Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
herofruit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]

Dit bedoel ik. Dan lijkt het nog steeds een kastje en behoud je de verticale lijnen, maar benut je de ruimte veel beter :)
Ik snap echt niet dat die kast bestaansrecht heeft. Dit had toch gewoon een deur met binnenlades moeten zijn? :p

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Barry|IA schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Ik snap echt niet dat die kast bestaansrecht heeft. Dit had toch gewoon een deur met binnenlades moeten zijn? :p
Haha, klopt helemaal! Maar die kon ik zo snel niet vinden op Google Images O-)

[ Voor 3% gewijzigd door herofruit op 26-01-2021 11:53 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37

Shunt

Boe

Streamz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Welk deel van "zoek enkele betrouwbare winkels" in mijn post had je niet begrepen?
Oh en hoe gaan we dat kwantificeren?
Zoek enkele betrouwbare winkels zo'n heerlijke dood doener om de hele discussie plat te slaan. Je zou ook kunnen zeggen zorg gewoon dat al deze toko's gewoon open en eerlijk zijn over de prijzen zoals in zo goed als iedere andere branche.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
Shunt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Zoek enkele betrouwbare winkels zo'n heerlijke dood doener om de hele discussie plat te slaan. Je zou ook kunnen zeggen zorg gewoon dat al deze toko's gewoon open en eerlijk zijn over de prijzen zoals in zo goed als iedere andere branche.
Hoezo, kan je het niet ruiken aan de verkoper dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

herofruit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]

Dit bedoel ik. Dan lijkt het nog steeds een kastje en behoud je de verticale lijnen, maar benut je de ruimte veel beter :)
Zo'n kast heb ik in mijn vorige keuken gehad. Niet doen. Het front komt na een tijdje naar buiten hangen (bij mij was de bovenste lade ook los en zat niet aan het front vast)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:58
Spelt2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:41:
[...]
Type Primula toevallig?
Weliswaar ander type huis maar wij kwamen dezelfde dilemma's tegen, ook eindeloos geschoven met opstellingen omdat de afmetingen van de muren en ruimte net niet praktisch genoeg zijn.
Uiteindelijk heeft een goede keukenzaak een origineel en praktisch ontwerp voor ons gemaakt met een opstelling waar wij zelf nog niet aan gedacht hadden.
Ik hoop dat de aannemer (HSB?) mee wil werken aan de aanpassing van het raam!
Je mag niet meer raden :+
Welke goede keukenzaak is dat geweest en is het nog de opstelling die je eerder gepost had of is die nu anders? Mag ook via PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainC
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:08
Mr_Blobby schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Ter inspiratie: ik heb een vergelijkbare parallelle keukenopstelling en heb boven het lange werkblad een koof voor de afzuiging naar buiten met een Novy plafondunit afzuigkap en filament hue lampen:
[Afbeelding]
Dankjewel voor je reactie. De koof mogen wij 'helaas' niet doen ivm de nul-op-de-meter woning. Ik zie ook een 15~cm randje tegen de muur aan, dat wil denk ik niet voldoende helpen met de kookspetters? Is bij jullie de verf makkelijk schoon te houden? En wat betreft de hoge kasten heb je daar nog een foto van of tips?

Iemand anders mag natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

MainC schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Dankjewel voor je reactie. De koof mogen wij 'helaas' niet doen ivm de nul-op-de-meter woning. Ik zie ook een 15~cm randje tegen de muur aan, dat wil denk ik niet voldoende helpen met de kookspetters? Is bij jullie de verf makkelijk schoon te houden? En wat betreft de hoge kasten heb je daar nog een foto van of tips?

Dat mag je prima doen hoor, je zult het alleen moeten doen NA dat het geheel opgeleverd is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:55
Ook met een koof kun je recirculeren, indien je het alleen voor het esthetische wilt doen.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 26-01-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 11:51
Shunt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Zoals de tweedehands autobranche bijvoorbeeld?

Er zijn meer dan voldoende betrouwbare winkels. En die zijn nog makkelijk te vinden ook. Je hoeft maar een klein beetje je best te doen.

In de huizenmarkt hebben ze een mooie term voor: onderzoeksplicht. Vrij vertaald: het is je eigen verantwoordelijkheid te onderzoeken wat je precies koopt.

Op hoge poten eisen dat de gehele branche "maar open en eerlijk moet zijn" geeft aan dat het idee van eigen verantwoordelijkheid je kennelijk compleet vreemd is.
Is je goed recht, maar dan ga je vaak teleurgesteld worden in je leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnStaakke
Streamz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Er zijn meer dan voldoende betrouwbare winkels. En die zijn nog makkelijk te vinden ook. Je hoeft maar een klein beetje je best te doen.

In de huizenmarkt hebben ze een mooie term voor: onderzoeksplicht. Vrij vertaald: het is je eigen verantwoordelijkheid te onderzoeken wat je precies koopt.

Op hoge poten eisen dat de gehele branche "maar open en eerlijk moet zijn" geeft aan dat het idee van eigen verantwoordelijkheid je kennelijk compleet vreemd is.
Dus je moet wel onderzoek doen, maar je mag geen transparantie in prijzen eisen om onderzoek te doen? Bijzondere redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Shunt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Dat mag je prima doen hoor, je zult het alleen moeten doen NA dat het geheel opgeleverd is.
Kan, maar dan heb je voor niets geïnvesteerd in een type D balans WTW en andere energiebesparende maatregelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
JohnStaakke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Dus je moet wel onderzoek doen, maar je mag geen transparantie in prijzen eisen om onderzoek te doen? Bijzondere redenatie.
Je hebt netto winkels en korting winkels.

Prijzen van korting winkels zijn niet transparant omdat uitgangspunt is dat er 30% winst gemaakt wordt op een keuken. Ben jij niet goed in onderhandelen, dan pakt de verkoper 40%. Ben jij zeer goed in onderhandelen, dan pakt de verkoper 20%.

Transparant zijn betekent in deze dus VASTE prijzen. Alle netto winkels die ik ken pakken zo’n 30%.

Nu mag jij kiezen waar jij jouw keuken het liefst zou willen kopen :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
Barry|IA schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Prijzen van korting winkels zijn niet transparant omdat uitgangspunt is dat er 30% winst gemaakt wordt op een keuken. Ben jij niet goed in onderhandelen, dan pakt de verkoper 40%. Ben jij zeer goed in onderhandelen, dan pakt de verkoper 20%.

Transparant zijn betekent in deze dus VASTE prijzen. Alle netto winkels die ik ken pakken zo’n 30%.

Ik heb geen enkel probleem om te zien dat een bedrijf 30% pakt op een keuken. Immers, de schoorsteen moet ook roken, en ik zit vaak genoeg aan dezelfde kant van de tafel (ik maak dagelijks offertes op). Dus prima als er een netto bedrijf is die mij niet op een bierviltje 1 totaalprijs geeft en mij gewoon kan aangeven hoeveel extra een optie zou kosten als ik daarom vraag.

Maar er wordt nu gedaan alsof klanten zoveel eisen hebben als ze vragen om wat meer inzicht in de offerte, en daar ben ik het toch echt niet mee eens. Het feit dat mensen zoveel wantrouwen hebben richting jou en je collega's komt natuurlijk niet uit de lucht vallen; er zijn nog steeds veel te veel cowboys en verhalen over verkopers die kopers afzetten, dus je kan het een koper niet kwalijk nemen dat hij met een opgetreden wenkbrauw de showroom instapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JackBol schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Kan, maar dan heb je voor niets geïnvesteerd in een type D balans WTW en andere energiebesparende maatregelen.
Geef mij maar gewoon directe afvoer zonder fijn stof en andere rotzooi van het stukje vlees wat hier in de pan ligt. De alarmbellen gaan al jaren af (ook hier op tweakers) over slecht afgestelde WTW installaties te hoge CO2 concentraties.

Nee bij mij ook bij een nieuwe woning gaat het raam snachts gewoon lekker open en de kook damp / rook gewoon direct via de voorgevel naar buiten.
Streamz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Perfect voorbeeld van nog een branche die gewoon over het algemeen te smerig is voor woorden.
Maar two wrongs don't make a right.
Jammer genoeg is dat voor de meeste mensen niet zo 123 makkelijk uit te zoeken. Er moeten gewoon branche regels komen die transparantie garanderen. Ik heb geen probleem met bedrijven die winst pakken waar ik problemen mee heb is bedrijven die over de rug van goedgelovige mensen dubbel de winst pakken als iemand die wat scherper is.
Ja maar bij de huizen branche is het niet zo dat je een wijk vol nieuwbouw huizen verkoopt waar er eentje voor 30% marge weg gaat en de andere voor 50% en weer eentje verder 10% omdat die wel goed onderhandeld heeft.
Lekkere aannames hier weer ik denk dat je beter elders kunt gaan trollen.

[ Voor 55% gewijzigd door Shunt op 26-01-2021 15:09 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
PaT schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Zo'n kast heb ik in mijn vorige keuken gehad. Niet doen. Het front komt na een tijdje naar buiten hangen (bij mij was de bovenste lade ook los en zat niet aan het front vast)
Refererend aan herofruit in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" bedoelde ik er ook gewoon eentje met een deurtje met twee lades erachter ;-)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
JohnStaakke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Meen je dit echt? Nee toch?

Als jij transparantie in prijzen wil, dan zoek je een winkel die dit je biedt. Wil je vergelijken, zoek je er meerdere.
Simpeler kan niet. Kleine Google search leert dat er 1170 keukenwinkels in Nederland zijn. Keuze zat.

Overigens interesseert transparantie in stuksprijzen me bijzonder weinig. Ik koop geen keukendeurtje of spoelbak, ik koop een complete keuken. Voldoet deze aan mijn eisen en vind ik de prijs acceptabel, dan koop ik m.

Het hele idee van "transparantie" komt op mij over als een soort onzekerheid. Of, het niet kunnen beoordelen of je "waar voor je geld krijgt" en dat een prijslijst je dat antwoord moet geven. Maar da's een geheel persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Streamz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Als jij transparantie in prijzen wil, dan zoek je een winkel die dit je biedt. Wil je vergelijken, zoek je er meerdere.
Simpeler kan niet. Kleine Google search leert dat er 1170 keukenwinkels in Nederland zijn. Keuze zat.
Hoeveel daarvan zijn volgens jouw bronnen dan betrouwbaar?
Overigens interesseert transparantie in stuksprijzen me bijzonder weinig. Ik koop geen keukendeurtje of spoelbak, ik koop een complete keuken. Voldoet deze aan mijn eisen en vind ik de prijs acceptabel, dan koop ik m.
Want een keuken is niet opgebouwd uit honderden losse onderdelen die allemaal een prijs hebben.
Ik snap niet wat jij tegen een overzichtelijk en transparante markt hebt. Zelf een echte keukenboer wellicht?
Het hele idee van "transparantie" komt op mij over als een soort onzekerheid. Of, het niet kunnen beoordelen of je "waar voor je geld krijgt" en dat een prijslijst je dat antwoord moet geven. Maar da's een geheel persoonlijk natuurlijk.
Vrienden voelde zich goed toen ze een keuken van 12k hadden gekocht bij Bruynzeel. Totdat hij zag dat ik een maand of vier later een keuken voor 14k kocht uit een zelfde klasse kasten hogere klasse deurtjes meer lades en ipv brul merk rotzooi alles in de hoogste Siemens lijn met een natuursteen blad tegenover een goedkoop laminaat blad.

Was hij minder blij met zijn keuken nee die deed het nog steeds even goed. Waar hij minder blij om werd is het gevoel dat hij enorm genaaid was.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bij de keukenkampioen kregen wij gewoon tijdens het overleg genoeg prijzen te zien. Zo gingen wij van een ladekast van 90cm naar 120cm en vertelde ook netjes zijn kortingen die hij toe kon passen. Scheelde maar een paar tientjes, liet de verkoper ook gewoon netjes zien in zijn eigen catalogus met alle prijzen. Helaas is DMG standaard fout hier, maar sommige verkopers proberen het echt wel beter te doen.

Onze keuken is als het goed is na morgen helemaal af, helaas nog 1 krom deurtje die ze morgen komen vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bw6TO4eh1Uw_l65YpD3dDpYDSe8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k6A9xKDXMVSR6FBUwxCx3ido.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door lebbe02 op 26-01-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Als iedereen vaste prijzen hanteert, kan de hele sector dezelfde winst maken door maar 25% marge te pakken. Dan heb je nog steeds winkels die Siematic, Next125 of Bulthaup verkopen die 30-35% marge pakken voor de betere service, en winkels als Keukenloods die misschien 20-25% pakken. Je kan dezelfde winst maken simpelweg doordat je minder werk voor niks doet. De besparing zit wel in het feit dat je minder verkopers nodig hebt, dus de verandering zal zeker niet vanuit de verkopers komen. De besparing is te maken door de ondernemers.

Maar goed we gaan hier op het forum toch niet dit probleem oplossen. Dat kan alleen als de branche organisatie zich ervoor gaat inzetten.

Maar verder met je eens @Barry|IA , je kan beter de keuken kopen bij DMG als je daar een deal kan maken met 20% marge t.o.v. een zaak die netto 30% marge pakt in de huidige markt. Maar dit weet je alleen als je meerdere offertes gaat opvragen, waar dus 2-5 zaken voor niks een offerte hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Streamz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Dan verschillen we van mening over hoe transparant de gemiddelde keukenverkoper is :)
Och, denk niet dat je leken het kwalijk kan nemen dat ze de waarde niet goed kunnen inschatten van wat een keuken (of andere grote aankopen) zouden moeten kosten. Ik zie in mijn vakgebied ook vaak zat mensen verbaasd kijken als ik zeg hoeveel iets kost, en als ik ze dan laat zien waarom het zoveel kost, dan snapt men het vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:29
JohnStaakke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Dan verschillen we van mening over hoe transparant de gemiddelde keukenverkoper is :)

[...]

Och, denk niet dat je leken het kwalijk kan nemen dat ze de waarde niet goed kunnen inschatten van wat een keuken (of andere grote aankopen) zouden moeten kosten. Ik zie in mijn vakgebied ook vaak zat mensen verbaasd kijken als ik zeg hoeveel iets kost, en als ik ze dan laat zien waarom het zoveel kost, dan snapt men het vaak wel.
Maar daar heb je het al, je kan laten zien waarom iets zoveel kost.
Je hebt niets te verbergen, dus waarom dan zo schijnheilig doen over je prijzen.
Bij ons in de civiele sector maak ik ook regelmatig calculaties en prijsopgave en daar zetten we onderaan gewoon AK(administratie kosten) en W&R(Winst&Risico).

De discussie hier komt om de zoveel tijd ook weer opspelen en er blijven continu dezelfde tegen (non imo)argumenten gegeven worden.
Maar het feit dat het hier barst van de "dit is mijn opstelling/offerte, klopt dit een beetje" vragen nodig zijn, en dus mensen die hun onderzoek doen, vervolgens het verwijt krijgen dat ze hun onderzoek moeten doen en dat 'vergelijken niet kan' geeft al genoeg aan.

En blijf vooral met de kritische vragen doorkomen!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Voor de mensen die bovenstaande zoeken, dan kun je terecht bij onderstaande partij:
https://megakeukendeal.nl/
Concept is "inkoopprijs + fee"

Verkoopt volgens mij Pronorm keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-06 07:29
Transparantie lijkt een beetje in 2 extremen uitgelegd te worden: ieder onderdeeltje gespecificeerd of een totaalprijs.

Een tussenweg zou ik voldoende vinden om goed te kunnen vergelijken. Dus een bedrag voor apparatuur, keukenkastjes, werkblad en een restpost. Ik hoef geen deurtjes te vergelijken, maar wil ook niet in iedere zaak exact dezelfde keuken moeten samenstellen om te zien hoe de prijsstelling is.

Aangezien men doorgaans niet ieder jaar een nieuwe keuken koopt en je vaak bij aanschaf van een volgende keuken ook in een andere levensfase zit (ander budget, andere eisen), heb je als consument gewoon per definitie een informatieachterstand en is het voor velen lastig in te schatten wat het zou moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

lebbe02 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:18:
Bij de keukenkampioen kregen wij gewoon tijdens het overleg genoeg prijzen te zien. Zo gingen wij van een ladekast van 90cm naar 120cm en vertelde ook netjes zijn kortingen die hij toe kon passen. Scheelde maar een paar tientjes, liet de verkoper ook gewoon netjes zien in zijn eigen catalogus met alle prijzen. Helaas is DMG standaard fout hier, maar sommige verkopers proberen het echt wel beter te doen.

Onze keuken is als het goed is na morgen helemaal af, helaas nog 1 krom deurtje die ze morgen komen vervangen:
[Afbeelding]
Leuk detail dat wijnkoelertje, nu ik dat zo zie had ik dat ook wel gewild :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Shunt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:18:
Want een keuken is niet opgebouwd uit honderden losse onderdelen die allemaal een prijs hebben.
Ik snap niet wat jij tegen een overzichtelijk en transparante markt hebt. Zelf een echte keukenboer wellicht?
Omdat er meer waarde zit in het geheel dan in de som der delen.
Je bent in mijn ogen een beetje aan het drammen.

Ja de keukenmarkt is niet mega-transparant. Maar nee, niet iedereen wordt drie keer de onderbroek over de kop getrokken wanneer de een keuken koopt.

Economics 101: de juiste prijs is wat de koper ervoor wil betalen. Niet de inkoopprijs + marge.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:37
Die hele prijsdiscussie komt uit de praktijken dat verkopers op een (half) uurtje je keuken in elkaar toveren, en dan zeggen.
Deze keuken kost 30.000€.

De monden vallen open, en dan zegt de verkoper. Maar ik ga even naar mijn baas, en kijken of we daar iets mee kunnen doen.
En dan komen ze na 5 minuten terug. Hokus Pokus.

Ik heb mijn baas eens stevig aangepakt, en speciaal voor jullie kan ik die keuken met een korting van 60% aan jullie verkopen, maar je moet wel nu en hier tekenen.

Zeg niet dat het niet gebeurt... Maar dan stap ik buiten, zelfs zonder enige commentaar.

Bepaalde meubelwinkels gingen vroeger zelfs zo ver dat ze mensen opbelden en vroegen om naar de winkel te gaan met een code, dan kregen ze 80% korting, maar wel deze zaterdag gaan, en man en vrouw moeten samen gaan.

Dit zijn gewoon totaal ongeloofwaardige praktijken die de hele sector in ongeloofwaardigheid hullen.
De reactie van de wakkere koper is gewoon om meer transparantie te eisen, logisch vind ik dan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 14:20
MainC schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:40:
[...]

De 15 cm hoge rand is bedoeld om niet direct een deuk of kras in de muur te hebben als je koekenpan tegen de muur botst. Op de muur zit Sigma Superlatex Matt en die heeft schrobklasse 1 en ik heb er nog geen spetters op gekregen die ik er niet af kreeg (keuken is ruim 1 jaar oud). Foto van de overkant met apothekerskast in het midden en afvalscheidingsbakken van ikea (Sortera).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR_4ddMO1i4KZ-pi2yuTaJ7DmjY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XmlN4Mv0oCaUXeS2x6G5I8sX.jpg?f=user_large
Die stapelbare bakken zijn niet alleen handig, maar ook een beetje noodgedwongen omdat ik de keukenkasten niet in de hoek kan plaatsen i.v.m. de lage radiator die ervoor zit.

Ik zie op je ontwerp van de lage kastenrij niet alleen een zijwand (stollenwand) aan de zichtkant maar ook tegen de muur zitten. Is m.i. overbodig (heb ik zelf ook niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Blobby op 26-01-2021 16:33 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
[...]

Hoeveel daarvan zijn volgens jouw bronnen dan betrouwbaar?

[...]
Geen idee, ik heb er een paar gevonden. Da's het enige dat telt.

Een auto is ook opgebouwd uit allemaal losse onderdelen. En veel opties zijn alleen leverbaar ik een pakket, niet los. Dus ook geen stuksprijs. Niet relevant, ik koop een auto zoals ik m wil. Idem keuken.

En nee, niet in de keukenbranche actief. Verre van zelfs, ik moet er niet aan denken met consumenten te moeten dealen. Precies om dit soort redenen.

Vrienden voelde zich goed toen ze een keuken van 12k hadden gekocht bij Bruynzeel. Totdat hij zag dat ik een maand of vier later een keuken voor 14k kocht uit een zelfde klasse kasten hogere klasse deurtjes meer lades en ipv brul merk rotzooi alles in de hoogste Siemens lijn met een natuursteen blad tegenover een goedkoop laminaat blad.

Was hij minder blij met zijn keuken nee die deed het nog steeds even goed. Waar hij minder blij om werd is het gevoel dat hij enorm genaaid was.
Als dat echt zo is, heb jij m natuurlijk uitgelegd wat de term onderzoeksplicht inhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
De handtekening is gezet voor onze keuken.

Het is geworden een Artego Q3 SL greeploos greeplijst met tip-on combinatie. Korpus 78cm
Uitvoering Starlight spiegelglans acrylglasfront wit met witte greeplijsten.

Werkbladen graniet Stargate 30mm met onderbouw spoelbak Caressi en kraan Caressi.

Spoelzijde normale kast, spoelkast frontuitrek met afvalsysteem, vaatwasserfront, hoge kast 221cm voor koel-/vries met verticale greeplijst.
Kookzijde hoge kast 221cm voor oven met laden onder, twee ladenblokken van 90cm waarvan eentje met binnenlade. Bovenkasten 92cm hoog 45-90-45 met de middenste ingericht op de vlakschermafzuigkap.
Eetkamerzijde nis 20cm, twee keer ladenblok 60cm waarvan eentje met binnenlade.

Het idee om zo het hoekje om te gaan richting eetkamer komt van een bevriende architect, die mee heeft willen kijken naar de indeling.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bDcwf0pk/aanzicht1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HVpjLt5t/aanzicht3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bZrJxNmD/bovenaanzicht.jpg

Apparatuur heb ik los bij elkaar gesprokkeld diverse outlet/restantmodellen in de hoge lijnen:
Kookplaat Neff T68TL6UN2 80cm
Oven Neff B58VT68H0B
Vaatwasser Neff S526I80X1E
Afzuigkap vlakscherm FRANKE Mythos Plus FMYPL 908 POT WH
Koel-/vriescombinatie Samsung BRB260189WW

Magnetron willen we niet in het zicht en plaatsen we waarschijnlijk boven de oven achter de deur een losse.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tot nu toe erg tevreden met de keuze voor granietshop. Ze hebben duidelijke nettoprijzen en zowel de werkbladen als keuken zijn betaalbaar. Hierdoor konden we precies onze wensen uitvoeren in een vrij hoge prijsgroep (acrylglasfronten) met heel veel lades die bij sommige andere fabrikanten veel duurder zou zijn geweest.
Je kunt ook nu gewoon nog op afspraak terecht voor de werkbladen/keuken, heel veel kan ook via mail.
Nog een heel groot voordeel aan Artego via Granietshop is de korte levertijd van 4 weken. Het voortraject, kijken, aanpassen en heen en weer mailen heeft langer geduurd :D

Als hij staat dan zal ik er nog wel een paar foto's van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Luiaard op 26-01-2021 17:24 ]

Import van EVs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Streamz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Geen idee, ik heb er een paar gevonden. Da's het enige dat telt.

[...]

Een auto is ook opgebouwd uit allemaal losse onderdelen. En veel opties zijn alleen leverbaar ik een pakket, niet los. Dus ook geen stuksprijs. Niet relevant, ik koop een auto zoals ik m wil. Idem keuken.

En nee, niet in de keukenbranche actief. Verre van zelfs, ik moet er niet aan denken met consumenten te moeten dealen. Precies om dit soort redenen.

[...]

Als dat echt zo is, heb jij m natuurlijk uitgelegd wat de term onderzoeksplicht inhoudt?
Ik zou als commercieel medewerker 100 klanten als jou willen.
Ergens een flinke prijs aan hangen, er een mooi verhaaltje bij verzinnen, dat het in elkaar gezet wordt door een Braziliaanse maagd of iets zodat je echt het premium gevoel krijgt en echt waar te krijgen je geld en lekker laten tekenen.
Geen kritische vragen, lekker cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 19:30
Ik heb gister een keuken samengesteld bij Van Wanrooij warenhuys. Ze zijn de leverancier voor het sanitair & keuken. Ik heb nog geen handtekening gezet, omdat ik de keuken nog niet fysiek heb gezien etc.

Ik heb een 3D panoramaview linkje gehad en twee 3D tekeningen en de offerte. Wat mij is opgevallen is dat er geen stukprijzen staan, enkel het totaalbedrag. Is dit gebruikelijk? Of kan ik gewoon vragen om de stukprijzen, of is dat een beetje kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
cacao70 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:14:
Ik heb gister een keuken samengesteld bij Van Wanrooij warenhuys. Ze zijn de leverancier voor het sanitair & keuken. Ik heb nog geen handtekening gezet, omdat ik de keuken nog niet fysiek heb gezien etc.

Ik heb een 3D panoramaview linkje gehad en twee 3D tekeningen en de offerte. Wat mij is opgevallen is dat er geen stukprijzen staan, enkel het totaalbedrag. Is dit gebruikelijk? Of kan ik gewoon vragen om de stukprijzen, of is dat een beetje kansloos?
Vind je zelf dat je een juiste offerte hebt gekregen ? Zo nee, vraag om verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
cacao70 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:14:

Lees even de laatste paar pagina's door. Daar is het uitvoerig gegaan of gespecificeerde offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:06
lebbe02 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:18:

[Afbeelding]
Wat is het formaat van deze hoekkeuken? Wij hebben maar 243x240 o.i.d. dus er is niet zo gek veel mogelijk. Waar heb jij nu je vaatwasser bijvoorbeeld? Want bij zo’n dubbele hoge kast kun je de hoekkast niet echt benutten en met die lades zie ik ook niet echt ruimte voor een vaatwasser.

Wij vinden de puzzel bij ons in ieder geval ontzettend moeilijk. Ben benieuwd of een keukenboer daar iets fatsoenlijks voor kan tekenen dit voorjaar :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
remzor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Wat is het formaat van deze hoekkeuken? Wij hebben maar 243x240 o.i.d. dus er is niet zo gek veel mogelijk. Waar heb jij nu je vaatwasser bijvoorbeeld? Want bij zo’n dubbele hoge kast kun je de hoekkast niet echt benutten en met die lades zie ik ook niet echt ruimte voor een vaatwasser.
De vaatwasser zit onder de koelkast en hebben een extra koelkast met vriezer in de berging. De keuken is 3082 bij 1966.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 18:36
737freak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Ondertussen ben ik weer een stap verder, met de keukenboer van het nieuwbouwproject dit keer.
Zie bovenstaand voor mijn originele post.

Ontwerp:

[Afbeelding]

Ik twijfel of ik de kast naast de bar laat vervallen, want dat maakt het nog een stuk strakker:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-----
Resultaat, tweede offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.317,-
Häcker Systemat AV2135-GL V641 Zwart Lak, mat
Bovenkasten en delen van het eiland in AV1097 Oude Eiken natuur
Greeploos, Plint, 14cm
Eiland, 184x100cm
Werkblad langs wand met spoelbak, 180x60cm
Hoge kast, met oven & losse magnetron, 60x60cm
Hoge kast, koel/vries, 60x60cm
Hoge servieskast, tegen koof links, 40x40cm
Hoge servieskast, tegen pilaar rechts, 30x40cm
Nis met bovenkasten (65cm hoog) & afdekplank
Systemat afvalsysteem in spoelkast
Muur vullend incl. plafondplint, met restende ruimte opgevuld met passtukken

Werkblad: Subtotaal = €2.705,-
Composiet, 2cm, Silestone Negro Tebas
- 180x60cm (langs wand)
- 184x100cm (eiland)

Apparatuur: Subtotaal = €7.458,-
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bora PURU (recirculatie)                                       € 2.479,-
ATAG oven 60cm met pyrolyse, black steel ZX66121D              € 1.249,-
ATAG magnetron 45cm, black steel CX46121D                      €   649,-
ATAG vaatwasser met besteklade, A+++, 42db VA6115HT            €   869,-
ATAG koel/vries combinatie, 178cm hoog KD63178D                €   989,- 
Franke eenhendel Active Neo mat zwart                          €   359,-
Franke 50cm spoelbak KBG 210.50 Onyx zwart                     €   279,-
Overig (aansluitspul, spotjes, stopcontact eiland, etc.)       €   585,-

Montage: Subtotaal = €1.850,-
Totaal bruto: €21.330,-

Minus de keukencheque t.w.v. €3.575,- van de stelpost komt het op totaal €17.755,- netto.
Hoor graag wat jullie hiervan vinden en of er nog adviezen zijn. Alvast veel dank! :)
Verbetering of niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptumeOoDuwVnRksDRR4GctQvBno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3peQb8KBEPgM6g5bu0FV0na.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iq_wdse2QM0I3BDM1pZJWXWoj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwNMOvXoR93gaoRXnayMCqY5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:36
Wij hebben een Kvik keuken in ons nieuw gekochte huis, willen daar nieuwe frontjes op maar ondanks bellen en mailen nog geen reactie. Iemand enig idee wat Mano frontjes kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Bij KVIK hebben ze toch de volledige catalogus online staan?
Of zijn dat altijd kasten met front dus geen losse fronten?
Wel meteen een mooi voorbeeld van transparantie, het is een lange prijslijst maar kan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvanb
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 12:43
Wij hebben onenigheid met de keukeninstallateur. Hebben wij gelijk of zij?

De keukeninstallateur heeft onlangs onze keuken geïnstalleerd en diezelfde dag nog werd duidelijk dat tussen de keukenplint en de onderkastjes een grote kier zit. Ik heb op een aantal punten gemeten en meet 1.5 tot 2.5 cm ruimte. Als je in de woonkamer aan tafel zit, kun je de kier zien zitten. We vinden het lelijk en denken dat dit een montagefout is, dus hebben we melding gemaakt dat dit moet worden opgelost.

Hier wat foto's van de kier in kwestie.

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5qsE02ZqNtRy9iMicwFfvUPjwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bCXIkhiVmAodYduUR4mnujiY.jpg?f=user_large

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h96N8kDdIwur4m53vjozlkR_jG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gm2LauvyCfOkz2PXwWenRUnM.jpg?f=user_large

We hebben aangegeven dat we het zo niet mooi vinden gemonteerd en dat we graag willen dat dit wordt aangepast. We gaven verder aan dat de plinthoogte 15 cm is en dat wij op onze orderbevestiging hebben staan dat de plinthoogte 16 cm is. Daar hebben we bewijs voor en dat hebben we getoond. We willen graag dat de plint wordt vervangen voor een plint van 16 cm zodat de kier minder groot is. Idealiter zien we helemaal geen kier, maar een kier van 1 cm zie je echt niet vanwege de overhang van de kastjes.

Hun reactie daarop:
Wat betreft de plint vind ik het lastig uit te leggen, als wij een plint op 16 cm hoogte bestellen, dan word deze geleverd op 15 cm hoog. Dit in verband met de ruimte van 1 cm voor de beluchting.

Ik kan hierin echt niks betekenen. Kosten voor een nieuwe plint zullen wij door moeten berekenen.
Ten eerste verbaast het mij dat zij een plint van 16 cm hoogte bestellen, deze geleverd wordt op 15 cm hoog. Hebben jullie dezelfde ervaring of is dit lariekoek? Ik vind op internet niks over ruimte voor beluchting in de keuken en we zijn hier eerder ook niet over geïnformeerd.

Ten tweede, is het mijn probleem als een plint wordt besteld waardoor zo'n grote kier ontstaat die ik niet mooi vind? Moet ik zelf hard maken waarom dit een montagefout is of is het aan hen om te bewijzen dat een kier van 1.5 tot 2.5 cm binnen gebruikelijke marges vallen?

Ik ben ermee bekend dat voor vloeren geldt dat een kier onder een plint van een paar milimeter binnen de norm valt en dat je als consument hiermee te dealen hebt. Maar ik ben er niet mee bekend dat een kier van tot wel 2.5 cm binnen een norm valt en ik heb nooit eerder bij anderen thuis zoiets gezien. Ik heb het idee dat we in het ootje worden genomen.

Wat denken jullie en welke vervolgstappen zijn goed om te nemen? Ik wil hen vragen om die regel hard te maken. Verder neem ik nog contact op met onze keukenadviseur om advies in te winnen - misschien kunnen zij het rechtzetten of ons toch van 2 cm kier overtuigen? De stap daarna is contact opnemen met een geschillencommissie. Ik ben ook wel benieuwd wat een nieuwe plint kost. Voor minder dan 200eu wil ik ergens in het proces wel van al het gedoe af zijn en betaal ik wel om het te laten vervangen - voelt als onrecht maar dan is het wel opgelost en zijn we van het gedoe af. Als we er echt niet uitkomen, kan ik nog naar de kantonrechter. Of Meester Visser. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
millerman_sf schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:46:
Transparantie lijkt een beetje in 2 extremen uitgelegd te worden: ieder onderdeeltje gespecificeerd of een totaalprijs.

Een tussenweg zou ik voldoende vinden om goed te kunnen vergelijken. Dus een bedrag voor apparatuur, keukenkastjes, werkblad en een restpost. Ik hoef geen deurtjes te vergelijken, maar wil ook niet in iedere zaak exact dezelfde keuken moeten samenstellen om te zien hoe de prijsstelling is.

Aangezien men doorgaans niet ieder jaar een nieuwe keuken koopt en je vaak bij aanschaf van een volgende keuken ook in een andere levensfase zit (ander budget, andere eisen), heb je als consument gewoon per definitie een informatieachterstand en is het voor velen lastig in te schatten wat het zou moeten kosten.
Persoonlijk vond ik het juist wel fijn om een volledig gespecificeerde offerte te hebben. Ten eerste geeft het inzicht in waar de kosten zitten en weet je dus ook waar je andere keuzes zou kunnen maken om toch wat goedkoper uit te komen. En ten tweede duurt het nog even voordat onze keuken geleverd gaat worden, dus mochten we toch nog iets willen wijzigen later dan weten we ook dat we daar gewoon een eerlijke prijs voor betalen. Want goed onderhandelen betekent vaak ook dat als je daarna nog iets wilt aanpassen het eerder behaalde resultaat weer ter discussie staat.
Ik zou dan ook iedereen aanraden om als je van plan bent om meerdere winkels te vergelijken om dan altijd ook minimaal 1 netto zaak te bezoeken voor dit inzicht. Dat helpt je ook weer bij de gesprekken bij andere zaken daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Jeroenvanb schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Op zich is 1 cm ruimte ten behoeve van ontluchting van bijv koelkast wel gebruikelijk volgens mij, het is dat of van die roostertjes en die zijn ook niet altijd even mooi. De hoogte op je bestelformulier is de hoogte waarop je onderkasten beginnen, dus snap wel dat dit niet gelijk hoeft te zijn aan de afmeting van de plint. Dus dat ze aangeven dat 1 cm open laten de standaard is kan ik wel inkomen. Maar 1 cm is nog geen 2,5 natuurlijk. Hij heeft het zelf over 1 cm dus dan zou ik daar op doorpakken en aangeven dat dit ook is wat je wil, en dus geen 2,5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
Jeroenvanb schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:03:

De keukeninstallateur heeft onlangs onze keuken geïnstalleerd en diezelfde dag nog werd duidelijk dat tussen de keukenplint en de onderkastjes een grote kier zit. Ik heb op een aantal punten gemeten en meet 1.5 tot 2.5 cm ruimte. Als je in de woonkamer aan tafel zit, kun je de kier zien zitten. We vinden het lelijk en denken dat dit een montagefout is, dus hebben we melding gemaakt dat dit moet worden opgelost.

Hier wat foto's van de kier in kwestie.

Foto 1:
[Afbeelding]

Foto 2:
[Afbeelding]

We hebben aangegeven dat we het zo niet mooi vinden gemonteerd en dat we graag willen dat dit wordt aangepast. We gaven verder aan dat de plinthoogte 15 cm is en dat wij op onze orderbevestiging hebben staan dat de plinthoogte 16 cm is. Daar hebben we bewijs voor en dat hebben we getoond. We willen graag dat de plint wordt vervangen voor een plint van 16 cm zodat de kier minder groot is. Idealiter zien we helemaal geen kier, maar een kier van 1 cm zie je echt niet vanwege de overhang van de kastjes.

Hun reactie daarop:

[...]

Ten eerste verbaast het mij dat zij een plint van 16 cm hoogte bestellen, deze geleverd wordt op 15 cm hoog. Hebben jullie dezelfde ervaring of is dit lariekoek? Ik vind op internet niks over ruimte voor beluchting in de keuken en we zijn hier eerder ook niet over geïnformeerd.

Ten tweede, is het mijn probleem als een plint wordt besteld waardoor zo'n grote kier ontstaat die ik niet mooi vind? Moet ik zelf hard maken waarom dit een montagefout is of is het aan hen om te bewijzen dat een kier van 1.5 tot 2.5 cm binnen gebruikelijke marges vallen?

Ik ben ermee bekend dat voor vloeren geldt dat een kier onder een plint van een paar milimeter binnen de norm valt en dat je als consument hiermee te dealen hebt. Maar ik ben er niet mee bekend dat een kier van tot wel 2.5 cm binnen een norm valt en ik heb nooit eerder bij anderen thuis zoiets gezien. Ik heb het idee dat we in het ootje worden genomen.

Wat denken jullie en welke vervolgstappen zijn goed om te nemen? Ik wil hen vragen om die regel hard te maken. Verder neem ik nog contact op met onze keukenadviseur om advies in te winnen - misschien kunnen zij het rechtzetten of ons toch van 2 cm kier overtuigen? De stap daarna is contact opnemen met een geschillencommissie. Ik ben ook wel benieuwd wat een nieuwe plint kost. Voor minder dan 200eu wil ik ergens in het proces wel van al het gedoe af zijn en betaal ik wel om het te laten vervangen - voelt als onrecht maar dan is het wel opgelost en zijn we van het gedoe af. Als we er echt niet uitkomen, kan ik nog naar de kantonrechter. Of Meester Visser. :*)
heb je een bora kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvanb
Marinos83 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Op zich is 1 cm ruimte ten behoeve van ontluchting van bijv koelkast wel gebruikelijk volgens mij, het is dat of van die roostertjes en die zijn ook niet altijd even mooi. De hoogte op je bestelformulier is de hoogte waarop je onderkasten beginnen, dus snap wel dat dit niet gelijk hoeft te zijn aan de afmeting van de plint. Dus dat ze aangeven dat 1 cm open laten de standaard is kan ik wel inkomen. Maar 1 cm is nog geen 2,5 natuurlijk. Hij heeft het zelf over 1 cm dus dan zou ik daar op doorpakken en aangeven dat dit ook is wat je wil, en dus geen 2,5 cm.
Dank! Ik kan er inderdaad wel inkomen dat beluchting nodig is en liever een kier van 1 cm die je door overhang niet ziet dan een roostertje bij de koelkast. Maar 1 cm beluchting is wat anders dan 2.5 cm beluchting en hier wil ik inderdaad op doorpakken. Alleen geven zij niet thuis. Ik kan nog wat frunniken bij hen door te vragen om bewijs ter onderbouwing dat 2.5 cm OK is maar het lijkt op een padstelling. Dan is de volgende stap een klacht indienen, naar een geschillencommissie en, uiteindelijk, de kantonrechter.
Ice82 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:18:
[...]
heb je een bora kookplaat?
Nee, we hebben een inductie kookplaat en een conventionele afzuigkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:27
[...]

Als het blad waterpas ligt en de ruimte boven de plint is niet overal gelijk dan zit het dus in vloer.
Een plint staat inderdaad altijd ca. 1cm vrij van de kasten. Niet alleen ivm beluchting maar ook ivm de mogelijkheid tot demonteren.
Voordat je het woord kantonrechter in je mond neemt zou ik eerst eens kijken of de vloer onder de keuken volledig vlak en waterpas is.
@Jeroenvanb

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-01-2021 22:36 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barry|IA
JohnStaakke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb geen enkel probleem om te zien dat een bedrijf 30% pakt op een keuken. Immers, de schoorsteen moet ook roken, en ik zit vaak genoeg aan dezelfde kant van de tafel (ik maak dagelijks offertes op). Dus prima als er een netto bedrijf is die mij niet op een bierviltje 1 totaalprijs geeft en mij gewoon kan aangeven hoeveel extra een optie zou kosten als ik daarom vraag.

Maar er wordt nu gedaan alsof klanten zoveel eisen hebben als ze vragen om wat meer inzicht in de offerte, en daar ben ik het toch echt niet mee eens. Het feit dat mensen zoveel wantrouwen hebben richting jou en je collega's komt natuurlijk niet uit de lucht vallen; er zijn nog steeds veel te veel cowboys en verhalen over verkopers die kopers afzetten, dus je kan het een koper niet kwalijk nemen dat hij met een opgetreden wenkbrauw de showroom instapt.
Tja, mijn klanten hebben geen wantrouwen richting mij. En als zij dat wel hebben, dan zijn het mijn klanten niet. Ik vind dat het kopen van een keuken vooral leuk moet zijn. Kan ik een klant niet laten inzien dat het kopen van een keuken bij mij ‘veilig’ is, dan haak ik zelf af en neem ik vriendelijk afscheid. Dit begrijpt 95% van de verkopers niet. Druk uitoefenen kan ook op een leuke manier, zonder dwingend over te komen.

Ik verkoop 70% van mijn keukens in 1 keer. Mijn orderbevestigingen bevatten alleen een totaalprijs.

Wat doe ik anders dan andere verkopers?
Ik laat mensen zien hoeveel duurder ik ben dan de meest cheap ass schreeuw winkel. Ik maak het eigen ontwerp van de klant met de grond gelijk. Ik laat opties zien waar de klant nooit bij stilgestaan heeft. Ik leg uit waarom de keukenbranche niet transparant kan zijn. Hell, ik maak van slimme hoekkasten zelfs loze ruimtes...

De reden dat veel klanten bij mij overstag gaan is omdat ze na 3 bezoeken aan winkels met pikkies in oversized C&A pakken, nu bij iemand terecht komen met een COMPLEET ander verhaal. Daarnaast vraag ik vriendelijk om de order en zeg daarbij dat we er wat geweldigs van maken. De klant krijgt mijn 06. Als er wat is bellen ze mij. Als de monteur moeilijk doet, stap ik in de auto en ga ik er heen.

Mag ik 1500 euro duurder zijn dan de meest goedkope aanbieder, op een keuken van 20 ruggen? Ik vind van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Ja en nee. Doe je niet een witte muur ombouw in plaats van die passtukken en plafondplint? M.i. is dit veel mooier.

Ook zou ik de rugwand van het eiland misschien zwart doen. Ik weet niet hoe dit gaat matchen met jouw houten vloer. Let daar even goed op.

Het is persoonlijk, maar ik vind zo’n keuken tussen hoge kasten met bovenkasten er boven altijd een hoog kantine gehalte hebben. Ik vind het mooier als beide kasten aan dezelfde kant staan. Vraag je verkoper even om dat te laten zien :)

[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 26-01-2021 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

1cm ruimte is inderdaad voldoende in de praktijk. Let er alleen wel op dat wanneer een apparaat defect is en de monteur komt langs, dat je de plint er dan af haalt en verstopt. Als de monteur ziet dat je het rooster niet gebruikt zal hij mogelijk het defect daar aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
we hebben een keuken aangeschaft en daar komt een soort bar tafel in waar ik dan twee grote vuilnisbakken (voor papier en plastic) onder wil zetten. Ik wil groot dus, richting 60L per bak.
Bijv. een duo-bak van 2x60 of misschien toch los.
Ik zoek me de tandjes maar kan weinig geschikts vinden tot een cm of 70-75 hoog. Het is een long shot maar iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtLUPDvT_LZqgM5WaPGyUosoyq0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ktPpleCC1j1SxdInYECdSiSv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

maxtrash schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:36:
we hebben een keuken aangeschaft en daar komt een soort bar tafel in waar ik dan twee grote vuilnisbakken (voor papier en plastic) onder wil zetten. Ik wil groot dus, richting 60L per bak.
Bijv. een duo-bak van 2x60 of misschien toch los.
Ik zoek me de tandjes maar kan weinig geschikts vinden tot een cm of 70-75 hoog. Het is een long shot maar iemand tips?

[Afbeelding]
Heeft de verkoper dat ding aangesmeerd onder het mom van "Dat is handig om je afvalbakken onder te zetten!"? ;)

Koop de afvalcontainers die je mooi/fijn vindt, en bouw daar je eigen bar/tafel omheen. Zo te zien zijn het 4 planken, da's niet zo moeilijk en bespaart je waarschijnlijk een hoop geld :)

Ik heb zelf overigens deze unit:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qYrp1B4qj14r/550x606.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/YvKAV927p530/550x522.jpg
3x20liter, ideaal ding voor papier, gft en plastic. Hoeft ook geen ombouw omheen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 27-01-2021 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:12

Don Quijote

El Magnifico

Barry|IA schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:57:
[...]
Mag ik 1500 euro duurder zijn dan de meest goedkope aanbieder, op een keuken van 20 ruggen? Ik vind van wel.
Zeker! Goede service en goed advies kost geld. Het zou waanzin zijn om je zelf “weg te cijferen” in de uiteindelijke offerte, immers jij (of een andere goede adviseur) maakt vaak het verschil tussen een dertien in een dozijn keuken, of echt een uitstekende keuken in de ruimte voor die specifieke mensen.

Volgens mij gaat het in de discussie niet over de marges. Maar over de intentie van de verkoper. Speelt hij of zij een spel om over de rug van onwetende verkopers zoveel mogelijk geld te verdienen (waar bij elke nee van de klant er weer 10% af kan) of reken je gewoon een eerlijke prijs met een gezonde marge. Waar je dus als verkoper ook niet meer met grote kortingen gaat strooien.

Overigens wel met @Streamz eens, dat voor bezoekers van dit topic er geen excuus is om hier door te worden overvallen. Genoeg voorbeelden van zaken die op bovenstaande wijze werken en waar een keuken kopen gewoon een feestje is.

En om het wat meer ontopic te houden. 8/9/10 februari komen ze eindelijk bij ons de keuken plaatsen. Het voorbereidend werk had wat voeten in de aarde omdat we bij alles wat we in het huis weghaalden weer een nieuwe verrassing krijgen. Uiteindelijk hebben we alles moeten vervangen. Van de houten vloerbalken die rot bleken, tot de 12 meter hoge asbest standleiding. Wat betekent dat het vervangen van de keuken heeft geleidt tot breken en werk van de kelder, drie verdiepingen, en het dak.

Maar nu beginnen we eindelijk weer op te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ea1hKh_FAbkiMk7vrQUb4GIT3bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sa8Byr8Y9dsWtUHgvEP4WYPN.jpg?f=fotoalbum_large

Niet minder dan 16 WCDs in de keuken. In de categorie, je kan er beter mee dan om verlegen zitten 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:36
Marinos83 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:00:
Bij KVIK hebben ze toch de volledige catalogus online staan?
Of zijn dat altijd kasten met front dus geen losse fronten?
Wel meteen een mooi voorbeeld van transparantie, het is een lange prijslijst maar kan wel gewoon.
Losse fronten zijn nergens te vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Ojjorz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Ik zou wel nog even nadenken over die Triton kokendwaterkraan. Er zijn geen ervaringen van die kraan te vinden en uit het 'Ervaringen met kokendwaterkranen-topic' blijkt dat alle B-merken eigenlijk heel matig presteren. Dure filters en slechte boilers zijn de meeste gehoorde klachten. Dan is het misschien de moeite waard om € 500,- te betalen voor een Quooker.
Thanks.

We hebben contact opgenomen met de keukenman en als we de stoomoven ruilen voor een normale oven (stomen gaan we toch niet doen) en bijleggen op een Quooker dan kost dat maar €200,- meer op het einde van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
[...]

Tja, mijn klanten hebben geen wantrouwen richting mij. En als zij dat wel hebben, dan zijn het mijn klanten niet. Ik vind dat het kopen van een keuken vooral leuk moet zijn. Kan ik een klant niet laten inzien dat het kopen van een keuken bij mij ‘veilig’ is, dan haak ik zelf af en neem ik vriendelijk afscheid. Dit begrijpt 95% van de verkopers niet. Druk uitoefenen kan ook op een leuke manier, zonder dwingend over te komen.

Ik verkoop 70% van mijn keukens in 1 keer. Mijn orderbevestigingen bevatten alleen een totaalprijs.

Ik laat mensen zien hoeveel duurder ik ben dan de meest cheap ass schreeuw winkel. Ik maak het eigen ontwerp van de klant met de grond gelijk. Ik laat opties zien waar de klant nooit bij stilgestaan heeft. Ik leg uit waarom de keukenbranche niet transparant kan zijn. Hell, ik maak van slimme hoekkasten zelfs loze ruimtes...

De reden dat veel klanten bij mij overstag gaan is omdat ze na 3 bezoeken aan winkels met pikkies in oversized C&A pakken, nu bij iemand terecht komen met een COMPLEET ander verhaal. Daarnaast vraag ik vriendelijk om de order en zeg daarbij dat we er wat geweldigs van maken. De klant krijgt mijn 06. Als er wat is bellen ze mij. Als de monteur moeilijk doet, stap ik in de auto en ga ik er heen.

Uitstekend toch? Doordat jij je onderscheid van de rest van de grijze-verkopers-massa ben je in staat om je verhaal te verkopen en ben je het geld dubbel en dwars waard, maar voor mij voldoet een totaalprijs simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
Heeft er iemand al ervaring met (de dure) Siemens/Neff downdraft glas ?

Wij gaan voor een kookeiland en ben wel gecharmeerd van de vormgeving van dit ding. Maar kan nergens iets zinnigs vinden over de kwaliteit van afzuiging van deze downdraft in vergelijking met bijvoorbeeld een Bora of Siemens inductie met ingebouwde afzuiging. Iemand ervaring of ideeën hierbij?

Het valt mij op dat er maar weinig reviews te vinden zijn van Siemen/Neff/Bora inductieplaten en /of afbuigingen. Dat is wel wat anders dan met elektronica. Of weet iemand een website waar aardig wat reviews worden geplaatst?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Je maakt een klik met de klant, en daarna voeg je waarde toe door je kennis, en door de meerwaarde van je ontwerp te tonen tov het eerste plannetje van de klant.
Dat zou bij mij ook werken, en dan wil ik echt de prijs van een halve meter plint niet kennen.
Maar ik stel dan wel vragen over: als we dit laminaat werkblad vervangen door een natuursteen of composiet, wat geeft dat op de prijs? En het komt niet op 100€, maar die hocus pocus met 50 - 70% korting werkt echt als een rode lap op mij.

Er is één punt waar ik het niet over eens ben... ik ben een fan van de Le Mans hoekkast. Die staat hier, en ik vind ze zalig goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
[...]

Ieder zijn ding, maar bij mij zou je dan ook afvallen. Transparantie betekent ook dat je weet hoeveel je waarvoor betaald. En dat hoeft niet op ieder onderdeel in detail, maar enkel een totaalprijs is voor mij te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Je verhaal is mooi, maar zolang ook jij geen openheid van prijs geeft, geef je ook geen reden tot vertrouwen.
De prijsopbouw hoeft heus niet super specifiek, maar ik wil weten wat een hoge kast doet tov een lage kast.
Dan zou je bij mij ook eerder meer kunnen verdienen want dan wordt bij mij de beslissing tussen bepaalde keuzes duidelijker.

Daarnaast zal ik bij de acquisitie van iets met dergelijke prijzen nooit en te nimmer een beslissing ter plekke nemen.
Ik weet bij jou aan tafel vaak al wel of het 'm wel of niet gaat worden, maar dat gaat niet terplekke afgerond worden. Eerst wil ik het nog even laten bezinken en uiteraard even rustig op ons gemak samen bespreken.
Dan kan je als verkoper wel het 'bespreek het maar even' kopje koffie gaan halen, maar ik zal dat nooit doen.
Ook ga ik bij minstens 3 verschillende zaken naar binnen en beginnen we steeds bij 0.
Iedere verkoper heeft z'n eigen inzichten, ideeën en voorkeuren welke hij in jouw keuken verwerkt.
Daar pak je zelf de elementen uit om tot je eigen ontwerp te komen.

Nou vond ik de acquisitie van een keuken (en badkamer) wel een leuke periode.
Kan me er lekker in vast bijten en helemaal in verdiepen. Ook ben ik niet gevoelig voor de verkooptrucjes die ze proberen dus ervaar ik ook geen druk van die gasten.
En natuurlijk moeten ze ook een boterham verdienen, iedereen wilt een stukje van de taart en dat is ook niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
JohnStaakke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Uitstekend toch? Doordat jij je onderscheid van de rest van de grijze-verkopers-massa ben je in staat om je verhaal te verkopen en ben je het geld dubbel en dwars waard, maar voor mij voldoet een totaalprijs simpelweg niet.
Heel beknopt uitgelegd het volgende:

Je kunt als keukenzaak niet volledig transparant zijn, want het schept alleen maar verwarring en meer wantrouwen.

Een keuken is opgebouwd uit meerdere artikelen, van meerdere toeleveranciers. Neem als voorbeeld een Bora Puru kookplaat. Bora is een ''premium'' merk en schermt haar prijzen af. Deze kookplaat kom je overal tegen voor 2895 euro. Zet ik deze op jouw offerte voor 2000 euro, dan heb ik een probleem met Bora. Ik moet intern de Bora dus op 2895 euro houden, maar ik zou er korting op kunnen geven, want de marge laat het toe. Wat doe ik: ik geef jou 895 euro korting op een artikel waar geen prijsafspraak met de toeleverancier is gemaakt. Het kan dus zomaar zijn dat ik bijvoorbeeld een LeMans kast 895 euro goedkoper maak.

Stel, je wilt nu de LeMans kast laten vervallen, hoe ga jij als klant dan doorrekenen wat jij daar voor terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tommie12 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Je maakt een klik met de klant, en daarna voeg je waarde toe door je kennis, en door de meerwaarde van je ontwerp te tonen tov het eerste plannetje van de klant.
Dat zou bij mij ook werken, en dan wil ik echt de prijs van een halve meter plint niet kennen.
Maar ik stel dan wel vragen over: als we dit laminaat werkblad vervangen door een natuursteen of composiet, wat geeft dat op de prijs? En het komt niet op 100€, maar die hocus pocus met 50 - 70% korting werkt echt als een rode lap op mij.

Er is één punt waar ik het niet over eens ben... ik ben een fan van de Le Mans hoekkast. Die staat hier, en ik vind ze zalig goed.
Ik vind een LeMans kast absoluut een meerwaarde hebben, maar niet om de ruimte optimaal te benutten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvanb
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:26:
[...]

Als het blad waterpas ligt en de ruimte boven de plint is niet overal gelijk dan zit het dus in vloer.
Een plint staat inderdaad altijd ca. 1cm vrij van de kasten. Niet alleen ivm beluchting maar ook ivm de mogelijkheid tot demonteren.
Voordat je het woord kantonrechter in je mond neemt zou ik eerst eens kijken of de vloer onder de keuken volledig vlak en waterpas is.
@Jeroenvanb
De vloer is niet waterpas (wel vlak) en daarom is de keukenplint niet overal gelijk. Dat snap ik en daar heb ik geen moeite mee. Wat ik niet accepteer is dat de kier overal te groot is, namelijk 1.5 tot 2.5 cm. Bij de apparaten is de ruimte minimaal 2 cm. Die kier is groter dan nodig, ook al is de vloer niet vlak of waterpas.

Vraag is nog steeds, hoe ga ik daarmee om? Is het een probleem van de monteur die moet waarschuwen dat er een lelijke kier komt of voor een grotere plint moet zorgen? Of een probleem van de keukenverkoper die niet hierover informeert of beter samenstelt zodat een beter passende plint wordt besteld? Of mijn probleem omdat ik zelf moet aangeven bij bestelling dat ik geen kier van meer dan 1 cm wil hebben? Ik heb nu een kier van 2 cm bij de apparaten ipv 1 cm - lijkt weinig maar daardoor kun je dus vanaf de eettafel door de kier heenkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
De_Bastaard schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Thanks.

We hebben contact opgenomen met de keukenman en als we de stoomoven ruilen voor een normale oven (stomen gaan we toch niet doen) en bijleggen op een Quooker dan kost dat maar €200,- meer op het einde van de rit.
Al eens stomen gebruikt in een volwaardige stoomoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jeroenvanb schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:52:
[...]

De vloer is niet waterpas (wel vlak) en daarom is de keukenplint niet overal gelijk. Dat snap ik en daar heb ik geen moeite mee. Wat ik niet accepteer is dat de kier overal te groot is, namelijk 1.5 tot 2.5 cm. Bij de apparaten is de ruimte minimaal 2 cm. Die kier is groter dan nodig, ook al is de vloer niet vlak of waterpas.

Vraag is nog steeds, hoe ga ik daarmee om? Is het een probleem van de monteur die moet waarschuwen dat er een lelijke kier komt of voor een grotere plint moet zorgen? Of een probleem van de keukenverkoper die niet hierover informeert of beter samenstelt zodat een beter passende plint wordt besteld? Of mijn probleem omdat ik zelf moet aangeven bij bestelling dat ik geen kier van meer dan 1 cm wil hebben? Ik heb nu een kier van 2 cm bij de apparaten ipv 1 cm - lijkt weinig maar daardoor kun je dus vanaf de eettafel door de kier heenkijken.
Bij welke zaak heb je de keuken gekocht?
Staat er iets op het leidingschema of inmeetrapport dat vloeren vlak en waterpas moeten zijn?
Heb je een foto vanuit de eetkamer?
Is het naar jouw mening mogelijk en technisch haalbaar om overall 1cm aan open ruimte te houden met een nieuwe plint?
Is de uiteindelijke werkhoogte exact conform de keukenorder?

Met meneer Frank Visser zou ik nog even wachten. Dan krijg je ook die clown in huis die het programma ''grappig'' maakt.

Afbeeldingslocatie: https://media.indebuurt.nl/leiden/2018/01/07172058/frank-visser.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Barry|IA schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Je kunt als keukenzaak niet volledig transparant zijn, want het schept alleen maar verwarring en meer wantrouwen.

Een keuken is opgebouwd uit meerdere artikelen, van meerdere toeleveranciers. Neem als voorbeeld een Bora Puru kookplaat. Bora is een ''premium'' merk en schermt haar prijzen af. Deze kookplaat kom je overal tegen voor 2895 euro. Zet ik deze op jouw offerte voor 2000 euro, dan heb ik een probleem met Bora. Ik moet intern de Bora dus op 2895 euro houden, maar ik zou er korting op kunnen geven, want de marge laat het toe. Wat doe ik: ik geef jou 895 euro korting op een artikel waar geen prijsafspraak met de toeleverancier is gemaakt. Het kan dus zomaar zijn dat ik bijvoorbeeld een LeMans kast 895 euro goedkoper maak.

Stel, je wilt nu de LeMans kast laten vervallen, hoe ga jij als klant dan doorrekenen wat jij daar voor terug krijgt?
Inderdaad wel irritant als ook dit soort regels van toeleveranciers nog moeten worden meegenomen op offertes. Dan ligt de oorzaak van de (in)transparantie in dit geval niet bij jou maar de toeleverancier.
Wellicht wel een specifieke afpsraak met jullie zaak want ik zie genoeg andere partijen waar de Bora Puru voor 2300 - 2500 op de offerte verschijnt (of deze zaken houden zich niet aaan de afspraken met Bora).

Ik zou het zelf prettig vinden als die korting van 895 euro dan ook niet geven op één specifieke kast maar dan bijvoorbeeld geven over het totaal van de kasten.

Uiteindelijk gaat het om de totaalprijs van de keuken voor de specificaties die je krijg maar ook ik vind het zelf prettig om te puzzelen en te rekenen hoe ik voor mij gevoel de keuken krijg die het best binnen ons beoogde budget past.

Als voorbeeldje ons keukeneiland van 2 meter
  • Opstelling uitgewerkt door verkoper volledig met ladekasten 50-100-50 en aan de achterzijde ondiepe ladekasten 100-100
  • Omdat de prijzen volledig transparant zijn kan ik zelf gaan puzzelen en rekenen wat voor ons de meeste waarde biedt voor ons geld
  • De ondiepe lades aan de achterzijde zijn maar liefst 957 euro per stuk. Terwijl een 100cm kast met 2 deurtjes 'slechts' 483 euro kost. Hierdoor kunnen we makkelijk de afweging maken of we twee ladekasten 1000 euro meer waard vinden dan kastjes met deurtjes. In dit geval gaan we voor deurtjes
  • Aan de kookzijde van het eiland met de 50-100-50 opstelling hebben we kunnen bekijken wat er zou gebeuren als we hier 100-100 van zouden maken. Verschil in deze opstelling is 350 euro. Voor dit verschil overwegen we nog voor de drie lades te gaan i.p.v. twee lades
Om dit te kunnen doen hoef je niet eens de nettoprijzen op de offerte te laten zien maar moet je wel de verhouding tussen de prijzen van kasten weten met de aanname dat een eventuele korting evenredig over alle kasten wordt verdeeld.

Edit: ik denk overigens dat 80% van de kopers van een keuken niet geinteresseerd is in dit soort afwegingen. Deze mensen kopen gewoon de voorgestelde oplossing als dat binnen budget past. Die andere 20%, die loopt hier voornamelijk rond op tweakers wil graag analyseren hoe de prijs van een keuken is opgebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 27-01-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Source90 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Nope ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:35

ChUcKiE

Dus........

Source90 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Nu hebben we een 15 jaar oude Bosch magnetron/hete lucht oven en dan is de Airfryer echt een geweldige toevoeging voor met name aardappelkroketjes, frietjes en als je snel wat gebakken wilt hebben. dat ding is vlot warm en het eten is snel klaar zeker ten opzichte van de oude oven.

Ik denk er ook steeds meer over om een combi oven (stoom en hetelucht) in te gaan zetten in onze nieuwe keuken. Maar dan mis ik de magnetron functie weer....niet dat die specifiek veel gebruikt wordt, maar toch (pittenzak heetstoken, snel iets warm maken etc.). Dan kun je natuurlijk een tweede combi oven/magnetron erbij doen (geld + ruimte is nodig), maar ja dan denk ik dat die Philips Airfryer XXL ook uit z'n neus kan gaan eten als je maar max met twee ovens gaat koken.

Zijn er hier mensen die de combi: hetelucht/stoom oven en airfryer gebruiken en gaan magnetronfunctie meer hebben?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 11:21
Ja het ondoorzichtige vind ik soms ook wel lastig, ik heb nog geen enkele offerte gehad waarbij alles gespecificeerd was. De uiteindelijke order ook niet. Maar de keukenverkoper merkt daar als gevolg van dat ik hem 5 keer de keuken laat uitrekenen met minimale verschillen. Composiet vs Keramieken blad bijv, onderste lades van die pto lades, waardoor de naad over de vaatwasser ook door kan lopen omdat er dan geen greeplijst zit. Ik heb denk ik wel 7 verschillende opstellingen van onze kastenwand gehad. Uiteindelijk moet die verkoper ook betaald worden, maar goed, als ik dan terug ga naar offerte 1 met die korting, dan is het verloren tijd voor hun.

Vraag je dan om prijzen per kast, nee het werkt met een punten systeem, hoe meer kasten je afneemt, hoe meer punten je hebt en je dan weer in een bepaalde categorie valt. En daar kan dan weer een marge op zitten bla bla chocoladevla :-) Het is gewoon ondoorzichtig, wat ze zouden moeten doen is het doen zoals een auto.. je stelt je spullen samen, aan het eind staat er bedrag x, vervolgens zeg je, nou hij was nu 23596€, voor 22500€ hebben we een deal. Gedoe allemaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:06
Neem als voorbeeld een Bora Puru kookplaat. Bora is een ''premium'' merk en schermt haar prijzen af. Deze kookplaat kom je overal tegen voor 2895 euro. Zet ik deze op jouw offerte voor 2000 euro, dan heb ik een probleem met Bora. Ik moet intern de Bora dus op 2895 euro houden, maar ik zou er korting op kunnen geven, want de marge laat het toe. Wat doe ik: ik geef jou 895 euro korting op een artikel waar geen prijsafspraak met de toeleverancier is gemaakt. Het kan dus zomaar zijn dat ik bijvoorbeeld een LeMans kast 895 euro goedkoper maak.
Interessant, want het mag niet (prijsafspraken zijn verboden, een afnemer mag zelf bepalen voor welke prijs een product wordt doorverkocht) maar gebeurt natuurlijk wel. Overigens niet alleen in de keukenbranche, heb er zelf ervaring mee in een andere branche. Veelal gebeurt dit bij 'premium' merken, waarbij men 'blij' mag zijn een dealer van dat merk te zijn. Overigens kun je daar vaak ook best blij mee zijn, want de marges zijn hoog. Zo is het dus voor alle dealers interessant om er schimmig over te doen en pakken ze allen hun marge.
In de consumentenelektronica en bij duurder meubilair bijvoorbeeld is het ook de normaalste zaak van de wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 27-01-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Ik begin inderdaad te begrijpen dat het grotere probleem zit in de prijzen van de toestellen.
Wat heeft een aangeduide prijs (catalogusprijs) te maken met de realiteit als je bv een oven afficheert aan 2400€ en je dan mits een paar mailtjes een prijs krijgt van 1500-1700€.

Toen wij onze keuken kochten "kregen" we het 4e en duurste toestel van AEG "gratis".
Omdat we onze vaatwasser al hadden heeft de verkoper er toen de goedkoopste dampkap van 200€ bij gestoken (maar we wouden een NOVY). Dan was de oven zogezegd gratis, en die was 2000€+.

We hebben dat gedaan, en tot onze verbazing werd die ook geleverd... Die is nieuw in de doos op MP gegaan. De verkoper vond dat ook een lastige praktijk, maar anders kon hij die prijs niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
ChUcKiE schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Nu hebben we een 15 jaar oude Bosch magnetron/hete lucht oven en dan is de Airfryer echt een geweldige toevoeging voor met name aardappelkroketjes, frietjes en als je snel wat gebakken wilt hebben. dat ding is vlot warm en het eten is snel klaar zeker ten opzichte van de oude oven.

Ik denk er ook steeds meer over om een combi oven (stoom en hetelucht) in te gaan zetten in onze nieuwe keuken. Maar dan mis ik de magnetron functie weer....niet dat die specifiek veel gebruikt wordt, maar toch (pittenzak heetstoken, snel iets warm maken etc.). Dan kun je natuurlijk een tweede combi oven/magnetron erbij doen (geld + ruimte is nodig), maar ja dan denk ik dat die Philips Airfryer XXL ook uit z'n neus kan gaan eten als je maar max met twee ovens gaat koken.

Zijn er hier mensen die de combi: hetelucht/stoom oven en airfryer gebruiken en gaan magnetronfunctie meer hebben?
Ik ben ook fan van de combi stoomoven.
Daarnaast hebben we een losse microgolf met grill en hetelucht, en geen airfryer.
Met die combinatie kan ik uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Tommie12 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Ik begin inderdaad te begrijpen dat het grotere probleem zit in de prijzen van de toestellen.
Wat heeft een aangeduide prijs (catalogusprijs) te maken met de realiteit als je bv een oven afficheert aan 2400€ en je dan mits een paar mailtjes een prijs krijgt van 1500-1700€.

Toen wij onze keuken kochten "kregen" we het 4e en duurste toestel van AEG "gratis".
Omdat we onze vaatwasser al hadden heeft de verkoper er toen de goedkoopste dampkap van 200€ bij gestoken (maar we wouden een NOVY). Dan was de oven zogezegd gratis, en die was 2000€+.

We hebben dat gedaan, en tot onze verbazing werd die ook geleverd... Die is nieuw in de doos op MP gegaan. De verkoper vond dat ook een lastige praktijk, maar anders kon hij die prijs niet maken.
Dit grapje zag ik laatst ook bij Siematic keukenkasten. 10e kast gratis. Totaal had de opstelling 9 kasten. Oh dan nemen we er gewoon een bovenkastje bij van 300 dan is de duurste kast van 1800 euro gratis 8)7

Dit zijn dan overigens acties gepusht door de fabrikanten en daar kunnen de keukenzaken vervolgens weer niet makkelijk vanaf wijken als ze de korting willen geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik zal ook eens een stukje in de TS schrijven over winkels met blokverrekeningen. De wereld van blokverrekeningen is al helemaal niet transparant, zelfs niet voor de gemiddelde verkoper :P

https://radar.avrotros.nl...apparatuur-of-t63828.html

[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 27-01-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
[...]

Vooropgesteld, ik ben geen keukenverkoper, en ik ken niet alle regels, het enige wat ik "ken" en kan is offertes opstellen in mijn eigen branche, en daar baseer ik dan mijn ervaringen ook op, dus excuses als ik kort door de bocht overkom.

Wat ik me kan voorstellen en wat ik als klant best fijn zou vinden is als je gewoon je stelposten zoals je zegt op de offerte meld, je eigen fee (winst) erbij, en een korting over het geheel kan rekenen. Op basis van de keuzes die wij dan maken kan er al naar gelang een korting worden toegepast, en als je dan kan uitleggen dat je mij geen korting kan geven op de kasten, maar wel op de Bora, ook al mag dat eigenlijk niet, dan heb je wat mij betreft echt al bonuspunten gescoord.

Een totaalprijs zegt me gewoon niet zoveel, en dan ben ik al heel snel geneigd te zeggen dat ik het bedrag er simpelweg niet voor over heb omdat ik niet goed kan inschatten wat je me nu precies aan het verkopen bent voor welk bedrag.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik niet snap dat het voor jullie ook niet makkelijk is!

[ Voor 3% gewijzigd door JohnStaakke op 27-01-2021 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Vertel je dit soort verhalen ook aan tafel met een potentiele klant?
Dit zou bij mij namelijk wel veel punten opleveren en juist een stukje transparantie bieden wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hoe weet je dat je het nooit gaat gebruiken dan?
Ik zou zeggen, ga eens naar Inspiratiehuis 20|20 zodra dit weer mag. Was zelf ook de eerste in de rij die zei dat ik dat niet nodig had.
Inmiddels bereiden we al bijna twee jaar bijna alle groente en veel andere gerechten met stoom of toegevoegde stoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[...]

je zou een kleine losstaande magnetron kunnen overwegen, als je hem zelden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Scr33x0r schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:18:
....wat ze zouden moeten doen is het doen zoals een auto.. je stelt je spullen samen, aan het eind staat er bedrag x, vervolgens zeg je, nou hij was nu 23596€, voor 22500€ hebben we een deal. Gedoe allemaal :-)
En dat is dus exact wat verstaan wordt onder een "netto prijzen winkel" waar er dus genoeg van te vinden zijn.

Ik ben het helemaal met je eens overigens, de drang om de gehele prijslijst te kennen kan ik simpelweg niet begrijpen. Komt op mij over als angst om toch maar niet de laatste cent besparing te moeten missen ofzo.

Maar goed, wellicht ben ik een apart geval. Voor maatwerkkasten, zodat kasten evenredig over de lengte van het keukenblad werd verdeeld plus een veel mooiere vitrinekast, betaalde ik 9k extra. Geen seconde spijt van, want lang nadat ik de prijs ben vergeten genet ik nog steeds van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
severijns schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:34:
Hoe kan je als klant op voorhand weten welke de "betrouwbare" keukenverkopers zijn en welke niet?
Er zijn zoveel keukenbouwers die hier nog niet aan te pas gekomen zijn. Lijkt me enkel te achterhalen door een bezoekje te brengen.
En dan krijg je na een leuk bezoekje een *kuch kuch* zeer uitgebreide offerte zoals dit toegestuurd via email.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bij Reddy verkopen ze exact dezelfde keuken, eentje van Bauformat. Maar dat wou geen van beiden bevestigen. Ze mogen niet communiceren welk merk ze verkopen :+

Wat een verschil met de offerte voor een keuken van Nolte bij Krëfel.
Daar is de offerte 10 blz lang met een modelnummer en prijs bij elke kast, greep, indeling, paslat, mdf paneel, ledspot, installeren van die ledspots, .... echt alles staat er apart op en met een prijs.
Onvolledig sowieso, en die 6% BTW staat ook wel uiterst knullig. Is toch zeker alweer een jaar 9% nog los van of dat het correct gebruikte tarief is, maar dat is iets voor de zaak zelf.
severijns schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:52:
[...]

In België is een keuken bij een renovatie 6% btw. Bij nieuwbouw betaal je 21%
:X Dat kon ook nog natuurlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door Beanie op 27-01-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:12

Don Quijote

El Magnifico

Source90 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Hoe weet je dat je het nooit gaat gebruiken dan?
Ik zou zeggen, ga eens naar Inspiratiehuis 20|20 zodra dit weer mag. Was zelf ook de eerste in de rij die zei dat ik dat niet nodig had.
Inmiddels bereiden we al bijna twee jaar bijna alle groente en veel andere gerechten met stoom of toegevoegde stoom.
Als je gekookte groente en aardappelen vaak eet is het zeker een toevoeging. Zelf kook ik nooit groente. Groente gril of (roer)bak je, net zoals aardappels ;-).

Met mijn mediterrane roots en dito kookstijl heeft een stoomoven weinig waarde. Dus die staat ook niet in de bestelling ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:27
[...]

Ik ga hier niet te diep op in maar ben het hier niet mee eens.
Gelukkig zijn er genoeg zaken die wel offertes uitbrengen met stuksprijzen. Als je weet wat je condities zijn op een bepaald merk weet je ook hoeveel korting je erop kan geven.
Miele of Bora zal je ook niet tegenhouden om korting te geven op de apparatuur en dit te vermelden op de offerte.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het nadeel van bovenstaand verhaal is alleen dat je daar de klandizie wel voor moet hebben. Je kan als keukenzaak wel een netto offerte neerleggen maar er is gewoon een hele grote groep consumenten die dat niet begrijpt, die willen gewoon 50% korting krijgen aan het einde van de rit.
Daarom is het maar goed dat er zoveel verschillende keukenzaken/verkopers zijn, dan kan ieder type klant slagen voor de keuken waar zij het beste gevoel bij hebben.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Beanie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Onvolledig sowieso, en die 6% BTW staat ook wel uiterst knullig. Is toch zeker alweer een jaar 9% nog los van of dat het correct gebruikte tarief is, maar dat is iets voor de zaak zelf.
In België is een keuken bij een renovatie 6% btw. Bij nieuwbouw betaal je 21%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
[...]

Bij ons wordt 11 en 12-feb de keuken geplaatst en we zitten nu in de voorbereidende fase (dus zonder oude keuken, frezen, stucen etc.). En we hebben gekozen voor een bakoven en een combi-oven (met dus een magnetron functie). Specifiek om iets op te warmen terwijl oven al bezig is of juist een extra oven functie om afbakbrood te bereiden terwijl in de bakoven al de ovenschotel is.
Kost zeker ruimte, maar wij gebruiken magnetron functie best vaak dus was het voor ons een must. Een splinternieuwe keuken met net te weinig mogelijkheden of ergens een losse magnetron was voor ons geen optie.