Ik zou hier voor een U keuken gaan. Zo te zien is de ruimte vergelijkbaar met die van mij en ik was initieel ook in de markt voor een eiland, maar op basis van goed advies voor U gegaan. Geen seconde spijt van! Het biedt zo veel meer (werk)ruimte. Vooral het samen kokkerellen gaat prettiger omdat je elkaar bijna niet in de weg loopt.HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:52:
Gisteren bij Superkeukens geweest. Heel erg goed geholpen bij het samenstellen van de keuken die we wilden. Kan iemand iets zeggen over de prijs of deze reëel is?
Het model keuken is een A, Super+ SPL Sorrento Plus. Het eiland is 1 meter diep en 3 meter lang. We hebben 4 kasten en een combinatie van Siemens en Constructa apparatuur. Bij Superkeukens werd gezegd dat constructa een dochtermerk is van Siemens en dat de apparatuur hetzelfde is, maar alleen een ander merknaam had. We hebben de vriezer en vaatwasser van dit merk gedaan en de rest van Siemens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apparatuur:
Constructa CGA59V8 Vaatwasser
Constructa CE61243 Vrieskast
Siemens KI81RAD30 Koelkast
Siemens CM836GNB6 Combi Magnetron/Oven
Siemens CT836LEB6 Koffieautomaat
Bora Pure puru kookplaat
Quooker Quooker met 5 liter boiler
Dekker Stopcontact
Werkblad: Composiet dikte 12mm, randlijst 60mm hoog.
Inclusief montage en aansluiten.
Eur 20.500,-
Er werd direct in het gesprek gemeld dat ze de beste prijs geven en dat afdingen zoals bij andere keukenboeren niet de werkwijze is bij Superkeukens. Dus take it or leave it. Wat ik raar vind is dat op de offerte alleen een eindbedrag staat en geen specificatie per onderdeel. Dat heb ik nog wel even via e-mail gevraagd als aanvulling.
Zeker wel. Maar daar had ik bepaalde esthetische eisen die helaas niet goedkoper konden.
Ik zeg ook pertinent niet dat duurdere apparatuur een slechte keuze zou zijn. Sterker nog, voor veel mensen is het de juiste keuze. Een Miele stoomoven lijkt mij hemels, als je daar veel gebruik van maakt in je koken.
Ik ageer alleen even tegen, wat ik dacht te begrijpen, het statement: een keuken van 20k hoort geen apparatuur aan de onder kant van het segment te hebben. Daar ben ik het niet mee eens. Maar misschien begreep ik @Anoniem: 224360 verkeerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Don Quijote op 15-08-2020 09:48 ]
Vorige week was ik ook bij Superkeukens. Wellicht leuk om te vergelijken.HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:52:
Gisteren bij Superkeukens geweest. Heel erg goed geholpen bij het samenstellen van de keuken die we wilden. Kan iemand iets zeggen over de prijs of deze reëel is?
Het model keuken is een A, Super+ SPL Sorrento Plus. Het eiland is 1 meter diep en 3 meter lang. We hebben 4 kasten en een combinatie van Siemens en Constructa apparatuur. Bij Superkeukens werd gezegd dat constructa een dochtermerk is van Siemens en dat de apparatuur hetzelfde is, maar alleen een ander merknaam had. We hebben de vriezer en vaatwasser van dit merk gedaan en de rest van Siemens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apparatuur:
Bora Pure puru kookplaat
Dekker Stopcontact
Eur 20.500,-
Er werd direct in het gesprek gemeld dat ze de beste prijs geven en dat afdingen zoals bij andere keukenboeren niet de werkwijze is bij Superkeukens. Dus take it or leave it. Wat ik raar vind is dat op de offerte alleen een eindbedrag staat en geen specificatie per onderdeel. Dat heb ik nog wel even via e-mail gevraagd als aanvulling.
Wat me bij jouw tekening opvalt is dat de oven een andere lijn is dan de koffiemachine.
Dat lijkt me net jammer, toch?
Wij kregen wel een opgesplitste offerte overigens.
Wellicht zijn jouw kasten veel duurder dan die van ons?
Wij kwamen ongeveer op hetzelfde bedrag uit, maar met allemaal Siemens apparatuur en meer kasten.
Photofacts; weblog over fotografie..
Grappig, want wij zijn met een keuken bezig en ik wil eigenlijk alleen maar Miele apparatuur, vanwege de kwaliteit, er komt overigens geen stoomoven in.Don Quijote schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:06:
[...]
Ik merk dat die link hier vaak gelegd wordt. Duurdere keuken == duurdere apparatuur. Maar ik ben het daar toch niet mee eens. Zoals vorige week gepost hebben wij nu een keuken van 39k in bestelling (wat in dit topics in de wat hogere prijscategorie valt), maar is alle apparatuur midden/laag segment (Siemen iq500, Bora Pure, Quooker). Ik zie in veel gevallen namelijk gewoon geen meerwaarde in duurdere apparatuur. Mijn mediterrane afkomst heeft ook mijn koken beïnvloed en daardoor weinig nut voor complexe stoom ovens zoals Miele ze heeft etc. Ik vind het dan ook niet nuttig om daar voor te betalen. Ook heb ik nu in mijn oude huis (zat er al in) laag segment Etna en Pilgrim apparatuur. De koelkast heeft de afgelopen zeven jaar prima gekoeld, de vriezer prima gevroren en de vaatwasser maakt het nog altijd elke dag netjes schoon. Mijn lat ligt niet zo hoog voor dergelijke apparatuur
.
Helaas nu geen budget voor een Bulthaup keuken, want dat zou mijn ideale keuze zijn.
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
Anoniem: 224360
Ik bedoelde voornamelijk wat @Dengra schreef. Voor dat geld moet je betere apparatuur kunnen krijgen (of dus minder betalen), want in die kastjes en het blad kan de meerprijs niet zitten. Je betaalt dan gewoon teveel voor je keuken.Don Quijote schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:47:
[...]
Zeker wel. Maar daar had ik bepaalde esthetische eisen die helaas niet goedkoper konden.
Ik zeg ook pertinent niet dat duurdere apparatuur een slechte keuze zou zijn. Sterker nog, voor veel mensen is het de juiste keuze. Een Miele stoomoven lijkt mij hemels, als je daar veel gebruik van maakt in je koken.
Ik ageer alleen even tegen, wat ik dacht te begrijpen, het statement: een keuken van 20k hoort geen apparatuur aan de onder kant van het segment te hebben. Daar ben ik het niet mee eens. Maar misschien begreep ik @Anoniem: 224360 verkeerd.
Wel vind ik dat als je meer dan gemiddeld uitgeeft aan uiterlijk (blad en kastjes) het zonde is voor de esthetiek als je dan echt budget apparatuur plaatst. Die afwerking is ook minder.
Jouw apparatuur beschouw ik niet als budget.
Waarom gaat jouw voorkeur uit naar Bulthaup? Wij zijn nog aan het oriënteren, dus ben wel geïnteresseerd in waarom mensen een voorkeur hebben voor het een of ander.Leandra66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Grappig, want wij zijn met een keuken bezig en ik wil eigenlijk alleen maar Miele apparatuur, vanwege de kwaliteit, er komt overigens geen stoomoven in.
Helaas nu geen budget voor een Bulthaup keuken, want dat zou mijn ideale keuze zijn.
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ben zeker niet blind voor commentaar. Als er 10 mensen hier die er verstand van hebben zeggen dat ik het niet moet doen, dan moet ik het maar niet doen. Een U ligt dan inderdaad meer voor de hand. Terug naar de tekentafel (letterlijk). Om de ruimte te vergroten had ik in het "eiland ontwerp" de kasten in de berging laten vallen. Dat hoeft bij een U niet, waardoor ik ook nog meer bergingruimte overhou. Dat is dan weer een voordeel.
Het valt me wel tegen dat ze Constructa hebben geopperd als "nagenoeg hetzelfde als Siemens", terwijl ik nu van meerdere kanten hoor dat het in feite toch een budgetmerk is. Dan lijkt die 20,5k wel veel.
Het valt me wel tegen dat ze Constructa hebben geopperd als "nagenoeg hetzelfde als Siemens", terwijl ik nu van meerdere kanten hoor dat het in feite toch een budgetmerk is. Dan lijkt die 20,5k wel veel.
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik vind de B1 echt prachtig,, aan de buitenkant al, maar de binnenkant ook, met die houten lades en dergelijke. Het voelt ook allemaal net een tikje steviger.synorluna schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Waarom gaat jouw voorkeur uit naar Bulthaup? Wij zijn nog aan het oriënteren, dus ben wel geïnteresseerd in waarom mensen een voorkeur hebben voor het een of ander.
Waarom Bulthaup? Eh, smaak? Kwaliteit?
Materiaalgebruik, opties/mogelijkheden, kleuren, stevigheid van constructie en onderdelen, noem maar op.
Allemaal zaken die in dit topic helaas maar sporadisch aan bod komen.
Dus waarom bijv een Bulthaup B3? Kijk en voel een lade, en daarna een lade in een Nobilia keuken. Dan weet je direct waarom Bulthaup 3mm ruimte tussen fronten heeft, en Nobilia aan 6mm nog niet genoeg heeft .
Materiaalgebruik, opties/mogelijkheden, kleuren, stevigheid van constructie en onderdelen, noem maar op.
Dus waarom bijv een Bulthaup B3? Kijk en voel een lade, en daarna een lade in een Nobilia keuken. Dan weet je direct waarom Bulthaup 3mm ruimte tussen fronten heeft, en Nobilia aan 6mm nog niet genoeg heeft .
Nouja, kwaliteit...Leandra66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Grappig, want wij zijn met een keuken bezig en ik wil eigenlijk alleen maar Miele apparatuur, vanwege de kwaliteit, er komt overigens geen stoomoven in.
Van mijn vorige lijn Miele is elk apparaat minimaal 1x kapot geweest. Dat waren in totaal zes mankementen, die ook nog eens matig opgelost zijn.
Maar toch weer voor Miele gegaan. Vooral voor de stoomoven functionaliteit eigenlijk. Maar design spreekt me ook aan.
Ik heb niet de illusie dat Miele beter is dan een bsh apparaat oid.
Waarom dan? Je hebt dermate summiere informatie gegeven dat niemand iets zinnigs kan zeggen over die totaalprijs .HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:46:
....terwijl ik nu van meerdere kanten hoor dat het in feite toch een budgetmerk is. Dan lijkt die 20,5k wel veel.
Als ik op de webpagina van Superkeukens kijk, dan zie ik dezelfde keuken staan voor nog geen 10k: https://www.superkeukens.nl/keukens/sorrento-kristalwitStreamz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:55:
[...]
Waarom dan? Je hebt dermate summiere informatie gegeven dat niemand iets zinnigs kan zeggen over die totaalprijs .
Als ik dan zie welke aanpassingen wij hebben gedaan, dan is een extra 10,5k toch niet in verhouding met wat we ervoor krijgen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:29 ]
Nee, ik zie een keuken staan met dezelfde naam . Voor de rest zie ik alleen maar verschillen. Andere apparatuur, ander blad, andere afmetingen en de rest heb je niet eens genoemd.HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Als ik op de webpagina van Superkeukens kijk, dan zie ik dezelfde keuken staan voor nog geen 10k: https://www.superkeukens.nl/keukens/sorrento-kristalwit
Als je behoefte hebt aan meer informatie dan wil ik die best verstrekken. Wat heb je nodig?Streamz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Nee, ik zie een keuken staan met dezelfde naam . Voor de rest zie ik alleen maar verschillen. Andere apparatuur, ander blad, andere afmetingen en de rest heb je niet eens genoemd.
Nee, wat je hier ziet gebeuren is dat continu niet valide vergelijkingen worden gemaakt en daar conclusies aan worden verbonden.Deleon78 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
De topics komen regelmatig aan bod. Vrijwel iedereen vraagt er naar wanneer ze het over de verschillende merken en leveranciers hebben. Er zijn echter maar weinig mensen die interesse hebben in het hogere segment, simpelweg omdat het veel geld is. Men kan het niet betalen of men vindt het het niet waard. Zoals met alles in het hogere segment. Dat zou toch niet verrassend of teleurstellend moeten zijn als je niet helemaal wereldvreemd vanuit je rolls dit topic leest
Ik heb niks nodig, mijn nieuwe keuken staat in bestelling en wordt de 3e week september geleverd.HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:07:
[...]
Als je behoefte hebt aan meer informatie dan wil ik die best verstrekken. Wat heb je nodig?
Maar je ziet toch zelf ook wel dat jouw config in zo ongeveer alles afwijkt van die standaard opstelling?
Het wijkt zeker af. Maar dan moet je ook kijken naar wat je dan betaald voor die afwijkingen. Dan is dat veel geld als mensen hier ook nog commentaar hebben over de apparatuur die erin zit.Streamz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:14:
[...]
Ik heb niks nodig, mijn nieuwe keuken staat in bestelling en wordt de 3e week september geleverd.
Maar je ziet toch zelf ook wel dat jouw config in zo ongeveer alles afwijkt van die standaard opstelling?
Als ik het zo hoor dan valt Bulthaup niet in ons budget. Zoals eerder uitgelegd hebben we onlangs naar een SieMatic SLX Pure gekeken, maar wat ons daar tegenviel is dat de binnenkant van de kastjes wit zijn. Over het algemeen vind ik het design van de SLX mooi, maar ik krijg nou niet echt het premium gevoel bij het merk (wel een premium prijs!).Streamz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:50:
Waarom Bulthaup? Eh, smaak? Kwaliteit?
Tja, dan koop je toch die standaardopstelling? Alleen jij kan bepalen of dit volstaat, welke aanpassingen je wil en of je die meerprijs het waard vindt.HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Het wijkt zeker af. Maar dan moet je ook kijken naar wat je dan betaald voor die afwijkingen. Dan is dat veel geld als mensen hier ook nog commentaar hebben over de apparatuur die erin zit.
En bedenk dat commentaren veelal gebaseerd zijn op louter onderbuikgevoelens. Niemand hier heeft zo'n Constructa apparaat opengeschroefd of er 5 jaar hands-on ervaring mee.
Dat klinkt mij bekend in de oren, dat gevoel had ik ook bij siematic. Maar als je toch in het siematic segment aan het kijken bent, dan zou ik toch zeker ook eens bij bulthaup kijken. Wij dachten eerst ook dat het ver boven het budget zou zijn, maar het viel ons eerlijk gezegd nog wel mee.synorluna schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Als ik het zo hoor dan valt Bulthaup niet in ons budget. Zoals eerder uitgelegd hebben we onlangs naar een SieMatic SLX Pure gekeken, maar wat ons daar tegenviel is dat de binnenkant van de kastjes wit zijn. Over het algemeen vind ik het design van de SLX mooi, maar ik krijg nou niet echt het premium gevoel bij het merk (wel een premium prijs!).
Waar je wel rekening mee moet houden is dat er een hoop dure opties zijn (bv de functiewanden die ik heel duur vind) een dat de prijscategorieën van de fronten flink kunnen oplopen. Maar wij vonden de 'goedkopere' bulthaup fronten eigenlijk al veel mooier dan de duurdere fronten van de concurrenten en we hoefden geen extreem dure opties die je bij andere merken ook niet zou nemen ( als er al de keus was...), maar vooral een gewoon mooie keuken. En dan valt het reuze mee.
Wel erg jammer, want qua design vinden we de SLX erg mooi. Lang verhaal kort zoeken we dus een keuken met SLX design maar van Bulthaup kwaliteit als ik het zo hoor. We zullen binnenkort eens bij Bulthaup kijken in Amersfoort of Zeist.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Dat klinkt mij bekend in de oren, dat gevoel had ik ook bij siematic. Maar als je toch in het siematic segment aan het kijken bent, dan zou ik toch zeker ook eens bij bulthaup kijken. Wij dachten eerst ook dat het ver boven het budget zou zijn, maar het viel ons eerlijk gezegd nog wel mee.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat er een hoop dure opties zijn (bv de functiewanden die ik heel duur vind) een dat de prijscategorieën van de fronten flink kunnen oplopen. Maar wij vonden de 'goedkopere' bulthaup fronten eigenlijk al veel mooier dan de duurdere fronten van de concurrenten en we hoefden geen extreem dure opties die je bij andere merken ook niet zou nemen ( als er al de keus was...), maar vooral een gewoon mooie keuken. En dan valt het reuze mee.
Ik wel, en dat is puur op ervaring met andere apparaten.MikeyMan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:54:
[...]
Nouja, kwaliteit...
Van mijn vorige lijn Miele is elk apparaat minimaal 1x kapot geweest. Dat waren in totaal zes mankementen, die ook nog eens matig opgelost zijn.
Maar toch weer voor Miele gegaan. Vooral voor de stoomoven functionaliteit eigenlijk. Maar design spreekt me ook aan.
En al zou ik verder alles een "goedkoop" merk moeten doen er komt absoluut een Miele vaatwasser in de keuken, ongeacht wat ik er verder voor moet laten.
Ik mis mijn oude Miele vaatwasser ook enorm, het Miele-spul in het huis dat we verkocht hebben was allemaal minder dan 7 jaar oud en nu zitten we in een nieuwbouw huurappartement met Atag en het is zo verschrikkelijk net niet, maar de vaatwasser is ronduit dramatisch vergeleken met wat ik had.
Maar, als ik in een willekeurige keukenwinkel een vaatwasser opentrek en het is geen Miele dan voel je dat ook gelijk aan hoe de rekken rollen.
Wij hadden ook een huur huis met ATAG (AEG). Nu een Miele G 7595 SCVi XXL, hoewel die goed schoonwast en 100x beter presteert dan die ATAG, zou ik hem niet aanraden.Leandra66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Ik mis mijn oude Miele vaatwasser ook enorm, het Miele-spul in het huis dat we verkocht hebben was allemaal minder dan 7 jaar oud en nu zitten we in een nieuwbouw huurappartement met Atag en het is zo verschrikkelijk net niet, maar de vaatwasser is ronduit dramatisch vergeleken met wat ik had.
Maar, als ik in een willekeurige keukenwinkel een vaatwasser opentrek en het is geen Miele dan voel je dat ook gelijk aan hoe de rekken rollen.
Knock2open is gewoon ruk, reageert veel te langzaam. Ik had gewoon de standaard moeten pakken met servo drive.
Alle andere opties zijn wel perfect
Druk en zetfouten voorbehouden.
Nou, eerlijk gezegd: wij waren eigenlijk van plan ons oude huis te verbouwen en daarbij hoorde ook een nieuwe keuken, omdat alle apparatuur van na augustus 2013 was, en geen goedkope apparatuur was wilden we die gewoon meenemen in de nieuwe keuken.Deleon78 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
De topics komen regelmatig aan bod. Vrijwel iedereen vraagt er naar wanneer ze het over de verschillende merken en leveranciers hebben. Er zijn echter maar weinig mensen die interesse hebben in het hogere segment, simpelweg omdat het veel geld is. Men kan het niet betalen of men vindt het het niet waard. Zoals met alles in het hogere segment. Dat zou toch niet verrassend of teleurstellend moeten zijn als je niet helemaal wereldvreemd vanuit je rolls dit topic leest
Op basis van onder andere dit topic was ik toen op zoek gegaan naar een Next125.
De offertes daarvoor logen er niet om, en omdat een van de keukenzaken niet alleen ongevraagd een andere koelkast geplaatst had in de offerte, want onze Miele koelkast zou niet passen, bleek ze er later ook nog eens een AEG vaatwasser in te hebben gegooid, want "Je Miele past niet".
Ik was zo pissed off dat ze niet geluisterd had en me van die AEG meuk erin gezet had (tegen prijzen waar je ook gewoon een niet-basic Miele voor kunt krijgen) dat ik de Bulthaupwinkel binnengelopen ben.
Ik liep daar niet veel later naar buiten met een offerte voor een B1 die lager was dan die Next125 offerte ex vervangende apparatuur.
Qua "heel duur" is het dus vooral de naam, want de Next125 gaan hier wel bij bosjes door het topic.
Ondertussen is alles anders geworden, hebben we het oude huis niet verbouwd maar verkocht en laten we een nieuw huis bouwen.
Met de keuken die ik wil weet ik ook dat Bulthaup nu voor ons geen optie is, en Next125 dus ook niet.
Wij zijn sinds geruime tijd bezig om wijs te worden uit de opties in het het design van onze nieuwbouwkeuken. De input uit dit topic is tot zoverre zeer bruikbaar geweest, dank daarvoor. Graag ook jullie mening over onze keuken en de bijbehorende prijs.
We zijn goed geholpen bij een lokale project-keukenzaak die zowel Keller keukens als Hacker Systemat keukens verkoopt. In ons geval gaat het om een Keller keuken. In dit topic wordt over het algemeen gezegd dat Systemat in het hogere segment zit, en Keller in laag. Vreemd genoeg maakt het voor onze prijs niet uit of we voor Keller of Systemat kiezen. In ons geval hebben we een voorkeur voor Keller, omdat deze net even betere kwaliteit frontjes heeft.
De verschillen tussen de merken zover wij die hebben kunnen ontdekken:
- Beide merken gebruiken hetzelfde hang en sluitwerk (blum)
- De frontjes van Keller (GL3000 lijn) zien er beter uit qua afwerking dan de vergelijkbare Systemat lijn
- Plankjes e.d. zijn in beide gevallen 19mm dik
- Geen verschil in afwerking schroeven
- Keller heeft standaard antislipmatjes en glas in de lades, bij Systemat is dit een extra optie
- Keller heeft nu nog wit als basiskleur aan de binnenkant van de lades en kasten (frontjes zijn in ons geval Carbon mat), terwijl Systemat standaard bijv. antraciet aan de binnenkant heeft. Van de verkoper begrepen wij dat Keller dit begin volgend jaar ook als optie aanbied zonder meerprijs.
In onderstaande foto's van het design waar we voor willen gaan kiezen.
We zijn goed geholpen bij een lokale project-keukenzaak die zowel Keller keukens als Hacker Systemat keukens verkoopt. In ons geval gaat het om een Keller keuken. In dit topic wordt over het algemeen gezegd dat Systemat in het hogere segment zit, en Keller in laag. Vreemd genoeg maakt het voor onze prijs niet uit of we voor Keller of Systemat kiezen. In ons geval hebben we een voorkeur voor Keller, omdat deze net even betere kwaliteit frontjes heeft.
De verschillen tussen de merken zover wij die hebben kunnen ontdekken:
- Beide merken gebruiken hetzelfde hang en sluitwerk (blum)
- De frontjes van Keller (GL3000 lijn) zien er beter uit qua afwerking dan de vergelijkbare Systemat lijn
- Plankjes e.d. zijn in beide gevallen 19mm dik
- Geen verschil in afwerking schroeven
- Keller heeft standaard antislipmatjes en glas in de lades, bij Systemat is dit een extra optie
- Keller heeft nu nog wit als basiskleur aan de binnenkant van de lades en kasten (frontjes zijn in ons geval Carbon mat), terwijl Systemat standaard bijv. antraciet aan de binnenkant heeft. Van de verkoper begrepen wij dat Keller dit begin volgend jaar ook als optie aanbied zonder meerprijs.
In onderstaande foto's van het design waar we voor willen gaan kiezen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 2% gewijzigd door HermesV12 op 15-08-2020 15:26 . Reden: plaatje toevoegen ]
Oh, maar ik wil helemaal geen knock to open, sterker nog, ik wil een onderbouw in geen inbouw of half-geïntegreerde;EiT schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
Wij hadden ook een huur huis met ATAG (AEG). Nu een Miele G 7595 SCVi XXL, hoewel die goed schoonwast en 100x beter presteert dan die ATAG, zou ik hem niet aanraden.
Knock2open is gewoon ruk, reageert veel te langzaam. Ik had gewoon de standaard moeten pakken met servo drive.
Alle andere opties zijn wel perfect
Ik heb een spierziekte en een vaatwasser met een (driekwart) keukenfront op de deur wordt me veel te zwaar, ik krijg hem hier in ons huurhuis al moeilijk open, puur door het gewicht van de deur.
Ik wil dus een vaatwasser met een RVS front, deze om precies te zijn.
Ik wil bijvoorbeeld ook geen push to open kasten en lades, komt allemaal niet goed.
Zijn er keukenboeren welke zowel Bulthaup, Leicht als Eggersmann verkopen? Online kan ik niks vinden maar zou graag eens deze merken naast elkaar willen vergelijken.
Nou nee, de B1 is de instaplijn van Bulthaup. Zeer weinig opties en kleuren (google de plaatjes maar...) en fabricage is uitbesteed. Soort van "my first Bulthaup." Ik kwam het laatst als projectkeuken bij een nieuwbouwproject tegen.Leandra66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
Ik liep daar niet veel later naar buiten met een offerte voor een B1 die lager was dan die Next125 offerte ex vervangende apparatuur.
Qua "heel duur" is het dus vooral de naam, want de Next125 gaan hier wel bij bosjes door het topic.
Overigens niets mis met de B1 wat ik zo zag, moet alleen wel precies bij je passen. Kun je best voor 20k klaar zijn.
Ja, ik weet dat de B1 de instaplijn van Bulthaup is, maar die vind ik nou eenmaal heel erg mooi.Streamz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:09:
[...]
Nou nee, de B1 is de instaplijn van Bulthaup. Zeer weinig opties en kleuren (google de plaatjes maar...) en fabricage is uitbesteed. Soort van "my first Bulthaup." Ik kwam het laatst als projectkeuken bij een nieuwbouwproject tegen.
Overigens niets mis met de B1 wat ik zo zag, moet alleen wel precies bij je passen. Kun je best voor 20k klaar zijn.
En ja, ik weet ook dat je voor 20K wel klaar kunt zijn maar niet met de opstelling en apparatuur die ik wil, en ik ben bang dat 25K ook niet gaat lukken, maar wellicht moet ik toch even een afspraak maken
Ik ben bij bulthaup geweest en daar een offerte gekregen voor een b1. De prijs viel me niet tegen (21k) maar hij was ook niet super groot. Ergens terug in dit topic heb ik m gedeeld.Leandra66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:15:
[...]
Ja, ik weet dat de B1 de instaplijn van Bulthaup is, maar die vind ik nou eenmaal heel erg mooi.
En ja, ik weet ook dat je voor 20K wel klaar kunt zijn maar niet met de opstelling en apparatuur die ik wil, en ik ben bang dat 25K ook niet gaat lukken, maar wellicht moet ik toch even een afspraak maken
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Zoals je kunt zien hebben we een redelijk formaat keuken in gedachten (eiland van ± 350*110 en aan beide zijden 3 hoge kasten), dus dat gaat m voor die prijs denk ik niet worden, nergens trouwens met de bijna 12K adviesprijs Miele apparatuur die ik in gedachten heb, ongeacht met hoeveel korting ze die kunnen leveren.siemenz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:35:
[...]
Ik ben bij bulthaup geweest en daar een offerte gekregen voor een b1. De prijs viel me niet tegen (21k) maar hij was ook niet super groot. Ergens terug in dit topic heb ik m gedeeld.
Je krijgt bij bulthaup overigens wel een keurige breakdown van de verschillende prijzen. In mijn eerste offerte zat voor ca 9k aan apparatuurLeandra66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:39:
[...]
Zoals je kunt zien hebben we een redelijk formaat keuken in gedachten (eiland van ± 350*110 en aan beide zijden 3 hoge kasten), dus dat gaat m voor die prijs denk ik niet worden, nergens trouwens met de bijna 12K adviesprijs Miele apparatuur die ik in gedachten heb, ongeacht met hoeveel korting ze die kunnen leveren.
Oh, dat is heel netjes.siemenz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:38:
[...]
Je krijgt bij bulthaup overigens wel een keurige breakdown van de verschillende prijzen. In mijn eerste offerte zat voor ca 9k aan apparatuur
Ik heb net de offerte van anderhalf jaar geleden nog even bekeken en daar staat ook keurig de prijs per kastje op.
omdat we een nieuwbouw woning hebben gekocht zijn we nu ook druk bezig met de keuken en badkamer.
afgelopen week gezeten bij de projectleverancier voor de keuken. Ik ben van mening dat er best wat af kan. maar ben benieuwd naar jullie mening.
sfeerimpressie waar we voor gaan:

Opstelling: Nis met dubbele lades van 100cm plus twee inbouw spotjes. Daarnaast kastenwand van 340cm. koelkast, vriezer, combi-oven (2x). kookeiland van 281x108 met kunststof blad en kasten en lades rondom (willen waarschijnlijk toch composiet). vaatwassser XL, quooker (zwart), inductieplaat met afzuiging en dubbel stopcontact.
merk keuken: Sensum 382 syna (zegt me niks lijkt huismerk)
apparatuur:
koelkast Siemens KI24RV60
vriezer Siemens GI31NAC30
inductiekookplaat Siemens EX877LX67E (erg duur zag ik al net nieuw model)
Combi-oven Siemens CM836GNB6 (2x)
vaatwasser Siemens SX836X12IE
Quooker black 7liter.
offerte: € 21.695 nog niet geprobeerd te onderhandelen. (dit is ex korting van projectontwikkelaar)
We zijn eigenlijk van 19k uitgegaan en dachten dat we dan een best luxe keuken zouden krijgen. De aperatuur is zeker goede kwaliteit denk ik maar de adviesprijzen zijn best hoog. We hebben geen gespecificeerde offerte gekregen maar ik zag dat het totaal voor de aperatuur op ongeveer 13k uitkwam.
Ben benieuwd wat jullie vinden.
afgelopen week gezeten bij de projectleverancier voor de keuken. Ik ben van mening dat er best wat af kan. maar ben benieuwd naar jullie mening.

Opstelling: Nis met dubbele lades van 100cm plus twee inbouw spotjes. Daarnaast kastenwand van 340cm. koelkast, vriezer, combi-oven (2x). kookeiland van 281x108 met kunststof blad en kasten en lades rondom (willen waarschijnlijk toch composiet). vaatwassser XL, quooker (zwart), inductieplaat met afzuiging en dubbel stopcontact.
apparatuur:
Quooker black 7liter.
offerte: € 21.695 nog niet geprobeerd te onderhandelen. (dit is ex korting van projectontwikkelaar)
We zijn eigenlijk van 19k uitgegaan en dachten dat we dan een best luxe keuken zouden krijgen. De aperatuur is zeker goede kwaliteit denk ik maar de adviesprijzen zijn best hoog. We hebben geen gespecificeerde offerte gekregen maar ik zag dat het totaal voor de aperatuur op ongeveer 13k uitkwam.
Mooie renders sowieso. Waar is ditTijdloos schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:56:
omdat we een nieuwbouw woning hebben gekocht zijn we nu ook druk bezig met de keuken en badkamer.
[Afbeelding]
apparatuur:
Quooker black 7liter.
Apparatuur lijkt mij ook prijzig. Mijn eerste offerte was alles Bosch en daar was de apparatuur excl vriezer en Quooker 6600 euro. Voor jouw bedrag heb ik inclusief Quooker (3L) en excl vriezer alles van Miele en Novy.Tijdloos schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:56:
[Afbeelding]
apparatuur:
Quooker black 7liter.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Eindelijk iemand die eerlijk is en ook de mindere ervaring deelt. Menig mensen die ik ken nemen puur Miele voor de naam, en nemen de “mindere ervaringen” voor lief want ja het is Miele...MikeyMan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:54:
[...]
Nouja, kwaliteit...
Van roestende vaatwasser onderdelen tot inductiekookplaat die half wegvalt.
Al de negatieve reacties van Miele gebruikers naar BSH/AEG apparaten. Als ik mijn AEG apparatuur op tel, kom ik ver boven de 17K lijstprijs. Waar je perfect Miele apparatuur voor kan aanschaffen. Puntje Stoomoven kan ik iedereen in volgen en gelijk geven
Ik ben uit ervaring zeer tevreden met mijn Miele apparatuur en mis de apparatuur die ik sinds de verhuizing niet meer heb.Nicklazzz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
Eindelijk iemand die eerlijk is en ook de mindere ervaring deelt. Menig mensen die ik ken nemen puur Miele voor de naam, en nemen de “mindere ervaringen” voor lief want ja het is Miele...
Van roestende vaatwasser onderdelen tot inductiekookplaat die half wegvalt.
Al de negatieve reacties van Miele gebruikers naar BSH/AEG apparaten. Als ik mijn AEG apparatuur op tel, kom ik ver boven de 17K lijstprijs. Waar je perfect Miele apparatuur voor kan aanschaffen. Puntje Stoomoven kan ik iedereen in volgen en gelijk geven.
Ik dacht anderhalf jaar geleden dat een AEG wasmachine ook prima zou zijn.... wat een spijt heb ik daarvan (en het was geen AEG basismodelletje), dus dat ga ik niet nog een keer doen.
Het enige waar ik in het verleden ooit problemen mee heb gehad is met de vaatwasser (die was nog in guldens betaald), en dat is altijd netjes opgelost.
Dus nee, de naam boeit me niet, de kwaliteit wel en ik voel het verschil in kwaliteit echt wel.
Het zit hem vooral in de kookplaat 4500 en de dubbele combi-oven 1700 per stuk en de Quooker 1700. Mocht onderhandelen niet mogelijk zijn dan neigen we om de de apparatuur waar geen installateur voor nodig is zelf aan te schaffen.PaT schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:36:
[...]
Apparatuur lijkt mij ook prijzig. Mijn eerste offerte was alles Bosch en daar was de apparatuur excl vriezer en Quooker 6600 euro. Voor jouw bedrag heb ik inclusief Quooker (3L) en excl vriezer alles van Miele en Novy.
Hier dan iemand die zegt dat een eiland prima kan. Je ruimte is vergelijkbaar met mijn ruimte en ook een kast onder de trap die bereikbaar moest blijven. Hieronder het resultaat waar we na twee jaar nog steeds erg blij mee zijn. In de hoge kasten zitten links de koelkast, midden de vriezer, rechts de vaatwasser (op hoogte) en erboven de oven. Het eiland komt een beetje de kamer in en breekt daardoor ook de lijn van de muur.HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:46:
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ben zeker niet blind voor commentaar. Als er 10 mensen hier die er verstand van hebben zeggen dat ik het niet moet doen, dan moet ik het maar niet doen. Een U ligt dan inderdaad meer voor de hand. Terug naar de tekentafel (letterlijk). Om de ruimte te vergroten had ik in het "eiland ontwerp" de kasten in de berging laten vallen. Dat hoeft bij een U niet, waardoor ik ook nog meer bergingruimte overhou. Dat is dan weer een voordeel.
:strip_exif()/f/image/oslVc2C48BM13HovPHUNt8Hk.jpg?f=fotoalbum_large)
KI24RV60 Catalogus = 929,- echte prijs = 429,-Tijdloos schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 00:14:
[...]
Het zit hem vooral in de kookplaat 4500 en de dubbele combi-oven 1700 per stuk en de Quooker 1700. Mocht onderhandelen niet mogelijk zijn dan neigen we om de de apparatuur waar geen installateur voor nodig is zelf aan te schaffen.
GI31NAC30 Catalogus = 1179,- echte prijs = 625,-
2x CM836GNB6 Catalogus = 1700,- echte prijs = 665,-
EX877LX67E Catalogus = 4500-, echte prijs = 2300,-
SX836X12IE Catalogus = 1600-, echte prijs = 800,- (zover ik zie is dit een oud model dus geen officiële catalogus prijs voor handen) \
Quooker black 7liter. Catalogus = 2700,- echte prijs = 1500,-
Dan denk je heel wat te hebben als de keukenboer jou de Catalogus prijs laat zien van wel 14k
Echter in het echt kun je al deze apparatuur voor +- 7000 euro op de kop tikken zo op de website prijzen die ik zo even 123 snel heb opgezocht. En als je dan alles bij een toko koopt kun je daar vast nog een paar honderd euro van af krijgen door een beste prijs offerte van de hele lijst op te vragen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik ben benieuwd waar je bv die combi oven voor 665 hebt gevonden. Bij Siemens is zo'n 40% lagere prijs dan de catalogusprijs prima te doen, maar die oven zal dan waarschijnlijk nog steeds richting de 1000 euro kosten.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubbergrover1 op 16-08-2020 05:06 ]
Zeer mooie keuken! Bij ons gaat deze opstelling niet, omdat ik aan de verre kant een raam heb. De kasten moeten dus links of rechts en kunnen niet tegen de verre muur. Ook lijkt het bij jou toch echt wel iets breder te zijn dan bij mij.DoubleD1980 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 01:03:
[...]
Hier dan iemand die zegt dat een eiland prima kan. Je ruimte is vergelijkbaar met mijn ruimte en ook een kast onder de trap die bereikbaar moest blijven. Hieronder het resultaat waar we na twee jaar nog steeds erg blij mee zijn. In de hoge kasten zitten links de koelkast, midden de vriezer, rechts de vaatwasser (op hoogte) en erboven de oven. Het eiland komt een beetje de kamer in en breekt daardoor ook de lijn van de muur.
[Afbeelding]
Oh..dat raam was me niet opgevallen. Even de tekening erbij gepakt en is inderdaad iets langer bij mij.HellBeast schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:48:
[...]
Zeer mooie keuken! Bij ons gaat deze opstelling niet, omdat ik aan de verre kant een raam heb. De kasten moeten dus links of rechts en kunnen niet tegen de verre muur. Ook lijkt het bij jou toch echt wel iets breder te zijn dan bij mij.
/f/image/zqnrEMsTpyrlP1dk2aWsZlil.png?f=fotoalbum_large)
Geen render. Is de foto die we gebruikt hebben voor inspiratie. Ik heb alleen een fysieke print.
Anoniem: 36835
Na lang wikken, wegen en ontwerpen, gisteren eindelijk akkoord gegeven op onze keuken bij KlompKeukens.
Volledig greeploze Fenix fronten mat zwart, silestone(composiet) werkblad. (koelkast + vaatwasser met greep)
Eiland van 233,6(
) bij 110.
Spoelgedeelte van 180.
Twee hoge kasten met daar in een oven + vaatwasser op hoogte, en de andere een kasthoge koelkast.
Overal lades, behalve de hoge kasten.
Aparatuur wordt later bekeken aangezien het huis nog gebouwd moet worden, maar uitgegaan van de prijzen van de nu beste lijnen van Bosch. Tegen die tijd kijken we naar de nieuwste apparatuur:
Kookplaat: Bora Puxu
Koelkast: Bosch 178cm.
Vaatwasser: Bosch
Oven: Bosch 60cm combi-oven-magnetron.
Kraan: Quooker Fusion black.
Het fijne vind ik dat alles op maat gemaakt wordt en gedacht wordt in het ontwerp ipv wat de leverancier van keukenmerk X aanbiedt aan maten.
Het eiland is bijv symetrisch aan het 180cm spoelgedeelte, waardoor je dus die 233,6cm krijgt. Daardoor krijg je lades van 766,7mm aan de kant van de eettafel, en 700,900,700 aan de kant van het kookgedeelte. Ook lades onder de quooker en de bora waren geen probleem, terwijl dat bij de projectleverancier al niet kon.
Ik wilde die plank boven het spoelgedeelte zelf maken in eikenhout met ingebouwde led spotjes en dan een dubbele WCD vanuit de bouw ergens rechts in de hoek. Maar hij boodt aan dat ook netjes op te lossen, met daarin een WCD horizontaal gefreesd voor een Sonos speaker en aan de onderkant 3 ledspots gefreesd, alles gevoed vanuit de kast van de oven. Zo heb je dus geen draden of wcd's in het zicht. Ze zijn tenslotte ook interieurbouwers
Al met al hele fijne ervaring en erg blij met de gekochte keuken tot nu toe.
:strip_exif()/f/image/mGVPxquGUHpGku6WjZKe073q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VdqTRcBnnA35VaU0RaCIuAxT.jpg?f=fotoalbum_large)
Volledig greeploze Fenix fronten mat zwart, silestone(composiet) werkblad. (koelkast + vaatwasser met greep)
Eiland van 233,6(
Spoelgedeelte van 180.
Twee hoge kasten met daar in een oven + vaatwasser op hoogte, en de andere een kasthoge koelkast.
Aparatuur wordt later bekeken aangezien het huis nog gebouwd moet worden, maar uitgegaan van de prijzen van de nu beste lijnen van Bosch. Tegen die tijd kijken we naar de nieuwste apparatuur:
Het fijne vind ik dat alles op maat gemaakt wordt en gedacht wordt in het ontwerp ipv wat de leverancier van keukenmerk X aanbiedt aan maten.
Het eiland is bijv symetrisch aan het 180cm spoelgedeelte, waardoor je dus die 233,6cm krijgt. Daardoor krijg je lades van 766,7mm aan de kant van de eettafel, en 700,900,700 aan de kant van het kookgedeelte. Ook lades onder de quooker en de bora waren geen probleem, terwijl dat bij de projectleverancier al niet kon.
Ik wilde die plank boven het spoelgedeelte zelf maken in eikenhout met ingebouwde led spotjes en dan een dubbele WCD vanuit de bouw ergens rechts in de hoek. Maar hij boodt aan dat ook netjes op te lossen, met daarin een WCD horizontaal gefreesd voor een Sonos speaker en aan de onderkant 3 ledspots gefreesd, alles gevoed vanuit de kast van de oven. Zo heb je dus geen draden of wcd's in het zicht. Ze zijn tenslotte ook interieurbouwers
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
:strip_exif()/f/image/mGVPxquGUHpGku6WjZKe073q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VdqTRcBnnA35VaU0RaCIuAxT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tyA9poyWNqK8tU6BTUvnCUiR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank voor de reactie. Dat wordt dus hard onderhandelenShunt schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 02:36:
[...]
KI24RV60 Catalogus = 929,- echte prijs = 429,-
GI31NAC30 Catalogus = 1179,- echte prijs = 625,-
2x CM836GNB6 Catalogus = 1700,- echte prijs = 665,-
EX877LX67E Catalogus = 4500-, echte prijs = 2300,-
SX836X12IE Catalogus = 1600-, echte prijs = 800,- (zover ik zie is dit een oud model dus geen officiële catalogus prijs voor handen) \
Quooker black 7liter. Catalogus = 2700,- echte prijs = 1500,-
Dan denk je heel wat te hebben als de keukenboer jou de Catalogus prijs laat zien van wel 14k
Echter in het echt kun je al deze apparatuur voor +- 7000 euro op de kop tikken zo op de website prijzen die ik zo even 123 snel heb opgezocht. En als je dan alles bij een toko koopt kun je daar vast nog een paar honderd euro van af krijgen door een beste prijs offerte van de hele lijst op te vragen.
Wat is jullie ervaring met greeploze keukens en beschadigingen door nagels + stof/vuil wat in de uitsparing blijft liggen? Beetje stof poets je zo weg natuurlijk, maar krassen niet natuurlijk. Of zijn de uitsparingen nog van een beschermende laag voorzien ofzo?
TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link
Alleen de frontjes/zichtbare delen. Niet het werkblad.Tijdloos schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
Heb je dat Fenix materiaal ook op je werkblad of alleen de frontjes? hoe ziet dat materiaal er op de randen uit? Is het rondom hetzelfde materiaal net als gelakte frontjes of heeft het z'n PP strip?
Toevallig had ik een stukje gevraagd en meegekregen uit de afvalstapel van hun werkplaats:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yJETrUEzKgB9Tp4FHCuGIoPf.jpg?f=user_large)
De pijlen zijn de zichtbare zijdes en dus Fenix, de andere zijde zit aan de binnenkant.
Leuke keuken! Maar toen ik de prijs zag, schrok ik wel... Relatief erg duur! Dat moet met standaard kasten toch ook wel voor < 15k kunnen?Anoniem: 36835 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:21:
Na lang wikken, wegen en ontwerpen, gisteren eindelijk akkoord gegeven op onze keuken bij KlompKeukens.
Eiland van 233,6() bij 110.
Spoelgedeelte van 180.
***members only***
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Geen idee, dat zal best kunnen, ik heb wel het idee dat eilanden duurder zijn omdat deze rondom afgewerkt zijn. De apparatuur van deze keuken is al 8500,- aan internet prijzen.NDF82 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:35:
[...]
Leuke keuken! Maar toen ik de prijs zag, schrok ik wel... Relatief erg duur! Dat moet met standaard kasten toch ook wel voor < 15k kunnen?
Ik wilde wel echt een stapje hoger qua keukenkasten en afwerking. Ik heb nu een keuken van 3 jaar oud, hoogglans witte duitse midden-segmenter, en daar stoor ik me mateloos aan de kwaliteit, afwerking en robuustheid.
Nice ! Hoe breed is jouw woonkamer ?Anoniem: 36835 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:21:
Spoelgedeelte van 180.
***members only***
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En welke Duitse middensegmenter zodat ik niet dezelfde fout maakAnoniem: 36835 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Geen idee, dat zal best kunnen, ik heb wel het idee dat eilanden duurder zijn omdat deze rondom afgewerkt zijn. De apparatuur van deze keuken is al 8500,- aan internet prijzen.
Ik wilde wel echt een stapje hoger qua keukenkasten en afwerking. Ik heb nu een keuken van 3 jaar oud, hoogglans witte duitse midden-segmenter, en daar stoor ik me mateloos aan de kwaliteit, afwerking en robuustheid.
Ziet er mooi uit!Anoniem: 36835 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:21:
Spoelgedeelte van 180.
***members only***
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5,5 meter. De huidige keuken is een Pronorm keuken.
Ik moet wel zeggen dat ik wel echt op hele kleine details let hoor
Vertel eens hoe ipv zomaar wat te roepen.NDF82 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:35:
[...]
Leuke keuken! Maar toen ik de prijs zag, schrok ik wel... Relatief erg duur! Dat moet met standaard kasten toch ook wel voor < 15k kunnen?
Maak eens een opsomming van de verschillende posten met de prijzen erbij.
Untappd: Kapitein_Merijn
Ziet er strak uit! Mooi om even wat (uiteindelijke) ervaringen te horen voor ik daar weer een afspraak heb.Anoniem: 36835 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:21:
Ben bang dat ik dan toch wel makkelijk aan de 25k ga komen bij ze. Ons eiland wordt met 300x100 iets groter en we willen 4 hoge kasten en een 2de oven...
Wat waren uiteindelijk de mogelijkheden qua apparatuur? Kon je dit zelf kiezen of boden ze toch alleen een eigen assortiment? In dat laatste geval: welke merken?
Fenix fronten en overal lades maken het wel duurder hoorFarmerwood schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:26:
[...]
Ziet er strak uit! Mooi om even wat (uiteindelijke) ervaringen te horen voor ik daar weer een afspraak heb.
Ben bang dat ik dan toch wel makkelijk aan de 25k ga komen bij ze. Ons eiland wordt met 300x100 iets groter en we willen 4 hoge kasten en een 2de oven...
Wat waren uiteindelijk de mogelijkheden qua apparatuur? Kon je dit zelf kiezen of boden ze toch alleen een eigen assortiment? In dat laatste geval: welke merken?
Qua apparatuur hebben ze volgens mij alle A-merken wel. Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau, Miele, Bora, Quooker, AEG.
Maar dan nog... Wij hebben vier apparaten meer en veel meer kasten (270 hoog) inclusief maatwerk (zoals boekenkast) voor "slechts" 5k meer. Dit was wel twee jaar geleden, wellicht dat de prijzen veel zijn gestegen...Anoniem: 36835 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Geen idee, dat zal best kunnen, ik heb wel het idee dat eilanden duurder zijn omdat deze rondom afgewerkt zijn. De apparatuur van deze keuken is al 8500,- aan internet prijzen.
Daar kwam ik laatst ook achter. De kap stond blijkbaar in recirculatie modus en dan knippert na 200 uur 1 rood ledje. In recirculatie stand is de nalooptijd ook 30 minuten in plaats van 10 minuten. Ik heb hem nu maar even goed ingesteld aangezien ik geen recirculatie heb. Scheelt weer 1 knipperledjeHenkie schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:40:
[...]
Die triggert inderdaad automatisch na 20 uur. Ik heb een recirculatie, het koolstoffilter moet na 200 uur, dan knippert ie net weer wat anders
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Anoniem: 224360
Als je apparaten 500 euro per stuk zijn en je hebt minder lades dan heb je zelf alsnog teveel betaald. Vergelijken is lastig zonder alles uit te splitsen en je gevoel zegt dan weinig zinnigs.NDF82 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
Maar dan nog... Wij hebben vier apparaten meer en veel meer kasten (270 hoog) inclusief maatwerk (zoals boekenkast) voor "slechts" 5k meer. Dit was wel twee jaar geleden, wellicht dat de prijzen veel zijn gestegen...
Veel te duur! Mijn huidige keuken, vorige maand nieuw gekocht, kostte incl kraan, spoelbak, dus helemaal compleet 258 euro!
Bijna dezelfde opstelling, iets minder kasten en geen hoge kasten, maar voor de rest vergelijkbaar. O, en apparatuur heb ik hergebruikt, maar da's bij elkaar nog geen 900 ofzo.
:strip_exif()/f/image/HJLnUIgHOCdaNHmz1efxn8si.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijna dezelfde opstelling, iets minder kasten en geen hoge kasten, maar voor de rest vergelijkbaar. O, en apparatuur heb ik hergebruikt, maar da's bij elkaar nog geen 900 ofzo.
:strip_exif()/f/image/HJLnUIgHOCdaNHmz1efxn8si.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nV4hnGA9z9LXdygJxLkGLiNL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel of je serieus bent.Streamz schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:23:
Veel te duur! Mijn huidige keuken, vorige maand nieuw gekocht, kostte incl kraan, spoelbak, dus helemaal compleet 258 euro!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha. Noodopstelling?Streamz schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:11:
100%. Ik wil best wel een foto maken met strategisch neergelegd potlood of lepel hoor.
Mijn keuken staat in dit topic. Heeft niet met gevoel te maken maar met cijfers vergelijken (aantal apparaten, type apparaten, strekkende meters aan kasten, hoogte kasten, werkblad, wel/geen maatwerk, ...). Zo kun je prima op hoofdlijnen een vergelijking maken en elkaar inzichten verschaffen.Anoniem: 224360 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:13:
[...]
Als je apparaten 500 euro per stuk zijn en je hebt minder lades dan heb je zelf alsnog teveel betaald. Vergelijken is lastig zonder alles uit te splitsen en je gevoel zegt dan weinig zinnigs.
Wanneer ik dat doe valt me op dat een relatief kleine keuken veel kost zonder dat het een design merk is.
Eh, als dat je benadering is, kom je op Ikea uit.NDF82 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:57:
[...]
Mijn keuken staat in dit topic. Heeft niet met gevoel te maken maar met cijfers vergelijken (aantal apparaten, type apparaten, strekkende meters aan kasten, hoogte kasten, werkblad, wel/geen maatwerk, ...). Zo kun je prima op hoofdlijnen een vergelijking maken en elkaar inzichten verschaffen.
Wanneer ik dat doe valt me op dat een relatief kleine keuken veel kost zonder dat het een design merk is.
Net ff jouw keuken opgezocht. Niet te vergelijken natuurlijk. Fenix is eh, iets anders dan gefineerd MDF. En bijv 12mm aluminium sandwichpaneel met Fenix is a complete different ballgame.
Het kan vast ergens goedkoper. En heel goed van je dat je meer keuken voor minder geld gekocht hebt.
Ik hecht ook gewoon wel wat waarde aan het gevoel dat ik ergens heb, dat ik geen nummertje ben waar de volgende klant al staat te wachten. Dit bedrijf heeft eigen monteurs en bouwen alles zelf in hun eigen werkplaats, erg goede garantie en service. De eigenaar/adviseur die je nog kent na maanden en z'n voorbereidend huiswerk heeft gedaan om er echt iets moois van te maken.
Allemaal gewoon erg prettig vergeleken met bijv. een Voortman keukens, waar niks kan en alles wordt afgedaan alsof ik gekke dingen wil.
Ik vind het een eerlijke prijs. Ik heb wat prijzen vergeleken, het zal vast een K goedkoper kunnen ergens, maar ik ga niet 10 bedrijven af om offertes te vergelijken. Als het goed voelt, voelt het goed
Ik hecht ook gewoon wel wat waarde aan het gevoel dat ik ergens heb, dat ik geen nummertje ben waar de volgende klant al staat te wachten. Dit bedrijf heeft eigen monteurs en bouwen alles zelf in hun eigen werkplaats, erg goede garantie en service. De eigenaar/adviseur die je nog kent na maanden en z'n voorbereidend huiswerk heeft gedaan om er echt iets moois van te maken.
Allemaal gewoon erg prettig vergeleken met bijv. een Voortman keukens, waar niks kan en alles wordt afgedaan alsof ik gekke dingen wil.
Ik vind het een eerlijke prijs. Ik heb wat prijzen vergeleken, het zal vast een K goedkoper kunnen ergens, maar ik ga niet 10 bedrijven af om offertes te vergelijken. Als het goed voelt, voelt het goed
Onze vaatwasser en koelkast hebben wij een paar jaar geleden vervangen door een Siemens.
Wat zij beide gemeen hebben is dat de dagelijkse gebruiksonderdelen (schappen, manden lades etc) gewoon bagger zijn. Veel te fragiel en dus gemakkelijk breken/scheuren. Niet de kwaliteit die wij verwacht hadden en zeker niet voor die prijsklasse. (Koelkast 4000 vaatwasser 1500)
De borden houders in de vaatwasser hou ik al een paar jaar op zijn plek met tie-wraps en sommige vakken in de deur van de koelkast hou ik bij elkaar met superlijm en reparatietape
(Oh wat mis ik de Miele bestek lade!
)
Ook de "coating" op het toegepaste RVS (^^) is "bagger" vergeleken met de 20 jaar oude Miele ovens en koffie apparaat die wij er naast hebben staan en wel makkelijk en streeploos schoon te houden zijn.
Nu wij een keuken moeten aanschaffen voor ons "zelfbouw" woning, vroeg ik mij af of ik Siemens nog steeds van mijn lijst moet weren of dat ze de kwaliteit inmiddels verbeterd hebben. Ik heb gewoon geen zin in tie-wrap/superlijm/reparatie tape perikelen. Het huidige Miele design spreekt mij niet aan dus die vallen ook af.
Daarnaast zijn wij opzoek naar:
- Eiland afzuiging zonder recirculatie. Het plafond is 360 hoog dus het liefst een split unit waarbij ik de motor -weg kan werken in het plafond erboven met een minimale afzuiging van 850m3/h. Vroeger had Itho zo iets, maar die staan niet meer op hun website helaas.
Alvast bedankt voor jullie input.
Wat zij beide gemeen hebben is dat de dagelijkse gebruiksonderdelen (schappen, manden lades etc) gewoon bagger zijn. Veel te fragiel en dus gemakkelijk breken/scheuren. Niet de kwaliteit die wij verwacht hadden en zeker niet voor die prijsklasse. (Koelkast 4000 vaatwasser 1500)
De borden houders in de vaatwasser hou ik al een paar jaar op zijn plek met tie-wraps en sommige vakken in de deur van de koelkast hou ik bij elkaar met superlijm en reparatietape
(Oh wat mis ik de Miele bestek lade!
Ook de "coating" op het toegepaste RVS (^^) is "bagger" vergeleken met de 20 jaar oude Miele ovens en koffie apparaat die wij er naast hebben staan en wel makkelijk en streeploos schoon te houden zijn.
Nu wij een keuken moeten aanschaffen voor ons "zelfbouw" woning, vroeg ik mij af of ik Siemens nog steeds van mijn lijst moet weren of dat ze de kwaliteit inmiddels verbeterd hebben. Ik heb gewoon geen zin in tie-wrap/superlijm/reparatie tape perikelen. Het huidige Miele design spreekt mij niet aan dus die vallen ook af.
- Eiland afzuiging zonder recirculatie. Het plafond is 360 hoog dus het liefst een split unit waarbij ik de motor -weg kan werken in het plafond erboven met een minimale afzuiging van 850m3/h. Vroeger had Itho zo iets, maar die staan niet meer op hun website helaas.
Misschien niet letterlijk de vaat in de vaatwasser gooien?SB[NL] schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:05:
Onze vaatwasser en koelkast hebben wij een paar jaar geleden vervangen door een Siemens.
(Oh wat mis ik de Miele bestek lade!)
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Een Siemens koelkast van 4k en een Siemens vaatwasser van 1500?
Wat voor afzuiging is dat op het plaatje?Tijdloos schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:56:
apparatuur:
Quooker black 7liter.
Want?MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:08:
Een Siemens koelkast van 4k en een Siemens vaatwasser van 1500?
De duurste Miele die ik kwijt kon was nog niet de helft. Lijkt 4k voor een Siemens koelkast me wat aan de prijzige kant.
RVS Side-by-Side koelkast/vriezer met touchscreen en ijsblokjes + water dispenser en toch A+ is/was vrij prijzigMikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:17:
De duurste Miele die ik kwijt kon was nog niet de helft. Lijkt 4k voor een Siemens koelkast me wat aan de prijzige kant.
Vrijstaand (semi- ingebouwd)
Het vorige "echte" Amerikaanse model kostte nog veel meer 20 jaar terug. De Siemens was een koopje in vergelijk.
Miele heeft trouwens een nog duurdere side by side lijn +/- 7000-8000 euro kostende koelkast
K 2801 Vi / K 2901 Vi
Ik was ook verbaasd, maar blijkbaar heeft de duurste inbouw koelkast een adviesprijs van 9.099 euro:MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:17:
https://www.siemens-home....nbouw-koelkasten/CI30RP02
Voor inbouw vaatwasser is het blijkbaar 1.799 euro..
https://www.siemens-home....g-geintegreerd/SX878D26PE
Ik vraag me ook af waarom je voor dat geld Siemens spul koopt. Siemens is wat mij betreft midden segment en voor dat geld kan je echt wel wat high end spul halen. Dan zou ik toch eerder naar Miele of Gaggenau gaan, daar straalt wat meer kwaliteit van uit en met dat geld moet dat lukken toch?
Maar terug naar de vraagstelling,of dit is wat je kan verwachten van Siemens of dat het verbeterd is?
Kwaliteit van Siemens is wel verbeterd lijkt me, maar het blijft Siemens natuurlijk. Ik zou eens bij Gaggenau kijken, zelfde familie maar meer premium.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
FYI, IKEA verkoopt noch fenix, noch eiken fineer... Daarnaast hanteert IKEA spaanplaat kern en zo kan ik noch wel even doorgaan.Streamz schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:48:
[...]
Eh, als dat je benadering is, kom je op Ikea uit.
Net ff jouw keuken opgezocht. Niet te vergelijken natuurlijk. Fenix is eh, iets anders dan gefineerd MDF. En bijv 12mm aluminium sandwichpaneel met Fenix is a complete different ballgame.
Qua prijs zijn eiken fineer en fenix overigens wel degelijk vergelijkbaar. En waar je opeens die aluminium sandwich paneel met fenix vandaan tovert... Dat heb ik nergens genoemd zien worden.
De persoon in kwestie is blij met z'n keuken en wat ie ervoor gaat betalen. Jij met jouw keuken en ik met mijn keuken.
Als ik onze 15 jaar oude Siemens oven vergelijk met wat ik nu nieuw in de showroom zie, weet ik niet of de kwaliteit wel beter is geworden. De nieuwe ovens voelen veel fragieler aan. Ze hebben wel meer features natuurlijk, maar ik denk dat de brouwkwaliteit eerder achteruit is gegaan dan vooruit.
Dat laatste is waar het om gaat. Echter, jij begon over dat die keuken van de persoon in kwestie wel voor max 15k zou moeten kunnen. Wat jij baseert op wat jij voor jouw keuken betaald hebt, maatvoering en apparatenlijst. Wat natuurlijk onzin is.NDF82 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:55:
[...]
FYI, IKEA verkoopt noch fenix, noch eiken fineer... Daarnaast hanteert IKEA spaanplaat kern en zo kan ik noch wel even doorgaan.
Qua prijs zijn eiken fineer en fenix overigens wel degelijk vergelijkbaar. En waar je opeens die aluminium sandwich paneel met fenix vandaan tovert... Dat heb ik nergens genoemd zien worden.
De persoon in kwestie is blij met z'n keuken en wat ie ervoor gaat betalen. Jij met jouw keuken en ik met mijn keuken.
Want MDF eiken fineer en Fenix zijn qua prijs totaal niet vergelijkbaar. Die eerste is heel voordelig in aanschaf en zo ongeveer het goedkoopst te verwerken materiaal. Plaat van 3,5m2 kost slechts 165 euro consumentenprijs. Zagen, kantenband erop, toplaaglaag zit er al op dus beitsen en klaar. Uit 1 plaat haal je 8 deurtjes van 60x80cm. Materiaalkosten dus 20 euro, scharnieren, uren, marge en je zit nog ruim onder de 100 per deur consumentenprijs. Een Fenix deur van die afmetingkost 2,5x zoveel. https://houtmerk.nl/colle...50?variant=21775575416911
En deze is zelfs nog zonder randafwerking.
Corpussen zijn ook de kosten niet. Heb een 7 tal maatwerk ladekasten in bestelling staan, een enkele corpus kost 139 euro voor 90x80. Ex beslag. Die komen te staan tussen een paar MDF muurtjes. Zelf gemaakt, want zoals eerder al genoemd, is MDF fineer/lakgedragen/onafgewerkt heel goedkoop en zeer makkelijk te verwerken. Verstekzagen kan zelfs met een bog standard invalzaag. Geen investering in dure apparatuur nodig.
MDF vakkenkasten kun je zelf ontwerpen en laten maken: https://www.opmaatzagen.n...asten/maatwerk-vakkenkast. Geen raketchirurgenwerk en door MDF gebruik zeer goed te betalen.
Dus ja, de een wil betalen voor mooie / dure materialen, de ander maakt andere keuzes. Maar ga dus niet jouw keuken vergelijken op basis van niet relevante kenmerken.
Het wordt een wellus niettes discussie. Heb hier fenix offertes liggen en die zijn vergelijkbaar. Maar zijn niet voor fenix gegaan omdat we het te kil vonden.Streamz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:36:
[...]
Want MDF eiken fineer en Fenix zijn qua prijs totaal niet vergelijkbaar. Die eerste is heel voordelig in aanschaf en zo ongeveer het goedkoopst te verwerken materiaal. Plaat van 3,5m2 kost slechts 165 euro consumentenprijs. Zagen, kantenband erop, toplaaglaag zit er al op dus beitsen en klaar. Uit 1 plaat haal je 8 deurtjes van 60x80cm. Materiaalkosten dus 20 euro, scharnieren, uren, marge en je zit nog ruim onder de 100 per deur consumentenprijs. Een Fenix deur van die afmetingkost 2,5x zoveel. https://houtmerk.nl/colle...50?variant=21775575416911
En deze is zelfs nog zonder randafwerking.
Corpussen zijn ook de kosten niet. Heb een 7 tal maatwerk ladekasten in bestelling staan, een enkele corpus kost 139 euro voor 90x80. Ex beslag. Die komen te staan tussen een paar MDF muurtjes. Zelf gemaakt, want zoals eerder al genoemd, is MDF fineer/lakgedragen/onafgewerkt heel goedkoop en zeer makkelijk te verwerken. Verstekzagen kan zelfs met een bog standard invalzaag. Geen investering in dure apparatuur nodig.
MDF vakkenkasten kun je zelf ontwerpen en laten maken: https://www.opmaatzagen.n...asten/maatwerk-vakkenkast. Geen raketchirurgenwerk en door MDF gebruik zeer goed te betalen.
Dus ja, de een wil betalen voor mooie / dure materialen, de ander maakt andere keuzes. Maar ga dus niet jouw keuken vergelijken op basis van niet relevante kenmerken.
En een plaat is nog geen deur. Zeker geen deur van het overgeprijsde Houtmerk uit Breda.
Wat is nou precies je doel/punt? Dat je maar wilt bewijzen dat ik een te dure keuken heb gekocht die makkelijk voor <15k had gekund?NDF82 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Het wordt een wellus niettes discussie. Heb hier fenix offertes liggen en die zijn vergelijkbaar. Maar zijn niet voor fenix gegaan omdat we het te kil vonden.
En een plaat is nog geen deur. Zeker geen deur van het overgeprijsde Houtmerk uit Breda.
Dat zou heel goed kunnen. Want in jouw geval betaal je voornamelijk voor uren. Een keukenbouwer kan qua prijs nooit op tegen de volumegestuurde productie van een grote keukenfabriek. En kan ook niet investeren in dezelfde apparatuur.NDF82 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Het wordt een wellus niettes discussie. Heb hier fenix offertes liggen en die zijn vergelijkbaar. Maar zijn niet voor fenix gegaan omdat we het te kil vonden.
En in geval van materialen, simpel te bewerken materialen als MDF, hout, spaanplaat kan een meubelbouwer prima zelf maken. Kosten zitten in de uren. Moeilijke materialen (metalen, marmer, wellicht ook Fenix) zullen ze eerder inkopen.
Spuiten van MDF fronten besteden ze vast ook uit.
Een keukenbouwer/meubelbouwer kan dus never nooit niet dezelfde features tegen dezelfde prijs bieden. Maar de standaardzaken als spaanplaat corpus, MDF front etc kan prima. Met als voordeel dat je meer kan varieren in maatvoering.
Maximale keuze is wel mogelijk, bijv bij Culimaat. Maar dan moet je wel een 6 cijferig bedrag meenemen.
Maakt ook verder niet uit allemaal. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. Er zijn ook hele volksstammen die geen 27k wensen te betalen voor een keuken gebaseerd op standaard MDF fineer.
Anderen gaan voor de laaagste prijs, of voor no-name apparatuur. Of voor de meest luxe materialen in een keuken van 2.4m. Allemaal eigen keuze.
Ik zou zeggen, bekijk de apparaten zelf even in de winkel of in de informatiecentra van de merken. Dan kun je het zelf voelen. Er is namelijk met name bij BSH nogal een verschil tussen de verschillende types. Sommige types koelkast zijn/waren volgens mij bijvoorbeeld identiek aan Liebherr en aan de vergelijkbare Miele. Dan scheelt het dus weinig of je Siemens of Miele (of Liebherr) neemt. (En een hoop is natuurlijk ook 'subjectief')SB[NL] schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:05:
(Oh wat mis ik de Miele bestek lade!)
(Als je je besteklade mist, waarom had je dan geen (Siemens) vaatwasser met besteklade gekozen? Zeker als je in een hoger prijssegment kijkt, zou ik toch zeker een machine kiezen die aan mijn wensen voldoet.)
Ik heb destijds toch aardig goedkoop een keuken door een interieurbouwer laten maken voor een prijs waar geen keukenzaak/fabriek aan wilde beginnen.Streamz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
Dat zou heel goed kunnen. Want in jouw geval betaal je voornamelijk voor uren. Een keukenbouwer kan qua prijs nooit op tegen de volumegestuurde productie van een grote keukenfabriek. En kan ook niet investeren in dezelfde apparatuur.
En in geval van materialen, simpel te bewerken materialen als MDF, hout, spaanplaat kan een meubelbouwer prima zelf maken. Kosten zitten in de uren. Moeilijke materialen (metalen, marmer, wellicht ook Fenix) zullen ze eerder inkopen.
Spuiten van MDF fronten besteden ze vast ook uit.
Een keukenbouwer/meubelbouwer kan dus never nooit niet dezelfde features tegen dezelfde prijs bieden. Maar de standaardzaken als spaanplaat corpus, MDF front etc kan prima. Met als voordeel dat je meer kan varieren in maatvoering.
Maximale keuze is wel mogelijk, bijv bij Culimaat. Maar dan moet je wel een 6 cijferig bedrag meenemen.
Maakt ook verder niet uit allemaal. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. Er zijn ook hele volksstammen die geen 27k wensen te betalen voor een keuken gebaseerd op standaard MDF fineer.
Anderen gaan voor de laaagste prijs, of voor no-name apparatuur. Of voor de meest luxe materialen in een keuken van 2.4m. Allemaal eigen keuze.
Zaken zoals eiken houtfineer (laag echt hout dus) met horizontaal doorlopende nerven over de fronten, blum ladesystemen en maatwerk (geen rare pasplinten naast je kasten) zijn gewoon standaard waar je bij keukenzaken al snel de hoofdprijs betaald voor dit soort upgrades.
De apparatuur heb ik destijds gewoon via Keukenloods gekocht en werd door de interieurbouwer netjes ingebouwd.
Daarbij communiceer je ook gelijk met een professional ipv een opdringerige verkoper die zijn provisie erg belangrijk vindt.
Bedankt voor je bijdrage. Best raar dan dat de borden en glazen heel blijven na al dat "erin smijten" maar de vaatwasser wel kapot gaat....Heb ik de borden en glazen in ieder geval wel goed gekozenSport_Life schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:07:
[...]
Misschien niet letterlijk de vaat in de vaatwasser gooien?
De vaatwasser leek prima op het eerste gezicht en dacht dat ze gewoon lichtere en nieuwere materialen gebruikten. In de praktijk een product intensief gebruiken blijft anders dan even in een showroom of op een beurs beoordelen.evleerdam schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:36:
[...]
[...]
Ik vraag me ook af waarom je voor dat geld Siemens spul koopt. Siemens is wat mij betreft midden segment en voor dat geld kan je echt wel wat high end spul halen. Dan zou ik toch eerder naar Miele of Gaggenau gaan, daar straalt wat meer kwaliteit van uit en met dat geld moet dat lukken toch?
Mja nieuw huis, nieuwe spullen, dus een nieuwe ronde en nieuwe kansen
Thx voor de tip!Ik zou eens bij Gaggenau kijken, zelfde familie maar meer premium.
Da's wat ik gevoelsmatig ook heb. Een bevestiging van mijn vermoeden helpt mij aardig op weg. Bedankt daarvoorZ___Z schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:02:
De nieuwe ovens voelen veel fragieler aan. Ze hebben wel meer features natuurlijk, maar ik denk dat de brouwkwaliteit eerder achteruit is gegaan dan vooruit.
Soms mis je pas iets als je het niet meer hebtRubbergrover1 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:42:
[...]
(Als je je besteklade mist, waarom had je dan geen (Siemens) vaatwasser met besteklade gekozen?
Uiteraard kijk ik zelf ook op beurzen en in winkels, maar praktijk ervaring van anderen zijn goud waard.
Iets kan nog zo mooi en handig lijken, maar zijn nutteloos in de praktijk.
Zoals het touchscreen op onze koelkast die o.a. info geeft over calorieën van producten, in/op welke lade/plank of vak je per type groenten/fruit/vlees enz het beste kan bewaren.
Extra koelen op voorhand op de ingestelde boodschappen tijd en dag of zelfs een vrijwel geluidloze sabbat modus en nog veel meer van dat soort onzin
Ik heb er geen ene ruk aan achteraf maar het uiterlijk, dispensers (waren wij al gewend van de vorige koelkast) en het veeeeel lagere energie verbruik van zo'n grote koelkast waren erg overtuigend
Ik heb hier veel interesse inRuudje88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:52:
[...]Ik heb destijds toch aardig goedkoop een keuken door een interieurbouwer laten maken voor een prijs waar geen keukenzaak/fabriek aan wilde beginnen.
PM zijn gegevens maar als je zin hebt
Hee interessant, je hebt bijna hetzelfde ontwerp als ik bij Superkeukens heb laten maken. Ik zit qua kosten iets lager, maar heb de kookplaat en quooker niet in de order omdat ik de quooker van de huidige keuken hergebruik.HellBeast schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apparatuur:
Bora Pure puru kookplaat
Dekker Stopcontact
Eur 20.500,-
Kan SK jou een Puru plaat leveren? Bij mij gaven ze aan daar geen contract mee te hebben dus die heb ik nu zelf aangeschaft. Monteren is geen probleem.
Verder heb ik alles van AEG ipv BSH.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Die Miele besteklade is volgens mij trouwens een soort love or hate feature, je kunt er of wel mee omgaan en dan vind je hem fantastisch, of je kunt er niet mee omgaan en dan vind je een bestekkorf veel "handiger".
Ik ben van het type dat er wel mee om kan gaan en letterlijk stond te juichen toen de oude vaatwasser in ons vorige huis kapot ging zodat er een Miele met besteklade in kon.
Ik vind zo'n korf ook veel te veel ruimte innemen op de onderste lade, maar je moet idd wel de discipline hebben om zo'n besteklade netjes in te ruimen, het gewoon van je af gooien zoals met een korf wel kan werkt in de besteklade idd niet.
Maar goed, mijn OCD zorgt dat ik mijn bestek in de korf ook gewoon sorteer
Ik ben wel heel blij als ik weer een Miele met besteklade heb, en alleen de wetenschap dat het nu even tijdelijk niet zo is maakt dat ik de korf in onze huidge vaatwasser kan handelen (en verder is het ook een baggerapparaat, maar een huurappartement dus geen keuze).
Ik ben van het type dat er wel mee om kan gaan en letterlijk stond te juichen toen de oude vaatwasser in ons vorige huis kapot ging zodat er een Miele met besteklade in kon.
Ik vind zo'n korf ook veel te veel ruimte innemen op de onderste lade, maar je moet idd wel de discipline hebben om zo'n besteklade netjes in te ruimen, het gewoon van je af gooien zoals met een korf wel kan werkt in de besteklade idd niet.
Maar goed, mijn OCD zorgt dat ik mijn bestek in de korf ook gewoon sorteer
Ik ben wel heel blij als ik weer een Miele met besteklade heb, en alleen de wetenschap dat het nu even tijdelijk niet zo is maakt dat ik de korf in onze huidge vaatwasser kan handelen (en verder is het ook een baggerapparaat, maar een huurappartement dus geen keuze).
FtfyLeandra66 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:37:
Die Miele besteklade is volgens mij trouwens een soort love or hate feature
Mwah, niet helemaal.... dat andere merken hem nu ook hebben is leuk, maar dat kon pas jaren later omdat Miele het patent erop had.
Bij de vaatwasser die ik in 2001 kocht was het iig nog zo dat Miele het enige merk was dat het had, want patent.
Dat er nu meer zijn is iets anders.
Heb je een sponsorcontract ofzo?Leandra66 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Mwah, niet helemaal.... dat andere merken hem nu ook hebben is leuk, maar dat kon pas jaren later omdat Miele het patent erop had.
Bij de vaatwasser die ik in 2001 kocht was het iig nog zo dat Miele het enige merk was dat het had, want patent.
Dat er nu meer zijn is iets anders.
In het hogere segment is er niet anders meer te krijgen lijkt het wel. Was er geen fan van, vooral omdat je wat hoogte opgeeft.
Maar inmiddels aan gewend.
Nope, ik ben wel fan, en dat komt primair door de vaatwasser (en wasmachine) die ik begin deze eeuw kochtMikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:01:
[...]
Heb je een sponsorcontract ofzo?
In het hogere segment is er niet anders meer te krijgen lijkt het wel. Was er geen fan van, vooral omdat je wat hoogte opgeeft.
Maar inmiddels aan gewend.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:19 ]
Is ook geen probleem. Wat ik al zei, eikenfineer MDF platen kost geen hol, in lengte of breedte gezaagd, dosse of kwartiers eiken fineer. Kan echt iedere meubelbouwer voor niet al te veel geld.Ruudje88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Ik heb destijds toch aardig goedkoop een keuken door een interieurbouwer laten maken voor een prijs waar geen keukenzaak/fabriek aan wilde beginnen.
Zaken zoals eiken houtfineer (laag echt hout dus) met horizontaal doorlopende nerven over de fronten, blum ladesystemen en maatwerk (geen rare pasplinten naast je kasten) zijn gewoon standaard waar je bij keukenzaken al snel de hoofdprijs betaald voor dit soort upgrades.
Ik ben dit nu zelf aan het maken. Korpussen al gedaan, stond op het punt Blum Legrabox benodigdheden te bestellen. Heb nu een frees, dus dat prima. Waren ander Grass Vionaro's geworden.
Tot ik zag dat deze leverancier complete bouwpakketten leverde in elke maat die je maar wil. Korpussen tussen de 139 en 180 (antraciet) euro. Blum Legrabox compleet zonder front 169 per stuk. Over 3 weken klaar, ik ga er zelf massieve fronten opzetten. Voor dat soort bedragen kun je nauwelijks zelf aan de gang.
Korpus die ik zelf heb gemaakt gaan weg, hebben prima als mallen gediend.
Heb voor de keuken die nu in bestelling staat ook een tweetal interieurbouwers bezocht. Konden prima een keuken tekenen, prijs was ook prima. Maar kunnen alleen het "standaardwerk:" kasten, blad, stollen lades etc.
Geen mooie vitrinekast met metalen profielen bijvoorbeeld. Of constructies om een 2m tafel te laten zweven.
Kunnen ze niet, hebben er geen ervaring mee, hebben de apparatuur er niet voor.
Zet 10 interieurbouwers naast elkaar en je ziet allemaal dezelfde type keukens. Wil je een strakke greeploze keuken met fronten van houtgebaseerd plaatmateriaal, en afwijkende kastmaten, is een interieurbouwer wellicht de beste optie.
Wil je echt speciale features, ga je daar niet slagen.
Jammer dat je alles hier neerzet als feiten terwijl het meeste wat je zegt de grootste onzin is.Streamz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:44:
[...]
Is ook geen probleem. Wat ik al zei, eikenfineer MDF platen kost geen hol, in lengte of breedte gezaagd, dosse of kwartiers eiken fineer. Kan echt iedere meubelbouwer voor niet al te veel geld.
Ik ben dit nu zelf aan het maken. Korpussen al gedaan, stond op het punt Blum Legrabox benodigdheden te bestellen. Heb nu een frees, dus dat prima. Waren ander Grass Vionaro's geworden.
Tot ik zag dat deze leverancier complete bouwpakketten leverde in elke maat die je maar wil. Korpussen tussen de 139 en 180 (antraciet) euro. Blum Legrabox compleet zonder front 169 per stuk. Over 3 weken klaar, ik ga er zelf massieve fronten opzetten. Voor dat soort bedragen kun je nauwelijks zelf aan de gang.
Korpus die ik zelf heb gemaakt gaan weg, hebben prima als mallen gediend.
Heb voor de keuken die nu in bestelling staat ook een tweetal interieurbouwers bezocht. Konden prima een keuken tekenen, prijs was ook prima. Maar kunnen alleen het "standaardwerk:" kasten, blad, stollen lades etc.
Geen mooie vitrinekast met metalen profielen bijvoorbeeld. Of constructies om een 2m tafel te laten zweven.
Kunnen ze niet, hebben er geen ervaring mee, hebben de apparatuur er niet voor.
Zet 10 interieurbouwers naast elkaar en je ziet allemaal dezelfde type keukens. Wil je een strakke greeploze keuken met fronten van houtgebaseerd plaatmateriaal, en afwijkende kastmaten, is een interieurbouwer wellicht de beste optie.
Wil je echt speciale features, ga je daar niet slagen.
Prima als jij een korpus kan kopen voor 180 euro maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een fabriekskeuken. Overigens ben ik ervan overtuigd dat die fabriekskeuken ook nog veel degelijker is dan jou bij elkaar gesprokkelde keuken.
Eiken fineer platen kosten geen hol zeg je maar als het als keuken word aangeboden kost het ongeveer hetzelfde als een Fenix keuken, prijsverschil is verwaarloosbaar.
Plaatstaal kost overigens ook geen drol waarom moet een auto dan +30k kosten?
Untappd: Kapitein_Merijn
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:19 ]
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1