Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Joolee schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

(Post met keuken)

De koelkast staat nu in m'n bijkeuken en dat bevalt al 5 jaar echt prima dus dat is gewoon een hoge kast :) Een apothekerskast zou overigens €1300 gaan kosten, dat geld geef ik liever uit aan een Bora X Pure of een Quooker.

[Afbeelding]

Ik heb de kasten expres wat van de hoek afgehouden aangezien daar mijn doorloop zit en anders wordt dat daar optisch een stuk smaller, er is nu 37cm over in het ontwerp. Ik zou een foto plaatsen maar er staat nu nog een ingebouwde bar en die is een teringzooi :+

Die kookplaats ga ik even over nadenken. Die zou dan gaan wisselen met de wasbak aangezien ik wel graag naast allebei wat bladruimte wil hebben. Er zit trouwens nog zo'n 40cm tussen de kookplaat en het raam , zou dat genoeg zijn?

Die 30cm extra als 'L' in het blad maakt het voor mij juist wel mooi af. En het is een prima plek voor de keukenapparatuur. Wat ik in dat bovenkastje zou plaatsen vind ik niet heel belangrijk, een loze ruimtedaarboven vind ik minder mooi en praktisch, planken is weer zo'n gedoe om schoon te houden :X
Met deze plattegrond, waarom kies je er niet voor om de keuken een kwartslag te draaien en dus onder het raam en de muur rechts daarvan te plaatsen? Dat zal veel ruimtelijker ogen dan jouw opstelling nu. Ben je het probleem van de doorloop ook gelijk kwijt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Alic3 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Prachtige keuken en opstelling! Vergelijkbaar met waar wij ook naar kijken. Heb je ook nog marmer overwogen ipv Silestone?

Misschien toch ook maar een afspraak maken bij Keukenstudio Paul voor een Cesar keuken. We zoeken ook een keuken waarbij we houtfineer en Fenix kunnen combineren en dat heeft Cesar ook. En ben erg gecharmeerd van de Elle en Intarsio lijn.
Dank. Ik ben er zelf ook wel over te spreken ;). Dit is de Elle lijn.

We hebben heel even over marmer nagedacht, omdat we dat nog mooier vinden (En Cesar een paar hele mooie heeft..) maar daar zijn we a) te lomp voor. We hebben echt een minder onderhoudsintensief blad nodig. en b) Te duur :).

Dit eiland (ook een Elle) met natuursteen fronten en blad zou al 50k+ kosten. Nog zonder kastenwand. Hier kwam ik in eerste instantie voor, maar dat viel na vijf minuten praten wel af qua kosten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEH4v4BxtB0j6YBiw5aw6RWXM3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOAABUoFeLaxlrL86TNpk3P5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Don Quijote op 10-08-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Don Quijote schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:15:
[...]

Dank. Ik ben er zelf ook wel over te spreken ;). Dit is de Elle lijn.

We hebben heel even over marmer nagedacht, omdat we dat nog mooier vinden (En Cesar een paar hele mooie heeft..) maar daar zijn we a) te lomp voor. We hebben echt een minder onderhoudsintensief blad nodig. en b) Te duur :).
Dat is ook onze afweging, het is echt prachtig maar een iets onderhoudsvriendelijker alternatief past eigenlijk ook beter bij ons. Hoe duur is duur eigenlijk? Factor 2 of meer?

Heb nu nog niks laten tekenen en door dit topic kan ik een prima inschatting maken voor de kosten van kastjes en apparatuur, maar een mooi marmeren blad is wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buxen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:09
doobieters schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Mijn eerste indruk is dat het sowieso veel te veel geld is. Vind ook 14,5k nog veel. Zou eerder zeggen max 12k. Zeker met Inventum apparatuur. Ik heb een vergelijkbare opstelling voor 8,5k excl apparatuur maar met montage en net onder 10k incl apparatuur en met montage gekocht. En dan heb ik nog Bosch en AEG apparatuur.
Dank voor je reactie, misschien kun jij ook je vergelijkbare opstelling delen, zodat we geen appels en peren vergelijken?

Als ik snel reken kom ik op +/- €6.500,- euro voor de apparatuur (niet high-end, maar goed genoeg)
Reken we voor het blad: € 2.500,00?? Composiet van Caesarstone
Montage +/- € 1.000,00 (inclusief koven etc.)
Dan zit ik al op €10.000,00.
Dan moet er nog een keuken omheen ;) (78 cm corpus hoogte, le mans, hoge kasten + apothekerskast).

En de keukenboer moet ook wat verdienen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 18:59
PaT schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:41:
[...]

Als je echt wil zien wat een stoomoven kan, ga naar Miele in Amsterdam of Vianen. Zij geven kookworkshops met de stoomoven. Leuk om te doen en je hebt een complete maaltijd nadien.
Zo'n kookworkshop kan bij dat inspiratiehuis in Hoofddorp dus ook. Maar dat adviseren ze om pas te doen als je de apparatuur een paar maanden gebruikt (is trouwens ook gratis)
Voordeel van Hoofddorp is dat je uit meerdere merken kan kiezen.

De kookdemonstratie waar ik was, is echt bedoeld ter oriëntatie, en we hebben ook heerlijk gegeten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

yvonnetermeer schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Zo'n kookworkshop kan bij dat inspiratiehuis in Hoofddorp dus ook. Maar dat adviseren ze om pas te doen als je de apparatuur een paar maanden gebruikt (is trouwens ook gratis)
Voordeel van Hoofddorp is dat je uit meerdere merken kan kiezen.

De kookdemonstratie waar ik was, is echt bedoeld ter oriëntatie, en we hebben ook heerlijk gegeten :9~
Miele zegt hetzelfde :)
Ik heb hem dus gedaan nadat ik hem een tijdje had. Natuurlijk vallen dan meer steentjes op hun plek dan dat je helemaal blanco zo'n workshop instapt, maar dan nog ga je echt ervaren wat die Miele stoomovens kunnen.

Ik ben ook in het inspiratiehuis geweest destijds. Ik vond het vooral een verkoopshow en weinig 'inspiratie'. Dat was bij Miele echt wel even anders.
Uiteraard zit Miele in een andere prijsklasse dan Siemens/Bosch!/Neff, maar als je de ruimte daarvoor heb, ga toch echt eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
PaT schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Met deze plattegrond, waarom kies je er niet voor om de keuken een kwartslag te draaien en dus onder het raam en de muur rechts daarvan te plaatsen? Dat zal veel ruimtelijker ogen dan jouw opstelling nu. Ben je het probleem van de doorloop ook gelijk kwijt.
(Post met keuken)

Ik wil ook graaf m'n tafel in de keukenruimte kwijt en als ik een L opstelling langs die muren zou maken dan gaat dat niet meer. Ik heb eerder al bij Reddy om de tafel gezeten voor een offerte van een keuken langs de rechter wand met een korte L erin. Als ik daar echter echt wat aan wil hebben dan komt hij zo ver richting de muur bij het toilet dat er geen tafel meer prettig naast past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
PaT schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Miele zegt hetzelfde :)
Ik heb hem dus gedaan nadat ik hem een tijdje had. Natuurlijk vallen dan meer steentjes op hun plek dan dat je helemaal blanco zo'n workshop instapt, maar dan nog ga je echt ervaren wat die Miele stoomovens kunnen.

Ik ben ook in het inspiratiehuis geweest destijds. Ik vond het vooral een verkoopshow en weinig 'inspiratie'. Dat was bij Miele echt wel even anders.
Uiteraard zit Miele in een andere prijsklasse dan Siemens/Bosch!/Neff, maar als je de ruimte daarvoor heb, ga toch echt eens langs.
Bij het inspiratiehuis hebben ze zowel demonstraties (dit is gratis en ter inspiratie, oftewel verkoopshow) als workshops (hier moet je voor betalen, als je de apparatuur al hebt).

Daarnaast hebben ze bij het inspiratiehuis ook Gaggenau, dat is wellicht meer te vergelijken met Miele?

Wil geen verkooppraatje houden voor het inspiratiehuis, maar je post suggereert dat ze alleen merken hebben van mindere kwaliteit dan Miele en ze alleen verkooppraatjes houden. Dat is dus niet zo, aangezien ze ook Gaggenau hebben en zowel demonstraties als workshops.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

evleerdam schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Bij het inspiratiehuis hebben ze zowel demonstraties (dit is gratis en ter inspiratie, oftewel verkoopshow) als workshops (hier moet je voor betalen, als je de apparatuur al hebt).

Daarnaast hebben ze bij het inspiratiehuis ook Gaggenau, dat is wellicht meer te vergelijken met Miele?

Wil geen verkooppraatje houden voor het inspiratiehuis, maar je post suggereert dat ze alleen merken hebben van mindere kwaliteit dan Miele en ze alleen verkooppraatjes houden. Dat is dus niet zo, aangezien ze ook Gaggenau hebben en zowel demonstraties als workshops.
Nee, dat suggereer ik niet. Ik weet dat ze Gaggenau hebben, maar geloof mij, een stoomoven van Miele is echt anders dan een van Siemens/Bosch/Neff.

Als ik het over zou doen zouden de ovens weer van Miele komen, evenals de vaatwasser. Voor de koelkast zou ik naar Liebherr gaan. Kookplaat weet ik eigenlijk niet. Die heb ik nu ook van Miele maar daar is niets bijzonders aan. De afzuigkap van Novy bevalt wel buitengewoon goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@PaT Miele koelkasten zijn toch van Liebherr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:53:
Er is wel een link, maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
PaT schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Er is wel een link, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Wat ik begreep is dat Miele ze inkoopt bij Liebherr en er vervolgens Miele op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
PaT schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Nee, dat suggereer ik niet. Ik weet dat ze Gaggenau hebben, maar geloof mij, een stoomoven van Miele is echt anders dan een van Siemens/Bosch/Neff.

Als ik het over zou doen zouden de ovens weer van Miele komen, evenals de vaatwasser. Voor de koelkast zou ik naar Liebherr gaan. Kookplaat weet ik eigenlijk niet. Die heb ik nu ook van Miele maar daar is niets bijzonders aan. De afzuigkap van Novy bevalt wel buitengewoon goed.
Helemaal mee eens dat Miele in het algemeen betere kwaliteit stoomovens en vaatwassers maakt dan Siemens/Bosch/Neff. Maar dat is net als een BMW vergelijken met een Volkswagen. Het is ook een hele andere prijsklasse.

Je zal een topmodel van Siemens/Bosch/Neff moeten vergelijken met een basismodel van Miele, dan zitten ze in dezelfde prijsklasse. En ja, dan nog geloof ik dat het model van Miele van betere kwaliteit is. Maar krijg je dan ook dezelfde functies? Of hetzelfde design?

Of hoe vergelijkt Gaggenau zich met Miele? Dat is denk ik zelfs nog een betere vergelijking.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 17:32

Leandra66

is onmogelijk

MikeyMan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:53:
Een aantal jaar geleden (2013) waren ze dat iig wel en ik heb er recent een dealer van beiden naar gevraagd en die zei "Ik weet niet hoe het zit maar er worden hier wel eens Miele koelkasten afgeleverd door Liebherr busjes...." ;)

Het kan dus zijn dat Miele nog steeds Liebherr is, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van het assortiment naast elkaar leggen.

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 09:24
Een vriend van mij werkt bij Miele en die zegt inderdaad ook dat Miele zelf geen koelkasten maakt maar bij Liebherr besteld.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:53
Xoxol schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:48:
Een vriend van mij werkt bij Miele en die zegt inderdaad ook dat Miele zelf geen koelkasten maakt maar bij Liebherr besteld.
Dat kun je vaak ook al aan de plaatjes zien, dat de apparaten 'toevallig' wel heel erg op elkaar lijken. Mijn ervaring van enige tijd geleden was dat de Miele koelkasten inderdaad gelijk waren aan Liebherr, maar dat ze niet alle varianten ook bij Miele verkochten en dat Miele ook een paar tientjes duurder was. Dus kiezen voor Liebherr was dus wel logisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:14
Niet alle koelkasten komen bij Liebherr vandaan, de goedkopere modellen komen elders vandaan. Ik geloof dat deze bij BSH worden gekocht.
De Magna koelkasten van Atag zijn overigens ook Liebherr kasten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:04
In mijn zoektocht naar een keuken kwam ik op deze website:
https://wunschkuechen24.de/kuechenschranke/line-n.html

Hier kun je zelf een Nobilia keuken in elkaar klikken en zie je wat de prijzen zijn.
Geeft ook mooi inzicht in de 'meerprijs' om te upgraden van een PG1 front naar een hogere prijsgroep. Op een 60cm front is upgraden naar de hoogtste prijsgroep ongeveer 50 euro.

Daarnaast wel interessant om te zien dat on ladekast 60cm met 2 lades in PG3 rond de 500 euro kost, maar een 120cm variant 'slechts' 650 euro (obv 72cm greeploos, 78cm greeploos kan ik niet vinden).
Zo kun je mooi spelen met variaties tussen 4x60 of bijv 2x120. Scheelt dan behoorlijk in kosten.

Iemand recent een Nobilia keuken gekocht die kan inschatten hoe deze prijzen zich verhouden tot de winkels zoals Keukenloods / ReddyKeukens / andere Nobilia dealers?

Verder: iemand die het verschil weet tussen onderstaande zijpanelen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALyaq2xtrmangC7FeHOFJrYoSDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ew8MkEqnDuDmvVKwFu8co23A.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 11-08-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@SquareOne de diepte blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Yes :) . Maar met name benieuwd of er verschil zit in afwerking "aan weerszijden rand afgewerkt". Geen idee wat daarmee wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Yes :) . Maar met name benieuwd of er verschil zit in afwerking "aan weerszijden rand afgewerkt". Geen idee wat daarmee wordt bedoeld.
Die had ik dan weer gemist. Lijkt inderdaad een zijpaneel te zijn voor plaatsing in open ruimte. Dus aan twee kanten afgewerkt ipv 1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Het paneel is op beide kopse kanten afgewerkt zodat je het bijvoorbeeld kan plaatsen als zijwand bij een eiland. Het andere paneel is alleen aan de voorzijde (netjes) afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:50
Vraagje. Nieuwe keuken wordt 10 september gezet. Onderstaand word de opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOW5A3XBLOBBhayQMVK0TqD57VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3ioTpQ54EJKSxFsl3hislq0.jpg?f=fotoalbum_large

Nu willen we graag ook onderstaand realiseren. Met een eiken plank aan de muurzijde. En waar dan de keuken eindigt. Nu zitten we alleen met de tegeltjes. Die eindigen dan ook op het einde van de keuken. En aangezien het een open einde is heb je niet een muur waar de tegeltjes tegenaan ophouden.

Wat is dan wijsheid. Inderdaad gewoon stoppen met tegelen waar de keuken eindigt? Tegel je helemaal door op het stukje muur dat er nog staat? Of is er een andere oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHnPydE3oGTpVWJ3-3Je2dW3nMA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aG9ynKmsXRJyUIggv3FeBX3o.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 21:22
We overwegen een nieuwe keuken aan te schaffen, staan nog helemaal aan het begin van dit proces dus mogelijk volgen er nog wel meer berichten van me in dit topic...

Maar voor nu vast een vraag over de Cooker (of kokendwaterkraan in het algemeen). Een paar maanden terug zijn we in ons nieuwe huis getrokken en daar bleek in de keuken een kokendwaterkraan te zitten (raar, niet genoemd bij aankoop), geen Cooker maar een Daalderop.

Ik lees hier regelmatig dat mensen een Cooker in hun nieuwe keuken nemen, maar eigenlijk zien wij helemaal geen toegevoegde waarde van zo'n apparaat... zo veel thee drinken we niet dat het handig is, en voor een pannetje kokend water is de boiler te klein en ook het water net niet kokend genoeg, dus dan moet dat pannetje alsnog op het vuur om echt aan de kook te komen.

Wat zijn jullie redenen om wel een Cooker te willen? En ervaren jullie hier ook echt veel plezier/gemak van, in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
migchiell schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:59:
We overwegen een nieuwe keuken aan te schaffen, staan nog helemaal aan het begin van dit proces dus mogelijk volgen er nog wel meer berichten van me in dit topic...

Maar voor nu vast een vraag over de Cooker (of kokendwaterkraan in het algemeen). Een paar maanden terug zijn we in ons nieuwe huis getrokken en daar bleek in de keuken een kokendwaterkraan te zitten (raar, niet genoemd bij aankoop), geen Cooker maar een Daalderop.

Ik lees hier regelmatig dat mensen een Cooker in hun nieuwe keuken nemen, maar eigenlijk zien wij helemaal geen toegevoegde waarde van zo'n apparaat... zo veel thee drinken we niet dat het handig is, en voor een pannetje kokend water is de boiler te klein en ook het water net niet kokend genoeg, dus dan moet dat pannetje alsnog op het vuur om echt aan de kook te komen.

Wat zijn jullie redenen om wel een Cooker te willen? En ervaren jullie hier ook echt veel plezier/gemak van, in de praktijk?
Laatst een hele discussie over geweest. Ik zou in dit topic even zoeken op Quooker ;) Dan komt je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 21:22
aschja schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Laatst een hele discussie over geweest. Ik zou in dit topic even zoeken op Quooker ;) Dan komt je een heel eind.
Ik had wel gezocht, maar ik vond vooral veel lijstjes met aan te schaffen apparatuur :)
Ga toch even verder kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Buxen schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Dank voor je reactie, misschien kun jij ook je vergelijkbare opstelling delen, zodat we geen appels en peren vergelijken?

Als ik snel reken kom ik op +/- €6.500,- euro voor de apparatuur (niet high-end, maar goed genoeg)
Reken we voor het blad: € 2.500,00?? Composiet van Caesarstone
Montage +/- € 1.000,00 (inclusief koven etc.)
Dan zit ik al op €10.000,00.
Dan moet er nog een keuken omheen ;) (78 cm corpus hoogte, le mans, hoge kasten + apothekerskast).

En de keukenboer moet ook wat verdienen.....
Je prijs (14,5k) lijkt me reëel, onderbouwt met je prijzen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

migchiell schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:59:

Het is sowieso een Quooker, maakt het misschien makkelijker.
En koken doet het sowieso. Pan vol lukt ook prima :)

edit: Als je een echte neemt. De knock-offs doen het wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
aschja schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:59:
Vraagje. Nieuwe keuken wordt 10 september gezet. Onderstaand word de opstelling.

[Afbeelding]

Nu willen we graag ook onderstaand realiseren. Met een eiken plank aan de muurzijde. En waar dan de keuken eindigt. Nu zitten we alleen met de tegeltjes. Die eindigen dan ook op het einde van de keuken. En aangezien het een open einde is heb je niet een muur waar de tegeltjes tegenaan ophouden.

Wat is dan wijsheid. Inderdaad gewoon stoppen met tegelen waar de keuken eindigt? Tegel je helemaal door op het stukje muur dat er nog staat? Of is er een andere oplossing?

[Afbeelding]
Wij zijn ook gestopt met tegelen aan het einde van de keuken. Daarnaast staat dan een losse Smeg koelkast maar het sluit niet perfect aan. Vind dit verder niet heel storend en prima kunnen bij dat soort metrotegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
migchiell schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

Ik had wel gezocht, maar ik vond vooral veel lijstjes met aan te schaffen apparatuur :)
Ga toch even verder kijken, bedankt!
En dan wellicht even kijken in het speciale kokend waterkranen topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1868033

Je koopt er gemak mee. Met name voor thee of eten koken. Je kan er ook 1 kopen die ook warm water geeft, dan hoef je niet te wachten op je CV ketel. Dan wellicht handig bij alles waar je warm water gebruikt.. ramen zemen, auto schoonmaken, kinderbad bijvullen met warm water en noem maar op. Het is simpelweg het gemak. Uiteraard als je weinig thuis bent of weinig eten kookt, heb je er minder profijt van.

Daarnaast, mocht je een Quooker nemen die niet afhankelijk is van de CV, dan scheelt het gas. Dus het is een stap naar een gasvrij huis en daardoor wat toekomst bestendiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Alic3 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Wij zijn ook gestopt met tegelen aan het einde van de keuken. Daarnaast staat dan een losse Smeg koelkast maar het sluit niet perfect aan. Vind dit verder niet heel storend en prima kunnen bij dat soort metrotegels.
Maar dat is dus het ding. Bij jou staat er dan nog iets naast. Bij mij eindigt het gewoon ergens. Dus zit ik vanaf de zijkant tegen die tegels aan te kijken. Het mooiste is om tussen twee muren te tegelen, maar dat is dus niet het geval. Ik vroeg me gewoon af of dit niet gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
aschja schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:24:
[...]

Maar dat is dus het ding. Bij jou staat er dan nog iets naast. Bij mij eindigt het gewoon ergens. Dus zit ik vanaf de zijkant tegen die tegels aan te kijken. Het mooiste is om tussen twee muren te tegelen, maar dat is dus niet het geval. Ik vroeg me gewoon af of dit niet gek is.
Je zou een hoekprofiel kunnen gebruiken?
https://www.google.com/se...&rlz=1C1GCEA_nlNL877NL877

Hangt er ook een beetje van af of de zijkant van je tegel dezelfde kleur is als de tegel zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 11-08-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
[...]

Aan de andere kant hebben we een kort muurtje waar de tegels ook ophouden. Daar kijk je dus recht op vanaf de woonkamer. Heb de zijkanten van de tegels nog wel een likje verf gegeven. Maar misschien valt het hier ook minder op omdat het net naast de deur is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cojfVESr-3S-hqScjrCppvVgyTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0e1OTN2PRNqqgC2WrcAAUvun.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Als je het eerst tegelt, en daarna de muur ernaast stuukt, krijg je een natuurlijk verloop. Heb je geen profiel voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
SquareOne schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Je zou een hoekprofiel kunnen gebruiken?
https://www.google.com/se...&rlz=1C1GCEA_nlNL877NL877

Hangt er ook een beetje van af of de zijkant van je tegel dezelfde kleur is als de tegel zelf.
Yikes. No thanks. >:)
Alic3 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Aan de andere kant hebben we een kort muurtje waar de tegels ook ophouden. Daar kijk je dus recht op vanaf de woonkamer. Heb de zijkanten van de tegels nog wel een likje verf gegeven. Maar misschien valt het hier ook minder op omdat het net naast de deur is.
[Afbeelding]
Een likje verf op de tegel is misschien nog wel de beste oplossing denk ik.
Z___Z schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Als je het eerst tegelt, en daarna de muur ernaast stuukt, krijg je een natuurlijk verloop. Heb je geen profiel voor nodig.
Kan, maar geen optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 24-09 16:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQH2av5MFO5yirPwx3g6VJm1H-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sPW87FaY11iHhfDXoML0cP4b.png?f=fotoalbum_large

Deze week bezig geweest met Sketchup en V-ray en bovenstaande render gemaakt. Nu getekend is een Next125 eiland (op pootjes) en keukenwand van totaal 360cm (6 kasten breed) en rondom stuclijst. Twijfel nog om rechts twee hoge kasten te nemen zodat apparatuur naast elkaar i.p.v. boven elkaar komt. Is wellicht mooier en kan de vaatwasser misschien iets meer op hoogte komen wat ook fijn kan zijn.

We zijn nog niet bij een keukenzaak geweest en ze willen helaas niet o.b.v. render en apparatuurlijst een prijsopgave sturen. Ik heb daar overigens best begrip voor hoor maar een indicatie zou fijn zijn.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-10 21:35
Resdogg schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:27:
[Afbeelding]

Deze week bezig geweest met Sketchup en V-ray en bovenstaande render gemaakt. Nu getekend is een Next125 eiland (op pootjes) en keukenwand van totaal 360cm (6 kasten breed) en rondom stuclijst. Twijfel nog om rechts twee hoge kasten te nemen zodat apparatuur naast elkaar i.p.v. boven elkaar komt. Is wellicht mooier en kan de vaatwasser misschien iets meer op hoogte komen wat ook fijn kan zijn.

We zijn nog niet bij een keukenzaak geweest en ze willen helaas niet o.b.v. render en apparatuurlijst een prijsopgave sturen. Ik heb daar overigens best begrip voor hoor maar een indicatie zou fijn zijn.

Iemand nog tips?
Zijn jullie enorm lang? Die bovenste oven is echt niet fijn om hete gerechten uit te halen als het een gewone ovendeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-10 20:33
Je kan ook een een L-vorm overwegen, met kastenwand aan de ene kant en aanrechtblad/onderkasten zonder bovenkastjes de hoek om.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Vanwege aankoop nieuwbouwwoning zijn wij ook al een tijdje aan het puzzelen voor een nieuwe keuken.
Zoals bij velen, ook hier meteen wat deadline stress gehad en snel naar de projectleverancier, etc
Ben erg blij dat we uiteindelijk nog niets hebben getekend en zelf een technische tekening bij de aannemer hebben aangeleverd op basis van de opstelling die we in gedachte hadden, want in de afgelopen maanden hebben we al vaak van keukenstijl gewisseld. We hebben een witte keuken, een houten keuken en een mat zwarte keuken langs gehad, met ook nog wisselende bladen en verschillende merken. Maar nu denken we dat we weten wat het moet worden en hoop ik hier op feedback zodat we het idee verder aan kunnen scherpen.

Omdat de keuken / eetkamer naast de patio en de patio aan alle zijden glazen wanden heeft vanaf de vloer, willen we er een soort tuinkamer van maken. Dus veel licht en het groen uit de patio terug laten komen in de aangrenzende ruimte en keuken. Daarom uitgekomen op een groen grijze kleur van Fenix, de Verde Commodoro. Fenix als materiaal spreekt ons erg aan omdat het een mooi lichteffect heeft, vingerafdrukken minder zichtbaar zijn en een stuk kinderbestendiger is dan gewone lak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx6oscv7JpWGDspr03z7ora9VAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ik08r3pNab27Ge7PV1JMHep8.jpg?f=fotoalbum_large
De keuken muur is 8,3m lang. In eerste instantie wilden we de keuken ongeveer 5m maken, maar nu willen we de hele muur benutten, waarbij de uitdaging is om het visueel wel te breken in 2 delen. Dit hebben we nu gedaan door met een extra accentkleur te werken (zacht grijs), met de hoogte te spelen en met de diepte, het tweede deel met de nis is maar 35cm diep en het normale keuken deel is 60 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf8giXSQYt0qKsVRJ5-c-9Jo0No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HWCoytYeqoMzMMPDH1D3wR5.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het blad vinden we composiet terrazzo erg mooi omdat het wit de groenkleur er mooi uit laat komen, en het lichtgrijs terugkomt in de korrels. Zie hier de materialen naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ4pJSZIMxMFSz3ZNOJoidNaYQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7xUYUmJdkfGC9Ybf3oDF87LG.jpg?f=user_large

De keuken die we nu hebben laten tekenen is van Schmidt (e130)
Korpus 78 cm, helaas was de volgende stap 91 cm dus hebben we nu wel 14 cm plint
Schmidt levert geen officieel Fenix maar hun eigen variant ervan, ze noemen deze 'nano' in de kleur Sencha
Apparatuur hebben we voor nu gekozen voor Pelgrim vanwege budget, maar gaan we later nog verder naar kijken. Wat ons bij Pelgrim (en Etna/ATAG) wel aanspreekt is de verlengde garantie van 8 jaar.
178 cm koelkast, PKS25178 A++ met FreshZone en CrispZone, sleepdeur
88 cm vrieskast, PVS24088L A++ met 4 lades, helaas geen nofrost, sleepdeur
82 cm vaatwasser, GVW820L A+++ met deur open na drogen
45 cm combi-magnetron, MAC824MAT, matzwart, met steamclean maar geen pyrolyse
90 cm inductiekookplaat, IDK795ONY, A+, XL kookzone, RVS zijkanten
86 cm inbouw afzuigkap, ISW990RVS

Quooker Combi 7L

De eerste offerte die we van Loods5 keukens hebben gekregen is €22.500 inclusief plaatsing en de koof voor de afzuigkap. Ons budget is 15-20k, dit hadden we ook aangegeven. We hebben gevraagd of het mogelijk is de apparatuur of werkblad elders te halen, dat kan maar wordt dan niet door hun monteurs geplaatst. Ze hebben ook een specificatie gestuurd van de verschillende onderdelen, waarbij ze denk ik de marge volledig op de kasten hebben gezet. De apparatuur en het blad zijn namelijk keurig geprijsd:
Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

In accessoires zit ook de Quooker. De montage en kasten vind ik met name nogal aan de prijs. De nis en de afwisseling in hoogte, kleur en diepte vinden we erg leuk gedaan zo.
Daarnaast jammer dat de plint niet in de zelfde kleur groen kan, de korpus 78 cm is, en van de koof die ze van wit hout materiaal maken zijn we ook nog niet van overtuigd. Nog tips over de opstelling, met name hoe we er visueel 2 keuken delen van maken? En welke delen groen en welke in accent kleur grijs om het niet te massief te maken? Nog andere fabrikanten die deze fenix kunnen leveren? Tot nu toe hebben we gevonden: Schmidt, Tristar, Tulp, Villeroy& Boch/Störmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Dengra schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:09:
[...]

Zijn jullie enorm lang? Die bovenste oven is echt niet fijn om hete gerechten uit te halen als het een gewone ovendeur is.
Niet enorm lang, haha. Maar inderdaad, ik ga in Sketchup twee hoge kasten aan de rechterkant tekenen zodat beide apparaten op goede hoogte kunnen komen en is visueel ook mooier denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Marinos83

35 cm is niet heel diep voor wat die nis betreft. Wat wil je daar inzetten? Koffiezetapparaat bijvoorbeeld?

Het is wat lang allemaal maar fijn om eens geen eiland terug te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Resdogg schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:27:
[Afbeelding]

Iemand nog tips?
Mooie render :). Aantal vragen/opmerkingen:
  • Hoe breed is het eiland? Ik zie dat je de kookplaat aan de zijkant van het eiland hebt gezet (20cm van rand?). Specifieke reden hiervoor? Ivm spetteren neig ik zelf naar de kookplaat centreren.
  • Wat wil je met de bovenkastjes doen? Op welke hoogte zitten deze, zonder trappetje lijkt het alsof je daar bijna niet bij komt. Je zou kunnen kiezen voor hogere kastjes in het midden, kan even de plaatjes niet terug vinden maar volgens mij heeft @MikeyMan zoiets.
  • Tweede oven lijkt vrij hoog te beginnen, daar dan wellicht een oven met sliding door overwegen van NEFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@SquareOne Gelukkig kan ik wel bij de bovenste planken in de hoge kasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
SquareOne schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Mooie render :). Aantal vragen/opmerkingen:
  • Hoe breed is het eiland? Ik zie dat je de kookplaat aan de zijkant van het eiland hebt gezet (20cm van rand?). Specifieke reden hiervoor? Ivm spetteren neig ik zelf naar de kookplaat centreren.
  • Wat wil je met de bovenkastjes doen? Op welke hoogte zitten deze, zonder trappetje lijkt het alsof je daar bijna niet bij komt. Je zou kunnen kiezen voor hogere kastjes in het midden, kan even de plaatjes niet terug vinden maar volgens mij heeft @MikeyMan zoiets.
  • Tweede oven lijkt vrij hoog te beginnen, daar dan wellicht een oven met sliding door overwegen van NEFF.
i. 200cm breed zodat zijkanten ruim 1m. ruimte blijft en tussen kastenwand en eiland 110cm. Ik overweeg nog om 1 kast aan de achterzijde te laten vervallen en een bar te nemen. Vind het wel minder mooi maar hier lijkt iedereen wel heel blij met een zitruimte aan het eiland.

Inderdaad 20cm van de rand omdat de recirculatie in een kast moeten passen? Dit is een aanname van mij geweest waardoor ik het niet gecentreerd heb getekend.
ii. Is voor wegwerken van weinig gebruikte items. Wij zijn beide lang en kunnen daar prima bij. Heb het hier thuis getest met hoge kasten. Niet ideaal maar ik denk wel de mooiste oplossing en weinig gebruiken.
iii. Net even op Youtube bekeken en ziet er gaaf uit. Zeker de overweging waard! Dank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Marinos83 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:19:
Vanwege aankoop nieuwbouwwoning zijn wij ook al een tijdje aan het puzzelen voor een nieuwe keuken.
Zoals bij velen, ook hier meteen wat deadline stress gehad en snel naar de projectleverancier, etc
Ben erg blij dat we uiteindelijk nog niets hebben getekend en zelf een technische tekening bij de aannemer hebben aangeleverd op basis van de opstelling die we in gedachte hadden, want in de afgelopen maanden hebben we al vaak van keukenstijl gewisseld. We hebben een witte keuken, een houten keuken en een mat zwarte keuken langs gehad, met ook nog wisselende bladen en verschillende merken. Maar nu denken we dat we weten wat het moet worden en hoop ik hier op feedback zodat we het idee verder aan kunnen scherpen.

Omdat de keuken / eetkamer naast de patio en de patio aan alle zijden glazen wanden heeft vanaf de vloer, willen we er een soort tuinkamer van maken. Dus veel licht en het groen uit de patio terug laten komen in de aangrenzende ruimte en keuken. Daarom uitgekomen op een groen grijze kleur van Fenix, de Verde Commodoro. Fenix als materiaal spreekt ons erg aan omdat het een mooi lichteffect heeft, vingerafdrukken minder zichtbaar zijn en een stuk kinderbestendiger is dan gewone lak.
[Afbeelding]
De keuken muur is 8,3m lang. In eerste instantie wilden we de keuken ongeveer 5m maken, maar nu willen we de hele muur benutten, waarbij de uitdaging is om het visueel wel te breken in 2 delen. Dit hebben we nu gedaan door met een extra accentkleur te werken (zacht grijs), met de hoogte te spelen en met de diepte, het tweede deel met de nis is maar 35cm diep en het normale keuken deel is 60 cm.

[Afbeelding]

Voor het blad vinden we composiet terrazzo erg mooi omdat het wit de groenkleur er mooi uit laat komen, en het lichtgrijs terugkomt in de korrels. Zie hier de materialen naast elkaar:

[Afbeelding]

Korpus 78 cm, helaas was de volgende stap 91 cm dus hebben we nu wel 14 cm plint
Schmidt levert geen officieel Fenix maar hun eigen variant ervan, ze noemen deze 'nano' in de kleur Sencha
Apparatuur hebben we voor nu gekozen voor Pelgrim vanwege budget, maar gaan we later nog verder naar kijken. Wat ons bij Pelgrim (en Etna/ATAG) wel aanspreekt is de verlengde garantie van 8 jaar.

Quooker Combi 7L

De eerste offerte die we van Loods5 keukens hebben gekregen is €22.500 inclusief plaatsing en de koof voor de afzuigkap. Ons budget is 15-20k, dit hadden we ook aangegeven. We hebben gevraagd of het mogelijk is de apparatuur of werkblad elders te halen, dat kan maar wordt dan niet door hun monteurs geplaatst. Ze hebben ook een specificatie gestuurd van de verschillende onderdelen, waarbij ze denk ik de marge volledig op de kasten hebben gezet. De apparatuur en het blad zijn namelijk keurig geprijsd:
Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

In accessoires zit ook de Quooker. De montage en kasten vind ik met name nogal aan de prijs. De nis en de afwisseling in hoogte, kleur en diepte vinden we erg leuk gedaan zo.
Daarnaast jammer dat de plint niet in de zelfde kleur groen kan, de korpus 78 cm is, en van de koof die ze van wit hout materiaal maken zijn we ook nog niet van overtuigd. Nog tips over de opstelling, met name hoe we er visueel 2 keuken delen van maken? En welke delen groen en welke in accent kleur grijs om het niet te massief te maken? Nog andere fabrikanten die deze fenix kunnen leveren? Tot nu toe hebben we gevonden: Schmidt, Tristar, Tulp, Villeroy& Boch/Störmer.
Ik kan mij vergissen maar bij de Quooker Combi kun je alleen warm water krijgen uit de Quooker. Als je de + variant neemt dan begint hij met water geven uit het reservoir en zodra je leidingwater warm is dan neemt die het over. De prijs is als het goed is exact gelijk.

Heb je verder al overwogen om een kookplaat met afzuiging te nemen? Dan heb je die koof niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Quooker Combi 7L

Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

Van Diessen in Veldhoven kan de plint e.d. wel in Fenix leveren. Die maken de kasten in eigen fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:55:
Ten opzichte van de vorige generatie met het verwarmingselement onderin zeker. De stoom word nu ook buiten de ruimte opgewekt en de ovenruimte ingeblazen. Tevens is het mogelijk om de temperatuur te wijzigen voor vis bijvoorbeeld.

De meeste klanten zijn er zeer tevreden mee. De enige klacht die ik wel eens hoor is dat het relatief lang duurt voordat de (60cm) oven weer op temperatuur is na het openen van de deur.
Wat versta jij onder de vorige generatie en welke generatie is nu beter volgens jou?
Wij zijn nl ook nog op zoek naar compacte bakoven met stoom.
Ik kwam ook nog de combimagnetron met stoom CP465AGB0 tegen, maar daar zijn niet veel ervaringen over te lezen, weet jij daar meer over te vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
doggy1 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Wat versta jij onder de vorige generatie en welke generatie is nu beter volgens jou?
Wij zijn nl ook nog op zoek naar compacte bakoven met stoom.
Ik kwam ook nog de combimagnetron met stoom CP465AGB0 tegen, maar daar zijn niet veel ervaringen over te lezen, weet jij daar meer over te vertellen?
De huidige generatie is echt meer dan prima al blijft Miele toch wel de mooiste stoomoven hebben. In mijn ogen is het BSH apparaat een volkswagen en de Miele een Mercedes.

Het 3 in 1 apparaat is pas nieuw dus er zijn nog niet veel ervaringen te vinden. Prima apparaat voor bijvoorbeeld starters die het stomen willen proberen. Het is het alleen allemaal net niet, heel basic apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Kapitein Merijn schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

De huidige generatie is echt meer dan prima al blijft Miele toch wel de mooiste stoomoven hebben. In mijn ogen is het BSH apparaat een volkswagen en de Miele een Mercedes.

Het 3 in 1 apparaat is pas nieuw dus er zijn nog niet veel ervaringen te vinden. Prima apparaat voor bijvoorbeeld starters die het stomen willen proberen. Het is het alleen allemaal net niet, heel basic apparaat.
Als je het dan hebt over Miele, heb je het dan over die gewone stoomovens of over die drukstoomovens? Ben vrijdag in het Experience Center geweest om meer te weten te komen over oa stoomovens, maar toen we weer thuis waren realiseerden we ons dat ze die heel drukstoomoven niet behandeld heeft in haar verhaal :| En zelf ook geen moment over nagedacht toen we daar waren. Kwam vast door de hitte.

Voegt die drukstoomoven echt wat toe of zit je ook al heel goed met die gewone stoomoven van Miele?

Week ervoor ook bij het Inspiratiehuis geweest, afspraak gemaakt met een onafhankelijke adviseur omdat ik goed advies wilde over de verschillende merken/opties. Maar volgens de adviseur waren er geen verschillen tussen Bosch/Siemens/Neff, alleen de looks en de bediening... En naar Gaggenau moest ik zelf vragen. Maar dat was 'toch echt wel een andere prijsklasse'. Ook nadat we aan hadden gegeven dat we een ruim budget voor apparatuur begroot hebben omdat we van koken houden.

Enfin, echt heel veel wijzer ben ik van de bezoeken niet geworden. Ik weet nog steeds niet helemaal wat voor type stoomoven ik zou willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Hoge druk is alleen interessant als je de aardappels binnen 8 min op tafel wilt hebben. Behalve de snelheid is het een heel beperkt apparaat waar je alleen aardappels en groente in klaar kan maken. De mogelijkheden met een combi stoomoven zijn veel uitgebreider.

Als het budget het toelaat zou ik voor Miele kiezen. Realiseer je alleen dat je voor 2 apparaten naast elkaar bij Miele net zoveel betaald als 3 apparaten van BSH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Let wel; de hogedruk apparaten hebben een zeer beperkte inhoud en echt alleen stoomfunctie:

Afbeeldingslocatie: https://www.bemmelenkroon.nl/wp-content/uploads/miele-stoomoven-Stomen-onder-druk.jpg

Dus; geen grill en geen heteluchtoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Thanks @Kapitein Merijn en @MikeyMan. Dan ga ik toch liever voor een uitgebreidere combi stoomoven dan zo'n beperkt apparaat.

Als we dan de stoomovens van BSH en Miele vergelijken, is dan bijv. het vaste waterpunt écht een pluspunt of is het vooral gemak? Nog andere opvallende verschillen? De bediening/interface en de hele uitstraling van Miele vond ik wel een beetje achterhaald ivm met Siemens. Maar dat is misschien ook smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alic3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:12:
Thanks @Kapitein Merijn en @MikeyMan. Dan ga ik toch liever voor een uitgebreidere combi stoomoven dan zo'n beperkt apparaat.

Als we dan de stoomovens van BSH en Miele vergelijken, is dan bijv. het vaste waterpunt écht een pluspunt of is het vooral gemak? Nog andere opvallende verschillen? De bediening/interface en de hele uitstraling van Miele vond ik wel een beetje achterhaald ivm met Siemens. Maar dat is misschien ook smaak.
Ik had hiervoor een model zonder vaste aanvoer, en nu zowel aanvoer als afvoer.
Heel stuk beter!

Het vullen vergeet je niet snel, maar het weggooien van het vieze water vergaten we wel vaak. Met een week lang vies water in het apparaat tot gevolg.

Nu hoeven we er helemaal niet meer naar om te kijken, wat erg lekker is.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 12-08-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Alic3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:12:

Ga je dan voor 2 apparaten? Want bij andere combi stoomovens mis je de magnetron functie.
Ik neig zelf naar onderstaande combi zodat ik uitgebreide oven + stoom + magnetron functie heb:
Combi stoomoven (groot model) HS836GTB6 (1.699,-)
Combi magnetron (klein model) CM836GNB6 (1.099,-)

Bij bestellen van meerdere apparaten lijkt daar nog wel wat af te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

SquareOne schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Ga je dan voor 2 apparaten? Want bij andere combi stoomovens mis je de magnetron functie.
Ik neig zelf naar onderstaande combi zodat ik uitgebreide oven + stoom + magnetron functie heb:

Wat een prijsverschil met de adviesprijzen :o
Dat gaat me bij Miele niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23
Kapitein Merijn schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor jouw reaktie.
Ik denk dan maar een compacte stoombakoven bv CS856GNB7, maar de adviesprijs is €2059.
Weet iemand een recente echte(lage) prijs? Ik weet dat ik per mail bij div.aanbieders kan vragen, maar mss weet iemand al wat prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
SquareOne schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Ik wilde voor een bakoven en een stoomoven gaan. Magnetron gebruiken we nu zelden, en alleen om restjes op te warmen. En wat ik begreep is dat daar een stoomoven juist heel geschikt voor is. Iemand ervaring of dat echt zo is?

@MikeyMan Heb je nu Miele dan? OF zijn er nog meer merken naast Miele/Gaggenau met een vast waterpunt en afvoer? Dat lijkt me ook wel fijn, geen omkijken meer naar het water en de afvoer. Ben ook wel zo iemand die dan een week het vieze water erin laat zitten :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marinos83
Dipsausje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Van Diessen in Veldhoven kan de plint e.d. wel in Fenix leveren. Die maken de kasten in eigen fabriek.
Bedankt voor de tip, gaan we naar kijken! d:)b
Joolee schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Ik kan mij vergissen maar bij de Quooker Combi kun je alleen warm water krijgen uit de Quooker. Als je de + variant neemt dan begint hij met water geven uit het reservoir en zodra je leidingwater warm is dan neemt die het over. De prijs is als het goed is exact gelijk.

Heb je verder al overwogen om een kookplaat met afzuiging te nemen? Dan heb je die koof niet.
Klopt, bewust voor de gewone combi gekozen. Onze warm waterleiding is zo'n 12m tot de keuken dus leek me beter om die niet te gebruiken want dan haal je steeds warm water uit de warmtepomp boiler op zolder waar je maar een klein beetje nuttig van gebruikt.
Kookplaat met afzuiging is in eerste instantie afgevallen omdat dan ook de hele keuken minimaal 5 cm naar voren moet om voldoende aanrechtblad en ventilatie achter de kasten te hebben. Maar als we geen bevredigende optie voor de losse afzuiger vinden komt het wellicht toch weer in beeld.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:23:
@Marinos83

35 cm is niet heel diep voor wat die nis betreft. Wat wil je daar inzetten? Koffiezetapparaat bijvoorbeeld?

Het is wat lang allemaal maar fijn om eens geen eiland terug te zien.
We denken inderdaad aan nespresso apparaatje wat we nu hebben zou passen. Inclusief deurtjes en kleine overstek zou het blad 37,5 cm worden maar het is inderdaad niet veel. We overwegen nog om er 40cm diepte van te maken maar dat gaat natuurlijk wel weer ten koste van het effect waarmee we de keuken wat willen 'breken'.
Geen eiland inderdaad, en ook geen visgraat, taatsdeur of matzwarte keuken. Hoewel we dat allemaal wel mooi vinden willen we liever iets wat meer van ons eigen is.

Ik besef me wel dat het nu lastig is om te snappen waarom we voor deze lange opstelling hebben gekozen, daarom hierbij ook nog wat plaatjes uit Floorplanner toegevoegd om meer gevoel voor de ruimte met de patio te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kek3Z0gS-ZIGjxLNnp9Qe49TCpI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iPWkUQSVyQiTf01hCZ5K1A9C.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eflqw1s7BDwABCFyz7v-eCxipn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nht0Y5AvKmFSSuiuS9w5TJYY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hM5bumbtruNkZSA7UxxF690oxw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knLdtIz0Y8No49tGO75NDmQC.jpg?f=fotoalbum_large

Het is in Floorplanner helaas nog best lastig om de keuken goed in te tekenen, ze hebben maar beperkt keuze in de kleuren en spullen lijkt het, dus het gaat meer om het ruimtelijke effect :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Alic3 heb alles Miele. Staat elders in dit topic ook wel.

Gebruiken de magnetron vrijwel dagelijks. Een boterham ontdooien in de stoomoven is geen goed plan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
Marinos83 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

Bedankt voor de tip, gaan we naar kijken! d:)b

[...]

Klopt, bewust voor de gewone combi gekozen. Onze warm waterleiding is zo'n 12m tot de keuken dus leek me beter om die niet te gebruiken want dan haal je steeds warm water uit de warmtepomp boiler op zolder waar je maar een klein beetje nuttig van gebruikt.
Kookplaat met afzuiging is in eerste instantie afgevallen omdat dan ook de hele keuken minimaal 5 cm naar voren moet om voldoende aanrechtblad en ventilatie achter de kasten te hebben. Maar als we geen bevredigende optie voor de losse afzuiger vinden komt het wellicht toch weer in beeld.

[...]

We denken inderdaad aan nespresso apparaatje wat we nu hebben zou passen. Inclusief deurtjes en kleine overstek zou het blad 37,5 cm worden maar het is inderdaad niet veel. We overwegen nog om er 40cm diepte van te maken maar dat gaat natuurlijk wel weer ten koste van het effect waarmee we de keuken wat willen 'breken'.
Geen eiland inderdaad, en ook geen visgraat, taatsdeur of matzwarte keuken. Hoewel we dat allemaal wel mooi vinden willen we liever iets wat meer van ons eigen is.

Ik besef me wel dat het nu lastig is om te snappen waarom we voor deze lange opstelling hebben gekozen, daarom hierbij ook nog wat plaatjes uit Floorplanner toegevoegd om meer gevoel voor de ruimte met de patio te krijgen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is in Floorplanner helaas nog best lastig om de keuken goed in te tekenen, ze hebben maar beperkt keuze in de kleuren en spullen lijkt het, dus het gaat meer om het ruimtelijke effect :)
Ik vind het er supergaaf uit zien! Hoe breed is het daar? Als je de kookplaat met afzuiging neemt kun je de kasten rechts ook weer 5 cm dieper maken. En een iets dieper werkblad is sowieso niet gek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Deleon78 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Wij hebben deze grepen.
- stof etc blijft er op liggen
- als je net je nagels geknipt hebt, kunnen je vingertoppen wat gevoelig zijn bij het open doen
- laat je blad iets uitsteken zodat het hele handvat onder het blad zit. Netter en je blijft er niet achter hangen.

Prima handgrepen! Handgreeploos gaat vaak ten koste van bruikbare ruimte.
Top, thanks voor de ervaringen ermee :)

Bruikbare ruimte is inderdaad een belangrijk puntje. Voor de normale onderkasten valt het wel mee denk ik, maar de ladekast zit dan (bij geen PTO) ook een lijst voor die toch weer een cm of 4-5 stapelhoogte wegneemt.

Toch nog even nadenken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Quooker Combi 7L

Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

Leuke keuken. Ik vind het alleen in het ontwerp wat uit de toon vallen dat de linker lades in tweeën zijn, dus dat dit niet ook 120 is. Maar waarschijnlijk valt dat helemaal niet meer op als de keuken er eenmaal staat.

Ik zou zelf juist voor een dieper blad kiezen. En dan liefst ook met diepere laden en korven, maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan. Dan heb je meer opbergruimte en ook meer werkruimte op het blad. Terwijl je bv 15 cm minder 'loopruimte' niet zo snel zult missen.

Heb je ook al gevraagd of een werkblad van deze lengte in één stuk kan? Het kan zijn dat dit bij het ene materiaal net wel kan en bij het andere materiaal net niet. Ook iets om rekening mee te houden. Of eventueel je opstelling iets op aan te passen.

Wat de hoogte van de kasten en de plint betreft, volgens mij is 14 cm voor een plint helemaal niet zo gek. Maar je zou ook nog een ander merk kunnen bekijken, met een iets hoger corpus. Want je zult er toch jaren naar moeten kijken en dan kun je maar beter goed weten wat er mogelijk is.

• Marinos83
Dengra schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:00:
[...]
Ik vind het er supergaaf uit zien! Hoe breed is het daar? Als je de kookplaat met afzuiging neemt kun je de kasten rechts ook weer 5 cm dieper maken. En een iets dieper werkblad is sowieso niet gek...
Thanks, wij zijn ook blij met het ontwerp, we willen geen recht toe recht aan keuken.
Ik denk dat je gelijk hebt, die 5 cm gaat het verschil qua loopruimte niet maken maar een kookplaat met afzuiging is toch een mooiere oplossing dan de koof die ze nu hebben getekend. Ik heb net ff bij Pelgrim zitten kijken en die hebben een mooie matzwarte met goede specificaties (grote flex zones, touch sliders, mooie rode lampjes) dus dan gaat die er in en kan de nis ook weer iets dieper worden zonder dat het effect van verschillende dieptes verloren gaat.
De breedte is 195 cm dus als daar 65 af gaat blijft er 130 over, dat is genoeg om normaal achter iemand langs te kunnen lopen die staat te koken, maar ik zou ook niet veel smaller willen gaan.
Rubbergrover1 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:12:
[...]

Leuke keuken. Ik vind het alleen in het ontwerp wat uit de toon vallen dat de linker lades in tweeën zijn, dus dat dit niet ook 120 is. Maar waarschijnlijk valt dat helemaal niet meer op als de keuken er eenmaal staat.

Ik zou zelf juist voor een dieper blad kiezen. En dan liefst ook met diepere laden en korven, maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan. Dan heb je meer opbergruimte en ook meer werkruimte op het blad. Terwijl je bv 15 cm minder 'loopruimte' niet zo snel zult missen.

Heb je ook al gevraagd of een werkblad van deze lengte in één stuk kan? Het kan zijn dat dit bij het ene materiaal net wel kan en bij het andere materiaal net niet. Ook iets om rekening mee te houden. Of eventueel je opstelling iets op aan te passen.

Wat de hoogte van de kasten en de plint betreft, volgens mij is 14 cm voor een plint helemaal niet zo gek. Maar je zou ook nog een ander merk kunnen bekijken, met een iets hoger corpus. Want je zult er toch jaren naar moeten kijken en dan kun je maar beter goed weten wat er mogelijk is.
Thanks! Die linker 2 van 60 zijn geen lades maar een vaatwasser en spoelkast waar de Quooker in moet komen. Om de lijnen wel mooi door te trekken komt er dus een gespleten front op.
Zoals bovenstaand aangegeven, de breedte van de doorloop laat die 5 cm extra blad nog wel toe, maar extra diepe kasten is misschien niet verstandig. Werkblad zal bij composiet helaas niet uit een stuk kunnen, en we willen geen laminaat. De 14 cm plint klinkt wat zonde maar is inderdaad zo gek nog niet, daar ga ik niet te zwaar aan tillen d:)b

Vandaag ook bij Tulp langs geweest omdat die ook Fenix keukens kunnen leveren. Gemengd gevoel over. Positief: het is de echte Fenix, en niet een eigen product onder andere naam zoals bij Schmidt. En ze hadden een keuken in exact deze Fenix kleur staan dus dat is leuk om te zien en heeft ons bevestigd in onze keuze., waarbij ook de plint in de fenix kleur mee kan. Maar ze kwamen wel met een offerte van bijna 26k terug. Daar viel duidelijk wel over te praten maar dan werd de hele standaard trucendoos open getrokken: voor welke prijs willen jullie vandaag nog tekenen? Praten met de manager, etc. Daar zijn we niet in meegegaan. Wel aangegeven dat het sowieso onder de 20k moet uitkomen en dat leek haalbaar, en dat we terug komen als we wel klaar zijn om te gaan tekenen. Oh en nog een minpunt van Tulp: ze konden geen plaatje van de keuken laten zien, alleen een schets op papier. Ipv Pelgrim konden ze Whirlpool bieden, volgens hun vergelijkbaar in kwaliteit maar daar heb ik wel twijfels over. Sowieso vind ik de 8 jaar garantie bij Pelgrim een flink pluspunt. Iemand die iets zinnigs over kan zeggen over de kwaliteit van Pelgrim versus Whirlpool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-10 12:53

MB3

@Marinos83 ik heb niks over de kwaliteit van Pelgrim vs Whirlpool te zeggen, maar wel over het prijsbeleid van Tulp. Ze gingen bij ons van 18K nog wat, naar 10K. Dus zou je denken dat de prijs die ze jullie gegeven hebben nog wel kan zakken naar 15-17k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor dat geld zou ik er wel Siemens of Bosch in willen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso wegblijven bij een zaak die eerst 18k offereert en als je dan wegloopt opeens naar 10k gaat.

@Marinos83 Met zo'n specifiek en uniek keukenontwerp (ik vind hem erg gaaf trouwens) zou ik toch eens naar een zaak gaan die zelf maatwerk keukens ontwerpt. Klomp keukens in Mill maakt hem precies zoals je wilt en geeft er goed advies over. Juist met keukens zoals die van jou zou ik zo'n bezoekje zeker wagen. Het is ook niet per se duurder.

Klomp maakt overigens ook Fenix fronten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-10 12:53

MB3

@Verwijderd Tulp is idd afgevoerd van ons lijstje ;)

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Heeft er iemand ervaring met Gerard Brink van gerardkeukenmeubel.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:56
synorluna schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:06:
@hierynomus en @PWM kunnen hier meer over vertellen. :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 20:33
Marinos83 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:22:
[...]
Ipv Pelgrim konden ze Whirlpool bieden, volgens hun vergelijkbaar in kwaliteit maar daar heb ik wel twijfels over. Sowieso vind ik de 8 jaar garantie bij Pelgrim een flink pluspunt. Iemand die iets zinnigs over kan zeggen over de kwaliteit van Pelgrim versus Whirlpool?
Volgens mij zijn Atag / Pelgrim en Etna merken van hetzelfde concern. Whirlpool is wel een stapje slechter, maar ook goedkoper. Pelgrim is een beetje een budget merk. In onze huidige keuken zit spul van Whirlpool, wat na tien jaar en letterlijk uit elkaar valt, en spul van Pelgrim, wat ook niet geweldig is qua kwaliteit. Wij hebben voor onze nieuwe keuken gekozen voor Neff, wat van hetzelfde concern is als Bosch en Siemens. Daar krijgen we ook 5 jaar garantie, maar dat gaat echt wel langer mee. Miele schijnt nog beter te zijn, maar ik heb daar slechte ervaringen mee, met een stofzuiger die na 2 jaar en 1 maand stuk ging waarbij we zelf voor de reparatie moesten betalen. Dus Miele doe ik niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

synorluna schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:06:
Zeer tevreden :) Vlekkeloos en vooral ook oplossingen die een standaard keukenwinkel niet zo kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
haaibaa2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:12:
[...]
Volgens mij zijn Atag / Pelgrim en Etna merken van hetzelfde concern. Whirlpool is wel een stapje slechter, maar ook goedkoper. Pelgrim is een beetje een budget merk. In onze huidige keuken zit spul van Whirlpool, wat na tien jaar en letterlijk uit elkaar valt, en spul van Pelgrim, wat ook niet geweldig is qua kwaliteit. Wij hebben voor onze nieuwe keuken gekozen voor Neff, wat van hetzelfde concern is als Bosch en Siemens. Daar krijgen we ook 5 jaar garantie, maar dat gaat echt wel langer mee. Miele schijnt nog beter te zijn, maar ik heb daar slechte ervaringen mee, met een stofzuiger die na 2 jaar en 1 maand stuk ging waarbij we zelf voor de reparatie moesten betalen. Dus Miele doe ik niet meer.
Nou, daar zou ik niet zo zeker van zijn. In onze huidige keuken zit allemaal Siemens apparatuur, maar daarvan is de kwaliteit ook niet zo denderend. Zowel de combi-oven, vaatwasser en afzuigkap hielden er allemaal na 5-7 jaar mee op. En bij de daarna nieuw aangeschafte Siemens vaatwasser is na 3 jaar de motor alweer een keer vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Gijsje22 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:39:
[...]

Nou, daar zou ik niet zo zeker van zijn. In onze huidige keuken zit allemaal Siemens apparatuur, maar daarvan is de kwaliteit ook niet zo denderend. Zowel de combi-oven, vaatwasser en afzuigkap hielden er allemaal na 5-7 jaar mee op. En bij de daarna nieuw aangeschafte Siemens vaatwasser is na 3 jaar de motor alweer een keer vervangen.
Tja, ook Siemens laat een aantal lijnen in de voor Siemens goedkopere landen bouwen.
Zowel bij Bosch als Siemens is dit dus geen garantie dat het ook goed is of langer meegaat.
vziw worden alleen de 2 duurste lijnen (siemens 500 en 700 serie dacht ik / Bosch 6 en 8)ook echt in duitsland gemaakt. Miele is hoogwaardige kwaliteit.

Andere merken is meestal uitgemaakte zaak en komen uit de zuidelijke landen.

En tja, wat is lang.. mensen beargumenteren dit in jaren, maar je moet natuurlijk draai / gebruiksuren kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Wij hebben nu zelf Etna in de keuken, dat was niet onze keus zat er al in bij de koop. Het is niet fantastisch maar ik moet zeggen dat het ook niet heel slecht is, en we hebben ook al een paar keer (in 7 jaar) gebruik gemaakt van hun service en die was prima, alleen niet super snel. Met name de combi magnetron en de kookplaat zijn we tevreden over, de koelkast eigenlijk ook wel want doet gewoon wat ie moet doen. Alleen de vaatwasser is niet heel denderend, maar zolang we daarvan het zwaarste programma draaien gaat het goed en is in al die tijd nog niet stuk gegaan. Daarom denk ik nu dat als Pelgrim een stapje beter is en wat meer opties heeft, het met 8 jaar garantie erbij wel goed moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 18:59
doggy1 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:46:
[...]

Bedankt voor jouw reaktie.
Ik denk dan maar een compacte stoombakoven bv CS856GNB7, maar de adviesprijs is €2059.
Weet iemand een recente echte(lage) prijs? Ik weet dat ik per mail bij div.aanbieders kan vragen, maar mss weet iemand al wat prijzen.
Ik heb gister een prijs gekregen voor de grote broer van die, de HS858GXB6 van €1505
Adviesprijs € 2.759,00
Maar dit is wel in combinatie met een maatwerkkeuken. Denk als ik zeg:"Laat de keuken maar zitten, ik wil alleen de oven" dat dan de prijs wel anders wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

haaibaa2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

Klopt, Atag en Pelgirm zijn van Etna.

Het hele rijtje dan maar even:
BSH: Bosch, Gaggenau, Neff, Siemens
Elektrolux: AEG, Elektrolux, Zanussi (maar ook veel Ikea apparatuur).
Etna: Atag, Etna, Pelgrim
Whirlpool: Bauknecht, Indesit, Whirlpool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lichtelijk offtopic misschien; maar heeft iemand de afgelopen dagen hier een energiemeter aan koelkast of vriezer gehangen?

Ben benieuwd hoever het dagelijkse energieverbruik ineens oploopt met deze temperaturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

MikeyMan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:42:
Lichtelijk offtopic misschien; maar heeft iemand de afgelopen dagen hier een energiemeter aan koelkast of vriezer gehangen?

Ben benieuwd hoever het dagelijkse energieverbruik ineens oploopt met deze temperaturen :)
Als je een slimme meter hebt misschien het nachtverbruik vergelijken, daar zul je het makkelijk in kunnen zien, in de meeste huishoudens is de koelkast het enige dat 's nachts draait en gevoelig is voor weersinvloeden ;)

Als ik zo kijk dan heb ik 24 juli de laatste nacht gehad met een verbruik onder de 2kWh, en dan 5 augustus nog, maar ik denk dat ik toen de vaatwasser niet na 23.00 uur gedraaid heb en dat doe ik normaal wel.
Dus ogenschijnlijk heeft het wel effect.

[ Voor 18% gewijzigd door Leandra66 op 14-08-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leandra66 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Als je een slimme meter hebt misschien het nachtverbruik vergelijken, daar zul je het makkelijk in kunnen zien, in de meeste huishoudens is de koelkast het enige dat 's nachts draait en gevoelig is voor weersinvloeden ;)
Ja klopt, alleen heb ik sinds vorige week donderdag ook een airco pruttelen in de slaapkamer die ik nog niet heb durven uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

MikeyMan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Ja klopt, alleen heb ik sinds vorige week donderdag ook een airco pruttelen in de slaapkamer die ik nog niet heb durven uitzetten ;)
Oh.... true, dat vertekent de heleboel natuurlijk :X
Bij ons alleen een ventilator en die draait al weken, dus die zit er in de hele maand juli ook wel bij in.
Airco is ook wel van een andere orde dan een ventilator.

[ Voor 6% gewijzigd door Leandra66 op 15-08-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:42:

Dat loopt op ja.. :) Maar dit is ook erg oud beestje. Gaat vervangen worden in november/december.
Hopelijk zie ik dat ook terug in het verbruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNor8kMx_vUf19iJjl04HwjTuUM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1RymL8ktIMNqk3jv1ZgAou2.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Dat loopt op ja.. :) Maar dit is ook erg oud beestje. Gaat vervangen worden in november/december.
Hopelijk zie ik dat ook terug in het verbruik.
[Afbeelding]
Valt me nog mee, 50% er bovenop oid?

Voor die paar dagen...

Werd vooral getriggerd door de verbruiksmonitor van de Airco, die nogal optimistisch lijkt. Maar vergat daarbij dat de koeling ook harder staat te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
PWM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:38:
[...]

Zeer tevreden :) Vlekkeloos en vooral ook oplossingen die een standaard keukenwinkel niet zo kunnen doen.
Was die site ook tegen gekomen. Prachtige keukens.
Maar betaal je hier vanwege maatwerk/handwerk stuk meer dan in ‘gewone’ keukenzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ada12 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:41:
[...]

Was die site ook tegen gekomen. Prachtige keukens.
Maar betaal je hier vanwege maatwerk/handwerk stuk meer dan in ‘gewone’ keukenzaak?
Nee. Wij waren voor onze complete maatwerk keuken minder kwijt dat bij een standaard keukenboer. Ook de apparaten heeft hij voor een goede prijs geregeld.

Het is een geweldige keuken geworden en zijn service is top geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-10 17:59
Wegens aanschaf van een nieuwe woning waar ik (onder meer) de keuken in wil vervangen ook mijzelf maar eens gaan orienteren op mogelijke indelingen, materialen en kleurstellingen en uiteindelijk op de volgende indeling uit gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nnU84ED-j5JbOWxIQNiW6spvi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9een01D8txu9mb1LUWU4HKS4.png?f=fotoalbum_large

plattegrond van de begane grond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbvkKDz8qvyAX6451y6oP_KN4es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNX4oxaZSXPMVkjbO7d07FiS.jpg?f=fotoalbum_large

Gekozen voor een kookschiereiland omdat een L keuken hier helaas niet (logisch) te realiseren is, omdat je in dat geval de voorraad kast onder de trap (die alleen vanuit de keuken toegankelijk is) of niet meer moet gebruiken, of de deur moet verplaatsen naar de woonkamer waardoor je een groot gedeelte van ruimte in de kast kwijt raakt. Bij de hoge kasten (en wandkasten) is het de bedoeling dat de kasten in dezelfde kleur naar boven doorlopen en bij de wandkasten wil ik kijken of het mogelijk is om deze even diep te maken als de andere kasten.

De hoge kast rechts bevat de koelkast en vriezer en de linker hoge kast zou de vaatwasser moeten gaan bevatten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/es8XjGiuPMAajnBAczfg0HQBPyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6N0HjcE2LCUg7I6gdkWVgqSb.png?f=fotoalbum_large

Het idee bij het schiereiland is dat (een gedeelte) van het eiland (het ondiepe stuk) als een soort bar gebruikt gaat worden voor bv ontbijt of om met gasten een een drankje of iets te doen als er gekookt word
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHBHBxHP-YcDUi-saLjRdnsjr3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DNqgZJWIsKudBvwGPtiWoFmr.png?f=fotoalbum_large

Het smalle kastje aan de linkerkant is eigenlijk buur bedoelt om handvatten van pannen aan die kant kwijt te kunnen en/of een eventueel koffiezetapparaat daar neer te zetten. De oven zit overigens niet onder de kookplaat omdat het de bedoeling is een kookplaat met (recirculatie) afzuiging te plaatsen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwDthP4ReLo5mflsN_Nb0mvP1Hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vMIHuqo3oNd9hZeM9KDiSQKK.png?f=fotoalbum_large

een paar dingen heb ik in de online tool overigens niet kunnen uittekenen, zo is het de bedoeling dat het een greeploze keuken word en zou de nis bij de wasbank helemaal in eiken moeten zijn.

In de woonkamer naast de keuken komt overigens een houten eettafel van 220x100 te staan, vandaar de reden om het kookeiland 1.5 kastje diep te maken ivm de doorloop ruimte.

Ik zat zelf nog te twijfelen om de kleurstelling andersom te doen (kastenwand in het eiken en eilandkastjes in het zwart) omdat ik het idee had dat het anders welllicht teveel houtkleur in de kamer zou worden icm de tafel, maar als ik de afbeeldingen zo zie icm blad en wangen (wat ik eerst nog niet gevonden had in de tool hoe ik dat kon intekenen) lijkt dat wel mee te vallen..

De kleurstelling zou overigens matzwart/eiken moeten worden met een dun blad.

Qua prijs waar ik op uit zou komen heb ik echter nog geen idee (volgende week een afspraak bij een keukenboer) en wat qua apparatuur goed zou zijn eigenlijk ook niet..

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 14-08-2020 14:30 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-10 10:22
Marinos83 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:22:

[...]

....het is de echte Fenix, en niet een eigen product onder andere naam
Er zijn meerdere soorten Fenix. Let wel even op de randafwerking. Er zit een zwarte onderlaag onder de Fenixlaag, deze is te zien als je een andere kleur dan zwart Fenix kiest. Tenzij je een merk keuken kiest die de door en door Fenix platen of platen met randafwerking gebruikt.

De platen die Dekker levert moet je dus niet in een andere kleur dan zwart hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

PWM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Nee. Wij waren voor onze complete maatwerk keuken minder kwijt dat bij een standaard keukenboer. Ook de apparaten heeft hij voor een goede prijs geregeld.

Het is een geweldige keuken geworden en zijn service is top geweest.
Dat klinkt goed, ik zit in de buurt en ik had van zijn neef al over hem gehoord.
Hoe moet ik die vergelijking zien met een standaard keukenboer? Nobila of Next125 waar ze prijstechnisch onder zaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Marinos83 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:25:
Wij hebben nu zelf Etna in de keuken, dat was niet onze keus zat er al in bij de koop. Het is niet fantastisch maar ik moet zeggen dat het ook niet heel slecht is, en we hebben ook al een paar keer (in 7 jaar) gebruik gemaakt van hun service en die was prima, alleen niet super snel. Met name de combi magnetron en de kookplaat zijn we tevreden over, de koelkast eigenlijk ook wel want doet gewoon wat ie moet doen. Alleen de vaatwasser is niet heel denderend, maar zolang we daarvan het zwaarste programma draaien gaat het goed en is in al die tijd nog niet stuk gegaan. Daarom denk ik nu dat als Pelgrim een stapje beter is en wat meer opties heeft, het met 8 jaar garantie erbij wel goed moet komen.
Mooi voorbeeld van zoveel mensen zoveel ervaringen. Ons vorige huis (huurwoning) had een complete Etna keuken. (Nieuw opgeleverd in 2015)
Koelkast met vriesvak: Deed het prima, maar had zeer regelmatig ijs op de wanden.
Gasfornuis: Toch net iets te vaak geen vonkje om het gas aan te krijgen.
Vaatwasser: Kon max op 50 graden en dat moest je ook echt doen en alleen met een specifiek merk blokjes kwam het er 9/10x redelijk schoon en soms droog uit.
Combimagnetron: Werkelijk het slechtste apparaat in een keuken dat ik ooit heb gehad. Vooral de ovenfunctie was compleet kansloos.
Voor ons dus echt nooit meer Etna, terwijl vrienden van ons ook grotendeels Etna in de keuken hebben genomen omdat ze er in hun vorige huis zo tevreden over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23
De ene Skoda is de andere niet.
De ene Corsair is de andere niet.

Je kunt het niet over een merk hebben zonder op z'n minst het type te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 21:07

HellBeast

Oh My GoT!

Gisteren bij Superkeukens geweest. Heel erg goed geholpen bij het samenstellen van de keuken die we wilden. Kan iemand iets zeggen over de prijs of deze reëel is?

Het model keuken is een A, Super+ SPL Sorrento Plus. Het eiland is 1 meter diep en 3 meter lang. We hebben 4 kasten en een combinatie van Siemens en Constructa apparatuur. Bij Superkeukens werd gezegd dat constructa een dochtermerk is van Siemens en dat de apparatuur hetzelfde is, maar alleen een ander merknaam had. We hebben de vriezer en vaatwasser van dit merk gedaan en de rest van Siemens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-tuIAPfL6trnva5ycFsCpqklrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EitURoWmB2kev4FIHAwYZ1ar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFz1us3GwLdQXqWYhsVy7aWy2Fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWiJDbOe7hbECNwnyBOroKx4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMM3KYtwMIQdFWyKvUbd7Qbtlto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwYVgvN1HBQYFZV23MiIIghr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uKaYNkRWaQ7GqxgU28xgYSlBiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVBUiSTnpi8JiIxQ3IVWtnWr.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur:

Constructa CGA59V8 Vaatwasser
Constructa CE61243 Vrieskast
Siemens KI81RAD30 Koelkast
Siemens CM836GNB6 Combi Magnetron/Oven
Siemens CT836LEB6 Koffieautomaat
Bora Pure puru kookplaat
Quooker Quooker met 5 liter boiler
Dekker Stopcontact

Werkblad: Composiet dikte 12mm, randlijst 60mm hoog.
Inclusief montage en aansluiten.

Eur 20.500,-

Er werd direct in het gesprek gemeld dat ze de beste prijs geven en dat afdingen zoals bij andere keukenboeren niet de werkwijze is bij Superkeukens. Dus take it or leave it. Wat ik raar vind is dat op de offerte alleen een eindbedrag staat en geen specificatie per onderdeel. Dat heb ik nog wel even via e-mail gevraagd als aanvulling.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:52:
Gisteren bij Superkeukens geweest. Heel erg goed geholpen bij het samenstellen van de keuken die we wilden. Kan iemand iets zeggen over de prijs of deze reëel is?

Het model keuken is een A, Super+ SPL Sorrento Plus. Het eiland is 1 meter diep en 3 meter lang. We hebben 4 kasten en een combinatie van Siemens en Constructa apparatuur. Bij Superkeukens werd gezegd dat constructa een dochtermerk is van Siemens en dat de apparatuur hetzelfde is, maar alleen een ander merknaam had. We hebben de vriezer en vaatwasser van dit merk gedaan en de rest van Siemens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Bora Pure puru kookplaat
Dekker Stopcontact

Eur 20.500,-

Er werd direct in het gesprek gemeld dat ze de beste prijs geven en dat afdingen zoals bij andere keukenboeren niet de werkwijze is bij Superkeukens. Dus take it or leave it. Wat ik raar vind is dat op de offerte alleen een eindbedrag staat en geen specificatie per onderdeel. Dat heb ik nog wel even via e-mail gevraagd als aanvulling.
1. Je krijgt verlengde garantie bij Siemens als je 4 apparaten bij hen afneemt, dua dan snap ik de keuze voor constructa niet. https://www.siemens-home....ies/3-jaar-extra-garantie
2. Volgens mij zou een U hier veel beter passen? Ik weet de afmetingen niet, maar het lijkt allemaal erg krap nu. Die bar met 2 stoelen, daar kan je amper een placemat en bord kwijt lijkt het. En hoeveel ruimte is er rondom het eiland?
3. Quooker van 5 liter bestaat niet, 3 of 7.
4. Prijs kan ik weinig over zeggen. Zoals altijd het advies om meerdere keukenzaken te bezoeken. Alleen een totaalprijs geven doen ze expres natuurlijk, dat maakt het voor jou lastig om te vergelijken en af te dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Bora Pure puru kookplaat
Dekker Stopcontact

Eur 20.500,-

Over het ontwerp: je gaat geforceerd een eiland plaatsen in een ruimte die zich daar helemaal niet voor leent. Laat eens iemand met verstand van zaken tekenen en stuur dan niet op een eiland aan.....Gezien je eerdere post ga je daar weinig mee doen.

Over de prijs: duur. Voor dat geld mag je minimaal alle apparatuur van BSH krijgen in de midden tot hoog categorie en een duurder blad. De kasten zullen ook wel overpriced zijn. Laat je niks wijs maken over constructa, dat is budget en voor iedereen is er een budget. Maar dat past niet in een keuken van 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Bora Pure puru kookplaat
Dekker Stopcontact

Eur 20.500,-

Per onderdeel doet bijna geen enkele keukenzaak is mijn ervaring. Een totaal per productgroep nog wel.
Dus werkbladen, meubels, apparatuur, e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:39:
[...]
Laat je niks wijs maken over constructa, dat is budget en voor iedereen is er een budget. Maar dat past niet in een keuken van 20k.
Ik merk dat die link hier vaak gelegd wordt. Duurdere keuken == duurdere apparatuur. Maar ik ben het daar toch niet mee eens. Zoals vorige week gepost hebben wij nu een keuken van 39k in bestelling (wat in dit topics in de wat hogere prijscategorie valt), maar is alle apparatuur midden/laag segment (Siemen iq500, Bora Pure, Quooker). Ik zie in veel gevallen namelijk gewoon geen meerwaarde in duurdere apparatuur. Mijn mediterrane afkomst heeft ook mijn koken beïnvloed en daardoor weinig nut voor complexe stoom ovens zoals Miele ze heeft etc. Ik vind het dan ook niet nuttig om daar voor te betalen. Ook heb ik nu in mijn oude huis (zat er al in) laag segment Etna en Pilgrim apparatuur. De koelkast heeft de afgelopen zeven jaar prima gekoeld, de vriezer prima gevroren en de vaatwasser maakt het nog altijd elke dag netjes schoon :). Mijn lat ligt niet zo hoog voor dergelijke apparatuur ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens een bevriende witgoed monteur is constructa best betrouwbaar. Maar; als je niet van herrie houdt, kun je beter voor een topmodel gaan ;)

Overigens helemaal eens dat een eiland hier gewoon niet past.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 15-08-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Don Quijote schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Ik merk dat die link hier vaak gelegd wordt. Duurdere keuken == duurdere apparatuur. Maar ik ben het daar toch niet mee eens. Zoals vorige week gepost hebben wij nu een keuken van 39k in bestelling (wat in dit topics in de wat hogere prijscategorie valt), maar is alle apparatuur midden/laag segment (Siemen iq500, Bora Pure, Quooker). Ik zie in veel gevallen namelijk gewoon geen meerwaarde in duurdere apparatuur. Mijn mediterrane afkomst heeft ook mijn koken beïnvloed en daardoor weinig nut voor complexe stoom ovens zoals Miele ze heeft etc. Ik vind het dan ook niet nuttig om daar voor te betalen. Ook heb ik nu in mijn oude huis (zat er al in) laag segment Etna en Pilgrim apparatuur. De koelkast heeft de afgelopen zeven jaar prima gekoeld, de vriezer prima gevroren en de vaatwasser maakt het nog altijd elke dag netjes schoon :). Mijn lat ligt niet zo hoog voor dergelijke apparatuur ;).
Volgens mij wordt er bedoeld dat de prijs van die keuken te hoog is voor de apparatuur die erin zit. Niet dat je in een keuken van 40k automatisch ook altijd alleen maar Miele zou moeten plaatsen.

Maar ik zou er naast kunnen zitten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Hoe breed is de keuken? zou denk ik max. 2 meter eiland nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
We hebben 4 kasten en een combinatie van Siemens en Constructa apparatuur. Bij Superkeukens werd gezegd dat constructa een dochtermerk is van Siemens en dat de apparatuur hetzelfde is, maar alleen een ander merknaam had. We hebben de vriezer en vaatwasser van dit merk gedaan en de rest van Siemens.
Volgens mij is dat ongeveer het zelfde als zeggen dat een Dacia hetzelfde is als een Renault, maar alleen met een andere merknaam. De basis voor de apparatuur is de zelfde technologie en komt uit de zelfde stal, maar het zijn toch wel andere apparaten. Het is niet meteen slecht of zo, maar toch duidelijk een instapmodel.

Voor de vaatwasser zou ik er niet zo snel voor kiezen, omdat de hoeveelheid geluid (in een open keuken) en schoonmaakkwaliteit tussen de types nogal kunnen verschillen. Daarom zou ik voor een stille gaan die goed schoonmaakt en ik ben er niet van overtuigd dat dit voor deze op gaat.
Pagina: 1 ... 151 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1