Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:05
PaT schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Ik heb een blad van 2 cm en waarschijnlijk een dunne kookplaat (Miele). Qua gebruik van de lades gaat het prima. Je merkt wel dat je bestek ook verwarmd wordt door de plaat :)
Hier een blad van 1 cm en een (studio Line) Siemens inductie en dat gaat ook prima. Werd volgens mij ook niets over gezegd dat het moeilijk zou zijn of zo bij het uitzoeken/ontwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xander schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:42:
[...]

Ik heb nooit een andere stoomoven gebruikt, dus het stomen kan ik niet over oordelen.

Maar hoezo een slap aftreksel van álle functies? Werkt 'ie ook als oven of als magnetron slechter dan en waar zou ik dat aan kunnen merken? :?
Sowieso is vziw maar één merk met fatsoenlijke stoomfunctie. Miele, waarbij je bij elke temperatuur elk vochtpercentage kunt regelen. De stoom wordt ingespoten en gemeten. De rest werkt met verdamping. Tenminste, dat was tot twee jaar geleden zo.

En als je dan de stoom combi magnetron bekijkt:
- geen vaste aan en afvoer
- geen XL uitvoering
- lager magnetron vermogen
- lagere maximum temperatuur oven
- dacht dat er geen grill in zat? Maar daar ben ik niet helemaal zeker van

@m.oldenburg zoek eens in dit topic op Quooker. De concurrentie heeft de kwaliteit en garantie wat minder voor elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09-2021
Kanseleur schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:25:
[...]

Een Quooker schijnt wat efficiënter te zijn (zuiniger met energie) dan andere kranen, maar goed, dan moet je meetresultaten naast elkaar gaan leggen en kijken of ze echt valide zijn.
In gebruik vind ik een Quookerkraan fijner dan bijv. een Franke, omdat de kokendwaterstraal van een Quooker meer lucht bevat en dus minder spat. Daarnaast geeft de Franke de eerste drie seconden niet echt kokend water (n=1). Het is misschien een feature, maar ik wil gewoon direct kokend water als ik een kokend waterkraan opendraai.
Dank je! Ik vind het wel of niet spatten een belangrijke overweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Sowieso is vziw maar één merk met fatsoenlijke stoomfunctie. Miele, waarbij je bij elke temperatuur elk vochtpercentage kunt regelen. De stoom wordt ingespoten en gemeten. De rest werkt met verdamping. Tenminste, dat was tot twee jaar geleden zo.
Zoals ik al zei heb ik geen ervaring met andere stoomovens. Dat het stoomgebeuren niet optimaal is wil ik best geloven. Maar om het apparaat dan een "slap aftreksel van alle functies" te noemen? :?
En als je dan de stoom combi magnetron bekijkt:
- geen vaste aan en afvoer
Yes dat is dus een eigenschap van de stoomoven.
- geen XL uitvoering
Net als zoveel combimagnetrons... Als ik geen 3-in-1 apparaat met stoom had genomen was er een 45cm combimagnetron gekomen.
- lager magnetron vermogen
Mijn Siemens 3-in-1 apparaat doet gewoon 1000W.
- lagere maximum temperatuur oven
Mijn Siemens gaat tot 230. Ja dat is minder dan mijn losse bakoven maar net zo veel of meer dan menig combimagnetron.
- dacht dat er geen grill in zat? Maar daar ben ik niet helemaal zeker van
Ook die zit er gewoon in. :)

Nogmaals, ik wil je op je woord geloven dat het stomen veel beter kan. :)

Maar ik heb nu dus dit 3-in-1 apparaat in mijn keuken zitten, omdat het niet heel veel duurder was en ik het wel geinig vond om eens met stoom te spelen (ja dat was mijn letterlijke overweging). Anders was het deze combimagnetron geworden. Ik heb werkelijk niet het idee dat mijn apparaat als het aankomt op de magnetron, grill of oven functies onder doet voor het normale combimagnetron alternatief. Sterker nog, als ik de specs zo eens vergelijk heeft mijn apparaat een hoger magnetronvermogen (1000W vs 900W, hoger grillvermogen (2kW vs 1,75kW), precies dezelfde maximale oventemperatuur (230).

Kortom, volgens mij heb ik iets gekocht wat zeker niet een slap aftreksel is van alle functies, bij de meeste functies doet hij niets onder voor het alternatief. Bij de laatste functie (stomen) doet hij ook niet onder voor het alternatief wat ik overwoog, want die had helemaal geen stoom. :+ Ik koos deze om eens voorzichtig wat ervaring met stoomovens op te doen en met dat in mijn achterhoofd vind ik het geen rare keuze.

Ik had ongetwijfeld een betere stoomervaring gehad als ik mijn 60cm bakoven had omgewisseld voor een 60cm stoomoven maar dat paste niet in het budget en zo belangrijk leek de stoomfunctie mij niet, doe al heel wat jaren zonder. ;)

En ja er zijn ook ongetwijfeld betere magnetrons op de markt, maar als je zo gaat redeneren kun je alles behalve het topmodel van Miele of Gaggenou ofzo wel een slap aftreksel noemen, die mening hoef je dan niet te reserveren voor de combimagnetrons met stoom.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Xander ik bedoelde te zeggen dat er op alle vlakken concessies gedaan moeten worden. In geval van BSH apparaten vielen die wat mij betreft af door de gebrekkige stoom functie. Je kunt bij wijze van spreken net zo goed een bakje water in de oven zetten. Dan kom je dus inderdaad bij de topmodellen van Miele uit, en dan lever je met die stoom combi magnetron op vrijwel alle vlakken in.

De formulering had misschien preciezer gemoeten, akkoord ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik volg dit topic al maanden met toenemende interesse, aangezien mijn vriendin en ik in december gaan verhuizen naar ons eerste koophuisje. Hier zit een keuken in die 'niet helemaal onze smaak is'. We zitten nog helemaal in het begin van het proces, omdat de verhuisdatum ook nog even weg is.

Members only: foto van huidige situatie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De keuken is niet onze smaak, het blad is goedkoop spaanplaat met plastic coating, de apparatuur is oud en goedkoop, en we hebben meer bergruimte nodig. Daarom wil ik er een nieuwe keuken in zetten. Renovatie is evt ook een optie, maar ik denk niet rendabel gezien de wensenlijst.

Hieronder mijn eerste probeersels in de Schuller keukenplanner, die vond ik het best werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gz4sxVG/FE17-F97-B-991-C-44-DC-9-E33-01-A1-B47-E4-A59-2-00-SC-001.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D5K6xFY/Screenshot-2020-06-21-at-12-09-38.png

- Het is een appartementje, dus het hoeft niet allemaal het neusje van de zalm. Het moet wel 'passend' zijn voor het type huis.
- L-opstelling 260cmx200cm
- Wijzigingen qua lay-out: Meer bovenkastjes, en de combi-oven naar boven de koelkast omdat we een losse vriezer in een berging in het appartement gaan zetten.
- Strak, mat wit, greeploos met slanke lijnen (dan lijkt Hacker Systemat mij wel geschikt)
- Werkblad keramisch of composiet 2cm 140x60cm + 200x60
- Apparatuur moet gewoon degelijk zijn
- Quooker en Bora zijn nice-to-have (maar wil ik stiekem wel graag)
- All-in budget ±€10K

Dit alles leek mij optimistisch, gezien het budget. Maar als ik dan onderstaande prijzen zie, lijkt het ineens wel haalbaar! We gaan komende tijd met wat keukenzaken in de buurt praten (Reddy, Kvik, Superkeukens) om te kijken wat zij mogelijk vinden. Als ik hun offertes binnen heb, mag ik dan bij jou een poging wagen @Barry ?
Possible schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:29:
Zojuist bij Keukeloods / @Barry geslaagd voor onze keuken. Na wat aanpassingen zijn we tot het volgende gekomen:

Merk: Häcker systemat AV2035 (mat zwart)

Type keuken: L keuken 2.17m x 3.65
Type werkblad: Novilla kunststof eiken 192 Provence 38 mm

Apparatuur:
Kraan: Quooker Fusion Round met 3 liter boiler
Inductie: Bora Puru
Oven: Bosch HBG856xc6 60 cm
Vaatwasser: Siemens SN636x013N
Koelkast: Bosch KIR24V60
RVS Spoelbak 50 cm.

Werkhoogte: 95 cm

Totaal prijs inclusief montage en inmeten: €10.682

Nu ben ik nog wel aan het twijfelen of ik niet voor de 7 liter moet gaan. Wat zijn nou de echte redenen om voor 7 liter te gaan? Als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb en er drinken 5 mensen een kop thee, is dat dan voldoende?

[ Voor 3% gewijzigd door Phyrro op 21-06-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 23:16

Don Quijote

El Magnifico

Sowieso is het belangrijk om na te denken hoe en wat je maakt in je keuken. Een stoomoven zou bij ons bijvoorbeeld geen enkele functie dienen. Anders dan af en toe pasta wordt er niks gekookt in ons huishouden. Groeten/aardappelen etc. Altijd roerbakken/grillen/bakken in oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Don Quijote schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:04:
Sowieso is het belangrijk om na te denken hoe en wat je maakt in je keuken. Een stoomoven zou bij ons bijvoorbeeld geen enkele functie dienen. Anders dan af en toe pasta wordt er niks gekookt in ons huishouden. Groeten/aardappelen etc. Altijd roerbakken/grillen/bakken in oven.
Oh uiteraard. Bij ons staat ie vrijwel dagelijks aan. Pasta gebruiken we hem eigenlijk nooit voor, maar rijst, aardappels (ook voor het bakken wel lekker om even te koken), groenten. Maar ook grote stukken vlees met de kerntemperatuur meter.

Overigens heb je er ook met bijvoorbeeld een lasagna profijt van om stoom toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jennyvh
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08-2023
HKP32 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:46:
[...]

Welke Siemens vaatwasser heb je nu? Volgens mij moet je juist bij een korpushoogte van 78 cm + 15 cm plint een SX/Maxiline vaatwasser hebben. Bij mijn greeploze Systemat (78 cm + 14 cm plint) komt er ook een SX model in.
We hebben nu sx836x12ie. Goed om te horen dat deze waarschijnlijk wel in de systemat keuken past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hela, bora classic afzuiging heeft de geest gegeven. Aardlek schoot uit. Blijkt de afzuiging te zijn. Bij inschakelen komt er een 8 op het display te staan. Iemand bekend mee? Weet eigenlijk niet of dat de standaard melding is bij inschakelen.

Edit:lijkt standaard te zijn dat ie een 8 weergeeft.
Inschakelen = aardlek eruit.

Staat precies dit gedrag beschreven in de handleiding, dus zal wel vaker voorkomen. Morgen maar even contact opnemen.

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jennyvh
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08-2023
aschja schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Not bad Jenny. Als ik het zo mogen kiezen, dan zou ik 3 volwaardige hoge kasten nemen met de oven in het midden. Daarnaast die hangkast naast die hoge kasten weglaten. Die vind ik echt afbreuk doen aan het ontwerp. Ook zou ik een inductie met afzuiging nemen, krijg je veel meer rust in je keuken.
Dat kastje in de hoek zit mij nu ook niet lekker, het staat een beetje raar inderdaad.Er is helaas net niet genoeg ruimte om 3x 60cm kasten neer te zetten. We houden nu 22cm over. Daarnaast ben ik inmiddels erg gehecht aan mijn apothekers kast. Een vriend van ons kwam met het idee om de grote kasten niet greeploos te doen, dan zijn we die enorme strips kwijt. Dus dat wordt ook nog
een overweging. We hebben nu ook lemans in de hoek, maar als er toch geen extra kast bij past, kunnen we misschien beter carrousel erin zetten en een extra kast / bredere kast op de lange kast neerzetten.

We hebben naar bora gekeken, maar met de allergie van mijn dochter en de extra pan die er dan altijd bijkomt, is dat voor ons helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 21:49
MikeyMan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:02:
@Xander ik bedoelde te zeggen dat er op alle vlakken concessies gedaan moeten worden. In geval van BSH apparaten vielen die wat mij betreft af door de gebrekkige stoom functie. Je kunt bij wijze van spreken net zo goed een bakje water in de oven zetten. Dan kom je dus inderdaad bij de topmodellen van Miele uit, en dan lever je met die stoom combi magnetron op vrijwel alle vlakken in.

De formulering had misschien preciezer gemoeten, akkoord ;)
Voor mijn beeld: bedoel je dan ook de Siemens ovens met full-steam als 'no go'? Zoals https://www.siemens-home....s=section-technicalspecs/

Ik heb nog geen stoomoven, maar ben voor m'n nieuwe keuken de opties aan het afwegen. Mijn plan is nu om mijn losstaande combi magnetron in het bovenkastje boven de oven te zetten, en dan te kiezen voor een ofwel volwaardige compactoven of combi oven/stoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

goldmemberf1 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Voor mijn beeld: bedoel je dan ook de Siemens ovens met full-steam als 'no go'? Zoals https://www.siemens-home....s=section-technicalspecs/

Ik heb nog geen stoomoven, maar ben voor m'n nieuwe keuken de opties aan het afwegen. Mijn plan is nu om mijn losstaande combi magnetron in het bovenkastje boven de oven te zetten, en dan te kiezen voor een ofwel volwaardige compactoven of combi oven/stoom.
Je zou even in de handleiding kunnen kijken. Toen ik de keuken kocht hadden de bsh modellen alleen de mogelijkheid tot stomen bij 100 graden, met verdamping in de ovenruimte.

Miele heeft de mogelijkheid tussen 40 en 225 graden stoom toe te voegen.

Of bsh dat inmiddels ook heeft, geen idee.

Overigens kun je een losse magnetron niet zomaar in een kastje zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

NDF82

Doomed Space Marine

MikeyMan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Je zou even in de handleiding kunnen kijken. Toen ik de keuken kocht hadden de bsh modellen alleen de mogelijkheid tot stomen bij 100 graden, met verdamping in de ovenruimte.

Die Miele moet dan een druk/snelkook oven zijn. Anders krijg je de temperatuur van stoom nooit > 100 graden...

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NDF82 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Die Miele moet dan een druk/snelkook oven zijn. Anders krijg je de temperatuur van stoom nooit > 100 graden...
Dat zeg ik ook niet... :)

Het is geen druk model. Die zijn er ook wel, maar die hebben alleen stoom functie en amper ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:12
Mijn advies zou zijn om van te voren te bedenken wat je graag wilt met de stoomoven:
- Wil je tijdens het bakproces alleen stoom toegevoegd hebben voor bakken van brood en vleesgerechten. Kan je gaan voor bijvoorbeeld BSH: AddedSteam / PulseSteam, AEG: SteamBake / SteamCrisp
- Wil je een 100% stoomfunctie hebben om naast bovenstaande ook groente te stomen en/of je aardappels te kunnen koken. Kan je gaan voor bijvoorbeeld: BSH: FullSteam, AEG: SteamBoost / SteamPro

Je kunt de met toegevoegde stoom een slapaftreksel noemen van een volwaardige stoomoven, maar het is maar net wat je er mee wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

NDF82

Doomed Space Marine

MikeyMan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Dat zeg ik ook niet... :)

Het is geen druk model. Die zijn er ook wel, maar die hebben alleen stoom functie en amper ruimte.
Dan had ik je verkeerd begrepen.

Ik heb zelf een Bosch oven/ stoom combinatie en die kan ook stoom toevoegen > 200 graden. Wat de techniek is... Geen idee. Je hoort wel een pomp en geborrel wanneer het programma opstart. Hij laat volgens mij niet water in de hete oven stromen zodat het vervolgens verdampt.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

MikeyMan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Waarom niet? Gaat al 17 jaar goed bij m'n schoonouders en hier al 5 jaar. Een magnetron heeft niet bepaald zeeën van ventilatie ruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
m.oldenburg schreef op zondag 21 juni 2020 @ 07:19:
Hallo allemaal,

- is een gezoet composieten aanrechtblad veel gevoeliger voor vlekken? Volgens onze verkoper namelijk niet. Volgens veel anderen wel.
Iemand ervaring heeft met een gezoet blad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
JustDutch schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:09:
Mijn persoonlijke mening, een goede waterkoker is bijna gelijkwaardig aan een quooker. Mogelijke meerwaarde van een quooker zou ik zien bij een gasloze woning. Als je 's ochtends je buffervat hebt leeggedouched met de familie, dan heb je toch nog ergens warm water (wat een waterkoker ook zou kunnen verzorgen). Of zie het anders, je kunt 1 min langer douchen met je buffervat. :)
Want een “goede” waterkoker levert ook direct kokend water?

Meerwaarde bij gasloze woning? Een Quooker??

Ik ben je hier echt volledig kwijt...

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:06
Barry schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Want een “goede” waterkoker levert ook direct kokend water?

Meerwaarde bij gasloze woning? Een Quooker??

Ik ben je hier echt volledig kwijt...
Dit is waar wij het afgelopen zaterdag over hebben gehad. Nu komt het warm water direct uit mijn boiler van 200 liter waar we ook mee douchen. Als je voor de 7 liter zou gaan, en allen de koudwater variant van de quooker, dan kan je dat wat schelen...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
m.oldenburg schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:40:
[...]

Iemand ervaring heeft met een gezoet blad?
Bij mijn ouders hebben we jarenlang zo'n blad gehad. Donkergrijs gezoet composiet. Nooit problemen mee gehad. Qua schoonmaken prima te doen en nooit vlekken gehad. 1 x in de zoveel tijd impregneren en verder altijd na het koken een doekje er over heen.
Wij kiezen in ons nieuwe huis voor een lichtgrijs gezoet blad. Zal qua kleur iets meer uitkijken zijn maar we vinden het veel mooier dan een gepolijst blad en dat gaf de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:59
Jennyvh schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Dat kastje in de hoek zit mij nu ook niet lekker, het staat een beetje raar inderdaad.Er is helaas net niet genoeg ruimte om 3x 60cm kasten neer te zetten. We houden nu 22cm over. Daarnaast ben ik inmiddels erg gehecht aan mijn apothekers kast. Een vriend van ons kwam met het idee om de grote kasten niet greeploos te doen, dan zijn we die enorme strips kwijt. Dus dat wordt ook nog
een overweging. We hebben nu ook lemans in de hoek, maar als er toch geen extra kast bij past, kunnen we misschien beter carrousel erin zetten en een extra kast / bredere kast op de lange kast neerzetten.

We hebben naar bora gekeken, maar met de allergie van mijn dochter en de extra pan die er dan altijd bijkomt, is dat voor ons helaas geen optie.
Mocht je die ruimte wel willen benutten zou ik daar een paar eiken planken tussen de kast en muur inbouwen. Dan houd je wel functie en het ziet er wel fraai uit.

Van hoekkasten ben ik geen fan, die van ons is loze ruimte. Maar dat is ieder voor zich. Wat betreft Bora helder verhaal. Dan is je huidige keuze de beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.oldenburg
Daphora schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:17:
[...]

Bij mijn ouders hebben we jarenlang zo'n blad gehad. Donkergrijs gezoet composiet. Nooit problemen mee gehad. Qua schoonmaken prima te doen en nooit vlekken gehad. 1 x in de zoveel tijd impregneren en verder altijd na het koken een doekje er over heen.
Wij kiezen in ons nieuwe huis voor een lichtgrijs gezoet blad. Zal qua kleur iets meer uitkijken zijn maar we vinden het veel mooier dan een gepolijst blad en dat gaf de doorslag.
Wij twijfelen dus tussen praktisch en inderdaad het gezoet mooier vinden dan gepolijst in onze keuken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjyLknnNRjgsq0LCcM8N0bTfUqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFCxn4GPZBUpD1o4DxIUUKmG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door m.oldenburg op 21-06-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42
Geen idee of het nog per merk of type blad uitmaakt maar vrienden van mij hebben een gezoet blad ook maar met een avondje aan de Corona’s een limoentje laten liggen welke een hele ronde vlek heeft uitgebeten in het blad.
Natuurlijk ook niet handig maar is er dus niet (meer) uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
GeeMoney schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:55:
Geen idee of het nog per merk of type blad uitmaakt maar vrienden van mij hebben een gezoet blad ook maar met een avondje aan de Corona’s een limoentje laten liggen welke een hele ronde vlek heeft uitgebeten in het blad.
Natuurlijk ook niet handig maar is er dus niet (meer) uit te krijgen.
Maar dit moet je met een gepolijst composieten blad ook niet doen... geen zuren op het aanrecht laten liggen en na knoeien van bijvoorbeeld rode wijn, gewoon direct even opruimen en niks aan de hand op een gezoet blad. Vuil trekt er alleen sneller in als je dit de kans geeft. De "extra" onderhoud die zo'n gezoet blad zou hebben, hebben wij nog niet opgemerkt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:05
NDF82 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:13:
[...]

De stoom zelf is dan wel 100 graden, maar de rest van de ovenruimte kan koeler of juist warmer zijn. Zo'n stoomoven zorgt, even kort door de bocht, voor een ruimte met hoge luchtvochtigheid. Daarbij hoeft de lucht, net als in de tropen, niet 100 graden te zijn om een hoge luchtvochtigheid te hebben. Andersom kan het ook juist veel beter zijn. Bepaald gebak wordt bijvoorbeeld veel lekkerder gebakken in een vochtige oven, waarbij de ovenruimte dan juist ook veel warmer dan 100 graden is.

Als je bijvoorbeeld een stukje vis lekker wilt stomen, dan moet de oven voor het beste resultaat ook koeler zijn dan 100 graden. Anders kun je alsnog een taai en uitgedroogd stuk vis krijgen. Een stoomoven zal daarom ook altijd bij oventemperaturen onder de 100 graden moeten kunnen stomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rubbergrover1 op 22-06-2020 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 17:43
Ik heb mijn eerste huis gekocht waar helaas geen keuken in zit. De ruimte is niet heel groot dus ik dacht dat ik met een budget van 6-7k een heel eind zou komen voor een rechte keuken met apparatuur. Maar ik zie al snel door de bomen het bos niet meer.

Ik heb me eerst vastgesteld op de IKEA, wat ik prima keukens vind voor de prijs, echter moet ik het dan wel zelf monteren want de montagekosten vind ik vrij hoog. Daarom hoor ik graag welke winkels nog meer IKEA prijzen hanteren.

In de buurt zit een I-Kook, die maar 650 euro montage rekent als je het apparatuur zelf aansluit.

Ook ben ik bij de Keukenkampioen geweest, maar daar betaal je al snel 10k voor een showroom keuken.

Waar kan ik met dit relatief lage budget nog meer binnen lopen? Ik snap dat ik niet veel info heb, maar ik wil graag vermijden dat ik overal een tekening moet laten maken voordat ik weet of het binnen mijn budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, goedkoper dan IKEA wordt wel lastig natuurlijk. Juist omdat je zelf moet schroeven. Tweedehands een optie? Demokeuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

bloblub schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:06:
Ik snap dat ik niet veel info heb, maar ik wil graag vermijden dat ik overal een tekening moet laten maken voordat ik weet of het binnen mijn budget past.
Je kan in elk geval beginnen met te vertellen / laten zien wat de afmetingen van de ruimte is. En wat je wensen en eisen zijn m.b.t. de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
_Arthur schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:13:
[...]

Je kan in elk geval beginnen met te vertellen / laten zien wat de afmetingen van de ruimte is. En wat je wensen en eisen zijn m.b.t. de apparatuur.
De ruimte is 1.75m bij 4.50m. Er moet een koelkast, kookplaat, vaatwasser en oven in. Mag best budgetklasse zijn, gezien mijn budget.

Helaas zit er geen Kvik in de buurt. Dat zou ik ook nog een goede optie vinden gezien hun prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-04 21:25
bloblub schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:28:
[...]

De ruimte is 1.75m bij 4.50m. Er moet een koelkast, kookplaat, vaatwasser en oven in. Mag best budgetklasse zijn, gezien mijn budget.

Helaas zit er geen Kvik in de buurt. Dat zou ik ook nog een goede optie vinden gezien hun prijzen.
Mijn broertje heeft met een klein budget hier een keuken gehaald:

"Modellen Vivari | Idejo Keukens" https://www.idejo.nl/Keukenmodellen_Vivari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:51
bloblub schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:28:
[...]

Zoek een Nobillia of Häcker classic dealer in de buurt. Samen met bijvoorbeeld Pelgrim apparatuur moet je prima kunnen slagen binnen je budget.
Als je denkt een IKEA keuken te kunnen plaatsen dan lukt het zeker om een voorgemonteerde keuken te plaatsen waarmee je weer flink wat bespaart.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:37
bloblub schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:06:
Ik heb mijn eerste huis gekocht waar helaas geen keuken in zit. De ruimte is niet heel groot dus ik dacht dat ik met een budget van 6-7k een heel eind zou komen voor een rechte keuken met apparatuur. Maar ik zie al snel door de bomen het bos niet meer.

Ik heb me eerst vastgesteld op de IKEA, wat ik prima keukens vind voor de prijs, echter moet ik het dan wel zelf monteren want de montagekosten vind ik vrij hoog. Daarom hoor ik graag welke winkels nog meer IKEA prijzen hanteren.

In de buurt zit een I-Kook, die maar 650 euro montage rekent als je het apparatuur zelf aansluit.

Ook ben ik bij de Keukenkampioen geweest, maar daar betaal je al snel 10k voor een showroom keuken.

Waar kan ik met dit relatief lage budget nog meer binnen lopen? Ik snap dat ik niet veel info heb, maar ik wil graag vermijden dat ik overal een tekening moet laten maken voordat ik weet of het binnen mijn budget past.
Ik heb destijds in ons appartement een Nobilia keuken via Keukendepot besteld. Je kan de apparatuur zelf aanleveren, hun montagepartner installeert deze dan ook. Voor een L keuken (lange zijde 270cm, korte zijde 180cm).
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloblub
Bedankt voor jullie input! Nobilia lijkt me inderdaad een goede kanshebber!

Misschien interessant voor de mensen met hetzelfde budget, ik heb de dealers opgevraagd bij Nobilia zelf en kreeg de volgende lijst terug:

Keukenloods
http://www.keukenloods.nl/

Superkeukens
http://www.superkeukens.nl/

I-Kook
http://www.i-kook.nl/

Keukenspecialist
https://www.keukenspecialist.nl/

Keukensale.com
http://www.keukensale.com/

Reddy keukens
http://www.reddykeukens.nl/

Keukenwarenhuis
http://www.keukenwarenhuis.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05
Na maanden meelezen in dit topic, ben ik als semi-pro :P naar Keukenloods geweest voor een prijsopgave van onze nieuwe keuken.

Veel wisten we al, de opstelling was feitelijk met onze architect al bepaald, en ook merk (Systemat) en kleurstelling waren al duidelijk.

We zijn prima geholpen, en hebben de volgende prijsopgave meegekregen.
De verkoper wekte de indruk dat er nog ruimte in de prijs zit, maar wilde pas het achterste van zijn tong laten zien als we op korte termijn beslissen. We zijn voornemens de komende 1-2 weken de knoop door te hakken.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie vwb redelijkheid van de prijs, en wellicht bepaalde type apparatuur.
Feedback wordt dus zeer gewaardeerd! _/-\o_

Type:
Hacker Systemat AV2035-GL V507 mat zwart, binnenkant lavagrijs.

Meubels:
  • 5 hoge kasten, 2208mm hoog. 2x servieskast, 1x hoge koelkast, 1x hoge vriezer, middelste hoge kast bevat magnetron, oven en 2 kastjes
  • Eiland 260cm x 120cm met combinatie van lades en draaideuren
  • 2x2 lades van 90cm (onder kookplaat en gootsteen)
  • 2 onderkasten met 1 binnenlade en 2 binnenkorfen
  • Verder draaideuren
Apparatuur:
  • Bora pure recirculatie - meerprijs voor flexzones vonden wij het niet waard
  • Siemens iq500 koelkast (KI81RAD30)
  • Siemens iq500 vriezer (GI81NAC30)
  • Siemens iq700 magnetron (BF834RGB1) knoppen aan de onderkant, ziet er mooi uit icm knoppen van oven aan de bovenkant
  • Siemens iq700 60cm oven (HB836GTB6)
  • Miele vaatwasser (G4381SCVI) goede ervaring met Miele vaatwasser, dus willen we graag opnieuw
  • Quooker combi flex 7l
Blad:
  • Beton Light blad (muisgrijs ruw). 4cm dik
  • Onderbouw spoelbak
Prijs:
  • Meubels EUR 8.786
  • Apparatuur EUR 7.750
  • Blad EUR 4.362
  • Montage EUR 1.650
  • Korting EUR 2.748
  • Totaal EUR 19.800
Impressie (kleur blad is in werkelijkheid donkerder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ntz3Afu8leNzTS9xtaBXUL6Bd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0JrpLBeN6GcYxKmAlJUlORO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZXOzos8tG9Hd8cv-QpZLWFgOsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkSAac8VdWdcUrImLbExACE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIsMiYyAv1Hz_hBibi4bUDt2zXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZA1tBXm6w2x7MaRtXLGEwHSw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door onne op 24-06-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
onne schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:23:
Na maanden meelezen in dit topic, ben ik als semi-pro :P naar Keukenloods geweest voor een prijsopgave van onze nieuwe keuken.

Veel wisten we al, de opstelling was feitelijk met onze architect al bepaald, en ook merk (Systemat) en kleurstelling waren al duidelijk.

De verkoper wekte de indruk dat er nog ruimte in de prijs zit, maar wilde pas het achterste van zijn tong laten zien als we op korte termijn beslissen. We zijn voornemens de komende 1-2 weken de knoop door te hakken.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie vwb redelijkheid van de prijs, en wellicht bepaalde type apparatuur.

Type:

Meubels:
  • 5 hoge kasten, 2208mm hoog. 2x servieskast, 1x hoge koelkast, 1x hoge vriezer, middelste hoge kast bevat magnetron, oven en 2 kastjes
  • Verder draaideuren
Apparatuur:
  • Siemens iq700 magnetron (BF834RGB1) knoppen aan de onderkant, ziet er mooi uit icm knoppen van oven aan de bovenkant
  • Miele vaatwasser (G4381SCVI) goede ervaring met Miele vaatwasser, dus willen we graag opnieuw
  • Quooker combi flex 7l
Blad:
  • Onderbouw spoelbak
Prijs:
  • Meubels EUR 8.786
  • Apparatuur EUR 7.750
  • Blad EUR 4.362
  • Montage EUR 1.650
  • Korting EUR 2.748
  • Totaal EUR 19.800
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken! Ik ga binnenkort ook maar eens kijken bij een hacker systemat dealer. Wat is dat beton light voor materiaal precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
berndw schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Mooie keuken! Ik ga binnenkort ook maar eens kijken bij een hacker systemat dealer. Wat is dat beton light voor materiaal precies?
Thanks, het is écht beton. Dat is echt een pre voor ons, houden niet zo van imitatie materiaal in welke vorm dan ook. Maar het is lichter gemaakt doordat het niet massief is, zit een soort schuim in.

Er zit een coating op die het betere eigenschappen geeft dan “gewoon” beton. Kan zowel in ruw als glad. Wij vonden het erg mooi, wel vrij prijzig...

[ Voor 9% gewijzigd door onne op 23-06-2020 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Kapitein Merijn schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Zoek een Nobillia of Häcker classic dealer in de buurt. Samen met bijvoorbeeld Pelgrim apparatuur moet je prima kunnen slagen binnen je budget.
Als je denkt een IKEA keuken te kunnen plaatsen dan lukt het zeker om een voorgemonteerde keuken te plaatsen waarmee je weer flink wat bespaart.
Is dit dan ook een goed advies voor mijn situatie? Ik heb zondag een bericht gepost met wat vragen over de aanpak voor een nieuwe keuken, maar die verdween helaas snel onder een berg berichten over stoomovens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
onne schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:23:

Type:

Meubels:
  • Verder draaideuren
Apparatuur:
  • Quooker combi flex 7l
Blad:
  • Onderbouw spoelbak
Prijs:
  • Meubels EUR 8.786
  • Apparatuur EUR 7.750
  • Blad EUR 4.362
  • Montage EUR 1.650
  • Korting EUR 2.748
  • Totaal EUR 19.800
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken, deels vergelijkbaar met die van mij (paar pagina’s terug gepost)

Kwa prijs denk ik goed vergelijkbaar. Die van mij is paar duizend duurder, maar ik heb ook een extra spoelgedeelte en veel lades.

Voor wat betreft tips:
- ik deel je goede ervaring met Miele, wil niet anders meer. Als je honderd euro meer uit wilt geven, dan heb je er 1 met auto-open, de G4982 SCVi. Dat is echt een superuitvinding. Je machine opent dan automatisch na het programma en daardoor droogt je vaat beter op. Kun je ook voortaan voordat je naar bed gaat je vaatwasser aanzetten, want hij opent vanzelf en alles is kurkdroog de volgende ochtend. Krijg je er gelijk een 3D besteklade bij, handig voor die grote soeplepel. En hij is iets zuiniger en iets stiller
- hoeveel lades heb je? Ik zie twee grote servieskasten. Daar zou ik zeker in beide minimaal 3 lades onderin zetten. Kost best wat, maar maakt je ruimte veel efficiënter. Alleen planken is niet echt handig voor 60 diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
Zijn er hier mensen met ervaringen met de kokendwaterkraan aqua hot plus?
Ik kan er namelijk geen positieve, maar ook geen negatieve reviews over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

PascalJanssen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:29:
[...]
Kun je ook voortaan voordat je naar bed gaat je vaatwasser aanzetten, want hij opent vanzelf en alles is kurkdroog de volgende ochtend.
Kan dat normaal niet dan? Ik doe dit al vele jaren (met een spotgoedkoop Etna ding) en heb nooit ergens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Don Quijote schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:34:
Kan dat normaal niet dan? Ik doe dit al vele jaren (met een spotgoedkoop Etna ding) en heb nooit ergens last van gehad?
Gaat die vanzelf open als ie klaar is? Dat eerste kan elke vaatwasser, dat tweede vermoedelijk alleen Miele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Arthur schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:36:
[...]

Gaat die vanzelf open als ie klaar is? Dat eerste kan elke vaatwasser, dat tweede vermoedelijk alleen Miele :)
Auto open is redelijk gemeengoed inmiddels geloof ik. Enige nadeel wat ik zie is trouwens wel dat je op moet passen met een gelamineerd blad en deurtjes. Hij gaat niet heel ver open, dus er is gedurende vrij lange tijd sprake van damp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

[...]

Nee die van mij gaat niet zelf open. Maar ik mis denk ik iets qua kennis. Want ook in mijn geval is alles in de ochtend gewoon droog. Dus ik snap even niet wat auto open toevoegt? Schonere vaat wellicht? Omdat er minder water opdroogt op de vaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Don Quijote schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Nee die van mij gaat niet zelf open. Maar ik mis denk ik iets qua kennis. Want ook in mijn geval is alles in de ochtend gewoon droog. Dus ik snap even niet wat auto open toevoegt? Schonere vaat wellicht? Omdat er minder water opdroogt op de vaat?
Volgens mij is het voordeel vooral een drogere vaat bij lagere temperaturen. En een hogere luchtvochtigheid in huis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Don Quijote schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Een vaatwasser die niet open staat en afkoelt kan natuurlijk nooit de waterdamp kwijt. Dus dat wordt weer vloeibaar en dat eindigt op je servies. Met als gevolg natte vaat. Zeker met plastic is dat een ramp

De miele opent, waardoor het vocht wegtrekt. En daarbij heeft ie een paar kleine ventilators die vervolgens gedurende 10 minuten schone lucht door de vw blazen. Daardoor droogt de vaat nog sneller.

Ik weet niet waar de waterdamp in jouw Etna blijft, dus daar kan ik niet over meepraten. Weet alleen dat de miele met auto- open super goed droogt en dat in mijn vorige pelgrim alles altijd nat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
PascalJanssen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:29:
[...]

Mooie keuken, deels vergelijkbaar met die van mij (paar pagina’s terug gepost)

Kwa prijs denk ik goed vergelijkbaar. Die van mij is paar duizend duurder, maar ik heb ook een extra spoelgedeelte en veel lades.

Voor wat betreft tips:
- ik deel je goede ervaring met Miele, wil niet anders meer. Als je honderd euro meer uit wilt geven, dan heb je er 1 met auto-open, de G4982 SCVi. Dat is echt een superuitvinding. Je machine opent dan automatisch na het programma en daardoor droogt je vaat beter op. Kun je ook voortaan voordat je naar bed gaat je vaatwasser aanzetten, want hij opent vanzelf en alles is kurkdroog de volgende ochtend. Krijg je er gelijk een 3D besteklade bij, handig voor die grote soeplepel. En hij is iets zuiniger en iets stiller
- hoeveel lades heb je? Ik zie twee grote servieskasten. Daar zou ik zeker in beide minimaal 3 lades onderin zetten. Kost best wat, maar maakt je ruimte veel efficiënter. Alleen planken is niet echt handig voor 60 diep.
Bedankt voor je reactie en tips! Daar heb ik echt wat aan. En inderdaad, heel vergelijkbaar met jouw keuken (muv het extra stuk werkblad dat je hebt gecreëerd).

Vwb de vaatwasser: met name plastic bekers/borden die 's ochtend niet droog zijn is een grote ergernis. Zie inderdaad dat voor een klein bedrag extra auto-open mogelijk is. Gaan we zeker doen!

We hadden nog geen lades voorzien in de servieskasten, neem ik mee.

Zie zelf ook nog 2 'foutjes':
- De kasten boven en onder de ovens zouden push-to-open moeten zijn
- Er lijkt een hapje te zijn uit de opvulstukken aan de zijkant van de kastenwand

Aangepast, zie nieuwe foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandacma
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06-2022
Voor onze nieuwe nog aan te schaffen keuken zijn wij op zoek naar een oven en aparte magnetron. Beiden komen in een kast vlakbij het raam, met dus veel lichtinval en beetje zon. Onze huidige oude magnetron staat nu ook op deze plek. Vanwege het lichtinval is het nu heel erg lastig om de tekst/tijd in de display af te lezen; heel erg irritant dus. Iemand een tip voor de aanschaf van onze nieuwe oven en magnetron, waarbij we dat probleem niet of zo min mogelijk hebben? Waar moeten we bij aanschaf op letten? Het zal waarschijnlijk een Bosch / Siemens worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 05:26
onne schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:59:
[...]

Bedankt voor je reactie en tips! Daar heb ik echt wat aan. En inderdaad, heel vergelijkbaar met jouw keuken (muv het extra stuk werkblad dat je hebt gecreëerd).

Vwb de vaatwasser: met name plastic bekers/borden die 's ochtend niet droog zijn is een grote ergernis. Zie inderdaad dat voor een klein bedrag extra auto-open mogelijk is. Gaan we zeker doen!

We hadden nog geen lades voorzien in de servieskasten, neem ik mee.

Zie zelf ook nog 2 'foutjes':
- De kasten boven en onder de ovens zouden push-to-open moeten zijn
- Er lijkt een hapje te zijn uit de opvulstukken aan de zijkant van de kastenwand
Aeg heeft ook auto open vaatwassers. Heb er nu een en in mijn nieuwe woning komt er ook weer een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

KevinNolan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:35:
[...]

Aeg heeft ook auto open vaatwassers. Heb er nu een en in mijn nieuwe woning komt er ook weer een.
Klopt, dat heet bij AEG AirDry technologie met AutoDoor systeem. Zelf mij via dit topic ook aan het inlezen voor alle features wat op de apparatuur in de nieuwe keuken moet zitten en al de keuze gemaakt voor AEG ivm een beperkter budget van 15k :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 05:26
ed1703 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:46:
[...]

Klopt, dat heet bij AEG AirDry technologie met AutoDoor systeem. Zelf mij via dit topic ook aan het inlezen voor alle features wat op de apparatuur in de nieuwe keuken moet zitten en al de keuze gemaakt voor AEG ivm een beperkter budget van 15k :P
Bij ons in de keuken wordt het ook AEG koelvries combi, vaatwasser, oven en oven met magnetron. Blackline editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand een Häcker Systemat dealer in de buurt van Breda? Liefst geen DMG. We gaan al langs CVT (DMG) voor een Next125 keuken.

Ik begrijp dat er geen Fenix frontjes mogelijk zijn bij Systemat. We hebben inmiddels een maand geleden een offerte gehad voor een Schröder keuken. Nette prijs (staat in dit topic). Maar door Corona gedoe konden we niet ff lekker gaan shoppen. Daar hebben nu iets meer ruimte voor, maar we houden het bij 2/3 shops waar we langs willen gaan.

Dus ik ga nog ff verder op onderzoek om zo doelgericht mogelijk langs een verkoper te gaan. De volgende eisen hebben we:

Fenix frontjes
Binnenkant in kleur naar keuze
Lades van blum (of vergelijkbare kwaliteit)
Middenklasse- tot hoog segment

[ Voor 69% gewijzigd door OMX2000 op 24-06-2020 09:10 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
@OMX2000 Montall bij van Coothplein in de buurt heeft Hacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 13:22
[...]

Leuke optie maar ik heb er ook veel problemen mee gezien. De warme waterdamp komt langs de bovenkant van de vaatwasser naar buiten en geeft daar vochtproblemen aan het blad, deurtjes en kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 16:02
Iemand hier die de Bora X Pure al in gebruik heeft? Bij voorkeur met recirculatie?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen uit de praktijk. We staan op het punt om de Bora X Pure te bestellen voor ons te bouwen huis, hier kunnen we eventueel naar buiten afvoeren echter betekent 600m3 per uur een behoorlijk warmte verlies in de winter/stookmaanden en vragen we ons nu af of we niet beter af zijn met een recirculatie unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjefke32 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:00:
Iemand hier die de Bora X Pure al in gebruik heeft? Bij voorkeur met recirculatie?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen uit de praktijk. We staan op het punt om de Bora X Pure te bestellen voor ons te bouwen huis, hier kunnen we eventueel naar buiten afvoeren echter betekent 600m3 per uur een behoorlijk warmte verlies in de winter/stookmaanden en vragen we ons nu af of we niet beter af zijn met een recirculatie unit.
600m3/u is wel de hoogste stand he. In de praktijk zal je die lang niet altijd gebruiken. Persoonlijk (Novy afzuigkap) heb ik 4 standen, maar stand 2 of 3 (en meestal stand 2) wordt hier gebruikt.

Ik ben niet bekend met de stand van de techniek van de huidige filters, maar gevoelsmatig is een afvoer naar buiten altijd beter vwb geur.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
PaT schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:10:
[...]

600m3/u is wel de hoogste stand he. In de praktijk zal je die lang niet altijd gebruiken. Persoonlijk (Novy afzuigkap) heb ik 4 standen, maar stand 2 of 3 (en meestal stand 2) wordt hier gebruikt.

Ik ben niet bekend met de stand van de techniek van de huidige filters, maar gevoelsmatig is een afvoer naar buiten altijd beter vwb geur.
Zo kijk ik er ook tegenaan, al zal kookplaatafzuiging altijd meer lucht verplaatsen aangezien de Novy het wat gemakkelijker heeft met opstijgende lucht..

Mijn gevoel zegt ook dat naar buiten toe beter zal zijn voor geur maar is het ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 16:50
Maar, behalve eventueel fondue, frietjes en andere soortgelijke zwaar-geurende zaken: wat is er mis met de geur van lekker eten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
Kwakkel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:13:
Maar, behalve eventueel fondue, frietjes en andere soortgelijke zwaar-geurende zaken: wat is er mis met de geur van lekker eten? :)
Moet het wel lekker geweest zijn :*)

Nee zonder gekheid, persoonlijk vindt ik het niet fijn dat een kooklucht lang blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliessgrace
  • Laatst online: 24-06-2020
Modbreak:Dit valt onder de categorie spam

[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 24-06-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:53
...

[ Voor 100% gewijzigd door 107mb op 24-06-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-03 14:22
Je kan gewoon een TR indienen :)

[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 24-06-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:38
Eliessgrace schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:13:
[modbreak]Dit valt onder de categorie spam[/]
Weet niet wat het Tweakers beleid hierover zegt, maar dit riekt zelfs naar (poging tot) oplichting. Bedrijf is recent opgericht (niet 75 jaar) en staat op een hele andere naam geregistreerd dan waar de site zelf over spreekt. Post zal wellicht ook op andere fora verspreid worden in de hoop zoveel mogelijk volk in de val te lokken. Hopelijk zit ik ernaast maar het ziet er wel bijzonder raar uit.

Indien dit hier niet hoort mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20

OMX2000

By any means necessary...

Kees Klaassen schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:51:
[...]

Weet niet wat het Tweakers beleid hierover zegt, maar dit riekt zelfs naar (poging tot) oplichting. Bedrijf is recent opgericht (niet 75 jaar) en staat op een hele andere naam geregistreerd dan waar de site zelf over spreekt. Post zal wellicht ook op andere fora verspreid worden in de hoop zoveel mogelijk volk in de val te lokken. Hopelijk zit ik ernaast maar het ziet er wel bijzonder raar uit.

Indien dit hier niet hoort mijn excuses.
Helpt ook niet echt dat het tweakers account maar 1 post heeft.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:10

misterdjus

hoi2x

Ok guys, ik waag me ook maar even aan een post omdat we flink aan het stoeien zijn met onze keuken. Zo was ik pas nog actief in het Isoleer je kruipruimte topic. Nu hebben we een nieuwe woning gekocht en heb ik weer andere uitdagingen... Zo snel kan het gaan... 8)7

Ok wat is de situatie en waarom stoeien we er zo mee. We hebben een woning gekocht en de lay-out is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gqeyiniltezni.jpg

Nu gaan we achter de uitbouw doortrekken zodat er meer ruimte in de woning komt en het er zo uit komt te zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vnsoytaeuryrv.jpg

Nu was ons plan om de woonkamer te laten waar hij zit, maar een irritatie in onze huidige woning is dat dit best een krappe plek is. Hier is deze ruimte nog 10cm smaller. We zijn dus van plan om de keuken te plaatsen waar nu de bank getekend is en het zitgedeelte te verplaatsen naar de achterkant. A la:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/onr5axn.jpg
(Dat gekke balkje bij de woonkamer is de lichtstraat. Dit was om te passen waar hij moet komen ;))

Dit is voor ons nu de meest logische oplossing. Echter zit er wel een raam die behoorlijk laag is. De keukenboer gaf aan dat als je 50cm afstand tot je wand/raam houd dit geen gek gezicht is. Wat is jullie mening hierover?

Wat hebben we allemaal overwogen? Naar ons idee zijn er 5 plekken waar de keuken zou kunnen komen (was er maar gewoon 1 optie :P )

1. Op de originele plek als een schiereiland (Dwingt de woonkamer weer naar de kleine ruimte of in het midden)
2. Op de plek waar de uitbouw komt (hoge wandkasten tegen de linkermuur en een kookeiland) Zelfde nadelen als punt 1)
3. Keuken in het midden van de woning rechts. Wandkasten tegen de wand en een kookeiland (te veel verlies van ruimte aan de uitbouw kant)
4. Keuken in het midden van de woning links. (zelfde nadeel als 3)
5. De keuken in het smalle "zitgedeelte" zoals op de tekening. (Geeft een ruime zithoek bij de uitbouw en voldoende ruimte in het midden van de kamer)

We zijn nog niet aan het kijken naar apparatuur maar vooral bezig eerst met de lay-out. Wel al wat schetsen laten maken en dit is een sfeer impressie:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7s5xxmwc3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v38ygrjbnrkkb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6fs5rrkxk3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/32gxnji.jpg

Ik ben even benieuwd naar wat frisse blikken en kritische meningen. Goed idee of helemaal ruk? En waarom en wat dan? Inmiddels met 3 keukenboeren de situatie doorgesproken en als laatste dit eruit gekregen. Toch ben ik nog niet 100% overtuigd...

Daarnaast lees ik her en der over de keuken uit Duitsland halen en dat dit flink kan schelen. Hoe is jullie ervaring daarmee? De ervaringen wisselen soms. Zo las ik al dat er wat mensen zijn die aangeven dat een Duitse keukenboer net over de grens niet veel anders doet dan een Nederlandse. Iemand (recente) ervaring en zo ja waar ben je geweest? Via een aannemer kreeg ik de tip eens bij Gerwens te kijken net over de grens bij Enschede. Nu zie ik deze hier ook regelmatig terugkomen in het forum met goede ervaringen maar wel wat langer geleden al. Ze zitten ook maar net over de grens heen maar als we zo ver zijn vind ik het wel een ritje waard. Nog andere Duitse keuken tips? Dan maar eens een dag tripje Duitsland van maken 8)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
Als gaat uitbouwen, mag het wel wat speelser. Ik zou alleen de muur bij de kookplaat eruit halen, raampartij achter spoelbak doortrekken en de hoek om, zodat er meer een serre idee ontstaat. En dan om dat muurtje van een meter welke nog blijft staan een keuken heen boetseren.

Maar als je dan toch een halfvrijstaande hoekkeuken doet, dat kunnen de Italianen een stuk fraaier dan de Duitsers: https://www.modulnova.it/cucine-moderne-light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Streamz hoe is het trouwen met de offerte van Modulnova in Delft afgelopen? Ik ben wel benieuwd wat het geworden is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
Gekocht. Stukkie mooier nog dan Comprex door wat aanpassingen, maar ook stukkie duurder weer.

Hoop volgende week de leverdatum te horen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losbuijsos
  • Laatst online: 24-04 12:41
Vraagje:

Is het mogelijk om de vaatwasser onder een koelkast te plaatsen? Ivm een kleine keuken lijkt ons dit wel ideaal omdat we dan nog lades in de onderkasten kunnen plaatsen. Op zolder hebben we namelijk een grote vriezer die voldoende is. Is dit technisch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 09:27
Van Faber begrepen dat september het assortiment van Häcker Systemat voor 60% vernieuwd wordt, we gaan eind van het jaar dus maar opnieuw langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-04 13:09
Voor onze jaren 30 woning die wij aan het verbouwen zijn, zijn wij op zoek naar een mooie landelijke keuken. Wij zijn nu uitgekomen bij een interieurbouwer die voor ons alles op maat kan maken met MDF fronten en al het beslag van Blum.

Hieronder de plattegrond van onze woning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73E-5P6vD5ZxTKzO2_P0btdQesA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wzhmw70X3V4cfajwK3B7TSYc.png?f=user_large

Voor de keuken hebben wij nu het volgende bedacht (tekening is ter illustratie van de indeling, kleur, type kasten en apparatuur zullen anders zijn in uiteindelijke vorm) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BkFXP3pljuJA03-ovXKfBuzmig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aRa2eZABtqTTKkTmD36XIffu.png?f=fotoalbum_large

In de hoge kasten links van de nis komen 2 apparaten, een combi stoomoven en combi magnetron. Rechts van de nis komt een koelkast.

Wij zitten aan de volgende apparaten te denken:

Combi Magnetron Siemens CM656NBS1
Combi Stoomoven Siemens CS636GBS2
Koelkast Siemens K181RAD30
Vaatwasser Siemens SX636X08JE
Quooker Pro 3 Flex
Kookplaat Novy 1821 Pro Panorama met recirculatie

De totaalprijs van de keuken zit op ongeveer 23K

Nu vroegen wij ons af of er mensen nog wat tips hebben voor onze keuken indeling en/of apparatuur?
Wij zijn eigenlijk vooral benieuwd of er mensen ervaring hebben met de de Novy 1821 Pro Panorama kookplaat. Zelf zaten we te denken aan een Bora Puru maar na een gesprek te hebben gehad met speciaalzaak werd ons deze kookplaat aangeraden. Heeft er iemand ervaring met deze kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Wat is de reden dat je voor een nis gaat? Ik zou de hoge kasten bij elkaar zetten, zodat je meer 'doorlopend' werkblad hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:41
Roelos89 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:55:
Voor onze jaren 30 woning die wij aan het verbouwen zijn, zijn wij op zoek naar een mooie landelijke keuken. Wij zijn nu uitgekomen bij een interieurbouwer die voor ons alles op maat kan maken met MDF fronten en al het beslag van Blum.

[Afbeelding]

Voor de keuken hebben wij nu het volgende bedacht (tekening is ter illustratie van de indeling, kleur, type kasten en apparatuur zullen anders zijn in uiteindelijke vorm) :

[Afbeelding]

In de hoge kasten links van de nis komen 2 apparaten, een combi stoomoven en combi magnetron. Rechts van de nis komt een koelkast.

Quooker Pro 3 Flex

Nu vroegen wij ons af of er mensen nog wat tips hebben voor onze keuken indeling en/of apparatuur?
Wij zijn eigenlijk vooral benieuwd of er mensen ervaring hebben met de de Novy 1821 Pro Panorama kookplaat. Zelf zaten we te denken aan een Bora Puru maar na een gesprek te hebben gehad met speciaalzaak werd ons deze kookplaat aangeraden. Heeft er iemand ervaring met deze kookplaat?
Hier een fan van landelijke keukens, zie ook onze keuken in dit topic.
Hoe gaan de kastjes er ongeveer uitzien? Wat voor landelijke look krijgen die? En wat voor werkblad ga je kiezen?
Wat ga je met de vloer van de keuken doen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:48
Sjefke32 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:00:

Wanneer ga je bestellen? Onze wordt aanstaande woensdag geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos89
Lelletje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:07:
Wat is de reden dat je voor een nis gaat? Ik zou de hoge kasten bij elkaar zetten, zodat je meer 'doorlopend' werkblad hebt...
We willen graag de kastenwand niet te groot hebben en leek dan zo'n nis wel leuk om dit te breken en hier bijvoorbeeld koffiezetter op te zetten. Verder hebben we het idee dat we wel genoeg werkruimte hebben met huidige indeling.
Martinusz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Hier een fan van landelijke keukens, zie ook onze keuken in dit topic.
Hoe gaan de kastjes er ongeveer uitzien? Wat voor landelijke look krijgen die? En wat voor werkblad ga je kiezen?
Wat ga je met de vloer van de keuken doen?
Er komen in het (schier)eiland lades en onder de nis waarschijnlijk ook. De fronten worden paneeldeuren, waarschijnlijk in licht groen/blauw. Het werkblad zijn we nog niet helemaal over uit, waarschijnlijk graniet maar de kleur zijn we nog niet uit. De vloer wordt houtlook tegels bruin/grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Roelos89 Heb je ook voldoende opbergruimte? Misschien een paar ondiepe bovenkasten boven de nis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
koentjuh schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Wanneer ga je bestellen? Onze wordt aanstaande woensdag geplaatst.
Komende week, al kan ik de kookplaat altijd nog wijzigen. Ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos89
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:31:
@Roelos89 Heb je ook voldoende opbergruimte? Misschien een paar ondiepe bovenkasten boven de nis?
We hadden inderdaad bedacht om er iets boven te maken. We zaten te denken aan planken tegen de muur om een beetje open karakter te behouden. Boven de keuken zit een schuin dak van ongeveer 2.30m aan de zijkant en 4m in de nok en blijft ook open tot die hoogte. De planken willen we dan waarschijnlijk nog een stuk door laten lopen boven de "kastenwand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:55
Zelf zaten we te denken aan een Bora Puru maar na een gesprek te hebben gehad met speciaalzaak werd ons deze kookplaat aangeraden. Heeft er iemand ervaring met deze kookplaat?
Op basis waarvan werd de Bora afgeraden? Ik ben wel benieuwd naar wat tegengeluid naast alle lovende reacties op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

mitsumark schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Op basis waarvan werd de Bora afgeraden? Ik ben wel benieuwd naar wat tegengeluid naast alle lovende reacties op het forum.
Er wordt niks afgeraden.......er wordt iets aangeraden. Dat kan omdat de verkoper daar meer marge op pakt of dat deze daadwerkelijk overtuigd is de betere plaat te verkopen. Ik gok op dat eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Laatst online: 12:04
Hertog_Martin schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:24:
Van Faber begrepen dat september het assortiment van Häcker Systemat voor 60% vernieuwd wordt, we gaan eind van het jaar dus maar opnieuw langs.
Ik vraag me af wat er uberhaupt voor 60% veranderd kan worden :+ Nieuwe kleuren en korfladen ofzo?

Weet je (of iemand anders) toevallig wanneer dit soort wijzigingen ook echt in het gamma gebeuren? Onze Systemat moet in Q1 geplaatst worden dus zou mooi zijn als we de nieuwigheden nog mee kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
HKP32 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Ik vraag me af wat er uberhaupt voor 60% veranderd kan worden :+ Nieuwe kleuren en korfladen ofzo?

Weet je (of iemand anders) toevallig wanneer dit soort wijzigingen ook echt in het gamma gebeuren? Onze Systemat moet in Q1 geplaatst worden dus zou mooi zijn als we de nieuwigheden nog mee kunnen pakken.
Midden september word er pas gepresenteerd wat er gaat wijzigen. Er gaat een teaser rond waarin gesproken word van Sytemat 3.0. Hoogstwaarschijnlijk gaat dit inhouden dat er extra luxe lijn bijkomt in het hogere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Quooker Pro 3 Flex

Ik zou die 3 kasten naast elkaar in de hoek zetten. Dan sluit het lage gedeelte om de hoek mooi aan. In mijn optiek ook veel praktischer en rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Laatst online: 12:04
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Midden september word er pas gepresenteerd wat er gaat wijzigen. Er gaat een teaser rond waarin gesproken word van Sytemat 3.0. Hoogstwaarschijnlijk gaat dit inhouden dat er extra luxe lijn bijkomt in het hogere segment.
Interessant, dank :) Hoe lang duurt het gemiddeld voordat dit soort wijzigingen in het gamma ook te bestellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos89
mitsumark schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:05:
[...]

De Bora werd inderdaad niet afgeraden maar de andere aangeraden. De vrije kookzones was een van de punten waarop de Novy "beter" is dan de Bora en het recirculatie systeem van Novy blaast de lucht onder de kasten de ruimte in terwijl Bora dit tussen de kasten doet. Nu zal dit met kwalitatief goede kasten niet zo'n probleem moeten zijn maar het klinkt best aannemelijk dat onder de kast beter is, vooral als er bijvoorbeeld veel vochtige lucht ingezogen wordt.

De vrije zones geven ons ook de optie om een grote Teppanyakiplaat of grillplaat op 2 zones te leggen wat voor ons ook een pre is.
aschja schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Ik zou die 3 kasten naast elkaar in de hoek zetten. Dan sluit het lage gedeelte om de hoek mooi aan. In mijn optiek ook veel praktischer en rustiger.
Ik denk dat we deze optie inderdaad ook even gaan bekijken. Even snel geschetst geeft dat dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARArR2EegnG4hscuoVRce-uHKFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ejnShNWathXSHtWdLB51CgIY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Roelos89 op 26-06-2020 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
HKP32 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Interessant, dank :) Hoe lang duurt het gemiddeld voordat dit soort wijzigingen in het gamma ook te bestellen zijn?
Meestal per direct, uitlevering dus ca. november.

@Roelos89 Dat uitblazen op 1 punt is niet echt een voordeel. Als je bijvoorbeeld een tegelvloer hebt krijg je vaak condensvorming voor het uitblaasrooster. Daarnaast is het wisselen van de filter niet zo makkelijk als bij de Bora.
De Bora X Pure heeft overigens grotere zones dan de Novy kookplaat en kost je minder kastruimte.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-06-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Roelos89 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:50:
[...]

De Bora werd inderdaad niet afgeraden maar de andere aangeraden. De vrije kookzones was een van de punten waarop de Novy "beter" is dan de Bora en het recirculatie systeem van Novy blaast de lucht onder de kasten de ruimte in terwijl Bora dit tussen de kasten doet. Nu zal dit met kwalitatief goede kasten niet zo'n probleem moeten zijn maar het klinkt best aannemelijk dat onder de kast beter is, vooral als er bijvoorbeeld veel vochtige lucht ingezogen wordt.

De vrije zones geven ons ook de optie om een grote Teppanyakiplaat of grillplaat op 2 zones te leggen wat voor ons ook een pre is.

[...]

Ik denk dat we deze optie inderdaad ook even gaan bekijken. Even snel geschetst geeft dat dan dit:
[Afbeelding]
Exact als nieuwe schets. Wat mij betreft een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:57
Hier nu ook voor het eerst bezig met een nieuwbouw huis, vrijstaande woning met woonkamer en keuken gescheiden door ensuite deuren. De keuken heeft de afmeting 460x621 met openslaande deuren naar buiten, een deur naar de bijkeuken links en dan de schuifdeuren naar de woonkamer aan de voorzijde.

We willen graag een keukeiland en een kastenwand, maar daarvan 3 hoge en 2 lage kasten zodat we op het lage gedeelte een koffiezet apparaat ed neer kunnen zetten. Aan het kookeiland is nu een zit getekend met 2 plekken. Tekening die we hebben heeft tegenover de zit gedeelte de kookplaat, maar ik lees ook dat het beter is om daar de spoelbak te doen ipv het spetten van vet?

De eetkamer tafel die we nu hebben is groot, 240x105 en neemt dus best wat ruimte in. Nu zit ik te kijken naar de beste opstelling van de keuken. We hebben nu de keuken laten tekenen zoals op het eerst plaatje zodat je ervan de kant van de openslaande deuren in loopt maar kom nu zelf met een gedraaide opstelling, wat is jullie idee hierover? Wat zou het handigst zijn en is de keuken groot genoeg voor deze opstelling (mogelijk kunnen we nog naar achter wat meer ruimte creeren als dat echt nodig is). Kookeiland is nu 305x120

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eexMhjs8rghSzePnkXC08wqsXc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GKhUdks1oYDXzP1U07rvrRuH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF_kCFL4HltDNiTl34MeV6ykE2g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HhvpqGbppOXJrP7nawMXl7pd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos89
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Meestal per direct, uitlevering dus ca. november.

@Roelos89 Dat uitblazen op 1 punt is niet echt een voordeel. Als je bijvoorbeeld een tegelvloer hebt krijg je vaak condensvorming voor het uitblaasrooster. Daarnaast is het wisselen van de filter niet zo makkelijk als bij de Bora.
De Bora X Pure heeft overigens grotere zones dan de Novy kookplaat en kost je minder kastruimte.
Heb je diezelfde condensvorming anders niet in je kasten in plaats van op de tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Roelos89 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Heb je diezelfde condensvorming anders niet in je kasten in plaats van op de tegels?
Nee, dit is uiteraard ook uitvoerig getest.
De warme lucht verspreid zich veel beter achter de kast en komt de ruimte in over de volledige breedte van de plint.

@jwillemsen
Ik zou voor optie 1 gaan met 110cm tussen de kastenwand en het eiland en een eiland nemen van 110cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 12:18
Heeft iemand misschien tips voor een Häcker/Systemat dealer in Noord/Midden-Limburg of Brabant?

Bij het bevestigen van de uiteindelijke bestelling van onze keuken, bleek dat de verkoper een fout had gemaakt met betrekking tot de kookplaat. Hier komen we helaas verder niet samen uit en vanwege dit, en nog wat andere redenen, hebben we maar besloten om het hier bij te laten en ergens anders te gaan kijken.

Aangezien voor ons volledig duidelijk is welke configuratie we willen, en we hier een gespecificeerde offerte van hebben, willen we een offerte aanvragen bij een concurrent. Nu is het zo dat op de site van Häcker geen overzicht staat van dealers. Wel kan je je gegevens achter laten, maar dat formulier werkt bij mij niet goed. Dus, iemand tips misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:06
@OllieMongollie Keukenloods Drunen of Keukenloods Nederweert wellicht ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Nee, dit is uiteraard ook uitvoerig getest.
De warme lucht verspreid zich veel beter achter de kast en komt de ruimte in over de volledige breedte van de plint.

@jwillemsen
Ik zou voor optie 1 gaan met 110cm tussen de kastenwand en het eiland en een eiland nemen van 110cm diep.
Tegels condenseren sowieso makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
OllieMongollie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:37:
Heeft iemand misschien tips voor een Häcker/Systemat dealer in Noord/Midden-Limburg of Brabant?

Bij het bevestigen van de uiteindelijke bestelling van onze keuken, bleek dat de verkoper een fout had gemaakt met betrekking tot de kookplaat. Hier komen we helaas verder niet samen uit en vanwege dit, en nog wat andere redenen, hebben we maar besloten om het hier bij te laten en ergens anders te gaan kijken.

Aangezien voor ons volledig duidelijk is welke configuratie we willen, en we hier een gespecificeerde offerte van hebben, willen we een offerte aanvragen bij een concurrent. Nu is het zo dat op de site van Häcker geen overzicht staat van dealers. Wel kan je je gegevens achter laten, maar dat formulier werkt bij mij niet goed. Dus, iemand tips misschien?
Goergen keukens (zitten in Steijn en Son) heeft Systemat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losbuijsos
  • Laatst online: 24-04 12:41
losbuijsos schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:42:
Vraagje:

Is het mogelijk om de vaatwasser onder een koelkast te plaatsen? Ivm een kleine keuken lijkt ons dit wel ideaal omdat we dan nog lades in de onderkasten kunnen plaatsen. Op zolder hebben we namelijk een grote vriezer die voldoende is. Is dit technisch mogelijk?
Hoi,

Zou iemand me nog kunnen helpen met deze vraag? Is het mogelijk om de vaatwasser onder een koelkast te plaatsen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

losbuijsos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Hoi,

Zou iemand me nog kunnen helpen met deze vraag? Is het mogelijk om de vaatwasser onder een koelkast te plaatsen?

Mvg
Een warm apparaat onder een koud apparaat monteren voelt een beetje vreemd eerlijk gezegd.

En verkijk je niet op de hoogte. Ook bij een kleine koelkast komt de bovenkant al gauw boven de 1m70 te zitten. Wat wil je qua vriezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

losbuijsos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Hoi,

Mvg
Technisch kan alles. Of je het moet willen is een andere vraag. Wat @MikeyMan ook zegt.

En kicken van je vraag binnen 24 uur word niet echt gewaardeerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 04:26
DaFreakR schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Goergen keukens (zitten in Steijn en Son) heeft Systemat
Goergen gaf bij ons een offerte die voor exact dezelfde Systemat-keuken 20% hoger lag dan Stein in Nuenen. Die laatste is dan ook mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:55
OllieMongollie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:37:

Ik had dezelfde vraag.
Kanseleur in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

https://www.keukens.nl/de...gmbh--co-kg-rodinghaussen
Pagina: 1 ... 142 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1