Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

MikeyMan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:14:
@iWout @Anoniem: 93986 thanks, geldt dat ook voor de Quooker pompjes?
Dat hoop ik niet voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 13:13
Hoi hoi, lees al een tijdje mee hier gezien er onwijs veel nuttige informatie in staat en (zeer) mooie voorbeelden voor een eigen nieuwe keuken :D

Ben eindelijk de trotse eigenaar van een eigen woning geworden en er moet een nieuwe keuken in want de huidige is compleet uitgewoond.

Nu ben ik aan het rondkijken en heb ik de tip meegekregen de kastjes bij IKEA te halen en het werkblad elders, zoals bij 123werkbladen of dekeukenbladenfabriek. Voor een witte composiet marmer-look werkblad welke recht is met een lengte van 2,40m vragen ze beiden rond de € 1250 inclusief uitsnijden vlakken voor de spoelbak en inductieplaat.

Heeft iemand toevallig alternatieven voor composiet werkbladen die goedkoper uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
Bladeslayer schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Wij zaten met hetzelfde te puzzelen. Uiteindelijk voor gekozen om het geheel om te draaien. Woonkamer wordt nu leefkeuken. Dan heb je voldoende ruimte om je kookeiland + bar mooi te positioneren in de ruimte.

Bijkomend voordeel imo is dat de TV niet meer het centrale punt van de woonkamer is. Persoonlijk vind ik het jammer dat je in een grote kamer plots een joekel van een zwart object aan de muur hebt hangen :) Je moet dan wel wat inleveren op je bank ruimte. Ons huis is 540 en ik zie hier dat het 510 is, dus het wordt dan wel allemaal iets krapper.
Interessant, familie van mij heeft het ook zo gedaan. Durf je het aan om een foto te delen (mag ook in PM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 14:36
896gerard schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Interessant, familie van mij heeft het ook zo gedaan. Durf je het aan om een foto te delen (mag ook in PM?)
Ze zijn nu nog bezig met de bouw van het huis! Hier wel een topview van floorplanner. Lengte is 940cm en breedte is 540cm. Doordat je een wat meer specifiekere TV ruimte hebt, kan je lokaal de boel gemakkelijk verder optimaliseren. Ik denk hierbij aan formaat tv, licht inval, speaker plaatsing enz. In mijn geval helpt het met de WAF ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_HCViqRWQmNcP1r_HzIG8diq-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AAn7ilqYkBuR2xulzmTLzGkd.jpg?f=user_large

We hebben nog lang getwijfeld of we het eiland paralell willen plaatsen. Paralell is fuctioneel gezien sterker, maar uiteindelijk toch gekozen voor de huidige opstelling om dat naar onze mening de keuken beter intergreert in het leefkeuken concept wat we voor ogen hebben.

@MikeyMan Idee is juist dat de keuken meer onderdeel wordt van je woonruimte.

www.frees-it.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldjanssen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 13:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut5YVgMPgdz-T0EjC2jlrjTONPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Xm3d4mgX5J6XWjLBfzFJYHU.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar eens opnieuw getekend.

- Kastenwand 50-60-60-60-50 voor meer rust?
- kookeiland ondiepe plankkasten (35) naar volwaardige kasten (60)

hierdoor is aan beide kanten nog 94 cm over ipv +- 105 cm, Maakt die 10cm veel verschil?

als ik puzzel met de systeemwand op https://thuiskeukens.nl/keukenkasten-vfw78-112.html staat daarbij 112 diep maar de Hacker systemat kasten zijn 56 diep en de fronten +- 2cm en dat maakt samen 116. Is de informatie op thuiskeukens niet volledig of reken ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bladeslayer Tsjah, ieder zn voorkeur natuurlijk. Ik ben de eerste om de keuken bij de woonkamer te betrekken. Maar een beetje vrije loopruimte is ook wel lekker. Zou zelf op dit oppervlak nooit én een bar én een tafel neerzetten.

Een verjaardag vieren met 20 man wordt al een beetje om de tafel heen laveren zeg maar.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:19
Bladeslayer schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:20:
[...]

Ze zijn nu nog bezig met de bouw van het huis! Hier wel een topview van floorplanner. Lengte is 940cm en breedte is 540cm. Doordat je een wat meer specifiekere TV ruimte hebt, kan je lokaal de boel gemakkelijk verder optimaliseren. Ik denk hierbij aan formaat tv, licht inval, speaker plaatsing enz. In mijn geval helpt het met de WAF ;)

[Afbeelding]

We hebben nog lang getwijfeld of we het eiland paralell willen plaatsen. Paralell is fuctioneel gezien sterker, maar uiteindelijk toch gekozen voor de huidige opstelling om dat naar onze mening de keuken beter intergreert in het leefkeuken concept wat we voor ogen hebben.

@MikeyMan Idee is juist dat de keuken meer onderdeel wordt van je woonruimte.
Heb een soortgelijke situatie hier en vind jouw opstelling leuk en creatief. Maar toch de volgende opmerkingen:

- Bij een eiland wil je meestal zitten, omdat je dan verbinding houdt met degene die aan het koken is. Als je eettafel ernaast staat, is een zitplaats aan het eiland minder nodig.
- Boven op het plaatje, is dat een raam of een deur? Vaak is het sfeervol om de eettafel bij een raam te hebben.
- Zoals @MikeyMan aangaf, met het eiland vastzetten kan je weinig meer veranderen. Voor een kerstdiner of verjaardag wil ik nog wel eens 10 of 15 mensen aan een lange tafel hebben. Het is altijd improviseren maar dit maakt het niet makkelijker.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 22:34
Met deze heb ik minder ervaring (mede door de prijs) maar als je over het algemeen het gaatje ziet waar de zeep doorheen moet is het niet vreemd dat dit problemen oplevert. Erg klein waardoor het snel ophoopt, aankoekt en dus kapot gaat.
Ben wel een erg grote fan van Quooker en zijn service dus wat dat betreft zou je het een poging kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basegel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-06 09:09
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:10:
@savange1 Het is al vermeld en mosterd na de maaltijd, maar je keuken voor je vloer plaatsen had ik nooit toegestaan, dan maar wat vertraging elders.

Je zit nu al te stressen met je afwerking en dan is het de vraag hoe het uit komt te zien. Nog los van de situatie als jij ooit over >10 jaar een andere opstelling wilt dan zit je daar met een gat in je vloer. Al is dat laatste altijd redelijk theoretisch, ga je dan de keuken vernieuwen kun je meteen de vloer meenemen.

Los daarvan, als je er nu steeds kort opzit gaat het er waarschijnlijk ook wel strak uitzien en merk je er dagdagelijks niks meer van. Glas half vol versus half leeg dan maar!
Wij zijn van plan om laminaat in de keuken/woonkamer te leggen en twijfelen nu wat de juiste volgorde is. Met een vaste tegel vloer snap ik dat de vloer eerst komt maar geld dit ook voor laminaat?
Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Basegel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Wij zijn van plan om laminaat in de keuken/woonkamer te leggen en twijfelen nu wat de juiste volgorde is. Met een vaste tegel vloer snap ik dat de vloer eerst komt maar geld dit ook voor laminaat?
Onze keukenboer heeft benadrukt: altijd eerst de vloer. Dit omdat een keuken het meest recht staat bij een rechte vloer(je hebt stelpoten maar dan zit je met scheve plinten). Een werkblad wat niet 100% waterpas ligt zit eigenlijk niet goed vast en je houdt altijd kieren of het werkblad komt onder spanning te staan (afhankelijk van het materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Basegel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Een installateur aan het woord zou leuk zijn, maar mij is hetzelfde altijd verteld als wat hierboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
  • Laatst online: 11-05 14:13
savange1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:34:
[...]

Het blijkt dat het niet mogelijk de wangen later te plaatsen. Dit ivm met een keramisch blad dat op een van de wangen rust. Er zitten nu wigjes tussen de vloer en de wangen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Had graag vooraf de vloer geëgaliseerd gehad en zou dat ik iedereen aanraden dat te doen.

Even een sfeerimpressie: [Afbeelding]
Zit er ook verlichting in de keuken? Verder ziet het er strak uit! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hierboven; ik ben geen fan van keuken op het laminaat. Liever op de betonvloer. Die werkt sowieso minder.

Met pvc is dat wat anders, omdat je moet egaliseren, en dat geeft een bende.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
896gerard schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Onze keukenboer heeft benadrukt: altijd eerst de vloer. Dit omdat een keuken het meest recht staat bij een rechte vloer(je hebt stelpoten maar dan zit je met scheve plinten). Een werkblad wat niet 100% waterpas ligt zit eigenlijk niet goed vast en je houdt altijd kieren of het werkblad komt onder spanning te staan (afhankelijk van het materiaal).
Werkblad hoort altijd waterpas te liggen dit staat los van een scheve vloer.
Laminaat zou ik zelf later plaatsen, pvc misschien ook nog wel maar het "vieze"werk altijd voor de keuken. Dus egaliseren, beton storten enz.
Plinten komen op de vloer te staan en niet andersom, een veel gemaakte fout is dan ook dat de keuken gezet wordt incl plint, vervolgens komt de parket/laminaat en wordt deze tegen de keukenplint gemonteerd met zo'n vies plakplintje. Totaal niet nodig en vervelend als ooit de plint van onder de keuken moet.
Alleen de meeste keukenmonteurs willen niet terug komen om de plint te plaatsen na het leggen van de vloer.
Andere veel gemaakte fout is dat de vloer niet tegen de pootjes aangelegd wordt waardoor de keukenplint niet de vloer afdekt. De plint moet dan naar voren gehaald worden wat minder praktisch is.

Ben het dus ook eens met wat @MikeyMan zegt ik zou ook niet de keuken op laminat zetten, dit beweegt altijd, zeker als er een eilandopstelling bij zit zet ik die het liefste op de betonnenvloer (vast)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
Die vul je vanaf de bovenkant. Als die binnen 5 jaar stuk gaat dan krijg je een nieuwe van quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:01
Wij zijn ondertussen bij het bestelproces gekomen van de keuken. De order is geplaatst en over 6 weken komt de keuken in ons nieuwe huis als het goed is.

Nu krijg ik de melding van de keukenleverancier dat de vaatwasser die wij uitgekozen hebben niet leverbaar is door Bosch. Dit is de SBV88UX36E.
De keukenleverancier wil (zonder bijkomende kosten) de SBA88TD16E aanbieden. Deze is €50,- duurder.

Door alle functies, mogelijkheden en eigenschappen zie ik de bomen en het bos niet meer. Het enige verschil wat ik terug kan vinden tussen beide vaatwassers is dat de SBA open assist heeft en dat de SBV een andere mogelijkheid heeft om wijnglazen in de onderkorf te plaatsen. Ook is de SBA zuiniger in gebruik (ongeveer 10%). Zijn er nog andere verschillen die ik mis? Of is de SBA een goed alternatief voor de SBV?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
Kees Klaassen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Nu ben ik aan het rondkijken en heb ik de tip meegekregen de kastjes bij IKEA te halen en het werkblad elders, zoals bij 123werkbladen of dekeukenbladenfabriek. Voor een witte composiet marmer-look werkblad welke recht is met een lengte van 2,40m vragen ze beiden rond de € 1250 inclusief uitsnijden vlakken voor de spoelbak en inductieplaat.

Heeft iemand toevallig alternatieven voor composiet werkbladen die goedkoper uitvallen?
Puur informatief ben ik benieuwd waarom je niet bij IKEA je composiet werkblad moet kopen.

Ik heb een paar jaar als bijbaan bij IKEA keukens verkocht en nooit klachten gehad over de werkbladen. Daarbij is een composiet werkblad (mits het relatief eenvoudige vorm heeft; zoals bij jou) van IKEA ook een stuk goedkoper.
Ik ben gewoon benieuwd hoor. Maakt mij verder niets uit of IKEA inderdaad slechtere kwaliteit zou hebben of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand ervaring met die 3d bestekla van Miele. Het ziet er handig, maar fragiel uit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

OMX2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:01:
Heeft iemand ervaring met die 3d bestekla van Miele. Het ziet er handig, maar fragiel uit.
Ik heb hem, af en toe wel handig met soeplepels. Doet het nu anderhalf jaar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Wild_Snake schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:36:
[...]

Puur informatief ben ik benieuwd waarom je niet bij IKEA je composiet werkblad moet kopen.

Ik heb een paar jaar als bijbaan bij IKEA keukens verkocht en nooit klachten gehad over de werkbladen. Daarbij is een composiet werkblad (mits het relatief eenvoudige vorm heeft; zoals bij jou) van IKEA ook een stuk goedkoper.
Ik ben gewoon benieuwd hoor. Maakt mij verder niets uit of IKEA inderdaad slechtere kwaliteit zou hebben of zoiets.
IKEA is niet veel goedkoper wat composiet werkbladen betreft maar zij hebben tevens niet wat wij willen, namelijk een dun 12mm werkblad. Anders waren we hoogstwaarschijnlijk voor IKEA gegaan aangezien ook zij een witte marmer-look composiet werkblad soort hebben!

Geen idee in hoeverre de IKEA kastjes van mindere kwaliteit zouden zijn maar wij horen om ons heen enkel goede verhalen erover. Ze geven in ieder geval zeer lang garantie op alles, zullen ze niet voor niets doen denk ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees Klaassen op 18-06-2020 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 14:15
Wat is jullie ervaring met PTO koelkasten? Het is voor mijn lijnenspel een stuk mooier, maar het lijkt me bloedirritant:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z4wIy8w.png

Dit is dus andere optie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aen79G0.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Scr33x0r op 18-06-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Scr33x0r schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:47:
Wat is jullie ervaring met PTO koelkasten? Het is voor mijn lijnenspel een stuk mooier, maar het lijkt me bloedirritant:
[Afbeelding]
Vette klauwen.......!
Je moet er tegen kunnen.
En feitelijk is het een handeling meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
Kees Klaassen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:41:
[...]

IKEA is niet veel goedkoper wat composiet werkbladen betreft maar zij hebben tevens niet wat wij willen, namelijk een dun 12mm werkblad. Anders waren we hoogstwaarschijnlijk voor IKEA gegaan aangezien ook zij een witte marmer-look composiet werkblad soort hebben!
Zou kunnen, ken de prijzen niet meer uit mijn hoofd.... :P
Geen idee in hoeverre de IKEA kastjes van mindere kwaliteit zouden zijn maar wij horen om ons heen enkel goede verhalen erover. Ze geven in ieder geval zeer lang garantie op alles, zullen ze niet voor niets doen denk ik zo.
Wij hebben nu een IKEA keuken. Staat nu 4 jaar, zelf gezet. Tot nu toe geen enkel probleem of opmerking. Wel een frontje gehad waarvan de verf afgechiped was (frontje van een binnenlade). Maar volgens IKEA excellente garantie bepaling krijg je gewoon een nieuw frontje. Die garantie geld trouwens 25 jaar. Van binnenuit de organisatie kan ik zeggen dat het ook echt 25 jaar is. Als er na 24 jaar een afbladderend frontje is, krijg je een nieuw frontje. Hebben ze dit frontje niet meer, krijg je het oorspronkelijke bedrag van de frontjes te besteden aan nieuwe frontjes. Hebben ze geen passende frontjes meer, krijg je het bedrag van de keukenkastjes te besteden aan een nieuwe keuken.
Toevallig heb ik er gewerkt op het moment dat het oude systeem (Faktum) vervangen werd door het huidige systeem (Method). Dus wij hadden toen redelijk wat klanten die hiermee te maken hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04

EiT

[Afbeelding]

Dit is dus andere optie:

[Afbeelding]
Oplossing: Blum Servo-drive. Ideaal, werkt fantastisch. Je hoeft ook geen kracht te zetten en hij trekt zelf de koelkast dicht.

Ander voordeel is dat de kinderen de deur niet open krijgen. Zeker met de vriezer handig. In onze vorige woning werd al het ijs geplunderd door onze (toen) 3 jaar oude zoon.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:26
[Afbeelding]

Dit is dus andere optie:

[Afbeelding]
Wellicht een losse vriezer en koelkast plaatsen en de greeplijst horizontaal door laten lopen?

Of doe je hele kastenwand in mooie fijne zwarte greepjes ipv greeploos/PTO, dat zou optisch waarschijnlijk het rustigst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Koelkast wil ik 178..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MikeyMan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Ik kan zelfklevende afdekvlies aanraden. Vocht dicht, en nog soort van vilt padding tegen beschadigingen ;)

Geheel andere vraag; mijn vrouw heeft nu bedacht dat ze een zeeppompje in het composieten blad wil hebben. Iemand ervaring met het naderhand monteren? Uberhaupt te doen?
Het is gemakkelijk zelf te doen, als je het aandurft. Ik zou via een bladleverancier (bijvoorbeeld Topline) een kleurkeuze-staaltje bestellen voor 5 euro, zodat je een beetje kan voelen wat het composiet doet wanneer je de boor er op zet, alvorens je in je eigen werkblad gaat boren.

De zeeppompjes van Quooker zijn van zeer goede kwaliteit.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb zeer goede ervaringen met een servo-drive op mijn 178 hoge koeler. Ik vind het zelfs leuk :P

Als ik jou was zou ik echter nógmaals aan de tekentafel met mijn collega.

Ik merk dat je nog niet helemaal tevreden bent met de hoge kastwand en ik denk dat de belijning zoals deze nu loopt jou stoort. Klopt dat? Je zou kunnen overwegen de gehele horizontale greeplijst ook weg te laten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
beesting schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Nee, het raam begint op ca. 1m hoogte hebben we te horen gekregen, dus een werkblad eronder is ook mogelijk (hebben we ook overwogen; ik had eerst zelfs twee keer een L-vorm ingetekend).

Dankjewel! Denk je dat de ca. 2m van koelkast tot spoelbak te ver is? We verwachten dat het werkblad tussen spoelen en koken daarvoor een soort centraal punt zou worden waar je dingen eerst neerlegt. En vinden het wel fijn om wat werkruimte tussen koken en spoelen te hebben. Twijfel is wel om de kookplaat wat naar boven te plaatsen zodat je ook nog iets minder koelkast(deur) achter je hebt, maar dan is het werkblad weer kleiner.

[...]

We hebben nu geen bar, maar is wel iets waar we enorm naar uitkijken. (Wellicht de hype, maar ons gevoel zegt dat we er daadwerkelijk aan gaan ontbijten bijv., gasten of gezinsleden die er even bij komen zitten, etc.; maar denk idd dat we er pas in de praktijk echt achter zullen komen.)

Als de ruimte breder zou zijn dan zou het ook een stuk makkelijker zijn. Een parallelopstelling is ook zeker nog een optie, maar dan dus wel bang dat als je met meer personen in de keuken aan het werk bent je doorloop wat klein gaat voelen, vooral als er ook net een koelkast, vriezer, vaatwasser of oven open staat. En ook dat het niet zo ruim oogt ertussen. Het is immers maar zo'n 2.48m breed, toch zo'n 10-40cm kleiner dan je vaker ziet in deze indeling. En dat maakt het wat lastig.
Koffiecorner vergroten naar 120 is nog wel een optie. Gaan we nog even naar kijken. Reden om dat eerst niet te doen is dat de koelkast dichter achter de kookplaat komt en de parallelle overlap groter wordt.

[...]

Tuurlijk, zie hier voor de hele indeling:
[Afbeelding]

Bedankt in elk geval voor alle reacties tot dusver! Het is niet definitief dat we voor deze opstelling willen kiezen, dus waarderen zeker alle input.

En stel dat we wel bij deze opstelling/vorm blijven, dan ben ik ook wel benieuwd of jullie nog andere tips hebben qua indeling? Zou je nog iets omdraaien bijv. of net verplaatsen of groter/kleiner maken, etc?

Evt zou de L-vorm rechtsboven ook nog naar beneden kunnen op de plattegrond, maar dan moet het schiereiland korter worden en past de vaatwasser niet meer naast de spoelbak. Of om het minder speels te maken zouden we de L-vorm op de huidige plek kunnen laten en ook nog helemaal naar beneden doortrekken. Blijft het daar wel smaller, maar krijgen we ook meer werkblad. Zal daarmee wel ook een stuk prijziger worden, helemaal als we wellicht voor dekton kiezen en het extra werkblad/bergruimte is dan wel fijn, maar op zich niet nodig.
Bedankt voor al jullie feedback op ons idee over de indeling van onze nieuwbouwkeuken. Ook voor de alternatieven die jullie hebben laten zien, zoals zelfs het omdraaien van woonkamer vs keuken (hoewel ik bang ben dat de woonkamer/TV-hoek daarmee voor ons wel echt te klein zou worden). Echt erg fijn al die inzet! :)

Hoewel het natuurlijk wel tegen ons oorspronkelijke idee ingaat. Het brengt ons dan ook flink aan het twijfelen. We gaan op z'n minst nog een keer heel goed passen en meten, bij de keukenleverancier van het project kun je ook oa met een soort bouwblokken de ruimte+keuken ter plekke namaken, dus dat lijkt ons ook nog een goede optie om alle varianten en afwegingen eens in het echt te ervaren. En mocht er tóch iemand een soortgelijk idee hebben uitgevoerd, dan zijn we natuurlijk ook benieuwd. Hetzelfde geldt voor andere tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00
beesting schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:23:
[...]

Bedankt voor al jullie feedback op ons idee over de indeling van onze nieuwbouwkeuken. Ook voor de alternatieven die jullie hebben laten zien, zoals zelfs het omdraaien van woonkamer vs keuken (hoewel ik bang ben dat de woonkamer/TV-hoek daarmee voor ons wel echt te klein zou worden). Echt erg fijn al die inzet! :)

Hoewel het natuurlijk wel tegen ons oorspronkelijke idee ingaat. Het brengt ons dan ook flink aan het twijfelen. We gaan op z'n minst nog een keer heel goed passen en meten, bij de keukenleverancier van het project kun je ook oa met een soort bouwblokken de ruimte+keuken ter plekke namaken, dus dat lijkt ons ook nog een goede optie om alle varianten en afwegingen eens in het echt te ervaren. En mocht er tóch iemand een soortgelijk idee hebben uitgevoerd, dan zijn we natuurlijk ook benieuwd. Hetzelfde geldt voor andere tips!
Beetje laat waarschijnlijk maar die meterkast had eigenlijk op de plek van de “kast” in je hal moeten zitten en onder je trap had je dan een trapkast kunnen maken. Dan had je ruim 40/50cm in de breedte in je keuken erbij gehad. Dan waren er een stuk meer opties beter mogelijk. Ik heb een U-keuken gehad met als tussenruimte 1,85m (totale ruimte dus 3,05m) en dat was goed. Bij een U of parallel opstelling houd je maar 1,20m over in jouw geval en dat is denk ik wel wat krap als je met 2 personen in de keuken bent of een deur of lade open hebt staan. Door je hal is het echt een lange wat nauwe strook. Is het niet alsnog mogelijk om die hele wand alsnog terug te zetten en de meterkast dan maar als koof in je keuken te hebben? Wellicht kan je er nog iets omheen werken qua kasten of ombouw ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 19-06-2020 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
[Afbeelding]

Dit is dus andere optie:

[Afbeelding]
Bovenste ziet er mooier uit. Geen ervaring met PTO.

Wat is je apparatuurlijstje? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
GeeMoney schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 04:42:
[...]

Beetje laat waarschijnlijk maar die meterkast had eigenlijk op de plek van de “kast” in je hal moeten zitten en onder je trap had je dan een trapkast kunnen maken. Dan had je ruim 40/50cm in de breedte in je keuken erbij gehad. Dan waren er een stuk meer opties beter mogelijk. Ik heb een U-keuken gehad met als tussenruimte 1,85m en dat was goed. Bij een U of parallel opstelling houd je maar 1,20m over in jouw geval en dat is denk ik wel wat krap als je met 2 personen in de keuken bent of een deur of lade open hebt staan. Door je hal is het echt een lange wat nauwe strook. Is het niet alsnog mogelijk om die hele wand alsnog terug te zetten en de meterkast dan maar als koof in je keuken te hebben? Wellicht kan je er nog iets omheen werken wua kosten of ombouw ofzo?
Bij ons hebben ze het grotendeels gedaan zoals jij beschrijft GeeMoney. Dat is inderdaad voor je keuken een stuk beter. De breedte daar is 3,05 meter.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Barry|IA schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:18:
[...]

Ik heb zeer goede ervaringen met een servo-drive op mijn 178 hoge koeler. Ik vind het zelfs leuk :P

Als ik jou was zou ik echter nógmaals aan de tekentafel met mijn collega.

Ik merk dat je nog niet helemaal tevreden bent met de hoge kastwand en ik denk dat de belijning zoals deze nu loopt jou stoort. Klopt dat? Je zou kunnen overwegen de gehele horizontale greeplijst ook weg te laten.
Op zich zo tevreden hoor, maar twijfel over de servo drive. Enige waar de belijning anders is, is op de hoge koeler, dat is niet anders denk ik? En om die lades en kastjes nou ook pto te maken.. meh. Andere optie is om er gewoon grepen op te pleuren. Alleen zou ik niet weten hoe je een opleggreep kan doen op de koeler? Ik vind het eerste ontwerp ergens ook dikke prima, alleen zou ik dan een dubbel tussenwandje doen bij de mis, dus een lange zwarte plank langs de greeplijsf en dan alleen een houten plank aan de rechtkant nis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
En de greeplijst aan de rechterkant? Is dat een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas22
  • Laatst online: 14-11-2024
Scr33x0r schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 06:36:
[...]

Op zich zo tevreden hoor, maar twijfel over de servo drive. Enige waar de belijning anders is, is op de hoge koeler, dat is niet anders denk ik? En om die lades en kastjes nou ook pto te maken.. meh. Andere optie is om er gewoon grepen op te pleuren. Alleen zou ik niet weten hoe je een opleggreep kan doen op de koeler? Ik vind het eerste ontwerp ergens ook dikke prima, alleen zou ik dan een dubbel tussenwandje doen bij de mis, dus een lange zwarte plank langs de greeplijsf en dan alleen een houten plank aan de rechtkant nis.
Het kan wel een horizontale greeplijst op een 178 deur van een koelkast. Wij willen dat ook maar de keuze in leveranciers is beperkt. Het Duitse Rational kan het bij hun tio model en ook valcucine en lineaquattro kunnen het. Zie hier hoe ze dat zouden doen als voorbeeld Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ervZleazKa448TxSM6f6S6tMzHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQFiwoOw2fcpaq8D1s36x3Og.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Greeplijst infrezen? :) Is geloof ik ook niet bij veel fabrikanten leverbaar.
Misschien heb je mijn keuken al gezien. Zelfde wand opstelling, pertinent zonder greeplijst.
Hebben wel push lades onderin.

@Barry|IA staal bestellen is een goede tip ja :Y

Mevrouw wil gelijk twee pompjes ook nog.

[ Voor 110% gewijzigd door MikeyMan op 19-06-2020 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:48
MikeyMan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:33:
Greeplijst infrezen? :)

Dirty mind in action. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Barry|IA schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 06:58:
En de greeplijst aan de rechterkant? Is dat een optie?
Das gek, want dan draait de koelkast de keuken uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rRPg47Q.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NOuekbw.jpg

Echt best wel moeilijk om iets te bedenken dat echt netjes past.Overigens hebben we het bar gedeelte vervangen door kastjes (want op 1,5m staat de keukentafel)

Hieronder de plattegrond (rechter huis van de 2):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AwUn6R6.png

[ Voor 19% gewijzigd door Scr33x0r op 19-06-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Bas22 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:27:
[...]

Het kan wel een horizontale greeplijst op een 178 deur van een koelkast. Wij willen dat ook maar de keuze in leveranciers is beperkt. Het Duitse Rational kan het bij hun tio model en ook valcucine en lineaquattro kunnen het. Zie hier hoe ze dat zouden doen als voorbeeld [Afbeelding]
Hacker Systemat staat wel vast, alles is aanpasbaar natuurlijk, maar ik vind de 2035 zwarte kastjes erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
Snap dat je fabrikant vast staat. Al zal je kleur zwart denk ik eerder bij andere fabrikanten slagen dan een horizontale greep.

Ik ben erg benieuwd wat je oplossing wordt. Dat zou ook een optie kunnen zijn dan voor mij. Ik wil niet vastzitten aan 1 fabrikant (en mag ook best een klasse lager zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
Greeplijst infrezen? :) Is geloof ik ook niet bij veel fabrikanten leverbaar.
Misschien heb je mijn keuken al gezien. Zelfde wand opstelling, pertinent zonder greeplijst.
Hebben wel push lades onderin.

weet niet van waar je bent, maar ik heb nog wel wat staan om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Scr33x0r schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Das gek, want dan draait de koelkast de keuken uit:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Echt best wel moeilijk om iets te bedenken dat echt netjes past.Overigens hebben we het bar gedeelte vervangen door kastjes (want op 1,5m staat de keukentafel)

Hieronder de plattegrond (rechter huis van de 2):
[Afbeelding]
Koelkast draait wel de verkeerde kant op ja. Maar draait wel ver open.

Mooi of comfort, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:00:
Hi All,

Enige tijd geleden alweer dat ik een korte preview heb gestuurd van m'n keuken. Een vrij esentieel onderdeel van het aanzicht liet nog even op zich wachten.

Vorige week maandag zijn de laatste openstaande punten opgelost.
Allereerst de foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ja, er moet nog een en ander gebeuren, maar dat komt de komende weken nog :)

De Specs:
- Tristar keukenkasten
- Zwarte fronts volledig Fenix
- Houten fronts ruw geborsteld en gebeitst.
- Barretje zelfde materiaal als deuren
- Blad en achterwand composiet, Arte Calcatta Gold

Qua apparatuur:
- Miele 6805 combi stoomoven
- Miele 6800 combi magnetron
- Miele K37273ID Koelkast
- Miele 32402 Vriezer
- Miele G6860-W Vaatwasser
- Zwarte Quooker Combi+
- Bora Classic afzuiging met afvoer naar buiten

Totaalprijs: rond de 31,5k

Bijzonderheden:
- De kasten zijn (deels) op maat gemaakt. Zo zijn de laden aan de 'wand zijde' van het eiland uit mijn hoofd 1m05, en de lage kasten van de wand 76,5 breed. Zodoende hebben we nog een goede doorloop achter het eiland, en past de wand precies tussen de koof
- De hoge deur heeft een ingefreesde greeplijst aan de zijkant in plaats van tip-on
- Onderlades zijn tip-on, bovenladen met greeplijst om niet een tweede onderbreking te hebben.
- Zwevend eiland en blad rondom

Tis al met al nog een beste klus geweest, we hebben de hele benedeverdieping aangepakt. Hele dekvloer eruit, vloerverwarming erin, en de keuken verplaatst. Was niet zo gek makkelijk, aangezien ik niet in de kruipruimte onder de keuken kan komen. Moest dus een deel door de dekvloer.
En heb ook een flink gat in de vloer moeten maken voor de afvoer van de Bora.

Ook het selectieproces is nog een hele tour geweest. Zijn begonnen bij Bemmel en Kroon, voor een Next125 keuken. Daar zouden we voor een vergelijkbare keuken rond de 38k kwijt geweest zijn.
Vervolgens met diezelfde offerte naar Ekelhoff geweest. Daar zou diezelfde Next keuken uitkomen op 31,5k.
Echter; qua maatvoering kwam dat niet helemaal uit.

Uiteindelijk gewezen op het merk Tristar. Waren hier wat terughoudend in, in verband met het eventuele risico wat een kleine zelfstandige fabriek met zich mee kan brengen, maar uiteindelijk erg blij dat we hier toch voor gekozen hebben. Alles past nu netjes tussen de koof, en het eiland is ook precies goed.

Voorop gesteld, ik ben een enorme mierenneuker, en heb de keukenleverancier vast ook wat stress en/of zuchten opgeleverd, maar (uiteraard zou ik haast zeggen) ging niet alles helemaal goed.

Door mijn eigen onoplettendheid was er ergens tussen de offerte van Bemmel en Kroon en de uiteindelijke levering een Normale oven besteld en inmiddels geleverd. Drie dagen voor de montage kwam ik hierachter. Leverancier heeft alles in het werk gesteld om alsnog een Magnetron geleverd te krijgen. Weet nog steeds niet hoe het gebeurd is, maar ik heb hier toch ergens over een nummertje heen gekeken. Een keer of tien :)
Zo paste de hoge deur van de koelkast initieel niet. De greeplijst steekt logischerwijs een klein stukje uit. Was prima geweest, als we niet precies op maat zouden zitten met de zijwand. Die paste dus niet tussen het blad en de muur in. Is zonder morren een nieuwe deur voor geleverd.
Ook was er een kortere lade geleverd om de afvoer van de miele stoomoven achter kwijt te kunnen. Echter; de bijgeleverde geleiders waren van de normale lengte. Hier hadden ze zich makkelijk vanaf kunnen maken door kortere geleiders te leveren, maar er zijn zowel nieuwe geleiders als een nieuwe lade geleverd, zodat ik wat meer ruimte heb. Kwam er pas later achter dat één van de zijwanden naast het nisje niet van fenix materiaal was. Deze is inmiddels ook in zijn volledigheid vervangen.
En ook een beschadigd deurtje is gelijk meegenomen.

Tevens nog wat afwerkingsdingetjes, wat meer mijn OCD is dan dat het mis gegaan is. Er zijn in eerste instantie zilveren rubbers voor onder de plint geleverd. Vond dat niet zo mooi, dus heb zelf nieuwe rubbers geregeld in het zwart, die er door de monteurs in gezet zijn. Moet de plankdragers in de kasten nog laten poedercoaten, gezien deze ook zilver zijn. We hebben twee tip-on bovendeuren. Die worden normaal gesproken zonder soft-close geleverd, maar dit voelt niet echt lekker. Deze zijn er nog op gezet, hele verbetering!

Enige wat ik nu nog moet fixen is de montage van het extra scharnier voor de koelkastdeur.

Al met al, ik was er al vanuit gegaan dat er wel iets aan de hand zou zijn, maar het gaat dan natuurlijk vooral om hoe dat opgepakt is. Wat dat aangaat niets dan lof voor Beerens in Roggel.

Nog wat losse puntjes
- Bora inductie en de afzuiging doen het stukken beter dan ik van tevoren had durven hopen. Weet overigens niet of ik die de volgende keer weer in het blad zou laten verzinken.
- De vriezer met no-frost is een stuk kleiner dan we ons hadden gerealiseerd, deze vervangen we tzt wellicht nog
- Neem geen plint van 6cm hoog. Qua design leuk, maar met schoenen aan sta je constant tegen de fronts aan te schoppen.
- We eten echt dagelijks aan de bar, ook gezellig als de een staat te koken. Ik pak er een biertje bij, zet een muziekje aan en gaan maar :)
- De zwarte Fenix lak is, zeker in het donker, erg vet. Het is matter dan mat, en dat geeft een heel gaaf effect. Zou het alleen nooit als blad gebruiken inderdaad.
- Handgrepen van de Miele apparaten worden vervangen door zwarte, staan in backlog.
- De koelkast is standaard niet uitgerust met soft-close. Wat vooral inhoudt dat of je flessen eruit vallen bij het dicht doen, of dat de deur open blijft staan. Heb ik inmiddels zelf gemonteerd. M.i. slecht verhaal op een koelkast van 1800 euro
- Vaatwasser kon helaas niet in XL worden uitgerust
- De combi-magnetron komt standaard met internet verbinding, evenals de vaatwasser. Nut daarvan is zeer beperkt, maar hield wel in dat de klok gesynchroniseerd wordt. Laat de stoomoven nou standaard geen internet verbinding hebben. Dus de klok liep steeds out of sync. Dus die inmiddels ook maar gemonteerd (blijf 0,5s verschil in zitten overigens :P)

Al met al erg tevreden over zowel de het materiaal als de installatie en begeleiding.
De prijs denken we maar even niet meer aan. Nu genieten van de keuken en de rest van het huis af maken _/-\o_
Even quoten voor reference :-)

Wel gaaf! Heb ik al eerder gezegd idd. Bij jullie dus ingefreesd. Wij zitten dan met het houten nisje, dan kunnen die zijkanten niet. Moeilijk dit man haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Barry|IA schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Koelkast draait wel de verkeerde kant op ja. Maar draait wel ver open.

Mooi of comfort, keuzes...
Comfort.. Keuken is uiteindelijk gewoon een gebruiksobject..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 09:25
Ik twijfel ook over die push-to-open deuren voor de koelkast en vriezer. Ik heb nu twee dunne horizontale greeplijsten, waarbij elke deur (koeler en vriezer zijn apart) dus gedeeld moet worden om de greeplijst te kunnen bevestigen. De rest, ook de apparatuur is allemaal greeploos, dus eigenlijk is het zonde. Maar goed, voor 2x178cm ben je 2x €578,- kwijt (of van Hettich 2x€470,- oid). Best wel een bedrag voor zoiets kleins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Scr33x0r schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Even quoten voor reference :-)

Wel gaaf! Heb ik al eerder gezegd idd. Bij jullie dus ingefreesd. Wij zitten dan met het houten nisje, dan kunnen die zijkanten niet. Moeilijk dit man haha.
De kleuren vullen elkaar mooi aan! Wat is de dikte van jullie blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur

Ook nog eentje voor het afwasmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kanseleur schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Ook nog eentje voor het afwasmiddel?
Yup... Vrouwen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Onbegrijpelijk af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Hoe vaak was je met de hand af dan? Moet je ook nog onthouden waar wat zit (en uitleggen aan je visite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
@MikeyMan hoe zit dat met de ingefreesde greep bij je koelkast? Ik zie eigenlijk niet wat je bedoelt. Heb je misschien gedetailleerde foto er van? Btw erg mooie keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Wild_Snake schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:02:
[...]
Zou kunnen, ken de prijzen niet meer uit mijn hoofd.... :P

[...]
Wij hebben nu een IKEA keuken. Staat nu 4 jaar, zelf gezet. Tot nu toe geen enkel probleem of opmerking. Wel een frontje gehad waarvan de verf afgechiped was (frontje van een binnenlade). Maar volgens IKEA excellente garantie bepaling krijg je gewoon een nieuw frontje. Die garantie geld trouwens 25 jaar. Van binnenuit de organisatie kan ik zeggen dat het ook echt 25 jaar is. Als er na 24 jaar een afbladderend frontje is, krijg je een nieuw frontje. Hebben ze dit frontje niet meer, krijg je het oorspronkelijke bedrag van de frontjes te besteden aan nieuwe frontjes. Hebben ze geen passende frontjes meer, krijg je het bedrag van de keukenkastjes te besteden aan een nieuwe keuken.
Toevallig heb ik er gewerkt op het moment dat het oude systeem (Faktum) vervangen werd door het huidige systeem (Method). Dus wij hadden toen redelijk wat klanten die hiermee te maken hadden.
Ik hoor je. Snap alleen niet waarom de IKEA keukens zo'n slechte naam hebben, omdat IKEA gelijk staat voor velen aan goedkoop dus ook meteen duurkoop? Vooral als het om een keuken gaat zal die aanname sneller worden gemaakt gezien mensen doorgaans hoge bedragen in hun hoofd hebben.

De opstelling waar wij voor willen gaan kost bij IKEA ongeveer € 1800 enkel voor de kastjes. Dit kost bij de goedkoopste lokale boer ongeveer € 3000 en bij keukenconcurrent etc. nog ietjes meer, richting de € 4000. Zal de tekeningen eens posten met de bijbehorende offertes, wellicht dat men nog tips en ideeën heeft :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Kees Klaassen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Ik hoor je. Snap alleen niet waarom de IKEA keukens zo'n slechte naam hebben, omdat IKEA gelijk staat voor velen aan goedkoop dus ook meteen duurkoop? Vooral als het om een keuken gaat zal die aanname sneller worden gemaakt gezien mensen doorgaans hoge bedragen in hun hoofd hebben.

De opstelling waar wij voor willen gaan kost bij IKEA ongeveer € 1800 enkel voor de kastjes. Dit kost bij de goedkoopste lokale boer ongeveer € 3000 en bij keukenconcurrent etc. nog ietjes meer, richting de € 4000. Zal de tekeningen eens posten met de bijbehorende offertes, wellicht dat men nog tips en ideeën heeft :D
IKEA niks mis mee voor de prijs, kwalitatief ook niet. Hoe een keuken gezet wordt, of deze goed recht staat doet veel met de levensduur.

IKEA heeft wel beperkter aanbod aan frontjes. Als er iets tussen zit wat je mooi vind, geen probleem, anders krijg je weer aparte leveranciers voor de fronten etc. De (composiet)keukenbladen is dat beetje het zelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
oeps dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door Bas22 op 19-06-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kees Klaassen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:22:
[...]

De kwaliteit van een simpele Nobilia is al 2 keer zo hoog als een Ikea. Dus dat verklaart het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mitsumark schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:13:
Hoe vaak was je met de hand af dan? Moet je ook nog onthouden waar wat zit (en uitleggen aan je visite).
Dagelijks.
Pannen en messen gaan niet in de vaatwasser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
moet je. ook onthouden dan wat warm en koud water is? dat gaat op gegeven moment wel automatisch denk ik. Zat het zelf ook te overwegen 2 pompjes....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scr33x0r
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0941Yrl.png

Denk dat we gewoon alleen een greep doen op de koelkast, laten we de rest lekker greeploos. Qua lijnenspel klopt het dan aardig en wel comfort van een greep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bas22 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:18:
@MikeyMan hoe zit dat met de ingefreesde greep bij je koelkast? Ik zie eigenlijk niet wat je bedoelt. Heb je misschien gedetailleerde foto er van? Btw erg mooie keuken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36KsdtMAa9Tod3LcUAsbgMIPTjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFOOP5OfpODokSINOWENtp3o.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas22
@MikeyMan Ziet er mooi uit zeg. Zou bij mij geen oplossing zijn, tenzij ik oven en koelkast verschuif (de apothekerkast blijft in het midden van de 3 kasten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 13:33
perspectivebass schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:30:
[...]

IKEA niks mis mee voor de prijs, kwalitatief ook niet. Hoe een keuken gezet wordt, of deze goed recht staat doet veel met de levensduur.

IKEA heeft wel beperkter aanbod aan frontjes. Als er iets tussen zit wat je mooi vind, geen probleem, anders krijg je weer aparte leveranciers voor de fronten etc. De (composiet)keukenbladen is dat beetje het zelfde mee.
Denk inderdaad dat kwa kwaliteit ikea niet snel onder doet voor de gemiddelde keukenboer. Alleen de opties zijn wel heel beperkt waardoor je al snel naar een keukenboer stapt

paar voorbeelden:
- Greeploos = greep in deur verwerkt en is veel te smal
- Geen verticale greeplijsten mogelijk
- Hoogste kast is maar 200cm
- Hoge kasten komen slechts in 40 of 60 (wij hadden 50 nodig)
- geen doorlopende greeplijst bij kookeiland mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Hallo allen,

Wij hebben deze week een eerste schets besproken bij een keukenzaak. Het gaat om een u-keuken, waarbij de rechtse kant een schiereiland wordt van 245 lang met daarin twee ladenkasten van 90 cm. Nu wilden we de inductiekookplaat precies in het midden van deze twee ladenkasten. Volgens keukenzaak kan dit niet. Hier rondsurfend zie ik dat het wel kan. Wie heeft dit ook en kan me hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:37
@Laurences @Kapitein Merijn en anderen. Paar weken geleden kwam de korpushoogte van ballerina voorbij. 78 of 91cm. Sinds begin dit jaar 84,5 maar Die is nog alleen voor fronten met een greep. Mijn keukenvloer heeft gisteren op mijn verzoek contact gehad met de agent en die hebben bevestigd dat het vanaf medio september ook voor greeploze keukens beschikbaar komt. Helaas voor mijn keukenvloer, die mag even eea opnieuw intekenen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mep75 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:52:
Hallo allen,

Wij hebben deze week een eerste schets besproken bij een keukenzaak. Het gaat om een u-keuken, waarbij de rechtse kant een schiereiland wordt van 245 lang met daarin twee ladenkasten van 90 cm. Nu wilden we de inductiekookplaat precies in het midden van deze twee ladenkasten. Volgens keukenzaak kan dit niet. Hier rondsurfend zie ik dat het wel kan. Wie heeft dit ook en kan me hier meer over vertellen?
Wat voor kookplaat neem je? Met een klassieke inductiekookplaat of gaskookplaat kan dat prima (heb ik ook). Ga je aan een kookplaat met afzuiging zoals een Bora, dan ben je door de mechaniek onder je kookplaat 2 lades kwijt. In dat geval wordt hij meestal boven 1 lade geplaatst zodat je maar 1 lade moet opofferen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:54
ronaldjanssen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:40:
[...]

Denk inderdaad dat kwa kwaliteit ikea niet snel onder doet voor de gemiddelde keukenboer. Alleen de opties zijn wel heel beperkt waardoor je al snel naar een keukenboer stapt

paar voorbeelden:
- Greeploos = greep in deur verwerkt en is veel te smal
- Geen verticale greeplijsten mogelijk
- Hoogste kast is maar 200cm
- Hoge kasten komen slechts in 40 of 60 (wij hadden 50 nodig)
- geen doorlopende greeplijst bij kookeiland mogelijk
Hoge kasten zijn er ook in 220 en 240, weet ik uit ervaring. Zelf vinden we de greep in de deuren niet te smal maar dat kan persoonlijk zijn (grote handen?).
De keuze is inderdaad beperkt maar wilde het wel even melden voor de meelezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:57:
[...]

Wat voor kookplaat neem je? Met een klassieke inductiekookplaat of gaskookplaat kan dat prima (heb ik ook). Ga je aan een kookplaat met afzuiging zoals een Bora, dan ben je door de mechaniek onder je kookplaat 2 lades kwijt. In dat geval wordt hij meestal boven 1 lade geplaatst zodat je maar 1 lade moet opofferen.
Inductie met afzuiging in plafondkoof. Dat moet dus gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mep75 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:03:
[...]

Inductie met afzuiging in plafondkoof. Dat moet dus gewoon kunnen.
Yes, geen probleem. De zijkant van de kast wordt wat ingezaagd zodat je kookplaat er overheen kan, maar verder is alles alsof hij er niet zit. Ik heb eronder ook nog 2 besteklades zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 19-06-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
PaT schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Yes, geen probleem. De zijkant van de kast wordt wat ingezaagd zodat je kookplaat er overheen kan, maar verder is alles alsof hij er niet zit. Ik heb eronder ook nog 2 besteklades zitten.
Wel afhankelijk van de dikte van je blad. Bij een dik blad is geen aanpassing nodig, bij een erg dun blad en een dikke inductie kookplaat kan het krap worden met de besteklades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iWout schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Wel afhankelijk van de dikte van je blad. Bij een dik blad is geen aanpassing nodig, bij een erg dun blad en een dikke inductie kookplaat kan het krap worden met de besteklades.
Ik heb een blad van 2 cm en waarschijnlijk een dunne kookplaat (Miele). Qua gebruik van de lades gaat het prima. Je merkt wel dat je bestek ook verwarmd wordt door de plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
PaT schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Ik heb een blad van 2 cm en waarschijnlijk een dunne kookplaat (Miele). Qua gebruik van de lades gaat het prima. Je merkt wel dat je bestek ook verwarmd wordt door de plaat :)
Klopt helemaal, met bladen dikker dan 2cm zal het vaak gaan. Alleen als er een dikkere inductieplaat gemonteerd wordt kan het lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Niet online
iWout schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:11:
[...]

Klopt helemaal, met bladen dikker dan 2cm zal het vaak gaan. Alleen als er een dikkere inductieplaat gemonteerd wordt kan het lastig worden.
Dan stuur ik er maar even een mailtje achteraan, want het werkblad wordt waarschijnlijk 40mm. Toch vreemd dat je dan verkeerd geinformeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
Mep75 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Dan stuur ik er maar even een mailtje achteraan, want het werkblad wordt waarschijnlijk 40mm. Toch vreemd dat je dan verkeerd geinformeerd wordt.
Denk dat ze snel voor veiligheid kiezen en vanuit de basis denken dat dit niet kan.

Met een blad van 4cm dik mag de kookplaat al 6cm dik zijn zonder de lade te raken (4cm blad + 2cm bovenregel van de kast). Alleen zal bij een dikte >4cm van de kookplaat de zijwanden van de kast ingekeept moeten worden. Dit is extra werk en sommige monteurs/verkopers zouden dit kunnen zien als een risico of verzwakking van de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 16:08
Wij hebben vorige week een keuken besteld en daar zit gewoon de PURU bij. Mij is verteld dat belangrijkste verschil de flexzone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jennyvh
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08-2023
Goedemorgen Allen,

Ook wij zijn onze zoektocht naar een nieuwe keuken gestart. We hebben 2 jaar geleden ons huis gekocht, met een kwalitatief goede keuken, maar zooooo niet onze smaak. Er iztten wel een paar dingen in die ik super handig vind, waaronder een vaatwasser op hoogte en een apothekerskast. Dus die staan hoog op mijn lijstje om ook in de nieuwe keuken te laten terugkomen. Onze huidige keuken is een U met nog een schiereiland (G vorm?) waardoor je in de keuken je kont niet kan keren. We willen dus terug naar een U vorm.

Gisteren bij de Bemmel & Kroon geweest wat op zich een prettig gesprek was, maar ik heb toch een aantal vragen.

We hebben een aantal apparaten recent vervangen met het idee dat we die dan gewoon overzetten naar de nieuwe keuken. Voor de koelkast (liebherr, 178cm) en combi magnetron ( siemens 42cm) is dit geen probleem, maar onze vaatwasser is een hoog SX model en die zou niet onder het aanrechtblad passen bij de greeploze optie die wij het mooist vinden. Verhoogd onder de oven werd ook sterk afgeraden omdat dit met greeplijst niet mooi zou worden.

De offerte is voor een schuller zoals hieronder gespecificeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_VWXRN961R8GDPwk93Jj8q2XZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cSGeLs1OUHodkXmViWMwWaN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPXxqqRfg0Em2RUyWXMAjjn2EOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8V7ulNYZhWzCZsbuEsE7c8s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fUcd-MFalycAqajJeX7V5FJTEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5T0MgX4IMbC3w36T7Au6Vebw.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD1uS7MfLeUyE07B58_0wyBCSXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heH3S3nLphEqe9tWktWSD6sq.jpg?f=fotoalbum_large

Opgenomen in de offerte:

vaatwasser SN857X00PE
afzuigkap LC87KHM60
inductieplaat EX875FVC1E
grillplaat HZ390512
Quooker 22+FSRVS
Franke wasbak 1270032960
Dekker lampje lanesto milano + dimmer

Blad is nu dekker composiet Orei gepoleist 5m

All in prijs 14.769

verder geen specificatie in de offerte, maar meende op het scherm ong. 4200 voor bovenstaand lijstje, ong. 8K voor kastjes, ong. 2,5K voor werkblad langs te zien komen.

Nu mijn vragen:

Heeft iemand een mening over de vaatwasser onder de oven? of staar ik me teveel blind op het omhoog zetten van de vaatwasser, ik vind het ook zonde om een gloednieuwe vaatwasser weer weg te moeten doen. Moet ik gewoon mijn verlies nemen op de huidige vaatwasser en accepteren dat deze wat lager zit?

Ik begin nou toch ook te twijfelen over de quooker. We zijn geen theedrinkers en de enige reden die ik nu kan bedenken is dat ik niet 5 minuten sta te wachten tot mijn pannetje water kookt. Dus graag jullie input mbt hoe handig een quooker daadwerkelijk is.

We hadden in ons vorige huis een Systemat keuken (ook hoogglans wit greeploos) en daar was ik erg tevreden over, maar ik zie eerlijk gezegd ook geen verschil met de schuller keuken. Zijn die er, of is het eigenlijk allemaal persoonlijke smaak? Zijn er handigheidjes of een kwaliteitsverschil bij Systemat die het t overwegen waard maken om ook daar is een offerte voor op te vragen?

Input op het lijstje apparatuur is ook altijd welkom :-)

en last but nog least, de totaal prijs, is deze redelijk voor wat we krijgen?

Alvast bedankt voor jullie ongezouten mening ;)
Jenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 21:28
Ik zou een Quooker nemen als ik ver bij de CV vandaan zit, bijvoorbeeld als deze op zolder zit.

Overigens naast thee gebruik je toch vaker heet water in de keuken? Bijvoorbeeld bij het koken van groentes enzovoorts? Scheelt weer 5 minuten wachten totdat het water in de pan kookt.

Vergeet de kosten voor de stroom niet bij een keukenboiler of Quooker, zou ook nog invloed kunnen hebben. Sommige mensen willen een zo leeg mogelijke keuken, en die willen dan geen waterkoker op het aanrecht.

Zelf heb ik het niet, en ga ik het ook niet nemen, maar mijn CV zit dan ook 2 meter bij de keukenkraan vandaan. En ik irriteer mij niet aan een waterkoker of andere spullen op het werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:13

JustDutch

was ambtenaar :)

Jennyvh schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:20:
Heeft iemand een mening over de vaatwasser onder de oven? of staar ik me teveel blind op het omhoog zetten van de vaatwasser, ik vind het ook zonde om een gloednieuwe vaatwasser weer weg te moeten doen. Moet ik gewoon mijn verlies nemen op de huidige vaatwasser en accepteren dat deze wat lager zit?
Ik heb geen ervaring met een vaatwasser onder de oven, maar wel met een vaatwasser op hoogte. Serieus, ik zou nooit meer zonder willen.
Voor wat betreft het meenemen van je oude nieuwe vaatwasser, waarom verkoop je de gehele keuken die je nu hebt niet incl. alle apparatuur. Dan krijg je er ws. nog best wel wat voor terug. Voordeel is dan dat je een volledig nieuwe keuken koopt, incl. garantie op alles, dus ook op je vaatwasser.
Ik begin nou toch ook te twijfelen over de quooker. We zijn geen theedrinkers en de enige reden die ik nu kan bedenken is dat ik niet 5 minuten sta te wachten tot mijn pannetje water kookt. Dus graag jullie input mbt hoe handig een quooker daadwerkelijk is.
Mijn persoonlijke mening, een goede waterkoker is bijna gelijkwaardig aan een quooker. Mogelijke meerwaarde van een quooker zou ik zien bij een gasloze woning. Als je 's ochtends je buffervat hebt leeggedouched met de familie, dan heb je toch nog ergens warm water (wat een waterkoker ook zou kunnen verzorgen). Of zie het anders, je kunt 1 min langer douchen met je buffervat. :)

Forza Mucca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Voordeel van een kokendwater kraan zijn imo ook dat je direct heet water hebt, dat je niet meer opwarmt dan nodig en vooral dat je geen extra apparaat op je aanrecht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Laatst online: 15:26
Goedemorgen Allen,

Ook wij zijn onze zoektocht naar een nieuwe keuken gestart. We hebben 2 jaar geleden ons huis gekocht, met een kwalitatief goede keuken, maar zooooo niet onze smaak. Er iztten wel een paar dingen in die ik super handig vind, waaronder een vaatwasser op hoogte en een apothekerskast. Dus die staan hoog op mijn lijstje om ook in de nieuwe keuken te laten terugkomen. Onze huidige keuken is een U met nog een schiereiland (G vorm?) waardoor je in de keuken je kont niet kan keren. We willen dus terug naar een U vorm.

Gisteren bij de Bemmel & Kroon geweest wat op zich een prettig gesprek was, maar ik heb toch een aantal vragen.

We hebben een aantal apparaten recent vervangen met het idee dat we die dan gewoon overzetten naar de nieuwe keuken. Voor de koelkast (liebherr, 178cm) en combi magnetron ( siemens 42cm) is dit geen probleem, maar onze vaatwasser is een hoog SX model en die zou niet onder het aanrechtblad passen bij de greeploze optie die wij het mooist vinden. Verhoogd onder de oven werd ook sterk afgeraden omdat dit met greeplijst niet mooi zou worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Opgenomen in de offerte:

vaatwasser SN857X00PE
afzuigkap LC87KHM60
inductieplaat EX875FVC1E
grillplaat HZ390512
Quooker 22+FSRVS
Franke wasbak 1270032960

All in prijs 14.769

verder geen specificatie in de offerte, maar meende op het scherm ong. 4200 voor bovenstaand lijstje, ong. 8K voor kastjes, ong. 2,5K voor werkblad langs te zien komen.

Nu mijn vragen:

We hadden in ons vorige huis een Systemat keuken (ook hoogglans wit greeploos) en daar was ik erg tevreden over, maar ik zie eerlijk gezegd ook geen verschil met de schuller keuken. Zijn die er, of is het eigenlijk allemaal persoonlijke smaak? Zijn er handigheidjes of een kwaliteitsverschil bij Systemat die het t overwegen waard maken om ook daar is een offerte voor op te vragen?

Jenny
Welke Siemens vaatwasser heb je nu? Volgens mij moet je juist bij een korpushoogte van 78 cm + 15 cm plint een SX/Maxiline vaatwasser hebben. Bij mijn greeploze Systemat (78 cm + 14 cm plint) komt er ook een SX model in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zojuist bij Keukeloods / @Barry|IA geslaagd voor onze keuken. Na wat aanpassingen zijn we tot het volgende gekomen:

Merk: Häcker systemat AV2035 (mat zwart)

Type keuken: L keuken 2.17m x 3.65
Type werkblad: Novilla kunststof eiken 192 Provence 38 mm

Apparatuur:
Kraan: Quooker Fusion Round met 3 liter boiler
Inductie: Bora Puru
Oven: Bosch HBG856xc6 60 cm
Vaatwasser: Siemens SN636x013N
Koelkast: Bosch KIR24V60
RVS Spoelbak 50 cm.

Werkhoogte: 95 cm

Totaal prijs inclusief montage en inmeten: €10.682

Nu ben ik nog wel aan het twijfelen of ik niet voor de 7 liter moet gaan. Wat zijn nou de echte redenen om voor 7 liter te gaan? Als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb en er drinken 5 mensen een kop thee, is dat dan voldoende?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Possible schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:29:
Zojuist bij Keukeloods / @Barry|IA geslaagd voor onze keuken. Na wat aanpassingen zijn we tot het volgende gekomen:

Merk: Häcker systemat AV2035 (mat zwart)

Type keuken: L keuken 2.17m x 3.65
Type werkblad: Novilla kunststof eiken 192 Provence 38 mm

Apparatuur:
Kraan: Quooker Fusion Round met 3 liter boiler
Inductie: Bora Puru
Oven: Bosch HBG856xc6 60 cm
Vaatwasser: Siemens SN636x013N
Koelkast: Bosch KIR24V60
RVS Spoelbak 50 cm.

Werkhoogte: 95 cm

Totaal prijs inclusief montage en inmeten: €10.682

Nu ben ik nog wel aan het twijfelen of ik niet voor de 7 liter moet gaan. Wat zijn nou de echte redenen om voor 7 liter te gaan? Als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb en er drinken 5 mensen een kop thee, is dat dan voldoende?
Die 3 liter ga je alleen opkrijgen als je een grote emmer vult om je auto te wassen of een hele grote pan soep maakt.

Met thee gaat je dat echt niet lukken. Of je wil 15 koppen thee in 1x keer schenken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
5 thee is een keer 1 liter, maar ook gewoon warm water komt hier vandaan. Dan praat je bv over 6 liter van 50-60 graden, of 10 liter van lauw 30-35 graden, dat is dan weer niet echt veel (afhankelijk van waar je het voor gebruikt).
Ik heb hier 5 liter en kom slechts heel af en toe tekort, alleen wanneer ik verschillende dingen vlak achter elkaar doe.

[ Voor 28% gewijzigd door mitsumark op 20-06-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
@mitsumark ik heb een warmtepomp boiler van 200 liter in de garage staan. Deze gebruik ik ook voor warm water nu. Na 3 seconden heb ik dan ook warm water. De quooker zal dus alleen voor heet water gebruikt worden.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:48
Goedemorgen Allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Opgenomen in de offerte:

vaatwasser SN857X00PE
afzuigkap LC87KHM60
inductieplaat EX875FVC1E
grillplaat HZ390512
Quooker 22+FSRVS
Franke wasbak 1270032960

All in prijs 14.769

Nu mijn vragen:

Jenny
Not bad Jenny. Als ik het zo mogen kiezen, dan zou ik 3 volwaardige hoge kasten nemen met de oven in het midden. Daarnaast die hangkast naast die hoge kasten weglaten. Die vind ik echt afbreuk doen aan het ontwerp. Ook zou ik een inductie met afzuiging nemen, krijg je veel meer rust in je keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Van de week naar Ekelhoff in Duitsland geweest voor het uitzoeken van een keuken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Wat is eigenlijk de reden dat mensen meerdere ovens nemen? 4 Dr. Oetker pizza's voor 't hele gezin tegelijk klaar? Estetisch mooi?

Ik kook zelf veel, maar heb nog nooit een situatie gehad waarin ik niet genoeg had aan mijn Siemens 60cm hoge oven. En een vriend van mij is fanatiek thuis-bakker en die heeft ook gewoon 1 oven in z'n nieuwe keuken, nooit te weinig ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:36:
Wat is eigenlijk de reden dat mensen meerdere ovens nemen? 4 Dr. Oetker pizza's voor 't hele gezin tegelijk klaar? Estetisch mooi?

Ik kook zelf veel, maar heb nog nooit een situatie gehad waarin ik niet genoeg had aan mijn Siemens 60cm hoge oven. En een vriend van mij is fanatiek thuis-bakker en die heeft ook gewoon 1 oven in z'n nieuwe keuken, nooit te weinig ruimte.
Ik gebruik ook nooit op 2 apparaten de oven functie tegelijk. Maar wel super vaak de oven en magnetron parallel. Even iets ontdooien terwijl de oven al / nog heet is. Onmisbaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
onne schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Ik gebruik ook nooit op 2 apparaten de oven functie tegelijk. Maar wel super vaak de oven en magnetron parallel. Even iets ontdooien terwijl de oven al / nog heet is. Onmisbaar imo.
Dit is voor ons ook de reden inderdaad. Hapjes voor de kinderen warm maken terwijl papa en mama iets uit de oven eten. Flesje melk kan niet in de combi nadat de oven gebruikt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam

Omdat er geen oven bestaat die stoom en magnetron combineren.

Als je dus zowel stoom als een magnetron wil heb je 2 apparaten nodig.

Trend van 2 ovens komt met name door de opkomst van de stoomoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:04
evleerdam schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:47:
[...]
Niet? https://atag.nl/collectie...731916_0001#specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
mitsumark schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:16:
5 thee is een keer 1 liter, maar ook gewoon warm water komt hier vandaan.
Niet bij de 3 liter versie, dan komt warm water gewoon uit whatever warmwaterleiding al voorhanden is.

Dat kan een reden zijn om de 7 liter versie te kiezen, want je hebt heel snel warm water.

Met thee zetten kom je ook met de 3 liter versie prima uit. Of een pannetje vullen (neem aan geen 10 liter weeshuis variant).

Per glas thee (200 ml) duurt het opwarmen van het nieuw toegevoegde water ongeveer een halve minuut.

Moet je dus aardig doortappen wil je daar
echt tegenaan lopen. Zelfs bij een feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
evleerdam schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Toch wel...
Als je dus zowel stoom als een magnetron wil heb je 2 apparaten nodig.
Ik heb een 60cm bakoven en een 45cm combimagnetron met stoom.

Moet zeggen dat ik die laatste nooit op "oven" stand gebruik, maar alleen als magnetron of om mee te stomen. En het gebeurt juist best vaak dat we groente stomen en tegelijkertijd in de andere oven iets bakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 20-06-2020 23:05 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
@Wilke thanks voor de uitleg. 3 liter is voor ons dus meer dan voldoende. Ik heb elke dag warm water @ 55 graden van 200 liter op een meter afstand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik gebruik echt heel erg vaak de stoomoven en oven naast elkaar. Zijn gewoon verschillende functies. Oven en magnetron tegelijk wil ook nog weleens gebeuren. En ik vind persoonlijk 45cm apparaten op hoogte ook mooier dan 60cm apparaten.

Overigens zijn de stoom magnetron combis wel een slap aftreksel van alle functies.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:28:
Overigens zijn de stoom magnetron combis wel een slap aftreksel van alle functies.
Ik heb nooit een andere stoomoven gebruikt, dus het stomen kan ik niet over oordelen.

Maar hoezo een slap aftreksel van álle functies? Werkt 'ie ook als oven of als magnetron slechter dan en waar zou ik dat aan kunnen merken? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur

Ik denk dat het vooral logistiek is. Ik heb nu een 90cm gasoven en een inbouwmagnetron. Ik kook en bak veel (oa brood, cakes, stoof), voor een kerstdiner/etentjes/feestjes ben je toch best lang bezig, omdat temperatuur en tijd lastig in elkaar te passen zijn. Ik kijk erg uit naar mijn nieuwe keuken, met een combi-oven, een 90cm oven en een warmhoudlade. Volgens mij wordt het daarmee een stuk efficiënter. En verder wat anderen al gezegd hebben over het dagelijks gebruik: als je net broodjes op 200C hebt afgebakken, kun je niet gelijk een bakje pap voor de baby opwarmen. Het hangt dus ook erg van je thuissituatie af.

Ik heb geen stoomoven, dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09-2021
Hallo allemaal,

Ik lees met veel aandacht jullie ervaringen en adviezen. Wij hebben een keuken gekocht en twijfelen nog over een aantal zaken. Hopelijk kunnen jullie ons hierbij helpen.
- is een gezoet composieten aanrechtblad veel gevoeliger voor vlekken? Volgens onze verkoper namelijk niet. Volgens veel anderen wel.
- is een quooker echt de beste kokendwaterkraan?
- ik lees dat Bauknecht per product 5 jaar garantie geeft. Iemand ervaringen mee? Door onze bora komen we daarnaast niet aan 4 apparaten.
- in de baukecht/whirlpool/Etna prijsklasse, wat zijn volgens jullie de beste combioven (zwart nishoogte 60), koelvries combinatie en vaatwasser?
- wij hebben een greeploze apothekerskast die je van de zijkant open trekt. Trek je deze niet scheef op den duur?

Ben heel erg benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Monique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:00
Goedemorgen Allen,

...
Nu mijn vragen:

Ik weet niet wat jullie greeplijst-wensen zijn, maar wij hebben nu voor de tweede keer een verhoogde XL vaatwasser onder een oven. En dat bevalt prima. Misschien dat de verkoper het te veel gepuzzel vindt? Of misschien ligt het aan het merk keuken? Maar ik zou dan zeker niet de wens voor de verhoogde vaatwasser laten vallen.

Wat Quooker betreft, wij hebben er niet voor gekozen. Ook geen theedrinkers en voor gewoon koken heb je met inductie het water zo aan de kook. Maar als de warmwatervoorziening ver bij de keuken vandaan is, dan kan ik mijn voorstellen dat je wel een aparte boiler in je keuken zou willen en dan zou ik waarschijnlijk wel voor een Quooker kiezen ipv een gewone boiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:00

Wat al is aangegeven, het komt best vaak voor dat je twee verschillende functies naast elkaar wilt gebruiken. Het gaat dus niet zozeer om de 'fanatieke thuisbakker' (die de oven alleen om te bakken gebruikt) maar vooral ook om tegelijk te kunnen magnetronnen of stomen.

Een extra afweging kan zijn dat je niet genoeg ruimte hebt voor 60cm omdat de oven dan te hoog komt, maar dat de binnenruimte van een 45 oven te klein is. Dat je daarom twee 45 ovens kiest, omdat die net wat lager komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Iemand nog tips over waar zo'n Quooker aan te schaffen? Bij de keukenboer zouden we zo'n beetje hetzelfde betalen als op internet. Zo rond de €1200,- voor de square 3 liter zwart. Ik heb zo het gevoel dat dat goedkoper moet kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
m.oldenburg schreef op zondag 21 juni 2020 @ 07:19:

- is een quooker echt de beste kokendwaterkraan?
Een Quooker schijnt wat efficiënter te zijn (zuiniger met energie) dan andere kranen, maar goed, dan moet je meetresultaten naast elkaar gaan leggen en kijken of ze echt valide zijn.
In gebruik vind ik een Quookerkraan fijner dan bijv. een Franke, omdat de kokendwaterstraal van een Quooker meer lucht bevat en dus minder spat. Daarnaast geeft de Franke de eerste drie seconden niet echt kokend water (n=1). Het is misschien een feature, maar ik wil gewoon direct kokend water als ik een kokend waterkraan opendraai.
Pagina: 1 ... 141 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1