Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je kunt ‘m aan de muurkant toch gewoon recht afzagen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 13:33
Inmiddels 1 offerte waar we tevreden over zijn en dat betreft Hacker Systemat á +- 17,5k
nog steeds 2,5k boven ons gestelde budget maar wachten even de andere offertes af en gaan dan pas onderhandelen.

Apparatuur:
Kookplaat: Bora Pure of X pure (met luchtafvoer)
Oven: Siemens IQ700 - HB835GRB1
Koelkast Siemens IQ500 - KI81RAD30
Vaatwasser Siemens IQ300 - SN836X00AE
Kraan: Quooker Flex RVS Combi +
Spoelbak: Franke Maris

Kastenwand:
60-50-60-50-60
verticale rvs greep lijsten en front lichte houtlook

Kookeiland:
90-60-90 (60 diep) en 60-60-60-60 (35 diep)
Wit zijdeglans (lakfront)

Composiet werkblad +-2mm grijs/donkergrijs

Tekening keukenboer
https://i.ibb.co/SfwctzW/...020-04-13-at-19-28-33.jpg
https://i.ibb.co/N6hw9d6/...020-04-13-at-19-28-34.jpg

Sammenstelling kleuren
https://i.ibb.co/1npbYqp/...020-06-08-at-09-46-21.jpg

ons eigen amateur ontwerp
https://i.ibb.co/HHF71p0/4.jpg
https://i.ibb.co/pXXsrRM/3.jpg
https://i.ibb.co/N7xVG6h/2.jpg
https://i.ibb.co/ySCBRRT/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze front passtukken toegepast in de keuken. Het is inderdaad vrijwel onmogelijk om deze netjes terug te zagen tot 2cm.
Als je ziet hoe deze op is gebouwd begrijp je het waarschijnlijk wel:
[Afbeelding]
Wat @Barry|IA zegt zou ik ook denken. De noodzaak van het passtuk tussen lage apothekerskast en muur ontgaat me eerlijk gezegd compleet. In de oude keuken zat daar een 90cm brede ladenkast, en die kast stond strak tegen de muur.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ronaldjanssen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:17:
Inmiddels 1 offerte waar we tevreden over zijn en dat betreft Hacker Systemat á +- 17,5k
nog steeds 2,5k boven ons gestelde budget maar wachten even de andere offertes af en gaan dan pas onderhandelen.

Apparatuur:
Kookplaat: Bora Pure of X pure (met luchtafvoer)
Oven: Siemens IQ700 - HB835GRB1
Koelkast Siemens IQ500 - KI81RAD30
Vaatwasser Siemens IQ300 - SN836X00AE
Kraan: Quooker Flex RVS Combi +
Spoelbak: Franke Maris

Kastenwand:
60-50-60-50-60
verticale rvs greep lijsten en front lichte houtlook

Kookeiland:
90-60-90 (60 diep) en 60-60-60-60 (35 diep)
Wit zijdeglans (lakfront)

Composiet werkblad +-2mm grijs/donkergrijs

Tekening keukenboer
https://i.ibb.co/SfwctzW/...020-04-13-at-19-28-33.jpg
https://i.ibb.co/N6hw9d6/...020-04-13-at-19-28-34.jpg

Sammenstelling kleuren
https://i.ibb.co/1npbYqp/...020-06-08-at-09-46-21.jpg

ons eigen amateur ontwerp
https://i.ibb.co/HHF71p0/4.jpg
https://i.ibb.co/pXXsrRM/3.jpg
https://i.ibb.co/N7xVG6h/2.jpg
https://i.ibb.co/ySCBRRT/1.jpg
Ik vind jouw ontwerp anders mooier dan dat vodje van Keukenkampioen. Neemt niet eens de moeite om de maten er bij te zetten....

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:16:
Je kunt ‘m aan de muurkant toch gewoon recht afzagen?
Het front wat over blijft is dan slechts 1,7cm breed. Als je ooit met een zaagtafel hebt gewerkt dan zal je weten dat het erg lastig is om zon dun latje te zagen. Het latje wil alle kanten op behalve de goede.

@ronaldjanssen
Dat houten front is niet van Häcker ;)

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
FirePuma142 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Wat @Barry|IA zegt zou ik ook denken. De noodzaak van het passtuk tussen lage apothekerskast en muur ontgaat me eerlijk gezegd compleet. In de oude keuken zat daar een 90cm brede ladenkast, en die kast stond strak tegen de muur.
Daar heb je eigenlijk ook geen passtuk of paneel nodig, mits de muur mooi recht loopt. Ik heb naast mijn vaatwasser gewoon een paneel van 16mm staan en dat ziet er prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Het front wat over blijft is dan slechts 1,7cm breed. Als je ooit met een zaagtafel hebt gewerkt dan zal je weten dat het erg lastig is om zon dun latje te zagen. Het latje wil alle kanten op behalve de goede.

@ronaldjanssen
Ik heb zelf luidsprekers gebouwd :)
Je kunt het latje gewoon op de klem zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@latjes discussie; kan hier niet gewoon een zijpaneel op maat gemaakt worden ipv front? Lijkt me makkelijker zagen. Hoewel ik destijds bij mijn vorige keuken met het latje naar de lokale bouwmarkt ben geweest. Die zagen er nog wel een cm van als het moet ook.

@ronaldjanssen Wordt het niet rustiger als je 50-60-60-60-50 doet?
Overigens ideale kandidaat voor een op maat gemaakte kast natuurlijk. Kun je hem precies pas maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
@MikeyMan Ik vermoed van wel, maar dan zit de koelkast niet in de buitenste kast, vandaar gekozen voor deze opstelling. Een andere optie die we hebben overwogen is om maar 2 greeplijsten te zetten en dan de middelste kast met druksysteem (60-greeplijst-50-60-50-greeplijst-60)

Voor nu zitten we vooral met een focus op de prijs, we hadden 15k begroot maar zitten bij de meeste keukenzaken al op de 19/20k. Het liefst doen we ook niet teveel concessies in onze wensen lijst dus dan maar langs alle mogelijke keukenzaken om een goede onderhandelingspositie te creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ronaldjanssen denk dat dat in alle eerlijkheid wel een reeële prijs is, tenzij je zelf gaat bouwen (IKEA) of andere concessies gaat doen. Maar had over de prijs heen gelezen moet ik zeggen ;)
Ken deze Siemens niet zo goed overigens; maar ik zou altijd liever voor een hogere lijn vaatwasser kiezen dan voor de koelkast.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-06 00:06
MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:42:
@ronaldjanssen denk dat dat in alle eerlijkheid wel een reeële prijs is. Ken siemens niet zo goed overigens; maar ik zou altijd liever voor een hogere lijn vaatwasser kiezen dan voor de koelkast.
Waarom precies? Ik heb exact dezelfde keuzes gemaakt in vaatwasser en koel/vries, met name omdat ik het verschil in koel/vries tussen de IQ300 en IQ500 vrij fors vond (met name mbt het vriesdeel). De IQ300 vaatwasser vond ik goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ronaldjanssen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:40:
@MikeyMan Ik vermoed van wel, maar dan zit de koelkast niet in de buitenste kast, vandaar gekozen voor deze opstelling. Een andere optie die we hebben overwogen is om maar 2 greeplijsten te zetten en dan de middelste kast met druksysteem (60-greeplijst-50-60-50-greeplijst-60)

Voor nu zitten we vooral met een focus op de prijs, we hadden 15k begroot maar zitten bij de meeste keukenzaken al op de 19/20k. Het liefst doen we ook niet teveel concessies in onze wensen lijst dus dan maar langs alle mogelijke keukenzaken om een goede onderhandelingspositie te creëren
Van 20k naar 15k lijkt me niet realistisch onderhandelen. Ik denk dat je dan ontzettend veel zaken gaat bezoeken en daar heel veel teleurstelling gaat beleven en veel tijd kwijt bent.

Je noemt een Pure en Pure X. Welke wordt het dan? Er zit zo’n 800 euro tussen namelijk.

Waarom een Combi+ Quooker en geen ‘normale’?

Bij welke zaken ben je geweest? Bij Keukenkampioen laten ze jou namelijk niet lopen zonder een “aanbod voor alleen vandaag”. Wat was dat aanbod?

Waar zit je bestekindeling? Onder de Bora, in de bovenste korf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mesque schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Waarom precies? Ik heb exact dezelfde keuzes gemaakt in vaatwasser en koel/vries, met name omdat ik het verschil in koel/vries tussen de IQ300 en IQ500 vrij fors vond (met name mbt het vriesdeel). De IQ300 vaatwasser vond ik goed genoeg.
Totaal platgeslagen: Koelen is koelen. Bij een vaatwasser zit er nog wel wat verschil in goed of minder goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Van 20k naar 15k lijkt me niet realistisch onderhandelen. Ik denk dat je dan ontzettend veel zaken gaat bezoeken en daar heel veel teleurstelling gaat beleven en veel tijd kwijt bent.

Je noemt een Pure en Pure X. Welke wordt het dan? Er zit zo’n 800 euro tussen namelijk.

Waarom een Combi+ Quooker en geen ‘normale’?

Bij welke zaken ben je geweest? Bij Keukenkampioen laten ze jou namelijk niet lopen zonder een “aanbod voor alleen vandaag”. Wat was dat aanbod?
Klopt, maar als we ergens in het midden kunnen uitkomen dan is dat natuurlijk een goed resultaat.

Waarschijnlijk wordt het de Bora pure

onder de bora zit ook de besteklade

Voor de Quooker zit er 300 euro verschil tussen 3L en 7L de combi en combi+ heeft geen prijsverschil.

Keukenkampioen gaf een prijs van +-16k maar daar lag geen gedetailleerde offerte aan ten grondslag waarbij de apparatuur ook AEG was ipv Siemens. Omdat we niet wisten welk materiaal etc gebruikt werd zijn we hier ook verder niet op ingegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldjanssen op 16-06-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Als je de low-end apparatuur van Siemens koopt, heb je niet het Siemens waar ze bekend om staan (waar staan ze eigenlijk om bekend? :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:03:
Als je de low-end apparatuur van Siemens koopt, heb je niet het Siemens waar ze bekend om staan (waar staan ze eigenlijk om bekend? :p ).
Siemens (Siemens Hausgeräte GmbH) is toch onderdeel van Bosch Group

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldjanssen op 16-06-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ronaldjanssen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Klopt, maar als we ergens in het midden kunnen uitkomen dan is dat natuurlijk een goed resultaat.

Voor de Quooker zit er 300 euro verschil tussen 3L en 7L de combi en combi+ heeft geen prijsverschil.

Keukenkampioen gaf een prijs van +-16k maar daar lag geen gedetailleerde offerte aan ten grondslag waarbij de apparatuur ook AEG was ipv Siemens. Omdat we niet wisten welk materiaal etc gebruikt werd zijn we hier ook verder niet op ingegaan.
Lijkt het jou handig om je bestek te pakken op deze manier? Tevens ruil je nu een volledige korflade in voor bestek. Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
ronaldjanssen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Hoe laag komt een besteklade dan te zitten onder een Borakookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-06 00:06
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Lijkt het jou handig om je bestek te pakken op deze manier? Tevens ruil je nu een volledige korflade in voor bestek. Niet handig.
Wij hebben sinds vorige week een keuken met de besteklade onder de bora pura, wat mij betreft werkt dit gewoon prima. Wat zou het probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ronaldjanssen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Siemens (Siemens Hausgeräte GmbH) is toch onderdeel van Bosch Group
En die maken ook rommel :)
De BSH group trekt niet 1 lijn in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Daar ga ik wel vanuit, wat mij betreft is AEG ook een goed alternatief. Al zie niet veel verschil in prijs, aangezien we op dit moment maar 3 Siemens apparaten hebben (koelkast, oven, vaatwasser)

En de besteklade onder de Bora is iets wat ik in vrijwel alle keukenzaken terug zie komen. Voor ons zou dit geen probleem zijn

[ Voor 14% gewijzigd door ronaldjanssen op 16-06-2020 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Mesque schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Wij hebben sinds vorige week een keuken met de besteklade onder de bora pura, wat mij betreft werkt dit gewoon prima. Wat zou het probleem moeten zijn?
Het probleem is dat er vaak een enorme mooie ruimte is voor een prachtige keuken, maar omdat er kosten wat het kost een eiland in moet, geen eens ruimte overblijft voor een fatsoenlijke bestekbak.

Alles is dan “prima”, als dat eiland er maar in gepropt kan worden. Uiteindelijk heb je een werkruimte van een studentenkeuken en het comfort van een caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07
MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:55:
[...]
Totaal platgeslagen: Koelen is koelen. Bij een vaatwasser zit er nog wel wat verschil in goed of minder goed schoonmaken.
Tja, aan de andere kant heb ik voor mijn voormalige keuken een paar jaar geleden zowel een budget koelkast als vaatwasser gekocht. Dit omdat ze beide vervangen moesten worden maar we ook binnen paar jaar een nieuwe keuken wilden (die er nu dan ook sinds een paar weken inzit :) ). De koelkast is per direct naar de sloop gegaan omdat hij slecht koelde, in het deurtje al dingen afgebroken waren en een paar plankjes doorgezakt waren. De vaatwasser is echter nog prima, maakt super schoon en is dan ook vrolijk doorgegeven om gebruikt te worden.

Een vaatwasser is uiteindelijk ook niets meer dan een paar sproeiers die rond-draaien en een verwarming voor het water/droogmaken. Ik zou dan ook vooral naar de reviews kijken, veelal geeft een hogere lijn vooral extra opties en niet zozeer een beter resultaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
redwing schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Tja, aan de andere kant heb ik voor mijn voormalige keuken een paar jaar geleden zowel een budget koelkast als vaatwasser gekocht. Dit omdat ze beide vervangen moesten worden maar we ook binnen paar jaar een nieuwe keuken wilden (die er nu dan ook sinds een paar weken inzit :) ). De koelkast is per direct naar de sloop gegaan omdat hij slecht koelde, in het deurtje al dingen afgebroken waren en een paar plankjes doorgezakt waren. De vaatwasser is echter nog prima, maakt super schoon en is dan ook vrolijk doorgegeven om gebruikt te worden.

Een vaatwasser is uiteindelijk ook niets meer dan een paar sproeiers die rond-draaien en een verwarming voor het water/droogmaken. Ik zou dan ook vooral naar de reviews kijken, veelal geeft een hogere lijn vooral extra opties en niet zozeer een beter resultaat.
Het nadeel is dat je vaak verwacht dat simpele techniek waar je 399 euro voor betaald ook goed is, omdat de techniek “zo eenvoudig is” en “al jaren wordt toegepast”.

Als je je bedenkt dat de productiekosten van een vaatwasser van 399 euro misschien rond de 50 euro ligt, dan kun je je voorstellen dat wanneer Siemens 5 euro kan besparen op een RVS kuip, door deze van plastic te maken, dat ze dit dan ook daadwerkelijk doen op de instapmodellen.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over isolatie, rubber afdichtingen, kunststof schoepen, verwarmingselementen, scharnieren, IC’s, elektronische componenten en de waterpomp.

Tussen een Siemens van 399 en een Siemens van 1399 zit een WERELD van verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:30
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Het nadeel is dat je vaak verwacht dat simpele techniek waar je 399 euro voor betaald ook goed is, omdat de techniek “zo eenvoudig is” en “al jaren wordt toegepast”.

Als je je bedenkt dat de productiekosten van een vaatwasser van 399 euro misschien rond de 50 euro ligt, dan kun je je voorstellen dat wanneer Siemens 5 euro kan besparen op een RVS kuip, door deze van plastic te maken, dat ze dit dan ook daadwerkelijk doen op de instapmodellen.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over isolatie, rubber afdichtingen, kunststof schoepen, verwarmingselementen, scharnieren, IC’s, elektronische componenten en de waterpomp.

Pfew, ben ik toch niet gek dat ik voor een Neff van 1399 ben gegaan... :+ Wij wilden vooral Zeolith hebben, lijkt me praktisch om de plastic spullen er droog uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Vlak het geluidsniveau niet uit. Als ik ergens een hekel aan heb, is het herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
redwing schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:34:
[...]

[...]

Tsja, zo kun je alles wel platslaan. Een koelkast is ook niets meer dan een ruimte waar de temperatuur op een bepaalde waarde wordt gehouden. :+

Imho zit er bij vaatwassers wel meer verschil. Wij hebben nu ATAG apparatuur en de koelkast is top. Je hoort hem amper (af en toe wel aan- en afslaan) en hij koelt/vriest prima. De vaatwasser (uit dezelfde lijn) is niet zo top. Hij maakt een redelijke takke-herrie tijdens gebruik. Bij een open keuken is dat niet chill. :)

TLDR: koelkast gaat eigenlijk vooral om geluid, koelen/vriezen is altijd wel oké. Vaatwasser gaat om geluid én vaatwasresultaat.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Tja, dat zou ik dus niet verwachten. Techniek en uitvoering zijn 2 verschillende dingen. Zo kun je ook niet verwachten dat die simpele techniek waar je ruim 1000 euro voor betaald dan wel goed is.
Nou, heel vaak doen ze dat juist niet. In dezelfde serie zitten meestal zoveel mogelijk dezelfde componenten. Veelal zijn de kosten van het op voorraad hebben van meerdere onderdelen (en de hele supply-chain er omheen) hoger dan de extra materiaalkosten. Als er echter dingen in zitten die in het duurdere model niet zitten, zullen die wel zo goedkoop mogelijk worden uitgevoerd. Vandaar ook dat je goed naar reviews moet kijken. Sommige budgetmodellen zijn net zo goed als de duurdere modellen, maar hebben wat minder opties. En sommige budgetmodellen zijn juist echt budget uitgevoerd en wil je niet hebben.

Soms dus wel en soms dus niet. De waterpomp en verwarming zijn b.v. in heel veel modellen van dezelfde serie exact dezelfde.

Maar om terug te komen naar waarop ik reageerde, het gaat om de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en niet zozeer de techniek. Van zowel een vaatwasser als een koelkast is de techniek al jaren bekend en betaal je dus vooral voor de bouwkwaliteit. Ik zou dus niet standaard zeggen dat je beter voor een goedkopere koelkast kunt gaan. Kijk naar de modellen en de reviews en bedenk dan van welke de budgetversie ook prima is.
LuPo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:57:
[...]

TLDR: koelkast gaat eigenlijk vooral om geluid, koelen/vriezen is altijd wel oké. Vaatwasser gaat om geluid én vaatwasresultaat.
Zoals ik al aangaf is dat dus niet altijd zo. De koelkast die wij hadden had b.v. simpelweg een bagger temperatuur-regeling en zodra het buiten warmer werd moest je hem op een andere stand zetten om te voorkomen dat alles bevroor. En de vaatwasser was dan weer stiller dan de duurdere versie (ook volgens de specs) alleen had ie geen fancy lampjes.

[ Voor 11% gewijzigd door redwing op 16-06-2020 12:02 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
redwing schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Tja, dat zou ik dus niet verwachten. Techniek en uitvoering zijn 2 verschillende dingen. Zo kun je ook niet verwachten dat die simpele techniek waar je ruim 1000 euro voor betaald dan wel goed is.

[...]

Nou, heel vaak doen ze dat juist niet. In dezelfde serie zitten meestal zoveel mogelijk dezelfde componenten. Veelal zijn de kosten van het op voorraad hebben van meerdere onderdelen (en de hele supply-chain er omheen) hoger dan de extra materiaalkosten. Als er echter dingen in zitten die in het duurdere model niet zitten, zullen die wel zo goedkoop mogelijk worden uitgevoerd. Vandaar ook dat je goed naar reviews moet kijken. Sommige budgetmodellen zijn net zo goed als de duurdere modellen, maar hebben wat minder opties. En sommige budgetmodellen zijn juist echt budget uitgevoerd en wil je niet hebben.

[...]

Soms dus wel en soms dus niet. De waterpomp en verwarming zijn b.v. in heel veel modellen van dezelfde serie exact dezelfde.

Maar om terug te komen naar waarop ik reageerde, het gaat om de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en niet zozeer de techniek. Van zowel een vaatwasser als een koelkast is de techniek al jaren bekend en betaal je dus vooral voor de bouwkwaliteit. Ik zou dus niet standaard zeggen dat je beter voor een goedkopere koelkast kunt gaan. Kijk naar de modellen en de reviews en bedenk dan van welke de budgetversie ook prima is.
Sorry, maar dit verhaal gaat echt niet op. Ik snap waar je naartoe wilt en vaak is het waar, maar hier speculeer je dat het bij Bosch / Siemens ook zo werkt en dat is niet zo.

Bij BSH producten worden echt voor elke lijn aparte onderdelen gebruikt, van stront goedkoop naar duur. Zoek maar eens verschillende losse componenten van een vaatwasser op en check dan voor welke modellen deze geschikt zijn.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat duur altijd goed betekent. Trek eens een waterreservoir van een stoomoven uit de meest luxe lijn van Bosch, Siemens of Neff. Met een beetje pech breek je de gehele ophanging door tweeën.

Hoewel als je dat zelfde trucje daarna bij een Miele toepast, begrijp je waarom de Miele 2 keer zoveel kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:11:
[...]
Sorry, maar dit verhaal gaat echt niet op. Ik snap waar je naartoe wilt en vaak is het waar, maar hier speculeer je dat het bij Bosch / Siemens ook zo werkt en dat is niet zo.

Bij BSH producten worden echt voor elke lijn aparte onderdelen gebruikt, van stront goedkoop naar duur. Zoek maar eens verschillende losse componenten van een vaatwasser op en check dan voor welke modellen deze geschikt zijn.
Per lijn inderdaad en ze hebben ook goedkope en duurdere lijnen. Maar binnen een lijn zit er ook zomaar 3-400 euro verschil tussen de versie met alle opties en de basic versie. En in diezelfde lijn lijkt het me dat de meeste onderdelen wel hetzelfde zijn. Dus dan kun je makkelijk honderden euro's besparen door de versie met iets minder opties te pakken.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat duur altijd goed betekent. Trek eens een waterreservoir van een stoomoven uit de meest luxe lijn van Bosch, Siemens of Neff. Met een beetje pech breek je de gehele ophanging door tweeën.

Hoewel als je dat zelfde trucje daarna bij een Miele toepast, begrijp je waarom de Miele 2 keer zoveel kost :)
En dit is de kern van wat ik bedoel. De prijs is veelal niet rechtstreeks gekoppeld met de kwaliteit die je krijgt. Je kunt dus niet standaard zeggen dat je wel een budget koelkast kunt nemen, maar dat dat bij een vaatwasser juist niet slim is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 10:00
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Heb je ook een mening over dit lijstje ? :)
  • Bosch Serie 6 Vaatwasser SMA68TX02N
  • Bosch Serie 6 Koel-vriescombi KIS87AF30
  • Bosch Serie 8 Oven HBG8769C7
  • Bosch Serie 8 Oven met magnetron HMG8764C6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12
Fabian schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:44:
[...]

• ..
  • ..
Lowfrost en geen Nofrost, dus ijsvorming en moeten ontdooien om die te verwijderen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Mooie lijst hoor. Waarom ook de combi zo groot? Vaak is de magnetron functie dan beduidend minder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr_Blobby schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:57:
[...]
Lowfrost en geen Nofrost, dus ijsvorming en moeten ontdooien om die te verwijderen.
Nu weet ik niet hoe hoog dat model is, maar van een 88cm vriezer blijft geen reet ruimte over met No-Frost.
Enige onderdeel van m'n keuken waar ik echt niet over te spreken ben.

@Fabian vind grote ovens sowieso een beetje overrated. Nu gebruiken wij ze allebei best veel, maar je kunt op twee niveaus best wat kwijt. Zes niet al te grote pizzas per oven is al eens gelukt na een verhuizing bijvoorbeeld ;)

En een hele kip is ook geen probleem. Als er een kalkoen in moet loop je toch snel tegen de beperkingen in de breedte en diepte aan. En die mag dan dus ook op de BBQ.

Maar weet niet hoeveel meer binnenruimte de XL miele modellen hebben t.o.v. andere merken.

[ Voor 50% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 10:00
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Mooie lijst hoor. Waarom ook de combi zo groot? Vaak is de magnetron functie dan beduidend minder goed.
Zodat het er beter uitziet. Een kleine combi en een warmhoudade er onder kan ook, maar die ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken en ziet er minder mooi uit.

Wanneer de magnetron functie " minder goed " is, moet er dan gewoon meer vermogen in of duur thet langer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Nu weet ik niet hoe hoog dat model is, maar van een 88cm vriezer blijft geen reet ruimte over met No-Frost.
Enige onderdeel van m'n keuken waar ik echt niet over te spreken ben.
In feite heb je met no frost gewoon permanent bevroren zijwanden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:56
[...]

De HMG8764C6 is sinds April 2020 vervangen door HMG8764C7.

Vraag me niet wat het verschil is :P

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:06:
[...]

In feite heb je met no frost gewoon permanent bevroren zijwanden :p
Om eerlijk te zijn liever wat minder ruimt en nooit meer hoeven ontdooien en het brood tussen de sneeuw zoeken!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 22:34
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:23:
[...]

@ronaldjanssen
Het is zeker mogelijk zo'n passtuk te zagen. Of het mooi is moet je jezelf wel afvragen. Zeker naast een vaatwasser geeft dit een apart detail. Als je de vaatwasser open doet kijk je achter dat smalle passtukje of je moet er een steunwand of strookje hout achter maken.
Vind een vaatwasser langs een muur sowieso niet de beste optie. Na een paar keer vullen zitten er al spetters op de muur van het inladen. Daarnaast worden de meeste vaatwassers aan de zijkant van het naastgelegen meubel gemonteerd (siemens/bosch/miele). Ook het monteren van een meubeldeur op een miele vaatwasser met zo weinig tussenruimte is een drama. Indien mogelijk zou ik dit dus zeker proberen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shunt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Om eerlijk te zijn liever wat minder ruimt en nooit meer hoeven ontdooien en het brood tussen de sneeuw zoeken!
Ja dat dacht ik ook...
Als je voor hetzelfde model van drie broden in de lengte naar twee broden in de breedte toe gaat die je er ook nog eens moeilijk uit krijgt is de lol er heel snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:56
Fabian schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Zodat het er beter uitziet. Een kleine combi en een warmhoudade er onder kan ook, maar die ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken en ziet er minder mooi uit.

Wanneer de magnetron functie " minder goed " is, moet er dan gewoon meer vermogen in of duur thet langer ?
Had een tijdje in het inspiratiehuis 2020 gesproken met de Siemens en Bosch verkopers hierover.

Bij een magnetron warm je op met straling. Des te dichter bij de straling, des te beter het werkt. Dit is anders dan een oven, want bij een oven wordt de gehele ruimte opgewarmd (alhoewel, ligt een beetje aan de onder/bovenwarmte etc.)

Als een magnetron dus groter is, dan heb je dus inderdaad meer vermogen nodig of duurt het langer om op te warmen. Bij een grote magnetron is het lastiger om de juiste combi te vinden tussen vermogen en tijdsduur van opwarmen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

evleerdam schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Had een tijdje in het inspiratiehuis 2020 gesproken met de Siemens en Bosch verkopers hierover.

Bij een magnetron warm je op met straling. Des te dichter bij de straling, des te beter het werkt. Dit is anders dan een oven, want bij een oven wordt de gehele ruimte opgewarmd (alhoewel, ligt een beetje aan de onder/bovenwarmte etc.)

Als een magnetron dus groter is, dan heb je dus inderdaad meer vermogen nodig of duurt het langer om op te warmen. Bij een grote magnetron is het lastiger om de juiste combi te vinden tussen vermogen en tijdsduur van opwarmen.
Had hiervoor een 60cm oven/magnetron combi (zelfde serie als ik nu heb met 2 jaar er tussen) en nu een 45cm en dat merk je erg goed. De 45cm warmt sneller en egaler op.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
iWout schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:45:
[...]

Het is zeker mogelijk zo'n passtuk te zagen. Of het mooi is moet je jezelf wel afvragen. Zeker naast een vaatwasser geeft dit een apart detail. Als je de vaatwasser open doet kijk je achter dat smalle passtukje of je moet er een steunwand of strookje hout achter maken.
Vind een vaatwasser langs een muur sowieso niet de beste optie. Na een paar keer vullen zitten er al spetters op de muur van het inladen. Daarnaast worden de meeste vaatwassers aan de zijkant van het naastgelegen meubel gemonteerd (siemens/bosch/miele). Ook het monteren van een meubeldeur op een miele vaatwasser met zo weinig tussenruimte is een drama. Indien mogelijk zou ik dit dus zeker proberen te voorkomen.
Jij monteert keukens toch?
Je bent het toch met mee eens dat het lastig is om een frontpasstuk terug te zagen naar < 3cm? Uiteraard is een simpele vulstrook van 16mm makkelijker te zagen maar daar ben ik geen voorstander van.

Als de vaatwasser langs de muur komt is het sowieso aan te raden om een steunwand achter het passtuk te plaatsen ivm de ondersteuning van het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Hallo,

Wij hebben onlangs een nieuwbouwhuis gekocht en daar zit standaard een keuken van nuva in. We zitten niet aan Nuva gebonden, maar zijn daar toch twee keer langsgeweest en leuk geholpen om tot dusver de volgende keuken te bedenken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F3cA2AV.png
Afbeeldingslocatie: https://I.imgur.com/1glJl6z.png

De impressie is overigens van een andere keukenfabrikant, een plaatselijke. Daarover later mee :).

Het gaat bij Nuva om een systemat keuken. AV1095 voor de kastenwand en AV2035 voor de rest van de keuken (incl de bovenkastjes, die staan op het plaatje nog als houtlook, maar willen we ook wit). Verder willen we de greeplijsten rvs en kloppen de kleuren en lijnen niet helemaal. Boven de ovens komt geen passtuk, maar deuren met tipon. En de deuren van de kasten lopen allemaal in 1 stuk door. Maar het geeft een goed idee.

De kastenwand
Hoge kast voor vriezer
Hoge kaste 40cm met 3 lades en verder planken
Hoge kast voor stoomoven met 1 la eronder en achter de deur nog twee lades. Bovenste kastje tip-on
Hoge kast voor combioven met 1 la eronder en achter de deur nog twee lades. Bovenste kastje tip-on
Hoge kast 40cm met 3 lades en rest planken
Hoge kast voor koelkast

het kookeiland
Drie keer 80 cm korven, waarvan de buitenste twee met binnenlade. In de middelste de kookplaat (bora)
Andere kant 3x 80 brede kastjes met twee deuren elk en twee planken
Aan de zijkanten 16mm zijwanden tot aan de grond

het spoelgedeelte
Passtuk van 5 cm
Twee keer 60 cm kasten met 3 lades (onderste lade zit aan deur vast)
90 cm spoelkast
60cm frontje voor vaatwasser
2 bovenkasten van 90 cm en 39 cm hoog met 2 ledlampen (staan 3 kasten getekend maar dat klop niet)

de apparatuur
De apparatuur heb ik zelf helemaal geselecteerd. Miele vaatwasser met auto-open ben ik super fan van. Liebherr voor koelen en vriezen is m.i. de top. Verder siemens ovens, die heb ik nu ook en werken prima en zien er mooi uit. Bora is nieuw voor me, maar lees goede verhalen. Quooker onmisbaar.

VW: Miele G7150 SCVi
KK: Liebherr IKB 3560
Vr: Liebherr SIGN 3556
CO: Siem CM876G0B6
SO: Siem CS856GNB7
Kook: Bora Pura
Quooker: Pro 3 flex
Spoelbak: Franke

Blad:
2cm composiet blad. Totaal dus 243 x 100 en 277x65. En bij het spoelgedeelte een opstaand randje van 10cm hoog.

Totaalprijs bij Nuva, na al best flink onderhandelen: €25.500

Mijn vragen aan jullie:
- wat vinden jullie van de prijs?
- nog tips of adviezen?

Ik twijfel zelf nog over wat meer lades in de kasten. Volgens mij heb je aan de planken in de 40 breed kasten niet zoveel. Hoe zien jullie dat?

Verder ook bij plaatselijke keukenwinkel geweest. Deze komt met het merk Bauformat. Al wel wat over gelezen in dit topic, maar nog niet de conclusie of de kwaliteit hiervan nu gelijkwaardig is met systemat of niet. Heeft iemand daar ervaring mee? Het gaat om Bauformat cube B20CP en Cube L12CP

Lokale winkel komt overigens een €1.000 lager uit, maar daar zitten nog minder lades in de keuken (pakweg 6 lades minder).

Alvast dank voor de reacties!
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
PascalJanssen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:00:
Hallo,

Wij hebben onlangs een nieuwbouwhuis gekocht en daar zit standaard een keuken van nuva in. We zitten niet aan Nuva gebonden, maar zijn daar toch twee keer langsgeweest en leuk geholpen om tot dusver de volgende keuken te bedenken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De impressie is overigens van een andere keukenfabrikant, een plaatselijke. Daarover later mee :).

Het gaat bij Nuva om een systemat keuken. AV1095 voor de kastenwand en AV2035 voor de rest van de keuken (incl de bovenkastjes, die staan op het plaatje nog als houtlook, maar willen we ook wit). Verder willen we de greeplijsten rvs en kloppen de kleuren en lijnen niet helemaal. Boven de ovens komt geen passtuk, maar deuren met tipon. En de deuren van de kasten lopen allemaal in 1 stuk door. Maar het geeft een goed idee.

De kastenwand
Hoge kast voor vriezer
Hoge kast voor stoomoven met 1 la eronder en achter de deur nog twee lades. Bovenste kastje tip-on
Hoge kast voor combioven met 1 la eronder en achter de deur nog twee lades. Bovenste kastje tip-on
Hoge kast voor koelkast

het kookeiland
Drie keer 80 cm korven, waarvan de buitenste twee met binnenlade. In de middelste de kookplaat (bora)

het spoelgedeelte
Passtuk van 5 cm
90 cm spoelkast
2 bovenkasten van 90 cm en 39 cm hoog met 2 ledlampen (staan 3 kasten getekend maar dat klop niet)

de apparatuur
De apparatuur heb ik zelf helemaal geselecteerd. Miele vaatwasser met auto-open ben ik super fan van. Liebherr voor koelen en vriezen is m.i. de top. Verder siemens ovens, die heb ik nu ook en werken prima en zien er mooi uit. Bora is nieuw voor me, maar lees goede verhalen. Quooker onmisbaar.

Blad:
2cm composiet blad. Totaal dus 243 x 100 en 277x65. En bij het spoelgedeelte een opstaand randje van 10cm hoog.

Mijn vragen aan jullie:
- nog tips of adviezen?

Ik twijfel zelf nog over wat meer lades in de kasten. Volgens mij heb je aan de planken in de 40 breed kasten niet zoveel. Hoe zien jullie dat?

Verder ook bij plaatselijke keukenwinkel geweest. Deze komt met het merk Bauformat. Al wel wat over gelezen in dit topic, maar nog niet de conclusie of de kwaliteit hiervan nu gelijkwaardig is met systemat of niet. Heeft iemand daar ervaring mee? Het gaat om Bauformat cube B20CP en Cube L12CP

Lokale winkel komt overigens een €1.000 lager uit, maar daar zitten nog minder lades in de keuken (pakweg 6 lades minder).

Pascal
Ik vind de keuken mooi, maar best prijzig.
Welk composiet heb je uitgekozen?

Is het mogelijk die voorzetwand gelijk te trekken met de doorlopende wand? Je kunt je spoelkast dan 60cm maken, met daarnaast nog een kast van 60cm. Tevens geeft dit de gelegenheid je werkblad op het eiland te verdiepen naar 120 cm, zodat je meer afzetruimte hebt naar achteren toe en de kasten van 30cm cm diepte kunnen 60cm diep worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 23:17
Inmiddels een reactie van de projectontwikkelaar m.b.t. aanpassing van de vloerverwarming voor de gewenste keukenopstelling. Ze zijn nu bereid het vloerplan aan te passen, mits ik uiterlijk donderdag een tekening aanlever. Daarbij hebben ze de aangesloten keukenboer in cc gezet. Lijkt dus een 1-2tje vanuit de ontwikkelaar.

Hoe dan ook, ik ben bij betreffende keukenboer langgeweest en kom nu op de volgende opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5k8Qg3ljWsofyDaOBWGoa94mGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CEo7kVwSbxbrGgNOQ0DZr2D8.jpg?f=fotoalbum_large

De offerte bestaat uit:
  • Keukenkastjes (systeem = hacker), hoek onderkast met uitzwenkplateas, greeplijsten, afdekpanelen, bestekladen, plinten. €6.894
  • Composiet werkblad, tegelplint en 50x40 wasbak ('Lanesto') €4.009
  • Siemens oven IQ700, 47 liter. €1.080
  • Whirlpool Wandafzuigkap 713 m3/hm 68dB. €487,00
  • Whirlpool koelvries 195/63 liter A++, €1.189
  • Whirlpool vaatwas WIC3B16 A+, €487
  • Whirlpool Inductiekookplaat WL S3160 BF, €701
  • Quooker PRO3, €1.143
Het totaalbedrag komt na kortingen en incl. transport en installatie op 17.000eu. Wat denken jullie van deze prijs?
Een paar punten die nu nog missen, maar ik er wellicht graag in heb:
  • Oven met stoomfunctie
  • A++ vaatwas ipv A+
Verder zou ik nog op de volgende punten kunnen besparen:
  • Uitzwenkplateaus vervangen voor een 'halve uitschuifmaan' (zo'n ronde variant). Dat scheelt 700eu. Is dit aan te raden?
  • Kunstof ipv composiet werkblad
  • Geen quooker
  • .
  • Goedkopere oven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2023
Lijkt me aan de dure kant. Is het systemat of classic van hacker? Hoeveel cm dik composiet? Type frontjes?

Ter vergelijking: op het zicht zelfde opstelling als jij met Systemat en 2cm composiet. Siemens Iq300 (kookplaat en vaatwasser) iq500 ( koelvriescombinatie en afzuiger) en iq700 (combimagnetron) maar zonder quooker: € 13000. Incl montage etc.

Zou inderdaad kijken voor een andere vaatwasser. Ik heb de hoeken gewoon planken. Spullen die je niet vaak pakt neerleggen en pannen gewoon in de laden onder de kookplaat.
goldmemberf1 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:34:
Inmiddels een reactie van de projectontwikkelaar m.b.t. aanpassing van de vloerverwarming voor de gewenste keukenopstelling. Ze zijn nu bereid het vloerplan aan te passen, mits ik uiterlijk donderdag een tekening aanlever. Daarbij hebben ze de aangesloten keukenboer in cc gezet. Lijkt dus een 1-2tje vanuit de ontwikkelaar.

Hoe dan ook, ik ben bij betreffende keukenboer langgeweest en kom nu op de volgende opstelling:

[Afbeelding]

De offerte bestaat uit:
  • Keukenkastjes (systeem = hacker), hoek onderkast met uitzwenkplateas, greeplijsten, afdekpanelen, bestekladen, plinten. €6.894
  • Quooker PRO3, €1.143
Het totaalbedrag komt na kortingen en incl. transport en installatie op 17.000eu. Wat denken jullie van deze prijs?
  • Oven met stoomfunctie
  • A++ vaatwas ipv A+
  • Uitzwenkplateaus vervangen voor een 'halve uitschuifmaan' (zo'n ronde variant). Dat scheelt 700eu. Is dit aan te raden?
  • Geen quooker
  • .
  • Goedkopere oven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
goldmemberf1 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:34:

[Afbeelding]

De offerte bestaat uit:
  • Quooker PRO3, €1.143
  • Oven met stoomfunctie
  • A++ vaatwas ipv A+
  • Geen quooker
  • .
  • Goedkopere oven?
VEEL en VEEL te duur! Of het nou Classic of Systemat is, dit is veel te veel geld voor deze keuken.

Wat mij betreft lever ik het leidingschema voor je. Uurtje werk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:31
Wij zijn ook langs de keukenboer geweest en hebben een offerte laten opstellen voor de keuken in ons nieuwe huis. Ik ben tevreden over de indeling en de looks maar heb enige twijfel bij de apparatuur. De keuken is voorzien van Nobilia fronten in de met de APD werkblad in een beton look met daarbij greep lijsten. Bijgevoegd de plattegrond en 3d tekening voor verduidelijking. De totaalprijs inclusief plaatsen en levering zou neerkomen op ongeveer €10.000,- Nu hebben we aangegeven ook rond dat bedrag uit te willen komen dus het is begrijpelijk dat er geen top apparatuur in zit. Op het oog lijkt het me allemaal wel oké, maar hoop dat iemand dit kan bevestigen of anders een beter advies heeft.

De apparatuur: (totaalprijs van ongeveer €3600,- als ik zelf kijk via keukenloods)
Koelkast WHIRLPOOL ARG18070A+
Vriezer WHIRLPOOL AFB9720A+
Afzuiging WHIRLPOOL WHBS95LMK
Kookplaat PELGRIM IK0084
Vaatwasser WHIRLPOOL WIC3B16
Combioven WHIRLPOOL W6ME450

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5NZOhtwCA7dqdlvc6sHq1Q1B6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeXped20Ia2hwi2r82lUavaK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeYmzRZkkktl6vGkC2gabB3IIQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxM8oocqRJfawopMVXkgB1P6.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door baszzz op 16-06-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:09:
[...]

VEEL en VEEL te duur! Of het nou Classic of Systemat is, dit is veel te veel geld voor deze keuken.

Wat mij betreft lever ik het leidingschema voor je. Uurtje werk voor mij.
Hoi Barry,

Dank voor je reactie. Waar moet ik aan denken bij 'veel te duur'?
Er zit nogal wat druk achter. Moet uiterlijk donderdag de tekening aanleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laat hem er voor dat geld iig full Siemens van maken zou ik zeggen :P

Andere spullen gaat vaak makkelijker dan minder geld. Maargoed, hij weet nu ook dat je haast hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
goldmemberf1 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:17:
[...]

Hoi Barry,

Dank voor je reactie. Waar moet ik aan denken bij 'veel te duur'?
Er zit nogal wat druk achter. Moet uiterlijk donderdag de tekening aanleveren...
Ik kan het nu niet voor je uitrekenen en tekenen, dat kan op z’n vroegst donderdag ochtend. Is dat nog op tijd?

Maar ik schat in dat het zo’n 2500 euro voordeliger kan. Dit kan een mede-tweaker jou bevestigen, want die heeft onlangs een zelfde soort opstelling gekocht bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Ik vind de keuken mooi, maar best prijzig.
Welk composiet heb je uitgekozen?

Is het mogelijk die voorzetwand gelijk te trekken met de doorlopende wand? Je kunt je spoelkast dan 60cm maken, met daarnaast nog een kast van 60cm. Tevens geeft dit de gelegenheid je werkblad op het eiland te verdiepen naar 120 cm, zodat je meer afzetruimte hebt naar achteren toe en de kasten van 30cm cm diepte kunnen 60cm diep worden.
Hoi Barry,

Dank voor je antwoord. Over de muur gelijktrekken heb ik lang getwijfeld. Reden dat ik het eigenlijk niet Wil doen is vanwege de ruimte die dan overblijft. Totale breedte huis is 570. Nu gaat daar t/m het eiland 277 vanaf. Dat is dus net iets minder dan 300 over voor de tafel en stoelen en de doorloop. Tafel is 1 meter breed en staat zon 70cm van de muur af. Dan heb je dus 120 doorloop bij aangeschoven stoelen en ongeveer 70 doorloop als er iemand op de stoel zit. Dat lijkt me ok. Als je de muur gelijktrekt kost dat 26cm. Dat betekent dat de doorloop denk ik te klein wordt als er iemand aan tafel zit. Ik weet dat niet zeker, maar omdat ik twijfel wil ik geen spijt hebben dat ik straks een mooie keuken heb, maar de tafel eigenlijk net niet meer lekker past.

Composiet is 20mm jetstone oystet gepolijst. Randafwerking 2p. Zegt me eigenlijk weinig, blad heb ik echt weinig verstand van. Hij was iig mooi :). Heb jij een idee wat de kwaliteit daarvan is?

Heb je nog een idee van kwaliteitsverschil tussen systemat en bauformat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Saidjes schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:56:
Lijkt me aan de dure kant. Is het systemat of classic van hacker? Hoeveel cm dik composiet? Type frontjes?

Ter vergelijking: op het zicht zelfde opstelling als jij met Systemat en 2cm composiet. Siemens Iq300 (kookplaat en vaatwasser) iq500 ( koelvriescombinatie en afzuiger) en iq700 (combimagnetron) maar zonder quooker: € 13000. Incl montage etc.

Zou inderdaad kijken voor een andere vaatwasser. Ik heb de hoeken gewoon planken. Spullen die je niet vaak pakt neerleggen en pannen gewoon in de laden onder de kookplaat.

[...]
Dank voor je reactie.
Systemat of Classic; hoe kan ik dat zien? Bij uitvoering staat: A. Novitelli Uno.

Frontcombinatie is Uno GL -wit kunstof fijnstructuur

Werkblad is een Dekker Composietsteen Evora Quartz. Bladdikte is 12mm (zelf vind ik een heel dik blad ook niet mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
goldmemberf1 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Dank voor je reactie.
Systemat of Classic; hoe kan ik dat zien? Bij uitvoering staat: A. Novitelli Uno.

Frontcombinatie is Uno GL -wit kunstof fijnstructuur

Werkblad is een Dekker Composietsteen Evora Quartz. Bladdikte is 12mm (zelf vind ik een heel dik blad ook niet mooi).
Dat is dus een Classic keuken.

Ik zou hartelijk bedanken en afscheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Dat is dus een Classic keuken.

Ik zou hartelijk bedanken en afscheid nemen.
Duidelijk :) Het 'probleem' is dat momenteel vloerverwarming ligt ingetekend onder het raam, dus onder de gootsteen. Volgens de keukenbouwer kan dit niet ivm legionellabesmetting. En de projectontwikkelaar wil dit nog wel aanpassen, maar enkel als ik donderdag de tekening aanlever (en ze daarbij de aangesloten keukenboer in cc hebben gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-06 16:53
Fabian schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:54:
Ik wil deze week de plannen voor mijn nieuwe keuken definitief maken (plannen hier nog niet gedeeld), maar heb na veel wikken en wegen nog geen keuze kunnen maken voor de inductieplaat + afzuiging. De verschillende ervaringen en vooral meningen over downdraft in dit topic helpen ook nog niet echt ;)
Wellicht heeft iemand nog tips aan de hand van wat specifieke input.
  • Afzuiging van luchtjes belangrijker dan de eigenschappen van de inductieplaat
  • Afzuiging via 150mm buis duur de fundering naar buiten
  • Liever wat meer uitgeven dan 2 dagen later nog ruiken dat je een goed stuk vlees gebakken hebt
Keuzes:
Merk / TypeKookzonesAfzuiging
Novy Up Power 400044 kookzones van 240x200Rechthoekige afzuiging in het midden, in hoogte verstelbaar 0 tot 10cm. Debiet afvoer maximaal 537m3
Bora Classic 2.0Geconfigureerd met 2x 2 zones 230x230 Rechthoekige afzuiging in het midden. Debiet afvoer maximaal 565m3. Ook te configureren met een afzuiging links en rechts van de induciezones in plaats van in het midden
Airo Design4 kookzones Rechthoekige afzuiging in het midden. Vrijblazend debiet motor (niet afvoer debiet) 750m3
Iedere willekeurige inductieplaat met Homeier Downair*Veel afzuigvermogen links en rechts van de kookplaat

Waarom deze kezes:
Novy: De afzuiging is in hoogte verstelbaar. Het lijkt mij dan aannemelijk dat de afzuiging van bijvoorbeeld een koekenpan beter gaat, dan onder de rand.
Bora: Omdat bora.
Airo Design: Deze plaat bij de keukenleverancier gezien en die heeft toegelicht hoe een goede afzuigmotor de basis is van alle inductieplaten van Airo Design.
Homeier: Veel afzuig capcaiteit, maar uit de specificaties haal ik alleen het vrijblazend debiet.

Alle systemen lijken baat te hebben bij pannen uit de "BergHOFF Downdraft" serie.
Ik zou geluid ook als een criterium toevoegen. Was zelf in de markt voor een (mi prachtige) gutmann nivel met 1000m3/hr capaciteit, maar afgehaakt op de grote geluidsproductie icm op het oog slechte afzuigcapaciteit. Ofwel, ga kijken, luisteren, voelen en meemaken! Niemand hier in dit forum hecht precies zoveel waarde aan alle verschillende eigenschappen dat afgaan op een paar semi ervaren enthousiastelingen opweegt tegen zelf oordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:14
Nieuwbouwwoningen, keukens, projectontwikkelaars en wat eigen keuze lijkt echt een onmogelijke combinatie zeg, wat een gedoe! Hoop dat je passende keuken vindt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:23:
[...]

Jij monteert keukens toch?
Je bent het toch met mee eens dat het lastig is om een frontpasstuk terug te zagen naar < 3cm? Uiteraard is een simpele vulstrook van 16mm makkelijker te zagen maar daar ben ik geen voorstander van.

Als de vaatwasser langs de muur komt is het sowieso aan te raden om een steunwand achter het passtuk te plaatsen ivm de ondersteuning van het blad.
Klopt helemaal, uiteraard is het lastig maar met een goede zaagtafel is het zeker niet onmogelijk. Alleen blijft het de vraag of het mooi is. Als het over ondersteuning gaat voldoet een lat aan de muur ook en hoeft een steunwand niet perse.
Maar dit is alleen zo als de vaatwasser aan het eind van de keuken staat. Als je eindigt met een kastje is een vulstrook <3cm zeker geen probleem. Kleiner dan 2cm zou ik altijd overwegen geen frontpasstuk te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

goldmemberf1 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Duidelijk :) Het 'probleem' is dat momenteel vloerverwarming ligt ingetekend onder het raam, dus onder de gootsteen. Volgens de keukenbouwer kan dit niet ivm legionellabesmetting. En de projectontwikkelaar wil dit nog wel aanpassen, maar enkel als ik donderdag de tekening aanlever (en ze daarbij de aangesloten keukenboer in cc hebben gezet).
Als de projectonwtwikkelaar gewoon 60 cm uit de kant blijft met z'n vloerverwarming is er niks aan de hand toch? Maak er 55 cm van als je bang bent voor koude tenen. Of wil je onder de keukenkasten ook verwarming hebben? Zie het issue niet zo.

Keuken leidingen en afvoer hoeft niet dusdanig precies dat je daar boven de grond niks meer mee zou kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Inderdaad, de bouwer hoeft toch alleen te weten waar geen vloerverwarming hoeft, daar heb je echt geen tekening van een keukenboer voor nodig... Ze maken het onnodig moeilijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
mitsumark schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:36:
Inderdaad, de bouwer hoeft toch alleen te weten waar geen vloerverwarming hoeft, daar heb je echt geen tekening van een keukenboer voor nodig... Ze maken het onnodig moeilijk zo.
Welkom in de wereld van project bouw!
Dit soort praktijken komen helaas nog veel te veel voor. Met de badkamers is het nog erger gesteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Jep!

Heb meegemaakt dat de projectleverancier de wandtegels van 30x60 staand plaatst, maar tegen een meerprijs van 1000 euro liggend kan plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 17:28
Omdat we toch niet helemaal tevreden water met het ontwerp van de keuken zijn we nog een keer op bezoek gegaan bij Reddy. We hebben het ontwerp grotendeels behouden maar een paar zaken aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yQlyWSi.jpg
Oude plattegrond

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/raoMMMX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OTiY0Hp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D423dPE.jpg

We hebben het volgende aangepast:
- de twee 80cm ladeblokken zijn vergroot naar 90cm zodat ze beter uitkwamen met de muur;
- medicijnkast vervangen door een 60 cm kast zodat we ruimte hebben voor een extra oven;
- onder de drie hoge kasten hebben we drie lades toegevoegd. Hierdoor is de vaatwasser op hoogte;
- handvaten toegevoegd aan de hoge kasten, greeplijsten kwamen niet lekker uit en waren niet praktisch met de koelkast.
- kleur aangepast naar zwart hout met een hele duidelijke textuur. Dit was belangrijk voor ons aangezien we hout graag voelen.
- Merk van Nobilia naar Bauformat, corpus maar is nu 7cm groter.
- Binnenkant corpus grijs.
- keramisch blad van 2cm dik ipv composiet;

AEG BSK892230B stoom oven
AEG KMK861000B combi oven
AEG IKE96654XB inductie kookplaat
AEG DBB6960HM afzuigkap
AEG SKB612F1AF koelkast
AEG FSB53627P vaatwasser
Selsiuz Combi+

Alles bij elkaar voor 15,8k lijkt me erg netjes. Het is geen kleine keuken gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Deze week is de keuken geleverd blijk nu tijdens installatie het werkblad niet goed te zijn. Ze hebben aan de kant waar het aan elkaar gelijmd moet worden de rand schuin doorgefreesd ipv een scherpe hoek.

Is een composiet blad van 120*250 dure grap voor de verkoper. Gelukkig krijgen we als het goed is eind deze week een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
Jan-man schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:41:
Deze week is de keuken geleverd blijk nu tijdens installatie het werkblad niet goed te zijn. Ze hebben aan de kant waar het aan elkaar gelijmd moet worden de rand schuin doorgefreesd ipv een scherpe hoek.

Is een composiet blad van 120*250 dure grap voor de verkoper. Gelukkig krijgen we als het goed is eind deze week een nieuwe.
Heb je daar een foto bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
896gerard schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:03:
[...]

Heb je daar een foto bij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XE_NfrU9R4N5DHtMIKD8c9Zemw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEiRd4ti8RYaABFnjJ0tpmyu.jpg?f=fotoalbum_medium

Niet echt zichtbaar maar de linker kant loopt de afgeschuinde rand door tot aan het einde ipv de laatste 60 een scherpe kant/hoek. De andere kant hebben ze wel goed gedaan.

(Let niet op de kleuren van de linker kasten daar zit bescherm folie op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
Jan-man schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:20:
[...]

[Afbeelding]

Niet echt zichtbaar maar de linker kant loopt de afgeschuinde rand door tot aan het einde ipv de laatste 60 een scherpe kant/hoek. De andere kant hebben ze wel goed gedaan.

(Let niet op de kleuren van de linker kasten daar zit bescherm folie op).
Het duurde even, maar ik snap m nu. Balen zeg. Dat zou anders een lekker randje geworden zijn voor het verzamelen van vuil en vocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Voor een nieuwbouwwoning zijn wij ons ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken. We hebben inmiddels hier veel gelezen, zelf ideeën bedacht en met twee zaken eerste gesprekken gehad. Naar aanleiding hiervan hebben we inmiddels een beeld van de opstelling, maar verdere offertes en 3D-tekeningen moeten nog volgen.

Voor nu erg benieuwd of jullie nog opmerkingen of tips hebben mbt de opstelling die we in gedachte hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIvXMrKyL1U1Ql9s4e_xfXxqMH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Jvte27n7FJ4TEo4A5ZbOZD1.png?f=fotoalbum_large

Paar opmerkingen/uitgangspunten/beperkingen:
  1. De keuken is wat smaller dan we het liefst zouden hebben: 248cm.
  2. Daarom willen we liefst geen of beperkte overlap links/rechts. Anders hebben we het idee dat te smal gaat aanvoelen/zijn (zou zonde zijn, juist omdat we best wat vierkante meters voor de keuken willen inzetten). Dus gekozen voor ca. 80cm overlap nu.
  3. We willen graag een paar hoge kasten met een soort "koffiecorner" ertussen waarop de espressomachine, blender, etc. evt kunnen staan enigszins uit het zicht; de hoge kasten passen alleen links.
  4. Graag willen we ook een bar met spoeleiland. Ivm de ruimte zijn we op een schiereiland uitgekomen rechts, die wat verder de kamer ingaat (we hebben ook een ruime uitbouw, dus naar ons idee nog voldoende ruimte voor het woongedeelte: zo'n 6 meter nog vanaf de trapkast)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
beesting schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 02:34:
Voor een nieuwbouwwoning zijn wij ons ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken. We hebben inmiddels hier veel gelezen, zelf ideeën bedacht en met twee zaken eerste gesprekken gehad. Naar aanleiding hiervan hebben we inmiddels een beeld van de opstelling, maar verdere offertes en 3D-tekeningen moeten nog volgen.

Voor nu erg benieuwd of jullie nog opmerkingen of tips hebben mbt de opstelling die we in gedachte hebben:

[Afbeelding]

2. Daarom willen we liefst geen of beperkte overlap links/rechts. Anders hebben we het idee dat te smal gaat aanvoelen/zijn (zou zonde zijn, juist omdat we best wat vierkante meters voor de keuken willen inzetten). Dus gekozen voor ca. 80cm overlap nu.
  3. We willen graag een paar hoge kasten met een soort "koffiecorner" ertussen waarop de espressomachine, blender, etc. evt kunnen staan enigszins uit het zicht; de hoge kasten passen alleen links.
  4. Graag willen we ook een bar met spoeleiland. Ivm de ruimte zijn we op een schiereiland uitgekomen rechts, die wat verder de kamer ingaat (we hebben ook een ruime uitbouw, dus naar ons idee nog voldoende ruimte voor het woongedeelte: zo'n 6 meter nog vanaf de trapkast)
Loopt dat raam in de keuken tot op de grond? Of zou daar een keuken onderdoor kunnen lopen?

Het is een leuke speelse opstelling, maar ik denk dat je aardig aan het heen en weer lopen blijft. Als ik kijk waar VW, KV, spoelen en koken is gepositioneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Zingo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:21:
Omdat we toch niet helemaal tevreden water met het ontwerp van de keuken zijn we nog een keer op bezoek gegaan bij Reddy. We hebben het ontwerp grotendeels behouden maar een paar zaken aangepast.

[Afbeelding]
Oude plattegrond

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We hebben het volgende aangepast:
- de twee 80cm ladeblokken zijn vergroot naar 90cm zodat ze beter uitkwamen met de muur;
- medicijnkast vervangen door een 60 cm kast zodat we ruimte hebben voor een extra oven;
- onder de drie hoge kasten hebben we drie lades toegevoegd. Hierdoor is de vaatwasser op hoogte;
- handvaten toegevoegd aan de hoge kasten, greeplijsten kwamen niet lekker uit en waren niet praktisch met de koelkast.
- kleur aangepast naar zwart hout met een hele duidelijke textuur. Dit was belangrijk voor ons aangezien we hout graag voelen.
- Merk van Nobilia naar Bauformat, corpus maar is nu 7cm groter.
- Binnenkant corpus grijs.
- keramisch blad van 2cm dik ipv composiet;

AEG BSK892230B stoom oven
AEG KMK861000B combi oven
AEG IKE96654XB inductie kookplaat -> Wat zijn dat voor Star Wars-achtige knoppen overal?
AEG DBB6960HM afzuigkap -> Op intensief stand 71dB, daar ben je je van bewust?
AEG SKB612F1AF koelkast -> relatief klein voor de grote keuken die je plaatst
AEG FSB53627P vaatwasser
Selsiuz Combi+ -> Ik heb hier in het topic al vaak gelezen dat de Quooker kwalitatief een stuk beter is

Alles bij elkaar voor 15,8k lijkt me erg netjes. Het is geen kleine keuken gelukkig.
Ik ken Bauformat niet, dus kan over de prijs niet zo veel zeggen. Apparatuur is wel allemaal net wat minder dan Siemens/Bosch zo lijkt het. Als ik de specs er op na sla (paar dingen die opvielen heb ik in de quote erachter gezet). Een stukje terug heb ik onze opstelling geplaatst (grote L-opstelling) van Häcker Systemat en alle apparatuur van Siemens IQ700/500+Quooker voor €15k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverik312
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05 13:55
beesting schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 02:34:

[Afbeelding]

Bij zes meter woon ruimte en de eettafel zo dicht bij zou ik er geen bar maken, die gaat in werkelijkheid niet gebruikt worden. De bar staat letterlijk nog geen 1.5 meter van de eettafel af. Ik denk dat ik qua ruimtelijkheid echt een parallel opstelling zou kiezen, zonder schiereiland.

Vind het nogal rommelig, speels is een positieve benadering :) Ik zou sowieso de koffiecorner vergroten naar 120 cm. Dan is de maatvoering gelijk bij de hoge kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@beesting Heb je een plaatje van de hele verdieping voor het idee?

Eens met @Maverik312 dat de flow niet echt lekker is zo. Maargoed, das een beetje eigen afweging. Zou de Bar inderdaad laten zitten, en er toch een parallelle keuken van maken.

[ Voor 57% gewijzigd door MikeyMan op 17-06-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 05:45:
[...]

Loopt dat raam in de keuken tot op de grond? Of zou daar een keuken onderdoor kunnen lopen?

Het is een leuke speelse opstelling, maar ik denk dat je aardig aan het heen en weer lopen blijft. Als ik kijk waar VW, KV, spoelen en koken is gepositioneerd.
Nee, het raam begint op ca. 1m hoogte hebben we te horen gekregen, dus een werkblad eronder is ook mogelijk (hebben we ook overwogen; ik had eerst zelfs twee keer een L-vorm ingetekend).

Dankjewel! Denk je dat de ca. 2m van koelkast tot spoelbak te ver is? We verwachten dat het werkblad tussen spoelen en koken daarvoor een soort centraal punt zou worden waar je dingen eerst neerlegt. En vinden het wel fijn om wat werkruimte tussen koken en spoelen te hebben. Twijfel is wel om de kookplaat wat naar boven te plaatsen zodat je ook nog iets minder koelkast(deur) achter je hebt, maar dan is het werkblad weer kleiner.
Maverik312 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 06:09:
[...]

Bij zes meter woon ruimte en de eettafel zo dicht bij zou ik er geen bar maken, die gaat in werkelijkheid niet gebruikt worden. De bar staat letterlijk nog geen 1.5 meter van de eettafel af. Ik denk dat ik qua ruimtelijkheid echt een parallel opstelling zou kiezen, zonder schiereiland.

Vind het nogal rommelig, speels is een positieve benadering :) Ik zou sowieso de koffiecorner vergroten naar 120 cm. Dan is de maatvoering gelijk bij de hoge kasten.
We hebben nu geen bar, maar is wel iets waar we enorm naar uitkijken. (Wellicht de hype, maar ons gevoel zegt dat we er daadwerkelijk aan gaan ontbijten bijv., gasten of gezinsleden die er even bij komen zitten, etc.; maar denk idd dat we er pas in de praktijk echt achter zullen komen.)

Als de ruimte breder zou zijn dan zou het ook een stuk makkelijker zijn. Een parallelopstelling is ook zeker nog een optie, maar dan dus wel bang dat als je met meer personen in de keuken aan het werk bent je doorloop wat klein gaat voelen, vooral als er ook net een koelkast, vriezer, vaatwasser of oven open staat. En ook dat het niet zo ruim oogt ertussen. Het is immers maar zo'n 2.48m breed, toch zo'n 10-40cm kleiner dan je vaker ziet in deze indeling. En dat maakt het wat lastig.
Koffiecorner vergroten naar 120 is nog wel een optie. Gaan we nog even naar kijken. Reden om dat eerst niet te doen is dat de koelkast dichter achter de kookplaat komt en de parallelle overlap groter wordt.
MikeyMan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:15:
@beesting Heb je een plaatje van de hele verdieping voor het idee?

Eens met @Maverik312 dat de flow niet echt lekker is zo. Maargoed, das een beetje eigen afweging. Zou de Bar inderdaad laten zitten, en er toch een parallelle keuken van maken.
Tuurlijk, zie hier voor de hele indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q10Zz6ByRDTG6H8nQoOTCsP6HhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rUOPtPiUN7kPEgAbUCESD2r5.png?f=fotoalbum_large

Bedankt in elk geval voor alle reacties tot dusver! Het is niet definitief dat we voor deze opstelling willen kiezen, dus waarderen zeker alle input.

En stel dat we wel bij deze opstelling/vorm blijven, dan ben ik ook wel benieuwd of jullie nog andere tips hebben qua indeling? Zou je nog iets omdraaien bijv. of net verplaatsen of groter/kleiner maken, etc?

Evt zou de L-vorm rechtsboven ook nog naar beneden kunnen op de plattegrond, maar dan moet het schiereiland korter worden en past de vaatwasser niet meer naast de spoelbak. Of om het minder speels te maken zouden we de L-vorm op de huidige plek kunnen laten en ook nog helemaal naar beneden doortrekken. Blijft het daar wel smaller, maar krijgen we ook meer werkblad. Zal daarmee wel ook een stuk prijziger worden, helemaal als we wellicht voor dekton kiezen en het extra werkblad/bergruimte is dan wel fijn, maar op zich niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als dat raam hoog genoeg is, kijkende naar het hele plaatje; zou ik er toch een U van maken. Ben bang dat het een beejte te vol wordt anders.

Je zou voor een hoge eettafel kunnen kijken voor het bargevoel, en deze dan wisselen met de kast.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 17-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenPH
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-05 21:35
@beesting wat voor plafondafzuiging heb je gepland (merk/type) en hoe ga je deze wegwerken in het plafond? Ik ben dit ook van plan maar ben op dit forum nog maar weinig voorbeelden hiervan tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
MikeyMan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:15:
Als dat raam hoog genoeg is, kijkende naar het hele plaatje; zou ik er toch een U van maken. Ben bang dat het een beejte te vol wordt anders.

Je zou voor een hoge eettafel kunnen kijken voor het bargevoel, en deze dan wisselen met de kast.
Ik ben het met MikeyMan eens. Ik zou een parallel, U of een L-opstelling overwegen @beesting . Op de plattegrond lijkt dit een prima idee. In het echt wordt het heel krap op deze manier! Zowel in je keuken als de andere kant naar je zithoek. Ter vergelijk: bij ons is de open keuken 13m2 en de zithoek 37m2. Totaal 50m2. Ik vraag me overigens wel af of die 48m2 die op je plattegrond staat klopt. Onze keuken is onderin 3,05 meter breed. Totale breedte woning 5,4 meter (binnenmaat). Lengte van de woning is 11,5 meter. Hoe is dat bij jullie?

[ Voor 25% gewijzigd door LuPo op 17-06-2020 20:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-06 21:00
LuPo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Ik ben het met MikeyMan eens. Ik zou een U of een L-opstelling overwegen @beesting . Op de plattegrond lijkt dit een prima idee. In het echt wordt het heel krap op deze manier! Zowel in je keuken als de andere kant naar je zithoek. Ter vergelijk: bij ons is de open keuken 13m2 en de zithoek 37m2. Totaal 50m2. Verder zelfde indeling als jij hebt qua gang e.d. Doe er mee wat je wilt uiteraard. ;)
Op de plattegrond lijkt de woonkamer al veel te krap... de kast moet strak tegen de bank geparkeerd worden.

Ik ben het dus ook eens. 'Gewoon' een L past het beste in de ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
Dengra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Op de plattegrond lijkt de woonkamer al veel te krap... de kast moet strak tegen de bank geparkeerd worden.

Ik ben het dus ook eens. 'Gewoon' een L past het beste in de ruimte.
Klopt inderdaad. Het is ook best zonde want de woonkamer+keuken is best ruim in totaal. Op deze manier gaat het heel klein en opgepropt zijn.

Ik zou de keuken echt onderin laten. Dan kan de eettafel op de rechterwand en wat meer richting keuken en heb je vervolgens een veel ruimer geheel.

[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 17-06-2020 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldmemberf1
LuPo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Klopt inderdaad. Het is ook best zonde want de woonkamer+keuken is best ruim in totaal. Op deze manier gaat het heel klein en opgepropt zijn.

Ik zou de keuken echt onderin laten. Dan kan de eettafel op de rechterwand en wat meer richting keuken en heb je vervolgens een veel ruimer geheel.
Eens. De keuken neemt zo bijna de helft van de kamerlengte in beslag. Mijn vriendin wilde ook dolgraag een bar, maar met deze kamerindeling is een L of U gewoon het meest praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
PascalJanssen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:00:
Hallo,

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De kastenwand
Hoge kast voor vriezer
Hoge kast voor koelkast

het kookeiland

het spoelgedeelte
Passtuk van 5 cm
90 cm spoelkast

de apparatuur

Blad:

Mijn vragen aan jullie:
- nog tips of adviezen?

Pascal
Is er nog iemand die het verschil tussen bauformat en systemat weet? Ik zie in ieder geval dat systemat greeplijsten verticaal van 2,5 cm gebruikt en bauformat van 4. Klinkt als een groot verschil, waarbij 4 wel fijner klinkt om je vingers goed achter te krijgen.

Iemand die het kwaliteitsverschil tussen deze twee Merken kan inschatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semitom
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik ben ook in de running voor een nieuwe keuken, er is voor mij een offerte gemaakt en daarin is de Bora Basic (BHU) opgenomen. Nou las ik ergens dat de nieuwe Bora X Pure goedkoper zou zijn dan de Bora Basic. Dat lijkt mij zelf onwaarschijnlijk, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nog niet zoveel informatie vinden wat mensen in de praktijk voor de Bora X Pure (PUXU) betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 11:35
3205. wie biedt minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:31
baszzz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:17:
Wij zijn ook langs de keukenboer geweest en hebben een offerte laten opstellen voor de keuken in ons nieuwe huis. Ik ben tevreden over de indeling en de looks maar heb enige twijfel bij de apparatuur. De keuken is voorzien van Nobilia fronten in de met de APD werkblad in een beton look met daarbij greep lijsten. Bijgevoegd de plattegrond en 3d tekening voor verduidelijking. De totaalprijs inclusief plaatsen en levering zou neerkomen op ongeveer €10.000,- Nu hebben we aangegeven ook rond dat bedrag uit te willen komen dus het is begrijpelijk dat er geen top apparatuur in zit. Op het oog lijkt het me allemaal wel oké, maar hoop dat iemand dit kan bevestigen of anders een beter advies heeft.

De apparatuur: (totaalprijs van ongeveer €3600,- als ik zelf kijk via keukenloods)
Koelkast WHIRLPOOL ARG18070A+
Vriezer WHIRLPOOL AFB9720A+
Afzuiging WHIRLPOOL WHBS95LMK
Kookplaat PELGRIM IK0084
Vaatwasser WHIRLPOOL WIC3B16
Combioven WHIRLPOOL W6ME450

[Afbeelding][Afbeelding]
Terugkomend op mijn eerdere vraag twijfel ik ook over de afzuiging. Heb het idee dat deze wat aan de lage kant is. Voor recirculatie heeft de huidige afzuiging 155m3/h als ik de specificatie goed begrijp. Ik lees op internet iets over het aantal m3 x 20 voor een open keuken. In ons geval zou dit ongeveer 25m3 zijn. Is dit een goede indicatie en begrijp ik dan goed dat de gekozen afzuiging eigenlijk niet geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semitom
  • Laatst online: 25-12-2020
Dat lijkt mij geen gekke prijs, maar dat is alsnog wel zo'n 1000 euro duurder dan de Bora Basic. Ik denk er nog even over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Semitom schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:26:
Ik ben ook in de running voor een nieuwe keuken, er is voor mij een offerte gemaakt en daarin is de Bora Basic (BHU) opgenomen. Nou las ik ergens dat de nieuwe Bora X Pure goedkoper zou zijn dan de Bora Basic. Dat lijkt mij zelf onwaarschijnlijk, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nog niet zoveel informatie vinden wat mensen in de praktijk voor de Bora X Pure (PUXU) betalen.
De PURA is inderdaad iets goedkoper, de PURU kost hetzelfde. De PUXU is een stapje luxer (vergelijkbaar met de BFIU) en ca. € 1000,- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Is die oude nog leverbaar dan?

[ Voor 89% gewijzigd door Barry|IA op 17-06-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Al een hele poos niet meer nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-06 11:35
savange1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:00:
Helaas zal door een wijzigen in de planning van onze vloerleverancier eerst de keuken moeten worden geplaatst en daarna de vloer gerealiseerd en pvc gelegd. Dat zou eerst andersom. De keukenleverancier kan ook niet meer aanpassingen maken in de planning.
Het nu zo afgesproken dat de keuken eerst wordt geplaatst en dat de wangen en plinten na het leggen van de vloer worden gemonteerd.

Zijn er los van het bepalen van de hoogte er nog andere tips om mee rekening te houden?
Graag jullie advies
Het blijkt dat het niet mogelijk de wangen later te plaatsen. Dit ivm met een keramisch blad dat op een van de wangen rust. Er zitten nu wigjes tussen de vloer en de wangen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Had graag vooraf de vloer geëgaliseerd gehad en zou dat ik iedereen aanraden dat te doen.

Even een sfeerimpressie: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/At8yB4Q0qWbq-Yfj5_n-j3_d0k4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glcNGXkyxy02qJLn6jknXjGk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

savange1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:34:
[...]

Het blijkt dat het niet mogelijk de wangen later te plaatsen. Dit ivm met een keramisch blad dat op een van de wangen rust. Er zitten nu wigjes tussen de vloer en de wangen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Had graag vooraf de vloer geëgaliseerd gehad en zou dat ik iedereen aanraden dat te doen.

Even een sfeerimpressie: [Afbeelding]
Lekker die spietjes laten zitten zou ik zeggen. En hopen dat de vloerenlegger heel netjes werkt. Ik zou de zijwanden van de keuken overigens ook afplakken voor het egaliseren. Of zit er nog folie op?

Handig is anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 14:36
beesting schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Nee, het raam begint op ca. 1m hoogte hebben we te horen gekregen, dus een werkblad eronder is ook mogelijk (hebben we ook overwogen; ik had eerst zelfs twee keer een L-vorm ingetekend).

Dankjewel! Denk je dat de ca. 2m van koelkast tot spoelbak te ver is? We verwachten dat het werkblad tussen spoelen en koken daarvoor een soort centraal punt zou worden waar je dingen eerst neerlegt. En vinden het wel fijn om wat werkruimte tussen koken en spoelen te hebben. Twijfel is wel om de kookplaat wat naar boven te plaatsen zodat je ook nog iets minder koelkast(deur) achter je hebt, maar dan is het werkblad weer kleiner.

[...]

We hebben nu geen bar, maar is wel iets waar we enorm naar uitkijken. (Wellicht de hype, maar ons gevoel zegt dat we er daadwerkelijk aan gaan ontbijten bijv., gasten of gezinsleden die er even bij komen zitten, etc.; maar denk idd dat we er pas in de praktijk echt achter zullen komen.)

Als de ruimte breder zou zijn dan zou het ook een stuk makkelijker zijn. Een parallelopstelling is ook zeker nog een optie, maar dan dus wel bang dat als je met meer personen in de keuken aan het werk bent je doorloop wat klein gaat voelen, vooral als er ook net een koelkast, vriezer, vaatwasser of oven open staat. En ook dat het niet zo ruim oogt ertussen. Het is immers maar zo'n 2.48m breed, toch zo'n 10-40cm kleiner dan je vaker ziet in deze indeling. En dat maakt het wat lastig.
Koffiecorner vergroten naar 120 is nog wel een optie. Gaan we nog even naar kijken. Reden om dat eerst niet te doen is dat de koelkast dichter achter de kookplaat komt en de parallelle overlap groter wordt.

[...]

Tuurlijk, zie hier voor de hele indeling:
[Afbeelding]

Bedankt in elk geval voor alle reacties tot dusver! Het is niet definitief dat we voor deze opstelling willen kiezen, dus waarderen zeker alle input.

En stel dat we wel bij deze opstelling/vorm blijven, dan ben ik ook wel benieuwd of jullie nog andere tips hebben qua indeling? Zou je nog iets omdraaien bijv. of net verplaatsen of groter/kleiner maken, etc?

Evt zou de L-vorm rechtsboven ook nog naar beneden kunnen op de plattegrond, maar dan moet het schiereiland korter worden en past de vaatwasser niet meer naast de spoelbak. Of om het minder speels te maken zouden we de L-vorm op de huidige plek kunnen laten en ook nog helemaal naar beneden doortrekken. Blijft het daar wel smaller, maar krijgen we ook meer werkblad. Zal daarmee wel ook een stuk prijziger worden, helemaal als we wellicht voor dekton kiezen en het extra werkblad/bergruimte is dan wel fijn, maar op zich niet nodig.
Wij zaten met hetzelfde te puzzelen. Uiteindelijk voor gekozen om het geheel om te draaien. Woonkamer wordt nu leefkeuken. Dan heb je voldoende ruimte om je kookeiland + bar mooi te positioneren in de ruimte.

Bijkomend voordeel imo is dat de TV niet meer het centrale punt van de woonkamer is. Persoonlijk vind ik het jammer dat je in een grote kamer plots een joekel van een zwart object aan de muur hebt hangen :) Je moet dan wel wat inleveren op je bank ruimte. Ons huis is 540 en ik zie hier dat het 510 is, dus het wordt dan wel allemaal iets krapper.

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bladeslayer een woongedeelte van 2m40 is wel erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-06 11:35
MikeyMan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:21:
[...]

Lekker die spietjes laten zitten zou ik zeggen. En hopen dat de vloerenlegger heel netjes werkt. Ik zou de zijwanden van de keuken overigens ook afplakken voor het egaliseren. Of zit er nog folie op?

Handig is anders :X
De folie moet er af ivm opleveren. De monteur heeft een van de wangen nog demontabel gemaakt. We gaan het zien. Het afplakken voor egaliseren is een goede tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@savange1 Het is al vermeld en mosterd na de maaltijd, maar je keuken voor je vloer plaatsen had ik nooit toegestaan, dan maar wat vertraging elders.

Je zit nu al te stressen met je afwerking en dan is het de vraag hoe het uit komt te zien. Nog los van de situatie als jij ooit over >10 jaar een andere opstelling wilt dan zit je daar met een gat in je vloer. Al is dat laatste altijd redelijk theoretisch, ga je dan de keuken vernieuwen kun je meteen de vloer meenemen.

Los daarvan, als je er nu steeds kort opzit gaat het er waarschijnlijk ook wel strak uitzien en merk je er dagdagelijks niks meer van. Glas half vol versus half leeg dan maar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Update. :D Keuken besteld bij @Barry|IA :)

***members only***

Erg tevreden in ieder geval over de indeling, de kwaliteit van keuken+apparatuur én de prijs! Heeft iemand nog tips/opmerkingen op mijn vragen? :)
Inmiddels de definitieve lijst met apparatuur samengesteld. Bosch combi-oven eruit ivm garantie, ook al is de bediening van de Bosch prettig. Novy 6510 er ook uit ivm dure filters.

Apparatuur
Siemens Studioline IQ700 HM876G0B6 combi-oven
Siemens Studioline IQ700 EX877LYV5E inductiekookplaat
Siemens Studioline IQ500 LC97BIR55 afzuigkap
Siemens IQ700 SN678X36TE vaatwasser
Siemens IQ500 KI81RAD30 koelkast
Siemens IQ500 GI11VAD30 vriezer
Quooker PRO3-VAQ Fusion Round RVS

Totaalprijs keuken is hetzelfde gebleven.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 18-06-2020 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

savange1 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:33:
[...]

De folie moet er af ivm opleveren. De monteur heeft een van de wangen nog demontabel gemaakt. We gaan het zien. Het afplakken voor egaliseren is een goede tip!
Ik kan zelfklevende afdekvlies aanraden. Vocht dicht, en nog soort van vilt padding tegen beschadigingen ;)

Geheel andere vraag; mijn vrouw heeft nu bedacht dat ze een zeeppompje in het composieten blad wil hebben. Iemand ervaring met het naderhand monteren? Uberhaupt te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iWout
MikeyMan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Ik kan zelfklevende afdekvlies aanraden. Vocht dicht, en nog soort van vilt padding tegen beschadigingen ;)

Geheel andere vraag; mijn vrouw heeft nu bedacht dat ze een zeeppompje in het composieten blad wil hebben. Iemand ervaring met het naderhand monteren? Uberhaupt te doen?
Zeker te doen met een goede scherpe boor (speciaal voor graniet/steen). Wel de vraag of zo'n pompje ideaal is. Zie er in de praktijk nog al eens problemen mee. Samengevat: wordt vaak te dikke zeep gepakt waardoor pompmechanisme stuk gaat, door te dikke zeep raakt slangetje verstopt, zeep wordt van boven bijgevuld en loopt van onder over, pompje blijkt achteraf niet zo praktisch waardoor er alsnog een extra pompje bijstaat, flesje wordt vanonder eraf geschroefd waardoor kop van flesje na aantal jaar afbreekt enz.
Uiteraard is bovenstaande afhankelijk van type pompje, maar als tip zou ik de pompjes alleen vullen met dunne zeep en goed over nadenken of je dit wil. Als het gat er eenmaal inzit ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Laatst online: 01-06 07:22
Hallo iedereen,

Wij gaan de keuken verbouwen en hebben nu een eerste offerte liggen voor een u keuken. Het betreft een Bauformat keuken met een Evora Ceramics blad.
Ik heb nog geen gespecificeerde offerte. Dit is een eerste opzet met al onze wensen en aangezien we ook de verbouwing eventueel via hun laten doen komt hij straks met een uitgebreidere versie.

De keuken zit nu exclusief montage op 16.500,-
Qua apparatuur zit er in:
Pelgrim koelkast
Pelgrim diepvries 3 lades
Pelgrim vaatwasser
Pelgrim combi oven
Pelgrim grote oven
Opbouw plafondunit afzuiger zwart, merk weet ik niet maar zag wel op zijn lijstje dat deze ongeveer € 3500,- is.

Overige opties:
In de hoge kast nog een manden(voorraad)systeem maar dit willen we uiteindelijk niet.
Linkerhoek carrousel
Rechterhoek Le Mans draaisysteem (gaat er waarschijnlijk ook uit)
LED verlichting onder het aanrecht.
Gunmetal kraan en spoelbak

Kookplaat niet want die hebben we zelf nog. Ik ben benieuwd wat de kenners hiervan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxJuvKVclEdyNKdnxEsWBMqM9l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nqy0w5K85BEdSNiriY4aP4X2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3Kj4pJMgOfUy1JPJW81Adw_N74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lQyerxhsLbOhYr3YisNRRaC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

MikeyMan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Als je een pompje koopt, koop er meteen een stuk of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@iWout @Anoniem: 93986 thanks, geldt dat ook voor de Quooker pompjes?
Pagina: 1 ... 140 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1