Ik denk dat de jongedame alle boekprijzen heeft opgeteld want die keuken kost zeker geen 38k bij Systemat. Zelfs in noten fineer moet dat goedkoper kunnen.
Ik vind de opstelling ook niet zo sterk eerlijk gezegd. Wil je perse die vaatwasser op hoogte? Die hoge kast doet echt afbreuk aan het lijnen spel en de oven zit te hoog.
De witte zijwanden en plint vind ik ook niet fraai icm het notenhout.
Verder vind ik de bar te klein in verhouding met het eiland.
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik ben 2.05, het aanrecht komt ook op 1.00m en de oven eindigt op 180 cm. Heerlijke plekken. De lade onder de vaatwasser mag m'n vriendin gebruiken (1.55Kapitein Merijn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:50:
@MoiZie
Ik denk dat de jongedame alle boekprijzen heeft opgeteld want die keuken kost zeker geen 38k bij Systemat. Zelfs in noten fineer moet dat goedkoper kunnen.
Ik vind de opstelling ook niet zo sterk eerlijk gezegd. Wil je perse die vaatwasser op hoogte? Die hoge kast doet echt afbreuk aan het lijnen spel en de oven zit te hoog.
De witte zijwanden en plint vind ik ook niet fraai icm het notenhout.
Verder vind ik de bar te klein in verhouding met het eiland.
De plint is overigens RVS, niet wit. Idem greeplijsten.
Bar van 140 op 3 meter? Ik hoef echt niet over de hele lengte van mn aanrecht te zitten hoor
Oven lijkt mij ook te hoog. Voor jou misschien niet, maar je vriendin kan die oven gewoon nooit veilig gebruiken.MoiZie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:55:
[...]
Ik ben 2.05, het aanrecht komt ook op 1.00m en de oven eindigt op 180 cm. Heerlijke plekken. De lade onder de vaatwasser mag m'n vriendin gebruiken (1.55).
De plint is overigens RVS, niet wit. Idem greeplijsten.
Bar van 140 op 3 meter? Ik hoef echt niet over de hele lengte van mn aanrecht te zitten hoor1.40 is genoeg voor 3 man!
Dan zeg je dat 1.40 genoeg is voor 3 man om aan te zitten? Naast elkaar zitten heb je echt 60 per plek nodig, dus 1.80 voor 3 man. Tenzij er iemand op de kopse kant gaat zitten, maar dat lijkt me echt niet prettig als je iets gaat eten.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Hier inderdaad ook een stuk groter dan 1.40. Uitgekomen op 2.10 (70cm p.p) voor 3 barkrukken / 2 barkrukken met 1 kinderstoel.evleerdam schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:19:
[...]
Oven lijkt mij ook te hoog. Voor jou misschien niet, maar je vriendin kan die oven gewoon nooit veilig gebruiken.
Dan zeg je dat 1.40 genoeg is voor 3 man om aan te zitten? Naast elkaar zitten heb je echt 60 per plek nodig, dus 1.80 voor 3 man. Tenzij er iemand op de kopse kant gaat zitten, maar dat lijkt me echt niet prettig als je iets gaat eten.
In de laatste showroom waar wij waren stond een opstelling met 3 barkrukken. Meetlint erbij en dat was 1.80, voelde nog steeds beetje krap aan. Om die reden voor 2.10 gekozen.
----
Voor het idee:
Eerste beste barkruk zonder leuningen gekozen op Google:
https://www.leenbakker.nl...arkruk-leeds-zwart-chroom
Breedte: 43,5 cm. Drie stuks = 130,5 cm als ze OP elkaar staan. Heb je 10 cm speling voor de armen strak langs het lichaam te houden.
---
Enfin; Ik zou eens naar een willekeurige meubelzaak gaan met een meetlint en kijken hoeveel barkrukken jij in 140cm kan proppen, waarbij je de armen nog vrij kan bewegen. (ronddraaien zit er al helemaal niet meer in met 140)
[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 07-11-2020 11:29 ]
Natuurlijk kun je ook aan de zijkanten je armen en benen uitsteken, dus je hoeft niet in die 140cm gepropt te worden.
Rechter persoon kan namelijk (ook) gewoon op de punt zitten.
Oven lijkt me ook te hoog voor iemand van 155, dingen erin schuiven moet dan op ooghoogte? Probeer het eens..
Neff oven met inschuifbare deur? Dat helpt een beetje.
Had de verkoper daar ook geen opmerkingen over?
[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 07-11-2020 11:45 ]
Ik vermoed dat de verkoper hem niet op andere gedachten kreegmitsumark schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:42:
Oven lijkt me ook te hoog voor iemand van 155, dingen erin schuiven moet dan op ooghoogte? Probeer het eens..
Neff oven met inschuifbare deur? Dat helpt een beetje.
Had de verkoper daar ook geen opmerkingen over?
Als je die Systemat offerte mee hebt gekregen ergens, stuur 'm eens door naar Möbel Faber ter vergelijking. Ook de Duitse prijzen, mijn Systemat daar was significant goedkoper dan de prijzen die ik in NL kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 07-11-2020 14:23 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Haha, er zijn vele verkopers geweest die vonden dat de oven te hoog stond. Echter; vooral ik sta in de keuken, en zij is het, dankzij haar lengte, al gewend om letterlijk overal een krukje/opstapje voor te moeten gebruiken. Verder kiezen we bewust voor Neff vanwege het slide & hide; waardoor ze veel dichter op de oven kan staan. De keuken bij mijn ouders heeft ook 2 full-size ovens boven elkaar, daar kan ze ook bij (eindigen ook op 180).Kapitein Merijn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:54:
[...]
Ik vermoed dat de verkoper hem niet op andere gedachten kreeg
We gaan dan ook niet eten aan een bar, daar staat een tafel voor in huis van 250x100... De bar is voor haar en de kinderen om aan te zitten, met een wijntje, als ik sta te koken. Verder kan je met 3 volwassenen, 1 aan kopse kant, 2 lange zijde, prima op een bar een wijntje doen.evleerdam schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:19:
[...]
En; als ik 's ochtends voor werk in m'n eentje een ontbijt naar binnen werk, kan dat aan de bar (zitdiepte 30 cm, getest voldoende voor mij) in rechte houding ook gewoon mogelijk.
Exact dit.mitsumark schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:42:
Kopse kant kan prima, heb je misschien ook nog wat (oog) contact met elkaar.
Natuurlijk kun je ook aan de zijkanten je armen en benen uitsteken, dus je hoeft niet in die 140cm gepropt te worden.
Rechter persoon kan namelijk (ook) gewoon op de punt zitten.
Ik heb hem niet mee gekregen, omdat ik gewoon weggegaan ben. Moet ook bekennen dat ik na 10 winkels (eindelijk) wel een beetje winkel-moe begon te worden, waarbij ook meetelt dat de technische tekening bijna ingeleverd moet worden. We moeten wel een keuze maken op tijdlizard87 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:45:
[...]
Als je die Systemat offerte mee hebt gekregen ergens, stuur 'm eens door naar Möbel Faber ter vergelijking. Ook de Duitse prijzen, mijn Systemat daar was significant goedkoper dan de prijzen die ik in NL kreeg.
In de winkel bij de verkoopster een prijs van 1349 gekregen. Ze hadden hem niet op voorraad dus heb ik aangegeven er dan nog een nachtje over te slapen.
Thuis aangekomen en wat rondgebeld naar internetshops. Laagste prijs was 1125. Uiteindelijk toch naar de winkel gebeld om ze de kans te geven iets te doen en uiteindelijk 1200 inclusief hittestrip (25 euro) aan de onderzijde overeen gekomen. Ik ben er niet voor om een winkelier het vel over zijn oren te trekken, en steun graag een lokale winkel, maar dat moet niet teveel ten koste gaan van mijn eigen portemonnee.
Prachtige keuken Jackbol!
Weet ik niet. Mijn ouders hadden een andere oven van Siemens en daar begon de folie van het keukenkastje eronder te smelten. Dus ik heb er voor de zekerheid maar eentje bij gevraagd.yvonnetermeer schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:44:
Is dat nodig zo'n hittestrip?
Prachtige keuken Jackbol!
Kan je bij Bruynzeel niet onderhandelen dan? Ze zeggen wel dat ze direct een eerlijke prijs geven, maar vertrouw dat toch niet helemaal.Barry|IA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
[...]
Wil je netto prijzen, ga naar Bruynzeel, Ikea of Kvik. Wil je stevig onderhandelen, ga naar een willekeurige DMG winkel.
Zeer fraai, gefeliciteerd!
Zo hoort een Siematic keuken eruit te zien.
Erg mooi geworden. Zeker met de bijzondere elementen zoals de servieskast 90 graden gedraaid en de nis met het keramiek front van de bovenste lade!
Ik zag nog even te kijken naar de twee kastjes rechts naast de bar, tussen het zijpaneel en de ‘kruidentuin’. Verwacht je daar vaak te staan? Anders kun je wellicht nog overwegen om die frontjes tot op de vloer uit te voeren.
De nis in het eiland is nu ook uitgevoerd met keramiek, daar is het misschien nog mooi om ook het achterwandje van die nis in keramiek uit te voeren, dan komt dat overeen met de achterwand bij de kastenwand.
[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 07-11-2020 19:09 ]
Wij zijn vandaag ook bij Ekelhof geweest.MoiZie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:37:
[...]
En ik blijf even self-quoten.
***members only***
We (met name ik) gingen eigenlijk voor een Siematic en zijn uiteindelijk met een Next125 offerte (in prijsgroep 3 en 5) naar buiten gelopen. Vrouwlief werd gelijk verliefd op de eerste keuken waar ze tegenaan liep bij binnenkomst
:strip_exif()/f/image/V3F5FCB1T9bilKjkAonKVEpp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door SquareOne op 07-11-2020 20:50 ]
Dan kan je gefrustreerd reageren, maar heb nog geen concrete onderbouwing van je gezien.Streamz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:18:
Wat ik al zei, ga naar Ikea en kijk niet meer achterom. Een ladegeleider is een ladegeleider. Tuurlijk. Je hebt echt geen flauw idee van wat er te koop is en wat de definitie van kwaliteit is.
Maakt ook uit, prijs jezelf gelukkig dat het je veel geld scheelt.
Je roept vooral heel hard dat ik er geen idee van heb, maar ik zie je ook niet met voorbeelden van waarom dat zou moeten zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 07-11-2020 21:47 ]
PSN: Flix20-NL
Hoe zit dat dan met die verschillende lijnen?
Mijn huis is slimmer dan ik...
Onze keuken kregen ze bij leicht of next niet in de computer. Dan werd het maatwerk met alle gevolgen van dien.Flix20 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:18:
[...]
Dan kan je gefrustreerd reageren, maar heb nog geen concrete onderbouwing van je gezien.
Je roept vooral heel hard dat ik er geen idee van heb, maar ik zie je ook niet met voorbeelden van waarom dat zou moeten zijn.
Dus als je iets speciaals wilt hebt je enkel de mogelijkheid om hoger in het segment te shoppen of met een meubelmaker aan de slag te gaan. En dan is het een tijd en centen kwestie.
Het hangt waarschijnlijk van je samenstelling af, maar wij hebben precies 50 euro van onze offerte af kunnen halen bij Ekelhoff (en vervolgens wel besteld) dus maak je niet te veel illusies !MoiZie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:37:
[...]
En ik blijf even self-quoten.
***members only***
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Wellicht zijn de ladegeleiders meestal van Blum bijvoorbeeld maar in de kasten zelf zijn er ook heel veel keuzes. Bij het wat hogere segment heb je vaak unieke of op maat gemaakte grepen mogelijk. Doorlopende grepen (rondom) bij een eiland bijvoorbeeld. Dikkere kastdeurtjes, volledig doorgelakt of korpus naar kleur naar keuze. Verlichting keuzes, maatvoeringen etc.Flix20 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:18:
[...]
Dan kan je gefrustreerd reageren, maar heb nog geen concrete onderbouwing van je gezien.
Fineer, kunstof, gelakt, echt hout met doorlopende nerf etc.
Zo heb ik een keuken met een greep die ik bij geen ander merk in mijn zoektocht ben tegengekomen. Ook was bij mij elke greep tot op de centimeter per kast of lade te bepalen. Ook alle kasten kon ik tot op de cm bepalen. Dan zijn mijn kast deurtjes ook nog eens veel dikker dan de meeste merken en samen met de greeplijst sprak ons dat erg aan. Binnenkant korpus volledig te bepalen en ook de maten van de planken (geen hele rij met gaatjes en leggers die je erin moet steken en altijd zichtbaar hebt bijvoorbeeld)
Het zijn allemaal keuzes en er is voor ieders budget wat wils gelukkig. Prima toch?
Wat mij bij de Ikea opviel (12 jaar geleden)waren natuurlijk de afwijkende maten. Ik heb er bij mijn eerste woning gekeken maar ik kwam dus niet uit met de ovens (die wilde ik toen elders halen namelijk) en de diepte was volgens mij ook afwijkend. Lijsten die niet door konden lopen etc.
Ik wil wel nog iets in mijn bijkeuken dus ik ga van het voorjaar eens opnieuw kijken bij Ikea.
Ben je hier nog mee verder gegaan?synorluna schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:06:
Heeft er iemand ervaring met Gerard Brink van gerardkeukenmeubel.nl?
Wij hebben de keuken bij hem besteld. Ontwerp goed, communicatie tot nu toe goed, prijs netjes.
Nu wachten totdat aannemer klaar is en de keuken erin kan, maar op basis van de andere ervaringen hier ga ik er vanuit dat ook dat goed gaat komen.
Ik ben het met je eens dat Siematic niet heel duidelijk is over de lijnen die ze voeren.Conrado schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:53:
Er valt me iets op, we zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken. We zijn oa bij SieMatic binnengelopen en vinden Pure erg mooi. Nu valt me hier op dat er gesproken wordt over de SLC-lijn, zelfs SLCKM en ook over SLX. Die laatste kom ik overal tegen, maar de rest niet. Ik heb een paar prachtige brochures meegekregen mar het lijkt allemaal eender, zonder verdere uitleg.
Hoe zit dat dan met die verschillende lijnen?
Zowel SLC als SLX vallen onder de pure collectie.
Voor zover ik heb begrepen zit het verschil enkel in de greeplijst.
De SLX, die kun je ook uitvoeren met licht in de greeplijst
:strip_exif()/f/image/4JbhRLEVpdYNFfsicfafH1fS.jpg?f=fotoalbum_large)
De SLC. Die letters er achter staan voor de afwerking van het front (KM is bijvoorbeeld kunststof)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/slDQKS9tjrj20a49Ci9LXBUC.jpg?f=user_large)
Verder heb je ook nog een S1, S2, S3 die hebben een ‘gewone’ greeplijst maar daar heb ik me niet in verdiept.
Nu zijn er nog 2 kandidaten over:
1 - Bruynzeel
2 - Lokaal (design) keukenbedrijf
Bij Bruynzeel vinden we het erg prettig dat het allemaal vrij transparant is. Je krijgt de offerte gewoon mee, alle prijzen staan er in vermeld en alle type producten die je krijgt. Maar bij Bruynzeel is het wel minder meedenken over het ontwerp, wat bij de andere partij wel het geval is.
Bij Bruynzeel kwamen we uit op 27,5k (incl installatie)
- Next125, onyxzwart matt (antraciete binnenkant)
- Quooker
- Bora Pure X
- Bosch blackline
- Composiet werkblad
- Bosch accentline oven, combi magnetron, Bosch 178cm koelkast, Bosch 178 vriezer en Bosch vaatwasser
Keuken betreft een eiland van 3m x 1m, kastenwand van 3 kasten en tegen de muur nog een werklbad met lades eronder.
Op zich wel blij mee. De andere partij heeft echter wat leukere designoplossingen, zoals een klein boekenkastje onder het kookeiland op de hoek etc. Daarnaast komt de andere partij op 25.5k uit.
Maar... zij komen op die prijs door Keller te gebruiken ipv Next125. Uiteraard heb ik me ingelezen en lees ik oa in de topic start hier dat Keller 'laag' segement is en Next125 'hoog' segment. We gaan zo nog even kijken bij wat keukenwinkels om het zelf te vergelijken, maar is dat segment verschil echt merkbaar in look and feel? Of is het toch 'een plank is een plank'?
We neigen nu iig naar de Next125 optie, ook vanwege de no-nonsense werkwijze van Bruynzeel. De andere partij is wel veel creatiever in het ontwerp, maar het blijft toch wat vager (geen offerte etc).
[ Voor 99% gewijzigd door DennisToledo op 29-01-2021 17:19 ]
Ik heb in een Bouwcenter een Keller en Next125 naast elkaar gezien. Op het eerste oog zie je het verschil niet als leek. Wat ik wel vervelend vond van die Next125 is dat de plint enorm laag is. Lades zullen regelmatig tegen je schoenen aan komen.Requiem19 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:16:
Wij zitten in de beslissende fase voor het kiezen met welke keukenleverancier we in zee gaan, begin vlg maand moet namelijk het leidingschema voor ons nieuwbouwproject worden doorgegeven.
Nu zijn er nog 2 kandidaten over:
1 - Bruynzeel
2 - Lokaal (design) keukenbedrijf
Bij Bruynzeel vinden we het erg prettig dat het allemaal vrij transparant is. Je krijgt de offerte gewoon mee, alle prijzen staan er in vermeld en alle type producten die je krijgt. Maar bij Bruynzeel is het wel minder meedenken over het ontwerp, wat bij de andere partij wel het geval is.
Bij Bruynzeel kwamen we uit op 27,5k (incl installatie)
- Next125, onyxzwart matt (antraciete binnenkant)
- Quooker
- Bora Pure X
- Bosch blackline
- Composiet werkblad
- Bosch accentline oven, combi magnetron, Bosch 178cm koelkast, Bosch 178 vriezer en Bosch vaatwasser
Keuken betreft een eiland van 3m x 1m, kastenwand van 3 kasten en tegen de muur nog een werklbad met lades eronder.
Op zich wel blij mee. De andere partij heeft echter wat leukere designoplossingen, zoals een klein boekenkastje onder het kookeiland op de hoek etc. Daarnaast komt de andere partij op 25.5k uit.
Maar... zij komen op die prijs door Keller te gebruiken ipv Next125. Uiteraard heb ik me ingelezen en lees ik oa in de topic start hier dat Keller 'laag' segement is en Next125 'hoog' segment. We gaan zo nog even kijken bij wat keukenwinkels om het zelf te vergelijken, maar is dat segment verschil echt merkbaar in look and feel? Of is het toch 'een plank is een plank'?
We neigen nu iig naar de Next125 optie, ook vanwege de no-nonsense werkwijze van Bruynzeel. De andere partij is wel veel creatiever in het ontwerp, maar het blijft toch wat vager (geen offerte etc).
Prachtige keuken van jullie (paar bijdragen terug)
Mooi ook met die houten stolp.
Heb jarenlang zelf al een Quooker (ik hoorde bij de eerste paar honderd klanten in Nederland), maar dat zeeppompje is nieuw voor mij. Leuke toevoeging.
Misschien heb je het al aangegeven, maar op welk totaalbedrag zou je bij die keuken ongeveer uitkomen.
Ik zou niet te zwaar tillen aan hoe het merk hier in het topic wordt beschouwd als daar verder geen argumentatie bij is gegeven. Als die Keller goed voelt, leuker ontwerp heeft en ook nog eens goedkoper is, dan is het toch gewoon goed? In ieder geval even gaan voelen, vragen naar de scharnieren, lade afwerking, en natuurlijk wat voor front materiaal er is gebruik, hoe lang blijft dat mooi?Requiem19 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:16:
Wat voor blad is dat, echt hout of laminaat? Het kleurt in ieder geval mooi bij het matzwart.DennisToledo schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:08:
***members only***
Ik vind de opstelling wel leuk in 3 delen met die ramen die er tussendoor zitten, maar vraag me af of het praktisch is als je elke keer om het eiland heen moet voor de koelkast? Misschien toch de kook-spoel hoek aan de andere kant van het eiland zetten zodat je de oven en koelkast in de buurt hebt?
[ Voor 12% gewijzigd door Marinos83 op 08-11-2020 10:25 ]
Vivari is geen merk, dit is een naam gebruikt door een bepaalde inkooporganisatie voor Nobilia keukens. Dit is een Nobilia Easy Touch. Nobilia is op heel veel plaatsten te koop, keukenconcurrent, keukenloods, en (op 20 meter afstand van Jan van Sundert) bij I-kook.DennisToledo schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:08:
***members only***
Van Sundert is een prima winkel, geeft goede service, maar daar betaal je ook voor.
Er zit een granieten blad op die keuken in de showroom "Titanium Gold".Alic3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:58:
@JackBol Mooi geworden! Ook dat Miele blok ziet er mooi uit als één geheel. Iets om zelf ook te onthouden.
@SquareOne Wat voor blad zat er op die keuken, weet je dat nog? Leuke opstelling ook.
Ik vond dat iets te heftig en zag in de showroom bij een andere keuken de Silestone Doradus liggen. Daar zit precies dezelfde goudtint in maar is minder heftig.
:strip_exif()/f/image/J7ZJcNulfCMW7G58wijJqg9L.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LhUPMAek2TttDNqs2XTKG4df.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zie je ze naast elkaar samen met de fronten:
:strip_exif()/f/image/JkXDT2PKSBqP26RUPZP1D80U.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door SquareOne op 08-11-2020 12:09 ]
Wederom credits voor @Kapitein MerijnAlic3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:58:
@JackBol Mooi geworden! Ook dat Miele blok ziet er mooi uit als één geheel. Iets om zelf ook te onthouden.
@SquareOne Wat voor blad zat er op die keuken, weet je dat nog? Leuke opstelling ook.
Deels is dat smaak: als je het verschil tussen middenklasse en topklasse niet ziet, moet je ‘r het geld er niet voor uitgeven. Daarnaast kost design geld: aan de afwerking van een SieMatic SLX is gewoon meer werk, tijd en geld gespendeerd.Flix20 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:06:
[...]
Ik snap die roekeloosheid over exorbitant hoge bedragen niet.
Tuurlijk smaak heeft een prijsje, maar €1000,- voor een 5 spaanplaten in elkaar geschroefd met een mooi lakje is natuurlijk van de zotten. Maar omdat het een keukenkastje is, wordt er gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. "het is nou eenmaal zo".
Al was het van massief eiken is het nog steeds een belachelijke prijs.
Het kwaliteitsverschil in keukens zit vooral in zaken die je niet zo ziet. Zijn kasten met topkwaliteit hout opgebouwd en kunststof/fineer gelamineerd, zoals ook interieurbouwers doen, of is het goedkope kwaliteit MDF met een folie er over getrokken?
We hebben een Poggenpohl keuken die nu 15 jaar oud is, die we heel intensief gebruiken. De lak is nog altijd mooi. Het fineer is nog steeds perfect, ook op de kolomkast waar eigenlijk elke dag de oven in gebruikt wordt. Het rolluik voor de keukenapparatuur gebruiken we een paar keer per dag, maar loopt nog steeds als een zonnetje.
Onze bijkeuken hebben we met Ikea ingericht. Niets mis mee, maar hoewel we die weinig gebruiken staat er sinds vijf jaar wel de tweede omdat er van alles defect begon te raken.
Dat de keukenwereld schimmig is ben ik direct met je eens. Maar, als je ziet wat voor kosten een keukenboer heeft (inrichting, personeel, huur, missers/fouten) is de marge nou ook weer niet overdreven hoog.
@SquareOne Bedankt voor je uitleg!
Als iets in de showroom al niet goed (meer) is dan kun je het natuurlijk overslaan, maar ook dingen die er "perfect" bij staan kunnen van matige kwaliteit zijn en na 5 jaar uit elkaar vallen, ook iets wat "goed voelt".
Wat ik echt vervelend vindt is wanneer na een aantal jaar de softclose niet (goed) meer werkt, heel irritant.
Dit heb ik bv met m'n badkamermeubel en m'n kledingkasten, maar met mn Pronorm/Blum keuken niet.
Kan er ook niet zo goed tegen als na een paar jaar de naden niet overal gelijk zijn, heb ik nu niet echt last van behalve bij de vaatwasser.
Ik heb dan wel weer dat een 120cm plank krom is geworden door het gewicht, maar wellicht dat de monteur een ondersteuning was vergeten.. Heb ik nu zelf gemaakt. Misschien had dit niet nodig geweest met dikkere legplanken, iets waar ik rekening mee ga houden met de volgende keuken.
Maargoed, misschien zijn er enorm veel dingen die nu wel goed zijn (zoals het Blum beslag), waar ik zonder ervaring van anderen volgende keer misschien slechtere kwaliteit koop en hier last van krijg.
Wij krijgen 2 apparaten boven elkaar in een hoge kast: boven een apparaat van 45cm en beneden een apparaat van 60cm.
Initieel had ik bedacht een grote (fullsteam) stoomoven (dus beneden) en een compacte (combi)magnetron boven.
De keukenverkoper bij Ekelhoff adviseerde juist andersom omdat het uitnemen van de waterbak op een onhandige hoogte zit als je de stoomoven beneden plaatst. Volgens hem zou de magnetronfunctie in het grote apparaat net zo goed werken als in een compact apparaat. Prima argumentatie en wil daar best in meegaan maar heb de indruk dat veel mensen het hier juist andersom doen.
Iemand tips/advies?
Ik begrijp zijn argument, want die Siemens watertank hangt aan elkaar tussen heel fragiel plastic spul. Echt een waardeloos systeem. Het is inderdaad makkelijker om de waterbak te wisselen op ooghoogte, maar om die reden een joekel van een oven zo hoog plaatsen gaat mij wat te ver.SquareOne schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:10:
Ik weet dat het hier laatst ook ging over 45cm vs 60cm magnetron maar kan het met de search functie niet goed vinden.
Wij krijgen 2 apparaten boven elkaar in een hoge kast: boven een apparaat van 45cm en beneden een apparaat van 60cm.
Initieel had ik bedacht een grote (fullsteam) stoomoven (dus beneden) en een compacte (combi)magnetron boven.
De keukenverkoper bij Ekelhoff adviseerde juist andersom omdat het uitnemen van de waterbak op een onhandige hoogte zit als je de stoomoven beneden plaatst. Volgens hem zou de magnetronfunctie in het grote apparaat net zo goed werken als in een compact apparaat. Prima argumentatie en wil daar best in meegaan maar heb de indruk dat veel mensen het hier juist andersom doen.
Iemand tips/advies?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dank voor je input. Het idee is ook niet om de apparaten te wisselen. Het 60cm apparaat gaat sowieso beneden en het 45cm apparaat boven. De struggle zit 'm nu in welke functionaliteit kies ik voor welk apparaat.Barry|IA schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:59:
[...]
Ik begrijp zijn argument, want die Siemens watertank hangt aan elkaar tussen heel fragiel plastic spul. Echt een waardeloos systeem. Het is inderdaad makkelijker om de waterbak te wisselen op ooghoogte, maar om die reden een joekel van een oven zo hoog plaatsen gaat mij wat te ver.
Het voorstel wat de verkoper nu doet is een grote (60cm) combi-magnetronoven beneden en een compacte (45cm) combi-stoomoven boven.
Ik meen hier wel eens gelezen te hebben dat een 60cm magnetron niet zo goed werkt. Bij NEFF zie ik bijvoorbeeld niet eens een 60cm combi-magnetron.
Ver is het vooral wat je er van verwacht: een combimagnetron is een goede magnetron maar een matige oven. Net voldoende voor het bakken van wat broodjes of zo. Een (kleine) combi-over doet het dan beter want dat is een complete oven met een complete magnetron.
Ik zou daarom voor de kleine combi-over (met magnetron) gaan maar heb eerlijk gezegd geen idee of er verschil is tussen en kleine of grote stoomoven.
Anoniem: 36835
Ik heb een 60 cm oven/magnetron van Siemens. Werkt prima. Ik gebruik de magnetron dagelijks en de oven ook een paar keer per week. Ik ben er zeer tevreden over.SquareOne schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:12:
[...]
Ik meen hier wel eens gelezen te hebben dat een 60cm magnetron niet zo goed werkt. Bij NEFF zie ik bijvoorbeeld niet eens een 60cm combi-magnetron.
Deze:
https://www.siemens-home....s-met-magnetron/HM876G0B6
Oke top. Ik heb nu de HM876G2B6 op offerte staan (lijkt het Duitse en Belgische model te zijn) maar qua functies gelijk. Wel grappig om te zien hoe ver de adviesprijzen uit elkaar liggen:Anoniem: 36835 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:37:
[...]
Ik heb een 60 cm oven/magnetron van Siemens. Werkt prima. Ik gebruik de magnetron dagelijks en de oven ook een paar keer per week. Ik ben er zeer tevreden over.
Deze:
https://www.siemens-home....s-met-magnetron/HM876G0B6
BE - HM876G2B6 - 2109,99
NL - HM876G0B6 - 2339
DE - HM876G2B6 - 2843
Korting die ze in Duitsland op de apparatuur geven zal dus nog wel hoger liggen dan in NL, heb namelijk niet de indruk dat de prijzen daadwerkelijk hoger liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 08-11-2020 20:41 ]
Gaat bij ons om lijm pvc.
[ Voor 15% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-11-2020 21:12 ]
Wil je niet liever een Miele koelkast ipv de Siemens, qua prijs maakt het niet gigantisch veel uit maar je komt dan wel op 4 miele apparaten en daarmee 5 jaar garantie.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ziet er prachtig uit maar ga denk wel blij zijn dat ik hem niet hoef te betalen
Waarom de 3 verschillende merken als vragen mag?
Apparatuur bedoel je?ppatrick schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:21:
[...]
Ziet er prachtig uit maar ga denk wel blij zijn dat ik hem niet hoef te betalen![]()
Waarom de 3 verschillende merken als vragen mag?
In de basis waren we gesetteld op Siemens. Maar vanwege strakke looks in dat vierkant hebben we gekozen voor Miele (Siemens heeft geen wijnkoelers en van een ander merk is het zwart nooit gelijk). Voor de kookplaat wilde we bora x pure maar die konden ze niet leveren, daarom heeft hij er een gaggenau in gestopt, maar mijn vrouw mega happy mee is. Maar ik denk dat ze elkaar qua prijs niet echt ontlopen.
Goeie tip! Dat zal ik bij de afroep meenemen!Appie Heijn schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:16:
@JackBol prachtige originele keuken
Wil je niet liever een Miele koelkast ipv de Siemens, qua prijs maakt het niet gigantisch veel uit maar je komt dan wel op 4 miele apparaten en daarmee 5 jaar garantie.
Weten jullie wat prijstechnisch en kwalitatief het verschil is/hoort te zijn van deze merken?
De heersende mening hier is wel dat Siemens apparatuur beter is dan AEG apparatuur.netwan_G schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:22:
Wij hebben een offerte gevraagd bij een keukenzaak waar mijn zus ook de keuken heeft afgenomen. Mijn zus had alle inbouwapparatuur van Siemens en in onze offerte staat AEG.
Weten jullie wat prijstechnisch en kwalitatief het verschil is/hoort te zijn van deze merken?
Wij hadden ook aeg in de offerte. Ik heb daarom ook even gezocht naar verschil tussen aeg en Siemens.netwan_G schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:22:
Wij hebben een offerte gevraagd bij een keukenzaak waar mijn zus ook de keuken heeft afgenomen. Mijn zus had alle inbouwapparatuur van Siemens en in onze offerte staat AEG.
Ik heb de indruk dat met name de oven (of combioven) van Siemens echt beter is dan van aeg. De andere apparatuur weet ik niet of dat zo veel scheelt. (De kookplaat van aeg vond ik er persoonlijk mooier (zones onzichtbaar als deze uit staan) en praktischer (schuin achter elkaar, dus ruimte) uit zien als van Siemens. Maar vanwege de ovens en de garantie bij minimaal 4 apparaten heb ik alles van Siemens gedaan)
Apparaat | Merk | Type | Brugman | Online |
---|---|---|---|---|
Koelkast | Siemens | KI34VV22FF | / | 599 |
Vaatwasser | Siemens | SN63HX36TN | / | 549 |
Oven | AEG | BEK231010M | / | 325 |
Inductie | AEG | HK604200CB | / | 319 |
Afzuigkap | AEG | DVB5860B | / | 680 |
Totaal: | 4335 | 2472 | ||
Verschil: | 1863 |
:strip_exif()/f/image/tedFMYBc3yaj5Ug7uGlhinax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aFo6UrsfdTv2LsNzSSVyzxiY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JwO254tOkWfN0waVJFunEWMZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door ogboss op 09-11-2020 12:22 ]
Ze komen altijd net boven je budget uitogboss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:59:
Gisteren zijn wij voor het eerst naar een afspraak geweest bij Brugman. Top ontwerp gemaakt voor onze keuken, maar achteraf toch het gevoel gehad dat de prijs magischer wijs op je budget uitkomt. Geen breakdown in kosten gezien, alleen een offerte gekregen. Daarin stond wel een totaal prijs voor de apparaten wat op het volgende uitkomt. Dat is een verschil van ruim 40%. Wat zijn jullie ervaringen? Is de rest dan ook 40% overgewaardeerd? We kregen een flinke offerte van 10.500 euro voor een niet zo grote keuken.. Ik gaf aan dat ons budget ongeveer 10.000 is, spelen ze daar dan op in?
Apparaat Merk Type Brugman Online Koelkast Siemens KI34VV22FF / 599 Vaatwasser Siemens SN63HX36TN / 549 Oven AEG BEK231010M / 325 Inductie AEG HK604200CB / 319 Afzuigkap AEG DVB5860B / 680 Totaal: 4335 2472 Verschil: 1863
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maaruh, ik zou wegblijven bij Brugman. Zelfs binnen DMG zijn er nog betere winkels te vinden.
Brugman heeft waarschijnlijk de adviesprijzen gehanteerd voor de apparatuur. Hierdoor lijkt het blad, de kasten en montage nu waarschijnlijk relatief goedkoop (samen zo 6000 euro?).ogboss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:59:
Gisteren zijn wij voor het eerst naar een afspraak geweest bij Brugman. Top ontwerp gemaakt voor onze keuken, maar achteraf toch het gevoel gehad dat de prijs magischer wijs op je budget uitkomt. Geen breakdown in kosten gezien, alleen een offerte gekregen. Daarin stond wel een totaal prijs voor de apparaten wat op het volgende uitkomt. Dat is een verschil van ruim 40%. Wat zijn jullie ervaringen? Is de rest dan ook 40% overgewaardeerd? We kregen een flinke offerte van 10.500 euro voor een niet zo grote keuken.. Ik gaf aan dat ons budget ongeveer 10.000 is, spelen ze daar dan op in?
Apparaat Merk Type Brugman Online Koelkast Siemens KI34VV22FF / 599 Vaatwasser Siemens SN63HX36TN / 549 Oven AEG BEK231010M / 325 Inductie AEG HK604200CB / 319 Afzuigkap AEG DVB5860B / 680 Totaal: 4335 2472 Verschil: 1863
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij de meeste zaken hanteren ze +/- 40% korting ten opzichte van de adviesprijs. Als je op die manier rekent (net zoals de prijzen die je op internet hebt gezien). Kost het blad, kasten en montage 8000 euro. Dat lijkt me fors gezien de omvang van de keuken maar is ook afhankelijk van de keuzes die je daarin gemaakt hebt. Als je een duur houtfineer front hebt met dekton blad o.i.d. zou je daar best op uit kunnen komen.
Je hebt hier meer ruimte voor je spoelbak dan voor je kookplaat, en je kookplaat zit ook nog eens in een hoekje weggewerkt. Lijkt mij niet erg lekker werken?ogboss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:59:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XwZzsTeej6sTb6SxwKsbwi8l.jpg?f=user_large)
Nu moeten hier uiteraard ook de advieskosten, inmeetkosten en montagekosten bij, Brugman stelt mij een prijs van 11000 euro voor. Dan moet er dus nog minstens 2-3k af van mijn prijs wil ik redelijk betalen voor de waarde van mijn opstelling.
Bron: https://www.keukenkastenfabriek.nl/
Daar moet ook nog bij gerekend worden, zichtzijde platen, plinten en uitsparingen
Als je niet de intentie hebt om uiteindelijk 100% van het gas af te gaan, is er geen economische reden om te switchen. Inductie kookt in mijn ogen net wat fijner.ogboss schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:01:
Daarnaast nog een andere vraag. Hebben mensen ervaring met overstappen van gas koken op elektrisch? Is het verstandig om te doen bij een verbouwing? Is er een indicatie in te ondernemen stappen en kosten? Dank!
[ Voor 50% gewijzigd door JackBol op 09-11-2020 14:03 ]
Ik dacht dat elektrisch koken goedkoper was... maar nee dus. GrappigJackBol schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:03:
[...]
Als je niet de intentie hebt om uiteindelijk 100% van het gas af te gaan, is er geen economische reden om te switchen. Inductie kookt in mijn ogen net wat fijner.
@ogboss Wij hebben nu ook gas maar gaan zonder twijfel over op inductie.
Het beetje gas wat we daarmee besparen is dus niet echt een reden maar inductie (met afzuiging) is echt prettiger.
Hier helaas ook bericht van Keukenloods. Volgende week komt de keuken, zonder oven.aschja schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:41:
Wellicht een tip voor iedereen. Vraag naar de levertijden van de apparatuur. Na 4 maanden wachten eindelijk de Bosch oven binnen. Ovens zijn een drama op dit moment.
Orderstatus geeft nu aan week 47
It's me
Ja! Ken ook 2 personen die daar een keuken vandaan hebben, omdat we één van die twee keukens erg mooi vonden (een greeploze Schröder met "split oak nature" eiken fineer) zelf ook langs geweest. Echter weet ik niet of wij de verkeerde verkoper getroffen hadden, maar is nooit tot een offerte gekomen. Hij was er enkel in geslaagd om een offerte te maken voor een Keller die wij niet mooi vonden en niet voor de keuken die wij wel interessant vonden. Na twee bezoeken daar en meerdere mailtjes erachteraan van mijn kant maar opgegeven, en weer bij Van Diessen in Veldhoven geweest, gezien onze eerdere ervaringen daar.netwan_G schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:00:
Heeft iemand enige ervaring met Keukencentrum Berkers (vestigingen in Den Bosch, Nuland en Deurne)?
Helder, bedankt voor de reactie! Wij zijn daar tot dusver keurig geholpen maar de prijs uit de offerte valt tegen. Zij geven aan dat ze 'in principe' niet aan kortingen doen en dat alle genoemde prijzen netto prijzen zijn. Weet jij daar misschien meer over?Dipsausje schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:23:
[...]
Ja! Ken ook 2 personen die daar een keuken vandaan hebben, omdat we één van die twee keukens erg mooi vonden (een greeploze Schröder met "split oak nature" eiken fineer) zelf ook langs geweest. Echter weet ik niet of wij de verkeerde verkoper getroffen hadden, maar is nooit tot een offerte gekomen. Hij was er enkel in geslaagd om een offerte te maken voor een Keller die wij niet mooi vonden en niet voor de keuken die wij wel interessant vonden. Na twee bezoeken daar en meerdere mailtjes erachteraan van mijn kant maar opgegeven, en weer bij Van Diessen in Veldhoven geweest, gezien onze eerdere ervaringen daar.
Zelf dus uiteindelijk nooit zo ver gekomen, maar dat geen korting was een jaar of 10 jaar geleden al zo daar, geen idee hoe "hard" dat is. Wij zijn dus niet meer verder gegaan omdat de verkoper er niet in slaagde de offerte voor onze gewenste keuken uit te werken.netwan_G schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:25:
[...]
Helder, bedankt voor de reactie! Wij zijn daar tot dusver keurig geholpen maar de prijs uit de offerte valt tegen. Zij geven aan dat ze 'in principe' niet aan kortingen doen en dat alle genoemde prijzen netto prijzen zijn. Weet jij daar misschien meer over?
Dus jij gaat op internet een combinatie van allerlei websites in 1 excel sheet stoppen en vergelijkt dan een prijs zonder installatie kosten (1500-2000 euro) met een prijs van iemand die volgens jou een mooie opstelling heeft gemaakt en je geadviseerd heeft, wat ook een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Daarnaast is volgens mij je breakdown verre van compleet, omdat er in ieder geval allerlei installatiemateriaal, plinten, lades en wangen niet op je excelsheet staan.ogboss schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:00:
Even een berekening gedaan met online prijzen, ik kom op het volgende uit voor mijn opstelling:
[Afbeelding]
Nu moeten hier uiteraard ook de advieskosten, inmeetkosten en montagekosten bij, Brugman stelt mij een prijs van 11000 euro voor. Dan moet er dus nog minstens 2-3k af van mijn prijs wil ik redelijk betalen voor de waarde van mijn opstelling.
Bron: https://www.keukenkastenfabriek.nl/
Daar moet ook nog bij gerekend worden, zichtzijde platen, plinten en uitsparingen
Enfin, stel dat jouw keuken inderdaad bij een random internetwebsite 7500 euro kost en je daar 1500 euro bij moet optellen voor arbeidsloon zou je op 9k uitkomen,
Dan is toch een prijs tussen de 10 en 11k bij een all-in partij die alles voor je regelt, inmeet en installeert een nette prijs of vergis ik me?
Keukenverkopen lijkt mij geen leuk werk, maar als ik alleen maar jou type klanten binnen zou krijgen die alleen naar zichzelf toe kunnen rekenen en afronden zou ik snel stoppen
of zijn anderen het niet met mij eens?
In de prijs van de keuken zit ook het werk van degene die de keuken ingetekend heeft en allerlei adviezen geeft over hoe je dingen moet oplossen qua keukenopstelling, benodigdheden etc.
Daarnaast zit in de prijs ook allerlei frontjes, passtukken en (hopelijk) ook de installatieprijs, plus de garantie dat het goed geinstalleerd is.
Het valt mij vaker op dat mensen 'pricing' niet goed begrijpen. Zo zit bijvoorbeeld in de kosten van een nieuwbouw woning niet alleen het materiaal en ook niet alleen het arbeidsloon, maar de kosten van de kopersbegeleider op kantoor van de aannemer zit ook gewoon verdisconteerd in je woningprijs.
Daar gaat het mij in dit geval niet om. Ik wil graag weten waar ik voor betaal, ik wil best betalen voor de service en dergelijke maar zorg dan gewoon voor transparantie. Ik hou gewoon niet van de verkooptrucjes, dan ga ik thuis zelf inderdaad maar zitten rekenen om te bepalen of ik een eerlijke prijs betaal. Daar slaap ik vervolgens beter van. Vind het namelijk best wat geld om zomaar een offerte te tekenen zonder te vergelijken en verder in te verdiepen.. Ik vraag ook om ervaringen van anderen, ik zeg niet dat ze mij aan het oplichten zijn of wat dan ook. Ik snap dat de markt zo werkt, maar ik vind het fijn om niet een paar duizend te veel te betalen. Als ik dan thuiskom en ik zie dat apparatuur bijna dubbel is gerekend, ga ik wel achter mijn oren krabben ja..siemenz schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:39:
[...]
Dus jij gaat op internet een combinatie van allerlei websites in 1 excel sheet stoppen en vergelijkt dan een prijs zonder installatie kosten (1500-2000 euro) met een prijs van iemand die volgens jou een mooie opstelling heeft gemaakt en je geadviseerd heeft, wat ook een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Daarnaast is volgens mij je breakdown verre van compleet, omdat er in ieder geval allerlei installatiemateriaal, plinten, lades en wangen niet op je excelsheet staan.
Enfin, stel dat jouw keuken inderdaad bij een random internetwebsite 7500 euro kost en je daar 1500 euro bij moet optellen voor arbeidsloon zou je op 9k uitkomen,
Dan is toch een prijs tussen de 10 en 11k bij een all-in partij die alles voor je regelt, inmeet en installeert een nette prijs of vergis ik me?
Keukenverkopen lijkt mij geen leuk werk, maar als ik alleen maar jou type klanten binnen zou krijgen die alleen naar zichzelf toe kunnen rekenen en afronden zou ik snel stoppen
of zijn anderen het niet met mij eens?
Er zijn genoeg zaken die je wel wat meer transparantie geven dan een DMG zaak.
Thanks voor deze tip. Dat ga ik inderdaad doen.Alic3 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:07:
@ogboss Ben je nog bij andere zaken geweest die offertes voor je hebben gemaakt? Ik denk dat je meer hebt aan het vergelijken van offertes van verschillende zaken (obv gelijkwaardige opstellingen en uitvoeringen) als je wil weten wat een goede prijs is voor wat je wil.
Meer transparantie wil nog niet gelijk zeggen dat ze niet allemaal 20% teveel rekenenAlic3 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:07:
@ogboss Ben je nog bij andere zaken geweest die offertes voor je hebben gemaakt? Ik denk dat je meer hebt aan het vergelijken van offertes van verschillende zaken (obv gelijkwaardige opstellingen en uitvoeringen) als je wil weten wat een goede prijs is voor wat je wil.
Maargoed, het is het beste wat we hebben.
Het "vervelende" is dat elke verkoper weer met nieuwe ideeën komt, het is dus altijd een beetje appels met peren vergelijken.
Als autodealers opeens op de lijst zetten wat een band kost, en een velg, en een remschijf, en remklauw etc etc, wil niet zeggen dat je opeens een betere prijs krijgt, integendeel zelfs.
Vervolgens kun je alsnog niet vergelijken met een andere dealer, want die geeft 50% korting op banden, terwijl een andere weer 50% geeft op remmen.
Zoals gezegd kun je niet zomaar de maximale kortingen bij elkaar optellen.
Of je moet het inderdaad allemaal apart bestellen, en dan kom je er daarna achter welke "service" er allemaal in de verborgen kosten zaten
Krijg je losse banden bij je auto, of remmen die je nog moet ontluchten, of dat de velgen een maand later komen, of meer van dat soort geintjes.
Ik ben steeds meer voor het zoveel mogelijk bij 1 partij leggen, ook al kost dat 10% meer.
[ Voor 35% gewijzigd door mitsumark op 09-11-2020 17:26 ]
je gaf in je vorige bericht aan dat er minimaal 2-3k van de prijs af moest omdat je dat naar je idee te veel betaaldogboss schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:01:
[...]
Daar gaat het mij in dit geval niet om. Ik wil graag weten waar ik voor betaal, ik wil best betalen voor de service en dergelijke maar zorg dan gewoon voor transparantie. Ik hou gewoon niet van de verkooptrucjes, dan ga ik thuis zelf inderdaad maar zitten rekenen om te bepalen of ik een eerlijke prijs betaal. Daar slaap ik vervolgens beter van. Vind het namelijk best wat geld om zomaar een offerte te tekenen zonder te vergelijken en verder in te verdiepen.. Ik vraag ook om ervaringen van anderen, ik zeg niet dat ze mij aan het oplichten zijn of wat dan ook. Ik snap dat de markt zo werkt, maar ik vind het fijn om niet een paar duizend te veel te betalen. Als ik dan thuiskom en ik zie dat apparatuur bijna dubbel is gerekend, ga ik wel achter mijn oren krabben ja..
Ik vind juist de breakdown die je zelf hebt gemaakt argumentatie om de offerte juist WEL te accepteren, omdat het maar beperkt scheelt
Klopt, ik neig er nu ook meer naar. Maar denk toch dat ik een stuk kwaliteit moet inleveren. Ik had aangegeven dat mijn totaal budget 10k was. er moeten nog een aantal zaken bij, waaronder een kast, spatplaat, perilex aansluiting wat nu niet meegerekend is in de offerte.siemenz schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:30:
[...]
je gaf in je vorige bericht aan dat er minimaal 2-3k van de prijs af moest omdat je naar dat idee te veel betaald
Ik vind juist de breakdown die je zelf hebt gemaakt argumentatie om de offerte juist WEL te accepteren, omdat het maar beperkt scheelt
Maar ik denk dat dat enigszins gechargeerd is. Na 2 maanden er diep in te duiken ben ik ervan overtuigd dat keukenverkopers gewoon enorm veel knoppen hebben om aan te draaien bij advies en offerte. Keukenmerk, aantal kasten, type apparatuur, type materiaal, etc.
Door je budget te geven, kan de keukenverkoper gewoon beter sturen waar je op uit wilt komen.
Bereid je voor op 6x bellen en 6x een nieuwe datum.Eikkie schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:23:
[...]
Hier helaas ook bericht van Keukenloods. Volgende week komt de keuken, zonder oven.
Orderstatus geeft nu aan week 47
Ik zou deze meneer/mevrouw vooral verzoeken om een andere energieleverancier te zoeken. Tarieven zijn bizar die worden aangehaald.Linkser schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:22:
[...]
Ik dacht dat elektrisch koken goedkoper was... maar nee dus. Grappig![]()
@ogboss Wij hebben nu ook gas maar gaan zonder twijfel over op inductie.
Het beetje gas wat we daarmee besparen is dus niet echt een reden maar inductie (met afzuiging) is echt prettiger.
Wij hebben een keuken bij Superkeukens gekocht voor €10.500 incl montage, ongeveer jouw budget. Misschien heb je er iets aan!ogboss schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:34:
[...]
Klopt, ik neig er nu ook meer naar. Maar denk toch dat ik een stuk kwaliteit moet inleveren. Ik had aangegeven dat mijn totaal budget 10k was. er moeten nog een aantal zaken bij, waaronder een kast, spatplaat, perilex aansluiting wat nu niet meegerekend is in de offerte.
Zie hier onze laatste overwegingen.
Ik ben net nog overgestapt en ik betaal all-in 21ct per kWh en 72ct per m3 gas.aschja schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:09:
[...]
Ik zou deze meneer/mevrouw vooral verzoeken om een andere energieleverancier te zoeken. Tarieven zijn bizar die worden aangehaald.
Ligt inderdaad net wat anders, maar niet wereldschokkend.
Verschil van honderden euros per jaar is best fors hoor.JackBol schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:23:
[...]
Ik ben net nog overgestapt en ik betaal all-in 21ct per kWh en 72ct per m3 gas.
Ligt inderdaad net wat anders, maar niet wereldschokkend.
Het gaat over verschil tussen G en E, niet over de kosten in absolute waardes (overigens is het artikel bijna 2j oud).aschja schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:59:
[...]
Verschil van honderden euros per jaar is best fors hoor.
Het artikel schrijft over 85ct voor gas en 24 voor E.
Voor 8kW energie is dat 85ct om 192ct oftewel ongeveer 44%.
Ik betaal 73ct voor gas en 21 voor E. Dus 73 om 168 oftewel ongeveer 43%.
Dat noem ik geen verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 09-11-2020 19:07 ]
[ Voor 3% gewijzigd door mister_S op 09-11-2020 19:38 ]
Ja, onze eerste projectbouw kreeg een keuken van Berkers Deurne. Dat was - schrik niet - in 1995 of zonetwan_G schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:00:
Heeft iemand enige ervaring met Keukencentrum Berkers (vestigingen in Den Bosch, Nuland en Deurne)?
Gewoon een degelijk familiebedrijf, geen franje en tierelantijnen, gewoon recht door zee. Alles liep indertijd vlot en zonder problemen, ook toen we jaren later wat hadden.
Berkers is de keukenleverancier van ons project. Wij zijn er zelf niet langsgeweest omdat ze de merken niet hebben die wij zoeken. Van andere mensen binnen ons project wel begrepen dat ze een keurige offerte hebben aangeboden met elk kastje en elk product apart gespecificeerd. Niet perse de goedkoopste, wel transparant.netwan_G schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:00:
Ik heb er eens wat technische tekeningen bij gepakt maar het lijkt alsof ze leidingen wat willekeurig worden ingetekend. Zijn er standaarden / 'best practices' voor zo'n leidingschema? Zie hieronder wat voorbeelden. Hoe zouden jullie het doen?
/f/image/ML77b4xdnRC7F05ws7rEnUb0.png?f=fotoalbum_large)
De keukenzaak wil persé hun eigen leidingplan maken en geven aan de keuken niet te kunnen plaatsen als dit niet exact volgens hun leidingplan ligt. Ze proberen nu te pushen om te tekenen omdat ze anders het leidingplan niet meer kunnen maken voor sluitingsdatum. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het tot op de CM nauwkeurig komt als het maar achter het juiste kastje zit.
Tijdje geleden eigen leidingschema opgesteld (en gepost in dit topic) dit sluit het meest aan op het rechter plaatje
[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 09-11-2020 21:22 ]
De vraag is:SquareOne schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:19:
Nog installateurs hier in dit topic? In mijn keukenkastje moeten aansluitingen komen voor een Quooker Combi+ (warm & koud water) en een vaatwasser.
Ik heb er eens wat technische tekeningen bij gepakt maar het lijkt alsof ze leidingen wat willekeurig worden ingetekend. Zijn er standaarden / 'best practices' voor zo'n leidingschema? Zie hieronder wat voorbeelden. Hoe zouden jullie het doen?[Afbeelding]
De keukenzaak wil persé hun eigen leidingplan maken en geven aan de keuken niet te kunnen plaatsen als dit niet exact volgens hun leidingplan ligt. Ze proberen nu te pushen om te tekenen omdat ze anders het leidingplan niet meer kunnen maken voor sluitingsdatum. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het tot op de CM nauwkeurig komt als het maar achter het juiste kastje zit.
Tijdje geleden eigen leidingschema opgesteld (en gepost in dit topic) dit sluit het meest aan op het rechter plaatje
1) waarom wil je het anders?
2) ben je bereik het risico over te nemen?
1) Geen zin om overhaast te beslissen. De opstelling staat vast. Het merk en daardoor definitieve keukenzaak nog niet duidelijk. De keukenzaak gaat logischerwijs niet aan de slag met een technische tekening voordat ik heb getekend. Er wordt nu druk uitgeoefend door te zeggen “je moet nu tekenen anders lukt de technische tekening niet meer voor sluitingsdatum”JackBol schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:22:
[...]
De vraag is:
1) waarom wil je het anders?
2) ben je bereik het risico over te nemen?
2) best bereid wat risico te nemen maar probeer wel wat input in dit topic op te halen.
[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 09-11-2020 23:35 ]
Als je al weet wat je wilt, waarom teken je dan niet? Niets houd je tegen een leidingplan zelf te maken.SquareOne schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:58:
[...]
1) Geen zin om overhaast te beslissen. De opstelling staat vast. Het merk en daardoor definitieve keukenzaak nog niet duidelijk. De keukenzaak gaat logischerwijs niet aan de slag met een technische tekening voordat ik heb getekend. Er wordt nu druk uitgeoefend door te zeggen “je moet nu tekenen anders lukt de technische tekening niet meer voor sluitingsdatum”
2) best bereid wat risico te nemen maar probeer wel wat input in dit topic op te halen.
[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 10-11-2020 06:40 ]
Beide kan. Onze circulatie blaast ook gewoon uit achter de kastjes. Aangezien we kunststof korpus hebben maak ik me er niet zo’n zorgen over.Mokum80 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 06:58:
De verkoopadviseur waar ik een keuken in bestelling heb beweerde dat de Bora PUXU de lucht onder de kastjes uitblaast, waardoor er geen ventilatierooster in de plint nodig is. In de Bora handleiding staat van wel om de lucht in de kamer terug te blazen, dit klinkt mij ook logisch. Weet iemand of de PUXU zonder een ventilatierooster in de plint kan? Een normale plint, alternatief is dan een lamellenplint.
Ik ben ook voor een offerte geweest bij een keukenzaak die Schüller heeft aangeboden. Ze zeggen daar dat je garantie op de Schüller keuken vervalt bij een Bora. De reden hiervan is vochtaantasting op lange termijn op de keuken zonder rooster. De Airodesign had bij hun voorkeur i.v.m. de Plasma filter. Daarnaast gaven ze aan dat er een geur in het plastic afvoer van de Bora kan zitten en bij de merken die roestvrijstalen middelen gebruiken beter zijn. Heeft iemand hier een idee over?JackBol schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:30:
[...]
Beide kan. Onze circulatie blaast ook gewoon uit achter de kastjes. Aangezien we kunststof korpus hebben maak ik me er niet zo’n zorgen over.
*Heeft iemand nog tips voor een Next125/Schüller aanbieder in het noorden van Nederland? Wij zijn er bijna uit. Appartuur, blad, accessoires zijn af. Nu de keuken nog
Laat me raden, ze leveren zelf geen Bora?Sander2289 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:19:
[...]
Ik ben ook voor een offerte geweest bij een keukenzaak die Schüller heeft aangeboden. Ze zeggen daar dat je garantie op de Schüller keuken vervalt bij een Bora. De reden hiervan is vochtaantasting op lange termijn op de keuken zonder rooster. De Airodesign had bij hun voorkeur i.v.m. de Plasma filter. Daarnaast gaven ze aan dat er een geur in het plastic afvoer van de Bora kan zitten en bij de merken die roestvrijstalen middelen gebruiken beter zijn. Heeft iemand hier een idee over?
*Heeft iemand nog tips voor een Next125/Schüller aanbieder in het noorden van Nederland? Wij zijn er bijna uit. Appartuur, blad, accessoires zijn af. Nu de keuken nog[/quote]
Allemaal lariekoek wat ze je daar vertellen.
Anoniem: 36835
Superkeukens is mijn gok.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:39:
[...]
Laat me raden, ze leveren zelf geen Bora?
Allemaal lariekoek wat ze je daar vertellen.
Plasma en koolstoffilters is voor mensen die hun eten laten aanbrandenAnoniem: 36835 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:50:
Ik heb het gevoel dat er flinke marges op die plasmafilters zitten voor keukenwinkels
Is ook een beetje afhankelijk van de plintconstructie. Er zijn keukens die op een soort van sokkel gezet worden, die sluiten van nature wat beter af waardoor een opening ook nodig is. Of je monteert een rooster en als je dat niet mooi vind kun je bijvoorbeeld de plint bovenaan iets over een langte laten inkorten.Mokum80 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 06:58:
De verkoopadviseur waar ik een keuken in bestelling heb beweerde dat de Bora PUXU de lucht onder de kastjes uitblaast, waardoor er geen ventilatierooster in de plint nodig is. In de Bora handleiding staat van wel om de lucht in de kamer terug te blazen, dit klinkt mij ook logisch. Weet iemand of de PUXU zonder een ventilatierooster in de plint kan?
Oei, en zegt dat nu iets over Bora, Schüller of de verkoper...?Sander2289 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:19:
[...]
Ze zeggen daar dat je garantie op de Schüller keuken vervalt bij een Bora. De reden hiervan is vochtaantasting op lange termijn op de keuken zonder rooster.

Mijn vraag echter, krijg je dan niet de hele tijd "tocht" over je voeten?
Of verdwijnt een groot deel van de lucht toch door de kieren van je kastjes?
Ik zou die uitsparing dan eerder rondom het hele eiland doen om de tocht te beperken, of juist alleen aan de kant waar je nooit staat.
PS: trekt de geur niet in je (houten) keukgerei?
Als je toch de opstelling al weet, gewoon zelf een technische tekening maken voor de aannemer op basis daarvan en aan de keukenleverancier als voldongen feit geven. Dat hebben wij gedaan, werkte prima. Ze kunnen immers ook keukens verkopen aan klanten die al leidingen hebben en die niet willen verplaatsen.SquareOne schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:58:
[...]
1) Geen zin om overhaast te beslissen. De opstelling staat vast. Het merk en daardoor definitieve keukenzaak nog niet duidelijk. De keukenzaak gaat logischerwijs niet aan de slag met een technische tekening voordat ik heb getekend. Er wordt nu druk uitgeoefend door te zeggen “je moet nu tekenen anders lukt de technische tekening niet meer voor sluitingsdatum”
[ Voor 6% gewijzigd door millerman_sf op 10-11-2020 13:54 ]
Hahaha, helaas.. En toch liet begon ik erover na te denken.Conrado schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:17:
[...]
Is ook een beetje afhankelijk van de plintconstructie. Er zijn keukens die op een soort van sokkel gezet worden, die sluiten van nature wat beter af waardoor een opening ook nodig is. Of je monteert een rooster en als je dat niet mooi vind kun je bijvoorbeeld de plint bovenaan iets over een langte laten inkorten.
[...]
Oei, en zegt dat nu iets over Bora, Schüller of de verkoper...?
Is er een betere kookplaat met afzuiging dan de Bora X Pure recirculatie op dit moment?
:strip_exif()/f/image/NNAqOl0OoiYy6VxvjNiGBADB.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan rekenen ze wellicht wel extra voor leidingwerk en elektra, dat is niet nodig als de aannemer het nu gelijk doet zoals ze willen (je krijgt er in ieder geval geen discussie over).millerman_sf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:53:
[...]
Als je toch de opstelling al weet, gewoon zelf een technische tekening maken voor de aannemer op basis daarvan en aan de keukenleverancier als voldongen feit geven. Dat hebben wij gedaan, werkte prima. Ze kunnen immers ook keukens verkopen aan klanten die al leidingen hebben en die niet willen verplaatsen.
[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 10-11-2020 14:54 ]
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1