naar de aller-aller goedkoopste keukenzaak van Nederland (of hell, zelfs naar Duitsland!) gaat, daar het onderste uit de kan weet te halen en dan ook nog eens verwacht dat het afval wordt meegenomen.........
Goede werkethos staat los van tarief. Of iemand nou €10,- p/u of €100p/u krijgt, je werkhouding bepaal je zelf. Ook iets met een stukje trots uit je werk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Bij de stukadoor had ik mezelf op het ergste voorbereid gezien de nickname die de ambacht heeft "muur varkens", "gips biggen" maar die bij mij was geen spatje van te zien na de 3 dagen die ie gewerkt heeft.
Diezelfde man ook nog over het onderwerp opruimen van de werkplek gehad.
Loodgieter liet ook alles spick en span achter.

Maar ook met andere grote aankopen zoals de bank, bed, servies kast heeft de leverancier na het installeren ook alle zooi meegenomen.

De opmerking die hier eerder gepost werd vond ik ook wel een mooie; "Je koopt een keuken, geen karton".
Dan snap je het gewoon als vakman zijnde.

[...]

Goede werkethos staat los van tarief. Of iemand nou €10,- p/u of €100p/u krijgt, je werkhouding bepaal je zelf. Ook iets met een stukje trots uit je werk halen.
Barry heeft het over keukensmonteurs die al het karton laten liggen. Daar waar de discussie ook over begon. Ook al uitgelegd waarom (zzper, busje vol gereedschap). Dus als die zzper dat karton dan niet (ongevraagd) meeneemt heeft hij geen goede werkethos? Wat een geneuzel.

Bij ons is ook alle papier/kartonnen zooi en rest hout blijven liggen. Monteur heeft wel netjes gestofzuigd en heb het er met hem over gehad. Hij gaf aan dat bij andere keukenbedrijven waar hij ook voor werkte er een busje kwam voorrijden na plaatsing voor alle zooi op te ruimen. Montage kosten lagen daar wel 650 euro hoger. Hij had in zijn eigen bus geen ruimte, en er is ook geen "zaak" waar hij het in de container kan gooien. De "DMG" bedrijven hebben puur een pand voor een showroom en huren zzpers in voor te plaatsen, transport van de materiaal wordt uitbesteed aan bijv. Vos logistics. De hele keten zover mogelijk geoptimaliseerd om de keukens zo scherp mogelijk aan te bieden.

Ik denk dat dit voor veel mensen ook een kwestie is van bespreken met je keukenleverancier en meenemen in je keuze of je hier wil betalen Ik betaal ze dan liever voor dingen die ik niet zelf kan (keuken plaatsen, apparatuur installeren) en bespaar op de "service" die ik prima zelf kan verzorgen.

[ Voor 20% gewijzigd door rvrrr op 01-02-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

[...]

Ik vind dit ook niet meer dan normaal hoor dat je je troep meeneemt als iemand jou betaald om een keuken te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-07 02:48
mr3000 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:25:
We hebben een wat aparte indeling met een traditionele plek voor de keuken (parallel)
Maar omdat we meer een leef keuken willen en de eetkamertafel in de buurt van de keuken willen we dit naar alle waarschijnlijkheid omgooien.

Huidige situatie
Er zit nu een bruynzeel optima keuken in. maar hoog glans met grepen is niet onze smaak. en aanpassen naar greeploos en zwarte kasten met houtnerf betekend bijna nieuwe keuken.

[Afbeelding]

Idee en wens
Toen kregen wij van een interieur ontwerper dit idee. Wat direct ogen opende voor de mogelijkheden. Droom was immers een kookeiland en die is op deze manier mogelijk. Maar wil niet inboeten op werk-ruimte en vooral opberg ruimte.

[Afbeelding]

Op basis hiervan ben ik met Sketchup bezig gegaan. en heb ik zelf dit er van gemaakt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

So far so good. Ik zelf heb de spoelbak in de kastenwand gebracht. dit omdat achter die muur water aansluitingen al zitten en afvoer ivm wasmachine, en we dan niet met die leidingen door de gietvloer met vloerverwarming hoeven te boren. en ik vind het rustiger.
Daarnaast vind ik het belangrijk om plek te hebben voor mijn mooie espresso machine.

Ontwerpen
- greeploos
- zwart front met houtnerf (kunstof lijkt mij kosten technisch handig en qua onderhoud)
- blad nog onduidelijk denken aan Neoliet marmer keramiek of coposiet licht grijs blad.
- Wil graag zo veel mogelijk handige bergruimte, wordt nu gek van overvolle te kleine kastjes in onze huidige

Voorstel 1
Oplossing met beide kanten 60x60 en 2x 30cm appothekerskasten. denk qua opberging en werk best efficient. al vind ik de lijnen en greeplijsten wel erg onrustig zo.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

optie 2
Denk ook mooie indeling, ik vind het a-symetrische niet heel vervelend moet ik zeggen.
Zou alleen die koffie kast opening niet doen. is te klein en erg onrustig. optie is naast de spoelbak of een aparte koffiecorner aan de kopse kant van de trap-muur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Optie 3

En wat minder symetrische oplossing denk wel meest efficient qua ruimte maar vind het nog niet het "wow" effect hebben.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hebben jullie nog tips of opmerkingen. ik wil zo reacties gaan maken naar de bedrijven.
Allereerst, mooie designs en mooi thuiswerkkantoortje. Heel toepasselijk. Misschien kan je die schuifdeuren veranderen in scharnierende deuren om je kamer in geval van nood wat groter te kunnen maken. Hoewel het afhankelijk is van je eigen situatie, kan ik me voorstellen dat je incidenteel een ruimere zithoek nodig hebt dan nu getekend.

Wat de keuken betreft, ik zou die altijd zo inrichten dat je staat te koken naar het licht toe. Lijkt mij natuurlijker en tenzij je investeert in goede verlichting boven het eiland ga je het niet leuk vinden om in je eigen schaduw te koken. Ik zou de nis en het eiland gewoon symmetrisch houden, maar de spoelbak zo dicht mogelijk bij de kookplaat (dat je dus niet een stap opzij en een stap naar voren moet doen om bij de spoelbak te komen). Ik zou ook goed nadenken over de keuze van de spoelbak en de kookplaat. Je moet het vaakst bij de spoelbak zijn en die zou je dan het verst wegstoppen. De spoelbak op het eiland zou misschien nog wel beter zijn. De koffiezetter zou ik dan links of rechts in de nis zetten, dan komt er altijd een looproute langs het eiland op uit: bij dat apparaat moet je vaak zijn (als ik je verslaving goed inschat). Misschien is het nog mogelijk om de trapkastdeur aan de andere kant te maken zodat al je voorraad in je keuken bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:40:
[...]

[...]

En jij denkt dat die trotste kunstenaren voor prijsvechters werken? Die worden toch weggekocht door de servicegerichte keukenleveranciers?

Een monteur van een Keukenconcurrent zal het echt worst zijn of jij met afval zit. Die moet gewoon die keuken binnen 6 uur geplaatst hebben en door naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DMG hé :w ik zou het mijn ergste vijand niet aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 289532 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Ik vind dit ook niet meer dan normaal hoor dat je je troep meeneemt als iemand jou betaald om een keuken te monteren.
Je snapt toch zelf ook wel dat dit soort servicegerichte zaken als eerst verdwijnen als de prijsdruk hoger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het al voor me, komt Barry met z’n checklist. Troep opruimen? €50. Kastjes waterpas hangen? €100. Deurtjes stellen? €75. Wanden niet beschadigen? €200.

Maarreh ja het is zoooo goedkoop, wat verwacht je? Ik zeg alleen niets over hoe de prijs opgebouwd is, want transparantie ew. Geloof me maar.

Even zonder gekkigheid. Als je mensen je ergens voor laat betalen ben je m.i. verplicht bepaalde kwaliteit te leveren. Als ik in een restaurant ga eten verwacht ik ook dat ze het eten zelf koken en geen pakjes opwarmen. Anders vind ik het een waardeloos restaurant. Een keuken fatsoenlijk monteren en netjes opleveren is geen service, het is waar je voor betaald wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 289532 op 01-02-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het begon met iemand die een keuken van 40k heeft gekocht. Ongeacht waar je die gekocht hebt, zou ik verwachten dat de troep opgeruimd wordt. Als je een keuken voor 10k koopt bij de goedkoopste prijsvechter, ok dan snap ik dat troep meenemen niet gebeurt. Bedrijven moeten meestal betalen voor het verwerken van deze afval, terwijl particulieren gratis (bij de meeste gemeentes) naar de stort mogen.

Zelfs als je een keuken van 40k bij een prijsvechter koopt verwacht ik meer service dan als je een instapkeuken koopt bij dezelfde zaak. Een beetje het verschil tussen een Citigo en een Superb kopen bij dezelfde dealer zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Ik vind het vooral belangrijk dat het vooraf duidelijk wordt aangegeven. Ik verwacht ook niet van een beunhaas dat hij alles netjes opruimt (hoewel onze beun-stucadoor alles netjes meenam in zijn beun-aanhanger), maar zou toch enorm teleurgesteld zijn als er een keuken voor dat geld opgeleverd wordt en je met de troep blijft zitten. Een beetje alsof de autoverkoper de auto niet even netjes laat stofzuigen voor de sleuteloverdracht.

Lijkt me aan de verkoper om dat in elk geval te bespreken. Het kan natuurlijk dat je er in je enthousiasme als klant niet aan denkt en dan werkt het toch wel teleurstelling in de hand als er onverwachts nog een hoop meuk achter blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:00
Over enkele weken wordt onze nieuwe keuken geplaatst. Na informeren bij de verkoper plaatst de monteur een flexibele afvoerbuis van afzuigkap tot de muurdoorvoer. Het gaat om een recht stuk van circa 230 cm door een koof (en 1 45 graden bocht). Maakt het op deze lengte nog uit dat er voor flexibele buis wordt gekozen, qua extra geluid? Of kan ik beter vragen om een gladde spirobuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
rvrrr schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Barry heeft het over keukensmonteurs die al het karton laten liggen. Daar waar de discussie ook over begon. Ook al uitgelegd waarom (zzper, busje vol gereedschap). Dus als die zzper dat karton dan niet (ongevraagd) meeneemt heeft hij geen goede werkethos? Wat een geneuzel.
Als jij net een stuk werk hebt opgeleverd, en er in de hoek nog een vracht rotzooi ligt en de impressie hebt klaar te zijn dan ja, dan schort het aan je werk ethos.

Als je zelf aan het klussen bent geweest, wat mij betreft iets simpels als het in elkaar zetten van een IKEA kast, dan ga je toch ook pas op de bank ploffen met een biertje nadat je al het karton ed hebt opgeruimd?
Of ga je al aan het bier als de kast voor je neus klaar staat en achter je die berg met karton?

Waarom zou dat anders zijn als je bij een klant te werk gaat?

Ik laat in mijn vakgebied onze monteurs ook gewoon terug gaan als we melding krijgen dat er wat materiaal is achtergebleven op een werklocatie.
Gelukkig komt dat nooit voor omdat onze monteurs alles netjes en schoon achter laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
Anoniem: 289532 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:11:
Ik zie het al voor me, komt Barry met z’n checklist. Troep opruimen? €50. Kastjes waterpas hangen? €100. Deurtjes stellen? €75. Wanden niet beschadigen? €200.

Maarreh ja het is zoooo goedkoop, wat verwacht je? Ik zeg alleen niets over hoe de prijs opgebouwd is, want transparantie ew. Geloof me maar.

Even zonder gekkigheid. Als je mensen je ergens voor laat betalen ben je m.i. verplicht bepaalde kwaliteit te leveren. Als ik in een restaurant ga eten verwacht ik ook dat ze het eten zelf koken en geen pakjes opwarmen. Anders vind ik het een waardeloos restaurant. Een keuken fatsoenlijk monteren en netjes opleveren is geen service, het is waar je voor betaald wordt.
Nogal kinderachtig en denigrerende reactie van jou richting hem. Je kan wel eisen dat iemand het afval opruimt, wat natuurlijk heel fijn is, maar dat wordt érgens doorbelast in de kosten. In een markt waar een groot deel van de mensen voor een dubbeltje op de 1e rij wil zitten, zijn dit zaken die als 1e afvallen (service). Daar kan Barry niks aan doen, zo werkt het overal. Niet alleen bij keukens overigens; er is een reden dat Coolblue niet de goedkoopste hoeft te zijn; want top service waar mensen graag voor betalen.

Gelukkig zijn er genoeg keukenzaken die wel alles (verkoop, transport, levering & plaatsing) in eigen beheer houden en wel die service leveren. Zoals ik al eerder zei staat iedereen vrij om voor die zaken te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:23:
[...]

Als jij net een stuk werk hebt opgeleverd, en er in de hoek nog een vracht rotzooi ligt en de impressie hebt klaar te zijn dan ja, dan schort het aan je werk ethos.

Als je zelf aan het klussen bent geweest, wat mij betreft iets simpels als het in elkaar zetten van een IKEA kast, dan ga je toch ook pas op de bank ploffen met een biertje nadat je al het karton ed hebt opgeruimd?
Of ga je al aan het bier als de kast voor je neus klaar staat en achter je die berg met karton?

Waarom zou dat anders zijn als je bij een klant te werk gaat?

Ik laat in mijn vakgebied onze monteurs ook gewoon terug gaan als we melding krijgen dat er wat materiaal is achtergebleven op een werklocatie.
Gelukkig komt dat nooit voor omdat onze monteurs alles netjes en schoon achter laten.
Daar sla je de spijker op zijn kop; JOUW monteurs doen dat. Daarom kan je waarschijnlijk ook iets meer geld vragen dan de beunhaas op de hoek. Ik doe dat zelf inderdaad thuis ook.

Ik verwacht het niet van een ZZP-er die voor een vast bodembedrag wordt ingehuurd om een keuken te plaatsen (a la DMG), tenzij ik het zwart op wit heb afgesproken.

We raken trouwens compleet v/h pad af.. De discussie begon over het niet afvoeren van karton & verpakkingsmateriaal, als dat netjes wordt opgestapeld en uitgelegd door de monteur (zoals bij mij gebeurd is) dan vind ik dat niet erg. We hebben het niet over monteurs die als "biggen" werken en iedere hoek zooi laten liggen, en dan zonder uitleg de deur achter zich dicht trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door rvrrr op 01-02-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

Huidige situatie

[Afbeelding]

Idee en wens

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ontwerpen
- greeploos

Voorstel 1

optie 2

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Optie 3

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind 2 het mooiste ontwerp. Ipv het plaatmateriaal tot aan het plafond zou ik dit wit stucen.
Als je door wilt met het derde ontwerp zou ik ook iets van een paslijst toepassen bij die bovenste kastjes zodat dat ook aansluit op de muur.

Ik heb ook lang gekeken naar zwart houtlook (gaat 'm uiteindelijk niet worden, vriendin vond het niet mooi) maar die moet je wel in het echt gaan bekijken, er zit enorm veel verschil in kwaliteit en looks bij de verschillende fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Ik ga de keuken zelf zetten, dan kan het verpakkingsmateriaal opruimen er ook wel bij, lijkt me het minste werk om nog even naar de stort te rijden. Lijkt me wel handig als er duidelijk over gecommuniceerd wordt en het zou als je een flink bedrag uitgeeft er wel bij mogen zitten.
Een ander punt waar ik aan moet denken is de oude keuken, hoe gaat dat bij de meeste keukenzaken? Die zal er toch al uit moeten zijn en weg voordat ze komen plaatsen?

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Meenemen afval staat bij mij op de overeenkomst.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Bij aankopen van 10-30k zijn er bepaalde minimumverwachtingen van een consument denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr

Huidige situatie

[Afbeelding]

Idee en wens

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ontwerpen
- greeploos

Voorstel 1

optie 2

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Optie 3

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf om te zien hoe je de hele layout op de schop neemt. Echt een verbetering zo, los van welk keuken ontwerp je gaat kiezen.

Optie 1 - is mijn favoriet. Ik ben een groot fan van de apothekerskast en vind het echt een gemis dat ik die niet in onze keuken heb kunnen passen :-). Ik zou wel wat zaken uit ontwerp 2 pakken, zoals de kastjes boven de wasbak, Die zijn in ontwerp 1 in "4en" ingedeeld, 3x 60cm maakt het al stuk rustiger. Wat het m.i, ook onrustig maakt is dat de passtukken niet gelijk zijn; links, naast de oven is ~5cm? rechts naast de koelkast lijkt wel 15 of 20cm. Dat zou ik evenredig verdelen. Ook zou ik het "gat" tussen de kasten & plafond laten stucen, dus niet vullen met een plint zoals in in ontwerp 2.

Hier zie je een voorbeeld wat het verschil doet, ontwerp van @737freak van paar pagina's terug https://imgur.com/yVERWGb.

Optie 2 is ook mooi als je niet perse symmetrie wil. Ik zou dan wel de koffiemachine uit die nis halen en naast de wasbak zetten. In die hogekast waar de nis zit kan je dan een soort apothekerskast doen voor meer bergruimte, mijn ouders hebben deze kast: https://www.hafele.nl/nl/...0000015600020a8100030023/. Werkt ideaal als voorraadkast. Maar zoiets als dit kan ook natuurlijk https://www.kast-inrichting.nl/Space-Tower.

optie 3 vind ik helemaal niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 289532 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:11:

Als jij in een restaurant gaat eten worden borden netjes opgehaald als je klaar bent, er wordt nog een glas drinken aangeboden, etc. Als jij bij de McDonalds hetzelfde bedrag uitgeeft, dan haal je je eten zelf op, je maakt zelf je tafel schoon en je kan achteraan in de rij aansluiten als je nog een kartonnen beker drinken wilt.

Je kunt als klant compleet andere verwachtingen hebben, maar dit is hoe het werkt.

Het meenemen van afval na het monteren van een keuken kost geld. Elk bedrijf (ook de goedkoopste) kunnen jou de optie aanbieden om afval mee te nemen (kost vaak 75 euro). Uiteraard kunnen ze dit gewoon “standaard” in de prijs verwerken. Maar je had het over transparantie, niet?

En over DMG: je denkt dat ik voor DMG werk? Ik ben bij DMG begonnen in 2015. Ik werk al 2 jaar niet meer voor een baas.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 01-02-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Wat mij trouwens opvalt in veel ontwerpen hier (inclusief die van mij), is dat er nergens een 'spatrand' o.i.d. wordt opgetekend.

Het liefst heb ik die ook niet, want het wordt er m.i. niet mooier op, zo'n doorgetrokken werkblad naar boven. Maar echt praktisch lijkt het me anders niet qua schoonmaken etc? En wat is een elegante oplossing achter het fornuis? Zo'n glazen scherm of tegels doet ook wel afbreuk aan het geheel.

Ik krijg renovlies (ivm nieuwbouw), lijkt me niet zo'n tof idee dat dat nat wordt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
goldmemberf1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:14:
Wat mij trouwens opvalt in veel ontwerpen hier (inclusief die van mij), is dat er nergens een 'spatrand' o.i.d. wordt opgetekend.

Het liefst heb ik die ook niet, want het wordt er m.i. niet mooier op, zo'n doorgetrokken werkblad naar boven. Maar echt praktisch lijkt het me anders niet qua schoonmaken etc? En wat is een elegante oplossing achter het fornuis? Zo'n glazen scherm of tegels doet ook wel afbreuk aan het geheel.

Ik krijg renovlies (ivm nieuwbouw), lijkt me niet zo'n tof idee dat dat nat wordt bijv.
Met koken zo dicht bij de muur zou ik er wel iets achter maken.

Wij spoelen enkel aan de muur en doen een spatrand van 15cm van hetzelfde materiaal als het blad (composiet). Koken op eiland dus daar is het niet van toepassing.

Mijn ouders hebben een spatrand van glas laten maken van ongeveer 15-20cm in de kleur van hun fronten. Ziet er ook wel fraai uit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

Kun je je glasvezelbehang nog aanpassen naar afwasbare glasvezelbehang? Dan doen we achter de Bora een glazen plaat voor het ergste gespetter en de rest kun je dan met een doek afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
SquareOne schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Met koken zo dicht bij de muur zou ik er wel iets achter maken.

Wij spoelen enkel aan de muur en doen een spatrand van 15cm van hetzelfde materiaal als het blad (composiet). Koken op eiland dus daar is het niet van toepassing.

Mijn ouders hebben een spatrand van glas laten maken van ongeveer 15-20cm in de kleur van hun fronten. Ziet er ook wel fraai uit imo.
Die kende ik nog niet, heb je daar een foto van toevallig?

Wat ik meer bedoel is: waar gekookt wordt, wordt geknoeid toch :) Stel ik ga tussen het spoel- en kookgedeelte snijden/werken en ik stoot iets om, dan lekt dat zo het behang in. Lijkt me ook geen topidee.

[ Voor 15% gewijzigd door goldmemberf1 op 01-02-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Barry|IA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Kun je je glasvezelbehang nog aanpassen naar afwasbare glasvezelbehang? Dan doen we achter de Bora een glazen plaat voor het ergste gespetter en de rest kun je dan met een doek afnemen.
Ja kan ik nog aanpassen. Ik zal de behanger even bellen of ze dat spul hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Ja kan ik nog aanpassen. Ik zal de behanger even bellen of ze dat spul hebben.
Wij hebben Sigmapearl Clean Matt op de muren gedaan. Werkt zeer goed en ziet er nog gaaf uit na 6 jaar. Volgens mij doen ze meestal ook gewoon een laagje afneembare muurverf op het behang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
finsdefis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Wij hebben Sigmapearl Clean Matt op de muren gedaan. Werkt zeer goed en ziet er nog gaaf uit na 6 jaar. Volgens mij doen ze meestal ook gewoon een laagje afneembare muurverf op het behang.
Wij hebben Flexa Clean Kitchen op de muur achter het keukenblad en ook kookplaat, geen spatrand verder. Super makkelijk afneembaar. Een spatrand van 15cm houdt ook echt niet alle vetspetters / etensresten tegen, dus afneembaar behang/verf lijkt me sowieso verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
finsdefis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Als je voor een verf gaat zou ik inderdaad naar een Sigma of Sikkens kijken.
Hoewel de Histor Clean ook heel goed aangeschreven staat. Kwam ook uit de test van de consumentenbond, mocht je daar waarde aan hechten.

En mocht de vaatwasser tegen een muur aanstaan zou ik ook zeker daar afneembare behang en verf nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Wij hebben ook renovlies met als extra laag Sigma Sigmapearl Clean Matt. Ten opzichte van de gewone latex veel sterker en blijf nu al 2 maanden mooi zonder spatrand en kan gewoon met vochtige doek afgenomen worden zonder glimmend resultaat of verkleuring. De gewone latex laag daarentegen... had ik maar overal de Sigma schrobbare verf genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Overweging is nu om idd gewoon maar het hele huis met afneembare verf te sausen. Wel zo makkelijk mochten er ooit kids bij komen :-).

@Flix20 Dus ook achter het kookgedeelte heb jij niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
rvrrr schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Wij hebben Flexa Clean Kitchen op de muur achter het keukenblad en ook kookplaat, geen spatrand verder. Super makkelijk afneembaar. Een spatrand van 15cm houdt ook echt niet alle vetspetters / etensresten tegen, dus afneembaar behang/verf lijkt me sowieso verstandig.
Het fijne aan een opstaande rand is ook voornamelijk dat je niet telkens langs de muur veegt als je het werkblad schoonmaakt. Ook al zit er een coating op, je gaat dat toch zien.

Daarnaast dekt het mooi de kier af die ontstaat achter het werkblad als de muur niet volledig vlak/haaks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:14
Wij zijn de laatste details van de keuken aan het rondmaken, maar ik worstel een beetje met de montagehoogte van afzuigkap en bovenkastjes. We hebben een parallelle opstelling. Superkeukens had geadviseerd om de bovenkastjes even hoog te monteren als de hoge kasten aan de overkant, en de onderkant van de afzuigkap met de onderkant van de kastjes uit te lijnen.

Nu is het zo dat er dan maar 6cm ruimte is tussen de bovenkant van de Quooker en de onderkant van de bovenkastjes. Dat vind ik erg weinig, en met mijn 198cm zie ik dan ook weinig van waar ik aan het werk ben. (schets links)

Er zijn 2 opties:
- De bovenkasten en afzuigkap iets hoger hangen, maar dan lijnen deze kasten niet uit met de hoge kasten aan de overkant... Kunnen ook iets extra ruimte creëeren door het blad toch 2,5cm lager te doen. (schets midden)
- Minder hoge bovenkasten (bijv. klepkasten), en die dan met opzet lager ophangen dan de kasten aan de overkant, zodat het écht niet uitlijnt. (schets rechts)

Hier de drie situaties uitgewerkt in schets, met mij en m'n vriendin achter het aanrecht. Waar zouden jullie voor kiezen? En, wat is een goede hoogte voor bovenkasten & afzuigkap boven het aanrecht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/besyyEV6d_0c8o5D9FG-18KGMR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/689uD83XXGVsSpcRrtp0VJlb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
goldmemberf1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:49:
Overweging is nu om idd gewoon maar het hele huis met afneembare verf te sausen. Wel zo makkelijk mochten er ooit kids bij komen :-).

@Flix20 Dus ook achter het kookgedeelte heb jij niets?
Ikzelf heb tegels en een teringzooi, nog geen goede foto's gemaakt na de installatie(welke nog niet heelmaal af is) zie ik net :+ )
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Flix20 op 01-02-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
896gerard schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:55:
[...]

Allereerst, mooie designs en mooi thuiswerkkantoortje. Heel toepasselijk. Misschien kan je die schuifdeuren veranderen in scharnierende deuren om je kamer in geval van nood wat groter te kunnen maken. Hoewel het afhankelijk is van je eigen situatie, kan ik me voorstellen dat je incidenteel een ruimere zithoek nodig hebt dan nu getekend.

Wat de keuken betreft, ik zou die altijd zo inrichten dat je staat te koken naar het licht toe. Lijkt mij natuurlijker en tenzij je investeert in goede verlichting boven het eiland ga je het niet leuk vinden om in je eigen schaduw te koken. Ik zou de nis en het eiland gewoon symmetrisch houden, maar de spoelbak zo dicht mogelijk bij de kookplaat (dat je dus niet een stap opzij en een stap naar voren moet doen om bij de spoelbak te komen). Ik zou ook goed nadenken over de keuze van de spoelbak en de kookplaat. Je moet het vaakst bij de spoelbak zijn en die zou je dan het verst wegstoppen. De spoelbak op het eiland zou misschien nog wel beter zijn. De koffiezetter zou ik dan links of rechts in de nis zetten, dan komt er altijd een looproute langs het eiland op uit: bij dat apparaat moet je vaak zijn (als ik je verslaving goed inschat). Misschien is het nog mogelijk om de trapkastdeur aan de andere kant te maken zodat al je voorraad in je keuken bereikbaar is.
Dank, ja het was even omdenken maar vind het leuk de boel om te gooien en zo meer ruimtes te creeeren. niet alleen thuis werk maar ook "huiswerk" voor kids. Of het savonds nog een beetje klussen terwijl vrouwlief op de bank hangt ook fijn er toch een beetje bij te zitten.

Dank voor je tips. Spoelbak op het eiland is qua werken natuurlijk het fijnst. Echter heb je dan wel te maken met de hoeveelheid leidingen die door de huidige vloer en vloerverwarming moeten met alle risico's en complicaties van dien. Maar ben het met je eens. gaan het serieus overwegen.
SquareOne schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Ik vind 2 het mooiste ontwerp. Ipv het plaatmateriaal tot aan het plafond zou ik dit wit stucen.
Als je door wilt met het derde ontwerp zou ik ook iets van een paslijst toepassen bij die bovenste kastjes zodat dat ook aansluit op de muur.

Ik heb ook lang gekeken naar zwart houtlook (gaat 'm uiteindelijk niet worden, vriendin vond het niet mooi) maar die moet je wel in het echt gaan bekijken, er zit enorm veel verschil in kwaliteit en looks bij de verschillende fabrikanten.
We gaan de bovenkant nog even opmeten. Gaan nu uit van 2,60 maar grote kans dat het 2.70 is en dan opteer ik eventueel zelfs voor klepkastjes voor keuken apparaten die je niet dagelijks gebruikt. Anders inderdaad stuccen.

We gaan absoluut voelen en kijken voor we een GO geven!
rvrrr schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Gaaf om te zien hoe je de hele layout op de schop neemt. Echt een verbetering zo, los van welk keuken ontwerp je gaat kiezen.

Optie 1 - is mijn favoriet. Ik ben een groot fan van de apothekerskast en vind het echt een gemis dat ik die niet in onze keuken heb kunnen passen :-). Ik zou wel wat zaken uit ontwerp 2 pakken, zoals de kastjes boven de wasbak, Die zijn in ontwerp 1 in "4en" ingedeeld, 3x 60cm maakt het al stuk rustiger. Wat het m.i, ook onrustig maakt is dat de passtukken niet gelijk zijn; links, naast de oven is ~5cm? rechts naast de koelkast lijkt wel 15 of 20cm. Dat zou ik evenredig verdelen. Ook zou ik het "gat" tussen de kasten & plafond laten stucen, dus niet vullen met een plint zoals in in ontwerp 2.

Hier zie je een voorbeeld wat het verschil doet, ontwerp van @737freak van paar pagina's terug https://imgur.com/yVERWGb.

Optie 2 is ook mooi als je niet perse symmetrie wil. Ik zou dan wel de koffiemachine uit die nis halen en naast de wasbak zetten. In die hogekast waar de nis zit kan je dan een soort apothekerskast doen voor meer bergruimte, mijn ouders hebben deze kast: https://www.hafele.nl/nl/...0000015600020a8100030023/. Werkt ideaal als voorraadkast. Maar zoiets als dit kan ook natuurlijk https://www.kast-inrichting.nl/Space-Tower.

optie 3 vind ik helemaal niks
Ja appothekerskasten zijn heel fijn. Maar vind het nu echt te onrustig. verzoek gaat zeker zijn om dit gelijk te trekken en 2 kastjes te maken ipv 4.

Vwb de koffie hebben we nog wel een leuker idee. we willen mogelijk op de kopse kant van de trapkast in dezelfde materialen als de keuken een soort koffie corner maken. De verslaving is groot echter meer fijn proever dan verslaving ik vind dat koffie toch wel een centrale rol heeft in ons leven, elke ochtend, en avond na het eten komt dit terug. dus vind dat dit ook een sierraad van het huis zou mogen zijn.

We denken aan iets als: (maar dan iets rustigers en misschien er onder nog een wijn klimaatkastje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xNt2fZByxxZYuxMX2qBzijdNIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GOS3P4iDBIWbFDJRyVdAgdqD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
goldmemberf1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Die kende ik nog niet, heb je daar een foto van toevallig?

Wat ik meer bedoel is: waar gekookt wordt, wordt geknoeid toch :) Stel ik ga tussen het spoel- en kookgedeelte snijden/werken en ik stoot iets om, dan lekt dat zo het behang in. Lijkt me ook geen topidee.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zoiets. Is geleverd via glas handel, niet via keukenleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
mr3000 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Ja appothekerskasten zijn heel fijn. Maar vind het nu echt te onrustig. verzoek gaat zeker zijn om dit gelijk te trekken en 2 kastjes te maken ipv 4.

Vwb de koffie hebben we nog wel een leuker idee. we willen mogelijk op de kopse kant van de trapkast in dezelfde materialen als de keuken een soort koffie corner maken. De verslaving is groot echter meer fijn proever dan verslaving ik vind dat koffie toch wel een centrale rol heeft in ons leven, elke ochtend, en avond na het eten komt dit terug. dus vind dat dit ook een sierraad van het huis zou mogen zijn.

We denken aan iets als: (maar dan iets rustigers en misschien er onder nog een wijn klimaatkastje.
[Afbeelding]
Dat is wel de beste oplossing idd! Ik ben zelf ook koffie liefhebber maar zo'n halfautomaat+molen staat toch vaak in de weg in de keuken. Als je de ruimte hebt is een aparte kast echt ideaal. Al vind ik het wel fijn om een spoelbak in de buurt te hebben, om het restwater makkelijk weg te krijgen wat je snel opbouwt met flushen/reinigen. Neem aan dat je wel een machine op watertank hebt zonder vaste afvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
rvrrr schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Dat is wel de beste oplossing idd! Ik ben zelf ook koffie liefhebber maar zo'n halfautomaat+molen staat toch vaak in de weg in de keuken. Als je de ruimte hebt is een aparte kast echt ideaal. Al vind ik het wel fijn om een spoelbak in de buurt te hebben, om het restwater makkelijk weg te krijgen wat je snel opbouwt met flushen/reinigen. Neem aan dat je wel een machine op watertank hebt zonder vaste afvoer?
Snap ik spoelbak in de buurt is fijn. maar als we dit doen doen we het natuurlijk goed en komt er zeker een afvoer en waterleiding bij ;-) Dan kan je je portafilter flushen met gewoon water uit de zetgroep. heb je geen spoelbak meer nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
CarpeVentum schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:54:
Wij zijn de laatste details van de keuken aan het rondmaken, maar ik worstel een beetje met de montagehoogte van afzuigkap en bovenkastjes. We hebben een parallelle opstelling. Superkeukens had geadviseerd om de bovenkastjes even hoog te monteren als de hoge kasten aan de overkant, en de onderkant van de afzuigkap met de onderkant van de kastjes uit te lijnen.

Nu is het zo dat er dan maar 6cm ruimte is tussen de bovenkant van de Quooker en de onderkant van de bovenkastjes. Dat vind ik erg weinig, en met mijn 198cm zie ik dan ook weinig van waar ik aan het werk ben. (schets links)

Er zijn 2 opties:
- De bovenkasten en afzuigkap iets hoger hangen, maar dan lijnen deze kasten niet uit met de hoge kasten aan de overkant... Kunnen ook iets extra ruimte creëeren door het blad toch 2,5cm lager te doen. (schets midden)
- Minder hoge bovenkasten (bijv. klepkasten), en die dan met opzet lager ophangen dan de kasten aan de overkant, zodat het écht niet uitlijnt. (schets rechts)

Hier de drie situaties uitgewerkt in schets, met mij en m'n vriendin achter het aanrecht. Waar zouden jullie voor kiezen? En, wat is een goede hoogte voor bovenkasten & afzuigkap boven het aanrecht?
[Afbeelding]
Maar de hamvraag is: sta je altijd in je onderbroek voor de keuken?

Nee serieus, heb je een foto van de opstelling? Dan kan ik er wat meer over zeggen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• goldmemberf1
Mochten mensen nog geïnteresseerd zijn: ik deel ook even de totaalprijs van mijn keukenontwerp zoals we 'em uiteindelijk gaan laten maken bij Barry!
  • Keuken: Häcker Systemat
  • Werkblad: Kunstof houtlook. Nis ook opgetrokken in de houtlook
  • Oven: Siemens iq700 oven - HB875G5B1 60x60 (bewust geen combi, begreep dat die in dat formaat niet goed werken)
  • Koelkast: Siemens Koelvries KI86VNFF0
  • Vaatwas: Siemens SN65Z800BE A+++ met zeolith
  • Quooker Fusion Pro3
  • Bora Puru 76cm recirculatie
Rechterdeel van de keuken is opgebouwd uit 3 ladekasten van 80cm. Uiteindelijk hebben we hiervoor gekozen ipv de le man's kast.

Dit alles incl. montage voor de prijs van € 14.350. Al met al blij met het ontwerp en keuze voor apparatuur. Benieuwd wat jullie ervan denken! ([b]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUAVMUI6UZqvKFuU3RRRQONWZqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VI502TLKADMprrjOhNLudcMC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhOby1Nqb7TKUdzjsyIB-HODfM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/spxBxn4ME3gtIgJLhB7SEPYL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door goldmemberf1 op 01-02-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 16:37

Er zijn 2 opties:

[Afbeelding]
Volgens mij is de minimale hoogte van de afzuigkap 55cm boven elektrisch. Echter zou ik voor de laatste gaan, je kijkt net niet tegen de onderkant van de kastjes aan en het voelt ook niet zo heel erg klein. Wij hadden in onze oude keuken ook minder ruimte onder de kastjes dan we straks willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 13:53
webpatrick schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:11:
[...]

Volgens mij is de minimale hoogte van de afzuigkap 55cm boven elektrisch. Echter zou ik voor de laatste gaan, je kijkt net niet tegen de onderkant van de kastjes aan en het voelt ook niet zo heel erg klein. Wij hadden in onze oude keuken ook minder ruimte onder de kastjes dan we straks willen hebben.
Waar haal je die 55cm vandaan?

Bosch en Siemens adviseren 45-60 centimeter hoogte voor een Wandschouwkap, zie bijvoorbeeld de installatierichtlijnen van een willekeurige afzuigkap hier (PDF alert).

Efficienter is als het dichterbij de kookplaat is, dus mijn keukenboer raadde aan om dichterbij de 45cm te zitten dan de 60cm. Maar of je daar in de praktijk ook iets van gaat merken qua efficientie is maar de vraag..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

goldmemberf1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:10:
Mochten mensen nog geïnteresseerd zijn: ik deel ook even de totaalprijs van mijn keukenontwerp zoals we 'em uiteindelijk gaan laten maken bij Barry!
  • Keuken: Häcker Systemat
  • Werkblad: Kunstof houtlook. Nis ook opgetrokken in de houtlook
  • Oven: Siemens iq700 oven - HB875G5B1 60x60 (bewust geen combi, begreep dat die in dat formaat niet goed werken)
  • Koelkast: Siemens Koelvries KI86VNFF0
  • Vaatwas: Siemens SN65Z800BE A+++ met zeolith
  • Quooker Fusion Pro3
  • Bora Puru 76cm recirculatie
Rechterdeel van de keuken is opgebouwd uit 3 ladekasten van 80cm. Uiteindelijk hebben we hiervoor gekozen ipv de le man's kast.

Dit alles incl. montage voor de prijs van € 14.350. Al met al blij met het ontwerp en keuze voor apparatuur. Benieuwd wat jullie ervan denken! (Betreft dus onderstaande keuken, maar dan met Bora en 3x 80 ladekast, ik zal de foto updaten zodra ik de definitieve foto heb).

[Afbeelding]
Ik vind het er erg goed uitzien. En puur op het oog had ik zeker ingeschat dat de keuken een stuk duurder zou zijn dan de 14k die er nu voor wordt gerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@goldmemberf1 mooie keuken en nette prijs vind ik. Ik vind Haecker ook erg mooie keukens opleveren!

Ik heb hem nu tegenover een Ballerina offerte staan maar die Hacker is vele malen mooier om te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr

Er zijn 2 opties:

[Afbeelding]
Is er geen ruimte om je aanrecht 65cm diep te maken ipv 60? Daardoor komt de kraan wat verder naar voren en heb je ook iets beter zicht? Optie 2 (96,5cm werkhoogte) zou ik sowieso niet doen als je zo lang bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Heeft iemand ervaring met een prullenbak met uitschuifsysteem dat je later in de keuken plaatst?

We krijgen een kookeiland met lades en een kastenwand met laag stuk en spoelgedeelte. Geld was op dus daar geen lades gedaan. Maar de prullenbak dicht bij de gootsteen lijkt me wel het meest praktisch. Vandaar dat ik naar zo’n systeem aan het kijken ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk6mqxtb0Ey0WB2LJii2yRBZURo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvhJLevUw4fOH8tIMBeWh64Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lize167 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:07:
Heeft iemand ervaring met een prullenbak met uitschuifsysteem dat je later in de keuken plaatst?

We krijgen een kookeiland met lades en een kastenwand met laag stuk en spoelgedeelte. Geld was op dus daar geen lades gedaan. Maar de prullenbak dicht bij de gootsteen lijkt me wel het meest praktisch. Vandaar dat ik naar zo’n systeem aan het kijken ben.

[Afbeelding]
Wij hebben zoiets in onze huidige keuken en dat werkt (voor ons) prettig. Mijn ouders hadden bovenstaande in hun kastje onder de spoelbak maar vonden het onpraktisch en hebben 'm eruit gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6z8W7wUTozijNvktrMjn20IMhak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVT4I6lYhXm2WxArhxjij4MK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik realiseer me nu wel dat wij hier zelf ook niet over hebben nagedacht bij onze nieuwe keuken 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:02
SquareOne schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:22:
[...]

Wij hebben zoiets in onze huidige keuken en dat werkt (voor ons) prettig. Mijn ouders hadden bovenstaande in hun kastje onder de spoelbak maar vonden het onpraktisch en hebben 'm eruit gehaald.
[Afbeelding]

Ik realiseer me nu wel dat wij hier zelf ook niet over hebben nagedacht bij onze nieuwe keuken 8)7.
Ik heb allebei gehad en heb nu een losse prullenbak staan :p.
Die krengen zijn erg snel vol, onhandig en aan je deur blijf je het kastje stellen of “klappen” ze door het gewicht.
Nu een Brabantia staan van 80liter, heerlijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@goldmemberf1 Dat lijkt mij een hele mooie prijs en een mooie opstelling. Wat voor kookplaat komt er in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:35
battler schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:29:
@goldmemberf1 Dat lijkt mij een hele mooie prijs en een mooie opstelling. Wat voor kookplaat komt er in?
De Bora PURU staat in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
We hebben zelf een grote prullenbak staan. mijn ouders hebben een pedaalemmertje aan de deur onder de gootsteen vastgemaakt die dan automatisch opengaat. Werkt ook vrij praktisch, als die vol is gaat het zakje in de kliko. Ze hebben een grotere vuilnisemmer voor van alles en nog wat in de garage staan, denk dat je zonder grote vuilnisemmer voor praktische problemen komt te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Een grotere prullenbak in de garage was sowieso het plan. Geloof dat dat sowieso het meest ideaal is. En daar past tenminste een fatsoenlijke hoeveelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:46:
@goldmemberf1 mooie keuken en nette prijs vind ik. Ik vind Haecker ook erg mooie keukens opleveren!

Ik heb hem nu tegenover een Ballerina offerte staan maar die Hacker is vele malen mooier om te zien
Kun je mij nog eens DM’en? Ik zie je niet meer tussen de berichten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:46:

Wat vind je er mooier aan dan?
Ik weet zeker dat als je een Ballerina en Häcker langs elkaar ziet staan in dezelfde uitvoering dat je het verschil niet ziet.
Of bedoel je de prijs onderaan de offerte? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 01-02-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Ikzelf heb tegels en een teringzooi, nog geen goede foto's gemaakt na de installatie(welke nog niet heelmaal af is) zie ik net :+ )

***members only***
Welke front heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Kun je mij nog eens DM’en? Ik zie je niet meer tussen de berichten staan.
zie dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Kapitein Merijn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Wat vind je er mooier aan dan?
Ik weet zeker dat als je een Ballerina en Häcker langs elkaar ziet staan in dezelfde uitvoering dat je het verschil niet ziet.
Of bedoel je de prijs onderaan de offerte? ;)
Nee prijzen liggen niet gek uit elkaar. Ik had het meer in de kast oplossingen die bij systemat mooier vond en vond de deurtjes van Ballerina minder aanvoelen dan die van Systemat. Maar dat kan ik niet onderbouwen of dat ook daadwerkelijk zo is..Het oogde minder maar dat heeft ook te maken met gebruikte frontjes .. het is altijd een combi van.

Pagina: 1 ... 198 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1