Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 11:53
savange1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:45:
[...]

Keuken vanuit Mobel Faber is bij ons in juli geplaatst. Zeer goede Balerina keuken voor een hele nette prijs. Maar.... er moeten nog steeds de laatste punten op de i worden gezet.
Hier meerdere keren over gebeld met Uwe. Krijg Uwe wel aan de telefoon en zegt er mee aan de slag te gaan. vele keren beloofd terug te mailen of te bellen. Maar er gebeurd niks... :? Voel mij onderhand niet meer zo serieus genomen. En weet niet zo goed hoe ik er voor kan zorgen dat hij wel reageert. Jammer want het voortraject verliep op zich redelijk.
Mijn ervaring met Uwe is juist weer heel anders. Reageert snel, maar ik mail dan ook met hem. Wellicht dat dit helpt?
patrick451! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:53:
[...]

Aanstaande zaterdag een afspraak bij Ekelhoff. Hier wilden wij eigenlijk een Schüller C2/C3 laten offreren. Echter kreeg ik het idee middels berichten van andere dat dit model niet verkocht wordt door Ekelhoff? Wel zag ik het model Contur bij Ekelhoff meermaals voorbij komen. Is dit vergelijkbaar met Schüller en / of Next125?

We twijfelen nog om voordat we beslissen, mede door de vele positieve berichten in dit topic, een Häcker Systemat te laten offreren. Wat zou hier een goede winkel voor zijn? Graag een winkel die de offerte ook daadwerkelijk mee geeft aan de klant. Over de keukenloods lees ik hier verschillende verhalen.
Je kan meteen langs Faber, die zitten ook in Nordhorn. Weet alleen niet of je nu nog een afspraak kan regelen maar je kan er sowieso Hacker bekijken.

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:14
Brooky schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:14:
[...]

Voordeel van de Miele koelkast is wel de langere garantie icm de andere Miele apparaten.
Liebherr geeft 7 jaar zekerheid op alle apparaten ;)
En er blijven genoeg Miele apparaten over om ook bij Miele extra garantie te krijgen

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Vanmiddag voor het eerst een tekening laten maken. Met blanco plattegrond en wat wensen aan tafel gaan zitten en na een prettig gesprek al een zeer prima idee opgezet.

Voldoet ruim aan onze wensen en de prijs was ook nog eens best wel netjes, onder wat ik had verwacht. Qua apparatuur zitten we nu op AEG, hadden niet echt voorkeuren nog. Hebben nog niet echt specifieke apparaten gekozen, alleen stelposten opgenomen.

Leuk, binnenkort naar een andere zaak voor eenzelfde verkenning.

Ondertussen maar eens op zoek naar een aannemer oid voor de rest, moet nog wel e.e.a. voorbereid worden.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

RemcoMarielle schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:14:
[...]

Qua front willen we de hoge kaste in een iets donkere kleur hebben en het eiland wordt licht grijs. In eeeieder geval geen houten frontjes want dat verkleurd enorm.
Daar heb je bij kunststof geen last meer van.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:12
TimmieVelthuis schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:21:
[...]

Mijn ervaring met Uwe is juist weer heel anders. Reageert snel, maar ik mail dan ook met hem. Wellicht dat dit helpt?
Mailen hetzelfde verhaal. Vaak stuur ik een mail en bel er achteraan om de mail toe te lichten.

• Sander2289
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05 14:13
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:40:
Weer een aantal die gekozen hebben voor Dekton zo te zien. Hebben jullie gekozen voor spoelbak onderbouw of vlakinbouw? ;)
Vlakinbouw :)
Vanwege het feit dat we het blad niet willen beschadigen met een pan of iets harders.

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Afzuigkappen, hoe weet ik welke deze zijn?
Zijn ze universeel? Dan kan ik ze zo een twee vervangen neem ik aan..

Ik had deze afzuigkappen namelijk al toen ik het huis kocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMesWosGPtXg1Vqk5EgsAuBDRwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LdPc5q9VWiQaMegswZ5ze3C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:53
TimmieVelthuis schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:21:
[...]

[...]

Je kan meteen langs Faber, die zitten ook in Nordhorn. Weet alleen niet of je nu nog een afspraak kan regelen maar je kan er sowieso Hacker bekijken.
Eerst mogelijke afspraak is momenteel week 50 wat ik vanmiddag begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
Trapezoid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:59:
Vraagje, wij hebben een huis gekocht per 1 februari volgend jaar, maar willen alvast een keuken gaan plannen. Hoe exact moeten de maten zijn om een grove indicatie te maken, is dan de afmetingen van funda voldoende? Of moet ik gaan overleggen met de verkopers of we alvast kunnen laten inmeten oid?
Klein beetje voorzichtigheid, afhankelijk van hoe de maten op funda tot stand zijn gekomen.
Bij ons was de werkelijkheid namelijk fors anders dan de tekening van de bouwer.
Op tekening was de breedte van de keuken 240cm, bleek (gelukkig) 247,8 te zijn.
Maar als ie in werkelijkheid wel 240 is (of 239 of nog minder met stucwerk etc), dan past 4x60 opeens niet meer...
Een andere maat is dan weer 345 in plaats van 350 en nog weer een andere maat 350 ipv 340.
Lang verhaal kort, niet alle tekeningen zijn heilig.
De meeste "tekeningen" op funda zijn echter wel daadwerkelijk (onlangs) gemeten en maten zullen dus niet gauw meer dan 2cm afwijken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
melkislekker schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:42:

[Afbeelding]
Als je de filters eruit pakt kijk je als het goed is tegen het typeplaatje aan.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023

[Afbeelding]
Uhh, de metalen delen klik je eruit (en gooi je in een sopje/vaatwasser) en de filters koop je voor een appel en een ei bij de Action. Even op maat knippen en klaar :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52

[Afbeelding]
Deze roosters kunnen toch gewoon in de vaatwasser? Verdere filters zullen er niet in zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Wij hebben ondertussen onze keuken ook alweer een tijdje terug bestelt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Hpt6Iea-1xI9DDyT62g_XNYUOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5zmLPiW14ab3MBfA7C2o7zfj.png?f=fotoalbum_large

De korpus hebben we bestelt bij IKEA, dus het is een IKEA Metod keuken in de basis.
Alleen de frontjes hebben wij aangeschaft bij Knoet/Keukenfronten, dit zijn witte fronten met een Arpa Fenix afwerking, hebben wij gekozen.
We hebben gekozen voor volledig vlakke fronten zonder grepen of inkepingen. Alles push-to-open.
Om alles optisch mooi te laten lopen hebben we i.p.v. passtukken zoals in de render hieronder te zien zijn ervoor gekozen om die passtukken dieper te monteren en de frontjes van de 40cm kastjes breder te maken zodat die eroverheen vallen waardoor de kasten optisch groter zijn.

De plaatjes heb ik even gemaakt in de IKEA keukenplanner, om een indruk te geven hoe de keuken er visueel uit gaat zien. Niet helemaal, want de kookplaat gaat meer naar het midden van die twee kastjes aan de linkerhoek. En de afzuigkap zal dan ook wat verplaatsen uiteraard, er zal een afzuigkap komen zonder schoorsteen zeg maar.
Links van de spoelbak én rechts van de spoelbak komt een vaatwasser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hIYOLpHkH9jR58KxaqOmNLXzzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66Ul1xqZ6Kz7zQB2ysm1Q3HK.png?f=fotoalbum_large

Voor de koel-vriescombinatie en de oven(s) hebben we gekozen om er een dedicated kastenwand voor te maken, maar niet zomaar een kastenwand. Ja het is in de basis een IKEA Metod kast, maar nu hebben we gekozen voor frontjes van Houtmerk.nl, het zullen er uitzien zoals op dit plaatje ongeveer:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0027/4582/7440/products/massief_eiken_houten_keuken_fronten_frontjes_massief_hout_eikenhout_witttransparante_olie_kastdeurtjes_keukenfront_ikea_metod_pax_1080x.jpg
Hierbij hebben we gekozen voor een afwerking van Skylt - Ultra Matte Lak.

Hierdoor zal die kastenwand echt een meubel zijn in ons nieuwe huis :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo9E6_15QPjffASTpu-xNQA5VMQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D8MoOipSqIWEZqZwdpGxZml6.png?f=user_large

Wat apparatuur betreft hebben wij ook ondertussen onze keuze gemaakt.We monteren ook nog een Miele G 4268 SCVi XXL vaatwasser in de keuken, dit is de vaatwasser die de vorige bewoners in hun keuken hadden zitten en die was vorig jaar aangeschaft, hiervoor hebben we van Hettich een systeem gekocht die je boven de vaatwasser moet monteren om er Push-to-Open van te maken.

De Bosch vaatwasser die we hebben gekozen heeft OpenAssist, daarmee kan je de deur openen door erop te duwen. De Oven met magnetron functie heeft o.a pyrolyse een functie die we ook in onze vorige keuken hadden en nu graag weer wilde. De stoomoven heeft dat helaas niet, dat combineren lijkt niet te kunnen helaas. En zoals wel is opgevallen, de ovens zijn uit de serie Carbon black, dit combineren we dan ook met een Dampkap die ook dezelfde designtaal heeft met een zwarte bedieningsring.

De apparatuur hebben we uiteindelijk via Bemmel & Kroon aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:21

HellBeast

Oh My GoT!

Source90 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:24:
[...]
Ai, dat is minder. Wij gaan zelf richting Faber zaterdag.

Kan je benoemen wat voor dingen er vergeten zijn ("is veel vergeten") en welke beloftes niet zijn nagekomen?
Onze (video-)afspraak bij Faber gaat dit weekend niet door. Marcel Piesche is ziek. Had jij ook een afspraak met hem of met Uwe?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
HellBeast schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:13:
[...]

Onze (video-)afspraak bij Faber gaat dit weekend niet door. Marcel Piesche is ziek. Had jij ook een afspraak met hem of met Uwe?
Met Marcel inderdaad. Voor nu verzet naar een later tijdstip.
Via @Sander2289 de top tip gekregen om via een onafhankelijke partij de technische tekening te maken. Wij hebben inmiddels al het ontwerp.

Zodoende hebben we wat meer ademruimte om de keukenzaken af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Source90 care to share welke partij dat is en welke kosten daarmee verbonden zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander2289
SquareOne schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:28:
@Source90 care to share welke partij dat is en welke kosten daarmee verbonden zijn?
Wij hebben via dhr Anbar een tekening laten maken binnen 3 dagen. Met een paar vragen erachter aan hebben wij met succes meer ruimte gekregen om te onderhandelen met verschillende keukenbedrijven. Zo kon de projectleider door en wij ook.

info@technischekeukentekening.nl voor 175 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJvD7haxPqqjJiiE4a0SDo2v8Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNAqOl0OoiYy6VxvjNiGBADB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander2289 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:45:
[...]

Wij hebben via dhr Anbar een tekening laten maken binnen 3 dagen. Met een paar vragen erachter aan hebben wij met succes meer ruimte gekregen om te onderhandelen met verschillende keukenbedrijven. Zo kon de projectleider door en wij ook.

info@technischekeukentekening.nl voor 175 euro.

[Afbeelding]
Dank voor het delen. Wat bedoel je met
Met een paar vragen erachter aan hebben wij met succes meer ruimte gekregen om te onderhandelen met verschillende keukenbedrijven
Dat je meer tijd had? of heeft de technische tekening nog tot andere inzichten geleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Laatst online: 04-06 16:37
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:14:
[Afbeelding]

De korpus hebben we bestelt bij IKEA, dus het is een IKEA Metod keuken in de basis.
Alleen de frontjes hebben wij aangeschaft bij Knoet/Keukenfronten, dit zijn witte fronten met een Arpa Fenix afwerking, hebben wij gekozen.
We hebben gekozen voor volledig vlakke fronten zonder grepen of inkepingen. Alles push-to-open.
Om alles optisch mooi te laten lopen hebben we i.p.v. passtukken zoals in de render hieronder te zien zijn ervoor gekozen om die passtukken dieper te monteren en de frontjes van de 40cm kastjes breder te maken zodat die eroverheen vallen waardoor de kasten optisch groter zijn.

De plaatjes heb ik even gemaakt in de IKEA keukenplanner, om een indruk te geven hoe de keuken er visueel uit gaat zien. Niet helemaal, want de kookplaat gaat meer naar het midden van die twee kastjes aan de linkerhoek. En de afzuigkap zal dan ook wat verplaatsen uiteraard, er zal een afzuigkap komen zonder schoorsteen zeg maar.

[Afbeelding]

Voor de koel-vriescombinatie en de oven(s) hebben we gekozen om er een dedicated kastenwand voor te maken, maar niet zomaar een kastenwand. Ja het is in de basis een IKEA Metod kast, maar nu hebben we gekozen voor frontjes van Houtmerk.nl, het zullen er uitzien zoals op dit plaatje ongeveer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat apparatuur betreft hebben wij ook ondertussen onze keuze gemaakt.We monteren ook nog een Miele G 4268 SCVi XXL vaatwasser in de keuken, dit is de vaatwasser die de vorige bewoners in hun keuken hadden zitten en die was vorig jaar aangeschaft, hiervoor hebben we van Hettich een systeem gekocht die je boven de vaatwasser moet monteren om er Push-to-Open van te maken.

De Bosch vaatwasser die we hebben gekozen heeft OpenAssist, daarmee kan je de deur openen door erop te duwen. De Oven met magnetron functie heeft o.a pyrolyse een functie die we ook in onze vorige keuken hadden en nu graag weer wilde. De stoomoven heeft dat helaas niet, dat combineren lijkt niet te kunnen helaas. En zoals wel is opgevallen, de ovens zijn uit de serie Carbon black, dit combineren we dan ook met een Dampkap die ook dezelfde designtaal heeft met een zwarte bedieningsring.

Heb je een indicatie van de prijs van dit alles? Ik ben benieuwd hoeveel zoiets nu kost. Zie je hier niet vaak voorbij komen, zo'n samengestelde keuken. Eigenlijk best mooi dat het zo ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
SquareOne schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:53:
[...]

Dank voor het delen. Wat bedoel je met
[...]
Dat je meer tijd had? of heeft de technische tekening nog tot andere inzichten geleid?
Goede vraag! Ik heb nog wat afstemming gehad voordat het volledig afgerond was. Detail vragen over een stopcontact of de kookplaat. Dat heeft ertoe geleid dat alles soepel en prettig verliep.

Het inzicht dat ik nu heb is dat we zonder handtekening onder een offerte toch veel meer korting krijgen bij elke wijziging of nieuwe offerte voor de bestaande tekening.
Wij begonnen op +-33.000 voor deze keuken. (38.000 eigenlijk, maar dat was met meer kasten en bestekindelingen van hout enzovoorts)
Door de technische tekening kunnen we ons dus nog vrijer bewegen in het merk, kwaliteit en gevoel van de keukenzaak.

[ Voor 31% gewijzigd door Sander2289 op 13-11-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 21:13
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gave opstelling. Ben erg benieuwd naar jullie eindresultaat. Zou je kunnen laten weten wat je kwijt bent los voor de:
- Ikea meubels
- Houtmerk fronten
- Apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

896gerard schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:57:
[...]

Heb je een indicatie van de prijs van dit alles? Ik ben benieuwd hoeveel zoiets nu kost. Zie je hier niet vaak voorbij komen, zo'n samengestelde keuken. Eigenlijk best mooi dat het zo ook kan.
patrick451! schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:54:
[...]

Gave opstelling. Ben erg benieuwd naar jullie eindresultaat. Zou je kunnen laten weten wat je kwijt bent los voor de:
- Ikea meubels
- Houtmerk fronten
- Apparatuur
Yes ;)
Hierbij even de output van mijn Excelletje hiervan:

Ikea keuken, incl. hoge kasten€ 3.579,00
Frontjes (Apra Fenix) Keukenfronten.com/Knoet€ 2.182,01
Montage€ 1.500,00schatting
Apparatuur€ 7.650,00
Werkblad€ 2.500,00schatting
Extra producten (scharnieren)€ 384,07
Totaal€ 21.315,08

Zoals je kunt zien heb ik voor de montage een schatting staan, dit is omdat dit nog niet 100% vaststaat, het kan goed dat ik het laat doen door een vriend van mij die dit voor een vriendenprijs zou kunnen doen eventueel. Maar dat bedrag waren we de vorige keer (anderhalf jaar geleden) kwijt voor ongeveer een even grote keuken.
En het werkblad die hebben we nog niet aangeschaft want die laten we inmeten zodra de keuken staat dan weten we ook de exacte prijs.
Het zal in ieder geval een blad worden van bijvoorbeeld composiet of iets dergelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kansel1986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05-2023
Volg dit topic al geruime tijd aandachtig in verband met onze nieuw te bouwen woning.

Wij zijn deze week bij Ekelhoff geweest en daar met Siematic als basis een tekening gemaakt en offerte gekregen. We verwachten nog meer offertes en wanneer ik die binnen heb zal ik een uitgebreidere post maken. Keuken komt in een ruimte van 4.60m x 6.46m.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben benieuwd naar jullie mening/opmerkingen. :)

Edit: ook een foto van de frontjes bijgevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Kansel1986 op 13-11-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kansel1986 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:51:
Volg dit topic al geruime tijd aandachtig in verband met onze nieuw te bouwen woning.

Wij zijn deze week bij Ekelhoff geweest en daar met Siematic als basis een tekening gemaakt en offerte gekregen. We verwachten nog meer offertes en wanneer ik die binnen heb zal ik een uitgebreidere post maken. Keuken komt in een ruimte van 4.60m x 6.46m.

***members only***

Ben benieuwd naar jullie mening/opmerkingen. :)

Edit: ook een foto van de frontjes bijgevoegd.
Erg fraaie keuken. Goede prijs ook als ik het vergelijk met een soortgelijke (maar kleinere) keuken die wij van Siematic hebben laten offreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:35

[Afbeelding]
Even een waarschuwing mbt Houtmerk. Als je nog voor een andere partij kan gaan, doe dat dan direct. Zo niet, zorg dat je er bovenop gaat zitten. Tot nu toe is het bij ons 1 groot drama. Levertijden die oorspronkelijk zijn afgesproken werden bij lange na niet gehaald, 10 weken werd 24 weken. Toe we na 9 weken belden voor levering, werd ons medegedeeld dat we de tekeningen nog niet goedgekeurd hadden. Tekeningen die we nooit gekregen hadden. Wat vervolgens weer een week duurde. En in plaats van levering te bespoedigen, werd doodleuk medegedeeld dat het toch echt nog wel 6 weken ging duren.

Verkeerde spullen uitgeleverd, verkeerde advisering, communicatie is een drama en zelfs stuitend, verantwoordelijkheid nemen volledig afwezig, Werkvoorbereiding bereid niets voor etc etc. Nadat we een 3e (!) leverdag hadden afgesproken, kregen we 2 dagen ervoor te horen dat de panelen (Fenix paneel, voor een dressoir) nog niet geleverd waren. Dit was dus 22 (!!) weken na ordering.

En dit is nog niet eens de helft, we zitten onder andere nog met kromme deuren, (echt krom, door degenen die namens hun geinstalleerd hebben geconstateerd en duidelijk zichtbaar), waarvan nu wordt gezegd dat "dat ze dat met stellen er wel uitkrijgen" Onbegrijpelijk.

Dus: wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
patrick451! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:53:
[...]

Afgelopen weekend zijn we bij Carpentier in Aalsmeer geweest. We hebben een fijn gesprek gehad met de verkoopster. Met onze specifieke wens voor een gekleurd corpus (binnenzijde) hebben we gekozen om een offerte op te laten stellen op basis van het merk Rotpunkt. Deze offerte helaas nog niet ontvangen. Aanstaande dinsdag hebben we een vervolggesprek, dan gaan we de offerte verder uitwerken.

We hebben gekozen voor exact dezelfde opstelling als de keuken die wij een aantal weken geleden bij Bruynzeel hebben laten samenstellen, nu wel met de hoge kasten aan de rechter zijde.

We hebben gekozen voor het onderstaande:
Merk: Rotpunkt
Model: Greeploos
Corpus (78 cm): 2510 Z18 FM Lava 165
Fronten lage kasten: 2515 Z18 HPL XT Black 430
Fronten hoge kasten: Zwarte houtnerf look
Blad: Dekton Laos

De kleuren zien er als volgt uit:
[Afbeelding]

Aanstaande zaterdag een afspraak bij Ekelhoff. Hier wilden wij eigenlijk een Schüller C2/C3 laten offreren. Echter kreeg ik het idee middels berichten van andere dat dit model niet verkocht wordt door Ekelhoff? Wel zag ik het model Contur bij Ekelhoff meermaals voorbij komen. Is dit vergelijkbaar met Schüller en / of Next125?
Edit: Contur/Schüller is Ballerina geworden. Bij Contur/Schüller was een gekleurd corpus niet mogelijk, dit is voor ons een eis.

We twijfelen nog om voordat we beslissen, mede door de vele positieve berichten in dit topic, een Häcker Systemat te laten offreren. Wat zou hier een goede winkel voor zijn? Graag een winkel die de offerte ook daadwerkelijk mee geeft aan de klant. Over de keukenloods lees ik hier verschillende verhalen.
Bedankt iedereen zover voor de reacties.
Samenvattend hebben wij nu het volgende opstellingen met bijbehorende offertes:

(1.) Bruynzeel Matterhorn -> Valt af door enkel de mogelijkheid voor een wit corpus
Fronten: Leisteengrijs melamine

(2.) Bruynzeel Optima (NX240) -> Valt af door te hoge offerteprijs
Fronten: Fenix onyxzwart softmat AFP laminaat

(3.) Rotpunkt Zerox
Fronten: 2515 Z18 Black 430 HPL XT + Sherwood Black XL/GL 2036
:? Weet iemand of dit laklaminaat of UV-lak betreft?
Corpus: 2510 Z18 FM Lava 165

(4.) Ballerina
Fronten: Fenix XL/GL 4906 zwart supermat (PG4) + Sherwood Black XL/GL 2036
Indien wij kiezen voor mat zwart PUR XL/GL 2641-2644 (PG2) scheelt dit circa 500 euro totaal
Corpus: Art Pepper (grijs)

(5.) Häcker Systemat -> laten we mogelijk nog offreren
Fronten: AV 2135-GL (UV-lak mat)

[ Voor 21% gewijzigd door patrick451! op 15-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
patrick451! schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:29:
[...]

(1.) Bruynzeel Matterhorn -> Valt af door enkel de mogelijkheid voor een wit corpus
Fronten: Leisteengrijs melamine met voorzijde ultra mat afgewerkt
Corpus: Wit melamine
Zichtzijden en plinten: Zwart melamine
Wangen/panelen: Leisteengrijs melamine met voorzijde ultra mat afgewerkt

Corpus: K190 (oftewel Schüller corpus in lava zwart)
Zichtzijden en plinten: Fenix onyxzwart softmat AFP fluweel mat lak
Wangen/panelen: Fenix onyxzwart softmat AFP volkern

(3.) Rotpunkt Zerox -> In afwachting van offerte (aanstaande dinsdag)
Fronten: 2515 Z18 Black 430 HPL XT
Zichtzijden en plinten: n.t.b.
Wangen/panelen: n.t.b.

Morgen willen we het volgende bij Ekelhoff laten offreren:
(4.) Contur (Schüller C2/C3) met:
Fronten:
1. Uni Matt P187 (Laklaminaat Onyxzwart mat) of
2. Uni Matt P192 (Laklaminaat Lavazwart mat) of
3. Fino Matt L187U (UV-lak Onyxzwart mat AFP)
Corpus: n.t.b.

Corpus: n.t.b.

Ik zie bij de verschillende keukenmerken steeds laklaminaat, UV-lak en geheel gelakt terugkomen. Wat zouden jullie aanraden qua duurzaamheid/onderhoud. Ik dacht gelezen te hebben dat gelakte fronten sneller beschadigen?
6 gesprekken...... Waarvan ook nog eens in het weekend (spitsuur voor elke verkoper). Een tweede gesprek ingepland bij dezelfde verkoopster.

Puur uit nieuwsgierigheid; Wat geeft jou straks de doorslag om voor een partij te kiezen? Ben ik benieuwd naar, voordat omdat je overal een andere keuken laat berekenen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:51

Rzaan

Altijd zoekende

Voor een greeploze keuken bestaan er al vaatwassers die makkelijk open gaan door er 2 x op te kloppen.
Bij koelkasten en diepvriezers kan ik zoiets niet vinden.
Ligt dat aan mij (dikke kans) of bestaat zo'n systeem nog niet?

Ik zie wel systemen van Blum met servo-openingen, maar ik bedoel dus een systeem dat in de Miele/Siemens/whatever koelkast zelf zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ruudzaan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:09:
Voor een greeploze keuken bestaan er al vaatwassers die makkelijk open gaan door er 2 x op te kloppen.
Bij koelkasten en diepvriezers kan ik zoiets niet vinden.
Ligt dat aan mij (dikke kans) of bestaat zo'n systeem nog niet?

Ik zie wel systemen van Blum met servo-openingen, maar ik bedoel dus een systeem dat in de Miele/Siemens/whatever koelkast zelf zit.
Voor zover ik weet alleen die servo-drive. Zou daar voor mijn koelkast echt niet geduldig genoeg voor zijn.
Dus dat hebben we opgelost met een vertikale ingefreesde greep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
edit

[ Voor 99% gewijzigd door patrick451! op 13-11-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
Barry|IA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:50:
[...]

6 gesprekken...... Waarvan ook nog eens in het weekend (spitsuur voor elke verkoper). Een tweede gesprek ingepland bij dezelfde verkoopster.

Puur uit nieuwsgierigheid; Wat geeft jou straks de doorslag om voor een partij te kiezen? Ben ik benieuwd naar, voordat omdat je overal een andere keuken laat berekenen.
Hi Barry,

We hebben inderdaad een aantal gesprekken gehad, echter maar drie in plaats van zes.

Ons gesprek bij Bruynzeel was puur het beginpunt. Hier hebben wij netjes de offerte meegekregen en serieus over nagedacht. Wij willen echter toch echt geen wit corpus en dit is dan ook de reden waarom wij uiteindelijk niet op deze offerte zijn ingegaan. De Bruynzeel Optima optie hebben wij ook gedurende dit zelfde gesprek besproken. Deze heeft wel de optie voor een gekleurd corpus, maar komt helaas boven ons budget uit i.v.m. het fenix. Er was geen andere matzwarte variant beschikbaar binnen de Bruynzeel Optima lijn. Conclusie Bruynzeel valt af.

Het tweede gesprek was bij een bekende van ons. Dit heeft geresulteerd in een Rotpunkt keuken offerte die wij nog moeten ontvangen. Dit is ook de persoon waar wij het tweede gesprek hebben gepland om samen de offerte en 3d-tekening te bespreken. Wij hopen hier een deal te kunnen maken.

Het derde gesprek, in Duitsland, staat al een zestal weken gepland. Dit in verband met de lange wachttijd bij Ekelhoff. Dit willen wij graag door laten gaan in verband met de lichte voorkeur voor de Contur (oftewel Schuller) die zij aanbieden.

Het moet uiteraard binnen ons budget vallen. Daarnaast vinden wij het ook erg belangrijk dat we er een goed gevoel bij hebben. Dit is bij iedere verkoper tot zover het geval geweest! De kans is vrij groot dat we een keuze maken tussen de Rotpunkt en de Contur offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
patrick451! schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:15:
[...]

Hi Barry,

We hebben inderdaad een aantal gesprekken gehad, echter maar drie in plaats van zes.

Ons gesprek bij Bruynzeel was puur het beginpunt. Hier hebben wij netjes de offerte meegekregen en serieus over nagedacht. Wij willen echter toch echt geen wit corpus en dit is dan ook de reden waarom wij uiteindelijk niet op deze offerte zijn ingegaan. De Bruynzeel Optima optie hebben wij ook gedurende dit zelfde gesprek besproken. Deze heeft wel de optie voor een gekleurd corpus, maar komt helaas boven ons budget uit i.v.m. het fenix. Er was geen andere matzwarte variant beschikbaar binnen de Bruynzeel Optima lijn. Conclusie Bruynzeel valt af.

Het tweede gesprek was bij een bekende van ons. Dit heeft geresulteerd in een Rotpunkt keuken offerte die wij nog moeten ontvangen. Dit is ook de persoon waar wij het tweede gesprek hebben gepland om samen de offerte en 3d-tekening te bespreken. Wij hopen hier een deal te kunnen maken.

Het derde gesprek, in Duitsland, staat al een zestal weken gepland. Dit in verband met de lange wachttijd bij Ekelhoff. Dit willen wij graag door laten gaan in verband met de lichte voorkeur voor de Contur (oftewel Schuller) die zij aanbieden.

Het moet uiteraard binnen ons budget vallen. Daarnaast vinden wij het ook erg belangrijk dat we er een goed gevoel bij hebben. Dit is bij iedere verkoper tot zover het geval geweest! De kans is vrij groot dat we een keuze maken tussen de Rotpunkt en de Contur offerten.
Duidelijk verhaal, thanks :)

Ik zou er twee Systemat offertes naast leggen en daar een keuze in maken :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Greencap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:02:
Je zou nog een ombouw kunnen maken rondom de hoge kastenwand, zodat het lijkt alsof de wand zweeft. Dat is denk ik wel heel mooi in deze opstelling (wellicht nog 1 extra hoge kast er bij).

Ik zou de hoge kastjes boven het werkblad toch laten vervallen. Scheelt geld, is mooier en je hebt al zeeen aan ruimte. Ik vind het ook minder fraai dat de bovenkastjes niet allemaal even breed zijn (door de bredere lades). Dat probleem los je ook weer op door ze gewoon te laten vervallen :)
We zijn bij keukensale langs geweest en dat heeft geresulteerd tot het volgende:
https://panorama.2020.net/view/jmy7ro94ek1ow0fbywfq/

Ombouw is er bij getekend. Maar ik zie dit heel vaak icm een zwarte of houtlook keuken. Dit is een hoogglans wit keuken. geen idee of een witte ombouw ook zo mooi is.

We zijn zelf eigenlijk ook niet blij met de oneven bovenkasten. Bruynzeel heeft ze blijkbaar niet in 120cm. Keukensale(Nobilia) wel. Dat zie je ook terug in de panorama view.

Morgen gaan we ook nog langs bij Superkeukens. Die verkopen ook Nobilia volgens mij. Even kijken wat zij te bieden hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Emrulez op 13-11-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 08:33
Emrulez schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:25:
[...]

We zijn bij keukensale langs geweest en dat heeft geresulteerd tot het volgende:

Ombouw is er bij getekend. Maar ik zie dit heel vaak icm een zwarte of houtlook keuken. Dit is een hoogglans wit keuken. geen idee of een witte ombouw ook zo mooi is.

We zijn zelf eigenlijk ook niet blij met de oneven bovenkasten. Bruynzeel heeft ze blijkbaar niet in 120cm. Keukensale(Nobilia) wel. Dat zie je ook terug in de panorama view.

Morgen gaan we ook nog langs bij Superkeukens. Die verkopen ook Nobilia volgens mij. Even kijken wat zij te bieden hebben.
Ik vraag me af waarom je nog bovenkasten zou willen hebben als je al behoorlijk veel "normale" kastruimte hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:00
Emrulez schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:25:
[...]

Kan je van de 4 kleine laden bij de spoelbak niet 2 grote maken lijkt mij mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Brooky schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:26:
[...]

Ik vraag me af waarom je nog bovenkasten zou willen hebben als je al behoorlijk veel "normale" kastruimte hebt :)
Vrouwlief wil ze te graag helaas.
ppatrick schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:27:
[...]

Kan je van de 4 kleine laden bij de spoelbak niet 2 grote maken lijkt mij mooier.
De rechter is de vaatwasser. Het lijk nu alsof het doorloopt. Maar het zijn geen lades. Verkoper vond dat mooier. Denk zelf dat het gewoon normale fronten beter zijn. De streep hoeft niet door te lopen. Kan er ook gelijk 500 van de prijs af.

[ Voor 11% gewijzigd door Emrulez op 13-11-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:00
Emrulez schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:29:
[...]

[...]

De rechter is de vaatwasser. Het lijk nu alsof het doorloopt. Maar het zijn geen lades. Verkoper vond dat mooier. Denk zelf dat het gewoon normale fronten beter zijn. De streep hoeft niet door te lopen. Kan er ook gelijk 500 van de prijs af.
Is een gewone lade onder de oven? Misschien gewoon de oven iets lager en geen lade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
[...]

Hier hetzelfde verhaal, onbegrijpelijk maar je doet er niks aan......

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
[...]

[...]

Yes ;)

Apparatuur€ 7.650,00
Totaal€ 21.315,08

Zoals je kunt zien heb ik voor de montage een schatting staan, dit is omdat dit nog niet 100% vaststaat, het kan goed dat ik het laat doen door een vriend van mij die dit voor een vriendenprijs zou kunnen doen eventueel. Maar dat bedrag waren we de vorige keer (anderhalf jaar geleden) kwijt voor ongeveer een even grote keuken.
En het werkblad die hebben we nog niet aangeschaft want die laten we inmeten zodra de keuken staat dan weten we ook de exacte prijs.
Het zal in ieder geval een blad worden van bijvoorbeeld composiet of iets dergelijks.
Als ik reken komen die bedragen samen niet op €21.000+...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 11:22

siemenz

Koetje

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
[...]

[...]

Yes ;)

Apparatuur€ 7.650,00
Totaal€ 21.315,08

Je excel is kapot

of je hebt de BTW component in een verborgen cel staan.

Ah edit: hierboven dezelfde ontdekking

[ Voor 3% gewijzigd door siemenz op 13-11-2020 21:10 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

PascalJanssen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:53:
[...]

Als ik reken komen die bedragen samen niet op €21.000+...
siemenz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:07:
[...]

Je excel is kapot

of je hebt de BTW component in een verborgen cel staan.

Ah edit: hierboven dezelfde ontdekking
Yep mijn copy/paste skills faalde een beetje..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUmY4OrhO1G8vn8d7iI7KjNyDQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0otQ9aDlq5WnGqvA1G1wJjSH.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een screenshot vanuit Excel.
Het Houtmerk stuk miste.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:46
Na enige tijd geïnteresseerd meelezen bij deze ook onze ervaring:

Situatie
Wij zijn pas verhuisd naar een relatief modern huis maar met een verouderde keuken. Zowel de locatie (donker hoekje) als de inrichting (nog koken op gas, geen goede oven) en de leeftijd (afbladderende frontjes van kasten) hebben ons ertoe doen besluiten het geheel direct aan te pakken. Zowel vrouwlief als ik staan heel graag in de keuken, dus het moest voor ons een plek worden waar we ons werkelijk thuis zouden voelen.

Speerpunten
Voordat wij zijn gaan zoeken hebben we, naast een ruw budget, een aantal speerpunten gedefinieerd waar we niet, liever niet, of "als het even kan niet" van wilden afwijken. Dit was:
- Een kookeiland met (enkel) de inductieplaat. We wilden tijdens het koken niet naar een muur kijken.
- Oven / Stoomoven had prioriteit boven magnetron. Een grote (60x60) oven en als het budget het toeliet een magnetronoven (45x60) was prima.
- Binnen het huis hebben we weinig (voorraad)kastruimte, dus we zullen de ruimte vol moeten benutten
- Afhankelijk van de verkoop van ons vorige huis hadden we een "zeker" budget en een "als we goed verkopen" speelruimte in gedachten.
- Kopen bij een partij die we kennen en vertrouwen - door omstandigheden geen energie / tijd / behoefte om veel te shoppen. Liever één keer een partij vinden die meteen "goed voelt" dan het onderste (prijstechnisch) uit de kan halen.

Leverancier
Wij zijn eigenlijk zonder rond te shoppen naar Avanti in Kesteren gegaan. Dit vanwege goede ervaringen in het verleden en een aanpak die ons aansprak (netto prijzen, weinig opdringerige verkopers, goede service voor, tijdens en na de plaatsing). Ook dit keer weer was de ervaring prima: ondanks dat we redelijk voorbereid waren werd er uitgebreid de tijd genomen, voelden we ons op geen moment 'gepusht' en waren de tips van de verkoper zinvol. Het geheel kwam authentiek over, wat voor ons een goed gevoel gaf. Daarnaast paste het geheel binnen het budget.

Vervolgens maakten we de 'fout' om naar het Miele Experience center in Vianen te gaan.
...Toen paste het niet meer binnen het budget.

Door een meevaller van de verkoop van ons originele huis hebben we uiteindelijk toch voor (vrijwel) volledig Miele apparatuur gekozen. De combinatie van service, ontwerp (greeploos) en gevoel van kwaliteit waren voor ons doorslaggevend.

De keuken
Wij zijn voor een L-vormige Excellentic keuken met een kookeiland gegaan. Dit paste het best binnen ons huis en zorgt ervoor dat we kunnen koken met "uitzicht" op de rest van de woonkamer/eetkamer/kinderen/tuin. Om de ruimte hiervoor te creëren was een stevige verbouwing nodig (o.a. het verwijderen van een trapopgang en trappen en gespiegeld plaatsen hiervan) maar wat ons betreft is het het waard geweest.

De lay-out zoals die is geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZPedmIRtSmRwx5eev-4fri8IHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NSgymccMxaQWnel1Ls2obXfb.png?f=fotoalbum_large

En het resultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7HF-zvZzNS58zlkySAFOibPksk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GEAci45nGWPtN8vSNnzKKRg.jpg?f=fotoalbum_large

Proces
Wij hebben het gehele proces bij Avanti als heel positief ervaren. Bij vragen en last-minute wijzigingen werd niet moeilijk gedaan en werden we telkens netjes, volledig en meewerkend te woord gestaan. De communicatie met zowel de verkoper als de technische afdeling was top. Het inmeten ging professioneel en werd voorzien van enkele last-mintute tips die achteraf waardevol bleken te zijn (extra ruimte houden bij kabel driefase aansluiting kookplaat zodat het eiland nog kon schuiven, extra WCDs achter kasten voor eventuele schapjes en spotjes enz.).

Het plaatsen zelf was in twee dagen geregeld en werd ook netjes en professioneel gedaan - er werd de tijd genomen voor een uitgebreide nabespreking en adviezen.

Al met al hebben we het idee dat wij ongetwijfeld niet de beste prijs hebben gehad, maar wel volledig zijn ontzorgd in onze zoektocht naar een keuken. De combinatie tussen goede, prettige communicatie en (in onze optiek) een mooie keuken zorgt ervoor dat we met tevredenheid op het proces terugkijken.

Members only:

Nu nog wat zelf afwerken en eventueel schappen plaatsen (weet niet meer zo zeker of ik dit nu wel of niet wil - blij dat ik het niet direct heb besteld), en dan is het genieten van onze nieuwe keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
Golf2vr6 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:19:
[...]

Hier hetzelfde verhaal, onbegrijpelijk maar je doet er niks aan......
Ik mag zo te lezen in mijn handjes knijpen met mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Rokuta schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:19:

Members only:
Als je naar mijn keuken kijkt, zie je dat ik niet op de centen heb gelet, maar zou ik je mogen vragen wat de reden was om hier zoveel geld aan uit te geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:46
JackBol schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:00:
[...]

Als je naar mijn keuken kijkt, zie je dat ik niet op de centen heb gelet, maar zou ik je mogen vragen wat de reden was om hier zoveel geld aan uit te geven?
Natuurlijk.

Het was voor ons absoluut een "splurge", mogelijk gemaakt door een onverwacht goede verkoopprijs van onze vorige woning, maar de keuze ging op een moment tussen de 7860X (zonder wateraansluiting, €4899) en de 7865X (met wateraansluiting, €5099).
Onze criteria waren:
- Miele als onderdeel van de set van andere apparatuur (voorheen hadden we Neff in gedachten)
- Greeploos in verband met twee kleine kinderen die maar wat graag aan grepen gaan hangen, naast een tikje verliefd op het design
- Fijn bedienende touchscreen interface (de interface een slag kleiner was voor mij ook prima geweest, maar ik wilde wel twee apparaten met een *gelijke* bediening)
- Geïntegreerde kerntemperatuurmeter in de stoomoven. Iets minder belangrijk maar "nice to have" in de combimagnetron.

Ons alternatief lag bij Neff - wij waren heel erg gecharmeerd van de "slide and hide" functie van de oven van Neff en ook zij bieden een prima stoomoven aan. Deze heeft echter geen wateraansluiting en wel een greep. https://www.neff-home.com...vens/stoomovens/B48FT78H0

Als er hier geen twee kleine guppies hadden rondgelopen hadden we mogelijk niet die €2.000 premium betaald voor Miele / greeploos / wateraansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Rokuta schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:15:
[...]

Natuurlijk.

Het was voor ons absoluut een "splurge", mogelijk gemaakt door een onverwacht goede verkoopprijs van onze vorige woning, maar de keuze ging op een moment tussen de 7860X (zonder wateraansluiting, €4899) en de 7865X (met wateraansluiting, €5099).
Onze criteria waren:
- Miele als onderdeel van de set van andere apparatuur (voorheen hadden we Neff in gedachten)
- Greeploos in verband met twee kleine kinderen die maar wat graag aan grepen gaan hangen, naast een tikje verliefd op het design
- Fijn bedienende touchscreen interface (de interface een slag kleiner was voor mij ook prima geweest, maar ik wilde wel twee apparaten met een *gelijke* bediening)
- Geïntegreerde kerntemperatuurmeter in de stoomoven. Iets minder belangrijk maar "nice to have" in de combimagnetron.

Ons alternatief lag bij Neff - wij waren heel erg gecharmeerd van de "slide and hide" functie van de oven van Neff en ook zij bieden een prima stoomoven aan. Deze heeft echter geen wateraansluiting en wel een greep. https://www.neff-home.com...vens/stoomovens/B48FT78H0

Als er hier geen twee kleine guppies hadden rondgelopen hadden we mogelijk niet die €2.000 premium betaald voor Miele / greeploos / wateraansluiting.
Ik ben blij dat je er blij mee bent en alles van Miele is natuurlijk echt heel mooi.

Zelf zou ik de apparatuur iets meer afstemmen op de rest van de keuken. Nu is het een kind met een waterhoofd.

Je hebt zo ongeveer de allerduurste apparatuur terwijl de rest van je keuken eigenlijk heel “eenvoudig” is.

Maar goed. Wellicht gaat ie Miele apparatuur nog een 2e keuken mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ook op de Miele apparatuur hebben ze een aardige marge gepakt als ik het vergelijk met mijn offerte van Keukenloods. Scheelt zo'n 20%.

Wel mooi spul. Mocht de verkoopprijs van onze huidige huis ook een meevaller zijn dan wordt het ook Miele. Anders toch maar Siemens denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Alic3 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:24:
Ook op de Miele apparatuur hebben ze een aardige marge gepakt als ik het vergelijk met mijn offerte van Keukenloods. Scheelt zo'n 20%.

Wel mooi spul. Mocht de verkoopprijs van onze huidige huis ook een meevaller zijn dan wordt het ook Miele. Anders toch maar Siemens denk ik.
Ik denk dat ze een beetje met de korting hebben gegoocheld en die op de meubelen gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick451!
patrick451! schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:29:
[...]

Fronten: Leisteengrijs melamine

(3.) Rotpunkt Zerox

(4.) Ballerina
// Indien we kiezen voor mat zwart PUR XL/GL 2641-2644 (PG2) besparen we circa 500 euro totaal

Inmiddels de Rotpunkt offerte ontvangen van Carpentier. Wij zijn positief verrast over de kwaliteit van de 3D renders. Geeft een goed beeld van hoe het er in werkelijkheid uit komt te zien. Hierin moeten nog wel een aantal dingen worden aangepast, o.a. een net ander type oven, combi-oven en Bora. Na dinsdag hebben we een definitieve offerte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kw3RxFAemG2dVeGMQ-mM7YGezTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WbamVZz62LG3VYMqiPaROEu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO3kGxWoMFUzYAVDz8OUnfNwkA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCgN67xUJOP67QeKjooKBZqz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vioOLNlVUINXq7_aOLEcqs1jm3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqeT32d8JxRUFlv73hgOOBev.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK3JfzG4ey27mm4k6CM5q-Ieue8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5693xyPYIPHQt0t5n3C7aIZW.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag bij Ekelhoff geweest. Dit heeft geresulteerd in een Ballerina offerte i.p.v. Contur/Schuller. Bij Contur bleek een gekleurd corpus helaas niet mogelijk.

// Indien we kiezen voor mat zwart PUR XL/GL 2641-2644 (PG2) besparen we circa 500 euro totaal

Qua kwaliteit kunnen de renders niet op tegen die van Carpentier, maar uiteindelijk gaat het om de keuken. Op de foto's is het Dekton Kelya blad per ongeluk gebruikt, dit is hierna aangepast naar de Dekton Laos. Daarnaast zijn de hoge kasten in houtstructuur, net als bij Carpentier, dit is echter niet te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fl3Zn-kLbe-eZSPCmMu5Tai8SV0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4e0YvbDS6dKWta0AoInpkT3y.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJJ5d-kTizq3tW2I69ZuhImOL0k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZKiUL3XfHi3kd9SO9QJb2vlT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6gRcrM2u_LhhprocrP5u2Im3xM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/90vuhpdh2qyogo1a27T8f290.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFMehR9eRLPTnmrJlsMf-TIrtfo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9RE08uoLMKpNjxtcL5FKbtSm.png?f=fotoalbum_tile

De prijzen van de offertes ontlopen elkaar niet enorm. De Ballerina komt net wat goedkoper uit. De Ballerina heeft Fenix fronten waar de Rotpunkt keuken zwart matte HPL fronten heeft.

De Rotpunkt is in een Nederlandse winkel en de Ballerina in een Duitse winkel geoffreerd. Qua montage betekend dit dat wij bij de Duitse leverancier zelf nog een loodgieter moeten regelen voor het aansluiten van het water. Geldt dit ook voor de kookplaat :? ? Dit zijn wij vergeten te vragen.

Hoe verhouden de merken / kasten van Ballerina en Rotpunkt zich? Waarom zouden jullie voor de een of juist de ander kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:04
patrick451! schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:02:
[...]

De prijzen van de offertes ontlopen elkaar niet enorm. De Ballerina komt net wat goedkoper uit. De Ballerina heeft Fenix fronten waar de Rotpunkt keuken zwart matte HPL fronten heeft.
Vergeet niet dat FENIX ook een HPL is, met bijzondere kenmerken weliswaar maar dat maakt het niet iets anders dan een HPL.

Bij een matte keuken zou ik wel altijd een FENIX HPL kiezen, ben er wel van overtuigd dat dit meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

patrick451! schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:02:
[...]

Inmiddels de Rotpunkt offerte ontvangen van Carpentier. Wij zijn positief verrast over de kwaliteit van de 3D renders. Geeft een goed beeld van hoe het er in werkelijkheid uit komt te zien. De offerte valt niet tegen. Hierin moeten nog wel een aantal dingen worden aangepast, o.a. een net ander type oven, combi-oven en Bora. Na dinsdag hebben we een definitieve offerte.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Vandaag bij Ekelhoff geweest. Dit heeft geresulteerd in een Ballerina offerte i.p.v. Contur/Schuller. Bij Contur bleek een gekleurd corpus helaas niet mogelijk.

Qua kwaliteit kunnen de renders niet op tegen die van Carpentier, maar uiteindelijk gaat het om de keuken. Op de foto's is het Dekton Kelya blad per ongeluk gebruikt, dit is hierna aangepast naar de Dekton Laos. Daarnaast zijn de hoge kasten in houtstructuur, net als bij Carpentier, dit is echter niet te zien:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De Rotpunkt is in een Nederlandse winkel en de Ballerina in een Duitse winkel geoffreerd. Qua montage betekend dit dat wij bij de Duitse leverancier zelf nog een loodgieter moeten regelen voor het aansluiten van het water. Geldt dit ook voor de kookplaat :? ? Dit zijn wij vergeten te vragen.

Hoe verhouden de merken / kasten van Ballerina en Rotpunkt zich? Waarom zouden jullie voor de een of juist de ander kiezen?
Dat loodgieter verhaal hoor ik vaker. Ik heb ook mijn keuken bij ekelhoff besteld maar mij is dit niet mede gedeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
siemenz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:59:
[...]
Dat loodgieter verhaal hoor ik vaker. Ik heb ook mijn keuken bij ekelhoff besteld maar mij is dit niet mede gedeeld ?
Ons werd verteld dat dit te maken heeft met het feit dat het door een Nederlands vakman dient te worden aangesloten. Het zou anders voor problemen met de verzekering kunnen zorgen als het verkeerd aangesloten blijkt te zijn en er schade ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siemenz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:59:
[...]

Het staat op de offerte
Direct op eerste pagina boven je naam en adres

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 14-11-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrick451! schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:02:
[...]

Ons werd verteld dat dit te maken heeft met het feit dat het door een Nederlands vakman dient te worden aangesloten. Het zou anders voor problemen met de verzekering kunnen zorgen als het verkeerd aangesloten blijkt te zijn en er schade ontstaat.
Bij ons was het verhaal anders; hun monteurs zijn er gewoon niet voor opgeleid en ze willen niet voor 1 uurtje een monteur naar NL sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
SquareOne schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:12:
[...]

Bij ons was het verhaal anders; hun monteurs zijn er gewoon niet voor opgeleid en ze willen niet voor 1 uurtje een monteur naar NL sturen
Dat klopt dus niet. Zie bijvoorbeeld het volgende:
Juridische informatie over een keuken in Duitsland kopen
Juridisch komen er nog wel wat problemen kijken bij een keuken die in Duitsland ondertekend is. De monteurs uit Duitsland die de keuken gaan plaatsen bij je hebben geen vergunning om de apparatuur aan te sluiten in Nederland. Ze mogen officieel zelfs niet eens een stekker in een stopcontact steken.
https://www.izaa.nl/is-ee...and-goedkoper/#juridische

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:11:
[...]

Het staat op de offerte
Direct op eerste pagina boven je naam en adres
Ah idd.. was me niet eerder opgevallen. nou zo'n moeilijk klusje zal het niet zijn.

Flauw dat ze het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:31:
Vanmiddag voor het eerst een tekening laten maken. Met blanco plattegrond en wat wensen aan tafel gaan zitten en na een prettig gesprek al een zeer prima idee opgezet.

Voldoet ruim aan onze wensen en de prijs was ook nog eens best wel netjes, onder wat ik had verwacht. Qua apparatuur zitten we nu op AEG, hadden niet echt voorkeuren nog. Hebben nog niet echt specifieke apparaten gekozen, alleen stelposten opgenomen.

Leuk, binnenkort naar een andere zaak voor eenzelfde verkenning.

Ondertussen maar eens op zoek naar een aannemer oid voor de rest, moet nog wel e.e.a. voorbereid worden.
De nacht erna lag ik alles wat te verwerken en bedacht een opmerking van m'n vrouw dat bepaalde lijn mooi uitkwam. Snelle rekensom leerde mij, dat is onmogelijk.

Tekening is gebaseerd op de buitenmaat, heb dus ineens 20 cm te weinig ruimte voor wat er is getekend. :'(

M'n vrouw vond het een prima reden om wat uit te bouwen trouwens. 8)7

Morgen maar eens rustig alles nameten en nog eens goed op papier zetten en dan maar even opnieuw tekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:53
[...]

[...]

Ik vind het wel mooier als die streep doorloopt. En de oven zou ik ook lager doen. Is ook praktischer, minder last van een hete deur tegen je onderarmen als je iets uit de oven haalt (of je moet wat langer zijn)

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikTo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 20:34
Sinds een paar weken zijn wij bezig met onze nieuwe keuken die in de aanbouw van onze nieuwe woning moet komen. We vinden echt hout(fineer) mooi voor de hoge kasten, het eiland zijn we nog niet helemaal uit qua kleuren. Wel dat we composiet blad willen (ivm onderbouw spoelbak) en een spoelbak van 80cm + Bora PURU (evt. Pure X als budget het toelaat). We zijn niet van de toeters en bellen, meer van degelijk goed werkende apparatuur.

Plattegrond van de benedenverdieping/keukenaanbouw
* de 40cm keukenkast komt te vervallen. Wordt krap + symetrie is weg.

Wat we nu hebben gezien vinden we greeploos (verticale greeprand) bij siematic mooi voor hoge kastenwand (zelfde bij Next125) en voor het eiland greeploos bovenrand en push-to-open voor onderlades (zodat je dunne naden hebt voor het zicht).

Kasten
• 4x hoge kasten ingebouwd (1x koelkast, 1x oven + kastjes, 2x servieskast, 40cm kast vervalt)
• 2x 60cm “koffiecorner” met 2x planken aan de muur voor nespresso, magimix, broodrooster etc.
• Kookeiland ongeveer 360cmx120 met bora pure + 80cm spoelbak
• Ladeindeling met vaatwasser, spoelbak, kookplaat etc. zijn we nog niet uit. Tips welkom!

Inmiddels bij Koolschijn in Delft geweest (Siematic) en Keukenmaxx in hoofddorp voor Siematic/Next125 te bekijken.

Koolschijn erg prettig geholpen. Richtprijs gekregen van 25-30k waarbij de 4x hoge kasten inbouw (210cm oid) van hun huismerk zouden worden met echt houtfineer kastdeuren (ze hadden helaas maar 1 eiken variant die erg flets/vlak is qua kleur), en het eiland Siematic (classic lijn?) hoogglans wit met zwart composiet blad van Caesarstone. Bovenlades met horizontale grijprand, onderlades push to open. Zie onderstaande schets.

Schets van Koolschijn

Keukenmaxx, tja we wisten dat we DMG binnen stapte. Ze hebben heel erg de tijd genomen voor ons, maar kwamen voor een Next125 met oud eiken (NX650 F805) voor hoge kasten en glas hoogglans (NX 901 G186) op in eerste instantie 40k. We zoeken naar een keuken voor rond de 30k (liefst onder) met houtfineer en degelijke apparatuur. Zeolyth voor vaatwasser is dat een must? lijkt mij dat vaatwasser en koelkast wel wat betere modellen mogelijk zijn. Tips welkom :)

Schets keukenmaxx voor de Next125

Apparatuur bij Keukenmaxx
• Bora PURU
• Siemens IQ500 koelkast Kl81RSDE0
• KitchenAid oven 60cm KOHSPB60604 (uiterlijk vinden we heel gaaf, kwaliteit tips?)
• Vaatwasser siemens IQ300 SN63HX30AE
• ABK 80cm spoelbak BAR80VI
• Quooker Flex COMBI+ 7L RVS
• 2x elektra punten 2-twist STCN0011RVS
Samen 7200€

Blad
Eiland (370x116) + op koffiecorner Caeserstone 5141P “Frosty Carrina” gepolijst (140x48)
€8900

Meubelen
4x hoge kasten NX650 F805
2x 60cm deurtjes koffie corner NX901 G186

Eiland in NX901 G186
2x 120cm lades
2x 100cm lades (bar zit zijde met binnenkant zitje in NX650 F805)
2x 60cm (1x vaatwasser, 1x deurtje voor afvalbak)
2x planken aan de muur boven koffie korner in oud eiken next 125 NX650 F805
€21.700

Totaal: 40k, na korting 36k en morgen beslissen 32,7k…

Tips voor indeling kast/ladebreedtes in het eiland en apparatuur zijn altijd welkom :) We hebben volgende week za nog een afspraak bij Asto keukens (r’dam). Oa om Leicht te bekijken. Nog andere merken met mooie houtfineers die we niet moeten missen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MikTo schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:09:

Totaal: 40k, na korting 36k en morgen beslissen 32,7k…
Typisch. Als je de keuken mooi vind zou ik gewoon zeggen dat ze voor 30k de handtekening hebben. Take it or leave it. Zo niet ga je ergens anders de keuken halen.

Overigens is next in hout fineer gewoon duur in mijn oogpunt.

Let op dat hout fineer kan verkleuren. Wij hebben uiteindelijk hout decor van Siematic genomen. Dat is kunststof. Dat verkleurd niet en is goedkoper. In mijn ogen hebben alleen leicht en Siematic ‘kunststof houtlook’ die goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikTo
Ik snap dat het best een lap tekst was :P , maar zoals omschreven waren we nog niet overtuigd over de eiland uitstraling/indeling en vinden we het apparatuurgedeelte mager voor zo’n geldbedrag.

Als blijkt dat 30k een prima deal is voor die keuken (misschien zijn we te huiverig door DMG verhalen?), dan zijn we al een stuk dichterbij.

Qua formaat zijn vergelijkbare keukens in het topic voorbij gekomen van next125 tussen 22-26k met meer /hogere lijn appatuur. Maar ik ben verre van een keukenexpert dus vandaar de vraag! Thnx voor je tips over het fineer iig!

[ Voor 9% gewijzigd door MikTo op 15-11-2020 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rokuta schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:19:

Situatie
Wij zijn pas verhuisd naar een relatief modern huis maar met een verouderde keuken. Zowel de locatie (donker hoekje) als de inrichting (nog koken op gas, geen goede oven) en de leeftijd (afbladderende frontjes van kasten) hebben ons ertoe doen besluiten het geheel direct aan te pakken. Zowel vrouwlief als ik staan heel graag in de keuken, dus het moest voor ons een plek worden waar we ons werkelijk thuis zouden voelen.

Speerpunten
Voordat wij zijn gaan zoeken hebben we, naast een ruw budget, een aantal speerpunten gedefinieerd waar we niet, liever niet, of "als het even kan niet" van wilden afwijken. Dit was:
- Een kookeiland met (enkel) de inductieplaat. We wilden tijdens het koken niet naar een muur kijken.
- Oven / Stoomoven had prioriteit boven magnetron. Een grote (60x60) oven en als het budget het toeliet een magnetronoven (45x60) was prima.
- Binnen het huis hebben we weinig (voorraad)kastruimte, dus we zullen de ruimte vol moeten benutten
- Afhankelijk van de verkoop van ons vorige huis hadden we een "zeker" budget en een "als we goed verkopen" speelruimte in gedachten.
- Kopen bij een partij die we kennen en vertrouwen - door omstandigheden geen energie / tijd / behoefte om veel te shoppen. Liever één keer een partij vinden die meteen "goed voelt" dan het onderste (prijstechnisch) uit de kan halen.

Leverancier
Wij zijn eigenlijk zonder rond te shoppen naar Avanti in Kesteren gegaan. Dit vanwege goede ervaringen in het verleden en een aanpak die ons aansprak (netto prijzen, weinig opdringerige verkopers, goede service voor, tijdens en na de plaatsing). Ook dit keer weer was de ervaring prima: ondanks dat we redelijk voorbereid waren werd er uitgebreid de tijd genomen, voelden we ons op geen moment 'gepusht' en waren de tips van de verkoper zinvol. Het geheel kwam authentiek over, wat voor ons een goed gevoel gaf. Daarnaast paste het geheel binnen het budget.

Vervolgens maakten we de 'fout' om naar het Miele Experience center in Vianen te gaan.
...Toen paste het niet meer binnen het budget.

Door een meevaller van de verkoop van ons originele huis hebben we uiteindelijk toch voor (vrijwel) volledig Miele apparatuur gekozen. De combinatie van service, ontwerp (greeploos) en gevoel van kwaliteit waren voor ons doorslaggevend.

De keuken
Wij zijn voor een L-vormige Excellentic keuken met een kookeiland gegaan. Dit paste het best binnen ons huis en zorgt ervoor dat we kunnen koken met "uitzicht" op de rest van de woonkamer/eetkamer/kinderen/tuin. Om de ruimte hiervoor te creëren was een stevige verbouwing nodig (o.a. het verwijderen van een trapopgang en trappen en gespiegeld plaatsen hiervan) maar wat ons betreft is het het waard geweest.

De lay-out zoals die is geworden:
[Afbeelding]

En het resultaat
[Afbeelding]

Proces
Wij hebben het gehele proces bij Avanti als heel positief ervaren. Bij vragen en last-minute wijzigingen werd niet moeilijk gedaan en werden we telkens netjes, volledig en meewerkend te woord gestaan. De communicatie met zowel de verkoper als de technische afdeling was top. Het inmeten ging professioneel en werd voorzien van enkele last-mintute tips die achteraf waardevol bleken te zijn (extra ruimte houden bij kabel driefase aansluiting kookplaat zodat het eiland nog kon schuiven, extra WCDs achter kasten voor eventuele schapjes en spotjes enz.).

Het plaatsen zelf was in twee dagen geregeld en werd ook netjes en professioneel gedaan - er werd de tijd genomen voor een uitgebreide nabespreking en adviezen.

Al met al hebben we het idee dat wij ongetwijfeld niet de beste prijs hebben gehad, maar wel volledig zijn ontzorgd in onze zoektocht naar een keuken. De combinatie tussen goede, prettige communicatie en (in onze optiek) een mooie keuken zorgt ervoor dat we met tevredenheid op het proces terugkijken.

***members only***

Nu nog wat zelf afwerken en eventueel schappen plaatsen (weet niet meer zo zeker of ik dit nu wel of niet wil - blij dat ik het niet direct heb besteld), en dan is het genieten van onze nieuwe keuken!
Van die ovens ga je veel plezier beleven. Ik heb ze nu anderhalf jaar en vind het briljante apparatuur. Interface is soms net een tikje sloom (je moet de animatie afwachten dat hij naar de temperatuur scrolled voordat je verder kan), maar dat went.
Wel hebben we best moeite om de bodem van de combi oven mooi schoon te houden. 1 keer een lekplaat vergeten en je kan boenen of met Suprimo aan de slag.
Laat je niet verleiden het Miele reinigingsmiddel te kopen, dat werkt voor geen meter.

Als het weer kan, volg een kookworkshop voor je oven bij Miele, daar leer je echt heel veel van.

Maar eh, je stopcontacten, moet daar niet nog een raampje omheen?

De opmerkingen over een keuken met een waterhoofd vind ik vrij misplaatst. Ik snap je verhaal over het bezoek aan Vianen en het verliefd worden op deze Miele lijn compleet. Dat je dan wat extra geld uitgeeft aan apparatuur zonder dat je gelijk bij Bulthaup gaat shoppen voor peperdure meubelen vind ik niet meer dan normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 15-11-2020 08:07 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30
@MikTo : Mag ik vragen wat je budget is voor de uitbouw (zonder keuken). Kom je ermee toe met 40-50k?
Gaat een mooie ruimte worden straks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikTo
Dat mag zeker. Budget voor alleen de uitbouw hebben we niet specifiek, aangezien het een complete renovatie is (huis uit 1927 bewoond door oude dame). Als ik moet schatten zijn we iig het dubbele kwijt (voor de uitbouw) incl vloerverwarming, afwerking etc. Dat zal vast goedkoper kunnen, maar dan wordt het ook minder mooi 😁 (zonwering is weggewerkt in dakrand etc)

Tnx trouwens, we kunnen ook echt niet wachten tot het klaar is! (Half jaartje ong)

[ Voor 12% gewijzigd door MikTo op 15-11-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

MikTo schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:40:
Ik snap dat het best een lap tekst was :P , maar zoals omschreven waren we nog niet overtuigd over de eiland uitstraling/indeling en vinden we het apparatuurgedeelte mager voor zo’n geldbedrag.

Als blijkt dat 30k een prima deal is voor die keuken (misschien zijn we te huiverig door DMG verhalen?), dan zijn we al een stuk dichterbij.

Qua formaat zijn vergelijkbare keukens in het topic voorbij gekomen van next125 tussen 22-26k met meer /hogere lijn appatuur. Maar ik ben verre van een keukenexpert dus vandaar de vraag! Thnx voor je tips over het fineer iig!
De apparatuur die je voorbij hebt komen komt dan idd uit een hogere lijn maar jouw kasten komen uit prijsgroep 6 en 8. Dat maakt denk ik het verschil. Die apparaten is honderdjes werk. Als je wilt besparen kijk dan of je je eiland naar pg 5 kan halen (nx5xx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MikTo schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:40:

Je moet niet vergeten dat je echt wel in een hoge pg zit voor je hoge kasten. Die ‘goedkopere’ nexts die je voorbij ziet komen zijn bijv in fenix, of hpl.

Wat @siemenz zegt dus! 👆

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:03:
[...]

Typisch. Als je de keuken mooi vind zou ik gewoon zeggen dat ze voor 30k de handtekening hebben. Take it or leave it. Zo niet ga je ergens anders de keuken halen.

Overigens is next in hout fineer gewoon duur in mijn oogpunt.

Let op dat hout fineer kan verkleuren. Wij hebben uiteindelijk hout decor van Siematic genomen. Dat is kunststof. Dat verkleurd niet en is goedkoper. In mijn ogen hebben alleen leicht en Siematic ‘kunststof houtlook’ die goed is.
@MikTo eens met bovenstaande strategie van Jackbol t.a.v. prijs als je koopt bij DMG.

Ik vind overigens de prijs van Next125 houtfineer (in prijsgroep 5) juist wel goed. Dat ligt ongeveer op hetzelfde prijsniveau als kunststof houtlook van Siematic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hoe is de verhouding Schüller en Hæcker precies?

Zelfde opstelling:
Wij hebben twee prijsopgaves voor een Systemat (28k en 21k). Nu laten wij een prijsopgave maken voor een Schüller/Next125, echter wordt aangegeven dat Next 125 niet in die prijsklasse gaat passen.
Zal een Schüller worden. Zou kwalitatief zelfde zijn am Systemat.

Als ik de keukens in dit topic vergelijk zou ik verwachten dat Systemat hoger in aanzicht staat?

Anderzijds lijkt mij de mogelijkheid om een Next125 te kiezen (upgraden) als de verkoop meevalt ook een aangename bij komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:22:

Ik vind overigens de prijs van Next125 houtfineer (in prijsgroep 5) juist wel goed. Dat ligt ongeveer op hetzelfde prijsniveau als kunststof houtlook van Siematic.
Zeker niet, onze keuken in Siematic pg1 (houtlook) is 13k. In next pg5 (hout fineer) was deze 16.5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:51:
[...]

Zeker niet, onze keuken in Siematic pg1 (houtlook) is 13k. In next pg5 (hout fineer) was deze 16.5k.
Bij ons geen uitsplitsing naar prijs voor kasten maar bij exact dezelfde keuken wat betreft blad en apparatuur en bij dezelfde zaak:
Next125 21.9k - pg5
Siematic 21.2k - pg1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Source90 schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:38:

Zelfde opstelling:
Wij hebben twee prijsopgaves voor een Systemat (28k en 21k). Nu laten wij een prijsopgave maken voor een Schüller/Next125, echter wordt aangegeven dat Next 125 niet in die prijsklasse gaat passen.
Zal een Schüller worden. Zou kwalitatief zelfde zijn am Systemat.

Als ik de keukens in dit topic vergelijk zou ik verwachten dat Systemat hoger in aanzicht staat?

Anderzijds lijkt mij de mogelijkheid om een Next125 te kiezen (upgraden) als de verkoop meevalt ook een aangename bij komst.
Ik kan je opstelling even niet meer vinden. Heb je wat plaatjes van de opstelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Members only:

Dit wordt de indeling. Heb enkel prijsopgaves van de andere keukenzaken en nog niet de definitieve tekeningen.

Kleuren eiland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1Wjc_blGTGzXMjfRX8NdB_SQuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Nu2LnXPGLx0ZW1vU0nEmYyt.jpg?f=fotoalbum_large
Dekton zwart blad + wit met vleugje marmer fronten.

Kleuren kastenwand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RwbCpP6WWvfQj7ltFk6OEUA-YY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iBktHjGm8GMQD6dIyKHsmI6.jpg?f=fotoalbum_large
Mat zwarte kasten + marmer blad (waarschijnlijk goedkoper materiaal, enkel nis).
Achterwand van de nis zelfde kleur als blad.

Komt ook een koof boven de kasten.

--

Systemat andere kleuren. Nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Op ons kookeiland krijgen we een bora pure recirculatievariant.
Voor dit model dient er in het achterblad een gat gemaakt te worden.
Apparaten en blad worden door verschillende partijen geleverd.

Wanneer moet de uitsparing voor de bora gemaakt worden?
Ik neem aan dat de locatie bekend moet worden voordat er ingemeten worden voor keukenblad. Zijn er ervaringsdeskundigen die dit weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ja, mijn keuken is de apparatuur en meubilair door één partij geleverd, gezet door een tweede partij en de bladen door een derde. Het inmeten gebeurt nadat alle meubels staan, op basis van waar kookplaat en bijvoorbeeld inbouwbak bedoeld zijn.
Tijdens het inmeten hebben ze de inbouwtekeningen van de kookplaat meegenomen plus de complete spoelbak. Die laatste werd in de werkplaats al voor gemonteerd. Alles rond de bladen in één hand laten houden en je krijgt een perfect resultaat :)

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:37
Even mijn twee centjes over Miele: ik kook veel en vaak en wilde het beste. Eerst Gaggenau , maar die oven heeft geen boven en onderverwarming apart en de koffiemachine verstopt door de afvoer. Dus Miele gekocht (koffie, combioven en warmhoudlade, alledrie de topmodellen). De oven: werkt fijn, maar een kip met de bratometer op het automatische programma en je oven zit onder. Kip perfect, maar de oven is echt moeilijk schoon te krijgen. Deurtje sloot na montage niet goed, is verholpen door Miele. Vandaag grill aangehad: ovenlampje gesmolten. Morgen Miele bellen. Koffiemachine: vooral softwareproblemen en onlogisch gedrag, ook icm Miele connect. Het zijn verder prima apparaten, maar eigenlijk verwachtte ik nagenoeg perfectie en dat is simpelweg niet zo. Kortom, wat mij betreft: Miele apparatuur is vrij goed, maar laat ook steken vallen.
PaT schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:54:
[...]

Van die ovens ga je veel plezier beleven. Ik heb ze nu anderhalf jaar en vind het briljante apparatuur. Interface is soms net een tikje sloom (je moet de animatie afwachten dat hij naar de temperatuur scrolled voordat je verder kan), maar dat went.
Wel hebben we best moeite om de bodem van de combi oven mooi schoon te houden. 1 keer een lekplaat vergeten en je kan boenen of met Suprimo aan de slag.
Laat je niet verleiden het Miele reinigingsmiddel te kopen, dat werkt voor geen meter.

Als het weer kan, volg een kookworkshop voor je oven bij Miele, daar leer je echt heel veel van.

Maar eh, je stopcontacten, moet daar niet nog een raampje omheen?

De opmerkingen over een keuken met een waterhoofd vind ik vrij misplaatst. Ik snap je verhaal over het bezoek aan Vianen en het verliefd worden op deze Miele lijn compleet. Dat je dan wat extra geld uitgeeft aan apparatuur zonder dat je gelijk bij Bulthaup gaat shoppen voor peperdure meubelen vind ik niet meer dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kanseleur schreef op maandag 16 november 2020 @ 01:01:
Even mijn twee centjes over Miele: ik kook veel en vaak en wilde het beste. Eerst Gaggenau , maar die oven heeft geen boven en onderverwarming apart en de koffiemachine verstopt door de afvoer. Dus Miele gekocht (koffie, combioven en warmhoudlade, alledrie de topmodellen). De oven: werkt fijn, maar een kip met de bratometer op het automatische programma en je oven zit onder. Kip perfect, maar de oven is echt moeilijk schoon te krijgen. Deurtje sloot na montage niet goed, is verholpen door Miele. Vandaag grill aangehad: ovenlampje gesmolten. Morgen Miele bellen. Koffiemachine: vooral softwareproblemen en onlogisch gedrag, ook icm Miele connect. Het zijn verder prima apparaten, maar eigenlijk verwachtte ik nagenoeg perfectie en dat is simpelweg niet zo. Kortom, wat mij betreft: Miele apparatuur is vrij goed, maar laat ook steken vallen.

[...]
Zeker mee eens, vooral wat betreft de 'automatische programma's'. De stoomoven kan mbv zo'n programma een verdomd lekkere kippenpoot bereiden, maar een rollade kwam er echt compleet vernaggeld uit (die ging doodleuk de kerntemperatuur naar zo'n 80 graden jagen, terwijl 65 precies goed is). Het is dus vooral een beetje trail and error met die programma's.
Over het koffieapparaat kan ik geen zinnig woord zeggen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Klopt, trial and error. En ook gewoon durven. Die automatische programma’s combineren de functies, maar normaliter zou ik er niet over peinzen een brood, kip, cake of wat dan ook te bereiden met een magnetron en oven als combi. Die kip was iig top, buiten verwachting, dus ik zal de rest ook wel uiteindelijk gaan proberen. Overigens is het wel bijzonder dat van elke theekop, dweil of vloertegel recensies te vinden zijn, terwijl van keukenapparaten, sommige toch een paar duizend euro, er nauwelijks tot geen recensies zijn. Maar goed, dat voert wat te ver voor dit topic denk ik.
PaT schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:55:
[...]

Zeker mee eens, vooral wat betreft de 'automatische programma's'. De stoomoven kan mbv zo'n programma een verdomd lekkere kippenpoot bereiden, maar een rollade kwam er echt compleet vernaggeld uit (die ging doodleuk de kerntemperatuur naar zo'n 80 graden jagen, terwijl 65 precies goed is). Het is dus vooral een beetje trail and error met die programma's.
Over het koffieapparaat kan ik geen zinnig woord zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15
@Kanseleur geen idee van de automatische programma's want die gebruik ik niet maar de oven zelf is bij mij nu een combi met magnetron en dan heb je dus geen Pyrolyse reiniging.
Alle ovens zonder Pyrolyse zijn bar slecht schoon te houden is mijn ervaring.
In mijn eerste woning een dure Bosch zonder Pyrolyse -> niet schoon te houden. Tweede woning een Miele -> niet schoon te houden. Nu ook weer het op model en toch die magnetron erbij genomen -> niet schoon te houden.

De stoomoven is hier trouwens ook nog erg schoon voor zijn gebruik tov de normale oven.

Vrienden van mij hebben de instapper van Miele met Pyrolyse en dat ding is nog als nieuw.
Geen problemen met de koffieautomaat trouwens, wat werkt er bij jou niet?

Ik zet hier elke dag een aantal koppen koffie en 9 op de 10 zijn dat cappuccino's .
In een eerdere firmware versie had ik nog weleens dat de ventilator bleef blazen nadat hij zelf het water had bijgevuld. Dat is opgelost inmiddels en was toen op te lossen door het water reservoir even eruit en erin te klikken. Overigens is die koffieautomaat ook echt een 300% verbetering tov de 5000 serie zeg.
Nu kan zo goed als alles in de vaatwasser en heeft hij automatische reiniging en anti-kalk programma's. En is het melk reservoir veel makkelijker te verwijderen en te plaatsen en blijft de melk veel langer goed.

@Source90 andere merken bieden inderdaad wel Pyrolyse + magnetron...

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 16-11-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
GeeMoney schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:18:
@Kanseleur nu een combi met magnetron en dan heb je dus geen Pyrolyse reiniging.
Alleen bij Miele? Siemens heeft namelijk wel combi's met pyro. Qua stoom: Zolang het Pulse-Steam is, kan je zelfs nog pyro-reiniging kiezen. Met Full-steam uiteraard niet.

Voor Siemens, ovens met magnetron/combi inclusief pyro-reiniging:

HN878G4B6, HM876G0B6, HM676G0S6, CN878G4B6, CM876G0B6, CM678G4S1, CM676GBS1, CM676G0S6

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 16-11-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick451!
Source90 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:
[...]
Alleen bij Miele? Siemens heeft namelijk wel combi's met pyro. Qua stoom: Zolang het Pulse-Steam is, kan je zelfs nog pyro-reiniging kiezen. Met Full-steam uiteraard niet.

HN878G4B6, HM876G0B6, HM676G0S6, CN878G4B6, CM876G0B6, CM678G4S1, CM676GBS1, CM676G0S6
Wij kiezen voor onze Siemens combi-oven (met magnetron) specifiek voor de Siemens CM876G0B6 i.p.v. de Siemens CM836GNB6, omdat die eerste wel pyrolyse heeft en maar iets duurder is +/- 100 euro. De apparaten zijn verder identiek.

[ Voor 7% gewijzigd door patrick451! op 16-11-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Wat betreft de oven: er zit een Perfect Clean laag op, maar dat neem je dus niet zomaar even af als er iets gespat heeft. Ik moet echt boenen. Wat betreft pyrolyse: dat kan volgens mij niet met een magnetroncombi, die enkele ovens hebben het wel volgens mij, maar dat moet ik nazoeken.

Over de koffiemachine: een tijdje geleden gaf hij aan dat het bonenreservoir gevuld moest worden. Die zat dus al gevuld in het apparaat. Alle nodige handelingen verricht, werkt niet, melding blijft (je kan het apparaat dan ook helemaal niet meer gebruiken). Miele gebeld, stekker eruit (?), na een half uur zou de foutmelding vergeten zijn. Volgens mij staat in het boekje ergens dat de instellingen meer dan honderd uur bewaard blijven, volgens de technische dienst van Miele niet. Uiteindelijk anderhalve week stekker eruit gehad (service afspraken bij Miele hebben een wachttijd van 10 dagen). Daags voor de afspraak apparaat aangesloten, melding blijft. Nogmaals alles eruit en er weer in. Melding weg. Miele maar weer afgebeld, maar wel laten noteren.
Ander dingetje: hij heeft een cupsensor. Als je je kopje koffie eronder laat staan en je gaat even iets anders doen, kan het apparaat besluiten dat er gespoeld moet worden. Dus die koffietuit komt automatisch naar beneden, ‘voelt’ het kopje, gaat weer een stukje terug en gaat doodleuk spoelen. In het kopje. Het is dat ik het gezien heb, want anders had mijn vrouw een nieuwe cappuccino-variant ontdekt.
Nou ja, ik heb nog meer dingen, variërend van de mobiele bediening tot koppeling met de warmhoudlade. Wil ik zeker allemaal delen, als dat niet te off-topic is hier.
Overigens wordt die koffiemachine ook goed gebruikt, met name dat die automatische schoonmaak was voor mij een vereiste. Mijn ouders hebben een oudere Miele en gebruiken de melk container niet omdat ze daarna uitvoerig de boel moet schoonmaken. Bij deze gaat dat allemaal prima, water wordt ook geregeld, dus dat zijn allemaal pluspunten.
GeeMoney schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:18:
@Kanseleur geen idee van de automatische programma's want die gebruik ik niet maar de oven zelf is bij mij nu een combi met magnetron en dan heb je dus geen Pyrolyse reiniging.
In mijn eerste woning een dure Bosch zonder Pyrolyse -> niet schoon te houden. Tweede woning een Miele -> niet schoon te houden. Nu ook weer het op model en toch die magnetron erbij genomen -> niet schoon te houden.

De stoomoven is hier trouwens ook nog erg schoon voor zijn gebruik tov de normale oven.

Vrienden van mij hebben de instapper van Miele met Pyrolyse en dat ding is nog als nieuw.
Geen problemen met de koffieautomaat trouwens, wat werkt er bij jou niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Kanseleur op 16-11-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Source90 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:
[...]

Waarom bij full-steam uiteraard niet? Ik weet dat die apparaten er niet zijn want probeer er al een tijdje een te vinden, is het technisch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:32:
[...]

Waarom bij full-steam uiteraard niet? Ik weet dat die apparaten er niet zijn want probeer er al een tijdje een te vinden, is het technisch niet mogelijk?
Lijkt mij iets met de water-aanvoer die niet tegen de hitte kan. Weet het fijne er niet van.

Na navragen bij Inspiratiehuis 20|20 begrepen dat Pulse-steam het wel kan en Full-steam niet, maar dat had ik op internet al gevonden.

Onze keuze ging ook uit naar pyro in beide. Enkel (voor Siemens) met Ecoclean/Ecoclean Plus te krijgen.

Om die reden nu een combi met pyro-reiniging en een bak/stoom oven met ecoclean-plus.
De "viesmakende" gerechten zoals gevogelte en dingen als lasagne gaan in de combi met pyro, ofwel alles wat spat etc. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 16-11-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:15
patrick451! schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:30:
[...]

Wij kiezen voor onze Siemens combi-oven (met magnetron) specifiek voor de Siemens CM876G0B6 i.p.v. de Siemens CM836GNB6, omdat die eerste wel pyrolyse heeft en maar 50,- euro duurder is. De apparaten zijn verder identiek.
Welke prijzen ken jij dan voor deze apparaten? Adviesprijzen verschillen meer dan €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
doggy1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:39:
[...]

Welke prijzen ken jij dan voor deze apparaten? Adviesprijzen verschillen meer dan €50.
Zou een prijsopgave bij Keukenloods of 123apparaten kunnen doen. Komt meer in de buurt van werkelijke prijzen dan de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:38:
⬇️⬇️

Zelfde opstelling:
Zal een Schüller worden. Zou kwalitatief zelfde zijn als Systemat volgende verkoper??

iemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:15
Ik was benieuwd naar de prijzen van Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-06-2021
Afgelopen week een offerte laten maken voor een nieuwe keuken. We zijn blij met de getekende opstelling, echter hebben wel wat vraagtekens bij keuzes welke gemaakt zijn, en ben dan ook erg benieuwd naar (objectieve) feedback.

De afbeelding van de opstelling heb ik helaas niet digitaal dus even in slechte kwaliteit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Sd70ub1TPfcaLdzmqsPgfT2CY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfpwqUzPNIhZHzSHpNklH0wT.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om;

- MK collectie 2515 Zera HPL XT kasten. (Dit is Rotpunkt volgens mij?).
- Quooker Combi+ CUBE
- Quooker zeeppomp ZPNBLK.
- Miele stoomoven (DGC7740OBSW)
- Bora PURU kookplaat
- Siemens KI81RVSF0 koelkast
- Siemens SX836X12JE vaatwasser

Op de afbeelding is een wijnkoeler gezien, deze is echter gesneuveld in de offerte door de toch al flinke prijs.

Werkblad:
Kemie werkblad keramiek, randafwerking VL2, Bright marble.

De offerte laat een totaal prijs (incl. montage) zien van €23.000 EUR. (Zonder onderhandeling)

Ik heb deze prijs vergeleken met de keuken van vrienden en krijg het idee dat deze prijs behoorlijk aan de hoge kant is? Maar lastig om echt te vergelijken omdat er geen prijs specificatie per onderdeel is afgegeven.

Wat is jullie idee van de keuzes mbt. kasten en apparatuur? En de eerste prijs stelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Edit: laat maar. Heb je post verkeerd gelezen! :X

[ Voor 67% gewijzigd door herofruit op 16-11-2020 12:28 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

fvp1983 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:12:
Afgelopen week een offerte laten maken voor een nieuwe keuken. We zijn blij met de getekende opstelling, echter hebben wel wat vraagtekens bij keuzes welke gemaakt zijn, en ben dan ook erg benieuwd naar (objectieve) feedback.

De afbeelding van de opstelling heb ik helaas niet digitaal dus even in slechte kwaliteit:

[Afbeelding]

Het gaat om;

- MK collectie 2515 Zera HPL XT kasten. (Dit is Rotpunkt volgens mij?).
- Quooker Combi+ CUBE
- Quooker zeeppomp ZPNBLK.
- Miele stoomoven (DGC7740OBSW)
- Bora PURU kookplaat
- Siemens KI81RVSF0 koelkast
- Siemens SX836X12JE vaatwasser

Op de afbeelding is een wijnkoeler gezien, deze is echter gesneuveld in de offerte door de toch al flinke prijs.

Werkblad:
Kemie werkblad keramiek, randafwerking VL2, Bright marble.

De offerte laat een totaal prijs (incl. montage) zien van €23.000 EUR. (Zonder onderhandeling)

Ik heb deze prijs vergeleken met de keuken van vrienden en krijg het idee dat deze prijs behoorlijk aan de hoge kant is? Maar lastig om echt te vergelijken omdat er geen prijs specificatie per onderdeel is afgegeven.

Wat is jullie idee van de keuzes mbt. kasten en apparatuur? En de eerste prijs stelling?
Die apparaat lijst gaat al richting de 10k en dat werkblad zal ook ong 4k kosten voor beide samen.
Dat zou betekenen dat de kasten ong 9k zouden zijn. Je hebt veel brede lades en hoge kasten die het duur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
fvp1983 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:12:
....En de eerste prijs stelling?
Zelfs Jomanda kan op basis van de info die je geeft niets zinnigs zeggen over die prijs.

Dus: wat heb je zelf al ondernomen om je onderbuikgevoel met feiten te onderbouwen? En dan bedoel ik niet de verhalen van je kennissen die ongetwijfeld niet exact dezelfde keuken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
Streamz schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:12:
[...]

Zelfs Jomanda kan op basis van de info die je geeft niets zinnigs zeggen over die prijs.

Dus: wat heb je zelf al ondernomen om je onderbuikgevoel met feiten te onderbouwen? En dan bedoel ik niet de verhalen van je kennissen die ongetwijfeld niet exact dezelfde keuken hebben.
Ik heb zelf de prijzen van de apparatuur online opgezocht en deze op een rijtje gezet. Prijs van het blad/kasten daar durf ik zelf echt niks over te zeggen. Montagekosten zien er m.i. gemiddeld uit.

Wat kan ik nog meer doen om ervoor te zorgen dat er wél wat zinnigs te zeggen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

fvp1983 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:16:
[...]

Ik heb zelf de prijzen van de apparatuur online opgezocht en deze op een rijtje gezet. Prijs van het blad/kasten daar durf ik zelf echt niks over te zeggen. Montagekosten zien er m.i. gemiddeld uit.

Wat kan ik nog meer doen om ervoor te zorgen dat er wél wat zinnigs te zeggen is?
Geef even een breakdown van het aantal & type kasten (ladekast, hoge kast, etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Apparatuur
Offerte voor apparatuur opvragen bij keukenloods/B&K/123apparatuur

Blad
Offerte voor blad opvragen bij 123werkbladen of zelf doen bij https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/ (geautomatiseerd in mail) of via deze tool https://keukenbladen.shop/calc/

Kasten
Keukenkasten kun je hier een indicatie van krijgen https://www.keukenkastenfabriek.nl/home.html (ballerina, midden segment volgens mij wel gelijkwaardig aan rotpunkt) of https://wunschkuechen24.de/ (Nobilia, laag segment) maar dit is erg afhankelijk van de keuze in fronten én als je zelf aan het werk gaat vergeet je al snel wat zaken die de keukenzaak wel meeneemt (bijv. zijpanelen, extra planken, binnenlades, bestekbakken, etc)

Let op: als je losse offertes van bovenstaande hebt ligt dat waarschijnlijk lager dan de offerte die je nu van je keukenzaak hebt. Voor de service die zij verlenen betaal je: ze hebben een showroom, ze hebben een verkoper die je te woord staat en een offerte voor je uitwerkt, etc.

Persoonlijk vind ik dat een faire deal bij een keukenzaak zo'n 10% a 15% hoger ligt dan de goedkoopste internet offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
[...]
Prijs van het blad/kasten daar durf ik zelf echt niks over te zeggen.
Ik ook niet, Je hebt precies 1 typenummer genoemd en een vaag plaatje laten zien. Ik gok maar even dat het zwart is. Of donkerbruin. Maar wellicht is het een specifieke RAL of NCS kleur, who knows?

En zo mist er nog twee A4tjes aan info. Die een keukenwinkel je prima kan geven.

Maar wat wil je nu eigenlijk? Dat 1 of andere random forumbezoeker je gaat zeggen dat de prijs precies goed is? Of heel scherp? Of juist veel te duur? Dat laatste is makkelijk, meestal roept iemand binnen 5 posts dat "er makkelijk 3k van af kan" omdat diegene een keuken heeft die welliswaar compleet anders is, maar wel 3k goedkoper..

Vind je het te duur? Verder zoeken. Kom je er vanzelf achter of je wensen goedkoper in te vullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
[...]

Als je wilt dat er iemand iets zinnigs over zegt:

- Afmetingen
- Zekerheid mbt merk keuken
- Prijzen per onderdeel
- Vergelijkingen met andere offertes van andere keuken bedrijven

Nog wel meer details nodig wellicht als soort kasten (deuren of lades) en dergelijke.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
JackBol schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:31:
[...]

Geef even een breakdown van het aantal & type kasten (ladekast, hoge kast, etc).
2x onderkast met 2 uittrekladen
1x onderkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
1x spoelkast met deur
1x hoge kast tbv. inbouwapparaat met lade
1x hoge kast met binnenladen
1x hoge kast tbv. koelkast

1x front tbv vaatwasser
2x zijwand afdekpaneel voor hoge kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
Streamz schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:34:
[...]

Ik ook niet, Je hebt precies 1 typenummer genoemd en een vaag plaatje laten zien. Ik gok maar even dat het zwart is. Of donkerbruin. Maar wellicht is het een specifieke RAL of NCS kleur, who knows?

En zo mist er nog twee A4tjes aan info. Die een keukenwinkel je prima kan geven.

Maar wat wil je nu eigenlijk? Dat 1 of andere random forumbezoeker je gaat zeggen dat de prijs precies goed is? Of heel scherp? Of juist veel te duur? Dat laatste is makkelijk, meestal roept iemand binnen 5 posts dat "er makkelijk 3k van af kan" omdat diegene een keuken heeft die welliswaar compleet anders is, maar wel 3k goedkoper..

Vind je het te duur? Verder zoeken. Kom je er vanzelf achter of je wensen goedkoper in te vullen zijn.
Terechte vragen, waar ik merk dat ik een aantal aannames heb gedaan die mogelijk niet juist zijn. Ik ging er vanuit dat op basis van de informatie die ik deelde al best wat zinnigs te melden was, niet dus.

Wat ik wil is een goede keuken tegen een goede prijs, en na het lezen van 100-en pagina's leek mij dit het juiste adres omdat hier toch veel kenners zitten die op het oog vaak goede adviezen geven. Ik merk dat bij een offerte als deze er een groot gevoel van onzekerheid op me af komt, en ik zoek dan naar iets meer 'zekerheid', door te lezen wat anderen die meer kennis en ervaring hebben dan ik, denken en vinden. Maar blijkbaar ben ik hier te kort door de bocht gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

fvp1983 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:00:
Maar blijkbaar ben ik hier te kort door de bocht gegaan.
Als je 2 of 3 offertes hebt, kan je een vrij zinnige keuzes maken.
Er zijn zelden nog keukenleveranciers die je het vel over de oren trekken.

En anders ga je naar een keukenboer die alleen netto prijzen hanteert, dan heb je de prijs compleet zelf in de hand.

Overigens denk ik dat 23k niet verkeerd is voor die keuken, afhankelijk van details.
Wellicht kan je em ergens voor 1 of 2k goedkoper laten offreren. Maar het gaat echt geen 5k vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
fvp1983 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:00:
[...]
Wat ik wil is een goede keuken tegen een goede prijs,
Dat kun je alleen zelf bepalen. Wat is goed in jouw ogen? En wat een goede prijs?
Pagina: 1 ... 180 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1