Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:42
Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Tulp ben ik dan juist weer wel erg keurig geholpen, dan heb ik ook wel het duurste model keuken uit hun assortiment. Hier werd ik wel netjes geholpen en aangesproken, meegedacht en geen druk. Al direct een nette en naar idee een eerlijke prijs. Keuze was makkelijk voor mij.

Plaatsing is ook echt heel netjes gebeurd, wat kleine aanpassingen en zaken anders gedaan. Echt geen klachten mee. :)
Mijn ervaring bij het kopen bij Tulp was ook uitstekend; netjes geholpen, goed meegedacht, geen druk en goede prijs.

De service daarna is echter abominabel. Het lijkt alsof je na de laatste betaling als klant niet meer bestaat. Ik heb in de anderhalf jaar dat de keuken nu staat 3x met hun klantenservice te maken gehad en drie keer een slechte ervaring.
Het laatste geval gaat over garantie op een kraan waarvan na 1,5 jaar het binnenwerk kapot is. Ik heb inmiddels bij de ACM aangeklopt omdat Tulp op geen enkele manier mee wil werken aan een tijdige reparatie. In de winkel zeggen ze doodleuk "wij zijn geen monteurs" en de klantenservice vind dat ik het zelf maar moet repareren (wat ik wellicht zou kunnen, maar ik verwacht na anderhalf jaar nog gewoon service)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Elja schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:02:
[...]
Klomp en B-Dutch klinken aan de prijzige kant als ik het zo lees, maar wellicht valt dat in de praktijk mee?

We willen de totaalprijs graag onder de 20k houden, liefst lager natuurlijk. ;)
Als ik puur naar apparatuur kijk zou dat voor zo’n 9k klaar moeten kunnen zijn (op basis van algemene internet prijzen).
De collega die mij Klomp adviseerde heeft zijn keuken enkele jaren geleden gekocht. Hij had toen bij meerdere keukenzaken een offerte opgevraagd en Klomp was vergelijkbaar qua kosten.

Doorslag voor hem was de, in ieder geval in zijn ogen, betere kwaliteit van Klomp en de mogelijkheid alles op maat te maken. Hij had zelf een lastige maat keuken waardoor andere leveranciers allerlei passtukken moesten plaatsen inclusief bijbehorende verloren ruimte. Klomp maakte gewoon alle kastjes net iets breder zodat het mooi uit kwam.

Ik heb zelf ook een korte rondleiding in de werkplaats van Klomp gehad en was ook wel onder de indruk. Degelijk materiaal en b.v. 3 schanieren plaatsen waar anderen maar 2 doen. Ze spuiten alles zelf, dus elke kleur(combi) op zowel binnen- als buitenzijde van de kastjes is mogelijk.

Al met al vinden wij het voordeel nu dat we overal kunnen kijken wat we precies mooi vinden en dat precies zo kunnen laten maken.
We hebben nu een voorlopig ontwerp van een 4 hoge kasten, 180 cm werkblad incl inductieplaat en 4 grote lades tegen de muur en daarvoor een eiland van +/- 300x100 met lades en kastjes. Qua apparatuur (midden/hoog segment): Inductieplaat, 2 ovens (bak/stoom), grote koelkast, Qooker en vaatwasser. Ze gaven aan dat we afhankelijk van de definitieve keuzes incl installatie tussen de 20-25k uit zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:59

Shunt

Boe

dixet schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Mijn ervaring bij het kopen bij Tulp was ook uitstekend; netjes geholpen, goed meegedacht, geen druk en goede prijs.

De service daarna is echter abominabel. Het lijkt alsof je na de laatste betaling als klant niet meer bestaat. Ik heb in de anderhalf jaar dat de keuken nu staat 3x met hun klantenservice te maken gehad en drie keer een slechte ervaring.
Het laatste geval gaat over garantie op een kraan waarvan na 1,5 jaar het binnenwerk kapot is. Ik heb inmiddels bij de ACM aangeklopt omdat Tulp op geen enkele manier mee wil werken aan een tijdige reparatie. In de winkel zeggen ze doodleuk "wij zijn geen monteurs" en de klantenservice vind dat ik het zelf maar moet repareren (wat ik wellicht zou kunnen, maar ik verwacht na anderhalf jaar nog gewoon service)
Tja tulp is dan ook gewoon een echte dmg winkel geworden. Inclusief de mooie praatjes en leuke smoesjes.

Heb daar ook een keer een offerte laten maken. Ik deed mijn beklaag over een DMG winkel en de verkoper ging daar heerlijk in mee over dat dmg wel vreemde acties uit haalde.

Terwijl zijn telefoon mooi het dmg logo en naampje van de dmg centrale toonde. De software in de tooling van dmg was.

Hou er niet van als er in mijn gezicht gelogen wordt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

He stop eens met Klomp promoten, ik heb zeer spoedig een technische tekening van ze nodig. Ze zijn nu met vakantie maar ze moeten het straks niet te druk krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Shunt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Tja tulp is dan ook gewoon een echte dmg winkel geworden. Inclusief de mooie praatjes en leuke smoesjes.
De verkoper bij mij wilde niet dat ik meekeek terwijl hij bezig was met de prijs van de keuken.
Ik kon wel 9k korting krijgen.. het zal wel.
Schermde met het argument dat de lades van tulp zo stevig zijn, dat ik er in zou kunnen staan.
Waarom zou ik in een lade willen staan? In welke keukenlades stop je 75-90 kilo aan gewicht?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

De verkoper bij mij wilde niet dat ik meekeek terwijl hij bezig was met de prijs van de keuken.
Ik kon wel 9k korting krijgen.. het zal wel.
Schermde met het argument dat de lades van tulp zo stevig zijn, dat ik er in zou kunnen staan.
Waarom zou ik in een lade willen staan? In welke keukenlades stop je 75-90 kilo aan gewicht?
Nou, ik moet zeggen, de onderste lades bij ons hebben het zwaar. Staan ramvol met flesjes. Stuk of 40 denk ik, tot twee liter, meestal glas. Denk dat je nog schrikt als ie dat bij elkaar optelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

MikeyMan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:44:
[...]

Nou, ik moet zeggen, de onderste lades bij ons hebben het zwaar. Staan ramvol met flesjes. Stuk of 40 denk ik, tot twee liter, meestal glas. Denk dat je nog schrikt als ie dat bij elkaar optelt.
Prima, uitzonderingen. Ik denk dat je het in de meeste keukens niet aantreft. Het is in ieder geval geen Tulp geworden ;)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:37
Het gaat ook allemaal om levensduur, en dat loopt exponentieel.
Misschien gaat ie met 90 kilo na 10x kapot, met 60 kilo na 1000x en met 30 kilo 100.000x.
Totaal gewicht heb je natuurlijk niks aan, maar ik zou m'n vrouw erin zetten en die la een paar keer proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:52

Don Quijote

El Magnifico

ed1703 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Haha dat zal wel een standaard Tulp opmerking zijn. Bij mijn schoonzus, die een Tulp keuken hebben gekocht, zeiden ze precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-03 15:26

Leandra66

is onmogelijk

Ik zou bijna naar Tulp gaan om te kijken of ze dat tegen mij ook zouden durven zeggen >:)

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 22:23
Vandaag hebben wij een eerste afspraak gehad bij Middelkoop. We zijn daar goed geholpen, erg vriendelijke verkoper. Er is een offerte gemaakt voor een Schuller keuken, deze volgt.

Waarom ik nu al een post maak. In de offerte staat de standaard korpushoogte van 78 cm. Met een dun werkblad komen we enkel op de gewenste werkhoogte met een plint van 15 cm en dat willen we nu juist niet. Schuller heeft ook korpus 84,5 echter die kan weer niet greeploos. Ik weet ook van de hoogtes van Next (raster 125 mm) maar verder vind ik het vrij ondoorzichtig.

Kan ik ergens een overzicht vinden van de verschillende korpushoogten van de verschillende merken? Daarmee zouden we op voorhand een selectie kunnen maken van winkels om een vergelijk te kunnen maken met de offerte die we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04

OMX2000

By any means necessary...

Don Quijote schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Haha dat zal wel een standaard Tulp opmerking zijn. Bij mijn schoonzus, die een Tulp keuken hebben gekocht, zeiden ze precies hetzelfde.
Yep dit zeiden ze bij ons ook een jaar of 9 geleden. Grappig ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 01:29
We hebben een nieuwbouw woning gekocht welke half oktober wordt opgeleverd. Vanuit de bouw is Voortman de projectleverancier. We hebben daar enige tijd geleden een afspraak gemaakt voor een gesprek. Dit was een lange zit van ruim 4 uur waarbij we een tekening en offerte opgestuurd kregen. Aangegeven dat ons budget €18.000 was. Helaas vond meneer de verkoper dat te weinig want hij kwam met €22.000 terug ivm een dure Novy kookplaat met geïntegreerde afzuigkap. Ook werd AEG apparatuur bij ons door de strot geduwd. Siemens en Neff waren volgens hem te duur en niet te realiseren met ons budget. Pogingen om tot een compromis te komen leverden niets op.

Daarna naar de keukenloods. Vervelende verkoper getroffen. We hadden al vooraf ideeën over hoe onze keuken eruit moet zien. Volgens hem was dit 15 jaar terug in de tijd. Daarna gaf hij nog wat af op bepaalde merken apparatuur en wilde na 30 minuten praten een vervolgafspraak maken om verder te praten over de keuken. We hadden speciaal vrij genomen om dat die dag te doen. Uiteraard besloten om dit niet meer te doen.

We zijn nu bezig bij I-kook. Nog nooit van deze zaak gehoord maar deze kwam terug in dit forum. Eerste indruk is goed. Wel opvallend dat alle showroom keukens in de budget categorie zitten. Keukencoach lijkt enthousiast. We zijn een keer binnengelopen en hebben onze wensen aangegeven. Morgen gaan we wederom langs om het keukenontwerp te bekijken. Volgens de keukencoach zouden we verrast worden. Hij is fan van Hacker Systemat. Zelf waren we ook enthousiast van frontjes van Impuls maar dat was van mindere kwaliteit volgens de coach. Ik ben benieuwd. Indien dat niets wordt is het aanschaffen bij Ikea en het zelf installeren altijd nog een mogelijkheid. Helaas hebben ze veel minder keuze en betekent dit veel meer regelen van onze kant. Prijstechnisch is het wel interessant. Ik ben bekend met thuiskeukens overigens.

Zie hier ons ontwerp.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPty8CMM5uIRR6rwIBLiwIW5gHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWHcla8bwVgXQxz9YiVpLMLF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57jrQSjNcSntJL7mUQ6RV1S2-wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHQ5nzIKQagtposTPjOsxiSX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2f9mNsZOo4q1cRyWzD7GvBp2-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uifxBe6jmyrkuGE2M8MY0iu0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GzvL2uzWvppBAMBKSxceaaYj9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ln9jxpgpJfImzv6FVlR9TSxG.jpg?f=fotoalbum_large

Blad wordt van composiet in een zwarte gepolijste kleur. In de hoekkasten wil ik een Le Mans systeem en/of een magic corner. Verder in de hoge kasten van links naar rechts de stoomoven en combi-oven, vriezer, koelkast en 2 kasten met lades voor voorraad. Ik twijfel nog wel over de apparatuur. Momenteel heb ik 3 lijstjes met als voorkeur Neff, Atag en siemens. We zijn in het inspiratiehuis geweest voor Neff en Siemens. Neff heeft onze voorkeur. Ziet er degelijk uit en de bediening vind ik prettiger dan Siemens. Atag heeft ook mooie apparatuur zoals de 3 in 1 combi-oven met oven functie/stoom en magnetron. Ook de kookplaat ziet er goed uit. Ik lees en hoor alleen weinig over Atag. Is dit met een reden?

Siemens

oven 60cm HS858GXB6
Combi-oven 45cm CN878G4B6
inductie plaat EX977KXX5E
afzuigkap LC97FVW60S
Vriezer GI81NAC30
Koelkast KI81FSD30
Vaatwasser SX678X36UE
Kraan Quooker combi+ fusion square

Neff

Oven 60cm B48FT78H0
Combi-oven 45cm C28MT23H0
Inductie plaat T59TF6RN0
afzuigkap D95FRW1S0
Koelkast KI1816D30
Vriezer GI7813C30
Vaatwasser S526P80X0E

ATAG

Oven 60cm CS6674M
Combi-oven 45cm CSX4674M
Inductie plaat HI39673TF
afzuigkap WS90292FM
Koelkast KD25178A
Vriezer KD80178CDN
Vaatwasser VA8018TT

Kosten van dit alles komen nu rond de €20.000 inclusief apparatuur. Wie heeft een nuttige bijdrage op dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:22
Dengra schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:44:
Vandaag hebben wij een eerste afspraak gehad bij Middelkoop. We zijn daar goed geholpen, erg vriendelijke verkoper. Er is een offerte gemaakt voor een Schuller keuken, deze volgt.

Waarom ik nu al een post maak. In de offerte staat de standaard korpushoogte van 78 cm. Met een dun werkblad komen we enkel op de gewenste werkhoogte met een plint van 15 cm en dat willen we nu juist niet. Schuller heeft ook korpus 84,5 echter die kan weer niet greeploos. Ik weet ook van de hoogtes van Next (raster 125 mm) maar verder vind ik het vrij ondoorzichtig.

Kan ik ergens een overzicht vinden van de verschillende korpushoogten van de verschillende merken? Daarmee zouden we op voorhand een selectie kunnen maken van winkels om een vergelijk te kunnen maken met de offerte die we nu hebben.
Dat is inderdaad sterk afhankelijk van het merk. Ik ben geen duidelijk overzicht tegengekomen, ik ben gewoon langs de keukenwinkels gegaan en daarbij meteen de wensen aangegeven (extra hoge corpus, extra diepe korven etc.). Dat is voor de winkelier ook prettig, omdat die dan meteen al weet of hij kan leveren wat je wilt (en dus niet onnodig zijn tijd aan je verdoet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
SquareOne schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:40:
[...]

Waar ik zelf nog op zoek naar ben is een prijsverschil tussen fabrikanten voor bijvoorbeeld een standaard formaat gelakt front van dezelfde kwaliteit over verschillende merken, maar dit lijkt een onmogelijke exercitie.
Dat is ook onmogelijk om te vergelijken, omdat zelfs bij zo'n 'standaard' front er nog ontzettend veel variaties zijn. Het zijn dan geen appels en peren, maar Granny's en Elstars...

Sommige lak is veel sterker dan andere lak, sommige merken doen meer lagen dan andere merken, er zijn merken die kunststof lakken en het dan ook gelakt noemen, bij sommige merken heb je keus uit alle Ral-kleuren, terwijl andere merken alleen een beperkt aantal kleuren hebben etc. En dan heb ik het nog niet over dat de prijs van de kastjes niet alleen van het front afhangt, maar ook van bv hoe breed het assortiment aan kasten is en hoeveel maatwerk er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Orion schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:04:
We hebben een nieuwbouw woning gekocht welke half oktober wordt opgeleverd. Vanuit de bouw is Voortman de projectleverancier. We hebben daar enige tijd geleden een afspraak gemaakt voor een gesprek. Dit was een lange zit van ruim 4 uur waarbij we een tekening en offerte opgestuurd kregen. Aangegeven dat ons budget €18.000 was. Helaas vond meneer de verkoper dat te weinig want hij kwam met €22.000 terug ivm een dure Novy kookplaat met geïntegreerde afzuigkap. Ook werd AEG apparatuur bij ons door de strot geduwd. Siemens en Neff waren volgens hem te duur en niet te realiseren met ons budget. Pogingen om tot een compromis te komen leverden niets op.

Daarna naar de keukenloods. Vervelende verkoper getroffen. We hadden al vooraf ideeën over hoe onze keuken eruit moet zien. Volgens hem was dit 15 jaar terug in de tijd. Daarna gaf hij nog wat af op bepaalde merken apparatuur en wilde na 30 minuten praten een vervolgafspraak maken om verder te praten over de keuken. We hadden speciaal vrij genomen om dat die dag te doen. Uiteraard besloten om dit niet meer te doen.

We zijn nu bezig bij I-kook. Nog nooit van deze zaak gehoord maar deze kwam terug in dit forum. Eerste indruk is goed. Wel opvallend dat alle showroom keukens in de budget categorie zitten. Keukencoach lijkt enthousiast. We zijn een keer binnengelopen en hebben onze wensen aangegeven. Morgen gaan we wederom langs om het keukenontwerp te bekijken. Volgens de keukencoach zouden we verrast worden. Hij is fan van Hacker Systemat. Zelf waren we ook enthousiast van frontjes van Impuls maar dat was van mindere kwaliteit volgens de coach. Ik ben benieuwd. Indien dat niets wordt is het aanschaffen bij Ikea en het zelf installeren altijd nog een mogelijkheid. Helaas hebben ze veel minder keuze en betekent dit veel meer regelen van onze kant. Prijstechnisch is het wel interessant. Ik ben bekend met thuiskeukens overigens.

Zie hier ons ontwerp.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blad wordt van composiet in een zwarte gepolijste kleur. In de hoekkasten wil ik een Le Mans systeem en/of een magic corner. Verder in de hoge kasten van links naar rechts de stoomoven en combi-oven, vriezer, koelkast en 2 kasten met lades voor voorraad. Ik twijfel nog wel over de apparatuur. Momenteel heb ik 3 lijstjes met als voorkeur Neff, Atag en siemens. We zijn in het inspiratiehuis geweest voor Neff en Siemens. Neff heeft onze voorkeur. Ziet er degelijk uit en de bediening vind ik prettiger dan Siemens. Atag heeft ook mooie apparatuur zoals de 3 in 1 combi-oven met oven functie/stoom en magnetron. Ook de kookplaat ziet er goed uit. Ik lees en hoor alleen weinig over Atag. Is dit met een reden?

Siemens

oven 60cm HS858GXB6
Combi-oven 45cm CN878G4B6
inductie plaat EX977KXX5E
afzuigkap LC97FVW60S
Vriezer GI81NAC30
Koelkast KI81FSD30
Vaatwasser SX678X36UE

Neff

Oven 60cm B48FT78H0
Combi-oven 45cm C28MT23H0
Inductie plaat T59TF6RN0
afzuigkap D95FRW1S0
Koelkast KI1816D30
Vriezer GI7813C30
Vaatwasser S526P80X0E

ATAG

Oven 60cm CS6674M
Combi-oven 45cm CSX4674M
Inductie plaat HI39673TF
afzuigkap WS90292FM
Koelkast KD25178A
Vriezer KD80178CDN
Vaatwasser VA8018TT

Kosten van dit alles komen nu rond de €20.000 inclusief apparatuur. Wie heeft een nuttige bijdrage op dit alles?
Heb je ook een render dat de keuken af is, dus met apparatuur en blad? Ik kan nu niet goed zien waar je kookt en waar je spoelt. Daarnaast zou ik je ovens tussen de hoge kasten zetten voor ze symmetrie. Wat is dat ding naast je ovenkast, een leidingkoof?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Waarschijnlijk de meterkast, bij ons zit die ook op die positie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Rubbergrover1 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

Dat is inderdaad sterk afhankelijk van het merk. Ik ben geen duidelijk overzicht tegengekomen, ik ben gewoon langs de keukenwinkels gegaan en daarbij meteen de wensen aangegeven (extra hoge corpus, extra diepe korven etc.). Dat is voor de winkelier ook prettig, omdat die dan meteen al weet of hij kan leveren wat je wilt (en dus niet onnodig zijn tijd aan je verdoet).
Bedankt voor je reactie. Ik ga inderdaad zo even bij twee showrooms langs om te kijken of ze überhaupt kunnen leveren wat wij willen voordat we weer ergens 3,5 uur bezig zijn en dan blijkt dat het allemaal net niet aansluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:03
Dengra schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ga inderdaad zo even bij twee showrooms langs om te kijken of ze überhaupt kunnen leveren wat wij willen voordat we weer ergens 3,5 uur bezig zijn en dan blijkt dat het allemaal net niet aansluit...
Is toch vrij makkelijk te googelen en op te zoeken in de brochures van de verschillende fabrikanten? Is wat werk maar wellicht nog minder werk dan de showrooms beozeken.
Ik ben zelf ook een aantal van deze dingen inzichtelijk aan het maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
SquareOne schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Is toch vrij makkelijk te googelen en op te zoeken in de brochures van de verschillende fabrikanten? Is wat werk maar wellicht nog minder werk dan de showrooms beozeken.
Ik ben zelf ook een aantal van deze dingen inzichtelijk aan het maken.
Als dat de enige reden voor het showroom bezoek zou zijn, zou wellicht de brochures doornemen makkelijker zijn (al heb ik gister al aardig wat merken geprobeerd en kwam er toch echt niet helemaal uit!). We hebben pas één zaak gehad en ik ben niet zeker van het frontje wat we daar uitkozen, het blad erbij. Ik wil gewoon meer zien om een beter gevoel te krijgen voor wat we precies willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
PaT schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Heb je ook een render dat de keuken af is, dus met apparatuur en blad? Ik kan nu niet goed zien waar je kookt en waar je spoelt. Daarnaast zou ik je ovens tussen de hoge kasten zetten voor ze symmetrie. Wat is dat ding naast je ovenkast, een leidingkoof?
Spoelen gebeurt links en koken rechts. Bij Ikea zit ik vast aan 80cm als maximale kast. Ovens wil ik graag in 1 kast zodat ik maximale opbergruimte heb in de laatste 2 kasten. De koof is een uitsparing voor de meterkast idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Orion schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Spoelen gebeurt links en koken rechts. Bij Ikea zit ik vast aan 80cm als maximale kast. Ovens wil ik graag in 1 kast zodat ik maximale opbergruimte heb in de laatste 2 kasten. De koof is een uitsparing voor de meterkast idd.
Huh? De totale opbergruimte wordt toch niet minder als je de ovens naast elkaar doet in plaats van boven elkaar? De ruimte die je in de kast ernaast kwijt raakt, krijg je in de andere kast weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 16:34

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga vanavond met mijn vrouw voor een nieuwe keuken kijken bij de keukenloods. Zo te zien wel een goede winkel. Ons nieuwe huis wordt pas eind 2021 opgeleverd, dus we moeten nog wel even wachten. Ik neem de bouwtekening mee, dus we hebben de juiste maten bij de hand. Los van wat plaatjes uit de brochures die we mooi vinden en een idee over welke apparatuur er minimaal in moet zijn we nog in de ontdekkingsfase.

Uiteraard hebben we wel een budget opgesteld. Rekbaar tot ongeveer 20.000, maar liever niet. We hoeven ook echt geen topmerk voor alle apparatuur, maar we willen ook niet aan de onderkant shoppen. Een Qooker vervangen door een simpelere heetwaterkraan is voor ons meer dan prima bijvoorbeeld. Wij hebben in onze huidige keuken een mix van Siemens en Bauknecht en hebben daar zonder noemenswaardige problemen 15 jaar gebruik van gemaakt.

Nog tips voor het eerste gesprek? De keuken kopen is voor ons nu echt nog niet aan de orde, aangezien we eerst willen vergelijken en reviews willen lezen van de apparatuur.

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 06-08-2020 13:15 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 19:29

siemenz

Koetje

HellBeast schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:13:
Ik ga vanavond met mijn vrouw voor een nieuwe keuken kijken bij de keukenloods. Zo te zien wel een goede winkel. Ons nieuwe huis wordt pas eind 2021 opgeleverd, dus we moeten nog wel even wachten. Ik neem de bouwtekening mee, dus we hebben de juiste maten bij de hand. Los van wat plaatjes uit de brochures die we mooi vinden en een idee over welke apparatuur er minimaal in moet zijn we nog in de ontdekkingsfase.

Uiteraard hebben we wel een budget opgesteld. Rekbaar tot ongeveer 20.000, maar liever niet. We hoeven ook echt geen topmerk voor alle apparatuur, maar we willen ook niet aan de onderkant shoppen. Een Qooker vervangen door een simpelere heetwaterkraan is voor ons meer dan prima bijvoorbeeld. Wij hebben in onze huidige keuken een mix van Siemens en Bauknecht en hebben daar zonder noemenswaardige problemen 15 jaar gebruik van gemaakt.

Nog tips voor het eerste gesprek? De keuken kopen is voor ons nu echt nog niet aan de orde, aangezien we eerst willen vergelijken en reviews willen lezen van de apparatuur.
ik zit ook in deze fase en apparatuur is in deze fase nog 'minder boeiend'. Het is handig om te weten wat je wilt hebben aan inbouw apparatuur, maar type en merk nog niet.

Wat de meeste keukenboeren doen (die ik ben tegengekomen) is werken met een open begroting. Als volgend jaar de keuken namelijk geplaatst wordt zijn er vast weer nieuwere types van de inbouwappartuur op de markt, zodat je dat kunt wisselen.

Bij mijn keukenboer kon ik, mocht ik bijvoorbeeld tegenvallers hebben, de A++ merken ook nog veranderen voor B merken 2 maanden voor plaatsing.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Uiteraard kun je wijzigen, maar na het tekenen ben je je onderhandelingspositie kwijt, ze kunnen zomaar zeggen dat een B merk maar een paar tientjes goedkoper is bijvoorbeeld, of dat een iets mooier blad 2x zo duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

mitsumark schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:51:
Uiteraard kun je wijzigen, maar na het tekenen ben je je onderhandelingspositie kwijt, ze kunnen zomaar zeggen dat een B merk maar een paar tientjes goedkoper is bijvoorbeeld, of dat een iets mooier blad 2x zo duur is...
dus je zegt eigenlijk dat je 3 of 4 maanden van te voren pas iets moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
siemenz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:33:
[...]

ik zit ook in deze fase en apparatuur is in deze fase nog 'minder boeiend'. Het is handig om te weten wat je wilt hebben aan inbouw apparatuur, maar type en merk nog niet.

Wat de meeste keukenboeren doen (die ik ben tegengekomen) is werken met een open begroting. Als volgend jaar de keuken namelijk geplaatst wordt zijn er vast weer nieuwere types van de inbouwappartuur op de markt, zodat je dat kunt wisselen.

Bij mijn keukenboer kon ik, mocht ik bijvoorbeeld tegenvallers hebben, de A++ merken ook nog veranderen voor B merken 2 maanden voor plaatsing.
Probleem is dat de het zomaar zou kunnen dat ze je de korting die je nu bedingt op A merken je niet meer krijgt op de nieuwe modellen of op B merken. Als de modellen van de A merken niet meer leverbaar zijn tegen die tijd krijg je over algemeen gewoon de opvolger uit dezelfdde met dezelfde functionaliteit of die nou duurder of goedkoper is.

Of je moet vooraf iets afspreken over percentage korting op adviesprijzen, maar verwacht niet dat de verkoper daar in mee gaat.
HellBeast schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Dat is volgens mij wel relatief kort. Wij zitten nu ook net in een nieuwbouwtraject maar verwacht je wel vrij snel de positie van de keuken en tekening voor leidingwerk moet doorgeven.

De opstelling moet je dan eigenlijk wel uit zijn. Zijn waarschijnlijk weinig keukenboeren die een technische tekening voor je maken zonder dat je getekend hebt.
Als iemand een dergelijke zaak of persoon weet dan houd ik me aanbevolen.

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 06-08-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
HellBeast schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Als dat kan, kan dat geen kwaad, maar ik bedoel eigenlijk dat je geen (grote) wijzigingen meer moet doen, dus nu al zo goed mogelijk uitzoeken wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion
Rubbergrover1 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Huh? De totale opbergruimte wordt toch niet minder als je de ovens naast elkaar doet in plaats van boven elkaar? De ruimte die je in de kast ernaast kwijt raakt, krijg je in de andere kast weer terug.
Nee, dat klopt. Maar ik vind het prettiger als alles bij elkaar zit in laden. De stoomoven is 60cm en de combi-oven 45 dus dat past sowieso niet netjes naast elkaar zonder passtuk of warmhoudlade. Dat was ik niet van plan. Onder elkaar vind ik prettig en de Neff ovendeur van de stoomoven verdwijnt onder de oven dus daar heb je geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uC_r6XB6KfW_vXSUdb31Eb22ySQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZyikKIQePZiMS0JwGzGHvhn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Orion op 06-08-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:02
Zijn die lades in de voorraadkast niet erg hoog? Die bovenste kun je toch niet meer fatsoenlijk in kijken?

Ik heb zelf (binnen)laden tot 120cm, daarboven gewoon planken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 13:09
Iemand toevallig nog ervaring met zogeheten 'smart glas' fronten (polymeer "glas"), meer specifiek de matte varianten? Kennelijk is het afkomstig van de fabrikant Rehau en wordt het ook wel 'Ravisio crystal' genoemd. Blijkens de website wordt het onder meer gebruikt door Ballerina en Pronorm.

Vond het in de showroom van Möbel Faber mooi ogen en de dhr. Faber was er zelf ook erg enthousiast over (meer dan over Fenix). Ben benieuwd naar jullie eventuele indrukken en/of ervaringen. Ik was de 'glazen' fronten tot nu toe alleen bij Next125 tegengekomen. Dank alvast!

Edit: zoet promofilmpje.

[ Voor 8% gewijzigd door lluuk op 06-08-2020 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
Afgelopen woensdag hebben wij dus een eerste offerte voor een Schuller keuken ontvangen, we zouden er per mail nog één met de prijzen krijgen maar dat is nog niet gebeurd dus dan maar even zo.

Wij vroegen om een werkhoogte van 94/95 cm, kleine plint, XL vaatwasser, goede zelfreinigende oven maar zonder al te veel franjes, matchende combi, grote vriezer en grote koelkast. Dit is wat wij geoffreerd kregen:

Siemens HM836GNB6
Siemens HB836GTB6
Siemens SN857X00PE
Siemens GI81NAC30
Siemens KI81RAD30

Na wat online research moeten we concluderen dat er op de ovens in ieder geval niet bezuinigd is. Hij gaf aan dat als je de pyrolyse functie wilde, je al snel in de ‘top of the line’ terecht kwam.... Online blijken er vele Siemens ovens met pyrolyse functie voor veel minder te zijn, dat geeft mij dan dus een dubbel gevoel.

Verder bewuste keuze om in de offerte een Quooker en Bora op te nemen met alles erop en eraan. De flex cube met 7 liter boiler dus en een PUXU.

Helaas hebben we alleen tekeningen op papier meegekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/On0BkR95ks-_4JchbKdU42MhSeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isqckNF7cdrXBU8nWTVjHzSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pJaYta5nojGFbHB8UXcosQ-UVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g50BQ18UVJqnJDo1YQZYVQsw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPbC1HQFUX4d1NbgTqrGEq97hwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26dZQvBr9uCtDfuOzKLcFBFH.jpg?f=fotoalbum_large

Een kastenwand van 6 kasten, 2 hoge links voor de koelkast en vriezer. In het midden vier lades met werkblad, rechts vier lades, de ovens en bovenin 2 push to open kasten.

Het eiland is 3,20 x 1,20 en er zitten twee 120 cm lades, de vaatwasser, en twee ‘gewone’ gootsteenkastjes in. De andere kant zijn alleen gewone kasten.

Ten slotte een RVS spoelbak maar geen idee welk merk en een keramiek blad opgedikt naar 4cm. Helaas een plint van 15 cm omdat greeploos bij die nieuwe Schuller lijn van 84,5 (nog?) niet mogelijk is.

En dit alles voor de prachtige prijs van..... € 31.529. Hierin staat een post van € 1.794 opgenomen voor de montage.

Iemand die hier iets van vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 19:29

siemenz

Koetje

Dengra schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:52:
Afgelopen woensdag hebben wij dus een eerste offerte voor een Schuller keuken ontvangen, we zouden er per mail nog één met de prijzen krijgen maar dat is nog niet gebeurd dus dan maar even zo.

Wij vroegen om een werkhoogte van 94/95 cm, kleine plint, XL vaatwasser, goede zelfreinigende oven maar zonder al te veel franjes, matchende combi, grote vriezer en grote koelkast. Dit is wat wij geoffreerd kregen:

Siemens HM836GNB6
Siemens HB836GTB6
Siemens SN857X00PE
Siemens GI81NAC30
Siemens KI81RAD30

Na wat online research moeten we concluderen dat er op de ovens in ieder geval niet bezuinigd is. Hij gaf aan dat als je de pyrolyse functie wilde, je al snel in de ‘top of the line’ terecht kwam.... Online blijken er vele Siemens ovens met pyrolyse functie voor veel minder te zijn, dat geeft mij dan dus een dubbel gevoel.

Verder bewuste keuze om in de offerte een Quooker en Bora op te nemen met alles erop en eraan. De flex cube met 7 liter boiler dus en een PUXU.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een kastenwand van 6 kasten, 2 hoge links voor de koelkast en vriezer. In het midden vier lades met werkblad, rechts vier lades, de ovens en bovenin 2 push to open kasten.

Het eiland is 3,20 x 1,20 en er zitten twee 120 cm lades, de vaatwasser, en twee ‘gewone’ gootsteenkastjes in. De andere kant zijn alleen gewone kasten.

Ten slotte een RVS spoelbak maar geen idee welk merk en een keramiek blad opgedikt naar 4cm. Helaas een plint van 15 cm omdat greeploos bij die nieuwe Schuller lijn van 84,5 (nog?) niet mogelijk is.

En dit alles voor de prachtige prijs van..... € 31.529. Hierin staat een post van € 1.794 opgenomen voor de montage.

Los van de prijs, waar ik even geen kijk op heb vind ik het een hele mooie keuken!

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05
Vraagje.. Ben even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb voor installatie matriaal voor onze keuken. Nu heb ik de technische tekening van keukenloods erbij gepakt en zie ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yvlw22ox0lz.png

Gaat het dan om deze?

https://www.toolstation.n...JeTmEXiMncqhoCVH0QAvD_BwE

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55

Siemens HM836GNB6
Siemens HB836GTB6
Siemens SN857X00PE
Siemens GI81NAC30
Siemens KI81RAD30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt voor het delen, erg mooie keuken en ik zie veel dingen die ik zelf ook in mijn nieuwe keuken zou willen. Dan weet ik iig dat mijn stelpost wat omhoog mag :o

Ik zie dat je nog een nis hebt voor losse apparatuur. Dat wil ik juist niet waardoor ik een inbouw koffiemachine overweeg (want zo'n ding op een eiland is ook geen gezicht). Heb je dit toevallig overwogen en bewust niet voor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:11
Possible schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:41:
Vraagje.. Ben even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb voor installatie matriaal voor onze keuken. Nu heb ik de technische tekening van keukenloods erbij gepakt en zie ik dit staan:

[Afbeelding]

Gaat het dan om deze?

https://www.toolstation.n...JeTmEXiMncqhoCVH0QAvD_BwE
Nee, je mist hierbij de muurplaat. Het is een afsluitbaar 90 graden stuk met mogelijkheid om aan de muur te bevestigen. Meestal zijn dit twee delen, het 90 graden stuk incl muurplaat en een afsluitbare kraan.

Als je via Google zoekt op 'keuken leidingen opgeleverd' vind je hier wel afbeeldingen van.

Afbeeldingslocatie: https://www.montagebedrijfkesteren.nl/wp-content/uploads/IMG_4046-740x420.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Vitruvius op 07-08-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Robberto schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Nee, je mist hierbij de muurplaat. Het is een afsluitbaar 90 graden stuk met mogelijkheid om aan de muur te bevestigen. Meestal zijn dit twee delen, het 90 graden stuk incl muurplaat en een afsluitbare kraan.

Als je via Google zoekt op 'keuken leidingen opgeleverd' vind je hier wel [Afbeelding] van.
Zoals dit ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tgq2ta39.jpg

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:11
Ja, voordeel is dat je de leidingen dan al kan monteren en later eenvoudig je kraan/vaatwasser kan (ont)koppelen indien noodzakelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Vitruvius op 07-08-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Robberto schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:00:
Ja, voordeel is dat je de leidingen dan al kan monteren en later eenvoudig je kraan/wasmachine kan (ont)koppelen indien noodzakelijk.
Top dan weet ik voldoende!. Vriend van mij heeft ook een persstang en bij mij in de keuken komt al uponor binnen.. Dus dan kan dat mooi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dengra
Stealth2000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:46:
[...]
Ik zie dat je nog een nis hebt voor losse apparatuur. Dat wil ik juist niet waardoor ik een inbouw koffiemachine overweeg (want zo'n ding op een eiland is ook geen gezicht). Heb je dit toevallig overwogen en bewust niet voor gekozen?
De nis is een bewuste keuze. Voor het geld van zo’n inbouwmachine kun je een hele mooie Jura aanschaffen en laten we dat nou net een maand geleden gedaan hebben! We vinden het ook fijn om de KitchenAid niet elke keer terug in een kast te moeten stoppen, ding is vrij zwaar.

Daarnaast vinden we het juist leuk om de lange donkere wand te doorbreken en daar het hout van de bar terug te laten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dengra op 07-08-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:50
Orion schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Nee, dat klopt. Maar ik vind het prettiger als alles bij elkaar zit in laden. De stoomoven is 60cm en de combi-oven 45 dus dat past sowieso niet netjes naast elkaar zonder passtuk of warmhoudlade. Dat was ik niet van plan. Onder elkaar vind ik prettig en de Neff ovendeur van de stoomoven verdwijnt onder de oven dus daar heb je geen last van.

[Afbeelding]
Kan je niet beter een apothekerskast nemen i.p.v. zoveel lage lades boven elkaar gestapeld?
Je hoeft dan niet te onthouden in welke van de 7 (of 14) lades iets staat en het frontaanzicht is een stuk rustiger.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
Mr_Blobby schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Kan je niet beter een apothekerskast nemen i.p.v. zoveel lage lades boven elkaar gestapeld?
Je hoeft dan niet te onthouden in welke van de 7 (of 14) lades iets staat en het frontaanzicht is een stuk rustiger.
Is nog een overweging waard. Alleen rekenen de keukenzaken de hoofdprijs voor een apothekerskast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:19

Wij hebben dezelfde keuken, alleen 5 wandkasten. Vonden we rustiger dan een nis. Binnenlades in 5 wandkasten. Daarnaast de duurste Neff stoomoven en warmhoudlade maar dan geen magnetron. Eiland keramiek blad met alleen lades, front 6 x 1 meter. Aan de achterzijde 2 x 1.20 lades en de vaatwasser in het midden. Verder ook cooker en zo.
Totaal: € 27.000 incl. plaatsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:19
:)

[ Voor 100% gewijzigd door Erniebert op 07-08-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 23-05 15:38
@Dengra mijn gevoel is dat het voor minder dan dat moet kunnen. De keuken is iets groter dan die van ons (3 hoge kasten + nis eiland van 3m) en die kan voor minder dan 20 met composietblad en verder alles siemens studioline spul incl stoomoven en cube en plaatsing. Voor mijn idee heb je dan een vriezer en een paar kastjes extra, keramiek vs composiet zal dan ook nog iets van 1-2k zijn. Dus voor rond de 25 zou het moeten kunnen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-08-2024
Daphora schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:59:
[...]

Voortman hebben wij ook een hele slechte ervaring mee. We werden erg onder druk gezet toen het eenmaal op koop aankwam. Veel te hoge prijzen, ze wilden veel oude apparatuur aansmeren met zogenaamde mooie acties etc en totaal niet transparant over merken die ze verkopen en verschillen etc toen wij daar naar vroegen. Was in ons project de projectleverancier maar alle buren die ik tot nu toe heb gesproken hebben de keuken elders gekocht. Alle reviews zijn echter lovend (bij een goede review een leuke korting op de keuken misschien?)..
Als projectleverancier heb ik dit ook al eens vaker gehoord over voortman. Wij zijn er als vrije opdrachtgever geweest en hadden hier de beste ervaring van alle leveranciers waar we zijn geweest (inclusief 2 Duitse). Juist de openheid van prijzen en het NIET voelen van opgelegde druk heeft ons hier de keuken doen kopen. We zijn nog steeds zeer tevreden, ook na 1 aftersales issue. Gewoon top! Maar zo zal iedereen zn persoonlijke ervaring hebben :) :)

We hebben deze positieve ervaring ook op qasa gedeeld. Dat werd ons niet gevraagd door voortman, en qasa zelf belde ons om te verifieren of de review inderdaad door mij geschreven was en of ik er volledig achter stond. Dat vind ik pleiten voor qasa als review site. Dat jij een slechte ervaring hebt wil niet zeggen dat iedereen die heeft. Als projectleverancier hebben ze zich aan aan de afspraken met de aannemer te houden.. wellicht ligt het aan je aannemer😉

[ Voor 17% gewijzigd door Tafellaken op 07-08-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
Vanavond naar de i-Kook geweest voor onze keuken. Zie mijn post een stukje terug. De verkoper gaf de vorige keer aan dat hij met ons budget van €18.000 er zeker iets moois van kon maken. Hij opteerde voor greeploos want dit was helemaal van nu. We zouden verrast worden. Helaas bleek de verrassing dat de ontworpen keuken €30.000 moest kosten. Wat is niet snap is dat deze persoon dat niet direct kon vertellen. Hieruit blijkt een gebrek aan ervaring. Ook had hij allemaal grepen geplaatst ipv greeploos. Ook de gewenste apparatuur van Neff kon niet tegen een goede prijs geleverd worden. Ik heb even getwijfeld of ik direct zou weglopen. Toch nog blijven zitten. Hij wilde per se een nieuwe keuken ontwerpen welke dichter bij ons budget zou uitkomen. Ik heb er een hard hoofd in maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 22-05 20:15
We hebben onlangs getekend voor een nieuwbouwproject. Omdat we later zijn ingestapt (er kwam een woning opnieuw vrij in het project) moeten we nu in een razend tempo een aantal deadelines zien te halen. Technische tekening van de keuken voor de aanslutingen is daar eentje van. Deze deadline komt nu erg snel dichterbij.

De eisen vanuit het project zijn als volgt:
  • tekening is duidelijk leesbaar en alle maatvoeringen van de elektrische aansluitingen staan duidelijk aangegeven zowel de hoogte als de maat vanuit de gevels
  • de wandcontactdozen voor huishoudelijk gebruik (boven het aanrechtblad) indien gewenst dienen op de tekening te staan.
  • de aansluitwaarde van de apparatuur is benoemd
We zijn al bij de Bruynzeel langs geweest en daar een offerte gekregen die op zich niet gek leek. Maar we twijfelen ook een beetje om nu direct al te tekenen voor deze offerte (zodat we een technische tekening krijgen). We zouden liever wat meer tijd nemen om nog eens rustig rond te kijken (oplevering woning eind 2021 / begin 2022).

Mijn vraag: kan ik deze tekening niet zelf maken? Misschien bijvoorbeeld met de Ikea online tool? Waar moet ik verder op letten? Even wat verdere context:
  • IQ500 reeks van Siemens:
    • vriezer
    • koelkast
    • recirculatie kap
    • vaatwasser
  • Quooker (liefst op een apparte groep denk ik?)
  • Losstaand fornuis met aansluitwaarde rond 10KW (dus 3 fasen krachtstroom perilex aansluiting)
  • Wandcontactdozen boven aanrecht zijn duidelijk waar we deze willen hebben, qua hoogte werd met 120cm aangeraden door keukenboer (werkbladhoogte 96cm).
  • De indeling zoals we die willen hebben weten we ook, daar kunnen we ons wel op vastleggen. Komt eigenlijk vrijwel overeen met de standaard indeling die in het project als voorbeeld wordt genomen, maar fornuis/wasbak/afzuiging/vaatwasser kan net wat naar links/rechts verschoven zijn t.o.v. de standaard.
  • Er komt een (schier)eiland, exacte locatie weet ik ook. Dit moet doorgegeven worden i.v.m. vloerverwarming die dan niet doorloopt. Er komt geen apparatuur of aansluitingen in het eiland.
Iemand tips?
In het ergste geval zal keukenboer alsnog wat (kleine) aanpassingen moeten maken?

[ Voor 4% gewijzigd door The Flying Dutchman op 08-08-2020 06:53 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

The Flying Dutchman schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 06:48:
We hebben onlangs getekend voor een nieuwbouwproject. Omdat we later zijn ingestapt (er kwam een woning opnieuw vrij in het project) moeten we nu in een razend tempo een aantal deadelines zien te halen. Technische tekening van de keuken voor de aanslutingen is daar eentje van. Deze deadline komt nu erg snel dichterbij.

• tekening is duidelijk leesbaar en alle maatvoeringen van de elektrische aansluitingen staan duidelijk aangegeven zowel de hoogte als de maat vanuit de gevels
  • de wandcontactdozen voor huishoudelijk gebruik (boven het aanrechtblad) indien gewenst dienen op de tekening te staan.
We zijn al bij de Bruynzeel langs geweest en daar een offerte gekregen die op zich niet gek leek. Maar we twijfelen ook een beetje om nu direct al te tekenen voor deze offerte (zodat we een technische tekening krijgen). We zouden liever wat meer tijd nemen om nog eens rustig rond te kijken (oplevering woning eind 2021 / begin 2022).

Mijn vraag: kan ik deze tekening niet zelf maken? Misschien bijvoorbeeld met de Ikea online tool? Waar moet ik verder op letten? Even wat verdere context:
    • vriezer
    • koelkast
    • recirculatie kap
    • vaatwasser
  • Losstaand fornuis met aansluitwaarde rond 10KW (dus 3 fasen krachtstroom perilex aansluiting)
  • Wandcontactdozen boven aanrecht zijn duidelijk waar we deze willen hebben, qua hoogte werd met 120cm aangeraden door keukenboer (werkbladhoogte 96cm).
  • De indeling zoals we die willen hebben weten we ook, daar kunnen we ons wel op vastleggen. Komt eigenlijk vrijwel overeen met de standaard indeling die in het project als voorbeeld wordt genomen, maar fornuis/wasbak/afzuiging/vaatwasser kan net wat naar links/rechts verschoven zijn t.o.v. de standaard.
  • Er komt een (schier)eiland, exacte locatie weet ik ook. Dit moet doorgegeven worden i.v.m. vloerverwarming die dan niet doorloopt. Er komt geen apparatuur of aansluitingen in het eiland.
Iemand tips?
In het ergste geval zal keukenboer alsnog wat (kleine) aanpassingen moeten maken?
Wij hadden hetzelfde, ook laat ingestapt doordat een optie vrij kwam.
Wij zijn bij een kleine zaak uitgekomen (geen Bruynzeel of Mandemakers groep) en hebben in de basis getekend voor een offerte zodat we de technische tekening hadden.
Daarna pas de keuze gemaakt voor blad en kleur ed.

Het was een beetje op vertrouwen, maar heeft goed uitgepakt.

Dit gaat je bij een Mandemakers zaak (zie website) nooit lukken.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Sport_Life schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:43:
[...]

Wij hadden hetzelfde, ook laat ingestapt doordat een optie vrij kwam.
Wij zijn bij een kleine zaak uitgekomen (geen Bruynzeel of Mandemakers groep) en hebben in de basis getekend voor een offerte zodat we de technische tekening hadden.
Daarna pas de keuze gemaakt voor blad en kleur ed.

Het was een beetje op vertrouwen, maar heeft goed uitgepakt.

Dit gaat je bij een Mandemakers zaak (zie website) nooit lukken.
Bij Bruynzeel kan dit inderdaad ook. Kleur, type kastjes, blad en apparatuur kunnen we altijd nog aanpassen tegen meer-/minderwerk prijzen (ik weet eigenlijk niet of die prijzen minder aantrekkelijk zijn dan de offerte prijzen).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Wij zaten ook in dezelfde situatie afgelopen november. Hebben toen een indeling van de keuken gemaakt met een leverancier en die hebben daarvoor de technische tekening gemaakt. We hebben volgende maand pas onze eerstvolgende afspraak staan voor de verdere invulling van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53

• vriezer
    • koelkast
    • recirculatie kap
    • vaatwasser
Iemand tips?
Zou je eens een (indicatieve) tekening kunnen maken Van de standaard keuken en van jouw gewenste keuken? Dan kunnen we beter aangeven of je snel moet handelen.

In de basis is het zo dat het verleggen van de meeste aansluitingen prima achteraf ook nog te doen is. En vaak nog goedkoper dan de aannemer aanbiedt. Ik weet niet of je zelf handig bent?

Dit geldt overigens NIET voor aansluitingen in een eiland. Dat moet echt de aannemer die het huis bouwt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 08:51
Als je de opstelling weet, is het niet zo moeilijk een technische tekening te maken. Bedenk verder dat je onder een eiland in principe de plinthoogte nog hebt om leidingen wat te verleggen. En als je tegen de muur een blad van 70cm diep neemt, heb je ook 10cm aan de achterkant om nog wat te verleggen. Inbouwapparatuur heeft de stopcontacten ook vaak op plinthoogte (5cm) om altijd bij de stekkers te kunnen.

Wij hebben het ook zelf gedaan. In principe hebben we een leverancier gekozen, maar nog niets getekend. Nu kunnen we gewoon rustig shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:50
....
De indeling zoals we die willen hebben weten we ook, daar kunnen we ons wel op vastleggen. Komt eigenlijk vrijwel overeen met de standaard indeling die in het project als voorbeeld wordt genomen, maar fornuis/wasbak/afzuiging/vaatwasser kan net wat naar links/rechts verschoven zijn t.o.v. de standaard.[/li]
Kan je niet de technische tekening van het projectvoorbeeld opvragen en aanpassen?
Of bij een toekomstige buur met vergelijkbare opstelling vragen?

Om je nu onder druk te laten zetten om ergens snel een keuken te kopen alleen maar omdat je een tekening nodig heb, lijkt me een slecht plan. Zeker gezien de woning pas over meer dan een jaar word opgeleverd.
Als je de aannemer een beetje te vriend hou, dan is er vaak ook nog wel een kleine aanpassing op een later moment mogelijk.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Mee eens, zoiets moet je niet te moeilijk over denken, desnoods zelf maken..
Zeker niet overhaast een leverancier gaan kiezen.

Bijvoorbeeld zoiets, en dat kun je ook gewoon met papier en potlood maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fxvph2wBzClZ1T9VReHy4w2d-b8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5tlzK4xxU8oiYKtZ9FCoR2uV.jpg?f=user_large

Eventueel aangevuld met de twee aanzichten van voor/zijkant, maar met zo'n tabel incl hoogte hoeft dat niet.

Na het maken hier plaatsen en dan kunnen we er nog wel feedback op geven.

[ Voor 71% gewijzigd door mitsumark op 08-08-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Industrial_Life schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:27:
[...]

Op hoeveel ben je uiteindelijk uitgekomen als ik je vragen mag?

[...]

Er zit inderdaad geen Quooker in. Bewuste keuze.

Je ziet de zwarte kraan daar zit de spoelbak, in het eiland. Zelf vind ik ook niet dat ik extreem dure apparatuur hebt. Kookplaat is wel aan de ptijs maar dat is ook verwacht.

[...]

Ja toevallig! Ik pas het aan, scherp van je! Dank.

Is het realistisch om onder de 30k te komen?
Ik kijk graag even mee. Wij zijn zelf ook naar een SLX aan het kijken. De eerste inschatting die de verkoper ons gaf was 50k. Daar zakte m’n broek wel een beetje van af. We hadden dan wel gekozen voor hoge kasten met fineer, lage kasten/lades gelakt, dekton keukenblad en Miele apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Afgelopen donderdag ben ik bij de keukenloods geweest. Onze toekomstige keuken (nieuwbouwhuis) is niet heel groot, maar het liefst zou ik er toch een kookeiland in willen. Nu hebben ze uitgerekend dat ik tussen de kastenwand en het eiland 1 meter ruimte heb en aan de andere zijde van het kookeiland tot de muur 83cm. Aan de andere zijde willen we graag 2 of 3 barkrukjes kwijt. Die 1 meter zit volgens mij wel goed, maar die 83cm is wel wat weinig. We hebben simpelweg de afmetingen vanaf de muur thuis met een stuk tape afgemeten en daar dan een krukje neergezet. Als ik daar dan op ga zitten, dan lijkt het allemaal wel weer mee te vallen. Het eiland wordt wel 3m lang en 1 meter diep.

Is dat te doen? Of zou dit niet goed passen? De adviseur van de keukenloods gaf aan dat het wel een optie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

HellBeast schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:28:
Afgelopen donderdag ben ik bij de keukenloods geweest. Onze toekomstige keuken (nieuwbouwhuis) is niet heel groot, maar het liefst zou ik er toch een kookeiland in willen. Nu hebben ze uitgerekend dat ik tussen de kastenwand en het eiland 1 meter ruimte heb en aan de andere zijde van het kookeiland tot de muur 83cm. Aan de andere zijde willen we graag 2 of 3 barkrukjes kwijt. Die 1 meter zit volgens mij wel goed, maar die 83cm is wel wat weinig. We hebben simpelweg de afmetingen vanaf de muur thuis met een stuk tape afgemeten en daar dan een krukje neergezet. Als ik daar dan op ga zitten, dan lijkt het allemaal wel weer mee te vallen. Het eiland wordt wel 3m lang en 1 meter diep.

Is dat te doen? Of zou dit niet goed passen? De adviseur van de keukenloods gaf aan dat het wel een optie zou zijn.
Dus het is het allemaal net niet. 1 meter eiland ipv 1,20. Onder de 1 meter ruimte aan de zijde waar je krukjes wilt.....gewoon niet doen met die ruimtes. Voegt niks toe en is minder mooi dan iets anders.

Hier een eiland van 3 bij 1,20 met aan beide zijden 1,10m zonder ergens met krukjes te hannesen. Dat is prima, maar al niet enorm ruim. Kleiner zou ik niet gaan, mogelijk 1 meter aan beide zijdes zonder krukjes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53
@Industrial_Life ik ken die lijn niet maar zoek mijn keuken eens op in dit topic. Ik heb een heel groot eiland met stollen van het blad doorgetrokken, een italiaanse design keuken met unieke grepen volledig gelakt en maatwerk mogelijk in zo’n beetje alles en extra dikke fronten (24mm! uit mijn hoofd). Ik heb overal lades en ook alles van Miele zo goed als de top lijn gekozen met 5 hoge kasten.

Wellicht heeft die SLX lijn ook unieke ingefreesde grepen maar zo lijkt het niet, je hebt ook een deel fineer, geen Quooker en je totale apparatuur is goedkoper dan dat ik kwijt was. Omdat je offerte niet inzichtelijk is vraag ik mij af in welke details dat dan zit.

Dat dekton zou ik eens vervangen voor composiet puur om te kijken wat dat met de totaalprijs doet, dan weet je wat het blad in ieder geval kost :). Bij meerdere in dit topic werden woekerprijzen gerekend voor Dekton. (3-voud van composiet)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elja
  • Laatst online: 07-05 17:29
Ook wij zijn afgelopen week bij de keukenboer geweest. In ons geval bij Superkeukens. Daar hebben we nu eigenlijk het plaatje compleet zoals we het wel willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKhK5eBeF-GW5ZNF5JTeIiMvD30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txQPxjhsnm3c7M5rM8mWpSWD.jpg?f=fotoalbum_large

In de kastenwand van links naar rechts een vriezer (Siemens GI81NAC30), een kast met schappen, nog meer schapruimte en een combi-oven (Siemens CM836GNB6), een koffiemachine (Siemens CT836LEB6), dezelfde combi-oven nogmaals (Siemens CM836GNB6), een schappenkast en aan het eind een koelkast (Siemens KI81RAD30).

In het kookeiland zitten aan de achterkant twee kasten van 50 breed en ruimte voor krukjes. Aan de andere kant een vaatwasser (Siemens SN836X00AE), een Quooker PRO3 Flex, een zeeppompje (Dekker Lanesto), een uittrekkast met ruimte voor afvalbakken en een dubbele ladekast met daarboven een Siemens inductiekookplaat met afzuiging (ED777FQ25E) - Superkeukens heeft nog geen Bora als mogelijkheid. Om het af te ronden nog een stopcontactpunt op het blad (Dekker Lanesto Eight RVS).

De kasten zijn greeploos, alleen de kasten boven en onder de koffiemachine zijn met druksysteem, zodat het een mooi strak geheel blijft.

Meubels: 7.479 euro (merk: Nobilia SK v. 235)
Apparatuur: 11.500 euro
Montage: 1.850 euro
Totaal: 20.829 euro

Qua apparatuur voor veel dingen best een luxe lijn, volgens mij (behalve de vaatwasser). Mogen we ook zelf ergens anders aanschaffen en installeren zij dan ook gewoon. Vond ik best netjes/flexibel.

We zien dit wel als een goede optie, maar jullie suggesties zijn natuurlijk van harte welkom. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Elja op 08-08-2020 15:20 . Reden: Typo ]

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
HellBeast schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:28:

Ik denk dat het ook veel uitmaakt of er ‘looproute’ langs je eiland loopt of niet.
Wij zaten met dergelijke afmetingen. Iedereen die bij ons naar binnen loopt zou langs het eiland moeten (dus langs de plek waar ik sta te koken of langs de krukken waar eigenlijk net niet heel veel ruimte is). Daarom niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:36
Elja schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:18:
Ook wij zijn afgelopen week bij de keukenboer geweest. In ons geval bij Superkeukens. Daar hebben we nu eigenlijk het plaatje compleet zoals we het wel willen.

[Afbeelding]

In de kastenwand van links naar rechts een vriezer (Siemens GI81NAC30), een kast met schappen, nog meer schapruimte en een combi-oven (Siemens CM836GNB6), een koffiemachine (Siemens CT836LEB6), dezelfde combi-oven nogmaals (Siemens CM836GNB6), een schappenkast en aan het eind een koelkast (Siemens KI81RAD30).

In het kookeiland zitten aan de achterkant twee kasten van 50 breed en ruimte voor krukjes. Aan de andere kant een vaatwasser (Siemens SN836X00AE), een Quooker PRO3 Flex, een zeeppompje (Dekker Lanesto), een uittrekkast met ruimte voor afvalbakken en een dubbele ladekast met daarboven een Siemens inductiekookplaat met afzuiging (ED777FQ25E) - Superkeukens heeft nog geen Bora als mogelijkheid. Om het af te ronden nog een stopcontactpunt op het blad (Dekker Lanesto Eight RVS).

De kasten zijn greeploos, alleen de kasten boven en onder de koffiemachine zijn met druksysteem, zodat het een mooi strak geheel blijft.

Qua apparatuur voor veel dingen best een luxe lijn, volgens mij (behalve de vaatwasser). Mogen we ook zelf ergens anders aanschaffen en installeren zij dan ook gewoon. Vond ik best netjes/flexibel.

We zien dit wel als een goede optie, maar jullie suggesties zijn natuurlijk van harte welkom. :)
Wat is er met de deur gebeurd links van de kastenwand? In 1 van je eerdere posts zat daar een deur :)

2x dezelfde oven is wellicht wat vreemd. Meestal wordt er toch gekozen voor een combi magnetron/oven en een stoomoven.

Persoonlijk vind ik de carbon black lijn van Bosch wat mooier ogen in een keuken zoals die van jou, maar is wellicht smaak en geen groot verschil.

Mooie keuken, ik ken de ruimte niet maar ziet er erg mooi uit!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
evleerdam schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:21:
[...]
Wat is er met de deur gebeurd links van de kastenwand? In 1 van je eerdere posts zat daar een deur :)

2x dezelfde oven is wellicht wat vreemd. Meestal wordt er toch gekozen voor een combi magnetron/oven en een stoomoven.

Persoonlijk vind ik de carbon black lijn van Bosch wat mooier ogen in een keuken zoals die van jou, maar is wellicht smaak en geen groot verschil.

Mooie keuken, ik ken de ruimte niet maar ziet er erg mooi uit!
Die deur is verdwenen in het plan.
Daar zat eerst de bijkeuken achter, maar die hebben we weggehaald voor een kantoorruimte op de begane grond. De wasmachine en dergelijk zijn naar de eerste verdieping gegaan.

Oei, die Carbon Black lijn ziet er strak uit ja.
Eens kijken of ik die ergens in het echt kan gaan bekijken.
Goede tip!

Die stoomoven wil ik ook nog wel naar kijken. Ik vroeg me af of we die in de praktijk wel gaan gebruiken. Iemand daar enthousiast over?

Je kunt het huis hier bekijken, overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ada12 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

Ik denk dat het ook veel uitmaakt of er ‘looproute’ langs je eiland loopt of niet.
Wij zaten met dergelijke afmetingen. Iedereen die bij ons naar binnen loopt zou langs het eiland moeten (dus langs de plek waar ik sta te koken of langs de krukken waar eigenlijk net niet heel veel ruimte is). Daarom niet gedaan.
Dat is bij mij niet zo. De keuken is een eigen ruimte waar je alleen in loopt als je er moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
PascalJanssen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:23:
[...]

Zou je eens een (indicatieve) tekening kunnen maken Van de standaard keuken en van jouw gewenste keuken? Dan kunnen we beter aangeven of je snel moet handelen.

In de basis is het zo dat het verleggen van de meeste aansluitingen prima achteraf ook nog te doen is. En vaak nog goedkoper dan de aannemer aanbiedt. Ik weet niet of je zelf handig bent?

Dit geldt overigens NIET voor aansluitingen in een eiland. Dat moet echt de aannemer die het huis bouwt doen.
Aansluitingen in het eiland hebben we niet. Dus dat scheelt. Hierbij een schetsje van onze keuken (rood) en de voorbeeld keuken uit de verkooptekeningen (zwart).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Q6_Oq8pZ8JfdbP4VJLllYQSzSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ODbxGwhBKpBfN4vAWuCeL4V1.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet verschuiven er wat dingen:
  • fornuis schuift wat naar links
  • spoelbak met kraan schuift naar boven
  • vaatwasser op oorspronkelijke plek spoelbak
Het lijken mij eigenlijk allemaal vrij eenvoudige aanpassingen op de standaard situatie.
millerman_sf schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:36:
Als je de opstelling weet, is het niet zo moeilijk een technische tekening te maken. Bedenk verder dat je onder een eiland in principe de plinthoogte nog hebt om leidingen wat te verleggen. En als je tegen de muur een blad van 70cm diep neemt, heb je ook 10cm aan de achterkant om nog wat te verleggen. Inbouwapparatuur heeft de stopcontacten ook vaak op plinthoogte (5cm) om altijd bij de stekkers te kunnen.

Wij hebben het ook zelf gedaan. In principe hebben we een leverancier gekozen, maar nog niets getekend. Nu kunnen we gewoon rustig shoppen.
Dat zijn goede tips (hoogte van stopcontacten voor inbouwapparatuur). Ons blad wordt gewoon 60cm in principe (met beetje overhang denk ik). Standaard kastjes e.d. zijn 56cm diep toch? Dan is daarachter wat ruimte voor bekabeling?
mitsumark schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:53:
Mee eens, zoiets moet je niet te moeilijk over denken, desnoods zelf maken..
Zeker niet overhaast een leverancier gaan kiezen.

Bijvoorbeeld zoiets, en dat kun je ook gewoon met papier en potlood maken.

[Afbeelding]

Eventueel aangevuld met de twee aanzichten van voor/zijkant, maar met zo'n tabel incl hoogte hoeft dat niet.

Na het maken hier plaatsen en dan kunnen we er nog wel feedback op geven.
Dat is een handige voorbeeldtekening. Dat kan ik zelf ook wel maken. Vermoed dat dit ook afdoende zal zijn!

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvanB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09-2023
synorluna schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ik kijk graag even mee. Wij zijn zelf ook naar een SLX aan het kijken. De eerste inschatting die de verkoper ons gaf was 50k. Daar zakte m’n broek wel een beetje van af. We hadden dan wel gekozen voor hoge kasten met fineer, lage kasten/lades gelakt, dekton keukenblad en Miele apparatuur.
Ook wij hebben akkoord gegeven op een Siematic SLX Pure en komen in totaal uit op 34k.

We krijgen een kastenwand van 5 kasten breed in zwart houtfineer met daarin van Siemens 2 ovens een inbouw koffieautomaat, hoge koelkast en vaatwasser Deze kastenwand is extra hoog uitgevoerd ivm onze plafondhoogte van 3.90 mtr.

Daarnaast hebben we een een blok aan de wand van 4 meter met daarin een Bora kookplaat, quooker incl bruisend water in messing kleur en een Jetstone werkblad composiet 12mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
WvanB schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Ook wij hebben akkoord gegeven op een Siematic SLX Pure en komen in totaal uit op 34k.

We krijgen een kastenwand van 5 kasten breed in zwart houtfineer met daarin van Siemens 2 ovens een inbouw koffieautomaat, hoge koelkast en vaatwasser Deze kastenwand is extra hoog uitgevoerd ivm onze plafondhoogte van 3.90 mtr.

Daarnaast hebben we een een blok aan de wand van 4 meter met daarin een Bora kookplaat, quooker incl bruisend water in messing kleur en een Jetstone werkblad composiet 12mm
Mag ik vragen bij welke zaak je die offerte hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Scr33x0r schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:06:
@Dengra mijn gevoel is dat het voor minder dan dat moet kunnen. De keuken is iets groter dan die van ons (3 hoge kasten + nis eiland van 3m) en die kan voor minder dan 20 met composietblad en verder alles siemens studioline spul incl stoomoven en cube en plaatsing. Voor mijn idee heb je dan een vriezer en een paar kastjes extra, keramiek vs composiet zal dan ook nog iets van 1-2k zijn. Dus voor rond de 25 zou het moeten kunnen denk ik..
Dat gevoel hadden wij ook maar na de laatste paar bijdragen hierboven weet ik het eigenijk wel zeker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
WvanB schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Wij hebben een offerte gekregen van 36k. De offerte bestaat uit:

Apparatuur van Siemens
Vaatwasser SN836X12JE
Koelkast KI81RAD30
Vriezer GU15DA55
Oven/magnetron HM836GNB6
Oven HB836GTB6

Apparatuur overig
BORA PURU
Quooker Combi+
RVS spoelbak

Totale kosten apparatuur 8,6K

We willen een kastenwand van 4 hoge kasten, met daarnaast een nis van 3 lage kastjes van 60cm.

Het kookeiland is 3m breed en 1,2m diep. Het blad wat erop ligt is 6mm keramiek storm negro satin, met aan de randen 2cm verdikt. De kasten zijn allemaal van kunststof. Op het werkblad ligt een barretjes van Siematic in fineer van 1,8m. Daarnaast zijn de greeplijsten voorzien van LED op zowel eiland als in de hoge kasten (2x).

Keukenmeubelen 18k
Apparatuur en accessoires 8,6k
Werkbladen 7,2k
Montage 2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
synorluna schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:28:
[...]

Wij hebben een offerte gekregen van 36k. De offerte bestaat uit:

Apparatuur van Siemens
Vaatwasser SN836X12JE
Koelkast KI81RAD30
Vriezer GU15DA55
Oven/magnetron HM836GNB6
Oven HB836GTB6

Apparatuur overig
BORA PURU
Quooker Combi+
RVS spoelbak

Totale kosten apparatuur 8,6K

We willen een kastenwand van 4 hoge kasten, met daarnaast een nis van 3 lage kastjes van 60cm.

Het kookeiland is 3m breed en 1,2m diep. Het blad wat erop ligt is 6mm keramiek storm negro satin, met aan de randen 2cm verdikt. De kasten zijn allemaal van kunststof. Op het werkblad ligt een barretjes van Siematic in fineer van 1,8m. Daarnaast zijn de greeplijsten voorzien van LED op zowel eiland als in de hoge kasten (2x).

Keukenmeubelen 18k
Apparatuur en accessoires 8,6k
Werkbladen 7,2k
Montage 2k
Heb je een tekening/render :)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Don Quijote schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:00:
Haha. Ik hoor het al. Toch nog maar eens de doorbraak heroverwegen. Ik ga nog eens in de weer in sketchup.

Mocht ik het wat vinden kan nog wel een keer een constructeur laten komen. Bij een andere woning waar we waren gaan kijken hebben we het wel laten bekijken. Die was nog iets smaller, en daar had de constructeur het al over moeilijk constructies waarbij er een heel stalen vierkant gemaakt moest gaan worden (onder de vloer door staal, stalen staanders aan de uiteinden, en een stalen balk bij het plafond).
We hebben de doorbraak nogmaals overwogen. Maar gaan het toch niet doen. Het voordeel is natuurlijk duidelijk. 40m2 aan Eetkeuken met grote vrijheid wat betreft indelen. Dus geen noodzaak om het eiland op de specifieke plek te zetten waar we hem nu hebben staan. In de tussentijd hebben we ook kennis gemaakt met de buren en die hebben de doorbraak wel gedaan. Het levert inderdaad een hele mooie ruime ruimte op. Echter vinden we ook dat het afbreuk doet aan het klassieke karakter van de woning. Een aparte eetkamer hoort er wat ons betreft gewoon in.

In die wetenschap hebben we gisteren dan ook een offerte getekend voor de keuken!

Doordat we een erg specifieke wens hebben (alle hoeken in verstek, zodat we niet tegen naadjes en stollen aankijk op de hoeken van het eiland) waren er niet veel merken die een echte optie waren. Zo werd uit gesprekken met Siematic en Next125 al snel duidelijk dat ze dit niet konden aanbieden en de alternatieven waren net niet wat we wilden.

Uiteindelijk zijn er vier serieuze kanshebbers overgebleven die dit konden leveren.
  • Eggersmann
  • Cesar
  • Comprex
  • Beda
Voor alle vier hebben we een keuken samengesteld met een eerste richtlijn qua prijs. Waarbij we uiteindelijk de keuze op Cesar hebben laten vallen.

Bij Comprex durfde de verkoper geen tijdslijnen te geven wat betreft levering. Door de overnamen en corona heeft de fabriek stil gelegen en ondanks dat de fabriek wel weer draaide waren er nog flink achterstanden volgens de verkoper. Dat gaf niet echt een fijn gevoel. Beda vond ik sympathiek en ook de goedkoopste van het stel, maar had helaas niet het type fineer waarna we op zoek waren.

De keuze tussen Eggersmann en Cesar viel uiteindelijk op Cesar omdat die de mooiste greep had in hun Elle serie. Grappig hoe een klein detail uiteindelijk door doorslag geeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqhnJ_4h3SuI8I0ObMjjX8Zx_0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qUqXbhn3jGMDCNZ8YJQh9JQ.jpg?f=fotoalbum_large

De daadwerkelijke offerte is afgerond EUR 39.000 geworden. Opgebouwd uit:

Kasten en accessoires - EUR 20.250
  • Korpus 84cm hoog
  • Plint 10cm hoog
  • 22mm fronten - Allen hout fineer
  • Eiland 240x120 - Ene kant 75-90-75 andere 60-60-60-60
  • Wand met lage kasten - 60-60-60-30
  • Wand met hoge kasten - 60-45-60-60
  • Combinatie van lades, legplanken, apothekerskast. En geopende via greeplijst, push-to-open en bij de hoge kasten een greep op het front
  • Ingebouwd afvalsysteem, 2x 75cm bestekinterieur in walnoot hout, 2x foliehouders, 2x messenblok
Apparatuur - EUR 8.250
  • Siemens iQ500 Oven - HB478G0B6
  • Siemens iQ500 Combi - CM485AGB0
  • Siemens iQ500 Full size vriezer - GI81NAC30
  • Siemens iQ500 Full size koelkast - KI81RAD30
  • Siemens iQ500 XXL vaatwasser - SX857X00PE
  • Bora Pure met recirculatie
  • Quooker Pro3 Fusion square - zwart
Werkblad - EUR 7.650
  • Composiet - Silestone Calacatta Gold
  • 3CM massief
  • afgeschuinde rand
Montage - EUR 2.850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
SquareOne schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:09:
[...]

[...]

Aangepast, dank!
Next125
(contur)
SystematPronorm
(xline)
(silverline)
Tristar
(residentic)
Rotpunkt
(excellentic)
NobiliaSchüller
Keukenloods
Keukensale
Goergen
Bemmel & Kroon
Ekelhofcontur
Superkeukens
Thuiskeuken
DB Keukensresidenticexcellenticdbselect
ASWAxline
Reddy
Nuvasilverline
Velthuizen

Edit: Vandaag bij DBkeukens geweest. dbselect blijkt Nobilia te zijn. Ik was aan het kijken voor een donker eiken kleurig front. De naam van dit front was eiken nero 403 even googelen en ik kwam bij Nobilia terecht.
(Komt overeen met deze: https://www.nobilia.de/nl...ne-keukens/structura-403/)

Verder: Reddy lijkt geen Rotpunkt te leveren in Vianen. Iemand dit in een andere filiaal gezien of heb ik verzonnen dat zij Rotpunkt leveren? Ze hebben wel ook Nolte in het assortiment.
Kleine aanvulling, Bemmel & Kroon verkoopt ook Pronorm X- en Y-line. Die laatste gaan wij waarschijnlijk voor.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hVMKXyv/original-6-Yis0-OE-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Don Quijote in Nootdorp geslaagd toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Yup. Daar is de handtekening gezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
SquareOne schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:47:
[...]

Heb je een tekening/render :)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G7aVJdYywuVlfGRsi4uTdFkNt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOz9fc2aMfRaBPjyEa1FKdr8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Don Quijote schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:13:
[...]

We hebben de doorbraak nogmaals overwogen. Maar gaan het toch niet doen. Het voordeel is natuurlijk duidelijk. 40m2 aan Eetkeuken met grote vrijheid wat betreft indelen. Dus geen noodzaak om het eiland op de specifieke plek te zetten waar we hem nu hebben staan. In de tussentijd hebben we ook kennis gemaakt met de buren en die hebben de doorbraak wel gedaan. Het levert inderdaad een hele mooie ruime ruimte op. Echter vinden we ook dat het afbreuk doet aan het klassieke karakter van de woning. Een aparte eetkamer hoort er wat ons betreft gewoon in.

In die wetenschap hebben we gisteren dan ook een offerte getekend voor de keuken!

Doordat we een erg specifieke wens hebben (alle hoeken in verstek, zodat we niet tegen naadjes en stollen aankijk op de hoeken van het eiland) waren er niet veel merken die een echte optie waren. Zo werd uit gesprekken met Siematic en Next125 al snel duidelijk dat ze dit niet konden aanbieden en de alternatieven waren net niet wat we wilden.

Uiteindelijk zijn er vier serieuze kanshebbers overgebleven die dit konden leveren.
  • Eggersmann
  • Cesar
  • Comprex
  • Beda
Voor alle vier hebben we een keuken samengesteld met een eerste richtlijn qua prijs. Waarbij we uiteindelijk de keuze op Cesar hebben laten vallen.

Bij Comprex durfde de verkoper geen tijdslijnen te geven wat betreft levering. Door de overnamen en corona heeft de fabriek stil gelegen en ondanks dat de fabriek wel weer draaide waren er nog flink achterstanden volgens de verkoper. Dat gaf niet echt een fijn gevoel. Beda vond ik sympathiek en ook de goedkoopste van het stel, maar had helaas niet het type fineer waarna we op zoek waren.

De keuze tussen Eggersmann en Cesar viel uiteindelijk op Cesar omdat die de mooiste greep had in hun Elle serie. Grappig hoe een klein detail uiteindelijk door doorslag geeft:
[Afbeelding]

De daadwerkelijke offerte is afgerond EUR 39.000 geworden. Opgebouwd uit:

Kasten en accessoires - EUR 20.250
  • Korpus 84cm hoog
  • Plint 10cm hoog
  • 22mm fronten - Allen hout fineer
  • Eiland 240x120 - Ene kant 75-90-75 andere 60-60-60-60
  • Wand met lage kasten - 60-60-60-30
  • Wand met hoge kasten - 60-45-60-60
  • Combinatie van lades, legplanken, apothekerskast. En geopende via greeplijst, push-to-open en bij de hoge kasten een greep op het front
  • Ingebouwd afvalsysteem, 2x 75cm bestekinterieur in walnoot hout, 2x foliehouders, 2x messenblok
Apparatuur - EUR 8.250
  • Siemens iQ500 Oven - HB478G0B6
  • Siemens iQ500 Combi - CM485AGB0
  • Siemens iQ500 Full size vriezer - GI81NAC30
  • Siemens iQ500 Full size koelkast - KI81RAD30
  • Siemens iQ500 XXL vaatwasser - SX857X00PE
  • Bora Pure met recirculatie
  • Quooker Pro3 Fusion square - zwart
Werkblad - EUR 7.650
  • Composiet - Silestone Calacatta Gold
  • 3CM massief
  • afgeschuinde rand
Montage - EUR 2.850
Heb je een render of tekening van het ontwerp?

We hebben zelf nog even gekeken naar een Eggersmann, maar ons werd verteld dat je dat met een budget van 35k wel kunt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Orion schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:53:
Vanavond naar de i-Kook geweest voor onze keuken. Zie mijn post een stukje terug. De verkoper gaf de vorige keer aan dat hij met ons budget van €18.000 er zeker iets moois van kon maken. Hij opteerde voor greeploos want dit was helemaal van nu. We zouden verrast worden. Helaas bleek de verrassing dat de ontworpen keuken €30.000 moest kosten. Wat is niet snap is dat deze persoon dat niet direct kon vertellen. Hieruit blijkt een gebrek aan ervaring. Ook had hij allemaal grepen geplaatst ipv greeploos. Ook de gewenste apparatuur van Neff kon niet tegen een goede prijs geleverd worden. Ik heb even getwijfeld of ik direct zou weglopen. Toch nog blijven zitten. Hij wilde per se een nieuwe keuken ontwerpen welke dichter bij ons budget zou uitkomen. Ik heb er een hard hoofd in maar we gaan het zien.
Oh, dat is minder.... wij zouden daar gisteren afspraak hebben maar die is verzet.
Als ze met dit soort grappen aankomen dan ben ik er snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Elja schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:18:

[Afbeelding]

Fraai!
Is de prijs voor de meubels incl. werkblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:44
Ha mede-tweakers,

Ook ik/wij zijn recentelijk op zoek gegaan naar een keuken voor onze nieuwbouw woning.
We hebben een redelijk grote keuken van zo'n 5.2m over de lange zijde, 2.8m korte muur. (keuken is 5.2x5.7)
Naast de grootte van de keuken hebben we tevens het dringende verzoek gekregen om te kiezen voor een recirculatie systeem ipv afzuiging naar buiten.

Wij hebben bij een aantal winkels offertes opgevraagd en zijn nu uitgekomen bij een tweetal winkels/renders(Er zit verschil in beide renders, waaronder een fout in de hoogte van de kasten/koof, verschil in layout van de kastjes, dat moet nog aangepast worden)

Wij twijfelen echter sterk tussen de apparatuur die we moeten kiezen, oa door tegenstrijdig advies vanuit de keuken verkopers.

Wij twijfelen zelf tussen de twee onderstaande lijstjes met apparatuur;
Enerzijds is dit ATAG vs Siemens apparatuur, anderzijds is het de afzuigkap ATAG vs Novy Itoh
  • ATAG Inductie - HI9272SV
  • ATAG Combi - CX4692D
  • ATAG Oven - ZX6692D
  • ATAG Koel/vries - KD62194B
  • ATAG Vaatwasser - VA7015QT
  • ATAG Afzuiging - CU90554TMM
  • Siemens Inductie - EX977LVV5E
  • Siemens Combi - CM876G0B6
  • Siemens Oven - HB875G5B1
  • Siemens Koel/Vries - KI86NVF30 (vinden we eigenlijk iets te klein dus willen we groter)
  • Siemens Vaatwasser - SX836X00AE (iets te klein, liever een iets grotere)
  • Novy Itoh afzuiging - Pure'line 6830
Vervolgens zijn we voornemens om een keramiek aanrechtblad te laten plaatsen inclusief een spatrand tegen de muur van hetzelfde materiaal.
Alternatief zou mogelijk 6cm composiet zijn.

Voor bovenstaande zitten we volgens de beide winkels ongeveer tussen de 21-23k aan kosten inclusief plaatsing. Wat vinden jullie van bovenstaande?
(en wat is jullie mening over onderstaande lijstje vragen?)
  1. Is een ATAG afzuigkap echt net zo goed als Novy Itoh?
  2. Welke van de twee merken(ATAG-Siemens) is kwalitatief de beter of ontloopt elkaar dit nauwelijks? (elke winkel roept wat anders)
  3. Is dit volgens jullie een redelijke prijs?
  4. Missen we dingen cq zien we dingen over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o78KuD4Ue-kwrJtqy6JERrJHkRY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kyfXurt4ypVRwQevh5vR5FnD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMu5uGizmeHJ2CBLoV69OmeSpFI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aMTRRpmbIUicgbyf3jEaWeN7.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
Leandra66 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:27:
Fraai!
Is de prijs voor de meubels incl. werkblad?
Ja, inclusief het werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:36
Natrixz schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:26:
Ha mede-tweakers,

Ook ik/wij zijn recentelijk op zoek gegaan naar een keuken voor onze nieuwbouw woning.
We hebben een redelijk grote keuken van zo'n 5.2m over de lange zijde, 2.8m korte muur. (keuken is 5.2x5.7)
Naast de grootte van de keuken hebben we tevens het dringende verzoek gekregen om te kiezen voor een recirculatie systeem ipv afzuiging naar buiten.

Wij hebben bij een aantal winkels offertes opgevraagd en zijn nu uitgekomen bij een tweetal winkels/renders(Er zit verschil in beide renders, waaronder een fout in de hoogte van de kasten/koof, verschil in layout van de kastjes, dat moet nog aangepast worden)

Wij twijfelen echter sterk tussen de apparatuur die we moeten kiezen, oa door tegenstrijdig advies vanuit de keuken verkopers.

Wij twijfelen zelf tussen de twee onderstaande lijstjes met apparatuur;
Enerzijds is dit ATAG vs Siemens apparatuur, anderzijds is het de afzuigkap ATAG vs Novy Itoh
  • ATAG Inductie - HI9272SV
  • ATAG Combi - CX4692D
  • ATAG Oven - ZX6692D
  • ATAG Koel/vries - KD62194B
  • ATAG Vaatwasser - VA7015QT
  • ATAG Afzuiging - CU90554TMM
  • Siemens Inductie - EX977LVV5E
  • Siemens Combi - CM876G0B6
  • Siemens Oven - HB875G5B1
  • Siemens Koel/Vries - KI86NVF30 (vinden we eigenlijk iets te klein dus willen we groter)
  • Siemens Vaatwasser - SX836X00AE (iets te klein, liever een iets grotere)
  • Novy Itoh afzuiging - Pure'line 6830
Vervolgens zijn we voornemens om een keramiek aanrechtblad te laten plaatsen inclusief een spatrand tegen de muur van hetzelfde materiaal.
Alternatief zou mogelijk 6cm composiet zijn.

Voor bovenstaande zitten we volgens de beide winkels ongeveer tussen de 21-23k aan kosten inclusief plaatsing. Wat vinden jullie van bovenstaande?
(en wat is jullie mening over onderstaande lijstje vragen?)
  1. Is een ATAG afzuigkap echt net zo goed als Novy Itoh?
  2. Welke van de twee merken is kwalitatief de beter of ontloopt elkaar dit nauwelijks? (elke winkel roept wat anders)
  3. Is dit volgens jullie een redelijke prijs?
  4. Missen we dingen cq zien we dingen over het hoofd?
[Afbeelding][Afbeelding]
1. Geen ervaring met Atag of Novy. Echter staat Novy bekend om hun goede afzuigkappen, dus ik zou eerder naar Novy neigen. Wel een feit dat zo'n plafond unit verder afhangt van je kookplaat dan een normale kap, dus in die zin minder goed afzuigt. Daarnaast lijkt die koof vrij klein, die Novy heeft minimaal 30cm hoog nodig. Dan de bediening, zal je met een afstandsbediening moeten doen? Lijkt me niet handig. Eventueel een Bora overwegen..
2. Je bedoelt tussen Atag of Siemens? Beide prima kwaliteit. Vergelijkbaar imho.
3. Zonder ook maar iets te weten van het merk keuken is hier geen zinnig woord over te zeggen. Was 1 keukenboer Ikea en de ander Poggenpohl? Dan zou ik een prijs verwachten tussen 10k en 100k ;)
4. Koelkast/vriezer lijkt me vrij klein ja, maar ligt een beetje aan met hoeveel mensen je daar woont.
Die ovens lijken vrij hoog, vooral op die 2e render. Ik weet niet hoe lang jij of je huisgenoten zijn, maar een oven die aan de bovenkant op 1.80 meter zit, wordt al snel als te hoog ervaren.

Verder lijkt het me een prima keuken, zie geen hele gekke dingen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Even een vraag aan de experts, momenteel bezig met een nieuwe keuken en indeling, afmeting, apparatuur is nagenoeg definitief. Twijfel nu alleen even aan wel of niet greeploos.

Heb nu een offerte liggen voor een uitvoering met deze grepen:
Afbeeldingslocatie: https://www.dbkeukens.nl/media/9734/5-moderne-keuken-greeploos.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1170&height=860&rnd=131823659070000000

Wat zijn de voor en nadelen van (deze) grepen versus greeploos? Dit alles binnen een 78cm korpushoogte van Schüller. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:44
evleerdam schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

1. Geen ervaring met Atag of Novy. Echter staat Novy bekend om hun goede afzuigkappen, dus ik zou eerder naar Novy neigen. Wel een feit dat zo'n plafond unit verder afhangt van je kookplaat dan een normale kap, dus in die zin minder goed afzuigt. Daarnaast lijkt die koof vrij klein, die Novy heeft minimaal 30cm hoog nodig. Dan de bediening, zal je met een afstandsbediening moeten doen? Lijkt me niet handig. Eventueel een Bora overwegen..
2. Je bedoelt tussen Atag of Siemens? Beide prima kwaliteit. Vergelijkbaar imho.
3. Zonder ook maar iets te weten van het merk keuken is hier geen zinnig woord over te zeggen. Was 1 keukenboer Ikea en de ander Poggenpohl? Dan zou ik een prijs verwachten tussen 10k en 100k ;)
4. Koelkast/vriezer lijkt me vrij klein ja, maar ligt een beetje aan met hoeveel mensen je daar woont.
Die ovens lijken vrij hoog, vooral op die 2e render. Ik weet niet hoe lang jij of je huisgenoten zijn, maar een oven die aan de bovenkant op 1.80 meter zit, wordt al snel als te hoog ervaren.

Verder lijkt het me een prima keuken, zie geen hele gekke dingen.
Thanks voor de snelle reactie =)

1 Bediening is inderdaad met een afstandsbediening (eigenlijk in beide lijstjes)
Geen ervaring met werkblad afzuiging en had het in alle eerlijkheid links laten liggen 8)7
Misschien toch de moeite waard om eens naar te kijken

3. Betreft bij Voortman keukens de Novitelli LASSO en bij DBKeukens de Excellentic lijn.

4. We zijn met 4 personen dus die koel/vries combi moet zeker groter :9
Helemaal mee eens dat de oven te hoog staat in de 2e render, zo groot ben ik nou ook weer niet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23
Beanie schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:22:
Even een vraag aan de experts, momenteel bezig met een nieuwe keuken en indeling, afmeting, apparatuur is nagenoeg definitief. Twijfel nu alleen even aan wel of niet greeploos.

Heb nu een offerte liggen voor een uitvoering met deze grepen:
[Afbeelding]

Wat zijn de voor en nadelen van (deze) grepen versus greeploos? Dit alles binnen een 78cm korpushoogte van Schüller. Iemand ervaring mee?
Geen ervaring met greeploos, maar wij hebben in onze keuken de door jou afgebeelde grepen en die bevallen ons igg prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buxen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
Na, zoals zo velen, hier uitgebreid kennis en ervaring te hebben opgedaan (bedankt!!), zijn wij uiteindelijk ook uitgekomen op een keuken ontwerp. Deze wil ik graag met jullie delen ter leering ende vermaeck.
Maar mocht iemand een mening hebben....voel je vrij.

Het betreft een nieuwbouwwoning (oplevering +/- maart 2021), waarbij wij heel bewust gekozen hebben voor een ruime woonkeuken ipv. een ruime woonkamer (die ruim zat is overigens), o.a. i.v.m. 3 opgroeiende kinderen. De opstelling is dan ook gericht op het maximaal gebruiken van de ruimte, daarom dus geen (schier)eiland. Dit is wel mooi en kan zeker ook, maar dat kostte teveel ruimte (vinden wij).

Wij komen, na diverse bezoeken aan keukenspecialisten (regio Oost Friesland) op het volgende uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uzLYAGQrxqP664_ZWjkF0EbqdI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GByAOJVNoOF3TxWFU1PULhI7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BXlHZ30AUX1Z4GNWeJgOOt0aaM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8LxSWTLcUeqmmHjkuoCntIdx.png?f=fotoalbum_tile

HÄCKER SYSTEMAT 1097 AV
Werkblad Composiet Fresh Concrete (Caesarstone), 75cm diep, met spatrand van 15cm.

Kasten vanaf links:
- Vaatwasserkast
- Spoelkast met laden
- 2x lade blok, met binnenlade
- Le mans kast
- kast met oven en vriezer
- apothekerskast (40cm)
- kast met grote koeler (178cm)

Apparatuur:
- Combi-oven Inventum IMC6272BK
- Vriezer Inventum IVR0881S
- Koeler Inventum IKK1785S
- Kookplaat Inventum IKI7831
- vaatwasser Bosch SBA46AX00N
- Plafondinbouwunit Airo design, Estrella CP8850
- Quooker 3XRVS 1 Stk PRO3
- Zeeppompje

Totaal wordt deze opstelling, inclusief montage, aangeboden voor +-/ 16k.

Ik heb het idee dat dit nog wat te hoog geprijsd is, ik denk dat een prijs van 14.5k reëel is voor deze keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

synorluna schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:42:
[...]

Heb je een render of tekening van het ontwerp?

Ik ben We hebben zelf nog even gekeken naar een Eggersmann, maar ons werd verteld dat je dat met een budget van 35k wel kunt vergeten.
Een echte render heb ik niet. Wel wat ik zelf in Sketchup heb zitten proberen. Maar dat geeft niet echt een mooi beeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eJtZ2qP.png

Maar dit is het ongeveer in het echt: (zonder bar en zonder greeplijst in het midden. Daar heb ik voor Push to open gekozen voor een rustiger beeld)
Afbeeldingslocatie: https://www.perbelliniarredamenti.com/157/img/collections-kitchens-n-elle_Nen_111015.jpg

Voor deze keuken bij Eggersmann, met ook houtfineer fronten en 3cm silestone Calacatta gold composiet als blad was de eerste offerte 45k inclusief montage. Ik weet niet hoe groot je keuken is en wat je wensen zijn, maar ik zou niet zonder meer zeggen dat je geen Eggersmann keuken kan kopen voor 35k. Je hoeft natuurlijk niet voor hout fineer fronten te gaan, dan kan ook een stuk goedkoper. Idem voor het blad, daar kan je ook al snel een paar duizend op besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Elja schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:03:
[...]

Ja, inclusief het werkblad.
Super, ik heb zelf komende week een afspraak bij Superkeukens en je ontwerp stemde me vrolijk want ik had ook een fors eiland en 6 grote kasten in gedachten :D

Maar dan zo (eigen ontwerp op de Schüller site):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k3h7HRg/Keukenindeling-Sch-ller.png

Dus ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen, want ik weet behoorlijk goed welke (Miele) apparatuur ik wil hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Leandra66 op 09-08-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Buxen schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:07:
Na, zoals zo velen, hier uitgebreid kennis en ervaring te hebben opgedaan (bedankt!!), zijn wij uiteindelijk ook uitgekomen op een keuken ontwerp. Deze wil ik graag met jullie delen ter leering ende vermaeck.

Het betreft een nieuwbouwwoning (oplevering +/- maart 2021), waarbij wij heel bewust gekozen hebben voor een ruime woonkeuken ipv. een ruime woonkamer (die ruim zat is overigens), o.a. i.v.m. 3 opgroeiende kinderen. De opstelling is dan ook gericht op het maximaal gebruiken van de ruimte, daarom dus geen (schier)eiland. Dit is wel mooi en kan zeker ook, maar dat kostte teveel ruimte (vinden wij).

Wij komen, na diverse bezoeken aan keukenspecialisten (regio Oost Friesland) op het volgende uit:
[Afbeelding][Afbeelding]

HÄCKER SYSTEMAT 1097 AV
Werkblad Composiet Fresh Concrete (Caesarstone), 75cm diep, met spatrand van 15cm.

Kasten vanaf links:
- Vaatwasserkast
- Spoelkast met laden
- Le mans kast
- apothekerskast (40cm)

Apparatuur:
- Zeeppompje

Ik heb het idee dat dit nog wat te hoog geprijsd is, ik denk dat een prijs van 14.5k reëel is voor deze keuken.
Ik heb afgelopen zaterdag het volgende ontwerp laten maken
De oplossing voor de hoge kasten in de hoek gaf gelijk een 'Eureka!', is dat ook iets voor jou?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbIRl70rzWcqg6GVdFWb_92eatU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vv6Jjrt2IKMS0EwQjvLlpUK7.png?f=fotoalbum_large
De verticale grepen moeten ook horizontaal worden maar dat kon de monteur niet aanpassen in de render.

De kleuren zijn in het echt een stuk lichter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSPMZWcOnCC2wb-PXfrlTbZrodo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43gcoHhYHDBID96SlPuF17iR.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ik hem toch hier post; De vraagprijs inclusief installatie is €11.811 en de apparatuurlijst:
BSK782220M AEG Semi-stoomoven
FSK63607P AEG Vaatwasser
Bora Pure met afzuiging naar buiten

Dit geeft meer ruimte dan mijn vorige indeling. Nadat @remzor mij hierop wees begon ik zelf ook sterk te twijfelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joolee op 10-08-2020 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Joolee schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag het volgende ontwerp laten maken (de kleuren zijn in het echt een stuk lichter)
De oplossing voor de hoge kasten in de hoek gaf gelijk een 'Eureka!', is dat ook iets voor jou?
[Afbeelding]

Nu ik hem toch hier post; De vraagprijs inclusief installatie is €11.811 en de apparatuurlijst:
BSK782220M AEG Semi-stoomoven
FSK63607P AEG Vaatwasser
Bora Pure met afzuiging naar buiten

Dit geeft meer ruimte dan mijn vorige indeling. Nadat @remzor mij hierop wees begon ik zelf ook sterk te twijfelen :)
Die bovenkasten in de hoek moet je echt willen gebruiken voor spul dat je niet vaak gebruikt, want door de plek tov je aanrecht zijn ze echt niet praktisch om dagelijks spullen uit te moeten pakken.

Wij hebben ook zo'n hoek, maar hebben daar twee boekenplanken geplaatst. Ik ben daar erg tevreden mee. Deze opstelling gaat er 'in het echt' denk ik wat merkwaardig uitzien.
Waarom maak je van dat 30cm (?) onderkastje geen volwaardige kast en trek je die helemaal door naar boven. Zo te zien heb je nog wat ruimte naast je keuken om dat te doen. Dan heb je qua kastruimte ongeveer net zoveel, maar ziet het er een stuk beter uit naar mijn idee.

Ook zou ik je kookplaat minimaal 1 kastje naar links schuiven. Koken voor een raam ga je niet blij van worden. Als er dan iets spettert, mag je iedere keer je raam gaan lappen. 1 kastje naar links en dan met een achterwand of goed afneembare muurverf en je hebt dat probleem niet.

Tenslotte, hoe wil je zo'n enorme koelkastdeur met 1 horizontale deurgreep open gaan krijgen en waar moet die greep dan geplaatst worden? Nou ben ik geen keukenboer, maar ook daar heb ik mijn vraagtekens bij. Zit daar trouwens alleen een koelkast achter of zowel een koelkast en vriezer?

[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 10-08-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Een van de punten waar we wel onze bedenkingen bij hebben bij die Siematic Pure SLX, is het feit dat de binnenkant van de kastjes altijd wit zijn. We hebben ons oog laten vallen op een donkere kleur (grafietgrijs), en vinden dan een witte binnenkant nogal goedkoop aandoen voor een keuken van 36k. Bij merken als NEXT125 is dit niet het geval, maar die keukens zijn niet echt onze smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-05 15:03
PaT schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Tenslotte, hoe wil je zo'n enorme koelkastdeur met 1 horizontale deurgreep open gaan krijgen en waar moet die greep dan geplaatst worden? Nou ben ik geen keukenboer, maar ook daar heb ik mijn vraagtekens bij. Zit daar trouwens alleen een koelkast achter of zowel een koelkast en vriezer?
Lijkt me vrij smal voor een koelkast-deur? Wellicht is het een apothekerskast?
(De vraag is dan wel; waar plaats je de vrijstaande koelkast. Het overgebleven hoekje is nl ook vrij smal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
PaT schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Die bovenkasten in de hoek moet je echt willen gebruiken voor spul dat je niet vaak gebruikt, want door de plek tov je aanrecht zijn ze echt niet praktisch om dagelijks spullen uit te moeten pakken.

Wij hebben ook zo'n hoek, maar hebben daar twee boekenplanken geplaatst. Ik ben daar erg tevreden mee. Deze opstelling gaat er 'in het echt' denk ik wat merkwaardig uitzien.
Waarom maak je van dat 30cm (?) onderkastje geen volwaardige kast en trek je die helemaal door naar boven. Zo te zien heb je nog wat ruimte naast je keuken om dat te doen. Dan heb je qua kastruimte ongeveer net zoveel, maar ziet het er een stuk beter uit naar mijn idee.

Ook zou ik je kookplaat minimaal 1 kastje naar links schuiven. Koken voor een raam ga je niet blij van worden. Als er dan iets spettert, mag je iedere keer je raam gaan lappen. 1 kastje naar links en dan met een achterwand of goed afneembare muurverf en je hebt dat probleem niet.

(Post met keuken)

De koelkast staat nu in m'n bijkeuken en dat bevalt al 5 jaar echt prima dus dat is gewoon een hoge kast :) Een apothekerskast zou overigens €1300 gaan kosten, dat geld geef ik liever uit aan een Bora X Pure of een Quooker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jk5KtK2TI0RpHwkpvAGJYRWca38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGvm3O2Jjat48sbhTxca8Lau.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de kasten expres wat van de hoek afgehouden aangezien daar mijn doorloop zit en anders wordt dat daar optisch een stuk smaller, er is nu 37cm over in het ontwerp. Ik zou een foto plaatsen maar er staat nu nog een ingebouwde bar en die is een teringzooi :+

Die kookplaats ga ik even over nadenken. Die zou dan gaan wisselen met de wasbak aangezien ik wel graag naast allebei wat bladruimte wil hebben. Er zit trouwens nog zo'n 40cm tussen de kookplaat en het raam , zou dat genoeg zijn?

Die 30cm extra als 'L' in het blad maakt het voor mij juist wel mooi af. En het is een prima plek voor de keukenapparatuur. Wat ik in dat bovenkastje zou plaatsen vind ik niet heel belangrijk, een loze ruimtedaarboven vind ik minder mooi en praktisch, planken is weer zo'n gedoe om schoon te houden :X

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 10-08-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

[Afbeelding][Afbeelding]

HÄCKER SYSTEMAT 1097 AV

Kasten vanaf links:
- Vaatwasserkast
- Spoelkast met laden
- Le mans kast
- apothekerskast (40cm)

Apparatuur:
- Zeeppompje

Fraai! Is dit van links naar rechts 60-80-80-80-60 (+60 diepte van hoge kasten), totaal 4.20m?
Heb zelf naar een dergelijk opstelling zitten kijken, wij hebben 3.82m beschikbaar. Dat levert bij ons dan net te weinig werkblad ruimte op waardoor we elke keer uitkomen op een eiland, dat maakt het plaatsen van de eettafel weer wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Weet iemand trouwens iets over die Bora "Home-in" module? Het enige dat ik erover kan vinden is "Met de Pure Home In-module PUHIM, een optioneel toebehoren, is een interface voor externe systemen mogelijk"
Wat voor interface biedt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 18:59
Die stoomoven wil ik ook nog wel naar kijken. Ik vroeg me af of we die in de praktijk wel gaan gebruiken. Iemand daar enthousiast over?
Ik was eigenlijk al overtuigd van een stoomoven in mijn nieuwe keuken, en afgelopen week ben ik naar een kookdemonstratie geweest bij Inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp, en nu weet ik 200% zeker dat ik er één wil!

Was super leerzaam trouwens :Y

https://www.inspiratiehuis2020.nl/demonstratie/

[ Voor 4% gewijzigd door Yvonne2020 op 10-08-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buxen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
SquareOne schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Fraai! Is dit van links naar rechts 60-80-80-80-60 (+60 diepte van hoge kasten), totaal 4.20m?
Heb zelf naar een dergelijk opstelling zitten kijken, wij hebben 3.82m beschikbaar. Dat levert bij ons dan net te weinig werkblad ruimte op waardoor we elke keer uitkomen op een eiland, dat maakt het plaatsen van de eettafel weer wat lastiger.
Klopt precies, het is 60-80-80-80-60 (+60).
Is het dan voor jullie een idee om de spoelkast als eerste te doen, dan heb je meeste ruimte tussen spoelbak en kookplaat.
Dit is een optie die wij ook lang hebben overwogen, maar nu creëren we feitelijk twee werkplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Buxen schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Klopt precies, het is 60-80-80-80-60 (+60).
Is het dan voor jullie een idee om de spoelkast als eerste te doen, dan heb je meeste ruimte tussen spoelbak en kookplaat.
Dit is een optie die wij ook lang hebben overwogen, maar nu creëren we feitelijk twee werkplekken.
Dank! Wij zouden koken en spoelen sowieso omdraaien omdat we een raam hebben op de plek waar jullie kookplaat zit. Opstelling die ik heb overwogen is:

60-80(koken)-60(vaatwasser)-60(spoelen)-60(hoekkast) (+60).

Voor mijn gevoel dan toch net wat te weinig werkoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:58

[Afbeelding][Afbeelding]

HÄCKER SYSTEMAT 1097 AV

Kasten vanaf links:
- Vaatwasserkast
- Spoelkast met laden
- Le mans kast
- apothekerskast (40cm)

Apparatuur:
- Zeeppompje

Mijn eerste indruk is dat het sowieso veel te veel geld is. Vind ook 14,5k nog veel. Zou eerder zeggen max 12k. Zeker met Inventum apparatuur. Ik heb een vergelijkbare opstelling voor 8,5k excl apparatuur maar met montage en net onder 10k incl apparatuur en met montage gekocht. En dan heb ik nog Bosch en AEG apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Don Quijote schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Een echte render heb ik niet. Wel wat ik zelf in Sketchup heb zitten proberen. Maar dat geeft niet echt een mooi beeld:

[Afbeelding]

Maar dit is het ongeveer in het echt: (zonder bar en zonder greeplijst in het midden. Daar heb ik voor Push to open gekozen voor een rustiger beeld)
[Afbeelding]

Voor deze keuken bij Eggersmann, met ook houtfineer fronten en 3cm silestone Calacatta gold composiet als blad was de eerste offerte 45k inclusief montage. Ik weet niet hoe groot je keuken is en wat je wensen zijn, maar ik zou niet zonder meer zeggen dat je geen Eggersmann keuken kan kopen voor 35k. Je hoeft natuurlijk niet voor hout fineer fronten te gaan, dan kan ook een stuk goedkoper. Idem voor het blad, daar kan je ook al snel een paar duizend op besparen.
Prachtige keuken en opstelling! Vergelijkbaar met waar wij ook naar kijken. Heb je ook nog marmer overwogen ipv Silestone?

Misschien toch ook maar een afspraak maken bij Keukenstudio Paul voor een Cesar keuken. We zoeken ook een keuken waarbij we houtfineer en Fenix kunnen combineren en dat heeft Cesar ook. En ben erg gecharmeerd van de Elle en Intarsio lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

yvonnetermeer schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:27:
[...]

Ik was eigenlijk al overtuigd van een stoomoven in mijn nieuwe keuken, en afgelopen week ben ik naar een kookdemonstratie geweest bij Inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp, en nu weet ik 200% zeker dat ik er één wil!

Was super leerzaam trouwens :Y

https://www.inspiratiehuis2020.nl/demonstratie/
Als je echt wil zien wat een stoomoven kan, ga naar Miele in Amsterdam of Vianen. Zij geven kookworkshops met de stoomoven. Leuk om te doen en je hebt een complete maaltijd nadien.

Pagina: 1 ... 150 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1