Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Requiem19 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:30:
Kasten staan nu beetje voor het raam geloof ik. Wellicht omdraaien en geen kastjes boven het werkblad?

Je hebt vlgs mij al veel kastruimte, dus denk dat kastjes boven het werkblad niet nodig zijn.
We hebben het nu inderdaad omgedraaid. Vrouwlief heeft helaas kastjes nodig anders hadden we ze achterwegen gelaten.
Greencap schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:36:
@Emrulez Vind het wel chic, maar als je zo'n grote (en tamelijk dure) keuken hebt vind ik het persoonlijk wel een beetje lullig als je alleen een oven in de hoge kastenwand hebt. Zet er dan twee ovens in en een koffiezetapparaat. Je hebt toch kastruimte zat.

Verder lijkt het me inderdaad mooier om te spiegel ivm het raam. Ik zou beide kanten ook uitlijnen. De keuken is toch groot zat.

EDIT: Ik zie nu dat het zelfs een hoekraam is. Het is wel echt jammer om dat af te blokken. Je zou ook eens kunnen kijken of een T-keuken misschien wat is en dat je de wand waar je nu hoge kasten hebt helemaal vrij laat.
Dat staat inderdaad mooier. Maar we zijn geen koffiedrinkers en hebben voor ons gevoel genoeg aan een oven. Het is een beetje zonde van het geld als je het niet gebruikt. Tussen de twee kanten zit nu 31cm. Volgens de verkoper van Bruynzeel is dit prima en is het lastig om het beter uitgelijnd te krijgen.
JackBol schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:11:
[...]

Op basis van het aantal hoge kasten en brede lades gaat dit makkelijk >10k voor de meubelen alleen. Ik denk niet dat het te duur is.
En de andere onderdelen van de keuken hoe verhouden die zich?
masaman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:40:
[...]

Weet je zeker dat je zoveel kastruimte nodig hebt? Als je lades hebt in de kasten dan kun je de kastruimte efficient en makkelijk toegankelijk gebruiken. Dan kun je met minder kastruimte uit wellicht.
Vrouwlief wil de kasten behouden.

Dit zijn de nieuwe renders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqIvr1u6OTeQNju0S3ulXRejOMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V42JHIt8WaQyj9RTbJw4CIbB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX7ipMj_3w1_G28D18lhkMCTk-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IHh5pIyk0VJ1m5pk6445dhv.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVdxs4mKqqQF1gAhSzlhqUBBUQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJrSJyz7SO9Gx5vRSU6vJBMt.jpg?f=fotoalbum_large

Prijs is wel iets hoger geworden. Nog opmerkingen/ideeën?

Wat is de beste positie voor de naad tussen de twee delen van het werkblad. Composiet kan max tot 3 meter begreep ik.

Zondag zijn we langs geweest bij Keukenloods in Zaandam. Maar wat was dat een teleurstelling zeg.
De verkoper was eerst heel enthousiast en gaf aan ging ons werkbladen, apparatuur etc tonen. Maar naarmate het gesprek vorderde werd dat steeds minder. Uiteindelijk kregen we een schetsje en een ruwe prijsopgave. Als we een 3d tekening en offerte wilden moesten we kopen en een nieuwe afspraak ervoor maken. Is dat de normale gang van zaken?

En in tegenstelling tot wat de verkoper van Bruynzeel aangaf zei deze verkoper dat er geen enkel merk in de buurt van de Bora producten kwamen. Ook Siemens niet. Bruynzeel gaf juist aan dat de studioline van Siemens zich wel kon meten met de Boras. Omdat je bij beide weinig kastruimte zou verliezen. Hoe zijn de ideeën over deze uitspraken hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Je zou nog een ombouw kunnen maken rondom de hoge kastenwand, zodat het lijkt alsof de wand zweeft. Dat is denk ik wel heel mooi in deze opstelling (wellicht nog 1 extra hoge kast er bij).

Ik zou de hoge kastjes boven het werkblad toch laten vervallen. Scheelt geld, is mooier en je hebt al zeeen aan ruimte. Ik vind het ook minder fraai dat de bovenkastjes niet allemaal even breed zijn (door de bredere lades). Dat probleem los je ook weer op door ze gewoon te laten vervallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Emrulez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:35:
[...]
We hebben het nu inderdaad omgedraaid. Vrouwlief heeft helaas kastjes nodig anders hadden we ze achterwegen gelaten.
Bekende discussie: te weinig kastruimte vs teveel spullen/troep.

Interieuradviseur had daar ook een mening over: less is more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 06:54
mitsumark schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:06:
[...]

Bekende discussie: te weinig kastruimte vs teveel spullen/troep.

Interieuradviseur had daar ook een mening over: less is more.
Precies, je leeft met de ruimte die je hebt. Wij hebben met onze nieuwe keuken ook flink ingeleverd qua ruimte, maar na een maand koken mis je eigenlijk niks, ondanks dat er op zolder nog verhuisdozen met keukenspullen ingepakt staan. En geen idee wat daar nog allemaal in zit... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:00
Hier hetzelfde verhaal. Ik wil die kastjes niet maar mijn vriendin wel. Ik hoop echt dat ik haar nog kan overtuigen om ze weg te laten, Ik denk dat ik ze na installatie van de keuken er ze gewoon afhaal om het verschil te laten zien.

De linker zwarte deur is trouwens een trucje. Het is niet echt een kast maar een deur naar de meterkast/kelderkast (bij een oud jaren 30 huis moet soms gekke dingen verzinnen)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkVIABLyNc8TLPTgoaH9miRTGP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dehh3zpI2UagSYMX7EnDlhyI.jpg?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
Golf2vr6 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:32:
Hier hetzelfde verhaal. Ik wil die kastjes niet maar mijn vriendin wel. Ik hoop echt dat ik haar nog kan overtuigen om ze weg te laten, Ik denk dat ik ze na installatie van de keuken er ze gewoon afhaal om het verschil te laten zien.

De linker zwarte deur is trouwens een trucje. Het is niet echt een kast maar een deur naar de meterkast/kelderkast (bij een oud jaren 30 huis moet soms gekke dingen verzinnen)[Afbeelding]
Dat is nog aardig weggewerkt dan, netjes achter een deur die bij de rest van de keuken past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
896gerard schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:35:
[...]

Dat is nog aardig weggewerkt dan, netjes achter een deur die bij de rest van de keuken past.
Bedankt, was soms ook lastig om bij de keukenboer uit te leggen. Met foto's van de huidige situatie lukte het wel.

We zaten wel met meer lastige plekken zoals rechts boven de hoge witte kast loopt de trap. En boven de rechter zwarte kast zit een stalen balk. Hierdoor konden we niet hoger dan 211cm gaan.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Laatst online: 04-06 16:37
Golf2vr6 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:45:
[...]

Bedankt, was soms ook lastig om bij de keukenboer uit te leggen. Met foto's van de huidige situatie lukte het wel.

We zaten wel met meer lastige plekken zoals rechts boven de hoge witte kast loopt de trap. En boven de rechter zwarte kast zit een stalen balk. Hierdoor konden we niet hoger dan 211cm gaan.
Kan ik me voorstellen. Hebben jullie trouwens geen last van tocht van/naar de kelder? Of is de huidige deur ook een dergelijke deur? Als de plint vrij blijft gaat het misschien toch wel tochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
896gerard schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:55:
[...]

Kan ik me voorstellen. Hebben jullie trouwens geen last van tocht van/naar de kelder? Of is de huidige deur ook een dergelijke deur? Als de plint vrij blijft gaat het misschien toch wel tochten.
Ik heb een (geïsoleerde) vloer in de kelderkast gemaakt, normaal was hij 3 traptreden diep. Nu is de vloer van de kast gelijk aan de rest van de woning,

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-05 15:25
Heeft iemand ervaring met een keukenblad van kwartsiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
Greencap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:02:
Je zou nog een ombouw kunnen maken rondom de hoge kastenwand, zodat het lijkt alsof de wand zweeft. Dat is denk ik wel heel mooi in deze opstelling (wellicht nog 1 extra hoge kast er bij).

Ik zou de hoge kastjes boven het werkblad toch laten vervallen. Scheelt geld, is mooier en je hebt al zeeen aan ruimte. Ik vind het ook minder fraai dat de bovenkastjes niet allemaal even breed zijn (door de bredere lades). Dat probleem los je ook weer op door ze gewoon te laten vervallen :)
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Materazzi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-07-2022
Graag jullie mening over deze offerte.

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken.
Nu hebben we een offerte laten maken voor een parallelle opstelling.
Aan de ene kant in een nis een kastenwand van 4*60 en aan de overzijde een werkblad van ca. 4.60m
(3*60 en 3*90) onderkasten.

Kasten zijn van rotpunkt zerox hpl xt Carbon greeploos en extra mat. (Prijs 9000 euro)

Werkblad is topline Sima core van 4cm dik (prijs 2500 euro)

Apparatuur is alles van Siemens.(prijs ca. 11500)

Inductiekookplaat ED807FQ25E (waarschijnlijk wordt dit bora x pure recirculatie)
Vaatwasser SX836X02NE
Compactoven stoom CS858GRB7
Compactoven magnetron CN838GRB6
Inbouw koffieautomaat CT836LEB6
2* warmhoudlade BI830CNB1
Vacumeerlade BV830ENB1
Koelvries KI86NVFF0

Accessoires (prijs ca. 2200)

Caressi kraan zwart
Caressi spoelbak composiet zwart
Achterwand bokwerk 3mm gecoat aluminium
Inbouw stopcontact rond in werkblad

Montage 3160 euro.

Totaalprijs ca. 28500.

Is dit een beetje reële prijs voor deze keuken?
Wat mij opvalt is dat de montage prijs vrij hoog is.

Zit er een groot prijsverschil tussen de bora x pure en de Siemens ED807FQ25E?
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met Sima core werkbladen?

Bij deze een impressie van de keuken met nog niet alle apparatuur toegevoegd en zonder achterwand.

https://tweakers.net/i/uI...naE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51
Marco Materazzi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:
Graag jullie mening over deze offerte.

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken.
Nu hebben we een offerte laten maken voor een parallelle opstelling.
Aan de ene kant in een nis een kastenwand van 4*60 en aan de overzijde een werkblad van ca. 4.60m
(3*60 en 3*90) onderkasten.

Kasten zijn van rotpunkt zerox hpl xt Carbon greeploos en extra mat. (Prijs 9000 euro)

Werkblad is topline Sima core van 4cm dik (prijs 2500 euro)

Apparatuur is alles van Siemens.(prijs ca. 11500)

Inductiekookplaat ED807FQ25E (waarschijnlijk wordt dit bora x pure recirculatie)
Vaatwasser SX836X02NE
Compactoven stoom CS858GRB7
Compactoven magnetron CN838GRB6
Inbouw koffieautomaat CT836LEB6
2* warmhoudlade BI830CNB1
Vacumeerlade BV830ENB1
Koelvries KI86NVFF0

Accessoires (prijs ca. 2200)

Caressi kraan zwart
Caressi spoelbak composiet zwart
Achterwand bokwerk 3mm gecoat aluminium
Inbouw stopcontact rond in werkblad

Montage 3160 euro.

Totaalprijs ca. 28500.

Is dit een beetje reële prijs voor deze keuken?
Wat mij opvalt is dat de montage prijs vrij hoog is.

Zit er een groot prijsverschil tussen de bora x pure en de Siemens ED807FQ25E?
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met Sima core werkbladen?

Bij deze een impressie van de keuken met nog niet alle apparatuur toegevoegd en zonder achterwand.

https://tweakers.net/i/uI...naE.jpg?f=fotoalbum_large
Neem je 2 warm houdlades puur dat onder iedere oven en koffiezetmachine een lade zit of ga ie die ook echt gebruiken? Zou misschien zelf voor 60cm oven kiezen soms is wel handig als je meerdere dingen boven elkaar wilt doen de extra hoogte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Materazzi
ppatrick schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:07:
[...]

Neem je 2 warm houdlades puur dat onder iedere oven en koffiezetmachine een lade zit of ga ie die ook echt gebruiken? Zou misschien zelf voor 60cm oven kiezen soms is wel handig als je meerdere dingen boven elkaar wilt doen de extra hoogte te hebben.
De warmhoud lades wil ik zeker gaan gebruiken. :*)
Qua lijnenspel staat het ook mooier vind ik zelf.
Zal de optie voor de 60cm eens opperen bij de wederhelft.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:00
Zou zelf ook kiezen voor
A: 60cm stoomoven of bak/stoom combi
B1: 45cm magnetron of combi/magnetron
B2: vacumeerlade of warmhoudlade
C1: koffiemachine
C2: warmhoudlade tbv kopjes

Heb benieuwd of je de vacumeerlade van 2000€ ook echt gaat gebruiken. Vind het zelf meer een gimmick . Zelfs de demo-chef van Siemens bij Inspiratiehuis 20|20 zei "meh, liever direct stomen"🤷‍♂️

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 11-11-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
De vacumeerlade lijkt mij wel handig maar 2000 euro zou ik zelf niet uitgeven een losse vacuümmachines is heel veel goedkoper.

Zou denk zelf de oven in midden doen als het een 60cm versie word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Heb hier een AEG vacumeer machine. Gebruik hem af en toe en doet zijn werk.
Kostte €100 en past prima in een klein kastje.

Geloof best dat de Siemens sneller is of langer meegaat, echter is vacuum voor mij vacuum. Die Siemens gaat hem niet extra vacuum maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Materazzi
Source90 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:37:
Zou zelf ook kiezen voor
A: 60cm stoomoven of bak/stoom combi
B1: 45cm magnetron of combi/magnetron
B2: vacumeerlade of warmhoudlade
C1: koffiemachine
C2: warmhoudlade tbv kopjes

Heb benieuwd of je de vacumeerlade van 2000€ ook echt gaat gebruiken. Vind het zelf meer een gimmick . Zelfs de demo-chef van Siemens bij Inspiratiehuis 20|20 zei "meh, liever direct stomen"🤷‍♂️
Ik kook graag en doe dit ook regelmatig in een kook clubje.
Daarbij maken we regelmatig gebruik van de sous-vide methode om iets te garen.
Nu heb ik een losse vacumeer machine maar die werkt toch niet echt goed.
Wat ik gezien heb van deze is dat hij toch echt een stuk beter is (mag ook wel voor die prijs).
En hij is altijd binnen handbereik dus zal ook vaker gebruikt gaan worden ofwel met stoomoven ofwel met warmwaterbad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:43
Vandaag is onze keuken geïnstalleerd (next NX500) maar nu bleek dat het blad verkeerd is gefreesd. Moet een nieuw blad uit Italië komen wat waarschijnlijk 6 tot 7 weken gaat duren. Ze hebben nu gewoon het verkeerde blad er opgezet zodat we de keuken wel kunnen gebruiken. Ik heb alleen niks gehord over een compensatie oid, is het gebruikelijk om hiervoor gecompenseerd te worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0gTzFTQ5EDlX8yaF-mz-VBpPlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3valKqYvT0A7qXWRdoV4HoNw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahHvNwlHPoLT_c6NhWUSnlzTZP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKzja0av8VjoKv7Akf3yJXwn.jpg?f=fotoalbum_large

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@TQAirstrike als je de keuken nu kan gebruiken dan lijkt een compensatie nog niet op zijn plaats? De keuken leverancier is er net zo ongelukkig mee als jij natuurlijk.
Als je nu niets had gehad was het een ander verhaal. Als je nu alleen wat ongemak hebt en na 8 weken geen nieuw blad is het wellicht tijd om het over een compensatie te hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 22:23

siemenz

Koetje

TQAirstrike schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:29:
Vandaag is onze keuken geïnstalleerd (next NX500) maar nu bleek dat het blad verkeerd is gefreesd. Moet een nieuw blad uit Italië komen wat waarschijnlijk 6 tot 7 weken gaat duren. Ze hebben nu gewoon het verkeerde blad er opgezet zodat we de keuken wel kunnen gebruiken. Ik heb alleen niks gehord over een compensatie oid, is het gebruikelijk om hiervoor gecompenseerd te worden?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel een mooi blad ! Welke is dit? Calacatta gold?

En is je kastenwand geen nx240?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

.

[ Voor 99% gewijzigd door siemenz op 11-11-2020 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:05

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi blad!

Krijg je normaal ook compensatie als je gehele keuken later geleverd wordt?
Bij mij werd een keer een verkeerd tv-meubel geleverd, misschien had ik toen compensatie moeten vragen omdat ik nu een paar weken zonder het juiste meubel zat?

Ik zelf zou alleen compensatie op zijn plaats vinden als je dit blad besluit te houden.

Wel heb ik een keer een verkeerd maat hekwerk gekregen, toen kon ik kiezen tussen geld of een nieuw hekwerk.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Precies hetzelfde meegemaakt in Keukenloods Zaandam een aantal weken terug; begon goed maar naarmate de verkoopster doorkreeg dat we niet meteen wilde beslissen, werd de verkoopster agressiever. Ze gooide zelfs met beledigende opmerkingen.

Wat een service. Ik heb echt medelijden dat die mensen hun dagen op deze manier moeten doorkomen.
Emrulez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:35:
[...]

[...]

Dat staat inderdaad mooier. Maar we zijn geen koffiedrinkers en hebben voor ons gevoel genoeg aan een oven. Het is een beetje zonde van het geld als je het niet gebruikt. Tussen de twee kanten zit nu 31cm. Volgens de verkoper van Bruynzeel is dit prima en is het lastig om het beter uitgelijnd te krijgen.

[...]

En de andere onderdelen van de keuken hoe verhouden die zich?

[...]

Vrouwlief wil de kasten behouden.

Dit zijn de nieuwe renders:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Prijs is wel iets hoger geworden. Nog opmerkingen/ideeën?

Wat is de beste positie voor de naad tussen de twee delen van het werkblad. Composiet kan max tot 3 meter begreep ik.

Zondag zijn we langs geweest bij Keukenloods in Zaandam. Maar wat was dat een teleurstelling zeg.
De verkoper was eerst heel enthousiast en gaf aan ging ons werkbladen, apparatuur etc tonen. Maar naarmate het gesprek vorderde werd dat steeds minder. Uiteindelijk kregen we een schetsje en een ruwe prijsopgave. Als we een 3d tekening en offerte wilden moesten we kopen en een nieuwe afspraak ervoor maken. Is dat de normale gang van zaken?

En in tegenstelling tot wat de verkoper van Bruynzeel aangaf zei deze verkoper dat er geen enkel merk in de buurt van de Bora producten kwamen. Ook Siemens niet. Bruynzeel gaf juist aan dat de studioline van Siemens zich wel kon meten met de Boras. Omdat je bij beide weinig kastruimte zou verliezen. Hoe zijn de ideeën over deze uitspraken hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Ik heb alleen niks gehord over een compensatie oid, is het gebruikelijk om hiervoor gecompenseerd te worden?
Compensatie waarvoor?
Ze gaan het blad toch gewoon nog leveren, dus waarvoor wil je gecompenseerd worden :?
Je kunt wellicht stukje betaling inhouden totdat het geleverd is, maar waarom gelijk denken aan compensatie :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:21
Opzich kan ik me de vraag nog wel voorstellen, er wordt 'beloofd' dat er een keuken met blad geleverd gaat worden. Vervolgens komt er een verkeerd blad waardoor je de keuken de komende 7 weken maar deels (?) kan gebruiken.

Maar goed, bij het leveren van een keuken of andere producten kan het simpelweg zijn dat er iets fout gaat. Je moet de leverancier dan de tijd geven om het op te lossen binnen een redelijke termijn. Pas als ze het niet op kunnen lossen binnen die periode, dan kan je geld terug krijgen of een vergoeding.

Opzich vind ik 7 weken wel lang, maar kan me voorstellen dat het zo lang duurt. Compensatie lijkt mij dan ook niet op zijn plaats.

ik heb teveel 'de rijdende rechter' gekeken de laatste tijd

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Zo zit ik ook een beetje m.b.t. compensatie van een oven die nog niet geleverd kan worden.

Keuken is 21-10-2020 geplaatst. Oven kon nog niet geleverd worden en is nu wel in het magazijn binnengekomen. Plaatsing is echter 23 november.

De keuken kan natuurlijk gebruikt worden maar zonder oven. Ik ben de moeilijkste niet maar het blijft wel slordig (persoonlijke mening)

[ Voor 11% gewijzigd door Possible op 11-11-2020 10:14 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Enige tijd geleden hebben wij voor ons nieuwbouwhuis een keuken uitgezocht met de volgende apparatuur:
Neff T58PL6EX2 combimagnetron
Neff B1ACE2AN0 oven
Neff S513P60X2E vaatwasser
Inventum IKK1785S koelkast
Bora PURU kookplaat

Nu heeft de verkoper gevraagd of we de Bora kookplaat gratis willen upgraden naar een Neff T58PL6EX2 vlak inbouw of een T58TL6EN2 "op" het blad kookplaat. Het gaat in alle gevallen om recirculatie.

Omdat we voor morgen moeten beslissen (keuken moet worden besteld) hebben we geen tijd meer om te vergelijken in een winkel. Als ik de kookplaten online vergelijk zie ik de volgende voor en nadelen:
- Neff heeft flexzones. Nu zijn wij geen keukenprins en prinses dus durf ik niet te zeggen of we dat gaan gebruiken.
- Neff heeft een bediening met een draaiknop.
- De Neff filters kan ik nog niet online vinden, maar op de website van Neff zelf is een filter 177 euro. Dat is behoorlijk prijzig als ik een filter voor een Bora Puru ernaast houdt. 70 euro, ik durf alleen niet te zeggen of dat een origineel Borafilter is.
- De Neff maakt volgens de specificaties iets meer geluid.

Nu vraag ik mij af welke kookplaat de juiste keus is? En als het de Neff wordt, is het dan verstandiger om de opbouw of de inbouwvariant te nemen? De verkoper gaat voor de Neff omdat alle zichtbare apparatuur dan hetzelfde is, maar misschien is zijn keuze voor Neff ook wel omdat er meer korting op zit bij afname van meer Neff apparatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 23:16
Sander2289 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:53:
[...]

Hahaha, helaas.. En toch liet begon ik erover na te denken.

Is er een betere kookplaat met afzuiging dan de Bora X Pure recirculatie op dit moment? :? Ik zie dat er best veel keuze is. Hieronder is de definitieve opstelling van de keuken. Alle apparatuur met Siemens studioline en voorkeur voor een Schüller/Next125 keuken met satijnlak lavazwart. Heeft iemand nog tips, behalve voor de opstelling? :) [/quote]

[Afbeelding]
Je keuzes en opstelling lijken schrikbarend op die van mij. Wij hebben zelf de satijnlak Lavazwart (NX510), heel veel lades en betalen 24k. Ik zou je het graag willen laten zien maar onze werkblad, combi-oven en vriezer moeten nog komen. Hiervoor heb ik nog geen compensatie gevraagd, ze doen hun uiterste best en ik heb gelukkig een hele goede klik met de verkoper. Daarnaast doen ze ook niet moeilijk over de restbetaling (ik kon aanbetalen wat ik wilde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06 22:40
Heeft iemand nog een goede keukenverkoper in buurt van Amsterdam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vandaag wordt onze Systemat keuken van Faber geplaatst. Aardige monteur die goed meedenkt en gewoon goed Nederlands spreekt.

Over de keukenzaak heb ik meer twijfels. Er is veel vergeten, niet goed ingemeten of niet goed overgenomen van de 3D lasermeting?. Het meest frustrerend zijn de beloften die niet of half worden nagekomen wat betreft communicatie en afspraken. Extreme drukte en overmacht(apparatuur) begrijp ik heel goed, maar daar wordt gewoon niet over gecommuniceerd. Je moet overal zelf drie keer achteraan bellen en mailen.

Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, maar het proces was onnodig frustrerend en stressvol. Ze staan goed bekend, maar blijkbaar hebben ze meer orders aangenomen dan ze kunnen behappen.

Bij andere keukenzaken ook deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

vortexnl1982 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:15:
Leicht in Amsterdam ZO ben ik bijzonder goed geholpen door Paul. Ik vond het haast jammer dat ik hem de order niet kon gunnen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:23
vortexnl1982 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:15:
Wat is "goed?" Iemand die lage prijzen (met weinig marge) voorschotelt, of iemand die van jou de ruimte krijgt het proces van A tot Z goed te begeleiden en dit ook daadwerkelijk doet?
In die laatste categorie ken ik er 1 in Amsterdam, en een zeer goede in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
maurice_l schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:54:
Vandaag wordt onze Systemat keuken van Faber geplaatst. Aardige monteur die goed meedenkt en gewoon goed Nederlands spreekt.

Over de keukenzaak heb ik meer twijfels. Er is veel vergeten, niet goed ingemeten of niet goed overgenomen van de 3D lasermeting?. Het meest frustrerend zijn de beloften die niet of half worden nagekomen wat betreft communicatie en afspraken. Extreme drukte en overmacht(apparatuur) begrijp ik heel goed, maar daar wordt gewoon niet over gecommuniceerd. Je moet overal zelf drie keer achteraan bellen en mailen.

Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, maar het proces was onnodig frustrerend en stressvol. Ze staan goed bekend, maar blijkbaar hebben ze meer orders aangenomen dan ze kunnen behappen.

Ai, dat is minder. Wij gaan zelf richting Faber zaterdag.

Kan je benoemen wat voor dingen er vergeten zijn ("is veel vergeten") en welke beloftes niet zijn nagekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Grrr. Wij zochten een keuken uit, kozen voor een 3cm keramieken blad. Later zagen we ergens 1,2cm, vonden we mooier - dus bij de finaliseringsafspraak aangegeven dat we die wilde. Kon wel, maar kost 1000(!) euro extra. Naja, prima - doe dan toch maar.

Werd ik een weekje later gebeld: "Het kan niet met de gekozen wasbak op het blad, het moet eronder en dat is een stuk duurder. Nu was dit mijn fout, dus ik kan het kosteloos aanbieden. Het heeft voor- en nadelen (...)" -> Is goed.

Werd ik een dag later weer teruggebeld door zijn collega die niet volledig op de hoogte was, maar ze durven geen blad te leveren die zo dun is met angst op breken. Al helemaal met een wasbak erin. Toen ik vroeg of ze ook weleens keukens verkochten zonder wasbak had die geen antwoord :+. Aangegeven dat ik met onze verkoper wilde spreken - immers 1000 euro voor betaald.

Verkoper belde terug, merkbaar geïrriteerd, of het over het geld ging. Dus ik zeg nee, juist om de dikte - die ik niet wil! Kwam erop neer: moest 2cm zijn. Uiteindelijk maar akkoord gegaan, scheelt 8mm en bespaarde dan nu weer die 1000 euro. Het zal, dacht ik.

Toen werd ik gebeld dat ze toch het wasbakje er weer "op" hadden gezet, want dat was veiliger. Prima.

Zojuist werd ik weer gebeld dat het 4cm moet zijn en dat zou weer ferme meerprijs hebben. Ik had de neiging om te zeggen "ja doei", maar het zou te maken hebben dat het zit-gedeelte zweefde. Dus ik zeg waarom doe je er dan alsnog niet een plank onder? Niet ideaal, maar ik begrijp de complicatie wel.

"NICK, IK HEB EEN IDEE - IK GA IEDEREEN BELLEN. BEL JE ZO TERUG *tuut tuut tuut*"

Wat denken jullie, gaat dit nog goed komen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door N1ckk op 11-11-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
N1ckk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:45:

Ik had er allang klaar mee geweest....ze weten dus niet wat ze verkopen :? (of het allemaal wel kan etc.)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:24:
[...]
Ai, dat is minder. Wij gaan zelf richting Faber zaterdag.

Kan je benoemen wat voor dingen er vergeten zijn ("is veel vergeten") en welke beloftes niet zijn nagekomen?
Ik wil je voorpret niet bederven, want bij veel forumgenoten ging het wel goed ;) Wij deden zaken met Uwe en hij was ook ons aanspreekpunt. Marcel Piesche doet volgens mij normaal gesproken Nederland maar was op vakantie. Uwe is vermoedelijk te druk en chaotisch om dit op dit moment goed te doen. Dit hoorde ik eerder ook van een medetweaker.

Paar voorbeelden:
  • Communicatie/terugkoppeling en weten waar je aan toe bent is het belangrijkste aandachtspunt
  • Hij zou zelf komen inmeten en dan konden we nog wat opties en kleuren bespreken. Nooit gelukt.
  • Nadat dit 4 keer mislukt was zou hij stalen/voorbeelden opsturen. Nooit gehad.
  • Keuken is door een ander(in opdracht van Faber) professioneel bedrijf ingemeten. Tijdens het meten duidelijk gezegd wat de
    bedoeling was qua werkblad etc. Dat is ook goed opgemeten, maar toch kwam deze nu niet goed uit. Ik weet nog niet bij welke partij dit mis is gegaan.
  • Opstaande rand van het granieten blad is vergeten. Houten ombouw van onze kastenwand is de
    bovenkant verdwenen uit de installatietekening. Staat wel op de offerte/order.
  • Schouw voor de afzuigkap zou onze aannemer maken. Houten balk voor om de schouw zou Faber leveren. Er is nu toch een complete schouw geleverd. Die mag dus weer mee terug, maar wij moeten nog op de losse omlijsting wachten.
Als je hem niet z.s.m. nodig hebt dan is de situatie misschien heel anders als de rust is weergekeerd. Qua advies en offerte waren ze wel heel scherp en meedenkend.

Noem mijn naam maar niet, eerst afronden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Wij hebben inmiddels de offerte voor een Next125 keuken ontvangen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De offerte is nu boven ons budget, maar dat komt ook door onze keuze van merk keuken, materialen, apparatuur etc. Het komt dus niet als een enorme verrassing; het is goed om te weten wat dit alles kost. Maar toch, in hoeverre is deze offerte redelijk? Ik vind de kosten van de meubels van €17.000 erg hoog. Ook al zijn de twee hoge kosten uit een hoge prijsgroep. Ik snap dat Next duurder is dan bijvoorbeeld Systemat, maar dit is toch geen enorme keuken? Ook hebben we niet 2 ovens, warmhoudlades, koffiemachine etc etc..

Hoor graag jullie meningen! :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

herofruit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:18:

***members only***

De offerte is nu boven ons budget, maar dat komt ook door onze keuze van merk keuken, materialen, apparatuur etc. Het komt dus niet als een enorme verrassing; het is goed om te weten wat dit alles kost. Maar toch, in hoeverre is deze offerte redelijk? Ik vind de kosten van de meubels van €17.000 erg hoog. Ook al zijn de twee hoge kosten uit een hoge prijsgroep. Ik snap dat Next duurder is dan bijvoorbeeld Systemat, maar dit is toch geen enorme keuken? Ook hebben we niet 2 ovens, warmhoudlades, koffiemachine etc etc..

Ziet er goed uit, Ekelhof kan ik mij herinneren toch?

Waarom kies je toch voor Pura ipv Puxu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 23:30

Bij ons is in mei ook een Systemat keuken door Faber geplaatst. Waarschijnlijk door dezelfde monteur :)

De keuken is top en we zijn er erg blij mee, maar herken je verhaal. Uiteindelijk wordt alles netjes opgelost, maar het kost wat tijd en achterna bellen.
Overigens waren het overkomelijke punten:
- Bij aflevering waren niet de juiste buizen voor de Bora meegeleverd. Lagen nog in het magazijn... Uiteindelijk binnen 3 dagen opgelost
- Bij het plaatsten van de Bora buizen moest 1 oven er uit om er bij te kunnen. De volgende dag valt mij op dat de oven niet meer waterpas is. Heeft paar maanden geduurd voordat het was opgelost. Bleek allemaal zo precies te passen met de Bora buizen die achter de oven langslopen dat de aansluitkabel er voor zorgde dat de oven aan de achterzijde iets omhoog kwam. Was snel opgelost, maar voordat ze een keer langs kwamen.... Snap dat ze niet altijd in de buurt zijn met een monteur, maar dat het een paar maanden moet duren... :F

Ik heb de laatste 10% pas betaald nadat écht alles was opgelost. Zou je adviseren dit ook te doen. Heb je in ieder geval altijd een stok achter de deur ;)

[ Voor 21% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 11-11-2020 13:52 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
siemenz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:34:
[...]

Ziet er goed uit, Ekelhof kan ik mij herinneren toch?

Waarom kies je toch voor Pura ipv Puxu
Bedoel je Puxa (Puxu = recirculatie)? Zo ja, simpelweg kosten.

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door herofruit op 11-11-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

herofruit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:43:
[...]

Bedoel je Puxa (Puxu = recirculatie)? Zo ja, simpelweg kosten.

***members only***
Scheelt inderdaad 1000 piek.

Kan je die niet ergens anders vandaan halen? toch voor NX5XX ipv NX6XX bijvoorbeeld?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:40:
[...]

Bij ons is in mei ook een Systemat keuken door Faber geplaatst. Waarschijnlijk door dezelfde monteur :)

De keuken is top en we zijn er erg blij mee, maar herken je verhaal. Uiteindelijk wordt alles netjes opgelost, maar het kost wat tijd en achterna bellen.
Overigens waren het overkomelijke punten:

Ik heb de laatste 10% pas betaald nadat écht alles was opgelost. Zou je adviseren dit ook te doen. Heb je in ieder geval altijd een stok achter de deur ;)
Goed om te horen! En die 10% houden we inderdaad nog even vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

herofruit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:18:

***members only***

Die prijs voor die kasten is erg hoog omdat je voor het zwart waarschijnlijk in PG2 en voor het hout in PG5/6 zit. Als je naar kunststof gaat, gaat er zomaar 3/4000 van de prijs af. Leicht en Siematic hebben mooie kunststof houtdecor.

Waarom een Miele vaatwasser als je al Siemens apparatuur hebt?
Daarnaast komt Siemens met een 45cm wijnkoelkast in de zomer van 2021. Als je die erin stopt heb je 4x Siemens = verlengde garantie.

Overigens hebben we ook heel lang naar Dekton Keyla gekeken. Erg mooi blad!
De prijs voor dat blad is niet erg hoog ofzo.

Mbt. de apparatuur zou ik toch wat lager verwachten. Je kan deze lijst naar 123apparatuur.nl mailen en een counterofferte vragen.

Verder zie ik dat montage van €1300 weinig is, dus houd er rekening mee dat ze wellicht minder korting geven op iets anders. Het moet immers uit de lengte of breedte komen.

[ Voor 15% gewijzigd door JackBol op 11-11-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Werd net gebeld door de keukenboer, dus voegde mijn vriendin maar toe aan het gesprek. Gelukkig maar, want je gelooft dit niet.

"Het wordt 2cm"
"Maar dat was het al?"
"Klopt"
"Huh, wat is er nu anders dan?"
"Zou ik u heel blij maken als ik toch zeg dat ik het geregeld heb met de leverancier van het blad op 12mm door speciale verlijming van de spoelbak?"
"Uhh. ja sure klinkt goed?"
"Ja he, heb ik gewoon gefixt"
"Gaaf man, maar je weet het zeker? Dit keer?"
"100%!"

Weet niet of ik nu blij moet zijn of achterdochtig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

JackBol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:13:
[...]

Die prijs voor die kasten is erg hoog omdat je voor het zwart waarschijnlijk in PG2 en voor het hout in PG5/6 zit. Als je naar kunststof gaat, gaat er zomaar 3/4000 van de prijs af. Leicht en Siematic hebben mooie kunststof houtdecor.

Daarnaast komt Siemens met een 45cm wijnkoelkast in de zomer van 2021. Als je die erin stopt heb je 4x Siemens = verlengde garantie.

Mbt. de apparatuur zou ik toch wat lager verwachten. Je kan deze lijst naar 123apparatuur.nl mailen en een counterofferte vragen.

Verder zie ik dat montage van €1300 weinig is, dus houd er rekening mee dat ze wellicht minder korting geven op iets anders. Het moet immers uit de lengte of breedte komen.
Ekelhoff geeft standaard 5 jaar nederlandse garantie op Siemens, ongeacht het aantal apparaten dat je afneemt heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:48
N1ckk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:27:
[...]

Werd net gebeld door de keukenboer, dus voegde mijn vriendin maar toe aan het gesprek. Gelukkig maar, want je gelooft dit niet.

"Het wordt 2cm"
"Maar dat was het al?"
"Klopt"
"Huh, wat is er nu anders dan?"
"Zou ik u heel blij maken als ik toch zeg dat ik het geregeld heb met de leverancier van het blad op 12mm door speciale verlijming van de spoelbak?"
"Uhh. ja sure klinkt goed?"
"Ja he, heb ik gewoon gefixt"
"Gaaf man, maar je weet het zeker? Dit keer?"
"100%!"

Weet niet of ik nu blij moet zijn of achterdochtig.
Kan je een afbeelding plaatsen van de opstelling? Ben vooral benieuwd naar de bar. 1,2cm keramiek is namelijk extreem breukgevoelig.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@Kapitein Merijn Maar wel heel gaaf :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM7FUr3n96G4_z8VM-MXgbzRYnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dkYJjNuv6TbXodz6m9zyjWUz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
RRCreations schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:47:
[...]

Je keuzes en opstelling lijken schrikbarend op die van mij. Wij hebben zelf de satijnlak Lavazwart (NX510), heel veel lades en betalen 24k.
Mag ik je vragen welk blad je hebt en waar je de keuken hebt besteld? Heb je zaken apart besteld? Ik heb je posts teruggelezen en zie idd de tekening en apparatuur.. Je hebt een aanzienlijk grotere (Next125) keuken tegen een veel scherper tarief.. Heb je goed uitonderhandeld dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Leuke opstelling! Zal in dezelfde prijs range zitten als de onze. FYI, die ruimte aan de bar gaat niet genoeg zijn voor 3 krukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Kun je niet de rand 12mm doen en dan schuin laten aflopen naar 20+mm? Optisch is dat nagenoeg gelijk.
Waarschijnlijk doen ze nu "gewoon" het stuk bij de wasbak dubbel voor de stevigheid.

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 11-11-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 15:02
N1ckk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:45:
Grrr. Wij zochten een keuken uit, kozen voor een 3cm keramieken blad. Later zagen we ergens 1,2cm, vonden we mooier - dus bij de finaliseringsafspraak aangegeven dat we die wilde. Kon wel, maar kost 1000(!) euro extra. Naja, prima - doe dan toch maar.

Werd ik een weekje later gebeld: "Het kan niet met de gekozen wasbak op het blad, het moet eronder en dat is een stuk duurder. Nu was dit mijn fout, dus ik kan het kosteloos aanbieden. Het heeft voor- en nadelen (...)" -> Is goed.

Werd ik een dag later weer teruggebeld door zijn collega die niet volledig op de hoogte was, maar ze durven geen blad te leveren die zo dun is met angst op breken. Al helemaal met een wasbak erin. Toen ik vroeg of ze ook weleens keukens verkochten zonder wasbak had die geen antwoord :+. Aangegeven dat ik met onze verkoper wilde spreken - immers 1000 euro voor betaald.

Verkoper belde terug, merkbaar geïrriteerd, of het over het geld ging. Dus ik zeg nee, juist om de dikte - die ik niet wil! Kwam erop neer: moest 2cm zijn. Uiteindelijk maar akkoord gegaan, scheelt 8mm en bespaarde dan nu weer die 1000 euro. Het zal, dacht ik.

Toen werd ik gebeld dat ze toch het wasbakje er weer "op" hadden gezet, want dat was veiliger. Prima.

Zojuist werd ik weer gebeld dat het 4cm moet zijn en dat zou weer ferme meerprijs hebben. Ik had de neiging om te zeggen "ja doei", maar het zou te maken hebben dat het zit-gedeelte zweefde. Dus ik zeg waarom doe je er dan alsnog niet een plank onder? Niet ideaal, maar ik begrijp de complicatie wel.

"NICK, IK HEB EEN IDEE - IK GA IEDEREEN BELLEN. BEL JE ZO TERUG *tuut tuut tuut*"

Wat een gedoe. Wij hadden ook een keramiek blad van 1,2 cm uitgekozen. Toen we de order definitief gingen maken werd aangegeven dat dat niet kon. Reden: niet meer leverbaar. Het werd 2 cm als dunste optie. Die 1,2 had geen meerprijs tov 2. Ja of ze hebben ons de minderprijs van 2 door de neus geboord. Geen idee eigenlijk. Akkoord gegaan met 2 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
Ik ben blij dat ik het blad er niet op hoef te leggen in ieder geval.
De leveranciers waar ik mee werk maken een dergelijke bar ook niet op 1,2cm dik. Een verstek rand geeft gewoon meer stevigheid aan het blad.

Zelf zou ik nooit een massief blad willen in keramiek. Ik heb al verschillende bladen zien scheuren bij de sparingen.

Je weet dat je geen praktische besteklade hebt in het eiland? In de kastenwand zie ik hem ook niet terugkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-11-2020 19:11 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
herofruit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:43:
[...]

Mag ik je vragen welk blad je hebt en waar je de keuken hebt besteld? Heb je zaken apart besteld? Ik heb je posts teruggelezen en zie idd de tekening en apparatuur.. Je hebt een aanzienlijk grotere (Next125) keuken tegen een veel scherper tarief.. Heb je goed uitonderhandeld dan!
Zojuist een telefoontje gekregen dat mijn keuken op de 23e wordt afgebouwd.

Wij hebben een composieten blad van 4cm dik, exacte blad zal ik even moeten nakijken. Het ander blad tegen het muur van het nisje (verticaal) is wel maar 1cm dik, ook dat zou ik even moeten nakijken.

Het koste me inderdaad veel tijd om de prijs te krijgen wat ik wilde. Ik werd zelf goed geholpen bij Ihre Kuchen (Kranenburg, Duitsland). Zeker aan te raden.

Ik zal de foto’s plaatsen zodra het is afgemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06 22:40
JackBol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:58:
[...]

Leicht in Amsterdam ZO ben ik bijzonder goed geholpen door Paul. Ik vond het haast jammer dat ik hem de order niet kon gunnen.
Ziet er wel uit als een exclusieve keukenzaak ?
Streamz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:01:
[...]

Wat is "goed?" Iemand die lage prijzen (met weinig marge) voorschotelt, of iemand die van jou de ruimte krijgt het proces van A tot Z goed te begeleiden en dit ook daadwerkelijk doet?
In die laatste categorie ken ik er 1 in Amsterdam, en een zeer goede in Delft.
We weten in principe al redelijk wat we willen. Het gaat me niet om het goedkoopste maar om goed advies en een normale prijs. Ik houd ook niet van die korting spelletjes a la mandemakers..

Ik wilde eerst bij @Barry|IA bestellen maar die werkt niet meer ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

vortexnl1982 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:04:
[...]

Ziet er wel uit als een exclusieve keukenzaak ?
Bovenkant middensegment. Vergelijkbaar met Next125 en nipt aan Siematic.

Duurder dan Hacker/Keller, goedkoper dan Poggenpohl/Bulthaup.

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 11-11-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

JackBol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:46:
[...]

Leuke opstelling! Zal in dezelfde prijs range zitten als de onze. FYI, die ruimte aan de bar gaat niet genoeg zijn voor 3 krukken.
Nee we willen er ook maar 2 neer zetten. Weer overwegen niet wat je budget was is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:10:
[...]

Ik ben blij dat ik het blad er niet op hoef te leggen in ieder geval.
De leveranciers waar ik mee werk maken een dergelijke bar ook niet op 1,2cm dik. Een verstek rand geeft gewoon meer stevigheid aan het blad.

Zelf zou ik nooit een massief blad willen in keramiek. Ik heb al verschillende bladen zien scheuren bij de sparingen.
Mja, ze gingen het verstevigen en stonden erachter. Anders heb ik 25 jaar garantie. Het kost genoeg allemaal, dus we gaan het zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQAirstrike
siemenz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:21:
[...]

Wel een mooi blad ! Welke is dit? Calacatta gold?

En is je kastenwand geen nx240?
Natura volgens mij!
Martinusz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:32:
[...]

Compensatie waarvoor?
Ze gaan het blad toch gewoon nog leveren, dus waarvoor wil je gecompenseerd worden :?
Je kunt wellicht stukje betaling inhouden totdat het geleverd is, maar waarom gelijk denken aan compensatie :X
Mijn buurman had het zelfde en die gaf aan dat ie 1500 euro terug had gekregen, ik weet niet wat gebruikelijk is maar we betalen een flink bedrag voor een keuken, die is nu niet af en lelijk (zie foto van de wasbak die is nu afgeplakt met tape.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDrAfsW3Vx_E37-rvdAINuWrOn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHqnVWIUR4wCikh4OX61LyT8.jpg?f=fotoalbum_large

Net ook een Phillips Hue leestrip achter de koof geplakt, best blij mee :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kI7nSsBa5_qgVAJwUGlWx6QVjfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeD9jmPwn3rQI2OKwdtMpT4b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
Martinusz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:32:
[...]

Compensatie waarvoor?

[ Voor 62% gewijzigd door TQAirstrike op 11-11-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

TQAirstrike schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:26:
[...]

Natura volgens mij!

[...]

Mijn buurman had het zelfde en die gaf aan dat ie 1500 euro terug had gekregen, ik weet niet wat gebruikelijk is maar we betalen een flink bedrag voor een keuken, die is nu niet af en lelijk (zie foto van de wasbak die is nu afgeplakt met tape.

[Afbeelding]

Net ook een Phillips Hue leestrip achter de koof geplakt, best blij mee :)
[Afbeelding]
Zou je eens willen kijken op je factuur. Ben wel geïnteresseerd

[ Voor 6% gewijzigd door siemenz op 11-11-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
N1ckk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:51:
[...]

Mja, ze gingen het verstevigen en stonden erachter. Anders heb ik 25 jaar garantie. Het kost genoeg allemaal, dus we gaan het zien
Garantie op puntbreuken? Die ga je niet krijgen. Ik zou hier nog eens goed over gaan nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoMarielle
  • Laatst online: 06-02-2021
Hallo!

Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning ook op zoek naar een nieuwe keuken en ons oog is ook gevallen op de siematic Slx pure. 2 weken gelederen zijn we bij keukenboer geweest om een beetje inzichtelijk te krijgen wat de keuken nou gaat kosten.

Onze opstelling is:
Eiland van 300 cm bij 130
Kastenwand met 5 hoge kasten
Recht aanrechtblad van 360 cm
Aanrechtblad nu de dunste versie (voor mij 12 mm) omdat dit het mooiste staat bij de keuken

Qua apparatuur hebben we tot op heden (Miele apparatuur is allemaal 7000 serie, behalve warmhoudlade, wijnkoelkastje en koelkast):
2 x vaatwasser miele
1x Miele stoomoven
1x Miele combioven met magnetron
1x warmhoudlade miele
1x wijnkoelkast laag model
1x Miele 178cm hoge koelkast
1x bora pure x
1x quooker fusion cube
1x normale keukenkraan (nog geen model uitgezocht).
2x spoelunit

Qua apparatuur komen we op een bedrag uit van ongeveer €26.000 en qua keukenkasten iets meer.
Totaal komt nazegt onderhandelen en we moeten details uitwerken op afgerond €57.000.

Qua leverancier voor de keuken zijn we helemaal vrij maar missen toch wel een beetje meedenken en denken in mogelijkheden.. het totaalbedrag is hoe je het went of keert naar ons idee best fors.

Hebben jullie nog suggesties voor goed keukenboeren waar je ook nog wat kunt doen met de prijs? Nb. In gesprek gaven ze aan dat Miele 10% korting geeft en dat dit zeer beperkt onderhandelbaar is..... gaat er bij ons niet echt in 😃.

Nieuwsgierig naar jullie ideeen/ reactiesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzOl_yHyAjCgm1S0A_TKyB2JTos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnKIR3O73wTuJ3UoqhFBxWbt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@RemcoMarielle in ieder geval je koelkast en/of vriezer omzetten naar Liebherr. Die zijn bruikbaarder, en vaak hetzelfde geprijsd met betere specs. (Miele maakt zelf geen koelkasten namelijk maar koopt deze in en rebrand ze) en ik zou geen combi oven met magnetron nemen maar de normale oven versie met pyrolyse en desnoods een losse magnetron in een kastje of bijkeuken plaatsen.

Qua apparatuur zit je wel prijzig. Ik heb de wijnkoeler en warmhoudlade niet en 1 vaatwasser minder maar wel weer de meest luxe inbouw koffieautomaat maar ik zat qua apparatuur op €16.500,- . Als die wijnkoeler 10k is dan klopt het wel weer natuurlijk maar dat vermoed ik niet.
Ohja, Miele is net als Apple een partij die geen kortingen weggeven inderdaad. Dus dat verhaal klopt. Die 10% zal vermoedelijk ergens anders vandaan komen.

Ik heb ook 5 hoge kasten en een eiland van 4.65x1.20m maar mijn totaalprijs was wel fors lager en ik heb geen budget merk keuken.
Geen idee waar die SLX lijn staat qua pricing maar lijkt mij richting Poggenpohl te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 11-11-2020 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQAirstrike
siemenz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:18:
[...]

Zou je eens willen kijken op je factuur. Ben wel geïnteresseerd
Natura 18 hebben we

https://www.cosentino.com/colors/dekton/natura18/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:19
We hebben al wat maanden geleden getekend voor een keuken, hopelijk krijgen we het huis in maart. Word ik nog door de keukenzaak benaderd om alles te bevestigen en/of te updaten, of moet ik hier zelf achteraan gaan?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RemcoMarielle schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:43:
Hallo!

Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning ook op zoek naar een nieuwe keuken en ons oog is ook gevallen op de siematic Slx pure. 2 weken gelederen zijn we bij keukenboer geweest om een beetje inzichtelijk te krijgen wat de keuken nou gaat kosten.

Onze opstelling is:
Aanrechtblad nu de dunste versie (voor mij 12 mm) omdat dit het mooiste staat bij de keuken

Qua apparatuur hebben we tot op heden (Miele apparatuur is allemaal 7000 serie, behalve warmhoudlade, wijnkoelkastje en koelkast):
2 x vaatwasser miele
1x Miele stoomoven
1x warmhoudlade miele
1x bora pure x
1x quooker fusion cube
2x spoelunit

Qua apparatuur komen we op een bedrag uit van ongeveer €26.000 en qua keukenkasten iets meer.
Totaal komt nazegt onderhandelen en we moeten details uitwerken op afgerond €57.000.

Qua leverancier voor de keuken zijn we helemaal vrij maar missen toch wel een beetje meedenken en denken in mogelijkheden.. het totaalbedrag is hoe je het went of keert naar ons idee best fors.

Hebben jullie nog suggesties voor goed keukenboeren waar je ook nog wat kunt doen met de prijs? Nb. In gesprek gaven ze aan dat Miele 10% korting geeft en dat dit zeer beperkt onderhandelbaar is..... gaat er bij ons niet echt in 😃.

Nieuwsgierig naar jullie ideeen/ reacties[Afbeelding]
Ik weet niet welke materialen je hebt voor korpus en fronten, maar in de SLX zal je niet onder de 50k gaan uitkomen met wat je nu wilt.

Als je weet wat je wilt, kan je bij de flagship store van Siematic in Amsterdam winkelen. Op meubels en bladen rekenen ze enkel met netto prijzen. Op apparatuur (Siemens, Miele, Gaggenau) geven ze zo’n 40% korting maar dat is vrijwel het enige wat er nog af gaat.

Verder hebben ze super goed met ons mee gedacht.

• Brooky
  • Laatst online: 08:33
GeeMoney schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:30:
@RemcoMarielle in ieder geval je koelkast en/of vriezer omzetten naar Liebherr. Die zijn bruikbaarder, en vaak hetzelfde geprijsd met betere specs. (Miele maakt zelf geen koelkasten namelijk maar koopt deze in en rebrand ze)
Voordeel van de Miele koelkast is wel de langere garantie icm de andere Miele apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:44
Is die garantie niet iets overgewaardeerd? Tuurlijk, vanuit de fabrikant geeft het minder gezeik en potentiëel geen eigen bijdrage in de reparatiekosten.

Maar wettelijk gezien heb je in Nederland recht op een werkend product voor de te verwachten levensduur. Een veel gehanteerde richtlijn kun je hier vinden. Voor witgoed >€700 heb je het over 8 jaar. Je eigen bijdrage in de reparatiekosten zijn evenredig aan het aantal jaren leeftijd.

Recht hebben en krijgen zijn helaas niet altijd gelijk. Maar feit is dat je niet beperkt bent tot die standaard 2 jaar.

• evleerdam
N1ckk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:51:
[...]

Prima die garantie natuurlijk. Maar wat als het na 2 jaar al kapot gaat, is dat dan 1x of elke 2 jaar? Of als het na 20 jaar kapot gaat, heb je de bonnetjes nog? Daarnaast wordt die garantie niet gegeven als je zelf breuk verooraakt. Dus als jij een pan te hard neerzet, dan is het al lastig om garantie te claimen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, als de keukenboer erachter staat dan zal het best goed komen. Maar een 'fool proof' keuken is ook wat waard. Je moet hem wel gaan gebruiken natuurlijk.
mister_S schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:44:
We hebben al wat maanden geleden getekend voor een keuken, hopelijk krijgen we het huis in maart. Word ik nog door de keukenzaak benaderd om alles te bevestigen en/of te updaten, of moet ik hier zelf achteraan gaan?
Ligt natuurlijk helemaal aan welke keukenzaak en wat je afgesproken hebt. Als je al datums/een periode hebt afgesproken voor bijvoorbeeld inmeten, dan bellen ze gewoon op kort voordat ze komen inmeten.

Beste is om de zaak op de hoogte te houden van de vorderingen, mocht dat relevant zijn voor hun en ze regelmatig te bellen.

Daarnaast moet de order helemaal vastgelegd zijn, afhankelijk van de keukenzaak is dat al snel 10 weken voor levering. Dus wil je zelf aanpassingen maken of heb je vragen, dan moet je dat dus zelf aangeven.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• N1ckk

N1ckk

Design ook, lastige afweging. Ik vind het simpelweg veel mooier + keukenboer staat er achter, want het wordt verstevigd zeggen ze + mocht het ooit echt mis gaan, dan zijn het ook maar beperkte kosten (sorry voor het zijn van een snob ;))

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
RemcoMarielle schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:43:
Hallo!

Onze opstelling is:

2 x vaatwasser miele
1x Miele stoomoven
1x warmhoudlade miele
1x bora pure x
1x quooker fusion cube
2x spoelunit

Nieuwsgierig naar jullie ideeen/ reacties[Afbeelding]
Mooie ruimte hoor en met zo'n budget kun je natuurlijk echt iets unieks neerzetten.
- welke type fronten hebben jullie gekozen? Kunstof / Lak / Fineer?
- heb je meer details over de opstelling van de kasten? Op welke plek lades en kastjes?
- zitten er kastjes onder het bardeel of is daar vrije ruimte voor je benen?
- welk blad heb je gekozen?
- in hoeverre maken jullie gebruik van het multimatic systeem van Siematic?

• ChugginViking
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:20
Wij willen graag voor een mat zwarte keuken gaan. Momenteel hebben we een offerte liggen voor een AV2135 GL Systemat keuken (NUVA), echter zijn dit 'standaard' mat zwarte frontjes. Echter zit hier nog veel kwaliteit verschil in de afwerking in. Met name de anti fingerprint afwerking.

Bij veel fronten zien we witte 'rafels' in de afwerking. We willen mat zwart, maar niet zo'n afwerking. Helaas heb ik geen duidelijkere foto dan deze van een andere DMG showroom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j09vZZGXggOr8T1Hbtctj1TvIN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99oMc2xUVqSBwBCx4ZvoRl0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l08i6kPZ2qxxv27Rrks_6DbeEbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHCHUnwxS7A1GbsN8L2ZUGNE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begreep dat Fenix dit niet heeft. Waar is dat van gemaakt dat daar geen rafels ontstaan? Zijn hier nog andere benamingen voor die een mooiere anti fingerprint afwerking kunnen garanderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
siemenz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:51:
[...]

Scheelt inderdaad 1000 piek.

Kan je die niet ergens anders vandaan halen? toch voor NX5XX ipv NX6XX bijvoorbeeld?

***members only***
Het NX6XX frontje viel eigenlijk als enige houtdecor in de smaak (oud-eiken). Tot nu toe kwamen we alleen maar laffe opties tegen. Er komt er visgraten houten vloer in het huis dus de kastenwand moet er wel uitknallen! Persoonlijk zou ik gaan voor een zwarte, maar m'n vriendin heeft een andere smaak ;)

Geven alle Duitse keukenboeren 5 jaar garantie? Of alleen Ekelhof?

Members only:
JackBol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:13:
[...]

We zijn tot nu toe weggebleven bij Siematic uit prijsoogpunt. Maar als het houtdecor van Siematic voordeliger is dan het echte hout van Next125, dan is het 't overwegen waard. Leicht zijn we nog niet voor wezen kijken.
De vaatwasser van Miele was volgens de verkoper een goede match i.v.m. de lage plint. Zal toch ook niet heel veel schelen met een Siemens IQ500?
Toevallig! We vinden het inderdaad ook een mooi blad, maar het liefst zouden we een donker blad met ader willen in een gepolijste variant. Ik zoek me wezenloos, maar heb helaas nog geen mooie gevonden. Voor welk blad zijn jullie uiteindelijk gegaan?

Het moet idd ergens vandaan komen.. Ik zal alles naar 123apparatuur en Keukenloods sturen zodra we de definitieve offertes hebben, tot die tijd ga ik ook niet onderhandelen over de prijs.
RRCreations schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:40:
[...]

Wij hebben een composieten blad van 4cm dik, exacte blad zal ik even moeten nakijken. Het ander blad tegen het muur van het nisje (verticaal) is wel maar 1cm dik, ook dat zou ik even moeten nakijken.

Het koste me inderdaad veel tijd om de prijs te krijgen wat ik wilde. Ik werd zelf goed geholpen bij Ihre Kuchen (Kranenburg, Duitsland). Zeker aan te raden.

Bedankt. Ihre Kuchen staat ook op onze lijst. De keuken hoeft pas zomer 2021 geleverd te worden, dus we hebben nog eventjes de tijd.

---------

Verder, we gaan toch de optie openhouden om het raam op te offeren en daar de keuken voor de plaatsen. Ook al loopt die muur schuin vanaf ±200cm hoog. We kunnen daar de kastenwand plaatsen en de gehele ruimte veel praktischer benutten en ook een nis maken in de wand (persoonlijk erg mooi).

Keuzes.. Keuzes.. Keuzes... :F

• SquareOne
herofruit schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:16:
[...]

Het NX6XX frontje viel eigenlijk als enige houtdecor in de smaak (oud-eiken). Tot nu toe kwamen we alleen maar laffe opties tegen. Er komt er visgraten houten vloer in het huis dus de kastenwand moet er wel uitknallen! Persoonlijk zou ik gaan voor een zwarte, maar m'n vriendin heeft een andere smaak ;)

Geven alle Duitse keukenboeren 5 jaar garantie? Of alleen Ekelhof?

***members only***

[...]

We zijn tot nu toe weggebleven bij Siematic uit prijsoogpunt. Maar als het houtdecor van Siematic voordeliger is dan het echte hout van Next125, dan is het 't overwegen waard. Leicht zijn we nog niet voor wezen kijken.

[...]

De vaatwasser van Miele was volgens de verkoper een goede match i.v.m. de lage plint. Zal toch ook niet heel veel schelen met een Siemens IQ500?

[...]

Toevallig! We vinden het inderdaad ook een mooi blad, maar het liefst zouden we een donker blad met ader willen in een gepolijste variant. Ik zoek me wezenloos, maar heb helaas nog geen mooie gevonden. Voor welk blad zijn jullie uiteindelijk gegaan?

[...]

Het moet idd ergens vandaan komen.. Ik zal alles naar 123apparatuur en Keukenloods sturen zodra we de definitieve offertes hebben, tot die tijd ga ik ook niet onderhandelen over de prijs.

[...]

Bedankt. Ihre Kuchen staat ook op onze lijst. De keuken hoeft pas zomer 2021 geleverd te worden, dus we hebben nog eventjes de tijd.

---------

Verder, we gaan toch de optie openhouden om het raam op te offeren en daar de keuken voor de plaatsen. Ook al loopt die muur schuin vanaf ±200cm hoog. We kunnen daar de kastenwand plaatsen en de gehele ruimte veel praktischer benutten en ook een nis maken in de wand (persoonlijk erg mooi).

Keuzes.. Keuzes.. Keuzes... :F
Wij zijn bij Ekelhoff geweest afgelopen weekend. Hebben een Next125 laten uitrekenen met een combinatie van fineer fronten en mat lak fronten. Helaas hebben ze daar geen zwarte houtlook fronten.

Daarom vervolgens dezelfde opstelling ook in Siematic laten uitrekenen met zwarte kunststof houtlook fronten. Die komt ongeveer op dezelfde prijs uit (paar honder euro goedkoper).

• Golf2vr6
SquareOne schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:39:
[...]

Wij zijn bij Ekelhoff geweest afgelopen weekend. Hebben een Next125 laten uitrekenen met een combinatie van fineer fronten en mat lak fronten. Helaas hebben ze daar geen zwarte houtlook fronten.

Daarom vervolgens dezelfde opstelling ook in Siematic laten uitrekenen met zwarte kunststof houtlook fronten. Die komt ongeveer op dezelfde prijs uit.
Wij hebben daarom voor de Shuller K883 gekozen. Dat is zwart houtlook niet uit de next de serie.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Golf2vr6 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:16:
[...]

Wij hebben daarom voor de Shuller K883 gekozen. Dat is zwart houtlook niet uit de next de serie.
Dank, die heb ik inderdaad gezien, maar persoonlijk vind ik deze minder mooi dat de houtlook van Siematic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sander2289
  • Laatst online: 11-05 14:13
RRCreations schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:40:
[...]

Zojuist een telefoontje gekregen dat mijn keuken op de 23e wordt afgebouwd.

Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat @RRCreations
Wij zijn daar ook in gesprek met Teun. Zeer vriendelijke man.
Daarnaast geeft Teun nog een optie om voor de Miele G 7565 SCVi XXL AutoDos te kiezen met 200 euro korting. We hadden in de offerte de Siemens SX75ZX49CE zitten. Wie zou dit doen?

We hebben nu de
Siemens combi oven HM876G2B6
Siemens stoom oven HN878G4B6
Siemens Diepvries GI81NAC30
Siemens Koelkast KI81RAD30
Siemens vaatwasser SX75ZX49CE
Bora X pure PUXU
Quooker Flex combi + zwart
met zwarte zeeppomp
Subline 500 zwart

Dekton Opera 28mm opgedikt (met hout?)

Bedankt voor al jullie input tot zover! O-) O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9r5ejSnKe2tqpO63kaZdiiVoI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIk9Zc4U8iuMtnfYVGRHYdBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHwQ0Okkv-GnR4YY9XzTnmDAQoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oioh8ZquSGxW5pVadLmomFaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-p-Vs3z5HqXGh6fp4DhrxrsqJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbBI4GgNhrACJYL3FhaojHUc.jpg?f=fotoalbum_large

• JackBol
  • Niet online

JackBol

herofruit schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:16:
[...]
Siematic was voor ons goedkoper dan Next125.
Daar kan @Kapitein Merijn misschien meer over zeggen.
Jetstone Armani Grey Satin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
@Sander2289 Mooie keuken! :)

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:22
millerman_sf schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:11:
Is die garantie niet iets overgewaardeerd? Tuurlijk, vanuit de fabrikant geeft het minder gezeik en potentiëel geen eigen bijdrage in de reparatiekosten.

Maar wettelijk gezien heb je in Nederland recht op een werkend product voor de te verwachten levensduur. Een veel gehanteerde richtlijn kun je hier vinden. Voor witgoed >€700 heb je het over 8 jaar. Je eigen bijdrage in de reparatiekosten zijn evenredig aan het aantal jaren leeftijd.
Als beide partijen het met elkaar eens zijn werkt dat zo.
Alleen..., als er een conflict is gaat die algemeenheid niet op en moet jij aantonen dat de oorzaak het gevolg is van een gebrek. Jij eist, dus jij moet dat bewijzen. Been there done that, en voor je 't weet ben je twee jaar en een hoop gedoe verder.

Heel fijn als je dat met verlengde garantie kunt voorkomen ;)

Mijn huis is slimmer dan ik...

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 21:05
Vraagje, wij hebben een huis gekocht per 1 februari volgend jaar, maar willen alvast een keuken gaan plannen. Hoe exact moeten de maten zijn om een grove indicatie te maken, is dan de afmetingen van funda voldoende? Of moet ik gaan overleggen met de verkopers of we alvast kunnen laten inmeten oid?

[ Voor 8% gewijzigd door Trapezoid op 12-11-2020 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RRCreations
Sander2289 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:22:
[...]

Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat @RRCreations
Wij zijn daar ook in gesprek met Teun. Zeer vriendelijke man.
Daarnaast geeft Teun nog een optie om voor de Miele G 7565 SCVi XXL AutoDos te kiezen met 200 euro korting. We hadden in de offerte de Siemens SX75ZX49CE zitten. Wie zou dit doen?

We hebben nu de
Siemens combi oven HM876G2B6
Siemens stoom oven HN878G4B6
Siemens Diepvries GI81NAC30
Siemens Koelkast KI81RAD30
Siemens vaatwasser SX75ZX49CE
Bora X pure PUXU
Quooker Flex combi + zwart
met zwarte zeeppomp
Subline 500 zwart

Dekton Opera 28mm opgedikt (met hout?)

Bedankt voor al jullie input tot zover! O-) O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw, het is bijna precies hetzelfde als wat wij hebben. Alleen de plaatsing van de ovens en koelkasten/vriezer hebben we symmetrisch gehouden. Teun is inderdaad een erg vriendelijke man; hij adviseerde ons ook voor een Miele vaatwasser. Wij hebben dit ook genomen en hebben er geen spijt van.

Even ons lijstje met apparatuur:

Novy Pure Line Compact 6812
Novy recirculatiebox 842400
Quooker Pro3-VAQ Flex Black
Quooker Nordic zeeppomp black (2x)
Miele KM 7678
Miele G 7150
Siemens HS636GDS2
Siemens HM636GNS1
Siemens KI81RAD30
Siemens GI81NAC30
BLANCO SUBLINE 500-U SILGRANIT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Trapezoid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:59:
Vraagje, wij hebben een huis gekocht per 1 februari volgend jaar, maar willen alvast een keuken gaan plannen. Hoe exact moeten de maten zijn om een grove indicatie te maken, is dan de afmetingen van funda voldoende? Of moet ik gaan overleggen met de verkopers of we alvast kunnen laten inmeten oid?
Funda afmetingen zijn genoeg voor de eerste gesprekken. Als je je keuken exact tussen twee muren wilt hebben, zal je het iets nauwkeuriger moeten weten. Maar dat kan tzt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
JackBol schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:52:
[...]

Funda afmetingen zijn genoeg voor de eerste gesprekken. Als je je keuken exact tussen twee muren wilt hebben, zal je het iets nauwkeuriger moeten weten. Maar dat kan tzt ook.
Eens met JackBol: je kan de funda plattegrond uitprinten en dat is voldoende voor eerste gesprekken. Sterker nog, dat is ook voldoende voor een offerte.

Er moet wel ingemeten worden, afhankelijk van je keuken is dat vaak 4-8 weken voor plaatsing. Dit is inderdaad belangrijk als je keuken tussen 2 muren inkomt, maar ik denk dat vrijwel elke keukenzaak sowieso in wil meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Laatst online: 09:48
ChugginViking schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:44:
Wij willen graag voor een mat zwarte keuken gaan. Momenteel hebben we een offerte liggen voor een AV2135 GL Systemat keuken (NUVA), echter zijn dit 'standaard' mat zwarte frontjes. Echter zit hier nog veel kwaliteit verschil in de afwerking in. Met name de anti fingerprint afwerking.

Bij veel fronten zien we witte 'rafels' in de afwerking. We willen mat zwart, maar niet zo'n afwerking. Helaas heb ik geen duidelijkere foto dan deze van een andere DMG showroom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik begreep dat Fenix dit niet heeft. Waar is dat van gemaakt dat daar geen rafels ontstaan? Zijn hier nog andere benamingen voor die een mooiere anti fingerprint afwerking kunnen garanderen?
Wij zaten precies met hetzelfde dillema. AV2035-GL genomen en gekozen om het te accepteren. Wel lastig om te accepteren...

It's me

• ChugginViking
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:20
Eikkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:27:
[...]

Wij zaten precies met hetzelfde dillema. AV2035-GL genomen en gekozen om het te accepteren. Wel lastig om te accepteren...
Nu het geplaatst is, valt het 'mee' qua afwerking bij jullie, stoort het?
We zitten op zo'n 3000 meerprijs als we Fenix zouden kiezen. Ben benieuwd of er nog een alternatief is.

• Sander2289
  • Laatst online: 11-05 14:13
RRCreations schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:43:
[...]

Wauw, het is bijna precies hetzelfde als wat wij hebben. Alleen de plaatsing van de ovens en koelkasten/vriezer hebben we symmetrisch gehouden. Teun is inderdaad een erg vriendelijke man; hij adviseerde ons ook voor een Miele vaatwasser. Wij hebben dit ook genomen en hebben er geen spijt van.

Even ons lijstje met apparatuur:

Novy Pure Line Compact 6812
Novy recirculatiebox 842400
Quooker Pro3-VAQ Flex Black
Quooker Nordic zeeppomp black (2x)
Miele KM 7678
Miele G 7150
Siemens HS636GDS2
Siemens HM636GNS1
Siemens KI81RAD30
Siemens GI81NAC30
BLANCO SUBLINE 500-U SILGRANIT
Geweldig :9~ ,
Is de keuze voor de koelkast en vriezer esthetisch of praktisch gekozen?
Waarom kiezen jullie voor de Miele inductie?

• Eikkie
  • Laatst online: 09:48
ChugginViking schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:45:
[...]

Nu het geplaatst is, valt het 'mee' qua afwerking bij jullie, stoort het?
We zitten op zo'n 3000 meerprijs als we Fenix zouden kiezen. Ben benieuwd of er nog een alternatief is.
Wordt bij ons volgende week geplaatst. Ik hou je op de hoogte.
Een ander alternatief zijn glasfronten

It's me

• RRCreations
Sander2289 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:50:
[...]

Geweldig :9~ ,
Is de keuze voor de koelkast en vriezer esthetisch of praktisch gekozen?
Waarom kiezen jullie voor de Miele inductie?
Beide! We willlen gewoon een grote koelkast en vriezer, symmetrisch geplaatst.

Ik vond een groot glasplaat met onzichtbare zones (als die er zijn) gewoon heel mooi. De prijzen bij Siemens waren duurder, ik had zelf zeer goede verhalen gehoord over Miele en ik was verliefd door de volgende reclame:

YouTube: Complete Cooking Freedom: New Miele Generation 7000 Full-Surface Ind...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 21:13
patrick451! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Bovenstaande keuken hebben wij een aantal weken geleden laten samenstellen. Inmiddels een aantal weken verder en nog steeds op jacht voor een keuken. 7 november gaan wij op bezoek bij Carpentier in Aalsmeer en 14 november (als het nog mag :+ ) bij Ekelhoff in Duitsland.

Inmiddels zijn we er wel over uit dat het korpus van de keuken in ieder geval niet wit mag zijn, hierdoor valt de Bruynzeel Matterhorn af. Bij Bruynzeel hadden wij tevens de Optima NX240 laten offreren. Hierbij wel de keuze voor een lichtgrijze of antraciete korpus. Daarnaast Fenix fronten en zijkanten. De prijs stijgt hiermee echter met ruim €3000.

Wij hebben niet specifiek de voorkeur voor Bruynzeel Optima/Next125, wij willen daarom nog een Häcker Systemat en Schüller C2/C3 laten offreren, voordat wij een definitieve keuze maken. Beide hebben, voor zover ik heb begrepen, ook de keuze voor een gekleurde korpus.
Afgelopen weekend zijn we bij Carpentier in Aalsmeer geweest. We hebben een fijn gesprek gehad met de verkoopster. Met onze specifieke wens voor een gekleurd corpus (binnenzijde) hebben we gekozen om een offerte op te laten stellen op basis van het merk Rotpunkt. Aanstaande dinsdag hebben we een vervolggesprek, dan gaan we de offerte verder uitwerken.

We hebben gekozen voor exact dezelfde opstelling als de keuken die wij een aantal weken geleden bij Bruynzeel hebben laten samenstellen, nu wel met de hoge kasten aan de rechter zijde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO3kGxWoMFUzYAVDz8OUnfNwkA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCgN67xUJOP67QeKjooKBZqz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK3JfzG4ey27mm4k6CM5q-Ieue8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5693xyPYIPHQt0t5n3C7aIZW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vioOLNlVUINXq7_aOLEcqs1jm3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqeT32d8JxRUFlv73hgOOBev.jpg?f=fotoalbum_tile

We hebben gekozen voor het onderstaande:
Merk: Rotpunkt
Model: Greeploos
Corpus (78 cm): 2510 Z18 FM Lava 165
Fronten lage kasten: 2515 Z18 HPL XT Black 430
Fronten hoge kasten: Zwarte houtnerf look
Blad: Dekton Laos

De kleuren zien er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnRQfyz-B07UCO8xKLLf32Ds8yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WbamVZz62LG3VYMqiPaROEu.jpg?f=fotoalbum_large

Aanstaande zaterdag een afspraak bij Ekelhoff. Hier wilden wij eigenlijk een Schüller C2/C3 laten offreren. Echter kreeg ik het idee middels berichten van andere dat dit model niet verkocht wordt door Ekelhoff? Wel zag ik het model Contur bij Ekelhoff meermaals voorbij komen. Is dit vergelijkbaar met Schüller en / of Next125?

We twijfelen nog om voordat we beslissen, mede door de vele positieve berichten in dit topic, een Häcker Systemat te laten offreren. Wat zou hier een goede winkel voor zijn? Graag een winkel die de offerte ook daadwerkelijk mee geeft aan de klant. Over de keukenloods lees ik hier verschillende verhalen.

[ Voor 17% gewijzigd door patrick451! op 15-11-2020 12:18 ]

Anoniem: 36835

Weer een aantal die gekozen hebben voor Dekton zo te zien. Hebben jullie gekozen voor spoelbak onderbouw of vlakinbouw? ;)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 36835 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:40:
Weer een aantal die gekozen hebben voor Dekton zo te zien. Hebben jullie gekozen voor spoelbak onderbouw of vlakinbouw? ;)
Vlakinbouw. Onze keukenleverancier heeft het 1 keer als onderbouw geleverd en kon vervolgens binnen 3 maanden 2 keer aan de bak om schade te herstellen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 15:02
Wel rekening houden met lange levertijden. Aantal weken geleden besteld. Levering begin maart. 18 weken levertijd. Nu hadden wij ook al aangegeven dat er geen noodzaak was om het eerder te krijgen want bestaande woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
patrick451! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:53:
[...]

Afgelopen weekend zijn we bij Carpentier in Aalsmeer geweest. We hebben een fijn gesprek gehad met de verkoopster. Met onze specifieke wens voor een gekleurd corpus (binnenzijde) hebben we gekozen om een offerte op te laten stellen op basis van het merk Rotpunkt. Deze offerte helaas nog niet ontvangen. Aanstaande dinsdag hebben we een vervolggesprek, dan krijgen we de 3d tekening en offerte in te zien.

We hebben gekozen voor exact dezelfde opstelling als de keuken die wij een aantal weken geleden bij Bruynzeel hebben laten samenstellen, nu wel met de hoge kasten aan de rechter zijde. Tijdelijk even als voorbeeld een horizontaal gespiegelde foto van onze Bruynzeel render:
[Afbeelding]

We hebben gekozen voor het onderstaande:
Merk: Rotpunkt
Model: Greeploos
Corpus (78 cm): 2510 Z18 FM Lava 165
Fronten lage kasten: 2515 Z18 HPL XT Black 430
Fronten hoge kasten: Zwarte houtnerf look
Blad: Dekton Laos

De kleuren zien er als volgt uit:
[Afbeelding]

Aanstaande zaterdag een afspraak bij Ekelhoff. Hier wilden wij eigenlijk een Schüller C2/C3 laten offreren. Echter kreeg ik het idee middels berichten van andere dat dit model niet verkocht wordt door Ekelhoff? Wel zag ik het model Contur bij Ekelhoff meermaals voorbij komen. Is dit vergelijkbaar met Schüller en / of Next125?

We twijfelen nog om voordat we beslissen, mede door de vele positieve berichten in dit topic, een Häcker Systemat te laten offreren. Wat zou hier een goede winkel voor zijn? Graag een winkel die de offerte ook daadwerkelijk mee geeft aan de klant. Over de keukenloods lees ik hier verschillende verhalen.
Bij Keukenloods in Utrecht gewoon een offerte meegekregen, dat is wel al een poos geleden. Wellicht moet je geluk hebben met de verkoper. Zij verkopen Häcker.

Wat betreft Ekelhoff, zij verkopen inderdaad Contur. Op basis van de fronten die daar lagen lijkt me dat gewoon Schüller.

• Source90
Hier ook gewoon de offerte meegekregen bij Keukenloods (Waddinxveen). Tot nu toe overal de offerte meegekregen (Grando en Bruynzeel ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Zoals eerder aangegeven Funda maten zijn goed om globaal een offerte op te laten maken.

Ander punt. Levertijd. Wij hebben vorige week een keuken gekocht via superkeukens en die kon vanaf eind februari geleverd worden. (Voor ons geen probleem want we wilden liever nog iets later, week 12 is het geworden). Geen idee hoe het op dit moment bij andere keukenzaken is, maar waar wij geweest zijn konden allemaal pas vanaf februari leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-11-2020 19:44 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-06 21:38
patrick451! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:53:
[...]
Contur is gewoon de Schuller lijn.

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:29

Keuken vanuit Mobel Faber is bij ons in juli geplaatst. Zeer goede Balerina keuken voor een hele nette prijs. Maar.... er moeten nog steeds de laatste punten op de i worden gezet.
Hier meerdere keren over gebeld met Uwe. Krijg Uwe wel aan de telefoon en zegt er mee aan de slag te gaan. vele keren beloofd terug te mailen of te bellen. Maar er gebeurd niks... :? Voel mij onderhand niet meer zo serieus genomen. En weet niet zo goed hoe ik er voor kan zorgen dat hij wel reageert. Jammer want het voortraject verliep op zich redelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door savange1 op 12-11-2020 20:47 ]

• RemcoMarielle
  • Laatst online: 06-02-2021
SquareOne schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:41:
[...]

Mooie ruimte hoor en met zo'n budget kun je natuurlijk echt iets unieks neerzetten.
- welke type fronten hebben jullie gekozen? Kunstof / Lak / Fineer?
- heb je meer details over de opstelling van de kasten? Op welke plek lades en kastjes?
- zitten er kastjes onder het bardeel of is daar vrije ruimte voor je benen?
- welk blad heb je gekozen?
- in hoeverre maken jullie gebruik van het multimatic systeem van Siematic?
Qua front willen we de hoge kaste in een iets donkere kleur hebben en het eiland wordt licht grijs. In eeeieder geval geen houten frontjes want dat verkleurd enorm.

de Het eiland bestaat aan de bar kanten uit lades van 1 meter waarbij boven het barblad de lade wordt uitgevoerd als een blende.

Qua apparaten willen we op het rechte aanrechtblad aan de rechterzijde een wijnkoeler (dat schijnt bij de Slx pure lastig te zijn met de verlichting)....

Bij de hoge kasten komt in het midden het koffiezetapparaat en Dan links en rechts een oven (een als stoomoven en de ander combi oven). De vriezer zetten we in de bijkeuken.

Qua koeler geven hebben jullie voorkeur voor liebherr. Ik dacht dat Miele de koelkasten bij liebherr vandaan haalde maargoed dat kan ik ook verkeerd hebben begrepen.
Pagina: 1 ... 179 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1