Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:24
Arebij schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:27:
Nu we het toch over Dekton hebben... Wij hebben een blad uitgekozen van keramiek. De kleur heet aura. Als ik dit Google, kom ik elke keer bij Dekton Aura uit (print komt overeen van wat wij gekozen hebben). Kan het zijn dat wij ook een dekton blad hebben, enkel dat sommige verkopers / bedrijven het gewoon keramiek noemen ?? Prijsindicatie 3600 voor 3 x 2,5 L keuken
Dekton is de merknaam van Cosentino en is ook gewoon keramiek. Volgens Cosentino wel harder geperst dan normaal keramiek.

@warcow
Vastzetten met zuurvrije montagekit en afkitten met acrylkit als je nog wilt schilderen, anders met siliconenkit inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-07-2020 20:41 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:38
Kapitein Merijn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Dekton is de merknaam van Cosentino en is ook gewoon keramiek. Volgens Cosentino wel harder geperst dan normaal keramiek.
Maar de kleur Aura, is dat ook alleen van Cosentino of is dat een kleur wat iedere aanbieder mag gebruiken ? Als ik Google kom ik enkel maar bij dekton keukenbladen uit namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Arebij op 22-07-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Arebij schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Maar de kleur Aura, is dat ook alleen van Cosentino of is dat een kleur wat iedere aanbieder mag gebruiken ? Als ik Google kom ik enkel maar bij dekton keukenbladen uit namelijk.
Cosentino is de producent en veel steenverwerkers mogen het verkopen.
De naam Aura mag natuurlijk iedereen gebruiken maar hoogstwaarschijnlijk is het inderdaad een Dekton blad. Erg fraaie kleur btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:01

Don Quijote

El Magnifico

Voor onze nieuwe keuken gaan we voor een composiet blad. Bij de ene winkel hadden ze het over Arte Calacatta gold, bij de andere over Silestone Calacatta gold. Was ook gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-07 23:54
Iemand enig idee welke muurverf kleir het beste matched met Hacker Lasersoft G243 Wit?

9010 of 9016?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Don Quijote schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:22:
Voor onze nieuwe keuken gaan we voor een composiet blad. Bij de ene winkel hadden ze het over Arte Calacatta gold, bij de andere over Silestone Calacatta gold. Was ook gewoon hetzelfde.
Erg fraai blad maar ook zeer prijzig.
Kijk eens naar Calacatta Oro, dit is keramiek en vind ik nog net wat mooier en is ook voordeliger. Ik weet dat Kemie het heeft maar misschien ook wel elders te krijgen.
@aschja
Wit van Häcker is nagenoeg 9010. Als je de muren 9016 maakt lijkt je front echt gelig.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-07-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-07 23:54
Kapitein Merijn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:32:
[...]

Kijk eens naar Calacatta Oro, dit is keramiek en vind ik nog net wat mooier en is ook voordeliger. Ik weet dat Kemie het heeft maar misschien ook wel elders te krijgen.
@aschja
Wit van Häcker is nagenoeg 9010. Als je de muren 9016 maakt lijkt je front echt gelig.
Dank! Dan hoef ik de schilder niet te bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07 22:24
OMX2000 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:49:
[...]

Interessant want ze geven overal aan dat Dekton niet stootvast is. Wij zijn voor Top Core gegaan, vooral omdat het binnen budget valt. Maar is weer niet hitte en krasbestendig. Maar weer wel stootvast.
Dekton is wel stootvast maar kan iets minder tegen puntbelasting? Dus bij een hoog gewicht op een zwevend/uitstekend deel dan zou het kunnen knappen/breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

OMX2000

By any means necessary...

lonehitman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Dekton is wel stootvast maar kan iets minder tegen puntbelasting? Dus bij een hoog gewicht op een zwevend/uitstekend deel dan zou het kunnen knappen/breken?
Ok ik heb hier ooit gekeken : https://www.dekkerzevenhuizen.nl/keuken/keukenbladen Maar het filmpje zag er hoopvol uit ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

OMX2000 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:24:
[...]

Ok ik heb hier ooit gekeken : https://www.dekkerzevenhuizen.nl/keuken/keukenbladen Maar het filmpje zag er hoopvol uit ;)
Apart overzicht. Hier interpreteer ik uit dat Dekton bagger is op de randjes. Terwijl ik in mijn filmpje de kracht gebruikte van het perongeluk aantikken met een zware pan :P

Edit, dit filmpje laat weer een ander beeld zien :/ : https://www.consumerrepor...1/dekton-countertop-test/

Dit filmpje is wel 5 jaar oud, ik denk/hoop dat ze in die 5 jaar wel doorontwikkeld hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 23-07-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Kapitein Merijn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:32:
[...]

Dank @Kapitein Merijn. In eerste instantie wilden we eigenlijk voor keramiek gaan. De Dekton Entzo vonden we nog net wat mooier dan Calacatta Gold (In Entzo kwam het goud/bruin wat beter naar voren). Echter omdat we het blad 30 graden verjongd willen hebben aan de randen,durf ik dat toch niet aan in keramiek. Het beperkte materiaal op de randen/punten wordt dan wel heel kwetsbaar voor stootschade.

Daarnaast, maar dat is heel persoonlijk, vind ik composiet ook echt een fijner materiaal om aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:28
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:36:
[...]

Apart overzicht. Hier interpreteer ik uit dat Dekton bagger is op de randjes. Terwijl ik in mijn filmpje de kracht gebruikte van het perongeluk aantikken met een zware pan :P

Edit, dit filmpje laat weer een ander beeld zien :/ : https://www.consumerrepor...1/dekton-countertop-test/

Dit filmpje is wel 5 jaar oud, ik denk/hoop dat ze in die 5 jaar wel doorontwikkeld hebben.
Een bal van een halve kg vanaf een halve meter hoog is misschien wel heftiger dan hamertje tik. En beiden zijn misschien wel meer impact dan het stoten van een pan, of niet...
Veel pannen zijn zwaarder dan het balletje, maar die laat je niet (van zo hoog) vallen?
Ik maak de meeste zorgen over de voorkant, bv bij het pakken van een pan uit de la of vaatwasser en die net niet hoog genoeg optillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitsumark schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:34:
[...]

Ik maak de meeste zorgen over de voorkant, bv bij het pakken van een pan uit de la of vaatwasser.
Ja, ik ben nu al meer dan een uur aan het lezen op Amerikaanse sites en daar lees ik toch wat meer negatieve verhalen dan op Nederlandse sites.

Ik zelf zou het wel aandurven, maar ik heb een onhandige vriendin en dat gaat gegarandeerd een keer mis. Aangezien het lastig te repareren is, begin ik nu te twijfelen.

Misschien toch maar eens naar Silestone kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Het grootste nadeel van keramiek/dekton is dat het versplinterd en daardoor lastig te herstellen is. Composiet beschadigd ook maar daar springt een klein stukje uit wat veel mooier te repareren is. Ze vullen dit op met een soort glas hars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik zie hier regelmatig Dekker voorbij komen voor werkbladen. Hoe moet ik dat zien, is dat de leverancier van veel keukenzaken? M.a.w. als ik naar een keukenzaak die dealer is van dekker kan ik vervolgens weer alle merken die dekker voert kiezen?

[ Voor 186% gewijzigd door SquareOne op 23-07-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Ja klopt, je kan hier als particulier zelf niet direct bestellen maar keukenzaken wel of zaken die enkel werkbladen verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dekker heeft ook een brochure met een keuzewijzer voor keuken bladen. Voor de liefhebber die niet zijn e-mailadres wil invullen hier de directe link: Dekker Keukenbladenbrochure

Op pagina 15 staat een vergelijkingstabel van de verschillende materialen en hun eigenschappen.
@Anoniem: 36835, Dekton scoort volgens hen idd niet heel goed op het onderdeel chip vast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
SquareOne schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:19:
Ik zie hier regelmatig Dekker voorbij komen voor werkbladen. Hoe moet ik dat zien, is dat de leverancier van veel keukenzaken? M.a.w. als ik naar een keukenzaak die dealer is van dekker kan ik vervolgens weer alle merken die dekker voert kiezen?
Ik ben laatst in het Dekker Experience center geweest te Zevenhuizen.
Hier konden mijn vriendin en ik rustig (bijna) alle bladen bekijken in het formaat 60cm bij 1.5 meter ongeveer in plaats van de 15x13 of 30x30 samples die de meeste keukenzaken hebben.
Mocht je moeite hebben met het kiezen van een blad, wat wij dus hadden, is dit wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:42:
[...]
Ja, ik ben nu al meer dan een uur aan het lezen op Amerikaanse sites en daar lees ik toch wat meer negatieve verhalen dan op Nederlandse sites.
Er zijn dan ook ruim 20x zoveel amerikanen.
Waarschijnlijk gaat het bij 99% van de mensen prima, maar je zou net die 1% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitsumark schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Er zijn dan ook ruim 20x zoveel amerikanen.
Waarschijnlijk gaat het bij 99% van de mensen prima, maar je zou net die 1% zijn.
Daar gaat het niet om. Bij 100% gaat het goed, als ze voorzichtig doen. ;) Voorzichtigheid is niet iets wat je kunt leren, sommige mensen zijn gewoon onhandig en zullen dat altijd blijven. En in dat geval moet je gewoon geen keramisch/dekton blad nemen denk ik, hoe jammer ik het ook vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 19:29
Hier de nieuwe keuken nu helemaal afgerond. Was rond de meivakantie al klaar, maar wachtte nog op een plank voor boven het koken. Vandaag geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KhZVCrKDIEETlppv6aM_6YOPt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrTL4LGaK4k1a0yFEdN02lmV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Grb5H1odu3ltMaAz59wqLuyyMIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTym9b7uoNgGEAvZ9KsPtnEs.jpg?f=fotoalbum_large

Erg blij mee. Gekocht bij Keukensale Nijkerk, goeie winkel, fijne behandeling.

Wat zit er in/op:
- AEG koelkast en aparte AEG vriezer
- Siemens vaatwasser
- Siemens oven IQ700
- Siemens espresso apparaat
- Elica Nikolatesla Switch inductie kookplaat

Totaal prijs om en nabij de 17.000-18.000 euro.
Erg tevreden met deze opzet, nu een ruime keuken (kwamen van een eiland af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 10:23
We hebben zonet een nieuwe woning gekocht in Eindhoven, en zoeken een keuken voor onderstaande woonkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qrs22SXxW7tm_J9Noni8eC1PJDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4U0aLG6qSbdUjUnf8PbpBJI1.png?f=fotoalbum_large

De huidige is 86cm hoog en heeft geen optie tot vaatwasser. We plannen hier 3-5 jaar te wonen, zoeken iets basic dat hoger is gemonteerd met inbouw koel/vries/oven/vaatwas.

Ik woon nog in België dus net even in Zeeland bij keukenconcurrent geweest als eerste idee:

- Breedte van de wand tot steunbalk, en dan nog 1,40m allemaal onderkasten
- 1 hoge kast in de hoek rechtsonder voor koelkast + oven
- Plastic laminaat werkblad, betongrijs
- Witte kastjes semi greeploos
- Siemens: Vriezer, koelkast, oven/magnetron pyrolyse combi, ruime vaatwasser

9600 euro.

Maandag ga ik in Eindhoven kijken, iemand tips voor adressen?
Al op de lijst: I-kook, Kvik, keukenplaats, IKEA

Ik zou ook liefst gepolijst graniet werkblad hebben (heb ik nu in huur appartement), maar dat is wat prijzig. Eventueel rechtstreeks van natuursteen plek kopen ipv mee in keukenofferte? Of ander goed alternatief materiaal voor plastic? Volgens keukenconcurrent was plastic enige goede optie.

We kunnen ook kijken naar een simpel eiland met kastjes en aan andere kant 2 barkrukken. Alleen het gaat de prijs wel verhogen, hangt af van hoeveel kastruimte we eigenlijk willen. We willen liever geen bovenkasten gezien we zoveel oppervlakte hebben. Ik wil ook 60cm aanrecht voor koffie setup en heb een vrijstaande stoomoven/blender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Laatst online: 11:16
Pellicaantje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:22:
Mijn vriendin en ik hebben recentelijk ons eerste huis gekocht. De huidige keuken is de keuken vanuit de bouw en reeds 15 jaar oud. We hebben overwogen om de keuken te laten opknappen, maar gezien de aanwezige apparatuur toch besloten om een nieuwe te kopen.

Om ons budget te bepalen hebben we wat calculaties zitten maken via de site van Brugman. Deze mensen bleven ons dan ook telefonisch benaderen voor een afspraak en zodoende zijn we afgelopen vrijdag daar langs geweest. Ik was in eerste instantie bang voor agressieve verkooptechnieken op basis van ervaringen in dit forum. Gelukkig viel dit mee.

Wij (lees ik) heb een aantal eisen:
1. Géén Whirlpool en/of Bauknecht (slechte ervaringen mee vanuit thuis);
2. Geen zichtbaar geplakte afwerkranden (front/randjes kast)
3. Voorkeur voor dun stenen (composiet/graniet) blad;
4. Quooker

De verkoper van Brugman heeft de opties doorgenomen en ons gewezen op de mogelijkheid om een hoge kast te nemen (hij noemde dit een kast van 90 centimeter). Hierdoor wordt de plint veel kleiner en de kastruimte groter. Dit heeft onze voorkeur aangezien de keuken relatief klein is (waarover zo meer). Hij heeft voor ons de keuken getekend (met potloot) en een indicatie gegeven van de prijs, echter geen "echte" prijsopgave gedaan.
***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn de prijzen volgens jullie een beetje acceptabel of dient er nog onderhandeld te worden? :)

Huidige keuken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag weer verder gegaan met onze zoektocht. We zijn bij Van Wanrooij in Waardenburg geweest. An sich een aardige verkoopster en luisterde goed. We hebben besloten (itt voorgaand bericht) om er toch een L van te maken in plaats van een U vanwege de ruimte. Daarnaast besloten om een kast tegenover de keuken te laten bouwen met daarin de koelkast. Op die manier hebben we meer werkblad.

De verkoopster heeft kasten gebruikt van de Huyscollectie X van Van Wanrooij zelf. Ik begreep van eerdere berichten dat dit een Pronorm keuken is. We hadden eerder een keuken laten tekenen van Schuller met extra hoge kasten. Dat was bij dit merk niet mogelijk, alleen bij duurdere merken en deze zouden (volgens de verkoopster) niet passen in ons budget. Deze kasten hebben ook geen afgelakte fronten/zijkanten, wat ik echt minder mooi vindt. We hebben daarnaast een TopCon werkblad laten tekenen omdat we dit toch mooier vonden dan graniet. Na een uur wachten hebben we onderstaande tekening ontvangen. Omdat we een minder duur blad hadden gekozen, we geen koelkast in de keuken hadden zitten (komt via de interieurbouwer), we ongeveer dezelfde apparatuur hadden en het nu een L was ipv een U hadden we verwacht dat we minder geld kwijt waren.... helaas pindakaas. Uiteindelijk nog 500 euro duurder dan de offerte hij Superkeukens. Ik vind dat zelf nogal gortig. Wat vinden jullie er van?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_MZ1rpQCwF351iz0MIbwxjL17A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOmMVSIpVKWS1KhxRe5zNHWm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtsZnyJDfMyCbbfb-wJZfozGtss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5O3Z4VgSbU4ezBaL8ONSPZ8s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Farmerwood schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:48:
[...]

Ze zijn ook leverancier van o.a Bora en bouwen al jaren keukens.
Weet je dat zeker?

Ik zag bij Klomp geen Bora spullen liggen, en ze zijn ook niet op de website van Bora als leverancier aangemerkt. Ik ga er 15 augustus weer heen voor een tweede gesprek, dan zal ik het sowieso vragen.
ivonb schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:48:
[...]

Ik ga deze in t zwart in april krijgen. Kan daarna verslag doen. Maar, alles beter dan de afzuigkap van 25 jaar oud, die we nu hebben.
Oude quote, maar heb je inmiddels wat info over de prestatie van de Novy Mood? Ik zag hem vandaag hangen bij een andere showroom, mooi ding!

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 23-07-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:27:
[...]

Weet je dat zeker?

Ik zag bij Klomp geen Bora spullen liggen, en ze zijn ook niet op de website van Bora als leverancier aangemerkt. Ik ga er 15 augustus weer heen voor een tweede gesprek, dan zal ik het sowieso vragen.
Mijn vrouw had dat nagekeken, maar nu ik zelf zoek kan ik het idd ook nergens vinden... Wij hebben begin september een afspraak staan.

Moet zeggen dat ik op dit moment een opstelling met een 90 cm inductieplaat voor ogen heb waar zonder problemen meerdere pannen tegelijk op kunnen en dan bv een Novy afzuigkap erboven. Dus de Bora heeft iets minder onze interesse op het moment.

Maar ik had bij Klomp het idee dat ze er ook geen probleem mee hebben als je zelf apparatuur besteld die zij dan weer inbouwen. Zou je dat eens kunnen navragen als je er bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:56
Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie mening willen over een offerte van de brugman (nieuwe keuken). De situatie is als volgt:"

APPARATUUR
- Bora Pure Inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging - recirculatie
- AEG vaatwasser
- AEG Miltifunctionele oven (combi)
- AEG Mastery Range koelast
- Qooker Fusio Round 3-in-1 kraan met PRO3 Boiler
- Schok Greenwich vierkante spoebak pro / zwart

BLAD
- Multiplex met ABS rond in de kleur Steenstr. Ardesia (crica 5,5 meter)

Zie ook de impressiefoto's. De koelkast + oven zijn deels weggewerkt in de muur (zie plattegrond). Omdat de diepte niet helemaal gelijk is loopt er nog een blad naar de zijkant toe om een soort "u-vorm" te krijgen. Ze begonnen met een prijs van 17K, maar heb door brugmania en afdingen de prijs naar beneden gekregen tot 12,5K (inclusief montage). Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-onfyJiKyiIcVGZ3nvkDBpRHIBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgLcmqffPiR8xbMt82coAGI5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptDwIXpJxrmChCMZrNv8G6baYGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdFWWSs9tDqVohDZzkMswvQv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zp7nWbLI3h5eHko-Lj3-Ikwv28o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNhrHUgmHb3RR004hl9bwoJq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vellekoop
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07 20:51
niels2322 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:23:
. Ze begonnen met een prijs van 17K, maar heb door brugmania en afdingen de prijs naar beneden gekregen tot 12,5K (inclusief montage). Wat vinden jullie?
Zelf vorige week bij Brugman geweest. Dit gaf me de indruk dat er meer dan 30% korting mogelijk is.
Reden voor mij om niet met hun verder te gaan is dat ze de Le mans Carousel voor €2000,- euro in de offerte zetten. Na een klein onderzoekje bleek dat inkoop consumentenprijs rond de €350,- ligt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Gisteren te horen gekregen dat we zijn ingeloot op een nieuwbouw project. Afgelopen week daarop vooruitlopend al eens met de keukenopstelling zitten spelen in Sketch Up. Nog niet helemaal af:
  • Stalen schuifdeuren moeten wegschuiven achter de kastenwand, aan de andere kant moet ik nog een muurtje zetten
  • Nog niet duidelijk of ik zou gaan koken of spoelen op eiland, spoelbak mist sowieso nog in tekening
  • overweeg eiland in andere kleur te doen om het niet één groot zwart geheel te maken
Al mensen die hier iets over willen roepen? Bijvoorbeeld dingen die onmogelijk lijken, logischer zijn om anders te doen, compleet andere opstelling, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Bb4d6x3uXWwW3u4MVmEWAXXF7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RvpFRxMdkxvMML3SBsdXWuM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnqPWj9PYTNfj2cbfg-ygfApBZE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jWZJwENaTgnzTFBSShM5O64d.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1549enaOLORhJkZD0V82BlebyE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zV7XbLcNlkIrUsbnNurGy4z3.png?f=fotoalbum_tile

Erg gecharmeerd van donker/zwart gebeitste keukenkasten (met name voor hoge kasten). Heb bij een aantal merken gekeken welke frontjes in aanmerking komen (in showroom keukenloods gezien)
Pronorm
  • Alba (955 X-VU) - niet zo mooi afgewerkt aan randen, voelt ook niet echt
  • Wild eiken (912 X-EV) - lijkt me een mooi frontje wel vrij hoge prijsklasse volgens mij
Nobilia
  • Eiken Nero 403 (structura) Ziet er netjes uit, iets minder mooi dan de Pronorm 912, lijkt wel lagere prijscategorie maar moeilijk in te schatten
Systemat
  • AV 1097 Eiken zwart - structuur is niet mooi imo lijkt niet echt
  • AV 6084 Vulkaan Eiken - weer net wat te heftig qua structuur voelt wel aan als goede kwaliteit.
Iemand ervaring met deze fronten of andere merken die je zou aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SquareOne schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:32:
Gisteren te horen gekregen dat we zijn ingeloot op een nieuwbouw project. Afgelopen week daarop vooruitlopend al eens met de keukenopstelling zitten spelen in Sketch Up. Nog niet helemaal af:
  • Stalen schuifdeuren moeten wegschuiven achter de kastenwand, aan de andere kant moet ik nog een muurtje zetten
  • Nog niet duidelijk of ik zou gaan koken of spoelen op eiland, spoelbak mist sowieso nog in tekening
  • overweeg eiland in andere kleur te doen om het niet één groot zwart geheel te maken
Al mensen die hier iets over willen roepen? Bijvoorbeeld dingen die onmogelijk lijken, logischer zijn om anders te doen, compleet andere opstelling, etc.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Erg gecharmeerd van donker/zwart gebeitste keukenkasten (met name voor hoge kasten). Heb bij een aantal merken gekeken welke frontjes in aanmerking komen (in showroom keukenloods gezien)
Pronorm
  • Alba (955 X-VU) - niet zo mooi afgewerkt aan randen, voelt ook niet echt
  • Wild eiken (912 X-EV) - lijkt me een mooi frontje wel vrij hoge prijsklasse volgens mij
Nobilia
  • Eiken Nero 403 (structura) Ziet er netjes uit, iets minder mooi dan de Pronorm 912, lijkt wel lagere prijscategorie maar moeilijk in te schatten
Systemat
  • AV 1097 Eiken zwart - structuur is niet mooi imo lijkt niet echt
  • AV 6084 Vulkaan Eiken - weer net wat te heftig qua structuur voelt wel aan als goede kwaliteit.
Iemand ervaring met deze fronten of andere merken die je zou aanbevelen?
Je maakt er in ieder geval een keuken van die helemaal 2020 is:
Zwarte fronten, check
Zwart stalen kozijnen, check
Visgraat vloer, check

Moet je uiteraard helemaal zelf weten.

Mij lijkt de afstand tussen eiland en eettafel erg weinig om hier comfortabel gebruik van te maken. Je zou een eettafel haaks op je eiland kunnen zetten misschien.

Verder is koken op het eiland 'gezelliger' naar de ruimte toe dan spoelen. Ook qua afvoeren en leidingen is koken op je eiland makkelijker, zeker als je voor recirculatie gaat icm een inductiekookplaat zoals een Bora.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 24-07-2020 18:25 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
PaT schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:24:
[...]

Je maakt er in ieder geval een keuken van die helemaal 2020 is:
Zwarte fronten, check
Zwart stalen kozijnen, check
Visgraat vloer, check

Moet je uiteraard helemaal zelf weten.

Mij lijkt de afstand tussen eiland en eettafel erg weinig om hier comfortabel gebruik van te maken. Je zou een eettafel haaks op je eiland kunnen zetten misschien.

Verder is koken op het eiland 'gezelliger' naar de ruimte toe dan spoelen. Ook qua afvoeren en leidingen is koken op je eiland makkelijker, zeker als je voor recirculatie gaat icm een inductiekookplaat zoals een Bora.
idd voldoet het wel aan de 2020 mode kenmerken. Al kies ik bewust voor hout/fineer, dat voelt nog wat tijdlozer dan bijv de zwarte fenix fronten.
Naturel eiken fronten vind ik ook erg mooi, maar dan moet ik voor een compleet andere vloer kiezen; twee eiken tinten die net niet op elkaar aansluiten ziet er niet uit.

Daarnaast twijfel ik überhaupt nog over het eiland, ik hoef niet persé een eiland maar kan geen andere opstelling verzinnen met voldoende werkruimte.
Mocht iemand nog suggesties hebben; die zijn meer dan welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 24-07-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ook ik zit in de welbekende situatie: net getekend voor nieuwbouw appartement (oplevering Q2 2022 dus we hebben wel even) en de komende tijd moet ik ergens een technische tekening van de keuken gaan aanleveren.

Ons huidige appartement (2015) was ook nieuwbouw dus we weten enigszins waar we mee te maken gaan krijgen. Hier hebben we een keukenblok van Keukenkampioen (Steinhaus) met SMEG apparatuur (wat een prut, alles mankeert wel iets) in zitten. Nu ik ruim 200 pagina's heb gelezen en tal van voorbeelden en prijzen heb gezien, weet ik dat we de onderhandeling helemaal niet slecht hebben gedaan. Maar ik hoef de DMG experience niet nog een keer. Door het lezen van dit topic ben ik al vele malen beter voorbereid. Waarvoor dank allen!

We hebben al wat zaken bezocht om een gevoel te krijgen bij de kwaliteit en dat liep nogal uiteen: Keukenconcurrent, Keukenkampioen, KVIK en Keukenloods uit mijn hoofd. We willen een mooie praktische keuken en die mag best wat kosten. Mijn eerste reactie was ook, we gaan naar een interieurbouwer, dan hebben we echt iets speciaals en zoals wij dat willen. We zijn bijvoorbeeld erg gecharmeerd van de Houtmerk Modus keukens. Qua looks denken we aan een combinatie van walnoot, Arpa Fenix en marmer (of een praktischer materiaal).

Maar first things first, de indeling is het belangrijkste. De looks en de apparatuur komen daarna wel. Volgende week gaan we naar het inspiratiehuis van Siemens dus daar worden we vast ook wat wijzer. De indeling wil ik graag goed in mijn hoofd hebben voordat wat serieuzer een zaak binnenstappen om een offerte te laten maken. We willen graag een ruim kookeiland maar ik ken de voorbeelden van een situatie waar een eiland nét niet past. Dat wil ik voorkomen en volgens mij hebben we wel de ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip87dVgV0nY1dw8svj4vE76Rr4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kw5Z0djyuwnmWyG6AhSsm7VJ.png?f=fotoalbum_large

Eisen
- (Schier) eiland, maar waar? Ik ga in de tekeningen uit van 300, alleen D is met 320cm ingetekend. Is er eigenlijk ook een maximale diepte? Want volgens mij is er genoeg ruimte. Ik heb nu met 120 gewerkt.
- (Extra) hoge kasten (tegen de wand met nis voor espressoapparaat/kitchenaid). Het plafond is overal 5.5 meter hoog dus ik ben op zoek naar echt hoge kasten. Aan de ene kant omdat ik die bergruimte zoek en aan de andere kant omdat ik niet wil dat de keuken wegvalt in de ruimte. Welk merk kan dit leveren? Of kom je dan automatisch bij meerwerk?
- Apparatuur waar we aan denken: xxl vaatwasser, dubbele oven, aparte koel- en vrieskast, wijnklimaatkast, quooker en een Bora of vergelijkbaar want we willen geen afzuigkap. Types komen later wel, wellicht zijn de model in 2022 weer heel anders.

Keuken zoals ingetekend is natuurlijk een beetje aan de kleine kant. Zelf kom ik na wat schetsen op deze opstellingen uit. Ik hoor graag jullie ideeën en advies!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ech0rnvXUybjo455-evpbvhQANE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xPWLKKMbLEJ4v5T8Q9k9eZoU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
In veel gevallen lijk je maar weinig ruimte te hebben voor de eettafel.

Optie F, zoiets? Mooie grote kast naast de tafel tegen de muur.
Al heb je dan misschien net wat minder grote keuken dan je wenst.
Eventueel deur omdraaien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErudFgMyPWB-saEFB5pvXYE0tu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZRjioppMMYE1sjWCf3cZb5lj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 25-07-2020 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
mitsumark schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:15:
In veel gevallen lijk je maar weinig ruimte te hebben voor de eettafel.

Optie F, zoiets? Mooie grote kast naast de tafel tegen de muur.
Al heb je dan misschien net wat minder grote keuken dan je wenst.
Eventueel deur omdraaien?

[Afbeelding]
De bestaande eettafel van 200x100 heb ik al ingetekend op schaal (sort of) en lijkt overal wel genoeg ruimte te hebben. Zeker bij D. Dat is het grootste schiereiland, lange kastenwand en genoeg plek voor de eettafel. Ik neig nu zelf naar deze opstelling.

Het eiland zo opstellen had ik nog niet aan gedacht! Goeie, ga ik daar ook even mee puzzelen. In dat nisje past 3x60 als hoge kasten en dat is net te weinig denk ik (2 ovens, grote koelkast, vriezer). Maar misschien past dat ook wel goed: apparaten in die nis, vaatwasser en wijnklimaatkast in eiland en servies en deels voorraad in die kast bij de eettafel.

En de deur omdraaien is sowieso wel een goede denk ik! Had ik niet eens over nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:09
Ook hier de keuken inmiddels besteld bij @Barry|IA

We zijn uiteindelijk tot deze indeling gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xCH60qr/keuken.png

De kleuren van het blad en de twee houten keukenkastjes komen uiteraard niet overeen met de werkelijkheid :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Possible schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:11:

[Afbeelding]

De kleuren van het blad en de twee houten keukenkastjes komen uiteraard niet overeen met de werkelijkheid :P
En die greeplijst boven de oven. Zouden we die niet PTO doen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Barry|IA PTO ? Wat bedoel je daarmee? 😇

[ Voor 48% gewijzigd door Possible op 25-07-2020 11:44 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Push to open, dus zonder greep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

[Afbeelding]

Mooi lijnenspel:) Idd push to open bij dat bovenste kastje maakt het af.
Alic3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:26:
Ook ik zit in de welbekende situatie: net getekend voor nieuwbouw appartement (oplevering Q2 2022 dus we hebben wel even) en de komende tijd moet ik ergens een technische tekening van de keuken gaan aanleveren.

Ons huidige appartement (2015) was ook nieuwbouw dus we weten enigszins waar we mee te maken gaan krijgen. Hier hebben we een keukenblok van Keukenkampioen (Steinhaus) met SMEG apparatuur (wat een prut, alles mankeert wel iets) in zitten. Nu ik ruim 200 pagina's heb gelezen en tal van voorbeelden en prijzen heb gezien, weet ik dat we de onderhandeling helemaal niet slecht hebben gedaan. Maar ik hoef de DMG experience niet nog een keer. Door het lezen van dit topic ben ik al vele malen beter voorbereid. Waarvoor dank allen!

We hebben al wat zaken bezocht om een gevoel te krijgen bij de kwaliteit en dat liep nogal uiteen: Keukenconcurrent, Keukenkampioen, KVIK en Keukenloods uit mijn hoofd. We willen een mooie praktische keuken en die mag best wat kosten. Mijn eerste reactie was ook, we gaan naar een interieurbouwer, dan hebben we echt iets speciaals en zoals wij dat willen. We zijn bijvoorbeeld erg gecharmeerd van de Houtmerk Modus keukens. Qua looks denken we aan een combinatie van walnoot, Arpa Fenix en marmer (of een praktischer materiaal).

Maar first things first, de indeling is het belangrijkste. De looks en de apparatuur komen daarna wel. Volgende week gaan we naar het inspiratiehuis van Siemens dus daar worden we vast ook wat wijzer. De indeling wil ik graag goed in mijn hoofd hebben voordat wat serieuzer een zaak binnenstappen om een offerte te laten maken. We willen graag een ruim kookeiland maar ik ken de voorbeelden van een situatie waar een eiland nét niet past. Dat wil ik voorkomen en volgens mij hebben we wel de ruimte.
[Afbeelding]

Eisen
- (Schier) eiland, maar waar? Ik ga in de tekeningen uit van 300, alleen D is met 320cm ingetekend. Is er eigenlijk ook een maximale diepte? Want volgens mij is er genoeg ruimte. Ik heb nu met 120 gewerkt.
- (Extra) hoge kasten (tegen de wand met nis voor espressoapparaat/kitchenaid). Het plafond is overal 5.5 meter hoog dus ik ben op zoek naar echt hoge kasten. Aan de ene kant omdat ik die bergruimte zoek en aan de andere kant omdat ik niet wil dat de keuken wegvalt in de ruimte. Welk merk kan dit leveren? Of kom je dan automatisch bij meerwerk?
- Apparatuur waar we aan denken: xxl vaatwasser, dubbele oven, aparte koel- en vrieskast, wijnklimaatkast, quooker en een Bora of vergelijkbaar want we willen geen afzuigkap. Types komen later wel, wellicht zijn de model in 2022 weer heel anders.

Keuken zoals ingetekend is natuurlijk een beetje aan de kleine kant. Zelf kom ik na wat schetsen op deze opstellingen uit. Ik hoor graag jullie ideeën en advies!
[Afbeelding]
Inderdaad is D denk ik het mooiste. Hoe hoog wil je de kasten? Je moet er ook nog bij kunnen. Hoger dan 230 incl. Plint zit je volgens mij al snel aan fabrikanten die maatwerk leveren.

[ Voor 78% gewijzigd door SquareOne op 25-07-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
@SquareOne Zo hoog mogelijk maar het moet wel enigszins praktisch/realistisch blijven. We zijn bereid om er een keukentrapje bij te halen als het nodig is. Uiteraard komen daar dingen die we zelden nodig hebben.

Ik denk ietsje hoger dan deze Next NX870

Afbeeldingslocatie: https://next125.s3.amazonaws.com/_processed_/a/d/csm_next125_014_015_NX870-V492F_NX620-F685_HA_7e1cf1c7e4.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Alic3 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:03:
[...]

De bestaande eettafel van 200x100 heb ik al ingetekend op schaal (sort of) en lijkt overal wel genoeg ruimte te hebben. Zeker bij D. Dat is het grootste schiereiland, lange kastenwand en genoeg plek voor de eettafel. Ik neig nu zelf naar deze opstelling.

Het eiland zo opstellen had ik nog niet aan gedacht! Goeie, ga ik daar ook even mee puzzelen. In dat nisje past 3x60 als hoge kasten en dat is net te weinig denk ik (2 ovens, grote koelkast, vriezer). Maar misschien past dat ook wel goed: apparaten in die nis, vaatwasser en wijnklimaatkast in eiland en servies en deels voorraad in die kast bij de eettafel.

En de deur omdraaien is sowieso wel een goede denk ik! Had ik niet eens over nagedacht.
Bijvoorbeeld bij B en E, maar bij C heb je hetzelfde.
Ik denk dat je achter je tafel (waar stoelen staan) toch minimaal 80cm wilt (of een bankje van 60cm?).
tafel van 100cm breed, en rondom je eiland 100cm? Dan is er op 620cm "maar" 240cm voor je eiland.
Met een eiland van 300cm wordt het geheel dus erg krap (80cm rondom en 60cm achter je tafel?)

Als je een grote vriezer wilt kun je de 2 ovens ook (in het midden) boven elkaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
mitsumark schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:07:
[...]

Bijvoorbeeld bij B en E, maar bij C heb je hetzelfde.
Ik denk dat je achter je tafel (waar stoelen staan) toch minimaal 80cm wilt (of een bankje van 60cm?).
tafel van 100cm breed, en rondom je eiland 100cm? Dan is er op 620cm "maar" 240cm voor je eiland.
Met een eiland van 300cm wordt het geheel dus erg krap (80cm rondom en 60cm achter je tafel?)

Als je een grote vriezer wilt kun je de 2 ovens ook (in het midden) boven elkaar plaatsen.
Ik heb de huidige situatie thuis eens nagemeten en de nieuwe situatie uitgezet, het is inderdaad veel te krap. Verkijk je je toch snel op als je alleen naar een tekening staart. Dan vallen er inderdaad al een hoop af. B kan mits het eiland ingekort wordt naar 270. Maar dat is een beetje een eiland om een eiland te hebben. bij D heb je meer werkruimte op het eiland en die kan ook nog wel naar 320 inc barretje op de hoek. Lijkt vooralsnog de beste optie.

Ik ga ook eens puzzelen met de indeling van de wandkasten, welk apparaat komt waar. 2 ovens boven elkaar had ik ook nog niet bedacht. Gelukkig zijn er veel voorbeelden van opstellingen in dit topic te vinden. Echt top _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Alic3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:26:

[Afbeelding]

Eisen

[Afbeelding]
Offtopic: zorg dat ze die cat5 minimaal als cat5e aanleggen, maar liever nog cat6. Cat5 is echt achterhaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Phyrro schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:35:
Ok, na een bezoekje aan i-kook weer iets wijzer geworden. De inductie-afzuigplaat is ook gesneuveld ivm het extra benodigde elektra-werk. De aansluiting, stoppenkast en bekabeling moet worden aangepast, en dat is het ons niet waard. Gas it is!

Hierdoor hebben we meer vrijheid in apparatuur, waar we eerst vast zaten aan (het ietwat dure) Siemens. Onze voorkeur gaat uit naar het volgende, maar we staan open voor aanpassingen. In principe alles zo mat-zwart mogelijk, behalve de afzuigkap. We hoeven niet het neusje van de zalm, het moet wel degelijk zijn. Nu de geintegreerde afzuiging komt te vervallen, kwamen we uit op dit model van Etna, wat we een aardig compromis vonden.

Wat vinden jullie van onderstaand rijtje? Prijzen bij Bemmel & Kroon ter indicatie.

- Combi-oven 45cm, liefst helemaal zwart inc handgreep: Etna CM650TI €699
- Koelkast 102cm basic: Etna KKS8102 €369
- Vaatwasser 45cm basic: Etna VW147SRVS €441
- Kookplaat 60cm, liefst helemaal zwart inc knoppen: Pelgrim GK4060MAT ±€270 (gok)
- Afzuigkap vrij hangend lichtgekleurd: Etna RA345BEI €468
- Kraan: Pelgrim KR770MAT ±€180 (gok)
- Spoelbak 45cm, vlakinbouw zwart (zo krasvast mogelijk): ntb

Impressie:
[Afbeelding]
Okee, we zijn weer lekker in rondjes aan het redeneren, maar we komen er wel!

De opstelling is weer gewijzigd naar het originele idee. We gaan toch 'gewoon' voor een 60cm vaatwasser en 60cm spoelhoekkast. Zo'n 45cm vaatwasser is ook net niks. Om een passtuk bij de koelkast te voorkomen, gaan we voor een 10cm verdiept blad aan de kook-kant.

De vrijhangende afzuigkap is toch gesneuveld toen we hem in het echt zagen. Het was toch wat rommelig, hij bewoog heen en weer bewegen, maakte lawaai en had gebrek aan vermogen. Ik twijfel nu tussen een slanke variant van een klassieke zwarte kap (Pelgrim BSS970MAT) of een onopvallende schuine witte (Franke Smart FSMA 605 WH Glas Wit). Het liefst wil ik er een zonder schacht, maar veel schuine kappen hebben alsnog zo'n lelijke toeter erbovenop.

Heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myLmOzB-lPNvA0tmcHNM2V3DqgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxfLPIdP6CWvu6Q97YtR6LZd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

[Afbeelding]

De indeling is niet echt ideaal zo. Zal vast met je budget te maken hebben maar waarom ligt de kookplaat zo dicht op de spoelbak? De ruimte aan de linkerzijde word nauwelijks gebruikt. Je kan beter kiezen voor 3 ladekasten 80cm aan die kant en dan de kookplaat in het midden leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-07 00:27

Jeoh

blaat

b.vellekoop schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Zelf vorige week bij Brugman geweest. Dit gaf me de indruk dat er meer dan 30% korting mogelijk is.
Reden voor mij om niet met hun verder te gaan is dat ze de Le mans Carousel voor €2000,- euro in de offerte zetten. Na een klein onderzoekje bleek dat inkoop consumentenprijs rond de €350,- ligt... 8)7
Haha, dat is typisch DMG. Ik heb 'm uit de offerte laten halen, koop 'm zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Kapitein Merijn we hebben het eigenlijk precies hetzelfde nu, en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Voor ons maakt het niet echt veel uit. En we hadden inderdaad met een bepaald budget te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
  • Laatst online: 15-06 19:49
Wij hebben een nieuwe tekening gekregen met wat aanpassingen. Waarschijnlijk kunnen jullie de eerste tekening nog wel herinneren een paar pagina's terug. We hebben besloten om de kastenwand zoals we die in eerste instantie hadden, naar achteren te verplaatsen en die muur leeg te laten i.v.m. de doorgang. De doorgang is nu iets meer dan een meter, wat volgens mij meer dan genoeg zou moeten zijn. De vaatwasser zit onder de oven en is wat verhoogd. We twijfelen nog om misschien toch Pelgrim apparatuur te doen i.p.v. Neff.

Apparatuur wat in de offerte is meegenomen:
Neff oven B47CR22N0
Neff inductiekookplaat T48TS01N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square
Airo-Design Estrella afzuigkap

Dit is nu de offerte:
Keuken: 7k
Apparatuur: 6k
Composiet blad: 3,5k
Montage 1,5k

Totaal: 18k

Hoor graag jullie mening en/of adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrqrlql0A358bIO4bBCPNKC-Xlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ga3zG1DGl5QxEYdJ9q1rbUjw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2CSIuVR2yZwKDtI1jP83ph_8ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upauz1CfU8s2cuJZpMmAFoVB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

Shunt

Boe

naath86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:55:
Wij hebben een nieuwe tekening gekregen met wat aanpassingen. Waarschijnlijk kunnen jullie de eerste tekening nog wel herinneren een paar pagina's terug. We hebben besloten om de kastenwand zoals we die in eerste instantie hadden, naar achteren te verplaatsen en die muur leeg te laten i.v.m. de doorgang. De doorgang is nu iets meer dan een meter, wat volgens mij meer dan genoeg zou moeten zijn. De vaatwasser zit onder de oven en is wat verhoogd. We twijfelen nog om misschien toch Pelgrim apparatuur te doen i.p.v. Neff.

Neff oven B47CR22N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square

Dit is nu de offerte:
Montage 1,5k

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aller eerst zou ik eens goed gaan kijken naar je kastdeurtjes en je handgrepen. Ik wordt helemaal kriegel van het grote contrast en de plaatsing van de greepjes.
Je hebt echt een hele grote kosten post aan je kastjes terwijl ik nergens echt lades zie heb je een extreem duur front uit gekozen of een erg dure afwerking qua lak?

Verder zou ik eens goed kijken naar je apparatuur ik kom zo met snel google + schatting werk op 4500.
Ik snap ook niet zo goed waarom je een erg dure afzuigkap hebt tegenover de redelijk midden segment apparatuur die je in de rest van de keuken hebt.

Ik denk dat je nu op het moment erg hoog zit qua prijs afhankelijk van je merk kasten + afwerking zou er echt nog wel een paar duizend euro van af mogen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-06 10:05
Ik heb zelf nooit een kook eiland gehad maar hoe zit dat met spetters van het koken? Als ik zie wat ik van de muur afhaal dan ligt dat bij zo kookeiland met kookplaat dus op of over het eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
@naath86 , in alle eerlijkheid zou ik nog eens bij een andere zaak langsgaan, die alleen de afmetingen en raamlokaties opgeven, zeggen wat er allemaal in moet qua apparaten/kastruimte, en vragen een ontwerp te maken.

Want ik vind het als geheel gewoon niet zo geslaagd. Ik zie dat je de doorgang nu wel hebt veranderd - dat helpt wel, maar hmmja, ik zou niet overtuigd zijn als het mijn keuken was.

Concreet:

Het geheel oogt vanuit de woonkamer rommelig. De hoge kasten kijk je zo echt bovenop, niet vanaf een zijkant. Daarnaast zit dan nog een kleine nis, waar je lastig bij kunt als je er voor staat. Er is in het algemeen niet zoveel ruimte om echt te werken, een stukje links en rechts van de spoelbak - het volstaat, maar voor mij niet meer dan dat. Dan de handgrepen, het is een rommeltje van horizontale en verticale grepen, een bovenin de hoge kast zelfs niet uitgelijnde grepen vlak naast elkaar.

Het geheel voelt een beetje als een (schier)eiland omdat het moet. Is een doodgewone U geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadeK
  • Laatst online: 01-02 12:40

Neff oven B47CR22N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square

Dit is nu de offerte:
Montage 1,5k

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervang de rechtse hoge kast met een lage kast zodat je meer werkblad hebt. Eventueel bovenkasten/planken erboven voor meer opbergruimte. Inductieplaat met ingebouwde afzuiging zodat het stuk verlaagd plafond kan komen te vervallen. Dat oogt volgens mij rustiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ocrammarco schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:43:
Ik heb zelf nooit een kook eiland gehad maar hoe zit dat met spetters van het koken? Als ik zie wat ik van de muur afhaal dan ligt dat bij zo kookeiland met kookplaat dus op of over het eiland?
Ja, en dan?
Die spetters gaan net zo moeilijk of makkelijk van mijn blad af als van de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
@MadeK daar heb ik ook aangedacht, maar ik vond dat zelf eigenlijk net niet met twee kasten. Maar is nog een optie. Door bovenkasten vond ik het zelf eigenlijk minder ruimtelijk worden. Dan liever een plank bijvoorbeeld. Inductieplaat met afzuiging hebben we nu toch ook voor gekeken n.a.v. een gesprek met een andere keukenzaak, dus ook nog een optie die we in overweging nemen.

@Shunt Die dure afzuigkap hebben wij niet bewust voor gekozen, maar goed dat je het zegt. Zoals ik hierboven al zei, weten we dus ook nog niet zo goed wat we nu met de afzuiging doen. Apparatuur is sowieso nog een dingetje waar we denk ik goed naar moeten kijken. Overigens kwam ik er achter dat er nog een caroussel kast te veel op stond, dus even gebeld en direct een nieuwe offerte gekregen en die komt nu bijna 1000 euro goedkoper uit. Overigens heb ik er geen idee van of dat een normale prijs is voor zo'n kast. Plaatsen van de grepen vond ik zelf niet storend, maar zullen we nog naar kijken. Kleur is overigens niet zo donker als op de tekening hoor!

@Wilke wat is jouw voorstel met de hoge kasten dan? In het eerste plan keek je er vanaf de zijkant op, was niet mooi. En nu op deze manier ook niet? Wat is jouw voorstel? Voor je beeldvorming heb ik even een snelle schets gemaakt van de ruimte. Het oranje stuk wordt er bij aan gebouwd, de bijkeuken blijft op dezelfde plek. De keuken aan ongeveer dezelfde kant als nu is denk ik geen optie en onze voorkeur gaat echt uit om die aan de achterkant te plaatsen. Anders zou je ook het zitgedeelte aan de achterkant krijgen en dat vind ik zelf wat krap in de hoek van 270 x 270. Maar misschien heb je er nu een beeld bij waarom ik liever voor een u-keuken ga en niet voor een l-vorm. Dan lijkt het net alsof de keuken wat verborgen zit en omdat ik anders vind dat je echt in een hoek staat te koken, heel erg afgezonderd van de tafel. Gezien onze tuin e.d. willen we aan de achterkant rechts de openslaande deuren en links een raam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fFzfFu7Ashqvp42jlyRAyGdCz0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SE8UbgqIwh4lJmKrAsiZdzdS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-06 10:05
MikeyMan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Ja, en dan?
Die spetters gaan net zo moeilijk of makkelijk van mijn blad af als van de muur ;)
Als het beperkt blijft tot het blad is het prima maar de rest van de kamer hou ik wel graag vrij van spetters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

ocrammarco schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Als het beperkt blijft tot het blad is het prima maar de rest van de kamer hou ik wel graag vrij van spetters :)
Tja. Kijk hoeveel spetters je nu op je kleding krijgt tijdens het koken. Zoiets zal er ook aan de andere kant weg spetteren. Daar heb je bij een eiland dan nog vaak Het voordeel dat je meer blad tussen je fornuis/inductie plaat en de vloer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Neff oven B47CR22N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square

Dit is nu de offerte:
Montage 1,5k

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De opstelling lijkt mij prima. Zelf zou ik knettergek worden van hoe je handgrepen geplaatst zijn, horizontaal, verticaal, de een hoger dan de andere... Persoonlijk zou ik kijken of ik alles in 1 richting en als het even kan in 1 lijn kan plaatsen. Maar zoals gezegd, dat is een persoonlijk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
PaT schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:47:
[...]

De opstelling lijkt mij prima. Zelf zou ik knettergek worden van hoe je handgrepen geplaatst zijn, horizontaal, verticaal, de een hoger dan de andere... Persoonlijk zou ik kijken of ik alles in 1 richting en als het even kan in 1 lijn kan plaatsen. Maar zoals gezegd, dat is een persoonlijk dingetje.
Bedankt voor de tip. Moet eerlijk zeggen dat we daar ook nog niet goed naar hebben gekeken, die finetuning komt nog wel! We waren zelf ook nog teveel gefocust op de opstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Wij overwegen voor onze nieuwe keuken of we een gewone oven, een combi-oven of een stoomoven willen. We hebben ruimte voor 2 ovens dus in eerste instantie denken we aan een combi-oven en een stoomoven (met oven functionaliteit), want dan hebben we alle mogelijkheden, maar alleen als de standaard ovenfuncties in zon gecombineerd apparaat net zo goed zijn als in een gewone oven. Heeft iemand daar kennis van? Is een stoomoven met oven functionaliteit feitelijk exact hetzelfde apparaat als een oven, maar dan wat extra onderdelen extra ? Of doe je dan toch wel concessies?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-07 11:23
Joba schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:43:
Wij overwegen voor onze nieuwe keuken of we een gewone oven, een combi-oven of een stoomoven willen. We hebben ruimte voor 2 ovens dus in eerste instantie denken we aan een combi-oven en een stoomoven (met oven functionaliteit), want dan hebben we alle mogelijkheden, maar alleen als de standaard ovenfuncties in zon gecombineerd apparaat net zo goed zijn als in een gewone oven. Heeft iemand daar kennis van? Is een stoomoven met oven functionaliteit feitelijk exact hetzelfde apparaat als een oven, maar dan wat extra onderdelen extra ? Of doe je dan toch wel concessies?
Had je al gezocht? Is in de afgelopen tijd al wat over gezegd.

Even snel een paar gezocht, maar er zijn nog wel meer meningen te vinden:
evleerdam schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Er is al 1 en ander over gezegd. Ik ben van mening dat er nog geen fabrikant is die de 3 functies succesvol heeft weten te combineren. Er wordt altijd op 1 van de 3 functies ingeleverd. Overigens heb ik geen ervaring met dit specifieke apparaat en baseer mijn mening alleen na spreken met een aantal keukenzaken en fabrikant van Bosch/Siemens apparatuur.

[...]

Er is mij dus verteld dat dit geen volledige stoomoven is. Er zit een verschil tussen Pulse Steam (dit apparaat) en Full Steam. Volledig bakken en opwarmen met stoom of slechts het toevoegen van stoom.
MikeyMan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:00:
Eens met @evleerdam .

Ben ook nog steeds benieuwd of die full steam nu ook echt een stoomoven betekent. Dus ook op lagere/hogere temperatuur inspuiten uit een extern reservoir.
Jaer288 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:33:
Mijn advies zou zijn om van te voren te bedenken wat je graag wilt met de stoomoven:
- Wil je tijdens het bakproces alleen stoom toegevoegd hebben voor bakken van brood en vleesgerechten. Kan je gaan voor bijvoorbeeld BSH: AddedSteam / PulseSteam, AEG: SteamBake / SteamCrisp
- Wil je een 100% stoomfunctie hebben om naast bovenstaande ook groente te stomen en/of je aardappels te kunnen koken. Kan je gaan voor bijvoorbeeld: BSH: FullSteam, AEG: SteamBoost / SteamPro

Je kunt de met toegevoegde stoom een slapaftreksel noemen van een volwaardige stoomoven, maar het is maar net wat je er mee wilt :)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
evleerdam schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:01:
[...]

[...]

[...]

[...]
Hierin een goed beeld van de verschillende functies van de siemens apparatuur. Veel handiger dan de website.
https://media3.bsh-group....ne_2020_Totaal_PDF_LR.pdf

Hierin hebben ik kunnen vinden dat Siemens ook een magnetron inclusief full steam in de IQ500 serie (CP465AGB0). Dit bestaat helaas niet in de IQ700 serie.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 28-07-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Iemand bekend met Villeroy en Boch keukens? Ze schijnen ook de Fenix Verde commodoro fronten te kunnen leveren die wij graag willen, maar ik kan er verder bijna niets over vinden. Lijken gelieerd aan Störmer keukens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Na de aankoop van ons nieuwe huis, uren in dit topic te hebben gezeten en aardig wat gesprekken bij de de nodige zaken beginnen we nu tegen het einde van het keuken kopen traject te komen. Daarom ook maar eens hier checken of er nog feedback is op de opstelling zoals ik heb nu heb getekend (in sketchup, dus niet perse helemaal correct qua passtukken etc.)

Om te beginnen de ruimte. Een klassieke 1900 woning met kamer en-suite. Het lijkt alsof er een stuk is aangebouwd, maar zo is het altijd geweest sinds de bouw rond 1890-1900. wel was er van oudsher een muurtje tussen de keuken en de eetkamer. Een impressie van funda van de ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aklO1q93pNFiXNMyLa1xi4sudVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLLUzQ7anHYKIOiyLJUKlsQc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49OLclKerxpzcdeIEyPxwNejjRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iW9C7WeEeD67p1Dq32oAJrg.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn tot de volgende opstelling gekomen:

Keukeneiland
  1. 240x120
  2. Aan de zijde van het raam in de opstelling 75-90-75, per kast twee lades. Bovenste opent via greeplijst. Onderste push-to-open
  3. Aan de zijde van de kamer in de opstelling 60-60-60-60. Geen lades. Gewoon kastdeuren. 2 van de 60 kastjes zijn minder diep vanwege de muur die in de weg staat
  4. Inductie van bora (PUXU of PURU)
Keukenwand
  1. Laag 60-60-60-30. Kastdeur - Vaatwasser - Kastdeur (quooker) - Push-to-open Vuilnisbak
  2. Hoog:60-60-45-60 - 178cm Koelkast - 60cm Oven, 45cm CombiMagnetrond - Apothekerskast - 178cm Vriezer
  3. We gaan voor de koelast en vriezer niet voor greeploos of push to open, maar een standaard handvat. Zonder staat uiteraard strakker. Maar ik vind het openen van dergelijk grote deuren het fijnste met handvat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pIq67m5.png?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eJtZ2qP.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LaENLmP.png

De fronten worden van onderstaand fineer. Blad wordt van composiet Silestone Calacatta Gold
Afbeeldingslocatie: https://www.perbelliniarredamenti.com/157/img/collections-kitchens-n-elle_Nen_111015.jpg

Ik sta open voor alle feedback. Een paar van de grootste dingen waar ik nog over twijfel:
  • Eiland "door" de muur zetten. Zoals in de plaatjes hierboven. Of er tegen aan zetten. Op dit moment vind ik dit de beste optie, omdat nu de keuken en de eetkamer meer bij elkaar betrokken worden. Maar het staat wel iets rommeliger
  • Handvatten bij de hoge kasten. Wel zo praktisch. Maar doet het niet teveel af van het design.
  • De flow van de lage kasten aan de wand is mooier wat mij betreft bij 60-90-60, ipv 60-60-60-30. Maar bij de laatste kan ik een handig vuilnissysteem kwijt in de 30cm kast. En is de kast onder de spoelbak maar 60 ipv 90 (ik vind dat niet de meest praktische kast namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Don Quijote schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:10:

Ik sta open voor alle feedback. Een paar van de grootste dingen waar ik nog over twijfel:
Mooie woning. De kleurstelling van de keuken vind ik echter niet zo bij passen. Je koopt een klassieke woning en gaat het dan inrichten alsof het een strakke minimalistische villa is, die net gisteren is opgeleverd. Ik zou het zoveel mogelijk wit laten, met wat donkerder marmeren keukenblad bijv. Maar da's mijn mening... ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Atomsk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Mooie woning. De kleurstelling van de keuken vind ik echter niet zo bij passen. Je koopt een klassieke woning en gaat het dan inrichten alsof het een strakke minimalistische villa is, die net gisteren is opgeleverd. Ik zou het zoveel mogelijk wit laten, met wat donkerder marmeren keukenblad bijv. Maar da's mijn mening... ;)
Kijk even door de muren en kozijnen heen. Dat wisselt elke tien seconde. Dat roze wat er nu op zit wordt het zeker niet. En de kozijnen blijven waarschijnlijk ook gewoon wit.

Verder vind ik juist de houten fronten wel eer doen aan de woning. In vergelijking met bijvoorbeeld Fenix fronten. Maar inderdaad dat is vrij persoonlijk. Hoogglans wit met zwart blad heb ik nu, dat is mij echt even te saai en standaard ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Don Quijote op 28-07-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Na de aankoop van ons nieuwe huis, uren in dit topic te hebben gezeten en aardig wat gesprekken bij de de nodige zaken beginnen we nu tegen het einde van het keuken kopen traject te komen. Daarom ook maar eens hier checken of er nog feedback is op de opstelling zoals ik heb nu heb getekend (in sketchup, dus niet perse helemaal correct qua passtukken etc.)

Om te beginnen de ruimte. Een klassieke 1900 woning met kamer en-suite. Het lijkt alsof er een stuk is aangebouwd, maar zo is het altijd geweest sinds de bouw rond 1890-1900. wel was er van oudsher een muurtje tussen de keuken en de eetkamer. Een impressie van funda van de ruimte:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keukeneiland
  1. 240x120
  2. Aan de zijde van het raam in de opstelling 75-90-75, per kast twee lades. Bovenste opent via greeplijst. Onderste push-to-open
  3. Aan de zijde van de kamer in de opstelling 60-60-60-60. Geen lades. Gewoon kastdeuren. 2 van de 60 kastjes zijn minder diep vanwege de muur die in de weg staat
Keukenwand
  1. Laag 60-60-60-30. Kastdeur - Vaatwasser - Kastdeur (quooker) - Push-to-open Vuilnisbak
  2. Hoog:60-60-45-60 - 178cm Koelkast - 60cm Oven, 45cm CombiMagnetrond - Apothekerskast - 178cm Vriezer
  3. We gaan voor de koelast en vriezer niet voor greeploos of push to open, maar een standaard handvat. Zonder staat uiteraard strakker. Maar ik vind het openen van dergelijk grote deuren het fijnste met handvat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De fronten worden van onderstaand fineer. Blad wordt van composiet Silestone Calacatta Gold
[Afbeelding]

• Eiland "door" de muur zetten. Zoals in de plaatjes hierboven. Of er tegen aan zetten. Op dit moment vind ik dit de beste optie, omdat nu de keuken en de eetkamer meer bij elkaar betrokken worden. Maar het staat wel iets rommeliger
  • Handvatten bij de hoge kasten. Wel zo praktisch. Maar doet het niet teveel af van het design.
  • De flow van de lage kasten aan de wand is mooier wat mij betreft bij 60-90-60, ipv 60-60-60-30. Maar bij de laatste kan ik een handig vuilnissysteem kwijt in de 30cm kast. En is de kast onder de spoelbak maar 60 ipv 90 (ik vind dat niet de meest praktische kast namelijk)
Ik weet niet hoeveel budget je nog over hebt na de aanschaf van je woning, maar hebben jullie gekeken of het mogelijk is om een wand door te breken? Een dergelijke doorbraak zie je vaak bij '30 woningen met lange smalle keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Dat dragende stukje wand (nu midden in het eiland) kan niet zomaar weg. Dat zou een hele ingrijpende verbouwing zijn. Het wandje daaraan vast (tussen keuken en eetkamer) zou weg kunnen. Hier hebben we ook naar gekeken. Maar eigenlijk kwamen we daarbij niet tot betere indelingen. We vinden de combinatie nu fijn; als je snijdt of aan het koken bent heb je makkelijk contact met mensen in de eetkamer of woonkamer. Maar als je vuile vaat etc. bij de spoelbak hebt zie je dat niet vanuit diezelfde kamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sorry, maar dan heb je zo'n mooie woning gekocht, en doe je een in mijn ogen een half-bakken oplossing voor de keuken. Dat eiland is echt heel raar met zo'n stuk muur.

Ik zou toch eens informeren bij een constructeur wat er moet gebeuren om die hele wand eruit te slopen, zodat je een prachtige leefkeuken met groot vrijstaand eiland kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 12:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Om te beginnen de ruimte. Een klassieke 1900 woning met kamer en-suite. Het lijkt alsof er een stuk is aangebouwd, maar zo is het altijd geweest sinds de bouw rond 1890-1900. wel was er van oudsher een muurtje tussen de keuken en de eetkamer.
Ook (hoogstwaarschijnlijk) en-suite deuren tussen keuken en serre. Die zaten er bij ons nog wel in _/-\o_ (vorige woning).
Een impressie van funda van de ruimte:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keukeneiland
  1. 240x120
Keukenwand
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je kunt doen - mits je budget hoog genoeg is - is om de muur bij de keuken helemaal weg te halen.. Dat is (denk ik) een draagmuur, maar met de juiste constructie kun je dat opvangen (je makelaar kan daarover adviseren ;)). Dan kun je een prachtig groot kookeiland kwijt precies in de lengte op de overgang van visgraat naar plavuizen.

De oplossing die jijt hebt is inefficiënt: je wilt immers niet steeds 3 meter lopen om een pan op het vuur te zetten of even een lepel pakken. Bovendien kun je de timer van de oven net niet zien. Allemaal op het oog kleine dingen die het koken irritant gaan maken.

Uitgangspunt zou m.i. moeten zijn dat je een grote eettafel kwijt kunt in de keuken. 240x110 oid of nog groter. Dan nog genoeg ruimte erom heen. Dat zou m.i. zwaarder wegen dan een kookeiland.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Haha. Ik hoor het al. Toch nog maar eens de doorbraak heroverwegen. Ik ga nog eens in de weer in sketchup.

Mocht ik het wat vinden kan nog wel een keer een constructeur laten komen. Bij een andere woning waar we waren gaan kijken hebben we het wel laten bekijken. Die was nog iets smaller, en daar had de constructeur het al over moeilijk constructies waarbij er een heel stalen vierkant gemaakt moest gaan worden (onder de vloer door staal, stalen staanders aan de uiteinden, en een stalen balk bij het plafond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Don Quijote schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:00:
Haha. Ik hoor het al. Toch nog maar eens de doorbraak heroverwegen. Ik ga nog eens in de weer in sketchup.

Mocht ik het wat vinden kan nog wel een keer een constructeur laten komen. Bij een andere woning waar we waren gaan kijken hebben we het wel laten bekijken. Die was nog iets smaller, en daar had de constructeur het al over moeilijk constructies waarbij er heel stalen vierkant gemaakt moest gaan worden (onder de vloer door staal, stalen staanders aan de uiteinden, en een stalen balk bij het plafond).
Anders een architect vragen, die zijn vaak nog wat creatiever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 12:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Don Quijote schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:00:

Mocht ik het wat vinden kan nog wel een keer een constructeur laten komen. Bij een andere woning waar we waren gaan kijken hebben we het wel laten bekijken. Die was nog iets smaller, en daar had de constructeur het al over moeilijk constructies waarbij er heel stalen vierkant gemaakt moest gaan worden (onder de vloer door staal, stalen staanders aan de uiteinden, en een stalen balk bij het plafond).
Bij onze vorige woning is precies die muur weggehaald. Ze hebben dat opgelost met 2 stalen balken: 1 in de lengterichting waar de oude muur stond, en 1 tegen de buitenmuur waar balk 1 op kon rusten. Dit heeft wel gezorgd voor een verlaagd plafond , maar dat is voor een keuken niet erg, kun je meteen de afzuiger kwijt en wat spotjes.
Qua kosten heb ik geen idee, wij kochten het van de aannemer. Weet wel dat het netjes is gedaan; na 8 jaar was het stucwerk nog helemaal prima.

Wellicht kun je een stukje muur laten staan, dan hoef je misschien helemaal niet met balken te werken (geen idee hoor, ben geen constructeur).

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 28-07-2020 20:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:12
Ik vind het erg jammer dat het zicht naar buiten door dat kookeiland geblokkeerd wordt. Dat zou ik niet doen. Ik zou misschien juist de eettafel meer richting de deuren plaatsen. Je zit dan eventueel het koken juist meer in het midden van de kamer kunnen doen, richting de suitedeuren. (De huidige keuken zou je eventueel dan zelfs kunnen ombouwen tot een extra werkkamer)

Ook zou ik oppassen met een houten/houtlook front in combinatie met deze houten vloer. Van tevoren goed kijken of dat wel mooi combineert. En dus zeker even wat frontjes thuis bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Eens met @Rubbergrover1 In zo'n fraaie ruimte vind ik een groot eiland met tafel erg mooi:
Afbeeldingslocatie: https://www.interieur-inrichting.net/afbeeldingen/eettafel-als-onderdeel-kookeiland.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.interieur-inrichting.net/afbeeldingen/eettafel-als-onderdeel-kookeiland-3.jpg

Ik vind overigens de gekozen materialen wel zeer fraai en passend bij de woning. De huidige vloer past er alleen niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 19:15
Wij zijn -mede door wat adviezen hier- ook eens bij een andere keukenzaak gaan kijken en daar is onderstaande uitgekomen

Bij deze zaak werd veel meer meegedacht over de indeling en ergonomie. Koelkast, oven en vaatwasser zijn nu allemaal mooi op hoogte in de wand rechts.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50165722772_56d47e3fbc_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50165465626_08a739b01b_c.jpg

Gaat om een Hacker Classisc keuken met 78cm corpushoogte. Met whirlpool apparatuur uit hun hogere lijnen en 20mm Jetstone white attica composiet werkblad.

Kosten inclusief montage komen zo rond de €11500. Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Rubbergrover1 @Kapitein Merijn thanks. De combinatie met de vloer gaan we inderdaad goed bekijken. Dit weekend kunnen we een frontje ophalen met dit fineer, maandag krijgen we de sleutel van het huis en dinsdag komt een parketteur langs om te kijken wat we qua kleur aan de vloer kunnen doen. Dan kunnen we dus even met zijn stalen, het frontje en in de daadwerkelijke woning kijken of we het passend gaan krijgen. Anders moeten we iets anders verzinnen want we willen de vloer er niet uithalen (zit er al 100+ jaar in, dat vind ik zonde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
WhiskyPhreak schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:42:
Wij zijn -mede door wat adviezen hier- ook eens bij een andere keukenzaak gaan kijken en daar is onderstaande uitgekomen

Bij deze zaak werd veel meer meegedacht over de indeling en ergonomie. Koelkast, oven en vaatwasser zijn nu allemaal mooi op hoogte in de wand rechts.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat om een Hacker Classisc keuken met 78cm corpushoogte. Met whirlpool apparatuur uit hun hogere lijnen en 20mm Jetstone white attica composiet werkblad.

Kosten inclusief montage komen zo rond de €11500. Wat denken jullie ervan?
Hier ook een groot voorstander van vaatwasser op hoogte! Zou hem alleen wel naast de kraan plaatsen. In principe is het beter dat de vaat niet voorgespeeld wordt maar in praktijk gaat er (in ieder geval bij ons) toch veel van wasbak naar de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Don Quijote schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:52:
@Rubbergrover1 @Kapitein Merijn thanks. De combinatie met de vloer gaan we inderdaad goed bekijken. Dit weekend kunnen we een frontje ophalen met dit fineer, maandag krijgen we de sleutel van het huis en dinsdag komt een parketteur langs om te kijken wat we qua kleur aan de vloer kunnen doen. Dan kunnen we dus even met zijn stalen, het frontje en in de daadwerkelijke woning kijken of we het passend gaan krijgen. Anders moeten we iets anders verzinnen want we willen de vloer er niet uithalen (zit er al 100+ jaar in, dat vind ik zonde).
Donkerder kan altijd, lichter vaak ook wel.
Donkere vloer met lichtere keuken is denk ik ook niet lelijk :)

Gaat vaak mis als je geeltinten met roodtinten gaat combineren.
Overigens zijn er ook keukenleveranciers die wat flexibeler zijn met de kleur van het fineer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Don Quijote schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:52:
Met een klassieke vooroorlogse woning kan een moderne keuken juist ook wel goed combineren, afhankelijk van je smaak. Dan zou ik inderdaad niet de standaard hoogglans zwart-witte keuken, maar bijvoorbeeld een ingetogen effen matte keuken kan er juist erg chique en luxe uit zien én leidt minder af van de schoonheid van de woning zelf. Zoiets als het tweede voorbeeld van Kapitein Merijn zou volgens mij helemaal niet slecht staan.
Of even als idee voor het gevoel, zoiets als https://www.stadshaege.nl/de-familie-brouwers/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TirhVJy9ZIeWgFSv_T6oUnVI0AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRbhNIkE9M5W95pW0TPKH5dy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keukeneiland
  1. 240x120
Keukenwand
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je het niet dragende deel van dat muurtje weghaalt tegen je kookeiland en je draait het eiland een kwartslag, dan heb je denk ik al een iets natuurlijker opstelling die prima kan werken. Daarmee trek je ook het zicht naar de achterpui open vanuit je woonkamer waardoor je een ruimtelijker gevoel krijgt.

Je hebt dan nog steeds wel die kolom in/aan je eiland staan. Dat zou je eens uit moeten schetsen hoe dat dan uitkomt.
Wat je constructeur zegt klopt. Om die kolom weg te kunnen halen moet je een portaal maken die de krachten opvangt. Erg duur geintje, dus ik begrijp goed dat je dat probeert te voorkomen. Verhuizen is al duur genoeg.

Wij hebben zelf een matwitte keuken met matgrijs blad, een beetje zoals @Rubbergrover1 hierboven laat zien. Dat combineert prima met een houten (in ons geval houtlook) vloer. Juist doordat je mat neemt krijgt je keuken iets terughoudend, waardoor andere delen van je woning ook de aandacht kunnen trekken. Dat maakt het allemaal wat meer in balans dan wanneer je voor een keuken kiest die bijna uitschreeuwt hoe mooi hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 13:07
Mensen, kort en bondige vraag: valt er te onderhandelen met Bruynzeel?

We zijn in de running voor een keuken, en hebben volgend mij een scherpe prijs, maar er kan altijd wat af 🤓

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
evleerdam schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:01:
[...]

[...]

[...]

[...]
Tnx, de meeste van deze posts heb ik inderdaad gezien maar het geeft net geen antwoord op mijn vraag.

Inmiddels de keukenleverancier gesproken en gekozen voor een bakoven (60cm) en een compacte bakoven met stoom. Een goede bakoven heeft voor ons verreweg hoogste prioriteit, gevolgd door zo nu en dan wat kunnen stomen. Magnetron gebruikten we vroeger eigenlijk alleen om te ontdooien en kinderflesjes op te warmen, maar de laatste 8 jaar hebben we er geen en ik denk dat we die in de nieuwe keuken ook niet gaan missen. Als wel dan kunnen we een kleintje altijd nog in de bijkeuken plaatsen.

Ben wel wat geschrokken van de prijs vanmorgen.

Ballerina keuken met 5 lage kastjes, 2 hoge kasten en een kookeiland van 3 x 1 meter en dekton blad voor bijna 25 K inclusief montage.

Apparaten:
Novy panorama (mogelijk vervangen door Novy cloud plus 90 cm inductieplaat)
Siemens iQ700 oven en combi-oven (wordt dus bakoven/stoom)
Siemens iQ300 vaatwasser
Siemens iQ500 koelkast (178 cm hoog)
Quooker Combi+

Had eigenlijk gehoopt zo rond de 19k te zitten...

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Joba schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Tnx, de meeste van deze posts heb ik inderdaad gezien maar het geeft net geen antwoord op mijn vraag.

Inmiddels de keukenleverancier gesproken en gekozen voor een bakoven (60cm) en een compacte bakoven met stoom. Een goede bakoven heeft voor ons verreweg hoogste prioriteit, gevolgd door zo nu en dan wat kunnen stomen. Magnetron gebruikten we vroeger eigenlijk alleen om te ontdooien en kinderflesjes op te warmen, maar de laatste 8 jaar hebben we er geen en ik denk dat we die in de nieuwe keuken ook niet gaan missen. Als wel dan kunnen we een kleintje altijd nog in de bijkeuken plaatsen.

Ben wel wat geschrokken van de prijs vanmorgen.

Ballerina keuken met 5 lage kastjes, 2 hoge kasten en een kookeiland van 3 x 1 meter en dekton blad voor bijna 25 K inclusief montage.

Apparaten:
Siemens iQ300 vaatwasser
Quooker Combi+

Voor welke typenummers ga je? De combi-oven is dan met full steam neem ik aan?

Daarnaast zou ik aanraden om als je het lijstje met apparatuur compleet hebt even een offerte opvragen bij Keukenloods / Bemmel & Kroon / 123apparatuur, dat geeft een goed beeld wat die apparatuur kost en kun je ook makkelijk terug rekening wat de kasten en blad dan nog kosten.
Blad kun je eventueel nog opvragen bij 123werkbladen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 10-07 11:05

Impry

Rallymedia.nl

DiedX schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:15:
Mensen, kort en bondige vraag: valt er te onderhandelen met Bruynzeel?

We zijn in de running voor een keuken, en hebben volgend mij een scherpe prijs, maar er kan altijd wat af 🤓
Als ik dit lees zou ik daar nooit mee in zee gaan, maar misschien heb je daarvoor een reden.
https://www.qasa.nl/ervaringen/bruynzeel-keukens-13

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
Laatste offerte van Bemmel & Kroon is erg scherp. Enige ding zijn nu de passtukken (blende) boven en onder de oven. Volgens de verkoper kan dat echt niet anders bij een koelkast van 102cm in een hoge kast met een oven erboven, maar dat lijkt me sterk toch? Merk is Pronorm Y-Line.

Ik dacht zelf dat een oven van 60cm misschien een oplossing zou kunnen zijn, maar de verkoper zei van niet. Iemand een idee hoe dit mooier kan?

Members only: offerte
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9SEvoTwqv3QI_esKNOoYkEuLww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XdZQCSNIjLl5JoiLOWHFNKFc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Phyrro op 29-07-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Impry schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Als ik dit lees zou ik daar nooit mee in zee gaan, maar misschien heb je daarvoor een reden.
https://www.qasa.nl/ervaringen/bruynzeel-keukens-13
Ze komen niet lekker eruit he? :) Ik had hetzelfde gevoel met Nolte, maar ik ga hier nog even op broeden...

Reden: geen brugman. We wonen in Rotterdam-Alexanderpolder. Alles is brugman hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 10-07 11:05

Impry

Rallymedia.nl

Anovi Keukens in Berkel en Rodenrijs een idee?
Pas kort open, maar werkt volgens dezelfde formule als andere zaken uit de DB KeukenGroep, die scoren super: https://www.qasa.nl/ervaringen/db-keukens-533
En geen mogelijkheid tot afdingen, gewoon een vaste prijs.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
Impry schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:57:
Anovi Keukens in Berkel en Rodenrijs een idee?
Pas kort open, maar werkt volgens dezelfde formule als andere zaken uit de DB KeukenGroep, die scoren super: https://www.qasa.nl/ervaringen/db-keukens-533
En geen mogelijkheid tot afdingen, gewoon een vaste prijs.
Ik heb voor vrijdag een afspraak aangevraagd. Ze zijn op woensdag niet open? ( :? )

Eens kijken wat ze doen. De recensies van Bruynzeel zijn niet om over naar huis te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 15:11
Joba schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Apparaten:
Siemens iQ300 vaatwasser
Quooker Combi+

Ben je al volledig uitonderhandeld dan? Wat mij is opgevallen is dat je altijd meer voordeel uit de deal kan onderhandelen, de marges zijn veel groter dan je doorgaans denkt.

Wat ik zou doen is de offerte anonimiseren en doorsturen naar de top 10-20 keukenboeren. Kost enige tijd en moeite maar kan gewoon een standaard mailtje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DiedX schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Ze komen niet lekker eruit he? :) Ik had hetzelfde gevoel met Nolte, maar ik ga hier nog even op broeden...

Reden: geen brugman. We wonen in Rotterdam-Alexanderpolder. Alles is brugman hier...
Rij even naar Alblasserdam, naar Huisman keukens. Prima geholpen. Hebben al 3 keukens geplaatst in de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 11:10
Wij hebben een Systemat keuken gekocht, maar twijfelen nog tussen AV2035 grafiet mat en AV2035 zwart mat.

Weet iemand een dealer in (de omgeving) Eindhoven die Systemat verkoopt om dit in het echt te kunnen vergelijken?

De winkel waar we de keuken gekocht hebben zit verder weg, en op dat moment was de grafiet kleur geloof ik nog niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
onne schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:13:
Wij hebben een Systemat keuken gekocht, maar twijfelen nog tussen AV2035 grafiet mat en AV2035 zwart mat.

Weet iemand een dealer in (de omgeving) Eindhoven die Systemat verkoopt om dit in het echt te kunnen vergelijken?

De winkel waar we de keuken gekocht hebben zit verder weg, en op dat moment was de grafiet kleur geloof ik nog niet beschikbaar.
Goergen Keukens Ekkersrijt - al weet ik niet of ze daar deze specifieke stalen hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
Wij hebben de offerte binnen van nog een andere keukenboer. Echt een andere indeling kon deze verkoper niet bedenken, hij bleef te veel hangen op een kookeiland, terwijl dat toch echt te krap gaat worden. Na meerdere keren duidelijk te hebben aangegeven dat wij niet per se een kookeiland hoeven, kwam die op een soortgelijke indeling uit als wat we al bedacht hadden en waar we al een tekening van hadden.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de indeling en de offerte. We hebben voor maandag een afspraak staan bij de keukenloods, zodat we één en ander goed kunnen vergeleken. Kleur zijn we zeker nog niet overuit. Deze kleur sprak ons heel erg aan, maar wit met donkergrijs blad vinden we ook nog steeds erg mooi en wat tijdlozer misschien.

[ Voor 7% gewijzigd door naath86 op 30-07-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bij zo'n wat landelijke keuken (heet dat zo?) zou ik toch voor een echt houten blad kiezen. Dat kost natuurlijk wel meer, maar geeft je keuken wel meteen een heel andere uitstraling.

Dat de adviseur geen verhoogde vaatwasser in de hoge kast wil zou voor mij ook reden zijn om ergens anders te kijken. (Hebben wij in het verleden dus ook een paar keer gedaan...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
PaT schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:50:
[...]

Rij even naar Alblasserdam, naar Huisman keukens. Prima geholpen. Hebben al 3 keukens geplaatst in de familie.
Afspraak staat. DB-Keukens / Anovi konden pas in september vanwege vakantie. Daar heb ik gepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Iemand ervaringen met de apparatuur van Smeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@naath86
Jammer dat je de verkoper al hebt afgeschreven want hij heeft wel het fraaiste ontwerp neergelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
Kapitein Merijn schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:28:
@naath86
Jammer dat je de verkoper al hebt afgeschreven want hij heeft wel het fraaiste ontwerp neergelegd ;)
Haha, grappig! Gewoon even voor mijn idee, wat spreekt je nu meer aan t.o.v. die andere tekeningen?
Rubbergrover1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:07:
Bij zo'n wat landelijke keuken (heet dat zo?) zou ik toch voor een echt houten blad kiezen. Dat kost natuurlijk wel meer, maar geeft je keuken wel meteen een heel andere uitstraling.

Dat de adviseur geen verhoogde vaatwasser in de hoge kast wil zou voor mij ook reden zijn om ergens anders te kijken. (Hebben wij in het verleden dus ook een paar keer gedaan...)
Hout vinden wij zelfs ook het mooist, maar lijkt mij minder praktisch?

[ Voor 45% gewijzigd door naath86 op 30-07-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

doobieters schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:19:
Iemand ervaringen met de apparatuur van Smeg?
Oven, koelkast en kookplaat van hun. Ik vind het top spul. Ziet er strak uit.

M'n vriendin is er niet over te spreken, die kan na 20x proberen nog steeds de oven niet fatsoenlijk gebruiken :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
naath86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Haha, grappig! Gewoon even voor mijn idee, wat spreekt je nu meer aan t.o.v. die andere tekeningen?
[...]
De kastenwand was echt heel erg druk en door de combi boven de vaatwasser te plaatsen zit deze vrij hoog. Ik ben sowieso van mening dat het ca. 25cm verhogen van je vaatwasser echt onzin is als je de 65 nog niet bent gepasseerd.
Door het op deze manier te doen ontstaat er ook een mooi plekje voor je koffiezetter en dergelijke.
Tevens vond ik de koof niet zo heel fraai, en dan druk ik me nog netjes uit.

Ik zou wel nog even goed kijken naar de materialen want volgens mij is je nu een folie deurtje aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vraagje over de uiteindelijke afwerking van de wanden...

Onze keuken komt er ongeveer zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eorStU_49to7P_EZFuZ8Pvml4TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRfWKjSuxWQnMcDVh8ieKPlp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RViado58jr-x_C6xlnLyzq6Wm6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFl99HogiAzEPhLCpPfqI22g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDOrk_hPRyqF4ZUBzQPJQJiPpSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfirGDeXauNoeRPGBbT1epSh.jpg?f=fotoalbum_large

maar we twijfelen nog wat we op de wanden gaan doen.

Tegelen vinden we een beetje 'ouderwets' en in eerste instantie wilde we de wanden met speciale verf laten behandelen zodat de wanden ook afgenomen kunnen worden als er geknoeid of gespetterd is.

Nu is dat voor de wand bij het kookdeel niet zo'n probleem, maar de wand aan de andere kant loopt helemaal door tot in de kamer...

Hoe doen jullie de wanden in de keuken?
Pagina: 1 ... 148 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1