Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:22
Kapitein Merijn schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:05:
[...]

De kastenwand was echt heel erg druk en door de combi boven de vaatwasser te plaatsen zit deze vrij hoog. Ik ben sowieso van mening dat het ca. 25cm verhogen van je vaatwasser echt onzin is als je de 65 nog niet bent gepasseerd.
Tsja, smaken verschillen. Voor mij nooit meer anders. En ik ben nog geen 65 :) .
Je zou dan ook kunnen zeggen dat bv. het verhogen of verlagen van het werkblad maar onzin is als je langer of korter dan gemiddeld bent. Of andere aanpassingen/indelingen van de keuken. Zijn dingen die het leven toch een stuk comfortabeler kunnen maken, maar uiteraard niet van levensbelang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GeleFles schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:06:
Vraagje over de uiteindelijke afwerking van de wanden...

Onze keuken komt er ongeveer zo uit te zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

maar we twijfelen nog wat we op de wanden gaan doen.

Tegelen vinden we een beetje 'ouderwets' en in eerste instantie wilde we de wanden met speciale verf laten behandelen zodat de wanden ook afgenomen kunnen worden als er geknoeid of gespetterd is.

Nu is dat voor de wand bij het kookdeel niet zo'n probleem, maar de wand aan de andere kant loopt helemaal door tot in de kamer...

Hoe doen jullie de wanden in de keuken?
Waarom speciale verf voor de keuken? Smeer gewoon een goede (en dan echt goede) muurverf op je wanden, dan hoef je geen speciale verf voor je keuken te kopen. Bijv. Sikkens Alphacryl Pure Mat SF. Die is heel goed te schoon te maken. Overigens zou ik wel achter je kookplaat die plint verhogen tot aan je afzuigkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-10 21:49
Kapitein Merijn schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:05:
[...]

De kastenwand was echt heel erg druk en door de combi boven de vaatwasser te plaatsen zit deze vrij hoog. Ik ben sowieso van mening dat het ca. 25cm verhogen van je vaatwasser echt onzin is als je de 65 nog niet bent gepasseerd.
Door het op deze manier te doen ontstaat er ook een mooi plekje voor je koffiezetter en dergelijke.
Tevens vond ik de koof niet zo heel fraai, en dan druk ik me nog netjes uit.

Ik zou wel nog even goed kijken naar de materialen want volgens mij is je nu een folie deurtje aangeboden.
Nou ja mijn vriend heeft ooit zijn rug gebroken en blijft hierdoor klachten houden, vandaar onze reden om die misschien hoger te doen :)
Kastenwand ben ik inderdaad met je eens. Vriendlief wil nog altijd drie kasten, maar ik vind zelf ook twee mooier ogen.

Ik zie op de offerte staan laklaminaat en dat kom ik ook op internet tegen. Is dit dan wel folie? De andere keuken waar we een offerte van hadden is een Punto (volgens mij een merk van Rotpunkt?), dit is volgens mij geen folie keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 16:41
GeleFles schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:06:
Vraagje over de uiteindelijke afwerking van de wanden...

Onze keuken komt er ongeveer zo uit te zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

maar we twijfelen nog wat we op de wanden gaan doen.

Tegelen vinden we een beetje 'ouderwets' en in eerste instantie wilde we de wanden met speciale verf laten behandelen zodat de wanden ook afgenomen kunnen worden als er geknoeid of gespetterd is.

Nu is dat voor de wand bij het kookdeel niet zo'n probleem, maar de wand aan de andere kant loopt helemaal door tot in de kamer...

Hoe doen jullie de wanden in de keuken?
Bij foto 1 waarom stuk ruimte tussen raam en begin van de keuken? Hoeveel cm is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
ppatrick schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:23:
[...]

Bij foto 1 waarom stuk ruimte tussen raam en begin van de keuken? Hoeveel cm is dat?
Dit stoorde mij ook. Ik vermoed dat de keuken kwa diepte overlapt met het raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:20
naath86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Nou ja mijn vriend heeft ooit zijn rug gebroken en blijft hierdoor klachten houden, vandaar onze reden om die misschien hoger te doen :)
Kastenwand ben ik inderdaad met je eens. Vriendlief wil nog altijd drie kasten, maar ik vind zelf ook twee mooier ogen.

Ik zie op de offerte staan laklaminaat en dat kom ik ook op internet tegen. Is dit dan wel folie? De andere keuken waar we een offerte van hadden is een Punto (volgens mij een merk van Rotpunkt?), dit is volgens mij geen folie keuken?
Niemand noemt het meer folie vanwege de bekende problemen maar een laklaminaat is precies hetzelfde materiaal maar dan gelakt.

@Rubbergrover1
Een aanrecht waar je 3x per dag aan staat te werken vind ik iets anders dan een vaatwasser die je 1x per dag uitlaad. Daarnaast hebben we het ook alleen over de onderste korf waar je voor moet bukken, die is bij mij in 2 min leeg.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ppatrick schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:23:
[...]

Vanaf de buitenmuur (raam) tot de hoge kast is er 90cm.
Dit om ervoor te zorgen dat het raam open kan, kozijn begint 30cm van de wand af...
We konden daar nog een werkblad en een onderkast plaatsen, maar dan vonden we de 2 hoge kasten in het midden er weer raar uitzien. Nu is het plan om daar de vuilnisbak neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:06
DiedX schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Ze komen niet lekker eruit he? :) Ik had hetzelfde gevoel met Nolte, maar ik ga hier nog even op broeden...

Reden: geen brugman. We wonen in Rotterdam-Alexanderpolder. Alles is brugman hier...
Wij hebben toevallig de keuken weer bij Bruynzeel besteld....komt onze huidige ook vandaan en die was en is prima. Gisteren zijn ze in komen meten en het hele proces gaat nog helemaal prima.

Valt me ook op dat het ook vaak afhankelijk is wie de keuken komt plaatsen, is vaak allemaal inhuur. Onze huidige Bruynzeel staat gewoon heel goed...hopen bij deze dat het ook goed gaat :). Wij hadden ook even gekeken naar Keur Keukens, maar die kon niet op tijd plaatsen (zaten al ergens eind december qua planning) en zou uiteindelijk te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 16:41
GeleFles schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Vanaf de buitenmuur (raam) tot de hoge kast is er 90cm.
Dit om ervoor te zorgen dat het raam open kan, kozijn begint 30cm van de wand af...
We konden daar nog een werkblad en een onderkast plaatsen, maar dan vonden we de 2 hoge kasten in het midden er weer raar uitzien. Nu is het plan om daar de vuilnisbak neer te zetten.
Hoeveel ruimte heb je aan de andere kant van de muur anders daar 1 hoge kast en de andere kant alleen lage kasten dat je tot raam kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 20:52
naath86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Folie.... Volgens mij hebben ze het lek nog niet boven en gaan ze dat niet krijgen ook, zeker als je praat over paneeldeurtjes met folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
iWout schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Folie.... Volgens mij hebben ze het lek nog niet boven en gaan ze dat niet krijgen ook, zeker als je praat over paneeldeurtjes met folie.
Maar het is me nu nog niet helemaal duidelijk of dePunto keukens wel van folie zijn? Ik kan het op internet niet heel duidelijk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
naath86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:22:
[...]

Maar het is me nu nog niet helemaal duidelijk of dePunto keukens wel van folie zijn? Ik kan het op internet niet heel duidelijk vinden.
laklaminaat is inderdaad gewoon folie, of punto folie is zal ook afhangen van het type deurtje. Over het algemeen kan je dit wel goed herkennen. En zeker de prijs zal anders zijn dan een massief (gespoten)houten deurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
iWout schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:35:
[...]

laklaminaat is inderdaad gewoon folie, of punto folie is zal ook afhangen van het type deurtje. Over het algemeen kan je dit wel goed herkennen. En zeker de prijs zal anders zijn dan een massief (gespoten)houten deurtje
Op de offerte van de Punto keuken staat MDF raamwerk mat lacq/4-zijdig afgerond (175), waarbij bij die andere dus heel duidelijk laklaminaat staat. Kan je daar nog iets uit op maken? Ben verder dus niet zo thuis in keukens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
naath86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Op de offerte van de Punto keuken staat MDF raamwerk mat lacq/4-zijdig afgerond (175), waarbij bij die andere dus heel duidelijk laklaminaat staat. Kan je daar nog iets uit op maken? Ben verder dus niet zo thuis in keukens...
4 zijdig afgerond lijkt me duiden op een gelakt mdf front zonder folie. Maar helemaal zeker weet ik dat niet, ken het hele merk niet. Bij het zien van het front is dat beter te beoordelen.
Was bijv de binnenzijde ook in dezelfde kleur als de voorkant? Vaak zijn foliefronten aan binnenzijde niet in kleur, maar ook dat is geen zekerheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 19:45
Punto is (voor zover ik gehoord heb een submerk) van Rotpunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-10 18:51
VFRRijder schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:41:
[...]

Wij hebben toevallig de keuken weer bij Bruynzeel besteld....komt onze huidige ook vandaan en die was en is prima. Gisteren zijn ze in komen meten en het hele proces gaat nog helemaal prima.

Valt me ook op dat het ook vaak afhankelijk is wie de keuken komt plaatsen, is vaak allemaal inhuur. Onze huidige Bruynzeel staat gewoon heel goed...hopen bij deze dat het ook goed gaat :). Wij hadden ook even gekeken naar Keur Keukens, maar die kon niet op tijd plaatsen (zaten al ergens eind december qua planning) en zou uiteindelijk te duur worden.
Maar heb jij 'm bij Alexandrium besteld, of ergens anders in Nederland?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:20
naath86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:22:
[...]

De groene deur op de foto is 100% zeker een foliedeur. Kijk maar naar de hoekjes van het terug liggende gedeelte, als de deur gelakt zou zijn geweest waren die veel strakker.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:06
DiedX schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:07:
[...]

Maar heb jij 'm bij Alexandrium besteld, of ergens anders in Nederland?
Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
Kapitein Merijn schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:10:
[...]

De groene deur op de foto is 100% zeker een foliedeur. Kijk maar naar de hoekjes van het terug liggende gedeelte, als de deur gelakt zou zijn geweest waren die veel strakker.
Oké bedankt voor de tip. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt moeilijk zie, maar ik ben dan ook geen kenner. De witte keuken is een Punto keuken, ik dacht inderdaad dat dit ook van Rotpunkt is. Heb helaas geen foto van het front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:39
naath86 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Oké bedankt voor de tip. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt moeilijk zie, maar ik ben dan ook geen kenner. De witte keuken is een Punto keuken, ik dacht inderdaad dat dit ook van Rotpunkt is. Heb helaas geen foto van het front.
Zijn dat niet gewoon deze deurtjes?
https://www.nobilia.de/nl...andhuisstijl/cascada-776/
Wij hebben destijds deze ook overwogen, maar vond de groene frontjes toch net iets te nep, zijn nu nog bezig met zoeken, hebben de tijd. Waarschijnlijk gaan we voor een Hacker keuken Bristol fluweelblauw. Veel natuurlijker houtwerk.

Onze indeling lijkt ook op die van jullie, offerte was inclusief montage en AEG apparatuur voor 10.000 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1o7Xbqflh0gi2Z2OFdC3ZumeSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fylsC5Y3XdlUuE2SvCuHYMDx.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Murkmans op 31-07-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
Murkmans schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Zijn dat niet gewoon deze deurtjes?
https://www.nobilia.de/nl...andhuisstijl/cascada-776/
Wij hebben destijds deze ook overwogen, maar vond de groene frontjes toch net iets te nep, zijn nu nog bezig met zoeken, hebben de tijd. Waarschijnlijk gaan we voor een Hacker keuken Bristol fluweelblauw. Veel natuurlijker houtwerk.

Onze indeling lijkt ook op die van jullie, offerte was inclusief montage en AEG apparatuur voor 10.000 euro.
[Afbeelding]
Ik heb jullie keuken even gegoogled, ziet er ook wel heel mooi uit! Heb je toevallig ook een 3d tekening? Ben erg benieuwd!

Ja dat is inderdaad die groene keuken, is dus blijkbaar folie maar werd niet zo verteld! De andere keuken die we op het oog hebben is een Punto keuken (Rotpunkt), dat is dus waarschijnlijk geen folie. Hebben jullie bij een grotere zaak de keuken gekocht of lokale zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
naath86 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Ik heb jullie keuken even gegoogled, ziet er ook wel heel mooi uit! Heb je toevallig ook een 3d tekening? Ben erg benieuwd!

Ja dat is inderdaad die groene keuken, is dus blijkbaar folie maar werd niet zo verteld! De andere keuken die we op het oog hebben is een Punto keuken (Rotpunkt), dat is dus waarschijnlijk geen folie. Hebben jullie bij een grotere zaak de keuken gekocht of lokale zaak?
Van de groene al wel. Voor de blauwe keuken moeten we nog op pad, maar Hacker wordt best veel verkocht dus komt vast wel goed. We twijfelen zelfs of de nieuwe Ikea AXSTAD range wellicht wat voor ons is.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Lange tijd meegelezen, hoop info opgedaan en intussen ook zelf aan de slag geweest. Onlangs bij Superkeukens geweest voor een redelijk simpele rechttoe rechtaan keuken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Beanie op 31-07-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar krijg je zo goedkoop mogelijk een composiet of kunststof blad? Heb voor de bijkeuken een IKEA keukenblok van 2,80m besteld en zoek er nog een blad voor. Maar vind het toch wel aan de prijs vaak online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
123werkbladen was een van de voordeligste voor composiet, met een mooie showroom waar ze grote stukken blad hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-10 20:22
-

[ Voor 99% gewijzigd door CrazyOne op 01-08-2020 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
Nu we toch met de keuken bezig zijn:

De huidige aansluitingen voor het water en de afvoer zitten momenteel achter kast 4op deze plattegrond (komen daar uit de muur). In de plattegrond is de vaatwasser als laatste blok ingetekend op het schiereiland naast de spoelbak.
Is er iets op tegen om de vaatwasser in de hoek te plaatsen, dus op de plek van kast 4? Dan gaat deze open voor de spoelbak. Is dat iets om erg op tegen te zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1o7Xbqflh0gi2Z2OFdC3ZumeSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fylsC5Y3XdlUuE2SvCuHYMDx.jpg?f=user_large

@naath86 de hacker classic av6055 pastel groen is misschien ook wel een optie. Dat is houtfineer en gelakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIpQYgz16OB9F4rdutDxy-Z05_g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zYXK3b0DRKhrttDacf8tAoGd.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Murkmans op 01-08-2020 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beanie
@Murkmans Lijkt mij erg onhandig de vaatwasser op die plek. Dan kan je niet spoelen en meteen door zetten in de vaatwasser. Zoals het nu getekend staat is handiger en kun je de vaatwasser open hebben en wat spullen voorspoelen.

Lijkt mij het makkelijkste om gewoon in je spoelkast een wasmachine kraan erbij te zetten en daar je VW op aan te sluiten. De leiding naar je spoelbak en kraan moet je toch al leggen. De vaatwasser erop aansluiten behoeft dan eigenlijk geen extra leidingwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
onne schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:13:
Wij hebben een Systemat keuken gekocht, maar twijfelen nog tussen AV2035 grafiet mat en AV2035 zwart mat.

Weet iemand een dealer in (de omgeving) Eindhoven die Systemat verkoopt om dit in het echt te kunnen vergelijken?

De winkel waar we de keuken gekocht hebben zit verder weg, en op dat moment was de grafiet kleur geloof ik nog niet beschikbaar.
SVEA en Sijben Wonen, beide op Ekkersrijt. Goergen, zoals al gezegd, verkoopt het ook en zit ook op Ekkersrijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
Beanie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:47:
@Murkmans Lijkt mij erg onhandig de vaatwasser op die plek. Dan kan je niet spoelen en meteen door zetten in de vaatwasser. Zoals het nu getekend staat is handiger en kun je de vaatwasser open hebben en wat spullen voorspoelen.

Lijkt mij het makkelijkste om gewoon in je spoelkast een wasmachine kraan erbij te zetten en daar je VW op aan te sluiten. De leiding naar je spoelbak en kraan moet je toch al leggen. De vaatwasser erop aansluiten behoeft dan eigenlijk geen extra leidingwerk.
Ja heb je ook gelijk in. Al vind ik voorspoelen niet iets wat nodig zou moeten zijn...
Al het leidingwerk en de boiler kunnen we dan verplaatsen naar de hoekkast, zal eens kijken of dat uitkomt. Als ik de handleidingen van Siemens vaatwassers zo lees, zie ik niet dat het niet kan om 120cm te overbruggen in afvoer, elektra kabel en watertoevoer.
Al zou ik het liefst de afvoer op een aparte buis zetten ivm borrelen in de spoelbak wanneer de vaatwasser draait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
  • Nu online
cryptapix schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

SVEA en Sijben Wonen, beide op Ekkersrijt. Goergen, zoals al gezegd, verkoopt het ook en zit ook op Ekkersrijt.
Dank! Inmiddels bij Goergen geweest en onze keuze voor het frontje definitief gemaakt.

Mooie zaak trouwens Goergen, nooit eerder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
onne schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

Dank! Inmiddels bij Goergen geweest en onze keuze voor het frontje definitief gemaakt.

Mooie zaak trouwens Goergen, nooit eerder geweest.
Top! Zeker mooie zaak. De prijzen zijn er alleen iets minder mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Murkmans schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Ja heb je ook gelijk in. Al vind ik voorspoelen niet iets wat nodig zou moeten zijn...
Al het leidingwerk en de boiler kunnen we dan verplaatsen naar de hoekkast, zal eens kijken of dat uitkomt. Als ik de handleidingen van Siemens vaatwassers zo lees, zie ik niet dat het niet kan om 120cm te overbruggen in afvoer, elektra kabel en watertoevoer.
Al zou ik het liefst de afvoer op een aparte buis zetten ivm borrelen in de spoelbak wanneer de vaatwasser draait
Met je wateraanvoer moet je sowieso in je spoelkast komen voor je kraan toch? Daar een Y maken naar je kraan en een aparte wasmachine kraan in je spoelkast voor je aanvoer. Afvoer en elektra is iets lastiger, voorkomen van borrelen is een lastige, maar je kan altijd nog twee leidingen van rond 30 vanaf de muurdoorvoer naar je spoelkast trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
cryptapix schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Top! Zeker mooie zaak. De prijzen zijn er alleen iets minder mooi :+
Vanwege het segment keukens dat ze aanbieden? (Pronorm, Systemat en Siematic). Of hanteren ze voor deze merken op basis van jouw ervaringen een te hoge prijs in vergelijking met andere leveranciers? Wellicht kun je wat meer over jouw ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:07
Murkmans schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:32:

@naath86 de hacker classic av6055 pastel groen is misschien ook wel een optie. Dat is houtfineer en gelakt.[Afbeelding]
Wij hebben deze in het agaathblauw, gekocht bij Eigen huis keukens als ecook. Bij levering zaten er stickers op van Hacker.
Ik vind het erg mooie kasten. De raamwerken van de voorkanten zijn van massief hout waar je de nerf mooi in ziet, vooral als er licht op schijnt. De grote vlakken van de voorkanten zijn van hout fineer, ook met mooie nerf. Alles gelakt.
De panelen aan de zijkant en bovenkant zijn niet van massief hout, dit is spaanplaat met een plastic laag er overheen. Het was me eerst niet opgevallen, ik vind het niet storend.
Als je wilt, kan ik wat foto's opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-10 12:53

MB3

Alle 594 pagina’s door gelezen en heel veel wijzer geworden, waarvoor dank allen!

We zijn ingeloot voor een nieuwbouw huis oplevering ergens december 2021 hopen we..

Vanuit het project zijn we (aangewezen) op Bruynzeel, in zoverre nemen we bij hun geen keuken af betalen we €500 voor het beoordelen van de installatie tekening aangeleverd door de andere keukenboer.

Vandaag bij Bruynzeel geweest en de volgende offerte laten maken:
Bruynzeel Optima
Keukenmeubelen €7119
Werkblad. €1967
Apparatuur: €4779
Alles siemens iq500
Bora pure
Accessoires : €1131
Aansluitmateriaal €137
Spoelbak Franke
BTX210.05 €491
Franke Active
9FR1150426190 €503

Totaal keuken €14996
Montage. €1091

Totaal. €16087

Ik moet zeggen de keukenmeubelen en accessoires vind ik vrij duur, zeker voor zo’n kleine keuken...

Ben in een eerder stadium bezig geweest met Häcker Systemat daarvoor was de totaalprijs €12500
Voor een iets grotere keuken (maten door de makelaar fout aangeleverd)

Wat vinden jullie van de prijs en keuken?
En Optima(Next125) is toch wel vergelijkbaar met Häcker Systemat?

Sorry voor de slechte foto’s komen vanaf een mobiel.

TABLE]
[TR]
[TD]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_uAjAPYBBSecvZkgHI6t2Ux-8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QCrbWSRwDGXSedhyZltqDcE.jpg?f=fotoalbum_tile[/TD]
[TD]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY36VuS_HV0jn0rOjcLsNZCNPCY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhSJ0DrO71lG2qqxoPMBnHpU.jpg?f=fotoalbum_tile[/TD]
[TD]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzAYYLD_lg6TedBYVaqanSR47So=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcom3CpdnDMGMbRz4oNGRItX.jpg?f=fotoalbum_tile[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
roltor schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:20:
[...]

Wij hebben deze in het agaathblauw, gekocht bij Eigen huis keukens als ecook. Bij levering zaten er stickers op van Hacker.
Ik vind het erg mooie kasten. De raamwerken van de voorkanten zijn van massief hout waar je de nerf mooi in ziet, vooral als er licht op schijnt. De grote vlakken van de voorkanten zijn van hout fineer, ook met mooie nerf. Alles gelakt.
De panelen aan de zijkant en bovenkant zijn niet van massief hout, dit is spaanplaat met een plastic laag er overheen. Het was me eerst niet opgevallen, ik vind het niet storend.
Interessant! Zijpanelen moet ik dan even zien. Welke eigenhuis ben je geweest en stond deze in de showroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Murkmans schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Het hoeft ook niet alleen voorspoelen te zijn. Bij ons 'verdwijnt' er vaak een hoop gebruikte spullen in de gootsteen om het even kwijt te zijn. Daar is in deze opstelling lastiger. Ook als je bijvoorbeeld even een doekje nodig hebt of je handen wilt wassen, zul je eerst de vaatwasser dicht moeten doen. Lijkt mij allemaal dus niet echt praktisch.

(Overigens wil je de aansluitingen in de regel ook niet in het zelfde kastje hebben, maar juist in het kastje ernaast, zodat je de boel kunt aansluiten of afsluiten op het moment dat de vaatwasser op zijn plaats staat.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MB3 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 01:13:
Alle 594 pagina’s door gelezen en heel veel wijzer geworden, waarvoor dank allen!

We zijn ingeloot voor een nieuwbouw huis oplevering ergens december 2021 hopen we..

Vanuit het project zijn we (aangewezen) op Bruynzeel, in zoverre nemen we bij hun geen keuken af betalen we €500 voor het beoordelen van de installatie tekening aangeleverd door de andere keukenboer.

Vandaag bij Bruynzeel geweest en de volgende offerte laten maken:
Bruynzeel Optima
Keukenmeubelen €7119
Werkblad. €1967
Apparatuur: €4779
Alles siemens iq500
Bora pure
Accessoires : €1131
Aansluitmateriaal €137
Spoelbak Franke
BTX210.05 €491
Franke Active
9FR1150426190 €503

Totaal keuken €14996
Montage. €1091

Totaal. €16087

Ik moet zeggen de keukenmeubelen en accessoires vind ik vrij duur, zeker voor zo’n kleine keuken...

Ben in een eerder stadium bezig geweest met Häcker Systemat daarvoor was de totaalprijs €12500
Voor een iets grotere keuken (maten door de makelaar fout aangeleverd)

Wat vinden jullie van de prijs en keuken?
En Optima(Next125) is toch wel vergelijkbaar met Häcker Systemat?

Sorry voor de slechte foto’s komen vanaf een mobiel.

TABLE]
[TR]
[TD][Afbeelding][/TD]
[TD][Afbeelding][/TD]
[TD][Afbeelding][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Voor zo'n kleine keuken is dit wel erg prijzig ja. Dat moet toch wel voor rond de 10 a 12k lukken?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
SquareOne schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:56:
[...]

Vanwege het segment keukens dat ze aanbieden? (Pronorm, Systemat en Siematic). Of hanteren ze voor deze merken op basis van jouw ervaringen een te hoge prijs in vergelijking met andere leveranciers? Wellicht kun je wat meer over jouw ervaring delen.
Ik kan niet veel zeggen over de prijs tov andere leveranciers. Bij Goergen kreeg ik direct het gevoel dat ze enorm duur zijn. Dat wordt ook wel deels veroorzaakt doordat ze best wat grote keukens van topmerken met alle opties tentoon stellen, maar toch. De sfeer die ik ervoer was die van een luxe, dure, woonwinkel. Zo een waar je geen “last” hebt van verkopers.

Wij waren op zoek naar een Systemat keuken (AV6000, toch niet echt een budgetkeuken als je het mij vraagt) en kreeg de indruk dat dat een beetje het goedkoopste is dat ze aanbieden; voor als je de Siematic van 50k niet kunt betalen. Uiteindelijk elders een Systemat keuken gekocht.

Maar nogmaals, dit is allemaal gevoel. Dus ga vooral eens zelf kijken en vraag ze om een offerte. Het is sowieso een prachtige zaak (en goed om inspiratie op te doen) :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 08:37
Hier was de offerte voor een Systemat-opstelling 20% hoger dan bij een andere zaak voor echt exact hetzelfde. Of zoals de verkoper van Goergen zelf zei: "je betaalt hier voor de garantie van goede kwaliteit". Maar inderdaad wel een mooie showroom om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cryptapix schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Ik kan niet veel zeggen over de prijs tov andere leveranciers. Bij Goergen kreeg ik direct het gevoel dat ze enorm duur zijn. Dat wordt ook wel deel veroorzaakt doordat ze best wat grote keukens van topmerken met alle opties tentoon stellen, maar toch. De sfeer die ik ervoer was die van een luxe, dure, woonwinkel. Zo een waar je geen “last” hebt van verkopers.

Wij waren op zoek naar een Systemat keuken (AV6000, toch niet echt een budgetleuken als je het mij vraagt) en kreeg de indruk dat dat een beetje het goedkoopste is dat ze aanbieden; voor als je de Siematic van 50k niet kunt betalen. Uiteindelijk elders een Systemat keuken gekocht.

Maar nogmaals, dit is allemaal gevoel. Dus ga vooral eens zelf kijken en vraag ze om een offerte. Het is sowieso een prachtige zaak (en goed om inspiratie op te doen) :)
5 jaar geleden ook bij geweest. Mooie showrooms, belachelijke prijsstelling. Vriendelijk voor bedankt toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Dank allen voor het delen van jullie ervaringen. Ik ga er binnenkort eens langs.

Kreeg de tip om eens bij Goergen te gaan kijken toen ik aan het ‘klagen’ was over opdringerige verkooppraktijken. Dat schijnt hier wat minder te zijn. Dat zie je zo te horen wel direct terug in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
Murkmans schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 06:34:
[...]

Interessant! Zijpanelen moet ik dan even zien. Welke eigenhuis ben je geweest en stond deze in de showroom?
Ik ben bij Eigen huis keukens in Houten geweest. Hier hadden ze enkel een staal van de frontjes. Ook in het groen. De zijkanten heb ik pas bij levering gezien.
Het is denk ik lastig om er een goede foto van te maken, maar er zitten veel kleine streepjes in het motief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
roltor schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar foto's ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Beanie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:38:
Lange tijd meegelezen, hoop info opgedaan en intussen ook zelf aan de slag geweest. Onlangs bij Superkeukens geweest voor een redelijk simpele rechttoe rechtaan keuken.

***members only***
Even een specifieke vraag hierbij. Er staan nu voor de hoge kast zijpanelen in de offerte, maar als ik zowel fronten als corpus kleur hetzelfde heb, dan hebben die panelen toch geen enkel nut? Los van functie vind ik die extra panelen doorgaans ook helemaal niet mooi trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Als je het verschil tussen de zijpanelen en de corpus niet ziet, dan is er geen reden om dat te doen, nee. Maar in het gros van de gevallen zullen de meeste mensen, ook bij een corpus in de zelfde kleur, toch verschil zien tussen een zijpaneel en corpus.

(Overigens kan het ook nog zo zijn dat de hoge kast uit meerdere onderdelen bestaat. Dus dat het bv twee kasten op elkaar zijn. Dan is het ook niet echt mooi om zonder zijpaneel te werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Thanks! Heb het nu ook zonder zijpanelen en het stoort niet. Is ook een echte schaduwkant dus zie er sowieso weinig van. Overigens wel heel apart dat er een zijpaneel voor links en rechts is opgenomen terwijl rechts tegen een muur aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roltor
naath86 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar foto's ja!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rykVTEpEx3ksApUM5wA_L69_U0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOsQEIUJZLXMThT8xuU1XpqT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbtsdT3rbnKo7X6H4qCW1lkFTgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jx4SQ2P8Tl0jd8QDENcOa941.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgxRfEiXk1E6iVyN4AUFJvkVJS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3Zo1ecwzMSis70uNklhFffj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjYBIt9L5KBFhROdLPmmoXFfw9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xs6Subz0MkyP8EgTJsilynUH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb even wat ingezoomd op de zijkanten en de frontjes op 1 foto, zodat je het verschil goed kunt zien. Gisteravond scheen de zon erop, dan zie je de nerf extra goed.
Ook een overzichtsfoto erbij gedaan, dan krijg je een indruk van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is erg mooi idd! Hele sjiek keuken zo. _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roltor
Ja wij zijn er erg blij mee. Deze fronten zijn volgens mij wel een stuk duurder dan de fronten die niet van massief hout zijn gemaakt. Maar dat hadden wij er voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40

siemenz

Koetje

Wij gaan binnenkort op vakantie naar Duitsland en willen graag gelijk even langs 1-2 keukenboeren gaan.

Welke 2 raden jullie aan?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-10 12:38
siemenz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:41:
Wij gaan binnenkort op vakantie naar Duitsland en willen graag gelijk even langs 1-2 keukenboeren gaan.

Welke 2 raden jullie aan?
Als je een leuke vakantie wilt hebben raad ik aan om dit op de terugreis te doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
roltor schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb even wat ingezoomd op de zijkanten en de frontjes op 1 foto, zodat je het verschil goed kunt zien. Gisteravond scheen de zon erop, dan zie je de nerf extra goed.
Ook een overzichtsfoto erbij gedaan, dan krijg je een indruk van het geheel.
Mooi! Doet mij zeker overtuigen om voor een houtfineerfront te kiezen en geen folie. Nu nog een betrouwbare hacker dealer vinden voor later:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allen,

Wij hebben een andere woning gekocht en daar moet een nieuwe keuken in. Tips voor keukenbedrijven in de regio Arnhem,? gevalletje door de bomen het bos niet meer zien... Ik zie er zelf een hoop die onderdeel zijn van DMG, die slaan we bij voorkeur over.

Toevallig iemand met ervaringen met Hello Kitchen in Duiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
Murkmans schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Mooi! Doet mij zeker overtuigen om voor een houtfineerfront te kiezen en geen folie. Nu nog een betrouwbare hacker dealer vinden voor later:)
Een groot verschil is ook dat de nerf doorloopt in de boven- en zijkanten en er geen plastic randje op de overgang zit. Je ziet daar ook dat het massief hout is

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SquareOne
Note: niet meer actueel zie verderop in tabelvorm.

Omdat het best wel een zoektocht was in het topic heb ik even onderstaand overzicht gemaakt van keukenleveranciers van een aantal merken. Handig als je in een orienterende fase voor een keuken zit.

Voor mij gevoel gaat die nu van duur (links) naar minder duur (rechts), uiteraard volledig afhankelijk van opties en frontjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWgzfBQGDAe9v9AdAe6_xHI6RMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HG7bmrrDbspG3in0iGJvTFQM.png?f=fotoalbum_large
Als iemand weet hoe die tabellen hier werken feel free om het in een tabel te zetten. Dat werkt wat makkelijker met crtl-f.

[ Voor 16% gewijzigd door SquareOne op 12-08-2020 20:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

SquareOne schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:17:
Als iemand weet hoe die tabellen hier werken feel free om het in een tabel te zetten. Dat werkt wat makkelijker met crtl-f.
Next125
(contur)
SystematPronorm
(xline)
(silverline)
Tristar
(residentic)
Rotpunkt
(excellentic)
NobiliaSchüller
Keukenloods
Keukensale
Goergen
Bemmel & Kroon
Ekelhofcontur
Superkeukens
Thuiskeuken
DB Keukensresidenticexcellentic
ASWAxline
Reddy
Nuvasilverline

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Weet iemand welke merken Paul Roescher verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09 08:27
Wat een leuk topic. Niet aan gedacht bij Tweakers. Ik was eigenlijk afleiding aan het zoeken op internet om even niet aan onze keuken problematiek te denken.

Onze keuken is op en we willen een nieuwe. We zijn echter eerst aan het bedenken wat we willen en wat we nu storend vinden. Onze keuken is klein en het is lastig om een goede indeling te creëren.

Onze keuken is een L keuken van 250cm x 245cm. In dat willen we alles. Vaatwasmachine, koelkast inbouw, spoelbak, combi magnetron (de concessie) en afzuiger.

Andere tweakers al met deze maten gewerkt? En het Ei gelegd? We moeten er komende 10 jaar met 4 van kunnen eten (pubers).

Ik ga eens terug lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:03
Gijsje22 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:45:
Ha allen,

Wij hebben een andere woning gekocht en daar moet een nieuwe keuken in. Tips voor keukenbedrijven in de regio Arnhem,? gevalletje door de bomen het bos niet meer zien... Ik zie er zelf een hoop die onderdeel zijn van DMG, die slaan we bij voorkeur over.

Hello Kitchen is ook onderdeel van DMG. Ik kan Scheffer Keukens in Zelhem aanraden, 30min van Arnhem. We zijn daar goed geholpen, grote showroom en veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
jwillemsen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:51:
[...]
Hello Kitchen is ook onderdeel van DMG. Ik kan Scheffer Keukens in Zelhem aanraden, 30min van Arnhem. We zijn daar goed geholpen, grote showroom en veel keuze.
Het is soms ook niet mee te volgen wat er wel en niet onder valt... bedankt voor je tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
8088 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Next125
(contur)
SystematPronorm
(xline)
(silverline)
Tristar
(residentic)
Rotpunkt
(excellentic)
NobiliaSchüller
Keukenloods
Keukensale
Goergen
Bemmel & Kroon
Ekelhofcontur
Superkeukens
Thuiskeuken
ASWAxline
Reddy
Nuvasilverline
@Rubman zou je wellicht bovenstaande tabel in de OP willen opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 14:12
Wij hebben een andere woning gekocht en daar moet een nieuwe keuken in. Tips voor keukenbedrijven in de regio Arnhem,?
Avanti (Kesteren, niet super ver voor jou) of ik veronderstel ook andere DB-keukenzaken heeft de onze geleverd en ik zou er weer heen gaan. Ze hebben eigen monteurs en deze leveren net werk af.

Ik sluit niet uit dat je het ergens wel goedkoper voor elkaar krijgt, maar je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat het er even snel ingebeund wordt en je vervolgens maanden aan het bakkeleien bent met verschillende partijen over de afwerking.

En oh ja, geen DMG-achtige praktijken, je krijgt gewoon een in detail uitgespelde offerte mee en dat is het dan ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 23:51
8088 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Next125
(contur)
SystematPronorm
(xline)
(silverline)
Tristar
(residentic)
Rotpunkt
(excellentic)
NobiliaSchüller
Keukenloods
Keukensale
Goergen
Bemmel & Kroon
Ekelhofcontur
Superkeukens
Thuiskeuken
ASWAxline
Reddy
Nuvasilverline
Reddy, in ieder geval in Barendrecht, verkoopt ook Nobilia. Daar heb ik een offerte van ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Superkeukens verkoopt naast Schuller ook Nobilia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 18:59
Hier ook vergevorderde plannen voor een nieuwe keuken. Ik lees hier al een tijdje mee, en heb al veel gehad aan jullie nuttige bijdragen.
Nu heb ik een concrete vraag: Ik ben een keer een filmpje tegengekomen waarbij een snijmachine (voor bv vleeswaren) heel mooi uit de kast werd getrokken.
Omdat we zelf altijd ongesneden brood hebben leek mij dat wel iets, maar ik kan het nergens meer vinden. Misschien weet één van jullie dat?

Edit: gevonden

YouTube: ritter Einbau-Allesschneider AES 52 S

[ Voor 12% gewijzigd door Yvonne2020 op 03-08-2020 22:25 . Reden: nóg beter gezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ada12 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:01:
Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar adviseer je wel om weg te blijven van deze toko. In bepaalde kringen hebben ze een prima naam maar hun verkooptactieken zijn niet om over naar huis te schrijven.

Bijvoorbeeld: Zo deden ze erg moeilijk om een offerte te realiseren, ze bleven erop hameren dat een offerte vastgezet kan worden voor 12 maanden. Als de prijs op onderdelen duurder wordt, is het pech voor hen, wordt het goedkoper, krijg je het terug. Addertje? Als je het alsnog niet afneemt wordt je 30% aanbetaling omgezet in een koop en dien je voor dat bedrag het eea uit te zoeken.

Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar in Rijssen zitten oa Keukenstudio Regio Oost en Adee keukens (DB Groep), beide erg prettige zaken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerf
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-10 16:50
Na maanden spieken in dit topic zijn wij inmiddels ook actief op zoek naar een keuken.

We zijn eerst naar een aantal keukenzaken geweest waarbij wij eigenlijk niet tot een ontwerp kwamen wat ons aanstond.

Bij Superkeukens was de verkoopster goed en helemaal overtuigd van haar design, waar we ons achteraf toch niet goed bij voelde. De ruimte werd hier totaal gedomineerd door een gigantisch keukeneiland. Ook vonden we het jammer dat we de offerte niet mee kregen.

Bij Sense Keukens in Hoorn goed geholpen, een vergelijkbaar ontwerp laten maken en netjes een gespecifieerde offerte meegekregen. Dat helpt toch als je het nog even terug wilt bekijken en geeft vertrouwen.

Nu zelf wat gaan klooien op basis van wat eerder werk in Sweet Home 3d, maakt het wat makkelijker het hele huis in te tekenen. De keuken is echter wat meer priegelwerk.

We willen (uiteraard...) een eiland, maar dat leek ons met de ruimte toch wat lastig. Ik ben op het volgende ontwerp uitgekomen. Kleuren en dergelijke komen later nog wel, ben vooral benieuwd of het praktisch is wat ik bedacht heb. Veel van jullie hebben toch een speciaal talent om er achter te komen wat vooral niet werkt en hoe het beter kan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iBd10nr.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IKcsjny.jpg?2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YgtBkxC.jpg?1

[ Voor 10% gewijzigd door sjoerf op 03-08-2020 23:10 . Reden: plaatjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:00
Quad schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar adviseer je wel om weg te blijven van deze toko. In bepaalde kringen hebben ze een prima naam maar hun verkooptactieken zijn niet om over naar huis te schrijven.

Bijvoorbeeld: Zo deden ze erg moeilijk om een offerte te realiseren, ze bleven erop hameren dat een offerte vastgezet kan worden voor 12 maanden. Als de prijs op onderdelen duurder wordt, is het pech voor hen, wordt het goedkoper, krijg je het terug. Addertje? Als je het alsnog niet afneemt wordt je 30% aanbetaling omgezet in een koop en dien je voor dat bedrag het eea uit te zoeken.

Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar in Rijssen zitten oa Keukenstudio Regio Oost en Adee keukens (DB Groep), beide erg prettige zaken.
Kan deze ervaringen alleen maar bevestigen. Echt een Toko om met een grote boog omheen te lopen, ze zijn geen lid van de DMG groep, maar ze zouden zo het verloren kind van een slippertje in het buitenland kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bakema schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:08:
Superkeukens verkoopt naast Schuller ook Nobilia
berndw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Reddy, in ieder geval in Barendrecht, verkoopt ook Nobilia. Daar heb ik een offerte van ontvangen.
Aangepast, dank!
Next125
(contur)
SystematPronorm
(xline)
(silverline)
Tristar
(residentic)
Rotpunkt
(excellentic)
NobiliaSchüller
Keukenloods
Keukensale
Goergen
Bemmel & Kroon
Ekelhofcontur
Superkeukens
Thuiskeuken
DB Keukensresidenticexcellenticdbselect
ASWAsilverline
Reddy
Nuvaxline
Velthuizen

Edit: Vandaag bij DBkeukens geweest. dbselect blijkt Nobilia te zijn. Ik was aan het kijken voor een donker eiken kleurig front. De naam van dit front was eiken nero 403 even googelen en ik kwam bij Nobilia terecht.
(Komt overeen met deze: https://www.nobilia.de/nl...ne-keukens/structura-403/)

Verder: Reddy lijkt geen Rotpunkt te leveren in Vianen. Iemand dit in een andere filiaal gezien of heb ik verzonnen dat zij Rotpunkt leveren? Ze hebben wel ook Nolte in het assortiment.

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 11-08-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Quad schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

We zijn er geweest (Vestiging Rijssen) omdat ze zo’n mooie grote showroom hebben (fijn om inspiratie op te doen). Hebben prijs laten uitrekenen, maar hadden al voorgenomen zeker niks te tekenen (want hadden gehoord dat ze hun best doen je direct te laten tekenen). Maar viel ons mee, werd eigenlijk ook niet aangedrongen direct te tekenen.
Kregen totaalprijs, geen uitgesplitste offerte.
Zijn niet duur, maar heb geen idee hoe de kwaliteit is. Weet bijvoorbeeld niet welk merk de keuken is.
Willen naar meerdere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ada12 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

We zijn er geweest (Vestiging Rijssen) omdat ze zo’n mooie grote showroom hebben (fijn om inspiratie op te doen). Hebben prijs laten uitrekenen, maar hadden al voorgenomen zeker niks te tekenen (want hadden gehoord dat ze hun best doen je direct te laten tekenen). Maar viel ons mee, werd eigenlijk ook niet aangedrongen direct te tekenen.
Kregen totaalprijs, geen uitgesplitste offerte.
Zijn niet duur, maar heb geen idee hoe de kwaliteit is. Weet bijvoorbeeld niet welk merk de keuken is.
Willen naar meerdere zaken.
Ik zou dan ook Tulp keukens niet aanraden.
Bij keukenzaken die ook nog eens niet te duur zijn vind ik Regio Oost, Adee keukens en de Vries in Kamperzeedijk (Genemuiden) goede bedrijven. Ze weten vooral wel de vaklui aan te sturen voor installatie en oplevering. Maar goed, dat is wellicht een voordeel van de wat kleinere keukenzaken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ha allen,

In Duiven rond de Ikea zit een rijtje (BZ, Kvik, Keukenkampioen?), maar die had je gezien je vraag over Hello Kitchen vast al gevonden. :-)
Ben zelf alleen bij Brunzeel en Kvik geweest. Bij beide had ik niet het idee dat ze direct heel veel tijd aan me wilden besteden toen ik aangaf dat we nog vooral aan het orienteren waren.

Ook in Huissen zit een rijtje woonzaken aan de weg richting Bemmel/A15 met o.a i-Kook.

Voortman in Elst is onze projectleverancier. We zijn er zelf snel weggelopen, maar dat had voor ons vooral met de verkoper te maken die we troffen. Dacht totaal niet mee en leek vooral zo snel mogelijk een handtekening onder een offerte te willen hebben. Ik weet wel dat van ons project vrijwel niemand uiteindelijk daar de keuken gekocht heeft.

Hoorde meerdere mensen enthousiast over Bulthaup (Nijmegen), Voss in Goch (Duitsland) en Ihre Kuche in Kranenburg (Duitsland)

We zijn zelf in Mill beland bij Klomp Meubels & Keukens (waar we nog bezig zijn). Hebben een goed gevoel bij deze zaak en ze hebben erg goed mee gedacht. Daardoor hebben ze in ieder geval de gunfactor op dit moment.
Al moeten we nog even de definitieve offerte afwachten natuurlijk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48
Ha allen,

In Woudenberg zit Velthuizen Keukens, levert oa Tristar, Rotpunkt en Schmidt. Zijn wij erg fijn geholpen, niet de goedkoopste waarschijnlijk, maar wat betreft prijs vergelijkbaar met DB Keukens (wij hebben offertes gehad voor Tristar bij beide zaken). Service is erg goed, geen DMG praktijken.

@SquareOne Kun je Velthuizen Keukens toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Devilfish schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:07:
[...]

In Woudenberg zit Velthuizen Keukens, levert oa Tristar, Rotpunkt en Schmidt. Zijn wij erg fijn geholpen, niet de goedkoopste waarschijnlijk, maar wat betreft prijs vergelijkbaar met DB Keukens (wij hebben offertes gehad voor Tristar bij beide zaken). Service is erg goed, geen DMG praktijken.

@SquareOne Kun je Velthuizen Keukens toevoegen?
Ik heb 'm toegevoegd aan de tabel in mijn vorige post. Schmidt voor nu even niet toegevoegd, dat merkt komt niet heel vaak voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:17
SquareOne schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:16:
[...] Schmidt voor nu even niet toegevoegd, dat merkt komt niet heel vaak voorbij.
Zou ik wel doen, staat al jaren in de top 10 grootste keukenfabrikanten in Europa meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:23:
[...]

Voortman in Elst is onze projectleverancier. We zijn er zelf snel weggelopen, maar dat had voor ons vooral met de verkoper te maken die we troffen. Dacht totaal niet mee en leek vooral zo snel mogelijk een handtekening onder een offerte te willen hebben. Ik weet wel dat van ons project vrijwel niemand uiteindelijk daar de keuken gekocht heeft.
Nou, wat een verschrikkelijke zaak is dat. Het is ook onze projectleverancier. Niks kon, en ze deden voorkomen alsof ze alles beter wisten, terwijl ik uren online van alles onderzocht had en gewoon wist dat hij onzin liep te verkopen. Echt een verschrikkelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Quad schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:17:
[...]

Ik zou dan ook Tulp keukens niet aanraden.
Bij keukenzaken die ook nog eens niet te duur zijn vind ik Regio Oost, Adee keukens en de Vries in Kamperzeedijk (Genemuiden) goede bedrijven. Ze weten vooral wel de vaklui aan te sturen voor installatie en oplevering. Maar goed, dat is wellicht een voordeel van de wat kleinere keukenzaken.
Tulp ben ik dan juist weer wel erg keurig geholpen, dan heb ik ook wel het duurste model keuken uit hun assortiment. Hier werd ik wel netjes geholpen en aangesproken, meegedacht en geen druk. Al direct een nette en naar idee een eerlijke prijs. Keuze was makkelijk voor mij.

Plaatsing is ook echt heel netjes gebeurd, wat kleine aanpassingen en zaken anders gedaan. Echt geen klachten mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-10 12:53

MB3

Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Tulp ben ik dan juist weer wel erg keurig geholpen, dan heb ik ook wel het duurste model keuken uit hun assortiment. Hier werd ik wel netjes geholpen en aangesproken, meegedacht en geen druk. Al direct een nette en naar idee een eerlijke prijs. Keuze was makkelijk voor mij.

Plaatsing is ook echt heel netjes gebeurd, wat kleine aanpassingen en zaken anders gedaan. Echt geen klachten mee. :)
Wij zijn een maand of 2 geleden bij Tulp binnen gelopen omdat een vriendin van mijn vrouw er een keuken
heeft gekocht. Om een idee te krijgen er naar binnen gelopen, we werden direct aangesproken of we wisten wat we wilde. Aangegeven dat we dat ongeveer wisten, de verkoper vroeg ons budget (die truc kon ik van hier op de site :) ) aangegeven dat ons budget € 10.000 was. Keuken laten tekenen en de verkoper kwamen uit op € 18.500.
Maar ze bestonden 40 jaar dus kregen we 25% korting dan zou de keuken op €13.875 komen.
Ik gaf toen aan dat dat niet in de buurt van €10.000 was en ik sowieso niet gelijk zou tekenen.
De verkoper zei kijk nog even rond ga ik nog even rekenen, daarna werd het afgerond op €12.000, na hem bedankt te hebben voor zn moeite naar de uitgang gelopen en toen we met de deur in de hand stond kwam hij aangelopen en vroeg hij of we voor €10.000 en deal hadden....

Wij hebben geen goed gevoel bij Tulp over gehouden, zeker ook omdat de verkoper gewoon snel een keuken in elkaar flanste en niet met de juiste maten rekening hield.

We hebben ook al een offerte voor een Hacker Systemat liggen en sinds afgelopen weekend van Bruynzeel,
dus we hebben nu enigszins een idee van wat de prijzen doen.
Al moeten we uitkijken geen appels met peren te vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Laatst online: 18-09 08:53
@SquareOne Mooi overzicht. Kun je nu ook stellen dat de duurdere kastjes beter/mooier zijn als de goedkopere?

Ik lees hier van meerderen mensen dat ze voor een bepaald merk kasten gaan, maar daar heb ik bij de keukenwinkels waar we geweest zijn eigenlijk niks over gehoord.

Wat gebruikt DMG?
We zijn onder andere bij Mandemakers geweest, daar oogt alles in elk geval netjes. Geen idee welk merk zij gebruiken.

In het forum hier merk ik dat er veel weerstand is tegen de DMG groep. Waarom is dat?
Vooral doordat je bij hun altijd moet onderhandelen en ze standaard 2x te hoog beginnen?
Of zijn er andere redenen om daar weg te blijven?
We werden daar op zich goed geholpen. Prijs is wel ondoorzichtig.

We zijn bij Avanti, Mandemakers en Superkeukens geweest.
We willen op zich nog wel naar een vierde partij. Iemand een goede suggestie in de regio Nijmegen?
Ik zag al een paar mooie suggesties van @Farmerwood (Bulthaup (Nijmegen), Voss in Goch (Duitsland) en Ihre Kuche in Kranenburg (Duitsland)).
Iemand daar ervaringen mee?

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Elja schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:15:
@SquareOne Mooi overzicht. Kun je nu ook stellen dat de duurdere kastjes beter/mooier zijn als de goedkopere?

Ik lees hier van meerderen mensen dat ze voor een bepaald merk kasten gaan, maar daar heb ik bij de keukenwinkels waar we geweest zijn eigenlijk niks over gehoord.

Wat gebruikt DMG?
We zijn onder andere bij Mandemakers geweest, daar oogt alles in elk geval netjes. Geen idee welk merk zij gebruiken.

In het forum hier merk ik dat er veel weerstand is tegen de DMG groep. Waarom is dat?
Vooral doordat je bij hun altijd moet onderhandelen en ze standaard 2x te hoog beginnen?
Of zijn er andere redenen om daar weg te blijven?
We werden daar op zich goed geholpen. Prijs is wel ondoorzichtig.

We willen op zich nog wel naar een vierde partij. Iemand een goede suggestie in de regio Nijmegen?
Ik zag al een paar mooie suggesties van @Farmerwood (Bulthaup (Nijmegen), Voss in Goch (Duitsland) en Ihre Kuche in Kranenburg (Duitsland)).
Heb de meeste DMG winkel er voor nu even niet in het overzicht gezet omdat dit obv de verkooppraktijken (lees onder druk worden gezet om te tekenen en prijs die standaard 2x te hoog is) niet de voorkeur heeft bij het gros van de tweakers.

Waar het verschil in kwaliteit in zit tussen de merken is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk. Als ik kijk naar een overzicht van verschillen in Häcker Classic en Systemat dan lijken verschillen te zitten in:
- korpuskleuren
- standaard korpushoogte en opties daarin
- mogelijkheden in korpusdiepte
- maatwerk (bijv smalle of juist brederen kasten)
- wijze van bevestigen achterkant kasten (nieten of schroeven)
- dikte van planken in kasten
- standaard uitvoering van lades

Verder zitten er bij sommige merken wat luxere opties zoals opties voor een doorlopende greeplijst aan de zijkant van een eiland, 'oneLine' kasten, verlichting in greeplijst, ingefreesde greeplijst (bijv Pronorm Y-line). Er zijn vast nog tig andere opties te benoemen die bij de ene fabrikant wel en bij een ander niet kunnen.

Waar ik zelf nog op zoek naar ben is een prijsverschil tussen fabrikanten voor bijvoorbeeld een standaard formaat gelakt front van dezelfde kwaliteit over verschillende merken, maar dit lijkt een onmogelijke exercitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Elja schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:15:
Ga dan ook zeker even kijken bij Klomp Keukens in Mill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-09-2023
Farmerwood schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:23:
[...]

Ga dan ook zeker even kijken bij Klomp Keukens in Mill.
Wij hebben onze keuken (en badkamer) gekocht bij B-Dutch in Cuijk. Geen 'echte' keukenbouwer maar meer een interieurbouwer. Ze kunnen alles op de door jou gewenste maat maken en het is er zeker geen eenheidsworst.

We zijn er zelf niet geweest maar we horen heel goede verhalen over keukencentrum Manders in Schaijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
LaurensP schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:42:
[...]

Wij hebben onze keuken (en badkamer) gekocht bij B-Dutch in Cuijk. Geen 'echte' keukenbouwer maar meer een interieurbouwer. Ze kunnen alles op de door jou gewenste maat maken en het is er zeker geen eenheidsworst.
Die beschrijving had ik ook precies zo bij Klomp kunnen zetten. Dat is ook een interieurbouwer, maar ze maken ook al jaren keukens.

En aangezien @elja in een eerdere post aangaf erover te denken om een deur weg te werken in het keukenblok lijkt een interieurbouwer me geen verkeerde keuze om eens te gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 04-08-2020 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Onze keukenjacht is redelijk ver gevorderd. Wij zijn vanaf het begin erg gecharmeerd van de Siematic SLX. We hebben een tekening en offerte laten maken, De offerte bestaat uit alleen de totaalprijs. De offerte is niet inzichtelijk en begrijp uit dit topic dat ik niet de eerste ben.

We zijn tevreden met het ontwerp, alleen nog een paar wijzigingen in de apparatuur:

In een notendop: kookeiland van 3m10 breed, kast gedeelte is 2m70 breed. Blad is 2cm Diresco Noblesse Black, gepolijst.

Apparatuur:

1. Koel vries combi KI34VV50
2. Compacte oven (45cm) met magnetronfunctie CM836GNB6
3. Grote bakoven (60cm) HB835GTB1
4. XXL Vaatwasser SX836X00AE
5. Inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging EX877LX67E

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVgjHd0NlrNCJizfKVX9U9h6VOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCpm5sGgWyPjbUNcsJSGJiAO.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben nog niet onderhandeld: 38k.10k is apparatuur. Na upgrade van apparatuur en weghalen ondiepe kasten boven in het midden, zal het rond de 39-40k komen. Voordat ik ga onderhandelen ben ik opzoek naar een meer reëlere prijs. Enig idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Industrial_Life op 04-08-2020 23:28 . Reden: Siemens -> Siematic ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005

Don Quijote

El Magnifico

40k is denk ik wat ruim. Eerste offerte voor een Eggersman keuken die ik kreeg was 45k. Wel met een eiland van maar 240 (maar wel bij 120, deze is denk ik 90?). En nog 150CM aan lage kasten met blad naast de vier hoge kasten.

Normaal zal Siematic wat onder Eggersman zitten qua prijs stelling. Jij lijkt er nu boven te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 14:12
Industrial_Life schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:06:

We hebben nog niet onderhandeld: 38k.10k is apparatuur. Na upgrade van apparatuur en weghalen ondiepe kasten boven in het midden, zal het rond de 39-40k komen. Voordat ik ga onderhandelen ben ik opzoek naar een meer reëlere prijs. Enig idee?
Ik kijk vast scheel, maar waar zit de spoelbak?

Het lijkt mij puur op grootte van de keuken dat deze prijs een factor 2-3 te hoog is, of dit moeten echt extreem premium lijnen zijn van zo ongeveer alles (daar ben ik niet in thuis). Behalve de dubbele oven heb je niks bijzonders qua het soort geïnstalleerde apparaten, zelfs bv. geen Quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:52
Wilke schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Het lijkt mij puur op grootte van de keuken dat deze prijs een factor 2-3 te hoog is, of dit moeten echt extreem premium lijnen zijn van zo ongeveer alles (daar ben ik niet in thuis). Behalve de dubbele oven heb je niks bijzonders qua het soort geïnstalleerde apparaten, zelfs bv. geen Quooker.
Volgens mij zie ik een Quooker achter de plant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-10 21:21
Ada12 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:01:
Advies; blijf weg daar. Voorkomt je veel problemen. Ga, als je in Rijssen wilt blijven naar Voortman of ga de grens over naar Ekelhoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Laatst online: 18-09 08:53
Farmerwood schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:49:
Die beschrijving had ik ook precies zo bij Klomp kunnen zetten. Dat is ook een interieurbouwer, maar ze maken ook al jaren keukens.

En aangezien @elja in een eerdere post aangaf erover te denken om een deur weg te werken in het keukenblok lijkt een interieurbouwer me geen verkeerde keuze om eens te gaan kijken.
Dat heb je goed onthouden. :)
Inmiddels zijn we wel van dat idee afgestapt, overigens.
Nu gaat het eigenlijk om een ordinaire rij van 7x 60cm kasten en een kookeiland van ca 300 bij 120 cm.
Dus wat dat betreft niks ‘maatwerk’ meer.

Klomp en B-Dutch klinken aan de prijzige kant als ik het zo lees, maar wellicht valt dat in de praktijk mee?

We willen de totaalprijs graag onder de 20k houden, liefst lager natuurlijk. ;)
Als ik puur naar apparatuur kijk zou dat voor zo’n 9k klaar moeten kunnen zijn (op basis van algemene internet prijzen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5LqcSOnRFX_zq9EgPVjMvK0wbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rb90ttLgelMovq8G9DtrUeGU.jpg?f=fotoalbum_large

En we hoeven geen bijzonder keukenblad, gewoon kunststof.
Manders klinkt als een bruikbare optie. Wat dat betreft keukenzaken genoeg. Teveel eigenlijk. :)

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
grote_oever schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Advies; blijf weg daar. Voorkomt je veel problemen. Ga, als je in Rijssen wilt blijven naar Voortman of ga de grens over naar Ekelhoff.
Zulke slechte ervaring daar?
Wij hebben ook in Duitsland bij gerwens kuchen gekeken, maar hadden geen afspraak gemaakt, dus konden niet geholpen worden. Wat we in de showroom zagen was allemaal ‘modern‘ en niet onze smaak. Is dat niet overal in Duitsland het geval?

Voortman zijn we (nog) niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Industrial_Life bedoel je siematic slx ipv Siemens toevallig? :)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Don Quijote schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:33:
40k is denk ik wat ruim. Eerste offerte voor een Eggersman keuken die ik kreeg was 45k. Wel met een eiland van maar 240 (maar wel bij 120, deze is denk ik 90?). En nog 150CM aan lage kasten met blad naast de vier hoge kasten.

Normaal zal Siematic wat onder Eggersman zitten qua prijs stelling. Jij lijkt er nu boven te zitten.
Op hoeveel ben je uiteindelijk uitgekomen als ik je vragen mag?
[...]

Er zit inderdaad geen Quooker in. Bewuste keuze.

Je ziet de zwarte kraan daar zit de spoelbak, in het eiland. Zelf vind ik ook niet dat ik extreem dure apparatuur hebt. Kookplaat is wel aan de ptijs maar dat is ook verwacht.
MikeyMan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:07:
@Industrial_Life bedoel je siematic slx ipv Siemens toevallig? :)
Ja toevallig! Ik pas het aan, scherp van je! Dank.

Is het realistisch om onder de 30k te komen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:17
M'n huidige appartement is onderhand aan een nieuwe keuken toe. De huidige keuken staat echter direct op de betonvloer, met het parket er nogal amateuristisch tegenaan en deels eronder gelegd. Bij een nieuwe keuken heb ik dus de keuze tussen alles in één keer vervangen (keuken + vloer), of eerst een nieuwe keuken en later de vloer vervangen.

Het laatste heeft eigenlijk m'n voorkeur, maar dan moet de nieuwe keuken ook weer op het beton gezet worden. Heeft zoiets nog bepaalde nadelen of risico's, of maakt het niet veel uit?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10
@Atomsk het is niet ongebruikelijk om de keuken op het beton te zetten en later pas een vloer te leggen.

Nadeel is natuurlijk de nieuwe keuken precies dezelfde maten zal moeten hebben als de oude...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

In mijn geval was dat ook zo, nadeel is als je de vloer door legt dat als je die eens gaat vervangen je de keuken ook zou moeten lossen... Hier was er helaas amper onder de plint doorgelegd, dus met de nieuwe keuken hebben ze extra blokjes achter de plint geplaatst om dat op te vullen. Werkt prima en ik loop nooit tegen de plint aan met mijn moeten en eigenlijk zie je het ook amper. :)

@MB3 zo zie je maar hoe erg het kan verschillen van winkel tot winkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Ada12 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

Zulke slechte ervaring daar?
Wij hebben ook in Duitsland bij gerwens kuchen gekeken, maar hadden geen afspraak gemaakt, dus konden niet geholpen worden. Wat we in de showroom zagen was allemaal ‘modern‘ en niet onze smaak. Is dat niet overal in Duitsland het geval?

Voortman zijn we (nog) niet geweest.
Voortman hebben wij ook een hele slechte ervaring mee. We werden erg onder druk gezet toen het eenmaal op koop aankwam. Veel te hoge prijzen, ze wilden veel oude apparatuur aansmeren met zogenaamde mooie acties etc en totaal niet transparant over merken die ze verkopen en verschillen etc toen wij daar naar vroegen. Was in ons project de projectleverancier maar alle buren die ik tot nu toe heb gesproken hebben de keuken elders gekocht. Alle reviews zijn echter lovend (bij een goede review een leuke korting op de keuken misschien?)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Wij zijn zelf in de running voor een keuken bij onder andere Voortman en hebben wel een andere ervaring. Tot nu toe geen druk terwijl we daar toch al twee keer een paar uur gezeten hebben. En ook de prijs is vergelijkbaar met andere aanbiedingen. Ook in vergelijking met een keukenhandel die nettoprijzenconcept hanteert.

@Daphora je suggestie dat een goede review een leuke korting zou geven als verklaring van positieve reviews vind ik wel wat misplaatst en aanmatigend. Ik zou zelf behoorlijk boos worden als me dat voorgesteld zou worden en ik kan me niet voorstellen dat dat, als dat op zo'n grote schaal gebeurt, niet lekt. Ik houd het er voor nu op dat het blijkbaar per vestiging nogal kan verschillen....

[ Voor 6% gewijzigd door Joba op 05-08-2020 09:36 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:17
[...]

Ok, sorry dat ik het zeg, maar dit slaat dus helemaal nergens op. Een "een Ferrari en Golf station zijn beide 4.60m lang dus die Ferraris is zwaar overpriced" argument.

Misschien is het een goed idee om een Deel 4 te starten met een disclaimer oid in de openingspost, waarin iedereen die advies wil moet aangeven waar hij/zij naar op zoek is.
Bijv beste value for money, laagste prijs per meter, heb je speciale wensen in features, materialen, zoek je een maatwerkkeuken, etc.

Want serieus, echt NIEMAND heeft iets aan opmerkingen als "lijkt me dat daar nog 3k van af kan,"" veel te duur, want mijn keuken was groter en 5k goedkoper" etc. zonder context of zeer gespecificeerde offertes. Het zorgt er alleen maar voor dat degene die advies vraagt onzeker wordt zonder precies te weten waarom. En al helemaal niet hoe hij/zij die onzekerheid weer moet wegnemen.
Pagina: 1 ... 149 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1