Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
fvp1983 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:12:
Afgelopen week een offerte laten maken voor een nieuwe keuken. We zijn blij met de getekende opstelling, echter hebben wel wat vraagtekens bij keuzes welke gemaakt zijn, en ben dan ook erg benieuwd naar (objectieve) feedback.

De afbeelding van de opstelling heb ik helaas niet digitaal dus even in slechte kwaliteit:

[Afbeelding]

Het gaat om;

- MK collectie 2515 Zera HPL XT kasten. (Dit is Rotpunkt volgens mij?).
- Quooker Combi+ CUBE
- Quooker zeeppomp ZPNBLK.
- Miele stoomoven (DGC7740OBSW)
- Bora PURU kookplaat
- Siemens KI81RVSF0 koelkast
- Siemens SX836X12JE vaatwasser

Op de afbeelding is een wijnkoeler gezien, deze is echter gesneuveld in de offerte door de toch al flinke prijs.

Werkblad:
Kemie werkblad keramiek, randafwerking VL2, Bright marble.

De offerte laat een totaal prijs (incl. montage) zien van €23.000 EUR. (Zonder onderhandeling)

Ik heb deze prijs vergeleken met de keuken van vrienden en krijg het idee dat deze prijs behoorlijk aan de hoge kant is? Maar lastig om echt te vergelijken omdat er geen prijs specificatie per onderdeel is afgegeven.

Wat is jullie idee van de keuzes mbt. kasten en apparatuur? En de eerste prijs stelling?
Kwaliteit apparatuur lijkt mij prima in orde. Waarom geen combi-oven plaatsen bij je stoomoven?
Even de magnetron gebruiken terwijl stoomoven iets aan het klaar maken is of brood afbakken.

Ik zie dit wel vaker terugkomen, mijn schoonouders hebben alleen een combi-oven en balen daar enorm van. Voor onze nieuwe keuken hebben bij zowel een bakoven als een combi-oven - weet nu al uit ervaring dat we die zeker vaak genoeg gezamenlijk en tegelijk nodig hebben.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Packardhell schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:02:
[...]

Kwaliteit apparatuur lijkt mij prima in orde. Waarom geen combi-oven plaatsen bij je stoomoven?
Even de magnetron gebruiken terwijl stoomoven iets aan het klaar maken is of brood afbakken.

Ik zie dit wel vaker terugkomen, mijn schoonouders hebben alleen een combi-oven en balen daar enorm van. Voor onze nieuwe keuken hebben bij zowel een bakoven als een combi-oven - weet nu al uit ervaring dat we die zeker vaak genoeg gezamenlijk en tegelijk nodig hebben.
Wij hebben zelf nu een oven en een (losse) combi-magnetron. We hebben die in de afgelopen jaren nog nooit tegelijk in gebruik gehad. Dus nu we een nieuwe keuken aan het ontwerpen zijn kiezen we voor een (60cm) oven met magnetron functie. Dan hebben we iets meer kastruimte ipv een magnetron die we toch niet nodig hebben.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
Arm1n schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:13:
[...]

Wij hebben zelf nu een oven en een (losse) combi-magnetron. We hebben die in de afgelopen jaren nog nooit tegelijk in gebruik gehad. Dus nu we een nieuwe keuken aan het ontwerpen zijn kiezen we voor een (60cm) oven met magnetron functie. Dan hebben we iets meer kastruimte ipv een magnetron die we toch niet nodig hebben.
Het verschilt natuurlijk per persoon/huishouden, maar wel goed om je af te vragen: ga ik het missen dat ik geen magnetron functie heb als ik een ovenschotel aan het bereiden ben? :)

Hetzelfde geldt voor de grootte van de kookplaats en hoeveel pitten/zones. Wij hebben gekozen voor 60cm en 4 zones - omdat we een extra losse pit kunnen toevoegen en vaak gebruik maken van een Crockpot. Hangt allemaal af van wat je hebt en hoe je kookt :*)

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Source90 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:
[...]
Alleen bij Miele? Siemens heeft namelijk wel combi's met pyro. Qua stoom: Zolang het Pulse-Steam is, kan je zelfs nog pyro-reiniging kiezen. Met Full-steam uiteraard niet.

Voor Siemens, ovens met magnetron/combi inclusief pyro-reiniging:

HN878G4B6, HM876G0B6, HM676G0S6, CN878G4B6, CM876G0B6, CM678G4S1, CM676GBS1, CM676G0S6
Wat ik van onze keukenzaak begreep* is het probleem met stoom en pyrolyse dat de hitte van pyrolyse kleine haarscheurtjes veroorzaakt die gaan roesten wanneer je de oven niet helemaal droog maakt na gebruik van stoom. Scheen geloof ik in mindere mate ook met magnetron te gelden, en zou dan ook ergens in de boekjes staan van de modellen die wel beide hebben, dat je altijd de oven droog moet maken na gebruik magnetron/stoom.

* info komt uit een gesprek van een jaar geleden, dus misschien niet helemaal accuraat onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-05 20:33

Rzaan

Altijd zoekende

Wij hadden in ons vorige huis een combi-oven.
Nu inbouw oven en in de bijkeuken een losse magnetron.
Zo fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googol101
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:39
patrick451! schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:30:
[...]

Wij kiezen voor onze Siemens combi-oven (met magnetron) specifiek voor de Siemens CM876G0B6 i.p.v. de Siemens CM836GNB6, omdat die eerste wel pyrolyse heeft en maar 50,- euro duurder is. De apparaten zijn verder identiek.
Na dit bericht heb ik direct gebeld met de keukenzaak en gekozen voor deze upgrade. Afgesproken meerprijs is €140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:30
Source90 schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:38:
⬇️⬇️
Hoe is de verhouding Schüller en Hæcker precies?

Zelfde opstelling:
Wij hebben twee prijsopgaves voor een Systemat (28k en 21k). Nu laten wij een prijsopgave maken voor een Schüller/Next125, echter wordt aangegeven dat Next 125 niet in die prijsklasse gaat passen.
Zal een Schüller worden. Zou kwalitatief zelfde zijn als Systemat volgende verkoper??

Als ik de keukens in dit topic vergelijk zou ik verwachten dat Systemat hoger in aanzicht staat?

Anderzijds lijkt mij de mogelijkheid om een Next125 te kiezen (upgraden) als de verkoop meevalt ook een aangename bij komst.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 16-11-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
fvp1983 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:55:
[...]

2x onderkast met 2 uittrekladen
1x onderkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
1x spoelkast met deur
1x hoge kast tbv. inbouwapparaat met lade
1x hoge kast met binnenladen
1x hoge kast tbv. koelkast

1x front tbv vaatwasser
2x zijwand afdekpaneel voor hoge kast
Probeer bij 2 andere zaken nog een offerte op te vragen en dan niet dingen wijzigen maar duidelijk zeggen wat je wilt zodat je 1 op 1 kan vergelijken. Probeer geen prijs te geven want ze zeggen dat ze er niets mee doen maar laat ze in het donker tasten. En verder durf ik niet te zeggen of het een goede prijs is of duur en of er nog wat af kan.

Je hebt waarschijnlijk een max budget voor jezelf, als jij het een geschikte prijs vindt is het goed. Kan het goedkoper? Misschien ook wel, maar als jij tevreden bent met de keuken en de prijs ga je ook hier geen zekerheid vinden verder. En jij bent degene die het moet aftikken, wij niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
SquareOne schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:32:
[...]

Waarom bij full-steam uiteraard niet? Ik weet dat die apparaten er niet zijn want probeer er al een tijdje een te vinden, is het technisch niet mogelijk?
Ons is in het inspiratiehuis verteld dat het rubber van de deuren van de full steam ovens niet tegen de manier van verhitten tijdens pyrolyse kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 08:05
doggy1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:39:
[...]
Welke prijzen ken jij dan voor deze apparaten? Adviesprijzen verschillen meer dan €50.
Goede vraag, mijn informatie omtrent dit punt is volledig gebaseerd op een mondeling gesprek met een verkoper. Gezien de adviesprijzen verwacht ik dat het verschil daadwerkelijk 100-150 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
patrick451! schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:00:
[...]

Goede vraag, mijn informatie omtrent dit punt is volledig gebaseerd op een mondeling gesprek met een verkoper. Gezien de adviesprijzen verwacht ik dat het verschil daadwerkelijk 100-150 euro is.
Had het hierboven ook aangegeven. Vraag beide prijzen bij Keukenloods en 123apparaten op.

Adviesprijs kan hoger liggen, als KL/123 de Pyro met grote getallen kan inkopen omdat het meer verkoopt, zal je daar een betere prijs (= oogt als meer korting) voor krijgen.
Gemiddelde keukenwinkel die niet bij DMG aangesloten is koopt neem ik aan/lijkt mij in veel kleinere getallen, daar zal de korting een stuk lager liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Rempi schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:44:
[...]

Probeer geen prijs te geven want ze zeggen dat ze er niets mee doen maar laat ze in het donker tasten. En verder durf ik niet te zeggen of het een goede prijs is of duur en of er nog wat af kan.
Ik heb eerder al betoogd dat ik dit een slecht advies vindt. Hoe kan die keukenboer je een keuken samen stellen zonder je budget te weten? Het is niet alsof er een of andere vastgestelde prijs is die je keuken gaat kosten, en dat ze afhankelijk van je budget er 1000tjes extra marge op klappen.

Op basis van je budget kunnen ze je keuken afstemmen op je wensen. En ja, daar zullen ze een 1000tje of 2 overheen gaan, maar welke verkoper probeert dat niet? Als je dat niet wilt, moet je gewoon een iets lager budget zeggen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:31
"Mag het een onsje meer zijn" hoor je op de markt ook (een onsje minder hoor je dan weer nooit ;)), normaalste zaak van de wereld.
Dat je rond het budget komt lijkt mij ook logisch, daar werkt ie naartoe met de vragen/keuzes tijdens het proces, maar dan moet je wel "iets" noemen...

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 16-11-2020 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-05 20:02
Ik vind dat gevraag naar "wat is je budget" ook heel vervelend. Ik had door flinke overwaarde (appartement in Amsterdam op het juiste moment gekocht) ruim voldoende te besteden en wilde gewoon een keuken met zekere eisen. En dan wilde ik eerst weten hoeveel dat kostte. Als dat 5000 euro meer was dan ik in mijn hoofd had, dan betekende dat voor mij niet "waar kan ik op bezuinigen?", maar "hmm, wil ik bezuinigen, of denk ik jammer dan en betaal wat meer". In elk geval wil ik niet gedwongen worden te bezuinigen omdat het boven budget wordt.

Ik snap dat het voor andere mensen soms anders is, maar als je die hogere prijs ook kan betalen wil je gewoon weten "Hoe duur is de keuken die precies is wat ik wil" en niet "Wat kan ik krijgen voor prijs x dat het beste bij mij past".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Celebithil schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:47:
Ik vind dat gevraag naar "wat is je budget" ook heel vervelend. Ik had door flinke overwaarde (appartement in Amsterdam op het juiste moment gekocht) ruim voldoende te besteden en wilde gewoon een keuken met zekere eisen. En dan wilde ik eerst weten hoeveel dat kostte. Als dat 5000 euro meer was dan ik in mijn hoofd had, dan betekende dat voor mij niet "waar kan ik op bezuinigen?", maar "hmm, wil ik bezuinigen, of denk ik jammer dan en betaal wat meer". In elk geval wil ik niet gedwongen worden te bezuinigen omdat het boven budget wordt.

Ik snap dat het voor andere mensen soms anders is, maar als je die hogere prijs ook kan betalen wil je gewoon weten "Hoe duur is de keuken die precies is wat ik wil" en niet "Wat kan ik krijgen voor prijs x dat het beste bij mij past".
Je kon toch zeggen dat je geen budget limiet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Of dat je budget 30k tot 50k is en dat je gewoon eerst wilt kijken wat jouw wensen kosten, daar kan een verkoper ook prima mee werken, maar er moet iets van houvast zijn.
Je gaat niet 3 uur steken in een ontwerp om er dan achter te komen dat het budget de helft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mitsumark schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:41:
Of dat je budget 30k tot 50k is en dat je gewoon eerst wilt kijken wat jouw wensen kosten, daar kan een verkoper ook prima mee werken, maar er moet iets van houvast zijn.
Je gaat niet 3 uur steken in een ontwerp om er dan achter te komen dat het budget de helft is.
Inderdaad. Een verkoper kan binnen 15 minuten op 5k nauwkeurig de prijs van je keuken bepalen. Daarom vragen ze zo snel naar je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17
Wij hebben het budget iets lager ingestoken dan het budget in onze begroting, dat heeft prima uitgewerkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:44
Ons budget is onze zaak. Dat anderen onvoorbereid komen en niet weten wat een keuken kost, is vervelend voor de verkoper, maar niet mijn probleem. Ik kom met een reden vragen naar hele specifieke materialen, ik geef dan ook aan dat ik weet dat het niet goedkoop is en dat ik daar bij mijn budget rekening mee houdt. Meer hoeven ze niet te weten.

De gekozen leverancier pakte dat juist positief op: "jullie kiezen veel dure materialen, dus er is altijd ruimte om te zakken met andere keuzes". En zo is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 19:14
doggy1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:46:
Ik was benieuwd naar de prijzen van Patrick.
CM876G0B6 -> Na een belletje naar online winkel 1125, lokaal gekocht voor 1175 omdat ik de lokale witgoedhandelaar ook wat gun en ik weet dat als er iets is hij meteen op de stoep staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
JackBol schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:13:
[...]

Ik heb eerder al betoogd dat ik dit een slecht advies vindt. Hoe kan die keukenboer je een keuken samen stellen zonder je budget te weten? Het is niet alsof er een of andere vastgestelde prijs is die je keuken gaat kosten, en dat ze afhankelijk van je budget er 1000tjes extra marge op klappen.

Op basis van je budget kunnen ze je keuken afstemmen op je wensen. En ja, daar zullen ze een 1000tje of 2 overheen gaan, maar welke verkoper probeert dat niet? Als je dat niet wilt, moet je gewoon een iets lager budget zeggen.
OK eens dat je beter wat eraf kan snoepen dat je daadwerkelijke budget. En om iedereen een hoop werk te besparen door maar in het wilde weg te gaan schrijven met de opties.

Merkte enkele weken zelf bij mij waar ik wel een budget had genoemd dat de beste keukenboer probeerde aan te geven, 'het is nu iets boven je budget'. En dat er eigenlijk geen ruimte meer was en dat hij heel goed zijn best had gedaan binnen budget te blijven. Uiteindelijk wel wat van de prijs af gekregen maar om aan te geven dat je dan (kan) krijgen het is toch 'binnen' budget? Meer kan ik er ook niet afdoen.

Misschien ook mijn eigen fout dat ik toen niet een lager budget heb doorgegeven. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Rempi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:17:
[...]

OK eens dat je beter wat eraf kan snoepen dat je daadwerkelijke budget. En om iedereen een hoop werk te besparen door maar in het wilde weg te gaan schrijven met de opties.

Merkte enkele weken zelf bij mij waar ik wel een budget had genoemd dat de beste keukenboer probeerde aan te geven, 'het is nu iets boven je budget'. En dat er eigenlijk geen ruimte meer was en dat hij heel goed zijn best had gedaan binnen budget te blijven. Uiteindelijk wel wat van de prijs af gekregen maar om aan te geven dat je dan (kan) krijgen het is toch 'binnen' budget? Meer kan ik er ook niet afdoen.

Misschien ook mijn eigen fout dat ik toen niet een lager budget heb doorgegeven. :+
Er kan niets meer af binnen je budget zonder een fundamentele keuze te maken. Minder opties op je apparatuur, goedkopere apparatuur, lagere pg, ander keuken merk, etc. kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 09:30
Als je bij keukenloods de apparatuur met bekende prijzen in je winkelmandje hebt, heeft het dan nog nut om hier een offerte voor aan te vragen? Of doen ze niet aan een pakketkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kohnee schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:59:
Als je bij keukenloods de apparatuur met bekende prijzen in je winkelmandje hebt, heeft het dan nog nut om hier een offerte voor aan te vragen? Of doen ze niet aan een pakketkorting.
Bij mij ging er nog wat af na offerte. Scheelde volgens mij 150€.

Had van bijna alle apparaten (geen online prijs) apart de prijs opgevraagd. Naderhand een totaalprijs gevraagd per offerte.
Adviesprijs en stukprijs zat ongeveer 35-40% korting op.

[ Voor 20% gewijzigd door Source90 op 17-11-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Kohnee schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:59:
Ja, dan krijg je voor veel apparaten veel lagere prijzen. Scheelde bij mij best heel wat, tussen de €100 en €200 per apparaat.
Voor 5 apparaten had ik in totaal €850 verschil tov de getoonde webshop prijzen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ada12 op 17-11-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hoe kijken jullie aan tegen de hogere klasse AEG inbouwapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart3682
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 16:20
Iemand ervaring met inductie met afzuiging Kuppersbusch KMI98000SR?
Ik zal dan gaan voor met plasmafilter.

Voordelen die ik zie zijn:
90cm met afzuiging
bridgefunctie
plasma filter als optie vanuit leverancier
sterk glas, volgens producent
kan vlak ingebouwd worden
prijs ongeveer 2800,-

Nadeel, ik kan bijna geen ervaringen en reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

bart3682 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:00:
Iemand ervaring met inductie met afzuiging Kuppersbusch KMI98000SR?
Ik zal dan gaan voor met plasmafilter.

Voordelen die ik zie zijn:
90cm met afzuiging
bridgefunctie
plasma filter als optie vanuit leverancier
sterk glas, volgens producent
kan vlak ingebouwd worden
prijs ongeveer 2800,-

Nadeel, ik kan bijna geen ervaringen en reviews vinden.
Zo te zien zit er een plasmafilter van PlasmaMade in.

Ik vraag me toch echt af, waarom er geen concurrenten zijn. Als je plasmafilters wilt, is er maar 1 bedrijf: PlasmaMade.

Ik vind het verdacht :P

Overigens is dit ook een interessant artikel. Aangezien die dingen ozon produceren.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 17-11-2020 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 15:48
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:42:
[...]

Zo te zien zit er een plasmafilter van PlasmaMade in.

Ik vraag me toch echt af, waarom er geen concurrenten zijn. Als je plasmafilters wilt, is er maar 1 bedrijf: PlasmaMade.

Ik vind het verdacht :P

Overigens is dit ook een interessant artikel. Aangezien die dingen ozon produceren.
Hahha jouw scepsis tegen plasmafilters is duidelijk :P
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@bart3682 zit het plasmafilter er standaard bij? Als ik het goed lees is de Kuppersbusch in de BlackFriday sale bij Bemmel en Kroon.........
Maar misschien zit daar het plasmafilter niet bij, omdat ik bij Keukenloods in de specificaties zie staan: optionele accessoires....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart3682
MB3 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:42:
@bart3682 zit het plasmafilter er standaard bij? Als ik het goed lees is de Kuppersbusch in de BlackFriday sale bij Bemmel en Kroon.........
Maar misschien zit daar het plasmafilter niet bij, omdat ik bij Keukenloods in de specificaties zie staan: optionele accessoires....
Nee zit er niet standaard bij, het zit nu wel in mijn aanbod van de keuken leverancier. Ik dacht dat een plasma filter het summum was, maar ik lees daar nu ook nadelen van en dat het niet alleen maar goed is.
Hetzelfde met Dekton, hoe meer ik er over lees, hoe meer ik er over twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
bart3682 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:54:
[...]

Nee zit er niet standaard bij, het zit nu wel in mijn aanbod van de keuken leverancier. Ik dacht dat een plasma filter het summum was, maar ik lees daar nu ook nadelen van en dat het niet alleen maar goed is.
Hetzelfde met Dekton, hoe meer ik er over lees, hoe meer ik er over twijfel..
Wat zijn de dingen van Dekton die jij leest, die twijfels oproepen? Wij willen zelf ook voor een dekton blad kiezen. We twijfelen nu nog tussen een 12mm of 20mm massief blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 23:14
Beste tweakers,

Ik heb jullie advies nodig, ik heb een nieuwbouw appartement gekocht in Hoef en Haag.
Momenteel twijfel ik heel erg waar ik de keuken kwijt kan.

Ik heb onderstaande keuken laten samen stellen door van Wanrooij.
Ik was er zelf redelijk tevreden over, tot dat iemand aangaf dat misschien niet zo mooi is omdat je direct vanuit de deur op de keuken aanloopt.

Ik kan het leidingwerk gratis verleggen dus dat is verder geen probleem.

Hebben jullie een idee of tip waar ik eventueel de keuken kwijt kan? Budget is ongeveer 12-15k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6zY6UN7jdFWGb4EWFknHbb6JgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TGfu3TK0XvsPSrMiaylMV27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWIz1ohA39zKNbHWUAgGGkeFJjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8lbpIOmQGKaimcasvDntfv6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFsCLZ7oBeR4w0bcaQjRFYfc3Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPDzjR8iTVc50zdiVi2e4oLR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zie het probleem niet zo, zoiu de keuken lekker zo laten. Heb je bij de ramen fijn ruimte voor eettafel en zithoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Lijkt me ook nog wel redelijk, de deur gaat ook dusdanig open dat je niet helemaal gelijk in de keuken staat.

Eventueel een alternatief (mits je de balkondeur kunt verplaatsen).
Zithoek is dan niet erg groot, die zou je nu juist links onder doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvANJFBKghcMRyjUmNkDhqX6gf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkYCJ2eoJju41YaQOh5EWVVX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02:20
Voor de gene die een greeploze keuken willen van Ikea of de basis van Ikea nemen. Ze hebben een nieuw type lade, genaamd Exceptionell. Deze heeft nieuwe scharnieren van het merk Blum, en werkt als het goed is veel beter. Ik vond het oude Ikea push to open system(Maximera met dingetje op de scharnier) dramatisch. Bij brede lades moest je precies de plek weten waar je moest drukken. Ik heb nog geen ervaring met Exceptionell, maar het lijkt een verbetering. Ze zijn alleen een beetje aan de prijs. Hier een Duits videotje met wat uitleg.

YouTube: Neue IKEA Schubladen PUSH TO OPEN * UNBOXING * EXCEPTIONELL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Ook wij hebben onze offerte binnen voor onze keuken. de offerte komt van onze projectleverancier. Ik heb veel offertes voorbij zien komen hier. Mijn gevoel zegt dat het een beetje aan de hoge kant ligt.

Wat vinden jullie van de prijs? Dit betreft een: A, SieMatic S2K S2-K kunststof mat keuken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO-K77lZlyG9PRMplwkSjwQXuwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66NHcdmjisxlsFOhAyihj86r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fi7eS23KfemWAOYXbHlG1DrKluo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GNb1lVdOtUDBWU4GqcsXTSNc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ic4bNVsOmnowrS0-uCqxjL73jU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6tbaXfyEnmnNUuPZYYHKgMRD.png?f=user_large

Onze keuken bestaat uit de volgende onderdelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITwcKs4EzFC836Rxcy8OL0YBVic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qm2njHDESrl8GsY0RdVL1pQX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xWRk7wWMirCtUYzN0camx66__E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p20teKDPXnNUkXKIvH7QeABn.png?f=fotoalbum_large

De volgende apparatuur hebben we erin zitten:
1x HS836GTB6 Siemens Multifunctionele oven met stoomfunctie iQ700
1x HM836GNB6 Siemens Multifunctionele oven met magnetronfunctie iQ700
1x SN63H800UE Siemens Volledig integreerbare vaatwasmachine IQ300
1x KI81RSDE0 Siemens Integreerbare koelkast IQ500
1x GI11VADE0 Siemens Integreerbare vrieskast IQ500 (3 laden)
1x EH877FVC5E Siemens Inductiekookplaat iQ100 met 5 kookzones
1x LC96BBM50 Siemens Wandafzuigkap iQ300
1x Quooker Quooker COMBI+ / 7 liter

Apparatuur wand €5272,30
Keuken €5020,40
Apparatuur €8623,12
Werkblad €5.668,75
Werkblad tegelplint €586,95
Montage €2.042,50

Totaal €27214,02
Leidingwerk €1965,00
--------------------------------------------
€29179,02

De prijs van de basis keuken moet nog verrekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart3682
patrick451! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:04:
[...]

Wat zijn de dingen van Dekton die jij leest, die twijfels oproepen? Wij willen zelf ook voor een dekton blad kiezen. We twijfelen nu nog tussen een 12mm of 20mm massief blad.
Met name de breekbaarheid als je er iets op laat vallen of op de randen stoot wat vervolgens niet te repareren is. https://www.consumerrepor...r-reports-tests/index.htm
Daarbij de prijs opgeteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 10:58

Shunt

Boe

MajinChaos schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:49:
Ook wij hebben onze offerte binnen voor onze keuken. de offerte komt van onze projectleverancier. Ik heb veel offertes voorbij zien komen hier. Mijn gevoel zegt dat het een beetje aan de hoge kant ligt.

Wat vinden jullie van de prijs? Dit betreft een: A, SieMatic S2K S2-K kunststof mat keuken

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur wand €5272,30
Keuken €5020,40
Apparatuur €8623,12
Werkblad €5.668,75
Montage €2.042,50

Totaal €27214,02
Leidingwerk €1965,00
€29179,02

Een beetje te duur?
Dit is wel meer als een beetje te duur even snel vinger reken werk.
6425,- voor de appratuur als we de geldende regel catalogus prijs min de helft doen bij alle siemens spulletjes.

Apparatuur is nogal meh meh om eerlijk te zijn ik zou voor een wat beter kookplaatje gaan en een wat betere vaatwasser (vaak zijn er aanbiedingen bij bedrijven dat je de hoogste lijn vaatwasser krijgt bij X apparaten van Siemens.

Keuken:
Je betaalt nu 10k voor kastjes, heb je hier nog iets speciaals in zitten waarom je de huidige lijn van SieMatic nodig hebt of gaat het voornamelijk om het naampje of is dit nu gewoon net het gene waar de keukenboer mee aan kwam? Ik zie qua opties en fronten niet echt iets speciaals wat bvb niet kan bij een midden of hoge lijn van Pronorm.

Volgens mij gaat die prijs van het keukenblad ook niet heel scherp.Zo'n klein stukje blad plus plint werk bijna 6k. Ik heb voor een breder en dieper blad rondom afgewerkt als ik mij niet vergis voor keramiek +- 3500 euro offertes gehad. Mijn natuurstenen blad was 2500.

Al met al zou ik mij zelf eens af vragen of je bijna 30k wilt betalen voor een keuken met apparatuur die je ook in keukens van 12k vind en of je graag bijna 20k wilt betalen aan blad en keuken kasten wat je ook voor minder als de helft kunt doen van een merk wat er exact het zelfde uit ziet.

Let wel ik heb een specifieke kijk op de wereld ik betaal liever 18k voor deze keuken met alle opties en belletjes van een midden moot segment kasten leverancier met high end Siemens apparatuur als dat ik 30k betaal voor een mooi merkje en matige apparatuur.

Mijn ervaring zo ver met keukens is dat je kasten en blad en alles gewoon staat als alles daar in naar je smaak is en het lade werk gewoon goed is kan daar weinig aan mis. Je apparatuur raak je dagelijks aan en maak je dagelijks gebruik van de functies (denk aan vaatwasser en kookplaat en je vriezer) ik zou dan liever een no frost vriezer hebben en een goede kookplaat die bvb een flex zone heeft en bvb kook sensoren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Shunt schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:18:
[...]

Mijn ervaring zo ver met keukens is dat je kasten en blad en alles gewoon staat als alles daar in naar je smaak is en het lade werk gewoon goed is kan daar weinig aan mis. Je apparatuur raak je dagelijks aan en maak je dagelijks gebruik van de functies (denk aan vaatwasser en kookplaat en je vriezer) ik zou dan liever een no frost vriezer hebben en een goede kookplaat die bvb een flex zone heeft en bvb kook sensoren.
Je werkblad, lades e.d. gebruik je natuurlijk ook dagelijks. Maar verder ben ik het met je eens, je kan met bijvoorbeeld een Hacker Systemat een minstens zo mooie keuken opstellen, dit is een veel te dure keuken voor wat je er voor krijgt.

@MajinChaos Kosten zijn idd wat hoog. Wat is de reden dat je voor een Siematic keuken wil gaan? Als het nou een SLX keuken zou zijn, kon ik het nog enigszins begrijpen. Verder:
- Hebben jullie nu wel voldoende werkblad? Je kan er over nadenken om om de nis aan de andere kant van de kastenwand te plaatsen en het werkblad onder het raam door te laten lopen.
- Waarom geen inductie met ingebouwde afzuiging? Maakt het optisch een stuk aantrekkelijker zonder lelijke afzuigkap gelijk aan het begin van je keuken. Vervolgens kan je 1 lange plank met spotjes boven je werkblad maken en zo optisch de ruimte 'verlengen'.
- Als je de ruimte hebt, kan je aan de kop z'n kant van werkblad (rechts naast de kookplaat) het werkblad verlengen en een kleine "L" maken zodat je daar 2 barkrukje kwijt kunt. Dan wordt de keuken ook meer een onderdeel van je huis i.p.v. dat het nu weggestopt is achter de hoek.

[ Voor 5% gewijzigd door herofruit op 18-11-2020 10:20 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:44
En voor ons de reden om SieMatic sowieso niet te overwegen voor onze keuken: de binnenkant is allemaal wit. Vind ik er echt goedkoop uit zien bij donkere frontjes. Idem voor Pronorm trouwens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik ben een geboren pessimist natuurlijk, maar wat een kutvideo zeg - lekker belerend: YouTube: Uw keuken wordt geleverd, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Vandaag een stuk keuken verwijderd voor het vervangen van een houten vloer door een betonnen systeemvloer. Daar wordt ik altijd een beetje droevig van, omdat ik dan toch weer het gevoel krijg genaaid te worden met de prijs van een keuken. Het is allemaal zoooo simpel.... Dan ga je je toch weer afvragen waar al dat geld heen gaat. Je weet het natuurlijk wel, maar toch....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
millerman_sf schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:27:
En voor ons de reden om SieMatic sowieso niet te overwegen voor onze keuken: de binnenkant is allemaal wit. Vind ik er echt goedkoop uit zien bij donkere frontjes. Idem voor Pronorm trouwens.
Pronorm heeft onlangs ook een gekleurde (grijze) korpus aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
MajinChaos schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur wand €5272,30
Keuken €5020,40
Apparatuur €8623,12
Werkblad €5.668,75
Montage €2.042,50

Totaal €27214,02
Leidingwerk €1965,00
€29179,02

Naast de prijs (4000 euro voor montage en verleggen leidingen?) vind ik het ontwerp ook matig, met name in je hoge wand is dat nisje net een gevangenis...
Wellicht is de prijs van de basiskeuken al 15K oid want dit lijken allemaal bruto prijzen..
Of te wel verder zoeken, voor 30K kan je een veel mooiere keuken kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:45
drfrisbee schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:32:
[...]

Naast de prijs (4000 euro voor montage en verleggen leidingen?) vind ik het ontwerp ook matig, met name in je hoge wand is dat nisje net een gevangenis...
Wellicht is de prijs van de basiskeuken al 15K oid want dit lijken allemaal bruto prijzen..
Of te wel verder zoeken, voor 30K kan je een veel mooiere keuken kopen.
Helemaal mee eens. Vwb het nisje, als je een nisje wil op die plek zou ik een vierde hoge kast neerzetten en daar een nis inmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:59:
[...]

Pronorm heeft onlangs ook een gekleurde (grijze) korpus aangekondigd.
Gaat bij Siematic ook komen. Voor ons was het geen probleem, maar de leverancier gaf aan dat ze in het komende jaar ergens grijze / platina corpus gingen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Laatst online: 12-05 23:14
mitsumark schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:44:
Lijkt me ook nog wel redelijk, de deur gaat ook dusdanig open dat je niet helemaal gelijk in de keuken staat.

Eventueel een alternatief (mits je de balkondeur kunt verplaatsen).
Zithoek is dan niet erg groot, die zou je nu juist links onder doen?

[Afbeelding]
Dankjewel voor het meedenken! dit ziet er ook wel goed uit, alleen denk ik dat die ramen wellicht tegen de keuken dan aankomen omdat deze helemaal van boven naar benden open kunnen.

Ik vind het behoorlijk lastig omdat ik zoveel ramen heb, zelfs het balkon waar de bank nu tegen staat is van glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-04 09:54
Misschien een wat algemene vraag, maar ik heb sterke twijfels bij veel van de nieuwe mogelijkheden die bestaan nu ik bezig ben met een keuken laten samenstellen.

Zijn jullie ook allemaal veel bezig in de keuken? Zo zie ik bijvoorbeeld dat bijna iedereen 2 ovens heeft(daar kan ik achter staan), maar dan 1 stoomcombi en 1 magnetroncombi. Gebruik je een stoomoven echt veel? Waarom niet gewoon 1 combi en 1 normale oven. Ik kook best veel maar ben eigenlijk nauwelijks iets tegen gekomen over stoomovens. Toevallig had Kenji laatst een filmpje over een precision oven, maar ook daar lijkt sous vide toch wel tot net wat betere resultaten tenzij je echt een industriele oven hebt.

Ook het Borafenomeen begrijp ik niet, werkt een afzuigkap met afvoer naar buiten niet zoveel beter (als je die mogelijkheid hebt)? Als je er speciale downdraft pannen voor moet kopen dan heb ik er al twijfels bij.

Zon kokendwaterkraan vind ik wel een mooie uitvinding trouwens, zitten daar nog nadelen aan?

En zijn er mensen die hebben gekozen voor geen magnetroncombi? Missen jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Trapezoid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:17:
Misschien een wat algemene vraag, maar ik heb sterke twijfels bij veel van de nieuwe mogelijkheden die bestaan nu ik bezig ben met een keuken laten samenstellen.

Zijn jullie ook allemaal veel bezig in de keuken? Zo zie ik bijvoorbeeld dat bijna iedereen 2 ovens heeft(daar kan ik achter staan), maar dan 1 stoomcombi en 1 magnetroncombi. Gebruik je een stoomoven echt veel? Waarom niet gewoon 1 combi en 1 normale oven. Ik kook best veel maar ben eigenlijk nauwelijks iets tegen gekomen over stoomovens. Toevallig had Kenji laatst een filmpje over een precision oven, maar ook daar lijkt sous vide toch wel tot net wat betere resultaten tenzij je echt een industriele oven hebt.

Ook het Borafenomeen begrijp ik niet, werkt een afzuigkap met afvoer naar buiten niet zoveel beter (als je die mogelijkheid hebt)? Als je er speciale downdraft pannen voor moet kopen dan heb ik er al twijfels bij.

Zon kokendwaterkraan vind ik wel een mooie uitvinding trouwens, zitten daar nog nadelen aan?

En zijn er mensen die hebben gekozen voor geen magnetroncombi? Missen jullie het?
Wat betreft de stoom was ik ook vrij sceptisch. Hoevaak gebruik je dat nou?

Ben bij Inspiratiehuis 20|20 langsgeweest voor een demo en heb het bij vrienden mogen ervaren. Sindsdien groot fan van en kan niet wachten tot oplevering. Smaak van bijvoorbeeld sperziebonen in de stoomoven is zoveel lekkerder dan kapot gekookt in een pan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

Source90 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:20:
[...]

Wat betreft de stoom was ik ook vrij sceptisch. Hoevaak gebruik je dat nou?

Ben bij Inspiratiehuis 20|20 langsgeweest voor een demo en heb het bij vrienden mogen ervaren. Sindsdien groot fan van en kan niet wachten tot oplevering. Smaak van bijvoorbeeld sperziebonen in de stoomoven is zoveel lekkerder dan kapot gekookt in een pan.
Korter koken :)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/733mrq55o6JO/550x548.jpg

De stoomoven hype heb ik nooit begrepen :+ Ik ben overigens toch meer van het wokken van groenten.

Afvoer naar buiten = warmteverlies.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17

Wij zitten met hetzelfde vraagstuk. Na wat rondvragen en wat research is mijn conclusie dat de 'opkomst' van de stoomoven weer iets nieuws is, maar dat je echt zou moeten leren hoe je het gebruikt. Voordelen lijken te zijn:

- Groentes voorbereiden met meer smaak
- Gezonder, minder verlies vitaminen

Kost wel meer tijd en kunde. Dus hoe belangrijk is koken voor je, hoeveel tijd heb je en wil je hierin investeren om het te leren? De meeste mensen zullen ook nog wel een reguliere hete lucht oven willen, dus dan zou de stoomoven ipv de (combi) magnetron komen - kun je zonder magnetron leven?

Wij zijn vooralsnog uitgegaan van reguliere 60cm oven en een combi magnetron voor onze keuken. Oplevering pas in 2022, dus we kunnen nog even nadenken...

Bora fenomeen: heb dit nu bij vrienden gezien en het werkt goed. Ziet er daarnaast super mooi uit op een eiland, want je hebt er geen lelijke grote afzuigkap boven hangen. Daarnaast heb je niet in alle woningen de mogelijkheid om naar buiten toe af te zuigen etc.

Quooker: is wel enorm handig. Wel even goed kijken welk type je nodig hebt (afhankelijk van cv/stadsverwarming of warmtepomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-05 10:23
Nu we het weer over de kookapparatuur hebben: heeft iemand hier gekozen voor een fornuis ipv inbouwapparatuur? In eerste instantie wilden wij een Steel of Falcon fornuis met inductietop en stoomoven erin - nagenoeg professionele apparatuur waar je ovenstand op 190 graden ook echt op 190 gaat en niet blijft haken rond de 165.

Echter levert de keukenboer waar we aan vast zitten alleen maar fornuizen van Boretti, Smeg en Atag.

Ik zie van Smeg wel erg veel slechte reviews online, eerlijk gezegd, dus daar heb ik echt geen zin in.

De Atag fornuizen zien er prima uit, maar ze leveren op dit moment de dubbele variant niet.

Weet iemand hoe de fornuizen van Boretti zijn, en dan voornamelijk uit de Principale, Quadra en Majestic range? Als ik dicht genoeg bij Steel en Falcon kan komen dan maakt het merkje me eigenlijk niet uit, en een stoomoven wil ik op zich nog overwegen om apart ergens anders te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door nel!s op 18-11-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@nel!s hoezo zit je "vast" aan een keukenboer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 22:41

De Bora kan ook met de afzuiging naar buiten! En je hoeft er geen downdraft pannen voor te kopen...
De meerwaarde van een stoomoven kan ik voor jou niet bepalen. Weet wel dat zelfs een stokbrood lekkerder uit een dergelijke oven komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 21:53

Ik ben wel eens langer in de keuken bezig maar dat is relatief en nog kort vergeleken met andere mensen....
2 ovens hoeven hier niet want een stoomoven zie ik de meerwaarde niet zo van in. Ken hem van andere mensen en het werkt wel, maar ik kook de groenten wel korter en een stoompan werkt ook denk ik. En we hebben nog een Airfryer staan dus die kan mooi dienst doen als 2 oven als dat nodig is maar dat is de afgelopen 5-10 jaar niet nodig geweest.
Bora gaan we denk ik wél voor omdat we horen dat het echt scheelt qua geluid van de afzuiging en de geur van het eten. Immers je staat niet meer in de kooklucht aangezien die naar beneden gezogen wordt én bij ons de afzuiging van de keuken naar zolder gaat via een smal kanaal..... mochten we het mis hebben horen we dat graag dan gaan we voor inductie en een afzuigkap los scheelt toch snel 1000,- ;)
Quooker/plint boiler is nice to have water kookt hier momenteel op gas al snel, en op inductie met boost zal dat nog sneller zijn. Omdat de ketel nu op zolder hangt duurt het wel lang voordat er warm water beneden is dus dat is wel fijn qua comfort. Voor de kosten mbt gas etc. hoef ik het niet te doen het zal wel iets duurzamer zijn maar dat compenseer ik wel op een andere manier, want anders is het wel een dure waterkoker voor de thee :P
En wie weet komt de ketel in de toekomst in de kelder te hangen en dan is dat 'probleem' ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
Requiem19 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:38:
[...]

Voordelen lijken te zijn:

- Groentes voorbereiden met meer smaak
- Gezonder, minder verlies vitaminen

Kost wel meer tijd en kunde. Dus hoe belangrijk is koken voor je, hoeveel tijd heb je en wil je hierin investeren om het te leren? De meeste mensen zullen ook nog wel een reguliere hete lucht oven willen, dus dan zou de stoomoven ipv de (combi) magnetron komen - kun je zonder magnetron leven?
Ik kook juist vrij veel, dus dan zou ik niet een stoomoven nemen alleen maar voor wat groentes. Daarnaast hoor je groentes gewoon niet te lang te koken, en direct in koud water te zetten zodra ze klaar zijn. Dan blijven ze veel mooier en smakelijker. Het vitamineverlies meh, is volgens mij ook niet spectaculair als je niet te lang doorkookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denricco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-02 16:05
Ook wij zijn met de zoektocht naar een nieuwe keuken gestart en hebben een eerste offerte binnen. Interessant topic waar ik al veel nuttige info uit heb gehaald.

Onze koelkast & vaatwasser zijn recent vervangen en willen we dus meenemen naar de nieuwe keuken, wat een aantal uitdagingen met zich meebrengt (koelkast is 70cm breed en ongeveer 80cm diep). De huidige keuken is in een U-vorm en ook de geoffreerde keuken heeft een soortgelijke opstelling. Afmetingen van de keuken zijn grofweg 3x3x2m, met aan de rechterkant van de kookzijde (zoals nu afgebeeld) nog een hoek van het schoorsteenkanaal (jaren '30 woning). Dus het is niet een standaard U-shaped keuken.

Graag hoor ik jullie ideeën over de huidige indeling en prijsstelling.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kijk eens naar de kleur van je water na koken. Dat is de tip die ik kreeg van de kok.

Zijn allemaal voedingsstoffen die je weg gooit.
Groenten bevatten wateroplosbare vitamines. Tijdens het koken kunnen er aardig wat vitamines verloren gaan. Dit is grofweg tussen de vijf en vijfenvijftig procent, maar er zijn ook uitschieters. Van vitamine B11 (foliumzuur) en vitamine C kan tijdens het koken namelijk wel honderd procent verloren gaan. Dit komt doordat deze wateroplosbare vitamines oplossen in het kookvocht (water). Dit kookvocht wordt na het koken weggegooid. Daarnaast worden deze vitamines door verhitting (gedeeltelijk) afgebroken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Fat-soluble vitamins and some foods that contain them are:

Vitamin A: Carrots, sweet potatoes, broccoli, spinach, apricots, cantaloupe, liver, egg yolks and fortified milk
Vitamin D: Eggs, and fatty fish such as sockeye salmon, mackerel, sardines, and grass-fed, fortified dairy, such as milk and yogurt
Vitamin E: Spinach, almonds, sunflower seeds, avocados, shrimp, rainbow trout, olive oil, broccoli, butternut squash
Vitamin K: Dark leafy greens, scallions, Brussels sprouts, broccoli, asparagus, cabbage

Water-soluble vitamins and some foods that contain them are:

Vitamin C: Citrus fruits, bell peppers, guavas, dark and leafy green vegetables, kiwi, broccoli, and strawberries
Vitamin B12: Meat, fish, shellfish, poultry, eggs, and dairy products
Vitamin B9 (folate/folic acid): Beans, lentils, spinach, asparagus, lettuce, and avocado, broccoli, tropical fruits, and oranges
Vitamin B3 (niacin): Lean meats, poultry, fish, organ meats, peanuts and peanut butter
Vitamin B6 (pyridoxine): poultry, fish, soybeans, nuts, peas and bananas

Maar ach, hele andere discussie.

[ Voor 83% gewijzigd door Source90 op 18-11-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een combisteamer is iets wat in de horeca al jaren gemeen goed is. Maar ik zou een stoomoven vooral gebruiken waarvoor ik nu een stoompan gebruik zoals op het plaatje van @Anoniem: 36835.
Het nadeel van een stoompan is dat er niet een hele vis in past. Ook het opwarmen van eerder bereid eten is uit een stoomoven beter dan uit de magnetron. Daarnaast is zoals hierboven genoemd, een brood bakken met stoom toegevoegd lekkerder. Maar als je het daarom te doen is, heb je geen full steam oven nodig, maar werkt added steam net zo goed.

Als je alleen groentes stoomt, dan is een stoompan een veel goedkoper alternatief. Een stoomoven is vooral handig voor gerechten die niet in een stoompan passen of stoom combineren met "normale" ovenfuncties.

De downdraft hype heb ik ook nooit begrepen. Lijkt me niet goed te werken als je wil wokken. Voor koken en een lage grillpan zal het ongetwijfeld goed werken, blijkt uit ervaring op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:41:
@nel!s hoezo zit je "vast" aan een keukenboer?
Vanwege een erg hoge project gerelateerde korting. Zo hoog dat het niet de moeite is om elders een betere deal te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Z___Z schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:18:
Het nadeel van een stoompan is dat er niet een hele vis in past. Ook het opwarmen van eerder bereid eten is uit een stoomoven beter dan uit de magnetron. Daarnaast is zoals hierboven genoemd, een brood bakken met stoom toegevoegd lekkerder. Maar als je het daarom te doen is, heb je geen full steam oven nodig, maar werkt added steam net zo goed.

Als je alleen groentes stoomt, dan is een stoompan een veel goedkoper alternatief. Een stoomoven is vooral handig voor gerechten die niet in een stoompan passen of stoom combineren met "normale" ovenfuncties.

De downdraft hype heb ik ook nooit begrepen. Lijkt me niet goed te werken als je wil wokken. Voor koken en een lage grillpan zal het ongetwijfeld goed werken, blijkt uit ervaring op GoT.
Andere functies waar ik van gecharmeerd ben:
Regeneratie

Bakken met stoom (brood niet droog etc)

Vier gerechten tegelijk in stoomoven (vis, groente en rijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:19:
[...]

Vanwege een erg hoge project gerelateerde korting. Zo hoog dat het niet de moeite is om elders een betere deal te zoeken.
krijg je geen geld terug voor minderwerk
Als je de keuken casco laat opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@Source90 Het gaat om een kortingsvoucher specifiek op de keuken; heb al gevraagd of minderwerk kan maar dat zit er niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:36:
@Source90 Het gaat om een kortingsvoucher specifiek op de keuken; heb al gevraagd of minderwerk kan maar dat zit er niet in...
Dat is normaal in nieuwbouw land.
7.500€ voucher voor keuken bij winkel x
Of
3.750€ retour voor casco

Jij krijgt dus nul terug bij casco? En hoeveel is de enorme korting?
Als je dat aan extra prijs betaald op de concurrent keukenboer, is die korting natuurlijk ook een wassen neus.

-----

Als antwoord op je initiële vraag: kan je niet de keuken afnemen bij deze hele speciale keukenwinkel en zelf achteraf en Steel laten plaatsen via derde partij? Deze staan toch los, lijkt mij geen rocket science.

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 18-11-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@Source90 We hebben al een andere keuken, een showroommodel waar we apart een fornuis en ijskast bij moeten kopen. Ik probeer gewoon het onderste uit de kan te halen en wil graag de voucher nog inzetten voor wat er nog rest aan dingen die we bij moeten kopen. In eerste instantie wilden we gewoon apart een Steel of Falcon kopen maar aanschaf van het fornuis bij deze keten is voorwaarde om de voucher in te mogen zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:14:
@Source90 We hebben al een andere keuken, een showroommodel waar we apart een fornuis en ijskast bij moeten kopen. Ik probeer gewoon het onderste uit de kan te halen en wil graag de voucher nog inzetten voor wat er nog rest aan dingen die we bij moeten kopen. In eerste instantie wilden we gewoon apart een Steel of Falcon kopen maar aanschaf van het fornuis bij deze keten is voorwaarde om de voucher in te mogen zetten.
Fornuis of kookplaat? In dat geval de goedkoopste kookplaat in het assortiment aanschaffen :+ Dat er geen kastje is waar die in past en je er niks mee kunt is jouw probleem en niet dat van de keukenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
SquareOne schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:34:
[...]

Fornuis of kookplaat? In dat geval de goedkoopste kookplaat in het assortiment aanschaffen :+ Dat er geen kastje is waar die in past en je er niks mee kunt is jouw probleem en niet dat van de keukenzaak.
Ik zit hier aan de keukentafel...

...en realiseer me exact dit!

Er is iets waardoor dit me wat tegenstaat, maar who cares, ik ga het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Zijn jullie ook allemaal veel bezig in de keuken?
Ja!
Zo zie ik bijvoorbeeld dat bijna iedereen 2 ovens heeft(daar kan ik achter staan), maar dan 1 stoomcombi en 1 magnetroncombi. Gebruik je een stoomoven echt veel? Waarom niet gewoon 1 combi en 1 normale oven.
Wij hebben maar 1 oven. Misschien komt er nog een magnetron in de bijkeuken, maar die gebruiken we vrijwel nooit (<5x per jaar). Dus daar ga ik geen geld aan uitgeven.
Ik wil geen afzuigkap omdat die mijn ruimtegevoel belemmerd (3m hoog plafond). Ik ga geen downdraft pannen kopen. Net iets teveel "gadget" gehalte voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:06
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:36:
Dit mag niet. Even contact opnemen met vereniging eigen huis mocht dat wel het geval zijn.
Een project leverancier die extreem hoge kortingen hanteerde bestaat ook niet simpelweg omdat er dan 5-10% tussen zit voor de aannemer.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Kapitein Merijn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:35:
[...]

Dit mag niet. Even contact opnemen met vereniging eigen huis mocht dat wel het geval zijn.
Een project leverancier die extreem hoge kortingen hanteerde bestaat ook niet simpelweg omdat er dan 5-10% tussen zit voor de aannemer.
Weet je dat zeker? https://www.consuwijzer.n...ken-kopen-bepaald-bedrijf

Het zijn ondernemingen onder dezelfde paraplu, maar wel verschillende bedrijven. Dus volgens mij is dat dan geen koppelverkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Er zijn ook nieuwbouwprojecten waar je de keuken niet casco mag afnemen, zoals bij Dura Vermeer. Lijkt me dat grote bouwbedrijven dit wel uitgezocht hebben dat dit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
JackBol schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:38:
Ik wil geen afzuigkap omdat die mijn ruimtegevoel belemmerd (3m hoog plafond). Ik ga geen downdraft pannen kopen. Net iets teveel "gadget" gehalte voor mij.
Snap ik ergens wel, zeker als het een eiland is. Werkt het ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:47
Z___Z schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:38:
Er zijn ook nieuwbouwprojecten waar je de keuken niet casco mag afnemen, zoals bij Dura Vermeer. Lijkt me dat grote bouwbedrijven dit wel uitgezocht hebben dat dit mag.
Onze bouwer is Dura Vermeer en de jeuken komt bij keukenloods vandaan (vandaag ingemeten).
Bij showroom Thuis kregen we korting, maar elders kom je goedkoper uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Z___Z schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:18:
Een combisteamer is iets wat in de horeca al jaren gemeen goed is. Maar ik zou een stoomoven vooral gebruiken waarvoor ik nu een stoompan gebruik zoals op het plaatje van @Anoniem: 36835.

Wokken zonder wokbrander kan niet fatsoenlijk dus mensen die dat op eender welke plaat menen te kunnen hebben geen idee wat echt wokken is. Verder werkt m'n downdraft van dit jaar beter dan mijn afzuigkap van 5 jaar geleden. Zonder speciale pannen. En het is smaak, maar bij een eiland is het de enige mooie optie. Hier lekker via de vloer naar buiten. Downdraft werkt gewoon enorm goed tegenwoordig, dat is geen hype maar functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Trapezoid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:39:
[...]

Snap ik ergens wel, zeker als het een eiland is. Werkt het ook goed?
Geen idee, moet nog geleverd worden 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 19:14
Ik heb nu een schiereiland in de keuken van 13 jaar oud en stoor me erg aan die afzuigkap en koof aan het plafond. Zou dus ook wel graag een Bora willen. Hoeveel ruimte heb je nodig voor afzuiging etc.? Mijn besteklade zit namelijk recht onder mijn kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:50:
[...]

Wokken zonder wokbrander kan niet fatsoenlijk dus mensen die dat op eender welke plaat menen te kunnen hebben geen idee wat echt wokken is. Verder werkt m'n downdraft van dit jaar beter dan mijn afzuigkap van 5 jaar geleden. Zonder speciale pannen. En het is smaak, maar bij een eiland is het de enige mooie optie. Hier lekker via de vloer naar buiten. Downdraft werkt gewoon enorm goed tegenwoordig, dat is geen hype maar functioneel.
Wokken kan wel degelijk thuis, ook op een inductieplaat. Je hebt alleen een meer platte pan nodig en je kan niet zoveel tegelijk wokken. Het gaat erom dat je de pan op temperatuur houd terwijl je het eten erin stopt. Met weinig vermogen moet je dus minder eten tegelijk erin doen om de pan niet te laten afkoelen.
Alternatief is een wok inductieplaat. Zo’n holle plaat, waardoor je wel een ronde pan kan gebruiken. Daarbij blijft nog steeds dat je niet heel veel tegelijk kan door het gebrek aan vermogen.
Een thuis gas wokbrander heeft ook weinig vermogen dus wat dat betreft is er weinig verschil tussen inductie wokken of gas wokken thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:50:
[...]

Ok, maar ik krijg van mensen te horen dat het goed werkt maaarrr een kap werkt toch wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@hutch ik zie dat jullie een tijdje terug voor Atag apparatuur in de keuken zijn gegaan, bevalt dat nog goed? Het ziet er in ieder geval allemaal erg solide uit vergeleken met de Italiaanse merken, en helemaal niet lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:38
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:36:
@hutch ik zie dat jullie een tijdje terug voor Atag apparatuur in de keuken zijn gegaan, bevalt dat nog goed? Het ziet er in ieder geval allemaal erg solide uit vergeleken met de Italiaanse merken, en helemaal niet lelijk.
Hier sinds 22 jaren een ATAG. De eerste is gesneuveld na 12 jaren door een bloempot van steen +plant erop te laten vallen (vraag me niet hoe). Een barst in de plaat heeft hem afgeschreven. De tweede doet het al 12 jaren. Hij reageert minstens zo vlot als een courante Siemens. Op lager vermogen koken is via (hoe heet dat, inverters, step down regulators?) Ook echt op lager vermogen koken IPV bij goedkopere platen aan/uit te gaan. (of is dit hedendaags standaard??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:16:
[...]

Weet je dat zeker? https://www.consuwijzer.n...ken-kopen-bepaald-bedrijf

Het zijn ondernemingen onder dezelfde paraplu, maar wel verschillende bedrijven. Dus volgens mij is dat dan geen koppelverkoop.
Maar dan zit de keuken dus al (deels) in de aanneemsom, je hebt dus al een groot deel zelf betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Kapitein Merijn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:43:
[...]

Maar dan zit de keuken dus al (deels) in de aanneemsom, je hebt dus al een groot deel zelf betaald.
Ja natuurlijk. Ik heb derhalve weinig zin om die 6k op tafel te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:39:
Nu we het weer over de kookapparatuur hebben: heeft iemand hier gekozen voor een fornuis ipv inbouwapparatuur? In eerste instantie wilden wij een Steel of Falcon fornuis met inductietop en stoomoven erin - nagenoeg professionele apparatuur waar je ovenstand op 190 graden ook echt op 190 gaat en niet blijft haken rond de 165.

Echter levert de keukenboer waar we aan vast zitten alleen maar fornuizen van Boretti, Smeg en Atag.

Ik zie van Smeg wel erg veel slechte reviews online, eerlijk gezegd, dus daar heb ik echt geen zin in.

De Atag fornuizen zien er prima uit, maar ze leveren op dit moment de dubbele variant niet.

Weet iemand hoe de fornuizen van Boretti zijn, en dan voornamelijk uit de Principale, Quadra en Majestic range? Als ik dicht genoeg bij Steel en Falcon kan komen dan maakt het merkje me eigenlijk niet uit, en een stoomoven wil ik op zich nog overwegen om apart ergens anders te zetten.
Wij hebben eerst een fornuis overwogen (maar later toch vanaf gezien), maar bij de keukenzaken waar wij geweest waren gaven ze bijna allemaal aan dat we fornuis ook gerust zelf ergens konden kopen, want zoveel keuze hadden sommige zaken daar niet in. (Wij zouden anders voor een Stoves gekozen hebben. Boretti werd ons overal afgeraden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:02:
[...]

Ja natuurlijk. Ik heb derhalve weinig zin om die 6k op tafel te laten liggen.
Ik wil daarmee alleen maar zeggen dat je dus geen mega korting krijgt. Dit lijkt misschien zo maar je hebt de keuken grotendeels al zelf betaald.
Eigenlijk bevind je jezelf dus niet in de beste positie en zal je, hoogstwaarschijnlijk, altijd teveel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
patrick451! schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:02:
[...]

Inmiddels de Rotpunkt offerte ontvangen van Carpentier. Wij zijn positief verrast over de kwaliteit van de 3D renders. Geeft een goed beeld van hoe het er in werkelijkheid uit komt te zien. Hierin moeten nog wel een aantal dingen worden aangepast, o.a. een net ander type oven, combi-oven en Bora. Na dinsdag hebben we een definitieve offerte.

Fronten: 2515 Z18 Black 430 HPL XT + Sherwood Black XL/GL 2036
Corpus: 2510 Z18 FM Lava 165

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Vandaag bij Ekelhoff geweest. Dit heeft geresulteerd in een Ballerina offerte i.p.v. Contur/Schuller. Bij Contur bleek een gekleurd corpus helaas niet mogelijk.

Fronten: Fenix XL/GL 4906 zwart supermat (PG4) + Sherwood Black XL/GL 2036
// Indien we kiezen voor mat zwart PUR XL/GL 2641-2644 (PG2) besparen we circa 500 euro totaal
Corpus: Art Pepper (grijs)

Qua kwaliteit kunnen de renders niet op tegen die van Carpentier, maar uiteindelijk gaat het om de keuken. Op de foto's is het Dekton Kelya blad per ongeluk gebruikt, dit is hierna aangepast naar de Dekton Laos. Daarnaast zijn de hoge kasten in houtstructuur, net als bij Carpentier, dit is echter niet te zien:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De prijzen van de offertes ontlopen elkaar niet enorm. De Ballerina komt net wat goedkoper uit. De Ballerina heeft Fenix fronten waar de Rotpunkt keuken zwart matte HPL fronten heeft.

De Rotpunkt is in een Nederlandse winkel en de Ballerina in een Duitse winkel geoffreerd. Qua montage betekend dit dat wij bij de Duitse leverancier zelf nog een loodgieter moeten regelen voor het aansluiten van het water. Geldt dit ook voor de kookplaat :? ? Dit zijn wij vergeten te vragen.

Hoe verhouden de merken / kasten van Ballerina en Rotpunkt zich? Waarom zouden jullie voor de een of juist de ander kiezen?
Inmiddels het 2e gesprek voor de Rotpunkt keuken gehad.

De apparaten geüpgraded naar:
Oven Siemens Studioline HB875G5B1 -> Siemens Studioline HB876G5B6 i.v.m. 3.7 inch scherm
Combi oven Siemens Studioline CM836GNB6 -> Siemens Studioline CM876G0B6 i.v.m. pyrolyse
Koelkast Siemens KI86V5SF0 (IQ100) -> Siemens Studioline KI86SSD30 (IQ500 met betere look, flessenrek en o.a. softclose)

Geluk bij een ongeluk blijft de offerteprijs hetzelfde, omdat er in de eerdere offerte per ongeluk een hoekkast met plateaus was ingezet, wij willen zelf planken.

We twijfelen nog over de dikte van het Dekton Laos blad. De keuze voor de 12 of 20mm variant. We zijn er nog niet over uit wat we mooier vinden. De 12mm variant kost in totaal circa €500,- minder.

Daarnaast twijfelen we of we gaan voor de Bora Pure 'Pura' (afzuiging naar buiten) of Bora Pure 'Puru' (recirculatie) gaan. We hebben een voorkeur voor de Pura, omdat deze naar ons gevoel beter functioneert. Echter is deze inclusief buizen naar buiten en het systeem in de muur ook een stuk duurder. De buizen willen we eigenlijk via de kruipruimte laten lopen, zodat we geen onnodige kastruimte hoeven op te offeren. Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Voor €300,- extra kunnen we de gekozen mat zwarte HPL fronten upgraden naar mat zwarte Fenix fronten. We denken er aan om dit wel te doen.

Indien we besluiten om het blad niet bij de keukenleverancier, maar bij een ander bedrijf (dekeukenbladenfabriek) te bestellen scheelt dit ons circa €1500 (incl. montage van het blad, de wasbak en de kraan) voor exact hetzelfde blad. Iemand ervaring met het bestellen van een gehele keuken incl. apparatuur en montage bij de 1e partij en het blad incl. montage bij een andere partij?
Wij twijfelen echter door de montage van de kookplaat/Bora. De keukenleverancier kan deze niet monteren, omdat er geen blad is. De keukenblad leverancier monteert geen kookplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrick451! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:40:
[...]

Inmiddels het 2e gesprek voor de Rotpunkt keuken gehad.

De apparaten geüpgraded naar:
Oven Siemens Studioline HB875G5B1 -> Siemens Studioline HB876G5B6 i.v.m. 3.7 inch scherm
Combi oven Siemens Studioline CM836GNB6 -> Siemens Studioline CM876G0B6 i.v.m. pyrolyse
Koelkast Siemens KI86V5SF0 (IQ100) -> Siemens Studioline KI86SSD30 (IQ500 met betere look, flessenrek en o.a. softclose)

Geluk bij een ongeluk blijft de offerteprijs hetzelfde, omdat er in de eerdere offerte per ongeluk een hoekkast met plateaus was ingezet, wij willen zelf planken.

We twijfelen nog over de dikte van het Dekton Laos blad. De keuze voor de 12 of 20mm variant. We zijn er nog niet over uit wat we mooier vinden. De 12mm variant kost in totaal circa €500,- minder.

Daarnaast twijfelen we of we gaan voor de Bora Pure 'Pura' (afzuiging naar buiten) of Bora Pure 'Puru' (recirculatie) gaan. We hebben een voorkeur voor de Pura, omdat deze naar ons gevoel beter functioneert. Echter is deze inclusief buizen naar buiten en het systeem in de muur ook een stuk duurder. De buizen willen we eigenlijk via de kruipruimte laten lopen, zodat we geen onnodige kastruimte hoeven op te offeren. Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Voor €300,- extra kunnen we de gekozen mat zwarte HPL fronten upgraden naar mat zwarte Fenix fronten. We denken er aan om dit wel te doen.

Indien we besluiten om het blad niet bij de keukenleverancier, maar bij een ander bedrijf (dekeukenbladenfabriek) te bestellen scheelt dit ons circa €1500 (incl. montage van het blad, de wasbak en de kraan) voor exact hetzelfde blad. Iemand ervaring met het bestellen van een gehele keuken incl. apparatuur en montage bij de 1e partij en het blad incl. montage bij een andere partij?
Wij twijfelen echter door de montage van de kookplaat/Bora. De keukenleverancier kan deze niet monteren, omdat er geen blad is. De keukenblad leverancier monteert geen kookplaten.
Planken in een hoekkast? Ik heb dat in mijn huidige keuken (geplaatst door vorige eigenaar) en erger me er elke dag aan. Waarom zouden jullie geen plateau's willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Omdat die duur zijn en heel zoveel ruimte niet bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-01 22:58
PaT schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:54:
[...]

Maar eh, je stopcontacten, moet daar niet nog een raampje omheen?

De opmerkingen over een keuken met een waterhoofd vind ik vrij misplaatst. Ik snap je verhaal over het bezoek aan Vianen en het verliefd worden op deze Miele lijn compleet. Dat je dan wat extra geld uitgeeft aan apparatuur zonder dat je gelijk bij Bulthaup gaat shoppen voor peperdure meubelen vind ik niet meer dan normaal.
Zeker moet daar nog een raampje omheen! Maar de Gira raampjes waren helaas lastig leverbaar dus daar zullen we nog even op moeten wachten. Het is zeker niet de bedoeling deze ... industriële look te behouden.

Ik snap dat bij ons de balans best wel naar de apparatuur is gegaan qua kosten - maar op het vlak van meubels waren onze eisen minder strak gedefinieerd dan op het gebied van apparatuur.

Overigens heb ik na één dag wel een kleine aanvaring gehad met de servicedesk van Miele.

Na 45 minuten gebruik van de oven (stoomoven in ovenstand) klapte onze aardlekschakelaar eruit. Niet de groep zelf, maar enkel de aardlek. Na de schakelaar teruggezet te hebben klapte deze binnen enkele seconden er weer uit. (en weer, na afkoelen weer, enz. De oven staat op een eigen groep in een vrijwel onbelaste fase)

Na de stekker van de stoomoven eruit te hebben getrokken was er niets aan de hand. Stekker erin - binnen enkele seconden weer de aardlekschakelaar eruit.

Keukenleverancier gevraagd te ondersteunen en enige tijd later door Miele teruggebeld. Een wat onprettig gesprek later ("maar meneer ik ben zelf afgestudeerd elektricien") een monteursafspraak geregeld. Jammer dat men het nodig vond de voorrijkosten uitgebreid te bespreken maar vergat te melden dat indien het toch binnen het apparaat lag deze kosten uiteraard niet in rekening zouden worden gebracht.

Volgende dag bij wijze van test het geheel op een andere groep gezet en het apparaat werkte feilloos. Teruggezet op originele groep en ondanks acht uur op vol vermogen draaien in verschillende programma's geen enkel probleem meer ervaren.

Dus met de staart tussen de benen Miele afgebeld. Nog altijd ben ik niet gecharmeerd van de *houding* van de servicedesk, maar vooralsnog is het genieten van de nieuwe keuken begonnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:16
nel!s schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:36:
We zijn voor apparatuur uit de Atag Magma lijn gegaan, destijds de top uit het assortiment van Atag (incl. 8 jaar garantie). De apparatuur bevalt prima en wordt zeer intensief gebruikt. De oven wordt dagelijks gebruikt, de stoomoven wekelijks vaatwasser en koelkast ook dagelijks. Binnen de garantieperiode is er aan de stoomoven wel tweemaal een reparatie uitgevoerd door Atag.

Zou ik als serieuze hobbykok in de toekomst nogmaals voor Atag gaan? Misschien. Destijds is Gaggenau afgevallen op prijs, maar na een paar hands-on ervaringen met Gaggenau zou ik misschien toch daar voor kiezen.

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
hutch schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:03:
[...]
Zou ik als serieuze hobbykok in de toekomst nogmaals voor Atag gaan? Misschien. Destijds is Gaggenau afgevallen op prijs, maar na een paar hands-on ervaringen met Gaggenau zou ik misschien toch daar voor kiezen.
Waarom wel? En wat maakt dat je dan toch ook Gaggenau overweegt? Zonder concrete punten er bij is het lastig op waarde te schatten :-)

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:16
Marinos83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:08:
[...]

Waarom wel? En wat maakt dat je dan toch ook Gaggenau overweegt? Zonder concrete punten er bij is het lastig op waarde te schatten :-)
Een paar punten die mij enorm aanspreken van Gaggenau t.o.v. Atag Magma
  • Scharnier deur - dit werkt echt vele malen comfortabeler bij intensief gebruik
  • -Sneller voorverwarmen en breder temperatuurbereik
  • Prettiger bediening: natuurlijk geheel persoonlijk, maar bij Gaggenau heb ik sneller de oven ingesteld op wat ik wil, met name door aanwezigheid fysieke knop
  • Extra features: kerntemperatuur sensor van Atag meet op 1 punt, die van Gaggenau op meerdere punten. Daarnaast kun je in ee Gaggenau een pizzas teen aansluiten
Ik denk dat voor de gemiddelde thuiskok Atag Magma een prima keuze is, maar Gaggenau is naar mijn mening wel echt het summum als je geen professionele horeca oven in je keuken kunt plaatsen 😁.

• patrick451!
SquareOne schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:49:
[...]

Planken in een hoekkast? Ik heb dat in mijn huidige keuken (geplaatst door vorige eigenaar) en erger me er elke dag aan. Waarom zouden jullie geen plateau's willen?
Puur gericht op gebruik en prijs. Wij vinden die plateaus niet fijn, is denk persoonlijk. Qua ruimte maakt het ook weinig uit, omdat het plateau voor het draaien ook ruimte nodig heeft en je in een hoekkast met planken achterin waarschijnlijk niet zoveel zet.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SquareOne schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:49:
[...]

Ik heb 1 hoekkast met planken en 1 met een Lemans plateau. Planken voor de keukenmachine en spul dat je weinig gebruikt en de Lemans voor de pannen, die je dus wel dagelijks gebruikt.

Het grappige is dat ik oorspronkelijk beide kasten een Lemanskast wilde maken. Foutje bij het opstellen van de factuur waardoor het maar aan 1 kant zat. Uiteindelijk maar zo gehouden aangezien het zo best praktisch was.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 06:48
PaT schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:36:
[...]

Ik heb 1 hoekkast met planken en 1 met een Lemans plateau. Planken voor de keukenmachine en spul dat je weinig gebruikt en de Lemans voor de pannen, die je dus wel dagelijks gebruikt.
Wij hebben precies hetzelfde bedacht. Je hebt altijd spullen/apparatuur in je keuken die je minder vaak gebruikt. Die hoekkast bevalt jou dus prima in je dagelijks gebruik? (nouja, niet dagelijks dus natuurlijk want het zijn de spullen die je minder vaak gebruikt :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken. We zijn naar twee keukenzaken (in Duitsland en in Nederland) geweest en hebben nu twee offertes liggen.

In beide gevallen krijgen we dezelfde apparatuur van Siemens (vaatwasser, kookplaat, koffiemachine, oven, koelkast, vriezer en quooker)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYLQRWeDXQE3QoStljxPgpGyhQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnSDi6IQQHMb80NZ7Te6KWBS.jpg?f=fotoalbum_large

De Duitse keukenzaak kan ons het volgende leveren voor €20.000:
- Rotpunkt X13 Zerox HPL XT Schichstoff HPL Extra Matt
- Zecca RW Granit 2cm satiniert

De Nederlandse keukenzaak kan ons het volgende leveren voor €22.000:
- Systemat kasten
- Fenix werkblad

Mijn vragen:
1. De Nederlandse keukenzaak zegt dat Duitse keukenzaken slechte kwaliteit leveren. Is Rotpunkt slechter dan Systemat of zijn deze vergelijkbaar?
2. Is een Fenix werkblad een goede keuze?

• Rostares
  • Nu online
timsurname schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:41:
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken. We zijn naar twee keukenzaken (in Duitsland en in Nederland) geweest en hebben nu twee offertes liggen.

In beide gevallen krijgen we dezelfde apparatuur van Siemens (vaatwasser, kookplaat, koffiemachine, oven, koelkast, vriezer en quooker)

[Afbeelding]

- Systemat kasten
- Fenix werkblad

Mijn vragen:
1. De Nederlandse keukenzaak zegt dat Duitse keukenzaken slechte kwaliteit leveren. Is Rotpunkt slechter dan Systemat of zijn deze vergelijkbaar?
Denk dat 'slechte' kwaliteit een beetje overtrokken is. Wel is het denk ik goed om even te kijken welke frontjes je van Systemat krijgt, dit verschilt ook nog behoorlijk in prijsstelling.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

timsurname schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:41:

[Afbeelding]

- Systemat kasten
- Fenix werkblad

Mijn vragen:
Is die 20k al met 21% btw gerekend?

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Wel is het denk ik goed om even te kijken welke frontjes je van Systemat krijgt, dit verschilt ook nog behoorlijk in prijsstelling.
Bedankt voor deze tip, gaan we doen!
Is die 20k al met 21% btw gerekend?
Dat is inderdaad inclusief 21% btw.
Pagina: 1 ... 181 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1